Astronomija| Budućnost| Društvo| Planeta| Roditeljstvo

Kada AIs napadnu svetske vođe

Srđan Fuchs RSS / 24.09.2019. u 09:42

Ne mogu tačno da definišem šta mi smeta kod ove devojke - izveštačeno ponašanje, potreba da u svakoj prilici privlači pažnju i izaziva sažaljenje; kombinacija jada, ozlojeđenosti i samožaljenja; očito osmišljena čednost, ali čini mi se da je onaj koji je osmislio rolu ovog deteta vrhunski manipulativan tip.

21189323635d89c6d131312504714541_v4_big.png 

Emotivan govor tinejdžerke o kojem svi pričaju: "Kako se usuđujete? Ljudi umiru"

Ona je još samo devojčica, tinejdžerka, ali njene reči gađaju pravo u centar. Greta Tanberg, tinejdžerka i aktivistkinja za očuvanje životne sredine, održala govor je na samitu Ujedinjenih nacija o klimi u Njujorku.

 Tanberg je osudila svetske vođe rekavši im da su propustili da preduzmu snažne mere u borbi protiv klimatskih promena te ih je pitala "kako se usuđuju". Optužila ih je da su joj ukrali snove i detinjstvo.

"To je sve krivo. Ne bih ni trebalo da budem ovde, već u školi na drugoj strani okeana, ali svi vi dolazite nama mladima i u nama tražite nadu. Kako se usuđujete? Ukrali ste mi snove i moje detinjstvo ispraznim rečima", obratila im se vidno emotivna i potresena.

 "Ljudi pate, ljudi umiru"

Tanberg je naglasila kako bi o pitanju klimatskih promena trebalo da raspravljaju svi, pogotovo moćni svetski čelnici u debatama. Reč je o pitanju o kojem buduće generacije ne bi trebalo da razmišljaju samo kako da ga reše, već na tome zajedno da rade.

"Ljudi pate, ljudi umiru. Više od 30 godina nauka je kristalno jasna. Kako se usuđujete i dalje da dolazite ovde i da govorite da radite dovoljno?" pitala je ona.

Na početku svog govora rekla je da ne traži ni slavu ni bogatstvo. Pozvala je svetske moćnike da se potrude i učine nešto bolje od onog što trenutno rade.

"Oči svih budućih generacija uprte su u vas. A ako se odlučite da nas izneverite, kažem vam da vam to nikada nećemo oprostiti. Nećemo dopustiti da se izvučete iz ovoga. Ovde podvlačimo crtu. Svet se budi i promena stiže, voleli vi to ili ne", zaključila je 16-godišnja Šveđanka.

 

Ladno ima klinka neki vajb koji je mešavina Peščanika, Radija "Slobodna Evropa", Keri (iz "Carrie"), Mire Marković i Biki Srbki.  Nije mi nikada bila jasna globalna levica zašto, da bi se izborila protiv nekog problema u društvu, kao sredstva borbe koristi brejnvošing, umesto normalnog i razumnog pristupa problemima?

 

 Postspis: Dobro, dosta toga je rečeno o slučaju; poprilično su se i strasti zapalile (što i nije loše,  mrzi ili voli samo ne budi kao kuvana noga), raskrstile se neke stare ljubavi, stare hladnoće još više utonule u led; ostaje ipak neoborivo ono što sam rekao - na levljoj strani Levice vlada potpuna konfuzija [Babel, kažemo mi u Judeji, Вавилон, pometnja, nesigurnost]; i levlja strana leve i dešnja desne strane su mobilisane ogromnom ideološkom mržnjom jednih prema drugima. I sa jedne i sa druge strane tog ideološkog pruta kojeg dve kere drže čvrsto i ne puštaju, sve režeći jedno na drugo likova deformisanih od mržnje (ili elegantnije - lica deformisanih od cinične hladnoće i ledne ignorantnosti ili prosto neosvešćenom podređenošću vlastitoj ideologiji) gde - gle! - zaslepljenost sopstvenim idejama ne dopušta da sagledamo da je s druge strane pekićevskog besnila ipak ljudsko biće a ne besni pas. No, da napomenem još jednom - nije mi bila namera da napadam ličnost autistične devojčice, kada odraste uskoro verovatno će shvatiti da je njom manipulisano - posebno i stoga što sam ustanovio da se radi o ljudskom biću pogođenim višim stupnjem autizma; već onu dehumanizujuću silu koju, prilično odlučno tvrdim - bez postmodernističkog izbleđivanja stava do neprepoznatljivosti, nesigurnosti i bezličnosti; mislim da vidim da stoji iza devojčicinog akta. 

Da dodam još nešto (mrzi me da bauljam kroz 400 komentara, samo da bih naišao tamo na neka tamo polivanja a osetljiv sam k'o Greta na Trampa) - Žižek ovde: 

"Nama su potrebne autistične žene poput nje, jer njena je poruka prelijepa i, uprkos svemu, ispravna." 

 

https://www.6yka.com/novosti/slavoj-zizek-o-greti-thunberg-nama-su-potrebne-autisticne-zene-poput-nje-jer-njena-je-poruka-prelijepa-i-uprkos-svemu-ispravna

I sada, to je to, ako je rekao Žižek, tu je kraj svake polemike, ili ako je rekao tamo Kuk - koji, pritom, i sam otvoreno kaže da su u Gardijanu bili plaćeni od strane Korporacija i da jesu bile korporativne agende iza njihovog pisanja i da ih je bio zent da prestanu da pišu tako da ne ostanu bez 'leba a sada je ćale, valjda, došao do naknadne pameti - elem, sve je to "amin" pošto su rekli eminentni levičari. Ništa, brale, sam i u se i u svoje kljuse.

images?q=tbn%3AANd9GcRVHKXgBgui_2ffhZEx4IYD_oI2WK-vX9Mu8_0seEWWx0nYKPWi 

 



Komentari (508)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 19:37 27.09.2019

Re: pitanja

ima ovdje mnogo frljanja i pozivanja na nauku, pa i kod sama Grete, a šta stvarno nauka (sve) kaže?

Ono što je definitivno tačno, jeste da ima mnogo šuma.

Lično, najviše bih se oslonio na logiku, i na proverljive naučne činjenice.

Recimo, znamo da su postojali i izumrli dinosaurusi, bez "pomoći" homosapiensa.

Zašto - zato....
docsumann docsumann 19:43 27.09.2019

Re: pitanja

Recimo, znamo da su postojali i izumrli dinosaurusi, bez "pomoći" homosapiensa


dinosaurusi su gospodarili planetom stotinama miliona godina.
da nam je da dobacimo do po procenta te dugovječnosti, vjerujemo da bi to značilo da smo se izvukli iz sopstvenih govana.
tada ćemo već smiliti gdje i kako dalje.
maksa83 maksa83 19:45 27.09.2019

Re: pitanja

Recimo, znamo da su postojali i izumrli dinosaurusi, bez "pomoći" homosapiensa.

Zašto - zato....

Procena je da je izumrlo 99% svih vrsta koje su ikad postojale, a što se dinosaurusa tiče još uvek se veruje da se desio neki mass extinction event, tj. da ih je Nešto Zbrisalo, ne slažu se samo oko toga je l meteor ili pojačana vulkanska aktivnost.
gedza.73 gedza.73 19:46 27.09.2019

Re: pitanja

Recimo, znamo da su postojali i izumrli dinosaurusi, bez "pomoći" homosapiensa.

Uskršnja ostrva. Kažu da su pojeli, popili, isekli šta je imalo da se iseče i kad su došli 'vanzemaljci' našli su prilično jadne i mršave ostatke jednog naroda.


macak.tosa031 macak.tosa031 19:51 27.09.2019

Re: pitanja

maksa83
Recimo, znamo da su postojali i izumrli dinosaurusi, bez "pomoći" homosapiensa.

Zašto - zato....

Procena je da je izumrlo 99% svih vrsta koje su ikad postojale, a što se dinosaurusa tiče još uvek se veruje da se desio neki mass extinction event, tj. da ih je Nešto Zbrisalo, ne slažu se samo oko toga je l meteor ili pojačana vulkanska aktivnost.

Makar za to nije kriv Putin.
I Trump - pride.
docsumann docsumann 19:54 27.09.2019

Re: pitanja

maksa83
Recimo, znamo da su postojali i izumrli dinosaurusi, bez "pomoći" homosapiensa.

Zašto - zato....

Procena je da je izumrlo 99% svih vrsta koje su ikad postojale, a što se dinosaurusa tiče još uvek se veruje da se desio neki mass extinction event, tj. da ih je Nešto Zbrisalo, ne slažu se samo oko toga je l meteor ili pojačana vulkanska aktivnost.


kako geolozi tvrde, bilo je 5 velikih kataklizmi koje su drastično mjenjale sliku živog svijeta na planeti.
2 od toga su udari džinovskih meteora.
maksa83 maksa83 19:55 27.09.2019

Re: pitanja

Makar za to nije kriv Putin.
I Trump - pride.

Ti s' čarlivoje bog humora. Bog.
docsumann docsumann 19:57 27.09.2019

Re: pitanja

maksa83
Makar za to nije kriv Putin.
I Trump - pride.

Ti s' čarlivoje bog humora. Bog.


otac moderne misli
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:58 27.09.2019

Re: pitanja

volio bih da blogeri upućeniji u temu klimatskih promjena iznesu činjenice o stavu naučnog svijeta povodom te teme.


Iskreni vernik to pitanje ne postavlja, on veruje.
Ako se sumnja i javi on se protiv toga bori molitvama i postom.
docsumann docsumann 20:01 27.09.2019

Re: pitanja

hoochie coochie man
volio bih da blogeri upućeniji u temu klimatskih promjena iznesu činjenice o stavu naučnog svijeta povodom te teme.


Iskreni vernik to pitanje ne postavlja, on veruje.
Ako se sumnja i javi on se protiv toga bori molitvama i postom.


hmm, zaista neobične činjenice u vezi nučnog stava povodom klimatskih promjena.
predatortz predatortz 20:01 27.09.2019

Re: pitanja

ima ovdje mnogo frljanja i pozivanja na nauku, pa i kod sama Grete, a šta stvarno nauka (sve) kaže?


Koliko pratim, a priznajem da to nije mnogo, čini mi se da se i nauka na ovu temu još uvek frlja.
milisav68 milisav68 20:06 27.09.2019

Re: pitanja

maksa83
Procena je da je izumrlo 99% svih vrsta koje su ikad postojale, a što se dinosaurusa tiče još uvek se veruje da se desio neki mass extinction event, tj. da ih je Nešto Zbrisalo, ne slažu se samo oko toga je l meteor ili pojačana vulkanska aktivnost.

Ok (dinosaurusi su mi samo simbol tog nekog bivšeg vremena).

Svedoci smo da je klima počela brže da se menja (topi se led na polovima), nema ni meteora ni vulkana (bar u nekoj drastičnoj meri), a u jednačinu je ubačen čovek.

Meni tu nema logike, a opet bila priča (kada je ono poludeo vulkan na Grenlandu, pa nisu leteli avioni), da je taj isti vulkan izazavao Francusku revoluciju, jer zbog velike količine dima i pepela koji je išao ka Francuskoj, uništeno mnog hrane, pa je izbila velika glad i revolucija.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:10 27.09.2019

Re: pitanja

hmm, zaista neobične činjenice u vezi nučnog stava povodom klimatskih promjena.


Liči mi to na religiju, stvarno.
Posebno ovi "ziloti" kojima je sve jasno kao dan, koji ne sumnjaju, koji znaju da je ljudska aktivnost presudna, da je smak sveta na vidiku ako se ljudi ne promene, i da svako mora tome da se povinuje.
Klasična religija.
Da bi bilo dobro znati stvarno stanje, prave činjenice, bilo bi, ali kanda ih nema.

docsumann docsumann 20:12 27.09.2019

Re: pitanja

Da bi bilo dobro znati stvarno stanje, prave činjenice, bilo bi, ali kanda ih nema.


ako ih ti i ja ne znamo, ne znači da ne postoje.

zato sam i zamolio za pomoć informisanije blogere.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:35 27.09.2019

Re: pitanja

zato sam i zamolio za pomoć informisanije blogere.


Srki Pajić je, uveren sam, siguran da je informisan.
I Greta.
O toj religiji pričam.
docsumann docsumann 20:46 27.09.2019

Re: pitanja

hoochie coochie man
zato sam i zamolio za pomoć informisanije blogere.


Srki Pajić je, uveren sam, siguran da je informisan.
I Greta.
O toj religiji pričam.


ne primamo uvjerenja, već činjenice
maksa83 maksa83 20:49 27.09.2019

Re: pitanja

Svedoci smo da je klima počela brže da se menja (topi se led na polovima), nema ni meteora ni vulkana (bar u nekoj drastičnoj meri), a u jednačinu je ubačen čovek.

A pazi neka od tih odumiranja su se dešavala tokom 20 miliona godina, tj. svašta je moguče. Ovo što se dešava u poslednjih 50 fakat jeste dramatično i koncidira sa našim pojačanim prđenjem koječega u atmosferu. Opet, kauzalnost vs korelacija, itd. itd. Ako bih zbog nečeg bio skeptičan prema nauci (tj. njenim predviđanjima) to je zato što su se prilično ispromašivali u proceni kad će šta da se desi, ali na nesretnu stranu - stvari se tope a glečeri raspadaju brže nego što su predvideli.

mirelarado mirelarado 21:17 27.09.2019

Re: pitanja

Svedoci smo da je klima počela brže da se menja (topi se led na polovima), nema ni meteora ni vulkana (bar u nekoj drastičnoj meri), a u jednačinu je ubačen čovek.


Alpinisti ovih dana organizuju "bdenja" posvećena "pokojnim", otopljenim alpskim lednicima. Izvode i posmrtne marševe.



Marmolada, među najvećim lednicima u Dolomitima, počela je da se topi 2007. Danas su joj odsvirali rekvijem.





tetris tetris 21:33 27.09.2019

Re: pitanja

volio bih da blogeri upućeniji u temu klimatskih promjena iznesu činjenice o stavu naučnog svijeta povodom te teme.


Bez pretenzija da sebe stavim u grupu blogera koji su upućeniji u temu klimatskih promena, da probam da ti odgovorim na postavljeno pitanje.

da li postoji konsenzus naučnika o ljudskom uticaju na klimatske promjene?
ako ne postoji, koliki je to odnos snaga (95% - 5%, 70% - 30%...)?


Najčešće pominjani procenat uz naučni koncenzus o ljudskom uticaju na klimatske promene je 97%. Više studija koje su se bavile analizom radova iz te grane nauke zaključuju da su procenti koncenzusa iznad 90%. Ovi procenti se mahom vezuju za podržavaocime gorenavedenog stava (beleška na margini: ostatak do 100% ne znači striktno da zaključci tih studija opovrgavaju ljudski uticaj ili da se ne slažu sa tim stavom). Oponenti mišljenja da je ljudski uticaj dominantan faktor klimatskih promena navode jako širok spektar procenta naučnika koji, po njihovoim mišljenju, nisu postigli koncenzus. Procenti idu od 10 do 15% se ne slaže, pa do 1.6% podržava.
aureus aureus 22:50 27.09.2019

Re: pitanja

maksa83

Procena je da je izumrlo 99% svih vrsta koje su ikad postojale

Tako kažu. I onda dođe Žižek i baš taj argument (kao i onaj sa naftom) iskoristi da kaže da je priroda jedna velika katastrofa.

Možda i jeste katastrofa, no bar mi homo sapiensi koji živimo u umjerenim područjima sa 2000 sunčanih sati godišnje i 1000 mililitara kiše i prosječnom godišnjom temperaturom od 12 i po stepeni navikli smo se na strukturu te katastrofe. Dobro, navikli su se i Eskimi iako žive u hladnijim krajevima.
Uglavnom, šta sam htio reći...

E, da...I tako brojne vrste neprestano nestaju sa lica Zemlje. Čak možda u ovom momentu, dok pišemo, nestaje neka vrsta koju još nismo ni otkrili. A ove što smo otkrili razvrstali smo po stepenu ugroženosti, pa neke štitimo malo manje, neke malo više.
No dobro je pitanje zašto štitimo tih nekoliko stotina ili nekoliko hiljada vrsta kad su već do sada desetine miliona vrsta uzumrle?
Osim toga, imam utisak da štitimo samo vrste koje su nsđ simpatične: pande, leteće vjeverice...ne mogu da se sjetim da se neko založio za bilo koju posebnu vrstu komaraca niti za krompirivu zlaticu.
Uglavnom...
maksa83 maksa83 23:19 27.09.2019

Re: pitanja

I onda dođe Žižek

Ovo k'o početak nekog vica.

"Ulazi Žižek u raspravu i..."
aureus aureus 23:46 27.09.2019

Re: pitanja

maksa83
I onda dođe Žižek

Ovo k'o početak nekog vica.

"Ulazi Žižek u raspravu i..."

"We need to cut the balls of those in power".

docsumann docsumann 05:44 28.09.2019

Re: pitanja

tetris


hvala na odgovoru
macak.tosa031 macak.tosa031 07:37 28.09.2019

Re: pitanja

maksa83
Svedoci smo da je klima počela brže da se menja (topi se led na polovima), nema ni meteora ni vulkana (bar u nekoj drastičnoj meri), a u jednačinu je ubačen čovek.

A pazi neka od tih odumiranja su se dešavala tokom 20 miliona godina, tj. svašta je moguče. Ovo što se dešava u poslednjih 50 fakat jeste dramatično i koncidira sa našim pojačanim prđenjem koječega u atmosferu. Opet, kauzalnost vs korelacija, itd. itd. Ako bih zbog nečeg bio skeptičan prema nauci (tj. njenim predviđanjima) to je zato što su se prilično ispromašivali u proceni kad će šta da se desi, ali na nesretnu stranu - stvari se tope a glečeri raspadaju brže nego što su predvideli.


Ja sam odavno zaključio da je ljudska vrsta gamad - i najveće štetočine koje su ikada do sada hodale zemljom (osim nekoliko blogera sa mariopan na čelu).
Govoriti kako su ljudi jedina inteligentna bića je ordinarna glupost.
milisav68 milisav68 09:16 28.09.2019

Re: pitanja

da nam je da dobacimo do po procenta te dugovječnosti, vjerujemo da bi to značilo da smo se izvukli iz sopstvenih govana.

A što moramo baš mi da se izvučemo?



Eno Černobilj, posle samo 30 godina, vratile se divlje životinje.

...........................

Kolega Tetris je izneo podatke da naučna zajednica tvrdi u velikom procentu da je krivac čovek, ali se zaboravlja da su mediji filter, i da su u funkciji novca/zarade, pa je diskutabilno koliko je to tačno, odnosno koliko i kakve informacije stižu do nas.

Mi (ljudska vrsta) nabadamo šta se desilo sa dinosaurisima (pominju se neka ledena doba), a i dalje u toj jednačini nema homosapiensa.

................................

Penicilin, spasao mnoge živote, danas (zloupotrebom) je postao otrov koji izaziva neke druge bolesti (opet mediji informacije koje ne stižu do nas, ili vrlo malo).

..................................

Meni je pranje veša i dalje lakmus papir, ko god pere veše deterdžentom, nema pravo da priča o ekologiji.

To bi i malu Gretu pitao.
docsumann docsumann 09:29 28.09.2019

Re: pitanja

macak.tosa031
maksa83
Svedoci smo da je klima počela brže da se menja (topi se led na polovima), nema ni meteora ni vulkana (bar u nekoj drastičnoj meri), a u jednačinu je ubačen čovek.

A pazi neka od tih odumiranja su se dešavala tokom 20 miliona godina, tj. svašta je moguče. Ovo što se dešava u poslednjih 50 fakat jeste dramatično i koncidira sa našim pojačanim prđenjem koječega u atmosferu. Opet, kauzalnost vs korelacija, itd. itd. Ako bih zbog nečeg bio skeptičan prema nauci (tj. njenim predviđanjima) to je zato što su se prilično ispromašivali u proceni kad će šta da se desi, ali na nesretnu stranu - stvari se tope a glečeri raspadaju brže nego što su predvideli.


Ja sam odavno zaključio da je ljudska vrsta gamad - i najveće štetočine koje su ikada do sada hodale zemljom (osim nekoliko blogera sa mariopan na čelu).
Govoriti kako su ljudi jedina inteligentna bića je ordinarna glupost.


čovjek je prelazno biće od životinje ka bogu.

sad bi princi potegao Hararija na ovom mjestu

macak.tosa031 macak.tosa031 15:50 28.09.2019

Re: pitanja

docsumann

...
čovjek je prelazno biće od životinje ka bogu.

sad bi princi potegao Hararija na ovom mjestu


Princi je bio bloger štogod.
No, prosečni ne trpe boljost, pa ga oteralo.
Milan Novković Milan Novković 17:30 28.09.2019

Re: pitanja

tetris
volio bih da blogeri upućeniji u temu klimatskih promjena iznesu činjenice o stavu naučnog svijeta povodom te teme.


Bez pretenzija da sebe stavim u grupu blogera koji su upućeniji u temu klimatskih promena, da probam da ti odgovorim na postavljeno pitanje.

da li postoji konsenzus naučnika o ljudskom uticaju na klimatske promjene?
ako ne postoji, koliki je to odnos snaga (95% - 5%, 70% - 30%...)?


Najčešće pominjani procenat uz naučni koncenzus o ljudskom uticaju na klimatske promene je 97%. Više studija koje su se bavile analizom radova iz te grane nauke zaključuju da su procenti koncenzusa iznad 90%. Ovi procenti se mahom vezuju za podržavaocime gorenavedenog stava (beleška na margini: ostatak do 100% ne znači striktno da zaključci tih studija opovrgavaju ljudski uticaj ili da se ne slažu sa tim stavom). Oponenti mišljenja da je ljudski uticaj dominantan faktor klimatskih promena navode jako širok spektar procenta naučnika koji, po njihovoim mišljenju, nisu postigli koncenzus. Procenti idu od 10 do 15% se ne slaže, pa do 1.6% podržava.


docsumann
tetris


hvala na odgovoru

Pa zar i vas obADVojica, neverovatni ste, majke mi

Ovo nije odgovor, ovo je pokušaj plivanja na površini reke neznanja, ogled u politički-pseudokorektnom pisanju na teme o kojima se ništa ne zna.

Nači, ako imate 15 minuta, evo ...

The Imaginary Global Warming Consensus

... zar je ikome, IKOME, (osim ovom zlatoovoono, kako li mu bejaše nick) mojim ćerkama klinkama nije, potreban ovaj klip da bi se znalo, danas, kako se crpe muda-od-"MUDROSTI" iz statističke "analize" naučnih "radova" (potroših duple navodnike, jbt
Milan Novković Milan Novković 17:43 28.09.2019

Re: pitanja

Milan Novković
...IKOME...

Pade mi na pamet kako najglasniji, a to su isti oni što, u proseku, najmanje znaju, u većini uopšte neće odlgedati clip

Oko konsenzusova - topmost svetski climate naučnik je 93 godine Al Goru rekao da ne veruje u njegove teorije, i posle toga, 25 godina, dosmrti, više nikad od države US nije dobio grant za research (milijarde potrošene) ...

... a kako danas obeshrabruju skeptike, ... duga je lista metoda, al to je u 15 minuta gode, poslednja na spisku pretnja sudom.

Pa ti statističari po "naučnim" radovima.
Milan Novković Milan Novković 17:50 28.09.2019

Re: pitanja

Milan Novković
...

... a kako danas obeshrabruju skeptike, ... duga je lista metoda, al to je u 15 minuta gode, poslednja na spisku pretnja sudom.
...

Ili, kad mi je već "krenulo" komentarisanje, the "dama", jelte ...

...Sarah Margaret "Sally" Roffey Jewell (born February 21, 1956) is a British-American businessperson who served as the 51st United States Secretary of the Interior in the administration of President Barack Obama from 2013 to 2017 ...

... had spoken, tamo u nekom trenutku:

"I hope there are no climate change deniers in the department of interior" ...

... mislim, od obaminih team members jedion je Obama bio bizarniji i beskorisniji
docsumann docsumann 17:54 28.09.2019

Re: pitanja

Pa zar i vas obADVojica, neverovatni ste, majke mi


ne kapiram.

upitao sam za podatke koje nemam, a tetris je jedini na to odgovorio.
šta drugo no da mu se zahvalim.

naravno, stoji potpitanje - na osnovu čega dolazimo do tih procenata?


EDIT: hvala i tebi
docsumann docsumann 18:28 28.09.2019

Re: pitanja


više od samog iznošenja stavova svake strane, mene interesuje sučeljavanje tih stavova

Milan Novković Milan Novković 18:32 28.09.2019

Re: pitanja

docsumann
Pa zar i vas obADVojica, neverovatni ste, majke mi


ne kapiram.

upitao sam za podatke koje nemam, a tetris je jedini na to odgovorio.
šta drugo no da mu se zahvalim.

naravno, stoji potpitanje - na osnovu čega dolazimo do tih procenata?


EDIT: hvala i tebi

Hvala i tebi i Tetrisu

Ne treba zahvaljivanje ničim zameniti, samo dopuniti.

U ovom klipu se non-consensus ljudi dotiču kao 48% u US, ako uzmeš preširoh zamak, 65% ako se suziš na relevantnije stručnjake.

Ogromna većina relevantnih stručnjaka ne veruje u "odrednice" knosenzusa, on je manipulacija.

Ovom prilikom smišljena, što je jako porazno pošto mnogi geniji koji znaju bolje nisu dobili priliko da nastave s radom, da se čuju, ili ako su bili realni geniji u pokušaju onda nisu dobili priliku.

Koliko je to loše do katastrošalno za čovečanstvo još bolje pokazuje fizika, npr, gde se to desilo nenamerno, i možda ti je bliža srcu, pa u 30-40 godina isto tako, mnogi geniji, možda poneki Bor, Ajnštajn, ... nisu dobili priliku osim ako se nisu ušemili sa string-teoretičarima - nije za njih bilo mesta na univerzitetima, grantova, ...

... to, npr, spominje Lee Smolin u knjizi

The Trouble with Physics: The Rise of String Theory, the Fall of a Science, and What Comes Next

Ne kritikuje je kao takvu, nego kao "pokret" koji je pojeo sve pare i dobre prilike za još bolje ideje.

Svet nikad nije bio manipulativniji ni krvoločniji nego poslednje neko vreme, mislim na sve koji mi doživljavamo kao svoj, zapadni.

"Konsenzus" onih koje ja cenim, al nema toga na jednom mestu i nemam vremena da sad skupljam, se vrti oko 2-3% uticaja ljudske aktivnosti na klimu, beznačajno, i sve je teže podići ovaj procenat i da se trudimo pošto se Zemlja brani i priža sve veći otpor.

Kompleksni sistemi koji su evoluirali milionima godina nisu u nestabilnim ravnotežama, većina, ako su ogromni, osim ako ne možeš da im uništih ogromnost - ali ako Amazonu posečeš svo drveće to onda više nije Amazon.

Zemlju kako grejemo ona je i dalje Zemlja, čak i ako posečemo Amazon, i da je laka u run-away nepoželjnim reakcijama već bi još se to dešavalo, samo svako malu.

Ona je evoluirala da se bori uz pomoć negativnih povratnih spreaga, inače sad ni ne bi bila u ovom stanju u kome jeste, slupala bi je već neka "slučajna" godina, nekoliko godina ili hiljada godina i odvano bismo bili Venera 2.0.0.

To najbolji i pričaju, svako malo otkrivaju novi faktor koji je značajan a kog nisu bili svesni, i uvek iznova podsećaju kako su modeli loši.

A ovi sada - zaboravljaju da nekim državama trećeg sveta mnogi životi zavise od CO2 emission.

Sve su pliće te manipulacije nas zapadnjaka, na sreću, utoliko što se polako podiše srednji nivo svesti ostalih, ne toliko uvek o domain-znanju, nego spremnosti manipulatora na manipulaciju, mehanizme skretanja pažnje, plačkanja i porobljivanja drugih, itd.


milisav68 milisav68 18:35 28.09.2019

Re: pitanja

više od samog iznošenja stavova svake strane, mene interesuje sučeljavanje tih stavova

Nešto ovako.

apostata apostata 19:15 28.09.2019

Re: pitanja

Milan Novković Milan Novković 19:28 28.09.2019

Re: pitanja

docsumann

više od samog iznošenja stavova svake strane, mene interesuje sučeljavanje tih stavova


Ovde nemaš baš neko sučeljavanje - gomila amatera skeptika, i samo jedan (polu)profesionalac koji je nekad davno mislio da se hladimo, pa onda promenio stranu i postao još žešći manje naučnik a više popularizator suprotnog mišljenja ...

... i na kraju mu se jedan skoro pa izvinjava što je spomenuo kako, eto, nema još jednog naučnika sa druge strane naučnog spektra
aureus aureus 19:38 28.09.2019

Re: pitanja

NASA kaže da je od kraja XIX vijeka do danas globalna temperatura porasla za 0,9 stepeni Celzijusa. Ne djeluje mnogo ako se pogleda za sebe, međutim, ako znamo da je prosječna godišnja temperatura (svakog kutka na Zemlji)
14,7 stepeni, onda u stvari govorimo o rastu od 5 posto za tih vijek i nešto.
Što je još gore, oko 80 posto tog rasta otpada na poslednjih pedeset godina.

Pogledajmo sad šta se dešavalo kroz istoriju Zemlje zadnjih pola milijarde godina.



U vrijeme pomenutih dinosaurusa na Zemlji je bilo 5-6 stepeni toplije nego danas, a na mahove je bilo i više od 10-12. Mogu misliti koliki su tada bili troškovi za klimatizaciju.
Na grafiku, međutim, vidimo cik-cak pad temperature koji se odvija već 100 miliona godina, a zahvaljujući kojem smo još prije par miliona godina došli do današnje temperature. Međutim, temperatura varira - smjenjuju se hladni i topliji periodi čak i u okviru nešto sitnijih vremenskih koraka. Ako pogledamo na primjer poslednjih pola miliona godina, vidjećemo da je postojalo nekoliko hladnih perioda kad bi temperatura pala za 5-6 stepeni i posle nekog vremena se vraćala. Poslednji hladni period je trajao bezmalo 100 hiljada godina i završio se prije 10 hiljada godina.
U najhladnijim dijelovima tog perioda bilo je oko šest stepeni hladnije nego danas, ili oko pet kad se gleda sredina XIX vijeka.
Tih pet-šest stepeni je zapravo bilo sasvim dovoljno da ledeni pokrivač zauzme 24 miliona kvadratnih kilometara na kojim ga danas nema, da pod ledom bude Kanada, Ilinois, Minesota i mnoge druge države SAD, Skandinavija, dobar dio Njemačke, čak i neki dijelovi Francuske...nivo mora je bio 180 metara niži od današnjeg, što su ljudi iskoristili da se prošetaju u neke krajeve planete do kojih bi inače morali da plivaju. Sahara je posve drugačije izgledala.

E, taj hladni period se, kako rekosmo, prije desetak hiljada godina završio i mi, ljudi, doživjesmo procvat civilizacije.
Već deset hiljada godina imamo relativno stalnu globalnu temperaturu. Naravno, postoje godišnja i višegodišnja kolebanja, linija ide gore-dole, ali kad se pogleda svih 10 hiljada godina - trend je ravan.
I ovaj jedan stepen što smo zaradili u zadnjih vijek i po ne bi bio čudan, s obzirom na dosadašnje iskustvo (pogledati pikove na grafiku) da...

...da se taj rast nije desio ovako brzo.
NASA kaže desetak puta brže nego u prethodnim slučajevima.
I pod dva, da nema bojazni od njegovog nastavka.

Koliko sam shvatio borce za planetu i za klimu, oni bi presrećni bili da u narednih nekoliko desetina godina temperatura ne poraste za više od stepen i po.
A taj stepen i po će, ako posmatramo gornji grafik, dovesti do temperature kakvu na Zemlji nismo imali milionima godina. Dakle, ne kakvu Zemlja ne pamti uopšte (jer su dinosaurusi deverali i sa većom) već mi kao vrsta.
docsumann docsumann 19:57 28.09.2019

Re: pitanja

.. i na kraju mu se jedan skoro pa izvinjava što je spomenuo kako, eto, nema još jednog naučnika sa druge strane naučnog spektra


da možda negdje nije bilo i takvih debata?
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:18 28.09.2019

Re: pitanja

Ovde nemaš baš neko sučeljavanje - gomila amatera skeptika, i samo jedan (polu)profesionalac koji je nekad davno mislio da se hladimo, pa onda promenio stranu i postao još žešći manje naučnik a više popularizator suprotnog mišljenja ...


E, Milanče, pa i onaj ex profa sa MIT-a kojeg si više puta ovde navodio kao relevantan a skrajnut izvor skepse je upravo to radio, menjao strane, pogotovu kad su mu braća Koh, veliki i priznati ljubitelji zaštite prirode i pobornici eksploatacije alternativnih i obnovljivih izvora energije, plaćali da gostuje tamo na Cato "univerzitetu" i iznosi svoje kontroverzne mada nesumnjivo tačne teorije. Ali teško mi je i da poverujem u to da će mnoštvo drugih priznatih naučnika, koji su argumentovano kritikovali njegov rad svi biti u krivu, i na platnom spisku MSM i Klinton fondacije, ili samo biti korisni idioti.

A jeste realna prepreka to što i ja znam malo o toj oblasti (moj aktivizam sa Gretom je više dizajniran za to da nervira na blogu kolege koji "znaju" da je sav taj džez oko man-made klimatskih promena prevara, aranžirana od strane establišmenta, Hilari Klinton, Bajdena, i njini', nego za lažno samopromovisanje me u Znalca). Ne mislim na ovu manje ili više površnu obaveštenost sa kojom i ti ovde istupaš, nego na ozbiljno razumevanje tehnikalija koje iza tih naučnih studija stoje, da bi se pouzdano moglo proceniti ko je i koliko u pravu.

Ne tražim svađu, nemoj odma da popizdiš, nego samo kažem kako stvari izgledaju iz mog ugla, moguće da sam izmanipulisan, šta više, da vidiš šta mi radi ova 6-godišnja klinka, pravo čudo bi bilo da nisam.


Milan Novković Milan Novković 20:29 28.09.2019

Re: pitanja

docsumann
.. i na kraju mu se jedan skoro pa izvinjava što je spomenuo kako, eto, nema još jednog naučnika sa druge strane naučnog spektra


da možda negdje nije bilo i takvih debata?

Verovatno, iako ja ne znam za njih (nisam ja baš previše pročitao ili odgledao) MSM to nedozvoljavaju, tj ti ljudi i,maju ozbiljne probleme.

Ali ima dosta pojedinačnih članaka, intervjua sa takvima.

Npr, ti kad pratiš neki intervju po, mom mišljenju, meni najboljima koji kritikuju alarmizam oni su čak pa pomalo dosadni - svako malo skreću pažnju na nedostatke modela.

A teorija, poslednje min ledeno doba u halocenu (ovaj "moderni" perion poslednjih 10+ hiljada godina) pre 8200 godina je bilo zbog zagrevanja, jbg, kažu, zato što je otapanje leda pomerilo atlanske struje (naravno, jasno je da su ne samo humans kao štetočine, nego cela kopnena armada život, životinje i biljke, relativna mala maca za "transakcije" sa morem.

I tih 8200BC su do 8000BC doveli do najvećih temperatura u halocenu, interesantan primer burnije reakcije negativne povratne sprege Zemlje kako se ta hladna i neslana voda, donekle raslojena sa slanom vodom, na kraju lepo izmešala u okeanima.

I na kratke periode ćeš, najveovatnij, uvek imati to - što naglije izvučeš Zemlju iz ravnoteže to će se ona burnije u nju vratiti, kroz oscilovanje, višestruku, jedan "oscilaj", ili će se samo približiti ravnoteži prvo brzo, pa polako, u zavisnosi od sila, masa, momenata, ...

... još se sećam predmeta sa ETF-a, meni smešnog primera pošto sam studirao elektroniku, gde smo pisali diferencijalne jednačine kretanja kazaljke kod instrumenata za merenje.

Pa kad meriš 5V, npr, u zavisnosti od masa kazaljke, kalema, magneta unutra jbmlg više, bilo 1978. kazaljka ili "grune, zaoskiluje oko 5V i smiri se polako, samo jednom presisa i polako se vrati na 5V, ili krene naglo, uspori i polako stane na 5V.

Ali nemaš runaway jurnjavu ka 17 volti, and beyond, tako je instrument dizajniran.

Pa, tako je i Zemlja "dizajnirana" nekom svojoj evolucijom, stabilna je bar na kratak rok, tu i tamo koj ahiljadica godina, plus je kompleksna, ...

... što uopšte ne znači da se i ja ne plašim da je ne skenjamo, al to će prvo, i za nas i naše dece bar biti tako što ćemo pobiti životinjke i biljne vrste, poseći šume, zagaditi plastikama i hemijama raznim itd.
Milan Novković Milan Novković 20:47 28.09.2019

Re: pitanja

srdjan.pajic
Ovde nemaš baš neko sučeljavanje - gomila amatera skeptika, i samo jedan (polu)profesionalac koji je nekad davno mislio da se hladimo, pa onda promenio stranu i postao još žešći manje naučnik a više popularizator suprotnog mišljenja ...


E, Milanče, pa i onaj ex profa sa MIT-a kojeg si više puta ovde navodio kao relevantan a skrajnut izvor skepse je upravo to radio, menjao strane, pogotovu kad su mu braća Koh, veliki i priznati ljubitelji zaštite prirode i pobornici eksploatacije alternativnih i obnovljivih izvora energije, plaćali da gostuje tamo na Cato "univerzitetu" i iznosi svoje kontroverzne mada nesumnjivo tačne teorije. Ali teško mi je i da poverujem u to da će mnoštvo drugih priznatih naučnika, koji su argumentovano kritikovali njegov rad svi biti u krivu, i na platnom spisku MSM i Klinton fondacije, ili samo biti korisni idioti.

A jeste realna prepreka to što i ja znam malo o toj oblasti (moj aktivizam sa Gretom je više dizajniran za to da nervira na blogu kolege koji "znaju" da je sav taj džez oko man-made klimatskih promena prevara, aranžirana od strane establišmenta, Hilari Klinton, Bajdena, i njini', nego za lažno samopromovisanje me u Znalca). Ne mislim na ovu manje ili više površnu obaveštenost sa kojom i ti ovde istupaš, nego na ozbiljno razumevanje tehnikalija koje iza tih naučnih studija stoje, da bi se pouzdano moglo proceniti ko je i koliko u pravu.

Ne tražim svađu, nemoj odma da popizdiš, nego samo kažem kako stvari izgledaju iz mog ugla, moguće da sam izmanipulisan, šta više, da vidiš šta mi radi ova 6-godišnja klinka, pravo čudo bi bilo da nisam.



Neću, taman posla, nisam ja nikakav ljubitelj zagađivanja atmosfere, kažu da u Evropi godišnje oko 20,000 ljudi umire netrivijalno ranije nego što je "potrebno" kao skoro direktna posledica prljavog goriva za brodove, i već sam spomenuo, ne znam da li si primetio, 15 naj svetskih super-tankera izbacivaju u atmosferu sumpora ko svih 750 miliona kola u svetu.

Ja ovde burnije reagujem zbog manipulisanja devojčice, a i to što se suprotstavljenim naučnicima više ne daju tako lako mesta na univerzitetima i grantovi, zloupotrebljavanja teme (sad se stvarno kolju i oko US izbora 2020, i svi će oni uraditi sve što im treba, da bi dobili, lovu, ok, i glasove)

Jeste, i on je menjao mišljenja, ali u intervjuima kaže svako malo kako su modeli još šuplji, kaže ne znaju i to zvuči skoro dosadno koliko često ponavlja - ovi sad "sve" znaju - i kaže da kako nekad opovrgne kritiku drugih na svoje radove to mediji uopšte ne prenose, nego samo kažu da je "diskreditovan".

I kaže da je taj subtropical lensing rad, koji objašnjava jedno od negativnih sprega šzo Zemlja koristi modulišući oblačnost u subtropskim delovima pojasnio, oborio svaku kritiku.

Al kad ga NASA "diskredituje" to radi tako što uzme oblake u drugom pojasu, on pojasni, ali pojašnjenje više niko ne prenosi.

Dok, u Evropi je na ivici izumiranja preko 50% biljnih vrsta specifičnih za Evropu, nema toliko veze sa CO2, većini biljaka on prija, uopšte ...

... ili plastike, aj bar se tome polako okreće, sitna stravica - u oko 80% dece su micromicro beads nađeni u krvi, niko još nema ni pojma šta to znači,

I samo za tebe i Alsea, pošto radite prekovremeno na pravljenju dece, flu-vakcine naglo povećavaju porast pobačaja.

Mislim zna se štakako odavno, al neću da te sekiram, nego su sad odjednom i oni najratoborniji "iznenađeni".

Tašta bi već i preko ovih trebala da zna da matorima uglavnom ne pomaže (u stvari smrtnost raste kod matorih vakcinisanih, alo ovo još ne priznaju - al opet, neću da te sekiram
aureus aureus 21:03 28.09.2019

Re: pitanja

Ja ovde burnije reagujem zbog manipulisanja devojčice

Evo opet...
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:23 28.09.2019

Re: pitanja

Milan Novković
... a kako danas obeshrabruju skeptike, ... duga je lista metoda, al to je u 15 minuta gode, poslednja na spisku pretnja sudom.



Filip Verdie (Philippe Verdier) je bio se sef meteoroloske redakcije francuske drzavne televizije i kad je objavio knjigu o klimatskim istrazivanjima (Climat Investigation) u kojoj je prozvao politicare, naucnike, razne ekonomske lobiste, ONG aktiviste. Proglasen je klimoskeptikom i dobio otkaz.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:13 28.09.2019

Re: pitanja

Ma, ok je menjanje mišljenja, pogotovu u nauci, kad se dođe do novih saznjana, nego si ti prvi potegao to kao nešto što mi se učinilo kao negativno, u vezi sa ovim poluamaterom u gornjem intervjuu.

al opet, neću da te sekiram


Nemoj, i ovo do sada je dosta bilo. Ja baš krenuo da se vakcinišem u samiški, i sad sam prestravljen, em igla, em abortus. A, da, to žena treba da se sekira, ne ja
alselone alselone 22:16 28.09.2019

Re: pitanja

Ja baš krenuo da se vakcinišem u samiški,


I najbolji fazon na tu temu:

- Ova kampanja za vakcinaciju, baš je dala uspeha. Sretnem danas nekog momka u ulazu, sam se vakciniše.
Milan Novković Milan Novković 22:51 28.09.2019

Re: pitanja

srdjan.pajic
Ma, ok je menjanje mišljenja, pogotovu u nauci, kad se dođe do novih saznjana, nego si ti prvi potegao to kao nešto što mi se učinilo kao negativno, u vezi sa ovim poluamaterom u gornjem intervjuu.

al opet, neću da te sekiram


Nemoj, i ovo do sada je dosta bilo. Ja baš krenuo da se vakcinišem u samiški, i sad sam prestravljen, em igla, em abortus. A, da, to žena treba da se sekira, ne ja

Da, malo neoprezno ovo boldovano, zato što su njega neki profesionalci dokačili u dosta "materijala" i optužuju ga za svašta posle te promene, ... al ne znam dovoljno, a i, kao što rekoh, ja u stvari svoju mlađu ćerku dosta podržavam u tim nekim aktivnosti - sad se trenutno borimo za Amazon - a na ovu temu može sve, što se meni tiče, što drugima (third, underdeveloped world, ne podmeće nogu).

A devojčica, tj to mi je bila glavna tema i skrenuo sam, još uvek mislim to - dve ćerke, od troje dece, ćerke prve došle na ovas svet, to je moja priča - plus previše "bogatih" događaja oko nas - ovoj mlađoj se jedna od dve najbolje drugarice pokušala ubiti na faksu - super izgleda, dečaci je jure, jako pametna, niej sramežljiva - neka, ja bih rekao, sitna zbrka u odnosu sa majkom i popi tone tableta, nije je javila na poziv moje ćerke, ovoj nešto bilo sumnjivo tih dana, digne dreku i spase je tako što je pozvala tamo na faksu neku zajedničku drugaricu.

Jbg, iako ja smem da se kunem da smo mi kao klinci bili psihički zdravili i uz poneku roditeljsku fizičku silu, šta znam, pričala mi za ovu drugaricu - meni sve, da prostiš, psihičke sitnice, ko kad ti žena ne da da pojedeš pola tepsije krempita - neki je disturbance in the force kod ovih mlađih generacija, čemu čeprkanja, pogledaj koji je to gnev iz usta ove klinke.

Posle su joj organizovale drugarice skupljanje love za psihijatra, to sa majkom se, valjda, izgladilo, sve izgleda cool sada.

I iako sam se čudom čudio kako ta deca u parkovima po onim penjalkama ne lome vratove svako malo, i išao ispod mojih da ih fatam ako padnu, i niko se nikad nije povredio, sad, zbog godina, imam sve više ružnih priča gde neko omaši sitnicu - i ode dal život dal radost bar na nekoliko godina.

Dovoljno zdrava doza manipulacije od nas matoraca je, ajd ubeđivanje žene da nam da nešto više kalorijica, sat više u kafani, ... te fore, pa CV-jevi i Biznis Propozali gde ubeđujemo potencijalnog klijenta da smo najbolja stvar since the sliced bread, a postavljati klince u ovako gnevne uloge ... nemož da bude košer da ebe oca
macak.tosa031 macak.tosa031 05:40 29.09.2019

Re: pitanja

Milan Novković

...

I iako sam se čudom čudio kako ta deca u parkovima po onim penjalkama ne lome vratove svako malo, i išao ispod mojih da ih fatam ako padnu, i niko se nikad nije povredio, sad, zbog godina, imam sve više ružnih priča gde neko omaši sitnicu - i ode dal život dal radost bar na nekoliko godina.

Dovoljno zdrava doza manipulacije od nas matoraca je, ajd ubeđivanje žene da nam da nešto više kalorijica, sat više u kafani, ... te fore, pa CV-jevi i Biznis Propozali gde ubeđujemo potencijalnog klijenta da smo najbolja stvar since the sliced bread, a postavljati klince u ovako gnevne uloge ... nemož da bude košer da ebe oca

Da Milane.
O tome bi trebalo da je blog - a ne o sviranju kurcu sa klimom.
Zamisli kolika su to đubrad kada im ni zloupotreba dece u njihovoj alavosti za moći nije strana (napisah zloupotreba, kao da nije dovoljno upotreba dece - jer to ni ne može biti drugo do zloupotreba).
I ljudi manje pričaju o tome, - što jeste osnovni problem - nego pričaju o 'klimatskim promenama'. A, rekao bi čovek, pametni ljudi.
Eeee, zato je lako da kalakurcija, gamad i đubrad vode glavnu reč - svuda u svetu.
tasadebeli tasadebeli 08:09 29.09.2019

Re: pitanja

Milan Novković


ubeđivanje žene da nam da... sat više u kafani



Па зар предбрачни уговори не постоје баш због тога?


Ja ovde burnije reagujem zbog manipulisanja devojčice,

postavljati klince u ovako gnevne uloge ... nemož da bude košer da ebe oca
















Мучено дете. Ни криво ни дужно.
tasadebeli tasadebeli 08:12 29.09.2019

Re: pitanja



macak.tosa031



Da Milane.
O tome bi trebalo da je blog - a ne o sviranju kurcu sa klimom.
Zamisli kolika su to đubrad kada im ni zloupotreba dece u njihovoj alavosti za moći nije strana (napisah zloupotreba, kao da nije dovoljno upotreba dece - jer to ni ne može biti drugo do zloupotreba).
I ljudi manje pričaju o tome, - što jeste osnovni problem - nego pričaju o 'klimatskim promenama'. A, rekao bi čovek, pametni ljudi.
Eeee, zato je lako da kalakurcija, gamad i đubrad vode glavnu reč - svuda u svetu.



Па то знамо одавно. Него, увек ме изненади број оних/нас, обичних смртника, који спремно стану на страну те ђубради, зар не?




docsumann docsumann 08:43 29.09.2019

Re: pitanja

Мучено дете. Ни криво ни дужно.


predramljivanje


ne bih stavio ruku na panj kladivši se na to, ali mi se čini da je u svemu ovome ona dobrovoljno i dragovoljno.

štaviše, mislim da joj cijela ta ufuranost u aktivizam daje posebnu životnu enrgiju (bez obzira da li je sve što zastupa zaista baš tako kako navodi)


EDIT: e sad, ako se neki šljam okoristio njenim iskrenim angažovanjem, to ide njemu na dušu.
njoj svaka čast.
tasadebeli tasadebeli 08:52 29.09.2019

Re: pitanja

docsumann

predramljivanje


ne bih stavio ruku na panj kladivši se na to, ali mi se čini da je u svemu ovome ona dobrovoljno i dragovoljno.

štaviše, mislim da joj cijela ta ufuranost u aktivizam daje posebnu životnu enrgiju (bez obzira da li je sve što zastupa zaista baš tako kako navodi)




Можда си у праву. Мислим да нећемо никада ни сазнати јеси ли или ниси у праву.


EDIT: e sad, ako se neki šljam okoristio njenim iskrenim angažovanjem, to ide njemu na dušu.



О томе је овде реч.
alselone alselone 09:04 29.09.2019

Re: pitanja

predramljivanje

Kakav izbor termina.
Setio me na moju ženu kada je procenjivala temperaturu mleka za našu prvu bebu. Sve je moralo biti u delu stepena celziju tačne tepmerature, pa smo tako imali:

1. taman - ekstreno teško postići
2. toplo - ovo je bilo redovno stanje
3. vrelo

ali i novi termin

4. prevrelo

Ali dobro, trećoj bebi dajemo česmušu, tako to ide.

Uglavnom, šta sam hteo reći. Da, dramljenje veliko je ovde na delu, pošto se nema šta drugo zameriti. Niti je ona dete, niti joj je neko ukrao detinjstvo. Mlada devojka se bori za stvari koje voli. To je super.
tasadebeli tasadebeli 09:16 29.09.2019

Re: pitanja

alselone

Uglavnom, šta sam hteo reći. Da, dramljenje veliko je ovde na delu, pošto se nema šta drugo zameriti. Niti je ona dete, niti joj je neko ukrao detinjstvo. Mlada devojka se bori za stvari koje voli. To je super.



Можда си и ти у праву.

Само мислим да ни то такође нећемо никада сазнати јеси ли у праву или ниси.

Рекох већ, ствар је у


EDIT: e sad, ako se neki šljam okoristio njenim iskrenim angažovanjem, to ide njemu na dušu.



Не драми се због Грете него због тог шљама.

Кад одатле то погледам, мислим да треба драмити због тог шљама.
docsumann docsumann 09:52 29.09.2019

Re: pitanja

apostata


od švecke heJvi muzike, najviše obožavam njihovu D-beat* hc scenu.
ilustracija sa omota savršeno naleže na temu bloga...





* - taj podžanr je nastao pod uticajem bubnjarista kultnog hardcore benda Discharge
milisav68 milisav68 09:59 29.09.2019

Re: pitanja

Da, dramljenje veliko je ovde na delu, pošto se nema šta drugo zameriti.

Da bi se nešto zamerilo, mora prvo da dođe u fokus.

alselone alselone 10:06 29.09.2019

Re: pitanja

Da bi se nešto zamerilo, mora prvo da dođe u fokus.


Šta ovo znači?

Не драми се због Грете него због тог шљама.

Кад одатле то погледам, мислим да треба драмити због тог шљама.

Drami, drami, baš zbog nje, te je dete, te su joj uzeli detinjstvo. A što se tiče šljama, na isti način možemo kritikovati bilo koga ko se eksponira, jer uvek možemo reći da iza njega stoji neko za kog još uvek ne znamo ko je ali smo sigurni da je loš. Misim, ni meni se mnoge stvari tu ne sviđaju, da me ne shvatiš pogrešno, ali sam preskočio kritiku jer mislim da nije u redu.
docsumann docsumann 10:22 29.09.2019

Re: pitanja

Drami, drami, baš zbog nje, te je dete, te su joj uzeli detinjstvo.


izmanipulisana
brejnvošovana
zloupotrebljena
...
što je još i laća kad vidiš kako je odreDŽeni krugovi predstavljaju na netu
Milan Novković Milan Novković 10:40 29.09.2019

Re: pitanja

docsumann
Drami, drami, baš zbog nje, te je dete, te su joj uzeli detinjstvo.


izmanipulisana
brejnvošovana
zloupotrebljena
...
što je još i laća kad vidiš kako je odreDŽeni krugovi predstavljaju na netu

U ovoj listi su meni prvi i treći atribut u redu, treći skoro sigurno, za prvi teško reći koliko, a ovaj u sredini je nedobronamerno frljanje, ne možemo znati.

Raznih ima, ja ne zastajem da ih ispratim, ali od čudnih obrazaca u prirodi loše+loše mi je jutros privuklo pažnju kad su ovom srednjim atributu neki prilepili "srećna kao utrenirana foka", zato što ga približavaju prvom atributu.

Meni se sad ne ulazi u neke "teške" psihologije (amaterske, naravno) pošto imam utisak da veliki broj ljudi kojima je zloupotreba ove devojčice lažan argument ne razume baš najbolje zašto je profa u 50tim u krevetu sa učenicom od 12 godina, koja se zaljubila u njega, kriminalno delo.

Pa mi zvuči i pomalo nefer da, na primer, osuđujem odrasle žene koje su insinktivno reagovale, posle života sa buljucima muških šovinista oko sebe, u neravnopravnom okruženju, i u ovome sada zaboravljaju dinamiku odnosa lukavih i prefriganih odraslih i još ne sasvim intelektualno i emotivno formiranog deteta, nego vide pravo žene da bude slobodna i ravnopravna.
milisav68 milisav68 10:42 29.09.2019

Re: pitanja

Šta ovo znači?

Otkud ona u fokusu?

Kome je još (uslovno rečeno anonimnom) data tolika pažnja, pa još i govornica UN?

I sad se kao šatro razvila rasprava kod nas (a i u svetu) - za i protiv.

Sam kažeš da ti se tu mnogo toga ne sviđa.
docsumann docsumann 11:30 29.09.2019

Re: pitanja


tetris tetris 11:45 29.09.2019

Re: pitanja

Hvala i tebi i Tetrisu


Hvala i tebi.

Ovo nije odgovor, ovo je pokušaj plivanja na površini reke neznanja, ogled u politički-pseudokorektnom pisanju na teme o kojima se ništa ne zna.


Pogotovo na ovome. Odlično pristaje, u celosti ili parcijalno, svakom tvom postu ovde (možda malo manje kad pričaš o voltaži).
aureus aureus 13:53 29.09.2019

Re: pitanja

docsumann


ne bih stavio ruku na panj kladivši se na to, ali mi se čini da je u svemu ovome ona dobrovoljno i dragovoljno.

štaviše, mislim da joj cijela ta ufuranost u aktivizam daje posebnu životnu enrgiju (bez obzira da li je sve što zastupa zaista baš tako kako navodi)


EDIT: e sad, ako se neki šljam okoristio njenim iskrenim angažovanjem, to ide njemu na dušu.
njoj svaka čast.

Greta je prošle godine u avgustu ili septembru odsustvovala iz škole. Gdje je bila?
Sjedila je naslonjena na zid u blizini švedskog parlamenta i imala papir na kojem je bilo napisano "školski štrajk za klimu".
Tu svoju aktivnost je počela da ponavlja u određeni dan svake sedmice a isto su počeli da rade mnogi drugi učenici. Zatim je to odsustvovanje iz škole da bi se skrenula pažnja na klimatske teme i ekologiju brzo postalo međunarodna pojava. Ta akcija, taj pokret postao je toliko masovan, a usput tako neobičan, da je Greta već posle samo nekoliko sedmica počela da drži govore, gostuje u emisijama a počeli su da je primaju i razni političari. Ona se već krajem prošle godine srela sa mnogim bitnim facama a to se nastavilo i ove godine, kao što se nastavio i raširio taj, recimo to tako, njen pokret "školski štrajk za klimu". Bila je i govorila u institucijama Evropske unije, srela se sa papom, generalnim sekretarom Ujedinjenih nacija, njene tvitove retvituju i komentarišu ljudi na pozicijama, a svakog petka po par miliona djece, omladine i odraslih okuplja se u preko 100 zemalja svijeta na način koji je Greta pokrenula.

I onda se neko pita zašto ona govori u Ujedinjenim nacijama a ne neki Paja Patak.
Zato što je to najprirodnija stvar u ovom trenutku.
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:39 29.09.2019

Re: pitanja

docsumann
Мучено дете. Ни криво ни дужно.


predramljivanje


ne bih stavio ruku na panj kladivši se na to, ali mi se čini da je u svemu ovome ona dobrovoljno i dragovoljno.

štaviše, mislim da joj cijela ta ufuranost u aktivizam daje posebnu životnu enrgiju (bez obzira da li je sve što zastupa zaista baš tako kako navodi)


EDIT: e sad, ako se neki šljam okoristio njenim iskrenim angažovanjem, to ide njemu na dušu.
njoj svaka čast.


U ratu, kad je postavljen mitraljez na bolnicu i isti se koristi bolnica postaje legitimni cilj. Oni koji su Gretu, sa svim njenim problemima, postavili pred kamere i publiku su na to trebali racunati i ako im je stalo do nje, nisu to trebali uraditi.
Ovdje se moze malo vise procitati o pocetku projekta: https://reporterre.net/Le-capitalisme-vert-utilise-Greta-Thunberg
Kad se znaju osobine osoba koji imaju Aspergerov sindrom onda se moze vidjeti da je Greta idealna osoba za takav projekt.

"Lorna Wing opisala je osnovna klinička obilježja Aspergerovog sindroma:

nedostatak empatije

naivna, neodgovarajuća, jednostrana interakcija

nepostojanje sposobnosti ili smanjena sposobnost sklapanja prijateljstva

pedantan, repetitivni govor

slaba neverbalna komunikacija

intenzivna zaokupljenost određenim temama

nespretni i loše koordinirani pokreti i neobičan tjelesni stav"
Ovo je izvod jednog vecernjakovog clanka. Kompletan clanak: http://ordinacija.vecernji.hr/budi-sretan/sretno-dijete/aspergerov-sindrom-prepoznajte-ga-na-vrijeme/
docsumann docsumann 15:12 29.09.2019

Re: pitanja

U ratu, kad je postavljen mitraljez na bolnicu i isti se koristi bolnica postaje legitimni cilj. Oni koji su Gretu, sa svim njenim problemima, postavili pred kamere i publiku su na to trebali racunati i ako im je stalo do nje, nisu to trebali uraditi.


kad kažeš oni, misliš na franjevce?
aureus aureus 15:24 29.09.2019

Re: pitanja

docsumann

kad kažeš oni, misliš na franjevce?

Na katolike generalno.

Napisah već gore, Greta se već srela sa mnoštvom poznatih i uticajnih ljudi.
Evo šta su mediji prenijeli kako je izgledao razgovor između nje i pape.


The Pope has made it clear that he strongly supports action to curb climate change.

"Thank you for standing up for the climate and speaking the truth. It means a lot," Thunberg told him.

"God bless you, continue to work, continue. Go along, go ahead," he responded.

Eto ko je instruirao dijete da radi to što radi i ko joj dao vjetar u leđa.
Možda ih ima još, ali papa je svakako jedan od osumnjičenih.

kamilo_emericki kamilo_emericki 16:06 29.09.2019

Re: pitanja

docsumann


kad kažeš oni, misliš na franjevce?


Duse ti, st ti je dalo ideju da me to pitas?

Na adresi koju sam predlozio su imena i profesionalne orijentacije ljudi koji su poceli projekt Greta. Njihove muzicke, seksualne, vjerske i ostale licne orijentacije me ne zanimaju.
U clanku je link prema blogu na kojem je svedski novinar Andreas Henriksson jos preciznije opisao pocetke i aktere.


tasadebeli tasadebeli 22:26 29.09.2019

Re: pitanja

docsumann
U ratu, kad je postavljen mitraljez na bolnicu i isti se koristi bolnica postaje legitimni cilj. Oni koji su Gretu, sa svim njenim problemima, postavili pred kamere i publiku su na to trebali racunati i ako im je stalo do nje, nisu to trebali uraditi.


kad kažeš oni, misliš na franjevce?




Какве везе има југославенско шпортско друштво партизан и све њихове навијачке фракције са малом Гретом?

Надам се да нису и они умешани?

Мада ме ни то од њих не би зачудило...
Goran Vučković Goran Vučković 09:54 30.09.2019

Re: pitanja

Možda ih ima još, ali papa je svakako jedan od osumnjičenih.

Ok, fale masoni, kominterna, trilaterala i ko beše ono još...
aureus aureus 10:35 30.09.2019

Re: pitanja

Goran Vučković
Možda ih ima još, ali papa je svakako jedan od osumnjičenih.

Ok, fale masoni, kominterna, trilaterala i ko beše ono još...

Fale oni najpokvareniji...naučnici.
U intervjuu za Democracy Now Greta je, pritisnuta novinarskim pitanjima, morala da prizna da, kad sastavlja svoje govore, ponekad kontaktira naučnike da bi bila sigurna oko informacija, podataka, formulacija koje koristi, i oni joj vrlo brzo odgovore porukama i mejlovima.
Jasno je da tu postoji prostor za manipulaciju. (Evo da pomognem malo onima koji za manipulaciju optužuju a ne dokazuju.)
alselone alselone 22:51 28.09.2019

Ako vam je sve ovo bilo slabo

docsumann docsumann 07:21 29.09.2019

Re: Ako vam je sve ovo bilo slabo


u svakom slučaju, ovaj blog mi je pomogao da malo bolje upoznam kako stoje stvari oko borbe protiv klimatskih promjena, koja su viđenja, argumenti...

u buduće ću pratiti s više razumjevanja.


hvala vladi i resornom ministartstvu
docsumann docsumann 07:23 29.09.2019

Re: Ako vam je sve ovo bilo slabo

alselone


jbt, koja scena, kao kad stroga učiteljica preslišava đaka, koji mulja s odgovorima...

nije loše dovesti moćne političare u tu poziciju
alselone alselone 07:25 29.09.2019

Re: Ako vam je sve ovo bilo slabo

nije loše dovesti moćne političare u tu poziciju


Oh, sumnjam da je to slučajno. Ovaj nasledni monarh Trudou je najveći pozer od svih pozera političara, ikad.
docsumann docsumann 07:34 29.09.2019

Re: Ako vam je sve ovo bilo slabo

alselone
nije loše dovesti moćne političare u tu poziciju


Oh, sumnjam da je to slučajno. Ovaj nasledni monarh Trudou je najveći pozer od svih pozera političara, ikad.



što manje znam, to sam veći optimista
macak.tosa031 macak.tosa031 07:37 29.09.2019

Re: Ako vam je sve ovo bilo slabo

docsumann

u svakom slučaju, ovaj blog mi je pomogao da malo bolje upoznam kako stoje stvari oko borbe protiv klimatskih promjena, koja su viđenja, argumenti...

u buduće ću pratiti s više razumjevanja.


hvala vladi i resornom ministartstvu

Ma, to je sve sviranje kurcu.
docsumann docsumann 07:38 29.09.2019

Re: Ako vam je sve ovo bilo slabo

macak.tosa031
docsumann

u svakom slučaju, ovaj blog mi je pomogao da malo bolje upoznam kako stoje stvari oko borbe protiv klimatskih promjena, koja su viđenja, argumenti...

u buduće ću pratiti s više razumjevanja.


hvala vladi i resornom ministartstvu

Ma, to je sve sviranje kurcu.


pjesma nas je održala
aureus aureus 07:51 29.09.2019

Re: Ako vam je sve ovo bilo slabo

docsumann
macak.tosa031

Ma, to je sve sviranje kurcu.

pjesma nas je održala

U ovom smislu - svirka nas je održala.
docsumann docsumann 08:40 29.09.2019

Re: Ako vam je sve ovo bilo slabo

aureus
docsumann
macak.tosa031

Ma, to je sve sviranje kurcu.

pjesma nas je održala

U ovom smislu - svirka nas je održala.


pretpostavljam da svirač svira pjesmu. svirka je sredstvo, pjesma je bit.
mism ne bit kao tuc-tuc, već kao suštastvo


jedan dobar tuc-tuc-tap

aureus aureus 09:19 29.09.2019

Re: Ako vam je sve ovo bilo slabo

docsumann
aureus
docsumann
macak.tosa031

Ma, to je sve sviranje kurcu.

pjesma nas je održala

U ovom smislu - svirka nas je održala.


pretpostavljam da svirač sviraj pjesmu. svirka je sredstvo, pjesma je bit.
mism ne bit kao tuc-tuc, već kao suštastvo


jedan dobar tuc-tuc-tap



Imaš i ovu verziju tuc-tuca.

Sena M: Tuc-tuc-tuc-tuc-tuc-tuc...
I wanna tuc-tuc, kaže čovjek.


gedza.73 gedza.73 10:06 29.09.2019

Re: Ako vam je sve ovo bilo slabo

Imaš i ovu verziju tuc-tuca.



(valjali smo se od smeha kad smo je prvi put čuli)

bile nam neke žurke u komšiluku (jedna je bila ozbiljna tuča u kafiću pored na kraju utakmice Alžir - Senegal... čuješ flaše, udarce, guranje stolova... al' sve bez glasa da ne upadne policija).

lokalci su imali baš 'slab' izbor muzike (Lajonel Riči, uz karaoke, i nije baš najsrećniji način da se proslavi rođendan bogataša sudeći po voznom parku), crnci proslavljali položen vozački (žena mu vozila kad je morala i bez dozvole) uz opasan ritam (vuče na folk) a Indijci napravili roštilj (otišla mu žena i deca kući u posetu).

Isto simpatična muzikica uz jednog lika koji se izgleda malo više nacvrcao pa je ostao sam da kraja da podvriskuje (kolege ga izdale) na kraju strofe ili referena sa 'iiiiijjjI'


docsumann docsumann 10:09 29.09.2019

Re: Ako vam je sve ovo bilo slabo

Imaš i ovu verziju tuc-tuca.

Sena M: Tuc-tuc-tuc-tuc-tuc-tuc...
I wanna tuc-tuc, kaže čovjek.


đe si ove iskop'o, lopata ti se zalomila
Milan Novković Milan Novković 10:49 29.09.2019

Re: Ako vam je sve ovo bilo slabo

alselone

Interesantna je simbolika u ovome, ti si dosta mlad i možda ne znaš - njegova majka je bila "devojka za sve" Stonsima, samo kao takva nije ni za kakvu osudu, svi smo slobodni, nego ih je i njegov otac napustio zbog obrazaca njenog ponašanja, čitao jednom, al možda je samo spletkarenje, nego ne vidim opasnost u sad spletkarenju, on je bez sumnje "dečko za sve", US potrčko i ne samo zato što je to normalno, s obzirom na odnose snaga i komšiluk, nego je i takav karakter, dečko za sve u svakom smislu, teško da ima i moralnih granica, ...

... i sad nastavljaju sa zloupotrebom razvlačeći ovu devojčicu kao devojčicu za sve, političarima i manipulatorima - rekao sam često na blogu davno, pa onda prestao, moj base-line sentiment prema vrhunskim političarima - prezirem ih sve, mogao bih da kažem (skoro) sve, ali i ne moram

Iznad base-line stava ide mi neko tranzijentno komešanje, tipa ajd ko je bolji sad da pogasi ratove i razaranja po svetu, taj mi je prvi, al sve je to par godina ovde, par godina onde ... a bratija, u proseku, sve gora.
aureus aureus 13:16 29.09.2019

Re: Ako vam je sve ovo bilo slabo

docsumann
Imaš i ovu verziju tuc-tuca.

Sena M: Tuc-tuc-tuc-tuc-tuc-tuc...
I wanna tuc-tuc, kaže čovjek.


đe si ove iskop'o, lopata ti se zalomila



Molim da me lopata zaobiđe!
Iskop'o sam pjesmu bez lopate, prosto sam se sjetio.
looping looping 06:19 30.09.2019

1

bocvena bocvena 15:14 30.09.2019

Re: 1

čekaj, da li sam ja sad dobro razumela - ne treba da slušamo većinu naučnika već manjinu, jer bilo bi ih više al' ne dobijaju grantove i u medijskom su mraku? klimatske promene i nisu neke i nisu ljudsкi indukovane i svi nas bzvz plašU da bi šta? zaradili neke pare i zagorčali živote poštenim kapitalistima? to niste baš dobro objasnili, šta ti jahači klimatske apokalipse hoće, pa je time gretin greh veći od hitlerovog? detinjstvo traje do kraja srednje škole i deca tada ništa i ne znaju, a i lako se njima manipuliše. mi znamo, pa kad im prenosimo naše vjeruju, to se zove vaspitanje, inače je politička pedofilija kad to rade naši neistomišljenici. pogotovo deca sa aspergerovim sindromom jer se oni fiksiraju na jedan problem k'o pitbulovi, pa ne znaju da puste. a i krive im se face kad pričaju, jer je inače poznata naučna istina da su ćerke posebno osetljive u tim godinama; bottom line, nek se deca bave zaštitom delfina i pčela, a visoku politiku nek prepuste odraslima koji zauvek znaju šta je za njih najbolje...isto kao u vatikanu:)))) pogledati treću epizodu serije young pope!

morate da pustite svoje tinejdžere da vas sruše, da bi porasli u normalne i zdrave osobe. nisu to naše "kreature" i naši produžeci nego zasebne jedinke, veličanstvene i naporne u svojoj različitosti, a neretko i gluposti:)
aureus aureus 15:29 30.09.2019

Re: 1

bocvena
čekaj, da li sam ja sad dobro razumela - ne treba da slušamo većinu naučnika već manjinu, jer bilo bi ih više al' ne dobijaju grantove i u medijskom su mraku? klimatske promene i nisu neke i nisu ljudsкi indukovane i svi nas bzvz plašU da bi šta? zaradili neke pare i zagorčali živote poštenim kapitalistima? to niste baš dobro objasnili, šta ti jahači klimatske apokalipse hoće, pa je time gretin greh veći od hitlerovog? detinjstvo traje do kraja srednje škole i deca tada ništa i ne znaju, a i lako se njima manipuliše. mi znamo, pa kad im prenosimo naše vjeruju, to se zove vaspitanje, inače je politička pedofilija kad to rade naši neistomišljenici. pogotovo deca sa aspergerovim sindromom jer se oni fiksiraju na jedan problem k'o pitbulovi, pa ne znaju da puste. a i krive im se face kad pričaju, jer je inače poznata naučna istina da su ćerke posebno osetljive u tim godinama; bottom line, nek se deca bave zaštitom delfina i pčela, a visoku politiku nek prepuste odraslima koji zauvek znaju šta je za njih najbolje...isto kao u vatikanu:)))) pogledati treću epizodu serije young pope!

Pa i ja kažem da je papa jedan od krivaca.

Umjesto da kaže Greti: "Go play with other kids, listen to machak, don't waiste your childhood", on joj govori: "Continue to work, continue. Go along, go ahead".



Pred rastanak, papa daje poslednje instrukcije, a Greta fokusirano sluša i pamti. Ona je naučena u...ona zahvaljujući Aspergerovom sindromu sve pamti.
bocvena bocvena 15:40 30.09.2019

Re: 1

bene_geserit bene_geserit 17:16 30.09.2019

Re: 1

klimatske promene i nisu neke i nisu ljudsкi indukovane i svi nas bzvz plašU da bi šta? zaradili neke pare i zagorčali živote poštenim kapitalistima?

Pa hoće pare i moć, mada razlika je tanka.
Pare kroz subvencije države za borbu protiv "ljudsкi indukovanih klimatskih promena" (trenutno solarni paneli, hibridi, mini hidro-centrale, uskoro meso iz laba, a kad dođe green new deal ima da se češemo za šta sve).
Moć kroz formiranje svetske vlade (jer jedino ujedinjeni napori na svetskom nivou mogu da "reše problem" ) i kroz formiranje totalitarne države koja ljudima kontroliše svaki aspekt života jer kako bi se borili protiv klimatskih promena ako ne nateramo svakog da instalira solarne panele na krov, ne jede meso i sl. a kako ćemo to da kontrolišemo nego uz pomoć masovnog nadzora stanovništva pomoću tehnologije.
docsumann docsumann 17:28 30.09.2019

Re: 1

uskoro meso iz laba


hvala ti tehnološki bože!
Milan Novković Milan Novković 17:45 30.09.2019

Re: 1


docsumann
uskoro meso iz laba


hvala ti tehnološki bože!

Gle strava konstrukciju koja bi zbunila AI (tj i formalno i modalno logički bi mu zvučala ok, AIju, i morao bi, the AI, da zavirti u finije niti ljudske duše i ezoterične sastojake sentimenta:

"Docs kupio odojče iz laba" - jedva da bi čovek smeo da prilepi i crni-humor smajli.

Praćenje AI-ja, ako nisi počeo, je sada skoro pa praćenje fizike, razne, matematike, itd
Milan Novković Milan Novković 17:48 30.09.2019

Re: 1

bocvena
...čekaj, da li sam ja sad dobro razumela...

Nisi

Al nije ni bitno ako te ne interesuje i samo komentarišeš u prolazu, tj dok ne širiš dalje, agresivno
aureus aureus 18:04 30.09.2019

Re: 1

bene_geserit
i kroz formiranje totalitarne države koja ljudima kontroliše svaki aspekt života jer kako bi se borili protiv klimatskih promena ako ne nateramo svakog da instalira solarne panele na krov, ne jede meso i sl. a kako ćemo to da kontrolišemo nego uz pomoć masovnog nadzora stanovništva pomoću tehnologije.

Već imamo more propisa o svemu i svačemu i toliko smo se navikli na njih da mnoge i ne primjećujemo niti nam smetaju.
U seizmički aktivnim sredinama propisima smo natjerali ljude da kad grade - da stavljaju horizontalne i vertikalne armirano-betonske serklaže ili da se na drugi način osiguravaju, ne izdajemo dozvole za klizišta (iako bi možda neko htio na njima da gradi), a ima zemalja u kojima se ljudi tjeraju da stavljaju termoizolaciju, pa se još zna da u toj-i-toj zoni na zidove ide toliko-i-toliko centimetara termoizolacije a na krov toliko.
I onda ljudi moraju da stave iako oni sami možda ne bi. Šta 'š...

Prema tome, ako zaključimo da moraju solarni paneli, dobro, ajde, šta da se radi...

Ali ne znači da ćemo baš to zaključiti.

Inače, razne su zemlje davale subvencije i za razvoj štetnih industrija i tehnologija pa ne vidim zašto bi sad bio problem da daju za čiste.
Pogotovo ako zaključimo da je tako najbolje.

Ali ne znam šta ćemo zaključiti.
- Ko "mi"?
- Mi.
- Koji vi?
bocvena bocvena 18:59 30.09.2019

Re: 1

tj dok ne širiš dalje, agresivno

da, da, dozirano:)





milisav68 milisav68 19:12 30.09.2019

Re: 1

čekaj, da li sam ja sad dobro razumela - ne treba da slušamo većinu naučnika već manjinu, jer bilo bi ih više al' ne dobijaju grantove i u medijskom su mraku? klimatske promene i nisu neke i nisu ljudsкi indukovane i svi nas bzvz plašU da bi šta? zaradili neke pare i zagorčali živote

Ne znam da li si čula, Vesić vam uvodi 200 dinara novog harača po računu za infostran, za ekološko spaljivanje otpada u Vinči.
aureus aureus 19:19 30.09.2019

Re: 1

milisav68

Ne znam da li si čula, Vesić vam uvodi 200 dinara novog harača po računu za infostran, za ekološko spaljivanje otpada u Vinči.

Ako se ne varam, problem je KAKO je izvjesna kompanija dobila taj posao i PO KOJOJ CIJENI.
docsumann docsumann 19:53 30.09.2019

Re: 1

bocvena
tj dok ne širiš dalje, agresivno

da, da, dozirano:)


milisav68 milisav68 19:56 30.09.2019

Re: 1

aureus
milisav68

Ne znam da li si čula, Vesić vam uvodi 200 dinara novog harača po računu za infostran, za ekološko spaljivanje otpada u Vinči.

Ako se ne varam, problem je KAKO je izvjesna kompanija dobila taj posao i PO KOJOJ CIJENI.

A-ha, korupcija postoji samo u Srbiji i nigde više.

kamilo_emericki kamilo_emericki 20:02 30.09.2019

Re: 1

bocvena


morate da pustite svoje tinejdžere da vas sruše, da bi porasli u normalne i zdrave osobe. nisu to naše "kreature" i naši produžeci nego zasebne jedinke, veličanstvene i naporne u svojoj različitosti, a neretko i gluposti:)


Kreatori novih ljudi su ili roditelji ili ulica ili, danas, drustvene mreze. Da oni jesu nasi produzeci jer nastavljaju lanac u opstanku ljudske vrste a nose i jedan dio nasih genetskih kodova. Ja, na primjer, naslijedio sklonost ka srcanim bolestima vise generacija mojih predaka.
A to o rusenju mi je teska budalastina. Zasto bi neko normalan morao nekoga da rusi, ukljucujuci i svoje roditelje, da bi rastao. Dunjajluk je sirok i velik, ima mijesta, jos, za sve. Zasto mijesto rusenja ne koristiti solidarnost i medjusobno pomaganje da rastemo svi. I ucenje naravno.
Sta mislim o ekologiji vec sam jednom pisao na necijem blogu pa su me malo i isprozivali i pitali da li to stavljam i CV.
Ne vjerujem ekoloskim talibanima kao sto ne vjerujem bilo kojim talibanima. Talibani vjeruju, oni ne razmisljau, ne razmatraju razlicite solucije, ne uvazavaju tudje misljenje ili potrebe.
aureus aureus 20:18 30.09.2019

Re: 1

milisav68
aureus
milisav68

Ne znam da li si čula, Vesić vam uvodi 200 dinara novog harača po računu za infostran, za ekološko spaljivanje otpada u Vinči.

Ako se ne varam, problem je KAKO je izvjesna kompanija dobila taj posao i PO KOJOJ CIJENI.

A-ha, korupcija postoji samo u Srbiji i nigde više.


? ?

Kakve to sad veze ima?
Ljudi su možda spremni da plaćaju spaljivanje smeća, ali ne po korupcionaškoj cijeni.
Ne brkajmo grandmaders end frogs.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana