Putovanja

Tajna delfske mastike

jinks RSS / 27.06.2020. u 07:28

delf1.jpg 

Kada čujete za grčke Delfe verovatno vam prve na pamet padaju proročice kako obavijene gustim dimom sveća i opijata, u zamračenoj pećini duboko ispod površine zemlje, proriču sudbine prosjaka i kraljevića. Delfi su, ipak, bili i nešto više od toga, u čijem je centru doduše i dalje ostala magija, ali, za razliku od opšteuvreženog mišljenja, ne neka ezoterična ili mistična, već pre nekakva životna i realna.

Neću u blogu ponavljati nešto što je manje-više poznato. Kao ni pričati o generacijama devojaka i žena koje su se vekovima smenjivale i nosile isto ime (ili titulu) Pitije, i koje su ostale upamćene po proročanstvima ugrađenim u istoriju ne samo grčkih polisa, već i čitavog poznatog antičkog sveta.

Manje je poznato da su Delfi često zaraćenim i sukobljenim grčkim gradovima-državama predstavljali svetu zemlju i centar sveta, kao i to da su na određeni način postali temelj helenskog ujedinjenja (mnogo više nego što je Olimpija ikada u tome uspela). Tako su, neretko slabi, siromašni i nerazvijeni grčki gradići, međusobno povezani, izrasli u trgovačku, vojnu, ekonomsku i kulturnu silu, koja i dan danas na određeni način pomera čitav svet. 

U svoje vreme, na prvi pogled Delfi bi vam delovali kao antički Tajms skver, pun ljudi sa svih strana sveta, kao i antičkih restorana, hotela i prodavnica ... i centralnog Apolonovog hrama, u kome su se upravo i dešavala proricanja. Posle nešto kopanja i raspitivanja shvatili bi da je najveća čast svakom grčkom polisu bila ta da upravo u Delfima izgradi što velelepniji spomenik ili građevinu posvećenu bogu Apolonu. Kao i to da su na neki čudan način, kao određeni vid hramskog senata ili kongresa, Delfi ujedinjavali Grčku.

Temu bloga (preuzetu iz skorašnje emisije na Histori kanalu) predstavlja interesantan i nesvakidašnji pokušaj autora da protumače kako su sve i zašto Delfi uspeli u tome. Naime, po autorima, magija proročica u principu i nije predstavljala nekakvo božansko proviđenje ili čudo, već se pre sastojala od prilično složenog i efikasnog sistema prikupljanja i obrade informacija, vekovima razvijanog u Delfima. Naime, sveštenstvo delfskih hramova, koje u principu i jeste stajalo iza čitave proročke predstave (a što je u principu uvek i bio prilično skup sport za sve njegove učesnike), stečenim novcem je organizovalo za svoje vreme veoma sofisticiranu obaveštajnu mrežu, kako među bezbrojnim posetiocima Delfa, tako i širom čitave Grčke, a neretko i mnogo dalje.

A kada godinama, decenijama ili vekovima uporno prikupljate obaveštajni materijal i različite informacije na načine koji drugima neretko deluju gotovo neverovatno i nepojmljivo, magija proročišta postaje prilično realna. Naravno praćena veštom obradom i povezivanjem gomile naizgled nepovezanih podataka, kao i njihovim kreativnim tumačenjem i dopunjavanjem.

delf2.jpg

Sad, ako su Delfi stvarno i stvorili ujedinjenu Antičku Grčku tako što su, između ostalog, predstavljali i određeni vid njihove zajedničke primordijalne obaveštajne službe (a što upravo i nagoveštavaju autori gorepomenutog dokumentarca), te i ako nam antički obrasci mogu na određeni način poslužiti i za tumačenje obrazaca po kojima funkcioniše i naš svet, onda bi jedan od zaključaka mogao biti i taj da države upravo i nastaju i izrastaju u dobroj meri i iz dovoljno jakih i razvijenih obaveštajnih centara i informacionih habova.

Što uopšte i nije nemoguće, jer šta su u stvari kroz istoriju uopšte i mogli biti razni plemićki, kraljevski ili carski dvorovi nego pre svega informacioni habovi i centri različitih vidova obaveštajnih mreža. Čemu naravno nikako nisu odmagali ni sav novac, moć, ili porodične i druge veze kojima su raspolagali, već su pre tome i doprinosili. 

Na kraju krajeva, koliko su, kako antičke tako i moderne Pitije i Delfi bitni govori i, prema autorima emisije, ideja po kojoj mnoge obaveštajne službe nadživljavaju zemlje u kojima su nastale. Kažu da, na primer, čak i neke sadašnje sežu vekovima i milenijumima u prošlost, preuzevši danas različite oblike. Počev od pojedinih koje se uveliko nalaze ispod svake granice zakona, pa sve do nekih drugih, doduše nešto legalnijih, čije postojanje svejedno i dalje ostaje prikriveno koprenom tajnosti.

Eto, čak se i za jednog našeg sugrađana, sahranjenog u poznatoj kući punoj svekolikog cveća, govori da je do poslednjeg dana bio odani obaveštajac, doduše ne zemlje u kojoj je decenijama živeo kao car, već pre jedne druge koja je nestala negde oko 1918. godine.

Što bi, ukoliko bi bilo tačno, bilo pomalo čak i tužno, ali, opet, na neki čudan način verovatno i vredno ozbiljnog poštovanja.

 



Komentari (42)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

solo solo 10:15 27.06.2020

služba družba


,,Služba,, je uvek ,,služba,,.

Princip je isti a tehnologija ubrzava i menja algoritme.

I nema ništa novo pod suncem osim zablude optimista o promeni.
jinks jinks 10:28 27.06.2020

Re: služba družba

Sudeći prema priči o Delfima, kada bi svako to umeo da radi, mnogi bi to i radili. Ali izgleda da ipak nije tako.
solo solo 10:45 27.06.2020

Re: služba družba

Sudeći prema priči o Delfima, kada bi svako to umeo da radi, mnogi bi to i radili. Ali izgleda da ipak nije tako.


Naravno, otuda i razlike.
Gde li su danas smešteni novi ,,Delfi,,?
shmoo shmoo 01:55 28.06.2020

Re: služba družba

solo

,,Služba,, je uvek ,,služba,,.

Princip je isti a tehnologija ubrzava i menja algoritme.

I nema ništa novo pod suncem osim zablude optimista o promeni.





Не заборави и на тај важан принцип (и Принцип) да мора увек да вири два прста из горњег џепа...



Као и код сваке дебеле касирке у бифеу "Црвено и црно".







docsumann docsumann 12:30 27.06.2020

Delfi's Analithics

jinks jinks 12:39 27.06.2020

Re: Delfi's Analithics

Ko će ga znati, možda je to jedna te ista firma :)
docsumann docsumann 14:29 27.06.2020

izvinjavam se na trolu


ako nekoga interesuje šta se ovih dana dešavalo u Budvi, predlažem da odgleda ovu emisiju.



inače, voditelj je ponajbolji novinar u CG, što se objektivnosti i otvorenosti za sve poglede tiče.
a sam odnos DPS-a i državnih organa, odnosno njihovo odbijanje da učetvuju u emisiji najviše govori o tome ko je kakvu ulogu imao u ovim nemilim događajima.
Черевићан Черевићан 15:46 27.06.2020

еее Pythio

ili, prikrivenost koprenom tajnosti

кад год Грчка ........се помене
обузме ме изнутрашња туга,
некад узор ........богме СВЕГА
а данас је........ оличење дуга
maliperica maliperica 18:51 27.06.2020

Pokušavam ...

..da na pravi način izrazim divljenje načinu na koji autor osvetljava jednu od najaktuelnijih tema savremenog sveta.

Pregledavši njegove ranije blogove, shvatio sam da su i oni u istoj meri vredni kao i ovaj aktuelni,ali da nisu nailazili na odgovarajuću pažnju.

Napisan izuzetnim literarnim / književnim stilom koji je retkost i osveženje na blogoprostoru, autorov tekst zavređuje pažnju, otvara pitanja i poziva na dijalog.

Nadam se da će se blogokolege sa adekvatnom pažnjom uključiti i da se sve kao neretko do sada neće završiti raspravom o ideološkim zabludama iz prošlosti.
Da se neće pobeći od sadašnjosti i upitne budućnosti.
shmoo shmoo 01:43 28.06.2020

Re: Pokušavam ...

maliperica
..da na pravi način izrazim divljenje načinu na koji autor osvetljava jednu od najaktuelnijih tema savremenog sveta.

Pregledavši njegove ranije blogove, shvatio sam da su i oni u istoj meri vredni kao i ovaj aktuelni,ali da nisu nailazili na odgovarajuću pažnju.

Napisan izuzetnim literarnim / književnim stilom koji je retkost i osveženje na blogoprostoru, autorov tekst zavređuje pažnju, otvara pitanja i poziva na dijalog.

Nadam se da će se blogokolege sa adekvatnom pažnjom uključiti i da se sve kao neretko do sada neće završiti raspravom o ideološkim zabludama iz prošlosti.
Da se neće pobeći od sadašnjosti i upitne budućnosti.





Не верујем ја у то.


Ово је сасвим леп увод да ти се та твоја надања не остваре.




Eto, čak se i za jednog našeg sugrađana, sahranjenog u poznatoj kući punoj svekolikog cveća, govori da je do poslednjeg dana bio odani obaveštajac, doduše ne zemlje u kojoj je decenijama živeo kao car, već pre jedne druge koja je nestala negde oko 1918. godine. Što bi, ukoliko bi bilo tačno, bilo pomalo čak i tužno, ali opet, na neki čudan način verovatno i vredno ozbiljnog poštovanja.





Јер... Уверен сам да је аутор мислио на аустроугарског вампира Тозу.




А не на неког тамо










Или, не дај боже, Копинича, Хебранга, Крајачића, Мимару...


Доланца!
solo solo 07:21 28.06.2020

Re: Pokušavam ...

Доланца!


Moram kad si već spomenijo.

Jednog zimskog jutra,napado sneg na brdu kod Kranja,Tito šeta pudlice kad vidi na snegu neko urinirao i urinom ispisao ,,Joža rogonja,,
Digne se dževa,urade se sve analize,urin,grafologija etc i stiže izveštaj.
Urin Dolancov rukopis Jovankin. Ako im je verovati.


Bloger nema objavljenje tekstove ☹


Ovo nj u objavljenje je u originalu sa sajta.
vcucko vcucko 09:29 28.06.2020

Re: Pokušavam ...

shmoo



Eto, čak se i za jednog našeg sugrađana, sahranjenog u poznatoj kući punoj svekolikog cveća, govori da je do poslednjeg dana bio odani obaveštajac, doduše ne zemlje u kojoj je decenijama živeo kao car, već pre jedne druge koja je nestala negde oko 1918. godine. Što bi, ukoliko bi bilo tačno, bilo pomalo čak i tužno, ali opet, na neki čudan način verovatno i vredno ozbiljnog poštovanja.




Ide u dobrom pravcu, ali pogrešna postavka.

On nije bio obaveštajac. Nego, kako sam već ovde izvoleo blagoupisati, poslednji car te carevine.
Sav njegov opus, geopolitička postignuća, fama koju je izazivao u svetu, sve to potvrđuje.

Kasnije je Njofra pokušavao da se ugura u taj voz, ali njegovi pokušaji po tom pitanju samo su izazivali podsmeh. Nije on bio dorastao tome, ipak je bio tek samouki oficir onog prvog.
.
jinks jinks 11:38 28.06.2020

Re: Pokušavam ...

poslednji car te carevine

Da li bi ovo moglo da znači da bi Srbija, u stvari, slobodno u svom CV-u mogla da dopiše i da je deo svog dosadašnjeg života provela na određeni način i u toj carevini.
shmoo shmoo 12:01 28.06.2020

Re: Pokušavam ...

vcucko
shmoo



Eto, čak se i za jednog našeg sugrađana, sahranjenog u poznatoj kući punoj svekolikog cveća, govori da je do poslednjeg dana bio odani obaveštajac, doduše ne zemlje u kojoj je decenijama živeo kao car, već pre jedne druge koja je nestala negde oko 1918. godine. Što bi, ukoliko bi bilo tačno, bilo pomalo čak i tužno, ali opet, na neki čudan način verovatno i vredno ozbiljnog poštovanja.




Ide u dobrom pravcu, ali pogrešna postavka.

On nije bio obaveštajac. Nego, kako sam već ovde izvoleo blagoupisati, poslednji car te carevine.
Sav njegov opus, geopolitička postignuća, fama koju je izazivao u svetu, sve to potvrđuje.

Kasnije je Njofra pokušavao da se ugura u taj voz, ali njegovi pokušaji po tom pitanju samo su izazivali podsmeh. Nije on bio dorastao tome, ipak je bio tek samouki oficir onog prvog.
.




Догурао Њофра до предсједника југославенског шпортског друштва "Партизан".

Мало ли је?



vcucko vcucko 06:51 29.06.2020

Re: Pokušavam ...

jinks
poslednji car te carevine

Da li bi ovo moglo da znači da bi Srbija, u stvari, slobodno u svom CV-u mogla da dopiše i da je deo svog dosadašnjeg života provela na određeni način i u toj carevini.

Pa zar nije?

Promenila vremensku zonu i kalendar. 45 godina upravljao vrh KP/SK koji su uglavnom sačinjavali Hrvati i Slovenci (govorim o samom vrhu, ne o bazi). Narod se za 200 godina unapred prebacio da razmišlja u fazonu Poreč-Split-Dubrovnik, a da sređuju stvari u svom Zaječaru ili bilo kom drugom mestu u Srbiji - a, to je profano, nebitno.

I opet: pa zar nije?
magnus magnus 19:06 29.06.2020

Re: Pokušavam ...

jinks
poslednji car te carevine

Da li bi ovo moglo da znači da bi Srbija, u stvari, slobodno u svom CV-u mogla da dopiše i da je deo svog dosadašnjeg života provela na određeni način i u toj carevini.

jinks
poslednji car te carevine

Da li bi ovo moglo da znači da bi Srbija, u stvari, slobodno u svom CV-u mogla da dopiše i da je deo svog dosadašnjeg života provela na određeni način i u toj carevini.
ne da je provela nego bila i nadvojvodstvo, e sad što je srpski diskurs kontaminiran hrvatsko jugoslavenskom propagandom,, srbija je imala dva okupatora i oba se oslobodila Bogu fala Franja josif je bio i nadvojvoda srpski

shmoo shmoo 01:19 28.06.2020

Ракија конектинг пипл

Tajna delfske mastike



Мастике или мистике?

Грешка или намера?

Занимљив текст. Волео бих да видим ту емисију. Ваљда ћу налетети на њу.


Него...


Manje je poznato da su Delfi često zaraćenim i sukobljenim grčkim gradovima-državama predstavljali svetu zemlju



Света земља на којој престају сви сукоби док се обе стране моле боговима и приносе им жртве био је и Аполонов храм код Троје што није спречило оног лепушкастог фићфирића Париса (сад ће Доксуман опет да ме грди за неодмереност) да устрели Ахила у пету док је овај ненаоружан клечао у понизности пред боговима.

Свако доба има неког свог фићфирића исто као што сваки Ахил има и своју пету.



(И шта да онда у свему томе ради Хектор? Препуштен вољи богова, полубогова и људи. All alone. )



А не би никада грчки полиси постали то што су постали, чак и да су имали неколико Делфа по читавом Медитерану, да на Босфору нису прво направили развалине на којима и данас зарађују у туризму као привредној грани.

А овако дупла корист. Ем развалиш град који после твоји потомци показују туристима, ем елиминишеш моћног такмаца који ти наплаћује дажбине за пролазак кроз његове територијалне воде да би могао да тргујеш са рогом изобиља званим Исток.










antički obrasci mogu na određeni način poslužiti i za tumačenje obrazaca po kojima funkcioniše i naš svet, onda bi jedan od zaključaka mogao biti i taj da države upravo i nastaju i izrastaju u dobroj meri i iz dovoljno jakih i razvijenih obaveštajnih centara i informacionih habova.






Мој омиљени. (ЛИНК)











И данас убиру плодове његовог рада.









solo solo 07:01 28.06.2020

Re: Ракија конектинг пипл

Свако доба има неког свог фићфирића исто као што сваки Ахил има и своју пету.
,,,,i ništa nema novo pod suncem...




jinks jinks 07:23 28.06.2020

Re: Ракија конектинг пипл

Мастике или мистике?

Mastike, ali se složilo sa mistikom, primetio sam to kasnije.

Inače, interesantno da si pomenuo začetke britanskih MI-x-ova iz vremena kraljice Elizabete I, jer su i oni pominjani kao primer sličan Delfima o miksovanju "magije" i obaveštajnog habovanja.

solo solo 07:25 28.06.2020

Re: Ракија конектинг пипл

Мастике или мистике?

Грешка или намера?


Ako je autor Makedonac onda je namera. Grk nije sigurno.


solo solo 07:26 28.06.2020

Re: Ракија конектинг пипл

solo
Мастике или мистике?


PS ćuti moglo je da bude i ,,svastika,, ( isključena svaka veza sa ženinom sestrom)
shmoo shmoo 11:40 28.06.2020

Re: Ракија конектинг пипл

jinks
Мастике или мистике?

Mastike, ali se složilo sa mistikom, primetio sam to kasnije.

Inače, interesantno da si pomenuo začetke britanskih MI-x-ova iz vremena kraljice Elizabete I, jer su i oni pominjani kao primer sličan Delfima o miksovanju "magije" i obaveštajnog habovanja.






Кажу да се методе и технике које је Волсингем увео у то елизабетанско доба и данас користе веома успешно... Рецимо, двоструки шпијуни и слично... (ЛИНК)




jinks jinks 11:56 28.06.2020

Re: Ракија конектинг пипл

Kažu da su svi ti napori usmereni u pominjanim pravcima, a koji su intenzivno započeli u doba Elizabete I, u stvari dobrim delom upravo i bili krunisani globlanom britanskom imperijom, odnosno, mogućnošću da se vlada tolikom teritorijom, kao i da se povezuje i funkcioniše sa toliko različitih ljudi i naroda.

Sad, vezano i za nešto što je pomenuto u blogu o tome da OS neretko i nadžive zemlje u kojima su stvorene - pitanje je da li je britanska globalna imperijalna OS i dalje živa. Neki bi rekli da na određeni način jeste, kao i da je delom otelotvorena i u globalnom finansijskom tržištu, kao i u globalnoj finansijskoj dominaciji koju Britanija ima, i koju je stvorila, dobrim delom upravo i u godinama nakon raspada njihove globalne imperije.
shmoo shmoo 12:11 28.06.2020

Re: Ракија конектинг пипл

jinks
Kažu da su svi ti napori usmereni u pominjanim pravcima, a koji su intenzivno započeli u doba Elizabete I, u stvari dobrim delom upravo i bili krunisani globlanom britanskom imperijom, odnosno, mogućnošću da se vlada tolikom teritorijom, kao i da se povezuje i funkcioniše sa toliko različitih ljudi i naroda.

Sad, vezano i za nešto što je pomenuto u blogu o tome da OS neretko i nadžive zemlje u kojima su stvorene - pitanje je da li je britanska globalna imperijalna OS i dalje živa. Neki bi rekli da na određeni način jeste, kao i da je delom otelotvorena i u globalnom finansijskom tržištu, kao i u globalnoj finansijskoj dominaciji koju Britanija ima, i koju je stvorila, dobrim delom upravo i u godinama nakon raspada njihove globalne imperije.




Кључна је била победа над шпанском Армадом чиме се стекла превласт на морима и то у тренутку када се трговачки путеви увелико премештају са Пута свиле и Медитерана на Атлантик и Пацифик.

(Као што је, на пример, Битка код Лепанта означила почетак краја Отоманске империје.)

Па тако и настаде империја у којој сунце никада не залази преузамњем територија у Новом свету од Шпанаца, Француза, Руса... На Пацифику од Португалаца и Шпанаца. Источноиндијска компанија итд.

Онда је, захваљујући благу извалечном из колонија (од робова до свега и свачега, углавном сировина које су прерађивали па готове производе продавали тим истим колонијама као што то раде и данас), касније та превласт на морима надограђена превлашћу и у ваздуху све до наших дана.


Да ли је британска глобална империјална сила и даље жива?


Неки тврде да јесте.


Можда је мање видљива, кажу, али је жива.











А ово са Волсингемом је леп пример колико је значајно поставити праве људе на право место у право време.


И онда узрочно-последично, империја после може да траје вековима.


shmoo shmoo 12:28 28.06.2020

Re: Ракија конектинг пипл

EDIT:

Знаш шта је занимљиво, Џинкс?

Николај Трубецкој тврди да су за стварање и утемељење државног апарата са све безбедносним структурама руске империје најзаслужнији Монголи/Татари, наследници Џингис кана са својом државном управом док су оно владали тим огромном простором у средњем веку... Па отишли, а оставили Русима у наслеђе своје државно устројство - чиновнички апарат, службе итд.

Занимљива тврдња.

И Руси то и не поричу. Ни дан-данас.


И сад ако узмемо да је првобитна руска династија била од Рјурика (Рјуриковичи), викинга, да су им државну управу потом изградили Монголи/Татари, Шта је онда руско, мајку му?





Шалим се... Руско је онај највреднији ресурс једне државе, било које државе - народ.





jinks jinks 12:31 28.06.2020

Re: Ракија конектинг пипл

А ово са Волсингемом је леп пример колико је значајно поставити праве људе на право место у право време.

Da, čini se da je to jedna od stvari koja pravi razliku između Lige šampiona i Lige sajamskih gradova.
shmoo shmoo 12:36 28.06.2020

Re: Ракија конектинг пипл

jinks
А ово са Волсингемом је леп пример колико је значајно поставити праве људе на право место у право време.

Da, čini se da je upravo to jedna od stvari koja pravi razliku između Lige šampiona i Lige sajamskih gradova.






cmix909 cmix909 15:08 29.06.2020

Re: Ракија конектинг пипл

jinks
... interesantno da si pomenuo začetke britanskih MI-x-ova iz vremena kraljice Elizabete I...


Jedna od stvarcica koje Elizabeta II uvek ima u tasni je divan spijunski instrument Docter 8x21 C (sada sa imenom Noblex), sustinski nista drugo doli medju Stazijevim agentima omiljeni Turmon – Zeiss-ov monokular iz 1921; ziher ga je jos u svojom mladim danima koristila i kraljica majka.

sanjar sanjar 08:25 28.06.2020

Da!

Dok je doušnika, biće i službi!
Zanimljiva je to pojava u karakterima ljudi, odnosno, taj poriv - da prijavi drugoga 'tamo gde treba'.
Malo je reći da su to gadni ljudi.
solo solo 08:27 28.06.2020

Re: Da!

Dok je doušnika, biće i službi!


Šta je tu starije, doušnik ili služba?
docsumann docsumann 11:26 28.06.2020

Re: Da!

solo
Dok je doušnika, biće i službi!


Šta je tu starije, doušnik ili služba?


doušnik.

služba je samo organizovala i usmjeravala doušničke aktivnosti.
shmoo shmoo 11:35 28.06.2020

Re: Da!

sanjar
Dok je doušnika, biće i službi!
Zanimljiva je to pojava u karakterima ljudi, odnosno, taj poriv - da prijavi drugoga 'tamo gde treba'.
Malo je reći da su to gadni ljudi.






Četiri molera iz Vijene i plemeniti D’ Enuncio (ЛИНК)









shmoo shmoo 11:36 28.06.2020

Re: Da!

docsumann
solo
Dok je doušnika, biće i službi!


Šta je tu starije, doušnik ili služba?


doušnik.

služba je samo organizovala i usmjeravala doušničke aktivnosti.











sanjar sanjar 12:28 28.06.2020

Re: Da!

docsumann
solo
Dok je doušnika, biće i službi!


Šta je tu starije, doušnik ili služba?


doušnik.

služba je samo organizovala i usmjeravala doušničke aktivnosti.

Normalno!
Sretao sam ljude toliko fascinirane 'tajnim službama' i ljudima koji rade u tim službama.
Onda im ja malo razbucam te iluzije - ali im se pomenuta fascinacija brzo povrati.
No, profesionalne žbirove i špijune i može da se razume.
Istina, može da se razume i neprofesionalne - sa izraženijom crtom doušništva sklonog spletkarenju, cinkarenju i potkazivanju.
Takve stvari se najbolje vide u ranom detinjstvu - i uglavnom se posle i potvrdi u formiranim godinama.
solo solo 11:51 28.06.2020

.






Ko je Srbin i srpskoga roda,
I od srpske krvi i kolena,
A ne doš’o na boj na Kosovo:
Ne imao od srca poroda,
Ni muškoga, ni devojačkoga!
Od ruke mu ništa ne rodilo,
Rujno vino, ni ’šenica bela!
Rđom kap’o, dok mu je kolena.....
docsumann docsumann 11:54 28.06.2020

Re: .

evo jedan crnogorski etno blek metal (nije satanitički ), savim primjeren sadašnjem trenutku u CG...



P.S. još od Ramba nisam čuo ovako dobro umetnute gusle
nask nask 12:49 28.06.2020

Re: .

etno

Kad smo već kod etno muzike, vidovdana i aktuelnog trenutka.



Na ovo slučajno naleteh danas tj. Guglo, što je persijska reč za Delfi, mi izbacio. Kako li su samo saznali šta tražim pre nego što sam i sam znao šta tražim.

shmoo shmoo 15:09 28.06.2020

Re: .

nask

Kad smo već kod etno

















EDIT:


Kako li su samo saznali šta tražim pre nego što sam i sam znao šta tražim.














Може и књига да се даунлоудује. (ЛИНК)








magnus magnus 19:57 28.06.2020

VAUHNIK

Jedan od največih
" sa ovih prostora"

nask nask 21:51 28.06.2020

Re: VAUHNIK

Kakav car, sada odgledao na tjubetu tribinu posvećenu njemu.
sanjar sanjar 19:05 30.06.2020

Da!

Za Šmua i ostalo veselo društvo!

shmoo shmoo 21:02 30.06.2020

Re: Da!

sanjar
Za Šmua i ostalo veselo društvo!




Хвала!

Барем у моје име...







Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana