Zdravlje| Životni stil

Spirina formula za zdravo telo i zdrav duh

Spiridon RSS / 15.01.2020. u 15:22

Ovo je moja moćna formula za koju retko ko moze da kaze da je preskupa, da uzima mnogo vremena, da je tehnicki zahtevna, a efekat je FANTASTICAN i zagarantovan na svim nivoima (unapredjuje kardiovaskularni sistem, povecava elasticnost citavog tela, smanjuje anksioznost i depresiju ...). Ceo zivot sam trazio nacin kako da uskladim ozbiljno bavljenje sportom sa dnevnim obavezama i evo sta se iznedrilo iz svega toga: 

Trcanje 40 minuta 3 puta nedeljno. Ovde je samo bitno imati adekvatne patike za trcanje. Potom ide lagano razgibavanje 20-tak minuta i na kraju tusiranje hladnom vodom.

Ako vam ovo izgleda suvise jednostavno grdno se varate. Ovde je sve razmotreno do detalja o kojima mozemo da diskutujemo kroz komentare (ukoliko naravno nekoga zanima). 

Cilj ovog bloga je da pokusate da odradite ovaj metod u trajanju od 30 dana i da mi se javite sa vasim utiscima.

Ovo je spartanski i radikalni metod da uradite nesto zaista vredno za sebe, a da ne potrosite gomilu love, odredite sami svoj tempo, da ne zavisite od drugih (... nije vam dosao partner za tenis) i td. Ciljna grupa su mi oni koji se lome da pocnu da rade nesto za sebe konstantno nalazeci razloge koji ih sputavaju.  

Sto se klope tice, tu vas ne bih peglao kao i za ostale poroke ... cigarete, alkohol. 

Ovaj metod je posebno namenjem srednjovecnim zenama i muskarcima koji ce osetiti najveci benefit. 

Ljubi vas Spi.

 

 

 



Komentari (744)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

apacherosepeacock apacherosepeacock 01:15 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Jedini problem koji ja vidim je što pokušavaš da mi imputiraš ponašanje, kao da sam se iznervirao, pa da mi neko nešto brani i slično.

Nemoj biti dosadna, iskuliraj ako ti se ne sviđa.


Sta da iskuliram, tvoj komentar kao sto si ti iskulirao moj koji ti se nije svideo.
I sta te je tacno potreslo toliko u najobicnijoj sali-vidi se iz aviona..



Milan Novković Milan Novković 01:24 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
gde si predugo u ketonskoj fazi - nemogućnost nemitohondrijskog snabdevanje ćelija energijom podriva zdravlje ćelija čiji su neki delovi predaleko od mitohondrija, npr nervnih.


E, sada, duga ketonska faza od gladi ili duga ketonska faza zbog zero carb ishrane. Da li je jednako?

Glad je neurednija, pogotovo u moderno doba, ja mislim, i kao amater znam jedan oveći razlog - u salu što ga taložimo ostanu zarobljeni neki otrovi - heroin je interesantan primer, ali svakodnevni je dioksin, npr, koji je jako karcinogen.

Pa kako nam se topi salo od gladi ti otrovi, koji su već jednom bili u krvi ponovo idu tamo.

Ali to je postrance deo priče - bakterije, gljivice i životinje su glikogen bića, to im je primarni izvor energije.

Kompleksni organizmi su evoluirali da imaju i masne kiseline koje su uglavnom backup, ptice koje puno lete, medvedi u hibernaciji i slično su zavisniji od češće upotrebe masnih kiselina.

Postoji gomila negativnih sitnica vezanih za ketozu, i ozbiljnijih stanja koja ketoza opasno pogoršava.

Ovo je neki prosek.

A znam i ja da mnogi kažu da nema značajnih ili merlivih side efekata, čak ima dosta stanja gde ketoza donosi poboljšanja.

Samo kako si previše na njoj rizikuješ ketonsko zakišeljavanje krvi, pa rizikuješ oštećenja jetre, bubrega i mozga - na kaju ketoze ume da bude i fatalna.

Plus ti zadah vuče na aceton, njega organizam ne koristi

E sad, ovo ketonsko zakišeljavanje krvi je uglavnom zbog acetona - najmanji i najprostiji keton, ali ga organizam ne koristi.

Opasan je zato što koncentracija može naglo da mu skoči, a posebno je opasan za ljude sa dijabetesom.

I sve ovo nema mnogo veze sa intermitent fastingom, nego je moj stav što popravljati nešto što nije pokvareno, tj prosto smo evoluirali da nam glukoza (glikogen je samo glukozni polimer, kao skrob kod biljaka) bude primarni izvor energije.

Pazi, ovo nema nikakve veze sa starom "praksom" izbegavanja masnoća, koja je podjednako opasna, često i opasnija, a garantovano ti ubrzava starenje raznih tkiva (zbog ćelijskih opni koje postaju sve bušnije).

Ceo ekosistem je, u stvari, co-evoluirao, plus organizam evoluirao sa mnogim backups i crisis management sistemima koji su obično uspavani.

Kortizol je bio prvi primer, otvara ti pore u crevima i ulazi đubre. Al mora da ih otvara zato što je tako evoluirao - stres znači potencijalnu opasnost koja može da ti ugrozi život. Taj reptile-brain pdosistem ne pravi razliku iz Spirinog stresa viška trčanja i hlađenja, koji je, na kraju, ipak naivan prema psihološko stresu pošto 3x40 m nedeljno ne može da se meri sa 17x60 minuta nekoga ko prosto živi pod stalnim stresom.

Ili, mi imamo mehanizme koji krpe DNK kod dramatičnih oštećenja mnogo bolje nego što je za očekivanje, otud neočekivani survival rates u Hirošimi i Nagasakiju, kod visokih radijacija i temperatura uopšte.

Samo on spava u normalnom stanju isto zato što pravi kolateralnu štetu, pravi i previše grešaka, ko dobar hirurg na ratištu, gde odjednom ima 10x više posla nego što je normalno, pa pravi mnogo više i grešaka.

DNK je pun ovih mehanizama, i to je uvek zato što su se kroz evoluciju u bar jednom sistemic event širokom slučaju pokazali kao korisni. A pošto prave i štetu onda ih je dalja evolucija uspavala u normalnim režimima života.



Milan Novković Milan Novković 01:48 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Kompleksni organizmi su evoluirali da imaju i masne kiseline koje su uglavnom backup

Zaboravio sam da kažem otkud masnoće kao backup kad se i glikogen skladiši u jetri, mišićima, pomalo i u većini ćelija - glikogen je teži za istu energiju, ima manju gustinu pakovanja energije po težini.

U salu, npr, ima i vode i malo proteina, pa kilo sala drži oko 7000 Kilokalorija, kilo čiste masti oko 9000.

Kilo glikogena u skladištu je samo jedna kilokalorija - za čisti glikogen ne znam, nije dramatično veća cifra.
apacherosepeacock apacherosepeacock 02:04 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Pazi, ovo nema nikakve veze sa starom "praksom" izbegavanja masnoća, koja je podjednako opasna, često i opasnija, a garantovano ti ubrzava starenje raznih tkiva (zbog ćelijskih opni koje postaju sve bušnije).


Ja znam dosta ljudi koji su se uhvatili citanja i proucavanja po internetu, sprovode svoje dijete i zdravu ishranu da su se na kraju pretvorili u fizicke nakaze. (nemam bolji izraz)

Evo koliko je i ovde diskusije izazvala tema u rl se pretvorila u pomamu kod gorepomenutih. Jednoj zeni sam onako najdobronamernije izokola rekla da mi sa svojom dijetom ne deluje bas najzdravije (godinu i po dana pre toga je bila lepotica zdrava prava samo tako) - kad je krenula bujica kako joj je super, ok. ja umuknula, njena stvar, ali zena izgleda jezivo..
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:49 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

milisav68
Pajić
Iz mog ličnog primera:

Stigle te godine.

I ja sam primetio da mi je smanjena potreba za mesom, mada to zavisi i od godišnjeg doba, kao i koliko se bavim (da tako kažem) fizičkim poslom.


Jebi, ga, 50 godina u guzicu, malo li je? Pitaj tadejus, ako smeš, kako se ona oseća. Meni je pola familije u Srbiji pomrlo od šloga i srca pre nego što su do tih godina dogurali.

To sa mesom, stvarno se potreba smanjila, ako je ikad i bila prava. I ja sam neko vreme, kad sam počeo da eksperimentišem sa vegetarijanskom klopom, paničio kad moram nešto fizički da radim, mislio sam da ću da umrem ako za doručak budu samo neke bledunjave cerealije, skuvane u slanoj vodi i sa malo mleka od ovsa i pola šake suvog grožđa. Ali mi se sad čini da je to samo u glavi (mojoj). Pa sam onda malo eksperimentisao, na primer jutro pred skijanje sam namerno izbegao da se nažderem ko svinja, dakle pržene slanine, jaja, sireva, kefira, znači protiena i masti (hleb i uopšte testa slabo jedem), nego eto samo to lagano, vegansko. I pravo da ti kažem, nisam primetio neku razliku, u smislu da oću da mrem do ručka. Zapravo, osećao se dosta bolje, jer mi nije bilo teško u stomaku što je uvek bilo problem prvi sat na snegu, kad se vučem kao isprebijan i ne mogu da se sagnem da zakopčam ski cipelu koliko sam se naždrao.

Onda sam poslednjih nekoliko dana na skijanju i ručak zamenio, da vidim šta će da bude, umesto da nosim pečenu kokošku, i krompire ispod sača, ili bar sendviče sa sirom i pršutom, poneo sam hleb koji pravi moja žena, namazan sa humusom, i nekoliko kriški ovog veganskog "sira" od cashew-a, i malo zelene salate između. I to me je sasvim lepo držalo do kraja dana ozbiljnog skijanja. I sam se iznenadio, bio sam ubeđen da ću posle dve crne staze morati pravo u kafanu na stazi, na pljesku sa kromipirićima.

A tek nedavno sam gledao onaj neki film u koji se svi vegani kunu, The Game Changer, koji mi je potvrdio ove nalaze eksperimenata, i u kome su ljudi taj mit oko takvog načina ishrane i njegovog navodnog negativnog uticaja na sportske performanse detaljno razbucali.



srdjan.pajic srdjan.pajic 07:59 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

I još jedna stvar za koju se sećam iz prethodnih rasprava da se ti Milane ne slažeš ali ja mislim da je važna a to su blagodeti umerenog i kontrolisanog gladovanja.


E, kad pomenu gladovanje, baš sam sad dobio ovu knjigu od mog šuraka, koji je inače postao vegan kad su mu radili drugu operaciju kolena, i krenuo valjda artritis. Vegani mnogo toga pripisuju tim nekim upalnim procesima koji se dešavaju u organizmu a za šta su valjda dosta zaslužne namirnice životinjskog porekla. On tvrdi da mu je to jako pomoglo. Mali je inače ozbiljan alpinista, a bavi se i brazilskom džiudžicom, profi, ono, da ga vidiš kakva je mrcina, ne bi nikad pomislio da je vegan.

srdjan.pajic srdjan.pajic 08:00 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

I profa u jednoj lekciji objašnjava zašto majke vole toliko da cmaču bebe, zašto ih je evolucija tako izbrusila.


A šta kaže taj profa, zašto mi ćalci volimo toliko da cmačemo i uopšte gnjavimo naše bebe?
katapultican katapultican 08:08 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

maksa83
Eno onu "maksinu" studiju pohvalio i Klinton.

Ta studija je moja aluqrtzu. Koliko ja spalim mrtvih životinja na ćumuru i stučem raznih sireva to bataljon vegana ne može da popravi.

Edit: tokom sledeće dve nedelje počinju da šalju one Ooni Karu peći za picu što sam bekovao na kikstarteru. Pribojavam se trenutka kad mi to stigne.

Pored onoga koji je izmislio tuš, Nobelovu nagradu bi trebalo dodeliti i onom ko je izmislio picu.
Mislim, ovu za jedenje.
katapultican katapultican 08:13 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

maksa83
Pretpostavljam da su videli tele.

Videli su i bika pa nisu krenuli da naskaču na kravu i tako do dana današnjeg.

... valjda.

Ja mislim da je težnja ka sisanju generička.
Dakle, to dobijaš rođenjem, ne treba niko da te uči tome.
Radiš to savršeno od prvog dana života.
katapultican katapultican 08:20 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

srdjan.pajic
alselone
U to ime knjiga koja nosi baš lep naslov koji sabira sve ono što sam rekao gore:

Death by Food Pyramid: How Shoddy Science, Sketchy Politics and Shady Special Interests Have Ruined Our Health


Alse, ti si čovek akademik. Primeti da autorka ovog teksta nema nikakve formalne kvalifikacije da piše o ovome, da bismo je uzimali za ozbiljno. Primeti isto da je i ovo pomodarsko ludilo koje trenutno vlada sa raznim keto-paleo ishranama isto tako zastupano uglavnom od strane ljudi koji nisu kvalifikovani da se time bave, uglavnom neki novinari, spisatelji, motivacioni govornici, samozvani nutricionisti. Ne znam, ja bih bio oprezan sa time. Pogotovu što se ti hraniš slično, i onda u ovim kvazinaučnim publikacijama nalaziš potvrdu da se hraniš zdravo.

Ovi vegani/vegetarijanci mi tu deluju zapravo najozbiljnije, tu imaš ozbiljne naučnike i lekare koji stoje iza toga i puno literature, u smislu objavljenih naučnih radova, koji se bave time i pokazuju dobre strane takvog načina ishrane. Sad, moguće je da su oni deo nekakve žitarične mafije, pa guraju svoju agendu, ali ni ovi mesari nisu za zanemarivanje, mislim, kao mafija.

Čekaj!
Pa i ti pišeš o mnogo čemu a da za to nemaš formalne kvalifikacije!?

Dobro, pišem i ja, ali to je nešto drugo.
alselone alselone 08:23 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Vegani mnogo toga pripisuju tim nekim upalnim procesima koji se dešavaju u organizmu a za šta su valjda dosta zaslužne namirnice životinjskog porekla. On tvrdi da mu je to jako pomoglo.


I karnivorci. Upalni procesi, pogotovo arteritis koji si pomenuo, pa onda čak i druge autoimune bolesti tipa dijabetes, uspešno su izlečeni zero carb dijetama.
katapultican katapultican 08:41 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

srdjan.pajic
Edit: da kažem da je ova rasprava blesava. Ljudi su evolutivno svaštojedi, tzv. omnivore, jedu i meso i (što bi rekao moj od skora omiljeni jućuber Brodie Moss kad pravi wrap sa sveže ulovljenom ribom) - some green shit and some red shit...


Ali sad se postavlja pitanje količine. Ti praljudi se sigurno nisu razbijali od mesa kao mi sada, jer je sabljastog tigra trabalo uloviti, mamuta sobaliti, a pri tome ne biti pojeden. Većina životinja je tada od ljudi bila ili brža ili jača ili oba. Pre će biti da su naši preci bili mahom vegetarijanci, skupljali bobice, travke, brstili žbunje, a meso videli tekako nađu neku crkotinu na zemlji. Zato ja mislim da je ovaj argument o našoj evolutivnoj predodređenosti za mesinu - sviraža.

Da pomenem i to da je, recimo, nama mesožderima prilično lako da pređemo na vegetarijansku ishranu. Dok je obrnuto dosta teže, ono, neuporedivo. Ovo sam proverio kod moje gospođe, koja je vegetarijanac poslednjih 25 godina. Kaže da kad bi sad pojela ovaj biftek, bila bi bolesna jedno dva dana.


Ja se ni sada ne razbijam od mesa.
Mogu danima da ne pojedem ništa od mesa.
Kada žena napravi podvarak, mi stučemo sav kupus, a meso u podvarku se razvlači danima.
Istina, uz podvarak, volim kada žena dodatno napravi i pire krompir.
Sa druge strane, mogu i da jedem meso nekoliko dana uzastopno.
No, da me neko postavi pred izbor - da jedem sam roštilj ili salatu - uvek biram salatu.
Meso ne mogu da smislim da jedem bez salate.
Toliko da mi, maltene, izaziva gađenje kada vidima 'krkane' koji se guše kojekakvim roštiljem, bez da imaju salatu uz to.
Što se tiče mesa, u konačnici - dovoljno je da ga ima u količini definisanoj terminom 'poplašeno'.
katapultican katapultican 09:41 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

srdjan.pajic
Ispostavlja se, rekao bih, da je težina zapravo od testa i mlečnih proizvoda, jer se uz mesinu obično natučeš nekog leba i često i nekog sira.


E, da, vidiš, i to je moguće. Znaju ovi vegani šta rade, znači, ni meso, ni jaja ni mlečni proizvodi, dobro, srbi smo, bez lepinje se ipak ne može.

edit:
Ovo sa vodom i šećerom je čini mi se strongmen ovde pominjao, kao zastupnik tog novog keto-paleo pravca u fitnesu, u  čemu se on samopostavio za eksperta, razume se.




Da.
Jedan moj drugar, vegetarijanac, natukao 125 kila - a normalna kilaža mu oko 80.
Ja ga jednom pitao, koliko bi ti imao kila da se 'normalno' hraniš?
Ne sećam se šta mi je odgovorio.
katapultican katapultican 09:44 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

docsumann
Ajd dok šećer još i možeš da kontrolišeš, pa izbegneš višak kiseline u želucu i te vrste neprijatnosti, da bi zaobišao previše lektina treba ti više pažnje - svaka čast tvojoj ženi koja pazi, Docsu i sličinma, al mi aljkavi i lošije organizovani bi kao uglavnom vegetarijanci bi imali ili vrlo monotonu ishranu, ili neočekivane "probleme".


pokušavao sam ja da pređem i na vegansku ishranu.
al mi bilo zajebano. pogotovo proizvodi koji imaju sakriveno mlijeko i jaja u sebi.
uglavnom sad jedem samo domaći sir i jaja.
a mlijeko i jogurt - "Organica"


Obožavam ove koji se hrane samo organskom hranom!
Ima čak i prodavnica takve hrane!
Da se upišaš od smeha!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:00 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

srdjan.pajic
kad se vučem kao isprebijan i ne mogu da se sagnem da zakopčam ski cipelu koliko sam se naždrao.


e čekaj da krenete đuture..
jbt dok prišpranjgam svoje pa njih trojice (muž, normalno, leži na kauču) dušu kad ne povratim..
fakat ja još uvijek na skijanje idem prepunog želudca raznih proteina i ugljenih hidrata a bogme i masnoća..
bukvalno mi nikad nije palo na pamet da probam da to ne radim..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:02 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

srdjan.pajic
I profa u jednoj lekciji objašnjava zašto majke vole toliko da cmaču bebe, zašto ih je evolucija tako izbrusila.


A šta kaže taj profa, zašto mi ćalci volimo toliko da cmačemo i uopšte gnjavimo naše bebe?


pa ne možete ni vi baš po cijeli dan samo ležat na kauču
cmix909 cmix909 10:17 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

docsumann
... a o ekološkom uticaju i etičkoj implikaciji, suvišno je pričati.

Ne znam ko je izmislio rec ‘vegetarijanac', ali ja bih je, ako cemo da se vredjamo, pre prikacio za onoga ko meso jede (lavove izuzimam) ili za onu Bozju sliku i priliku kojoj su potrebna laboratorijska ispitivanja da bi se uverila da i tzv. zivotinje nesto osecaju. Sad, stvari se malko komplikuju zahvaljujuci misovima i pticicama sto kradu zito, jer nismo sigurni po kojim se kursevima njihove duse menjaju za kravlje i svinjske, ali cini se da i prekomerni unos hrane ima eticke implikacije, a ne jedino medicinske i esteticke. I bojim se da je u ovom pogledu nemoguce biti moralno cist, ali bi odustajanje barem od (podrzavanja) klanja konja i dece domacih cetvoronozaca bio veliki korak napred.
cassiopeia cassiopeia 10:58 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Upalni procesi, pogotovo arteritis koji si pomenuo, pa onda čak i druge autoimune bolesti tipa dijabetes, uspešno su izlečeni zero carb dijetama


U pravu si. Ali ljudi uglavnom imaju pogrešnu predpostavku šta je zapravo low carb ishrana. Laici to poistovećuju sa gomilom masnog mesa na tanjiru, mesnih prerađevina, jaja, sira, nešto povrća. Tako sigurno neće ozdraviti.

Pretrpavanje mastima nije dobro rešenje. I nije tačno da je lchf dijeta bez UH. Pa njih ima u svom povrću, u mlečnim proizvodima, cvekli, batatu, bundevi, mahunama, orašastim plodovima i dozvoljenom voću. A da ne govorim da svaki višak unetog proteina se metaboliše u šećer i skladišti se u glikogensku rezervu. Ima sasvim dovoljno tako dobijenog šećera za metaboličke procese gde je šećer nepohodan.

Baza low carb ishrane i keto nisu proteini i masti, već povrće.

Tanjur sveukupno sadrži (količinski):

120 grama mesa
400 grama povrća
3 žlice masnoće (po 1 žlica svinjske masti, maslaca i maslinovog ulja)


Vidite, na tanjuru je količinski najviše povrća, a najmanje masnoće, pa ipak, postotak kalorija iz masnoće je najveći. Ovaj obrok sadrži ukupno 693 kcal, i to iz:[1]

57 g masnoće, što je 513 kcal (57 g x 9 kcal);
16 g ugljikohidrata, što je 64 kcal (16 g x 4 kcal);
29 g proteina, što je 116 kcal (29 g x 4 kcal).


Dakle udio kalorija u obroku sačinjavaju:
74% masnoće
9% ugljikohidrati
17% proteini


Nije poenta povećati unos proteina niti preterivati mastima, već zameniti žitarice povrćem.

alselone alselone 11:06 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Pretrpavanje mastima nije dobro rešenje. I nije tačno da je lchf dijeta bez UH


Ali ja nisam rekao low carb nego zero carb dijeta.

Mislim, naravno da je za potpuno zdrave ljude poželjno da jedu sve, tu nema šta da se kaže, na kraju krajeva treba se i uživati u životu. Ja pričam o bolesnim ljudima i pričam koje pouke iz toga mogu i zdravi da izvuku kako bi možda malo preuredili ishranu.

Čudno bi bilo da je toliko ljudi koji su našli spas u promeni dijete budale, da svi po knjigama i grupama za podršku lažu i da su svi outlieri.

Ne, ne, ima tu mnogo više znanja i kvalitetnih informacije nego što inercija preovlađujućeg mišljenja dozvoljava.
Milan Novković Milan Novković 11:08 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

srdjan.pajic
I profa u jednoj lekciji objašnjava zašto majke vole toliko da cmaču bebe, zašto ih je evolucija tako izbrusila.


A šta kaže taj profa, zašto mi ćalci volimo toliko da cmačemo i uopšte gnjavimo naše bebe?

Izignoriso nas maksimalno, manijak
cassiopeia cassiopeia 11:26 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

nego zero carb dijeta.


Da, u pravu si. Nadovezala sam se sa svojom pričom. Ali i ne postoji potpuni zero carb jer se jedan deo proteina metaboliše u glukozu. javascript:;Googlaj glukoneogeneza.

Što se lečenja zero carb tiče, nisam mnogo pratila. Po meni je najveći uspeh postigla kod multiple skleroze Dr. Terry Wahls, žena imala MS, ustala iz kolica, kod nje imaš gomilu studija linkovanih sa proverenih sajtova.

Što se ketona tiče (ovo je odgovor i Milanu, čini mi se da je i on tu temu razradio). Šta je keto adaptacija, a šta ketoza?
Milan Novković Milan Novković 11:29 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme


alselone
Vegani mnogo toga pripisuju tim nekim upalnim procesima koji se dešavaju u organizmu a za šta su valjda dosta zaslužne namirnice životinjskog porekla. On tvrdi da mu je to jako pomoglo.


I karnivorci. Upalni procesi, pogotovo arteritis koji si pomenuo, pa onda čak i druge autoimune bolesti tipa dijabetes, uspešno su izlečeni zero carb dijetama.

Od upalnih agenata većina stavlja na prvo mesto šećer, pa kukuruzni-sirup (fruktoza) i nju danas stavljaju u bukvalno sve od procesirane hrane, nači i ona.

Pa rafinisani ugljeni hidrati, ok., veseli ljubitelji dobre i lošije kapljice su at risk isto,

Ali tu su i masnoće, ne zaboraviti, trans-fats i razna biljna ulja, omega-6 u višku, absolutnom i u odnosu prema omega-3.

Dijabetes 2 lečenje - radi se o kalorijama, drastičnim dijetama u kontrolisanim uslovima (npr ispod 1000 Cal dnevno) i prosto troženju one "paučine" od uskladištenih masnoća u pankreasu koja mu pomera i ograničava funkciju. Tj nisu ugljeni hidrati kao takvi razlog.

Ja se još sećam priče o prvom izlečenom u UK, za ranih godina bloga i preneo sam je onomad, ovde negde na severu, mislim Liverpool.
cassiopeia cassiopeia 11:35 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

prosto troženju one "paučine" od uskladištenih masnoća u pankreatu koja mu pomera funkciju. Tj nisu ugljeni hidrati kao takvi razlog.


Neš' verovati ali masna jetra i pankreas su upravo zbog loših UH i žitarica. Moj kolega koji je vegetarijanac i jede puno industrijski prerađevina ima stalno povećan ukupni holesterol, visoke trigliceride, mali dobar holesterol, i masnu jetru.

Ja trošim već 6 godina isključivo svinjsku mast zimi, puter koji sama topim, maslinovo ulje leti i imam savršen holesterol,LDL i HDL i trigliceride i pored povremenog viška kg, a sad ozbiljan višak, a krvna slika dobra.

Moja poznanica sa masnom jetrom i kamenom u žuči je rešila problem smanjenjem mssnoća životinjsko porekla, keto ishranom uz puno zelenog lisnatog povrća i većeg unosa maslinovog ulja. Sad ladno jede jaja, masno meso i nema nikakvih tegoba i već dve godine tako i rezultati i dalje odlični. Doktorka je konačno podržava u ishrani.
docsumann docsumann 11:36 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Obožavam ove koji se hrane samo organskom hranom!
Ima čak i prodavnica takve hrane!


a ja obožavam ove što se zaleću ko tele na šarena vrata (baš se namjestilo tematski )

ful'o si i gol, i loptu, čak si i stadion uspio da fulaš.


ključno za izbor tog proizvođača mlijeka i mliječnih proizvoda bio mi je odnos koji imaju prema svojim kravama.
maksa83 maksa83 11:46 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

ful'o si i gol, i loptu, čak si i stadion uspio da fulaš.


docsumann docsumann 11:52 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

odličan tekst!
cassiopeia cassiopeia 11:53 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

ključno za izbor tog proizvođača mlijeka i mliječnih proizvoda bio mi je odnos koji imaju prema svojim kravama.


Imamo i mi u Srbiji I to mleko i meso Bio Panon iz Čuruga
alselone alselone 11:59 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

postigla kod multiple skleroze Dr.


Jeste. Onda imaš ljude sa arteritisom kojima je bolest pojela toliko zglobove da su morali da stave veštačke i koji su pili šaku veoma jakih lekova dnevno, a koji sada kao posle magičnog napitka mogu da vode potpuno normalan i aktivan život.
cassiopeia cassiopeia 12:19 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

sa arteritisom kojima je bolest pojela toliko zglobove da su morali da stave veštačke i koji su pili šaku veoma jakih lekova dnevno, a koji sada kao posle magičnog napitka mogu da vode potpuno normalan i aktivan život.


Moja komšinica, početan stadijum artritisa i operacija tumora na mozgu. Žena na iznenađenje vrlo poznatog neurologa, hoda još uvek samostalno, uprkos svim prognozama zvanične medicine, a samo je u nekom trenutku ishranu korigovala kad je videla da lekovi i operacija ne donose pomaka na bolje. I šta misliš da li lekar priznaje da ishrana ima udela? Ignoriše sve što je rečeno na pitanje pa šta ste radili?

Mene niko ne može ubediti da su žitarice, industrijske prerađevine, fruktozni sirup, aditivi u hrani, bezmasna ishrana, preterano korišćenje suncokretovog ulja i drugih hidrogenizovanih masti, zdravi za bilo koga.

katapultican katapultican 12:22 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

docsumann
Obožavam ove koji se hrane samo organskom hranom!
Ima čak i prodavnica takve hrane!


a ja obožavam ove što se zaleću ko tele na šarena vrata (baš se namjestilo tematski )

ful'o si i gol, i loptu, čak si i stadion uspio da fulaš.


ključno za izbor tog proizvođača mlijeka i mliječnih proizvoda bio mi je odnos koji imaju prema svojim kravama.

Puštaju im muziku - klasiku ili maksin rok?
Dobro - izuzimam tebe.
Milan Novković Milan Novković 12:22 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

cassiopeia
prosto troženju one "paučine" od uskladištenih masnoća u pankreatu koja mu pomera funkciju. Tj nisu ugljeni hidrati kao takvi razlog.


Neš' verovati ali masna jetra i pankreas su upravo zbog loših UH i žitarica. Moj kolega koji je vegetarijanac i jede puno industrijski prerađevina ima stalno povećan ukupni holesterol, visoke trigliceride, mali dobar holesterol, i masnu jetru.

Ja trošim već 6 godina isključivo svinjsku mast zimi, puter koji sama topim, maslinovo ulje leti i imam savršen holesterol,LDL i HDL i trigliceride i pored povremenog viška kg, a sad ozbiljan višak, a krvna slika dobra.

Moja poznanica sa masnom jetrom i kamenom u žuči je rešila problem smanjenjem mssnoća životinjsko porekla, keto ishranom uz puno zelenog lisnatog povrća i većeg unosa maslinovog ulja. Sad ladno jede jaja, masno meso i nema nikakvih tegoba i već dve godine tako i rezultati i dalje odlični. Doktorka je konačno podržava u ishrani.

Ček, drugarice i drugovi, krećem sa komenatrima bez uvoda i razrade, samo zaključci, pa ne moji nego stručnjaka. Posle toga i ako se raspišem nije bitno

Very-low to zero carb ishrana, na duži rok, dramatično (nači ne malo) povećava kod praktičara rizik netrivijalno prerane smrti od BILO kog uzroka - srce, moždani udar, rak, ...

Ajd da ne razvodnjavam šokantnu promenu stila u pisanju u ovom prvom komentaru
Milan Novković Milan Novković 12:26 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme


srdjan.pajic
I još jedna stvar za koju se sećam iz prethodnih rasprava da se ti Milane ne slažeš ali ja mislim da je važna a to su blagodeti umerenog i kontrolisanog gladovanja.


E, kad pomenu gladovanje, baš sam sad dobio ovu knjigu od mog šuraka, koji je inače postao vegan kad su mu radili drugu operaciju kolena, i krenuo valjda artritis. Vegani mnogo toga pripisuju tim nekim upalnim procesima koji se dešavaju u organizmu a za šta su valjda dosta zaslužne namirnice životinjskog porekla. On tvrdi da mu je to jako pomoglo. Mali je inače ozbiljan alpinista, a bavi se i brazilskom džiudžicom, profi, ono, da ga vidiš kakva je mrcina, ne bi nikad pomislio da je vegan.


Od sasvim prirodnih sastojaka su za upale uglavnom krive namirnice biljnog porekla - šećeri i omega-6 iz bilnjih ulja.
cassiopeia cassiopeia 12:42 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Very-low to zero carb ishrana, na duži rok, dramatično (nači ne malo) povećava kod praktičara rizik netrivijalno prerane smrti od BILO kog uzroka - srce, moždani udar, rak, ...


Znam ženu koja je na toj ishrani izlečila srčane aritmije i zvanično po dozvoli svog kardiologa više nije na terapiji. Nikad zdravije srce. I tako se hrani već 8 godina.

Čitala sam reviziju tih radova, glavna zamerka je da se radi na način da ljudi pišu dnevnik ishrane i šta su jeli. U Americi je najviše takvih istraživanja sprovedeno, a tamo najmanje unose povrće, najmanje kuvaju što bi se reklo from scratch, jedu industrijske lchf proizvode koji su bogati kalorijama, a važnih nutrijenata ima malo. Keto pizze, neke proteinske barove, svačega sam se nagledala u jednoj od grupa. To veze nema sa onim što preporučuje npr. Dr. Andreas Eenfeldt iz Švedske.

Evo šta on kaže na to da li je lchf dugoročno loš.
Milan Novković Milan Novković 12:47 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

srdjan.pajic
milisav68
Pajić
Iz mog ličnog primera:

Stigle te godine.

I ja sam primetio da mi je smanjena potreba za mesom, mada to zavisi i od godišnjeg doba, kao i koliko se bavim (da tako kažem) fizičkim poslom.


Jebi, ga, 50 godina u guzicu, malo li je? Pitaj tadejus, ako smeš, kako se ona oseća. Meni je pola familije u Srbiji pomrlo od šloga i srca pre nego što su do tih godina dogurali.

To sa mesom, stvarno se potreba smanjila, ako je ikad i bila prava. I ja sam neko vreme, kad sam počeo da eksperimentišem sa vegetarijanskom klopom, paničio kad moram nešto fizički da radim, mislio sam da ću da umrem ako za doručak budu samo neke bledunjave cerealije, skuvane u slanoj vodi i sa malo mleka od ovsa i pola šake suvog grožđa. Ali mi se sad čini da je to samo u glavi (mojoj). Pa sam onda malo eksperimentisao, na primer jutro pred skijanje sam namerno izbegao da se nažderem ko svinja, dakle pržene slanine, jaja, sireva, kefira, znači protiena i masti (hleb i uopšte testa slabo jedem), nego eto samo to lagano, vegansko. I pravo da ti kažem, nisam primetio neku razliku, u smislu da oću da mrem do ručka. Zapravo, osećao se dosta bolje, jer mi nije bilo teško u stomaku što je uvek bilo problem prvi sat na snegu, kad se vučem kao isprebijan i ne mogu da se sagnem da zakopčam ski cipelu koliko sam se naždrao.

Onda sam poslednjih nekoliko dana na skijanju i ručak zamenio, da vidim šta će da bude, umesto da nosim pečenu kokošku, i krompire ispod sača, ili bar sendviče sa sirom i pršutom, poneo sam hleb koji pravi moja žena, namazan sa humusom, i nekoliko kriški ovog veganskog "sira" od cashew-a, i malo zelene salate između. I to me je sasvim lepo držalo do kraja dana ozbiljnog skijanja. I sam se iznenadio, bio sam ubeđen da ću posle dve crne staze morati pravo u kafanu na stazi, na pljesku sa kromipirićima.

A tek nedavno sam gledao onaj neki film u koji se svi vegani kunu, The Game Changer, koji mi je potvrdio ove nalaze eksperimenata, i u kome su ljudi taj mit oko takvog načina ishrane i njegovog navodnog negativnog uticaja na sportske performanse detaljno razbucali.


Mogu ja da razbucam Dalaj Lamu sad, onima koji bi mi poverili i ne bi išli na druga mesta da provere.

Vegani baš rizikuju zdravlje, dramatično više nego što je moja do sada politička korektnost sugerisala - nači loše pričam priču između redova

Uzmimo primer aljkavog vegana kojeg mrzi da se bolje informiše po raznim mišljenjima.

I ne unosiš dovoljno selenijuma. Oni najaljkaviji među nama, baksuzi kakvi jesu, bi prvo izguglali da je selenijum jezivo toksičan.

Ali, kao micronutrient, on je vanredno bitan (vegetarijanci su ok sa jajima i mlekom, nego moram da kažem ovo dok se vegani nisu razmahali). Super si ti, kao što si primetio, u vegal okruženju. ALi to je tekuće stanje. Na duži rok:

- 4x ti skaču šanse da dobiješ rak (400%, da ne bi bilo nejasnoća), selenijum je esencijalan nutrient za rad imunog sistema) i da budeš vesli član od 40% živih Amera koji će dobiti rak.

- Skaču ti šanse da sjebeš štitnu žlezdu (lučenje hormona) - iz nekog raloga u Srbiji mi svako malo javljaju nekoga sa problemima sa štitnom žlezom.

- Smanjuje upale i gomilanje krvnih pločica u krvnim sudovima

- Opadaju ti kognitivne sposobnosi (al ovo nije bitno, većini nas, me included, da svevišnji preko noći obori IQ 15% ne bi ni primetili)

- Smanjuje neurodegeneraciju (ovo je indikativno, ono gore već dokazano)

A 99% nas ga uglavnom dobija iz životinjskih izvora. Ti mi ne zvučiš kao 1% ovde, nisam ni ja, nikad bio.

Ovo je samo jedan od micronutrients, ima ih blogo, pa se ti lepo osećaj kao vegan i bez da probaš scrambled eggs sa dodatom kiselom pavlakom, da budu sočnija i ukusnija, koja ti isto neće teško pasti.

Deo muške-ljudske-jednačine - baseline, the referenca, uzemljenje, nam je ne normalna ishrana, nego situacije kad se prežderemo.

Ajd, kao vegan, doručkuj, ručaj ili večeraj vegan pasulj koji pre kuvanja nisi prokuvao pa bacio vodu. Moj "drug" probo, eksperimenta radi.

Pa, viši nivo, isto to samo ga pojedi 800-1000 grama
Milan Novković Milan Novković 12:52 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

cassiopeia
Very-low to zero carb ishrana, na duži rok, dramatično (nači ne malo) povećava kod praktičara rizik netrivijalno prerane smrti od BILO kog uzroka - srce, moždani udar, rak, ...


Znam ženu koja je na toj ishrani izlečila srčane aritmije i zvanično po dozvoli svog kardiologa više nije na terapiji. Nikad zdravije srce. I tako se hrani već 8 godina.

Čitala sam reviziju tih radova, glavna zamerka je da se radi na način da ljudi pišu dnevnik ishrane i šta su jeli. U Americi je najviše takvih istraživanja sprovedeno, a tamo najmanje unose povrće, najmanje kuvaju što bi se reklo from scratch, jedu industrijske lchf proizvode koji su bogati kalorijama, a važnih nutrijenata ima malo. Keto pizze, neke proteinske barove, svačega sam se nagledala u jednoj od grupa. To veze nema sa onim što preporučuje npr. Dr. Andreas Eenfeldt iz Švedske.

Evo šta on kaže na to da li je lchf dugoročno loš.

Ja pričam uglavnom, tj samo, o zdravim ljudima, i proseku.
Izuzetaka ima raznih - ja znam ljude u 90tim koji ceo život puše dosta cigareta dnevno.

Kraljica majka ovde umela i da popije malo (valjda), živela preko 100 godina, a 3 puta se zamalo nije udavila zbog koske iz dimljenog lososa (ovo da u komentaru pokrijem i vegetarijance, pa vegane
nikvet pn nikvet pn 12:52 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Кето-дијета...

Ketoza je bolest intenzivnog mlečnog govedarstva. To je metabolička bolest koju karakteriše poremećaj metabolizma ugljenih hidrata i masti sa povećanom proizvodnjom ketonskih tela u organizmu. Bolest se najčešće javlja kod visokoproduktivnih krava u intezivnom uzgoju.
...
Kod svih obolelih životinja glikemija opada u većoj ili manjoj meri, a acetonska (ketonska) tela se pojavljuju u krvi, mokraći i mleku.


Дакле озбиљан метаболички поремећај са могућим фаталним импликацијама промовише се у дииивну опцију која решава проблеме вишка кила, зашто? Крава у кетози изгледа, хм, језиво; зашто би било ко кренуо тим путем скидања вишка?

Право питање је - коме је то у интересу? Здрављу сигурно није. Осим произвођача хране стидљиво провирује неочекивана екипа - естетски хирурзи. Да ли они то маркетиншки гурају немам појма али сигурно је да на томе одлично зарађују. Операција отклањање вишка коже је нискоризична, иде на метар, резултат је одмах мерљив и сјајан; дакле хируршки елдорадо.

Постоји перфектан безбедан начин за скидање вишка али на њему нико не зарађује па га зато нико и не промовише - контролисано гладовање.

alselone alselone 12:55 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Дакле озбиљан метаболички поремећај са могућим фаталним импликацијама промовише се у дииивну опцију која решава проблеме вишка кила, зашто? Крава у кетози изгледа, хм, језиво; зашто би било ко кренуо тим путем скидања вишка?



To zato što je krava krava. Lav je stalno u ketozi pa super izgleda.


cassiopeia cassiopeia 12:57 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

To je metabolička bolest koju karakteriše poremećaj metabolizma ugljenih hidrata i masti sa povećanom proizvodnjom ketonskih tela u organizmu.


Nikvet, vidi onaj članak gore, pisala doktorka, a imaš i na sajtu ovog švedskog doktora. Ketoacidoza je opasna i smrtonosna, to je taj poremećaj metabolizma masti i UH u isto vreme. Nutritivna ketoza je nešto sasvim drugo. Znaš koliko bi ljudi umrlo da je tako kako ti kažeš. Vidi taj sajt Diet Doctor. Googlaj Jason Fung.
Milan Novković Milan Novković 12:57 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

nikvet pn
Кето-дијета...

Ketoza je bolest intenzivnog mlečnog govedarstva. To je metabolička bolest koju karakteriše poremećaj metabolizma ugljenih hidrata i masti sa povećanom proizvodnjom ketonskih tela u organizmu. Bolest se najčešće javlja kod visokoproduktivnih krava u intezivnom uzgoju.
...
Kod svih obolelih životinja glikemija opada u većoj ili manjoj meri, a acetonska (ketonska) tela se pojavljuju u krvi, mokraći i mleku.


Дакле озбиљан метаболички поремећај са могућим фаталним импликацијама промовише се у дииивну опцију која решава проблеме вишка кила, зашто? Крава у кетози изгледа, хм, језиво; зашто би било ко кренуо тим путем скидања вишка?

Право питање је - коме је то у интересу? Здрављу сигурно није. Осим произвођача хране стидљиво провирује неочекивана екипа - естетски хирурзи. Да ли они то маркетиншки гурају немам појма али сигурно је да на томе одлично зарађују. Операција отклањање вишка коже је нискоризична, иде на метар, резултат је одмах мерљив и сјајан; дакле хируршки елдорадо.

Постоји перфектан безбедан начин за скидање вишка али на њему нико не зарађује па га зато нико и не промовише - контролисано гладовање.


Nikvete, the PN bratte, management sentimenta i distribucija informacija danas u svetu polako dobija i fenomenolo[ke atribute.

Često i nema nekog višeg interesa, organizacioni fenomeni polako izranjaju kako raste gustina umreženosti entiteta na Internetu.
alselone alselone 13:06 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Znaš koliko bi ljudi umrlo da je tako kako ti kažeš.


kad neće da beru bobice.
maksa83 maksa83 13:07 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Deo muške-ljudske-jednačine - baseline, the referenca, uzemljenje, nam je ne normalna ishrana, nego situacije kad se prežderemo.

"Pre šest meseci sam se učlanio u teretanu i nema nikakvog napretka. Sutra idem tamo lično da vidim u čemu je problem."
Milan Novković Milan Novković 13:09 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

cassiopeia
To je metabolička bolest koju karakteriše poremećaj metabolizma ugljenih hidrata i masti sa povećanom proizvodnjom ketonskih tela u organizmu.


Nikvet, vidi onaj članak gore, pisala doktorka, a imaš i na sajtu ovog švedskog doktora. Ketoacidoza je opasna i smrtonosna, to je taj poremećaj metabolizma masti i UH u isto vreme. Nutritivna ketoza je nešto sasvim drugo. Znaš koliko bi ljudi umrlo da je tako kako ti kažeš. Vidi taj sajt Diet Doctor. Googlaj Jason Fung.

Ima na stotine doktora koji kažu suprotno, profesora (ono prethodno mi je bilo od profe).

Vidi iz naučnog rada na us gov sajtu:

"... Complications such as heart arrhythmias, cardiac contractile function impairment, sudden death, osteoporosis, kidney damage, increased cancer risk, impairment of physical activity and lipid abnormalities can all be linked to long-term restriction of carbohydrates in the diet. ..."

Nema potrebe za referencama pošto prost google na temu opasnosti daje gomilu referenci.
cassiopeia cassiopeia 13:11 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ja pričam uglavnom, tj samo, o zdravim ljudima, i proseku.
Izuzetaka ima raznih - ja znam ljude u 90tim koji ceo život puše dosta cigareta dnevno.


Već smo duboko zabrazdili u temu koja ni tebi, ni meni nije struka. Ko zna gde sve mašimo.

Svako od nas je odgovoran za svoje izbore i šta će jesti, i šta će od pročitanog preuzeti.

Meni je samo najžalije da se u zvaničnoj medicini stvari jako teško pomiču i pored toga što pred sobom imaju slučajeve gde je jednostavna promena ishrane donela značajan boljitak. Znam za samo jednu kliniku, dal' u Švedskoj ili Norveškoj, gde su uveli principre paleo i lchf ishrane za tretiranje naplodnosti, polcističnih jajnika, dijabetesa. I vrlo su uspešni. Ako su mene slagali, slagah i ja tebe.
Milan Novković Milan Novković 13:14 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

maksa83
Deo muške-ljudske-jednačine - baseline, the referenca, uzemljenje, nam je ne normalna ishrana, nego situacije kad se prežderemo.

"Pre šest meseci sam se učlanio u teretanu i nema nikakvog napretka. Sutra idem tamo lično da vidim u čemu je problem."

Ja po prvi put otišao u teretanu sa 53-4 godine. Isčlanio se pre 3 meseca. Ovo je distribucija broja odlazaka u, eto, oko 300 nedelja članstv:

Više od tri puta nedeljno: 0 puta
3x: 5 nedelja
2x: 3 nedelje
1x: 2 nedelje
0x: 290 nedelja

Esam li ponosan na ove 3x nedelje?! Esam, ja kad idem - idem
Milan Novković Milan Novković 13:16 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

cassiopeia
Ja pričam uglavnom, tj samo, o zdravim ljudima, i proseku.
Izuzetaka ima raznih - ja znam ljude u 90tim koji ceo život puše dosta cigareta dnevno.


Već smo duboko zabrazdili u temu koja ni tebi, ni meni nije struka. Ko zna gde sve mašimo.

Svako od nas je odgovoran za svoje izbore i šta će jesti, i šta će od pročitanog preuzeti.

Meni je samo najžalije da se u zvaničnoj medicini stvari jako teško pomiču i pored toga što pred sobom imaju slučajeve gde je jednostavna promena ishrane donela značajan boljitak. Znam za samo jednu kliniku, dal' u Švedskoj ili Norveškoj, gde su uveli principre paleo i lchf ishrane za tretiranje naplodnosti, polcističnih jajnika, dijabetesa. I vrlo su uspešni. Ako su mene slagali, slagah i ja tebe.

Ne lažeš me, verujem. Ja prosto pišem o zdravima i njihovoj fiziologiji.
cassiopeia cassiopeia 13:24 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Esam li ponosan na ove 3x nedelje?! Esam, ja kad idem - idem




Ti si super. Ja sam dve godine, periodično, slala dete u teretanu preko puta zgrade da uzme flajer sa rasporedom i cenama....Odustala sam da je šaljem.
maksa83 maksa83 13:24 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ja po prvi put otišao u teretanu sa 53-4 godine. Isčlanio se pre 3 meseca. Ovo je distribucija broja odlazaka u, eto, oko 300 nedelja članstv:

To je inače njihov biznis model (bar ove svecke). Računaju da ti uzmu godišnju članarinu i da ćeš doći tri puta - prvi put, tad i nikad više. Kada bi imali pravi samo 50% customer retention fizički ne bi mogli da rade, ne bi ih okrpio prostor četiri stadiona.
nikvet pn nikvet pn 13:32 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Кето-дијета је стање када организам под мањком енергије из УХ ангажује енергију из масти. Нуспродукти том приликом праве стање субклиничко-клиничко-летално зависи од дозе.

Него како рецимо свиња од 300кг спадне на половину за пар недеља и буде здравија него што је била? Ни вишка коже нема. А газда неписмен, није ни чуо за кето-дијету. Него чуо пала цена, увезли мрзло месо и јбг, прописао јој сјајну дијету.

Хоћу да кажем да неке биолошке детерминанте и даље непомериво стоје на нивоу аксиома кано клисурине, дупе нам је још увек позади.
docsumann docsumann 13:36 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

katapultican
docsumann
Obožavam ove koji se hrane samo organskom hranom!
Ima čak i prodavnica takve hrane!


a ja obožavam ove što se zaleću ko tele na šarena vrata (baš se namjestilo tematski )

ful'o si i gol, i loptu, čak si i stadion uspio da fulaš.


ključno za izbor tog proizvođača mlijeka i mliječnih proizvoda bio mi je odnos koji imaju prema svojim kravama.

Puštaju im muziku - klasiku ili maksin rok?



ne, već zato što ih puštaju na ispašu
cassiopeia cassiopeia 13:37 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Нуспродукти том приликом праве стање субклиничко-клиничко-летално зависи од дозе.

Ti ketoni se koriste kao energija, umesto UH. Potroše se. Ja kad sam bila strogo keto, nisam imala povećane ketone, i dr. rekla da sam ih potrošila kao izvor energije.

Него како рецимо свиња од 300кг спадне на половину за пар недеља и буде здравија него што је била? Ни вишка коже нема. А газда неписмен, није ни чуо за кето-дијету. Него чуо пала цена, увезли мрзло месо и јбг, прописао јој сјајну дијету.


Smanjio joj je izvore UH, a ne hrani je mesom i mastima, nije se svinja keto adaptirala, već i dalje unosi izvore bogate UH. Visok šećer i visoko ketoni = ketoacidoza = smrt.

Milan Novković Milan Novković 13:40 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

nikvet pn
Кето-дијета је стање када организам под мањком енергије из УХ ангажује енергију из масти. Нуспродукти том приликом праве стање субклиничко-клиничко-летално зависи од дозе.
...

Lepo rečeno, u mnogo manje reči, moje primetna-šteta-neprimetna-šteta je ostalo neprimetno nevidljivo, tvoji komentari su mnogo profesionalniji.

Vidi sa US gov sajta:

"...The scientists used a nationally-representative sample of almost 25,000 people, all of whom partook in the US National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) between 1999 to 2010. After comparing people with the highest carbohydrate consumption to those with the lowest, the researchers found a 32% higher risk of premature death among those who ate low-carb diets...."
Milan Novković Milan Novković 13:45 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

cassiopeia
Нуспродукти том приликом праве стање субклиничко-клиничко-летално зависи од дозе.

Ti ketoni se koriste kao energija, umesto UH. Potroše se. Ja kad sam bila strogo keto, nisam imala povećane ketone, i dr. rekla da sam ih potrošila kao izvor energije.


Dr ne zna dobro, aceton, jedan od 3 ketona, se ne koristi za energiju.

Da si imala manje sreće sa njegovim izbacivanjem, ili duže gurala, napravila bi značajniju štetu, da si imala dijabetes 2 rizikovala bi život.
cassiopeia cassiopeia 13:46 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

After comparing people with the highest carbohydrate consumption to those with the lowest, the researchers found a 32% higher risk of premature death among those who ate low-carb diets...."


Nije sporno uopšte. Samo nisi otvorio onaj link, tamo negde ima baš na temu kvaliteta ishrane, opet je fokus bio na prerađevinama, mastima životinjskog porekla, kobasicama... i koječemu što su navodili kao hranu. U Americi je kafa sa dodatim masnoćama glavna fora i menja im obroke što se pokazalo za većinu keto ljudi kao totalno pogrešno. Diže holesterol, al' eto provali neko bulletproof kafu i ljudi se primili. Blitvu ili swees chard niko pojeo nije. Hoću da ti kažem da je početna premisa bila pogrešna, pa je i zaključak pogrešan. U Evropi je druga priča. LCHF ishrana je nešto najbliže mediteranskoj ishrani bez.

Zdravi ljudi koji su ok sa insulinom i unosom šećera mogu unositi heljdu, speltu i praviti hlebove sa prirodnim kvascem. Udavih i sebe. Al' eto, slabo se linkovi otvaraju.
cassiopeia cassiopeia 13:50 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Dr ne zna dobro, aceton, jedan od 3 ketona, se ne koristi za energiju.

Da si imala manje sreće sa njegovim izbacivanjem, ili duže gurala, napravila bi značajniju štetu, da si imala dijabetes 2 rizikovala bi život.


Ali aceton nisam imala, osetilo bi se u dahu pre svega. Ketoza i povećani ketoni nisu isto što i ketoacidoza. Da bi bilo ketoacidoze moraju u isto vreme biti povećani ketoni i šećer. To je ono što laici brkaju. Ja nisam imala povećan šećer, meni je šećer ok. Ja sam htela da pređem na keto da pokrenem trošenje masti kao izvor energije, a ne glukozu.

Oni koji imaju dijabetes 2 i ne idu na strogi keto, oni su ili paleo ili lchf uz kvalitetne izvore UH, batat, cvekla, paškanat, šargarepa, orašasto...
Milan Novković Milan Novković 14:17 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

cassiopeia
Dr ne zna dobro, aceton, jedan od 3 ketona, se ne koristi za energiju.

Da si imala manje sreće sa njegovim izbacivanjem, ili duže gurala, napravila bi značajniju štetu, da si imala dijabetes 2 rizikovala bi život.


Ali aceton nisam imala, osetilo bi se u dahu pre svega. Ketoza i povećani ketoni nisu isto što i ketoacidoza. Da bi bilo ketoacidoze moraju u isto vreme biti povećani ketoni i šećer. To je ono što laici brkaju. Ja nisam imala povećan šećer, meni je šećer ok. Ja sam htela da pređem na keto da pokrenem trošenje masti kao izvor energije, a ne glukozu.

Oni koji imaju dijabetes 2 i ne idu na strogi keto, oni su ili paleo ili lchf uz kvalitetne izvore UH, batat, cvekla, paškanat, šargarepa, orašasto...

Nisu, naravno, ketoacidoza je smrtno opansa bolest, ketoza sasvim ok stanje.

Da sumiram, bez širenja priče

Ketoza je normalno stanje, benignije od pušenja, npr, iako i neko ko puši 2 paklice dnevno u 20tim godina skoro sigurno neće zbog toga otići u večna lovišta.

Ketoza je mnogo normalnija, evoluirali smo da je koristimo, ali ...
... kao backup. Ima stvarno jako mnogo dokazaza da li glukoza,sa glikogen rezervama, primarni, evolutivni izbor.

Ono što je sada skoro pa fakat je da je ketoza nezdravija od ballabced ishrane, i rastu ti šanse da iznenada ranije umreš nego što ti je suđeno. Recimo u 72., a nisi morala do 86., ako si jako, jako dugo živela u ketozi.

Za te intemitent ketoze, ketozice, naši homeostatični mehanizmi pokušavaju da održe kiselost, i uspevaju, čak na dijetarnoj ketozi godinama, ali i ta kiselost unutar normale, koaj ima gornju i donju granicu, kako si pri gornjoj granici mnogo godina nezdravije tretiraš telo nego da si u sredini.

To ti je tiha voda efekat - ako pušiš pa umreš od raka pluća u 74, ok, al bez pušenja bi možda umrla od "starosti" u 92.

Mislim da sam stvarno preterao sa objašnjenjima, ja jako nezdravo živim, i previše sam drčan u tome, nervirame, pošto mi ništa ne fali, samo težina, pošto nekad nisam imao grama sala viška, a ovde bljujem "teoriju" (bljujem je i sebi, doduše)
cassiopeia cassiopeia 14:30 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Mislim da sam stvarno preterao sa objašnjenjima, ja jako nezdravo živim, i previše sam drčan u tome, nervirame, pošto mi ništa ne fali, samo težina, pošto nekad nisam imao grama sala viška, a ovde bljujem "teoriju" (bljujem je i sebi, doduše)


I ja preterah, udavih. A šta ćeš, svako svoju pesmu peva. Važno da se razumemo da se ne slažemo do kraja po toj temi i idemo dalje.
angie01 angie01 14:47 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Vegani mnogo toga pripisuju tim nekim upalnim procesima koji se dešavaju u organizmu a za šta su valjda dosta zaslužne namirnice životinjskog porekla.


meni cudna stvar, da mnogi sa tim problemimima sa zglobovima, hrskavicama, kostima, tetivama- osteroporoze, artritisi, bemliga, koriste neke muckalice od zelatina, koji je zivotinjskog porekla i navodno im super pomaze,

...ono, moze i bolja fora- pihtije:))...ili govedja supa sa kostima ili od govdjeg repa,...sve je bazirano na tom nekom istom sustavu koji je kljucan za leceneje tih stavri.
cassiopeia cassiopeia 14:59 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

..ono, moze i bolja fora- pihtije:))...ili govedja supa sa kostima ili od govdjeg repa,...sve je bazirano na tom nekom istom sustavu koji je kljucan za leceneje tih stavri.


I bolja i jeftinija opcija. Ja kuvam zglobne i šuplje kosti oko 8 sati i to posle pijem. Javljam rezultat kad uradim snimanje kuka. Pijem vitamin D, odgovarajući oblik, i to u dozi koja je veća nego što mi dr rekla. Oslanjam se na preporuke jednog lekara iz Južne Amerike.
angie01 angie01 15:07 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ja kuvam zglobne i šuplje kosti oko 8 sati i to posle pijem.


eto,...vise puta sam cula da je to super fora,

...a moze da se jedu i gumene bombone, jer je i njima osnova zelatin zivotinjskog porekla,...ne znam zasto, al sam ja recimo u drugoj trudnoci imala fras da jedem gumene bombone- umesto kisleh krastavaca:)- ono, u ponoc dobijem napad,...i srecom je komsija preko puta zgrade drzao malu radnju koja je radila 24 sata i imao haribo mede, pa je spasavao stvar.


angie01 angie01 15:30 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

a za celu pricu, sta bi bilo najbolje i kako, meni bas naporno deluje sve sa varijantom merenja kalorija,...dok sam zivela u Aziji, gde nisam videla ni gojazne ni trome ljude i svi deluju prilicno mladoliko, a nisu bas bogatasi, vecina upravo suprotno, naucila sam sta je neki sklad i ravnoteza,...oni se hrane svime, ali u vise porcija dnevno i tako odrazvaju metabolizam zivim i to mahom raznovrsnim ingridijensima u svakoj, baza je obicno stimovani priinac ili rezanci od pirinca i na to ide povrce, jaja, malo nekog mesa ili plodova mora, ribe, sve vrlo kratko tretirano u nerafinisanim masnocama u voku, plus ljute papricice, limun, soja sos, dosta voca,...recimo one njihove Pho supe su nevidjeni obrok, jer u sebi pored supe koja se dobija kuvanjem kojecega kao i kod nas, sadrzi seckano meso, rezance, povrce i jos se pospe kikirikijem- znaci sve je tu, a sve lagano i ne natovari te kamenjem kao kod nas rostilj npr, ili snicle sa krompirom i slicne kombinacije.

znaci, obavezna je neka fizika aktivnost- sta kome prija, redovna, da odrzava kosti, misice, da cirkulise kisenik i hrani celije, umerena iskrana, od svega po malo vise puta na dan- bez kasnih obroka, koji su meni najsladji:),...smanjivanje stresa, jer on bas jako utice na sve i na stanje organizma i na sistem za varanje,....ne znam kako se to radi:),...isto kazu da je pored dnevnog konzuliranja sunca zbog vitamina D, potrebno barem pola sata kontakta sa zemljom- bosim nogama po zemlji, da se izvuce nagomilani elektricitet,...i dovoljno vode,...takodje sam u Aziji naucila ono pijenje tople vode posle ustajanja, na sta tada nisam obracala paznju, a mnogo kasnije u Kanadi mi je to maltene spaslo zivot- jer mi je tada na neke gadne simptome isto to preporucila doktorka iz Azije i ja to radi emo vec 15 godina,...

za preporuceno hladno tusiranje, neki moji bas bliski prijatelji - jedna prijateljica sa ozbiljnim problemima kicme zbog teske saobracajne nesrece, npr- tvrde, kako hladna voda sprecava da te boli bilo sta,...ja to nisam problama, jer na mene deluje recimo banjska topla voda i svaka pomisao na hladnu vodu po telu mi je neprijatna,..al evo ljudi kazu da je to prava stvar.

...i dovoljno sna.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:43 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

newimprovedtadejus
srdjan.pajic
I profa u jednoj lekciji objašnjava zašto majke vole toliko da cmaču bebe, zašto ih je evolucija tako izbrusila.


A šta kaže taj profa, zašto mi ćalci volimo toliko da cmačemo i uopšte gnjavimo naše bebe?


pa ne možete ni vi baš po cijeli dan samo ležat na kauču



Komentari su ti od od gaća do kauča.

E, pa nismo svi baš couch potatoes, mada svi verovatno imamo prirodnu tendenciju ka tome. Evo, kladim, se da i naš spira, tako kad optrči sedam kilometara i secne se ladnom vodom, kaže, u, ala sam vežbao, pa se baci na fotelju i krene sa nekom serijom uz masan hamburger koji mu je žena pripremila.

Samo ti provociraj sa tim feminističkim forama ove naše ugrožene bele muškarce na blogu, posle ćeđ se češat'
maksa83 maksa83 15:47 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:49 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

I karnivorci. Upalni procesi, pogotovo arteritis koji si pomenuo, pa onda čak i druge autoimune bolesti tipa dijabetes, uspešno su izlečeni zero carb dijetama.


Izlgeda da se tu otimaju oko primata, čija dijeta bolje leči-spreči upale.
alselone alselone 15:56 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Izlgeda da se tu otimaju oko primata, čija dijeta bolje leči-spreči upale.



Drago mi je zbog ovog pomaka. Do danas je bilo "ma nema šanse, od takve hrane se umire brzo i lako" pa smo sada došli do "hm... možda, evo i jedni i drugi su možda u pravu".

Samo polako, ni jedan izlazak iz komfort zone nije lak.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:01 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Od prostih šećera, što nije isto što i ugljeni hidrati.



Queen Elizabeth’s Rotten Teeth

Вадио сам негде, пре годину-две, на Твитеру статистике потрошње шећера за почетак 19. века и упоређивао са данашњим.
Уносимо, ако сам добро упамтио, 20-30 пута више шећера неголи пре.

Дијабетес је видљива последица.
Ко зна шта још...

Ми смо комплексан механизам.
Један мали дисабаланс у потребним материјама, привремена пропустљивост црева, унос минималне количине алуминијума, олова итсл -- и организам се уруши, направи ршум, малтене random, тако нам се чини, да ли у крвним судовима, мозгу, панкреасу...
Готово да ништа не знамо.
То јест, знамо, реално, јако мало.
А правимо се да знамо.
Не умемо да до краја испратимо тај комплексни механизам људске биохемије.

О Jasonu Fungu сам писао у неколико наврата, на Твитеру.
P.D. Managan, бивши веган, доктор биохемије, јесте мој други водич за исхрану.

Нађите их, запратите их.
Да, fastujem, по 7 дана.
Умрећу здрав :)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:13 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
Izlgeda da se tu otimaju oko primata, čija dijeta bolje leči-spreči upale.



Drago mi je zbog ovog pomaka. Do danas je bilo "ma nema šanse, od takve hrane se umire brzo i lako" pa smo sada došli do "hm... možda, evo i jedni i drugi su možda u pravu".

Samo polako, ni jedan izlazak iz komfort zone nije lak.


pa prost načina na koji i jedni i drugi mogu biti u pravu jeste da ih porediš sa ljudima kojima je ishrana prije promjene podrazumjevala mcdonalds..
njemu možeš i eksere da daš da jede pa će biti zdraviji nego što je prije bio..

pride, autosugestija je čudo, ako ti vjeruješ da ti je super što jedeš samo meso.. super ti je.. isto i ovaj što je pasao samo zelenjavu..

evo brajović on vjeruje da mu je super da ne jede..

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:20 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Kilo glikogena u skladištu je samo jedna kilokalorija - za čisti glikogen ne znam, nije dramatično veća cifra

Све заједно не можемо да имамо, у примарним енергетским складиштима, преко 2500 калорија.
Просто, то нам је максимум RAM енергије, оне лако и "random" доступне.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:22 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

evo brajović on vjeruje da mu je super da ne jede...

... повремено у непрекинутом дужем интервалу.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:26 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Predrag Brajovic
evo brajović on vjeruje da mu je super da ne jede...

... повремено у непрекинутом дужем интервалу.


a što da ne..
eno juče našli nekog jadnika na Aljasci, ostao tri nedelje bez hrane..
ako tebe čini srećnim a nemaš zdravstvenih problema udri..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:34 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ja se još sećam priče o prvom izlečenom u UK

Мислим да је NHS променио парадигму дијабетеса, и усвојио оно што Jason Fung, и сам официјални дијабетолог и PhD, заговара десетак година: ћелије нису резистентне на инсулин, него су пртрпане шећером, енергетски "заглављене".

Решење?
Одглави их.
Како?
Натерај их да посегну та тим заглављеним шећером и енергијом.
Како?
Гладуј.

Изгледа -- понављам -- изгледа да је дијабетес тип 2 у око 50% случајева излечив (Fung неће да да процену), не као сада, када се сводио на то да почнеш са 10 инсулинских јединица па завршиш са 100, дебљајући се при том. (О, да, инсулин нас ј*** да смо дебели: можеш и да једеш мало а да се дебљаш, али, знам да ми се не верује :). Лек је -- не једеш.

Но, тај лек је најскупљи, по оне који сада зарађују на инсулину и осталим пропратним зајебанцијама.

Има фантастичних резултата и дејстава, изгледа, чак на дијабетес Тип 1, са low carb причом. Присуствовао сам. Смањује се потреба за инсулином.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:36 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

eno juče našli nekog jadnika na Aljasci, ostao tri nedelje bez hrane..

Један је тако 400 дана, са суплементима, под лекарским надзором.
Дневно иде 200-250 грама сала.
Размисли о томе :)
kick68 kick68 16:38 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

ono, moze i bolja fora- pihtije:))...ili govedja supa sa kostima ili od govdjeg repa,...sve je bazirano na tom nekom istom sustavu koji je kljucan za leceneje tih stavri.


I bolja i jeftinija opcija. Ja kuvam zglobne i šuplje kosti oko 8 sati i to posle pijem. Javljam rezultat kad uradim snimanje kuka. Pijem vitamin D, odgovarajući oblik, i to u dozi koja je veća nego što mi dr rekla. Oslanjam se na preporuke jednog lekara iz Južne Amerike.


Moje dame, ako sam ovo ranije kacila, izvinjavajte, ali nije zgoreg jos jedared: (ovome jos pridodati i crvena mesa, narocito junetinu, i kravlje mleko jer im se nesto dodaje u procesu uzgoja/prerade, zaboravila sam tacno sta sto prouzrokuje pak reumatoidni artritis)


Cass, uz vitamin D, kalcijum i magnezijum, neizostavan sastojak u borbi protiv osteoporoze i slicnih zala je i vitamin K2, ne znam da li si cula.
Za zainteresovane:
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:42 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

evo brajović on vjeruje da mu je super da ne jede.

Мој отац (р. 1923) у младости најчешће је јео једном дневно, мислим. (Умро је, па не могу више да проверим. Штета.)
И ти си јела у уредним великим интервалима, а између оброка ниси ништа грицкала.
Шта ће ти ишта, да грицкаш?
Само дрндаш peak инсулина. Рокаш право у складиште.
У салце, девојчице.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:44 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Predrag Brajovic
evo brajović on vjeruje da mu je super da ne jede.

Мој отац (р. 1923) у младости најчешће је јео једном дневно, мислим. (Умро је, па не могу више да проверим. Штета.)
И ти си јела у уредним великим интервалима, а између оброка ниси ништа грицкала.
Шта ће ти ишта, да грицкаш?
Само дрндаш peak инсулина. Рокаш право у складиште.
У салце, девојчице.


ama nisam sarkastična.. naravno da može..
ja ne vidim svrhu baš nikakvu u svom konkretnom slučaju ali kod koga neke svrhe ima.. plus ga još i čini srećnim..
što se mene tiče nek navali na gladovanje
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:46 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Predrag Brajovic

У салце, девојчице.


e i da znaš.. meni mašina rekla da nemam dovoljno sala

istina mislim da je mašina baždarena na prosječne polaznike džima pa malo oće da slaže na tu stranu da se ne bi raja masovno bacala pod voz...
al svejedno..
imam dokaz, crno na bijelo
alselone alselone 16:48 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Moje dame, ako sam ovo ranije kacila, izvinjavajte, ali nije zgoreg jos jedared: (ovome jos pridodati i crvena mesa, narocito junetinu, i kravlje mleko jer im se nesto dodaje u procesu uzgoja/prerade, zaboravila sam tacno sta sto prouzrokuje pak reumatoidni artritis)


Nisam razumeo ovaj deo, video govori kako je biljna ishrana uzročnih inflamatornog arteritisa ali tvoj komentar se može čitati kao da je za to zaslužno meso.

Za arteritis su preživari odlični, ne mora junetina. Može i jaganjac, recimo sa ražnja. Samo meso i so, da se ne zaljeva pivom.

Davno je primećeno kako simptomi arteritisa prolaze prilikom apsolutnog posta, i da se vraćaju kasnije. Rađene su različite studije šta je to što ga izaziva i koje hrana kada se vrati u ishranu ga aktivira ponovo. U velikom broju slučajeva to su ugljeni hidrati bilo koje vrste.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:15 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

- Skaču ti šanse da sjebeš štitnu žlezdu (lučenje hormona) - iz nekog raloga u Srbiji mi svako malo javljaju nekoga sa problemima sa štitnom žlezom.


Jer u Srbiji sve vrvi od vegana.

Moje lično iskustvo sa veganima je da su daleko pažljiviji i načitaniji po pitanju ishrane, nego ovi keto paleo ljudi-lavovi. Zato sam, kad je alse, kao Mojsije onomad, ponosno okačio ovu instagram cicicu što je kao napisala knjigu, prvo proverio njene credentials. I kao da sam znao - nema ih.

Sad, u ovo vreme lažnih doktorata i žitaričnih i mesnih mafija, titule možda nemaju toliki značaj, ali ja mislim da treba neko veće obrazovanje od internet hobiste da bi se ljudima savetovali načini ishrane. Dakle, treba biti oprezan sa tim novotarijama, a keto/paleo dijete to jesu, do pre dve tri godine bukvalno nisu postojale a sad kroz Whole Foods ne mož da prođeš od njihovih artikala, kuvara, svetih pisama, svedočanstava i ispovesti kako su izlečili sve od side do Alchajmera, itd. Ovi bar vegani praše već decenijama, i odavno su prevazišli sve te manjkavosti takvog načina ishrane o kojima se priča. I ti neki benefiti koje pripisuju takvom načinu ishrane nisu osporeni. Znači, ono, bukvalno, kupiš kesu mlevenog flax seed-a, ili flašicu one spiruline, i imaš sve te nutrijente koji ti fale. A ne moraš da kolješ životinju i unosiš meso da bi to nadoknadio i rizikuješ rak debelog creva ili šta već se odavno zna da crveno meso izaziva.

Ja nisam vegan, da se razumemo, nego sad ovde zastupam donekle njihovo stanovište jer mi se čini da su malo nepravedno tretirani, a i nema nijednog od njih na blogu da kaže koju iz prve ruke, tako da, šta ćeš, moram ja da se latim tog posla.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:22 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
Izlgeda da se tu otimaju oko primata, čija dijeta bolje leči-spreči upale.



Drago mi je zbog ovog pomaka. Do danas je bilo "ma nema šanse, od takve hrane se umire brzo i lako" pa smo sada došli do "hm... možda, evo i jedni i drugi su možda u pravu".

Samo polako, ni jedan izlazak iz komfort zone nije lak.


Ne piše to, nego da se i jedni i drugi otimaju da dokažu da su oni u pravu. A ti si jedan od tih "jednih ili drugih", ja samo sa strane posmatram to sve, i po potrebi intervenišem i podjebavam.

nikvet pn nikvet pn 17:22 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
arteritis


Arteritis је запаљење артерија а arthritis (артритис) зглобова.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:24 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Predrag Brajovic
eno juče našli nekog jadnika na Aljasci, ostao tri nedelje bez hrane..

Један је тако 400 дана, са суплементима, под лекарским надзором.
Дневно иде 200-250 грама сала.
Размисли о томе :)


Ali Milanče kaže da u tom salu ima otrova kao u Pripjatu, pa kad sve to krene da se topi, gotov si. Po tome je, izgleda, najsigurniji način za otklanjanje masnih naslaga - liposukcija.
katapultican katapultican 17:26 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Predrag Brajovic
evo brajović on vjeruje da mu je super da ne jede...

... повремено у непрекинутом дужем интервалу.

Nedavno je na blogu (dok još nisam bio drug član) bila slična rasprava - i od silne pisanije, zapamtio sam tvoje pisanje.
Pošto i sam ne mislim da ima ikakvog smisla da jedem sada kao što sam nekada jeo, zanima me ... koliko u proseku dnevno gladuješ?
I nakon kolikog perioda (dana, nedelja, meseci, ...) ti gladovanje postaje normalna situacija?
katapultican katapultican 17:33 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

srdjan.pajic
...

Ja nisam vegan, da se razumemo, nego sad ovde zastupam donekle njihovo stanovište jer mi se čini da su malo nepravedno tretirani, a i nema nijednog od njih na blogu da kaže koju iz prve ruke, tako da, šta ćeš, moram ja da se latim tog posla.


Nisi vegan, ali si zato papučar.
angie01 angie01 17:48 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

...ne znam samo sta cemo sa sveopstim zagadjenjem, ono, prljave tehnologije, hemije, gmo, betoniranje izvora,...zagadjen je vazduh, sve to se posle talozi, upije u zemlju, kise, vetrovi, podzemne vode, inskti sve raznose,... da l ce uopste biti bitno da l si vegan, keto, izbalanisran ovaj ili onaj, ladni tusevi, trcanje,...ako sva hrana bude zatrovana i nece biti dovoljno pijace vode...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:54 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

katapultican
Predrag Brajovic
evo brajović on vjeruje da mu je super da ne jede...

... повремено у непрекинутом дужем интервалу.

Nedavno je na blogu (dok još nisam bio drug član) bila slična rasprava - i od silne pisanije, zapamtio sam tvoje pisanje.
Pošto i sam ne mislim da ima ikakvog smisla da jedem sada kao što sam nekada jeo, zanima me ... koliko u proseku dnevno gladuješ?
I nakon kolikog perioda (dana, nedelja, meseci, ...) ti gladovanje postaje normalna situacija?

Често једем само једном дневно. Значи, једем увече, од 18-20, и онда све до следећег дана у исто време не једем ништа. Прија ми, особито ако нешто ментално радим. (После 16 сати већ смо у прешли на потрошњу масти, то јест потрошили RAM енергију нашег тела.) Пре сам, с времена на време, ово продужавао на 48 или 72 сата, рецимо два-три пута месечно.

Од неког времена упражњавам 7 дана 0 калорија пост.
План ми је да га примењујем на свака 4 месеца.
На три месеца скоро сви протеини у нашем телу раставили су се и изнова саставили.
Ми уносимо 70-80 грама протеина дневно, а треба нам 200-240 грама дневно.
Разлика допунимо тако што организам растури старе и створи нове протеине, значи интерно.

После два дана поста организам засигурно покрене аутофагију.
По свој прилици, то је изванредно бенефитан процес-механизам у живим бићима.
Качио сам предавање о томе, нобеловца Јошинорија, готово сам сигуран да то нико није одгледао, а апеловао сам, и објашњвао зашто треба да се одгледа.

После седам дана, када организам препозна да опет добија храну, он се толико обрадује да почне да се понаша као да је младић, хормонска оргија, јер се изобиље вратило. Најважније, има да поубацује хормон раста у нас, да се надокнади оно изгубљено. А тај хормон раста је јако важан.

За време гладовања вишак протеина ће организам да сажваће, поједе. (Зато вам се затегне кожа, само да знате... Фејс лифтинг. Ово ја кажем због девојчица.)

Ништа не заговарам.
Преносим оно што радим, и оно што знам, и оно што верујем, и оно што верујем да знам.

Рецимо, сину сам забранио seed oils.

Углавном, јасно ми је колико има лупетања у званичним догмама.
Лупетања.
Незнања.
Страшног неразумевања.
(И овде неки од учесника та лупетања су заговарали и заговарају, све са својом безвредном официјалном титулом, када је о овим стварима реч. Без-вред-ном. Надобудни догматски медиокритети.)

До скора се тврдило, рецимо, да при неким болестима тешки метали не продру до мозга, на основу анализа мокраће и косе.
Кад оно, просто количина тешких метала у мозгу нема везе и не очитава се по количини тешких метала у мокраћи и коси.

Једноставно, логика је random, није паметнија од древне метеролошке направе, камена за прогнозу.



docsumann docsumann 17:57 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Sve je trivijalno rešeno u praksi, odavno.


mislim da u Apocaliptic scenariju, nedostaje čovjek na kraju s lijeva
vcucko vcucko 18:05 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

apacherosepeacock
Spiridon
(ionako volim leto i samo leto)


samo se vi lozite na leto sa ovim globalnim zagrevanjem, plakacete za snegom jednog dana


Ja sigurno necu.
Necu ni ako poplavi ovu Nisku Zemlju, ima se (i) rezervnih

docsumann docsumann 18:11 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

da l ce uopste biti bitno da l si vegan


ima stvorenja kojima će to itekako biti važno
angie01 angie01 18:13 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

(И овде неки од учесника та лупетања су заговарали и заговарају, све са својом безвредном титулом, када је о овим ставфрима реч. Без-вре-дном. Надобудни догматски медиокритети.)


ne znam na koga mislis, ali cemu ovo,...


Ништа не заговарам.
Преносим оно што радим, и оно што знам, и оно што верујем, и оно што верујем да знам.


pretpostavljam da tako i drugi misle za sebe,...

al evo, recimo tvoj slucaj- sve sto sam procitala da si rekao, zvuci mi zanimljivo i verujem ti da je tako kako kazes,...a recimo ne znam kako uspevas da to sprovedes- ovo kazem iz najikrenijeg divljenja/zavisti, ne znam kako to da nazovem,,,jar meni to ne uspeva, nisam probala iz drugih razloga, ali sam jednom morala zbog nekog pregleda dva dana da ne jedem nista, a drugi put sam bila prinudjena da tri dana ne jedem i ne pijam nista zbog nekih specificnih okolnosti pre neke operacije- meni je bukvalno bilo zlo od tog nejedenja, bolela me glava, imala sam mucninu, malaksalost- ono do neizdrzljivosti,...

...a evo imam drugaricu koja redovno posti i to onu najgoru varjantu, i skroz je u to vreme cil, odlicno izgleda, energetki u fulu,...eto
vcucko vcucko 18:18 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

docsumann
Jedi karnivorski i ne peri zube, potrajaće ti do starosti, jedi veganski puno voća i povrća i nedajbože puno žitarica i ne peri zube, ima da ti ispadnu za dve godine.


mogu samo da primjetim da majmuni imaju prilično zdrave zube

Ako misliš na čimpanze, oni su svaštojedi.
Gorile su vegani, oni uništavaju šume.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:21 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

ne znam na koga mislis, ali cemu ovo...

Шта тебе то брига, не односи се на тебе.
Онај ко треба да се препозна већ се препознао.
Коју год увреду бих изрекао, она је мала.
Зашто?
Зато што та и таква памет надобудно одлучује о туђим животима, никада не посумњавши у оно што је папагајски научила.
То је зло, само сада умивено и дотерано и професионално насмејано.
Тако су, зарад зараде, тровали дијабетичаре читав један век.
У "најбољој" намери и "знању".
Ко зна колико је њих беспотребно умрло.

Још нешто: ја напоменем када сам у нешто сигуран.
И напоменем када у нешто нисам сигуран.
И када у нешто тек верујем.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:22 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

zagadjen je vazduh, sve to se posle talozi, upije u zemlju, kise, vetrovi, podzemne vode, inskti


i salo na stomaku...

Da, stvarno, ovo sa keto-paleo vs vegan dijatama su problemi prvog sveta. Kako izgleda ovo sa zagađenjem vazduha kod vas? Na ovoj antisprskoj SBB televiziji, jedinoj koju pratim iako se ne čuje dovoljnoi glas braće iz Republike Srpske, izgleda krajnje apokaliptično, ono, neki izmučeni ljudi bauljaju po dimu i prašini, ništa se iza i oko njih ne vidi, novinar ih juri, oboje se guše. Jel to stvarno tako uživo? Ova Brnabićka kaže da je sve uglavnom ok, mada je Đilas kriv i za taj dim jer je krao umesto da rešava probleme ekološke, ali vas to, verovatno, ne umiruje preterano.

I ovde kod nas ume da bude gadno leti, kad krenu oni šumski požari iz Kalifornije i Kanade, pa dim dođe ovamo, ne vide se ni ova brda što su mi pored kuće, a starija klinka bogami hoće i da krene da kija, alergična izlgeda na taj dim. Vidim da su mnogi kupili tneke portabilne filtre za vazduh, za u kući, a vlasti onda savetuju da se ne izlazi napolje bez preke potrebe. Jedino što to obično potraje samo dan dva i vetar oduva dalje u preriju, u Kanzas i Nebrasku.





katapultican katapultican 18:26 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Predrag Brajovic
katapultican
Predrag Brajovic
evo brajović on vjeruje da mu je super da ne jede...

... повремено у непрекинутом дужем интервалу.

Nedavno je na blogu (dok još nisam bio drug član) bila slična rasprava - i od silne pisanije, zapamtio sam tvoje pisanje.
Pošto i sam ne mislim da ima ikakvog smisla da jedem sada kao što sam nekada jeo, zanima me ... koliko u proseku dnevno gladuješ?
I nakon kolikog perioda (dana, nedelja, meseci, ...) ti gladovanje postaje normalna situacija?

Често једем само једном дневно. Значи, једем увече, од 18-20, и онда све до следећег дана у исто време не једем ништа. Прија ми, особито ако нешто ментално радим. (После 16 сати већ смо у прешли на потрошњу масти, то јест потрошили RAM енергију нашег тела.) Пре сам, с времена на време, ово продужавао на 48 или 72 сата, рецимо два-три пута месечно.

Од неког времена упражњавам 7 дана 0 калорија пост.
План ми је да га примењујем на свака 4 месеца.
На три месеца скоро сви протеини у нашем телу раставили су се и изнова саставили.
Ми уносимо 70-80 грама протеина дневно, а треба нам 200-240 грама дневно.
Разлика допунимо тако што организам растури старе и створи нове протеине, значи интерно.

После два дана поста организам засигурно покрене аутофагију.
По свој прилици, то је изванредно бенефитан процес-механизам у живим бићима.
Качио сам предавање о томе, нобеловца Јошинорија, готово сам сигуран да то нико није одгледао, а апеловао сам, и објашњвао зашто треба да се одгледа.

После седам дана, када организам препозна да опет добија храну, он се толико обрадује да почне да се понаша као да је младић, хормонска оргија, јер се изобиље вратило. Најважније, има да поубацује хормон раста у нас, да се надокнади оно изгубљено. А тај хормон раста је јако важан.

За време гладовања вишак протеина ће организам да сажваће, поједе. (Зато вам се затегне кожа, само да знате... Фејс лифтинг. Ово ја кажем због девојчица.)

Ништа не заговарам.
Преносим оно што радим, и оно што знам, и оно што верујем, и оно што верујем да знам.

Рецимо, сину сам забранио seed oils.

Углавном, јасно ми је колико има лупетања у званичним догмама.
Лупетања.
Незнања.
Страшног неразумевања.
(И овде неки од учесника та лупетања су заговарали и заговарају, све са својом безвредном официјалном титулом, када је о овим стварима реч. Без-вред-ном. Надобудни догматски медиокритети.)

До скора се тврдило, рецимо, да при неким болестима тешки метали не продру до мозга, на основу анализа мокраће и косе.
Кад оно, просто количина тешких метала у мозгу нема везе и не очитава се по количини тешких метала у мокраћи и коси.

Једноставно, логика је random, није паметнија од древне метеролошке направе, камена за прогнозу.




M'da!
Šta misliš koliki je realan period tranzicije ka tom tvoj jednojedenjskom dnevnom režimu?
Ja bih krenuo sa smanjenjem obroka, pa onda sa ukidanjem nekih obroka ... itd.
Kakvo je tu tvoje iskustvo?

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:29 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ali Milanče kaže da u tom salu ima otrova kao u Pripjatu, pa kad sve to krene da se topi, gotov si

То нема везе са функцијом сала.
То су PОPови. Гуглај.
То нам је нану нанину, после бомбардовања.
Имаш више сала, више си их нагомилао.
Задржао у телу.
Јебигица.

Углавном, није довољно добар противразлог, јер PОPови су наше срање, не мораш да их имаш. Дакле, нису иницијални, инхерентни део система.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:29 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

katapultican
srdjan.pajic
...

Ja nisam vegan, da se razumemo, nego sad ovde zastupam donekle njihovo stanovište jer mi se čini da su malo nepravedno tretirani, a i nema nijednog od njih na blogu da kaže koju iz prve ruke, tako da, šta ćeš, moram ja da se latim tog posla.


Nisi vegan, ali si zato papučar.


Ih, pa to je odavno ustanovljeno. Još ova moja, nedajbože da udari šakom... pričao sam kad je trenirala za uspon na Denale (Mt. McCinley), za šta svaki učesnik vuče jedno 40 kila ranca, i još bar toliko kila opreme u sankama iza sebe, i planinu popne zapravo dva puta, zbog taktike sa keševima. I onda, treninga radi, natrpa u ranac boga oca, pola kućnog inventara i ode da skakuće po okolnim brdima. Sačuvaj bože, u takvim uslovima je biti papučar važna tehnika preživljavanja.

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:41 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

То нам је нану нанину, после бомбардовања.
Имаш више сала, више си их нагомилао.
Задржао у телу.
Јебигица.


Znači, ovo što kaže Milanče, ako kreneš da se oslobađaš tog viška sala, najebo si. Ja sam, srećom, u vreme bombardovanja bio dosta žgoljav, tad se išlo samo biciklom na posao, hrane nije baš bilo u izobilju, sem kad je Civilna zaštita donirala neke mesne nareske, i vekne leba. Dobro, verovatno su me ti naresci sjebali doživotno.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:49 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Znači, ovo što kaže Milanče, ako kreneš da se oslobađaš tog viška sala, najebo si. Ja sam, srećom, u vreme bombardovanja bio dosta žgoljav, tad se išlo samo biciklom na posao, hrane nije baš bilo u izobilju, sem kad je Civilna zaštita donirala neke mesne nareske, i vekne leba. Dobro, verovatno su me ti naresci sjebali doživotno.

Један паметни инжињер-технолог -- Душан Благојевић -- ми је први пут о POPовима причао, скренувши пажњу да је то оно што нам је дошло главе, никакав осиромашени уранијум. Но, понављам: они нису инхерентни део људског околиша и исхране и метаболизма.

Јебига, напао си секиром дрво, где год да га удариш -- боли.
floki floki 19:01 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Predrag Brajovic

Рецимо, сину сам забранио seed oils.


Значи, само свињска маст и маслиново уље кад се спрема храна? Добро звучи.
mariopan mariopan 19:12 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

nikvet pn
Кето-дијета је стање када организам под мањком енергије из УХ ангажује енергију из масти. Нуспродукти том приликом праве стање субклиничко-клиничко-летално зависи од дозе.

Него како рецимо свиња од 300кг спадне на половину за пар недеља и буде здравија него што је била? Ни вишка коже нема. А газда неписмен, није ни чуо за кето-дијету. Него чуо пала цена, увезли мрзло месо и јбг, прописао јој сјајну дијету.

Хоћу да кажем да неке биолошке детерминанте и даље непомериво стоје на нивоу аксиома кано клисурине, дупе нам је још увек позади.

Ja sam znala pre 20 godina da moja krmača ne može od zdravlja da bude sve mršavija a dobro se hrani i da ne može da miriše na aceton......pa sam odmah zvala veterinara, ali nije bilo spasa. Tada sam prvi put čula za ketozu.
Dobro znam o čemu pišeš.
Milan Novković Milan Novković 19:12 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Predrag Brajovic
...
Од неког времена упражњавам 7 дана 0 калорија пост.
План ми је да га примењујем на свака 4 месеца.
...

После два дана поста организам засигурно покрене аутофагију.
По свој прилици, то је изванредно бенефитан процес-механизам у живим бићима.
...
После седам дана, када организам препозна да опет добија храну, он се толико обрадује да почне да се понаша као да је младић, хормонска оргија, јер се изобиље вратило. Најважније, има да поубацује хормон раста у нас, да се надокнади оно изгубљено. А тај хормон раста је јако важан.
...


Ja bih se baš iznenadio ako bi se pokazalo da je tvoja praksa ne zdrava, nego da nije jako opasna.

Autofagija se pokreće posle 12 sati kod nekih, 12-18 najčešće, kad nivo glikogena u jetri jako opadne. Taj je autofagija i najveća, pa ako hoćeš ti na ovaj način da je iniciraš oda ti i intemitent fasting odlično radi posao, bez štete koja je skoro pa nezaobilazna posle tri dana nejedenja.

Hormon rada ti ne može nadokanditi sve propušteno ako ga dugo nemaš, i iako je to i statistička igra ti skoro sigurno podrivaš DNK popravke ako 7 dana ne jedeš. Plus se ćelije dele, i kumulativa oštećenja ovako podržana samo donosi još veći rizik.

A ovo i pod pretpostavko da kad kažeš 0 kalorija ne misliš da ništa osim vode ne uzimaš, neko podržavaš elektrolite u organizumu.

I pre nego što potrošiš naslage sala organizam kreće i sa "kanibalizacijom", trošenjem nekih mišića donekle, uključujući i srce - ja mislim da srce baš drndaš na ovaj način.

S razlogom nas evolucija nije ispolirala da praktikujemo takav režim života, čak i kad gledaš autofagiju đubreta u mozgu, gde je ta priča o đubretu u mozgu ionako priča o manama modernog doba, tj neurodegenerativnog nije bilo ni približno ovoliko 100 godina unazad.

Raka bilo 3% u US, ovi sada što tamo žive - 40% će dobiti rak. Duže se živi, ok, ali su ishrana i environmental zagađenja ogroman faktor
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:20 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Значи, само свињска маст и маслиново уље кад се спрема храна? Добро звучи.

Јок.
И говеђи лој!
И путер!

Прво, каже мени син, не волим ја карфиол.
Ја кажем, јеси ли сигуран?
Јесам, како нисам, огадио ми се од обданишта.
А да проба татица, да ти спреми, је л' може?

И син поверова, и каза да татица проба.
А татица узе карфиол и кромпир, да има и једног и другог.
И узе татица говеђег лоја.
А говеђи лој доби тако што је спремао костну супу, ону што се кува 10-12 сати, од ребара, са машћу.
И скува се супа, и би готова, и татица велики лонац избаци на прозор, и смрзну се лој на врху супе.
И татица покупи лој, и супа не би масна, а лој има своју божанску сврху.

И татица растопи лој, и додаде у њега зачине и со и бибер, и премаза тиме и карфиол и кромпир.
И би вече, дан први.

И стави татица да се спреми, на 180 степени, на дно рерне, без струјања.
И наренда пола сата пре краја тврдог сира, 45% млечне масти.
И стрпљиво сачека татица скоро два сата да се јело зготови, да се ухвати корица.
И јело би готово. И извади татица јело, и послужи сина.
И син узе да једе карфиол.
И син поједе сав карфиол,
И син рече: "Пре нисам видео, а сада тек видим, велика је сила говођег лоја и татице небеског".

Зајебнцију на страну, укуси су у мастима.
А ниједно уље неће загорити, јер је оно медијум између тигања и предмета печења, све док има коме-чему да преноси топлоту.
То јест, и на путеру (гори на 120-130) може све да спремиш, само пази да увек има чему да преноси топлоту.
А путер и кад загори, он има сјајан лешникаст укус, ако га баш не спржиш.
Маслиново уље не може да загори, јер екстра верђине гори на 170-180, али треба баш да си кретен, па да пустиш да се толико угреје а да на њему нема ништа чему преноси топлоту.
Говеђи лој и свињска маст трпе јако високе температуре.
Разлика у помфриту у њима и обичном уљу... небо и земља.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana