Društvo| Na današnji dan| Politika| Život

20. oktobar - crni Kurta i crveni Murta

loader RSS / 20.10.2021. u 17:11

Valjda bi posle ovog naslova maltene bilo suvišno išta objašnjavati. Ko se ne bori za ideologiju, već za principe života, humanosti... njemu će ovakav naslov biti nešto sasvim normalno. Ko se vezao za ideologiju, naročito ukoliko je pod njenim okriljem proveo mladost i zrelo doba, osetiće ovaj naslov maltene kao psovku na svoj račun. Za one druge, odmerene će to biti dobra prilika da se, dakle bez isključivosti kakvu po prirodi stvari podrazumevaju ideologije, podsete nekih postulata normalnosti. Možda je ovo dobra prilika da se prodiskutuje. 

m82d03W.jpg

Da, možda je ovo dobra prilika da se prodiskutuje. A na pomenutu temu je svakako najkorisnije diskutovati baš na dan kada se uvreženi postulati jedne ideologije bezuslovno nameću kao nekakva proverena i neporeciva istina, sve uz fanfare, koračnice, horove... Pa, svaka ideologija nastoji da sprovede i postigne baš to, neporecivost, uvek sa epitetom pravednosti. I jedinoistinitosti. 

Ovde, kao i u mnogim drugim slučajevima, jedan ekstrem se pravda drugim, i živi od drugog. Drugi ekstrem se pravda prvim, i živi od prvog. Tako pristalice ova dva ekstrema mogu u nedogled da dokazuju svoju ideološku nadistinu. Bez onog suprotnog ekstrema svaka tvrdnja jedne od strana bi izgubila na snazi, opravdanosti, ili bi postala sasvim ogoljena praznina.  

Ekstremi su deo života, ali nisu on sam. 



Komentari (289)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 17:55 20.10.2021

Bravo!

Proterivanje okupatora je prekinulo okupaciju ali nije donelo slobodu. Ljudi, veoma pogrešno, slobodom smatraju stanje u kom zemlja nije okupirana, što je samo jedan od segmenata slobode.
Ono što je bilo na ovim prostorima nakon rata teško se može zvati slobodom, a mnogim građanima je bilo pogubnije i od okupacije.

freehand freehand 19:06 20.10.2021

Re: Bravo!

predatortz
Proterivanje okupatora je prekinulo okupaciju ali nije donelo slobodu. Ljudi, veoma pogrešno, slobodom smatraju stanje u kom zemlja nije okupirana, što je samo jedan od segmenata slobode.
Ono što je bilo na ovim prostorima nakon rata teško se može zvati slobodom, a mnogim građanima je bilo pogubnije i od okupacije.


A pre rata?
maksa83 maksa83 18:00 20.10.2021

neka bude borba neprestana


gedza.73 gedza.73 18:14 20.10.2021

Re: neka bude borba neprestana

Meni se baš dopada ovo vraćanje Rusima u krilo. Čak su i pilote našli kako bi pravili pandan Pranjanima.
U Beogradu imaš Ruse u Pranjanima Amerikance, Britance, Kanađane, Poljake, Francuze i Italijane.
gvozden1 gvozden1 18:30 20.10.2021

Re: neka bude borba neprestana

maksa83


Ono što ja ne vidim, to ne postoji.

Jel tako?
mariopan mariopan 18:35 20.10.2021

Re: neka bude borba neprestana

Mislim da sada uopšte nema ideologije.

Šta god da zagovaraju oni u to ne veruju, to je samo opsena za glupavi narod da ih prevare i izaberu, da im tako omoguće da se obogate.

Njihova prava ideologija je "zgrabi i beži".

Ili što bi narod rekao "mala bara mnogo krokodila".

gvozden1 gvozden1 18:38 20.10.2021

Re: neka bude borba neprestana

Mislim da sada uopšte nema ideologije.

Šta god da zagovaraju oni u to ne veruju, to je samo opsena za glupavi narod da ih prevare i izaberu, da im tako omoguće da se obogate.

Njihova prava ideologija je "zgrabi i beži".

Ili što bi narod rekao "mala bara mnogo krokodila".

Moguće, ali jedna stvar ipak stoji, i ovi danas uspostavljanje diktature zovu oslobađanjem.

Zoveš li ti to tako?
mariopan mariopan 18:42 20.10.2021

Re: neka bude borba neprestana

gvozden1
Mislim da sada uopšte nema ideologije.

Šta god da zagovaraju oni u to ne veruju, to je samo opsena za glupavi narod da ih prevare i izaberu, da im tako omoguće da se obogate.

Njihova prava ideologija je "zgrabi i beži".

Ili što bi narod rekao "mala bara mnogo krokodila".

Moguće, ali jedna stvar ipak stoji, i ovi danas uspostavljanje diktature zovu oslobađanjem.

Zoveš li ti to tako?

Ne, ne zovem. Za mene je svaka diktatura samo diktatura i ne želim da mi se desi.

Hvala, meni je bilo dosta i ovoliko koliko mi je zapalo.
gvozden1 gvozden1 18:46 20.10.2021

Re: neka bude borba neprestana

tako?

Ne, ne zovem. Za mene je svaka diktatura samo diktatura i ne želim da mi se desi.

Hvala, meni je bilo dosta i ovoliko koliko mi je zapalo.

Eto, o tome se radi.
Srbija slavi dan kad su diktatori zauzeli Beograd, a Maksa kaže da danas komunizma i komunista u Srbiji ima koliko i aligatora.
freehand freehand 19:08 20.10.2021

Re: neka bude borba neprestana

maksa83


Ima tu jedno nezgodno pitanje: u toku II svetskog rata iznad Jugoslavije oboreno je oko 2500 savezničkih pilota. Kažu da su četnici spasli gotovo 500.
Ko je, onda, spasao oni 2000+ a kolege ustaše nisu?

P.S. A i nedokučivao je pitanje - zašto je Tito po nalogu Staljina naredio partizanima da 044 pređu u četnike?
Dobro, serem. Zašto je komunista kralj po nalogu generalnog sekretara Čerčila naredio četnicima ako su Srbi i srpskoga roda da pređu u partizane?
gedza.73 gedza.73 19:09 20.10.2021

Re: neka bude borba neprestana

Srbija slavi dan kad su diktatori zauzeli Beograd

Istog dana su krenuli u ubijanje.
Dve sudbine.
Др Милан Радоје Вукчевић (енгл. Milan Vukcevich; Београд, 11. март 1937 — Кливленд, 10. мај 2003) био је доктор хемије, међународни мајстор у шаху и један од најбољих шаховских проблемиста света, велемајстор шаховске композиције.

Његов отац завршио је право на Универзитету Колумбија (Њујорк, САД), потом је студирао у Енглеској на Кингс колеџу (Лондон) и у Француској, на Сорбони (Паризу), а докторску дисертацију из економије одбранио је на Универзитету Хајделберг у Немачкој.
.

(da je Moskvi završio dopisni megadens kurs političke ekonomije po oslobođenju bi mogao da bira 'oslobođen' stan na Vračaru ili Terazijama a verovatno bi postao dekan nekog fakulteta čije su profesore streljali. Ovako nema Moskve, ima SAD, Engleska, Francuska - zabranjen povratak u komunističku Jugoslaviju)
At the beginning of World War II Milan's father was living in the United States and was drafted by the U.S. War Department to be a liason officer with the Yugoslavian Royal Guerrillas. After the war ended he was forbidden to enter Yugoslavia, and Milan and his mother were not allowed to leave the country. Milan did not see his father until many years later, when he too entered the United States. Also, at the end of the war the family property was confiscated by the Communists, Milan's mother was jailed for eleven months and Milan, at age eight, was pronounced a war profiteer. In addition to that the family had their ration cards confiscated.

Милан је имао тешко детињство - породична имовина била је конфискована, а Миланова мајка Кристина била је ухапшена и провела је 11 месеци у затвору (Милан је у то време имао само 8 година) под оптужбом за ратно профитерство

Докторирао је 1967. године у Кембриџу и најпре радио као универзитетски предавач у Кливленду. Потом је две деценије (1973—1995) био истраживач у Џенерал Илектрику (енгл. General Electrics), стигавши до звања једног од четворице водећих научника компаније од 120.000 запослених (данас 310.000) и потом до номинације за Нобелову награду. Затим је (1995—2001) нове изазове потражио у француској компанији „Сен Гобен“.

Што се шаха тиче, 1969. године победио је на Отвореном првенству САД, а 1975. године на затвореном Првенству САД у шаху био је трећи, испред таквих имена попут Решевског, Бенкеа и Бирна.

Као једини проблемиста уз славног Семјуела Лојда, уврштен је 1998. године у Америчку шаховску кућу славе.


Вељко Коцкар (1920, Осијек — 1944, Београд) је био српски аутор стрипова, карикатуриста и илустратор из тзв. „Златног доба“ српског стрипа

Одмах након ослобођења, Коцкар је ухапшен и стрељан без суђења уз „образложење“ да је „као агент Гестапоа ширио лажи и клевете против народноослободилачке борбе“ – постоје снажне индиције да је пред стрељачки вод доспео због карикатуре Стаљина

nakon članka u "Politici" od 27. novembra 1944, u kojem je konstatovana egzekucija nad "izdajnicima i neprijateljima naroda" (među kojima se zatekao i nesrećni strip crtač), već narednog dana, 28. novembra, objavljen članak koji je potpisao jedan umetnik, ni manje ni više nego vođa beogradskih nadrealista Marko Ristić. Ristićev članak, naslovljen "Zajedno su pošli u smrt oni koji su zajedno pošli u zločin", objavljen kao udarni tekst na prvoj strani "Politike", trebalo je da posluži kao neka vrsta podrške ovim kolektivnim streljanjima

Kolektivna streljanja? Tako su 'oslobađali' ljotićevci i Nemci. Hapsili i streljali nevine ljude.












Jaril Jaril 20:05 20.10.2021

Re: neka bude borba neprestana

gvozden1
maksa83


Ono što ja ne vidim, to ne postoji.

Jel tako?

Оно што видиш, не постоји.
bene_geserit bene_geserit 20:51 20.10.2021

Re: neka bude borba neprestana

Ima tu jedno nezgodno pitanje: u toku II svetskog rata iznad Jugoslavije oboreno je oko 2500 savezničkih pilota. Kažu da su četnici spasli gotovo 500.
Ko je, onda, spasao oni 2000+ a kolege ustaše nisu?

Niko ?
To što je oboreno 2500 ne znači da je i spašeno 2500, mož da bude 2500 oborenih od čega 500 spašenih.
freehand freehand 21:09 20.10.2021

Re: neka bude borba neprestana

bene_geserit
Ima tu jedno nezgodno pitanje: u toku II svetskog rata iznad Jugoslavije oboreno je oko 2500 savezničkih pilota. Kažu da su četnici spasli gotovo 500.
Ko je, onda, spasao oni 2000+ a kolege ustaše nisu?

Niko ?
To što je oboreno 2500 ne znači da je i spašeno 2500, mož da bude 2500 oborenih od čega 500 spašenih.

Ok, nedovoljno precizno za tebe. 2500 je spašeno. Ko je spasao one 2000?
solo solo 21:40 20.10.2021

Re: neka bude borba neprestana

Оно што видиш, не постоји.


Filip Višnjić?
solo solo 22:22 20.10.2021

Re: neka bude borba neprestana

meni je bilo dosta i ovoliko koliko mi je zapalo.


Koliko?
Milan Novković Milan Novković 23:03 20.10.2021

Re: neka bude borba neprestana

maksa83


Oni su relativno brzi u pravolinijskom trčanju, dok ih cik-cak obično zbuni.
Черевићан Черевићан 18:30 20.10.2021

za one odmerene

ili,jedan ekstrem se pravda drugim

благо нама ....а са Политиком
касно сазнаш ко ту кога кара,
но то није баш ....наивна игра
јер посебног треба имат' дара
loader loader 23:45 20.10.2021

Re: za one odmerene

но то није баш ....наивна игра
јер посебног треба имат' дара


Poezija suštine. :)
macak_tosa macak_tosa 19:44 20.10.2021

Muka!

Daj Bože da se Srbi nikada više ne podele!
Daj Bože da komunjarizam i njihova istina izbledi!

Daj Bože da Srbi dostignu društveni 'klimu' da o svemu može da se diskutuje i rezultat diskusije bude otvoren za novu diskusiju!

Da se više nikada ne desi da 'Nikoletina Bursać' kaže mami - majko, od danas nema Boga!
I slično!
Ono što je posebno bitno da se, pored sadržaja, ceni i sagovornik!
Pa makar se i 1000 puta ne slagali sa istim.
maksa83 maksa83 20:14 20.10.2021

Re: Muka!

Da se više nikada ne desi da 'Nikoletina Bursać' kaže mami - majko, od danas nema Boga!

Dobro sad, jeste malo lupio pošto nije baš ni da ga je do tada bilo nešto mnogo...
solo solo 20:23 20.10.2021

Re: Muka!

Daj Bože da se Srbi nikada više ne podele!
Daj Bože da komunjarizam i njihova istina izbledi!

Daj Bože da Srbi dostignu društveni 'klimu' da o svemu može da se diskutuje i rezultat diskusije bude otvoren za novu diskusiju!

Da se više nikada ne desi da 'Nikoletina Bursać' kaže mami - majko, od danas nema Boga!
I slično!
Ono što je posebno bitno da se, pored sadržaja, ceni i sagovornik!
Pa makar se i 1000 puta ne slagali sa istim.


Šta je poenta ovakvih diskusija?
macak_tosa macak_tosa 20:35 20.10.2021

Re: Muka!

solo
Daj Bože da se Srbi nikada više ne podele!
Daj Bože da komunjarizam i njihova istina izbledi!

Daj Bože da Srbi dostignu društveni 'klimu' da o svemu može da se diskutuje i rezultat diskusije bude otvoren za novu diskusiju!

Da se više nikada ne desi da 'Nikoletina Bursać' kaže mami - majko, od danas nema Boga!
I slično!
Ono što je posebno bitno da se, pored sadržaja, ceni i sagovornik!
Pa makar se i 1000 puta ne slagali sa istim.


Šta je poenta ovakvih diskusija?

Sama diskusija je cilj!
Dakle, cilj po sebi!
Ili tako nekako.
Ja bih rekao da je, lateralni (što bi rekao maksa), a može da se kaže i ortogonalni, ali mnogo bolje da se kaže fundamentalni cilj - da se držimo zajedno.
Bez obzira na sve naše razlike.
Bitno je da smo ljudi!
Ako smo.
solo solo 20:45 20.10.2021

Re: Muka!

Pronaći sopstvenu aligatorsku kožu i onda ni po koju cenu ne izlaziti iz nje.


Da nije malo kasno?
solo solo 20:53 20.10.2021

akuzativ

bolje da se kaže fundamentalni cilj - da se držimo zajedno.


Za šta ili koga? Da se držimo naravno.
solo solo 21:06 20.10.2021

Re: Muka!

Ako je prethodno stečena tim bolje. U tom slučaju braniti busiju do poslednjeg daha i poslednje kapi krvi.


Tome svedočimo svakodnevno. U toku je.I jedno i drugo.
Publika ima problem. I cvili.
Samo cvili.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:10 20.10.2021

Re: Muka!

solo


Tome svedočimo svakodnevno. U toku je.I jedno i drugo.
Publika ima problem.


Publika može da napusti predstavu i više se nikada ne vrati u pozorište, repertoar je takav kakav je. Nije ovo jedino pozorište u gradu.
solo solo 21:19 20.10.2021

Pišači s' balkona.

Publika može da napusti predstavu i više se nikada ne vrati u pozorište, repertoar je takav kakav je. Nije ovo jedino pozorište u gradu.


A ako je ceo grad pozorište a bogami i šire?

Ubode ga onaj Bora još onomad.



A da balkon ode malo u kurac da parter prodiše?
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:32 20.10.2021

Re: Pišači s' balkona.

solo

A da balkon ode malo u kurac da parter prodiše?


Što, misliš da se ne šara dovoljno?
solo solo 21:37 20.10.2021

Re: Pišači s' balkona.

vrabac_onaj
solo

A da balkon ode malo u kurac da parter prodiše?


Što, misliš da se ne šara dovoljno?


Mnogo se mrači i truje.

Srećom neki normalan svet lepo i radosno živi a svojim osmesima demantuje crnilo koje se neguje na blogu

vrabac_onaj vrabac_onaj 21:58 20.10.2021

Re: Pišači s' balkona.

solo

Mnogo se mrači i truje.


Malo su nam duše, da izviniš, u kurcu.
(ovo sad bez zajebancije, sasvim ozbiljno)
solo solo 22:01 20.10.2021

Re: Pišači s' balkona.

ovo sad bez zajebancije, sasvim ozbiljno


Ovo je Tasina omiljena
shmoo shmoo 22:03 20.10.2021

Re: Pišači s' balkona.

solo
ovo sad bez zajebancije, sasvim ozbiljno


Ovo je Tasina omiljena







Јбг... Извините сви.

Тако ме заљуљало кад сам се родио, шта ћу.

solo solo 22:06 20.10.2021

Re: Pišači s' balkona.

Јбг... Извините сви.

Тако ме заљуљало кад сам се родио, шта ћу.


Traži nadoknadu za autorska prava.
Počela da se lapa intelektualna svojina na blogu.
Eno i onaj Kosta poharao Čarlija.
I još stavio u naslov.
'ebo te!
macak_tosa macak_tosa 17:16 21.10.2021

Re: akuzativ

solo
bolje da se kaže fundamentalni cilj - da se držimo zajedno.


Za šta ili koga? Da se držimo naravno.

Za njega.
macak_tosa macak_tosa 17:18 21.10.2021

Re: Pišači s' balkona.

solo
vrabac_onaj
solo

A da balkon ode malo u kurac da parter prodiše?


Što, misliš da se ne šara dovoljno?


Mnogo se mrači i truje.

Srećom neki normalan svet lepo i radosno živi a svojim osmesima demantuje crnilo koje se neguje na blogu


Hahahaha!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:17 20.10.2021

crni Kurta i crveni Murta

Prvo da vidim da li sam dobro razumeo temu i autorov stav, tj. da definišemo ko je crni Kurta, a ko crveni Murta.
Ako je crni Kurta, okupatorska nacistička Nemačka, sve sa svojim crnim saveznicima i domaćim, ništa manje crnim, kvislinzima, a crveni Murta partizanski pokret, koji je kasnije prerastao u NOVJ, tu se zaista, ali baš zaista, nema o čemu diskutovati.
Borba za slobodu i protiv okupatora, vođena pod bilo kojim ideološkim bojama, ne može se osporavati.

Međutim, o onom delu istorije koji je nastupio posle pobede nad okupatorom, naravno, da se može i poželjno je diskutovati.
gvozden1 gvozden1 21:01 20.10.2021

Re: crni Kurta i crveni Murta

Borba za slobodu i protiv okupatora, vođena pod bilo kojim ideološkim bojama, ne može se osporavati

A može li se diskutovati o motivima te paravojske da poubija masovno hiljadu ljudi u toj njihovoj "slobodnoj užičkoj republici"?

Jesu li slikara ubili boreći se protiv fašizma i okupatora ?

Na početku, odmah čim su dospeli u priliku krenuli sa masovnim zločinima, i to je kao antifašistička borba.

Ko bre još uvek može da proguta te floskule o antifašuzmu kao pokriću za zločin?
loader loader 12:05 21.10.2021

Re: crni Kurta i crveni Murta

Vojislav Stojković
Prvo da vidim da li sam dobro razumeo temu i autorov stav, tj. da definišemo ko je crni Kurta, a ko crveni Murta.

I jedni i drugi imaju i crvenu i crnu boju u sebi. I tzv. fašisti i tzv. komunisti. Ovo "tzv." sam stavio kao prefiks kako bi se od oba ta ustaljena pojma barem malo oduzela monolitnost i brendiranost uloge, a svaka ima svoj umišljaj, upravo takav, da su pred svojim poštovaocima ideološki brend. Takođe, ovo tzv." je još više stoga što zločincima pre svega pisati to, "zločinac", pa tek potom epitete koje on daje sam o sebi. Dakle, taj i taj koji je vršio masovne zločine, a u ime ... pa dodajte šta hoćete.

Inače, blog je napravljen s namerom da se ide na opciju "ni jedni ni drugi". Tu su bila otvorena vrata za diskusiju (ni jedni ni drugi), ali je ogromna većina to shvatila kao poziv na odbranu već uvreženih ideoloških šaketanja.
timotije timotije 20:09 22.10.2021

Re: crni Kurta i crveni Murta


A jesu li ovi sada komunisti? Jer meni nalikuju na četnike. Ne trolujem već ukazujem da je tema naučne prirode, i ne možete je svesti na crevene i bele, odnosno na šarene. Mada i jedna i druga boja otvara raspravu za naučno gledšte: Kolekivna svest diktira kako će biti uređeno neko društvo.
U knjizi dr Branka Horvata, "Politička ekonomja socijalizma", objavaljena prvo u Americi 1982.izabrana za knjigu godine i predložena za Nobelovu nagradu, stoji ovaj citat: “Kad god naiđemo na veliku koncentraciju moći, tvrdio je Emile Durkheim, uzrok te pojave ne treba tražiti u posebnom položaju vladara, nego u prirodi društva kojim vladaju. Individualna superiornost pojedlnog vođe igra tek drugorazrednu ulogu… Vlast je koncentrirana zato jer je svijest religiozno strukturirana… U takvom društvu – koje rađa »primitivni komunizam« opisan u Marxovu citatu -- društvene se mase sastoje od jednoličnih elemenata, iz čega proizlazi da je kolektivan tip vrlo razvijen, a individualni tipovi -- proizvodi društvene podjele rada, koja dovodi do »organske« solidarnosti -- još su u začetku razvoja. Pojedinac ne pripada sebi samom, on je neka vrsta predmeta kojim društvo raspolaže. Neizbježno, psihički život društva religiozno je struktuiran. Osnovna moralna dužnost pojedinca je da bude kao i svi drugi, da se uzdržava od bilo čega osobnog ili individualnog u pogledu uvjerenja iIi ponašanja. Gdje društvo ima religiozna, nadljudska svojstva -- čiji je izvor u odgovarajućoj strukturi svijesti -- ona se prenose na vođu, koji visoko odskače od običnih ljudi. Koncentracija moći nije rezultat neke potrebe za čvrstom vladavinom; ona proistječe iz kolektivne svijesti, a velika je zato jer je kolektivna svijest visoko razvijena...”
Ne treba poistovećivati koletkivnu sa društevnom svešću. Kolektivna svest/svesnost ili kolektivnvo svesno jest set zajedničkih verovanja, ideja i molalnih stanovišta koji postoji kao ujedinjujuća sila unutar društva. Što potvrđuju himna i grb sa osilom u sredini, a čitamo i ovde: da budemo složni.
Viši kolektvni instikt imaju sitne ptice no i zveri koje se kreću u jata, odnosno čopore. Dok orlovi sami lete.
milisav68 milisav68 20:25 20.10.2021

Pokreni zabavu :)

Na današnji dan je Crvena Armija oslobodila Beograd, a partizani Dedinje.

Ukradeno sa tvitera
predatortz predatortz 20:29 20.10.2021

Re: Pokreni zabavu :)

milisav68
Na današnji dan je Crvena Armija oslobodila Beograd, a partizani Dedinje.

Ukradeno sa tvitera


S tim što bi "zauzeli Dedinje" bilo bliže istini. Jer, imovina se ne oslobađa od njenih vlasnika.
Zauzima se, pljačka, otima, krade...
Oslobađa, ne!
macak_tosa macak_tosa 20:36 20.10.2021

Re: Pokreni zabavu :)

predatortz
milisav68
Na današnji dan je Crvena Armija oslobodila Beograd, a partizani Dedinje.

Ukradeno sa tvitera


S tim što bi "zauzeli Dedinje" bilo bliže istini. Jer, imovina se ne oslobađa od njenih vlasnika.
Zauzima se, pljačka, otima, krade...
Oslobađa, ne!

Oteto - prokleto!
freehand freehand 20:40 20.10.2021

Re: Pokreni zabavu :)

macak_tosa
predatortz
milisav68
Na današnji dan je Crvena Armija oslobodila Beograd, a partizani Dedinje.

Ukradeno sa tvitera


S tim što bi "zauzeli Dedinje" bilo bliže istini. Jer, imovina se ne oslobađa od njenih vlasnika.
Zauzima se, pljačka, otima, krade...
Oslobađa, ne!

Oteto - prokleto!

Ma sve to Bosanci, Ličani i Kordunaši. Trećaklasa.
macak_tosa macak_tosa 20:42 20.10.2021

Re: Pokreni zabavu :)

freehand
macak_tosa
predatortz
milisav68
Na današnji dan je Crvena Armija oslobodila Beograd, a partizani Dedinje.

Ukradeno sa tvitera


S tim što bi "zauzeli Dedinje" bilo bliže istini. Jer, imovina se ne oslobađa od njenih vlasnika.
Zauzima se, pljačka, otima, krade...
Oslobađa, ne!

Oteto - prokleto!

Ma sve to Bosanci, Ličani i Kordunaši. Trećaklasa.

Ko god!
bene_geserit bene_geserit 20:58 20.10.2021

Re: Pokreni zabavu :)

Zauzima se, pljačka, otima, krade

A kad će više naslednicima od tih lopova da se ta imovina oduzme?
predatortz predatortz 21:02 20.10.2021

Re: Pokreni zabavu :)

bene_geserit
Zauzima se, pljačka, otima, krade

A kad će više naslednicima od tih lopova da se ta imovina oduzme?


Eee, oni nas, iz te imovine, uče moralu i eUropskim vrednostima.
solo solo 21:04 20.10.2021

Re: Pokreni zabavu :)

A kad će više naslednicima od tih lopova da se ta imovina oduzme?


freehand freehand 21:07 20.10.2021

Re: Pokreni zabavu :)

bene_geserit
Zauzima se, pljačka, otima, krade

A kad će više naslednicima od tih lopova da se ta imovina oduzme?

Jesi li se ikad pitao šta je bilo sa imovinom stečenom liferacijama i mahinacijama i berzanskim špekulacijama pašića, Stojadinovića i kamarile kojima su opljačkani i država i pogorelci u čitavoj SRbiji?
Dobro, to su mahom ti ugledni biznismeni i njihova deca iz međuratnog perioda, pa da se ne dira to, nego ovi što su '44 i '45 nagrnuli iz Like, Banije, s Korduna, gRmečai Kozare, Nanjače i Majevice. Kakva treća, Srbi šesteklase.
milisav68 milisav68 21:16 20.10.2021

Re: Pokreni zabavu :)

freehand

Dobro, to su mahom ti ugledni biznismeni i njihova deca iz međuratnog perioda, pa da se ne dira to, nego ovi što su '44 i '45

To što se kralo pre rata ne oslobađa razbojnike i ubice posle rata.
bene_geserit bene_geserit 21:19 20.10.2021

Re: Pokreni zabavu :)

Jesi li se ikad pitao šta je bilo sa imovinom stečenom liferacijama i mahinacijama i berzanskim špekulacijama pašića, Stojadinovića i kamarile kojima su opljačkani i država i pogorelci u čitavoj SRbiji?

Kako uvek tako ta jebena relativizacija?
Zbog čega kačite slike zlikovca Če Gevare na zid ? odgovor: a jel znaš ti kakve je sve zločine kapitalizam napravio.
Zbog čega se lopovima iz vremena socijalizma ne oduzme oteto ? odgovor: a jel znaš ti koliko se krade u kapitalizmu.

Ja svakako nisam pristalica berzanskih mahinacija i špekulacija i liferacija.
Ali kakve to veze ima sa otetim dedinjskim vilama ? Jedan zločin se opravdava drugim.
freehand freehand 21:32 20.10.2021

Re: Pokreni zabavu :)

Kako uvek tako ta jebena relativizacija?

Nije relativizacija, nego se uvek pitate za kraj lanca. Zato me i čudi da principijelni ljudi poput tebe nikad ne pitaju kako je nastala ta imovina, i da nije slučajno i ona stečena pljačkom, kudikamo gorom nego ta '44.

Zbog čega kačite slike zlikovca Če Gevare na zid ? odgovor: a jel znaš ti kakve je sve zločine kapitalizam napravio.

Ako se ovo namene odnosi - nikad nisam pričao o kapitalizmu. Nego o Batisti i njeogoj vladavini, i onome što je bila namena Kube koju je revolucija osujetila. Gledaj "Kuma", interesantan je taj deo, baš je odlično Kopola, stari komunista, sve to opisao.
Inače, na Kubi je Guantanamo, rekoh ti prošli put. Znašli šta je to i čemu služi?
I kad zaustiš da kažeš "teroristi" znaj da je i Če Gevara, s punim pravom, tako zvao
goste koje su mu ovi tvoji iz CIA slali sa Floride, da ubiju njega i Kastra i vrate vlast mafiji.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:13 20.10.2021

Re: Pokreni zabavu :)

bene_geserit

Zbog čega kačite slike zlikovca Če Gevare na zid


Ti bi da određuješ ko koji poster da okači na zid svoje sobe?
Ti možda preferiraš Aljendea?
shmoo shmoo 23:18 20.10.2021

Re: Pokreni zabavu :)

kamilo_emericki
bene_geserit

Zbog čega kačite slike zlikovca Če Gevare na zid


Ti bi da određuješ ko koji poster da okači na zid svoje sobe?
Ti možda preferiraš Aljendea?









Ја сам ипак стекао дојам да Сестра Бин Џесерит много више преферира онога што је на влас' дошао после Аљендеа. (злу се име не изговара да се не би призвало)

Кафић Буена Виста на Бановом брду. Ту волим да попијем мој свакодневни мали куба либре.







srdjan.pajic srdjan.pajic 21:18 20.10.2021

Aluminijum

Imam pitanje za domaćina hučija i domaćina gedžu:
Kako da savijem aluminijumski lim a bez onog alata za savijanje (ne znam kako se top zove na srpskom, ovde je to poznato kao "metal brake"?

Elem, napravio sam sto za ovu maksinu pica peć i hteo sam da gornju površinu obložim metalom, a imam parče aluminijumskog lima od 20 mils-a. Dimenzija je 70x100 centimetara otprilike, dakle onako poveće parče.

Rekoh da nemam taj alat, ali mogu da nabavim ona kao ručna klešta za savijeanje lima, ali ne znam da li to može da se upotrebi za savijanje tako velikog komada, iterativno, to jest da li će to da liči na nešto, ili će biti sranje.

Svakako ću da probam mada imam tog alumiijuma skoro tačno koliko mi treba pa nemam baš mnogo za za eksperimentisanje. Zato, ako neko zna štos, ja bih molio da mi kaže. Vidim po jutjubu neke pristupe ali mi deluju sumnjivo.

zilikaka zilikaka 22:03 20.10.2021

Re: Aluminijum

"Grafičarski" su ofsetne ploče. Taj je, mislim, 0,2 ili 0,3. 0,5 se zaista relativno lako savija, i priručnim sredstvima. Al ne razumem čemu bi to služilo. Aluminijum je nikakav toplotni izolator.

Mislila sam da je tanji, imala sam takav, to kao papir ali ni 0,5 nije nikakva debljina. Ne reče nam Pajke osnovno, kako hoće da ga savije Akl je u cilindar, može da obmotava neku cev pa daskom da ga polako pritiskuje i okreće, posle udesi. Ako treba da presavije, opet neko parče flaha za graničnik pa daskom preko njega pritiskuje.
Mada, to ničemu nije osim da ne nabija kiša pod uslovom da ne možeš da priđeš i posečeš se.
Za zaštitu parketa od žara ima puno boljih i lepših rešenja.
loader loader 22:30 20.10.2021

Re: Aluminijum

srdjan.pajic
Imam pitanje za domaćina hučija i domaćina gedžu:
Kako da savijem aluminijumski lim a bez ........


Da li biste bili ljubazni da ovaj svoj limarski komentar, koji inicira seriju trol-komentara, nekako obrazložite - a da to ne bude nevešto opravdanje za trolovanje?
Da li ste nesvesni uloge svog komentara na ovom postu?
Da li ste svesni uloge svog komentara na ovom postu?

Moj stav je da takav postupak nije u redu.

No, to vas ne lišava izvesne obaveze da objasnite svoj postupak. Izvolite.


loader loader 22:36 20.10.2021

Re: Aluminijum

zilikaka

Mislila sam da je tanji, imala sam takav, to kao papir ali ni 0,5 nije nikakva debljina. ... Ako treba da presavije, opet neko parče flaha za graničnik pa daskom preko njega pritiskuje.
Mada, to ničemu nije osim da ne nabija kiša pod uslovom da ne možeš da priđeš i posečeš se.
Za zaštitu parketa od žara ima puno boljih i lepših rešenja.


Žilikaka,
ne čini li vam se da učestvujete u trolovanju?
Znate li koja je tema bloga?
Mislite li da je ok?

loader loader 22:46 20.10.2021

Re: Aluminijum

Pokušajte da se držite teme bloga. Ok?
maksa83 maksa83 22:47 20.10.2021

Re: Aluminijum

Pokušajte da se držite teme bloga. Ok?

"Dobro." ©®
zilikaka zilikaka 22:51 20.10.2021

Re: Aluminijum

Znate li koja je tema bloga?
Mislite li da je ok?

Ne mislim. Tema bloga, tačnije naslov na današnji dan, tačno zaslužuje ono što sam napisala.
predatortz predatortz 22:53 20.10.2021

Re: Aluminijum

Tema bloga, tačnije naslov na današnji dan, tačno zaslužuje ono što sam napisala.


Dakle, ti misliš da je nakon tog dana bila sloboda?
loader loader 22:56 20.10.2021

Re: Aluminijum

zilikaka
Znate li koja je tema bloga?
Mislite li da je ok?

Ne mislim. Tema bloga, tačnije naslov na današnji dan, tačno zaslužuje ono što sam napisala.


Šta ste napisali? Mišljenje oko lima?
zilikaka zilikaka 23:00 20.10.2021

Re: Aluminijum

Dakle, ti misliš da je nakon tog dana bila sloboda?

Svakako daleko veća nego pre tog dana.
Tog dana je završena nemačka, fašistička okupacija Beograda.
Neću dublje da se uplićem u milion puta ispričane priče.
loader loader 23:03 20.10.2021

Re: Aluminijum

zilikaka
Dakle, ti misliš da je nakon tog dana bila sloboda?

Svakako daleko veća nego pre tog dana.
Tog dana je završena nemačka, fašistička okupacija Beograda.
Neću dublje da se uplićem u milion puta ispričane priče.


To vam je bilo opravdanje da se bavite limarijom?
Mislite li da je to korektno?
gvozden1 gvozden1 23:12 20.10.2021

Re: Aluminijum

zilikaka
Dakle, ti misliš da je nakon tog dana bila sloboda?

Svakako daleko veća nego pre tog dana.
Tog dana je završena nemačka, fašistička okupacija Beograda.
Neću dublje da se uplićem u milion puta ispričane priče.

Ajd onda ovako.

Fašistička Nemačka je okupirala Srbiju, posle izvesnog vremena neke njene delove je napustila.

Može li se to zvati oslobađanjem?

Da se ne udubljujemo dalje u priču, da ne pominjemo da su umesto njih došli Bugari.

Otišli Nemci, nije važno ko je došao, kažeš ti.

Vidiš gde se dospe kad se brani komunizam, ili da se diktatura zove slobodom, ili da se izbegava da se to uopšte pomene.
zilikaka zilikaka 23:14 20.10.2021

Re: Aluminijum

U to ime ću se samobanovati.
Nije mi bila namera da učestvujem u diskusiji nego me povuklo da budem od koristi kolegi. Samo toliko.
A i ovo odgovaram zbog elementarne pristojnosti.
loader loader 23:15 20.10.2021

Re: Aluminijum

Hvala.

Inače, elementarna pristojnost bi bila i da ste izbegli svoju nekorektnost u smislu učešća u trolovanju.
predatortz predatortz 07:34 21.10.2021

Re: Aluminijum

zilikaka
Dakle, ti misliš da je nakon tog dana bila sloboda?

Svakako daleko veća nego pre tog dana.
Tog dana je završena nemačka, fašistička okupacija Beograda.
Neću dublje da se uplićem u milion puta ispričane priče.


I ja ću dodati samo ovo. Ako su zabrane u slobodi, one ključne (sloboda govora, sloboda političkog delovanja, udruživanja, sloboda preduzetništva...) jednake, a neke čak i gore nego u okupaciji, onda ta "sloboda" nije sloboda.

Najlicemernija stvar na ovom mestu, a ima ih mnogo, je pravdanje teških zločina i višedecenijskog suspendovanja prava i sloboda nečijim antifašizmom.

To je u rangu one Mladićeve nebuloze o osveti Turcima.

loader loader 11:18 21.10.2021

Re: Aluminijum

antifašizmom.


Komunisti nisu bili antifašisti. To sam naširoko obrazlagao na jednom od svojih ranijih postova. Oni su bili samo i isključivo komunisti, čiji jedini cilj (i jedini ratni cilj, razume se, tokom 2. sv. rata) društveni prevrat i diktatura komunizma. Ne može neko ko je duboko nehuman, a to komunisti jesu pokazali, na delu, da se odene epitetom anti... pa koje god zlo bilo. Time se samo maskira prava priroda te antiljudske ideologije. Za komuniste je antifašizam poslužio kao privlačan element propagande, jer pred širokim slojevima društva to "antifašizam" znači da se boriš protiv zla i ti si tada, zaključak je, human. Dakle, komunisti nisu bili antifašisti, nego samo komunisti.
predatortz predatortz 11:23 21.10.2021

Re: Aluminijum

loader
antifašizmom.


Komunisti nisu bili antifašisti. To sam naširoko obrazlagao na jednom od svojih ranijih postova. Oni su bili samo i isključivo komunisti, čiji jedini cilj (i jedini ratni cilj, razume se, tokom 2. sv. rata) društveni prevrat i diktatura komunizma. Ne može neko ko je duboko nehuman, a to komunisti jesu pokazali, na delu, da se odene epitetom anti... pa koje god zlo bilo. Time se samo maskira prava priroda te antiljudske ideologije. Za komuniste je antifašizam poslužio kao privlačan element propagande, jer pred širokim slojevima društva to "antifašizam" znači da se boriš protiv zla i ti si tada, zaključak je, human. Dakle, komunisti nisu bili antifašisti, nego samo komunisti.


Slažem se, ali ovde je dominantna teza da se njihova borba protiv Nemaca tako naziva. Mene zanima drugi fenomen.
Kako dođe do toga da, inače pametni i obrazovani ljudi, zbog jedne dobre stvari koju je učinio neko dođu u poziciju da istom tom opraštaju zločine, pljačke, uvođenje u diktaturu i gomilu drugih nepočinstava?
loader loader 12:14 21.10.2021

Re: Aluminijum

Slažem se, ali ovde je dominantna teza da se njihova borba protiv Nemaca tako naziva.

Pa ... njihova borba protiv nemačkih fašista nije bila u prvom planu. Njima je jedini ratni cilj bio društveni prevrat. Dakle, protivnik je bilo sve što je deo ondašnjeg društva, a što može biti smetnja uspostavljanju totalitarizma na njihov način.


Kako dođe do toga da, inače pametni i obrazovani ljudi, zbog jedne dobre stvari koju je učinio neko dođu u poziciju da istom tom opraštaju zločine, pljačke, uvođenje u diktaturu i gomilu drugih nepočinstava?


Zato što se generalno opredele i namerno previde zločine svojih izabranika. Taj deo pokrivaju tezama da su oni drugi pobili više. Tu se završava svaka nada za obrazovanje iole zdrave društvene klime.
predatortz predatortz 12:33 21.10.2021

Re: Aluminijum

Taj deo pokrivaju tezama da su oni drugi pobili više. Tu se završava svaka nada za obrazovanje iole zdrave društvene klime.


Zato bih, iskreno, želeo da dođemo do rezultata koliko je ljudi u Srbiji i drugim krajevima koje su tokom WWII naseljavali Srbi stradalo od partizana, a koliko od četnika. Dodao bih tome i period neposredno nakon rata.

Bez tog podatka, sve dok se zločini jedne strane kriju ili umanjuju, ovo društvo ne može napred.

Većina će reći pusti to, to je bilo pre osamdeset godina...

Moj odgovor je uvek isti:

Ok, ako je to nebitno, ako je nešto što je bilo pre osamdeset godina toliko irelevantno za budućnost, zašto se još uvek zataškava?
loader loader 12:39 21.10.2021

Re: Aluminijum

sve dok se zločini jedne strane kriju ili umanjuju, ovo društvo ne može napred.


Da. To ne treba shvatiti kao ideološki sukob, nego kao traženje istine. Ona valjda ne bi trebalo da smeta bilo kom dobronamernom i nezagriženom.


predatortz predatortz 12:53 21.10.2021

Re: Aluminijum

loader
sve dok se zločini jedne strane kriju ili umanjuju, ovo društvo ne može napred.


Da. To ne treba shvatiti kao ideološki sukob, nego kao traženje istine. Ona valjda ne bi trebalo da smeta bilo kom dobronamernom i nezagriženom.




Naravno. Iako više naklonjen toj strani, nikad neću bežati od toga da se utvrde zločini koje je počinila JVuO, kao ni od rasprava o greškama te grupacije.

Naše blogokolege koje su naklonjene komunističkoj strani imaju problem da se ovaj princip primeni na "njihove". Oni bi to zacementirali u ideološku matricu iz '45. godine, ne shvatajući da je to čista budalaština.

Društvo ne može biti slobodno sve dok postoje takve težnje. Oni koji insistiraju na njima, vuku ovo društvo u mulj.

Kada bi se istina stavila na sto, onako činjenično, ciframa i detaljima, verovatno se ne bi preterano dopala ni nama ni njima, ali bi bila zdrava polazna osnova za završetak jedne etape i konsenzus oko toga šta i kako dalje.
loader loader 13:19 21.10.2021

Re: Aluminijum

Oni bi to zacementirali u ideološku matricu iz '45. godine, ne shvatajući da je to čista budalaština.


Ah ... revizija istorije!
Jedna od najomiljenijih javnih fraza.
Kome bi smetala istina?


Kada bi se istina stavila na sto, onako činjenično, ciframa i detaljima, verovatno se ne bi preterano dopala ni nama ni njima, ali bi bila zdrava polazna osnova za završetak jedne etape i konsenzus oko toga šta i kako dalje.


Da, bravo.
Razgovor u tom pravcu želeo sam da podstaknem ovim postom. No, još dugo će izgleda proći dok se većina ljudi ne prizove pameti, tj. adekvatnije za ovu priliku - otvoremom umu.
freehand freehand 14:55 21.10.2021

Re: Aluminijum

Pa ... njihova borba protiv nemačkih fašista nije bila u prvom planu. Njima je jedini ratni cilj bio društveni prevrat. Dakle, protivnik je bilo sve što je deo ondašnjeg društva, a što može biti smetnja uspostavljanju totalitarizma na njihov način.

Ne bih da ometam ovu visokoumnu razmenu sa adekvatnim sagovornikom, nego samo da pitam - jel ti baš mnogo smeta taj "prevrat" koji je Crvena armija pravila od početka Barbarose dok '44 nije izašla sa teritorija SSSR i krenula ka Berlinu u odsudnu bitku u kojoj se nečastivom lomila kičma?
Zajedno sa saveznicima koji su dolazili sa druge strane?
U ratu u kome su uspeli da se odbrane od nemani od koje su sačuvali i čitavu Evropu a bogami i čovečanstvo?
,
Na stranu što je tvoje "anti" - antillogika, uglavnom, lakirane govnarske bubašvabe.
Čuj, sovjeti se borili za prevrat u zemlji u kojoj je prevrat napravljen 25 godina ranije, a Nemci istrebili milione i milione za dve godine na svom pohodu za uspostavljanje Lebensrauma?

loader loader 17:30 21.10.2021

Re: Aluminijum

Lepo sam vas zamolio da svoj prostakluk ne primenjujete ovde. Ok?

Niko nije u prvi plan stavljao sssr, tj. crvenu armiju. Tema bloga je nešto drugo. Sve vam već lepo piše na više mesta.

Dakle, probajte bez svojih nevaspitanih i ogavnih izraza. Može, ili ne? Recite kratko i jasno.

Da, ubuduće brišem takve vaše zagađene komentare. A vaše je gde ćete, slobodno, zagađivati prostor oko sebe. Ovde više ne.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 17:40 21.10.2021

Re: Aluminijum

Niko nije u prvi plan stavljao sssr, tj. crvenu armiju.


Ali oni u ovoj prici ipak jesu relevantni. Ako jugoslovenski komunisti nisu bili antifasisti kako su to bili oni sovjetski? Koji su isto vrsili zlocine. Tokom rata. I posle rata. Inace, pitanje vazi i za sve druge komuniste bilo da su italijanski, grcki ili koruski.
loader loader 17:46 21.10.2021

Re: Aluminijum

jesu relevantni

Jesu. To niko ne poriče.
Ali - to ne negira činjenicu da je nakon odlaska nacista ovde počela druga vrsta diktature.
Tema bloga je - grubo rečeno - ni jedni ni drugi. E, to što nisu ni ovi ni oni jeste tema ovog bloga.

freehand freehand 17:50 21.10.2021

Re: Aluminijum

E, to što nisu ni ovi ni oni jeste tema ovog bloga.

E ti ni jedni ni drugi su po Srbiji klali i '42, i '43 a bogami i '44. Malo za račun Nemaca a mnogo više za svoj račun i svoj ćeif. A oni drugi što nisu ni jedni ni drugi - srpska majka i njegovi lizguzi - sedeli su po beogradu i špijali za račun gazda, pošto su posao oko Jevreja i komunista mahom završili odmah '41.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 17:56 21.10.2021

Re: Aluminijum

Jesu. To niko ne poriče.


Kako ne. Kad se kaze da nisu bili antifasisti a borili se protiv fasista onda se to porice.

Ali - to ne negira činjenicu da je nakon odlaska nacista ovde počela druga vrsta diktature.


To je druga tema. Staljinizam i CA su bili jos brutalniji pa opet niko ne tvrdi da sovjetski komunisti nisu bili antifasisti.

Tema bloga je - grubo rečeno - ni jedni ni drugi. E, to što nisu ni ovi ni oni jeste tema ovog bloga.


Ok to. Ali je nase nasledje I jedni I drugi. Slazem se da totalitaristicke ideologije treba odbaciti. Ali treba videti i ko je sta tu kako i kad radio. Pre svega istoricari to treba da rade a ne hobi istoricari i politicari.
loader loader 17:56 21.10.2021

Re: Aluminijum

Da. Ništa time što ste rekli nije u oprečnosti sa ovim što je prethodno rečeno. Ubijali su i jedni i drugi. To se zna i nije tema. Treba videti gde je i koji taj prostor koji ne pripada ni prvima ni drugima. To je bilo htenje posta, ali se on pretvorio u već viđene prepirke između dve ideološke strane.
loader loader 17:58 21.10.2021

Re: Aluminijum

Neues aus der Nachbarschaft

Ok to. Ali je nase nasledje I jedni I drugi. Slazem se da totalitaristicke ideologije treba odbaciti. Ali treba videti i ko je sta tu kako i kad radio. Pre svega istoricari to treba da rade a ne hobi istoricari i politicari.


Apsolutno. To je najbolje polazište. Činjenice, a ne nadgornjavanja ovih ili onih simpatizera.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:02 21.10.2021

Re: Aluminijum

Treba videti gde je i koji taj prostor koji ne pripada ni prvima ni drugima. To je bilo htenje posta



Ok, kapiram. Sad. Ranije nisam ni ja shvatio. Moj predlog je bio i ostao: liberalna ideja. To je ono za sta kod nas nikada nije bilo mesta*. Da se ne ponavljam.

*LDP ne racunam, to je bila losa sala.
gedza.73 gedza.73 18:15 21.10.2021

Re: Aluminijum

sovjeti se borili za prevrat u zemlji

Aj sad to kaže zemljama u Istočnom bloku što su ih Sovjeti držali pod čizmom.
A cilj sovjetskim boljševicima je bila svetska revolucija. To može da se zove kako oćeš al' u praksi se svelo na sovjetski impreijalizam, logore, robovski rad, ubijanje političkih neistomišljenika i pljačkanje porobljenih zemalja.

gedza.73 gedza.73 18:24 21.10.2021

Re: Aluminijum

Neues aus der Nachbarschaft
Inace, pitanje vazi i za sve druge komuniste bilo da su italijanski, grcki ili koruski.


Slovenački komunisti su u oslobodilnu fronut (da ne gugalma sad kako su se tačno zvali) uključili širok spektar stranaka. Bilo je tu građanskih i nekih drugih. U Srbiji toga nije bilo.

U Italiji su bile zamrznute političke borbe tokom rata i isto stvoren širi front protiv Nemaca.

U Srbiji je izazavan građanski rat po nekoliko razilaženja. Dal' Srbija treba da bude sovjetska gubernija ili ne? Dal' i kako treba da izgleda oružani otpor u Srbiji koja je u samo nekoliko prethodnih decenija preživela strašne ratove i gubitak trećine stanovništva kad postoji naredba 100 za jednog kao nigde na Balkanu ako se ne varam.

Da li Srbija treba da bude demokratska ili jednopartijska? Da li ljudi koji po Ženevskoj konvenciji nisu saradnici okupatora treba da budu streljani i da li treba da im bude ukradena imovina?
Da li pravosuđe treba da bude potčinjeno jednom čoveku?

Srbiju pored Crvene armije su oslobađali Bugari (koji su tokom okupacije pljačkali i vršili zločine na jugu Srbije) koji su samo presvukli uniforme od nemačkih saveznika u sovjete po dogovoru Staljin-Tito ozvaničeno u Krajovi 'nećemo više majke mi' i ustaško-domobranski legionari takoće po sovjetskoj naredbi.

gedza.73 gedza.73 18:35 21.10.2021

Re: Aluminijum

Neues aus der Nachbarschaft
Pre svega istoricari to treba da rade a ne hobi istoricari i politicari.

Apsolutno saglasan. Onda izađe istoričar sa podacima i priča o zločinima komunista tokom rata ili nakon rata koji nikad nisu kažnjeni a partijski istoričar kaže 'to je revizija, to nije istina'. Nema kontra argumenata ili činjenica samo magična reč 'to je revizija istorije'.
Ali treba videti i ko je sta tu kako i kad radio.

Apsolutno saglasan. Postoje svedočanstva samih aktera koja nekima nisu dovoljna.
Jovo Kapičić je priznao zločine s tim što on smatra da su ti zločini herojstvo. Otprilike Arkan.

U jednom intervjuu ćerka bašbaš visokog nacističkog oficira priča o zločinima svog oca. Kaže kako nije znala i da osuđuje zločine koje je počinio njen otac i ideologija kojoj je on pripadao. Nikad nisam čuo ni Kapičića košarkaša ni Kapičića glimca da su osudili zločine nad nevinim ljudima.

Mi četrdeset godina nismo imali informacije o Golom otoku. Tamo su zatvorili četrnaestogodišnju devojicu. Tek krajem osamdesetih smo saznali da su oni ostavljali decu bez roditelja, na ulici jer su im roditelje pod lažnim optužbama slali u logore.

Nije to njima palo na pamet odjednom, to je dugogodišnja doktrina, to škola NKVD-a, Kominterne, Moskve i ruskih boljševika.

Mi smo odmah nakon rata dobili sovjetski ustav. Sredinom XX veka sovjetski staljinistički ustav a sto godina ranije ustav po ugledu na Francusku
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:43 21.10.2021

Re: Aluminijum

Slovenački komunisti su u oslobodilnu fronut (da ne gugalma sad kako su se tačno zvali) uključili širok spektar stranaka. Bilo je tu građanskih i nekih drugih. U Srbiji toga nije bilo.


Njih tamo nije bilo toliko mnogo pa nisu ni imali mnogo izbora nego da se udruze. Ali jeste i medju njima bilo staljinista. Samo su naravno znali da nemaju sanse da naprave socijalisticku republiku Austriju. Doduse Sovjeti su tamo posle rata nesto kao bili pokusali ali shvatili da im se ne isplati pa odustali.

Za ove sve zlocine posle rata se slazem. Postojao je partizanski mit i imao je jasno ideolosko obelezje. Vec smo pricali o tome. Moja primedba se odnosila na ono da nisu bili antifasisti. Jesu. Iz kojih razloga to je drugo pitanje. A bilo je razlicitih razloga. Marija Bursac da bi odbranila svoj goli zivot i zivot svoje porodice. Kapicic Jovo verovatno iz nekog drugog razloga.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:46 21.10.2021

Re: Aluminijum

U jednom intervjuu ćerka bašbaš visokog nacističkog oficira priča o zločinima svog oca. Kaže kako nije znala i da osućuje zločine koje je počinio njen otac i ideologija kojoj je on pripadao. Nikad nisam čuo ni Kapičića košarkaša ni Kapičića glimca da su osudili zločine nevinih ljudi.


Toga nije bilo, tacno. Kod nas odmah tabu. Kao i sa ovim zadnjim ratom - isti mehanizmi. Zato nam treba liberalna politicka ideja. Znam dosadan sam.
gedza.73 gedza.73 19:11 21.10.2021

Re: Aluminijum

. Moja primedba se odnosila na ono da nisu bili antifasisti. Jesu. Iz kojih razloga to je drugo pitanje. A bilo je razlicitih razloga. Marija Bursac da bi odbranila svoj goli zivot i zivot svoje porodice

U pravu si. I različito je bilo u različitim krajevima Jugoslavije.
Zato nam treba liberalna politicka ideja.

Slažem se
Znam dosadan sam.

I ja sam dosadan da smo mi izgubili vreme od četres pete idući pogrešnim putem i mimo Evrope.
ponovo da postavim

Универзална декларација о људским правима је декларација усвојена од стране Генералне скупштине Уједињених нација (A/RES/217, 10. децембра 1948. године у палати Шајо у Паризу), чиме је представљено опште виђење организације о питањима људских права гарантованих људима

Za deklaraciju nije glasala Jugoslavija. Pored nje nisu glasale SSSR, Beloruska SSR, Čehoslovačka, Poljska, Saudijska Arabija, Ukrajinska SSR i Južnoafrička Unija.
Najznačajniji dokument nakon II svetskog rata.

macak_tosa macak_tosa 19:22 21.10.2021

Re: Aluminijum

gedza.73
. Moja primedba se odnosila na ono da nisu bili antifasisti. Jesu. Iz kojih razloga to je drugo pitanje. A bilo je razlicitih razloga. Marija Bursac da bi odbranila svoj goli zivot i zivot svoje porodice

U pravu si. I različito je bilo u različitim krajevima Jugoslavije.
Zato nam treba liberalna politicka ideja.

Slažem se
Znam dosadan sam.

I ja sam dosadan da smo mi izgubili vreme od četres pete idući pogrešnim putem i mimo Evrope.
ponovo da postavim

Универзална декларација о људским правима је декларација усвојена од стране Генералне скупштине Уједињених нација (A/RES/217, 10. децембра 1948. године у палати Шајо у Паризу), чиме је представљено опште виђење организације о питањима људских права гарантованих људима

Za deklaraciju nije glasala Jugoslavija. Pored nje nisu glasale SSSR, Beloruska SSR, Čehoslovačka, Poljska, Saudijska Arabija, Ukrajinska SSR i Južnoafrička Unija.
Najznačajniji dokument nakon II svetskog rata.



Bilo, ne ponovilo se!
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:48 21.10.2021

Re: Aluminijum

Neues aus der Nachbarschaft
. Moj predlog je bio i ostao: liberalna ideja.

Liberalna ideja 1945?
U mom selu ponekad odmahnu glavom i kažu: "Ne ide se sa golom guzicom među pijane Turke"
To je ono za sta kod nas nikada nije bilo mesta*. Da se ne ponavljam.

Probali su Rusi devedesetih. Pitaj Ruse koji nisu bili "snalažljivi" kako im je bilo.
Imam dva pitanja.
1. Kada i gdje je neko dobio rat pa drugom prepustio da vlada. (Ne znam nikog ozbiljnog ko Jugoslovenski partizanski pokret ne ubraja u pobjednike)
2. Kako su prolazili oni koji su napravili društvene promjene koje se nisu poklapale sa interesima "demokratskih" sila a nisu obratili pažnju na ono što zovemo petom kolonom. (Nisam slučajno spomenuo Aljendea i citirao članak sa portala Poskok.info)

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:02 21.10.2021

Re: Aluminijum

Liberalna ideja 1945?
U mom selu ponekad odmahnu glavom i kažu: "Ne ide se sa golom guzicom među pijane Turke"


Mislio sam na svaki period od kada je obnovljena drzavnost. Imamo tradiciju politicke liberalne ideje i u Vojvodini i u Srbiji ali je uvek bila na margini. Uvek je bilo nesto prece. I tako prodjose dva veka u cekanju i odmahivanju glavom. Doduse nismo mi tu izuzetak. Liberalne stranke i liberalna misao nisu bile uspesne nigde u Srednjoj Evropi. Ima veze sa preovladjujucim vrednostima na tom prostoru valjda.

Imam dva pitanja.


i) Teoretski Saveznici u Nemackoj.
ii) Ovo nekako nisam razumeo.
milisav68 milisav68 21:08 21.10.2021

Re: Aluminijum

kamilo_emericki


Imam dva pitanja.
1. Kada i gdje je neko dobio rat pa drugom prepustio da vlada. (Ne znam nikog ozbiljnog ko Jugoslovenski partizanski pokret ne ubraja u pobjednike)
2. Kako su prolazili oni koji su napravili društvene promjene koje se nisu poklapale sa interesima "demokratskih" sila a nisu obratili pažnju na ono što zovemo petom kolonom. (Nisam slučajno spomenuo Aljendea i citirao članak sa portala Poskok.info)

"A jel znate vi da će Jugoslavijom da vladaju komunisti?"
"Šta te briga, jel ćeš ti da živiš tamo."

To se zove geopolitika.

I u Grčkoj je bio partizanski pokret, predvođen komunistima, pa ne osvojiše vlast, nego su Britanci postavili vojnu huntu.

Inače, jugoslovenski partizani nisu bili pobednici, nego na strani pobednika, odnosno uz CA.

Dok CA nije došla do yu granice, nisu mogli da pređu Drinu.
freehand freehand 21:10 21.10.2021

Re: Aluminijum

I u Grčkoj je bio partizanski pokret, predvođen komunistima, pa ne osvojiše vlast, nego su Britanci postavili vojnu huntu.

Tako je. Grčka je imala građanski rat u kome su Britanci i amerikanci stali na stranu kolaboracionista i uveli diktaturu, odnosno demokratiju i liberalizam.
bene_geserit bene_geserit 21:11 21.10.2021

Re: Aluminijum

Ako jugoslovenski komunisti nisu bili antifasisti kako su to bili oni sovjetski? Koji su isto vrsili zlocine. Tokom rata. I posle rata.

Šta to uopšte znači "antifašista" i zbog čega je bitno ?
SSSR je kod kuće imao gori sistem od fašizma. Ne baš gori od nacizma.
A borili su se protiv Nemaca kad su ih ovi napali pa nisu imali izbora. Isto kao što su se borili protiv Napoleona.

A ta dva totalitarna sistema služe jedan drugom kao izgovor za postojanje.
Moj predlog je bio i ostao: liberalna ideja

Pa daj malo detalja i političkih i ekonomskih šta tačno pod tim misliš.
gvozden1 gvozden1 21:51 21.10.2021

Re: Aluminijum

Kada i gdje je neko dobio rat pa drugom prepustio da vlada.


Budibogsnama.

A ako ti treba i takav primer evo ti ga:
Čerčil, u maju dobio rat, u julu iste godine "drugom prepustio da vlada"

Ko da je normalno da se ratuje za vlast, pa kao, dobio sam rat, normalno je da vladam.

Apsolutno nerazumevanje stvari, ali apsolutno.

Za vlast treba dobiti izbore a ne rat.

Al daleko je to od tebe.

I kad sam se javio već, da pitam
Pre svega istoricari to treba da rade


Koji istoričari, Miloš Ković ili Nikola Samardžić?

Oba su istoričari a tvrde sasvim suprotne stvari.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:55 21.10.2021

Re: Aluminijum

Neues aus der Nachbarschaft
Liberalna ideja 1945?
U mom selu ponekad odmahnu glavom i kažu: "Ne ide se sa golom guzicom među pijane Turke"


Mislio sam na svaki period od kada je obnovljena drzavnost. Imamo tradiciju politicke liberalne ideje i u Vojvodini i u Srbiji ali je uvek bila na margini. Uvek je bilo nesto prece. I tako prodjose dva veka u cekanju i odmahivanju glavom. Doduse nismo mi tu izuzetak. Liberalne stranke i liberalna misao nisu bile uspesne nigde u Srednjoj Evropi. Ima veze sa preovladjujucim vrednostima na tom prostoru valjda.


Kako je praktično trebao izgledati liberalizam o jugoslaviji 1945? Zanima me izvedbeni projekt.


Teoretski Saveznici u Nemackoj

Da li ti ovo pričaš ozbilno? Evropa ni danas ne donosi odluke samostalno.
ii) Ovo nekako nisam razumeo.

Pa Aljende nije imao Čea a vjerovao je i u demokratiju. Rezultat je da je platio glavom lično kao i veliki broj Čileanaca.
Članak iz Poskoka sam postavio jer sam pomalo lijen da lično nabrajam primjere kako su velike i male sile, koje se busaju u grudi demokratske i prijateljske, vršile nasilne korekcije na našim prostorima. Naravno, ne u našem nego u njihovom interesu i uvjek su našli dovoljno podguznih muva da im služe jer bez tih muva to nebi bilo moguće.
freehand freehand 22:02 21.10.2021

Re: Aluminijum

Članak iz Poskoka sam postavio jer sam pomalo lijen da lično nabrajam primjere kako su velike i male sile, koje se busaju u grudi demokratske i prijateljske, vršile nasilne korekcije na našim prostorima. Naravno, ne u našem nego u njihovom interesu i uvjek su našli dovoljno podguznih muva da im služe jer bez tih muva to nebi bilo moguće.

A ljubitelji Čerčila mogli bi da se podsete na epizode sa korišćenjem bojnih otrova i Galipolja.
Da se podsete oni što znaju ali su zaboravili, namerno ili slučajno. Oni što ne znaju ionako nikad ništa naučiti neće. A i šta će im.
Ali mogu Čehoslovaci da posvedoče kako je to kad te liberalne demokratije daju Hitleru. Ok, mnogi ne mogu, a ni Jevreji iz Čehoslovačke ne mogu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana