Obaveštenja| Sex| Zabava| Zdravlje| Životinjski svet

Muke s identitetom

Jaril RSS / 26.07.2021. u 11:22

 [Помисли нешто потпуно другачије]

 

Novak je Crnogorac, Tesla je Hrvat, a ja sam Greta Garbo.

 Iako često deluju kao lokalno balkanski problem, muke se identitetima su globalna pojava. Onomad je Ričard Dokins cancel-ovan - bukvalno je povučena nagrada za humanistu godine koja mu je dodeljena 1996, a zbog jednog tvita:

„U 2015, Rejčel Doležal, bela predsednica ogranka NACCP, bila je prokažena zbog identifikovanja kao crnkinja. Pojedini muškarci biraju da se identifikuju kao žene, a pojedine žene biraju da se identifikuju kao muškarci. Vi ćete biti prokaženi ako njima uskratite to da su bukvalno ono sa čime se identifikuju. Diskutujte.“

Pičvajz je nastao kada su transfobni desničari dohvatili njegov tvit da pravdaju svoju transfobiju i svoj stav da je promena roda fejk i da rod koji ti je dodeljen na rođenju jeste rod koji ima da nosiš celog života. Jeste se Dokins ograđivao u narednom tvitu, ali je svoj transfobni stav on iznosio i ranije.

U njegovu odbranu, pitanje koje je potegao jeste dobro pitanje. Njegova greška je u izboru prekratke forme za tako opširnu temu i u tome što je trebalo da ponudi diskusiju, umesto što je na diskusiju samo pozvao. Trebalo je da napiše makar blog.

Definicija identiteta

Pitanje koje je Dokins zapravo postavio jeste: šta definiše identitet?

Iako se pojmom identiteta gađamo kao da je tu sve jasno, realnost je sve osim jasne. Za odgovor na ovo pitanje postoje dva pristupa. Ova dva pristupa mi je najlakše da objasnim na primeru flaširane vode.

Voda „Knjaz Miloš“ nosi tu etiketu iako u toj boci nije zapakovano ništa od Knjaza Miloša. Kada je identifikacija razdvojena od sadržaja, to je onda - nominalistički pristup.

Suprotno tome je voda „Voda“ kojoj na etiketi bukvalno piše šta je unutra. Kada se identifikacija vrši preko postojećeg svojstva, to je onda - esencijalistički prisutup.

Nominalistički pristup identitetu

Osoba je ono što za sebe kaže da jeste. Ako Novak kaže da je Srbin, tu se sva priča završava. On je Srbin. Svako prebiranje po precima, krvnim crncima, po državi kojoj plaća porez ili bilo čemu drugom jeste suvišno. Izvlačenje drugačijih zaključaka o njegovom nacionalnom identitetu je pogrešno. Ako je Tesla napisao da je Srbin, svako prebiranje po mestu rođenja i mestima boravka jeste ogrešnje o njegov izbog. Svako ima pravo da se izjasni ko je i šta je i to ima da se prihvati i poštuje.

To onda znači da muževnom, razbacanom muškarcu treba dozvoliti ulazak u ženski we-ce samo zato što se izjasnio kao žena. Ovo je trenutno goruća tema zakonodavastva na zapadu, i gorući strah TERF-kinja. Njihov strah kaže da ako osoba ima pristup ženskom toaletu samo zato što kaže da je žensko, da će to napasnici iskoristiti da vrebaju i napastvuju žene po we-ce-ima.

Ako osoba tvrdi za sebe da je vanzemaljac koji je vrhovni vladar zemljana, da li onda svi treba da joj služimo?

Kako se pravi razlika između realnog identiteta, zloupotrebe identiteta (kao u slučaju Rejčel Doležal) i psihotičnog raskida sa realnošću?

Ako ja ušetam u Nemačku, tvrdim da sam Nemac da li to znači da Nemačka ima da mi da svoje državljanstvo (pozovem se na neku automatsku proceduru po kojoj Nemci dobijaju državljanstvo), svoju socijalnu pomoć (koja je soma evra, by the way) i pasoš? Inače je pogazila moje ljudsko pravo? Mislim, ovo bi bilo super zgodno da ne moram da se udajem zbog papira.

Esencijalistički pristup identitetu

Mali misaoni eksperiment.

Zamisli sobu punu ljudi. Znaš da su u njoj Amerikanci, Hrvati i Srbi. Tvoj zadatak je da odrediš ko je koje nacionalnosti. Možeš da uradiš bilo kakve fiziološke ili psihološke analize, možeš da uporediš sa bilo kojom osobom van te sobe, možeš da postaviš bilo koje pitanje, osim pitanja: koje si nacionalnosti.

Da li je ovo moguće uraditi? I zašto?

Ako preformulišem eksperiment: tvoj zadatak je da u ovim ljudima prepoznaš svojstvo koje imaju svi pripadnici te nacionalnosti i koje imaju samo  pripadnici te nacionalnosti.

Na prvu loptu, može se posegnuti za jezikom. Hrvati pričaju hrvatski, Srbi pričaju srpski, a Amerikanci pričaju - engleski?

Da li to onda znači da, pošto govorim engleski, mogu da ušetam u Ameriku i tražim državljanstvo, pasoš i ćošak da budem beskućnik?

Šta onda sa Srbima koji govore i srpski i engleski, pa i hrvatski. Da li su oni dvonacionalni, tronacionalni? Ok, zna se koji jezik im je maternji. Šta onda sa decom u dijaspori čijim roditeljima je maternji jezik srpski, a njima je maternji jezik engleski (prvo su njega progovorila)?

Drugi označitelj nacionalnog identiteta za kojim može da se posegne u ovom misaonom eksperimentu jeste genetsko poreklo, halogenski tipovi - međ’ srpskim narodom poznato kao prebrojavanje krvnih zrnaca. U tom slučaju svi su - Afrikanci. Nikakvi Srbi, Hrvati, kurci, palci ne postoje. Postoje samo Afrikanci. Šveđani su Afrikanci, Kinezi su Afrikanci, različiti narodi u Africi su samo Afrikanci. Ok, znam da ’Afrikanac’ nije nacionalni, već kontinentalni identitet. Tu je problem što smo svoj nacionalni identitet zaboravili, odrekli se svojih korena. Šta sa analizama da svi ljudi nose gen iste Majke i gen istog Oca? (Pri čemu ovo dvoje nikada nisu imali seks.?!?)

Treći označitelj nacionalnog identiteta koji bi se ljudi u ovom misaonom eksperimentu mogli razvrstavati jeste zajednička istorija i deljeni kulturni kodovi. Čak i u teoriji je nemoguće definisati kako se istorija i kulturni kodovi prelamaju kroz pojedince. Tek u praksi je nemoguće doći do ličnog svojstva pojedinca koji je rezultat istorijskog i kulturnog iskustva, a koje imaju svi i imaju samo  pripadnici tog identiteta.

Kako klasifikovati osobu koja je odrasla u Hrvatskoj, radila u Americi, a penziju provodi u Srbiji?

Možda prema zemlji u kojoj plaća porez, kao što je onomad pokušala, čini mi se, Margaret Tačer? Onda Novak otpada kao Srbin.

Fokus ovog misaonog eksperimenta je nacionalni identitet zbog aktuelnosti. I što je na njemu lakše pokazati raspadanje esencijalističkog pristupa nego kod, na primer, rodnog identiteta. Koje je to svojstvo koje imaju svi muškarci i imaju samo muškarci, a koje imaju sve žene i imaju samo žene? O hromozomima ćemo drugi put.

Muke s identitetima

Muke s identitetima potiču od toga što svi znamo šta određeni identitet jeste, ali niko konkretno. Što se i nominalistički i esencijalistički pristupi identitetu raspadaju u sudaru sa životom. Identitet je uvek nestabilna kategorija koja takva mora da bude da bi okupila što više ljudi. A važno je da može da okupi što više ljudi jer nam identiteti služe za socijalnu navigaciju, da nam regulišu anksioznost u interakciji sa nepoznatim/jedva poznatim ljudima, a ovakvoj interakciji smo sve više izloženi zbog sve većeg protoka ljudi i usluga. Ali izgleda da postojeći identiteti slabo rade taj posao zbog koga smo ih konstruisali.

I da završim jebačkim pitanjem: Da li su savremeni identiteti simulacrum socijalnog života?



Komentari (743)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 18:24 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Znao sam, prečanska strana tebe je pobedila.
Na Novi Sad se štrecaš, za Kragujevac prstom ne bi mrdnuo :)

Pa šta znam, za Kragujevac ne bih, nemam tamo ništa, mislim da sam prošao dva puta u životu, ali za Kraljlevo iz kog je deda na kog sam kaže keva građen i na kog čak mirišim možda i bi'. Inače ako mene pitaš lično se mnogo više identifikujem sa tim kraljevačkim delom familije (verovatno zbog dede koji mi je bio, ne znam kako to da opišem, "najdraži čovek na svetu" nije daleko) nego novosadskim.

gvozden1 gvozden1 18:26 26.07.2021

Re: Значиииииии...,


ovo se odnosilo na crossov komentar.

a ako me pitaš da li ga hrvati svojataju, moj odgovor je da.

a da li negiraju njegovo srpsko porjeklo, moj odgovor je ne.

Nije on srpskog porekla, on je Srbin.
To u rečenici koju si naveo ne piše.
Piše da je hrvatski izumitelj, ne srpski.

I da je srpskog podrijetla, možda nekog dalekog, nebitnog.
maksa83 maksa83 18:27 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

ovo se odnosilo na crossov komentar.

a ako me pitaš da li ga hrvati svojataju, moj odgovor je da.

a da li negiraju njegovo srpsko porjeklo, moj odgovor je ne.

In 1921, Albert Einstein presented a paper on his then-infant Theory of Relativity at the Sorbonne, the prestigious French university.

"If I am proved correct," he said,
"the Germans will call me a German,
the Swiss will call me a Swiss citizen,

and the French will call me a great scientist.

"If relativity is proved wrong,
the French will call me a Swiss,
the Swiss will call me a German,

And the Germans will call me a Jew".
gvozden1 gvozden1 18:29 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

. Inače ako mene pitaš lično se mnogo više identifikujem sa tim kraljevačkim delom familije (verovatno zbog dede koji mi je bio, ne znam kako to da opišem, "najdraži čovek na svetu" nije daleko) nego Novosadskim.

Onda ima nade, mlad si, srećom.

Samo čitaj Alsove komentare, biće to u redu :)
docsumann docsumann 18:29 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Piše da je hrvatski izumitelj, ne srpski.


kad je hrvat ili bošnjak osvoji zlato za reprezentaciju Srbije, on je srpski ili hrvatski (bosanski) sportista?
crossover crossover 18:29 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

docsumann
crossover
docsumann
crossover

hrvati to ne rade u vezi Tesle, tj. jasno priznaju njegovo srpsko porijeklo.


To se jasno vidi na hrvatskoj Vikipediji u članku "Nikola Tesla".


Nikola Tesla (Smiljan, 10. srpnja 1856. – New York, 7. siječnja 1943.) bio je hrvatski i američki elektroinženjer i izumitelj srpskoga podrijetla.[1]


Ne razumem, šta hoćeš da mi kažeš? Da nisam dobro pročitao?


da podcrtam


Ok, jasno.

Teze o hrvatskom porijeklu
Temeljem određenih nalaza su izronile i teze o hrvatskom podrijetlu Nikole Tesle.[6] Prema tim materijalima, koje je našla prof. Ljubica Štefan, o porijeklu prezimena Tesla je govorio sam Tesla kad je u svom dnevniku pisao da je njegov djed taj nadimak dobio jer je "imao isturene prednje zube pa ga je narod prozvao Tesla prema alatki kojom se obrađuje drvo i otud i moje sadašnje prezime Tesla".[6] U tim tekstovima je stajalo "Drago mi je što me i Hrvati smatraju svojim jer su moji preci hrvatski koljenovići Draganići iz Zadra. Kao hrvatski plemići u 16. stoljeću došli su u Liku i tu ostali. U Liku su moji prepreci došli preko Novog Vinodola. Preci moje majke, Kalinići, također su hrvatski plemići iz Novog Vinodola. Moj pradjed stjecajem okolnosti morao je otići u Bosansku krajinu (turska Hrvatska) i tamo se oženio pravoslavnom djevojkom i prešao na pravoslavlje. On je imao isturene prednje zube pa ga je narod prozvao Tesla prema alatki kojom se obrađuje drvo i otud i moje sadašnje prezime Tesla. To je zapravo nadimak. Moj djed je bio časnik u ličkoj regimenti, a moj otac pravoslavni prota!“[6][5]

No svakako tezu o hrvatskom porijeklu podržava i Talijanska enciklopedija znanosti, književnosti i umjetnosti "Treccani":[7] to je talijansko istraživanje i nove povijesno-znanstvene spoznaje Republika Italija nagradila zlatnom medaljom za kulturu i umjetnost 1988.[8]

predatortz predatortz 18:32 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

docsumann
Piše da je hrvatski izumitelj, ne srpski.


kad je hrvat ili bošnjak osvoji zlato za reprezentaciju Srbije, on je srpski ili hrvatski (bosanski) sportista?


Kolašinac je Bošnjak koji nastupa za Srbiju.
Zašto bih čoveka posrbljavso, pobogu?
gvozden1 gvozden1 18:33 26.07.2021

Re: Значиииииии...,


kad je hrvat ili bošnjak osvoji zlato za reprezentaciju Srbije, on je srpski ili hrvatski (bosanski) sportista

Srpski, naravno, jer je odabrao, svesno, da igra za srpsku reprezentaciju.

Tesla nije, njega na silu tu guraju.
docsumann docsumann 18:34 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Teze o hrvatskom porijeklu
Temeljem određenih nalaza su izronile i teze o hrvatskom podrijetlu Nikole Tesle.[6] Prema tim materijalima, koje je našla prof. Ljubica Štefan, o porijeklu prezimena Tesla je govorio sam Tesla kad je u svom dnevniku pisao da je njegov djed taj nadimak dobio jer je "imao isturene prednje zube pa ga je narod prozvao Tesla prema alatki kojom se obrađuje drvo i otud i moje sadašnje prezime Tesla".[6] U tim tekstovima je stajalo "Drago mi je što me i Hrvati smatraju svojim jer su moji preci hrvatski koljenovići Draganići iz Zadra. Kao hrvatski plemići u 16. stoljeću došli su u Liku i tu ostali. U Liku su moji prepreci došli preko Novog Vinodola. Preci moje majke, Kalinići, također su hrvatski plemići iz Novog Vinodola. Moj pradjed stjecajem okolnosti morao je otići u Bosansku krajinu (turska Hrvatska) i tamo se oženio pravoslavnom djevojkom i prešao na pravoslavlje. On je imao isturene prednje zube pa ga je narod prozvao Tesla prema alatki kojom se obrađuje drvo i otud i moje sadašnje prezime Tesla. To je zapravo nadimak. Moj djed je bio časnik u ličkoj regimenti, a moj otac pravoslavni prota!“[6][5]

No svakako tezu o hrvatskom porijeklu podržava i Talijanska enciklopedija znanosti, književnosti i umjetnosti "Treccani":[7] to je talijansko istraživanje i nove povijesno-znanstvene spoznaje Republika Italija nagradila zlatnom medaljom za kulturu i umjetnost 1988.[8]


da propratio sam i taj dio.

ubacivanja te teze, kao (alternativne) opcije, na jadan način pokušavaju da navku vodu na svoju vodenicu, al m8slim da sem tog jadnog pokušaja nemaju ništa više i zato su se na tome i zaustavili.
nema nikakvog razvijanja i produbljivanja.

moja preporuka je odgledajte dokumentarac koji je HRT pravila o Tesli.
crossover crossover 18:36 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

EDIT: ovo se odnosilo na zvanični Zagreb.bnaravno da postoje nacionalistički krugovi koji bi da Teslu kroatizuju. no oni nisu mejnstrim.


Naravno, to bi bilo suviše glupo, onda bi zvanični Zagreb morao da dokazuje i da Zoran Milanović nije Srbin.
maksa83 maksa83 18:37 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Onda ima nade, mlad si, srećom.

Samo čitaj Alsove komentare, biće to u redu :)

Alselone je takođe dete iz mešovitog braka (dete Prečanina i Srbijanke) ali je Milenijalac, oni imaju tvrde stavove o koječemu, ja sam Generacija X, mi smo neusmereni i generalno nas boli k.

Eto još identiteta.

Ali ozbiljno, Jarilova tema je beskonačno zanimljivija od "IJAO HRVATI PA KAKO SU SMELI ŠTANAMRADE Vol 2" krugodrka, tu niko ništa neće naučiti, ljudi će samo biti besni i drndaće se međusobno.

gvozden1 gvozden1 18:41 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

tu niko ništa neće naučiti, ljudi će samo biti besni i drndaće se međusobno.

Ima fajde i od toga, proveravamo koliko su nam jaki argumenti npr.

A i, brate, vreme nekako brzo prođe, a to je veliki plus u određenim situacijama.
maksa83 maksa83 18:43 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Ima fajde i od toga, proveravamo koliko su nam jaki argumenti npr.

Ma kurac bre argumenti, SVE JE IDENTITET. Identitet gazi sve.

Tako da eto, na neki čudan način i to je u temi, samo kao eksperiment in vivo, a ne neko "ima ovi identiteti ima oni identieti, ima plavi, ima žuti, svašta ima" teoretisanje.
crossover crossover 18:43 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Ali ozbiljno, Jarilova tema je beskonačno zanimljivija


Ja sam prestao da čitam kod Dokinsa, mnogo je još i on na svu ovu muku.
docsumann docsumann 18:44 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

gvozden1

kad je hrvat ili bošnjak osvoji zlato za reprezentaciju Srbije, on je srpski ili hrvatski (bosanski) sportista

Srpski, naravno, jer je odabrao, svesno, da igra za srpsku reprezentaciju.

Tesla nije, njega na silu tu guraju.



ma mogao sam staviti i slikar, pisac...bez jasnog ličnog izjašnjavanja.

kao što je recimo Zvonko Bogdan vojvođanski pjevač, hrvatskog porijekla.

ako mene lično pitaš, mislim da hrvati nepotrebno siluju Teslino mjesto rođenja, kako bi ga prisvojili.

ono na što sam naznačio je da ne negiraju njegovo srpsko porjeklo.



maksa83 maksa83 18:45 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Ja sam prestao da čitam kod Dokinsa, mnogo je još i on na svu ovu muku.

Pa dobro nisam rekao da se čita sam tekst bloga, to radi samo niccolo, on je highly trained za čitanje velikih blokova teksta, njemu to ništa ne smeta.
predatortz predatortz 18:45 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

kao što je recimo Zvonko Bogdan vojvođanski pjevač, hrvatskog porijekla.


Bunjevačkog, zapravo. A Bunjevci ne vole kad ih zovu Hrvatima.
maksa83 maksa83 18:46 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

ono na što sam naznačio je da ne negiraju njegovo srpsko porjeklo.

Eto zašto je bitno imati pojmove Srbin i Srbijanac.


<POKRENI ZABAVU>
docsumann docsumann 18:46 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Ima fajde i od toga, proveravamo koliko su nam jaki argumenti npr.


mislim da nacionalisti dokazi znače isto koliko i jednom teologu.

vrijede ukoliko podržavaju osnovnu dogmu.
docsumann docsumann 18:49 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

predatortz
kao što je recimo Zvonko Bogdan vojvođanski pjevač, hrvatskog porijekla.


Bunjevačkog, zapravo. A Bunjevci ne vole kad ih zovu Hrvatima.


viš, ja pamtim kako je ZB bio jedan od prvih gostiju na HRT-u kad je Slobo pao 5. Oktobra, kao ponajbooja kopča za uspostavljanje novih odnosa između SRB i HR.

kaj bi jednog Bunjevca uplitali u to?
stemajz stemajz 18:54 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

није тесла српског подријетла него србин, како је сам рекао

то што та усташка банда покушава је миц по миц, кување жабе, но може им се, ништа ново, нити имају стида нити свој тањир, него само кашику

ко то из љубави према усташком споловилу неће да види, шта сад, љубав је слепа

crossover crossover 18:54 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83
Inače ako mene pitaš lično se mnogo više identifikujem sa tim kraljevačkim delom familije


Zemo!
milisav68 milisav68 18:54 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

docsumann
.90's are back in black

A-ha, još od Svinskog-carinskog rata 1906.-1908. :)
gvozden1 gvozden1 18:57 26.07.2021

Re: Значиииииии...,


kao što je recimo Zvonko Bogdan vojvođanski pjevač, hrvatskog porijekla.

Vojvođanski i može da prođe, ali paralo bi uši kad bi neko za njega rekao da je srpski.

(Valjda zato mi on i nikako ne leži, onako uzgred:)

Ili Slovaci iz Kovačice, naivci, uvek se naglasi da su Slovaci, teško da je to nekad neko nazvao srpskim.

Reprezentacija je sasvim druga stvar, ona je srpska (ne srbijanska, Maksa provocira, pusti ga :)
maksa83 maksa83 18:58 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

crossover
maksa83
Inače ako mene pitaš lično se mnogo više identifikujem sa tim kraljevačkim delom familije


Zemo!

Poslušaj onu Ibar vodo pentatoniku koju sam okačio, bri-ljan-tno, Bojan Ljubomir ceo blog napisao o njima, možeš da nađeš sam da ne linkujem.
crossover crossover 19:09 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83
crossover
maksa83
Inače ako mene pitaš lično se mnogo više identifikujem sa tim kraljevačkim delom familije


Zemo!

Poslušaj onu Ibar vodo pentatoniku koju sam okačio, bri-ljan-tno, Bojan Ljubomir ceo blog napisao o njima, možeš da nađeš sam da ne linkujem.


Oću, bate, jel to na tviteru?
maksa83 maksa83 19:15 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Oću, bate, jel to na tviteru?

Ne bate ovde, uz onaj komentar na koji si odgovorio.

Ubr zbog tog dede i dan danas kišobran zovem isključivo amrel a za sto svaki dvadeseti put kažem astal. Pošto kad sam bio mali i popnem se na sto krenem da pravim rusvaj a on (neće da mi se zameri pošto smo se obožavali) zove babu "Anka dođi da ga skineš s astala". Gajio je golubove, svirao usnu harmoniku i pevao operske arije. Obožavalo ga i staro i mlado koje je prolazilo kroz kuću po golubarskoj liniji, from all walks of life što bi rekao agresor.
Jaril Jaril 19:23 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Jarilova tema je beskonačno zanimljivija

Ја сам се надао да ће коментари да оду на ту страну. Типа, коме ти кажеш да идентитет није опипљива категорија. А оно, копи-пејст препуцавања око Тесле.
crossover crossover 19:28 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83
Oću, bate, jel to na tviteru?

Ne bate ovde, uz onaj komentar na koji si odgovorio.

Ubr zbog tog dede i dan danas kišobran zovem isključivo amrel a za sto svaki dvadeseti put kažem astal. Pošto kad sam bio mali i popnem se na sto krenem da pravim rusvaj a on (neće da mi se zameri pošto smo se obožavali) zove babu "Anka dođi da ga skineš s astala". Gajio je golubove, svirao usnu harmoniku i pevao operske arije. Obožavalo ga i staro i mlado koje je prolazilo kroz kuću po golubarskoj liniji, from all walks of life što bi rekao agresor.


A,ok.

Pa normalna stvar, amrel, astal, avlija, kako drugačije.
Ako ti je kraljevački deda bio golubar onda je skoro nemoguće da nije poznavao Tozovca. Moj deda je poznavao Lepavu, zamalo da budemo rod sačuvajbože, a stric je poznavao Vesnu Zmijanac, sto puta je vadio iz jarka pijanu kad se vraćao noću iz Mataruške banje sa pokera.
maksa83 maksa83 19:29 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Ako ti je kraljevački deda bio golubar onda je skoro nemoguće da nije poznavao Tozovca.

Naravno da je nemoguće, Tozovac nam je dolazio u kuću, a u onoj emisiji što je bila kada je ovaj umro je proletela slika na kojoj su Tozovac i moj deda u nekoj kafani.

pijanu kad se vraćao noću iz Mataruške banje sa pokera.

E, po tim banjama pre rata su profi kockarke mog dedu naučile fore sa kartama, kako se mulja pri mešanju, deljenju i sečenju, čak i ja znam par komada ali ne umem da ih izvedem tako da se ne primećuje, kod njih je to bila rutina.
mirelarado mirelarado 19:35 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

a za sto svaki dvadeseti put kažem astal.


E, kad reče astal, meni je upravo to identitetsko pitanje zanimljivo. Koji su elementi neophodni da bismo neki predmet smatrali stolom? Uzdignuta ravna ploča na nekom postolju (četiri nogara, jedno postolje, dve stranice koje drže ploču...) I kada ravna ploča s postoljem gubi identitet stola i postaje, na primer, polica?

S čovekovim identitetom stvari su mnogo komplikovanije. To je u stvari beskonačan niz svakovrsnih svojstava koja čine određenog čoveka. Ta svojstva se s vremenom menjaju, a s njima i identitet. I tako...
maksa83 maksa83 19:45 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

E, kad reče astal, meni je upravo to identitetsko pitanje zanimljivo. Koji su elementi neophodni da bismo neki predmet smatrali stolom? Uzdignuta ravna ploča na nekom postolju (četiri nogara, jedno postolje, dve stranice koje drže ploču...) I kada ravna ploča s postoljem gubi identitet stola i postaje, na primer, polica?

Prvo sam hteo da kažem pa to je lako - polica je obavezno uza zid ali sam se setio da ne mora nužno da bude uza zid, polica može da bude i na sred sobe tako da je npr. pregrađuje. To su teška pitanja, recimo sećam se da ponekad kada sam pitao "mama gde mi je ..." odgovor bude "na fotelji" ja "na fotelji?!" "da, da, fotelja ... ono gde ti držiš stvari". Tako da je sve to jako komplikovano.

Ono što je bitno je da ako sto hoće da se izjasni kao polica njemu niko ne brani da se izjasni kao polica!


S čovekovim identitetom stvari su mnogo komplikovanije. To je u stvari beskonačan niz svakovrsnih svojstava koja čine određenog čoveka. Ta svojstva se s vremenom menjaju, a s njima i identitet. I tako...

Baš to, identitet nije jedan jedini i fluidan je, menja se kroz vreme, a i prostor. Npr. ja ću u sredini u kojoj se ekstremno Srbuje da budem nesnosni drugosrbijanac, a negde gde se sipa ekstremna drugosrbijanština ću da Srbujem. Identitet kod nas bude i ljudi i događaji, recimo od onog debila Reufa Bajrovića ja postajem hard kor četnik, dočim mi njuška Miše Vacića izgleda kao nešto što jako žudi za novim zanimljivim oblicima. I tako...
docsumann docsumann 19:50 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Ono što je bitno je da ako sto hoće da se izjasni kao polica njemu niko ne brani da se izjasni kao polica"


čovjek s pola lica
Jaril Jaril 19:59 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Koji su elementi neophodni da bismo neki predmet smatrali stolom?

По мом изјашњењу, идентитети предмета се формирају увек у контексту и увек релационо. Оно што је хоклица пред стола за ручавање, биће сточић поред троношца.

То исто важи и за људе, ми се 'материјализујемо' тек у контакту са људима, у међуљудском простору. Као Макса у другом коментару. Па тако можемо себе да затекнемо да смо нешто што никад нисмо били поред особе коју сретнемо први пут. 'Свако из нас извлачи нешто друго.' Тако да си, за мој идентитет док пишем овај коментар, одговорна и ти. пазиштарадиш

Занимљиво питање је како одржавамо свој идентитет сами са собом, како се не распаднемо. Моје јаство је било бар у 15 позиција само данас и само на овом блогу. Шта је то обједињујући фактор?
milisav68 milisav68 20:00 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

crossover

To se jasno vidi na hrvatskoj Vikipediji u članku "Nikola Tesla".

E, ako hoćeš slatko da se nasmeješ, nađi Evropsko prvenstvo u košarci 1995. na hrvatskoj Vikipediji.
loader loader 20:00 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

crossover
docsumann
emilia
docsumann
emilia
Kao i koincidencija da su sve zemlje koje su bile verni Hitlerovi saveznici (Mađarska, Bugarska, Rumunija, Litvanija, Estonija) primljene u EU brzonom svetlosti.

Izostavili ste ND Hrvatsku kao najvernijeg nacističkog slugu.


Slovenija, Češka, Poljska, Slovačka su to odradile još brže.
ko li je njih, kao bivše komunističke zemlje, pogurao?
3. Internacionala, Politbiro...

Sve je to istorijski nemački bivši posed i dugoročna interesna zona.


viš, ja mislim da se nama kriva što smo na zapećku tog procesa, pa upadamo u ovakve iracionalne kritike...90's are back in black


Tačno, Balkan je i devedesetih bio nemačka interesna zona. To si najbolje mogao da vidiš po tome kuda su išle pare i oružje.


Тзв. Шваба, мсм. Шваба јаше, илити Бундесвер, први пут од 2. св. рата је своју војску употребио ... Погађајмо над ким. Па, над непријатељима хуманизма и демократије - Србима! Невероватно је да су овога пута омашили библиотеку!
Не, не, велико је ово опуштање... Велико! ... Пустимо Немце. Они су пашчад папства. Мада знају да се из једнолитне секте врате у паганију, као у време момка са брчићима који је сликарство забаталио зарад виших расних идеја. Дакле, баталимо Немчадију. Имамо струју. Да је до Тесле, не би нам карикали оволке рачуне. Е, то би био социјализам. Тесла. Србин. Православац. Хришћанин.
docsumann docsumann 20:04 26.07.2021

Re: Значиииииии...,


inače, što se teme bloga tiče, cijenim da bi osnovna razlika između esencijalnog i nominalističkog identiteta bila ta da na osnovu nominalnog identiteta čovjek ne bi trebao da stiče nikakve privilegije u demokratskom (uređenom) društvu.
to što je neko srbin, hrvat, amerikanac ne bi smjelo da mu omogućuje bilo kakvu prednost pred sudom, ili bilo kojim drugim državnim institucijama u odnosu na pripadnike drugih nacija.
naravno, kad je poredak prava uzurpiran ovo ne važi. pa su mnogi Jevreji morali da seza vrijeme njemačke okupacije izjašnjavaju kao hrišćani (bilo koje lokalne nacionalne grupe) da bi preživjeli.

esencijalni identitet neke osobe precizno određuje njene mogućnosti i prava u društvu.
počev od javnih toaleta, pa do učestvovanja u sportskim takmičenjima, licence za obavljanje posla, vozačku dozvolu, pravo glasa i sl.
zilikaka zilikaka 20:06 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

a za sto svaki dvadeseti put kažem astal.

Ja svaki drugi, al astal mi je ono gde se ruča. Teorijski može i radni sto to da bude al ga nikad tako ne zovem.
Jaril Jaril 20:06 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Православац. Хришћанин.

Ене сад, малочас га својатали у Хрвате, сад га својатају у Православце.

моросам
docsumann docsumann 20:10 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Koji su elementi neophodni da bismo neki predmet smatrali stolom?


ovo je vraćanje na Platonovu ideju dobra, koja primarno određuje suštinu svakog objekta/entiteta.

po njoj, samo je dobar sto - sto.
pošto gomila dasaka kao loš (nikakav) sto ne može biti sto.

slično tako i hirurgom se ne može zvati onaj ko je loš hirurg (ne umje da operše ljude)

sad, ima tu i prelaznih kategorija, koliko maksimalno hirurg može biti nedobar da bi još uvjek mogao biti smatran hirurgom...
docsumann docsumann 20:11 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Тзв. Шваба, мсм. Шваба јаше, илити Бундесвер


Švabo jaše crnog konja, jooj

maksa83 maksa83 20:13 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

po njoj, samo je dobar sto - sto.

Samo mrtav sto je dobar sto!
docsumann docsumann 20:18 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83
po njoj, samo je dobar sto - sto.

Samo mrtav sto je dobar sto!



astalna projekcija
maksa83 maksa83 20:25 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

ovo je vraćanje na Platonovu ideju dobra, koja primarno određuje suštinu svakog objekta/entiteta.

Ta stvar se inače duboko prepliće sa programiranjem od kad je izmišeljeno tzv. objektno orijentisano programiranje, i beskonačno je zanimljiva tema u tom kontekstu za nas lonely people who never had sex (što bi rekao Konan Obrajen za Star Wars fanove) alias kujundžije. Od najprizemnijih value vs reference semantics (je l' ti doturam kopiju nečega ili original, koji je IDENTITET ovoga sa čime baratam?), pa objektna dekompozicija (šta je dobar OO dizajn?), dinamički vs statički tipovi, expando objekti (da, to jeste čovek, tako smo se dogovorili, ali evo dodaćemo mu začas i škrge za potrebe trenutka), ceo jedan svet i klasa problema koji se vrte oko identiteta nematerijalnih stvari - šta je to nešto što čini to nešto time što je, da li smo osmislili odgovarajuće identitete za sve ove pokrente delove, koliko su otporni na nepoznato, koliko su otporni na promene i prilagodljivi na sutra koje ne znamo kakvo je, da li je to jedna stvar, više stvari, itd. Meni je to verovatno najzabavnija stvar u programiranju.
mirelarado mirelarado 20:40 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

То исто важи и за људе, ми се 'материјализујемо' тек у контакту са људима, у међуљудском простору. Као Макса у другом коментару. Па тако можемо себе да затекнемо да смо нешто што никад нисмо били поред особе коју сретнемо први пут. 'Свако из нас извлачи нешто друго.' Тако да си, за мој идентитет док пишем овај коментар, одговорна и ти. пазиштарадиш



mirelarado mirelarado 20:52 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

docsumann
Koji su elementi neophodni da bismo neki predmet smatrali stolom?


ovo je vraćanje na Platonovu ideju dobra, koja primarno određuje suštinu svakog objekta/entiteta.

po njoj, samo je dobar sto - sto.
pošto gomila dasaka kao loš (nikakav) sto ne može biti sto.

slično tako i hirurgom se ne može zvati onaj ko je loš hirurg (ne umje da operše ljude)

sad, ima tu i prelaznih kategorija, koliko maksimalno hirurg može biti nedobar da bi još uvjek mogao biti smatran hirurgom...


A sada, što bi rekli Pajtonovci, for something completely different. Uzmimo da neko jedan te isti auto vozi petnaestak godina (čest slučaj u nas). Za to vreme je uradio par generalki, promenio šasiju, pod, auspuh, kočnice, možda i sedišta, ili bar navlake. I za njega i za policiju to je taj isti auto, iako je od njegovog prvobitnog identiteta ostalo veoma malo. Mogla bi se povući i paralela s ljudima.
maksa83 maksa83 21:01 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Uzmimo da neko jedan te isti auto vozi petnaestak godina (čest slučaj u nas). Za to vreme je uradio par generalki, promenio šasiju, pod, auspuh, kočnice, možda i sedišta, ili bar navlake. I za njega i za policiju to je taj isti auto, iako je od njegovog prvobitnog identiteta ostalo veoma malo.

Trigova metla!

gedza.73 gedza.73 21:07 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

predatortz
maksa83
Теслу маркетиншким средством као што је новчаница представљају свету као свога.

Mala tehnikalija - ne novčanicom, nego kovanicom, pošto EUR novčanice ne mogu da imaju na sebi slike ljudi.


Tehnikalija koja ne menja suštinu.

Kovanice EU imaju tzv. nacionalnu stranu i svaka država je stavila ono za šta smatra da je u nacionalnom smislu predstavlja.

National sides of euro coins
Each of the euro-area countries uses familiar or traditional motifs and icons for the design of the national sides of their coins


gvozden1 gvozden1 21:13 26.07.2021

Re: Значиииииии...,


То исто важи и за људе, ми се 'материјализујемо' тек у контакту са људима, у међуљудском простору. Као Макса у другом коментару.

Ono sa Vacićem i Brajovićem?

Pa ne stoji baš, ako je Maksin nacionalni identitet u pitanju.
Možda neki drugi segment identiteta, karakter možda, istanjenost trpila za idiote ili tako nešto.

Odnos prema nacionalnom, nacionalni identitet, se ipak ne menja, tj ne realizuje tek prema drugim ljudima.
Maksa i kad je sam sa sobom ima neki stav, neki svoj odnos prema naciji, neki svoj nacionalni identitet, manje ili više izražen, i on ne zavisi od Vacića.

Ne menja se to tek tako, postaviš Maksu pored Brajovića i on počne da se divi Pećancu.
Neće, i ako bi i pričao tako to bi bilo tek da bi nervirao Brajovića, a ne što se u tom trenutku njegov identitet, tj njegov odnos prema Pećancu, "realizivao"

Stolica je stolica, i kad posluži kao sto.
gedza.73 gedza.73 21:18 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

mirelarado
Za to vreme je uradio par generalki, promenio šasiju, pod, auspuh, kočnice, možda i sedišta, ili bar navlake

1:28

mirelarado mirelarado 21:18 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83
Uzmimo da neko jedan te isti auto vozi petnaestak godina (čest slučaj u nas). Za to vreme je uradio par generalki, promenio šasiju, pod, auspuh, kočnice, možda i sedišta, ili bar navlake. I za njega i za policiju to je taj isti auto, iako je od njegovog prvobitnog identiteta ostalo veoma malo.

Trigova metla!



Baš to!
maksa83 maksa83 21:24 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Neće, i ako bi i pričao tako to bi bilo tek da bi nervirao Brajovića, a ne što se u tom trenutku njegov identitet, tj njegov odnos prema Pećancu, "realizivao"

Odlično je što si izbrao taj primer pošto ilustruje kako su stvari fluidne. Naime ovog sada Brajovića nećeš iznervirati tako što hvališ Pećanca nego ako tvrdiš da su Partizani bili jedini antifašistički pokret.

Edit: sad vidim da si nekako ubacio Brajovića, a ne radi se o Brajoviću nego o Reufu Bajroviću, Profesionalnom Muslimanu izbosne koji sedi u Vašingtonu i na svakom koraku pljuje po Srbiji u koju je, inače, sticajem okolnosti, prvobitno izbegao iz Bosne. Onda je negde posle pisao kako je tada na Vračaru čuo glasno puštene četničke pesme i JAKO se uplašio. Govno.
mirelarado mirelarado 21:27 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

gedza.73
mirelarado
Za to vreme je uradio par generalki, promenio šasiju, pod, auspuh, kočnice, možda i sedišta, ili bar navlake

1:28



Taj slučaj.
Jaril Jaril 21:30 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Stolica je stolica, i kad posluži kao sto.

Како знаш да је столица столица и кад послужи као сто?
maksa83 maksa83 21:35 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Како знаш да је столица столица и кад послужи као сто?

Mrzi me sad da silazim dole i slikam, uleteće mi jato komaraca i neznanih buba ako otvorim vrata ali pre neki mesec sam slupao nešto za šta bi svako pomislio da je šamlica a zapravo je stočić veličine šamlice koji služi da ga staviš pored ležaljke na travi da na njemu držiš čašu, šolju, pikslu, knjigu, tanjir, štagod. Izgleda kao šamlica ali verovatno ne bi preživeo da išta teže od 15kg spustiš na nj.
gvozden1 gvozden1 21:45 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

Jaril
Stolica je stolica, i kad posluži kao sto.

Како знаш да је столица столица и кад послужи као сто?

Zato što znam kako izgleda stolica.
gvozden1 gvozden1 21:47 26.07.2021

Re: Значиииииии...,


Edit: sad vidim da si nekako ubacio Brajovića, a ne radi se o Brajoviću nego o Reufu Bajroviću

Moja greška, ili je telefon, a hoće, sam napisao.
Nisam mislio na našeg Braju.
Jaril Jaril 22:02 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

gvozden1
Jaril
Stolica je stolica, i kad posluži kao sto.

Како знаш да је столица столица и кад послужи као сто?

Zato što znam kako izgleda stolica.

Ово је сад супер тема. Нпр. постоје неуронаучни докази да је овај процес скроз инверзан: нама столица изгледа тако како изгледа зато што знамо да је столица. Прво знамо шта је објект, па онда уочимо она својства која потврђују то знање. Тако да у овом случају није да знаш да је нешто столица зато што знаш како изгледа, него знаш како изгледа јер знаш да је столица.

Али ово јесте једна од оних тврдњи која захтева линкове, доказе... и одговоре на питање откуд онда то знање о предмету.

Али сам сад уморан. Урадио данас милион и једну ствар.
shmoo shmoo 22:52 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

alselone

Šta je ovo, kvanta politika?



Ја сам имао другара на факултету, Владу, кога смо звали Квантум Политичке Моћи.

shmoo shmoo 23:27 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83
Kao i koincidencija da su sve zemlje koje su bile verni Hitlerovi saveznici (Mađarska, Bugarska, Rumunija, Litvanija, Estonija) primljene u EU brzonom svetlosti. Pokrovitelj?
Gle čuda, Nemačka!

Dakle današnja Nemačka je isto što i ondašnja nacistička Nemačka? Što bi rekli, preuzela identitet?




Тјах, па сад...


Изгледа глупо, али није немогуће да нас баш због тога данас и боли глава.(ЛИНК)


А кад се само сетим оне борбе за демократију на Мајдану у Кијеву коју су извојевали наследници Бандериних нациста, право да ти кажем не изгледа ми више толико глупо та тврдња да је садашња Немачка у 21. веку иста што и нацистичка Немачка половином прошлога века.

И у Хрватску су ту демократију непосредно уочи распада СФРЈ донеле, пошто се тога добро сећам, усташе из Аргентине и осталих јужноамеричких и европских земаља у којима су седели (шатро као гастербајтери) и чекали да на њих дође ред да се врате и помогну својој домовини, све пјевајући успут Данке Дојчланд, зар не? (ЛИНК)

(VINKO SABLJO, PREDSJEDNIK HRVATSKOGA SVJETSKOGA KONGRESA - интервју дат Гласу концила, вељача прошле године, ЛИНК)

Да, да све ми је мање глупа та тврдња да је и данашња Немачка исто што и нацистичка Немачка.

Можда сада не наступају у тенковима (тренутно, али ни то није искључено као опција), сада имају други приступ и методе.

Али циљеви су им исти као и претходних неколико векова.

shmoo shmoo 23:47 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

predatortz
kao što je recimo Zvonko Bogdan vojvođanski pjevač, hrvatskog porijekla.


Bunjevačkog, zapravo. A Bunjevci ne vole kad ih zovu Hrvatima.



Баш хтедох да кажем Доксуману да му тренутно моја лепша половина јебе све по списку до аскурђана за ово "хрватског поријекла" због тога што је неко Буњевац.

Ред је, ваљда, питати и те Буњевце шта они мисле о том свом "хрватском поријеклу".

shmoo shmoo 23:51 26.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83
po njoj, samo je dobar sto - sto.

Samo mrtav sto je dobar sto!



А није страшно када се обраћате намештају у својој кући.

Обратите се за стручну помоћ тек онда када намештај буде почео да вам одговара.

shmoo shmoo 00:14 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

crossover
gvozden1

Da li bi Gračanica na albanskoj novčanici (zamisli da Kurti uvede svoj novac, i zamisli da na novčanicu stavi Gračanicu) bila dovoljna?

Ili bi se i to moglo podvesti, pa dobro, Kosovo je, Gračanica je tamo, nevažno je?


Ne sekiraj se, počeli su već da rade na tome, prvo su ih palili i rušili sad bi da ih proglase za svoju kulturnu baštinu.
Ali jbg, treba raditi na pomirenju.



Ово звучи као да си решио да се кандидујеш за посланика Европског парламента у својој изборној јединици.

Ма ми смо сви, бивши сфрјотовци, одавно измирени међусобно и помирени (са судбином).

Конкретних ратних дејстава на овим просторима нема већ више од 20 година.

Додуше, постоје неке назнаке у последње време да се опет ради на потпиривању тих најнижих страсти (ово са Теслом на хрватском еуру је само један и свакако не и најважнији од тих тренутно активираних механизама) вероватно због потреба великих играча, али о том потом...

Време ће показати да ли такве ствари овде још увек могу да прођу.

Али то што смо међусобно измирени и помирени после оног грађанског рата који је довео до распада СФРЈ, не значи истовремено да треба пошто-пото да се међусобно милујемо по идиотским главама са свим тим бившима умишљајући да је то слобода.

Свако нека ту вози своју трку, уз весели поздрав и осмех свим комшијама на Балкану, па докле ко стигне.

А јебе ми се докле ће било ко од њих да стигне.

Занима ме само докле ћемо ми Срби да стигнемо.

nask nask 12:45 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

hrvati to ne rade u vezi Tesle, tj. jasno priznaju njegovo srpsko porijeklo.

Da zakačim ovo pa da uđe u zapisnik

emilia emilia 13:43 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

emilia
nask
hrvati to ne rade u vezi Tesle, tj. jasno priznaju njegovo srpsko porijeklo.

Da zakačim ovo pa da uđe u zapisnik

Zakačite, za istoriju laži i besčašća. Nikakve veze sa Hrvatskom nema, 0.
Naučnik, rođen u Austro-Ugarskoj Monarhiji, Srbin, živeo i radio u SAD.

Ovako ga ceo svet vidi i kako jeste:

Nikola Tesla (/ˈtɛslə/ TESS-lə; Serbian Cyrillic: Никола Тесла, pronounced [nǐkola têsla]; 10 July [O.S. 28 June] 1856 – 7 January 1943) was a Serbian-American inventor, electrical engineer, mechanical engineer, and futurist best known for his contributions to the design of the modern alternating current (AC) electricity supply system.
Born and raised in the Austrian Empire.

Born
10 July 1856
Smiljan, Austrian Empire
Died
7 January 1943 (aged 86)
New York City, U.S.
Resting place
Nikola Tesla Museum
Belgrade, Serbia
Citizenship
Austrian (1856–1891)
American (1891–1943)
Education
Graz University of Technology (dropped out)
Engineering career
Discipline
Electrical engineering
Mechanical engineering
Projects
Alternating current
high-voltage, high-frequency power experiments
loader loader 17:04 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

bio u Budimpešti i moj utisak je bio da je to velelepan grad ali da je zemlja u popriličnom kurcu (moj reper je Beograd 1987.).


Е, ту је бравар заслужан, јер је задужио наше праунуке (не само у новцу), па је направио какав-такав велеград (био би далеко велелепнији да нису победили" комунисти и да се земља нормално развијала, на каквим-таквим здравим ногама; данас још увек разваљујемо те црвене, труле ноге, да бисмо их заменили здртавијим, или макар мање трулим ногама).

Kada sam sledeći put otišao 12 godina kasnije konstatovao sam da smo zamenili mesta.

Е, ту је бравар заслужан, јер је био савршен послушник вањских фактора у напору да то буде једна привремена идеолошко-полицијска хунта у којој се не сме за право хватати "као пијан плота" и која ће завршити у бездану сопствених последица (у крајњем исходу рата) и вечне транзиције...


Tamo je sve to naime bilo prilično kvalitetno a besmisleno jeftino pošto je država subvencionisala te dečije i bebeće stvari, ali je izvoz zbog toga bio najstrože zabranjen.



Ето ... Полуживот. Поклонио бравар. Након тога укинуо и оно "полу".

Него, манимо се историје. Сачувајмо Теслу, кад већ Книн нисмо.
haklberi_tom haklberi_tom 19:57 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

loader
Mala tehnikalija - ne novčanicom, nego kovanicom, pošto EUR novčanice ne mogu da imaju na sebi slike ljudi.

Закај онда не ставе ликове Павелића, Стјепинца, Будак Милета, Фра Сотону, Готовину, Туђмана... Нећеју? Зашто нећеју?! Не смеју? Изгледа да не смеју. Закај?!
...

Ali im je zato država prepuna glavnih ulica sa navedenim likovima - izuzev, valjda, fra Majstorovića.
Eeee, ali da stave na kovanicu (red je da 'ispoštujem' Maksu) koja se koristi širom Evrope - nešto se nećkaju.
Valjda oni znaju zašto.
haklberi_tom haklberi_tom 20:29 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83

...
Ja se nikad nisam trudio da budem objektivan, ne verujem u tu kategoriju, svi smo određeni nekim svojim identitetom koji je nastao ovako ili onako, genotip, fenotip, hardver, softver, a meni je žlezda za kolektivistički identitet (bilo koje vrste, ne samo nacionalni) nerazvijena. Neko se rodi sa jednom nogom kraćom, neko zrikav, a ja jebiga tako.

Ako ti se čini da reagujem na neku stranu, reagujem na šešeljizaciju društva (pa i ovog) koju nisam samo ja primetio.


Kojeg društva?!
Na blogu ima šešeljevaca?!
Nikove na sunce onda!
Šta fali kolektivističkom identitetu!
Ja se ne stidim toga što sam Srbin!
Niti mi je to zanimanje!
Niti to osećam kao prednost!
Niti kao hendikep!
A Srbi su toliko prepatili samo zbog činjenicve što su Srbi - ni zbog čega drugoga.
I ja reagujem kada se gamad koja su toliko zala učinila Srbima, rugaju istima - eksplicitno ili implicitno.
Ne moraš da imaš (jak) kolektivni (srpski) identitet da to ne vidiš!
Ja mislim da ti to vidiš, no, mislim da te je 'sramota' da to (eksplicitno) iskažeš!
No, možda i grešim!
maksa83 maksa83 20:32 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

Kojeg društva?!
Na blogu ima šešeljevaca?!
Nikove na sunce onda!
Šta fali kolektivističkom identitetu!
Ja se ne stidim toga što sam Srbin!
Niti mi je to zanimanje!
Niti to osećam kao prednost!
Niti kao hendikep!
A Srbi su toliko prepatili samo zbog činjenicve što su Srbi - ni zbog čega drugoga.
I ja reagujem kada se gamad koja su toliko zala učinila Srbima, rugaju istima - eksplicitno ili implicitno.
Ne moraš da imaš (jak) kolektivni (srpski) identitet da to ne vidiš!
Ja mislim da ti to vidiš, no, mislim da te je 'sramota' da to (eksplicitno) iskažeš!
No, možda i grešim!

Gde se ima tu se rasipa, ja ovoliko uskličnika ne potrošim za 2 godine...

haklberi_tom haklberi_tom 20:36 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

emilia
Углавном, уопште није невероватно да је Тесла био Југословен

"Ja sam, kao što vidite i čujete, ostao Srbin i preko mora, gde se ispitivanjima bavim. To isto treba da budete i vi i da svojim znanjem i radom podižete slavu srpstva u svetu.

Ponosan sam što sam potekao iz zemljoradničkog viteškog naroda, koji je u neprestanoj ljutoj borbi za svoje ideale i evropsku kulturu zadužio Evropu i svuda zaslužio čast i poštovanje čitavog sveta, naročito velike Amerike.

Ako budem imao sreće da ostvarim barem neke od svojih ideja, to će biti dobročinstvo za celo čovečanstvo. Ako se te moje nade ispune, najslađa misao biće mi ta da je to delo jednog Srbina".

Veličansrveno rečeno!
Ali će se naći brdo govana koji će reći da i ovo nije bitno!
Čudnovato je kako bagra ne može da podnese da je ovaj vekičanstveni čovek bio Srbin!
O pretencioznosti da tumače i 'prekrštavaju' jednog od najveličanstvenijih umova, šta reći, osim - strašno!
Jaril Jaril 20:38 27.07.2021

Re: Значиииииии...,


docsumann

inače, što se teme bloga tiče, cijenim da bi osnovna razlika između esencijalnog i nominalističkog identiteta bila ta da na osnovu nominalnog identiteta čovjek ne bi trebao da stiče nikakve privilegije u demokratskom (uređenom) društvu.
to što je neko srbin, hrvat, amerikanac ne bi smjelo da mu omogućuje bilo kakvu prednost pred sudom, ili bilo kojim drugim državnim institucijama u odnosu na pripadnike drugih nacija.
naravno, kad je poredak prava uzurpiran ovo ne važi. pa su mnogi Jevreji morali da seza vrijeme njemačke okupacije izjašnjavaju kao hrišćani (bilo koje lokalne nacionalne grupe) da bi preživjeli.

esencijalni identitet neke osobe precizno određuje njene mogućnosti i prava u društvu.
počev od javnih toaleta, pa do učestvovanja u sportskim takmičenjima, licence za obavljanje posla, vozačku dozvolu, pravo glasa i sl.


Тек сам сад видео овај коментар. Чим коментари пређу на другу страну ја почнем да трокирам.

Технички, сваки идентитет можеш да тумачиш на оба начина. (Изузимам бирократске идентитете. То је скроз друга категорија.) И можеш да их дестабилизујеш детаљном анализом. Чак и религијски. Типа, Хришћани верују у Христа. Сваки Хришћанин верује у Христа, и само Хришћани верују у Христа. Добро, али шта веровање у Христа тачно значи? И буквално сваки идентитет можеш да расточиш само ако поставиш оних дечјих хиљаду зашто.
haklberi_tom haklberi_tom 20:38 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

docsumann
emilia
Kao i koincidencija da su sve zemlje koje su bile verni Hitlerovi saveznici (Mađarska, Bugarska, Rumunija, Litvanija, Estonija) primljene u EU brzonom svetlosti.

Izostavili ste ND Hrvatsku kao najvernijeg nacističkog slugu.


Slovenija, Češka, Poljska, Slovačka su to odradile još brže.
ko li je njih, kao bivše komunističke zemlje, pogurao?
3. Internacionala, Politbiro...

Da li to negira ono što je rekao Predatorz?
haklberi_tom haklberi_tom 20:41 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

docsumann
Da li bi Gračanica na albanskoj novčanici (zamisli da Kurti uvede svoj novac, i zamisli da na novčanicu stavi Gračanicu) bila dovoljna?

Ili bi se i to moglo podvesti, pa dobro, Kosovo je, Gračanica je tamo, nevažno je?


kosovske institucije vode aktivnu kampanju da srpsku srednjovjekovnu baštinu na Kosovu pripišu albanskom istorijskom nasljeđu.

hrvati to ne rade u vezi Tesle, tj. jasno priznaju njegovo srpsko porijeklo.

po meni to je ogrmna razlika, i ne bih insistirao na analogijama u tom smjeru.


Eeee, do mojega!
haklberi_tom haklberi_tom 20:50 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83
Da, ali Maksa traži dokaz, link, citat, te stvari, blog je ovo :)

Nema to veze sa blogom, to je jedan od najjednostavnijih i najefektnijih konsultantskih alata, tzv. data question: "šta si to čuo ili video što te je navelo da to pomisliš?". Tako se izlazi iz domena tripova i interpretacija i ulazi u svet činjenica. Vrlo prost alat a radi fenomenalno u mnogo konteksta.

Zašto ga ne iskoristiš?

haklberi_tom haklberi_tom 20:59 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83
Onda ima nade, mlad si, srećom.

Samo čitaj Alsove komentare, biće to u redu :)

Alselone je takođe dete iz mešovitog braka (dete Prečanina i Srbijanke) ali je Milenijalac, oni imaju tvrde stavove o koječemu, ja sam Generacija X, mi smo neusmereni i generalno nas boli k.

Eto još identiteta.

Ali ozbiljno, Jarilova tema je beskonačno zanimljivija od "IJAO HRVATI PA KAKO SU SMELI ŠTANAMRADE Vol 2" krugodrka, tu niko ništa neće naučiti, ljudi će samo biti besni i drndaće se međusobno.


Jeste!
Sve nam je zanimljivije od toga što nam kalakurcija otima ono što nam je veoma važno!
Koji Tesla, koga to zanima!?
Sve ostalo je mnogo značajnije od toga!

Nije sve drugo značajnije.
haklberi_tom haklberi_tom 21:15 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83
Ako ti je kraljevački deda bio golubar onda je skoro nemoguće da nije poznavao Tozovca.

Naravno da je nemoguće, Tozovac nam je dolazio u kuću, a u onoj emisiji što je bila kada je ovaj umro je proletela slika na kojoj su Tozovac i moj deda u nekoj kafani.

pijanu kad se vraćao noću iz Mataruške banje sa pokera.

E, po tim banjama pre rata su profi kockarke mog dedu naučile fore sa kartama, kako se mulja pri mešanju, deljenju i sečenju, čak i ja znam par komada ali ne umem da ih izvedem tako da se ne primećuje, kod njih je to bila rutina.

Bio nedavno u Mataruškoj Banji i Kraljevu - ali samo jedan dan.
haklberi_tom haklberi_tom 21:18 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83

...
Baš to, identitet nije jedan jedini i fluidan je, menja se kroz vreme, a i prostor. Npr. ja ću u sredini u kojoj se ekstremno Srbuje da budem nesnosni drugosrbijanac, a negde gde se sipa ekstremna drugosrbijanština ću da Srbujem. Identitet kod nas bude i ljudi i događaji, recimo od onog debila Reufa Bajrovića ja postajem hard kor četnik, dočim mi njuška Miše Vacića izgleda kao nešto što jako žudi za novim zanimljivim oblicima. I tako...

Voleo bih to da vidim na blogu!
Nije da nije bilo prilike.
maksa83 maksa83 21:20 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

Sve nam je zanimljivije od toga što nam kalakurcija otima ono što nam je veoma važno!

Imao si Teslu, pa ga kalakurcija otme i onda više nemaš Teslu.

Evo ne znam...
maksa83 maksa83 21:20 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

Voleo bih to da vidim na blogu!

Pa ne možeš, ovde se Srbuje.
haklberi_tom haklberi_tom 21:22 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83
...

Ono što je bitno je da ako sto hoće da se izjasni kao polica njemu niko ne brani da se izjasni kao polica!
..

To što se (sto) tako izjasni ga ne čini policom!
haklberi_tom haklberi_tom 21:23 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83
Voleo bih to da vidim na blogu!

Pa ne možeš, ovde se Srbuje.

Srbovanjem proglašavaš to što Srbi vole Teslu!
Eeee, do mojega!
Nije lako biti Srbin!
maksa83 maksa83 21:27 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

Srbovanjem proglašavaš to što Srbi vole Teslu!

Ne, nego histeriju što će Hrvati da ga ture na kovanicu.

Ljubav ne osuđujem.

Da si u EU mogao si ti da turš Teslu na EUR, ali srce tuće srce vuće... možda da vidiš sa Putinom kad se sledeći put budu kovale neke kopejke, kurci...
haklberi_tom haklberi_tom 21:31 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83
Srbovanjem proglašavaš to što Srbi vole Teslu!

Ne, nego histeriju što će Hrvati da ga ture na kovanicu.

Ljubav ne osuđujem.

Da si u EU mogao si ti da turš Teslu na EUR, ali srce tuće srce vuće... možda da vidiš sa Putinom kad se sledeći put budu kovale neke kopejke, kurci...

Šta fali Putinu?
Da ga nema, trebalo bi ga izmisliti.
Naravno, ja nisam voleo druga Titu, nemam potrebe da volim ni njega.
No, smatram da iman prava, bez obzira što nisam u EU!
Kao i da imam stav u vezi perfidnog otimanja onoga što je (i) moje.
haklberi_tom haklberi_tom 21:39 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

maksa83
Kojeg društva?!
Na blogu ima šešeljevaca?!
Nikove na sunce onda!
Šta fali kolektivističkom identitetu!
Ja se ne stidim toga što sam Srbin!
Niti mi je to zanimanje!
Niti to osećam kao prednost!
Niti kao hendikep!
A Srbi su toliko prepatili samo zbog činjenicve što su Srbi - ni zbog čega drugoga.
I ja reagujem kada se gamad koja su toliko zala učinila Srbima, rugaju istima - eksplicitno ili implicitno.
Ne moraš da imaš (jak) kolektivni (srpski) identitet da to ne vidiš!
Ja mislim da ti to vidiš, no, mislim da te je 'sramota' da to (eksplicitno) iskažeš!
No, možda i grešim!

Gde se ima tu se rasipa, ja ovoliko uskličnika ne potrošim za 2 godine...


Pa da!
Uhhh, duboka je noć, odavno je trebalo da pogledam epizodu 'Sajnfelda', pa u krpe.
maksa83 maksa83 21:40 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

Kao i da imam stav u vezi perfidnog otimanja onoga što je (i) moje.

To je zato što misliš da je nešto tvoje, i doživljavaš ovo kao neku krizu, a što kaže (neka se svjati ime njegovo i na nebu i na zemlji) pok. Gerald M. Weinberg - većina stvari koje ljudi percipiraju kao krize zapravo nisu krize nego kraj neke iluzije. (Ovo je velika istina uzgred, Gerald nikad ništa glupo nije napisao).

Tako da, Tesla je bio tvoj samo u tvojoj glavi, pa će tamo i da ga otmu i onda valjda više neće biti tvoj u tvojoj glavi, ne znam zapravo šta se dalje dešava. Tesla je njihov u njihovoj glavi, i oni će da ga zadrže u njihovoj glavi, a mene eto stvarno boli kurac šta ko drži u svojoj glavi, Moraš da prihvatiš da i to postoji, koliko god ti bilo neprirodno, tj. ne ličilo na tebe.

Lepo kaže vrabac - histerišete oko Tesle a država i zemlja vam se u svim ravnima ubrzano mrve pod nogama i pred očima. Pa jebote bog.
Jaril Jaril 21:44 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

haklberi_tom
maksa83
...

Ono što je bitno je da ako sto hoće da se izjasni kao polica njemu niko ne brani da se izjasni kao polica!
..

To što se (sto) tako izjasni ga ne čini policom!


Шта сад радиш? Ако дискредитујеш лично изјашњавање о свом идентитету, ако дискредитујеш Теслино изјашњавање да је Србин, онда подржаваш да се његов идентитет проблематизује, и заправо стајеш на страну оних Хрвата који су преко медија то и радили.


Хаклбери_томе, ТЕСЛА ЈЕ СРБИН, ТАКО СЕ ИЗЈАСНИО. ПОШТУЈ!
gvozden1 gvozden1 21:52 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

histerišete oko Tesle a država i zemlja vam se u svim ravnima ubrzano mrve pod nogama i pred očima. Pa jebote bog.

I tako za Teslu, za Kosovo, za Incka, i tako dalje i tako dalje.

Uvek postoji to, dok Hilandar gori.

Kad je vreme da se o tim stvarima misli, onda kad se događaju, ili kad druge stvari pozavršavamo, a sve to prođe?

gvozden1 gvozden1 21:56 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

ТЕСЛА ЈЕ СРБИН, ТАКО СЕ ИЗЈАСНИО. ПОШТУЈ

Zašto ne bi poštovao?

A da se izjasnio da je žensko?
maksa83 maksa83 22:02 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

Uvek postoji to, dok Hilandar gori.

Ne gori ti Hilandar, nego rođena kuća. Dok isteraš sve pravde (što se mahom svodi na bešnjenje po Internetima) nećeš imati gde više da se vratiš.
Kad je vreme da se o tim stvarima misli, onda kad se događaju, ili kad druge stvari pozavršavamo, a sve to prođe?

Možeš da misliš koliko hoćeš, ali dok ne središ kuću možeš samo da trupkaš nogicama i mašeš gnevno pesničicom ka oblacima tj. budeš ljut na Internetu, i BAŠ ZATO što nisi sredio kuću će da te jebe svaki zec sa poluerekcijom.

Ima ona priča o tipu koji je izgubio ključeve od kola, pa ih traži ali ne tamo gde ih je verovatno izgubio nego na sasvim sedmom mestu zato što je tu dobro osvetljeno. E tako nekako mi sve ovo izgleda.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:09 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

gvozden1
histerišete oko Tesle a država i zemlja vam se u svim ravnima ubrzano mrve pod nogama i pred očima. Pa jebote bog.


Uvek postoji to, dok Hilandar gori.


Upravo suprotno, Hilandar koji gori je ova jalova rasprava o Tesli i Hrvatima.

Jer:

maksa83

Možeš da misliš koliko hoćeš, ali dok ne središ kuću možeš samo da trupkaš nogicama i mašeš gnevno pesničicom ka oblacima tj. budeš ljut na Internetu, i BAŠ ZATO što nisi sredio kuću će da te jebe svaki zec sa poluerekcijom.


Ima ona priča o tipu koji je izgubio ključeve od kola, pa ih traži ali ne tamo gde ih je verovatno izgubio nego na sasvim sedmom mestu zato što je tu dobro osvetljeno. E tako nekako mi sve ovo izgleda.


boldovanje moje
gvozden1 gvozden1 22:23 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

Dok isteraš sve pravde (što se mahom svodi na bešnjenje po Internetima) nećeš imati gde više da se vratiš.

Ovo je problem tog nivoa da je bešnjenje po internetu, nekoliko izjava političara, par zvaničnih obraćanja, dovoljno.

I uopšte ne smeta da se kuća uređuje, naprotiv, neophodno je u procesu sređivanja.
A nikako ne bi valjalo da sve prođe na, ma baš me briga šta je u glavama Hrvata, da li oni misle da je Tesla njihov naučnik, Albanci da je Gračanica njihov manastir , muslimani da da je Meša Selimivić njihov pisac, baš me briga.

I to je sređivanje kuće, i to važan deo sređivanja.

BAŠ ZATO (da uzvratim) su te stvari važne, da bi se kuća sredila.

Kradu ti porodične slike, ikone, nakit, a ti kažeš, ma nema veze, ajd da obrišem prašinu i napravim drugi, bolji razmeštaj.
gvozden1 gvozden1 22:25 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

boldovanje moje

Ajd dajte, makar okvirno, opišite stanje koje je potrebno da bi se reklo, e sad možemo da se bavimo ovim.
Jaril Jaril 22:26 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

To je zato što misliš da je nešto tvoje

Мени је овај mindset потпуно нов, а понавља се. Ако користим одређени идентитет, онда полажем право на све што под тај идентитет потпада. Ако се идентификујем као музичар онда полажем право на, нпр., уличног_музичара? Па је још и блогер. Па још и мушко. То све моји идентитети. Практички, има следећи пут да ме пита пре него што седне на онај његов бицикл.

?!

Мислим, ако сам Православац, онда полажем право на све Православно? Пробај то да продаш било ком игуману.

Био ја два месеца у манастиру. И једном испадне хитно да морам до оближњег града. Банка, кредити, бирократија. Морао да пораним ујутру јер је бус ишао три пута дневно и ако омашим јутарњи полазак са следећим машим радно време експозитуре. Предвече и ујутру рано тражио ја игумана по конаку да узмем благослов за излазак из манастира. Нико не зна где је. Ја шта ћу, седнем на бус и одем завршим шта сам имао.

Сутрадан за доручком, рибање због понашања. Ћутим, гледам у под. Знам да сам прекршио типик манастира. Замисли да сам кренуо да се правдам са 'па манастир је мој јер сам Православац'.

Што би рекли православни оци, фали скрушеност и смирење духа.

Jaril Jaril 22:30 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

gvozden1
ТЕСЛА ЈЕ СРБИН, ТАКО СЕ ИЗЈАСНИО. ПОШТУЈ

Zašto ne bi poštovao?

A da se izjasnio da je žensko?


Поштујеш да је женско и обраћаш му се како ти тражи.
Jaril Jaril 22:32 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

Jaril
gvozden1
ТЕСЛА ЈЕ СРБИН, ТАКО СЕ ИЗЈАСНИО. ПОШТУЈ

Zašto ne bi poštovao?

A da se izjasnio da je žensko?


Поштујеш да је женско и обраћаш joj се како ти тражи. Као што рекох, њено тело, њена ствар.

maksa83 maksa83 22:39 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

Ajd dajte, makar okvirno, opišite stanje koje je potrebno da bi se reklo, e sad možemo da se bavimo ovim.

Moj lakmus test je kad nestanu divlji taksisti sa aerodroma.

Zvuči kao zajebavanje, nebitna stvar, koga boli dupe za divlje taksiste na aerodromu, ali mrtav sam ozbiljan. To nema veze ni sa taksistima ni sa aerodromom, nego je manifestacija nefunkcionisanja pravne države. Imaš tu neke divljake koji cimaju neupućene za rukav i voze ih do grada za 50 EUR. Nebitno, naravno. E sad, imaš i razne pandure, i obične, i komunalne, i svi su oni u talu sa taksistima (koji, uzgred, umeju da budu i nasilni) i ne diraju ih, ali iznad kad se popneš stepenicama gore drndaju obične taksiste za gluposti, tipa ne smeš da staneš ovde, ne smeš da imaš više od dvoje u kolima, itd. Dakle imaš tu neke pandure koji dozvoljavaju da kad neko sleti u ovu državu prva stvar koja mu se desi je da bude opljačkan od strane nekog dripca. Neko bi, jasno, trebao da suspenduje i kazni te pandure, razbuca ceo mehanizam. To se volšebno ne dešava, taj neko je ili u talu, ili ga boli dupe, iako je baš to njegov posao. Njega bi u tom slučaju neko morao da smeni, ali se ni to volšebno ne dešava. I tako lančano na gore.

E sad uzmeš ovo gore i bukvalno preslikaš na celu državu koja tako funkcioniše, tj. ne funkcioniše.

Zato, kažem, kad nestanu divlji taksisti sa aerodroma znaćeš da si sredio kuću, makar nikad nogom ne kročio na aerodrom.

Alternativni odgovor koji ne uključuje taksiste ni aerodrom je - kad budeš imao svog Sanadera. Tad si počeo da sređuješ kuću.

gvozden1 gvozden1 22:40 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

Jaril
gvozden1
ТЕСЛА ЈЕ СРБИН, ТАКО СЕ ИЗЈАСНИО. ПОШТУЈ

Zašto ne bi poštovao?

A da se izjasnio da je žensko?


Поштујеш да је женско и обраћаш му се како ти тражи.

A jel dozvoljeno, kad sve to što je propisano uradim, da se makar krišom prekrstim i prošapućem (može i u sebi) bože me sakloni?

Znaš, pokušavam ja da razumem to što pričaš, ali previše mi je tu onoga, nemoj da veruješ svojim očima nego meni.

Očima se ne može odrediti da li je Tesla Srbin ili ne, zato nikakvog razloga nema sa mu se izjava ne poštuje, ali kad ga onako pogledam, a on kaže, ja sam tetka Nikola, ne znam, ne slaže se nešto.
gvozden1 gvozden1 22:46 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

taksisti Sanader

Sve je to jasno, osim da se neke stvari ne mogu odlagati, a drugo, neke stvari jedna drugu uopšte ne uslovljavaju niti isključuju.

Ne treba ih povezivati, to je sve.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:28 27.07.2021

Re: Значиииииии...,

gvozden1
taksisti Sanader

Sve je to jasno, osim da se neke stvari ne mogu odlagati, a drugo, neke stvari jedna drugu uopšte ne uslovljavaju niti isključuju.

Ne treba ih povezivati, to je sve.


Ne treba ih povezivati ali moj utisak je da se vrlo često beskorisno troši energija.
Daj molim te, da li je ikoga iznenadila ova budalaština sa Teslom? Kao, to se od njih nije moglo očekivati?!
I onda mi moramo da paradiramo danima, zgroženi njihovim beščašćem, kao prvi put to vidimo, prvi put nam se dešava?

Kažem, moj utisak je da se mnogo ozbiljnije stvari puštaju ispod radara a ovakve stvari se pumpaju. Što se mene tiče, reakcija Narodne Banke je sasvim dovoljna, ko još ima vremena da se bavi Hrvatima, takvima kakvi jesu?
Jaril Jaril 11:42 28.07.2021

Re: Значиииииии...,

gvozden1
Jaril
gvozden1
ТЕСЛА ЈЕ СРБИН, ТАКО СЕ ИЗЈАСНИО. ПОШТУЈ

Zašto ne bi poštovao?

A da se izjasnio da je žensko?


Поштујеш да је женско и обраћаш му се како ти тражи.

A jel dozvoljeno, kad sve to što je propisano uradim, da se makar krišom prekrstim i prošapućem (može i u sebi) bože me sakloni?

Znaš, pokušavam ja da razumem to što pričaš, ali previše mi je tu onoga, nemoj da veruješ svojim očima nego meni.

Očima se ne može odrediti da li je Tesla Srbin ili ne, zato nikakvog razloga nema sa mu se izjava ne poštuje, ali kad ga onako pogledam, a on kaže, ja sam tetka Nikola, ne znam, ne slaže se nešto.

Па ко би могао да ти забрани приватно мишљење? Мислим, постоје покушаји да се микроменаџује туђ мисаони процес, типа: ја ћу да ти кажем шта ћеш да мислиш, али је то такође нарушавање телесне аутономије. Ако изабереш да своје мишљење изнесеш у социјални простор, онда може да се коментарише. А ако мене питаш, и онда је мање корисно коментарисати 'истинитост' и 'допустљивост' твог мишљења, а више корисно коментарисати консеквенце. Типа: ако мислиш то и то, онда ће да се деси то и то.

Мени је оволика примена концепта идентитета на све и свашта деструктивна и као резултат има разједињавање људске врсте и епидемију усамљености. А иначе је прилично амерички изум. То да се свако ћоше људског искуства упакује у идентитет. Мора да се зна ко си.

У овом твом примеру, тетка Никола се вероватно не би изјаснила као женско, већ пре као gender non-conforming. Како ли се ово преводи... родно неуклопива? И врло вероватно би требало да им се обратимо са "they/them" заменицама.

С тим што је поштовање родног идентитета у западној цивилизацији (којој и ми припадамо) нова ствар. Новија од поштовања сексуалне оријентације, па се још трага и лута за објашњењима, тумачењима, идејама како поставити и приступити том поштовању. Тако да то што ти се не слаже, ја бих то пустио да буде тако... Само би ми било глупо да пукнем од смеха у фацу или да улетим у оспоравање родног идентитета.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana