Gradjanske inicijative

POPIS zla Miloševićevog režima!

Filip Mladenović RSS / 02.06.2020. u 02:13

Iz masovne grobnice u Batajnici
Iz masovne grobnice u Batajnici
Inicijativa mladih za ljudska prava (YIHR) je regionalna mreža nevladinih organizacija, koja ima programe u Srbiji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i na Kosovu. Aktivistkinje i aktivisti Inicijative mladih, svesni da bez građanskog angažmana nema demokratije, štite ljudska prava i ne daju osvojene slobode.

Sedišta Inicijative mladih za ljudska prava nalaze se u Beogradu, Zagrebu, Podgorici, Sarajevu i Prištini. Od svog nastanka 2003. godine nastoje da podstaknu proces suočavanja sa prošlošću, kontinuiranu saradnju zemalja i ljudi u regionu i obrazovanje i informisanje mladih o ratnom nasleđu.

Inicijativa mladih Srbije za ljudska prava napravila je i publikovala vredan i poučan projekat - internet platformu ratusrbiji.rs.

Rezultat oružanih sukoba na području bivše SFR Jugoslavije u periodu od 1991. do 2001. godine je nasilna smrt 130 hiljada osoba, dok se više od 10 hiljada ljudi i dalje vodi kao nestalo. Zvaničnici i institucije Republike Srbije od početka ratnih sukoba do danas, uz retke izuzetke, negiraju učešće oružanih snaga SRJ i Srbije u ratnim sukobima u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, kao i postojanje ratnih zločina na teritoriji Srbije, koji su usko povezani sa ovim oružanim sukobima.

Kao kontrapunkt zaboravu ratnih strahota, platforma ratusrbiji.rs ima za cilj da  kroz povezivanje sudski utvrđenih činjenica, zvaničnih podataka državnih i međunarodnih institucija, izjava svedoka, preživelih i porodica žrtava, kao i javno dostupnih podataka koje su prikupile organizacije civilnog društva u Srbiji - informiše i obrazuje o postojanju ratnih zločina i drugih teških kršenja ljudskih prava u periodu od 1991. do 2001. godine na teritoriji Srbije, kao i o postojanju tajnih masovnih grobnica, logora, tortura, ubistava i progona pripadnika nacionalnih manjina, prisilnih mobilizacija, zločina paravojnih jedinica...

Dekonstrukcijom zvaničnog narativa da država Srbija nije umešana u ratni raspad SFR Jugoslavije, kao i da se zločini nisu događali u Srbiji, platforma ratusrbiji.rs podseća na odgovornost države Srbije, ali i na žrtve ratnih zločina, koji su danas nepriznati i nepoznati domaćoj javnosti.

Baza znanja sajta ratusrbiji.rs sastoji se od analiza zasnovanih na nizu dokumenata, sudski utvrđenih činjenica, članaka i publikacija, koje ukazuju na oblike nasilja i zločina, kao i forme otpora nasilju i ratu na terirotiji Srbije (1991-2001).

Bazu znanja čine analize na sledeće teme: tajne masovne grobnice, logori, prisilne mobilizacije, paravojne jedinice, teror i proterivanje manjina, pobuna na jugu Srbije i antiratni pokret u Srbiji.

Svedočenja porodica žrtava, svedoka i preživelih proterana su iz javnog govora, a umesto njh ratni zločinci i nekadašnji huškači rade na radikalnom zaboravu i negiranju zločina. Shodno tome, poseban deo sajta ratusrbiji.rs predstavljaju svedočanstva žrtava ratnih zločina u najširem smislu.

Jedna od najvrednijih stranica ove platforme svakako je interaktivna mapa, koja daje detaljan i potresan uvid u rasprostranjeno i sistemsko činjenje ratnih zločina na teritoriji Srbije od 1991. do 1999. godine.

 P. S.

" U Srbiji je 2. juna 2001. počelo iskopavanje masovne grobnice u Batajnici. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

Ova vijest u Srbiji je nepostojeća, jer Srbija, njena javnost i dobar dio pučanstva ili ne znaju ili neće da znaju niti za Batajnicu, niti za sva druga masovna stratišta na svojoj teritoriji u kojima su skončavali svi oni koji se drugačije zovu ili na drugi način Bogu mole. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

U Srbiji, sve vrijeme od devedesetih do danas vlada omerta-zakon ćutanja po kojem niko ne govori ništa, a svi znaju sve. Kada bi propričali, od portira do predsjednika zemlje, rado bi vam rekli kako je Srbija, boreći se za ideju 'velike Srbije' zaratila ili se posvađala ili je na ovaj ili onaj način okupirala gotovo sve bivše jugoslovenske republike i pokrajine. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

Kada bi jasno govorili, od vlasti do medija, rekli bi vam za masovne logore za nesrbe na svojoj teritoriji poput zloglasne Šljivovice, koja se u očima srbijanske javnosti nije desila, ali koja vonja na smrt sve ove decenije. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

Kada bi srpska javnost bila artikuliusana i iskrena prije svega prema svojim građanima, pa onda prema svijetu i samoj sebi, danas bi, na dan iskopavanja masovke u Batajnici, sve i jedan medij u Srbiji na svojoj naslovnici imao ovo:

„Na području Srbije do sada su otkrivene četiri lokacije na kojima se nalazi više masovnih grobnica sa ukupno 941 telom, i to: Batajnica sa 744 tela, Perućac sa 84, Petrovo Selo sa 61 i Rudnica sa 52 tela. Prve tri grobnice otkrivene su 2001, a poslednja, Rudnica, 2013. godine." (Izvor: Ratusrbiji.rs)

Danas bi bio dan žalosti u Srbiji, a zastave bi bile spuštne na pola koplja.

Ne vjerujete? Pitajate Genca.

Dobri vladar Srbije

I da je pravde, ljudskosti i pravičnosti, na čelu Srbije bi bio neko ko bi osudio sramna nacionalistička vojevanja srpske vojske pod raznim imenima i zastavama, Srpske pravoslavne crkve od Vojvodine, do samostalne sekularne Crne Gore. Taj isti, nepoznat netko, ko bi fiktivno vodio bolju Srbiju, rekao bi STOP profašističkoj kamarili koja se potpisuje imenom "Levijatan", a koja u neonaci odorama sasvim slobodno stupa gradovima iste te Srbije. Ne vjeruje? Pitajte Genca.

Dabome, taj nepoznati, periklovski "dobri vladar Srbije" ne postoji, jer se Srbija sama, odavno odmetnula u sopstvenu sramotu. U toj zemlji, narod je izdopingovan lažnim vijestima, toliko da je stvarni život odavno postao lažna vijest. Jer moćni, stvarni život, krije se iza opijatskog LED ekrana sa kojeg Mitrović, Marić, i ostali gurui nakaradne realnosti, prosipaju svoje opijate laži. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

Srbija danas predstavlja evropskog fenjeraša u... birajte - od ljudskih prava, do standarda, od zakona do suočavanja sa prošlošću. Samo u takvoj zemlji, koja žudi da postane ili ruska gubernija ili po najnovijem kineska mikroprovincija, narod masovno aplaudira Trampu na njegovom zlostavljanju svog naroda, zbog drugačije pigmentacije kože. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

U tom tzv. "srBskom nacionalnom korpusu", razvio se čitav jedan novogovor. Evo na primjer-znate li kako se piše i čita rečenica "Antifašista svjedoči istini"? Ne znate? Piše se i izgovara kao "Autošovinista širi laži i mržnju". Opet ne vjerujete? Pa naravno, pitajte Genca.

Srbija iz nekog čudnog razloga priča o svojoj ugroženosti i ugroženosti svog naroda, diljem svijeta i Vasione, ne znajući, što bi rekao Sveto Basara kako po nekom vansrpskom, da prostite univerzalnom zakonu, to što negdje žive Srbi, majka mu stara NE ZNAČI da je to i srpska zemlja!

Ili da citiram sarajevskog novinara i ljudinu Boru Kontića, koji veli "Kad god čujem da su Srbi ugroženi odmah obiđem podrum". Osjetio je naš Boro u fijuku granata na svojoj koži, kostima, i unutrašnjim organima u gradu Sarajevu za vrijeme najduže opsade u modernoj povijesti kako izgleda "srBska ugroženost". Ne vjerujete? Možete slobodno pitati Boru. Ali naravno, za svaki slučaj, pitajte Genca.

Ko je Genc?

Nego, do đavola, ko je taj Genc, kad se toliko pozivam na njega? Ko je taj superiorni autoritet, koji vidi krivicu i zna za krivicu velikosrpske politike, koji može presuditi po pravdi, šta jeste da jeste, a šta nije da nije-pa da ga više ne maltreitamo?

Ili i ovo da pitamo Genca?!

Vidite, Genc ima četiri godine. On se pojavljuje u društvu svog dvogodišnjeg brata Granita i trudne mlade žene Lirije. Lirija je u osmom mjesecu trudnoće, zamislite. Ali kad zamišljate, budite oprezni. Nisu Genc, Granit i Lirija nekakvi izmišljeni likovi, šta znam, niti su neke vjerske prikaze kojima bi se davale nekakve natprirodne supermoći, pa i u ovom slučaju da ocijene lokalne politke ili politiku jedne zemlje.

A ne, Genc je sa svojim bratom i drugaricom stvaran, opipljiv lik. Od krvi i mesa.

Zapravo bio je.

Na današnji dan su prije 19 godina posmrtni ostaci četvorogodišnjeg Genca Beriše, mlađeg mu brata Granita i trudne Lirije, ugledali svjetlo dana i sramotonog svijeta. Isplivali su baš u Batajnici u Srbiji, da svjedoče svijetu, urbi et orbi o konkretnim velikosrpskim politkama.

Pored Genca su pronađene dvije cucle, grickalica za nokte, nekoliko drvenih bojica i češalj. Genca, brata mu i trudnicu uz stotine drugih, ubila je regularna vojska Srbije, tada vojska Jugoslavije, a onda ga je u hladnjači, kao životinjsko meso, sve kako bi zataškla tragove prevezla u Srbiju užu, ne dajući Gencu niti u smrti smiraj.

I zato je Genc najpozvaniji svjedok na svijetu!

Držim da o politici, o sili, o zakonu o pravdi i pravičnosti, mnogo više od svih rezolucija, istorijskih komisija, okruglih i ćoškastih stolova sa sijedim glavama i akademskim titulama-mnogo više govori na primjer četvorogodišnji Genc Beriša, mrtav a glasan, ubijen, a živ, sa dvije cucle, drvenim bojicama i grickalicom za nokte.

Svjedoci su mu dvogodišnji ubijeni Granit, mrtva trudnica Lirija. Ja većih svjedoka za izvršen zločin ne poznajem!

I zato pitajte Genca, slobodno ga pitajte šta je to radila i uradila srpska politika u zadnjih tri decenije."

Dragan Bursać 

Atačmenti



Komentari (825)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 23:52 06.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Јелену Милић је подједнако брига за убијене гардисте колико и за убијене цивиле у возу на варваринском мосту или за убијене пензионере и трудницу на пијаци у Нишу.


Nažalost, to je modus operandi manje-više svih tih humanitarnih aktivista (think Bernard Kušner-he could not care less). Nije mi samo jasno da se ovde neki pale na takve aktivnosti kao na vrhunac humanizma i renesanse.

Uzgred, tek sada se pojavljuju informacije o pravom licu humane Majke Tereze, ali to je druga priča.
crossover crossover 23:58 06.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

nsarski
(think Bernard Kušner-he could not care less).


Тај гном се нагутао торти више него што сам их ја у животу видео. :)
(а, грешка то је онај други гном, његов имењак, исто забринут)
crossover crossover 00:05 07.06.2020

мењамо траку

maksa83 maksa83 00:40 07.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Јелену Милић је подједнако брига за убијене гардисте

Ne gajim ja trunku iluzije oko njenih motiva, žena je robot jebote, serator u najam kao i Nataša Kandić, ali previše lako nam je ta stvar otišla iz fokusa. Kao što mi je Sretenjski ustav fiksacija kao propuštena najveća šansa da postanemo nešto specijalno, tako mi je to sa pobijenim regrutima lakmus zdravlja društva, a lakmus kaže da nije dobro. Meni je potpuno svejedno da li su ti vojnici videli Ratka Mladića ili sina nekog guzonje koji krade opremu ili nešto treće, onoga dana kada neko pohvata svaku jebenu kariku i karikicu u tom lancu i samog čina i naknadnog zataškavanja i baci je u dubok dubok lagum znaćeš da se ovde desilo nešto bitno i da ovo društvo ide negde, kakve qratz Savamale, to su sve gluposti. Ali se sve to neće nikad desiti, i zato će ovo mesto ostati rupa u bulji, igračka ljudi kojima ne znaš imena.
crossover crossover 00:53 07.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Слажем се, Максо, то је свињарија превеликог обима да није смела да буде тако лако заборављена, то није био само инцидент. Само кажем да је Јелена Милић ту лешинар, а не медицинска сестра. Само је штету направила.
rodni rodni 06:42 07.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

maksa83
Јелену Милић је подједнако брига за убијене гардисте

Ne gajim ja trunku iluzije oko njenih motiva, žena je robot jebote, serator u najam kao i Nataša Kandić, ali previše lako nam je ta stvar otišla iz fokusa. Kao što mi je Sretenjski ustav fiksacija kao propuštena najveća šansa da postanemo nešto specijalno, tako mi je to sa pobijenim regrutima lakmus zdravlja društva, a lakmus kaže da nije dobro. Meni je potpuno svejedno da li su ti vojnici videli Ratka Mladića ili sina nekog guzonje koji krade opremu ili nešto treće, onoga dana kada neko pohvata svaku jebenu kariku i karikicu u tom lancu i samog čina i naknadnog zataškavanja i baci je u dubok dubok lagum znaćeš da se ovde desilo nešto bitno i da ovo društvo ide negde, kakve qratz Savamale, to su sve gluposti. Ali se sve to neće nikad desiti, i zato će ovo mesto ostati rupa u bulji, igračka ljudi kojima ne znaš imena.

Usput - da li se kaže karikicu ili karičicu --- shmoo, mirela?
Što se tiče pokazatelja da kao društvo idemo u smeru itd... - jedan od najpouzdanijih pokazatelja će biti to kada govna poput Nataše Kandić, Jelene Milić i sličnih prestanu da budu smatrana za ove najdelikatnije stvari u bilo kom društvu (kada kažem govna, nadam se da nisam uvredio govna).
Jer - dok god su nam takvi na grbači, mira nam nema.
Njihova istraživanja zločina su duboko pogrešna - i zato nikada neće biti 'priznata'.
Iz jednostavnog razloga - jer su selektivna i plaćena. U našem slučaju, plaćena od strane naših neprijatelja.
A gamad koja je pobila mlade vojnike, šta o njima reći nego - đubrad, gamad, nakot.
Da je čak i neki naš neprijatelj planirao da nam najdublje zabije nož u leđa, ne bi mogao da isplanira bolje.
Jer - ubiti svoga vojnika na obavljanju svoje dužnosti je dno dna.
gedza.73 gedza.73 09:10 07.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

crossover
Само кажем да је Јелена Милић ту лешинар, а не медицинска сестра.

Da samo vratim korak unazad. Jeste lešinar a kao takva imala je solidnu podršku na blogu.
E sad sigurno je imala neke motive ali jeste ona postavljala blogove koji su za temu imali ubistva ta dva momka.

Ako ostavimo nju, Natašu Kandić i ostale NVO starlete (od kojih je većina 'stasala' u jednom sistemu), za trenutak na stranu i njihove fanatične sledbenike pravi problem društva jeste ovo o čemu Maksa priča.

dana kada neko pohvata svaku jebenu kariku i karikicu u tom lancu i samog čina i naknadnog zataškavanja i baci je u dubok dubok lagum znaćeš da se ovde desilo nešto bitno i da ovo društvo ide negde, kakve qratz Savamale, to su sve gluposti.

Oni što su to tada uradili i učestvovali u zataškavanju su u nekim upravljačkim strukturama. I drže se pod stolom međusobno za jajca ili čuvaju koverte u fijokama ukoliko se neko 'odmetne'. Da oni još uvek drže sve važne pozicije.

E a tu se sad ti i ja ne slažemo. Ti kažeš kako smo mi takvi zbog x, y faktora i da je dovoljno tri decenije da se promenimo da smo hteli a ja da upravo ta decenijska nemogućnost kontrole državnog vrha je dovela da kriminalci koji rade za državu budu zaštićeni vezama ili partijskom pripadnošću. Bilo da su kriminalci ili 'kriminalci'

I ja verujem da će se promena, pre ili kasnije, desiti.
predatortz predatortz 09:37 07.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard


I baš lepo što sad Mladiću od svih nedela za koje je optužen, to je dokazano i osuđen je, tebi je u mislima i zameraš mu to što je on nekakvo komunističko govedo. Mislim, stvarno


A, neee...
Silno grešiš!
Zameram mu i neodlučnost, i kreni-stani, i to što su oficiri bežali od trupe i guzicama se sudarali po štabovima a rezervisti komandovali jedinicama.
Zameram mu oklevanje, a trebali smo blickrig voditi. Obezglaviti neprijatelja, pa onda sa svetom pregovarati o teritorijama i procentima.
Eto, svi zameraju opsadu Sarajeva. Trebalo je, a moglo se, kroz njega protutnjati, rešiti se muslimanskog vojnog i političkog vrha, pa pregovarati sa nekim drugim muslimanima. U konačnici bi, da smo to uradili, bilo manje žrtava, i naših i njihovih, rat bi kratko trajao, a svet bi pristao na faktičko stanje kao što je pristao i na dejtonsku RS.
nikvet pn nikvet pn 10:54 07.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

maksa83
onoga dana kada neko pohvata svaku jebenu kariku i karikicu u tom lancu i samog čina i naknadnog zataškavanja i baci je u dubok dubok lagum znaćeš da se ovde desilo nešto bitno i da ovo društvo ide negde, kakve qratz Savamale, to su sve gluposti. Ali se sve to neće nikad desiti, i zato će ovo mesto ostati rupa u bulji, igračka ljudi kojima ne znaš imena.


Мислим да је било шансе да се то деси. ШББКББ да је Ђинђић поживео још пар дана и привео пацов-будала екипу - пропевали би ко славуји. Добио би акламативну подршку јавности и УДБА би се распала. На опште чуђење какви ништаци су нас карали тако много и тако дуго. Но десило се на њихову страну и то-нам-је-што-нам-је до следеће историјске прилике.

Искрено се чудим Екипи да још увек не употребљава памет и визију него само голу силу, тако научило ваљда. А и зашто би мењали модус опробано успешан. Ипак дугорочно то је правац Енверхоџине Албаније са мучним завршетком. Остаје нада да ће ипак изнедрити неког паметнијег да им се наметне и увиди да је дугорочно за њих боље народу препустити коју кинту нека прави још већу. Боље кад им је ловиште богатије; и мањи одијум узгред.

Овде маштарије не пролазе. На први поглед. А на други - четири века маштали смо да се ослободимо Турака па је успело; маштали да се курталишемо Шваба пар пута - и то је успело...

maksa83 maksa83 11:20 07.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Jer - dok god su nam takvi na grbači, mira nam nema.

To ti je naopaka logika i pogrešno usmeren bes. Nisu ni Nataša Kandić ni Jelena Milić uzrok ničega, nego posledica, dakle nisu one pobile te vojnike ni u najbezočnijem ko-vas-jebe-miševi maniru zataškale celu stvar, one postoje isključivo zahvaljujući našoj sopstvenoj štroki i đubretu. Kada počistiš državu i društvo od sopstvenog šljama oni neće imati šta da rade, znači sredi se, umij se, pa ako ti neko tad kaže "musav si" možeš da mu kažeš "čibe debilu, musava ti keva", a ako si ipak musav onda jebiga nemoj da kažeš "ti si plaćen da mi kažeš da sam musav" pošto ćeš tako i dalje ostati musav.

Kako kaže pesma - I shouted out who killed the Kennedys, when after all it was you and me.
rodni rodni 14:03 07.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

maksa83
Jer - dok god su nam takvi na grbači, mira nam nema.

To ti je naopaka logika i pogrešno usmeren bes. Nisu ni Nataša Kandić ni Jelena Milić uzrok ničega, nego posledica, dakle nisu one pobile te vojnike ni u najbezočnijem ko-vas-jebe-miševi maniru zataškale celu stvar, one postoje isključivo zahvaljujući našoj sopstvenoj štroki i đubretu. Kada počistiš državu i društvo od sopstvenog šljama oni neće imati šta da rade, znači sredi se, umij se, pa ako ti neko tad kaže "musav si" možeš da mu kažeš "čibe debilu, musava ti keva", a ako si ipak musav onda jebiga nemoj da kažeš "ti si plaćen da mi kažeš da sam musav" pošto ćeš tako i dalje ostati musav.

Kako kaže pesma - I shouted out who killed the Kennedys, when after all it was you and me.

Mislim da ne misliš dobro.
Jer - ja na pomenute nisam besan.
Jer - su one za mene govna i đubrad.
Naravno da one nisu uzrok ničemu.
Ali su pouzdan indikator - da dok god se one smatraju, naše društvo je u kurcu.
A da svojom aktivnošću, bez obzira što nisu uzrok stanja, dosoljavaju i otežavaju - a to je valjda potpuno jasno (mislećim ljudima) - i zato su (i) plaćene.
No, često sam se pitao - ko ima računa da takve budalčine plaća za takvu aktivnost?!
A onda se, po n-ti puta šlogiram, spoznajom da smo u najdubljim govnima kada tako što može da bude plaćeno da dosoljava.
I tada vidim gde smo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:10 08.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Njihova istraživanja zločina su duboko pogrešna - i zato nikada neće biti 'priznata'.
Iz jednostavnog razloga - jer su selektivna i plaćena. U našem slučaju, plaćena od strane naših neprijatelja.


Istraživanje zločina ne može nikako da bude pogrešno, a većina istraženih zločina su procesurani od strane tužilaštva, krivice utvrđene i kazne određene, tako da nema tu više šta da se priznaje ili ne.

Ali ako smem da pitam: ako one nisu bile gadljive na pare, kao šte se ovde spekuliše i zamera im se, što ih mi nismo platili, to jest zemlja Srbija, ili koja već od ex yu metamorfoza je bila u međuvremenu, za taj isti posao? Nego su to morali da plate poreski obveznici druge (drugih) država, što je po meni posebna dimenzija sramote. I potpitanje: da nije bilo njih, da li bi sami istražili, optužili i osudili ijednog ratnog zločinca? Ja nešto čisto sumnjam. Možda eventualno neku jajaru kalibra Repića ili Žuće, tek reda radi, i to je sve. Koliko smo ono beše godina krili ove predine šefove, i na jedvite jade ih predali haškom tribunalu?
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:32 08.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Zameram mu i neodlučnost, i kreni-stani, i to što su oficiri bežali od trupe i guzicama se sudarali po štabovima a rezervisti komandovali jedinicama.
Zameram mu oklevanje, a trebali smo blickrig voditi. Obezglaviti neprijatelja, pa onda sa svetom pregovarati o teritorijama i procentima.
Eto, svi zameraju opsadu Sarajeva. Trebalo je, a moglo se, kroz njega protutnjati, rešiti se muslimanskog vojnog i političkog vrha, pa pregovarati sa nekim drugim muslimanima. U konačnici bi, da smo to uradili, bilo manje žrtava, i naših i njihovih, rat bi kratko trajao, a svet bi pristao na faktičko stanje kao što je pristao i na dejtonsku RS.


Bojim se ipak da on i Karadžić neće biti upamćeni po iskazanim slabostima u strategiji i taktici koje im zameraš, iako si ih podjednako umeo i hvaliti za isto, nego po nečem drugom.

Ja im to što navodiš čak ni ne zameram toliko, s obizrom na to šta su i koga su imali na raspolaganju da ratuje za njih. O tome koliko je to slaba i loše organizovana i naoružana vojska si i sam pričao više puta, o tome svedoče i neki moji drugovi koji su tu učestvovali, sreća da ni ovi drugi nisu bili bolji. Ne znam ništa o ratovanju u gradskim uslovima, ali iz istorijskih primera nešto mi se čini da je to "obezglavljivanje" i "blic krig" lako moglo da se pretvori u gadan pokolj civila, i razaranje grada, prema kome bi i Srebrenica izgleda kao mala čarka među prijateljima. Možda grešim, ali mislim da za te brze intervencije koje rešavaju stvari i menjaju tok sukoba treba ozbiljna, obučena, profesionalna armija, a ne neki JNA rezervisti, ražalovani oficiri i dobrovoljci vikend voriori tipa Noćni vukovi, Bele ose, Žute sove i Crne guje.




predatortz predatortz 12:40 04.06.2020

Nego...

Portalom dominira interaktivna "mapa zločina" Srbije, bez teritorije Kosova i Metohije, koja sadrži više od 70 lokacija na kojima su, kako se tvrdi, činjena ubistva, otmice, progoni Hrvata, Bošnjaka i Albanaca, od Subotice do Preševa.

Tako se, na primer, na sajtu govori o logorima za Bošnjake u Šljivovici i Mitrovom Polju, iako i sami autori portala navode da se u sudskim postupcima pred Haškim tribunalom nije utvrđivala odgovornost za ta mesta. Navodi se i da se logori za Bošnjake u Srbiji ne pominju ni u presudi u predmetu "Bosna i Hercegovina protiv SR Jugoslavije za genocid izvršen na teritoriji BiH", koji se vodio pred Međunarodnim sudom pravde od 1993. do 2007. godine.

U delu gde se iznose podaci o mučenjima i lošim uslovima u ovim logorima, navedena je samo smrt jednog neimenovanog logoraša, koji je u Mitrovom Polju "preminuo zbog bolesti creva". Na portalu se navodi i da je Tužilaštvo u Srbiji zaključilo da nije bilo ratnog zločina protiv ratnih zarobljenika, kao ni zločina protiv čovečnosti na našoj teritoriji. Čak je i Evropski sud za ljudska prava u Strazburu odbacio predstavke koje je Fond za humanitarno pravo povodom navodnih zločina u logorima podneo protiv Republike Srbije.



IZVOR

Sad ti nama, Filipe, objasni zbog čega forsiraš lažne vesti i uznemiravaš javnost, postavljajući za temu priču ovako nepouzdanog izvora?

Filip Mladenović Filip Mladenović 13:13 04.06.2020

Re: Nego...

Pomenuti logori su postojali, na veliku sramotu države Srbije i srpskog naroda.

Ti logori su antisrpski, a oni koji su ih uspostavili i održavali su takodje medju najgorim antisrbima!
predatortz predatortz 13:17 04.06.2020

Re: Nego...

Filip Mladenović
Pomenuti logori su postojali, na veliku sramotu države Srbije i srpskog naroda.

Ti logori su antisrpski, a oni koji su ih uspostavili i održavali su takodje medju najgorim antisrbima!


Evropski sud za ljudska prava tvrdi da tu nije bilo ničeg spornog.

A, zarobljeni teroristi se moraju negde internirati.

Amerikanci to rade u Gvantanamu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:08 05.06.2020

Re: Nego...

predatortz
Filip Mladenović
Pomenuti logori su postojali, na veliku sramotu države Srbije i srpskog naroda.

Ti logori su antisrpski, a oni koji su ih uspostavili i održavali su takodje medju najgorim antisrbima!


Evropski sud za ljudska prava tvrdi da tu nije bilo ničeg spornog.

A, zarobljeni teroristi se moraju negde internirati.

Amerikanci to rade u Gvantanamu.


Ako su u logorima u Srbiji (koja nije bila u ratu, kako su Zloba i njegovi ratno-huškački mediji tvrdili), bili internirani teroristi, šta su onda paravojne formacije "Beli orlovi", "Dušan silni", Arkanovci, Šešeljevci, Srpska garda, Srpski sokolovi..., koje su počinile mnogobrojne ratne zločine u Hrvatskoj i BiH?
shmoo shmoo 15:23 04.06.2020

Југоносталгија

Брате, да је мене неко питао (а није), ја бих ону СФРЈ изделио по регионима: Војводина, Славонија, Загорје и део Словеније са центром у Загребу; Црна Гора, Херцеговина, Далмација, западна Србија са центром у Дубровнику (добро, 'ајде Сплит! Али Дубровнику онда специјални статус града републике у оквиру те Југе! Као Монако итд. ); Истра, словеначко приморје и Крањска са центром у Ријеци; и Дубровнику специјални статус заједно са ; Шумадија, Косово и Метохија и источна Србија, центар Крагијевац; Јужна Србија и Македонија , центар Скопље. И Бгд. као престоница као што је и био. И милина... Антрополошки, географски и економски заснована подела на регионе, а не на националне републике.И остаде Југославија. Ал' ме нико није питао.


bene_geserit bene_geserit 19:27 04.06.2020

nego

Američka policija je prošle godine ubila 15 nenaoružanih belaca i 9 nenaoružanih crnaca.
To je jedan malo ozbiljniji vikend u Čikagu što se tiče broja ubistava.

Evo npr. snimak (bodycam) kako policajac ubija čoveka pre par godina. Iz čista mira.
Policajac je oslobođen optužbi.
Ali pošto je žrtva belac i policajac belac to i nije neka vest.

shmoo shmoo 21:08 04.06.2020

Re: nego

bene_geserit

Američka policija je prošle godine ubila 15 nenaoružanih belaca i 9 nenaoružanih crnaca.





Мало је то другачије када се гледа кроз проценте.


Афроамериканци чине 14% популације у Стејтсима. А 9 од 24 је мало више од 30%.



Мислим да је то проблем.

(EDIT: Какве су бројке за Хиспано? Знаш ли нешто о томе?)


Исто као што мислим да се тренутно тај проблем користи у неке сасвим другачије сврхе од ових које чујемо да се декларативно помињу. Дуга прича...






(copyright by instagram izvrnutarealnost)
bene_geserit bene_geserit 21:29 04.06.2020

Re: nego

Афроамериканци чине 14% популације у Стејтсима. А 9 од 24 је мало више од 30%.

Tačno ali Afroamerikanci počine preko 50% ubistava svake godine bar 50 godina unazad.
Od svih ubijenih od strane policije 95% i više su muškarci. Žena ima 50% u populaciji, da li to znači da postoji polna diskriminacija ekstremnog tipa ?
Ili da policija:
1. ima posla mahom sa kriminalcima (violent tipa a ne white colar tipa), tako da procenti u populaciji nisu bitni, recimo policija ubedljivo najmanje ubija Azijate, jel treba da pogađamo razlog (naravno procenat violent crimes od strane Azijata je veoma mali)
2. primenjuje silu tamo gde se oseća ugrožena

disclaimer: ja sam apsolutno protiv policijske brutalnosti, i ovo što radi policija u USA prilično nije normalno. Ali pričati o tome da je u pitanju "racial injustice" nema puno smisla. Zamenjuje se posledica i uzrok. Uzrok je ekstremna količina violent crimes koju počine Afroamerikanci, sve ostalo su posledice.

usput, Taso jel si ovo ti ?
shmoo shmoo 22:24 04.06.2020

Re: nego

bene_geserit



Уопштено речено, слажемо се у једноме.

Узроци свега овога баш сада и баш у овом тренутку (незапосленост, несигурност, пандемија, положај Афроамериканаца и осталих non WASP или небелих становника итд.) одлично су налегли на потребе одређених структура у САД да се реше Трампа. Убиство Флојда је само повод (увек се тражи неки повод, casus belli, такорећи у друштвеном смислу - нпр. повод за ону критичну масу на улици 5. октобра 2000. у Србији је била изборна крађа, а узрок је био нешто друго). тако су и узроци овога што видимо нешто сасвим друго од убиства Флојда. Укратко, стање читавог друштва у САД и потреба тих неких нетрамповских структура да скину Трампа пошто-пото довели су до овога на улицама градова.

А чак ако тим структурама успе то што су намерили, они сигурно неће изменити положај црнаца, сиромашних и уопштено гледано то стање несигурности и неизвесности око блиске будућности у САД.

Слажемо ли се у овоме?


usput, Taso jel si ovo ti ?



А шта ти мислиш по дужини мојих коментара?

Ако треба, почећу да качим и гомилу клипова.
Milan Novković Milan Novković 22:33 04.06.2020

Re: nego


shmoo
bene_geserit



Уопштено речено, слажемо се у једноме.

Узроци свега овога баш сада и баш у овом тренутку (незапосленост, несигурност, пандемија, положај Афроамериканаца и осталих non WASP или небелих становника итд.) одлично су налегли на потребе одређених структура у САД да се реше Трампа. Убиство Флојда је само повод (увек се тражи неки повод, casus belli, такорећи у друштвеном смислу - нпр. повод за ону критичну масу на улици 5. октобра 2000. у Србији је била изборна крађа, а узрок је био нешто друго). тако су и узроци овога што видимо нешто сасвим друго од убиства Флојда. Укратко, стање читавог друштва у САД и потреба тих неких нетрамповских структура да скину Трампа пошто-пото довели су до овога на улицама градова.

А чак ако тим структурама успе то што су намерили, они сигурно неће изменити положај црнаца, сиромашних и уопштено гледано то стање несигурности и неизвесности око блиске будућности у САД.

Слажемо ли се у овоме?


usput, Taso jel si ovo ti ?



А шта ти мислиш по дужини мојих коментара?

Ако треба, почећу да качим и гомилу клипова.

Taso, bekrijo, dobro nam (ponovo) došao

Ništa se nisi promenio ...

... a to nije dobro, kaže ovde jedna mnogo smešna žena - ako nisi nabacio 5-6 kilograma, sa podočnjacima od pića, i ako ti fLizura ne izgleda ko da te je neko kresnuo na parkiralištu za kola iza samoposluge - nisi dovoljno ozbiljno shvatio Covid19

Moram da se požalim, i ja sam nabacio samo par kilograma
floki floki 22:43 04.06.2020

Re: nego

Moram da se požalim, i ja sam nabacio samo par kilograma



shmoo shmoo 22:49 04.06.2020

Re: nego

Milan Novković

Ništa se nisi promenio ...



Ово је сада већ озбиљан комплимент у нашим годинама.

Килограме нисам пратио, ко би се свега и сетио, подочњаци нису од пића него од бубрега, а за фризуру не знам да ти кажем ништа осим да смо купили машиницу тример за време варедног стања (мислим да је Ремингтон) и да ме лепша половина деље редовно по рецепту "горе тројка, позади и са стране кец".

Те сам тако сада непознаница сам себи јербо сам давно престао да се гледам у огледалу.


Moram da se požalim, i ja sam nabacio samo par kilograma



Неозбиљно и неодговорно понашање у овом нашем времену у којем живимо.

Пробај да пренесеш фрижидер на таван. Мени је помогло.



Milan Novković Milan Novković 22:50 04.06.2020

Re: nego


floki
Moram da se požalim, i ja sam nabacio samo par kilograma




Mile rulz, očigledno - pišti na sva četir cilindra
bene_geserit bene_geserit 23:22 04.06.2020

Re: nego

положај Афроамериканаца и осталих non WASP или небелих становника

Ovo ti je kako mali Perica zamišlja kako izgleda život u USA.
Azijati a pre svega severno Azijati imaju solidno viša prosečna primanja od belaca (i najmanje ih gnjavi policija, kad se to već poteže kao neki indikator).
Najuspešnija etnička grupa u USA su Jevreji koji dominiraju u raznim oblastima. I, iako za to nema statistike, sasvim sigurno ih policija manje gnjavi od ostalih prosečnih belaca.
U državnu službu proporcionalno se daleko više primaju Afroamerikanci (preko 18% od Federal workforce) već decenijama. Na fakultete se primaju sa drastično lošijim rezultatima na prijemnom u odnosu na ostalu populaciju.

E sad uporedi to sa položajem Roma u Srbiji pa možemo da pričamo. Koliki je % Roma u državnoj administraciji ? Koliko ih se primi na fakultete da se školuju za lekare i inženjere ? Koliko ih je voditelja na TVu ako ništa drugo ?
shmoo shmoo 23:44 04.06.2020

Re: nego

bene_geserit

Ovo ti je kako mali Perica zamišlja kako izgleda život u USA.



Не замишљам, зато сам те и питао да ли се слажемо око тог главног узрока (ГЛАВНОГ) за ово што се дешава последњих 7 дана у САД. Добро је чути понешто о томе од оних који знају... На то сам мислио.


E sad uporedi to sa položajem Roma u Srbiji pa možemo da pričamo.



Извини, али сада мешаш бабе и жабе.

Неупоредиво је.

Али да ти макар одговорим за Роме како то иде у у Србији у последњих пар деценија.



Koliki je % Roma u državnoj administraciji ?


А колико њих има потребно образовање за ту врсту посла?

Koliko ih se primi na fakultete da se školuju za lekare i inženjere ?



Obrazovanje Roma: Edukativna zapuštenost kao problem


Pomoći romskoj deci sada da im u budućnosti ne bi bila potrebna pomoć



STRATEGIJA ZA SOCIJALNO UKLJUČIVANJE ROMA I ROMKINJA U REPUBLICI SRBIJI ZA PERIOD OD 2016. DO 2025. GODINE



А наравно, Србија не би била Србија без овога:


Romske organizacije: Afirmativne mere za upis romskih studenata koristi rodbina visokih funkcionerа



Тако да заиста не видим како да упоређујем та два што ти предлажеш.

И шта би био циљ тог упоређивања? Да докажемо да Афроамериканци имају много боље услове живота у САД од Рома у Србији?

Па се у САД црнци будале буне а живе к'о бубрег у лоју у односу на Роме у Србији који ћуте и не буне се?

Не можеш то да поредиш због још неких разлога. Афроамериканци у САД немају само држављанство САД, него су и национално Американци, зар не? Нису национална већ расна мањина.

Роми у Србији јесу држављани Србије али су по националности Роми. И национална мањина.

Па историјски развој односа белаца и црнаца (расе, је л' тако?) у САД и историјски однос развоја Срба и Рома (нације, за не?) у Србији. Расне већине и мањине и националне већине и мањине...

И како онда све то да упоређујемо? Ако ти умеш, покушај. Ја не умем.





А ја ти само рекох да је читава ова ситуација у САД вештачки направљена коришћењем неких чињеница о стварном односу белачке већине према црнцима у САД, а у сврху врло јасних политичких циљева одређених интересних група у истим тим САД.




bene_geserit bene_geserit 01:05 05.06.2020

Re: nego

А колико њих има потребно образовање за ту врсту посла?

Potpuno isti argument se potezao za crnce pa su kroz affirmative action na fakultetima obrazovali dovoljan broj. I nemojmo se zajebavati, kakva ti to ozbiljna skola treba za uhlebljenje u državnoj birokratiji.

I kakve su te nacionalne vs. rasne manjine spopale, to nema veze ni sa čim.
Poređenje je sasvim na mestu.
Ne odgovori mi ti za procenat Roma u državnoj administraciji.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:04 05.06.2020

Re: nego

Роми у Србији јесу држављани Србије али су по националности Роми. И национална мањина.

"Националност" има два значења, т.ј. може да значи и држављанство, и етницитет, а код нас се, као рецидив од СФРЈ, користи само у оном другом значењу.

Језик има много већи утицај него што обично мислимо, и могуће је да је коришћење речи "националност" искључиво у смислу етницитета, било, и сада је препрека инклузивном српском идентитету.

Дакле, сви смо Срби у ширем смислу, неки су Срби и у ужем, а неки нису.

У локдауну сам налетета на неку Марићеву емисију где су гости били Зукорлић и Бокан. У неком тренутку Зукорлић каже да није Србин, Бокан каже нешто као наравно да јеси, шта би друго био, а Зукорлић каже да је он Бошњак.

Као што се на Западу уситњавају идентитетске групе, па се грађани деле на белце, црнце, Азијце, гејеве, лезбејке, трансродне,..., тако се у СФРЈ српски идентитет разбијао по два основа, географском, на Црногорце, Босанце, Личане итд, а са друге стране, идентитет становника Србије се разбијао на етничке Србе, Албанце, Мађаре, Муслимане итд, а и по регионалној основи на Шумадинце, Сремце, Банаћане итд, где је евентуално југословенски, а не српски идентитет био кровни.

Тасо, драго ми је да си се вратио. (Старе навике тешко одумиру, али можда би ипак могао да мало збијеш текст јер читање твојих постова захтева ужасно много скроловања.)
rodni rodni 08:20 05.06.2020

Re: nego

bene_geserit
Афроамериканци чине 14% популације у Стејтсима. А 9 од 24 је мало више од 30%.

...

usput, Taso jel si ovo ti ?

Čemu ova ničim izazvana provokacija?!
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:52 05.06.2020

Re: nego

bene_geserit

affirmative action na fakultetima

Ромској деци је вероватно помоћ потребна много пре факултета, кроз додатну наставу у основној школи, можда чак на предшколском нивоу, и посебно кроз подстицање амбиција и аспирација у вези са избором занимања.

Мислим да је страшно лицемерно мислити да проблем може да се реши тако што ће се ромска деца лакше уписивати на факултете. Место на факултету треба да се заслужи успехом у претходном школовању и на пријемном испиту, па ромској деци посвети пажњу много раније да би могли да бриљирају као студенти.

У неком тренутку, у УК су имали идеју да посебно црне девојчице позитивно дискриминишу тако што ће им омогућити упис на тражене студије, рецимо медицине, са много нижим оценама него што су нормално потребне, па се ипак брзо од тога одустало. Студије није довољно уписати, треба и студирати. А онда се поставља оно кључно питање, под претпоставком да се студије заврше: да ли би ТИ ишао код тог лекара?

А однос државе према малим Ромима се види из тога што се жмури на њихову експлоатацију за прошњу. Ја никада нисам видела да полиција или социјални радници интервенишу.

Срамота је и сам концепт "свратишта". Улица није место за децу и малолетницима није потребно свратиште, већ или социјана помоћ њиховим родитељима или место за њих у хранитељској породици.
shmoo shmoo 08:53 05.06.2020

Re: nego

bene_geserit
А колико њих има потребно образовање за ту врсту посла?

Potpuno isti argument se potezao za crnce pa su kroz affirmative action na fakultetima obrazovali dovoljan broj. I nemojmo se zajebavati, kakva ti to ozbiljna skola treba za uhlebljenje u državnoj birokratiji.

I kakve su te nacionalne vs. rasne manjine spopale, to nema veze ni sa čim.
Poređenje je sasvim na mestu.
Ne odgovori mi ti za procenat Roma u državnoj administraciji.



Шта да ти одговорим?

Вероватно се проценат Рома у државним органима Србије мери у промилима, али не знам тачан податак.

Нисам сигуран да је такво поређење уопште могуће ако узмеш у обзир све факторе које сам ти набрајао за Роме у Србији и црнце у Америци (од историје, преко социјалног, економског, политичког, образовног и сваког другог окружења, па све до тог најважнијег фактора, confidental bias-а сваког припадника свих тих групација о којима причамо (Роми, црнци, Срби, белачка већина у САД) заснованог углавном и у код већине њих на предрасудама и стереотипима.

А ниси ни ти мени одговорио на моје питање о правим узроцима демонстрација у САД, па тако сада ово дописивање почиње да личи на оно "ко у клин, ко у плочу", а све у циљу доказивања да ти имаш већи... Интелектуални капацитет, мислим. Време ми је да се повучем из ове учене интелектуалне расправе.
shmoo shmoo 08:55 05.06.2020

Re: nego

principessa_etrusca



Слажем се са свиме овиме што си написала, захваљујем на лепим речима и обећавам да ћу испунити ову твоју молбу на крају.

Ромској деци је вероватно помоћ потребна много пре факултета, кроз додатну наставу у основној школи, можда чак на предшколском нивоу, и посебно кроз подстицање амбиција и аспирација у вези са избором занимања.

Мислим да је страшно лицемерно мислити да проблем може да се реши тако што ће се ромска деца лакше уписивати на факултете. Место на факултету треба да се заслужи успехом у претходном школовању и на пријемном испиту, па ромској деци посвети пажњу много раније да би могли да бриљирају као студенти.






Само још када би овдашње власти у Србији мало обратиле пажњу и на искуства других, нарочито оних који су нешто испробали па одустали, а не само да по диктату преписују готове рецепте из других земаља не узимајући у обзир све околности, социјално и културно окружење и економско стање Србије у коју преносе те готове рецепте, као и последице таквих својих потеза, еманципација Рома и интеграција у друштво у Србији би ишло много брже него што иде сада.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:00 05.06.2020

Re: nego

shmoo
principessa_etrusca

Слажем се са свиме овиме што си написала, захваљујем на лепим речима и обећавам да ћу испунити ову твоју молбу на крају.


shmoo shmoo 09:21 05.06.2020

Re: nego

rodni
bene_geserit
Афроамериканци чине 14% популације у Стејтсима. А 9 од 24 је мало више од 30%.

...

usput, Taso jel si ovo ti ?

Čemu ova ničim izazvana provokacija?!



Да, стварно. Провокације и дифамације не престају.

Сигурно је тај Таса неко ђубре од човека (не знам га, па не смем да тврдим него нагађам) чим ме упоређују с њим.





rodni rodni 09:51 05.06.2020

Re: nego

shmoo
rodni
bene_geserit
Афроамериканци чине 14% популације у Стејтсима. А 9 од 24 је мало више од 30%.

...

usput, Taso jel si ovo ti ?

Čemu ova ničim izazvana provokacija?!



Да, стварно. Провокације и дифамације не престају.

Сигурно је тај Таса неко ђубре од човека (не знам га, па не смем да тврдим него нагађам) чим ме упоређују с њим.


Ma!
Bolje da ga ne znaš!
solo solo 11:43 05.06.2020

Re: nego

usput, Taso jel si ovo ti ?


Čemu ova ničim izazvana provokacija?!



mlatisa mlatisa 16:00 05.06.2020

Re: nego

Američka policija je prošle godine ubila 15 nenaoružanih belaca i 9 nenaoružanih crnaca.
To je jedan malo ozbiljniji vikend u Čikagu što se tiče broja ubistava.


Одакле је овај податак? Овде ЛИНКЛИНКЛИНК кажу

2019
Белци 370 -> 36,58%
Црнци 235 -> 23.41%
Хиспано 158 -> 15.74%
Други 39 -> 3.88%
Непознато 202 -> 20.12%

2020 до сада
Белци 172 -> 40,09%
Црнци 88 -> 20.51%
Хиспано 57 -> 13.29%
Други 14 -> 3.26%
Непознато 98 -> 22.84%

2018
Белци 399 -> 40,06%
Црнци 209 -> 20.98%
Хиспано 148 -> 14.86%
Други 36 -> 3.61%
Непознато 204 -> 20.48%

Додуше, овде су "оправдана" и "неоправдана" убиства, али ми се чини да је однос сличан односу убијених без оружја.

А иначе је проценат раса у популацији (2019)
Белци 60,4%
Црнци 13.4%
Хиспано 18.3%
Азијати 5.9%
има још мало индијанаца и мешавина

А проценат починилаца убистава је (2017)
Белци 43.1%
Црнци 54.2%
Остали 2.6%
Постоји и велики број са непознатом расом починиоца (није укључено у наведене проценте).

Ако се гледа укупан број убистава и број убијених од стране полиције, човек би могао да закључи да постоји расизам али на штету белаца.


bene_geserit bene_geserit 17:40 05.06.2020

Re: nego

Interesantno da se u Wall Street Journal-u pojavljuju ovakvi članci, trend je nešto drugačiji.

The Myth of Systemic Police Racism
Hold officers accountable who use excessive force. But there’s no evidence of widespread racial bias.
principessa_etrusca principessa_etrusca 02:03 06.06.2020

Re: nego

Milan Novković

Ništa se nisi promenio ...
... a to nije dobro, kaže ovde jedna mnogo smešna žena -

Ево новог Bronze Age Pervert-a, специјално за Тасу, Бенеа и тебе:

Caribbean Rhythms with BAP - Episode 39 - Special Chimpouts Politic Edition
bene_geserit bene_geserit 02:50 06.06.2020

Re: nego

A pazi ovaj "miran protest" ovde kod nas u CA.
Fin svet.
shmoo shmoo 09:05 06.06.2020

Re: nego

principessa_etrusca
Milan Novković

Ništa se nisi promenio ...
... a to nije dobro, kaže ovde jedna mnogo smešna žena -

Ево новог Bronze Age Pervert-a, специјално за Тасу, Бенеа и тебе:

Caribbean Rhythms with BAP - Episode 39 - Special Chimpouts Politic Edition



Хвала, хвала!

(Мислим, у Тасино име. Воле он сваку врсту музике, а најбоље воле музичке блогове.)
alselone alselone 09:15 06.06.2020

Re: nego

bene_geserit
A pazi ovaj "miran protest" ovde kod nas u CA.
Fin svet.


LINK
bene_geserit bene_geserit 02:43 05.06.2020

blogodrugar

bene_geserit bene_geserit 07:31 05.06.2020

Trend

Interesantan je ovaj Abolish-Defund the police trend.
Ubrzano se krećemo ka nekim distopičnim varijantama gde bogati imaju svoju plaćenu gardu da ih brani, srednja klasa makar u Americi se organizuje da brani lokalni kraj, a siromašni najebavaju kao i obično.
maksa83 maksa83 10:28 05.06.2020

Re: Trend

Interesantan je ovaj Abolish-Defund the police trend.
Ubrzano se krećemo ka nekim distopičnim varijantama gde bogati imaju svoju plaćenu gardu da ih brani, srednja klasa makar u Americi se organizuje da brani lokalni kraj, a siromašni najebavaju kao i obično.

Ne znam da li si čuo za nešto što su zvali feudalizam, to često ide uz Kralja.

Još par stotina godina pa će da se nađe neko da premeri veličinu zemlje i shvati da nije ravna, pa sve tako unazad do koacervatne kapljice.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:51 05.06.2020

Re: Trend

bene_geserit
Interesantan je ovaj Abolish-Defund the police trend.
Ubrzano se krećemo ka nekim distopičnim varijantama gde bogati imaju svoju plaćenu gardu da ih brani, srednja klasa makar u Americi se organizuje da brani lokalni kraj, a siromašni najebavaju kao i obično.


brale baci pogledac na ovo
tek će da najebavaju..
sad sa ovom najnovijom ujdurmom više niko neće da zaposli čovjeka ako može ikako da se osloni na mašinu..
a što je najgore baš ti najslabije plaćeni su svi do zadnjeg išli na posao svaki dan, prodavci, čističi ulica, vozači, kuriri..
al će da najebu zbog stoke koja sjedi u fotelji i sere..
mada ok, došli bi mi u tu tačku prije ili kasnije ali svakako će više da boli ako tamo stižemo u trku
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:53 05.06.2020

Re: Trend

maksa83

Još par stotina godina pa će da se nađe neko da premeri veličinu zemlje i shvati da nije ravna, pa sve tako unazad do koacervatne kapljice.


ma to može i na trgu da se izviče, šta tu ima da se mjeri
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:08 05.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

Nego, danas mi ide neka zika na yt dok radim i prvi komentar glasi ovako: "i am an office worker in western Turkey. and i am enjoying this music with my ear phones. thanks a lot."





+ džezer sa majicom Unkown Pleasure omota.



EDIT: ovaj koment je trebalo da ide ispod ovog vrapčevog komenta
vrabac_onaj
alselone

Englezi tradicionalno otvoreni za sve.


Uz jedan amandman (parafraziram Boru Pekića):
"...sve dok su ti svi drugi svesni te svoje duboke i nepopravljive mane - da su stranci"

Ima u "Poslednjim pismima iz tuđine" Pekić upravo nešto na tu temu (kakvi su Englezi prema strancima), mrzi me sad da kopam po policama da nađem tačan citat. Ali nešto u tom fazonu je napisano.
Doduše, to je pisano osamdesetih, promenio se svet od tada.

rodni rodni 12:14 05.06.2020

Re: Trend

maksa83
Interesantan je ovaj Abolish-Defund the police trend.
Ubrzano se krećemo ka nekim distopičnim varijantama gde bogati imaju svoju plaćenu gardu da ih brani, srednja klasa makar u Americi se organizuje da brani lokalni kraj, a siromašni najebavaju kao i obično.

Ne znam da li si čuo za nešto što su zvali feudalizam, to često ide uz Kralja.

Još par stotina godina pa će da se nađe neko da premeri veličinu zemlje i shvati da nije ravna, pa sve tako unazad do koacervatne kapljice.

Šta za 300 godina?!
Pa ja to znam već sada.
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:41 05.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

stefan.hauzer
Nego, danas mi ide neka zika na yt dok radim i prvi komentar glasi ovako: "i am an office worker in western Turkey. and i am enjoying this music with my ear phones. thanks a lot."





+ džezer sa majicom Unkown Pleasure omota.



EDIT: ovaj koment je trebalo da ide ispod ovog vrapčevog komenta
vrabac_onaj
alselone

Englezi tradicionalno otvoreni za sve.


Uz jedan amandman (parafraziram Boru Pekića):
"...sve dok su ti svi drugi svesni te svoje duboke i nepopravljive mane - da su stranci"

Ima u "Poslednjim pismima iz tuđine" Pekić upravo nešto na tu temu (kakvi su Englezi prema strancima), mrzi me sad da kopam po policama da nađem tačan citat. Ali nešto u tom fazonu je napisano.
Doduše, to je pisano osamdesetih, promenio se svet od tada.



Da, do jaja su komentari koji slede taj komentar.
A i zika je dobra.
maksa83 maksa83 16:44 05.06.2020

Re: U obimnoj studiji koju je radio Harvard

A i zika je dobra.

Tiny desk koncerti sazuvaju. Ima anonimnih indie izvođača, a ima i ovo:

shmoo shmoo 09:02 05.06.2020

Југоносталгија 2020. године у Србији

У башти Центра за културу „Божидарац” у Улици Радослава Грујића, за предстојећи викенд осмислили су времеплов „Југославија на Врачару”.

– Програм је посвећен животу у држави које више нема.



Културни центар „Чукарица” отвара своја врата за најмлађу публику у суботу. На Малој сцени глумци „Пан театра” извешће представу „Пинокио






(http://www.politika.rs/scc/clanak/455447/Jugoslavija-na-Vracaru-radionice-na-Cukarici)
solo solo 11:32 05.06.2020

Re: Југоносталгија 2020. године у Србији

(http://www.politika.rs/scc/clanak/455447/Jugoslavija-na-Vracaru-radionice-na-Cukarici)


Prava ljubav zaborava nema. Uvek bila ta Čukarica vizionarska uz Vračar. U iščekivanju da im se pridruži Čukarička padina živela Čukarica!!

Šta čeka Dorčol.
shmoo shmoo 09:02 06.06.2020

Re: Југоносталгија 2020. године у Србији

solo
(http://www.politika.rs/scc/clanak/455447/Jugoslavija-na-Vracaru-radionice-na-Cukarici)


Prava ljubav zaborava nema. Uvek bila ta Čukarica vizionarska uz Vračar. U iščekivanju da im se pridruži Čukarička padina živela Čukarica!!

Šta čeka Dorčol.



Да поново крене двојка у круг?
gedza.73 gedza.73 12:41 05.06.2020

Mladenović

Kokan.
Morao sam ponovo da preslušam emisiju jer nisam čuo šta je u jednom trenutku dodao Miodrag Zec. Koliko 'šuplje', bezidejno i folerski zvuči Mladenović Kokan u odnosu na Zeca.

Replika je bila odlična samo što izgleda da je Kokan nije shvatio. Počeo da priča o istoriji, teritorijama na šta je Zec dodao da je Šabac poslednji grad koji je potpao pod Turke.

Niš, u kome je Mladenović rođen, je bio turska teritorija do 187ineke pa izgleda da su po njemu Srbi koji su učestvovali u oslobađanju Niša bili okupatori. Onda mi on dođe neke pare pošto je sporazumom bilo predviđeno da se niška zemlja u turskom vlasništvu otkupi novcem. Nišlije nisu imale pare pa je Srce Srbije moralo da plati svojim novcem slobodu Nišlijama.

Po njegovoj logici mi smo vratili Niš i okolinu silom u Srbiju.




gedza.73 gedza.73 17:49 05.06.2020

Re: Mladenović

Kokan Mladenović je govorio o nužnosti hapšenja i sudskog procesuiranja Vučića i njegove vlastodržačke klike.

Možda Vam zbog toga zvuči bezidejno?


Ne, lik prodaje sebe na regionalnom tržištu. malo se prodaje, malo se reklamira.
Zec priča o promeni sistema.

A to što se raja pali na 'hapsićemo, procesuiraćemo političare' više govori o njoj nego o prodavcu magle.

Zakoni su doneti pre SNS-a koji idu na ruku političarima. prvo su zaštićeni, drugo imaju zakonsku zaleđinu za državno-privatne dilove, treće narod to voli.

kad bi blog po ideološkoj opredeljenosti glasao SPS bi imao sigurno 50 procenata. Slušao sam jutros Antića iz SPS-a koji ima aposlutno indetične stavove koji se najčešće potežu u polemikama na blogu.

Zec je pomenuo kolektivitet, individualizam, stabilnost, predvidljivost kao i cenu slobode. Kod njega postoji konzistentost stavova, Mladenović nabacuje ideološke floskule. Zecu daš sekiru, on iscepa drva, Kokanu daš sekiru, on sat vremena pametuje, sat vremena gleda u nebo a sat vremena ušicama pokušava da polomi panj, ne da ga iseče.

Mislim da je retko ko pratio kampanju SNS-a nekada. Oni su imali radio Fokus na kome je radio VLadimir Đukanović i subotom je bila isto neka emisija.
IMali su sve podatke o lopovlucima DS i stranaka na vlasti (koji su tada 'reformisali' pravosuđe, medije i privredu... poput tamnih mrlja na ugovoru sa FIAT kompanijom)

Em su pobedili sa relativno malom medijskom zastupljenošću em, što je važnije, nikoga od političara DS nisu zakonski kaznili niti privrednike koji su dobijali poslove jer su bili u talu sa tadašnjom političkom oligarhijom.

I po tom osnovu je Kokan klokan. Kome se on obraća? SNS glasačim? Ili protivnicima SNS-a. Ovu drugu grupu nema potrebe da ubeđuješ zašto je SNS loš, nego zašto je DOS (uslovno) dobar.

Palamuđevina 'uhapsićemo ko sa nama neće', opet kažem, pali kod grupe glasača koja se prodaje za sendvič, zejtin ili za lakšu inicijaciju za ulazak u krug istomišljenjika koji su na 'ti meni serdare, ja tebi vojvodo'.

Na lokalu je bilo apsolutno isto. Podobne firme, subvecionisanje partijskih istomišljenika, ucenjivanja, namešteni tenderi... Neka Kokan kaže što nisu njih hapsili, to mene zanima. I zašto su onako 'slavno' izginuli na izborima.

Otprilike isto priča kao ti dok si bio na RTS-u a posle 'mobing, ne daju mi da radim, što honorarac nije stalno zaposlen i 'de je moj staž, nećete da me prevarite'.

Cena slobode, bato moj.

rodni rodni 19:09 05.06.2020

Re: Mladenović

gedza.73

...

Zec je pomenuo kolektivitet, individualizam, stabilnost, predvidljivost kao i cenu slobode. Kod njega postoji konzistentost stavova, Mladenović nabacuje ideološke floskule. Zecu daš sekiru, on iscepa drva, Kokanu daš sekiru, on sat vremena pametuje, sat vremena gleda u nebo a sat vremena ušicama pokušava da polomi panj, ne da ga iseče.
...


Jebote!
Kao da, maltene, pričaš o Maksi.
gedza.73 gedza.73 20:04 05.06.2020

Re: Mladenović

Kao da, maltene, pričaš o Maksi.

Maksa mi je u kategoriji 'zanatlije' i 'praktičari'. Uopšte mi ne deluje kao tip koga mrzi da nešto uradi što mu nije u opisu posla. E toga već ima na blogu samo se ne politićki ne slažu.
maksa83 maksa83 20:15 05.06.2020

Re: Mladenović

Nije tip koga mrzi da nešto uradi što mu nije u opisu posla.

Ja sam ti u fazonu "može ako je teško, nemoj ako je komplikovano", a iskreno nisam baš što kažu hands on guy, kad se nešto pokvari zovem majstora, recimo pre nekoliko meseci mačka skočila i pošto ne zna razliku između statičkog i dinamičkog opterećenja uspela da počupa i izvali celu garnišnu (a još nije ni full size, imala otpr. 6 meseci), nisam je sam vratio, zvao nekog dečka koji mi je radio neku policu, ume da buši i ima bušilicu za bilo šta, taman mi sredio garnišnu i izbušio rupe za nosače za gitare po zidovima i montirao ih tako da sad na njih mogu da okačim ne gitare nego klavir.

Znam da će čarlivoja ovo beskrajno zabaviti (a ja volim kad se ljudi zabavljaju, štakoštadakošta) kada sam sam montirao te nosače a) nisam znao da treba da se potkajluju (zapravo nisam ni znao za taj pojam) tako da su mi se 2 od 3 montirana ubrzo izvalila, i b) <doboš> bušeći zid za četvrti sam uspeo da potrefim TAČNO cev od klime, što je bilo ekstra veselo, sav gas onako PFFFFŠŠŠŠŠT velelepno iscureo pa sam morao da tražim specijalnog majstora koji je onda razvalio taj komad zida i zavario cev i napunio opet klimu.

I tako...

rodni rodni 20:52 05.06.2020

Re: Mladenović

maksa83
Nije tip koga mrzi da nešto uradi što mu nije u opisu posla.

Ja sam ti u fazonu "može ako je teško, nemoj ako je komplikovano", a iskreno nisam baš što kažu hands on guy, kad se nešto pokvari zovem majstora, recimo pre nekoliko meseci mačka skočila i pošto ne zna razliku između statičkog i dinamičkog opterećenja uspela da počupa i izvali celu garnišnu (a još nije ni full size, imala otpr. 6 meseci), nisam je sam vratio, zvao nekog dečka koji mi je radio neku policu, ume da buši i ima bušilicu za bilo šta, taman mi sredio garnišnu i izbušio rupe za nosače za gitare po zidovima i montirao ih tako da sad na njih mogu da okačim ne gitare nego klavir.

Znam da će čarlivoja ovo beskrajno zabaviti (a ja volim kad se ljudi zabavljaju, štakoštadakošta) kada sam sam montirao te nosače a) nisam znao da treba da se potkajluju (zapravo nisam ni znao za taj pojam) tako da su mi se 2 od 3 montirana ubrzo izvalila, a bušeći zid za četvrti sam uspeo da potrefim TAČNO cev od klime, što je bilo ekstra veselo, sav gas onako PFFFFŠŠŠŠŠT velelepno iscureo pa sam morao da tražim specijalnog majstora koji je onda razvalio taj komad zida i zavario cev i napunio opet klimu.

I tako...


Ma dobro!
Ne umirem ni ja za time da radim sve sam - osim kada mi se smrkne.
I ja imam za većinu stvari dedikejtid majstore - i samo okrenem telefon.
Dosta se čeprkalo samostalno.
Majstore teško menjam kada mi se dopadnu - i ne pitam za cenu.
Budalčine odmah škartiram.
Što se tiče kojekakvih nosača - mislim da nema bolje prakse nego montirati daščurine, odnosno, drvene ploče - a onda na njih (pojedinačne) zakačke (za gitare ili klavire).
A ne nekakve tiplove u zid za svaku zakačku.
Jer - ti daska fino izgleda (drvo je drvo), a i prekrije sve one razvaljotine od pojedinačnih rupa.
A kada dobro pritegneš drvenu dasku uz zid - nema pomeranja, jer trenje (daske o zid) preuzme dosta, odnosno, većinu sile - pa gitare ne vise samo na tiplovima.
Da!
Istina, meni je sve manje inspirativno budženje po kojekakvoj elektronici (jer sam se toga nabudžio), zanimljivije mi je ostalo ... npr. zidanje sa teškim betonskim blokovima, betonaža, zemljani radovi i kojekakve nivelacije ... jer se to posle lepo vidi.
Jebeš elektroniku ... tranzistorčić, diodica, trijačić, čipić, kondenzatorčić, prigušničica, otporničić ...
Usput ... jebote, zapala mi neka mrva od doručka (ili ručka, ili večere) ispod slova 'P' ... lupo sam tastaturom i neće da se pomeri.
Mada, boli me patka da vadim tastere, u suterenu, pri poslednjoj reviziji, zatekao sam dve ganc nove tastature - šta mi teško da za koji dan siđem u suteren i uzmem drugu.
maksa83 maksa83 20:58 05.06.2020

Re: Mladenović

Usput ... jebote, zapala mi neka mrva od doručka (ili ručka, ili večere) ispod slova 'P' ... lupo sam tastaturom i neće da se pomeri.

Odustani.

gedza.73 gedza.73 21:30 05.06.2020

Re: Mladenović

maksa83
a iskreno nisam baš što kažu hands on guy, kad se nešto pokvari zovem majstora

:)) Eto ti ga sad. Izgleda da bolje procenjujem 'uživo'.
Povuklo me što cepaš drva. Ja sam od gore sorte (iako moj otac kaže da mu nikad nije delovalo kako ću da ispadnem ovakav. 'Dođe iz grada sa rancem punim knjiga i VHS kasetama, preskoči preko ključeva i ode u kuću') mislim da ako ja ne uradim sam neće da bude dobro. A kako su mi majstori polako kidali živce tako sam učio zanate. Nerviraju me oni koji objašnjavaju kako to što oni rade ne radi niko drugi na svetu, kako je najteže baš to što oni rade a i nervira me da drugome objašnjavam šta sam zamislio ili kako nešto treba da se uradi.

Za sve ove godine sam naučio da sve što je napravljeno može da se rasturi, popravi, sastavi i da to ponovo radi. Da sve može da se nauči ako se 'oće. I da je istinita izreka kako se đavo krije u detaljima.

mogu da okačim ne gitare nego klavir.

Kad reče klavir i gitara pojma nemam kako sam stigao dovde (Mađarska sedamdesete)




srdjan.pajic srdjan.pajic 01:26 06.06.2020

Re: Mladenović

Znam da će čarlivoja ovo beskrajno zabaviti (a ja volim kad se ljudi zabavljaju, štakoštadakošta) kada sam sam montirao te nosače a) nisam znao da treba da se potkajluju (zapravo nisam ni znao za taj pojam) tako da su mi se 2 od 3 montirana ubrzo izvalila, i b) <doboš> bušeći zid za četvrti sam uspeo da potrefim TAČNO cev od klime, što je bilo ekstra veselo, sav gas onako PFFFFŠŠŠŠŠT velelepno iscureo pa sam morao da tražim specijalnog majstora koji je onda razvalio taj komad zida i zavario cev i napunio opet klimu.

I tako...


Ah, dešava se, i sve je to za ljude, to jest nas vikend voriore majstore. Ja sam zato kupio onaj stud finder, koji pored studova nađe i kablove u zidu, verovatno i cevi od gasa, mada u mojoj kući znam tačno gde su pa mi za to nikad nije trebao. Ovo sa kablovima je zapravo prilično opasno, neki moj drugar je kačio ekser za sliku, pa amerikanerom ubo tačno u fazu, došao na posao sa spaljenim licem, sjebao i bušilicu.

Jedino se plašim vodoinstalaterskih radova, jer to em ne umem, em ne razumem ove njihove standarde i terminologiju, a ako napraviš zajeb to može da ti sjebe celu kuću, i ne možeš da naplatiš posle od osiguranja ma koliko kukako i zapomagao. Zato zovem vodoinstalatera za skoro sve. Mada sam se prošlog leta izbezobrazio, i zamenio klozetsku šolju sam, sa sve sečenjem cevi i zamenom flanšne. Doduše, to je bilo u podrumu, računao sam, ako i napravim neko sranje, to nema gde da ode nego u odvod. I, evo, još uvek drži, niti curi niti smrdi. A i to sam uradio jer sam se iznervirao što nijedan vodoinstalater kog sam zvao nije hteo da mi kaže koliko će to košta, a čak ni toliko kako treba da obradim pod oko flanšne da bi oni onda mogli da je zamene i nasade šolju.


zilikaka zilikaka 06:32 06.06.2020

Re: Mladenović

Jedino se plašim vodoinstalaterskih radova, jer to em ne umem, em ne razumem ove njihove standarde i terminologiju,


Pajke, prijatelju, pa tu stvarno nema ničeg što može da se ne razume.
Čak je mnogo dobro što skoro sigurno i tamo i baš svugde vodoinstalateri (kao i kućno grejanje), koriste običan cevni navoj, colovne mere.
Da voda teče na dole, to znaš, a to da li ventil drži i ne, e to oprezno, pa probaš.
A inače, meni su bušeći za grejanje uleteli u kabl. Nedelja popodne, al ti nađi nekog da sanira.
zilikaka zilikaka 06:37 06.06.2020

Re: Mladenović

bušeći zid za četvrti sam uspeo da potrefim TAČNO cev od klime, što je bilo ekstra veselo, sav gas onako PFFFFŠŠŠŠŠT

Cev od klime ti ide kroz zid?
Onda bi morala da oko sebe ima ozbiljnu izolaciju (inče bi se vrlo brzo pojavila unutrašnja vlaga), a ti si morao bušeći da osetiš da si uleteo u termoizolaciju.
Ako je izvan zida, onda TEK ne znam kako si to uspeo.
Kako god, mislim da to retko ko ume.
maksa83 maksa83 06:50 06.06.2020

Re: Mladenović

Cev od klime ti ide kroz zid?
Onda bi morala da oko sebe ima ozbiljnu izolaciju (inče bi se vrlo brzo pojavila unutrašnja vlaga), a ti si morao bušeći da osetiš da si uleteo u termoizolaciju.

Da, kroz zid, do one spoljne komponente, tako stiglo sa stanom na dva mesta.
Ne sećam se da je imala neku izolaciju, prilično (?) sam siguran da je go metal, a vlage nema, bar ne vidljive evo već 13 godina.

Kako god, mislim da to retko ko ume.

Početnička sreća.

Pa sam ja u svakom slučaju sledeći put zvao momka koji bi sigurno osetio da nešto nije kako treba, on lepo izbušio i pokačio i potkajlovao, zaradio i svi srećni.

Da dodam, to su bili ozbiljni šrafovi i tiplovi pa je bilo da se buši, pošto to u teoriji bude napadnuto sa npr. i do 7kg (ako je neki teški bas) na krak od 15ak cm + ako neko ne okači to nežno pa to postane pomenuto dinamičko opterećenje, itd. U jednom trenutku naletiš na jači otpor (ciglu valjda) i onda moraš da zapneš, e sad majstor profesionalac će osetiti da je otpor neprirodno veliki a neuki sivonja će da zapne i onda PFFFFŠŠŠŠŠTTTT....

alselone alselone 07:55 06.06.2020

Re: Mladenović

Kada sam pravio potkrovlje na kući, majstori su sproveli cevi za klimu, izolovane, kada su se pravili zidovi. Do sada nisam primetio probleme, niti su mi oni natuknuli kako su mogući. Da li sam se zajeb'o?
gedza.73 gedza.73 08:43 06.06.2020

Re: Mladenović

Filip Mladenović
Možda je došlo vreme da narod promeni Ibija, ali se tu postavlja gotovo retoričko pitanje – može li narod da promeni Ibija ako pre toga ne promeni samog sebe?

Da ne sitničarimo ali je narod promenio Miloševića na izborima.

Možda je pravo pitanje koje su političke opcije svojim ponašanjem dovele do toga da SNS dobije vlast i šta ti političari rade kako bi nas ubedili da će biti drugačiji.
Opet kažem nema potrebe da nas ubeđuju kako je SNS loš nego što su oni bolji i šta će oni da urade kako ne bi bili opet isti kao do Pada.

Nego Filipe moram ja opet nešto, zaboraviću do sledećeg puta.

U baš tvojoj Šumadiji bila neka Majdanska jedinica koja je vršila diverzije i napadala Nemce. Nekako nemci saznaju da će na jednoj rudničkoj svadbi da bude većina boraca, upadnu, pohapse njih nekoliko a kod Slavka Cvetića pronađu spisak sa imenima boraca rezervista. Pohapse i njih i dovedu ih sve u Topolu.

Kapetan Cvetić je sve poricao, da je spisak sastavio na svoju ruku bez njihovog znanja a pre toga uspeo nekako da dojavi da se pohapšeni ljudi drže te priče.

Cvetića osude na smrt vešanjem i da se kazna izvede u njegovom selu.
Povedu i taoce, usput skupili još ljudi. ispod lipe u centru nemački komandant mu ponovo ponudio pomilovanje ako prizna ko je sa njim učestvovao u akciji napada na voz. Slavko je tvrdio da ne zna ništa.

Jedan od preživelih svedoka je pričao kako su konopac i klupicu doneli iz nemačkog kamiona ali da niko od prisutnih nije hteo da izvrši kaznu. Kaže još da se Slavko Cvetić sam popeo na klupu, namakao omču i gurnuo klupu ispod svojih nogu.

Njega nije imao ko da slika pa je ostala samo priča o šumadijskom ustaniku.

Pokušavali su ljudi da mu podignu spomenik ali tek sredinom osamdesetih. pre se nije smelo a i tada se protivio SUBNOR iz Milanovca. Valjda što je silovao žene i ubijao decu kako ti kažeš.

Na spomeniku piše

Život dade, nikog ne odade! Njegovi Majdanci








Filip Mladenović Filip Mladenović 11:15 06.06.2020

Re: Mladenović

Tako je bilo sa Slavkom.

Na sreću, Mirko je bio partizan, antifašista, i nije ubijao decu i silovao žene po Šumadiji.
pecaros pecaros 12:28 06.06.2020

Re: Mladenović

rodni

Usput ... jebote, zapala mi neka mrva od doručka (ili ručka, ili večere) ispod slova 'P' ... lupo sam tastaturom i neće da se pomeri.


Uzmeš tanak šrafciger i zavučeš ga između "P" i susednog tastera i izvališ ga. Mada deluje kao da ćeš totalno skršiti oba tastera, kad očistiš prostor ispod, taster se malo jačim pritiskom ponovo fino natakne tamo gde mu je mesto.

EDIT: Ne znam da li se prave neke specijalne tastature koje su koncipirane drugačije, ja takvu još nisam imao.
gedza.73 gedza.73 14:30 06.06.2020

Re: Mladenović

Filip Mladenović
Tako je bilo sa Slavkom.

Na sreću, Mirko je bio partizan, antifašista, i nije ubijao decu i silovao žene po Šumadiji.

ovo bi trebalo da bude duhovito, a nije kao što nije ni istinito. Pošto je partizanska jedinica u gružanskom srezu streljala predsednika, kako se već to zvalo, sela sa njegova dva maloletna sina. Javno. Posle su spalili arhivu. Pa otišli. A onda su došli Nemci.

Nisu četnici bili cvećke niti su partizani u Šumadiji bili superheroji.

Partizanska jedinica se zapije (do pre neku godinu je bilo svedoka tog događaja) malo iznad kafane u koju svrate nemački oficir, dva nemačka vojnika i vozač.
Pijani partizani oće jebu mački mamu maminu, seljani ih bez uspeha molili da ne izazivaju krvoproliće, strče nizbrdo, zapucaju, jednom partizanu ispadne bomba iz ruke pa pogine ispod prozora kafane... u opštem haosu jednog Nemca sakriju u santrač bunara, razbeži se gužva... i posle sat, dva, nemački vojnici koji su pobegli autom vrate se sa kaznenom ekspedicijom. Jedva ih seljaci ubedili da nisu učestvovali oni jer je i nemački vojnik potvrdio priču. Sutradan se partizani vrate i ubiju seljaka koji je sakrio Nemca.

Isto u tom kraju posle jedne zasede u kojoj je nemački doktor bio ranjen partizani pobegnu ka Ramaći a Nemci pokupe Šenjance krečare i streljaju ih u jarugi. Jedna Čumićanka, tada mlada žena, se u drugom kaznenom streljanju spasila samo zato što je uspela da ubedi Nemce da joj je muž u ljotićevicima (tog dana bio u šumi). Ona se izvukla samo uz šamar, ostali nisu.

Ni jedan partizan nije žrtvovao svoj život da spase neke od ovih ljudi.

Zato je rat na teritoriji Šumadije (mislim da su ti poznati svi ovi toponimi) bio drugačiji i zato se pretvorio u građanski.
A zato što su nakon rata jedni postali elita a drugi listom osuđeni kao narodni nerpijatelji samo zbog ideološke opredeljenosti se nakon dvehiljadite dešavalo da pojedini četnici, ljotićevci ili nedićevci budu rehabilitovani iako su zaslužili stroge zatvorske kazne.
zilikaka zilikaka 14:31 06.06.2020

Re: Mladenović

alselone
Kada sam pravio potkrovlje na kući, majstori su sproveli cevi za klimu, izolovane, kada su se pravili zidovi. Do sada nisam primetio probleme, niti su mi oni natuknuli kako su mogući. Da li sam se zajeb'o?

Pazi, ja nemam praktično iskustvo sa klimatizacijom alj odlično znam šta ke i kako radi svaka klima, i da fluid, pazi sad prilikom hlađenja ostajena istoj temperaturi a da se toplota koju pokupi uz prostorije "troši " samo na isparavanje. To je jedna od onih latentnih toplota pri promeni faze, ako se sećate iz fizike. Znači, cev mora biti znatno hladnija od tempature okoline, što za sobom povlači pojavu kondenzacije, i to u zidu, osim ako izoluješ cev ili uspeš da sprečiš prodor vlage iz vazduha. Ili treće, imaju način kako odvode kondezat napolje, što mi tek taško zamisliti.
Nemam ideju kako bi se to rešilo bez izolacije ali ne smem da tvrdim da ne može.
Tim pre što Maksa kaže da je kod njega sve ok.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:44 06.06.2020

Re: Mladenović

Pajke, prijatelju, pa tu stvarno nema ničeg što može da se ne razume.
Čak je mnogo dobro što skoro sigurno i tamo i baš svugde vodoinstalateri (kao i kućno grejanje), koriste običan cevni navoj, colovne mere.
Da voda teče na dole, to znaš, a to da li ventil drži i ne, e to oprezno, pa probaš.
.


Jes, malo sutra, nisi ti videla moje traume kad sam jednom pokušao da zamenim neki deo u bateriji u kupatilu u kući od pre 80 godina, zadnji put bila updateovana per šezdeset. Odem u prodavnicu, gledam onaj izbor, ne znam šta je šta, nije samo navoj, nego i fi, i ceo mehanizam, oću da objasnim prodavcu šta mi ne valja ali ne znam kako se to zove, na kraju sam morao da skinem celu česmu, rasturim je, i taj deo odnesem u prodavnicu, ali me prodavac gledao dosta belo, kaže to se ne pravi godinama. Posle vraćaj nazad, jer zbog oblika lavaboa ne može da stane krštena nova baterija, a lavabo integralan sa kadom. Mislim kako su se ovi ljudi popeli na mesec, jebeš mi sve ako znam. Ili kad sam kupio onu sajlu da otpušim cev u kuhinji, zapušilo se negde u podrumu, i vrtim ko som, dok sajla nije izbila na krovu od kuće kroz onu cev za smrad. Posle mi čovek objasnio da moraš da znaš od čega su cevi da bi vrteo na korektni stranu, jer se bakarne cevi ponašaju drugačije od olovnih a ove drugačije od PVC, pa onda sajla ide u jednom ili u drugom smeru kad naiđe na raskrsnicu. I da osetiš kad je ušla u taj plastični odvd za gasove a kad je još na pravom putu. Znam da me ložio, garant, ali njemu sajla nije izašla na krov ko meni, ceo komšiluk mi se danima smejao.

Mislim, poznato je da ja volim da majstorišem, i uglavnom se ne bojim niodčega, ali vodoinstalaterski radovi ne spadaju u to. Ok da zamenim gumicu, ali ništa preko toga. Treba znati dokle se protežeš... :) A, da, da dodam na ovu listu zastrašujućih poslova koje sam rekao da nikad više neću sam da radim, dakle, poravnavanje betonske ploče, za udaranje kramičkih pločica. Ok ako treba neka rupa da se popuni, ili da se obrusi nešto što malo štrči, ali ono da poravnaš ceo pod, zajebi. Jednom sam to radio, i nikad više! Ono na youtjubu što pokazuju, pa izlgeda lako - lažu ko psi, mamu im hebem svima!

rodni rodni 15:13 06.06.2020

Re: Mladenović

pecaros
rodni

Usput ... jebote, zapala mi neka mrva od doručka (ili ručka, ili večere) ispod slova 'P' ... lupo sam tastaturom i neće da se pomeri.


Uzmeš tanak šrafciger i zavučeš ga između "P" i susednog tastera i izvališ ga. Mada deluje kao da ćeš totalno skršiti oba tastera, kad očistiš prostor ispod, taster se malo jačim pritiskom ponovo fino natakne tamo gde mu je mesto.

EDIT: Ne znam da li se prave neke specijalne tastature koje su koncipirane drugačije, ja takvu još nisam imao.

Ma znam, zajebavam se!
Sredi se to samo od sebe nakon nekoilko dana energičnijeg pritiskanja.
A ako ne, nisam nešto previše emotivno vezan za ovu tastaturu, pa će, ako se još bude jogunila, da završi u elektronskom otpadu - imam jedno pola tone pripremljenoga, samo da pozovemo otpadnu ekipu.
gedza.73 gedza.73 15:18 06.06.2020

Re: Mladenović

Ili kad sam kupio onu sajlu da otpušim cev u kuhinji, zapušilo se negde u podrumu, i vrtim ko som, dok sajla nije izbila na krovu od kuće kroz onu cev za smrad.


šta te briga, taman za nekog fit Deda Mraza.

Ima i druga varijanta ali mora nekud da odlazi voda. Znači ne kreće se iz kuhinje. Na crevo od pumpe se stavlja dizna koja rotira. Centralni deo 'buši' kroz masnoću, bočni izlazi rotiraju ceo sistem u spiralu.


pecaros pecaros 15:19 06.06.2020

Re: Mladenović

rodni

Ma znam, zajebavam se!


Bilo mi je malo čudno što ne znaš, ali, ako ne tebi, možda savet nekom bude od koristi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:33 06.06.2020

Re: Mladenović

Ima i druga varijanta ali mora nekud da odlazi voda. Znači ne kreće se iz kuhinje. Na crevo od pumpe se stavlja dizna koja rotira. Centralni deo 'buši' kroz masnoću, bočni izlazi rotiraju ceo sistem u spiralu.


Pa gde da odlazi kad se cev zapušila, možda eventualno na krov pa u oluk.

Ali stvarno je to otpušavanje toliko primitivno, čudi me da do sada nije izmišljena neka bolja fora, nešto sa ultrazvukom, ili još bolje, sa laserom. Au, kolike pare bi mogle da se uzmu, dođeš kod nekog u kuću, onako u belom mantilu, uteraš laser, izvadiš džojstik, presaviješ ekran, kažeš, gospodine, molim vas, stanite ovde sa strane i stavite zaštitne naočare, i kreneš da pržiš... gospodski posao. Usput mu snimiš i stanje u cevima, da li su zarđale pa će da procure uskoro, ima li korenja, da nije neki rakun ili onaj vcuckov pacov ušao unutra i otegao papke, istrulio do pola. I to ni ne naplatiš kao posebnu uslugu, nego kao perk. Sine, pa, otimali bi se oko tebe, mogao bi ladno da kupiš onaj krš od kuće od milion i po funti u elitnom delu Londona, da praviš provokativne fotke da zajebavaš altdesničare dok im čir na želucu ne proradi.

niccolo niccolo 15:54 06.06.2020

Re: Mladenović

čudi me da do sada nije izmišljena neka bolja fora

Stvarno bre, kako to da ne postoje one svinje (pigs) kao kod gasovoda (znaće Zili na šta mislim)...mada, nemam pojma kako to zaista izgleda i radi
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:24 06.06.2020

Re: Mladenović

niccolo
čudi me da do sada nije izmišljena neka bolja fora

Stvarno bre, kako to da ne postoje one svinje (pigs) kao kod gasovoda (znaće Zili na šta mislim)...mada, nemam pojma kako to zaista izgleda i radi


Ne znam ni ja, ali možda zato što je veći prečnik, pa možeš svašta da guraš unutra (a to je, pretpostavljam samo za inspekciju, ne i za radove). Ali to bi bilo još kulje od lasera, ono, staviš malog drona u cev ispod sudopere, i on se surdukne, razjebe sva ta govna i mrtve pacove za pola miuta, vrati se i podnese izveštaj. Niccolo, ako ovo zaživi, kupuješ krš kuću pored moje, usred Londona, na konto rojaltiz za korišćenje patentnih prava (sa advokatima nema zajebavanja!).
gedza.73 gedza.73 17:12 06.06.2020

Re: Mladenović

Pa gde da odlazi kad se cev zapušila, možda eventualno na krov pa u oluk.

Ja imam dve manje šahte pre septičke plus jednu veću prelivnu.
Onda, kad se desi, razdvojim cevi u maloj šahti i krenem sa te strane. Ono svrdla, vodu vraća ka meni dok ne probije. Kad probije uđem u kuhinju, pročistim joč jednom celu liniju i sastavim.

ovo sa snimanjem i čišćenjem ne baš 5G mrežom i ne baš dronovima, ali bi moglo tako da se nazove, već rade neke opremljenije ekipe.
alselone alselone 17:26 06.06.2020

Re: Mladenović

osim ako izoluješ cev


Cev jeste izolovana. Bakarna je, ali solidno izolovana.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:00 06.06.2020

Re: Mladenović

Pa gde da odlazi kad se cev zapušila, možda eventualno na krov pa u oluk

Eto šta on pita.
A inžinjer.
Nema, to kad ode iz Srbije i zdrav razum pogubi.
Nije džabe Srbija prva na listi :)
alselone alselone 18:01 06.06.2020

Re: Mladenović

Šta je sa trešnjama ove godine Huči? Svi se žale kako su podbacile a proleće je bilo lepo.
zilikaka zilikaka 18:29 06.06.2020

Re: Mladenović

Stvarno bre, kako to da ne postoje one svinje (pigs) kao kod gasovoda (znaće Zili na šta mislim)...mada, nemam pojma kako to zaista izgleda i radi

Imaš one klot, raznih profila za razne potrebe a imaš i one pametne, koji snimaju sve gde prođu i onda se analizira i vidiš kad kradu naftu ili kad imaš oštećenja.
Rukovanje nije baš lako, pravi se poseban deo preko kojeg se to ubacuje, a sa druge strane deonice isto to da ga izvadiš napolje. I to ide za prave cevovode, ne može da ima grananja i skretanja pod 90. Idu posebni lukovi.
Uz to, tera se pritiskom.
Za onaj što snima nisam sigurna, to nemamo u Srbiji, uzima se usluga a takvi baš ne vole da se skupe svatovi kad rade. Mada, na isto ti dođe, skup uređaj i neisplativo da se kupi za s vremena na vreme.
Za kanalizaciju u kući, zbog različitih prečnika i grananja ne može prase odnosno kracer, kako ga ovde zovemo.
Po meni, ona Gedžina dizna nije loša al najbolje da se dobro održava.
One hemije što rastvaraju masnoću su isto dobre, osim ako si bacao živinske kosti da se prepreče.
zilikaka zilikaka 18:35 06.06.2020

Re: Mladenović

Šta je sa trešnjama ove godine Huči? Svi se žale kako su podbacile a proleće je bilo lepo.

E, mi rešili misteriju mojih buda. Jesu larve azijske bubamare i ne možeš im ništa.
Možda dogodine probam da pre zrenja nabavim one lepljive trake za miuve, pa pokačim okolo, da se polepe ako bude radilo.
Ili sama improvizujem nešto na tu foru, slatko a lepljivo, ako uopšte idu na šećer.
Kako god, gadna napast, ne daj bože nikom.
alselone alselone 18:50 06.06.2020

Re: Mladenović

Ovde nije bilo buba nego su prvo cvetovi poladali a kasnije i mladi plodovi. Ostalo je 20% od onoga što je bilo prethodnih godina.

Još je moja trešnjo-višnja (nešto izmedju, ne znam šta je, ali je velika i krupna kao trešnja, sa tvrdo opnom kao trešnja a malo je kiselastija, mada ne kisela pa vuče na višnju. Uglavnom super voćka) kasnije pa uvek lepo rodi jer preskoči rizik od kasnih mrazova ali eto ove godine joj nešto drugo doakalo.

Moram zakopat neki panj pored da joj malo pomognem.
Šalim se.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:21 06.06.2020

Re: Mladenović

alselone
Šta je sa trešnjama ove godine Huči? Svi se žale kako su podbacile a proleće je bilo lepo.

Pa ne može da ih bude Als.
Rade ljudi na crveno slovo, mrse i sredu i petak, tuđe žene merkaju, pa ne može to tako.

:)
Loša oplodnja, nepovoljni uslovi, ko je pospešivao, prskao, ima nešto.
I naravno ko je imao povoljnije mikro uslove.

Moje višnje su baš baš ok, ali višnja je bolje prošla od trešnje, šljiva isto šareno, negde ok negde loše.
Ja se samo molim da tamo gde je ostala rokne grad, mene naravno da preskoči, pa da cena podovlja.
Smrkavanje i svanjivanje:)
gedza.73 gedza.73 19:27 06.06.2020

Re: Mladenović

Moje višnje su baš baš ok, ali višnja je bolje prošla od trešnje, šljiva isto šareno, negde ok negde loše.
Ja se samo molim da tamo gde je ostala rokne grad

Ovi moji pričaju da se cena višnje zna tek kad stigne Merošina. Dole je nešto prskao grad, ili beše Blace, a i ove moje je zakačio. Pokazuje mi jedan slike dobro mu izmlatilo i ranu i stenlej a i višnju. Al' stoički podnosi. Ja bi verovatno ciko, počeo da žmirkam na jedno oko, da pričam sam sa sobom a nogu da vučem za sobom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:39 06.06.2020

Re: Mladenović


Ovi moji pričaju da se cena višnje zna tek kad stigne Merošina

Ma zezam se, grad nikad ne utiče na cenu.
Iako strašno izgleda, iako koga pogodi napravi ogromnu štetu, ipaj je to lokalna pojava i procenat stradalih površina je uglavnom mali.
Retko se desi da potuče celo selo.
A cena, da, u Merošini se to prelama, i zna se tek kad krene berba.
Kapitalizam moj Gedžo, dok je nama bilo Tite znali smo cenu oko Božića:)
Ali evo radikali i ovi iz Metle obećavaju da će privatne kompanije da nateraju da plate kolko im se naredi :)
alselone alselone 19:48 06.06.2020

Re: Mladenović

Ja se samo molim da tamo gde je ostala rokne grad, mene naravno da preskoči, pa da cena podovlja.


Imam komšiju koji je stavio protivgradnu mrežu nad skoro celom baštom. Ja uredniju baštu u životu nisam video.

Za vreme rata kamionom naleto na minu, ostao delom invalid, izbegao ovde, penzionisao se i radi baštu. Od toga malo privređuje, prodaje sadnice, voće i to. Bašta nema preko 300, 400 kvadrata, a unutra kao u šumi, ima svega. Neverovatno šta je spakovao na tako mali prostor a sve uredno, pod konac, orezano, pograbuljano, milina za gledati.

Ja sam sad predveče malo prošetao dvorištem i jeo te višnje direktno sa drveta. Ima nešto dečački u tome i obožavam to da radim. Bez pranja, samo obrišem o majicu.
alselone alselone 19:49 06.06.2020

Re: Mladenović

Kako tebi Gedžo ide sredjivanje? Jesi radio nešto novo?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:52 06.06.2020

Re: Mladenović

Bez pranja, samo obrišem o majicu.

Normalno, ko muško jbt.
Nećeš valjda ko Pajić:)
gedza.73 gedza.73 19:55 06.06.2020

Re: Mladenović

Als
Kako tebi Gedžo ide sredjivanje? Jesi radio nešto novo?


Nabavio sam železničke pragove za mostić a čekam da se trava malo zakoreni kako bi' pokosio pa posle da imam bolji pregled za raspored drveća. Al' od tog ulepšavanja se ne živi, mora i da se radi. :)) A imam i nešto da dovršim što mi je baš važno pa sam se bacio na taj prioritetniji deo.

HCM
Ali evo radikali i ovi iz Metle obećavaju da će privatne kompanije da nateraju da plate kolko im se naredi :)

Čujem ih ponekad sve. Koji je to spisak lepih želja.
alselone alselone 19:56 06.06.2020

Re: Mladenović

Normalno, ko muško jbt.
Nećeš valjda ko Pajić:)


Mi smo kao klinci to tumačili kako to sve kiša opere i ne moraš ni nositi kući, matorci samo smaraju bez razloga da se pere.

Jabuka i to petrovača direktno sa drveta. To je najbolja stvar.

Planirao sam da zasadim jednu petrovaču na jesen. Imaš li neki savet?
alselone alselone 19:57 06.06.2020

Re: Mladenović

Nabavio sam železničke pragove za mostić


Kako je to kul! Zamišljam kako bi bilo da napravim staizu kroz dvorište od pragova. Sjajno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:00 06.06.2020

Re: Mladenović

Planirao sam da zasadim jednu petrovaču na jesen. Imaš li neki savet?

Pa to je stvar ukusa, ako je voliš onda ona, što da ne.
Meni više prijaju ove aromatičnije, savremenije sorte.
Al, šta je kome lepo.
gedza.73 gedza.73 20:04 06.06.2020

Re: Mladenović

alselone
Nabavio sam železničke pragove za mostić


Kako je to kul! Zamišljam kako bi bilo da napravim staizu kroz dvorište od pragova. Sjajno.

Al' ima jedan problem. Kad je vrućina oseća se miris ulja. Ja to radim dalje od kuće mada sam imao ideju da uradim nisko do zemlje ogradu od pragova sa par rustik kovanih elemenata koji bi paralelno sa zemljom držali gredu za isto niske metalne masivne stubove. Još uvek se dvoumim dal' da uradim. Masivnost bi odlično izgledala, o dugotrajnosti da se ne priča ali je miris problematičan.



alselone alselone 20:05 06.06.2020

Re: Mladenović

Pa to je stvar ukusa, ako je voliš onda ona, što da ne.

Volim a i obeležila mi je detinjstvo pa eto, za dušu.

Mada, sad kad kažeš tako, možda ću razmotriti neku od tih modernijih vrsta.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana