Društvo| Muzika| Nostalgija| Životni stil

Mali crveni petao

loader RSS / 27.08.2020. u 18:59

Mali crveni petao, The little red rooster, jedna je od najlepših i najznačajnijih stvari ikada. Napisao ju je Vili Dikson (Willie Dixon) 1961. godine, ali ona je svojim duhom smeštena barem pola veka ranije, u plastiku američkog, crnačkog juga. https://www.youtube.com/watch?v=SW4FE8WkvuM 
Izverzirana je ko zna koliko puta. I svaka verzija je, opet, nova mala magija. 
Evo jedne od njih, u izvođenju Howlin' Woolf-a. 
Čak i u onim reklo bi se neprirodnim, belim varijantama (najpre Stounsi i Dorsi) ona ima onu nedodirljivu osnovnu lepotu koja je (i) pomenutim izvodjačima obezbedila uspeh u obradi i izvođenju, naročito Stounsima na pocetku njihove karijere koja je vrvela od prepeva "crnačkih" i drugih stvari, a Dorsima kao usputnost u asortimanu.  https://www.youtube.com/watch?v=j-nT_joqmeM  ..... https://www.youtube.com/watch?v=3xxr-pfFJG8
 
Kako kroz ovolike decenije uopšte funkcioniše to što nije vladajući koncept "ja te volim dal me volis ti"? Sirovo lepa kratka poema o malom crvenom petlu. Da, razume se, tipično crnacka poetika minimalizma, farme, krvavih pamučnih polja, no, to je samo onaj fizički sloj - ovde je reč o remek-delu koje nadilazi tu mučnu, ali danas već, uslovno rečeno, zbog silnog pominjanja, stereotipnu sliku crnačkog juga. Jednostavno, Mali crveni petao je proboj kroz debelu kožu bukvaliteta. To je srž isceđena sa nekakve gladne, sasušene drvene terase koja gleda na ogromno dvorište farme kojim caruje mali crveni petao. 

Na sistemu "ja te volim dal me voliš ti" zasniva se 80-90% rok pesama. On cviči za njom, ona cviči za njim, propale ljubavi, erotika koja curi između redova... To je već toliko prepoznatljivo (ne znači bezvredno). A sa "ove strane", Mali crveni petao ruši sve te vinilske ploče poredjane po dvoristu u kome on, sa prašnjavim, ali još ubojito crvenim perjem, napeto vodi računa o svim detaljima, ne samo vezanim za njegove koke, već i za kompletnu sliku dvorišta. 

A onda je nestao! Kako je nestao mali crveni petao iz dvorišta? Ne iskazuje se sasvim direktno. Nestao je. I to takav petao, da ga vlasnik/poštovalac očajnički traži, moli sve koji ga eventualno vide da ga vrate kući, jer bez njega celo to veliko, mitsko dvorište (koje vrvi od znojavih i odrpanih ljudi, poslova i sitnog meteža životinja), pa ni ceo život, nema smisla. 

Zamislite tog običnog malog petla: sitan rastom ali kočoperan, izlizanog ali i dalje aristokratskog crvenog perja, isturenih grudi, bistrog pogleda, sa stavom, hrabrošću, potčinjen dobru svojih koka, ali i dobru čitave farme, u neprestanom proračunu moguće opasnosti, svestan svrsishodnosti lične žrtve, odenut čašću, zakletvom, donžuanskom otmenošću, geslom da što je krhkije telo srce treba da bude veće, osnažen neproporcijalnim poređenjem sa krupnijim životinjama u dvorištu farme, ukrašen nenadmašnom svetlocrvenom krestom i pravednički oštrim kljunom...

Ko ne bi zavapio za takvim malim crvenim prijateljem? Jedino plićaci ne bi. 

Molim vas, dovedite ga kući. Ta usrdna, uzbuđenja molba stvara potpuno autentičan, nepobediv damar koji je potka teksta, songa, i sve energije koju on, ona stvara. Šta god da se nakalemi na tu potku preuzeće pelcer života koji prožima ovu malu tvorevinu, pesmu, slobodni song - i postaće odlična stvar, tj. obrada

Pa, ubeđen sam da na toj armaturi, prethodno pomenutoj, par ovdašnjih veštih mjuzik-blogera za samo jedno veče može da načini respektabilnu varijaciju Malog crvenog petla (da ne bi ostalo prostora za lascivnosti, to što sam kazao jeste kompliment blogerima, i, naravno, da se ne ponavljamo, kompliment song-tekstu o malom petlu, crvenom). 

Elem, zna li neko idealan prevod teksta sa engleskog? Video sam ih puno, ali u svakom nešto od finesa fali...
 
Uzgred, evo teksta. (E, sad, negde po internetu kaže  "I'm a little red rooster", a negde " I have a little red rooster" ...)
 

 
 THE LITTLE RED ROOSTER
 
I'm a little red rooster,
Too lazy to crow for day
I'm a little red rooster,
Too lazy to crow for day
Keep everything in the barnyard,
Upset in every way
Dogs begin to bark now,
And the hounds begin to howl
Dogs begin to bark now,
And the hounds begin to howl
Watch out stray cat,
The little red rooster's on the prowl
If you see the little red rooster
Won't you please drive him home
If you see the little red rooster
Won't you please drive him home
Been no peace in the barnyard
Since that little red rooster's been gone
I'm a little red rooster,
Too lazy to crow for day
I'm a little red rooster,
Too lazy to crow for day
Keep everything in the barnyard,
Upset in every way


Komentari (64)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 20:33 27.08.2020

Videli neko mog crvenog petla

loader loader 08:44 28.08.2020

Re: Videli neko mog crvenog petla



Nema kiksa - stvar je u osnovi toliko dobra, da na nju veoma lako naležu razne varijacije.
pecaros pecaros 20:38 27.08.2020

***

Čak i u reklo bi se neprirodnim, belim varijantama (najpre Stounsi i Dorsi) ona ima onu nedodirljivu osnovnu lepotu koja je (i) pomenutim izvodjačima obezbedila uspeh u obradi i izvođenju, naročito Stounsima na pocetku njihove karijere koja je vrvela od prepeva "crnačkih" i drugih stvari, a Dorsima kao usputnost u asortimanu.


Te neprirodne varijante su jedine koje su se kod nas mogle čuti, preko njih smo otkrivali bluz. Lično nisam imao pojma da je to bluz, samo sam primetio da mi se neke pesme Stonsa, Animalsa, Spensera Devisa i drugih sviđaju na neki poseban način. Tek '71. sam počeo, s velikim uzbuđenjem, da nabavljam prve Chess ploče.

Stonsi su crvenog petla tako dobro uradili da mi je do današnjeg dana draži od crnačkih verzija, ma kako jeretički to zvučalo. Belačka glazura je uglavnom oduzimala autentičnost, ali je to zaista umelo da dobro zvuči.


loader loader 08:43 28.08.2020

Re: ***

Stonsi su crvenog petla tako dobro uradili da mi je do današnjeg dana draži od crnačkih verzija, ma kako jeretički to zvučalo.

Uh ... taman posla da zvuči jeretički. Ta njihova obrada je predivna. T o belim varijantama crnog nije bilo rečeno u negativnoj konotaciji, već u smislu navođenja činjenica. Ima gomila tih kasnijih, sjajnih hitova koji su zapravo "crnački". Tekst, muzika. Obično se sticao utisak da te hit-stvari pripadaju onome ko ih trenutno izvodi. Možda taj detalj treba istaći, čisto onako, radi istine.

maksa83 maksa83 09:50 28.08.2020

Re: ***

. Ima gomila tih kasnijih, sjajnih hitova koji su zapravo "crnački".

Kad smo kod toga, treba reći da su Rolling Stones uzeli ime po esencijalnoj i (oduvek sam želeo da upotrebim tu reč) kvitesencijalnoj Misisipi delta bluz pesmi - Rolling Stone, alias Catfish Blues, koja je sa svojom E - e, A bend goredole pulloff frazom mnogi srednji prst okrvatila i izranjavila, i mama-pesma je mnogih kasnijih pesama, od Hendrixovog Voodoo Child ,War Pigs od Black Sabbath, pa čak i Are You Gonna Go My Way Lenija Krevica. Pesma je nastala dvadesetih u delti, a proslavio je Muddy Waters pedesetih.

Ovde sad nećemo okačiti tu pesmu, nego njenu drugu - isto Muddyjevu - verziju pesme ali sa drugim tekstom. U originalu bi autor voleo da je som (catfish) koji pliva u dubokom plavom moru (?!) i da ga sve te lepe žene pecaju. U ovoj drugoj Muddyjevoj verziji autor se vajka, kaže da je Still a Fool.

Martin Skorseze je veliki veliki blues fan i poznavalac, i odabrao je tu Still a Fool pesmu da u Color of Money obeleži trenutak kada staru prevejanu kuku Fast Edija Felsona (Pol Njumen) izradi mlađi hustler (Forest Viteker kome je ovo bila vrlo zapažena epizodna uloga kada se probijao). U momentu kada potezom tako teškim da izgleda slučajan, tj. čista sreća devetka krene ka rupi kreće Still a Fool. Ne znam puno bolje ukombinovanih pesama u scenu od te, zapravo ne znam nijednu.




j_grandson j_grandson 09:56 28.08.2020

Re: ***

maksa83
. Ima gomila tih kasnijih, sjajnih hitova koji su zapravo "crnački".

Kad smo kod toga, treba reći da su Rolling Stones uzeli ime po esencijalnoj i (oduvek sam želeo da upotrebim tu reč) kvitesencijalnoj Misisipi delta bluz pesmi - Rolling Stone, alias Catfish Blues, koja je sa svojom E - e, A bend goredole pulloff frazom mnogi srednji prst okrvatila i izranjavila, i mama-pesma je mnogih kasnijih pesama, od Hendrixovog Voodoo Child ,War Pigs od Black Sabbath, pa čak i Are You Gonna Go My Way Lenija Krevica. Pesma je nastala dvadesetih u delti, a proslavio je Muddy Waters pedesetih.

Ovde sad nećemo okačiti tu pesmu, nego njenu drugu - isto Muddyjevu - verziju pesme ali sa drugim tekstom. U originalu bi autor voleo da je som (catfish) koji pliva u dubokom plavom moru (?!) i da ga sve te lepe žene pecaju. U ovoj drugoj Muddyjevoj verziji autor se vajka, kaže da je Still a Fool.

Martin Skorseze je veliki veliki blues fan i poznavalac, i odabrao je tu Still a Fool pesmu da u Color of Money obeleži trenutak kada staru prevejanu kuku Fast Edija Felsona (Pol Njumen) izradi mlađi hustler (Forest Viteker kome je ovo bila vrlo zapažena epizodna uloga kada se probijao). U momentu kada potezom tako teškim da izgleda slučajan, tj. čista sreća devetka krene ka rupi kreće Still a Fool. Ne znam puno bolje kombinovanih pesama u scenu od te, zapravo ne znam nijednu.





I sada kada ti se ta želja konačno ostvarila, izostaviš slovo 'n'.
Jebiga!
Život ponekada zna da bude, ali baš, surov!
Nego, šta kupuješ sledeće od alata - automatsku motiku ili šta?
loader loader 11:40 28.08.2020

Re: ***

maksa83
Ne znam puno bolje ukombinovanih pesama u scenu od te, zapravo ne znam nijednu.

Prvo što mi je palo na pamet, ali, hm, nije blues, jeste završna scena u filmu Dobar, loš zao, gde "loš", koga glumi izvanredni Ilaj Volak iz sve snage viče ka odlazećem "dobrom", tj Klintu Istvudu koji ga je prethodno nasamario. Taj povik se u poslednjem slogu pretvara zavijanje (ili nešto nalik tome), a koje je deo osnovne muzičke teme koju je kao i muziku za ceo film komponovao Enio Morikone.

https://www.youtube.com/watch?v=4oCdwxmeM2A
2:56:20
maksa83 maksa83 11:50 28.08.2020

Re: ***

Taj povik se u poslednjem slogu pretvara zavijanje (ili nešto nalik tome), a koje je deo osnovne muzičke teme koju je kao i muziku za ceo film komponovao Enio Morikone.

U italijanskom originalu (koji je teže naći), da, Tuco za njim vikne otpr. "Biondi, sei una grande puttana!" i to aaa postaje muzika. U preovlađujućoj engleskoj verziji on za njim vikne nešto tipa "son of a bitch" što postaje muzika i nema taj šmek urlika koji postane pesma.

Inače tom scenom i muzikom Metalika otvara svaki koncert.
Черевићан Черевићан 20:44 27.08.2020

upset in every way

tjst...kako kroz ovolike decenije funkcioniše

песми има богме ..........разноразних
обрађених ...........на свакаквој теми,
убоде red Rooster-a Dixon надарени
скројивши је по......... трајућој шеми
loader loader 11:42 28.08.2020

Re: upset in every way

Traje, traje ...
solo solo 22:19 27.08.2020

nije trol mr Loader


Nema veze sa malim pjevčićem ali možda i ima.

Vratila me priča u ranu mladost kada sam dobio prvi singl u životu koji me je verovatno skrajnuo na R&R za sva vremena.



Posle mnogo godina ta stvar u sjajnom filmu u ključnoj sceni. Kakav suludi retro.



Nisam sačuvao singlicu - šteta.
loader loader 08:47 28.08.2020

Re: nije trol mr Loader

koji me je verovatno skrajnuo na R&R za sva vremena.





Ako, ako, nije šteta

Nisam sačuvao singlicu - šteta.

Ako vidim na buvljacima - javljam.
solo solo 13:15 28.08.2020

Re: nije trol mr Loader

Ako vidim na buvljacima - javljam.


pecaros pecaros 16:59 28.08.2020

Re: nije trol mr Loader

Ima toga, izdao je i PGP. Pogledaš katalog prodavca i naručiš još nešto, tek da ne bude poštarina skuplja od ploče. LINK

A uvek se nađe i boljih, očuvanijih primeraka.
g.radicevic g.radicevic 14:26 02.09.2020

Re: nije trol mr Loader

A uvek se nađe i boljih, očuvanijih primeraka.


do pre jedno godinu-dve u NS redovno prve subote u mesecu bivala berza ploča u Sonji Marinković, kasnije u Fabrici
U BG-ju mislim ima i dalje i to svake subote
a ima i par prodavaca, Vinil u BG, Mungos u NS
dobro očuvani polovnjaci, novi albumi i remasteri na 180-gramskom vinilu
ima svašta da se nađe




shmoo shmoo 22:44 27.08.2020

Bible Belt and Voodoo in da Hood(oo)?







Dixon was born in Vicksburg, Mississippi, on July 1, 1915



Johnson was born in Hazlehurst, Mississippi, possibly on May 8, 1911









И, наравно, уз то иде и the only doctor in the house, пилеће ногице, фил руж и Мрсни Уторак.





"Rebennack was always fascinated with New Orleans voodoo, and in Los Angeles he developed the idea of the Dr. John persona for his old friend Ronnie Barron. He recalls reading about the original Doctor John in his youth, a purported Senegalese prince who came to New Orleans from Haiti, a medicinal and spiritual healer. The Doctor was a free man of color who lived on Bayou Road and claimed to have 15 wives and over 50 children. He maintained a fascination with reptiles and kept an assortment of snakes and lizards, along with embalmed scorpions and animal and human skulls. His specialization was healing, and as such, in selling gris-gris, voodoo amulets that protected the wearer from harm.

'Well, there was a guy the name of Dr. John, a hoodoo guy in New Orleans. He was competition to Marie Laveau. He was like her opposite. I actually got a clipping ... about how my great-great-great-grandpa Wayne was busted with this guy for runnin' a voodoo operation in a whorehouse in 1860. I decided I would produce the record with this as a concept.'





Shoo Fly Don't Bother Me!









П.С. - Лоудере, а је л' имаш ти свој workin' mojo?






Човек, опазивши то, рече жени: „Донеси један комад хлеба те подај томе псу." Жена донесе комад хлеба и баци пред пса, али пас неће ни да гледи, а петао дође и стане кљувати у комад; онда пас рече петлу: „Несрећо незасита! Теби је до јела, а видиш где газда хоће да умре!" А петао му одговори: „Па нек умре кад је луд. У мене има сто жена, па их свабим све на једно зрно проје кад где нађем, а кад оне дођу, ја га прождерем; ако ли се која стане срдити, ја је одмах кљуном; а он није вредан једну да умири." Кад то човек чује, он устане из сандука, па узме батину и дозове жену у собу: „Ходи, жено, да ти кажем." Па све батином по њој: „Ето то је, жено! Ето то је, жено!" И тако се жена смири и никад га више не запита да јој каже зашто се смејао.




loader loader 08:59 28.08.2020

Re: Bible Belt and Voodoo in da Hood(oo)?

П.С. - Лоудере, а је л' имаш ти свој workin' mojo?


Evo ga

..... 52:25
shmoo shmoo 10:17 28.08.2020

Re: Bible Belt and Voodoo in da Hood(oo)?

loader
П.С. - Лоудере, а је л' имаш ти свој workin' mojo?

[url=https://www.youtube.com/watch?v=XDtid0X3RFI]
https://www.youtube.com/watch?v=XDtid0X3RFI[/url]

..... 52:25









The gypsy woman told my mother
Before I was born
I got a boy child's coming
He's gonna be a son of a gun
He gonna make pretty womens
Jump and shout
Then the world wanna know
What this all about
But you know I'm him
Everybody knows I'm him
Well, you know I'm a Hoochie Coochie Man
Yeah, everybody knows I'm him
I got a black cat bone
I got a mojo tooth
I got the John the conqueror root
I'm gonna mess with you
I'm gonna make you girls
Lead me by my hand
Then the world would know
That I'm a Hoochie Coochie Man
But you know I'm him
Everybody knows I'm him
Yeah, you know I'm a Hoochie Coochie Man
Everybody knows I'm him
On the seventh hours
On the seventh day
On the seventh month
The seven doctors said
He was born for good luck
And that you'll see
I got seven hundred dollars
Don't you mess with me
But you know I'm him
Everybody knows I'm him
Well, you know I'm a Hoochie Coochie Man
And the whole round world knows I'm him





(Молим, обратити овде пажњу на чамугу који дува у дудулајку, као и на оног у позадини за батеријом којем се само бели зуби у помрчини виде! ЛИНК)



maksa83 maksa83 10:22 28.08.2020

Re: Bible Belt and Voodoo in da Hood(oo)?

Молим, обратити овде пажњу на чамугу који дува у дудулајку

Je l' dudulajka usna harmonika?

Znaš kako kaže čiča Willy Brown u Crossroads: "Where I come from, you don't blow no harp, you don't get no pussy.".

shmoo shmoo 10:29 28.08.2020

Re: Bible Belt and Voodoo in da Hood(oo)?

maksa83
Молим, обратити овде пажњу на чамугу који дува у дудулајку

Je l' dudulajka usna harmonika?

Znaš kako kaže čiča Willy Brown u Crossroads: "Where I come from, you don't blow no harp, you don't get no pussy.".




Јес!

(Мада дудулајкама генерално зовем све у шта се дува свирајући... И свира дувајући. Саксофон, труба, тромбон, кларинет, па и усна хармоника... Зато и обожавам џез биг бендове са дудулајка секшн. Много волем те моменте када групно задувају у своје дудулајке.)

И да! У праву је Вили Браун!



А усна хармоника је ипак јефтинија од једног, рецимо, саксофона, трубе,...









loader loader 12:19 28.08.2020

Re: Bible Belt and Voodoo in da Hood(oo)?

А усна хармоника је ...



Nenadmašni ...



maksa83 maksa83 12:23 28.08.2020

Re: Bible Belt and Voodoo in da Hood(oo)?

Nenadmašni ...

Od još živih nominujem Čarlija Muselvajta:

solo solo 13:33 28.08.2020

Re:shmoo

Много волем те моменте када групно задувају у своје дудулајке.)


Evo ti malo jurnjave gitare sa dudlajkama. Albino tornado.

loader loader 22:32 28.08.2020

Re: Re:shmoo


A OVO ?
Jedna od meni omiljenih LP ploča. Velelepno.

shmoo shmoo 22:45 28.08.2020

Re: Re:shmoo

loader

A OVO ?
Jedna od meni omiljenih LP ploča. Velelepno.







Беше волјум 1 и 2 или има и 3?

Заборавио сам...


loader loader 09:52 29.08.2020

Re: Re:shmoo

Беше волјум 1 и 2 или има и 3?

Заборавио сам...

Kako beše..?

Trebalo bi da ih ima najmanje tri. Verovatnije četiri.

Kako god, zaista poseban ugođaj. Stvarno vrhunska kolekcija songova (raznih izvođača).
pecaros pecaros 10:31 29.08.2020

Re: Re:shmoo

To je trostruki album izdat '83. Imam ga i danas, ali mi nikad nije naročito "legao", jer predstavlja tadašnje aktuelno stanje u Čikago bluzu. Po mom mišljenju previše šablonski i umekšano. Zapravo sam već tada pomalo izgustirao bluz i bio u potrazi za nečim novim, pa moj stav, možda, nije previše objektivan.

Jedna pesma se miljama izdvaja sa tog albuma.



shmoo shmoo 14:31 29.08.2020

Re: Re:shmoo

loader

Trebalo bi da ih ima najmanje tri. Verovatnije četiri.



pecaros

To je trostruki album izdat '83. Imam ga i danas, ali mi nikad nije naročito "legao", jer predstavlja tadašnje aktuelno stanje u Čikago bluzu



Да, и ја памтим да је било више комада. И у праву је Пецарош, није то био неки историјски приказ блуза, што би рекли дијахронијски, него баш пресек актуелне ситуације, чикашка блуз сцена почетком осамдесетих, синхронијски приказ.


Углавном, запамтио сам да није био ни јефтин јер има више комада винила, а пошто смо мој другар и ја тада још увек били гимназијалци без много лове, онда смо се поделили. Он купио Ливин Чикаго Блуз, а ја неки историјски комплет Џез Бокс са 10 албума у кутији, па сваком аутору по једна страна једног ЛП: Сачмо, Били Холидеј, Џими Смит ( ), Ела Фицџералд, Сара Вон, итд.

Зато и немам тај албум Ливин Чикаго Блуз. Само сам га позајмљивао од другара на слушање. Један круг, к'о бицикл. И на исти начин позајмиљивао Џез Бокс другару.



Џез бокс овако изгледа.






loader loader 08:53 30.08.2020

Re: Re:shmoo

Џез бокс овако изгледа.





него баш пресек актуелне ситуације, чикашка блуз сцена почетком осамдесетих, синхронијски приказ...


Ništa to ne smeta za uživanje u slušanju


No, vratimo se favoritima.

https://www.youtube.com/watch?v=f8d_rsl-FPU
shmoo shmoo 16:13 30.08.2020

Re: Re:shmoo

loader

Ništa to ne smeta za uživanje u slušanju



Ма какви смета!

Напротив!




pecaros pecaros 18:50 30.08.2020

Re: Re:shmoo

Još malo crno-belog mixa.

highshalfbooze highshalfbooze 20:59 30.08.2020

Re: Bible Belt and Voodoo in da Hood(oo)?

loader
А усна хармоника је ...


Nenadmašni ...



Fenomenalna pojava.

shmoo shmoo 23:18 27.08.2020

И једно упозорење за чика Солоа

ако намерава да ми се овде обрати.









solo solo 23:31 27.08.2020

Re: И једно упозорење за чика Солоа

И једно упозорење за чика Солоа
ако намерава да ми се овде обрати.


Ma di, jok ja


solo solo 23:45 27.08.2020

Re: И једно упозорење за чика Солоа

И једно упозорење за чика Солоа
ако намерава да ми се овде обрати.


A da sam nameravao da ti se obratim bilo bi to sa puno optimizma


shmoo shmoo 00:06 28.08.2020

Re: И једно упозорење за чика Солоа

solo
И једно упозорење за чика Солоа
ако намерава да ми се овде обрати.


Ma di, jok ja

Led Zeppelin - Dazed and Confused



Преко ове ствари сам ушао у блуз.

Мислим да се албум звао само Led Zeppelin. Или тако некако. Имао на омоту слику дирижабла Хинденбург који гори у ваздуху.

Била то аудио касета купљена у робној кући Бетекс на Бановом брду и слушана на касетофону марке JOLA 2 прошверцованом из Пољске.

А осим Dazed and Confused до бесвести сам премотавао ту касету и на Babe I'm Gonna Leave You и I Can't Quit You Baby, а та последња је била ствар Вилија Диксона коју су Цепелини на тој плочи одсвирали.

Мислим да су на тој плочи свирали још једну ствар Вилија Диксона. А ја читајући податке са омотнице за аудио касету био тада убеђен да је Вили Диксон један од чланова бенда. Логично, кад је аутор неколико ствари на плочи.

Оне потоње Цепелине, Stairway To Heaven, Black Dog, Whole Lotta Love итд. сам слушао, али ни изблиза толико колико ону аудио касету коју ти поменух, а која се на крају од силног преслушавања излизала и покидала...

shmoo shmoo 00:09 28.08.2020

Re: И једно упозорење за чика Солоа

solo
И једно упозорење за чика Солоа
ако намерава да ми се овде обрати.


A da sam nameravao da ti se obratim bilo bi to sa puno optimizma

tomorrow belongs to me



Као и увек!





solo solo 00:11 28.08.2020

Re: И једно упозорење за чика Солоа

Била то аудио касета купљена у робној кући Бетекс на Бановом брду





loader loader 09:02 28.08.2020

Re: И једно упозорење за чика Солоа

аудио касета


Uz kasetu je morala da ide i drvena olovka. Samo tako u kompletu su ih u RK Beograd jedno vreme prodavali.


solo solo 00:15 28.08.2020

Re: Samo


Ovo je bio moj prvi gramofon na kome je sve počelo



shmoo shmoo 00:37 28.08.2020

Re: Samo

solo
Била то аудио касета купљена у робној кући Бетекс на Бановом брду








Е, то!



Ovo je bio moj prvi gramofon na kome je sve počelo



А ово мој:





Јбг, матори био директор Просвете Промузика и баш негде тих година када сам се ја родио, он био на сајму у Лајпцигу и са Чесима склопио дил о увозу 2000 комада оваквих грамофона. Ови у Просвети хтели да се шлогирају, мислили да се та количина неће никада продати, а плануло све к'о алва за кратко време. После увозили још пар контигената тих грамофона кад су видели колику им зараду доносе. Половина шездесетих...







loader loader 09:08 28.08.2020

Re: Samo

Ti gramofoni i dan-danas imaju magiju. Prošle godine sam kod jednog drugara slušao neku singlicu... Taj rezani zvuk... Ma, što su ovi gramofoni u audio-tahnici, to su izrezbareni crnački vokali za blues, rok...







shmoo shmoo 10:03 28.08.2020

Re: Samo

loader

Uz kasetu je morala da ide i drvena olovka. Samo tako u kompletu su ih u RK Beograd jedno vreme prodavali.



Ови у Бетексу су били штедљивији. Ништа гратис за потрошача.


Ti gramofoni i dan-danas imaju magiju. Prošle godine sam kod jednog drugara slušao neku singlicu... Taj rezani zvuk... Ma, što su ovi gramofoni u audio-tahnici, to su izrezbareni crnački vokali za blues, rok...



Еј, овај мој Супрафон још увек функционише! Беспрекорно!

И комплет Сачмових синглица које је давно давно мој матори одгајио слушам искључиво на њему, а не на овом мом Сонију којем је тек 40 година. Супрафон је већ на прагу старости као и ја, има му година колико и мени - 55.


Ништа не може да замени тај крцкајући и шуштећи звук са винила! Није онда то тај доживљај!





cmix909 cmix909 12:51 28.08.2020

Re: Samo

shmoo
... Супрафон...

Pomalo iz paramuzickih i paratehnickih razloga Supraphon je za mene magicna 'etiketa', tek neznatno manje nego americki Angel Records, premda je to bila relativno mala produkcija koja, uz svu velicinu Ceske filharmonije, kao i dvojice Vaclava (Nojmana i starog Taliha) i dvojice Karela (Ancerla i Sejne), nije bila prvi izbor u big bend muzici, ali je redovno briljirala sa solistima (cembalistkinja Zuzana Ruzickova, Jozef Suk itd.) i kamernim sastavima, posebno s ansamblom Ars Rediviva i Milanom Munclingerom, flautistom i dirigentom.

Sto se tice nestalog petlica, u jednoj od mogucih istorija on se zaljubio u koku Francuskinju...



... pa se nakon svadbenog putovanja po Rusiji s njom i sestoro dece nastanio negde u Luizijani, gde su dugo i srecno ziveli.


solo solo 13:10 28.08.2020

Re: shmoo

Еј, овај мој Супрафон још увек функционише! Беспрекорно!


Jaka firma. Kao i u ono vreme ITT Schaub-Lorenz



Nego nikad te ne pitah jel sviraš neki instrument?
j_grandson j_grandson 13:34 28.08.2020

Re: shmoo

solo
Еј, овај мој Супрафон још увек функционише! Беспрекорно!


Jaka firma. Kao i u ono vreme ITT Schaub-Lorenz



Nego nikad te ne pitah jel sviraš neki instrument?

Svira ...
solo solo 13:50 28.08.2020

Re: shmoo

Nego nikad te ne pitah jel sviraš neki instrument?


Svira ...


Izvini se Čarli.

S' rezignacijom odbijam sve insinuacije.
j_grandson j_grandson 16:25 28.08.2020

Re: shmoo

solo
Nego nikad te ne pitah jel sviraš neki instrument?


Svira ...


Izvini se Čarli.

S' rezignacijom odbijam sve insinuacije.

Izvinjavam se!
shmoo shmoo 21:50 28.08.2020

Re: shmoo

solo
Nego nikad te ne pitah jel sviraš neki instrument?


Svira ...


Izvini se Čarli.

S' rezignacijom odbijam sve insinuacije.




Свирам, свирам...

Немој да гудиш и крдиш Чарлику, у праву је.






NNN NNN 10:32 28.08.2020

Hvala

na tekstu, video sam sinoć i kao ajd da pustim malo bluz i baš mi prijalo, mogao bih češće to da radim.
Prosto mi je neshvatljivo koliko su američki crnci zadužili muziku u 20. veku i kakvo sranje je sada mainstream.
loader loader 12:21 28.08.2020

Re: Hvala

Prosto mi je neshvatljivo koliko su američki crnci zadužili muziku u 20. veku i kakvo sranje je sada mainstream.


Da
pecaros pecaros 11:58 28.08.2020

***

Na sistemu "ja te volim dal me voliš ti" zasniva se 80-90% rok pesama.




Kod nas se tada slabo učio engleski u školama, ja sam takođe učio nemački, tako da je muzika bila jedino važna. Evo prilike da osvežim sećanje na jedan, doduše "plačljiv", potpuno zaboravljen bluz. Možda je tačnije reći da nije bio ni zapamćen, ja sam ga čuo samo jednom na radiu i ulovio ga na magnetofonsku traku.

Većinom su bendovi skidali crnačke bluz klasike, valjda se nisu usuđivali da se petljaju u nešto novo i nepoznato. Ali je ipak bilo i dobrih autorskih pokušaja, kao što je ovaj. Casey Jones je imao nekoliko hitića, ali je najpoznatiji po tome što je u njegov bend, na kratko, zalutao Erik Klepton, i pritom snimio svoj prvi audio zapis, negde '63.


loader loader 12:27 28.08.2020

Re: ***

valjda se nisu usuđivali da se petljaju u nešto novo i nepoznato


Ali se zato ovi naši danas na "toksiku" i drugim smetlištima petljaju do krajnjih granica debilizma.
loader loader 12:26 28.08.2020

Ajmo i nešto belo


Da belje ne može.


Sjajni Johnny Winter (inače on je bio albino, pa zato ovo "beo da belji ne može biti".

Inače ceo ovaj album "The Progressive blues experiment" je baš, baš...

pecaros pecaros 12:44 28.08.2020

Re: Ajmo i nešto belo

Sedamdesete su iznedrile mnoštvo odličnog "belog" bluza. Zapravo, gotovo da nije bilo albuma progresivnog roka a da ne bude makar neki bluz. Nažalost, po mom mišljenju, mnogi crnački muzičari su krenuli da povlađuju ukusu belaca, pa su prilagodili svoj zvuk, umesto da bude obrnuto.



j_grandson j_grandson 12:48 28.08.2020

Re: Ajmo i nešto belo

pecaros
Sedamdesete su iznedrile mnoštvo odličnog "belog" bluza. Zapravo, gotovo da nije bilo albuma progresivnog roka a da ne bude makar neki bluz. Nažalost, po mom mišljenju, mnogi crnački muzičari su krenuli da povlađuju ukusu belaca, pa su prilagodili svoj zvuk, umesto da bude obrnuto.




U pravu si!
Bluz je crn!
solo solo 13:19 28.08.2020

Re: Ajmo i nešto belo

Sjajni Johnny Winter (inače on je bio albino, pa zato ovo "beo da belji ne može biti".


Gledo ga u Sava Centru daleke... jbg malo kasno al matori je odprangijao iako nije znao gde se nalazi



solo solo 17:36 28.08.2020

Re: Ajmo i nešto belo

U pravu si!
Bluz je crn!


Blues nema boju - ima samo ukus!
shmoo shmoo 21:58 28.08.2020

Re: Ajmo i nešto belo

'Ајмо!






solo solo 17:19 28.08.2020

Ma bilo svašta nešto...



solo solo 17:29 28.08.2020

Re: uf,uf,uf



j_grandson j_grandson 17:43 28.08.2020

Re: Ma bilo svašta nešto...

solo



Jedna je Dženis!
shmoo shmoo 22:29 28.08.2020

Re: Ma bilo svašta nešto...

solo





Било.


Yes sir
Well the bigger the city, well the brighter the lights
The bigger the dog, well the harder the bite
I don't know where you been last night
But I think mama, you ain't doin' right
Say I know a little
I know a little about it
I know a little
I know a little 'bout it
I know a little 'bout love
And baby I can guess the rest
Well now I don't read that daily news
'Cause it ain't hard to figure
Where people get the blues
They can't dig what they can't use
If they stick to themselves
They'd be much less abused
Say I know a little
Lord I do know a little about it
I know a little
I know a little 'bout it
I know a little 'bout love
Baby I can guess the rest
Play me a little, oh yeah
Yeah
Well if you want me to be your only man
Said listen up mama, teach you all I can
Do right baby, by your man
Don't worry mama, teach you all I can
Say I know a little
Lord I do know a little about it
I know a little
I know a little 'bout it
I know a little 'bout love
Baby I can guess the rest
Well I know a little 'bout love
Baby I want your best




Баш свега било.




Како то лепо рече онај Максин Вили Браун, тамо одакле ја долазим ако ниси дувао у дудулајку, ниси могао да имаш... ништа.







milisav68 milisav68 09:15 29.08.2020

Dilema :)

(E, sad, negde po internetu kaže "I'm a little red rooster", a negde " I have a little red rooster" ...)

Imo sam strašnog petla.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana