Putovanja

Mora nas ovog leta nisu htela...

Vojislav Stojković RSS / 24.07.2020. u 16:38

… ali ne treba tugovati - Dunav, Sava i Morava nas čekaju.

Tagovi



Komentari (418)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

j_grandson j_grandson 10:11 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

maksa83
A ako se makneš u sporednu ulicu, čak i 2 evra.

Pa to ti kažem, vrlo izvikana pica je 4 EUR u Napulju, nije 30 EUR, i tamo se gužvaju i Napuljanci i turisti, a sve te picerije i za 2 EUR i za 4 i za 6 imaju isti taj San Marzano paradajz koji im raste tu pored, dakle nije fora u tome nego ono što stvarno određuje cenu je koliko je majstor na glasu i koliko se trudi oko svega ostalog. "Vreme je sastojak bitan koliko i svi drugi", i to je živa istina, ja sam u proteklih 4 meseca dosta eksperimentisao, brašno tipa 00, pa tipa 0, 50% vode, 60% vode, i postoji fundamentalna razlika između testa koje je stajalo 4, 7, 12 ili 24h, i kako si ga mesio, i kako si ga razvukao. Sve ima veze.

To sve ima veze za vas sa rafiniranim ukusom i visokim standardima.
Mene baš briga - ja svaku picu smastim u slast.
Bilo na njoj kulena, kobasice, slanine - obične ili od mangulice, salama može i alpska podriguša, paradjz originalno hibridni iz plastenika, to jest, makar rastao i na kvantašu, paprike sveže kakve god ima, sir bilo kakav ...
Sve je to jestivo - a to doučitano ... pa, uživajte ko to voli.
maksa83 maksa83 10:12 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

Verovatno znaš, ali ipak da napomenem. Vrlo je bitno da redovno kidaš one pupoljke cvetova, jer, ako ih pustiš da procvetaju, oni lepi mirisni listovi počinju odmah da se suše.

Znam znam, bosiljak kad procveta i napravi seme odluči da je odslužio svoje i umire, bitno je uhvatiti taj momenat. Inače fascinantno kako ta biljka funkcioniše - otfikariš joj vegetativni vrh a ona kaže "e nećeš majci" i ispod napravi dva nova i kreće da raste u stranu, bukvalno je fraktalno širiš. Čim shvati da nešto nije kako treba neposredno ispod "anomalije" kreće da pravi dva nova vegetativna vrha, nebitno je l si ga ti otfikario ili je stabljiku načela neka neman.
mirelarado mirelarado 10:18 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

maksa83
Verovatno znaš, ali ipak da napomenem. Vrlo je bitno da redovno kidaš one pupoljke cvetova, jer, ako ih pustiš da procvetaju, oni lepi mirisni listovi počinju odmah da se suše.

Znam znam, bosiljak kad procveta i napravi seme odluči da je odslužio svoje i umire, bitno je uhvatiti taj momenat. Inače fascinantno kako ta biljka funkcioniše - otfikariš joj vegetativni vrh a ona kaže "e nećeš majci" i ispod napravi dva nova i kreće da raste u stranu, bukvalno je fraktalno širiš. Čim shvati da nešto nije kako treba neposredno ispod "anomalije" kreće da pravi dva nova vegetativna vrha odmah ispod, nebitno je l si ga ti otfikario ili je stabljiku načela neka neman.


Upravo tako, pritom ti skriveni pupoljci rastu i rascvetavaju se brzinom svetlosti. Neki krak mi se uvek otme kontroli. :)
gedza.73 gedza.73 10:19 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

pizza Napoletana mora da ima San Marzano paradajz odgajan u rastresitom vulkanskom zemljištu podno Vezuva, blablabladrkedrke...

Majstori su da nešto banalno prervore u umetnost. Kad krene kampanja paradajza sve se pretvori u ručni rad. Ručno branje, komad po komad, nežno, s ljubavlju i osećajno, sušenje, flaširanje i u tegle prerada...
A u stvarnosti Rumun, Makedonac ili Senegalac (prvo se sve povadi sa plodom na redove) rkne rukom u ćoše gajbe kako bi plodovi popadali ili se kao silokombajnom tovari u kipere.



A i štastražio kod Mađara picu. Da vidim Italijana da napravi gulaš leveš u restoranu na šta bi to ličilo. Italijasnka porodica (čiji je sin naturalizovani Beograđanin više od decenije) bila nam u gostima i najstariji član je posle kulena sat vremena duvao u prste i vikao
'piccante, piccante'

Meni se više od jednog žalilo ('regularna' mesara van supermarketa, drugi lokalac-koljač sa interesantnim skupom internacionalne ekipe) kako znaju za sušeno meso ali im ne odgovara ukus. U stvari starije generacije se žale na industrijalizaciju, kako su mnoge stvari ostale bez ukusa.


maksa83 maksa83 10:25 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

A i štastražio kod Mađara picu.

Pa živeo sam tamo 6 meseci, mora i neka pica da ti se omakne. Prvi put (a čak bilo i neko relativno fensi mesto, food court na vr' tržnog centra pored posla) sam shvatio da neće tu biti ljubavi kad sam u kalconi našao celu jebenu glavicu crnog luka naseckanu, dakle celu, ne preterujem. Ok, od sad igramo samo sa otvorenim kartama, međutim Mađar te sačeka na krivini pa stavi odozgo grašak i tako neke diverzije.
zilikaka zilikaka 10:25 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

gaji profesionalizam kakav Gigatroni i ostali onlajn prevaranti neće dostići za 300 godina.

Jao, djemenadje.
Još čuvam mejl prepisku sa win-win, koja prati kupovinu jednog norveškog radijatora. Bilo tu i pucanja i pevanja, najviše laganja s njihove strane, pri čemu se pošiljka više puta slala tamo-vamo.
Redak hohštapleraj a organizacija nikakva. I raman rešiš sa jednim, sutra sve iz početka.
Isterala sam svoje i od onda za mene više na postoje.
Mada, svesna sam da ovi drugi samo nisu imali priliku da pokažu da su isti
maksa83 maksa83 10:33 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

Još čuvam mejl prepisku sa win-win, koja prati kupovinu jednog norveškog radijatora. Bilo tu i pucanja i pevanja, najviše laganja s njihove strane, pri čemu se pošiljka više puta slala tamo-vamo.

Ja ne znam nikog ko sa njima tj. Win-Win (za koji se priča da ga je preuzeo brat Andrej još pre neku godinu) i Gigatronom nema loše iskustvo, to laže u oglasima, na reklamama, na sajtu, ne isporučuju, voza te nadkrana podrška, katastrofa. Ovi ljudi iz Mali Kupci sa druge strane, nemam reči.
j_grandson j_grandson 10:48 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

maksa83
Još čuvam mejl prepisku sa win-win, koja prati kupovinu jednog norveškog radijatora. Bilo tu i pucanja i pevanja, najviše laganja s njihove strane, pri čemu se pošiljka više puta slala tamo-vamo.

Ja ne znam nikog ko sa njima tj. Win-Win (za koji se priča da ga je preuzeo brat Andrej još pre neku godinu) i Gigatronom nema loše iskustvo, to laže u oglasima, na reklamama, na sajtu, ne isporučuju, voza te nadkrana podrška, katastrofa. Ovi ljudi iz Mali Kupci sa druge strane, nemam reči.

Da.
Slično bilo i sa mnom.
Nedavno, mislim da su negde na uglu Vojislava Ilića i Gospodara Vučića (pu, pu, svaka sličnost isključena), nude neke pletene korpe od šiblja i slično - i meni trebala korpa za branje trešanja.
Uputim mejl, onako, petak veče - misleći da mi odgovore u ponedeljak.
Kad ono - stiže odgovor isto veče.

floki floki 11:00 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

maksa83
што је то експериментисање добра ствар :)

Jedina stvar koju nisam još probao je kako to izgleda sa ovim najobičnijim T-500 brašnom, a to planiram. Inače postoji par momenata koji su mi promenili stvar iz osnova i jedan od najvećih nema nikakve veze sa hranom - drvena lopata umesto aluminijumske, sve traume oko ubacivanja (što je najkritičniji momenat) su netragom nestale. Kad sam shvatio da je to ono što mi treba prvo sam se uhvatio za glavu reko' pa de sad u Srbiji da nađem drvenu lopatu za picu, međutim ovi ljudi iz Mali Kupci prave sve što treba već 80 godina - ZR Minja, pao sam na dupe kako su profi, ja poslao mejl čisto onako kao da probam, odgovorili mi u roku od minut, reko' "ali ja sam običan čovek, nisam radnja, treba mi jedna lopata i 2 ove daske recimo", "nema problema, nama su svi kupci važni", sve stiglo za 2 dana, SZR u selu pored Kruševca gaji profesionalizam kakav Gigatroni i ostali onlajn prevaranti neće dostići za 300 godina.


ја сам дрвене лопате добио уз онај камен за пицу, једноставне скроз, али раде посао довољно добро
на њима оставиш лепиње да расту, па директ на камен, практична ствар

једина мана им је што немају рупе да сатресеш вишак брашна, за то су металне са рупама боље мало...

јеси почео и семолину да користиш као "радно брашно" кад развлачиш тесто?
и то има пар предности

сан марцано сам пробао, но ја ту нисам виддо никакву колосалну разлику од односу на рецимо, онај мути парадајз, али је могуће да сам и ја нешто забрљао
имам још једну конзерву у подруму, чини ми се


maksa83 maksa83 11:13 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

јеси почео и семолину да користиш као "радно брашно" кад развлачиш тесто?
и то има пар предности

Da, to je druga stvar koja menja sve iz osnova. I tu sam imao "dafuq je semolina i gde sad da nađem fuking semolinu u Srbiji", guglaj, gledaj, traži ... i onda shvatiš da je fensi ime semolina zapravo najobičniji pšenični griz kog ima u svakoj najzabačenijoj krajputaškoj radnji. Treća stvar je pirometar, tj. ono što zovu "IC termometar" koji usmeriš na prozivoljnu tačku i on ti očita temperaturu, radi do 800 stepeni, to sam naručio kod bratskog kineskog naroda još u martu za nešto tipa $20 ali su oni divni ljudi u Pošti Srbije shvatili da se i njima baš sviđa a i cena od 0 dinara je neprejebiva pa mi nikad nije stiglo, kao i gomili drugih ljudi kojima nisu stigle uobičajene srpske AliExpress džidžabidže naručene kada se sve ovo zalaufavalo. Onda sam kupio neki švapski ovde za iks puta više para i sad znam tačno šta se dešava u peći.
docsumann docsumann 11:19 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

angie01

Nemaš pojma. Pica u Napulju (koji, ako sam dobro shvatio, ima 3000 (tri hiljade) picerija) košta na izvikanim i najpoznatijim mestima 4, 5 i 6 EUR. Ta od šest se računa kao "baš skupa".


...i ne moze da se poredi ni sa jednom drugom.


moj bivši šef, Italijan, onaj što je igrao američki fudbal, tvrdio je da je u HN-u jeo najbolju pizzu izvan Italije.
a nije da nije svijeta vidio.
mada su meni, recimo, bolje pizze koje sam jeo u Budvi. i to ih nisam nešto pretjerano tražio po gradu. najbliže dvije pizzerije do mog tafašnjeg radnog mjesta (hotel Park) su obje bile bolje od bilo koje pizzerije u HN
alselone alselone 11:53 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

tvrdio je da je u HN-u jeo najbolju pizzu izvan Italije.

Meni je jedan od najboljih burgera koji sam jeo, uzevši i Teksas i Kaliforniju i NY area, u Novom Sadu u Tosteru.

Ne preterujem.
Imaju halapenjo paprike bolje nego u mnogim testoranima u Teksasu.
maksa83 maksa83 12:35 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

једина мана им је што немају рупе да сатресеш вишак брашна, за то су металне са рупама боље мало...

Zamka kod metalne je što je metalna, pa ti za nju odmah treba više brašna. Prosta fizika/hemija je iza - metalna je po prirodi stvari - hladna. I onda šta se desi, kad staviš testo koje je toplije od lopate desi se kondenzacija iz uhvaćenog vazduha i testo se ozdo dodatno "skvasi". (Kao konzerva koja se orosi kad je izvadiš iz frižidera u topliju sredinu). Ne skvasi u smislu da teku slapovi vode nego dovoljno da se jače zalepi za metalnu lopatu. I zato moraš da narokaš brašna koje to kompenzuje pa ti trebaju te rupe da ono ode. Drvena sa druge strane em nije hladna kao metalna pa se ne kondenzuje nego naprotiv još i pokupi vlagu i sve super.
docsumann docsumann 12:46 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

maksa83
једина мана им је што немају рупе да сатресеш вишак брашна, за то су металне са рупама боље мало...

Zamka kod metalne je što je metalna, pa ti za nju odmah treba više brašna. Prosta fizika/hemija je iza - metalna je po prirodi stvari - hladna. I onda šta se desi, kad staviš testo koje je toplije od lopate desi se kondenzacija iz uhvaćenog vazduha i testo se ozdo dodatno "skvasi". (Kao konzerva koja se orosi kad je izvadiš iz frižidera u topliju sredinu). Ne skvasi u smislu da teku slapovi vode nego dovoljno da se jače zalepi za metalnu lopatu. I zato moraš da narokaš brašna koje to kompenzuje pa ti trebaju te rupe da ono ode. Drvena sa druge strane em nije hladna kao metalna pa se ne kondenzuje nego naprotiv još i pokupi vlagu i sve super.


a da se metalna lopata zagrije (otopli) prije kupljenja testa?
"hladnoća" metala potiče od njegove toplotne provodljivosti. brže odvlači toplotu, pa zato na dodir uvijek djeluje hladnije od plastike, papira ili drveta.
maksa83 maksa83 12:57 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

a da se metalna lopata zagrije (otopli) prije kupljenja testa?

To bi verovatno radilo ali je još jedan korak u ajmoajmoajmobrzo poslu. Inače rade u realnosti metalne i drvene, mislim, viđaš da se koriste i jedne i druge, doduše češće drvene, verovatno metalne rade ok tamo gde je ambijent topliji. Kako god ja video po Internetima ljude koji se muče sa metalnim i savetovao im Internet "baci to uzmi drvenu, progledaćeš", i vaistinu bi tako.
nikvet pn nikvet pn 13:17 27.07.2020

Re: I još toga lepog...


Пратећи ниво напаљености тачно ми дође да начиним светогрђе и рокнем пицу на црепуљу под сач. И тако више пута узастопно, тек колико да серијски побијем присутне и заувек ућуткам непотребну дискусију о најбољој пекари у историји ове планете. А и шире.
shmoo shmoo 13:19 27.07.2020

Re: I još toga lepog... Трактат о пицама

maksa83

Па пице ваљда једеш у Италији, а не у Грчкој.

Јесте, ни ја нисам налетео ни на једну добру.

Nikiti (Sithonia) ima piceriju (baš velika, velika bašta, a uveče moraju da iznose i stolove na plažu) koja, što bi rekla omladina - kida, ki-da, a ja sam oduvek teška picajzla po tom pitanju.



Логично. И ја сам. Када су пице у питању, одувек сам био пицајзла. Исто тешка.

Може да се убоде и ван Италије одлична пица (као што може и у Италији да се налети на лошу пицу). Није то неко правило без изузетака.

Него сам мислио на ово што је Алселон поменуо за пице у Грчкој. Хлебасто тесто итд. Исто ми је искуство. Али не важи то само за Грчку. Било где. И у Србији је то чест случај. Изгледа да је ту диспропорција између броја пицерија којих сада свугде имаш на сваком ћошку и броја оних што их зову пица мајстор, то јест у преводу тестаџија (јер је пица јело чија је суштина тесто, а у које можеш озго да рокнеш шта ти падне на памет - у Словенији сам јео пицу с кајсијама, рецимо... Прецизније речено, почео сам да једем, али је нисам довршио. Нисам могао. Па нека се љути ко год хоће Не иде ми то...)

И очигледно се свугде осећа тај мањак добрих пица тестаџија а вишак пицерија, па када налетиш на професионалца, то буде мали празник.

Еееее, младости... Када се сетим, пица некада давно била егзотика у Београду (за разлику од данас). Снежана, Атина, ПКБ, онда она пицерија у Влајковићевој и она у бившој Бориса Кидрича што ју је држао онај манекен којег смо звали Ђока Кортина јербо је то ипак финије него да га зовемо Ђока Коњ како му је био оригинални надимак. И то је било то што се тиче пица у Бгд. тада.

И на пицу се излазило као на ручак или на вечеру... Буразер и ја смо имали обичај да петком поподне седнемо у ту поменуту пицерију у Влајковићевој и проведемо читаво поподне и вече не излазећи док не стучемо барем по три комада. Уз пиво, наравно.

А данаске у овој глобалној инфалцији пицерија пицу више и не видим као оброк него више као дооброк или послеоброк, да се допуни макина мало када баш загусти па да се спасемо и од ове глади што рече Балашевић. Некако ми је данас, како рече поменути мудри панонски морнар, драже оно што је близу пице... Неке коленице и слично.

Не, озбиљно, мало су ми се и огадиле те пице а иначе обожавам италијанска теста, пардон Мирела тестенине, свих врста. Али пица ми више није баш нешто што би ми пало на памет када сам гладан.

Ваљда зато што су те пицерије на глобалном нивоу постале као пекаре и бурекџинице, па ми се од толике поплаве пица тај италијански специјалитет ретко када заиста и једе.

А можда су и оне успомене из младости оставиле трага? Ко једе 3 пице у року од 2-3 сата, мора да му се у једном тренутку то и смучи...


Иначе, најбољу пицу у животу сам јео у Ровињу давних осамдесетих у једном неугледном подрумчету са масним и ретко када обрисаним столовима (као некада наш Полет у Бгд. са оним масним ретко када праним и мењаним столњацима) и клупама уместо столица уз те масивне дрвене столове. На жалост, заборавио сам како се то кафанче (пицерија?) звало.





maksa83 maksa83 13:20 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

Пратећи ниво напаљености тачно ми дође да начиним светогрђе и рокнем пицу на црепуљу под сач.

Ne postoji svetogrđe, samo borba čoveka da dostigne 450 stepeni na ravnom kamenu.

Sve je dozvoljeno.

dragosevacsutra dragosevacsutra 14:13 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

Meni najbolju picu pravi moja žena!


Meni najbolju picu ima moja žena

Atomski mrav Atomski mrav 14:20 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

alselone
Ja lane našla mesto na Krfu, 20m od mora, silaziš na svoje parče privatne plaže. Bukvalno u kraj bašte. Hladovinu imaš od bočnih stena, kad ti se jede i pije odeš u sobu. A kafu doneseš dole na tacni. Okolo stene i zelenilo.


Našao sm i ja slično u Halkidiki regionu. Em peščana plaža pa je sjajno za klince, nisu kamenčuge, em je deo plaže u prirodnom hladu okolnog drveća. Hotel iznad na 100 metara.

Jedino je greota to što ja volim da ronjam a na peščanim plažama nema šta mnogo da se vidi. Doduše, tu baš napred od tog hotela ima malo nekog stenja i kamenja, tu sam hobotnice hvatao. Ali to je sve.


Zili, Alse - ajd' šaljnite gde ste to bili na PP... da imam tu informaciju ako se sledećeg leta bude moglo ići na more bez zdravstveno-sanitarnih rizika... Zahvaljujem unapred!
zilikaka zilikaka 14:22 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

hladnoća" metala potiče od njegove toplotne provodljivosti. brže odvlači toplotu, pa zato na dodir uvijek djeluje hladnije od plastike, papira ili drveta.

Ote mi reč iz usta. Ovo je umelo da bude i pitanje na onom "srednjem" ispitu, dal iz termodinamike da l iz prenosa toplote, zašto je metalna stoluca hladnija od drvene , a odgovor da ga osnovac može napisati.
A inače, opet dođosmo na to da se kujni, kao i u životu, traži što veća toplotna inertnost.
alselone alselone 14:25 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

Atomski mrav
alselone
Ja lane našla mesto na Krfu, 20m od mora, silaziš na svoje parče privatne plaže. Bukvalno u kraj bašte. Hladovinu imaš od bočnih stena, kad ti se jede i pije odeš u sobu. A kafu doneseš dole na tacni. Okolo stene i zelenilo.


Našao sm i ja slično u Halkidiki regionu. Em peščana plaža pa je sjajno za klince, nisu kamenčuge, em je deo plaže u prirodnom hladu okolnog drveća. Hotel iznad na 100 metara.

Jedino je greota to što ja volim da ronjam a na peščanim plažama nema šta mnogo da se vidi. Doduše, tu baš napred od tog hotela ima malo nekog stenja i kamenja, tu sam hobotnice hvatao. Ali to je sve.


Zili, Alse - ajd' šaljnite gde ste to bili na PP... da imam tu informaciju ako se sledećeg leta bude moglo ići na more bez zdravstveno-sanitarnih rizika... Zahvaljujem unapred!



Porfi beach hotel.
angie01 angie01 15:11 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

moj bivši šef, Italijan, onaj što je igrao američki fudbal, tvrdio je da je u HN-u jeo najbolju pizzu izvan Italije.


van Italije, najbolju picu sam jela u Portorozu-u piceriji koju drzi Italijan:) i u Kotoru nije bila losa- neka na glavnom trgu pre nekog silnog vremena, gde se uvek cekalo za sto,...i najbolje pancerote u Dubrovniku, sto je na Gundulica placu drzao jedan italijan- pored je neki lokalac pravio musule na buzaru- daumres, kako su bile dobre,..eto.

ispod ova prva dva suncobrana,

gedza.73 gedza.73 15:37 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

međutim Mađar te sačeka na krivini pa stavi odozgo grašak i tako neke diverzije.

Ubedljivo najbolji omlet sam jeo u Mađarskoj. Na Balatonu.

I gulaš u jednom radničkom svratištu, stave ti ceo kotlić na sto pa sipaj dok ne počneš da plačeš. Sa sve spiralnim 'mlincima'. Tad sam prvi put probao 'slatku' salatu. i svidelo mi se.

Doduše ja nisam baš neki gurman, iako žderem klopa mi je u donjem delu liste prioriteta. Ali italijanska hrana mi odgovara. Nekako se 'uporcijašim' i skidam kilažu bez nekog napora. A kod kuće dok se isvađam sa svima vama na blogu od praseta ostane samo pola jabuke.



Retko ko dođe u Srbiju kaže da mu se naša kuhinja ne sviđa. Dal' što nije skupo, dal što još uvek ima neki ukus ili je zbog enormnih količina 'jedi sine da se ne baci' ne znam. Eto i onoj Albanki se sviđa leskovački ajvar. Koji su Nišleama oteli roštilj.

'u Niš se neće jedu bečke šnicle bem ti "$("="?Q '







maksa83 maksa83 15:45 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

Retko ko dođe u Srbiju kaže da mu se naša kuhinja ne sviđa.

Moje (jednostavno i tačno) objašnjenje je da zbog čestih ratova i pratećih galimatijasa imamo i onako reduced life expectancy pa se ne trudimo da jedemo zdravo.
freehand freehand 17:06 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

maksa83
Fan fakt - jadranska tuna je među najcenjenijim na svetu, kvalitetni komadi koje, na primer, u Istri izvuku idu pravo - pogodi gde?
Japan, brt.

Tu verovatno igra ulogu i što ta tuna nije jela fukušimizirane ribice, a veću što su japanci svoje bluefin tune potrebili i sad imaju problem da ih nalove, a cene su odlepile - znam da je pre neku godinu neka tuna tamo prodata za 3 miliona (da, tri miliona) USD. Potpuno se isplati da je uloviš u Jadranu i transportuješ tamo.

A i nije samo to, nego Japanci zubog te svoje kuhinje inače otkupljuju sve najkvalitetnije tune po svetu. I izgleda da im je jadranska baš po ukusu. Imaju oni te svoje sisteme i sprave za određivanje kvaliteta, kad je roba ok samo pakuj i šalji.
freehand freehand 17:07 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

maksa83
A ako se makneš u sporednu ulicu, čak i 2 evra.

Pa to ti kažem, vrlo izvikana pica je 4 EUR u Napulju, nije 30 EUR, i tamo se gužvaju i Napuljanci i turisti, a sve te picerije i za 2 EUR i za 4 i za 6 imaju isti taj San Marzano paradajz koji im raste tu pored, dakle nije fora u tome nego ono što stvarno određuje cenu je koliko je majstor na glasu i koliko se trudi oko svega ostalog. "Vreme je sastojak bitan koliko i svi drugi", i to je živa istina, ja sam u proteklih 4 meseca dosta eksperimentisao, brašno tipa 00, pa tipa 0, 50% vode, 60% vode, i postoji fundamentalna razlika između testa koje je stajalo 4, 7, 12 ili 24h, i kako si ga mesio, i kako si ga razvukao. Sve ima veze.

A đe peć?!
maksa83 maksa83 17:14 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

A đe peć?!

Peć je konstanta, šetaš druge parametre koje možeš da kontrolišeš.

Inače ima manijaka po Internetu koji modifikuju obične rerne da bi razvili 400+ stepeni, npr. moj omiljeni francuz Alex the French Guy Cooking. Modovao čovek rernu, sve opisao šta kako.
freehand freehand 17:17 27.07.2020

Re: I još toga lepog...

maksa83
Još čuvam mejl prepisku sa win-win, koja prati kupovinu jednog norveškog radijatora. Bilo tu i pucanja i pevanja, najviše laganja s njihove strane, pri čemu se pošiljka više puta slala tamo-vamo.

Ja ne znam nikog ko sa njima tj. Win-Win (za koji se priča da ga je preuzeo brat Andrej još pre neku godinu) i Gigatronom nema loše iskustvo, to laže u oglasima, na reklamama, na sajtu, ne isporučuju, voza te nadkrana podrška, katastrofa. Ovi ljudi iz Mali Kupci sa druge strane, nemam reči.

Moj prijatelj im je jebao kevu: pravili su pre jedno četiri godine akciju da ko nađe jeftinije komponente nego kod njih daju 20% dodatni poust.
Nije ga mrzelo i SVE je našao za po sitnicu jeftinije, svaku jebenu komponentu po oglasima, za besnu spravu sa tada i7 najžešćim proceosrom pa sve tako do SSD-a od 250giga i Dell-om 2418. Vrednost mašine je bila preko 4 soma evra.
Ganjao se sa njima više od dve nedelje, uz cimanje udruženja za zaštitu potrošača i tržišne inspekcije. Eno mu računar radi u zdravlju veselju, što se njega tiče oni su luzeri.
freehand freehand 16:59 24.07.2020

A šta

... ovome fali?


Punta, Medulin.



zilikaka zilikaka 17:48 24.07.2020

Re: A šta

freehand
... ovome fali?


Punta, Medulin.



Komšija, naš šta?
...da ideš ti u očin, sad si našo da podjebavaš!

Ja se spremam za Belu Crkvu, sva srećna što ipak negde idem, a on Medulin.
freehand freehand 18:02 24.07.2020

Re: A šta

zilikaka
freehand
... ovome fali?


Punta, Medulin.



Komšija, naš šta?
...da ideš ti u očin, sad si našo da podjebavaš!

Ja se spremam za Belu Crkvu, sva srećna što ipak negde idem, a on Medulin.

Bio 4 dana, obavio sve izdajničke poslove, vratio se.
Ok, malo se kaljužao.
razmisljam razmisljam 18:05 24.07.2020

Re: A šta

freehand
... ovome fali?


Punta, Medulin.


Ђе ме нађе?
Најнајнајнајнајлепши камп на читавој јадранској обали, а нарочито оно острвце на самом врху. Тамо сам провела неколико незаборавних летовања са све традиционалним препливавањима на Премантуру.

И да знаш: препознала сам шта је на слици пре него што сам скроловала до краја.
angie01 angie01 18:38 24.07.2020

Re: A šta

kakav bezobrazluk,...isti kao snimci koje svakodnevno dobijam na viberu od raznih ljudi sto su uspeli da se domognu svojih kuca na obali- tipa, ciao, eto mi malo...pa neki UZasni snimak ovog tipa....samo me posle smori depra.

freehand freehand 21:04 24.07.2020

Re: A šta

Тамо сам провела неколико незаборавних летовања са све традиционалним препливавањима на Премантуру.

O ovome pšričaš?



P.S. Inače, restoran koji se vidi na prvoj slici drži Đulio, zvani Đulijano i toči malvaziju iz tinjana. Bolju probao nisam, eto.
49 41 49 41 21:07 24.07.2020

Re: A šta

freehand
... ovome fali?


Punta, Medulin.




Lakse mi da se bodem po njenim stidnim bodljama, no na jezeve na Medulinu. Ni na Brionima nisam bolje prosao.
razmisljam razmisljam 21:36 24.07.2020

Re: A šta

freehand

O ovome pšričaš?


Ваљда.
Мислим, последњи пут сам била у Медулину када су у Пули организоване Игре без граница, а меморија памћења ми од тада није узнапредовала. Пре би се рекло да полако али сигурно пропада.
Но, волела сам те камените плаже баш.
freehand freehand 21:39 24.07.2020

Re: A šta

razmisljam
freehand

O ovome pšričaš?


Ваљда.
Мислим, последњи пут сам била у Медулину када су у Пули организоване Игре без граница, а меморија памћења ми од тада није узнапредовала. Пре би се рекло да полако али сигурно пропада.
Но, волела сам те камените плаже баш.

To tamo preko su Banjole, Premantura i Kamenjak.
Koji je, kad si ti tamo bila ako dobr razumem, pripadao vojsci. JNA.
zilikaka zilikaka 22:09 24.07.2020

Re: A šta

i toči malvaziju iz tinjana. Bolju probao nisam, eto.

Ne znam odakle je bilo ono što pamtim, al daavnih godina bio običaj da moj nekadašnji hor ide na radno zimovanje u Medulin. Pola troškova bilo subvencionisano, pa nas bilo puno, skoro pun sastav.
I pred kraj hajde da se organizuje zajednički izlazak, zakupe jednu konobu, sve ugovore i bilo sve korektno.
Međutim...kad se malo popilo, nije moglo da ne krene natpevavanje, a uzgred, naš dirigent bio Splićanin, pa se vladalo i tim repertparom.
U neko doba saznajemo da je gazda kafane i sam pevač u lokalnoj klapi, te on na brzinu okupi svoje ortake i nakon zvaničnog dela zaključa kafanu, naredi devojci koja je služila da ode u podrum i donese (sad redom koje vino, koja pršuta, sir, šta sve još što se inače baš ne iznosi...firma časti). I toko do jutra.
Ni ono prvo vino nije bilo loše, al ovo posle...pazi kad ga još pamtim.
angie01 angie01 09:05 25.07.2020

Re: A šta

te on na brzinu okupi svoje ortake i nakon zvaničnog dela zaključa kafanu,


dadada, to je njima tamo uobicajena festa,...imala sam prilike da dozivim par puta takva autenticna opustanja,...najupectljavije na Mljetu na Meliti, kada se posle obaveznog posla skupe konobari i ostalo osoblje koje u objektu radi, iznesu klopu, vino i pevaju kao klapa, ali tako dobro, kao da su profi i vedzbaju svaki dan za nastup,...pri tome, glavne zurke su bile sa druge strane jezera- u kampu.



pismo cali su pevali nevidjeno,


niccolo niccolo 13:03 25.07.2020

Re: A šta

al daavnih godina bio običaj da moj nekadašnji hor ide na radno zimovanje u Medulin.


Ja išao sa roditeljima do ‘90. mislim svake godine na zimske pripreme...Free, ima li i dalje tamo onaj sportski centar tj. tereni i šta ti ja znam?
freehand freehand 14:56 25.07.2020

Re: A šta

niccolo
al daavnih godina bio običaj da moj nekadašnji hor ide na radno zimovanje u Medulin.


Ja išao sa roditeljima do ‘90. mislim svake godine na zimske pripreme...Free, ima li i dalje tamo onaj sportski centar tj. tereni i šta ti ja znam?

Da, to je u okviru hotelskog kompleksa. Arena turist (ispravljeno, uvek se iz nekog razloga zajebem i umesto Arena napišem Adri8a), al to sad drže Izraelci, bar sam tako čuo.

Međutim, sećanja Zlikake su mi malo čudna: nisam video da u Istri, pogotovo u Medulinu postoje klape, a bogami ni to pevanje.
Kažu lokalci - Kolumbija ima Medeljin, Hrvatska i Istra imaju Meduljin.
Čak nema ni toga što bi se u Dalmaciji zvalo "konobom".
Eto, i nekadašnji "Paštrik" sad je "Adriatik"...
angie01 angie01 15:09 25.07.2020

Re: A šta

nisam video da u Istri, pogotovo u Medulinu postoje klape, a bogami ni to pevanje.




imas i festival, ili tako nesto-Istarske klape.
freehand freehand 15:36 25.07.2020

Re: A šta

angie01
nisam video da u Istri, pogotovo u Medulinu postoje klape, a bogami ni to pevanje.




imas i festival, ili tako nesto-Istarske klape.

Ovo mi je potpuna novina. Nigde nisam čuo da postoji klapa, a u medulinu sam bvaš mnogovremena proveo poslednjih godina. Svejedno, bivalo je da čitavo mesto ne može da spava od Cece jer lokalni gazda restorana, Alkbanac ženi sina. A i da tutnji Aca Lukas. al klapu nisam čuo, na žalost.
mariopan mariopan 15:39 25.07.2020

Re: A šta

angie01
kakav bezobrazluk,...isti kao snimci koje svakodnevno dobijam na viberu od raznih ljudi sto su uspeli da se domognu svojih kuca na obali- tipa, ciao, eto mi malo...pa neki UZasni snimak ovog tipa....samo me posle smori depra.


Meni malopre stižu slike, sestričina iz Španije a ćerka iz Grčke....plaže, suncobrani, moreeeeeee......

Nije lepo sram ih bilo.
angie01 angie01 16:18 25.07.2020

Re: A šta


Ovo mi je potpuna novina.


imaju klape kao tradiciju u Istri- i SloUvenci, al im je drugaciji zvuk nego sto su u Dalmaciji- vise je nekako pop-iako je to neadekvatna rec.

evo u Areni






ne može da spava od Cece jer lokalni gazda restorana, Alkbanac ženi sina.


Albanci koji su se naselili u Istri su tamo odlicno prihvaceni i cesto drze recimo najbolji riblji restoran-umesto buregdzinicu ili poslasticarnicu,...a to sa cecomjecomacamacom je meni novina i nadam se da je jos uvek retkost,...ili je posledica poslednjih migracija,...ili si bas naleteo.
angie01 angie01 16:21 25.07.2020

Re: A šta

Meni malopre stižu slike, sestričina iz Španije a ćerka iz Grčke....plaže, suncobrani, moreeeeeee.....


ovi moji svi kidnuli pre nego je pala rampa i sada nas zarobljene ovde zahebavaju svakodnevno.


Nije lepo sram ih bilo.


tebi je lakse- tek si se vratila,...ja sam pregorela u ozbiljnom sam razmisljanju o preseljenju na more,...ovi moji ako hoce, mogu sa mnom, ako nece- ne moraju:).
zilikaka zilikaka 16:28 25.07.2020

Re: A šta

Čak nema ni toga što bi se u Dalmaciji zvalo "konobom".

E, davno to bilo al kako smo i mi bili
smešteni isto u tom hotelu što je imao tterene i bio prepun sportista, jedino se sećam da se kretalo levo, prema mestu i onda bilo neko proširenje, mislim prvo na koje naiđeš, levo more desno zgrede...e, pa tu negde.
A koliko pamtim, to bila kamena kuća i prizemna kafana. Čak mislim da se vrata bila po sredini
zilikaka zilikaka 16:28 25.07.2020

Re: A šta

Duplo
zilikaka zilikaka 16:38 25.07.2020

Re: A šta

Ovo mi je potpuna novina

E, komšija, ja pričam o vremenu kad smo debelo bilo Jugoslavija.
Garant je sad mnogo drugačije
solo solo 17:25 25.07.2020

Re: mariopan

Meni malopre stižu slike, sestričina iz Španije a ćerka iz Grčke....plaže, suncobrani, moreeeeeee.....


Bruka Mery o čemu ti razmišljaš u ova teška vremena. Baš si se ,,otela,, malo. Ima da radi ,,topla zečica,,




freehand freehand 17:42 25.07.2020

Re: A šta

Albanci koji su se naselili u Istri su tamo odlicno prihvaceni i cesto drze recimo najbolji riblji restoran-umesto buregdzinicu ili poslasticarnicu,..

Albanci u Medulinu i okolini sad drže između 60-70% svihugostiteljskih kapaciteta. Priča se po mestu da u porodicu koja se u poslednje dve godine najviše raširila novac ulaže rođak koji je ministar finansija Kosova.
a to sa cecomjecomacamacom je meni novina i nadam se da je jos uvek retkost,...ili je posledica poslednjih migracija,...ili si bas naleteo.

Ozbiljno grešiš. Ceca i Lukas i srbijanske cajke tamo su velike zvezde skoro kod svih.

A inače , da sam pre tri godine umro ostao bih na utiscima stečenim preletanjem medijskih naslova o Čoli i njegovoj popularnosti.
Aonda sam 2017. svojim očima gledao stampedo i bujice estrogena od koga je sve po medulinskoj rivi rđalo dok su hiljade i hiljade unezverenih žena od 15 do 105 jurile da zauzmu mesto najbliže stejdžu.
Od tad se kajem i potvrđujem: Čola je The Car.
predatortz predatortz 17:48 25.07.2020

Re: A šta


A inače , da sam pre tri godine umro ostao bvih na utiscima stečenim preletanjem medijskih naslova o Čoli i njegovoj popularnosti.


Meni fenomen popularnosti Čole i Bregovića nikad neće biti jasan.

Tekstovi pesama koje Čola peva teže ka imbecilnom.
Brega, sa druge strane, klasičan šibicar.

Jebem li ga, čudan je narod...
Uzmi samo za primer Brenu. Kravasto, ne ume da peva, tekstovi k'o u Mice Trofrtaljke - a traje decenijama. I još se ljudi lože na to!
Voimjaocaisina!
freehand freehand 17:51 25.07.2020

Re: A šta

predatortz

A inače , da sam pre tri godine umro ostao bvih na utiscima stečenim preletanjem medijskih naslova o Čoli i njegovoj popularnosti.


Meni fenomen popularnosti Čole i Bregovića nikad neće biti jasan.

Tekstovi pesama koje Čola peva teže ka imbecilnom.
Brega, sa druge strane, klasičan šibicar.

Jebem li ga, čudan je narod...
Uzmi samo za primer Brenu. Kravasto, ne ume da peva, tekstovi k'o u Mice Trofrtaljke - a traje decenijama. I još se ljudi lože na to!
Voimjaocaisina!

Sve Bosanci bokte?!
predatortz predatortz 17:55 25.07.2020

Re: A šta


Sve Bosanci bokte?!


Da. Meni je, iskreno, ta sarajevska škola rokenrola uvek na qratz išla.
Brenu i Čolu ne znam gde bih svrstao. Ono je pučka muzika. Čolina za domaćice, Brenina za podnapite proletere i proketerke.

Kad su se muvale ribe, slušanje Brene je bilo eliminaciono.

freehand freehand 17:57 25.07.2020

Re: A šta

predatortz

Sve Bosanci bokte?!


Da. Meni je, iskreno, ta sarajevska škola rokenrola uvek na qratz išla.
Brenu i Čolu ne znam gde bih svrstao. Ono je pulka muzika. Čolina za domaćice, Brenina za podnapite proletere i proketerke.

Kad su se muvale ribe, slušanje Brene je bilo eliminaciono.


E, šalio sam se. A što se Čole tiče - Korni grupa, brt. Nemoj to da zaboraviš. Posle lova.
vcucko vcucko 17:58 25.07.2020

Re: A šta

predatortz

A inače , da sam pre tri godine umro ostao bvih na utiscima stečenim preletanjem medijskih naslova o Čoli i njegovoj popularnosti.


Meni fenomen popularnosti Čole i Bregovića nikad neće biti jasan.

Tekstovi pesama koje Čola peva teže ka imbecilnom.
Brega, sa druge strane, klasičan šibicar.

Jebem li ga, čudan je narod...
Uzmi samo za primer Brenu. Kravasto, ne ume da peva, tekstovi k'o u Mice Trofrtaljke - a traje decenijama. I još se ljudi lože na to!
Voimjaocaisina!

Da. Ali i u Jugi se znalo, da samo ovi koje si nabrojao mogu da napune Zvezdin stadion (htedoh da kažem rupu, al' se ujedoh za jezik). Od rokera Dugme, od zabavnjaka Čola i od cajki Brena.
Niko drugi. Ni Čorba u najjače vreme (dva dinara druže) ne bi ni u ludilu okupila 100+ hiljada. Niko se nije usudio ni da pokuša.
Bilo je multi koncerata i velikih poseta po stadionima ili hipodromima, ali sami ni u ludilu.

predatortz predatortz 18:00 25.07.2020

Re: A šta

A što se Čole tiče - Korni grupa, brt. Nemoj to da zaboraviš. Posle lova.


Čola ume da peva. To ne sporim. Samo, ima ekstremno, ali ekstremno, glupe tekstove pesama.

Ali, jbga, to narod hoće.
Mozak na otavu i glaaavooo luuudaaa...
predatortz predatortz 18:03 25.07.2020

Re: A šta

Da. Ali i u Jugi se znalo, da samo ovi koje si nabrojao mogu da napune Zvezdin stadion (htedoh da kažem rupu, al' se ujedoh za jezik). Od rokera Dugme, od zabavnjaka Čola i od cajki Brena.


Što reče vladika, pučina je...
Oće puk, tko ih onda jebe!
Rvatine su, po meni, imali jaku scenu.
zilikaka zilikaka 18:06 25.07.2020

Re: A šta

Samo, ima ekstremno, ali ekstremno, glupe tekstove pesama.

To i nije neki problem. Kako kad slušaš pesme na jeziku koji ne razumeš, al ti lepo.
Sećam se kad se pojavio film Buena vista sošl klab, pa dali titl uz svakupesmu.
Boktemazo, ja mislila to neka silna poezija a ono ko bećarac.
mirelarado mirelarado 18:07 25.07.2020

Re: A šta

Da. Ali i u Jugi se znalo, da samo ovi koje si nabrojao mogu da napune Zvezdin stadion (htedoh da kažem rupu, al' se ujedoh za jezik). Od rokera Dugme, od zabavnjaka Čola i od cajki Brena.


Nije ni čudo što je u to doba (osamdesetih godina prošlog veka) Balašević zavapio:

O narodnjaci,
sve vam je u šaci al' zašto da se baci?
Ma ostavite nešto i za nas.
Narodnjaci, braćo i zemljaci,
budite ortaci pa smanjite taj gas!
maksa83 maksa83 18:08 25.07.2020

Re: A šta

Čola ume da peva. To ne sporim. Samo, ima ekstremno, ali ekstremno, glupe tekstove pesama.

Autor dosta njegovih tekstova, pogotovo u drugom delu karijere kada se već etablirao je Marina Tucaković koja je napisala tekstove za manje više sve narodnjačke i nenarodnjačke hitove, od Olivera Mandića, preko Zane, i Pilota u ranim danima, a onda manje više i sve ostalo što ti padne na pamet.

Inače za tu vrstu muzike meni su Čolini tekstovi okej. Može nešto da ne bude tvoja i moja šoljica rakije (ja bih radije presedeo 2 sata u zubarskoj stolici nego na Čolinom koncertu), ali ako nešto ima kvalitet u toj svojoj niši onda jebiga ima. Čola je Pro od A-Š, muzika, aranžmani, tekstovi, izvedba, sve. Tip je i izgledao i pevao. Otpr. ono što je Elvis za Ameriku to je Čola za SFRJ. Isto je toliko i osporavan, ali to ništa ne menja.

freehand freehand 18:09 25.07.2020

Re: A šta

predatortz
A što se Čole tiče - Korni grupa, brt. Nemoj to da zaboraviš. Posle lova.


Čola ume da peva. To ne sporim. Samo, ima ekstremno, ali ekstremno, glupe tekstove pesama.

Ali, jbga, to narod hoće.
Mozak na otavu i glaaavooo luuudaaa...

Ima Čola i ovakvih i onakvih pesama, i onih tralala i Duška Trifunovića. Zajedničko im je da on zaista odlično peva i da ima ono što se zove pojava. Dalo mu, jbg,
maksa83 maksa83 18:10 25.07.2020

Re: A šta

Mozak na otavu i glaaavooo luuudaaa...

Ali bre, reci...

Promijenila riba more
rob čuvara, zvijerka gore
kožu zmija, duga boje
a ti samo tjeraš svoje

Pa bre super. Ne zezam se.

Edit:
Kacam bio mali ovo:
rob čuvara, zvijerka gore
sam čuo kao:
kod čuvara svijetla gore

nije mi imalo smisla u tom kontekstu, kakav sad čuvar, okej svjetla gore kod čuvara, razumem, ali kakve to veze ima sa svim tim, ali jebiga, umetnos', ne može dete sve da razume...
predatortz predatortz 18:11 25.07.2020

Re: A šta


To i nije neki problem. Kako kad slušaš pesme na jeziku koji ne razumeš, al ti lepo.


Problem je što razumem.
freehand freehand 18:11 25.07.2020

Re: A šta

mirelarado
Da. Ali i u Jugi se znalo, da samo ovi koje si nabrojao mogu da napune Zvezdin stadion (htedoh da kažem rupu, al' se ujedoh za jezik). Od rokera Dugme, od zabavnjaka Čola i od cajki Brena.


Nije ni čudo što je u to doba (osamdesetih godina prošlog veka) Balašević zavapio:

O narodnjaci,
sve vam je u šaci al' zašto da se baci?
Ma ostavite nešto i za nas.
Narodnjaci, braćo i zemljaci,
budite ortaci pa smanjite taj gas!

Naprednjaci?
freehand freehand 18:13 25.07.2020

Re: A šta

predatortz

To i nije neki problem. Kako kad slušaš pesme na jeziku koji ne razumeš, al ti lepo.


Problem je što razumem.

Ja taj problem imam sa Smakom, jbg, a počesto i sa Džonijem.
Misli,m, pravda za Čolu (kao da njemu išta u životu treba da mu ja sad dodeljujem)
mirelarado mirelarado 18:13 25.07.2020

Re: A šta

freehand
mirelarado
Da. Ali i u Jugi se znalo, da samo ovi koje si nabrojao mogu da napune Zvezdin stadion (htedoh da kažem rupu, al' se ujedoh za jezik). Od rokera Dugme, od zabavnjaka Čola i od cajki Brena.


Nije ni čudo što je u to doba (osamdesetih godina prošlog veka) Balašević zavapio:

O narodnjaci,
sve vam je u šaci al' zašto da se baci?
Ma ostavite nešto i za nas.
Narodnjaci, braćo i zemljaci,
budite ortaci pa smanjite taj gas!

Naprednjaci?


U najavi.
predatortz predatortz 18:20 25.07.2020

Re: A šta

pravda za Čolu (kao da njemu išta u životu treba da mu ja sad dodeljujem)


Ma, boli ga patka šta ti i ja misimo o tome.
On, Brega, Brena, nepogrešivo osećaju puls naroda.
Pevaju ono što narod 'oće.
Biznis, i to je to.
Za to su maheri. Naročito Brena.
U tom pogledu nikad nije bila ćurka. Za tri koplja iznad svih cajki i radodajki iz branše.

vcucko vcucko 18:30 25.07.2020

Re: A šta

freehand
predatortz

To i nije neki problem. Kako kad slušaš pesme na jeziku koji ne razumeš, al ti lepo.


Problem je što razumem.

Ja taj problem imam sa Smakom, jbg, a počesto i sa Džonijem.
Misli,m, pravda za Čolu (kao da njemu išta u životu treba da mu ja sad dodeljujem)

Pisao već ovde o svom problemu sa Smakom. Nisam ni stigao do analize tekstova (i bolje), nikad nisam razumeo šta čovek u stvari peva - izgovara.

E-e-iz-aeaa
Uju-se-aiee
Ese-eo-eoo
Oaze-i-aii...
E-e-iz-aeaa-a-aa
predatortz predatortz 18:34 25.07.2020

Re: A šta

Edit:
Kacam bio mali ovo:
rob čuvara, zvijerka gore
sam čuo kao:
kod čuvara svijetla gore


Moja žena i sve njene ispisnice su bile iskreno frapirane kada sam im rekao da nije

Okolo salata

Nego

U kolo se lata

vcucko vcucko 18:35 25.07.2020

Re: A šta

freehand
predatortz

To i nije neki problem. Kako kad slušaš pesme na jeziku koji ne razumeš, al ti lepo.


Problem je što razumem.

Ja taj problem imam sa Smakom, jbg, a počesto i sa Džonijem.
Misli,m, pravda za Čolu (kao da njemu išta u životu treba da mu ja sad dodeljujem)

?!
magnus magnus 18:58 25.07.2020

Re: A šta

Punta, Medulin.

stoji turiskinja "ozdo,što je došla ozgo" na obali i viče malom ---Ante,Ante, nemoj preko krunice
j_grandson j_grandson 19:15 25.07.2020

Re: A šta

maksa83
Čola ume da peva. To ne sporim. Samo, ima ekstremno, ali ekstremno, glupe tekstove pesama.

Autor dosta njegovih tekstova, pogotovo u drugom delu karijere kada se već etablirao je Marina Tucaković koja je napisala tekstove za manje više sve narodnjačke i nenarodnjačke hitove, od Olivera Mandića, preko Zane, i Pilota u ranim danima, a onda manje više i sve ostalo što ti padne na pamet.

Inače za tu vrstu muzike meni su Čolini tekstovi okej. Može nešto da ne bude tvoja i moja šoljica rakije (ja bih radije presedeo 2 sata u zubarskoj stolici nego na Čolinom koncertu), ali ako nešto ima kvalitet u toj svojoj niši onda jebiga ima. Čola je Pro od A-Š, muzika, aranžmani, tekstovi, izvedba, sve. Tip je i izgledao i pevao. Otpr. ono što je Elvis za Ameriku to je Čola za SFRJ. Isto je toliko i osporavan, ali to ništa ne menja.


Čola?
Ja to da slušam nisam mogao - nikada i nikako.
Da li je postojao neki trening da bi to moglo da se sluša?
docsumann docsumann 20:03 25.07.2020

Re: A šta

ta sarajevska škola rokenrola uvek na qratz išla.


Indexi su bili klasa
docsumann docsumann 20:07 25.07.2020

Re: A šta

Što reče vladika, pučina je...


zapravo to je dio iz vezirirovog pisma crnogorcima
docsumann docsumann 20:20 25.07.2020

Re: A šta

А како сте, жив вам ја био 100 година, успели да од мора, река и плажа и путовања стигнете до Бреге и Чоле?


u dva koraka...

magnus magnus 20:21 25.07.2020

Re: A šta

Priča se po mestu da u porodicu koja se u poslednje dve godine najviše raširila novac ulaže rođak koji je ministar finansija Kosova.
infrastrukture i bivši gradonačelnik đakovice . Albanski mediji pišu o 100+ miliona $ maznutih. U medulinu je samo 10+ M$ završilo, uglavnom preplaćuju ionako preskupe cijene , al su ružni lokali do bola .
shmoo shmoo 20:37 25.07.2020

Re: A šta

docsumann
А како сте, жив вам ја био 100 година, успели да од мора, река и плажа и путовања стигнете до Бреге и Чоле?


u dva koraka...





Видим...

predatortz predatortz 20:45 25.07.2020

Re: A šta

docsumann
Što reče vladika, pučina je...


zapravo to je dio iz vezirirovog pisma crnogorcima


Mislio sam na vladiku Njegoša. Ipak su to njegovi stihovi, nema veze što ih je veziru pripisao.
angie01 angie01 21:21 25.07.2020

Re: A šta

Indexi su bili klasa



pravda za Čolu


apsolutno,...mada je on jedan od retkih na cije koncerte nisam otisla nikada, a onoliko me cimali i svi isli,...a da ne priznajem sada javno na cije sam ipak otisla:)))

coline najbolje pesme su pisali Arsen i Kornelije Kovac.
docsumann docsumann 21:22 25.07.2020

Re: A šta

predatortz
docsumann
Što reče vladika, pučina je...


zapravo to je dio iz vezirirovog pisma crnogorcima


Mislio sam na vladiku Njegoša. Ipak su to njegovi stihovi, nema veze što ih je veziru pripisao.


a šta ćemo onda sa ovim stihovima?





magnus magnus 21:31 25.07.2020

Re: A šta

imas i festival, ili tako nesto-Istarske klape


Ovo što vidiš na slici služi da se uhljebi na općinske pare ( Medulin je najbogatija općina u HR i top 5 destinacija ,veći prihodi od opatije) pa se zermani i kunjadi uhljebe da se preko zime troši što je preko sezone izreketareno od šiptara i janjevaca . Inače Ceca ,Lukas i ta kokainska postmoderna je masthev kod svih naših naroda i narodnosti po raznim konjušnicama, ludnicama i u slavu Cezarevu opijatnim bludilištma , a banu tu i česi i ovi s istoka što nešto razumiju. Te plačivaginalna patetika "zrno soli, brodet od stina ,pjani ćaća , mati gotičarka i vitar odasvud" to to je društveno politički simulakrum ( ko vlada i bajka za babe jule) ono što cijedi sokove života, gdje pičke firnajz pišaju a dripce tessosteron tjera na peglanje kartica to ti je "lepi grome moj" . mjesta gdje šipci guze srpkinje za pare, a šiptarke se deru sa srbima iz objesti ( babi u inat ) tu ceca udara ( ništa dragana i to) , ali sjećam se pred par godina u kafiću urbane mostarske raje sa okolnim kasabama , banuo onaj nadmahalski ministar kulture orijentalnijeg entitete , uvatio neku davno izraubovanu plavušu ( po outfitu neka "gradžanska " kultur tregerica na budžetu) , piči ceca sve u 16 , loče se alhohol,mezi halal , pada se u srpsku verziju orijentalnog derta ,vašarište i razbojište. par dana poslje taj nadmahalski ministar kulture i lajtfašistički propagator "nadreligiozne bosne" seiri kako je turbo folk neko smislio i sve to neko piše da podkopa evropski put bosanske kulture ilahija i kasida, inače cjelo proljeće janjevci puštaju onaj dens devedesetih (kralj kokaina, 200na sat) a sljastičari više preferraju šargijanje Joksimovića i taj "lajk a šargija" turbo folk. uglavnom cijelo proljeće sam preko dana radio po promenadi,, brale samo čirilica piči
tako da ti standardno gledaš samo unutar rama svojih stereotipa i očekivanja,
P.S. vidim ovi šiptarski klinci se lože na nekog Maraša,al ne znam šta taj pjeva

angie01 angie01 21:57 25.07.2020

Re: A šta

tako da ti standardno gledaš samo unutar rama svojih stereotipa i očekivanja,


ako je ovo upuceno meni- jer sam ja napisala to sto si kopirao na pocetku ove tvoje replike,...


gde ja gledam u bilo sta, leba ti,...rekoh freeu da Istrani imaju klape i cak neku manifestaciju vezanu za takvu vrstu izvodjenja, jer je on rekao da tako nesto u tim krajevima nije cuo,...a da treste cajke, poveravala sam i njemu kada je napisao po koju o tom iskustvu,...
predatortz predatortz 21:58 25.07.2020

Re: A šta


a šta ćemo onda sa ovim stihovima?


Ništa.
Ja ne znam šta zapravo pokušavaš.
Ja sam napisao da je
Pučina je stoka jedna grdna
Njegošev stih.
I ovi drugi su.
Nigde nisam rekao da je to njegov stav o narodu, mada mu to često i pogrešno pripisuju.

Meni su stihovi dobro došli da dam svoj stav o onim koji su išli na Fahretine koncerte.

Podvlačim, moj stav, stihove sam samo iskoristio jer se lepo uklapaju.

Jesmo li razjasnili, ili ćemo i dalje da tražimo citate iz Gorskog vijenca, Luče i ko zna čega još?
docsumann docsumann 22:01 25.07.2020

Re: A šta

Jesmo li razjasnili, ili ćemo i dalje da tražimo citate iz Gorskog vijenca, Luče i ko zna čega još?


razjašnjeno
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:17 25.07.2020

Re: A šta

Pučina je stoka jedna grdna


Al je to Ćurčin iskoristio kao naslov za svoju pesmu i nije uopšte krio da li su to njegovi stavovi ili nisu


"PUČINA JE STOKA JEDNA GRDNA".

Ja demokrat nisam nigda bio,
Ma da sam nekad i sam drž'o da sam;
Ali tek danas smem priznati šta sam,
I reći što sam i od sebe krio:

Ja strepim od tog divljačkog puka,
I s osećajem večnim, iste vrste
Što dete ima kad ukoči prste,
Pa pruža ruke plašeć' se bauka,
Ja žudim samo da me ne dodirne.

Ah, da mi nije mlade snage ove,
Što mrzi mlaki nerad duše mirne,
Sve bih mu dao, da ne bunim snove.

Ma nismo isto. Ni srce ni glava;
Moje su misle nestalne i nove;
Ja imam snova, a puk mirno spava.
shmoo shmoo 22:35 25.07.2020

Re: A šta

vrabac_onaj
Pučina je stoka jedna grdna


Al je to Ćurčin iskoristio kao naslov za svoju pesmu i nije uopšte krio da li su to njegovi stavovi ili nisu


"PUČINA JE STOKA JEDNA GRDNA".

Ja demokrat nisam nigda bio,
Ma da sam nekad i sam drž'o da sam;
Ali tek danas smem priznati šta sam,
I reći što sam i od sebe krio:

Ja strepim od tog divljačkog puka,
I s osećajem večnim, iste vrste
Što dete ima kad ukoči prste,
Pa pruža ruke plašeć' se bauka,
Ja žudim samo da me ne dodirne.

Ah, da mi nije mlade snage ove,
Što mrzi mlaki nerad duše mirne,
Sve bih mu dao, da ne bunim snove.

Ma nismo isto. Ni srce ni glava;
Moje su misle nestalne i nove;
Ja imam snova, a puk mirno spava.




Ето видиш шта ти је просвећени апсолутиста из ла бел епок!

И везиров истомишљеник.

Школован у Неопланти и Загребу, а рођени Панчевац. И иако се сукобљавао с Крлежом пре Другог светског рата, ипак је после рата радио до смрти у Југославенском лексикографском заводу.

И умро је Загребу.

Сигурно му је госпођа Лепосава такође била наклоњена. Пардон, госпођа Бела.

Ди бесте, ди бесте. Немачка медецина је најбоља на свету.














freehand freehand 22:47 25.07.2020

Re: A šta

vcucko
freehand
predatortz

To i nije neki problem. Kako kad slušaš pesme na jeziku koji ne razumeš, al ti lepo.


Problem je što razumem.

Ja taj problem imam sa Smakom, jbg, a počesto i sa Džonijem.
Misli,m, pravda za Čolu (kao da njemu išta u životu treba da mu ja sad dodeljujem)

?!

Dobro, mislim da je generalno u pitanju ona poliovina njegovih pesama koje ni sam nije razumeo u trezvenom stanju, pa nije probvlem.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:53 25.07.2020

Re: A šta

Ето видиш шта ти је просвећени апсолутиста из ла бел епок!


Да, за разлику од на пример Берђајева који је гајио неке сасвим друге идеје

Но добро, ево да се мало орасположиш.

angie01 angie01 23:01 25.07.2020

Re: A šta

Dobro, mislim da je generalno u pitanju ona poliovina njegovih pesama koje ni sam nije razumeo u trezvenom stanju, pa nije probvlem.


... kazi jednu?

a inace, koju je on produkciju ostvario za kratko vreme i sa kakvom podrskom publike, a sa potpuno autenticnim fazonom,...da i dan danas ima maltene isti status, a nema ga na sceni decenijama i sve se promenilo,...ono, ko duh koji hoda,...Dzoni da naprvi koncert bilo gde- dosli bi svi.
vcucko vcucko 23:07 25.07.2020

Re: A šta

freehand
vcucko
freehand
predatortz

To i nije neki problem. Kako kad slušaš pesme na jeziku koji ne razumeš, al ti lepo.


Problem je što razumem.

Ja taj problem imam sa Smakom, jbg, a počesto i sa Džonijem.
Misli,m, pravda za Čolu (kao da njemu išta u životu treba da mu ja sad dodeljujem)

?!

Dobro, mislim da je generalno u pitanju ona poliovina njegovih pesama koje ni sam nije razumeo u trezvenom stanju, pa nije probvlem.

Ne preterivati. Niko koga je majka rodila nema savršen opus. Ni u čemu.
Ali Džoni ima sve kredite sveta...
maksa83 maksa83 23:10 25.07.2020

Re: A šta

Ne preterivati. Niko koga je majka rodila nema savršen opus. Ni u čemu.
Ali Džoni ima sve kredite sveta...

Koga zanima, Ivačkov (Kako Smo Propevali) je objavio knjigu i o Džoniju.
freehand freehand 23:11 25.07.2020

Re: A šta

maksa83
Ne preterivati. Niko koga je majka rodila nema savršen opus. Ni u čemu.
Ali Džoni ima sve kredite sveta...

Koga zanima, Ivačkov (Kako Smo Propevali) je objavio knjigu i o Džoniju.

Džeger. Ivačković.
angie01 angie01 23:11 25.07.2020

Re: A šta

Koga zanima, Ivačkov (Kako Smo Propevali) je objavio knjigu i o Džoniju.


a je l znas ko je izdavac?
freehand freehand 23:12 25.07.2020

Re: A šta

... kazi jednu?

"Moli se koleginica Angie..."
Zajebavam se. Oćeš da kupiš nasmiješenog psa?
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:13 25.07.2020

Re: A šta

ovo mu se omaklo



i ovo



inače je, sem ovih ispada, neprikosnoven
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:15 25.07.2020

Re: A šta

Oćeš da kupiš nasmiješenog psa


To je Lajnerov tekst ako se ne varam, a on ga i peva.
Na stranu što je meni taj tekst sasvim smislen i simpatičan.

Meni je na primer ona "razuzdanost histriona" uvek bila čudna.
maksa83 maksa83 23:20 25.07.2020

Re: A šta

a je l znas ko je izdavac?

Laguna po svoj prilici, počeo sam da čitam i uzbudljivo je, Ivačković ume od muzičke scene i svega toga da pravi detektivsku priču koja te uvlači, ali sam knjigu ostavio kući, viš moraću de je uzmem sledeći put kad budem dolazio do grada.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana