Budućnost| Društvo| Gost autor| Život

Žene i devojke Avganistana

zilikaka RSS / 15.08.2021. u 19:48

Moje misli danas su sa devojkama i ženama Avganistana.

autor: als

Posle poslednjih događaja njihova budućnost je raspršena i kako je jedna od njih danas rekla, nestaće polako kroz istoriju („We'll die slowly in history"). One će platiti najveću cenu i pretnja nimbostratusa koji se nadvijaju nad njima teško je zamisliva u modernom dobu bilo gde na svetu.

Posle ovakvog gubitka rata i kukavičkog povlačenja, medijsko sauronovo oko sigurno će se skloniti sa tog dela sveta, i time će njihova sudbina i mogućnost da se nešto promeni ili da im se pomogne na neki način biti definitivno izgubljena.

 

 



Komentari (1169)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 06:34 17.08.2021

Re: The Kabul Airport

Šta ti misliš Makso, da su se trebali povući ili nisu?

Verovao ili ne, nemam stav o tome. I trebalo je i nije trebalo, dake ne znam.

bene_geserit bene_geserit 06:46 17.08.2021

Re: The Kabul Airport

I trebalo je i nije trebalo, dake ne znam.

Dakle stvarno.
Koji su qrac tamo uopšte tražili.
Naravno da su trebali da se povuku.

Mada, da se ovo povlačenje desilo za Trampovog vakta, ubeđen sam da:
1. bi potpuno isto izgledalo
2. bih ja bio ubeđen da su mu namestili jer je toliki nivo nekkompetencije prirodnim putem nemoguć
alselone alselone 07:08 17.08.2021

Re: The Kabul Airport

Verovao ili ne, nemam stav o tome. I trebalo je i nije trebalo, dake ne znam.


Verujem, i simpa mi je da nemaš stav ali kritikuješ i A i B gde je B ¬A.

Sve će vi tužim.
maksa83 maksa83 07:22 17.08.2021

Re: The Kabul Airport

Verujem, i simpa mi je da nemaš stav ali kritikuješ i A i B gde je B ¬A.

Pa mogu jer sam tako sam mogućnosti pošto su mi obe varijante i dobre i loše.

Uopšte nemam problem da držim ravnopravno dve protivrečne stvari u glavi kroz duži vremenski period, nemoj sad ovde da se teramo da radimo Myers Briggs testove, mada to možda ne bi bilo loše pošto bi se razbistrilo zašto ko misli to što misli i priča to što priča.
maksa83 maksa83 07:27 17.08.2021

Re: The Kabul Airport

2. bih ja bio ubeđen da su mu namestili jer je toliki nivo nekkompetencije prirodnim putem nemoguć

D-d-d-d... administracija koju je sastavljao reality show klaun od sopstvene rodbine i frindž tipova sa graničnih područja nauke te je navikla na visoku kompetenciju i prosto ne bi mogao da poveruješ da su oni nešto zajebali.
alselone alselone 07:27 17.08.2021

Re: The Kabul Airport

Pa mogu jer sam tako sam mogućnosti pošto su mi obe varijante i dobre i loše.


To je tačno ali u principu u diskusiji ako ne pokažeš, dizvineš, svoj, pa da mogu da ga kritikuju drugi, onda najbolje preskočiti kritikovati tuđi, stav.


nemoj sad ovde da se teramo da radimo Myers Briggs testove, mada to možda ne bi bilo loše pošto bi se razbistrilo zašto ko misli to što misli i priča to što priča.

Prvi put čujem za ove testove, ali se plašim bilo šta psihološki testirati na Blogu B92, pošto bi verovatno imali kriznu situaciju sa taocima a možda i active shoter u nekoj od škola.
maksa83 maksa83 07:47 17.08.2021

Re: The Kabul Airport

Prvi put čujem za ove testove, ali se plašim bilo šta psihološki testirati na Blogu B92, pošto bi verovatno imali kriznu situaciju sa taocima a možda i active shoter u nekoj od škola.

Ja sam prvi put čuo za njih iz neke Gerald M. Weinberg knjige (najverovatnije da je QSM vol. 1, nisu mi ovde pri ruci da proverim), prilično je sejf da ne napravi active shooter situaciju pošto ti testovi nisu neki vrednosni sud kao testovi inteligencije pa da imaju 1D skalu na kojoj neko ispadne pametan a neko glup, nego neko voli vanilu i roštilj i pivo, neko jagodu i gulaš i vino, pa ako to znaš onda ti bude jasno zašto ne mogu da se dogovore oko toga šta će i kako da kuvaju pa ne gubiš vreme na to da ih teraš da se oko toga dogovaraju jer će se usput pobiti a i svi će ostati gladni if ju keč maj drift.
alselone alselone 07:51 17.08.2021

Re: The Kabul Airport

QSM vol. 1, nisu mi ovde pri ruci da proverim

Evo meni jeste pri ruci. :) Nije iz te knjige.

Ako ti je to na Kindlu, da li znaš za read.amazon.com? Ne treba ti uređaj, sve knjige su praktično uvek sa tobom.
maksa83 maksa83 08:02 17.08.2021

Re: The Kabul Airport

Evo meni jeste pri ruci. :) Nije iz te knjige.

Brt pa potpuno sam zaboravio da ih imam i na Kindlu, verovatno zato što su tamo mnogo mnogo ružnije nego na papiru.

Evo sad sam pogledao i na Kindlu je to sa Myers Briggs u nečemu što se tu zove QSM vol 5. iz nekog razloga, pri čemu papirni QSM vol 5. ne postoji kao takav (postoje I-IV), a po sadržaju bih rekao da je to papirni recimo QSM vol. 3.
Ako ti je to na Kindlu, da li znaš za read.amazon.com? Ne treba ti uređaj, sve knjige su praktično uvek sa tobom.

Sve Kindle knjige imam na bar 4 sprave u svakom trenutku, pri tome sam Kindle koristim uglavnom samo da čitam beletristiku u ležećem ili negdečekaćem položaju, za sve ostalo koristim fat klijente.
alselone alselone 08:20 17.08.2021

Re: The Kabul Airport

za sve ostalo koristim fat klijente.

Nema Kinde aplikacije na srpskom app storu.
maksa83 maksa83 09:10 17.08.2021

Re: The Kabul Airport

Nema Kinde aplikacije na srpskom app storu.

Mislim da nema ni jućub aplikacije (?), mogu da zamislim kako do toga dođe - neki developer je jednom davno u praskozorje vremena pri diplojmentu iščekirao neke čekboksove sa zemljama dok nije bilo "All", pa je onda ponekad čekirao dodatne čekboksove koji su se pojavljivali, a nekad nije, tj. pošto smo mi dobili stor među poslednjima zajendo sa verovatno Burundijem i nekom zemljom za koju nisi čuo ostali smo nečekirani. Ja se još uvek lažno predstavljam kao Hrvat i tu uglavnom ima svega, mada zafali ponečeg čega ima samo na američkom recimo (isto je važilo dok sam bio na austrijskom storu). Mislim da ne bi smeo da bude problem da uz neki sitan marifetluk privremeno promeniš stor, instaliraš šta ti treba i vratiš se na rođeni bez ikakvih gubitaka. Ja sam to svakako uradio pre neku godinu da bih instalirao My Orange BE aplikaciju pošto sam imao neki belgijski SIM za data koji je radio po celoj EU bez data roaming cena, pri čemu nisam imao belgijsku kreditnu karticu, dakle može.

Edit: ne znam kod kog si operatera ali ako si kod nekog koji ima eSIM toplo preporučujem da se prebaciš na eSIM, beskrajno je zgodno pošto onda imaš ako ti zatreba dual SIM telefon.
macak_tosa macak_tosa 09:17 17.08.2021

Re: The Kabul Airport

maksa83
Šta ti misliš Makso, da su se trebali povući ili nisu?

Verovao ili ne, nemam stav o tome. I trebalo je i nije trebalo, dake ne znam.


Ne mogu da verujem!
No, bitno je da su krivi Putin i Trump.
alselone alselone 09:24 17.08.2021

Re: The Kabul Airport

Mislim da nema ni jućub aplikacije

Ima, ali nema Google Photos na koji bekapujem slike. Dobro, bekapujem i na OneDrive ali me nervira što nema GPhotos.

ne znam kod kog si operatera ali ako si kod nekog koji ima eSIM toplo preporučujem da se prebaciš na eSIM, beskrajno je zgodno pošto onda imaš ako ti zatreba dual SIM telefon.

MTS. Raspitaću se, fala.
maksa83 maksa83 09:31 17.08.2021

Re: The Kabul Airport

No, bitno je da su krivi Putin i Trump.

Džus-džus-džusdžus-džuskaaaaj...

docsumann docsumann 14:22 17.08.2021

Re: The Kabul Airport

maksa83
No, bitno je da su krivi Putin i Trump.

Džus-džus-džusdžus-džuskaaaaj...



tzv. towel moves
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 07:43 22.08.2021

Re: The Kabul Airport

Edit: ne znam kod kog si operatera ali ako si kod nekog koji ima eSIM toplo preporučujem da se prebaciš na eSIM, beskrajno je zgodno pošto onda imaš ako ti zatreba dual SIM telefon.


pa zar svi nisu dual in any case? ja sam se nadao da ce uz esim moci effectively tri broja da se koriste ali sipak.
omega68 omega68 13:29 16.08.2021

План

Политичар Срђан Ного реаговао је поводом доласка хиљаде Авганистанаца на Косово и Метохију и у Северну Македонију, што би могло потпуно да поремети безбедносну ситуацију у Србији.
– Албанија транзитна земља за избеглице из Авганистана, а Србија и Северна Македонија одредиште? Јасно је чему „Отворени Балкан“ служи. О томе говорим последње 4 године.
План је да се на овом простору насели 6 до 8 милиона миграната. У Србији је планирано да се насели 1,2 милиона миграната. Упозоравам одавно јавност на овај план и сценарио.

За прихватање миграната се издваја новац, и политичке елите су нас продале.
omega68 omega68 13:50 16.08.2021

Re: План

Shoppers make their way through a Kabul market, 1979.


vcucko vcucko 22:13 16.08.2021

Re: План

omega68
Shoppers make their way through a Kabul market, 1979.



Kabul 1979.

bene_geserit bene_geserit 22:17 16.08.2021

Re: План

Kabul 1979.

Takoreći zlatno vreme. 12.6% pismenih žena, 7.5 dece po ženi.
vcucko vcucko 23:15 16.08.2021

Re: План

bene_geserit
Kabul 1979.

Takoreći zlatno vreme. 12.6% pismenih žena, 7.5 dece po ženi.

Među bradonjama koji su se tukli protiv sovjetske vojske, svakako tačne brojke.

Ove sa slike, i niko njihov, sigurno se nisu tukle protiv sovjetske vojske. Ma kakva bila.
bene_geserit bene_geserit 02:12 17.08.2021

Re: План

Među bradonjama koji su se tukli protiv sovjetske vojske, svakako tačne brojke

To su ti UN brojke, tačne ili ne.
Jel su ovo bile jedine 4 žene u suknjama iznad kolena u zemlji ?
vcucko vcucko 07:03 17.08.2021

Re: План

bene_geserit
Među bradonjama koji su se tukli protiv sovjetske vojske, svakako tačne brojke

To su ti UN brojke, tačne ili ne.
Jel su ovo bile jedine 4 žene u suknjama iznad kolena u zemlji ?








Shvati, jedno je neki (svakako mali) procenat urbanog stanovništva u Kabulu. Koje nije nužno bilo za Sovjete, ali je svakako bilo protiv bradonja, samim tim je podržavalo Sovjete jer nije imalo drugog izbora. Sasvim drugo su bradonje kozojebi sa planinčuga (90% zemlje). Koji sem svoje planinčuge i kozine one stvari ništa drugo videli nisu.
freehand freehand 07:41 17.08.2021

Re: План

bene_geserit
Među bradonjama koji su se tukli protiv sovjetske vojske, svakako tačne brojke

To su ti UN brojke, tačne ili ne.
Jel su ovo bile jedine 4 žene u suknjama iznad kolena u zemlji ?


Pa evo, Aneri su proizvodeći Al Kaidu uspeli da dođu do toga da sad više nema nijedne.
shmoo shmoo 08:22 17.08.2021

Авганистан је гробница империја

vcucko

Shvati, jedno je neki (svakako mali) procenat urbanog stanovništva u Kabulu. Koje nije nužno bilo za Sovjete, ali je svakako bilo protiv bradonja, samim tim je podržavalo Sovjete jer nije imalo drugog izbora. Sasvim drugo su bradonje kozojebi sa planinčuga (90% zemlje). Koji sem svoje planinčuge i kozine one stvari ništa drugo videli nisu.



Има она прича из 19. века о томе како је читава једна војна јединица војске британске империје нестала у авганистанским планинама. Једноставно, нема. Појела маца. Слично као и она римска легија која је ушла у шуме на британском острву и више их нико никада није ни чуо ни видео.

О покољу британских војника када су се 1842. повлачили из Кабула ка Џалалабаду и када је од 16 и по хиљада људи то путовање преживео само један лекар те војске кога су пустили да исприча шта се догодило и да не причамо.

Зајебани су ти козојеби.

Воле да руше империје исто к'о Срби.

А шта знају ова деца одрасла у меким душецима и на корнфлејксу шта је то Азија одрасла на козјем млеку и тврдом камену к'о Муса Кесеџија.

Руси и Кинези то много боље познају.

Авганистан је гробница империја. (лако штиво за боље познавање материје - ЛИНК)

'Ајд, Чучко, за тебе.

Знам, није ово Авганистан него Крим, али Британци су Британци. А поклону се у зубе не гледа.






bene_geserit bene_geserit 08:24 17.08.2021

Re: План

Sasvim drugo su bradonje kozojebi sa planinčuga (90% zemlje). Koji sem svoje planinčuge i kozine one stvari ništa drugo videli nisu.

Pa dobro bre, kakvi su to stereotipi.
Zar su naše pradede bile mnogo drugačije ?
Nego, danas svi imaju televiziju pa i "bradonje kozojebi" imaju priliku da vide i još ponešto, nisam siguran da im se mnogo sviđa.
bene_geserit bene_geserit 08:41 17.08.2021

Re: План

Amneri su proizvodeći Al Kaidu uspeli da dođu do toga da sad više nema nijedne.

Sa aspekta američke imperije a i dobrobiti čovečanstva, obzirom na to koliko je rat u Avganistanu uticao na pad SSSR-a, nema pametnije stvari koji su mogli da urade.
Ono što nisu trebali je da se sami zaglibljuju u isto blato.
freehand freehand 08:47 17.08.2021

Re: План


Sa aspekta američke imperije a i dobrobiti čovečanstva, obzirom na to koliko je rat u Avganistanu uticao na pad SSSR-a, nema pametnije stvari koji su mogli da urade.

I sa stanovišta klice samouništenja. odlično je kad proizvedeš virus koji pustiš među divljake misleći da on neće naći put do tvog deteta.
shmoo shmoo 08:48 17.08.2021

Re: План

bene_geserit
Sasvim drugo su bradonje kozojebi sa planinčuga (90% zemlje). Koji sem svoje planinčuge i kozine one stvari ništa drugo videli nisu.

Pa dobro bre, kakvi su to stereotipi.
Zar su naše pradede bile mnogo drugačije ?
Nego, danas svi imaju televiziju pa i "bradonje kozojebi" imaju priliku da vide i još ponešto, nisam siguran da im se mnogo sviđa.



Уз све дужно поштовање, Бене, али модерне технологије које данас имамо нису ни за зерицу суштински измениле човека било где у свету, па ни у Авганистану.

И зато то што Чучко каже и није никакав стереотип него историјско искуство из којег неки никако да науче шта треба јер су исувише заслепљени накинђуреном технологијом са шљаштећим лампицама од којих не виде суштину.


Zar su naše pradede bile mnogo drugačije ?



А зар су њихови праунуци данас другачији?

Треба да те упознам са мојим младим колегом из школе којем је неколико њих из фамилије погинуло или касније преминуло од последица рањавања на Кошарама.

Баш ме занима шта би ти он рекао за то прадеде и технологијом суштински измењени праунуци...






vcucko vcucko 08:58 17.08.2021

Re: План

bene_geserit
Sasvim drugo su bradonje kozojebi sa planinčuga (90% zemlje). Koji sem svoje planinčuge i kozine one stvari ništa drugo videli nisu.

Pa dobro bre, kakvi su to stereotipi.
Zar su naše pradede bile mnogo drugačije ?
Nego, danas svi imaju televiziju pa i "bradonje kozojebi" imaju priliku da vide i još ponešto, nisam siguran da im se mnogo sviđa.

Ne, nije to isto.

Naši prađedovi nisu pucali u svakoga čiji način odevanja im se ne sviđa i nisu se digli na oružje da bi čitav svet napravili na svoje selo. Sigurno nisu zakopavali žene do vrata pa ih gađali kamenjem. Bar moji nisu.

Nego je njima (kozojebima) danas 1400-i neka godina od Hidžre.
U našoj 1400-i nekoj godini od Hrista, e to da. Bili smo isti i gori kozo/ovcojebi. Sa krstom u ruci smo klali i zatirali gde i šta smo stigli, čitave narode i civilizacije. Palili žene na trgovima uz klicanje.

E sad, neće biti da treba dobrohotno se smeškati i reći "kolji, sine, pali, i mi smo bili takvi pre 600 godina". Kao strpimo se nekoliko vekova, doći će to na svoje mesto. Oće, al u qrcu. Ili oće, al me boli qrac da toliko čekam.

Razumeo?
bene_geserit bene_geserit 09:30 17.08.2021

Re: План

Naši prađedovi nisu pucali u svakoga čiji način odevanja im se ne sviđa i nisu se digli na oružje da bi čitav svet napravili na svoje selo.

Naši pradedovi su pucali na svakog ko dođe da ih osvoji kao i Avganistanski "bradonje kozojebi", a svoje pleme i svoju zemlju su opet uređivali kako su hteli opet isto kao i Avganistanci.
Terorizmom po svetu se bave pretežno Saudijski prinčevi finansirajući to iz svojih palata, a ne neka Avganistanska brđanska plemena.
Pre 150 godina žene u Srbiji, čim makneš malo, nisu ni išle u školu, rađale su po sedmoro dece i zavijale glavu u maramu čim se udaju.

Tako da ti pogrešne ideje i o svojim precima a i o avganistanskim plemenima.
bene_geserit bene_geserit 09:30 17.08.2021

Re: План

али модерне технологије које данас имамо нису ни за зерицу суштински измениле човека било где у свету, па ни у Авганистану.

A gde sam ja rekao da jesu?
freehand freehand 09:33 17.08.2021

Re: План

E sad, neće biti da treba dobrohotno se smeškati i reći "kolji, sine, pali, i mi smo bili takvi pre 600 godina". Kao strpimo se nekoliko vekova, doći će to na svoje mesto. Oće, al u qrcu. Ili oće, al me boli qrac da toliko čekam.

Pa ćeš ti da stvar rešiš otprilike kao Britanci, Sovjeti i Ameri. Ili da ih potpuno izoluješ, sa istim pravom i istim retzultatom kao i tvoji prethodnici.
Sveže ideje i novi pristupi uvek su pola rešenja.
bene_geserit bene_geserit 09:39 17.08.2021

Re: План

odlično je kad proizvedeš virus koji pustiš među divljake misleći da on neće naći put do tvog deteta

Amerikanci su se bavili naoružavanjem Avganistanaca za gerila način ratovanja, a ove religijske stvari su finansirali Saudijci, Pakistan, Egipat, koji bi bio interes Amerikanaca da to rade.
vcucko vcucko 09:52 17.08.2021

Re: План

bene_geserit
Naši prađedovi nisu pucali u svakoga čiji način odevanja im se ne sviđa i nisu se digli na oružje da bi čitav svet napravili na svoje selo.

Naši pradedovi su pucali na svakog ko dođe da ih osvoji kao i Avganistanski "bradonje kozojebi", a svoje pleme i svoju zemlju su opet uređivali kako su hteli opet isto kao i Avganistanci.
Terorizmom po svetu se bave pretežno Saudijski prinčevi finansirajući to iz svojih palata, a ne neka Avganistanska brđanska plemena.
Pre 150 godina žene u Srbiji, čim makneš malo, nisu ni išle u školu, rađale su po sedmoro dece i zavijale glavu u maramu čim se udaju.


Da, samo su pre toga jedno četiri veka bili, ne znam kako da kažem, ali... prilično uspešno osvojeni.

Terorizam je jedno, opšti rat i uspostavljanje kalifata od Sinkjanga do Gibraltara je nešto sasvim drugo. Zar zaista misliš da bi, čak i u San Dijegu, mogao mirno da leškariš, kad bi to postojalo?

Nema poređenja između položaja žena na Balkanu u 19. veku i u kalifatu koji bradonje priželjkuju. Ne valja ni to prvo, ali nije isti red veličina.

Usput, nije to baš tako kao što misliš. Recimo udovice. Kod nas, da kažemo prečana i Krajišnika (koliko god sam na Baniji bio tri put u životu, ali ako nešto znam, to je da vidim, uočim i uporedim), kod nas dakle udovica se doveka zabradi u crno, ne izlazi iz kuće i čeka smrt. U Srbiji baš i nije tako, ovde babe ispoštuju korotu, ali posle oće i da se srede, pokažu, paju po selu.
Ponekad treba da poslušaš autsajdere, prosto bolje vide jer imaju sa čim da uporede.

vcucko vcucko 09:57 17.08.2021

Re: План

freehand
E sad, neće biti da treba dobrohotno se smeškati i reći "kolji, sine, pali, i mi smo bili takvi pre 600 godina". Kao strpimo se nekoliko vekova, doći će to na svoje mesto. Oće, al u qrcu. Ili oće, al me boli qrac da toliko čekam.

Pa ćeš ti da stvar rešiš otprilike kao Britanci, Sovjeti i Ameri. Ili da ih potpuno izoluješ, sa istim pravom i istim retzultatom kao i tvoji prethodnici.
Sveže ideje i novi pristupi uvek su pola rešenja.

Pametnica.
Daj alternativu.
Daj novu ideju i pristup.
Naravno, ne džabe, nismo komunisti.
OK, samo malo staljinista, ali on i nije bio komunista. Posle Staljingrada sigurno ne.
vcucko vcucko 09:58 17.08.2021

Re: План

bene_geserit
odlično je kad proizvedeš virus koji pustiš među divljake misleći da on neće naći put do tvog deteta

Amerikanci su se bavili naoružavanjem Avganistanaca za gerila način ratovanja, a ove religijske stvari su finansirali Saudijci, Pakistan, Egipat, koji bi bio interes Amerikanaca da to rade.

Jezušmarija
shmoo shmoo 10:01 17.08.2021

Re: План

bene_geserit
али модерне технологије које данас имамо нису ни за зерицу суштински измениле човека било где у свету, па ни у Авганистану.

A gde sam ja rekao da jesu?



Тако сам те разумео... Због онога прадедови-праунуци и телевизија коју си поменуо.

Ако сам погрешно разумео, извини. До мене је онда.


omega68 omega68 10:03 17.08.2021

Re: План

i zavijale glavu u maramu čim se udaju.


То што нешто не знаш не оправдава вређање.
Још у Библији стоји да су проститутке стајале поред путева - расплетене косе и без марама, па су се тако распознавале од оних које нису биле проститутке и које су носиле мараме.
Чисто да се не брукаш у будућности
milisav68 milisav68 10:35 17.08.2021

Re: План

Pre 150 godina žene u Srbiji, čim makneš malo, nisu ni išle u školu, rađale su po sedmoro dece

Zato što je bila velika smrtnost dece (zbog raznih boleština), a i brojnije porodice su bolje napredovale.
zilikaka zilikaka 11:26 17.08.2021

Re: План

Ajd sad, stigli smo i do banalnosti. Prvo, kolko god daleko gledali, ženama nije bio zabranjen izlazak iz kuće bez pratnje muškog člana porodice. Mogle su da idu na pijacu, da kupe i prodaju, do svoje njive da rade... Nije nešto al je mnogo više od nikako.
Plus status neudatih ili udovica ili preljube...država se u to nije mešala a ni zajednica nije kamenovala
Jeste da nisu bile školovane, al tu i tamo neka jeste, jer baš nije postojala zabrana školovanja. Da, nisu ih primali u škole, al bogati roditelji su uspebali i to da premoste privatnim učiteljima ili slanjem tamo gde može.
Retko, ali opet naglašavam, nije postojala zabrana. Ključna reč.
docsumann docsumann 11:56 17.08.2021

Re: План

bene_geserit
али модерне технологије које данас имамо нису ни за зерицу суштински измениле човека било где у свету, па ни у Авганистану.

A gde sam ja rekao da jesu?


ma, naravno da jesu.

pogledaj samo koliko su današnji klinci fizički neaktivniji, koliko više je gojaznih među njima.
zatim, problem (il "problem" ) (a)socijalnosti, dok opet imaš i daleko veću povezanost na globalnom nivou. odnosno, ne družiš se sa ekipom iz komšiluka, al se dopisuješ sa friendom iz Singapura, Brazila, s kojim dijeliš isti muzički ukus, il afinitet ka treš SF hororima... u Japanu imaš čitavu populaciju mladih ljudi koji su se zatvorili između svoja 4 zida, piče igrice po cijeli dan i rekli su Sayonara realnom svijetu.

e sad, šta su to suštinske promjene? i u čemu se ogledaju i da li su uopšte moguće u 20-30 godina, nisam siguran, al da je proces suštinske promjene čovječanstva započeo, to definitivno.

i samo će se ubrzavati...

maksa83 maksa83 12:11 17.08.2021

Re: План

pogledaj samo koliko su današnji klinci fizički neaktivniji, koliko više je gojaznih među njima.

Tu gojaznost bih pripisao pre hrani koje ima puno, jeftina je i hiperkalorična je, prevashodno grickalice, keksovi i sl. I slatka pića. Recimo jedan moj kolega (onaj što je zagrizao bhut jolokia papričicu na ruskom ruletu) je primetio koliko mu je prvo dete koje su gajili dok nisu baš imali kinte (studentarija se igrala pa se zaigrala) pa nije bilo para za sokove, slatkiše i sranja duže provelo vreme bez zubarske intervencije, a koliko su drugom koje je gajeno u prililčnom blagostanju već oko sedme godine morali da popravljaju.

Tako da, čipsovi i Fante.
omega68 omega68 12:33 17.08.2021

Re: План

Plus status neudatih ili udovica ili preljube...država se u to nije mešala a ni zajednica nije kamenovala

benedykt benedykt 12:45 17.08.2021

Re: Авганистан је гробница империја

shmoo

О покољу британских војника када су се 1842. повлачили из Кабула ка Џалалабаду и када је од 16 и по хиљада људи то путовање преживео само један лекар те војске кога су пустили да исприча шта се догодило и да не причамо.

Зајебани су ти козојеби.

Воле да руше империје исто к'о Срби.

А шта знају ова деца одрасла у меким душецима и на корнфлејксу шта је то Азија одрасла на козјем млеку и тврдом камену к'о Муса Кесеџија.

Biće od vas nešto gosn Shmoo ako ste čuli i za čuveno povlačenje iz Kabula, o kome je inače ne samo ova slika pod naslovom Ostaci armije naslikana…

Već je potresnu pesmu nemački pesnik Fontane spevao pod naslovom Das Trauerspiel von Afghanistan ili ti ga Avganistanska tragedija, koja inače završava sa sledećim rečima…

Die hören sollen, sie hören nicht mehr,
Vernichtet ist das ganze Heer,
Mit dreizehntausend der Zug begann,
Einer kam heim aus Afghanistan

Ili ti ga

Ko treba da čuje, više ne čuje,
Uništena je cela vojska,
Sa trinaest hiljada kolona krenula je,
Jedan se kući vratio iz Avganistana

Inače da pomognem, nema to veze sa kozjim mlekom i Azijom, još manje sa Musom Kesedžijom, već sa time da su oni Paštuni. A inače, ako se ne varam pre neku godina je jedan od njih rekao da oni nisu Srbi pa da se prodaju za šaku plastičnih đinđuva… Mislim, kada smo kod tog rušenja imperija…
Eh da, čisto da ne zaboravim.. Ovu priču o tom dobu sigurno ne znate. Dakle, neposredno pred to čuveno povlačenje kada je engleska pozicija zbog nedostatka hrane postala bukvalno neizdrživa, jedan engleski visoki zvaničnik u Kabulu po imenu Macnaghten reši da pokuša da zavlači lokalce pričajući im kako sigurno odlaze iz Avganistana za koju nedelju, a nadajući se da će se oni pobiti između sebe i da će im vojna pomoć nekako već stići u međuvremenu iz Indije. Međutim, vreme prolazi a Englezi se ne miču iz Kabula niti im pada na pamet da to urade i onda izbije neka preprirka na sastanku između njih i lokalnih Paštuna koji shvate da ih Englezi vuku za nos, padnu teške reči, potegnu se pištolji i sablje sa obe strane. Stvari se otmu kontroli i pobesnela rulja zgrabi zatim Macnaghtena, iako vođe Paštuna pokušavaju bezuspešno da ga nekako zaštite. U tom haosu koji nastaje štabni oficir kapetan Colin Mackenzie se u odsudnom trenutku uhvati u očaju za uzengije konja na kome je jahao vođa Paštuna Muhamed Akbar Kan. E sad, kako je to što je uradio po kodu koji je Paštunima bukvalno iznad svega na ovom svetu tj Paštunvalija odnosno po bukvalno prvoj tački istog koja se zove melmastija tj gostoprimstvo, znak da Englez traži zaštitu od njega, ovaj izvadi sablju i zaštiti ga svojim sopstvenim telom i spase mu život. Onda ga okrene i pogleda u oči pa mu kaže… Shuma moolk-i-ma me geered ili ti ga Moju si zemlju došao da zauzmeš…!? Zatim ga preruši u paštunsku odeću i pomogne mu da se vrati u englesko utvrđenje…
docsumann docsumann 12:51 17.08.2021

Re: План

maksa83
pogledaj samo koliko su današnji klinci fizički neaktivniji, koliko više je gojaznih među njima.

Tu gojaznost bih pripisao pre hrani koje ima puno, jeftina je i hiperkalorična je, prevashodno grickalice, keksovi i sl. I slatka pića. Recimo jedan moj kolega (onaj što je zagrizao bhut jolokia papričicu na ruskom ruletu) je primetio koliko mu je prvo dete koje su gajili dok nisu baš imali kinte (studentarija se igrala pa se zaigrala) pa nije bilo para za sokove, slatkiše i sranja duže provelo vreme bez zubarske intervencije, a koliko su drugom koje je gajeno u prililčnom blagostanju već oko sedme godine morali da popravljaju.

Tako da, čipsovi i Fante.


ima toga u velikoj mjeri. ustvari najveći problem su mini šopovi (kiosci) i aparati za grickalice i gazirana pića kojih ima na svakom koraku.
postoji i britanska studija o tome kako gojaznost ljudi statistički raste oko lokacija takvih prodavnica.
no to je samo jednan od faktora. i u moje vrijeme je postojao i Jupi i Coca Cola, čips, smoki, i svi mogući keksovi, al smo stalno visili na terenima za basket, mali fudbal...

freehand freehand 12:52 17.08.2021

Re: Авганистан је гробница империја

pa mu kaže… Shuma moolk-i-ma me geered

... i paštunski, ako je neko slučajno sumnjao.

"U jebote, poliglota" - što reče Slobodan Milošević policijskom inspektoru onomad...

milisav68 milisav68 12:52 17.08.2021

Re: План

Pa dobro bre, kakvi su to stereotipi.

TALIBANI SA PUŠKAMA U RUKAMA ULETELI U LUNA PARK
bene_geserit bene_geserit 18:11 17.08.2021

Re: План

ma, naravno da jesu.

pogledaj samo koliko su današnji klinci fizički neaktivniji, koliko više je gojaznih među njima.
zatim, problem (il "problem" ) (a)socijalnosti, dok opet imaš i daleko veću povezanost na globalnom nivou.

Ma nisam rekao ni da nisu.
Nisam hteo skretanje teme na to, nije blog o tome.
bene_geserit bene_geserit 18:16 17.08.2021

Re: План

omega
То што нешто не знаш не оправдава вређање.

Kakvo vređanje, šta pričaš ?
Ja na to vreme gledam sa nostalgijom.
bene_geserit bene_geserit 20:20 17.08.2021

Re: План

zilikaka
Ajd sad, stigli smo i do banalnosti. Prvo, kolko god daleko gledali, ženama nije bio zabranjen izlazak iz kuće bez pratnje muškog člana porodice. Mogle su da idu na pijacu, da kupe i prodaju, do svoje njive da rade... Nije nešto al je mnogo više od nikako.
Plus status neudatih ili udovica ili preljube...država se u to nije mešala a ni zajednica nije kamenovala
Jeste da nisu bile školovane, al tu i tamo neka jeste, jer baš nije postojala zabrana školovanja. Da, nisu ih primali u škole, al bogati roditelji su uspebali i to da premoste privatnim učiteljima ili slanjem tamo gde može.
Retko, ali opet naglašavam, nije postojala zabrana. Ključna reč.

Vcucko nije pričao o Talibanima već o Avganistanskim brđanima koji nisu mrdnuli dalje od svoje čuke. Naravno ima tu svega i svačega (kako se beše zove onaj običaj da kad imaju neki ozbiljniji problem između dve porodice, tipa neko nekog ubio, moraju oštećenima da pošalju jedno žensko čeljade iz svoje porodice da im služi ili se uda, istina to su zabranili zakonom još pre 50 godina, ali u praksi još uvek postoji).
Sharia law koji forsiraju talibani daje tome dodatnu dimenziju.
Ali recimo crnogorska plemena pre 150 godina i severni Avganistan danas ...
zilikaka zilikaka 20:37 17.08.2021

Re: План

kako se beše zove onaj običaj da kad imaju neki ozbiljniji problem između dve porodice, tipa neko nekog ubio, moraju oštećenima da pošalju jedno žensko čeljade iz svoje porodice da im služi ili se uda,

Veruj mi da prvi put čujem. Ako su naši prostori u pitanju, znam za krvnu osvetu al tome žene ne podležu. Bilo i da se glava reši nekim otkupom. Znam za sluučaj kad je u saobraćajki stradalo albansko dete na Kosovu, pa išla delegacija vozačevih rođaka da pregovara pošto otkup glave.
bene_geserit bene_geserit 07:07 18.08.2021

Re: План

Veruj mi da prvi put čujem.

Baad in Afghanistan
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:45 16.08.2021

Muzički predah


Mali Portorikanac, dobro integrisan, skoro Njujorčanin
Počinjem posao u neboderu od stakla i željeza,
linija koke i kava.

Djevojčica, Avganistanka, sa druge strane planete
Nikada čula za Menhetn,
svakodnevnica mi sirotinja i rat.

Tako različiti, nepoznati i neprimjećeni
zajedno bačeni na oltar vječnog nasilja.

Jedan 747 eksplodira u mom prozoru
Plavo nebo postade olujno
Bombe raznesoše moje selo....

Kad prestanete patetično kukati za Avganistankama i Avganistancima koje su Amerikanci, očekivano, ostavili na cjedilu okrenite pogled prema drugim djelovima svijeta da pogledate patnju i muku onih čija patnja i muka nije danas pod reflektorima medija.
Raspitajte se koliko ima djevojčica i dječaka koji žive na ulicama velikih indijskih gradova. Raspitajte se i kakva im je sudbina.
Raspitajte se koliko se žena obrezuje i u kojim državama i šta demokratski svijet poduzima da im pomogne.
O djevojčicama koje su seksualno roblje u Aziji, namjenjeno bogatoj zapadnoj klijenteli, raspitajte se.



alselone alselone 13:54 16.08.2021

Re: Muzički predah

Kad prestanete patetično kukati za Avganistankama i Avganistancima

Zašto misliš da je patetično? Zašto formulisanje pojedinačnog problema bilo gde na svetu uvek povlači taj odgovor - a zašto nisi pisao o tom i tom drugom problemu?
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:12 16.08.2021

Re: Muzički predah

alselone
Kad prestanete patetično kukati za Avganistankama i Avganistancima

Zašto misliš da je patetično? Zašto formulisanje pojedinačnog problema bilo gde na svetu uvek povlači taj odgovor - a zašto nisi pisao o tom i tom drugom problemu?

Mislim da je patetično i pomalo licemjerno kao kad rulja cipelari bivšeg kabadahiju koji ih je maltretirao godinama a sad ga u blato oborio novi kabadahija.
Smiješno mi je i jadno kako u svoje mišljenje brzo uparujemo sa nedijima kojima vjerujemo.
kamilo_emericki kamilo_emericki 17:14 16.08.2021

Re: Muzički predah

alselone
Zašto formulisanje pojedinačnog problema bilo gde na svetu uvek povlači taj odgovor - a zašto nisi pisao o tom i tom drugom problemu?

Zbog prekida struje preskočih odgovor na ovo pitanje.
Problem koji imaju Avganistanke nije od danas. Postoji možda od naseljavanja tog prostora. U jednom istorijskom trenutku taj problem je neko počeo riješavati i popravljati položaj tih žena ali neki drugi su mislili kako njihovi, do danas, magloviti interesi imaju prednost pa je sav proces zaustavljen. Čak vraćen nazad.
Oni koji sad kao plaču nad sudbinom tih žena su sukrivci za njihovu takvu sudbinu i galamom pokušavaju umanjiti svoju krivicu.
Ti nisi od te sorte ali duvaš u njihove iskre i razgorijevaš njihovu vatru.

alselone alselone 17:26 16.08.2021

Re: Muzički predah

Ti nisi od te sorte ali duvaš u njihove iskre i razgorijevaš njihovu vatru.


Žao mi je što tako misliš. Ako ti išta znači evo da ti kažem ovako - ja zaista mislim to što sam napisao.

Evo reći ću ti i kako je išao tok mojih misli

- Prvo sam video neku devojku koja nije uspela da zbriše kako plaće i priča kako joj je život završen i to ne samo njoj nego praktično i celom ženskom polu. I mislim da jeste tako.
- Onda sam se setio svoje dece
- Onda sam pomislio - jebote šta bi bilo kada bi istu stvar uradili sa Kosovom, sjebali bi nas na duži rok.
gedza.73 gedza.73 17:41 16.08.2021

Re: Muzički predah

alselone
Onda sam pomislio - jebote šta bi bilo kada bi istu stvar uradili sa Kosovom, sjebali bi nas na duži rok.

Paa bilo
Ruski bataljon krenuo je put Republike Srpske 11. juna 1999. u cik zore

Svi Srbi su izašli na ulice Prištine da pozdrave ruske vojnike i oficire

Padobranci preuzeli kontrolu nad aerodromom, postavili straže, podigli kontrolne punktove na prilazima i spremali se za dolazak NATO trupa

Po nalogu predsednika Rusije Vladimira Putina, 2003. godine, ruski mirovnjaci su povučeni sa Kosova i Metohije i iz Bosne i Hercegovina.



gvozden1 gvozden1 17:47 16.08.2021

Re: Muzički predah

šta bi bilo kada bi istu stvar uradili sa Kosovom, sjebali bi nas na duži rok

Ako se toga bojiš, nemaš razloga da se sekira, neće otići.
Bar ne uskoro.
Ja mislim da je to na žalost.

Mnogo je osnova po kojoj bi srpska vojska mogla da uđe na Kosovo i bez nekog neposrednog povoda, neko nasilje ili tako nešto.
Legitimnih osnova

Međunarodni okolnosti nisu baš takve da bi sad NATO lako podigao avione i tukao po Srbiji.

A da Kurtujeva vojska nema nikakve šanse protiv srpske zna i Kurti sam, a i svi ostali.

Zato se to neće uskoro desiti.
Na žalost.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:46 16.08.2021

Re: Muzički predah

Postoji možda od naseljavanja tog prostora.

Баш од насељавања?
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:33 16.08.2021

Re: Muzički predah

alselone
Ti nisi od te sorte ali duvaš u njihove iskre i razgorijevaš njihovu vatru.


Žao mi je što tako misliš. Ako ti išta znači evo da ti kažem ovako - ja zaista mislim to što sam napisao.

Evo reći ću ti i kako je išao tok mojih misli

- Prvo sam video neku devojku koja nije uspela da zbriše kako plaće i priča kako joj je život završen i to ne samo njoj nego praktično i celom ženskom polu. I mislim da jeste tako.
- Onda sam se setio svoje dece
- Onda sam pomislio - jebote šta bi bilo kada bi istu stvar uradili sa Kosovom, sjebali bi nas na duži rok.


Potpuno razumijem tvoje motive i vjeruj mi da dijelim tvou ožalošćenost zbog sudbine tih žena tamo. I muškaraca, što je spomenuo Freehand ali danas treba sve reflektore okrenuti na širitelje demokratije i zločinačke imperijalistučke pokrete.



alselone alselone 07:10 17.08.2021

Re: Muzički predah

I muškaraca, što je spomenuo Freehand ali danas treba sve reflektore okrenuti na širitelje demokratije i zločinačke imperijalistučke pokrete.

Colin_bgd Colin_bgd 07:19 17.08.2021

Re: Muzički predah

alselone

Žao mi je što tako misliš. Ako ti išta znači evo da ti kažem ovako - ja zaista mislim to što sam napisao.

Evo reći ću ti i kako je išao tok mojih misli

- Prvo sam video neku devojku koja nije uspela da zbriše kako plaće i priča kako joj je život završen i to ne samo njoj nego praktično i celom ženskom polu. I mislim da jeste tako.
- Onda sam se setio svoje dece
- Onda sam pomislio - jebote šta bi bilo kada bi istu stvar uradili sa Kosovom, sjebali bi nas na duži rok.

Jesi krstio svoju decu?
alselone alselone 07:20 17.08.2021

Re: Muzički predah

Jesi krstio svoju decu?


Gle ovog što se nakačio. Ajde skini mi se smaraču.
Colin_bgd Colin_bgd 07:31 17.08.2021

Re: Muzički predah

alselone
Jesi krstio svoju decu?


Gle ovog što se nakačio. Ajde skini mi se smaraču.

Javi domacici da me banuje, vrlo je prosto... Ocigledno hoces da pricas samo sam sa sobom... Ostavljas na javno mesto svoje "misljenje", a onda se kenjkas kad neko (ih, neko... niko, tj. ja koji sam niko i nista...) postavi par pitanja o ociglednoj promaji koja duva kroz tvoje argumente i osecanja... Ako nisi spreman za "skrutinizaciju" sto objavljujes bilo sta ovde, ili bilo gde...

No, jesi li ih...?



alselone alselone 07:35 17.08.2021

Re: Muzički predah

Ocigledno hoces da pricas samo sam sa sobom...

Ne, pričam sa najmanje 5 ljudi na ovom blogu, ako kreneš da čitaš sa malo više koncentracije shvatićeš.

Odgovoriću ti na bezobrazno lično pitanje ako mi objasniš zašto te to zanima.
Colin_bgd Colin_bgd 08:09 17.08.2021

Re: Muzički predah

alselone
Ocigledno hoces da pricas samo sam sa sobom...

Ne, pričam sa najmanje 5 ljudi na ovom blogu, ako kreneš da čitaš sa malo više koncentracije shvatićeš.

Odgovoriću ti na bezobrazno lično pitanje ako mi objasniš zašto te to zanima.

Zato sto mi je (a za to sam sam kriv, ocigledno, jer me niko na to ne prisiljava) dosta da slusam i citam gluposti kao ovaj tvoj blog...

Zato sto tekst tvog lamenta nad avganistanskim zenama i devojkama nema apsolutno nikakvog smisla, i zato sto je ocigledno da, po mom skromnom misljenju, nisi svestan dijametralne suprotnosti stavova koje zastupas na ovom blogu...

Napisao sam upravo i par recenica obrazlozenja i zasto, ali sam, srecom, odustao od objave i obrisao, i izvinjavam se za svu psiholosku i ostalu stetu koju sam nacinio svojim javljanjem, evo necu vise, obecavam... .
alselone alselone 08:17 17.08.2021

Re: Muzički predah

Zato sto mi je (a za to sam sam kriv, ocigledno, jer me niko na to ne prisiljava) dosta da slusam i citam gluposti kao ovaj tvoj blog...


Ček, ne kontam. OK, pošteno da smatraš da su ovo gluposti. Ni ja nisam baš najzadovoljniji šta sam napisao i mislim da je patetično ali sam napisao praktično u afektu i jebaji ga sada. Ali, kakve to veze ima sa mojom decom i pitanjem da li su kršteni? Jesi ti kršten pa pitaš takva pitanja?

nisi svestan dijametralne suprotnosti stavova koje zastupas na ovom blogu...

Ne, mislim da zastupam prilično koherentnu misao. Ako si čitao pažljivo mogao si videti da istu stvar smatram i za Kosovo - Ameri nisu trebali dolaziti, nisu nas trebali bombardovati, nije nam trebao rat, ali pošto su to sve uradili i pošto je situacija još uvek nestabilna, ne smeju sada otići dok se ne uvede neki red.

i izvinjavam se za svu psiholosku i ostalu stetu koju sam nacinio svojim javljanjem, evo necu vise, obecavam... .

Ma nemaš brige, navikao sam da se s vremena na vreme javi neko iz teške ilegale, najebe mi se keve i nestane u vidu lastinog repa. Zanimljiv mi je fenomen, i nisam još ukačio koji vas tačno stavovi nerviraju, ali i kako bih. Ima jedna izreka koja kaže - možda i u ludosti ima zadovoljstva ali ko ga može biti svestan osim ludaka.
bene_geserit bene_geserit 08:18 17.08.2021

Re: Muzički predah

Zato sto tekst tvog lamenta nad avganistanskim zenama i devojkama nema apsolutno nikakvog smisla, i zato sto je ocigledno da, po mom skromnom misljenju, nisi svestan dijametralne suprotnosti stavova koje zastupas na ovom blogu

Colin_bgd Colin_bgd 09:39 17.08.2021

Re: Muzički predah

alselone
Zato sto mi je (a za to sam sam kriv, ocigledno, jer me niko na to ne prisiljava) dosta da slusam i citam gluposti kao ovaj tvoj blog...


Ček, ne kontam. OK, pošteno da smatraš da su ovo gluposti. Ni ja nisam baš najzadovoljniji šta sam napisao i mislim da je patetično ali sam napisao praktično u afektu i jebaji ga sada. Ali, kakve to veze ima sa mojom decom i pitanjem da li su kršteni? Jesi ti kršten pa pitaš takva pitanja?

nisi svestan dijametralne suprotnosti stavova koje zastupas na ovom blogu...

Ne, mislim da zastupam prilično koherentnu misao. Ako si čitao pažljivo mogao si videti da istu stvar smatram i za Kosovo - Ameri nisu trebali dolaziti, nisu nas trebali bombardovati, nije nam trebao rat, ali pošto su to sve uradili i pošto je situacija još uvek nestabilna, ne smeju sada otići dok se ne uvede neki red.

i izvinjavam se za svu psiholosku i ostalu stetu koju sam nacinio svojim javljanjem, evo necu vise, obecavam... .

Ma nemaš brige, navikao sam da se s vremena na vreme javi neko iz teške ilegale, najebe mi se keve i nestane u vidu lastinog repa. Zanimljiv mi je fenomen, i nisam još ukačio koji vas tačno stavovi nerviraju, ali i kako bih. Ima jedna izreka koja kaže - možda i u ludosti ima zadovoljstva ali ko ga može biti svestan osim ludaka.

Ne nerviraju me tvoji stavovi, nego povrsnost... I to ne samo kod tebe, naravno, prvo i pre svega kod mene samog... (ali i ovaj bene_geserit koji mi kao daje neku preporuku, a isto apsolutno ne razume bas mnogo)...

Mislim, situacija tamo u Avganistanu je identicna kao pred ulazak Amerikanaca 2001. godine. Ako je u toj situaciji tvoj argument da nisu trebali ni da ulaze, onda ne moze tvoj argument sada da bude da ne trebaju da idu. Ili ako kazes da sada ne treba da idu jer je haos, talibani, itd., onda ne stoji da je apsolutno neprihvatljivo to sto su pre 20 godina napravili invaziju. Logicki su te dve stvari nepomirljive, na stranu politicko misljenje. Jednostavno ne ide i jedno i drugo, tj. ide, ali onda se to zove sizofrenija...

Krstenje, eh... Nacin da pokusam da objasnim svoju poentu... Da li smo svi mi odavno napravili prvi korak na talibanskom putu? Ja svoju decu, naravno, nisam krstio, niti cu, niti mi je ikada padalo napamet da nad njima vrsim bilo kakav cin represije ma koliko "benigno" to mozda na prvi pogled izgledalo. A i ne bih mogao jer bih morao prvo sebe da izopstim iz ateisticke crkve, a to bi malo teze islo...
alselone alselone 10:08 17.08.2021

Re: Muzički predah

Da li smo svi mi odavno napravili prvi korak na talibanskom putu?

Uuuuu, pričaš o glupostima i kontradiktornim stavovima a navlačiš ovakav argument. Pa to nema blage veze. To je toliko udaljeno i usiljno da je potpuno bespredmetno i odgovarati ali pošto smo krenuli onda da isteramo do kraja.

Dakle, krštenje kao simbolički hrišćanski čin nije nikako "prvi korak na talibanskom putu" nego nije uopšte na talibanskom putu i veoma često je jedini korak u bilo kakvom verskom uobličavanju dece, ako ga i tako možemo nazvati, a i to veoma usiljeno.

Dodatno, kršenje za zapadnu civilizaciju gde i nas ubrajam je mnogo više stvar tradicionalizma nego nekog verskog fanatizma (nije uopšte zapravo). Mogao bih eventualno da izbacim Latinsku Ameriku iz te definicije, mada ne celu.

I pod tri, u zapadnoj civilizaciji nema prvog koraka, jer bi to značilo da ima i daljih koraka i da se približavamo talibanima, što je baš glupost, nego je činjenica da se udaljavamo od skoro svih verskih rituala i verske zatucanosti prihvatajući polako moderne vrednosti. Polako. Odličan primer za taj proces su trenutni papa i trenutni srpski patrijarh (i deo vladika).
alselone alselone 10:12 17.08.2021

Re: Muzički predah

Ako je u toj situaciji tvoj argument da nisu trebali ni da ulaze, onda ne moze tvoj argument sada da bude da ne trebaju da idu.


Praviš se nevešt da ne razumeš šta sam rekao a rekao sam više puta.

Treba da odu. Ali ne ovako.
maksa83 maksa83 10:31 17.08.2021

Re: Muzički predah

, jer bi to značilo da ima i daljih koraka i da se približavamo talibanima, što je baš glupost, nego je činjenica da se udaljavamo od skoro svih verskih rituala i verske zatucanosti prihvatajući polako moderne vrednosti.

Ovaj celomudrena koja propisuje šta je od odeće celomudreno a šta nije je najnoviji hit domaćeg Interneta:

Celomudrena Devojka

vcucko vcucko 10:37 17.08.2021

Re: Muzički predah

alselone
Ako je u toj situaciji tvoj argument da nisu trebali ni da ulaze, onda ne moze tvoj argument sada da bude da ne trebaju da idu.


Praviš se nevešt da ne razumeš šta sam rekao a rekao sam više puta.

Treba da odu. Ali ne ovako.

Ako su već ulazili, morali su da reše neke stvari. Makar u nekom procentu. Za 20 godina da učine stvari manje neprihvatljivim.

Ovako odlaze, a ostavljaju iza sebe mnogo jači kalifat od onog koji su tada zatekli. Vojno, logistički, kako god hoćeš jači.

Nameće se pitanje, da nije upravo to i bio cilj?
Colin_bgd Colin_bgd 11:13 17.08.2021

Re: Muzički predah

alselone
Da li smo svi mi odavno napravili prvi korak na talibanskom putu?

Uuuuu, pričaš o glupostima i kontradiktornim stavovima a navlačiš ovakav argument. Pa to nema blage veze. To je toliko udaljeno i usiljno da je potpuno bespredmetno i odgovarati ali pošto smo krenuli onda da isteramo do kraja.

Dakle, krštenje kao simbolički hrišćanski čin nije nikako "prvi korak na talibanskom putu" nego nije uopšte na talibanskom putu i veoma često je jedini korak u bilo kakvom verskom uobličavanju dece, ako ga i tako možemo nazvati, a i to veoma usiljeno.

Dodatno, kršenje za zapadnu civilizaciju gde i nas ubrajam je mnogo više stvar tradicionalizma nego nekog verskog fanatizma (nije uopšte zapravo). Mogao bih eventualno da izbacim Latinsku Ameriku iz te definicije, mada ne celu.

I pod tri, u zapadnoj civilizaciji nema prvog koraka, jer bi to značilo da ima i daljih koraka i da se približavamo talibanima, što je baš glupost, nego je činjenica da se udaljavamo od skoro svih verskih rituala i verske zatucanosti prihvatajući polako moderne vrednosti. Polako. Odličan primer za taj proces su trenutni papa i trenutni srpski patrijarh (i deo vladika).

Ni ne ocekujem da se slozimo...

Ja kazem da je sustina da li se uopste prepustamo ili ne nekom imaginarijumu, dok ti kazes da je sustina samo dubina (ili plitkost) do koje u taj imaginarijum uranjamo...
shmoo shmoo 12:06 17.08.2021

Re: Muzički predah

Colin_bgd

Krstenje, eh... Nacin da pokusam da objasnim svoju poentu... Da li smo svi mi odavno napravili prvi korak na talibanskom putu? Ja svoju decu, naravno, nisam krstio, niti cu, niti mi je ikada padalo napamet da nad njima vrsim bilo kakav cin represije ma koliko "benigno" to mozda na prvi pogled izgledalo. A i ne bih mogao jer bih morao prvo sebe da izopstim iz ateisticke crkve, a to bi malo teze islo...



И замисли, једног дана дође ти твоје дете и каже ти да је постало свештеник, већ добило и парохију са све парохијанима...

Па боље је онда, јбг, да ти твоје дете каже да је постало Миша Вацић.

Са бронхијем се лакше дише.

Colin_bgd Colin_bgd 12:36 17.08.2021

Re: Muzički predah

shmoo
Colin_bgd

Krstenje, eh... Nacin da pokusam da objasnim svoju poentu... Da li smo svi mi odavno napravili prvi korak na talibanskom putu? Ja svoju decu, naravno, nisam krstio, niti cu, niti mi je ikada padalo napamet da nad njima vrsim bilo kakav cin represije ma koliko "benigno" to mozda na prvi pogled izgledalo. A i ne bih mogao jer bih morao prvo sebe da izopstim iz ateisticke crkve, a to bi malo teze islo...



И замисли, једног дана дође ти твоје дете и каже ти да је постало свештеник, већ добило и парохију са све парохијанима...

Па боље је онда, јбг, да ти твоје дете каже да је постало Миша Вацић.

Са бронхијем се лакше дише.


Najbolje da ti lepo odes u knjizaru SANU, kupis neki recnik srpskog jezika i u istom pogledas da saznas (eventualno i naucis) razliku izmedju pojmova dete i odrasla osoba...

Ali, siguran sam da znas vec ti sve to vrlo dobro, samo se pravis... Jedino me brine da ne prodjes kao McMurphy, ne treba mnogo...
emilia emilia 14:05 17.08.2021

Re: Muzički predah

maksa83
, jer bi to značilo da ima i daljih koraka i da se približavamo talibanima, što je baš glupost, nego je činjenica da se udaljavamo od skoro svih verskih rituala i verske zatucanosti prihvatajući polako moderne vrednosti.

Ovaj celomudrena koja propisuje šta je od odeće celomudreno a šta nije je najnoviji hit domaćeg Interneta:

Celomudrena Devojka
Nema dovoljno ludnica koliko ima celomudrenih pacijenata.
zilikaka zilikaka 14:16 17.08.2021

Re: Muzički predah

emilia
maksa83
, jer bi to značilo da ima i daljih koraka i da se približavamo talibanima, što je baš glupost, nego je činjenica da se udaljavamo od skoro svih verskih rituala i verske zatucanosti prihvatajući polako moderne vrednosti.

Ovaj celomudrena koja propisuje šta je od odeće celomudreno a šta nije je najnoviji hit domaćeg Interneta:

Celomudrena Devojka
Nema dovoljno ludnica koliko ima celomudrenih pacijenata.

Uvek ih je bilo al su zbog interneta dobili priliku da se popnu na binu sa sve upaljenim reflektorima
emilia emilia 14:32 17.08.2021

Re: Muzički predah

zilikaka
emilia
maksa83
, jer bi to značilo da ima i daljih koraka i da se približavamo talibanima, što je baš glupost, nego je činjenica da se udaljavamo od skoro svih verskih rituala i verske zatucanosti prihvatajući polako moderne vrednosti.

Ovaj celomudrena koja propisuje šta je od odeće celomudreno a šta nije je najnoviji hit domaćeg Interneta:

Celomudrena Devojka
Nema dovoljno ludnica koliko ima celomudrenih pacijenata.

Uvek ih je bilo al su zbog interneta dobili priliku da se popnu na binu sa sve upaljenim reflektorima
Sjaj i beda interneta.
bene_geserit bene_geserit 18:28 17.08.2021

Re: Muzički predah

Ne nerviraju me tvoji stavovi, nego povrsnost... I to ne samo kod tebe, naravno, prvo i pre svega kod mene samog... (ali i ovaj bene_geserit koji mi kao daje neku preporuku, a isto apsolutno ne razume bas mnogo)

Genije, nisam ti dao blanko preporuku već sam se složio sa time da Alse ovde ima protivrečne stavove, kao i da nema nikakvog smisla ceniti položaj žena u Avganistanu koristeći zapadna merila (tako sam bar shvatio prvi deo onoga što si rekao).
Da li smo svi mi odavno napravili prvi korak na talibanskom putu?
Ja kazem da je sustina da li se uopste prepustamo ili ne nekom imaginarijumu, dok ti kazes da je sustina samo dubina (ili plitkost) do koje u taj imaginarijum uranjamo

Npr. za ovakva pseudo filozofiranja i budalesanja svakako nemaš preporuku.
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:04 17.08.2021

Re: Muzički predah

Predrag Brajovic
Postoji možda od naseljavanja tog prostora.

Баш од насељавања?

Ne tvrdim da je od naseljvanja i ne znam od kada su žene na tim prostorima u takvom položaju. Zbog toga sam napisao: možda.
Ti tumači šta sam napisao kako hoćeš. Ja nemam potrebu da trošim vrijeme na raspravu o tome od kad je tako većini avganistanskih žena .

alselone alselone 13:53 16.08.2021

Za one koji misle da je ovakvo povlačenje

u redu, prosto pitanje - da li biste voleli da se Amerikanci sutra povuku sa Kosova? Bukvalno sutra, samo se pokupe ko puvanjci i nestanu.
gvozden1 gvozden1 13:59 16.08.2021

Re: Za one koji misle da je ovakvo povlačenje

alselone
u redu, prosto pitanje - da li biste voleli da se Amerikanci sutra povuku sa Kosova? Bukvalno sutra, samo se pokupe ko puvanjci i nestanu.

Pa zar tu postoji dilema?
Da, voleo bih.
alselone alselone 14:02 16.08.2021

Re: Za one koji misle da je ovakvo povlačenje

Pa zar ti postoji dilema?
Da, voleo bih.


I da prepustiš one nesrećne ljude i manastire "Talibanima"? Paradoksalno, ali oni su nama garant održivosti te jadne male srpske pripadnosti tamo.

Bili bi pregaženi u danu kao 17. marta 2004. I dobili bi rat.

Trebali bi, ali neće, da izgrade kapacitete, izgrade srpsku zajednicu, pacifikuju talibane, izgrade sudove i policiju sa našim pripadnicima, izgrade poslove za firme u tom delu Kosova, omoguće prisutnost makar malog dela naših službi (ne mora policija i vojska) tamo, i tako dalje, i onda se povuku.

kamilo_emericki kamilo_emericki 14:03 16.08.2021

Re: Za one koji misle da je ovakvo povlačenje

alselone
u redu, prosto pitanje - da li biste voleli da se Amerikanci sutra povuku sa Kosova? Bukvalno sutra, samo se pokupe ko puvanjci i nestanu.

Meni se ne sviđa kad neko negdje uđe kao što mi se ne sviđa ni ovakvo povlačenje.
Možda nisam u pravu, ali ovo i ovakvo povlačenje Amerikanaca pokazuje haos koji proizvodi njihova vanjska politika širom svijeta.
Pa kad praviš bazenčić moraš imati plan kako ga napraviti ali i kako ga razmontirati kad za to dođe vrijeme.
gvozden1 gvozden1 14:03 16.08.2021

Re: Za one koji misle da je ovakvo povlačenje



I da prepustiš one nesrećne ljude i manastire "Talibanima"? Paradoksalno, ali oni su nama garant održivosti te jadne male srpske pripadnosti tamo.

A što ih ne bi štitila srpska vojska?

Odu Ameri, vrate se oni koji su ranije bili tu, kao u Avganistanu.
alselone alselone 14:05 16.08.2021

Re: Za one koji misle da je ovakvo povlačenje

A što ih ne bi štitila srpska vojska?

Odjednom tako u danu, sutra? Jesmo spremi za to ili bi ušli da štitimo leševe i srušene i zapaljene manastire?

Ali ako bi nam javili da idu za godinu dana i pripremili teren za to? Šta misliš da je bolje?
gvozden1 gvozden1 14:09 16.08.2021

Re: Za one koji misle da je ovakvo povlačenje

Odjednom tako u danu, sutra? Jesmo spremi za to ili bi ušli da štitimo leševe i srušene i zapaljene manastire?

Ali ako bi nam javili da idu za godinu dana i pripremili teren za to? Šta misliš da je bolje?

Uveren sam da jesmo.
Odu svi, ostanu oni koje su Ameri instalirali i da li bismo mogli?

Ko bi se suprotstavio, onaj njihov bašibozluk što ih je Sloba zgazio za - keks.

Ako to ne bismo mogli da razjurimo, onda smo u opasnom problemu.
alselone alselone 14:09 16.08.2021

Re: Za one koji misle da je ovakvo povlačenje

Slažemo se da se ne slažemo.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:13 16.08.2021

Re: Za one koji misle da je ovakvo povlačenje


Trebali bi, ali neće, da izgrade kapacitete, izgrade srpsku zajednicu, pacifikuju talibane, izgrade sudove i policiju sa našim pripadnicima, izgrade poslove za firme u tom delu Kosova, omoguće prisutnost makar malog dela naših službi (ne mora policija i vojska) tamo, i tako dalje, i onda se povuku.


U stvari to je ono zbog cega je verovatno i njihov projekat u Avganistanu propao. Oslonili su se na to da ce sami Avganistanci voditi tu izgradnju institucija a oni ce ih pomagati. I zajebali se. Opet da su Amerikanci sami gradili te institucije onda bi bilo da stranci namecu svoje zakone/pravila/sistem pa bi to smatrali kao okupaciju.

Uzmi primer Bosne. Ako pustis ove nase kabadahije (sa sve tri strane) da grade kapacitete imamo ono sto je sadasnje stanje. Da opet neko dodje i nametne potpuno nova pravila to ce se smatrati okupacijom. Na stranu sto ni ta pravila verovatno ne bi funkcionisala jer neki Amer, Nemac ili stagod nema dovoljno 'lokalnog znanja' pa bi napravili nesto sto verovatno nije primenjivo. Ovako gledano situacija se cini bezizlaznom.
gvozden1 gvozden1 14:34 16.08.2021

Re: Za one koji misle da je ovakvo povlačenje

Ovako gledano situacija se cini bezizlaznom.

Uopšte nije bezizlazna.
Država je samoodživa ili je nemoguća.
BiH nije samoodživa, nema istoriju suvereniteta, veliki deo građana je protiv nje.
Za razliku od nje Srbija jeste samoodživa.
Samo da prestanu da se mešaju sa strane i sve bi vrlo brzo došlo na svoje.
emilia emilia 14:38 16.08.2021

Re: Za one koji misle da je ovakvo povlačenje

alselone
u redu, prosto pitanje - da li biste voleli da se Amerikanci sutra povuku sa Kosova? Bukvalno sutra, samo se pokupe ko puvanjci i nestanu.

Ne bih volela. Ako bi se američka vojska povukla usledilo bi masovno potpuno i brzo iseljavanje Srba sa Kosova. Srpska vojska ne može preko granice bez započinjanja rata sa NATO paktom. Dokle god je tako, američka vojska je jedini garant sigurnosti Srbima sa Kosova i njihove imovine kao i spomenika kulture. Sve ostale izmaštane situacije su puste bajke.
gvozden1 gvozden1 15:09 16.08.2021

Re: Za one koji misle da je ovakvo povlačenje

Sve ostale izmaštane situacije su puste bajke.

A ovo, oni odu al ne dozvoljavaju Srbiji da uđe, nije izmaštano i nije bajka?

Nekako je analogija sa Avganistanom bila podrazumevajuća, odu i zaboli ih ko će da dođe, kao što je trenutno slučaj.

E tu situaciju bih voleo, a ko ne bi?
I što ne bi?
alselone alselone 16:04 16.08.2021

Re: Za one koji misle da je ovakvo povlačenje

E tu situaciju bih voleo, a ko ne bi?


Ako baš hoće da nas zajebu, to će uraditi.
Sa albanske strane imaćemo agresiju a sa naše pritisak da se započne otvoreni rat. To bi nas vratilo 50 godina unazad i siguran sam da bi i te male šanse da bude nešto od nas, nestale kao mehuri od sapunice.

Ne kažem da ne bi trebalo vojno reagovati ako bi krenula otvorena agresija, ne kažem ni da bi trebalo ući u otvoreni rat, nego kažem da je to lose-lose situacija i da bismo najebali šta god uradili.

To ti je kada se napravi sranje a ne počisti se za sobom. I deca kada rasture sobu igrajući se, ako su lepo vaspitaana, treba da pokupe za sobom.
emilia emilia 16:37 16.08.2021

Re: Za one koji misle da je ovakvo povlačenje

gvozden1
Sve ostale izmaštane situacije su puste bajke.

A ovo, oni odu al ne dozvoljavaju Srbiji da uđe, nije izmaštano i nije bajka?

Nekako je analogija sa Avganistanom bila podrazumevajuća, odu i zaboli ih ko će da dođe, kao što je trenutno slučaj.

E tu situaciju bih voleo, a ko ne bi?
I što ne bi?
Kosovo su priznali kao nezavisnu državu kao i vlast na Kosovu kao legitimno izabranu i svaki ulazak vojske druge države bi tumačili kao agresiju. To nam je već svima jasno i tu nema nagađanja kako bi reagovali. Kao i to da nema analogija u američkoj spoljnoj politici.

milisav68 milisav68 17:07 16.08.2021

Re: Za one koji misle da je ovakvo povlačenje

alselone
Ne kažem da ne bi trebalo vojno reagovati ako bi krenula otvorena agresija, ne kažem ni da bi trebalo ući u otvoreni rat, nego kažem da je to lose-lose situacija i da bismo najebali šta god uradili.

To nas čeka, pre ili kasnije, i nismo samo mi u pitanju, već i Makedonija i Bosna.

Ništa tu nije rešeno, niti se išta rešava, samo je konflikt zamrznut.
gvozden1 gvozden1 17:20 16.08.2021

Re: Za one koji misle da je ovakvo povlačenje

To nas čeka, pre ili kasnije, i nismo samo mi u pitanju, već i Makedonija i Bosna.

Ništa tu nije rešeno, niti se išta rešava, samo je konflikt zamrznut.

Jedini način da se to izbegne je priznavanje Kosova, što je lakši deo, i uveravanje Srba da je to dobro, što je mnogo teži zadatak.
gvozden1 gvozden1 17:22 16.08.2021

Re: Za one koji misle da je ovakvo povlačenje

To nam je već svima jasno

Možda je vama sve jasno, al opet malo malo pa se desi neko iznenađenje kao ovo sad.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana