Moj grad

Miša

Spiridon RSS / 22.09.2020. u 14:37

Tacno na uglu Ilije Grasanina i Majora Ilica nalazi se zgrada ciji je prednji deo isturen do ulice dok je zadnji sakriven u jedan klasican beogradski pasaz. Zgrada me podseca na onu Banetovu iz Karanoviceve serije ispred koje je Surovi popravljao motor. E bas tu, u toj zgradi na (recimo) cetvrtom spratu je ziveo Misa i njegova majka. Po naglasku (i ako rodjen u Beogradu) Misa je imao pomalo dalmatinski akcenat. 90-tih godina dok je Beograd tonuo svom svojom tezinom u zivo blato, Misa i njegova majka su doneli odluku da izdaju sobu da bi nekako spojili kraj sa krajem. Sobu su izdali mom drugaru Srdjanu za neku smesnu lovu. Kako je lokacija bila idealna za sunjanje po gradu (Busic je bio blizu, teretana na Tasu, Peta beogradska i td) znali smo cesto da se skupimo kod njih. Misa je nosio naocare sa debelim okvirima, bio je niskog rasta, pomalo naivan ali sa nezaobilazno uocljivim lepim manirima. Mene je podsecao na Vudi Alena. Mislim da mu se nase drustvo svidelo i zato je cesto voleo da sedi i prica sa nama. Srdjan je malo iskoristavao tu njegovu dobrotu i naivnost i cesto ga podjebavao u rodjenoj kuci. Jedno vece dok smo sedeli i cekali da zapalimo u Busic, zafalilo nam je pica. Love nigde, frizider prazan. U staklenoj polici u maloj dnevnoj sobi stajala je citava kolekcija onih malih bocica sa raznim picima koje su verovatno godinama bile sakupljane kao uspomene sa raznih putovanja. To je ujedno bio i najlepsi ukras te dnevne sobe. Ne secam se na ciju inicijativu, tek Misa je polako poceo da otvara jednu po jednu i atmosfera je pocela da se crta. Pricao je o Dalmaciji, moru, uspomenama iz detinjstva, rodjacima iz Splita. Ne secam se koliko smo popili, ali znam da smo dobro zagrejani kasnije uplovili u jedno prijatno beogradsko septembarsko vece. Misa nije izasao sa nama. Ostao je u stanu da pocisti nered iza nas. Znam samo da mi je bilo hladno i da mi je poklonio nekakav stari dzins - prsluk (ustvari jaknu sa odsecenim rukavima) koju sam posle toga jos neko vreme nosio jer mi je lepo stajala. Misu vise nikada nisam video jer je Srdjan promenio stan. Iz nekog razloga uvek ga se setim. Valjda zbog njegove dobrote. Zbog njega sam zavoleo taj deo grada i za mene je to srce Beograda. 

 



Komentari (401)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nikvet pn nikvet pn 18:28 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Мој другар квадриплегичар један мандат беше председник Удружења инвалида (или како се већ зове ваздан дугачко као неувредљиво) и избоксовао код Теленора попуст за екипу. Стигне допис он попизди па их назове:
- Неки дан смо причали о попусту за инвалиде; фала вам лепо али ово не ваља ништа.
- Како то?
- Видиш, Удружење Багаљиви има три екипе: Ћорави, Ћопави и Мутави. Ви сте дали фрај поруке Ћопавима и Ћоравима а фрај минуте Мутавима. Ви уствари нас колективно зајебавате.
- Аууу, сад је јасно, извињавамо се, поправићемо!

Моментално поправљено; свака част.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:47 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Ribozom
Moram da se slozim sa noveverzijetadejus da je drustvo u Srbiji daleko od recimo norveskog sto se tice odnosima prema slabijima. Ali tu nisu krivi Srbi, vec vlasti koje ne edukuju gradjana i agresiji koja je ovladala u medijima. Pre neki dan je u Danskoj usvojen zakon da pre seksa moras da pitas da li ona to zeli.
Ako smem, ocigledno da je tadejus ponesena dobrim stranama britanskog drustva, tzv prvih 5 godina, ali ce se posle toga susresti sa sistemskim nejednakostima koje ce mnogo vise da bole.
to što mi cvike ukrala Ciganka kojoj sam dala telefon da pozove svoj pa da vidi svoj broj to je već druga priča

Ovo nikako nisi smela da kazes, ako vec pricas o toleranciji, zato sto si povezala grupu (pa makar i sa velikim C) sa negativnom dogadjajem.
Opet, slazem se s tobom (ja poceo kao ti), da treba puno da se radi u Srbiji na razumevanju i toleranciji. I moram da spomenem Brejvika kao slucaj za razmisljanje kada pravila i zakoni odu daleko od stvarnosti.


to bi stajalo da sam ja prvi put emigrirala prije tih ima 4 godine pa se tek sad upoznajem sa razlikama..
ali nisam, no o tim razlikama učim evo ima već 20 i kusur godina..
te se otuda i ja a i moja djeca mnogo bolje i snalazimo od prosječnog, prošo ko bos po trnju, Srbina..
ima sigurno malo i sreće, malo i nekih drugih faktora, nije sve do mog genijalnog plana ali bojim se da slabo šta imaš da mi dopričaš na temu nejednakosti u UK ili Evropi generalno a što ja ne bih znala.. naprotiv..
no dobro, znam da je Balkancu posebno teško svariti da je žena u nečemu od njega bolja ili ne daj bože više zna..

Ciganke što se tiče.. da, mogla sam prosto reći žena.. fakat mi asocijacija jeste bila a jebote pa jel moguće..
perverznost situacije je ta što em imam njen broj telefona em je preda mnom dogovorila da dođe po pasoš za par sati..
znači jbt pa mogla sam da je sačekam.. prosto nevjerovatno mi je bilo..
i opet je mogla biti bilo koja druga žena al meni se defitivno jeste u svjest urezala i asocijacija Ciganka..
my bad..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:50 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

hoochie coochie man
šta onda ti predlažeš za tog koji nije naučio?

E takvog ćeš baš da naučiš.


nije ti to takav.. to ti je u porodilištu 95% sestara, možda 50% babica i 30% doktora..
na gerijatriji cjenim da je gore..
iza šaltera.. treba li reći.. koji je tamo procenat ljubaznih i onih koji nisu skloni čistom izdrkavanju..
gdje god su u poziciji nekakve moći naši ljudi prosto smatraju dužnošću da se izdrkavaju
alselone alselone 19:02 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Samo jedan detalj za pomenuti Veternik.

Veternik je osnovao kralj Aleksandar, posle WWI, tako što je podelio zemlju i kuće ratnim vojim invalidima koji su se borili na planini Veternik u Makedoniji protiv Bugara, i koje su Bugari oslepeli nervnim gasom.



j_grandson j_grandson 19:13 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

newimprovedtadejus

...
ima sigurno malo i sreće, malo i nekih drugih faktora, nije sve do mog genijalnog plana ali bojim se da slabo šta imaš da mi dopričaš na temu nejednakosti u UK ili Evropi generalno a što ja ne bih znala.. naprotiv..
no dobro, znam da je Balkancu posebno teško svariti da je žena u nečemu od njega bolja ili ne daj bože više zna..
...

Možeš da znaš koliko god hoćeš o bilo čemu - pa i tome!
No, uvek ima onih koji o tome istome znaju mnogo više od tebe.
Nije to (samo) do tebe, nego, uopšteno.
Ti i dalje možeš da veruješ (i budeš ubeđena) šta god hoćeš.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:19 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

j_grandson

Možeš da znaš koliko god hoćeš o bilo čemu - pa i tome!
No, uvek ima onih koji o tome istome znaju mnogo više od tebe.
Nije to (samo) do tebe, nego, uopšteno.
Ti i dalje možeš da veruješ (i budeš ubeđena) šta god hoćeš.


pa ako je moguće mjeriti ko zna više onda postoji i neko od koga niko ne zna više (uopšteno govoreći)?
i kako ti baš znaš da to sigurno nisam baš ja? da nisi ti taj?!
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:27 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

to ti je u porodilištu 95% sestara, možda 50% babica i 30% doktora..
na gerijatriji cjenim da je gore..
iza šaltera.. treba li reći.. koji je tamo procenat ljubaznih i onih koji nisu skloni čistom izdrkavanju..

To nema veze sa stavovima, vaspitanjem, pričaš o poslu, a na poslu postoji hijerarhija, tu se naređuje kako se ima ponašati, ko se tako ne ponaša, ćao zdravo.

Lako se to rešava, ne trebaju tu nikakvi lobisti ni misionari.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 19:30 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

hoochie coochie man
to ti je u porodilištu 95% sestara, možda 50% babica i 30% doktora..
na gerijatriji cjenim da je gore..
iza šaltera.. treba li reći.. koji je tamo procenat ljubaznih i onih koji nisu skloni čistom izdrkavanju..

To nema veze sa stavovima, vaspitanjem, pričaš o poslu, a na poslu postoji hijerarhija, tu se naređuje kako se ima ponašati, ko se tako ne ponaša, ćao zdravo.

Lako se to rešava, ne trebaju tu nikakvi lobisti ni misionari.


pa što ga ne riješe više kad je tako lako nego svi kukamo do u besvjest a stvar se ni za pedalj ne mijenja..
sve je to dio iste matrice nasilja i topuza..
i po mom mišljenju je jedini način da to promjeniš da počneš djecu da učiš da može i drugačije..
matore teško više iko može da pomjeri
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:31 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

koji su se borili na planini Veternik u Makedoniji protiv Bugara

Znaš koja je divizija zauzela Veternik?
Šumadijska.
:)
alselone alselone 19:40 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Znaš koja je divizija zauzela Veternik?
Šumadijska.


Sve se uklapa.

Sad kad krenemo da se rešavamo teritorija pošto zagusti, nadam se da nismo drugi nego treći. Banat smo rekli da je prvi, to nešto i ne marim, nego zatim onda ide Srem, a nas ćemo poslednje.
j_grandson j_grandson 19:43 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

newimprovedtadejus
j_grandson

Možeš da znaš koliko god hoćeš o bilo čemu - pa i tome!
No, uvek ima onih koji o tome istome znaju mnogo više od tebe.
Nije to (samo) do tebe, nego, uopšteno.
Ti i dalje možeš da veruješ (i budeš ubeđena) šta god hoćeš.


pa ako je moguće mjeriti ko zna više onda postoji i neko od koga niko ne zna više (uopšteno govoreći)?
i kako ti baš znaš da to sigurno nisam baš ja? da nisi ti taj?!

Ne postoji!
Ti i ja se razlikujemo.
Jer ja znam manje od većine, a ti znaš više od svih.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:47 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Banat smo rekli da je prvi, to nešo i ne marim, nego zatim onda ide Srem, a nas ćemo poslednje.

Ne bre, samo Banat ide, Rumunima.
A i koji će nam đavo, nema tu leba, Srem i Bačka.... bogami.

Da mi izbijemo tamo gde je Londonski ugovor predvideo, a šta mora da otpadne, neka otpadne, šta se tu može.
Sreća da samo Banat otpada.
:)

Ps
da li čita Banaćanka? :)
maksa83 maksa83 20:58 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

nadam se da ste ga bar jednom istresli iz tih kolica na pod i onda se svi zajedno hohohohoh tresli od smijeha..

Nismo, ali je pričao kako je trebalo da drži govor brucošima na Lomonosovu (običaj je bio da pored dekana govor održi i neki stariji student, i izabrali su njega), i kasnio je na prijem brucoša, i tip koji ga je gurao je potrčao, i kaže "on skrene sa kolicima, ali - ja produžim. Poletim lastu pravo na čelo, onda ja onako sa krvavim čelom, nađu neku štrokavu bokvicu u dvorištu, zalepe mi na čelo, i uguravaju me u salu sa blatnjavom krvavom bokvicom zalepljenom na sred čela, i dekan kad me video ... samo mu vilica zadrhtala. Te godine stariji student nije održao govor brucišima. Posle su me poslali na rehabilitaciju na Krim, tamo je sanatorijum za paraplegičare, i izguravaju mene iz onog kombija a tu sede u kolicima neke iskusne orlušine, i kad su me videli sa onom ogromnom krastom na čelu odmah znaju o čemu se radi i kažu 'ha, ha ... ASFALTNA BOLEST'.

Slušati Savu je bilo kao čitati Iljfa i Petrova kojima šapuće Harms, samo je on sve to pričao mnogo bolje nego što ja to ovde prepričavam. A tek ruski vicevi (ruski vicevi su najbolji vicevi) koje nigde ne možeš da pročitaš...

leba mi ne znam kako vam ne dosadi na navodite primjere zašto ne treba da se mijenja odnos prema slabijima..

Čuj ne treba da se menja ... treba itekako, ali ne na tu stranu nego mora s njima tvrđe, oko toga se svi ovde slažu, kako si lepo primetila.
zilikaka zilikaka 21:01 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

da li čita Banaćanka? :)

Evo, pročitala.
Pošteno da vam kažem, sad i nije tako loše biti sa Rumunima. Zapravo, nikad i nije bilo, osim onog perioda kad su imali nesrećnu vlast.
Odma dobiješ EU status, srede ti infrastukturu (jer im odgovara da prečicom probiju prema zapadu, očiste reke...

A Temišvar je štogod varoš. Prava.

Ako slučajno niste bili, obavezno da idete.

Novi Sad mu nije ni blizu.

maksa83 maksa83 21:03 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

A Temišvar je štogod varoš. Prava.

Je l' objasnio Hauzer kako je nastao Temišvar - došli Habsburgovci i zatekli naselje kao u sred Anadolije, i onda se slučajno sve to spalilo do temelja, i onda umesto toga izgradili kopijicu Beča.
predatortz predatortz 21:17 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

maksa83
A Temišvar je štogod varoš. Prava.

Je l' objasnio Hauzer kako je nastao Temišvar - došli Habsburgovci i zatekli naselje kao u sred Anadolije, i onda se slučajno sve to spalilo do temelja, i onda umesto toga izgradili kopijicu Beča.


U Bosni, dan danas što valja, Habsburzi su napravili.
zilikaka zilikaka 21:31 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

U Bosni, dan danas što valja, Habsburzi su napravili.

To je bila carevina koja je jako mnogo gradila. Ne samo po centralama nego i po teškim periferijama. Nema da se lažemo, ovo ovde gde sam ja bi bez njih verovatno i danas bila skoro pa ogrooomna močvara, da nisu uzeli da srede korita reka, da ne plave.
Negde imam podatak (mislim da nas učili) da je Banat oblast sa najgušćom rečnom mrežom u Evropi, i pajz sad, za ono vreme najgušćom željezničkom mrežom. Uglavnom je gradili još onda, samo se posle prošitivali koloseci.
Zaista, malo koje selo nije imalo prugu.
...da li je potrebno da kažem da veći deo tih pruga više ne postoji, a još za vreme sankcija su (podatak direktno iz JŽ) vadili šine ovde u lokalu i premeštali na pravce koji su im bitiji, uglavnom dole.
I pričali da su ove šine, u odnosu na one kasnije postavljene neuporedivog kvaliteta. Prosto neuništive.

...ovo sve u prilog ideji da Banat prvi odlazi. Možda nam se i posreći
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:31 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav


U Bosni, dan danas što valja, Habsburzi su napravili

A u Srbiji - Srbi :)
zaharaga zaharaga 22:21 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

zilikaka
U Bosni, dan danas što valja, Habsburzi su napravili.

To je bila carevina koja je jako mnogo gradila. Ne samo po centralama nego i po teškim periferijama. Nema da se lažemo, ovo ovde gde sam ja bi bez njih verovatno i danas bila skoro pa ogrooomna močvara, da nisu uzeli da srede korita reka, da ne plave.
Negde imam podatak (mislim da nas učili) da je Banat oblast sa najgušćom rečnom mrežom u Evropi, i pajz sad, za ono vreme najgušćom željezničkom mrežom. Uglavnom je gradili još onda, samo se posle prošitivali koloseci.
Zaista, malo koje selo nije imalo prugu.
...da li je potrebno da kažem da veći deo tih pruga više ne postoji, a još za vreme sankcija su (podatak direktno iz JŽ) vadili šine ovde u lokalu i premeštali na pravce koji su im bitiji, uglavnom dole.
I pričali da su ove šine, u odnosu na one kasnije postavljene neuporedivog kvaliteta. Prosto neuništive.

...ovo sve u prilog ideji da Banat prvi odlazi. Možda nam se i posreći


Jednom stojimo jedna punacka slovakinja i ja na nekoj krajputnoj stanici za autobuse u Pancevu. I cekamo, i cekamo, i cekamo. I slovakinja jednom rece nesto kao: eto, a bas bi mogli da postave jednu klupu ovde na stanicu. Znate kada ce biti klupa ovde? Kada u Becu bude car! kazem ja, i to dosta besno, i mene bole noge. Gledala me jako sumnjicavo i cutala je dok nije dosao prevoz.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:45 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

egde imam podatak (mislim da nas učili) da je Banat oblast sa najgušćom rečnom mrežom u Evropi, i pajz sad, za ono vreme najgušćom željezničkom mrežom. Uglavnom je gradili još onda

Znate kada ce biti klupa ovde? Kada u Becu bude car!


Miletić se u grobu prevrće.
zilikaka zilikaka 23:22 24.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Miletić se u grobu prevrće.

Misliš da bi mu teže palo neg da spozna kako sve ono što je sanjao i sebe uložio, neko od braće Srba ima volju da krčmi zbog nekog svog drugog interesa?
g.radicevic g.radicevic 06:29 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Nit' su Englezi kolektivno zvezde sjajne kakvim ih farbaš, nit smo mi baš takva surova neizbaždarena stoka


''everything I do or say is only right, because I am a Big White Man''
poznato ?


g.radicevic g.radicevic 06:35 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Sledeći korak je dresirane Orke u Dunavu kao atrakcija za bugarske turiste.

ne spada li to u nasilje nad životinjama
mis'im to dresiranje kitova zarad zabave turista
i sticanja dobiti


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:59 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

maksa83

Čuj ne treba da se menja ... treba itekako, ali ne na tu stranu nego mora s njima tvrđe, oko toga se svi ovde slažu, kako si lepo primetila.


sjeci me ako 90% raje ovde ne misli da se i ti slažeš kako sam ja pokondirena tikva i tlapim a u Srbiji je po pitanju nasilja skroz sve kako i svugdje drugo i nema tu o čemu da se diskutuje..
pa ti ironiši a poslije se žali kako si postao otrovan jer te ubi sredina..
predatortz predatortz 10:11 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

hoochie coochie man

U Bosni, dan danas što valja, Habsburzi su napravili

A u Srbiji - Srbi :)


Slažem se.
Jedina zamerka je što je nakon osvajanja slobode ostalo mnogo tragova orjentalnog, a dug period se i nastavilo sa takvom gradnjom i navikama. Kao što zameram i što imena mesta i drugi toponimi nisu odmah preimenovani u duhu srpskog jezika.

Nije bilo dalekovidih i spremnih da taj posao urade kad mu je vreme bilo, pa nam se danas pola Srbije zove kao da je u Anadoliji a ne ovde gde jeste.




j_grandson j_grandson 10:25 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

newimprovedtadejus
maksa83

Čuj ne treba da se menja ... treba itekako, ali ne na tu stranu nego mora s njima tvrđe, oko toga se svi ovde slažu, kako si lepo primetila.


sjeci me ako 90% raje ovde ne misli da se i ti slažeš kako sam ja pokondirena tikva i tlapim a u Srbiji je po pitanju nasilja skroz sve kako i svugdje drugo i nema tu o čemu da se diskutuje..
pa ti ironiši a poslije se žali kako si postao otrovan jer te ubi sredina..

Ja ne smatram da si ti pokondirena tikva.
Smatram da si pametna osoba.
Smatram takođe, da smatraš da si najpametnija.
No, to je prelazna faza u razvoju pametnih ljudi - koju istinski pametni savladaju.
Onoga trenutka (poslednja faza pred otrežnjenje) kada zamisliš (poveruješ), ne da si najpametnija, nego da si jedina pametna, tada ćeš početi da tražiš rešenje kako bi tu očiglednu neverovatnost suzbila i kompenzovala.
Pokondirena tikva nije vezana za lokaciju na kojoj ti, ili bilo ko drugi, živi.
g.radicevic g.radicevic 10:31 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Negde imam podatak (mislim da nas učili) da je Banat oblast sa najgušćom rečnom mrežom u Evropi, i pajz sad, za ono vreme najgušćom željezničkom mrežom. Uglavnom je gradili još onda, samo se posle prošitivali koloseci.


negde u malom mozgu mi ostalo
da je u Vojvodini početkom 20. veka bilo oko 2800 km ''živih'' pruga, a danas samo oko 600.
mreža kanala, prevodnoica kod novog Bečeja, elektrifikacija, katastar....
sve iz doba Austrougarske.
2004, kad smo radili deonicu E-75, Batajnica -Beška, sve podloge u katastru bile iz 1903-1906, i na nemačkom.


baš bila trula ta Habzburška monarhija


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:36 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

g.radicevic

baš bila trula ta Habzburška monarhija


e a kad je onaj Clark sa svojim Moonwalkerima rekao baš to (da je Balkan bio mnogo prosperitetniji pod Habsburškom upravom nego slovenskom) ustala kuka i motika na njega..
a u neku ruku je i sva ova rasprava oko prednosti zapadnog obrazovnog sistema u suzbijanju najnižih nagona kod ljudi upala u taj isti kanal..
Srbin to neće da čuje dok i sam na tu istinu ne nabasa (a onda najčešće brzo krene glavu na drugu stranu)..
jebatiga
zilikaka zilikaka 10:36 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

dug period se i nastavilo sa takvom gradnjom i navikama

Ja to pokušavam godinama da objasnim.
Dobar primer je što je kraljevina SHS prilikom naseljavanja kolonista (mahom dobrovoljaca u ratu) na praznu zemlju, prethodno angažovala urbaniste iz Francuske, koji su propisali raspored i veličine ulica, placeva, kuća, pa se odmah gradilo planski i sasmislom i ta mesta se ič ne razlikuju id drugih ovde, a koja su bila prethodno urbanizovana.
Onda nikakav problem nije provući šta hoćeš, struju, vodu, kanalizaciju, put, telefon, što u startu nisu imali.
Kasnije je, za vakta SFRJ tolerisana divlja gradnja, koja traje do danas, pa imaš uskih i slepih ulicana sve strane, a mesta da im provučeš infrastrukturu ni za lek.
Dakle, i Srbi su umeli da preuzmu pametne stvari i od neprijatelja, tamo gde je bilo volje.
g.radicevic g.radicevic 10:36 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

ovo sve u prilog ideji da Banat prvi odlazi


o'š reći da tri srca junačka, ostaju dva srca junačka
...ili jedno


j_grandson j_grandson 10:39 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

g.radicevic
Negde imam podatak (mislim da nas učili) da je Banat oblast sa najgušćom rečnom mrežom u Evropi, i pajz sad, za ono vreme najgušćom željezničkom mrežom. Uglavnom je gradili još onda, samo se posle prošitivali koloseci.


negde u malom mozgu mi ostalo
da je u Vojvodini početkom 20. veka bilo oko 2800 km ''živih'' pruga, a danas samo oko 600.
mreža kanala, prevodnoica kod novog Bečeja, elektrifikacija, katastar....
sve iz doba Austrougarske.
2004, kad smo radili deonicu E-75, Batajnica -Beška, sve podloge u katastru bile iz 1903-1906, i na nemačkom.


baš bila trula ta Habzburška monarhija



Daleko im lepa kuća!
Kamo sreća da su oni nas ostavili da sami rešavamo svoje životne probleme - pa kako nam bude.
alselone alselone 10:46 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

prevodnoica kod novog Bečeja


Prevodnica ima još par komada. Jedna od njih je kod Sombora i to na tromeđi tri kanala.

Samo, najveću dužinu kanala izgradila je SFRJ a ne Austrougarska. Madžari su izgradili 170 km, koliko je dočekalo SFRJ, a danas ima oko 900 km.

У време изградње, Хидросистема ДТД сматран је за један од највећих инвестиционих пројеката. Његова величина може се сагледати и кроз податак да је за градњу овог комплексног хидролошког система било потребно ископати 130 милиона кубика земље, а за настанак Панамског канала 179 милиона кубика земље.

За потребе градње снимљено је 1,7 милиона хектара територије Војводине, што је такође значило и стварање нових карата регија Бачке и Баната. У његовом дводеценијском настајању учествовало је 400 инжењера, урађено је 1.300 елабората на 135.000 куцаних страна и преко 35.000 графичких цртежа. Приликом градње Хидросистема ДТД уграђено пола милиона кубика бетона.
dragosevacsutra dragosevacsutra 11:00 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

2004, kad smo radili deonicu E-75, Batajnica -Beška, sve podloge u katastru bile iz 1903-1906, i na nemačkom.


baš bila trula ta Habzburška monarhija


Mislim da sam vec pominjao - svojevremeno - tacnije 1993. mi u Vlasenici u opstini rekose da su dobili pismo iz neke austrijske osiguravajuce kuce; pitaju ih jel hoce da produze stogodisnje osiguranje zgrade opstine koje te godine isticalo; ovi nisu ni imali pojma da je zgrada osigurana

g.radicevic g.radicevic 11:05 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Samo, najveću dužinu kanala izgradila je SFRJ a ne Austrougarska. Madžari su izgradili 170 km, koliko je dočekalo SFRJ, a danas ima oko 900 km.


ništa sporno,
samo kažem da su Habzburzi još krajem 19. krenuli u nešto, što mi do dana današnjeg nismo stavili u funkciju potpuno.
dosta se uradilo posle one poplavčine na čišćenju i popravljanju mreže, al' u periodu od 70' godina prošlog veka pa do 2014, uglavnom su bili zapušteni i pretvoreni u lokalne deponije.
alselone alselone 11:23 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

što mi do dana današnjeg nismo stavili u funkciju potpuno.

Ček, eno gore da je SFRJ napravila projekat u ravni sa Panamskim kanalom. Nije baš da su oni uradili više, zapravo uradili su neuporedivo manje, ali da budemo potpuno iskreni, to su u radili u drugo doba, tako da je možda ekvivalentno.

To što se posle zapustilo to je druga tema, pogotovo to što se dešava od devedesetih.
zilikaka zilikaka 11:23 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Samo, najveću dužinu kanala izgradila je SFRJ a ne Austrougarska. Madžari su izgradili 170 km, koliko je dočekalo SFRJ, a danas ima oko 900 km.

Da, vi pričate o DTD sistemu a ja sam pominjala pre svega regulaciju Begeja i Tamiša, koji u Banatu praktično i nisu imali definisana korita nego se u vidu delte uluvali u Tisu i Dunav. Regulacija tih reka je oslobodila silnu površinu, a uz nasipe (dolme) na većim rekama je praktično cela veeelika oblast pretvorena iz plavnog područja u plodnu zemlju. Holandija pre Holandije.
Tehnički im kapu skidam. Ko da su im carevali inženjeri :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:49 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Jedina zamerka je što je nakon osvajanja slobode ostalo mnogo tragova orjentalnog, a dug period se i nastavilo sa takvom gradnjom i navikama.

Ne vidim ja to kao manu.
Uticaj svakako postoji, ali izgrađeno je nešto što se može smatrati srpskim, šumadijskim, stilom gradnje. O kućama govorim.
Ima zanimnjiva emisija na tu temu OVDE

Neki uticaj je morao da postoji, logično je da to bude turski jer je iskustvo tursko.
Da su se tad javili neki pomodari koji bi da brišu sve i prepisuju nešto sa strane što sa njima nikakve veze nema, ko zna koje čudovište bi od toga nastalo.

A ovako je nastalo ovo


Nije loše ako mene pitaš.

Srbija je to što jeste, država koja je nastala oslobađanjem od turske okupacije, ta okupacija je trajala dugo, ostali su tragovi u jeziku, arhitekturi, toponimima, ali ona nije Turska, ona je Srbija.
A tek ne treba da bude Beč.

Ove teze da bi Balkan bio prosperitetniji (ma šta to da znači) pod Bečom se možda i mogu dokazati, možda bi plate bile veće, vozovi brži, ali ne bi bilo srpske države, bila bi švapska.

Između to dvoje izbor je valjda jasan, srpska država, a ako to podrazumeva spore vozove onda neka budu spori.
predatortz predatortz 12:11 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Između to dvoje izbor je valjda jasan, srpska država, a ako to podrazumeva spore vozove onda neka budu spori.


Ja sam poslednji koji bi sporio srpsku državu. No, računam, kada je imaš, kad je tvoja, pravi je i uređuj kako valja.
Mi to ne radimo.
To htedoh da kažem.
A džukele, poput ovih na vlasti, će svaku kritiku, svako upiranje prstom na javašluk, nepotizam, pljačku, bahatost... podvesti pod napad na državu.

Ne trebaju oni, prijatelju, braniti Srbiju od tebe i mene. Nema za to nikakvog razloga. Niti mi njima, ni onim pre njih koji su radili naopako, treba da podilazimo zarad Srbije.
Naprotiv, treba da im dišemo za vratom. Zarad Srbije!
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:26 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

No, računam, kada je imaš, kad je tvoja, pravi je i uređuj kako valja.

Pričamo o devetnaestom veku, Mara Terezija i te fraze, i o tome da li je bolje ovo ili ono.
Jedino šta bi bilo bolje od turske okupacije je nikakva okupacija, da Nemanjići i sad budu na prestolu, i to u kontinuitetu.

Zalomili nam se Turci, to je nacionalna tregedija, usud, ista bi bila i da se Austrija zalomila.

Ali pošto se tako desilo, mi smo stasali u ovo što jesmo, sa toponimima i gradnjom.

Jer kako je neki Srbin mogao da gradi nego po modelu koji je video, a video je samo tursko.
Ali šta god da je napravio napravio je sebi, i u tome što je napravio bio svestan da on nije i ne treba da bude kao Turčin.
Za razliku od njega evo ovde čitamo da je Beč bio sjajan i da treba da budemo kao Švabe.

Neka fala.
predatortz predatortz 12:29 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Za razliku od njega evo ovde čitamo da je Beč bio sjajan i da treba da budemo kao Švabe.


Beč jeste sjajan i treba da učimo od Švaba, a da ostanemo Srbi.
Kome ćeš dete poslati, boljem ili lošijem učitelju?

hoochie coochie man hoochie coochie man 12:43 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav


Beč jeste sjajan i treba da učimo od Švaba, a da ostanemo Srbi.
Kome ćeš dete poslati, boljem ili lošijem učitelju?

O kom vremenu pričamo, onom kad je turski uticaj u arhitekturi i jeziku bio jak ili o ovom?
Različiti su pristupi.

Zamisisli da je neko Karađorđa prekrstio u Blek Džordž ili tako nešto, Čučuk Stanu u Litl Stana, da bi izbegao turcizme, da Kalemegdanu smišlja ime, Karaburmi..
Ne bi to više bio srpski jezik.

Panično bežanje od istoka je isto kao i panično bežanje od zapada, ni jedna strana sveta nije idealna, a Srbi na se na zapadu i nisu baš meda najeli.
predatortz predatortz 12:46 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Zamisisli da je neko Karađorđa prekrstio u Blek Džordž ili tako nešto, Čučuk Stanu u Litl Stana, da bi izbegao turcizme, da Kalemegdanu smišlja ime, Karaburmi..
Ne bi to više bio srpski jezik.


Da. Ali ja nisam govorio o menjanju toponima sa turskog na nemačke nazive. Naprotiv, mišljenja sam da ih je odmah, čim smo Turcima lupili nogu u guzicu i otpremili ih tamo gde im je i mesto, da je bilo vizije - a nije, sva ta imena trebalo menjati na srpke nazive.
Danas bi nam to bilo sasvim normalno, niko se više ne bi sećao nekakvog Tašmajdana, a logično je da se delovi grada zovu jezikom naroda koji ga naseljava.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:18 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Pričali smo, mislim, jednom o ovome.
Uticaji postoje, preplitanje postoje, nije to ništa loše sve dok je identitet nesporan i jasan.
Nije Srbin manje Srbin zato što koristi izraz kara, ne utiče to na identitet.
Problem mže da bude ako Srbin razmišlja da li bi bolje bilo da pripada ili ne pripada srpskoj državi, da se preispituje da li da bude građanin srpske ili švapske, rumunske nacionalne države.
Ne u smislu da se odseli, to je u redu, nego da teritoriju na kojoj živi otcepi od srpske države.
To je već kriza identiteta, srećom retko je ali postoji.
predatortz predatortz 13:21 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Problem mže da bude ako Srbin razmišlja da li bi bolje bilo da pripada ili ne pripada srpskoj državi, da se preispituje da li da bude građanin srpske ili švapske, rumunske nacionalne države.
Ne u smislu da se odseli, to je u redu, nego da teritoriju na kojoj živi otcepi od srpske države.
To je već kriza identiteta, srećom retko je ali postoji.



Mislim, ubeđen sam, da se Zili zeza.
Ako nije to, onda totalno pogrešno procenjujem ljude.

floki floki 13:25 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

па, рецимо, карать на руском значи исто то као и код нас и не сматра се турцизмом, него (пра)старословенском речи:

Этимология

От праслав. , от кот. в числе прочего произошли: сербск.-церк.-слав. карати «бить, наказывать»,
Atomski mrav Atomski mrav 16:15 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Mislim, ubeđen sam, da se Zili zeza.
Ako nije to, onda totalno pogrešno procenjujem ljude.

Ajde, ne kenjaj, Huči. Ti si prvi napisao da bi bez problema žrtvovao Banat zarad nekog višeg cilja, i ne samo Banat, usput proglasivši svoje guvno najznačajnijom teritorijom u Srba.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:07 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav


Ajde, ne kenjaj, Huči. Ti si prvi napisao da bi bez problema žrtvovao Banat zarad nekog višeg cilja, i ne samo Banat, usput proglasivši svoje guvno najznačajnijom teritorijom u Srba.

Pričalo se o Londonskom ugovoru.
Da ne spekuliše o sad da li je to bila realna opcija ili ne, uzmimo da je taj izbor postojao, i da li bi ga trebalo potpisati?
On iz Srbije isključuje Banat ali uključuje u nju mnogo toga drugog.

Ja tu dileme nemam, trebalo je tad, a kad bi se situacija ponovila sutra bih potpisao.

Šta je bolje za Srbiju, ne za neke pojedince ko god oni bili, za državu Srbiju i srpsku naciju, da u njoj bude Banat, ili da izgleda ovako



Sad, što nikako ne može da bude sporno da li će Kragujevac biti u Srbiji, šta da se radi, to je zadata stvar.
g.radicevic g.radicevic 17:55 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

trebalo je tad, a kad bi se situacija ponovila sutra bih potpisao.

i šta bi dobio u tom ''sutrašnjem'' potpisu
hrvate iz Slavonije i zapadne Hercegovine, bošnjake (muslimane) iz centralne i zapadne Bosne, albance sa Kosova i zapadne Makedonije, makedonce iz ostatka Makedonije, a dao bi najdobroćudnije i najblagorodnije srbe iz Banata za uzvrat.
i šta misliš kol'ko bi ta ''sreća'' potrajala. Lično mislim, duplo manje od Aleksandrove i Titove Jugoslavije.

P.S. nisam zaboravio kraiške i srbe iz istične Bosne i istočne Hercegovine, al' oni ne bi imali veliki uticaj na događaje


hoochie coochie man hoochie coochie man 18:03 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

i šta bi dobio u tom ''sutrašnjem'' potpisu
hrvate iz Slavonije i zapadne Hercegovine, bošnjake (muslimane) iz centralne i zapadne Bosne, albance sa Kosova i zapadne Makedonije,

Kada bi se vratila ona situacija, i demografska, posebno politička, međunarodna, kad bi se vratilo ono vreme.
Sada, posle svega, zacrtati tu granicu kao cilj je, naravno, ludost.

Objašnjavam samo šta sam mislio kad sam pričao o žrtvovanju Banata, dakle o sasvim drugačijoj situaciji od današnje se radi.
Verujem da bih isto mislio i da sam Banaćanin.

I da, verujem da bi sve drugačije teklo da su stvari krenule tim pravcem.
zilikaka zilikaka 18:04 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

da se preispituje da li da bude građanin srpske ili švapske, rumunske nacionalne države.
Ne u smislu da se odseli, to je u redu, nego da teritoriju na kojoj živi otcepi od srpske države.
To je već kriza identiteta, srećom retko je ali postoji.

Alo bre, ko ovde crta ..?
Kad ti licitiraš mojim krajem i deliš ga okolnim državama, jer misliš da ćeš za njega dobiti nešto što ti više treba, onda je to nacionalni interes.
Kad ja, koja odavde i potičem i ovde živim, kažem da nam tamo gde oćeš da nas pošaljš, možda i ne bi bilo loše, onda je to kriza identiteta.
U pravu je Preda, naravno da se ja zezam al za tebe baš ne smem da se kladim.
P.S. Ako nećeš da razumeš o čemu pričam, pokušaj da zamisliš sebe u situaciji gde ja Valjevo, srce Šumadije, uz još neke oblasti, zbog povezivanja, priključujem recimo Hrvatskoj, sve uz priču da je veći nacionalni interes teritorija na istoku, a to tvoje tamo nam baš i ne treba.
Jel da glupavo zvuči?
Al eto, ne ljutim se nego probam da ti nacrtam kolko si zabrazdio.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:06 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

najdobroćudnije i najblagorodnije srbe iz Banata za uzvrat.

Ovo mi je čudna podela, dobroćudni i neki drugi.
Srpska nacija je formirana kako je formirana, sa ovima i onima, i svi su podjednako Srbi, niko bolji niko gori.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:13 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

al za tebe baš ne smem da se kladim.

Ja se uopšte ne zezam.
Dilema oko Londonskog ugovora je da li je bio realan ili ne, a da li je po Srbiju povoljan ili ne ne postoji, bio bi povoljan.

I sasvim mi je besmisleno to "ovo je moj kraj, s tim nema licitacije"

Ustupaka, žrtvovanja nečega uvek ima i to je neminovnost. Važno je da se ustupci ne samo čine nego i dobijaju, i tad je presudno šta se dobija za ono što se žrtvuje.

A to što ni u kakvoj kombinaciji moj kraj nije mogao biti predmet ustupka, a tvoj jeste, jbg tako se namestilo.
zilikaka zilikaka 18:27 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Objašnjavam samo šta sam mislio kad sam pričao o žrtvovanju Banata, dakle o sasvim drugačijoj situaciji od današnje se radi
Verujem da bih isto mislio i da sam Banaćanin.

Da, al pošto tebi naravno ne može da se desi da ne budeš deluks Srbin, ovo poslednje ne uzimamo za ozbiljno.
Oni koji nisu imali tu sreću, šta da im radimo.


Eto, kad god imam vremena i volhe svađaću se s tobom oko ovog.
Ne može Banat nigde kad ti oćeš,može samo kad ja oću!
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:30 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

ovo poslednje ne uzimamo za ozbiljno

Znaš da sam stvarno razmišljao o tome, da sam Banaćanin, da li bih isto mislio, da li bih mogao svoj poriv da živim u srpskoj državi mogao da potisnem zbog "višeg interesa".
Mislim da bih, stvarno.
g.radicevic g.radicevic 18:31 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Kada bi se vratila ona situacija, i demografska, posebno politička, međunarodna, kad bi se vratilo ono vreme.


e da su mi one godine, a ova pamet....
al nema jbg
alselone alselone 18:36 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Znaš da sam stvarno razmišljao o tome, da sam Banaćanin, da li bih isto mislio, da li bih mogao svoj poriv da živim u srpskoj državi mogao da potisnem zbog "višeg interesa".
Mislim da bih, stvarno.



hoochie coochie man hoochie coochie man 18:37 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

g.radicevic
Kada bi se vratila ona situacija, i demografska, posebno politička, međunarodna, kad bi se vratilo ono vreme.


e da su mi one godine, a ova pamet....
al nema jbg

Nema, al hajd bar da žalimo što nema:)
g.radicevic g.radicevic 18:38 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

svi su podjednako Srbi, niko bolji niko gori.


kao što ni u jednoj kući nisu sva deca ista
dozvolićeš i da srbi mogu biti različiti
po mnogo čemu

alselone alselone 18:40 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

kao što ni u jednoj kući nisu sva deca ista
dozvolićeš i da srbi mogu biti različiti
po mnogo čemu

Pusti ga, vidiš da je taman primio komunizam.
Svi smo isti, imamo iste stomake.
zilikaka zilikaka 18:46 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

da li bih mogao svoj poriv da živim u srpskoj državi mogao da potisnem zbog "višeg interesa".
Mislim da bih, stvarno.

Kako bi u tom slučaju definisao viši interes, da jednom jedan Huči iz srca Šumadije ima priliku da živi u državi koja mu je taman po meri?
zilikaka zilikaka 19:02 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Sad, što nikako ne može da bude sporno da li će Kragujevac biti u Srbiji, šta da se radi, to je zadata stvar.

Dobro, ti bi bio bliže centru države, ne kažem, al bi zato Predina Tuzla bila apsolutni centar.
Ovo ko Riziko da igramo.
g.radicevic g.radicevic 19:07 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Pusti ga, vidiš da je taman primio komunizam.





Svi smo isti, imamo iste stomake.


nismo jbg, ja nesmem sira
alselone alselone 19:18 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

nismo jbg, ja nesmem sira

Kako pljesku kod Bubija jedeš onda bez urnebesa?
vcucko vcucko 20:28 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

g.radicevic
Pusti ga, vidiš da je taman primio komunizam.





Svi smo isti, imamo iste stomake.


nismo jbg, ja nesmem sira

Na prvu možda glupo i neumesno pitanje, ali...

Zašta živiš onda?
zilikaka zilikaka 20:37 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Zašta živiš onda?

Svašta!
Pa slanina uopšte i ne ide sa sirom, a čvarci ni toliko.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:55 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

dozvolićeš i da srbi mogu biti različiti


Hoću, ako mi napraviš neku skalu počev od najgorih do najbljih Srba, može i obrnutim smerom.
Kažeš da su Banaćani dobri, pitomi Srbi, da ih zbog toga treba prihvatiti u Srbiju, a koji su to manje dobri Srbi koji ne zaslužuju da budu u Srbiji, ili koje makar prve treba žrtvovati?

Stvarno je besmisleno ovo, nemoj Banaćane, oni su pitomi, u kontekstu pravljenja države.
g.radicevic g.radicevic 20:55 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Pa slanina uopšte i ne ide sa sirom, a čvarci ni toliko

fala sestroslatka
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:00 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Kako bi u tom slučaju definisao viši interes,


Interes srpske nacije i srpske države.
A interes je da je što je moguće više pripadnika nacije, i teritorije na kojoj oni žive, bude u srpskoj nacionalnohj državi.

Ali mora da postoji neki razlog zbog kog bi pola Banata i pola miliona Srba u njemu, trebalo žrtvovati dva miliona drugih Srba i deset puta veću teritoriju.
Verovatno zato što su Banaćani pitomi Srbi.

alselone alselone 21:03 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Ali mora da postoji neki razlog zbog kog bi pola Banata i pola miliona Srba u njemu, trebalo žrtvovati dva miliona drugih Srba i deset puta veću teritoriju.

NIko nije rekao da treba dati celu Srbiju za Banat.

Ali recimo da bi Valjevo trampio ko od šale.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:05 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Dobro, ti bi bio bliže centru države,


Ali to nije slučajno i tek tako, postoji razlog što je to centar i što je neupitno.

Odatle krenuli da je prave.
A nije praviti državu ko i poljem proći.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:08 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

NIko nije rekao da treba dati celu Srbiju za Banat.


Ja svo vreme mislim na Londonski ugovor i da je ga trebalo prihvatiti pa iako Banat ostaje van Srbije, jer u nju ulazi više nego što je Banat.
Ali recimo da bi Valjevo trampio ko od šale.


Zacementirano je to u Srbiji, to se ne pipa, bez toga Srbije nema.
Zacementirali ga Aleksa i prota Nenadovići i Ilija Birčanin.
g.radicevic g.radicevic 21:11 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Kažeš da su Banaćani dobri, pitomi Srbi, da ih zbog toga treba prihvatiti u Srbiju, a koji su to manje dobri Srbi koji ne zaslužuju da budu u Srbiji, ili koje makar prve treba žrtvovati?









hoochie coochie man hoochie coochie man 21:16 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

g.radicevic
Kažeš da su Banaćani dobri, pitomi Srbi, da ih zbog toga treba prihvatiti u Srbiju, a koji su to manje dobri Srbi koji ne zaslužuju da budu u Srbiji, ili koje makar prve treba žrtvovati?











Šta je sad?
Zar ne reče da su oni najdobroćudniji i najblagorodniji Srbi, i da kao takvi ne smeju biti predmet ustupaka?
Samo pitam koji su to manje dobri, pošto reće i da nisu svi Srbi isti.
alselone alselone 21:17 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Zacementirano je to u Srbiji, to se ne pipa, bez toga Srbije nema.


Naivno gledište. Ima i te kako i vrlo lako.
Moš misliti, Valjevo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:19 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Naivno gledište. Ima i te kako i vrlo lako.
Moš misliti, Valjevo.


Kao na primer?
Kad je to Srbije bilo bez Valjeva?
A bez Banata?
alselone alselone 21:24 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Koliko je ovo samo smesno i neozbiljno.
predatortz predatortz 21:24 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

hoochie coochie man
Naivno gledište. Ima i te kako i vrlo lako.
Moš misliti, Valjevo.


Kao na primer?
Kad je to Srbije bilo bez Valjeva?
A bez Banata?


Mi smo, izgleda, sve neprijatelje potrošili pa bi sad malo među sobom.
Man'te se ćorava posla, gospodo!
zilikaka zilikaka 21:26 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

nije praviti državu ko i poljem proći

A tebi se kanda baš osladilo.
Eto, kad voliš, ne bi bilo zgoreg da skontaš kako nikad nećeš imati pravu stvar sve dok imaš različite atšine prema svojim građanima. Dogod im daješ razlog da se osećaju menje bitnima u odnosu na druge, bilo po naciji il terotoriji, ti imaš siguran izvor nezadovoljstva i problem u najavi, u najmanju ruku.
Lepo što voleš istoriju al ne valja da gledaš iz nje samo ono što tebi paše.
zaharaga zaharaga 21:28 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

hoochie coochie man


Ove teze da bi Balkan bio prosperitetniji (ma šta to da znači) pod Bečom se možda i mogu dokazati, možda bi plate bile veće, vozovi brži, ali ne bi bilo srpske države, bila bi švapska.

Između to dvoje izbor je valjda jasan, srpska država, a ako to podrazumeva spore vozove onda neka budu spori.


Kad pobrojis ove ovde sto pisu, ima jedno pola da su u Becu, ili zapadnije. Moze biti da nesto u tom Becu ili zapadnije ipak valja.

A sto se vozova tice, mi ne stigosmo da vozovi uopste idu. Da makar idu, pa nek kasne, ali voza nema. Ukinuto! Moja je baba imala u selu stanicu i isao je voz 5 puta na dan. Danas ide 0 puta. I to nije zato sto danas ide autobus. Nema ni autobusa. Moja je baba mogla da ide u Beograd da prodaje jaja. Danas zena iz tog istog sela ne moze. Nema voza, nema prevoza. Beograd je dostupan koliko i Katmandu. Ti valjda imas kola, pa ti puca kurac za zene sto ne mogu na pijac da prodaju jaja. Ko ih jebe, nek uzmu taksi, je li! Nema hleba, nek jedu kolace. Ali ako ti puca kurac sto zene ne mogu da prodaju jaja, onda ti, uz duzno postovanje, puca kurac i za srpski narod i za srpsku drzavu.

I zasto uopste mislis da je ova Srbija danas srpska drzava? Je li tebi jasno da se u Srbiji sve radi u korist drugih naroda, drzava, u korist nekih drugih ljudi. A ta srpska drzava, ako nisi primetio, naseljava sve neke bogtepita koje po Srbiji. Ni granice nema ta drzava. Daje zemlju za olovku ta drzava. Pisi propalo, nema nista ni od srpske drzave ni od srpskog naroda. I ne pisem ja ovo sto mi je drago, nije, i ne podrzavam, i voleo bih da nije tako, ali je tako.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:29 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

alselone
Koliko je ovo samo smesno i neozbiljno.


To su naprosto fakti, a ako su onismešni, pa smejmo se.

Savremena srpska država nikad nije postojala a da u sebi nije sadržavala tu teritoriju, sa te teritorije je krenula i ideja i akcija da se napravi srpska nacionalna država, i nikad niko nije ni pomišljao a kamoli predlagao ili pravio neke planove, da granica Srbije bude tako povučena da Valjevo ostane van njih.

Za Banat sve suprotno.

Fakti, Als, fakti.
alselone alselone 21:30 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Srpska drzava je duze postojala bez valjeva nego sa valjevom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:32 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Eto, kad voliš, ne bi bilo zgoreg da skontaš kako nikad nećeš imati pravu stvar sve dok imaš različite atšine prema svojim građanima.


Uopšte nisu različiti aršini, ali uopšte.

Samo hladna glava i racionalno razmišljanje, bez emocija.
Šta vidiš iracionalno, ili koje dvostruke aršine, ako kažem da su svi Srbi isti?
A, da te potsetim, ja sam taj koji insistira da su svi isti, drugi tvrde drugačije, da ima boljih i lošijih.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:34 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

alselone
Srpska drzava je duze postojala bez valjeva nego sa valjevom.


Ajd Als ne zezaj.
Mani srednji vek, tad niti su postojale države u sadašnjem smislu reči, niti granice, niti organizacija, ništa.
Pričam o nacionalnim državama, a one su stvar koja se pojavila u poslednih par vekova.
alselone alselone 21:37 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Nemoj ti sad meni sta da manem. Pitao si,, lepo sam ti rekao. Duze je Srbija postojala bez valjeva nego sa. To je fakat hcm, fakti, fakti.

Moze i ponovo ako bude trebalo.
g.radicevic g.radicevic 21:38 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Šta je sad?
Zar ne reče da su oni najdobroćudniji i najblagorodniji Srbi, i da kao takvi ne smeju biti predmet ustupaka?
Samo pitam koji su to manje dobri, pošto reće i da nisu svi Srbi isti.


ti reče da bi ih menjao za hrvate, bošnjake,albance,makedonce...sutra, ne ja
imao sam utisak da ti je koncentracija malo bolja, i da malo bolje kapiraš, barem ono što si sam napisao.
i da srbi su različiti, ima nas visokih, osrednjih, niskih, debelih, mršavih, crnih,plavih,ćelavih, kosatih, desničara,levičara, pametnih,manje pametnih....

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:39 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

ma jedno pola da su u Becu, ili zapadnije.


Pa šta?
Ako prihvatiš da postoji lični interes i nacionalni interes, i da svaki pojedinac ima i jedan i drugi, i da se oni ne moraju uvek poklapati, sve će bii jasnije.
To što je neko otišao u Beč ne znači da želi, i da misli da je dobro, da Beć dođe u Srbiju.
On će, sasvim je moguće, svoj lični interes ostvariti u Beču, a nacionalni braneći Srbiju od tog istog Beča.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:40 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Nemoj ti sad meni sta da manem. Pitao si,, lepo sam ti rekao. Duze je Srbija postojala bez valjeva nego sa. To je fakat hcm, fakti, fakti.


Nacionalna država Srba nije.
Pokušaj da shvatiš razliku između sredenjovekovnih "država" i modernih.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:41 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

ti reče da bi ih menjao za hrvate, bošnjake,albance,makedonce...sutra, ne ja


Naivna vađevina.
Odmah sam rekao da mislim na ono vreme (kad bošnjaci nisu postojali npr)
Atomski mrav Atomski mrav 21:44 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

A to što ni u kakvoj kombinaciji moj kraj nije mogao biti predmet ustupka, a tvoj jeste, jbg tako se namestilo.

I zato osećaš komociju da trguješ tuđim jer si ubeđen da tvoje nije na prodaju.
Atomski mrav Atomski mrav 21:47 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Znaš da sam stvarno razmišljao o tome, da sam Banaćanin, da li bih isto mislio, da li bih mogao svoj poriv da živim u srpskoj državi mogao da potisnem zbog "višeg interesa".
Mislim da bih, stvarno.


hoochie coochie man hoochie coochie man 21:52 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Atomski mrav
A to što ni u kakvoj kombinaciji moj kraj nije mogao biti predmet ustupka, a tvoj jeste, jbg tako se namestilo.

I zato osećaš komociju da trguješ tuđim jer si ubeđen da tvoje nije na prodaju.


Osećam komociju da razmišljam o svojoj državi i šta bi za nju bilo bolje, i mislim da bi bilo bolje da je petnaeste ostala bez Banata, a da je dobila ono sa slike.
Još ne pročitah zašto je bolje sa Banatom a bez onoga, osim, banaćani su blagordni.
Imaš li ti neko obrazloženje zašto je bolje ovako?
Atomski mrav Atomski mrav 22:09 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

i mislim da bi bilo bolje da je petnaeste ostala bez Banata, a da je dobila ono sa slike.


I ja bih da se vratim vremeplovom u 1988. i karam Vesnu Zmijanac, al' ne ide.
g.radicevic g.radicevic 22:12 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Naivna vađevina.
Odmah sam rekao da mislim na ono vreme (kad bošnjaci nisu postojali npr)


čija naivna vađevina u ovome?
On iz Srbije isključuje Banat ali uključuje u nju mnogo toga drugog.

Ja tu dileme nemam, trebalo je tad, a kad bi se situacija ponovila sutra bih potpisao.

Šta je bolje za Srbiju, ne za neke pojedince ko god oni bili, za državu Srbiju i srpsku naciju, da u njoj bude Banat, ili da izgleda ovako


ili

i šta bi dobio u tom ''sutrašnjem'' potpisu


hrvate iz Slavonije i zapadne Hercegovine, bošnjake (muslimane) iz centralne i zapadne Bosne, albance sa Kosova i zapadne Makedonije, makedonce iz ostatka Makedonije, a dao bi najdobroćudnije i najblagorodnije srbe iz Banata za uzvrat.
i šta misliš kol'ko bi ta ''sreća'' potrajala. Lično mislim, duplo manje od Aleksandrove i Titove Jugoslavije.


ili
Kada bi se vratila ona situacija, i demografska, posebno politička, međunarodna, kad bi se vratilo ono vreme.
Sada, posle svega, zacrtati tu granicu kao cilj je, naravno, ludost.

Objašnjavam samo šta sam mislio kad sam pričao o žrtvovanju Banata, dakle o sasvim drugačijoj situaciji od današnje se radi.
Verujem da bih isto mislio i da sam Banaćanin.


ili

e da su mi one godine, a ova pamet....
al nema jbg




itd,itd











hoochie coochie man hoochie coochie man 22:35 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

I ja bih da se vratim vremeplovom u 1988. i karam Vesnu Zmijanac, al' ne ide.


Ne ide ni da se vrati petnaesta, i već sam napisao da bi razmišljanje o tome u ovim uslovima bila ludost, svo vreme pričam, i naglašavam to, da o tom a ne o ovom vremenu govorim.
A onda, ne diraj Banat, blagorodni, najbolji, ovo ono, trguješ tuđim.

Samo neshvatanje stvari.

Mnogo promašaja je bilo u istoriji, jedan od njih je i taj što se makar nije pokušalo ostvariti nešto blizu onih granica.
Pa ako je morao da ide Banat, neka ode, dobili bi se više.
Sva je prilika da tačno ono, one granice, nije bilo moguće ostvariti, ali je problem što Srbija to nije ni pokušavala, naprotiv.

Niko nije nudio ništa za Valjevo, ono nije bilo u igri, a za Banat jeste.
Što je bogohulno razmišljati o ponudi i vagati je?
Zato štose neki naši prijatelji, ili mi sami, osećamo loše zbog toga?

Mogu misliti kako bi ti uredili Srbiju kad bi im kriterijum bio, a kako će se osećati moj prijatelj, ebeš nacionalni interes, interes mog prijatelja je važniji.
g.radicevic g.radicevic 23:07 25.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Mogu misliti kako bi ti uredili Srbiju kad bi im kriterijum bio, a kako će se osećati moj prijatelj, ebeš nacionalni interes, interes mog prijatelja je važniji.

kad imaš sklonost ka uređivanju Srbije, kako ti ne pade na pamet da recimo izanaliziraš šta je to nacionalni interes u trenutnoj situaciji oko Kosova i dal' bi ga recimo dao kao i Banat onomad zarad budućnosti, ili valja sačekati stotinak godina pa onda biti pametan kad sve bude poznato.
vcucko vcucko 00:08 26.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

g.radicevic
trebalo je tad, a kad bi se situacija ponovila sutra bih potpisao.

i šta bi dobio u tom ''sutrašnjem'' potpisu
hrvate iz Slavonije i zapadne Hercegovine, bošnjake (muslimane) iz centralne i zapadne Bosne, albance sa Kosova i zapadne Makedonije, makedonce iz ostatka Makedonije, a dao bi najdobroćudnije i najblagorodnije srbe iz Banata za uzvrat.
i šta misliš kol'ko bi ta ''sreća'' potrajala. Lično mislim, duplo manje od Aleksandrove i Titove Jugoslavije.

Zaboravio si najljuće b(m) Sandžaklije, zanemario Dalmaciju i cetinjske zelenaše, mađarsku iredentu po Bačkoj...
U takvoj Srbiji Srbi bi bili jako klimava većina i to usred najcrnjeg kazana što se tiče nacija, vera i civilizacija. U osnovi, svaki Srbin bi morao da bude pandur i da pazi na jednog od tih drugih. A ne bi bilo Jugoslavije i jugoslovenske ideje da to sve bar malo amortizuje, kod dela stanovništva (i to je bolje nego ništa).

Huči treba da shvati, u takvom sledu stvari, '41. se nabrojani ne bi zadovoljili pogromom u svojim krajevima. Ne vidim ko bi ih zaustavio da dođu do Valjeva sa isukanim noževima
vcucko vcucko 00:30 26.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

zilikaka
Zašta živiš onda?

Svašta!
Pa slanina uopšte i ne ide sa sirom, a čvarci ni toliko.

Jezuš i Marija

Sir ide uz sve, tačnije sve ide uz sir. Naravno pravi sir, onaj žuti, punomasni, od belih samo stariji. Mladi sir mi je onako, bez njega bih apsolutno mogao živeti. Za njega možda važi ovo što si napisala, ali kažem indiferentan sam.
Sitan sremački samo u slatkoj kombinaciji, zapečene palačinke ili štrudla.
maksa83 maksa83 05:47 26.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

Sir ide uz sve, tačnije sve ide uz sir. Naravno pravi sir, onaj žuti, punomasni, od belih samo stariji. Mladi sir mi je onako, bez njega bih apsolutno mogao živeti.

nikvet pn nikvet pn 07:48 26.09.2020

Re: Čudna neka ljubav

najdobroćudnije i najblagorodnije srbe iz Banata


... што и није неко чудо кад упознаш банатске Српкиње...
milisav68 milisav68 07:59 26.09.2020

Re: Čudna neka ljubav


Huči treba da shvati, u takvom sledu stvari, '41. se nabrojani ne bi zadovoljili pogromom u svojim krajevima. Ne vidim ko bi ih zaustavio da dođu do Valjeva sa isukanim noževima

Kao sto nisu dolazili mirni Banacani, i nisu se zaustavili, dok nisu pobili one jadnike na Kadinjaci.

E, a i mlad sir moze da bude punomasan i veoma ukusan, samo treba krava da bude u brdima, gde ima raznih trava, kao i da se ne skida masnoca.

Mada, nije losa kombinacija kada ta masnoca ode u kajmak :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana