Društvo| Ekologija| Obrazovanje| Tehnologija| Zdravlje

5G mobilne mreže

Milan Novković RSS / 01.05.2020. u 15:22

Iako su meni ravne zemlje, horoskopi, HARPovi i 5G „problemi" u sličnom rangu - vesela projekcija ljudske šarolikosti u preuvezanom svetu, HARP i 5G mi privlače nešto više pažnje zbog studiranja elektrotehnike, pa radio amaterstva, a i prosečnim ljudima je tema podosta ezoteričnija zato što se ne svodi na osnovne matematike i fizike koje smo svi učili u osnovnim i srednjim školama.

5G primopredajnici na stubovima i mobilni telefoni, pa ostali radio uređaji, komuniciraju uz pomoć elektromagnetnih (EM) talasa. Ono što nije svima poznato je da u EM talase spada svašta oko nas sa raznim popularnim imenima: radio talasi, infra-crveni zraci, svetlo, ultra-ljubičasti zraci, rendgeni ili X zraci, gamma zračenje, i svašta između.

Reči „talasi" i „zraci" su popularne, dok se u fizici, opet popularno, često priča o EM sili koja ima nosioce, fotone, i oni imaju dualnu prirodu - i talasi su i čestice istovremeno, ali to sad zalazi u kvantnu mehaniku.

Pa nas 5G stub ili mobilni telefon gađaju fotonima isto kao i zagrejani radiator, otvoreni plamen, „zeleni" fotoni pasivno odbijeni od lišća ili trave, svi sunčani zraci, rendgenski, i tu i tamo poneki kosmički zrak.

Energija fotona zavisi od njegove frekvencije. Mi razne frekvencije u vidljivom spektru svetlosti doživljavamo kao različite boje.

Waves.19884.jpg 

5G fotoni nose oko milion puta manje energije nego UV (ultraljubičasto) sunčani zraci koji nas pogađaju kad smo na otvorenom.

Fotoni se po energiji dele jako grubo na one koji umeju direktno da nam oštete tkivo, i na one koji nemaju dovoljno energije za to. Ovi prvi se zovu „jonizujući" zato što imaju dovoljno energije da iz neutralnog atoma ili molekula izbace elektron pa dobijamo dva jona - negativni elektron i pozitivni ostatak atoma ili molekula. Foton se ponaša slično kao i oksidanti, „krade" elektrone i odjednom je atom ili molekul, u jonskom stanju, spremniji na druge hemijske reakcije - to je osnovni mehanizam štete tih jonizujućih fotona pri dnu spektra.

Gamma zraci imaju dramatično više energije, umeju da izbace jako mnogo elektrona iz jako mnogo molekula, pa, de fakto, poseku neke hemijske veze. Ipak, iako su extremni-UV foton i gamma foton jonizujući oni su kao praćka i pištolj ako ih poredimo po šteti koju umeju da naprave.

Sve ispod jonizujućih zraka ne pravi direktnu štetu tkivu, a 5G fotoni su bezopasne igračke. Primer:

- Infrared fotoni, od toplog radijatora ili vatre, imaju od 1,000 do 10,000 puta više energije od 5G fotona.

- Fotoni vidljive svetlosti imaju od 100,000 do 1,000,000 puta veće energije od 5G fotona

Naravno, u ovoj priči je bitan i intenzitet - broj fotona koji nas „udara" po kvadratnom sentimentru.

Prosto, na 3 metra od vatre smo sigurni, na 30cm samo kao na ražnju.

U to ime, ne treba zaboraviti da nas sunce, u sunčanom danu, gađa sa preko 1 kW (1,368 vati) snage po kvadratnom metru.

5G stubovi sa najačim predajnicima imaju oko 120W (vati) ako se ne varam.

Evo o kakvom se energetskom fluksu radi (energija su vati pomnoženi sa vremenom, vati su samo snaga, ako ponegde pobrkamo merne jedinice, slučajno ili namerno, nije toliko bitno za priču, bar ne dok popularno pričamo - čak ume da čini priču jasnijom zbog uobičajenih grešaka koje svakodnevno pravimo).

Zamislimo da 5G stub uspeva da isija svu energiju u 3 metra visok prsten oko sebe - na metar od stuba je ovo skoro pa tačno, ali na 10 ili više metara 5G antene nisu toliko dobre, i ne treba da budu, ako bi 5G antene na stubovima isijavale svu energiju u 3 metra visok pojas na 100 metara udaljenosti onda bismo imali signal samo u prizemlju, ili na jednom od spratova zgrada.

Na 10 metara od stuba je površina ovog prstena, to znamo svi, 2 * 3.14 * 10 * 3 = 188.4 kvadratna metra, i 5G antenna zrači po kvadratnom metru sa 120 / 188.4 = 0.64 wata, 2,137 puta slabije nego sunce, ali oko 10,000 jače od mesečine, ili, nagađam, kao sunce na horizontu iza oblaka.

Ali, mi nismo nikad na 10 metara od antene na otvorenom (5G fotoni jako slabo "prolaze" kroz prepreke bilo koje vrste).

Recimo da smo na 30 metara od antene (ona je na vrhu stuba), neki najgori slučaj koji nam se retko dešava, ozračeni snagom iz 5G antene sličnoj snazi neba u sumrak, između dana I noći, kad je sunce upravo zašlo iza horizonta.

I to se dešava jednom od hiljadu ljudi, I nikom se nije desilo da dobije rak kože zbog izlaganja suncu iza oblaka pri kraju dana.

Za ostale ljude, u proseku, recimo 99.9% njih, 5G predajnik je po opasnosti sličniji mesecu iza oblaka u sred noći.

Ipak, iako stub nije opasnost, staviti 5G mobilni telefon, kao i 4G mobilni direktno na uvo, pa ga tako dugo držati nije zdravo. Ti 5G fotoni ne mogu direktno da nam oštete tkivo, ali mogu malo da ga zagreju, kao mikrotalasna, stotinku ili desetinku stepena. Tako pomerena biohemija nije zdrava, iako je i štetnost relativno teško proceniti.

WiFi ruteri u kući imaju, recimo 6 vati snagu u proseku (2-20 raspon, ali jako su retki ovi sa velikom snagom), i više ćemo "zračenja" dobiti on njih nego od 5G stubova - ono što ni ja neću uraditi je staviti ojači WiFi hub unutar metar rastojanja od deteta, pa tako satima svakog dana - to su, otprilike, granice moje paranoje.

Atačmenti



Komentari (354)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 18:18 02.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

pa kad imaš tristo godina..

Nou sista soul sista, ja imam hiljadudvesta godina pošto pamtim i radost prvog okačinjanja na 1200 bps, i ushićenje kada sa 2400 modema pređeš na Intel 1414i koji drži stablinih 12000 na krš centrali koju su još Prle i Tihi (avaj neuspešno) dizali u vazduh.
jebo vas i taj život koji tako ljubomorno čuvate ako ćete ga proživjeti sa kacigom na glavi

Sad kad pogledam vidim da sam prošle godine rekreativno obišao nekih 6 zemalja u tri navrata, i to bez VR kacige nego ćujbolanhodo, tako da zbog mog prošlogodišnjeg doprinosa globalnoj ekonomiji koju ti živu saranjuješ imam poštedu od guranja ćune u osinje gnezdo odn. lizanja gelendera zarad oporavka Muskovih akcija. E da, mislio sam da idem i u Englesku ali kada sam shvatio da ceo trošak za četvoro počinje sa 400 funti za engleske vize reko' sebi "engleski pederski isprdak Toni Bler može da ga duva dok ga ne naduva na 2.3 bara sve zajedno sa njegovom zemljom i svim Englezima u njjoj" uz obavezan citat Pašića "da nije Nemaca Englezi bi bili nagori narod na svetu". Dabogda ih preplavili Poljaci i ostali istočnoevropljani.
alselone alselone 18:39 02.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

Sad kad pogledam vidim da sam prošle godine rekreativno obišao nekih 6 zemalja u tri navrata, i to bez VR kacige nego ćujbolanhodo, tako da zbog mog prošlogodišnjeg doprinosa globalnoj ekonomiji koju ti živu saranjuješ imam poštedu od guranja ćune u osinje gnezdo odn. lizanja gelendera zarad oporavka Muskovih akcija. E da, mislio sam da idem i u Englesku ali kada sam shvatio da ceo trošak za četvoro počinje sa 400 funti za engleske vize reko' sebi "engleski pederski isprdak Toni Bler može da ga duva dok ga ne naduva na 2.3 bara sve zajedno sa njegovom zemljom i svim Englezima u njjoj" uz obavezan citat Pašića "da nije Nemaca Englezi bi bili nagori narod na svetu". Dabogda ih preplavili Poljaci i ostali istočnoevropljani.


Mene odbili za Gibraltarsku vizu zbog neke proceduralne zavrzlame. I onda mi to tek javili za nedelju dana, pa tražili još dve, tri nedelje da ispravim i da pošaljem ponovo, kao ne može brže, i propustim putovanje. Kakva greota.

A vizu za Kajmanska ostrva dobijem i ponište RFP i ne odem.
rodni rodni 19:59 02.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

maksa83
pa kad imaš tristo godina..

Nou sista soul sista, ja imam hiljadudvesta godina pošto pamtim i radost prvog okačinjanja na 1200 bps, i ushićenje kada sa 2400 modema pređeš na Intel 1414i koji drži stablinih 12000 na krš centrali koju su još Prle i Tihi (avaj neuspešno) dizali u vazduh.
jebo vas i taj život koji tako ljubomorno čuvate ako ćete ga proživjeti sa kacigom na glavi

Sad kad pogledam vidim da sam prošle godine rekreativno obišao nekih 6 zemalja u tri navrata, i to bez VR kacige nego ćujbolanhodo, tako da zbog mog prošlogodišnjeg doprinosa globalnoj ekonomiji koju ti živu saranjuješ imam poštedu od guranja ćune u osinje gnezdo odn. lizanja gelendera zarad oporavka Muskovih akcija. E da, mislio sam da idem i u Englesku ali kada sam shvatio da ceo trošak za četvoro počinje sa 400 funti za engleske vize reko' sebi "engleski pederski isprdak Toni Bler može da ga duva dok ga ne naduva na 2.3 bara sve zajedno sa njegovom zemljom i svim Englezima u njjoj" uz obavezan citat Pašića "da nije Nemaca Englezi bi bili nagori narod na svetu". Dabogda ih preplavili Poljaci i ostali istočnoevropljani.

Ja prošle godine nisam otišao u više zemalja nego što si ti otišao.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:48 02.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

Mene odbili za Gibraltarsku vizu zbog neke proceduralne zavrzlame. I onda mi to tek javili za nedelju dana, pa tražili još dve, tri nedelje da ispravim i da pošaljem ponovo, kao ne može brže, i propustim putovanje. Kakva greota.


E, alse, a jel ta viza za Gibraltar nije ista kao i britanska viza?

Nego, pitanje: šta vi ljudi mislite o Sardiniji? Jel to popularna destinacija za imućnije turiste iz Srbije, ili egzotika, ako je neko bio, ili zna nekog ko je bio, kakvi su utisci, vredi li ići, itd? Ja sam čuo od nekih mojih prijatelja da je fenomenalno, da idu tamo već nekoliko godina zaredom, sve najlepše uglavnom, ali to je samo jedno mišljenje (oni su išli sa decom, airbnb, rentirali auto, kažu da je južni deo ostrva mnogo bolji (severni je isto jako lep, mada malo fenserica, i ima više turista, kako sam razumeo).



srdjan.pajic srdjan.pajic 22:53 02.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

newimprovedtadejus
maksa83
Kad se samo setim kako mi je u dial up vreme 8 Mbit izgledalo kao nesagledovo suluda brzina (sad shvatam da je to bilo pre zapravo 20 godina), a sada je 8 MBit nešto zbog čega zoveš svog provajdera da mu kenjaš.


pa kad imaš tristo godina..

ja se i dalje nadam da ćemo se ipak vratiti na staro ali nade su mi zaista ekstremno slabaške..
jebo vas i taj život koji tako ljubomorno čuvate ako ćete ga proživjeti sa kacigom na glavi (ovo pod uticajem što sa djecom sinoć odgledah poslednjeg Mandu, uopšte nije loš, needless to say djeca du kolektivno oduševljena Mandom)..


E, tadejus, jesi se ti kompletno oporavila od korone, ili te još drma (ovo nema veze sa komentarima ).

Setru moje kume (isto živi u Londonu) juče odvedoše u bolnicu, posle šest nedelja ups and downs, pre toga nisu hteli da je prime, ali izgleda da se pogoršalo. Ona je tu oko 39-40 godina, generalno zdrava, to jest bila je.

maksa83 maksa83 22:55 02.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

Nego, pitanje: šta vi ljudi mislite o Sardiniji? Jel to popularna destinacija za imućnije turiste iz Srbije, ili egzotika, ako je neko bio, ili zna nekog ko je bio, kakvi su utisci, vredi li ići, itd?

Ja bio prošlog leta, a bio je mislim i floki.

Idi, super je. Super more, super klopa. Bonus - nema grčkih narodnjaka.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:58 02.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

maksa83
Nego, pitanje: šta vi ljudi mislite o Sardiniji? Jel to popularna destinacija za imućnije turiste iz Srbije, ili egzotika, ako je neko bio, ili zna nekog ko je bio, kakvi su utisci, vredi li ići, itd?

Ja bio prošlog leta, a bio je mislim i floki.

Idi, super je. Super more, super klopa. Bonus - nema grčkih narodnjaka.


E, fala! (nisam nikad bio u Grčku, pa ne znam za te narodnjake, ali mogu da pretpostavim na šta to liči). Dobro, ako ste se ti i Floki oko toga složili , onda je sigurno do jaja!
maksa83 maksa83 23:05 02.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

onda je sigurno do jaja!

Floki je bio mislim na onoj Costa Smeraldi koja je stvarno lep deo ali poskupa, ja sam bio u okolini narodnog Alghera, ali iznajmiš auto i ideeš 'de oćeš. Ove godine sam planirao onaj deo oko Cagliaria ali je Bil Gejc napravio ovaj 5Gej virus da nas čipuje i ode Vimča u vazduk.

alselone alselone 04:28 03.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

E, alse, a jel ta viza za Gibraltar nije ista kao i britanska viza?


Nije, radi se u britanskoj ambasadi ali je drugačija. Sa Gibraltarskom ne možeš u UK, sa UK ne možeš na Gibraltar. Isto je i za druge Komonvelt države. Kako tačno - to ni bog otac ne zna, procedura je zajebana i puna nekih izuzetaka i detalja.
floki floki 10:31 03.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

ако тражиш супер природу, онда је сардинијс скроз фино место, нема грешке...

тамо на северу где смо ми били јесте $$$ и изнајмљивање аута исто није баш јефтино

порто ротондо је фино и пристојно
месташце, онај буржујски порто ћерво смо једном обишли и доста, други свет

нама је сицилија била много боља, поготово онај југ (сиракуза, рагуза, модика)
историје на сваком ћошку, храна супер, све италијани, кафићи по оним уличицама у сиракузи су пуштали неки лагани џез и тако...
каноло и сладолед...

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:46 03.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

srdjan.pajic
newimprovedtadejus
maksa83
Kad se samo setim kako mi je u dial up vreme 8 Mbit izgledalo kao nesagledovo suluda brzina (sad shvatam da je to bilo pre zapravo 20 godina), a sada je 8 MBit nešto zbog čega zoveš svog provajdera da mu kenjaš.


pa kad imaš tristo godina..

ja se i dalje nadam da ćemo se ipak vratiti na staro ali nade su mi zaista ekstremno slabaške..
jebo vas i taj život koji tako ljubomorno čuvate ako ćete ga proživjeti sa kacigom na glavi (ovo pod uticajem što sa djecom sinoć odgledah poslednjeg Mandu, uopšte nije loš, needless to say djeca du kolektivno oduševljena Mandom)..


E, tadejus, jesi se ti kompletno oporavila od korone, ili te još drma (ovo nema veze sa komentarima ).

Setru moje kume (isto živi u Londonu) juče odvedoše u bolnicu, posle šest nedelja ups and downs, pre toga nisu hteli da je prime, ali izgleda da se pogoršalo. Ona je tu oko 39-40 godina, generalno zdrava, to jest bila je.



ja i dalje kašljem tu i tamo i i dalje mi ne radi nos (što u kući sa 4 muškadina zna biti i blagoslov)..
muž i dalje kad se zakašljem počne sa don't die blondie, don't die..
al mislim da šanse nema da se ja sad tu nešto kao preokrenem ka smrtcu..
trčim redovno i samo mi je prve nedelje možda malo bilo teže da dišem (možda sam i utripovala), ali osjećam se 100%.. tako da, od smrtca nema ništa..
al fakat nekih tragova te životinje ima, jer kašalj i jer nos..
elem..
prosto ne vidim da može tako da se živi.. da, postoji mala šansa da te to govno i ubije, da si baš ti taj slučaj o kom će poslije komšije pričati kako je bio baš fit i nikad ne bi rekli...
al možda si i ti baš ti što ga izela ajkula na ronjenju, uhvatio grč u struji, potkačio kamion u kružnom toku, pao mu klavir na glavu..
you name it..
jebeš takav život..
ja jesam opreznija jer imam djecu koja od mene zavise ali mislim da nekakav ekstreman oprez ni njima nije dobra životna lekcija.. život u strahu nije vrijedan življenja..

a pod strah.. tu mi spadaju sve ove promjene, posebno ovo izmicanje na dva metra jedni od drugih.. to se kosi sa elemntarnim uslovom ljudskog opstanka.. bukvalno potire poentu ljudske egzistencije..
a mi smo to sad proizveli u pravilo..
dokle ne zna se (al ne vidim da će biti razloga za ukidanje ako je razlog za uvođenje to što su neki ljudi umrli)..
kad ne to dodaš još i rasprostranjeno podjetinjavanje društava, odricanje od svih prava i prenos na prepametnu državu a koja kaže, stay home..
propast
kraj civilizacije bukvalno..
ne znam kako vam to ne pada u oči..
putovanja..
jeste, mi smo planirali Pariz u maju i proputaovanje kroz Evropu u avgustu, a tek što smo planirali da djeca vide bake i dede i braću i sestre.. i sve to sad pitanje hoće li smjeti i moći (Pariz očito neće)..
el jebeš Pariz..
za bake i dede već nam nije svejedno ali kapiram da ćemo nešto nekako organizovati.. kad tad..
ali taj vrli novi svijet u kom treba svi u mišije rupe da se zavučemo a država da nam smisli prepametnu strategiju..
to je propast protiv koje se slabo ko buni
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:50 03.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

srdjan.pajic
maksa83
Nego, pitanje: šta vi ljudi mislite o Sardiniji? Jel to popularna destinacija za imućnije turiste iz Srbije, ili egzotika, ako je neko bio, ili zna nekog ko je bio, kakvi su utisci, vredi li ići, itd?

Ja bio prošlog leta, a bio je mislim i floki.

Idi, super je. Super more, super klopa. Bonus - nema grčkih narodnjaka.


E, fala! (nisam nikad bio u Grčku, pa ne znam za te narodnjake, ali mogu da pretpostavim na šta to liči). Dobro, ako ste se ti i Floki oko toga složili , onda je sigurno do jaja!


ne daj da te ovi somovi lažu..
Grci slušaju neku muziku koja je još memljivija od naše..
al puštaju je prijemčivoj klijenteli..
što će reći da se sasvim može izbjeći.. a što u Grčkoj ima plaža to nema apsolutno nigdje na Mediteranu.. njihovo more je daleko bolje od mediteranske konkurencija (koja nikako nije kilava)..

rodni rodni 12:40 03.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

newimprovedtadejus
srdjan.pajic
newimprovedtadejus
maksa83
Kad se samo setim kako mi je u dial up vreme 8 Mbit izgledalo kao nesagledovo suluda brzina (sad shvatam da je to bilo pre zapravo 20 godina), a sada je 8 MBit nešto zbog čega zoveš svog provajdera da mu kenjaš.


pa kad imaš tristo godina..

ja se i dalje nadam da ćemo se ipak vratiti na staro ali nade su mi zaista ekstremno slabaške..
jebo vas i taj život koji tako ljubomorno čuvate ako ćete ga proživjeti sa kacigom na glavi (ovo pod uticajem što sa djecom sinoć odgledah poslednjeg Mandu, uopšte nije loš, needless to say djeca du kolektivno oduševljena Mandom)..


E, tadejus, jesi se ti kompletno oporavila od korone, ili te još drma (ovo nema veze sa komentarima ).

Setru moje kume (isto živi u Londonu) juče odvedoše u bolnicu, posle šest nedelja ups and downs, pre toga nisu hteli da je prime, ali izgleda da se pogoršalo. Ona je tu oko 39-40 godina, generalno zdrava, to jest bila je.



ja i dalje kašljem tu i tamo i i dalje mi ne radi nos (što u kući sa 4 muškadina zna biti i blagoslov)..
muž i dalje kad se zakašljem počne sa don't die blondie, don't die..
al mislim da šanse nema da se ja sad tu nešto kao preokrenem ka smrtcu..
trčim redovno i samo mi je prve nedelje možda malo bilo teže da dišem (možda sam i utripovala), ali osjećam se 100%.. tako da, od smrtca nema ništa..
al fakat nekih tragova te životinje ima, jer kašalj i jer nos..
elem..
prosto ne vidim da može tako da se živi.. da, postoji mala šansa da te to govno i ubije, da si baš ti taj slučaj o kom će poslije komšije pričati kako je bio baš fit i nikad ne bi rekli...
al možda si i ti baš ti što ga izela ajkula na ronjenju, uhvatio grč u struji, potkačio kamion u kružnom toku, pao mu klavir na glavu..
you name it..
jebeš takav život..
ja jesam opreznija jer imam djecu koja od mene zavise ali mislim da nekakav ekstreman oprez ni njima nije dobra životna lekcija.. život u strahu nije vrijedan življenja..

a pod strah.. tu mi spadaju sve ove promjene, posebno ovo izmicanje na dva metra jedni od drugih.. to se kosi sa elemntarnim uslovom ljudskog opstanka.. bukvalno potire poentu ljudske egzistencije..
a mi smo to sad proizveli u pravilo..
dokle ne zna se (al ne vidim da će biti razloga za ukidanje ako je razlog za uvođenje to što su neki ljudi umrli)..
kad ne to dodaš još i rasprostranjeno podjetinjavanje društava, odricanje od svih prava i prenos na prepametnu državu a koja kaže, stay home..
propast
kraj civilizacije bukvalno..
ne znam kako vam to ne pada u oči..
putovanja..
jeste, mi smo planirali Pariz u maju i proputaovanje kroz Evropu u avgustu, a tek što smo planirali da djeca vide bake i dede i braću i sestre.. i sve to sad pitanje hoće li smjeti i moći (Pariz očito neće)..
el jebeš Pariz..
za bake i dede već nam nije svejedno ali kapiram da ćemo nešto nekako organizovati.. kad tad..
ali taj vrli novi svijet u kom treba svi u mišije rupe da se zavučemo a država da nam smisli prepametnu strategiju..
to je propast protiv koje se slabo ko buni

Mudro zboriš!
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:58 03.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

spadaju sve ove promjene, posebno ovo izmicanje na dva metra jedni od drugih.. to se kosi sa elemntarnim uslovom ljudskog opstanka.. bukvalno potire poentu ljudske egzistencije..
a mi smo to sad proizveli u pravilo..

Ma nema od toga ništa.
Prdeugo je postojao jedan model odnosa među ljudima da bi ga tek tako promenuo neki dekret, savet, apel, pa i strah, za mesec dva, godinu, dve.

Sve će se vratiti na staro, jer nema razloga da se menja.
Posebno razlog nije ovo što su proglasili kataklizmom, nikad viđenom, sudnjim danom, klinacpalac.
Nije to tako, vidi se, svi vide, i malo po malo i strah će iščezavati.
Opet ćemo postati normalni, makar se nadam.
nsarski nsarski 13:23 03.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

Prdeugo je postojao jedan model odnosa među ljudima da bi ga tek tako promenuo neki dekret, savet, apel, pa i strah, za mesec dva, godinu, dve.


350 godina p.n.e.

maksa83 maksa83 13:26 03.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

Sve će se vratiti na staro, jer nema razloga da se menja.

Neće skoro, tj. najverovatnije do vakcine (ok, sa 5G čipom da Bil Gejc i Ročild mogu da te voze na daljinski).

Do tad će stvari biti "čudne" (spram onoga na šta smo navikli), pogotovo u masovnijem transportu ljudi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:33 03.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar


Do tad će stvari biti "čudne" (spram onoga na šta smo navikli), pogotovo u masovnijem transportu ljudi.

Zanimnjiv je baš taj transport.
Kako transportovati veliki broj razmaknutih ljudi, a da to ne bude značajno skuplje?

Ko će to da plati, hoće li gradski prevoz duplo poskupeti, hoće li moći troje u taksi?

Ne vidim ja mogućnost da se te "čudne" mere poštuju a da ne podrazumevaju mnooogo izuzetka.

Ali hajd da vidimo.
Atomski mrav Atomski mrav 13:35 03.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

E, fala! (nisam nikad bio u Grčku, pa ne znam za te narodnjake, ali mogu da pretpostavim na šta to liči).



rodni rodni 13:39 03.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

maksa83
Sve će se vratiti na staro, jer nema razloga da se menja.

Neće skoro, tj. najverovatnije do vakcine (ok, sa 5G čipom da Bil Gejc i Ročild mogu da te voze na daljinski).

Do tad će stvari biti "čudne" (spram onoga na šta smo navikli), pogotovo u masovnijem transportu ljudi.

Čekaj!
Za Gejca znam, ali zar ovaj drugi nije Rotšild?
maksa83 maksa83 13:41 03.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

Kako transportovati veliki broj razmaknutih ljudi, a da to ne bude značajno skuplje?

Nikako. Avio kompanije su bile u hroničnoj buli i pre ovoga a po pravilima koja se izgleda formiraju letovi će biti ispod rentabilne popunjenosti. To znači da će karte biti skuplje ili će neko morati da ih dotira (ili kombinacija).

Ko će to da plati, hoće li gradski prevoz duplo poskupeti, hoće li moći troje u taksi?

Ne bih da razmatram ono što je Vesić nahaludžao za Beograd pošto je to gomila neizvodljivih budalaština, a ako to bude stvarno tako kako kaže ljudi će se montirati u red na stanici u 5 ujutru da bi stigli na posao već tu negde oko 14h.
maksa83 maksa83 13:42 03.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

Za Gejca znam, ali zar ovaj drugi nije Rotšild?

Ako je Bil Gejc onda je Ročild.
nsarski nsarski 13:55 03.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

maksa83
Za Gejca znam, ali zar ovaj drugi nije Rotšild?

Ako je Bil Gejc onda je Ročild.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:55 03.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

maksa83
Sve će se vratiti na staro, jer nema razloga da se menja.

Neće skoro, tj. najverovatnije do vakcine (ok, sa 5G čipom da Bil Gejc i Ročild mogu da te voze na daljinski).

Do tad će stvari biti "čudne" (spram onoga na šta smo navikli), pogotovo u masovnijem transportu ljudi.


negdje i trajno vrlo vjerovatno
evo bacite pogled kako to izgleda sad u kineskoj fabrici
link
ok, tamo je uvijek bilo očajno al sad je novi nivo očaja..
provali ovu kantinu.. jbt..
a ovde su već uveli te panele po svim prodavnicama..
i prema prodavcu i između mušterija na self check out..
tuga..
i ne vjerujem da će to skoro da se skida, ako ikad..
meni je to baš onako jedan distopijski detalj koji me žulja..
potpuno kapiram želju da se zaštiti taj prodavac i treba..
al svejedno mi je taj svijet baš tužan i ružan.. tj. biće ako se to ne skine u neko dogledno vrijeme i ne postane novi standard (kao što recimo u bankama jeste)..
da se svi od svih zablindiramo iza nekakvih barikada
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:37 03.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

floki
ако тражиш супер природу, онда је сардинијс скроз фино место, нема грешке...

тамо на северу где смо ми били јесте $$$ и изнајмљивање аута исто није баш јефтино

порто ротондо је фино и пристојно
месташце, онај буржујски порто ћерво смо једном обишли и доста, други свет

нама је сицилија била много боља, поготово онај југ (сиракуза, рагуза, модика)
историје на сваком ћошку, храна супер, све италијани, кафићи по оним уличицама у сиракузи су пуштали неки лагани џез и тако...
каноло и сладолед...


Fala, Floki, pribeležio. Ne znam kada će me ponovo život naneti u te krajeve, i koliko ću slobognih dana imati (zapravo žena, za mene je lako), ali se nadam da neće biti za sto godina.
vcucko vcucko 17:59 04.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

srdjan.pajic

dobro oće da zeza i prastara telefonska instalacija u kućama, ali ja sam to odavno kod sebe rešio, to jest razvukao svoju CAT6 instalaciju od ulaznog terminala do rutera i ostavio postojeće parice da lagano trunu i padaju u zaborav).

A sme li to, crni ti

Ne znam, u Amerike sam bio 60 minuta u duty-fee zoni aerodroma Anchorage (naravno nisam prešao žutu liniju), ali svi "domaći" Ameri sa kojima sam pričao bi se zgranuli na ovo. Kao, to nikako, ne smeš sam ni sijalicu da promeniš, kamo li ulje u autu, gubiš garanciju, oće da raskinu ugovor, to puj, pec. I pritom bi se onako zgranuto držali za glavu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:12 04.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

vcucko
srdjan.pajic

dobro oće da zeza i prastara telefonska instalacija u kućama, ali ja sam to odavno kod sebe rešio, to jest razvukao svoju CAT6 instalaciju od ulaznog terminala do rutera i ostavio postojeće parice da lagano trunu i padaju u zaborav).

A sme li to, crni ti

Ne znam, u Amerike sam bio 60 minuta u duty-fee zoni aerodroma


A i vidi se. Mislim da imaš dosta pogrešnu sliku u prosečnom Ameru (to ne znači da nema i takvih kakve opisuješ), bre, ovo je zemlja pionira i preduzetnika, snalažljivih ljudi koji ne mare da zasuču rukave, a koja je preživela čak i takav težak udarac na nacionalno biće kao što je bila prohibicija!

Tako, na primer, da uradim ovo mi je rekao upravo serviser mog provajdera, i još mi sa svog kotura odsekao 20 metara CAT6 cabla, da ne moram da kupujem. Mislim, uradio bih ja to i sam inače, ali nisam znao da je problem zapravo kod mene u kući a ne na liniji, nego tek kad je ovaj dolazio drugi put zaredom zbog istog problema, objasnio mi da je to uobičajen problem u celom komšiluku. Nije hteo ni pare da uzme, nego mi je ponudio da to radim sam i uštedim cca $80 ili tako nešto. Tako i bi.



vcucko vcucko 06:24 05.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

srdjan.pajic
vcucko
srdjan.pajic

dobro oće da zeza i prastara telefonska instalacija u kućama, ali ja sam to odavno kod sebe rešio, to jest razvukao svoju CAT6 instalaciju od ulaznog terminala do rutera i ostavio postojeće parice da lagano trunu i padaju u zaborav).

A sme li to, crni ti

Ne znam, u Amerike sam bio 60 minuta u duty-fee zoni aerodroma


A i vidi se. Mislim da imaš dosta pogrešnu sliku u prosečnom Ameru (to ne znači da nema i takvih kakve opisuješ), bre, ovo je zemlja pionira i preduzetnika, snalažljivih ljudi koji ne mare da zasuču rukave, a koja je preživela čak i takav težak udarac na nacionalno biće kao što je bila prohibicija!

Tako, na primer, da uradim ovo mi je rekao upravo serviser mog provajdera, i još mi sa svog kotura odsekao 20 metara CAT6 cabla, da ne moram da kupujem. Mislim, uradio bih ja to i sam inače, ali nisam znao da je problem zapravo kod mene u kući a ne na liniji, nego tek kad je ovaj dolazio drugi put zaredom zbog istog problema, objasnio mi da je to uobičajen problem u celom komšiluku. Nije hteo ni pare da uzme, nego mi je ponudio da to radim sam i uštedim cca $80 ili tako nešto. Tako i bi.




To što su meni napričali Srbo-Ameri ima veze sa uslovima garancije, osiguranja itd. ne sa tim kakav je prosečan ko.
Otprilike, utvrde da si sam nešto čeprkao i paf! nema više garancije, ne važi osiguranje i sl.
Mislim, meni je to tako predstavljeno, ako i odvadiš pola ispada da ne smeju da ti vide ručni alat u kući, odmah raskidaju ugovor
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:17 05.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

To što su meni napričali Srbo-Ameri ima veze sa uslovima garancije, osiguranja itd. ne sa tim kakav je prosečan ko.
Otprilike, utvrde da si sam nešto čeprkao i paf! nema više garancije, ne važi osiguranje i sl.
Mislim, meni je to tako predstavljeno, ako i odvadiš pola ispada da ne smeju da ti vide ručni alat u kući, odmah raskidaju ugovor


Ako petljaš nešto po instalaciji pa ti izgori kuća, i ispostavi se da nisi bio stručan i vlasan, onda je to sa osuguranjem tako manjeviše svuda, ne samo u USA. Ali ja sam ovde pričao o mrežnom kablu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 05:56 06.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

maksa83
Za Gejca znam, ali zar ovaj drugi nije Rotšild?

Ako je Bil Gejc onda je Ročild.

Немачки изговор је Ротшилд (roth=црвени, schild=штит), француски Ротшилд, енглески Ротчајлд, односно Роθчајлд (/ˈrɒθstʃaɪld/), српски изговор је ипак Ротшилд, онако како је то презиме изговарано на српском већ два века.
maksa83 maksa83 07:34 06.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

Немачки изговор је Ротшилд (roth=црвени, schild=штит), француски Ротшилд, енглески Ротчајлд, односно Роθчајлд (/ˈrɒθstʃaɪld/), српски изговор је ипак Ротшилд, онако како је то презиме изговарано на српском већ два века.

Idi. A Gejc?
rodni rodni 08:36 06.05.2020

Re: Još jedna bitna stvar

maksa83
Немачки изговор је Ротшилд (roth=црвени, schild=штит), француски Ротшилд, енглески Ротчајлд, односно Роθчајлд (/ˈrɒθstʃaɪld/), српски изговор је ипак Ротшилд, онако како је то презиме изговарано на српском већ два века.

Idi. A Gejc?

Šta Gejc?
Pa Gejc nije star dva veka.
rodni rodni 13:37 02.05.2020

Jbg.

Popustile stege i sav lokalni blogeraj se razbežao.
Milan Novković Milan Novković 14:24 02.05.2020

Re: Jbg.

rodni
Popustile stege i sav lokalni blogeraj se razbežao.

Uželeli se škole


vrabac_onaj vrabac_onaj 15:29 02.05.2020

Re: Jbg.

rodni
Popustile stege i sav lokalni blogeraj se razbežao.


Ma ne, otišli da se najebu keve onom "nesposobnom poltronu Konu, podržavaocu diktature".
rodni rodni 16:04 02.05.2020

Re: Jbg.

vrabac_onaj
rodni
Popustile stege i sav lokalni blogeraj se razbežao.


Ma ne, otišli da se najebu keve onom "nesposobnom poltronu Konu, podržavaocu diktature".

... na Zlatibor i Kosmaj!
Ako, ako!
omega68 omega68 15:05 02.05.2020

Tužba

Parsa je tužbu podneo nadležnom sudu u Kaliforniji 26. februara 2020, gde je zavedena pod brojem 3:19-cv-02407-CAB-AHG. Obama, Klintoni, Gejts, Soroš i ostali osumnjičeni su za zloupotrebu veštačke inteligencije, kibernetike, robotike, tehnologije za biometrijsku identifikaciju, bio-inženjering, bio-tehnologije, telekomunikacijske mreže 5G i 6G i kvantnu kompjutersku tehnologiju, kojom može da se ugrozi ljudska populacija na celom svetu. Prema tim navodima, grupa političara i kompanija je osumnjičena za izdaju državnih interesa SAD. Izdaja, subverzivne delatnosti i ugrožavanje bezbednosti izvršeni su transferom tehnologije za proizvodnju biološkog oružja u Kinu, koje može da se upotrebi za bio-terorističke akcije. Optuženi se terete da su izvršili bio-digitalni socijalni inženjering koristeći ljudsku biometriju i veštačku inteligenciju. Zloupotrebom identifikacijskih kodova i algoritmova na nezakonit način prikupljali su privatne biometrijske podatke, čime su narušili ceo korpus ljudskih prava, uključujući i pravo na privatnost. Prikupljeni podaci iskorišćeni su za genocid nad kulturološkim posebnostima, religijsku diskriminaciju i medijski uticaj, koji je omogućio cenzuru „nepodobnih“ stavova naučnika i političara, čak i predsednika Sjedinjenih Američkih Država Donalda Trampa. Kontrola informacija omogućila je kontrolu javnosti.

LINK
alselone alselone 17:25 02.05.2020

Re: Tužba

Na listi najsmešnijih, po sajtu www.rawjustice.com, našla se tužba u kojoj je gradonačelnik turskog grada Betmen, koji je tek odgledao „Tamnog viteza“, tužio režisera Kristofera Nolana i kompaniju „Vorner Bros“ jer je bio razljućen time što je „ime njegovog lepog naftnog grada bilo uzurpirano od strane prepredenih Amerikanaca“.

Sudu nije bilo jasno šta je čekao sve ove godine, jer je strip o Betmenu objavljen još 1939. godine.

Prošle
>> Pročitaj celu vest na sajtu S media <<
godine, čovek po imenu Dalton Čiskolm tužio je banku za 1.784 biliona triliona dolara jer mu je bilo dosta nedoličnog ponašanja bankara. Ni to mu nije bilo dovoljno, pa ih je tužio za još 200.164.000 dolara (nije greška 200 miliona i 164 hiljade) za - sudske takse. Američki Okružni Sud nazvao je tužbu nerazumljivom, a profesor sa matematičkog instututa rekao je da se cifre u bilionima triliona koriste samo za izračunavanje kosmičke skale.

I za kraj, muškarac od 27 godina iz Mičigena jednog dana vozio je auto kada ga je drugi udario u zadnji deo. Četiri godine kasnije, čovek je „postao“ homoseksualac za šta je okrivio vozača koji ga je udario i protiv njega je podigao tužbu. Čovek je napustio ženu, a ovu automobilsku nesreću video je kao „jedini uzrok promene svog seksualnog opredeljenja“. Najbizarniji deo je što je tužilac dobio parnicu i odšetetu od 200.000 dolara.

Najluđe tužbe u istoriji Amerike

- Edvard Braver tužio je bolnicu u kojoj je radio za sumu od 2.000.000 dolara jer ga bolničko osoblje i obezbeđenje nije sprečilo da siluje pacijentkinju obolelu od cerebralne paralize.

- Jedan sudija tužio je perionicu veša za 54 miliona dolara jer su mu izgubili pantalone.

- Erni Čembers, senator Nebraske, tužio je Boga zbog terorističkih pretnji građanima njegovog okruga da bi demonstrirao „labavost zakona njegove države“, gde svako može da tuži svakoga za bilo šta.

- Bob Kraft, koji je svoje ime promenio u Džek Es, tužio je firmu „Viacom“ za plagiranje njegovog imena, koje je dobilo negativnu konotaciju u nazivu jedne TV emisije.

- Rolf Eden tužio je „Plajbojevu“ zečicu zato što mu nije pružila seksualne usluge jer je izjavila da je on suviše mator.

- Alan Hekard tužio je Majkl Džordana i Fila Najta za 832 miliona dolara jer su ga ljudi mešali sa njima, a on je zbog toga preživljavao duševni bol.

- Neatraktivna Makrida Peterson (52) tužila je „Victoria’s Secret“ jer je tvrdila da ju je metalna kopča sa tangi gaćica udarila u oko i izazvala neopisiv bol.

- Ričard Overton tužio je „Anheuzer Buš“ za „lažnu“ reklamu, koja ga je terala da pije pivo u velikim količinama, kako bi, po reklami, postao privlačniji ženama.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:42 02.05.2020

Re: Tužba

6G


omega68 omega68 23:54 02.05.2020

Re: Tužba

U AMERICI POČELA POBUNA! Građani upali naoružani u Senat i traže okončanje vanrednog stanja! (VIDEO)

LINK
omega68 omega68 00:05 03.05.2020

Re: Tužba

Ok alse, posle mog dokazivanja tebi da su Poljci Srbi i posle dokazivanja da berze zaista padaju i da je zapad u haosu, videćeš i da ova tužba nije u rangu ovih tvojih duhovitosti.
Ti samo pokušavaš da budeš ,,centar'' što je legitimno ali nije delotvorno.
bene_geserit bene_geserit 00:24 03.05.2020

Re: Tužba

Ti samo pokušavaš da budeš ,,centar'' što je legitimno ali nije delotvorno.

Omega, meni izmiče koje su to strane, centar je OK. Leva i desna? Gornja i donja?
U pravu si da postoje 2 strane: oni i mi. Ali su oni smislili karikaturnu verziju naše strane i neke podele, da bi zaboravili makar za trenutak gde su pare. Alse je gde treba, na strani common sense. Ti malo zastraniš u karikaturnu verziju koju nam podmeću. To nije delotvorno.
omega68 omega68 00:27 03.05.2020

Re: Tužba

ne, on pokušava da bude centar na blogu, što je za poštovanje ali nije delotvorno
alselone alselone 04:34 03.05.2020

Re: Tužba

Ok alse, posle mog dokazivanja tebi da su Poljci Srbi i posle dokazivanja da berze zaista padaju i da je zapad u haosu, videćeš i da ova tužba nije u rangu ovih tvojih duhovitosti.
Ti samo pokušavaš da budeš ,,centar'' što je legitimno ali nije delotvorno.


Razumem šta kažeš ali nije tako. Ti malo malo zastranjuješ u neke kataklizmične procene, koje po pravilu budu ništa. Evo pogledaj samo vest iznad, niti su građani nego par majmuna, niti je Senat kako piše u naslovu nego senat jedne države, niti su upali nego su se muvali tuda. Kada čovek pročita naslov zaista deluje kao da je počela revolucija, ali kada nađe šta se zaista desilo shvati da je puvanjak. Evo ja sam siguran da nikakve pobune nema i da je neće biti, a ako hoćeš možemo ponovo da se opkladimo i overimo ko šta misli da će biti.

Što se tiče dokazivanja da berze zaista padaju, to je OK, padaju, ali one padaju svakih 10, 20 godina. Ovo nije ni prvi ni poslednji put. Neće biti ništa. Mi to u Srbiji nećemo osetiti dramatično. OK, malo će pojeftiniti plastika i to je mahom sve. Bićemo malo siromašniji, malo će biti manje investicija ali to što ti najavljuješ se neće desiti. Po zapadu će biti gore, tj. oni kojima je kapital fiktivni, tj. nalazi se na berzi ima da zveknu, neki će izgubiti penzije, neki plate, ali ništa što nismo videli dva ili tri puta samo za naših života.

A možemo i to da overimo ako želiš.

P.S.
A pogledaj samo kraj one vesti o tužbama i reci da ovo nije zajebancija


Očekuje se da sud u Kaliforniji, posle analize odgovora optuženih, pokrene postupak u kome će se na optuženičkoj klupi naći vodeći svetski vladari iz senke.

alselone alselone 05:57 03.05.2020

Re: Tužba

Ali su oni smislili karikaturnu verziju naše strane i neke podele, da bi zaboravili makar za trenutak gde su pare.


Ovo je tačno i to je oprobana taktika. Na primer - postoji muvanje sa vakcinama, postoji, siguran sam, koruptivna aktivnost u industriji vakcina kao što smo otkrili neki dan i u industriji zelenih tehnologija, ali se sada svaka kritika upućena na tu stranu karikira antivakserstvom bezubih budala koji pale 6G tornjeve. I nema, nestala je razumna kritika i razgovor na tu temu, puf.

Tako i ovde, hajde da ne ludujemo kako je počela revolucija, popadaće sve berze i svi će dumremo ali ćemo pre toga da pošaljemo vladare iz senke u zatvor, jer je to zajebancija, nego da prićamo o tome di odoše naši novci a nije Beograd.
maksa83 maksa83 07:25 03.05.2020

Re: Tužba

Što se tiče dokazivanja da berze zaista padaju, to je OK, padaju

Berze su zapravo počele opet da rastu - Stocks Recovering While Economy Collapses a sobalio ih je Crni Labud kog niko nije mogao da predvidi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:39 03.05.2020

Re: Tužba

maksa83
Što se tiče dokazivanja da berze zaista padaju, to je OK, padaju

Berze su zapravo počele opet da rastu - Stocks Recovering While Economy Collapses a sobalio ih je Crni Labud kog niko nije mogao da predvidi.


Ja juče refinansirao kredit za kuću, 2.7%/15y, čini mi se da sam uvatio minimum... sem ako nisam, ali mislim da ne može da padne mnogo ispod ovog.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:43 03.05.2020

Re: Tužba

kao što smo otkrili neki dan i u industriji zelenih tehnologija,


Gde smo to otkrili? Jel to ovaj film od Majkla Mura (nisam još odgledao)? Daj neki rezime.

Za druga Omegu: ma, samo nek si nam ti živ i zdrav! (i da nemaš 6G predajnik na zgradi, da ti neki levijatani ne zapale mesto stanovanja).
bene_geserit bene_geserit 07:44 03.05.2020

Re: Tužba

Ja juče refinansirao kredit za kuću, 2.7%/15y

Ja planiram to isto duradim za koji mesec. Da, teško da će da ide niže od toga.
Jedino što nisam siguran dal da uradim na 15 ili na 30 gde je rata ~3.2% i da računam na inflaciju.
Okačila Tadejus onaj članak o inflaciji (hvala joj), ja ga pročitao i tek sad ništa ne znam.
Meni odokativnom šac metodom deluje da bi oni najvoleli da nastave ovu kao 2% a u stvari 5% inflaciju, jel su stvari pod kontrolom a dugovi se koliko toliko servisiraju. Ali inflacija može i diznenadi i dizgube kontrolu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:55 03.05.2020

Re: Tužba

bene_geserit
Ja juče refinansirao kredit za kuću, 2.7%/15y

Ja planiram to isto duradim za koji mesec. Da, teško da će da ide niže od toga.


Ja sam držao oko na interest rates i razvlačio, ali me pre par dana uhvatila panika da ovo sranje prolazi i da će kamate samo da rastu (ne umem da se kockam). Mogao samo još malo da sobalim, ili da doplatim malo i promenim na 10y a da mi ostane ista mesečna rata, ali nisam hteo da odrešujem kesu i doplatim za to i za closing cost, a ovo je bilo reff za džabe.

E, da, legle mi pare za onaj EIDL program što sam aplicirao, hvalatrampe to jest poreski obveznici i štamparije novca, a sad gledam i onaj neki paycheck protection plan da izmuzem od moje banke ako ikako mogu, to je isto nešto nepovratno, ako trošiš na plate radnicima i kiriju. Ali su to dozlaboga zakomplikovali...





bene_geserit bene_geserit 07:59 03.05.2020

Re: Tužba

hvalatrampe to jest poreski obveznici i štamparije novca

Kad nije dao onda je bilo "nisam od Trampa ni očekivao" a sad je fala poreski obaveznici. Al lepo da si dobio nešto. Mali biznisi zapošljavaju pola ljudi u USA, bila bi katraklizma da vas ne spašavaju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:04 03.05.2020

Re: Tužba

Jedino što nisam siguran dal da uradim na 15 ili na 30 gde je rata ~3.2% i da računam na inflaciju.
Okačila Tadejus onaj članak o inflaciji (hvala joj), ja ga pročitao i tek sad ništa ne znam.
Meni odokativnom šac metodom deluje da bi oni najvoleli da nastave ovu kao 2% a u stvari 5% inflaciju, jel su stvari pod kontrolom a dugovi se koliko toliko servisiraju. Ali inflacija može i diznenadi i dizgube kontrolu.


Ja tu isto ništa ne razumem, a pošto sam, kao i ti verovatno, preživeo onu hiperinflaciju za vreme Slobe, meni se od te reči diže kosa na glavi, i momentalno tiltujem, ne bih smeo da se igram sa njom to jest na nju da se oslanjam. A koji je to tekst tadejus kačila, nisam video, imaš link?

Ovo mi je drugo refinansaranje, prvi put sam uhvatio onaj dip 2016, i tada sam samo promenio sa 30y na 20y tako da mi ostane ista mesečna rata. I sad sam uradio slično. Jedino me jebe što su nam property takse otišle u nebo, to jest vrednosti kuća su skočile nenormalno, kao i osiguranje zbog onih gradova, pa mi je ukupna rata dosta otišla nagore, ali, šta ću...


srdjan.pajic srdjan.pajic 08:06 03.05.2020

Re: Tužba

bene_geserit
hvalatrampe to jest poreski obveznici i štamparije novca

Kad nije dao onda je bilo "nisam od Trampa ni očekivao" a sad je fala poreski obaveznici. Al lepo da si dobio nešto. Mali biznisi zapošljavaju pola ljudi u USA, bila bi katraklizma da vas ne spašavaju.


Pa da, neću valjda da hvalim orangutana, nije mi on te pare iz svog džepa dao (a mogao sam i čestituy Nensi da pohvalim, samo da ti dodatno jedem živce).

edit: i još onih 100 evra da izmuzem od Vučića... to ću možda nekom da doznačim kao dobrovoljni prilog, a možda i neću.
rodni rodni 08:14 03.05.2020

Re: Tužba

bene_geserit
Ja juče refinansirao kredit za kuću, 2.7%/15y

Ja planiram to isto duradim za koji mesec. Da, teško da će da ide niže od toga.
Jedino što nisam siguran dal da uradim na 15 ili na 30 gde je rata ~3.2% i da računam na inflaciju.
Okačila Tadejus onaj članak o inflaciji (hvala joj), ja ga pročitao i tek sad ništa ne znam.
Meni odokativnom šac metodom deluje da bi oni najvoleli da nastave ovu kao 2% a u stvari 5% inflaciju, jel su stvari pod kontrolom a dugovi se koliko toliko servisiraju. Ali inflacija može i diznenadi i dizgube kontrolu.

Ma, potpiši ti to makar na 90 godina.
alselone alselone 09:36 03.05.2020

Re: Tužba

Ja juče refinansirao kredit za kuću, 2.7%/15y, čini mi se da sam uvatio minimum... sem ako nisam, ali mislim da ne može da padne mnogo ispod ovog.


Je l' postoji kod nas refinansiranje stambenog kredita? Znam da postoji za keš kredite.
bene_geserit bene_geserit 09:36 03.05.2020

Re: Tužba

Jedino me jebe što su nam property takse otišle u nebo

Mene jebe što je teško otplatiti sedmocifreni morgidž, ne mogu odmah da ga refinansiram da bi ga spustio ispod džambo louna, treba mi par meseci i neke akcije da westuju ako ne odu u čabar.
A spašava nas Prop 13 (amandman na Kalifornijski Ustav), pre nego su ga izglasali 70 i neke property tax je bio reda 3% u Kaliforniji, sad je limitiran na 1%, u proseku ~0.8% ili tako nešto.
alselone alselone 09:42 03.05.2020

Re: Tužba

Gde smo to otkrili? Jel to ovaj film od Majkla Mura (nisam još odgledao)? Daj neki rezime.


Da, od tog filma je počelo pa se razmotava. Pogledaj film, imaš i komentare koje sam pisao na prošlom Milanovom blogu.

Ukratko, proglasili su drvo za obnovljivi izvor energije i seku sirovu šumu i koriste prljavo drvo i pale ga u elektranama da dobiju struju. Za to dobijaju poticaje namenjenje zelenim tehnologijama. Za to se koristi eufemizam traditional biomass i predstavlja ubedljivo najveći deo investicija zelenih tehnologija koje se finansiraju a najveći igrači su naftaši, ugljaši i klika liberalnih marskista, znaš ih dobro, koji ih podržavaju u tome i prave im medijski teren. Svo ovo je zapravo još gore po okoliš nego da prosto lože ugalj.

Pored toga imaš informacija i kalkulacije o isplativosti drugih zelenih tehologija i kako to zapravo izlgeda kada se sklone kamere.

Slika je tara i vidi se trend, a danas je još gore.
alselone alselone 09:47 03.05.2020

Re: Tužba

2.7%/15y

Ovo zapravo nije tako nisko. Ja sam dobio 3.04 / 25, pre 5 godina.
alselone alselone 09:50 03.05.2020

Re: Tužba


Ja tu isto ništa ne razumem, a pošto sam, kao i ti verovatno, preživeo onu hiperinflaciju za vreme Slobe, meni se od te reči diže kosa na glavi, i momentalno tiltujem, ne bih smeo da se igram sa njom to jest na nju da se oslanjam. A koji je to tekst tadejus kačila, nisam video, imaš link?


Što se tiče inflacije imaš da kažem objektivnu i subjektivnu, naime, sa jedne strane dolaru prirodno pada vrednost, ali i tebi treba sve manje. Ja sam uzeo kredit na najviše godina jer sam računao da mi treba da mi najmanje skidaju tokom prvih godina kredita, dok se budem kućio, sređivao kuću, podizao decu i to, a kasnije kada sve posređujem i pokupujem, neka skidaju, 'be mi se tačno. Bolje tako nego da mi odmah zveknu veću ratu kada mi je važno a kasnije kada mi klinci odu po fakultetima a ja budem imao sve što mi treba, da nemam ratu. A i nadam se da ću zarađivati više kako godine idu pa će mi rata postati sve manje značajna.
bene_geserit bene_geserit 09:52 03.05.2020

Re: Tužba

a kasnije kada mi klinci odu po fakultetima a ja budem imao sve što mi treba, da nemam ratu.

Ah, zemlja gde je studiranje besplatno.
alselone alselone 09:55 03.05.2020

Re: Tužba

Ah, zemlja gde je studiranje besplatno.


Plac dijagonalno od mog je slobodan. Rasprodaj sve tamo, doseli se, imam i rasada da ti dam za baštu.
alselone alselone 10:04 03.05.2020

Re: Tužba

Hidroelektrična energija je apsolutno i ubedljivo najbolji izbor za dobijanje struje ali kako i to može da se izvitoperi imamo priliku da vidimo kod nas.
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:07 03.05.2020

Re: Tužba

alselone
Ja juče refinansirao kredit za kuću, 2.7%/15y, čini mi se da sam uvatio minimum... sem ako nisam, ali mislim da ne može da padne mnogo ispod ovog.


Je l' postoji kod nas refinansiranje stambenog kredita? Znam da postoji za keš kredite.


Može, moji paša i svaja to uradili pre neku godinu (nebitno za ovu priču, ali isto žive u NS).


P.S.

Plac dijagonalno od mog je slobodan. Rasprodaj sve tamo, doseli se, imam i rasada da ti dam za baštu.


Koji kraj? Recimo da sam potencijalno zainteresovan. Ako mogu neki detalji na PP ili mejl :)
alselone alselone 10:14 03.05.2020

Re: Tužba

Koji kraj? Recimo da sam potencijalno zainteresovan. Ako mogu neki detalji na PP ili mejl :)


Poslao sam mail.

Jutro 6, ja pomuzem koze, donesem ti varnike, ti iznio rakije, sednemo na trem i ogovaramo blogere a Pajića najviše.
omega68 omega68 10:24 03.05.2020

Re: Tužba

Ti malo malo zastranjuješ u neke kataklizmične procene

Pomalo to i radim namerno zbog suprotnog smera a pomalo što su neke stvari tačne i ispadnu početak nekih kasnijih procesa.Ko vidi samo dvodimenzijalno ja ne mogu da mu pomognem.
Na primer OVO .Može od toga svašta da ispadne a o tome ceo svet gori dok će nas ovde da smatraju budalama ako samo i spomenemo
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:26 03.05.2020

Re: Tužba

alselone


Poslao sam mail.


Odgovorio sa podpitanjima :)

Jutro 6, ja pomuzem koze, donesem ti varnike, ti iznio rakije, sednemo na trem i ogovaramo blogere a Pajića najviše.


Zvuči kao dobar plan!
alselone alselone 10:31 03.05.2020

Re: Tužba

Na primer OVO .Može od toga svašta da ispadne a o tome ceo svet gori dok će nas ovde da smatraju budalama ako samo i spomenemo


Šta je to?
omega68 omega68 10:35 03.05.2020

Re: Tužba

Nema veze, zaboravi
alselone alselone 10:47 03.05.2020

Re: Tužba

Nema veze, zaboravi


Nemoj biti tako tajanstven, što si postavljao ako nećeš da kažeš šta je. Vidim da neko dete plače i neki čovek urla. I ugasio sam. Ti vidiš nešto više iz toga?
omega68 omega68 11:30 03.05.2020

Re: Tužba

Nemam vremena, ne znaš šta je picagejt??
Čitaj ako hoćeš
alselone alselone 11:46 03.05.2020

Re: Tužba

Nemam vremena, ne znaš šta je picagejt??
Čitaj ako hoćeš


Ne znam šta je picagejt. Brzom pretragom ustnovio sam da je onaj video star najmanje tri godine. Teško da ceo svet sada o tome gori, pre bih rekao da je izgoreo a je tek sada nekako stiglo do nas.

I dalje ne kontam kakve veze taj video ima.

Samo još nešto da kažem, kako obično ide kod konspiratora. Nabacaš puno nepovezanih informacija i kako odgovorim na jednu ti se prebaciš na drugi i kako postavim jedno pitanje, to više nije tema nego nešto drugo. Vidi samo ovaj razgovor. Krenuli smo od tužbe za sve vladare iz senke, pa ništa oko toga, pa ponda oko pobune u Americi koja ipak nije pobuna kada bolje pogledaš, pa smo se prebacili na video koji odjednom nije važno šta je nego je sada važan termin picagejt. Verujem da kada bih se udubio i uložio sat vremena da to raskopam, više ne bi bilo važno nego bi se pojavilo peto. I obično niko nema vremena za objašnjavanje nego samo ovlaš nabaci informaciju uz osmeh "istražite sami, ne budite slepi".

Ja neću da kažem da tamo nema zlotvora, daleko od toga.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:59 03.05.2020

Re: Tužba

srdjan.pajic
Jedino što nisam siguran dal da uradim na 15 ili na 30 gde je rata ~3.2% i da računam na inflaciju.
Okačila Tadejus onaj članak o inflaciji (hvala joj), ja ga pročitao i tek sad ništa ne znam.
Meni odokativnom šac metodom deluje da bi oni najvoleli da nastave ovu kao 2% a u stvari 5% inflaciju, jel su stvari pod kontrolom a dugovi se koliko toliko servisiraju. Ali inflacija može i diznenadi i dizgube kontrolu.


Ja tu isto ništa ne razumem, a pošto sam, kao i ti verovatno, preživeo onu hiperinflaciju za vreme Slobe, meni se od te reči diže kosa na glavi, i momentalno tiltujem, ne bih smeo da se igram sa njom to jest na nju da se oslanjam. A koji je to tekst tadejus kačila, nisam video, imaš link?

Ovo mi je drugo refinansaranje, prvi put sam uhvatio onaj dip 2016, i tada sam samo promenio sa 30y na 20y tako da mi ostane ista mesečna rata. I sad sam uradio slično. Jedino me jebe što su nam property takse otišle u nebo, to jest vrednosti kuća su skočile nenormalno, kao i osiguranje zbog onih gradova, pa mi je ukupna rata dosta otišla nagore, ali, šta ću...





mislim da sam kačila nešto sa project syndicate i to tekst koji je argumentovao da inflacija iako nije vjerovatna nije nemoguća..
in a nutshell, kaže da ipak nije nerazumno očekivati da vlade pokušaju da inflate away dugove..
ali, mehanizam kojim se to ranije dešavalo sad je skoro pa mrtav..
ti i sad u neku ruku imaš inflaciju ali je to inflacija assets koje ne ulaze u obračun zvanične stope inflacije (akcije i kuće prije svega)..
a one su disproporcionalno u rukama well off..
ogromna većina nema ni jedno drugo ili ima nekretnine kojima cijene ne rastu tako..
oni većinu love troše na robu široke potrošnje..
QE i ostale akcije u sličnom pravcu ne dolaze u njihove ruke..
oni nemaju ni pregovaračku moć kao radna snaga da taj QE novac preliju iz korporativnih bilansa i svoje plate..
i onda nema šta da gura zvaničnu inflaciju..
država bi u odsustvu mehanizma da pogura tu znavničnu inflaciju mogla da se dosjeti da je počne drugačije obračunavati..
to bi bio game changer
ništa takvo se još ne razmatra niukakvim krugovima ali kad završimo sa ovom krizom vidjećemo šta će doći na tapet..
dok ne dođe kamatne stope mogu samo na dole a od inflacije nema ništa..
ja sam u Srbiji imala kamatnu stopu euribor + 1.75, što će reći da mi je kamatna stopa bila ispod 1 dobar dio vremena...
dakle 2.75 nije neka neviđeno mala cifra..
naravno džaba tebi što Danac ima i negativnu stopu US je drugačije tržište ali meni nije nezamislivo da će to ići još na dole..
no i čekanje ima cijenu pa si ti to dobro uradio
omega68 omega68 12:59 03.05.2020

Re: Tužba

Nabacaš puno nepovezanih informacija

Pametnima je to dovoljno da istraže ako žele.
Nemam vremena da se sa dokonima nadjebavam po ceo dan
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:11 03.05.2020

Re: Tužba

Pametnima je to dovoljno da istraže

Pametnima?
Smanji malo, brate Omega.
Ovako, ko ne istražuje ono što ja nagovestim nije pametan, zvuči baš ....(koji izraz staviti majku mu?)...samouvereno.

alselone alselone 13:17 03.05.2020

Re: Tužba

Nemam vremena da se sa dokonima nadjebavam po ceo dan

Nisi se nadjebavao ni 10 minuta, samo si kopirao par katkih komentara koji nisu tvoje mišljenje nego linkovi ili citati tuđih tekstova.

Kako hoćeš. Ja sam ovde ako želiš da pričaš o tim temama.
Atomski mrav Atomski mrav 13:38 03.05.2020

Re: Tužba

Je l' postoji kod nas refinansiranje stambenog kredita? Znam da postoji za keš kredite.


Ne bih znao zasigurno kasti, ali zakaj pa ne? Bilo je ranije, sećam se da je moj kolega bio uzeo stambeni kredit - negde 2003. čini mi se - po vrlo "povoljnim" uslovima, mislim da je kamata bila negde reda 10%, pa je par godina kasnije refinansirao taj kredit u drugoj banci.

EDIT: jednostavna gugl provera mi je izbacila da praktično sve komercijalne banke u Srbiji nude refinansiranje stambenih kredita.
Atomski mrav Atomski mrav 13:43 03.05.2020

Re: Tužba

Plac dijagonalno od mog je slobodan. Rasprodaj sve tamo, doseli se, imam i rasada da ti dam za baštu.


Koliki je plac? Ima li dovedenu struju, vodu i kanalizaciju?
Atomski mrav Atomski mrav 13:45 03.05.2020

Re: Tužba

alselone
2.7%/15y

Ovo zapravo nije tako nisko. Ja sam dobio 3.04 / 25, pre 5 godina.


Jesu li to nominalne ili efektivne kamatne stope?
Meni je efektivna kamatna stopa na stambeni kredit 1,98% na 25 godina nakon kresanja kamatnih stopa u aprilu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:17 03.05.2020

Re: Tužba

Atomski mrav
alselone
2.7%/15y

Ovo zapravo nije tako nisko. Ja sam dobio 3.04 / 25, pre 5 godina.


Jesu li to nominalne ili efektivne kamatne stope?
Meni je efektivna kamatna stopa na stambeni kredit 1,98% na 25 godina nakon kresanja kamatnih stopa u aprilu.


ja bih rekla da su nominalne..
efektive se od nominalnih razlikuju u eventualnim dodatnim taksama koje služe da sakriju ukupan trošak kredita..
a kako su u Srbiji bili super inventivnim sa sakrivanjem onda su prvo natjerani da objavljuju efektivne uz nominalne a onda su natjerani i da ukinu masu šupačkih propisa tipa penali za prevremenu otplatu, za bilo kakvu promjenu uslova, hipoteke isl.
sad je to bolje..
ali je i dalje zaduživanje u stranoj valuti gdje je većem dijelu stanovništva plata i dalje u domaćoj valuti..
a što je sranje bez presedana..
tako da Srbija nije za porediti sa normalnom zemljom..
istina nije jedina, slični su i svi susjedi..

mimo toga kamata na hipoteku more or less prati rast..
pa kako je rast u US oko 2 do 2.5% tu su negdje i minimalne kamate (dodatno uvećane za premiju na rizik dužnika)
a u evro zoni je rast bliži 1 do eventualno 1.5% pa su takve i kamate..
a onda imaš i gomilu odstupanja od pravila al ugrubo kamata treba da je otprilike rast.. sve mimo toga je problem..
alselone alselone 14:58 03.05.2020

Re: Tužba

EDIT: jednostavna gugl provera mi je izbacila da praktično sve komercijalne banke u Srbiji nude refinansiranje stambenih kredita.


Da, nisam guglao, nego mi je bilo čudno da mi do sada nisu nudili to. Obično zovu i nude refinansiranja. Baš ću ih cimati da vidim da li ima smisla. Sada sam proverio na sajtu, kamata mi je 3.01. Misli da je efektivna pošto je tada kada sam ja uzimao kredu bio na snazi propis da si morao da znaš obe kamate, da ti nije efektivna mogla biti sarivena. Tako da mislim da mi je 3.01 finalna kamata.

Koliki je plac? Ima li dovedenu struju, vodu i kanalizaciju?

Placevi su izmedju 6 i 8 ari, ima sve dovedeno, naravno.
cassiopeia cassiopeia 15:00 03.05.2020

Re: Tužba

Svo ovo je zapravo još gore po okoliš nego da prosto lože ugalj.


Odgledala danas film do kraja. Meni su najveći utisak ostavili oni silni borci za zelene tehnologije koji jednostavno nisu imali odgovor na pitanja autora. Pravili se mutavi.

Jedino je ona žena u sariju bila iskrena.

Cela priča je otrežnjujuća, hvala na podeli linka.

alselone alselone 15:01 03.05.2020

Re: Tužba

Meni su najveći utisak ostavili oni silni borci za zelene tehnologije koji jednostavno nisu imali odgovor na pitanja autora. Pravili se mutavi.


Jako zanimljivo. Samo izignorišu pitanje koje im se ne uklapa u narativ. Kao i na blogu. :)
alselone alselone 15:04 03.05.2020

Re: Tužba

Baš ću ih cimati da vidim da li ima smisla. Sada sam proverio na sajtu, kamata mi je 3.01. Misli da je efektivna pošto je tada kada sam ja uzimao kredu bio na snazi propis da si morao da znaš obe kamate, da ti nije efektivna mogla biti sarivena. Tako da mislim da mi je 3.01 finalna kamata.


Kitaja, izgleda da je efektivna veća, ne mnogo, ali da ne kopam sada po papirima.
cassiopeia cassiopeia 15:16 03.05.2020

Re: Tužba

Samo izignorišu pitanje koje im se ne uklapa u narativ. Kao i na blogu. :)




Mi na blogu i jesmo za film.
Atomski mrav Atomski mrav 15:27 03.05.2020

Re: Tužba

Da, nisam guglao, nego mi je bilo čudno da mi do sada nisu nudili to. Obično zovu i nude refinansiranja.

Šta znam, pada mi na pamet da sad malo zentaju od naglog pada vrednosti nekretnina pa su se malo primirili s tim, verovatno su akcenat prebacili na potrošačke kredite...
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:46 03.05.2020

Re: Tužba

alselone
2.7%/15y

Ovo zapravo nije tako nisko. Ja sam dobio 3.04 / 25, pre 5 godina.


Pa nije to malo para, mislim, zavisi koliki si kredit uzeo (pogotovu kad skratiš sa 30 na 20 pa na 15 godina). I ja sam pre četiri godine reff na %3.25, a kupio sam je dve godine pre toga, mislim da je bilo 4.5 ili tako nešto.

A to što nije spao više od pola procenta za pet godina, čak i u doba ove krize meni kaže da neće spasti mnogo više od ovoga, to jest to je valjda neki manjeviše minimum. A možda i lupam, otkud znam kakve se munđe dešavaju kod Fredi Meka i Feni Mej.

edit: evo, tadejus kaže da može još da padne, može i negativna kamata da bude, što kako sam ja razumeo onda lender meni svakog meseca uplati kamatu za lovu koju mi je pozajmio umesto ja njemu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:57 03.05.2020

Re: Tužba

Što se tiče inflacije imaš da kažem objektivnu i subjektivnu, naime, sa jedne strane dolaru prirodno pada vrednost, ali i tebi treba sve manje. Ja sam uzeo kredit na najviše godina jer sam računao da mi treba da mi najmanje skidaju tokom prvih godina kredita, dok se budem kućio, sređivao kuću, podizao decu i to, a kasnije kada sve posređujem i pokupujem, neka skidaju, 'be mi se tačno. Bolje tako nego da mi odmah zveknu veću ratu kada mi je važno a kasnije kada mi klinci odu po fakultetima a ja budem imao sve što mi treba, da nemam ratu. A i nadam se da ću zarađivati više kako godine idu pa će mi rata postati sve manje značajna.


I ja sam tako nekako rezonovao, mada kod kupovine i nemaš tu šta mnogo ra rezonuješ, 30 godina je standardni kredit, kamata toliko kolika je, samo samo gledao da li mogu da otplatim ratu mesečno bez mnogo panike i po tome odlučiva da li da kupim ovu ili onu kuću. Pa sam se posle i kod refinansiranja opredelio za opciju da mi no matter what rata kredita ostaje ista, pošto sam se emprijiski uverio da su mi u frizerskom salonu prihodi stabilni, i da ako ne moram baš da vozim Teslu Roadstera kao svaki kršteni CEO, nego je i rapistmobil dovoljan, onda je to ok, a i rata mi je, knjiški, manja od 1/3 kućnih prihoda (zapravo, kad je žena konačno batalila postdokovanje i dobila posao u krštenoj industriji, rata je postala još manji % ukupnih prihoda te nas taj kredit ne opterećuje. Tu bi zapravo optimalno bilo da uzmem da plaćam veću ratu i otplatim kredit brže, to jest da uplaćujem više i smanjim glavnicu, što dođe na isto. Ili da prosto otplatim ceo kredit odjednom i završim sa tim, zašta takođe odavno postoje uslovi, ali mi se to ne radi iz raznoraznih razloga, neki će reći da je to čak i glupo.





alselone alselone 17:17 03.05.2020

Re: Tužba

Pa nije to malo para, mislim, zavisi koliki si kredit uzeo (pogotovu kad skratiš sa 30 na 20 pa na 15 godina). I ja sam pre četiri godine reff na %3.25, a kupio sam je dve godine pre toga, mislim da je bilo 4.5 ili tako nešto.


Brate mala je razlika na srpskim kreditima. Par evra.

Evo pazi razliku. 50k kredit, 20 godina, 3.4 kamata koju nudi Komercijalna banka, rata je 372.2 evra, a sa druge strane Rajfajzen 4.01 kamata, rata je 382.3 evra.

A kada pogledaš razlika u kamati nije mala, a razlika u rati 10 evra. Znači sve ono što banke nude je zapravo isto. Razlike na 0.2, 0.3 % i slično, efektivno ne postoje.

Sad, ako uzmeš kao Bene sedam cifaara, onda postoji. Ili kao ti recimo što kupuješ kuće od vlasnika (da li i deoničara?) Tesle. Vama su procenti veliki. Nama sirotinji su to mrvice.
alselone alselone 17:20 03.05.2020

Re: Tužba

Ili da prosto otplatim ceo kredit odjednom i završim sa tim, zašta takođe odavno postoje uslovi, ali mi se to ne radi iz raznoraznih razloga, neki će reći da je to čak i glupo.


Meni to nije glupo, ja ću to uraditi samo da se steknu uslovi. Prvi - 50 banki kao ti, pa onda sve dalje.

Dobiješ slobodu i rasterećenje ako posao ode u kurac, sve što ti treba je da zaradiš za leba.
omega68 omega68 17:20 03.05.2020

Re: Tužba

hoochie coochie man
Pametnima je to dovoljno da istraže

Pametnima?
Smanji malo, brate Omega.
Ovako, ko ne istražuje ono što ja nagovestim nije pametan, zvuči baš ....(koji izraz staviti majku mu?)...samouvereno.


Nije uopšte to.Smatram da je pametno da, prateći neki link, čovek počne da istražuje a ne da danima gubi vreme na ubeđivanju blogera i da im menja mišljenje.
omega68 omega68 17:30 03.05.2020

Re: Tužba

Kako hoćeš. Ja sam ovde ako želiš da pričaš o tim temama.

Zašto bih?
Pitaću te nešto o nečemu što znaš, ako mi treba.
Neću da diskutujem o nečemu, sa bilo kim,da se razumemo, sa nekim ko ne zna ništa o tome a kad mu ukažeš on te smatra teoretičarem zavere.
Kaže jedna kokoška drugoj da ljudi jedu kološke a ova joj kaže da je teoretičarka zavere.Okolo se druge kokoške smeju...
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:00 03.05.2020

Re: Tužba

kada pogledaš razlika u kamati nije mala, a razlika u rati 10 evra.


Ček da vidimo šta kaže kalkulator: 50K/3.4/20 rata je ~287, što je kamata od 18,980 evra na tih 50 koje si pozajmio, a 50K/4.01/20 je ~303, znači kamata je 22780 evra, što će reći da si refinansiranjem uštedeo oko 3800 evra. Za to možeš celu baštu da ozidaš, ili još jednog polovnog škodilaka da uzmeš.

alselone alselone 18:02 03.05.2020

Re: Tužba


Ček da vidimo šta kaže kalkulator: 50K/3.4/20 rata je ~287, što je kamata od 18,980 evra na tih 50 koje si pozajmio, a 50K/4.01/20 je ~303, znači kamata je 22780 evra, što će reći da si refinansiranjem uštedeo oko 3800 evra. Za to možeš celu baštu da ozidaš, ili još jednog polovnog škodilaka da uzmeš.


Refinansiranje je super. Ja sam mislio na to kolika je razlika kada inicijalno uzimaš kredit.

Već sam pisao mejl banci sa tim pitanjem, gledaću to da uradim sada dok je sve u kjurcu, kao i vi. :)
alselone alselone 18:04 03.05.2020

Re: Tužba

Zašto bih?


Pretpostavljam da ti te stvari postavio ovde da bi o njima razgovarao a ne da si kao Mojsije samo sišao sa planine da obznaniš šta ima, o čemu se nema razgovarati.

Pogotovo ako doneseš naramak novih ideja, ne misliš valjda da treba za svakim tragom krenuti i prčkati po njima ko kokoška po slami dok se ne nađe nešto. Normalno je ako nešto nabaciš, eto ja sam nabacio onu konspirativnu temu o zelenim tehnologijama, da kada te neko pita o čemu se radi, jasno i glasno u komentaru napišeš šta misliš. To je 5 minuta.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:13 03.05.2020

Re: Tužba

Refinansiranje je super. Ja sam mislio na to kolika je razlika kada inicijalno uzimaš kredit.

Već sam pisao mejl banci sa tim pitanjem, gledaću to da uradim sada dok je sve u kjurcu, kao i vi. :)


Ok, pa isto je i kad inicijalno uzimaš, tad je ustvari ušteda u kamati najveća. Refinansiranje posle pomaže samo da malo smanjiš tu kamatu. A, naravno, najbolje je ne uzimati kredit uopšte, nego tresnuti pare u kešu, ko ima i ne hraniti te bankarske svinje.

Ja sam tako kupio ovog mog priusa, otišao lepo u San Francisko avionom, iskeširao ga, i odvezao kući (čak sam planirao da ga u povratku provozam tamo u Bonevillu gde probijaju one brzinske rekorde na zemlji, ali je bilo zamandaljeno). Taj autodiler mi još uvek šalje automatske emailove u kojima me podseča da će mi uskoro isteći kredit za auto i da je sad idealno da obavim ono staro za novo...

edit: a šta vam je to "efektivna" kamata?
omega68 omega68 18:18 03.05.2020

Re: Tužba

Pretpostavljam da ti te stvari postavio ovde da bi o njima razgovarao a ne da si kao Mojsije samo sišao sa planine da obznaniš šta ima, o čemu se nema razgovarati.

Iz iskustva znam da nema vajde voditi rasprave na blogu.
Neki se zajebavaju a ja da se kidam u raspravi sa njima, drugi su tvrdoglavi a ja da se kidam u raspravi sa njima, treći namerno spinuju a ja da se kidam...?
Sem toga, teško mogu da sažmem sve u dve ili tri rečenice.Ili da pišem blog ili da ćutim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:24 03.05.2020

Re: Tužba

alselone
Ili da prosto otplatim ceo kredit odjednom i završim sa tim, zašta takođe odavno postoje uslovi, ali mi se to ne radi iz raznoraznih razloga, neki će reći da je to čak i glupo.


Meni to nije glupo, ja ću to uraditi samo da se steknu uslovi. Prvi - 50 banki kao ti, pa onda sve dalje.

Dobiješ slobodu i rasterećenje ako posao ode u kurac, sve što ti treba je da zaradiš za leba.


"Glupo" je samo u smilsu da ako za te pare možeš da na drugi način zaradiš više nego što te košta otplata tog kredita. A uglavnom možeš, sem kad udari ovako neka kriza, onda to može samo zemljinin, i Mudrac iz Omahe. Ali, slažem se, po tvom i mom mentalitetu je najbolje da se otarasiš dugovanja prvo, a posle da vidiš šta ćeš sa ostatkom viška para, ako ga imaš. Ja nisam to sad uradio zato što sam procenio da mi je bolje da držim dovoljnu količinu keša u banci za slučaj da moram da menjam biznis, ili da ga proširujem (ili da selim porodicu u neku pizdu lepu materinu gde je život jeftiniji i da gajim kokosove orahe) pa opet da ne moram da se za to zadužujem u banci. Ali ni ja ti tu ne stojim čvrsto kano klisurina, isto se premišljam i lomim šta je najpametnije da uradim, budim se noću u znoju lica svog, da li sam se zajebao ili nisam, ali sad mi se učinilo da je ovo refinansiranje optimalno za postojeće uslove i veliku neizvesnost koja je pred nama.




srdjan.pajic srdjan.pajic 18:26 03.05.2020

Re: Tužba

z iskustva znam da nema vajde voditi rasprave na blogu.
Neki se zajebavaju a ja da se kidam u raspravi sa njima, drugi su tvrdoglavi a ja da se kidam u raspravi sa njima, treći namerno spinuju a ja da se kidam...?


Ne, ne, druže omega, pogrešno pristupaš: ne treba da se kidaš ni u kom slučaju. Evo, pogledaj na primer druga apostatu. On nikad ne pada u vatru, ima teške stavove, nekad i kontroverzne, ali on lepo dođe, istrese argumente i to je to. Na njega se treba ugledati.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:31 03.05.2020

Re: Tužba

alselone
Koji kraj? Recimo da sam potencijalno zainteresovan. Ako mogu neki detalji na PP ili mejl :)


Poslao sam mail.

Jutro 6, ja pomuzem koze, donesem ti varnike, ti iznio rakije, sednemo na trem i ogovaramo blogere a Pajića najviše.


Aha, jedino! Oću i ja plac, ali sa druge strane od benetovog, pošto će on odma da krene da sadi neke avokadoe, i da mu dolaze ovi karteli iz Meksika. Pa ti u sredini, i da se nađemo kod tebe na roštilju i pivu i preferansu, da diskutujemo geopolitiku i ogovaramo koga stignemo.
alselone alselone 18:33 03.05.2020

Re: Tužba

"Glupo" je samo u smilsu da ako za te pare možeš da na drugi način zaradiš više nego što te košta otplata tog kredita. A uglavnom možeš, sem kad udari ovako neka kriza, onda to može samo zemljinin, i Mudrac iz Omahe. Ali, slažem se, po tvom i mom mentalitetu je najbolje da se otarasiš dugovanja prvo, a posle da vidiš šta ćeš sa ostatkom viška para, ako ga imaš. Ja nisam to sad uradio zato što sam procenio da mi je bolje da držim dovoljnu količinu keša u banci za slučaj da moram da menjam biznis, ili da ga proširujem (ili da selim porodicu u neku pizdu lepu materinu gde je život jeftiniji i da gajim kokosove orahe) pa opet da ne moram da se za to zadužujem u banci. Ali ni ja ti tu ne stojim čvrsto kano klisurina, isto se premišljam i lomim šta je najpametnije da uradim, budim se noću u znoju lica svog, da li sam se zajebao ili nisam, ali sad mi se učinilo da je ovo refinansiranje optimalno za postojeće uslove i veliku neizvesnost koja je pred nama.


Meni je najveća briga "bus test".

Tj. šta će biti sa mojima ako me udari autobus. Da li mogu da nastave da žive relativno normalno ili su im ostali dugovi. Trudiću se da rešim taj bus test što više, pa posle sve lakše.

Tu postoji opcija da se osigura kredit od smrti. Ne znam koja je cena, ali nije mala. Zvekne te bus, osiguravajuća kuća otplati kredit.
nikvet pn nikvet pn 18:46 03.05.2020

Re: Tužba

Blago vama sa bankama. To 2000-te nije postojalo. Za gradnju kuće spremi keš, za ostatak zajmi se kod familije, kod drugara ili kod mafije.

Plac sam imao. Stan prodao, tast skoro toliko dodao; krenuo gradnju i za pet meseci uselio. Treću trećinu iz keša i tekućeg prihoda, ostao sam dogovorno dužan izvođačima, za godinu isplatio. Drugari su tad zalegli, i to sam ubrzo otpravio. Glavno je da nisam pao kod mafioza što se mnogima oko useljenja desilo. Poučen upravo njima pažljivo sam planirao da ne zagrizem više od mogućeg.

Vrlo uzbudljive dve godine. A vi sad kukate nešto na banke...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana