Sex

Da li ćete glasati za Sergeja?

zilikaka RSS / 10.05.2020. u 11:53

PSG izlazi na izbore, da li je to dobra ideja ili je trebalo nastaviti sa bojkotom? 

 

Više u komentarima. :-)

 

Als 



Komentari (881)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 07:28 13.05.2020

Re: 1

hoochie coochie man
Ona to faktički i jeste u ideji od svojih modernih početaka (dakle od 1804).

Ma daj vrabac, upravo je suprotno.
Srbija je u biti, u ideji, monarhija, republika je nasilno.

Mislim da je Vrabac u pravu. Aristokratija nam jeste bila seljačka a ostali su bili na 'bem ja tebi mater' vrljikama sa tom aristokratijom.

Sve ono što se dešavalo tada (neko od stranih putopisaca poprilično oduševljeno piše o demokratskom izboru glavnog u nekom selu gde su svi došli svečano obučeni da izglasaju jednog između njih) pokazuje da nije 'greška u genetici'.
Daleko od savršenog ali čuvena, često ponavljana priča o 'jel se buni narod-steži-popuštaj' potiče iz tog vremena, ne iz 'republičke' istorije, sukobi različitih političkih opcija (čak i oružani) su opet iz tog perioda srpske (srbijanske ) istorije, ne iz vremena kvazi republičkog uređenja tako da naši preci Srbi jesu bili demokrate i republikanci.

Problem je u našim generacijama (biračkom delu) koje su 'u glahvama' teško oštećene političkim inženjeringom dok je ujedno ekstremno teško promeniti strukture koje imaju faktičku moć a koje su zauzele startne pozicije nekadašnjim uvođenjem strahovlade od strane polukriminalaca i psihički nestabilnih ličnosti.

pogledam malo pozadinu kako se DS, neki visoki članovi, ponašali prema restituciji i vladavini prava, setim se njihovih povlašćenih 'privrednika' i onda, najčešće, kažem sebi ko vas jebe.

Politička opoziciona borba se svodi na 'SNS je loš' ne na 'mi smo (DOS) uveli nameštene tendere, partijske firme, rušenje tuđe imovine, postavljanje idijota i polukriminalaca na lokalu, partijskih direkotra, lečenje ministra zdravlja u inostranstvu, neotvaranje a uništavanje dosijea, klozete od 70 K eura'
i
'Miša Vacić je fašista' dok 'Boško Obradović je lider demokratskog antifašističkog otpora'
uz
'strani faktor mora da se uključi u rušenje diktatora koji je legitimno dobio većinu glasova na izborima ili mi nećemo da se igramo'
plus
'intelektualci su glupi jer nisu glasali za naše lopovluke 2008'
plus
'nije u redu da SNS koristi medijske zakone koje smo mi doneli u vreme naše demokratske vlasti'
Ako stvarno ovako misle (uz kopiranje Tominog sedenja na stiroporu ispred Skupštine i kuknjavom kako su neki drugi uneredili biračke spiskove koje su oni uredili tokom svoje vladavine) da dođu na vlast onda su teške budale i diletanti
zilikaka zilikaka 07:32 13.05.2020

Re: 1


Pučka zemlja, nama je i ta aristokratija seljačkog porekla.
Nemamo mi tu tradiciju, Turci je isekli. Mi smo raja koja se uzdigla i toga ne treba da se stidimo, naprotiv.

Upravo tako. Mi smo kraljeve i micali kako nam se hoće jer ih nismo doživljavali različitijim od sebe.
Zamislite jednog pravog Engleza sa idejom da smakne dinastiju i dovede neku drugu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 07:43 13.05.2020

Re: 1

Zamislite jednog pravog Engleza sa idejom da smakne dinastiju i dovede neku drugu.

Ratovi ruža.

Gedžo, zanimnjivo gledanje, i pogrešno, nisam u prilici da kucam duže, ali neću ti ostati dužan :)
gedza.73 gedza.73 07:55 13.05.2020

Re: 1

hoochie coochie man
Gedžo, zanimnjivo gledanje, i pogrešno, nisam u prilici da kucam duže, ali neću ti ostati dužan


Kneževina Srbija Vs. kraljevina Srbija sa proterivanjem vladara bilo od naroda, bilo od predstavnika naroda nije baš tipična za evropske monarhije.

apacherosepeacock apacherosepeacock 08:23 13.05.2020

Re: 1

Zamislite jednog pravog Engleza sa idejom da smakne dinastiju i dovede neku drugu.


Pa i kod njih se izredjalo svasta od dinastija, 1917 su morali da se preimenuju od neljubljene medju Englezima nemacke Saxe-Coburg-Gotha dinastije u Windsor dinastiju inace je svasta moglo da bude..


zilikaka zilikaka 08:35 13.05.2020

Re: 1

7 su morali da se preimenuju od neljubljene medju Englezima nemacke Saxe-Coburg-Gotha dinastije u Windsor dinastiju inace je svasta moglo da bude..

Da, i to je kozmetička promena urađena pre 100 godina. Oni ratovi ruža...(sad sam proverila), 15. vek. U modernoj Evropi institucija kralja postoji protokolarno, i poštuje se i podrazumeva kao takva, jedan od državnih simbola, ili je ona ukinuta. Postavljati sad standarde jedne kraljevine nije smisleno.
zilikaka zilikaka 08:39 13.05.2020

Re: 1

A i ne bi bio prvi srpski krlaj koji bi imao problema sa srpskim jezikom.
Ni Milan Obrenović nije dobro govorio srpski, kad je došao u Srbiju skoro nikako.

Nije niko pravio problem što on ne zna srpski...pre 30 godina. To što do sada nije uspeo da ga nauči najiviše govori o njemu samom.
Ja ne želim da me takav predstavlja ni u stambenoj zajednici.
rodni rodni 08:48 13.05.2020

Re: 1

hoochie coochie man
"Ma ovde treba pre svega ponovo uspostaviti državu."


Ključna stvar.
A ključno pitanje je kako to uraditi?

Jednostavno!
Najpre da ovi odu.
Potom da odu ti koji dođu posle ovih.
Potom 2 - da odu ti koji koji su došli posle ovih koji su došli posle ovih sadašnjih.
Dakle, trivijalno.
Da li si shvatio algoritam?
Samo neprestane smene.
Ko god očekuje čarolije i neke fenomenalne likove iz tih serija koje gledate, nakon 8 decenija - zeznuo se.
Jer - mi dosta bolje tek treba da stvorimo.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:00 13.05.2020

Re: 1

Zamislite jednog pravog Engleza sa idejom da smakne dinastiju i dovede neku drugu.


Ako se neko kroz istoriju proslavio sa tim da kralj baš i ne može da radi šta hoće, inače ide čerečenje u Taueru.
predatortz predatortz 09:01 13.05.2020

Re: 1

Nije niko pravio problem što on ne zna srpski...pre 30 godina. To što do sada nije uspeo da ga nauči najiviše govori o njemu samom.
Ja ne želim da me takav predstavlja ni u stambenoj zajednici.


Da budemo pošteni, ni Tito ga nije lepo govorio. A predstavljao te.
rodni rodni 09:01 13.05.2020

Re: 1

maksa83
Čak polako, negde smo se prebrojali :)

Ma dobro ja sam brojao dinastije, ne pojednačne kraljeve, sve je to isto.

A Slobodan nikad nije bio kralj, a bio je to što je bio možda baš zato što nije bilo kralja na prestolu.

O bio je Kralj. Slavljen, obožavan, sledlio ga kad se Pravila Nova Država, ratovalo, kačilo mu slike, živeo u vili na Dedinju (kao i onaj pre njega, i onaj pre njega), imao dvorsku svitu, sve.

Aktuelni i koji god Kralj za Srbe nije neki konkretan Kralj koji ima baš to žezlo, baš taj pedigre, baš taj tron, to je samo scenografija. Kralj je simbol - Onaj Neprikosnoven Glavni, samo se konkretni ugljovodonični nosioci toga menjaju, Srbe za to poprilično boli uvo, otresu ga dok si reko keks, bitan je taj simbol i sve što sa sobom nosi, a to je pre svega oprost od lične odgovornosti i izbora. Ne moram ja da se popravljam, imam Kralja, njegov posao je da bude taj savršen Srbin i on će sve da sredi, ja nisam dostojan a i mrzi me jebote da mislim.

Nema sreće Srbima dok skroz ne o'lade sa tim Kraljevima. No te navike se teško menjaju.

Nije to baš tako kako si ti napisao.
maksa83 maksa83 09:03 13.05.2020

Re: 1

Nije to baš tako kako si ti napisao.

E, jeste. Uta-ta.
nikvet pn nikvet pn 09:08 13.05.2020

Re: 1

Цитат са села:

Пре рата био је Бог изнад сви'. Испод бога - краљ. Испод краља народ. Испод народа - стока па биљка; таки ред био озго надоле. После рата рекли: нема бог, нема ни краљ, сад има Тито.

Пре рата кад си крао и да те нико не види гледа бог озго. И бележи. А ако те у крађу увате жандари проведу те кроз село везаног да види народ, поготову деца, како лопов пролази.

После рата дошо рај за лопови, нема више бог да у крађу гледа. А милиција баш ако те у'вати, поделите па терај даље.
maksa83 maksa83 09:09 13.05.2020

Re: 1

Ako se neko kroz istoriju proslavio sa tim da kralj baš i ne može da radi šta hoće, inače ide čerečenje u Taueru.

Ako je neko kad sve ovo prođe dovoljno lud da da sto funti za vizu da ide u London, toplo preporučujm da se kada bude obilazio Tower prikači turi koju vodi onaj Beefeater (tradicionalni čuvar Towera). Između ostalog će čuti i priču o nekom plemiću koji je učestvovao u nekoj od neuspešnih antikraljevskih buna pa ga naravno uhvatilo i kako to već biva sa neuspešnim bundžijama - obezglavilo, i onda bacilo tako razbaškarenog (baška telo baška glava) na gomilu pored reke gde su se bacale te razbaškarene bundžije. Međutim postoji u Toweru neka veeelika sala u kojoj svi plemići koji su rod neke loze do ne znam kog kolena moraju da imaju portret. Dakle moraju, to je jako bitno. I utvrdi se da ovaj razbaškareni bundžija plemić nema tamo portret, a treba da ga ima pošto upada u nomenklaturu. I kućeštaće pošto oni te portrete u toj sali shvataju jako ozbiljno odu, nađu telo, nađu glavu, prišiju i montiraju ga za slikanje i naslika njega slikar i okače mu sliku u toj sali. Beefeter kaže "on the painting you can clearly see that the young gentlemen didn't feel very well."
rodni rodni 09:11 13.05.2020

Re: 1

gedza.73

...
ne iz 'republičke' istorije, sukobi različitih političkih opcija (čak i oružani) su opet iz tog perioda srpske (srbijanske ) istorije, ne iz vremena kvazi republičkog uređenja tako da naši preci Srbi jesu bili demokrate i republikanci.
...

Čekaj Gedžo!
Da li ti smatraš (nekako mi to provejava da si na fonu Maksinog promišljanja) da su monarhije nedemokratska društva - npr. Velika Britanija, Španija, Danska, Norveška itd?
Nekako mi to ne ide uz tebe.
Mislim - neću se ja rasplakati ako Srbija ne bude (opet) monarhija - no, ne smatram da bi je to što bi (opet) bila monarhija išta oslabilo - možda (čak) naprotiv.
niccolo niccolo 09:14 13.05.2020

Re: 1

stefan.hauzer
Zamislite jednog pravog Engleza sa idejom da smakne dinastiju i dovede neku drugu.


Ako se neko kroz istoriju proslavio sa tim da kralj baš i ne može da radi šta hoće, inače ide čerečenje u Taueru.

Englezi su se stotinama godina međusobno peglali i onda se iz svog tog peglanja stvorio nekakav sistem koji od tada funkcioniše (bolje ili lošije, ali funkcioniše).

Ja inače smatram da je cela ova rasprava kralj-republika go kurac. Suštinski problem srpskog društva je što od odvajanja od Turske ne uspevamo da iznedrimo buržoaziju nezavisnu od politike. Već stalno politička kasta stvara sebi lojalnu privrednu kastu, pa kad dođu novi oni ugnjetavaju prethodnu a stvaraju svoju i tako redom. Bez toga nema ništa od demokratije, pa je u tom smislu nebitno da li se više palimo na kralja kralja ili na predsednika kralja...
rodni rodni 09:14 13.05.2020

Re: 1

zilikaka
A i ne bi bio prvi srpski krlaj koji bi imao problema sa srpskim jezikom.
Ni Milan Obrenović nije dobro govorio srpski, kad je došao u Srbiju skoro nikako.

Nije niko pravio problem što on ne zna srpski...pre 30 godina. To što do sada nije uspeo da ga nauči najiviše govori o njemu samom.
Ja ne želim da me takav predstavlja ni u stambenoj zajednici.

Pa dobro - neka onda priča na engleskom.
Šta fali?
Eto, Dačić (tenkju) nas predstavlja po svetu sa svojim znajem engleskog, onda može i kralj posvuda - u državi i izvan nje.
rodni rodni 09:17 13.05.2020

Re: 1

maksa83
Ako se neko kroz istoriju proslavio sa tim da kralj baš i ne može da radi šta hoće, inače ide čerečenje u Taueru.

Ako je neko kad sve ovo prođe dovoljno lud da da sto funti za vizu da ide u London, toplo preporučujm da se kada bude obilazio Tower prikači turi koju vodi onaj Beefeater (tradicionalni čuvar Towera). Između ostalog će čuti i priču o nekom plemiću koji je učestvovao u nekoj od neuspešnih antikraljevskih buna pa ga naravno uhvatilo i kako to već biva sa neuspešnim bundžijama - obezglavilo, i onda bacilo tako razbaškarenog (baška telo baška glava) na gomilu pored reke gde su se bacale te razbaškarene bundžije. Međutim postoji u Toweru neka veeelika sala u kojoj svi plemići koji su rod neke loze do ne znam kog kolena moraju da imaju portret. Dakle moraju, to je jako bitno. I utvrdi se da ovaj razbaškareni bundžija plemić nema tamo portret, a treba da ga ima pošto upada u nomenklaturu. I kućeštaće pošto oni te portrete u toj sali shvataju jako ozbiljno odu, nađu telo, nađu glavu, prišiju i montiraju ga za slikanje i naslika njega slikar i okače mu sliku i toj sali. Beefeter kaže "on the painting you can clearly see that the young gentlemen didn't feel very well."

Ja ću dati 100 funti negde u oktobru.
rodni rodni 09:21 13.05.2020

Re: 1

niccolo
stefan.hauzer
Zamislite jednog pravog Engleza sa idejom da smakne dinastiju i dovede neku drugu.


Ako se neko kroz istoriju proslavio sa tim da kralj baš i ne može da radi šta hoće, inače ide čerečenje u Taueru.

Englezi su se stotinama godina međusobno peglali i onda se iz svog tog peglanja stvorio nekakav sistem koji od tada funkcioniše (bolje ili lošije, ali funkcioniše).

Ja inače smatram da je cela ova rasprava kralj-republika go kurac. Suštinski problem srpskog društva je što od odvajanja od Turske ne uspevamo da iznedrimo buržoaziju nezavisnu od politike. Već stalno politička kasta stvara sebi lojalnu privrednu kastu, pa kad dođu novi oni ugnjetavaju prethodnu a stvaraju svoju i tako redom. Bez toga nema ništa od demokratije, pa je u tom smislu nebitno da li se više palimo na kralja kralja ili na predsednika kralja...

Ti se izgleda, kao i ja, zalažeš da se od nivoa mesne zajednice (pozicije poslovođe u javnom preduzeću) pa sve do vrha, sve funkcije proglase naslednima.
Eeee, do mojega i ti i ja.
A to da 'buržoazija' bude nezavisna od politike (i obratno) bi valjda bilo unikatno rešenje kakvo nigde u svetu ne postoji.
nikvet pn nikvet pn 09:26 13.05.2020

Re: 1

niccolo
ne uspevamo da iznedrimo buržoaziju nezavisnu od politike. Već stalno politička kasta stvara sebi lojalnu privrednu kastu, pa kad dođu novi oni ugnjetavaju prethodnu a stvaraju svoju i tako redom.




Одувек је овде политика била скупља од привреде, нажалост.

stefan.hauzer stefan.hauzer 09:37 13.05.2020

Re: 1

ova rasprava kralj-republika go kurac.


Sve se slažem, alii... u drugom delu ovog bloga smo došli do toga da se slažemo svi, ali uvek imamo da dodamo to ali...

i poveliki problem ovog društva je što i dalje imamo ljude koji "aktivno rade" za političku (štagod) opciju na vlasti, a sve zarad nekog obećanog fiktivnog radnog mesta u (ako može to i bolje) opštini ili nekoj državnoj firmi. Još gore je kada roditelji, idu po mitinzima i vucaraju se po autobusima, ipak dete studira i valjalo bi da dobije dobar državni posao, jer tako je jedino moguće.
niccolo niccolo 09:40 13.05.2020

Re: 1

u drugom delu ovog bloga smo došli do toga da se slažemo svi

Bolje da se vratimo na priču o gasu
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:58 13.05.2020

Re: 1

zilikaka
7 su morali da se preimenuju od neljubljene medju Englezima nemacke Saxe-Coburg-Gotha dinastije u Windsor dinastiju inace je svasta moglo da bude..

Da, i to je kozmetička promena urađena pre 100 godina. Oni ratovi ruža...(sad sam proverila), 15. vek. U modernoj Evropi institucija kralja postoji protokolarno, i poštuje se i podrazumeva kao takva, jedan od državnih simbola, ili je ona ukinuta. Postavljati sad standarde jedne kraljevine nije smisleno.


Vidi, ko zna, mozda bi i bilo..

Ja ne bih nista protiv imala da se u Srbiji ponovo uspostavi monarhija (ikebana kao i svuda gde je ima), da - sa ovim prestolonaslednikom koji ne govori dobro srpski (meni ne smeta), vec je mator a sinovi mu govore srpski (ako je to vazno) onaj najstariji koji bi bio naslednik krune jos je i pljunuti pradeda.

Ja sam se sad autovala i to je to..
gedza.73 gedza.73 10:01 13.05.2020

Re: 1

zilikaka
Nije niko pravio problem što on ne zna srpski...pre 30 godina. To što do sada nije uspeo da ga nauči najiviše govori o njemu samom.
Ja ne želim da me takav predstavlja ni u stambenoj zajednici.

Ja na njegovom / njihovom mestu ne da ne bi' se nešto trtio ponegde (samo što se oni time izgleda ne hvale) da skupljaju pomoć, pričaju o Srbiji nego bi, onako najiskrenije, srpski, iz dubine duše ladno popišao po bivšoj domovini.

Bolnice u Srbiji dobiće medicinsku pomoć zahvaljujući dr. Daglasu Džeksonu, Projektu C.U.R.E, humanitarnoj organizaciji Lifeline Njujork, i koordinacijom Fondacije Princeze Katarine


I oni imaju plus kod mene što nisu premestili grob one fufice Davorjanke Paunović koja je po ličnoj želji sahranjena u krugu dvorskog dedinjskog kompleksa.
Šta je sledeće? Mimi Oro?
gedza.73 gedza.73 10:14 13.05.2020

Re: 1

predatortz
Nije niko pravio problem što on ne zna srpski...pre 30 godina. To što do sada nije uspeo da ga nauči najiviše govori o njemu samom.
Ja ne želim da me takav predstavlja ni u stambenoj zajednici.


Da budemo pošteni, ni Tito ga nije lepo govorio. A predstavljao te.

Slušao sam pre par dana likove koji su uživali sve benefite u njegovom okruženju. Ivan Ivanji kaže kako 'se malo zna da je posećivao brata koji mu je živeo u Mađarskoj' uopšte se ne dotičići teme kako je njegov brat, i mislim cela Titova porodica, nisu bili taoci u niijednom logoru.

Ja onog Ivana Ivanjija vidim sad ispred skupšine kako viče 'Aco Srbine' sa sendvičom u jednoj ruci. u istoj emisiji pričaju o njegovom diplomatskom, gospodskom stavu, kako je odlično pričao nemački, dosta dobro vladao engleskim kao da ne postoji internet pa ne može da se čuje Tito na egleskom ili sa pudlicama koje je doveo na sastanak.

Koren novije političke istorije je proglašenje aklamacijom Josipa Broza za doživotnog predsednika i orgazmična podrška bez ijednog glasa protiv.

Ovo su posle sve odjeci tog trenutka.
predatortz predatortz 10:18 13.05.2020

Re: 1


Ovo su posle sve odjeci tog trenutka.


To je ono što mene najviše nervira. To što sledbenici lika i dela nama podmeću ovo sranje u kojem živimo i nas optužuju za njega.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:26 13.05.2020

Re: 1

Bolje da se vratimo na priču o gasu


Ovaj put se samo slažem.



Nego sestrić mi pre neki dan kaže, kako je pronašao super neki stari bend. Kao matoriii jesi li ikad čuo za Franz Ferdinand? Čuo sam da je bilo ludilo tamo neke dvehiljaditepetešeste na Egzitu.

I onda pusti ovo.



Matoriii, eee.
gedza.73 gedza.73 10:27 13.05.2020

Re: 1

rodni
gedza.73

...
ne iz 'republičke' istorije, sukobi različitih političkih opcija (čak i oružani) su opet iz tog perioda srpske (srbijanske ) istorije, ne iz vremena kvazi republičkog uređenja tako da naši preci Srbi jesu bili demokrate i republikanci.
...

Čekaj Gedžo!
Da li ti smatraš (nekako mi to provejava da si na fonu Maksinog promišljanja) da su monarhije nedemokratska društva - npr. Velika Britanija, Španija, Danska, Norveška itd?
Nekako mi to ne ide uz tebe.
Mislim - neću se ja rasplakati ako Srbija ne bude (opet) monarhija - no, ne smatram da bi je to što bi (opet) bila monarhija išta oslabilo - možda (čak) naprotiv.

Nekad se i ja zezam sa tim da su uređenije države one evropske monarhije od partizanskih 'demokratija' ali ne bi' (iako su u rođačkim vezama sa evropskim dvorovima) upoređivao Srbiju sa njima pošto je Srbija imala drugačiji put.
Povratak na monarhiju nije moguć. Ali je moguće govoriti, ne u hvalopsevima i odama već sa nekim činjenicama šta je nama donelo jedno a šta drugo. Srbija jeste pretežno bila demokratska (za to doba), jeste kralj bio vrhovni vladar (mada mislim kako nisu u Srbiji kao u nekim drugim državama bile i crkveni poglavari) i za vreme Obrenovića i Karađorđevića je ustajala buneći protiv jednih ili protiv drugih iz raznoraznih razloga.
To pokazuje da je Srbi bili demokratsko republikanski nastrojeni. iako za kralja oni su njega smatrali za sebi ravnog koga mogu da smene.

Kralj Petar je silazeći sa Oplenca pričao sa ljudima, svojim komšijama potpuno normalno, bez obezbeđenja, dvojnika ili belih rukavica iza zatvorenih prozora.
Siđe u ambulantu-bolnicu, ne nađe nikog pa napiše
'Kralj Pera je bio ovde'. Pogledaj knjigu 'O slobodi' koju je prevo kralj Petar i neku knjigu koju je preveo Tito.

Mi smo pogazili sebe, svoju istoriju, svoju tradiciju zbog nekih ideoloških fanatika.

Dakle mi jesmo republika sa tradicijom monarhije. Kruna jeste ono što su Srbijanci sami iznedrili, petokraka je silom nametnuta ali smo mi u duši bili demokrate i republikanci. Tako ja mislim. Volim da mislim kako je tako.

Ne znam samo što se neki bune protiv rezultata pa ja posle upadam u vatru
niccolo niccolo 10:30 13.05.2020

Re: 1

Nego sestrić mi pre neki dan kaže, kako je pronašao super neki stari bend. Kao matoriii jesi li ikad čuo za Franz Ferdinand?

Eeee, klinci...misle da je svet počeo njihovim rođenjem.
maksa83 maksa83 10:30 13.05.2020

Re: 1

Nego sestrić mi pre neki dan kaže, kako je pronašao super neki stari bend. Kao matoriii jesi li ikad čuo za Franz Ferdinand?





Kao kad mene dete pita

"je l' nov film ili star?"
"Pa, nov, iz 2006."
"znači star"
gedza.73 gedza.73 10:34 13.05.2020

Re: 1

predatortz

Ovo su posle sve odjeci tog trenutka.


To je ono što mene najviše nervira. To što sledbenici lika i dela nama podmeću ovo sranje u kojem živimo i nas optužuju za njega.

Iz istog razloga popizdim.
Gore se nisam mešao u diskusiju oko porekla Bože Koprivice jer naspram njega odmah stavim Pekića. Nije Pekić kriv što smo u ovakvom sranju nego Bože Koprivice (Zogovići i ostali iz te njihove sekte). Pekić je taj koji je trebao da bude na površini, ne jajare poput Bože. Sad se bune što im stolice ukrali, ne bolji, ne pametniji, ne vredniji nego neki poput njih. Isti u dlaku.
maksa83 maksa83 10:41 13.05.2020

Re: 1

Kruna jeste ono što su Srbijanci sami iznedrili,

Kad to reče ... Srbijanac, imam kviz pitanje:

Šta je zajedničko grbovima Kikinde i Vršca?

Pošto neće moći bez gledanja može i sa gledanjem.
niccolo niccolo 10:46 13.05.2020

Re: 1

može i sa gledanjem

Hm...cool
rodni rodni 10:55 13.05.2020

Re: 1

apacherosepeacock
zilikaka
7 su morali da se preimenuju od neljubljene medju Englezima nemacke Saxe-Coburg-Gotha dinastije u Windsor dinastiju inace je svasta moglo da bude..

Da, i to je kozmetička promena urađena pre 100 godina. Oni ratovi ruža...(sad sam proverila), 15. vek. U modernoj Evropi institucija kralja postoji protokolarno, i poštuje se i podrazumeva kao takva, jedan od državnih simbola, ili je ona ukinuta. Postavljati sad standarde jedne kraljevine nije smisleno.


Vidi, ko zna, mozda bi i bilo..

Ja ne bih nista protiv imala da se u Srbiji ponovo uspostavi monarhija (ikebana kao i svuda gde je ima), da - sa ovim prestolonaslednikom koji ne govori dobro srpski (meni ne smeta), vec je mator a sinovi mu govore srpski (ako je to vazno) onaj najstariji koji bi bio naslednik krune jos je i pljunuti pradeda.

Ja sam se sad autovala i to je to..

Uelkam!
Bek!
rodni rodni 10:57 13.05.2020

Re: 1

maksa83
Kruna jeste ono što su Srbijanci sami iznedrili,

Kad to reče ... Srbijanac, imam kviz pitanje:

Šta je zajedničko grbovima Kikinde i Vršca?

Pošto neće moći bez gledanja može i sa gledanjem.

Mene ovih dana muči neki 'polenski' konjuktivitis, pa ne mogu da gledam - otkrij mi tajnu.
zilikaka zilikaka 11:03 13.05.2020

Re: 1

Međutim postoji u Toweru neka veeelika sala u kojoj svi plemići koji su rod neke loze do ne znam kog kolena moraju da imaju portret. Dakle moraju, to je jako bitno.

E, bog ovog mi ne možemo da imamo kralja. Nemamo tu sobu. Omeli nas Turci.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:07 13.05.2020

Re: 1

ne uspevamo da iznedrimo buržoaziju nezavisnu od politike

Uuuuuu!
Kolika je ovo greška!
Guglaj kapetan Miša.
Najpre u politici pa onda kontra politike, i uspešno i jedno i drugo doba.
I primera uspeha van politike kolko hoćeš.
Ali to u monarhiji, u republici nema toga, u pravu si.


Nego, što ste se baš sad raspisali kad ja ne mogu?:)

A silno grešite, u materijalnom smislu, faktičkom, ne političkom.
sweet64 sweet64 11:08 13.05.2020

Re: 1

rodni
hoochie coochie man
"Ma ovde treba pre svega ponovo uspostaviti državu."


Ključna stvar.
A ključno pitanje je kako to uraditi?

Jednostavno!
Najpre da ovi odu.
Potom da odu ti koji dođu posle ovih.
Potom 2 - da odu ti koji koji su došli posle ovih koji su došli posle ovih sadašnjih.
Dakle, trivijalno.
Da li si shvatio algoritam?
Samo neprestane smene.
Ko god očekuje čarolije i neke fenomenalne likove iz tih serija koje gledate, nakon 8 decenija - zeznuo se.
Jer - mi dosta bolje tek treba da stvorimo.


Kakve se sve protuve, kuso i repato preko noći obogatiše, stekoše moć i privilegije, čak i poštovanje puka. Nemamo 7 života da ih ispratimo na taj način, ustvari ni njihove praunučiće koji i neće biti za smenjivanje jer će oni biti ta nepolitička buržoazija. Mi to znamo ali tražimo prečicu, za ovo malo što nam je preostalo, da osetimo i da shvatimo bar da je to moguće. Čini se da nam malo treba za katarzu. Da vidimo neke zatvorene.Da ne bude nekog sažaljenja kad mu nije vreme ni pomilovanja, da ne bude neprincipijelnih koalicija, da ne budu babe i žabe, da znanje bude jedina svetinja, da se najučeniji i najpametniji pitaju i odlučuju za dobrobit svih, da se zapuše sve rupe u zakonu.
Toga svega nema ako milimetarskim pomacima nastupe promene i to sa umnošcima od po 4 do 5 godina.
Mi naprotiv tonemo dublje i čini se da po toj inerciji svako ko dođe nastavlja u tom smeru, jer nema potencijalnu energiju ni volju, potrošena je, pojeli je skakavci.

I da, najvažnije bez čega nema prvog koraka ni na jednu stranu, sve bezbednosne agencije rasformirati, jer su kroz decenije donele nenormalnu štetu srpskom narodu i procesuirati naravno, pa verovatno kompletne.
rodni rodni 11:15 13.05.2020

Re: 1

sweet64
rodni
hoochie coochie man
"Ma ovde treba pre svega ponovo uspostaviti državu."


Ključna stvar.
A ključno pitanje je kako to uraditi?

Jednostavno!
Najpre da ovi odu.
Potom da odu ti koji dođu posle ovih.
Potom 2 - da odu ti koji koji su došli posle ovih koji su došli posle ovih sadašnjih.
Dakle, trivijalno.
Da li si shvatio algoritam?
Samo neprestane smene.
Ko god očekuje čarolije i neke fenomenalne likove iz tih serija koje gledate, nakon 8 decenija - zeznuo se.
Jer - mi dosta bolje tek treba da stvorimo.


Kakve se sve protuve, kuso i repato preko noći obogatiše, stekoše moć i privilegije, čak i poštovanje puka. Nemamo 7 života da ih ispratimo na taj način, ustvari ni njihove praunučiće koji i neće biti za smenjivanje jer će oni biti ta nepolitička buržoazija. Mi to znamo ali tražimo prečicu, za ovo malo što nam je preostalo, da osetimo i da shvatimo bar da je to moguće. Čini se da nam malo treba za katarzu. Da vidimo neke zatvorene.Da ne bude nekog sažaljenja kad mu nije vreme ni pomilovanja, da ne bude neprincipijelnih koalicija, da ne budu babe i žabe, da znanje bude jedina svetinja, da se najučeniji i najpametniji pitaju i odlučuju za dobrobit svih, da se zapuše sve rupe u zakonu.
Toga svega nema ako milimetarskim pomacima nastupe promene i to sa umnošcima od po 4 do 5 godina.
Mi naprotiv tonemo dublje i čini se da po toj inerciji svako ko dođe nastavlja u tom smeru, jer nema potencijalnu energiju ni volju, potrošena je, pojeli je skakavci.

I da, najvažnije bez čega nema prvog koraka ni na jednu stranu, sve bezbednosne agencije rasformirati, jer su kroz decenije donele nenormalnu štetu srpskom narodu i procesuirati naravno, pa verovatno kompletne.

To što si naveo nije (nimalo) malo, nego je to sve!
A to na prečac nije moguće.
Prema tome, mi veterani možemo 'da ga duvamo' - na mlađima svet ostaje.
Nadam se da će (mlađi) imati više sreće.
Mi nismo mogli da iznedrimo više - pod Titom i, kako da kažem, finalom toga vremena - ovih danas kakvih teško da ima na zemaljskom šaru.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:16 13.05.2020

Re: 1

Uelkam!
Bek!


Pa sto meni wb, ja to smatram odavno..
maksa83 maksa83 11:16 13.05.2020

Re: 1

E, bog ovog mi ne možemo da imamo kralja. Nemamo tu sobu. Omeli nas Turci.

To, i Srbinu da daš tu veliku sobu on bi u nju potrpao babin šifonjer što ga mrzi da rasturi, pezejca, lopatu (blatnjavu), grabulje, veliki zarđali gvozdeni ram od nečeg (zaboravio je od čega), zimske gume (ćelave) bormašinu, cirkular (neispravan, popraviće) četiri pokvarena amrela, astal što treba da se ošmirgla i ofarba (tu jedan dan od nedelje), tri džaka sa nečim, 80 crepova, pločice što ostalo kad je radio kupatilo, 4 skoro prazna WD40, snop zarđale armature, dva velika kanistera što imaju još nešto na dnu ali ne zna se šta, tri manje i dve veće kante skorele farbe, 20 praznih i prašnjjavih flaša, bure za kupus plastično komada jedan...
gedza.73 gedza.73 11:20 13.05.2020

Re: 1

maksa83
Kruna jeste ono što su Srbijanci sami iznedrili,

Kad to reče ... Srbijanac, imam kviz pitanje:

Šta je zajedničko grbovima Kikinde i Vršca?

Pošto neće moći bez gledanja može i sa gledanjem.

Nije moglo bez gledanja. Možemo sad da krenemo sa natezanjem od Marka Kraljevića i drugih vazala, frajkora, Sinjske alke, Sibinjanin Janka ili Skenderbega, Mehmed paše Sokolovića ili Izetbegovića... da li se ko i od koga kada oslobodio... Karađorđe je po nekoj priči sve što je poskidao sa Turčina koga je ubio odneo Turčinu sa kim je sarađivao... Svog brata je obesio zato što mu se žalili seljaci i devojke kako ih njegov brat pljačka i napada (sva slučajnost ecc) dok u Beogradu je pre dahija bio Turčin koga su valjda zvali srpska majka. Ali je ipak centralna Srbija ta iz koje je krenula buna koja je dovela do nacionalnog oslobođenja. u ono doba kad su se stvarale nacije.

Mene nešto ne oduševlja ta heraldika, čak mislim da je bilo boljih opcija za srpsku zastavu ali mi je ipak bliža srbijanska demokratska kruna od diktatorske jugoslovenske petokrake




Al' se delimo kao amebe. Sve smo podele prošli ostala samo ova oko gasa.
zilikaka zilikaka 11:22 13.05.2020

Re: 1

niccolo
može i sa gledanjem

Hm...cool

Uh, bre, nisam stvarno znala al je vrlo jasno i živopisno.
Lale, pitom svet.
gedza.73 gedza.73 11:25 13.05.2020

Re: 1

maksa83
To, i Srbinu da daš tu veliku sobu on bi u nju potrpao babin šifonjer što ga mrzi da rasturi, pezejca, lopatu (blatnjavu), grabulje, veliki zarđali gvozdeni ram od nečeg (zaboravio je od čega), zimske gume (ćelave) bormašinu, cirkular

ovo ne bi' znao da nisam negde čitao neku studiju-analizu.
Valjda je to zajedničko svim istočnoblokovskim stanovnicima. Da skupljaju i gomilaju stvari po terasama i podrumima. Prva je valjda mimikrija da ne štrčiš mnogo i ne upadaš u oči, druga je strah od siromaštva 'trebaće, ne bacaj'.

Drugi put sam gledao Švabu i onog drugo što skupljaju stvari po Americi (uvek me oduševljavalo šta su oni sve imali od tog prvog svetskog rat pa na ovamo sa sve pričama ko je šta napravio ili kako nabavio). Nalete na jednog a ono od popa uši. u udaljenim delovima već probila šuma sa sve pumama i rakunima, bliže rastinje i vrzina a najbliže pacovi, zmije i narkomani
-Ovo za prodaju?
-Nije, to mi je jedan projekat.
-Ovo?
-Ne, to planiram da uradim nešto
-Ovo?
-Isto

Na izlasku
-Ovaj da ima još sto godina na raspolaganju neće da završi šta je isplanirao
zilikaka zilikaka 11:29 13.05.2020

Re: 1

babin šifonjer što ga mrzi da rasturi, pezejca, lopatu (blatnjavu), grabulje, veliki zarđali gvozdeni ram od nečeg (zaboravio je od čega), zimske gume (ćelave) bormašinu, cirkular (neispravan, popraviće) četiri pokvarena amrela, astal što treba da se ošmirgla i ofarba (tu jedan dan od nedelje), tri džaka sa nečim, 80 crepova, pločice što ostalo kad je radio kupatilo, 4 skoro prazna W40, snop zarđale armature, dva velika kanistera što imaju još nešto na dnu ali ne zna se šta, tri manje i dve veće kante skorele farbe, 20 praznih i prašnjjavih flaša, bure za kupus plastično komada jedan...


Pravio si popis u šupi?
sweet64 sweet64 11:32 13.05.2020

Re: 1

četiri pokvarena amrela, astal što treba da se ošmirgla i ofarba (tu jedan dan od nedelje), tri džaka sa nečim, 80 crepova, pločice što ostalo kad je radio kupatilo, 4 skoro prazna W40,


Priznaj da si virio u onaj ćošak što se jedino vidi iz podrumskog hodnika kod mene, pošto me mrzelo da obložim kartonom.
maksa83 maksa83 11:34 13.05.2020

Re: 1

Lale, pitom svet.

Lale očistile Vojvodinu od Turaka, nema džamija ni minareta (a bilo je iha-ha, ljudi se iznenade kad čuju koliko i gde sve), nema ni Novog Pazara, nema Bijelo Polje, nema Ćorovića, Senada, nema muftija sa konvojem džipova...

Ok, naravno ne sami, bili su deo većeg carstva, ali tamo danas Turaka bukvalno ni u tragovima.
maksa83 maksa83 11:36 13.05.2020

Re: 1

Pravio si popis u šupi?



Ja od navedenog imam samo lopatu (nije blatnjava) i ne baš cirkular ali motornu testeru (trenutno ne radi, naravno).
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:38 13.05.2020

Re: 1

Sine, kada su Habzburzi ušli u Temišvar, grad je izgledao kao neka naseobina u Anadoliji, posle slučajno izgorelo sve do temelja i nikao grad po ugledu na Beč (pa kome se koja estetika više đasvi).
angie01 angie01 11:43 13.05.2020

Re: 1

- sa ovim prestolonaslednikom koji ne govori dobro srpski (meni ne smeta),


acagica i njegova imela family-paraziti, belosvetski foliranti.



maksa83 maksa83 11:44 13.05.2020

Re: 1

Sine, kada su Habzburzi ušli u Temišvar, grad je izgledao kao neka naseobina u Anadoliji, posle slučajno izgorelo sve do temelja i nikao grad po ugledu na Beč (pa kome se koja estetika više đasvi).

Ruma se inače po priči koju ja znam (od Rumljana) zove Ruma zato što se tu neki turski vojskovođa sa topovima i konjima tako zaglavio u blatu da im se sjebala koncepcija skroz, valjda ruma znači blato ili kaljuga na nekom turskom, ovaj pizdeo i pizdeo "prokleta ruma", i taj lokalitet zadržao to ime.
niccolo niccolo 11:55 13.05.2020

Re: 1

u Temišvar

Nije loš Temišvar, onako da se obiđe 1 dan. Čak je bio i neki rumunski beer fest tamo, zamal' nisam onomad otišao da vidim...
rodni rodni 11:56 13.05.2020

Re: 1

maksa83
Pravio si popis u šupi?



Ja od navedenog imam samo lopatu (nije blatnjava) i ne baš cirkular ali motornu testeru (trenutno ne radi, naravno).

Ja na spisak dodajem - Rolandov kater-ploter širine 1 metra, 5 crt monitora (koje sam uspeo da zadržim u ženinoj prethodnoj turi izbacivanja), 3 kompjutera, 4 razvojna sistema za programiranje mikrokontrolera, nekoliko kesica sa par hiljada tranzistorčića, otporničića, tiristorčića, trijačića - i integralnih kolaca, 2 neka protototipa nekih uređaja u nekim robusnim kućištima (koje sam nabavio ko zna kako) veličine nekadašnjih Tektronix osciloskopa, 3 poni bicikla, staru mešalicu za beton, 1 normalni bicikl sa (valjda) 21 brzinom, jedan isto takav (robusni) bajk, ali dečji, neki prenosni grejač za pčelare (topljenje meda ili propolisa - nemam pojma, donela sestra da pogledam - ja uredno spremio), neki novi (jedno 10 godina nov) punjač za akumulatore 12 V/4 Ampera, ogroman elektroničarski sto, neki masivni drveni sto sličan bravarskom ponku, metalni sanduk za odlaganje (samo) metala, 3 ašova, 3 motike, 2 lopate, merdevine molerske drvene, merdevine molerske čelične, čelične klasične merdevine (nepoderive, ali teške kao smrt) itd....
Naravno, 16 crepova (to sam nedavno prebrojao) i 4 poklopca za sleme itd...
Naravno, ovo je deo što mi je preostao posle nedavne ženine inspekcije.
Pre toga smo imali jednu akciju gde smo za oko 970 kila gvožđa, dobili 24 hiljade dinara (došli ljudi sa otpada, gospodski) odneli, izvagali - i posle doneli pare.
Ali sam ja bio uporan - i uspeo sam oko tonu raznoga gvožđa da zadržim - bez obzira što je žena bila u snažnom naletu.
Što bi ti, te Srbin, rekao - nikada se ne zna kada će da zatreba.
A jedan čiča dodao - ako ne zatreba tebi, zatrebaće nekom drugome!
maksa83 maksa83 12:02 13.05.2020

Re: 1

Što bi ti, te Srbin, rekao - nikada se ne zna kada će da zatreba.

Moj pok. otac je bio operisan od tog skupljanja džanka ali mami je bilo svačeg "žao". On je to zvao "pravi indijanac ništa ne baca".

Ja sam delimično imunizovan, kući fakat imam komad nekog ormana koji se zove "u džanku" (baš tako, ne nominativ) tu su kutije iz kojih periodično izbacujem kablove, kabliće, adaptere sa ovog na ono, ispravljače, ruterčiće, zaboravljene akses pojntove, razne polumrtve gedžete, ali uvek izgleda ostane neki muško ženski par nečeg unutra pošto se razmnože kad ne gledam.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:04 13.05.2020

Re: 1

maksa83
Sine, kada su Habzburzi ušli u Temišvar, grad je izgledao kao neka naseobina u Anadoliji, posle slučajno izgorelo sve do temelja i nikao grad po ugledu na Beč (pa kome se koja estetika više đasvi).

Ruma se inače po priči koju ja znam (od Rumljana) zove Ruma zato što se tu neki turski vojskovođa sa topovima i konjima tako zaglavio u blatu da im se sjebala koncepcija skroz, valjda ruma znači blato ili kaljuga na nekom turskom, ovaj pizdeo i pizdeo "prokleta ruma", i taj lokalitet zadržao to ime.


Sad, ne znam tačno zašto baš Ruma, ali znam na primer da kada su Romeji ili ti Vizantinci izduvali kod Mancikerta nekada davno, oblast koju su nakon bitke zaposeli Seldžuci nazvali su Rum - što bi značilo Rim. Opet, u tom blatu u Sremu se moglo naći štogod od antičkih ostataka.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:06 13.05.2020

Re: 1

Nije loš Temišvar, onako da se obiđe 1 dan


Pa trebalo bi do kraja ove godine da urede kompletno centar grada i uopšte Temišvar je jedan od retkih gradova gde je super biti Srbin. Zezam se, ali iznenadio bi se i koliko se ne zezam. :)
maksa83 maksa83 12:13 13.05.2020

Re: 1

oblast koju su nakon bitke zaposeli Seldžuci nazvali su Rum - što bi značilo Rim.

A jeeeeste, Rim.

Šta je sledeće - otkrivena Troja na levoj obali Tise a Vilovo se zaprvo u originalu zvalo Ahilovo pa skratili i malo muljali pa postalo Vilovo...

Sad, u tom blatu u Sremu se moglo naći štogod od antičkih ostataka.

Meditacije Marka Aurelija jednog od "5 dobrih rimskih careva" su napisane tokom pohoda na Panoniju (stvarno), znači mož biti i Čoka, a može i Belegiš.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:20 13.05.2020

Re: 1

A jeeeeste, Rim.




Oni su oblast koju su osvojili od Carigrada pa naovamo dugo dugo zvali Rumelija. Ja samo kažem, da ruma na nekom turskom ne znači blato, ne i zašto je grad dobio ime Ruma.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:24 13.05.2020

Re: 1

Vilovo se zaprvo u originalu zvalo Ahilovo pa skratili i malo muljali pa postalo Vilovo...


tuda su Habzburzi redovno pravili pontonske mostove da dođu s leđa Osmanlijama, što i jeste bila ahilova peta osmanlijske odbrane na Dunavu
maksa83 maksa83 12:25 13.05.2020

Re: 1

a samo kažem, da ruma na nekom turskom ne znači blato, ne i zašto je grad dobio ime Ruma

Dooobro, a sad idi u Rumu i kaži Sremcu da laže.

(Šalim se, nemoj, ja ne bih preboleo da ti se nešto desi.)
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:26 13.05.2020

Re: 1

acagica i njegova imela family-paraziti, belosvetski foliranti.

Evo, to je taj nivo argumentacije protiv monarhije.

Gedžo, jel ti prija društvo?
:)
zilikaka zilikaka 12:27 13.05.2020

Re: 1

Pa trebalo bi do kraja ove godine da urede kompletno centar grada i uopšte Temišvar je jedan od retkih gradova gde je super biti Srbin. Zezam se, ali iznenadio bi se i koliko se ne zezam. :)

To je grad u kojem se osećaš nekako normalno i prirodno, kao da tu pripadaš. Jeste drugi jezik, druga valuta al ti nemaš osećaj da si prešao granicu.
Umemo da odemo povremeno, blizu nam, i uvek se osećamo kao da smo domaći.
Dočim u Segedinu...
maksa83 maksa83 12:29 13.05.2020

Re: 1

Gedžo, jel ti prija društvo?

Gedžo ne obraćaj pažnju pitanje je retoričko, to te huči koristi da vuče anđu za kikice, ti si samo nemi posrednik.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:31 13.05.2020

Re: 1

Dooobro, a sad idi u Rumu i kaži Sremcu da laže.


Odi bre u Tursku i dodaj za neku stvar pridev "rum" i to će imati oznaku da je nešto romejsko ili grčko, bez zezanja. A Sremci su naopaki ljudi, pogotovo ako su pride iz tamo nekog Jarka ili ako su iz Manđelosa ili Čalme. Šalim se, nisu, znam par sjajnih ljudi odatle, ali nikako da ih zezaš oko lokalnih stvari, odmah krene šibanje.
maksa83 maksa83 12:34 13.05.2020

Re: 1

ali nikako da ih zezaš oko lokalnih stvarir, odmah krene šibanje.

Ne moraš da mi pričaš, moja majka ih je desetak godina krpila u Hitnoj u Rimu (Rumi) kad se izbodu brisama.
angie01 angie01 12:41 13.05.2020

Re: 1

Nije loš Temišvar, onako da se obiđe 1 dan. Čak je bio i neki rumunski beer fest tamo, zamal' nisam onomad otišao da vidim..


mi smo jednom slucajno bili na tako necemu u Temisvaru- nije uopste bilo hrdjavo, kako smo verovtno zbog predrasuda ocekivali, cak se svirao i neki pristojan rok, tocilo pivo i jeli njihovi cevapi-micci sa pomfrijem.


Temisvar je lepo projektovan grad i poprilicno ocuvan tokom zloglasnog perioda,...Sacuvane su skoro sve autenticne zgrade zidane u prpoznatljivim stilovima- nisam davno bila, al tada sam pomislila, kada bi neko ulozio lovu u renoviranje, bio bi to mali Prag,...veliki broj parkova me isto iznenadio...bila sam i u delu gde su gradjene zgrade u vreme causeska- uzasno igledaju, van bilo kakvih standarada, stanovi unutra skrabudzene krletke.


Temišvar je jedan od retkih gradova gde je super biti Srbin.

domacini su nas vodili na uskrsnju proslavu ispred Srpske crkve- tolika je bila guzva od nasih ljudi koji tamo zive, da se jedva moglo prici,...ponocna misa je bila svecanije odradjena nego na nekim drugim na kojima sam bila u BGDu.

postoji i Srpska skola, koja je jako siromasna, i trabala bi im pomoc odavde- barem u knjigama i ucilima,...
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:54 13.05.2020

Re: 1

E, bog ovog mi ne možemo da imamo kralja. Nemamo tu sobu. Omeli nas Turci

Evo nepoznavanja, fundamentalnog, materijalnih činjenica.

Srbe Turci nisu omeli da naprave svoju državu onda kad je većina nacija pravila svoje.
Srbija je, materijalna činjenica, 27. držva na svetu, od nekih preko dvesta.
Dakle na vreme se oslobodili Turaka i napravili srpsku državu.
I napravili je kao monarhiju.
Kroz sva previranja, ratove, atentate, krize, bune, Srbi su prošli ni jednog trenutka ne dovodeći svoje opredeljenje za monarhiju kao držvno uređenje u pitanje.

Sitan pokušaj, naznaka, u Kragujevcu krajem devetnaestog veka, u demonstracijama protv vlasti, kad je bilo nekih parola za republikom (Pera Todorović, tadašnji Dragan J Vučićević, i njegovo crveno barjače) je bilo žestoko napadnuto od strane samih pristalica demonsracija, i nikad se više niko nije usudio da tu temu dirne, jer je bilo jasno da Srbi svoju državu tako vide.

Republikanska stranka u Srbiji nije postojala, republikanci nisu postojali, prva je bila u SHS a i ona je imala jednog poslanika.

A onda dolaze komunisti i Srbima nameću republiku.
I sad imamo šta?

Nesuvislost da za nepistojanje monarhije optužujemo Turke, (Omeli nas Turci) a da komunističku prisilu prihvatamo kao normalno stanje.

Odricanje od svoje istorije, ili pre, nepoznavanje svoje nacionalne istorije, je bio osnovni cilj komunista, i evo, uspeli su.

Počupani koreni, pa šta se očekuje?

Kad se dospe u stanje u koje je jadna Endži dospela, da pljuje po svojoj nacionalnoj istoriji, o kojoj blage veze nema, ali su joj komunisti rekli da samo pljuje i tako će biti najkul, i ona ih evo sluša, onda nema mnogo smisla pričati o Vučiću, onda su stvari otišle dođavola pa ko god da je na čelu.

Ostaje nada da je ipak malo beznadežnih slučajeva poput ove mukice.
maksa83 maksa83 12:55 13.05.2020

Re: 1

To pokazuje da je Srbi bili demokratsko republikanski nastrojeni. iako za kralja oni su njega smatrali za sebi ravnog koga mogu da smene.

Ako bih uzimao nešto za qrčenje našim demokratskim i republikanskim potencijalom to ne bi bilo naše poslovično ubjanje i smenjivanje Kraljeva (to mi više vuče na anarhiju), nego naravno Уставъ Княжества Сербїе tj. Sretenjski ustav. Za to vreme i okruženje to je bila potpuna avangarda. Ali kako to već biva bio je previše avangardan za naše tradicionalne neprijatelje Švabe i tradicionalne prijatelje Ruse pa je potrajao, koliko, ni mesec dana, i onda smo rekli "šalili smo se, ipak ćemo feudalizam kao i vi".
maksa83 maksa83 13:01 13.05.2020

Re: 1

Republikanska stranka u Srbiji nije postojala, republikanci nisu postojali, prva je bila u SHS a i ona je imala jednog poslanika.

Sretenjski ustav je sastavila tadašnja srpska elita i prihvatio ga tadašnji srpski narod. Imali smo sve šanse da postavimo temelje za modernu državu, ali smo to bacili u vodu buć, da se ne ljute Austrougari i Rusi.

Istorija se možda ne ponavlja ali često đuska u prepoznatljivom ritmu.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:03 13.05.2020

Re: 1

cak se svirao i neki pristojan rok


Sada kada bih vam rekao kako je Bajaga tamo velika faca, krenulo bi opet zavitlavanje. Ali da, nema Temišvarca koji ne zna kada krene šutka "nisu čvorci pevali dok je iznad krovova svirala tišina".
niccolo niccolo 13:05 13.05.2020

Re: 1

nije uopste bilo hrdjavo, kako smo verovtno zbog predrasuda ocekivali, cak se svirao i neki pristojan rok, tocilo pivo i jeli njihovi cevapi-micci sa pomfrijem.

Da, da, i ovo je delovalo sasvim ok, ne sećam se ko je trebalo da nastupa. A na kraju nisam otišao ne sećam se zbog čega (inače sam pre dve-tri godine bio u Klužu na Dipeš Modu. I taj Kluž je simpatičan, imaju u blizini i onaj rudnik soli bivši koji može da se obiđe - na dnu je čak kao neka vrsta zabavnog parka).
maksa83 maksa83 13:06 13.05.2020

Re: 1

Sada kada bih vam rekao kako je Bajaga tamo velika faca, krenulo bi opet zavitlavanje. Ali da, nema Temišvarca koji ne zna kada krene šutka ono "nisu čvorci pevali dok je iznad krovova svirala tišina".

Ako može pok. Bata da bude faca u Kinu, Šurda u Mađarsku (tamo svi znaju temu iz Vrućeg Vetra, for ril), Ceca u Sofiju, što ne bi Bajaga bio faca u Temišvar. To još jednom pokazuje da su Rumuni najinteligentnii balkanski narod.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:06 13.05.2020

Re: 1


Sretenjski ustav je sastavila tadašnja srpska elita i prihvatio ga tadašnji srpski narod. Imali smo sve šanse da postavimo temelje za modernu državu, ali smo to bacili u vodu buć, da se ne ljute Austrougari i Rusi.

Da, i to protiv volje monarha.
To je demokratija, kad građani imaju i svoj nacionalni simbol, svoju krunu, dinastiju, a istovremeno i mogućnost da sami uređuju svoju državu, da im taj simbol ne kroji kapu po svom ćefu pout Tite, Slobe ili Vučića.
zilikaka zilikaka 13:08 13.05.2020

Re: 1

tocilo pivo i jeli njihovi cevapi-micci sa pomfrijem.

Ne znam, nikad se nešto zglavno nisam tamo najela. Bude ok i taman toliko - nisi više gladan.
Imaju neka testa u koja uviju šta hoćeš pa ti ispeku na plotni. To nije loše. To je jedino što znam da potražimo kad ima (a ima kad poređaju one kioske po trgu). Ništa drugo nismo poželeli da ponovimo.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:12 13.05.2020

Re: 1

Rumuni najinteligentnii balkanski narod


misliš Rimljani?

zilikaka zilikaka 13:14 13.05.2020

Re: 1

Nesuvislost da za nepistojanje monarhije optužujemo Turke, (Omeli nas Turci) a da komunističku prisilu prihvatamo kao normalno stanje.

Ne monarhiju - plemstvo. Jedno bez drugog ne ide ili bude kao u našem slučaju - dojučerašnji seljak izabran za začetnika dinastije u vreme kad su po Evropi već ukidali monarhije.

To nije nešto čega treba da se stidimo nego nam valja da društveno uređenje koje uspostavljamo kada nam okolnosti dozvole prilagodimo vremenu u kojem to radimo.
maksa83 maksa83 13:16 13.05.2020

Re: 1

Da, i to protiv volje monarha.

Monarh je prema pričama kada su mu pročitali (pošto je bio nepismen) Ustav rekao "lepo ste to sastavili, još samo da dodate da će da bude sve tako, osim ako Knjaz ne kaže drukše".

u, a istovremeno i mogućnost da sami uređuju svoju državu, da im taj simbol ne kroji kapu po svom ćefu

Pa qrtz drugovi, nije im potrajalo, nisu je uredili, sretenjski ustav je bio jedan prelep uzlet koji je doživeo plop, kao avion kad krene digne nos previsoko bez dovoljno brzine i padne u kovit. Propuštena šansa, elita i narod su neštio 'teli ali je zapelo na vrhu i sunovratilo se. To je taj ritam koji nas prati.
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:38 13.05.2020

Re: 1

zilikaka
Pa trebalo bi do kraja ove godine da urede kompletno centar grada i uopšte Temišvar je jedan od retkih gradova gde je super biti Srbin. Zezam se, ali iznenadio bi se i koliko se ne zezam. :)

To je grad u kojem se osećaš nekako normalno i prirodno, kao da tu pripadaš. Jeste drugi jezik, druga valuta al ti nemaš osećaj da si prešao granicu.
Umemo da odemo povremeno, blizu nam, i uvek se osećamo kao da smo domaći.
Dočim u Segedinu...


Ima sigurno nešto i do toga da je tamo bilo nekada dosta Srba (ima ih i sada ali manje).
Ali nije samo to.
Ja se u Bukurueštu isto tako osećam.
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:42 13.05.2020

Re: 1

angie01

domacini su nas vodili na uskrsnju proslavu ispred Srpske crkve- tolika je bila guzva od nasih ljudi koji tamo zive, da se jedva moglo prici,...ponocna misa je bila svecanije odradjena nego na nekim drugim na kojima sam bila u BGDu.


Liturgija Anđo, liturgija.
I ona se služi a ne odrađuje.
maksa83 maksa83 13:46 13.05.2020

Re: 1

Ja se u Bukurueštu isto tako osećam.

Fani šit je da mi nemamo braće do Rumuna. Iz nekog razloga Rumuni su nam kao ona simpa pametna riba što se loži na tebe ali te ne zanima pošto gledaš u sisatu Rusiju koja te iskorišćava kao debila.
angie01 angie01 13:54 13.05.2020

Re: 1

Liturgija Anđo, liturgija.
I ona se služi a ne odrađuje.


aj sad- svi nesto serite...komientarisem neobavezno na blogu, a ne drzim govor u akademiji nauka...izvini, nisam vernik, pa mi verovatno nije toliko znacajno da li sam upotrebila ispravnu rec za obred u pravoslavlnoj veri,...
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:55 13.05.2020

Re: 1

maksa83
Ja se u Bukurueštu isto tako osećam.

Fani šit je da mi nemamo braće do Rumuna. Iz nekog razloga Rumuni su nam kao ona simpa pametna riba što se loži na tebe ali te ne zanima pošto gledaš u sisatu Rusiju koja te iskorišćava kao debila.


Jebote, jel ti i u junit testove ubacuješ neke anti-rusian interceptore?
Za svaki slučaj, da se ne provuče neki bradati kozak kroz kod...

vrabac_onaj vrabac_onaj 13:56 13.05.2020

Re: 1

angie01
Liturgija Anđo, liturgija.
I ona se služi a ne odrađuje.


aj sad- svi nesto serite...komientarisem neobavezno na blogu, a ne drzim govor u akademiji nauka...izvini, nisam vernik, pa mi verovatno nije toliko znacajno da li sam upotrebila ispravnu rec za obred u pravoslavlnoj veri,...


de ne jedi se, ali ovo uglavnom znaju i svi ateisti koje znam
maksa83 maksa83 14:01 13.05.2020

Re: 1

Jebote, jel ti i u junit testove ubacuješ neke anti-rusian interceptore?

Brt samo tome i služe!

Gde god nađeš zgodno mesto rusoljuba nadraži.

Samo da ti kažem da sam ja potpomogao rusku ekonomiju tako što sam sunuo sopstvene pare u onaj JetBrains all-you-can-eat paket.
niccolo niccolo 14:02 13.05.2020

Re: 1

Nego, kako komentarišemo da se u samo par sati za sto evrića prijavilo milion duša?
angie01 angie01 14:06 13.05.2020

Re: 1

ali ovo uglavnom znaju i svi ateisti koje znam


onda je to verovatno zato sto sam veca neznalica od svih ateista koje znas- a ne jer mi je rec misa, kao najpoznatiji pojam za obrede u hrisanjstvu jednostavno spontano pao na pamet dok sam pisala komentar, ne udubljuci se preterano da l je katolicka ili pravoslavna crkva u pitanju.
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:15 13.05.2020

Re: 1

maksa83


Gde god nađeš zgodno mesto rusoljuba nadraži.


Ma ne znam za te rusoljube ali ti si brate rusoplaš.


Samo da ti kažem da sam ja potpomogao rusku ekonomiju tako što sam sunuo sopstvene pare u onaj JetBrains all-you-can-eat paket.


To sam i ja imao do skoro. Al posle ugasio pošto mi se ne isplati, plaća firma, onaj svoj sam baš retko koristio.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:17 13.05.2020

Re: 1

Jedno bez drugog ne ide ili bude kao u našem slučaju - dojučerašnji seljak izabran za začetnika dinastije

A šta je u tome loše?
Kolko vidim tome mane nisu nalazili ni najotmeniji dvorovi, pa su se već u trećem kolenu s njima orođavali.
Ili su naši kriterijumi iznad kriterijuma vindzor ili habzburga, jer ni oni im nisu nalazili mane, nego su prijateljevali.

Nama samo plava krv do Adama odgovara?

Budimo ozbiljni.


Monarh je prema pričama kada su mu pročitali (pošto je bio nepismen) Ustav rekao "lepo ste to sastavili, još samo da dodate da će da bude sve tako, osim ako Knjaz ne kaže drukše".



:)

Ma ne, nije on tad imao toliko moći, zato je i popustio, dopustio da se napiše takav ustav.
A što je sklonjen?
Pa otprilike iz istog razloga zbog kog se danas neki zakoni pišu a neki brišu, zbog usaglašavanja sa tadašnjom EU.

Nisu dali jači, a Srbija baš i nije mogla uz vetar da piški.

A za Miloša ima tih anegdota...
Kao, kad se vratio iz izgnanstva, sede, razgovaraju, i każu mu, ok Miloše, bićeš knjaz, ali pod jednim uslovom, da napišemo ustav koji će biti iznad tebe.
Ovaj kaže, važi, ajd pišite ga, i izađe iz sobe.
Minut kasnije odškrine vrata, promoli glavu i pita, jel gotovo, jeste li ga napisali?
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:25 13.05.2020

Re: 1

Nego, kako komentarišemo da se u samo par sati za sto evrića prijavilo milion duša?


It's beyond me.
maksa83 maksa83 14:26 13.05.2020

Re: 1

Minut kasnije odškrine vrata, promoli glavu i pita, jel gotovo, jeste li ga napisali?



Ja najviše volim onaj sa crevcima na žaru što su mu se svidela negde, doduše tu su akteri Milošev kuvar i neznani drumski me'andžija.
niccolo niccolo 14:26 13.05.2020

Re: 1

stefan.hauzer
Nego, kako komentarišemo da se u samo par sati za sto evrića prijavilo milion duša?


It's beyond me.

Da, sasvim zanimljiva pojava.
gedza.73 gedza.73 14:50 13.05.2020

Re: 1

sweet64
sve bezbednosne agencije rasformirati, jer su kroz decenije donele nenormalnu štetu srpskom narodu i procesuirati naravno, pa verovatno kompletne.

opet na ključnu tačku. NKVD sistem je u Srbiji pobio sve što je moglo, zatvorio koga je hteo i kombinacijom sile i milosti na tačkice pasivizovao ostatak.
Od njih kreće sve. Zakoni, presude, otimačina, poklonenie Vođi...

Na blogu, u realnom životu i češće, se kaže kako su sva ta ograničenja demokratije bila opravdana jer je tako opstajalo bratstvo i jedinstvo. Moglo da se spava u parku. živeli smo 'rasterećeno i oslobođeno'. Uživali u kulturi.

Neki vole tako. Još ako ih u tačno vreme hrane pomijama ceo život ima da pamte sreću.

solo solo 14:52 13.05.2020

Re: 1

Drži se Stefane!
Biće gore!


Ne veruj mačkarima Stefane - biće bolje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:07 13.05.2020

Re: 1

niccolo
Nego, kako komentarišemo da se u samo par sati za sto evrića prijavilo milion duša?

I ja popunio jednu prijavu:)

Ne za sebe, ja to neću raditi, već za komšiju (kome sto evra ama baš ništa ne znači) a ne snalazi se baš najbolje na netu.
Kaže, sveti se Vučiću.

Nije loš čovek, al da skapira da ne uzima sto evra id Vučića nego od Srbije, e to ne može nikako.

Probao ja da ga ubedim, al jok :)
gedza.73 gedza.73 15:10 13.05.2020

Re: 1

hoochie coochie man
acagica i njegova imela family-paraziti, belosvetski foliranti.

Evo, to je taj nivo argumentacije protiv monarhije.

Gedžo, jel ti prija društvo?
:)

Endži se izjasnila kako je za nju gospođa ona 'drugarca' koju su panduri namestili da maše dupetom ispred nosa Maršala koja, kad je omatorila, se šamarala sa nekim drugim sestrama starletama (ne sećam se prezimena) u hotelu što su bez njegog prisustva masirale druga titu.

Kad smo već kod Rumuna

Bila je aktivna u dobrotvornoj organizaciji Kolo srpskih sestara, a vrednim, siromašnim đacima pomagala da nastave školovanje.

... potpisala Povelju o pravima deteta i darovala na desetine humanitarnih organizacija. Kraljica Marija je ličnim sredstvima pomogla zidanje Dečje klinike u Tiršovoj ulici i Instituta za onkologiju.

После убиства краља Александра у Марсељу, 9. октобра 1934. остала је да се брине о синовима... Током Другог светског рата учествовала је у раду Комитета Црвеног крста преко кога је слала хуманитарну помоћ у Југославију али се није потписивала својим именом већ псеудонимом Марија К. Ђорђевић.

U vreme kada su se u svetu žene-vozači mogli nabrojati na prste jedne ruke, kraljica Marija je motala volan po beogradskim ulicama ostavljajući u prašini kraljevsku pratnju na konjima.

8. oktobra 1959, na 25. godišnjicu ubistva u Marselju, stigla je u Pariz gde joj je Orden legije časti dodelio predsednik Francuske, general Šarl de Gol.

Nadimak joj je bio Minjon. Ćerka rumunskog kralja i srpska kraljica.
Vozi svog muža



A vidi ovu Saru Pejlin
maksa83 maksa83 15:15 13.05.2020

Re: 1

Nadimak joj je bio Minjon. Ćerka rumunskog kralja i srpska kraljica.

Pa zar nije bila minjončić:

gedza.73 gedza.73 15:25 13.05.2020

Re: 1

Pa zar nije bila minjončić:

Jeste. A, po pričama, stvarno za primer i uzor.

Lepo bi bila bar neka emisija na 'nacionalnoj frekvenciji' o ovoj ženi.
Nek' ide prvo o Ceci, srpskoj majci, ali bi bio red da se nešto čuje i o Mariji Karađorđević. Zaslužila je a mi smo joj ostali dužni.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:35 13.05.2020

Re: 1


Lepo bi bila bar neka emisija na 'nacionalnoj frekvenciji' o ovoj ženi.

O njoj, Ljubici, Persidi Karađorđević, pa i Nataliji (izuuzetno volela Srbe iako se klala sa mužem, Milanom) o Jelenki Herbez (Maksa ili neku drugi beogradski kolenović, možda i poznaje njenog (indirektnog, nije imala dece) prapraunuka Lazu Šećera.

Bilo je takvih žena u Srbiji, elite, aristokratije, ali dođoše oni divljaci, i evo nama Cece.
gedza.73 gedza.73 15:45 13.05.2020

Re: 1

hoochie coochie man
Maksa

Kad pomenu Maksu. Maksa me jednom kupio kad je, ne sećam se tačno, rekao kako je protiv pandurske države.
On je 'naš', ovo ostalo su finese i nijanse.
Bilo je takvih žena u Srbiji, elite, aristokratije

Meni je to neki generalni utisak kroz istoriju da su naše žene te koje drže sve na okupu da se ne raspadne. ono 'aj se vi muškarci igrajte' al' kad je stani-pani one su tu. Stvarno bi RTS mogao da odradi jedan serijal poput onog 'Velikani' o tim ženama.
Gledaju se Svadbe, Parovi, Pink Panteri nije loše da se vidi kako postoje i neka druga slika na koju treba da budemo ponosni

ali dođoše oni divljaci, i evo nama Cece.

Dama za primer. Aristokratija što bi rekli.
Da se na nju ugledaju devojke.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:54 13.05.2020

Re: 1


Meni je to neki generalni utisak kroz istoriju da su naše žene te koje drže sve na okupu da se ne raspadne. ono 'aj se vi muškarci igrajte' al' kad je stani-pani one su tu

Ljubica je školski primer toga.
Kad Miloš pretera sa tiranijom ona stane na stranu bundžija protiv njega, da bi se ovaj dozvao pameti.
Kad se ovaj pokoleba ona mu kaže, ako ne smeš, ti daj meni pantalone, e tebi evo suknja.
Pa nek odbije ako sme.

Kneginja koja je više ličila na kaluđericu (od smrti prvog deteta nije skidala crninu) koja je mogla da ima šta poželi, ali su joj porodica i država bile na prvom i jedinom mestu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana