Životinjski svet

Update 1

Predrag Brajovic RSS / 22.03.2020. u 13:27

Нема ништа важно да се каже, него ми фали блог који може да прима различите нове и старе информације, увиде, недоумице, идеја -- а све у вези са овом погибељи која нас је задесила. Мислим, не брините се, бићемо ми ОК, али је питање колико ће ствар трајати -- ја сам оптимистички мислио да ћемо за 4-6 недеља изаћи из проблема, но више нисам у то сигуран. 

Решења постоје, и једноставна су: КАКО КАЖЕ ОВАЈ ЧЛАНАК, пет недељa потпуне изолације затрће вирус као ексер у дрвени под. Ни глава нема да му вири. За две недеље разболеће се свако ко је заражен, а за још две недеље и они око њега. После пет недеља сви су фит, и нема даљег масовног ширења (а тиме и погибељи).

Ја сам се са сином јутрос консултовао да ли да купимо тример за шишање? Већ сам зарастао у косу, која ионако није баш славна.

Слушам вас. 



Komentari (399)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

floki floki 19:26 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

alselone
саобраћај, енергетику, здравство


To možeš da podvedeš pod "kritičnu infrastrukturu" i slažem se sa tobom.


па баш то сам и мислио
и све фирме да се добро опорезују ту где праве профит, јер га праве управо због постојања те критичне инфраструктуре која ту постоји и ради, а не да се то финансира само са грбаче обичног света док "способни" скидају кајмак и држе "изабране" политичаре на кратком повоцу...
G.Cross G.Cross 19:40 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

alselone
саобраћај, енергетику, здравство


To možeš da podvedeš pod "kritičnu infrastrukturu" i slažem se sa tobom.


Duge suknje, midi suknje, mini suknje ?
Sve su super u svoje vreme.

Ne postoji najbolje rešenje, samo optimalno rešenje za određeno vreme.

Flexibility and adaptability is the name of the game.

Dinosaurusi su vladali svetom zato što su bili najbolje prilagođeni uslovima na zemlji

Dok se ovi nisu promenili.
angie01 angie01 19:40 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

[/url]][url=http://www.theguardian.com/world/2020/mar/18/russian-media-spreading-covid-19-disinformation][/url]

kamilo, kada postavljas link, posto si klinuo ok, na kraju niza ti se pojavi deo gde su dve ovakve zagrade- ][ trebalo bi da klines izmedju njih u tu nesto napises, onda ti se kada objavis komentar, pojavi link koji radi.
bene_geserit bene_geserit 19:46 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

o možeš da podvedeš pod "kritičnu infrastrukturu" i slažem se sa tobom.

Ja tu imam neke dileme, posebno kod obrazovanja.
Državno kontrolisano obrazovanje je idealno za propagiranje vladajuće ideologije, kao što smo videli u komunizmu, i kao što sada gledamo u doba političke korektnosti i diversity-ja. Decentralizacija i konkurencija tu može samo da bude korisna.

Takođe što se tiče energetike, razvoj solarnih panela i baterija omogućava nezavisnost od mreže, a veliki sistemi su podložni terorističkim napadima i čemu sve ne. Problem sa državom je što vazda hoće monopol na sve, pa tako ovde kod nas npr. ne smeš ni da skupljaš kišnicu.

Što se zdravstva tiče, ova pandemija je pokazala da mora da postoji koordinacija na svetskom nivou, OK to se već znalo. Država može da bude vrlo neefikasna, pogledati samo proces odobravanja novih lekova u USA. Ali priznajem da ne vidim drugu opciju od državne kontrole u zdravstvu.
bene_geserit bene_geserit 19:47 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

Ne postoji najbolje rešenje, samo optimalno rešenje za određeno vreme.
Flexibility and adaptability is the name of the game.

alselone alselone 19:48 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

и све фирме да се добро опорезују ту где праве профит, јер га праве управо због постојања те критичне инфраструктуре која ту постоји и ради, а не да се то финансира само са грбаче обичног света док "способни" скидају кајмак и држе "изабране" политичаре на кратком повоцу...


Država da bude vlasnik sistema koji onda na berzi da iznajmljuje privatnicima. Nešto kao što imaš na putevima samo bolje razrađeno, država je vlasnik autoputa (generalno rečeno) i onda daje dozvole privatnicima da prenose teret. Taj teret može biti robni ali i strujni, gasni, vodni, informacioni itd.

Takodje, stvar je i prozivodnje, kod struje, vode, gasa itd - država da održi vlasništvo "baznog" nivoa proizvodnje a kasnije privatnici neke se bave ostatkom.
alselone alselone 19:48 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

Ne postoji najbolje rešenje, samo optimalno rešenje za određeno vreme.


Optimalno već podrazumeva da je na određeno vreme jer optimalno znači "najbolje u datim uslovima" a uslovi se menjaju stalno.
vcucko vcucko 19:49 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

gedza.73
floki
италијани су звали русе да помогну, ови спремили јуче неких девет авиона ваљда, људе епидемиологе

Italijani su se bunili protiv uvođenja sankcija Rusiji.
Pojedini političari su održavali kontakte sa ruskim vlastima... verovatno i to ima nekog uticaja.

Malopre gledam prilog sa kineskim doktorima... koliko god treba biti zahvalan za pomoć bilo njima, bilo Rusima, koliko god optuživali Zapad za samoživost i sebičnost ja ipak ne volim taj kolektivizam (iako je i moj pradeda govorio 'blagoslovene mnoge ručice') i uniformnost gde neki viši entitet odlučuje o svakom segmentu života ili poprilično odsustvo nekih pravila i zakona.

Posebno što se ove dve zemlje ne odnose, u ne-kriznim vremena, prema svojim građanima onako kako se, koliko toliko, uređene države ponašaju.

Ovo je ekstremna situacija na svetskom nivou koja će da traje nekoliko meseci a kršenja nekih opštih normi se dešava svakodnevno u dužem vremenskom periodu bilo u Kini bilo u Rusiji.

Ujedno diskusija koju sam imao sa sinom danas (još uvek je dete) gde smo krenuli da se raspravljamo oko svetskih imperija i da li bi danas bolje izgledao svet da Rim nije oružjem osvajao Evropu nego da su Evropu stvarali divljaci poput Britanaca i Germana. Da li bi ljudi hrlili u Kinu ili Rusiju da rade i žive da je SAD zemlja sa manje uticaja i da li bi svet bio mirnije mesto ili sličnije nekim radnim kampovima kakvi postoje u kineskim provincijama.



Ljudi još kako hrle u Rusiju da rade i žive. Uglavnom iz ex-sovjetskih republika. Druga je stvar ako to za tebe nisu ljudi, onda OK.

Moskva (gorod) ima nešto preko 14 miliona, a svaki realni podatak dodaje bar 2 miliona ilegalnih imigranata. I postoji još kako immigrant police sa punim rukama posla. Isto važi i za Piter, ali i za sve velike gradove. Naftne rajeve u zapadnom Sibiru da i ne spominjem, tamo su imigranti značajan procenat stanovništva. Čak ne mislim na Jamal i taj baš-baš sever, mislim recimo na Jugru (Hanti-Mansijska oblast) i sl. Gde je standard viši nego u Moskvi i gde se treba dobro pokazati da bi ostao. O velikim gradovima na transsibirskoj ruti da i ne pričamo.

Znaš li koliko Srba radi u Kini? Običnih ljudi, recimo srednje klase.

Mislim, i ja sam kao dete čitao Zlatnu seriju i Komandanta Marka, jelenskih mi rogova. Ne valja kad ostaneš zarobljen u Vukovima s Ontarija.


floki floki 20:05 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

за енергетику,баш овако како алсе каже, ко хоће сам да праву нека прави и за себе и за продају, уз плаћање "путарине" кроз далековод...
за здравство - може приватна пракса свакако, апарати исто, лекови ту и тамо исто, али клинике, вакцине - држава

за образовање, ја сам против штанцања разних беспотребних занимања само да би власник факултета ту млатио профит (а он је ту да би правио профит, нормално скроз)

приватне фирме нека школују своје кадрове како им је воља, никакав проблем, и треба.
овако, држава би требало да контролише образовање које се тиче свих нас (идеологија увек некако постоји, чак и кад ти је представе као "само рацио, нема идеологије", то је да се власи не досете)
gedza.73 gedza.73 20:19 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

floki
ја лично сам против тога да приватне фирме контролишу саобраћај, енергетику, здравство и образовање у држави, исто као што сам против да држава одређује ко ће какав ауто и кад да купи.

saglasan. s tim da postoji neki oblik kontrole koji ne bi pustio da ovi sektori 'luduju'.

ово за уређене државе - док има пара (још увек има, докле, видећемо), све су фини, кад крене било каква фрка или им станеш на жуљ, прођеш као асанж или украду маске за себе

kako beše kriza na vrata, ljubav kroz prozor.
Za Asanža znamo, neki ljudi su stali u njegovu odbranu a negde ako se pobuniš samo te pojede mrak i niko ne sme da pisne. razlika u onome loše-malološe.

ово за рим ти је поданичко гибаничарење, знаш :)

naravno :). opet je bolje Rimsko pravo nego kad Britanci natrpaju ljude u kavez od pruća i zapale da im bude rodnija godina. opet tanana razlika.

A i više su oni uradili za svet nego Džingis kan na primer.

Maksa je pisao o sukobima u Aziji gde pobednik pobije više od metar i žilet, niže poštroji. Čiji misliš da su potomci koji danas feudalistički iznajmljuju radnu snagu Ajfonu još kmetovima stave pletenu žicu kako ne bi izvršavali samoubistva skokovima sa terasa?

исто тако би била нека култура развијена да је беч успео пре рима да се организује

ali nije, što kaže čvarkov.

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:20 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

hoochie coochie man
st.jepan
angie01
izbrisalo nam Srksa?

Izgleda, i iz spiska blogera.
Ja ga ne nađoh.


Kog bre srksa?


Nisam ja, huči, hvala što si se zabrinuo . Izlgeda da je Fuks nešto srao, pa ga smaknulo.

Nego, pitanje, dal sad da puštam bradu (pošto maske nemamo) i onda da je nekako uredno podvijem preko usta, nosa i očiju, da služi kao filter? Onda je samo nasapunjam i properem po ulasku u kuću, istresem voluharice ako se neka nastanila u međuvrmenu. Jel to zaustvlja virus? A ako i ne, sigurno pomaže da se u samiški lakše dođe do papira za dupe i salveta, kad se ostali kupci isprepadaju.
gedza.73 gedza.73 20:26 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

vcucko
Ljudi još kako hrle u Rusiju da rade i žive. Uglavnom iz ex-sovjetskih republika. Druga je stvar ako to za tebe nisu ljudi, onda OK.

mislio sam na Balkan i zemlje bivšeg Istočnog bloka.
mada i iz ex-sovjetskih republika su hrlili, i hrle, na Zapad, Engleska, SAD daleko rađe nego u Moskvu.
Naftne rajeve u zapadnom Sibiru da i ne spominjem, tamo su imigranti značajan procenat stanovništva

u prilici sam da uporedim iskustva (sine ko starleta vokabular) našeg radnika koji radi u Sibiru jedan posao i isti takav posao koji radi Marokanac u It.
Pre će ovaj naš da se zameni sa Marokancem nego što će da bude obrnuto.

Tako mi svih tvorova.

Znaš li koliko Srba radi u Kini? Običnih ljudi, recimo srednje klase.

ogroman broj? sigurno ih je bilo daleko više u evakuaciji tokom ove krize samo se o njima nije pričalo. I tek pokoji auto ili autobus sa Zapada koji je dva, tri dana proveo u putu prepun putnika od kojih su mnogi stajali jer nije bilo mesta.
st.jepan st.jepan 20:28 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

gedza.73
@Stjepan.
Jurio nešto po YT za crtanje airbrush-om i izbaci mi snimak
(u stvari prvo osnove za pravljenje maske pa sam video i ovo i setio se tvog avatara)

E, fala ti ko bratu, upravo sam razmišljao o pravljenju nove.
Ova čukun-čukun-čukun-dedina, samo što se nije raspala.


hoochie coochie man hoochie coochie man 20:32 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

Nisam ja, huči, hvala što si se zabrinuo


Idi bre Srki :)
Stvarno sam se bio zabrinuo.
Pomislih najpre, zadnje vreme došlo, čovek vernik nove religije, a da ga sklone:)

Nego, pitanje, dal sad da puštam bradu


mislim da da, samo odluči dal Lenjinovu il Marskovu.
bene_geserit bene_geserit 20:32 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

Izgleda da je Fuks nešto srao, pa ga smaknulo.

Ja sam zaprepašćen da se neko, na ovom od Boga zaboravljenom mestu, bavi time šta ko sere pa još i eliminiše blogere koji seru previše.
gedza.73 gedza.73 20:41 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

Lenjinovu



For many years people believed that Lenin’s Rolls Royce (or Rolls Royces – some sources says he had three, other go as high as nine, we know there were at least two) were part of the former Tzar’s fleet of luxury car, but the English manufacturer actually keeps detailed track of each and every car ever sold, and so from its central archives actually emerged that the original Lenin’s Rolls Royce Silver Ghost was actually bought and paid for in London in 1922 by the ARCOS Company (All-Russian Cooperative Society).

The record is detailed enough to point out that the car was actually sold at the discounted price of 1,850 British Pounds. The 15 % discount was apparently a side deal of a secret bomber planes engines deal that the young Russian Government had with Rolls-Royce.

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:46 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

bene_geserit
Izgleda da je Fuks nešto srao, pa ga smaknulo.

Ja sam zaprepašćen da se neko, na ovom od Boga zaboravljenom mestu, bavi time šta ko sere pa još i eliminiše blogere koji seru previše.


Samo ti seri...
rodni rodni 20:50 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

bene_geserit
Izgleda da je Fuks nešto srao, pa ga smaknulo.

Ja sam zaprepašćen da se neko, na ovom od Boga zaboravljenom mestu, bavi time šta ko sere pa još i eliminiše blogere koji seru previše.

Probaj da sereš!
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:52 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

Pomislih najpre, zadnje vreme došlo, čovek vernik nove religije, a da ga sklone:)


Pa i ja imam jezičinu, mada do sada stvarno nisam nijednom najebao, bar ne duže od par dana, a i tad je bilo relativno zasluženo.

Drug Lenjin nije imao bradicu praktične veličine, nego simbolične, tu mora nešto ozbiljnije da se uzgoji, kao kod Kalabića ili Hagrida. Daklem, drug Marks model.
zemljanin zemljanin 21:16 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

pa o Rusiji i Kini, ljudi obicno imaju zapadno propagadnu fiksaciju jer uopste ne mogu da prihvate da neka kulture ne promovisu individualnost ... uz sve opravdane kritike koje se mogu uputiti tom istocnom sistemu, postoji i masa stvari koja je +++ ... meni je cerka u Kini, tamo radi kao istrazivac i prezadovoljna je sa svim ... i tamo je i prelezala coronu, blage reakcije i jednostavno je tamo gde zeli da bude a ne zato sto mora ... i skore sve njene kolege imaju takav stav ...

a Rusiju mnogi ovde zamisljaju sa kolskim putevima, konjima i magarcima i sibirskim gulazima ... necu da trosim reci
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:25 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

alselone
и све фирме да се добро опорезују ту где праве профит, јер га праве управо због постојања те критичне инфраструктуре која ту постоји и ради, а не да се то финансира само са грбаче обичног света док "способни" скидају кајмак и држе "изабране" политичаре на кратком повоцу...


Država da bude vlasnik sistema koji onda na berzi da iznajmljuje privatnicima. Nešto kao što imaš na putevima samo bolje razrađeno, država je vlasnik autoputa (generalno rečeno) i onda daje dozvole privatnicima da prenose teret. Taj teret može biti robni ali i strujni, gasni, vodni, informacioni itd.

Takodje, stvar je i prozivodnje, kod struje, vode, gasa itd - država da održi vlasništvo "baznog" nivoa proizvodnje a kasnije privatnici neke se bave ostatkom.

Francuzi to zovu partnerstvo drzavnog i privatnog. I sasvim "slucajno" profit uvijek pravi privatni sektor a drzavni sektor uvjek ima gubitak i mora investirati u odrzavanje.
Proizvodnja el. energije je interesantan primjer.
Vjetrenjace i solarni paneli su privatno vlasnistvo ali drzavni EDF mora od njih kupiti proizvedenu energiju po cjenama koje su visestruko skuplje nego sto tu energiju prodaje krajnjim korisnicima.
alselone alselone 21:29 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

Francuzi to zovu partnerstvo drzavnog i privatnog. I sasvim "slucajno" profit uvijek pravi privatni sektor a drzavni sektor uvjek ima gubitak i mora investirati u odrzavanje.
Proizvodnja el. energije je interesantan primjer.
Vjetrenjace i solarni paneli su privatno vlasnistvo ali drzavni EDF mora od njih kupiti proizvedenu energiju po cjenama koje su visestruko skuplje nego sto tu energiju prodaje krajnjim korisnicima.


To nije ono što kažem. Ali te razumem u potpunosti, ja sam izričito protiv državno-privatnog partnerstva, to je "Bogoljub Karić ekonomija".

Ono što predlažem je kapitalistička osnova. Država je vlasnik "puteva" i ona njih potpuno kapitalistički izdaje na berzi pod berzanskim uslovima privatnicima. To nije zajednički projekat. Berzanska pravila imaju jasne odrednice protiv monopola sa ekonomske strane i protiv monopola sa strane pouzdanosti rada sistema.


Vjetrenjace i solarni paneli su privatno vlasnistvo ali drzavni EDF mora od njih kupiti proizvedenu energiju po cjenama koje su visestruko skuplje nego sto tu energiju prodaje krajnjim korisnicima.

Za ovo postoji razlog. Države su subvencionisale razvoj zelenih tenologija što je dobro. Zato smo i došli u situaciju da su one postale jeftinije i pouzdanije. Sa tom praksom treba ubrzo prestati. Neko vreme da se subvenzije smanjuju pa da nestanu.
rodni rodni 21:43 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

kamilo_emericki

...
Francuzi to zovu partnerstvo drzavnog i privatnog. I sasvim "slucajno" profit uvijek pravi privatni sektor a drzavni sektor uvjek ima gubitak i mora investirati u odrzavanje.
Proizvodnja el. energije je interesantan primjer.
Vjetrenjace i solarni paneli su privatno vlasnistvo ali drzavni EDF mora od njih kupiti proizvedenu energiju po cjenama koje su visestruko skuplje nego sto tu energiju prodaje krajnjim korisnicima.

U pravu si!
Gde god su se udružili privatno i državno, najebalo je državno.
Stoga bi bilo najbolje da se mnogo ne udružuju.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:55 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

angie01
[/url]][url=http://www.theguardian.com/world/2020/mar/18/russian-media-spreading-covid-19-disinformation][/url]

kamilo, kada postavljas link, posto si klinuo ok, na kraju niza ti se pojavi deo gde su dve ovakve zagrade- ][ trebalo bi da klines izmedju njih u tu nesto napises, onda ti se kada objavis komentar, pojavi link koji radi.

Hvala, slijedeci put cu slijediti instrukcije, nadam se da cu uspjeti.
gedza.73 gedza.73 23:59 22.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

zemljanin
meni je cerka u Kini, tamo radi kao istrazivac i prezadovoljna je sa svim ... i tamo je i prelezala coronu


Ima i drugačijih iskustava
Li Veinlang
Lekar koji je prvi upozoravao na smrtonosni virus čim se pojavio i kojeg su vlasti ućutkale - PREMINUO
Politika
Pretposlednjeg dana prošle godine, dr Li je poslao poruku kolegama lekarima gde ih upozorava na izbijanje bolesti i savetuje im da nose zaštitna odela. Četiri dana kasnije, posetili su ga policajci i od njega tražili da potpiše pismo u kojem ga optužuju za „širenje neistina koje su ozbiljno narušile društveni poredak”.

„Upozoravamo vas da ukoliko nastavite da budete tvrdoglavi i nesmotreni i nastavite tu nezakonitu aktivnost, bićete izvedeni pred lice pravde. Da li vam je to jasno?”, pisalo je na listu papira ispod čega je doktor Li stavio potpis.



a Rusiju mnogi ovde zamisljaju sa kolskim putevima, konjima i magarcima i sibirskim gulazima ... necu da trosim reci

650 000 Srba u SAD, skoro 500 000 u Nemačkoj, 200 000 u Švajcarskoj, 180 000 u Kanadi, 120 000 u Austriji, Australiji i N. zelandu, Britaniji zamišljaju slično. Desetak hiljada u Rusiji (od kojih su se neki u međuvremenu vratili zbog nedostatka posla na ruskim građveinama) misli drugačije. verovatno sa onih 300 Srba u Pekingu.
vcucko vcucko 00:23 23.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

gedza.73
zemljanin
meni je cerka u Kini, tamo radi kao istrazivac i prezadovoljna je sa svim ... i tamo je i prelezala coronu


Ima i drugačijih iskustava
Li Veinlang doktor koji je prvi upozorio na novi virus pre skoro tri meseca je optužen od kineskih vlasti da širi lažne vesti, da urušava državni poredak, saslušavan je u policiji i traženo je od njega da potpiše izjavu kako je lagao u vezi virusa.

Preminuo je od posledica korona virusa.

Lekar koji je prvi upozoravao na smrtonosni virus čim se pojavio i kojeg su vlasti ućutkale - PREMINUO

a Rusiju mnogi ovde zamisljaju sa kolskim putevima, konjima i magarcima i sibirskim gulazima ... necu da trosim reci

650 000 Srba u SAD, skoro 500 000 u Nemačkoj, 200 000 u Švajcarskoj, 180 000 u Kanadi, 120 000 u Austriji, Australiji i N. zelandu, Britaniji zamišljaju slično. Desetak hiljada u Rusiji (od kojih su se neki u međuvremenu vratili zbog nedostatka posla na ruskim građveinama) misli drugačije. verovatno sa onih 300 Srba u Pekingu.

Nema tu pomoći. Ovo je nepatvoreni srbijanski domaćin. Od onih što su ubili cara, srušili carevinu koja je održavala red u pola centralne i istočne Evrope. Napravili rusvaj za dva veka unapred. Pa bi danas da daju dva dinara da izađu iz kola. Da se vrate u svoj vinOgrad kao da ništa nije bilo. I da ih ostave na miru.

Kad bi to moglo tako.
gedza.73 gedza.73 09:27 23.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

Nema tu pomoći. Ovo je nepatvoreni srbijanski domaćin.

Grešiš. ovo je prikladniji primer




nekada su alternativa Istočnom bloku, SSSR-u i zemaljama sa sličnim diktatorskim režimima bile demokratske, zapadne i prozapadne zemlje u kojima se lepše, slobodnije, uređenije i lagodnije živelo .
A danas treba da se vratimo korak nazad i umesto da stremimo boljem mi veličamo državu u kojoj KGB pandur menja ustav kako bi ostao na vlasti i posle svoje smrti i državu koja se industrijalizovala tako što radno izrabljuje veći deo svog stanovništva?
i to progres?
ili treba da biram koja je imperija 'poštenija' kako bi' u Srbiji bio primljen u



Od onih što su ubili cara, srušili carevinu koja je održavala red u pola centralne i istočne Evrope.

jes, ofkors. poput Berlinskog kongresa i reda koji su uveli. U svoju korist.
vcucko vcucko 21:29 23.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

gedza.73

nekada su alternativa Istočnom bloku, SSSR-u i zemaljama sa sličnim diktatorskim režimima bile demokratske, zapadne i prozapadne zemlje u kojima se lepše, slobodnije, uređenije i lagodnije živelo .

Nekada su.

Nekada je bilo sve i svašta. Ponešto možda jeste i dalje, mnogo šta više nije. Ponešto se (mož'dabidne) i za 180 stepeni okrenulo.
Tvrdoglavo istrajavati u mladalačkoj opsednutosti Zagorom-Te-Nejom ima svoj naziv u više oblasti (sociologija, medecina...).

Ja bih voleo cara koji čuva osnovne postulate. A tehničke stvari (ekonomija i sl.) da vodi struka koju postavi meritokratija, ne suprotno.
To demokratija, jedan čovek jedan glas, to je objasnio Diogen davno. I prepustio bih to WASP-ovcima, oni to treniraju 300 godina, njima ide. Nama definitivno ne, vidi se iz priloženog, sto godina istorije.

Auštrija? Citirao bih Pučanstvo i Brankovog đeda sljezove boje: plakaćete vi za Auštrijom, ma je neće bit. Indijaneri prihajajo
gedza.73 gedza.73 22:15 23.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

Volim i ja Ruse, ali ne u svojoj kući.
Ponešto se (mož'dabidne) i za 180 stepeni okrenulo.

bre vi na blogu dižete svetski ustanak :))



pa neka vam je sa srećom :))
vcucko vcucko 22:36 23.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

gedza.73

Volim i ja Ruse, ali ne u svojoj kući.

Ovi drugi ti namenili ove, pa uživaj.

Jbg, svakom svoji
gedza.73 gedza.73 22:57 23.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

Ovi drugi ti namenili ove,

ovo je neka druga igranka.
prvo je bio test sa albanskim porodicama sa Kosova ako se sećaš... doš'o u selo poglavica, reko 'ti, ti i ti sutra na put' pa su krenuli na Zapad peške preko zemlje Srbije. Malo se primirilo i tek onda najezda. Kol'ko se pričalo da će ovaj deo Balkana da se naseli i prenaseli a oni svi džumle, ako ne iz prvog, ne iz drugog onda iz n-tog preko i pod žicom (ko nekad iz majčice Rusije na divlji Zapad) što u ladne vikinške zemlje, što po Nemačkoj...

jel' bre kad je tako uređeno ko što ti kažeš ima li kog migranta da pobeže u Rusiju?
ajd što svi koji se kunu u nju a niko se iz Rusije ne javlja (osim Mire marković, Kadijevića, Bogoljuba Karića i sličnih 'veličina') već svi hiljadama km daleko od nje možda ima neko od 'ovih' da nam da informacije iz prve ruke.

Ko Šopen bog te mazo. Telo u EU a srce u Rusiji.
vcucko vcucko 23:18 23.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

gedza.73

jel' bre kad je tako uređeno ko što ti kažeš ima li kog migranta da pobeže u Rusiju?

A to bi trebalo da je nešto negativno?
To samo znači da Rusija može da ih okrene za 180 i vrati odakle su krenuli. I da je baš briga šta ko misli o tome.
U mojoj vizuri to je sjajno.
floki floki 23:23 23.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

ево шта кажу бројеви око имиграције - прва америка, онда немачка па русија
линак
vcucko vcucko 23:44 23.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

floki
ево шта кажу бројеви око имиграције - прва америка, онда немачка па русија
линак

Da, dobro, tu se broje i Rusi rođeni u ex-republikama, Rusi iz Ukrajine, sami Ukrajinci naseljeni u Rusiji (ima ih par miliona). Naravno i srednja Azija iz -stanova.
Nego, zašto neko (npr. Gedža) ima pravo da smatra boljom, kulturnijom, šta li, populaciju koja je emigrirala u Nemačku (po tabeli 12 miliona) u odnosu na onu što je iselila u Rusiju (po tabeli 11,6 miliona).
Tvrdim da je prosečan Kirgiz na sličnom, ako ne višem civilizacijsko-kulturnom nivou od naših gastosa u nemačkoj 70-ih.
Moldavac je već doktor nauka
gedza.73 gedza.73 08:26 24.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

vcucko
To samo znači da Rusija može da ih okrene za 180 i vrati odakle su krenuli. I da je baš briga šta ko misli o tome.
U mojoj vizuri to je sjajno.

Ovo k'o kad bi' ja bio oduševljen što neki fudbaler kreše starletu.
lepo njemu, lepo njoj a u mojoj vizuri lepo i meni



'to care uz tebe smo u našim mislima'

ili što neki diler droge živi okružen luksuzom a još može da se kurči u komšiluku džpom i pištoljem. a onda ja treba da biram 'pošteniju' stranu kad krene njegov sukob sa suparnicima.
vcucko vcucko 08:39 24.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

gedza.73
vcucko
To samo znači da Rusija može da ih okrene za 180 i vrati odakle su krenuli. I da je baš briga šta ko misli o tome.
U mojoj vizuri to je sjajno.

Ovo k'o kad bi' ja bio oduševljen što neki fudbaler kreše starletu.
lepo njemu, lepo njoj a u mojoj vizuri lepo i meni



'to care uz tebe smo u našim mislima'

ili što neki diler droge živi okružen luksuzom a još može da se kurči u komšiluku džpom i pištoljem. a onda ja treba da biram 'pošteniju' stranu kad krene njegov sukob sa suparnicima.

Dočim je sjajno kad sediš u svom donjem pičkovcu, ono baba pored napuklog korita. Ali imaš jarbol i plavu zastavu sa zvedicama i puno ti srce kad vidiš na dnevnik, kako se lepo živi u Donauešingenu

Ma super je to...
gedza.73 gedza.73 09:04 24.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

Dočim je sjajno kad sediš u svom donjem pičkovcu, ono baba pored napuklog korita

to je jedna od opcija.
Druga je da gerilski dižem u vazduh NATO baze po Poljskoj.
Da sipam šećer u rezervoare automobila sa američkim tablicama. anonimno pišem hvalospeve po netu sveruskom caru Putinu.
brojni su načini pokreta otpora a mi sveli na rat pred monitorom. eh ti potomci hrabrih 'Otpisanih'
Ali imaš jarbol i plavu zastavu sa zvedicama

u mojoj vizuri me bole patka i za njihovu plavu zastavu i za Daunševeningen.

mis'im nekome super KuK monarhija dok je sedeo pored napuklog korita u donjoj istarskoj popizdini a nekome u Mačvi baš i nije

džaba se podjebavamo Vcucko po ovoj temi. Dobar si lik, i ti i Floki, samo bre čim se pomene majčica Rusija vi povilenite. kak'e veze mi imamo sa Rusijom kad su između nas Bugarska, Britanija, Turska, Moldavija, belorusija, Afganistan Amerika, Nemačka, Kina... nafta, gas... između sedam miliona nas i njih imaš milijarde ljudi i interesa trebalo bar jednom da gledamo svoja posla, da nešto naučimo iz svoje istorije i da prestanemo sa kuropecanjem.

pa odjebali bi nas u roku od odma' da im Bugari daju samo delić svog dupeta od onoliko koliko mi skidamo pantalone i trtimo se da bi nas Rusi voleli.
šta Bugari i za poljake bi nas zamenili a mi bi i dalje cvileći srećno vrteli repićem kad nas ponekad pomaze po glavi.

Ta iracionalna zavsinost mora da ima neke svoje korene ali su meni nedokučivi
vcucko vcucko 11:03 24.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

gedza.73
Dočim je sjajno kad sediš u svom donjem pičkovcu, ono baba pored napuklog korita

to je jedna od opcija.
Druga je da gerilski dižem u vazduh u NATO baze po Poljskoj.
Da sipam šećer u rezervoare automobila sa američkim tablicama. anonimno pišem hvalospeve po netu sveruskom caru Putinu.
brojni su načini pokreta otpora a mi sveli na rat pred monitorom. eh ti potomci hrabrih 'Otpisanih'
Ali imaš jarbol i plavu zastavu sa zvedicama

u mojoj vizuri me bole patka i za njihovu plavu zastavu i za Daunševeningen.

mis'im nekome super KuK monarhija dok je sedeo pored napuklog korita u donjoj istarskoj popizdini a nekome u Mačvi baš i nije

džaba se podjebavamo Vcucko po ovoj temi. Dobar si lik, i ti i Floki, samo bre čim se pomene majčica Rusija vi povilenite. kak'e veze mi imamo sa Rusijom kad su između nas Bugarska, Britanija, Turska, Moldavija, belorusija, Afganistan Amerika, Nemačka, Kina... nafta, gas... između sedam miliona nas i njih imaš milijarde ljudi i interesa trebalo bar jednom da gledamo svoja posla, da nešto naučimo iz svoje istorije i da prestanemo sa kuropecanjem.

pa odjebali bi nas u roku od odma' da im Bugari daju samo delić svog dupeta od onoliko koliko mi skidamo pantalone i trtimo se da bi nas Rusi voleli.
šta Bugari i za poljake bi nas zamenili a mi bi i dalje cvileći srećno vrteli repićem kad nas ponekad pomaze po glavi.

Ta iracionalna zavsinost mora da ima neke svoje korene ali su meni nedokučivi

Uf, mnogo teo mnog započeo, ajmo redom.

Mačva je bila jednom, kao posledica. Sećaš se, kad je onaj što je umislio da je misirski bik preko napaljenih klinaca odradio nešto. Inače, verovao ti meni ili ne, Srbi u KuK monarhiji su bili cenjena i poštovana roba. Otprilike narod trećeg reda, ako su Auštrijanci i Nemci bili nesporno prvog, mađari nesporno drugog reda (a bili su). Česi su bili ispod nas, Rvati su bili i ispod Čeha.

I između Kalinjingrada/Kenigsberga i Rusije su druge zemlje pa šta? Fercera samo tako.

Bugari? Znam da to ovde nije popularno, ali Bugari kad su na nekoj strani onda su iskreno tu. Druga stvar je što oni prvi provale kad krene nizbrdo pa sami krenu da se okreću. Znači kad Bugari krenu da se osvrću, znaš da je nešto trulo kod tebe, a prilično je dragoceno imati takav indikator u džepu. Bar za normalne ljude (i narode). S tim u vezi, videti Bojkovo delovanje u poslednje vreme.
Mi - samo pogledaj stavove, opredeljenja, ideje ovde na blogu (ako tu uopšte ima nekog pravila) pa reci iskreno: bi li ti takav narod (u smislu nacije) pripustio u kuću?

Poljaci: sve što vredi za druge narode, za njih ne vredi. Njih (i jedino njih) niko u Rasiji ne bi pustio u kuću, sa njima niko ne želi ni flašu votke da podeli. To je ljubav koja traje vekovima i neraskidiva je

gedza.73 gedza.73 11:34 24.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

Auštrijanci

su majstori koji su svet ubedili da je Hitler Nemac a da je Betoven Austrijanac.

Srbi u KuK monarhiji su bili cenjena i poštovana roba

cenjeni kao srpski jezik u Osmanskoj imperiji. potrošna vojna krajinska roba. prvo te utovi 'ranom a onda te zakolje kao topovsko meso. a ako preživiš budeš srećan kao svinjče posle Božića.

Otprilike narod trećeg reda, ako su Auštrijanci i Nemci bili nesporno prvog

bre saće da me razočaraš u vezi slobodarske tradicije. ja sam mislio da budemo bar drugi nivo a ti gibaničarski zadovoljan sa trećim
I to još podržavaš 'nepopularno' stanovište gledanja svoje avlije i svojih interesa uz nezabadanje nosa u tuđa posla poput aneksione krize BiH. cccc

Bugari? Znam da to ovde nije popularno, ali Bugari kad su na nekoj strani onda su iskreno tu.

Nisam mislio sa te strane. Jesu Bugari ali nisu Rusi. oni bi nas prodali za Bugare.

Mi - samo pogledaj stavove, opredeljenja, ideje ovde na blogu (ako tu uopšte ima nekog pravila) pa reci iskreno: bi li ti takav narod (u smislu nacije) pripustio u kuću?

ruku na srce nekako više volim taj opšti haos, kakofoniju, cirkus i džumbus nego na naredbu 'skoči' da pitamo jedino 'koliko visoko?'



između Kalinjingrada/Kenigsberga i Rusije su druge zemlje pa šta? Fercera samo tako

mislio sam na 'Nebo visoko, Rusija daleko'

što se tiče 'rotacije' u kriznim vremenima tu i dalje prvo mesto drže Italijani.
gedza.73 gedza.73 11:57 24.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

Poljaci: sve što vredi za druge narode, za njih ne vredi.

jbg. iz moje lične, porodične istorije ja mogu da budem zahvalan više Poljacima nego Rusima. i to daleko, daleko više. Čak bi' to mogao i da kažem prvom živom Rusu koga lično budem video u životu
vcucko vcucko 13:07 24.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

gedza.73


Bugari? Znam da to ovde nije popularno, ali Bugari kad su na nekoj strani onda su iskreno tu.

Nisam mislio sa te strane. Jesu Bugari ali nisu Rusi. oni bi nas prodali za Bugare.


Opet ono o ruci na srcu.

Prodao bi i ti sve šljivike Šumadije za cca 100 km morske obale oko Burgasa, sa kontrolom Konstantionopolja i Bosfora.

Čuj šljivike, prase bi ispek'o za Bojka

vcucko vcucko 13:13 24.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

gedza.73
Auštrijanci

su majstori koji su svet ubedili da je Hitler Nemac a da je Betoven Austrijanac.


BTW, ovaj potonji nije bio ni Nemac ni Auštrijanac. Nego Flamanac.
Ludvig Fan Beet-hofen.
Mislim, jasno je iz onog "Van" (nije "Von".
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:04 24.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

Mačva je bila jednom, kao posledica. Sećaš se, kad je onaj što je umislio da je misirski bik preko napaljenih klinaca odradio nešto. Inače, verovao ti meni ili ne, Srbi u KuK monarhiji su bili cenjena i poštovana roba.

Utrčao bih ako je dopušteno?
Fala


Vcucko, pa baš mašiš, nije Mačva posledica nego cilj, nije bik tu imao mnogo veze, a za Srbe i AU, pigledaj pod svištovski mir i Sarajevo posle atentata.
gedza.73 gedza.73 14:06 24.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

Prodao bi i ti sve šljivike Šumadije za cca 100 km morske obale oko Burgasa, sa kontrolom Konstantionopolja i Bosfora.

Čuj šljivike, prase bi ispek'o za Bojka

to možda vi iz KuK
Nama bre šumadincima Bugari na noge donose torte iz svojih poslastičarnica za svadbe. Igraju kolo, kuvaju kupus, pomažu ko da su rod rođeni šumadijski a ne braća Bugari. kad nam deca odu na turnire u Sofiju oni ih snabdevaju kolačima u hotelu.


Čak toliko vole centar Srbije da kad dođe delegacija sudija i tužilaca iz Bugarske u Bg oni umesto vožnje po lepom plavom Dunavu skoče u gegulino dvorište pa pored napuklog korita pijuckaju rakiju.
Tako ako ti slučajno treba veza... šta ti ja znam... kabinet zam. glavnog prokurora... možda na mitnici kad prenosiš pečenje... eventualno vojni sud (avanzovano sa granice)... tu sam

znaš li da oni imaju svoju esnafskosudijsku banku, u stvari više neki zajednički fond, kojom se kreditiraju sa nekom malom kamatom?
A Koce (stara sofijska porodica, što bi rekli naši foleri krug dvojke sa poreklom) mi pričao kako su jedno vreme imali dve 'osiguravajuće' auto kuće.
Platiš kome treba, dobiješ nalepnicu i zalepiš na vidno mesto (posle su to kopirali Arkan i SSJ). kaže da su 'najbolju reklamu' dobili posle krađe jednog džipa. Đip našli posle dva, tri dana a lopova u širem ataru grada. Ravnomerno raspoređenih anatomskih delova.


ima neka izreka u vezi Bečlija i veštine da ubede svet kako je Hitler Nemac a taj drugi u stvari Austrijanac.
mesan mesan 01:24 25.03.2020

Re: Je l' moguće ovo?

vcucko
gedza.73
Auštrijanci

su majstori koji su svet ubedili da je Hitler Nemac a da je Betoven Austrijanac.


BTW, ovaj potonji nije bio ni Nemac ni Auštrijanac. Nego Flamanac.
Ludvig Fan Beet-hofen.
Mislim, jasno je iz onog "Van" (nije "Von".

Mocart je originalni lik u tom vicu.

A naravno geografski položaj rodne kuće određuje čoveka
Ribozom Ribozom 17:15 22.03.2020

razmisljajte

Jedini lek protiv corona virusa je SAMOIZOLACIJA.

Morate da razumete da zdravstveni sistem vise ne radi, i jedino vi sami mozete pomoci sami sebi i to jedino izolacijom i razmisljanjem kako se zastititi. Napravite protokol kako se ponasati van kuce (ne dodirivati cvrte predmete, lice, drzati odstojanje, zastiti se maskom ili salom, rukavicama, ne koristite papirni novac); prilikom ulaska u kucu (nacin otvaranja vrate, pranja ruku i smestaj cipela); i u kuci (otpakivanje i dezinfekcija stvari koje ste kupili itd.). Kijajte i kasljite u maramici koju bacate. NIKO vam nece pomoci, osim vase discipline.
A zrdavstvo ce vam pomoci tek kada vam je (pupudalekobilo) potreban respirator, ali to vam je kocka. Nadam se da ce snaga virusa (virulencija) opasti u sledecih mesec-dva dana, kao kod kineza, ako su tacni podaci iz Kine.

Virus nije mutirao i mnogo je je mala verovatnoca da mutira u goru verziju u ovoj godini.
UV zraci ne ubijaju viruse.
Virus corone je velicine preko 50pm, dosta je veliki, pa ga maske verovatno zaustavljaju, cak i sal. Opet je sreca sto je tako veliki pa ce se lakse naci vakcina. Antibiotici se koriste za lecenje upale pluca i zato su deo terapije, i vidim da su se istrazivaci bacili na izucavnja dejstva antibiotika na virus, sto moze da znaci da ima sanse da antibiotici mogu da ubiju virus.

Sve uzimite sa rezervom sto sam pisao, jer ja nisam strucnjak.
Ribozom Ribozom 17:21 22.03.2020

Re: razmisljajte

Mozda ovo pomogne nekome

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:27 22.03.2020

Re: razmisljajte

Virus corone je velicine preko 50pm, dosta je veliki, pa ga maske verovatno zaustavljaju

Sito na N95 masci je tri mikrona, ako se dobro sećam, a virs je manji od toga, no -- on je u aerosolu, u nekoj kapljci, i ne može tek tako da prođe. Nije izvesno da će virus biti zaustavljen, ali se pet puta smanjuje verovatnoća zaraze na taj način, korišćenjem N95 maske.

Onim drugim maskama isključivo čuvate druge od sebe (videti moj prvi komentar). Nećete pljucakanjem nikog zaraziti. Bezbedna razdaljina je bar 1 metar.
mirelarado mirelarado 17:31 22.03.2020

Re: razmisljajte

Onim drugim maskama isključivo čuvate druge od sebe (videti moj prvi komentar). Nećete pljucakanjem nikog zaraziti. Bezbedna razdaljina je bar 1 metar.


Tako sam i ja shvatila. Običnom maskom štitimo druge, a zaštitnim rukavicama sebe, odstojanjem i sebe i druge.
zilikaka zilikaka 17:35 22.03.2020

Re: razmisljajte

Onim drugim maskama isključivo čuvate druge od sebe (videti moj prvi komentar). Nećete pljucakanjem nikog zaraziti.

Upravo to.
Za sutra spremamo nekoliko krpenih, gumice za tegle, heftalica...i nema pranja, baca se. Za sad ima dovoljno stare posteljine koja se seče jer nije za upotrebu a pretekla od bacanja.
Jedino, gumica će ponestati pa će se to reciklirati.
Ribozom Ribozom 17:47 22.03.2020

Re: razmisljajte

To je UV iz lampi, jaceg inteziteta a ne suncene svetlosti.

https://www.politifact.com/factchecks/2020/mar/20/greg-murphy/no-sunlight-has-not-been-proven-kill-coronavirus/
Ribozom Ribozom 19:17 22.03.2020

Re: razmisljajte

Vazno:

Ako virus zivi u vodi i kinezi kazu da je dosao sa riblje pijace, postavlja se pitanje da li se voda moze kontaminirana virusom?
Zamislite da se kontaminira voda iz akumulacionih jezera ili vodovoda. EPA i WHO kazu da je mala verovatnoca, ali nema logike.
Mozda da nase vlasti razmisle i za to da li je kuvanje vode mozda resenje (opet nadjoh da kazu da to ne pomaze i opt ne ukapirah logiku).

Ako ima neko neki komentar u vezi ovoga?
bene_geserit bene_geserit 19:34 22.03.2020

Re: razmisljajte

petargli petargli 00:36 23.03.2020

Re: razmisljajte

Da li me to ignorisete ili niko nema misljenje.
Stvarno sam se zabrinuo.

najverovatnije ne znamo ...
jebiga, kad niko (citaj: sve vlade sveta) nije hteo da reaguje na vreme, dok su neki (citaj: kina) "peglali" podatke, sada zivimo histeriju ...
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:41 23.03.2020

Re: razmisljajte

Zamislite da se kontaminira voda iz akumulacionih jezera ili vodovoda. EPA i WHO kazu da je mala verovatnoca, ali nema logike.


Pa voda se hemijski prečišćava u postrojenjima za to, tako da ja mislim da nikakv virus tu ne može da prođe, sem ako ta postrojenja ne rade kako treba iz nekog razloga. A da može da opstane u vodi, ja mislim da bi se to do sada već znalo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:45 23.03.2020

Re: razmisljajte

Ribozom
To je UV iz lampi, jaceg inteziteta a ne suncene svetlosti.

https://www.politifact.com/factchecks/2020/mar/20/greg-murphy/no-sunlight-has-not-been-proven-kill-coronavirus/

Стручна студија.
Сунчева светлост убија вирусе.
US National Library of Medicine
National Institutes of Health

Sunlight or, more specifically, solar UV radiation (UV) acts as the principal natural virucide in the environment. UV radiation kills viruses by chemically modifying their genetic material, DNA and RNA. <...> Fortunately, the primary photochemical processes that damage the viral DNA or RNA occur at all the solar UV wavelengths, varying only in the efficiency of the different wavelengths.

kamilo_emericki kamilo_emericki 19:35 23.03.2020

Re: razmisljajte

bene_geserit

Moze li, makar dok traje ova pogibelj, bez natruha rasizma?
bene_geserit bene_geserit 19:40 23.03.2020

Re: razmisljajte

Moze li, makar dok traje ova pogibelj, bez natruha rasizma?

Hteo si da kažeš bez humora ?
Ribozom Ribozom 15:08 24.03.2020

Re: razmisljajte

Pa voda se hemijski prečišćava u postrojenjima za to, tako da ja mislim da nikakv virus tu ne može da prođe, sem ako ta postrojenja ne rade kako treba iz nekog razloga. A da može da opstane u vodi, ja mislim da bi se to do sada već znalo.


Ja sam i posao od te pretpostavke i dosao do zavoda za preciscavanje vode koju od bakterija preciscavaju UV svetloscu i da ne koriste hlor. Pored toga pise UV svetlost ubija bakterije, ali ne i sve viruse. Sad imas milion istrazivanja skroz razlicita o UV svetlosti i uticaju na viruse.
zilikaka zilikaka 17:27 22.03.2020

Ne znam da li ima smisla

Al sam primetila da je rub rukava odeće kritičan. Ne idemo napolje zasukani.
I uopšte, na poslu isto, pa zato sašili navlake za podlaktice, sa gumom, ko nekadašnji činovnici.
Videću kako će se pokazati.
mesan mesan 19:29 22.03.2020

Re: Ne znam da li ima smisla

zilikaka
Al sam primetila da je rub rukava odeće kritičan.

Puno kruže saveti tipa "perite ruke 30 sekundi"(nedefinisan metod, mogla bi jedna ruka biti u džepu...), a ima i krnjih grafičkih prikaza.

Jedino što ima smisla po meni je celokupan hirurški metod pranja šaka, koji, pravilno izveden, traje bar 20 sekundi:

VIDEO: kako pokreti ruku razmazuju sapun demonstrirano temperom
zilikaka zilikaka 21:29 22.03.2020

Re: Ne znam da li ima smisla

Da, naravno, temeljno pranje, nego ima još nešto. Danas je rečeno da je toplota ipak najbolji način dezinfekcije.
Ono što ne može da se pere vrelom vodom,svaki čas, prvenstveno odelo, može da se ispegla, ili, još lakše, pređe spolja parom iz pegle ili ko ima paročistač.
U to ime, želim da podvučem da je para vrlo ozbiljan "prenosnik" toplote, da ide na temperature preko 100 stepeni, i da može pristojno da ugreje ono što treba, a da se pri tome to nešto ne dodiruje direktno.
Naravno, ne možemo se pretvoriti u manijake, da dekontaminiramo sve kao da dolazimo iz ozračenog područja, ali valja znati za neke situacije da imamo i paru kao opciju.
nask nask 19:16 22.03.2020

Решења постоје, и једноставна су

To sa totalnim karantenom 5 nedelja (globalno) je samo u teoriju jednostavno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:45 22.03.2020

Re: Решења постоје, и једноставна су

nask
To sa totalnim karantenom 5 nedelja (globalno) je samo u teoriju jednostavno.

Наравно.
Но, жао ми је, та варијанта налази се математички разрађена у линку мог основног текста, нико да кликне на њега.
nask nask 19:59 22.03.2020

Re: Решења постоје, и једноставна су

нико да кликне на њега.

speek for yourself, tj. for others
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:03 22.03.2020

Re: Решења постоје, и једноставна су

nask
нико да кликне на њега.

speek for yourself, tj. for others

:)))))

Алсе и Врабац нису се позвали на линк. А причали су исту причу.
Јбг.
nask nask 20:17 22.03.2020

Re: Решења постоје, и једноставна су

Алсе и Врабац нису се позвали на линк. А причали су исту причу.
Јбг.

Ne kapiram ali nije ni bitno. Mislim da treba da se razmišlja koliko toliko u nekakvim realnim okvirima. Zamisli na pet minuta taj scenario. Nemoguće. BTW US imaju preko milion beskućnika po velikim gradovima, gde će oni. I prilično su divlji narod, ko da ih ukroti.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:28 22.03.2020

Re: Решења постоје, и једноставна су

Predrag Brajovic
nask
нико да кликне на њега.

speek for yourself, tj. for others

:)))))

Алсе и Врабац нису се позвали на линк. А причали су исту причу.
Јбг.


Boje se, kao i ja, da im ne iskoči neki oznojani nabildani dekica, gladan kao lav.

Ni ja nisam otvarao link, ali mi ovo što zagovaraš već neko vreme zvuči razumno i logično i bez matematičkog modelovanja.


alselone alselone 20:34 22.03.2020

Re: Решења постоје, и једноставна су


Алсе и Врабац нису се позвали на линк. А причали су исту причу.
Јбг.

Kriv sam. Ali sada samo mogu da kažem da great minds think alike.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:42 22.03.2020

Re: Решења постоје, и једноставна су

srdjan.pajic


Boje se, kao i ja, da im ne iskoči neki oznojani nabildani dekica, gladan kao lav.



Otvori slobodno, sasvim normalan čovek koji priča suvislu priču.
E sad, Nask je u pravu kada izražava sumnju u to koliko je to izvodljivo u tako velikoj zemlji sa takvim mentalitetom.
U Kini dokazano da može, međutim nije da se nešto ložim ali prenekih mesec i po, dva, kada je u Kini jedino bilo izbiljno, rekoh ženi: "Nedaj bože da ovo dođe do Evrope, ima svi da pokrepamo".
A mislim da vi tamo imate još veči problem sa načinom života i "običajima".
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:45 22.03.2020

Re: Решења постоје, и једноставна су

alselone

Алсе и Врабац нису се позвали на линк. А причали су исту причу.
Јбг.

Kriv sam. Ali sada samo mogu da kažem da great minds think alike.




Doduše ja sam samo prenosio mišljenje svog ortaka (u stvari ja sam njemu venčani kum i kum njegovoj deci) koji se eto igrom slučaja nešto i razume u te živuljke što imaju samo RNK.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:03 22.03.2020

Re: Решења постоје, и једноставна су

A mislim da vi tamo imate još veči problem sa načinom života i "običajima".



Videćemo, no ja mislim da su ovde ljudi generalno poslušniji i imaju osećaj odgovornosti za sebe i community, što se pokaže kad stvari postanu dovoljno ozbiljne. Još nisu. Naravno, ako se sve raspadne, i više se ne zna ko pije a ko plaća, sve je moguće.



alselone alselone 19:19 22.03.2020

Sombor varoš

U Somboru kreten zaraženi kom je proradila bolest, prijavi se u bolnicu i prećuti da je bio u kontaktu sa nosiocima nego predstavi da je trovanje. Prime ga u taj deo bolnice koji nije obezbeđen, ukašlje pola odeljenja.

Znači sve go debil.

Njega na robiju, doktore pred stručnu komisiju da se porazgovara o licenci (imamo li mi to upošte, farmaceuti imaju).
angie01 angie01 19:43 22.03.2020

Re: Sombor varoš

Znači sve go debil.


a zasto onda hebemumater sluze oni testovi- pa je l lekar slusa svaku budalu, ili u ovakvoj situaciji prvo proveri sve sto treba.
cassiopeia cassiopeia 20:08 22.03.2020

Re: Sombor varoš

doktore pred stručnu komisiju da se porazgovara o licenci (imamo li mi to upošte, farmaceuti imaju).


Imamo lekarsku komoru.

Treba imati u vidu da najveći broj lekara ima znanje iz epidemiologije samo onoliko koliko su naučili spremajući ispit na faksu.

U Italiji su na dnevnom nivou organizovane obuke za lekare drugih specijalnosti da bi znali kako da postupaju u svakom pojedinačnom slučaju, kako da se obuku, kako da svuku opremu...
nask nask 20:11 22.03.2020

jbg

Upravo mi javilo da nam je umro porodični prijatelj, 88 godina, Maribor. Zaradio ga u bolnici i ode čovek za 48 sati.

angie01 angie01 20:13 22.03.2020

Re: jbg

malopre sam procitala da je BS dobila koronu i ceka da bude primljena u bolnicu.
mariopan mariopan 21:04 22.03.2020

Re: jbg

angie01
malopre sam procitala da je BS dobila koronu i ceka da bude primljena u bolnicu.

Stvarno?

Mlada je i ima sve šanse da se brzo oporavi.

Želim joj brzo ozdravljenje.


vrabac_onaj vrabac_onaj 20:16 22.03.2020

Kuca mora da piški

Dakle nek mi samo još jednom neki Novosađanin kaže kako smo mi Beograđani ludi a oni normalan razborit svet


Link: Kuca mora da piški...
alselone alselone 20:32 22.03.2020

Re: Kuca mora da piški

Dakle nek mi samo još jednom neki Novosađanin kaže kako smo mi Beograđani ludi a oni normalan razborit svet


NE samo razborit nego i domišljat!
mirelarado mirelarado 20:43 22.03.2020

Re: Kuca mora da piški

vrabac_onaj
Dakle nek mi samo još jednom neki Novosađanin kaže kako smo mi Beograđani ludi a oni normalan razborit svet


Link: Kuca mora da piški...



Aha! Znači zato su odobrili šetanje kučitja 20-21h na 200m od kuće.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:50 22.03.2020

Re: Kuca mora da piški

Ја данас купио каиш за куче, не и куче. Сад ћу да се шетам с каишем кад ме је воља и вичем -- "Џеки, Џеки!"
Па ти види да л' сам га изгубио.

Србин се увек снађе!
mariopan mariopan 21:07 22.03.2020

Re: Kuca mora da piški

Србин се увек снађе!


Poslala mi deca snimak, baka sa prvog sprata spustila kuče na trotoar i šeta ga tako što drži povodac, ona na terasi a kučence na trotoaru, i kad je obavilo ona ga lepo povuče uvis zakačeno na leđima za onaj pojas za šetnju.

Ko je nama doakao?
mirelarado mirelarado 22:59 22.03.2020

Re: Kuca mora da piški

mariopan
Србин се увек снађе!


Poslala mi deca snimak, baka sa prvog sprata spustila kuče na trotoar i šeta ga tako što drži povodac, ona na terasi a kučence na trotoaru, i kad je obavilo ona ga lepo povuče uvis zakačeno na leđima za onaj pojas za šetnju.

Ko je nama doakao?


Taj klip je Vrabac i linkovao iznad. :)
mariopan mariopan 23:07 22.03.2020

Re: Kuca mora da piški

mirelarado
mariopan
Србин се увек снађе!


Poslala mi deca snimak, baka sa prvog sprata spustila kuče na trotoar i šeta ga tako što drži povodac, ona na terasi a kučence na trotoaru, i kad je obavilo ona ga lepo povuče uvis zakačeno na leđima za onaj pojas za šetnju.

Ko je nama doakao?


Taj klip je Vrabac i linkovao iznad. :)

Nisam otvarala linak, sad vidim.

Urnebesno, a baki za dovitljivost
mirelarado mirelarado 23:32 22.03.2020

Re: Kuca mora da piški

Urnebesno, a baki za dovitljivost


Meni je definitivno osvežila dan!
alselone alselone 20:31 22.03.2020

Perspektiva

Važno je pročitati radi potpune perspektive.

Zerohedge COVID-19 - Evidence Over Hysteria

(andja prva okačila na drugom blogu)

Zerohedge su sjajni. Ja ih ponekad pročitam iako nije moj fah.
bene_geserit bene_geserit 20:40 22.03.2020

Re: Perspektiva

Posledica ove krize je da se svi polako pretvaraju u mene:
- ne lete avionom
- ne idu na turistička putovanja, a pogotovo ne na kruzere
- ne idu u krčme i restorane, koncerte, sportske događaje a da ne pominjem amjusment parkove
- jedu hranu koju sami u porodici spreme
- rade od kuće kad god mogu
- ne idu u teretane i po kući skupljaju raznu džim opremu
- minimizuju upotrebu automobila
- šopinguju isključivo preko interneta
- čitaju Zerohedge

Ne znam jel to dobro ili loše.
Meni se život uopšte nije promenio, jedino radim malo više od kuće nego pre, i kućna druženja su ređa.
alselone alselone 20:52 22.03.2020

Re: Perspektiva

Ako izuzmemo Italiju (za koju mi nije još uvek jasno zašto ima toliko lošije parametre od ostalih), za druge države ovako radikalni karantin više nema smisla, već se treba okrenuti lečenju i kontroli štete. Da je urađeno pre mesec dana, možda, verovatno, zaustavilo bi ulazak virusa i uspešno detektovalo klastere i izolovalo ih. Ovako sada, kao na onoj simulaciji sa tačkicama od pre neki dan, imamo puno crvenih a ostale sive smo usporili. Ne znam koliko ima više smisla a pogotovo ako se uzme cena.

Sa druge strane obaveza države je da reaguje da ne bi građani samoinicijativno organizovali neformalnu novu državu naoružavajući se.

E, sada, zahtevalo bi jako pametnog i vizionarskog lidera koji želi zaista da uradi najbolje + razrađen državi sistem stručnjaka i činovnika da to iznese.

Karantin je zicer za političare. Pogotovo za kompleksaše kojima je policijski sat vlažni san.

Disklejmer: Još uvek nisam potpuno siguran u napisano. Mišljenje se menja kako dolaze novi brojevi.
Milan Novković Milan Novković 21:00 22.03.2020

Re: Perspektiva

alselone
Važno je pročitati radi potpune perspektive.

Zerohedge COVID-19 - Evidence Over Hysteria

(andja prva okačila na drugom blogu)

Zerohedge su sjajni. Ja ih ponekad pročitam iako nije moj fah.

Cane + Anđa

Tu je sve iscrpno dotaknuto (iako i oni pogrešno porede CDC cifre za smrtnost od gripa i Covid-19, ako je verovati dva druga članka (jedan je top-pro napisao, već sam ga prilagao, koji je i "ključni" (co)autor nekoliko vakcina - kaže različito se "šacuje" broj obolelih od gripa i coid-19 - ako grip metodologiju približiš covid-19 smrtnost nije 0.1% nego prilazi 0.6-0.7%, a kako se sve više testira covid-19, pa unapređuje kvalitet šacovanja, onda covid-19 smrtnost opada isto dole ispod 0.2%, možda 0.15%.

Kaže se to i na nekoliko drugih mesta u ovom članku što siu linkovao, ali ovaj CDC 0.1% smrtnost za grip bode oči u paraleli sa covid-19.

Ima sad dosta članaka, sve u svemu.

Ako ti je sjajan Zerohedge (iako imaju naglašeno antikineski bias) možda ti se još više svidi, oni su legendarni (neki drugi kvalitetni autori navode ovaj sajt kao inspiraciju dok su bili mlađi):

LewRockwell.com

Oko čitanja uopšte je interesantno da nas na blogu ipak sve donekle zamori, iako provedemo dosta vremena na blogu, i potreba za zabavom nas uzme pod svoje - malo koškanja, ubeđivanja, dobrog ili lošijeg humora, itd ...
Milan Novković Milan Novković 21:03 22.03.2020

Re: Perspektiva

alselone
Ako izuzmemo Italiju (za koju mi nije još uvek jasno zašto ima toliko lošije parametre od ostalih), ...


Ako pažljivo pročitaš link koji si postavio sve je do detalja objašnjeno - podaci su iscrpni.

Nažalost, članak jeste dosta dugačak i svi prvo relativno brzo prođemo kroz njega.

Osnovne parametre je i Mirela priložila na raznim blogovima, ko ima vremena da čita i većinu komentara.
alselone alselone 21:04 22.03.2020

Re: Perspektiva

Ako ti je sjajan Zerohedge (iako imaju naglašeno antikineski bias) možda ti se još više svidi, oni su legendarni (neki drugi kvalitetni autori navode ovaj sajt kao inspiraciju dok su bili mlađi):

LewRockwell.com


Dobri su mi. Krenuo sam prvo od Tvitera, tamo sam ih pratio, dok ih nije ukinulo, pa odletao na pojedinačne članke koji mi zvuče dobro.

Hvala za preporuku, pogledaću.
alselone alselone 21:24 22.03.2020

Re: Perspektiva

Ako pažljivo pročitaš link koji si postavio sve je do detalja objašnjeno - podaci su iscrpni.

Nažalost, članak jeste dosta dugačak i svi prvo relativno brzo prođemo kroz njega.

Osnovne parametre je i Mirela priložila na raznim blogovima, ko ima vremena da čita i većinu komentara.


Pročitao sam i ZH a Mireline komentare pogotovo poslednjih dana (a i generalno) ali i dalje nisam do kraja ukapirao. :) Tj. jesam formalno, jasno mi je šta žele reći, ali mi se ne uklapa u poređenju sa ostalima.
zemljanin zemljanin 21:38 22.03.2020

Re: Perspektiva

neko je spomenuo (izvinjavam se jer ne mogu da se setim ko) duge rukave ... e pa ne znam kao je sad u Srb ali ako ste odgledali neku ino med seriju, videli ste da oni ne nose mantile ... u bolnicama, kravate, matili, okovratnici i sl. pomagala (stetoskop ukljucen) su usisivac za viruse i bakterije ...

kateteri su jako zgodni da ne moraju stalno da vam buse venu ali su ujedno i otvoren prelaz za strana telu direktno u krvotok ... sto na nivou normalnog stanja i nije neka frka ...

ali drugo sam hteo ... neka se niko ne uvredi ali svi ti grafikoni, analize i sl. su trla baba lan ... ovo nije tehnicki problem pa ce optimizacijom da se nadju alternative ... virus moze isto tako da se povuce vec sutra ili da bude sa nama cele godine ili da mutira ili da postane sezonski ... niko to ne zna ... ne razumem bas potrebu za tim ali vidim da to mnoge impresionira ... kako to utice na bilo sta ... osim na onaj momenat da su svi pametni ali posle ... i da se ima sta raditi dok ste u karantinu ... jel, ne branim ali ne vidim svrhu
Milan Novković Milan Novković 21:59 22.03.2020

Re: Perspektiva

alselone
Ako pažljivo pročitaš link koji si postavio sve je do detalja objašnjeno - podaci su iscrpni.

Nažalost, članak jeste dosta dugačak i svi prvo relativno brzo prođemo kroz njega.

Osnovne parametre je i Mirela priložila na raznim blogovima, ko ima vremena da čita i većinu komentara.


Pročitao sam i ZH a Mireline komentare pogotovo poslednjih dana (a i generalno) ali i dalje nisam do kraja ukapirao. :) Tj. jesam formalno, jasno mi je šta žele reći, ali mi se ne uklapa u poređenju sa ostalima.

Uopšte je populaciona piramida u Italiji nepovoljna - znači niej samo prosečna starost veća, nego piramida pokazuje kako su proseci podeljeni po starosnim "buckets", "ladder", šta god bi bio pravi izraz.

Ako delimo staros vrlo grubo, samo na 0-59 godina, i 60+ za Nemačku, Južnu Koreju i Italiju dobijamo [[84.5%, 15.5%], [79,21], [40.3, 59.7]] / ili, u riskantnijoj grupi Italijana ima skoro 4x više nego Nemaca, i 3x više nego Korejanaca.

Ovo ja tumačim i Mirelinim pojašnjenjem da se Italijani dosta druže.

Plus članak kaže da se zaraze značajno više dobijaju u zatvorenim rpostorijama, ne ovim mimoilaženjima na ulicama, bar su tako prve statistike pokazale. A cenim ako su druželjubivi u Februaru i Martu onda je to više po kućama i restoranima.

A pošto je Italijana tako mnogo u 60+ godina, onda su i bolešljivi više, pa umrlih Italijana ima 48.5% što imaju 3 ili više drugih zdravstvenih problema, pa iako je srednja starost inficiranog 63 godine oko 850 umrlih je u starosnoj grupi od 80-89 godina, 200 ih ima 90 ili više godina, oko 750 70-79, i ako pratiš ceo graf najverovatnije su i ovde bliže 80 godina starosti nego 70.

Ima još detalja, ali su manje važni.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:29 22.03.2020

Re: Perspektiva

Plus članak kaže da se zaraze značajno više dobijaju u zatvorenim rpostorijama, ne ovim mimoilaženjima na ulicama, bar su tako prve statistike pokazale. A cenim ako su druželjubivi u Februaru i Martu onda je to više po kućama i restoranima.

A pošto je Italijana tako mnogo u 60+ godina, onda su i bolešljivi više, pa umrlih Italijana ima 48.5% što imaju 3 ili više drugih zdravstvenih problema, pa iako je srednja starost inficiranog 63 godine oko 850 umrlih je u starosnoj grupi od 80-89 godina, 200 ih ima 90 ili više godina, oko 750 70-79, i ako pratiš ceo graf najverovatnije su i ovde bliže 80 godina starosti nego 70.

Ima još detalja, ali su manje važni.


Kaže mi onaj gore pomenuti kum da je pre neki dan baš na tu temu razgovarao sa dobrim ortakom i bivšem kolegom Italijanom koji ja se sada u Italiji (Italijan je fizičar ali im je projekat na Maks Planku bio multidisciplinaran). Baš su razmatrali tu veliku razliku u smrtnosti između Nemačke i Italije. Pored tih stvari koje si ti naveo (i oni se sa tim stvarima slažu) tipa veća druželjubivost matorih Italijana od matorih Švaba i sve ostalo, naveo mi je još par zamnimljivih stvari.

Nemci mnogo više, ali daleko mnogo više testiraju. Sa večim brojem testerinih inficiranih osoba (pa tako i evidentiranih) procenat umrlih opada. Italijani u nedostatku testova testiraju samo one sa ozbiljnim simptomima.

Drugo, drugačije je klasifikacija smrti uzrokovane koronom. Italijani sve koji imaju koronu i umru tretiraju kao žrtvu korone. Nemci sa druge strane kažu da je umro od korone tek ako je umro od otkazivanja disajnih funkcija. Dakle, imaš koronu a umreš od npr. otkazivanja bubrega i time uzrokovanih komplikacija pre nego ti je zatrebao respirator, onda jebiga, nisi umro od korone, šta ćeš i onako si već bio bubrežni bolesnik. U Italiji i to svrstavaju u posledice korone pošto ti je ona značajno narušila oranizam.
Da, on misli da Nemci pomalo fejkuju procenat smrtnosti - što ne znači da misli da je u Nemačkoj situacija iole kritična kao u Italiji, ali da pomalo fejkuju pravo stanje.

Eto, ja pošto kupio po to i prodao, neki svoj stav ili znanje o tome nemam.
zilikaka zilikaka 22:30 22.03.2020

Re: Perspektiva

neko je spomenuo (izvinjavam se jer ne mogu da se setim ko) duge rukave

Ja, al to nije bitno, btno je da rukavi jesu generator prljavštine. Treba nešto što se kopča oko ruke ili ima gumu, u protivnom sam glumiš krpu za brisanje svega. A i tad su podlaktice prve koje stradaju.
Iskustvo održavanja odeće.
zemljanin zemljanin 22:38 22.03.2020

Re: Perspektiva

zilikaka
neko je spomenuo (izvinjavam se jer ne mogu da se setim ko) duge rukave

Ja, al to nije bitno, btno je da rukavi jesu generator prljavštine. Treba nešto što se kopča oko ruke ili ima gumu, u protivnom sam glumiš krpu za brisanje svega. A i tad su podlaktice prve koje stradaju.
Iskustvo održavanja odeće.

sigurno, ali zato sam i naveo strane bolnice i sta su ljudi mogli da vide a da i ne idu u njih ... mantili su dokazano stetni u bolnicama zato je kodeks oblacenja prebacen na te neke tunike ili sta su, neke radne bluze ... ... i to je primer sa oblacenjem a naveo sam ga jer iza toga stoje analize i studije ...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana