Budućnost| Društvo| Filozofija| Ljudska prava| Politika

It's OK

little_radojica RSS / 10.01.2021. u 10:57

Наслов текста као мој одговор на питање које се од 6. јануара најчешће чује: да ли је у реду ограничавати слободу говора?

Овим одговором сам изненадио и самог себе, јер ми је први инстинк говорио - не, никако, пупупу! Ту је позната максима Волтера, о брањењу права саговорника на мишљење и поред неслагања, као нека врста светионика при замагљеном расуђивању одиграла улогу. Како је време пролазило, друга страна тог новчића је постала очигледнија - нетолеранција се не сме толерисати јер води легитимизовању нетолеранције.

Импликације су драматичне колико и отрежњујуће и руше цео један свет и систем изграђен на миту о представничкој демократији и слободи изражавања идеја као врхунском праву грађанина и главном услову за његову суштинску слободу. Кажем - мит, јер, поред све лирске лепоте тог конструкта, докази су неумољиви да та веза не постоји. Поготово је у Америци тешко прихватити те импликације, јер је тамо нарочито јак тај мит, због свог просперитета који је та нација доживела у последњих 150 година и све време заслуге приписавала том истом миту. Други су били сумњичави и пре, али су се можда надали да ако довољно дуго и јако буду веровали, да ће они доћи до исте "истине". Још теже је било доводити исти у сумњу због константног етикетирања другачијих система као тиранских и нехуманих, пре свега Кина, Совјетски Савез, Иран, Северна Кореја. Мислим, сетимо се само хистерије око учешћа руских хакера у изборима 2016. Последњих двадесетак година се сигурно отвореније и аргументованије прича о лицемерству таквог етикетирања, указује на неконзистентност заштитника мита, али се то губи у мору теорија завере које га нападају из погрешних разлога. Међутим, сад кад је америчка јавност оберучке прихватила уклањање вербалног штеточине из свог јавног дискурса, бришући гумицом њега и његово дело као да никад није ни постојао, Рубикон је пређен и више нема назад.

Сад се још озбиљније морају прихватити и разматрати модели контроле јавног простора на којим упорно инсистира, рецимо, Кина - национална безбедност, јавни дискурс и интерес државе у јавном простору није остављен некаквој корпорацији за модерисање, нити групи лабаво удружених блогера да сецирају без икаквих граница и последица. (Ту је итекако битно и питање употребе огромне базе личних података која се природно прикупља на тај начин, али то је у овом моменту небитно за тему). Рецимо да је сад утврђено да је нешто роба за продају и да је сад остало само још цењкање.

Дакле, где повући линију? Шта је то јавни простор у безграничном сајбер простору? Да ли су неке форме комуникације инхерентно јавно добро, на пример: блоговање, микро-блоговање (Твитер, Инстаграм, Фејсбук, итд.)? Да ли је платформа у таквим ситуацијама мање битна и има универзалну обавезу да остане неутрална према садржају, ако не шта и колико сме да модерише? Има ли одговорност за "прекорачење овлашћења" у тој модерацији? Може ли бити анонимности на таквим платфомрмама и под којим условима?

Ја признајем да сам шокиран што морам да признам самом себи да је у реду бановати трајно неког иако му је већ пружена фер шанса па чак иако је испуцао све кредите. На више других примера је у последњих двадесет година већ јасно показано да широке народне масе не могу магично да исфилтрирају истину од лажи, већ да се њима и у ери доступности информација може екстремно манипулисати. Анти ваксери, равноземљаши, нафташки лобисти, иако само понављају као папагаји једне те исте оборене аргументе, чак и неорганизовани и несвесни успевају да блокирају важне здравствене програме и да посредно, коштају живота многе. За мене лично би граница требало да буде у омогућавању идеје или аргумента да продре у јавни простор, али да се после извесног времена њихов домет може ограничити, ако га нека нова институција означи као штетног. Намерно не кажем комисија, јер контролна институција може бити далеко шири појам. Простор за злоупотребу је огроман, али тако је са сваком институцијом делегираној држави у име народа па опет са тим може да се живи.

Друга ствар која ми је тешка за признати самом себи је да је опет Америка показала највећу жилавост на Западу и, иако лицемерно и љигаво до бола, уз најчешће помињани аргумент о "приватна компанија па нек раде шта хоће", прихватила нова правила преко ноћи остављајући Европу да се слепо држи принципа које је сама себи наметнула пратећи Великог брата са друге стране Атлантика. Тај систем са полу-кичмом и четири главе којима гледа на све стране света у потрази искључиво за својим интересом се још једном показао агилнијим. Следеће је можда да се обрачунају са политичком коректношћу, не би ме чудило.

Далеко од тога да завидим Американцима на њиховој ситуацији (далеко им лепа кућа), али крајње прагматично гледано, у будућности ће сигурно бити потребна јака анти-тежа Далеком Истоку као гаранција глобалног мира. А мир и безбедност, је како се већ брзо научи на Далеком Истоку, предуслов било каквог просперитета. Са подељеном Америком у предворју грађанског рата би Европи, а и нама са њом било јако тешко да очувамо мир, достојанство и какав-такав квалитет живота.



Komentari (845)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

teslana teslana 07:36 12.01.2021

Re: Обрисао коментар

Nadam se povratku Tadejus.
Jer - je pametna osoba.
Šta god ja o ekonomistima mislio.
Čak (i) kada bi ukinuli ekonomiste, Tadejus bi i dalje ostala pametna osoba.
Šta ima veze što je žena i što je iz Bosne!?
Jer - niko od nas nije mogao da bira mesto gde će biti rođen. A čak i da je mogao, šta fali mestu rođenja koje je u Bosni?!

teslana teslana 07:37 12.01.2021

Re: Обрисао коментар

Jeste - a drugo je na doktoratu u Parizu iz mikroelektronike i neuroinformatike - Ecole Normale Superior.

Kul. :)
freehand freehand 09:18 12.01.2021

Re: Обрисао коментар

haklberi_tom
freehand
O tuđoj deci se ne sme.

Ni o majkama, ni o sestrama, ni o porodici i familiji generalno. U stvari, normalni ljudi o tuđoj ličnosti generalno vode računa.
To patetično insistiranje na deci kao tabuu svakako te neće približiti normalnosti.

Što bi rekao Dodik - aj ne seri!

Što bi rekao Alselone - važi Slađane. ti seri slobodno, to je tvoje demokratsko pravo, da sereš i zaseravaš svuda oko sebe.
docsumann docsumann 09:54 12.01.2021

Re: Обрисао коментар

znam iz licnog iskustva, kada se krene sa tim insistiranjem na pogresnu stranu, koje je ovde dosta rasireno.


da, dobro primjećemo.
to je baš popularan modus operandi na blogu.
docsumann docsumann 09:55 12.01.2021

Re: Обрисао коментар

E sad mi stvarno ništa nije jasno. Zar se feministkinje, borci i borikinje za ženska prava ne zalažu za jednakost u polovima?


ne, zalažu se za ravnopravnost.
haklberi_tom haklberi_tom 13:39 12.01.2021

Re: Обрисао коментар

docsumann
znam iz licnog iskustva, kada se krene sa tim insistiranjem na pogresnu stranu, koje je ovde dosta rasireno.


da, dobro primjećemo.
to je baš popularan modus operandi na blogu.

Molim malo opširnije!
Mislim, ne mora kao Šmu ili Milan, ili Gedža --- no, tek toliko da ne nagađam šta si mislio.
Jer - je poznato da ja držim do mišljenja naših iz dijaspore.
Usput ... kako se drži (naša) nova vlada?
Hoće li da sobale Mila?
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:21 12.01.2021

Re: Обрисао коментар

docsumann
E sad mi stvarno ništa nije jasno. Zar se feministkinje, borci i borikinje za ženska prava ne zalažu za jednakost u polovima?


ne, zalažu se za ravnopravnost.


Misliš, zalažeTE se za ravnopravnost.

edit: vidim da su svi nešto preosetljivi, i da je nastalo neko klanje i u ovom tredu, pa da pojasnim (ne tebi doks, ti si ukapirao), jednom se drug doksuman ovde izjasnio kao feministkinja, što je bilo beskrajno simpatično.

docsumann docsumann 16:25 12.01.2021

Re: Обрисао коментар

jednom se drug doksuman ovde izjasnio kao feministkinja, što je bilo beskrajno simpatično.


ispravka, kao feminist
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:45 12.01.2021

Re: Обрисао коментар

docsumann
jednom se drug doksuman ovde izjasnio kao feministkinja, što je bilo beskrajno simpatično.


ispravka, kao feminist

sorry, ostareo, zaboravan, lepo vek sam proživeo, šta bih preko toga hteo...
Atomski mrav Atomski mrav 16:50 12.01.2021

Re: Обрисао коментар

ne, zalažu se za ravnopravnost.

Zanima me, tamo gde se zalažu da se umesto "mama" i "tata" koriste sintagme "roditelj 1" i "roditelj 2" - ko je onda roditelj 1 a ko roditelj 2? Mislim, neko od ta dva roditelja se mora staviti na prvo mesto a onda tu nema ravnopravnosti. Drugo, zašto stati na broju 2? Zašto je u mnogim državama istopolni brak zakonit a poligamija nije?
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:59 12.01.2021

Re: Обрисао коментар

haklberi_tom
apacherosepeacock
Što se tiče bloga, nekoliko puta (dobro, možda i više od nekoliko puta) sam pominjao svoju decu.
Nikada se nisam izjasnio da li su sinovi ili kćerke.
Za divno čudo, neki pojedinci su navodili pol moje dece, a da ja to nikada sam nisam rekao - iz meni znanih razloga ... jednostavno, da ne mistifikujem, tako ja mislim o tome.


Ma jesi Čarli, otkud bih ja inače znala (na pr.) da imaš dve ćerke? Jedna je na Kembridžu, jel tako? (svaka čast).

Nisam.
Saznala si od nekih drugih koji su to saznali nekako.
Jeste - a drugo je na doktoratu u Parizu iz mikroelektronike i neuroinformatike - Ecole Normale Superior.


Dobro, ako ćemo da se igramo rečima - u pravu si. Rekao si to pod nekim drugim nikom, ne ovim sad što imaš.

Što i dalje ne menja činjenicu da si to ti rekao a ja pročitala.

Ali da ne dužim - još jednom svaka čast obema ćerkama, neka si ih pohvalio i ponosan si na njih, i treba da budeš.



P.S. Znam (i) šta ćeš da mi odgovoriš.

haklberi_tom haklberi_tom 17:46 12.01.2021

Re: Обрисао коментар

apacherosepeacock
haklberi_tom
apacherosepeacock
Što se tiče bloga, nekoliko puta (dobro, možda i više od nekoliko puta) sam pominjao svoju decu.
Nikada se nisam izjasnio da li su sinovi ili kćerke.
Za divno čudo, neki pojedinci su navodili pol moje dece, a da ja to nikada sam nisam rekao - iz meni znanih razloga ... jednostavno, da ne mistifikujem, tako ja mislim o tome.


Ma jesi Čarli, otkud bih ja inače znala (na pr.) da imaš dve ćerke? Jedna je na Kembridžu, jel tako? (svaka čast).

Nisam.
Saznala si od nekih drugih koji su to saznali nekako.
Jeste - a drugo je na doktoratu u Parizu iz mikroelektronike i neuroinformatike - Ecole Normale Superior.


Dobro, ako ćemo da se igramo rečima - u pravu si. Rekao si to pod nekim drugim nikom, ne ovim sad što imaš.

Što i dalje ne menja činjenicu da si to ti rekao a ja pročitala.

Ali da ne dužim - još jednom svaka čast obema ćerkama, neka si ih pohvalio i ponosan si na njih, i treba da budeš.



P.S. Znam (i) šta ćeš da mi odgovoriš.


Naši smo!
Volim i ja tebe!
zaharaga zaharaga 23:07 12.01.2021

Re: Обрисао коментар

haklberi_tom
apacherosepeacock
Što se tiče bloga, nekoliko puta (dobro, možda i više od nekoliko puta) sam pominjao svoju decu.
Nikada se nisam izjasnio da li su sinovi ili kćerke.
Za divno čudo, neki pojedinci su navodili pol moje dece, a da ja to nikada sam nisam rekao - iz meni znanih razloga ... jednostavno, da ne mistifikujem, tako ja mislim o tome.


Ma jesi Čarli, otkud bih ja inače znala (na pr.) da imaš dve ćerke? Jedna je na Kembridžu, jel tako? (svaka čast).

Nisam.
Saznala si od nekih drugih koji su to saznali nekako.
Jeste - a drugo je na doktoratu u Parizu iz mikroelektronike i neuroinformatike - Ecole Normale Superior.


Sen Sir? To je, kazu, elita! I to prava!
zaharaga zaharaga 23:09 12.01.2021

Re: Обрисао коментар

predatortz

Kad je zavapio - ako ako i ona krene da radi ja ću imati manje posla pa ću manje i zaraditi.


Da je Zemunac, brzo bi počeo da joj uzima reket!
Ja sam primetio da stariji njihov štek tretira kao njegov.

Napravim popis blagajne, ispitam ko je šta kupovao, izračunam i kažem:
Toliko i toliko duguješ bratu!
Odvojim tu cifru i razdvojim im buđelare.
Neću da mi se sutra po kući igraju "di su moji novci"...


Ako su braca, nisu im kese sestre, kaze srpski narod.
freehand freehand 09:14 13.01.2021

Re: Обрисао коментар

A možeš, što bi rekao Šmu, i da mi pk!
Od volje ti!
Da prosti litl Radojica.
Jer - mora da se zna (neki) red!

Dobro, Slađane, čemu sad ta zamotavanja? Šta ti je to pk? I šta ti bi da sad preskočiš majke? Moronu tvog kalibra takva omaška ne bi smela da se desi.


freehand freehand 13:56 13.01.2021

Re: Обрисао коментар

teslana
Ma šta da ti psuje mater, dovoljno je što je vreću govana nosila u stomaku devet mjeseci. Pazi da on misli da je njegovo decenijsko moralisanje po blogu vrijednije od Emsijevih tviteraških slabosti na žene s kojima ga ponižavate, cc..


Emsi, promjeni taktiku, kad god te ovaj gnom nazove Slađane, ti njemu uzvrati, smisli neki nadimak, evo ja predlažem Zadah, ovakvom zlu garant iz usta smrdi..

U Lazi drže otvoren wi fi bez šifre a ovamo kukaju da nema demokratije?!
teslana teslana 14:05 13.01.2021

Re: Обрисао коментар

Zadahu, jel ti to nešto na račun bolesnih? Jel se to vabi npr diskriminacija? Oduzimanje prava bolesnim dušama, dok si ti prav-zdrav hodajuća vreća govana i uzoran građanin? Cc, bijednik, kad mu zagrebeš onaj naučen obrazac što ga čini čovjekom, ono prilagođen, maskirno..
freehand freehand 14:19 13.01.2021

Re: Обрисао коментар

teslana
Zadahu, jel ti to nešto na račun bolesnih? Jel se to vabi npr diskriminacija? Oduzimanje prava bolesnim dušama, dok si ti prav-zdrav hodajuća vreća govana i uzoran građanin? Cc, bijednik, kad mu zagrebeš onaj naučen obrazac što ga čini čovjekom, ono prilagođen, maskirno..

Vidi, bolesna dušo - taj što ti je za nervne slomove u RT uz sindrom vređanja nepoznatih ljudi na internetu preporučio ili prepisao blogovanje kao terapiju težak je nadrilekar. To je čak i gore nego ako se ovde javljaš u petoj inkarnaciji služeći se "sam svoj majstor" metodom.


teslana teslana 14:34 13.01.2021

Re: Обрисао коментар

sindrom vređanja nepoznatih ljudi

Pardon, samo malo, zaboravih: interesantno mi bi koliko sam preporuka dobila tamo kod Džeja, začudilo me, znam da nisam omiljena, kad jbt pa nije da mene vole nego njega ne vole, sve tako sama sa sobom pričam. Je li, što te ovi nepoznati ljudi toliko ne vole?
freehand freehand 14:49 13.01.2021

Re: Обрисао коментар

Alo Moderacijo





teslana teslana 14:51 13.01.2021

Re: Обрисао коментар

Ma hajde molim te, tebi taj književni lik ne paše, ne zavaraj se. Tanak si ti i za ludnicu.
freehand freehand 16:00 13.01.2021

Re: Обрисао коментар

Tanak si ti i za ludnicu.



Inače, čestitam. Uspela si da napišeš dve rečenice bez prostačke uvrede.
M? Cccc...

teslana teslana 16:12 13.01.2021

Re: Обрисао коментар

Moram priznati da nisam odmah povezala tvoju sličicu i da ti je najveća uvreda reći mi da sam luda, terapija mi blog, duševni bolesnik iz Laze, svašta.. Odustajem, glupo je.

Izdržala bih još malo iako mi izazivaš fizički averziju, ti baš ne možeš sakriti koliko si pogrešan, al ovo sa Letom iznad kukavičijeg gnijezda, mnogo dobrom knjigom koju imam na polici, i radosti koju ti izaziva jer si me nadgovorio slikom, pazi, smjestio si me u ludnicu?, samo još da vidiš jesam li glavna sestra il pacijent, a u stvari koprcaš se, potezi očajnika, kako bih ti rekla, konfuzno je i glupo, došli smo do mog praga..


Odustajem.
freehand freehand 16:20 13.01.2021

Re: Обрисао коментар

teslana
Moram priznati da nisam odmah povezala tvoju sličicu i da ti je najveća uvreda reći mi da sam luda, terapija mi blog, duševni bolesnik iz Laze, svašta.. Odustajem, glupo je.

Izdržala bih još malo iako mi izazivaš fizički averziju, ti baš ne možeš sakriti koliko si pogrešan, al ovo sa Letom iznad kukavičijeg gnijezda, mnogo dobrom knjigom koju imam na polici, i radosti koju ti izaziva jer si me nadgovorio slikom, pazi, smjestio si me u ludnicu?, samo još da vidiš jesam li glavna sestra il pacijent, a u stvari koprcaš se, potezi očajnika, kako bih ti rekla, konfuzno je i glupo, došli smo do mog praga..


Odustajem.

Još jedan komentar bez govana, mame i kerova?!
Čestitam milostiva.
Inače sam empatičan čovek i nikad ne zloupotrebljavam tuđe probleme, dok se ne ispostavi da su potpuno svesni onoga što pišu i izgovaraju i to čine da bi povredili drugog. To je prag moje empatije i uviđavnosti.
A ti razmisli zašto reaguješ tako kako reaguješ na svako, i najmanje neslaganje sa onim što napišeš.
haklberi_tom haklberi_tom 18:13 13.01.2021

Re: Обрисао коментар

little_radojica

...
По мени, перфидно провоцирање је ово што ради Чарли већ десет година под разним надимцима, али нека га.


Gluposti!
haklberi_tom haklberi_tom 18:21 13.01.2021

Re: Обрисао коментар

zaharaga
haklberi_tom
apacherosepeacock
Što se tiče bloga, nekoliko puta (dobro, možda i više od nekoliko puta) sam pominjao svoju decu.
Nikada se nisam izjasnio da li su sinovi ili kćerke.
Za divno čudo, neki pojedinci su navodili pol moje dece, a da ja to nikada sam nisam rekao - iz meni znanih razloga ... jednostavno, da ne mistifikujem, tako ja mislim o tome.


Ma jesi Čarli, otkud bih ja inače znala (na pr.) da imaš dve ćerke? Jedna je na Kembridžu, jel tako? (svaka čast).

Nisam.
Saznala si od nekih drugih koji su to saznali nekako.
Jeste - a drugo je na doktoratu u Parizu iz mikroelektronike i neuroinformatike - Ecole Normale Superior.


Sen Sir? To je, kazu, elita! I to prava!

Valjda znaju zašto to kažu.
freehand freehand 19:26 13.01.2021

Re: Обрисао коментар

haklberi_tom
teslana
Ma šta da ti psuje mater, dovoljno je što je vreću govana nosila u stomaku devet mjeseci. Pazi da on misli da je njegovo decenijsko moralisanje po blogu vrijednije od Emsijevih tviteraških slabosti na žene s kojima ga ponižavate, cc..


Emsi, promjeni taktiku, kad god te ovaj gnom nazove Slađane, ti njemu uzvrati, smisli neki nadimak, evo ja predlažem Zadah, ovakvom zlu garant iz usta smrdi..

Hvala na podršci!
Samo budalčinama mogu da smetaju žene.
Jer - budalčine ne znaju šta je red!
Na njihovu žalost, ja njima ne posvećujem toliko pažnje - već ispucam automatski to što ih (po meni) sleduje.
Ko će gnjidama i đubradi da se bavi.
Ne treba njima veća muka od njih samih.

Ma to je sve u redu i standardno moronski. Nego, zašto se ona obraća tebi a pominje nekog emsija? Jel to isto neki Pičić a nije Sladžan?
dragosevacsutra dragosevacsutra 23:49 14.01.2021

Re: Обрисао коментар


Ja sam za to da se današnji utility-ji (kako bi bio dobar prevod na srpski?) proglase za ljudska prava.


komunalije - infostan

little_radojica little_radojica 05:28 15.01.2021

Re: Обрисао коментар

Теслана је такође банована и то трајно. Разлог је то што сам мизогин, наравно. Добро, нико није савршен.
milisav68 milisav68 10:18 15.01.2021

Re: Обрисао коментар

nego da da bi mu onako sa visine objasnila kako nema pojma

To je njen stil na skoro svim temama.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:12 15.01.2021

Re: Обрисао коментар

milisav68
nego da da bi mu onako sa visine objasnila kako nema pojma

To je njen stil na skoro svim temama.


Iskreno, ne kapiram zašto vama to smeta (možda ne tebi lično, samo sam se nadovezao na tvoj komentar). Po meni je to sjajno, prepoznatljiv deo nje kao blogera, i uvek sam uživao da čitam te komentare, i kad jeste i kad nije u pravu (za razliku od nekih, bar je imala šta da kaže). Ubeđen sam da je ona uživo sjajan lik i meni je očigledno da joj je srce na pravoj strani.

Moram da primetim opet da smo, bre, postali previše nervozni i nadrkani na ovom blogu, a verovatno i inače. Ja se samo nadam da je to jedan od sporednih efekata onog što je opisano u The Social Dilemma dokumentarcu.
freehand freehand 16:18 15.01.2021

Re: Обрисао коментар

Moram da primetim opet da smo, bre, postali previše nervozni i nadrkani na ovom blogu, a verovatno i inače. Ja se samo nadam da je to jedan od sporednih efekata onog što je opisano u The Social Dilemma dokumentarcu.


Nisam gledao dokumentarac ali za sebe mogu sa sigurnošću da kažem da me je svo sranje sa vanrednim stanjem i onim zatvaranjima kroz policijske časove načisto poremetilo. Definitivno su mi živci kraći, reagujem oštrije, mnogo lakše upotrebim tešku reč i prag tolerancije mi je apsolutno spušten neprihvatljivo nisko.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:40 15.01.2021

Re: Обрисао коментар

freehand
Moram da primetim opet da smo, bre, postali previše nervozni i nadrkani na ovom blogu, a verovatno i inače. Ja se samo nadam da je to jedan od sporednih efekata onog što je opisano u The Social Dilemma dokumentarcu.


Nisam gledao dokumentarac ali za sebe mogu sa sigurnošću da kažem da me je svo sranje sa vanrednim stanjem i onim zatvaranjima kroz policijske časove načisto poremetilo. Definitivno su mi živci kraći, reagujem oštrije, mnogo lakše upotrebim tešku reč i prag tolerancije mi je apsolutno spušten neprihvatljivo nisko.


Moguće. Meni se život nije nešto mnogo promenio sa koronom, pa sam zato i dalje relativno opušten i sklon zajebanciji. A i takav sam, što je teže, ja se više zajebavam.

Dokumentarac nema veze sa koronom, ali je svejedno dobar za pogledati, čak i više puta.

haklberi_tom haklberi_tom 18:09 15.01.2021

Re: Обрисао коментар

srdjan.pajic

...

Moguće. Meni se život nije nešto mnogo promenio sa koronom, pa sam zato i dalje relativno opušten i sklon zajebanciji. A i takav sam, što je teže, ja se više zajebavam.

...


Iskusno!
milisav68 milisav68 19:44 15.01.2021

Re: Обрисао коментар

srdjan.pajic
Iskreno, ne kapiram zašto vama to smeta (možda ne tebi lično, samo sam se nadovezao na tvoj komentar). Po meni je to sjajno, prepoznatljiv deo nje kao blogera, i uvek sam uživao da čitam te komentare, i kad jeste i kad nije u pravu (za razliku od nekih, bar je imala šta da kaže). Ubeđen sam da je ona uživo sjajan lik i meni je očigledno da joj je srce na pravoj strani.

Ma naravno, zato sam i napisao - to je njen stil (samo konstatacija).

Ima i drugi deo, kad je neko pritisne sa argumentima, onda kreće skretanje teme - jel to zato što sam žemsko?
Moram da primetim opet da smo, bre, postali previše nervozni i nadrkani na ovom blogu, a verovatno i inače. Ja se samo nadam da je to jedan od sporednih efekata onog što je opisano u The Social Dilemma dokumentarcu.

Mislim da je Korona zapržila čorbu.

Ima ona replika iz Lepih sela (valjda nečija misao, a izgovara Dragan Maksimović - profesor) - Rat u ljudima izvlači ono najgore i najbolje.

E sad, ovo nije rat, ali jeste vanredna situacija u kojoj ljudi umiru, i koja traje, a ne vidi se kraj blizu, pa se živci malo potrošili.
freehand freehand 19:50 15.01.2021

Re: Обрисао коментар

Moguće. Meni se život nije nešto mnogo promenio sa koronom, pa sam zato i dalje relativno opušten i sklon zajebanciji. A i takav sam, što je teže, ja se više zajebavam.

Ne pričam ja o koroni kao pretnji i njenim implikacijama u tom smislu. Tu sam relativno iskusan, ne zatreperim lako. ali ono što sam iz ovoga naučio je - zatvor bi me ubio. Kao maora, ili aboridžina. Poslednjipolicijski čas ovde je bio, valjda, 84 sata. Za sledeći tačno ne bih mario, bez obzira na posledice. Nema šanse da bih ostao u kući.
Inače sam se sevega pšre toga i mimo toga - maske, razmaci i ostalo držao krajnje građanski korektno. I sad se držim. Al da budenm zatvoren - više ne.
dragosevacsutra dragosevacsutra 23:00 15.01.2021

Re: Обрисао коментар


Kako niko da prokomentariše ovu sjajnu foru nego sam sebi moram šlagvort da pravim za balaševićeve zajebancije:


ne stizem :)
dragosevacsutra dragosevacsutra 23:01 15.01.2021

Re: Обрисао коментар

drkadzija, pa drkadzija...kako god da uzmes.


drkadzinja,

budi rodno senzitivan

svarog svarog 22:55 10.01.2021

Za primer

ima da nahebe svaki koji ima veze sa Tramponjom

https://deadline.com/2021/01/parler-ceo-says-service-dropped-by-every-vendor-and-could-end-the-company-1234670607]

ili

OVAKO

Nije mi žao Trampa, on je prvi počeo sa đavolom tikve da sadi, sa Kembidž analitikom i seljenjem politike na Tviter. I sam je doprineo ovom ludilu.
Ali ako ljudi misle da će ovo završiti njegovim sklanjanjem, bojim se da su u zabludi
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:13 10.01.2021

Re: Za primer

svarog
ima da nahebe svaki koji ima veze sa Tramponjom

https://deadline.com/2021/01/parler-ceo-says-service-dropped-by-every-vendor-and-could-end-the-company-1234670607]

ili

OVAKO

Nije mi žao Trampa, on je prvi počeo sa đavolom tikve da sadi, sa Kembidž analitikom i seljenjem politike na Tviter. I sam je doprineo ovom ludilu.
Ali ako ljudi misle da će ovo završiti njegovim sklanjanjem, bojim se da su u zabludi


Ovo mora na sud.
svarog svarog 23:15 10.01.2021

Re: Za primer

Šta vredi da dobije na sudu za 2-3 godine kada firme više nema.
maliperica maliperica 23:45 10.01.2021

Требало је ...

...да неко напише њесра од блога , да би се блоговски ветерани наново латили тастатуре.
Готово да су сви ту.

И није проблем ни наслов, ни стил, ни тема или идеја, па ни вађење.
Проблем је у томе што се актуелани догађаји посматрају са дистанце, аналитички користе стилске и друге фигуре и бравуре, дискутује са позиција анахроних идеја о демократији , слободи говора...

Мапетовски ...

Као да се све дешава неком другом, као да се коментарише одгледани филм.
Ало , бре.
Посматрачи! Смарачи.

Ово се дешава . Овде и сада. Нама.
Не неком тамо другом.
Тоталитаризам у најави - хиљаду пута озбиљнији од свих сличних покушаја до сада.
Уместо Ит с океј наслов треба да буде АМЕРИКККА!
Како су је студенти у УСА звали још шездесетих.


solo solo 23:50 10.01.2021

Re: Требало је ...

Ово се дешава . Овде и сада. Нама.


Nama se dešava ama baš ništa.

M'da dešava se

maliperica maliperica 23:52 10.01.2021

Re: Требало је ...

solo
Ово се дешава . Овде и сада. Нама.


Nama se dešava ama baš ništa.

Могуће.
Ако ти је маска прекрила и очи.
solo solo 23:55 10.01.2021

Re: Требало је ...

Могуће.
Ако ти је маска прекрила и очи.


Ne bih reskirao kod Radojice na eksplicitetu ali spustila mi se duševna bol u ,,eksplicitni organ,, za Ameri3Ku


maliperica maliperica 23:58 10.01.2021

Re: Требало је ...

А запази завршни аргумент.
Далеко од тога да завидим Американцима на њиховој ситуацији (далеко им лепа кућа), али крајње прагматично гледано, у будућности ће сигурно бити потребна јака анти-тежа Далеком Истоку као гаранција глобалног мира.

Да , подржимо Западни Фашизам, да бисмо сутра могли да се одбранимо од Источног Фашизма.
Ако неко заиста мисли да избор постоји када бираш између мачијег и псећег измета , ја са тим не бих могао да будем сагласан.
maliperica maliperica 00:00 11.01.2021

Re: Требало је ...

za Amerikkkkkkkkku.

Превише КККК....
Довољна су три К.
Кју Клукс Клан Америка.
vrabac_onaj vrabac_onaj 00:02 11.01.2021

Re: Требало је ...

maliperica

Могуће.
Ако ти је маска прекрила и очи.


Ćuti, zamisli tek da se vakcinisao i to onom GENETSKOM vakcinom!!!
Pu, pu, pu...evo triput da se prekrstim.
shmoo shmoo 01:04 11.01.2021

Re: Требало је ...

maliperica

Тоталитаризам у најави - хиљаду пута озбиљнији од свих сличних покушаја до сада.
Уместо Ит с океј наслов треба да буде АМЕРИКККА!
Како су је студенти у УСА звали још шездесетих.











solo solo 10:34 11.01.2021

Re: Требало је ...

Превише КККК....
Довољна су три К.
Кју Клукс Клан Америка.


Da,evo ispravljam.
solo solo 10:37 11.01.2021

Re: Требало је ...

Ćuti, zamisli tek da se vakcinisao i to onom GENETSKOM vakcinom!!!
Pu, pu, pu...evo triput da se prekrstim.


cane.srbljanovic cane.srbljanovic 02:51 12.01.2021

Re: Требало је ...

maliperica
...да неко напише њесра од блога , да би се блоговски ветерани наново латили тастатуре.
Готово да су сви ту.

И није проблем ни наслов, ни стил, ни тема или идеја, па ни вађење.
Проблем је у томе што се актуелани догађаји посматрају са дистанце, аналитички користе стилске и друге фигуре и бравуре, дискутује са позиција анахроних идеја о демократији , слободи говора...

Мапетовски ...

Као да се све дешава неком другом, као да се коментарише одгледани филм.
Ало , бре.
Посматрачи! Смарачи.

Ово се дешава . Овде и сада. Нама.
Не неком тамо другом.
Тоталитаризам у најави - хиљаду пута озбиљнији од свих сличних покушаја до сада.
Уместо Ит с океј наслов треба да буде АМЕРИКККА!
Како су је студенти у УСА звали још шездесетих.




Hej - na koga si ti ljut!? I Zashto!?

Kao, tek su sada ideje "slobode govora" i (malo manje) "demokratije" ugrozene u Srbiji!?
Zato shto je twitter ili Facebook... :) Ili SADA nam preti totalitarizam!?!?

Bez ljutnje - ali Srbija is YET to experience neshto drugachije.

I od kad su to ideje slobode govora i demokratije "anahrone" u Srbiji!?
Mislim - mora da sam neshto propustio u poslednjih 200-300-500-1000 godina.


I kako to da je totalitarizam "u najavi" za tebe? Da nisi ti prespavao 20i vek?
Ili si se tek probudio, pre prve kafe, pa si malo mrzovoljan?

A shto se tiche tvog "AMERIKKKA"... shta te zabole (ako je i zaista tako - a nije)? Stvarno!?

Si bash reshio da branish prava nekih tamo u nekoj tamo!?

I da se razumemo - tebi se ne "deshava" nishta shto ti se UVEK nije deshavalo - a i nije ti se bash mnogo (toga) "deshavalo" u poslednjih ~pola veka.

A trebalo je. Moglo je. A nije.


maliperica maliperica 09:05 12.01.2021

Re: Требало је ...

I od kad su to ideje slobode govora i demokratije "anahrone" u Srbiji!?
Mislim - mora da sam neshto propustio u poslednjih 200-300-500-1000 godina.

I kako to da je totalitarizam "u najavi" za tebe? Da nisi ti prespavao 20i vek?
Ili si se tek probudio, pre prve kafe, pa si malo mrzovoljan?

A shto se tiche tvog "AMERIKKKA"... shta te zabole (ako je i zaista tako - a nije)? Stvarno!?

Si bash reshio da branish prava nekih tamo u nekoj tamo!?



Kad ja tamo a ono - Cane.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 11:18 12.01.2021

Re: Требало је ...

maliperica
I od kad su to ideje slobode govora i demokratije "anahrone" u Srbiji!?
Mislim - mora da sam neshto propustio u poslednjih 200-300-500-1000 godina.

I kako to da je totalitarizam "u najavi" za tebe? Da nisi ti prespavao 20i vek?
Ili si se tek probudio, pre prve kafe, pa si malo mrzovoljan?

A shto se tiche tvog "AMERIKKKA"... shta te zabole (ako je i zaista tako - a nije)? Stvarno!?

Si bash reshio da branish prava nekih tamo u nekoj tamo!?



Kad ja tamo a ono - Cane.


A jesi duhovit, to je mnogo i za twitter.
Chudo.
Nego, nishta o temi koju si ti pokrenuo? O pitanjima koja si dobio? Kao, 'teo si neshto ozbiljno, a sad bi mali stand-up routine da te izvadi? Eeeee moj sokole.
Ne ide tako lepi moj.
Nije, kako da kazem, chovechanski.
Nekako je muljavo, mufljuski.
Nikako chovechanski. Ne, ne...
Ajde, dela... napni se pa prezubi. Mozesh, morash ti to.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:55 10.01.2021

Nekad stvari izgledaju

... gore nego shto jesu.

Josh otprilike pre 30tak godina zapochet je razgovor na temu novog/informacionong sveta i slobode. Zapochet je kao reakcija na rezultate redovnog izveshtavanja vladinih agencija i akademskih/think tank organizacija. U osnovi - pitanje kontrole javnog diskursa, deljenja informacija i stvaranja i kontrole narativa je identifikovano kao sushtinsko pitanje i izazov za strateshke interese drzavne/politichke i korporativne/finansijske moci.
U tu svrhu, Kisindzer i Bzezinski su objavili dva "izveshtaja" - u kojima "pozvaju na uzbunu" i not-in-so-many-words objavljuju da je bitka skoro pa izgubljena.
Ta dva artikla/izveshtaja sam prochitao pre otprilike 20tak godina i ukoliko ih nadjem, postavicu ovde linkove. Prisetio sam ih se relativno skoro - kada su obrisi nove politike i strategije pocheli da bivaju malo (meni) jasniji i "realniji".
Vazno je napomenuti da su ovi, skorashnji, napori u "slobodnom svetu" pragmatichno i bez predrasuda pocheli da koriste iskustva i plodove "oktobarske" i "kulturne" revolucije (josh krajem 60tih i pochetkom 70tih godina proshlog veka).
Ne moram posebno naglashavati da ideoloshke razlike nisu (nikad) predstavljale nikakav problem kada je u pitanju tehnologija vlasti i moci, narochito ne u post-hladnoratovskom periodu kada je prestala i potreba da se njihova, sushtinska i nad-ideoloshka, srodnost prikriva.

Uglavnom - svedoci smo procesa koji ima 2 osnovne ideje i "pravce razvoja":

1) Redefinisanje idejnog i vrednosnog nasledja razvijenog na osnovi Magna Carta-e
2) Spushtanje nivoa odgovornosti i "enforcement" na nize, i najnize nivoe - i na taj nachin insuliranje globalistichkih, nad nacionalnih interesa i njihove (direktne) odgovornosti.

U osnovi - odgovor na "nereshiv problem" je nadjen u tome da se on okrene na glavu i prebaci na odgovornost "buntovnim idiotima", koji ce onda (sa entuzijazmom i herojski) stvarati taj svoj novi (old and re-invented) vrli svet. Poveriti im posao kovanja njihovih okova, zidanja svog zatvora i medjusobnog tamnichenja i kaznjavanja.

Maestralno. I briljantno.

Ukratko, doshli smo do situacije u kojoj (na primer) Angela Merkel, jasno i glasno, pita vlasnika vebsajta na kome ljudi kace svoje porodichne fotografije "a shta cete vi uraditi povodom fake news?" TRAZECI od njega da kontrolishe i sankcionishe javnu rech.
Ili (na primer i na kraju) da radojice i cane-i ovog sveta (nanovo i glupavo) raspravljaju (i odluchuju) o znachenju, vaznosti, i tehnologiji ochuvanja slobode.
Nakon chega ce oni jedan drugog da banuju i "nauche redu", ne na osnovu ustava ili zakona, vec po pravilima definisanim u "terms and conditions" and "corporate policy" and such. Almost ensuring that mimicry and cynicism become the ONLY way to survive in the public discourse (and reality).

Ukratko... Ono chega su se Kisindzer i Bzezinski (i mnogo drugih) uzasavali pre otprilike 3 decenije postalo je njihovo najbolje orudje danas.

History (of humanity) is funny that way.




alselone alselone 00:01 11.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

Nakon chega ce oni jedan drugog da banuju i "nauche redu", ne na osnovu ustava ili zakona, vec po pravilima definisanim u "terms and conditions" and "corporate policy" and such.


Ovo je poenta i ja drvim o njoj dva dana.
Dobar komentar Cane.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 00:05 11.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

alselone
Nakon chega ce oni jedan drugog da banuju i "nauche redu", ne na osnovu ustava ili zakona, vec po pravilima definisanim u "terms and conditions" and "corporate policy" and such.


Ovo je poenta i ja drvim o njoj dva dana.
Dobar komentar Cane.


Thx. Moram reci da si me pozitivno iznenadio onim komentarima gore (jednim, podugachkim, posebno)... Ispod mire...
shmoo shmoo 00:23 11.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

cane.srbljanovic

Ukratko... Ono chega su se Kisindzer i Bzezinski (i mnogo drugih) uzasavali pre otprilike 3 decenije postalo je njihovo najbolje orudje danas.




Да, добар коментар.










bene_geserit bene_geserit 06:23 11.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

prebaci na odgovornost "buntovnim idiotima", koji ce onda (sa entuzijazmom i herojski) stvarati taj svoj novi (old and re-invented) vrli svet. Poveriti im posao kovanja njihovih okova, zidanja svog zatvora i medjusobnog tamnichenja i kaznjavanja.

Pa izvođači radova su uvek oni dole, odkad je sveta i veka. Sećaš se u komunizmu koji smo živeli, gde svaki ulaz ima potkazivača koji radi za DB, svaka firma nekog domara ili tetkicu koji su tu ako neko krene da se buni za nešto. Pa do samocenzure.
Vidiš ovde na blogu koliko ih ima što bi samo tako potrčali da cenzurišu one što ne misle kao oni i propisivali kazne.
A zavadi pa vladaj uvek bila najuspešnija metoda.
Nakon chega ce oni jedan drugog da banuju i "nauche redu", ne na osnovu ustava ili zakona, vec po pravilima definisanim u "terms and conditions" and "corporate policy" and such. Almost ensuring that mimicry and cynicism become the ONLY way to survive in the public discourse (and reality).

Taj argument da je u pitanju privatna firma može da ima smisla kada je u pitanju nešto male ili srednje veličine, a ne socijalni mediji sa stotinama miliona korisnika.
Na žalost po evropskim zemljama sloboda govora ne postoji ni na papiru, a u SAD upravo gledamo kako nestaje pred našim očima.
solo solo 10:41 11.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

cane.srbljanovic 23:55 10.01.2021
Nekad stvari izgledaju
... gore nego shto jesu.

Josh otprilike pre 30tak godina zapochet je razgovor na temu novog/informacionong sveta i slobode. Zapochet je kao reakcija na rezultate redovnog izveshtavanja vladinih agencija i akademskih/think tank organizacija.........


Ovo je poenta i ja drvim o njoj dva dana.
Dobar komentar Cane.


Thx. Moram reci da si me pozitivno iznenadio onim komentarima gore (jednim, podugachkim, posebno)... Ispod mire...


Sjajno - to je to.

Šta sad?

Ima li predlog mera i aktivnosti, ono vizija i misija?

Ubi nedorek.

Il' je dovoljno da znamo zbog čega smo nahebali.

To je moglo u jednoj rečenici - drugovi neki će da nahebete a neki i nećemo.
teslana teslana 10:48 11.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

Vidi ovoga, sa koliko si naloga trenutno aktivan? 5-6? Kako sve postizavaš?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 01:11 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

teslana
Vidi ovoga, sa koliko si naloga trenutno aktivan? 5-6? Kako sve postizavaš?


Imam samo jedan nalog.

"Izvinite" bi sad bash dobro leglo.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 01:51 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

solo
cane.srbljanovic 23:55 10.01.2021
Nekad stvari izgledaju
... gore nego shto jesu.

Josh otprilike pre 30tak godina zapochet je razgovor na temu novog/informacionong sveta i slobode. Zapochet je kao reakcija na rezultate redovnog izveshtavanja vladinih agencija i akademskih/think tank organizacija.........


Ovo je poenta i ja drvim o njoj dva dana.
Dobar komentar Cane.


Thx. Moram reci da si me pozitivno iznenadio onim komentarima gore (jednim, podugachkim, posebno)... Ispod mire...


Sjajno - to je to.

Šta sad?

Ima li predlog mera i aktivnosti, ono vizija i misija?

Ubi nedorek.

Il' je dovoljno da znamo zbog čega smo nahebali.

To je moglo u jednoj rečenici - drugovi neki će da nahebete a neki i nećemo.


Uf... chemu panika i nervozni zov na aktivizam!?
Srbi/gradjani Srbije mogu zbog ovoga da "nahebu" samo ako (ludachki) insistiraju na tome. Shta si se uzvrpoljio?

Not our problem. Might just be a great opportunity. Ako smo pametni, ko shto nismo do sad bili.
A, ako si bash zapeo za "mere" i "aktivnosti" (eg "ne da ti djavo mira" evo:
1. Vaspitanje
2. Obrazovanje
3. U se i u svoje kljuse

Kriza ovakve vrste je za Srbiju "dar sa neba" - i moze da joj da vremenski i strateshki manevarski prostor koji joj je toliko potreban.

Ima nekoliko chak malobrojnijih naroda od Srba/manjih drzava od Srbije koji (siguran sam) gledaju ovo i trljaju ruke... Da ne govorim o globalnim igrachima.


Shto se tiche "nahebavanja" - mi nahebasmo, nahebavamo i (hopefully not) nahebavacemo zbog nekih drugih, potpuno u nashoj kontroli, stvari.

Malo smo nevaspitani, malo neobrazovani i malo mnogo gledamo preko plota a ne u svoje dvoristhe. Eto mera i aktivnosti, pa i "vizije" ako bash hocesh.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 03:17 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

Na žalost po evropskim zemljama sloboda govora ne postoji ni na papiru, a u SAD upravo gledamo kako nestaje pred našim očima.


Mi se prilichno dobro razumemo, chini mi se.

U pitanju je "leveling the playing field". It's nothing but good news za "nas". To jest - ako je nash fokus Srbija.


Shto se tiche ovih drugih - well, "chickens have come home to roost" i "it came around".

Nama je da se ne seirimo, da uhvatimo dah i doooobro pogledamo sebe. Vec jednom.
I da konachno prestanemo da tracimo vreme.
teslana teslana 07:38 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

Imam samo jedan nalog.

"Izvinite" bi sad bash dobro leglo.

Mica mala.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 10:49 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

teslana
Imam samo jedan nalog.

"Izvinite" bi sad bash dobro leglo.

Mica mala.


Shta "mica mala"!?
Ajd ne seri, nego se izvini ako imash imalo pristojnosti, glupacho jedna.
teslana teslana 11:27 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

Glupača ti je ona maloumna bedevija što te zapišava, kuš tamo, bitango.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 11:30 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

teslana
Glupača ti je ona maloumna bedevija što te zapišava, kuš tamo, bitango.


Eto tebe princezo... u punom sjaju.
Epska suptilnost, gracioznost, karakter.

Nego, da ti ugasish taj kompjuter i probash neshto drugo? Neshto shto nece biti takav izazov za tvoju istanchanu sofisticiranost?

Kutlacha? Metla? Pastirski prut?

teslana teslana 11:34 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

Bitanga se oslobodila u manijakalnosti. Hm.


Srbljanoviću, nemam ja vremena za tebe, kutlača, ovce i prut su zdraviji. Rekoh šta sam imala. Bitango.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 11:38 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

teslana
Bitanga se oslobodila u manijakalnosti. Hm.


Srbljanoviću, nemam ja vremena za tebe, kutlača, ovce i prut su zdraviji. Rekoh šta sam imala. Bitango.


Hmmm... Na kraju - nisi se izvinila. Mogla si, bilo je lako... ali... Mnogo je to. Izviniti se i priznati da si g*vno jedno manipulantsko, spremno da laze o drugima bez stida i srama.

A kad te u'vate, nishta... samo nastavish... kao gluva koza po kamenjaru iz kog si izpuzala.

I... Imash ti DOVOLJNO vremena. Chak i sad. Al, qrac ce to tebi vredeti.

Sikter, i da te ne vidim vishe.
teslana teslana 11:40 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

Bitango.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 11:44 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

teslana
Bitango.


Kod popa, pa kod oca, pa kod uchitelja manira.

Sikter divljakusho.
teslana teslana 11:45 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

Bitango.
solo solo 11:54 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju


1. Vaspitanje
2. Obrazovanje
3. U se i u svoje kljuse

Malo smo nevaspitani, malo neobrazovani i malo mnogo gledamo preko plota a ne u svoje dvoristhe. Eto mera i aktivnosti, pa i "vizije" ako bash hocesh.


Sad je kompletirano. I to je ok.
teslana teslana 12:45 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

Šta je ok? Manijakalnost bez zazora, bez srama? Ccc.. Pazi gore kako su potrčali bijednici da daju preporuke a nemaju pojma šta se dešava, brr, stresem se..
haklberi_tom haklberi_tom 13:41 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

cane.srbljanovic
... gore nego shto jesu.

Josh otprilike pre 30tak godina zapochet je razgovor na temu novog/informacionong sveta i slobode. Zapochet je kao reakcija na rezultate redovnog izveshtavanja vladinih agencija i akademskih/think tank organizacija. U osnovi - pitanje kontrole javnog diskursa, deljenja informacija i stvaranja i kontrole narativa je identifikovano kao sushtinsko pitanje i izazov za strateshke interese drzavne/politichke i korporativne/finansijske moci.
U tu svrhu, Kisindzer i Bzezinski su objavili dva "izveshtaja" - u kojima "pozvaju na uzbunu" i not-in-so-many-words objavljuju da je bitka skoro pa izgubljena.
Ta dva artikla/izveshtaja sam prochitao pre otprilike 20tak godina i ukoliko ih nadjem, postavicu ovde linkove. Prisetio sam ih se relativno skoro - kada su obrisi nove politike i strategije pocheli da bivaju malo (meni) jasniji i "realniji".
Vazno je napomenuti da su ovi, skorashnji, napori u "slobodnom svetu" pragmatichno i bez predrasuda pocheli da koriste iskustva i plodove "oktobarske" i "kulturne" revolucije (josh krajem 60tih i pochetkom 70tih godina proshlog veka).
Ne moram posebno naglashavati da ideoloshke razlike nisu (nikad) predstavljale nikakav problem kada je u pitanju tehnologija vlasti i moci, narochito ne u post-hladnoratovskom periodu kada je prestala i potreba da se njihova, sushtinska i nad-ideoloshka, srodnost prikriva.

Uglavnom - svedoci smo procesa koji ima 2 osnovne ideje i "pravce razvoja":

1) Redefinisanje idejnog i vrednosnog nasledja razvijenog na osnovi Magna Carta-e
2) Spushtanje nivoa odgovornosti i "enforcement" na nize, i najnize nivoe - i na taj nachin insuliranje globalistichkih, nad nacionalnih interesa i njihove (direktne) odgovornosti.

U osnovi - odgovor na "nereshiv problem" je nadjen u tome da se on okrene na glavu i prebaci na odgovornost "buntovnim idiotima", koji ce onda (sa entuzijazmom i herojski) stvarati taj svoj novi (old and re-invented) vrli svet. Poveriti im posao kovanja njihovih okova, zidanja svog zatvora i medjusobnog tamnichenja i kaznjavanja.

Maestralno. I briljantno.

Ukratko, doshli smo do situacije u kojoj (na primer) Angela Merkel, jasno i glasno, pita vlasnika vebsajta na kome ljudi kace svoje porodichne fotografije "a shta cete vi uraditi povodom fake news?" TRAZECI od njega da kontrolishe i sankcionishe javnu rech.
Ili (na primer i na kraju) da radojice i cane-i ovog sveta (nanovo i glupavo) raspravljaju (i odluchuju) o znachenju, vaznosti, i tehnologiji ochuvanja slobode.
Nakon chega ce oni jedan drugog da banuju i "nauche redu", ne na osnovu ustava ili zakona, vec po pravilima definisanim u "terms and conditions" and "corporate policy" and such. Almost ensuring that mimicry and cynicism become the ONLY way to survive in the public discourse (and reality).

Ukratko... Ono chega su se Kisindzer i Bzezinski (i mnogo drugih) uzasavali pre otprilike 3 decenije postalo je njihovo najbolje orudje danas.

History (of humanity) is funny that way.





Mudro zboriš gospodine Cane!
solo solo 17:46 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

Šta je ok? Manijakalnost bez zazora, bez srama?


Taj deo sam preskočio Nikolina, ne zalazim u tuđe netrpeljivosti - dosta mi mojih

Ja sam inače simpatizer tvojih, Canetovih i sličnih ekstremnih energija pa posmatraj u tom kontekstu. Solidno je obradio varijantu na zadatu temu.
Jes' da mi skoro sve nejasno u elaboratu ali završnica mu je do jaja.

Verujem Canetu a boga mi i tebi.

Eto, jebaji ga sad. / ne Caneta nego nako /
teslana teslana 18:37 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

Dobro si me napomenuo, i za ove što misle da sam se drznula uzeti Teslino prezime (kao Cane Biljanino, jel, priženio se tj udo) - elem, nema veze sa počivšim našim dobrim Nikolom, desilo se tako, napišem prvo tesslana i kako god pročitam il pogledam, piše tes slana, vidim samo slana i ni makac, obrišem jedno s, bolje, teslana dođe tess od milja, ne kažu džabe, voli sebe i Bog će da te voli, kliknem i to je to..

Sad navratim da vidim jesu li me blokirali, šta ti je život.. brzo prođe, ni ne okrene se čovjek.

ekstremnih energija

Poetično.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:34 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

teslana
Dobro si me napomenuo, i za ove što misle da sam se drznula uzeti Teslino prezime (kao Cane Biljanino, jel, priženio se tj udo) - elem, nema veze sa počivšim našim dobrim Nikolom, desilo se tako, napišem prvo tesslana i kako god pročitam il pogledam, piše tes slana, vidim samo slana i ni makac, obrišem jedno s, bolje, teslana dođe tess od milja, ne kažu džabe, voli sebe i Bog će da te voli, kliknem i to je to..

Sad navratim da vidim jesu li me blokirali, šta ti je život.. brzo prođe, ni ne okrene se čovjek.

ekstremnih energija

Poetično.


Ajde se malo smiri, ako znash shta je mera.
Do svega ovoga ne bi doshlo da si:
1. Se drzala teme, rekla bilo shta o temi - a ne pokushala da izgledash "smart" i lupetala o nekakvim nalozima i time vredjala druge, koji te nisu dirali, niti su na tebe mislili.
2. Rekla samo "izvini" i odjebala (zahvalna shto si nauchila neshto o sebi, a i za ubuduce).

Ali, ti si odabrala onaj muljavi, mufljuski nachin i napravila od sebe sprdnju i ceo ovaj thread zasrala.

Skupo to "izvini" i "hvala", a? Mnogo skupo u primitivnim zajednicama.

A shto se Biljke tiche - kad se desilo, ona je rekla "Pa dobro, sg nekaga".

That's all she said.
teslana teslana 19:36 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

Bitango.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:48 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

teslana
Bitango.


:(

Sveshtenik, otac, monsieur Jacques. Tim redom.

You're welcome.
teslana teslana 20:03 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

Pretvorna bitanga. Sa tim prezimenom: i jadnik.

Ozbiljno, sad mi te žao.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 20:17 12.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

teslana
Pretvorna bitanga. Sa tim prezimenom: i jadnik.

Ozbiljno, sad mi te žao.


Josh si tu!?
teslana teslana 13:05 13.01.2021

Re: Nekad stvari izgledaju

Hajde, hajde, da klikneš sa svakog naloga i obavjestiš moderatora, puna šaka brade, ispadam iz ovog grotla..
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:58 10.01.2021

e, do qrca

Odem da proštem dete po snegu, i kad se vratim umesto dodatnog (kontra)revolucionarnog sadržaja i više dinamičnih traktata o ugroženim a preko potrebnim slobodama svih vrsta, vidim da se blog opet sapleo na čarlija i njegove gluposti.

Drugovi i drugarice, skoncentrišite se, ne možemo takvi menjati svet i sebe!

Zaboravio sam da pozdravim druga radojicu koji je niodkuda iskrsnuo na blogu, zbog čega mi je neobično drago, i da se zahvalim na kvalitetnom uratku sa kojim se u nekim tezama dosta slažem.

edit: dobro, mislio sam na traktate koji su bar čitljivi, a ne ko ovaj cane.prazilukov nepismeni pokušaj da nam objasni stvari koje sami nismo kadri razumeti.
maliperica maliperica 00:03 11.01.2021

Re: e, do qrca


Zaboravio sam da pozdravim druga radojicu koji je niodkuda iskrsnuo na blogu, zbog čega mi je neobično drago, i da se zahvalim na kvalitetnom uratku sa kojim se u nekim tezama dosta slažem.

Баш би ме изненадило кад се ти не би слагао.
Поздрав из ( за ) Америку.
И све који подржавају Ф...
Педантно гласајући .
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 00:15 11.01.2021

Re: e, do qrca

srdjan.pajic
Odem da proštem dete po snegu, i kad se vratim umesto dodatnog (kontra)revolucionarnog sadržaja i više dinamičnih traktata o ugroženim a preko potrebnim slobodama svih vrsta, vidim da se blog opet sapleo na čarlija i njegove gluposti.

Drugovi i drugarice, skoncentrišite se, ne možemo takvi manjati svet i sebe!

Zaboravio sam da pozdravim druga radojicu koji je niodkuda iskrsnuo na blogu, zbog čega mi je neobično drago, i da se zahvalim na kvalitetnom uratku sa kojim se u nekim tezama dosta slažem.

edit: dobro, mislio sam na traktate koji su bar čitljivi, a ne ko ovaj cane.prazilukov nepismeni pokušaj da nam objasni stvari koje sami nismo kadri razumeti.


Pa gde si bre Pajicu, dzulovu provincijalski!?
Kadar si ti razumeti moj q.

Ali si mi josh uvek simpatichan. Kao neka relikvija iz proshlih vremena. Ti i tvoja lemilica (i kokoshke, prasici i ostala zivina u tvom homestead-u u shumama koloradoa).
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:48 11.01.2021

Re: e, do qrca

Ali si mi josh uvek simpatichan. Kao neka relikvija iz proshlih vremena. Ti i tvoja lemilica (i kokoshke, prasici i ostala zivina u tvom homestead-u u shumama koloradoa).


I ti bi meni bio nemerljivo simpatičniji samo kad bi umeo da podesiš tu tastaturu. A nije da ti nisam nudio pomoć, kod nas u provinciji to svako dete ume da uradi još u predškolskoj ustanovi kad nije zauzeto jurnjavom prasića, teladi i fazana po homestead-u.


cane.srbljanovic cane.srbljanovic 05:23 11.01.2021

Re: e, do qrca

samo kad bi umeo da podesiš tu tastaturu


Vec sam ti jednom rekao - to je za mene visha nauka, to podeshavanje.
I pitao sam te da ti poshaljem tastaturu - pa da ti to shravcigerom i lemilicom sredish i podesish. Odreko si.
OK, evo opet - daj adresu da ti poshaljem tastaturu da je podesih, ali ako je ikako moguce da ne bude "vishka delova" - a ako i bude (a bice, naravno) da ih lepo spakujesh u kesicu i poshaljesh nazad.
Jel vazi?

Ako kazesh "vazi", bicesh mi josh drazi. (Mr Cherevican, jel dobro ovo?)
solo solo 21:16 12.01.2021

Re: e, do qrca

Odem da proštem i kad se vratim


Izvini Pajiću morao sam.

michiganac michiganac 00:08 11.01.2021

Make Joker Great MVP Again

solo solo 10:53 11.01.2021

orao pada

Bitkoin pao

Njujork -- Vrednost bitkoina danas je izgubila na vrednosti 18,72 odsto i pala na 32.902 dolara, u 2:15 po istočnoameričkom vremenu.


zemljanin zemljanin 12:16 11.01.2021

u medjuvremenu

teslana teslana 12:23 11.01.2021

Re: u medjuvremenu

Uu, što je ovo lijepo. :)
solo solo 20:44 11.01.2021

Re: zemljanin



Venera de Milo (bez glave)

Baš se potrudio svaka čast. Gde je to?


alselone alselone 21:25 11.01.2021

Re: zemljanin

gvozden1 gvozden1 21:29 11.01.2021

Re: zemljanin

Idi bre Als
:)
alselone alselone 21:33 11.01.2021

Re: zemljanin

Razlika izmedju plagijatora i umetnika. Ono što je zemljanin postavio je zaista sjajno ali je čovek kopirao tuđe delo a ovo što sam ja postavio je mala umetnost. Meni se zaista sviđa.

Setilo me na onaj film Inkognito iz 1997. kada umetnik ne zna da izgradi svoj stil nego kopira Rembranta pa upadne u neki dil za tipovima što valjaju falsifikate. Sasvim solidan film ali mi je ostalo u sećanju procedura slikanja Rembranta. Bila je lepo dočarana.

EDIT: Evo je.

teslana teslana 09:20 12.01.2021

Re: zemljanin

teslana teslana 09:23 12.01.2021

Re: zemljanin

Tablice potamnim pa je bilo bezveze, kao da sam oskrnavila ideju, ovo nečije auto. Ko stavi ruže na antenu, čini mi se nema briga s manijacima. :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana