Istorija| Sport| Zabava

SUPER BOWL (55 put)

docsumann RSS / 06.02.2021. u 08:32

 XwF6J9r.png

Ove godine smo baš omanuli sa  praćenjem NFL sezone. Od Stefa ni traga ni glasa (nadam se da je dobar, zdrav i nasmijan), a i sam imam puno razloga za ozbiljnu samokritiku po tom pitanju.

No, šta je tu je, propustili smo ligaški dio, skoro čitav plej of, i ostalo nam je da se vadimo sa Super Bowlom.  Ionako se na kraju samo titula računa.

Dakle, u 55. po redu SB-u, koji će se, baj d usput, održati u ponedeljak 07. Februara na Raymond James Stadium u Tampi, sastaće se prošlogodišnji šampion Kanzas Siti Čifsi i Tampa Bej Bakanersi. To je ujedno i prvi put da će jedna ekipa igrati u SB-u na svom stadionu.

Da pretrčimo ukratko i kroz ovogodišnja dešavanja u NFL-u. Kao i obično imali smo uzbudljivu sezonu, s mnogo dobrih mečeva i nekolicinom timova koji su s punim pravom nišanili učešče u utakmici o kojoj je i ovaj blog.

Čifsi su do finala došli prilično glatko, mada ne i ubjedljivo. Mnogi će reći da nisu ni imali potrebe da ubace u 5. brzinu. Do zadnjeg kola, u kojem su odmarali neke od glavnih igrača, imali su samo jedan  poraz, od Rajdersa.

Dobar dio sezone, tj. 11 kola, Pitsburg Stilersi  bili su (jedini) neporažen tim, mada se i tada vidjelo da nisu baš tako dominantni kao što im je saldo pokazivao. U finišu sezone doživjeli su 4 poraza, pa čak nisu bili ni prvaci svoje divizije.

Za to su se pobrinuli preporođeni vječiti gubitaši Klivlend Braunsi, koji su bili jedno od najprijatnih (uslovno rečeno) iznenađenja sezone.  Njihov trkački duo Čab -Hant je definitivno najbolji u NFL-u.

Od timova koji su bili ozbiljni kandidati za titulu treba napomenuti Bafalo Bilse.  Sjajan tim, popunjen po svim linijama, s vrhunskim qb-om Džošom Alenom, Bilsi mogu s velikim optimizmom da gledaju u susret novoj sezoni. Ipak u finalu AFC konferencije sudarili su se sa Čifsima, koji su trenutno klasa za sebe. Naročito u ofanzivnom segmentu igre.

U NFC konferenciji imali smo tri legendarna qb-a raspoređena u tri favorita. Standarno, kao uostalom već godinama unazad, Grin Bej Pakerse je predvodio Aron Rodžers, koji je i najozbiljniji kandidat za MVP nagradu. Definitivno mu je ovo bila jedna od najboljih sezona, ali…Nju Orleans Sejntsi su gurali odlično predvođeni Hal oF Fejm veteranom Dru Brisom, koji se najvjerovatnije oprostio od aktivnog igranja. Povrijede i godine dobrano su izopstruirale Druov učinak u potonjim mečevima i donekle mu zagorčale odlazak u igračku penziju.

I Pekersi i Sejntsi zaustavljeni su u plej ofu od Tampa Bej Bakaners koje je predvodio niko drugi do GOAT lično. Tom Brejdiju očigledno  ne pada na pamet da se penzioniše.

Njegov prelazak u Tampu, inače je bio najveći  događaj prelaznog roka.  Za sobom je doveo reaktiviranog Gronka, a uskoro im se pridružio i Antonio Braun, koji je izgleda napokon  rješio da smanji dramoseranje i život na  instragamu.

Nevjerovatno koliko je Tom Brejdi promjenio mentalitet i filozofiju tima sa Floride. Da se razumjemo, Tampa je već imala odličan tim. Strašan hvatački par Godvin, Evans, kojem se u napadu pridružio i odlični raning bek Leonard Fornet iz Jaguarsa, sigurno su olakšali Brejdiju odluku gdje će da nastavi svoju karijeru nakon 21 godine u New England Patriotsima.  Brejdi čak nije ni igrao ove godine na svom najboljem nivou. Imao je nekoliko  nevjerovatno dobrih ostvarenja, ali i par  loših izdanja . Ipak njegov lideršiping,  samopuzdanje koje preliva na sigrače, kao i ultimativna radna etika, posvećenost i timski duh, od Tampe su napravili tim koji s velikim šansama ulazi u veliko finale.

No, titule u NFL-u nema bez kompletnog tima, a Tampa ima odbranu za svaki respekt. - jaku prednju liniju na čelu s ogromnim i eksplozivnim veteranom Suhom (igrao protiv Brejdija u SB-u prije 2 godine), odličnih pas rašera Džejsnon Pijer Pola i Šak Bareta, pa do najboljeg para centralnih lajnbekera - Lavonte Devida i Devin Vajta. Kad bi Brejdi popusti, odbrana bi bila ta koja je dobijala mečeve. Problem može biti seknderi, iako su u PO-u imali nekoliko ključni presjecanja, naročito protiv New Orleansa, s obzirom da se igra pasom Kanzas Čifsa do sada pokazala kao nerješiva enigma za sve protivnike.

Tom Brejdi će dati sve od sebe da se u 43. godini domogne i 7. prstena (ovo mu je 10. nastup u Super Bowlu)  i tako dodatno zacementira svoj GOAT status, i to ne samo u NFL-u.

No, s druge strane za protivnika će imati mlađahnog Patrika Mahomsa, za kojeg mnogi već sad tvrde da će nadmašiti i samog Brejdija. Definitivno ima početak karijere o kojem je Brejdi mogao samo da sanja. U 3 godine od kad nastupa kao startni qb, Mahoms ima jednu titulu MVP-ja  sezone i  jedan osvojeni SB, u kojem je takođe bio MVP. Ove godine će vjerovatno izvisiti u ligaškoj  MVP trci, i to od pomenutog A.Rodžersa, al je zato Lombardi trofeju nešto bliži od Brejdi Toma.

Napad Čifsa je vjerovatno najbolji u istoriji NFL-a, bolji čak i od legendarnog The Greatest Show on Turf (napad Remsa iz 1999/2000 kojeg su predvodili Kurt Voren i Maršal Foulk).

Trevis Kelsi je ove godine ubjedljivo najbolji tajt end lige, a Tarik Hil je u potpunosti valorizovao svoj brzinsku superiornost i čelični hvat.  Harden i opravljeni Semi Vatkins  takođe daju  veliki doprinos furioznoj eksplozivnosti i nepredvidljivosti  tog napada. Jednostavno toliko dobrih opcija imaju, da je to nemoguće sve ispokrivati. Naročito kad im loptu baca topdžija-mađioničar Mahom.

I  napad trčanjem kojeg nose ruki rb Klajd Edmond Hileri , Vilijams, Le Von Bell itekako zna da zagorča život protivničkoj odbrani.

Odbrana Čifsa, nije na nivou njihovog napada, al interesantno da uvijek iskorači onda kad je to najpotrebnije. Kao recimo u prvom kolu plej ofa, protiv opasnih Braunsa,  kad je Mahoms morao da napusti utakmicu zbog povrijede. Tad je odbrana žestoko čuvala vodstvo i nije dozvolila Braunsima da iskoriste očigledni ofanzivni  hendikep ekipe iz Knzas Sitija. Na visini  su bili i u finalu konferencije, protiv odličnih Bilsa.

Tokom ligaškog dijela, u dosta slučajeva izgledalo je kao da se Čifsi dosađuju i igraju sa 3/4 mogućnosti. Nisu djelovali dominantno, i dosta utakmica su dobili sa svege 4 poena (i manje) razlike, iako su do zadnjeg kola, kada su odmarali Mahomsa i još neke glavne igrače, imali samo jedan i to tjesan poraz od Rajdersa. Ipak u PO, kad je došlo stani-pani,  vidjela se očigledna razlika u kvalitetu naspram drugih (odličnih) ekipa.

Rekao bih da Čifsi imaju još jednu bitnu prednost, a to je Endi Rid. Glavni trener i genijalni ofanzivni strateg. Vjjerujem da je Endi  sačuvao par taktičkih trikova za samo finale. Baš kao i prošle godine (ko je gledao, zna o čemu pričam ;)).

S druge strane, Tampi igranje na svom terenu neće mnogo pomoći, pošto je broj gledalaca ograničen, čime su najviše uskraćeni navijači domaćeg tima. Uglavnom su mjesta podjeljena zvanicama, ostalim timovima i sl. Opet, ako iko zna da  zablista u SB-u to je Tom Brejdi (4 x MVP finala).

Od individualnih postignuća vrijedi spomenuti sezonu od istrčanih 2000+ jardi od strane  raning bek Titana, Dejvid Henrija, koji je tako postao tek 8 čovjek u istoriji lige kome je to pošlo za rukom/nogom. Od odbrambenh igrača u igri za  titulu denzivca godine figurišu samo dvojica kandidata – već legendarni difensiv tekl  Los Anđeles Remsa, Aron Donald, (vjerovatno najbolji centralni linijaš ikad) i spoljni lajnbeker Pitsburg Stilersa, TJ Wat, mlađi brat čuvenog JJ Watta, koji je tu titulu osvajao 3 puta.

 

Što se mene lično tiče, važi kao i prošle godine – Go Chifes!

Tagovi



Komentari (150)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

NNN NNN 11:19 08.02.2021

Re: Jebedu penzioneri

Karte za SB su toliko skupe, a što je još gore "nisu kupljive", tj. gotovo ih je nemoguće naći u prodaji (naročito što su ove godine bili smanjeni kapaciteti + domaća ekipa prvi put u istoriji).
Nisam nešto obraćao pažnju na cenu karata ove godine,
ali to realno i ne moram da znam kada sam pre neku godinu "progutao" ovu priču:

neka radio stanica je rešila da "časti srećnog dobitnika" kartom za SB,
ali tako što će da organizuju "takmičenje" koje se sastojalo u tome da onaj ko izdrži najviše pogodaka pikadom u dupe dobije kartu i pobedio je navodno neki navijač sa 29 pretrpljenih pogodaka

Prvo što sam pomislio, jadan onaj koji je bio 2.
drugo što sam pomislio - ovaj "pobednik" sigurno neće da zauzme sedište.
Atomski mrav Atomski mrav 14:57 08.02.2021

Re: Jebedu penzioneri

10 tisuća dolara da bi gledao američke bombardere u preletu? Pih, mi smo to gledali za džabe...
docsumann docsumann 17:43 08.02.2021

Re: Jebedu penzioneri

Atomski mrav
10 tisuća dolara da bi gledao američke bombardere u preletu? Pih, mi smo to gledali za džabe...


mada nismo puno vidjeli. e, za to se plaća dodatno
NNN NNN 22:11 08.02.2021

Re: Jebedu penzioneri

Atomski mrav
10 tisuća dolara da bi gledao američke bombardere u preletu? Pih, mi smo to gledali za džabe...
Je l stvarno bili?
Večerao sam u poluvremenu.
Imam utisak da im se od svih profesionalnih sportiva vojska ubedljivo najviše čmari uz NFL.
Atomski mrav Atomski mrav 09:03 08.02.2021

Povratak otpisanih

Brejdi, Gronkovski, Braun, Furnet... iskoristili su svoju drugu šansu na najbolji način.
Želeo sam da Grin Bej igra u Superboulu jer to što Aron Rodžers ima samo jedan šampionski prsten (i to što je Grin Bej osvajao Superboul svega dva puta u eri Favra i Rodžersa) je kriminal. Ali pošto je Brejdi prošao, navijao sam za njega iz sledećih razloga:
- Da se utvrdi jednom za svagda ko je GOAT
- Da stane rame uz rame sa Pejtonom Meningom u kategoriji QB koji je osvajao Superboul sa dva različita tima
- Da bude prvi i zasad jedini QB (a Tampa prvi i zasad jedini tim) koji je osvojio Superboul na domaćem terenu
- Jer za Mahoumsa ima vremena

Mahoums je čudo od QB-a ali bez ofanzivne linije (tj. sa povređena oba tekla) a protiv onakve odbrane se jednostavno ne može. Još je odbrana Čifsa napravila onoliko prekršaja u prvom poluvremenu, bukvalno su sami sebi iskopali kanal iz kojeg posle nisu mogli da izađu.
docsumann docsumann 10:01 08.02.2021

Re: Povratak otpisanih

Mahoums je čudo od QB-a ali bez ofanzivne linije (tj. sa povređena oba tekla) a protiv onakve odbrane se jednostavno ne može. Još je odbrana Čifsa napravila onoliko prekršaja u prvom poluvremenu, bukvalno su sami sebi iskopali kanal iz kojeg posle nisu mogli da izađu.


izdali su ga i hvatači u nekoliko navrata.
NNN NNN 10:40 08.02.2021

Re: Povratak otpisanih

Realno razočaravajući SB jer je previše bilo jednostrano,
Mahoms je i pored povrede dobro trčao,
ali nisam očekivao da npr. Hilu onako prođe lopta kroz ruke (i zvekne ga u glavu) i da to izgleda posle ostavi traga (a na prethodnih sto utakmica je delovao kao napaljenko 100% celu utakmicu).
Defanzivna Tampe linija terorisala (što nije iznenađenje),
ali i pored toga da Čifsi nemaju ni jedan TD - to ni u snu niko nije mogao da predvidi.
Čifsima nije strano da naprave greške, ali baš onoliki raspad u 2. četvrtini + standardno loše sudije.
+ uvek su "sporije palili", ali sada su se u 2.poluvremenu skroz ugasili.

Ono što je bilo odlično je da Brejdi, Gronk i Braun ne da nisu za penziju, nego se pitam dokle misle ovako.

u 2030-im. Brejdi sa Njujorkom osvaja (prvo sa Džajantsima, pa posle sa Džetsima)
docsumann docsumann 11:55 08.02.2021

Re: Povratak otpisanih

jest da sam prespavao SB po prvi put nakon ko zna koliko propraćenih, al evo odgledah higlightse već 2 puta, + prilog o igri Tampine odbrane, al moram priznati da me najviše impresionirao Mahoms.
koliko se čovjek samo trudio, drugo poluvrijeme je konstantno bio u bjegu po čitavom terenu, pred razmahnutim protivničkim pas rašerima i opet je uspjevao da izbaci neke upotrebljive lopte. ponekad krajnjim naporom u padu dok ga obaraju, ali avaj , sem Kelsija (koji je i sam ispustio jedan pas) malo je ko od njegovih hvatača bio na potrebnom nivou.

ako uspju da zadrže ekipu, s malim poboljšanjima u odbrani, i o-liniji (eventualno dublja rotacija, + eventulano pojačanje, Čifsi mogu ponovo da se vrate u SB. a bogami mogu i Bakanersi.

mada, slično je bilo i sa Sihouksima, pa ih je upravo Brejdi, i to na identičan način, udaljio od agende o pravljenju dinastije.
a Mahoms me u minulom finalu, najviše podsjetio upravo na Rasela Vilson a, koji je zbog šuplje o-linije obično primoran da juri po terenu izbjegavajući protivničke linijaše i lajnbekere, dok drugim okom traži slobodnog hvatača pod dubini...
Atomski mrav Atomski mrav 13:28 08.02.2021

Re: Povratak otpisanih

koliko se čovjek samo trudio, drugo poluvrijeme je konstantno bio u bjegu po čitavom terenu, pred razmahnutim protivničkim pas rašerima i opet je uspjevao da izbaci neke upotrebljive lopte. ponekad krajnjim naporom u padu dok ga obaraju, ali avaj , sem Kelsija (koji je i sam ispustio jedan pas) malo je ko od njegovih hvatača bio na potrebnom nivou.


Mahoum i Kelsi su dobar deo utakmice igrali sami protiv Tampe (krenuo sam da kucam "Nju Inglanda" )...
NNN NNN 13:33 08.02.2021

Re: Povratak otpisanih

Mahoms je pod pritiskom izveo par najčudesnijih bacanja (ono hvataju ga, on se pravi nekakav poluzaokret i u padu baca potpuno upotrebljivu loptu),
ali Brejdi je izdomnirao, naročito krajem prvog poluvremena, kada se bio nešto drao na ofanzivnog koordinatora, otprilike "ne jej gomna, pusti me da radim".
Čifsima je sinoć bio odličan onaj ruki ranin'bek, verovatno će biti još upotrebljiviji u narednih par sezona, ali osim Kelsija, niko drugi praktično nije igrao u napadu, tu posebno mislim na ofanzivnu liniju.
Atomski mrav Atomski mrav 13:45 08.02.2021

Re: Povratak otpisanih

ne jej gomna, pusti me da radim

Trust me, I know what I am doing.

Meanwhile in New England:

docsumann docsumann 12:38 08.02.2021

pajz ovu diskusiju od prije 10 godina




Rob Parker, novinar (crnac) koji prvi ima riječ u okačenom klipu, tradicionalno najavljuje Brejdijev definitivni, ultimativni i totalni pad pred svaki SB u kojem je ovaj učetvovao.
i lik i dalje ima obraza da radi kao sportski novinar.

dočim od ovog zlatokoso-ofarbanog (Skip Bejlisa) se neće moći živjeti na američkim sportskim kanalima.

inače, kako kažu tamnošnji komentatori - ovo je bio naveći qb duel u istoriji SB-a.
NNN NNN 13:36 08.02.2021

Re: pajz ovu diskusiju od prije 10 godina

ovo je bio naveći qb duel u istoriji SB-a.
Ja sam hteo zbog ovoga da padam u trans pred utakmicu, ali sam se autosugestijom hladio, kao ma Brejdi sad više hvata na iskustvo, poješće ih Mahoms kad otvori sve napadačke opcije, kad ono cvrc, bukvlano u svemu Bakanirsi bili mnogo bolji.
svarog svarog 14:15 08.02.2021

Ovo sve objašnjava

Neki tvit:
"Patrick Mahomes was pressured the most of any QB in Super Bowl history.
29 pressures = 52%"

Jeste da su dve lopte u endzoni TB se odbile od kaciga hvatača Kanzasa, jeste da je ono sviranje holdinga i PI pred kraj prvog poluvremena delovalo baš nategnuto, jer se onakvo odgurivanje i hvatanje dešava na svakom snepu, ali i da je to sve otišlo na stranu Čifsa opet bi samo malo produžilo neizvesnost. Ali sa onakvom dominacijom DL nema kvoterbeka koji bi se mogao odupreti. Seknoderi je bukvalno imao zadatak samo da brani hvatače možda 2,3 sekunde (i to su radili jako dobro), već posle toga su rašeri stizali do Mahomsa.
NNN NNN 14:40 08.02.2021

Re: Ovo sve objašnjava

Pa otprilike u pola napada je delovalo kao da beži jer ga juri besna linč rulja (što i nije daleko od istine), bukvalno duzne bezbol palicu i da mlati svoju ofanzivnu liniju (koja je izgledala kao da mu se sveti "da vidimo da li možeš da igraš sam u napadu za skoro pola milijarde dolara'')
Atomski mrav Atomski mrav 14:48 08.02.2021

Re: Ovo sve objašnjava

jeste da je ono sviranje holdinga i PI pred kraj prvog poluvremena delovalo baš nategnuto, jer se onakvo odgurivanje i hvatanje dešava na svakom snepu, ali i da je to sve otišlo na stranu Čifsa opet bi samo malo produžilo neizvesnost


Po meni su to sudije svirale s pravom. Odbrambeni bekovi Čifsa su i inače bili poznati po "nemirnim rukama" ove sezone.
docsumann docsumann 15:50 08.02.2021

Re: Ovo sve objašnjava

. Ali sa onakvom dominacijom DL nema kvoterbeka koji bi se mogao odupreti. Seknoderi je bukvalno imao zadatak samo da brani hvatače možda 2,3 sekunde (i to su radili jako dobro), već posle toga su rašeri stizali do Mahomsa.


čitavo vrijeme su napadali Mahomsa bez blica.
znači uvijek sa dva sejftija visoko u polju, spremna da presretnu svaki upad brzih hvatača KC-a.
kad tome još dodaš srednji red sa Vajtom i Lavonteom, jasno ti je koliko je ta odbrana bila dobro postavljena.

obistinilo se upravo ono što smo natuknulči, a to je da će igra o-linije diktirati dalji razvoj događaja na terenu.

Šenon Šarp je, u nekim komentarim pred početak utakmice, dobro zamjetio da ukušpno gledano Tampa ima veću koncentraciju talenata po dubini.
KC jedino ima ekstreman kvalitet skoncentrisan u 3(4) igrača.
petargli petargli 16:07 08.02.2021

Re: Ovo sve objašnjava

čitavo vrijeme su napadali Mahomsa bez blica.
znači uvijek sa dva sejftija visoko u polju, spremna da presretnu svaki upad brzih hvatača KC-a.
kad tome još dodaš srednji red sa Vajtom i Lavonteom, jasno ti je koliko je ta odbrana bila dobro postavljena.

totalno su eliminisali Tareka i svesno su prepustili sredinu i pasove ka Kelsiju gde su Vajt i Lavonte uspeli da ograniče Kelsija da ne napravi mislim ni jedan plej duži od 20 jardi. I što bi Arijens rekao, pustili su Mahomsa da trči jer su znali da on neće da ih pobedi trčanjem - ovo je malo ciničan komentar, pošto je Mahoms više trčao da spasi živu glavu nego bilo šta drugo.

Ne znam koliko si gledao Tampu ove godine, ali ono što je bilo karakteristično za njih je da je odbrana imala prazne minute gde su stvarno ličili kao muve bez glave - to je bilo komično za gledanje. Drugo, Tampa je celu sezonu pokušavala da pronađe igru trčanjem kako bi otvorili napad za dugačke pasove i Gronk je npr uradio ogroman posao u blokovima. Tek juče je dobio onu staru ulogu. I da, Gronk je ove godine brže trčao nego prethodnih godina.

Šenon Šarp je, u nekim komentarim pred početak utakmice, dobro zamjetio da ukušpno gledano Tampa ima veću koncentraciju talenata po dubini.
KC jedino ima ekstreman kvalitet skoncentrisan u 3(4) igrača.

Po meni tu nije neki talenat po dubini koliko prilična jednostranost u napadačkoj igri Kanzasa - tokom PO mahom svi napadi su išli preko Kelsija i Tareka.
docsumann docsumann 16:38 08.02.2021

Re: Ovo sve objašnjava

ukušpno gledano Tampa ima veću koncentraciju talenata po dubini.
KC jedino ima ekstreman kvalitet skoncentrisan u 3(4) igrača.


Po meni tu nije neki talenat po dubini koliko prilična jednostranost u napadačkoj igri Kanzasa - tokom PO mahom svi napadi su išli preko Kelsija i Tareka.


sem pomenutih Mahomsa, Kelsija i Hila, te Krisa Džonsa i Metjusa u odbrani, Tampa ima bolju popunjenost na ključnim pozicijama.
to je naročito bilo očigledno u obje prve linije.
Klark ovu godinu igra kao podprosječan spoljni pas rašer.
za razliku od Tampe, koja je ubitačna s bokova, i možda još jača na unutrašnjim lajnbekerskim poziocijama.
Edmond Hile je dobar rb, ali Fornet i Džejms su produktivniji i opasniji kao tandem.

ofanzivne linije smo već apsolvirali, tako da nam je ostao hvatački dio.
i tu KC ima taj pik u kvalitetu Kelsi-Hill, ali Tampa ne zaostaje puno, s tim što ima popunjeniju liniju, gdje Antonio Braun dođe kao 4-5 opcija.

mislim da je akcentu na zatvaranju Hila doprinjelo njegovo izdanje u ligaškom susretu ove divije ekipe.
Baksi su to popili dobru lekciju, i dobro su je savladali, dok Čifsi kao odlikaši nisu učili ništa.

petargli petargli 17:01 08.02.2021

Re: Ovo sve objašnjava

docsumann
ukušpno gledano Tampa ima veću koncentraciju talenata po dubini.
KC jedino ima ekstreman kvalitet skoncentrisan u 3(4) igrača.


Po meni tu nije neki talenat po dubini koliko prilična jednostranost u napadačkoj igri Kanzasa - tokom PO mahom svi napadi su išli preko Kelsija i Tareka.


sem pomenutih Mahomsa, Kelsija i Hila, te Krisa Džonsa i Metjusa u odbrani, Tampa ima bolju popunjenost na ključnim pozicijama.
to je naročito bilo očigledno u obje prve linije.
Klark ovu godinu igra kao podprosječan spoljni pas rašer.
za razliku od Tampe, koja je ubitačna s bokova, i možda još jača na unutrašnjim lajnbekerskim poziocijama.
Edmond Hile je dobar rb, ali Fornet i Džejms su produktivniji i opasniji kao tandem.

ofanzivne linije smo već apsolvirali, tako da nam je ostao hvatački dio.
i tu KC ima taj pik u kvalitetu Kelsi-Hill, ali Tampa ne zaostaje puno, s tim što ima popunjeniju liniju, gdje Antonio Braun dođe kao 4-5 opcija.

mislim da je akcentu na zatvaranju Hila doprinjelo njegovo izdanje u ligaškom susretu ove divije ekipe.
Baksi su to popili dobru lekciju, i dobro su je savladali, dok Čifsi kao odlikaši nisu učili ništa.


OK, mozda se nisam izrazio bas najbolje koristeci Sharpov citat kao slagvort za moje vidjenje da je jedan od razloga poprilicno lose predstave Kanzasa neraznovrsnoti u napadu prouzrokovana disciplinovanom i koncentrisanom odbranom - po meni vrlo jednostavan recept. Mahoms je pokazao da koliko god da je neko vrhunski igrac ako se stavi u situaciju gde se eliminise jedan aspekt njegove igre, npr eliminisanje Tareka, i doda novi element jednostavno nema odbrane, nema te improvizacije koja moze da donese uspeh. On je ubedljivo odigrao najgoru utakmicu u karijeri i to u najvecoj i mozda najvaznijoj utakmici karijere. Svi u Americi su anticipirali ovu utakmicu kao nekakvo predavanje palice i prokrcen put za Mahomsa ka sigurnom GOAT-u, nazivali utakmicu najvecom bitkom QB ikada. I sada Mahoms ima "mrlju" koju ce tesko da izbrise - jebiga, njega u naponu snage pobedio Brejdi sa 43 godine i totalno novim timom koji nije imao plejoff ucesce preko 17-18 godina i koji je ubedljivo najgora franciza od samo 30% pobeda od osnivanje itd. Ok, tzv analiticari ce da imaju godine da ispleglaju ovo i postave Mahomsa za GOAT-a pa makar imao samo jedan osvojen SB - isto to su radili sa Pejtonom tolike godine itd. Evo koliko god pratim americki sport ali nigde tolikog ludila nije kao u NFL-u, mozda samo u NBA donekle oko price, Dzordan LeBron (gde svi zaboravljaju legendarnog Bil Rusela na primer) - toga u NHL nema tj. daleko je vece postovanje prema legendama i ne zuri se sa proglasavanjem za najboljeg ikada posle samo jednog osvojenog Stenli Kupa ili dva, ili dva ucesca u Stenli Kupu itd.
NNN NNN 22:17 08.02.2021

Re: Ovo sve objašnjava

mislim da je akcentu na zatvaranju Hila doprinjelo njegovo izdanje u ligaškom susretu ove divije ekipe.
Baksi su to popili dobru lekciju, i dobro su je savladali, dok Čifsi kao odlikaši nisu učili ništa.

isto su ih Sejntsi bili baš ponizili jednu utakmicu u regularnom delu sezone, ali plejof je plejof.

Ovo je Brejdiju bez ikakve sumnje ubedljivo najveća titula!

Došao je u "luzerski" tim i uz pomoć par prijatelja napravio šampionski,
usput pobedivši neke od najvećih svih vremena,
penzionisao je Brisa koji drži mnoge relevantne rekorde u regularnoj sezoni (iako su bili autsajderi na papiru),
pa onda i Rodžersa koji je imao MVP sezonu (i takođe je bio favorit u finalu konferencije)
i na kraju Mahomsa koji je "projektovani" najbolji QB ikad. Ovo je izgleda bilo dosta lično sa njegove strane.
svarog svarog 16:25 09.02.2021

Re: Ovo sve objašnjava

https://twitter.com/i/status/1359147996689166342 :)
NNN NNN 19:23 09.02.2021

Re: Ovo sve objašnjava

Bukvalno je ovako bilo kad su Čifsi napadali.
petargli petargli 14:39 08.02.2021

joj što mi drago ...

a i milo u isto vreme
mislim da sam pogodio sve ključne elemente u mojoj prognozi
a i prejeo se pilećih krilca i prepio piva ( u čarlijevom maniru malo ... )

pobeda čista ko suza, kakve sudije, kakvi bakrači - ko je gledao ovu sezonu, video je da je kriterijum bio takav i vrlo ujednačen na svakoj utakmici - šta se sudi kao interfering the passer pogotovo kad bacaju mahoms i rodgers to je tek kriminalno ... pa bre, ofanzivna linija čivsa je davila tampinu liniju ceo meč i tek na kraju su dosudili holding ... pa ona kazna za roughing the passer kada mahoms drži loptu do kraja i dok pada baca a trojica tampinih defanzivaca ga takluj - pa nije bre tom blesav kad se sklupča u bebeći položaj kad vidi trojicu da idu na njega itd itd

odbrana tampe je odigrala perfektno i koncentrisano do kraja, što i svedoči presečen pas na samom kraju - a reakcija toma na to sve govori - bilo mu je drago da su baš oni, odbrana, stavila tačku na utakmicu. i svi hvale bovlsov plan - prost i jednostavan i ponavljan do iznemoglosti, što opet govori o fokusu koji je odbrana imala - svaka čast!

tom je uradio šta je trebao, bio siguran, štitio loptu i kada je bilo potrebno genijalno bacao - QB rejting mu je bio preko 120. arijens je izjavio da tačdaun za gronka i antonija su bili tomova improvizacija. na kraju krajeva ovo jeste timski sport ali je neverovatno kako je jedan igrač uspeo da podigne tim u oba pravca za tako malo vreme u sezoni koja je pre famorizovala kontinuitet nego tranziciju.
Atomski mrav Atomski mrav 14:46 08.02.2021

Re: joj što mi drago ...

ali je neverovatno kako je jedan igrač uspeo da podigne tim u oba pravca za tako malo vreme u sezoni koja je pre famorizovala kontinuitet nego tranziciju.


Definitivno postoji Brejdi-faktor, ali bez dobrih hvatača i dobrog pas protekšna ni Brejdi ne može da čini čuda. Opet, teško bi se Gronkovski vratio iz penzije i Antonio Braun potpisao za Tampa Bej da nisu prethodno doveli Brejdija.
svarog svarog 14:48 08.02.2021

Re: joj što mi drago ...

šta se sudi kao interfering the passer pogotovo kad bacaju mahoms i rodgers to je tek kriminalno



Osim kad igraju protiv Brejdija
Atomski mrav Atomski mrav 14:54 08.02.2021

Re: joj što mi drago ...

šta se sudi kao interfering the passer pogotovo kad bacaju mahoms i rodgers to je tek kriminalno

Misliš roughing the passer? Pa to je logično, to su kvoterbekovi koji se trude do poslednjeg momenta da ipak izbace loptu ne bi li ipak uspeli da upute pas ili barem da izbeknu sek za razliku od kvoterbekova koji radije prihvate gubitak jardi nego gubitak lopte (ili povredu) i sklupčaju se sa loptom na zemlji. Ovi brzonogi kvoterbekovi često mogu da trčanjem i raznim fintama da izbegnu sekovanje a tu je i Ben Rotlisberger koji je prilično korpulentan pa je za igrače sitnije od prosečnog lajnbekera malo teže da ga obore.
petargli petargli 15:00 08.02.2021

Re: joj što mi drago ...

... pored gronka i antonija, i furnet je došao na insitiranje brejdija - i sinoć su sva trojica postigli poene

ono što je meni interesantno da odbrambeni igrači tampe su redom isticali brejdijev značaj da oni shvate da mogu da osvoje titulu. Npr posle pobede neki od njih su počeli da plaču, i jedan od njih je čuo kako brejdi kaže, what are you fucking crying, we are not done yet, one more game, baby. i ovaj kada je to čuo obrisao suze i rekao, he is right! one more ...
petargli petargli 15:05 08.02.2021

Re: joj što mi drago ...

svarog

ima toga
Atomski mrav Atomski mrav 15:10 08.02.2021

Re: joj što mi drago ...

ono što je meni interesantno da odbrambeni igrači tampe su redom isticali brejdijev značaj da oni shvate da mogu da osvoje titulu. Npr posle pobede neki od njih su počeli da plaču, i jedan od njih je čuo kako brejdi kaže, what are you fucking crying, we are not done yet, one more game, baby. i ovaj kada je to čuo obrisao suze i rekao, he is right! one more ...


Sinoć sam uhvatio krajičak emisije o Vejnu Greckom, koji je možda za NHL ono što je Brejdi za NFL. Priča on kako je sa Ojlersima izgubio u finalu plej-ofa od Ajlendersa i kako su utučeni prolazili hodnikom do svoje svlačionice i prošli su pored svlačionice Ajlendersa - očekivali su da čuju galamu i euforiju ali su čuli više kao neki žamor... i Grecki proviri u svlačionice i vidi protivničke hokejaše kako sede i leže dok ih previjaju, stavljaju im ledene obloge, vidaju im rane... bukvalno nisu imali snage da se raduju osvajanju Stenli kupa. Onda je ušao u svlačionicu Ojlerska i rekao svojim saigračima šta je video i kako i oni moraju da daju sve od sebe i pretrpe takve muke ako žele da osvoje taj trofej. I osvojili su ga sledeće sezone.


petargli petargli 15:49 08.02.2021

Re: joj što mi drago ...

da, mislim da su ih počistili, 4:0, te godine - tih godina su Islanders-i osvojili 4 uzastopne predvođeni legendarnim Mike Bossy-jem. Sad kad si spomenuo Greckog, mnogi kanađani sa kojima sam pričao i koji su ga gledali, navode, da Grecki nije bio najbolji skejter tj. klizač, niti najbolji dangler tj. dribler, niti najbolji šuter, sve je to bilo nekako oko proseka, ali ono što ga je odvajalo od drugih a sudeći po statistikama, dosta ga je odvajalo, je anticipacija, iliti Pipo Inzagi magija , uvek je znao gde će pak, što za razliku od fudbala je dosta teže da se zna. Pre nekoliko godina sam naleteo na neki dokumentarac o njemu i kako je otac radio sa Vejnom na anticipaciji, što teoretski i filozofki što praktično.

I da ne zaboravimo, Vejn je oko sebe isto imao strašan tim, Mark Messier, Juri Kurri, Paul Coffey, Grant Fuhr, sve Hall of Fame hokejaši (nije sad sin pored mene, da mi potvrdi ovo, on poznaje istoriju hokeja u prste, )
docsumann docsumann 16:23 08.02.2021

i još malo o Brejdijevoj veličini

jbg red je, dok je tema vruća...

za razliku od NBA gdje postoje veliki igrači sa po više pretsnova nego što ima prstiju na jednoj ruci (Rasel - 9, Džabar i Džordan - 6, Medžik, Dankan - 5 ,ok, to je jednako broju porstiju jedne ruke ) u NFL-u je malo koji od čuvenih qb-a osvojio više titula.
Montane, Troj Akmena, Džon Elveja imaju po tri, Pejton Mening ima 2, Rodžers (1), Bris (1), a radi se o nekim do najboljih qb-ova koji su ikad igrali ovu igru.

ok, Teri Bredšo ima 4 (sa Stilersima, iz 70-tih), al on definitivno nije u top 5 qb-a sviju vremena.

to samo dodatno Brejdijevo postignuće čini dodatno posebnim.
Džordan nije najveći saklupljač prstenova ni u NBA, a ima čak i onih koji mu osporavaju GOAT status (stavljajući tu, po afinitetu, Čembrlena, Džabara ili pak Lebrona).
poslije ove titule, Brejdi će postati nedodirljiv, barem u NFL-u
petargli petargli 17:10 08.02.2021

Re: i još malo o Brejdijevoj veličini

da, vise osvojenih SB (7) nego sto imaju Stilersi i Patrijote (po 6) ...

Mislim da je on pravi primer za sve, a pogotovo za mladje narastaje, kako do uspeha i do dostizanja bilo kod profesionalnog Olimpa, ne nuzno, sportskog. Od coveka sa skromnim i limitiranim fizickim karakteristikama (draftovan kao 199 pik) do mozda najveceg ikad lidera i najboljeg QB svih vremena.
Atomski mrav Atomski mrav 19:00 08.02.2021

Re: i još malo o Brejdijevoj veličini

Montane, Troj Akmena, Džon Elveja imaju po tri, Pejton Mening ima 2, Rodžers (1), Bris (1), a radi se o nekim do najboljih qb-ova koji su ikad igrali ovu igru.

ok, Teri Bredšo ima 4 (sa Stilersima, iz 70-tih), al on definitivno nije u top 5 qb-a sviju vremena.


Den Marino se smatra jednim od najboljih QB-a svih vremena a nije osvojio nijedan prsten.
Tom Brejdi je grejao klupu na Mičigen univerzitetu prve dve godine, prvi QB je tada bio Brajan Grisi koji je doduše osvojio jedan prsten ali tako što je grejao klupu u Bronkosima dok je suvereno vladao Džon Elvej. Opet, Bob i Brajan Grisi su jedini otac i sin koji su osvajali Superboul... sve je to zanimljivo ali Brejdi je jednostavno nadmašio sve i još nije okačio kopačke o klin. Eno i Gronk kaže da nema razloga da se vraća u penziju...
docsumann docsumann 19:14 08.02.2021

Re: i još malo o Brejdijevoj veličini

Eno i Gronk kaže da nema razloga da se vraća u penziju...


sledeći put bi im duže trebalo da se reaktiviraju i uđu u formu.
docsumann docsumann 19:22 08.02.2021

Re: i još malo o Brejdijevoj veličini

Den Marino se smatra jednim od najboljih QB-a svih vremena a nije osvojio nijedan prsten.


jedini gb koji je 1985. uspio da rješi enigmu 46 defense. ispreskakao ih je svojim brzim izbačajima sa midle range pasovima i tako sačuvao unikatnost Majamijueve savršene sezone iz 72
Atomski mrav Atomski mrav 23:06 08.02.2021

Re: i još malo o Brejdijevoj veličini

Montane, Troj Akmena, Džon Elveja imaju po tri, Pejton Mening ima 2, Rodžers (1), Bris (1), a radi se o nekim do najboljih qb-ova koji su ikad igrali ovu igru.


Mala ispravka - Džo Montana je osvojio 4 Superboula a Džon Elvej 2.
docsumann docsumann 09:05 10.02.2021

Re: i još malo o Brejdijevoj veličini

Atomski mrav
Montane, Troj Akmena, Džon Elveja imaju po tri, Pejton Mening ima 2, Rodžers (1), Bris (1), a radi se o nekim do najboljih qb-ova koji su ikad igrali ovu igru.


Mala ispravka - Džo Montana je osvojio 4 Superboula a Džon Elvej 2.


jbg, kad ne konsultujem wiki

nego, američki sportski novinar, Nik Rajt, koji inače nije TB fan, dao je zanimljiv opis Brejdijevog dosadašnjeg postignuća, opisujući ga kao 3 vezane HoF karijere:

- prva HoF "biografija" od 2000-2006 je u nivou Troj Ajkmenove - 3xSB, 2xSB'sMVP (Ajkman je imao 1),

- druga HoF , 2007-2013, je u rangu Den Marina - bez titule, al kao najdominatniji qb u tom periodu - 2x MVP (Marino je bio jednom), 2 x najviše TD pasova, 2 pojavljivanja u SB-u (Marino jednom)

- treća HoF, 2014 - 2020, je u nivou Džoa Montane - 4xSB, 3xSB'sMVP, 1 MVP (Montana je imao 2)

i što je najluđe od svega, možda upravo prisustvujemo njegovoj četvrtoj HoF inkarnaciji



Atomski mrav Atomski mrav 11:33 10.02.2021

Re: i još malo o Brejdijevoj veličini

U pravu je čovek...
I sve te MVP titule u jednoj prevashodno QB eri (i eri pas igre) gde je konkurencija bila prilično žestoka. S druge strane, kvoterbekovi su ovoj eri mnogo više zaštićeni zahvaljujući promenama pravila (za razliku od pre samo 10-15 godina kad je važilo pravilo "nema krvi, nema faula" što mu je omogućilo tako dugu karijeru.
petargli petargli 17:12 08.02.2021

nisam rekao ...

... da sam celu prvu periodu i polovinu druge otkljucavao sobe i kupatilo koje je moja mala cerkica zakljucala - okrenula kljuc i zalupila spolja vrata i dosla da kaze da ne moze da otvori vrata
docsumann docsumann 08:10 10.02.2021

Tampa je...

bila centar najjače death metal scene u vrijeme nastajanja žanra




docsumann docsumann 18:46 10.02.2021

Gronkov SB masterpis




EDIT: u ovoj ekipi Tampe igraju tri buduća člana Kuće Slavnih - Tom, Gronk i Suh
Atomski mrav Atomski mrav 11:21 11.02.2021

Re: Gronkov SB masterpis

Evolucija pozicije tajt enda pokazuje koliko se fokus u napadu u NFL-u prebacio sa trčanja na igru pasom. Ranije je njihov prevashodni zadatak bilo blokiranje (maltene su bili deo ofanzivne linije) + eventualna kraća dodavanja. Danas su za kraća dodavanja sve više i više zaduženi raning bekovi dok su tajt endovi sve više "deep threat" i vrlo su nezgodni za čuvanje jer su često brži od protivničkih lajnbekera a svakako su snažniji od protivničkih odbrambenih bekova. Još jedna posledica ove promene fokusa u napadu je to što je pozicija ful beka praktično izumrla...
svarog svarog 14:15 11.02.2021

Re: Gronkov SB masterpis

A najbolji igrač u napadu ekipe Tampe kada su prethodni put osvojili SB bio je ful bek :)
Atomski mrav Atomski mrav 23:08 11.02.2021

Re: Gronkov SB masterpis

A najbolji igrač u napadu ekipe Tampe kada su prethodni put osvojili SB bio je ful bek :)


Majk Alstot... ali to je bilo pre 20 godina.



Bio je i onaj lik iz Rejdersa što bi raskrvario lice na svakoj utakmici...

P.S. Džon Riči


docsumann docsumann 10:21 12.02.2021

Re: Gronkov SB masterpis

Majk Alstot... ali to je bilo pre 20 godina


preporučujem



ipak je tada ključ titule bio u rukama Tampine odbrane na čelu sa Sapom i Bruksom

i da dodam da se Gronk smatra za najboljim blokerom među tajt endovim (svih ever ikada).

taj segment igre je kod njega nepravedno podcjenjen, zbog njegovih spektakularnih hvatanja i prodora.
Gronk je znao najbolje defanzivne linijaše i lajnbekere da blokira 1 na 1.

docsumann docsumann 10:29 12.02.2021

Re: Gronkov SB masterpis

kao ilustracija onog o čemu je mrav pričao...

Atomski mrav Atomski mrav 13:37 12.02.2021

Re: Gronkov SB masterpis

ipak je tada ključ titule bio u rukama Tampine odbrane na čelu sa Sapom i Bruksom


Sjajna odbrana zaista, mislim kvoterbek je bio Bred Džonson i to je bilo sasvim dovoljno te sezone a ključ za pobedu u Superboulu protiv Rejdersa je to što je Džon Gruden bio prethodne sezone trener Rejdersa a oni se nisu potrudili ič da promene u napadu te sezone i Gruden je znao sve akcije i kombinacije koje mogu da izvedu u napadu...
Atomski mrav Atomski mrav 13:39 12.02.2021

Re: Gronkov SB masterpis

i da dodam da se Gronk smatra za najboljim blokerom među tajt endovim (svih ever ikada).

taj segment igre je kod njega nepravedno podcjenjen, zbog njegovih spektakularnih hvatanja i prodora.
Gronk je znao najbolje defanzivne linijaše i lajnbekere da blokira 1 na 1.


Gronk je neverovatan spoj visine, tj. generalno korpulencije, snage, brzine i spretnih ruku. Već sam govorio da čovek generiše sopstveno gravitaciono polje nezanemarljive jačine.
Realno, MVP ekipe s obzirom na to na koje sve načine 'pravi razliku' u odnosu na protivnika...
Atomski mrav Atomski mrav 13:46 12.02.2021

Re: Gronkov SB masterpis

Poslednji veliki ful bek:

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana