Ljubav| Moj grad| Nostalgija

Napolje

angie01 RSS / 17.11.2021. u 19:16

 Klikeri%20srce%20Pixabay.jpg
 
 
 

U “moje vreme” rec napolje je bila najvrednija rec nas klinaca. Iako obicna i u svom znacneju je mogla da pokrije razne stvari, od beznacajnih i mlakih, do dramaticnih i agresivnih u nasoj upotrebi je bila beskrajno velika, magicna i skupa, jer je u sebi nosila citav spektar svakodnevnih teznji i nadanja i oznacavala je sve sto je bilo ko od nas  jedino zeleo i o cemu je mislio od trenutka ustajanja iz kreveta.

To je bilo tako i nije se menjalo time kako je proticao dan, isto je bilo i ponedeljkom, utorkom,… i svim ostalim danima u nedilji, isto  i u januaru, kao i u junu i decembru, nista se nije menjalo promenom vremena i  godisnjih doba.

Nasa, skoro sveta rec u vremenu bezazlenosti  i cednosti, oznacavala je izlazak iz nasih domova i ulazak u rajsku teritoriju, koju je predstvljao spoljni prostor naseg kraja, dvorista, ulice, parkovi, skrivena mesta i budzaci izmedju i oko nasih zgrada i kuca.

Na prvi pogled se moze uciniti da nije neka bogzna kakva stvar u pitanju, ali je za ostvarivanje tog izlaska u zeljeno blazenstvo, bila potrebna dozvola roditelja, za koju su opet bili vezani razni uslovi, svakom od nas iz raznih razloga, cesto vrlo komplikovano ostvarivi, sto je odrzavalo svakodnevnu tenziju pri ostvarivanju cilja- izlaska napolje.

Ono sto je trebalo ispuniti se manje/vise svodilo na zavrsavanje domaceg zadatka, ucenje, pomaganje u nekim kucnim poslovima i obavezama, kako je to vec gde bilo organizovano, sto u vecini slucajeva, iako se radilo o mahom dobroj i poslusnoj deci, nije bas bilo u fokusu, da se tako izrazim.

U mom slucaju, jer sam sa ucenjem i svim ostalim obavezama bila prilicno agilna, a bez streberaja, prosto nije postojala opcija u mojoj kuci da nesto nije u redu na raznim poljima aktivnosti koje sam imala u skoli, oko i van nje, glavni problem je bio da pojedem obrok- sto je u to vreme, za razliku od sada, za mene bio dramatican poduhvat, jer nisam volela da jedem.( Gledamo se neprijateljski onaj cuspajz od kelja u tanjiru i ja, ko najveci neprijatelji evr, nije bilo sanse da ja kasiku sa tim kasatim cudnim zelenilom stavim u usta, a ne da savladam celu porciju).

Skruseno priznajem da sam cesto pribegavala prevarama najgore vrste, iako lepo vaspitana i odgovorna, izmisljala sam razne nacine da predstavim da sam svoj uslov ispunila, kojima ne bih bas mogla da se pohvalim, ali me je samomotivisalo i samopravdalo to sto je suvise velika stvar bila u igri.

Najvise me je blam od secanja na praznjenja tanjira sa ruckom ili vecerom u wc solju, sto nije bilo bas lako izvesti. Trebalo je prvo neprimetno odneti tanjir do klonje, a posle povlacenja vode i uklanjanja tragova akcije, vratiti se bez nezgodnih susreta a sa praznim tanjirom u rukama. Al eto, nekako se to odradjivalo uz prilicnu nelagodu i strah,  koje je ubrzo zamenjivalo euforicno osecanje  osvajanja cilja..

“Idem napolje” je najcesce izgovarana recenica i mogla je naprosto biti snimljena na nekom aparatu na ulaznim vratima, koji bi se aktivirao pritiskom na dugme,… kako bi se samo obogatio onaj ko bi inovirao takvu spravicu.

Svakodnevni scenario je podrzumevao, da se povremeno baci pogled kroz prozor i proveri, da l je neko vec uspeo da osvoji slobodu i onda krene u pregovore sa Nadleznim organom. Naravno, pristajalo se bez pogovora da se obavi sve trazeno. Cesto smo dolazili jedni kod drugih, da asistiramo u otapanju strogosti u dobrovoljnost necijih roditelja. “Tetka Cico, pustite Milicu samo pola sata, necemo dugo, evo tu smo ispred zgrade… i moja mama je rekla da mogu samo malo-ka oglavni adut”…i te fore, a posle bi bilo, Miliceee, dolazi kuci, je smo li rekli samo pola sata.

A onda, izlazak na vrata, najveci dnevni domet, bez obzira sta je sve u tom danu bilo ranije, neki kontrolni-recimo iz mate, odgovaranje kod nastavnice ostrokondje, vezbe u muzickoj, sta god, ti koraci sa druge strane ulaznih vrata doma su bili dnevna pobeda svih prepreka i muka.

I onda-uranjanje u beskraj radostii zadovoljstva.

Mi smo bili ona genercija lako mentalno ometena dobrotom i ljubavlju, nevina i naivna, koja je bila poslusna i skromna i znala za stid i odgovornost i sta je vaspitanje i postovanje . Ono sto je najvaznije, mi smo se voleli.

Ta ljubav je bila cista i iskrena, neiskvarena i podrazumevala je bezuslovnu uzajamnu  podrsku i lojalnost. Sve smo radili zajdeno i sve delili.

Razmenjivali majce, onu jednu iz Londona, svakog dana je nosio ponosno neko drugi, farmerke iz Italije su menjale vlasnika, kako je ko negde treblo da se pokaze, krug biciklom, spust rolsuama, liz sladoleda,  griz tek ispecene krofne, kockica cokolade, menjali smo ploce, knjige, ne mogu da prebrojim koliko “mojijh” naslova  cuci na tudjim policama, al ne marim.

I konacno, u prostoru Napolje, pocinjao je pravi zivot.

Tu je sve bilo nase, nasa klupa, drvo, zbun, kamen, ograda, ulicna macka,…sve.

Igrali bi zmurke, skolice, skakli preko lastisa i naravno igrali  klikere. Imali smo skoro idealno utaban teren u jednom delu  izmedju zgrad i iskopanu rosu tako pravilnu, kao da je bila iscrtana sestarom i tu su se svakodnevno fulali staklenci, plastenc i imetalci. Jednom sam se vratila kuci sa punim dzepovima klikera koji su zveckali pri svakom mom koraku, prasnjavih ruku al ponosnog srca.

Posle nam je tetka Dana iz prizemlja prekopala rosu jedne noci, jer joj je smetala decija galama-I dan dans joj to niko nije oprostio, iako zena vec davno nije medju zivima, a mi svi vec dugo u nekim drugim zivotima u nekim drugim dvoristima, toliko je ta mala rupa u zemlji, iskopana  necijom zaostalom plasticnom decijom lopaticom bila vazna.

Kasnije smo montirali kos na neku banderu koja je tu stajala i igrali neumorno basket u mesovitim timovima, loptom koju smo zajedno kupil od skupljene sice iz uglova postave ispod pocepanih  dzepova. Tu se gubilo i dobijalo, izgaralo na terenu, gurkalo i galamilo, al smo posle, kada padne mrak, zajdno odlazili na Balvan City, kako smo bili krstili naslagne drvene pragove u nekom cosku naseg carstva i tu svirali gitaru i prevali-"When the moon is in the seventh house, and Jupiter aligns with Mars, then peace will guide the planets, and love will steer the stars." Naravno da je onaj sa gitarom bio glavni baja.

Tu su zaiskrile prve simpatije, radjale prve ljubavi, desili se prvi nespretni poljupcii stidljivi zagrljaji, posle bi osvanuli grafiti sa inicajlima ”zaljubljenih” u srcu na nekoj zgradi, na koje smo se mi klinci smejuljili, ne znajuci, da ce uskoro i nasi negde osvanuti.

Jednom smo organizovali nas festival,najozbiljnije moguce, svako je spremio pesmu, otpevao najbolje sto je umeo, pa smo glasali i pobednik je dobio kartonsku medalju na kanapu, nevesto ispisanu rukom. Al ju je ponosno nosio celog dana.

Ponekad smo na nekom skrivenom mestu, jer nam je to bilo zabranjeo, palili vatru, koju smo posle opcinjeni preskakali iz zaleta. Tako sam zaradila svoje prve opekotine na nozi, jer onako mala, nisam dobro procenila doskok, upala nogom u sred plamena, koji mi je zhvatio soknu  i napravio opekotine do mesa. Vise sam se uspanicila od grdnje koja mi je predstojala i zabrane izlaska, nego sto sam brinulao ne bas jednostavnoj povredi i bolu koji sam osecala. I danas imam te oziljke da me podsecaju, kao i fleku na listu od limfnog  klobuka koji se napravio, kada sam ne znajuci da je motor upravo prakiran, prislonila nogu na vreo auspuh, u uobicajenoj pozociji za paljenje. pokusavajuc da startujem pedalu.

Ah, bilo je tu jos raznih ludosti, pentranja po drvecu, ljuljanja na ljuljaskama stojecki bez ruku-kako sam samo mucki aterirala sa potresom mozga kao krajnjim razultatom-spustanje niz padinu na kraju ulice na rolsuama, tako sto te neko prvo zalaufa vukuci te biciklom dok se drzis za paktreger na zadnjem tocku, pa se onda pre nizbrdice pustis- noge bride od brzine, a ti odrzavas balans i ujedno pazis da ne naidje autobus da te pomete sa puta. Srecom, moji nikada nisu saznali za tu opsnu nesmotrenu znaimaciju.

Pa letnja kartanja pod drvetom u slicice za album, zvake i ki-ki bombone u ekipi promenljivog sastava, u odnosu na to, ko trenutno nije bio na moru ili kod babe. Ti odsutni su obavezno slali razlgednice i pisma, izvrljana cveticima, zvezdicama i slicnim kreativnim dodacima, koji su bili prethodnica smajlija na porukama telefona. Eh, tada tvoji drugari nisu bili stalno dostupni, pa su raspusti delovali beskrajno dugo i svi smo nestrpljivo ocekivali trenutak ponovnog okupljanja.

Nista fejsbuk, instagram, selfi, pucenja, sms, viber, sve se desevalo uzivo, zgrljaji, dodiri, prica oci u oci,…zamisli.

 I jos nas nije bilo briga, da l se neko zove  Agim, Davor, Mirsad ili Milan, niti smo primecivali da tu ima neke razlike, koja bi trebala da nas se tice,  odredi prema nosiocu-ime ko ime i svakako im ne gine nadimak, Aki, Daxi, Sadi i Miki i jos da budu srecni sto nije neka zahebancija. Bio neki Dule, ko od brega odvaljen a zvali ga Beba-imao je stariju sestru, pa kada se rodio, ona mu tepala, bebo, bebo i tako ostalo i onda  ide Rambo Dule ulicom i cujes, e Bebo dodji da se igramo-pa gde ces ludje. U stvari ima, to sto smo mi, neuprljani besmislenim ideologijama i mrznjom, zajedno  danju gledali bele paperjaste tragove aviona kako se na nebu ukrstaju, a nocu, kad pokrov potamni, razaznavali sazvezdja.

 

Jedno vreme, valjda pod uticajem filmova, smo se podelili u bande, svaka je imala ime, znak i obelezja i svoje skroviste, pa smo izmisljali neke nase, navodno specijalne tajne i akcije, no to nije dugo trajalo, taman do prvog raspusta i zbijanja redova.

Zime su bile fantazija-jer su naprosto bile takve, da je padao sneg. Sankalo se, klizalo-na uglacanom parcetu leda, grudvalo do izbezumljenja i morktih promrzlih nogu. Posle se kompletna obleka susila na peci u  kuhinji, a noge grejale u lavoru sa toplom vodom,…zvocanje included…al je brate vredelo,…i sutra ce.

A svakako cemo se skupiti u jednom od ulaza, kao uvek kada zahladni i tu brbljati dok nas ne pozovu da se vratimo kuci. Eh, cega su se ti haustori sve naslusali…i  komsije u prizemlju.

I tako, u tom nasem Napolju se vrteo svet, od Robina Huda i strela od kuvane vrbe u tobolcu na ramenu,Vinetua i Kit Krsona, do ozbiljnih prica i poveravanja sa obavezno pogresnim zakljucima, namestanja otpalog lanca na biciklu i vezbanja horok ubacivanja za sutrasnji okrsaj, grickanja semenki na balvanima dok se pored nogu zute  maslaci  iznikli izmedju pukotina na asfaltu.  Smeh i graja i po neke tuge u stalnom vrtlogu, sve dok se jednog dana nije zaustavio nepoznati auto  i odvezao nasu drugaricu u bioskop.

I polako, skoro neprimetno, od razdraganog bucnog roja, otkidala se jedna po jedna tackica i udaljavala se kroz vreme, dok nije postala potpuno nevidljiva.

 

 

DRUGE SE PESME ČUJU

Nešto se desilo

sa našim životom,

i kuda da krenemo sada

kad snovi se gube.

Leteli smo visoko

ali smo pali potom,

i ostali smo tako

zatečeni životom.

Druge se pesme čuju

i svi pevaju o tom,

kako smo i mi negde nestali

sa svojim jedinim životom.

Nešto se desilo

sa našim životom,

na ljubav ne misli niko.

l kada misll - laže.

Izgubili smo jasnu metu

svi smo nekome krivi,

i divimo se novom svetu

u kome se od ljubavi ne živi.

Druge se pesme čuju

I sve pevaju o tom,

kako smo i mi negde nestali

sa svojim jedinim životom.

DUŠKO TRIFUNOVIĆ



Komentari (594)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 19:43 22.11.2021

Re: nsarski

Nema veze, čita on to i ovako

A i ti čitaš gde ti je mesto i šta ko može da očekuje.
freehand freehand 19:45 22.11.2021

Re: nsarski

milisav68
freehand
A tema su - dečije igre?

A dečje igre bude sećanja na šta?

Glupan i tupan ne mogu da se sete.

Tu je ciketan da to objasni.

Detinjstvo, ko bi reko jel da?

E pa neko se setio svog detinjstva, i zamisli ono je bilo u posleratnoj Jugoslaviji, u čijem mraku je nestalo prilično ljudi, a i priličan broj ljudi je ostao bez svoje imovine.

I onda se iznenada pojavljuje glupan i tupan, koji na to dodaje i da nema ni obraz, ni kućno vaspitanje - i rešava stvar.

Pa vidi, ciketan - ovo je sad već ozbiljan Roršah a to nije zezanje.
Jer koliko ja mogu da vidim nekolicina ovde i nema druge asocijacije ni na šta, sem komunista i brojanja mrtvih. Tako da ne bi loše bilo da to pogleda neko stručan.
angie01 angie01 20:04 22.11.2021

vidim stigla konjica

Zloba i zavist su mnogo ružne osobine. Ne bila nikad u koži zavidljivaca i zlobnika! Mora da im nije lako kad ostanu sami sa sobom.


evo, procitala sam ceo niz, ne vidim ko je ispoljio zlobu i zavist i takodje ne vidm tacno na sta i na koga,...


Za tebe je nepristojno da se pominju, a kamoli broje, srpske žrtve. Jadno je to.


a sta je tacno ovo, kakvo je to ispoljeno osecanje?

ja stavrno ne razumem do koje mere je spremno da se prelazi granica,...prvo seni odcega pravi frka,ondase pusta uobicajaena traka revizije,pakada se reaguje na podmetacinu,onda se napadaju oni koji su se suprotstavili laganom vrcenju potrebnog filma,...pamajkomila,kako niko od vas ispravnih Srba nije imao nista protiv da se na blogu B92 zahvaljuje ratnom zlocincu, krivom za nevine smrti nasih sunarodnika iz naseg vremena,zbog cijih akcija su stradali i Srbi-ako je to uposte vazno, a vidim da jedino jeste.
alselone alselone 20:11 22.11.2021

Re: nsarski


Ne znam kako stojiš s vremenom, ali ja ću u sredu u 11h (prekosutra) da držim predavanje na matematičkom Institutu SANU. To ću da radim u živo, ali biće i streaming. Još nemam link, ali poslaću ti ga ako te zanima.


Veruj da sam te se setio juče i mislio sam kada treba da idem do BG pa da se javim usput. Nisam bio od onda kada smo se letos mimoišli na dve lokacije.

Šibni mi link, biće mi drago da pogledam makar online.
mirelarado mirelarado 20:11 22.11.2021

Re: vidim stigla konjica

evo, procitala sam ceo niz, ne vidim ko je ispoljio zlobu i zavist i takodje ne vidm tacno na sta i na koga,...


Normalno da ne vidiš. Ti takođe slabo mariš za pristojnost, kao i Free, kojem si uredno priskočila, da se poslužim tvojim rečnikom i viđenjem blogovanja.

Uživajte bez mene.
freehand freehand 20:14 22.11.2021

Re: vidim stigla konjica

Normalno da ne vidiš. Ti takođe slabo mariš za pristojnost, kao i Free, kojem si uredno priskočila, da se poslužim tvojim rečnikom i viđenjem blogovanja.

Dok si ti, za razliku od Angie tu samo radi istine i pravde, čisto principijelno.
Zamolila bih te da prekinemo ovo besmisleno prepucavanje, ako je moguće.


Uživajte bez mene.

Hau najs...
angie01 angie01 20:14 22.11.2021

Re: nsarski

E pa neko se setio svog detinjstva, i zamisli ono je bilo u posleratnoj Jugoslaviji, u čijem mraku je nestalo prilično ljudi, a i priličan broj ljudi je ostao bez svoje imovine.


na ovu temu bih ja prva imala sta da kazem-tako da ne seri,...ovo sve je uobicajena opstrukcija teme- bilo koje- da bi se odradjivala agenda,uvek ista, dosadna i poznata,...sa istim bezobrazlukom i nepostenjem u ophodjenju sa drugima.
angie01 angie01 20:22 22.11.2021

Re: vidim stigla konjica

Normalno da ne vidiš. Ti takođe slabo mariš za pristojnost, kao i Free, kojem si uredno priskočila, da se poslužim tvojim rečnikom i viđenjem blogovanja.


koliko citam- ti si priskocila sarskom, kao i mnogo puta pre, gde ga bespogovnorno branis, ne birajuci kako ces se obratiti njegovim oponentima,...a ja nisam priskocila freeju, nego je ovo moj blog, pa je valjda normalno da reagujem na nekorektnosti,...nekako mi nisi odgovorila na pitanje, ali si zato i mene castila, iako ti nista ruzno nisam rekla- pristojna mirela.
nsarski nsarski 20:22 22.11.2021

Re: freehand

kamilo_emericki
Među njima je i moj deda, Todor,

Ne znam da li znaš ali u Prijedoru jedna ulica pored rijeke Sane, još od početka sedamdesetih, nosi ime tvog dede. Sa puno drveća i nekad prilično uređenim kupalištem.
Ne znam kako danas to izgleda.

Opet, hvala na informaciji! Pominjali su da će se jedna ulica tamo po njemu zvati, ali nisam znao da su to već uradili. I u Sarajevu, u samom centru, jedna ulica već decenijama nosi njegovo ime. Nadam se da to neće promeniti, ali sa ovim mudžahedinima nikad se ne zna.
nikvet pn nikvet pn 21:00 22.11.2021

Re: freehand

На сваки помен мегагига комунистичког злочина над Србима у Србији следи запенушана одбрамбена реакција са тежиштем на пљување гласника, не на прихватање чињеница.
milisav68 milisav68 21:11 22.11.2021

Re: nsarski

freehand

Jer koliko ja mogu da vidim nekolicina ovde i nema druge asocijacije ni na šta, sem komunista i brojanja mrtvih.

Koliko ja vidim, ti to svaki put ignorišeš.

Koji motiv imaš da se raspravljaš sa budalama?
milisav68 milisav68 21:13 22.11.2021

Re: nsarski

angie01

na ovu temu bih ja prva imala sta da kazem-tako da ne seri,...ovo sve je uobicajena opstrukcija teme- bilo koje- da bi se odradjivala agenda,uvek ista, dosadna i poznata,...sa istim bezobrazlukom i nepostenjem u ophodjenju sa drugima.

Obavestio sam moderatora.
angie01 angie01 21:21 22.11.2021

Re: freehand

На сваки помен мегагига комунистичког злочина над Србима у Србији следи запенушана одбрамбена реакција са тежиштем на пљување гласника, не на прихватање чињеница.


koliko citam,recimo ti si izrekao prilicno netacan komentar, koji je samo ispravljen,...da ne pricam o gomili komentara recvizionisticke istoreije koji se postavljaju,a onda kada neko kaze, cekaj nije bilo tako, evo ti link nekih istoricarskih sajtova, onda krene unekrsna paljba o izdajnistvu i nesrbima-to je uobicajeni neposteni, sramotni scenario,...za neke me nije iznenadilo takvo ponasanje, za neke bogami jeste.
angie01 angie01 21:23 22.11.2021

Re: nsarski


Obavestio sam moderatora.


bas sam se potresla.
zilikaka zilikaka 21:30 22.11.2021

Re: nsarski

Oni jesu i toj broj i od 60 i nešto hiljada, ali komisija o kojoj govorim je obradila centre, Čačak, Leskovac, Zaječar i Smederevo.

Ako sam dobro razumela, 60 hiljada je posle rata ubijeno u ove 4 opštine. Danas, šamar metodom, ovi zajedno imaju manje od 400 hiljada stanovnika. Sa sve decom. Pre 80 godina, krajem rata, moralo je biti ukupno manje duša.
Neka je moja procena pogrešna (mrzi me da tražim podatke) i neka ih je onda bilo isto toliko. Pola su žene, a složićemo se da je njih među ubijenima bilo znatno manje, pa eto, nek ih je bilo 10000. Dalje, od 200 hiljada, neka je 1/4 bila maloletna (a bilo je više, druga starosna struktura), znači, ubijeno je posle rata 50 hiljada od mogućih 150 hiljada muškaraca, ili svaki treći.
Ne čini li ti se da ovde nešto ne štima sa podacima?
gvozden1 gvozden1 21:43 22.11.2021

Re: nsarski


Ako sam dobro razumela, 60 hiljada je posle rata ubijeno u ove 4 opštine

Ne.
Dokazano je sa su komunisti ubili toliko ljudi.
To su dokazali dve institucije, neki odbor koga je formirala, mislim, bojvođanska vlada, skupština, tako nešto, i druga, komisija koju je formiralo ministarstvo pravde Srbije.

Ova komisija je preuzela podatke od tog odbora, njima pridodala podatke do kojih je došla svojim istraživanjem u ta četiri okruga, i tako došla do cifre od 60 i nešto hiljada

Zato je tu najviše Nemaca, jer su podaci za Vojvodinu kompletni, a za Šumadiju (:)) nisu.

Znači, nesporno jeste da su komunisti ubili preko 60 hiljada, a koliko tačno, ne zna se.

A ako se objektivno pretpostavi, s obzirom na to da Srbija nije istražena, ispod 100 hiljada nije realno, sigurno prelazi taj broj ubijenih.

Dakle ogroman broj ljudi su pobili, to stvarno nije za ignorisanje i za "ne tupite više o tome"

Komunisti su zločinci, zar je teško to prihvatiti?
zilikaka zilikaka 22:02 22.11.2021

Re: nsarski

Dokazano je sa su komunisti ubili toliko ljudi.

Zato je tu najviše Nemaca, jer su podaci za Vojvodinu kompletni, a za Šumadiju (:)) nisu.

Svaki život je značajan ali ja pričam o brojevima koje si izneo.
Ličilo je da pričaš o 4 centra, jer si Pecarošu rekao da tamo nisu bili uglavnom Nemci, što stoji. Tamo nisu.
Ali onda ipak stoji da su u tom broju od 60 hiljada, dobrim delom bili neki drugi, a ne stanovnici ta 4 centra. I ti neki drugi su većinom bili vojnici okupatorske vojske. Možemo da sumnjamo da su pravedno osuđeni al i dalje stoji da se ne radi o mahom Srbima i to iz navedenih centara.
Komunisti su zločinci, zar je teško to prihvatiti?

Ovakvo poentiranje ne ide uz analizu. Naročito ne kad izneseš nemoguće podatke.
milisav68 milisav68 22:10 22.11.2021

Re: nsarski

angie01

Obavestio sam moderatora.


bas sam se potresla.

Ma slučajno dok sam skrolovao :)
gvozden1 gvozden1 22:22 22.11.2021

Re: nsarski

Ali onda ipak stoji da su u tom broju od 60 hiljada

Jel to predlažeš da ignorišemo sve ostalo, da Vojvodinu i ta četiri okruga, tu cifru uzmemo kao konačnu pa da na osnovu nacionalne strukture te cifre sudimo o odnosu komunista prema Srbima?

To je nečovečno.

Cifra je u opticaju jer je dokazana i jer je ogromna, pokazuje stepen zverstva komunista.
Ali nije konačna, to se nikako ne sme ispustati iz vida ako hoćemo da budemo ljudi.

A ako nam je cilj da branimo komuniste, a ne da budemo ljudi možemo i tako.

Beograd nije ispitan, Valjevo, Kragujevac...
Ništa.
Koga li su tu ubijali, Hrvate?

I ima li sumnje da su ubijali?

Možemo da sumnjamo da su pravedno osuđeni


Nisu nepravedno osuđeni, nisu uopšte osuđeni, samo pobijeni.
Pojavi se neko, recimo Krajiška brigada, upadnu u kuću i ubijaju.

Nema suda, nema ničeg, nema objašnjava ja, žalbe, dokazivanja, ničeg, samo metak i u rupu.

I tako stotinu hiljada puta.

Samo ih vi branite.
gvozden1 gvozden1 22:24 22.11.2021

Re: nsarski

Naročito ne kad izneseš nemoguće podatke.

Sad i ovo vidim.
Koji su podaci nemogući?
Da su ubili 60 hiljada ljudi samo u Vojvodini i četiri okruga u centralnoj Srbiji?


Moguće je, moguće.

Ma koliko vam to bilo neverovatno.
alselone alselone 22:24 22.11.2021

Re: nsarski

Samo ih vi branite.

Zili sigurno ne brani. I ja i dalje ne vidim podatke o brojevima.

Uopšte ne sumnjam da je ubistava bilo mnogo a sigurno još više otimačine i indirektnog ubijanja, ali bih voleo da kažeš neke podatke o brojevima koje spominješ.
gvozden1 gvozden1 22:34 22.11.2021

Re: nsarski

I ja i dalje ne vidim podatke o brojevima.

Ojbt, pa za moram da jurim po guglu cifre?
Ili očekuješ da ih imam u glavi?
Naveo tačan naziv komisije

Državna komisija za pronalaženje i obeležavanje svih tajnih grobnica u kojima se nalaze posmrtni ostaci streljanih posle oslobođenja 1944

Zar je teško proveriti ako te baš precizne brojke zanimaju.


LINK
zilikaka zilikaka 22:35 22.11.2021

Re: nsarski

gvozden1
Naročito ne kad izneseš nemoguće podatke.

Sad i ovo vidim.
Koji su podaci nemogući?
Da su ubili 60 hiljada ljudi samo u Vojvodini i četiri okruga u centralnoj Srbiji?


Moguće je, moguće.

Ma koliko vam to bilo neverovatno.

Da li ti stvarno ne shvataš o čemu ja pričam ili pokušavaš da smanjiš štetu.
Izneo si neka tvrdnje i potkrepio ih podacima koji padaju pri osnovačkoj analizi.
Ja sam samo primetila da ti brojevi mrtvih nisu realni, ma ko da je ubijao. Ništa više od toga.
Sad proširuješ priču o ubacujući tvoju procenu broja ubijenih a ja i dalje
želim da ti samo skrenem pažnju da sam rušiš svoje postavke.
Znam da ovo nije sud, ali baš da se frljamo brojevima i podacima pa da očekujemo da to guta ko ladna voda...ne ide.se
alselone alselone 22:38 22.11.2021

Re: nsarski

Ili očekuješ da ih imam u glavi?

Pa očekujem čim pričaš. Ne u broj, to naravno nikog ne zanima, ali u 10,000 je OK.

Zar je teško proveriti ako te baš precizne brojke zanimaju.

Nije, ali nije ni teško postaviti izvor ako pričaš.
alselone alselone 22:39 22.11.2021

Re: nsarski

Uzgred, sajt ne radi u Safariju.
solo solo 22:44 22.11.2021

Re: drug Milisav tonući

A inače nije opušteno :)


Pa više vuče na opustošeno
crossover crossover 22:45 22.11.2021

Re: nsarski

Ja sam samo primetila da ti brojevi mrtvih nisu realni, ma ko da je ubijao. Ništa više od toga.


Realni su, to je broj za koji postoji dokumentacija, stvaran broj može da bude samo veći. Ima na linku koji je Gvozden postavio u komentaru iznad tvog.
gvozden1 gvozden1 22:45 22.11.2021

Re: nsarski

Izneo si neka tvrdnje i potkrepio ih podacima koji padaju pri osnovačkoj analizi.

Pa padaju ako hoćeš da padaju.
Padaju ako nećeš da razumeš, ako tako lakše braniš zločince.

Od prvog komentara pričam da se radi o samo istražena četiri okruga u Srbiji i Vojvodini, i da je ukupan broj toliki.

A ako nisam bio precizan, kako ti ne bi čudno da je najviše Švaba pobijeno u Leskovcu i Čačku, otkud oni tamo, pa ne pita za raujašnjenje, nego odmah krete da pordiš broj stanovnika?

Tako ti lakše da zatvoriš oči pred zločinima komunista, da kažeš, ma nije ovo tačno.
gvozden1 gvozden1 22:47 22.11.2021

Re: nsarski

Ne u broj, to naravno nikog ne zanima, ali u 10,000 je OK.

Evo, sad ću ga izguglati.
Ja sam rekao oko 62 000, sad ću ti naći tačan.
nikvet pn nikvet pn 22:56 22.11.2021

Re: nsarski

Да поновим за моју општину: од априла '41 до октобра '44 окупатор нула, партизани нула, четници 12 жртава. Становништво 50-55000, Срби 99%, без ратних дејстава. Индустријски град као у Бенелуксу мирно је претурио рат преко главе.

По ослобођењу 13.10.1944 почеле су да лете главе. До Божића '45 сви индустријалци, трговци, привредници велики и мали - нестали су, као и највећи домаћини у 34 села. То је пар стотина људи. Наставило се на ситним дућанџијама и по селима. Разрезан је немогућ, неиспуњив откуп. Следи притвор, туча насмрт па слање наводно за Пожаревац. Ретки су се вратили. Када се ту придода учинак Потерног одељења по Јужном Кучају цифра од 871 закључно са '53 постаје сасвим реална. Без Голооточана. Нисам историчар, верујем релевантном извору. Да, сваки 60-ти житељ је нестао без читуље у Политици. Његова имовина није.

Комунисти су успешно остварили влажни сан свакога криминалца у историји цивилизације - да постане поштовани грађанин. Како год се данас називали суштина је да им и даље добро иде.
angie01 angie01 22:57 22.11.2021

Re: nsarski

Koga li su tu ubijali, Hrvate?

u tom izvestaju lepo pise, da se polivina od tog broja odnosi na Folskdojcere, da su obuhvaceni i Hrvati- ustase, domobrani- Madjari, Albanci i Srbi- cetnici, oni koji nisu amnestirani,... s tim, sto se u popisu pojavljuju i oni rodjeni na teritoriji Srbije, a stradali van nje, oni cije prebivaliste nije bilo na teritoriji Srbije, a stradali su u njoj, kao i oni koji nisu imali prebivaliste u Srbiji, niti su u njoj stradali, niti su za njihovu smrt krivi partizani.

da ne bude uobicajenog ucitavanja-osudjujem svaku nepravednu egzekuciju,...kao i cenjkanje neistinama oko nje, dok se uredno negiraju neke druge zrtve i umanjuje krivica zlocinaca.

angie01 angie01 23:02 22.11.2021

Re: nsarski

Ja sam rekao oko 62 000, sad ću ti naći tačan.


pise 55-59 hiljada,...kako gde.
crossover crossover 23:02 22.11.2021

Re: nsarski

gvozden1
Ne u broj, to naravno nikog ne zanima, ali u 10,000 je OK.

Evo, sad ću ga izguglati.
Ja sam rekao oko 62 000, sad ću ti naći tačan.


Guglali smo za vas (šta mi teško):

Šta kriju arhivi OZN-e o revolucionarnom teroru 1944/1945? (LINK)
angie01 angie01 23:04 22.11.2021

Re: nsarski

ako tako lakše braniš zločince.


prekini sa besmislenim optuzbama.
gvozden1 gvozden1 23:04 22.11.2021

Re: nsarski


u tom izvestaju lepo pise,

U kom izveštaju bog te jebo kad to niko nije ni istraživao?

I lepo napišem

Beograd nije ispitan, Valjevo, Kragujevac...
Ništa.
Koga li su tu ubijali, Hrvate?

Ona kaže u tom izveštaju.

U Valjevu najviše Nemaca o Hrvata?

Idi bre ženo.
gvozden1 gvozden1 23:06 22.11.2021

Re: nsarski


Guglali smo za vas (šta mi teško):

Fala :)

Ja hteo, ali zabazah po onom sajtu za dokumentima, onim faksimilima, i eto.

Pomisliće Als da nema :)

Hvala.
alselone alselone 23:07 22.11.2021

Re: nsarski

Pomisliće Als da nema :)

Ma neće, nego ja to zaista iskreno zbog tebe kažem. Potrudi se malo više u dokumentovanju stavova, više ćeš ljudi pridobiti na "svoju" stranu.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:11 22.11.2021

Re: nsarski

Da li ti stvarno ne shvataš o čemu ja pričam ili pokušavaš da smanjiš štetu.
Izneo si neka tvrdnje i potkrepio ih podacima koji padaju pri osnovačkoj analizi.
Ja sam samo primetila da ti brojevi mrtvih nisu realni, ma ko da je ubijao. Ništa više od toga.
Sad proširuješ priču o ubacujući tvoju procenu broja ubijenih a ja i dalje
želim da ti samo skrenem pažnju da sam rušiš svoje postavke.
Znam da ovo nije sud, ali baš da se frljamo brojevima i podacima pa da očekujemo da to guta ko ladna voda...ne ide.se



Ne mogu se navesti brojevi kada ne postoji konacna procena. Ima ono sto je Gvozden naveo - ta procena od 60 hiljada za celu zemlju. Bez podataka iz popisa stanovnika - a takvi ne postoje za predratni, ratni i posleratni period - to je i nemoguce uraditi. Zato je Kamilova primedba na mestu.

Jedan od pokusaja da se iz raznih izvora dodje do neke realne procene je rad Rudolpha Rummela koji skovao termin democid - bio profesor politickih nauka na Univerzitetu Havaji. Ali te njegove procene su ispale skroz fantasticne jer je nekriticki koristio svakakve izvore (ukljucujuci recimo izmisljeni intervju iz Reportera) - videti dole jedan primer. Nije bio istoricar Jugoslavije pa nije mogao ni znati sta je tu kako ko dodao. A dodavali su svi. Zato je recimo danas nekim Velikohrvatima 50 hiljada u Blajburgu malo - a procene su zavisi od strane od 20 do 600 hiljada. Malecna razlika.

Jedan od izvora za Rumela:

"I have heard in Graz, in Styria, that archbishop Stepinac has made public a statistic according to which 370,000 Croats were killed before the end of 1945. They have been killing them every day for for years now! . . . If we add these figures to the statement by [Yugoslav exiled] king Peter that 575,000 people are missing since the last elections, then we can say that the Serbs murdered 600,000 Croats during Tito’s reign of terror!" (Prcela, 1970)

Krenes od 370 za odredjenu etnicku grupu iz nepostojeceg izvora pa dodas drugu nesigurnu procenu od 575 za celu zemlju i stignes dedukcijom (then we can say) ocas posla do 600 za opet onu gore odredjenu etnicku grupu i jos znas da ju je ubila druga etnicka grupa.
crossover crossover 23:11 22.11.2021

Re: nsarski

gvozden1

Guglali smo za vas (šta mi teško):

Fala :)

Ja hteo, ali zabazah po onom sajtu za dokumentima, onim faksimilima, i eto.

Pomisliće Als da nema :)

Hvala.


Molim, i drugi put.
Drugi put:

Istina je u imenima (LINK)
gvozden1 gvozden1 23:18 22.11.2021

Re: nsarski

alselone
Pomisliće Als da nema :)

Ma neće, nego ja to zaista iskreno zbog tebe kažem. Potrudi se malo više u dokumentovanju stavova, više ćeš ljudi pridobiti na "svoju" stranu.


A ja ovome prilazim malo ljudskije, čini mi se.

Ne očekujem da iko pomisli da izmišljam.
Tako da mi cifra on npr 59 999 ništa snažnije kao dokaz be zvuči nego zaokružena.
Posebno kad se o ovako javnim stvarima kakva je državna komisija, što svako može da proveri, radi.

Tu, naravno na mislim na na ove..... znaš već, s njima razgovora nema, nego na ozbiljne ljude.
angie01 angie01 23:20 22.11.2021

Re: nsarski

U kom izveštaju bog te jebo kad to niko nije ni istraživao?


hebo, ti nesto sviras,a ne znas ni da jeste formirana Drzavna komisija za istrazivanje i da je ona popisivala zrtve u registar.


U Valjevu najviše Nemaca o Hrvata?


uopste nisam rekla gde i sta,samo ono kako sam procitala.
Beograd nije ispitan,


do 2014.popisano je u Beogradu- bez Zemuna 1852 osobe, u tom broju je i desetine onih, koji nikada nisu zivele na teritoriji Beograd, uglavnom iz centralne Srbije, vecina je oznacena da su bili cetnici, nedicevci, ljoticevci...
gvozden1 gvozden1 23:26 22.11.2021

Re: nsarski

ne znas ni da jeste formirana Drzavna komisija za istrazivanje i da je ona popisivala zrtve u registar.

Sunce ti jebem :)

Ceo dan o njoj pričam, navodim joj precizno ime, stavljam linkove na njen sajt, a ona kaže
ne znas ni da jeste formirana Drzavna komisija za istrazivanje


Sve ti razumeš, vidim :)
angie01 angie01 23:29 22.11.2021

Re: nsarski

Ceo dan o njoj pričam, navodim joj precizno ime, stavljam linkove na njen sajt, a ona kaže


pa kako onda jedan komentar gore kazes,


U kom izveštaju bog te jebo kad to niko nije ni istraživao?


ani jedan tvoj link mi se ne otvara,tako da pojma nemam sta je ispod.
milisav68 milisav68 23:29 22.11.2021

Re: nsarski

alselone
Uzgred, sajt ne radi u Safariju.

Da ti prepričam ukratko :)

Ima mapa po okruzima, i sad odokativnom metodom sam sabrao za Vojvodinu oko 40.000 likvidiranih i nestalih, gde je odnos oko 50:50.

A inače se kaže da nedostaju dokumenta za oko 40% iz cele Srbije, najviše iz Beograda, Kragujevca, Šapca i Novog Sada.

I onda recimo stoji podatak da je u Pančevu likvidirano nešto oko 2000 ljudi, a u Beogradu 1500.

Takođe se pominje da su mnoge masovne grobnice nađene, ali da nisu istražene zbog nedostatka novca.

Problem je i što se sa tim kasno počelo (valjda tek od 2006.) pa ima malo živih svedoka koji bi ukazali na mesta gde su bile likvidacije.

Uglavnom, stiglo se do tih nekih 60.000 likvidiranih i nestalih, za koje postoji dokumentacija, ali se tu stalo.

alselone alselone 23:32 22.11.2021

Re: nsarski

Hvala Milisave.

Jeste sigurno 1500 u BG.
gvozden1 gvozden1 23:34 22.11.2021

Re: nsarski


pa kako onda jedan komentar gore kazes,

Tako što je ta komisija obradila samo četiri okruga u koje ne spadaju Beograd Valjevo i to ostalo
gvozden1 gvozden1 23:39 22.11.2021

Re: nsarski

ali se tu stalo

Zanimnjivo je kako se stalo.
Ne odlukom, bilo bi suviše dramatično, nego nisu davali komisiji pare.
Najosnovnije, za gorivo da se ode na teren, za mašinu da kopa, skip.
Onda su se članovi dovijali, privatnici im davali mašine da kopaju, skupljali kintu za gorivo, i to lagano umrlo.

Nije država bila zainteresovana.

Pretpostavka moja: komunistička država, ova sadašnja, sabotirala istraživanje zločina komunista.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:45 22.11.2021

Re: nsarski

Zili, ti si nova na blogu? Ovdje su, kad je istorija u pitanju, činjenice rijetke kao kiša u Sahari.
angie01 angie01 23:47 22.11.2021

Re: nsarski

Molim, i drugi put.
Drugi put:


dobio si neku kintu od Gornana Nikolica, sta li.
milisav68 milisav68 23:49 22.11.2021

Re: nsarski

gvozden1

Nije država bila zainteresovana.

Pa da, počela bi preispitivanja, a ono važnije - nekretnine bi bile pod sumnjom.

Jedan interesantan deo.

 Негде шездесетих приликом ширења фабричког круга Заставе на овом месту саграђен је и паркинг приликом проширења фабричког круга, иако се за масовну гробницу знало. Том приликом, када је терен поравњаван оштећен је површински слој масовне гробнице, па се на њеном почетку налазе само делови скелета, док су се на већој дубини указали комплетни скелети ин-ситу. Лица су према досадашњим налазима убијана на том месту и није било сељења како се спекулисало јер су нађене и чауре метака које то потврђују.

 

© 2010 Министарство правде Републике Србије Комисија


angie01 angie01 23:50 22.11.2021

Re: nsarski

Ovdje su, kad je istorija u pitanju, činjenice rijetke kao kiša u Sahari.


samo kod ovih ideoloski sludjenih, kroje, siju, paraju,...i seru drugima da su izdajice i nesrbi...sve isto kao i nformer/pink.
zilikaka zilikaka 23:51 22.11.2021

Re: nsarski

Да поновим за моју општину: од априла '41 до октобра '44 окупатор нула, партизани нула, четници 12 жртава. Становништво 50-55000, Срби 99%, без ратних дејстава. Индустријски град као у Бенелуксу мирно је претурио рат преко главе.

Zeznula sam prethodni kometar pa ću pokušati opet. Čini se da je ovo ključ nerazumevanja, bar nas ovde.
Oni Srbi koji nisu bili deo Nedićeve Srbije, rat su preživljavali bitno drugačije.
Pre svega su bili ljudi nižeg reda, čiji život baš nije bio vredan.
Počev od onih najgorih primera istrebljivanja čitavih sela, ko pod Ustašama, preko raznih prećutno tolerisanih zločina Bugara il Mađara. Još su u Banatu najbolje prolazili. Obespravljeni, oduzimano im je šta je kome trebalo (moj deda je recimo odmah po okupaciji ostao bez autobusa koji mu je bio glavno sredstvo za život, majčini paori su redovno imali razrez u svemu i svačemu) ali su sve vreme s razlogom strahovali za život.
I onda je proterivanje okupatora značilo upravo ono najvažnije-nisi morao da se plašiš da če te ubiti samo zato što si Srbin.

A imovinu je u toj priči onda manje važna, i politička prava, i pitanje sloboda...dok je glave na ramenima.
I da, oduzimanje se nastavilo i posle, uzimali su stanove, kuće, zemlju, lokale, stoku...slali u zatvor za obavezu, ali si imao glavu na ramenima.
Verovatno neko ko nije imao takvo iskustvo jer je tamo rat bio skoro pa neosetan to sve ne može da razume al kako ovih ovakvih ima bar koliko i onih koji su bili bolje sreće, priča o komuniznu kao zlu većem il jednakom okupaciji nekako ipak ne stoji.

A statistika ubijenih posle rata u momj varoši mi nije poznata jer se sećanja uglavnom nisu ticala onih koji su pokupljeni jer nisu na vreme pobegli. Za njih nije bilo razumevanja.
Znam za mnogo slučajeva da su oduzeli sve, ljude poslali na robiju ali su se ti ipak vratili i bili deo svojih porodica.
Ako je bitno za priču, i mom dedi su u zatvoru čupali brkove, ali smo ga mi unuci zapamtili. To je ogromna razlika.
freehand freehand 00:23 23.11.2021

Re: freehand

nikvet pn
На сваки помен мегагига комунистичког злочина над Србима у Србији следи запенушана одбрамбена реакција са тежиштем на пљување гласника, не на прихватање чињеница.

Evo baš čitam o podacima koji kažu da Megalit komunističkog zločina nad Srbima, po utvrđenim podacima DRžavne komisije (nije Vikipedija al nije baš ni iz lgave) čine skeleti 2/3 Nemaca, pa Hrvata, Mađara i još nekih koji su manje vredni u tom nekrofilskom prebv
rojavanju. Uglavnom, kosti su srpske za razliku od tvrdnji udbe i ozne. Kao i izdajnika i kolaboracionista.
freehand freehand 00:28 23.11.2021

Re: nsarski

Ojbt, pa za moram da jurim po guglu cifre?

Pa ne moraš, naravno, šta te boli kad možeš da odvališ šta hoćeš i koliko ti treba?
freehand freehand 00:35 23.11.2021

Re: nsarski

Ako je bitno za priču, i mom dedi su u zatvoru čupali brkove, ali smo ga mi unuci zapamtili. To je ogromna razlika.

vidiš, komšike, šta su čudne stvari: ja sam '88 i '89 pisao feljton koji se zvao "Zapisi iz vremena čupanja brkova". Sa imenima i prezimenima onih što su čupali i onih što su bez brkova ostajali, što su u Smederevo iz Omoljice išli da kupju kukuruz da bi mogli da daju razrezano i onih što su u borski rudnik zaglavljivali.
al tu se znaju i imena i adrese svih, jednih i drugih. I to nekako ne spada u narativ o "srpskim žsrtvama".
Jebiga, neki od ovdašnjih najglasnijih domaćina, streljanih i vešanih nekoliko puta tada su bili partijski sekretari i uvaženi članovi.
Na stranu što se tačno zna, i to sam pominjao, gde je i šta je Stratište između Pančeva i Jabuke. Tamo u slojevima leže koske iz neolita, pa onda Srbi, komunisti i Cigani koje su nacisti postreljali i na kraju folksdojčeri koji su dovoženi sa svih strana.
Alil to traži, ako se već o tome govori, smirenu diskusiju podastrtu podacima da se razume šta se i zašto dogodilo. Što se teško dešava kade džibraši zakrvavljenih očiju dokazuju ko je najbolji na svetu ejr su baš njega najviše ubijali. A živ je i dalje jer šta te briga i ti si izdajnika ako to pitaš.
zilikaka zilikaka 00:48 23.11.2021

Re: nsarski

al to traži, ako se već o tome govori, smirenu diskusiju podastrtu podacima da se razume šta se i zašto dogodilo.

Pa upravo to. Ja rekoh jednom da bih garant popila šljagu u kući za stav da je tokom okupacije bilo bolje il isto. Zlo jeste al nije uporedivo.
crossover crossover 01:33 23.11.2021

Re: nsarski

angie01
Molim, i drugi put.
Drugi put:

dobio si neku kintu od Gornana Nikolica, sta li.


Od Verana Matića. Linkujem samo tekstove sa njegovog sajta.
pecaros pecaros 02:07 23.11.2021

Re: nsarski

gvozden1

Ova komisija je preuzela podatke od tog odbora, njima pridodala podatke do kojih je došla svojim istraživanjem u ta četiri okruga, i tako došla do cifre od 60 i nešto hiljada


U stvari, zašto si zapeo za ova četiri, kada na sajtu imaš spiskove za sve okruge?

gvozden1

A ako se objektivno pretpostavi, s obzirom na to da Srbija nije istražena, ispod 100 hiljada nije realno, sigurno prelazi taj broj ubijenih.


Objektivno...
Budući da je Srbija istražena i nijedan okrug ne odskače po nečemu od drugih po brojevima, a kad već tvrdiš da su pomenuta četiri detaljno istražena, onda je objektivno teško očekivati neke dramatične promene ukupnog broja žrtava. Pogotovo ne novih 40000.

A bilo bi i ljudski očekivati da ih je što manje, zar ne? U svakom slučaju, šteta što nisu nastavili sa radom, pa bi bilo manje ovakvih manipulacija.
gvozden1 gvozden1 09:08 23.11.2021

Re: nsarski

zilikaka
al to traži, ako se već o tome govori, smirenu diskusiju podastrtu podacima da se razume šta se i zašto dogodilo.

Pa upravo to. Ja rekoh jednom da bih garant popila šljagu u kući za stav da je tokom okupacije bilo bolje il isto. Zlo jeste al nije uporedivo.

Ali ni najmanje nije bitno to što bi ti i kući dobila šljagu za to.
To govori samo o tome kako se u tvojoj kući mislilo, a ne i o tome kako je stvarno bilo.

Ako tako razmišljamo, moji su jedino i pravu, onda nas istina ne zanima, onda samo navijamo za svoje.

A da neke ne zanima, i koga, vidi se i iz ove diskusije.


angie01 angie01 09:17 23.11.2021

Re: nsarski

Ako tako razmišljamo, moji su jedino i pravu, onda nas istina ne zanima, onda samo navijamo za svoje.



gvozden1 gvozden1 09:21 23.11.2021

Re: nsarski

Objektivno...
Budući da je Srbija istražena i nijedan okrug ne odskače po nečemu od drugih po brojevima, a kad već tvrdiš da su pomenuta četiri detaljno istražena, onda je objektivno teško očekivati neke dramatične promene ukupnog broja žrtava. Pogotovo ne novih 40000.

Smatraš ti.
Ja smatram nešto drugo.
Hajd onda ovako, neka presudi smatranje nekog trećeg, nekog ko se time bavio
Srđan Cvetković

Моје процене се крећу од 60.000 до 70.000 побијених, а до сада смо пописали око 25.000 људи које су комунистичке власти ликвидирале као „државне непријатеље“.

Ili

Није реч о коначном броју, јер је негде око 30-35% документа недоступно или уништено од стране УДБ-е нарочито за веће градове (Београд , Крагујевац , Шабац …). Ми и даље прикупљамо податке и само, рецимо, ове недеље смо унели 12 нових лица у базу. Нажалост, сајт је застарео и ми немамо контролу над њим од како је затворена Комисија за тајне гробнице 2015. године. Због тога грађани не могу да виде измене.


Dakle ovo priča čovek koji je bio šef te komisije.
Ili i on laže, ne zna?

A bilo bi i ljudski očekivati da ih je što manje, zar ne


Ne, naravno da ne.

Jedino ljudski je da se očekuje da se sve otkrije, koliko god da je bilo.

Očekuje manje samo onaj ko bi da opere komuniste, recimo sadašnja vlast koja tvrdi da komisija nije ugašena, nego je završila rad i zato prestala da postoji.
Kaže da su potpisane SVE grobnice i SVE žrtve.

Predrag Marković u Politici.
angie01 angie01 09:23 23.11.2021

Re: nsarski

Od Verana Matića. Linkujem samo tekstove sa njegovog sajta.

ondaK dobro.
vcucko vcucko 09:36 23.11.2021

Re: nsarski

gvozden1

O zločinima nad nemačkim civilima svedoči i Vladimir Dedijer u svojoj knjizi, gde navodi pismo Broza upućeno Peku Dapčeviću 16. oktobra 1944:

„Pošalji mi hitno preko Bele Crkve za Vršac jednu od najboljih jakih brigada, eventualno Krajišku. Potrebno mi je da očistim Vršac od švapskih stanovnika”, navodi se u pismu.


A ja na Srbe koji su od takvih stradali.

Misliš na ove Nemce?



Većina Nemaca sa snimka su lokalci, nisu došli iz Bavarske ili Pruske (jesu došli iz Švabenlanda, ali nekoliko vekova ranije).

Jesi li svestan, kakvom tankom ivicom hodaš sa ovakvim argumentima?
angie01 angie01 09:43 23.11.2021

Re: nsarski

Dakle ovo priča čovek koji je bio šef te komisije.


na stranu to sa kakvih sajtova kopiras tekstove,...ono sto je bitno oko Cvetkovica i fakta da je on jos bio sef Drzavne komisije, je to, da mu strucna javnost zamera neobjektivnost u tumacenju cinjenica, da u njegovim tvrdnjama ima mnogo toga spornog i da relativizuje ulogu cetnika, nedicevaca i ostalih kolaboracionista, da prekraja biografije vidjenijih medju njima, izostavlja sva nezgodna desavanja,koja su dokazana, kako bi kreirao da su oni u stvari zrtve komunizma, a ne tlacitelji i krvnici naroda.

...ono,kao kada huci ovde opservira...:)


gvozden1 gvozden1 09:43 23.11.2021

Re: nsarski


Jesi li svestan, kakvom tankom ivicom hodaš sa ovakvim argumentima?

Nema tanke ivice, samo dokaza šta su komunisti radili.

Dakle etnički čistili jesu, samo to dokazuje ovaj citat, a svakom ostaje sloboda da kaže, ako su, bravo, tako i treba.
gvozden1 gvozden1 09:46 23.11.2021

Re: nsarski



na stranu to sa kakvih sajtova kopiras tekstove,...ono sto je bitno oko Cvetkovica i fakta da je on jos bio sef Drzavne komisije, je to, da mu strucna javnost zamera

Stručna javnost zvana Endži :)

Kad ti ne odgovara podatak ti, iako si Endži, osporiš stručnost stručnjaku i zaboli te.

A šta kaže Aida o tome, njena stručnost nije sporna?
angie01 angie01 09:49 23.11.2021

Re: nsarski

Većina Nemaca sa snimka su lokalci, nisu došli iz Bavarske ili Pruske (jesu došli iz Švabenlanda, ali nekoliko vekova ranije)


a ti to pouzdano znas koji su i odakle su,...vido nemogu da otvorim.

to sa vojvodjanskim Nemcima je vrlo kompleksna tema-potpuno je besmisleno da ovako povrsno dajes konstatacije.
angie01 angie01 09:55 23.11.2021

Re: nsarski

Stručna javnost zvana Endži :)


pa proguglaj malo, pa ces da vidis i sam-al znam da neces, jer ti ne odgovara.


A šta kaže Aida o tome, njena stručnost nije sporna?


kakve veze ima Aida?!

ti si stvarno smesan lik, koji stalno nesto muljari.
gvozden1 gvozden1 09:59 23.11.2021

Re: nsarski


pa proguglaj malo

Koje sajtove preporučuješ za guglanje, helsinški odbor i koje još?

:)

E Endži, Endži.
angie01 angie01 10:13 23.11.2021

Re: nsarski

Koje sajtove preporučuješ za guglanje, helsinški odbor i koje još?


ne znam da l sam nekada otvarala taj sajt,...al ako kazes da treba-onda hocu:)

je l znas sta znaci strucna javnost?...ili i to treba da ti se objasni,..bogtemazo huci, ti bi sve na neko seljobersko vacaranje.
vcucko vcucko 10:34 23.11.2021

Re: nsarski

angie01
Većina Nemaca sa snimka su lokalci, nisu došli iz Bavarske ili Pruske (jesu došli iz Švabenlanda, ali nekoliko vekova ranije)


a ti to pouzdano znas koji su i odakle su,...vido nemogu da otvorim.

to sa vojvodjanskim Nemcima je vrlo kompleksna tema-potpuno je besmisleno da ovako povrsno dajes konstatacije.

Pričali mi oni sami. Ima žena dva ujaka u Ulmu, dolazilo im društvo u rodnu kuću u Pazovi, čak su se okumili sa nekima. Upravo i najviše iz Ulma (Švabenland) su kretali kad je bila velika glad u Nemačkoj 1600-i neke. I danas tamo stoje brodice, drvene kvadratne barkase, kojima su se otiskivali niz Donau. Kao spomenik.
To su elementarno poznate činjenice.
Dolazili su i ranije, npr. saski rudari, ali u srednjovekovnu srpsku državu, znači južnije i to je neka druga priča.

Svaka tema može da bude kompleksna i uvek možeš da kažeš - e o tome samo ako imaš bar odbranjen doktorat iz iste.

Video su dobro ppznati snimci iz Pančeva '41.
milisav68 milisav68 10:39 23.11.2021

Re: nsarski

zilikaka
Čini se da je ovo ključ nerazumevanja, bar nas ovde.
Oni Srbi koji nisu bili deo Nedićeve Srbije, rat su preživljavali bitno drugačije.

Pa to vam ovde pričamo deset godina :)

Nedićeva Srbija je Karađorđeva, ustanička Srbija koja je najebala u WW1, i u kojoj je važilo pravilo 100 za jednog, pa se zbog toga desio Kragujevac (i Kraljevo).Onda je nastao taj "mir", gde Nemci nisu divljali, a narod "gledao svoja posla".

I to je trajalo dok nisu došli Rusi i oterali Nemce.

Problem je nastao što su Rusi bili komunisti, a Nedićeva Srbija uporište monarhije, pa se prema njoj ponašalo drugačije od strane "oslobodioca".

I onda dobiješ tu razliku mišljenja u poimanju okupacije.
gvozden1 gvozden1 10:46 23.11.2021

Re: nsarski

je l znas sta znaci strucna javnost?...ili i to treba da ti se objasni,

Ne znam, treba da mi se objasni.
Hajd objasni mi.

Hajd molim te.
angie01 angie01 10:47 23.11.2021

Re: nsarski

To su elementarno poznate činjenice.


to kada i kako su dolazili Nemci u Vojvodinu- znam bolje od tebe,...rekoh ti za konstatciju da su na snimku (koji ne vidim) starosedeoci.

trebalo bi ujedno da znasi na koji nacin su regrutovani Nemci na ovim prostorima- tu nije bilo opcije da neces.
gvozden1 gvozden1 10:55 23.11.2021

Re: nsarski


Nedićeva Srbija je Karađorđeva, ustanička Srbija koja je najebala u WW1, i u kojoj je važilo pravilo 100 za jednog, pa se zbog toga desio Kragujevac (i Kraljevo).Onda je nastao taj "mir", gde Nemci nisu divljali, a narod "gledao svoja posla".

Pa zbog toga je Draža izdajnik.
Da nije, on bi jurišao, ubio bi po kojeg Nemca, bilo bi još Kragujevaca, u svakom mestu po jedan, to bi bio uspeh.

Ovako, kalkulistati sa tim kolike su ti šanse i kolike posledice, to je glupo, udri brate.

Zaebavalo ga najviše što je imao oficire oko sebe pa mogli da procene situaciju, umesto da je skupio šlosere i kriminalce da mu vode vojsku, pa udri i beži.

Jer kad si kriminalac baš te briga za narod, a kad si oficir onda znaš da je upravo narod i njegovo dobro tvoj najvažniji zadatak.

A Draža pokupio sve neke oficire, budala
angie01 angie01 11:10 23.11.2021

Re: nsarski

Jer kad si kriminalac baš te briga za narod, a kad si oficir onda znaš da je upravo narod i njegovo dobro tvoj najvažniji zadatak.


i sad ovde dodju sve one jezive fotke sa "zadacima" kojima necu da prljam svoj blog.
vcucko vcucko 11:25 23.11.2021

Re: nsarski

angie01
To su elementarno poznate činjenice.


to kada i kako su dolazili Nemci u Vojvodinu- znam bolje od tebe,...rekoh ti za konstatciju da su na snimku (koji ne vidim) starosedeoci.

trebalo bi ujedno da znasi na koji nacin su regrutovani Nemci na ovim prostorima- tu nije bilo opcije da neces.

U periodu istorije poznatom kao Drugi svetski rat, uopšte je slabo bilo opcije da nećeš. Ustvari, jedino su Nemci (gledano kao celina) imali - u početku - tu opciju. Mada bi zadrtiji među njima rekli da nisu ni oni, jer eto Versaj, onaj vagon.

Mislim da je svakom jasno, ko hoće da mu je jasno, zašto sam i čime odgovorio na gvozdenov upis. Šta god da je hteo da kaže, skočio je sebi u stomak, ali to je njegovo pravo.

BTW, snimak za koji uporno ponavljaš da ga nisi videla - u pitanju je jedan od najpoznatijih snimaka iz 2SR, vrteo se i svojevremeno u Nirnbergu i po čitavom svetu, nema blage šanse da ga nisi videla. Akteri jesu većinski Donauschwabben, mesto Pančevo, vreme 21.-22.april 1941.



Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:31 23.11.2021

Re: nsarski

Pa to vam ovde pričamo deset godina :)

Nedićeva Srbija je Karađorđeva, ustanička Srbija koja je najebala u WW1, i u kojoj je važilo pravilo 100 za jednog, pa se zbog toga desio Kragujevac (i Kraljevo).Onda je nastao taj "mir", gde Nemci nisu divljali, a narod "gledao svoja posla".

I to je trajalo dok nisu došli Rusi i oterali Nemce.

Problem je nastao što su Rusi bili komunisti, a Nedićeva Srbija uporište monarhije, pa se prema njoj ponašalo drugačije od strane "oslobodioca".

I onda dobiješ tu razliku mišljenja u poimanju okupacije.


To sto se ovde vrti su naknadne interpretacije kao rezultat mesanja izvora hobi istoricara i porodicnih prica - uporiste monarhije, Licani kao besni komunisti, pljackasi i ubice po Beogradu i Sumadiji i ostalo. I sta znaci narod gledao svoja posla? Evo sa gore citiranog sajta:

"Na terenu Donje Jasenice evidentirao sam 41 sukob do oktobra 1944. godine. Po tom pulsu može se nazreti i intenzitet građanskog rata. Ukupno: 1941. evidentirano je 7 sukoba, 3 tokom 1942; 10 tokom 1943. i tokom 1944. više nego prethodnih godina zajedno - ukupno 21 borba. Najviše je, posebno od jeseni 1943. bilo četničko-partizanskih sukoba. Do tog perioda, pak, Nemci i jedinice Srpskog dobrovoljačkog korpusa bore se uglavnom protiv partizana; od tada meta njihovih napada su gotovo samo jedinice JVuO. Tokom čitavog perioda okupacije, u ovoj opštini poginulo je samo 8 nemačkih vojnika, dok je u građanskom ratu stradalo oko 135 srpskih vojnika, pod tri različita barjaka. Radi ilustracije napred iznetih podataka, evo i pregleda stradalih u direktnim sukobima:

Od Nemaca stradalo četnika 12

Od Nemaca stradalo partizana 4

Od četnika stradalo SDS i SDK 2

Od četnika stradalo Nemaca 3

Od četnika stradalo partizana oko 50

Od partizana stradalo SDS i SDK 6

Od partizana stradalo četnika oko 40

Od partizana stradalo Nemaca 5

Od SDK i SDS stradalo četnika 18

Od SDK i SDS stradalo partizana 17
gvozden1 gvozden1 11:35 23.11.2021

Re: nsarski

Evo sa gore citiranog sajta:

I šta govore ti podaci?
Kako ih ti čitaš?
gvozden1 gvozden1 11:40 23.11.2021

Re: nsarski

. Šta god da je hteo da kaže, skočio je sebi u stomak

Kako?

Hteo sam da kažem da su komunisti ubijali redom, bez suda.

Da li su Švabe to zaslužili, se nisam izjašnjavao, a evo sad ću, nisu.

Ne sme se tako ponašati, posebno ne kad se rat završi.
Komunisti su to radili.

Dobra referenca kako se treba ponašati posle rata je ponašanje srpske vojske posle prvog rata.
Njen odnos prema svima, i prema nespornim kolaborantima.
nsarski nsarski 12:14 23.11.2021

Re: nsarski

Ко зна где су сва та документа нестала, по приватним сефовима, кућама,... Или су једноставно уништена.


Taso, za tebe i sve druge koje zanima. Danas su mi prosledili tekst profesora Leona Kojena

КОМУНИСТИЧКИ ТЕРОР У СРБИЈИ 1944–1946.
Ako neko želi kopiju, može da mi javi na pp.


У последњих сто година српске историје вероватно нема ниједне појаве масовних размера која је била с таквим успехом систематски прећуткивана као што је то био случај с политичким прогонима и репресијом у Србији 1944–1946. године. У време комунистичке владавине ни о њиховим размерама, ни о њиховој правој природи и мотивима у Југославији се није смело говорити, а добра међународна репутација Брозовог режима помогла је да се, изузев у круговима политичке емиграције, о томе ни у иностранству није много писало. Тако су ти прогони и репресија, које је оправдано назвати терором, ако се под тим мисли на њихов обим, плански карактер и беспримерну бруталност, постали једна од најбоље чуваних тајни комунистичког режима и то мање-више и остали за све време његовог трајања.
....
После слома југословенског комунизма о терору нових властодржаца 1944–1946. брзо је почело да се говори, и мемоарски и научно и публицистички, у Словенији и Хрватској, док је у Србији, због дубоких идеолошких веза Милошевићевог режима с претходном влашћу, тај процес текао знатно спорије.

Прошле године је најзад објављена и прва збирка историјских докумената посвећена терору 1944–1946. године (ОЗНА. Политичка репресија у Србији 1944–1946. Документи), књига посебно значајна због тога што је у широј јавности доста учинила против догматског уверења да су тврдње о природи и размерама политичке репресије преувеличане и недовољно поткрепљене чињеницама. Документи садржани у овој књизи представљају непобитно сведочанство о томе како се, од првих дана победничког повратка партизанске војске у Србију, нова комунистичка власт учвршћивала смишљеном, добро организованом репресијом над цивилним становништвом. На десетине хиљада недужних људи страдало је под измишљеном оптужбом да су „народни непријатељи”, „издајници” и „сарадници окупатора”, док стварни разлог за њихову ликвидацију без суда уопште није био у оном што су током рата чинили него у оном што су били у јавном и приватном животу. У очима Комунистичке партије Југославије и њене тек основане тајне полиције, ОЗНЕ, њихова „кривица” просто се састојала у томе што су по свом социјалном положају и политичким уверењима, по својим моралним вредностима и културним опредељењима могли представљати сметњу успостављању тоталитарне диктатуре совјетског типа у Србији и Југославији.

За сваког идеолошки неоптерећеног човека, ови документи и поменуте књиге показале су колико је било мало истине у миту о тобоже изузетно хуманом карактеру југословенског комунизма, његових носилаца и његовог лидера, Јосипа Броза Тита.

Itd., itd.

Ko je zainteresovan, neka se javi.

Evo ga još jedan link
Istina o dugo skrivanim zločinima OZNE

Partizanski oficiri na krovu palate Albanija

gvozden1 gvozden1 12:23 23.11.2021

Re: nsarski

Evo, Endži, javljam ti, ja sam prijavio ovaj komentar, hteo na preporuči, pa omašio.

A i tako se radilo u vreme ovih tvojih, sve sumnjivo se prijavljivalo :)

I šta kaže stručna javnost za Kojena?
angie01 angie01 12:31 23.11.2021

Re: nsarski

A i tako se radilo u vreme ovih tvojih, sve sumnjivo se prijavljivalo :)


kojih mojih gvozdene-koliko citam, ti imas svoje, doduse razlicite u razlicitom vremenu-kakoje kad bilo zgodno-,za razliku od mene, koja je uvek bila na onoj nepopularnoj strani- svog sopstvenog integriteta.
angie01 angie01 12:33 23.11.2021

Re: nsarski

Mislim da je svakom jasno, ko hoće da mu je jasno, zašto sam i čime odgovorio na gvozdenov upis. Šta god da je hteo da kaže, skočio je sebi u stomak, ali to je njegovo pravo.


pravo dati kazem-slabo mogu da te pratim, bas si konfuzno napisao komentar,...i onaj pre,..ti bi,al da ne,...


snimak za koji uporno ponavljaš da ga nisi videla -


u cemu je tvoj problem, ne mogu da ga otvorim i ne znam o cemu se radi.
gvozden1 gvozden1 13:10 23.11.2021

Re: nsarski

za razliku od mene, koja je uvek bila na onoj nepopularnoj strani- svog sopstvenog integriteta.

Jel se to preporučuješ za narodnog heroja? :)
angie01 angie01 13:23 23.11.2021

Re: nsarski

I šta kaže stručna javnost za Kojena?


sad sam videla,

Koen je napisao prdegovor za Cvetkovicevu knjigu.,,inace sns kandidat za diplomatiju.
milisav68 milisav68 13:41 23.11.2021

Re: nsarski

gvozden1

Pa zbog toga je Draža izdajnik.

Ma, Draža je izdajnik zato što je branio društveni poredak, koji je u tom momentu bio monarhija.

E, a pazi paralelu, Nedićevi žandari su zlo, a hrvatski domobrani su - ništa, leva smetala koja su dobrodošla u partizanske redove :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:46 23.11.2021

Re: nsarski

I šta govore ti podaci?
Kako ih ti čitaš?


Narod gledo svoja posla.
milisav68 milisav68 13:49 23.11.2021

Re: nsarski

vcucko

U periodu istorije poznatom kao Drugi svetski rat

A jebešga, postoji i period prvog, koji vuče neke posledice daešavanja u drugom.
milisav68 milisav68 14:25 23.11.2021

Re: nsarski

Neues aus der Nachbarschaft

To sto se ovde vrti su naknadne interpretacije kao rezultat mesanja izvora hobi istoricara

Mislio sam da si normalniji.

Šta ti vrtiš?
vcucko vcucko 14:39 23.11.2021

Re: nsarski

milisav68
vcucko

U periodu istorije poznatom kao Drugi svetski rat

A jebešga, postoji i period prvog, koji vuče neke posledice daešavanja u drugom.

Naravno.

S tim što je prvi u dobrom delu sveta poznat kao Veliki rat. U kome su (uglavnom, znam za Šabac i Pocerinu) ratovale vojske jedne protiv drugih. Rovovski. I u kome su postojale jazno razgraničene dve strane.

U drugom nije bilo ništa veliko, sem količine ubijanja civila.
U neku ruku, drugi može da se shvati i kao poravnavanje računa za prvi, naknadno poentiranje propuštenih šansi iz prvog, kako hoćeš. Razne definicije su moguće.

Drugi je bio Veliki za USA. Jer su iz njega izašle kao neupitni veliki gazda. Tragično velik za Rusiju, jer je preživela ultimativni združeni pokušaj uništenja, uz ogromne žrtve.

Za većinu ostalih značio je bestijalno uništenje žive mase onih drugih. Bilo kojih drugih, po bilo kom osnovu. Nacionalnom, ideološkom, kako god. U svim varijantama i kombinacijama. Ono, samo ti njih pobij dok traje fertutma, videćemo posle šta i kako, ali oni oživeti neće.

Prvi = Veliki rat.
Drugi = Veliko klanje.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:43 23.11.2021

Re: nsarski

Mislio sam da si normalniji.

Šta ti vrtiš?



U kom smislu normalniji? Pojasni.

Hoces da kazes da to se ovde prosipa treba shvatiti kao istorijske cinjenice? Izvini ali neke subjektivne procene i interpretacije zasnovane na licnim utiscima nisu nikakve istorijske cinjenice.

Sledeca stvar: ovo pripisivanje mrznje prema srpstvu odnosno proglasavanje komunjarom (ili nenormalnim) svakoga ko se ne slaze sa pomenutim licnim procenama odnosno ko ne pristaje da se neke kvazipatriotske price prodaju na teret ubijenih ili ko ne pristaje da su svi licanski ili bosanski partizani krvoloci zedni sumadijske krvi je vec otislo toliko daleko da je postalo ogavno.

Taj drugi svetski rat i ono sto se desavalo posle njega je previse tragican po srpsku i sve ostale nacije na tim nasim prostorima i zrtve ne zasluzuju ovo bagatelisanje koje se ovde sprovodi. Mozemo i mi ovde da razgovaramo o tome kao neprofesionalni istoricara naravno ali ne ovako - postoje donje granice u razgovoru na ovu temu koje su vec odavno predjene i tema drugog sv. rata sluzi iskljucivo za vredjanje sagovornika. To je pogresno.

Eto to ja vrtim!
pecaros pecaros 14:54 23.11.2021

Re: nsarski

nsarski
На десетине хиљада недужних људи страдало је под измишљеном оптужбом да су „народни непријатељи”, „издајници” и „сарадници окупатора”, док стварни разлог за њихову ликвидацију без суда уопште није био у оном што су током рата чинили него у оном што су били у јавном и приватном животу.


M'da...

Sam si ovde, prilikom iznošenja sećanja na detinjstvo, izneo optužbe na račun bivšeg vlasnika sanatorijuma u kojem si živeo, a da nisi ni svestan:

On se obogatio jer je taj "sanatorijum" uglavnom služio da se beogradske dame oslobode neželjenih trudnoća i vrate u grad vesele i oporavljene.
Po završetku rata, oslobodioci su ga bez milosti ubili, oteli kuću i zgradu sanatorijuma,


Besmisleno je s današnjeg aspekta raspravljati o krivici tog čoveka, i da li je ona dovoljna za smrtnu presudu, ali ne treba puno pameti pa doći do sledećeg:

Čovek se obogatio tako što se bavio kriminalom pod pokroviteljstvom države, tako što je u dotičnom sanatorijumu radio nezakonite abortuse. I u današnjim uslovima, u uređenim zemljama, ta vila bi mu bila "oteta". Ako bismo se još više upustili u analizu, došli bismo do toga kako je "beogradskim damama" s novcem bilo omogućeno ono što nije bilo dostupno običnim smrtnicima. Pa se, onda, može razmatrati da li je takvo društvo bilo pogodno za nestašluke tipa komunističke revolucije... Itd, itd.

Za vreme rata su se u dotičnom sanatorijumu oporavljali nemački vojnici. OK - verovatno vlasnik nije tu mogao puno da bira, ali u vreme kada su milioni ljudi izginuli ama baš bez ikakve krivice, ne treba se čuditi što su letele glave i za manje.

U najmanju ruku, paušalno odmeravanje i baratanje izrazima poput "nedužni ljudi", "izmišljene optužbe" ne priliči akademskom građaninu tvog renomea.
docsumann docsumann 14:55 23.11.2021

Re: nsarski

Dobra referenca kako se treba ponašati posle rata je ponašanje srpske vojske posle prvog rata.



računaš li tu i Crnu Goru 1918?
zilikaka zilikaka 15:01 23.11.2021

Re: nsarski

Neues aus der Nachbarschaft
I šta govore ti podaci?
Kako ih ti čitaš?


Narod gledo svoja posla.

Da, al ima puno krajeva gde srpski narod nije mogao da gleda svoja posla, odnosno, slabo mu je to spašavalo glavu
zilikaka zilikaka 15:06 23.11.2021

Re: nsarski

Ali ni najmanje nije bitno to što bi ti i kući dobila šljagu za to.
To govori samo o tome kako se u tvojoj kući mislilo, a ne i o tome kako je stvarno bilo.

Gde, Huči. Ključna reč je gde.
To što su tebi granice interesovanja tačno tamo gde je tvoja virtielna Šumadija, ne znači da drugo ne postoji. I da nekome i to drugo nešto znači.
Ako tako razmišljamo, moji su jedino i pravu, onda nas istina ne zanima, onda samo navijamo za svoje.

A da neke ne zanima, i koga, vidi se i iz ove diskusije.

Ja samo ne znam koji bi bili ti moji.

Jedino ako nas razdvaja linija "bolje pod Švabama il pod komunistima".
Onda tačno znam
vcucko vcucko 15:23 23.11.2021

Re: nsarski

Neues aus der Nachbarschaft

Taj drugi svetski rat i ono sto se desavalo posle njega je previse tragican po srpsku i sve ostale nacije na tim nasim prostorima i zrtve ne zasluzuju ovo bagatelisanje koje se ovde sprovodi. Mozemo i mi ovde da razgovaramo o tome kao neprofesionalni istoricara naravno ali ne ovako - postoje donje granice u razgovoru na ovu temu koje su vec odavno predjene i tema drugog sv. rata sluzi iskljucivo za vredjanje sagovornika. To je pogresno.

Eto to ja vrtim!

Upravo.

I te donje granice u javnoj komunikaciji poštuju bukvalno svi, uključiv i one što u kući drže dedinu ustašku ili SS uniformu letonske SS divizije, svejedno. Možda su genetski zlikovci, ali nisu budale.

A ovde, pripadnici nacije koja je neumitnim brojkama među najviše postradalima u tom Velikom klanju, bez blama ispaljuju svakakve nebuloze.

Može jedan predlog? Sastavite peticiju, adresa Kremlj. Tražite da se među one zastave, što ih gazi Žukovljev konj na spomeniku između Voznesenskih vorota i Aleksandrovskog sada, da se dakle tamo naknadno(m pameću) uvrsti i - bože sakloni - srpska zastava

Dajte dostojan prilog opštem budalasanju...
vcucko vcucko 15:30 23.11.2021

Re: nsarski

zilikaka

To što su tebi granice interesovanja tačno tamo gde je tvoja virtielna Šumadija, ne znači da drugo ne postoji.


Nemoj tako. Umesto da razmisliš o pogibiji u korist te Šumadije.
Ono, znaju se prioriteti.
A oni će da ti jave, gde da zagineš. Kad produmaju.

zilikaka

Jedino ako nas razdvaja linija "bolje pod Švabama il pod komunistima".
Onda tačno znam


Amin.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:35 23.11.2021

Re: nsarski

Da, al ima puno krajeva gde srpski narod nije mogao da gleda svoja posla, odnosno, slabo mu je to spašavalo glavu



Ma to je bilo ironicno.
vcucko vcucko 15:42 23.11.2021

Re: nsarski

milisav68
gvozden1

Pa zbog toga je Draža izdajnik.

Ma, Draža je izdajnik zato što je branio društveni poredak, koji je u tom momentu bio monarhija.

E, a pazi paralelu, Nedićevi žandari su zlo, a hrvatski domobrani su - ništa, leva smetala koja su dobrodošla u partizanske redove :)

Aman, '44. su četnici u ogromnom broju prevedeni u partizane.

Krlj lično čitao proglas na Radio Londonu. Da se manu ćorava posla i stave pod Titinu (čitaj:Čerčilovu) komandu.

Voimjaoca

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana