In memoriam

Slučaj ASANŽ - moralni krah kapitalizma!

Filip Mladenović RSS / 11.12.2021. u 23:15

 

U pravu je profesorica Katarina Peović, zastupnica u hrvatskom Saboru:

"Julian Assange izručen je SAD-u zato što je Wikileaks objavio tisuće klasificiranih dokumenata, koji upućuju na upletenost američke vlade u ratne zločine u Iraku i Afganistanu. U kapitalizmu se progone oni koji razotkrivaju zločine, a na slobodi su oni koji ih naređuju i provode."

Međunarodnu dan ljudskih prava, 10. decembar, ove 2021. godine popljuvan je i ponižen odlukom britanskog Visokog suda u Londonu da novinar i uzbunjivač Džulijan Asanž može biti izručen Sjedinjenim američkim državama.

Ovakva sramna odluka usledila je nakon žalbe, koju su SAD uložile protiv januarske odluke Nižeg suda u Londonu da osnivač Vikiliksa NE MOŽE biti izručen.

Inače, Džulijanu Asanžu juče nije bilo dozvoljeno da prisustvuje ovom skandaloznom ročištu!

Skoro deceniju dug progon Džulijana Asanža najveća je pretnja slobodi medija na početku XXI veka. Vodeće organizacije za zaštitu ljudskih prava i sloboda, kao što su Amnesti, Reporteri bez granica, Hjuman rajts voč... nazvale su optužbe protiv Asanža „pretnjama slobodi medija širom planete". Udruženja novinara, uključujući i Nacionalno udruženje novinara i Međunarodnu federaciju novinara, naveli su da „sloboda medija stalno trpi štetu od kontinuiranog gonjenja Džulijana Asanža".

Očigledno je da ovo mrcvarenje Asanža služi  zastrašivanju i odvraćanju nekih novih, još hrabrijih i upornijih novinara da javnosti otkriju mračne strane kapitalizma i beskrupuloznost krupnog kapitala.

Ovakva presuda je ujedno i veliki poraz Velike Britanije i SAD, čiji zvaničnici u budućnosti gube svaki kredibilitet kada su u pitanju temeljna ljudska prava, demokratski standardi i principi pravne države.

NEKA JE VEČNA SLAVA I HVALA SVIM UZBUNJIVAČIMA NA NAŠOJ PLANETI!



Komentari (451)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 00:03 12.12.2021

tragom Međunarodnog dana ljudskih prava

presuda kojom se gubi svaki kredibilitet

случај Аssange ..хармоници сличи
развлаче га братеее ......томе има,
упорни једни .......али моћни други
но они што буче, навиру к'о плима
angie01 angie01 00:20 12.12.2021

Nevidjena sramota i skandal,

pravo lice svetskih demokrata.

zanima me samo reakcija javnosti-zbog koje se zrtvovao.
bene_geserit bene_geserit 01:21 12.12.2021

Re: Nevidjena sramota i skandal,

zanima me samo reakcija javnosti-zbog koje se zrtvovao

Ta reakcija će da bude na žalost slaba do nikakva.
U USA su mediji praktično potpuno kontrolisani a skoro da nema političke opcije koja ovim hoće uopšte da se bavi. Sem Ron i Rand Pola i Tulsi Gabbard ja ne znam ni jednog drugog američkog senatora ili kongresmena koji se zalaže za oslobođenje Asanža. Sanders sisa nije smeo ni da zucne u vezi ove teme čak i kad ga direktno pitaju.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:33 12.12.2021

Re: Nevidjena sramota i skandal,

Kao melem na ovu ranu došla je dobra i lepa vest:

Evropsku filmsku nagradu za najbolji film u 2021. godini dobilo je ostvarenje "Quo vadis, Aida" rediteljke Jasmile Žbanić, koja je dobila nagradu i za najbolju režiju, dok je za najbolju glumicu proglašena Jasna Đuričić.
shmoo shmoo 02:20 12.12.2021

Hand tickle of the Drekavac *

Filip Mladenović
Kao melem na ovu ranu došla je dobra i lepa vest:

Evropsku filmsku nagradu za najbolji film u 2021. godini dobilo je ostvarenje "Quo vadis, Aida" rediteljke Jasmile Žbanić, koja je dobila nagradu i za najbolju režiju, dok je za najbolju glumicu proglašena Jasna Đuričić.



Баш је то лепо када аутор тролује сопствени блог темама које немају никакве везе са уводним текстом не би ли на тај начин привукао што више коментара и коментатора у своје блогодвориште.

Нема се шта ту даље прићат', висок степен демократије и одговорности која иде уз њу.






___________________________________________________________________________


* - Дрекавац

mlatisa mlatisa 23:05 12.12.2021

Re: Nevidjena sramota i skandal,


@bene_geserit
U USA su mediji praktično potpuno kontrolisani a skoro da nema političke opcije koja ovim hoće uopšte da se bavi. Sem Ron i Rand Pola i Tulsi Gabbard ja ne znam ni jednog drugog američkog senatora ili kongresmena koji se zalaže za oslobođenje Asanža. Sanders sisa nije smeo ni da zucne u vezi ove teme čak i kad ga direktno pitaju.


У прилог томе "US threatening 6-figure fines for contributing to ‘banned’ sites, journalist tells RT".

Што се тиче политичара, поменути ликови су једини који би потенцијално могли то да ураде, али је њихов број опао пошто, колико се сећам, Тулси Габард више није у Kонгресу.

Уосталом Асанжа треба ослободити!
gvozden1 gvozden1 12:31 16.12.2021

Re: Nevidjena sramota i skandal,


Obratite pažnju na način pretresa članova delegacije, sa posebnim akcentom na ophođenje prema ženi koja je Jasmilu inspirisala

Umetnička sloboda :)

Neće ovo ni pogledati kojekakvi Filipi i kojekakve Endži, a sve i da pogledaju ništa to njima neće značiti, teraju oni po svome ko junad u plast, i pored ovako očiglednih stvari.

Ali treba ovo širiti, zbog normalnih, ne zbog njih.
predatortz predatortz 12:53 16.12.2021

Re: Nevidjena sramota i skandal,

Neće ovo ni pogledati kojekakvi Filipi i kojekakve Endži, a sve i da pogledaju ništa to njima neće značiti, teraju oni po svome ko junad u plast, i pored ovako očiglednih stvari.


Naravno. No, ovo je klasičan primer širenja neistina o Srebrenici, koje traje od 1995. do danas.
Zamisli, neka Jasmila fuckin' Žvaljić pokupi sve prestižne filmske nagrade na ovako gnusne laži i gebelsovske fore.
Slučajno?
Nismo deca!

I, sada ja pitam, kakav čovek mora biti, kakva moralna i ljudska ništica, kakav jednoćelijski oblik života, pa da veliča ovu bljuvotinu i priključi se cipelarenju svog naroda?

Taj je na mojoj evolucionoj lestvici ispod amebe.
gvozden1 gvozden1 13:12 16.12.2021

Re: Nevidjena sramota i skandal,


I, sada ja pitam, kakav čovek mora biti, kakva moralna i ljudska ništica, kakav jednoćelijski oblik života, pa da veliča ovu bljuvotinu i priključi se cipelarenju svog naroda?

Da je dovoljno glup ili da dovoljno mrzi Srbe.

A u oba slučaja su zaslužili da ih se prezire (u prvom, hajd i malo sažaljenja zaslužuju)
predatortz predatortz 14:31 16.12.2021

Re: Nevidjena sramota i skandal,

gvozden1

I, sada ja pitam, kakav čovek mora biti, kakva moralna i ljudska ništica, kakav jednoćelijski oblik života, pa da veliča ovu bljuvotinu i priključi se cipelarenju svog naroda?

Da je dovoljno glup ili da dovoljno mrzi Srbe.

A u oba slučaja su zaslužili da ih se prezire (u prvom, hajd i malo sažaljenja zaslužuju)



Nema klipa!
Kome je smetao?
Domaćinu, koji nikad ne briše, ili nekome kome nije stalo do toga da se vidi autentični snimak i uporedi sa scenom iz filma?

Ko god da je u pitanju, koliko god bio ubeđen da ovakvim potezom radi ispravnu stvar, mali je čovek. Zapravo, miš je!
gvozden1 gvozden1 15:10 16.12.2021

Re: Nevidjena sramota i skandal,


Nema klipa!

Vidi stvarno!

Ne verujem da je Filip, a ako ipak jeste on, onda je stvarno ljiga koja se izdaje za nekoga ko ne briše, a ustvari briše.

Ali ko god da je jadan je.
Misli muka, ako nema klipa film je istina.

Pa nije, klip postoji, ako ne ovde negde ga ima, istina je da je taj film propaganda bio klip na ovom blogu ili ne.

Neka ga je na blogu videlo tri čoveka, dosta, postavljanje je imalo smisla.
freehand freehand 18:26 16.12.2021

Re: Nevidjena sramota i skandal,

Slučajno?
Nismo deca!


bene_geserit bene_geserit 08:10 12.12.2021

Nego Filipe reci mi

Jel u Nordijskim zemljama kapitalizam ili socijalizam ?
Švedska, Finksa, Norveška, Danska kad njih pitaš, kažu da žive u kapitalizmu, sa druge strane nisam jednom čuo libtarde, što američke što srpske da proglašavaju to za socijalizam. Još samo da ubede Šveđane, Norvežane gde žive.

Pošto je i Švedska, uz UK i USA, imala bitnu ulogu u maltretiranju i zatvaranju Asanža, reko to da rasčistimo prvo. Pa onda možemo i o novinarima u socijalističkim državama.
tess1 tess1 15:34 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Pošto je i Švedska

Šta je na kraju bilo sa silovanjem?
Ribozom Ribozom 15:53 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Jel u Nordijskim zemljama kapitalizam ili socijalizam ?

Naravno da je socijalizam, samo sto nordijci to vole da zovu kapitalizmom.
I Demokratska Republika Severna Koreja nije demokratska samo se tako zove.
Pokusao sam napisati duzi komentar sa primerima, ali sam shvatio da je nemoguce ceo sistem objasniti u jednom kometaru. Sve se svodi na to da razlike u platama budu sto manja.
benedykt benedykt 16:51 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Ribozom
Jel u Nordijskim zemljama kapitalizam ili socijalizam ?

Naravno da je socijalizam, samo sto nordijci to vole da zovu kapitalizmom.
I Demokratska Republika Severna Koreja nije demokratska samo se tako zove.
Pokusao sam napisati duzi komentar sa primerima, ali sam shvatio da je nemoguce ceo sistem objasniti u jednom kometaru. Sve se svodi na to da razlike u platama budu sto manja.

E baš bih voleo da čujem tvoje, ma koliko dugačko sa sve primerima bilo, objašnjenje po čemu je to bilo gde u Švedskoj, Norveškoj, Danskoj ili Finskoj kao fol socijalizam. Dakle, evo izvoli pa pokušaj da objasniš po čemu se razlikuju kapitalizam i socijalizam kao sistemi i po čemu je onda, a sve shodno tome, ono u Švedskoj kao socijalizam?! Inače čisto ti pomognem, odličan primer si dao za demokratiju i Severnu Koreju, samo si ga loše objasnio. Naime, ono u Švedskoj i Norveškoj se samo pogrešno i laički u medijima naziva nekakvim socijalizmom a da sa istim blage veze nema kao što ni isto tako Kim-Džong-unija nema veze sa demokratijom. Mislim, jedino ako pod kapitalizmom podrazumevamo samo i isključivo laissez-faire a sve ostalo trpamo u socijalizam i komunizam. Hajdemo možda ipak prvo ono osnovno što nam može pomoći oko cele te priče, dakle šta je kamen temeljac kapitalizma kao sistema i kada feudalizam prelazi u kapitalizam…?!
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:40 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

tess1
Pošto je i Švedska

Šta je na kraju bilo sa silovanjem?


Sve je to bila nameštaljka!

Tužilaštvo u Švedskoj odustalo je od istrage protiv suosnivača Vikiliksa Džulijana Asanža povodom optužbi za silovanje iz 2010. godine.
tess1 tess1 18:04 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Sve je to bila nameštaljka!

Tužilaštvo u Švedskoj odustalo je od istrage protiv suosnivača Vikiliksa Džulijana Asanža povodom optužbi za silovanje iz 2010. godine.

Hvala Filipe na odgovoru, maloprije čitam - reko', javiće se Bane a on to sve ima u malom prstu - da su se protiv žrtve okrenuli ponajviše ljevičari, feministkinje i razni aktivisti za slobodu i ljudska prava, i prijatelji su joj okrenuli leđa, zatim, enormna mržnja s Neta i prijetnje smrću, zašto? Zato što je optužila (moram priznati da joj vjerujem) čovjeka koji se bori za dobro i samim tim je nepogrešiv? Il, usudila se optužiti ritualno poštovanog i zauzvrat progonjenog heroja? Asanž je haker, i ok o tome možemo na koncu i izmaštavati njegova velika djela za čovječanstvo, ali zašto je nezamislivo i da je neku ženu silovao, npr hakeri njegovog kalibra ne siluju žene, oni su galantni? Dobri ne siluju, ne lažu i ne kradu, ali loši da? Meni tu nešto jednostavno ne štima.
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:49 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Tužilaštvo u Švedskoj odustalo je od istrage protiv suosnivača Vikiliksa Džulijana Asanža povodom optužbi za silovanje iz 2010. godine.

Шведски врховни јавни тужилац (жена), рекла је одмах 2010. да не мисли да се радило о силовању, нити је то због чега је истрага била покренута квалификовано као силовање, било у енглеском или у европским законодавствима.
Радило о незаштићеном односу у два случаја, где су обе жене пристале на сексуални однос.
У једном од ова два случаја, после вечере и секса са пристанком у жениној кући, дошло је до незаштићене друге туре секса када је жена већ спавала, па је питање било и да ли је било пристанка за тај други однос.
Без обзира на лоше манире, нигде није споменуто да је Асанж угрозио нечије здравље. Да је Асанж ХИВ позитиван или да је имао некз другу СТД, то би извесно било важан аргумент за тужиоца и извесно бисмо то знали. Оно у вези са чим су Швеђани хтели да саслушају Асанжа је названо ”злостављање”.
Иначе, Швеђани су хтели најмање једном да одустану од истраге, али их је британско тужилаштво притискало да не одустају, тако да је истрага обустављена тек пре две године, крајем новембра 2019, када је Асанж увелико био закључан у Белмаршу.
Zato što je optužila (moram priznati da joj vjerujem) čovjeka koji se bori za dobro i samim tim je nepogrešiv?

На основу свега што је доспело у јавну сферу, ниједна од две жене не спори да је постојао пристанак.
tess1 tess1 18:59 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

На основу свега што је доспело у јавну сферу, ниједна од две жене не спори да је постојао пристанак.

Za šta? Za silovanje ili malo grublji sex?

Hajde ovako, da bi čovjek bio Asanž mora biti pomalo psiho, malo više, nevezano za grublji sex, ili, hajde ovako, da bi čovjek bio ovde na blogu kao ja mora biti pomalo psiho?

I sad, kako je haker (svidjelo mi se ovo što sam napisala njegovog kalibra) postao krađom dokumenata dobrotvor koji je u stvari u mašti njegovih pristalica prebacio par miliona dolara sa nekog konta na konto Humanitarne organizacije za zaštitu i zbrinjavanje npr jezidskih žena?
tess1 tess1 19:03 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

У једном од ова два случаја, после вечере и секса са пристанком у жениној кући, дошло је до незаштићене друге туре секса када је жена већ спавала, па је питање било и да ли је било пристанка за тај други однос.
Без обзира на лоше манире

Ovo nemam snage komentarisati.
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:23 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Za šta? Za silovanje ili malo grublji sex?

Hajde ovako, da bi čovjek bio Asanž mora biti pomalo psiho, malo više, nevezano za grublji sex, ili, hajde ovako, da bi čovjek bio ovde na blogu kao ja mora biti pomalo psiho?

Тес, не знам тачно шта хоћеш да кажеш. Он није оптужен за силовање, нити је икада споменут груб секс или било каква грубост, већ секс без заштите.

Закон такав секс још увек не дефинише као силовање.
tess1 tess1 19:36 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Закон такав секс још увек не дефинише као силовање.

Kako se definiše jebati nekoga onesvještenog? Loši maniri? Šta znači "ona je spavala"? Kad je nezaštićen sex kažnjiv, kad bude kasno?

Mene čudi da je on imao nešto i sa dve žene koliko izgleda psiho, ne sumnjam uopšte da je bi nastran.
mlatisa mlatisa 19:51 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

ali zašto je nezamislivo i da je neku ženu silovao, npr hakeri njegovog kalibra ne siluju žene, oni su galantni?


A zašto je nezamislivo da su dve žene plaćene/ucenjene/bile na zadatku da lažno optuže Asanža da nije koristio kondome? Možda zato što su žene visokomoralna bića i nikada ne lažu?
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:51 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

tess1
Закон такав секс још увек не дефинише као силовање.

Kako se definiše jebati nekoga onesvještenog? Loši maniri? Šta znači "ona je spavala"? Kad je nezaštićen sex kažnjiv, kad bude kasno?

Mene čudi da je on imao nešto i sa dve žene koliko izgleda psiho, ne sumnjam uopšte da je bi nastran.

Па није је онесвестио, па силовао.

А о укусима се не расправља. Што је за некога психо, за другога је привлачно
tess1 tess1 19:58 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Што је за некога психо, за другога је привлачно

Prije neki dan sam pročitala da je do početka 1980. u Italiji postojao Zakon da se muškarac oslobađa kazne za silovanje ako silovana žena pristane da se uda za njega.

Asanž nije čist te takav i neprivlačan je, i nije svetac, na koncu, on nije ni novinar nego haker. To su dva svijeta, dva kraja svijeta, ono što je novinar na površini, na svjetlosti dana, haker je u dubinu, u mraku, i s druge strane zakona, u stvari haker i dobri maniri nisu u znaku jednakosti. E, sad, bilo bi pogrešno pretpostaviti tj zaključiti da su svi hakeri neprivlačni kao on, to bi bila laž. :)
tess1 tess1 20:01 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

A zašto je nezamislivo da su dve žene plaćene/ucenjene/bile na zadatku da lažno optuže Asanža da nije koristio kondome? Možda zato što su žene visokomoralna bića i nikada ne lažu?

Ma jeste, nije im on ništa sipao u piće, samo su spavale.
Ribozom Ribozom 20:07 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

E baš bih voleo da čujem tvoje, ma koliko dugačko sa sve primerima bilo, objašnjenje po čemu je to bilo gde u Švedskoj, Norveškoj, Danskoj ili Finskoj kao fol socijalizam.


Majke mi hteo sam stavku po stavku da pojasnim, ali se blogokoleginice se u'vatile za sex pa mi obesmisljava svaku ideolosku analizu . Jednostavno, kod nordijaca postoje izrazi koje imaju negativnu konotaciju kao: socijalna drzava, sindikat ili birokratija pa sve to imaju i neguju samo pod drugacijim imenom. Ja ne verujem da postoje socijalnije drzave od nordijskih (opet, vise sam ogranicen za No). Imam neko svoje misljenje zasto je to istorijski, geografski (ukljucujuci moje licno razumevanje socijalizma) tako ali nisam dovoljno strucan za to da bih olako sirio svoje zakljucke.

p.s. Filipe, nemoj da zameris ako sam skrenuo sa teme, ali uzimam da i ti verujes u 'kapitalizam sa ljudskim oblikom', pa eto mozda i tebe zanima.




principessa_etrusca principessa_etrusca 20:16 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Ma jeste, nije im on ništa sipao u piće, samo su spavale.

Само једна је спавала. Била је са њим у свом кревету, у својој кући, након вечере и једне или више рунди секса са пристанком, а он је иницирао још, без кондома.

Да је било икаквих елементата да се подигне оптужница, ваљда би успели у томе 2010-19, а Швеђани су покушавали да изађу из свега тога још пре шест година.

Шта тебе конкретно овде мучи?
tess1 tess1 20:21 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Шта тебе конкретно овде мучи?

Trenutno me najviše muče kulturne riječi.
benedykt benedykt 21:31 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Ribozom
E baš bih voleo da čujem tvoje, ma koliko dugačko sa sve primerima bilo, objašnjenje po čemu je to bilo gde u Švedskoj, Norveškoj, Danskoj ili Finskoj kao fol socijalizam.


Majke mi hteo sam stavku po stavku da pojasnim, ali se blogokoleginice se u'vatile za sex pa mi obesmisljava svaku ideolosku analizu . Jednostavno, kod nordijaca postoje izrazi koje imaju negativnu konotaciju kao: socijalna drzava, sindikat ili birokratija pa sve to imaju i neguju samo pod drugacijim imenom. Ja ne verujem da postoje socijalnije drzave od nordijskih (opet, vise sam ogranicen za No). Imam neko svoje misljenje zasto je to istorijski, geografski (ukljucujuci moje licno razumevanje socijalizma) tako ali nisam dovoljno strucan za to da bih olako sirio svoje zakljucke.



Uzmimo da grešiš, jer pod jedan mešaš pojam welfare state tj socijalne države sa socijalizmom a pod dva na skoro pa istom nivou (sa Švedskom i Norveškom) po datom pitanju su npr Nemačka ili Holandija, pa nikome ne pada na pamet da iste svrstava u tabor socijalista. Takođe, lako je primetiti da su sve te države (sem Finske) sa germanskog govornog područja, kao i da je (sem delimično u slučaju Nemačke) protestantizam predominantna religija koja je kroz istoriju oblikovala data društva. To nas dovodi do zanimljivog ”paradoksa”, a to je da je još Veber primetio u svojoj Protestantska etika i duh kapitalizma, kako je protestantizam sa akcentom na kalvinizam upravo uticao na razvitak kapitalizma kao sistema, a da sa druge strane upravo na datim područjima taj isti kapitalizam izgleda kako već izgleda.
Sve u svemu, kamen temeljac kapitalizma je kapitalistički način proizvodnje, i sve dokle god isti postoji kao osnova ekonomskog poretka bilo gde, isti može biti samo kapitalizam i ništa drugo. Međutim, postoji u samoj Americi jedna zanimljiva politička struja konzervativne provinijencije, koja u svemu što nije laissez-faire vidi nekakve socijaliste, komuniste, (kultur)marksiste i svakom slučaju nekakvu grandioznu urotu istih. Pa je tako po njima čak i FDR sa njegovim New Deal programom jedan najobičniji ”zli” socijalista, a kamoli Švedska ili Norveška…
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:54 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Uzmimo da grešiš, jer pod jedan mešaš pojam welfare state tj socijalne države sa socijalizmom a pod dva na skoro pa istom nivou (sa Švedskom i Norveškom) po datom pitanju su npr Nemačka ili Holandija, pa nikome ne pada na pamet da iste svrstava u tabor socijalista.

У Финској постоји универзални приход, што није постојало ни у једној номинално социјалистичкој земљи.

Где је тачно граница између welfare state и социјализма?
angie01 angie01 22:22 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Где је тачно граница између welfare state и социјализма?


to je osvescenost o socijalnoj pravdi u uredjenim drustvima-uostalom i siromasi pune budzet, valjda je normalno da u nekoj preraspodeli budu u mogucnosti da prezive-to znaci briga o gradjanima.
benedykt benedykt 22:24 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

principessa_etrusca
Uzmimo da grešiš, jer pod jedan mešaš pojam welfare state tj socijalne države sa socijalizmom a pod dva na skoro pa istom nivou (sa Švedskom i Norveškom) po datom pitanju su npr Nemačka ili Holandija, pa nikome ne pada na pamet da iste svrstava u tabor socijalista.

У Финској постоји универзални приход, што није постојало ни у једној номинално социјалистичкој земљи.

Где је тачно граница између welfare state и социјализма?

Bez ljutnje, ali po mom skromnom sudi takvo pitanje ukazuje na suštinsko nerazumevanje nekih najosnovnijih pojmova, tipa šta je kapitalizam a šta je socijalizam (ili bolje reći šta je trebalo teorijski da bude). Welfare state nikakve veze nema, niti može imati sa socijalizmom tj sabiraju se babe i žabe (apples and oranges), jer je kapitalizam ekonomski sistem a ne ne oblik uređenja države tj konkretno načina raspoređivanja sredstava iz državne kase. Dakle sve dokle god je kapitalistički sistem proizvodnje onaj koji pumpa novac kroz sistem oporezivanja i plaćanja taksi u državnu kasu, potpuno je nebitno kako će tačno i kome ta ista državna kasa taj novac davati. Tako da, bilo kakva socijalna davanja države ne mogu imati uticaja na ekonomski sistem kao takav, sem što će samo poslovanje naravno biti opterećeno datim nametima…
Ribozom Ribozom 22:36 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Tako da, bilo kakva socijalna davanja države ne mogu imati uticaja na ekonomski sistem kao takav, sem što će samo poslovanje naravno biti opterećeno datim nametima…


Dobro, tako reci, da samo zelis da ispinujes da su socijalna davanja u stvari odraz dobro uredjenog kapitalizma, a ne razvoja socijalne svesti i borbe za veca prava.
mlatisa mlatisa 22:52 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Ma jeste, nije im on ništa sipao u piće, samo su spavale.


Ти очигедно знаш нешто нешто што тужилаштво у Шведској не зна. Вероватно би били захвални да то поделиш са њима, као и амбасадом САД.
bene_geserit bene_geserit 22:58 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

У Финској постоји универзални приход

Ne postoji.
Why Basic Income Failed in Finland
Где је тачно граница између welfare state и социјализма?

Nivo socijale ne određuje da li je neka zemlja socijalistička već stvari tipa da li su firme u privatnom vlasništvu, da li je ekonomski sistem baziran na slobodnom tržištu.
bene_geserit bene_geserit 23:04 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

zelis da ispinujes da su socijalna davanja u stvari odraz dobro uredjenog kapitalizma, a ne razvoja socijalne svesti i borbe za veca prava

A jel može odraz razvoja socijalne svesti i borbe za veca prava u kapitalizmu ?
principessa_etrusca principessa_etrusca 23:06 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Bez ljutnje, ali po mom skromnom sudi takvo pitanje ukazuje na suštinsko nerazumevanje nekih najosnovnijih pojmova, tipa šta je kapitalizam a šta je socijalizam (ili bolje reći šta je trebalo teorijski da bude).

Зашто бих се љутила? У нама познатој СФРЈ, шта је тачно радник имао од тога што фабрика у којој ради није била у власништву капиталисте? Па у тој социјалистичкој држави није постојало ни универзално здравствено осигурање (истна је да су га имали скоро сви, али ипак не сви).
angie01 angie01 23:11 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Nivo socijale ne određuje da li je neka zemlja socijalistička već da li su firme u privatnom vlasništvu i da li je ekonomski sistem baziran na slobodnom tržištu.



angie01 angie01 23:14 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

(истна је да су га имали скоро сви, али ипак не сви).


da ne pitam ko ga nije imao i zasto-bolje da mi kazes,kako je stajalo sa zdravstvenom zastitom u kraljevini-i da li su je imali svi i kako to izgleda danas?
bene_geserit bene_geserit 23:21 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

angie01

Pa umesto smeha bolje da zapravo pročitaš bilo šta o tome, sramota je to ne znati, uči se u osnovnoj školi.
bene_geserit bene_geserit 23:26 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Nego Filipe nikako da se izjasniš, jel Švedska socijalistička ili kapitalistička ?
Deluje da hoćeš i jare i pare, i da pripisuješ uspešne kapitalističke sisteme socijalizmu i da spiraš odgovornost sa njih kad je u pitanju maltretiranje novinara.
Pa bi Švedska valjda bila kapitalizam kad učestvuje u maltretiranju Asanža ("moralni krah kapitalizma" ), a socijalizam kad treba objasniti kako je to dobar sistem.
principessa_etrusca principessa_etrusca 23:36 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

angie01
(истна је да су га имали скоро сви, али ипак не сви).


da ne pitam ko ga nije imao i zasto-bolje da mi kazes,kako je stajalo sa zdravstvenom zastitom u kraljevini-i da li su je imali svi i kako to izgleda danas?

А какво је било здравство у Милошевој Србији?

Британски ЕнЕјчЕс, највећи послодавац у Европи који обезвеђује универзалну здравствену заштиту, настао је 1948.

У СФРЈ су се оверавале здравствене књижице, као што се оверавају и сада..
angie01 angie01 23:51 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Pa umesto smeha bolje da zapravo pročitaš bilo šta o tome, sramota je to ne znati, uči se u osnovnoj školi.



maliperica maliperica 23:54 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi


bene_geserit
23:26 12.12.2021
Re: Nego Filipe reci mi
Nego Filipe nikako da se izjasniš, jel Švedska socijalistička ili kapitalistička ?

Него, да ли је УСА демократска или ауторитарна ?
И која је - демократска ?
angie01 angie01 23:55 12.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

У СФРЈ су се оверавале здравствене књижице, као што се оверавају и сада..


da i?....( neke se overavaju, neke ne- a overavaju se i u zemljama u kojima je zdravstvo za sve besplatno, ne znam sta je tu problem),


a nisi mi odgovorila na pitanje.
gvozden1 gvozden1 00:09 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi


А какво је било здравство у Милошевој Србији?


Bilo odlično, ljudi bili zdravi ko dren :)

A ovo o opštem pravu na overu knjižica u SFRJ je prilična zabluda.

Sad me mrzi da tražim tačnu godinu, ali negde sedamdesetih je donet neki zakon o zdravstvenom i penzionom osiguranju seljaka.

Po tom zakonu seljaci su morali da uplaćuju neke ne baš male pare da bi imali to pravo.

Ko ne uplati, zaduženje se uvećava, a on ne može da overi knjižicu, dakle ne može da se leči.

Koliko su to ozbiljne pare bile govori činjenica da su mnogi (i taj podatak se može naći, a, napamet, radi se o vrlo visokom procentu, 80, 90) odustali od plaćanja jer nisu imali dovoljno para.

Ta zaduženja se i do danas vuku pa je dugovanja seljaka fondu ozbiljan problem.
Mere se nekim silnim milijardama.
principessa_etrusca principessa_etrusca 00:16 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

angie01
У СФРЈ су се оверавале здравствене књижице, као што се оверавају и сада..


da i?....( neke se overavaju, neke ne- a overavaju se i u zemljama u kojima je zdravstvo za sve besplatno, ne znam sta je tu problem),
a nisi mi odgovorila na pitanje.

Да нацртам? Књижице се оверавају јер право на здравствену заштиту немају сви грађани, него они који по неком основу могу да овере књижицу (из чега је изузета она армија која негде ради на црно или не зарађује довољно да би сами уплаћивали доприносе). У УК право на здравствену заштиту имају бескућници ван система, без прихода и адресе, исто као и порески обвезници.

Ја нисам овде да за тебе или било кога другог дајџестирам историјат здравственог система у Југославији. Ако те тема занима, истражи је и напиши блог.
angie01 angie01 00:28 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

(из чега је изузета она армија која негде ради на црно или не зарађује довољно да би сами уплаћивали доприносе).

koliko se secam- svi koji nisu bili zaposleni,imali su zdravstveno preko biroa za zaposljavanje.


Ја нисам овде да за тебе или било кога другог дајџестирам историјат здравственог система у Југославији.


jao kako nisi duhovita,..pa niko ti ne trazi da dajdzestujes, nego da ne spinujes,...kakvo je sada zdravstvo- nikada gore,..kakvo je bilo pre YU, jos gore od ovog danas,..u tome je pont,..ako vec hoces da pravis paralele sa UK- sto nema nikakve logike sa YU, s obzirom na drustveno uredjenje,...(BTW- ne znam kavo je bilo zdravstvo tada u UK-nisam bas pratila)-trebalo bi sa ovim danas.

principessa_etrusca principessa_etrusca 00:29 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Po tom zakonu seljaci su morali da uplaćuju neke ne baš male pare da bi imali to pravo.

Ko ne uplati, zaduženje se uvećava, a on ne može da overi knjižicu, dakle ne može da se leči.


Баш сам о томе писала на претходном Филиповом блогу:

Има један често занемарен аспект идиличног сеоског живота у ФНРЈ и СФРЈ.

Као што не постоји данас, у том Филиповом срећном систему није постојало универзално здравствено осигурање. Тада, као и сада, оверавале су се сваког месеца здравствене књижице, уз огромно расипање радних сати разних кадровских служби, да би резултат био ограничен приступ здравственим услугама једном малом проценту незапослених и непријављених на биро рада, и онима који нису сами уплаћивали здравствено осигурање, а нису то право могли да остваре преко члана породице.

Пољопривредници из села као што су Недељице, који живе без струје, пута и свега осталог, били су толико cash poor, да углавном нису имали одакле да уплаћују доприносе за здравствено и пензионо, већ су, уколико се разболе и допадну болнице, плаћали партиципацију за болничко лечење.

Колико сам у току, од бивших република, једино је Словенија укинула тај дискриминаторски систем, па сада сваки држављанин има приступ здравственим услугама.

У Србији, као и онда, још увек се овераају књижице, осим што мислим да Београђани старији од 60 или 65, имају аутоматско здравствено осигурање, али мислим да то не важи за све старије грађане Србије.

gvozden1 gvozden1 00:39 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi


Баш сам о томе писала на претходном Филиповом блогу

Pa da, a kad se ima u vidu da je tad seoskog stanovništva bilo sigurno preko 30 posto, i da je neki procenat gradskog bio bez uslova da overi knjižicu, onda se vidi da je to "zdravstveno za sve" važilo zapravo za polovinu stanovništva, ili tek za malo više od pola.

мислим да Београђани старији од 60 или 65, имају аутоматско здравствено осигурање, али мислим да то не важи за све старије грађане Србије.


A ja mislim, dakle samo mislim, da to važi za sve.
principessa_etrusca principessa_etrusca 00:47 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

koliko se secam- svi koji nisu bili zaposleni,imali su zdravstveno preko biroa za zaposljavanje.


Тачно, али нису сви пријављени на бироу, нити су некада били. Многи раде, али не зарађују довољно да би уплаћивали доприносе, постоје бескућници, постоје запослени на црно и многи други који немају здравствену књижицу.
bene_geserit bene_geserit 00:51 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

да ли је УСА демократска или ауторитарна ?

Ekstremno nedemokratska. Iluzija demokratije se održava sa dve suštinski vrlo slične partije, lažno levom i lažno desnom.
Ali ne moramo da širimo temu baš toliko.
gvozden1 gvozden1 00:56 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Ekstremno nedemokratska

To se sad zove kapitalistička :)

angie01 angie01 00:59 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

bozemili,kakav uobicajeno los PR-pa za svaku porodicu,- nebitno koju vrstu osiguranja je koristila,-bilo je dovoljno da je prijavljen jedan clan-pa da cela porodica ima pravo na zdravstveno osiguranje, pri cemu su uplate za poljoprivrednike bile male,...sto se YU tice, apsolutno se svi slazu- sem vas huskaca na blogu- da je zdravstvo i skolstvo bilo najbolje u poredjenju sa svime i pre i posle na ovim prostorima....sto nikakve veze nema sa ideologijom, nego je stvar cinjenica.

...ja ne znam da li je negde u svetu bilo moguce besplatno banjsko lecenje i rehabilitacija na racun socijalnog-pa koliko treba da treba...sada su i te banje pokrali iako su bile vlasnistvo penzionog fonda...koji je svoje uloge uvecavao naplatom koriscenja.
angie01 angie01 01:04 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Тачно, али нису сви пријављени на бироу, нити су некада били. Многи раде, али не зарађују довољно да би уплаћивали доприносе, постоје бескућници, постоје запослени на црно и многи други који немају здравствену књижицу.


svi su mogli da se prijave na biro- ti sto su radili na crno su i bili prijavljeni- beskucni su bili problem socijalne sluzbe-koja je tada jos nesto i radila, za razliku od sada.
gvozden1 gvozden1 01:05 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

pri cemu su uplate za poljoprivrednike bile male

Male.
Ti znaš da su bile male.
Odustalo skoro sto posto ljudi, a bile male.
Što su odustali, ne vole da budu zdravstveno osigurani, ili bili glupi?

Sad stavi smajli i sve si rešila.
bene_geserit bene_geserit 01:07 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Naravno da je socijalizam, samo sto nordijci to vole da zovu kapitalizmom

Al dobro je, ti si tu, da objasniš Nordijcima u kom sistemu žive, pošto oni ne znaju.
freehand freehand 01:10 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Ribozom
Tako da, bilo kakva socijalna davanja države ne mogu imati uticaja na ekonomski sistem kao takav, sem što će samo poslovanje naravno biti opterećeno datim nametima…


Dobro, tako reci, da samo zelis da ispinujes da su socijalna davanja u stvari odraz dobro uredjenog kapitalizma, a ne razvoja socijalne svesti i borbe za veca prava.

Problem je, rekao bih, u tome što se pojmovima iz devetnaestog veka objašnjavaju sadržaji s kraja dvadesetog i početka dvadesetprvog veka. Pa se insistira na davno prevaziđenim definicijama, iako ništa više ne liči ni u ekonomskom ni u socijalnom, ni u pravnom smislu na ono što su te definicije nekad imenovale i objašnjavale.

angie01 angie01 01:10 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Odustalo skoro sto posto ljudi,


bas zanimljiva tvrdnja- u "mom"kraju je sto posto ljudi bilo prijavljeno- sada valjda je Valjevski okrug bio specifican, sta li.

sta god tupili-potpuno je besmisleno, jer je cinjenica da je to zdravstvo bilo bolje od svega i pre i posle,...obaska sto je logicno da se prica o ovom sada devastiranom, u kome ni oni sa knjizicama ne mogu da se lece.
gvozden1 gvozden1 01:14 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

bas zanimljiva tvrdnja- u "mom"kraju je sto posto ljudi

Gde si pročitala tu tvrdnju?
angie01 angie01 01:17 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Gde si pročitala tu tvrdnju?

Odustalo skoro sto posto ljudi,

gvozden1 gvozden1 01:31 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

angie01
Gde si pročitala tu tvrdnju?

Odustalo skoro sto posto ljudi,


I gde ti piše u mom kraju?

principessa_etrusca principessa_etrusca 02:28 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

za svaku porodicu,- nebitno koju vrstu osiguranja je koristila,-bilo je dovoljno da je prijavljen jedan clan-pa da cela porodica ima pravo na zdravstveno osiguranje,

Књижице су се оверавале сваког месеца. Зашто мислиш да је то био случај ако су сви имали осигурање?
pri cemu su uplate za poljoprivrednike bile male,...

Шта значи ”мале”? Да ли знаш колике су биле нпр. у односу на цену пшенице, млека или јаја? Колико је сељак из неке забити могао да произведе и где је могао да прода? Да ли си икада видела неко село осим оних кроз која пролази асфалтни пут?
benedykt benedykt 08:19 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

angie01
Pa umesto smeha bolje da zapravo pročitaš bilo šta o tome, sramota je to ne znati, uči se u osnovnoj školi.





Bez ljutnje i tebi, ali trenutno sa sve tim smajlićima samo pokazuješ skoro pa neverovatan nivo nadobudnog neznanja, jer ti je Bene dao bukvalno definiciju iz osnovne škole tj da nivo socijalnih davanja nikakve blage veze nema sa ekonomskim sistemom kao takvim…
adviser adviser 08:45 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

benedykt
angie01
Pa umesto smeha bolje da zapravo pročitaš bilo šta o tome, sramota je to ne znati, uči se u osnovnoj školi.





Bez ljutnje i tebi, ali trenutno sa sve tim smajlićima samo pokazuješ skoro pa neverovatan nivo nadobudnog neznanja, jer ti je Bene dao bukvalno definiciju iz osnovne škole tj da nivo socijalnih davanja nikakve blage veze nema sa ekonomskim sistemom kao takvim…

Sada si, da prostiš, najebao.
freehand freehand 08:50 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Књижице су се оверавале сваког месеца. Зашто мислиш да је то био случај ако су сви имали осигурање?

Knižice su se ovaravale svakog meseca da bi zdravstveni sistem imao informaciju kome fakturiše uslugee. Dakle ne da bi se građani vraćali već da se zna po kom osnovu imaju zdravstveno osiguranje.
Znaš li za primer da je do pre možda desetak godina ikome proveravana overa u knjižici i da je zbog neoverene knjižice vraćen iz zdravstvene ustanove?
Inače, U SFRJ najveći broj sistema preslikan je uz neke modifikacije iz nekog ods sistema zapadnih zemalja.

benedykt benedykt 09:15 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Ribozom
Tako da, bilo kakva socijalna davanja države ne mogu imati uticaja na ekonomski sistem kao takav, sem što će samo poslovanje naravno biti opterećeno datim nametima…


Dobro, tako reci, da samo zelis da ispinujes da su socijalna davanja u stvari odraz dobro uredjenog kapitalizma, a ne razvoja socijalne svesti i borbe za veca prava.

Ne ja više pokušavam da nacrtam neke najosnovnije stvari, tipa šta je tačno kapitalizam a šta je tačno socijalizam (ili barem šta je trebalo u teoriji da bude), i kako ne treba mešati babe i žabe. Dakle, ako nisi znao u Nemačkoj konkretno i to za vreme Bizmarka je zakonom iz 1883. (Krankenversicherungsgesetz tj KVG) napravljen prvi sistem zdravstvenog osiguranja, koji je godinu dana kasnije tj 1884. (Unfallversicherungsgesetz) proširen i na slučajeve povreda na radu, to jest 1889. (Invaliditäts- und Altersversicherungsgesetz) se uvodi i program invalidskog i penzijskog osiguranja, pa mi samo nemoj reći kako je Nemačka tada na taj način postala socijalistička pošto je Bizmark taj svoj program zvao Staatssozialismus…!? Inače je genijalni Bizmark to uradio upravo zato da bi samo nastavio svoju politiku borbe sa nemačkim socijalistima i komunistima a specijalno sa Sozialistischen Arbeiterpartei (SAP), koju je počeo sa donošenjem zakona iz 1878. (Sozialistengesetz) gde je zabranio bilo kakva udruživanja i publikacije socijalista tj komunista koja imaju za cilj rušenje postojećeg državnog i društvenog poretka. Sa setom welfare state zakona koji su usvojeni, on je radničku klasu u Nemačkoj odvojio od socijalista i komunista i njihovih zahteva da se revolucijom sruši ceo sistem te uspostavi Sovjetija tj ono što je Rusija postala pola veka posle…
benedykt benedykt 09:18 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

adviser
benedykt
angie01
Pa umesto smeha bolje da zapravo pročitaš bilo šta o tome, sramota je to ne znati, uči se u osnovnoj školi.





Bez ljutnje i tebi, ali trenutno sa sve tim smajlićima samo pokazuješ skoro pa neverovatan nivo nadobudnog neznanja, jer ti je Bene dao bukvalno definiciju iz osnovne škole tj da nivo socijalnih davanja nikakve blage veze nema sa ekonomskim sistemom kao takvim…

Sada si, da prostiš, najebao.

Avaj, draga mi je Anđelija ali mi je istina draža, pa nek’ košta koliko košta… Pucaj Anđo, Benedykt i dalje drži čas…
tess1 tess1 09:20 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Ekstremno nedemokratska. Iluzija demokratije se održava sa dve suštinski vrlo slične partije, lažno levom i lažno desnom.

Bane, nikada ništa pametnije ovde nisi napisao. :)

I izvini se Apache, budi pravi dasa, nemoj biti kao piškica Asanž.

I interesantno, Zakon za žene "samo su spavale" još ne postoji al Zakon koji štiti državu kad pojedinac ima odnos sa serverom "samo nezaštićen spava" uveliko traži zadovoljenje "pravde"?

Zakon i pravda pod navodnike, sve ostale riječi su Majka priroda, ili šta? :)

principessa_etrusca principessa_etrusca 09:27 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Knižice su se ovaravale svakog meseca da bi zdravstveni sistem imao informaciju kome fakturiše uslugee. Dakle ne da bi se građani vraćali već da se zna po kom osnovu imaju zdravstveno osiguranje.
Znaš li za primer da je do pre možda desetak godina ikome proveravana overa u knjižici i da je zbog neoverene knjižice vraćen iz zdravstvene ustanove?
Inače, U SFRJ najveći broj sistema preslikan je uz neke modifikacije iz nekog ods sistema zapadnih zemalja.

Управо о томе говорим, да су здравствени осигураници имали осигурање по неком основу, односно да га нису имали сви, као што је и сада случај када се још увек оверавају књижице, односно и даље постоји једна бирократска процедура са циљем да се искључи неки, претпостављам ипак мали проценат оних који немају осигурање.

То што је такав систем однекуд пресликан, не оправдава његову дискриминаторну природу, а он није ни практичан јер осигураници губе време на оверавање књижица, неко у предузећима је плаћен да лупа печате у књижице, а пружалац услуге треба те књижице да провери. Сама та процедура кошта.

У УК је National Health Service основан 1948, и приступ здравственим услугама имају сви грађани, без разлике да ли раде, да ли су регистровани незапослени, да ку су хипици, бескућници или на други начин ван система.

А што се тиче ”фактурисања услуга”, новац пореских обвезника се слива у државни фонд здравственог осуигурања и из њега се финансирају државне здравствене установе.
adviser adviser 09:55 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

tess1
Ekstremno nedemokratska. Iluzija demokratije se održava sa dve suštinski vrlo slične partije, lažno levom i lažno desnom.

Bane, nikada ništa pametnije ovde nisi napisao. :)

I izvini se Apache, budi pravi dasa, nemoj biti kao piškica Asanž.

I interesantno, Zakon za žene "samo su spavale" još ne postoji al Zakon koji štiti državu kad pojedinac ima odnos sa serverom "samo nezaštićen spava" uveliko traži zadovoljenje "pravde"?

Zakon i pravda pod navodnike, sve ostale riječi su Majka priroda, ili šta? :)


Molim pojašnjenje za boldovano.
angie01 angie01 10:06 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Bez ljutnje i tebi, ali trenutno sa sve tim smajlićima samo pokazuješ skoro pa neverovatan nivo nadobudnog neznanja, jer ti je Bene dao bukvalno definiciju iz osnovne škole tj da nivo socijalnih davanja nikakve blage veze nema sa ekonomskim sistemom kao takvim…


pa vidi,mene uopste ne fascinira tvoja logoreicna nadobudnost,...i uopste potreba da se pakuju stvari po potrebi,...a gde sam ja rekla da socijalna davanja zavise od ekonomskog sistema?...a pogledaj sta je on napisao-i sta bi to znacilo u odnosu na to o cemu pricamo-a sto nema veze sa gradivom OS,...jer u programu ne postoji predmet ekonomija....pa onda nadji na netu, koji toliko koristis-karakteristike trzisnog ekonomskog sistema...a pre toga proveri jos jednom sta znaci sta je bene napisao, a napisao je ovo,
Nivo socijale ne određuje da li je neka zemlja socijalistička već stvari tipa da li su firme u privatnom vlasništvu, da li je ekonomski sistem baziran na slobodnom tržištu.

angie01 angie01 10:17 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Benedykt i dalje drži čas…



benedykt benedykt 10:18 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

angie01
...kakvo je sada zdravstvo- nikada gore,..kakvo je bilo pre YU, jos gore od ovog danas,..u tome je pont,..ako vec hoces da pravis paralele sa UK- sto nema nikakve logike sa YU, s obzirom na drustveno uredjenje,...(BTW- ne znam kavo je bilo zdravstvo tada u UK-nisam bas pratila)-trebalo bi sa ovim danas.


Ima savršene veze praviti paralele sistema zdravstvenog osiguranja u SFRJ sa bilo kojom zemljom koja je imala slične (welfare state) zakone, odnosno ti konkretno mešaš ideologiju i društveno uređenje sa nečim što blage veze nema sa tim. Da ti nacrtam, SFRJ je samo inkorporila setove welfare state zakona uz neke dodatne benefite, koji su inače postojali tj uvodili se upravo u to vreme posle 2. Svetskog rata u većini evropskih država. Da pogađam, sve je to zato jer su te kao malu druga Tite pionirku učili u školi da je Titoslavija jedno čudo neviđeno i da dok se radnici na trulom and the kapitalističkom Zapadu muče i grcaju u bedi, mi živimo u jednom socijalističkom raju.
Sorry što ti rušim snove iz detinjstva i rane mladosti, ali sve su te avaj slagali. U suštini, osnovna razlika je u tome što je na tom trulom Zapadu taj nenarodni und der ugnjetavački kapitalizam uspevao da izgura i ekonomski izdrži sve te welfare state programe i socijalna davanja, a druga Tite SFRJ je još osamdesetih počela da grca i posrće. Malčice se magare socijalizma i radničkog samoupravljanja zaglavilo u blatu, pa se silom prilika krenulo u dugoročni program ekonomske stabilizacije, par-nepar vožnja kola, nema kafe, ulja a bogami ni praška, a nema ni struje zimi. Da ne idemo sad u to da se sve tamo do kraja šezdestih živelo u najgoroj mogućoj bedi i sirotinje, tj da su te zlatne sedamdesete bile više kao izuzetak a ne pravilo, odnosno da su i za tu priču najzaslužniji krediti koji su se dobijali sa trulog Zapada…
angie01 angie01 10:29 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

новац пореских обвезника се слива у државни фонд здравственог осуигурања и из њега се финансирају државне здравствене установе.


pa vidi-od celog besmislenog spina,koji ponosno ponavljas, pa jos kopiras sa drugog bloga- kao da je bogzna sta pametno i efektno-ova recenica stoji i slazem se u potpunosti,..znaci, ako pricamo kako bi bilo najpostenije i ne samo za zdravstvo, a vezano za preraspodelu budzetskih sredstava, koji pune svi gradjani.

meni je suludo da je u 21. veku zdravstvo postalo dostupno odabranim, da ljudi umiru od gladi- najveci procenat onih najslabijih-deca,...koja jos treba da se lece lekom koji kosta neke milione dolara,... a ovamo kao neki unicefi, junajted nejsons, qrci/palci, ma mrs.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:33 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

I izvini se Apache, budi pravi dasa, nemoj biti kao piškica Asanž.

I interesantno, Zakon za žene "samo su spavale" još ne postoji al Zakon koji štiti državu kad pojedinac ima odnos sa serverom "samo nezaštićen spava" uveliko traži zadovoljenje "pravde"?

Тес, још једном, у чему је твој проблем? Немаш појма о том човеку, а приписујеш му нешто што вероватно само ти знаш зашто. Не знаш ни за шта су покушали да га оптуже, па га и без икакве оптужнице мрцваре 11 година, а да је било основе за оптужницу, можеш да верујеш да би била подигнута јер је у том циљу упрегнуто правосуђе три земље. (Асанжу такође нико не приписује хаковање, нити је Викиликс хаковао сервере, већ је објављивао оно што им је достављано од узбуњивача као што је Челси Манинг.)
angie01 angie01 10:41 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Ima savršene veze praviti paralele sistema zdravstvenog osiguranja u SFRJ sa bilo kojom zemljom koja je imala slične


na ovo sam vec odgovorila, mrzi me ponovo-hocu reci, nema nikakve veze sa namerom da se stvari prikazuju drugacije, kako bi se odradila agenda-samo se o tome radi.


Sorry što ti rušim snove iz detinjstva i rane mladosti,


ne rusis ti meni nikakve snove- ja sam to prozivela, znam iz prve ruke,...a btw- zivela sam po svetu u raznim uredjenjima i okolnostima, i na cudnom Istoku i na trulom Zapadu, pa dozvoli da ipak mogu da uporedim,...s tim, sto u konkretnom slucaju, treba uzeti u obzir i pocetnu tacku, konkretne prilike od kojih se krenulo, sta je uradjeno i dokle smo stigli danas-u post periodu.
angie01 angie01 10:45 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Не знаш ни за шта су покушали да га оптуже,


ta optuznica je povucena.
tess1 tess1 10:46 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Тес, још једном, у чему је твој проблем?

Znaš li ti, kad smo kod samo mojih problema i tvojih Asanžovih problema, koje su namjere Engleza ovih dana u BiH tj kakav odnos planiraju sa RS, do sad su bili samo jako, jako loših manira, Gospodari bezakonja, da li planiraju iznenaditi nas po prvi put ružama, svijećama, pralinama i dobrim crnim vinom?
angie01 angie01 10:48 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

I gde ti piše u mom kraju?


'ajd polako-to sam ja napisala,...kako stoje stvari u "mom" kraju,...pa rekoh, da l je onda Valjevski okrug neki egzemplar, sta li...slobodno kazi, kada treba da ti se crta, lakse je od onog posle tvog beskonacnog vadjenja besmislicama.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:57 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

angie01
Не знаш ни за шта су покушали да га оптуже,


ta optuznica je povucena.

Никада није било оптужнице, већ само истраге. Швеђани су га звали на ”информативни разговор”, он се није одазвао јер је мислио да може бити изручен у САД, Енглези су га ухапсили да би га послали у Шведску, пуштен је уз кауцију и ушао у еквадорску амбасаду.
benedykt benedykt 11:00 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

angie01


pa vidi,mene uopste ne fascinira tvoja logoreicna nadobudnost,...i uopste potreba da se pakuju stvari po potrebi,...a gde sam ja rekla da socijalna davanja zavise od ekonomskog sistema?...a pogledaj sta je on napisao-i sta bi to znacilo u odnosu na to o cemu pricamo-a sto nema veze sa gradivom OS,...jer u programu ne postoji predmet ekonomija....pa onda nadji na netu, koji toliko koristis-karakteristike trzisnog ekonomskog sistema...a pre toga proveri jos jednom sta znaci sta je bene napisao, a napisao je ovo,
Nivo socijale ne određuje da li je neka zemlja socijalistička već stvari tipa da li su firme u privatnom vlasništvu, da li je ekonomski sistem baziran na slobodnom tržištu.


To što je Bene napisao je zaista najosnovnija definicija razlike između kapitalizma i socijalizma (ili barem onakvog kakav je taj sistem u realnosti bio), i to ti se draga moja učilo još u osnovnoj školi ali si ti vidim zaboravila na predmet zvani Poznavanje društva, kao što si zaboravila da se za vreme SFRJ od V osnovne učio i predmet zvani Marksizam. Može biti da je tada ta ista definicija bila samo malčice drugačije preformulisana, pa te zato i dovelo u zabludu, ali je suština upravo ta…
angie01 angie01 11:05 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Никада није било оптужнице


dobro, pogresno sam se izrazila.
mariopan mariopan 11:07 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

У Србији, као и онда, још увек се овераају књижице, осим што мислим да Београђани старији од 60 или 65, имају аутоматско здравствено осигурање, али мислим да то не важи за све старије грађане Србије.

U celoj Srbiji svako kome je ugrožen život ima pravo da bude pregledan od strane lekara i lečen u bolnici dok mu se stanje ne popravi, makar i da nema zdravstveno osiguranje. Basplatno, što podrazumeva da su to i beskućnici, ne samo stare osobe.
angie01 angie01 11:14 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

To što je Bene napisao je zaista najosnovnija definicija razlike između kapitalizma i socijalizma (ili barem onakvog kakav je taj sistem u realnosti bio)


pa nije tema razlika izmedju socijalizma i kapitalizma...to pod jedan, pod dva, poznavanje Drustva se bavilo generalno suštinom porodice, nekim osnovama nacionalne istorije, kao i situacionim rešavanjem problema, kao što su na primer zvanje hitne pomoći ili vatrogasaca u slučaju potrebe.

pod tri-u OS-nije postojao predmet Marksizam.

pod cetiri, bene je rekao upravo suprotno od onoga sto si ti tvrdio da jeste, a meni zamerio da sam ja rekla a nisam, nego sam se nasmejala.-lepo sam ti podvukla.


tess1 tess1 11:15 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Никада није било оптужнице, већ само истраге. Швеђани су га звали на ”информативни разговор”, он се није одазвао јер је мислио да може бити изручен у САД, Енглези су га ухапсили да би га послали у Шведску, пуштен је уз кауцију и ушао у еквадорску амбасаду.

Ok, ispravka, čovjek je prije "novinarstva" bio student matematike, fizike i programer (već mu je suđeno za hakerisanje), napravio je stranicu sa dokumentima (ne znamo odakle su svi izvori, ali znamo da je nezakonit put od ruke do ruke makar mu to sve stiglo poštom u sanduče pred kućom, ne preko servera, skup stilskih figura tj stilskih sredstava sa serverom, spavanjem, ženama i zakonom je odličan, iznenadim samu sebe koliko sam genijalna), u Švedskoj su ga dvije žene optužile za nešto, ok, nemam snage (nema mi smisla) rekoh sinoć vašim finim riječnikom (vidim, pridužila se i borkinja za pravdu i samo istinu Angie, zna koliko je puta svršio u nju dok samo spava) prepričavati šta se desilo i da li je to zakonito između njega i neke žene, evo ja sam ovako naslijepo il intuitivno rekla da je on kriv za odbačene navode tih Šveđanki.. I u čemu je tvoj problem?

Naslov ovog bloga je Asanž- moralni krah kapitalizma, cc, kakva zajebancija.. do koje tačke ludila smo stigli da smo o krahu (moralnog?) svijeta saznali prvo preko Asanža pa prolazimo opet krah svijeta radi Asanža, kad evo Englezi neometano otvoreno ali i iza zavjese kad god mogu zajebu nekoga, posebno nas u RS, smjeste kajlu..
benedykt benedykt 11:15 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

angie01


ne rusis ti meni nikakve snove- ja sam to prozivela, znam iz prve ruke,...a btw- zivela sam po svetu u raznim uredjenjima i okolnostima, i na cudnom Istoku i na trulom Zapadu, pa dozvoli da ipak mogu da uporedim,...s tim, sto u konkretnom slucaju, treba uzeti u obzir i pocetnu tacku, konkretne prilike od kojih se krenulo, sta je uradjeno i dokle smo stigli danas-u post periodu.

Živeo i ja isto tako pa nikome ništa, tj jedina razlika je što ja ne mešam babe, žabe, apples & oranges već shvatam da je welfare state jedno a da je socijalizam i radničko samoupravljanje nešto sasvim drugo. Osnovni razlog zašto se od tačke A ono nekad stiglo do tačke B ovo sad, je samo i jedino ekonomski. Pa tako, one zemlje tog istog trulog & kapitalističkog Zapada kao Švedska, Nemačka ili Norveška koje su mogle finansijski da izguraju takav welfare state sistem ga i dalje imaju, a sirotinja sa Balkana i slični njima su dobili od MMF i sličnih udruženja za davanje ekonomskih saveta, malo drugačiju više kao laissez-faire recepturu kako da im se uredi ekonomija…
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:26 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

tess1
Тес, још једном, у чему је твој проблем?

Znaš li ti, kad smo kod samo mojih problema i tvojih Asanžovih problema, koje su namjere Engleza ovih dana u BiH tj kakav odnos planiraju sa RS, do sad su bili samo jako, jako loših manira, Gospodari bezakonja, da li planiraju iznenaditi nas po prvi put ružama, svijećama, pralinama i dobrim crnim vinom?

Шта год, не брини, Додик зна са Енглезима, високим представницима и свима осталима.
angie01 angie01 11:31 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Živeo i ja isto tako pa nikome ništa, tj jedina razlika je što ja ne mešam babe, žabe, apples & oranges već shvatam da je welfare state jedno a da je socijalizam i radničko samoupravljanje nešto sasvim drugo


gospode boze dragi- sta si ti sada sve pomesao,..pa ja ni rec nisam rekla o socijalizmu,


Pa tako, one zemlje tog istog trulog & kapitalističkog Zapada kao Švedska, Nemačka ili Norveška koje su mogle finansijski da izguraju takav welfare state sistem ga i dalje imaju, a sirotinja sa Balkana i slični njima su dobili od MMF i sličnih udruženja za davanje ekonomskih saveta, malo drugačiju više kao laissez-faire recepturu kako da im se uredi ekonomija…




ceTkaj,ti sada hoces da kazes da socijalna davanja ipak imaju veze sa ekonomskim sistemima:))),...pa stani malo, udahni Pranu, razmisli,...a malo pre si reako,
tj da nivo socijalnih davanja nikakve blage veze nema sa ekonomskim sistemom kao takvim…


i da, pogledaj kako funkcionisu socijalna davanja.

tess1 tess1 11:42 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Шта год, не брини, Додик зна са Енглезима, високим представницима и свима осталима.

Pokaži mi gdje Dunav ljubi nebo, ništa drugo. :)
nikvet pn nikvet pn 11:50 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Негде 80-тих када сам почео да радим на селу запрепастило ме сазнање да у СФРЈ уопште постоје људи без здравственог осигурања - чисти пољопривредници. Имали су за уплату цену боли глава (наставак откупа, кажу) и нико разуман није уплаћивао. Ако је неко у кући био запослен (полутани) онда су сви имали књижице и све ок.`Али ако није онда је плаћао све и то тврдо. Издашан црни приход за докторе, поготову од гастоса.

Колико је то било у %? У мојој индустријској општини рецимо 50% сеоског становништва. Околне руралне (Ражањ, Рековац, Ћићевац...) далеко више. Ако придодамо и градско становништво у укупном збиру реално је најмање трећина била ван система здравственог осигурања.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:02 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

mariopan

U celoj Srbiji svako kome je ugrožen život ima pravo da bude pregledan od strane lekara i lečen u bolnici dok mu se stanje ne popravi, makar i da nema zdravstveno osiguranje. Basplatno, što podrazumeva da su to i beskućnici, ne samo stare osobe.

То није специфично српска цивилизацијска тековина да се лече људи којима је угрожен живот.

Члан 11 Закона о здравственом осигурању набраја категорије осигураника:

Osiguranici su:

1) lica u radnom odnosu u privrednom društvu, drugom pravnom licu, državnom organu, organu jedinice lokalne samouprave i autonomne pokrajine, kao lica u radnom odnosu kod fizičkih lica (u daljem tekstu: zaposleni);

2) civilna lica na službi u Vojsci Srbije, jedinicama Vojske Srbije i ustanovama Vojske Srbije;

3) izabrana, imenovana ili postavljena lica, ako za obavljanje funkcije ostvaruju zaradu, odnosno platu ili naknadu zarade;

4) lica koja, u skladu sa zakonom kojim se uređuje rad, obavljaju poslove van prostorija poslodavca;

5) lica koja, u skladu sa zakonom kojim se uređuje rad, obavljaju poslove kućnog pomoćnog osoblja;

6) državljani Republike Srbije koji su na teritoriji Republike Srbije zaposleni kod stranih ili međunarodnih organizacija i ustanova, stranih konzularnih ili diplomatskih predstavništava ili su zaposleni kod stranih pravnih ili fizičkih lica, ako međunarodnim ugovorom nije drukčije određeno;

7) zaposleni upućeni na rad u inostranstvo, odnosno u privrednom društvu ili drugom pravnom licu koje obavlja delatnost ili usluge u inostranstvu, ako nisu obavezno osigurani po propisima te države ili ako međunarodnim ugovorom nije drukčije određeno;

8) zaposleni roditelj, usvojitelj, hranitelj, odnosno staratelj koji odsustvuje sa rada dok dete ne navrši tri godine života, dok mu miruju prava i obaveze po osnovu rada, u skladu sa propisima kojima se uređuje rad;

9) državljani Republike Srbije zaposleni u inostranstvu kod stranog poslodavca koji nemaju zdravstveno osiguranje stranog nosioca zdravstvenog osiguranja ili koji nisu obavezno osigurani prema propisima strane države, odnosno ako prava iz zdravstvenog osiguranja po propisima te države, za sebe ili članove svoje porodice, ne mogu ostvarivati ili koristiti van teritorije te države;

10) stranac koji je zasnovao radni odnos ili je radno angažovan u smislu propisa kojima je uređeno zapošljavanje stranaca u Republici Srbiji, ako međunarodnim ugovorom nije drukčije određeno;

11) državljani Republike Srbije zaposleni u domaćinstvima osiguranika koji su u radnom odnosu u inostranstvu kod organizacije čije je sedište na teritoriji Republike Srbije;

12) lica koja ostvaruju pravo na novčanu naknadu po osnovu nezaposlenosti, prema propisima o zapošljavanju;

13) lica koja obavljaju privremene i povremene poslove u skladu sa zakonom kojim se uređuje rad;

14) lica koja, u skladu sa zakonom obavljaju privremene i povremene poslove preko omladinske, odnosno studentske zadruge, a imaju navršenih 26 godina života, odnosno bez obzira na godine života ako nisu na školovanju;

15) lica koja po prestanku radnog odnosa ostvaruju pravo na naknadu zarade zbog povrede na radu ili profesionalne bolesti, u skladu sa ovim zakonom;

16) lica koja obavljaju poslove po osnovu ugovora o delu, autorskog ugovora, ugovora o porodičnom smeštaju prema propisima o socijalnoj zaštiti, ugovora o stručnom osposobljavanju i usavršavanju uz naknadu, kao i po osnovu drugih ugovora kod kojih se za izvršen posao ostvaruje naknada, odnosno nagrada (u daljem tekstu: ugovorena naknada);

17) lica koja su osnivači, odnosno članovi privrednih društava u skladu sa zakonom, koji u njima rade bez zasnivanja radnog odnosa;

18) lica koja su registrovana za obavljanje delatnosti u vidu zanimanja radi samostalnog obavljanja delatnosti i obavljanja delatnosti slobodne profesije (u daljem tekstu: preduzetnici), kao i samostalni umetnici, u skladu sa zakonom;

19) sportisti, koji u skladu sa zakonom kojim se uređuje sport obavljaju sportsku delatnost kao samostalnu delatnost;

20) sveštenici i verski službenici verskih zajednica registrovanih u Republici Srbiji koji te poslove obavljaju kao samostalnu delatnost;

21) poljoprivrednici koji se bave poljoprivrednom proizvodnjom u skladu sa propisima kojima se uređuje poljoprivreda, odnosno poljoprivredna delatnost, ako nisu: osiguranici zaposleni, osiguranici iz tač. 17) i 18) ovog stava, korisnici penzija, lica na školovanju;

22) lica koja obavljaju poljoprivrednu delatnost kao jedino ili osnovno zanimanje, a upisani su u registar poljoprivrednih gazdinstava u svojstvu nosioca ili člana porodice nosioca poljoprivrednog gazdinstva, ako nisu: osiguranici zaposleni, osiguranici iz tač. 17) i 18) ovog stava, korisnici penzija, lica na školovanju;

23) javni beležnik i javni izvršitelj;

24) korisnici penzije koji su pravo na penziju ostvarili u skladu sa propisima o penzijskom i invalidskom osiguranju;

25) lica koja primaju penziju ili invalidninu isključivo od inostranog nosioca osiguranja i koja imaju prebivalište ili boravište, odnosno stalno nastanjenje ili privremeni boravak u Republici Srbiji u skladu sa zakonom, odnosno ako sa državom od koje primaju penziju ili invalidninu ne postoji međunarodni ugovor o socijalnom osiguranju ili je međunarodnim ugovorom drugačije određeno;

26) lica koja primaju penziju ili invalidninu isključivo od inostranog nosioca osiguranja i koja imaju prebivalište ili boravište, odnosno stalno nastanjenje ili privremeni boravak u Republici Srbiji u skladu sa zakonom, a kod kojih postoje određene pravne smetnje zbog kojih ne mogu da ostvare zdravstveno osiguranje primenom međunarodnog ugovora i to samo radi ostvarivanja prava iz zdravstvenog osiguranja na teritoriji Republike Srbije;

27) strani državljani koji na teritoriji Republike Srbije rade kod domaćih pravnih subjekata na osnovu posebnih ugovora o razmeni stručnjaka ili sporazuma o međunarodnoj tehničkoj saradnji;

28) strani državljani za vreme školovanja ili stručnog usavršavanja na teritoriji Republike Srbije do isteka školske godine, odnosno završetka akademske godine u kojoj su završili školovanje, ali ne duže od navršene 26 godine života.

Svojstvo osiguranika iz stava 1. ovog člana može se steći samo po jednom osnovu osiguranja.

Lica koja ostvaruju ugovorenu naknadu na osnovu ugovora o davanju u zakup poljoprivrednog zemljišta, a nisu: osiguranici zaposleni, osiguranici iz stava 1. tač. 17) i 18) ovog člana, korisnici penzija ili lica na školovanju, svojstvo osiguranika stiču u skladu sa stavom 1. tač. 21) ili 22) ovog člana.

Нигде не пише да су здравствени осигураници сви резиденти РС, било да су држављани или странци са регулисаним боравком у Србији.
gvozden1 gvozden1 12:11 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi


'ajd polako-to sam ja napisala,...kako stoje stvari u "mom" kraju,...pa rekoh, da l je onda Valjevski okrug neki egzemplar, sta li...

Kakvi krajevi, moj, tvoj, valjevski, ičke materine, niko ni o kakvim krajevima nije pisao, cela država je bila takva da polovina stanovništva nije bila zahvaćena tim slavnim "svi imali pravo"

Ili razumi, ili stavi smešak i ćao.
angie01 angie01 12:14 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Нигде не пише да су здравствени осигураници сви резиденти РС, било да су држављани или странци са регулисаним боравком у Србији.


pa sada i nisu, ne mogu da se lece ni oni sa knjizicama,..ne znam sta hoces da dokazes,...a i dalje mogu svi da se prijave na berzu rada i dobiju zdravstveno-dovoljno je jedan clan domacinstva. Ono sto barem fiktivno stoji, a u realizaciji je isto i za one sa knizicama i bez- je da u hitnim slucajevima, mora da dodje Hitna i da te odvede na lecenje,...kako to i zgleda na terenu,...zove moja drugarica hitnu, jer je dobila srcku, ona glupaca na centrali kaze, pa niste na spisku srcanih bolesnika, ona kaze, pa nisam imala problema do sada i ova je vrti u krug,...posle neuspele akcije, onako skenjana, zove rodjaku, koja nadje neku vezu i par sati kasnije dodje neka hitna sa stazitom kao lekarkom, koja je nesto pogresila-i zena umre,...sa sve overenom knizicom.
mariopan mariopan 12:17 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Нигде не пише да су здравствени осигураници сви резиденти РС, било да су држављани или странци са регулисаним боравком у Србији.

Nisam čitala zakon ali imam iz prve ruke iskustvo da se tako lečila meni bliska osoba. član porodice koji nije imao osiguranje, ali samo kada bi mu život bio ugrožen. Dođe i hitna pomoć, odvezu ga u bolnicu, tamo ga skrpe pa nam ga vrate. Kasnije smo mu mi plaćali privatno preglede i lekove, solidarno, cela porodica. Preminuo je pre dve godine. Tako znam.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:17 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Колико је то било у %? У мојој индустријској општини рецимо 50% сеоског становништва. Околне руралне (Ражањ, Рековац, Ћићевац...) далеко више. Ако придодамо и градско становништво у укупном збиру реално је најмање трећина била ван система здравственог осигурања.

Ја сам знала да на селу има много неосигураних, али ово је први пут да видим процену о коликом броју је могло да се ради. Проценат који наводиш је поражавајући.
gvozden1 gvozden1 12:18 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

Имали су за уплату цену боли глава

Ogromne pare bile, nenormalne.
Tolike da je retko ko mogao to da plaća.

Kasnije, kad su došli u godine da mogu da primaju neku crkavicu od penzije (sada je to oko desetak hiljada) ko je hteo da ostvari pravo, morao je sve to sa kamatama da uplati.

A bilo je reda veličine vrednosti solidnog polovnog traktora.

To je za seljaka ogroman novac.


Ali ne znaju, nego lupetaju.
gvozden1 gvozden1 12:26 13.12.2021

Re: Nego Filipe reci mi

sada i nisu

Sada je identično kao i onda, makar što se seljaka tiče.
Ko uplaćuje ima knjižicu, ko ne, crkni.
Baš kao i tad.

Još su pokušali da subvencije vežu za uplatu, pa kad su shvatili koji procenat ne uplaćuje, odustali su.

A odustali tek kad su se Vojvođani pobunili, i rekli da tolike pare nije moguće zaraditi, bolje im je da mole boga da budu zdravi, pa šta bude, nego da plaćaju toliko.

Identično kao i onda.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana