Zdravlje| Životni stil

Spirina formula za zdravo telo i zdrav duh

Spiridon RSS / 15.01.2020. u 15:22

Ovo je moja moćna formula za koju retko ko moze da kaze da je preskupa, da uzima mnogo vremena, da je tehnicki zahtevna, a efekat je FANTASTICAN i zagarantovan na svim nivoima (unapredjuje kardiovaskularni sistem, povecava elasticnost citavog tela, smanjuje anksioznost i depresiju ...). Ceo zivot sam trazio nacin kako da uskladim ozbiljno bavljenje sportom sa dnevnim obavezama i evo sta se iznedrilo iz svega toga: 

Trcanje 40 minuta 3 puta nedeljno. Ovde je samo bitno imati adekvatne patike za trcanje. Potom ide lagano razgibavanje 20-tak minuta i na kraju tusiranje hladnom vodom.

Ako vam ovo izgleda suvise jednostavno grdno se varate. Ovde je sve razmotreno do detalja o kojima mozemo da diskutujemo kroz komentare (ukoliko naravno nekoga zanima). 

Cilj ovog bloga je da pokusate da odradite ovaj metod u trajanju od 30 dana i da mi se javite sa vasim utiscima.

Ovo je spartanski i radikalni metod da uradite nesto zaista vredno za sebe, a da ne potrosite gomilu love, odredite sami svoj tempo, da ne zavisite od drugih (... nije vam dosao partner za tenis) i td. Ciljna grupa su mi oni koji se lome da pocnu da rade nesto za sebe konstantno nalazeci razloge koji ih sputavaju.  

Sto se klope tice, tu vas ne bih peglao kao i za ostale poroke ... cigarete, alkohol. 

Ovaj metod je posebno namenjem srednjovecnim zenama i muskarcima koji ce osetiti najveci benefit. 

Ljubi vas Spi.

 

 

 



Komentari (744)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

floki floki 19:29 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Јасно све, заборавих маслац, говеђи лој не користим, мада бих могао.

Ево чланак из Nature.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:37 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ja bih se baš iznenadio ako bi se pokazalo da je tvoja praksa ne zdrava, nego da nije jako opasna.

Ако ниси дебео, POPсови ти се нису нагомилали, имао си циркулацију сала -- створено-потрошено.
Ако га никад не мењаш, не обнављаш, стоји, јављају се неке дегенеративне промене, али о томе баш ништа не знам.
Рађена су мерења губитка мишићне масе. Углавном, после овако кратких интервала fastinga од 7 дана, реч је о нето добитку. Организам тек на крају крене да троши своје протеине. Паметан је он. Дакле, мораш да загазиш у 3-4 недеље fastinga. Знам људе, fastingom лечени канцераши, који и то раде: 21 дан 0 калорија. Но, не знам шта их је излечило, да ли fasting, у који слепо верују, или нешто друго.

Ми смо као врста настали пре 100.000 година.
Све говори у прилог томе да нам се метаболизам од тада није значајно мењао.
Први пут када смо га сјебали дисбалансом -- прекомерни унос шећера, дошло је до епидемије болести.
Сјебавамо га уносом "лоших" масти из seed oilsa. Оно наруши баланс, однос "добрих" и "лоших" масти, који је важан, а не нистатинска индустрија, да смањује укупан холестерол, још једна фармакомафијска фора.
Јапанци имају висок холестерол, а живе дуго.

Не постоји ниједна вегетаријанска цивилизација која је до сада опстала.
Историја света је не бележи.
Маст, лој, маслиново уље, путер -- на томе пржимо хиљадама година.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:38 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Један паметни инжињер-технолог -- Душан Благојевић -- ми је први пут о POPовима


Dobro, reci mi šta je to ROR, POP, nisam nikad čuo za tu skraćenicu.
Milan Novković Milan Novković 19:38 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme


floki
...
Ево чланак из Nature.

Klasika ovih meseci - identičan zaključak kao oko rada jedno španskog tima oko očuvanja telomera - oni tvrdili da ne skače rizik od raka, drugi probali i životinje dobile rak.

Ali baš klasika, priroda, evolucija našla balans - autophagi nije perfektna, naprotiv, jedna je od onih poluskrivenih mehanizama - rešava ozbilnje egzistencijalne probleme - očuvanje oragnizma lešinarenjem u ozbiljnoj frci sa nedovoljno hrane, po cenu pravljenja manje štete koja ti skraćuje život.

I iako sam već jednom rekao - naš genom je pun tih finti, potrebnih kroz dugu istoriju da nam sistemic events ne bi kompomitovali celu rasu.
mariopan mariopan 19:48 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

А говеђи лој доби тако што је спремао костну супу, ону што се кува 10-12 сати, од ребара, са машћу.
И скува се супа, и би готова, и татица велики лонац избаци на прозор, и смрзну се лој на врху супе.
И татица покупи лој, и супа не би масна, а лој има своју божанску сврху.

Takozvani temeljac. Leči sve bolesti samo malo ko veruje da je tako.

Ljudi su počeli da izbegavaju ove savršene masnoće dobijene iz šupljih kostiju, hrskavice i masnijeg mesa govečeta, svinje (slanina) ili putera, a prešli na ishranu siromašnu mastima, margarine i rafinisana biljna ulja, jer im je neko rekao da je zdrava.
A sasvim je obratno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:02 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

jer im je neko rekao da je zdrava.

Није здрава, него је супер јефтина.
За производњу.
Па се боље заради.
docsumann docsumann 20:12 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
kolika je ta količina? to još nikad nisam iskusio.


Kako bih znao. Koja je prevelika količina mesa? Sigurno nije isto za sve.

Probaj da izguglaš "brain fog" i "carbs", naći ćeš svašta. Prvenstveno se odnosi na procesirane šećere ali za one osetljivije važi za sve.


heh,ovo mi je promaklo.

ne radi se uopšte o prevelikoj količini mesa. pred nastup sportisti izbjegavaju obrok bogat mesom, ili recimo lignjama, sirom.

za taj obrok preporučuje se bijelo meso i kompleksni ugljeni hidrati (pirinač, kropmpir), često i ttjestenina.
docsumann docsumann 20:23 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Не постоји ниједна вегетаријанска цивилизација која је до сада опстала.
Историја света је не бележи.


ne znam šta tačno znači vegetarijanska civilizacija, ali džainisti, hinduisti i budisti su vegetarijanci hiljadama godina
Milan Novković Milan Novković 20:24 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme


srdjan.pajic
Један паметни инжињер-технолог -- Душан Благојевић -- ми је први пут о POPовима


Dobro, reci mi šta je to ROR, POP, nisam nikad čuo za tu skraćenicu.

Persistent Organic Pollutants

Da ne bi bilo zabune šta sam ja rekao

Nije strašno ako polako gubiš masne naslage, ali jeste štetno u svakom slučaju, a posebno ako opet "planiraš" da se gojiš (moj slučaj).

Prosto, uđe ti jako toksičan molekul u krvotok, recimo dioksin, karcinogen, šetaš decu pored Galenike onomad, npr.

On može da odreaguje negde i napravi sitnu štetu odmah.

I to je probabilistička radnja, neki ne odreaguju nego odu u salo.

I sad ga ti oslobađaš pomnovo u krvotok.

Isto ko da sam te ja gađao nožem, promašio, ali uzmš noš pa mi vratiš da probam ponovo

A ljudi umeju da se otruju ako naglo mnršaju.

A to si video, zavisli u koliko zagaženoj okolini si "slagao" salo
Milan Novković Milan Novković 20:45 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Predrag Brajovic
Ja bih se baš iznenadio ako bi se pokazalo da je tvoja praksa ne zdrava, nego da nije jako opasna.

Ако ниси дебео, POPсови ти се нису нагомилали, имао си циркулацију сала -- створено-потрошено.
Ако га никад не мењаш, не обнављаш, стоји, јављају се неке дегенеративне промене, али о томе баш ништа не знам.
Рађена су мерења губитка мишићне масе. Углавном, после овако кратких интервала fastinga од 7 дана, реч је о нето добитку. Организам тек на крају крене да троши своје протеине. Паметан је он. Дакле, мораш да загазиш у 3-4 недеље fastinga. Знам људе, fastingom лечени канцераши, који и то раде: 21 дан 0 калорија. Но, не знам шта их је излечило, да ли fasting, у који слепо верују, или нешто друго.

Ми смо као врста настали пре 100.000 година.
Све говори у прилог томе да нам се метаболизам од тада није значајно мењао.
Први пут када смо га сјебали дисбалансом -- прекомерни унос шећера, дошло је до епидемије болести.
Сјебавамо га уносом "лоших" масти из seed oilsa. Оно наруши баланс, однос "добрих" и "лоших" масти, који је важан, а не нистатинска индустрија, да смањује укупан холестерол, још једна фармакомафијска фора.
Јапанци имају висок холестерол, а живе дуго.

Не постоји ниједна вегетаријанска цивилизација која је до сада опстала.
Историја света је не бележи.
Маст, лој, маслиново уље, путер -- на томе пржимо хиљадама година.

Ja bih voleo da vidim objašnjenje kako si na mucle net dobitku posle 7 dana zero-cal dijete? Tj otkud dobitak?

Ono što sam ja čitao priča sasvim drugu priču - čak i ako unosiš kalorije, ali jako malo, recimo ispod 1200 Cals, rizikuješ muscle loss i pre nego što iscrpiš rezerve sala, i proces kreće mnogo pre 7 dana dijete.

Čak su i prvi smrtni slučajevi ovih dijeta, onomad u početku, bili vezali za preteine lošeg kvaliteta i urušavanje srčanog mišića, al ajd, ove dijete su duže trajale.

Pošto smo mi svi polarisali diskusiju, hteli to ili ne, samo da kažeš da ja čitam svašta, nego se komentari kače na druge komentare - avokado masnoće, npr, su jako kvalitetne, pa su tako i vegan hrana.

I ja kupujem i docsove argumente, i Srkijeve, oko ljudi koji ne lete za fads nego su obrazovani.

Imao sam ja u firmi jednog vegana pre 22-23 godine, naš čovek, žena prešla sa vegetarijanstva na veganstvo, nije dala ni mužu da jede meso, neobrazovano krenuli, neprimetno ostala u drugom stanju, i devojčica se rodila sa ozbiljnim problemima. Al ne mora tako.

Drugi je bio Indus, vegetarijanac, kako mu je majka umrla dok je, valjda, još bio na faksu i počeo sam da se "organizuje" ubrzo je izgubi kosu, mišiće zube i počele desni da mu krvare. Jbg, Matematika sa vrlo prestižnog Unija, pa doktorat iz AI, al ad-hoc tip.

On mislio mora tako i kad je dobio sepsu zbog leaky guts i posle 5 operacija preživeo rekli mu šta ne sme da jede - vratila se kosa, živnuo, ... jedino što mu je imui usput dosta zeznuo i jetru.

Al u ova oba primera se radi o "pacerima", meni dragim i žao mi ih je.

Znam dosta nepacera vegetarijanaca i ne vidim da imaju bilo kakve issues, iako ja i dalje verujem da na duži rok podrivaju zdravlje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:05 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

za taj obrok preporučuje se bijelo meso i kompleksni ugljeni hidrati (pirinač, kropmpir), često i ttjestenina.


Moji neki drugari što trče utramaratone, ustanu u po noći i natovare se makarona. I onda nazad u krevet, da im se to polako svari do pred trku.

E, a baš neki dan čitam u lokalnim novinama o ovoj našoj cici iz komšiluka, koja je istrčala Double Deca Ultra Maraton, i postavila nacionalni rekord. Nisam ni znao da tako nešto postoji: "24 miles of swimming. 1,120 miles of biking. 262 miles of running. All in 14.4 days".

Veganka. (dobro, šalim se, ne znam, ne mogu da nađem, ali verovatno jeste ).

Kaže da je bilo to u Meksiku, i onda su im u bazen gde plivaju ovih 24 milje, greškom sipali previše hlora, pa su takmičari dobili hemijske opekotine sa kojima su se posle mučili do kraja trke.
floki floki 21:08 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme


Milanče

Ono što sam ja čitao priča sasvim drugu priču - čak i ako unosiš kalorije, ali jako malo, recimo ispod 1200 Cals, rizikuješ muscle loss i pre nego što iscrpiš rezerve sala, i proces kreće mnogo pre 7 dana dijete.


ја сам гледао неко предавање на нету др фунга, где он приказује неке друге резултате - отприлике, кад се потроши сав гликоген у организму, онда организам нешто мало својих протеина сагори да активира процес сагоревања масних наслага, после више ни то не ради практично...

фунг рече да током гладовања, ваљда преко 95% енергије иде из масних наслага а тек тих пар % из мишића...

при томе каже да би трошење мишића било као кад би ти спремио пар метери дрва за зиму (масне наслаге), па кад удари хладноћа (глад) а ти извалиш врата од куће (мишићи) и наложиш да би се угрејао... тело баш није такав дебил :)

бре миланче, браниш своје масне наслаге као инвестицију човече, није бре осећај глади ништа страшно, природно стање, не мора увек дупе из фрижидера да вири чим огладнимо :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:15 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme


Imao sam ja u firmi jednog vegana pre 22-23 godine, naš čovek, žena prešla sa vegetarijanstva na veganstvo, nije dala ni mužu da jede meso, neobrazovano krenuli, neprimetno ostala u drugom stanju, i devojčica se rodila sa ozbiljnim problemima. Al ne mora tako.


I moja tašta (pominjao sam je, dečiji hirurški patolog, sad je penzos) kaže da su u tim davnim danima, kad je veganstvo, baš kao sad ovo paleo/keto ludilo, uzimalo maha, kod njih u bolnicu dovodili jako bolesnu malu decu kojima su majke bile vegani (zapravo ne vegani, nego oni neki kako su se zvali, zaboravio sam ime, da, makrobiotičari, što kuvar prave po količini jina i janga*), pa nisu unosile taj vitamin B12. Ali to je bilo dosta davno, pre 30 godina možda, ovi savremeni vegani sve to znaju.

Tašta0 se protivila tome da moja gospođa, kao dete, postane vegetarijanac. Ali je konačno popustila kad je videla da joj dete sasvim ok živi i funkcioniše bez mesa.

*nisu mnogo bolji ni ovi sad što gledaju šta jede lav u savani, i onda i oni to jedu. Iako je siroma lav, verovatno, pre toga prvo gladovao danima, onda morao da trči ko nenormalan po livadi, i to više puta jer mu gazela utekne svaki put, dok na kraju, sav iznemogao, nije naleteo na neku izmorenu, ili još bolje, polucrklu zebru, da je "ulovi" i pojede, pa da se opet baci na ovo Brajino višednevno gladovanje, do sledeće retke prilike da opet omasti brk. A ovi naši dijetarci, samo odu u Lidl, sačekaju u redu za šniclu, i posle kući, na spremanje. Ali ako koriste stepenište umesto lifta...
Milan Novković Milan Novković 21:17 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

floki
...
бре миланче, браниш своје масне наслаге као инвестицију човече, није бре осећај глади ништа страшно, природно стање, не мора увек дупе из фрижидера да вири чим огладнимо :)

Mrzim ih ko Nemce - Bugare, pardon, pošto si ti u Nemačku

Nemam ja nikakav problem, ja rutinski ne jedem sad od 6-8PM - 10-12AM, u proseku 7PM - 11AM, čak ne osećam glad, prija mi.

Ja samo mislim da to preterano nije zdravo

фунг рече да током гладовања, ваљда преко 95% енергије иде из масних наслага а тек тих пар % из мишића..

To sam i ja čitao na mnogo mesta, decenijama sad, al i pojašnjenje da to ne važi za very-low Cal dijete (neki kažu već ispod 1200 Cals, neki 1000)
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:19 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Persistent Organic Pollutants


A, dobro, meni gugl davao samo neke francuske plivačice.
Milan Novković Milan Novković 21:20 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

srdjan.pajic

Imao sam ja u firmi jednog vegana pre 22-23 godine, naš čovek, žena prešla sa vegetarijanstva na veganstvo, nije dala ni mužu da jede meso, neobrazovano krenuli, neprimetno ostala u drugom stanju, i devojčica se rodila sa ozbiljnim problemima. Al ne mora tako.


I moja tašta (pominjao sam je, dečiji hirurški patolog, sad je penzos) kaže da su u tim davnim danima, kad je veganstvo, baš kao sad ovo paleo/keto ludilo, uzimalo maha, kod njih u bolnicu dovodili jako bolesnu malu decu kojima su majke bile vegani (zapravo ne vegani, nego oni neki kako su se zvali, zaboravio sam ime, da, makrobiotičari, što kuvar prave po količini jina i janga), pa nije unosila taj vitamin B12. Ali to je bilo dosta davno, pre 30 godina možda, ovi savremeni vegani sve to znaju.

Tašta0 se protivila tome da moja gospođa, kao dete, postane vegetarijanac. Ali je konačno popustila kad je videla da joj dete sasvim ok živi i funkcioniše bez mesa.

Vidim ja da Tašta uopšte ne primećuje za koga joj se udala ćerka

Ili je počela u međuvremenu da se bavi Zen Budizmom
Milan Novković Milan Novković 21:24 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

srdjan.pajic
Persistent Organic Pollutants


A, dobro, meni gugl davao samo neke francuske plivačice.

To je meni još starija ćerka donela iz srednej škole, pre oko 15 godina, doveli im na čas bivšu narkomanu da priča o drogama, pa im ona rekla kako i posle dosta godina imaju heroinske kicks, ponekad i kad nisu na dijeti, bog zna šta organizam petlja sa tim masnim naslagama pa oslobodi te zarobljene supstane nako, iz zezanja ponekad

Videćeš i sam, za sad su ti ćerke samo pametnije od tebe, al uskoro će i više da znaju (doduše, kad slušaš moju mlažu, sad 23, ona se rodila sa svim "znanjima" ovog sveta
floki floki 21:26 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

што пардон, ко ти каже да ја волим немце? :)

не знам зашто би тело разграђивало више мишића ако једеш мање од 1к калорија дневно, рецимо и имаш довољно сала на располагању?

тело је нацепало дрва за зиму, кад падне и сулин, може да ложи цепанице
ако је инсулин висок, не може да дохвати цепанице за ватру него крене да се навикава на хладну дневну собу (успорава метаболизам)

едит:
ја мислим да 16 сати дневно без хране уопште није пуно (чак би и могао са се угојиш ако би се разваљивао од хране током 8 сати
исто тако, пар дана понекад без икакве хране исто није страшно, 3-4 дана понекад не би смело ништа да буде, само користи од тога може да се има, нека да'ну душом панкреас и црева мало јбт
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:28 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Videćeš i sam, za sad su ti ćerke samo pametnije od tebe, al uskoro će i više da znaju (doduše, kad slušaš moju mlažu, sad 23, ona se rodila sa svim "znanjima" ovog sveta


Već vidim, engleski jezik mi se jako popravio poslednjih godinu dana, jer ova mala ne propušta priliku da me ispravi kako se šta pravilno kaže i zove. Čak i kad nešto zapenim i glumim strogoću jer je ostavila krtog u sobi ili koristila mlađu sestru kao rekvizit za igru, ladno me ispravlja...
Milan Novković Milan Novković 21:32 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

floki
што пардон, ко ти каже да ја волим немце? :)

не знам зашто би тело разграђивало више мишића ако једеш мање од 1к калорија дневно, рецимо и имаш довољно сала на располагању?

тело је нацепало дрва за зиму, кад падне и сулин, може да ложи цепанице
ако је инсулин висок, не може да дохвати цепанице за ватру него крене да се навикава на хладну дневну собу (успорава метаболизам)

Iskreno, jedna od tema koju nisam razjasnio, ni meni nema logike.

Al gle, od 50. godine, i ako se normalno hrani gubiš mišićnu masu ako ne vežbaš, recimo kreneš sa 3% preostale godišnje, od 60. moraš intenzivnije da vežbaš, od 65 još intenzivnije.

Ne važi se za salo.

Cenim da je evolucija favorizovala optimalno skladištenje velikih količina energije - padne sneg, zima duža nego obično, i jbg, džaba ti mišići

Glasno razmišljam i zezam se pomalo, al ima smisla.
floki floki 21:37 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

након 40 природа сматра да си обавио шта је требало, па постајеш полако вишак и ред је да мање ресурса трошиш, деца иду у лов, теби толико мишића више не треба, а и треба мање да једеш што си старији...
floki floki 21:43 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

а што се ладне воде тиче - оде флоки сад лепо у сауну, >100° је унутра, 15мин отприлике, па онда одмах ледени туш па напоље... јако добра ствар
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:56 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

I ja kupujem i docsove argumente, i Srkijeve, oko ljudi koji ne lete za fads nego su obrazovani.

Ма, наравно.
Ствар је у томе што ово није прича од јуче.
И она ће распетљати.
Ове теме су ме и раније интересовале.

Оно што ја видим, Fung je српским и догматским лекарима новост. Он је, за пристојно обавештен свет, стара тема. Fung је o бенефитима fastinga писао и причао и пре него што је Јошимури добио Нобелову награду, приказавши дејство аутофагије. Значи, није реч о помодарству. P.D. Mangan редовно из дана у дан прати радове из области људског метаболизма и исхране и масти и упале крвних судова итсл. Од тога данас живи, као бивши веган и маратонац.

POP?

Рекао сам: они нису инхерентни. Потпуно су небитни у причи о fastingu. Такође, чим не размењујеш своје салце старо за ново, фактички си тиме означио себе да нездраво живиш. Напоменуо сам да се јављају неки дегенративни процеси, упални и некротични, у таквом "непокретном", закуцаном салу. Хоћу рећи -- а не знајући довољно -- да је, по свој прилици, за салце добро да кружи, да га трошиш и изнова ствараш.

Отуда твој приступ нема, по мени, добру логику.

Дуго, потпуно нема логике да правимо залихе које сваког од нас могу да изнесу бар 45-60 дана без хране, а да испада да трошење тих залиха носи дегенеративне промене, и повећава ризик од рака? Нисам ни стигао да отворим пажљиво онај чланак, и баш сам се жалио Алеселонеу, који ме је привабио на блог, да сам се зезнуо што сам ушао у писање свега овога, јер сам себе одвукао од писања тужби, кривичних пријава и судских поднесака, што ми је основна делатност већ неко време, у настојању да пробудим мртвог лава - српски правосудни систем. Како год, надам се да ћу га натерати да рикне, али, због блога сам застао са писањем тих зајебанција. И нисам сигуран да се не кајем.

Него, оно што сам хтео рећи јесте https://twitter.com/Mangan150?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor то јест линк на Мангана, који је пристојан свет, и вољан да одговара на пристојна питања, и дели своје знање. Недавно је писао и о овоме, да ли је fasting бенефитан по неке дегенеративне промене, и -- колико се сећам -- ставр се сводила на то да је fasting мајка Мара за неке канцере, дође им главе, а да неким канцерима прија. Биће да та логика стоји и иза оног чланка, па би тако требало знати на шта се конкретно односи, на који тип дегенеративних промена и канцера, то утврђено статистичко повећање на мишевима, који мишеви могу, а не морају, да пресликавају хумане реакције.

Хормон раста после fastinga толико снажно утиче и буја да створи нето добитак мишићне масе, јер на овим мојим кратким временским fasting интервалима уз уобичајено вежбање губи се само сало, мишићи су заштићени стресорском активношћу. На дужим интервалима, доћи ће, засигурно, до губитка мишићне масе, но ја ниsам ишао толико далеко, и засад немам намеру. О свему oвоме је писао P.D. Mangan.

Узгред буди речено, многа од ових истраживања, мерења, радила је педесетих и раније USA војска, мерећи метаболизме код гладујућих војника, губитак мишићне масе, сала, когнитивних способности. Сви подаци се слажу са овим што ја начелно износим. (Кад си гладан, паметнији си -- тако кажу мерења.) Надаље Fung је вадио терапије из педесети, low carb и фастинг, за дијабетес, које су напуштене, јер... јер инсулин се мора продавати.
Значи, нису ово ствари од јуче.

Одјављујем се.

Важно је напоменути да сам од млевеног пауфлека (јунећа потрбушина, значи мишићи са слојем масти) спремио бургер додавши му само со, бибер и мало ренданог пармезана. Мој месар ми рече да њему сва говедина има исти укус, нема везе који део. А ја му кажем да је сигирно пушач. А он каже да јесте. На brisketu (што је код Срба потплећка, али сечена тако да прати конфигурација мишића) доњи и горњи мишић имају потпуно различите укусе, и промашћеност. Тако и крајеви ребара (short ribs) имају један укус (бољи) од почетака ребара, даље butcher steak (као дебела марамица, комад мишића прилепљен на споју потрбушине) трећи укус, вероватно најјачи, најатрактивнији uz short ribs укусе, "розбратна" има своју причу, филе (бифтек) своју, то јест он је безукусан, јер је неактиван али зато и најмекши... итд. -- углавном, огледнех од блога и спремих бургере, крупно млевено, medium.

Није било лоше, одох да радим нешто друго, блог ми одвлачи потребну енергију, обавезује на одговоре.
Поздрав свима.

P.S.
pa da se opet baci na ovo Brajino višednevno gladovanje, do sledeće retke prilike da opet omasti brk

А пази му мишиће.
А не вежба. А нема сала???
Али зато, кад рипне...
Хоћу рећи -- интензитет, а не фреквенција. Поцепај га, па ће расти. Стресор. (Добро, добро -- и тип мишићних влакана.)

нека да'ну душом панкреас и црева мало јбт

Проблем: на*ебао си кад кренеш опет да једеш. Црева су се већ одвикла, ослабила. Невероватно. Зато, крени опрезно, с мекшом храном :)

od 60. moraš intenzivnije da vežbaš, od 65 još intenzivnije.

Нађи слике Мангана пре и после промене властитог режима исхране и живота. Смејурија. Сламка и сила. Он има 65 година, вежба двапут или трипут недељно, по сат. Код њега изгледа да ствар ради: интезитет, не фреквенција.

P.P.S.
Ево га!
Тако ћеш и ти!

mesan mesan 23:22 17.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Milan Novković
floki
не знам зашто би тело разграђивало више мишића ако једеш мање од 1к калорија дневно, рецимо и имаш довољно сала на располагању?

Al gle, od 50. godine, i ako se normalno hrani gubiš mišićnu masu ako ne vežbaš, recimo kreneš sa 3% preostale godišnje, od 60. moraš intenzivnije da vežbaš, od 65 još intenzivnije.

Konkretno za ova pitanja sećam se one uspešne knjige bildera (sad tražio: Tom Venuto) koja je fenomenološki posmatrala problem održavanja/povećanja mišićne mase i umanjenja sala (i merenja su potvrdila suštinu).

Jedina teorijska opservacija mu je da je ljudsko telo vrlo evolucijski pametna mašina, pa ne voli da hrani mišiće bez potrebe (oni troše više energije da bi postojali nego salo, svakako).
Zato posle tri dana slabijeg korišćenja mišić krene da atrofira.
To je očigledno svakom ko je recimo 72 sata nešto hitno programirao zalepljen za ekran, pa onda pokušao da ustrči uz stepenice.

Smanjivanjem dnevnih kalorija (on je govorio o konstantnim režimima od minimum par stotina, dakle ništa o ovim višednevnim postovima) je zato prvi na meti mišić (u smislu, topi se koliko i salo), ne zato što je koristan kao gorivo, nego zato što je potrošač goriva.

Telo jako voli svoje salo, tako da se adaptira na smanjen unos kalorija ulaskom u "režim gladovanja" (tu terminologiju on koristi).
U tom režimu telo smanji bazni metabolizam između ostalog i tako što pojačano hoće da smanji mišićnu masu --- džabe si se naoštrio na jednostavno sagorevanje sala.

Tvrdi dalje da iz prakse bildera sledi da smanjenje unosa kalorija na ispod 2/3 od dotadašnjeg balansa ima kontraefekat na zdravlje (režim gladovanja=usporavanje metabolizma, nemogućnost održavanja/dodavanja mišića).

Štaviše, neophodni su povremeni unosi puno kalorija samo da bi prevario telo i sprečio ulazak u režim gladovanja.

U zbiru, da bi mogao da imaš funkcionalno ili pojačano telo a da izgubiš neželjeno salo, nije ti dosta povoljan energetski balans, nego moraš povećati vežbe za gradnu mišoća, unos kalorija smeš smanjiti najviše za trećinu, i još moraš iznenaditi telo dodatnom hranom svake nedelje.


E sad, mišići nisu faktor za ove mudre matorce što se zadišu stojeći na podijumu, niti je tema te knjige najmoderniji ili jedini režim za zdravo predizajniranje tela, no smatram da je kao derivat iz prakse uspešnih bildera ostala aktuelna i da nije naučno opovrgnuta, a vrednija mi je od nadrizaključivanja sa jednog molekula/procesa na čitavo telo/život, mesijanstva tipa "moj drug izlečio rak", i sličnih "naučnih pristupa".
alselone alselone 06:34 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Moje lično iskustvo sa veganima je da su daleko pažljiviji i načitaniji po pitanju ishrane, nego ovi keto paleo ljudi-lavovi. Zato sam, kad je alse, kao Mojsije onomad, ponosno okačio ovu instagram cicicu što je kao napisala knjigu, prvo proverio njene credentials. I kao da sam znao - nema ih.


Rsdi se o tome da takva istraživanja niko ne finansira, ljudi mahom o tome pišu jer su sami probali i to što ih je muka naterala. A znaš već kako ide danas sa istraživanjima - tamo gde ima para veoma su upitna kako se rade. Države (sve) su izmakle finansiranje institutima i fakultetima i rekle "idite na tržište pa nađite pare", što je super ako ćemo se baviti fundamentalnim naukama ili mašinstvom, građevinom, elektrotehnikom. Ali ako zađemo malo u medicinu, farmaciju i ishranu generalno, jako je upitno koliko finansiranje od strane privatnih firmi podržava tačne informacije. Kažem ponovo - malo je čudna koincidencija kako će najjeftinija hrana i to baš ona spasiti svet.

Ali da, treba biti jako obazriv pa ne skliznuti u "antivakcinaštvo".
alselone alselone 06:38 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

ja samo sa strane posmatram to sve


Super je to i pozdravljam što polako olabavljuješ stavove, oseti se to, kao u Matriksu polako se budiš. Samo opusti mišić i pusti da ti polako uniđe drugačije mišljenje pa ga onda vari polako.

Ja tupim o ovome par nedelja, prošao sam faze ignorisanja, pa podjebavanja, pa opet ignorisanja pa opet podjebavanja, ali se onda malo zamislilo pa je došao Milan sa njegovim naučnim pristupom, pa je još neko krenuo disonantno da priča, pa je uleteo Braja sa svojom elokvencijom (hvala mu na tome) i sada već imamo normalnu raspravu o novim idejama. I to je super, spustili smo se od "ma to je sve budalaština, pogle majmunu zube" do "ček, ček".

Mhm.
Mhm.

alselone alselone 06:44 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Predrag Brajovic

Рецимо, сину сам забранио seed oils.


Mi nismo baš zabranili ali smo jako redukovali.

Evo baš juče sam išao u "Sir i fino" (novosađani, apsolutna preporuka) i naručio dve kile masti od mangulice.

Nisam bio siguran koliko je dobra mast koja može da se kupi u prodavnici, šta više mislim da nije, jer kako ste pričali u njoj se taloži svašta što ne valja, ali sam našao ovog dobavljača domaćih đakonija i naručio mašćuru pravu.
alselone alselone 06:49 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

То је зло, само сада умивено и дотерано и професионално насмејано.
Тако су, зарад зараде, тровали дијабетичаре читав један век.
У "најбољој" намери и "знању".
Ко зна колико је њих беспотребно умрло.


Tako je Brajo! Povikaše seljaci blogeri.

Realno, meni je jako čudno da niko od lekara nije znao za ove stvari i da niko, ali baš niko, ne ponudi promenu dijete kao alternativu. Pa makar neka to bude mesec dana da se vidi, da se proba, i onako imaš kasnije ceo život da piješ teške lekove.
alselone alselone 06:53 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Маслиново уље не може да загори, јер екстра верђине гори на 170-180, али треба баш да си кретен, па да пустиш да се толико угреје а да на њему нема ништа чему преноси топлоту.


Trenutno postoji poluvažeća urbana legenda kako na maslinovom ulju ne valja peći jer ono na velikim temperaturama menja sastav i postaje maltene otrovno.

Molim vas recite mi da je to budalaština.
alselone alselone 06:58 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

za taj obrok preporučuje se bijelo meso i kompleksni ugljeni hidrati (pirinač, kropmpir), često i ttjestenina.


To je sasvim logično. Treba im laka energija.
Ali vrhunski sport je nešto drugo.

Ja se sećam kada mi je još deda pričao kako se nekad na kopanje kukuruza nosila slanina. Ne nešto skrobasto nego brale sapunjara pa udri ceo dan na suncu, neće ti ništa faliti, naprotiv.

Jesi pogledao za brain fog?
docsumann docsumann 07:19 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

od 60. moraš intenzivnije da vežbaš, od 65 još intenzivnije.


Нађи слике Мангана пре и после промене властитог режима исхране и живота. Смејурија. Сламка и сила. Он има 65 година, вежба двапут или трипут недељно, по сат. Код њега изгледа да ствар ради: интезитет, не фреквенција.


za mišićnu masu, najbolji su treninzi od 45min do sat vremena.
oni ujedno stimulišu i testosteron, koji opet, u blago povećanoj količini, ima blagotvorno dejtvo na organizam.

opet, tačan odnos intezitet-učestanost trening je individualna stvar.

ljudi često prva grešku u prečestim treninzima, pri čemu ne daju mišićima dovoljno vremena za oporavak. i onda se stvara začarani krug, pretreniranosti i slabih razultata.
alselone alselone 08:23 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

najjeftinija hrana i to baš ona spasiti svet.


Da dodam još nešto na ovu temu.

Vegetarijanstvo i veganstvo je prečica ka moralnoj vrlini, što bi agresor rekao moral virtue. Nije džabe onaj fazon
- kako da znaš ko je u društvu vegan
- jako lako, sam će se javiti
Ljudi su to nametali i potencirali kao osnovu svog postojanja.

Čak i mnogi koji nisu zašli još uvek na tu stranu tešili su se kako će preći jednog dana, kako su zapravo jako dobri i moralni samo sada ne mogu, ali jednog dana sigurno.

Jer to je win - win, em je moralno, em je zdravo.

I to je sve super, ne vidim problem nikakav, pozitivno je da se ljudi trude da budu moralni.

Nego hoću nešto drugo da kažem. Kako se ispostavlja da to baš i nije toliko zdravo, čak i naprotiv za striktno veganstvo, onda se tako i ispostavlja da ne može nemoralno biti nešto što je neophodno i zdravo. To je kao kada bismo seks nazvali nemoralnim (što je hrišćanstvo pokušalo uraditi i proglasiti ga za greh, što mi zaista nije jasno zašto su to uradili, osim možda da spreče ludu promiskuitetnost i silovanja koja su bila "kao dobar dan" u periodu pre) ili prosto vršenje nužde. Ne, nikako, nije nemoralno ni pojesti ono što moraš kako bi bio zdrav, nije nemoralno ni voditi ljubav, nije nemoralno ni ići u wc, nemoralno je mučiti životinje, nemoralno je biti promiskuitetan i nemoralno je pokenjati se na ulicu kao u San Francisku gde imamo 25,000 prijava godišnje za fekalije na ulicama.
zilikaka zilikaka 08:48 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Jedina teorijska opservacija mu je da je ljudsko telo vrlo evolucijski pametna mašina,

Ovo meni liči na najprihvatljiviji stav.
Ne znam skoro ništa o temi, nisam se trudila da proučavam literaturu al volim da posmatram okolo i nekad se usudim da donesem empirijski zaključak.
Jesmo mi kao mašine, genijalno dizajnirane, al svakako nismo jednaki, i to je možda najveći problem.
Za ovu priču, drastično nam se razlikuje stepen korisnog dejstva.
Još kad dodamo pojedinačnue probleme sa varenjem neke hrane, stvarno ne postoji univerzalna dijeta.
Čak se i kod svakog od nas to menja.
Ja sam taj proteinski "šok" primenila prvi pur pre desetak godina, nedelju dana, posle uvela i povrće i čas posla sredila liniju.
Kad sam prošle godine to isto pokušala, stomak mi je bio bukvalno blokiran, i pored gomile suplemenata. Stao.
I ajd sad ti budi univerzalno pametan.
docsumann docsumann 08:52 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Nego hoću nešto drugo da kažem. Kako se ispostavlja da to baš i nije toliko zdravo, čak i naprotiv za striktno veganstvo, onda se tako i ispostavlja da ne može nemoralno biti nešto što je neophodno i zdravo.


nisam siguran koliko se to tačno ispostavlja.
okačio sam već podatke u vezi naučnih studija (jedna sa 80k ispitanika, druga sa 60K)kojer pokazuju upravo suprotno.

što se veganske ishrane tiče, najskeptičniji sam bio u vezi njene adekvatnosti za vrhunske sportiste.

međutim kad sam našao na podatke o šampionima veganima, i taj veo sumnje je ispario



Tajson Fjuri, možda najbolji bokser u apsolutnoij kategoriji danas, takođe je izbacio meso iz ishrane.

Nole je peskatorijanac, s tim da i ribu jede povremeno

missim, bezveze mi da nabrajam sve šampione vegane/vegetarijance.
i jednan i drugi i treći način ishrane može biti zdrav ali i nezdrav.

ono što je definitivno je da karnivorska ishrana ubija i zlostavlja milione životinja, za koje znamo da mogu da pate i vole baš kao i mi.
katapultican katapultican 09:03 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

zilikaka

...
Jesmo mi kao mašine, genijalno dizajnirane, al svakako nismo jednaki, i to je možda najveći problem.
Za ovu priču, drastično nam se razlikuje stepen korisnog dejstva.
...

Saglasan!
Što se vidi i na blogu --- imaš pojedince koji melju kao vodenica, a 'stepen korisnog dejstva nikakav'.
Čak, kada bi to bilo moguće, rekao bih, i negativan.
Što se tiče ishrane, smatram da bi prvi korak trebalo da bude - smanjenje količine unešene hrane ... da li travuljina, da li mleka i sira, da li mesine - svejedno.
katapultican katapultican 09:25 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

srdjan.pajic
Ispostavlja se, rekao bih, da je težina zapravo od testa i mlečnih proizvoda, jer se uz mesinu obično natučeš nekog leba i često i nekog sira.


E, da, vidiš, i to je moguće. Znaju ovi vegani šta rade, znači, ni meso, ni jaja ni mlečni proizvodi, dobro, srbi smo, bez lepinje se ipak ne može.

edit:
Ovo sa vodom i šećerom je čini mi se strongmen ovde pominjao, kao zastupnik tog novog keto-paleo pravca u fitnesu, u  čemu se on samopostavio za eksperta, razume se.




Da li se dobro sećam da ga je trener poprilično ispreskakao u pogledu njegovog ekspertstva?
srdjan.pajic srdjan.pajic 09:25 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Rsdi se o tome da takva istraživanja niko ne finansira, ljudi mahom o tome pišu jer su sami probali i to što ih je muka naterala.


Pa to je, po meni, problem - nema istraživanja koja bi pokazala da su keto ili paleo dijete zaista dobre po zdravlje, i to možeš da nađeš kao glavnu zamerku tim dijetama. I što su te dijete neodržive, jer su na duže staze jako štetne po zdravlje. To što ćeš da privremeno skineš par kilograma, jer se neko vreme nisi davio hlebom i makaronama, picama, i štrudlama od maka ili oladio malo sa krompirićima, nego glumio lava u savani, a koji će onda da ti se vrate u još većem broju kad prestaneš da glumiš lava u savani jer si se, recimo, zapušio, pa nemožeš da kenjaš, pošto nisi unosio nikakve vlaknaste namirenice (biljnog porekla), ne znači ništa.

A ljudi uzmu i probaju svašta na sebi, (evo sprira se šlogira ladnom vodom) umisle ili se ubede da se osećaju dobro, i onda krenu to da svima obznanjuju kao propoved, eto, kao sad ti na blogu, pa te pokvarenjaci malo spuste na zemlju, ili kao ova cica, koja napiše knjigu pa se neki ljudi prime, a ona zaradi i neku kintu.

Inače, mislim da grešiš i u ovom drugom argumentu. Kvalitetna hrana biljnog porekla uopšte nije jeftina. Ova čuda koja prave za vegane pogotovu. Nije jeftinije od mesa, znam, jer kupujem i jedno i drugo. A i iza te mesne industrije stoji verovatno još jača mafija, koja je i izmislila i plasirala te leve keto paleo dijete, jer su se prepali od pada popularnosti svog proizvoda najezdom vegana i vegetarijanaca, mislim, ako ćemo sad da se gađamo teorijama zavere...

No, nema veze, svako je kovač svoje sreće, a i ja sam zaista srećan ako tebi pomaže to što pokušavaš, ne zameri na ovoj zdravoj sumnjičavosti koju gajim prema tim novotarijama koje mahom propagiraju neki milenijalsi i fitnes treneri bez formalnog obrazovanja u toj tematici (to dolazi sa godinama, videćeš i sam ).

srdjan.pajic srdjan.pajic 09:32 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

nisam siguran koliko se to tačno ispostavlja.


Pa ne ispostavlja se, nego alse uporno to tvrdi, ne znam na osnovu čega (znam, rekla mu ova mica u knjizi). I ne sluša što mu strpljivo pišemo ovde, da su ti neki rani bagovi takve ishrane poznati već par decenija i davno ispravljeni, te da vegani uglavnom ne umiru po bolnicama.
katapultican katapultican 09:32 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

srdjan.pajic

...
No, nema veze, svako je kovač svoje sreće, a i ja sam zaista srećan ako tebi pomaže to što pokušavaš, ne zameri na ovoj zdravoj sumnjičavosti koju gajim prema tim novotarijama koje mahom propagiraju neki milenijalsi i fitnes trenri bez formalnog obrazovanja u toj tematici (to dolazi sa godinama, videćeš i sam ).


Slažem se sa većinom ovoga što si napisao - a najviše sa boldovanim.
Ono što mogu za sebe da kažem (ne znam gde spada moj način u ovim paradigmama i podelama) je - da jedem sve, da travuljine volim sve više.
Da se mnogo bolje osećam ako pojedem umereno, nego kada se prežderem.
Da ću nastojati da smanjim količinu unesene hrane još više - za mozak mi energija više nije potrebna, izuzev za šetnje.
I da - suština 'uspeha' u životu, pa tako i u ishran, je - u balansu i samoograničenjima - i to umerenim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 09:34 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

katapultican
srdjan.pajic
Ispostavlja se, rekao bih, da je težina zapravo od testa i mlečnih proizvoda, jer se uz mesinu obično natučeš nekog leba i često i nekog sira.


E, da, vidiš, i to je moguće. Znaju ovi vegani šta rade, znači, ni meso, ni jaja ni mlečni proizvodi, dobro, srbi smo, bez lepinje se ipak ne može.

edit:
Ovo sa vodom i šećerom je čini mi se strongmen ovde pominjao, kao zastupnik tog novog keto-paleo pravca u fitnesu, u  čemu se on samopostavio za eksperta, razume se.




Da li se dobro sećam da ga je trener poprilično ispreskakao u pogledu njegovog ekspertstva?


Koji trener, misliš na džedaja? Jeste ga ispreskakao, sećam se i ja, čak je bio i banovan zbog toga. Ja volim stongmena i one njegove priče iz Majamija su mi bile vrhunski deo istorije ovog bloga, ali se na tom primeru baš videlo koliko ljudi olako i sa puno sujete pristupaju tom problemu ishrane, i ladno preporučuju ovo i ono, a pri tome ima toliko puno nepoznanica kako naš organizam uopšte funkcioniše, šta se dešava sa onim trilionima bakterija sa kojima smo u simbiozi, kad ih šlogiramo masnim odreskom tri puta dnevno a pre toga su 30-40 godina radile na šangarepicu i štrudle sa makom.
milisav68 milisav68 09:48 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
Ja se sećam kada mi je još deda pričao kako se nekad na kopanje kukuruza nosila slanina. Ne nešto skrobasto nego brale sapunjara pa udri ceo dan na suncu, neće ti ništa faliti, naprotiv.

Nosilo se tu i parče hleba/proje, sir, beli i crni luk.

A i rakija i vino za dezinfekciju.

Naravno, sve to umereno i prema potrebi/mogućnosti.

E, a ta mast iz prodavnice, to može da bude - ok, ako je dobavljač neko ko vodi računa, odnosno ako nije industrijska obrada.

Kod nas na pijaci ima prodavnica jedne zadruge iz jednog okolnog sela, i tamo imaš bukvalno domaće proizvode, i mlečne i mesne, pa tako i mast koja je sasvim ok.
maksa83 maksa83 09:50 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

To je kao kada bismo seks nazvali nemoralnim (što je hrišćanstvo pokušalo uraditi i proglasiti ga za greh, što mi zaista nije jasno zašto su to uradili,

Ko kontroliše tvoje primarne nagone kontroliše tebe. Ako ja tvoj primarni nagon vežem za venčanje u mojoj Crkvi (pre toga no-no) - you're my bitch.
maksa83 maksa83 10:06 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

"ma to je sve budalaština, pogle majmunu zube"

Nemoj sad još da ispadne da sam ti rekao da si majmun pošto sam ti rekao da pogledaš svoje zube.

A taj nama najbliži čovekoliki majmun - šimpanza - jede sve. Nije baš raffinée i ne može baš mnogo da bira pošto još nije smislio halapenjos, kamamber i čokoladu sa brusnicom i kobe beef, ali će da drpa i lišće i voće i bobice i koru s drveta i termite i crve i male majmune. Od bitnih stvari fali mu još vatra da termički obradi meso i skrati mu vreme i potrebnu energiju varenja.

Inače ja tvrdim i dalje ono što sam tvrdio na prvoj strani - da smo svaštojedi. Dokaz je to što smo u neolitu osvojili ratarstvo i da nam je to pomoglo kao vrsti da se množimo i opstanemo. U tom trenutku smo preuzeli kakvu takvu kontrolu nad dostupnošću hrane, prestali da lutamo okolo i skrasili se i počeli da pravimo sela od kojih su posle nastali gradovi. To nas nije satrlo kao vrstu, naprotiv. I nije to oduvek bilo sve-je-lako pjesma, ti usevi su bili drndanje i neizvesni, bum i sledstveni višak (koji ti sad uvaljuju kako znaju i umeju) je nastao tek kad smo smislili azotna đubriva pa na dalje. Do tad je bilo stanipani.

A ovde si dobio nesagledive gomile nečega što se zove broscience - verovanja napabirčena po Internetu u kojima će se nešto jednom ispostaviti kao tačno a nešto kao potpuna glupost. To što ja verujem u Brajovićev tj. Fungov broscience ne menja puno na suštini. Možbiti da je to budalaština, a možda i nije - meni osnovna teza - da nismo stigli da evoluiramo da ovako često jedemo - ima smisla, ali to je samo yet another mišljenje yet another sličice na Internetu.

Inače, po mom sećanju od tih Internet nutricionista prvi je taj NGNS (No Grain No Sugar) krenuo da propagira Vinnie Tortorich - yet another ripped čiča (mada sa 57 i nije čiča) koji je u mladosti bio bilder i snagator, pa preživeo leukemiju i posle trčao one sulude triatlone kroz američke pustinje i u procesu se prosvetlio.
milisav68 milisav68 10:10 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

missim, bezveze mi da nabrajam sve šampione vegane/vegetarijance.
i jednan i drugi i treći način ishrane može biti zdrav ali i nezdrav.

Naravno, već smo pričali o tome."Lako" je Noletu da se hrani kako hoće, ali ajde smisli jelovnik za nekog građevinca, da bude sit, da ima enregije za rad, a da mu to ne bude skupo, i da mu bude praktično.
docsumann docsumann 10:25 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ja volim stongmena i one njegove priče iz Majamija


tebra, sve smo jači, i Švarcija smo obrlatili

a i on spominje neki marketing koji stoji iza...



još ako Titani osvoje Super Bowl...end of conversation
docsumann docsumann 10:30 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

milisav68
missim, bezveze mi da nabrajam sve šampione vegane/vegetarijance.
i jednan i drugi i treći način ishrane može biti zdrav ali i nezdrav.

Naravno, već smo pričali o tome."Lako" je Noletu da se hrani kako hoće, ali ajde smisli jelovnik za nekog građevinca, da bude sit, da ima enregije za rad, a da mu to ne bude skupo, i da mu bude praktično.


a što ja?

zilikaka zilikaka 10:36 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

ajde smisli jelovnik za nekog građevinca, da bude sit, da ima enregije za rad, a da mu to ne bude skupo, i da mu bude praktično

Samo se nadovežeš na ono što ste počeli od paorsk9g doručka. Drugi obrok je obavezno kuvan, čorbast, nešavina mesa (ne nekog kvalitetnog) i povrća.
Pasulj, kupus, paprikaš...
Druga varijanta je opet to čorbasto klot (tikvica, boranija, grašak) i kao dodatak nešto sa brašnom i mašću (uštipci, krofne..)
Za večeru tanko, šta se nađe, jer se svakako legalo s prvim mrakom.
I da vidiš, jedini put jada sam ja mesec i jače dana imala forsiran režim koji malo liči na te fizičke radove, upravo mi takvahrana bila jedino prihvatljiva.
Svakog dana gulila ukrug pasulj, kups, paprikaš, a bilo u ponudi šta hoćeš.
Džaba, kad ti stomak javlja da mu to ne treba.
zilikaka zilikaka 10:38 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

E, izvini, sad vidim da je putanhe bilo za vegane, a ja se zatrčala
alselone alselone 10:38 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

nisam siguran koliko se to tačno ispostavlja.


Pa Milan se satrao da napiše toliko o tome, Brajović takođe. Ili ste ti i Paja to preskočili ili prosto nećete da prihvatite, trećeg realno nema.

i jednan i drugi i treći način ishrane može biti zdrav ali i nezdrav.

Smatraću ovo napretkom.

ono što je definitivno je da karnivorska ishrana ubija i zlostavlja milione životinja, za koje znamo da mogu da pate i vole baš kao i mi.

Ubija i u tome nema ništa loše. Ne može se imputirati nemoralnost prema jelu. Jelo prosto podrazumeva da se nešto ubije i pojede. Ne možeš živeti bez toga. Pogotovo ako je to neophodno i zdravo.

I ukusno. Iz toga možeš takođe sagledati da nam je neophodno. Nas mozak nagrađuje da nam je ukusno ono što nam treba. Zato nam je šećeš najukusniji, pa onda mast pa meso pa povrće. Recimo da bi se morao terati da jedeš vegetarijanski i da uvek imaš osećaj da se nečega odričeš zarad višeg cilja (otud ponos vegana), dok za mesožderanje to ne važi.

Jedino je problem kod šećera što nikad u istoriji nismo imali prilike da ga se zasitimo, do skora. On nam je bug u organizmu.
alselone alselone 10:47 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

To što ćeš da privremeno skineš par kilograma, jer se neko vreme nisi davio hlebom i makaronama, picama, i štrudlama od maka ili oladio malo sa krompirićima, nego glumio lava u savani, a koji će onda da ti se vrate u još većem broju kad prestaneš da glumiš lava u savani jer si se, recimo, zapušio, pa nemožeš da kenjaš, pošto nisi unosio nikakve vlaknaste namirenice (biljnog porekla), ne znači ništa.


Banalizuješ pa kao poentiraš a to nema smisla.
P.S. Problem za zatvorom ne postoji čak ni kod strikne lion dijete (samo meso, so i voda). Probaj.

A i iza te mesne industrije stoji verovatno još jača mafija, koja je i izmislila i plasirala te leve keto paleo dijete, jer su se prepali od pada popularnosti svog proizvoda najezdom vegana i vegetarijanaca, mislim, ako ćemo sad da se gađamo teorijama zavere...

Zavera, a?

Inače, mislim da grešiš i u ovom drugom argumentu. Kvalitetna hrana biljnog porekla uopšte nije jeftina. Ova čuda koja prave za vegane pogotovu. Nije jeftinije od mesa, znam, jer kupujem i jedno i drugo. A i iza te mesne industrije stoji verovatno još jača mafija, koja je i izmislila i plasirala te leve keto paleo dijete, jer su se prepali od pada popularnosti svog proizvoda najezdom vegana i vegetarijanaca, mislim, ako ćemo sad da se gađamo teorijama zavere...

Ali ja nisam o njoj pričao nego o grains koja se propagira kao baza ishrane. Pogledaj trenutno važeću piramidu ishrane. Žitarice, ulje, soja...

koju gajim prema tim novotarijama koje mahom propagiraju neki milenijalsi i fitnes treneri bez formalnog obrazovanja u toj tematic

Pa ni ovo nema ponovo mnogo veze, ti sam sebi nabaciš argument na volej, pa poentiraš. Ne propagiraju milenijalsi i fitnes treneri nego ljudi koji su probali i kojima je to fundamentalno promenilo život. I da kažem još jednom, a rekao sam 10 puta, tako strikne dijete nisu za zdrave ljude, zdravi treba da se hrane raznovrsno i zbog svih nutrijenata i zbog uživanja u životu, ali iz ovoga mogu da shvate malo oko ishrane a to je da meso i mast uopšte nisu nezdravi nego naprotiv a da žitatice i ulja nisu zdrava, nego naprotiv.
alselone alselone 10:51 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ko kontroliše tvoje primarne nagone kontroliše tebe. Ako ja tvoj primarni nagon vežem za venčanje u mojoj Crkvi (pre toga no-no) - you're my bitch.


Ovo je dobro objašnjenje, nije mi palo na pamet do sada.
alselone alselone 10:53 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme


Inače ja tvrdim i dalje ono što sam tvrdio na prvoj strani - da smo svaštojedi.


To sam i ja tvrdio i spominjao ovu dijetu poslednjih nedelja kao preporuku bolesnima od autoimunih bolesti. A za zdrave sam spominjao kako mogu iz te dijete da izvuku pouku šta je zdravo a šta nije i da malo preurede pomenutu "piramidu" ishrane.
docsumann docsumann 10:53 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ubija i u tome nema ništa loše. Ne može se imputirati nemoralnost prema jelu. Jelo prosto podrazumeva da se nešto ubije i pojede. Ne možeš živeti bez toga. Pogotovo ako je to neophodno i zdravo.


u tome jeste i kvaka.

može se živjeti bez mesa. i to veoma zdravo.
milioni ljudi to dokazuju u praksi, i to već milenijumima.

naš izbor nije - jesti meso ili izumrjeti. daleko od toga.


i sasvim mi je za očekivati da za 50 -100 godina, ne ubijanje životinja (radi ljudske ishrane) bude opšta etička norma, baš kao što je danas nezlostavljanje pasa.
alselone alselone 10:59 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

naš izbor nije - jesti meso ili izumrjeti. daleko od toga.



Naravno. Ne bi izumrli, ljudi su živeli po logorima i jeli tanke kaše pa preživeli. I slažem se da se može zdravo živeti na biljkama, ali može još zdravije ako se jede i meso i mast. Tu je kvaka.
docsumann docsumann 10:59 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Pa Milan se satrao da napiše toliko o tome, Brajović takođe. Ili ste ti i Paja to preskočili ili prosto nećete da prihvatite, trećeg realno nema.


spomenu pajke, a i ja ću se nadovezati.
net je pretrpan "dokazima" i s jedne i s druge strane. i nemam ni volje ni živaca da prolazim kroz njih.

zato sam se osvrnuo samo na oficijelne studije sa kredibilnik uzorkom, koje su rađene decenijama.
ništa instant nalazi za dnevnu upotrebu.

ako pogledaš klip Game Changer koji sam okačio, vidjećeš da je ishrana zasnovana na biljkama vruća tema u vrhunskom sportu.
čak i u onim sportovima gdje bi na prvu rekao da veganima nema mjesta - strongmen, MMA, boks, NFL
alselone alselone 11:00 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

i sasvim mi je za očekivati da za 50 -100 godina, ne ubijanje životinja (radi ljudske ishrane) bude opšta etička norma, baš kao što je danas zlostavljanje pasa.


Nažalost mislim da će ovo i biti. Licemerje izbija iz ove civilizacije. Ratova će biti i dalje, otimanja, krađa, zločina ali eto, nećemo jesti piliće jer nam ih je žao.

shortcut to moral virtue
docsumann docsumann 11:01 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

I slažem se da se može zdravo živeti na biljkama, ali može još zdravije ako se jede i meso i mast. Tu je kvaka.


griješiš šinko, silno griješiš...
alselone alselone 11:04 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

griješiš šinko, silno griješiš...


Ne grešim. Ti grešiš.

(saželi smo celu diskusiju)
G.Cross G.Cross 11:06 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

docsumann
I slažem se da se može zdravo živeti na biljkama, ali može još zdravije ako se jede i meso i mast. Tu je kvaka.


griješiš šinko, silno griješiš...



Ja držim božićni i uskršnji post, što mu dodje da sam oko 2 meseca godišnje vegetarijanac.

I super je i fizički i mentalno.

Možda je istina negde u sredini.
alselone alselone 11:08 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Ja držim božićni i uskršnji post,


Svaka čast. Veruem da ti paziš kako postiš, a ja znam, verovatno i ostali, ljude koji poste tako što samo iznace mrs i razliku nadomeste testom. To je bukvalno katastrofa za organizam.
docsumann docsumann 11:09 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
i sasvim mi je za očekivati da za 50 -100 godina, ne ubijanje životinja (radi ljudske ishrane) bude opšta etička norma, baš kao što je danas zlostavljanje pasa.


Nažalost mislim da će ovo i biti. Licemerje izbija iz ove civilizacije. Ratova će biti i dalje, otimanja, krađa, zločina ali eto, nećemo jesti piliće jer nam ih je žao.


tako licemjerstvo možeš pripisati svakoj ekstenziji humanističkog nasleđa.
dajemo ženama pravo glasa, a držimno kolonije!

bezveze je da jedan neupitno human čin, etičnijeg odnosa prema životinjama, "osporavamo" s onim što je i dalje loše kod naše vrste.

a i ratova će biti sve manje (činjenica koja proizlazi iz istorijskih proces. Harari malo pisao i o tome)...i indikativno je da su ta dva procesa paralelna.


alselone alselone 11:11 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

bezveze je da jedan neupitno human čin, etičnijeg odnosa prema životinjama, "osporavamo" s onim što je i dalje loše kod naše vrste.


Ti rešavaš pogrešan problem. Problem neetičkog odnosa prema životinjama rešavaš tako što izbacuješ meso iz ishrane. To nije isto.

Treba rešiti problem uzgoja životinja i nastaviti ih jesti.
docsumann docsumann 11:13 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
griješiš šinko, silno griješiš...


Ne grešim. Ti grešiš.

(saželi smo celu diskusiju)


može i tako.
al ja nisam inicijalno ušo u diskusiju s bilo kakvom tvrdnjom što se tiče kompleksnog pitanja našeg zdravlja.
dalje komentariosanje je samo bila reakcija na tvoje radikalne stavove.

izvorno sam se osvrnuo samo na onom što je nesporno - zdravlje životinja.
G.Cross G.Cross 11:13 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
Ja držim božićni i uskršnji post,


Svaka čast. Veruem da ti paziš kako postojiš, a ja znam, verovatno i ostali, ljude koji poste tako što samo iznace mrs i razliku nadomeste testom. To je bukvalno katastrofa za organizam.


Ne, za mene post više mentalna nego kulinarska vežba.

docsumann docsumann 11:17 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
bezveze je da jedan neupitno human čin, etičnijeg odnosa prema životinjama, "osporavamo" s onim što je i dalje loše kod naše vrste.


Ti rešavaš pogrešan problem. Problem neetičkog odnosa prema životinjama rešavaš tako što izbacuješ meso iz ishrane. To nije isto.

Treba rešiti problem uzgoja životinja i nastaviti ih jesti.


to ti neće proći zbog najbanalnije činjenice - poskupljuje proizvodnju. a mesare baš briga da učine boravak svinajma i kravama u njihovim postrojenjima, humanijim i ugodnijim.

G.Cross G.Cross 11:23 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

docsumann
alselone
griješiš šinko, silno griješiš...


Ne grešim. Ti grešiš.

(saželi smo celu diskusiju)


može i tako.
al ja nisam inicijalno ušo u diskusiju s bilo kakvom tvrdnjom što se tiče kompleksnog pitanja našeg zdravlja.
dalje komentariosanje je samo bila reakcija na tvoje radikalne stavove.

izvorno sam se osvrnuo samo na onom što je nesporno - zdravlje životinja.


Ima u Friends epizoda kad Fibi, koja je vegetarijanac, bude trudna i strasno joj se jede meso ali ima groznu moralnu dilemu ako bude jela meso dok je trudna i biće ubijeno više životinja.

Na to joj Joe (koji je notorni mesozder, nešto kao Als) kaže da će on da bude vegetarijanac dok je Fibi trudna, tako da ona može da jede meso i broj ubijenih životinja neće da raste.

Pa posle kazu Joe glup a lep.
docsumann docsumann 11:29 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Na to joj Joe (koji je notorni mesozder, nešto kao Als) kaže da će on da bude vegetarijanac dok je Fibi trudna, tako da ona može da jede meso i broj ubijenih životinja neće da raste.




naravno, suludo je smatrati da svojim stavom spašavaš bilo koga.
no to je lična stvar, kako se sam postaviš prema sopstvenim etičkim impulsima.

a kad dovoljno ljudi bude na istom fonu po tom pitanju, stvari će početi da se pomjeraju i na globalnoj skali.

inače mislim da će životinje prije spasditi štampano meso nego ljudska savjest.
ne bi bilo prvi put da nam pamet uđe na guzicu umjeto u glavu.
alselone alselone 11:35 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

dalje komentariosanje je samo bila reakcija na tvoje radikalne stavove.


Pa si završio tako što negiraš ovaj moj radikalni stav:

I slažem se da se može zdravo živeti na biljkama, ali može još zdravije ako se jede i meso i mast.

alselone alselone 11:37 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

to ti neće proći zbog najbanalnije činjenice - poskupljuje proizvodnju. a mesare baš briga da učine boravak svinajma i kravama u njihovim postrojenjima, humanijim i ugodnijim.


Ne mora da znači, pa mi već danas radimo neke stvari skuplje nego što bi moglo zarad višeg cilja. Ako bi se saglasili kao civilizacija ili kao jedna država, vrlo lako bi to uredili. Jer to je rešavanje pravog problema a ne zamenskog.
docsumann docsumann 11:44 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
dalje komentariosanje je samo bila reakcija na tvoje radikalne stavove.


Pa si završio tako što negiraš ovaj moj radikalni stav:

I slažem se da se može zdravo živeti na biljkama, ali može još zdravije ako se jede i meso i mast.



taj i nije toliko radikalan ali je i dalje vrijednosni sud, koji favorizuje jednu stranu.
po mom mišljenju bez osnova.

docsumann docsumann 11:46 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
to ti neće proći zbog najbanalnije činjenice - poskupljuje proizvodnju. a mesare baš briga da učine boravak svinajma i kravama u njihovim postrojenjima, humanijim i ugodnijim.


Ne mora da znači, pa mi već danas radimo neke stvari skuplje nego što bi moglo zarad višeg cilja. Ako bi se saglasili kao civilizacija ili kao jedna država, vrlo lako bi to uredili. Jer to je rešavanje pravog problema a ne zamenskog.


ajko ikad budemo toliko zreli kao civilizacija, prestaćemo i da ubijamo životinje
docsumann docsumann 11:50 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

životinje su nam sličnije nego što to mislimo.

alselone alselone 11:54 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

koji favorizuje jednu stranu


Koja je to jedna strana? Favorizuje iskustvenu evolutivnu stranu. Vegetarijanci i vegani su šizmatici koji su se odvojili od glavnice. Teško da to može biti zdravije nego cela evolucija ne samo naše vrste koja je iza nas. Proto za to ne trebaju dokazi nego zdrav razum.

docsumann docsumann 12:03 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
koji favorizuje jednu stranu


Koja je to jedna strana? Favorizuje iskustvenu evolutivnu stranu. Vegetarijanci i vegani su šizmatici koji su se odvojili od glavnice. Teško da to može biti zdravije nego cela evolucija ne samo naše vrste koja je iza nas. Proto za to ne trebaju dokazi nego zdrav razum.



ljudska civilizacija se odavno isključila iz prirodne selekcije i prirodnih tokova evolucije.
ona je više uslovljena kulturološki nego naturalistički.
navike koje smo usvajali tokom razvoja civilizacije nemaju mnogo čega zajedničkog sa našim prirodnim bićem.

samim tim izložili smo sebe uticajima koje nam priroda nije planirala.

meso koje ti danas jedeš nema nikakve veze s prirodom. ustvari ima neke davno zametnute.
to meso je puno antibiotika, moguće i hormona, genetski je višestruko izmutirano i to ne na prirodni način (spontanim mutacijama i prirodnom selekcijom)


tako da i mi sami smo jedan veliki biološki eksperiment. pričati o prirodnim potrebama (navikama) čovjeku u XXI vijeku je diskutabilno.


je l' znaš ko su najdugovječni ljudi na svijetu? Japanci sa Okinave. njihova ishrana je u osnovi veganska, sa rjetkom (mjestimičnom) upotrebom ribe i/ili mesa.


P.S. oću reći, bolje da se manemo aristotelovskog pristupa (zdravorazumskog promišljanja) i okrenemo se podacima empirijskih istraživanja.
maksa83 maksa83 12:14 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

je l' znaš ko su najdugovječni ljudi na svijetu? Japanci sa Okinave. njihova ishrana je u osnovi veganska, sa rjetkom (mjestimičnom) upotrebom ribe i/ili mesa.

Ja bih bio oprezan oko svake statistike koja Japancima pripisuje dugovečnost. Tako se mislilo da su Japanci jako dugovečni, imaju neke silne stogodišnjake i bogznakako, da bi se ispostavilo da im negde fali 230000 (dvestatridesethiljada) tih kojekakvih stogodišnjaka. Ispalo je da neke rodbina nije prijavila da su umrli da bi i dalje dobijala njihovu peMziju, a i da im je aljkave (jedva postojeće) matične knjige baš ne pomažu u svemu tome, npr. po njima su imali i neku babu od 125 godina (koja ne postoji), nekog dedu od 168, mnogo neprijavljenih umrlih i iseljenih tokom i posle WW2 a koje su računali u žive itd.


docsumann docsumann 12:17 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Okinava je baš poznata po živućim stogodišnjacima.
i imaju ubjedljivo najveći broj prihvatilišta za stare čak i za japanske pojmove.

inače, u pravu si. nije mi bila želja da ulazim u diskusiju tog tipa i potežem slične podatke, no ovaj als tvrdoglaviji nego što izgleda na avataru
alselone alselone 12:20 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme


je l' znaš ko su najdugovječni ljudi na svijetu? Japanci sa Okinave. njihova ishrana je u osnovi veganska, sa rjetkom (mjestimičnom) upotrebom ribe i/ili mesa.


To je zbog ribe.
alselone alselone 12:21 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

inače, u pravu si. nije mi bila želja da ulazim u diskusiju tog tipa i potežem slične podatke, no ovaj als tvrdoglaviji nego što izgleda na avataru


:)
Tajna japanske dugovečnosti, ako je ima (zanimljivi su ovi maksini podaci, jedva čekam da braja to vidi pa da pošalje Šlojbea tamo) nije samo u ishrani nego mahom u preventivi. japanci su poznati kao narod koji vodi računa o zdravu i preventivnom lečenju.

Indusi pasu samo neke travuljine pa padaju ko snoplje.
Milan Novković Milan Novković 12:28 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme


mesan
Milan Novković
floki
не знам зашто би тело разграђивало више мишића ако једеш мање од 1к калорија дневно, рецимо и имаш довољно сала на располагању?

Al gle, od 50. godine, i ako se normalno hrani gubiš mišićnu masu ako ne vežbaš, recimo kreneš sa 3% preostale godišnje, od 60. moraš intenzivnije da vežbaš, od 65 još intenzivnije.

Konkretno za ova pitanja sećam se one uspešne knjige bildera (sad tražio: Tom Venuto) koja je fenomenološki posmatrala problem održavanja/povećanja mišićne mase i umanjenja sala (i merenja su potvrdila suštinu).

Jedina teorijska opservacija mu je da je ljudsko telo vrlo evolucijski pametna mašina, pa ne voli da hrani mišiće bez potrebe (oni troše više energije da bi postojali nego salo, svakako).
Zato posle tri dana slabijeg korišćenja mišić krene da atrofira.
To je očigledno svakom ko je recimo 72 sata nešto hitno programirao zalepljen za ekran, pa onda pokušao da ustrči uz stepenice.

Smanjivanjem dnevnih kalorija (on je govorio o konstantnim režimima od minimum par stotina, dakle ništa o ovim višednevnim postovima) je zato prvi na meti mišić (u smislu, topi se koliko i salo), ne zato što je koristan kao gorivo, nego zato što je potrošač goriva.

Telo jako voli svoje salo, tako da se adaptira na smanjen unos kalorija ulaskom u "režim gladovanja" (tu terminologiju on koristi).
U tom režimu telo smanji bazni metabolizam između ostalog i tako što pojačano hoće da smanji mišićnu masu --- džabe si se naoštrio na jednostavno sagorevanje sala.

Tvrdi dalje da iz prakse bildera sledi da smanjenje unosa kalorija na ispod 2/3 od dotadašnjeg balansa ima kontraefekat na zdravlje (režim gladovanja=usporavanje metabolizma, nemogućnost održavanja/dodavanja mišića).

Štaviše, neophodni su povremeni unosi puno kalorija samo da bi prevario telo i sprečio ulazak u režim gladovanja.

U zbiru, da bi mogao da imaš funkcionalno ili pojačano telo a da izgubiš neželjeno salo, nije ti dosta povoljan energetski balans, nego moraš povećati vežbe za gradnu mišoća, unos kalorija smeš smanjiti najviše za trećinu, i još moraš iznenaditi telo dodatnom hranom svake nedelje.


E sad, mišići nisu faktor za ove mudre matorce što se zadišu stojeći na podijumu, niti je tema te knjige najmoderniji ili jedini režim za zdravo predizajniranje tela, no smatram da je kao derivat iz prakse uspešnih bildera ostala aktuelna i da nije naučno opovrgnuta, a vrednija mi je od nadrizaključivanja sa jednog molekula/procesa na čitavo telo/život, mesijanstva tipa "moj drug izlečio rak", i sličnih "naučnih pristupa".

Sasvim sigurno jako pametna, i fiziološki i psihički, svako malo iskače poneki značajan članak na temu onoga što se danas baš i ne uklapa u "standardni" sistem vrednosti, a evolutivna je tvorevina.

Pa je kvantitativna strana isto jako interesantna, iako često nedokučiva nama, ali ako hoćemo da gledamo dalje u istoriju možemo slobodno da verujem evoluciji - tipa 3% psihopata među nama (ajd, danas ni poimanje psihopatije nije crno-belo kao ne tako davno što je bilo) - u nekim potencijalno fatalnim situacijama po veću, relativno zaokruženu grupu ljudi, psihopate nude veće šanse za preživljavanje.

Ili kad gledaš fenomen genetike na kompleksnijim, nad-generacijskim izazovima, tipa nastupanje hladnog doba vs trudnoća žene u hladnim uslovima - zbog hladnoće se krene sa transcripcijom gena kod fetusa, moderirano majčinom biohemijom, koja je drugačija, ali neće se u toj prvoj generaciji odraditi svi geni potrebni za pripremanje veće grupe ljudi za ledeno doba, nešto se uradi u prvoj generaciji, pa ti rezultati, šta god da su, recimo pomeren metabolizam, bio-hemija, prave sledeći korak ili grupu koraka u sledećoj generaciji - bootstrapping, logično nama iz IT-ja, ali je neverovatno, što kažeš, koliko je mašinica ispala sofisticirana
maksa83 maksa83 12:47 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

inače, u pravu si. nije mi bila želja da ulazim u diskusiju tog tipa i potežem slične podatke, no ovaj als tvrdoglaviji nego što izgleda na avataru

Alse se batrga jer instinktivno zna da ćemo u budućnosti svi žvakati travke i izgledati 'vako:



docsumann docsumann 12:48 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

U zbiru, da bi mogao da imaš funkcionalno ili pojačano telo a da izgubiš neželjeno salo, nije ti dosta povoljan energetski balans, nego moraš povećati vežbe za gradnu mišoća, unos kalorija smeš smanjiti najviše za trećinu, i još moraš iznenaditi telo dodatnom hranom svake nedelje.


da, ovo je u bb praksi poznato kao čiting dej (dan varanja).
tad se povećava kalorijski unos, dozvoljava čak i džank hrana (pizza, sladoled)
on se ponavlja na svakih 7-10 dana, prvenstveno da bi zavaravao organizam koji pri svakodnevnoj restrikciji kalorija krene da se brani usporavanjem metabolizma.
čiting dej ujedno dođe i kao psihološki ventil, što kod ozbiljne dijete zna biti ozbiljan problem.

e sad, kako se takmičenje približava i ova lijepa navika se ukida


EDIT:
koga zanim weightlifting, trenutno pratim pripreme trojice atleta (nijedan vegan )

Julian Madox - u njegovoj misiji 800funti na benču (cca 360kg)
Thor Bjronson (aka Mauntain iz GoT) - pripreme za Arnold Clasic strongmen, i namjeri da obori deadlift rekord od 500kg
Big Rami - Arnold Klasik bb

njih trojica skupa, u ovom trenutku teže negdje oko 550kg
docsumann docsumann 12:50 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Alse se batrga jer instinktivno zna da ćemo u budućnosti svi žvakati travke i izgledati 'vako:


a za čiting dej - bobice
alselone alselone 12:59 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Alse se batrga jer instinktivno zna da ćemo u budućnosti svi žvakati travke i izgledati 'vako:


Brate ovaj tip super izgleda, da ga malo podšišaju i obuku civilizovano, dasa i po.
Milan Novković Milan Novković 13:12 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
...ulja nisu zdrava, nego naprotiv.

Pretpostavljam da nisi mislio i na maslinovo ulje, npr, po[to sad i odavno ima jako mnogo analiza koje pokazuju kako je ta "mediteranska" ishrana jako zdrava.

Al uzmimo suncokretovo ulje, npr - enko ko iole pazi o ishrani nema potrebe da bude religiozan i na temu ulja sa viškom omega-6 masnih kiselina - i one su essencial supstanca, podrivaćeš zdravlje ako ih ne unosiš dovoljno.

Nego su one nezdrave u višku, apsolutnom, pa u odnosu na omega-3.

Ne znam da li ste vi, tj the people što se mnogo mlađi od nas, the party elders, imali hemiju po školama, ili se interesovali kasnije.

Masne kiseline imaju ono karakterisično COOH, nači C sa jednom O i jednim OH (pardon my French).

Ovo im bitan deo za "ubadanje" u ćelijske membrane, a ostatak im, koji ih čini različitim između sebe, i karakterističim u funkciji, recimo R, definiše razna druga ponašanja, pa i rabotu po unutrašnjosti krvnih sudova (sve je ovo priprosto i amaterski, neka praštaju profesionalci).

Kvalitetne ćelijske membrane, sa svim što im je potrebno, su neverovatno bitne na duži rok. I evo i još jednog primera zašto su naše polarizovane diskusije ne baš neki efikasan način za solidnije učenje:

- Neko može da ima neki problemčić i pola-deci suncokretovog ulja na prazan stomak svako jutro može da reši problem. Ali, na značajan rok rizikuje urušavanje kvaliteta krvnih sudova.

- A neko može da potpuno izbaci omega-6 na kratak rok, i reši problem, pa rizikuje par stvari:

1. Bržu smrt ćelija, koje postaju bušnije

2. I/ili lošiju međućelijsku komunikaciju pa kad jedna ćelija poludi, počne prebrzo da se deli, komšije joj šalju signal da se samoubije, a ona taj signal ne dobije - ovo je grupa situacija, ima i onih gde su mutacije takve da se signali ignorišu, naravno.

Manje je poznato da "neprirodne" masnoće, tipa trans-fats, nisu samo loše za krvne sudove i provociranje imunog sistema, nego pogrešno popunjavanje mesta u ćelijskim membranama, osim ove gore međućelijske komunikacije, podriva i dvosmerni saobraćaj raznih substanci između unutrašnjosti i spoljašnjosti ćelija.

Ovo je sad bar par decenija staro, trivija - radili statistiku učestalosti srčanih oboljenja i podelili ispitanike u tri gupe:

- Finci - trans fats, margarini, 40% ih tad imalo prve srčane boljke pre 50tih

- Japanci, sa najmanje masnoće u ishrani, 1.5%

- Krićani, sa najviše masnoće, sve plivalo tad u maslinovom ulju, 0.5% (ovo nije najpreciznije izabrana grupa zbog usporenog opticaja gena sa "inostranstvom".
milisav68 milisav68 13:18 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

docsumann
a što ja?




Ma to se tako kaže, u fazonu - daj predlog.
Milan Novković Milan Novković 13:20 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

maksa83
inače, u pravu si. nije mi bila želja da ulazim u diskusiju tog tipa i potežem slične podatke, no ovaj als tvrdoglaviji nego što izgleda na avataru

Alse se batrga jer instinktivno zna da ćemo u budućnosti svi žvakati travke i izgledati 'vako:


Bolje to nego da nam je non-stop hladno

docsumann docsumann 13:23 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

milisav68
docsumann
a što ja?




Ma to se tako kaže, u fazonu - daj predlog.


ma znam
alselone alselone 13:24 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Pretpostavljam da nisi mislio i na maslinovo ulje, npr, po[to sad i odavno ima jako mnogo analiza koje pokazuju kako je ta "mediteranska" ishrana jako zdrava.


Da, da mislio sam na suncokretovo rafinisano ulje.
Milan Novković Milan Novković 13:37 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme


docsumann
Alse se batrga jer instinktivno zna da ćemo u budućnosti svi žvakati travke i izgledati 'vako:


a za čiting dej - bobice

Dok se mi zezamo oko koske što nam je Spira bacio, on se lukavo poliva ladnom vodom.

Samo znam ja šta je njemu na pameti, i dao sam knjigu, al ovde retki otvaraju i linkove, a kamoli čitaju njige.

Nači Spira nam namerno nije dao sve informacije, a evo:

Ono debilče od autora, što isto sve proba na sebi, pa i ubadanja, stavljanja stvari pod kožu itd, a jako pameta, bogat i ima i tim, kaže

SEX MACHINE

I nudi dva protokola, gde jedan ima netrivijalni presek sa spirinim trudbeništvom:

(ja kad uletim u neku njegovu Kindle stranicu suze mi krenu od smejanja, tipa 4 ili više (negde kaže 6) velikih jaja za večeru, ili dva 350g, 700g ukupnbo, rib-eye stejka)

Tj 3 protokola, pardon, ipak 2: (ovo drugo boldovano za Alseovu dušu, da bar znas zašto gubi i poslednje dlake sa glave ovih dana

"The first is for long-term maintenance and general wellbeing. The second is for short-term “nitro” boosts of sex drive and testosterone. Sheer fun, in other words. The detailed rationales behind each can be found in “Sex Machine II” in the Appendices, but let’s start with the nutshell version.

PROTOCOL #1: LONG-TERM AND SUSTAINED Fermented cod liver oil + vitamin-rich butter fat—2 capsules upon waking and before bed Vitamin D3—3,000–5,000 IU upon waking and before bed (6,000– 10,000 IU per day), until you reach blood levels of 55 ng/mL

Short ice baths and/or cold showers—10 minutes each, upon waking and right before bed

Brazil nuts—3 nuts upon waking, 3 nuts before bed (see important footnote).


PROTOCOL #2: SHORT-TERM AND FUN “NITRO BOOST” 20–24 Hours Prior to Sex Eat at least 800 milligrams of cholesterol (example: four or more large whole eggs or egg yolks) within three hours of bedtime, the night before you want to have incredible sex. The Wolverine intro to this chapter was partially thanks to two 350g (12oz) rib-eye steaks the night before, but it’s easier to stomach hard-boiled eggs. Why before bed? Testosterone is derived from cholesterol, which is primarily produced at night during sleep (between midnight and 4:00–6:00 A.M.).

Four Hours Prior to Sex 4 Brazil nuts 20 raw almonds 2 capsules of the above-mentioned fermented cod/butter combination


SHBG—THE PARTY SPOILER Sex-hormone binding globulin (SHBG) is the party spoiler. SHBG binds to testosterone6 and renders it inert for our purposes, and “total testosterone” in blood tests can therefore be misleading. Some vegans have been shown to have higher testosterone levels than both meat-eaters and vegetarians, for example, but higher levels of SHBG cancel out this advantage. In other studies, consumption of cholesterol has been shown to be inversely correlated with SHBG.

In other words, the more cholesterol you eat, the less SHBG you have. From Carruthers’s Androgen Deficiency in the Adult Male: Causes, Diagnosis, and Treatment: Strict low cholesterol diets have been shown to lower total and free testosterone levels by 14%. Vegetarian diets, especially if low in protein, can increase SHBG, further reducing FT [free testosterone]. However, men put on a low-fat, high-fibre, vegetarian diet have a 18% reduction in both total testosterone and FT, which is reversed when they go back on a normal diet. … Conversely, high-protein, low-carbohydrate diets, such as the fashionable weight-reduction Atkins diet, may partly exert their slimming action by raising total testosterone and lowering SHBG. SHBG isn’t evil, and we don’t want to eliminate it, but a little less SHBG equals a little more free testosterone. This isn’t evil either. It actually makes life much more interesting. This is the reason for our cholesterol-loading in Protocol 2.



Ferriss, Timothy. The 4-Hour Body: An Uncommon Guide to Rapid Fat-loss, Incredible Sex and Becoming Superhuman . Ebury Publishing. Kindle Edition.
alselone alselone 13:45 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

P.S. oću reći, bolje da se manemo aristotelovskog pristupa (zdravorazumskog promišljanja) i okrenemo se podacima empirijskih istraživanja.


Neš se tako lako izvući. Iz zdravorazumske promisli možeš uhvatiti više u ponašanju jako nelinearnog sistema kao što je povezanost ishrane i zdravlja nego što možeš na izolovanim primerima.

ljudska civilizacija se odavno isključila iz prirodne selekcije i prirodnih tokova evolucije.
ona je više uslovljena kulturološki nego naturalistički.
navike koje smo usvajali tokom razvoja civilizacije nemaju mnogo čega zajedničkog sa našim prirodnim bićem.

samim tim izložili smo sebe uticajima koje nam priroda nije planirala.

meso koje ti danas jedeš nema nikakve veze s prirodom. ustvari ima neke davno zametnute.
to meso je puno antibiotika, moguće i hormona, genetski je višestruko izmutirano i to ne na prirodni način (spontanim mutacijama i prirodnom selekcijom)

Ovo u principu nije tačno. To "odavno" je 100, 150 eventualno malo više, možda od kako je krenula industrijalizacija. A ako uzmemo da je jedna generacija 25 godina, ti tu imaš od 5 do 10 generacija što je praktično treptaj oka sa evolutivnog stanovišta i upravo ono što zastupaju "milenijalsi i fitnes treneri". Mi smo prilično slični sa ljudima od pre 1000, 2000 ili 5000 godina a živimo potpuno različito i to je glavni uzrok "čudnih" bolesti.
alselone alselone 13:48 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Short ice baths and/or cold showers—10 minutes each, upon waking and right before bed


Meni to sa hlavnim tuševima nema baš puno smisla. Sve ovo šta ja zastupam ovih dana od fastinga do dijete mi ima jako puno smisla kada zdravorazumski pogledam dok to lađenje apsolutno nema.
Milan Novković Milan Novković 13:50 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Milan Novković
...
Ferriss, Timothy. The 4-Hour Body: An Uncommon Guide to Rapid Fat-loss, Incredible Sex and Becoming Superhuman . Ebury Publishing. Kindle Edition.

Uh, kad bih ja samo prizano ne koliko sam svega ovoga u blogu probao, nego i koliko puta, gde bi mi blam bio ...

Evo, opet na Spirinu temu, red je, zašto ssm ja onomad kupio i pročitao knjigu

Ice Age Revisited—Four


Places to Start If we combine the research with data from self-trackers like Ray and his 50+ informal test subjects, there are four simple options you can experiment with for fat loss:

Place an ice pack on the back of the neck or upper trapezius area for 20–30 minutes, preferably in the evening, when insulin sensitivity is lowest. I place a towel on the sofa while writing or watching a film and simply lean back against the ice pack.

Consume, as Ray did, at least 500ml (18 fl oz) of ice water on an empty stomach immediately upon waking. In at least two studies, this water consumption has been shown to increase resting metabolic rate 24–30%, peaking at 40–60 minutes post-consumption, though one study demonstrated a lower effect of 4.5%. Eat breakfast 20–30 minutes later à la the Slow-carb Diet detailed in earlier chapters.

Take 5–10-minute cold showers before breakfast and/or before bed. Use hot water for 1–2 minutes over the entire body, then step out of water range and apply shampoo and soap to your hair and face. Turn the water to pure cold and rinse your head and face alone. Then turn around and back into the water, focusing the water on your lower neck and upper back. Maintain this position for 1–3 minutes as you acclimatize and apply soap to all the necessary regions. Then turn around and rinse normnormally. Expect this to wake you up like a foghorn.

If you’re impatient and can tolerate more, take 20-minute baths that induce shivering. See protocol A earlier in this chapter but omit the ECA. For extra thermogenic effect, consume 200–450 milligrams of cayenne (I use 40,000 BTU or thereabout) 30 minutes beforehand with 10–20 grams of protein (a chicken breast or protein shake will do). I do not suggest consuming cayenne or capsaicin on an empty stomach. Trust me, it’s a bad idea.

SIX REASONS TO TAKE A COLD SHOWER


1. Short-term cold exposure (30 minutes) in humans leads to fatty acid release to provide fuel for heat production through shivering. This same shivering could be sufficient to recruit GLUT-4 to the surface of muscle cells, contributing to increased lean muscle gain.

2. Even at shorter durations, cold exposure with shivering could increase adiponectin levels and glucose uptake by muscle tissue. This effect could persist long after the cold exposure ends.

3. In the absence of shivering, it is still possible to capitalize on “fat-burning fat” through the stimulation of BAT thermogenesis. Curiously, even without shivering, there are small but unaccounted increases in lean muscle tissue when comparing underwater (superior) v. land-based exercise.

4. Cold water improves immunity. Acute cold exposure has immuno-stimulating effects, and preheating with physical exercise or a warm shower can enhance this response. Increases in levels of circulating norepinephrine may account for this.

5. Not germane to fat loss, but another reason to use cold exposure: cold showers are an effective treatment for depression. One study used showers at 20°C (68°F) for two to three minutes, preceded by a five-minute gradual adaptation to make the procedure less shocking.

6. The visible results, of course


Ferriss, Timothy. The 4-Hour Body: An Uncommon Guide to Rapid Fat-loss, Incredible Sex and Becoming Superhuman . Ebury Publishing. Kindle Edition. .
Milan Novković Milan Novković 13:51 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

alselone
Short ice baths and/or cold showers—10 minutes each, upon waking and right before bed


Meni to sa hlavnim tuševima nema baš puno smisla. Sve ovo šta ja zastupam ovih dana od fastinga do dijete mi ima jako puno smisla kada zdravorazumski pogledam dok to lađenje apsolutno nema.

Ova knjiga je uglavnom o mršavljenju, i nema veze sa zdravim životom
docsumann docsumann 13:53 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

čim je prešao na poljopreivrednu proizvodnju čovjek je izdvojio sebe iz prirodnog lanca ushrane.
počeo je da uzgaja svoje životinje i svoje biljke, da ih kultiviše i modeluje u smjeru kojem njemu odgovara. počeo je da konzumira mlijeko, začine, termički obrađenu hranu. svega toga u prirodi nema.
i to se sve desilo veoooma davno.

mi jesmo slični tim precima, ali navike koje smo u međuvremenu usvojili, formirali su nas u nekom drugom pravcu.
i svje se to nagomilalo u našem genomu. sad da li nam je sve na korist, drugo je pitanje.
docsumann docsumann 13:56 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Iz zdravorazumske promisli možeš uhvatiti više u ponašanju jako nelinearnog sistema kao što je povezanost ishrane i zdravlja nego što možeš na izolovanim primerima.


zašto izolovano?
okačio sam studije koje su posmatrale desetine hiljada ispitanika.
Milan Novković Milan Novković 13:57 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Milan Novković
alselone
Short ice baths and/or cold showers—10 minutes each, upon waking and right before bed


Meni to sa hlavnim tuševima nema baš puno smisla. Sve ovo šta ja zastupam ovih dana od fastinga do dijete mi ima jako puno smisla kada zdravorazumski pogledam dok to lađenje apsolutno nema.

Ova knjiga je uglavnom o mršavljenju, i nema veze sa zdravim životom

Lažem, knjiga je o svemu i svačemu, mišići, spavanje, brže saniranje povreda, ... nego je bilo davno pa sam ja zapamtio samo mršavljenje
alselone alselone 13:58 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

zašto izolovano?


Mislio sam više na to što često pominješ konkretne ljude vegane i vegetarijance.

Ne verujem u studije što se tiču povezanosti ishrane i zdravlja. Objasnio sam gore zašto u dva komentara.
alselone alselone 14:01 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

čim je prešao na poljopreivrednu proizvodnju čovjek je izdvojio sebe iz prirodnog lanca ushrane.
počeo je da uzgaja svoje životinje i svoje biljke, da ih kultiviše i modeluje u smjeru kojem njemu odgovara. počeo je da konzumira mlijeko, začine, termički obrađenu hranu. svega toga u prirodi nema.
i to se sve desilo veoooma davno.


To nije praktično nikakva promena, niti je posebno uticala na naš genom, čovek nastavio je da živi i hrani se skoro jednako kao i pre toga. I nastavio je da jede meso i mast, možda i lakše nego pre toga. To je samo potvrda da ne možeš odjednom izvojiti to iz ishrane i reći da je nezdravo i da bi bolje bilo bez toga.

Prava promena koja utiče na nas desila se pojavom moderne medicine i procesirane hrane.
Milan Novković Milan Novković 14:02 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme


Milan Novković
Milan Novković
alselone
Short ice baths and/or cold showers—10 minutes each, upon waking and right before bed


Meni to sa hlavnim tuševima nema baš puno smisla. Sve ovo šta ja zastupam ovih dana od fastinga do dijete mi ima jako puno smisla kada zdravorazumski pogledam dok to lađenje apsolutno nema.

Ova knjiga je uglavnom o mršavljenju, i nema veze sa zdravim životom

Lažem, knjiga je o svemu i svačemu, mišići, spavanje, brže saniranje povreda, ... nego je bilo davno pa sam ja zapamtio samo mršavljenje

O autoru:

TIMOTHY FERRISS, nominated as one of Fast Company’s “Most Innovative Business People of 2007”, is the author of the #1 New York Times, Wall Street Journal and BusinessWeek bestseller The 4-Hour Workweek, which has been published in 35 languages.

Wired magazine has called Tim “The Superman of Silicon Valley” for his manipulation of the human body.

He is a tango world record holder, former national kickboxing champion (Sanshou), guest lecturer at Princeton University, and faculty member at Singularity University, based at NASA Ames Research Center.

He has been featured by more than 100 media outlets, including the New York Times, The Economist, TIME, Forbes, Fortune, CNN and CBS, and his blog is one of Inc. magazine’s “19 Blogs You Should Bookmark Right Now”. When not acting as a human guinea pig, Tim enjoys speaking to organizations ranging from Nike to the Harvard School of Public Health. Find his latest case studies and experiments at www.fourhourbody.com

Ferriss, Timothy. The 4-Hour Body: An Uncommon Guide to Rapid Fat-loss, Incredible Sex and Becoming Superhuman . Ebury Publishing. Kindle Edition.
docsumann docsumann 14:06 18.01.2020

Re: Ovo je prošlo vreme

Mislio sam više na to što često pominješ konkretne ljude vegane i vegetarijance.

samo u vrhunskom sportu, kao ultimativnom testu ljudskih fizičkih mogućnosti, koje od našeg tijela zahtjevaju najbolje performanse.
tamo gdje je meso donedavno bilo - must eat to succeed, sve više se pojavljaju jednako uspješni veganski pristupi.

znači pričam o top kompetitorima MMA, bb, NFL, strongmen, boks

dok tenis, maraton, biciklizam mi tu dođu posve očekivano

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana