Društvo| Mediji| Politika| Reč i slika| Sport

Ko se tenka lati...

Filip Mladenović RSS / 28.08.2019. u 01:50

... na traktoru će stradati.

Beogradska razglednica
Beogradska razglednica
Zagrebačka razlednica
Zagrebačka razlednica
"Ko se lati mača, od mača će poginuti" je Isusova metaforička izreka u značenju da određeno ponašanje, u ovom slučaju nasilno, na kraju povratno utiče na nečiju sudbinu. Izreka potiče iz Jevanđelja po Mateju, kada Isusov učenik (identifikovan u Jevanđelju po Jovanu kao Simon Petar) poteže mač da bi odbranio Isusa od hapšenja i odseca uvo jednom od stražara (Malchusu), nakon čega ga Isus opominje da spusti oružje:

"I gle, jedan iz Isusovog društva pruži ruku, isuka svoj mač i udari prvosveštenikovog slugu, te mu odseče uho. Tada mu reče Isus: vrati svoj mač na njegovo mesto; jer svi koji se maše za mač - od mača će poginuti."

Skoro 3 decenije nakon cveća bačenog na tenkove, koji su tutnjali novobeogradskim delom auto - puta prema Zagrebu i zatim učestvovali u masakriranju grada Vukovara, frustrirani srpski  nacionalizam (frustriran jer više nema tenkova, topova, haubica i aviona JNA za ostvarenje bolesnog mita o "svi Srbi u jednoj državi") postavio je tenk, pardon maketu tenka tik pored fudbalskog stadiona "Rajko Mitić"!?

U AVlijanerskom maniru, ovaj  bezuman i skandalozan postupak, koji vredja ne samo legendu "Crvene zvezde" Rajka Mitića, nego i elementarne sportske norme i civilizacijske vrednosti, javno su počeli da brane najplaćeniji funkcioneri aktuelnog režima. A sa druge strane, normalan, pristojan i demokratski Beograd najoštrije je osudio ovaj tupavi i uvredljivi čin.

A onda je samo dan kasnije, ispred fudbalskog stadiona "Dinama" u Zagrebu, postavljen jedan polovan traktor.

Slika i poruke ovog traktora su još jedan šamar srpskom nacionalizmu, makar i frustriranom, posle koga je jedini razuman i logičan sled dogadjanja: HITNO UKLANJANJE TENKA/MAKETE TENKA što dalje od fudbalskog stadiona "Rajko Mitić"!

 

 

Atačmenti



Komentari (507)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:27 28.08.2019

Re: M'da!

Malo pomalo i oni će kud koji - mneko u majčicu Srbiju, a neko na druga mesta.

Defetističko razmišljanje.
highshalfbooze highshalfbooze 14:31 29.08.2019

Re: M'da!

st.jepan
PS sve je počelo sa balvan revolucijom

Moram priznati, Milić od Mačve nikada nije bio moja šoljica čega bilo, al sad mi pade na pamet kakav je grandiozni vizionar taj čovek zapravo bio.


Jes' vala, balvanizam je najveće dostignuće u Srba.
munjara munjara 21:27 31.08.2019

Re: M'da!

Koja šačica? Skoro svi imaju domovnice i pasoše

kakve veze , putovnioca je o državljanstvu , ne o nacionalnosti... al evo ti primjera , domovnice su teško dobivale osobe nehrvatske nacionalnosti iz drugih republika koje su u Hr došle u vrijeme sfrj. dok su hrvati izvan Hr dobivali neupitno. Srbija je teško davala a i sad teško daje papire srbima izvan srbije , ali je zaato po automatizmu podjelila onima koji su se zatekli iz vremena jugoslavije ( makar su poslje otišli u matične republike) . Apsurd da su pripadnici (i njihovi potomci) Brozovog represivnog aparata ( koji se može posmatrat i kao okupacija) ostali i dalje na sinekurama ( EU države , Slovenija , Hr, Litvanija,Estonija,Latvija...) to su su drugačije ( valjda europski) riješile.Normalno da je Hr nije mogla osporiti državljanstvo svojim građanima. Al recimo ja kad sam čekao putovnicu u Hr konzulatu u Bg , pušatali su "Časne" iz Subotice(sr pasoši u ruci) preko reda. Ja pitam redara u kojoj to zemlji stranci imaju prednost ,on mi kaže znaš ti dobro ko je tute stranac bez obzira na putovnicu


freehand freehand 21:34 31.08.2019

Re: M'da!

koji se može posmatrat i kao okupacija

Može, naravno. Tako su ga po pravilu posmatrali oni koji su Hitlerove grenadire tretirali kao povratnike kući.
niccolo niccolo 07:26 28.08.2019

Što bi rekao brat Čehov

tenk u prvom činu mora da postane traktor u trećem...
nepopustljiv nepopustljiv 07:43 28.08.2019

Re: Što bi rekao brat Čehov

niccolo
tenk u prvom činu mora da postane traktor u trećem...

Ne mora.
niccolo niccolo 09:15 28.08.2019

Re: Što bi rekao brat Čehov

Tačan odgovor, kolega! Možete da odustanete na ovom pitanju ili da probate za duplu sumu da odgovorite na - šta je potrebno da ne postane traktor u trećem?
nepopustljiv nepopustljiv 09:42 28.08.2019

Re: Što bi rekao brat Čehov

niccolo
Tačan odgovor, kolega! Možete da odustanete na ovom pitanju ili da probate za duplu sumu da odgovorite na - šta je potrebno da ne postane traktor u trećem?

Mnogo tenkova.
Ili?
docsumann docsumann 14:27 28.08.2019

Re: Što bi rekao brat Čehov

niccolo
tenk u prvom činu mora da postane traktor u trećem...


već viđeno, u Transformersima
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:03 28.08.2019

Re: Što bi rekao brat Čehov

Класичан потпис агресивног радикалског плачипичкизма, и то не од стране Цигана (ФЦЕ - фина циганска екипа) већ од Делија*.

*Ко је био на Северу 1987-1991.; зна о чему је реч.
njonjo njonjo 13:08 29.08.2019

Re: Što bi rekao brat Čehov

nepopustljiv
07:43 28.08.2019 / *novo
Re: Što bi rekao brat Čehov
niccolo

tenk u prvom činu mora da postane traktor u trećem...


Ne mora.


Treba samo biti uporan.
anonymous anonymous 07:39 28.08.2019

I sada čete opet ...

...da jedete ...

Čovek popalio pola Amazonije i ugrozio Planetu, a vi ćete se baviti jednom bizarnom igrarijom.

Tema dostojna jedino Filipa i Zle dugokose babe.
nask nask 21:19 28.08.2019

Re: I sada čete opet ...

Koji čovek je to popalio pola Amazonije i ugrozio planetu?
shone shone 07:55 28.08.2019

Ko se traktora lati - možda i pooore nešto

Ne kužim se u tenkove,traktore i ostale pizdarije.

"I gle, jedan iz Isusovog društva pruži ruku, isuka svoj mač i udari prvosveštenikovog slugu, te mu odseče uho. Tada mu reče Isus: vrati svoj mač na njegovo mesto; jer svi koji se maše za mač - od mača će poginuti."


Ovo je sjajno - The Holy Bible - čemu onda služe mačevi? Da seku krastavce za šopsku salatu ili obrađuju zanoktice na nogama?

Ko pravi te mačeve i zašto?
Zašto jedni mogu da imaju i nose mačeve a ostali ne smeju?

Ništa lepše od ladne šopske.
Još kad bi Free preporučio neki dobar sir za promenu.

alselone alselone 08:48 28.08.2019

Filipe

Što se tiče fudbalera smeta ti tenk ispred stadiona a nije ti smetalo pevanje nacističkih pesama?

Kako je to moguće? Kojim se ti principima vodiš?
milisav68 milisav68 09:20 28.08.2019

Re: Filipe

alselone
Što se tiče fudbalera smeta ti tenk ispred stadiona a nije ti smetalo pevanje nacističkih pesama?

Kako je to moguće? Kojim se ti principima vodiš?

I razbijanje ćiliričnih tabli u Vukovaru.
loader loader 09:23 28.08.2019

Re: Filipe

I razbijanje ćiliričnih tabli u Vukovaru


Koje je osudila cijela Evropa.

Nisu tu mučenici Hrvati krivi. Kriv je njihov mentor. Oni samo služe. Za bednu nadoknadu.
floki floki 09:24 28.08.2019

Re: Filipe

аутор блога је југословен који би дупета дао за једно купање у дубровнику, па стога не чуди ништа...


невезано са тим, налетех на ово, па да се не баци, ко није видео:

-Ženo kako da uključim veš mašinu da pere majice?
-Šta je to,pamuk ili sintetika?
-Ne znam.
-Pa šta piše na majici?
-Vučiću pederu.
loader loader 09:26 28.08.2019

Re: Filipe

floki




Talentovani pisci viceva još nisu zaždili u Nemačku. Sede ovde, gledaju situaciju i daju nam prečišćen tekst.
highshalfbooze highshalfbooze 09:40 28.08.2019

Re: Filipe

alselone
Što se tiče fudbalera smeta ti tenk ispred stadiona a nije ti smetalo pevanje nacističkih pesama?

Kako je to moguće? Kojim se ti principima vodiš?


On se vodi principima žute štampe. Šta je aktuelno u žutoj štampi, on to promoviše.
floki floki 09:48 28.08.2019

Re: Filipe

loader
floki




Talentovani pisci viceva još nisu zaždili u Nemačku. Sede ovde, gledaju situaciju i daju nam prečišćen tekst.


хе, ма и да дођу овамо, неће се хлеба најести, пошто су швабе и вицеви онако, мало некомпатибилни...
loader loader 09:58 28.08.2019

Re: Filipe

пошто су швабе и вицеви онако, мало некомпатибилни...


Filip Mladenović Filip Mladenović 10:36 28.08.2019

Re: Filipe

highshalfbooze
alselone
Što se tiče fudbalera smeta ti tenk ispred stadiona a nije ti smetalo pevanje nacističkih pesama?

Kako je to moguće? Kojim se ti principima vodiš?


On se vodi principima žute štampe. Šta je aktuelno u žutoj štampi, on to promoviše.


"Navijačima" sam se kao novinar bavio još tokom osamdesetih godina XX veka, kada se sve zahuhtavalo za dogovoreni rat u režiji Slobe i Franje.

Ovo sada je metastaza.

A što se tiče Srba i Hrvata, najbolji komentar je dao najveći hrvatski književnik Miroslav Krleža: "Hrvati i Srbi su komad kravlje balege, koju je kotač povijesti presekao na pola."
dragosevacsutra dragosevacsutra 10:50 28.08.2019

Re: Filipe

A što se tiče Srba i Hrvata, najbolji komentar je dao najveći hrvatski književnik Miroslav Krleža: "Hrvati i Srbi su komad kravlje balege, koju je kotač povijesti presekao na pola."


u jebote, pajz' sad ovo.

ja mislio najbolji komentar za srbe i hrvate (doduse i cigane) dao dezulovic.
(pitaj pismenu andjeliju...).

jel to znaci da je dezulovic sad najveci 'rvatski knjizevnik?
(jos malo kao filip najveci srpski novinar!).

shone shone 10:55 28.08.2019

Re: Filipe

jel to znaci da je dezulovic sad najveci 'rvatski knjizevnik?
(jos malo kao filip najveci srpski novinar!).



Balkanski novinari, genetski bolje zvuči.
floki floki 11:08 28.08.2019

Re: Filipe

A što se tiče Srba i Hrvata, najbolji komentar je dao najveći hrvatski književnik Miroslav Krleža: "Hrvati i Srbi su komad kravlje balege, koju je kotač povijesti presekao na pola."


то онај из вражје дивизије, као и јосип броз?

твој је проблем ако си пресрећан да будеш део те балеге

на сву нашу срећу, ма какви да смо срби, нема јасеновца, дечјих логора, јама и олује
тако да, за ону балегу, срби су (опет, какви год били) јоргован

alselone alselone 11:19 28.08.2019

Re: Filipe

"Navijačima" sam se kao novinar bavio još tokom osamdesetih godina XX veka, kada se sve zahuhtavalo za dogovoreni rat u režiji Slobe i Franje.


Jeste, pogotovo navijačima i igračima Hrvatske koji pevaju nacističke pesme. Njima si se bavio apologetski.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:21 28.08.2019

Re: Filipe

floki
A što se tiče Srba i Hrvata, najbolji komentar je dao najveći hrvatski književnik Miroslav Krleža: "Hrvati i Srbi su komad kravlje balege, koju je kotač povijesti presekao na pola."


то онај из вражје дивизије, као и јосип броз?

твој је проблем ако си пресрећан да будеш део те балеге

на сву нашу срећу, ма какви да смо срби, нема јасеновца, дечјих логора, јама и олује
тако да, за ону балегу, срби су (опет, какви год били) јоргован



Srpski nacisti, kao i hrvatski, su RATNI ZLOČINCI, imenom i prezimenom, koji za svoja zlodela moraju odgovarati.

Srpski nacisti su tokom II svetskog rata, kao i za vreme režiranog rata devedesetih, počinili monstruozne ratne zločine u Hrvatskoj, BiH i na Kosovu i Metohiji.

A što se tiče najvećeg hrvatskog književnika Miroslava Krleže, mala dopuna u liku i delu jednog od najboljih savremenih hrvatskih novinara i književnika - Viktora Ivančića:

"...Onda je moj dida kad je nadija novu ešku opet bacijo tunju u more. Onda sam i ja ponovo itnijo svoju tunju u more. Dida je rekao: „Kod nas rulja najviše pravi razliku između Hrvata i Srba! I onda, naravska stvar, Hrvati mrze Srbe, a Srbi mrze Hrvate!“ Dida je rekao: „A prava je istina, unukiću, da su to sve ista govna! I onda, naravska stvar, s jedne strane govna mrze govna, a s druge govna mrze govna!“
floki floki 11:36 28.08.2019

Re: Filipe

супер, кад анте готовина и остала багра буде у бајбоку и на томпсонов концерт не дође ни његова родбина, тад ће и да одговарају, а на врби ће исто да роди грожђе...

то што ти хоћеш да будеш исто говно као и они, твој проблем, широко ти поље

те обланде у које ће сваки пут кад се помене јасеновац, јаме и усташе да се покуша угурати и српски национализам (поред свих срања), можеш себи и осталим југословенима слободно да сервираш до миле воље, уз све прелив од те исте ваше балеге и гована...

то што је крлежа из вражје дивизије добар књижевник и врдољак добар режисер, не значи ама баш ништа друго осим да су добри у свом послу и да су хрвати, док сте ви југословени све, само не срби.
alselone alselone 11:37 28.08.2019

Re: Filipe

Srpski nacisti, kao i hrvatski, su RATNI ZLOČINCI, imenom i prezimenom, koji za svoja zlodela moraju odgovarati.


Nadam se da te je makar malo sramota, makar onako ljudski, kada se briješ ujutru da ne gledaš guzicu (da ne kažem nešto drugo) pa da ti se digne.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:42 28.08.2019

Re: Filipe

floki
супер, кад анте готовина и остала багра буде у бајбоку и на томпсонов концерт не дође ни његова родбина, тад ће и да одговарају, а на врби ће исто да роди грожђе...

то што ти хоћеш да будеш исто говно као и они, твој проблем, широко ти поље

те обланде у које ће сваки пут кад се помене јасеновац, јаме и усташе да се покуша угурати и српски национализам (поред свих срања), можеш себи и осталим југословенима слободно да сервираш до миле воље, уз све прелив од те исте ваше балеге и гована...

то што је крлежа из вражје дивизије добар књижевник и врдољак добар режисер, не значи ама баш ништа, осим да има глупих срба са ове стране који им се клањају


Znači, to što je Marisav Petrović sa svojim ljotićevcima pomagao nacistima u streljanju skoro 3 000 gradjana Kragujevca oktobra 1941. godine, dakle pripadnika VLASTITOG naroda, za Vas je uzgredna opaska u zagradi (pored svih sranja)!?

To što su četnici klali po selima Šumadije bebe, decu, trudne žene i starce, dakle pripadnike VLASTITOG naroda, za Vas je uzgredna opaska u zagradi (pored svih sranja)!?

A da ne govorim o masakrima civila tokom režiranog rata devedesetih u Bosni i Hercegovini i na Kosovu i Metohiji.

Vaša naopaka logika je providna, u stilu: "Jesu oni hulje, ali su - naše hulje"!
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:45 28.08.2019

Re: Filipe

alselone
Srpski nacisti, kao i hrvatski, su RATNI ZLOČINCI, imenom i prezimenom, koji za svoja zlodela moraju odgovarati.


Nadam se da te je makar malo sramota, makar onako ljudski, kada se briješ ujutru da ne gledaš guzicu (da ne kažem nešto drugo) pa da ti se digne.


Nadam se da Vas je sramota što ispisujete ovakve bezumne i necivilizovane komentare!

Ratni zločinci su ratni zločinci, imenom i prezimenom, izrodi vlastitih naroda i nacionalna sramota za sva vremena!
alselone alselone 11:49 28.08.2019

Re: Filipe

Nadam se da Vas je sramota što ispisujete ovakve bezumne i necivilizovane komentare!

Ratni zločinci su ratni zločinci, imenom i prezimenom, izrodi vlastitih naroda i nacionalna sramota za sva vremena!


Tako je - ratni zločinci, imenom i prezimenom jesu izrodi vlastitih naroda i nacionalna sramota za sva vremena. I to je tačno!

A šta su Filipe oni koji odobravaju i relativiziju klicanje tim zločincima? Šta su Filipe oni koji nariču kako nije strašno pevati sa Tomsonom na bini o klanju?

To ti tada nije smetalo, naprotiv, bilo ti je super i cmizdio si ovde od sreće nad tim događajima. I jedva si dočekao neko kontra sranje koje jeste ogromno sranje ali u svakom slučaju manje sranje, kako bi se posipao pepelom i crkavao ovde u pravednićkom gnevu "svog dvorišta". I 1000. put je pokazano da u srpskom "diskursu" drugosrbijanaca" principi uopšte nisu važni.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:58 28.08.2019

Re: Filipe

alselone
Nadam se da Vas je sramota što ispisujete ovakve bezumne i necivilizovane komentare!

Ratni zločinci su ratni zločinci, imenom i prezimenom, izrodi vlastitih naroda i nacionalna sramota za sva vremena!


Tako je - ratni zločinci, imenom i prezimenom jesu izrodi vlastitih naroda i nacionalna sramota za sva vremena. I to je tačno!

A šta su Filipe oni koji odobravaju i relativiziju klicanje tim zločincima? Šta su Filipe oni koji nariču kako nije strašno pevati sa Tomsonom na bini o klanju?

To ti tada nije smetalo, naprotiv, bilo ti je super i cmizdio si ovde od sreće nad tim događajima. I jedva si dočekao neko kontra sranje koje jeste ogromno sranje ali u svakom slučaju manje sranje, kako bi se posipao pepelom i crkavao ovde u pravednićkom gnevu "svog dvorišta". I 1000. put je pokazano da u srpskom "diskursu" drugosrbijanaca" principi uopšte nisu važni.


Svaka relativizacija zločina i revizija istorije su nedopustivi i sramni.

Bilo da se radi o Tompsonu ili o pravljenju heroja od srpskih generala, osudjenih ratnih zločinaca!
floki floki 12:00 28.08.2019

Re: Filipe

видиш, југословену из крлежине балеге (са које си стране точка, сам одлучи), шта год да су српски злочинци (било које боје и знака на капи) радили свом народу остаје на нама да то разрешимо као унутрашњу ствар самих срба...

хрвати тако нешто кад раде другим хрватима, њихова ствар и њихово двориште, то нас србе не треба нимало да занима, осим да балега не лети овамо

оно што су хрвати урадили србима (а ми срби њима нисмо и надам се само да никад нећемо, као што се надам да ће срби бити довољно паметни убудуће да не дозволе хрватима да своје искуство из јасеновца и јастребарског над нама опет понове) не може да се упореди са било чим другим, ма колико шугави југословени извиривали из те балеге са својим подлим поређењима.

једино шта може хрватима да опет да прилику да понове дечје логоре и јаме су југословени међу србима

не бих те више извлачио из те крлежине балеге, уживај тамо

Filip Mladenović Filip Mladenović 12:16 28.08.2019

Re: Filipe

floki
видиш, југословену из крлежине балеге (са које си стране точка, сам одлучи), шта год да су српски злочинци (било које боје и знака на капи) радили свом народу остаје на нама да то разрешимо као унутрашњу ствар самих срба...

хрвати тако нешто кад раде другим хрватима, њихова ствар и њихово двориште, то нас србе не треба нимало да занима, осим да балега не лети овамо

оно што су хрвати урадили србима (а ми срби њима нисмо и надам се само да никад нећемо, као што се надам да ће срби бити довољно паметни убудуће да не дозволе хрватима да своје искуство из јасеновца и јастребарског над нама опет понове) не може да се упореди са било чим другим, ма колико шугави југословени извиривали из те балеге са својим подлим поређењима.

једино шта може хрватима да опет да прилику да понове дечје логоре и јаме су југословени међу србима

не бих те више извлачио из те крлежине балеге, уживај тамо



Najpre, stvar je lične kulture i obrazovanja razlikovanje Hrvata od hrvatskih nacista, kao i Srba od srpskih nacista!

Da ne spominjem veliki broj hrvatskih i srpskih antifašista, koji su životima platili borbu protiv najvećeg zla XX veka!

Za ovu priliku skrenuću Vam pažnju na poznatog hrvatskog pesnika Ivana Gorana Kovačića, koga su 1943. godine ubili - četnici, dakle srpski nacisti. A upravo je ovaj Hrvat - antifašista, spevao čuvenu poemu "JAMA", o stradanju velikog broja Srba u okolini Livna od strane ustaša - hrvatskih nacista:

Ivan Goran Kovačić:

Jama

I.

Krv je moje svjetlo i moja tama.
Blaženu noć su meni iskopali
Sa sretnim vidom iz očinjih jama;
Od kaplja dana bijesni oganj pali
Krvavu zjenu u mozgu, ko ranu.
Moje su oči zgasle na mome dlanu.

Sigurno još su treperile ptice
U njima, nebo blago se okrenu;
I ćutio sam, krvavo mi lice
Utonulo je s modrinom u zjenu;
Na dlanu oči zrakama se smiju
I moje suze ne mogu da liju.

Samo kroz prste kapale su kapi
Tople i guste, koje krvnik nađe
Još gorčom mukom duplja koje zjapi -
Da bodež u vrat zabode mi slađe:
A mene dragost ove krvi uze,
I ćutio sam kaplje kao suze.

Posljednje svjetlo prije strašne noći
Bio je bljesak munjevita noža,
I vrisak, bijel još i sad u sljepoći,
I bijela, bijela krvnikova koža;
Jer do pojasa svi su bili goli
I tako nagi oči su nam boli.

O bolno svjetlo, nikad tako jako
I oštro nikad nisi sinulo u zori,
U strijeli, ognju; i ko da sam plako
Vatrene suze s kojih duplje gori:
A kroz taj pako bljeskovi su pekli,
Vriskovi drugih mučenika sjekli.

Ne znam, koliko žar je bijesni trajo,
Kad grozne kvrge s duplja rasti stanu,
Ko kugle tvrde, i jedva sam stajo.
Tad spoznah skliske oči na svom dlanu
I rekoh: "Slijep sam, mila moja mati,
Kako ću tebe sada oplakati..."

A silno svjetlo, ko stotine zvona
Sa zvonika bijelih, u pameti
Ludoj sijevne: svjetlost sa Siona,
Divna svjetlost, svjetlost koja svijeti!
Svijetla ptico! Svijetlo drvo! Rijeko!
Mjeseče! Svjetlo ko majčino mlijeko!

Al ovu strašnu bol već nisam čeko:
Krvnik mi reče: "Zgnječi svoje oči!"
Obezumljen sam skoro preda nj kleko,
Kad grč mi šaku gustom sluzi smoči;
I više nisam ništa čuo, znao:
U bezdan kao u raku sam pao.

II.

Mokraćom hladnom svijestili me. Ćuške
Dijelili, vatrom podigli me silom;
I svima redom probadali uške
Krvnici tupim i debelim šilom.
"Smijte se!" - ubod zapovijedi prati -
"Oboce svima pred krst ćemo dati!"

I grozan smijeh, cerekanje, grohot
Zamnije, ko da grohoću mrtvaci;
I same klače smete ludi hohot
Pa svaki bičem na žrtve se baci.
A mi smo dalje u smijanju dugu
Plakali, praznih duplja, mrtvu tugu.

Kada smo naglo, ko mrtvi, umukli
(Od straha valjda, što smo ipak živi),
U red za uške otekle nas vukli,
I nijemi bol na stranu sve nas privi;
(U muku čuli iz šume smo pticu);
Provlačili su kroz uške nam žicu.

I svaki tako, kada bi se mako,
Od bola strašna muklo bi zarežo.
"Šutite!" - rikne krvnik - "nije lako,
Al potrebno je, da tko ne bi bježo."
I nitko od nas glavom da potrese
I drugom slijepcu ljuti bol nanese.

Krvožednike smiri žičan lokot
I umorni su u hlad bliski sjeli;
I začuo se vode mrzli klokot
U žarku grlu, i glasno su jeli,
Ko poslije teška posla; zatim stali
Jedan sa drugim da se grubo šali.

Zaboravili kao da su na nas:
Zijevali, vjetre puštali su glasne.
"Eh, jednu malu vidio sam danas..."
Dobaci netko, uz primjedbe masne.
I opet klokot hladna vina ili vode
Trgne slijepce - žica me probode.

III.

U mome redu počela da ludi
Neka žena. Vikala je: "Gori!
Ljudi, gori! Kuća gori! Ljudi!"
A žica ljuto počela da pori
Nabreknute, grozne naše uši.
Na tla se žena ugušena sruši.

"Dupljaši! Ćore! Lubanje mrtvačke!
Sove! U duplja dat ćemo vam žere
Da progledate! Vi, ćorave mačke!"
Zareži pijan koljač kao zvijere
I slijepcu nožem odcijepi lice
Od uha, što se zaljulja vrh žice.

Urlik i teški topot slijepe žrtve
(Što bježeć kroz mrak uvis noge diže),
I brz trk za njom, sred tišine mrtve,
I tupi pad, kad lovca nož je stiže.
O, taj je spasen! - rekoh svojoj tami,
Ne opazivši da nas vode k jami.

Srce je muklo šupljom grudi tuklo;
Tad druga srca preko žice začuh.
Lupanje ludo naprijed nas je vuklo.
(Što srca skaču, kad u mraku plaču!)
I od te lupe progledah kroz rupe:
U jasnom sjaju misli mi se skupe.

I vidjeh opet, ko još ovog jutra,
Duboku jamu, juče iskopanu.
Napregnuh sluh da čujem, kad unutra
Uz tupi udar prve žrtve panu.
Oštrom svijesti odlučih da brojim:
Ja, pedeseti, što u redu stojim.

I čekao sam. Skupljao sam točne
Podatke: tko je već nestao straga,
Tko sprijeda - zbrajo, odbijo, dok počne
Udaranje, padovi. Sva snaga
Mozga u jasnoj svijesti se napregnu,
Da promjene mi pažnji ne izbjegnu.

Negdje je cvrčak pjevo; oblak pokri
Začas u letu sjenom cijelo polje.
Čuo sam, kako jedan krvnik mokri,
A drugi stao široko da kolje.
Sve mi to zasja u sluhu ko u vidu,
Sa bljeskom sunca na nožnome bridu.

IV.

Kad prva žrtva počela da krklja,
Čuh meki udar, mesnata vreća
Padaše dugo. Znao sam: u grkljan
Dolazi prvi ubod, među pleća
Drugi, a ruka naglo žrtvu grune
U jamu, gdje će s drugima da trune.

Netko se mrtvo ispred mene složi
Il iza mene, riknuvši od straha,
A ja udarce silnom svijesti množih,
Odbijajući pale istog maha,
Mada sam svakog - što kriknu, zagrca -
Ćutio kao ugriz u dno srca.

Čovjek iz jame jeco je ko dijete,
Tek priklan; cikto jezivo mu glasak.
Strepih da račun moj se ne pomete.
Tad buknu u dnu bezdna bombe prasak.
Tlo se zaljulja. Klonuće me svlada.
Nestala u spas posljednja mi nada.

Al silna svijest pažnjom me opsjednu:
U sluh se živci, krv, meso i koža
Napregli. Zbrojih trideset i jednu
Žrtvu; šezdeset i dva boda noža.
Slušo sam udar, kojom snagom pada,
I meni opet vratila se nada.

Na jauk iz bezdna sada nova prasne
Bomba uz tutanj. I mrtva tjelesa
Padahu sad uz pljuske manje glasne,
Kao u vodu, povrh kaše mesa.
Uto oćutjeh da po krvi kližem.
Protrnuh: evo, i ja k jami stižem!

V.

- O vidio sam, vidio sve bolje,
Ko da su natrag stavljene mi oči:
I bijelu kožu, i nož koji kolje,
I žrtve (kao jagnjad, što se koči
Časkom pred klanje, al u redu bliže
Korak po korak mirno k nožu stiže).

Bez prekidanja red se dalje mico
- Ko da na čelu netko nešto dijeli -
Nit je tko viko, trzo se, narico;
Na žezi strašnoj tiho su nas želi
Ko mrtvo klasje koje jedva šušti.
(To se čula krv, što iz grla pljušti).

Korak po korak pošli smo; stali opet;
Krljanje, udar, pad i opet korak.
Začuh zvuk jače. Ukočene, ko propet,
Stadoh: Na usni tuđe krvi gorak
Okus oćutjeh. Sad sam bio treći,
Što jamu čeka u redu stojeći.

Strašna mi tama, od sljepoće gora,
Sav um pomuti i na čula leže,
I za njom svjeltost ko stotine zora:
Iskro! Strijelo! Plamene! Sniježe!
Silno svjetlo bez ijedne sjene,
Ko oštar ubod igle usred zjene.

Drug se preda mnom natrag k meni nago,
Kao od grča; onda je zastenjo,
Naprijed posrne, uzdahnuo blago -
I tihi uzdah s krkljanjem mu jenjo.
Surva se, pljusnu kao riba. Zine
Preda mnom prostor bezdane praznine.

Sve pamtim: naprijed zaljuljah se, natrag,
Bez ravnovjesja - kao da sam stao
Jezive neke provalije na prag,
A iza mene drugi ponor zjao.
Bijela strijela u prsi mi sinu,
Crna me šinu s pleći. U dubinu.

VI.

U bezdnu uma jeza me okrijepi.
Osjetih hladno truplo, gdje me tišti,
Hladnost smrti da mi tijelo lijepi.
Strah sviješću sinu: Neka žena vrišti!
U jami sam - tom ždrijelu našeg mesa;
Ko mrtve ribe studena tjelesa.

Ležim na lešu: kupu hladetine,
Mlohave, sluzne, što u krvi kisne,
I spas sa jezom iz leda me vine:
Svijest munjom blisne, kada žena vrisne.
Okrenuh se, u groznici tad k vrisku
Pružih ruku: napipah ranu sklisku.

I prvi puta sva životna snaga
Nad leševima stala da se skuplja;
Na vrisak skrenuh ruku, i u duplja
Lubanje zaboh prste; tijela naga
Ko da su sva zavrištala u jami -
Sav pako jeknu jezivo u tami.

Bomba će pasti! Užasnuh se prvo;
U grču strašnu zgrabih rukom niže.
Zakoljak nađoh grozan. Leš se rvo
Sa mnom i na me počeo da kliže.
Krkljo mu grkljan u krvavoj rani;
Korake začuh i glasove vani.

O bože moj, zagrlila me žena
Sad zagrljajem druge svoje smrti:
Kako joj koža lica nagrbljena...
Starice! Bako! I uzeh joj trti
Koščate ruke, i žarko ih ljubih.
Činilo mi se: mrtvu majku ubih.

Čuo sam, kako umirući stenje,
I poželio ludo da oživi.
Sve leševe tad molih oproštenje.
Oćutjeh tvrdu usnu, gdje se krivi -
Obeznanih se. Kad sam opet skido
Mrak nesvijesti, još sam gorko rido.

VII.

Ušutjeh. Sam sam međ truplima lednim,
A studen smrti na leđa mi sjela,
Na udove. U ledu mrtvih žednim
Vatrama nepca, jezika i ždrijela.
Led smrti šuti. U njem pako gori.
A nigdje vriska da samoća ori.

Taj grozni teret, što na meni leži,
Ni smrtnim ledom neće da priušti
Hladnoću grla; a biva sve teži;
Odjednom skoro viknuh: voda pljušti!
Čujem gdje s vrha po truplima teče;
Ah, studen mlaz! - al peče, peče, peče!

Po goloj koži, po leđnome jarku,
Niz trbuh, prsa, slabine i bute
Potočić studen pali vatru žarku,
Dube u mesu kanaliće ljute.
I kad na usnu mlazić žarki kapno,
Opaljen jezik kusnu živo vapno!

Puna je jama: na lešine liju
Vapno da živim strvine ne smrde.
O hvala im, nas mrtve sada griju
Plamenom svoje samilosti... Tvrde
Leševe ćutim: trzaju se goli,
Ko mrtve ribe, kad ih kuhar soli.

Taj zadnji trzaj umirućeg živca,
Taj čudni drhtaj, na kojem sam plivo,
Učini da sam blagosiljo krivca:
O gle! još truplo kraj mene je živo -
To starica me hladnom rukom gladi,
Jer zna da moji ne prestaše jadi!

VIII.

Kada se mrtvi val života stišo,
Korake začuh ko daleku jeku:
Netko je jamu par puta obišo;
I nasta mir, ko mir u mrtvu vijeku.
Pomakoh nogu, stegnuh lakta oba -
Ko grobar, kad se izvlači iz groba.

Zaprepastih se: leševi se miču,
Kližu nada me, polako se ruše -
Smiju se, plaču, hropoću i viču,
Pružaju ruke i bijesno me guše...
Osjećah nokte, stražnjice, bokove,
Trbuhe, usta, što me živa love.

Prestravljen stadoh. Stadoše i oni.
Sad je težina manja. Mrtva noga
Pala mi preko ramena. Ne goni
Nitko me više! - Od penjanja moga
Ruše se mrtvi! - rekoh sebi; - To se
O vratu tvome splele ženske kose.

Prostrujo hladan zrak na moja usta
Kroz sloj leševa: izlazu sam blizu!
I srknuh utopljenički: krv gusta
Kroz nosnice u grlo oštro briznu.
Smijo sam se - al da me netko tako
Nakreveljena vidje, taj bi plako

Il bi od straha sledio se, nijem
Pred tom rugobom. Jer, što da se tješim:
Odsad će ljudi mislit da se smijem
Kad plačem, i da plačem kad se smiješim.
Ta prazna duplja, gnijezda grozne tame,
Sjećat će svijet na crno ždrijelo jame.

I sama sebe osjećo sam krivim,
Što ostavljam u bezdnu te mrtvace,
Jer zrak je ovaj živ... a ja ne živim...
I čekah da me opet natrag bace.
Al rana živim bolom: živ si! reče,
Sabrah se. Vlaga! S njom se spušta veče.

IX.

O nikad nisam očekivo tamu
S tolikom čežnjom. Pazi! rosa kliže
Niz trupla dolje do mene, u jamu!
Užaren jezik počeo da liže
Kaplje sa ruku, nogu, mrtvih tijela,
Što su se na me ko žlijeb nadnijela.

Pomamno sam i divlje se penjo,
Gazio prsa i trbuhe grubo -
I kad bi mrtav zrak iz trupla stenjo,
Nisam već trno. Vuko sam i skubo
Dugačke kose, uspinjo se mesom,
Podjaren žeđom kao ludim bijesom.

Nisam osjećo bola, straha, stida;
Obarah leš za lešom, grabih, plazih
Po njima ko po zemlji što se kida.
A možda svoju mrtvu sestru gazih,
Susjeda vukoh, lomih nježnu dragu.
Žeđ mi je dala bezumlje i snagu.

Kad sam se divlje iz jame izvuko,
Zaboravih svijest, oprez, da l' je mrko:
Tlom krvavim sam puzo, tijelo vuko
Do trave: zvjerski, živinski je srko;
Uranjo u nju, jeo je i guto
I ko po rijeci livadom sam pluto.

Dozvah se: usta, punih trave, ležim,
Gorim, ledenim: u teškoj sam mori.
Spasen! O, kamo, kamo sad da bježim?
Zadrhtah: pjesma krvnikova ori.
Daleko. Našim mukama se ruga.
I mržnja planu. Ostavi me tuga.

X.

Odjednom k meni miris paljevine
Vjetar donese s garišta mog sela;
Miris iz kog se sve sjećanje vine:
Sve svadbe, berbe, kola i sijela,
Svi pogrebi, naricaljke, opijela;
Sve što je život sijo i smrt žela.

Gdje je mala sreća, bljesak stakla,
Lastavičje gnijezdo, iz vrtića dah;
Gdje je kucaj zipke, što se makla,
I na traku sunca zlatni kućni prah?

Gdje je vretena zuj, miris hljeba,
Što s domaćim šturkom slavi život blag;
Gdje su okna s komadićkom neba,
Tiha šrkipa vrata, sveti kućni prag?

Gdje je zvonce goveda iz štale,
Što, ko s daljine, zvuk mu kroz star pod
U san kapne; dok zvijezde pale
Stoljeća mira nad sela nam i rod.

Nigdje plača. Smijeha. Kletve. Pjesme.
Mjesec, putujući, na garišta sja:
Ugasnuo s dola dalek jecaj česme,
Crni se na putu lešina od psa...

Zar ima mjesto bolesti i muka,
Gdje trpi, pati, strada čovjek živ?
Zar ima mjesto, gdje udara ruka,
I živiš s onim koji ti je kriv?

Zar ima mjesto, gdje još vrište djeca,
Gdje ima otac kćerku, majku sin?
Zar ima mjesto, gdje ti sestra jeca,
I brat joj stavlja mrtvoj na grudi krin?

Zar ima mjesto, gdje prozorsko cvijeće
Rubi još radost i taži još bol?
Zar ima većeg bogatstva i sreće,
Nego što su škrinja i klupa i stol?

Iz šume, s rikom gora, prasak muko
Zatutnji. Za njim tanad raspršeno
Ciknu, ko djeca njegova. Pijuko
Nada mnom zvuk visoko, izgubljeno.
Bitka se bije. Osvetnik se javlja!
Osvijetli me radost snažna poput zdravlja.

Planu u srcu sva ognjišta rodna,
Osvetom buknu krvi prolivene
Svaka mi žila, i ko usred podna
Sunca Slobode razbi sve mi sjene.
Držeć se smjera garišnoga dima,
Jurnuh, poletjeh k vašim pucnjevima.

Tu ste me našli ležati na strani,
Braćo rođena, neznani junaci;
Pjevali ste, i ko kad se dani,
Široka svjetlost, kao božji znaci,
Okupala me. Rekoh: zar su snovi?
Tko je to pjevo? Tko mi rane povi?

Oćutjeh na čelu meku ruku žene;
Sladak glas začuh: "Partizani, druže!
Počivaj! Muke su ti osvećene!"
Ruke se moje prema glasu pruže,
Bez riječi, i dosegnuh nježno lice,
Kosu i pušku, bombu vidarice.

Zajecao sam i još i sad plačem
Jedino grlom, jer očiju nemam,
Jedino srcem, jer su suze mačem
Krvničkim tekle zadnji puta. Nemam
Zjenice da vas vidim i nemam moći,
A htio bih, tugo! - s vama u boj poći.

Tko ste? Odakle? Ne znam, al se grijem
Na vašem svjetlu. Pjevajte. Jer ćutim,
Da sad tek živim, makar možda mrijem.
Svetu Slobodu i Osvetu slutim...
Vaša mi pjesma vraća svjetlo oka,
Ko narod silna, ko sunce visoka.

P.S.

Takodje, da navedem još jednog velikog hrvatskog antifašistu - Stjepana Stevana Filipovića:

Dalmatinski proleter i partizan, Stjepan Filipović, obešen je u Valjevu, 22. maja 1942. godine. Zarobljen je 24. decembra 1941. od strane tzv. legalizovanih četnika vojvode Damnjana Tešmanovića, koji je pripadao formaciji četnika Koste Pećanca. Nakon mučenja u četničkom zatvoru u Loznici, Filipovića su četnici sproveli u Šabac, gde je zatvoren sa ostalim zarobljenim partizanima, u podrumu žandarmerijske stanice. Zarobljeni partizani u šabačkom zatvoru bili su mučeni i isleđivani od strane žandarma i ljotićevaca, odnosno od strane pripadnika Srpske državne straže i Srpskog dobrovoljačkog korpusa, da bi potom bili prebačeni u logor koji se nalazio na prostoru nekadašnje kasarne u šabačkom naselju Senjak, koji je bio pod kontrolom Nemaca i ljotićevaca. Filipović je ubrzo ustupljen nemačkom Gestapou.

Stjepan Filipović je jedna od istorijskih ličnosti koje personifikuju antifašističku borbu jugoslovenskih naroda. Tokom višemesečnog mučenja od strane nemačkih nacista, Filipović je ostao nepokolebljiv u preziru prema neprijatelju i smrti. Partizan koji sa vešala kliče radničkoj borbi, pozivajući narod da nastavi oružanu borbu protiv okupatora, postaće večni simbol antifašizma.

Fotografija koja prikazuje proleterskog borca kako raširenih i uzdignutih ruku, stisnutih pesnica, sa omčom oko vrata, kliče slobodi i poziva na nastavak borbe, postala je jedna od najprepoznatljivijih fotografija Drugog svetskog rata, postavljena u zgradi OUN u Njujorku.
floki floki 12:22 28.08.2019

Re: Filipe

кад одеш на море тамо, реци њима да сте из исте балеге, само можда са друге стране точка, па пробај на риви у сплиту да рецитујеш "јаму", али на српском...

не бих да делим савете, али би ти било добро да будеш близу мора и да претходно тренираш триатлон
maksa83 maksa83 12:24 28.08.2019

Re: Filipe

не бих да делим савете, али би ти било добро да будеш близу мора и да претходно тренираш триатлон

A može i da uskoči u vodu i viče odande JA SAM CRNOGORAC, JA SAM CRNOGORAC!
alselone alselone 12:30 28.08.2019

Re: Filipe

Svaka relativizacija zločina i revizija istorije su nedopustivi i sramni.

Bilo da se radi o Tompsonu ili o pravljenju heroja od srpskih generala, osudjenih ratnih zločinaca!


Floskule si vidim naučio još samo da se počneš tako i ponašati umesto da relativizuješ nacističko klicanje glupim komentarima "pa kako da osudim kad ne znam ko su mu mama i tata".
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:32 28.08.2019

Re: Filipe

floki
кад одеш на море тамо, реци њима да сте из исте балеге, само можда са друге стране точка, па пробај на риви у сплиту да рецитујеш "јаму", али на српском...

не бих да делим савете, али би ти било добро да будеш близу мора и да претходно тренираш триатлон


U svakoj naciji postoje ekstremisti, psihopate, ultradesničari... koji su spremni da počine i najmonstruoznije zločine, a kamoli ispisivanje fašističkih grafita ili nasilničke postupke kao pre neki dan u okolini Knina.

Pre neki dan, okončane su baš na toj splitskoj rivi Sportske igre mladih:

Veličanstvenim vatrometom i koncertom novosadskog sastava „Frajle“ i hrvatske pop pevačice Mije Dimšić, na čuvenoj splitskoj Rivi uspešno su okončane 23. Sportske igre mladih, koje su ove godine okupile oko 1.000 učesnika iz Srbije, Bosne i Hercegovine i Hrvatske.

Svečanoj ceremoniji priređenoj na najlepšem šetalištu u Splitu prisustvovali su i brojni ugledni gosti, prijatelji i ambasadori Igara i predstavnci sponzora iz sve tri države, među kojima su bili i Zdravko Marić, osnivač i predsednik Organizacionog odbora Sportskih igara mladih, Davor Božinović, potpredsednik Vlade i ministar unutrašnjih poslova Republike Hrvatske, Davor Trkulja, ministar savetnik ambasadora Srbije u Republici Hrvatskoj, Miloš Kovačević, savetnik ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Vlade Republike Srbije, Ilija Nedić, načelnik uprave za sport i obrazovanje grada Sremska Mitrovica, Željko Tanasković, predsednik Saveza za školski sport Srbije, Predrag Mijatović, ambasador Igara, Luka Santandrea, direktor franšize kompanije Coca Cola za Srbiju, predstavnici SIM Srbije, Hrvatske i BiH mnogi drugi.

Prema rečima Zdravka Marića, osnivača i predsednika Organizacionog odbora Sportskih igara mladih i ove godine Igre su protekle u odličnoj i prijateljskoj atmosferi:

– Deca su tokom čitavog trajanja Igara vreme prvodila zajedno igrajući se i družeći se. Ni ove godine ne samo da nije bilo nikakvih incidenata, već je zaista promovisan fer-plej i u sportskom i u navijačkom delu, što znači da smo i ovog puta napravili zaista dobar posao. Kada sam na kraju drugog takmičarskog dana uručivao medalje za osvojeno treće mesto fudbalskoj ekipi iz Srbije, deca su sama prišla i zahvalila mi se na svemu. Iako je to ostavilo snažan utisak na mene, ne mislim da je to moja zasluga, zasigurno nije, već je to zasluga cele ekipe koja radi u Igrama. Za decu je na Igrama sve besplatno, a SIM tim je uspeo da napravi takav koncept da je sportski rezultat stavljen u drugi plan i drago mi je što naši takmičari to prepoznaju – istakao je Marić.

Deca iz Srbije, Bosne i Hercegovine i Hrvatske boravila su u Splitu od 16. avgusta, do četvrtka 22. avgusta 2019. Tokom tih nedelju dana SIMovci su u Splitu uživali u mini-letovanju, kupanju, sunčanju i druženju sa svojim vršnjacima iz sve tri zemlje. Najuzbudljiviji dani svakako su bili ponedeljak i utorak, 19. i 20. avgust, kada su održana finalna takmičenja u svih deset disciplina zastupljenih na Igama: tenisu, atletici, rukometu, šahu, uličnoj košarci, odbojci na pesku, igri Lino između dve vatre, stonom tenisu, odbojci i malom fudbalu, a održano je i finale Coca Cola kupa, gde su talentovani fudbaleri iz tri zemlje pokazali puno dobrih poteza.
gedza.73 gedza.73 12:42 28.08.2019

Re: Filipe

Deca iz Srbije, Bosne i Hercegovine i Hrvatske boravila su u Splitu ...

Sve balega.
Čije su majke ko zna s kime bile tako da se poreklo dece u stvari i ne zna.
Kako je 'pametno' zborio Dobrica Ćosić (poput DNA ajatolaha od pre neki dan)

socijalni politički i moralni talog tribalnog varvarskog Balkana


Ovima iz Bosne da kažeš kako su islamizovani Srbi, Srbima da su nacisti a Hrvatima iz Dubrovnika da je Dubrovnik u stvari srpski grad.

I na tenaku d'uđeš denacifikovan u Evropu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:50 28.08.2019

Re: Filipe

gedza.73
Deca iz Srbije, Bosne i Hercegovine i Hrvatske boravila su u Splitu ...

Sve balega.
Čije su majke ko zna s kime bile tako da se poreklo dece u stvari i ne zna.
Kako je 'pametno' zborio Dobrica Ćosić (poput DNA ajatolaha od pre neki dan)

socijalni politički i moralni talog tribalnog varvarskog Balkana


Ovima iz Bosne da kažeš kako su islamizovani Srbi, Srbima da su nacisti a Hrvatima iz Dubrovnika da je Dubrovnik u stvari srpski grad.

I na tenaku d'uđeš denacifikovan u Evropu.


Fotografije sa splitske rive ovog avgusta 2019. govore više od 1 000 slika:

https://www.igremladih.co.rs/bs/novosti/deca-su-pobednici-deca-nas-spajaju
floki floki 13:21 28.08.2019

Re: Filipe

Deca iz Srbije, Bosne i Hercegovine i Hrvatske boravila su u Splitu od 16. avgusta, do četvrtka 22. avgusta 2019


рекох ја, дупета би дао за једно купање у мору тамо... јефтина к...а, у суштини - "шприцер и кавурма"

овај цитат горе је такав пример улизичког, поданичког менталитета, да је то страшно....

тамо сведу србе на статистичку грешку, убијају и протерују и жене и децу, онда да одведу једно, једино дете из србије на море тамо, (кад су посао са србима одрадили) шугави југословени из србије ће то овде да приказују као пример братства & јединства и да показују то једно дете као мечку на вашару, а све оно пре тога, "па нећемо о томе, гледајмо у будућност"...

па јеботе...
tasadebeli tasadebeli 13:46 28.08.2019

Re: Filipe

Filip Mladenović
highshalfbooze
alselone
Što se tiče fudbalera smeta ti tenk ispred stadiona a nije ti smetalo pevanje nacističkih pesama?

Kako je to moguće? Kojim se ti principima vodiš?


On se vodi principima žute štampe. Šta je aktuelno u žutoj štampi, on to promoviše.


"Navijačima" sam se kao novinar bavio još tokom osamdesetih godina XX veka, kada se sve zahuhtavalo za dogovoreni rat u režiji Slobe i Franje.

Ovo sada je metastaza.

A što se tiče Srba i Hrvata, najbolji komentar je dao najveći hrvatski književnik Miroslav Krleža: "Hrvati i Srbi su komad kravlje balege, koju je kotač povijesti presekao na pola."




Филипе, а јесте и Ви били присутни на Звездином Северу када се тамо појавио Аркан половином осамдесетих и од онога што је тамо затекао у том тренутку формирао Делије?

(Баш некако пред оно Нико не сме да вас бије и заузимање позиција пулена Мире Марковић, попут Тахира хасановића и Горана Тривана, на Универзитету и у САНУ.)

Јесте наставили тада да и даље идете међу "навијаче" да их проучавате бавећи се слободним и независним југословенским новинарством или сте потоњи пут Звезде до Барија и Токија (и Милвокија) '91. после те појаве Аркана на Северу неколико година раније пратили из фотеље проучавајући навијаче?

Питам зарад интелектуалне, научничке и новинарске радозналости... И поистовећивања са Вама.









Те 1975. Звезда је тукла Реал Мадрид у Београду са 2:0, на Маракани било 110 000 људи, само тад и никада више после тога, људима од притиска масе пуцала одела и ручни сатови, излазили после утакмице са стадиона само у гаћама, а Џаја узео душу Камачу и појео је као барено јаје које је, је л' те, симбол душе у многим културама.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:10 28.08.2019

Re: Filipe

A Vaš komentar je primer psihopatologije u poodmakloj fazi... (bloger Floki)
docsumann docsumann 14:33 28.08.2019

Re: Filipe

maksa83
не бих да делим савете, али би ти било добро да будеш близу мора и да претходно тренираш триатлон

A može i da uskoči u vodu i viče odande JA SAM CRNOGORAC, JA SAM CRNOGORAC!


viđi, ne mož bit' crnogorac ako spašavaš guzicu ističući da si crnogorac
nepopustljiv nepopustljiv 16:58 28.08.2019

Re: Filipe

Filip Mladenović
alselone
Srpski nacisti, kao i hrvatski, su RATNI ZLOČINCI, imenom i prezimenom, koji za svoja zlodela moraju odgovarati.


Nadam se da te je makar malo sramota, makar onako ljudski, kada se briješ ujutru da ne gledaš guzicu (da ne kažem nešto drugo) pa da ti se digne.


Nadam se da Vas je sramota što ispisujete ovakve bezumne i necivilizovane komentare!

Ratni zločinci su ratni zločinci, imenom i prezimenom, izrodi vlastitih naroda i nacionalna sramota za sva vremena!

Tebe treba da je sramota što aktivno učestvuješ u neoustaškoj propagandi magnifikujući srpske zločine i minimizirajući okeane zločina ustaške i neoustaške bagre.
Istina - ako to radiš za pare, mogu i da razumem - nema se, kriza je ...
Sa druge strane, one što mi priređuje ozbiljnu zbrku u rasuđivanju je ... pa ko bi tebe plaćao za takvo idiotsko botovanje?!
Sa treće strane, kada vidim da neko plaća i one tzv. žene u crnom, pa što ne bi i tebe?!
nepopustljiv nepopustljiv 17:00 28.08.2019

Re: Filipe

Srđan Fuchs
оно што су хрвати урадили србима (а ми срби њима нисмо и надам се само да никад нећемо, као што се надам да ће срби бити довољно паметни убудуће да не дозволе хрватима да своје искуство из јасеновца и јастребарског над нама опет понове) не може да се упореди са било чим другим, ма колико шугави југословени извиривали из те балеге са својим подлим поређењима.

једино шта може хрватима да опет да прилику да понове дечје логоре и јаме су југословени међу србима


Ma nema šanse, dobri smo sa IDF-om; pribojavaju nas se. Baš nam dolazi ekipa generala sa Zurofom za par nedelja; ja dočekujem u Zegeu, i pravac Jasenovac. Inače, ima par još interesantnijih dešavanja tamo, ali ne bih ovim putem, da ne dajem opusdeijevcima soulfood. Al' pod dubokom lupom su.

Uhhhh, ala ste ih pritisli - samo tako!
Do jaja!
nepopustljiv nepopustljiv 17:03 28.08.2019

Re: Filipe

maksa83
не бих да делим савете, али би ти било добро да будеш близу мора и да претходно тренираш триатлон

A može i da uskoči u vodu i viče odande JA SAM CRNOGORAC, JA SAM CRNOGORAC!

Bolje neka viče da je Jugosloven - to obožavaju.
nepopustljiv nepopustljiv 17:07 28.08.2019

Re: Filipe

Filip Mladenović
A Vaš komentar je primer psihopatologije u poodmakloj fazi... (bloger Floki)

Čovek je sve u pravu!
Istina - ja bih to rekao ogoljenije. On je bio prilično obziran.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:31 28.08.2019

Re: Filipe

vijetnam

Uhhhh, ala ste ih pritisli - samo tako!
Do jaja!

Barem nešto radimo, za razliku od autoagresivnog "uhahohsvimemrzejadanja" plačipič.izma.
nepopustljiv nepopustljiv 17:44 28.08.2019

Re: Filipe

Srđan Fuchs
vijetnam

Uhhhh, ala ste ih pritisli - samo tako!
Do jaja!

Barem nešto radimo, za razliku od autoagresivnog "uhahohsvimemrzejadanja" plačipič.izma.

Prevedi!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:49 28.08.2019

Re: Filipe

Kažem - radimo nešto za Srbe, za razliku od tvog jadničkog, samosažaljevajućeg pristupa.
nepopustljiv nepopustljiv 17:51 28.08.2019

Re: Filipe

Srđan Fuchs
Kažem - radimo nešto za Srbe, za razliku od tvog jadničkog, samosažaljevajućeg pristupa.

Zašto sam ja jadnik?!
Otkud ti ideja da se ja samosažaljevam?!
Jebote!
Promeni supstancu!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:34 28.08.2019

Re: Filipe

Zarobljen um u mržnju druge nacije, širiš defetizam*

* Jevreji su se održali 1900 godina na 40000 ljudi u Galileji i Judeji; mi imamo u Hrvatskoj 130000 hiljada ljudi (i još sigurno barem 250000 gravitirajućih); posedujemo u nekretninama trećinu Hrvatske - i ti savetuješ evakuaciju i predaju Hrvatima na svim nivoima? Trebao bi posetiti nekog kvalitetnog psihoanalitičara.
nepopustljiv nepopustljiv 20:00 28.08.2019

Re: Filipe

Srđan Fuchs
Zarobljen um u mržnju druge nacije, širiš defetizam*

* Jevreji su se održali 1900 godina na 40000 ljudi u Galileji i Judeji; mi imamo u Hrvatskoj 130000 hiljada ljudi (i još sigurno barem 250000 gravitirajućih); posedujemo u nekretninama trećinu Hrvatske - i ti savetuješ evakuaciju i predaju Hrvatima na svim nivoima? Trebao bi posetiti nekog kvalitetnog psihoanalitičara.

Rekoh ti da promeniš supstancu!
Za Srbe ima zemlje u Srbiji koliko hoćeš.
Jebeš nekretnine natopljene tolikom srpskom krvlju!
Jebote - ko bi rekao da tako bućkaš.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:18 28.08.2019

Re: Filipe

Nikšićko pivo - supstanca. Ima Ratkovića i u Nikšiću. Ne, ozbiljno, popričaj sa Dr Rašković-Ivić, ona je žena psihijatar, a Koštunjava. Treba da te sasluša neko dobronameran.
pecaros pecaros 20:43 28.08.2019

Re: Filipe

Srđan Fuchs
Ne, ozbiljno, popričaj sa Dr Rašković-Ivić, ona je žena psihijatar, a Koštunjava. Treba da te sasluša neko dobronameran.


Već su na drugom blogu zaključili da je debil. Malodušan ili ne, ne menja na stvari.
freehand freehand 01:17 29.08.2019

Re: Filipe

видиш, југословену из крлежине балеге (са које си стране точка, сам одлучи), шта год да су српски злочинци (било које боје и знака на капи) радили свом народу остаје на нама да то разрешимо као унутрашњу ствар самих срба...

Do jaja. Kome "nama" to ostaje? "Nama" što Milanu lukiću Repiću pod pokroviteljstvom države i crkve organizujemo književne večeri? Jel tim "nama"?
I šta ćemo sa onim što ste "nama" napravili drugim narodima, komšijama i rođacima? Jel ste isto samo vi nadležni?
Mislim - mogao sam odmah da kažem - poserem vam se po "nama", a sve bih vam po spisku ako je i mene neko u to sranje od "nama" upisao.
nepopustljiv nepopustljiv 04:55 29.08.2019

Re: Filipe

pecaros
Srđan Fuchs
Ne, ozbiljno, popričaj sa Dr Rašković-Ivić, ona je žena psihijatar, a Koštunjava. Treba da te sasluša neko dobronameran.


Već su na drugom blogu zaključili da je debil. Malodušan ili ne, ne menja na stvari.

Srbomrzacac - sekundiraš?
Komunjarao stara!
nepopustljiv nepopustljiv 04:57 29.08.2019

Re: Filipe

Srđan Fuchs
Nikšićko pivo - supstanca. Ima Ratkovića i u Nikšiću. Ne, ozbiljno, popričaj sa Dr Rašković-Ivić, ona je žena psihijatar, a Koštunjava. Treba da te sasluša neko dobronameran.

Tunjavoga ne diraj!
Pravićete ga od blata!
Imam kume psihijatra i pitaću ga kako se zove tvoja bolest.
njonjo njonjo 13:52 29.08.2019

Re: Filipe

floki
на сву нашу срећу, ма какви да смо срби, нема јасеновца, дечјих логора, јама и олује
тако да, за ону балегу, срби су (опет, какви год били) јоргован


Napravili ste dovoljno zla devedesetih svima u pokojnoj Jugi.
A naj veće protjerivanje u Europi je bilo protjerivanje 2 000 000 Albanaca sa Kosova.Na kraju je ispalo protjerivanje u pokušaju.
Da nije bilo Big Brother-a koji vas je opalio po šiški ne bi ostao ni jedan Albanac na Kosovu. Ovčare, Srebrenice, Markale i puno takvih "sitnica" nećemo ni spominjati.
Vi ste radili zločine u direktnom TV prijenosu, to vas je malo ometalo ali ne previše.
nepopustljiv nepopustljiv 16:34 29.08.2019

Re: Filipe

njonjo
floki
на сву нашу срећу, ма какви да смо срби, нема јасеновца, дечјих логора, јама и олује
тако да, за ону балегу, срби су (опет, какви год били) јоргован


Napravili ste dovoljno zla devedesetih svima u pokojnoj Jugi.
A naj veće protjerivanje u Europi je bilo protjerivanje 2 000 000 Albanaca sa Kosova.Na kraju je ispalo protjerivanje u pokušaju.
Da nije bilo Big Brother-a koji vas je opalio po šiški ne bi ostao ni jedan Albanac na Kosovu. Ovčare, Srebrenice, Markale i puno takvih "sitnica" nećemo ni spominjati.
Vi ste radili zločine u direktnom TV prijenosu, to vas je malo ometalo ali ne previše.

Ustaše su uvek bile poznate kao realni svedoci istorije.
Gamad!
njonjo njonjo 09:32 30.08.2019

Re: Filipe

floki
едит: мрш!


Nemoj se žestiti i pjeniti. Ah, da, ipak si ti dio pregažene kravlje balege.

floki
ма шта 2 милиона албанаца, 20 милиона бре.


Pa dobro ajde ja to samo zbog onih "milion" pobijenih u Jasenovcu.
Po UNHCR-u prijavljeno je i zbrinuto 460 000 prognanih, znači još toliko neprijavljenih po belome svetu.
Malo li je??

Ali dobro niste vi krivi za sve te zločine za koje ste dobili tisuće godina robije. Sva vam je to smjestio Vatikan, Njemačka, Engleska, Amerika, masoni, ukratko centri moći gnjilog, trulog i propalog zapada.

njonjo njonjo 09:54 30.08.2019

Re: Filipe

nepopustljiv
njonjo
floki
на сву нашу срећу, ма какви да смо срби, нема јасеновца, дечјих логора, јама и олује
тако да, за ону балегу, срби су (опет, какви год били) јоргован



Napravili ste dovoljno zla devedesetih svima u pokojnoj Jugi.
A naj veće protjerivanje u Europi je bilo protjerivanje 2 000 000 Albanaca sa Kosova.Na kraju je ispalo protjerivanje u pokušaju.
Da nije bilo Big Brother-a koji vas je opalio po šiški ne bi ostao ni jedan Albanac na Kosovu. Ovčare, Srebrenice, Markale i puno takvih "sitnica" nećemo ni spominjati.
Vi ste radili zločine u direktnom TV prijenosu, to vas je malo ometalo ali ne previše.


Ustaše su uvek bile poznate kao realni svedoci istorije.
Gamad!


-„Mi lažemo da bismo obmanuli sebe, da utešimo drugoga; lažemo iz samilosti, lažemo iz stida, da ohrabrimo, da sakrijemo svoju bedu, lažemo zbog poštenja. Lažemo zbog slobode. Laž je vid srpskog patriotizma i potvrda naše urođene inteligencije. Lažemo stvaralački, maštovito, inventivno.“

-„Laž je srpski državni interes.“

-„Laž je u samom biću Srbina“.

-„U ovoj zemlji svaka laž na kraju postaje istina.“

-„Srbe je toliko puta u istoriji spašavala laž…“

Dobriša Ćosić
nepopustljiv nepopustljiv 10:00 30.08.2019

Re: Filipe

njonjo
nepopustljiv
njonjo
floki
на сву нашу срећу, ма какви да смо срби, нема јасеновца, дечјих логора, јама и олује
тако да, за ону балегу, срби су (опет, какви год били) јоргован



Napravili ste dovoljno zla devedesetih svima u pokojnoj Jugi.
A naj veće protjerivanje u Europi je bilo protjerivanje 2 000 000 Albanaca sa Kosova.Na kraju je ispalo protjerivanje u pokušaju.
Da nije bilo Big Brother-a koji vas je opalio po šiški ne bi ostao ni jedan Albanac na Kosovu. Ovčare, Srebrenice, Markale i puno takvih "sitnica" nećemo ni spominjati.
Vi ste radili zločine u direktnom TV prijenosu, to vas je malo ometalo ali ne previše.


Ustaše su uvek bile poznate kao realni svedoci istorije.
Gamad!


-„Mi lažemo da bismo obmanuli sebe, da utešimo drugoga; lažemo iz samilosti, lažemo iz stida, da ohrabrimo, da sakrijemo svoju bedu, lažemo zbog poštenja. Lažemo zbog slobode. Laž je vid srpskog patriotizma i potvrda naše urođene inteligencije. Lažemo stvaralački, maštovito, inventivno.“

-„Laž je srpski državni interes.“

-„Laž je u samom biću Srbina“.

-„U ovoj zemlji svaka laž na kraju postaje istina.“

-„Srbe je toliko puta u istoriji spašavala laž…“

Dobriša Ćosić

I šta kažu Ustaše - Jasenovac radni logor, a Kerestinac je, takođe, srpska laž?!
Gamad!
Nakot!
njonjo njonjo 12:46 30.08.2019

Re: Filipe

nepopustljiv
I šta kažu Ustaše - Jasenovac radni logor, a Kerestinac je, takođe, srpska laž?!
Gamad!
Nakot!


Lik kao ti ne zaslužuje slijedeći odgovor, ali što ću ne mogu protiv sebe. Ipak ja nisam nepopustljiv.

Laže i jedna i druga polovica, kotačem povijesti, pregažene balege.
Ne tvrdim ja da su Hrvati bolji od Srba, nadam se da nismo gori. Ništa više ni manje.
floki floki 13:02 30.08.2019

Re: Filipe

njonjo
floki
едит: мрш!


Nemoj se žestiti i pjeniti. Ah, da, ipak si ti dio pregažene kravlje balege.

floki
ма шта 2 милиона албанаца, 20 милиона бре.


Pa dobro ajde ja to samo zbog onih "milion" pobijenih u Jasenovcu.
Po UNHCR-u prijavljeno je i zbrinuto 460 000 prognanih, znači još toliko neprijavljenih po belome svetu.
Malo li je??

Ali dobro niste vi krivi za sve te zločine za koje ste dobili tisuće godina robije. Sva vam je to smjestio Vatikan, Njemačka, Engleska, Amerika, masoni, ukratko centri moći gnjilog, trulog i propalog zapada.



нема пјене ујко, то ја тако терам досадне керове што лају преко комшијске тарабе, бесне одавно од свог комплекса према србима, па им и мртви тамо и живи овде сметају... ако ниси разумео, онда ћеш ваљда "куш" боље разумети

доста ти је од мене, ја са том балегом одакле ви извирете немам ништа

куш, бре
njonjo njonjo 13:18 30.08.2019

Re: Filipe

floki
нема пјене ујко, то ја тако терам досадне керове што лају преко комшијске тарабе, бесне одавно од свог комплекса према србима, па им и мртви тамо и живи овде сметају... ако ниси разумео, онда ћеш ваљда "куш" боље разумети

доста ти је од мене, ја са том балегом одакле ви извирете немам ништа

куш, бре


A ker se po svemu sudeći odaziva na Floki?
Po gore napisanom vidi se da si pun mržnje i bijesa. Nije ti to dobro ni zdravo.
Patiš. Bit će to duuuga patnja.
floki floki 13:40 30.08.2019

Re: Filipe

пун презира, али само онда кад се огласи досадни лавеж из те усташке балеге
иначе ниш друго, и тај презир вам је доста

стварно си досадан, севај



predatortz predatortz 14:26 30.08.2019

Re: Filipe

floki
пун презира, али само онда кад се огласи досадни лавеж из те усташке балеге
иначе ниш друго, и тај презир вам је доста

стварно си досадан, севај





A koji moj se ti raspravljaš sa njim. Tako dajete na značaju svima njima koji dođu ovde da seru.
Ignorisati to.
njonjo njonjo 15:00 30.08.2019

Re: Filipe



floki
пун презира, али само онда кад се огласи досадни лавеж из те усташке балеге
иначе ниш друго, и тај презир вам је доста

стварно си досадан, севај


predatortz
A koji moj se ti raspravljaš sa njim
Tako dajete na značaju svima njima koji dođu ovde da seru.


Moram priznati da sam mislio da možete vi i bolje. Znači to su najjači argumenti?? Nisam stekao visoko mišljenje o vama dvojici ali očito sam vas precijenio.
Slične argumente (mržnju i prezir) ima i onaj ološ što je napao ljude u kafićima u Uzdolju i Đevrskama kod Knina.
dragosevacsutra dragosevacsutra 15:02 30.08.2019

Re: Filipe

Po UNHCR-u prijavljeno je i zbrinuto 460 000 prognanih, znači još toliko neprijavljenih po belome svetu.
Malo li je??


Srba iz Krajine? bilo je nesto preko 500,000 'prognanih', po UNHCR-u.
Ako se dobro secam.


njonjo njonjo 18:28 30.08.2019

Re: Filipe

dragosevacsutra
Srba iz Krajine? bilo je nesto preko 500,000 'prognanih', po UNHCR-u.
Ako se dobro secam.


Ako misliš na "oluju" podatak nije točan. Savo Štrbac (Veritas) kaže preko 220 000. Koliko god da je velike su brojke.
Usput prije 20-ak dana na ovom blogu neki "veliki" Srbin je branio teoriju da Srbi nisu izgubili bitku nego su svi planski evakuirani na rezervne položaje (vojska i civili) samo malo pre daleko.
freehand freehand 19:15 30.08.2019

Re: Filipe

a Kerestinac je, takođe, srpska laž?!

Ne bre. Kerestinac i lepoglava su komunističke laži o konc logorima za komuniste i druge politički nepodobne u kraljevini onomad.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:22 30.08.2019

Re: Filipe

ima i onaj ološ što je napao ljude u kafićima u Uzdolju i Đevrskama kod Knina.


Ma taj ološ još i da razumem, ali kako razumeti one druge ološe, jednog koji kaže, ma to je slučajan incident (slučajno se zatekli na pivu u istom kafiću pa se ko zna zbog čega pokačili, slučajno bili u fantomkama i sa bejzbolkama) a taj ološ je predsednik vlade, ili onaj drugi ološ koji najpre kaže ne znam o tome ništa, a zatim, pa nije to etnički motivisano, onog starca su tukli i i ebali mu majku srpsku ko zna zbog čega. To kaže predsednica države

A ta dva ološa su predstavnici većine Hrvata, nesumnjive, potvrđene na izborima, nekoliko puta, većina Hrvata tako misli.
Kako njih nazvati?
freehand freehand 22:58 30.08.2019

Re: Filipe

Kako njih nazvati?

Šešelj, Vučić, Nikolić?
njonjo njonjo 23:13 30.08.2019

Re: Filipe

hoochie coochie man
onog starca su tukli i i ebali mu majku srpsku ko zna zbog čega. To kaže predsednica države


Što se starca tiče, ako mislimo na Dobrivoja Arsića kod Rijeke, izgleda da je stari kvarnjak i da zloupotrebljava "ugroženost" Srba u Hrvatskoj ali pričekajmo da se situacija još razjasni.

hoochie coochie man
a taj ološ je predsednik vlade, ili onaj drugi ološ koji najpre kaže ne znam o tome ništa, a zatim, pa nije to etnički motivisano


Što se tiče predsjednika vlade, nadimak mu je anemični, jer je mama liječnica ustanovila da ima anemiju i oslobodili su ga vojne obaveze, i kakva mu je sad politika?? Anemična!!
A Čokolinda je najveća politička prostitutka (bez veze sa seksom) i oportunista na ovim prostorima a i šire. Njih dvoje nemaju nikakvog putra na glavi iz vremena kad su rađeni veliki zločini u ratovima devedesetih, za razliku od Vučića, Dačića, Vulina ... koji su tada bili aktivni i još danas su kod vas na vlasti. Nisu imali glavne uloge ali ipak. Naročito Vučić koji se sad kao malo vadi na mladost-ludost ali ja mu ne vjerujem. E sad, tko je tu veći ološ ...??


nepopustljiv nepopustljiv 07:51 31.08.2019

Re: Filipe

njonjo
hoochie coochie man
onog starca su tukli i i ebali mu majku srpsku ko zna zbog čega. To kaže predsednica države


Što se starca tiče, ako mislimo na Dobrivoja Arsića kod Rijeke, izgleda da je stari kvarnjak i da zloupotrebljava "ugroženost" Srba u Hrvatskoj ali pričekajmo da se situacija još razjasni.

hoochie coochie man
a taj ološ je predsednik vlade, ili onaj drugi ološ koji najpre kaže ne znam o tome ništa, a zatim, pa nije to etnički motivisano


Što se tiče predsjednika vlade, nadimak mu je anemični, jer je mama liječnica ustanovila da ima anemiju i oslobodili su ga vojne obaveze, i kakva mu je sad politika?? Anemična!!
A Čokolinda je najveća politička prostitutka (bez veze sa seksom) i oportunista na ovim prostorima a i šire. Njih dvoje nemaju nikakvog putra na glavi iz vremena kad su rađeni veliki zločini u ratovima devedesetih, za razliku od Vučića, Dačića, Vulina ... koji su tada bili aktivni i još danas su kod vas na vlasti. Nisu imali glavne uloge ali ipak. Naročito Vučić koji se sad kao malo vadi na mladost-ludost ali ja mu ne vjerujem. E sad, tko je tu veći ološ ...??



Ustaška posla!
hoochie coochie man hoochie coochie man 09:57 31.08.2019

Re: Filipe

E sad, tko je tu veći ološ ...??

Pa zar iko može da ima dilemu po tom pitanju?

Od onoga ko slavi progon jednog naroda i likuje nad tim, većeg ološa ne može da bude.

Nije valjda da se ti ne slažeš?
njonjo njonjo 13:41 31.08.2019

Re: Filipe

hoochie coochie man
Pa zar iko može da ima dilemu po tom pitanju?

Od onoga ko slavi progon jednog naroda i likuje nad tim, većeg ološa ne može da bude.

Nije valjda da se ti ne slažeš?


Veliki dio tog naroda je, s prekidima, 5 godina razarao moj grad i terorizirao mene i moje najmilije, uskratio nam vodu i struju. Dugih pet godina mi je visila granata nad glavom. Možeš li zamisliti kako bi se ti osjećao u mojoj situaciji onog dana kad bi se riješio te konstantne opasnosti i pritiska? Ne bi bio zadovoljan???

Nema dileme da je u ovoj priči od nabrojanih političara za mene naj veći ološ onaj koji bi ubijao 100 pripadnika druge nacije za jednoga Srbina. Mislim da ga svi znamo.

Po ovom što si napisao pretpostavljam da si se puuuno sekirao kad ste proterali milion Albanaca ?? Imam li dobar predosjećaj??

hoochie coochie man hoochie coochie man 17:30 31.08.2019

Re: Filipe

Veliki dio tog naroda je, s prekidima, 5 godina razarao i terorizirao mene,

Tebe, lično?
Pa šta drugo da se zaključi kad već pričaš o ličnom nego da ti lično odobravaš proterivanja.
Mene lično su razarali, teranjem je opasnost otklonjena, to su tvoje reči, drugog zaključka osim da si ti lično srećan što su Srbi proterani, ili da makar odobravaš, nema.

Eto, ispade neka korist od ovog našeg divana, makar znamo da kim razgovaramo.

A Albanci i moja sekiracija, loše procenjuješ, piskaram ja na ovom blogu poodavno, ima i o tome, pa kad budeš dokon potrudi se.
freehand freehand 17:32 31.08.2019

Re: Filipe


Veliki dio tog naroda je, s prekidima, 5 godina razarao i terorizirao mene, moje najmilije i moj grad, uskratio nam vodu i struju. Dugih pet godina mi je visila granata nad glavom. Možeš li zamisliti kako bi se ti osjećao u mojoj situaciji onog dana kad bi se riješio te konstantne opasnosti i pritiska? Ne bi bio zadovoljan???

Ovo je momenat koji je vrlo teško pojmiti ako ga čovek nije doživeo.
A interesantno je koliko smo svi sebični i koliko se ta empatija ne pojavljuje čak ni kad, naknadno, nešto slično doživimo.
Po ovom što si napisao pretpostavljam da si se puuuno sekirao kad ste proterali milion Albanaca ?? Imam li dobar predosjećaj??

Ovo frljanje brojkama potpuno je besmisleno. Koliko je Albanaca realno proterano nikada nećemo saznati, ali brojka je sigurno bar za red veličina manja.
njonjo njonjo 17:44 31.08.2019

Re: Filipe

hoochie coochie man
Mene lično su razarali, teranjem je opasnost otklonjena, to su tvoje reči, drugog zaključka osim da si ti lično srećan što su Srbi proterani, ili da makar odobravaš, nema.


Kad već izvlačiš iz konteksta i masakriraš logiku ajmo vako : Nisam sretan što su Srbi pobjegli, sretan sam što je opasnost otklonjena.
Bolje ???
nepopustljiv nepopustljiv 18:38 31.08.2019

Re: Filipe

hoochie coochie man
Veliki dio tog naroda je, s prekidima, 5 godina razarao i terorizirao mene,

Tebe, lično?
Pa šta drugo da se zaključi kad već pričaš o ličnom nego da ti lično odobravaš proterivanja.
Mene lično su razarali, teranjem je opasnost otklonjena, to su tvoje reči, drugog zaključka osim da si ti lično srećan što su Srbi proterani, ili da makar odobravaš, nema.

Eto, ispade neka korist od ovog našeg divana, makar znamo da kim razgovaramo.

A Albanci i moja sekiracija, loše procenjuješ, piskaram ja na ovom blogu poodavno, ima i o tome, pa kad budeš dokon potrudi se.

Zanimljivo je da ustašija pominje jedino Srbe pobijene i proterane iz Krajine!
Šta je sa još toliko iz ostalih delova Hrvatske?
njonjo njonjo 20:35 31.08.2019

Re: Filipe

nepopustljiv
Zanimljivo je da ustašija pominje jedino Srbe pobijene i proterane iz Krajine!
Šta je sa još toliko iz ostalih delova Hrvatske?


To je naj pametnije da pitaš Šešelja, Vučića i Dačića pošto Milošević sad drži mitinge kod svetog Petra.
Bilo bi dobro posjetiti i Martića jer mislim da puno zna i najbolje bi ti mogao objasniti to što te interesira.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:49 31.08.2019

Re: Filipe

To je naj pametnije da pitaš Šešelja, Vučića i Dačića


Da, oni su proterali Srbe, i oni slave to proterivanje.
Ili je to ipak uradio neko drugi?
I sad treba verovati kako je tebi žao :)

Čemu bre foliranje, mnogo iskrenije zvuči ono da su zaslužili proterivanje i da se sad, bez Srba, lake diše, nego ona foliranja o tome kako, eto, neko nije srećan.

munjara munjara 21:37 31.08.2019

Re: Filipe

Nisu tu mučenici Hrvati krivi. Kriv je njihov mentor. Oni samo služe. Za bednu nadoknadu

Nemoj tako, poljaci pozvali kolindu u Varšavu na "proslavu" početka WWII, valjda predstavlja 369. pojačanu pješačku pukovniju
Mislim da bi Srbija trebala tražiti postavljanje spomen ploče Jezdimiru Dangiću u Varšavskom getu
munjara munjara 21:44 31.08.2019

Re: Filipe

hrvatski književnik Miroslav Krleža:
"pravi tajni savjetnik " Maršala. Paz vamo, taj ti je bio agresorski vojnik na Srbiju

munjara munjara 21:49 31.08.2019

Re: Filipe

Da ne spominjem veliki broj hrvatskih i srpskih antifašista, koji su životima platili borbu protiv najvećeg zla XX veka!

Samo filipe broj je neproporcionalan, moj stric je u Moslavačkoj brigadi do početka 44. imao samo jednog hrvata , komesara, a onda im je krajem 44. došao Andraš Hebrang i naredio da srpsku trobojku zamjene hrvatskom i čirilični natpis brigade latinićnom. mislim što to nije tražio 42. jebiga
njonjo njonjo 23:56 31.08.2019

Re: Filipe

hoochie coochie man
Da, oni su proterali Srbe,

Na čelu s Miloševićem.

hoochie coochie man
Čemu bre foliranje, mnogo iskrenije zvuči ono da su zaslužili proterivanje i da se sad, bez Srba, lake diše, nego ona foliranja o tome kako, eto, neko nije sreća


Što ti kao četnik misliš jesu li zaslužili?
njonjo njonjo 00:22 01.09.2019

Re: Filipe

munjara
Nemoj tako, poljaci pozvali kolindu u Varšavu na "proslavu" početka WWII, valjda predstavlja 369. pojačanu pješačku pukovniju


Gdje je i na čijoj strani bila Srbija u drugom svjetskom ratu.
njonjo njonjo 07:47 01.09.2019

Re: Filipe

freehand
Veliki dio tog naroda je, s prekidima, 5 godina razarao i terorizirao mene, moje najmilije i moj grad, uskratio nam vodu i struju. Dugih pet godina mi je visila granata nad glavom. Možeš li zamisliti kako bi se ti osjećao u mojoj situaciji onog dana kad bi se riješio te konstantne opasnosti i pritiska? Ne bi bio zadovoljan???

Ovo je momenat koji je vrlo teško pojmiti ako ga čovek nije doživeo.
A interesantno je koliko smo svi sebični i koliko se ta empatija ne pojavljuje čak ni kad, naknadno, nešto slično doživimo.
Po ovom što si napisao pretpostavljam da si se puuuno sekirao kad ste proterali milion Albanaca ?? Imam li dobar predosjećaj??

Ovo frljanje brojkama potpuno je besmisleno. Koliko je Albanaca realno proterano nikada nećemo saznati, ali brojka je sigurno bar za red veličina manja.


Slažem se s tobom (u ovom tekstu u potpunosti).
U komunikaciji sa umjerenim i realnim ljudima moji tekstovi nisu ovako bezosjećajni.
predatortz predatortz 08:29 01.09.2019

Re: Filipe

U komunikaciji sa umjerenim i realnim ljudima moji tekstovi nisu ovako bez osjećajni.


Ali su i dalje nepismeni.
Ti bi verovatno napisao ne pismeni, ali to nije bez osjećajno. Samo je nepismeno.

Stoga, gospodo i kolege, da vas pitam nešto, onako po srpski:

Koji moj vam treba ova rasprava sa nepismenim ustašoidom?
freehand freehand 08:34 01.09.2019

Re: Filipe

onako po srpski:

freehand freehand 08:40 01.09.2019

Re: Filipe

U komunikaciji sa umjerenim i realnim ljudima moji tekstovi nisu ovako bez osjećajni.

Nije reč o osećajnosti. Pitanje je da li se sme dozvoliti sebi silazak niz civilzacijsko stepenište u raspravi u kojoj po sopstvenom izboru učestvuješ a sa potpunom sigurnošću možeš znati čime ćeš sve i kako biti gađan, pa onda i sam prihvatiti neke od elemenata komunikacionog "ustašija i komunjara" metoda koji se tu primenjuje?
njonjo njonjo 13:05 01.09.2019

Re: Filipe


freehand
pa onda i sam prihvatiti neke od elemenata komunikacionog "ustašija i komunjara" metoda koji se tu primenjuje?


Meni se čini da to i radim. Inače bi svi komunicirali samo sa ISTO MIŠLJENICIMA ili sa ljudima istih svjetonazora, što nije baš uzbudljivo.
Ja bar ne želim na isti način komunicirati sa četnicima i ustašama kao sa ostalim "normalnim" svijetom.
njonjo njonjo 13:16 01.09.2019

Re: Filipe

predatortz
Ali su i dalje nepismeni.


Sva sreća pa za komunicirati s četnikom ne treba biti baš pismen. Naprotiv to može biti prepreka u komunikaciji.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:04 01.09.2019

Re: Filipe

Što ti kao četnik


Ja četnik? :)
O toj vojsci mislim uglavnom pozitivno, istorijska uloga im je pozitivna a sudbina nesretna, ali sve je to prošlo, četnika više nema, ne mogu to da budem sve i da hoću.

Što ti kao četnik misliš jesu li zaslužili?


Ovim nesporno dokazuješ svoj odnos prema proterivanju bilo kog naroda iz svojih kuća, svog zavičaja, sa svoje dedovine, nije ti strana ideja da se čak i to može zaslužiti.
Ne, ne može se to zaslužiti, ničim, niko.

Ali pošto ti veruješ da može, pošto proterivanje Srba doživljavaš kao otklanjanje opasnosti, sve je jasno, i nemoj se folirati, ne prolazi ti to.
njonjo njonjo 20:41 01.09.2019

Re: Filipe

hoochie coochie man
Ja četnik? :)
O toj vojsci mislim uglavnom pozitivno, istorijska uloga im je pozitivna a sudbina nesretna, ali sve je to prošlo, četnika više nema, ne mogu to da budem sve i da hoću.


Fino. A koga onda danas nazivaš (nazivate) ustaša??

hoochie coochie man

Što ti kao četnik misliš jesu li zaslužili?



Ovim nesporno dokazuješ svoj odnos prema proterivanju bilo kog naroda iz svojih kuća, svog zavičaja, sa svoje dedovine, nije ti strana ideja da se čak i to može zaslužiti.
Ne, ne može se to zaslužiti, ničim, niko.

Ali pošto ti veruješ da može, pošto proterivanje Srba doživljavaš kao otklanjanje opasnosti, sve je jasno, i nemoj se folirati, ne prolazi ti to.


Opaaa! Kadija te tuži kadija ti sudi.
Fino si ti to iskonstruirao. Mogu samo reći da je ovo bilo teško zlostavljanje logike, da ne kažem silovanje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana