Ljubav| Porodica| Roditeljstvo| Život

Dan života na Plaži

Jaril RSS / 08.08.2021. u 13:56

[Umeš li lepotu?]

 

Toga dana bilo je desetak dece na Plaži. To jest, u plićaku. Srednje jaki talasi bili su im glavna atrakcija. Posmatrano sa strane, izgledalo je da su talasi postali tobogani, krila za letenje i ko zna šta još što su samo deca vešta da naprave. Samo su dva dečaka, braća gnjurila u potrazi za kamenom lepšim od prethodnog. 


- Pogledaj ovaj!, ushićeno je viknuo jedan.


Među svom decom, prepoznao sam samo njih dvojicu, dečake od, pretpostavljam, 7-9 godina i njihovu sestru, devojčicu par godina mlađu. Oni su bili svakodnevni stanovnici Plaže. Za njihove roditelje sam, u nekoliko dana koliko sam dolazio na Plažu, čuo samo kako su mnogo dobri ljudi. Ali, mnogo dobri ljudi. Kul i gotivni za druženje, ali pre svega baš dobri. 


Još od svojih godina, dečak u meni je želeo da pliva najdublje od svih. Pošto smo, zbog posla mojih roditelja, slabo letovali, kao mator sam uvek udovoljavao  svom malom Ja i osvajao mesto najveće dubine u takmičenju sa ostalim kupačima. U takmičenju o kom oni, naravno, ništa nisu znali. Time je dečak u meni isijavao svoju fasciniranost morem. 


I ovog leta držao sam trofej u dubini, osvojen dva dana ranije.


Sedeo sam na plaži kada su dve devojke ušle u vodu i zaplivale ka pučini. Opušteno su plivale, ćaskale, i plivale i opušteno ćaskale, i ćaskajući plivale i opušteno stale tek kada su im glave postale jedva primetne tačkice. Tik iza njih je prošao jedan od brodića koji su povremeno prolazili pored Plaže prevozeći turiste po moru. Otplivale su, skoro sigurno, dalje od mene.


Sačekao sam da krenu nazad i ušao u vodu. Na otvorenom moru je teško proceniti daljinu pa sam procenio da ću dovoljno daleko otplivati ako, kada bude brodić prolazio, budem sa njegove druge strane. Oni jesu imali svaki put drugu trasu, ali će poslužiti kao merni instrument. 


Izabrao sam kraul, nestrpljiv da što pre stignem, ali sam vrlo brzo naučio da se on krši sa talasima. Sve vreme sam se borio protiv vode umesto da me ona nosi. I odustao sam. 


Ispružio sam ruke, gledao u morsko dno i pustio more da me ljuljuška gore dole. I pitao se, da li se ovako osećaju bebe u stomaku. Tokom nežnog ljuljuškanja, more mi je šapnulo da ipak treba da plivam prsno. Zamahnuo sam par puta, ali sam vodu i dalje gurao iza, umesto da ona slobodno struji oko mene.


Osetio sam da pogrešno razumem talase. Mislio sam da će me talas u svom piku vući unazad na plažu, a da će povlačenje talasa i mene povući napred ka pučini. Ali nije. Kad zamahnem rukama u piku talasa odem poprilično napred, a u povlačenju talasa stojim - zamahnuo, ne zamahnuo. Bilo mi je potrebno tri talasa da shvatim more i uhvatim ritam sa njim. U piku zamahnem, u povlačenju dišem. 


Posle podugačkog plesanja sa talasima primetio sam da se jedan brodić približava. Procenio sam da moram da sačekam da prođe, ali ću taman imati ideju o tome koliko sam daleko otplivao. Okrenuo sam se nazad ka Plaži. Dve devojke su skoro stigle na obalu. Graja dece se prostirala sve do mene. Plažu sam lako mogao da obuhvatim jednim pogledom. 


Koliko je dobar osećaj biti među dobronamernim ljudima. 


Brodić je stigao iza mene. Sa razglasa se čulo: Sa vaše desne strane nalazi se nudistička plaža na kojoj se kupaju PEEEDEEERIIIII!!!!!


Pogledao sam u pravcu brodića pokušavajući da lociram urlača, da mu dobacim da na plaži nit su svi gej, nit su svi nudisti, da ima nas koji smo goli i gej, ali da ima i strejt ljudi, i žena u toplesu i ljudi u kupaćim kostimima. I dece, čiji će dan svakako biti lepši bez njegovih govana. Sunce me je sprečilo da ga vidim tako što mi je bilo pravo u oči. Kao da je bilo ubeđeno da je bezvredno baviti se budalaštinama.  


Sačekao sam da brodić prođe i krenuo sam nazad. Za sada mi je bilo dovoljno to dokle sam stigao. Pratio sam talase i more me je vrlo brzo vratilo na plažu. Pred plažom sam podigao pogled visoko iznad vode i poviše plaže su dva momka, zasićeni od sunčanja, otišla držeći se za ruke. Na plaži, ubavo makedonče koje sam odvojio za ovoletnju romansu, čekao je da vrati glavu na moj stomak gde je bila pre mog plivanja. 


Okrenuo sam se ka moru i seo u plićak da me zapljuskuju talasi i izbace na obalu. Na par metara od mene su dvojica dečaka braće i dalje sakupljala kamenje, potpuno zaokupljeni svojim ozbiljnim, temeljnim radom. Malo dalje, nud otac je neumorno bacao svoju ćerku, njihovu sestru, sa kamena-stene dok se u njenom glasu čulo ushićenje. Pored je stajala nuda majka i skandirala svakom veličanstvenom skoku. Njihovi sinovi su bili glasno fascinirani svakim lepšim kamenom koji su pronašli. Puni radosti.



Komentari (1016)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 15:42 14.08.2021

Re: Atrakcije



Ama, ovde se radi o tome da ako mu plac izlazi na kanal i to u urbanom naselju bilo da je grad ili selo u pitanju, za taj deo obale je odgovoran da se ne zapusti.

Pa da, i ja o tome pričam, što stati kod ivice asfalta, hajd da ga zadužimo do bele linije.

Da čisti od lišća, pikavaca, kesa, prašine...

Što samo kanal?
alselone alselone 15:45 14.08.2021

Re: Atrakcije

Generalno govoreci Sumadija bi mogla malo da se ugleda na Vojvodinu sto se tice odrzavanja privatnih i javnih prostora, pa onda jednom kada sustigne ovaj nivo, neka prestize u svom licnom pravcu.

“Dole” je situacija bez preterivanja katastrofalna.
gvozden1 gvozden1 15:46 14.08.2021

Re: Atrakcije

zilikaka
Evo, sad slikano

Eto, znala sam da nisi brlja i verujem da ti ne iskaču ale pored ograde.. I šta je problem da to bude standard?

Rekoh i gore, šta će ko da radi je njegova odluka i slobodna volja, to što ja (i Milan :)) volimo tamnije boje, što hoćemo da kosimo kanal, je naša dobra volja i sloboda, ali ne sme država nikoga na to da prisiljava.
Standard mora da bude slobodan građanin, a ne čist kanal po cenu slobodnog građanina.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:51 14.08.2021

Re: Atrakcije

alselone
Generalno govoreci Sumadija bi mogla malo da se ugleda na Vojvodinu sto se tice odrzavanja privatnih i javnih prostora, pa onda jednom kada sustigne ovaj nivo, neka prestize u svom licnom pravcu.

“Dole” je situacija bez preterivanja katastrofalna.


Izvini, budi malo određeniji, na šta misliš kada kažeš Šumadija?
Na pravu Šumadiju ili na ono što Gvozden smatra Šumadijom?

Od Timoka do Drine je ta situacija šarolika.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:54 14.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1

Pa da, i ja o tome pričam, što stati kod ivice asfalta, hajd da ga zadužimo do bele linije.



Taki propis. Glasaj da se promeni

P.S.
Ja ću da glasam da se održi. Mislim da čišćenje pred svojom avlijom mora biti obaveza a ne stvar dobre volje.
alselone alselone 16:06 14.08.2021

Re: Atrakcije

Izvini, budi malo određeniji, na šta misliš kada kažeš Šumadija?
Na pravu Šumadiju ili na ono što Gvozden smatra Šumadijom?

Na ono što Gvozden smatra.
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:09 14.08.2021

Re: Atrakcije

alselone
Izvini, budi malo određeniji, na šta misliš kada kažeš Šumadija?
Na pravu Šumadiju ili na ono što Gvozden smatra Šumadijom?

Na ono što Gvozden smatra.


Dobro, idi malo pomiriši Tamiš i baci pogled na onaj festival plastike koji njime pluta do Dunava.
A ne , zaboravio sam, to sve bacaju Bosanci, dođoši.
alselone alselone 16:13 14.08.2021

Re: Atrakcije

Nisam rekao da je ovde u potpunosti dobro nego da je relativno bolje. U poredjenju bolje. I to dosta bolje.


Cisto da gvozden malo oladi kapislu, ponovo se zaleteo u osvetu sumadije protiv ostatka sveta.
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:23 14.08.2021

Re: Atrakcije

alselone

Cisto da gvozden malo oladi kapislu, ponovo se zaleteo u osvetu sumadije protiv ostatka sveta.


Kakvog sveta, svemira
Jes malo "zajunio" što bi rekla Zili, pa sad uhvatio i ne pušta :)

Više ne mogu ni da se setim šta je bio inicijalni povod, nešto ga Zili ujela za srce u vezi "uređenosti" i "neuređenosti". Onda se on odmah mašio državotvornosti i onda je đavo odneo šalu...
alselone alselone 16:52 14.08.2021

Re: Atrakcije

Kakvog sveta, svemira
Jes malo "zajunio" što bi rekla Zili, pa sad uhvatio i ne pušta :)


Zajunio pun gas pa ni makac da prizna. Ajde kada je bilo o nekim drugim stvarima reč, pa da kažeš da je delimično u pravu i malo nadodao pa neka ga, ali kada se priča o ovome, zaista bi mogao da malo sasluša šta ima neko drugi da kaže umesto da izvrće na neki kulak i budalaštine ne bi li makar za sebe bio u pravu.



Onda se on odmah mašio državotvornosti i onda je đavo odneo šalu...

Za državotvornost si ti lepo odgovorio "tansferzalom tri grada" pre neki dan, ali nešto ne želi sa tobom da polemiše pa je iskulirao. Dodao je neke krvave gaće, ali to je bilo toliko previše da se niko nije nadovezao. Da je Zili to napisala bilo bi ponovo fajta. Na planeti ne postoji ni jedna država koja je samo vojno bazirala svoju državotvorsnot osim Šumadije.
milisav68 milisav68 16:53 14.08.2021

Re: Atrakcije

zilikaka
Ne da stiže taksa nego uši otpadaju. Ovde ljudi imaju dosta zemlje, pakad te odvali po površini...
A moj kanal će ući u anale blogovske rasprave pa je redda znate nalo više.



Ma dobro, ima kod nas potoka koji znaju da nabujaju, pa su stavljeni u cevi, a ispred brana sa jezerom da se reguliše protok.

Al su zato neki drugi stručnjaci u isto vreme dopustili da se fekalna nakači na kišnu, pa kad padne malo jača kiša...

Uglavnom, ako se plaća ta taksa, onda neko (država) za te pare treba i da održava te kanale, pa i pored tvog dvorišta.

Isto, ako plaćam porez na Moje Vlasništvo, onda očekujem od opštine da održava javne površine u gradu pa i ispred mog dvorišta/zrade, jer je opština osnovala neko JP Zelenilo, u kome je zaposlila gomilu ljudi, koji primaju plate.Pa kad već primaju plate, onda bi mogli i da pokose te javne površine.

A tu ima drugi problem (relikt komunizma :) ), što se u katastru to nije sredili, nego se samo otimalo i zidalo.

Zašto je na zapadu uređenije, pa zato što se zna šta je čije, i ko za šta odgovoran, pa inspekcija zna šta treba da radi, a lokalna vlast zna da je smenjiva.
alselone alselone 16:57 14.08.2021

Re: Atrakcije

Uglavnom, ako se plaća ta taksa, onda neko (država) za te pare treba i da održava te kanale, pa i pored tvog dvorišta.

Koliko košta ta taksa mesečno?
milisav68 milisav68 16:59 14.08.2021

Re: Atrakcije

alselone
Na planeti ne postoji ni jedna država koja je samo vojno bazirala svoju državotvorsnot osim Šumadije.

Heh, pa gde ćeš većeg diplomate od Miloša, plivao je između tri carstva.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:00 14.08.2021

Re: Atrakcije

Има село по имену Забрега,


Ima i selo Sumrakovac, zamisli. Svaka čast onom ko je ta imena smišljao (ovo pišem bez trunke ironije), kad jednom budem kupoio imanje i zidao trospratnu kuću sa lavićima gipsanim ispred, i labudovima istim, biće u tom Sumrakovcu.

E, nego moram ovde da prijavim Štabu za Srbomerenje i borbu protiv hrvatskih nepočinstava, proklete ustaše su izvele još jedan podmukli udar na lik i delo druga Tesle, preko svojih špijuna i stranih plaćenika: najnoviji update za Teslu 3 - podrška za hrvatski "jezik".



Ima i slovenščina, ali nema srpski jezik. Ako to nije dokaz zavere da se zatre sve srpsko, ja ne znam šta je. I kad sam to video, momentalno sam srbnuo, i uzviknuo: Ilona na vile!

alselone alselone 17:04 14.08.2021

Re: Atrakcije

milisav68
alselone
Na planeti ne postoji ni jedna država koja je samo vojno bazirala svoju državotvorsnot osim Šumadije.

Heh, pa gde ćeš većeg diplomate od Miloša, plivao je između tri carstva.


To je tačno, samo odgovor nije bio tebi nego Gvozdenu sa krvavim gaćama.
gedza.73 gedza.73 17:10 14.08.2021

Re: Atrakcije


zilikaka
Ne da stiže taksa nego uši otpadaju. Ovde ljudi imaju dosta zemlje, pakad te odvali po površini...

Izgleda da nije baš.
Iz 2019.
"Vode Vojvodine" dalje ističu da su u obavezi da kanale (van naseljenih mesta), održava funkcionalnim, odnosno sve dok može da primi vodu sa okolnog zemljišta. U sisteme za odvodnjavanje mora da se ulaže konstantno, jer naknade za odvodnjavanje, koje u proseku iznose oko 1.200 dinara po hektaru na godišnjem nivou, pokrivaju samo 32 odsto od potrebnih sredstava.

gedza.73 gedza.73 17:12 14.08.2021

Re: Atrakcije

Uglavnom, ako se plaća ta taksa, onda neko (država) za te pare treba i da održava te kanale, pa i pored tvog dvorišta.

Ja sam ovako i razumeo Gvozdena. Ako se plaća taksa, a plaća se, zašto bi onda ostavljali na dobru volju bilo kome da održava kanale. Kao prvo ti novci idu u budžet a iz tog budžeta primaju platu neki botovi po radničkim savetima. Kao drugo ne može svako da izađe u kanal pa da mlatara ručnom kosom, trimerom ili pincetom po svojoj volji nego mora neki standard da postoji kako ne bi kanali ličili na pačvorak.

Zato svako mora da nabavi


kako bi bilo uniformno i zadovoljavalo standard.
.Pa kad već primaju plate, onda bi mogli i da pokose te javne površine.

Za sve ove godine sam video 2 (dva) puta lika koji kosi i koji pored moje kuće podigne malčer
A tu ima drugi problem (relikt komunizma :) )

Kad je već pomenut kuluk i komunizam

To je na terenu izgledalo ovako. Ovi što su preko partije došli u mesnu zajednicu oni (ili njihovi satrapi) odrede šta će da se radi. Onda počnu da jure ljude koji im nisu baš po volji. Kad se sve to skupi (moj deda je prikolice i prikolice preterao, pradeda iskopao kanala više nego za vreme kralja) ovi iz radničkih mesnih zajednica preskoče svoje (ili im daju nevažne poslove) a oni sami uglavnom nadgeldaju ili ništa ne rade. Kad se sve završe trče u opštinu kako bi indirektnu korist pretvorili u direktnu i pokazali se kao dobri organizatori preko tuđih leđa.
Zašto je na zapadu uređenije, pa zato što se zna šta je čije, i ko za šta odgovoran, pa inspekcija zna šta treba da radi, a lokalna vlast zna da je smenjiva.

Upravo to.
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:14 14.08.2021

Re: Atrakcije

srdjan.pajic

E, nego moram ovde da prijavim Štabu za Srbomerenje i borbu protiv hrvatskih nepočinstava, proklete ustaše su izvele još jedan podmukli udar na lik i delo druga Tesle, preko svojih špijuna i stranih plaćenika: najnoviji update za Teslu 3 - podrška za hrvatski "jezik".



Ima i slovenščina, ali nema srpski jezik. Ako to nije dokaz zavere da se zatre sve srpsko, ja ne znam šta je. I kad sam to video, momentalno sam srbnuo, i uzviknuo: Ilona na vile!



Meni je ovo sasvim logično. Šta će mu podrška za srpski kada mu je to maternji?
Za hrvatski naravno da mu treba podrška, nije njegov jezik pa moraš da ga malo podržiš u razumevanju.
gvozden1 gvozden1 17:27 14.08.2021

Re: Atrakcije

Ja sam ovako i razumeo Gvozdena

Samo tako i može, uz dodatak, da tako i treba.
Ne i da platiš i da mlatiš.
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:34 14.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1
Ja sam ovako i razumeo Gvozdena

Samo tako i može, uz dodatak, da tako i treba.
Ne i da platiš i da mlatiš.


A koliko da platiš? Jebali vas porezi.

Ja sam za to da platim, al da ja biram firmu koja će da čisti ili ako neću da platim sam ću to da uradim. Država nek propiše standarde i šalje inspekcije i naplaćuje kazne.

Država duradi, država duradi...

Jebote, ko da ste se svi napili neke Brozovače! Pu, pu, daleko bilo...
gedza.73 gedza.73 17:35 14.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1
Ja sam ovako i razumeo Gvozdena

Samo tako i može, uz dodatak, da tako i treba.
Ne i da platiš i da mlatiš.

Nego jel' si i ti primetio da mi plaćamo takse a Vojvodina se gradi?
Ako sam ja samo dva puta video da se kanali održavaju, redovno se plaća taksa za kanaleve a Lale pokrivaju samo 30 posto tu nešto gadno ne valja.
Aj onu aferu sa Razvojnom bankom Vojvodine čije gubitke plaćamo iz budžeta nekako i da im oprostimo ali ovaj kanalski harač, kojekude, je prevršio svaku meru.

Di su naši novci od kanala?
u potpisu
Šumadijski autonomaš
gvozden1 gvozden1 17:36 14.08.2021

Re: Atrakcije


Za državotvornost si ti lepo odgovorio "tansferzalom tri grada" pre neki dan, ali nešto ne želi sa tobom da polemiše pa je iskulirao. Dodao je neke krvave gaće, ali to je bilo toliko previše da se niko nije nadovezao. Da je Zili to napisala bilo bi ponovo fajta. Na planeti ne postoji ni jedna država koja je samo vojno bazirala svoju državotvorsnot osim Šumadije

Kakva bre tri grada, kakvi bakrači.

I taj jedan od tri grada se divio Beogradu, sam to priznavao i prihvatao, drugi davao neke parice, neke diplomate, neku podršku, ali bre gde to u istu ravan?

Ono, ja dajem sina jedinca, ti sto evra i savet i onda smo egal.
Zaebite to.

I pisah o diplomatiji iz Valjeva potekloj.
Prvi diplomata, vodeći, najvažniji, i sad, nije bilo diplomata u Šumadiji.
Jok, Miloš nije diplomatisao.
gedza.73 gedza.73 17:40 14.08.2021

Re: Atrakcije

vrabac_onaj
Država duradi, država duradi...

Država duradi za šta je uzela pare. Porez jeste osnova svega.
Čemu onda preduzeće za puteve? Milion ljudi u Beogradu zimi može da očisti ispred svoje kuće od Triglava do Đevđelije ručno da guraju grejder. Sami 'vataju zmije, sami uključuju grejanje, održavaju instalacije...
Ja sam za to da platim, al da ja biram firmu koja će da čisti

Ovo je neka druga priča. I ima veze sa onom prvom za koju Maksa pita gde je.
p.s. A i sa onim Filipovim liftom samo što on ne kapira gde je problem

gvozden1 gvozden1 17:45 14.08.2021

Re: Atrakcije


Ja sam za to da platim, al da ja biram firmu koja će da čisti ili ako neću da platim sam ću to da uradim. Država nek propiše standarde i šalje inspekcije i naplaćuje kazne.

Država duradi, država duradi...

Jebote, ko da ste se svi napili neke Brozovače! Pu, pu, daleko bilo...

Pa vi ganjste taj komunistički recept udarnih brigada.

Kad kažem država mislim na sve, od vlade do mesne zajednice.
To što bi ti da biraš firmu je sasvim moguće, zove se decentralizacija.
Moguće je da se na tom nivou stvari rešavaju i u mesnoj zajednici, nekom selu, zaseoku.
Nešto slično je u Šapcu bilo pokrenuto, kaže se koliki je budžet i pitaju lokalni narod šta s tim parama, put vodovod, košenje klinac palac.
Sve može i sve je u redu osim da lokalni ili vrhovni šerif kažnjava ljude koji nisu uradili ono što je država trebalo da uradi.
Država kao vlada, ili država kao direktor lokalnog komunalnog
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:46 14.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1

Za državotvornost si ti lepo odgovorio "tansferzalom tri grada" pre neki dan, ali nešto ne želi sa tobom da polemiše pa je iskulirao. Dodao je neke krvave gaće, ali to je bilo toliko previše da se niko nije nadovezao. Da je Zili to napisala bilo bi ponovo fajta. Na planeti ne postoji ni jedna država koja je samo vojno bazirala svoju državotvorsnot osim Šumadije

Kakva bre tri grada, kakvi bakrači.

I taj jedan od tri grada se divio Beogradu, sam to priznavao i prihvatao, drugi davao neke parice, neke diplomate, neku podršku, ali bre gde to u istu ravan?

Ono, ja dajem sina jedinca, ti sto evra i savet i onda smo egal.
Zaebite to.

I podaj o diplomatiji iz Valjeva protekloj.
Prvi diplomata, vodeći, najvažniji, i sad, nije bilo diplomata u Šumadiji.
Jok, Miloš nije diplomatisao.


A da ti lepo organizuješ referendum pa da se odcepite? Mislim, te teritorije koje na kojima je takvo raspoloženje?
I to da se odcepite od Srbije, pošto to što zagovaraš definitivno nije Srbija.
Odmah da ti kažem, na poštenom referendumu Beograd da dobijete ne možete. Dakle, ako ga hoćete moraćete silom. A to ćemo onda da vidimo.
macak_tosa macak_tosa 17:46 14.08.2021

Re: Atrakcije

vrabac_onaj
gvozden1
Ja sam ovako i razumeo Gvozdena

Samo tako i može, uz dodatak, da tako i treba.
Ne i da platiš i da mlatiš.


A koliko da platiš? Jebali vas porezi.

Ja sam za to da platim, al da ja biram firmu koja će da čisti ili ako neću da platim sam ću to da uradim. Država nek propiše standarde i šalje inspekcije i naplaćuje kazne.

Država duradi, država duradi...

Jebote, ko da ste se svi napili neke Brozovače! Pu, pu, daleko bilo...

Bila država ovakva ili onakva, moja aktivnost svake nedelje je sledeća - pošto imam poveliko dvorište, koje izbija na dve ulice, ja stavim rukavice na ruke, uzmem plastični džak - i pokupim svu plastiku, papire, tj., sav otpad sa obe ulice u ravni moga dvorišta - i još malčice šire.
Jbg!
Do kurca i država!
Naravno, od mene toliko!
Melioracione kanale, ipak, ne bih kopao i kosio, te čistio.
Slažem se da za njih plaćam kroz porez, jer je vodoprivreda nešto što ima veze sa svim građanima države, živeli i na 20-tom spratu.
gvozden1 gvozden1 17:49 14.08.2021

Re: Atrakcije


Di su naši novci od kanala?
u potpisu
Šumadijski autonomaš

To manje više, ne smeta mi toliko to kao ova nadmenodt, dole su nepismeni i prosti, a gore kultura.
Dole kavgadžije, gore umne diplomate.

Tačno preskikana situacija Titine Jugoslavije, Slovenija i Hrvatska, a dole Srbija.
gvozden1 gvozden1 17:52 14.08.2021

Re: Atrakcije


A da ti lepo organizuješ referendum pa da se odcepite? Mislim, te teritorije koje na kojima je takvo raspoloženje?
I to da se odcepite od Srbije, pošto to što zagovaraš definitivno nije Srbija.

Nema gde da se cepa, to je to, ovde to nije opcija, nema rezervnog položaja, za razliku od nekih koji se malo malo pa preispituju, malo malo pa prete otcepljenjem.

Šta je Srbija ako nije ovo?
macak_tosa macak_tosa 17:55 14.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1

Di su naši novci od kanala?
u potpisu
Šumadijski autonomaš

To manje više, ne smeta mi toliko to kao ova nadmenodt, dole su nepismeni i prosti, a gore kultura.
Dole kavgadžije, gore umne diplomate.

Tačno preskikana situacija Titine Jugoslavije, Slovenija i Hrvatska, a dole Srbija.

Pre nekoliko godina žena i ja se stacioniramo u Donjem Milanovcu - i nekoliko dana, potom, krenemo da obilazimo nizvodno i uzvodno.
I na kraju 'epopeje', pošto ona nije zalazila nešto u te krajeve - pitam je ... šta joj se najviše dopalo?
Ona, kao iz topa - urednost.
I zaista, na primer, vozeći se uz Dunav, neprestano smo nalilazili na ekipe koje kose uz put, čiste kanalčiće, tj. rigole za odvod kišnice uz put, a po nekoliko puta duete (po dvoje ljudi, žena zaposlenih u održavanju), kako sa džakovima, ručno kupe đubre uz put.
gvozden1 gvozden1 17:58 14.08.2021

Re: Atrakcije

se uz Dunav, neprestano smo nalilazili na ekipe koje kose uz put, čiste kanalčiće,

S koje strane Dunava? :)
zilikaka zilikaka 18:10 14.08.2021

Re: Atrakcije

Melioracione kanale, ipak, ne bih kopao i kosio, te čistio.

Ne kaže niko da kopaš, iskoppani su. Dovoljno da ne smeš da u njih bacaš šut, zemlju, lišće, travu što pokosiš, šporete (što se nakon ukidanja kontrole redovno radi)..i da ne dozvoliš da ga preraste trska, jer trave tamo nema. Uzme se srp il mačeta ko voli, i redom, dovoljno svake godine bar jednom, eto dvaput. Pošto su placevi široki najviše 23 -24 metra, to je nekadašnja norma za pun plac, tebi zapadne pola od toga celom širinom, il se dogovoriš s komšijom pa pola dužine ti pola on. Ništa strašno. Inače taj pojas nije širi od 3 metra, sa sve "nasipom" oko njega. Pričamo ko da su kilometri u pitanju.
gedza.73 gedza.73 18:13 14.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1
To manje više

Zajebavam se malkice. Nego mi je ova tema malo povezana sa liftom Filipa Če Mladenovića. On se zalaže za državna preduzeća u kojima sapourpavlja radnička klasa a onda se buni što njihova dobra volja i drugarska svest ne popravlja njegov lift.

Slažem se da sijalicu u stanu treba da zamenim ako ne sija ali se ne slažem da od moje dobre volje zavisi ulično svetlo koje malo radi, malo jok pa treba sa enjalicama da se kentarim i menjam i tu sijalicu.

Sličnu diskusiju vodim i sa rođenom sestrom koja na sve ima odgovor 'kućno vaspitanje'. Sve je to lepo al' gde je kraj? Turistička agencija uzela pare za aranžman sa prevozom ali kad je KuK vaspitanje i dobra volja onda kao Pajke položi za avion pa idi sam, nemoj da gledaš samo sebe i svoje dupe.

Slažem se sa akcijama čišćenja, slažem se sa svim akcijama koje građani na dobrovoljnoj bazi preduzmu. Slažem se i sa porezom (od koga u skandinavskim kapitalističkim zemljama sa socijalističkim likom bride obrazi) što povlači dalje ka kontroli rashoda i na šta država troši pare. Pa se vraćamo na početak na sistem kad se to nije smelo.

I što ti nećeš da se otcepiš? Svi otišli, oni što nisu tvrde kako oće, što i mi da ne odemo? Imaš zaokruženu teritoriju prirodnim granicama, imaš istoriju, zastavu...

Meni je iskreno vrlo lep vranjski kraj, pa Pirot, Niš, njihov jezik obožavam a nekako ih uvek gledaju kao rođake koje kriješ kad ti dođu gosti. Kruševljani...
gedza.73 gedza.73 18:19 14.08.2021

Re: Atrakcije

zilikaka
Uzme se srp il mačeta ko voli, i redom, dovoljno svake godine bar jednom, eto dvaput.

Aaaa pa jednom ili dvaput bi' ja terao do Vrčina. Od Vaskrsa ide na svakih sedam dana (kanali na deset) i to sve do sv. Ilije. Posle je lakše a i trava je drugačija.
Pričamo ko da su kilometri u pitanju.

Jok i nisu. Nešto preko 250 metara, na mesec dana kilometar.
vrabac_onaj vrabac_onaj 18:19 14.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1

A da ti lepo organizuješ referendum pa da se odcepite? Mislim, te teritorije koje na kojima je takvo raspoloženje?
I to da se odcepite od Srbije, pošto to što zagovaraš definitivno nije Srbija.

Nema gde da se cepa, to je to, ovde to nije opcija, nema rezervnog položaja, za razliku od nekih koji se malo malo pa preispituju, malo malo pa prete otcepljenjem.

Šta je Srbija ako nije ovo?


Ti Srbiju više i ne spominješ, spominješ samo Šumadiju, pri tome joj dodajuči i šakom i kapom. Jesi pitao nekog u Negotinu da li hoće da bude u toj i takvoj Šumadiji? U Užicu? U Vranju?

Mnogo bre podsećate na Cetinjane, tako su se i oni busali da su največi Srbi, ekskluzivniji od ostalih. Videli smo gde se to završilo.

To nije Srbija. Slobodno pravite svoju Šumadiju ali ekskluzivno pravo na srpsko ime nemate.
zilikaka zilikaka 18:21 14.08.2021

Re: Atrakcije

proseku iznose oko 1.200 dinara po hektaru na godišnjem nivou, pokrivaju samo 32 odsto od potrebnih sredstava.

Nisam znala tačan iznos, al za nekog sa 20 hektara, što je pristojan minimum neke isplativosti ratarstva, 200 evra za odvodnjavanje nije malo.
Na to ide još porez i koješta. Verujem da to nije dovoljno, al garant se raskalašno raspolaže parama. S druge strane, za ozbiljnih kiša nekima ume letina da zapliva i nema kome da se žali, takav teren. Nisu ti kanali svuda, ima ih tek nege, eto kod nene recimo, i odgovorno trvdim da ovo iza niko decenijama nije pipnuo.
A i ja plaćam odvodnjavanje.
gedza.73 gedza.73 18:24 14.08.2021

Re: Atrakcije


zilikaka
Na to ide još porez i koješta. Verujem da to nije dovoljno, al garant se raskalašno raspolaže parama.

Porez je poseban. A za ovo 'galantno' i 'raskalašno' se apsolutno slažem.
Bunarimo koji su problemi. Kontrola rashoda, partijsko taljenje države sa privatnicima, kvalitet radova, nadležnosti...
A i ja plaćam odvodnjavanje.

Nadam se kako niko neće da se naljuti, ovakve diskusije sa nekim meni dragim blogerima ne gledam kao svađu.
macak_tosa macak_tosa 18:26 14.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1
se uz Dunav, neprestano smo nalilazili na ekipe koje kose uz put, čiste kanalčiće,

S koje strane Dunava? :)

Desne!
alselone alselone 18:27 14.08.2021

Re: Atrakcije

To manje više, ne smeta mi toliko to kao ova nadmenodt, dole su nepismeni i prosti, a gore kultura.
Dole kavgadžije, gore umne diplomate.


To apsolutno niko ne govori. Nego ti skačeš kao oparen na pomen da je bilo šta u bilo kojoj srpskoj zemlji bolje nego u Šumadiji. Ali bukvalno bilo šta bilo gde a pogotovo si osetljiv na Vojvodinu.

Činjenica je da je ovde uređenije i održavanije i ćinjeni je da je dole procentualno više kuća neomalterisano, procentulno više ograda rđavao ili poodvaljivano, da su prednja dvorišta neodržavana, da su fasade generalno raspad, da je zidao ko je kako hteo, da nije ušorano i tako dalje. E, sada, umesto da kažeš - super, hajde da uzmemo najbolje iz Vojvodine i primenimo na Šumadiju ti pizdiš uvređeno i imputiraš neke uvrede kako bi opravdao svoju uvređenost.

Srbija i "srpske zemlje" su različite, kao i ljudi, navike, običaji i svi regioni imaju svoje prednosti i mane. Trebao bi malo da se smiriš i počneš da ceniš tu činjicu.
gvozden1 gvozden1 18:34 14.08.2021

Re: Atrakcije


Ti Srbiju više i ne spominješ, spominješ samo Šumadiju, pri tome joj dodajuči i šakom i kapom. Jesi pitao nekog u Negotinu da li hoće da bude u toj i takvoj Šumadiji? U Užicu? U Vranju?

Na sve to mislim.
A da li pominjem Srbiju, pa ne mogu da brojim, ali sam prilično siguran da sam među prvih nekoliko ovde po pominjanje Srbije i Srba.

A Vranje, Negotin i to, pa i na to mislim kad kažem da rezervne opcije nema, pogrešno, ali vidim svima jasno, to zovem Šumadijom, ali da i na to mislim.

Šta oni misle?
Svašta misle verovatno, što bi svi Vranjanci ili Krajišnici mislili isto?

Da ne bude pogrešno shvaćeno, ne pričam ja o geografiji zato što neku više volim, što je moja ili tako nešto, nego poštujući šta je uradila.
A za Srbiju je to što ja zovem Šumadija uradilo najviše.
I kad krenu sa, isto su uradili i Novi Sad i Podgorica, e pa nisu.

Sledeća geografija koju poštujem je Srpska.
Zasukali rukave, okrvavili gaće i napravili je.
Pomagala i Šumadija po malo, al da ju je napravio Beograd isto kao i Banja Luka, pa nije.

vrabac_onaj vrabac_onaj 18:39 14.08.2021

Re: Atrakcije

alselone
da nije ušorano


Možda vi volite da zapišavate svoje plotove, ali ne, neka hvala. Tu tekovinu KundK monarhije bi ipak da zaobiđemo

Nego ozbiljno, ušoriš u ravnici, po pomoravlju je isto ušorEno.
Po planinama je sam ekonomski model nametnuo da sela budu razuđena. I meni su takva sela lepša od tih vaših zapiš... pardon ušorEnih, al dobro, to je stvar ukusa. I ima ih lepih, čistih, urednih, održavanih, domaćinskih. Ako ne veruješ, ću te vodim u par takvih po Zapadnoj Srbiji pa da vidiš. Mislim, nemoj sad i ti da dižeš patku u smislu, eto mi smo za vas pojam čistoće i reda.
alselone alselone 18:47 14.08.2021

Re: Atrakcije

Mislim, nemoj sad i ti da dižeš patku u smislu, eto mi smo za vas pojam čistoće i reda.

Ne dižem, pažljivo sam rekao šta mislim i koristio reč "procentualno". I nije samo problem u ušorEnosti nego i u održavanju, to sam prvo i napomenuo. U fasadama, kapijama, ogradama, trotoarima...

Ne kaženm da nema, niti da je ovde bajno a tamo sranje, kažem da je ovde bolje. Eto, samo toliko - bolje. To je činjenica.

I ima ih lepih, čistih, urednih, održavanih, domaćinskih. Ako ne veruješ, ću te vodim u par takvih po Zapadnoj Srbiji pa da vidiš.

Znam, idem u jedno takvo relativno redovno, ali isto tako ima i onih koja su dosta lošija po tom pitanju. Kada si silazi sa Kopaonika do Čačka, situacija je loša. Zaječar - Knjaževac - Svrljig, takođe. Nije ni deo oko Prokuplja - Kruševca - Kraljeva bajan.
vrabac_onaj vrabac_onaj 18:47 14.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1

Da ne bude pogrešno shvaćeno, ne pričam ja o geografiji zato što neku više volim, što je moja ili tako nešto, nego poštujući šta je uradila.
A za Srbiju je to što ja zovem Šumadija uradilo najviše.
I kad krenu sa, isto su uradili i Novi Sad i Podgorica, e pa nisu.

Sledeća geografija koju poštujem je Srpska.
Zasukali rukave, okrvavili gaće i napravili je.
Pomagala i Šumadija po malo, al da ju je napravio Beograd isto kao i Banja Luka, pa nije.


Ipak je to složenije. Preko Dunava i Save se bežalo, pa se vraćalo. Iz Crne Gore se naseljavalo ali su tamo i prve iskre zasjale. Jednom ti već rekoh, posmatraj istorijske tokove. Najviše taj malo "prošireni 18. vek", od Seobe do sloma Prvog ustanka. Sve je to isti narod, desilo se tamo gde je bilo najviše mogućnosti da se desi, ostali su pomagali, ne bi moglo bez njih, nikako.
macak_tosa macak_tosa 18:59 14.08.2021

Re: Atrakcije

vrabac_onaj
gvozden1

Da ne bude pogrešno shvaćeno, ne pričam ja o geografiji zato što neku više volim, što je moja ili tako nešto, nego poštujući šta je uradila.
A za Srbiju je to što ja zovem Šumadija uradilo najviše.
I kad krenu sa, isto su uradili i Novi Sad i Podgorica, e pa nisu.

Sledeća geografija koju poštujem je Srpska.
Zasukali rukave, okrvavili gaće i napravili je.
Pomagala i Šumadija po malo, al da ju je napravio Beograd isto kao i Banja Luka, pa nije.


Ipak je to složenije. Preko Dunava i Save se bežalo, pa se vraćalo. Iz Crne Gore se naseljavalo ali su tamo i prve iskre zasjale. Jednom ti već rekoh, posmatraj istorijske tokove. Najviše taj malo "prošireni 18. vek", od Seobe do sloma Prvog ustanka. Sve je to isti narod, desilo se tamo gde je bilo najviše mogućnosti da se desi, ostali su pomagali, ne bi moglo bez njih, nikako.

Normalno!
Srbin je mio odakle / gde god bio!
Dosta je bilo podela!

Naravno, da ne bi bilo pogrešno shvaćeno (a hoće), mio i svako ko sa Srbinom deli životni prostor uvažavajući ga (Srbina).
I Srbin njega.
gvozden1 gvozden1 19:05 14.08.2021

Re: Atrakcije

Preko Dunava i Save se bežalo, pa se vraćalo

Jeste, ali da ni na tome ne ostane, bežalo se pa i bilo apšeno tamo.

Pomoć u takvoj raboti, iz takvog položaja, jada i bede, je ne dobrodošla nego dvaput dobrodošla.
I dolazila je, i niko to ne osporava, ali ipak treba razdvojiti onog koji radi posao od onoga ko mu pripomaže.

Pošteno je.
crossover crossover 19:10 14.08.2021

Re: Atrakcije

gedza.73

Pričamo ko da su kilometri u pitanju.

Jok i nisu. Nešto preko 250 metara, na mesec dana kilometar.


Kod mene u selu je samo okućnica hektar i po, doduše nemamo jendek pa šporete i školjke od tristaća bacamo u potok.
Šumadija, brale.
gvozden1 gvozden1 19:11 14.08.2021

Re: Atrakcije

sada, umesto da kažeš - super, hajde da uzmemo najbolje iz Vojvodine i primenimo na Šumadiju

A šta bi to iz Šumadije moglo da se primeni u Vojvodini?
Verovatno ništa.
milisav68 milisav68 19:16 14.08.2021

Re: Atrakcije

alselone
Koliko košta ta taksa mesečno?

Plaća se po aru zemljišta, ja za 6 ari (dvorište sa kućom) plaćam 800 dinara godišnje.

Nije neka cifra, nego pričamo o principu, pošto sam na brdu "pa mi ne treba". (akomerazumeš).

Sad zamisli koliko "takvih ara" ima po Srbiji, pa saberi cifru na godišnjem nivou.

Kapiram da se čiste i sređuju vodotokovi, gledao svojim očima, ali mnogo je to para za malo muzike, jer se to ne radi svake godine.
alselone alselone 19:17 14.08.2021

Re: Atrakcije

A šta bi to iz Šumadije moglo da se primeni u Vojvodini?
Verovatno ništa.


Maline.
alselone alselone 19:23 14.08.2021

Re: Atrakcije

Kapiram da se čiste i sređuju vodotokovi, gledao svojim očima, ali mnogo je to para za malo muzike, jer se to ne radi svake godine.


Koliko ja znam, prilično se slabo sređuju i kanali su zapušteni. Slična priča kao i sa onom ekološkom taksom.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:25 14.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1
Preko Dunava i Save se bežalo, pa se vraćalo

Jeste, ali da ni na tome ne ostane, bežalo se pa i bilo apšeno tamo.

Pomoć u takvoj raboti, iz takvog položaja, jada i bede, je ne dobrodošla nego dvaput dobrodošla.
I dolazila je, i niko to ne osporava, ali ipak treba razdvojiti onog koji radi posao od onoga ko mu pripomaže.

Pošteno je.


Пази, сада би на пример могла Зили да те пита, а шта је то радила Шумадија док смо ми дизали Банатски устанак? Шта је радила док су нам Теодора живог драли?
Сном мртвијем спавала?

Или Алселоне да те пита, где сте били када се Змај Огњени Вук са Турцима борио?
Сним мртвијем спавали?

А да вам се господа ваша није потурчила и заједно са Турцима на нас ударала?

vcucko vcucko 19:34 14.08.2021

Re: Atrakcije

vrabac_onaj

Država duradi, država duradi...

Jebote, ko da ste se svi napili neke Brozovače! Pu, pu, daleko bilo...

Kažu Norvežani (stvarno. bez zezanje) - nama ako bi država rekla da kolektivno skočimo u more i krenemo da plivamo prema Islandu, mi bi skočili.

Sad malo da parafraziram Gedžu, on voli taj narativ: jel' bolje živeti u Norveškoj, gde imaju takav odnos prema državi, ili u Srbiji. Gde je država psovka.

A tamo u Norveške, nesu imali Broz...
Jaril Jaril 19:36 14.08.2021

Re: Atrakcije

vcucko
vrabac_onaj

Država duradi, država duradi...

Jebote, ko da ste se svi napili neke Brozovače! Pu, pu, daleko bilo...

Kažu Norvežani (stvarno. bez zezanje) - nama ako bi država rekla da kolektivno skočimo u more i krenemo da plivamo prema Islandu, mi bi skočili.

Sad malo da parafraziram Gedžu, on voli taj narativ: jel' bolje živeti u Norveškoj, gde imaju takav odnos prema državi, ili u Srbiji. Gde je država psovka.

A tamo u Norveške, nesu imali Broz...

Зар у Норвешкој није био/још траје? штрајк просветара?
gvozden1 gvozden1 19:37 14.08.2021

Re: Atrakcije


Пази, сада би на пример могла Зили да те пита, а шта је то радила Шумадија док смо ми дизали Банатски устанак? Шта је радила док су нам Теодора живог драли?
Сном мртвијем спавала?

Или Алселоне да те пита, где сте били када се Змај Огњени Вук са Турцима борио?
Сним мртвијем спавали?


I šta bi od tih ustanka?



А да вам се господа ваша није потурчила и заједно са Турцима на нас ударала?


Pa i nije, malo je ratovala i za Švabe.
I znaš šta je rekao onaj ko je sa carem švapskim razgovarao, onaj sa donje strane.

"od sad pa dok živim, moj jedini zadatak je da idem od manastira do manastira, da u svakom bude zapisano da Srbin nikad Nemcu ne veruje."

A znaš što?
Zato što je ratovao za Švabe a protiv Turaka, pa kad se Švabe izmiriše pustiše Srbe niz vodu, kad im Srbi zatražiše, nešto kasnije pomoć, ovi ih oladiše.

Pa se Srbi, ovi donji, sami morali snalaziti.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:38 14.08.2021

Re: Atrakcije

vcucko
vrabac_onaj

Država duradi, država duradi...

Jebote, ko da ste se svi napili neke Brozovače! Pu, pu, daleko bilo...

Kažu Norvežani (stvarno. bez zezanje) - nama ako bi država rekla da kolektivno skočimo u more i krenemo da plivamo prema Islandu, mi bi skočili.

Sad malo da parafraziram Gedžu, on voli taj narativ: jel' bolje živeti u Norveškoj, gde imaju takav odnos prema državi, ili u Srbiji. Gde je država psovka.

A tamo u Norveške, nesu imali Broz...


Нека хвала, поштујем Норвежане али ја сам Србин.
Верујем да ми можемо да нађемо свој модел и пут.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:40 14.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1


I šta bi od tih ustanka?



Пази, ово се сада већ граничи са безобразлуком.
alselone alselone 19:44 14.08.2021

Re: Atrakcije

I šta bi od tih ustanka?


Bože, šta ti je? Ginule budale za džabe?
Jaril Jaril 19:50 14.08.2021

Re: Atrakcije

шта је то радила Шумадија док смо ми дизали Банатски устанак

Упуцајте ме сад ако разумем потребу за свим овим поделама.

Шта је следеће: лева страна Кнез Михајлове vs. десна страна Кнез Михајлове?
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:54 14.08.2021

Re: Atrakcije

alselone
I šta bi od tih ustanka?


Bože, šta ti je? Ginule budale za džabe?


Пази кад је и мене заболео, а никаве везе са "пречанским земљама" немам.
alselone alselone 19:54 14.08.2021

Re: Atrakcije

Упуцајте ме сад ако разумем потребу за свим овим поделама.


Ja nemam drugo objašnjenje od već poslovnične želje Srba za podelama. A ono što je najparadoksalnije u svemu tome je to da podele dolase od onih koji se najviše ponose patriotiznom i ljubavlju prema Srbijom.

freehand freehand 19:54 14.08.2021

Re: Atrakcije

zilikaka
Samo sam čekao kad će sneg da se pomene :)

Izgradnja i održavanje infrastrukturnih objekata, kanali, putevi, nije isto što i vanredne situacije, Zili draga.

Sneg zimi je redvna situacija. Kao i poledica. I o tome si dužan da vodiš računa ispred kuće. A travnjak mora da se kosi. Da, onaj između trotoara i puta, a u širini trvog placa. Takav proppis. Oće nekad, doduše retko, da zađe komunalna i kažnjava. Ne kaže niko da moraš cveće da sadiš al ne sme da bude korovčina.
Hajde sad da proverimo kako je to rešeno u zemljama koje često navodiš kao pozitivan primer. Recimo u Francuskoj il tako negde.
Verujem da neko od prisutnih ima iskustva.


Uopšte ne razumem kako ste uispeli da se primite na podmetačinu kojom je izgradnja infrastrukturnih objekata, neophodna jer u tom momentu država jednostavno nije imalka ni resurse ni kapcitete, izjednačena sa redovnim održavanjem koje je zakonski vrlo jasno podeljeno na obaveze komunalne vlasti i građana kao objekata?
meni čitava ova priča o održavanju kanala - što je nedvosmilseno jasna obaveza države - deluje potpuno suludo, naročito tamo gde se pomeša sa rukavcem u kome se izjednači sa zabranom da se kanali zatrpavaju što je zakonski kažnjivo.
Da ne pričamo o o poređenju sa održavanjem sopstvenog dvorišta.
Pobogu, sve su te stvari zakonom jasno regulisane a koliko znam - mensi samodoprinosi kao tekovine civilizacije ni danas nisu ukinuti.
milisav68 milisav68 19:54 14.08.2021

Re: Atrakcije

alselone
Činjenica je da je ovde uređenije i održavanije i ćinjeni je da je dole procentualno više kuća neomalterisano, procentulno više ograda rđavao ili poodvaljivano, da su prednja dvorišta neodržavana, da su fasade generalno raspad, da je zidao ko je kako hteo, da nije ušorano i tako dalje.

Brdska/planiska sela baš i nisu za ušoravanje :)

Činjenica je da je ovde mnogo kuća gorelo, pa se pravilo iz početka, mnogo kuća su pravili doseljenici sa juga zemlje, pa nisu imali para da završe, mnogi su započeli pa otišli u inostranstvo i nisu se vraćali, a zidalo se kako se htelo, jer je vlast žmurela na to zbog socijalnog mira.

Dovoljno je samo reći Kaluđerica.

Znaš, to je epilog srskog naroda kroz 20. vek, i to je ono što Gvozden priča o rezervnom položaju, odavde je počelo (stvaranje savremene srpske države), i to je matica oko čeka su svi skupljli.

I nije to omalovažavanje nikoga da manje vredi, već činjenica da su se svi sklanjali ovde, a odavde se išlo samo u inostranstvo, u neku drugu državu, odnosno u emigraciju.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:55 14.08.2021

Re: Atrakcije

Jaril
шта је то радила Шумадија док смо ми дизали Банатски устанак

Упуцајте ме сад ако разумем потребу за свим овим поделама.

Шта је следеће: лева страна Кнез Михајлове vs. десна страна Кнез Михајлове?


Погрешна дреса. Нит ја нит Алс делимо, напротив.
alselone alselone 19:56 14.08.2021

Re: Atrakcije

Пази кад је и мене заболео, а никаве везе са "пречанским земљама" немам.


Otac ti živi ovde, ne bogohuli!

Bez zezanja, baš bezobrazna provokacija posprdavati se nečijem herojstvu. Samo da bi doako Vojvođanima sa bloga. Pazi ti tu kratkovidost.

To nas je i dovelo dovde.
Jaril Jaril 20:03 14.08.2021

Re: Atrakcije

vrabac_onaj
Jaril
шта је то радила Шумадија док смо ми дизали Банатски устанак

Упуцајте ме сад ако разумем потребу за свим овим поделама.

Шта је следеће: лева страна Кнез Михајлове vs. десна страна Кнез Михајлове?


Погрешна дреса. Нит ја нит Алс делимо, напротив.


Врабац, само сам се убацио у разговор на том месту. Немој по глави.
freehand freehand 20:12 14.08.2021

Re: Atrakcije

Pa i nije, malo je ratovala i za Švabe.
I znaš šta je rekao onaj ko je sa carem švapskim razgovarao, onaj sa donje strane.

Za razliku od Marka Kraljevića i despota Stefana Lazarevića.
Da ne zalazimo dalje po Šumadiji u novije vreme što su sa Švabama i za Švabe ratovali, zlo će da bude.
Nego, ovo zlo što širiš traje sad već dugo, i ako mene neko pita šta je autošovinizam - ja bolju definiciju nemam od ovoga što ti radiš uz pomoć i podršku nekolicine što tihih što glasnih podržavalaca.
Al i to je valjda normalno, ne može mržnja da se drži granica: kad nema više drugih na raspolaganju, to zlo mora da nađe i one što su do juče bili tvoji.

E sad, odavno se libim da ovo kažem, al kad bolje razmislim - što bih imao obzira prema vampirima?
Dakle, nabijem ja na qratz sve mrzitelje svih naroda, a pogotovo i sa najvećim zadovoljstvom govna koja sebe proglašavaju supersrbima pa sa te visine pljuckaju prema Kozarčanima, Ličanima, Sremcima, Vranjancima, Dalmatincima, Srbima iz Crne Gore, Hercegovcima, Lalama i svima ostalima koji u srpski nacionalni korpus spadaju.
Daklem - đampir, jedi gomna.

gedza.73 gedza.73 21:10 14.08.2021

Re: Atrakcije

crossover
Kod mene u selu je samo okućnica hektar i po

Domaćinska kuća.
doduše nemamo jendek pa šporete i školjke od tristaća bacamo u potok.

Umetnička instalacija. Kusturica u Arizoni napravio film od starih automobila.



Došlo bre novo doba, komunizam propo, sad se za razliku od tada đubre odnosi jednom nedeljno pa su sela čistija.




Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:23 14.08.2021

Re: Atrakcije


odavde je počelo (stvaranje savremene srpske države), i to je matica oko čeka su svi skupljli



Ali to jednostavno nije tacno. Ta drzava se stvarala u vise koraka na vise mesta. Sticajem okolnosti jedno je prostor danasnje Vojvodine. I sticajem neslucajnih okolnosti u zvanicnom narativu taj i jos neki drugi deo te istorije je prilicno skrajnut.
gedza.73 gedza.73 21:24 14.08.2021

Re: Atrakcije

vcucko
Kažu Norvežani (stvarno. bez zezanje) - nama ako bi država rekla da kolektivno skočimo u more i krenemo da plivamo prema Islandu, mi bi skočili.

To ima veze sa poverenjem između države i njenih građana. Srbija je Srbima rekla 'idemo na najveću silu' i Srbi su skočili na Cer. Kad je Srbija rekla 'povlačimo se iz naše države preko Albanije' Srbi su skočili.
vcucko
Sad malo da parafraziram Gedžu, on voli taj narativ: jel' bolje živeti u Norveškoj, gde imaju takav odnos prema državi, ili u Srbiji.

Gedža ima malo drugačiji stav. Pa kad je nekad davno, naivan i mlad, odlučivao gde će da živi on je reko
'Ako je na semaforu sto jugića, gedžin će da bude sto prvi'

jbg. posle ovi što su preprodavali oružje, gorivo protivničkoj strani, dilovali albansku drogu uz visoko podignuta tri prsta, krstačom oko vrata mu malo poljulali ideale. A što se tiče narativa ništa nije zakucano i treba koristiti optimalna rešenja gde god da ih se vide od SAD preko Norveške do
italije.
Eto na primer, moram malkice, Francuzi su napali Rusiju pa je opet bolje voziti Citroen nego Zil ili Volgu. Ako se ne varam čini mi se da je Citroen ajkula imoa najviše tehničkih inovacija na jednom autu u serijskoj proizvodnji.

A što se tiče Norveške opet čarobna reč. Porez.
gvozden1 gvozden1 21:27 14.08.2021

Re: Atrakcije

vrabac_onaj
gvozden1


I šta bi od tih ustanka?



Пази, ово се сада већ граничи са безобразлуком.

Jel?
Što?
Pa znaš šta, priličan je bezobrazluk reći i davali su pare, diplomate, to je isto kao kad se gine.

Ni blizu isto, ni blizu.

A čija krv je napravila Srbiju?
Šumadijska.
Jaril Jaril 21:31 14.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1
vrabac_onaj
gvozden1


I šta bi od tih ustanka?



Пази, ово се сада већ граничи са безобразлуком.

Jel?
Što?
Pa znaš šta, priličan je bezobrazluk reći i davali su pare, diplomate, to je isto kao kad se gine.

Ni blizu isto, ni blizu.

A čija krv je napravila Srbiju?
Šumadijska.


Пошто је више досадно да пребројавамо крвна зрнца, ајде да почнемо да их меримо на кантар.
gvozden1 gvozden1 21:32 14.08.2021

Re: Atrakcije

odavde je počelo (stvaranje savremene srpske države)

Ali to jednostavno nije tacno.

O ovome pričam, sve se negira Šumadiji, i mic po mic, doćiće do toga da su Orašac, Takovo i banatski ustanak istog značaja za nastanak Srbije.
Možda banatski postane i značajniji.
crossover crossover 21:40 14.08.2021

Re: Atrakcije

gedza.73

Domaćinska kuća.


Kulaci i nenarodni elementi.:)
Pravo da ti kažem, od kad ja pamtim, a pamtim mnogo dugo, selo nam nikad nije bilo upeglanije i čistije.
Jaril Jaril 21:42 14.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1
odavde je počelo (stvaranje savremene srpske države)

Ali to jednostavno nije tacno.

O ovome pričam, sve se negira Šumadiji, i mic po mic, doćiće do toga da su Orašac, Takovo i banatski ustanak istog značaja za nastanak Srbije.
Možda banatski postane i značajniji.


Ето, ономад отели Теслу, сад ће да отму и устанак...
vcucko vcucko 21:45 14.08.2021

Re: Atrakcije

gedza.73

Eto na primer, moram malkice, Francuzi su napali Rusiju pa je opet bolje voziti Citroen nego Zil ili Volgu.


Polovno da. Kad bih kupovao novo, kupio bih Ladu X-Ray. Bolje (skuplje) mi ne treba u životu.





zilikaka zilikaka 21:47 14.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1
odavde je počelo (stvaranje savremene srpske države)

Ali to jednostavno nije tacno.

O ovome pričam, sve se negira Šumadiji, i mic po mic, doćiće do toga da su Orašac, Takovo i banatski ustanak istog značaja za nastanak Srbije.
Možda banatski postane i značajniji.


Banatski je bio najprvi, pa ti vidi...
Ostali su svi samo po toj mustri ponavljali, dok jednom nije uspelo.
milisav68 milisav68 21:55 14.08.2021

Re: Atrakcije

Neues aus der Nachbarschaft

Ali to jednostavno nije tacno. Ta drzava se stvarala u vise koraka na vise mesta. Sticajem okolnosti jedno je prostor danasnje Vojvodine. I sticajem neslucajnih okolnosti u zvanicnom narativu taj i jos neki drugi deo te istorije je prilicno skrajnut.

Pa jel ste pogodili vazduh :)
gvozden1 gvozden1 21:56 14.08.2021

Re: Atrakcije


Ето, ономад отели Теслу, сад ће да отму и устанак...

Slično.
Nego, teško prelazi preko usana, da, jeste Šumadija srpski Pijemont, teško?
crossover crossover 21:58 14.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1
odavde je počelo (stvaranje savremene srpske države)

Ali to jednostavno nije tacno.

O ovome pričam, sve se negira Šumadiji, i mic po mic, doćiće do toga da su Orašac, Takovo i banatski ustanak istog značaja za nastanak Srbije.
Možda banatski postane i značajniji.


A kamo srednjovekovna Srbija? Bilo je valjda nešto i pre Marićevića jaruge.
vcucko vcucko 21:58 14.08.2021

Re: Atrakcije

A kad bih baš bio u situaciji da mogu da trošim pare na takve stvari, sredio bih si jednu ovakvu Volgu:



I bio bih glavni na putu, džaba mečke, bembare i ostala živina.

Još nešto, zaboravih malo pre. Izuzetno cenim prave Alfiste. To su ljudi koji su svesni svoje nesvesti, ali su dovoljno zanesenjaci da im znači da voze zver. Pa dok traje, traje. A obično kratko traje
gvozden1 gvozden1 21:59 14.08.2021

Re: Atrakcije

Banatski je bio najprvi, pa ti vidi...
Ostali su svi samo po toj mustri ponavljali, dok jednom nije uspelo.

A da malo čitucneš o tome?
Da shvatiš mustru po kojoj je podignut onaj najvažniji ustanak.
Ili kopirali banatski?
milisav68 milisav68 22:01 14.08.2021

Re: Atrakcije

gedza.73
A što se tiče Norveške opet čarobna reč. Porez.

Ma jok, nafta.
gvozden1 gvozden1 22:01 14.08.2021

Re: Atrakcije


A kamo srednjovekovna Srbija? Bilo je valjda nešto i pre Marićevića jaruge.

Da, i sam vidim tu rupu.
Ali pričamo o "modernoj Srbiji" kako se često zove ovo od Karađorđa do sad.
gedza.73 gedza.73 22:05 14.08.2021

Re: Atrakcije

crossover
gedza.73

Domaćinska kuća.


Kulaci i nenarodni elementi.:)
Pravo da ti kažem, od kad ja pamtim, a pamtim mnogo dugo, selo nam nikad nije bilo upeglanije i čistije.

Sve više vode ljudi računa.
što se tiče kulaka i nenarodnih elemenata ima serija Portret Ilije Pevca i tamo se raspravljaju sin (zaljubljen u učiteljicu komunistkinju) i otac (kovač) pa mu otac (po sećanju davno sam gledao) kaže
- lako je vama da od domaćina napravite Golića, nego je pos'o da od Golića napravite domaćina. To vi napravite.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:05 14.08.2021

Re: Atrakcije

Činjenica je da je ovde uređenije i održavanije i ćinjeni je da je dole procentualno više kuća neomalterisano, procentulno više ograda rđavao ili poodvaljivano, da su prednja dvorišta neodržavana, da su fasade generalno raspad, da je zidao ko je kako hteo, da nije ušorano i tako dalje. E, sada, umesto da kažeš - super, hajde da uzmemo najbolje iz Vojvodine i primenimo na Šumadiju ti pizdiš uvređeno i imputiraš neke uvrede kako bi opravdao svoju uvređenost


Ja razumem donekle Gvozdenovu uvredjenost. To je ono nadmeno sto juznije to tuznije pa ono o opancarima i carapanima, srbijanske seljacine, turska Srbija, itd. Za to niko nema pokrica.

A sto se uredjenosti tice, ne znam da li si bio na Kosovu? Meni je uvek delovalo neiskreno ono Kosovo je Srbija - jebote drzava ne moze sa Beogradjanima da se dogovori da okrece fasade a htela bi da uredi haoticno Kosovo (da pomenem samo osnovne stvari o uredjenju gradova, porezu, motivaciji za samoorganizovanjem i sl) sa ljudima koji je ne priznaju. Kako?

Citava rasprava o Sumadinci vs. ostali je bez veze. Regionalni identiteti trebaju da se cuvaju i istorijski doprinos SVIH stvaranju zajednicke drzave treba da se postuje. Ali povrh svega danasnjoj Srbiji treba ustavni i gradjanski patriotizam - svaki pojedinac se drzi normi, postuje sve svoje sugradjane bez obzira na naciju, seksualno opredeljenje, veru i sl. i doprinosi zajednici na na nacin koji moze (sve ono sto Zili pominje i sto je Kamilo na drugim blgovima pominjao).
gedza.73 gedza.73 22:07 14.08.2021

Re: Atrakcije

milisav68
gedza.73
A što se tiče Norveške opet čarobna reč. Porez.

Ma jok, nafta.

To da. Mada sam mislio kako su porezi izuzetno visoki pa se od toga uređuje svaki segment života
zilikaka zilikaka 22:10 14.08.2021

Re: Atrakcije


Još nešto, zaboravih malo pre. Izuzetno cenim prave Alfiste. To su ljudi koji su svesni svoje nesvesti, ali su dovoljno zanesenjaci da im znači da voze zver. Pa dok traje, traje. A obično kratko traje

Uh, moj otac i deda bili od te fele. Doduše, oni su umeli da udese svašta pa su im i trajale (imali svaki svoj, slične modele), al meni detinjstvo obeležilo da neki od njih vazda ide u Italiju po delove, pa im neki Mario (pazi koliko se pominjao kad ga još pamtim) to prenosio preko granice nekako.
Možda sam zahvaljujući tome i otišla na mašinstvo. Vazda sam se igrala u dvorištu gde se petlja oko kola pa mi to bilo skroz normalno.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:14 14.08.2021

Re: Atrakcije

Mada sam mislio kako su porezi izuzetno visoki pa se od toga uređuje svaki segment života


Pa da, nije samo do nafte nego ima i do odnosa prema drzavi. Eno Danaca kao dobar primer.
vcucko vcucko 22:16 14.08.2021

Re: Atrakcije

milisav68
Neues aus der Nachbarschaft

Ali to jednostavno nije tacno. Ta drzava se stvarala u vise koraka na vise mesta. Sticajem okolnosti jedno je prostor danasnje Vojvodine. I sticajem neslucajnih okolnosti u zvanicnom narativu taj i jos neki drugi deo te istorije je prilicno skrajnut.

Pa jel ste pogodili vazduh :)

A zašto bi uopšte gađali, vazduh ili meso, svejedno.

Srbi su u KuK monarhiji bili po svemu odmah iza carskog (Austrijanci) i kraljevskog (Mađari) naroda. Ova ostala kmečija nije mogla u istu rečenicu sa nama. Ako ćemo pravo, cena nam je padala upravo srazmerno jačanju veza sa vama.

Jbg, istorija je kurva, to znamo.

Neko mnogo pametniji od mene je lepo rekao:
Srbi prečani su imali sve, sem države.
Srbijanci nisu imali ništa, sem države.
Pa su se Srbi prečani polakomili na državu, a Srbijanci na sve ostalo.
Rezultat čitavog zamešateljstva živimo danas.

Uz ovo bi legao neki otegnuti, tužni mol, ali me mrzi da tražim...
Jaril Jaril 22:21 14.08.2021

Re: Atrakcije

Ali povrh svega danasnjoj Srbiji treba ustavni i gradjanski patriotizam

Знам шта желиш да кажеш, али је патриотизам опет лако извртати, превртати и схватати како се коме ћефне. Ја мислим да је најефикасније да се држава пропагира као алат за благостање: добар систем -> леп живот. Да макар на том надређеном нивоу концепта можемо да се сви сложимо. Па да се џапамо око тога како направити добар систем.
milisav68 milisav68 22:23 14.08.2021

Re: Atrakcije

gedza.73
To da. Mada sam mislio kako su porezi izuzetno visoki pa se od toga uređuje svaki segment života

Ma nema to veze, Gadafi je bez poreza uredio zemlju još bolje, pa ga sjebaše.

To ne znači da treba ukinuti porez, već da je svaka zemlja priča za sebe, i da zavisi od svega po malo.

Lako je praviti standard u Norveškoj kad ima malo stanovnika (a relativno veliko bogatstvo), i kad je klima depresivna pa nema puno zainteresovanih da žive tamo.
Jaril Jaril 22:26 14.08.2021

Re: Atrakcije

Uz ovo bi legao neki otegnuti, tužni mol, ali me mrzi da tražim...

gedza.73 gedza.73 22:26 14.08.2021

Re: Atrakcije

vcucko
I bio bih glavni na putu, džaba mečke, bembare i ostala živina.

Sa ovim metalnim branikom ti ne treba topovska cev na krovu.
vcucko
Još nešto, zaboravih malo pre. Izuzetno cenim prave Alfiste. To su ljudi koji su svesni svoje nesvesti,

Za Alfu ima milion fora.
Ova GT junior je remek delo. Spider isto lepa (stara). Pre neku godinu odemo u muzej starih automobila. Žena se smorila a sin i ja oduševljeni. Još u početku bili samo mi pa smo uživali. Vlasnik je imao fabrike papira a na ulazu 'retko lepa misao'
'mi ovo ne posedujemo, nego čuvamo za budućnost'.
Komentar sina je bio da dizajneri u Alfi treba da se pobiju koliko danas prave ružna kola u odnosu na nekad.
A nisam alfista. Pogledaj Fiat


(malo mi liči na onaj 850 ali je 600 kupe)
vcucko vcucko 22:31 14.08.2021

Re: Atrakcije

crossover
gvozden1
odavde je počelo (stvaranje savremene srpske države)

Ali to jednostavno nije tacno.

O ovome pričam, sve se negira Šumadiji, i mic po mic, doćiće do toga da su Orašac, Takovo i banatski ustanak istog značaja za nastanak Srbije.
Možda banatski postane i značajniji.


A kamo srednjovekovna Srbija? Bilo je valjda nešto i pre Marićevića jaruge.

Nije. Istorija počinje kad je Čamdžija zapevao, a Čarapić provalio kroz Stambol kapiju. Pre toga su bile amebe. Nisi znao?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:34 14.08.2021

Re: Atrakcije

Знам шта желиш да кажеш, али је патриотизам опет лако извртати, превртати и схватати како се коме ћефне. Ја мислим да је најефикасније да се држава пропагира као алат за благостање: добар систем -> леп живот. Да макар на том надређеном нивоу концепта можемо да се сви сложимо. Па да се џапамо око тога како направити добар систем


Slazem se. Ali nekakav emotivan odnos se isto podrazumeva. Pa sto ne bi gradjani bili ponosni na to kako su uspeli urediti zemlju da u njoj sto vise ljudi sto bolje zivi?

maksa83 maksa83 22:37 14.08.2021

Re: Atrakcije

Još nešto, zaboravih malo pre. Izuzetno cenim prave Alfiste. To su ljudi koji su svesni svoje nesvesti, ali su dovoljno zanesenjaci da im znači da voze zver. Pa dok traje, traje. A obično kratko traje


Q: Zašto se vlasnici Alfa Romea ne pozdravljaju kad se sretnu?
A: Pa pozdravili su se već tog jutra u servisu.
milisav68 milisav68 22:38 14.08.2021

Re: Atrakcije

vcucko
A zašto bi uopšte gađali, vazduh

E jbga sad, vic, šala, komika...

Film, Maratonci, sitno podjebavanje.

A šumadinci se ne pitaju ništa još '45. tako da gađaš pogrešnu metu.
gedza.73 gedza.73 22:41 14.08.2021

Re: Atrakcije

kupio bih Ladu

To zato što si rusista.

A Rusi od mrskog Švabe kupuju Gelik
crossover crossover 22:43 14.08.2021

Re: Atrakcije

Neues aus der Nachbarschaft

Citava rasprava o Sumadinci vs. ostali je bez veze. Regionalni identiteti trebaju da se cuvaju i istorijski doprinos SVIH stvaranju zajednicke drzave treba da se postuje. Ali povrh svega danasnjoj Srbiji treba ustavni i gradjanski patriotizam - svaki pojedinac se drzi normi, postuje sve svoje sugradjane bez obzira na naciju, seksualno opredeljenje, veru i sl. i doprinosi zajednici na na nacin koji moze.


Što mene tiče ovo se podrazumeva. Ali to ne znači da ću propustiti priliku da zajebavam Grebiće što pišaju u Moravu samo da nama nizvodno napakoste.
gvozden1 gvozden1 22:45 14.08.2021

Re: Atrakcije


Srbi su u KuK monarhiji bili po svemu odmah iza carskog (Austrijanci) i kraljevskog (Mađari) naroda. Ova ostala kmečija nije mogla u istu rečenicu sa nama. Ako ćemo pravo, cena nam je padala upravo srazmerno jačanju veza sa vama

Ti - pi-čan, ali tipičan primer podaničkog mentaliteta.

Bolji nije moguće ni smisliti.
vcucko vcucko 22:46 14.08.2021

Re: Atrakcije

gedza.73

Spider isto lepa (stara).

Stari Alfa Spider je nešto najlepše što je automobilska industrija ikad i igde osmislila i proizvela. Pogotovo verzija Pininfarina Spider, to je bila nezavisna, de luxe produkcija.
Naravno, dvosed kabrio podrazumeva da imaš u kući i neki pravi auto Svakako Alfa 6.

Mada, kad bolje razmislim, Spider je bio prelep, ali ne baš praktičan. Bertone X 1/9, to je bila dobitna kombinacija.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana