Film| Kultura| Literatura

Čuvajte se male kutije

amika RSS / 24.12.2019. u 14:05

ЧУВАЈТЕ  СЕ МАЛЕ КУТИЈЕ

Свака кутија је тајна још из античких времена. Затворена, покривена поклопцем, она крије велика изненађења и важне ствари.

Ни модерна времена нису запоставила тајну кутије. Код Васка Попе она постаје читав свет, да би је Буњуел вратио на праву меру: мала кутија са великом тајном, док је Тарковски умро као жртва њене тајне.

 

ПАНДОРА

Прометеј је Епиметеју, своме брату, рекао да не прима никакве дарове од богова, али га овај није послушао и, када су богови послали Пандору на земљу, заљубио се у њу. Хермес му је рекао и упозорио да је она дар од Зевса и да не дира Пандорину посуду која је била њен мираз. Са друге стране, Епиметеј је рекао Пандори да не отвара ту посуду.

Знатижеља Пандорина је била превелика и она јој није могла одолети и отворила је посуду. У том тренутку је све зло изашло и, на до тада безбрижно човечанство, које је живело у благостању, сручили су се куга, туга, сиромаштво, злочин, очај, похлепа, старост, болест, лудост, пркос, глад, превара...

Пандора је брзо затворила кутију и унутра је остала само нада. Пандора је тада увидела да је свет без наде туробан и врло хладан и опет је отворила кутију из које је изашла и нада. Тако је човечанство са свим злом добило и наду.

ПСИХА И ЕРОС

Ерос и Психа је једна од најлепших љубавних прича света, попут Ромеа и Јулије или Тристана и Исолде. У старија времена доста популарна у новије време често заборављена, а многи је и не познају.

Афродитин гнев нимало се није смирио. Имала је још једну „молбу“. Замолила је Психу да сиђе у Хад, у царство мртвих, код Просерпине, супруге бога мртвих, и донесе кутију лепоте која је Афродити била потребна да наводно излечи рањеног Ероса. Био је то опак план Афродите, што  наивна Психа није знала. Психа је одмах пристала, и уз добронамерне савете сишла је у Хад, примила кутију и поново напустила царство мртвих. Али из чежње к мужу и радозналости Психа је отворила кутију Просерпине, погодио је ледени сан и одмах је пала као мртва.

У међувремену Ерос се опоравио и успео да побегне из притвора који му је наместила мајка. Доспео је до Психе коју је даље волео, протерао њен сан и уз пољубац пробудио је своју драгу.

Васко Попа: МАЛА КУТИЈА

Мала кутија расте даље

И сад је у њој орман
У коме је она била
И расте даље и даље и даље
И сад је у њој соба
И кућа и град и земља
И свет у коме је она била 

Мала кутија сећа се свог детињства
И од превелике чежње
Постаје опет мала кутија
Сада је у малој кутији
Цео свет мали малецан
Лако га можете у џеп ставити
Лако украсти лако изгубити
Чувајте малу кутију

ЛЕПОТИЦА ДАНА

Луј Буњуел у филму „Лепотица дана“ враћа малој кутији сву тајну њене неизвесности. У том филму у јавној кући се појављује неки азијац и свакој девојци са којом спава покаже кутијицу. Када је отвори проститутка се ужасне и крикне. Тако и друга, трећа – ужас и страх. А када је покаже „дневној проститутки“, лепотици дана, која је ту да развеје досаду живота, и када је отвори, мазохистичка буржујка, коју игра Кетрин Денев, само се љупко и благонаклоно насмеши.

Шта је у кутији – не зна се.

Касније су Буњуела питали шта се налазило у тој кутијици.

Одговорио је: - Не сећам се више. Тај кадар сам избацио у монтажи. У кутијици се налази оно што ви мислите да је тамо.

 ЗОНА КОЈА ИСПУЊАВА ЖЕЉЕ

Сталкер“ је научно фантастични трилер снимљен 1979. године у режији Андреја Тарковског по мотивима романа „Пикник поред пута“ аутора Бориса и Аркадија Стругацког. Описује путовање тројице људи кроз постапокалиптичку дивљину названу Зона, у потрази за просторијом која испуњава најскривеније, најдубље жеље. 

Овако је Тарковски објаснио овај филм:

„Ликови у филму налазе на путу у Зону, њихов циљ је једна соба у којој ће, као што нам је речено, свакоме бити испуњена његова најтананија жеља. И за време ризичног пробијања преко чудних пространстава Зоне, предвођени Сталкером, Писац и Научник у једном тренутку слушају истиниту причу или само легенду коју им прича њихов водич, о једном другом Сталкеру, коме је дат надимак Бодљиковац. Он је отишао на тајно место да моли да му брат, који је убијен његовом кривицом, буде враћен у живот. Међутим, када се вратио кући, Бодљикавац схвата да је постао баснословно богат. Зона је испунила ону жељу коју је он у стварности пожелео свим срцем, а не ону за коју је мислио да му је најдрагоценија.

И Бодљикавац се обесио.

И тако су два човека постигла свој циљ. Прошли су кроз много тога, размишљали о себи, дошли до нове самопроцене: и немају храбрости да прекораче праг собе до које су, да би дошли, ризиковали животе. Схватили су колико су несавршени на трагичном, најдубљем нивоу свесности. Они су скупили снагу да погледају у саме себе – и били ужаснути; али им је недостајало духовне храбрости да у себе поверују“.

Током снимања филма неко је узео нову Кодакову траку и заменио је старијом. Снимљен филм је стајао 17 дана неразвијен због недостатка воде, глумци и екипа су чекали и „дружили се са вотком“. Када је трака развијена била је мутна и лоша. Снимање је обављено поново, уз обнову уништене сценографије, са новим сниматељем. Овај филм, последњи који је Тарковски снимио у својој домовини, препун је пророчанстава и предрасуда.

kp.jpg

 У Сталкеру није у потпуностиобјашњено шта је Зона или шта ју је створило. Неколико разлога за појаву Зоне спомиње се у филму: то су неки заостали ванземаљци, створио је пад метеорита, узроковано је - тако тврди лик у филму Писац  - пробојем у четврти бункер.

 Шест година након завршетка филма четврти енергетски блок у Чернобилу експлодирао и зона од 30 километара постала је стварност. Ово није било једино пророчанство у Сталкеру. Као уметнички режисер филма Тарковски је сам дизајнирао компликоване панораме пејзажа Зоне. На једном таквом снимку можемо видети у води потопљен картон изрезан из календара са датумом 28. децембра. Овај дан је био последњи дан Тарковског, умро је 29. децембра 1986.

Касније је утврђено да се у близини места снимања, узводно, налазило хемијско постројење које је испуштало отровне хемикалије у реку. У једном делу филма се може видети како за време лета пада снег и бела пена плови по реци. То је био смртоносни отров. Многе жене у екипи су добиле алергијске реакције по лицу. Сам Тарковски је умро од рака плућа, као и Анатолиј Солоњицин који је глумио Писца. Да је био у питању отров, било је недвосмислено јасно када је и Лариса Тарковска, помоћник  режисера, умрла у Паризу од исте болести.

Тако су Пандорина и Психина кутија показале сву своју моћ. Васко Попа је утврдио да „мала кутија расте даље“, Буњуел је избегао да се изјасни и пребацио одговорност на гледаоце, а Тарковски је умро откривајући њене тајне.

 



Komentari (83)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 14:19 24.12.2019

Pulp fiction


U Tarantinovom filmu se u nekoliko navrata pojavljuje tajanstveno i veoma važno "koferče", ali do kraja filma nije razjašnjeno šta se u njemu nalazi. Razume se, pojavile su se mnoge teorije, uglavnom komične, ali tokom filma svaka pojava te aktn-tašne (male kutije) ima poseban značaj. Primetiti u ovom klipu da je šifra za otvaranje kutije "666".



Jedna od teorija je da se u njoj nalazi ljudska duša, Marselas Valasa, koja je prodata đavolu.



gedza.73 gedza.73 18:12 24.12.2019

Re: Pulp fiction



amika amika 19:07 24.12.2019

Re: Pulp fiction

U Tarantinovom filmu se u nekoliko navrata pojavljuje tajanstveno i veoma važno "koferče", ali do kraja filma nije razjašnjeno šta se u njemu nalazi.


Хвала професоре, то је у маниру Буњуела, да свако сам замисли његов садржај. Мени се код Буњуела свиђају различите реакције на исти садржај кутије па је интрига тим већа.
amika amika 19:10 24.12.2019

Re: Pulp fiction

gedza.73
18:12 24.12.2019
Re: Pulp fiction

А кутија је баш "филмична"...
docsumann docsumann 15:28 24.12.2019

po originalnom romanu

У Сталкеру није у потпуностиобјашњено шта је Зона или шта ју је створило. Неколико разлога за појаву Зоне спомиње се у филму: то су неки заостали ванземаљци, створио је пад метеорита, узроковано је - тако тврди лик у филму Писац - пробојем у четврти бункер.


Zone su mjesta (nekoliko njih, razasutih po Zemlji) na kojima su se spustili vanzemaljci.
njihova tehnologija je bila toliko napredna da ljudi nisu mogli da im priđu dok su oni bili tu.
tek nakon odlsaka vanzemaljaca, vojske zemalja u kojima su se Zone nalazile, stavile su ih pod kontrolu.
stalkeri upadaju krišom u Zone i od tamo izvlače svakojake fantastične artifakte. pa tako ima neka spravica koju samo priljepiš na automobiil i voziš koliko god hoćeš, bez da sipaš gorivo il mjenješ ulje.
naravno, u zoni postoje i razne opasne pojave, komarčeva kosa, vještičji bunar...

legenda kaže da u Zoni postoji i Zlatna Sfera, koja ispunjava sve želje.

kako reče profesor, jedan od likova u romanu, mi (ljudi) ništa ne shvaćamo šta se u Zoni zapravo desilo. mi smo kao šumske životinje koje prilaze mjestu na kojem su ljudi imali piknik, pa njuše odbačenu limenku, novine, upaljač...nemajući pojma čemu te stvari služe.
amika amika 19:16 24.12.2019

Re: po originalnom romanu

docsumann
У Сталкеру није у потпуностиобјашњено шта је Зона или шта ју је створило. Неколико разлога за појаву Зоне спомиње се у филму: то су неки заостали ванземаљци, створио је пад метеорита, узроковано је - тако тврди лик у филму Писац - пробојем у четврти бункер.


Zone su mjesta (nekoliko njih, razasutih po Zemlji) na kojima su se spustili vanzemaljci.
njihova tehnologija je bila toliko napredna da ljudi nisu mogli da im priđu dok su oni bili tu.
tek nakon odlsaka vanzemaljaca, vojske zemalja u kojima su se Zone nalazile, stavile su ih pod kontrolu.
stalkeri upadaju krišom u Zone i od tamo izvlače svakojake fantastične artifakte. pa tako ima neka spravica koju samo priljepiš na automobiil i voziš koliko god hoćeš, bez da sipaš gorivo il mjenješ ulje.
naravno, u zoni postoje i svakojake opasne pojave, komarčeva kosa, vještičji bunar...

legenda kaže da u Zoni postoji i Zlatna Sfera, koja ispunjava sve želje.

kako reče profesor, jedan od likova u romanu, mi (ljudi) ništa ne shvaćamo šta se u Zoni zapravo desilo. mi smo kao šumske životinje koje prilaze mjestu na kojem su ljudi imali piknik, pa njuše odbačenu limenku, novine, upaljač...nemajući pojma čemu te stvari služe.


Треба прочитати роман, видети филм и ући у "митологију" зоне да би се све сагледало. Филм сам гледао давно, роман нисам читао тако да је ово разјашњење врло инспиративно и за препоруку
docsumann docsumann 20:16 24.12.2019

Re: po originalnom romanu

da, roman je izuzetan i po kriterijumima koji prevazilaze žanrovske okvire.
i iako predstavlja rani rad braće Strugacki, Piknik odiše majstorstvom pripovjedanja, stvaranja mistične, gotovo magijske, atmosfere, i predstavlja vrlo promišljeno i duboko sagledavanje problema (ne)mogućeg susreta sa vanzemaljcima.
tehnološko-civilzacijski jaz će možda biti toliki da će kontakt biti nemoguć

što reče pomenuti profesor, o načinu na koji ljudi koriste stvari pronađene u zoni - mi ne znamo šta te stvari predstavljaju. koristimo ih kao da zakucavamo eksere mikroskopom
amika amika 21:58 24.12.2019

Re: po originalnom romanu

docsumann
da, roman je izuzetan i po kriterijumima koji prevazilaze žanrovske okvire.
i iako predstavlja rani rad braće Strugacki, Piknik odiše majstorstvom pripovjedanja, stvaranja mistične, gotovo magijske, atmosfere, i predstavlja vrlo promišljeno i duboko sagledavanje problema (ne)mogućeg susreta sa vanzemaljcima.
tehnološko-civilzacijski jaz će možda biti toliki da će kontakt biti nemoguć

što reče pomenuti profesor, o načinu na koji ljudi koriste stvari pronađene u zoni - mi ne znamo šta te stvari predstavljaju. koristimo ih kao da zakucavamo eksere mikroskopom


Лепа препорука за роман. Покушаћу да га пронађем, хвала. Изгледа да га има и на мрежи, електронски.
pape92 pape92 22:46 24.12.2019

Re: po originalnom romanu

Ima još jedna stvar koja povezuje Stalkera i Bunjuela. "Piknik pored puta" (knjiga po kojoj je, uz adaptaciju snimljen "Stalker" ) braće Strugacki je jedan od najupečatljivijih naslova u svetu književnosti. Ne mislim dela, mislim baš naslova. Obiluje značenjima i mogućnostima, ne otkrivajući zapravo o čemu je tačno reč. Naravno, i dobro zvuči.

"Diskretni šarm buržoazije" je bez sumnje jedan od najboljih, ako ne i najbolji naslov filma ikada. Bar polovinu svoje slave i uspeha film duguje naslovu, za koji su čuli i oni koji ne znaju da je to naslov filma. Za "Piknik pored puta" postoji jednostavno objašnjenje zašto baš taj naslov, dok je u slučaju "Diskretnog šarma buržoazije" naslov nastao kroz porođajne muke, što je i razumljivo obzirom da film ima rascepkanu, samo labavo povezanu radnju, pa kako da ga nazoveš? U opciji je bilo naslova kao kad tinejdžeri daju ime grupi. Da bi se, najzad, došlo do dve trećine naslova, zaboravio sam priču da li su najpre smislili Šarm buržuazije, pa dodali Diskretan, ili Diskretan šarm pa dodali buržoazije (mislim ovo prvo).

Eto, da pridodam ovu pričicu, iz svoje kutijice.
pape92 pape92 22:48 24.12.2019

Re: po originalnom romanu

/
docsumann docsumann 06:52 25.12.2019

Re: po originalnom romanu

"Piknik pored puta" (knjiga po kojoj je, uz adaptaciju snimljen "Stalker" ) braće Strugacki je jedan od najupečatljivijih naslova u svetu književnosti. Ne mislim dela, mislim baš naslova. Obiluje značenjima i mogućnostima, ne otkrivajući zapravo o čemu je tačno reč. Naravno, i dobro zvuči.


Talasi smiruju vjetar
- takođe roman Strugackih, je po meni jedan od najpoetičnijih naslova romana u književnosti, uopšte
amika amika 09:04 25.12.2019

Re: po originalnom romanu

pape92
22:46 24.12.2019
Re: po originalnom romanu
Ima još jedna stvar koja povezuje Stalkera i Bunjuela. "Piknik pored puta" (knjiga po kojoj je, uz adaptaciju snimljen "Stalker" ) braće Strugacki je jedan od najupečatljivijih naslova u svetu književnosti. Ne mislim dela, mislim baš naslova. Obiluje značenjima i mogućnostima, ne otkrivajući zapravo o čemu je tačno reč. Naravno, i dobro zvuči.

"Diskretni šarm buržoazije" je bez sumnje jedan od najboljih, ako ne i najbolji naslov filma ikada.


Добар наслов? "Неподношљива лакоћа постојања" Кундере, али то је роман. "Аутостоперски водич кроз галаксију".... Имати и немати... Игра стаклених перли...
Тамни вилајет... Водени жиг... Деца поноћи...Прохујало са вихором... Ћелава певачица... За ким звона звоне...
docsumann docsumann 11:31 25.12.2019

Re: po originalnom romanu

"Piknik pored puta" (knjiga po kojoj je, uz adaptaciju snimljen "Stalker" ) braće Strugacki je jedan od najupečatljivijih naslova u svetu književnosti. Ne mislim dela, mislim baš naslova. Obiluje značenjima i mogućnostima, ne otkrivajući zapravo o čemu je tačno reč. Naravno, i dobro zvuči.


o značenju samog naslova (Piknik pored puta) sam natuknuo nešto u prvom komentaru
pape92 pape92 01:08 26.12.2019

Re: po originalnom romanu

sam natuknuo


Jesi, i to bez spojlera, profi
pape92 pape92 01:18 26.12.2019

Re: po originalnom romanu

"Неподношљива лакоћа постојања"


Ne znam gde i ne znam kad, pročitao sam taj članak koji je govorio o naslovima. Autor članka je imao mišljenje da su “nepobedivi” naslovi od tri reči, ne računajući veznike (“nešto nešto nešto”). Naravno, nije to baš tako. Ali opet, ima nečeg u tome.
“Opet ima nečeg”, evo iz prvog pokušaja solidan naslov
Черевићан Черевићан 15:59 24.12.2019

да ли

(не) отварати је...

кутија (не) свака
уме тајну скрије,
(она што не успе
у њој тајна није)
amika amika 19:18 24.12.2019

Re: да ли

кутија (не) свака
уме тајну скрије,


Тајна је и кад се отвори -чему је служила, чеми ће послужити.
nsarski nsarski 17:00 24.12.2019

Запис

о даровима моје рођаке Марије, од Момчила Настасијевића, је по мом мишљењу једна од најбољих приповетки икад написаних на српском језику, као средишњи објекат садржи ковчег (кутију, шкрињу) у којој се налази везена заоставштина уседелице Марије, лепотице која је цео живот момке одбијала и на крају остала сама са својим везом. Ево почетка (као да га је г-дин Чер написао):

После оног што ми се непојмљиво догоди, хоћу по истини и докле се речју ухватити може, да запишем све како је било. Чиним ово не ради истицања себе (овде ми доле још мало боравка остаје), ни да спомен о себи оставим, него за олакшање души да не крене оптерећена тајном, коју немајући коме, хоћу овако немо записујући да поверим хартији. Стрепња ме да ли сам кадар обавити, те је у мени молитва да ми се подари моћ.
Клица мог страдања заметну се пре него ја у матери. Поуздано не знам, али као да је овако текло: Откако памтим, увек ми на уму беше тугаљиво знање да неше постоји Марија, та моја рођака. Матере нам из исте утробе настале, завадише се занавек, кад дође време удаји: У истог момка загледаше се, он изабра млађу и наочитију. Моја будућа мајка, само да не гледа сестрину срећу, пође за првог с јабане што је запроси. Те током живота овамо до нас допре свега двапут глас о тој тетки: Кад роди женско дете (ко-јом приликом моја мајка исказа ружне жеље о новорођенчету, што ће и доцније често понављати) и кад злим случајем паде на поледици и преломи се у кичми, од чега издахну. Моја мати дознав убледе и само промрмља: „Јесам ли казала!"
amika amika 19:22 24.12.2019

Re: Запис

nsarski
17:00 24.12.2019
Запис
о даровима рођаке Марије, од Момчила Настасијевића, једна од најбољих приповетки икад написаних на српском језику, садржи ковчег (кутију) у којој се налази заоставштина уседелице Марије, лепотице која је цео живот момке одбијала и на крају остала сама са својим везом.

Лепа допуна. Мораћу да се подсетим те приче.
nsarski nsarski 23:12 24.12.2019

Re: Запис

Лепа допуна. Мораћу да се подсетим те приче.


Ovde može da se skine.

Zapisi o darovima moje rođake Marije.

Ta pripovetka je mladog Nastasijevića izbacila u sam vrh srpskih pisaca. O ovoj pripoveci su pisali i tumačili je ljudi kao što su Nikola Milošević i Vladeta Jerotić, na primer.
amika amika 08:28 25.12.2019

Re: Запис

Ovde može da se skine.

Zapisi o darovima moje rođake Marije.

Ta pripovetka je mladog Nastasijevića izbacila u sam vrh srpskih pisaca. O ovoj pripoveci su pisali i tumačili je ljudi kao što su Nikola Milošević i Vladeta Jerotić, na primer.


...И Станислав Винавер, у свом стилу.

Ево кључне сцене са кључићем и отварањем кутије - то је увек велика тајна и надреална препрека:

Гле, мало ми то, силовито пожуца надолази у мени. Јасно знам шта ми ваља
чинити: У мачијем скоку над бабом сам. Тајно се у недрима држи, и
промигољена испод покривача рука опет примичући се осећа. Па не од
страха да се не пробуди, него грозећи се додирнути јој смежурано тело,
оштрим ножићем, као на вашару, прорежем бабину реклу и кошуљу, да сами у
шаку падну кључићи, и готово!
Сазнаћу што ми се неисказано слути, макар ме од живота откинуло. У жишку
још је уља, па се ковчези страхобно црне. Тако рудар пред стеном устрепти
осетив жицу. У горњи с лева увучем кључић, још окренути, па отварање. Али
рука ми се помела или рђа доврши забрављење. Упорно запињем све јаче,
да ми од крви лепљиво буде за кључић. Бабин петао пресече ноћ, жижак већ
догори, угине видело, загусти мрак. Задњи је тренутак: из последње жилице
прибрав се, збиља ли или варљиво, кврцне и окрене се кључић. Ја да дигнем
капак али ни померити га, као недижим терет да је одозго наваљен. Боже,
малаксавају ми руке!
Силом је тајне забрављено! Живом се отворити не да! Стравични зној облије
ме, теменом проломим прозор.
Бежим оно се дани.
Гле, у руци ми папучице. Загледам се у всз: Заиста три су листића и цвет! Од
њих је те свитање тако плавим и зеленим објављује се и мирише! Смем ли
пољубац ставити ту?
docsumann docsumann 19:14 24.12.2019

thing from box


amika amika 19:24 24.12.2019

Re: thing from box

docsumann
19:14 24.12.2019
thing from box


Рука из Породице Адамс? Тамо је била рука која се појављивала из кутије.
docsumann docsumann 20:22 24.12.2019

Re: thing from box

baš ta
maksa83 maksa83 19:24 24.12.2019

male kutije


mirelarado mirelarado 00:52 25.12.2019

Ipak...

...moj favorit je Vaskova mala kutija: mikro- i makrokosmos u jednom.
amika amika 09:08 25.12.2019

Re: Ipak...

mirelarado
...moj favorit je Vaskova mala kutija: mikro- i makrokosmos u jednom.


... која расте и смањује се

Мала кутија сећа се свог детињства
И од превелике чежње
Постаје опет мала кутија
Сада је у малој кутији
Цео свет мали малецан
Лако га можете у џеп ставити
Лако украсти лако изгубити
Чувајте малу кутију

То и ја цитирам: Чувајте малу кутију
docsumann docsumann 09:11 25.12.2019

Re: Ipak...

... a onda je potražio vatru
u kutiji
u kojoj se nalaze kutije
unutar kutija
i šibice u najmanjoj



iz pjesme - Profil spljoštenog lica
mirelarado mirelarado 09:12 25.12.2019

Re: Ipak...

То и ја цитирам: Чувајте малу кутију


Наслутила сам то, чим сам видела наслов. :)
loocifer_ns loocifer_ns 00:14 27.12.2019

Re: Ipak...

Slavko Almažan:


držao sam u ruci praznu kutiju
čovek bi pomislio da u njoj nečega ima
ničega nema u toj kutiji rekoh ljudima
volim njen oblik i njenu prazninu
nešto mora biti rekoše ljudi

iščupaše mi kutiju iz ruke
otvoriše je
kutija zaista beše prazna
a ja sam mislio da u njoj nečega ima



alselone alselone 05:47 25.12.2019

Braćo Srbijanci

Kuda na Kopaonik? Stari ili novi autoput?
cassiopeia cassiopeia 09:26 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

alselone
Kuda na Kopaonik? Stari ili novi autoput?


Nit' sam brat, nit' Srbijanka, a prenosim od mojih iz kancelarije da je bolje novim, jedino se ograđuju da ne znaju kako ide oko Kopaonika. Inače, oni dosta putuju poslom po celoj Srbiji.

Da si pitao za pečenje negde usput, to znaju sto posto.
mali_macak mali_macak 12:54 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

cassiopeia
alselone
Kuda na Kopaonik? Stari ili novi autoput?


Nit' sam brat, nit' Srbijanka, a prenosim od mojih iz kancelarije da je bolje novim, jedino se ograđuju da ne znaju kako ide oko Kopaonika. Inače, oni dosta putuju poslom po celoj Srbiji.

Da si pitao za pečenje negde usput, to znaju sto posto.

Zašto se putnicima sugerišu ždraonice sa mesinom?
Mislim, pri putovanju nije zgodno prežderavanje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:05 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

Zašto se putnicima sugerišu ždraonice sa mesinom?
Mislim, pri putovanju nije zgodno prežderavanje

Ma da, i ja kad putujem kroz Šumadiju jedem samo godži bobice.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:12 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

I da, ako ideš novim proći ćeš kroz Stopanju.
Odlično pečenje:)
maksa83 maksa83 13:21 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

Ma da, i ja kad putujem kroz Šumadiju jedem samo godži bobice.

Realno, ništa drugo nema smisla u Šumadiji. Svratiš na godži bobice podno Bukulje, pa na quinoa pljeskavice sa sosom od domaće aronije pred Zlatiborom, tu se napiješ i micelarne vode na izvoru...
angie01 angie01 14:00 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

tu se napiješ i micelarne vode na izvoru...


valjda umijes,...napijes se smutija od psenicne trave i pinjola, koji se sluzi uz one quinoa pljeskavice.
maksa83 maksa83 14:05 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

valjda umijes,...

Nene, znam šta pričam - napiješ, tj. umiješ iznutra, pošto je unutrašnja lepota najbitnija.
angie01 angie01 14:39 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

znam šta pričam


s obzirom na sastav miceralne vode, nisam bas sigurna da bi efekat iznutra bio najboljsi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:41 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

, pošto je unutrašnja lepota najbitnija.

E to, i ja to zbog te lepote, te unutrašnje.
mali_macak mali_macak 14:50 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

maksa83
Ma da, i ja kad putujem kroz Šumadiju jedem samo godži bobice.

Realno, ništa drugo nema smisla u Šumadiji. Svratiš na godži bobice podno Bukulje, pa na quinoa pljeskavice sa sosom od domaće aronije pred Zlatiborom, tu se napiješ i micelarne vode na izvoru...

Ma!
Ti se zajebavaš, a ja pitam ozbiljno.
No, kada si već pomenuo Zlatibor, godinama sam ka / od Zlatibora svraćao u Ovčar banju na lepinju sa kiselim mlekom.
I tako jedne godine, uradimo kolega i ja, kao i svaki puta - i konobar, potom, donese račun.
Pogledam ja ovlaš - i ugledam neki 'sumanuti' iznos (npr. 2 i po puta veći nego uobičajeno) - te upitam konobara o čemu se radi?!
Konobar, sav ushićen - znate, nas je kupio čovek iz Nemačke (Luksemburga, Švedske ili slično), pa sada imamo nove cene.
Ja nato njemu - pozdravi ti toga novoga gazdu - i poruči mu da od moga jedenja kod njega neće kupiti i četvrtog džipa.
I naravno, pogodićeš, da tamo nikada više nisam stao - ne zato što mi je nešto posebno žao para za lepinju i kiselo mleko.
angie01 angie01 14:50 25.12.2019

a sto se tice malih kutija,



maksa83 maksa83 14:55 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

s obzirom na sastav miceralne vode, nisam bas sigurna da bi efekat iznutra bio najboljsi.

Ne može ti ništa micelarna voda iznutra ako pojedeš dovoljno kinoje, negativni efekat se onda potire. Kome je frka taj može za svaki slučaj da pojede i jedan domaći šumadijski kumquat (leskovački je najbolji, nEprskan) posut prstohvatom rtanjskih chia semenki. Posle toga možeš da gutaš i zarđale eksere - ništa.
maksa83 maksa83 14:56 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

E to, i ja to zbog te lepote, te unutrašnje.

A pazi ovu biznis ideju. Rakija od šljive, ali AFRIČKE.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:12 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

maksa83
E to, i ja to zbog te lepote, te unutrašnje.

A pazi ovu biznis ideju. Rakija od šljive, ali AFRIČKE.

Ma setio se ja toga, al pretekli me Rvati:)
Šta drugo da očekuješ nego da ustaše podvale Srbinu:)

[url=https://www.newsbar.hr/slavonac-proizvodi-rakiju-od-africkih-sljiva-koja-povecava-natalitet/][/url]
mali_macak mali_macak 15:15 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

maksa83
s obzirom na sastav miceralne vode, nisam bas sigurna da bi efekat iznutra bio najboljsi.

Ne može ti ništa micelarna voda iznutra ako pojedeš dovoljno kinoje, negativni efekat se onda potire. Kome je frka taj može za svaki slučaj da pojede i jedan domaći šumadijski kumquat (leskovački je najbolji, nEprskan) posut prstohvatom rtanjskih chia semenki. Posle toga možeš da gutaš i zarđale eksere - ništa.

Molim pojašnjeje za boldovano - pošto nemam pojma kakve su to mesne prerađevine - osim za ovo poslednje za koje mi je jasno da potiče od biljki, ali ni to ne znam kakvih.
maksa83 maksa83 15:17 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

Ma setio se ja toga, al pretekli me Rvati:)
Šta drugo da očekuješ nego da ustaše podvale Srbinu:)

Nema Bugara do Hrvata...
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:27 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci


Nema Bugara do Hrvata

Zadnje vreme došlo, ne mož pošten četnik više da preživi.
angie01 angie01 15:29 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

posut prstohvatom rtanjskih chia semenki.


a to ti je za pamet,


Sedi tip na ulici pored kutije sa kinoa semenkama .

Dolazi pandur i pita ga:

– Šta ti je to?

– Ništa, prodajem kinoa semenke .

– A čemu to služi?

– Pojedeš jednu, pa budeš pametniji.

– A pošto ti je to?

– 100 dinara komad.

– Daj jednu.

– Vidiš, za 100 dinara sam mogao da kupim kilo kinoe, pa da dobijem 50 semenki umesto jedne!

– Eto vidiš, već deluje!

– U pravu si, daj još dve!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:35 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

maksa83
s obzirom na sastav miceralne vode, nisam bas sigurna da bi efekat iznutra bio najboljsi.

Ne može ti ništa micelarna voda iznutra ako pojedeš dovoljno kinoje, negativni efekat se onda potire. Kome je frka taj može za svaki slučaj da pojede i jedan domaći šumadijski kumquat (leskovački je najbolji, nEprskan) posut prstohvatom rtanjskih chia semenki. Posle toga možeš da gutaš i zarđale eksere - ništa.


nadam se samo da pazite da su masnoće phat i da vam je pakovanje eco-conscious a ne da to sve hasate beslovesno ko da, bože me oprosti, niste woke..
jer ako niste woke..
džaba vama i micelarna voda
alselone alselone 19:47 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

Nit' sam brat, nit' Srbijanka,


Vidiš ti te gedže, niko da se javi da pomogne prečanskom bratu. Ali dobro, nećete ni vi u Čurug, što kaže onaj vic.

Uglavnom, išo sam Milošom, lep je avtoput, samo se čini malo užim, rekao bih da se tu dobro ugradilo.

Što se tiče pečenja, ovaj moj Mogli ko Z generacija, sve bira nešto laganije. Ali dobro, sada smo sami ovde, karnivorska ishrana it is. Kad najviše ogladni ima da mu podmetnem komplet lepinju.
alselone alselone 19:49 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

Nema Bugara do Hrvata...


gedza.73 gedza.73 21:04 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

alselone
Vidiš ti te gedže,


ne pamtim kad sam iš'o na tu stranu.

niko da se javi da pomogne prečanskom bratu.

čudni su putevi gospodnji pa imam neke veze u komandi Raška putevi i jednog kraljevčanina koji je poodavno starosedeoc na Kopaoniku sa kafićima i apartmanima.
ne bi se ni setio njega čak i pored ove tvoje 'prozivke' da se nisu desile neke neverovatno slučajnosti... ono 'baš je svet neverovatno mali'

kao kad se u Hot Shots ispostavi kako se odnekud svi u spavaoni znaju.
milisav68 milisav68 21:39 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

Vidiš ti te gedže, niko da se javi da pomogne prečanskom bratu.

Tebi ne trebaju gedže nego čarapani.

Gedže su do Čačka, a do tamo je avtoput.

E, sad ozbiljno, čuo sam da je izlaz sa novog spor jer (valjda) ima malo naplatnih rampi, a sa druge strane (valjda) je otvorena obilaznica Surčin - Obrenovac, pa bi izbegao gužvu autoputem kroz Beograd (koja je konstantna zbog radova po gradu).

A klopa za Moglija, lepinja sa kajmakom i ćevapi pored, pa nek ih samo miriše, ostaće u memoriji.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:55 25.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

Uglavnom, išo sam Milošom, lep je avtoput

Lepši od onog ka Nišu.
Ne pričam o samom putu, o predelima pored govorim, više mi se dopada novi, naročito deo posle Ljiga.
Ako bih ja birao uvek bih izabrao novi.

Ok je, naravno, i niški, ipak je to Morava, a Morava je jednako Srbija, ali ovaj je za dlaku lepši.

ps
Nije zbog Ravne Gore :)
bene_geserit bene_geserit 02:20 26.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

maksa83
A pazi ovu biznis ideju. Rakija od šljive, ali AFRIČKE.

u to ime
alselone alselone 06:45 28.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

ne pamtim kad sam iš'o na tu stranu.


Necu vise ici na tu stranu
jer ne mogu suze oku skriti
ili moram tugom, okrenuti glavu
il' plakati ili se napiti
alselone alselone 06:47 28.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

Ako bih ja birao uvek bih izabrao novi.


E, sad ozbiljno, čuo sam da je izlaz sa novog spor jer (valjda) ima malo naplatnih rampi, a sa druge strane (valjda) je otvorena obilaznica Surčin - Obrenovac, pa bi izbegao gužvu autoputem kroz Beograd (koja je konstantna zbog radova po gradu).

Nisam bio siguran da li je sve završeno. Znam da su to nešto po delovima otvarali, čekali ko Đeknu, pa reko da se ne zajebem, da uletim u neki nezavršeni deo sa gužvom, da izgubim i više vremena nego što sam uštedeo. Ali nije tako, ok je spojeno sa petljom kod Beograda i traje do iste udaljenosti od Kopaonika kao da idem starim putem.
gedza.73 gedza.73 17:59 28.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

Necu vise ici na tu stranu
jer ne mogu suze oku skriti
ili moram tugom, okrenuti glavu
il' plakati ili se napiti

opa-sna pesma.
jedno vreme mi se nonstop vrtela u 'pozadini'. i svaki put mi se naježi ježa kad spusti za malo glas kad krene da peva ovaj deo
komentar što sam napisao je ispao kao teško qrčenje napaljenka a nije mi bila namera nego mi palo na pamet koliki 'geografski' krug naprave ljudi da bi se sreli (ili povezali) na najneočekivanijim mestima.
alselone alselone 18:08 28.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

komentar što sam napisao je ispao kao teško qrčenje napaljenka a nije mi bila namera nego mi palo na pamet koliki 'geografski' krug naprave ljudi da bi se sreli (ili povezali) na najneočekivanijim mestima.


Ma kakvi, znamo se.
Ajde za onog Hučija da se kaže, to još i možda, ali ti ne sigurno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:41 28.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

Ajde za onog Hučija da se kaže, to još i možda, ali ti ne sigurno.


Kad sam se ja kurčio da imam veze u komandi i ortaka sa kafićima od pre Hrista na Kopaoniku?
Nisam ja Gedža jbt.
:)
alselone alselone 19:47 28.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

Kad sam se ja kurčio da imam veze u komandi i ortaka sa kafićima od pre Hrista na Kopaoniku?
Nisam ja Gedža jbt.


Viš kako se lako baci jabuka razdora međ Srbijance.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:56 28.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

alselone
Kad sam se ja kurčio da imam veze u komandi i ortaka sa kafićima od pre Hrista na Kopaoniku?
Nisam ja Gedža jbt.


Viš kako se lako baci jabuka razdora međ Srbijance.


:)

A pazi kakvi smo mi Sbijanci, vidi Gedžu, niko živi osim njega nije ono mogao da shvati kao "kurčenje napaljenka", ali on, Gedža, Srbijanac, Šumadinac, na tri sita seje kad se o karakteru i ponosu radi, i ako išta sumnjivo nađe, sve će uraditi da to ispravi.

Tak'i smo to mi.
:)
alselone alselone 19:59 28.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

Tak'i smo to mi.


Za stranca bi kuću dao a sa bratom oko međe na nož.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:06 28.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

Za stranca bi kuću dao a sa bratom oko međe na nož.

Znam da preterujem sa ovim, ali moram

"Srbin samo iz inata
Sekirčetom mlatne brata,
Dok na groblje brat se seli
Srbin se sav sneveseli,
Prazno mu u rodnoj kući,
Ne može se ni s kim tući!
Žao mu je brata, svega,
A dosada izjede ga.
Mučni Srbin doseti se,
Uzme štranjku — obesi se"


Srbijanac, Valjevac, pisao :)
alselone alselone 20:11 28.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

hoochie coochie man
Za stranca bi kuću dao a sa bratom oko međe na nož.

Znam da preterujem sa ovim, ali moram

"Srbin samo iz inata
Sekirčetom mlatne brata,
Dok na groblje brat se seli
Srbin se sav sneveseli,
Prazno mu u rodnoj kući,
Ne može se ni s kim tući!
Žao mu je brata, svega,
A dosada izjede ga.
Mučni Srbin doseti se,
Uzme štranjku — obesi se"


Srbijanac, Valjevac, pisao :)



Moj pradeda sa majčine strane, Kremanac, zajeban ko kratko ćebe, on se mene verovatno tamo negde seća ali ja njega ne, sećam se prababe, Višnje, uglavnom, on je imao četiri sina i dve čerke, i ako je nešto kroz priču uspeo da prenese i do mene, onda je to to.

vcucko vcucko 23:27 28.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

alselone
Ako bih ja birao uvek bih izabrao novi.


E, sad ozbiljno, čuo sam da je izlaz sa novog spor jer (valjda) ima malo naplatnih rampi, a sa druge strane (valjda) je otvorena obilaznica Surčin - Obrenovac, pa bi izbegao gužvu autoputem kroz Beograd (koja je konstantna zbog radova po gradu).

Nisam bio siguran da li je sve završeno. Znam da su to nešto po delovima otvarali, čekali ko Đeknu, pa reko da se ne zajebem, da uletim u neki nezavršeni deo sa gužvom, da izgubim i više vremena nego što sam uštedeo. Ali nije tako, ok je spojeno sa petljom kod Beograda i traje do iste udaljenosti od Kopaonika kao da idem starim putem.

Kako god, ako ideš s juga (za život duga) opet moraš autobanom kroz BG do petlje Dobanovci (tamo se valjda odvaja i taj krak za Surčin i dalje prema Obrenovcu itd.).
Ako ideš sa severa (iz Auštro-Madžarske) onda ima smisla.
Kao bajinobaštanski zet, samo da kažem da je svako rešenje koje izbegava Ibarsku dobro rešenje. Kad idem za tazbinu jedva čekam da se kod one pumpe u Šopićima (jel'se tako zovu?) odvojim za Lajkovac i Valjevo, a kad na kraj Valjeva pređem mostić i uđem u brda, auto dalje ide sam. Dalje je pesma debelobrđanska
gedza.73 gedza.73 23:42 28.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

Za stranca bi kuću dao a sa bratom oko međe na nož

nije više. stigle mlađe generacije, dosta toga se promenilo (ne kažem da nema)
počeli su ljudi da poštuju svoju okolinu, kad zagusti spremni su da pređu preko nekih starih svađa i pomognu... shvataju da je bolji klaster (uslovno) čak i ako nisu u njemu i nemaju direktnu, ličnu korist da to pomaže široj okolini...
uvek ima budala koja se buni što se radi neki put a ne neki njemu bliži ne shvatajući kako će bar jednom i on proći tim putem ali generalno ljudi nisu više čičice u gunjevima što se mlate oko metra zemlje.

Kad sam se ja kurčio da imam veze u komandi i ortaka sa kafićima od pre Hrista na Kopaoniku?

nekako mi ružno ispalo 'ja znam čoeka', bilo kasno da ispravim... a slučajnost stvarno neverovatna.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:14 29.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

Kad idem za tazbinu jedva čekam da se kod one pumpe u Šopićima (jel'se tako zovu?)


Jok, Ćelije, Šopići su malo pre.
A Ćelije su poznate po tome što je Zilikaka jednom svratila tu na kafu.:)

(Stvarno je negde to pomenula, i uvek se setim nje kad prolazim tuda)

A Ibarska, tu skoro, odmah posle otvaranja dela Obrenovac Ljig krenem put Čarapanije i milseći da je uključenje na autoput gde je i pre bilo, pogrešno skrenem pa me put odvede ibaskom preko Rudnika do Milanovca.
Nije Ibarska što je nekad bila, prazno.
Lakše je voziti, ali ima malo i nostalgije za onom gužvom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:15 29.12.2019

Re: Braćo Srbijanci

nekako mi ružno ispalo 'ja znam čoeka',


Ma nije bre ružno ispalo, jasno je bilo šta si mislio, nego sam morao nekako ovom prečaninu da vratim :)
docsumann docsumann 09:08 25.12.2019

Šejka


amika amika 13:36 25.12.2019

Re: Šejka

docsumann
09:08 25.12.2019 / *novo
Šejka


cassiopeia cassiopeia 09:20 25.12.2019

Kutija mog detinjstva



Ovo je kutija mog detinjstva. Nije bilo veće sreće kad mi daju da se igram. :)
docsumann docsumann 09:22 25.12.2019

Re: Kutija mog detinjstva

cassiopeia


Ovo je kutija mog detinjstva. Nije bilo veće sreće kad mi daju da se igram. :)





bilo je nečeg magičnog u tim tegićima...
cassiopeia cassiopeia 09:28 25.12.2019

Re: Kutija mog detinjstva

bilo je nečeg magičnog u tim tegićima...


Da! I ona mala vaga, ne sećam se zašto su moji na selu to koristili. Bilo je i onih velikih tegova za stočnu vagu, al' to mi nije bilo toliko interesantno.
docsumann docsumann 11:26 25.12.2019

Re: Kutija mog detinjstva

cassiopeia
bilo je nečeg magičnog u tim tegićima...


Da! I ona mala vaga, ne sećam se zašto su moji na selu to koristili. Bilo je i onih velikih tegova za stočnu vagu, al' to mi nije bilo toliko interesantno.


tek poslije se navukaoh na velike tegove
cassiopeia cassiopeia 11:53 25.12.2019

Re: Kutija mog detinjstva

docsumann


tek poslije se navukaoh na velike tegove


amika amika 13:41 25.12.2019

Re: Kutija mog detinjstva

cassiopeia
09:20 25.12.2019
Kutija mog detinjstva




Књига - тајна кутија за новац, макит, пиштољ...
mirelarado mirelarado 09:30 25.12.2019

Кинеске кутије - мозгалице

amika amika 13:49 25.12.2019

Кутија за писање

... са малим кутијама - може да се носи

amika amika 21:04 26.12.2019

Кутија од 0,5 ексабајта

Ево још једне свемоћне кутије.

У новом роману Виктора Пељевина „iPhuck 10“ – роман је развучен до друге трећине текста а онда се догађаји битно мењају и главни лик, полицијски алгоритам који истражује модерне плагијате инсталација и уједно пише роман о истрази, нестаје...

Окривљена против главног лика, полицијског алгоритма, користи велику црну кутију – мрежни уређај за складиштење од нула пет ексабајта у који „може да стане читава људска историја. Читава позната култура. Све што постоји“.

Шта ће бити - видећемо...

По Гуглу: Ексабајт се користи као јединица мере података у рачунарству и износи било 1000 или 1024 петабајта,
ексабајт EB = 2 на 60 (10 на 18)

Чувајте се, и ви сте у тој кутији!
nsarski nsarski 21:26 26.12.2019

Re: Kutija sa cvrčkom

U filmu "Poslednji kineski imperator", maloletni Pu Yi, dete-imperator u tim godinama, dobija od jednog vojnika kutiju u kojoj se nalazi cvrčak i tog cvrčka stavlja na skriveno mesto ispod svog prestola.



Na kraju filma, sada 60 godina stariji, Pu Yi se nakon pada vraća u prestoničku palatu, i tu ga presretne mladi pionir s crvenom maramom i crvenom zvezdom na kapi. Pu Yi pronalazi kutiju u kojoj je crvčak, na skrovitom mestu ispod prestola, i poklanja ga pioniru. Kina je započela svoj novi, crveni, život. (Ili barem ja mislim da je to bila Bertolučijeva simbolička poruka).

amika amika 22:13 26.12.2019

Re: Kutija sa cvrčkom

nsarski
21:26 26.12.2019 / *novo
Re: Kutija sa cvrčkom


Браво, брависимо! Не могу да верујем да се тог филма нисам сетио...

Да сам ја снимао тај филм цврчак би био жив и после 60 година. А да сам био Кинез цврчак би морао да одцврчи: Живео КПК! Али, ето, има бољих и мимо нас...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana