Umetnost| Život

Politika je, bre, crveno platno!

Filip Mladenović RSS / 29.06.2019. u 11:06

 

"Ne, uopšte ne mrzim političare, političari me ne interesuju. Taj tip uma - potpuno ekstrovertno, na imidž i na moć usmereno razmišljanje - nalazim to dosadnim. Drugim rečima, političari me gnjave. To prosto nije vrsta ličnosti koja me zanima.

Politički konflikti su samo površinske manifestacije. Ako se konflikt javi možete biti sigurni da izvesni centri moći nameravaju da produže taj konflikt, jer se nadaju da će profitirati od te situacije. Baviti se površinskim političkim konfliktima znači napraviti grešku bika u areni, vi napadate platno. Eto čemu služi politika, da vas nauči platnu. Baš kao što borac sa bikovima uči bika, uči ga da prati, da sluša platno.

Haos kojem prisustvujemo odražava biološku krizu čijeg postojanja je mali broj ljudi svestan. Mislim na kraj vožnje za ovu vrstu. Setite se da sve vrste dođu donekle i dalje od toga ne idu. Dođe se do tačke gde ili mutiraju ili izumru, promene se ili umru, i mislim da je ljudska vrsta došla vrlo blizu ove tačke."

Vilijem Barouz (1914 - 1997)

P.S. Pesma Bertolda Brehta "Šta čovečanstvo održava živim?":

You gentlemen who think you have a mission

To purge us of the seven deadly sins

Should first sort out the basic food position

Then start your preaching, that's where it begins

 

You lot, who preach restraint and watch your waist as well

Should learn, for once, the way the world is run

However much you twist, or whatever lies that you tell

Food is the first thing, morals follow on

 

So first make sure that those who are now starving

get proper helpings, when we all start carving

What keeps mankind alive?

 

What keeps mankind alive? The fact that millions are

daily tortured, stifled, punished, silenced and oppressed

Mankind can keep alive thanks to its brilliance

in keeping its humanity repressed

And for once you must try not to shirk the facts

Mankind is kept alive

by bestial acts!  

P.S.

Borka - balkanska svetionica...

Nemerljiv gubitak za humaniju, tolerantniju i civilizovaniju verziju Srbije!

 

VEČNA SLAVA I ZAHVALNOST! 



Komentari (303)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aureus aureus 01:35 01.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

maksa83
bolje neki nindža roman da se čita

Čitao sam one plave ninđa romane.
U njima sam saznao nevjerovatne stvari.
Na primjer, to da svako ko dovoljno poznaje zakone balistike može da izbjegne putanju metka.
Usput sam se divio Sumiko. Leslija nekad nema po mjesec dana a ona ga vjerno čeka. On za to vrijeme ubija zlikovce, a ponekad i kresne kakvu ribu.
shone shone 01:39 01.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Kojom materijom?
Je l' to nešto povezano s onom antičkom podjelom cjelokupne materije na zemlju, vodu, vazduh i vatru (kasnije i eter)?


shone shone 01:50 01.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?


Siguran sam da si gledao ili si upoznat sa pričom (nadam se da ulje nisi koristio.)



Tek je to tema za dobru raspravu ali ne na blogu jer bi se završilo sa salatama,sirevima i čvarcima.

Politikanstvo u oficijelnoj nauci na planetarnom nivou.

Teslu da ne spominjem a i šire.

Svi putevi vode u Vatikan. JBG.



shone shone 02:08 01.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Imaš li, dakle, neke druge autoritete koji tvrde da je svet danas bolji, nežniji, manje ubitačan, ima bolju budućnost, i da je, generalno, totalno cool?


Zašto misliš da su ti potrebni autoriteti pored vlastitog zdravog razuma(naravno uz uslov da je zdrav),očiju,ušiju,znanja,iskustva etc.
Kada si sam sebi najveći autoritet dostigao si najveći mogući nivo slobode.

Nije ti potreban Dekart da prihvatiš sumnju kao osnovno polazište.
Sumnjao sam i pre no sam ga ,,upoznao,,
maksa83 maksa83 07:56 01.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Svakako znaš da se može navesti mnogo izvora koji klimatsku/ekonomsku/ratnu budućnost planete ne vide ni malo ružičasto.

Oko klimatske, danas:

Metar i po grada u Guadalahari
docsumann docsumann 12:42 01.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Usput - nedostaje ona tvoja muzika 'sa motornim testerama'.


ovaj death metal mashup uvaljan je u sve živ i mrtvo, zanimljiv uradak. podsjeća malo na Faith No More sa Angel Dusta-a



doduše, već sam ga kačio na blogu

a ovo je već funky do bola


nepopustljiv nepopustljiv 12:44 01.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

maksa83
Svakako znaš da se može navesti mnogo izvora koji klimatsku/ekonomsku/ratnu budućnost planete ne vide ni malo ružičasto.

Oko klimatske, danas:

Metar i po grada u Guadalahari

Kako je ovo bilo moguće?!

Još se sećam onih nebuloza iz osnovne škole --- čovek pobedio prirodu - i sličnih budalaština.
Milan Novković Milan Novković 15:12 01.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?


maksa83
Svakako znaš da se može navesti mnogo izvora koji klimatsku/ekonomsku/ratnu budućnost planete ne vide ni malo ružičasto.

Oko klimatske, danas:

Metar i po grada u Guadalahari

Razbio ih Putin ko dete zvečku, ko mače muškatlu, ko ...

Šala, šala, nego ta klima je uvek ... pardon, pazi ovo pre nego što nastavim, znam da je slučajno, al fascinanto: dozvolio da mi physicstoday "baca" notifikacije i kako sam počeo da kucam komentar, posle 15 sekundi, iskače dole desno notofikacija o doprionsu avionskog saobraćaja globalnom zagrevanju.

Ai simpa je koincidencija da sam na Chromeu prvo guglao ime profe sa MIT-ja (Richard Lindzen), a komentar kucam u Firefoxu.

Elem, postoji armija sumnjičavih stručnjaka, a i "logično", odavno bi planeta, možda, već otišla putevima Venere posle perioda clustered vulkana i požara da ne postoje zaštitni feedbacks, ...

... ovaj Richard (malo znam o temi) gura neku water-vapour-iris feedback tezu, skaču mu za vrat, naravno, i spada u veliku grupu onih koji su više sumnjičavi u formule tipa na Voždovcu, za 111.3 godine, zbog globalno zagrevanja će nešto nekom da poraste za 3.28 cm, i te fore. Kažu to je bulažnjenje, iako i on, npr, misli, da ga rokamo mi humans nego smo samo 3% bitni.

A druga grupa kaže - ma hajte molim vas, kakvi bre humans da zagreju planetu.

Ovi mogu da vode katedre po MITjevima, Stanfordima i sličnom ali ih MSM oređe spominju, za očekivati.

Elem, i ipak, ovde sam ja ekonomičan sa istinom i moralom i rado glasam sa mladima, koimoj da spaljujemo šume čak i ako ne zagrevamo planetu, gde ćemo da se igramo Tarzana sad kad AI i roboti počnu da rade za nas, mi se samo sigramo, a životinjske vrste rokamo pa rokamo, tu nema sumnje.

Iako mi je pomalo žao kad klince manipulišu za bilo šta.
vcucko vcucko 21:15 01.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

tasadebeli

П.С. - Једва чекам Чукарички - Банантс (Јерменија) у евро купу... Да ми мало скрене мисли...

tasadebeli tasadebeli 22:10 01.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

vcucko
tasadebeli

П.С. - Једва чекам Чукарички - Банантс (Јерменија) у евро купу... Да ми мало скрене мисли...

pjesma koja donosi srecu



Хвала, хвала!


(Где си је се само сетио! )
freehand freehand 23:00 01.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Možemo da pogledamo neke cifre, recimo.

Ja pokušavam da nekako skapiram momenat u kome si "neoliberalizam" razdvojio od "prosperitet", tšo je zajedno bila tačka sporenja i tema o kojoj smo govorili, od momenta kad si ti taj "prosperitet" uveo u priču.
Ovako je, realno, besmisleno.
Ja sad, na primer, pnovo SEKu kao drugo lice te udri-tržište-jebeš-državu priče uvedem na velika vrata a ti kažeš - kakva SEKA, nećemo o tome. Nego da vidimo koliko je manje ljudi umrlo od kuge (nestala u XIX veku) i trbušnog tifusa (nestao šezdesetih). I kako ide sa proizvodnjom viršli i brojem kineskih turista u Evropi.
aureus aureus 00:09 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

freehand
Ja sad, na primer, pnovo SEKu kao drugo lice te udri-tržište-jebeš-državu priče uvedem na velika vrata a ti kažeš - kakva SEKA, nećemo o tome.

Neću ja da govorim o Seki. I o neoliberalizmu.
Ti možeš ako te je baš volja.
A mogu i drugi.

Najbitnije je da je pokazano da je svijet kao cjelina doživio određeni prosperitet unazad 30 godina.
freehand freehand 06:50 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus
freehand
Ja sad, na primer, pnovo SEKu kao drugo lice te udri-tržište-jebeš-državu priče uvedem na velika vrata a ti kažeš - kakva SEKA, nećemo o tome.

Neću ja da govorim o Seki. I o neoliberalizmu.
Ti možeš ako te je baš volja.
A mogu i drugi.

Najbitnije je da je pokazano da je svijet kao cjelina doživio određeni prosperitet unazad 30 godina.

Hoće to da mi pravi problem, ta nesposobnost da razdvojim bitno od nebitnog. Opet, čista je sreća što se po pravilu pojavi dobra duša i bistar um koji razgovor povede u razumnom smeru, štagod da je to i čak i da nisu četnici i partizani..
mirelarado mirelarado 07:12 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Najbitnije je da je pokazano da je svijet kao cjelina doživio određeni prosperitet unazad 30 godina.


Dakle, Aureuse, jednostavno rečeno: lupio si i ostao živ, ali si u toj svojoj neutemeljenoj tvrdnji istrajan za medalju.
aureus aureus 07:34 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

mirelarado
Najbitnije je da je pokazano da je svijet kao cjelina doživio određeni prosperitet unazad 30 godina.


Dakle, Aureuse, jednostavno rečeno: lupio si i ostao živ, ali si u toj svojoj neutemeljenoj tvrdnji istrajan za medalju.

I ti si meni draga, Mirelarado.
Šta sam lupio?

Nisam želio da se natežem sa Frihendom oko priče o krizama i o neoliberalizmu - nego sam to ostavio drugima.
A nisam mogao da pređem preko Šarskijeve udice ("imaš li kakav drugi autoritet?" ) na koju sam se vrlo voljno upecao.
Da nisam podastr'o onolike podatke još bi mu pučanstvo povjerovalo da se nikakav progres nije dogodio u poslednje tri decenije nego je to izmišljotina nekog profesora sa Harvarda koga je Šarski spremno diskreditovao.
Sreća pa redovno gledam razne statistike, pratim situaciju.

freehand
Hoće to da mi prvi problem, ta nesposobnost da razdvojim bitno od nebitnog. Opet, čista je sreća što se po pravilu pojavi dobra dzša i bistar um koji razgovor povede u razumnom smeru,

Hvala na komplimentima, samo ne moraš da budeš toliko samokritičan.
mirelarado mirelarado 08:01 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Sreća pa redovno gledam razne statistike, pratim situaciju.


Sreća tvoja. Lepo je kad je neko tako zadovoljan svojim svetom, sve prateći statistike.
aureus aureus 08:05 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

mirelarado
Sreća pa redovno gledam razne statistike, pratim situaciju.


Sreća tvoja. Lepo je kad je neko tako zadovoljan svojim svetom, sve prateći statistike.

To je ozbiljan pristup.
Moramo znati podatke ako želimo da naš misaoni proces dovede do kvalitetnih zaključaka.
U suprotnom smo prepušteni sopstvenim utiscima koji...mnogo znaju da varaju.
mirelarado mirelarado 08:09 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

U suprotnom smo prepušteni sopstvenim utiscima koji...mnogo znaju da varaju.


Aha, dočim se u medijima servirane statistike odlikuju objektivnošću i istinoljubivošću.
freehand freehand 08:12 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus
mirelarado
Sreća pa redovno gledam razne statistike, pratim situaciju.


Sreća tvoja. Lepo je kad je neko tako zadovoljan svojim svetom, sve prateći statistike.

To je ozbiljan pristup.
Moramo znati podatke ako želimo da naš misaoni proces dovede do kvalitetnih zaključaka.
U suprotnom smo prepušteni sopstvenim utiscima koji...mnogo znaju da varaju.

U ovakvim momentima se uvek setim "Klatna" i dobrog grofa Aljea koji kroz odnose dimenzija trafike na ćošku dve milanske ulice izvlači zaključke o odnosima u Vaseljeni.
Na stranu što si utrčao na Brajovićev teren, on je voleo da tim nasumično izabranim statističkim pokazateljima potkrepljuje teze koje su mu u tom trenutku bile interesantne.
floki floki 08:26 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

koja mediokritetska, umišljena, wikipedia triperčina jbt...

ne znam samo kako vas ne mrzi da čitate te splačine, ja se umorih preskačući
aureus aureus 08:29 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

mirelarado
U suprotnom smo prepušteni sopstvenim utiscima koji...mnogo znaju da varaju.


Aha, dočim se u medijima servirane statistike odlikuju objektivnošću i istinoljubivošću.

Kakvim medijima?

Pa mediji su počesto odgovorni za upravo suprotno.
Ako su u medijima danas neke stvari prisutne mnogo više nego ranije, ljudi su skloni da povjeruju da je toga dans više nego prije - iako državne i međunarodne evidencije kažu drugačije.
Od svakog ubistva, terorističkog akta, pada aviona, sudara na autoputu, pogrešnog liječenja u bolnici, pretučenog djeteta - mogu da se pišu stranice i stranice iz dana u dan.
Zato je dobro da neko te stvari prati ko ne radi u medijima: državni zavodi za statistiku, Evrostat, UN, profesionalna udruženja i sl.
U jednom od prethodnih komentara sam citirao šta o smrtnosti djece u periodu od 1990. do danas kaže Unicef, šta o smrtnosti majki u istom periodu kaže Svjetska zdravstvena organizacija - ostavio sam i linkove.
Htio sam da ostavim i neke podatke od Svjetske banke, ali rekoh: "Ne, Aureuse, ne Svjetska banka, nemoj samo nju, ne nju..."

jadragoljub jadragoljub 08:32 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

ja se slažem sa oreuzom, apsolutno. ne zvog statistike i tih tabela, to numem ni da proćitam, već zbog radi svog ličnog i sopstvenog opažanja, a mene je posal da budem voajer, ćisto naćisto to mi je pod broj 1 na listi dužnosti.
al aj da se ne karamo, nešto sam frendlijevski raspoložen od jučer pa dasi ne kvarim nirvanu.

nsarski nsarski 08:33 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

A nisam mogao da pređem preko Šarskijeve udice ("imaš li kakav drugi autoritet?" ) na koju sam se vrlo voljno upecao.


Upecao? Ja ne vidim da si se "upecao" već si samo ponudio gomilu tabela i grafika. Taj trik koristi i Pinker u svojoj knjizi, ali mu ti podaci slabo pomažu da dokaže svoju tezu o stalnom napretku ljudskog roda.

Jedna od kritika Pinkerove (i tvoje) tvrdnje se odnosi na njegovo korišćenje statističkih podataka i grafikona. Znaš ono, statistika naša dika... OVDE se kompetentno analizira Pinkerovo pristrasno korišćenje statističkih podataka.

Druga kritika je vezana za Pinkerovu neoliberalnu ideologiju koja (kao kod tvoje odbrane ovog stava) prosto prožima ceo argument. Ne treba da te podsećam da nikakvoj ideologiji nema mesta u naučnom argumentu. Unenlightened thinking: Steven Pinker’s embarrassing new book is a feeble sermon for rattled liberals--OVDE JE LINK

Treća kritika je vezana za Pinkerove zaključke koje izvodi iz svojih grafika i statistika i omaške koje pri tome pravi. 13 fallacies of Steven Pinker’s “The Better Angels of Our Nature: Why Violence Has Declined”---OVDE JE LINK.

Ukratko, naveo sam ti ozbiljne kritike Pinkerove neozbiljne tvdnje, izvučene iz pažljivo izabranih podataka, da je svet danas bolji nego juče. Još uvek nisam našao respektabilne branitelje Pinkerovog stava. Voleo bih da mi ti ponudiš neke, isključujući sebe.

Znaš, i za današnju Srbiju možeš da konstruišeš argument da je mnogo bolje nego pre 7 godina. Plate i penzije se isplaćuju na vreme, imamo auto-put Preljine/Meljine (ili koja je već vukojebina u pitanju), kroz centar Beograda ne može da se prođe, istina, ali za mesec-dva, heej!, investicije sve veće, nezaposlenost sve manja. Ukratko, najbolji smo u regionu i krupnim koracima idemo u još bolju budućnost, zar ne?
aureus aureus 08:33 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

freehand

Na stranu što si utrčao na Brajovićev teren, on je voleo da tim nasumično izabranim statističkim pokazateljima potkrepljuje teze koje su mu u tom trenutku bile interesantne.

Na stranu što znam da ti voliš počesto da o stvarima govoriš ne zamarajući se ciframa, graficima i tim glupostima.
Ako je kriza - ovo su vam razlozi i tačka.
maksa83 maksa83 08:40 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

kroz centar Beograda ne može da se prođe, istina

To se kaže "ukidanjem saobraćaja i pretvaranjem grada u rustikalnu pešačku zonu građani su upućeni da više hodaju što pozitivno utiče na njihovo zdravlje".
aureus aureus 08:41 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nsarski
Upecao? Ja ne vidim da si se "upecao" već si samo ponudio gomilu tabela i grafika.

Rekoh već ranije da znam za kritike na račun Pinkera i da neke stoje.
Ali isto se može reći za bilo kog drugog sa liste 100 najuticajnih mislilaca svijeta, ili 25. Pa i za Čomskog.
Nije mi poznat nijedan autoritet posle kojeg svi zaćute.

Ali, meni Pinker nije potreban.

To što sam iznio kao tvrdnju, umijem sam obrazložiti i dokazati.
freehand freehand 08:45 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus
freehand

Na stranu što si utrčao na Brajovićev teren, on je voleo da tim nasumično izabranim statističkim pokazateljima potkrepljuje teze koje su mu u tom trenutku bile interesantne.

Na stranu što znam da ti voliš počesto da o stvarima govoriš ne zamarajući se ciframa, graficima i tim glupostima.
Ako je kriza - ovo su vam razlozi i tačka.

Kad baš procenim da je diskusija toga vredna pobedim lenjost i pomučim se da stavove i argumente koje iznosim dodatno "pojačam" referencama, mada izuzetno retko statistikama. Tabele, naime, koristim samo kad su striktno vezane za temu i neupitne sa stanovišta verodostojnosti i relevantnosti.
Da ne ponavljam sad ovo što profa navodi, ali samo je malo intelektualnog bezobrazluka i etičke neuštogljenosti dovoljno da se tehnološki napredak u proizvodnji oružja i otrova tridesetih i četrdesetih podvede pod prosperitet modernog sveta. Da ne pominjemo šta bi se sve mooglo nazvati neverovatnim razvojem masovnog turizma.
A evo, jš jednom i obećavam da neću više - napredak sveta o kome ovde govorimo od osamdesetih zakucao je svet u najveću krizu u istoriji, koja je pobeđena tako što su perjanice tog neoliberalizma posegle za intervencionizmom sa jedne strane i oslonjen na deo sveta poput Kine i Indije koji tim neoliberalizmom nije bio nagrižen.
U tom kontekstu pričati o prosperitetu neobičan je način da se zajebavaju sagovornici, mada legitiman dok god oni pristaju na tu svoju ulogu.
nepopustljiv nepopustljiv 08:46 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

freehand
aureus
freehand
Ja sad, na primer, pnovo SEKu kao drugo lice te udri-tržište-jebeš-državu priče uvedem na velika vrata a ti kažeš - kakva SEKA, nećemo o tome.

Neću ja da govorim o Seki. I o neoliberalizmu.
Ti možeš ako te je baš volja.
A mogu i drugi.

Najbitnije je da je pokazano da je svijet kao cjelina doživio određeni prosperitet unazad 30 godina.

Hoće to da mi pravi problem, ta nesposobnost da razdvojim bitno od nebitnog. Opet, čista je sreća što se po pravilu pojavi dobra duša i bistar um koji razgovor povede u razumnom smeru, štagod da je to i čak i da nisu četnici i partizani..

Ne brini za to - previše.
Događa se i najboljima.
nepopustljiv nepopustljiv 08:48 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

freehand
aureus
freehand

Na stranu što si utrčao na Brajovićev teren, on je voleo da tim nasumično izabranim statističkim pokazateljima potkrepljuje teze koje su mu u tom trenutku bile interesantne.

Na stranu što znam da ti voliš počesto da o stvarima govoriš ne zamarajući se ciframa, graficima i tim glupostima.
Ako je kriza - ovo su vam razlozi i tačka.

Kad baš procenim da je diskusija toga vredna pobedim lenjost i pomučim se da stavove i argumente koje iznosim dodatno "pojačam" referencama, mada izuzetno retko statistikama. Tabele, naime, koristim samo kad su striktno vezane za temu i neupitne sa stanovišta verodostojnosti i relevantnosti.
...

Jebote!
Svaka čast!
nsarski nsarski 08:49 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Ali, meni Pinker nije potreban.


Pa što si ga onda uopšte navodio? Finta telom, ha?

Rekoh već ranije da znam za kritike na račun Pinkera i da neke stoje.


Ove kritike koje sam ja naveo potpuno razbijaju Pinkerove tvrdnje i zaključke navedene u toj knjizi. Znači, pročitao si knjigu, slozio se sa njenim zaključcima, potom pročitao kritike i s nekim kritikama se složio. I? Rekao si sebi: "Pinker je u pravu, bez obzira na razorne kritike koje su takođe u pravu". To je prilično ozbiljna mentalna gimnastika, ali OK.
I onda si zaključio da Pinker uopšte nije potreban. Ti i bez njega možeš da dokažeš neo-Pinkerovu tvrdnju da je svet bolji i napreduje u svetlu budućnost? Što ne napišeš knjigu, čoveče? Proslavio bi se.
freehand freehand 08:52 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Ti i bez njega možeš da dokažeš neo-Pinkerovu tvrdnju da je svet bolji i napreduje u svetlu budućnost? Što ne napišeš knjigu, čoveče? Proslavio bi se.

Mislim da bi zaključak poput "svet napreduje uprkos neoliberalizmu" bio ok.
aureus aureus 08:56 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

freehand
A evo, jš jednom i obećavam da neću više - napredak sveta o kome ovde govorimo od osamdesetih zakucao je svet u najveću krizu u istoriji, koja je pobeđena tako što su perjanice tog neoliberalizma posegle za intervencionizmom sa jedne strane i oslonjen na deo sveta poput Kine i Indije koji tim neoliberalizmom nije bio nagrižen.
U tom kontekstu pričati o prosperitetu neobičan je način da se zajebavaju sagovornici, mada legitiman dok god oni pristaju na tu svoju ulogu.

Najveća kriza u istoriji?

Najveća kriza u istoriji?

Eto ti...Nisam te planirao zajebavati, ali sad mislim da bi trebalo.
floki floki 09:13 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

људи, ала је ово добро јбт:



значи, сад може жена да оптужи мужа за превару у браку јер је он пре брака био са неким другим женама, јел тако некако?

што би минка из надреалиста рекла: "ја не контам"
freehand freehand 09:14 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Najveća kriza u istoriji?

Najveća kriza u istoriji?

Eto ti...Nisam te planirao zajebavati, ali sad mislim da bi trebalo.

U pravu si, olako sam iskoristio čestu a neutemeljenu frazu, no to nikako ne dovodi u pitanje komentar u svemu ostalom.
Što se zajebavanja tiče - evo skupio sam se kao miš i strepeći čekam.
aureus aureus 09:21 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

freehand
Najveća kriza u istoriji?

Najveća kriza u istoriji?

Eto ti...Nisam te planirao zajebavati, ali sad mislim da bi trebalo.

U pravu si, olako sam iskoristio čestu a neutemeljenu frazu, no to nikako ne dovodi u pitanje komentar u svemu ostalom.
Što se zajebavanja tiče - evo skupio sam se kao miš i strepeći čekam.

Nema potrebe.
Imaš kredita kod mene. A i dobre sam volje.
A i u međuvremenu si rek'o nešto što bi te spasilo i da sam spreman da zajebavam:

Mislim da bi zaključak poput "svet napreduje uprkos neoliberalizmu" bio ok.
nsarski nsarski 10:15 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Za Aureusa koji voli statistiku.

Čitajući danas vesti na Reutersu, naiđem na članak o rastu bogatstva u USA pod naslovom Rich get richer, everyone else not so much in record U.S. expansion, tj. bogati su sve bogatiji, dok svi ostali nisu, tokom rekordnog napretka u USA.

GRAFIK

Ako klikneš na GRAFIK dobićeš interaktivnu sliku. Za one koje to mrzi, evo snapshot-a.



Dakle, ovaj grafik prikazuje podelu ukupnog bogatstva u USA od 1986 do 2016, dakle pokriva tvojih idealnih 30 godina. I šta se na ovom grafiku vidi?
Vidi se da su 1986 1% najbogatijih (plava linija) posedovali oko 30% ukupnog bogatstva, narednih 9% (ljubičasta linija) posedovali 37% bogatstva, a preostalih 90% posedovali oko 33% bogatstva (siva linija). I kako je onda društvo napredovalo?
Pa, siva linija je pala ranih devedesetih na treće mesto i od tada je stalno u padu. Posebno se taj pad osetio pre oko 10 godina (2008.).
Sada, zamisli da nekoga iz sive linije (90% stanovništva!) pitaš (2005. godine) da li svoju budućnost vide kao bolju. Ne verujem da bi pozitivno odgovorili. I to s pravom. Ukupno bogatstvo ljudi u toj grupi se za narednih 10 godina (2005-2015) skoro prepolovilo, s tendencijom da se taj pad nastavi.
Ne znam koliko Pinkera i njegovih grafika da im poturiš pod nos, oni ti neće verovati da će im biti sve bolje.
nsarski nsarski 10:42 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

људи, ала је ово добро јбт:


Stvarno su šampioni!
aureus aureus 11:23 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Za Šarskog.

Poznato mi je ponešto od toga.
Ako bismo tjerali mak na konac, mogli bismo reći da ni 1986. nije valjala - u smislu prikazanog grafikona - zašto samo 33 posto bogatstva za 90 posto stanovništva?

Ali već prije 50 komentara sam rekao da ima nacija i slojeva koje su se našle u procjepu.

Za većinu kukanja i mračenja je vjerovatno odgovorna srednja klasa na Zapadu koja je neko vrijeme u ekonomskoj stagnaciji. Pa je u nekim zemljama stagnacija desetak, u nekim 20-30, a Krugman, kad govori o Americi, kaže da medijalni prihodi zaposlenog muškarca, sa uračunatom inflacijom, nisu porasli još od sedamdesetih.
Konstatacija o stagnaciji ne važi za sve zemlje na Zapadu, ali važi za priličan broj.

No, srednja klasa na Zapadu je frakcija cjelokupne svjetske populacije? Koliko je ona velika? Milijardu ljudi?
Ona, naravno, gleda sebe i u principu je briga što je za tih trideset godina 700-800 miliona Kineza izašlo iz siromaštva, što sve više Indusa ima normalan vc, što današnji Indonežanin ima veći standard nego prije 30 godina i tako dalje.
Štaviše, za svoju stagnaciju srednja klasa na Zapadu počesto krivi: 1) nesposobne, korumpirane političare te 2) svoju gramzivu, poslovnu elitu koja poslove odnosi u manje razvijene dijelove svijeta. Srednja klasa na Zapadu može da na kineske i indijske radnike gleda kao na konkurenciju - iako ovi još uvijek niti imaju para kao njihove zapadne kolege niti im je zemlja u tako dobrom stanju.

Treba reći i ovo. Stagnacija srednje klase na Zapadu je mahom bazično ekonomska; ona se pretežno izvodi iz njenih prihoda, pa se upoređuje šta se s tim parama moglo priuštiti nekad a šta sad. Ova metoda je u redu, treba znati koliko sam krompira mogao kupiti 1986. a koliko 2016, koliko sam litara benzina mogao kupiti tada a koliko danas.
Nije to nebitno. Kad platim stanarinu, koliko mi je ostajalo tada a koliko danas.
No, ova metoda naravno ne može sve da obuhvati. Ona ne govori o onome što sam jednim dijelom pomenuo: ne pominje manje ubistava, samoubistava, bezbjedniji saobraćaj, tehnološki napredak. Ni to što u Evropskoj Uniji, tačnije u Šengen zoni, ta ista klasa (a i sve druge) putuje lakše, brže, bez zadržavanja na granicama, u dobrom dijelu zemalja koristi istu valutu...Ta metoda ne može dobro da prikaže koliko je danas, u vrijeme lou-kost kompanija lakše otputovati bilo gdje i koliko novca se štedi time što ti više nisu potrebne turističke agencije nego sam možeš da iščačkaš jeftin prevoz, jeftin i dobar smještaj, možeš da minimiziraš troškove a da maksimiziraš užitak. Zahvaljujući tehnološkom napretku (a u Evropi i radu na zbližavanju nacija).
Ta metoda ne govori ništa o tome što su prije 30 godina u Jugoslaviji čak i profesionalni košarkaši naručivali video-kasete da bi gledali NBA, pa bi onda jednu kasetu gledali po dva mjeseca.


Što se tiče nejednakosti...ona se smanjuje među nacijama jer one siromašnije imaju brži rast od bogatijih, ali zaista unutar dobrog broja nacija raste nejednakost.
To može da predstavlja problem. Politički i društveni.
Isto važi i za globalno zagrijavanje.
I tako dalje.

No da bismo se na pravi način suočili sa izazovima koji su pred nama, prvo je potrebno da ne gubimo vrijeme i energiju na objašnjavanje notornih stvari: da to što se meni čini da je sve otišlo dovraga ne mora značiti i da jeste.
Takođe, mnogo energije gubimo na sukobe ličnih utisaka oko toga kako je bilo nekad a kako danas. Ne mislim samo na ovaj blog. I danas imamo probleme, kao što ćemo ih imati u budućnosti.
Samo nemojmo da se zavaravamo time što ćemo reći da su problemi prije 30 godina bili manji, a situacija bolja.
Nije.
nepopustljiv nepopustljiv 12:06 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus
Za Šarskog.

Poznato mi je ponešto od toga.
Ako bismo tjerali mak na konac, mogli bismo reći da ni 1986. nije valjala - u smislu prikazanog grafikona - zašto samo 33 posto bogatstva za 90 posto stanovništva?

Ali već prije 50 komentara sam rekao da ima nacija i slojeva koje su se našle u procjepu.

Za većinu kukanja i mračenja je vjerovatno odgovorna srednja klasa na Zapadu koja je neko vrijeme u ekonomskoj stagnaciji. Pa je u nekim zemljama stagnacija desetak, u nekim 20-30, a Krugman, kad govori o Americi, kaže da medijalni prihodi zaposlenog muškarca, sa uračunatom inflacijom, nisu porasli još od sedamdesetih.
Konstatacija o stagnaciji ne važi za sve zemlje na Zapadu, ali važi za priličan broj.

No, srednja klasa na Zapadu je frakcija cjelokupne svjetske populacije? Koliko je ona velika? Milijardu ljudi?
Ona, naravno, gleda sebe i u principu je briga što je za tih trideset godina 700-800 miliona Kineza izašlo iz siromaštva, što sve više Indusa ima normalan vc, što današnji Indonežanin ima veći standard nego prije 30 godina i tako dalje.
Štaviše, za svoju stagnaciju srednja klasa na Zapadu počesto krivi: 1) nesposobne, korumpirane političare te 2) svoju gramzivu, poslovnu elitu koja poslove odnosi u manje razvijene dijelove svijeta. Srednja klasa na Zapadu može da na kineske i indijske radnike gleda kao na konkurenciju - iako ovi još uvijek niti imaju para kao njihove zapadne kolege niti im je zemlja u tako dobrom stanju.

Treba reći i ovo. Stagnacija srednje klase na Zapadu je mahom bazično ekonomska; ona se pretežno izvodi iz njenih prihoda, pa se upoređuje šta se s tim parama moglo priuštiti nekad a šta sad. Ova metoda je u redu, treba znati koliko sam krompira mogao kupiti 1986. a koliko 2016, koliko sam litara benzina mogao kupiti tada a koliko danas.
Nije to nebitno. Kad platim stanarinu, koliko mi je ostajalo tada a koliko danas.
No, ova metoda naravno ne može sve da obuhvati. Ona ne govori o onome što sam jednim dijelom pomenuo: ne pominje manje ubistava, samoubistava, bezbjedniji saobraćaj, tehnološki napredak. Ni to što u Evropskoj Uniji, tačnije u Šengen zoni, ta ista klasa (a i sve druge) putuje lakše, brže, bez zadržavanja na granicama, u dobrom dijelu zemalja koristi istu valutu...Ta metoda ne može dobro da prikaže koliko je danas, u vrijeme lou-kost kompanija lakše otputovati bilo gdje i koliko novca se štedi time što ti više nisu potrebne turističke agencije nego sam možeš da iščačkaš jeftin prevoz, jeftin i dobar smještaj, možeš da minimiziraš troškove a da maksimiziraš užitak. Zahvaljujući tehnološkom napretku (a u Evropi i radu na zbližavanju nacija).
Ta metoda ne govori ništa o tome što su prije 30 godina u Jugoslaviji čak i profesionalni košarkaši naručivali video-kasete da bi gledali NBA, pa bi onda jednu kasetu gledali po dva mjeseca.


Što se tiče nejednakosti...ona se smanjuje među nacijama jer one siromašnije imaju veći rast od bogatijih, ali zaista unutar dobrog broja nacija raste nejednakost.
To može da predstavlja problem. Politički i društveni.
Isto važi i za globalno zagrijavanje.
I tako dalje.

No da bismo se na pravi način suočili sa izazovima koji su pred nama, prvo je potrebno da ne gubimo vrijeme i energiju na objašnjavanje notornih stvari: da to što se meni čini da je sve otišlo dovraga ne mora značiti i da jeste.
Takođe, mnogo energije gubimo na sukobe ličnih utisaka oko toga kako je bilo nekad a kako danas. Ne mislim samo na ovaj blog. I danas imamo probleme, kao što ćemo ih imati u budućnosti.
Samo nemojmo da se zavaravamo time što ćemo reći da su problemi prije 30 godina bili manji, a situacija bolja.
Nije.

Ala si ti uporan!
Na ovoj vrućini!
aureus aureus 12:15 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nepopustljiv

Ala si ti uporan!
Na ovoj vrućini!

Kupio sam uložak za frižider (ice cartridge) pa guram nekako.
Sad je već vrijeme ručku.

Bez slanine, naravno.
nsarski nsarski 12:19 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Samo nemojmo da se zavaravamo time što ćemo reći da su problemi prije 30 godina bili manji, a situacija bolja.
Nije.


Delimično se slažem. Tokom poslednjih 30 godina pojavili su se novi problemi koji ranije nisu postojali. Pre, recimo, 35 godina SIDA nije postojala.

Tokom poslednjih 50 godina broj obolelih od dijabetesa se umnogostručio (zahvaljujući, između ostalog, korišćenju industrijskih zaslađivača kao što je corn syrup). Ovi grafici pokazuju rast te "najveće epidemije u ljudskoj istoriji". Podatak o višestrukom povećanju u USA se vidi na ovom grafiku, a su oni počeli sa svojim junk food šezdesetih i ranije. Tada grafik počinje da raste i uvećava se višestruko.



Evo je situacija u globalizovanoj Aziji:



(The Increase in Diabetes Prevalence in a Mauritius Adapted from [18, 19], b India Adapted from [20], and c China Adapted from [21])

Pogledaj šta je sa Kinom, na primer. Procenat dijabetesa se uvećao 10 puta za poslednjih 20 godina (1980-2010). 10% Kineza je 100 miliona ljudi, ne zaboravi. Ovo se, razume se, pripisuje širenju globalizma i dolaskom MekDonaldsa i sličnih globalnih trovača siromašnih. Evo ti link na ove podatke Diabetes and its drivers: the largest epidemic in human history? (Ovo je naučni rad u časopisu Clinical Diabetes and Endocrinology.)

Ubistvo oružjem nije jedini način da se vrši nasilje. Ljudi umiru i od bolesti koje mogu da se spreče, ali to u Pinkerovu statistiku nije ušlo kao mogućnost.

A povodom raskoraka između bogatih i siromašnih, u USA i drugde. Da li misliš da zemlja, u vom slučaju USA, u kojoj preko 75% bogatstva pripada grupi od 10% stanovništva, a preostalih 90% ljudi kumulativno poseduje oko 23% bogatstva, dakle, da li misliš da je u takvoj zemlji istinska demokratija moguća? Bogati će da kupe sve političare i država će donositi zakone koji bogatima odgovaraju.
To je dozvoljeno američkim zakonom, donesenim pre nekoliko godina (2010.) u Vrhovnom sudu, evo ti link Landmark Supreme Court ruling allows corporate political cash. Posle te presude, sivu grupu sa onog grafika nešto slabo ide karta. Ali zato oni bogatiji imaju mnogo čemu lepom da se nadaju. Ja bih se usudio da nagađam da i Pinker i Krugman (koga si kasnije pomenuo) pripadaju toj veseloj grupi optimista.
Milan Novković Milan Novković 12:39 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

floki
људи, ала је ово добро јбт:

....

значи, сад може жена да оптужи мужа за превару у браку јер је он пре брака био са неким другим женама, јел тако некако?

што би минка из надреалиста рекла: "ја не контам"

Naravno da znači, lepo si ti to zamislio, kao fol gledaš serije a nisi odlgedao Minority Report (Spilberg, Philip K. Dick)

Plašim se da nemaš pojma kako još sve možeš da nadrljaš ne samo zbog te jedne polovine vremenske mehanike, prošlosti, nego pričam i o nadrljavanju sada za stvari koje još nisi uradio

Nači za tvoje je dobro da te žena kažnjava kad god joj se ukaže prilika, prosto štRikliraš prošle i buduće greške što si napravio, i juriš u budućnost warp 9 brzinom
aureus aureus 12:40 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Tako ti je to, Šarski.

Ranije smo imali problem jer je bilo puno gladnih, sad moramo da rješavamo probleme sitih. Nekad nas je morila neuhranjenost, sad nas mori debljina, diabetes, holesterol, kardiovaskularne bolesti...
Srećom - može se raditi na tome. (Ja sam u zadnjih mjesec dana smrš'o kilo i po. ) A pod dva - svejedno životni vijek ne pada.

A za ovo drugo...porastom nejednakosti - demokratija jeste na udaru. Po meni.
Jer nije problem to što neko ima rols-rojs, vozača, vilu na obali i bazen od pola hektara.
Problem je što bogataši, sa svojim milijardama, mogu da utiču na političare da ovi, prilikom donošenja odluka, gledaju interes malog broja privilegovanih umjesto interesa čitave zajednice.
To jest, uticaj tog sloja zajednice je proporcionalno veći nego što je njihova zastupljenost u opštoj populaciji, a što je gore - može da se desi da taj sloj ne haje za ostale, nego svoj preveliki uticaj koristi da bi sebi ugodio.
Nezgodacija.
Nije nam prvi put u istoriji da se nađemo suočeni s tim problemom.
Valja to nekako riješiti.

Samo posle ručka.
nsarski nsarski 13:03 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Nezgodacija.
Nije nam prvi put u istoriji da se nađemo suočeni s tim problemom.
Valja to nekako riješiti.

Samo posle ručka.


Eto, baš nezgodacija. Imam utisak da ti sjajno živiš u današnjim vremenima, ekonomskim i poliičkim.

Nažalost moj ručak će morati da sačeka jer pišem rad sa kolegama iz Ukrajine (nema veze sa sudbinom sveta već sa molekularnim mehanizmom raspada nano-žica, ali to je profano u odnosu na velike teme pokrenute ovde) . Tamo u Kijevu je 23C i oni ne razumeju šta je problem sa 36C u Beogradu. Tako ti je to, nezgodacija kako kažeš. Sit gladnome ne veruje.
Tjah, slično je i na celoj planeti, ako ozbiljno razmisliš.
nepopustljiv nepopustljiv 13:08 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Milan Novković
floki
људи, ала је ово добро јбт:

....

значи, сад може жена да оптужи мужа за превару у браку јер је он пре брака био са неким другим женама, јел тако некако?

што би минка из надреалиста рекла: "ја не контам"

Naravno da znači, lepo si ti to zamislio, kao fol gledaš serije a nisi odlgedao Minority Report (Spilberg, Philip K. Dick)

Plašim se da nemaš pojma kako još sve možeš da nadrljaš ne samo zbog te jedne polovine vremenske mehanike, prošlosti, nego pričam i o nadrljavanju sada za stvari koje još nisi uradio

Nači za tvoje je dobro da te žena kažnjava kad god joj se ukaže prilika, prosto štRikliraš prošle i buduće greške što si napravio, i juriš u budućnost warp 9 brzinom

Ja se za to ne brinem - jer sam nevin ušao u brak.
Milan Novković Milan Novković 13:18 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nepopustljiv
Milan Novković
floki
људи, ала је ово добро јбт:

....

значи, сад може жена да оптужи мужа за превару у браку јер је он пре брака био са неким другим женама, јел тако некако?

што би минка из надреалиста рекла: "ја не контам"

Naravno da znači, lepo si ti to zamislio, kao fol gledaš serije a nisi odlgedao Minority Report (Spilberg, Philip K. Dick)

Plašim se da nemaš pojma kako još sve možeš da nadrljaš ne samo zbog te jedne polovine vremenske mehanike, prošlosti, nego pričam i o nadrljavanju sada za stvari koje još nisi uradio

Nači za tvoje je dobro da te žena kažnjava kad god joj se ukaže prilika, prosto štRikliraš prošle i buduće greške što si napravio, i juriš u budućnost warp 9 brzinom

Ja se za to ne brinem - jer sam nevin ušao u brak.

Eeee, al to nije garancija da ćeš i ostati nevin, pa što te pre iskažnjava to bolje, miran si
aureus aureus 13:26 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nepopustljiv

Ja se za to ne brinem - jer sam nevin ušao u brak

Ovdje je posrijedi ili jak karakter ili nedostatak dobre prilike.
freehand freehand 13:39 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Milan Novković
nepopustljiv
Milan Novković
floki
људи, ала је ово добро јбт:

....

значи, сад може жена да оптужи мужа за превару у браку јер је он пре брака био са неким другим женама, јел тако некако?

што би минка из надреалиста рекла: "ја не контам"

Naravno da znači, lepo si ti to zamislio, kao fol gledaš serije a nisi odlgedao Minority Report (Spilberg, Philip K. Dick)

Plašim se da nemaš pojma kako još sve možeš da nadrljaš ne samo zbog te jedne polovine vremenske mehanike, prošlosti, nego pričam i o nadrljavanju sada za stvari koje još nisi uradio

Nači za tvoje je dobro da te žena kažnjava kad god joj se ukaže prilika, prosto štRikliraš prošle i buduće greške što si napravio, i juriš u budućnost warp 9 brzinom

Ja se za to ne brinem - jer sam nevin ušao u brak.

Eeee, al to nije garancija da ćeš i ostati nevin, pa što te pre iskažnjava to bolje, miran si

Ovo baca sasvim novo svetlo na onu slaninicu sasvim blago poplašenu sa malo broma
nepopustljiv nepopustljiv 13:59 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus
nepopustljiv

Ja se za to ne brinem - jer sam nevin ušao u brak

Ovdje je posrijedi ili jak karakter ili nedostatak dobre prilike.

Nije ni jedno ni drugo.

A karakter mi, inače, jeste jak.
aureus aureus 14:12 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nepopustljiv
aureus
nepopustljiv

Ja se za to ne brinem - jer sam nevin ušao u brak

Ovdje je posrijedi ili jak karakter ili nedostatak dobre prilike.

Nije ni jedno ni drugo.

Dobro, znači postoje još neke mogućnosti, ali da ne čeprkamo previše po privatnosti blogera. Idemo samo onoliko koliko su oni spremni sami da kažu.

Na kraju krajeva, teme o seksu su uglavnom dosadne.
nsarski nsarski 14:17 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Na kraju krajeva, teme o seksu su uglavnom dosadne.


O seksu i revoluciji se ne priča - to ili radiš ili ne radiš (Simon de Bljuvoar).
nsarski nsarski 15:38 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Ubistvo oružjem nije jedini način da se vrši nasilje. Ljudi umiru i od bolesti koje mogu da se spreče, ali to u Pinkerovu statistiku nije ušlo kao mogućnost.


Da citiram sebe i pojačam ovu primedbu. Da li znaš da je US border: Sixth death of migrant child in custody.--LINK. Njih nije ubilo oružje. Ali ubio ih je ovakav mentalitet koji tvrdi da zatočenoj deci nisu potrebni sapun i četkica za zube.

Twiter za ovaj argument

Ni ove nije ubio metak. Kod Pinkera se to ne računa u nasilje. Ali, kao što kažeš, nezgodacija.


aureus aureus 15:50 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nsarski
Njih nije ubilo oružje. Ali ubio ih je ovakav mentalitet koji tvrdi da zatočenoj deci nisu potrebni sapun i četkica za zube.

Potrebni su.
nsarski
Kod Pinkera se to ne računa u nasilje.

Šteta je što Pinkera nema na blogu.
Imam osjećaj da bi se sad znojio.
nsarski nsarski 16:05 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Šteta je što Pinkera nema na blogu.
Imam osjećaj da bi se sad znojio.


Ovu diskusiju možda najbolje rezimira pokojni Leonard: "I've seen the future, brother/It is murder".



Pinker be damned, this is more likely our future.
aureus aureus 16:33 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nsarski

Ovu diskusiju možda najbolje rezimira pokojni Leonard: "I've seen the future, brother/It is murder".

A par stihova ranije kaže: "Give me crack and anal sex".
Šta ti slušaš dok se sa Ukrajincima baviš raspadom nano-žica...
nsarski
Pinker be damned, this is more likely our future.

Futurologija je nezahvalna disciplina.

Sve što treba jeste da poredimo dvije poznate - A i B, gdje je A prošlost (poznato) a B sadašnjost (poznato). C je nepoznato.
I treba da budemo pošteni u ocjenjivanju.
Ne možemo ne vidjeti da je B bolje od A, zato što nam se čini da je C, koje u vremenskom slijedu dolazi nakon B, propast.
C je skoro nikakav argument.
nsarski nsarski 16:50 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Šta ti slušaš dok se sa Ukrajincima baviš raspadom nano-žica...


Za danas smo završili...evo rezultata Monte Carlo simulacije.



Kad dobiješ ovako lepe rezultate za pearling - klasično mogu da se opišu pomoću Plateau-Rayleigh nestabilnosti, ili Mullins-Sekerka nestabilnosti u zavisnosti od temperature.



Sa ovakvim rezultatima, budućnost izgleda zaista mnogo bolje.
aureus aureus 17:13 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nsarski

Za danas smo završili...evo rezultata Monte Carlo simulacije.


Znači, kad Lc postane veće od 9/4 prečnika Wc, "kapljice" se razdvajaju?

Odakle je figura b?
nsarski nsarski 17:24 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Znači, kad Lc postane veće od 9/4 prečnika Wc, "kapljice" se razdvajaju?

Odakle je figura b?


Iz nedavnog rada u Nature-u. Taj rad je više fenomenološki izračunat na prostom modelu. Engineering island-chain silicon nanowires via a droplet mediated Plateau-Rayleigh transformation
E, mi smo uradili kompjutersku simulaciju i dobili slične rezultate, s tim što treba uzeti u obzir o kojoj vrsti kristalne rešetke se radi. Naši rezultati su mnogo detaljniji i lepo se slažu sa eksperimentima, tra-la-la!.
Milan Novković Milan Novković 17:25 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nsarski
...
Za danas smo završili...evo rezultata ...

Ideja za biznis: rastačete nano-žice po kućama

Čitam blog ko slikovnicu, samo slike gledam pošto nemam vremena, al vratiću se - al nas elektroničare ti talasi uvek podsećaju na superpozicije, trbuh, čovove, pa kompozitne zezalice na te teme. Vidi ovo, mislim više je za Aureusa nego tebe, iako sam u preletanju primetio da matretira tebe i Maksu pinkerovim trudbeništvom ...

Elem, potpuno je nebitno danas ko je u pravu, me thinks, i ako vas nisam ispratio moram da priznam da sam i ja od njega prebrzo obeleo, i oplavio ...



Al ovo kad gledaš teško ne ne prisetiti se šta bi sve moglo sa kombinatorikom - puno izvora talasa, pa modulacijom amplituda i faza.

Pričao sam davno, jednom se pojavio audio sistem, i staviš mnogo zvučnika, maleckih, u sobu, comp, šačica (meta) podataka, comp ti izfazira sistem tako da ti sediš u jednoj fotelji i gledaš ... šta god, neko kuvanje, Star Trek, ... a žena i koleginica joj pričaju na par metara iz druge dve fotelje - TV čuješ, njih ne - nije haj faj sa toliko faziranja, al ... ovde je preopasno nastaviti sa fazonom

I hvalisanje, naravno, mi smo davno, ja bio student, iz ARK (Akademski Radio Klub) postavili na ETF, Arhitektura, Građevinstvo zgradu prvo dve GP (ground plane) antene za 3.5 MHz, po 20es metara visoka svaka, pa onda 4 za 7 MHz od po 10m, kutija za faziranje sa relejima i delovima koaksa je bila modern-art za videti.

Šteta što nije bilo mnogo žena radio amatera, mogi smo da se otimamo za popularnost sa rok muzičarima (dream-on modalitet mi uleteo u ponašanje - al ajd, znalo se za nas po svetu
nsarski nsarski 17:39 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Al ovo kad gledaš teško ne ne prisetiti se šta bi sve moglo sa kombinatorikom - puno izvora talasa, pa modulacijom amplituda i faza.


For you enjoyment, pročitaj ovaj tekst The Microscopic Physics Behind Beautiful Fountains.
Evo je Piazza del Popolo, Lavlja fontana:



E, pa taj raspad je veoma zanimljiv u poslednje vreme. Sinteza je još važnija. Ali, da ne gušim.
aureus aureus 17:40 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nsarski
Znači, kad Lc postane veće od 9/4 prečnika Wc, "kapljice" se razdvajaju?

Odakle je figura b?


Iz nedavnog rada u Nature-u. Taj rad je više fenomenološki izračunat na prostom modelu. Engineering island-chain silicon nanowires via a droplet mediated Plateau-Rayleigh transformation
E, mi smo uradili kompjutersku simulaciju i dobili slične rezultate, s tim što treba uzeti u obzir o kojoj vrsti kristalne rešetke se radi. Naši rezultati su mnogo detaljniji i lepo se slažu sa eksperimentima, tra-la-la!.

Zapravo, drugi prikaz (a, b i c) je kompletan iz Nature-a, to je tamo figura 6.

Definitivno mi se više sviđa ovo vrijeme.
Prije 30 godina nismo imali ni ovakav internet, a danas ti radiš u Beogradu i na vezi si s kolegama iz Ukrajine, usput ćaskaš na blogu, slušaš muziku na Jutjubu, i onda meni ostaviš link ka radu u časopisu iz 2016. I ja odmah (besplatno) bacim pogled na njega. Pritom vi radite kompjutersku simulaciju, eeej!

Dođe mi da uzviknem: živio progres i nano-žice!
bene_geserit bene_geserit 17:43 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus
Sve što treba jeste da poredimo dvije poznate - A i B, gdje je A prošlost (poznato) a B sadašnjost (poznato). C je nepoznato.
I treba da budemo pošteni u ocjenjivanju.
Ne možemo ne vidjeti da je B bolje od A, zato što nam se čini da je C, koje u vremenskom slijedu dolazi nakon B, propast.
C je skoro nikakav argument.

Jedino što uvek možeš da poboljšaš B, tako što sjebeš C, tako što živiš na račun sledećih generacija.
Zagadiš planetu, potrošiš lako dostupnu energiju, napraviš zemlju jalovom, preteranom upotrebom antibiotika razviješ bakterije rezistentne na sve živo, strukturu stanovništva napraviš neefikasnom (malo onih koji rade, puno penzionera, bolesnih, invalida), ekonomija bazirana na dugu, ...
nsarski nsarski 17:53 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Zapravo, drugi prikaz (a, b i c) je kompletan iz Nature-a, to je tamo figura 6.


Da, naravno, ja sam tu sliku stavio samo da pokažem da je tema veoma "vruća", i da mi idemo u korak sa modernim trendovima.
Ona prva slika je cela naša, i prikazuje sekvencu rastakanja nano-žice. Imamo gomilu slika, čak i jedan filmić gde se prikazuje mogućnost "snaking" konfiguracije. Dobije se struktura koja ima "zmijsko tijelo" (Pegi, pokaži svoje zmijsko tijelo!). Pegi je vašarska mečka.

Edit: Evo je Pegi!



U filmiću se ona uvija i okreće, ali za taj pornić mora da se plati...
Jebote, da bi ovu sliku dobio treba oko 5.2 miliona atoma da se uključi i da imaš ozbiljan cluster koji će to da računa više dana. No šala, no zezanje.
maksa83 maksa83 17:56 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Vidi ovo, mislim više je za Aureusa nego tebe, iako sam u preletanju primetio da matretira tebe i Maksu pinkerovim trudbeništvom .

Mene ne maltretira Pinkerom (ne može, pošto sam Pinkera naučio da množim nulom dosta pre ove poslednje Ala Je Lep Ovaj Svet knjige), ali me maltretira kada vadi iz korpe i održava u životu klenove koje sam kao mačka govance zatrpao peskom. Onda dođe Aureus i počne da rilja po toj gomilici i kad izrilja to što je zakopano onda bude uuualaovosmrdiii šokiran. Pa jeste brate, smrdi, zato je i zatrpano, ali pošto ti non stop raskopavaš onda smrdi svima.

aureus aureus 18:03 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

bene_geserit
aureus
Sve što treba jeste da poredimo dvije poznate - A i B, gdje je A prošlost (poznato) a B sadašnjost (poznato). C je nepoznato.
I treba da budemo pošteni u ocjenjivanju.
Ne možemo ne vidjeti da je B bolje od A, zato što nam se čini da je C, koje u vremenskom slijedu dolazi nakon B, propast.
C je skoro nikakav argument.

Jedino što uvek možeš da poboljšaš B, tako što sjebeš C, tako što živiš na račun sledećih generacija.
Zagadiš planetu, potrošiš lako dostupnu energiju, napraviš zemlju jalovom, preteranom upotrebom antibiotika razviješ bakterije rezistentne na sve živo, strukturu stanovništva napraviš neefikasnom (malo onih koji rade, puno penzionera, bolesnih, invalida), ekonomija bazirana na dugu, ...

Tako je, Bene, ne smijemo biti toliko egoistični i ne misliti na buduće generacije. Koliko smo samo nas dvojica pričali na temu ekologije na Filipovom blogu prije mjesec dana...Šta si ono ti govorio, je li ima zagrijavanja ili nema? Još uvijek si skeptičan prema Nasinim tvrdnjama?

Nije ni važno. Samo kažem da kad poredimo prošlost i sadašnjost, baratamo sa egzaktnim podacima (poznato nam je koliko smo ovaca imali 1987. a koliko 2017.) pa možemo tako i mi da budemo egzaktni u ocjeni.
A kad u igru ubacimo 2047. sve što možemo jeste da do iznemoglosti vrtimo simulacije potencijalnih dešavanja od kojih mnoga zavise od prethodnih a neka ne možemo ni pretpostaviti (recimo bitno naučno otkriće koje će se desiti 2040.)
Možda nećemo imati nijednu ovcu.
nsarski nsarski 18:04 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Ideja za biznis: rastačete nano-žice po kućama



Na vratima: Kuc, kuc!
Sredovečna domaćica: Ko je?
Odgovor: Raznosač pice.
Sredovečna domaćica (širom otvara vrata): Uđi i raznesi je!
freehand freehand 18:10 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nsarski
Ideja za biznis: rastačete nano-žice po kućama



Na vratima: Kuc, kuc!
Sredovečna domaćica: Ko je?
Odgovor: Raznosač pice.
Sredovečna domaćica (širom otvara vrata): Uđi i raznesi je!

Odgovor: Raznosač žice.
Sredovećčna domaćica(navlači rezu): Opet neke budale trgovački putnici...
aureus aureus 18:13 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

maksa83
Vidi ovo, mislim više je za Aureusa nego tebe, iako sam u preletanju primetio da matretira tebe i Maksu pinkerovim trudbeništvom .

Mene ne maltretira Pinkerom

Tačnije je da Šarski mene maltretira Pinkerom.<_<
Ali izdržavam.
maksa83

ali me maltretira kada vadi iz korpe i održava u životu klenove koje sam kao mačka govance zatrpao peskom. Onda dođe Aureus i počne da rilja po toj gomilici i kad izrilja to što je zakopano onda bude uuualaovosmrdiii šokiran. Pa jeste brate, smrdi, zato je i zatrpano, ali pošto ti non stop raskopavaš onda smrdi svima.

Je l' to riječ o par njih koji spadaju u kategoriju najgorih blogera?
Imam neke osumnjičene...
nsarski nsarski 18:15 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?


Odgovor: Raznosač žice.


To ako imaš indžilirsku pamet.
Inače kažeš: Raznosač .ice!
Možda upali.
maksa83 maksa83 18:15 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Tačnije je da Šarski mene maltretira Pinkerom.<_<
Ali izdržavam.

Znaš kako kaže naš narod:

Ko se Pinkera laća,
ostaće bez gaća
freehand freehand 18:16 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nsarski

Odgovor: Raznosač žice.


To ako imaš indžilirsku pamet.
Inače kažeš: Raznosač .ice!
Možda upali.

Ako kažem: Pinkerovi svedoci - gađaće me nečim
aureus aureus 18:25 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

maksa83
Tačnije je da Šarski mene maltretira Pinkerom.
Ali izdržavam.

Znaš kako kaže naš narod:

Ko se Pinkera laća,
ostaće bez gaća

Mogu se uvijek kupiti nove gaće.
A i Pinker ima za gaće, sigurno.
Pogledaj kako Harvard plaća (2012).



Naravno, nema mnogo para u knjigama, ali ako su popularne, onda i tu padne koja kinta, a ima i još načina da se zaradi.
maksa83 maksa83 18:31 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Pogledaj kako Harvard plaća (2012).

Kad reče Harvard i Pajaci, potezanje Pinkera me podseća na potezanje onog Nialla Fergusona, Harvard profesora sa druge strane spektra. Taj isto sere za medalju.
Milan Novković Milan Novković 18:38 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

freehand
nsarski

Odgovor: Raznosač žice.


To ako imaš indžilirsku pamet.
Inače kažeš: Raznosač .ice!
Možda upali.

Ako kažem: Pinkerovi svedoci - gađaće me nečim

Posoljeni

Vidi kako ga sekica ili batica ovde "dosoljava".



Kad smo kod what I call "standing waves" (fazon iz Mirande, gde njena majka svako malo koristi poštapalicu, pa joj Miranda dobaci "al to svi tako zovemo" ...

... kad smo kod dotičnih, ideja za biznis u nekom muzeju nauke, praviti što sound što rain cloaking devices.

Primer, ideš ulicom (alejicom u muzeju), pada kiša i nisi mokar, ili je buka okolo, a ti ništa ne čuješ, 3D kamere prate gde si i comps faziraju gomilu zvučnika koji oko tebe prave suvi ili gluvi mehur, koji te prati
aureus aureus 18:39 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

maksa83

Kad reče Harvard i Pajaci, potezanje Pinkera me podseća

Samo što sam ja o ovome mislio ovako i prije nego što sam za Pinkera čuo, a čuo sam tako što mi ga je predložio Jutjub prije nekoliko godina.
Nisam još stigao ni da se upoznam sa cjelokupnim njegovim stvaralaštvom, a Šarski mi predlaže da napišem knjigu u njegovu odbranu.
nsarski nsarski 18:45 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

a Šarski mi predlaže da napišem knjigu u njegovu odbranu.


Gnusna laž!
Ja sam predložio da svoju neo-Pinker tvrdnju dokažeš sopstvenim argumentima (hvalio si se da ih imaš) i o tome objaviš knjigu. Što bi ti branio Pinkera?
Što se mene tiče, da se izrazim kolokvijalno, I wouldn't piss in his ear if his brains were on fire. A tebi baš stalo do njega?
freehand freehand 18:46 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Vidi kako ga sekica ili batica ovde "dosoljava".

Kratka priča o Pink Flojdu
nsarski nsarski 18:48 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Zagadiš planetu, potrošiš lako dostupnu energiju, napraviš zemlju jalovom, preteranom upotrebom antibiotika razviješ bakterije rezistentne na sve živo, strukturu stanovništva napraviš neefikasnom (malo onih koji rade, puno penzionera, bolesnih, invalida), ekonomija bazirana na dugu, ...


Now you are talking. Preporuka! (Mada sam te i ranije preporučivao u izvesnim situacijama).
freehand freehand 18:50 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nsarski
Zagadiš planetu, potrošiš lako dostupnu energiju, napraviš zemlju jalovom, preteranom upotrebom antibiotika razviješ bakterije rezistentne na sve živo, strukturu stanovništva napraviš neefikasnom (malo onih koji rade, puno penzionera, bolesnih, invalida), ekonomija bazirana na dugu, ...


Now you are talking. Preporuka! (Mada sam to i ranije radio u izvesnim situacijama).

Znam da sam nešto zaboravio protrčavajući kroz komentare.

aureus aureus 19:13 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nsarski

Ja sam predložio da svoju neo-Pinker tvrdnju dokažeš sopstvenim argumentima (hvalio si se da ih imaš) i o tome objaviš knjigu. Što bi ti branio Pinkera?

A tako...izvinjavam se onda.
Valjda tol'ko pominjanje Pinkera je uticalo.
Imao sam utisak da diskutuješ sa mnom a raspravljaš se s Pinkerom.
I sam sam se čudio pošto više volim da branim svoje tvrdnje, ako treba da branim. Pinker ionako piše knjige sam za sebe.

Nesporazum razriješen.
jadragoljub jadragoljub 19:17 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

ja bih samo da pitam - a kad nam je to bilo bolje od ovog sad?
koliko ja vidim sve se svelo na kritiku ovog sad ne navodeći šta je to iz prošlosti bilo bolje, kad je to bilo bolje, u doba paleolita, pošto čujem toliko je bilo dobro da su uveli paleolitsku dijetu.

a što se tiče antibiotika, šta? el to kao nismo ni trebali da upotrebljavamo penicilin? trevbali smo da zabranimo njegovu upotrebu i pustimo ljude da umiru od svega i svačega, da ih lečimo homeopatijom možda?
kolko god da nam je danas loše opet nam je bolje nego pre 30g. ne nama ovde u zerbiji, nama nikad nigde i ništa nije bilo dobro, već u okeaniji, svazilendu, raznim pičkovcima i vukojebinama.
kolko ja znam svi ste ovde kapitalistički nastrojeni, sem mene komuniste, pa kako to onda ? po kom to kapitalizmu svi ljudi treba da imaju isto , to ja naša komunistička idejaa vaša kapitalistička je daonaj ko ume , ima, nasledio ima više od mene koji neumem, ne znam ili nisam nasledio.
stvarno ne razmem ovoliku dozu pesimizma.
aureus aureus 19:29 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

jadragoljub
ja bih samo da pitam - a kad nam je to bilo bolje od ovog sad?
koliko ja vidim sve se svelo na kritiku ovog sad ne navodeći šta je to iz prošlosti bilo bolje, kad je to bilo bolje, u doba paleolita, pošto čujem toliko je bilo dobro da su uveli paleolitsku dijetu.

a što se tiče antibiotika, šta? el to kao nismo ni trebali da upotrebljavamo penicilin? trevbali smo da zabranimo njegovu upotrebu i pustimo ljude da umiru od svega i svačega, da ih lečimo homeopatijom možda?
kolko god da nam je danas loše opet nam je bolje nego pre 30g. ne nama ovde u zerbiji, nama nikad nigde i ništa nije bilo dobro, već u okeaniji, svazilendu, raznim pičkovcima i vukojebinama.
kolko ja znam svi ste ovde kapitalistički nastrojeni, sem mene komuniste, pa kako to onda ? po kom to kapitalizmu svi ljudi treba da imaju isto , to ja naša komunistička idejaa vaša kapitalistička je daonaj ko ume , ima, nasledio ima više od mene koji neumem, ne znam ili nisam nasledio.
stvarno ne razmem ovoliku dozu pesimizma.

Zevsa mi, ne bih da žurim sa zaključcima, ali čini mi se da bloger Dragoljub dobro govori.
nsarski nsarski 19:33 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Zevsa mi, ne bih da žurim sa zaključcima, ali čini mi se da bloger Dragoljub dobro govori.


Gledaj, pošteni Dragoljub veruje u terraforming Marsa, i da će jednog dana živeti na toj aTresi, a ovi zemaljski problemi ga neće više doticati. I ja bih tako govorio da imam takvu svest.

aureus aureus 22:41 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

jadragoljub
ja bih samo da pitam - a kad nam je to bilo bolje od ovog sad?
koliko ja vidim sve se svelo na kritiku ovog sad ne navodeći šta je to iz prošlosti bilo bolje

Pa, evo, recimo, rokenrol je bio bolji.
U prvih dvadesetak godina je bio sjajan, naročito u drugoj polovini te epohe (1965-1975) kad je imao i potrebnu svježinu, ali i razrađenost i kad su horizonti bili otvoreni - što su sve tipični uslovi za vrhunac nekog stila. Nakon toga se vatra održavala, da bi negdje 1990-1991 došlo do nove, praktično poslednje erupcije - kao da su svjetska gibanja (pad komunizma i stvaranje novog svijeta) bili posebno inspirativni za muzičare. Scorpions su otpjevali "Wind of Change", Queen su izdali "Innuendo", a najaktivnije i najpopularnije grupe tog perioda - Metallica, Guns'n'Roses i Nirvana objavili su svoje velike albume, nakon čega su se ispuhali, a i Fredi Merkujuri je umro. Posle toga su rok velikani počeli da prave beskrajne oproštajne turneje, da odlaze i da se vraćaju, uzimaju lovu na staru slavu, a nešto živosti i inovativnosti ostalo je samo u zabačenim granama roka, ponajviše u raznim verzijama metala od kojih se većini ljudi diže kosa na glavi.

Ali to je skoro tipična priča o rađanju, usponu, padu i dekadenciji jednog umjetničkog stila.

Na sreću, sad imamo Lejdi Gagu.
jadragoljub jadragoljub 23:13 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nsarski
Zevsa mi, ne bih da žurim sa zaključcima, ali čini mi se da bloger Dragoljub dobro govori.


Gledaj, pošteni Dragoljub veruje u terraforming Marsa, i da će jednog dana živeti na toj aTresi, a ovi zemaljski problemi ga neće više doticati. I ja bih tako govorio da imam takvu svest.


jadragoljub jadragoljub 23:17 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus
jadragoljub
ja bih samo da pitam - a kad nam je to bilo bolje od ovog sad?
koliko ja vidim sve se svelo na kritiku ovog sad ne navodeći šta je to iz prošlosti bilo bolje

Pa, evo, recimo, rokenrol je bio bolji.
U prvih dvadesetak godina je bio sjajan, naročito u drugoj polovini te epohe (1965-1975) kad je imao i potrebnu svježinu, ali i razrađenost i kad su horizonti bili otvoreni - što su sve tipični uslovi za vrhunac nekog stila. Nakon toga se vatra održavala, da bi negdje 1990-1991 došlo do nove, praktično poslednje erupcije - kao da su svjetska gibanja (pad komunizma i stvaranje novog svijeta) bili posebno inspirativni za muzičare. Scorpions su otpjevali "Wind of Change", Queen su izdali "Innuendo", a najaktivnije i najpopularnije grupe tog perioda - Metallica, Guns'n'Roses i Nirvana objavili su svoje velike albume, nakon čega su se ispuhali, a i Fredi Merkujuri je umro. Posle toga su rok velikani počeli da prave beskrajne oproštajne turneje, da odlaze i da se vraćaju, uzimaju lovu na staru slavu, a nešto živosti i inovativnosti ostalo je samo u zabačenim granama roka, ponajviše u raznim verzijama metala od kojih se većini ljudi diže kosa na glavi.

Ali to je skoro tipična priča o rađanju, usponu, padu i dekadenciji jednog umjetničkog stila.

Na sreću, sad imamo Lejdi Gagu.

ima rocka živjeumronije, al je skranjut, onomad kad nam je spira otkrio eni klark ja se malo šeto po tubetu i vido ćuo od rocka, sviraju ljudi al ne može da se izbije u prvi plan i zaradi lova, to je prošlo. i ovabet hart štone obilazila onijeh dana je iz tog kruga,
ili ova
aureus aureus 23:46 02.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

jadragoljub

ima rocka živjeumronije, al je skranjut, onomad kad nam je spira otkrio eni klark ja se malo šeto po tubetu i vido ćuo od rocka, sviraju ljudi al ne može da se izbije u prvi plan i zaradi lova, to je prošlo. i ovabet hart štone obilazila onijeh dana je iz tog kruga,
ili ova

Kad pomenuh razne verzije metala, švedska grupa Sabaton stalno pjeva o ratovima, epskim bitkama, herojstvu, nešto se pale na te stvari, našli su svoju nišu...prije tri godine je objavila album "The Last Stand" i jedna od pjesama govori o odbrani Beograda 1915, u njoj se nalazi navodni govor majora Gavrilovića...
Ima prevod:


Šteta je što uživo nisu na nivou albuma, prije svega vokalno. Zadovoljniji sam kako zvuče oni norveški manijaci iz Dimmu Borgira.
bene_geserit bene_geserit 05:43 03.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

.
bene_geserit bene_geserit 05:51 03.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus
Možda nećemo imati nijednu ovcu.

To je tragedija, pa sa kime ćemo da igramo preferans?

Šalu na stranu, to bi me već ozbiljno pogodilo, morao bi sa jagnjića da pređem na jariće a oni neugodnije mirišu.
nepopustljiv nepopustljiv 07:04 03.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus
jadragoljub
ja bih samo da pitam - a kad nam je to bilo bolje od ovog sad?
koliko ja vidim sve se svelo na kritiku ovog sad ne navodeći šta je to iz prošlosti bilo bolje

Pa, evo, recimo, rokenrol je bio bolji.
U prvih dvadesetak godina je bio sjajan, naročito u drugoj polovini te epohe (1965-1975) kad je imao i potrebnu svježinu, ali i razrađenost i kad su horizonti bili otvoreni - što su sve tipični uslovi za vrhunac nekog stila. Nakon toga se vatra održavala, da bi negdje 1990-1991 došlo do nove, praktično poslednje erupcije - kao da su svjetska gibanja (pad komunizma i stvaranje novog svijeta) bili posebno inspirativni za muzičare. Scorpions su otpjevali "Wind of Change", Queen su izdali "Innuendo", a najaktivnije i najpopularnije grupe tog perioda - Metallica, Guns'n'Roses i Nirvana objavili su svoje velike albume, nakon čega su se ispuhali, a i Fredi Merkujuri je umro. Posle toga su rok velikani počeli da prave beskrajne oproštajne turneje, da odlaze i da se vraćaju, uzimaju lovu na staru slavu, a nešto živosti i inovativnosti ostalo je samo u zabačenim granama roka, ponajviše u raznim verzijama metala od kojih se većini ljudi diže kosa na glavi.

Ali to je skoro tipična priča o rađanju, usponu, padu i dekadenciji jednog umjetničkog stila.

Na sreću, sad imamo Lejdi Gagu.

Zašto si ispustio Džetro Tal?!
jadragoljub jadragoljub 08:04 03.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

nepopustljiv
aureus
jadragoljub
ja bih samo da pitam - a kad nam je to bilo bolje od ovog sad?
koliko ja vidim sve se svelo na kritiku ovog sad ne navodeći šta je to iz prošlosti bilo bolje

Pa, evo, recimo, rokenrol je bio bolji.
U prvih dvadesetak godina je bio sjajan, naročito u drugoj polovini te epohe (1965-1975) kad je imao i potrebnu svježinu, ali i razrađenost i kad su horizonti bili otvoreni - što su sve tipični uslovi za vrhunac nekog stila. Nakon toga se vatra održavala, da bi negdje 1990-1991 došlo do nove, praktično poslednje erupcije - kao da su svjetska gibanja (pad komunizma i stvaranje novog svijeta) bili posebno inspirativni za muzičare. Scorpions su otpjevali "Wind of Change", Queen su izdali "Innuendo", a najaktivnije i najpopularnije grupe tog perioda - Metallica, Guns'n'Roses i Nirvana objavili su svoje velike albume, nakon čega su se ispuhali, a i Fredi Merkujuri je umro. Posle toga su rok velikani počeli da prave beskrajne oproštajne turneje, da odlaze i da se vraćaju, uzimaju lovu na staru slavu, a nešto živosti i inovativnosti ostalo je samo u zabačenim granama roka, ponajviše u raznim verzijama metala od kojih se većini ljudi diže kosa na glavi.

Ali to je skoro tipična priča o rađanju, usponu, padu i dekadenciji jednog umjetničkog stila.

Na sreću, sad imamo Lejdi Gagu.

Zašto si ispustio Džetro Tal?!

dabogda crko đetro talu kad te čarli sluša.
jadragoljub jadragoljub 08:08 03.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus
jadragoljub

ima rocka živjeumronije, al je skranjut, onomad kad nam je spira otkrio eni klark ja se malo šeto po tubetu i vido ćuo od rocka, sviraju ljudi al ne može da se izbije u prvi plan i zaradi lova, to je prošlo. i ovabet hart štone obilazila onijeh dana je iz tog kruga,
ili ova

Kad pomenuh razne verzije metala, švedska grupa Sabaton stalno pjeva o ratovima, epskim bitkama, herojstvu, nešto se pale na te stvari, našli su svoju nišu...prije tri godine je objavila album "The Last Stand" i jedna od pjesama govori o odbrani Beograda 1915, u njoj se nalazi navodni govor majora Gavrilovića...
Ima prevod:


Šteta je što uživo nisu na nivou albuma, prije svega vokalno. Zadovoljniji sam kako zvuče oni norveški manijaci iz Dimmu Borgira.

za hevi metal si našo pogrešnog sagovornika, ja ne priznajem nijednu grupu , sem led zepelina, da je hevi metal. ejdžem je počeo sa zepelinima i sa njima se završio, sve ostalo što se naziva ejđemom je samo štalska prašina.
maksa83 maksa83 08:21 03.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

ejdžem je počeo sa zepelinima

Dragoljupče samo da znaš da se za rodonačelnke žanra smatra Black Sabbath. Mladi Tomi Iaomi je želeo da bude bluzer (kao i ostali Englezi u to vreme) ali mu je presa otfikarila vrhove prstiju koje je on zamenio plastikom, i tako je to krenulo. Heavy Metal je bukvalno nastao od nesreće u koju je bio umešan heavy metal.
aureus aureus 08:36 03.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

jadragoljub
aureus
jadragoljub

ima rocka živjeumronije, al je skranjut, onomad kad nam je spira otkrio eni klark ja se malo šeto po tubetu i vido ćuo od rocka, sviraju ljudi al ne može da se izbije u prvi plan i zaradi lova, to je prošlo. i ovabet hart štone obilazila onijeh dana je iz tog kruga,
ili ova

Kad pomenuh razne verzije metala, švedska grupa Sabaton stalno pjeva o ratovima, epskim bitkama, herojstvu, nešto se pale na te stvari, našli su svoju nišu...prije tri godine je objavila album "The Last Stand" i jedna od pjesama govori o odbrani Beograda 1915, u njoj se nalazi navodni govor majora Gavrilovića...
Ima prevod:


Šteta je što uživo nisu na nivou albuma, prije svega vokalno. Zadovoljniji sam kako zvuče oni norveški manijaci iz Dimmu Borgira.

za hevi metal si našo pogrešnog sagovornika, ja ne priznajem nijednu grupu , sem led zepelina, da je hevi metal. ejdžem je počeo sa zepelinima i sa njima se završio, sve ostalo što se naziva ejđemom je samo štalska prašina.

Ja priznajem. A neke čak o slušam, recimo Nightwish sa Tarjom Turunen.
U tom sjevernjačkom metalu je ostalo najviše svježine i kreacije nakon što su se glavne magistrale rokenrola istrošile.
Samo, i tu su stvari već dogurale do tačke kad se pitamo - šta dalje?
aureus aureus 09:15 03.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

Kako je ovo bila dobra pjesma u svoje vrijeme (1977): Heart i "Barracuda".

jadragoljub jadragoljub 11:22 03.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

maksa83
ejdžem je počeo sa zepelinima

Dragoljupče samo da znaš da se za rodonačelnke žanra smatra Black Sabbath. Mladi Tomi Iaomi je želeo da bude bluzer (kao i ostali Englezi u to vreme) ali mu je presa otfikarila vrhove prstiju koje je on zamenio plastikom, i tako je to krenulo. Heavy Metal je bukvalno nastao od nesreće u koju je bio umešan heavy metal.

e ovo je pravi primer đeza između generacija, viš kad su se pojavili zepelini, neki od tad, a vjerovatno i sad, rockera je za njih skovao taj termin, i kasnije sam nailazio na razne izjave bogova rocka da je jedini pravi i autentični hevi metal onli the jedini zepelin. ja lično zepeline i ne doživljavam kao hevi metal, moje je mišljenje da oni ne pripadaju nijednom žanru-podžanru rocka, stoje soliterativno kao junik. kao što vermer nema ni učitelja ni naslednika, kao i onaj austrijanac , izemti dragoljube panćenje, onaj što ima onu sliku gde smrt grli ženu i tako to. kao i hendriks, tko može tateta da svrsta u bilo koji žanr osim rockendrola.

jadragoljub jadragoljub 11:26 03.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

aureus
Kako je ovo bila dobra pjesma u svoje vrijeme (1977): Heart i "Barracuda".


bate oni svi sviraju jednu pesmu a i pevadu, nema veze dal su ramštajn ili norvegani ili štagod. samo su u pitanju 50 nijansi sivog. ko voli tu vrstu nijansiranja.
maksa83 maksa83 11:30 03.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

a lično zepeline i ne doživljavam kao hevi metal, moje je mišljenje da oni ne pripadaju nijednom žanru-podžanru rocka,

Video sam razne argumente da su oni rodonačelnici hevi metala, ali meni to ne štima (a i oni sami ne vole da ih se trpa u hevi metal). Čak ako hoćeš i teoretski - gro njihove muzike je klasična pentatonika (blues, i to kradeno toliko da se mnogi advokat obogatio na tim sporovima), dočim je Black Sabbath zasnovan na hevi metal disonancama (Devil's chord i sl.). Meni sve to nije bitno, ja njih (Led Zeppelin) jako volim.
aureus aureus 11:46 03.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

jadragoljub
aureus
Kako je ovo bila dobra pjesma u svoje vrijeme (1977): Heart i "Barracuda".


bate oni svi sviraju jednu pesmu a i pevadu, nema veze dal su ramštajn ili norvegani ili štagod. samo su u pitanju 50 nijansi sivog. ko voli tu vrstu nijansiranja.

Nisam siguran da sam ovo razumio.

Što se tiče komentara iznad - neki smatraju Black Sabath za rodonačelnike hevi metala a neki misle da je to Led Zeppelin. Drugi imaju neke svoje kandidate, uključujući Deep Purple. Ove tri grupe su nastale praktično u isto vrijeme (1968) i bukvalno su mjeseci u pitanju u izdanjima gdje se pojavljuju ti prvi tragovi prave metal muzike. Zapravo, tragovi se pojavljuju i ranije, još sredinom šesdesetih, a "heavy metal" stoji i u nekoj pjesmi...nisam sad siguran, mogao bi biti Steppenwolf... ali u slučaju ove tri grupe govorimo o tragovima u dovoljnoj količini.

Nisam mnogo slušao Black Sabath, no onako, na prvu i kroz maglu, čini mi se da su oni u tim formativnom godinama žanra najdoslednije insistirali na izrazu, dok su Cepelini neprestano eksperimentisali u muzici. Tu možda leži i dio naklonosti ka tvrdnji da su Black Sabath rodonačelnici hevi metala - jer postoji rezon "mnogo bi bilo da su Cepelini izmislili sve".
A i Cepelini su opet vrlo vješto pozajmljivali od ostalih, samo količina talenta koju je ta grupa imala je luda, enormna.

Kako vrijeme prolazi...još malo pa će 50 godina kako su Deep Purple objavili "Child in Time" (1970) a Led Zeppelin "Stairway to Heaven" (1971)...
freehand freehand 12:05 03.07.2019

Re: O čemu je, bre, ovaj blog?

maksa83
ejdžem je počeo sa zepelinima

Dragoljupče samo da znaš da se za rodonačelnke žanra smatra Black Sabbath. Mladi Tomi Iaomi je želeo da bude bluzer (kao i ostali Englezi u to vreme) ali mu je presa otfikarila vrhove prstiju koje je on zamenio plastikom, i tako je to krenulo. Heavy Metal je bukvalno nastao od nesreće u koju je bio umešan heavy metal.

Saxon je prvo čega se ja sećam kao HM. Možda malo AC DC. A Led Zeppelin - ni blizu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana