Filozofija| Muzika

Nature vs. Nurture

G.Cross RSS / 24.02.2020. u 21:49

 

 Uz svu ovu kakofoniju razgovora o Koronavirusu meni se vraca pitanje : Ko smo mi jesmo li samo posude u kojima DNK putuje kroz veme ili i nasa iskustva definisu ko smo mi.

 

Pomenuh na drugom blogu seriju "Counterpart" koja govori da su nasa iskustva  itekako vazna.

 

 

 

Druga serija je "Orphan Black" mnogo "laksa" ali serija koja definitivno tvrdi fuck Experience , DNK je sto odredjuje nase zivote ma sta ti pokusao.

 

 

 

Poslednjih par dana mi je apsolutno jasno.

Kao i uvek, to je oboje , i genetika i iskustvo...

Mabel, dobitnik British Female Solo  Artist 2020 ima gene svoje majke i iskustvo njene podrske ceo zivot.

 Mabel je kcerka najlepse  i najseksipilnije zene moje kasne mladosti Neneh Cherry.

 

 

 

mabel-brit-awards-2020-1.jpg

 



Komentari (836)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

neumoran neumoran 08:53 01.03.2020

Re: ...

docsumann
neumoran
docsumann
zemljanin
Milan Novković
Mislim da kaskam samo 400 komentara za vama, pa moram tek da nafatam Zemljanina, ali, na neviđeno, on uopšte nije anarhista, možda samo brka slobode i anarhije.

On je slobodniji od ostalih, ali anarhija i nije baš neki veliki prijatelj sloboda.

U anarhiji je život više siromašan, usamljen, prljav, brutalan i kratak (Hobs) - i ovo nema veze sa Zemljaninom

tipicni anarhista sigurno nisam ... mozda neka mesavina humanizma, objektivizma i anarhizma ... i to tim redom ... u zadnjoj iteraciji ako je sistem u suprotnosti sa ova prva dva, jebes sistem, ta pravila ne priznajem i nisu nikakav faktor ogranicenja ... tu humanizam i objektivizam sluze kao kocnica kompleksima, egu i ispoljavalju moci ... i slobode su sputane humanizmom i objektivizmom ... nemoj samo da me juris sa definicijama istih

edit ...


mene je anarhizam zanimao ( s teorijskog aspekta) u studentskom dobu, da dam alsu malo za pravo, mada se nikad nisam smatrao anarhistom.
tad sam ga malo proučavao i bio iznenađen koliko sam zapravo malo znao o njemu.

anarhizam jeste humanizam, jer on počiova na premisi da je čovjek slobodno i humano biće.
e, sad koliko je u tome istine, a koliko zablude, teško je reći gledajući na svijet u kome danas živimo

Dali sam te već pitao zašto ne koristiš velika slova na početku rečenice?


i jesam li ti šta odgovorio?

Nisi.
docsumann docsumann 08:59 01.03.2020

Re: ...

ništa, onda pitaj ponovo
milisav68 milisav68 09:09 01.03.2020

Re: ...

Atomski mrav
Otkako si celu centralnu Srbiju proglasio Šumadijom, rešio sam da Valjevo zovem Šumadijskom Mitrovicom.

Ne postoji centralna Srbija, već UžaS.

Kao što ne postoji Beogradski pašaluk, već Smederevski sandžak.

Nego nema veze, ovde smo da držimo lekcije šta, ko i kako sme da se priča, pa je sve ok.


milisav68 milisav68 09:11 01.03.2020

Re: ...

Ma, ne mora to tako, evo, izabrasmo geja za guvernera (izvini huči, jel može neko da mu pridrži glavu dok povraća da se ne umaže?),

Heh, tek guverner, pa nama već četiri godine premijer Gej.

Upristoji se malo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 09:36 01.03.2020

Re: ...

Nego nema veze, ovde smo da držimo lekcije šta, ko i kako sme da se priča, pa je sve ok.

Oće da mi objasne šta je Šumadija:)
Evo, strpa mrav Vranje u centralnu Srbiju, al to može, samo da nije Šumadija.

Ne znam da li grešim, ali utisak mi je da mu, mravu, i nije baš najjasnije to oko slojevitosti izraza Šumadija (što naravno nije prepreka da se drugi podučavaju)

I sam Cvijić ga koristi u više značenja, jendnom u striktno geografskom, i drugima kad govori o duhu, o mentalitetu stanovništva.

Kad priča o onoj državnoj misli, ili kad govori o vrstama humora, tu, očigledno misli na širi prostor od geografskog, a koristi taj izraz, Šumadija.

Mnogo je slučajeva u kojima se kaže da su Šumadinci dizali ustanke, iako je u samom vrhu, i po značaju pojedinaca i po masovnosti odziva naroda, u ustanku učestvovali i oni koji nisu u tim granicama.
Pomenuh Nenadoviće, a tu je i Milenko Stojķović, čovek iz Donjeg Milanovca sadašnjeg, hajduk Veljko iz Negotina, ni blizu granica sa sličica.
Možda najvažnija bitka, Mišarska, tog ustanka je vođena van tih granica, i niko nikoga ne ispravlja, niti smatra pogrešnim, kad se Šumadijom sve to skupa nazove.

Al ovde imamo, očigledno, eksperte.
Milan Novković Milan Novković 09:43 01.03.2020

Re: ...

docsumann
zemljanin
Milan Novković
Mislim da kaskam samo 400 komentara za vama, pa moram tek da nafatam Zemljanina, ali, na neviđeno, on uopšte nije anarhista, možda samo brka slobode i anarhije.

On je slobodniji od ostalih, ali anarhija i nije baš neki veliki prijatelj sloboda.

U anarhiji je život više siromašan, usamljen, prljav, brutalan i kratak (Hobs) - i ovo nema veze sa Zemljaninom

tipicni anarhista sigurno nisam ... mozda neka mesavina humanizma, objektivizma i anarhizma ... i to tim redom ... u zadnjoj iteraciji ako je sistem u suprotnosti sa ova prva dva, jebes sistem, ta pravila ne priznajem i nisu nikakav faktor ogranicenja ... tu humanizam i objektivizam sluze kao kocnica kompleksima, egu i ispoljavalju moci ... i slobode su sputane humanizmom i objektivizmom ... nemoj samo da me juris sa definicijama istih

edit ...


mene je anarhizam zanimao ( s teorijskog aspekta) u studentskom dobu, da dam alsu malo za pravo, mada se nikad nisam smatrao anarhistom.
tad sam ga malo proučavao i bio iznenađen koliko sam zapravo malo znao o njemu.

anarhizam jeste humanizam, jer on počiova na premisi da je čovjek slobodno i humano biće.
e, sad koliko je u tome istine, a koliko zablude, teško je reći gledajući na svijet u kome danas živimo


"Koliko" je teška reč za baratanje. Ima i jednog i drugog. Pa su razni sistemi u teoriji humani, dok u praksi odu u humanističju suprotnost.

Nadsistemska je, the čuvena, ljudska-jednačina. Evolucija ju je izbrusila, "nažalost", kako treba. Zamisli da je pre 400,000 godina evolucila izbacila iz opticaja nehumaniste - razne manje do veće grupe bi naletale na situacije gde bi im takav profil doneo potpuno uništenje. Prosto, poneks su potrebni sub-standard humans da bi ljudski geni išli u budućnost, npr psihopate, kojih ima 2-3 procenta u društvu.

E sad tu je, naravno, G.Crossov nurture, i kako civilizacija ide napred mi ćemo sve više uspeti da iz "jednačine" iscedimo sve više humanizma, ali, deep-down u našoj psisi (ovo je bolja reč, mislim), na najdubljim nivoima, je izvor koji je evolucija žestoko zaštitila, izvor svega raznolikog, i to , ko mehurići, izbija na površinu u raznim sistemima, ma koliko oni bili nefleksibilni ili fleksibilni, da bi generisalo raznolikost, za, nedaj Bože, neku sutrašnju frku u kojoj samo naša karakterana raznolikost, ma šta mislili o nekim nijansama, može da nas spasi.
alselone alselone 09:43 01.03.2020

Re: ...

ništa, onda pitaj ponovo


Nanjušio je Slađan ovde nešto što ima smisla. Nevezano sada za tebe, nego fenomenološki.

Nepravilno pisanje doživljavam kao nekulturu, što u neku ruku i jeste. Pored nekulture to postoji i deo poštovanja prema sagovorniku. To je kao kada bi neko uživo čačkao nos dok priča ili stavljao ruku u gaće pa mirisao, zavisi od nivoa upornih grešaka u pisanju, postoje tu nijanse.

Možda će ti zvučati čudno ali sam pre više godina obratio mnogo veću pažnju i smanjio saradnju sa osobom koja nije stavljala interpunkcijske znake u porukama i mejlovima. To mi je u prvi mah bilo nevažno ali sam se kasnije zapitao šta tu ne štima i što kažu amerikanci "dodged the bullet" kasnije.

Sećam se kada je Maksa još ovde delovao prosvetiteljski povodom pisanja svih slova. I to mi je bilo jako teško, ponajviše zbog toga što godinama, da ne kažem dve decenije, kucam bez gledanja, i morao sam da prebacim y i z refleks i da počnem koristiti nove tastere koje nisam koristio od kako sam naučio da kucam. Takodje, falile su mi uglaste zagrade i neki drugi karakteri kojih nema u našoj tastaturi ali sam se navikao da prebacujem. Ali, njegovi argumenti su bili apsolutno validni, i on nije bio lenj pa je i napisao drajver za tastaturu koji menja y i z pa nije bilo nikakvog opravdanja za neprebaciti se. Bilo je to par meseci kao da učim da hodam na štulama, ali eto, refleks je sada tu, pa ne mogu ni na Skajpu ili u porukama više da pišem drugačije.

Planiram još jednom da promenim refleks, da se prebacim skoro u potpunosti na čirilicu, ali otom potom.
Milan Novković Milan Novković 09:58 01.03.2020

Re: ...

alselone
ništa, onda pitaj ponovo

...Bilo je to par meseci kao da učim da hodam na štulama...

E, vrati me u doba kad sam napravio svoje prve štule, oniže, pa druge, mnogo više - u njima, ko nije probao, uglavnom prohodaš iz prve, tj sistemski, to mu, izgleda, dođe ko običnno hodanje.

Samo se sećam, tj metafora ti je cool, treba vremena da nam inner-Travolta proradi i na štulama
milisav68 milisav68 09:58 01.03.2020

Re: ...

Al ovde imamo, očigledno, eksperte.

Pa naravno, ne volimo da crtamo granice izvan Srbije (i granice uopšte), ali smo zato za unutar - stručnjaci.
gedza.73 gedza.73 10:01 01.03.2020

Re: ...

bene_geserit
sav višak para podeli tu po getu.

Pa vi što volite da plaćate velike poreze i "spašavate" planetu samo napred.

a-ha. svi ti koji su po društvenim mrežama za zelenu sredinu, jednaka prava, zemaljsku srećusrećurados sapletu se na prvoj logičkoj prepreci u realnom svetu.

svi se zalažu za podizanje plata, radnička prava ali niko od njih da se njima oduzme razlika u plati i podeli jadnicima po Bangladešu, Tajvanu i ostalim sirotinjskim zemljama koji im za džabe šiju majice, prave gedžete... da svi budu isti. 'da gram bude stvarno gram'

oće duzmu od 1 posto bogatih i razdele sebi i svima al neće od njihovog 'posto' da se deli siromašnijima.
levičare dok ih ništa ne košta. čim ih košta postaju egoisti.
niko neće bude baba iz biblijske priče koja je poklonila jedan, jedini groš koji je imala nego bogataš koji je od silnog bogatstva izdvojio tek par srebrenjaka sve srećan što je oprao savest

ovde bila diskusija oko zagađenja po gradovima. čim se videlo kako to mora da se plati, da se uvedu stroga ograničenja, podignu porezi levičari su postali 'hedonisti koji ne bi baš svega da se odreknu u životu'
docsumann docsumann 10:23 01.03.2020

Re: ...

Možda će ti zvučati čudno ali sam pre više godina obratio mnogo veću pažnju i smanjio saradnju sa osobom koja nije stavljala interpunkcijske znake u porukama i mejlovima. To mi je u prvi mah bilo nevažno ali sam se kasnije zapitao šta tu ne štima i što kažu amerikanci "dodged the bullet" kasnije.


rekoh ti već da u poslovnoj prepisci pišem pravopisno.

u neformalnoj, ne. bitno mi je da je jasno šta sam napisao, i da je gramatički ispravno.
baš kao što u svakodnevnom govoru koristim daleko slobodnije izraze i konstrukcije, sleng.

drugo, pisanje malim slovima (na početku rečenice) nije neknjiževno, ima i romana, a naročito poezije koja je baš tako pisana.
alselone alselone 10:30 01.03.2020

Re: ...

rekoh ti već da u poslovnoj prepisci pišem pravopisno.


I ja ti rekoh da je čudno imati dva stila, jedan ti onda verovatno nije refleksan nego se trudiš da ga održiš. Ako je to pravopisni, greota je truditi se pisati pravilno, bolje da je refleksno, ako je to ovaj ovde, greota je truditi se pisati nepravilno, još veća greota.


drugo, pisanje malim slovima (na početku rečenice) nije neknjiževno, ima i romana, a naročito poezije koja je baš tako pisana.

To jeste, veliko-malo slovo deluje najbenignije od svih grešaka ali opet, naravno da ima svakakvih knjiga i stilova, ali sami biramo koji ćemo pratiti.
docsumann docsumann 10:35 01.03.2020

Re: ...

Prosto, poneks su potrebni sub-standard humans da bi ljudski geni išli u budućnost, npr psihopate, kojih ima 2-3 procenta u društvu.


cijenim da je danas svijet u deficitu što se tiče istinski humanitičkih pristupa.

današnji svijet je utemeljen na sili i moći (novcu), te nije ni čudo što je krcat antagonizmima, koji su konstantna opasnost za njegov opstanak.

čak i kad pokušavamo da nešto uredimo pravdeno/korektno i dalje dejstvujemo u okvirima koje su nam nametnuti silom i represijom.
ponekad mi se čini da mi čak i ne znamo da razmišljamo slobodno (naravno, ovdje iteko uključujem i sebe).
uvijek je to neka reakcija na socijalne pritiske, inhibicije, ograničenja. rijetko kad razmišljamo na slobodnu temu.
svakodnevnica nas zarobljava više nego što smo spremni da priznamo.


EDIT: zato Ralph Abraham spominje da bez DMT-a možda nećemo preživjeti budućnost.
docsumann docsumann 10:38 01.03.2020

Re: ...

To jeste, veliko-malo slovo deluje najbenignije od svih grešaka ali opet, naravno da ima svakakvih knjiga i stilova, ali sami biramo koji ćemo pratiti.


to ti kažem. izabrao sam.

EDIT:
Ako je to pravopisni, greota je truditi se pisati pravilno, bolje da je refleksno, ako je to ovaj ovde, greota je truditi se pisati nepravilno, još veća greota.


da mi nešto predstavlja problem, sigurno bih se potrudio da poradim na tome.
vjeruj mi to svičovanje s malih na velika slova, kod mene se odvija automatski.
bez ikakvog napora.

mada, kad porazmilim, pisanje malim slovima mi je komotnije.
alselone alselone 10:46 01.03.2020

Re: ...

mada, kad porazmilim, pisanje malim slovima mi je komotnije.

to je tacno, slicno vazi i za dijakritike, mozes sa tri prsta pisati 200 slova na minut, ne moras ni tacke stavljati tako bude jos komotnije
docsumann docsumann 10:56 01.03.2020

Re: ...

alselone
mada, kad porazmilim, pisanje malim slovima mi je komotnije.

to je tacno, slicno vazi i za dijakritike, mozes sa tri prsta pisati 200 slova na minut, ne moras ni tacke stavljati tako bude jos komotnije


mjeru redukcije moraš sam naći. tekst će ostati čitljiv čak i ako izbaciš samoglasnike.

ja sam svojom zadovoljan
zemljanin zemljanin 11:01 01.03.2020

Re: ...

Nadsistemska je, the čuvena, ljudska-jednačina. Evolucija ju je izbrusila, "nažalost", kako treba. Zamisli da je pre 400,000 godina evolucila izbacila iz opticaja nehumaniste - razne manje do veće grupe bi naletale na situacije gde bi im takav profil doneo potpuno uništenje. Prosto, poneks su potrebni sub-standard humans da bi ljudski geni išli u budućnost, npr psihopate, kojih ima 2-3 procenta u društvu.

humanizam nije pacifizam ... zajedno sa objektivizmom dobijas mentalne kocnice koje drze pod kontrolom animalni deo licnosti koju svako od nas ima izrazenu u vecoj ili manjoj meri ... anarhizam je tu dodatak, nesto kao sigurnosni ventil ...
alselone alselone 11:04 01.03.2020

Re: ...

mjeru redukcije moraš sam naći. tekst će ostati čitljiv čak i ako izbaciš samoglasnike.


I to je tačno, sve se može kompresovati pogotovo ako se dogovori konvencija dešifrovanja. Što kažu tipovi koji se bave kompresijom podataka - mogu ja tebi i ceo HD film kompresovati u par bajtova, samo ih ne mogu dekompresovati.

ja sam svojom zadovoljan

Nema brige, ja sam se na početku ogradio da nije napad na tebe, negp generalni razgovor.
docsumann docsumann 11:06 01.03.2020

Re: ...

evo šta o anarhizmu kaže najpoznatiji svjetki anarhista

alselone alselone 11:17 01.03.2020

Re: ...

drze pod kontrolom animalni deo licnosti koju svako od nas ima izrazenu u vecoj ili manjoj meri ...


Zaboravio sam ko je ovo rekao ali ide ovako nekako - najveća odlika vrline je spoznati zver u sebi i onda je zauzdati. Nije vrlina biti šonja koji svakako i nije sposoban učiniti zlo. Vrlina je spoznati kolika si zver zapravo i šta bi sve strašno mogao učiniti i onda to nikada ne učiniti.
docsumann docsumann 11:31 01.03.2020

Re: ...

alselone
drze pod kontrolom animalni deo licnosti koju svako od nas ima izrazenu u vecoj ili manjoj meri ...


Zaboravio sam ko je ovo rekao ali ide ovako nekako - najveća odlika vrline je spoznati zver u sebi i onda je zauzdati. Nije vrlina biti šonja koji svakako i nije sposoban učiniti zlo. Vrlina je spoznati kolika si zver zapravo i šta bi sve strašno mogao učiniti i onda to nikada ne učiniti.


najveća je moć suzdržati se da svoju moć ne koritiš nad slabijim

nažalost, moć na ljude djeluje potpuno suprotno
neumoran neumoran 12:10 01.03.2020

Re: ...

zemljanin
Nadsistemska je, the čuvena, ljudska-jednačina. Evolucija ju je izbrusila, "nažalost", kako treba. Zamisli da je pre 400,000 godina evolucila izbacila iz opticaja nehumaniste - razne manje do veće grupe bi naletale na situacije gde bi im takav profil doneo potpuno uništenje. Prosto, poneks su potrebni sub-standard humans da bi ljudski geni išli u budućnost, npr psihopate, kojih ima 2-3 procenta u društvu.

humanizam nije pacifizam ... zajedno sa objektivizmom dobijas mentalne kocnice koje drze pod kontrolom animalni deo licnosti koju svako od nas ima izrazenu u vecoj ili manjoj meri ... anarhizam je tu dodatak, nesto kao sigurnosni ventil ...

Nisam ovo najbolje shvatio.
Može li malo jasnije?
zemljanin zemljanin 12:12 01.03.2020

Re: ...

kompleks boga je cudo, raj i pakao ... ego, novac i moc ... uzasna kombinacija i droga od koje se nikad u potpunosti ne odviknes ...
neumoran neumoran 12:13 01.03.2020

Re: ...

docsumann
alselone
mada, kad porazmilim, pisanje malim slovima mi je komotnije.

to je tacno, slicno vazi i za dijakritike, mozes sa tri prsta pisati 200 slova na minut, ne moras ni tacke stavljati tako bude jos komotnije


mjeru redukcije moraš sam naći. tekst će ostati čitljiv čak i ako izbaciš samoglasnike.

ja sam svojom zadovoljan

Ja mislim da je to pisanje kod tebe (i tebi sličnih po tom pitanju) najobičnije foliranje.
Istina, da ne budem (isuviše) pretenciozan, možda i grešim.
docsumann docsumann 12:38 01.03.2020

Re: ...

Istina, da ne budem (isuviše) pretenciozan, možda i grešim.


ne bi ti bilo prvi put.

jbt, zašto bi se neko folirao na taj način
neumoran neumoran 12:47 01.03.2020

Re: ...

docsumann
Istina, da ne budem (isuviše) pretenciozan, možda i grešim.


ne bi ti bilo prvi put.

jbt, zašto bi se neko folirao na taj način

Šta znam?!
docsumann docsumann 12:59 01.03.2020

Re: ...

neumoran
docsumann
Istina, da ne budem (isuviše) pretenciozan, možda i grešim.


ne bi ti bilo prvi put.

jbt, zašto bi se neko folirao na taj način

Šta znam?!


gluposti, kad nekome kažeš da se folira, to cijeniš na osnovu onoga za šta se (i zašto) on/ona lažno predstavlja, šta time pokušava da nadomjesti, fingira, mimikrira.

al dobro. mlatnuo si, i nije ti prvi put, kao što rekoh...povrijeđenih nema, idemo dalje...
vcucko vcucko 13:09 01.03.2020

Re: ...

hoochie coochie man
Nego nema veze, ovde smo da držimo lekcije šta, ko i kako sme da se priča, pa je sve ok.

Oće da mi objasne šta je Šumadija:)
Evo, strpa mrav Vranje u centralnu Srbiju, al to može, samo da nije Šumadija.

Ne znam da li grešim, ali utisak mi je da mu, mravu, i nije baš najjasnije to oko slojevitosti izraza Šumadija (što naravno nije prepreka da se drugi podučavaju)

I sam Cvijić ga koristi u više značenja, jendnom u striktno geografskom, i drugima kad govori o duhu, o mentalitetu stanovništva.

Kad priča o onoj državnoj misli, ili kad govori o vrstama humora, tu, očigledno misli na širi prostor od geografskog, a koristi taj izraz, Šumadija.

Mnogo je slučajeva u kojima se kaže da su Šumadinci dizali ustanke, iako je u samom vrhu, i po značaju pojedinaca i po masovnosti odziva naroda, u ustanku učestvovali i oni koji nisu u tim granicama.
Pomenuh Nenadoviće, a tu je i Milenko Stojķović, čovek iz Donjeg Milanovca sadašnjeg, hajduk Veljko iz Negotina, ni blizu granica sa sličica.
Možda najvažnija bitka, Mišarska, tog ustanka je vođena van tih granica, i niko nikoga ne ispravlja, niti smatra pogrešnim, kad se Šumadijom sve to skupa nazove.

Al ovde imamo, očigledno, eksperte.

Po mojim saznanjima i shvatanjima (ispravi me ako grešim, ti ili bilo ko)...

Postojala je srednjevekovna, Nemanjićka Srbija. Koja je zahvatala uglavnom južnije krajeve od tih koje zoveš Šumadijom u najširem smislu. Glavni krak današnja Raška oblast i prema Kosmetu i prema Zeti pa do Dušanove prestonice Skoplja (koje je svakako svesno izabrano iz geopolitičkih razloga, ali je izabrano). Plus ovaj zapadni krak (Zeta, Travunija - Zahumlje).
Prvi značajni velikaš iz iole severnijih krajeva je upravo Lazar (Hrebeljanović, odn. Grbljanin poreklom) sa stolicom u Kruševcu.
Ono što se danas zove Šumadija bilo je daleka pogranična oblast, tamo negde prema drevnom Singidunumu. Za i pogotovo pri kraju turskog zemana, ti krajevi su više puta ognjem i mačem pražnjeni pa ponovo punjeni, upravo iz Crne Gore (mahom današnja Šumadija) i iz Hercegovine (danas Zapadna Srbija).
Ti krajevi su - silom geopolitičke logike - svakako postali centar velikih ustanaka i obnovljene srpske države u 19. veku.

Šta je danas Šumadija, ni to nije upitno. Od beogradskog City-Limita otprilike do Mutnja ili Rudnika, sa zapada upravo Ibarska, sa istoka autoput. To u nekom najužem smislu. U širem smislu naravno to što ti kažeš. Znači Čačak, potez Kruševac - V. Banja svakako, posle toga već počinje sasvim drugi svet i mentalitet, onaj kopaonički. Moravski trograd recimo ne bih tu svrstavao, to je takođe drugi svet.
Najviše bi se sporili (načelno i sve zajedno ne toliko bitno i ozbiljno) oko zapadne Srbije, od Valjeva dalje prema Užicu. Kao tamošnji zet mislim da ti krajevi slabo šta imaju zajedničko sa recimo Kragujevcem. Ja ove svoje često čikam da oni i nisu Srbijanci nego Hercegovci sa sitnom govornom manom, oko e i ije (a i to ne svi).

Jedino ne vidim, zašto se toliko štrecaš na ovu temu. Šta bih ja trebao da radim, kakve sam sve nepodobije i grozote čuo na račun prekodrinskih Srba, ne bih puštao kubure iz ruku da teram mak na konac
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:29 01.03.2020

Re: ...


Jedino ne vidim, zašto se toliko štrecaš

Znaš onaj osećaj kad vidiš da hoće da te ispravlja neko ko manje od tebe zna o tome u čemu bi da ti drži čas?
I još s neke visine to radi, kao pokušava da te zeza jer ne znaš kao on.
Da li me taj osećaj vara ili ne ne znam, ali prisutan je i to prilično jak.

Geografska Šumadija, iako ni to nije jednostavno, je, recimo, definisana, a istorijska, a tek mentalitetska, e to je prilično široko.

I ja imam neke svoje pretpostavke šta spada, dokle ide ta kulturološka Šumadija.
Ne bih tu stavljao Užičane, previše imaju sopstvenih karakteristika, ne ide mi ijekavica sa Šumadijom, i ima toga još, ali o svemu tome može da se razgovara samo ako postoji dobra volja da se razume śta stvarno neko hoće da kaže.

A kad, i pored objašnjenja, uljudnog, ponovljenog, neko krene da sipa pamet, a vidiš, ili bar imaš takav osećaj, da tu debelo škripi, nema tu razgovora.
maksa83 maksa83 14:13 01.03.2020

Re: ...

on nije bio lenj pa je i napisao drajver za tastaturu koji menja y i z

Samo da kažem da nisam pisao neki drajver (a šteta, pošto zvuči cool and manly - "napisao sam svoj draver" ), nego iskoristio oficijelni Microsoftov (doduše prilično nepoznat) MS Keyboard Layout Creator kome samo klikneš Y i kažeš "ovde Z", i obrnuto, pa onda "create installer" i on napravi one-click instaler za tu tastauturu, sve je praktično ziro efort. Nisam skoro proveravao ali mislim da je taj softver abandonware tj. da 64bitna verzija nikad nije izašla. To je radilo najnormalnije na Windows 7 ali iz nekog razloga Windows 10 mora dvaput da se restartuje dok ne ufati i spozna da postoji i ta tastatura. Zašto? Zato...
neumoran neumoran 15:54 01.03.2020

Re: ...

docsumann
neumoran
docsumann
Istina, da ne budem (isuviše) pretenciozan, možda i grešim.


ne bi ti bilo prvi put.

jbt, zašto bi se neko folirao na taj način

Šta znam?!


gluposti, kad nekome kažeš da se folira, to cijeniš na osnovu onoga za šta se (i zašto) on/ona lažno predstavlja, šta time pokušava da nadomjesti, fingira, mimikrira.

al dobro. mlatnuo si, i nije ti prvi put, kao što rekoh...povrijeđenih nema, idemo dalje...

Ipak mi to liči na foliranciju.
neumoran neumoran 15:57 01.03.2020

Re: ...

maksa83
on nije bio lenj pa je i napisao drajver za tastaturu koji menja y i z

Samo da kažem da nisam pisao neki drajver (a šteta, pošto zvuči cool and manly - "napisao sam svoj draver" ), nego iskoristio oficijelni Microsoftov (doduše prilično nepoznat) MS Keyboard Layout Creator kome samo klikneš Y i kažeš "ovde Z", i obrnuto, pa onda "create installer" i on napravi one-click instaler za tu tastauturu, sve je praktično ziro efort. Nisam skoro proveravao ali mislim da je taj softver abandonware tj. da 64bitna verzija nikad nije izašla. To je radilo najnormalnije na Windows 7 ali iz nekog razloga Windows 10 mora dvaput da se restartuje dok ne ufati i spozna da postoji i ta tastatura. Zašto? Zato...

Jebote!
Doneli mi novu tastaturu u firmi - sa srpskim slovima.
Šta je ovo, jebote patak!?
Nosi to odmah nazad - i donesi mi krštenu tastaturu.
Što me ne sprečava, da za razliku od ovih nekih foliranata, koristim sva latinična slova - i sa svim kvačicama.
gedza.73 gedza.73 17:02 01.03.2020

Re: ...

Keyboard Layout Creator kome samo klikneš Y i kažeš "ovde Z"

Rizikujem da ispadnem glup al' sam u tulbaru (bem ga kako se stvarno zove) izvukao iz menija pored egnleskoameričke verzije tastature srpsku ćiriličnu i srpsku latiničnu pa kliknem kad mi koja treba.
Kod latinične je baš ta razlika y z ali u dve kucane reči se čovek privikne.
(mene samo shift zajebava pa ne otkuca uvek veliko slovo iako ga regularno zveknem... posle me mrzi da ispravljam)
alselone alselone 17:08 01.03.2020

Re: ...

y z ali u dve kucane reči se čovek privikne.


Ako kucaš redovno ova promena ti dođe kao da zameniš mesta viljušci i nožu i kreneš da jedeš. Malo više ćeš se sudarati. :) Tj. nećeš moći da se isključiš i pričaš dok jedeš, nego ćeš morati non stop biti fokusiran na to, da tako slikovito i uprošćeno kažem.
docsumann docsumann 17:10 01.03.2020

Re: ...

neumoran
docsumann
neumoran
docsumann
Istina, da ne budem (isuviše) pretenciozan, možda i grešim.


ne bi ti bilo prvi put.

jbt, zašto bi se neko folirao na taj način

Šta znam?!


gluposti, kad nekome kažeš da se folira, to cijeniš na osnovu onoga za šta se (i zašto) on/ona lažno predstavlja, šta time pokušava da nadomjesti, fingira, mimikrira.

al dobro. mlatnuo si, i nije ti prvi put, kao što rekoh...povrijeđenih nema, idemo dalje...

Ipak mi to liči na foliranciju.


to zato što si dobrodušan i naivan.
mnogo podmuklija stvar je u pitanju...
maksa83 maksa83 17:16 01.03.2020

Re: ...

Kod latinične je baš ta razlika y z ali u dve kucane reči se čovek privikne.

Posle svih ovih godina ja odbijam da se priviknem na tu razliku, tim pre što ne moram tj. što je rešivo bez puno mahinacija.

Prihvatiti QWERTZ je prihvatiti nemačku okupaciju.
gedza.73 gedza.73 17:17 01.03.2020

Re: ...

nećeš moći da se isključiš i pričaš dok jedeš, nego ćeš morati non stop biti fokusiran na to.

Jesam malo preterao sa 'dve reči' ali ne prestavlja mi baš neku nepremostivu prepreku (više bi mi vremena oduzela ćirilićna sa љ,њ dok ih iz gornjeg ćoška ne prebacim u glavu i prste).

Veći problem mi pravi kad se raspravljam sa vama pa dođe neko od familije da mi priča nešto. niti znam šta pišem, niti znam šta pričam. sudaram se sam sa sobom ja i inače ali tu tek pojma nemam gde sam
alselone alselone 17:18 01.03.2020

Re: ...

mnogo podmuklija stvar je u pitanju...


Franjevci.
gedza.73 gedza.73 17:20 01.03.2020

Re: ...

Posle svih ovih godina ja odbijam da se priviknem na tu razliku, tim pre što ne moram tj. što je rešivo bez puno mahinacija.

sad sam ja kao jedan što mi bio u tom trenutku čudak. Ide putem kao kad bi iz Beograda išao preko Niša za Kragujevac
ja ga pitam
- što bre ovuda, ima bliži put.
i lepo mi čovek odgovorio
- Navik'o sam.
alselone alselone 17:20 01.03.2020

Re: ...

Veći problem mi pravi kad se raspravljam sa vama pa dođe neko od familije da mi priča nešto. niti znam šta pišem, niti znam šta pričam. sudaram se sam sa sobom ja i inače ali tu tek pojma nemam gde sam


Ja na primer mogu da pričam sa nekim i da kucam nešto drugo u paraleli. Posle pisanja sopstvnog drajvera ovo smatram veoma kul i menli ali nisam siguran da li ostatak sveta, pogotovo ženskog i ne-tehničkog deli moje oduševljenje.
maksa83 maksa83 17:22 01.03.2020

Re: ...

Jesam malo preterao sa 'dve reči' ali ne prestavlja mi baš neku nepremostivu prepreku (više bi mi vremena oduzela ćirilićna sa љ,њ dok ih iz gornjeg ćoška ne prebacim u glavu i prste).

Tebi je to dve reči ali meni i alsu z i y trebaju manje više non stop, i ima da budu tamo gde ja kažem.
alselone alselone 17:23 01.03.2020

Re: ...

Tebi je to dve reči ali meni i alsu z i y trebaju manje više non stop, i ima da budu tamo gde ja kažem.


Mene fizički boli greška u kucanju kada se zaradim i "izgubim" iz fokusa šta radim i prebacim u se pisanje. Ekvivalent tome bi bio kada bih pisao na papiru a srž olovke mi puca svako malo.
docsumann docsumann 17:25 01.03.2020

Re: ...

alselone
mnogo podmuklija stvar je u pitanju...


Franjevci.


franjevci
gedza.73 gedza.73 17:26 01.03.2020

Re: ...

Ja na primer mogu da pričam sa nekim i da kucam nešto drugo u paraleli.

U devedeset devet posto slučajeva ja ni teorijski ne bi' uspeo. Onaj preostali uspeli je izuzetak.

čak i kad radim ako se neko vrzma oko mene, ili mi priča bilo šta što me sprečava da se 'predam poslu' ja se pogubim.

nekad sam se čudio jednom liku koji je radio sam. već dugo vremena mi je najlakše kad sam sam. sam uradio dobro... u redu, tako je trebalo. sam zajeb'o - sam si sebi kriv.
jbt. šta je u samo jednom komentari samsamsamsam
maksa83 maksa83 17:26 01.03.2020

Re: ...

- što bre ovuda, ima bliži put.
i lepo mi čovek odgovorio
- Navik'o sam.

Ne razumeš, nije problem promeniti naviku pa ćeraj tako ubuduće bez prestanka, problem je šaltati taj kontekst non stop (QWERTY - QWERTZ), pogotovo zato što se ne mora. QWERTY i {}/[]@/ su 'leba.

alselone alselone 17:26 01.03.2020

Re: ...

franjevci


frnjc
alselone alselone 17:29 01.03.2020

Re: ...

Ne razumeš, nije problem primeniti naviku pa ćeraj tako ubuduće bez prestanka, problem je šaltati taj kontekst non stop (QWERTY - QWERTZ), pogotovo zato što se ne mora. QWERTY i {}/[]@/ su 'leba.


Ima li šanse otkucati [] i {} na srpskoj tastaturi? @ sam provalio da je Crtl + Alt + V, još onomad kada sam se prebacio i to mi je puno značilo, da ne moram za mejlove prebacivati tastaturu.
gedza.73 gedza.73 17:29 01.03.2020

Re: ...

ima da budu tamo gde ja kažem.

ja bre ženi ne mogu da kažem gde će da mi postavi a kamoli ovoj električnoj šklopociji gde će koje slovo da bude

a oko z i y ako zamenim englesku u srpsku latiničnu samo ova dva slova zamene mesta pa je z na mestu y i obrnuto. na to sam mislio.
alselone alselone 17:30 01.03.2020

Re: ...

U devedeset devet posto slučajeva ja ni teorijski ne bi' uspeo. Onaj preostali uspeli je izuzetak.


Ne mogu ni ja dugo i ne mogu da smišljam nove stvari i otkucam ih dok pričam sa nekim o drugoj temi. Ali mogu da "izbaferujem" ono što sam krenuo i da mi prsti sami kucaju dok na drugoj strani pričam o nečemu. Pošto ispraznim bafer, moram da stanem. :)
docsumann docsumann 17:30 01.03.2020

Re: ...

alselone
franjevci


frnjc





alselone alselone 17:30 01.03.2020

Re: ...

a oko z i y ako zamenim englesku u srpsku latiničnu samo ova dva slova zamene mesta pa je z na mestu y i obrnuto. na to sam mislio.


Ali zamisli da u toku dana 20 puta prebaciš sa srpske na englesku i obrnuto i da tasteri nisu na istim mestima. Poludeo bi i batalio želju za prebacivanjem. :)
gedza.73 gedza.73 17:31 01.03.2020

Re: ...

Ne razumeš, nije problem promeniti naviku pa ćeraj tako ubuduće bez prestanka, problem je šaltati taj kontekst non stop

u pravu si, nisam razumeo. ja više sa mesta nekog kome ovo nije zanat pa sam se zbog toga se uključio.
A i Alse je ako ne grešim poput tebe samo na blogere apelovao da koriste kvačice, velika slova... čisto zbog preglednosti, neke urednosti... ako ne grešim
alselone alselone 17:33 01.03.2020

Re: ...

A i Alse je ako ne grešim poput tebe samo na blogere apelovao da koriste kvačice, velika slova... čisto zbog preglednosti, neke urednosti... ako ne grešim


Ne grešiš.

Bum šaka-laka!
gedza.73 gedza.73 17:33 01.03.2020

Re: ...

Ali zamisli da u toku dana 20 puta prebaciš sa srpske na englesku i obrnuto i da tasteri nisu na istim mestima. Poludeo bi i batalio želju za prebacivanjem. :)

Ne, ne, u pravu ste. Opet, što i sam i Maksi rek'o ,to je vama posao. Mene ponekad nervira što par puta zbog mejla moram da prebacim iz jedne u drugu.
docsumann docsumann 17:36 01.03.2020

Re: ...

gedza.73
Ali zamisli da u toku dana 20 puta prebaciš sa srpske na englesku i obrnuto i da tasteri nisu na istim mestima. Poludeo bi i batalio želju za prebacivanjem. :)

ne, ne, u pravu ste. opet, što i sam i Maksi rek'o ,to je vama posao. mene ponekad nervira što par puta zbog mejla moram da prebacim iz jedne u drugu.



nego, gedžo, o-o-otkad se ti foliraš po blogu?
gedza.73 gedza.73 17:37 01.03.2020

Re: ...

nego, gedžo, o-o-otkad se ti foliraš po blogu?

po malo. ponekad.
maksa83 maksa83 17:38 01.03.2020

Re: ...

Ima li šanse otkucati [] i {} na srpskoj tastaturi? @ sam provalio da je Crtl + Alt + V, još onomad kada sam se prebacio i to mi je puno značilo, da ne moram za mejlove prebacivati tastaturu.

Probaj ovde - how to type.
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:39 01.03.2020

Re: ...

Meni je potpuno svejedno ko koju tastaturu koristi, kvacice ili ne, mala slova ili ne, enter ili ne - bas me briga, vazna stvar dqrc.

Holandjani imaju adekvatan izraz za te sto im sve smeta - mravojebac.
(pardon drugu kolegi mravu, svaka istost sa njegovim nn je slucajna)
alselone alselone 17:49 01.03.2020

Re: ...

Probaj ovde - how to type.


Ne kontam ja ovo. Kako da otkucam (U+005B)? Alt + 005B?
neumoran neumoran 18:00 01.03.2020

Re: ...

maksa83
Kod latinične je baš ta razlika y z ali u dve kucane reči se čovek privikne.

Posle svih ovih godina ja odbijam da se priviknem na tu razliku, tim pre što ne moram tj. što je rešivo bez puno mahinacija.

Prihvatiti QWERTZ je prihvatiti nemačku okupaciju.

Saglasan!
zemljanin zemljanin 18:08 01.03.2020

Re: ...

pritisnes Alt i na numerickoj zveknes 64, to ti je @ ... pa onda ALT + 123 = {. itd.
alselone alselone 18:11 01.03.2020

Re: ...

pritisnes Alt i na numerickoj zveknes 64, to ti je @ ... pa onda ALT + 123 = {. itd.


To je OK. Ali kako uglastu zagradu?
neumoran neumoran 18:12 01.03.2020

Re: ...

zemljanin
pritisnes Alt i na numerickoj zveknes 64, to ti je @ ... pa onda ALT + 123 = {. itd.

Zašto na numeričkoj?
gedza.73 gedza.73 18:18 01.03.2020

Re: ...

pritisnes Alt i na numerickoj zveknes 64, to ti je @

fala
zemljanin zemljanin 18:24 01.03.2020

Re: ...

alselone
pritisnes Alt i na numerickoj zveknes 64, to ti je @ ... pa onda ALT + 123 = {. itd.


To je OK. Ali kako uglastu zagradu?

91,93 + ALT
[ = alt +91
] = alt +93

uglasta sa kvacicom? ... jel treba i to
alselone alselone 18:28 01.03.2020

Re: ...

91,93 + ALT
[ = alt +91
] = alt +93


E, fala, al kako si to skontao, tako ne piše na "maksinom" sajtu?
zemljanin zemljanin 18:32 01.03.2020

Re: ...

alselone
91,93 + ALT
[ = alt +91
] = alt +93


E, fala, al kako si to skontao, tako ne piše na "maksinom" sajtu?

ajd videcu sutra sta je maksa linkovao, ali to su ti kodne strane Unicode, meni je to od prostije varijante iz nekih 88/89 pa zapamtilo se ... LN

evo ti linak ascii tabela
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:38 01.03.2020

Re: ...

Samo nema, nema ni Tesla, nema ni infrastrukture a ni para za novo auto (srednji rod). Jedino da me zaposliš kao sekretara, pa onda...


Sekretaricu - nemoj mi te politički korektne izraze ovde, molime te.

edit: baš pričam sa njom pre neki dan kad me je vodila na ručak (Kod Grka), i konstatujemo kako sad Tesla, ovih modela 3, ima bukvalno na svakom koraku, nisu više nikakav big deal. Jedino kad vidim ponekog eTrona (onog audijevog SUV-a) dignem obrvu, lepo auto, mada ne znam kakve su kritike, nisam odavno to pratio, a malo sam sumnjičav prema tim Nemcima.
gedza.73 gedza.73 08:42 02.03.2020

Re: ...

maksa83
- što bre ovuda, ima bliži put.
i lepo mi čovek odgovorio
- Navik'o sam.

Ne razumeš, nije problem promeniti naviku pa ćeraj tako ubuduće bez prestanka,


samo da pojasnim. u ovoj priči 'naviko sam' taj što je navik'o sam ja. ovo što pričate ti i Als deluje esnafski praktičnije i logičnije. samo što za nas, ili bar mene, van tog kruga sve što je skretanje sa 'utabanih staza' i počinje sa 'kikni ovde pa idi tamo' deluje kao komplikacija koja na kraju odvede u pustinju gde te sačekaju kanibali koji te nabiju u zamrzivač.
maksa83 maksa83 09:58 02.03.2020

Re: ...

deluje kao komplikacija koja na kraju odvede u pustinju gde te sačekaju kanibali koji te nabiju u zamrzivač.

Uvek se treba setiti (ok ne treba uvek, ali treba imati u vidu) da je ceo taj QWERTZ/Y raspored napravljen još onomad da USPORI kucače koji su kucali prebrzo i kvarili tadašnje pisaće mašine. Bukvalno koristimo stvar koja je namerno suboptimalna (doduše "suboptimizovana" je za engleski).

Ako hoćeš stvarno da iskomplikuješ sebi život u pokušaju da ga pojednostaviš onda prebaciš tastaturu na Dvorak raspored.
G.Cross G.Cross 17:38 25.02.2020

Vest od juce

Scientists discover first known animal that doesn't breathe.

An international team of researchers has found a creature with no mitochondrial DNA, making it the only known animal to exist without the need to breathe oxygen.

https://www.google.com/amp/s/phys.org/news/2020-02-henneguya-salminicola-microscopic-parasite-mitochondrial.amp

------------

Tako da što više znamo, više ne znamo.
Milan Novković Milan Novković 18:36 25.02.2020

Re: Vest od juce

G.Cross
Scientists discover first known animal that doesn't breathe.

An international team of researchers has found a creature with no mitochondrial DNA, making it the only known animal to exist without the need to breathe oxygen.

https://www.google.com/amp/s/phys.org/news/2020-02-henneguya-salminicola-microscopic-parasite-mitochondrial.amp

------------

Tako da što više znamo, više ne znamo.

Bakterije nemaju mitohondrije.

Pa su pre nekoliko godina pronašli i dosta eukaryote (cells with nucleus) jednoćelijskih bez mitohondrija.

Mitohondrije su jako davno, pri početku evolucije, verovatno i došle kao fuzija dva jednoćelijska organizma.

Pa su ove eukaryote od pre nekoliko godina, neke, uposlile bakterije unutar njih, u simbiozi, da im pomognu.

A vidi ovo - mi humans imamo L-form bakterije, bez ćelijske opne i žive unutar naših ćelija.

Jedna baš pametna Amerikanka se dosta trudi da nam skrene pažnju da previše vitamina D, u ulozi steroida, pomaže razmnožavanje ovih bakterija, pa tako nije preterano zdravo - tj upozorava nas da uposlimo dodatni razum u toj "pomami" za vitaminom D.

Nači, život ide dalje i ko zna đta ćemo još sve otkriti, a hoćemo,

Izgleda da su naše babe i dede bili bolji naučnici od nas, kako su pozivali na meru i zdrav razum

Pa, tvoja priča o zbunjenom znanju isto ide dalje
michiganac michiganac 19:56 25.02.2020

Intermeco

Kako je blog vec zatrpan, nadam se da ne remetim diskusiju ako ovaj komentar bacim ovde.

docsumann
a možda se radi o dijelu neke nama nesaznatljive simulacije, fraktalnom isječku jedne mnogo veće i kompleksnije svijesnosti, bio-eksperimentu koje vrše hiperinteligentni vanzemaljaci...who knows...


Osvrnuo bih se na ovaj dio docsovog komentara, iako se samo radi o pukim nagadjanjima. Ovo bi uprosceno znacilo da je pojedinac (naravno, ne ciljam ovde docsa konkretno) pristalica ideja kreacionizma i uopsteno istorijskog determinizma da se sve desava sa nekakvim ciljem.

Subjektivno, pretpostavka da je univerzum rezultat nekakve simulacije, dakle - u sustini entiteta koji izvan samog kosmosa djeluje na njega i cini ga ovakvim, mi je, recimo, u principu adekvatna onom drevnom narativu da ovaj nas globus nose slonovi koji, jelte, stoje na ledjima kornjace.

Slicno mislim i za hipoteze o tome kako je postojeci danas samo jedna u nizu konstruktivno-destruktivnih iteracija u postupku "optimizacije" ka nekakvom savrsenijem univerzumu (i onom, valjda, u kome su moguca otjelotvorenja nekakvih savrsenijih/inteligentnijih bica/vrsta) - ako se ne varam, alse razmislja u ovom smjeru.

Ako bismo na ovaj nacin tjerali dalje u toj kosmickoj evoluciji, implicitno pretpostavljamo da bi u nekakvoj posljednjoj itertaciji bio stvoren univerzum sa bicima koja bi se vec radjala sa potpunim i imanentnim znanjem o cjelokupnom univerzumu - kraj istorije univerzuma..(!)

O da li?!


Na marginama - docs, dva kratka pitanja za tebe:

1)Mozes li da pokusas da bacis ovde nekakav kratki opis, "personalnu definiciju" ili sl. sta ze tebe u sustini univerzum predstavlja?

2)Zivo me zanima, da li se tim seansama sa DMT-om podvrgao ijedan eminentan i priznat naucnik danasnjice (pride - u smislu da su ga iste potakle ili inspirisale da dojde do novih otkrovenja/zakonitosti na polju nauke i sl.)?!


PS. Iskreno se nadam da sve prethodno ne shvatas kao namjeru nipodostavanja tvojih teza. Samo poticem novu diskusiju. Zahvaljujem na eventualnom odgovoru.
docsumann docsumann 20:21 25.02.2020

Re: Intermeco

2)Zivo me zanima, da li se tim seansama sa DMT-om podvrgao ijedan eminentan i priznat naucnik danasnjice (pride - u smislu da su ga iste potakle ili inspirisale da dojde do novih otkrovenja/zakonitosti na polju nauke i sl.)?!


da počnem od ovog lakšeg pitanja. Ralph Abraham

michiganac michiganac 21:26 25.02.2020

Re: Intermeco

Ocekivao sam vec da bi u pitanju (pardon! - odgovoru) mogao biti matematicar. Upravo kad sam ga postavljao imao sam na umu onog Indijca kog je i profa nsarski svojevremeno pominjao i koji je dao veliki doprinos matem. analizi, teoriji brojeva i rjesavanju nizova, tvrdeci cak da je mnoge od njih odsanjao.
Zapitao se, eto, da li bi mu doprinos bio i veci da je prethodno imao iskustva DMT-a.

Nego, u medjuvremenu sam malo kopao o onoj zakonitosti i bifur. dijagramu koje je pronasao Fajgenbaum, o kom si pisao nedavni blog. Pa sam saznao da je isti pattern otkriven i kod eksitacije i neuronskih okidanja jedne vrste morskih puzeva: LINK

I ono zanimljivo korespondiranje sa Mandelbrotovim skupom:



Ovde mi je narocito intrigantno ono "ostrvce" gore lijevo koje ima oblik samog skupa i korelira sa posljednjim prozorom reda Fajgenbaumovog dijagrama (narandzasta vertikala). Ako bismo pretpostavili da se odziv i ljudskih neurona u mozgu odvija na nacin koji odgovara pomenutoj bifurkaciji, odn. Mandelbrotovom skupu, cisto spekulativno sad i na prvu loptu, mozda i ono ostrvce predstavlja trenutni deja vu-dozivljaj u svijesti, koji se nekad javi kod svih nas pri obradi spoljnih nadrazaja. (:
denovo denovo 21:43 25.02.2020

Re: Intermeco

Kako je blog vec zatrpan, nadam se da ne remetim diskusiju ako ovaj komentar bacim ovde.


G.Cross G.Cross 21:53 25.02.2020

Re: Intermeco

Michiganac, nemoj pogresno da me shvatiš, nemam uopšte ni nameru ni znanje da se mešam u tvoj razgovor sa docsom.

Zaintrigirao me je ovaj tvoj emoji ili kako se vec zove

" (: "

Nikad ga pre nisam video. Šta znači?
Podseca me Hitlerovu frizuru i pogled ali nema brkova, pa se mislim Hitler emoji bi bio više nešto ovako.

(:=)

Ako bi Hitler namigivao bilo bi ovako

(;=)

A možda je bio samo typo.


michiganac michiganac 22:33 25.02.2020

Re: Intermeco

Smajli - samo u lijevu stranu, ili u ogledalu ako ti je lakse :) (:

Dabome da ne shvatam pogresno, bujna i duhovita imaginacija je svakako vazan zacin u zivotu za one koji je posjeduju (; ..makar nam i Hico dosao u odredjenoj iteraciji.

Nego, bjese ono i da postoji nekakva Marfijeva zakonitost kad se polemika zaostri na bjelosvjeCkom web-u, da u nekom koraku izmedju redova iznebuha vaskrsne i Adolf?!

Adekvatno CvsP-afektu na srpskom web-kutku? (a evo vec vidim Maksu kako nastupa iza ugla da baci prekor)
docsumann docsumann 07:12 26.02.2020

Re: Intermeco

Ovde mi je narocito intrigantno ono "ostrvce" gore lijevo koje ima oblik samog skupa i korelira sa posljednjim prozorom reda Fajgenbaumovog dijagrama (narandzasta vertikala). Ako bismo pretpostavili da se odziv i ljudskih neurona u mozgu odvija na nacin koji odgovara pomenutoj bifurkaciji, odn. Mandelbrotovom skupu, cisto spekulativno sad i na prvu loptu, mozda i ono ostrvce predstavlja trenutni deja vu-dozivljaj u svijesti, koji se nekad javi kod svih nas pri obradi spoljnih nadrazaja.


to je oblast sa 3 ravnotežna stanja, za koja je kasnije dokazano da su pouzdan pokazatelj da je u sistemu (negdje) prisutan haos.

spomenu li neko već 3BP?

docsumann docsumann 11:46 26.02.2020

Re: Intermeco

Upravo kad sam ga postavljao imao sam na umu onog Indijca kog je i profa nsarski svojevremeno pominjao i koji je dao veliki doprinos matem. analizi, teoriji brojeva i rjesavanju nizova, tvrdeci cak da je mnoge od njih odsanjao.


jesi gledao film?

nsarski nsarski 14:21 26.02.2020

Re: Intermeco

docsumann
Upravo kad sam ga postavljao imao sam na umu onog Indijca kog je i profa nsarski svojevremeno pominjao i koji je dao veliki doprinos matem. analizi, teoriji brojeva i rjesavanju nizova, tvrdeci cak da je mnoge od njih odsanjao.


jesi gledao film?



Mom najnovijem čedu je ime Jovan, srednje ime Ramanujan
No joke.
Milan Novković Milan Novković 14:57 26.02.2020

Re: Intermeco

nsarski
docsumann
Upravo kad sam ga postavljao imao sam na umu onog Indijca kog je i profa nsarski svojevremeno pominjao i koji je dao veliki doprinos matem. analizi, teoriji brojeva i rjesavanju nizova, tvrdeci cak da je mnoge od njih odsanjao.


jesi gledao film?



Mom najnovijem čedu je ime Jovan, srednje ime Ramanujan
No joke.

Šarski geni pobegoše kontroli, to više niko neće pofatati
michiganac michiganac 18:24 26.02.2020

Re: Intermeco

jesi gledao film?

Naravno, ali prevashodno zbog Jeremije Gvozdenog, njega ne preskacem jos od 'Misije'.
Vrlo Dobar!

S druge strane, odgledah nedavno i



I grdno se razocarah, a nije da sam bas i ocekivao drugacije. NT samo u nekolicini kadrova, prikazan kao kakav srednjoskolski streber u komicnom karirano-kicoskom odijelu. Dok pojava Carobnjaka iz Menlo Parka u liku stilizovanog Kamberbeca, dakako, imponuje.
nask nask 22:30 25.02.2020

Mad Mike vs ... whatever



Je li ovde (bila/bilo) u pitanju N ili N?
mirelarado mirelarado 20:46 26.02.2020

Sportska vest

Mnogi će bloger, ljubitelj tenisa, biti tužan zbog ove vesti:



(Klik na slik)
G.Cross G.Cross 22:15 26.02.2020

Re: Sportska vest

mirelarado
Mnogi će bloger, ljubitelj tenisa, biti tužan zbog ove vesti:



(Klik na slik)


Vaistinu, gledao sam je u tenis klubu u Sophia Antipolis (koji je kasnije kupio Muratoglu i napravio ogroman kamp) pre desetak godina kako trenira i mislio zašto tako lepoj devojci treba da se toliko muci. Svaka njoj čast.
zemljanin zemljanin 23:18 26.02.2020

Re: Sportska vest

pa da priznam, zbog nje sam i gledao tenis, naravno zenski, kad ona igra
mirelarado mirelarado 00:58 27.02.2020

Re: Sportska vest

G. Cross
Vaistinu, gledao sam je u tenis klubu u Sophia Antipolis (koji je kasnije kupio Muratoglu i napravio ogroman kamp) pre desetak godina kako trenira i mislio zašto tako lepoj devojci treba da se toliko muci. Svaka njoj čast.



zemljanin
a da priznam, zbog nje sam i gledao tenis, naravno zenski, kad ona igra



Eto, na to sam mislila.
neumoran neumoran 07:43 27.02.2020

Re: Sportska vest

G.Cross
mirelarado
Mnogi će bloger, ljubitelj tenisa, biti tužan zbog ove vesti:



(Klik na slik)


Vaistinu, gledao sam je u tenis klubu u Sophia Antipolis (koji je kasnije kupio Muratoglu i napravio ogroman kamp) pre desetak godina kako trenira i mislio zašto tako lepoj devojci treba da se toliko muci. Svaka njoj čast.

Šteta što nema bolje sise!
No, pošto sada više ne igra, može da si kupi po želji.
g.radicevic g.radicevic 12:03 27.02.2020

Re: Sportska vest

Mnogi će bloger, ljubitelj tenisa, biti tužan zbog ove vesti:


priključujem se ekipi ''ožalošćenih''. Možda nije dostigla očekivanu visinu spram talenta, al' da je ulepšala sport, to sigurno.

Šteta što nema bolje sise!

to je sve što imaš da kažeš Čarli ?

vcucko vcucko 14:51 27.02.2020

Re: Sportska vest

g.radicevic

Možda nije dostigla očekivanu visinu spram talenta, al' da je ulepšala sport, to sigurno.

Šteta što nema bolje sise!

to je sve što imaš da kažeš Čarli ?

Ima ženski tenis mnogo lepih devojaka (da se razumemo, Maša je među najlepšim svakako) koje bi bljesnule, osvojile ponešto pa nestale. Treba li da ih nabrajamo?

U tom smislu, Maša je postigla dovoljno - 5 GS-ova u bar 2 razne epohe. Imala je kontinuitet, nikad nije bila prisutna građanka, ma na kom turniru.

Ovo za Čarlija i sise, neka pita Simonu. Ona ih je prvo smanjila pa tek onda osvojila GS
neumoran neumoran 15:11 27.02.2020

Re: Sportska vest

vcucko
g.radicevic

Možda nije dostigla očekivanu visinu spram talenta, al' da je ulepšala sport, to sigurno.

Šteta što nema bolje sise!

to je sve što imaš da kažeš Čarli ?

Ima ženski tenis mnogo lepih devojaka (da se razumemo, Maša je među najlepšim svakako) koje bi bljesnule, osvojile ponešto pa nestale. Treba li da ih nabrajamo?

U tom smislu, Maša je postigla dovoljno - 5 GS-ova u bar 2 razne epohe. Imala je kontinuitet, nikad nije bila prisutna građanka, ma na kom turniru.

Ovo za Čarlija i sise, neka pita Simonu. Ona ih je prvo smanjila pa tek onda osvojila GS

Meni je nalepša (da dodam - i najprirodnija, jer ja prirodnost smatram najvažnijim delom, ako ne i jedinim, lepote) Karolina Voznijacki.
No, i ona se valjda zbog neke bolesti povukla.
nask nask 16:23 27.02.2020

Re: Sportska vest

Šteta što nema bolje sise!


Bolje u odnosu na ...? I za koga je to šteta? Za matore drkadžije?
neumoran neumoran 17:10 27.02.2020

Re: Sportska vest

nask
Šteta što nema bolje sise!


Bolje u odnosu na ...? I za koga je to šteta? Za matore drkadžije?

I za mlade.
michiganac michiganac 17:28 27.02.2020

Re: Sportska vest

Kad se vec glorifikuju blondine, da bacim i svoja 2blue¢ nedavno otkrivena:



I odmah da priznam kako nikad pomislio nisam da i Dankinje mogu da budu ovako deep seGZy sensual. (Caro Woz cemo izuzmemo ovde, jerbo je ipak naturalizovana)

Tina Dico - izmedju ostalog veliki Dzimijev fan, pa mozda i Maksi bu zanimljiva.
zemljanin zemljanin 17:44 27.02.2020

Re: Sportska vest

pa ako cemo tako onda Candy Dulfer

mirelarado mirelarado 18:05 27.02.2020

Re: Sportska vest

U tom smislu, Maša je postigla dovoljno - 5 GS-ova u bar 2 razne epohe. Imala je kontinuitet, nikad nije bila prisutna građanka, ma na kom turniru.


Ja sam baš volela njen ubojit način igre. Jeste da je malo više vrištala kad zamahne reketom, ali, isključi se zvuk i problem rešen.
g.radicevic g.radicevic 18:30 27.02.2020

Re: Sportska vest

Ja sam baš volela njen ubojit način igre.


jedna od retkih sa sve četiri GS titule
plus 32 WTA
moglo je to i bolje. obzirom na povrede, doping aferu... sasvim OK postignuće
plus lepa i uspešna žena
malo li je



P.S. doduše Čarli ima primedbu, al' Čarli uvek ima primedbu
alselone alselone 18:32 27.02.2020

Re: Sportska vest

zemljanin
pa ako cemo tako onda Candy Dulfer


Ja ovo apsolutno obozavam, jos dok je bila spica za neku emisiju ma 3K.
g.radicevic g.radicevic 18:36 27.02.2020

Re: Sportska vest

izmedju ostalog veliki Dzimijev fan


ženska Reinkarnacija



i naše čeljade

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana