Eksperimenti u blogovanju

Korak po korak

zilikaka RSS / 06.09.2019. u 16:56
Pa da vidimo šta će ispasti.
,giphy.gif

Evo, ja ću prva.
 
- Izdinstati glavicu luka.
 


Komentari (726)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 21:40 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

Zar nije to ono što mi zovemo brizle?


Brizla je goveđa žlezda.
predatortz predatortz 21:41 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

alselone
Zar nije to ono što mi zovemo brizle?


Brizla je goveđa žlezda.


Krajnik.
Bili Piton Bili Piton 21:41 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

alselone
Zar nije to ono što mi zovemo brizle?


Brizla je goveđa žlezda.


Ok znači nemam pojma
mirelarado mirelarado 21:41 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

Bili Piton
mirelarado
Guanciale (guancia = obraz)


Zar nije to ono što mi zovemo brizle?


Nije, brizle spadaju u iznutice, ovo je slaninasto. :)
alselone alselone 21:46 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

Krajnik.


Žlezda.
nikvet pn nikvet pn 21:48 06.09.2019

Re: Drugačiji početak


Thymus, timus, grudna limfna žlezda teleta koja (smatra se) služi pojačanju imuniteta pri prelasku sa mleka na biljnu ishranu. U adultnom dobu opada volumenom i funkcijom. I ukusom.
predatortz predatortz 21:50 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

alselone
Krajnik.


Žlezda.


Jeste, majku mu!
Mene zaebo Balašević, na nekom koncertu pričao da su brizle goveđi krajnici.
A ja računam, on se u klopu razume.
nask nask 21:51 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

Drugačiji završetak

Ja znam da završim spremanje paste (linguine ili tanke taljatele, mada mogu i sve druge vrste), u koju ne ide bolonjeze sos, malo nestandardno. Kada se sve napravi, ako sam u indonezijskom fazonu dodam slatki soja sos (kećap manis) i nešto ozbiljno ljuto, kad me fata kineski onda slani soja sos sa nečim malo manje ozbiljno ljutim. Može da se doda i korijander, narendan đumbir ili nešto drugo po želji. Kulinarska teleportacija.
mirelarado mirelarado 21:52 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

A guanciale bi bio dimljena svinjska obrazina, a ne znam da li se kod nas suši (dimi)...
freehand freehand 21:53 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

narendan đumbir

Kaži džindžer, možda preživiš.
freehand freehand 21:54 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

mirelarado
A guanciale bi bio dimljena svinjska obrazina, a ne znam da li se kod nas suši (dimi)...

Suši se i dimi sve što treba da stoji i da čeka zimu. Čista konzervacija.
nikvet pn nikvet pn 21:58 06.09.2019

Re: Drugačiji početak


Po Srbiji (druga liga svinjokoljska) obrazina i klanik idu u kupus, u grne.
nsarski nsarski 22:05 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

mirelarado
floki
mirelarado
Ali amatriciana uvek godi, kad pričamo o Rimu (nisam probao da pravim, doduše).


Amatriciana može odlično da se napravi i kod nas: treba ti slanina koju naši zovu gronik (guanciale) i ne može da ne uspe.


nisam 100% siguran, ali da ti neki kuvarski zilot ko bolje zna ne krene da kopa oči, guanćale je slanina od svinjskog obraza (ne znam kako se tačno bari i suši) a gronik je od svinjskog vrata valjda, bari se pa se utrlja beli luk i paprika mlevena...
a guanćale za karbonaru, ja bih zbog toga iz groba ustao valjda :)


U pravu si, Floki, ali, da ne čuju perfekcionisti, gronik je sasvim dobra zamena. Guanciale (guancia = obraz) je mLogo skup, a gronik nije, pa ko proba, videće da nije loše.


Koliko moje znanje doseže, gronik je svinjska obrazina. Ima i lošiji deo toga (druga struktura, jeftinija) i zove se podbradak.
Baš spazih podbradak danas na pijaci - jeftiniji od gronika, i drugačije izgleda ta slanina. Nekako je zrnastija.

zilikaka zilikaka 22:11 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

narendan đumbir


Turi ga u kafu!
Prvu, jutarnju.
mirelarado mirelarado 22:19 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

nsarski
mirelarado
floki
mirelarado
Ali amatriciana uvek godi, kad pričamo o Rimu (nisam probao da pravim, doduše).


Amatriciana može odlično da se napravi i kod nas: treba ti slanina koju naši zovu gronik (guanciale) i ne može da ne uspe.


nisam 100% siguran, ali da ti neki kuvarski zilot ko bolje zna ne krene da kopa oči, guanćale je slanina od svinjskog obraza (ne znam kako se tačno bari i suši) a gronik je od svinjskog vrata valjda, bari se pa se utrlja beli luk i paprika mlevena...
a guanćale za karbonaru, ja bih zbog toga iz groba ustao valjda :)


U pravu si, Floki, ali, da ne čuju perfekcionisti, gronik je sasvim dobra zamena. Guanciale (guancia = obraz) je mLogo skup, a gronik nije, pa ko proba, videće da nije loše.


Koliko moje znanje doseže, gronik je svinjska obrazina. Ima i lošiji deo toga (druga struktura, jeftinija) i zove se podbradak.
Baš spazih podbradak danas na pijaci - jeftiniji od gronika, i drugačije izgleda ta slanina. Nekako je zrnastija.



Predajem se. U svakom slučaju, amatriciana i carbonara odlične su s gronikom.
nask nask 22:25 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

Turi ga u kafu!
Prvu, jutarnju.



razmisljam razmisljam 22:40 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

mirelarado

Predajem se.


Немој. Гроник је ипак подбрадак или подваљак - оно што је испред грла.

Ми Пречани умемо да опишемо ( то кад 'оћемо да будемо баш зли и бРезобразни ) неку персону са подваљком са: - То је онај што има здраво велик гроник.


razmisljam razmisljam 22:44 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

zilikaka

Turi ga u kafu!
Prvu, jutarnju.


Уууу, што има леееп чај од ђумбира са куркумом, само да знаш!

Н.З. Правда за ђумбир. То што га ти не волЕш не значи да није ваљан зачин. Па сад бануј, одвољети.
zilikaka zilikaka 22:45 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

Il mu onako u prolazu kažemo da je pustio gronik.
razmisljam razmisljam 22:46 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

zilikaka
Il mu onako u prolazu kažemo da je pustio gronik.


Да, са све најневинијим и најдобронамернијим осмејком на лицу.
mirelarado mirelarado 22:59 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

razmisljam
zilikaka
Il mu onako u prolazu kažemo da je pustio gronik.


Да, са све најневинијим и најдобронамернијим осмејком на лицу.



Samo da nije višeslojni.
razmisljam razmisljam 23:02 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

mirelarado

Samo da nije višeslojni.


Ма и кад је такав. Шта је балван у сопственом оку спрам трунке у туђем.
freehand freehand 23:04 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

razmisljam
zilikaka
Il mu onako u prolazu kažemo da je pustio gronik.


Да, са све најневинијим и најдобронамернијим осмејком на лицу.

A jel možno da ste vi od Tise na gore tolike izjelice da ste i to J iz groJnika pojeli, pa sad bez njega divanite i pišete?
angie01 angie01 23:10 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

obrazina i klanik


gronik
razmisljam razmisljam 23:11 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

freehand

A jel možno da ste vi od Tise na gore tolike izjelice da ste i to J iz groJnika pojeli, pa sad bez njega divanite i pišete?


Ако је то Ј ономад и постојало, то је било давно пре мог вакта. Хоћу рећи, никад нисам чула за исто у дотичној речи, а још мање сам га појела, мада не спорим да сам толика изјелица .
freehand freehand 23:12 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

razmisljam
freehand

A jel možno da ste vi od Tise na gore tolike izjelice da ste i to J iz groJnika pojeli, pa sad bez njega divanite i pišete?


Ако је то Ј ономад и постојало, то је било давно пре мог вакта. Хоћу рећи, никад нисам чула за исто у дотичној речи, а још мање сам га појела, мада не спорим да сам толика изјелица .

Poela si, izelice!
razmisljam razmisljam 23:14 06.09.2019

Re: Drugačiji početak

freehand

Poela si, izelice!




Е баш нисам и нисам и нисам.
mariopan mariopan 00:00 07.09.2019

Re: Drugačiji početak

mirelarado
Kod mene na početku beše maslinovo ulje, zagrejano, 1-2 čena belog luka, u ljusci, malo spljeskana nožem pljoštimice, vade se čim puste sok, a onda praviš sos koji 'oćeš, ili staviš samo seckanu ljutu papričicu, u to dodaš veoma al dente skuvane, pa proceđene špagete et voila'!

Jeeeee, prave italijanske špagete.
mirelarado mirelarado 00:03 07.09.2019

Re: Drugačiji početak

mariopan
mirelarado
Kod mene na početku beše maslinovo ulje, zagrejano, 1-2 čena belog luka, u ljusci, malo spljeskana nožem pljoštimice, vade se čim puste sok, a onda praviš sos koji 'oćeš, ili staviš samo seckanu ljutu papričicu, u to dodaš veoma al dente skuvane, pa proceđene špagete et voila'!

Jeeeee, prave italijanske špagete.


Vreme je i za muzičku numeru u slavu paradajza:




mariopan mariopan 00:06 07.09.2019

Re: Drugačiji početak

floki
mirelarado
Ali amatriciana uvek godi, kad pričamo o Rimu (nisam probao da pravim, doduše).


Amatriciana može odlično da se napravi i kod nas: treba ti slanina koju naši zovu gronik (guanciale) i ne može da ne uspe.


nisam 100% siguran, ali da ti neki kuvarski zilot ko bolje zna ne krene da kopa oči, guanćale je slanina od svinjskog obraza (ne znam kako se tačno bari i suši) a gronik je od svinjskog vrata valjda, bari se pa se utrlja beli luk i paprika mlevena...
a guanćale za karbonaru, ja bih zbog toga iz groba ustao valjda :)

Gronik se ne bari, nije to švargla ili bela kobasica pa da se kuva posle punjenja.
Gronik je slanina ispod svinjskog vrata, podvaljak svinjski, pa kako je to debelo salo prvo se zaseče na kocke skoro do kožure pa se doda u kazan gde se tope čvarci i tu se ta slanina prži do neke mere, ne onoliko koliko i čvarke nego malo manje. I čim se izvadi pispe se belim lukom i tucanom paprikom...milina.
floki floki 00:36 07.09.2019

Re: Drugačiji početak

kanda smo mi prečani odneli prevagu, gronik nije sa obraza :)

mariopan, jbm li ga, ja se sećsm barenog gronika, slana voda, podugo se kuva, ništa blanširanje, pa onda tretman belim lukom i paprikom, pa se hladno jede posle, a mnogo dobro :)

jbt, ja nemam pojma što ja uopšte pišem ovde kad ionako sve redom praktično jedem (i govno bih pojeo da mi neko kaže da je slatko)
jedino boraniju ne volem kuvanu
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:25 07.09.2019

Re: Drugačiji početak

maksa83
. Moraću da se poslužim Brajinim naučnim metodom i da se raspitam kod stručnih lica koji tačno sir ide i koliko (u miligram) bibera...

Mislim da je tu glavna fora u tajmingu, šta kad ubaciš, kako to mešaš, i ja to ne uspevam da repliciram kako treba.

Edit: ide pecorino kao prvi izbor, to nije nepoznata.


Meni uspelo 1 od 3 pokusaja.. no je bilo previse bibera za moj ukus - a bilo je po receptu tacno toliko sam i stavila.

Izgleda lako kad pravi profi kuvar em ima samo 2 sastojka i voda ali nekim cudom je nije lako napraviti. Da, vidim da kuvari jedan stavlja maslinovo a jedan ne. (meni bez maslinovog nije dobra)
mariopan mariopan 08:39 07.09.2019

Re: Drugačiji početak

floki
kanda smo mi prečani odneli prevagu, gronik nije sa obraza :)

mariopan, jbm li ga, ja se sećsm barenog gronika, slana voda, podugo se kuva, ništa blanširanje, pa onda tretman belim lukom i paprikom, pa se hladno jede posle, a mnogo dobro :)

jbt, ja nemam pojma što ja uopšte pišem ovde kad ionako sve redom praktično jedem (i govno bih pojeo da mi neko kaže da je slatko)
jedino boraniju ne volem kuvanu


Pa ne znam kako to u tvom kraju rade ali ovde preko mi tako spremamo gronik. Ne znam koliko smo svinja pojeli jer smo imali svoje pa se nije brojalo ali za zimu se klalo minimum pet komada.
I tu slaninu prvu jedemo jer je upržena a ona druga je tek usoljena pa neće stići još par meseci za potrošnju.

I sad došlo vreme da ne mogu čvarke kakve pamtim nigde da naďem, onako šuškave i lagane, reš ali ne spaljene i da mirišu bre, da cela ukica miriše.
nepopustljiv nepopustljiv 08:43 07.09.2019

Re: Drugačiji početak

mariopan
floki
kanda smo mi prečani odneli prevagu, gronik nije sa obraza :)

mariopan, jbm li ga, ja se sećsm barenog gronika, slana voda, podugo se kuva, ništa blanširanje, pa onda tretman belim lukom i paprikom, pa se hladno jede posle, a mnogo dobro :)

jbt, ja nemam pojma što ja uopšte pišem ovde kad ionako sve redom praktično jedem (i govno bih pojeo da mi neko kaže da je slatko)
jedino boraniju ne volem kuvanu


Pa ne znam kako to u tvom kraju rade ali ovde preko mi tako spremamo gronik. Ne znam koliko smo svinja pojeli jer smo imali svoje pa se nije brojalo ali za zimu se klalo minimum pet komada.
I tu slaninu prvu jedemo jer je upržena a ona druga je tek usoljena pa neće stići još par meseci za potrošnju.

I sad došlo vreme da ne mogu čvarke kakve pamtim nigde da naďem, onako šuškave i lagane, reš ali ne spaljene i da mirišu bre, da cela ukica miriše.

Zanimljiva (i razumljiva) mi je ova tvoja seta za čvarcima - koji su, usput, otpad od topljenja slanine.
Šta li to u njima ima toliko lepo, ne znam?!
milisav68 milisav68 08:45 07.09.2019

Re: Drugačiji početak

gronik

Grujnik.


mariopan mariopan 08:50 07.09.2019

Re: Drugačiji početak

Šta li to u njima ima toliko lepo, ne znam

Da si bio pola dana oko kazana kad se topi pa da si bio i kad isplivaju na površinu i zarumene se a cela ulica miriše i da si ih tako vruće jeo u zimsko jutro, sa kiselim kupusom ili nekom turšijom, znao bi šta je čarobno u tim čvarcima.

I onda svim komšijama moraš da odneseš dok su još vrući, da imaju za fruštuk jer nije lepo da im samo miriše.

Edit

I nisu čvarci otpad, to je glavni proizvod, nuzproizvod je mast a ceo posao se i radi ne bi li se dobili najbolji čvarci.
nepopustljiv nepopustljiv 08:55 07.09.2019

Re: Drugačiji početak

mariopan
Šta li to u njima ima toliko lepo, ne znam

Da si bio pola dana oko kazana kad se topi pa da si bio i kad isplivaju na površinu i zarumene se a cela ulica miriše i da si ih tako vruće jeo u zimsko jutro, sa kiselim kupusom ili nekom turšijom, znao bi šta je čarobno u tim čvarcima.

I onda svim komšijama moraš da odneseš dok su još vrući, da imaju za fruštuk jer nije lepo da im samo miriše.

Edit

I nisu čvarci otpad, to je glavni proizvod, nuzproizvod je mast a ceo posao se i radi ne bi li se dobili najbolji čvarci.

Pa da!
Znao sam da nema nikakve veze sa ukusom, nego sa uspomenama na mladost.
LOL!
floki floki 09:46 07.09.2019

Re: Drugačiji početak

ovamo preko u bačkoj, sa prave strane tise, ja znam za ovakav recept za gronik, ali dobro, nije toliko ni bitno (bar meni) ja bih se napucao i jednog i drugog pez pardona, ne teram ja mak na konac kad je hrana u pitanju :)
mariopan mariopan 10:44 07.09.2019

Re: Drugačiji početak

floki
ovamo preko u bačkoj, sa prave strane tise, ja znam za ovakav recept za gronik, ali dobro, nije toliko ni bitno (bar meni) ja bih se napucao i jednog i drugog pez pardona, ne teram ja mak na konac kad je hrana u pitanju :)

Nama koji kuvamo takvi kao ti su melem na dušu. Nema veće uvrede za kuvaricu nego da se tanjir ne oliže što ti odlično radiš. Svakom svoj posao, jelda?
gedza.73 gedza.73 10:51 07.09.2019

Re: Drugačiji početak

ovamo preko u bačkoj, sa prave strane tise



pre neki dan mi poslao drugar slike sa Peskare. lepo, veseli ljudi...
on bajsom (usput peca) obiđe sve rukavce Tise, milion prelepih fotki.
floki floki 10:55 07.09.2019

Re: Drugačiji početak

mariopan
floki
ovamo preko u bačkoj, sa prave strane tise, ja znam za ovakav recept za gronik, ali dobro, nije toliko ni bitno (bar meni) ja bih se napucao i jednog i drugog pez pardona, ne teram ja mak na konac kad je hrana u pitanju :)

Nama koji kuvamo takvi kao ti su melem na dušu. Nema veće uvrede za kuvaricu nego da se tanjir ne oliže što ti odlično radiš. Svakom svoj posao, jelda?


ja kuvam svaki bogovetni dan i nema veće srećr nego kad vidiš da deca pojedu i hoće još :)
mirelarado mirelarado 15:36 07.09.2019

Re: Drugačiji početak

Bili Piton
Goran Vučković
aglio e olio, takoreći


Radenska tre cuori? Va bene?

Jebote ti Slovenci stvarno....


Blast from the past!

Bili Piton Bili Piton 15:42 07.09.2019

Re: Drugačiji početak

mirelarado


Blast from the past!



Eto, setio se neko

Hvala za Ritu gore, znamo se xx
mirelarado mirelarado 19:20 07.09.2019

Re: Drugačiji početak

Bili Piton
mirelarado


Blast from the past!



Eto, setio se neko

Hvala za Ritu gore, znamo se xx


Rita forever!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:00 08.09.2019

Re: Drugačiji početak


U pravu si, Floki, ali, da ne čuju perfekcionisti, gronik je sasvim dobra zamena. Guanciale (guancia = obraz) je mLogo skup, a gronik nije, pa ko proba, videće da nije loše.

Гроник.
Гуанчале је исто то, само се нешто мало разликују поступку сушења, не битно. Најважније:и гроник и гуанчале не постају гумени, као панчета, кад се прже. Зато иде у карбонаре.

Гроник плаћам 500 динара кило. Он је презрен код нас. Разбијамо се од њега, и син и ја.
razmisljam razmisljam 16:40 09.09.2019

Re: Drugačiji početak

floki
ovamo preko u bačkoj, sa prave strane tise, ja znam za ovakav recept za gronik


Аха. Барен па добро натрљан алевом паприком и белим луком.
Тако је и у Срему. Само ово Банаћани мимосвета.
razmisljam razmisljam 16:41 09.09.2019

Re: Drugačiji početak

milisav68
gronik

Grujnik.



Вид' сад овог!

nepopustljiv nepopustljiv 20:37 06.09.2019

M'da!

Retko bezvezan blog!
Al' dobro, šta da se radi!
predatortz predatortz 20:44 06.09.2019

Re: M'da!

nepopustljiv
Retko bezvezan blog!
Al' dobro, šta da se radi!


U pravu si, Čarli!

Svima je jasno kako će ono dvoje završiti u ljubavnom klinču, a oni raspalili o kuvanju, luku, sosevima...
predatortz predatortz 20:52 06.09.2019

N' umem da kuvam...

... al' lepo jedem!
mirelarado mirelarado 21:09 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

predatortz
... al' lepo jedem!


I to treba umeti. :)
predatortz predatortz 21:11 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

mirelarado
predatortz
... al' lepo jedem!


I to treba umeti. :)


Povuk'o na babu.
alselone alselone 21:16 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

Povuk'o na babu.


Je l to ona baba koja smatra partizane iz Srema iste sa ustašama?
predatortz predatortz 21:20 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

alselone
Povuk'o na babu.


Je l to ona baba koja smatra partizane iz Srema iste sa ustašama?


Ta.
Vidim da ti smeta, i mogu da te razumem.
No, oni su njoj bili ustaše. Jbga, kad te neko opljačka, kad ti ispred dece uzima, u tvom Kosmosu je on ustaša.

Nego, da ne seremo o tome ovde.
Domaćicu oba uvažavamo, a znajući njeno zanimanje, da ti pravo kažem, bojim se da me negde ne opizdi okastom šesnaesticom.
alselone alselone 21:21 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

Vidim da ti smeta, i mogu da te razumem.


Kakav si bloger, ne može se sa tobom lako ni posvađati.
zilikaka zilikaka 21:23 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

Je l to ona baba koja smatra partizane iz Srema iste sa ustašama?


Derane, samo te gledam...
zilikaka zilikaka 21:26 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

a znajući njeno zanimanje, da ti pravo kažem, bojim se da me negde ne opizdi okastom šesnaesticom.

Pih, šesnaestica! To koristim za stezanje naočara.
predatortz predatortz 21:29 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

Pih, šesnaestica! To koristim za stezanje naočara.


hoochie coochie man hoochie coochie man 21:33 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

Je l to ona baba koja smatra partizane


Tako bre čoveče, daj malo pravih tema.
Ubiste sa ovim receptima, pravo da vam kažem.
mirelarado mirelarado 21:39 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

hoochie coochie man
Je l to ona baba koja smatra partizane


Tako bre čoveče, daj malo pravih tema.
Ubiste sa ovim receptima, pravo da vam kažem.


Još malo pa ćete ti i Zili preći na rakije i kazane, čunkove...
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:50 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

Još malo pa ćete ti i Zili preći na rakije i kazane, čunkove...


:)

A baš gnjavimo, a? :)

Dobro, komentar dva, ali ovo ....
No dobro, povlačim se,i ja sam Maksi zamerao što ne preskače četničkopartizanske teme ako su mui dosadne, pa ću sad poslušati svoj savet i preskočiti ovu (ili je trpeti)
shone shone 21:51 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

Nego, da ne seremo o tome ovde.
Domaćicu oba uvažavamo, a znajući njeno zanimanje, da ti pravo kažem, bojim se da me negde ne opizdi okastom šesnaesticom.

No dobro, povlačim se,i ja sam Maksi zamerao što ne preskače četničkopartizanske teme


Imam rešeeeeeeenje zemo! U temi smo a opet naši.



zilikaka zilikaka 21:53 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

Tako bre čoveče, daj malo pravih tema.
Ubiste sa ovim receptima, pravo da vam kažem.

Dobro, evo ja da se otvorim. Kad sam ovo postavljala imala sam na unu jedan davno kuvani pasulj, omladinski.
Trebalo kod mene da se presade dve jelke, svaka imala po desetak godina i valjalo ih lepo opkopati i preneti, pa iskoristila odsustvo svojih da organizujem ORA (za neupućene, omladinsku radnu akciju)

Skupilo se jedno petnaest duša, pa kad sam shvatila da to treba nahraniti, krenemo da kopamo po špajzu i uputimo se da kuvamo sami čorbast pasulj.

Ne bi uo bilo ništa naročito da smo umeli da se organizujemo i imenujemo glavnog kuvara, nego ovako svako radio šta mu padne na pamet. Uđe u kujnu, procunja, pa uz mešanje doda šta mu padne na pamet. Posle nekog vremena, kad se dovoljno popilo, plivale su tu i bobice hamburga, al pasulj bio nebverovatan. Nikad bolji nisam jela.

Eto, tako sam se ja nadala da će i odvde biti, da ćemo zajedno osmisliti nešto novo i nesvakidašnje, al mi dugogodišnje iskustvo govorilo da nikad ne ispadne kako si zamislio.
Možda da se u hodu prestrojimo pa razmotrimo gibanica vs proja?
mirelarado mirelarado 21:55 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

hoochie coochie man
Još malo pa ćete ti i Zili preći na rakije i kazane, čunkove...


:)

A baš gnjavimo, a? :)

Dobro, komentar dva, ali ovo ....
No dobro, povlačim se,i ja sam Maksi zamerao što ne preskače četničkopartizanske teme ako su mui dosadne, pa ću sad poslušati svoj savet i preskočiti ovu (ili je trpeti)


Ne gnjavite uopšte, meni to s kazanima baš zanimljivo, iako rakiju ne volim.
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:56 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

kad se dovoljno popilo, ... Nikad bolji nisam jela.

Добитна комбинација.
predatortz predatortz 21:57 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

Možda da se u hodu prestrojimo pa razmotrimo gibanica vs proja?


Izvini Čiča, praštaj Kalabiću, ne zamerite Račiću i ostale časne vojvode, al' više volem proju i kiselo mleko od gibanice.
shone shone 22:01 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...


Zamalo da zaboravim sestre i braću u raseljenju.
Ima i za njih nešto što ubija nostalgiju.

zilikaka zilikaka 22:05 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

marco_de.manccini
kad se dovoljno popilo, ... Nikad bolji nisam jela.

Добитна комбинација.

Znači, ovde fali rakije!

E, Huči, ispekli kajsiju, prepekli i eno je ćući i ćeka šes nedelja, pa da vidimo na šta je izašla. Ako bude takmičarska, doturam, a ti smatraj da je rukavica bačena.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:09 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

E, Huči, ispekli kajsiju, prepekli i eno je ćući i ćeka šes nedelja, pa da vidimo na šta je izašla. Ako bude takmičarska, doturam, a ti smatraj da je rukavica bačena.


Pa sad...vi prečani hoćete belo, rakiju bez boje, onda ćuti i čekaj.
A kad bi u to ubacila malo sređene hrastovine sve bi bolje bilo, al ne bi bilo belo.
zilikaka zilikaka 23:02 06.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

Pa sad...vi prečani hoćete belo, rakiju bez boje, onda ćuti i čekaj.
A kad bi u to ubacila malo sređene hrastovine sve bi bolje bilo, al ne bi bilo belo.

Znaš ti kad se ovde načinje šunka, ona s tavana?
Dogodine, kad stigne paradajz.
Tako i s rakijom. Pije se lanjska.
nepopustljiv nepopustljiv 07:48 07.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

hoochie coochie man
E, Huči, ispekli kajsiju, prepekli i eno je ćući i ćeka šes nedelja, pa da vidimo na šta je izašla. Ako bude takmičarska, doturam, a ti smatraj da je rukavica bačena.


Pa sad...vi prečani hoćete belo, rakiju bez boje, onda ćuti i čekaj.
A kad bi u to ubacila malo sređene hrastovine sve bi bolje bilo, al ne bi bilo belo.

Pa da!
Rakija bez boje!?
Smešno!
Francuski (i ne samo francuski) konjaci / vinjaci obavezno odležavaju u hrastovoj buradi što (i) čini njihov kvalitet.
Nakon određenog broja godina, stara burad se izbacuju, a 'instaliraju' nova.
Kada čujem da neko rakiju stavlja u inoks sudove ... mislim, šta reći.
A ponekada su stari koristili i dudovu burad.
freehand freehand 08:00 07.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

A ponekada su stari koristili i dudovu burad.

I duduovo bure je bolje od hrastovog. Samo što više nema dudova.
A to da bure daje kvalitet je glupost.
gedza.73 gedza.73 10:41 07.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

Nakon određenog broja godina, stara burad se izbacuju, a 'instaliraju' nova.

samo što se namnožilo 'lajfkoučera' a pintori postali vrsta u izumiranju.
tušta i tma proroka kako se obogatiti za dan a dugu niko ne zna da napravi.
nepopustljiv nepopustljiv 11:32 07.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

freehand
A ponekada su stari koristili i dudovu burad.

I dsuduovo bure je bolje od hrastovog. Samo što više nema dudova.
A to da bure daje kvalitet je glupost.

Reci to Francuzima.
A možeš i ovima iz RUBINA ... https://www.rubin.rs/proizvodnja-buradi/
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:42 07.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

A ponekada su stari koristili i dudovu burad.

Da.
Stvar navike, prakse, kraja. Valjevski kraj je uglavnom preferirao dud, nekad i bagrem, hrast retko.
Dudovo bure daje dukat žutu boju, slično i bagrem a hrast tamniju.

E sad, boja, iako osobina koja se najpre uoči, ostavlja prvi utisak, na sam sastav, kvalitet rakije i ne utiče bog zna koliko (osim vizuelno)
A što se ostalih odlika tiče, ukus, miris, hrast je najpodesniji.
Naravno dobar hrast, pravilno pripremljen, i ispravno vođen postupak starenja rakije.

Svakako, za sve postoje prečice :)


A to da bure daje kvalitet je glupost


Sunce ti jebem!

Ako bi se ovo dokazalo silne pare i silan trud bi se uštedeo.
Izgiboše ljudi tražeći način kako da postignu efekat starenja rakije u buretu, makar približno, a da izbegnu sve komplikacije sa tim burićima, i još nisu našli idealan metod.
Treba im reći da je sve to glupost.

myredneckself myredneckself 13:32 07.09.2019

Re: N' umem da kuvam...


alselone

Je l to ona baba koja smatra partizane iz Srema iste sa ustašama?

predatortz
Nego, da ne seremo o tome ovde.




Miiiir vas dvojica, bar za vreme obeda...


freehand freehand 17:18 07.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

nepopustljiv
freehand
A ponekada su stari koristili i dudovu burad.

I dsuduovo bure je bolje od hrastovog. Samo što više nema dudova.
A to da bure daje kvalitet je glupost.

Reci to Francuzima.
A možeš i ovima iz RUBINA ... https://www.rubin.rs/proizvodnja-buradi/

Vidi, Čarli, ali samo za tvoje uši: u familiji imam osobu koja je dve decenije bila na jednom od najviših položaja u Rubinu. Ovo što čitaš na sajtu je marketing. Boja jke ono što godi oku. ali koliko su meni inženjeri i znalci objašnjavali - tehnološki i hemijski je prohrom čak i bolji od drvenog bureta.
Samo što ne izgleda ni tako lepo, ni tako toplo, ni tako staro niti budi sve te emocije kao ove poetske priče o relativno jednostavnom tehnološkom procesu.
Prođi kroz bilo koje selo u Srbiji - u svakom imaš bar petroicu koji prave najbolje rakije i imaju najbolju burad. i još po pedesetoricu koji dele drugo mesto.
I svi do jednog vlasnici su nekog tajnog recepta za te eliksire.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:41 07.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

Prođi kroz bilo koje selo u Srbiji - u svakom imaš bar petroicu koji prave najbolje rakije i imaju najbolju burad. i još po pedesetoricu koji dele drugo mesto.


Baš kao i ovde na blogu, stručnjaci na sve strane.
Al dobro, ovi ovde imaju.....u familiji osobu....
nepopustljiv nepopustljiv 16:06 08.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

freehand
nepopustljiv
freehand
A ponekada su stari koristili i dudovu burad.

I dsuduovo bure je bolje od hrastovog. Samo što više nema dudova.
A to da bure daje kvalitet je glupost.

Reci to Francuzima.
A možeš i ovima iz RUBINA ... https://www.rubin.rs/proizvodnja-buradi/

Vidi, Čarli, ali samo za tvoje uši: u familiji imam osobu koja je dve decenije bila na jednom od najviših položaja u Rubinu. Ovo što čitaš na sajtu je marketing. Boja jke ono što godi oku. ali koliko su meni inženjeri i znalci objašnjavali - tehnološki i hemijski je prohrom čak i bolji od drvenog bureta.
Samo što ne izgleda ni tako lepo, ni tako toplo, ni tako staro niti budi sve te emocije kao ove poetske priče o relativno jednostavnom tehnološkom procesu.
Prođi kroz bilo koje selo u Srbiji - u svakom imaš bar petroicu koji prave najbolje rakije i imaju najbolju burad. i još po pedesetoricu koji dele drugo mesto.
I svi do jednog vlasnici su nekog tajnog recepta za te eliksire.

Ma normalno!
Šta znaju i te budalčine Francuzi - teški glupsoni koji koriste hrastovu burad ... i to baš hrastovu.
Tvoj rođak je zakon.
Atomski mrav Atomski mrav 21:26 08.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

Izvini Čiča, praštaj Kalabiću, ne zamerite Račiću i ostale časne vojvode, al' više volem proju i kiselo mleko od gibanice.


Da se javim da mi Tasa ne bi dao neopravdani i da kazem svoj sud - gibanica ispred proje u svako doba dana i noci ali posto si spomenuo kiselo mleko - pogacice s cvarcima + kiselo mleko su in the league of their own.
mariopan mariopan 11:22 09.09.2019

Re: N' umem da kuvam...

Atomski mrav
Izvini Čiča, praštaj Kalabiću, ne zamerite Račiću i ostale časne vojvode, al' više volem proju i kiselo mleko od gibanice.


Da se javim da mi Tasa ne bi dao neopravdani i da kazem svoj sud - gibanica ispred proje u svako doba dana i noci ali posto si spomenuo kiselo mleko - pogacice s cvarcima + kiselo mleko su in the league of their own.

Podržavam
alselone alselone 21:15 06.09.2019

Rešili smo sir, rečili smo meso

moramo na pečurke da se bacimo.

Pa kaže - odemo na klopu moj sin, ćale i ja, i prvo jelo supa od vrganja. Uzećemo dve na nas trojicu, sve računajući da će dečak pojesti samo par zalogaja. Ali na svu sreću on pojede skoro ceo tanjir. Ćale za njih uzme par kašika i posle 3 sata se ospe od trbuha do bijela grla, davali mu Pressing koji smo poneli za decu.

Koja su vaša iskustva sa pečurkama?
zilikaka zilikaka 21:27 06.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

Koja su vaša iskustva sa pečurkama?

Evo, sad če Docs...
Goran Vučković Goran Vučković 21:31 06.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

Koja su vaša iskustva sa pečurkama?

Sad bi me krkar verovatno raketirao za ovo priznanje, ali jedna od najluđih pica koju sam probao (i posle pokušavao da ponovim kod kuće, dugo i neuspešno) je imala osim pršute (za kojom inače nisam lud na pici, da budem iskren) rastopljeni rikota sir i vrganje. Probao u Singapuru u nekoj piceriji, totalno sam bio sluđen, između ostalog zato što nisam očekivao ništa specijalno u piceriji tamo.
predatortz predatortz 21:32 06.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

zilikaka
Koja su vaša iskustva sa pečurkama?

Evo, sad če Docs...


Meni i dalje nije jasno kako on more bit' onoliki hajvan kad ne jede meso.
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:50 06.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

Meni i dalje nije jasno kako on more bit' onoliki hajvan kad ne jede meso.

Шта ту није јасно, ни хајвани не једу месо, а онолики хајвани су.

Да не причамо и о слоновима, још већим хајванима.
predatortz predatortz 21:53 06.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

marco_de.manccini
Meni i dalje nije jasno kako on more bit' onoliki hajvan kad ne jede meso.

Шта ту није јасно, ни хајвани не једу месо, а онолики хајвани су.

Да не причамо и о слоновима, још већим хајванима.


Sve to stoji.
Al' ljudski hajvan, insan što bi rekli, meni nekako ne ide bez mesišta.
milisav68 milisav68 22:04 06.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

predatortz
zilikaka
Koja su vaša iskustva sa pečurkama?

Evo, sad če Docs...


Meni i dalje nije jasno kako on more bit' onoliki hajvan kad ne jede meso.

Pa od pečuraka...

Sad ozbiljno, pečurke su šumsko meso, odnosno imaju visok nivo proteina.


G.Cross G.Cross 22:16 06.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

milisav68
predatortz
zilikaka
Koja su vaša iskustva sa pečurkama?

Evo, sad če Docs...


Meni i dalje nije jasno kako on more bit' onoliki hajvan kad ne jede meso.

Pa od pečuraka...

Sad ozbiljno, pečurke su šumsko meso, odnosno imaju visok nivo proteina.




E sad si ugasio kod Predatora zbog onog "Šumski"
predatortz predatortz 22:18 06.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

E sad si ugasio kod Predatora zbog onog " Šumski"


Zaveden pod "З"!
alselone alselone 22:19 06.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

Sad ozbiljno, pečurke su šumsko meso


Pa to. Šta je jedan običan partizan imao da jede u toku gerilske borbe osim pečuraka. Dočim četnik lepo svinju boc, još ako je iz Herceg Novog, pa je bio miran, ona može i hlapa na roštilju da okrene.
G.Cross G.Cross 22:30 06.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

alselone
Sad ozbiljno, pečurke su šumsko meso


Pa to. Šta je jedan običan partizan imao da jede u toku gerilske borbe osim pečuraka. Dočim četnik lepo svinju boc, još ako je iz Herceg Novog, pa je bio miran, ona može i hlapa na roštilju da okrene.




Isli partizani preko Igmana. Hladno bre u materinu i svi gladni. I nadju u snegu traktorski tocak i izvade nozeve. U to se pojavi drug Tito i blagim tonom kaze: " Drugovi, jedite felnu, gumu ostavite ranjenicima"
milisav68 milisav68 08:29 07.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

E sad si ugasio kod Predatora zbog onog "Šumski"

Ma nisam, a evo vidim i Preda se zbunio, mislim, kako neko ko je Šumadinac, može drugog da uvredi sa tim "Šumski".

Doduše, od tih silnih šuma ostale samo čačkalice, pošto su ovi revolucionari posekli skoro sve da povećaju poljoprivrednu proizvodnju, jer nisu znali drugačije, a njihovi ideološki potomci to nastavljaju po gradovima, jer šta će drveće po gradu.
als
Dočim četnik lepo svinju boc,

Jel znaš kako je nastao specijalitet jare/jagnje, pa čak i prase u blatu?

Za vreme Turaka, Hajduci nisu imali vremena da to peku satima, nego se iskopa rupa, založi velika vatra, pa se priguši/nabije, ubaci uređeno jare/jagnje, zatrpa zemljom, i sklone se odatle da ih ne nađu Turci zbog dima.

Dva dana posle se vrate, otkopaju, a tamo - specijalitet.
alselone alselone 09:14 07.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

Jel znaš kako je nastao specijalitet jare/jagnje, pa čak i prase u blatu?


Znam. Kao i sve teme univerzuma tako je i ova ranije obrađena na blogu sa sve adresama 2 ili 3 restorana na teoritoriji SFRJ koji i dalje prave to jelo.
docsumann docsumann 09:44 07.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

alselone
Sad ozbiljno, pečurke su šumsko meso


Pa to. Šta je jedan običan partizan imao da jede u toku gerilske borbe osim pečuraka. Dočim četnik lepo svinju boc, još ako je iz Herceg Novog, pa je bio miran, ona može i hlapa na roštilju da okrene.


jbt, tebe baš drži
alselone alselone 09:46 07.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

jbt, tebe baš drži


osetljiv sam na nepravdu, takav sam po celom telu.
docsumann docsumann 09:48 07.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

alselone
jbt, tebe baš drži


osetljiv sam na nepravdu, takav sam po celom telu.



koju?
alselone alselone 09:55 07.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

koju?


Neću da kvarim ovako dobar blog, možemo na hlapa da se prebacimo.

Jedeš ti to ili potpada pod "meso"?

Ja ga nisam jos uvek probao, ali pošto volim rakove rekao bih da tu nema greške.
cassiopeia cassiopeia 09:59 07.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

Šta je hlap?

P.S. lenja sam da googlam
docsumann docsumann 10:02 07.09.2019

Re: Rešili smo sir, rečili smo meso

cassiopeia
Šta je hlap?



franjevački ćevap

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana