Reč i slika

Filip je u pravu ili nije!?

Filip Mladenović RSS / 15.01.2020. u 01:13

Filip, iz Splita
Filip, iz Splita
Pravda za Filipa
Pravda za Filipa
Moj školski drug i veliki prijatelj Želimir Gvardiol u svom bogatom režiserskom opusu ima i dokumentarni film "Koreni zla", snimljen 2015. godine.

Glavni akteri filma su žene i muškarci, koji su nakon višegodišnje torture od strane najbližih ili drugih, ostavljeni bez policijske zaštite, podrške pravosudja i pomoći centara za socijalni rad, uzeli pravdu u svoje ruke.

Film je sniman u zatvorima u Sremskoj Mitrovici i u požarevačkoj Zabeli kao potresno svedočanstvo nemoći države i njenih institucija.

A u subotu, 11. januara 2020. u centru Splita jedan mladi čovek, Filip Zavladav, uzeo je pravdu u svoje ruke uz pomoć kalašnjikova i ubio trojicu lokalnih kriminalaca - narko dilera. I gle čuda! Ovaj višestruki ubica dobio je masovnu podršku gradjanstva putem društvenih mreža.

Facebook grupa "Pravda za Filipa", koja je nastala munjevito nakon šokantnog trostrukog ubistva, u ponedeljak 13. januara je brojala više od 16 hiljada članova, da bi u medjuvremenu bila ukinuta!

U opisu grupe piše: "Grupa je napravljena sa namjerom da se podrži Filipa koji je dana 11. 1. 2020. napravio veću uslugu Splitu nego što je policija napravila u zadnjih 30 godina".

Pohvalili su se kako su za odbranu Filipa Zavadlava zajedničkim snagama angažovali poznatog advokata Branka Šerića. Za 25-godišnjeg ubicu, koji je potpuno rastrojen i sa samoubilačkim mislima poslat na psihijatrijsko odeljenje zatvorske bolnice u Zagrebu, brojni članovi grupe uplaćuju novac.

Administratori grupe kažu da su je osnovali da bi se pružio otpor korumpiranom sistemu, a ne da bi pozivali na linč:

"Nama je dosta da nam sudbinu kroje oni koji žive od nas i našeg poreza, nama je dosta da nam ginu djeca a da nitko ne odgovara za to!
Nama je dosta da kriminalci šetaju, a djela koja su počinili ostanu zaboravljena!
Nama je dosta da nas pravite ovcama!
Nama je dosta mita i korupcije!
Nama je dosta svega onoga do čega ste nas doveli svi vi! Svi vi koji stojite i gledate kako narod gubi tlo pod nogama dok vi, tamo gore, povlačite konce i igrate se sa nama... Vi ste odgovorni za ovo, vi ste ti koji ste odgovorni za sve ovo što se desilo!
Ne podržavamo nasilje, niti ćemo dozvoliti veličinu istoga: ali DAJEMO VAM OTPOR!"

Izmedju neverovatnog broja komentara, izdvajam samo jedan,veoma indikativan što se tiče motiva i razloga masovne podrške Filipu Zavadlavu:

"A informacije su katastrofalne - Filip je točno znao gdje su ta trojica, a ta trojica su dakle bili udružena zločinačka skupina - pa nemoguće je da je slučajno ispalo da se svi nalaze na točno predviđenim lokacijama - oni su dakle djelovali kao firma, kao da su bili na svojim "radnim mjestima", dakle žrtva ako odluči platiti ide u - "poslovnicu" - u te dvije ulice.. s tim da su isporuka bili rafali umjesto novca. Kome ovo nije jasno, ne znam kako mu objasniti.. I sve te činjenice su PRESTRAŠNE, dakle tu se ne radi o nekakvim dilerima u prolazu!"

 P.S. Zašto je Filip uzeo pravdu u svoje ruke?

"Ubijeni dileri su upoznali mladjeg brata sa ljepotama droge i kao svakim dilerima im je bilo u interesu da ga što više navuku. Stariji brat (ubojica) je bio sportaš, ok momak, nije ni cigarete pušia, pomorac, završia faks, radia na brodu, uzea stan i odselia se da ne gleda brata narkomana kojem nije moga pomoć, iako je pokušava ranije.

Nakon povratka sa broda ti gradski dileri su čuli da je ovaj pomorac (pretpostavili da ima para), te neki omanji narkomanski dug od njegovog mladjeg brata fantomskim kamatama pretvorili u nešto šta se teško može otplatit čak i nekom sa pomorskom plaćom.

Kamate su divljale, dugovi su rasli, a stariji brat ni kriv ni dužan se našao kao kolateralna žrtva dilera i narkomanije svog mladjeg brata.

Dileri su ga počeli zlostavljat, maltretirat, a kulminacija se dogodila kad su mu upali u stan i prijetili nožem da će ga zaklat ako po stoti put ne otplati neku fantomsku kamatu.

Praktički su ga pljačkali i iznudjivali iako nije prije toga imao veze sa njima niti sa drogom, grijeh mu je bio jedino šta mu je brat bio narkoman.

Nakon toga lik je postao psihički rastrojen, puka, naoruža se, prošeta po gradu i pobia ih. Četvrtog nije naša!

U Splitu medju narodom vlada velika podrška za ovaj čin s obzirom da se radi o trostrukom ubojstvu. Takva podrška do sad nikad nije bila zabilježena."

 

Atačmenti



Komentari (629)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 14:15 19.01.2020

Re: ,

predatortz
freehand
Ja ću, po ko zna koji put, ponoviti:

Samo, ima tu jedna sitnica. Endži nikad i nigde nije rekla to što si citirao. Inače bi, valjda, citirao nju a ne laž o njoj.


Više puta je osporila ovo što sam ja rekao. Ondosno, izrazila sumnju u istinitodt mojih tvrdnji, kao i u to kada sam pričao kako je u mojoj osnovnoj školi bilo hepatitisa, šuge, vaški, početkom osamdesetih. A to su bolesti loših životnih uslova, siromaštva i loše higijene.

Pričaš o epidemijama ili pojavama? Jer sve se te bolesti kao pojava beleže i u najrazvijenijim državama sveta, čak u retkim situacijama i kao posledica velike nepažnje i trokiranja sistema dese se i epidemije, mada izuzetno retko. kao i u SFRJ početkom osamdesetih na primer.
Samo, nisam ja to pitao, nije problem kad neko kao Endži frizira da izgleda bolje a neko kao ti da izgleda gore no što je realno bilo. Na kraju to je i stvar doživljaja i emotivnog pristupa.
Ali Endži NIKAD i NIGDE nije napisala ono što si citirao, to je samo jedna od masnih laži i umetanja uvek iz istog izvora.
A to nije lepo, bar su nas u porodici i školi tako učili.
angie01 angie01 14:16 19.01.2020

Re: ,

pa da- ti moras da cepkas, izvlacis iz konteksta, pravis lazan pacvorak, jer inace ne bi imalo smisla.
gedza.73 gedza.73 14:19 19.01.2020

Re: ,

NG
da neverovatnog napretka nije bilo- to kazu i statisticki podaci,...znaci, tvoje uporno tvrdjenje kako je sve bilo katastrofa- prosto ne stoji




narocito zbog stanja u pocetnoj tacki

Isti reper za Srbiju nakon I svetskog rata?

sa sarskim i miralom sam se sporila, ako to uopste moze tako da se nazove, vise iznosenje razlicitih iskustava, oko putovanja van zemlje,

Ti si napisala, po sećanju, kako oni nisu u pravu jer ljudi oko tebe nisu imali takva iskustva. Pride nisi postavila link pa si tražila da ti verujemo na reč.

Odjednom se pojavljuje snimak koji opovrgava tvoje navode a potvrđuje Mireline i reči Šarskog.

predatortz predatortz 14:22 19.01.2020

Re: ,

meni Tuzlak nije nista radio da bi ja bilo sta...rakoh ti vec, tebi je Yu mnogo vise pomogla nego meni i tom Tuzlaku,.


A šta je to meni SFRJ pomogla?
Mislim, da znam i ja a ne samo ti.
Za ostalo, moji su takođe visoko obrazovani, iz gradske sam sredine, pa nisam mogao ni pola onoga što ti ovde tvrdiš da si mogla.

A to da bi tebi bilo bolje nego meni, da nisu došli oslobodioci, probaj da objasniš mom ocu kojem su oslobodioci ubili oca, kuću zapalili, majku maltretirali, njega i brata šikanirali jer kao deca nisu imali pravo na tačkice za industrijsku robu.
Moj otac, inače veoma blag čovek, bi bio pun razumevanja za ove tvoje tvrdnje.
A ako je tvojoj porodici partizanija nanela veče zlo nego mojoj, a ti je veličaš, onda sestro tebi nešto debelo fali.
angie01 angie01 14:22 19.01.2020

Re: ,

freehand


e, jarac, izvini, skroz nevezano- Srecan ti rodjendan!:))




gedza.73 gedza.73 14:24 19.01.2020

Re: ,

pecaros
Vau, danas bi neko ubio za takvu platu:

Mislim da nsi pogledao snimak šta žena kaže koliko joj ostaje od plate i zašto mora da radi dva posla, kao i da bi vrlo teška živela ako bi se slučajno razbolela

evo i za tebe jedna tabela kad voliš poređenja

veća fotka zbog preglednosti

freehand freehand 14:25 19.01.2020

Re: ,

e, jarac, izvini, skroz nevezano- Srecan ti rodjendan!:))

pecaros pecaros 14:30 19.01.2020

Re: ,

gedza.73

evo i za tebe jedna tabela kad voliš poređenja


Vidi - ja se sećam da je osamdesetih bila kriza. Hvala na trudu, ali "za mene" nisu potrebne ovakve tabele.
angie01 angie01 14:37 19.01.2020

Re: ,

Vidi - ja se sećam da je osamdesetih bila kriza. Hvala na trudu, ali "za mene" nisu potrebne ovakve tabele


daj tabele za danasnje vreme:)
angie01 angie01 14:39 19.01.2020

Re: ,

da nisu došli oslobodioci, probaj da objasniš mom ocu kojem su oslobodioci ubili oca, kuću zapalili, majku maltretirali, njega i brata šikanirali jer kao deca nisu imali pravo na tačkice za industrijsku robu.


pa, zaniljivo je onda da koristis moje slicne intimne podateke iz neke druge rasprave, za izrugivanje u nekom od uobicajeno nekorektnih komentara upucenih meni.
predatortz predatortz 14:46 19.01.2020

Re: ,

angie01
da nisu došli oslobodioci, probaj da objasniš mom ocu kojem su oslobodioci ubili oca, kuću zapalili, majku maltretirali, njega i brata šikanirali jer kao deca nisu imali pravo na tačkice za industrijsku robu.


pa, zaniljivo je onda da koristis moje slicne intimne podateke iz neke druge rasprave, za izrugivanje u nekom od uobicajeno nekorektnih komentara upucenih meni.


Ovo nije odgovor na moja pitanja.
A za drugo, ne patetiši. Intimni podaci prestaju biti intimni kad ih javno napišeš. Ti si napisala o svojoj, ja o svojoj porodici. Da smo mislili da je to toliko intimno, ni ti ni ja o tome ne bi pisali.
Ja o iskustvu života u SFRJ pišem na osnovu vlastitog, iskustava moje porodice i iskustava sredine iz koje potičem. Na osnovu čega drugog da pišem?
Na osnovu lažnih statistika, po kojim su nakon rata navatali seljake na petodnevni tečaj i rekli:
U Kraljevini ste bili nepismeni, sad ste pismeni!
angie01 angie01 14:49 19.01.2020

Re: ,

ne znam sta pokazuje taj grafikon, jer ne pise,...a za ono sto sam rekla nije ni potreban grafikon- to je prosto cinjenica, uci se po periodima na fakultetima iz mnogih predmeta....mislim, da zanemramo skolu, da ne krenes da tupis o titovim slikama u udzbenicima....hocu reci te fabrike, preduzeca, postrojenja,...su postojali, izgradjeni su u tom periodu, ljudi su tu radili i zaradjivali svoje plate,...ima ona slika sa amblemima svega sto je bilo vazno u YU, ali i na to si/ste rekli da je zahebancija i da nista nije bilo tako.:))

Ti si napisala, po sećanju


ja sam napisala da nisam imala problema pri izslasku iz semlje, niti one koje poznajem, veoma bliske, dok su oni tvrdili da je bilo strasno,...sad ne znam sta je na onom tvom klipu, nemam vremena da se bakcem- ali ono sto sam ja rekla je istina,...mozda je bilo ovakvih i onakvih slucajeva- zasto i kako ovih drugih- ne znam....i sta sad s tim hoces?
angie01 angie01 14:53 19.01.2020

Re: ,

Ovo nije odgovor na moja pitanja.


jeste, razmisli malo:),


Ja o iskustvu života u SFRJ pišem na osnovu vlastitog, iskustava moje porodice i iskustava sredine iz koje potičem.


zasto onda sporis tudja,


ne patetiši. Intimni podaci prestaju biti intimni kad ih javno napišeš.


znas sta- stavr je u nezloupotrebljavanju, jer je to ruzno, nije pristojno,...a ti si upravo ispatetisao svojim primerom sada, kao i pre nekog vremena kada si izneo tudje intimne stvari bez pitanja a sa jednako papteticnom namerom.
predatortz predatortz 14:56 19.01.2020

Re: ,

znas sta- stavr je u nezloupotrebljavanju, jer je to ruzno, nije pristojno,...a ti si upravo ispatetisao svojim primerom sada, kao i pre nekog vremena kada si izneo tudje intimne stvari bez pitanja a sa jednako papteticnom namerom.


Čije interne stvari?
Tvoje, koje si ovde javno napisala?
Izvini, ali je ovo glupo i infantilno.
freehand freehand 15:03 19.01.2020

Re: ,

predatortz
znas sta- stavr je u nezloupotrebljavanju, jer je to ruzno, nije pristojno,...a ti si upravo ispatetisao svojim primerom sada, kao i pre nekog vremena kada si izneo tudje intimne stvari bez pitanja a sa jednako papteticnom namerom.


Čije interne stvari?
Tvoje, koje si ovde javno napisala?
Izvini, ali je ovo glupo i infantilno.

Intimne stvari koje javno izneseš i dalje ostaju intimne bez obzira što su poznate i drugima.
Izvini ako sam na neki način deranžirao nastup i pojmove "glupo" i "infantilno".
predatortz predatortz 15:07 19.01.2020

Re: ,

freehand
predatortz
znas sta- stavr je u nezloupotrebljavanju, jer je to ruzno, nije pristojno,...a ti si upravo ispatetisao svojim primerom sada, kao i pre nekog vremena kada si izneo tudje intimne stvari bez pitanja a sa jednako papteticnom namerom.


Čije interne stvari?
Tvoje, koje si ovde javno napisala?
Izvini, ali je ovo glupo i infantilno.

Intimne stvari koje javno izneseš i dalje ostaju intimne bez obzira što su poznate i drugima.
Izvini ako sam na neki način deranžirao nastup i pojmove "glupo" i "infantilno".


Intimnim stvarima, ako smatraš da nisu za javnost i za razgovor o njima, ne mašeš okolo.
Ako to radiš, a onda se brecaš što ih neko pominje, je i glupo i infantilno.
gedza.73 gedza.73 15:21 19.01.2020

Re: ,

NG
su postojali, izgradjeni su u tom periodu

.ima ona slika sa amblemima svega sto je bilo vazno u YU

u pravu si. Ima.

Krušik Valjevo SR Srbija 1939.
Prvi partizan Titovo Užice SR Srbija 1927.
Trayal Kruševac SR Srbija 1889.
Zastava oružje Kragujevac SR Srbija 1853.
Ikarus Zemun SR Srbija 1923.
IMK 14. oktobar Kruševac SR Srbija 1923.


Goša Smederevska Palanka SR Srbija 1923.
Zmaj Zemun SR Srbija 1927.
Industrija motora Rakovica - IMR Rakovica SR Srbija 1927.
Mašinska industrija Niš - MIN Niš SR Srbija 1884.
Morava Požarevac SR Srbija 1921.
Vital Titov Vrbas SAP Vojvodina 1855.
Juhor Jagodina SR Srbija 1902
Knjaz Miloš Aranđelovac SR Srbija 1811.
Nada Štark Beograd SR Srbija 1922.
Paraćinka Paraćin SR Srbija 1924.

Jugoslovenski aerotransport - JAT Beograd SR Srbija 1947.

IVTKT„Branko Krsmanović" Paraćin SR Srbija 1920.
Železara Smederevo Smederevo SR Srbija 1913.
Rudnik Bor Bor SR Srbija 1904.
Rudnik Kolubara Lazarevac SR Srbija 1896.
Rudnik Trepča Trepča SAP Kosovo 1925.


mislim da je i Zorka šabac predratna a da nekih nema na spisku (možda se spisak odnosi samo na državne ne i na pokradene privatne)

Crvena Zvezda, 'Industrija mesa' je oteta Stefanovićima iz Kragujevca pdo lažnim optužbama, Vinjak iz Šljivova Župskog mislim da su pretvorili u Navip, Dunđerski...

EDIT
Postojala je radionica u Šapcu čiji je vlasnik bio jevrejin i koja je osnovana tri, četiri godine pre nego što je stvorena Nivea. Nemci ga ubili, komunisti nacionalizovali, preuzeli rukovođenje i propali.
niccolo niccolo 16:11 19.01.2020

Re: ,

Jugoslovenski aerotransport - JAT Beograd SR Srbija 1947.

Aeroput iz 27.
gedza.73 gedza.73 16:12 19.01.2020

Re: ,

niccolo
Jugoslovenski aerotransport - JAT Beograd SR Srbija 1947.

Aeroput iz 27.

pecaros pecaros 16:15 19.01.2020

Re: ,

gedza.73

Postojala je radionica u Šapcu


Da, mnoge predratne radionice su posle rata, samopregornim radom proletarijata, postale industrijski giganti.

Tvoji spiskovi, inače, sugerišu da je predratna Jugoslavija bila industrijska velesila... ne, nije bila.

Ali, zaista ne bi trebalo da ovde sipaš podatke koje ne razumeš, pa opovrgavaš samog sebe. Recimo, ne znaš koliko je dolar bio moćan šezdesetih, pa ti se plata od četrdeset dolara čini kao dokaz ekstremnog siromaštva.

Ili, gore prikazan grafikon, bez naznaka šta uopšte predstavlja, ali koji pokazuje, vidi vraga, da je Jugoslavija imala neuporedivo najbrži rast od svih prikazanih zemalja. Zapravo, jedina ima blago eksponencijalni rast, sve do osamdesetih, koji joj je omogućio da sustigne neke zemlje koje su bile u prednosti na početku.

Ali, statistika ne ume baš svašta da naslika, pa treba znati da su zemlje istočnog bloka listom ulagale u tešku industriju. Iako su na grafikonima imale solidan rast industrije, stanovništvo je vapilo za robom široke potrošnje, pa je u nekim zemljama, povremeno, bukvalno gladovalo.


predatortz predatortz 16:20 19.01.2020

Re: ,

Tvoji spiskovi, inače, sugerišu da je predratna Jugoslavija bila industrijska velesila... ne, nije bila.


Nije. Kao što to ni SFRJ nije postala.
niccolo niccolo 16:20 19.01.2020

Re: ,

samopregornim radom proletarijata, postale industrijski giganti

I još samopregornijim radom proleterijata nešto kasnije propale
freehand freehand 16:23 19.01.2020

Re: ,

Postojala je radionica u Šapcu čiji je vlasnik bio jevrejin i koja je osnovana tri, četiri godine pre nego što je stvorena Nivea. Nemci ga ubili, komunisti nacionalizovali, preuzeli rukovođenje i propali.

Kakva radionica, kakva Nivea, kakav Jevrejin bogtejebo?!
angie01 angie01 16:25 19.01.2020

Re: ,

Intimnim stvarima, ako smatraš da nisu za javnost i za razgovor o njima, ne mašeš okolo.
Ako to radiš, a onda se brecaš što ih neko pominje, je i glupo i infantilno.


ako sam ja nesto iznela u nekoj raspravi i nekom odredjenom kontekstu, aposlutno nije lepo, najblaze receno da se to zloupotrebljava u podsmesljivom tonu u nekom sasvim drugom kontekstu i prici, narocito ako se radi o strasnim stvarima- jer to rade nemoralne barabe, jer ne kapiraju, ili pak rade namerno- da povrede, sto je u oba slucaja, odvratno.

ja te jos lepo upozorim, stavise, zamolim te, ako si prevideo, ono skliznulo ti u zaru borbe da mi spakujes sto vise ruznog, a ti jos nastavljas i ubedjujes me da je to ok.


angie01 angie01 16:29 19.01.2020

Re: ,

I još samopregornijim radom proleterijata nešto kasnije propale


ti barem znas, da se to zove akumulacija prvobitnog kapitala:),...da nije bilo onog prvog, tesko da bi se nesto imalo akumulirati u periodu tranzicije na "bolje"....koji nikako da se zavrsi,...
predatortz predatortz 16:29 19.01.2020

Re: ,

podsmesljivom tonu


Kom podsmešljivom tonu?
I kome je upućen podsmeh?
Žrtvama sigurno ne.
Članu porodice koji veliča one koji su zločin počinili?
Tu je podsmeh preblaga reakcija.
Gađenje bi daleko više odgovaralo.
niccolo niccolo 16:37 19.01.2020

Re: ,

da nije bilo onog prvog, tesko da bi se nesto imalo

To isto kaže i Gedža
angie01 angie01 16:42 19.01.2020

Re: ,

Članu porodice koji veliča one koji su zločin počinili?


gde sam ja tako nesto izrekla?

ti u svojoj euforiji, kao i ovi tvoji kamaradi, ne pravite razliku i u zelji da apsolutno negirate sve na nacin koji vama odgovara, izvrcete i ucitavate smisao koji ne postoji u izjavama oponenta- ti sve ove godine uopste ne kapiras nista sto sam ja rekla, ti samo vidis da sam ja izgovorila nesto pozitivno za tebi omrazenu stvar i onda sve okreces u tom pravcu.

kao ono besmisleno nabedjivanje za komunjare, titice i slicno, koje je ovde tako zazivelo- alo bre, pa ja tebi nisam izgovorila nista vezano za bas strasne stvari, kojima se hvalis, a gde su drugi stradali, a ti ces meni ovde jeftino da se zahebavas i da nabedjujes na nepostojece.

Tu je podsmeh preblaga reakcija.
Gađenje bi daleko više odgovaralo.


sta da ti kazem, sem da je ovo jedan od takvih bas degutantnih primera.
gedza.73 gedza.73 16:42 19.01.2020

Re: ,

Tvoji spiskovi, inače, sugerišu da je predratna Jugoslavija bila industrijska velesila... ne, nije bila.

Nisu moji nego replika ng šta je sve preuzela FNRJ od onoga što pre njih nije postojalo.

Tvoji spiskovi, inače, sugerišu da je predratna Jugoslavija bila industrijska velesila... ne, nije bila.

Niti je SFRJ bila industrijska velesila u rangu sa Japanom nego po grafikonu se jedva mučila uglavljena između Albanije i Mađarske.
pa treba znati da su zemlje istočnog bloka listom ulagale u tešku industriju.

ne razumem što se meni žališ?

Ali, zaista ne bi trebalo da ovde sipaš podatke koje ne razumeš, pa opovrgavaš samog sebe. Recimo, ne znaš koliko je dolar bio moćan šezdesetih, pa ti se plata od četrdeset dolara čini kao dokaz ekstremnog siromaštva.

ajde korak po korak. kao da smo u predškolskom. Blogeri retko otvaraju YT klipove.
ja sam citirao deo iz snimka koji se nadovezuje na dokumentarni zapis gde žena tvrdi kako sa platom od tih tvoji ogromnih 40 dolara za koje je mogla da kupi robu široke potrošnje ne može da sastavi mesec dana pošto joj troškovi i kredit stižu skoro do cele plate pa mora da čisti kako bi preživela.

Ujedno u snimcima ima još izjava što iz Srbije što iz Hrvatske koji su u potpunom saglasju sa njom ali se poprilično razlikuju od perspektive iz 2020. kad se tvrdi da je danas strašno, kako svi beže a kako je tada bilo odlično... pa se onda kaže kako je bilo dobro... pa da je bilo siromašnih al' ko ih hebe pošto su siromašni...

Tabela sa količinom namirnica za prosečnu platu iz 80 s' i od pre neku godinu po volji? pregledna?
angie01 angie01 16:43 19.01.2020

Re: ,

To isto kaže i Gedža


ne kaze isto- kaze nesto drugo.
freehand freehand 16:43 19.01.2020

Re: ,

niccolo
samopregornim radom proletarijata, postale industrijski giganti

I još samopregornijim radom proleterijata nešto kasnije propale

Skoro ko Detroit majkumu. I Irska i Island pre neku godinu.
freehand freehand 16:46 19.01.2020

Re: ,

ja sam citirao deo iz snimka koji se nadovezuje na dokumentarni zapis gde žena tvrdi kako sa platom od tih tvoji ogromnih 40 dolara za koje je mogla da kupi robu široke potrošnje ne može da sastavi mesec dana pošto joj troškovi i kredit stižu skoro do cele plate pa mora da čisti kako bi preživela.

Iz koje zemlje EU je ta žena?
vcucko vcucko 16:49 19.01.2020

Re: ,

pecaros

Recimo, ne znaš koliko je dolar bio moćan šezdesetih, pa ti se plata od četrdeset dolara čini kao dokaz ekstremnog siromaštva.

Sećam se, ima u filmu "Pasje popodne", film je s početka 70-ih, scena u kojoj šef banke u kojoj drže taoce umiruje ovu dvojicu (Paćina i Kazala). Otprilike "smirite se, ne mislite valjda da ću da izigravam heroja za 400 dolara mesečno?!".

Prvo, to ni tad nije bila neka posebna plata, čim je tako komentariše.
Drugo, u pitanju je bila plata šefa, znači šalteruše su primale manje.
Treće, to je opet 10 puta više nego tih 40.

Sa 40 dolara se u SFRJ nije moglo preživeti, nema šanse. Ni tad ni bilo kad. Iz porodice pomorca sam, često smo cene preračunavali u dolare, znam o čemu pričam.

gedza.73 gedza.73 16:52 19.01.2020

Re: ,

freehand
Postojala je radionica u Šapcu čiji je vlasnik bio jevrejin i koja je osnovana tri, četiri godine pre nego što je stvorena Nivea. Nemci ga ubili, komunisti nacionalizovali, preuzeli rukovođenje i propali.

Kakva radionica, kakva Nivea, kakav Jevrejin bogtejebo?!



Ovaj dokument je od 17. decembra 1909. godine u kom se javnost obaveštava da počinje sa radom fabrika sapuna. Pretpostavlja se da je i otac Žaka Jakova, Biti Jakov imao sapundžijsku radnju. Sa ove distance, priča o kozmetici je neverovatna. Proizvoditi sapun u to vreme kada je on značio zlato, prosto je neverovatno

sapun „Palma“ koji je proizveden po Žakovoj recepturi... Jedna vojna pošta tražila je 155 tona peraćeg sapuna

Njegove mašine, po oslobođenju Šapca prenete su, pod nejasnim okolnostima u novonastalu fabriku u Janka Veselinovića broj 32. Nova sapundžijska fabrika simbolično je nazvana „Sloboda“. Radila je od 1944. godine do 1962. godine, a rukovodilac je bio Dušan Miljković. Miljković je otišao za drugim poslovima, a ubrzo posle toga novi direktori fabriku su doveli do stečaja i likvidacije

Le origini del marchio Nivea risalgono al 1911


Srbi Mojsijevci, kako su ih zvali, članovi su Društva za pomoć deci, žene su učlanjene u Kolo srpskih sestara, a za počasnog člana pevačkog društva Zanatlija proglašen je Žak Biti Jakov 1931. U to vreme, u gradu je živeo i radio Stanislav A. Vinever (1891-1955), prevodilac, novinar, književnik i pesnik.

Inače je Stanislav bio vodič i prevodilac Rebeki Vest. 'Crno jagnje, sivi soko' knjiga koju su, kako se priča, čitale neke zapadne diplomate devedesetih kako bi imale uvid u istoriju ovih prostora.
pecaros pecaros 18:08 19.01.2020

Re: ,

vcucko

Prvo, to ni tad nije bila neka posebna plata, čim je tako komentariše.


Prvo, niko nije ni rekao da je to bila neka posebna plata. Drugo, PEDESET godina kasnije, ta plata je nekima nedostižna.


vcucko

Sa 40 dolara se u SFRJ nije moglo preživeti, nema šanse. Ni tad ni bilo kad. Iz porodice pomorca sam, često smo cene preračunavali u dolare, znam o čemu pričam.


"Period SFRJ" je, kao vremenska odrednica, prilično neodređen. Period šezdesetih je tek početak izlaska iz realnog siromaštva pedesetih. Pedesetih se i ja sećam, ako išta ostaje u dečjem sećanju, to su detalji. Poput onoga da je na rafovima bilo čokolade za jelo i kuvanje, i poneka šećerna tabla. A u novogodišnjim paketićima - salon bombone, orasi i nešto isušenih narandži.

Zatim, nije tipično kod nas išta računati u dolarima, svi znamo da je DM bila merilo za sve. Slučajno se sećam da je oko 1970. u mom socijalnom okruženju, plata od oko 400DM bila nekako "normalna", ne tvrdim da je to bio neki prosek. Uz kredite čije su se rate dosta brzo topile, moglo se živeti, čak kupiti i neka veća nekretnina.




gedza.73 gedza.73 18:27 19.01.2020

Re: ,

pecaros
Uz kredite čije su se rate dosta brzo topile, moglo se živeti, čak kupiti i neka veća nekretnina.

Ček, ček, uzmeš kredit, rate se tope same od sebe? Gde ima ta 'ekonomija'? U Snegolendu?

radio slobodna evropa
Vladimir Gligorov: Jugoslavija 1982. godine bankrotirala, ne zbog toga što je dug bio veliki, nego zato što je njegovo refinansiranje bilo jako skupo, a prihoda nije bilo, jer je Jugoslavija tada imala veoma visok spoljnotrgovinski deficit.


i gde su nacionalisti? nešto mi deluje da pecaroši na n-ti u ukupnom zbiru ozbiljno pariraju opštoj otimačini narodnih para koje su tajkuni preselili na Kipar.
pecaros pecaros 18:31 19.01.2020

Re: ,

gedza.73

Ček, ček, uzmeš kredit, rate se tope same od sebe? Gde ima ta 'ekonomija'? U Snegolendu?


Kakav si ti smarač, to svet još nije video.
gedza.73 gedza.73 18:39 19.01.2020

Re: ,

Kakav si ti smarač, to svet još nije video

guilty is charged. al' kaži pošteno kako da propustim ovaj berzanski savet kako je inflacija odlična kad mi 'topi' kredite kojima sam kupio stan i kako ništa ne valja kad mi umanji platu?

Imaš još neki tako tip kako se obogatiti lako a brzo pa da ga i ja hvalim?

al' evo, obećavam. neću više. na ovom blogu.

pecaros pecaros 18:45 19.01.2020

Re: ,

gedza.73
kako je inflacija odlična kad mi 'topi' kredite kojima sam kupio stan i kako ništa ne valja kad mi umanji platu?


To raspravi sam sa sobom - ti si jedini ovde koji je utvrdio da je inflacija odlična.
niccolo niccolo 18:49 19.01.2020

Re: ,

freehand
niccolo
samopregornim radom proletarijata, postale industrijski giganti

I još samopregornijim radom proleterijata nešto kasnije propale

Skoro ko Detroit majkumu. I Irska i Island pre neku godinu.


Island u međuvremenu već stigao do jednake plate, tako da se svašta može postići za kratko vreme ako si dovoljno fokusiran.
vcucko vcucko 19:56 19.01.2020

Re: ,

pecaros
vcucko

Prvo, to ni tad nije bila neka posebna plata, čim je tako komentariše.


Prvo, niko nije ni rekao da je to bila neka posebna plata. Drugo, PEDESET godina kasnije, ta plata je nekima nedostižna.


vcucko

Sa 40 dolara se u SFRJ nije moglo preživeti, nema šanse. Ni tad ni bilo kad. Iz porodice pomorca sam, često smo cene preračunavali u dolare, znam o čemu pričam.


"Period SFRJ" je, kao vremenska odrednica, prilično neodređen. Period šezdesetih je tek početak izlaska iz realnog siromaštva pedesetih. Pedesetih se i ja sećam, ako išta ostaje u dečjem sećanju, to su detalji. Poput onoga da je na rafovima bilo čokolade za jelo i kuvanje, i poneka šećerna tabla. A u novogodišnjim paketićima - salon bombone, orasi i nešto isušenih narandži.

Zatim, nije tipično kod nas išta računati u dolarima, svi znamo da je DM bila merilo za sve. Slučajno se sećam da je oko 1970. u mom socijalnom okruženju, plata od oko 400DM bila nekako "normalna", ne tvrdim da je to bio neki prosek. Uz kredite čije su se rate dosta brzo topile, moglo se živeti, čak kupiti i neka veća nekretnina.


Napomenuo sam: pomorska porodica, računali smo u dolarima.
Pedesetih još nisam bio ni u planu, prvo čega se sećam a da mogu faktografski da posložim jeste kad je Džaja dao go Englezima, a to je bilo juna '68.
Nije neka plata - naravno nisam mislio na tu ženu nego na filmskog šefa poslovnice banke u NY.
Plata te žene od 40$ nije plata nego sprdnja, bila i tada i uvek.
Bolje budi pošten k'o u Ruandi pa utroši jedan 7,65mm u potiljak joj, nego da joj daš platu 40$, koji qrac...
pecaros pecaros 21:02 19.01.2020

Re: ,

vcucko

Nije neka plata - naravno nisam mislio na tu ženu nego na filmskog šefa poslovnice banke u NY.


Tri tisuće dolara za nekog ćatu u banci je više nego dovoljno.


vcucko

Plata te žene od 40$ nije plata nego sprdnja, bila i tada i uvek.
Bolje budi pošten k'o u Ruandi pa utroši jedan 7,65mm u potiljak joj, nego da joj daš platu 40$, koji qrac...


Slažem se sa tobom, ali samo ako pobiješ pola Srbije, koja ni posle pedeset godina nema toliku platu.
freehand freehand 22:15 19.01.2020

Re: ,

Ček, ček, uzmeš kredit, rate se tope same od sebe? Gde ima ta 'ekonomija'? U Snegolendu?

Limen braders?
freehand freehand 22:18 19.01.2020

Re: ,

gedza.73
freehand
Postojala je radionica u Šapcu čiji je vlasnik bio jevrejin i koja je osnovana tri, četiri godine pre nego što je stvorena Nivea. Nemci ga ubili, komunisti nacionalizovali, preuzeli rukovođenje i propali.

Kakva radionica, kakva Nivea, kakav Jevrejin bogtejebo?!



Ovaj dokument je od 17. decembra 1909. godine u kom se javnost obaveštava da počinje sa radom fabrika sapuna. Pretpostavlja se da je i otac Žaka Jakova, Biti Jakov imao sapundžijsku radnju. Sa ove distance, priča o kozmetici je neverovatna. Proizvoditi sapun u to vreme kada je on značio zlato, prosto je neverovatno

sapun „Palma“ koji je proizveden po Žakovoj recepturi... Jedna vojna pošta tražila je 155 tona peraćeg sapuna

Njegove mašine, po oslobođenju Šapca prenete su, pod nejasnim okolnostima u novonastalu fabriku u Janka Veselinovića broj 32. Nova sapundžijska fabrika simbolično je nazvana „Sloboda“. Radila je od 1944. godine do 1962. godine, a rukovodilac je bio Dušan Miljković. Miljković je otišao za drugim poslovima, a ubrzo posle toga novi direktori fabriku su doveli do stečaja i likvidacije

Le origini del marchio Nivea risalgono al 1911


Srbi Mojsijevci, kako su ih zvali, članovi su Društva za pomoć deci, žene su učlanjene u Kolo srpskih sestara, a za počasnog člana pevačkog društva Zanatlija proglašen je Žak Biti Jakov 1931. U to vreme, u gradu je živeo i radio Stanislav A. Vinever (1891-1955), prevodilac, novinar, književnik i pesnik.

Inače je Stanislav bio vodič i prevodilac Rebeki Vest. 'Crno jagnje, sivi soko' knjiga koju su, kako se priča, čitale neke zapadne diplomate devedesetih kako bi imale uvid u istoriju ovih prostora.


I sad se ja lupim po čelu i kažem - "izvini molim te što iz ovoga
Postojala je radionica u Šapcu čiji je vlasnik bio jevrejin i koja je osnovana tri, četiri godine pre nego što je stvorena Nivea. Nemci ga ubili, komunisti nacionalizovali, preuzeli rukovođenje i propali.

... nisam sve to razumeo.
To je za odlikaše i ove što znaju nemušti jezik, jebiga.
freehand freehand 22:21 19.01.2020

Re: ,

guilty is charged.

Guilty as charged.
Mislim, jebeš jedno slovo, dva slova, <Knut je Kurt a i Nivea valjda ima nekog smisla kad se dokazuju bulšit fantazmagorije.
freehand freehand 22:21 19.01.2020

Re: ,

.
dragosevacsutra dragosevacsutra 20:02 20.01.2020

Re: ,

koji putevi, oni sto se raspadaju, a novi, a koji su oprali onoliko nase love,.


pod te 'nove' smatras cumeta i ekipu sto asfaltirala novi beograd svaka tri meseca za djindjiceva vakta?

G.Cross G.Cross 15:40 15.01.2020

Kad deda kupi poklon

Atomski mrav Atomski mrav 21:24 15.01.2020

Hiljade i hiljade... komentara

Jel' to mene vid vara ili prethodni Filipov tekst ima preko 1000 komentara?! Jeste li se stvarno toliko tamo raspisali ili je neki bag u softveru?

Plašim se da otvorim da čitam.
mariopan mariopan 21:35 15.01.2020

Re: Hiljade i hiljade... komentara

Atomski mrav
Jel' to mene vid vara ili prethodni Filipov tekst ima preko 1000 komentara?! Jeste li se stvarno toliko tamo raspisali ili je neki bag u softveru?

Plašim se da otvorim da čitam.

Nije bag, to je stvarno.

maksa83 maksa83 21:46 15.01.2020

Re: Hiljade i hiljade... komentara

Otpr. 80% je ti-si-kreten-ne-ti-si-kreten-ne-saćutiobjasnim-ti-si-kreten, dakle ništa o čemu bi pisao kući...
gedza.73 gedza.73 22:14 15.01.2020

Re: Hiljade i hiljade... komentara

maksa83
Otpr. 80% je ti-si-kreten-ne-ti-si-kreten-ne-saćutiobjasnim-ti-si-kreten, dakle ništa o čemu bi pisao kući...

potpuno si u pravu. jbg. šta da kažem.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:56 15.01.2020

Re: Hiljade i hiljade... komentara

gedza.73
maksa83
Otpr. 80% je ti-si-kreten-ne-ti-si-kreten-ne-saćutiobjasnim-ti-si-kreten, dakle ništa o čemu bi pisao kući...

potpuno si u pravu. jbg. šta da kažem.


Kako šta da kažeš, kaži istinu, da smo ti i ja u onih dvadeset posto, nek znaju ljudi.
katapultican katapultican 06:29 16.01.2020

Re: Hiljade i hiljade... komentara

gedza.73
maksa83
Otpr. 80% je ti-si-kreten-ne-ti-si-kreten-ne-saćutiobjasnim-ti-si-kreten, dakle ništa o čemu bi pisao kući...

potpuno si u pravu. jbg. šta da kažem.

Nisi ti kriv što te Frihend mrzi i oslovljava kretenom.
Na takve stvari mora da se uzvrati proporcionalno.
gedza.73 gedza.73 11:16 16.01.2020

Re: Hiljade i hiljade... komentara

hoochie coochie man
gedza.73
maksa83
Otpr. 80% je ti-si-kreten-ne-ti-si-kreten-ne-saćutiobjasnim-ti-si-kreten, dakle ništa o čemu bi pisao kući...

potpuno si u pravu. jbg. šta da kažem.


Kako šta da kažeš, kaži istinu, da smo ti i ja u onih dvadeset posto, nek znaju ljudi.


Pa u principu po onoj temi je bilo dosta pogledati 'Utisak nedelje', par komentara, ovako sam ja među prvima učestvovao u skretanju sa teme.
ko će u onoj šumi a sigurno sam napisao baš dosta komentara koji se samo ponavljaju da traži nešto što je suština problema u Crnoj Gori.

katapultican
Na takve stvari mora da se uzvrati proporcionalno.

ma pusti čarli, u redu je.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:51 15.01.2020

Filipov izbor

Ne znam skoro nista o zivotu Filipa Zavadlava ali iz ovog sto je napisano zakljucujem da nije imao puno dobrih prilika u zivotu. Njegova porodica je izgleda izvor njegove nesrece.
Cini mi se da ni na filmu nisam vidio da dijeca vode roditelje u pljacku, makar i crkve. Uglavnom roditelji budu ti koji dijete povlace u kriminal tako da mislim i da inicijator ovih Filipovih avantura je vjerovatno majka. Kazem, mozda grijesim pa ako neko ima neko drugo saznanje neka pusti link.
Vrlo cesto kad neko iz posrnule porodice krene prema izlazu svi ostali se kace kao paraziti i pokusavaju maksimalno i nemilosrdno prisvojiti sto vise uspijeha, u prvom redu materijalnog, osobe koja izlazi na put uspijeha.
U Filipovom slucaju to je u prvom redu brat koji gomila dugove znajuci da ce povjerenici insistirati na Filipovom placanju bratovog duga. U drustvenim okolnostima koje ne bih opisivao Filip je imao tri mogucnosti.
1. Raditi citav zivot i svu zaradu davati dilerima
2. Pobijeci negdje daleko i od familije i od dilera i iz drzave koja to nije.
3. Uraditi to sto je uradio.
On je svoj izbor napravio, ne zelim nikom da bude u njegovoj poziciji.
niccolo niccolo 04:34 16.01.2020

Re: Filipov izbor

Što baš majka a ne otac?
mariopan mariopan 13:51 16.01.2020

Re: Filipov izbor

niccolo
Što baš majka a ne otac?

Otac se iz nekih razloga ne pominje ali majka se pominje u negativnom kontekstu, navodno ga je zlostavljala i on je za to prijavljivao vlastima.

Svejedno sad ko je više ili manje kriv, kamilo emerički je u pravu, Filip nije imao izlaza osim onih koje je naveo.

Ja bih volela da je izabrao opciju 2, da je pobegao što dalje od te problematične porodice, verujem da bi se tada spasao, ali to njemu nije palo na pamet, ili nije mogao da ih sve ostavi.

Edit

Verujem da je bio ucenjen životom brata i da zato nije otišao? Te bande tako rade. Ne znam da li je to tako i bilo, samo mi je na pameti da ni ja ne bih otišla ako mi kažu da će mi ubiti brata ako ne podmirim dug. I to veruješ jer znaš sa kim imaš posla....znači u klopci je bio i uradio šta je uradio. Možda nije to izabrao nego nije video drugi izlaz.
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:45 16.01.2020

Re: Filipov izbor

niccolo
Što baš majka a ne otac?

Pa neko je u nekom komentaru napisao da je bio priveden u policiju zajedno sa majkom zbog pokusaja pljacke crkve a ne sa ocem.
Tema je toliko mucna i teska da mi se ne pisu ni crnohumorni komentari na temu relacija otac, majka, dijeca.
svarog svarog 16:14 17.01.2020

Dva pitanja

za docsa ili stefana - jel spremate šta za finala konferencija
za alsa - napisao si negde Kosingas da ima 9 delova? Ja koliko znam to je trilogija, otkud ovi ostali (i daj link)?
alselone alselone 16:24 17.01.2020

Re: Dva pitanja

za docsa ili stefana - jel spremate šta za finala konferencija
za alsa - napisao si negde Kosingas da ima 9 delova? Ja koliko znam to je trilogija, otkud ovi ostali (i daj link)?


Prvo je izašla trilogija.

Zatim je izašla još jedna koja može i da se čita odvojeno i nije najdirektnije povezana sa prva tri dela, više je priprema za naredna tri od kojih je izašlo 2 (prva i druga).
docsumann docsumann 19:21 17.01.2020

Re: Dva pitanja

za docsa ili stefana - jel spremate šta za finala konferencija


eventualno, SB

a možda se stef iznenada aktivira
svarog svarog 20:01 17.01.2020

Re: Dva pitanja

alselone

Hvala, krenuću da dokupljujem. Inače mi je baš super što su domaći pisci počeli da pišu tu epsku fantastiku.
svarog svarog 21:25 17.01.2020

Re: Dva pitanja

docsumann
za docsa ili stefana - jel spremate šta za finala konferencija


eventualno, SB

a možda se stef iznenada aktivira


šteta
freehand freehand 18:59 18.01.2020

Drugovi Mik i Kit

... iz zemlje STaljinovog ustava:

apacherosepeacock apacherosepeacock 12:11 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

freehand
... iz zemlje STaljinovog ustava:
Novu singlicu..


Da, da, Rolingstonsi mogu a domaci filmovi, knjizevnost itd. selektivno..



Црни талас је назив за појаву на југословенској културној и политичкој сцени у периоду шездесетих и раних седамдесетих година 20. века (од око 1958. до 1973).[1] Везује се за остварења појединих режисера, сценариста и књижевника тог доба, који су од стране власти окарактерисани као критичари званичног ко­му­ни­стич­ког по­рет­ка и друштва.[2] Представници власти су ова остварења назвали црним таласом.[3] У црни талас на филму углавном спадају остварења Новог југословенског филма (1961-1972) која су од стране власти проглашена неподобним.[3]

Остварења црног таласа су најчешће критика социјалистичког друштва, идеологије, односно тадашњих власти и њиховог приказа у јавности. Као покрет, црни талас је представљао супротност представницима званичног социјалистичког културног естетизма који су стварност осликавали кроз приказе општег напретка и благостања југословенског социјалистичког друштва.[4] Супротно идеолошком приказу југословенске стварности, црни талас се бави темама из свакодневног живота обичног малог човека.[5][6] Једна од главних карактеристика црног таласа је реализам, односно приказ стварности живота онаквим какав јесте, насупрот претерано улепшаној, пропагандој и идеолошкој стварности.[7]

Шездесетих година су у европској кинематографији постојали слични покрети попут француског „новог таласа“, енглеског и немачког „младог филма“, те румунског „новог филма“.[8] Прва југословенска цензорска комисија је основана 1945.

Комисија Председништва Савеза комуниста Југославије је 27. октобра 1969. одржала сједницу на којој је разматран материјал Радне групе за филм „Стање и проблеми у југословенској кинематографији“, а на којој је донесен закључак да поједини југословенски филмови и други видови умјетности, имају тенденцију деградације револуције и њених тековина.[9]

У Новом Саду је 5. јула 1971. одржана велика јавна дискусија о филму Мистерије организма, на којој је критикован приказ Стаљина у овом филму, као и бојазан да би и Јосип Броз могао да буде предмет критичког приказа.[6] Године 1973. долази до забране црног таласа и до настанка такозваног „црвеног таласа“.[10] У филмове црвеног таласа који су били потпуна супротност филмовима црног таласа, спадају: Битка на Неретви (1969), Валтер брани Сарајево (1971), Сутјеска (1973), Ужичка република (1974), Партизани (1974), Доктор Младен (1975), Црвена земља (1975), Партизанска ескадрила (1979), Велики транспорт (1983) и други.[10]




freehand freehand 12:17 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

Da, da, Rolingstonsi mogu a domaci filmovi, knjizevnost itd. selektivno..

Gedža promenio nick?
Inače, interesantne su dve stvari: postojanje crnog talasa u takvoj tamnici ljudi i duha bez drugačijeg mišljenja, i njegovo vremensko pojavljivanje - vreme rata u Vijetnamu, studentskih nemira i talasa nasilja i cenzure u čitavoj Evropi a bogami i SAD.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:57 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

freehand
Da, da, Rolingstonsi mogu a domaci filmovi, knjizevnost itd. selektivno..

Gedža promenio nick?
Inače, interesantne su dve stvari: postojanje crnog talasa u takvoj tamnici ljudi i duha bez drugačijeg mišljenja, i njegovo vremensko pojavljivanje - vreme rata u Vijetnamu, studentskih nemira i talasa nasilja i cenzure u čitavoj Evropi a bogami i SAD.


Pa jel ti to branis cenzuru ili sta, selektivno je branis u SFRJ?

To sto su Stonsi singl pusteni kod nas a u VB nisu a u isto vreme tekla cenzura kod nas je poster gde si hteo da kazes koliko smo mi bili progresivniji od VB.

A znas i sam da nije tako. Zabranjen je za prikazivanje i Paklena Pomorandza Kjubrikov u VB, na primer, ali Kjubrik nije dobio zatvorsku kaznu zato sto je film snimio niti je najuren sa Akademije zbog toga.

Mislim, ne razumem ovo 'interesantno je postojanje u tamnici ljudi', zasto ne bi postojali pokusaji za drugacijim misljenjem i u najgorim tamnicama, problem je sto su takvi pokusaji neutralizovani..

I da se vratim jos jednom na poentu - cenzura nigde ne treba da naidje na odobravanje a ako prethodnim posterom o Rolingstonsima i tome da ih je kod nas bilo a u VB nije nisi hteo da kazes da smo mi po pitanju cenzure bili BOLJI od VB onda si poslao vrlo dvosmislenu poruku.




zemljanin zemljanin 13:02 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

to je istorijski period kada je toga bilo svuda ... mozda je najgore bilo bas u USA ... o tamnoputima u javnom saobracaju da ne govorim ...
freehand freehand 13:36 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

Pa jel ti to branis cenzuru ili sta,

gde si hteo da kazes koliko smo mi bili progresivniji od VB.

A znas i sam da nije tako.

Ovo se zove umetanje, i dobro dođe kao podsetnik zašto ne valja zaboravljati da postoje komentatori na internetu i u realnom životu sa kojima je komunikacija besmislena.
Inače, snimanje filmova i objavljivanje knjiga crnog talasa mahom je finansirala država. Ta tamnica ljudi i ideja.

A čitava poenta mog komentara i gomile drugih sličnih ovde je upravo u barapskoj iinverziji zlih i plitkih umova. Dakle, NIKO ovde nije tvrdio da je SFRJ bila idealna država. Nego da NIJE bila ni najgora na svetu a da UVEk isti muljatori kreću upravo sa tom laži, koristeći se svim mogućim manipulativnim metodama - izmišljanjima, izvrtanjima. spajanjem nespojivog i logičkim rolerkosterima.

Na primer, FNRJ je svoj prvi ustav donela krajem decembra '45, samo pola godina po oslobođenju, mada razmem da lokalnim ljotićevcima teško pada što na snazi nisu doneti Nedićevi rasni zakoni, i antisemitske uredbe iz 1940. Al eto, jebiga.
gedza.73 gedza.73 15:30 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

Da, da, Rolingstonsi mogu a domaci filmovi, knjizevnost itd. selektivno..


Knjiga Kurta Vonegata je cenzurisana. Greška. Knut Vonegat Kolevka za macu.
freehand freehand 15:33 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

gedza.73
Da, da, Rolingstonsi mogu a domaci filmovi, knjizevnost itd. selektivno..


Knjiga Knuta Vonegata je cenzurisana.

Knut je Hamsun. Kurt je Vonegat.
maksa83 maksa83 15:34 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

Knjiga Kurta Vonegata je cenzurisana.

Koja knjiga?

Ja znam da je cenzurisan Vinetu, postoji ceo komad koji je izbačen u kome protagonista žali zbog svoje komunističke revolucionarne prošlosti.
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:37 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

freehand
Pa jel ti to branis cenzuru ili sta,

gde si hteo da kazes koliko smo mi bili progresivniji od VB.

A znas i sam da nije tako.

Ovo se zove umetanje, i dobro dođe kao podsetnik zašto ne valja zaboravljati da postoje komentatori na internetu i u realnom životu sa kojima je komunikacija besmislena.
Inače, snimanje filmova i objavljivanje knjiga crnog talasa mahom je finansirala država. Ta tamnica ljudi i ideja.

A čitava poenta mog komentara i gomile drugih sličnih ovde je upravo u barapskoj iinverziji zlih i plitkih umova. Dakle, NIKO ovde nije tvrdio da je SFRJ bila idealna država. Nego da NIJE bila ni najgora na svetu a da UVEk isti muljatori kreću upravo sa tom laži, koristeći se svim mogućim manipulativnim metodama - izmišljanjima, izvrtanjima. spajanjem nespojivog i logičkim rolerkosterima.

Na primer, FNRJ je svoj prvi ustav donela krajem decembra '45, samo pola godina po oslobođenju, mada razmem da lokalnim ljotićevcima teško pada što na snazi nisu doneti Nedićevi rasni zakoni, i antisemitske uredbe iz 1940. Al eto, jebiga.


Prvo ako odgovaras meni ne znam zasto me trpas u grupu, jer ja ne govorim u ime grupe nego u svoje ime a ne znam gde si video da ja upotrebljavam termin tamnica naroda ili da tvrdim da je sve bilo ovako ili onako (crno/belo) bilo gde pa i u SFRJ.

Drugo, ne sirim temu na 50 godina sta i kako vec sam komentarisala odredjeni poster i znacenje.

Trece, ne podmecem bas nista niti stavljam tebi sta nisi rekao a tamo gde sam stavila znak pitanja znaci pitanje ne i konstatacija - rekoh vec izgleda kao dupla poruka s obzirom da je cenzura postojala u SFRJ.

Finansirala drzava da zabrani - gorepomenuto objasnjenje zasto je zabranila i ne samo zabranila nego i kaznila autora.

Sve u svemu valjda je jasno da sam protiv cenzure bilo da je u SFRJ (vaznije jer sam tamo zivela) ili bilo gde.

Sad kad stavis poster gde je jedno vs drugog kazem - dvosmislena je poruka. Nista drugo nisam nacinjala pa ne moras sad da dodajes od Kulina Bana. (o tome nismo pricali)


freehand freehand 15:38 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

maksa83
Knjiga Kurta Vonegata je cenzurisana.

Koja knjiga?

Ja znam da je cenzurisan Vinetu, postoji ceo komad koji je izbačen u kome protagonista žali zbog svoje komunističke revolucionarne prošlosti.

Ja znam da su se ovdašnji slobodni mislioci i đavolje sluge teško dovijali za Majn kampf i za Protokole sionskih mudraca. Ali kad ima volje ima i načina, pa se nekako i do Moljevića dolazilo i napamet učilo pa na tajnim sastancima prenosilo od usta do usta, da više znanje ne nestane.
gedza.73 gedza.73 15:47 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

maksa83
Knjiga Kurta Vonegata je cenzurisana.

Koja knjiga?

Ja znam da je cenzurisan Vinetu, postoji ceo komad koji je izbačen u kome protagonista žali zbog svoje komunističke revolucionarne prošlosti.

Ipsravio sam u međuvremenu, nisam mogao da se setim imena knjige a ima vrhunski kraj.
freehand freehand 15:48 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

Sad kad stavis poster gde je jedno vs drugog kazem - dvosmislena je poruka. Nista drugo nisam nacinjala pa ne moras sad da dodajes od Kulina Bana. (o tome nismo pricali)


Ne, poruka je upravo nedvosmislena:
"Evo nečega za one što im je Jugoslavija bila tamnica naroda i zemlja bez slobode".
Inače citirao sam rečenice koje smatram najblaže rečeno nekorektnim.
No nebitno.
maksa83 maksa83 15:51 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

Ipsravio sam u međuvremenu, nisam mogao da se setim imena knjige a ima vrhunski kraj.

Pogrešno si ispravio, jeste Kurt. Inače sve Vonegatove knjige imaju vrhunski kraj, to mu je karakteristika. Vozi vozi vozi i onda neko ludilo na kraju. Šta je konkretno u Cat's Cradle cenzurisano? Ne znam, pitam.
gedza.73 gedza.73 15:56 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

Šta je konkretno u Cat's Cradle cenzurisano? Ne znam, pitam.

Ako se ne varam postoji rečenica koja pominje dva antifašistička pokreta. Rojalistički i partizanski. e ta rečenica kod nas nije postojala.
opet kažem može biti da grešim ali mi se čini da je na početku jednog poglavlja, na levoj strani u prvom delu knjige.

edit
jedva nađo' na netu

Izdavač i prevodilac, Goran Skrobonja, piše u predgovoru da su „Svračje noge“ 1978.g. u SFRJ objavljene...
ipak, to nije osnovna manjkavost prevoda – mnogo je veća ona koja se ogleda u skraćenju romana u delovima koji se tiču partizana i četnika („srpskih monarhističkih“ i „komunističkih partizana“) odnosno ne preterano pozitivnog stava prema Komunističkoj partiji
freehand freehand 16:01 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

Knjiga Kurta Vonegata je cenzurisana. .

Ovo je tvrdnja.

Ako se ne varam postoji rečenica

opet kažem može biti da grešim ali mi se čini

A ovo je sranje.


Greška. Knut Vonegat Kolevka za macu

gedza.73 gedza.73 16:03 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

freehand

A ovo je sranje.

pogledaj edit.
freehand freehand 16:14 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

gedza.73
freehand

A ovo je sranje.

pogledaj edit.

Pa sad, ako su objavljivali i Đilasa, i Ćopića, i Lalića - ne vidim koja je budala - ako je - čačkala Vonegata. Ali u SVAKOM sistemu i SVAKOJ državi imaš balkanske špijune.
Dva su tu pitanja: da li je čitava država takva - a SFRJ to nije bila, i drugo posledično - ko i zašto hoće da je takvom predstavi na osnovu ekscesnih i incidentnih situacija kakav bi bio taj izlet u cenzurisanje takve knjige.
A nema gore cenzure od autocenzure, i meni ovo što si citirao deluje tako nekako. Kao da je neko u izdavačkoj kući pokušao da predvidi šta bi se komitetu dopalo ili ne bi dopalo.

P.S. i stavi link na citirano, ako nije problem
gedza.73 gedza.73 16:24 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

Nije problem.

http://www.art-anima.com/c14-prikazi/kurt-vonegat-svracje-noge

Pa sad, ako su objavljivali i đilasa

To nema veze sa tim da si za moj komentar, koji je kao i svaki podložan proveri, napisao 'sranje'.

gedza.73 gedza.73 16:30 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

A nema gore cenzure od autocenzure, i meni ovo što si citirao deluje tako nekako. Kao da je neko u izdavačkoj kući pokušao da predvidi šta bi se komitetu dopalo ili ne bi dopalo.

Do-bro. Kad si već pomenuo Đilasa

On je u njoj za Isidoru napisao da je ona 'koncentrat i pad svega onoga što je srpski idealizam rekao o Njegošu', uporedivši je pritom - naravno, u krajnje negativnom kontekstu - s vladikom Nikolajem Velimirovićem

Bila je to, uza sve ostalo, i žestoka politička diskvalifikacija Isidore Sekulić, iz britkog pera (vele)uticajnog pisca i agitpropovca Milovana Đilasa...", piše Hudelist.

Reagujući na kritiku, ona je spalila rukopis druge, još neobjavljene knjige o Njegošu i dugo živela u strahu da će je Đilas uhapsiti. Pre smrti spalila je i ostale rukopise, zbog čega su mnogi aspekti njenog života ostali tajna – priča Jelena Mitrović.

Isidora Sekulić bila prva žena akademik u Srbiji i prva žena na mestu predsednika Udruženja književnika


(citiram kako ne bi tražio linkove i tvrdio da je prepričavanje)
Đilasove rešenosti da stopira karijeru fizičarke Branislave Perović Nešković, koja je još kao srednjoškolka postala članica SKOJ-a i potom višestruko odlikovana za učešće u ratu, malo je nedostajalo da srpska nauka ostane bez njenih izvanrednih radova iz oblasti jonizovanih gasova i atomskih sudara. Branislava je nakon završetka rata želela da nastavi prekinute studije na Elektrotehničkom fakultetu, čemu su se oštro usprotivili Đilas i ostali partijski drugovi. Uprkos žestokim opstrukcijama, ona je završila fakultet i postala prva žena direktor Instituta za nuklearne nauke u Vinči.


A možemo i o 'kAd su cvetale tikve' šta je napravila jedna rečenica.
freehand freehand 16:34 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

To nema veze sa tim da si za moj komentar, koji je kao i svaki podložan proveri, napisao 'sranje'.

Citirao sam prvi, inicijalni pa onda i ove druge. Pa pogledaj sopstveni stav i njegovu promenu, od čvrste tvrdnje do možda i čini mi se..
A bilo bi mi interesantno - ne zbog tebe već inače - da vidim negde šta je to iz knjige izbačeno i koji je moron to uradio.

Inače, drži govor Hruščov na kobgresu KPSS na kome se završava era mrtvog STaljina. U nekom momentu neko iz zadnjih redova dobaci "A što nismo to uradili dok je Staljin bio živ?!"
Brežnjev pogleda i kaže - "Ko je to rekao?"
Svi ćute.
"Ko je rekao, pitam?"
Svi ćute.
"Ko je rekao, pitam treći i put?"
Grobna tišina
"E pa eto zato." - kaže Brežnjev i nsastavi sa referatom.

Zeke i rep mrtvog vuka.
freehand freehand 16:36 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

Do-bro. Kad si već pomenuo Đilasa

... Opet ringišpil...
Drži se ti samo Knuta i Kurta, radionice, Nivee i Jevrejina. Ja žurim negde, silazim.
gedza.73 gedza.73 16:59 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

.. Opet ringišpil...

za moje pisanje si rekao kako je 'tvrdnja' i 'sranje', pa sam citirao sa neta, pa si mi tražio link, postavljen link, ti u temu uvlačiš Đilasa i kako je cenzura bila samo sporadična, najverovatnije neki samopregorni 'komunac' (opšte poznato kako su smeli da rade na svoju ruku) a onda na istorijski fakat koji pokazuje pravilo ne izuzetak ti pominješ ringišpil

vcucko vcucko 17:09 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

freehand


Inače, drži govor Hruščov na kobgresu KPSS na kome se završava era mrtvog STaljina. U nekom momentu neko iz zadnjih redova dobaci "A što nismo to uradili dok je Staljin bio živ?!"
Brežnjev pogleda i kaže - "Ko je to rekao?"
Svi ćute.
"Ko je rekao, pitam?"
Svi ćute.
"Ko je rekao, pitam treći i put?"
Grobna tišina
"E pa eto zato." - kaže Brežnjev i nsastavi sa referatom.

Zeke i rep mrtvog vuka.

Koba lično drži govor.
Neko iz publike glasno kine.
Koba: ko je kinuo?
Tišina.
Koba: u redu, prvi red u Sibir. Ko je kinuo?
Grobna tišina.
Koba. u redu, drugi red pred zid; poslednji put pitam, ko je kinuo?
Ustaje jedan, više mrtav nego živ: ja, tovariš Koba.
Koba: na zdravlje! Dakle, kao što sam rekao...

Jedan je bio Koba!

apacherosepeacock apacherosepeacock 17:29 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

freehand
Sad kad stavis poster gde je jedno vs drugog kazem - dvosmislena je poruka. Nista drugo nisam nacinjala pa ne moras sad da dodajes od Kulina Bana. (o tome nismo pricali)


Ne, poruka je upravo nedvosmislena:
"Evo nečega za one što im je Jugoslavija bila tamnica naroda i zemlja bez slobode".
Inače citirao sam rečenice koje smatram najblaže rečeno nekorektnim.
No nebitno.


Gedža promenio nick?


Ovako si se ti meni obratio (sto sam i bila preskocila) a Gedzu zoves svakako, znaci vazi i za mene. I ja to smatram nekorektnim obracanjem. Cisto da znas.

I moj komentar je vrlo nedvosmislen, mislim da isticati afirmativno drzavu(sistem) po pitanju pustanja Rolingsonsa (ili bilo cega tog tipa) dok u isto vreme cenzurise film, knjizevnost itd. i zbog toga autor robija, nije argument u prilog - pa eto i nije bila toliko neslobodna. Jer ja ne vidim nikoga da ju je poredio sa Severnom Korejom. (molim referencu ako neko, negde jeste)

Moje misljenje. A da li neko drugi vidi smisao takve argumentacije ili ne vidi - svakom na volju.
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:37 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

Jedan je bio Koba!


Vodi ga kuci..
angie01 angie01 17:44 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

po pitanju pustanja Rolingsonsa (ili bilo cega tog tipa) dok u isto vreme cenzurise film, knjizevnost itd. nije argument u prilog - pa eto i nije bila toliko neslobodna. Jer ja ne vidim nikoga da ju je poredio sa Severnom Korejom. (molim referencu ako neko, negde jeste)


izvini, ali ovde se o Yu vec godinama prica, kao da je bilo isto kao u Rumuniji, npr- a nije,...da je nesto bilo cenzurisano- jeste, niko ne kaze da nije, pa svuda se sluzbe u odnosu na okolnosti bave time- ovo nije uobicajeno pravdanje, samo kazem,...pri tome, ne znam sta neko da odcekuje od sistema koji je tada bio vise nego je on bilo gde u slicnim sistemima fakat pruzio,...znaci te neke neverovatne neslobode, tamnice, nije bilo, cesto su premijere na pretoj aveniji i u BGDu bile u istom danu,...sto komunisticke zemlje u okruzenju bas ne bi mogle da kazu daje tako bilo i kod njih,- u Rumuniji, samo 2 sata kontrolisanog programa-, stavise, kod nas su dolazili umetnici iz celog sveta, u jednoj socijalistickoj zemlji ustanovljeni su festivali otvoreni za svet koji su bili uvazavani- Fest, Bemus, Bitef,.....koju to zabranjenu knjigu nisi mogao da citas?....hebote, danas eno demontiraju SBB instalaciju u Borci, da ne bi gradjani mogli da gledaju neke druge vesti do namontiranih, Supernova je izbacila N1 iz ponuda, po svim zgradama bez dozvole se montiraju mts odasiljaci...

znaci, samo se reaguje na preterivanje i neistine.
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:52 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

vcucko
freehand


Inače, drži govor Hruščov na kobgresu KPSS na kome se završava era mrtvog STaljina. U nekom momentu neko iz zadnjih redova dobaci "A što nismo to uradili dok je Staljin bio živ?!"
Brežnjev pogleda i kaže - "Ko je to rekao?"
Svi ćute.
"Ko je rekao, pitam?"
Svi ćute.
"Ko je rekao, pitam treći i put?"
Grobna tišina
"E pa eto zato." - kaže Brežnjev i nsastavi sa referatom.

Zeke i rep mrtvog vuka.

Koba lično drži govor.
Neko iz publike glasno kine.
Koba: ko je kinuo?
Tišina.
Koba: u redu, prvi red u Sibir. Ko je kinuo?
Grobna tišina.
Koba. u redu, drugi red pred zid; poslednji put pitam, ko je kinuo?
Ustaje jedan, više mrtav nego živ: ja, tovariš Koba.
Koba: na zdravlje! Dakle, kao što sam rekao...

Jedan je bio Koba!



A ovako sve zajedno, ti i frihend, i ostrenju na mrtve, pa izvinite ali malo je ljudi bilo spremno ajd sebe da zrtvuje i prodje golgotu, mrcvarenje, smrt, ali cesto je kao reprekusija za suprotstavljanje bio i poneko od najblizih, voljenih i drugih.

Naveli ste primere cutanja diktatorima dok su bili zivi.





apacherosepeacock apacherosepeacock 18:03 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

znaci, samo se reaguje na preterivanje i neistine.


Sta je istina tesko da bi se 2+ coveka/zene dogovorili. To kao prvo.

Ako se secam ko je sta od onih koji kude naveliko tadasnju drzavu pisao ja sam cula da nije dobro sto nije bila kao Rumunija - lakse bi omrznuli sistem.

Iz toga se da zakljuciti da oni koji kude SFRJ itekako smatraju da je bila daleko blaza u neslobodama u poredjenju sa Rumunijom. Primer.

Inace takve rasprave, c/p/socijalizam/SFRJ mene videle nisu (niti ce - meni besmisleno prepirati se oko licnih utisaka i uspomena), ovako neki fragmenti kao detalj oko cenzure i moja reakcija - moze da se desi.

A ne vidim ni sta ima mene da se ticu tvoja ili frihendova (ili cija god) raspravljanja sa drugima na temu?!

Reagujte na ono sto sam ja napisala (ti i frihend u ovom slucaju) a ne preko mene da ide rasprava sa drugima, ok.
gedza.73 gedza.73 18:31 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

endži
da je nesto bilo cenzurisano- jeste, niko ne kaze da nije, pa svuda se sluzbe u odnosu na okolnosti bave time- ovo nije uobicajeno pravdanje, samo kazem


freehand freehand 22:28 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

Jer ja ne vidim nikoga da ju je poredio sa Severnom Korejom. (molim referencu ako neko, negde jeste)

Sad si uvredila bar četvoricu iz blogovske crne trojke. Svaki od njih ima pregršt Nivea dokaza da je Tito bio osam puta gori od Kim Il Sunga.


mislim da isticati afirmativno drzavu(sistem) po pitanju pustanja Rolingsonsa (ili bilo cega tog tipa) dok u isto vreme cenzurise film, knjizevnost itd. i zbog toga autor robija, nije argument u prilog

Jel se ovo odnosi i na Belgiju i njenu demokratiju dok u njoj postoje zoološki vrtovi za ljude, ili Italiju u kojojmafija vlada državom, ili na čitavu Zapadnu Evropu u kojoj postoje vojne snage mimo i van pravnog sistema svake od država?
apacherosepeacock apacherosepeacock 23:42 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

freehand
Jer ja ne vidim nikoga da ju je poredio sa Severnom Korejom. (molim referencu ako neko, negde jeste)

Sad si uvredila bar četvoricu iz blogovske crne trojke. Svaki od njih ima pregršt Nivea dokaza da je Tito bio osam puta gori od Kim Il Sunga.


mislim da isticati afirmativno drzavu(sistem) po pitanju pustanja Rolingsonsa (ili bilo cega tog tipa) dok u isto vreme cenzurise film, knjizevnost itd. i zbog toga autor robija, nije argument u prilog

Jel se ovo odnosi i na Belgiju i njenu demokratiju dok u njoj postoje zoološki vrtovi za ljude, ili Italiju u kojojmafija vlada državom, ili na čitavu Zapadnu Evropu u kojoj postoje vojne snage mimo i van pravnog sistema svake od država?


Odnosi se. Ne mislis valjda da cu da branim belgijsko divljanje po kolonijama ili holandskog premijera koji laze cim zine ili na makartizam progon, dato glasacko pravo zenama gde nema parlamentarnih izbora 50 godina , zatvori za umetnike i filmadzije jer podrivaju sistem, i tako dalje (poduzi spisak)..

Samo meni to nije tesko da prevalim preko tastature ko god da je u pitanju.


freehand freehand 23:47 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

Samo meni to nije tesko da prevalim preko tastature ko god da je u pitanju.

Nije ni meni.
Samo, ovde u pravilu izgibosmo u ispravljanju čistih laži, izmišljenih situacija i popularnih priča baziranih na ideološkoj mržnji i osujećenim interesima.
Sad bi valjalo sa pažnjom pratiti odgovore na Apostatinom pitanju o činjeničnoj utemeljenosti tako popularnog narativa o umlaćivanju vojvode Mišića.
To će biti odličan primer ovoga o čemu govorim.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:48 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

o umlaćivanju vojvode Mišića.

freehand freehand 23:51 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

hoochie coochie man
o umlaćivanju vojvode Mišića.


Jao. pardon... Čitao sam neka druga dokumenta po internetu pa se zaneo.
Dakle nije umlaćivanje nego saslušavanje po najnovijim saznanjima.

Ok, nije umlaćivan Mišić nego nije umlaćivan Bojović. Ali je moguće da je saslušavan starac Mišić nego je moguće da je saslušavan starac Bojović
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:57 19.01.2020

Re: Drugovi Mik i Kit

Ma da, neki vojvoda jeste, ko da je važno koji je, sve je to isto, sve se to bandi četničkoj priklonilo, dal oni dal deca im, zato ih i mešamo.

Al neće se majci desiti da pomešamo druga Starog i Đuru Pucara Starog, to su bre narodni heroji, tu greške nema.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana