Budućnost| Društvo| Ekonomija| Planeta| Život

Panic Inc

Milan Novković RSS / 12.04.2020. u 17:15

Od mračnog gospodara zagonetki, Heraklita, smo prerano naučili par sitnica, pošto smo bili previše mladi  i nismo bili spremni za više. Sve teče. Sve što postoji je burna transformacija kosmičke vatre, dok fragmenti u nekim mogućim odnosima na trenutke zauzimaju stabilna stanja.

Iako mi, prosečni amateri, u prošlost ekplicitno idemo do Sokrata, Platona i Aristotela, Herkalita kao oca procesne filozofije srećemo ponovo kasnije na jedan neočigledan i indirektan način, pomalo, nejasno i preko ne uvek uigranog tima od Marksa, Ničea, Hegela, Haidegera, Deride i drugih, čija i imena nama amaterima polako izmiču čim okrenemo glavu, čak i kad, uglavnom indirektno i popularno, i naučimo nešto od njih.

 

Zapad, neoliberalnost i individualizam su odjednom pred kataklizmičkim promenama. Too-big-to-fail lice delova modern stvarnosti odjednom počinje da škripi i na nivoima koji su u oblacima u odnosu na one zbog kojih je kovanica nekad skovana.

U trenutku kad je postalo prejasno da ni štampanje novca, uvrtanje tuđih ruku, sila, plačkanje i ubijanje, istorijski magnetizami, bičevanje potčinjenih, timovi za sprečavanje urušavanja i slični neće zaustaviti fluks promena koje su navrle kroz obruč zapadnih vrata, poprilično uslužnim ekonomijama velikih delova zapada je došlo i isključenje struje - epidemija.

U oscilirajućoj želji još oscilirajućeg znanja sumnjivog kvalitete dobromerno sam posavetovan da odem I proverimo kod boljih od mojih "izvora" otkud sad ovaj virus.

Kažu bolji - virus je skoro sigurno iz laboratorija. Suviše je predaleko genetski od bilo kog poznatog virusa.

Malo je verovatno da u nekoj živuljki postoji neposredni preteča ovog virusa, a koji još nismo otkrili, iz istog razloga - i ta preteča bi bila predaleko od bilo čega poznatog.

Tačnije, da je ovaj virus prirodan postojao bi i neki drugi prirodan virus, bliži njemu, a koji smo već otkrili - tako stručnjaci što su bolji od prosečnih objašnjavaju verovatnoće.

Kažu da je virus rezultat vrlo opasnog gain-of-function bio-inženjeringa, gde se "koristan" deo genetskog materijala jednog virusa ubacuje u drugi. Ova istra#ivanja su u on and off maniru daleko dogurala poslednjih 20 godina.

Ispostavlja se da je to nestabilna rabota, i da čovek, stvarno, nikad ne može ovde da bude "kreativan" kao priroda. To kažu i tu stanu oni koji nas i dalje ubeđuju da je prirodan, ali nas ubeđuju po dužnosti.

A kažu drugi - da, to je tačno, mi to nikad ne možemo da uradimo kao priroda, ali umemo to da uradimo jako grubo i nestabilno, do "kreativne" granice gde dizajn prosto ubacimo u živuljku koja ga onda kroz N generacija i mutacija ispolira, da mu "prirodnu" patinu.

I kažu da su neke karakteristike Covid-19 virusa toliko opasno, sofisticirano napredne da su jako male šanse da bi se takav virus ikad sklopio u prirodi potpuno prorodnim putem.

Ako sam ikad poželeo da se ispostavi da ništa od onoga što pišem (prepisujem) nije tačno now is the fu**ing time, što bi rekla O-Ren Ishii u Kill Billu kako odrubi glavu onom neartikulisanom članu Yakuza upravnog odbora.

I kažu drugi - US nemaju izbora, ako žele da zaobiđu kataklizmu kataklizme moraju da pokrenu ekonomiju - padali ugroženi od virusa po ulicama ili ne.

Al idemo dalje, nadamo se da od boljih imaju još bolji, i da će na putu uz hijerarhiju imamo I ponekog prijatelja koji će nam saopštiti lepe vesti.

Gain-of-function bio-inženjering je bio zabranjen, u nekom periodu u US do 2017, pošto je vanredno opasan.

Zašto je ponovo odobren nije jasno, iako i nije nešto tajan. I tu su, kažu, pri projektima i Ameri i Kinezi, sara]uju, jedna i druga lova, dok mnogi drugi samo mudro ćute I rade - Rusi, Britanci, Nemci, i ostali.

I kažu da je, ipak, virus najverovatnije pobegao Kinezima iz laboratorije - u oscilovanju u mišljenju ovo je meni drugi put da sam u ovom podprostoru - ne uklapa se u sve "činjenice" koje sam "dotakao", ali "činjenice" su jeftine.

A sutra, možda, stvarno pročitam neke još bolje od boljih.

 I, ko zna, sve teče i dalje - juče, danas I sutra.

Who Tried to Deceive Joe Rogan about Coronavirus? -- Special Report -- J.C. on a bike

What 'The Expanse' Tells Us About The COVID-19 Pandemic And Gain-Of-Function Research 



Komentari (358)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milan Novković Milan Novković 12:23 13.04.2020

Re: Ko je dobar pas

alselone

... dok se mi zezamo ...

nask nask 14:29 13.04.2020

Re: Ko je dobar pas

5G. U NL je u protekloj nedelji zapaljeno desetak 5G odašiljača. Počelo sa lomačama, kao nekad, znači rešenje za sve naše problemeje je na pomolu. Predviđam (smem čak da se kladim) da kada zapale jedno 60% tih odašiljača prestaće i navodna pandemija korone.

alselone alselone 15:53 13.04.2020

Re: Ko je dobar pas

U NL je u protekloj nedelji zapaljeno desetak 5G odašiljača.

Brate da li je moguće? Koji su divljaci tamo postali, skroz mi je neverovatno.
Stvarno šta kriza izvuče iz čoveka...
nsarski nsarski 16:07 13.04.2020

Re: Ko je dobar pas

alselone
U NL je u protekloj nedelji zapaljeno desetak 5G odašiljača.

Brate da li je moguće? Koji su divljaci tamo postali, skroz mi je neverovatno.
Stvarno šta kriza izvuče iz čoveka...


Ne samo u NL.

Burning Cell Towers, Out of Baseless Fear They Spread the Virus

Inače, sva je prilika da su Faučiju dani odbrojani.

President Trump reposted a Twitter message calling for Dr. Anthony Fauci’s dismissal after the doctor said that shutting down the country earlier could have saved lives.
alselone alselone 16:08 13.04.2020

Re: Ko je dobar pas

Burning Cell Towers, Out of Baseless Fear They Spread the Virus


Iskreno sam šokiran a dugo nisam bio šokiran vestima.

President Trump reposted a Twitter message calling for Dr. Anthony Fauci’s dismissal after the doctor said that shutting down the country earlier could have saved lives.

Pa da, ko sa đavolom tikve sadi...
nsarski nsarski 16:27 13.04.2020

Re: Ko je dobar pas

Pa da, ko sa đavolom tikve sadi...


Jbg, taj Fauči je jedini koji među tim budalama nešto zna.
Glavni medijum za viruse su sada onaj slumlord, zet Kushner, i VP Pence, religiozni fanatik koji će da molitvama ubije virus (uostalom i ti si puštao klipove tih ludaka).

A, naravno, svi znamo ko širi zarazu: A decade of health disinformation promoted by President Vladimir Putin of Russia has sown confusion, hurt major institutions and encouraged the spread of deadly illnesses.


I sve to u istom broju tog glasila. Pa, jbt, ako je nešto teorija zavere, onda je to ovo. Ali, eto, njima se veruje.
bene_geserit bene_geserit 18:05 13.04.2020

Re: Ko je dobar pas

ko sa đavolom tikve sadi.

Slažem se skroz, to Trampu nije trebalo, nije slučajno što je Fauci na onoj slici sa Sorošem, tatom Bila Gejtsa, Rokfelerom i s kim beše sve.
Pazi čovek (Fauci) se zalaže ta svaku fašističku metodu, od zabrane kretanja do obavezne vakcinacije. Toliko da je iznervirao i Ron Paula. A nije lako iznervirati Ron Paula.
maksa83 maksa83 18:11 13.04.2020

Re: Ko je dobar pas

Slažem se skroz, to Trampu nije trebalo


vcucko vcucko 18:21 14.04.2020

Re: Ko je dobar pas

Milan Novković
alselone

... dok se mi zezamo ...


Vladi, bist du es?
Aba' du bist so gewachsen, jaa
maliperica maliperica 14:15 13.04.2020

Al se razobadali

ravnozemljaši .

<_<
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:49 13.04.2020

ama što se iscrpljujete oko toga odakle je

kad je mnogo važnije dokle je..
hoće li se zatrt nekim čudom prkeo ljeta, hoće li se vratiti iduće zime još jači..
tj. hoće li se završiti na ovim 300ak mrtvih na milion stanovnika ovde u najgore pogođenima a svega nekih 50ak pa i 10ak u manje pogođenima..
il će sad da kruži i kruži i kruži dok svugdje ne dotjera do nekih svojih možda i 1000 na milion koliko stvarno umije da pobije..
i hoćemo li shodno tome sjediti svako malo u karantinu narednih dve godine a onda možda i duže..
ili će biti svakog čuda trideset dana dosta pa nazad na stare nevike već u maju/junu..
ma onda i dogurati do tih 1000..
ajde tu da vas vidim sa proročkim talentima..

Nial Ferguson, onaj prvi, ne onaj drugi, reče jutros on misli neće to tako skoro..
istina onda uhvati nešto da tlapi o Kejnsu, španskoj groznici, lažnim nezaposlenim i sve tako nekim nepovezanim mislima pa nije baš jasno šta je teo..
a moguće i da mu je urednik nadjenuo naslov prema vlastitu nahođenju
zemljanin zemljanin 16:32 13.04.2020

Re: ama što se iscrpljujete oko toga odakle je

ajde tu da vas vidim sa proročkim talentima..

dakle mogu da izjavim da nemam pojma o cemu to pricate, stvarno ste bili u karantinu?! ... ju, ne mogu da verujem ... pa kako? i da 100% necu znati i ubuduce ...

dobro, a za vas u manje osposobljenim, medicinski i tehnicki, zemljama - kad se svedu brojke, bice dzabe ste krecili ... ali posto bi to znacilo da je neko zajebo, onda karantini i ostala cuda do avgusta, pa pomalo ce da vam popustaju, do konacne pobede ...

a virus ce i dalje biti tu, i vrlo, vrlo verovatno da je 50% populacije, nekih drzava, to preguralo na ovaj ili onaj nacin ... te drzave ce da nastave dalje, a ove ostale, sa rigoroznim merama, i dalje ce da secaju karantine i sl. do vakcine ... ali bez brige, ako ne iduce, onda one tamo godine ...

i posto se delom zajebavam a delom sam ozbiljan, bas zbog MN bloga, pricao sa nekim virusolozima sa Berklija, preko sina, maltretirao ljude, pa je jedan deo njihovo nezvanicno vidjenje koje sam ja karikaturno skratio ...

edit. a evo i linka ka Britt Glaunsinger, izuzetna zena, virusolog, ima par predavanja na YouTube, za pocetnike i za malo strucnije ... secirala sta je taj virus, kako funkcionise i sta jos ne znamo ...

malo STRUCNIJI nivo



PS. da napomenem da se oni ne bave COVID-19, epidemijom nego virusom SARS-COV i 2
Milan Novković Milan Novković 18:41 13.04.2020

Re: ama što se iscrpljujete oko toga odakle je

newimprovedtadejus
kad je mnogo važnije dokle je..
hoće li se zatrt nekim čudom prkeo ljeta, hoće li se vratiti iduće zime još jači..
tj. hoće li se završiti na ovim 300ak mrtvih na milion stanovnika ovde u najgore pogođenima a svega nekih 50ak pa i 10ak u manje pogođenima..
il će sad da kruži i kruži i kruži dok svugdje ne dotjera do nekih svojih možda i 1000 na milion koliko stvarno umije da pobije..
i hoćemo li shodno tome sjediti svako malo u karantinu narednih dve godine a onda možda i duže..
ili će biti svakog čuda trideset dana dosta pa nazad na stare nevike već u maju/junu..
ma onda i dogurati do tih 1000..
ajde tu da vas vidim sa proročkim talentima..

Pa to, to je zdrav pristup blogovanju - pozivanje na nagađanje

On neće predugo trajati, nestaće - koliko brzo? - godinu-dve

1. Deo na šiljku kojim se kači na ćelije mu brzo mutira

2. Predugačak je pa mu brzo mutiraju i mnogi drugi delovi. Iako se ne zna šta svi rade šanse su da će da se podrije i funkcija bitnih delova.

3. Kažu da su najverovatnije i SARS i MERS iz laboratorije i trajali su samo jednu sezonu - čovek ume da napravi veće đubre od virusa, al ne dovolno "elegantno" i postojano (doduše MERS još uvek donese neki tu i tamo zaostali slučaj - al optužuju kamile na tu temu, kao fol zaostali rezervoar)

Al ti pazi, za svaki slučaj, burne reakcije imunog su velikim delom zbog nedostatka vitamina D krajem zimske sezone (on se skladiši u jetri, al ga zimi onda više trošimo nego sintetizujemo - kuća-poso-kola-metro-džim sindrom, a kad vodiš klince u park bežiš od sunca da ne bi dobila bore, dok ti konzervativni muž insistira da pokrivaš ruke i noge Vit D ima i ulogu steroida, moderira imuni.

Vitamin C i Cink kad te dotakne bilo kakav virus, za nedaj bože ako treba.

Iscrpljivanje od fizičkog rada (bilo koji stres) ti obara imuni. U to ime moraš da slušaš muža i radiš sve kako on kaže, i ne nerviraš se kad nešto pogreši.

24/7 gledanje serija obara imui zbog lošeg spavanja.

Vegetarijanstvo ubija (dobro, ovo se zezam, onda samo malo više paziš na ishranu)
maksa83 maksa83 18:44 13.04.2020

Re: ama što se iscrpljujete oko toga odakle je

24/7 gledanje serija obara imui zbog lošeg spavanja.

Dok za 3 dana ne dođe nova Fauda, probaj Devs.
Milan Novković Milan Novković 18:50 13.04.2020

Re: ama što se iscrpljujete oko toga odakle je

maksa83
24/7 gledanje serija obara imui zbog lošeg spavanja.

Dok za 3 dana ne dođe nova Fauda, probaj Devs.

Primio k znanju, thanks

Drobila mi žena non-stop oko tog predanog, 24/7 rada na serijama i ... mic po mic ... zarazila se i ona
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:13 13.04.2020

Re: ama što se iscrpljujete oko toga odakle je

Milan Novković
a kad vodiš klince u park bežiš od sunca da ne bi dobila bore


guilty as charged mada sam shvatila da imam manjak prošlog proljeća te uzela da pijem tu i tamo suplement.. avaj, nisam baš bila ažurna pa ni ne znam kako sad stvari stoje..
elem
Danci otvaraju škole i vrtiće..
Italijani, Grci, Česi i još poneki otvaraju masu nekih drugih stvari..
te tako, saznaćemo uskoro kako stvari stoje..
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:36 13.04.2020

Re: ama što se iscrpljujete oko toga odakle je

Danci otvaraju škole i vrtiće..
Italijani, Grci, Česi i još poneki otvaraju masu nekih drugih stvari..


Nego, ova lista najrigidnijih
Srbija, Hrvatska i Slovenija, sa nekim tamo Hondurasom, sto poena, nema dalje.

E sad, ako je u Srbiji rigoroznije nego u Hrvatskoj i Sloveniji, a meni se čini da jeste, značili to da smo mi najoštije mere na svetu uveli?

Ili, prevedeno, da li smo mi normalni?
mirelarado mirelarado 19:46 13.04.2020

Re: ama što se iscrpljujete oko toga odakle je

E sad, ako je u Srbiji rigoroznije nego u Hrvatskoj i Sloveniji, a meni se čini da jeste, značili to da smo mi najoštije mere na svetu uveli?

Ili, prevedeno, da li smo mi normalni?


Nismo normalni + ovi naši se naložili na Kineze, hebala ih braća Kinezi i nji'ove mere, za koje nešto kao ljudska prava i slobode ne postoji...
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:09 13.04.2020

Re: ama što se iscrpljujete oko toga odakle je

ovi naši se naložili na Kineze, hebala ih braća Kinezi i nji'ove mere, za koje nešto kao ljudska prava i slobode ne postoji...


Nekako su napravili situaciju da se kineska sluša ko da je od boga lično stigla.
Ok, pomogli, hvala, koga god da su ešalona ti kineski stručnajci, ne verujem da su baš top naučnici, ali naravno hvala.
Samo, pa imamo i mi valjda glavu, razum, oči na kraju, da vidimo da je preterano.

mirelarado mirelarado 20:16 13.04.2020

Re: ama što se iscrpljujete oko toga odakle je

hoochie coochie man
ovi naši se naložili na Kineze, hebala ih braća Kinezi i nji'ove mere, za koje nešto kao ljudska prava i slobode ne postoji...


Nekako su napravili situaciju da se kineska sluša ko da je od boga lično stigla.
Ok, pomogli, hvala, koga god da su ešalona ti kineski stručnajci, ne verujem da su baš top naučnici, ali naravno hvala.
Samo, pa imamo i mi valjda glavu, razum, oči na kraju, da vidimo da je preterano.



Osim toga, briga Kineze da li ćemo mi sutra-prekosutra imati šta da jedemo, pravimo, radimo...
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:24 13.04.2020

Re: ama što se iscrpljujete oko toga odakle je

newimprovedtadejus
Milan Novković
a kad vodiš klince u park bežiš od sunca da ne bi dobila bore


guilty as charged mada sam shvatila da imam manjak prošlog proljeća te uzela da pijem tu i tamo suplement.. avaj, nisam baš bila ažurna pa ni ne znam kako sad stvari stoje..
elem
Danci otvaraju škole i vrtiće..
Italijani, Grci, Česi i još poneki otvaraju masu nekih drugih stvari..
te tako, saznaćemo uskoro kako stvari stoje..

Makron veceras objavio da Francuska ostaje u izolaciji do 11 maja. Obracanje naciji trajalo prilicno dugo, priznao postojanje gresaka i najavio neke mjere koje znace zaokret u njegovoj politici.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:42 14.04.2020

Re: ama što se iscrpljujete oko toga odakle je

kamilo_emericki
newimprovedtadejus
Milan Novković
a kad vodiš klince u park bežiš od sunca da ne bi dobila bore


guilty as charged mada sam shvatila da imam manjak prošlog proljeća te uzela da pijem tu i tamo suplement.. avaj, nisam baš bila ažurna pa ni ne znam kako sad stvari stoje..
elem
Danci otvaraju škole i vrtiće..
Italijani, Grci, Česi i još poneki otvaraju masu nekih drugih stvari..
te tako, saznaćemo uskoro kako stvari stoje..

Makron veceras objavio da Francuska ostaje u izolaciji do 11 maja. Obracanje naciji trajalo prilicno dugo, priznao postojanje gresaka i najavio neke mjere koje znace zaokret u njegovoj politici.

ovde su rekli još 3 nedelje..
al ne bih ja nešto dah susprezala nad tim najavama..
nego prati šta će sad da se desi kod opuštenijih komšija.. Danaca, pa onda Italijana, Španaca, Grka, Čeha..
treba svi kolektivno da im se zahvalimo što eksperimentišu i za nas..
zilikaka zilikaka 18:09 13.04.2020

Koleginice i kolege,

Dame i gospodo, drugarice i drugovi,

Kad se već igramo doktora u belim mantilima, što mudro klimaju glavom, pričaju na latinskom i razmenjuju značajne poglede,
sećate se kad sam ja agitovala da se jede slanina,jer leči tuberkulozu i dobra je za pluća?

evo, sad ustanovoli da stvarno postoji veza između beseže vakcine i oboljevanja od ovog novog čuda. NAvodno, sličan je mehanizam prepoznavanja organizma i valja biti otporan na tuberkulozu da bi se izborio i sa ovim.

Zato, braću i sestre, da ponovim, krkajte slaninu, jer pomaže i kad ne misliš.
maksa83 maksa83 18:12 13.04.2020

Re: Koleginice i kolege,

Kad se već igramo doktora

Jesmo rekli da nema o seksu i hrani pre 200 komentara.
zilikaka zilikaka 18:15 13.04.2020

Re: Koleginice i kolege,

maksa83
Kad se već igramo doktora

Jesmo rekli da nema o seksu i hrani pre 200 komentara.


Jeste, al u našim godinama bolje paše onaj vic: Šta bi ti za te pare, šofera?
omega68 omega68 18:15 13.04.2020

Re: Koleginice i kolege,

Zato, braću i sestre, da ponovim, krkajte slaninu, jer pomaže i kad ne misliš.

Неки су у посту, не наводи да хуле и блуде
zilikaka zilikaka 18:45 13.04.2020

Re: Koleginice i kolege,

omega68
Zato, braću i sestre, da ponovim, krkajte slaninu, jer pomaže i kad ne misliš.

Неки су у посту, не наводи да хуле и блуде

Ja sam pominjla lek, a bludio je Maksa
cassiopeia cassiopeia 18:47 13.04.2020

Re: Koleginice i kolege,

omega68
Zato, braću i sestre, da ponovim, krkajte slaninu, jer pomaže i kad ne misliš.

Неки су у посту, не наводи да хуле и блуде


A, bre, Omega, onda im je vera slabašna ako će ih Zili pokolebati slaninom.
zemljanin zemljanin 19:20 13.04.2020

Re: Koleginice i kolege,

super vest, nije jos bas potvrdjena ali svejedno ... cela igra sa virusom je bazirana na imunom sistemu, tj. kasnjenju onog adaptivnog ... tako da ako prva linija fonta, prva reakcija, moze da sjebe virus to je sjajno ...

slaninica mu dodje kao kolateralna korist ...
omega68 omega68 18:12 13.04.2020

олош елита

на апаратима.
Ситуација је таква да они који мрзе Вучића не само што гуши слободу медија него и што дише ваздух, сад морају да га подрже против њиховог другог архинепријатеља који је наумио да одржава литургије које је одржавао више тисућа година па чак и за време куге.
Дилема је већа од хамлетовске.
Бити са ,,диктатором против брадоња'' или бранити ,,мантијаше од егоманијака?''
Кикирики, пиво и нека боља крџа па нек' иду ови карантински дани пред најрадоснији празник оних који славе
maksa83 maksa83 18:15 13.04.2020

Re: олош елита - upala ti kita

Бити са ,,диктатором против брадоња'' или бранити ,,мантијаше од егоманијака?''


zemljanin zemljanin 18:41 13.04.2020

Re: олош елита

maksa83

e to Makso ... Alien je tip-top, trebalo bi ga malo doraditi ali ni ovako nije los ... ne znam ako bi ga smanjili na nivo virusa da li bi moglo da prodje ...
maksa83 maksa83 18:43 13.04.2020

Re: олош елита

e to Makso ... Alien je tip-top

Od tih Alien mimova moj omiljeni je:



Edit: docs da napravi alien smajlija.
docsumann docsumann 06:57 15.04.2020

Re: олош елита

Edit: docs da napravi alien smajlija.


imam ga poodavno na umu...
docsumann docsumann 15:30 15.04.2020

Re: олош елита


Blade Runner Blade Runner 20:23 13.04.2020

Are you for real?

Naravno da je iz laboratorije. Znam i koje: Lab Acme Corporation. Oni su poznati po slicnim proizvodima, tako da je virus kojim se ubijaju najslabiji i najstariji umesto radno/ratno sposobnih totalno u njihovom repertoaru.
zemljanin zemljanin 20:40 13.04.2020

Re: Are you for real?

mirelarado mirelarado 20:45 13.04.2020

Re: Are you for real?

Blade Runner
Naravno da je iz laboratorije. Znam i koje: Lab Acme Corporation. Oni su poznati po slicnim proizvodima, tako da je virus kojim se ubijaju najslabiji i najstariji umesto radno/ratno sposobnih totalno u njihovom repertoaru.


Stari su to eugeničari...

P.S. De si, bre, Blejde!
Blade Runner Blade Runner 21:05 13.04.2020

Re: Are you for real?

P.S. De si, bre, Blejde!


Obidjem vas povremeno i pravim redovne izlete u 80e
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aTEZ9xT-6EI[/youtube]
bene_geserit bene_geserit 21:00 13.04.2020

Švedska i Holandija

Kukali su ovde blogeri kako švedski i holandski pristup su katastrofa, pa se tu pominjao lapot i šta sve ne.
Evo gledam cifre zaraženih i umrlih, pod pretpostavkom da su smislene i tačne, ne vidim neke razlike između ove dve zemlje i drugih u susedstvu sa daleko drastičnijim lookdown-ima.
Koliko vidim Holanđani su daleko bolji po stanovniku od prvih suseda Belgijanaca na primer.
Blade Runner Blade Runner 21:09 13.04.2020

Re: Švedska i Holandija

Jesu li Srbi slicniji po mentalitetu Svedjanima, Holandjanima ili Belgijancima? Cisto da znamo gde bi nas taj pristup otprilike poveo...
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:18 13.04.2020

Re: Švedska i Holandija


Onome koje izmislio mentalitet da se da nobel, i to smesta.
Sve se njime može objasniti, bez objašnjavanja.
Blade Runner Blade Runner 22:36 13.04.2020

Re: Švedska i Holandija

Onome koje izmislio mentalitet da se da nobel, i to smesta.
Sve se njime može objasniti, bez objašnjavanja.

Priznajem da mozda nisam upotrebio pravu rec, ali kazi mi da nisi bar naslutio sta sam hteo da kazem. Osim toga, tu je jos i par drugih sitnica kao npr. stanje u zdravstvu u pomenutim zemljama, socijalni sistem i tako to.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:01 13.04.2020

Re: Švedska i Holandija

Osim toga, tu je jos i par drugih sitnica kao npr. stanje u zdravstvu u pomenutim zemljama, socijalni sistem i tako to.


Biće da ni ta predadsuda ne stoji.
Izgleda da su te bogate zemlje svoj sistem tempirale da leče "neizlečivo" svemirsko, retko (čitaj skupo) a ove prizemne stvari ih nisu previše zanimale.

Švedska je druga zemlja s najmanjim brojem kreveta u intenzivnoj nezi posle Portugala, sa samo pet kreveta na svakih 100.000 stanovnika. Zdravstveni sistem verovatno neće biti u stanju da podnese tešku epidemiju Covid-19.

Kažu da je slično sa Belgijom, Holandijom, a da je istočni lager tu jači.
Blade Runner Blade Runner 23:27 13.04.2020

Re: Švedska i Holandija

Biće da ni ta predadsuda ne stoji.

WOW!

Znaci Srbija ima bolji zdravstveni i socijalni sistem od Svedske? Nemoj migranti slucajno da to cuju.
Zdravstveni sistem verovatno neće biti u stanju da podnese tešku epidemiju Covid-19.

Zasto onda ne uvode mere? To bi sigurno pomoglo, ako pogledamo iskustvo nekih drugih zemalja. Cak je i britanija promenila pravac na pola puta, mada trenutno jos uvek placa pogresan izbor na pocetku.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:56 13.04.2020

Re: Švedska i Holandija

WOW!

Znaci Srbija ima bolji zdravstveni i socijalni sistem od Svedske? Nemoj mgranti slucajno da to cuju


Ne veruješ onome što piše o 5 kreveta u intenzivnoj na sto hiljada stanovnika?

Imaš neke druge podatke, ili smatraš da je argument WOW sa uzvičnikom dovoljan?

evo ti još jedan podatak za WOW sa uzvičnikom (pazi, izvor je radio slobodna evropa)

Istovremeno, Srbija ima 567 kreveta na 100 hiljada stanovnika, što je više od evropskog proseka – 541.

Zasto onda ne uvode mere?


Verujem zato što nisu podlegli panici, a ne zato što im je mentalitet ovakav ili onakav, i ne zato što se uzdaju u svoj zdravstveni sistem.
Blade Runner Blade Runner 00:34 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija

Da li uz svaki taj krevet koji brojis ide i respirator? Krevet u intenzivnoj nezi nije sve sto ti treba za borbu protiv ovog virusa. Mozda nisi cuo to ali siguran sam da mozes da izguglas ako hoces. Sta je sa brojem doktora, medicinskih sestara, opremom i stotinama drugih stvari koje nije objavila slobodna evropa a koje su definitivno faktor ovde? Mozda su Svedjani izracunali da posto im je preventivna medecina dobra ne treba da imaju puno krveta na intenzivnoj nezi. Nisam dovoljno strucan da bi dalje mogao da raspravljam na ovu temu i sigurno nemam nameru da proeravam brojeve koje serviras ovde jer su to samo brojevi koji bez dodatnih infirmacija ne pokazuju bas nista. Nijedna zemlja nije bila spremna za pandemiju. Tacka. Ovo je bez uzvicnika ali sa zdravim razumom i logikom.
Sto se panike tice ona nikad nije korisna ali mozda su trebali bar malo da se uznemire kad su videli sta se desava po drugim delovima sveta i kako ljudi umiru u tolikim brojevima da ne mogu da stignu da ih sahrane.
Ne razumem sta ti hoces da kazes ovde. Da Svedjani imaju ocajni zdravstveni sistem ili da ih je bas briga da preduzimaju strozije mere ili oba? Jer oba zajedno su katastrofa u najavi. Ili samo hoces da ukazes da "Niko nema sto Srbin imade" i da Svedjani treba da razmisle u kakvoj to oni drzavi zive i da pocnu da dolaze da se lece kod nas.
hoochie coochie man hoochie coochie man 09:49 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija

. "Niko nema sto Srbin imade

"Ladno al standard"
Na to misliš?
Ne razumem sta ti hoces da kazes ovde

Ali ti nije problem da ispucavaš fraze i da valjaš stereotipe.

A hoću da kažem da niti je mentalitet, niti super zdravstveni sistem razlog što je tamo tako a ovde ovako, nego je to naprosto stvar odluke.
Da li je dobra jedna ili druga, ni to još uvek niko ne može da zna, a sasvim je moguće da su oni preterali na jednu stranu, mi, u to sam siguran, na drugu.

I pored te opuštenosti Šveđana i Belorusa, ne verujem da će biti masovnog pomora i leševa po ulicama, a tako bi moralo da bude ako je tačna ova dreka ovde o čudu neviđenom, o nemani koja hara, o svim tim katastrofičnim paranojama.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:57 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija

A hoću da kažem da niti je mentalitet, niti super zdravstveni sistem razlog što je tamo tako a ovde ovako, nego je to naprosto stvar odluke.
Da li je dobra jedna ili druga, ni to još uvek niko ne može da zna, a sasvim je moguće da su oni preterali na jednu stranu, mi, u to sam siguran, na drugu.


Ja sam iskreno receno iznenadjena (neprijatno) holandskim malim brojem bolnickih kreveta u odnosu na broj stanovnika jer su Holandjani privatizovali zdravstveni sistem za razliku od mnogih drugih u EU koji nisu - Francuska, Britanija, Nemacka itd..

A tome ima vec nekih 10 godina..

Ok. nije to jedino merilo ali ipak, videti samo koliko Nemacka ima, nesrazmera je ogromna.
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:15 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija


Ok. nije to jedino merilo ali ipak, videti samo koliko Nemacka ima, nesrazmera je ogromna.

Taj podatak stvarno iznenađuje.
Skoro čitam da su Nemačka i Austrija daleko ispred ostalog dela zapadne Evrope, a da je istočni deo bolji u tom segmentu.
Naravno, to ne znači bolji zdravstveni sistem ukupno, ali taj segment tako stoji.

Ima logike u onom da su bogatije zemlje išle u pravcu specijalizacija, skupih oprema, vrhunskih specijalista za uske oblasti, a da je onaj deo koji se tiče opšteg, masovnog izostao.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:34 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija

hoochie coochie man

Ok. nije to jedino merilo ali ipak, videti samo koliko Nemacka ima, nesrazmera je ogromna.

Taj podatak stvarno iznenađuje.
Skoro čitam da su Nemačka i Austrija daleko ispred ostalog dela zapadne Evrope, a da je istočni deo bolji u tom segmentu.
Naravno, to ne znači bolji zdravstveni sistem ukupno, ali taj segment tako stoji.

Ima logike u onom da su bogatije zemlje išle u pravcu specijalizacija, skupih oprema, vrhunskih specijalista za uske oblasti, a da je onaj deo koji se tiče opšteg, masovnog izostao.


Pa da, to je i moje misljenje, a jos gore (ovde) je utoliko sto poslednjih nekoliko godina imaju pomor od obicnog gripa (za razliku opet od drugih EU drzava*) uz logicnu pretpostavku da u to doba sezonskog gripa ima puno i hospitalizovanih.

*poredim ih prvo sa ostalima iz EU uglavnom zbog bogatstva samih drzava. Inace je na onoj grafici prikazano koja drzava ima kolike kapacitete ukljucivsi i neke istocnoevropske drzave.

U svakom slucaju (meni) neprijatno iznenadjenje ovom drzavom za koju saznadoh tada kakve kapacitete ima kao i za statistiku mortaliteta od obicnog gripa (plus je vakcinacija pri tom obavezna za 65+ i sve ugrozene kategorije ispod tih godista)
Blade Runner Blade Runner 12:29 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija

Ali ti nije problem da ispucavaš fraze i da valjaš stereotipe.

A hoću da kažem da niti je mentalitet, niti super zdravstveni sistem razlog što je tamo tako a ovde ovako, nego je to naprosto stvar odluke.
Da li je dobra jedna ili druga, ni to još uvek niko ne može da zna, a sasvim je moguće da su oni preterali na jednu stranu, mi, u to sam siguran, na drugu.

Nisu fraze nego opis stanja u kojem se drzave nalaze. Sta su fraze i stereotipi? Da Svedjani ne dolaze kod nas nego Srbi idu u svedsku? Zato sto su Srbi mazohisti ili mozda zato sto nije stereotip nego je tamo lecka bolja opsta situacija nego u Srbiji. Sve je naravno relativno ako sidjemo na nivo pojedinacnih slucajeva, ali nesto sto ti ovde zoves stereotipi je slika prosecnog stanja.
Jeste stvar odluke ali je odluka bazirana na necemu. Nisu je samo tresnuli na sto nego mi se cini poznaju svoje stanovnistvo (citaj, glasace) vrlo dobro.
Sto se preterivanja tice si u pravu za obe drzave. Vecina drugih je negde izmedju ova dva ekstrema.
omega68 omega68 12:37 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija

Ja sam iskreno receno iznenadjena (neprijatno) holandskim malim brojem bolnickih kreveta u odnosu na broj stanovnika jer su Holandjani privatizovali zdravstveni sistem za razliku od mnogih drugih u EU koji nisu - Francuska, Britanija, Nemacka itd..

Pa baš zbog toga
omega68 omega68 12:39 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija

i za statistiku mortaliteta od obicnog gripa (plus je vakcinacija pri tom obavezna za 65+ i sve ugrozene kategorije ispod tih godista)

i zbog toga
solo solo 13:06 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija

evo ti još jedan podatak za WOW sa uzvičnikom (pazi, izvor je radio slobodna evropa)

Istovremeno, Srbija ima 567 kreveta na 100 hiljada stanovnika, što je više od evropskog proseka – 541.


Hvala ti druže Tito sve je to još tvoja skromna zaostavština uključujući i sistem zdravstvene zaštite.

Šteta što je urušen sistem ONO i DSZ sada bi jako dobro došao kao i služenje vojnog roka.

Svidelo se to nekome ili ne.

Pojedine zemlje, koje su približne po broju stanovnika našoj državi, imaju čak pet puta više zaraženih od koronavirusa i čak 13 puta više umrlih od Srbije.Kada pogledate kartu Evrope, mi smo ostali kao ostrvo izolovano od korone. Dobro su prošle i Češka i Slovačka.Primera radi, u Švajcarskoj, koja ima oko 8,5 miliona stanovnika, nekih milion i po više od Srbije, čak 25.415 stanovnika je zaraženo. To znači da imaju preko šest puta više inficiranih u odnosu na Srbiju. Još gora situacija je sa smrtnim slučajevima. Broje čak 1.106 preminulih, što je 13 puta više od Srbije. U Belgiji je od korone umrlo više od 3.600 ljudi, što je 42 puta više nego u Srbiji. Ali treba uzeti u obzir da Belgija ipak ima 11,4 miliona stanovnika, a Srbija oko sedam. I pored toga, smrtnost u Belgiji je preko 10 odsto, a u Srbiji oko dva odsto, što je velika razlika.



hoochie coochie man hoochie coochie man 13:31 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija

mozda zato sto nije stereotip nego je tamo lecka bolja opsta situacija nego u Srbiji.

Za ovu situaciju, a o njoj pričamo, nije ni lecka.
Ma kako to bilo teško prihvatiti, eto u ovoj situaciji Švedska nije ni lecka bolja od Srbije, naprotiv.
Odudara od fraza i stereotipa, ali eto tako je.
Ne pomažu ovde ni bdpi ni svemirska tehnologija, ovde treba samo krevet na koji će neko da legne, pošto leka nema, a tih kreveta je u Srbiji više nego u Švedskoj.

Možda boli saznanje da Srbija nije najgora na svetu po svim kriterijumima, ali eto nije.
U nečem je bolja od Švedske.

Teško prihvatiti, a?

je odluka bazirana na necemu.

Na čemu?
Na moćnom zdravsrvenom sidtemu koji je spreman sve da prihvati, na dostupnosti leka, vakcine, na mentalitetu?

Ma mora da ima nešto, Šveđani su to, pametni, nisu oni glupi Srbi.
Šta je to nešto, ne znamo, ali ima sigurno.

Mani se tih fraza.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:42 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija

solo

Pojedine zemlje, koje su približne po broju stanovnika našoj državi, imaju čak pet puta više zaraženih od koronavirusa i čak 13 puta više umrlih od Srbije.Kada pogledate kartu Evrope, mi smo ostali kao ostrvo izolovano od korone. Dobro su prošle i Češka i Slovačka.Primera radi, u Švajcarskoj, koja ima oko 8,5 miliona stanovnika, nekih milion i po više od Srbije, čak 25.415 stanovnika je zaraženo. To znači da imaju preko šest puta više inficiranih u odnosu na Srbiju. Još gora situacija je sa smrtnim slučajevima. Broje čak 1.106 preminulih, što je 13 puta više od Srbije. U Belgiji je od korone umrlo više od 3.600 ljudi, što je 42 puta više nego u Srbiji. Ali treba uzeti u obzir da Belgija ipak ima 11,4 miliona stanovnika, a Srbija oko sedam. I pored toga, smrtnost u Belgiji je preko 10 odsto, a u Srbiji oko dva odsto, što je velika razlika.

Ni ovo nije baš uputno porediti.
Nisu isti, čak ni slični, kriterijumi za testiranje, pa je moguće da se stvaro stanje broja zaraženih značajno razlikuje od otkrivenih.
Jedino što se može porediti, mada je i to relativno, je broj umrlih na broj stanovnika.

Ali i te cifre govore da ovo nije stvar koja mora da zaustavi planetu.
Kad ne bi bilo faktora nepoznavanja virusa, pa time i nemogućnost predviđanja šta sve može da usledi, ovo se ne bi moglo smatrati nekim ogromnim problemom.

Blade Runner Blade Runner 14:36 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija


Teško prihvatiti, a?

je odluka bazirana na necemu.

Na čemu?
Na moćnom zdravsrvenom sidtemu koji je spreman sve da prihvati, na dostupnosti leka, vakcine, na mentalitetu?

Ma mora da ima nešto, Šveđani su to, pametni, nisu oni glupi Srbi.
Šta je to nešto, ne znamo, ali ima sigurno.

Mani se tih fraza.

Ovo je bio nizak udarac cak i za tebe. Ja kazem da su Srbi glupi? Zapleo si se u svoje polusitine koje rasipas ovde sve vreme. TI tvrdis da su svedjanji pametni ili znaju nesto i zato ne uvode nikakve mere. Za razliku od strucnjaka u zdravstvu koji ne znaju tacno o kakvom se virusu radi, TI znas da je to "gripcic" i kako izgleda po tvojim komentarima cekao bi da ljudi pocnu da padaju mrtvi po ulicama pre nego sto prihvatis poziv upomoc medicinskih radnika iz najgore pogodjenih podrucja kao istinu. Kreveti su tu ali njih je najlakse staviti. Gde su respiratori i druga oprema? Kreveti ne lece ljude. Nijedna nacija nije docekala virus spremno, ali su rekacije na njega bile razlicite. Oni koji su mogle su poceli da prave sta im treba. Vecina nije mogla nego je zavisila od drugih ili radila ono sto je mislila da je najbolje u tom trenutku. A to je bila izolacija koja je za sad bitno smanjila sirenje gripa.
Ali meni je dosta ove prazne price. Ovo sto ti radis je sledece: Izvadis odnegde broj ili argument koji je tacan (a mozda i nije ali je podrzan izvorom koji se "stereotipno" smatra dobrim), zatim izvadis delove onoga sto drugi kazu iz konteksta i potpuno ignorises ono sto ti ne odgovara. To je definicija fake news i teorija zavere.
Tvoje blato je duboko i ja te sada pozdravljam i u njemu ostavljam jer ljudi nece uociti razliku ako nastavim. Nastavi da vadis stvari iz konteksta i elaboriras nekim besmislicama. Laku noc i srecno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:00 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija

. TI tvrdis da su svedjanji pametni ili znaju nesto i zato ne uvode nikakve mere

Ne.
Tvrdim da niko ne zna šta su prave mere, i da je zbog toga nije najrazumnije žrtvovati sve i pokušavati sa najdrastičnijim merama, kako to radi Srbija, jer evo između njenog sistema, koji podrazumeva ogromnu cenu i po slobodu građana a i po pare, i sistema Švedske, koja je u drugoj krajnosti, bez nekih značajnih prednosti po pitanju opremljenosti ili mentaliteta, ipak nema drastične razlike.

A tvoj problem je što ne prihvataš da Švedska nema ni mentalitetske ni tehničke prednosti nad Srbijom u ovoj situaciji, što se ne može reći ono sa čim ti nastupaš, oni mogu jer....
Nema jer, ako mogu oni možemo i mi, ništa oni nisu bolji od nas, naprotiv.
Ti konstataciju te činjenice zoveš niko nema što Srbin imade.
Jer robuješ stetreotipima da su svi drugi bolji.
E pa ovde nisu.

Ni u respiratorima ovde nije problem, ima ih, ako ne lažu, na hiljade, stotinak je do sad u funkciji, dakle ni tu nije frka.

A podaci, pa i ja sam ih našao na internetu, proveri ih.

Poslednji sam koji će da brani Srbiju u ovome, ali kad su kritike smislene, a ove tvoje, mentalitet nam ne valja, zdravstvo ne valja, pa zato mora oštro, jednostavno ne stoje, tj frazetine su, e tu sam prvi da kažem, lupaš.
Jer je to proverljiva stvar.
zemljanin zemljanin 15:23 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija

bez sikiracije, jos ove dve kriticne nedelje pa ce da vidimo/te
niccolo niccolo 18:54 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija

zemljanin
bez sikiracije, jos ove dve kriticne nedelje pa ce da vidimo/te

Mislim da su ovo već treće dve kritične nedelje...
mirelarado mirelarado 18:57 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija

niccolo
zemljanin
bez sikiracije, jos ove dve kriticne nedelje pa ce da vidimo/te

Mislim da su ovo već treće dve kritične nedelje...


Još koja kritična nedelja i svi ćemo se izjednačiti sa 65+ kategorijom. Naredni vikend će, izgleda, trajati od petka do utorka.
niccolo niccolo 19:03 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija

Naredni vikend će, izgleda, trajati od petka do utorka.

Aha, sad vidim, ne bih ni pogledao da nisi napisala...pa odlično
Atomski mrav Atomski mrav 19:11 14.04.2020

Re: Švedska i Holandija

Švedska je druga zemlja s najmanjim brojem kreveta u intenzivnoj nezi posle Portugala, sa samo pet kreveta na svakih 100.000 stanovnika. Zdravstveni sistem verovatno neće biti u stanju da podnese tešku epidemiju Covid-19.


Grupa od 22 švedskih naučnika je u otvorenom pismu javnosti iznela svoje mišljenje da su švedske vlasti odabrale pogrešnu taktiku borbe protiv pandemije Covid-19.
zemljanin zemljanin 15:35 15.04.2020

Re: Švedska i Holandija

Atomski mrav
Švedska je druga zemlja s najmanjim brojem kreveta u intenzivnoj nezi posle Portugala, sa samo pet kreveta na svakih 100.000 stanovnika. Zdravstveni sistem verovatno neće biti u stanju da podnese tešku epidemiju Covid-19.


Grupa od 22 švedskih naučnika je u otvorenom pismu javnosti iznela svoje mišljenje da su švedske vlasti odabrale pogrešnu taktiku borbe protiv pandemije Covid-19.

sve ce to da se zatrpa gomilom informacija, poluinformacija i raznih prica ... sve lokalno, nista direktno jer ce svi tvrditi da su bas oni pobedili ... kao i uvek ...
Atomski mrav Atomski mrav 15:43 15.04.2020

Re: Švedska i Holandija

sve ce to da se zatrpa gomilom informacija, poluinformacija i raznih prica ... sve lokalno, nista direktno jer ce svi tvrditi da su bas oni pobedili ... kao i uvek ...


Bilo kako bilo, u Švedskoj je za poslednja 24 časa prijavljeno 170 umrlih od Covid-19.
zemljanin zemljanin 15:50 15.04.2020

Re: Švedska i Holandija

Atomski mrav
sve ce to da se zatrpa gomilom informacija, poluinformacija i raznih prica ... sve lokalno, nista direktno jer ce svi tvrditi da su bas oni pobedili ... kao i uvek ...


Bilo kako bilo, u Švedskoj je za poslednja 24 časa prijavljeno 170 umrlih od Covid-19.

ako pogledas njihove izvestaje, nisu bas azurni, verovatno su podaci na skali cele nedelje, nesto jasniji ... ali ovo nije 'bitka' u kojoj se meri broj umrlih ... trenutno je taj broj kod njih visok ali, pretpostavlajam, da ce se na nivou godine, poravnati sa svima drugima ...
Atomski mrav Atomski mrav 16:38 15.04.2020

Re: Švedska i Holandija

ako pogledas njihove izvestaje, nisu bas azurni, verovatno su podaci na skali cele nedelje, nesto jasnij

Moguće je da nisu bili previše ažurni za vikend zbog Uskrsa.

ali ovo nije 'bitka' u kojoj se meri broj umrlih

Ovo baš nisam skontao. Šta se onda meri?
zemljanin zemljanin 17:50 15.04.2020

Re: Švedska i Holandija

Atomski mrav
ali ovo nije 'bitka' u kojoj se meri broj umrlih

Ovo baš nisam skontao. Šta se onda meri?

ni meni nije jasno ... ovo su grafikoni i cifre za medije ne za neku ozbiljnu analizu ... a tu svako trpa sta hoce, zavisno od toga sta bi da istakne ... a nijedan od tih podataka nema neku strukturu po kojoj se moze porediti ... tek mnogo kasnije ce se raditi prave analize i istrazivanja sta je sve zavodjeno pod 'zbog korone' i varijacije ...

a ta nedefinisanost podataka ce doci do izrazaja tek na kraju godine kad mozemo da poredimo smrtne slucajeve u prethodnih 20+ godina i iz 2020 ... uz neku statisticku gresku ... ovo je sada haos zatrpavanja podacima koji je posledica preuzetih mera i panike .... treba sve to opravdati ...
vcucko vcucko 19:38 15.04.2020

Re: Švedska i Holandija

hoochie coochie man

Ima logike u onom da su bogatije zemlje išle u pravcu specijalizacija, skupih oprema, vrhunskih specijalista za uske oblasti, a da je onaj deo koji se tiče opšteg, masovnog izostao.

U prevodu išlo se tamo gde ima više para. Ne vidim ništa nejasno u citiranom.
Atomski mrav Atomski mrav 21:52 15.04.2020

Re: Švedska i Holandija

a ta nedefinisanost podataka ce doci do izrazaja tek na kraju godine kad mozemo da poredimo smrtne slucajeve u prethodnih 20+ godina i iz 2020 ... uz neku statisticku gresku ...


Čekaj, kako misliš da porediš babe i žabe? U prethodnih 20+ godina nije bilo pandemije Covid-19 virusa, tako da ne vidim kako se ovogodišnje brojke mogu porediti sa brojkama od prethodnih godina. Na primer, u Norveškoj je ove godine registrovano mnogo manje obolelih od sezonskog gripa nego prošlih godina (što je najverovatnije posledica preduzetih mera, socijalnog distanciranja, itd.) te će možda ukupni mortalitet za 2020. godinu biti na nivou prethodnih godina. I šta onda da se zaključi, da crva nije ni bilo?
zemljanin zemljanin 22:08 15.04.2020

Re: Švedska i Holandija

U prethodnih 20+ godina nije bilo pandemije Covid-19 virusa, tako da ne vidim kako se ovogodišnje brojke mogu porediti sa brojkama od prethodnih godina

pa vidis da li su mere, zavisno od drzave, imale efekat na standardni death rate i koliko, znaci, konkretno Svedska ... kad se ovo zavrsi i uporedi, i ako ispadne da je to tu negde, u okviru godisnjeg proseka, onda nalazi drugih zemalja moraju da traze zasto oni imaju odudaranja i koliko se toga mora pripisati SARSu ... poenta je u opravdanosti rigoroznih mera ... po ovim podacima niko ne zna da li one jesu opravdane ili nisu u smislu godisnjeg proseka ...

jedino na primeru drzava koje nisu imale rigorozne mere, mozes da vidis pravi efekat ovog virusa, opet na bazi godisnjeg izvestaja ... to je cisto statisticki pristup, ovaj pravi, istrazivacki, nece skoro ...

eidt. da pojasnim, da bi se bolje razumeli ... recimo da je death rate u proteklih 20g bio izmedju 8000 i 12000, pa nadjes srednju vrednost i to je recimo 10.450 sa donjim i gornjom granicom, znaci +/- 1500 (improvizujem) ... a u 2020 imamo, primera radi, 12370 ... znaci odstupanje od 20g pojasa ... onda malo preciznija analitika da bi znali koliko je stvarni utucaj ovog virusa u brojkama ili % ...

kod drzava koje su imale rigorozne mere, taj podatak nije tako vidljiv ... pa ako je odstupanje 5-10% od 20godisnjeg pojasa, recimo, mozemo da zakljucimo da ako bude sledece pandemije treba smanjiti okupljanja sa 50 na (improvizujem) 20 osoba ... ili ako su odstupanja veca onda se mora ici na karantine ... imamo merljiv podatak, to je sustina i mere koje su do njega dovele ...

tamo gde su rigorozne mere, karantin je imao uticaj na sve bolesti, pa nam je takav podatak prilicno dvosmislen.
Atomski mrav Atomski mrav 22:27 15.04.2020

Re: Švedska i Holandija

Jbg, statističar lupa rukom od sto posto.
Ako hiljade ljudi umre u toku dva meseca od Covid-19 da bi na kraju godine ukupan broj umrlih bio "tu negde" kao i prošlih godina, ne bih rekao da možemo samo da slegnemo ramenima i kažemo - pa ovo i nije bilo tako strašno.

A što se restriktivnih mera tiče, kad bi bar mogli imati kakav pregled njihovih posledica - ne ekonomskih, nego zdravstvenih (npr. u Norveškoj je do sada otkazano preko 250.000 pregleda, kontrola i intervencija, koliki će biti broj ljudi koji će imati zdravstvenih problema zbog toga?), sve to bi trebalo uzeti u obzir.

Međutim, sve je to naknadno znanje. Na početku pandemije Covid-19, ti brojevi nisu nikom bili dostupni. Na početku neke nove pandemije, teško da će ti rezultati biti od neke velike koristi...
zemljanin zemljanin 22:38 15.04.2020

Re: Švedska i Holandija

Ako hiljade ljudi umre u toku dva meseca od Covid-19

editovao sam gore dok si ti pisao

poenta je da za tih 1000 nemamo kriterijum kako je koja drzava to zavodila.
alselone alselone 23:46 15.04.2020

Re: Švedska i Holandija

a ta nedefinisanost podataka ce doci do izrazaja tek na kraju godine kad mozemo da poredimo smrtne slucajeve u prethodnih 20+ godina i iz 2020 ... uz neku statisticku gresku ... ovo je sada haos zatrpavanja podacima koji je posledica preuzetih mera i panike .... treba sve to opravdati


Ove mere imaš već danas i ne moramo čekati kraj godine.
zemljanin zemljanin 01:41 16.04.2020

Re: Švedska i Holandija

alselone
Ove mere imaš već danas i ne moramo čekati kraj godine.

335 live births average per day (13.94 in an hour)
262 deaths average per day (10.93 in an hour)
27,814 deaths year to date
158 immigrants average per day (6.59 in an hour)

izvor ... to su podaci bez COVID-19

sa COVID-19, trenutno +1200 ... sto cini dodantih ~4.2% ... toliki je doprinos epidemije u Svedskoj (trenutno) sa merama koje su preuzeli ... nije bas neka metodologija ali jeste orijentacija ...

nisam bas toliko zainteresovan da ulazim u dubinu pa da sad trazim koliko je zavedenih slucajeva za migrante, starije i sl. i pretpostavljam da su navedeni brojevi deo neke sire statisike slicno onom sto sam spominjao ... i da su zavedeni podaci za COVID-19 ipak u domenu korektnog dijagnosticiranja ...

uz pretpostavku da ce broj COVID-19 dostici 2000, to bi na godisnju statistiku uticalo sa ~2% ...neeticki je to porediti sa malo ili mnogo ... nisam trazio kolika je statistika za prethodne godine, verujem da je neki +/- 3-5% u odnosu na neku srednju vrednost za 20g ... cela poenta je da imamo neku orijentaciju ocekivanog rezultata svedskog modela, samo za COVID-19 tj. da li se ti, ukupni brojevi krecu u domenu srednje vrednosti +/- vrednosti za odstupanja gore ili dole ... pojas/rang kretanja sa srednjom vrednoscu

pa onda podaci drzava sa slicnim merama da bi 'ubili' ekstreme i znamo orijentacioni uticaj bez vanrednog stanja ...

dalje me mrzi da racunam, idem da spavam

PS. a godisnji prosek je jako bitan ako se pojavi 2, 3 itd. talas ... i kako ce to uticati na Svedsku koja mozda ima ili ce imati kolektivni imunitet i na one zatvorene koje tek treba da ga steknu ...
Atomski mrav Atomski mrav 09:30 16.04.2020

Re: Švedska i Holandija

Mislim da je sve to mnogo truda nizašta. Broj umrlih od Covid-19 u Švedskoj nije baš reprezentativan zbog relativno malog broja stanovnika koji se uopšte testira na Covid-19 pa je pitanje koliki broj umrlih od Covid-19 se ne vodi tako u statistikama ako prethodno nisu imali dijagnozu Covid-19.
zemljanin zemljanin 13:02 16.04.2020

Re: Švedska i Holandija

pitanje koliki broj umrlih od Covid-19 se ne vodi tako u statistikama ako prethodno nisu imali dijagnozu Covid-19.

kao i kod drugih ... ali ovim pristupom smo kompletno izbacili da li je ili nije ... imas godisnji prosek, slicno postupanje tokom svih perioda, ako se pojavi visak/manjak, dodelis ga COVIDu ... nije egzaktno ali je najbolji pokazatelj u numerickom opsegu ... pretpostavljam da mnogi ne komentarisu kad vide podatak da dnevno u Svedskoj, bez epidemije, umre 262 osobe ... onda ovih ogromnih 1200 tokom ~2meseca. gubi smisao ...

ali nije svrha dokazivati da li je pristup bolji ili nije, niti licitirati sa ljudskim zivotima ... vise je osvrt na vracanje u realnost ...
Atomski mrav Atomski mrav 14:13 16.04.2020

Re: Švedska i Holandija

ako se pojavi visak/manjak, dodelis ga COVIDu ... nije egzaktno

Ne da nije egzaktno, nego je prilično ofrlje.

pretpostavljam da mnogi ne komentarisu kad vide podatak da dnevno u Svedskoj, bez epidemije, umre 262 osobe ... onda ovih ogromnih 1200 tokom ~2meseca. gubi smisao ...

Opet porediš babe i žabe. Evo ti malo realniji odnos - za poslednja 24 sata u Švedskoj je umrlo 130 osoba od Covid-19. Znači 50% od uobičajenog broja umrlih proteklih godina.
milisav68 milisav68 15:39 16.04.2020

Re: Švedska i Holandija

Atomski mrav
pretpostavljam da mnogi ne komentarisu kad vide podatak da dnevno u Svedskoj, bez epidemije, umre 262 osobe ... onda ovih ogromnih 1200 tokom ~2meseca. gubi smisao ...

Opet porediš babe i žabe. Evo ti malo realniji odnos - za poslednja 24 sata u Švedskoj je umrlo 130 osoba od Covid-19. Znači 50% od uobičajenog broja umrlih proteklih godina.

U zadnja tri dana je umrlo 424 ljudi u Švedskoj (barem je tako preneo Mondo kod nas).
zemljanin zemljanin 15:42 16.04.2020

Re: Švedska i Holandija

Atomski mrav
ako se pojavi visak/manjak, dodelis ga COVIDu ... nije egzaktno

Ne da nije egzaktno, nego je prilično ofrlje.

pretpostavljam da mnogi ne komentarisu kad vide podatak da dnevno u Svedskoj, bez epidemije, umre 262 osobe ... onda ovih ogromnih 1200 tokom ~2meseca. gubi smisao ...

Opet porediš babe i žabe. Evo ti malo realniji odnos - za poslednja 24 sata u Švedskoj je umrlo 130 osoba od Covid-19. Znači 50% od uobičajenog broja umrlih proteklih godina.

i dobro sta to znaci osim sto izaziva emotivnu reakciju ... koji je to tvoj model kojim preispistujes adekvatnost mera?

odvoji babe i zabe pa daj neku metodologiju kojom bi ti ispitao uticaj Covida na svedski model ili obrnuto ... pa sta iz toga mozes da zakljucis za sledecu epidemiju a da ne bude 'vidi danas'
Atomski mrav Atomski mrav 22:12 16.04.2020

Re: Švedska i Holandija

odvoji babe i zabe pa daj neku metodologiju kojom bi ti ispitao uticaj Covida na svedski model ili obrnuto ... pa sta iz toga mozes da zakljucis za sledecu epidemiju a da ne bude 'vidi danas'


Svaki treći starački dom u Stokholmu ima smrtne slučajeve uzrokovne Covid-19 virusom. Zabrana poseta staračkim domovima je uvedena u Švedskoj tek početkom aprila. Recimo da bi prilikom neke sledeće epidemije bilo pametno zabraniti posete bolnicama i staračkim domovima, za početak.

Ako je cilj neuvođenja konkretnijih mera zaštite i usporavanja širenja zaraze bio da se "sačuva ekonomija", Šveđani u tome nisu uspeli. Volvo i Skanija su privremeno zatvorili fabrike, zajedno sa njihovim podizvođačima to je između 50 i 60 hiljada radnika koji su poslati na prinudni odmor. Procenjuje se da će broj restorana i hotela koji će otići u stečaj tokom aprila biti tri puta veći nego prošle godine u istom periodu, bez obzira što nije zabranjeno odlaziti u restorane i kafiće...
bene_geserit bene_geserit 23:05 13.04.2020

Koliko će to da košta

California Public Employees’ Retirement System (CalPERS) je puko 69 milijardi $ (smanjio mu se balans sa 404 na 335 B$) za poslednjih mesec dana.
Obzirom da su pre računali 7% godišnje zarade od stokova da bi mogli da lažu da nisu duboko u buli, sad nam sledi (nama Kalifornijancima):

opcija a) Obzirom da su penzije ugovor koji ne možeš da promeniš, i da DP-ovci imaju super majority u Kalifornisjkom kongresu, pa pa Prop 13 (People's Initiative to Limit Property Taxation) tj. mogu da ga ukinu bez referenduma. Što će reći porez za kuću ide gore sa 1% a dokle videće se (ako pogledamo Nju Džersi na primer, gornje granice nema). Takođe state taxe idu na gore, nešto mi govori posebno će da najebe viša srednja klasa.

opcija b) Smanjiće penzije političarima, murjancima i ostalima što šišaju sistem ... ha, ha ... nema opcije b.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:38 14.04.2020

Re: Koliko će to da košta

bene_geserit
California Public Employees’ Retirement System (CalPERS) je puko 69 milijardi $ (smanjio mu se balans sa 404 na 335 B$) za poslednjih mesec dana.
Obzirom da su pre računali 7% godišnje zarade od stokova da bi mogli da lažu da nisu duboko u buli, sad nam sledi (nama Kalifornijancima):

opcija a) Obzirom da su penzije ugovor koji ne možeš da promeniš, i da DP-ovci imaju super majority u Kalifornisjkom kongresu, pa pa Prop 13 (People's Initiative to Limit Property Taxation) tj. mogu da ga ukinu bez referenduma. Što će reći porez za kuću ide gore sa 1% a dokle videće se (ako pogledamo Nju Džersi na primer, gornje granice nema). Takođe state taxe idu na gore, nešto mi govori posebno će da najebe viša srednja klasa.

opcija b) Smanjiće penzije političarima, murjancima i ostalima što šišaju sistem ... ha, ha ... nema opcije b.


nemoj još kuću da prodaješ..
tamo đe je bilo 4.25 triliona (guglaj soma holdings, a što je Fedov bilans) koja svijet nikad vidio nije i koji su nagurali te akcije nebu pod oblake.. e tamo je sad 5 i nešto sa tendencijom oštrog rasta.. i do 10 će da naguraju (toliko se očekuje)..
tako da će se oporaviti fondovi, ništa ne brini..
dokle ćemo to tako da guramo to je druga stvar..
al još jedan krug jačanja je manje više neminovnost..
u dugorm roku ne zezni se da držiš pare samo u papirima..
Milan Novković Milan Novković 10:48 14.04.2020

Re: Koliko će to da košta

newimprovedtadejus
bene_geserit
California Public Employees’ Retirement System (CalPERS) je puko 69 milijardi $ (smanjio mu se balans sa 404 na 335 B$) za poslednjih mesec dana.
Obzirom da su pre računali 7% godišnje zarade od stokova da bi mogli da lažu da nisu duboko u buli, sad nam sledi (nama Kalifornijancima):

opcija a) Obzirom da su penzije ugovor koji ne možeš da promeniš, i da DP-ovci imaju super majority u Kalifornisjkom kongresu, pa pa Prop 13 (People's Initiative to Limit Property Taxation) tj. mogu da ga ukinu bez referenduma. Što će reći porez za kuću ide gore sa 1% a dokle videće se (ako pogledamo Nju Džersi na primer, gornje granice nema). Takođe state taxe idu na gore, nešto mi govori posebno će da najebe viša srednja klasa.

opcija b) Smanjiće penzije političarima, murjancima i ostalima što šišaju sistem ... ha, ha ... nema opcije b.


nemoj još kuću da prodaješ..
tamo đe je bilo 4.25 triliona (guglaj soma holdings, a što je Fedov bilans) koja svijet nikad vidio nije i koji su nagurali te akcije nebu pod oblake.. e tamo je sad 5 i nešto sa tendencijom oštrog rasta.. i do 10 će da naguraju (toliko se očekuje)..
tako da će se oporaviti fondovi, ništa ne brini..
dokle ćemo to tako da guramo to je druga stvar..
al još jedan krug jačanja je manje više neminovnost..
u dugorm roku ne zezni se da držiš pare samo u papirima..

Uh, opasno je to i dalje, iako to što pričaš je ok u osnovi.

Mom drugaru (on će nam baš biti CEO u Fintech delu biznisa) fond opao 20% i on se uspaniči i da im nalog da sve prodaju, da ostane samo keš - nisu markets bili baš u minimumu, al nisu ni daleko. Ja sam ga podsetio na pravilo "don't trade with a/your trader" ohrabrio ga da sam razmišlja i prestao da ga pitam - tj nisam ga ništa ni pitao, on je meni rekao šta je uradio, nadam se na nisu omašili bar deo ovog do sada rebound-a.

A moji gringos - pokleknili prvo 5%, mnogo bolji od proseka, kad gledan nekoliko dana kasnije -17%.

Opet mnogo bolji od proseka, ali ...

Ajd, ispoštovao sam ovo pravilo što sam dao drugaru Paula, i što ti daješ Beneu, to se sve kovarnulo značajno, al čovek nikad nije siguran kakvih sve "petljancija" ima out there - ja sam svoj "penzioni" fond (de-facto, formalno nije to, da bi deci ostalo kad žena ode da kuva i hekla a ja da lovim i skupljam bobice po večnim lovištima) iskoristio kao jako jeftin Euro loan kolateral da bih kupio property u Španiji, i pokrivao loan interest od pola novca od izdavanja, plus imao besplatne godišnje sa familijom, rodbinom i pajtosima.

Ti sad već, N reči unazad, znaš šta se desilo - opao portfolio tih 17%, uglavnom u funtama, a GBPEUR se urušio dok su svi prodavali sve za dolare da bi ispoštovali USD margin calls, dok mi je loan u Evrima - zamalo da završim samo sa nelikvidnom property u Španiji.

Al ajde, ovi moji gringos su se većinom oporavili, ali sam nervozan, a ovo što pričaš - veliki kompleksni sistemi osciluju, treba paziti, kako imaš oscilirajuće momentums na jednom instrumentu, ume da ih bude i na nivou velikih, svetskih eggregates-composites, samo su periode mnogo duže (to je "mehanika" koju je Šarski jednom spomenuo sećajući se jako davnog neobaveznog ćaskanja, dok ti još nisi bila na blogu nego si pokušavala da ukrotiš muža - nagađam

Probo ja pre 25 godina, goli početci, currencies, commodities, ... gubio i digao ruke (sve sića, dokon programer sindrom) pa ostao na index futures i tu svašta naučio oko US ekonomije.

Kad je GBPEUR spot spao na 1.05xy kažem ajd da uključim jednu trivijalnu a jako uspešnu momentum strategiju (semi-automatic, lenji da automatizujemo) parameterizovanu za SP500 i ne da me je mrzelo da pokušavam sa nekom reparameterizacijom, nego imam premalo znanja, pa na sitnom novcu uključim - i 23 trades svi dobitniči, 38.5% ROC, sumnjiv ako bi bio risk adjusted pošto sam na premalo novca bio previše leveraged (minimalne pozicije su mi bile prevelike) - znači tu je i značajna sitna sreća, iako je osvnovna ideja bila - nako.

I evo, ipak ću ja svojim gringos uzeti "penzioni" fond - da znam da ću izdržati još 10 godina u prihvatljiv zdravlju možda ne bih, i pričam sa pajtosom o Fintechu, on me u sećanjiva vodi u Banja Luku, zato sam se i u pustio u komentar ...

On je onomad davno bio CEO level top-tier banks, meni na upravnom odboru hedge fonda za SEE koji nikad nije zaživio pošto sam potcenio haos i pravnu anarhiju u Srbiji, pa rizikovao do osramotim ovog drugara, i još jednog EBRD board-level koga sam slabo poznavao, ali smo od 25 exec summaries imali nekoliko osmišljenih dok smo provodili dane u Banja Luci - super ljudi i gomila dobrih šansi.

Al od 25 probamo mi jednu - najmanje ulaganja, big return - de-facto monopol u regionu, godišnja potrošnja u svetu rasla 15% godišnje, odemo da vidimo buduću fabriku u Kini (trebala da se skrasi u Loznici), Kinezi besprekorni, naručimo $30K poluproizvoda od njih pre nego što kupimo fabriku (mala stvar, mali novac) da proverimo svoje finansijske analize, sve to lepo stigne preko Soluna - i, ne da smo bili upravu, ne sve išlo bolje nego po planu, da bi ...

... moji drugari na upravnom odboru u Bgd, a ja u UK, počeli ...

... žestoko da se tuku za vlast u firmi, ... i ja to zatvorim

Loš menadžer, evo sad imam armiju spretnih za novo trudbeništvo, izabrao sam ih da ja ne moram ne CEO (to i ne umem baš ljudski da radim - i ovo je hvalisanje) nego ni CTO da budem ...

... pa ću u firmi biti ...

... evanđelista - kafanjering, ideje u oblacima, blogovanje, ubeđivanje sa Srkijem, svađanje tu i tamo ... ubediću Srkija i Jiksa možda da napravimo hibridni comp za uvijanje proteina koje njegova žena i kolege numeju da rade na digitalnim comps zato što je nemoguće - verovatno je nemoguće uopšte u near-future computational biology, ali ništa slađe od nemogućeg projekta i šačice ludaka - tu je i Maksa, glavni na CUDA - Star Wars ime Maksa da Cuda, Alse glavni na Oblaci (cloud) ... ima još pacijenata, Šarski na modelling (ako obeća da će lepo da se podšiša), Brajović sales and marketing ... moramo samo i neblogere da dovedemo pošto ovi numeju da kovergiraju ka stabilnosti, u društvenom smislu

Maštam glasno i zezam, ne treba obraćati pažnju - smorili me i sopstvni argumenti u raspravi sa Srkijem pa se polako skidam sa "ozbiljnog" blogovanja


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:45 14.04.2020

Re: Koliko će to da košta

pravnu anarhiju u Srbiji

Мислим да људи и не слуте колика је она данас.

Чим кренеш да на правни начин покушаш да заштитиш своје интересе, рачунај да си пукао. Потпуна асиметрија добити и ризика: поштујеш закон -- мала добит, мали бенефити, не поштујеш -- сјајна добит, с многоструким путевима да се у коначници извучеш.

Да је мени неко причао како све то изнутра изгледа, и да кроз то сам не пролазим, не бих умео ово да разумем. Добра стратегија јесте да немаш никаквог посла са Српским правосуђем, јер чим имаш -- готов си. Џаба ти све.

Ја сам ту да склапам наративе.
Наративи продају.
Банкари су, нпр, жреци наратива.
bene_geserit bene_geserit 22:42 14.04.2020

Re: Koliko će to da košta

nemoj još kuću da prodaješ..
tamo đe je bilo 4.25 triliona (guglaj soma holdings, a što je Fedov bilans) koja svijet nikad vidio nije i koji su nagurali te akcije nebu pod oblake.. e tamo je sad 5 i nešto sa tendencijom oštrog rasta.. i do 10 će da naguraju (toliko se očekuje)..
tako da će se oporaviti fondovi, ništa ne brini.

Deluje mi da ne voliš Zerohedge, ali pogle kako to lepo ponekad sumiraju:
"Nothing captures the true nature of our society today better than this screen shot from CNBC. Relentless stock promoter Jim Cramer is celebrating the best week in the stock market since 1938, because the Federal Reserve provided trillions of free money to Wall Street banks, so they could artificially pump stock prices, even though GDP in the 2nd quarter will plunge by 30%, corporate profits will crash, unemployment will soar to 20%, and deficits will skyrocket towards $3 trillion."
rodni rodni 07:10 15.04.2020

Re: Koliko će to da košta

Milan Novković

...

Loš menadžer, evo sad imam armiju spretnih za novo trudbeništvo, izabrao sam ih da ja ne moram ne CEO (to i ne umem baš ljudski da radim - i ovo je hvalisanje) nego ni CTO da budem ...

... pa ću u firmi biti ...

... evanđelista - kafanjering, ideje u oblacima, blogovanje, ubeđivanje sa Srkijem, svađanje tu i tamo ... ubediću Srkija i Jiksa možda da napravimo hibridni comp za uvijanje proteina koje njegova žena i kolege numeju da rade na digitalnim comps zato što je nemoguće - verovatno je nemoguće uopšte u near-future computational biology, ali ništa slađe od nemogućeg projekta i šačice ludaka - tu je i Maksa, glavni na CUDA - Star Wars ime Maksa da Cuda, Alse glavni na Oblaci (cloud) ... ima još pacijenata, Šarski na modelling (ako obeća da će lepo da se podšiša), Brajović sales and marketing ... moramo samo i neblogere da dovedemo pošto ovi numeju da kovergiraju ka stabilnosti, u društvenom smislu

Maštam glasno i zezam, ne treba obraćati pažnju - smorili me i sopstvni argumenti u raspravi sa Srkijem pa se polako skidam sa "ozbiljnog" blogovanja



Ima li šta da se prilemi i zbudži neka sitnica na nivou mikrokontrolera ili slično?
Milan Novković Milan Novković 09:22 15.04.2020

Re: Koliko će to da košta

rodni
Milan Novković

...

Loš menadžer, evo sad imam armiju spretnih za novo trudbeništvo, izabrao sam ih da ja ne moram ne CEO (to i ne umem baš ljudski da radim - i ovo je hvalisanje) nego ni CTO da budem ...

... pa ću u firmi biti ...

... evanđelista - kafanjering, ideje u oblacima, blogovanje, ubeđivanje sa Srkijem, svađanje tu i tamo ... ubediću Srkija i Jiksa možda da napravimo hibridni comp za uvijanje proteina koje njegova žena i kolege numeju da rade na digitalnim comps zato što je nemoguće - verovatno je nemoguće uopšte u near-future computational biology, ali ništa slađe od nemogućeg projekta i šačice ludaka - tu je i Maksa, glavni na CUDA - Star Wars ime Maksa da Cuda, Alse glavni na Oblaci (cloud) ... ima još pacijenata, Šarski na modelling (ako obeća da će lepo da se podšiša), Brajović sales and marketing ... moramo samo i neblogere da dovedemo pošto ovi numeju da kovergiraju ka stabilnosti, u društvenom smislu

Maštam glasno i zezam, ne treba obraćati pažnju - smorili me i sopstvni argumenti u raspravi sa Srkijem pa se polako skidam sa "ozbiljnog" blogovanja



Ima li šta da se prilemi i zbudži neka sitnica na nivou mikrokontrolera ili slično?

Ima dosta, zamisli mali hibridni node po amino kiselini, u svakom po microcontroler, i sebe sa redenikom preko prsa i microcontrolerima umesto metaka u njemu

Brkatog, naravno, al Srki P da ti odobri styling

Milan Novković Milan Novković 09:43 15.04.2020

Re: Koliko će to da košta

bene_geserit
...Zerohedge...

Upravo videh kod njih članak koji su preuzeli sa Strategic Culture Foundation, a koji se poziva na Zerohedge "alhemičara".

Samo sam preleteo još juče, pošto prepoznajem dosta fragmenata, ali Alastair Crooke je odličan, jako pametan, i kad juriš autore-dedice (47+ po Srkiju, ako sam dobro razumeo ) što nisu top stručnjaci u onome što pišu, a koji će napraviti što manje grešaka, plus iskreno pisati - on je jedan od najboljih.

An Alchemist Explains to Joe Sixpack: ‘COVID-19 Alters America’s Hidden ‘War’ Forever’

EDIT: Sve njegove priloge vredi pročitati, ovde ih nema mnogo ... pardon, ima ih mnogo - on je još onomad, koju godinu unazad, umeo da bude kristalna kugla ...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:21 15.04.2020

Re: Koliko će to da košta

bene_geserit
nemoj još kuću da prodaješ..
tamo đe je bilo 4.25 triliona (guglaj soma holdings, a što je Fedov bilans) koja svijet nikad vidio nije i koji su nagurali te akcije nebu pod oblake.. e tamo je sad 5 i nešto sa tendencijom oštrog rasta.. i do 10 će da naguraju (toliko se očekuje)..
tako da će se oporaviti fondovi, ništa ne brini.

Deluje mi da ne voliš Zerohedge, ali pogle kako to lepo ponekad sumiraju:
"Nothing captures the true nature of our society today better than this screen shot from CNBC. Relentless stock promoter Jim Cramer is celebrating the best week in the stock market since 1938, because the Federal Reserve provided trillions of free money to Wall Street banks, so they could artificially pump stock prices, even though GDP in the 2nd quarter will plunge by 30%, corporate profits will crash, unemployment will soar to 20%, and deficits will skyrocket towards $3 trillion."


ti ljudi tamo nisu loši ali nisu ni dobri, neki mrtvi prosjek u struci sa klick bait strategijom..
da bi ih "ne voljela" morali bi da budu veće štetočine..
a oni to nisu, čisto eto klick bejtuju raju, nisu sasvim nepošteni, ne lažu nešto masno i tendenciozno, čisto je to, klick bejting..
pa ko se upecao..

tako i taj screen shot, jako pojednostavljena slika veoma složene teme.. nije potpuno neefr rečeno, jeste to tako, opet se pare pumpaju onima koji ih već imaju.. a raja će opet da najebe..
samo se ne terba previša zanositi u tumačenjima i sve ok
Milan Novković Milan Novković 11:17 15.04.2020

Re: Koliko će to da košta

newimprovedtadejus
bene_geserit
nemoj još kuću da prodaješ..
tamo đe je bilo 4.25 triliona (guglaj soma holdings, a što je Fedov bilans) koja svijet nikad vidio nije i koji su nagurali te akcije nebu pod oblake.. e tamo je sad 5 i nešto sa tendencijom oštrog rasta.. i do 10 će da naguraju (toliko se očekuje)..
tako da će se oporaviti fondovi, ništa ne brini.

Deluje mi da ne voliš Zerohedge, ali pogle kako to lepo ponekad sumiraju:
"Nothing captures the true nature of our society today better than this screen shot from CNBC. Relentless stock promoter Jim Cramer is celebrating the best week in the stock market since 1938, because the Federal Reserve provided trillions of free money to Wall Street banks, so they could artificially pump stock prices, even though GDP in the 2nd quarter will plunge by 30%, corporate profits will crash, unemployment will soar to 20%, and deficits will skyrocket towards $3 trillion."


ti ljudi tamo nisu loši ali nisu ni dobri, neki mrtvi prosjek u struci sa klick bait strategijom..
da bi ih "ne voljela" morali bi da budu veće štetočine..
a oni to nisu, čisto eto klick bejtuju raju, nisu sasvim nepošteni, ne lažu nešto masno i tendenciozno, čisto je to, klick bejting..
pa ko se upecao..

tako i taj screen shot, jako pojednostavljena slika veoma složene teme.. nije potpuno neefr rečeno, jeste to tako, opet se pare pumpaju onima koji ih već imaju.. a raja će opet da najebe..
samo se ne terba previša zanositi u tumačenjima i sve ok

Otprilike.

Samo mislim da im je to i cilj - mislim da imaju samo jednog Rusa, bivši trader/quant, zaboravio sam detalje. Ne znam koliko je onomad bio dobar, i možda su mu dali još jednog pomoćnika.
solo solo 15:24 14.04.2020

To malo sranje....


...koje je bacilo čovečanstvo na kolena.



O, koliko mi malo znamo.
zemljanin zemljanin 15:35 14.04.2020

Re: To malo sranje....

to malo sranje je na planeti jedno 500x duze nego Homo ... ukljucujuci pretke i pretke predaka ... a razmnozava se nekih ~n^n brze od nas ... i nema kredite
solo solo 15:50 14.04.2020

Re: To malo sranje....

a razmnozava se nekih ~n^n brze od nas


Pa da ubrzamo i mi razmnožavanje?
Milan Novković Milan Novković 09:16 15.04.2020

Re: To malo sranje....

zemljanin
to malo sranje je na planeti jedno 500x duze nego Homo ... ukljucujuci pretke i pretke predaka ... a razmnozava se nekih ~n^n brze od nas ... i nema kredite

Kako evoluiramo evoluirju nam i proteini - npr naš hemoglobin nije isti kao kod šimpanza.

Kažu da od kad smo šimpanze i mi rekli goodby zajedničkom pretku virusi su odgovorni za oko 30% mutacija/adaptacija proteina kod nas.
bene_geserit bene_geserit 19:26 14.04.2020

Washington Post

današnji članak: "State Department cables warned of safety issues at Wuhan lab studying bat coronaviruses"
a onda Forbes kaže: "The Washington Post story today brings the possibility of a lab leak into the mainstream."

Pazi šta kažu u njemu:

"The idea that is was just a totally natural occurrence is circumstantial. The evidence it leaked from the lab is circumstantial. Right now, the ledger on the side of it leaking from the lab is packed with bullet points and there’s almost nothing on the other side,"

"'many' have said there's no evidence that COVID-19 was engineered, and that concensus is that it came from animals, "that is not the same as saying it didn't come from a lab, which spent years testing bat coronaviruses in animals,"

Ovo nije fer, ako MSM-ovi prelaze na našu conspiracy theory stranu, to više nije teorija zavere, i potpuno gubi čar.
alselone alselone 19:48 14.04.2020

Re: Washington Post

Ovo nije fer, ako MSM-ovi prelaze na našu conspiracy theory stranu, to više nije teorija zavere, i potpuno gubi čar.


Sad će i Pajo za njima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:50 14.04.2020

Re: Washington Post

Ovo nije fer, ako MSM-ovi prelaze na našu conspiracy theory stranu, to više nije teorija zavere, i potpuno gubi čar.


Pređeš na drugu stranu, sad je ona subverzivnija :)
bene_geserit bene_geserit 20:20 14.04.2020

Re: Washington Post

Pređeš na drugu stranu, sad je ona subverzivnija

Pa zapravo mislim da će tu da stanu i da neće da odu logičan korak dalje i da tvrde da je virus veštački.
Mada potpuno ista tvrdnja važi i za to, circumstantial bullet points koliko hoćeš da je veštački a praktično ništa na drugoj strani.

Međutim, niko nema stvarno interes da zaustavi gain-of-feature eksperimente, svakako ne Kinezi i svakako ne USA (ni globalistička ni ona druga struja) i svakako ne EU.
Tako da je za njih zadovoljavajuće da "utvrde" da su Kinezi pokupili virus u nekoj bat pećini i da im je posle pobegao iz laba. Što je moguće, ne kažem da nije. Ali je korak između, da su se sa tim virusom zajebavali verovatniji.

Tako da je sad subverzinost biti čvrsto na strani da su ga napravili gain-of-feature eksperimentima.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana