Kultura| Na današnji dan| Umetnost| Život

СВЕТСКИ ДАН ПОЕЗИЈЕ, 22. март

loader RSS / 22.03.2021. u 16:31

С обзиром да је човек недовршено биће,

А да је Бог савршени родитељ и свестворитељ, 

Те да им је језик тачно за толико генерацијски и лингвистички неразумљив, 

Још од праскозорја своје свести сам

Будући и сам стваралац мноштва окрајака песама

Спознао да је једини језик икаквог споразумевања човека и Бога

Управо и само поезија.

То је једна од оних личних спознаја

Које ме од часа указивања више никада нису напуштале. 

 

images?q=tbn:ANd9GcS2FjvVPjKY00LIC5Vkb8Jdmw9IahKY3GGYyQ&usqp=CAU 

 

 



Komentari (85)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 16:33 22.03.2021

ДОСТА ЈЕ ...

Дмитриј Љвович Биков (1967)


ДОСТА ЈЕ ЂАВОЛУ УГАЂАЊА

Доста је ђаволу угађања
Али он има послугу строгу
Што пујда једне на друге
Оне који без другог могу.

Мада свет потиче из исте клице,
Свуд га разбацали срамно
Лево и десно, на Исток и Запад,
И вертикално и водоравно.

Пријатељица вертикала живе људе једе,
Сестра Хоризонтала их на друге муке меће.
И крст би оне одавно већ раставиле
Да га не држи распеће.
benedykt benedykt 00:00 24.03.2021

Re: ДОСТА ЈЕ ...

loader
Дмитриј Љвович Биков (1967)


ДОСТА ЈЕ ЂАВОЛУ УГАЂАЊА

Доста је ђаволу угађања
Али он има послугу строгу
Што пујда једне на друге
Оне који без другог могу.

Мада свет потиче из исте клице,
Свуд га разбацали срамно
Лево и десно, на Исток и Запад,
И вертикално и водоравно.

Пријатељица вертикала живе људе једе,
Сестра Хоризонтала их на друге муке меће.
И крст би оне одавно већ раставиле
Да га не држи распеће.

Dima Bikov, svaka čast za njega. Nisam znao da su mu i pesme prevođene na naš jezik...
To je ako se ne varam ovo u originalu...

Полно у дьявола утех,
Но яростней всего его прислуга
Науськивает друг на друга тех,
Кто невозможен друг без друга.

Хоть мир имел один исток,
Его бесстыдно разметали
На лево-право, Запад и Восток,
На вертикали и горизонтали.

Подруга Вертикаль людей живыми ест,
Сестра Горизонталь грозит иной расплатой.
Давно разъяли бы и крест,
Когда бы не удерживал Распятый.

Mislim da bi možda bilo bolje reći u prvoj strofi nešto kao na primer...

Kod Đavola puno je zabave,
Ali najbesniji je njegov sluga
Što pujda jedne na druge,
Tamo gde ne može drug bez druga

Mada potpuno nebitno...



loader loader 13:23 24.03.2021

Re: ДОСТА ЈЕ ...

Сјајан је у оба превода :)
loader loader 16:44 22.03.2021

Деда је умро



Оскар Давичо (1909 — 1989)




Деда је умро,

сасвим обично,

као ништа,

као да спава,

као да ће сутра,

рано изјутра

устати

да оде

до тржишта.



Деда је умро сасвим изненада

чим су отишли гости,

чим је мама

вриснула и пала

тада

када су нас у грлу почеле бости

неке кости

које нису биле

кости.



тада су појуриле запаљене свеће

тада су муве без главе

појуриле свим собама

горе

доле

као да нешто траже.

Ох, оне су се просто убиле

тражећи нешто,

нешто мало,

нешто што су ноћас изгубиле.



И ниједна свећа

и ниједан човек

није знао да каже

шта је то нешто

што свеће свећама траже.

Тада су само

ормани дубоки

зајечали промукло

тада је огледало

преко наших гвоздених лица

од страха

препукло.



*

Тада је мрак у људима заплакао

и људи су се с њим у мраку плакали

сву ноћ ме сан није дотакао

свуда сам био

све питао

до зоре скакао

по соби у којој сам плакао.

А онда сам отрчао

из куће вриска и нереда

да пробудим децу наше улице:

– Еј децо,

ноћас сам видео

како је умро

мој добри чика деда.



Јао, видео сам целу голу ноћ,

гледао сам је будан,

видео сам како велики људи плачу

кад умиру стари,

плачу исто

као кад мало дете

падне

и кад се јако удари.



Јао, видео сам тице бола на ујкином

лицу

и мамине слане очи што је тако боле

и видео ноћ

где зором извлачи

сунцобран дана

из црне футроле.



Јао, видео сам, све сам видео

и дан како се порађа

хладно,

као да се ноћу ништа,

никад ништа,

не догађа.





Черевићан Черевићан 18:47 22.03.2021

сасвим обично

или, од сабраних речи траг

римована поезија ........уху приљежнија
но и белим стихом...... уме да се каже,
одабир теме......... пробир правих речи
умећем песника ..............поруку оснаже



The Parnassus (1511) рад сликара Рафаела Сантија:познати песници рецитују у друштву девет муза на врху планине Парнас.
loader loader 13:24 24.03.2021

Re: сасвим обично

The Parnassus (1511) рад сликара Рафаела Сантија:познати песници рецитују у друштву девет муза на врху планине Парнас.



shmoo shmoo 19:00 22.03.2021

А када да поменемо, ако не сада?


Спознао да је једини језик икаквог споразумевања човека и Бога

Управо и само поезија.



Поезија као музика језика?













Romoranka

Pomozi mi devesilje bilje!

Mladinom ti spominju imence,
Božjeg drvca, devesilja siljkom
Milogorka obiviči gnjizdašce.


... U venčiću, Sunce malaksava
Devesilje šiljke kočoperi...


Fala Vili, fala Devesilju.


Usopšeno mora biti slovo
Kada biljka o Svetinji sbori.
Devesilje, vilino je bilje
Pred njime je divizma kovilje.



...Devesilje j' devet Sila bilje...
Devesilje

Bi ću prava, dvorit ću pred vilom,
To goditi, celog moga veka
Ne bil' meni udesila Vila
Tajne trosiljkasta devesilja.

...Vaska! Ravanice vila, prva
Sila! prerušen' u Devesilje!.

Mitologije





Đorđe Marković Koder (1806—1891) (ЛИНК)

Petar Jevermović: Đorđe Marković Koder, Poezija, mit ludilo (ЛИНК)

Sava Damjanov: The Great Code(r) Of Serbian Literature (ЛИНК)



SAN MATERE SRPSKE

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Nisu Fruškoj gori ravne proče,
Blagajnica, kiptilo od voća
Fruška, ravni Srem, vi ste Boži trem
Ravanico! Vile Pardisico!
Ti ćelico, Svete Stindirkinje
Tu prepoja Nebes' Stanarije
Zar tu nagliš parasiti drugo?
Prevremeno u zemljicu poći.
Gledni oko tebe, Blažiskrase,
Žute klase, Duše Spasisenke
Št' u putiru i na Disku leže — — —
Razmrsi mi tvog Uma baruse,
Seti s' slatke Sunca opomenke!
Ne jadiši, daj pokojnim mira.







loader loader 19:03 22.03.2021

Re: А када да поменемо, ако не сада?

Mr Shmoo,
komentar vaš je ...

shmoo shmoo 19:08 22.03.2021

Re: А када да поменемо, ако не сада?

loader
Mr Shmoo,
komentar vaš je ...




Данас је дан за то, зар не?


loader loader 19:16 22.03.2021

Re: А када да поменемо, ако не сада?

Ne.
shmoo shmoo 22:19 22.03.2021

Re: А када да поменемо, ако не сада?

loader
Ne.


А је?

Па онда ниш'...


solo solo 23:12 22.03.2021

Re: А када да поменемо, ако не сада?

Спознао да је једини језик икаквог споразумевања човека и Бога

Управо и само поезија.


Kako se tu tretira haiku? Kao govorna mana ili? Čoveka naravno ne Boga.
zemljanin zemljanin 23:37 22.03.2021

Re: А када да поменемо, ако не сада?

Pa se mlada od zemlje podigla,
I bačila u džepove ruke,
Te izvadi tri jabuke zlatne,
I bači ih nebu u visine.
Natače na svatah šest stotinah,
Ko će prije ugrabit' jabuke;
No tri munje od neba pukoše:
Jedna gađa dva đevera mlada,
Druga gađa pašu na dorina,
Treća gađa svatah šest stotinah;
ne uteče oka za svjedoka,
Ni da kaže, kako pogibeše!
loader loader 13:27 24.03.2021

Re: А када да поменемо, ако не сада?

solo
Спознао да је једини језик икаквог споразумевања човека и Бога

Управо и само поезија.


Kako se tu tretira haiku? Kao govorna mana ili? Čoveka naravno ne Boga.


Хаику?
Као уздах.
Boris Drenca Boris Drenca 19:51 22.03.2021

EPILOG

Boris Drenča "Oni"

1.

Priča koja počinje
Od kraja
Tu se i završava
Sve između
Početnog kraja
I završnog kraja
Samo je
Nešto drugo
Neki predeo
nenajavljen
Početnim krajem
Možda ni objašnjen
završnim krajem
Možda
Isto tako možda
kao ona matematička formula
Puna x pa nekih zagrada
Pa nekih y
A na kraju rezultat
1
Koliko slova i brojeva
Za jedno JEDAN

loader loader 20:01 22.03.2021

Re: EPILOG

:)
Drago mi je.
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:07 22.03.2021

Piši mi na zelenu adresu ljeta

Izet Sarallić

Piši mi na zelenu adresu ljeta.
Poljupci koje mi šaljes neka bude posljednje večernje novosti.
Glava mi je puna nekih divnih soneta,
a nema nikog ni da mi oprosti i ne oprosti.

Jutros su opet pisali nešto povodom moje
najnovije zbirke.
O uticajima ponovo izmislili su čitave priče.
Najveći uticaj na mene izvršila je
jedna apsolventkinja germanistike,
ali to su prećutali, jer, zaboga, koga se to tiče.

Koga se tiče to što si ti za mene i Honolulu i
Madagaskar i Meksiko,
Istorija koju, klecajući, obiđoh uzduž i poprijeko.
Tvoje ime nije ušlo ni u jedan leksikon.
Nema te ni u jednoj enciklopediji,
ni u jednom “Ko je ko”

Ali za mene ti si sve, kao vojniku prvi dan mira,
krevet i suze i cvijeće u vazi.
Tvoje oči su mi jedina lektira
u ovom danu koji prolazi i odlazi.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:03 22.03.2021

Ako ti jave da sam pao...

Dario Džamonja

Ako ti jave da sam pao na razoranim, sleđenim poljima Flandrije, da me je pokosio šrapnel – ti nemoj da budeš tužna i nemoj plakati pred svijetom jer vrlo dobro znaš da iz mojih grudi ne mogu da niknu suncokreti, niti se moje kapi krvi mogu pretvoriti u makove.

To je sve jedna obična literarna konstrukcija, a da ne pričamo o tome što ja nikad nisam ni vidio Flandriju niti je ona vidjela mene.

Ako ti kažu da sam se u svojim posljednjim časovima junački držao, da sam neustrašivo gledao smrti u oči, da sam je čak i začikavao, da sam svog sudiju prezrivo pljunuo, a da sam dželatu dao kesu dukata uz riječi: “Dobro obavite svoj posao!”, a da sam, potom, sam izmaknuo stolicu ispod vješala, ti bi morala znati da je to jedna obična izmišljotina, izmišljotina onih koji ne znaju šta je to život a šta smrt znači.

Ti me dobro znaš: znaš kako ja često umirem svakog bogovjetnog dana, kako se trzam na svaki šum, kako mi se čelo često orosi znojem (reklo bi se bez razloga), znaš da se bojim proviriti kroz špijunku na vratima bojeći se ne znam ni sam čega, bojeći se nekoga ko će mi s nadmoćnim osmijehom na licu izrecitirati stihove Marine Cvetajeve:
PREDAJ SE!
JOŠ NIKO NIJE NAŠAO SPASA OD ONOGA KOJI UZIMA
BEZ RUKU!

Sjećaš se kako sam se bojao kad si trebala da me predstaviš svojim roditeljima, koliko ti je trebalo vremena da me ubijediš da nisam baš toliki kreten koliki izgledam, da se ponekad sa mnom može proći ruku pod ruku kroz prometnu ulicu…

Ja pamtim ono veče kad smo otišli kod jedne tvoje prijateljice koja je slavila rođendan, sjećam se svakog vica koji sam ispričao i sjećam se pogleda društva koje je u meni gledalo neku egzotičnu životinju, sjećam se kako su se gurkali laktovima kad smo ulazili, kad sam skidao svoje cipele sa pačijim kljunom (a u modi su bile brukserice), kako sam ispod stola krio onu rupu na ne baš čistim čarapama…

Pamtim kako sam to veče, ponesen strahom, popio tri flaše “Fruškogorskog bisera”, litar i po domaće rakije (više je nije bilo) i završio sa “Mandarmetom”, nekim likerom od mandarina…

Od svega toga bi se napilo jedno omanje krdo slonova, ali ja sam bio najtrezniji, bojao sam se da tebi ne napravim neko sranje i to me je držalo.

Onda smo izašli na Vilsonovo šetalište i ti si se propela na prste i poljubila me, evo, baš ovdje, pored uha, a ja sam morao da sjednem na klupu i da počnem plakati… Prolazila su neka djeca i čuo sam ih kako kažu: “Vidi pedera!!!”
Kao i uvijek, ti si me pitala šta mi je najednom, a ja nisam mogao da ti objasnim da to uopšte nije najednom, da je to stalno, da je to neka vrsta mog zaštitnog znaka, nešto po čemu bih sebe poznao među hiljadama meni sličnih, nešto što se i ne trudim da sakrijem, jedan zloćudni tumor s kojim sam se rodio, tumor na mozgu i duši koji se ne da ukloniti nikakvim operativnim putem ni zračenjem, ni činjenicom da te volim i da ti voliš mene…

Ako ti jave da večeras hodam po kafanama i olajavam tebe i našu ljubav, da se prodajem za loše vino, da skupljam opuške tuđih simpatija, ljubim ruke nečistih konobarica, ispadam budala u svačijim očima… To ti je živa istina.
tess1 tess1 06:34 23.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

ljubim ruke nečistih konobarica, ispadam budala u svačijim očima


Stari naši bosanski narodi savjetuju da se na prosuto mlijeko na šporetu pospe so, manje smrdi.

Priča je sjajna, gori fino vatra, pouzdano, ugrijati ruke na njoj il pripaliti cigaru, do ovih "nečistih konobarica", e tad istresti šleper soli, na konobarice, osoliti ih, npr ljubim ruke slane od suza ostavljenih konobarica, il ruke konobarica koje su pohovale slane sardine, il ljubim ruke oblih i nadrndanih konobarica, oteklih od slanog čipsa itd.. ispalo je da se Bogu molio u crkvi pa naišla nečista konobarica s bolovima u stomaku, na koncu, i krv je isto slana i konobaricama i budali na kraju svake priče i one manje sjajne.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:41 23.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

Priča je sjajna, gori fino vatra, pouzdano, ugrijati ruke na njoj il pripaliti cigaru, do ovih "nečistih konobarica", e tad istresti šleper soli, na konobarice, osoliti ih, npr ljubim ruke slane od suza ostavljenih konobarica, il ruke konobarica koje su pohovale slane sardine, il ljubim ruke oblih i nadrndanih konobarica, oteklih od slanog čipsa itd.. ispalo je da se Bogu molio u crkvi pa naišla nečista konobarica s bolovima u stomaku, na koncu, i krv je isto slana i konobaricama i budali na kraju svake priče i one manje sjajne.


Dobro ti je ovo.

Dzamonja je bio vrlo specificna pojava. Nikad nije imao ugled kao Tirnanic (da ne pricamo o Dzumhuru ili Kaporu) a sjajno je pisao. Opet, neke stvari koje covek kod njega procita ne legnu bas uvek najbolje.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:07 23.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

@ Neues aus der Nachbarschaft
@ tess1
Ne treba biti baš prestrog prema pjesnicima. Nije Džamonja nikad bio moj izbor ali on je ponudio svoje viđenje svijeta a ja izabrao Sarajlićevo.

Pismo Evgeniju Vinokurovu

Da, Ženja, kakvi smo mi pesnici? Gde su nam epolete?
Gde nam je punč u ruci, a na usni romansa?
Pijemo kiselu vodu, žalimo se što godine tako brzo lete.
Letimo avionima. Gde nam je diližansa?
Umesto slavuja slušamo gramafonske ploče. Gde su nam trojke i sanke?
Gde nam je sablja? Svi smo nekakvi fini.
Gde nam je guščije pero? Gde su nam ciganke?
Gde nam je naša smrt u tridesetoj godini?


tess1 tess1 09:21 23.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

Ne treba biti baš prestrog prema pjesnicima.

Nisam stroga ja, strog je Džamonja prema konobaricama, sirov i surov za senzibilnu pjesničku dušu. Prvo to. Drugo, izjavljuje ljubav jednoj ženi, pretpostavljam anđelu u odnosu na nečistu konobaricu, ne ni konobara, nego drugu nečistu ženu (ovo nečisto je u rangu, imala je i kopile), i šta je sa konobaricom u stvari?, nečista joj savjest, život, postelja, srce, il samo nije dostojna božijih skuta?

Razumiješ? Namuzao je punu kantu mlijeka (sjajno, rekoh li) i pola prosuo, na vruću ringlu, zato sam na kraju priče čula pun šleper soli, iskipava, zasmrdilo mi njegovo nadahnuće.

Dobro ti je ovo.

E ovo nisam očekivala. :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:15 23.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

Ne treba biti baš prestrog prema pjesnicima. Nije Džamonja nikad bio moj izbor ali on je ponudio svoje viđenje svijeta a ja izabrao Sarajlićevo.


Dobar izbor Sarajlica! Ja volim da citam i jednog i drugog.

A ovo sa konobaricama jeste dosta sirovo. U poeziji neka zanimanja prodju bolje neka losije. Konobari su cini se bolje prosli nego konobarice. Slicno i na filmu. Ne znam da li ima neki jugoslovenski film gde konobarica nije predstavljena kao 'laka zenska'. Pevaljke da ne pominjemo.
bene_geserit bene_geserit 21:47 23.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

Stari naši bosanski narodi

To neki što su živeli u vreme kad su se pravile "bosanske piramide" ?
tess1 tess1 22:05 23.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

A ovo sa konobaricama jeste dosta sirovo. U poeziji neka zanimanja prodju bolje neka losije. Konobari su cini se bolje prosli nego konobarice. Slicno i na filmu. Ne znam da li ima neki jugoslovenski film gde konobarica nije predstavljena kao 'laka zenska'. Pevaljke da ne pominjemo.


I opet doziraš potaman. :)

Primjetiću, onako za sebe i sa sobom, da između npr laka, nečista i ukaljana postoji razlika - ruke lake ženske, ukaljane ruke (ili obraz) i nečiste ruke, hm, pa još sa ovim:

"Kao i uvijek, ti si me pitala šta mi je najednom, a ja nisam mogao da ti objasnim da to uopšte nije najednom, da je to stalno, da je to neka vrsta mog zaštitnog znaka, nešto po čemu bih sebe poznao među hiljadama meni sličnih, nešto što se i ne trudim da sakrijem, jedan zloćudni tumor s kojim sam se rodio, tumor na mozgu i duši koji se ne da ukloniti nikakvim operativnim putem ni zračenjem, ni činjenicom da te volim i da ti voliš mene…"

Sa ovim nemirom, ne bih pogriješila ako kažem i šejtanom (il kad zaduva jugovina u kasabi) - il što sam ponekad pažljivog uva na kompoziciju od početka do kraja i već znam da ne volim cing cing zvuk kristala u džezu - nečistu il nečastivu konobaricu nam je bacio pred noge na milost i nemilost, dočim je svoje demone prikazao kao perut, osip, alergiju na polen, maltene šeretski sa poslednjom rečenicom "ispadam budala u svačijim očima… To ti je živa istina", mica mala. :)
tess1 tess1 22:07 23.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

To neki što su živeli u vreme kad su se pravile "bosanske piramide" ?

Mh, i imali sveštenice experte za Kju-kluks-klan.
bene_geserit bene_geserit 22:27 23.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

i imali sveštenice experte za Kju-kluks-klan

ma ne sumnjam, imali su i "eksperte za desni ekstremizam i identitetske pokrete"
tess1 tess1 22:29 23.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

ma ne sumnjam, imali su i "eksperte za desni ekstremizam i identitetske pokrete"

Pa dobro Bane, sad mi prepričavaš moj štos, moju foru. :)
tess1 tess1 22:29 23.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

Dobru foru, da smo jasno. :))
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:37 23.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

Sa ovim nemirom, ne bih pogriješila ako kažem i šejtanom (il kad zaduva jugovina u kasabi) - il što sam ponekad pažljivog uva na kompoziciju od početka do kraja i već znam da ne volim cing cing zvuk kristala u džezu - nečistu il nečastivu konobaricu nam je bacio pred noge na milost i nemilost, dočim je svoje demone prikazao kao perut, osip, alergiju na polen, maltene šeretski sa poslednjom rečenicom "ispadam budala u svačijim očima… To ti je živa istina", mica mala. :)

- il što sam ponekad pažljivog uva na kompoziciju od početka do kraja i već znam da ne volim cing cing zvuk kristala u džezu -


To se oni segace sa nama ili mozda hoce da izazovu osecaj nelagode i neprijatnosti kao Arto sto je hteo sa svojim surovim pozoristem.


Neces se ljutiti da promenimo ton i izadjemo iz kasabe? Ova prva je zbog pazljivog slusanja i osluskivanja koje si pomenula. Ova druga mi onako pala na pamet - mozda jer se pesnik svojim demonima ruga.

Vedro opruzen na ledjima
Vojislav Despotov

Vedro opruzen na ledjima,
cuvam stvari,
Vedro i skacem,
na svaki opasan sum.
Stvari!
Ne bojte se...

Rimski epigrami
Sinan Gudzevic

IV

Juče sam pitao vazdan po celom Beogradu ljude,
Leti li neko za Rim - jednu bih poslao stvar.
Danas izbezumljen sav sam od onih te juče ih pitah:
"Zovu i pitaju svi: "Posla li ono u Rim?".
tess1 tess1 01:20 24.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

To se oni segace sa nama ili mozda hoce da izazovu osecaj nelagode i neprijatnosti kao Arto sto je hteo sa svojim surovim pozoristem.

Pomislih, ali nije bilo to. Ne. Nije bilo ni ono kako sam ja protumačila. Pogriješila sam, sve gore napisano zaboravite. Pravite se da me niste vidjeli. :)

Ne izvodi je pisac nečistu pred nas, uradili su to drugi prije njega, stavili joj znak, on kaže, vidi kakav sam, pričam gluposti, pravim budalu od sebe i ljubim ruke onoj od koje glavu okreću..

Neces se ljutiti da promenimo ton i izadjemo iz kasabe?

Naprotiv, pametno, izvedi me.. :)


Evo jedna ritmična i američka, moderna (umal napišem, da prostite:)


Hipno-domina priča, i priča, i priča

Rođena sam kao žena, ubijam te pričom
                    ili ti odvalim uši,
ili te uspavam. Šta posedujem, svo vreme
sveta i glas koji mlati limom napred
nazad, možeš ga čuti, i fokalnu tačku tamo gde bi
trebalo da mi bude lice. Šta posedujem, posedujem apsolutnu moć, a ono što želim su tvoj novac, tvoja pljuvačka,
i tvoj um, i svest o meni kao zmiji,
i podvezici u travi. Svaka kost u zmiji
kost je kuka, svaka je krivina zmije kuk.
Prvi zvuk koji pravim je tišina, potom sssssshhh,
                                 prva reč koju kažem je slušaj.
Strigače ovaca i računovođe najteže je hipnotisati,
i mornare na straži što gledaju more, i dečake
koji kose i kose i kose i kose i kose travu.
Pisce koji pišu čitljive romane, i pisce koji
se ponavljaju. Sekač dijamanata kleči
preda mnom i moli me da ga hipnotišem, i
ja blistam na njega i blistam snažno, i slušaj me
i slušaj, kažem mu.
Računaj svoju starost u nazad, kažem mu.
Osvesti svoje disanje, i moje koje će trajati duže. Poveruj da si odojče dok ti ne kažem drukčije, onda poveruj da si čovek dok ti ne kažem da si prljavština. Kada se čuje pucanj
leći ćeš na zemlju kao da si mrtav.
Kada čuješ, “Diše”, ponovo ćeš ustati.
Najbolji pas jezika je Da i štiti te.
Najbolji crno beli pas jezika je Da
i ide gde god ti ideš, a ti ideš gde ti ja kažem,
ideš bilo gde. Zašto radim, to je lako, radim da bih
platila školovanje. Daj mi novac
               za modernizam, i daj mi novac
za ono što dolazi posle. Kada osvestiš da
imaš telo, osvestićeš da nemaš zadugo.
Kada se probudiš doći ćeš kada pročitaš reč
tvrdo, ili teško da me razumeš, ili nerazumljivu poeziju.
Kada odložiš knjigu doći ćeš kada
čuješ reči odloži knjigu,
              doći ćeš kada čuješ.

(Patriša Lokvud)
loader loader 13:54 24.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

Песме су се ових деценија
толико прејеле кафана,
да су одавно као тему почеле да их бљују назад.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:13 24.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

Evo jedna ritmična i američka, moderna (umal napišem, da prostite:)


Ovo se ne dade procitati za sebe nego odmah zahteva izvodjenje :)

Odlican prevod - ne cita se kao prevod. Od tebe?
loader loader 14:17 24.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

А има и ових,
ванкафанских.
Сва лепршава, и наравно са назнакама еротике,
а без патетике и уфлеканих кафанских мушема:




Тадеуш Ружевич

Успомена друга

Јесен

Стајала је у прозору
хладна модра ока
руку покривених
пегама од жучи
црвених ноктију

Твој бели шеширић
који ти је збацио ветар
лети
котрља се стазом
између трњина
ти трчиш за њим
смејеш се и цичиш

ти стално трчиш
ја те хватам у загрљај
tess1 tess1 15:58 24.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

Ovo se ne dade procitati za sebe nego odmah zahteva izvodjenje :)

Već jesam.

Odlican prevod

Primjetio si. :)

Od tebe?

rizom - savremena američka poezija
tess1 tess1 15:59 24.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

ти стално трчиш
ја те хватам у загрљај

Lijepo.
loader loader 16:32 24.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

Lijepo.

Не знам како сам је се сетио данас. То сам читао још пре ... много година. Данас ми је звучала једнако свеже, као тада. Значи, трајница :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:47 24.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

Već jesam.


Cool! Na nekom pesnicenju?

rizom - savremena američka poezija


Rizomi i zeleca proizvodnja Deleuze-a i Guattari-a se sire. Bolje nego pklatovi.
loader loader 17:02 24.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

Ех, да:
Patriša је сјајна.
tess1 tess1 18:48 24.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

Na nekom pesnicenju?

Pesnici ili pesnice? :)

Zezam se, kod sebe kući, u 4 zida, ne odolih.
tess1 tess1 18:50 24.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

Ех, да:
Patriša је сјајна.

"Prevođenje njenih pesama bilo je posebno zahtevno zbog drastičnih sintaksičkih preloma i jezičkih igara koje su teško prenosive na druge jezike."

Lipa si, lipa.. :)
haklberi_tom haklberi_tom 18:59 24.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

tess1
Na nekom pesnicenju?

Pesnici ili pesnice? :)

Zezam se, kod sebe kući, u 4 zida, ne odolih.

Pjesnici ili pjesnice?
tess1 tess1 19:05 24.03.2021

Re: Ako ti jave da sam pao...

Pjesnici ili pjesnice?

Touché? :))
amika amika 11:00 23.03.2021

Преблизу интиме

"поезија не би требало да је канта за отпатке у коју ће песник одбацити свој очај, болести, комплексе, неурозе, јефтине сензације, своје зле примисли и своју приватну беду, већ би ваљало да буде једна 'магистрална конструкција' свести и страсти сачињена од онога што је у песника најздравије, најдубље, најтајанственије и највише натопљено љубављу. Светлост би требало да буде једини предмет поезије. Када прочитамо неку збирку песама, из ње би требало да изађемо екстатични, озарени, а не утучени.

Но, множина песника данас зазире од светлости. Данас је постало срамотно ширити јеванђеље лепоте. Али, зашто песник и данас, на крају века и овог миленијума, не би поново био онај Жакобов 'брусач дијаманта' који трага за ведрином надмоћном над тмином света?" (Данилов, "Теологија лепоте"

Чеслав Милош
ЗАШТО СТИД?
Поезија је срамотна ствар, јер почиње преблизу радњи које носе назив интимне.
Поезију је немогуће одвојити од свести о сопственом телу. Лебди над њим, нематеријална, а истовремено везана, и разлог је за стид, јер симулира припадност посебној области, духа.
Стидео сам се што сам песник, онако као кад бих го јавно парадирао телесним недостатком. Завидео сам људима који не пишу поезију и које сам зато убрајао у нормалне, у чему сам се, уосталом, варао, јер тај назив заслужују малобројни.
Пас крајпуташ, превод Љубица Росић
mirelarado mirelarado 11:08 23.03.2021

Re: Преблизу интиме

Kritika metafore – Branko Miljković

Dve reči tek da se kažu dodirnu se
i ispare u nepoznato značenje
koje s njima nikakve veze nema
jer u glavi postoji jedna jedina reč
a pesma se piše samo zato
da ta reč ne bi morala da se kaže
tako reči jedna drugu uče
tako reči jedna drugu izmišljaju
tako reči jedna drugu na zlo navode
i pesma je niz oslepljenih reči
ali je ljubav njihova sasvim očigledna
one žive na račun tvoje komotnosti
sve su lepše što si nemoćniji
a kad iscrpeš sve svoje snage kad umreš
ljudi kažu: boga mu,kakve je taj pesme pisao
i niko ne sumnja u reč koju nisi rekao.
nsarski nsarski 15:25 23.03.2021

Re: Преблизу интиме

Pa, onda nek bude Miloš bez stida.

Pošteni opis mene sa čašom viskija na aerodromu u, recimo, Mineapolisu

An Honest Description of Myself with a Glass of Whiskey at An Airport, Let Us Say, in Minneapolis
-- by Czesław Miłosz

(translated from the Polish by Robert Hass and Czeslaw Milosz)

My ears catch less and less of conversations, and my eyes have weakened, though they are still insatiable.

I see their legs in miniskirts, slacks, wavy fabrics.

Peep at each one separately, at their buttocks and thighs, lulled by the imaginings of porn.

Old lecher, it’s time for you to the grave, not to the games and amusements of youth.

But I do what I have always done: compose scenes of this earth under orders from the erotic imagination.

It’s not that I desire these creatures precisely; I desire everything, and they are like a sign of ecstatic union.

It’s not my fault that we are made so, half from disinterested contemplation, half from appetite.

If I should accede one day to Heaven, it must be there as it is here, except that I will be rid of my dull senses and my heavy bones.

Changed into pure seeing, I will absorb, as before, the proportions of human bodies, the color of irises, a Paris street in June at dawn, all of it incomprehensible, incomprehensible the multitude of visible things.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:15 23.03.2021

Re: Преблизу интиме

Светлост би требало да буде једини предмет поезије. Када прочитамо неку збирку песама, из ње би требало да изађемо екстатични, озарени, а не утучени.


U to ime:

Sonett Archaïscher Torso Apollos*
Rainer Maria Rilke

Wir kannten nicht sein unerhörtes Haupt,
darin die Augenäpfel reiften. Aber
sein Torso glüht noch wie ein Kandelaber,
in dem sein Schauen, nur zurückgeschraubt,

sich hält und glänzt. Sonst könnte nicht der Bug
der Brust dich blenden, und im leisen Drehen
der Lenden könnte nicht ein Lächeln gehen
zu jener Mitte, die die Zeugung trug.

Sonst stünde dieser Stein entstellt und kurz
unter der Schultern durchsichtigem Sturz
und flimmerte nicht so wie Raubtierfelle;

und bräche nicht aus allen seinen Rändern
aus wie ein Stern: denn da ist keine Stelle,
die dich nicht sieht. Du mußt dein Leben ändern.

*Posveceno Auguste Rodinu.

Mario Kopic je ovo prepevao na nase jezike ali nisam nasao taj prevod.
benedykt benedykt 23:29 23.03.2021

Re: Преблизу интиме

Neues aus der Nachbarschaft
Светлост би требало да буде једини предмет поезије. Када прочитамо неку збирку песама, из ње би требало да изађемо екстатични, озарени, а не утучени.


U to ime:

Sonett Archaïscher Torso Apollos*
Rainer Maria Rilke

Wir kannten nicht sein unerhörtes Haupt,
darin die Augenäpfel reiften. Aber
sein Torso glüht noch wie ein Kandelaber,
in dem sein Schauen, nur zurückgeschraubt,

sich hält und glänzt. Sonst könnte nicht der Bug
der Brust dich blenden, und im leisen Drehen
der Lenden könnte nicht ein Lächeln gehen
zu jener Mitte, die die Zeugung trug.

Sonst stünde dieser Stein entstellt und kurz
unter der Schultern durchsichtigem Sturz
und flimmerte nicht so wie Raubtierfelle;

und bräche nicht aus allen seinen Rändern
aus wie ein Stern: denn da ist keine Stelle,
die dich nicht sieht. Du mußt dein Leben ändern.

*Posveceno Auguste Rodinu.

Mario Kopic je ovo prepevao na nase jezike ali nisam nasao taj prevod.


Apolonov arhajski torzo

Ne znamo glave lik mu veličanstven,
nit cvijet zjenica. Ali mu se zâri
torzo ko svijećnjak u kom stari
pogled se, samo uvrnut, tajanstven,

još čuva. Ne bi mogao inače
da te zasjeni pregib grudi tih,
niti prevojem bedara da se stače
put začetne sredine osmijeh tih;

bezlično-mrtva to bi bila stijena
ispod providnih slapova ramena,
i ne bi poput krzna sjala tako,

niti bi mogao kroz nju da se lije
sjaj kao od zvijezda: jer tu mjesto svako
gleda te. Moraš živjeti drukčije.

Zanimljivo da nije stavio Sloterdjijka radi... Svoj život prom(ij)eniti moraš, u poslednjem stihu, uz naravno preradu prvog stiha u toj strofi ...



mirelarado mirelarado 23:31 23.03.2021

Re: Преблизу интиме

Светлост би требало да буде једини предмет поезије. Када прочитамо неку збирку песама, из ње би требало да изађемо екстатични, озарени, а не утучени.


Dante (prošlo je tačno sedamsto godina od njegove smrti) XXXIII pevanje Raja:


nsarski nsarski 23:45 23.03.2021

Re: Преблизу интиме

mirelarado
Светлост би требало да буде једини предмет поезије. Када прочитамо неку збирку песама, из ње би требало да изађемо екстатични, озарени, а не утучени.


Dante (prošlo je tačno sedamsto godina od njegove smrti) XXXIII pevanje Raja:




Samo da dopunim Beninija sa jednim kraćim Vitoriom Gasmanom. (Paradiso, XXXIII, 132-5)

L'Amor che move il sole e l'altre stelle...

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:50 23.03.2021

Re: Преблизу интиме

Zanimljivo da nije stavio Sloterdjijka radi... Svoj život prom(ij)eniti moraš, u poslednjem stihu, uz naravno preradu prvog stiha u toj strofi ...


Hej, hvala!

Da, posebno posto je istu sintagmu u naslovu Sloterdjikove knjige bas tako preveo - cini mi se na Libretu da sam to video.
mirelarado mirelarado 23:54 23.03.2021

Re: Преблизу интиме

L'Amor che move il sole e l'altre stelle...


To je završni stih Komedije: "Ljubav što pokreće sunce i druge zvezde". Gasman je maestralno odrecitovao poslednju tercinu.
nsarski nsarski 00:20 24.03.2021

Re: Преблизу интиме

mirelarado
L'Amor che move il sole e l'altre stelle...


To je završni stih Komedije: "Ljubav što pokreće sunce i druge zvezde". Gasman je maestralno odrecitovao poslednju tercinu.


U to vreme se nebeska tela nisu precizno poznavala. Sunce je bilo posebno nebesko telo i retko ko je smatrao da je ono samo obična zvezda, kao sve druge. Dante je znao.

I naravno, verovalo se da se okreće oko Zemlje. Evo Hamleta (300 godina posle Dantea)
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Drugim rečima, sumnjaj u sve, pa i da se Sunce kreće (a ne kreće se, naravno, već se mi krećemo oko njega), ali ne sumnjaj da te volim.
zemljanin zemljanin 01:00 24.03.2021

Re: Преблизу интиме

mirelarado
L'Amor che move il sole e l'altre stelle...


To je završni stih Komedije: "Ljubav što pokreće sunce i druge zvezde". Gasman je maestralno odrecitovao poslednju tercinu.

par puta sam naletao na ozbiljna razmisljanja/studije da je Danteov Pakao inspirisan njegovim susretom sa islamom ... nikad me to nije toliko interesovalo da se posvecujem tome i proveravam navode/istrazivanja ... mozda ti znas nesto vise o tome ... to u prolazu, nije nista bitno
mirelarado mirelarado 01:11 24.03.2021

Re: Преблизу интиме

zemljanin
mirelarado
L'Amor che move il sole e l'altre stelle...


To je završni stih Komedije: "Ljubav što pokreće sunce i druge zvezde". Gasman je maestralno odrecitovao poslednju tercinu.

par puta sam naletao na ozbiljna razmisljanja/studije da je Danteov Pakao inspirisan njegovim susretom sa islamom ... nikad me to nije toliko interesovalo da se posvecujem tome i proveravam navode/istrazivanja ... mozda ti znas nesto vise o tome ... to u prolazu, nije nista bitno


Samo posredno. Božanstvena komedija zasniva se na hrišćanskom nauku, ali objedinjuje i sva znanja iz tog vremena, a to je bio vrhunac Srednjeg veka i začetak Humanizma. Poznato je da je Islamski svet u to doba bio napredniji od Zapadnog u pogledu nauke, pre svega matematike, medicine, astronomije, kao i poznavanja antičkih pisaca i filozofa. Na Dantea su, u tom smislu, najviše uticali Avicena i Averoes.
zemljanin zemljanin 01:20 24.03.2021

Re: Преблизу интиме

mirelarado


hvala ti
benedykt benedykt 10:09 24.03.2021

Re: Преблизу интиме

mirelarado
Poznato je da je Islamski svet u to doba bio napredniji od Zapadnog u pogledu nauke, pre svega matematike, medicine, astronomije, kao i poznavanja antičkih pisaca i filozofa. Na Dantea su, u tom smislu, najviše uticali Avicena i Averoes.

On i pominje ibn-Sinu i ibn-Rušda kada kaže...

A sada podigoh malo očiju,
videh učitelja onih što znaju
kako seda u filozofsku familiju.
Svi mu počast čine, svi ga gledaju:
Ugledah i Sokrata i Platona
što bliži su od drugih njegovome sjaju;
I videh Orfeja i Cicerona
Diogena, Naksagoru i Talesa,
Empedokla, Heraklita i Zenona,
Demokrita što smatra da je iz atoma je sva smesa
i Diskotida što znao je bilju tajnu da otkrije,
Seneku i Linosa, pesnika od grčke krvi i mesa,
pa Ptolomeja i Euklida, oca geomterije,
Hipokrita, Galena i Avicenu,
Avereosa, tumača Aristotelove filozofije

Međutim, malo se zna da je par vekova pre Dantea i Božanstvene komedije, već napisano jako slično delo od strane slepog pesnika, pisca i filozofa po imenu Abū al-ʿAlāʾ al-Maʿarrī, a pod naslovom Resalat al-Ghufran tj Poslanica o oproštenju, kod nas inače objavljeno nekih davnih dana ali samo u skraćenom obliku. U suštini, mogla bi se napraviti jako zanimljiva komparacija a posebno na planu koga sve i zašto Dante stavlja u Pakao odnosno Raj, a koga opet al-Maʿarrī, ali to je već neka druga priča.
Takođe ako smem da primetim u tzv Zlatnom dobu islama su daleko odmakli od tačke da su samo poznavali antičke filozofe. Naime Suhravardi, al-Farabi, ibn-Sina, ibn-Rušd ili ibn-Tufail, su zaseban svet za sebe, koji je samo nastavio tamo gde je antička ili preciznije rečeno peripatetička filozofija stala, pošto je za njih inače Aristotel onaj koga su zvali Prvi učitelj...

Time Bandit Time Bandit 18:50 23.03.2021

stvaralac okrajaka

С обзиром да је човек недовршено биће,

А да је Бог савршени родитељ и свестворитељ,


Obzirom na sta?

Elohim stvori savrseno bice kome dade iz ljubavi (odvoji iz njega) ono sto ni on nema - zenu

Спознао да је једини језик икаквог споразумевања човека и Бога

Управо и само поезија.


Spoznao?

Uostalom, na kom jeziku je Elohim komunicirao sa Adamom i Havom?

и само поезија.


ali Davidova
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:36 23.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Loader, ovome ti je bolje da ne odgovaras. Dzabe trosis reci. Svakako nista ne razume. Ne razume taj ni sta bi hteo da pita a kamoli odgovor. Jedino sto ovde ne moze kao na svom blogu da crvenbanuje.
Time Bandit Time Bandit 22:02 23.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Neues aus der Nachbarschaft
Loader, ovome ti je bolje da ne odgovaras. Dzabe trosis reci. Svakako nista ne razume. Ne razume taj ni sta bi hteo da pita a kamoli odgovor. Jedino sto ovde ne moze kao na svom blogu da crvenbanuje.


Smrdis gde god se pojavis, nije bas prijatno za okolinu, prosetaj oko bradasceta ako nema nikog
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:08 23.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Smrdis gde god se pojavis, nije bas prijatno za okolinu, prosetaj oko bradasceta ako nema nikog


Ajde, ajde Crvenbanitelju, mozes ti to bolje.

Bilo je ovde svakakvih ali jos nije bilo banovanja zato sto blogodomacin nije u stanju da razume malo slozeniju recenicu.
Time Bandit Time Bandit 22:40 23.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Bilo je ovde svakakvih


Da bilo je svakakvih, ali ne toliko smradova tvog kalibra zasigurno

Nema razloga da sufliras domacinu, on moze da odgovori ili ne, kako smatra za shodno

Ipak, hulje kao ti se obicno grupisu, i lizu medjusobno (znas dobro sta mislim)

Ajde, ajde Crvenbanitelju, mozes ti to bolje


Ne mogu bolje, samo sam te jednom banovo za trajno

Zao mi je ako je to povredilo tvoju velicinu koju samo ti primecujes
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:52 23.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Ipak, hulje kao ti se obicno grupisu, i lizu medjusobno (znas dobro sta mislim)


Tebi nesto ozbiljno fali

Ne mogu bolje, samo sam te jednom banovo za trajno


Ma tvoji kapaciteti su mi jasni. Ubite pogresno interpretiran zarez

Kad smo kod kvalitetne poezije evo nesto za tebe:





loader loader 14:09 24.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Читам коментаре... Свашта рекосте једно другоме.
То је озбиљна ватрена моћ речи.
Ватрена
али не пече
и не повређује.
И не обезвређује.
То су само речи.
Кажу да су опасне.
А нису.
Опасне речи су само
плач слабих.


Ето, и те троловине, колико год грубе и заједљиве, могу да послуже. Испохују се, налију кечапом, надену гранчицом рузмарина... - прсте да поједеш. Какав бан, какви бакрачи.



Спознао?

Да, спознао.
Ништа страшно. Пробајте.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:42 24.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Ето, и те троловине, колико год грубе и заједљиве, могу да послуже. Испохују се, налију кечапом, надену гранчицом рузмарина... - прсте да поједеш. Какав бан, какви бакрачи


Malo drame (doduse ne preterano dobre) uzivo.
haklberi_tom haklberi_tom 19:02 24.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Time Bandit
Bilo je ovde svakakvih


Da bilo je svakakvih, ali ne toliko smradova tvog kalibra zasigurno

Nema razloga da sufliras domacinu, on moze da odgovori ili ne, kako smatra za shodno

Ipak, hulje kao ti se obicno grupisu, i lizu medjusobno (znas dobro sta mislim)

Ajde, ajde Crvenbanitelju, mozes ti to bolje


Ne mogu bolje, samo sam te jednom banovo za trajno

Zao mi je ako je to povredilo tvoju velicinu koju samo ti primecujes

Ko najutijo!?
Preteruješ!
Nisi u pravu!
tess1 tess1 21:06 24.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Malo drame (doduse ne preterano dobre) uzivo.

Ma nije strašno, mislila sam da se zezate. Ili ne razmišljam dokle sežu poznanstva tj sukobi na blogu. Ili, ipak, znam ja to udesiti mnogo gore. :)
Time Bandit Time Bandit 03:07 25.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

ts1 & hakljberi

Hi pioniri, i vi ste tu,
neka,
neka,
cini se da je to pocetak divnog prijateljstva
nAusDern

smrada znam 10tak godina,
nije se promenio,
a domacin uvek isti,
francuska sobarica
cini se zadovoljna
tess1 tess1 07:31 25.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

ts1

Dobro, ovo je kul. :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:13 25.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Ma nije strašno, mislila sam da se zezate. Ili ne razmišljam dokle sežu poznanstva tj sukobi na blogu. Ili, ipak, znam ja to udesiti mnogo gore. :)


Ma nista strasno. I ja sam prvo mislio da se zeza ali posle ukapiram da sam se prevario. Inace nema nikakve predistorije. Pojma nemam ko je lik. Moze biti da smo ranije nekom prilikom ovde razgovarali ali ne secam se ni kad ni o cemu. Eno vidim on se mene 'smrada' seca. Pojma nemam o cemu trabunja. Meni deluje kao neki obican folirant. Malo frustriran doduse.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:16 25.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

smrada znam 10tak godina,
nije se promenio,


Pojma nemam koj si i staj si. Al' da ti nesto hvali tu dileme nema. Svakaki' insana pod svodom nebeskim.
haklberi_tom haklberi_tom 14:11 25.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Time Bandit
ts1 & hakljberi

Hi pioniri, i vi ste tu,
neka,
neka,
cini se da je to pocetak divnog prijateljstva
nAusDern

smrada znam 10tak godina,
nije se promenio,
a domacin uvek isti,
francuska sobarica
cini se zadovoljna

Nemam pojma zašto se ti ljutiš na mene - sa tolikim intenzitetom.
Što se tiče tess1 - da, ja nju cenim.
Takođe, cenim i ovog čoveka kojega ti nazivaš smradom.
Stoga, možeš, za sebe, da izvučeš još zaključaka o meni.
Istina, nije mi jasno da iko smatra vrednim baviti se mnome.

tess1 tess1 15:24 25.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Što se tiče tess1 - da, ja nju cenim.


tess1 tess1 15:29 25.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Moze biti da smo ranije nekom prilikom ovde razgovarali ali ne secam se ni kad ni o cemu.

Bio je ovde dečko, čovjek iz Njemačke, mislim da je, programer, možda nije, imao je masku ronilačku il sliku pod vodom, zadnji put je pokazivao neko kuvanje na veliko, za feštu. Nije Time Bandit. Dobro, malo sam odsutna ovih dana, moram priznati.
Time Bandit Time Bandit 16:53 25.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Malo drame (doduse ne preterano dobre) uzivo.

ti nisi ti,
tako mi javilo
kazu
nije to onaj smrad na koga mislis, sto ima vise nikova...
kako nije? jezik, stil, konjstrukcija, sve je isto?
nije, to je onaj drugi
razocarao si me sto nisi taj, a opet mi i drago
rec smrad je ruzna
eto
tess1 tess1 20:32 25.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

ti nisi ti,
tako mi javilo

Znači, tako. A francuska sobarica, jel ostala ista? :)
loader loader 19:09 26.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Nemam pojma zašto se ti ljutiš na mene - sa tolikim intenzitetom.


Replika dana.
Tako svilena,
a tako ubojita.
Granulo proleće.
Krenuće krpelji.
I smrdibube.
Dobićemo sunčeve pege.
Mazaćemo se kremom od deseterca.
Kad počne da puca zlato žita,
idemo svi na mobu.
Ništa lakše,
nego napisati pesmu.
Ništa teže,
nego naći čitaoca.
Skoro svi mrze poeziju.
Jer zajeda, zbunjuje, skida jorgan...



loader loader 19:19 26.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Kaže petak nestrpljivoj suboti:
Nađemo se u ponoć.
Da, to je replika dana.
Tako svilena,
a tako ubojita.
Ne peče, ne goji.
Šalimo se.
Granulo proleće.
Zbilja?
Da.
Krenuće krpelji.
I smrdibube.
I horda veštačkih bubamara.
Histerija za vitaminom D.
E?
Dobićemo sunčeve pege.
Mazaćemo se kremom od deseterca.
Kad počne da puca zlato žita,
idemo svi na mobu.
Ništa lakše,
nego napisati pesmu.
Ništa teže,
nego naći nezauzetog čitaoca.
Kaže anketa:
Skoro svi mrze poeziju.
Jer zajeda, zbunjuje, skida jorgan...
Kaže anketa:
bolje da ne pričamo.


Time Bandit Time Bandit 02:13 27.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Granulo proleće.


Nema struje
zbog oluje.
Upali šibicu
da ti vidim ribicu.
tess1 tess1 15:03 27.03.2021

Re: stvaralac okrajaka

Dobićemo sunčeve pege.
Mazaćemo se kremom od deseterca.

kamilo_emericki kamilo_emericki 22:59 23.03.2021

Kritičari poezije

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:43 23.03.2021

Re: Kritičari poezije

Balls, Balls, Balls

solo solo 12:56 24.03.2021

Naravoučenije



Da je lako Srbin biti ne bi se to desilo nama!



Kakva jeres propustiti ovu scenu na svetski dan poezije. Negativno brojanje mr Loader za vas.
A i Tasa je zakazao.

No naravno zato sam tu ja.
loader loader 14:11 24.03.2021

Re: Naravoučenije


Kakva jeres propustiti ovu scenu na svetski dan poezije.
Negativno brojanje mr Loader za vas.



loader loader 14:12 24.03.2021

Re: Naravoučenije

solo


Сетих се завршне сцене, дијалога, у "Чају у Сахари".
Импресивно.
Скоро па поезија.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana