Putovanja| Život| Životni stil

Fruška gora – srpski Atos, 7. dan

Snezana Radojicic RSS / 04.11.2019. u 04:16

14. oktobar 2019.

"Draga Snežana,
Kontaktirala sam sve manastire i rečeno mi je da noćenje kod njih nije moguće. Jedino ako ste na licu mesta možete pitati Igumana pa vam on možda izađe u susret, prenosim vam kako mi je rečeno."
Napisala mi je Jovana iz Turističke organizacije Vojvodine, koja je podržala ovu moju turu.

1-2.jpg?resize=599%2C337

Imajući to na umu, ustezala sam se da uopšte pitam za smeštaj u konacima. Ipak, nadala sam se da će me možda negde sami pozvati. Dešavalo mi se to mnogo puta u pravoslavnim manastirima u Gruziji, Rusiji, Grčkoj. O nekima od njih plšem i u svojoj novoj knjizi, želeći da i na taj način izrazim svoju zahvalnost za njihovo gostoprimstvo.


A primali su me i u katoličkim samostanima, budističkim i šintoističkim hramovima, u džamijama. Uglavnom je bilo dovoljno da im se predstavim, objasnim šta radim i poziv bi sam usledio. Retko kad sam ja pitala za odobrenje, samo u situacijama kada bi bilo opasno ostati napolju zbog divljih zveri, recimo.

2-1.jpg?resize=599%2C449 

Stoga sam nekako očekivala da će sličan predlog uslediti nakon razgovora sa monahinjom Marinom u Sremskoj Ravanici. Već je bilo veče, pričale smo i pitala me je gde ću spavati, a na moj odvovor da ne znam, nije usledio predlog da pitam igumaniju za noćenje u konaku.

Ili jutros, kada sam se vratila do česme ispred manastira Bešenovo kako bih natočila vode za put. Monah za kog mislim da je i iguman tog mesta, izašao je iz konaka i ponudio mi bolju vodu od te. Porazgovarali smo malo, rekla sam mu da peške obilazim manastire, na šta me je pitao gde spavam. Pomenula sam šator, ponekad i ljude koji me ugoste, i nesvesno ocekujući da kaže: pa mogli ste i ovde, jer i sinoć me je video u crkvi. Međutim, ništa nije rekao, osim laičkog: ‘znači, snalazite se'. Bio je ljubazan kao i svi ostali koje sam srela, čak mi je pokazao i put za dalje.

4.-1.jpg?resize=599%2C449 

Krenula sam opet preko Fruške gore, uzbrdo, da uhvatim transfezalu i njome stignem do mog sledećeg odredišta - manastira Šišatovac. Međutim, setila sam se da nemam hranu, a do tamo je dvadesetak kilometara. I usput nema ničega. Gledajući mapu gde bih mogla da se opskrbm zalihama, otkrijem da se nalazim u blizini Vareša, najmlađeg fruškogorskog manastira. Ne nalazi se na mojoj listi, odnosno, na listi tradicionalnih manastira, ali dva su razloga zbog kojih bih volela da ga ipak posetim. Najpre, crkva je zidana od drveta, norveškog belog bora i camovine, pa barem na slikama podseća na one stare crkve brvnare. Drugi razlog je to što je posvećena Svetom Vasiliju Ostroškom, a ja sam u njegovoj crkvi krštena. Tako menjam plan i silazim u selo. Zasmeje me lokalac koga upitah za prodavnicu, na šta će on: "Jeste se vi izgubili?"

Do Vranaša stižem usred najveće žege. Prilazeći putem ka crkvi, vidim igumana koji kolima odlazi izvan manastira, u suprotnom smeru od mog. Ipak, ulazim.

6..jpg?zoom=1.5&resize=736%2C552 

Crkva deluje bajkovito, toliko različita od svih naših tradicionalnih kamenih građevina. Kao iz, recimo, ruskih bajki. Iz nje upravo izlazi mlada monahinja. Pitam je da sednem i malo se odmorim, a ona me nudi da uđem unutra gde je veća hladovina. I kaže mi da je izvor ispod crkve.

Unutrašnjost je oslikana freskama i sve to zajedno deluje živopisno. Sedam i odmaram se, uživajući u miru. Potom izlazim i spuštam se do izvora. Zanimljivo je da je ovaj izvor korišćen u rimsko doba kao glavni izvor za snabdevanje celog Sirmiuma, današnje Sremske Mtrovice. Voda je ledena i veoma ukusna.

7.-1.jpg?resize=603%2C452 

Vraćam se gore i kucam na vrata konaka. Izlazi ista ona monahinja. Pitam je da li bih možda mogla da prenoćim na manastirskom imanju, jer je ograđeno. Monahinja mi pokazuje da se preko puta nalaze opštinske livade i da mogu tamo, mada ima šakala i lisica.

Opet me je sramota da upitam za konak, iako je ovo ženski manastir i ima i konak. A i mohaninja kaže da sačekam igumana dok se vrati, jer samo on može da odluči.

8.-1.jpg?resize=595%2C446 

Tako sednem i cekam. Nisam ovo planirala, ali zaista bih volela da ostanem u ovom manastiru i saznam malo više o njemu u ljudima koji u njemu službuju. Odlučila sam da ću se odvažiti i upitati igumana za to, bez obzira na onu poruku devojke iz TOV-a koja je proverila i ovaj manastir i takođe dobila negativan odgovor u vezi sa ugošćavanjem putnika.

Nakon sata stiže iguman. Prilazi mi, ja ustajem i kratko mu se predstavljam. Kažem mu da pešačim već sedmi dan obilazeći manastire, a da sam skrenula sa rute osam kilometara zbog ovog, da bih ga videla, a i zbog toga što sama krštena u Sv. Vasiliju.

9.-1.jpg?zoom=1.5&resize=736%2C981

"Da li bih mogla da kampujem negde u sklopu vašeg imanja?", pitam.

"A gde ovde?", odgovara odmahujući rukom. Plac ima sigurno 30 ari, od kojih je pola u livadi.

"A negde u nekom kutku da nikom ne smetam i niko da me ne vidi. Sestra mi je rekla da napolju ima šakala i lisica, da se spuštaju do kuća, pa ne bih da rizikujem. "

"Nema gde ovde", odgovara otac. "Idite tamo na državno zemljište. "

I onda krene da me ispituje zašto pešačim po manastirima, tvrdeći kako mi je to pogrešno i uzalud rasipanje vremena. Kako bi trebalo da se molim. I da imam porodicu. Da ne idem uporedo sa onim što je propisao kao Božji put. Neka mi oproste svi vernici, ali mene takve propovedi bez pokušaja makar osnovnog razumevanja onoga što kažem, jako ljute.

10.-1.jpg?resize=597%2C448 

“A nije li Bog taj koji šalje putnike da bi iskušao svoje sluge ko šta nosi u svom srcu, oče? Nije li rečeno da je greh oterati putnika sa svog praga?“

“Jeste, ćeri”, odgovori i nasmeje se, te nastavi da mi govori o tome kako će me samo molitva spasti.

Pozdravim ga i odem. Ne moram to da slušam, makar gorela u Paklu.

Na onoj državnoj livadi troje čobana – muškarac i dve žene. Kažem im ukratko šta mi se desilo i pitam da li bih mogla da tu kampujem. Muškarac se šali, kaže da je tu njegov teren preko dana, a noću je slobodno, osim ako ne želim njegovo društvo pa ga pozovem. Smejemo se i razmatramo opasnost od šakala kojih tu često ima.

“Treba da odeš u Šišatovac da vdiš ako bi te tamo primili”, ote se čoveku usred priče.

“Ali to je dvanaest kilometara a ja sam već jako umorna”, odgovorim.

“Ima prečica, pokazaću ti kuda da ideš! “, povika čoban uzbuđeno.

I zaista, više puta ponovi mi kako da letnjim putevima stignem do tamo, preko njiva i polja, a da se ne izgubim. Jedna od žena, Nevenka, kreće deo puta sa mnom, jer se njena kuća nalazi u tom pravcu. Izvodi me izvan sela, ponavlja koje rute da se držim i poželi mi srećan put.

11.-1.jpg?resize=601%2C451 

Narednih sat i malo više grabim između njiva i kukuruza, brzinom za koju nisam verovala da ću imati na kraju dana. Ali žurim da stignem pre mraka. Dodatnu motivaciju daje mi mogućnost da najzad ostanem u nekom konaku. Uz sve ostalo, tuš bi mi zaista dobro došao.

Šišatovac je jedan od najlepših manastira koje sam videla. Pre nego što uđem unutra, rukom prelazim po crveno-belom kamenu, koji broji vekove. U vrtu ispred hrama ogromna bašta sa lavirintom od živice. Izgleda nestvarno.

13.-1.jpg?resize=598%2C449 

Crkva je prazna a ni okolo nigde nema nijednog monaha. Pored blagovaonice ugledam toalet, pa krenem tamo. Utom, iz trpezarije čujem neke zvukove. Javim se i kroz komarnik ugledam monaha. Izvinjava mi se što ne može da otvori vrata, kaže da su zaključana spolja.

I njemu kažem šta radim i upitam da noćim negde iza kapija manastira. Opet odlučno odbijanje. "A konaci?", usudim se da pitam.

“Ovo je muški manastir”, odgovori. “Ne možete ostati u njemu.“

Sećam se pre nekoliko decenija, da smo ostajali kao planinari u ženskom manastiru, ali žene u sobama, a muškarci u katunima. I da sam u Gruziji spavala u muškom manastiru. Kao i u ruskoj Kjahti.

14..jpg?resize=597%2C448 

Ali slegnem pomirljivo ramenima i upitam da li mogu makar kupatilo da koristim. Istuširala bih se unutra.

Mohan odobri i ja zahvalim.

Nešto kasnije, napustim manastirski kompleks i potražim mesto ispred, u selu. Nije mi problem da kampujem, to zapravo najviše volim, ali, čemu služe konaci? Za koga su napravljeni? Zašto stoje prazni a putnici se snalaze? Gde nestade ona hrišćanska gostoljubivost? Gde nestade sveta obaveza pomoći putniku namerniku?

Umesto svih tih odgovora, otac Amfilohije na Twitteru (ako je to uopšte pravi nalog a ne nečiji lažni) napisao mi je da je to što mi se desilo najbolji dokaz da sam ja na lošem putu.

_________________________________________

Kupujući moje knjige, direktno pomažete moje putovanje oko sveta. Pogledajte dostupne naslove i naručite ih preko sajta.



Komentari (326)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:51 07.11.2019

Re: Da!

Jesi li to počeo u desetercu? :)

Super ti je ovo "na bojnom polju", čista patetika.


Jok, bre, čista faktografija. Poginuo na Sutjesci, siguran sam da si bar toliko učio u komunjarskoj osnovnoj školi.

A patetika i bedna relativizacija je ovo:

Mnoga đubrad su izginula u mnogim ratovima na mnogim stranama, tako da pored toga što je poginuo i što su ga njegovi proglasili za sveca, mora još po nešto da se računa, npr za šta je ratovao.

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:55 07.11.2019

Re: Da!

Jok, bre, čista faktografija. Poginuo na Sutjesci, siguran sam da si bar toliko učio u komunjarskoj osnovnoj školi.


Ma jesam bre, nego izraz "bojno polje"
Baš epski :)


A patetika i bedna relativizacija je ovo:


Šta je tu patetično?
Pa zar misliš da postoji i jedan rat u kom ološ ne učestvuje i ne gine?

A švercer, ne odgovori mi na to, šta misliš o tome?
To je časno zanimanje, jel da?
predatortz predatortz 23:56 07.11.2019

Re: Da!

srdjan.pajic
predatortz
, i zaslužije odlikovanje.


Od Haradinaja?


Pa dobro, nije to valjda jedino odlikovanje koje je dobila, pogledaj malo spisak.


Meni baš ovo najviše govori o njoj i o njenim moralnim načelima.
Ti bi to nazvao najnižim oblikom ljudskog života.
Ja teškim licemerjem i izvršiocem prljavih poslova za gospodara spolja.
Ti bi je, da nije tvoja, verovatno zvao smrdljivom spodobom.
Ja plaćenicom.
Uostalom, tako su je nazvale i jaranice joj izBosne, kada su je optužile za proneveru neke love. Rekle su da je sve što je radila radila za pare.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:00 08.11.2019

Re: Da!

Kad bi se crveneo zbog svake budale iz mog naroda, ništa drugo ne bih stigao da radim nego da se crvenim.


Ja mislim da se ti, negde u dubini duše, zapravo jako stidiš tih četnika i toga što su bili nacističke sluge. Što je ok, i mogu samo da pozdravim, svako normalan bi se toga stideo. Zato ti ovakvo nastupanje na blogu i ne uzimam previše ozbiljno, niti sam naročito strog prema tebi. Gledam na to kao neki proces, katarzu, koja se odigrava u tebi. Istraj u tome, imaš moju punu podršku.

srdjan.pajic srdjan.pajic 00:05 08.11.2019

Re: Da!

Rekle su da je sve što je radila radila za pare.


Moguće, ali svejedno, vidi spisak odlikovanja koje je za svoj rad dobila, zaista impresivno. Mislim, kapiram da se ložiš na medalje, ti si ih pominjao, nije to valjda samo kad neki četnik greškom dobije medalju?

srdjan.pajic srdjan.pajic 00:06 08.11.2019

Re: Da!

E, oćemo da zatvaramo radnju, izgleda da nema više publike?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:11 08.11.2019

Re: Da!

Rekle su da je sve što je radila radila za pare.


ne mogu da verujem!
:)

Još se samo Srki loži na to "saradnik okupatora" (opet klasičan komunistički termin)
To ko je i šta je saradnik okupatora i domaći izdajnik je prilično rastegljivo.
Komunisti su to koristili za svoje potrebe, da nekog ubiju, da drugom otmu imovinu, da trećeg eliminišu izjavnog života, uglavnom za konkretne potrebe.
Srki i Srkiji su se na to poprimali i evo ih još uvek verglaju tu priču.
Ali nevažni su oni osim za zezanje na blogu.

Da li je N Kandić izdajnik, saradnik, ovo ono?
Pa nema tu konačne istine kao ni konačnog suda, neko će je smatrati za ovo neko za ono.
I tako je dobro.
Neka je smatra kako ko hoće samo da ne bude onog komunističkog skidanja glava i otimanja imovine.

Dobar primer je srpska vojska posle pobede u prvom ratu.
Švabe su četiri godine bile u Srbiji, nije moguće da niko sa njima nije sarađivao.
I šta se desilo kad je vojksa stigla sa tima koji su sarađivali.
Ništa.
Ostavljeni da žive sa svojom sramotom, niko im nije glave skidao ni imovinu otimao.

Neka Nataše neka troši tu paricu koju je namakla.
Pogleda se i ona nekad u ogledalo.
Možda.
predatortz predatortz 00:21 08.11.2019

Re: Da!

Moguće, ali svejedno, vidi spisak odlikovanja koje je za svoj rad dobila, zaista impresivno.


Kako za koga...
Plaketa iz ruke Haradinaja!
Tolika "impresivnost" nagoni na povraćanje.

Ovim samo hoću da ti pokažem da ideološka matrica određuje i poglede.

A što se četnika tiče...
Da li sam ponosan na sve što su radili?
Ni blizu! Ne može se normalan čovek ponositi Vranićem, niti nekim iznuđenim i neprincipijelnim koalicijama. Ali, u globalu, četništvo je bilo antifašističko.
No, ako je čovek normalan, ne može se ponositi ni lijevim skretanjima, pasjim grobljima, maljevima zatučenim seljacima u Hercegovini, ne može pravdati za par meseci 60.000 ubijenih u Srbiji, uglavnom bez suda. Ne može zdrav u glavu sva ta sranja pravdati antifašizmom. Naročito ne ona, brojna, nakon sloma fašizma.
Ako ti je ok ubijanje građana od oktobra 44. do aprila 45., onda ti je i Srebrenica ok. Jer, to je taj rezon - krivi su svi i pobićemo sve. Meni nije ok ni jedno, ni drugo, kao što ne mogu veličati pokolj u Foči koji su počinili četnici '42. godine. Ili si protiv zločina generalno, ili si ostrašćen. Sredine nema.

srdjan.pajic srdjan.pajic 00:29 08.11.2019

Re: Da!

Ni blizu! Ne može se normalan čovek ponositi Vranjićem, niti nekim iznuđenim i neprincipijelnim
koalicijama. Ali, u globalu, četništvo je bilo antifašističko.


Ma daj, molim te, iznuđene i neprincipijelne koalicije...

Saradnja, brate, sa okupatorom, to je to, ne možeš to nikako da ulepšaš i umanjiš. I ko to pokušava da opravda tako što pljuje po onoj strani koja to nije radila, se diskvalifikuje iz bilo kakvih vrednovanja i moralisanja oko bilo čega.

maksa83 maksa83 00:39 08.11.2019

Re: Da!

E, oćemo da zatvaramo radnju, izgleda da nema više publike?

A gde baš sad kad je najzanimljivije...

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:18 08.11.2019

Re: Da!



Kako oprostiti neofašistima, i da li je nacizam oprostiv kao greh?
predatortz predatortz 08:20 08.11.2019

Re: Da!

Ma daj, molim te, iznuđene i neprincipijelne koalicije...


A šta onim ispod?
Pravda li borba protiv okupatora baš sve?
Zločini su nesporni, niko za njih nije kažnjen, niko ih se odrekao. Naprotiv, sedamdeset godina nakon njih se relativizuju i očekuje se od svih da se ćuti o njima.
Gde to vodi i kakvi ljudi to rade?
mentol mentol 08:23 08.11.2019

Re: Da!

niccolo
Ako ja kapiram kako se na blogu o Fruškoj gori stigne do četnici vs partizani rasprave...



Ma to bradonje hoće da poravnaju Frušku goru, al' neće im poći za rukom...
Kilimandžaro je to, bre, za njih!
Ako treba i zemljopis ćemo da izmenimo:

Atomski mrav Atomski mrav 09:54 08.11.2019

Re: Da!

E, oćemo da zatvaramo radnju, izgleda da nema više publike?

Nisi treb'o ni da je otvaraš. Mislim, možda tebe uveseljava ova "diskusija" i predstavlja dobar način da ubiješ slobodno vreme, ali idi onda radi nešto drugo. Još se ljutiš na Tasu a isti vam je modus operandi.
Atomski mrav Atomski mrav 09:56 08.11.2019

Re: Da!

niccolo
Ako ja kapiram kako se na blogu o Fruškoj gori stigne do četnici vs partizani rasprave...


hoochie coochie man hoochie coochie man 10:04 08.11.2019

Re: Da!

Gde to vodi i kakvi ljudi to rade?

Ne obavezno loši, ali zavedeni svakako.
I nema tu načina da se išta objasni jer oni, naravno, nisu svesni svog problema, oni su naprosto žrtve indoktriniracije.

Pa vidi Srkija, narodni heroj, to mu je neki dokaz.
To što je Tita nekome dao orden je za njega vrhunski dokaz, neporeciv.
Ništa drugo ne napiše nego samo to, narodni heroj, smatra, očigledno, da je to dovoljno da svaka priča tu prestane.
Eblo ga Titino ordenje.

Oni nemaju odnos prema zločinu i izdaji kao takvima, oni imaju odnos prema stranama koje izaberu.

Zato je moguće, a i stvarnost je takva, da se kao zgražavaju nad Srebrenicom, a da za po svim parametrima veći, neuporedivo veći zločin, Blajburg, ne samo ne osuđuju nego decidno kažu, ako su, i treba, i ja bih.

To je odnos prema strani a ne prema činu zločina, jer tu je neprijatelj stradao pa oni podrazumevaju da je to ok.

Kao da baš odnos prema neprijatelju nije to gde se ogleda ljudskost, moral, spremnost ili nespremnost da se opravda ili čak počini zločin.

Ako neko ne osuđuje ubijanja hiljada i hiljada zarobljenih ljudi, odakle mu pravo da bilo šta drugo osuđuje?

Ako to pravda rečima, pa bili su ustaše, i trebalo ih je pobiti, šta je dokaz da sutra ne bi opravdali ili čak učestvovali u ubijanju nekih drugih zarobljenika koje ne bi simpatisali?

Gadna stvar je ta zavedenost ideologijom.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:10 08.11.2019

Re: Da!

Zanimljiv je diskurs da se vidi koliki je neočetnicizam brejnvoš i koliko su spremni duboko da padnu - do otpisivanja sopstvenih ljudi ("ti si otišao u izdajničku Amer'ku/Njemačku/Švjedsku, i zauvijek mi ne trebaš više" ) - ali, ne čudi me; ovaj što mu je okej da otpiše danas Jevrejina i Ciganina, otpisaće sutra i Hrvata i Bošnjaka, a prekosutra i komunistu i na kraju svakoga ko je suprotstavljen njegovoj ideologiji. Četnici su to - jednom sa Švabom i ustašom; uvek sa Švabom i ustašom. Već smo videli tu paradigmu 1990-ih i zašta je sposoban deo našeg naroda.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:11 08.11.2019

Re: Da!

Atomski mrav
niccolo
Ako ja kapiram kako se na blogu o Fruškoj gori stigne do četnici vs partizani rasprave...


Paike je prvi pomenuo the "ch" word a onda su fašisti skočili kao opareni da brane svoje.
predatortz predatortz 10:29 08.11.2019

Re: Da!

Blajburg


Ajde da čovek i razume taj Blajburg. Bilo je tu dosta onih koji su metak zaslužili.
Ali, vatrogasce, glumce, činovnike, intelektualace... Onako, zbog ideologije pobiti ljude koji pušci nisu prišli.
To ko pravda, taj nije normalan!
Ko se time diči, jbga... Spasa mu nema.
A ja otklon od toga ovde još ne čuh.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:32 08.11.2019

Re: Da!

Koja naša vojska je bila na Blajburgu?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:39 08.11.2019

Re: Da!

predatortz

Ajde da čovek i razume taj Blajburg. Bilo je tu dosta onih koji su metak zaslužili.


U svakom slučaju, Blajburg je oprostivije zlodelo od saradnje sa nacizmom. To izblijeđivanje razlike, naprimer, u modernoj eri je dovelo do (neshvative, ko ne poznaje tiranični katakter vođe bih-srba) saradnje Republike Srpske sa ekstremno-desničarskim klikama po Evropi, u sumnjivim biznis-odnosima sa Putinom; kao što je bio slučaj nedavno u Austriji.
dragosevacsutra dragosevacsutra 10:43 08.11.2019

Re: Da!

Ma klasična komuistička demagogija, sve je kod njih kao bilo narodno, i heroji i armija, i front, i ko zna šta sve ne, sve narodno samo vile njihove.
I palilo je to, radilo posao.


za srkija jedna prigodna



Volim narod I partiju I narodnu armiju
Srcu je najmilija nasa lepa milicija

Ko sto drvo skuplja godove
I ja tako skupljam bodove
Cekacu jos dve tri godine
Dok zaposle svoje sinove

Dive mi se na cistini svi
Al u mene nisu sigurni
Ma nije tajna u strpljenju mom
Vecu u srcu velikom

Volim narod I partiju I narodnu armiju
Srcu je najmilija nasa lepa milicija

svakodnevno radim testove
razgovore vodim pametne
nek se vidi da sam normalan
zdrav ko čelik, vrlo podoban

oko mene su svi zlotvori
da me zbune oni hteli bi
al ne mogu kad me stiti
dusa cista puna ljubavi

Volim narod I partiju I narodnu armiju
Srcu je najmilija nasa lepa milicija



predatortz predatortz 10:45 08.11.2019

Re: Da!


U svakom slučaju, Blajburg je oprostivije zlodelo od saradnje sa nacizmom.


Ovo sve govori-oprostiva zlodela!
Dalje je besmisleno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:47 08.11.2019

Re: Da!


Ajde da čovek i razume taj Blajburg. Bilo je tu dosta onih koji su metak zaslužili.
Ali, vatrogasce, glumce, činovnike, intelektualace.

Pa vidi, meni je baš Blajburg bolji primer.
Sigurno je tu bilo monstruma, ali to se može reći za svako streljanje zarobljenika, jer je to prilično verovatno za svaku vojsku u ratu.
Zar ih u Srebrenici nije bilo?
A opet, pomenuti to je neprihvatljivo.
I treba da bude.
Svačega smo se svi načitali o Srebrenici, ali ja nisam naišao na izjavu, ako i treba, zaslužili su, i ja bi ih pobio.
Ne računamo ovde kretene sa stadiona i slične, pričam o koliko toliko normalnim, ili makar onima koji bi hteli da se tako prikažu.
A za Blajburg jasno kažu, da, trebalo je.

Kad oni zarobljene ubijaju bacaju u jame i zatrpavaju eksplozivom, to je u redu, ali se strašno potresaju kad druga strana bilo šta uradi.
Onda im moral, samilost, humanost do neba raste.
Pripazio bih se ja takve humanosti.


Što se tiče ovih drugih o kojima pričaš, svi će to deklarativno da osude, ja im naravno ne verujem, rade to jer nema ama baš nikakvog izgovora, siguran sam kad bi i najmanji postojao uhvatili bi se za njega i to opravdali.

To, ubijanje protivnika po bilo kojoj osnovi, je priroda komunista a posledično i partizana, to nije sporno, njihova ubilačka priroda je jasna.
Meni su zanimljiviji ovo njihovi sadašnji poštovaoci koji se kao nešto trte oko pravde, humanosti, klinac palac.

Tipično ono o pravdi i nepravdi, da je pravda kad mi njima .....stoku, žene...a nepravda kad to nama oni urade.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:49 08.11.2019

Re: Da!

U svakom slučaju, Blajburg je oprostivije zlodelo od saradnje sa nacizmom. To izblijeđivanje razlike, naprimer, u modernoj eri je dovelo do (neshvative, ko ne po


Postoji velika razlika izmedju zapadnih i istocnih kad je rec o obracunima (u novijoj istoriji), gde zapadni mnogo teze vrse odmazde za saradnju sa okupatorom pa se velika vecina smrtnih kazni preinacuju u cak par godina robije, idemo dalje nema osvrtanja na proslost.

Dok se kod nas (i sire) temeljno uklanja, cesto i bez sudjenja, i uz farsicna sudjenja, i sudjenja sa dokazanom stvarnom krivicom, ali se bespostedno kazna sprovodi za razliku od ostalih.

Toliko mi cenimo pravdu, sud i sopstveni narod. Jako malo do nikako. Posle se cudimo sto respekt ne dobijamo spolja.
dragosevacsutra dragosevacsutra 10:49 08.11.2019

Re: Da!

Ne ne, stvarno se ne ložim to, poginuo, pa hajd da ga žalimo, posebno jer mu je komitet dodelio titulu.


za ideale ginu budale

lep pesnik rece jos onomad pa se digose skojevci (nismo dotle dosli jos kod natase na blogu, al' sad cemo...).

maksa83 maksa83 11:00 08.11.2019

Re: Da!

lep pesnik rece jos onomad pa se digose skojevci (nismo dotle dosli jos kod natase na blogu, al' sad cemo...).

SUBNORovci.

Inače, trenutni predsednik SUBNOR-a je Dušan Čukić. Da, taj Dušan Čukić koji je za vreme NOR-a imao nešto tipa -3 godine.
dragosevacsutra dragosevacsutra 11:04 08.11.2019

Re: Da!

Da, taj Dušan Čukić


onaaaj????



ma znam da je bio subnor - to su sve skojevci kad su porasli.
zilikaka zilikaka 11:59 08.11.2019

Re: Da!

Samo da pitam vesele kolege diskutante.
Posle ovog vašeg uspešnog serijala, šta mislite, da li će Snežana sledeći blog zatvoriti za komentare?

...i zašto hoće...
angie01 angie01 12:03 08.11.2019

Re: Da!

Sto se narodnog Heroja Save Kovacevica tice- krajnje sramotni pokusaji revizionizma istorijskih cinjenica, pokupljenih sa sumnjivih sajtova tvrde nacionalisticke desnice,...

...kao student sam vodila jednom turu, koja se zvala putevima NOBa i tada su mi u grupi bili neki preziveli borci trece divizije sa Sutjeske,...po itinereru je trebalo da obidjemo Tjentiste i krenemo dalje, medjutim, bivsi borci su se izdvojili iz grupe i bukvalno mi pobegli do groba Save Kovacevica, ne rekavsi to nikome, te je nastala opsta frka, jer je trebalo da podjemo a nismo mogli bez igubljenih,...i tako pizdi sofer, ja mlada, neiskusna u tim situacijama, nema mobilnih telefona da javim u hotel u Sarajevu da stizemo sa zakasnjenjem,...

...i tako, vrate se oni nekako, i cela nervoza nestade kada su uplakani poceli da se izvinjavaju i objasnjavaju, da nisu mogli da ne posete svog komandanta, koji se hrabro borio i to u prvim redovima, stiteci bolnicu, ranjenike i stab od mnogobrojnijeg i jaceg neprijatelja, iako po svom cinu to nije morao,...te je tako herojski i poginuo....a ovo je samo detalj iz njegove biografije.
angie01 angie01 12:04 08.11.2019

Re: Da!

da li će Snežana sledeći blog zatvoriti za komentare?


moze recimo da pobrise sve sto joj smeta- ako joj smeta.
predatortz predatortz 12:05 08.11.2019

Re: Da!

zilikaka
Samo da pitam vesele kolege diskutante.
Posle ovog vašeg uspešnog serijala, šta mislite, da li će Snežana sledeći blog zatvoriti za komentare?

...i zašto hoće...


Zašto bi zatvorila?

Ovo što se njoj dogodilo u manastiru, to je samo refleksija šizoidnog društva u kojem živimo.

A društvo mora biti šizoidno sve dok se u njemu veliča zločin jednoumlje, sve dok u njemu ćerke ratnih zločinaca, koje se ni jednom nisu dotakle zločina svojih očeva, pretenduju da budu moralne vertikale i dok ima onih da ih za takve smatraju.
U tako bolesnom društvu malo šta može da bude zdravo i nenačeto metastazama, pa evo i Crkva je obolela do te mere da iz porte tera dobronamernike.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:14 08.11.2019

Re: Da!

zilikaka
Samo da pitam vesele kolege diskutante.
Posle ovog vašeg uspešnog serijala, šta mislite, da li će Snežana sledeći blog zatvoriti za komentare?

...i zašto hoće...

Neka ga zatvori i sad ako hoće.

Jebote, pa nemojte čitati, ne tera vas niko.
Ne čitam ni ja vaše o sarmama pa ne "štitim" domaćine bloga.
predatortz predatortz 12:15 08.11.2019

Re: Da!

Ne čitam ni ja vaše o sarmama pa ne "štitim" domaćine bloga.


Eeee, ovo je meki pritisak kada neke teme nisu po volji.
Imaš ove koji su spremni da biju. Ti bi sutra ubijali. I ove ma koji vam je, pusti sad to. Ti bi slali ove prve na gajbu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:24 08.11.2019

Re: Da!


Eeee, ovo je meki pritisak kada neke teme nisu po volji.

Em tema nije po volji, em, bre, stvarno se sebi daje previše prava.
Nije baš, izgleda, bez veze ona Tasina teza o staroblogerima koji sebi daju za pravo da uređuju i svoje a i tuđe blogove.

Vidi domaćica sve ovo, brisaće, zatvaraće, banovaće, neće ništa od toga raditi, zna valjda i ona da joj je sve to na raspolaganju, ne trebaju joj verujem sufleri.

Pustite bre ljudi druge da pričaju o onome što ih zanima, nemojte sve privoditi vašim interesovanjima i samo njih smatrati strašno zanimnjivim i vrednim.
predatortz predatortz 12:27 08.11.2019

Re: Da!

Pustite bre ljudi druge da pričaju o onome što ih zanima, nemojte sve privoditi vašim interesovanjima i samo njih smatrati strašno zanimnjivim i vrednim.


mentol mentol 12:49 08.11.2019

Re: Da!

angie01
Tjentište

Najlepši spomenik na prostoru bivše SFRJ.
Uz onaj na Petrovoj gori koji je proustaški režim u Hrvatskoj pustio da propadne. I antenu su nakačili

hoochie coochie man hoochie coochie man 13:00 08.11.2019

Re: Da!


uplakani

Ma plakali su oni i za Staljinom dok im nije rečeno da više ne treba.
Prestali bi i za Savom da plaču da im je neko rekao.
Očas posla se kod takvih sa suza pređe na pljuvanje, od heroja, i to narodnog, postane se đubre neviđeno na jednom partijskom sastanku.
I sluša se to, kad im kažu plači, oni plaču za komandantom, kad kažu pljuj oni pljuju.

Takav je to svet.

Omladinko sa Titovih staza:)
predatortz predatortz 13:08 08.11.2019

Re: Da!

Očas posla se kod takvih sa suza pređe na pljuvanje, od heroja, i to narodnog, postane se đubre neviđeno na jednom partijskom sastanku.


Samo kad se naredi o'zgo! Onda heroji idu na organizovano letovanje na malo, nepristupačno ostrvo.
Atomski mrav Atomski mrav 13:24 08.11.2019

Re: Da!

Ne čitam ni ja vaše o sarmama pa ne "štitim" domaćine bloga.

Ako su sarme tema bloga, što da ne? A i da nisu, oko sarmi se neće razviti baš ovako krvava diskusija. Zameram pre svega pajiću pošto on ovu temu načne svako malo kad mu je dosadno - napiši tekst pa nek se prepucava i diskutuje do mile volje (7 dana a ako je to malo, može da se otvori novi).
Atomski mrav Atomski mrav 13:25 08.11.2019

Re: Da!

Samo kad se naredi o'zgo!

Sva naređenja dolaze o'zgo.
mariopan mariopan 14:45 08.11.2019

Re: Da!

niccolo
Ako ja kapiram kako se na blogu o Fruškoj gori stigne do četnici vs partizani rasprave...

U svakom blogu kad tad stignemo do četnika i partizana.
nsarski nsarski 14:57 08.11.2019

Re: Da!

A obrati pažnju na Putinovu desnu ruku, ima tih snimaka, da ne jurim sad.
Uvek je mirna, spuštena niz telo ilis avijena u laktu, ali mirna.
Levom normalno maše dok korača, a desna stoji na gotovs :)


Ah, Gunslinger's walk. Kao Džon Vejn.

Istina, Wayne više mlati desnom rukom nego levom, dok Vladimir Vladimirovič to radi obrnuto.
Evo poređenja.



Istovremeno, VVP i njego stil



Razna objašnjenja se nude, a najiscrpnije ima moj omiljeni Dima Vorobiev.

President Putin’s idiosyncratic way of walking, with his right arm almost immovable, and excessive torso swaying to compensate for this, has long puzzled everyone.

Loyalists launched the “Gunslinger walk” theory. According to them, someone in KGB taught Putin to hold his right hand close to his hip to be ready to deploy his sidearm any moment.

This theory, however, fails to explain why bodyguards of Putin—or of the previous Russian and Soviet rulers—do not walk the same way. It also defies common sense on two other points. First, a good spy never walks the way that broadcasts “I carry a sidearm” as he moves along. Second, according to official history, Putin never served in the army, and never was trained to be a bodyguard.

Detractors quip that Putin hurt his arm carrying around heavy briefcases full of money belonging to his patron in St Petersburg Anatoly Sobchak. After losing his mayorship in Petersburg, Sobchak narrowly escaped being arrested for corruption. Putin organized his swift and effective exfiltration to France.

Some suggest that Putin contracted polio when little, or was born with some condition that impacted the right side of his body. However, no one has confirmed so far that Putin had a gunslinger’s gait in school.

Which leaves as most probable some injury to his back later in life that made some arm motions painful or uncomfortable for him. His restless legs and awkward poses when he’s sitting, as well as his habit of constantly shifting in the chair may also be indicative of that.

In Russian, gunslinger’s gait is called “hussar’s gait” or “cavalry gait”. Below, a footage of Czar’s military ceremonies where several men can be seen walking with one arm barely moving. However, the cavalry gait is about the left arm—not right as in Putin’s case—because it holds in place the saber.

Pogledajte, pročitajte i zaključite sami.



EDIT EDIT EDIT
Nego, kad smo već kod Holivudskih ludorija, evo jedne skorije.
Ove godine je Nigerija ponudila film Lionheart iz svoje produkcije (sve pravljeno u Nigeriji, u Nollywood-u) u konkurenciji za najbolje strani film. U svojoj beskrajnoj mudrosti, komisija za odabir filmova je ovaj film odbacija, uz obrazloženje da sadrži previše dijaloga na Engleskom jeziku. Naravno, zvanični jezik u Nigeriji je Engleski.

Evo detalja za one koji su nevere.
Netflix’s first Nollywood original film has been disqualified from Oscars consideration for its English dialogue
maksa83 maksa83 15:05 08.11.2019

Re: Da!

Razna objašnjenja se nude, a najiscrpnije ima moj omiljeni Dima Vorobiev.

Ah, Dima Vorobiev sa Quore? Tip je čudo, njegovo je ono objašnjenje zašto se režimi lako menjaju u Rusiji (ukratko: "najveći civilizacijski problem Rusije je oduvek što one gore - ko god da su - skroz boli dupe za to kako je običnom narodu, i onda kad se digne kuka i motika i pobije sve u Kremlju niko suzu ne pusti" )
nsarski nsarski 15:16 08.11.2019

Re: Da!

Ah, Dima Vorobiev sa Quore?

Taj.
Za ruske političke sisteme Nemci kažu da su podnošljivi jer je u pitanju "despotizam ublažavan atentatima". Despotismus gemildert durch Attentat.

Za balkanske sisteme su govorili Despotismus gemildert durch Schlamperei (Schlamperei=aljkavost).
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 15:33 08.11.2019

Re: Da!

hoochie coochie man

Eeee, ovo je meki pritisak kada neke teme nisu po volji.

Em tema nije po volji, em, bre, stvarno se sebi daje previše prava.
Nije baš, izgleda, bez veze ona Tasina teza o staroblogerima koji sebi daju za pravo da uređuju i svoje a i tuđe blogove.

Vidi domaćica sve ovo, brisaće, zatvaraće, banovaće, neće ništa od toga raditi, zna valjda i ona da joj je sve to na raspolaganju, ne trebaju joj verujem sufleri.

Pustite bre ljudi druge da pričaju o onome što ih zanima, nemojte sve privoditi vašim interesovanjima i samo njih smatrati strašno zanimnjivim i vrednim.



Ma jok bre, ništa se ne briše, nisam brisala ni onomad kad su svi rusofili nagrnuli na mene lično (a ja samo iskreno napisala šta sam videla na jugu te zemlje), a što bih sad. Nego nemam baš vremena da sve ispratim, a posebno da pohvatam ko šta zastupa, ipak sam dugo bila odsutna. No ne dajte se vi omesti

predatortz predatortz 15:38 08.11.2019

Re: Da!

Nego nemam baš vremena da sve ispratim, a posebno da pohvatam ko šta zastupa, ipak sam dugo bila odsutna. No ne dajte se vi omesti


Ne brini, nije nam prvi put da zapalimo nečiju blogo-kuću.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:48 08.11.2019

Re: Da!

Atomski mrav
E, oćemo da zatvaramo radnju, izgleda da nema više publike?

Nisi treb'o ni da je otvaraš. Mislim, možda tebe uveseljava ova "diskusija" i predstavlja dobar način da ubiješ slobodno vreme, ali idi onda radi nešto drugo. Još se ljutiš na Tasu a isti vam je modus operandi.


Ima i nekoliko razlika: ja uglavnom ne pišem veoma duge komentare i ne trpam u njih besmislene youtube klipove, da bi bili još duži, i ne kmečim, niti pretim odlaskom sa bloga u svakom od njih. Mislim, ta razlika u kvalitetu ipak mora da se istakne.

A što si ti, mrave, navalio da čitaš komenare baš u ovom tredu, mislim, sporna tema je pokrenuta kad smo već iscrpli manastire i Frušku goru, i kolege protočetnici i ja smo imali sasvim finu diskusiju onako za sebe? Neki zlobnik bi primetio da ni ti, izgleda, nemaš ništa pametnije da radiš.

Mišljenja sam da ovu revizionističku kolaboracionističku ekipicu (© Tasa) treba povremeno razmrdati, da se ne uparlože i ućebaju, kao brada od kakvog masnog četnika. Ovako im daš prilku da se malo isprazne, smanje pritisak tog tereta koji nose u sebi a koji ih nesporno tišti, i posle je sve ok.

A ako Snežana odluči da to pobriše, pa dobro, šta da se radi.

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:48 08.11.2019

Re: Da!

Ma jok bre, ništa se ne briše, nisam brisala ni onomad kad su svi rusofili nagrnuli na mene lično (a ja samo iskreno napisala šta sam videla na jugu te zemlje), a što bih sad. Nego nemam baš vremena da sve ispratim, a posebno da pohvatam ko šta zastupa, ipak sam dugo bila odsutna. No ne dajte se vi omesti


U, neki ti to nikad nisu oprostili, i prestali su da dolaze na tvoj blog. Ali šta se tu može, tako je kako je.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:51 08.11.2019

Re: Da!

. No ne dajte se vi omesti

:)

Auuu, sad će da se ožeže.
Sa dozvolom:)

floki floki 15:51 08.11.2019

Re: Da!

maksa83
Razna objašnjenja se nude, a najiscrpnije ima moj omiljeni Dima Vorobiev.

Ah, Dima Vorobiev sa Quore? Tip je čudo, njegovo je ono objašnjenje zašto se režimi lako menjaju u Rusiji (ukratko: "najveći civilizacijski problem Rusije je oduvek što one gore - ko god da su - skroz boli dupe za to kako je običnom narodu, i onda kad se digne kuka i motika i pobije sve u Kremlju niko suzu ne pusti" )


ja slušam ponekad nekog ludog rusa fursova (zna apostata) koji analizira sve redom i šta treba i šta ne treba, lik je totalna enciklopedija, jedino nekad moraš da filtriraš njegove zaključke...

uglavnom i on isto kaže - oni carski buržuji su bili sve redom lenji skorojevići koji su se samo zajebavali pa nije ni čudo što je revolucija onda uhvatila zalet pa pobila i šta treba i šta ne treba...

onda posle revolucije najviše kukaju takvi koji su izgubili ničim zaslužene privilegije...

počeo sam da gledam neko predavsnje njegovog studenta, analiza engleske aristokratije, ono, u fazonu, da vidite kako to rade majstori

samo sam zaspao :)

Snezana Radojicic Snezana Radojicic 16:29 08.11.2019

Re: Da!

srdjan.pajic
Ma jok bre, ništa se ne briše, nisam brisala ni onomad kad su svi rusofili nagrnuli na mene lično (a ja samo iskreno napisala šta sam videla na jugu te zemlje), a što bih sad. Nego nemam baš vremena da sve ispratim, a posebno da pohvatam ko šta zastupa, ipak sam dugo bila odsutna. No ne dajte se vi omesti


U, neki ti to nikad nisu oprostili, i prestali su da dolaze na tvoj blog. Ali šta se tu može, tako je kako je.



Drago mi je zbog takvih i svih ostalih koji iskrenost (u putopisu!) ne opraštaju. Oni sigurno nisu moji pravi čitaoci, a ni moja podrška u bilo kom smislu, jer iskrenost je glavni kredo koji prati sve ovo što radim. Ko to ne razume i ne prihvata, široko mu polje.
macak.tosa031 macak.tosa031 16:51 08.11.2019

Re: Da!

srdjan.pajic
Atomski mrav
E, oćemo da zatvaramo radnju, izgleda da nema više publike?

Nisi treb'o ni da je otvaraš. Mislim, možda tebe uveseljava ova "diskusija" i predstavlja dobar način da ubiješ slobodno vreme, ali idi onda radi nešto drugo. Još se ljutiš na Tasu a isti vam je modus operandi.


Ima i nekoliko razlika: ja uglavnom ne pišem veoma duge komentare i ne trpam u njih besmislene youtube klipove, da bi bili još duži, i ne kmečim, niti pretim odlaskom sa bloga u svakom od njih. Mislim, ta razlika u kvalitetu ipak mora da se istakne.

A što si ti, mrave, navalio da čitaš komenare baš u ovom tredu, mislim, sporna tema je pokrenuta kad smo već iscrpli manastire i Frušku goru, i kolege protočetnici i ja smo imali sasvim finu diskusiju onako za sebe? Neki zlobnik bi primetio da ni ti, izgleda, nemaš ništa pametnije da radiš.

Mišljenja sam da ovu revizionističku kolaboracionističku ekipicu (@ Tasa) treba povremeno razmdrati, da se ne uparlože (i ućebaju, kao brada od kakvog masnog četnika). Ovako im daš prilku da se malo isprazne, smanje pritisak tog tereta koji nose u sebi a koji ih nesporno tišti, i posle je sve ok.

A ako Snežana odluči da to pobriše, pa dobro, šta da se radi.


Ma - baš te briga!
Zavide ti pa zameraju.
predatortz predatortz 17:07 08.11.2019

Re: Da!

koji se hrabro borio i to u prvim redovima, stiteci bolnicu, ranjenike i stab od mnogobrojnijeg i jaceg neprijatelja, iako po svom cinu to nije morao,...te je tako herojski i poginuo..


Kad se nađeš u šumi, okružen obručem, tu čin ne igra nikakvu ulogu. Moraš da se boriš, to nije stvar htenja, niti je stvar izbora. Tad se brani glava i grčevito se bore svi, i đubrad, i ljudi, i hrabri, i kukavice.

Ovo nema veze ni sa njegovim karakterom, niti ga pravda za zločine koje je počinio.

Ovo nije ništa drugo do romansirana verzija kojom su komunisti frizirali istoriju.
Recimo, ustaše na Derventi su se grčevito borile. Razbili su par partizanskih najelitnijih brigada. Ni jedan nije hteo da odstupi. Možda je to najveći primer individualne i kolektivne hrabrosti u WWII na ovim prostorima.
Pravda li ta hrabrost i posvećenost ideji ustaše za sve monstruozne stvari koje su činili?
zilikaka zilikaka 17:13 08.11.2019

Re: Da!

Nije baš, izgleda, bez veze ona Tasina teza o staroblogerima koji sebi daju za pravo da uređuju i svoje a i tuđe blogove.

Ih, Huči, sad ga baš zamrsi. Koji su to bre drugi staroblogeri kad, sad sam proverila, ti ovde visiš od 2007.

A tema?
Možda sam se ja malo zatrčala plašeći se da Snežana nije u toku i da će je iznenaditi broj i žestina komentara o nečemu što ni blizu nije tema, al je manje-više neizbežna kad se na istom mestu nađete onaj iz Kolorada i ti. Još ako imate i kolegu izBosne - gotova žurka.

Tu si verovatno u pravu, što sam uopšte komentarisala. U principu, svi smo odrasli i svako može sam da se snađe, nego ja nekad pomislim kako su neki malo manje naviknuti na kafanske tuče, pa ih možda sve to zajedno prepadne.

A meni ne smeta. Kad vidim da ste Pajke i ti zaređali u krug, preletim preko ključnih reči svakog petog komentara, kolko da propustim nešto korisno, ako pomenete neki savet oko biljaka il nešto slično.
macak.tosa031 macak.tosa031 17:19 08.11.2019

Re: Da!

zilikaka
Nije baš, izgleda, bez veze ona Tasina teza o staroblogerima koji sebi daju za pravo da uređuju i svoje a i tuđe blogove.

Ih, Huči, sad ga baš zamrsi. Koji su to bre drugi staroblogeri kad, sad sam proverila, ti ovde visiš od 2007.

A tema?
Možda sam se ja malo zatrčala plašeći se da Snežana nije u toku i da će je iznenaditi broj i žestina komentara o nečemu što ni blizu nije tema, al je manje-više neizbežna kad se na istom mestu nađete onaj iz Kolorada i ti. Još ako imate i kolegu izBosne - gotova žurka.

Tu si verovatno u pravu, što sam uopšte komentarisala. U principu, svi smo odrasli i svako može sam da se snađe, nego ja nekad pomislim kako su neki malo manje naviknuti na kafanske tuče, pa ih možda sve to zajedno prepadne.

A meni ne smeta. Kad vidim da ste Pajke i ti zaređali u krug, preletim preko ključnih reči svakog petog komentara, kolko da propustim nešto korisno, ako pomenete neki savet oko biljaka il nešto slično.

Ja čitam sve!
Nije korektno da se komentariše - a čita se površno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:19 08.11.2019

Re: Da!

kolege protočetnici i ja smo imali sasvim finu diskusiju onako za sebe?

Da.
I ne samo to, iz te diskusije si ti dosta toga naučio, već se vidi.
Recimo to da Titino ordenje nije sveto pismo u koje se ne dira, i verujem da ti se ono više neće omicati.

Re klo bi se nije mnogo, nije vredno truda, ali i to je neki napredak, malo po malo i biće bolje.
Čak i ako ne shvatiš sve do kraja, naučićeš šta se među ljudima ne izgovara, a i to je nešto.

A što se truda tiče, ja truda ne žalim kad se o tvom dobru radi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:09 08.11.2019

Re: Da!

Kad vidim da ste Pajke i ti zaređali u krug, preletim preko ključnih reči svakog petog komentara, kolko da propustim nešto korisno, ako pomenete neki savet oko biljaka il nešto slično.


To je pravi pristup ovim našim beskrajnim diskusijama u kojima sam ja u pravu, a kolege nisu, i to mogu samo da pozdravim, uvek i na svakom mestu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:55 08.11.2019

Re: Da!

apacherosepeacock


Dok se kod nas (i sire) temeljno uklanja, cesto i bez sudjenja, i uz farsicna sudjenja, i sudjenja sa dokazanom stvarnom krivicom, ali se bespostedno kazna sprovodi za razliku od ostalih.

Toliko mi cenimo pravdu, sud i sopstveni narod. Jako malo do nikako. Posle se cudimo sto respekt ne dobijamo spolja.


Или је no crime at all, као четнаје што се праве блесави. Иначе, која војска је била у Блајбургу. Чекам одговор, уместо десничарског испирања мозга и партизанофобије.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:04 08.11.2019

Re: Da!

Ih, Huči, sad ga baš zamrsi. Koji su to bre drugi staroblogeri kad, sad sam proverila, ti ovde visiš od 2007.


Starobloger je titula koja se stiče proglašenjem (ili grebanjem za nju) za nju nije dovoljan samo staž :)

Tu si verovatno u pravu,


Ja sam uvek u pravu.
Kad vidim da ste Pajke i ti zaređali u krug, preletim preko ključnih reči svakog petog komentara


Greška.
Moje čitaj pažljivo, a Srkijeve možeš i da preskočiš.
Ustvari najbolje je da ih preskočiš, baš zna da zabrlja :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:20 08.11.2019

Re: Da!

Da.
I ne samo to, iz te diskusije si ti dosta toga naučio, već se vidi.
Recimo to da Titino ordenje nije sveto pismo u koje se ne dira, i verujem da ti se ono više neće omicati.


Samo se ti teši, ja sam relativno zadovoljan što vidim da je i kolega predator malo odstupio i priznao ono što je opštepoznato: da su četnički zlikovci sarađivali sa okupatorom, klali nejač gde su stigli, i, ja bih dodao, pošteno zaslužili kazne koje su ih posle rata stigle, od kojih je valjda najgora ta da ih se potomci moraju stideti, do te mere da su prinuđeni posegnuti za revizijom istorije, a mi ostali sa kajanjem skrušeno gledati u pod i sa velikom mukom priznati da je, eto, u našem herojskom narodu i među nama bilo i takvih.

A što se tiče druga Save Kovačevića, komandanta, on je bar tu titulu Narodnog heroja pošteno zaslužio, šta god ti mislio o onom ko mu je dao, tako što je položio život braneći zemlju od okupatora i domaćih izdajnika, a ne ko ovi tvoji, koji uglavnom izgibođe bežeći preko Blajburga, ruku pod ruku sa kolegama po nedelu, iz NDH.

edit: Izvini, Atomski, morao sam da mu odgovorim, i da rezimiram, i neću više, ovde se odjavljujem, sem ako neko ne krene neku lepu temu o kuvanju, biciklanju, kućnim i okolokućnim radovima.
Atomski mrav Atomski mrav 22:59 08.11.2019

Re: Da!

i kolege protočetnici i ja smo imali sasvim finu diskusiju onako za sebe? Neki zlobnik bi primetio da ni ti, izgleda, nemaš ništa pametnije da radiš.


Aha, diskusija je bila fina u pičku materinu. Nateraćete me da ubuduće preskačem pasuse gde vidim da razmenjujete mišljenja bez da čitam, što bi bila šteta pošto tu ima šta da se pročita kad vam ne trgne PČ pena na usta.

Ima i nekoliko razlika: ja uglavnom ne pišem veoma duge komentare i ne trpam u njih besmislene youtube klipove, da bi bili još duži, i ne kmečim, niti pretim odlaskom sa bloga u svakom od njih. Mislim, ta razlika u kvalitetu ipak mora da se istakne.


Princip je isti, sve su ostalo nijanse.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:51 09.11.2019

Re: Da!

onda posle revolucije najviše kukaju takvi koji su izgubili ničim zaslužene privilegije...

počeo sam da gledam neko predavsnje njegovog studenta, analiza engleske aristokratije, ono, u fazonu, da vidite kako to rade majstori

samo sam zaspao :)


Pa, da... Tako i ovi č kukumavče nakon što su ih propeglali malo braća partizani... "Križni put", my ass...
macak.tosa031 macak.tosa031 18:23 04.11.2019

Yes!

Za Tasu, Gedžu i Milana Novkovića - naravno, i za Mariopan i Silver!

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:00 04.11.2019

Re: Yes!

macak.tosa031
Za Tasu, Gedžu i Milana Novkovića - naravno, i za Mariopan i Silver!




Izvini, Silver. Izvini, čarli.

Snezana Radojicic Snezana Radojicic 19:38 04.11.2019

Re: Yes!

macak.tosa031
Za Tasu, Gedžu i Milana Novkovića - naravno, i za Mariopan i Silver!




A domaćicu zaboravio?
macak.tosa031 macak.tosa031 20:06 04.11.2019

Re: Yes!

Snezana Radojicic
macak.tosa031
Za Tasu, Gedžu i Milana Novkovića - naravno, i za Mariopan i Silver!




A domaćicu zaboravio?

Nisam!
No, ima svojih razloga!
Biće i za tebe - no, skinuo sam slušalice i jedem pohovane tikvice koje moja žena pravi najbolje na svetu celom.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:37 05.11.2019

Re: Yes!

srdjan.pajic
macak.tosa031
Za Tasu, Gedžu i Milana Novkovića - naravno, i za Mariopan i Silver!



Mmm, divan si ali ne'š jebat'...



silver silver 11:33 05.11.2019

Re: Yes!

macak.tosa031
Za Tasu, Gedžu i Milana Novkovića - naravno, i za Mariopan i Silver!



Čarli, hvala na muzici i na iskazanoj pažnji. Čarliju sam javila da sam cele godine bila teško bolesna, uvek je pitao za moje zdravlje i zašto me nema.
Hvala i Sneži na ovim inspirativnim putopisima, čitam kad god mogu, uživam i razmišljam.

Veliki pozdrav svim blogerima.

S
angie01 angie01 21:18 06.11.2019

Re: Yes!

silver




nadam se da si sada dobro.
mariopan mariopan 15:00 08.11.2019

Re: Yes!

silver
macak.tosa031
Za Tasu, Gedžu i Milana Novkovića - naravno, i za Mariopan i Silver!



Čarli, hvala na muzici i na iskazanoj pažnji. Čarliju sam javila da sam cele godine bila teško bolesna, uvek je pitao za moje zdravlje i zašto me nema.
Hvala i Sneži na ovim inspirativnim putopisima, čitam kad god mogu, uživam i razmišljam.

Veliki pozdrav svim blogerima.

S


Stvarno si nedostajala.

Nadam se da si sad dobro.
predatortz predatortz 20:48 04.11.2019

Nego...

Čitam za ovaj kijamet oko Inđije danas. Kako je bilo na tvojoj ruti?
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 21:00 04.11.2019

Re: Nego...

predatortz
Čitam za ovaj kijamet oko Inđije danas. Kako je bilo na tvojoj ruti?



A ja nisma odavno tamo, ja sam to hodala od 8. do 18. oktobra.
predatortz predatortz 21:01 04.11.2019

Re: Nego...

Snezana Radojicic
predatortz
Čitam za ovaj kijamet oko Inđije danas. Kako je bilo na tvojoj ruti?



A ja nisma odavno tamo, ja sam to hodala od 8. do 18. oktobra.



Bosanac!
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 21:20 04.11.2019

Re: Nego...

predatortz
Snezana Radojicic
predatortz
Čitam za ovaj kijamet oko Inđije danas. Kako je bilo na tvojoj ruti?



A ja nisma odavno tamo, ja sam to hodala od 8. do 18. oktobra.



Bosanac!



mariopan mariopan 15:12 08.11.2019

Re: Nego...

Snezana Radojicic
predatortz
Čitam za ovaj kijamet oko Inđije danas. Kako je bilo na tvojoj ruti?



A ja nisma odavno tamo, ja sam to hodala od 8. do 18. oktobra.


Ja sam istovremeno bila tamo i radila isto što i ti samo ne peške, nego svaki dan kolima do neke čuke da nešto vidimo, sestra, kuče i ja. I stalno sam te pominjala, "sad je Sneža prošla ovuda..."

Obišle smo Jazak, Ravanicu i malu Remetu. Sve se renovira i gradi, negde jos uvek rade majstori.
Iznenađena sam novim objektima izgrađenim po Fruškoj Gori, za potrebe turizma (verujem, ako nije neki privatan biznis za odabrane?) Dugo nisam bila na Fruškoj Gori i zato sam sad bila itekako iznenađena a koliko će to biti korisno videćemo.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 15:38 08.11.2019

Re: Nego...

mariopan


Ja sam istovremeno bila tamo i radila isto što i ti samo ne peške, nego svaki dan kolima do neke čuke da nešto vidimo, sestra, kuče i ja. I stalno sam te pominjala, "sad je Sneža prošla ovuda..."

Obišle smo Jazak, Ravanicu i malu Remetu. Sve se renovira i gradi, negde jos uvek rade majstori.
Iznenađena sam novim objektima izgrađenim po Fruškoj Gori, za potrebe turizma (verujem, ako nije neki privatan biznis za odabrane?) Dugo nisam bila na Fruškoj Gori i zato sam sad bila itekako iznenađena a koliko će to biti korisno videćemo.



Izvini, tek sad vidim ovaj komentar.
Da, isti utisak sma i ja imala - da se baš svuda gradi i to se ozbiljno gradi.
Hvala na pominjanju Mogle smo se i sresti.
mariopan mariopan 17:18 08.11.2019

Re: Nego...

Mogle smo se i sresti


Eh, dok nas dve sestre (i kuče) doručkujemo, popijemo kafu, otvorimo oči, odlučimo gde ćemo danas....ti već obiđeš peške par manastira i ostaviš samo prašinu iza sebe.

macak.tosa031 macak.tosa031 17:20 08.11.2019

Re: Nego...

mariopan
Mogle smo se i sresti


Eh, dok nas dve sestre (i kuče) doručkujemo, popijemo kafu, otvorimo oči, odlučimo gde ćemo danas....ti već obiđeš peške par manastira i ostaviš samo prašinu iza sebe.


Pa da!
Ja na Frušku goru idem često.
I čini mi se, kao što si i ti primetila - da se gradi i previše.
mariopan mariopan 17:33 08.11.2019

Re: Nego...

macak.tosa031
mariopan
Mogle smo se i sresti


Eh, dok nas dve sestre (i kuče) doručkujemo, popijemo kafu, otvorimo oči, odlučimo gde ćemo danas....ti već obiđeš peške par manastira i ostaviš samo prašinu iza sebe.


Pa da!
Ja na Frušku goru idem često.
I čini mi se, kao što si i ti primetila - da se gradi i previše.

Ja nisam bila bar 20 godina.

Čak i kad su deca dovela goste iz Grčke pa vodila Grke i Poljake da im pokažu sve te naše divne manastire, ja sam ostala kod kuće da im spremim najbolju banatsku večeru....
.....a oni usput pri povratku svrate na neki salaš i ubiju se od klope.

To im nikad nisam zaboravila.

Zza osvetu su par narednih dana jeli sve one đakonije koje su propustili to veče....podgrejane.
predatortz predatortz 17:36 08.11.2019

Re: Nego...

podgrejane


Gosti?!
mariopan mariopan 18:32 08.11.2019

Re: Nego...

predatortz
podgrejane


Gosti?!

Daaaa

I sudove su sami prali, samo da si vid'o.
predatortz predatortz 18:35 08.11.2019

Re: Nego...

mariopan
predatortz
podgrejane


Gosti?!

Daaaa

I sudove su sami prali, samo da si vid'o.


Kad ovo kažem tašti zabraniće mi da idem na blog!
mariopan mariopan 18:37 08.11.2019

Re: Nego...

predatortz
mariopan
predatortz
podgrejane


Gosti?!

Daaaa

I sudove su sami prali, samo da si vid'o.


Kad ovo kažem tašti zabraniće mi da idem na blog!


Nemoj da joj kažeš a neću ni ja.
macak.tosa031 macak.tosa031 19:42 08.11.2019

Re: Nego...

mariopan
predatortz
podgrejane


Gosti?!

Daaaa

I sudove su sami prali, samo da si vid'o.

Nema boljeg pasulja od podgrejanog!
nask nask 22:05 04.11.2019

U neka druga vremena

Ovo baš i nije lepo čuti, mislim to o gostoprimstvu tj. manjku istoga. Moja iskustva (ograničena) i iskustva mojih drugara (nimalo ograničena) po pitanju konačišta su bila sasvim drugačija. Pričam o osamdesetim prošlog veka, znači komunizam u punoj snazi, tako da teorije o komunjarluku ne stoje. E sad, možda je meni lično bilo malo lakše naći konak zato jer nisam žensko i zato što veći deo svog odraslog života izgledam kao ravnogorski hipik.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 22:58 04.11.2019

Re: U neka druga vremena

nask
Ovo baš i nije lepo čuti, mislim to o gostoprimstvu tj. manjku istoga. Moja iskustva (ograničena) i iskustva mojih drugara (nimalo ograničena) po pitanju konačišta su bila sasvim drugačija. Pričam o osamdesetim prošlog veka, znači komunizam u punoj snazi, tako da teorije o komunjarluku ne stoje. E sad, možda je meni lično bilo malo lakše naći konak zato jer nisam žensko i zato što veći deo svog odraslog života izgledam kao ravnogorski hipik.



I ja se sećam mnogo veće gostoljubivosti pre 20+ godina. Zanimljivi su mi bili komentari kada sam ovo kačila na moj FB gde me ipak prati najviše ljudi. Mnogi su isticali da su fruškgoroski manastiri izbili na loš glas po tome poslednjih godina, ljudi su pričali da im nisu dali da natoče vodu u dvorištu manastira i sl. Sad, ja nisam ranije išla da ih obilazim, pa ne mogu da kažem ni da li jeste bilo drugačije ili nije.
Što se drugih lokacija tiče, sećam se da su nas jednom pre 10-15 godina kao planinare odbili ispred Vratne u Istočnoj Srbiji, nisu nam dopustili da kampujemo (za konak nismo ni pitali), a kao razlog su naveli da je neka grupa kampera koju su bili pustili na svoj posed pravila nered i buku, ono, žurku, pa su to počeli svima da brane. Tako da je to imalo rezona. Ali ostalo što sam obilazila a i iz priče drugih, ne sećam se sam čula za loša iskustva. A vidiš ovo sad...
st.jepan st.jepan 23:02 04.11.2019

Re: U neka druga vremena

Moja iskustva (ograničena) i iskustva mojih drugara (nimalo ograničena) po pitanju konačišta su bila sasvim drugačija. Pričam o osamdesetim prošlog veka,

Da, nakako u to vreme, obišao sam s trojicom drugara (ikonopisac, fotograf, novinar) sve bitnije manastire po Srbiji i Kosovu. Fantastično i nezaboravno dvonedeljno iskustvo. Svugde su nas srdačno primali, zvali nas i na konak i za trpezu.
Pomišljam da je to gostoprmstvo možda imalo neke veze s rukopisanom preporukom tadašnjeg patrijarha Germana, koju je rečeni ikonopisaac, inače patrijarhov proteže, potezao iz džepa čim bismo kročili u neki manastir.

Atomski mrav Atomski mrav 23:13 04.11.2019

Re: U neka druga vremena

Pomišljam da je to gostoprmstvo možda imalo neke veze s rukopisanom preporukom tadašnjeg patrijarha Germana, koju je rečeni ikonopisaac, inače patrijarhov proteže, potezao iz džepa čim bismo kročili u neki manastir.


Eto, Snežana, vidiš sa kojim predznanjem se ide u obilazak manastira!
Nešto računam, pošto je sadašnji Patrijarh darežljiv u deljenju raznog ordenja i priznanja, možda bi hteo i tebi da da neku ćagu da ti dozvole da prespavaš u konaku. Da si samo mogla da pročitaš ovaj Stjepanov komentar pre nego što si se uputila na Frušku Goru...
zilikaka zilikaka 00:35 05.11.2019

Re: U neka druga vremena

Često prolazim pored crkvenih prostorija i skoro svaki put u izlogu radnje vidim oglas- organizuju obilaske manastira, obično višednevne, sa noćenjem u konacima. Cene nisu simbolične, kako bi se moglo očekivati.
Možda je ta njihova dodatna delatnost bila presudna u tvom slučaju.
Atomski mrav Atomski mrav 00:36 05.11.2019

Re: U neka druga vremena

Možda je ta njihova dodatna delatnost bila presudna u tvom slučaju.

Follow the money!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:14 05.11.2019

Re: U neka druga vremena

st.jepan
Moja iskustva (ograničena) i iskustva mojih drugara (nimalo ograničena) po pitanju konačišta su bila sasvim drugačija. Pričam o osamdesetim prošlog veka,

Da, nakako u to vreme, obišao sam s trojicom drugara (ikonopisac, fotograf, novinar) sve bitnije manastire po Srbiji i Kosovu. Fantastično i nezaboravno dvonedeljno iskustvo. Svugde su nas srdačno primali, zvali nas i na konak i za trpezu.
Pomišljam da je to gostoprmstvo možda imalo neke veze s rukopisanom preporukom tadašnjeg patrijarha Germana, koju je rečeni ikonopisaac, inače patrijarhov proteže, potezao iz džepa čim bismo kročili u neki manastir.




Znači, commie-style ipak, dao Džrman pisanije; po hrišćanskom maksimalizmu bi morali da je puste i bez pisanija; ali Srbi jako slabo znaju šta je taj hrišćanski maksimalizam. Zato su moje ture jako uspešne - jer radim biblijski; a masa naših etnofiletista ("idem u crkvu jer sam Srbin/Hrvat" ) apsolutno u životu nije videla s od svetog pisma. A tamo imaš i dokument, ustav bihejvioralnog, ponašenjskog:

"Који иште у тебе, подај му; и који хоће од тебе да позајми, не одреци му.

Чули сте да је казано: Љуби ближњега својега, и мрзи непријатеља својега.

А ја вам кажем: Љубите непријатеље своје, благосиљајте оне који вас куну, чините добро онима који вас мрзе и молите се за оне који вас вријеђају и гоне,
Да будете синови Оца својега који је на небесима; јер Он својим сунцем обасјава и зле и добре; и даје дажд праведнима и неправеднима.
Јер ако љубите оне који вас љубе, какву плату имате? Не чине ли тако и цариници?
И ако поздрављате само браћу своју, шта одвише чините? Не чине ли тако и незнабошци? Будите ви, дакле, савршени, као што је савршен Отац ваш небески."

Dakle, mnogi Srbi/Hrvati i hrišćanstvo, niđe veze. Dupe i oko.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:19 05.11.2019

Re: U neka druga vremena

zilikaka
Često prolazim pored crkvenih prostorija i skoro svaki put u izlogu radnje vidim oglas- organizuju obilaske manastira, obično višednevne, sa noćenjem u konacima. Cene nisu simbolične, kako bi se moglo očekivati.
Možda je ta njihova dodatna delatnost bila presudna u tvom slučaju.


Ja sad imam masovno problema sa njima - vode ilegalno; stižu mi fotke iz min. turizma o ilegalnim vodičima i zasad ćutim. Premda me nervira taj problem - blamiraju nas na nacionalnom nivou - "aha, Serđ, evo tvoji Srbi ponovo ilegalno rade"; "vodiči" pričaju gluposti; i na kraju krajeva, uzimaju mi tržište. Zbog ovog poslednjeg nisam reagovao još - iako sam dovoljno dobro pozicioniran u lokalnom min. turizma; jer je moja lična sujeta po sredi, gramzivost za tržištem. Al' ne znači da me ne nerviraju na drugim nivoima.
dragosevacsutra dragosevacsutra 15:30 05.11.2019

Re: U neka druga vremena

Ja sad imam masovno problema sa njima - voze ilegalno;




auf srdjane, pa ti si najeb'o gore nego beogradski taksisti od zlih gokarovaca...


nask nask 23:52 05.11.2019

Re: U neka druga vremena

ispred Vratne u Istočnoj Srbiji


Evo tačno trideset godina odkada sam sa drugarom pešačio od Dunava do Bora. Merili protok potoka i rečica po tom kraju za njegov diplomski. Spavali u šatorčetu iznad manastira, nismo ni pokušali da pitamo jer je ženski manastir. A bio i neki prelep septembar/oktobar.

Prošlog leta bio sa porodicom, da vide gde je tata i muž nekada izigravao Indijanu Džonsa.

Snezana Radojicic Snezana Radojicic 07:28 06.11.2019

Re: U neka druga vremena

nask
ispred Vratne u Istočnoj Srbiji


Evo tačno trideset godina odkada sam sa drugarom pešačio od Dunava do Bora. Merili protok potoka i rečica po tom kraju za njegov diplomski. Spavali u šatorčetu iznad manastira, nismo ni pokušali da pitamo jer je ženski manastir. A bio i neki prelep septembar/oktobar.

Prošlog leta bio sa porodicom, da vide gde je tata i muž nekada izigravao Indijanu Džonsa.



Hvala na ovom pogledu, sećam se kao juče da je bilo iako u mom slučaju ima nekih 15 godina.
macak.tosa031 macak.tosa031 07:57 06.11.2019

Re: U neka druga vremena

Snezana Radojicic
nask
ispred Vratne u Istočnoj Srbiji


Evo tačno trideset godina odkada sam sa drugarom pešačio od Dunava do Bora. Merili protok potoka i rečica po tom kraju za njegov diplomski. Spavali u šatorčetu iznad manastira, nismo ni pokušali da pitamo jer je ženski manastir. A bio i neki prelep septembar/oktobar.

Prošlog leta bio sa porodicom, da vide gde je tata i muž nekada izigravao Indijanu Džonsa.



Hvala na ovom pogledu, sećam se kao juče da je bilo iako u mom slučaju ima nekih 15 godina.

Pa da!
Stariš.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 11:02 06.11.2019

Re: U neka druga vremena

Srđan Fuchs
pa naišla riba pa se raspopio al' studirao kod nas u jrslm 9 godina


Je l' ovo pre nego što se raspopio ili posle? Super pričica, stvorena za roman
vcucko vcucko 13:28 06.11.2019

Re: U neka druga vremena

Snezana Radojicic
Srđan Fuchs
pa naišla riba pa se raspopio al' studirao kod nas u jrslm 9 godina


Je l' ovo pre nego što se raspopio ili posle? Super pričica, stvorena za roman


Da. Omiljena ženska pesma. Da prostiš na rečniku, što bolja riba to veća mogućnost da otkida na ovo:
maksa83 maksa83 13:38 06.11.2019

Re: U neka druga vremena

Je l' ovo pre nego što se raspopio ili posle? Super pričica, stvorena za roman

Čekaj je l se niko ne seća Ptice Umiru Pevajući?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana