Budućnost| Kultura| Ljubav| Moj grad| Porodica

Predivna vest iz Pule, "iznimno ponosna, sretna i mirna"

Srđan Fuchs RSS / 20.07.2019. u 21:00

Zlatna arena 'Dnevniku Diane Budisavljević', Vrdoljakov 'General' bez glavnih nagrada

1020448.jpeg
 
 
 
 Na konferenciji za medije, održanoj danas u Puli, objavljeni su i dobitnici ovogodišnjeg Pula Film Festivala. Zlatnu arenu osvojio je film 'Dnevnik Diane Budisavljević' Dane Budisavljević, dok film Antuna Vrdoljaka 'General', snažno favoriziran od strane dijela javnosti i predsjednice Kolinde Grabar Kitarović, nije osvojio niti jednu glavnu nagradu.
 
1020444.jpeg 
 Velika Zlatna arena otišla je u ruke filma 'Dnevnik Diane Budisavljević', redateljice Dane Budisavljević, koja je dobila i Zlatnu arenu za najbolju režiju.
 
 U ruke Dane Budisavljević, za film 'Dnevnik Diane Budisavljević' otišla je i nagrada publike Zlatna vrata Pule, a svi dobitnici svoje će statute preuzeti večeras, na svečanoj dodjeli koja počinje u 21:00.
 
Dana Budisavljević nije u srodstvu sa Dianom. Danin stari je iz Splita. Porodica je katolicizirana u nekom trenu  povjesti  a daljnjim poreklom su Srbi iz Like. Dana je 1975. godište, i živi i radi u Zagrebu. Završila je zagrebačku Akademiju dramskih umetnosti.
 
dana_budisavljevic.jpg?1346064985
 
 Redateljica sa šest nagrada u Puli ovjenčanim filmom "Dnevnik Diane Budisavljević" bila je gošća Newsrooma. Istaknula je da je film dobro primljen jer je ljudima dosta laži, a za Dianu Budisavljević je rekla kako je ona rodonačelnica građanskog aktivizma.
 
 "Pulska Arena je nešto jako posebno za film i kada autor ide u Arenu ide u sraz s publikom. Mene je baš zbog teme i čime se film bavi zanimalo me je li publika spremna za takav jedan film.", rekla je u Newsroomu redateljica trostruko nagrađenog filma "Dnevnik Diane Budisavljević", Dana Budisavljević.

"To je priča koja je stajala nepoznata gotovo 70 godina i sada je ta priča ušla u javni prostor i zato sam iznimno ponosna, sretna i mirna jer smo uspjeli napraviti nešto što neće samo tako pasti u zaborav.", kaže Dana Budisavljević.

Istaknula je da je obiteljski vezana u petom koljenu sa suprugom Diane Budisavljević pa je i valjda sudbinski bilo da tema dođe do nje.

Bilo joj je teško vizualizirati kako je Diana spasila 10.000 djece. "Na dan premijere u Areni je bilo 4000 ljudi i izgledalo je jako puno. I koliko je još života nastalo od spašene djece, to je apsolutno fascinantno", rekla je.

 Kaže da su istraživali Dianu, njezine suradnike i tražili preživjelu djecu. Razgovarali su s preko stotinu spašene djece. To je bio težak zadatak jer su komunističke vlasti uništile dokumente.

"Naša je želja da krenemo prema izradi virtualnog, a možda jednog dana i pravog muzeja jer sve što se događa oko ovog filma nadilazi film. Kao da je došao neki trenutak da je ljudima dosta laži i manipulacija. Film je jako istinit i čist i mislim da to ljudi osjećaju."

Ističe kako na ovim prostorima svi režimi imaju potrebu da oni kreću od nule i da s njima počinje povijest pa je onda u komunizmu stradala građanska klasa koja je dala veliki otpor prema fašizmu i ustašama, a na koncu su partizani i komunisti sve pripisali sebi.

"Diana je rodonačelnica građanskog aktivizma jer ona okuplja ljude koji su spremni pomoći i takvih ljudi uvijek ima. Ravnatelj Crvenog križa odbija Dianu, a onda ljudi koji su iznutra koriste svoje male i veće ovlasti da pomognu i umnožavanjem suradnika to se širi.

Mi kao društvo premalo znamo o NDH i okolnostima i kako su društvo i vlast tada funkcionirali. Kada spomenete logor svi će u glavi imati Auschwitz, a ne znaju kakvi su logori bili po Hrvatskoj. Nama fali pravog znanja.", zaključila je

 


 
 
 


Komentari (906)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

aureus aureus 13:27 22.07.2019

Re: Budisavljević

nepopustljiv
Usput --- pre cca 2,5 decenije, držim ja neko predavanje u Institutu. U ekipi 6 doktora iz Kine (ne lekara, da neko ne pomisli pogrešno).
Svi drže u ruci neke blokčiće - i pomno zaspisuju svaku reč - kao đaci. A vidi ih sada!

Zašto me ovo ne čudi?

Čarli, siguran sam da si jedan dio bloga učinio ponosnim.

Zbilja su i Kinezi od tada baš uznapredovali.
maksa83 maksa83 13:40 22.07.2019

Re: Budisavljević

Mislim - nema potrebe da tebi (pametan si čovek) i Maksi potežem argument nacističke Nemačke - i njenih dostignuća.

Dobro čarlivoje pčkmmjčn kad moram tako da kažem, tebi valjda bazična logika ne bi smela da bude strana i da ti se objašnjava šta je potreban a šta dovoljan uslov. To što totalitarizam i diktatura umeju kad 'oće nešto da proizvedu ne znači nužno ni da su oni dobri, niti da će totalitarizam i diktatrura uvek da proizvedu. Ali - da, pošto se diktature najlakše održavaju kada je narod siroma' i glup (onaj Salazar je npr. namerno smanjio obaveznu osnovnu školu da bi imao što poslušnije stado), onda će diktature i totalitarizmi statistički ređe proizvoditi blagostanje pošto im to (u najboljem slučaju) nije u fokusu a u najčešćem je protiv interesa same diktature. Vučića na vlasti održava oligarhija kriminalaca koje je legitimizovao + sloj sluđenog naroda koji drži u "podnošljivoj bedi". Nema tu mesta za neki prosperitetni srednji sloj, to su sve drkadžije koje postavljaju nezgodna pitanja, bune se što su im ministri mentoli a kriminalci upravljaju sudovima.

No krenulo je od toga da li je Jugoslavija mogla da ima ozbiljne brendove (da, jeste) imajuć u vidu da je bila jednopartijska država bez parlamentarne demokratije. Da, jeste mogla, i imala je, i ozbiljne brendove ima i Kina koja je čist horor po tom pitanju, što opet sve zajedno ne znači da će diktature to uvek proizvesti, naprotiv. Niti će sloboda i demokratija nužno momentalno da naprave prosperitetno društvo, ali svakako za to imaju bolje startne uslove.

Konačno htedoh da kažem - svaki dokaz da neko političko ustrojstvo uvek nužno proizvodi A ili B se lako obori kontra primerom, pa je takoreći bulja od dokaza.

angie01 angie01 14:05 22.07.2019

Re: Budisavljević

maksa83
Mene je stvarno teško kupiti ali kupio me za sva vremena - znaš kad?


Mene kad je kolateralno ispizdeo Biljanu Srbljanović zato što jede ćevape u Parizu. :)))


moram da priznam, da nisam neki napaljeni pratilac tenisa, i da me nervira uloga koja mu je ovde pripisana, a sa kojom on nema veze- ona tipa, Nole bi trebalo da pokrije sva njesra svojim uspehom, za koji je zasluzan samo on-

ali je mene kupuio jos poprilicno davno, kada jos nije zauzeo sve tronove, al je bio izbio u prvi plan i bio prvi put gost u American late-night talk show hosted by Jay Leno, u kome se sve cave foliraju, a retke face svojom prirodnoscu i smekom oduvaju, a gde je obicno smisljen scenario i gde su uigrana pitanja i odgovori i gde je obicno domacin zaduzen za stoseve- a Nole, jos nepoznat siroj javnosti, dosao skroz opusten i na tecnom Engleskom sve vreme pravio fazone na skoro sve sto je bio pitan, ocigledno spontane, pa se Leno upisavao od smeha i iznenadjujuce bio malo govorljiv, nego ga je pustio, kada je video kako mu dobro ide, kao pravi profesionalac,...a Nole se tu nije libio ni da, bez obzira na super atmosferu koju je napravio i ociglednu naklonost domacina, mu prebaci za bombardovanje i krajnje frajerski kaze sta sve o tome misli,...i jos je sve sa stejdza posle naterao da igraju kolce,..car.
docsumann docsumann 14:31 22.07.2019

Re: Budisavljević

U svakom delu pomalo - time i u svemu pomalo.
Mislim - nema potrebe da tebi (pametan si čovek) i Maksi potežem argument nacističke Nemačke - i njenih dostignuća.
Ja se time ne bavim.


ne kapiram zašto u ovom slučaju pominješ argument nacističke Njemačke, koji, uzgred, ne potežeš.

bilo koji primjer koji pokazuje da pravilo ne funkcuioniše, radi pos'o
angie01 angie01 14:37 22.07.2019

Re: Budisavljević

Dobro čarlivoje pčkmmjčn kad moram tako da kažem, tebi valjda bazična logika ne bi smela da bude strana i da ti se objašnjava šta je potreban a šta dovoljan uslov.





...bezveze je, al nisam odolela.
docsumann docsumann 15:33 22.07.2019

Re: Budisavljević

Edit: Uz'o kilo tih Đoković šampinjona + bukovaču (noname, recimo da je nekog Nadal kvaliteta), napravio seckanu piletinu u sosu od pečuraka sa trofie pastom, super ispalo. Ne znam da li ovo prati nsarski ali samo da mu kažem da sam ga se setio u procesu i okuražen probao taj sos 3x istom kašikom. Svi su kuc-kuc za sad živi i zdravi, dan prvi.


piletina je tu, realno, višak, al ko voli ...
nepopustljiv nepopustljiv 15:51 22.07.2019

Re: Budisavljević

maksa83
Mislim - nema potrebe da tebi (pametan si čovek) i Maksi potežem argument nacističke Nemačke - i njenih dostignuća.

Dobro čarlivoje pčkmmjčn kad moram tako da kažem, tebi valjda bazična logika ne bi smela da bude strana i da ti se objašnjava šta je potreban a šta dovoljan uslov. To što totalitarizam i diktatura umeju kad 'oće nešto da proizvedu ne znači nužno ni da su oni dobri, niti da će totalitarizam i diktatrura uvek da proizvedu. Ali - da, pošto se diktature najlakše održavaju kada je narod siroma' i glup (onaj Salazar je npr. namerno smanjio obaveznu osnovnu školu da bi imao što poslušnije stado), onda će diktature i totalitarizmi statistički ređe proizvoditi blagostanje pošto im to (u najboljem slučaju) nije u fokusu a u najčešćem je protiv interesa same diktature. Vučića na vlasti održava oligarhija kriminalaca koje je legitimizovao + sloj sluđenog naroda koji drži u "podnošljivoj bedi". Nema tu mesta za neki prosperitetni srednji sloj, to su sve drkadžije koje postavljaju nezgodna pitanja, bune se što su im ministri mentoli a kriminalci upravljaju sudovima.

No krenulo je od toga da li je Jugoslavija mogla da ima ozbiljne brendove (da, jeste) imajuć u vidu da je bila jednopartijska država bez parlamentarne demokratije. Da, jeste mogla, i imala je, i ozbiljne brendove ima i Kina koja je čist horor po tom pitanju, što opet sve zajedno ne znači da će diktature to uvek proizvesti, naprotiv. Niti će sloboda i demokratija nužno momentalno da naprave prosperitetno društvo, ali svakako za to imaju bolje startne uslove.

Konačno htedoh da kažem - svaki dokaz da neko političko ustrojstvo uvek nužno proizvodi A ili B se lako obori kontra primerom, pa je takoreći bulja od dokaza.


Hvala na pojašnjenju.
Iz pojašnjenja vidim da ti je u potpunosti jasno što sam ti, uzgred, predbacio.
Jer - ti moraš da budeš za primer.
Jer - šta neuki, tehnološki i na svaki drugi način, da kažu - kada pročitaju ono što si napisao ... nego - vidi, pa i Maksa misli da diktature i nisu tako problematične.
Pismeni ljudi ne smeju da ostavljaju ni malo dileme šta je bolje - a šta lošije.
A ja verujem da ti znaš da razlučiš.
nepopustljiv nepopustljiv 15:51 22.07.2019

Re: Budisavljević

angie01
Dobro čarlivoje pčkmmjčn kad moram tako da kažem, tebi valjda bazična logika ne bi smela da bude strana i da ti se objašnjava šta je potreban a šta dovoljan uslov.





...bezveze je, al nisam odolela.

Ti da se izviniš što mi se smeješ - i da me radi iskupljenja odbanuješ.
nepopustljiv nepopustljiv 15:54 22.07.2019

Re: Budisavljević

aureus
nepopustljiv
Usput --- pre cca 2,5 decenije, držim ja neko predavanje u Institutu. U ekipi 6 doktora iz Kine (ne lekara, da neko ne pomisli pogrešno).
Svi drže u ruci neke blokčiće - i pomno zaspisuju svaku reč - kao đaci. A vidi ih sada!

Zašto me ovo ne čudi?

Čarli, siguran sam da si jedan dio bloga učinio ponosnim.

Zbilja su i Kinezi od tada baš uznapredovali.

Da - jebote!
Hvala ti što si uočio ovu korelaciju.
Bilo kako bilo - ja sam njima pošteno izložio ono što je bilo planirano.
nepopustljiv nepopustljiv 15:58 22.07.2019

Re: Budisavljević

maksa83
Nole je sa svojim "skandaloznim" izjavama o navijanju za Hrvate, slikavanju sa vatrenim, te angažovanju "provjerenih CRO srbokoljača" za trenere,

Da, on hronično dovodi Đuku u predinfarktno stanje. Mene to ushićuje i zato što ovaj sebi dozvoli da rantuje protiv Đokovića, koji je trenutno najjači srpski brend.

Da ilustrujem, slikao juče ovim rukama na pijaci:



To stvarno jesu bili najbolji šampinjoni u njenoj ponudi, i baka odlučila da to jasno naznači.

Edit: Uz'o kilo tih Đoković šampinjona + bukovaču (noname, recimo da je nekog Nadal kvaliteta), napravio seckanu piletinu u sosu od pečuraka sa trofie pastom, super ispalo. Ne znam da li ovo prati nsarski ali samo da mu kažem da sam ga se setio u procesu i okuražen probao taj sos 3x istom kašikom. Svi su kuc-kuc za sad živi i zdravi, dan prvi.



Pileće meso --- njam, njam.
Moja žena pravi neku kombinaciju pilećeg mesa, sa nekakvom pavlakom, pečenicom i slaninicom.
Usput --- šta je to trofie pasta - daj neki link?
nepopustljiv nepopustljiv 16:01 22.07.2019

Re: Budisavljević

docsumann
U svakom delu pomalo - time i u svemu pomalo.
Mislim - nema potrebe da tebi (pametan si čovek) i Maksi potežem argument nacističke Nemačke - i njenih dostignuća.
Ja se time ne bavim.


ne kapiram zašto u ovom slučaju pominješ argument nacističke Njemačke, koji, uzgred, ne potežeš.

bilo koji primjer koji pokazuje da pravilo ne funkcuioniše, radi pos'o

Izvini što si ispravno primetio da nisam potegnuo pomenuti argument.
Usput - odgovorio sam Maksi.
A i tebi je verujem sve (odavno) jasno.
Izvinjavam se što sam ti odgovorio bez linkova i citata.
aureus aureus 16:10 22.07.2019

Re: Budisavljević

nepopustljiv

Da - jebote!
Hvala ti što si uočio ovu korelaciju.
Bilo kako bilo - ja sam njima pošteno izložio ono što je bilo planirano.

Vjerujem da je predavanje bilo pošteno održano i pravilno zaračunato.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:49 22.07.2019

Re: Budisavljević

bezveze je,

Jeste bez veze, al sve se to broji.
Biće primećeno, uveren sam.
Ne posustaj.
angie01 angie01 18:43 22.07.2019

Re: Budisavljević

Jeste bez veze, al sve se to broji.
Biće primećeno, uveren sam.
Ne posustaj.


huci, ti koji kazes da je moja "podrska" dno dna i slicne trice i kucine frljas naokolo, svakako nisi najpozvaniji da komentarises moj smeh, koji je objektivno izazvan, a jos sam se i potrudila da kazem da znam, da nije lepo smejati se nekome,...narocito ako ne ume drugacije.

carli, necu da ti se izvinjavam- jer nisi zasluzio...a toliko znas- zasto.
predatortz predatortz 19:12 22.07.2019

Re: Budisavljević

huci, ti koji kazes da je moja "podrska" dno dna i slicne trice i kucine frljas naokolo, svakako nisi najpozvaniji da komentarises moj smeh, koji je objektivno izazvan, a jos sam se i potrudila da kazem da znam, da nije lepo smejati se nekome,...narocito ako ne ume drugacije.


Savet:
Probaj da pišeš prostim, eventualno prosto proširenim rečenicama.
Verujem da će te tako ljudi bolje razumeti.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:32 22.07.2019

Re: Budisavljević

docsumann

piletina je tu, realno, višak, al ko voli ...


Veganski je - nije prasetina
nepopustljiv nepopustljiv 21:07 22.07.2019

Re: Budisavljević

angie01
Jeste bez veze, al sve se to broji.
Biće primećeno, uveren sam.
Ne posustaj.


huci, ti koji kazes da je moja "podrska" dno dna i slicne trice i kucine frljas naokolo, svakako nisi najpozvaniji da komentarises moj smeh, koji je objektivno izazvan, a jos sam se i potrudila da kazem da znam, da nije lepo smejati se nekome,...narocito ako ne ume drugacije.

carli, necu da ti se izvinjavam- jer nisi zasluzio...a toliko znas- zasto.

Ne znam!
No, nije ni važno.
angie01 angie01 21:08 22.07.2019

Re: Budisavljević

Probaj da pišeš prostim, eventualno prosto proširenim rečenicama.
Verujem da će te tako ljudi bolje razumeti.


ko ne razume, i nije za njega.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:11 22.07.2019

Re: Budisavljević

svakako nisi najpozvaniji da komentarises moj smeh


A ko jeste, da znam.
Maksa?
:)
angie01 angie01 21:45 22.07.2019

Re: Budisavljević

A ko jeste, da znam.


ti nisi- to je za tebe valjda dovoljno.


Maksa?


sto te maxa toliko tangira?...ax, da...on ima smisao za humor, za razliku od tebe.
predatortz predatortz 21:46 22.07.2019

Re: Budisavljević

angie01
Probaj da pišeš prostim, eventualno prosto proširenim rečenicama.
Verujem da će te tako ljudi bolje razumeti.


ko ne razume, i nije za njega.


Ti bi, sestro, u solidnoj školi maštala o dvojci iz srpskog.
Imao sam jednog takvog u gimnaziji. Briljantan matematičar, ali se frljao u komunikaciji, usmenoj i pisanoj, da je bilo lakše ispratiti tok funkcije nego tok njegovih misli.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:49 22.07.2019

Re: Budisavljević

ti nisi- to je za tebe valjda dovoljno.


A šta to znači?
sto te maxa toliko tangira?.

Ma ne, milsim da,
tangira me jer voli baklave..
A ti misliš da se ne vidi?
angie01 angie01 22:29 22.07.2019

Re: Budisavljević

Ti bi, sestro, u solidnoj školi maštala o dvojci iz srpskog.


eto, sta ces, isla sam u dobre skole, imala dobre ocene iz Srpskog, napisala legendarni diplomski iz Srpskog u mojoj gimnaziji,...dobijala u onoj velikoj zemlji dva puta nagradu biranu od onih kvalifikovanih za prvu, koja se zvala, najbolji od najboljih, na najpoznatijem konkursu za pisane radove iza kojeg je stajao klub knjizevnika,...da ne tupim dalje i ovo mi deluje neukusno, al ako vec sebi dozvoljavas da me "dobronamerno" procenjujes,...ne znas vise sta bi da mi ruzno kazes, pa 'ajde one najjadije fore...smesnije su samo one sa ispravljanjem gramatike i pravopisa.
zilikaka zilikaka 22:29 22.07.2019

Re: Budisavljević

tangira me jer voli baklave..
A ti misliš da se ne vidi?

Čekaj, ti beše zastupnik evropskih vrednosti po tom pitanju, ili bez obzira na teško istorijsko nasleđe ipak naginješ Orijentu?
(Pokušaj da se diskusija usmeri na drugu, ali ne manje važnu podelu među Srbljem, baklava-reform torta.)
angie01 angie01 22:33 22.07.2019

Re: Budisavljević

A šta to znači?





A ti misliš da se ne vidi?


stvarno ne znam sta bi trebalo da se vidi, a da ja mislim da je dovoljno sakriveno, da nisam proverila da si ti u pitanju, mislila bih da je opet tasa sa nekim sumanutim sumnjama.
predatortz predatortz 22:34 22.07.2019

Re: Budisavljević

isla sam u dobre skole, imala dobre ocene iz Srpskog, napisala legendarni diplomski iz Srpskog u mojoj gimnaziji,


Koja je to gimnazija?
angie01 angie01 22:35 22.07.2019

Re: Budisavljević

baklava-reform torta.)


ja tu naviijam za urmasice i londoner stangle,..bez ili.
angie01 angie01 22:37 22.07.2019

Re: Budisavljević

Koja je to gimnazija?


e, bas cu da ti kazem na ovako ruzno ponasanje.
predatortz predatortz 22:38 22.07.2019

Re: Budisavljević

Pokušaj da se diskusija usmeri na drugu, ali ne manje važnu podelu među Srbljem, baklava-reform torta.)


Nikad baklava, nikad urmašice!
jadragoljub jadragoljub 22:50 22.07.2019

Re: Budisavljević

baklava-reform torta.)

oba plus milka švajcarkinja, može i fedova, ne pravim pitanje
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:56 22.07.2019

Re: Budisavljević

Pokušaj da se diskusija usmeri na drugu, ali ne manje važnu podelu među Srbljem, baklava-reform torta.


Beli vez je neopravdano zapostavljen.
apacherosepeacock apacherosepeacock 22:59 22.07.2019

Re: Budisavljević

angie01
baklava-reform torta.)


ja tu naviijam za urmasice i londoner stangle,..bez ili.


I baklava i reform, ne volim da se uskracujem biranjem.

Sad me ceka cheesecake sa mnogo limuna (komada 2) na tacni a macke merkaju brk im se smeska. (bice mackocid ako pridju blize)
angie01 angie01 23:03 22.07.2019

Re: Budisavljević

Sad me ceka sheesecake sa mnogo limuna (komada 2)


njao i ja volim da jedem uvece,...kazu da je pozeljno jesti poslednji obrok oko 5,6h,...u najvecoj nuzdi u 7h,..a meni najsladja klopa ona posle 10h,...pa kad god.
apacherosepeacock apacherosepeacock 23:09 22.07.2019

Re: Budisavljević

angie01
Sad me ceka sheesecake sa mnogo limuna (komada 2)


njao i ja volim da jedem uvece,...kazu da je pozeljno jesti poslednji obrok oko 5,6h,...u najvecoj nuzdi u 7h,..a meni najsladja klopa ona posle 10h,...pa kad god.


Znam sta kazu nego ja slusam svoj ritam ko i ti, ne mogu da spavam ako ne prezalogajim plus slatko preko toga.
angie01 angie01 23:25 22.07.2019

Re: Budisavljević

aureus aureus 23:41 22.07.2019

Re: Budisavljević

apacherosepeacock

na tacni a macke merkaju brk im se smeska. (bice mackocid ako pridju blize)

Ne mačkocid!
Zašto?

zilikaka zilikaka 00:42 23.07.2019

Re: Budisavljević

predatortz
Pokušaj da se diskusija usmeri na drugu, ali ne manje važnu podelu među Srbljem, baklava-reform torta.)


Nikad baklava, nikad urmašice!

Odmah se videlo da si čovek naprednih shvatanja.
Reformista po prirodi.
zilikaka zilikaka 00:43 23.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man
Pokušaj da se diskusija usmeri na drugu, ali ne manje važnu podelu među Srbljem, baklava-reform torta.


Beli vez je neopravdano zapostavljen.

Misliš onaj šlingovani, sa tropara?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:08 23.07.2019

Re: Budisavljević

E taj cheesecake - čije je to jelo? To razbijaju belci po Jerusalimu, dok mi crnci hasamo sve, iako najbolji apfelstrudel imaju u Muslimanskoj četvrti. A opet, tamo su Hrvaćani postavili Stepinčevu bistu pa ne zalazim tamo dok ne skinu...

PS. Ejndže - šta si pisala u Legendarnom Sastavu?!
predatortz predatortz 07:12 23.07.2019

Re: Budisavljević

angie01
Koja je to gimnazija?


e, bas cu da ti kazem na ovako ruzno ponasanje.


Što ružno?
Mene tek čeka upis dece u gimnaziju. Raspitujem se za dobre škole.
gedza.73 gedza.73 08:11 23.07.2019

Re: Budisavljević

Elan i Gorenje mi padaju na pamet.

meni Adria, Sip i jedna firma što pravi jedrilice (al' reko što da idem na ruku drugoj strani ).
Ima jedna stvar koja možda malo menja vizuru (bez ironisanja ili zle namere).

mi smo imali ideološki zadrto, nepismeno, neškolovano i nesposobno rukovodstvo.
pri revolucionarnoj promeni sistema sovjetski zakoni su doslovce primenjivani na teritoriji uže Srbije i Vojvodine pa su drakonski sprovođeni obavezni otkupi i masovno kažnjavani pojedinci.
u Sloveniji je to bilo nekoliko puta blaže.
kasnije su neke privredne aktivnosti bile zabranjene u Srbiji ali ako se prijaviš u Sloveniji onda si mogao da radiš u Srbiji. Iako si poreske obaveze plaćao Sloveniji. Slovenci su prvi digli dževu oko davanja novca 'nesposobnim i lenjim' južnjakima dok je srpsko rukovodstvo silom htelo da zadrži SFRJ na okupu kao ruskog saveznika iako je bilo već jasno da je potreba za postojanjem balkanske države prestala da postoji.

Da pre rata nisu postojale fabrike na teritoriji srbije koje su nacionalizovane bez izuzetka, da pre toga nisu bile zadruge koje su funkcionisale po principu današnjih koperativa, da pre toga Srbija nije izašla opljačkana, razrušena i pobijena iz Velikog rata onda bih se i ja složio da je mentalitet u pitanju.

Da ti ilustrujem koliko to nema veze - Huawei, ZTE, Shiaomi su imena koja svi znaju, a brendovi su nastali u najpolicijskijoj zemlji na svetu

kinezi su skloni kolektivitetu. Od baruta i papira su prešli na copy-paste i montažnu industriju.

da se razbije ta fama dosta ti je da vidiš koliko ubogih parlamentarnih demokratija postoji.

a koliko ima bogatih i prosperitetnih diktatura? iz siromašnih demokratija i slobodnijih društava pre ili kasnije će da se pojavi x-pojedinaca koji će nešto da poprave/naprave.

u totalitarnim diktaturama se po pravilu sve završava krvavim revolucijama, unutrašnjim obračunima i rušenjima.


ne kažem tebi ali blog počele da drmaju prase. Filip posrbio Bošnjake,nasilje se relativizuje sad smo došli da Nedić i nije imao lošu nameru dok je branio 'svoj genetski materijal' a da je demokratija precenjena dok diktature imaju prednost mirnog i lagodnog života pod strogim diktatoriskom okom i blagom očinskom rukom.
Koja u trenucima izliva besa oće krvavo i da udari.

a baš je interesantno kako se ljudi zarad nekih povlastica (uglavnom ličnih koje prenesu na opšte) odriču sloboda i sami opravdavaju bitna ograničenja nametnuta od strane diktatora ili njemu bliskog podaničkog kruga.
gedza.73 gedza.73 08:26 23.07.2019

Re: Budisavljević


aureus
Nisu ga morali proglašavati za ideološki neupotrebljivog: sam se proglasio za takvog kad je avgusta 1941. potpisao "Apel srpskom marodu" u kojem su komunisti nazvani zlikovcima i bivšim robijašima koji rade za strane interese.

Stranka koja podržava lokalne separatističke pokrete, koja se zalaže za cepanje države na nacionalne državice i priključenje svesovjetskom bloku, koja se bori za interese moskve i mafijaški krvavo obračunava unutar svoje partije (Milošević - Stambolić princip)?

Inače 'zanimljiva' im je bila, kako ti kažeš, unutarpartijska demokratija. Toliko zanimljiva da su streljali svoje saborce Tadiće u Crnoj Gori samo zbog drugačijeg mišljenja.

pred samo povlačenje pred nemcima iz Užičke republike su gestapovski mučili i streljali starog predratnog komunistu zato što se drznuo da piše protiv staljina i likvidacije partijskih saboraca koji su učestvovali u stvaranju Komunističke partije da bi nakon samo nekoliko godina hapsili partijske kolege koji su se izjasnili za podršku Staljinu.

hop vamo, cup tamo. zamisli sad karakter ljudi koji su napredovali u takvom sistemu.

čovek koji je odbio da potpiše Apel, sorbonski đak, koji je pozvao članove svoje partije da pristupe partizanskom pokretu, bio protiv Obznane, koji je pre komunista napravio antifašistički odbor nakon rata i 'oslobođenja' zbog svog mišljenja i antikomunističke kritike je bio osuđen na deset godina robije.


aureuse možeš li mi objasniti koja je razlika između Anonimusove podrške SNS-u i nezasluženih panagirika ovakvom ponašanju komunista? veličina sendviča?

Hvala za ispravku Emil / Jan.
mislim da ne menja puno u priči o zloj sudbini čoveka u totalitarnom društvu.


cassiopeia cassiopeia 08:39 23.07.2019

Re: Budisavljević

Mene tek čeka upis dece u gimnaziju. Raspitujem se za dobre škole.


Nećeš mnogo promašiti ni da ih upišeš u bilo koju gimnaziju, što se profesora tiče, manje-više svuda je isto. Zaobiđi neke izvikane, većina dece je po tim školama, šminkeraj i pozeraj. Treba birati okruženje, a ko hoće da uči, naučiće u bilo kojoj školi.

Glasam za VI beogradsku, ali to ti je prilično daleko iz Zemuna. Deseta na NBgd je ok.

Naravno, to je moj utisak.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:39 23.07.2019

Re: Budisavljević

Ne mačkocid!
Zašto?


Zbog sira..
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:40 23.07.2019

Re: Budisavljević

E taj cheesecake - čije je to jelo? To razbijaju belci po Jerusalimu, dok mi crnci hasamo sve


An ancient form of cheesecake may have been a popular dish in ancient Greece even prior to Romans' adoption of it with the conquest of Greece.[2] The earliest attested mention of a cheesecake is by the Greek physician Aegimus (5th century BCE), who wrote a book on the art of making cheesecakes (πλακουντοποιικόν σύγγραμμα—plakountopoiikon sungramma).[3] The earliest extant cheesecake recipes are found in Cato the Elder's De Agri Cultura, which includes recipes for three cakes for religious uses: libum, savillum and placenta.[4][5][6] Of the three, placenta is most like most modern cheesecakes, having a crust that is separately prepared and baked.[7]

A more modern version is found in Forme of Cury, an English cookbook from 1390.[8] On this basis, chef Heston Blumenthal has argued that cheesecake is an English invention.[9]

The English name cheesecake has been used only since the 15th century,[10] but the cheesecake did not evolve into its modern form until somewhere around the 18th century. Europeans began removing yeast and adding beaten eggs to the cheesecake instead. With the overpowering yeast flavor gone, the result tasted more like a dessert treat.[11]

Modern commercial American cream cheese was developed in 1872, when William Lawrence, from Chester, New York, while looking for a way to recreate the soft, French cheese Neufchâtel, accidentally came up with a way of making an "unripened cheese" that is heavier and creamier; other dairymen came up with similar creations independently.[12]

Modern cheesecake comes in two different types. Along with the baked cheesecake, some cheesecakes are made with uncooked cream-cheese on a crumbled-biscuit base. This type of cheesecake was invented in the United States.[8]
niccolo niccolo 10:01 23.07.2019

Re: Budisavljević

da pre toga Srbija nije izašla opljačkana, razrušena i pobijena iz Velikog rata

Da, imam utisak da se ovo iz nekog neobjašnjivog razloga minimizuje, a ja sam sklon tvrdnji da je to upravo osnovni problem u funkcionisanju Kraljevine SHS/Jugoslavije - Srbija je jednostavno bila isuviše razorena da bi sebi mogla da priušti toliko proširenje teritorije. Ali, jebiga, pobedili smo a pobednici uvek uzmu plen za sebe, ne razmišljajući trezveno da li mogu da ga progutaju ili ne. To kažem potpuno zanemarijući šta su zaista bili interesi i težnje Slovenaca i Hrvata, koji baš i nisu bili previše keen da budu u zajednici sa Srbima. U takvoj situaciji ništa kvalitetno ne možeš da sagradiš...i sad se vi danas prejebavajte do sudnjeg dana o ovoj ili onoj jugoslaviji...
nepopustljiv nepopustljiv 10:05 23.07.2019

Re: Budisavljević

predatortz
angie01
Koja je to gimnazija?


e, bas cu da ti kazem na ovako ruzno ponasanje.


Što ružno?
Mene tek čeka upis dece u gimnaziju. Raspitujem se za dobre škole.

Matematička Gimnazija.
gedza.73 gedza.73 10:28 23.07.2019

Re: Budisavljević

Da, imam utisak da se ovo iz nekog neobjašnjivog razloga minimizuje, a ja sam sklon tvrdnji da je to upravo osnovni problem u funkcionisanju Kraljevine SHS/Jugoslavije - Srbija je jednostavno bila isuviše razorena da bi sebi mogla da priušti toliko proširenje teritorije.

katastrofalna greška sa dalekosežnim posledicama.
Epilog?
posvađani smo sa svima, prokaženi od svih.
Država koja je svoju državnost predala na tacni.

kažu da je jedan od vojnih ciljeva KuK bio uništenje zadružne imovine što pljačkom što onesposobljavanjem pa je Srbija ušla u SHS kao najsiromašnija u toj oblasti.

Pred same završne borbe za beograd danima se plljačkalo i odvlačilo za vukovar. ono što nije moglo je uništavano.

i sad se vi danas prejebavajte do sudnjeg dana o ovoj ili onoj jugoslaviji...

O sistemu vrednosti koji je vladao u Yu dovoljno govori da se u školskim lekcijama našlo Titovo kuče Luks i svinjska glava ali da u školama nije bilo mesta za Dijanu Budisavljević.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:08 23.07.2019

Re: Budisavljević

katastrofalna greška sa dalekosežnim posledicama.

A što je još gore, nije je bila potrebna velika mudrost da se to onda shvati, a bilo je dosta ljudi koji su to shvatili ikoji su jasno i glasno upozoravali Aleksandra čemu to vodi.

Aleksandar je, iz ne do kraja jasnih razloga, insistirao na tome i sad imamo šta imamo.

Greška ima cenu, plaćamo je, i s tim se treba pomiriti, ali je problem što i dalje nismo sasvim svesni da to jeste bila greška, što i danas ima onih koji u Jugoslaviji vide neku plemenitu ideju, neko rešenje, nešto pozitivno, a Jugoslavija je, makar što se srpske strane tiče, možda i najveća greška u istoriji.
aureus aureus 11:14 23.07.2019

Re: Budisavljević

gedza.73
Država koja je svoju državnost predala na tacni.

Istorijska je zanimljivost da su Srbiju, ako izuzmemo Drugi svjetski rat, na mapu vratili - komunisti.
Kralj je bio utopio Srbiju u SHS - kasnije Jugoslaviju, napravio je bio nekakve "riječne" banovine...nisu bili nestali Srbi, ali je bila nestala Srbija.
Onda dođoše komunisti i iscrtaše granice koje imamo danas. Vratiše Srbiju, vratiše Crnu Goru, uobličiše Sloveniju i Hrvatsku...
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:23 23.07.2019

Re: Budisavljević

Onda dođoše komunisti i iscrtaše granice koje imamo danas. Vratiše Srbiju, vratiše Crnu Goru, uobličiše Sloveniju i Hrvatsku

E oni su baš usrećili i vratili Srbiju.
Oni su druga velika nesreća Srbije.
Podelili je, posred nje iscrtali granice, izjednačavali je, nju i njen antifašistički pokret, sa monstruoznog hrvatskom tvorevinom i njenim monstruoznog pokretom, isprali mozgove toliko da i danas postoje neki koji na zlo ustaša po inerciji zakmeče, a četnici, i oni su nešto Srbiji dobro učinili.

Sreća je da su oba ta zla definitivno mrtva, i da Srbija može o sebi da odlučuje.
niccolo niccolo 11:49 23.07.2019

Re: Budisavljević

katastrofalna greška

Pa nisam baš skroz saglasan. Više hoću da ukažem na to zašto nešto nije prošlo, otprilike kao kad se Federer sad pita zašto nije pobedio Đokovića a bio je bolji u skoro svim statističkim kategorijama. Dakle, nije to samo po sebi bila loša ideja, ali su okolnosti bile takve da nije moglo da se izgura s time. I tako...
aureus aureus 11:55 23.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man
Onda dođoše komunisti i iscrtaše granice koje imamo danas. Vratiše Srbiju, vratiše Crnu Goru, uobličiše Sloveniju i Hrvatsku

E oni su baš usrećili i vratili Srbiju.
Oni su druga velika nesreća Srbije.
Podelili je, posred nje iscrtali granice,

Vratili su joj ime, na to sam mislio, da se zna da postoji Srbija a ne samo Srbi.
A za granice - to je već nešto drugo. Rijedak je slučaj na prostoru bivše Jugoslavije da je neko zadovoljan granicama.
Možda Slovenci jer njih ima skoro nimalo van Slovenije. Zatim oni Hrvati koji su shvatili da nema proširenja na BiH, a morska obala je respektabilna. Zatim...
Dobro, Srbi su možda najmanje zadovoljni.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:56 23.07.2019

Re: Budisavljević

Više hoću da ukažem na to zašto nešto nije prošlo

Zato što je to u suprotnosti sa idejom na kojoj počiva moderna Evropa, idejom nacionalnih država.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:06 23.07.2019

Re: Budisavljević

Zatim oni Hrvati koji su shvatili da nema proširenja na BiH,

Zanimljivo da ti je to prva asocijacija na Hrvatsku.
Etničko čišćenje ti promiče.
I kod njih, i kod Slovenaca, muslimana, Albanaca....

Samo se principijelno poslože stvari i sve postaje jasnije.
Ovde je nacionalno pitanje važna stvar, nacionalno pitanje i nacionalne države. Svima je to važno i svi se trude da to pitanje reše u svoju korist.
S te strane posmatrano moguće je razumeti progon Srba iz Hrvatske, sa tolikim procentom Srba Hrvatska ne bi mogla biti stabilna nacionalna država Hrvata.

Srbija je bila prva koja je to pitanje mogla da reši, odmah posle prvog rata, nija ga rešila i evo nas ovde.

Da je povukla granicu gde je mogla, i da je to nazvala Srbijom, sad bi druga situacija bila.
docsumann docsumann 12:07 23.07.2019

Re: Budisavljević

aureus
hoochie coochie man
Onda dođoše komunisti i iscrtaše granice koje imamo danas. Vratiše Srbiju, vratiše Crnu Goru, uobličiše Sloveniju i Hrvatsku

E oni su baš usrećili i vratili Srbiju.
Oni su druga velika nesreća Srbije.
Podelili je, posred nje iscrtali granice,

Vratili su joj ime, na to sam mislio, da se zna da postoji Srbija a ne samo Srbi.
A za granice - to je već nešto drugo. Rijedak je slučaj na prostoru bivše Jugoslavije da je neko zadovoljan granicama.
Možda Slovenci jer njih ima skoro nimalo van Slovenije. Zatim oni Hrvati koji su shvatili da nema proširenja na BiH, a morska obala je respektabilna. Zatim...
Dobro, Srbi su možda najmanje zadovoljni.


CG je prošla više nego berićetno u toj postavnojevskoj reviziji granica... dobila i Boku, i dobar dio stare Hercegovine, pa na sjeveru dio Sandžaka.

kad pogledaš od čega je pošla od berlinskog kongresa, te kako je završila raspadom SFRJ, ispade da je čitava ta jugoslovenska drama, na duge staze, teritorijalno itekako ukrupnila Crnu Goru.
e sad, što su se pojavile neke nove granice, nevidljive, kroz samo populaciono tkivo, to je druga priča.
jadragoljub jadragoljub 13:20 23.07.2019

Re: Budisavljević

E oni su baš usrećili i vratili Srbiju.

mapa kraljevine srbije pre prvog svetskog rata

mapa k. jugoslavije podeljena na banovine, srbije nema

pa je ima,vratiše je komunisti, koja je razlika u veličini srbije na ova tri primera

kolko vidim crna gora je tu najviše oštećena.
aureus aureus 13:31 23.07.2019

Re: Budisavljević

docsumann

CG je prošla više nego berićetno u toj postavnojevskoj reviziji granica... dobila i Boku, i dobar dio stare Hercegovine, pa na sjeveru dio Sandžaka.

kad pogledaš od čega je pošla od berlinskog kongresa, te kako je završila raspadom SFRJ, ispade da je čitava ta jugoslovenska drama, na duge staze, teritorijalno itekako ukrupnila Crnu Goru.
e sad, što su se pojavile neke nove granice, nevidljive, kroz samo populaciono tkivo, to je druga priča.

Naravno.
Crna Gora početkom XVIII vijeka je današnja opština Cetinje plus dijelovi susjednih opština, ali samo dijelovi. Upravo oni gdje je i danas najjači taj crnogorski identitet, to jest gdje se ljudi u najvećem procentu deklarišu kao Crnogorci. Onda se pomalo širila, širila.
Ova današnja forma joj je (skoro) najveća a i ponajbolja u modernoj istoriji.
1913. je nakon balkanskih ratova, proširila se snažno na sjever i čak zagrabila Peć, Dečane, Đakovicu (išla je preko 14 hiljada kvadratnih kilometara), ali još uvijek nije imala ne samo Boku nego ni Budvu ni Sutomore. Granica sa Austrougarskom je počinjala na rijeci Željeznici u Baru.
U ta dva proširenja (sjever plus veliki dio današnje obale) dobila je i masu novog stanovništva koje je tek trebalo da se privikava na to da živi u Crnoj Gori.

No, Petar I Petrović je bio osvojio Budvu, ali se morao povući; kasnije se tukao za Boku i pobijedio 1813, čak je kratko bio pripojio, ali džaba - na Bečkom kongresu je odlučeno da Crna Gora mora napustiti Boku, čak ni Rusija nije bila na njenoj strani.
aureus aureus 13:35 23.07.2019

Re: Budisavljević

jadragoljub

kolko vidim crna gora je tu najviše oštećena.

Nije.
Ta Zetska banovina je bila ogromna, imala je preko 900 hiljada stanovnika (a danas Crna Gora ima 620).
To što je bilo obuhvaćeno tom Zetskom banovinom ne bi bilo ni pošteno da je ostalo tako.

hoochie coochie man
Zanimljivo da ti je to prva asocijacija na Hrvatsku.
Etničko čišćenje ti promiče.

Ne promiče.
Posmatrao sam stvari iz njihovog ugla, to jest iz ugla onih kojima ni to (to jest ovo) što sad imaju nije dovoljno.
Zato sam i napisao "oni Hrvati koji"...
Rat se vodio i za BiH.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:08 23.07.2019

Re: Budisavljević


mapa kraljevine srbije pre prvog svetskog rata

Voliš mape, voliš?
Pa evo ti jedne kakva je Srbija mogla da postane posle tog rata.


A evo ti mišljenje čoveka dosta upućenog u te stvari.

Jedan takav primer velikodušnosti i istovremeno ludosti nije poznat u istoriji. Srbija se odriče u korist svojih najvećih neprijatelja, Hrvata, dobitka, koji se samo jedanput u istoriji dodeljuje!“


Ali ne, Jugoslavija i komunisti su spasili Srbiju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:11 23.07.2019

Re: Budisavljević

Posmatrao sam stvari iz njihovog ugla, to jest iz ugla

A ako posmatraš iz svog, ili nedajbože srpskog, kako ti se onda čini, gde je pravda?
aureus aureus 14:17 23.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man
Posmatrao sam stvari iz njihovog ugla, to jest iz ugla

A ako posmatraš iz svog, ili nedajbože srpskog, kako ti se onda čini, gde je pravda?

Zar tebe zanima šta je pravedno a šta nije?

Mislio sam da tebe zanimaju granice a ne pravda, srpski interesi a ne pravda...

Čuj pravda.
Gdje si se nje sjetio. Ti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:21 23.07.2019

Re: Budisavljević

Mislio sam da tebe zanimaju granice a ne pravda, srpski interesi a ne pravda...

Čuj pravda.
Gdje si se nje sjetio. Ti.

Ma nije sporno da mene prvenstveno zanima srpski interes, kao što nije ni da tebe zanima suprotni, pa hajd, pomislih, da se nađemo na pravdi.
Pa, šta bi bilo pravo, po tebi?
angie01 angie01 14:30 23.07.2019

Re: Budisavljević

To kažem potpuno zanemarijući šta su zaista bili interesi i težnje Slovenaca i Hrvata, koji baš i nisu bili previše keen da budu u zajednici sa Srbima. U takvoj situaciji ništa kvalitetno ne možeš da sagradiš...i sad se vi danas prejebavajte do sudnjeg dana o ovoj ili onoj jugoslaviji...


pratis tok istorije i tako povezes uzroke sa posledicama,...pa je ideja da se ujedine Slovenski narodi proistekla iz cinjenice, da su oni bili stalno na udru velikih sila, stalno porobljavani, mali i nemocni i u tim okolnostima,...pa je od, recimo startne pozicije budjenja nacionalnih teznji, do stvaranje Yugoslavije, na tom putu bilo dovoljno argumenata za taj savez.

Kako je nastala Kraljevina Jugoslavija
Na pocetku rata, Niskom deklaracijom, koja je doneta 7. decembra 1914. je iskazana teznja za oslobadjanje Srba, Hrvata i Slovenaca, sto je bio nastavak ideje nastale posle balkanskih ratova, u kojoj bi Srbija trebalo da bude stozer ujedinjenja Juznih Slovena.
U Parizu je 1915. ustanovljen Jugoslovenski odbor, ciji je zadatak bio da radi na dogovorima i podrsci ujedinjenja.
Srpska vlada se trudila u skladu sa Niskom deklaracijom da teritorije koje su bile naseljene juznim Slovenima ostanu nerascepane.
Na Krfu se u leto 1917. dogovaraju principi o uredjenju zajednicke drzave izmedju predstavnika Srpske vlade i Jugoslovenskog odbora.
Krfskom deklaracijom, koja je doneta 1917., dogovoreno je da ce se buduca zajednicka zemlja zvati- Kraljevina Srba, Hrvata i Slovenaca, da ce biti ustavna, demokratska, parlamentarna monarhija na cijem celu ce biti dinastija Karadjordjevic.
U oktobru 1917. Hrvatski sabor raskida drzavno/pravne veze sa Becom i Budimpestom i u Zagrebu se osniva Narodno vjece drzave Slovenaca, Hrvata i Srba.
U novembru, Srpska vojska ulazi u Sarajevo, Zagreb, Rjeku i Ljubljanu sa ciljem odbrane nacionalnih interesa Jugoslavije.
U Novom Sadu je 25. novembra odrzana Velika narodna skupstina, na kojoj je vise od 700 izabranih predstavnika Srba, Bunjevaca i drugih Slovena u Banatu, Baranji i Backoj, jednoglasno odlucuju da se ove oblasti pripoje Srbiji, sto su nesto ranije ucinili i Srbi iz Srema.
Na Velikoj narodnoj skupstini srpskog naroda u Crnoj Gori odrzanoj u Podgorici 26. novembra, odluceno je da se i ova zemlja ujedini sa Srbijom.
Tako je, po zavrsetku Velikog rata, 1. decembra 1918. regent Aleksandar Karadjordjevic proglasio stvaranje Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca.
Zavrsetkom I svetskog rata, nestalo je Nemacko, Austrougarsko, Rusko i Otomansko carstvo.
A nastala su neke nove drzave, medju kojima i Kraljevina Srba, Hrvata i Slovenaca.
aureus aureus 14:39 23.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man
Mislio sam da tebe zanimaju granice a ne pravda, srpski interesi a ne pravda...

Čuj pravda.
Gdje si se nje sjetio. Ti.

Ma nije sporno da mene prvenstveno zanima srpski interes, kao što nije ni da tebe zanima suprotni, pa hajd, pomislih, da se nađemo na pravdi.
Pa, šta bi bilo pravo, po tebi?

Pravo je prvo ne smetnuti s uma da postoji drugi i drugačiji, sjetiti se da i on ima prava i interese, i dobro bi bilo ugraditi ih u planove UNAPRIJED.
A ne povući granicu kako si zamislio, a ljudima na terenu kako bude.

Kod planova takođe valja uzeti u obzir i kontekst i stav velikih sila.
Znam da se tebi ne sviđa da kad zamišljaš granice Srbije vodiš i računa šta kažu velike sile, ali je bolje.

Nije sve ni u osvajanju. Kroz čitavu modernu istoriju nailaziš na slučajeve kad je neko (neki mali narod, neka mala država) nešto osvojio (povratio) a onda su velike sile rekle: "Vi ne možete da ostanete tu."

Onih četiri-pet okruga na Jugu (Niš, Pirot, Leskovac, Vranje) što je Srbija osvojila u ratu protiv Turske nije postalo Srbija samo zato što je postignut uspjeh na vojnom polju i zato što je to osvojeno a Turci otjerani i zato što su Srbi tamo bili ionako većina, nego zato što su tadašnje relevantne velike sile rekle da ta teritorija može da ostane u sastavu Srbije. Na Berlinskom kongresu.

Kao što su kasnije rekle Srbiji da se pokupi sa sjevera Albanije i da ne troši svoje ljude džabe jer joj neće biti dozvoljeno da zadrži to gdje je došla.

Kontraproduktivno je sanjati snove a ne znati u kakvom svijetu živiš.

Srpska strana je tokom raspada Jugoslavije prošla lošije nego što je očekivala jer nije znala šta može a šta ne može, a pod dva - glumila je ludilo, a ludilo se sastojalo u tome da se kaže "šta nas briga šta ovi na Zapadu pričaju, šta nas briga što nam je Savjet bezbjednosti uveo sankcije, sve je to nepravedno ionako, mi ćemo da svršimo to što smo naumili".

I sad se pitamo gdje je pravda?
jadragoljub jadragoljub 14:59 23.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man

mapa kraljevine srbije pre prvog svetskog rata

Voliš mape, voliš?
Pa evo ti jedne kakva je Srbija mogla da postane posle tog rata.


A evo ti mišljenje čoveka dosta upućenog u te stvari.

Jedan takav primer velikodušnosti i istovremeno ludosti nije poznat u istoriji. Srbija se odriče u korist svojih najvećih neprijatelja, Hrvata, dobitka, koji se samo jedanput u istoriji dodeljuje!“


Ali ne, Jugoslavija i komunisti su spasili Srbiju.

dada, vlažni snovi velikosrpskih nacionalista.
gore sam naveo realnost a ti pričaš o neispunjenim snovima.
usput nešto se spominje da tog londonskog sporazuma nije bilo, u smislu te ponude. no....
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:02 23.07.2019

Re: Budisavljević

Znam da se tebi ne sviđa da kad zamišljaš granice Srbije vodiš i računa šta kažu velike sile, ali je bolje.

Ma sjajno!
Šalim se, nije sjajno ali je očekivano. Ali problem je taj što sam ja upravo o velikim silama pričao kad sam pričao o grešci koju je Srbija napravila praveći Jugoslaviju na uštrb svojih interesa.
Francuska, Britanija, Rusija, kasnije Amerika, su bile za onu kartu koju sam Dragoljubu okačio, većih sila na ovoj planeti tad nije bilo.

I nije to Srbija iskoristila.
Zameraš li joj tu neposlušnost, kad protiv velikih sila radi za tuđe interese, ili samo kad protiv njih radi za svoje?

Jedina konzistentnost u tvom stavu je antisrpski interes, to je legitimno ali pošteno bi bilo to i reći.
Kao što ja npr kažem da me savršeno zaboli da li bi Slovenija uopšte postojala, da li bi bilo i kolika bi bila Hrvatska, meni je važno da srpski interes, pod uslovom da je zasnovan na realnom principu, kao što je struktura stanovništva recimo, bude ostvaren.

Ali problem kod tebe je što nema tih realnih principa na kojima temeljiš svoje antisrpske stavove, oni su sami sebi cilj i svrha.
Moje srbovanje stoji na principima etničkim, vojnim, principima podrške velikih sila (o vremenu velike srpske greške govorim)
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:04 23.07.2019

Re: Budisavljević

usput nešto se spominje da tog londonskog sporazuma nije bilo, u smislu te ponude. no....

Jel?
Jebite nisam to znao.
Idi bre Dragoljube.
Sanja ti Titu i dalje, srćno ti bilo.
aureus aureus 15:07 23.07.2019

Re: Budisavljević

Hoochie, nećemo se sad svađati.

Mislim da si ti u stvari prilično dobro razumio šta sam rekao.
Ali voliš da napadaš pa se ne možeš uzdržati.
niccolo niccolo 15:14 23.07.2019

Re: Budisavljević

Pa evo ti jedne kakva je Srbija mogla da postane posle tog rata.

Jes vala, i bolje da nismo dobili Banat.

p.s. Jasno je da ja to provociram Zili...

p.p.s. U prolog onoga što pričam je i okolnost da su Bugari i Grci asimilovali svoje Makedonce, a mi ne...jebiga, selavi...
dragosevacsutra dragosevacsutra 15:18 23.07.2019

Re: Budisavljević

eto, sta ces, isla sam u dobre skole, imala dobre ocene iz Srpskog, napisala legendarni diplomski iz Srpskog





ovo su isti oni sto pisu i 'u glavnom.

U moje doba, nekih osamdesetih, znalo se da oni koji pisu "u glavnom" i "ondak" i obicno poticu iz porodica u kojima su se kupovale vecernje novosti i politika ekspres.

doduse, i tv revija.

aureus aureus 15:19 23.07.2019

Re: Budisavljević

niccolo
Pa evo ti jedne kakva je Srbija mogla da postane posle tog rata.

Jes vala, i bolje da nismo dobili Banat.

p.s. Jasno je da ja to provociram Zili...

p.p.s. U prolog onoga što pričam je i okolnost da su Bugari i Grci asimilovali svoje Makedonce, a mi ne...jebiga, selavi...

A da velike sile na Berlinskom kongresu nisu rekle da Niš može sa ostane u sastavu Srbije, ko zna gdje bi živjeli dobri blogeri iz Niša, u kojoj i kakvoj državi.
Da ne bude nesporazuma: drago mi je da su se složile da Niš bude u Srbiji.
dragosevacsutra dragosevacsutra 15:25 23.07.2019

Re: Budisavljević

Koja je to gimnazija?


sad tek videh, predo

hoochie coochie man hoochie coochie man 15:25 23.07.2019

Re: Budisavljević

aureus
Hoochie, nećemo se sad svađati.

Mislim da si ti u stvari prilično dobro razumio šta sam rekao.
Ali voliš da napadaš pa se ne možeš uzdržati.

Razumeo sam da ti biraš principe kako bi ih uklopio u stav.
Pa poslušnost silama uzimaš kao vrednost samo onda kad Srbija tako gubi, kad dobija ti to ignorišeš.

Ja sam makar iskren, ne foliram se i ne razmećem nekom plemenitošću kojoj u politici mesta nema.
Kažeš treba imati u vidu interese nekih drugih.
Ko to ima u vidu srpske kad svoje pokušava da ostvari?
Niko.
Pa što bi Srbija mislila o muslimanskim npr?
Ja sam apsolutno za to da se Srbija i Srpska, ako to bude ostvarivo, nekako integrišu.
Šta će u tom slučaju biti sa Bosnom, sa muslimanima, Hrvatima u njoj, baš me zaboli.
Neka opstanu kao država, neka nestanu, svejedno je sa stanovišta srpskih interesa, dakle i meni je svejedno.

A ne očekujem niti se nadam da će Bakir ili Kolinda rešavati srpske probleme.

hoochie coochie man hoochie coochie man 15:27 23.07.2019

Re: Budisavljević

Jes vala, i bolje da nismo dobili Banat.

p.s. Jasno je da ja to provociram Zili..

Da su nas samo nje spasili vredelo bi.
Ne provociram, ovo je ozbiljno.
dragosevacsutra dragosevacsutra 15:28 23.07.2019

Re: Budisavljević

Mene tek čeka upis dece u gimnaziju. Raspitujem se za dobre škole.


dragosevacsutra dragosevacsutra 15:31 23.07.2019

Re: Budisavljević

kasnije su neke privredne aktivnosti bile zabranjene u Srbiji ali ako se prijaviš u Sloveniji onda si mogao da radiš u Srbiji. Iako si poreske obaveze plaćao Sloveniji.


caletov fax (isti onaj koji je angie navodno zavrsila, samo ozbiljna katedra) je organizovano isao na simpozijume 84/85 u madjarskoj. Cale, koji je otprilike do tada verovao komunistima, poceo da se krsti i levom i desnom kad su iznajmili autobus od privatnika koji je, jel te, imao 'LJ' table.

U Srbiji tako nesto nije bilo moguce.


aureus aureus 15:37 23.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man
aureus
Hoochie, nećemo se sad svađati.

Mislim da si ti u stvari prilično dobro razumio šta sam rekao.
Ali voliš da napadaš pa se ne možeš uzdržati.

Razumeo sam da ti biraš principe kako bi ih uklopio u stav.
Pa poslušnost silama uzimaš kao vrednost samo onda kad Srbija tako gubi, kad dobija ti to ignorišeš.

Ja sam makar iskren, ne foliram se i ne razmećem nekom plemenitošću kojoj u politici mesta nema.

Ma principijelan si, nema šta.

Naročito dok kačiš mape nepostojeće, nikad stvorene velike srpske države - pozivajući se i na strukturu stanovništva - a na tim mapama bude hrpa opština gdje Srba nema ni 15 posto.
Pa tako Srbija dobije (podijeli sa CG) sjever Albanije, zatim splitsko-dalmatinsku županiju sa Splitom, Trogirom i ostrvima, čitavu Slavoniju, čitavu BiH sa svim katolicima i muslimanima, a ne dobije neke dijelove gdje su Srbi zastupljeniji, Knin ni selo gdje se Tesla rodio. Ni Banat.

Namjera crtača mape se vidi.
Ne i znanje.
zilikaka zilikaka 16:08 23.07.2019

Re: Budisavljević

Jes vala, i bolje da nismo dobili Banat.

I bolje. Banat bi svalako bio republika, sama za sebe, al bi morali da vidimo i kako da vam naplatimo usluge naših ljudi. Kreni od Dositeja pa redom...
Temišvar je sasvim pristojna varoš za prestonicu, sa Rumunima nikad reči nismo imali i verujem da su i oni radiji s nama nek s nekim njinima, a i zaustavio bi se odliv onolikog sveta ka Beogradu i Novom Sadu.
To vreme bi nas zateklo sa najgušćom željzničkom mrežom u tadašnjoj Evropi, sa isto tako najgušćom mrežom reka i kanala, i na vrlo solidnom stepenu industrijskog razvoja.
...računam, snašli bi se nekako...
angie01 angie01 16:37 23.07.2019

Re: Budisavljević

zilikaka
Jes vala, i bolje da nismo dobili Banat.

I bolje. Banat bi svalako bio republika, sama za sebe, al bi morali da vidimo i kako da vam naplatimo usluge naših ljudi. Kreni od Dositeja pa redom...
Temišvar je sasvim pristojna varoš za prestonicu, sa Rumunima nikad reči nismo imali i verujem da su i oni radiji s nama nek s nekim njinima, a i zaustavio bi se odliv onolikog sveta ka Beogradu i Novom Sadu.
To vreme bi nas zateklo sa najgušćom željzničkom mrežom u tadašnjoj Evropi, sa isto tako najgušćom mrežom reka i kanala, i na vrlo solidnom stepenu industrijskog razvoja.
...računam, snašli bi se nekako...


evo da potpisem,...kazu u Banatu, gde god bi dovoljno duboko busili, naisli bi neki terminalni izvor,...plodnu zemlju necu da pominjem.
aureus aureus 16:43 23.07.2019

Re: Budisavljević

zilikaka
Jes vala, i bolje da nismo dobili Banat.

I bolje. Banat bi svalako bio republika, sama za sebe, al bi morali da vidimo i kako da vam naplatimo usluge naših ljudi. Kreni od Dositeja pa redom...
Temišvar je sasvim pristojna varoš za prestonicu, sa Rumunima nikad reči nismo imali i verujem da su i oni radiji s nama nek s nekim njinima, a i zaustavio bi se odliv onolikog sveta ka Beogradu i Novom Sadu.
To vreme bi nas zateklo sa najgušćom željzničkom mrežom u tadašnjoj Evropi, sa isto tako najgušćom mrežom reka i kanala, i na vrlo solidnom stepenu industrijskog razvoja.
...računam, snašli bi se nekako...

Ne bih da žurim sa zaključcima, ali čini mi se da je ovo veoma dobra replika.

Plus, zbilja ima sjajnih umova koji su se rodili u tom Banatu. Čakovo, gdje se rodio Dositej je u Rumuniji, ali, evo - Idvor i Vršac su u srpskom dijelu, a odatle su Pupin i Sterija.

Šta kaže, Zili, onako gusta željeznička mreža još onda, a Zili danas vapi za dobrom kolskom saobraćajnicom.
Pijuče takoreći.

hoochie coochie man hoochie coochie man 16:52 23.07.2019

Re: Budisavljević

plodnu zemlju necu da pominjem.
E ako ovo pročita neki Bačvanin, al će se slatko nasmeje.
Veliko je to znanje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:55 23.07.2019

Re: Budisavljević


Namjera crtača mape se vidi.
Ne i znanje.

"Crtači mapa" su bile velike sile, o kojima si malo pre govorio kao o nekom koga treba uvažavati.
Sad, najednom, postadoše crtači mapa.

E o tome ti pričam.
gedza.73 gedza.73 17:00 23.07.2019

Re: Budisavljević

niccolo
katastrofalna greška


Pa nisam baš skroz saglasan

pa prva Yu možda i nije bila. jedinstven a respektabilan prostor, slični narodi... ali insistiranje na istoj a gubitničkoj strategiji i nije baš mnogo pametno.




gedza.73 gedza.73 17:31 23.07.2019

Re: Budisavljević

aureus
Kralj je bio utopio Srbiju u SHS - kasnije Jugoslaviju, napravio je bio nekakve "riječne" banovine...nisu bili nestali Srbi, ali je bila nestala Srbija.
Onda dođoše komunisti i iscrtaše granice koje imamo danas

oćeš reći da je kralj bio iskreni Jugosloven a da su komunisti ipak bili šovinisti i nacionalisti?
možda bih mogao da se složim.

Zanimljivo i koliko su, iako se smatraju za kosmpolite i levičare, nostalgičari u biti ekstremisti i desničari.

Umesto 'znaš li ti kolika je bila Dušanova Srbija' imamo 'znaš li ti ka'ka je Juga država bila', umesto Vidovdana imaju Igmanski ili Sutjesku, umesto 'zlatnih viljušaka' 'svi su pismeni'.

koliki su levičari logično bi bilo da Kuba, koja ima besplatno obrazovanjem zdravstvo, svi srećni i nasmejani, bude prepuna ex Jugoslovena oni svi u kapitalističku Nemačku.

i otkud da iz jedne tako divne uređene zemlje poput SFRJ ljudi u prvim godinama njenog nastanka beže preko žice a u njenom 'najprosperitetnijem' dobu za samo par godina zbriše milion građana?

logično je bilo da bar 500 000 Nemaca dođe u radnički raj na zemlji a ne obrnuto.
pa ne bi sa Kube bežali kroz ajkule u mrsku USA.
predatortz predatortz 17:41 23.07.2019

Re: Budisavljević

oćeš reći da je kralj bio iskreni Jugosloven


Kralj je bio otvoreni Jugosloven.
Ako imaš negde priliku da nađeš vojnu knjižicu iz tog perioda, zapazićeš sledeće:
Pored ličnog opisa vojnika (visina, boja kose, boja očiju, oblik nosa...), stoji i sledeće (vojna knjižica mog dede):
Nacionalnost jugoslovenska
Veroispovest pravoslavna

Da ustaše i Bugari nisu ubili Aleksandra, ubili bi ga srpski oficiri. S pravom, rekao bih. Već je imao jednu opomenu od istih, atentat je zaustavljen u zadnjem momentu, kada je zarad jugoslovenstva hteo da se odrekne ćirilice.
Imali smo mnogo glupu dinastiju. Odnosno, imali smo pametnu ali ih pobiše budale i dovedoše genetski glupu i ratobornu lozu na presto.
nepopustljiv nepopustljiv 18:35 23.07.2019

Re: Budisavljević

zilikaka
Jes vala, i bolje da nismo dobili Banat.

I bolje. Banat bi svalako bio republika, sama za sebe, al bi morali da vidimo i kako da vam naplatimo usluge naših ljudi. Kreni od Dositeja pa redom...
Temišvar je sasvim pristojna varoš za prestonicu, sa Rumunima nikad reči nismo imali i verujem da su i oni radiji s nama nek s nekim njinima, a i zaustavio bi se odliv onolikog sveta ka Beogradu i Novom Sadu.
To vreme bi nas zateklo sa najgušćom željzničkom mrežom u tadašnjoj Evropi, sa isto tako najgušćom mrežom reka i kanala, i na vrlo solidnom stepenu industrijskog razvoja.
...računam, snašli bi se nekako...

Videlo se kako su prošli Srbi tamo gde nisu bili većina.
Tako bi bilo i u Banatu.
Verovatno su ti naši stari bili tupavi kada su čeznuli za ujedinjenjem Srba, a Titini Srbi pametniji - uključujući i Nenada Čanka.
Da ne kažem - bljak!
jadragoljub jadragoljub 19:03 23.07.2019

Re: Budisavljević

Imali smo mnogo glupu dinastiju. Odnosno, imali smo pametnu ali ih pobiše budale i dovedoše genetski glupu i ratobornu lozu na presto.

tu se slažemo, opako se slažemo.
obrenovići su bilivrlo pragmatični političari, i tamo gde nisu mogli silom umeli su da plate i potplate, berlinski kongres. ali da nije bilo one budale aleksandra verovatno bi postigli neki dogovor oko bosne.
no šta je tu je. samo i ove sadašnje budale misle da se može silom ko karađorđevići. neće.
zilikaka zilikaka 19:09 23.07.2019

Re: Budisavljević

Šta kaže, Zili, onako gusta željeznička mreža još onda, a Zili danas vapi za dobrom kolskom saobraćajnicom.
Pijuče takoreći.

Nemamo mi odavno problema s prugama. Dobar deo je demontiran devedesetih, kad je moralo da se poprave važnije saobraćajnice a kvalitetnih šina nije bilo.
Onomad su eto umeli da naprave da to potraje i više od sto godina.
Zemlja- istina da ima boljih. Bačvanima ona ista pojava zbog koje će jednom postati Banat išla na ruku, donela im dosta lesa. Kod nas južni Banat sasvim slično stoji, dalje jeste teška zemlja al i sa takve se pristojnog leba najedemo.
A to što se nekako nafta i gas baš na nas navadili, pa bi za nas bilo taman kolko treba, to obaška.
Mada, ozbiljno, mislim da je najveći tadašnji potencijal Banata bio u preduzimljivim ljudima doseljenim sa svih strana. Ako se zna da je moja varoš do devedesetih bila jedna od nekoliko industrijski najjačih, a da je svaka ta fabrika imala predratne korene, onda je negde jasno sve.
Sad više nemamo skoro ništa. Ni ljude.
Sistematskim radom se svašta može.


hoochie coochie man hoochie coochie man 19:13 23.07.2019

Re: Budisavljević

Kralj je bio otvoreni Jugosloven.


Karlj je bio bezobrazna budala.
Da li je to izvorno njegova ideja, ( da više ne bi bio običan "mali seljački kralj" ) ili ga je lukavi levičar, koji je sanjao o nekom ujedinjenju južnih Slovena, Pašić, vešto navukao na nju, a potom ga pustio da on prisvoji kao svoju tu riskantnu ideju (opasan je Pašić bio) nije do kraja jasno, a da je progutao udicu do dupeta, jeste.
Toliko da je zbog te budalaštine odlučio da država pobednica u ratu bude resformirana, da je nestane sa karte kao da je poražena.

Ko god da je to gurao unesrećio je Srbiju.

aureus aureus 19:17 23.07.2019

Re: Budisavljević

nepopustljiv
Videlo se kako su prošli Srbi tamo gde nisu bili većina.
Tako bi bilo i u Banatu.

Srbi su u pripojenom dijelu Banata bar bili relativna većina. Nisu bili apsolutna, ali nikog drugog nije bilo više od njih.

S druge strane, u Slavoniji kao cjelini nisu bili ni relativna, bili su većina u nekim njenim dijelovima. Isto tako nisu bili čak ni relativna većina u današnjoj Splitsko-dalmatinskoj županiji; sad govorim o mapi koju je postavio Huči.
A prije toga, ako pogledamo njenu teritoriju (počev od 1912-1913) nisu bili relativna većina ni na Kosovu i Metohiji, a očigledno ni u Makedoniji - jer kakvi su to Srbi koje moraš ubjeđivati da su Srbi?

Koliko znam, jesu bili relativna većina u BiH - ali BiH je previše velika površina i ima previše onih koji nisu Srbi da bi se olako uzela cijela pod svoje.

Sad dolazimo i do Hučijevog komentara:


"Crtači mapa" su bile velike sile, o kojima si malo pre govorio kao o nekom koga treba uvažavati.
Sad, najednom, postadoše crtači mapa.


Nije to u nesaglasju s onim što sam napisao.
Velike sile, uostalom, uglavnom se i pojavljuju kao crtači mapa. Bar onih koje postanu stvarnost.
Nekad su im mape dobre, nekad baš i nisu.


Da je neko zaista dao ozbiljnu ponudu i Srbija to prihvatila, to jest, odlučila da se oformi (proširi) u granicama koje se vide na tvojoj mapi, cijenim da bi decenijama nakon toga - umjesto stabilnosti o kojoj pričaš - borila se da 40 posto stanovništva ubijedi da su Srbi, da im je dobro u Srbiji, a vjerovatno bi morala i da guši pobune onih koji se ne bi složili sa rješenjem.
Bili Piton Bili Piton 19:28 23.07.2019

Re: Budisavljević

Neverovatno kako olako prihvatate krvoproliće kao neminovno, zapisano u zvezdama, zbog nečije "kobne greške u prošlosti". To su teme za sapunske opere a ne za ozbiljan razgovor. Sve bi bilo u najboljem redu da se Jugoslavija rasformirala u miru i na miru, ako su već deca bila toliko besna pa onolika kućerina (i lepa!) ispade tesna. A makar toliko je, zaboga, moralo da može. A pošto je ispalo da ipak ne može, jedini zaključak koji se može izvesti je da smo svi zajedno zveri koje su samo čekale trenutak da budu puštene s lanca. E pa fuck that. Ovo sve što nas danas kolektivno muči, sa izuzetkom uvek bistrijih Slovenaca - sve smo zaslužili, a to što ne činimo ništa da to shvatimo i prihvatimo koštaće nas još najmanje pedeset čemernih godina u budućnosti. Eto toliko imam da kažem.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:54 23.07.2019

Re: Budisavljević

cijenim da bi decenijama nakon toga - umjesto stabilnosti o kojoj pričaš - borila se da 40 posto stanovništva ubijedi da su Srbi,


A pošto nije tako bilo ona je sledeće decenije provela u sreći i zadovoljstvu, i sve se na kraju lepo završilo.

Šta god da bi se desilo osim ovoga što se jeste desilo, Srbija gore ne bi mogla da prođe nego što je prošla.

Da li bi granice bile baš tu gde su u Londonu ucrtane, da li bi se pomerile tamo ili ovamo, da li bi Banat pripao Rumuniji a Skadar Srbiji, ništa od toga se ne može sa sigurnošću znati, ali ta karta i taj ugovor su bili makar sasvim dobra, odlična, pregovaračka pozicija za Srbiju.

Nije Srbiji bila ponuđena ta karta, nije Srbija čak bila ni obaveštena o njoj, nije ona crtana zbog Srbije nego zbog Italije, zna se to, ali se zna i da Srbiji ipak jeste stavljeno do znanja da postoji neki dogovor saveznika koji se nje tiče i da joj se nudi značajno proišrenje.

Zna se i da su taj ugoovr potpisali predsedinci vlada saveznica, dakle ne neki službenici bezveznog ranga, da su to bili zvanični stavovi država, da je Vilson nakon stupanja u rat, dakle 1917. skoro pa kraj rata, podržao slično rešenje za Srbiju govoreći kako nema spora oko toga da Srbija mora dobiti širok izlaz na more.

Dakle svi uslovi su postojali osim uslova da Aleksandar prihvati da su srpski interesi važniji od neke njegove Jugoslavije.


....................................................................
A ovo prethodno sa gde subili većina gde nisu je pa pomalo bezveze.

Milsim bez veze je da TI to kažeš.
Ti kome ne smeta što je Knin u Hrvatskoj i što i Prištini nema Srba pričaš o većini i manjini.
A kako je Knin ostao bez Srba i kako su Hrvati postali većina u Lici?
Što tako Srbi nisu mogli da postanu u Splitu?
Ne bi bilo fer, a?
A Knin ti je fer, pretpostavljam jer vidim da se ne buniš zbog toga.
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:06 23.07.2019

Re: Budisavljević

jadragoljub
Imali smo mnogo glupu dinastiju. Odnosno, imali smo pametnu ali ih pobiše budale i dovedoše genetski glupu i ratobornu lozu na presto.

tu se slažemo, opako se slažemo.
obrenovići su bilivrlo pragmatični političari, i tamo gde nisu mogli silom umeli su da plate i potplate, berlinski kongres. ali da nije bilo one budale aleksandra verovatno bi postigli neki dogovor oko bosne.
no šta je tu je. samo i ove sadašnje budale misle da se može silom ko karađorđevići. neće.


U to vreme kad su vladali Obrenovici jesu bili pragmaticni (da uprostim i strpam ih sve zajedno), ali ovaj poslednji se bas nije pokazao.

Ne zbog toga sto se ozenio usqrac svima (mada ga je familija Masin vozala kako je htela) a zaverenici i Karadjordjevica pristalice u vojsci su imali daleko boljeg kandidata Petra I sasvim ozbiljnog vladara kako se pokazalo (vec matorog al ajde).

I nisu mogli tada da gledaju u pasulj sta i ko ce od familije da ispadne posle njega - u tom trenutku je bio A. Obrenovic takav kakav je (dzaba mu gledas lozu unazad kad je on bio kreten i neomiljen) i pretendent Petar I Karadjordjevic (vrlo omiljen). I izbor je pao.

Dakle vreme i kontekst se racuna a sta je dalje ispalo niko nije mogao da pretpostavi. (da ne ulazim dalje u raspravu i detalje)
aureus aureus 20:09 23.07.2019

Re: Budisavljević



Milsim bez veze je da TI to kažeš.

Nije.
Jer te stvari prilično poznajem.

Za razliku od ekipe koja se navodno bori za srpske interese, a slabo stoji sa geografijom, demografijom, istorijom, te osnovnim razumijevanjem politike i svjetskih odnosa.

Ti kome ne smeta što je Knin u Hrvatskoj i što i Prištini nema Srba pričaš o većini i manjini.

E čuj ga!
A on se rođenoj tetki nije javljao 20 godina!

A kako je Knin ostao bez Srba i kako su Hrvati postali većina u Lici?

Ne znam, Huči, ne znam.
To jest, mislim da znam, ali ni Lika ni Knin se ne nalaze na onoj tvojoj mapi.
aureus aureus 20:14 23.07.2019

Re: Budisavljević

apacherosepeacock
U to vreme kad su vladali Obrenovici jesu bili pragmaticni (da uprostim i strpam ih sve zajedno), ali ovaj poslednji se bas nije pokazao.

Ne zbog toga sto se ozenio usqrac svima (mada ga je familija Masin vozala kako je htela) a zaverenici i Karadjordjevica pristalice u vojsci su imali daleko boljeg kandidata Petra I sasvim ozbiljnog vladara kako se pokazalo (vec matorog al ajde).

I nisu mogli tada da gledaju u pasulj sta i ko ce od familije da ispadne posle njega - u tom trenutku je bio A. Obrenovic takav kakav je (dzaba mu gledas lozu unazad kad je on bio kreten i neomiljen) i pretendent Petar I Karadjordjevic (vrlo omiljen). I izbor je pa

Ovo je dobar argument protiv monarhije.
Bar one u kojoj se monarh previše pita.

Gdje moraš da strepiš od toga kakav će kreten da dođe i jaše pedeset godina.
niccolo niccolo 20:19 23.07.2019

Re: Budisavljević

a to što ne činimo ništa da to shvatimo i prihvatimo koštaće nas još najmanje pedeset čemernih godina u budućnosti

Ništa što se neće samo od sebe regulisati prirodnim priraštajem i iseljavanjem. Ko što rekoh gore, selavi.
aureus aureus 20:21 23.07.2019

Re: Budisavljević

niccolo
a to što ne činimo ništa da to shvatimo i prihvatimo koštaće nas još najmanje pedeset čemernih godina u budućnosti

Ništa što se neće samo od sebe regulisati prirodnim priraštajem i iseljavanjem. Ko što rekoh gore, selavi.

Prirodnim priraštajem koji je zadnjih godina takav da se rode dva čovjeka a umru tri?
Bili Piton Bili Piton 20:24 23.07.2019

Re: Budisavljević

aureus

Prirodnim priraštajem koji je zadnjih godina takav da se rode dva čovjeka a umru tri?


Akcenat je ovde na "regulisaće se".
docsumann docsumann 20:29 23.07.2019

Re: Budisavljević

Aleksandar Karađorđević je bio hrabar čovjek, neki kažu ludo hrabar.
sem što je direktno učestvovao u ratu, pred atentat u Marseju je odbio da navuče pancir na kojem su insistirali njegovi savjetnivci i ađutanti.
takođe bio je izuzetno cijenjen među drugim svjetskim i evropskim državnicima i političarima.
postoje mišljenja određenih istoričara da je njegova sahrana ustvari bila najveći sahrana nekog političara u XX vijeka, a ne Titova.
Tito ga je inače u mnogo čemu kopirao. no, bitna razlika među njih dvojicom je bila ta da je Tito živio raskalašno, a Aleksandar asketski.
na njegovom dočeku u Marseju se skupilo milion ljudi, i to bez izvođenja đaka po direktivi iz učionice na ulicu, da mašu zastavama..

o njegovim političkim odlukama i idejam se, naravno, itekako može raspravljati.
samo ga ja ne bih tek tako otpisivao kao političkog diletanta i upropastitelja sveg živog (čitaj srpkog).

a uz to je pričao cetinjskim dijalektom




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana