Ljudska prava| Politika| Religija| Život

Doživotna? A drugima slava? Doživotni koloseum za ex-yu svet

loader RSS / 08.06.2021. u 17:53

"Њиове" и "наше" жртве? Аух, братијооо.... са обе стране... Сигурни сте да Бог сада одваја жртве по сортама? Уместо да ужива уз Р. Гарос навијајући за најбоље? 

Ко се у овом првом пасусу не проналази има прилику да барем за сада буде задовољан собом, условно речено. 

Осуди злочин у соби. Други злочин у истој соби не осуди. Онда си стварно судија над судијама, јер си кроз изговор да делиш правду заправо судио самој правди. Тако си одабрао да две стране трајно више не верују у правду, него у сналажљивост, силу... Тако се не гради мир на „овим просторима“, а баш тог мира су пуна уста судитељима. Инвестиција у будућа жртвовања овдашњих људи, ако то коме са стране опет затреба.  

Би ли могао да убијеш човека?

x9i2Pgt.jpg

Или, чак, да убијеш дете? Сигуран сам да не. А уколико ти неко каже да је оно друкчији и не наш човек, а оно дете је друкчије и не наше дете, да ли би тада могао? Ако ти је срце имало заиграло већ си у ситуацији да размишљаш о себи и да тражиш исписницу из сладуњавих верских кружока. То ти је једини (условно речено једини) испит. 

Технички, сурово технички, увек су једни убили више, други мање. Скоро је немогуће да тај број буде идентичан. Да ли то што су први убили више значи да су други невидљиви пред оком званичне правде? А жртве? Е, баш за њих нико не хаје. Оне се по други пут жртвују у име овог морала, који је морално узвишен над оним моралом.    

Релативизујеш злочин, мали човече, чим изједначаваш жртве - каже еуфорични победник у хашкој кладионици. 

Верује ли победник овог суђења да онај њиов, у оближњим шумама и засеоцима заиста није чинио злочине, и то на много разноврсније начине? Наравно да не верује. Њему, који овим или оним путем зна шта се отприлике десило, то је једна одлична победа сналажљивошћу, вештином мимикрије, мангупским додворавањима јачем савезнику.., а све то лукавство, уз несумњиву свест да је Богу немило, исправдано је унапред датим моралним преимућством над оном другом страном. Морал је шта се у неком одређеном времену може без последица чинити, а вера је како ваља живети, у било ком времену.  

Стога, ни једна од страна нема простора за ликовање.  


 



Komentari (534)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 22:46 12.06.2021

Re: Obrt

freehand
I nisu vodili jednog dečaka ili dva nego čitava odeljenja.

Tebi je broj bitan zato što podržavaš jednu stranu koja je ubijala nevine ljude?



freehand freehand 22:50 12.06.2021

Re: Obrt

gedza.73
freehand
I nisu vodili jednog dečaka ili dva nego čitava odeljenja.

Tebi je broj bitan zato što podržavaš jednu stranu koja je ubijala nevine ljude?




Glup si bre. Ali Frihendovi Srbi Srbijanci su jedno, a tvoji srbokoljači, ustaška braća i fašisti Talijanci su nešto drugo. Ne ide to lako.
gedza.73 gedza.73 22:54 12.06.2021

Re: Obrt

Ali Frihendovi Srbi Srbijanci su jedno

Ovi što su ubijali decu, ubijali Srbe u ime Velikog Sina Staljina, dizali crkve u vazduh a od hrama Svetog Save posle švapskog parkinga krali materijal i napravili magacin, podelili Srbiju, zabranili povratak na Kosovo?
Lajk za tebe. Za mene nisu. Za mene su sve to isti okupatori i izdajnici.
freehand freehand 23:00 12.06.2021

Re: Obrt

gedza.73
Ali Frihendovi Srbi Srbijanci su jedno

Ovi što su ubijali decu, ubijali Srbe u ime Velikog Sina Staljina, dizali crkve u vazduh a od hrama Svetog Save posle švapskog parkinga krali materijal i napravili magacin, podelili Srbiju, zabranili povratak na Kosovo?
Lajk za tebe. Za mene nisu. Za mene su sve to isti okupatori i izdajnici.

Ma važi.





gvozden1 gvozden1 23:08 12.06.2021

Re: Obrt

Postoji. Za njih je Velikan


Za budale.

gedza.73 gedza.73 23:10 12.06.2021

Re: Obrt


nema slika kako su sprovodili ljude na streljanje.
Ali ima tvojih 'antifašista'. Ljudine što bi se reklo, postojani kao klisurine




Kad se sledeći put pomenu Miloševićeve hladnjače i masovne grobnice neka se sete 'antifašisti' od koga je učio.
kažem ja isti šljam.
gedza.73 gedza.73 23:24 12.06.2021

Re: Obrt

freehand
a tvoji srbokoljači

Bora je ostavio veliki trag u evrposkoj i svetskoj košarci. Jedan je od ljudi najzaslužnijih za razvoj ovog sporta u Jugoslaviji, ali i u svetu.

Pripadali smo štabu Vojvođanske komande Jugoslovenske vojske u otadžbini i nismo mrzeli partizane, već smo ih kao i nas smatrali borcima za slobodu", objasnio je Stanković.

Kad su ustanovili da je moj otac bio učesnik kongresa u selu Ba početkom 1944, prebačeni smo vozom za Beograd u zgradu Specijalne policije na Obilićevom vencu, gde se danas nalazi "Tanjug". Viđali smo se svakog dana, a majka je koristila svaki trenutak da nas obiđe. Posle desetak dana mene su poslali u zatvor u Đušinoj ulici (danas Rudarsko-geološki fakultet).

Kad smo se rastajli zagrlili smo se jako. Taj zagrljaj je bio snažan, dug i tih. U tim momentima nisam znao šta znači. Tada sam poslednji put video oca. Nekoliko dana kasnije je streljan i bačen u običnu raku. Ni danas ne znam gde mu je grob.

Tokom rata Stanković je ostao je bez 14 članova familije, a kasnije mu je kao sinu "državnog neprijatelja" oduzet pasoš.

jel' još treba da ti objašnjavam?


magnus magnus 05:20 13.06.2021

Re: Obrt

pa dobro. u srbiji bas nisi smio svakom da podigneš spomen ploču ako su ga streljali njemci. recimo bilo je nedopustivo napisati "Ovde su nemci streljali saradnike okupatora"
crossover crossover 06:47 13.06.2021

Re: Obrt

magnus
pa dobro. u srbiji bas nisi smio svakom da podigneš spomen ploču ako su ga streljali njemci. recimo bilo je nedopustivo napisati "Ovde su nemci streljali saradnike okupatora"


haklberi_tom haklberi_tom 07:43 13.06.2021

Re: Obrt

gvozden1

U kom logoru na prostoru ustaške Hrvatske je bila zatočena porodica (kao taoci) Div Velikana Josipa Broza Tita?

Nije, a i da jeste njega bi boleo klinac za to.

Đubre je teško on bio.

Ne može se pričati o porodici čoveka koji ostavi trudnu ženu na dan pred porođaj i ode sa švalerkom.
Ili koji majku svog sina optuži u partiji, ova završi u logoru, a sin postane bitanga i kriminalac.
On se za to vreme puže uz partijsku lestvicu.

Postoji li iko na ovom blogu ko takvoga može opisati ikako osim kao đubre?

Ih!
Ima ih onoliko.
haklberi_tom haklberi_tom 08:18 13.06.2021

Re: Obrt

gedza.73
I sramotu.

U ratu, kao i pripremama za rat, na prostoru bivše Jugoslavije sve umešane strane su krive. Što ne abolira Srbe. I zbog toga što nisu na vreme i na druge načine radili za svoje interese i zbog toga što su činili zločine.
A da je klica za neko novo razračunavanje na Balkanu ostavljena tu nema spora.
Dve i po decenije nije bilo sukoba što znači da nastupaju kritične godine. Jedino može da nas spase ako Mordor mora da okrene oko na drugu stranu a ovde da gordijevski preseče čvor pa šta nam bog da u budućnosti.

Daj Bože da se Srbi slože!
Ništa drugo Srbima nije potrebno!
Kao ni srpskim neprijateljima.

A kada, ponovno, 'sića' oko Srba bude tražila srpsku pomoć, sve što Srbi treba da urade je - da stave prst na čelo!
I da pre bilo kakve aktivnosti, analiziraju - koji je srpski interes u bilo kojem kontekstu.
Srpski - a ne 'regionski', 'jugoslovenski', 'mirno-svetski' i slično.
freehand freehand 09:37 13.06.2021

Re: Obrt

magnus
pa dobro. u srbiji bas nisi smio svakom da podigneš spomen ploču ako su ga streljali njemci. recimo bilo je nedopustivo napisati "Ovde su nemci streljali saradnike okupatora"

Misliš ono "Umro u prisustvu vlasti"?
To datira od malo ranije, iz vremena napretka i demorkratije.
Eno i Shmoo se zajebao pa postavio istorijat ćorave kutije, al smo odmah naučili da to nije isto.
Inače, taj običaj sa neobeleavanjem ili skrivanjem mesta sahrane ima i svežije primere. Teško ćeš, na primer, Osami bin Ladenu moći cveće na grob da oddneseš. A onoliko je braću Amerikance zadužio.
gvozden1 gvozden1 10:10 13.06.2021

Re: Obrt

Šta li je potrebno, bezobrazluk ili glupost, da zločince, komuniste, uporno braniš pričom i drugi su.

A svako mora da zna da niko nije ubijao toliko masovno kao komunisti, ali ima ih, evo, koji kažu, pa i drugi su.

A niko nije kao oni.
Možda su nacisti blizu, ali u ukupnom skoru komunisti su ih prebacili.
Glupost je, ipak, neophodna, i ispran mozak.
freehand freehand 10:23 13.06.2021

Re: Obrt

Glupost je, ipak, neophodna, i ispran mozak

Ovo da staviš u potpis, da se neko ne zajebe kad ti prvi put vidi komentar.
gedza.73 gedza.73 10:26 13.06.2021

Re: Obrt

Teško ćeš, na primer, Osami bin Ladenu moći cveće na grob da oddneseš

Gde ti ode.
Imaš primer odavde.
Posle sastanka Tita i Hruščova na Brionima Imre Nađ je bio ubijen od strane Sovjeta (ili njihovih saradnika na terenu da ne guglam). Ne da nije smelo da se odnese cveće nego je strogo bilo zabranjeno od strane komunističkih imperijalističkih vlasti.

Прекршили смо своју реч, – из кукавичлука [...] Нација то осећа, и одбацили смо своју част. Стали смо на страну ниткова [...] Постаћемо пљачкаши гробова! Нација ђубрета. Нисам вас зауставио. Крив сам.
Пал Телеки

Винстон Черчил је касније написао: „Његово самоубиство је представљало жртвовање како би окајао себе и свој народ од кривице због немачког напада на Југославију“.


I umesto teroriste OSame bin Ladena imaš marksisitčkog teroristu Iliča Šakala
Повезаност Карлосове бруталне терористичке организације са социјалистичком Југославијом, али и с многим источноевропским тајним службама открива строго поверљива „Специјална информација” о акцији “Карло 2” Државне безбедности СФРЈ, упућена највишим комунистичким руководиоцима 13. октобра 1983

Тако Карлосови људи 1980. преносе преко СФРЈ оружје за акцију у Швајцарској и остварују контакт са Абу ал Хакамом, лидером терористичке организације “АСАЛЕ Муџахида”, који постаје Карлосов сарадник. Од почетка 1982. долазак Карлосових терориста постаје учесталији да би 26. јуна те године и сам Шакал дошао у Београд, где је остао све до почетка 1983, када га мења један од његових најближих сарадника Немац Јоханес Вајнрих.

Baš me zanima koju stranu u ratu nekoliko godina kasnije su podržale te organizaciju kojima je logističku podršku na Balkanu davala SFRJ vrhuška.
Циљ им је да свим средствима пруже допринос успешном исходу међународног класног рата, односно победи социјализма у свету – наводи ДБ, и додаје како у Карлосовој организацији за природног савезника сматрају земље Варшавског пакта, а да савезнике имају и у “прогресивним арапским режимима”, пре свега у Сирији, Јужном Јемену и Либији.

Као скоро искључиви метод у својој активности користе тероризам или у њиховој терминологији “револуционарно насиље” и субверзију, уз тражење помоћи и ослањање на сарадњу с обавештајним службама наведених арапских земаља и чланица Варшавског уговора. У том циљу сарађују са сродним ултралевичарским терористима… То тумаче као своју “интернационалистичку обавезу” – наводи се у извештају ДБ.

Закључује се да су циљеви терористичких напада “интереси, имовина, објекти и личности са Запада, реакционарни арапски режими, као и израелски и ционистички интереси”. Напомиње се да ниједно недело нису извели према “социјалистичкој заједници” или “прогресивним режимима”.


Tako da ti, kao svetski revolucionar, ne moraš da se mučiš po Afganistanu i nosiš suzu sa posvetom čak tamo. Skočiš do Bosne i odneseš cveće na grob nekog mudžahedina koji je proizvod delovanja 'nesvrstane', 'progresivne' politike komunističke Jugoslavije.


p.s.
Možeš i da se prijaviš u palestinske dobrovoljačke odrede. Čisto sumnjam da je Izrael zaboravio beogradsko komunističko učešće u obuci, naoružavanju i logistici paletinskih fundamentalističkih i terorističkih grupa. Zato si ih imao kao saveznika devedesetih. Al' zato samo ponesi SFRJ crveni pasoš i imaš direktan prolaz u Hamas. Malim koracima kreni da rušiš svetski poredak sa terena a ne sakriven iza svoje tarabe.



gedza.73 gedza.73 10:35 13.06.2021

Re: Obrt

gvozden1
A svako mora da zna da niko nije ubijao toliko masovno kao komunisti,

Sva dešavanja su inicirana od fanatičnog ideološkog vrha komunista. Mnogi ljudi su iskreno verovali u ideje pravde, jednakosti i demokratije koje su ovi sa vrha oružjem i vatrom uzurpirali. Kao jedan od faktora brzog napredovanja je bila spremnost za ubijanje i cinkarenje bilo rođaka bilo nevinih ljudi čija je krivica bila samo što su bili ideološki neistomišljenici.

Za komunistički pokret se tvrdi da je bio organizovan, centralizovan što znači da su za sve zločine krivi oni na vrhu. Od njih su čak stradali i njihovi saborci pre rata (oni koji nisu prihvatili ili se nisu slagali sa direktivama Kominterne iz Moskve), tokom rata (lijeva skretanja) ili nakon rata (pitanja srpskih nacionalnih interesa).

Tom selekcijom umesto Slobodana Jovanovića Srbija dobije Slobodana Miloševića umesto Stepe Stepanovića Ratka Mladića ili Makedoniju zbog koje nam pravoslavni Grci uvedu vize.


haklberi_tom haklberi_tom 11:45 13.06.2021

Re: Obrt

gedza.73
gvozden1
A svako mora da zna da niko nije ubijao toliko masovno kao komunisti,

Sva dešavanja su inicirana od fanatičnog ideološkog vrha komunista. Mnogi ljudi su iskreno verovali u ideje pravde, jednakosti i demokratije koje su ovi sa vrha oružjem i vatrom uzurpirali. Kao jedan od faktora brzog napredovanja je bila spremnost za ubijanje i cinkarenje bilo rođaka bilo nevinih ljudi čija je krivica bila samo što su bili ideološki neistomišljenici.

Za komunistički pokret se tvrdi da je bio organizovan, centralizovan što znači da su za sve zločine krivi oni na vrhu. Od njih su čak stradali i njihovi saborci bilo pre rata (oni koji nisu prihvatili ili se nisu slagali sa direktivama Kominterne iz Moskve), tokom rata (lijeva skretanja) ili nakon rata (pitanja srpskih nacionalnih interesa).

Tom selekcijom umesto Slobodana Jovanovića Srbija dobije Slobodana Miloševića umesto Stepe Stepanovića Ratka Mladića ili Makedoniju zbog koje nam pravoslavni Grci uvedu vize.



Bilo, ne ponovilo se!
Nikada!
Nikom!
benedykt benedykt 12:14 13.06.2021

Re: Obrt

mariopan
A još gore što su ti isti uhvatili JNA pod svoje pa sa tenkovima počeli da zavode red pa kako im to nije bilo dosta onda su organizovali i paravojne kriminalne formacije i naneli srpskom narodu nepopravljivu štetu.

I sramotu.

Sramotu i to toliku da nas ne opra nikada više ni Dunav ni Sava, zbog njih i njihovih idiotarija. Postadosmo kao narod a sve zbog tih novokomponovanih Srbendi a bivših druga Tite komitetlija simbol za nekakve ludake koji do podne mrze ceo svet a od podneva i sami sebe. Međutim u tome i jeste bio problem tj što je to njihovo novokomponovano srBstvo bilo samo i jedino preoubučeni boljševizam, odnosno titoizam sa novim Titom iz Požarevca grada. Sve što je bilo lepo i plemenito svukoše u blato samo da bi sebe i svoj prostakluk i primitivizam izdigli na pijedestal onog jedinog ispravnog mišljenja…
freehand freehand 12:18 13.06.2021

Re: Obrt

simbol za nekakve ludake koji do podne mrze ceo svet a od podneva i sami sebe.

Kao citat iz nekih bečkih novina iz 1914.
Doduše, oni nisu pominjali komuniste i Tita, samo nekakve divljake i kraljoubice,
mariopan mariopan 12:20 13.06.2021

Re: Obrt

gedza.73
I sramotu.

U ratu, kao i pripremama za rat, na prostoru bivše Jugoslavije sve umešane strane su krive. Što ne abolira Srbe. I zbog toga što nisu na vreme i na druge načine radili za svoje interese i zbog toga što su činili zločine.
A da je klica za neko novo razračunavanje na Balkanu ostavljena tu nema spora.
Dve i po decenije nije bilo sukoba što znači da nastupaju kritične godine. Jedino može da nas spase ako Mordor mora da okrene oko na drugu stranu a ovde da gordijevski preseče čvor pa šta nam bog da u budućnosti.


Mene je strah tog vremena koje dolazi.
mariopan mariopan 12:30 13.06.2021

Re: Obrt

Sramotu i to toliku da nas ne opra nikada više ni Dunav ni Sava

Sve što je bilo lepo i plemenito svukoše u blato samo da bi sebe i svoj prostakluk i primitivizam izdigli na pijedestal onog jedinog ispravnog mišljenja…

benedykt benedykt 15:39 14.06.2021

Re: Obrt

freehand
simbol za nekakve ludake koji do podne mrze ceo svet a od podneva i sami sebe.

Kao citat iz nekih bečkih novina iz 1914.
Doduše, oni nisu pominjali komuniste i Tita, samo nekakve divljake i kraljoubice,

Jeste druže Freehand ali je zato u to neko vreme 1. Svetskog rata ostatak svetskih novina negermanske provinijencije pisao sve najlepše o Srbima i Srbiji. Tako da svaka čast druga Tite piJoniri maleni, jer ste vi gospodo a bivši drugovi svojim samopregornim radom uspeli od Srba i Srbije da napravite i to na globalnom planu simbol za gomilu ludaka, odnosno narod i državu bez ijednog jedinog saveznika u svetu, sem naravno nekakvih neo-boljševika iz Rusije, te doživotnih diktatora i agro-firera iz Belorusije. Evo upravo iz te jeftine podmetačine o bečkim novinama iz 1914 bazdi i vonja ceo taj primitivno prostački svetonazor Miloševićevih turbo-SrBendi, gde se od ličnih frustracija, osećaja inferiornosti u odnosu na Zapad i ozbiljne dijagnoze, formira onda ta potpuno uvrnuta slika sveta gde je sve jedna grandiozna zavera tj da svako onaj ko drugačije kaže, taj je drugovi odnosno braćo poslat da po zadatku kleveće i laže…!?! Gde vam je bilo to srpstvo i ta tradicija od 1944-1989, čovek da vas pita…?!! Radne akcije, udarničke značke, SFRJ, slet za 25. maj a svinjske polutke za 29. novembar, računajte na nas, čuvajmo bratstvo i jedinstvo drugovi kao zenicu oka svoga i onda hop jednog jutra se probudiste kao najveći Srbi što su ikada postojali, gde je mera tog srBstva koliko se mrze svi drugi a ne koliko se voli svoje…
maksa83 maksa83 15:49 14.06.2021

Re: Obrt

Radne akcije, udarničke značke, SFRJ, slet za 25. maj a svinjske polutke za 29. novembar, računajte na nas, čuvajmo bratstvo i jedinstvo drugovi kao zenicu oka svoga i onda hop jednog jutra se probudiste kao najveći Srbi što su ikada postojali, gde je mera tog srBstva koliko se mrze svi drugi a ne koliko se voli svoje…

Srbi su visceralni rusofili. Kad su Rusi komunisti - Srbi su komunisti. Kad su Rusi born again pravoslavci tradicionalisti i Srbi su born again pravoslavci tradicionalisti.

Samosvojan identitet u pičku materinu.
benedykt benedykt 16:53 14.06.2021

Re: Obrt

maksa83
Radne akcije, udarničke značke, SFRJ, slet za 25. maj a svinjske polutke za 29. novembar, računajte na nas, čuvajmo bratstvo i jedinstvo drugovi kao zenicu oka svoga i onda hop jednog jutra se probudiste kao najveći Srbi što su ikada postojali, gde je mera tog srBstva koliko se mrze svi drugi a ne koliko se voli svoje…

Srbi su visceralni rusofili. Kad su Rusi komunisti - Srbi su komunisti. Kad su Rusi born again pravoslavci tradicionalisti i Srbi su born again pravoslavci tradicionalisti.

Samosvojan identitet u pičku materinu.

Ako smem da primetim, a sa obzirom da mu ja dođem kao taj neki rusofil samo naravno ne kremljoljuBac, i kod njih je tamo skoro pa identična situacija. Naime, bivši комитетчики, чекисты tj pripadnici onoga što se tamo popularno zove кровавая гэбня, su se preko noći premetnuli u najveće moguće Ruse, tradicionaliste i pravoslavce, a da sve to izgleda potpuno isto kao i ono nakaradno Miloševićevo srBstvo i turbo-pravoslavlje kod nas. E odatle, po mom nekom skromnom mišljenju, potiče ta slepa zaljubljenost u novog Вождь-a iz Kremlja, odnosno on je samo nastavio taj niz u njihovim glavama koji počinje sa Titom tj Staljinom, nastavlja se sa Miloševićem a onda se račva na dva dela tj ili je i Vučić i Царь-Батюшка kod naprdnjaka, ili je samo Царь-Батюшка za one kojima je Vučić izdajnik.
Da tragikomična sličnost bude potpuna i u Rusiji oni takve tamo posprdno zovu путриоты ili потриоты, kao što kod nas postoji ono patriJoti. Potpuno isto kao i kod nas je kriminal uvezan sa državom u jednu nerazdvojnu celinu, i dok je sve ono lepo i plemenito u Rusiji svučeno u blato, oni su od sebe samih napravili novu bojarsku vlastelu, koja onda ispira mozak mučnom narodu (koji bukvalno krpi kraj sa krajem), dok oni, njihova deca, rodbina, švalerke i ortaci žive ali bukvalno kao arapski šeici…
stemajz stemajz 18:44 14.06.2021

Re: Obrt

i dok je sve ono lepo i plemenito u Rusiji svučeno u blato


јбг, за ово се треба захвалити на првом месту керенском, гучкову и осталој руској "елити" са двора која је направила фебруарску револуцију и збацила николаја са престола

исто толико (ако не и више) се треба захвалити свој тој дворској банди са фабержеовим јајима и кавијаром на двору, док је 80% становништва неписмено и диринчи за богове који на двору међусобно причају на француском и презиру свој сопствени народ

јбм ли га, мени то не делује ни лепо ни племенито, него дубоко погрешно, па је дошло на наплату на јако зајебан начин (а керенски збрисао у ауту америчке амбасаде)

имали су времена и времена да развијау земљу упоредо са западом, ресурса им није нимало фалило

или ти мислиш да је неко други за ово највећи кривац?


хајде да те питам, с обзиром да се са подоста од овога што си написао за садашњу руску власт могу 100% сложити, ко би по теби био "прави" рус на власти сада?

ходорковски можда, кудрин, чубајс, силуанов, набиулина, мау?
наваљни, чичваркин?

како ти, као русофил, видиш русију која би ти била "по мери"? и како би до тога дошао?

ово питам без икакве зајебанције, најозбиљније

ако може, било би добро да се суздржиш од личних квалификација, па да можемо да дискутујемо
freehand freehand 19:27 14.06.2021

Re: Obrt

benedykt
freehand
simbol za nekakve ludake koji do podne mrze ceo svet a od podneva i sami sebe.

Kao citat iz nekih bečkih novina iz 1914.
Doduše, oni nisu pominjali komuniste i Tita, samo nekakve divljake i kraljoubice,

Jeste druže Freehand ali je zato u to neko vreme 1. Svetskog rata ostatak svetskih novina negermanske provinijencije pisao sve najlepše o Srbima i Srbiji. Tako da svaka čast druga Tite piJoniri maleni, jer ste vi gospodo a bivši drugovi svojim samopregornim radom uspeli od Srba i Srbije da napravite i to na globalnom planu simbol za gomilu ludaka, odnosno narod i državu bez ijednog jedinog saveznika u svetu, sem naravno nekakvih neo-boljševika iz Rusije, te doživotnih diktatora i agro-firera iz Belorusije. Evo upravo iz te jeftine podmetačine o bečkim novinama iz 1914 bazdi i vonja ceo taj primitivno prostački svetonazor Miloševićevih turbo-SrBendi, gde se od ličnih frustracija, osećaja inferiornosti u odnosu na Zapad i ozbiljne dijagnoze, formira onda ta potpuno uvrnuta slika sveta gde je sve jedna grandiozna zavera tj da svako onaj ko drugačije kaže, taj je drugovi odnosno braćo poslat da po zadatku kleveće i laže…!?! Gde vam je bilo to srpstvo i ta tradicija od 1944-1989, čovek da vas pita…?!! Radne akcije, udarničke značke, SFRJ, slet za 25. maj a svinjske polutke za 29. novembar, računajte na nas, čuvajmo bratstvo i jedinstvo drugovi kao zenicu oka svoga i onda hop jednog jutra se probudiste kao najveći Srbi što su ikada postojali, gde je mera tog srBstva koliko se mrze svi drugi a ne koliko se voli svoje…

Sav ovaj bulšit i bulažnjenje da bi se dokazalo da su autrougarske novine iz 1914. podmetačina, skoro kao sve evropske nekoliko godina posle Majskog prevrata?
Eto ti Shmoo, on baš voli da kači ovde citate Garsulija, to jest podmetačine Crnjanskog iz "Seoba"
Al valjda bi to erudita koji citira sure iz Kurana na arapskom trebalo i sam da zna.
freehand freehand 19:37 14.06.2021

Re: Obrt

maksa83
Radne akcije, udarničke značke, SFRJ, slet za 25. maj a svinjske polutke za 29. novembar, računajte na nas, čuvajmo bratstvo i jedinstvo drugovi kao zenicu oka svoga i onda hop jednog jutra se probudiste kao najveći Srbi što su ikada postojali, gde je mera tog srBstva koliko se mrze svi drugi a ne koliko se voli svoje…

Srbi su visceralni rusofili. Kad su Rusi komunisti - Srbi su komunisti. Kad su Rusi born again pravoslavci tradicionalisti i Srbi su born again pravoslavci tradicionalisti.

Samosvojan identitet u pičku materinu.

Pa neće baš biti, ako ne poentiraš za raju nego gledaš istoriju.
Rusi su "postali komunisti" 1917. skoro stopedeset godina posle Francuza i sto godina posle Nemaca, Srbi 1944.
Srbi su prestali da budu Sovjeti '48, a ponovo postali pravi pravoslavni tradicionalisti sve sa nosanjem koski, crkvenih barjaka i sveća ko balvana naokolo '87, Rusi dve godine kasnije.
Pa se ja ne bih zaletao sa tim bezveznim paralelama, koje nemaju baš neki zdrav činjenicni temelj.
Ima tu, ko voli da gvirne u ćitabe, detalja koji bacaju malkice drugačije svetlo: kad je, na primer, ministar vojni Koča Popović bio kod Trumana i Ajzenhauera i odakle Jugoslaviji Tanderdžetovi i Sejbrovi. I kako je ta država bila gotovo pridružena članica NATO u to vreme, period koji je trajao i posle Staljinove smrti.
benedykt benedykt 19:45 14.06.2021

Re: Obrt

stemajz

хајде да те питам, с обзиром да се са подоста од овога што си написао за садашњу руску власт могу 100% сложити, ко би по теби био "прави" рус на власти сада?

ходорковски можда, кудрин, чубајс, силуанов, набиулина, мау?
наваљни, чичваркин?

како ти, као русофил, видиш русију која би ти била "по мери"? и како би до тога дошао?

ово питам без икакве зајебанције, најозбиљније

ако може, било би добро да се суздржиш од личних квалификација, па да можемо да дискутујемо

Hodorkovski je u Londonu i realno nema preveliki uticaj odnosno više je recidiv nekih prošlih vremena, Čičvarkin je takođe tamo sa time da njega zanima jedino da pomaže finansijski tj kako on skoro reče život je jedan i nema nameru da ga traći na gluposti. Navaljni opet teško da će skoro iz zatvora, sa time da su njegov FBK koliko pre par dana proglasili za ekstremističku organizaciju na nekom zatvorenom suđenju kafkijanske provinijencije. Pa je tako jedna od glavnih stavki optužbe bila citiram (nije šala) ”FBK je nastojao da diskredituje rukovodstvo zemlje i da stvori negativno mišljenje među stanovništvom o vladinoj unutrašnjoj i spoljnoj politici”…!?! Dakle ekstremizam je formalno pravno ovom presudom postao kritika vlasti.
Na onoj drugoj strani Kudrin, Siluanov, Nabiulina, Mau i Čubajs su deo te nomenklature koja parazitira na državnim jaslama, tako da realno oni više čekaju da vide šta će da se desi sa Putinom (ko će i kada da ga zameni) ne bi li i njemu po mogućstvu verno služili, kao što su uostalom isto tako služili i Jeljcina pre toga.
Kola su tamo debelo u blatu, odnosno sistem je truo da truliji ne može biti i prosto ne vidim realnu mogućnost boljitka u neko dogledno vreme. Potpuno isto kao i u Srbiji stvorena je uvezana struktura kriminala, službe i vlasti, prvobitna akumulacija kapitala je odrađena, sve najvažnije pozicije su zauzete i gotovo sad. Najnovije istraživanje od pre pet dana kaže sa 22% Rusa želi da ode iz Rusije i da se ne vrati. Umorni su više Rusi od prodavanja magle i priče da je Rusija opkoljena tvrđava koju svi mrze, jer je frižider prazan dok bojari imaju zilijarde, a kako vide da je promena nemoguća onda žele da pobegnu…
maksa83 maksa83 19:48 14.06.2021

Re: Obrt

Pa neće baš biti


Hoće, hoće.


Postoji doduše razlika - ruska politika je evoluirala dotle da imaju parlamentarnu demokratiju i jednopartijski sistem, a Srbi imaju ... wait what?!

freehand freehand 19:52 14.06.2021

Re: Obrt

maksa83
Pa neće baš biti


Hoće, hoće.


Postoji doduše razlika - ruska politika je evoluirala dotle da imaju parlamentarnu demokratiju i jednopartijski sistem, a Srbi imaju ... wait what?!


Ma pusti adolescentske fazone.
Poređao sam ti gore činjenični i hronološki okvir, zaboravljajući da pomenem da nije Kremlj pfinansirao i podržavao pučiste u Srbiji , nego Milošević u Moskvi.
stemajz stemajz 20:08 14.06.2021

Re: Obrt

benedykt

Hodorkovski je u Londonu i realno nema preveliki uticaj odnosno više je recidiv nekih prošlih vremena, Čičvarkin takođe sa time da njega zanima jedino da pomaže finansijski tj kako on skoro reče život je jedan i nema nameru da ga traći na gluposti, a Navaljni opet teško da će skoro iz zatvora sa time da su njegov FBK koliko pre par dana proglasili za ekstremističku organizaciju na nekom zatvorenom suđenju kafkijanske provinijencije. Pa je tako jedna od glavnih stavki optužbe bila citiram (nije šala) ”FBK je nastojao da diskredituje rukovodstvo zemlje i da stvori negativno mišljenje među stanovništvom o vladinoj unutrašnjoj i spoljnoj politici”…!?! Dakle ekstremizam je formalno pravno ovom presudom postao kritika vlasti.
Na onoj drugoj strani opet Kudrin, Siluanov, Nabiulina, Mau i Čubajs su deo te nomenklature koja parazitira na državnim jaslama, tako da realno oni više čekaju da vide šta će da se desi sa Putinom, tj ko će i kada da ga zameni, ne bi li i njemu po mogućstvu verno služili, kao što su uostalom isto tako služili i Jeljcina pre toga.
Kola su tamo debelo u blatu, odnosno sistem je truo da truliji ne može biti i prosto ne vidim realnu mogućnost boljitka u neko dogledno vreme. Potpuno isto kao i u Srbiji stvorena je uvezana struktura kriminala, službe i vlasti, prvobitna akumulacija kapitala je odrađena, sve najvažnije pozicije su zauzete i gotovo sad. Najnovije istraživanje od pre pet dana kaže sa 22% Rusa želi da ode iz Rusije i da se ne vrati. Umoran je tamo narod od prodavanja magle i priče da je Rusija opkoljena tvrđava koju svi mrze, jer je frižider prazan dok bojari imaju zilijarde, a kako vide da je promena nemoguća onda žele da pobegnu…


могуће да нисам био довољно прецизан - ево још једном:
која би, по теби, била најбоља екипа да преузме власт у русији (небитно где је сада неко, може ли или не из било ког разлога)?

него, чисто, хипотетички, ево, да ти можеш неког да поставиш на власт тамо, ко год он био, кога би поставио и зашто?

знам ја добро где су и чичваркин и ходорковски и шта је са нацистом наваљним (можда је сад бивши нацош, не знам, то зависи од тога ко му плати)

но, да не ширимо причу сада на било кога кога не видиш на власти тамо, хајде да застанемо на ономе ко би ето, требало да буде...

ако можеш, постирај тај линк са тим истраживањем од пре пар дана, па можемо и томе да дискутујемо, а можемо и око миграције у рф

опет, ако ти није тешко, опичи понекад који ентер кад куцаш текст, није тешко :)
gvozden1 gvozden1 20:10 14.06.2021

Re: Obrt

Kad su Rusi komunisti - Srbi su komunisti.

Samo da ne ostane neopovrgnuto jer je evidentna greška u pitanju.

Rusi su postali komunisti 1917. a Srbi su sa takvom Rusijom prekinuli diplomatske odnose, nisu je priznavali kao državu, prihvatili Ruse koji su se borili protiv komunista, a komunističku partiju zabranili.
I tako je bilo sve do posle rata (osim formalnog priznavanja SSSRa pred sam rat) a onda je sve otišlo dođavola.
maksa83 maksa83 20:22 14.06.2021

Re: Obrt

Poređao sam ti gore činjenični i hronološki okvir, zaboravljajući da pomenem da nije Kremlj pfinansirao i podržavao pučiste u Srbiji , nego Milošević u Moskvi.

Ajmo onda redom o tvojoj hronologiji.

Rusi su "postali komunisti" 1917. skoro stopedeset godina posle Francuza i sto godina posle Nemaca, Srbi 1944.

Komunistička Partija Jugoslavije je osnovana 1919. godine, a zabranjena je 1920. godine pošto se "neočekivano primila" tj. pokidala na izborima u mnogim gradovima već godinu dana kasnije, i tom opresijom je držana u ilegali do drugog svetskog rata koji je bio dovoljno zajebano tumbanje da komunisti ovde dođu na vlast, kao što je prvi svetski rat bio tumbanje za Ruse.

Srbi su prestali da budu Sovjeti '48, a ponovo postali pravi pravoslavni tradicionalisti sve sa nosanjem koski, crkvenih barjaka i sveća ko balvana naokolo '87, Rusi dve godine kasnije.

Ovo 1987. izmišljen broj, a Rusi su počeli da prestaju da budu Sovjeti otpr. 1988. a Srbi su postali pravoslavni tradicionalisti posle pada Zida i raspada SSSR, što je bilo u novembru 1989. Godinu dana kasnije se dešavaju prvi višestranački izbori.

Možemo sad da mrdamo te margine godinu napred nazad ali je to u velikoj šemi nebitno, kada uradiš ne mnogo veliki zoom out videćeš da se to dešava otpr. u isto vreme, gde su bili, gde smo bili, gde smo sada, sa sve raspadom (SFRJ i SSSR) Imperija.

A pogotovo gde smo sada.



maksa83 maksa83 20:25 14.06.2021

Re: Obrt

Rusi su postali komunisti 1917. a Srbi su sa takvom Rusijom prekinuli diplomatske odnose, nisu je priznavali kao državu, prihvatili Ruse koji su se borili protiv komunista, a komunističku partiju zabranili.

Što ne reče i da su je zabranili zato što je uzela gomilu velikih gradova (uključujući Beograd i Niš) na opštinskim izborima + bila treća stranka po broju poslanika u Skupštini, sve to godinu dana posle osnivanja.

gvozden1 gvozden1 20:37 14.06.2021

Re: Obrt

maksa83
Rusi su postali komunisti 1917. a Srbi su sa takvom Rusijom prekinuli diplomatske odnose, nisu je priznavali kao državu, prihvatili Ruse koji su se borili protiv komunista, a komunističku partiju zabranili.

Što ne reče i da su je zabranili zato što je uzela gomilu velikih gradova (uključujući Beograd i Niš) na opštinskim izborima + bila treća stranka po broju poslanika u Skupštini, sve to godinu dana posle osnivanja.


Treća dakle, ni prva ni druga, a ako je bila treća onda se, ipak, ne može reći da su Srbi postali komunisti.
A na sve to i debakl njihove vojske u Srbiji u toku rata, potvrđuje tezu da Srbi nisu postali komunisti.

Gradovi, komunistička demagogija je prijemčiva za slabije informisane, slabije obrazovane, za niže slojeve, a takvi su tad dominirali u biračkom telu, pa se pre tu može tražiti razlog "uspeha" komunista nego u sleđenju Rusa.
maksa83 maksa83 20:48 14.06.2021

Re: Obrt

Gradovi, komunistička demagogija je prijemčiva za slabije informisane, slabije obrazovane, za niže slojeve, a takvi su tad dominirali u biračkom telu, pa se pre tu može tražiti razlog "uspeha" komunista nego u sleđenju Rusa.

Ja bih rekao da je razlog što je narod bio sirot i percipirao svoj položaj kao nepravedan, a komunisti su nudili alternativu (nebitno je l' ta alternativa ima veze sa realnim životom ili ne), i sad možeš ti biti u pravu (glasali su za Komuniste zato što su bili glupi i neobrazovani i neinformisani, mada ruku na srce ovo nisu atributi koji se tradicionalno lepe velikim gradovima), mogu i ja, ali to je nebitno, komunistička revolucija se desila pri prvoj sledećoj furtutmi 20 godina kasnije. Desila se iznutra, a desila se i od spolja, tj. sa tenkovima Crvene Armije. Ta ista Crvena Armija je zadržala svoje tenkove u ostalim zemljama tzv. istočnog bloka i tako tamo održavala komunizam (uz pomoć domaćih komunista jakako, ali i upravljanja iz Moskve uz primenu sile kad zatreba), dočim je ovde komunizam nekako ostao i kada su tenkovi Crvene Armije otišli.
predatortz predatortz 20:56 14.06.2021

Re: Obrt


Ja bih rekao da je razlog što je narod bio sirot i percipirao svoj položaj kao nepravedan, a komunisti su nudili alternativu (nebitno je l' ta alternativa ima veze sa realnim životom ili ne


Na ovu foru je i Vučić pobedio. Dosov lažni elitizam, kurčevi stručnjaci, otvoren prezir prema masama i - bingo! Eto populista, mufljuza, koji vladaju Titovom metodom. Zadovolji glupe, površne, one gladnih očiju, napravi privid da se oni za neki kurac pitaju, pusti ih da kraduckaju i jajare na poslu, daj im jeftinu zabavu i vladaćeš koliko hoćeš, plus će te obožavati.
stemajz stemajz 21:05 14.06.2021

Re: Obrt

и у вајмарској немачкој су комунисти, после велике депресије, били на кратко постали трећа политичка снага

а није много фалило да им успе револуција 1922 или 23, не сећам се тачно

stemajz stemajz 21:09 14.06.2021

Re: Obrt

ево да не проманке, сахрана ореста васкула у кијеву, бившег војника СС дивизије "галиција", председникова гарда му одаје почасти, певају му у расколничкој православној цркви...

западни савезници, демократе

predatortz predatortz 21:15 14.06.2021

Re: Obrt

ево да не проманке, сахрана ореста васкула у кијеву, бившег војника СС дивизије "галиција", председникова гарда му одаје почасти, певају му у расколничкој православној цркви...


Tako je i u Beogradu sahranjivan austrougarski podnarednik. Jbga, ljudi su kvarljiva roba.
stemajz stemajz 21:20 14.06.2021

Re: Obrt

јесу, и цео свет му на сахрану долазио, западних, "демократских" перјаница била тушта и тма, ни њима није такав сметао, нимало...
а нису могли да не знају ко је он

gvozden1 gvozden1 21:20 14.06.2021

Re: Obrt

(glasali su za Komuniste zato što su bili glupi i neobrazovani i neinformisani, mada ruku na srce ovo nisu atributi koji se tradicionalno lepe velikim gradovima),

Ajd da nagađamo, što da ne.

Moguće je da su gradovi bili tek toliko emancipovani da ih tradicija nije sprečavla da glasaju za nešto novo, ali ne dovoljno emancipovani da razumeju za šta zapravo glasaju.

Desila se, moguće, najnesrećnija kombinacija, ono opasno malo znanje.

dočim je ovde komunizam nekako ostao i kada su tenkovi Crvene Armije otišli.


Ostao pod drugim tiraninom, ne ruskim ali tiraninom, diktatorom.
To sigurno nije bio izraz volje Srba.

Period posle 2000. je teže objasniti, što je izostao jasan prekid sa komunizmom, što i danas taj prekid nije definitivan, otkud filmovi i serije, istorijski falsifikati na državnoj televiziji, otkud "izjednačavanje prava" kao dovoljan ustupak drugoj strani, kad to ni izbliza nije dovoljno, otkud da se u zvaničnim državnim dokumentima pojavljuje neki "ravnogorski pokret" kad to zvanično nikad nije postojalo.
Otkud to da se neke vrlo bitne stvari zvanično ne pominju o ne pokušavaju razjasniti, ko je tačno i kad crtao "avnojevske granice" zašto Srbi tu nisu prisustvovali, čak ni Srbi komunisti.

Sve su to, i još mnogo stvari, ogromni, nedopustivi, ustupci komunističkoj partiji.

Ustupci su činjeni čak i u seriji (kakva je takva je) koja se zvala Ravna Gora, i tu su stvari falsifikovane na korist komunista, i podilaženo komunističkoj propagandi u prikazivanju četnika.

Pare za snimanje filmova i serija, koji tobož treba da afirmišu drugu, antikomunističku stranu, se daju trećerazrednim autorima, Radošu Bajiću i Lazaru Ristovskom.

I još mnogo takvih "sitnica" koje idu komunistima na ruku, a koje Srbija i danas čini, a koje sigurno nemaju veze sa Rusijom.

milisav68 milisav68 21:26 14.06.2021

Re: Obrt

maksa83
glasali su za Komuniste

Glasali su za Socijalističku Radničku Partiju Jugoslavije (to je bilo nešto ko DOS).

U toj partiji/listi je postojao glavni raskol na socijademokrate i komuniste (revolucionare), koji je zvanično to i postao tek u junu 1920. posle izbora, i tada je zvanično nastala KPJ sa centralom u Moskvi.

Dobar deo tih socijaldemokrata je doneo pobedu na izborima, pa se na osnovu toga stvorio posleratni mit da je narod glasao za komuniste.

A zabrana partije je nastala zbog mešanja među štrajkače i pucanja na policiju i vojsku.


freehand freehand 22:38 14.06.2021

Re: Obrt

Komunistička Partija Jugoslavije je osnovana 1919. godine, a zabranjena je 1920. godine pošto se "neočekivano primila" tj. pokidala na izborima u mnogim gradovima već godinu dana kasnije, i tom opresijom je držana u ilegali do drugog svetskog rata koji je bio dovoljno zajebano tumbanje da komunisti ovde dođu na vlast, kao što je prvi svetski rat bio tumbanje za Ruse.

Na ovo ti je delom Milisav odgovorio. To što je u kraljevini SHS bilo toliko uspšešno (ne i pobedilo) bilo je konglomerat levičara. Nikakvi boljševici. A i nisu pobedili, samo su odjednom ojačali. Što je, bajdvej, bilo karakteristično za celu Evropu, baš kao i posle Drugog svetskog rata kad su levičari - i socijalisti i komunisti - uzleteli i u Španiji, i u Italiji, i u Francuskoj. Pa smo dobili Gladio.

.

Ovo 1987. izmišljen broj, a Rusi su počeli da prestaju da budu Sovjeti otpr. 1988. a Srbi su postali pravoslavni tradicionalisti posle pada Zida i raspada SSSR, što je bilo u novembru 1989. Godinu dana kasnije se dešavaju prvi višestranački izbori.

kad pričaš o izmišljenom broju ja bih te molio da pogledaš kad je datirana polemika u Politici između Brane Miloševića i Dušana Mitevića, i dešavanja u Klubu književnika, kad se pojavila Knjiga o Milutinu, kad Nož. Nije Osma sednica bila bez pripreme, moj Maksimoviću. Tu je prvo kuvalo, nabijan pritisak u loncu pa je onda poklopac odleteo. Isto se i u Hrvatskoj dešavalo, i tamo su od '83 krenuli da se prilagođavaju i pripremaju za godine raspleta.

Možemo sad da mrdamo te margine godinu napred nazad ali je to u velikoj šemi nebitno, kada uradiš ne mnogo veliki zoom out videćeš da se to dešava otpr. u isto vreme, gde su bili, gde smo bili, gde smo sada, sa sve raspadom (SFRJ i SSSR) Imperija.

Ja bih se ipak držao pobrojenih činjenica.
Inače mi nikad nisu bili jasni pametni ljudi koji razmišljaju u diskursu ili-ili.
jednom sam to već pominjao, ali JNA i moj otac u njoj jednom su,koliko znam, pre 1991. bili u punoj bojevoj gotovosti. '68, u vreme čehoslovačke krize. Tad mi je ćael - a sećam se nekih detalja kao kroz maglu - mesec i kusur proveo negde u Sremu, kopajući rovove i brinući se što nema Sovjeta i da im se nije štogod desilo.
Što se povezanosti Srba i Rusa tiče, i te tvoje rusofobije - pitao bih te, na primer, znaš li šta je to Sveta alijansa? Meni bi to bio razlog za antagonizam, ali svakako ne samo premaRusiji.
Na kraju, specijalna vrsta ludila mi je ona koja kaže da treba razumeti Amerikance i društvo koje nas je razorilo, ali mrzeti Ruse koji eto nisu pomogli.
A da jesu bilo bi ono - etoopet ruski tenkovi na tlu Jugoslavije.
To je za decu i one koji su ostali na tom dečijem nivou.
freehand freehand 22:40 14.06.2021

Re: Obrt

predatortz
ево да не проманке, сахрана ореста васкула у кијеву, бившег војника СС дивизије "галиција", председникова гарда му одаје почасти, певају му у расколничкој православној цркви...


Tako je i u Beogradu sahranjivan austrougarski podnarednik. Jbga, ljudi su kvarljiva roba.

Nije. Sahranjivan je komunista, partizan i vođa antifašističke borbe. Austrougarski narednik je bio Crnjanski, jedan od najvećih srpskih pisaca. kao i mnogo Srba-Bosanaca.
predatortz predatortz 22:48 14.06.2021

Re: Obrt

freehand
predatortz
ево да не проманке, сахрана ореста васкула у кијеву, бившег војника СС дивизије "галиција", председникова гарда му одаје почасти, певају му у расколничкој православној цркви...


Tako je i u Beogradu sahranjivan austrougarski podnarednik. Jbga, ljudi su kvarljiva roba.

Nije. Sahranjivan je komunista, partizan i vođa antifašističke borbe. Austrougarski narednik je bio Crnjanski, jedan od najvećih srpskih pisaca. kao i mnogo Srba-Bosanaca.


Ne postoje Srbi - Bosanci.
Srbi su valjda Srbi.
Edit:
A za ovo drugo...

Јосип Броз је рођен у хрватско-словеначкој породици од оца Хрвата и мајке Словенке у селу Кумровец, у Хрватској (тадашњој Аустроугарској). Када је регрутован, веома се истакао у војној служби и постао је најмлађи водник у Аустроугарској војсци у то врем
freehand freehand 22:56 14.06.2021

Re: Obrt

predatortz
freehand
predatortz
ево да не проманке, сахрана ореста васкула у кијеву, бившег војника СС дивизије "галиција", председникова гарда му одаје почасти, певају му у расколничкој православној цркви...


Tako je i u Beogradu sahranjivan austrougarski podnarednik. Jbga, ljudi su kvarljiva roba.

Nije. Sahranjivan je komunista, partizan i vođa antifašističke borbe. Austrougarski narednik je bio Crnjanski, jedan od najvećih srpskih pisaca. kao i mnogo Srba-Bosanaca.


Ne postoje Srbi - Bosanci.
Srbi su valjda Srbi.

Mogao si malo i da pšetaš taj plovak...
A ako kažem Srbi izbosne, vojnici, podoficiri i oficiri K und K monarhije?Članovi kaznene ekspedicije na Srbiju 1914. i saborci tog podnarednika? Mislim na hiljadei hiljade, ne slučajno pokupljene?

Inače, na ovom mestu i širom domaćinskog interneta popularno je ponavljanje kako su masakre po Mačvi počinila braća hrvati i Bošnjaci-muslimani. I baš vole da preskoče Austrijance, i kao da niko nije čuo za naredbe i uputstva vrhovne austrougarske komande za postupanje sa vojnicima i civilima u Srbiji.
al to je specijalno ideološko moronsko ćoravilo ukome se Austrijancima prašta jer su oni gospoda a mi, odnsno ti koji na taj način razmišljaju i govore su izmećarsko slugeranjsko stado bez mozga i duše.

Edit:


Када је регрутован, веома се истакао у војној служби и постао је најмлађи водник у Аустроугарској војсци у то врем

Nešto kao Marko Kraljević ili despot STefan Lazarević u turskoj vojsci,ili ipak malo manje?

Mislim, potšo smo već preskočili Crnjanskog i one hiljade i hgiljade Srba Bosanaca.
predatortz predatortz 23:01 14.06.2021

Re: Obrt

A ako kažem Srbi izbosne, vojnici, podoficiri i oficiri K und K monarhije?


Da, bilo ih je. Kao što je bilo Srba iz Bosne koji su sa partizanijom došli i zla činili po Srbiji.

Ni njih nije trebalo uz počasti sahranjivati u Srbiji.

predatortz predatortz 23:05 14.06.2021

Re: Obrt

Mislim, potšo smo već preskočili Crnjanskog i one hiljade i hgiljade Srba Bosanaca.


Nismo. Odgovorio sam, ali ću biti još određeniji.

Srbi iz Bosne i Hrvatske su se u dva navrata ogrešili o Srbiju. Neki voljno, neki pod prisilom, a neki su u oba svetska rata bili uz Srbiju.

Imam sreću da su moji među ovim poslednjim. Oba puta su bili uz svoj narod i uz svoju krunu. I glavama to plaćali.
freehand freehand 23:13 14.06.2021

Re: Obrt

predatortz
Mislim, potšo smo već preskočili Crnjanskog i one hiljade i hgiljade Srba Bosanaca.


Nismo. Odgovorio sam, ali ću biti još određeniji.

Srbi iz Bosne i Hrvatske su se u dva navrata ogrešili o Srbiju. Neki voljno, neki pod prisilom, a neki su u oba svetska rata bili uz Srbiju.

Imam sreću da su moji među ovim poslednjim. Oba puta su bili uz svoj narod i uz svoju krunu. I glavama to plaćali.

1914. to nije bila "vaša kruna". Ovde tvoje kolege domaćini ostadoše bez pljuvačke zato što je Princip gurnuo Srbiiju u rat, da ne pominjem onog Petra Mrkonjića pre toga što je rušio Berlinski kongres. Na stranu što ih zabole patka za tebe i tvoje, i sve preko tarabice i mostića, neto šta bi sa Markom Kraljevićem i despotom Stefanom? Jesu li oni gori ili bolji ili isti kao feldvebel Joška Broz?
Koji je, eto, dočekao da ga kao okupatora kako ti kažeš sahrane kao megacara. Hoćeš sliku, ako nisi video?

benedykt benedykt 23:37 14.06.2021

Re: Obrt

freehand

Sav ovaj bulšit i bulažnjenje da bi se dokazalo da su autrougarske novine iz 1914. podmetačina, skoro kao sve evropske nekoliko godina posle Majskog prevrata?
Eto ti Shmoo, on baš voli da kači ovde citate Garsulija, to jest podmetačine Crnjanskog iz "Seoba"
Al valjda bi to erudita koji citira sure iz Kurana na arapskom trebalo i sam da zna.

Džaba se ja trudim druže Freehand, jer vama Miloševićevim SrBendama neke najnormalnije stvari objašnjavati je kao malom detetu objasniti kako to da ako je Zemlja okrugla oni ljudi ”dole” u Australiji mogu normalno da hodaju. Preporučujem da se ponovo pročitaju Seobe od Crnjanskog, pa ako treba neka pomoć tu sam, jer kada ga se vi Miloševićevci dohvatite to izgleda kao kada bi Jelena Karleuša pokušala da otpeva Heil, dir Sonne, Heil, dir Licht iz Wagnerovog Siegfried-a.
Prema tome pod jedan, ta jeftina podmetačina o kojoj ja pričam nema veze sa austrougarskim novinama iz 1914. već sa vašim komentarom druže Freehand koji koristi te novine da bi jeftino podmetnuo svoju paranoju tj teoriju zavere kao istorijsku činjenicu. Inače je takva vrsta podmetanja tako tipična za novokomponovane Srbe miloševićevske provinijencije kao i uostalom za vašu nacional-boljševičku braću u Rusiji, jer kod vas sve uvek počinje i završava sa zaverama i teorijama kako nas svi mrze. Pod dva, evropske novine su se punim pravom zgražavale primitivnom brutalnošću i bespotrebnim nasiljem Majskog prevrata, a posebno time da su kralj i kraljica prvo ubijeni iz pištolja, potom izbodeni sabljama i na kraju kao šlag na tortu iskasapljeni sekirama i onda bačeni kroz prozor, gde su i ležali na sred ulice neko vreme. Tako da se svako normalan na ovom svetu zgražava od takvih stvari, a da ne pričam o tome kako su pučisti opljačkali dvorski sef i ukrali odande Hilandarsku tapiju i Miroslavljevo jevanđelje. Međutim, kao što rekoh to je to Miloševićevo srBovanje u kome se valjda očekuje da ceo svet uvek aplaudira, a ako se ne dao Bog usude da nešto kritikuju odmah je to dokaz te kao grandiozne zavere.
Eh da, koliko me sećanje služi citirao sam suru Al-A’raf tj Zidine ili Bedemi ali jedino i samo na srpskom i to iz prevoda Džemaludina Čauševića…
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:39 14.06.2021

Re: Obrt

freehand

Na kraju, specijalna vrsta ludila mi je ona koja kaže da treba razumeti Amerikance i društvo koje nas je razorilo, ali mrzeti Ruse koji eto nisu pomogli.


Jebiga Fri, ko je kriv Rusima što nisu prihvatili i čuvali kod sebe razne Artukoviće, Šakiće. Da su to uradili možda bi bili više cijenjeni od strane narikača nad nesretnom srpskom sudbinom.
Vjerovatno im ni pasivna uloga oko Haškog tribunala ne ide u prilog za razliku od vrlo aktivne uloge zapadnih demokrata o čijim rezultatima je i ovaj blog.
freehand freehand 23:44 14.06.2021

Re: Obrt

benedykt
freehand

Sav ovaj bulšit i bulažnjenje da bi se dokazalo da su autrougarske novine iz 1914. podmetačina, skoro kao sve evropske nekoliko godina posle Majskog prevrata?
Eto ti Shmoo, on baš voli da kači ovde citate Garsulija, to jest podmetačine Crnjanskog iz "Seoba"
Al valjda bi to erudita koji citira sure iz Kurana na arapskom trebalo i sam da zna.

Džaba se ja trudim druže Freehand, jer vama Miloševićevim SrBendama neke najnormalnije stvari objašnjavati je kao malom detetu objasniti kako to da ako je Zemlja okrugla oni ljudi ”dole” u Australiji mogu normalno da hodaju. Preporučujem da se ponovo pročitaju Seobe od Crnjanskog, pa ako treba neka pomoć tu sam, jer kada ga se vi Miloševićevci dohvatite to izgleda kao kada bi Jelena Karleuša pokušala da otpeva Heil, dir Sonne, Heil, dir Licht iz Wagnerovog Siegfried-a.
Prema tome, ta jeftina podmetačina, pod jedan, nema veze sa austrougarskim novinama iz 1914. već sa vašim komentarom druže Freehand, a ista je inače tako tipična za novokomponovane Srbe miloševićevske provinijencije, gde sve uvek počinje i završava sa tom bolesnom paranojom, zaverama i teorijama kako nas svi mrzi. Pod dva, evropske novine su se punim pravom zgražavale primitivnom brutalnošću i besšotrebnim nasiljem Majskog prevrata, s posebno time da su kralj i kraljica prvo ubijeni iz pištolja, a potom izbodeni sabljama i na kraju kao šlag na tortu iskasapljena sekirom i onda bačeni kroz prozor, gde su i ležali na sred ulice neko vreme. Tako da se svako normalan na ovom svetu zgražava od takvih stvari, a da ne pričam o tome kako su pučisti opljačkali dvorski sef i ukrali odande Hilandarsku tapiju i Miroslavljevo jevanđelje. Međutim, kao što rekoh to je to Miloševićevo srBovanje u kome se valjda očekuje da ceo svet uvek aplaudira, a ako se ne dao Bog usude da nešto kritikuju odmah je to dokaz te kao grandiozne zavere i da nas ceo svet mrzi.
Eh da, koliko me sećanje služi citirao sam suru Al-A’raf tj Zidine ili Bedemi ali jedino i samo na srpskom i to iz prevoda Džemaludina Čauševića…

Koliko neko mora biti iskompleksiran da bi ovoliku gomilu gluposti izmuljao samo iz potrebe da održi iluziju o sopstvenoj intelektualnoj nadmoći i usput pokuša da izvređa svakog ko se usudio da sa njim ne složi?

freehand freehand 23:47 14.06.2021

Re: Obrt

kamilo_emericki
freehand

Na kraju, specijalna vrsta ludila mi je ona koja kaže da treba razumeti Amerikance i društvo koje nas je razorilo, ali mrzeti Ruse koji eto nisu pomogli.


Jebiga Fri, ko je kriv Rusima što nisu prihvatili i čuvali kod sebe razne Artukoviće, Šakiće. Da su to uradili možda bi bili više cijenjeni od strane narikača nad nesretnom srpskom sudbinom.
Vjerovatno im ni pasivna uloga oko Haškog tribunala ne ide u prilog za razliku od vrlo aktivne uloge zapadnih demokrata o čijim rezultatima je i ovaj blog.

Jebiga, priznajem da nekad baš cenim UDB-u.

OPERACIJA GVARDIJAN

Ono kad su nam Rusi sa svojim najboljim prijateljima ustašama radili o glavi.
freehand freehand 23:48 14.06.2021

Re: Obrt

.
kamilo_emericki kamilo_emericki 00:15 15.06.2021

Re: Obrt

freehand


Jebiga, priznajem da nekad baš cenim UDB-u.

OPERACIJA GVARDIJAN

Ono kad su nam Rusi sa svojim najboljim prijateljima ustašama radili o glavi.

Antifašisti čovječe.
Konačno su počeli pisati pravilnu istoriju.
Američki vojnici su oslobodili Aušvic. Istina rekli su da je tekst greškom objavljen ujutro pa je poslije podne obrisan. Ima vremena, sznaće se jednog dana kako su maligni Rusi pokušali uništiti ljubazne Nijemce.
benedykt benedykt 00:28 15.06.2021

Re: Obrt

freehand

Koliko neko mora biti iskompleksiran da bi ovoliku gomilu gluposti izmuljao samo iz potrebe da održi iluziju o sopstvenoj intelektualnoj nadmoći i usput pokuša da izvređa svakog ko se usudio da sa njim ne složi?


Dragi moj druže Freehand, a da se vi za promenu makar malo potrudite ne bi li bilo koja rasprava sa vama bila iole ravnopravna, ili smo ubeđeni da se uvek može prodavati magla uz lagani potpuri psiholoških projekcija i opštih mesta iz istorijskog brevijara večernje škole srBstva pod nazivom Ala volim da mrzim na TV Palmi devedesetih. Ne ali zaista, makar neka knjiga da se pročita, a ne da svaki komentar izgleda kao tekst sa Kurira na datu temu. Prema tome ne može se lupetati i pričati svašta, odnosno poturati kvazi-argumenti tako što se u nekakav fantazmagorični konstrukt na silu uklapa i nesretni Crnjanjski (koji se valjda u grobu prevrće kakvi ga titoistički buzdovani u usta uzimaju), i šta su pisale austrougarske novine pred 1. Svetski rat 1914. sa onim šta su o Majskom prevratu pisale evropske novine 1903, jer to ne dokazuje apsolutno ništa sem da se nema pojma ono bukvalno najosnovnije o istoriji a kamoli ko, gde i šta u datom istorijskom kontekstu. Pokušavam samo da shvatim kako ne uviđate druže Freehand kako ste samo i jedino uvrnuta slika u političkom ogledalu junaka Brajovića i one njegove priče o Srebrenici i deda Ratku koji voli decu, jer i on isto tako kao i vi barata jedino i samo sa potpurijem propagande iz neke dnevne štampe ili sa interneta, odnosno sve opšte mesto do opšteg mesta. Mislim, te gluposti o austrougarskim novinama i Serbien muß sterbien kao o nekakvom dokazu za tu grandioznu zaveru. sam u različitim verzijama čuo već hiljadu puta do sada, samo se menjaju prateći kvazi-argumenti koji idu uz to…
predatortz predatortz 06:26 15.06.2021

Re: Obrt

Hoćeš sliku, ako nisi video?


Hoćeš li ti sliku Hitlerovih i Pavelićevih zborova?

Ili, da se prebacimo na politički teren i današnjicu?
Hoćeš li neku sliku sa okupljanja SNS? Pa, da je uporedimo sa okupljanjima drugih i zaključimo da je Vučić mega car, jer je okupio više?

Masa ništa ne dokazuje, naročito ne u autokratskim režimima za koje se zna da su okupljanja "spontana obaveza", po principu "ne pojavi se ako smeš".
Tako sam i ja, sa drugarima, "spontano" izlazio, sve u redu dva po dva, sa direktorom, nastavnicima i učiteljima na čelu, da se spontano radujemo parčetu drveta koje će se nositi kroz grad. I svi smo, spontano, bili oduševljeni, iako nam se nespontano radije igrao fudbal. A u kući su se šaputali vicevi o nastavljanju puta skakutanjem na jednoj nozi.

Mani me mase kao dokaza u diktatorskim režimima. Ona je samo dokaz straha, jada, bede i nevoljnog poltronstva.
maksa83 maksa83 06:49 15.06.2021

Re: Obrt


OPERACIJA GVARDIJAN

Ono kad su nam Rusi sa svojim najboljim prijateljima ustašama radili o glavi.

Kakve ovo ima veze sa tekućom raspravom i Rusima i nerusima? Ustaška emigracija upadala iz susedne Austrije gde su pobegli i gde ne štrče (Beč je slovenski grad, oduvek) a ne iz komunističkih zemalja u koje nisu pobegli? Šoking.

Nego ... Jozo daj vode.



freehand freehand 08:13 15.06.2021

Re: Obrt

Kakve ovo ima veze sa tekućom raspravom i Rusima i nerusima? Ustaška emigracija upadala iz susedne Austrije gde su pobegli i gde ne štrče (Beč je slovenski grad, oduvek) a ne iz komunističkih zemalja u koje nisu pobegli? Šoking.

Nema veze sa Rusima ali ima sa amerikancima koji su preko CIA ustaše organizovali i naoružavali. Da sene pravimo blentavi.Kao što su i u Nemačkoj to činili sa vojnicima Vermahta i SS, od kojih su stvarali novi Bundesver i novi BND. I što će samo malo docnije činiti i u Japanu. Jer paralelno sa završetkom joše tekućeg rata oni su se spremali za novi a početkom te 1945. oni su već imali novog neprijatelja.
Nije se sva ratna emigracija iz kolaboracionističćkih kolona tek tako i bez kontrole naseljavala po Amerikama, Engleskama i Australijama, i tek ne po Argentinama i Paragvajima. Niti su ustaše i kasnije Albanci tek tako svoje centrale i vlade u izbeglištvu imali bez veze i bez kontrole i tutorstva u Nemačkama i Švajcarskama.
freehand freehand 08:16 15.06.2021

Re: Obrt

Mani me mase kao dokaza u diktatorskim režimima. Ona je samo dokaz straha, jada, bede i nevoljnog poltronstva.


Dabre, sve dva po dva.


predatortz predatortz 08:23 15.06.2021

Re: Obrt

Dabre, sve dva po dva.


I svi dobrovoljno, spontano i bez straha. Al' u kurcu!

Recimo, moj otac je ushićeno išao da "dežura" u praznoj školi po celu noć, i smenjivao se danima sa drugim profesorima, jer je jbte umro predsednik, pa će spoljnji i unutrašnji neprijatelj da napadne školu!

BO-LEST! Ali, ozbiljno silovanje zdravog razuma!


freehand freehand 08:30 15.06.2021

Re: Obrt

benedykt
freehand

Koliko neko mora biti iskompleksiran da bi ovoliku gomilu gluposti izmuljao samo iz potrebe da održi iluziju o sopstvenoj intelektualnoj nadmoći i usput pokuša da izvređa svakog ko se usudio da sa njim ne složi?


Dragi moj druže Freehand, a da se vi za promenu makar malo potrudite ne bi li bilo koja rasprava sa vama bila iole ravnopravna, ili smo ubeđeni da se uvek može prodavati magla uz lagani potpuri psiholoških projekcija i opštih mesta iz istorijskog brevijara večernje škole srBstva pod nazivom Ala volim da mrzim na TV Palmi devedesetih. Ne ali zaista, makar neka knjiga da se pročita, a ne da svaki komentar izgleda kao tekst sa Kurira na datu temu. Prema tome ne može se lupetati i pričati svašta, odnosno poturati kvazi-argumenti tako što se u nekakav fantazmagorični konstrukt na silu uklapa i nesretni Crnjanjski (koji se valjda u grobu prevrće kakvi ga titoistički buzdovani u usta uzimaju), i šta su pisale austrougarske novine pred 1. Svetski rat 1914. sa onim šta su o Majskom prevratu pisale evropske novine 1903, jer to ne dokazuje apsolutno ništa sem da se nema pojma ono bukvalno najosnovnije o istoriji a kamoli ko, gde i šta u datom istorijskom kontekstu. Pokušavam samo da shvatim kako ne uviđate druže Freehand kako ste samo i jedino uvrnuta slika u političkom ogledalu junaka Brajovića i one njegove priče o Srebrenici i deda Ratku koji voli decu, jer i on isto tako kao i vi barata jedino i samo sa potpurijem propagande iz neke dnevne štampe ili sa interneta, odnosno sve opšte mesto do opšteg mesta. Mislim, te gluposti o austrougarskim novinama i Serbien muß sterbien kao o nekakvom dokazu za tu grandioznu zaveru. sam u različitim verzijama čuo već hiljadu puta do sada, samo se menjaju prateći kvazi-argumenti koji idu uz to…

Tebi je baš važno da kažeš to "Ja sam pametan" a ne umeš da se odupreš porivu dasopstvenu izmišljenu veličinu nasloniti i podupreti tako što bi da nekako nipodaštavaš oponenta. Malo te jebe što u nedostatku inspiracije i kreativnosti moraš da ponavljaš iste reči, rečenicu i konstrukcije usput mrcvareći činjenice.
To moronsko "druže Frihend" za ovdašnju domaćinsku publiku i svađa sa nekakvim novosrpstvom ništa ne može da pomogne u dokazivanju teze da su Srbi bili tretirani drugačije nego kao divljaci u najvećem delu svoje novije istorije, sem u periodima kad su im se interesi i akcije poklapali sa interesima evropskih država.
kao što nas i danas, manje-više, tretriaju i opisuju u sopstvenim diskretnim trenucima iskrenosti.
freehand freehand 08:32 15.06.2021

Re: Obrt

I svi dobrovoljno, spontano i bez straha. Al' u kurcu!

Da ipak malo bolje pogledaš tu tribinu?
Inače, na ulice i sahranu su milioni izašli dobrovoljno. To što se bašibozuk sa tim danas zajebava i pokušava lažima da to izmeni - neće to ići. Može da se poentira u društvu svojih istomišljenika, al to ama baš ništa ne znači u svetu fakata.
predatortz predatortz 08:34 15.06.2021

Re: Obrt

stemajz
јесу, и цео свет му на сахрану долазио, западних, "демократских" перјаница била тушта и тма, ни њима није такав сметао, нимало...
а нису могли да не знају ко је он




Ko je bio, to Svevišnji zna. A koliko je cenjena zemlja koju je vodio pokazalo se pri njenom raspadu. Ni jedan od brojnih "prijatelja" sa đenaze Titine ni qrtzem nije mrdnuo da se ta visoko uvažavana zemlja, sa čijim pasošem si mogao da budeš gastarbajter gde god da ti duša ište, sačuva.
predatortz predatortz 08:39 15.06.2021

Re: Obrt

Inače, na ulice i sahranu su milioni izašli dobrovoljno.


Naravno! Organizovani kroz Organizacije udruženog rada, a u svakoj od njih bio je jedan čika sa smešnim opisom radnog mesta koga su svi slušali i uvažavali.

Znamo...

Čak i ja, koji sam rođen '69., sam se mnogo puta spontano okupljao sa drugarima, učiteljicom i nastavnicima, pa smo spontano glumili idiote, ritajući se na stadionu FK Sloboda danima, uvežbavajući spontani baletski nastup, spontane podrške, čestitajući rođendan čoveku koji baš i nije rođen na taj dan, a na koji je ne zna se...
Naravno, spontano!

E, da mi sad neko tako spontano okuplja decu, jebao bih mu mater!
To, da mu smeš da jebeš mater se zove sloboda.


freehand freehand 08:48 15.06.2021

Re: Obrt

Znamo...

Ma ne znate, al volite da lupate.I kad vam čovek kaže da je štafetanošena i kralju Aleksandru a bogami i Petru onda to nije dokaz da lupate nego da su komunisti krali ideje. Kad kaže da su sokolski sletovi postojali i pre 045 onda i to nije dokaz da lupate i lažete nego da su komunisti i to ukrali.
Iako i štafete i sletovi kao pojave datiraju vekovima unazad te nisu nikakva intelektualna svojinani države ni dinastije.
I svaki razgovor je takav.

Edit: i da - na slet se nije moralo. Ni učestvovati ni ići. Ja, na primer, nisam bio nijednom.

stemajz stemajz 08:48 15.06.2021

Re: Obrt

predatortz
stemajz
јесу, и цео свет му на сахрану долазио, западних, "демократских" перјаница била тушта и тма, ни њима није такав сметао, нимало...
а нису могли да не знају ко је он




Ko je bio, to Svevišnji zna. A koliko je cenjena zemlja koju je vodio pokazalo se pri njenom raspadu. Ni jedan od brojnih "prijatelja" sa đenaze Titine ni qrtzem nije mrdnuo da se ta visoko uvažavana zemlja, sa čijim pasošem si mogao da budeš gastarbajter gde god da ti duša ište, sačuva.


нема пријатеља међу државама, само интереса

док је западу сфрј требала као незванична, јефтина брана против ссср, јебало им се савршено какав је јожа био злочинац раније - курвин син који ради за нас

кад им то више није требало, онда су они били ти који су највише разјебавали ту наказу са "братство&јединство" налепницом, на начин који је њима највише одговарао, са њиховим фаворитима а на српску штету

југославија је најгора ствар коју су срби себи могли на врат да натоваре
никаква корист од ње, само штета
и не знам да ли већа штета била по нас при њеном стварању или после при распадању на овај начин, како је западу годило

комунизам, сам по себи, много је мањи проблем - проблем је кад ти усташе ставе петокраку па се устоличе по београду, било усташе црногорске или хрватске
родитељи ових наказа попут латинке, бисерко и осталих

predatortz predatortz 08:52 15.06.2021

Re: Obrt

Edit: i da - na slet se nije moralo. Ni učestvovati ni ići.


Ovo je laž!
Nikakvog izjašnjavanja nije bilo, sedmicama nismo radili nastavu fizičkog vaspitanja, nego smo prvo u sali, pa posle na stadionu uvežbavali koreografiju. Niko nije mogao, a ni smeo da pomisli, da kaže da njegovo dete u tome neće učestvovati jer to smatra za glupost. A neke čike, zadužene za spontanost, su dolazile da pitaju našeg dobrog nastavnika kako teku pripreme.


predatortz predatortz 09:02 15.06.2021

Re: Obrt

кад им то више није требало, онда су они били ти који су највише рљзјебавали ту наказу са "братство&јединство" налепницом, на начин који је њима највише одговарао, са њиховим фаворитима а на српску штету


I ovo je pod velikim znakom pitanja.

General Grahovac, recimo, tvrdi da je KGB razbijao SFRJ.

Ne volim Grahovca, ali sve ide u prilog tome da je stav Kominterne o jugoslovenskom i srpskom pitanju fazno sprovođen u delo. Od raznih ZAVNOH, ZAVNOBIH, AVNOJ-a, preko Ustava iz '74, do finalnog raspada SKJ, sa kojim počinje i zvaničan raspad zemlje. Zapad je to samo iskoristio da navede vodu na svoju vodenicu. Raspad Jugoslavije i tretiranje Srba kao glavnih krivaca, davno su zacrtzani - gle čuda, u Moskvi!

freehand freehand 09:10 15.06.2021

Re: Obrt

Ovo je laž!

Znam. I četnička deca su bila držana po podrumima u lancima.
predatortz predatortz 09:20 15.06.2021

Re: Obrt

freehand
Ovo je laž!

Znam. I četnička deca su bila držana po podrumima u lancima.


A ovo je bezobrazluk.


freehand freehand 09:24 15.06.2021

Re: Obrt

predatortz
freehand
Ovo je laž!

Znam. I četnička deca su bila držana po podrumima u lancima.


A ovo je bezobrazluk.



Toti kažem.
Nije valjda da si najzad nešto skapirao?
stemajz stemajz 09:25 15.06.2021

Re: Obrt

predatortz
кад им то више није требало, онда су они били ти који су највише рљзјебавали ту наказу са "братство&јединство" налепницом, на начин који је њима највише одговарао, са њиховим фаворитима а на српску штету


I ovo je pod velikim znakom pitanja.

General Grahovac, recimo, tvrdi da je KGB razbijao SFRJ.

Ne volim Grahovca, ali sve ide u prilog tome da je stav Kominterne o jugoslovenskom i srpskom pitanju fazno sprovođen u delo. Od raznih ZAVNOH, ZAVNOBIH, AVNOJ-a, preko Ustava iz '74, do finalnog raspada SKJ, sa kojim počinje i zvaničan raspad zemlje. Zapad je to samo iskoristio da navede vodu na svoju vodenicu. Raspad Jugoslavije i tretiranje Srba kao glavnih krivaca, davno su zacrtzani - gle čuda, u Moskvi!



ма све је под великим знаком питања, наравно

да је ссср видео краљевину југославију као непријатеља и кренуо да подрива, то је јасно - врангел је ту држао људи под оружјем (нигде друго), аминован је раскол руске цркве у карловцима, устоличнен загранични патријарх (јебало се совјетима за цркву, али је то консолидација њиховог непријатеља, а то је већ озбиљно)

но, то што је неко тада имао неки план, не значи уопште да је то њима остало битно во вјек и вјеков

ето, кад су већ ти комунисти узхајали на власт 45, што одмах тада не спроведоше тај циљ у дело, него чекали још 50так година?

јако је наивно, да не кажем глупо, гледати кгб (па и било кога другог) као монолит који своје планове никад не мења и држи их се пијан плота по сваку цену, без обзира на околности... не ради то тако, мада је лако себи тако оправдати - ти зли совјетски комунисти мрзе србе и све ће увек радити само да сјебу србе... погрешан начин размишљања, али је тако себи најлакше "објаснити" став који заузмеш унапред (не конкретно ти)... но онда нема дискусије, него само јарци на брвну

да им је сметала југославија толико, могли су остати са тенковима (кад су већ били ту), рећи - ево овде смо ми, довде, не мрдамо, ето вам остали део бивше југославије па се ви са њима јебите и прегањајте... ја не верујем да би запад због тога започео светски рат са совјетима, можда неко и верује

колико се кгб (па и сви комунисти тамо) међусобно крљао и млатио... хаос, тотални пичвајз, чистки колико волиш, значи, никакав монолитни блок који се држи прокламованих циљева као пијан плота
(да не причамо о томе колико су струје унутар кгб-а саме активно дестабилизовале сам ссср из својих унутрашњих разлога... но небитно сад)

наравно, сад ћеш рећи ко их јебе, тачно, ко их јебе, нека су, њихов проблем, али при томе мислити да је некад део неког плана остао на снази иако се стање на терену скроз променило, не иде баш много у прилог тој теорији

после разлаза са стаљином, тито је очистио, темељно, све просовјетске струје... тешко баш да је кгб могао да има такав утицај да намакне устав из 74 и све то... а поготово не пред распад ссср-а, тад су они имали својих пиздарија више него довољно, много битнијих од сфрј
predatortz predatortz 09:27 15.06.2021

Re: Obrt

freehand
predatortz
freehand
Ovo je laž!

Znam. I četnička deca su bila držana po podrumima u lancima.


A ovo je bezobrazluk.



Toti kažem.
Nije valjda da si najzad nešto skapirao?


Kad si ti, jesam odavno.

Ja svoje stavove nisam drastično menjao.
Ti si, od istomišljenika dogurao do čoveka koji proganja, vređa, i zastupa sve kontra od onog što je nekad zastupao.

Dakle, skapirao sam (te) odavno.
predatortz predatortz 09:34 15.06.2021

Re: Obrt

ето, кад су већ ти комунисти узхајали на власт 45, што одмах тада не спроведоше тај циљ у дело, него чекали још 50так година?

јако је наивно, да не кажем глупо, гледати кгб (па и било кога другог) као монолит који своје планове никад не мења и држи их се пијан плота по сваку цену...

да им је сметала југославија толико, могли су остати са тенковима (кад су већ били ту), рећи - ево овде смо ми, довде, не мрдамо, ето вам остали део бивше југославије па се ви са њима јебите и прегањајте... ја не верујем да би запад због тога започео светски рат са совјетима, можда неко и верује


Isto pitanje možeš postaviti za NATO i Republiku Srpsku. Dejtonom su ušli u Bosnu sa tolikim snagama da je sve u regionu, taman da se i udruži, bilo smešno za njih. Mogli su nam, kao Hrvatima za Herceg-Bosnu, reći raspuštaj to i u kućicu, da te ne čujem tamo.

Pa, posle agresija na Srbiju. NATO udara po mSrbiji svom žestinom, muslimani u Sarajevu samo čekaju mig da udare na RS, ali miga nema. U Bosni mir kao nikad do tad. A mi smo očekivali napad, bili ubeđeni da će ga biti.

Zašto su, i jedni i drugi, izabrali sistem "kuvane žabe", pojma nemam. Ali je činjenica da su obe Jugoslavije slabili komunisti. Prvu, znamo kako, a drugu "reformama, činjenjem država od "republika" koje nikad u tim granicama nisu postojale, pa do konačnog krvavog razlaza.


freehand freehand 09:38 15.06.2021

Re: Obrt

predatortz
freehand
predatortz
freehand
Ovo je laž!

Znam. I četnička deca su bila držana po podrumima u lancima.


A ovo je bezobrazluk.



Toti kažem.
Nije valjda da si najzad nešto skapirao?


Kad si ti, jesam odavno.

Ja svoje stavove nisam drastično menjao.
Ti si, od istomišljenika dogurao do čoveka koji proganja, vređa, i zastupa sve kontra od onog što je nekad zastupao.

Dakle, skapirao sam (te) odavno.
Ma ti si budala koja lupeta i sve ponovo svodi na lično.
Koja gleda sliku krema svetskih državnika na Titovoj sahrani i priča o moranju i odlasku na sahranu u parovima. I koja kad kažem da selt nije bio obavezan ladno iz prve kaže da lažem.
Pa ne brt. Ti lažeš. Za slet se vežbalo na fizičkom ali su iz odabranih škola išla jedno ili dva odeljenja, pa ni iz njih svi. Nisu išli smotani koji nisu mogli da nauče koreografiju i nisu išli oni koji neće. Sad, možda je u nekim mestima kod Bosanaca bilo drugačije, ali to opet ne znači da je to bilo opšte pravilo.
predatortz predatortz 09:46 15.06.2021

Re: Obrt

Ma ti si budala koja lupeta i sve ponovo svodi na lično.


Naravno! A ti si gospodin čovek, kada pitaš da li sam glupi ja konačno nešto skapirao...





Koja gleda sliku krema svetskih državnika na Titovoj sahrani i priča o moranju i odlasku na sahranu u parovima.


Prvo, a tvojoj sličici se ne vidi ništa. Na njoj su, kako si je stručno postavio, mogli biti i vatrogasci iz Hrtkovaca na tribini seoskog stadiona.
Na sliku se nisam ni osvrnuo, niti negiram da je tu bilo puno stranih zvaničnika.
Govorio sam o običnom narodu.

Sad, možda je u nekim mestima kod Bosanaca


Ovo da podvučem kako izgleda kada ljigav čovek želi da te uvredi na džibersku foru.
stemajz stemajz 09:47 15.06.2021

Re: Obrt

predatortz
ето, кад су већ ти комунисти узхајали на власт 45, што одмах тада не спроведоше тај циљ у дело, него чекали још 50так година?

јако је наивно, да не кажем глупо, гледати кгб (па и било кога другог) као монолит који своје планове никад не мења и држи их се пијан плота по сваку цену...

да им је сметала југославија толико, могли су остати са тенковима (кад су већ били ту), рећи - ево овде смо ми, довде, не мрдамо, ето вам остали део бивше југославије па се ви са њима јебите и прегањајте... ја не верујем да би запад због тога започео светски рат са совјетима, можда неко и верује


Isto pitanje možeš postaviti za NATO i Republiku Srpsku. Dejtonom su ušli u Bosnu sa tolikim snagama da je sve u regionu, taman da se i udruži, bilo smešno za njih. Mogli su nam, kao Hrvatima za Herceg-Bosnu, reći raspuštaj to i u kućicu, da te ne čujem tamo.

Pa, posle agresija na Srbiju. NATO udara po mSrbiji svom žestinom, muslimani u Sarajevu samo čekaju mig da udare na RS, ali miga nema. U Bosni mir kao nikad do tad. A mi smo očekivali napad, bili ubeđeni da će ga biti.

Zašto su, i jedni i drugi, izabrali sistem "kuvane žabe", pojma nemam. Ali je činjenica da su obe Jugoslavije slabili komunisti. Prvu, znamo kako, a drugu "reformama, činjenjem država od "republika" koje nikad u tim granicama nisu postojale, pa do konačnog krvavog razlaza.




тачно, и ја на то питање немам одговор, осим да ми се чини да нико са стране нема циљ да се ситуација реши брзо, него да остане увек довољно да тиња, па по потреби распалити... и при томе их тешко можеш кривити, јбг, имају своје циљеве и гурају, јебе им се за нас (само тога човек увек мора бити свестан кад бира "савезнике" у одређеном тренутку, јер вечних нема)

добро, прва југославија се распала немачким нападом и оснивањем НДХ - ја лично не верујем да би преживела и да није било ниједног комунисте (додуше, можда би се и после јасеновца карађорђевићи држали југословенства, не знам, не би ме изненадило)

а другу су комунисти направили и развалили, заједно са утицајем споља (да су само они хтели, без подршке споља, или да су само споља хтели, без сарадње унутрашњих комуниста, мислим да би много теже ишло)

ја лично могу само да се попишам на југославију и кафу у дубровнику и истри, мени је проблем, опет, што је мој народ крвавио за своју штету

и при томе су најгора багра они срби који су радили на томе, било под круном или петокраком, знак ми је небитан толико
predatortz predatortz 09:50 15.06.2021

Re: Obrt

и при томе су најгора багра они срби који су радили на томе, било под круном или петокраком, знак ми је небитан толико




looping looping 07:21 09.06.2021

1

Neophodna je potvrda "pobednika" i potvrda "poraženih" u građanskom ratu 90-ih.

Ovi prvi su pravednici, borci za slobodu itd. a drugi su agresori, zločinci, itd.

Neophodna je sudska potvrda svega ovoga jer kao u holivudskim filmovima (protiv kojih nemam ništa protiv) stvari se dele na crno i belo.

Kada bi se stvari predstavile kakve su zapravo bile, sigurno bi došlo do pomirenja i praštanja.
Ovako, poražena i pobednička strana čekaju svoj trenutak da opet ponove istoriju.

Haški Tribunal je deo cele ove politike, koja će imati svoj kraj.
Nadam se samo da će političari bivše YU biti dovoljno mudri da znaju šta je dobro za njihov narod/ njihovu porodicu.
Jer, ljudi su ovce, na žalost.



mariopan mariopan 09:13 09.06.2021

Re: 1

looping
Neophodna je potvrda "pobednika" i potvrda "poraženih" u građanskom ratu 90-ih.

Ovi prvi su pravednici, borci za slobodu itd. a drugi su agresori, zločinci, itd.

Neophodna je sudska potvrda svega ovoga jer kao u holivudskim filmovima (protiv kojih nemam ništa protiv) stvari se dele na crno i belo.

Kada bi se stvari predstavile kakve su zapravo bile, sigurno bi došlo do pomirenja i praštanja.
Ovako, poražena i pobednička strana čekaju svoj trenutak da opet ponove istoriju.

Haški Tribunal je deo cele ove politike, koja će imati svoj kraj.
Nadam se samo da će političari bivše YU biti dovoljno mudri da znaju šta je dobro za njihov narod/ njihovu porodicu.
Jer, ljudi su ovce, na žalost.





Taj sud je propustio priliku da zaista sudi zločincima i da donese mir na ove prostore. Radio je sve po diktatu zapadnih političara i zamutio vodu, sve vreme pristrasno sudeći posejao mržnju za dugo vremena.

Neoprostivo je da žrtve razbroji po nacionalnom ključu kako je uradio, proglasivši srpske žrtve za legitimnu metu kao što su fašisti radili. Nesrazmera u suđenju za sve zločine u tom ratu rečito govori o nameri da se ne sudi, nego da se izvede performans za potrebe prikrivanja pravih zločinaca i njihovih mentora.

Nesuđenje za zločine nad jednim a suđenje za zločine nad drugim narodom ne smatram pravdom, niti taj sud zaslužuje da se njegove presude poštuju i pominju kao dokaz nečije krivice ili nevinosti. One su dokaz da se presude mogu politički nametnuti ili kupiti ako se dobro plati. Sunovrat civilizacije.
loader loader 11:38 09.06.2021

Re: 1

Nadam se samo da će političari bivše YU biti dovoljno mudri da znaju šta je dobro za njihov narod/ njihovu porodicu.

Та нада је за штовање. Него, нешто ми није реално да ће се обистинити.
Један од главних проблема је што је хаг својим нескривено несразмерним односом према злочинима код једних створио некакву моралну надмоћ над званично злочиначком (нашом) страном, док се са ове наше стране мешају осећај неправедности и свашта друго. Такође, прва страна је оваквим пресудама осокољена, па би код њих могла да се јави тенденција да се у подесној прилици изведе још неко офанзивно, фронтално дејство, које ће их приближити одавно замишљеном, максималистичком циљу. То наравно проузрокује перманентни одбрамбени став друге стране. Кад је тако, тешко да ће бити обезбеђен мир у региону. Пре ће бити да се овим судским одлукама инвестирало у будуће сукобе, уколико некоме са стране затребају, јер ти са стране су потпуно свесни шта овакве одлуке у нашим условима значе (претходно сам поменуо на шта мислим). Чак и да све то није тако, и да ће се овдашњи политичари "опаметити" - чињеница је да ни једна земљица не може да се одупре великим силама уколико се намере да је поцепају изнутра и индукују грађански, национални и верски рат. Без уплива са стране овдашњи свет би живео заједно, као што је до пре неку деценију већ живео. Потенцијал разлика је ипак мањи од потенцијала жеље за животом (своје породице, ако ништа друго). Но, та разлика је непремостива уколико је неко са стране вешто подгреје и гурне је у први план. Дакле, тек до одређене мере стварио зависе од овдашњих политичара.
benedykt benedykt 16:27 09.06.2021

Re: 1

looping
Neophodna je potvrda "pobednika" i potvrda "poraženih" u građanskom ratu 90-ih.

Ovi prvi su pravednici, borci za slobodu itd. a drugi su agresori, zločinci, itd.

Neophodna je sudska potvrda svega ovoga jer kao u holivudskim filmovima (protiv kojih nemam ništa protiv) stvari se dele na crno i belo.


Otkako je sveta i veka svako pravo je poticalo iz sile a nikada i nigde nije, kao što se pogrešno misli, sila poticala iz prava. Prema tome, poenta suda i pripadajućih presuda je bila da se i formalno pravno zakuca jednom za svagda unapred pripremljeni narativ u kome se zna ko su bili monstrumi i zlikovci a ko te kao žrtve. Prava istina nikoga nije interesovala, jer bi razotkrila mnogo toga što se po svaku cenu moralo poturiti pod tepih. Samim time su presude Mladiću, Karadžiću i ostalima morale biti potpuno suprotne od onih Naseru Oriću, Gotovini ili Markaču, i svako ko misli drugačije je bezgranično naivan. Ono što je najgore u celoj toj priči je da je taj i takav krajnje licemeran odnos suda u Hagu samo doveo do tragikomično pogrešne slike celog tog rata, tj konkretno Mladić je sada za jedne monstrum a za druge heroj a sve u zavisnosti od nacionalne pripadnosti. U prevodu sve je ostalo tamo gde je i bilo 1995., odnosno propuštena je prilika da se svi, a u zavisnosti od svoje nacionalne pripadnosti, barem suoče sa svojim ružnim odrazom u ogledalu i izvuku neku pouku iz toga. Prema tome, bez prave istine i sagledavanja tačnih uzroka svih tih tragičnih ratova, bilo kakva katarza a samim time i mogućnost pomirenja je prosto nemoguća tj sve će se to isto ponoviti čim se ponovo ukaže za to neka nova prilika. Slična greška je napravljena posle 1945. kada je zarad tog kao bratstva i jedinstva sve poturano pod tepih, pa se između ostalog upravo i zato sve to dogodilo tj ponovilo devedesetih…
mariopan mariopan 17:45 09.06.2021

Re: 1

Bez prave istine i sagledavanja tačnih uzroka svih tih tragičnih ratova, bilo kakvo pomirenje je prosto nemoguće tj sve će se to isto ponoviti čim se ponovo ukaže za to neka nova prilika. Slična greška je napravljena posle 1945. kada je zarad tog kao bratstva i jedinstva sve poturano pod tepih, pa se između ostalog upravo i zato sve to dogodilo tj ponovilo devedesetih…

Verujem da je to namerno urađeno i biće zloupotrebljeno prvom prilikom kad moćnim zlikovcima zatreba "mali rat na Balkanu". Treba samo da kresnu šibicu, gomilu baruta su već postavili. I zna se ko će biti kriv, unapred.
predatortz predatortz 17:48 09.06.2021

Re: 1

Verujem da je to namerno urađeno i biće zloupotrebljeno prvom prilikom kad moćnim zlikovcima zatreba "mali rat na Balkanu". Treba samo da kresnu šibicu, gomilu baruta su već postavili. I zna se ko će biti kriv, unapred


Na nama je da ćutimo, radimo i naoružavamo se.
maksa83 maksa83 20:42 09.06.2021

Re: 1

Samim time su presude Mladiću, Karadžiću i ostalima morale biti potpuno suprotne od onih Naseru Oriću, Gotovini ili Markaču, i svako ko misli drugačije je bezgranično naivan.

Ovo je zapravo jako dobra rečenica i predstavlja otpr. sve što treba znati o haškom tribunalu.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:49 09.06.2021

Re: 1

maksa83
Samim time su presude Mladiću, Karadžiću i ostalima morale biti potpuno suprotne od onih Naseru Oriću, Gotovini ili Markaču, i svako ko misli drugačije je bezgranično naivan.

Ovo je zapravo jako dobra rečenica i predstavlja otpr. sve što treba znati o haškom tribunalu.


zapravo je dobar ceo benediktov komentar
maksa83 maksa83 20:50 09.06.2021

Re: 1

zapravo je dobar ceo benediktov komentar

Ma dobro ali ja volim da brišem kod.

Ono je esencija.
alselone alselone 20:57 09.06.2021

Re: 1

Nastavak politike slaba srbija jaka jugoslavija. Slaba srbija miran region. I da vam nikad vise na pamet ne padne da pravite neka svoja carstva i sranja u tom delu sveta.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:00 09.06.2021

Re: 1

maksa83
zapravo je dobar ceo benediktov komentar

Ma dobro ali ja volim da brišem kod.

Ono je esencija.


Razumem. Ali neki junior to nece razumeti (bar se tako meni zale po пулриквестовима)
predatortz predatortz 21:06 09.06.2021

Re: 1

maksa83
Samim time su presude Mladiću, Karadžiću i ostalima morale biti potpuno suprotne od onih Naseru Oriću, Gotovini ili Markaču, i svako ko misli drugačije je bezgranično naivan.

Ovo je zapravo jako dobra rečenica i predstavlja otpr. sve što treba znati o haškom tribunalu.


Hitler i Tribunal u Hagu su slični po tome što su za Srbe imali druge aršine u odnosu na sve druge.
Međutim, Hitler nije insistirao na tome da se to smatra pravdom i uslugom. Haški tribunal je bestijalnost nad jednim narodom digao na viši nivo.
freehand freehand 22:06 09.06.2021

Re: 1

predatortz
maksa83
Samim time su presude Mladiću, Karadžiću i ostalima morale biti potpuno suprotne od onih Naseru Oriću, Gotovini ili Markaču, i svako ko misli drugačije je bezgranično naivan.

Ovo je zapravo jako dobra rečenica i predstavlja otpr. sve što treba znati o haškom tribunalu.


Hitler i Tribunal u Hagu su slični po tome što su za Srbe imali druge aršine u odnosu na sve druge.
Međutim, Hitler nije insistirao na tome da se to smatra pravdom i uslugom. Haški tribunal je bestijalnost nad jednim narodom digao na viši nivo.

Koje je aršine Hitler imao samo za Srbe?
predatortz predatortz 22:12 09.06.2021

Re: 1

freehand
predatortz
maksa83
Samim time su presude Mladiću, Karadžiću i ostalima morale biti potpuno suprotne od onih Naseru Oriću, Gotovini ili Markaču, i svako ko misli drugačije je bezgranično naivan.

Ovo je zapravo jako dobra rečenica i predstavlja otpr. sve što treba znati o haškom tribunalu.


Hitler i Tribunal u Hagu su slični po tome što su za Srbe imali druge aršine u odnosu na sve druge.
Međutim, Hitler nije insistirao na tome da se to smatra pravdom i uslugom. Haški tribunal je bestijalnost nad jednim narodom digao na viši nivo.

Koje je aršine Hitler imao samo za Srbe?


Hitler represivne, sto za jednoga. Tribunal "pravne". Ono što se Srbima sudi kao genocid, za to drugi ni packe ne dobiju.
freehand freehand 22:21 09.06.2021

Re: 1

predatortz
freehand
predatortz
maksa83
Samim time su presude Mladiću, Karadžiću i ostalima morale biti potpuno suprotne od onih Naseru Oriću, Gotovini ili Markaču, i svako ko misli drugačije je bezgranično naivan.

Ovo je zapravo jako dobra rečenica i predstavlja otpr. sve što treba znati o haškom tribunalu.


Hitler i Tribunal u Hagu su slični po tome što su za Srbe imali druge aršine u odnosu na sve druge.
Međutim, Hitler nije insistirao na tome da se to smatra pravdom i uslugom. Haški tribunal je bestijalnost nad jednim narodom digao na viši nivo.

Koje je aršine Hitler imao samo za Srbe?


Hitler represivne, sto za jednoga. Tribunal "pravne". Ono što se Srbima sidi kao genocid, za to drugi ni packe ne dobiju.


Pa otkud onda onoliki Cigani i Jevreji među postreljanima?
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:52 09.06.2021

Re: 1

freehand


Pa otkud onda onoliki Cigani i Jevreji među postreljanima?


A pa ne, njih nisu streljali Nemci nego četnici.

Zato su se Nemci tako grčevito držali u Kraljevu 1941. da četnici ne bi pobili sve Jevreje i Cigane u gradu u slučaju da ga zauzmu.
freehand freehand 05:26 10.06.2021

Re: 1

vrabac_onaj
freehand


Pa otkud onda onoliki Cigani i Jevreji među postreljanima?


A pa ne, njih nisu streljali Nemci nego četnici.

Zato su se Nemci tako grčevito držali u Kraljevu 1941. da četnici ne bi pobili sve Jevreje i Cigane u gradu u slučaju da ga zauzmu.


Nekako mi izmiče mudrost i duhovitost ovog komentara. Znam da je do mene, ali tri puta čitam i vidim samo isprazno blebetanje, neku foru level Nebojša Krstić, tek da bi se nešto reklo.
Inače, prava domaćinska priča je da su ljotićevci skupljali i podmetali Cigane i Jevreje da bi stradalo što manje Srba, kao pravi rodoljubi.
mariopan mariopan 06:14 10.06.2021

Re: 1

vrabac_onaj
maksa83
Samim time su presude Mladiću, Karadžiću i ostalima morale biti potpuno suprotne od onih Naseru Oriću, Gotovini ili Markaču, i svako ko misli drugačije je bezgranično naivan.

Ovo je zapravo jako dobra rečenica i predstavlja otpr. sve što treba znati o haškom tribunalu.


zapravo je dobar ceo benediktov komentar

Da.
freehand freehand 10:52 10.06.2021

Re: 1

Otkako je sveta i veka svako pravo je poticalo iz sile a nikada i nigde nije, kao što se pogrešno misli, sila poticala iz prava. Prema tome, poenta suda i pripadajućih presuda je bila da se i formalno pravno zakuca jednom za svagda unapred pripremljeni narativ u kome se zna ko su bili monstrumi i zlikovci a ko te kao žrtve.
Svako pravo potiče iz potrebe da se urede odnosi u društvenoj zajedcnici i obezbedi njihova primena. Istorija poznaje obe situacije - i da se sila ozakoni i da se sila ograniči. Tako da postoje sudovi čija je uloga da "zakucaju" poziciju krivca

i žrtve ali to svakako nije opšta karakteristika pravosuđa, niti se takav slučaj može izvesti kao pravilo pukom i besmislenom simplifikacijom istorijskomg procesa nastanka i razvoja prava.
freehand freehand 11:33 10.06.2021

Re: 1

freehand
vrabac_onaj
freehand


Pa otkud onda onoliki Cigani i Jevreji među postreljanima?


A pa ne, njih nisu streljali Nemci nego četnici.

Zato su se Nemci tako grčevito držali u Kraljevu 1941. da četnici ne bi pobili sve Jevreje i Cigane u gradu u slučaju da ga zauzmu.


Nekako mi izmiče mudrost i duhovitost ovog komentara. Znam da je do mene, ali tri puta čitam i vidim samo isprazno blebetanje, neku foru level Nebojša Krstić, tek da bi se nešto reklo.
Inače, prava domaćinska priča je da su ljotićevci skupljali i podmetali Cigane i Jevreje da bi stradalo što manje Srba, kao pravi rodoljubi.

Nije lošđe ilustrovati:
Harold Turner, Šef Uprave Štaba generala Bemea, još je precizniji u naredbama i predlozima mera "..Što se tiče akcije čišćenja smatram, da je već iz razloga prestižan, potrebno da se krajnjom bezobzirnošću postupi bar u jednom mestu, kako bi se ovim primerom zastrašili ostali delovi Srbije... Deca i žene održavaju vezu i staraju se o snabdevanju. Prema tome mora iskusiti kaznu celokupno stanovništvo, a ne samo muškarci." U istom smislu i "...Komuniste koje zarobite u borbi, treba načelno u cilju zastaršivanja, na licu mesta streljati ili obesiti. Naseljena mesta koja se moraju zauzimati borbom, treba spaliti, isto važi i za kuće iz kojih se pucalo na trupe. Odmazdu za pretrpljene gubitke treba da izvrši jedinica koja ih je imala: za svakog ubijenog nemačkog vojnika da strelja 100 a za svakog ranjenog 50 zarobljenika ili talaca. Streljane namerno zakopavati na usamljenim mestima, sprečiti stavljanje krstova na grobove i ukrašavanje istih - da se ne stvaraju srpska svetilišta, (hodočašća)."

Nigde se ne pominju SRbi, večć samo stanovništvo. Jedino su, iz nekog čudnog i neobjašnjivog razloga, izdvojeni komunisti.

Draginac

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana