Društvo| Istorija| Literatura| Moj grad| Život

San zimske noći

freehand RSS / 22.01.2022. u 21:56

Sedmorica nas je budnih. Spavamo na smenu. Zemunica je topla do visine od pola metra iznad tla, ispod kao grob. Zato smo bale slame poređali jednu na drugu pa samo polovina može da spava u isto vreme.
Sedimo za improvizovanim stolom pored peći dok flaša sa rakijom kruži od ruke do ruke. Osmi nam je dan u Peščari. Temperatura noću pada ispod -25. Razgovor zamro, glave klimaju ka stolu.
„Znate li, ljudi, da su one noći pre nego što smo pošli na vežbu u Narodnoj bašti kučići pojeli čoveka?" - čujem svoj glas kao da od nekog drugog dopire. Dvojica, trojica me pogledaju uz „Aj ne seri" izraz.
„Ne, stvarno... „ - opet čujem sebe kako pokušavam da im objasnim da se ne šalim. I mislim - kao da je neko nekoga u nešto nekad ubedio... 

525px-Sebastian_Rodriguezroamingwolfpack.png 

 Ta zima '85 bila je možda najhladnija koju pamtim. Čitav januar dubok sneg i temperature ispod -10. Sve su češće bile priče o tome kako su čopori izglednelih lutalica napali ljude koji su se predveče našli u pustom Rasadniku,idući sa posla ili na posao. Ali nikad na to ne obraćaš pažnju dok ti se ne dogodi. Zato smo u prolazu kroz Narodnu baštu, veliki park koji sam inače smatrao svojim dvorištem, mazili i ponekad hranili te jadničke što su špartali stazama ne uspevajući da bilo šta od hrane iskopšaju ni iz zaleđenih i snegom zatrpanih kontejnera. Tako su nam i te večeri dok smo po škriputavom snegu grabili ka centru u dguoj koloni od njih dvadesetak u jednom momentu prešli put.

Standardnom maršrutom obišavši nekoliko kafića stignemo u „Lesendro".
Ulazimo u veliki zadimljeni prostor u kome gruva „Driver's seat" - znamo da debeli Gus večeras pušta muziku, i znamo da su sledeći „
"Golden Earring", pa onda „Fokus". U uglu nekakva gužva. Pogledamo a njih 7-8 okupilo se oko Trucka, dok on sav užagren nešto pričamo.

Pirlazimo, javljamo se a onda skapiramo da je priča o tome kako su ga kroz Narodnjak jurili nekakvi vukovi. Presamitimo se od smeha i počnemo da ga zajebavamo. Priča traje a on nervozno pogledava na sat. Skapiramo da se plaši da se vraća peške istim putem i hoće na bus. Klasinčna diverzija sa još jednom turom odradi posao i ostaje nam na milost i nemilost: poslednji autobus za Strelište upravo je otišao...
Nas dvojica hodamo kroz ledenu zimsku noć smejući se, razgaljeni malo alkoholom a malo njegovom sve vidljivijom enrvozom dok se približavamo ulazu u narodnu baštu. Pred ulazom se zaustavlja. Gotovo plačnim glasom moli nas da idemo dužim putem, okolo. Za šta, naravno, više ne postoji šansa, ako je ikad i postojala. Nas dvojica ulazimo laka koraka, on uz oklevanje kreće za nama. Više ga je strah da bude sam no da ide tim putem.
Videvši kako ga već hvata panika umesto da idemo glavnom stazom, osvetljenom, krećemo sporednom uz žicu koja park deli od bolničkog vešeraja, gde su ulične svetiljke em ređe em uglavnom ne rade.
Kako dreknem „Eno ih!" nesrećnik već grebe uz drvo dok se mi presamićujemo od smeha.
Ludirajući se neprestano dok se Trucko trese i moli da prestanemo.
U jednom momentu na pedesetak metara ispred, na čistoj snežnoj površini vidim neke crne mrlje. „Eno ih!" vičem i delim nekoliko suvih grančica kao oružje za krajnji obračun. Unezvereni nesrećnik bi se vratio ali mi odlučnimkorakom hitamo u susret konačnom okršaju! Prilazimo crnim mrljama i vidimo da su u pitanju neke krpe, nekakva odeća koju je ko zna ko tu bacio. Sad već vrištimo od histeričnog smeha dok onim grančicama udaramo po ritama.

Ok, sad smo tačno na polovini puta, zagzili smo u deo na kome su ljuljaške i klackalice, odvojen od ostatka parka niskom živom ogradom, sa retkim sasušenim lišćem  u ovo doba godine. Pogledam napred i tek onda dobijem napad smeha: na stotinak metara ispred vidim kučence koje nešto njuši i  rije po snegu.
„Vuk, Truco, evo tvog vuka!" vičemo i hitamo napred. Prilazimo na petnaestak metara a kuče beži videvši nas. Paradno nastupam prvi dok njih dvojica hodaju za mnom. Dolazim tik do mesta gde je kučence bilo, i tu je mala dolja, ne duža od nekoliko emtara i duboka možda pola metra. Kročim na ivicu i onda zaprepašćen prizorom stanem a onda instiktivno krenem unazad. Ova dvojica naleću na mene vičući ajde, bre a onda ugledaju i oni telo koje krvavo i do pola raskomadano leži pred nama. Zabezeknut ne mogu da se pomerim dok čujem Zokija pored sebe koji glasno viče „Pu moja kuća nije! Pu moja kuća nije!".
Onda dignem pogled i na stotinak metara ispred nas, oko kuće koja je davno nekad bila tesniska svlačionica vidim kako se crni klobuk mreška; shvatim da je tu čitav čopor od nekoliko desetina pasa. Počinjem da uzmičem, i ova dvojica za mnom. Prvo polako pokušavajući da ne privčemo pažnju a onda u trojku obaramo svetski rekord Pjetra Menee na dvesta metara... Sa dušama u nosevima izlećemo iz parka boreći se za dah dok Zoki povraća. Neće biti jedini te noći.

Tu smo sad već, kod bolnice. Povrativši dah krećemo polako napred, i prilazimo kućici bolničkog portira.
„Šta je momci?" - pita videvši nas unezverene.
„Psi... Psi pojeli čoveka." - kažem kao najpribraniji. „Zovite miliciju!"
Gleda me kao da pokušava da utvrdi da li sam pijan ili drogiran.
„Evo, uđi sa mnom".
Uvede me unutra, okrene 92 i daje mi slušalicu. I stane između mene i vrata.
Javi se milicioner kome ponavljam isto što sam rekao i portiru. Gde je bilo, šta je bilo ispituje me. A onda kaže „Daj mi sad portira."
Dajem slušalicu gledam kako klima glavom i kaže „Važi".
„Sedi" - kaže mi, i zaključa vrata. Sad drži ruku na futroli sa pištoljem. „Dolazi patrola, sad će oni".
Sednem, SUP je možda tri stotine metara odatle.
I zaista, ni pet minuta posle toga pred portirnicom se parkira milicijski fića. Iz njega izlaze dvojica očito spremnih da išamaraju ponoćne ašljivdžije. Brzo legitimisanje, gde šta, ulazi u kola. U fićči nema mesta za petoricu pa Truca ostaje kod portira a mi kolima ulazimo u park. Pokazujemmilicioneru kuda da vozi dok ne dođemo do samog mesta događaja. Ne vide ništa iz auta jer je telo u dolji i ne vidi se bez obzira na farove. Jedan milicajac izlazi i iako smo sagnuti da ni slučajno ne vidimo ponovo jezivi prizor ipak vidimo kako se posle energičnog izlaska odjednom okreće i povraća naslonjen na haubu fiće. Izlazi i drugi, povraća i on. Nas dvojica unutra se zgledamo i smejemo „Jebeš ovakvu miliciju!" - kaže Zoki. Motorolom zovu stanicu i hitnu pomoć. U tom momentu Zoki me odjednom trgne i pokazuje tamo bnapred, premaizlazu iz parka: „Bog te jebo, poješće i onog! Dok gledamo kako na tristotinak metara od nas čopor napada čoveka kod javnog WC-a koji očajnički pokušava da se odbrani nekom torbom. Milicajci uskaču u fići i uz uključenu rotaciju i sirenu voze tamo. A onda dok prolazimo pored one kuć veći deo čopora izleće iz mraka i ustremljuje se na auto u vožnji. Kidišu na točkove, dok milicioner na suvozačkom sedištu vadi pištolj i kroz prozor puca u pobesnele žviotinje koje se kao po komandi povlače. Stižemo do nesrećnika kome su u međuvremenu psole kaputa iz ruke oteli torbu. Trpaju ga unutra među nas. Hvalahvalahvala ponavlja on u ulozi glavnog junaka dok se vozimo nazad prema mestu na kome je ostalo telo. Uzbuđeno priča kako je već sebe video mrtvog dok fića staje a već je stigla hitna pomoć. Valjda u šoku od straha uopšte ne shvata šta se dešava i pita nas zašto gledamo u pod. „Polgedaj ispred" kaže Zoki, al prvo izađi. Ne treba nam povraćanje i u kolima. Ušao je brže nego što je izašao, gotovo glavačke.
Te noći milicija je zatvorila park za prolazak postavivši patrole na svim ulazima.
U pola šest ujutro bio sam u kasarni, počinjala je vežba „Zima 85" u Deliblatskoj peščari.
Osam noći kasnije pokušao sam drugovima u zemunici da ispričam događaj,i unarednih sedam dana važio sam za najvećeg lažova u brigadi. Tamo nije bilo ni vesti ni novina.
U naredna tri dana po događaju lovci su odstrelili sve tšo se Pančevom kretalo na četiri noge a nije imalo ogrlicu i bilo u dvorištu,a i ponešto što je imao ogrlicu i bilo u dvorištu.
U međuvremenu, kako je to već uobičajeno i nromalno čuo sam razne verzije događaja, ispričane od strane raznih očevidaca.
Nerećna žrtva zvala se Živa Duma.
Nedeljama kasnije smejao sam se kad me drugovi iz zemunice pitaju zašto se nisam branio i zašto nisam insistirao na istinitosti priče u onoj noći u snežnoj, ledenoj pustari.
„S istinom se malo šta može odraditi" - sad bih im rekao.

Tagovi



Komentari (1279)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 10:53 24.01.2022

Re: ...

freehand
ono u vezi jedenja ljudskog mesa sam više povukao kao paraleu sa divljim životinjama - vuk, puma, tigar, lav...oni kad probaju ljudsko meso, obično samo njega i traže.

Al pazi ovo: ako tražiš idealnog čuvara stada, šta ćeš odabrati?




problem je što magarci znaju da ovako utuku i jagnjad, domaće pse ...
softelectronics_e softelectronics_e 11:15 24.01.2022

Re: ...

docsumann
2. Ne važi za ove frankenštajn rase pravljene za borbe, ukrštanjem što gorih krvoloka (pit bul i štatijaznam).


problem s pitbulovima nije u samoj rasi, čak ni u činjenici da je u uzgoju forsirana njihova efikasnost u borbi, snaga ugriza, agresivnost, neustrašivost...
problem je u vlasnicima pitbulova.

najslikovitiji primjer za to je bio slučaj kada su nfl zvijezdi Majkl Viku na posjedu pronašli tajnu arenu za borbe pasa i kaveze sa 54 pitbula koji su u tim borbama učestvovali.

akcijom ljubitelja pasa 53 psa su nakon tretmana socijalizovani i dodjeljeni novim vlasnicima, samo kedan pas je morao biti ubijen, pošto se nije mogao unormaliti za život sa ljudima.


Tu rasu treba zatrti.
docsumann docsumann 11:19 24.01.2022

Re: ...

softelectronics_e
docsumann
2. Ne važi za ove frankenštajn rase pravljene za borbe, ukrštanjem što gorih krvoloka (pit bul i štatijaznam).


problem s pitbulovima nije u samoj rasi, čak ni u činjenici da je u uzgoju forsirana njihova efikasnost u borbi, snaga ugriza, agresivnost, neustrašivost...
problem je u vlasnicima pitbulova.

najslikovitiji primjer za to je bio slučaj kada su nfl zvijezdi Majkl Viku na posjedu pronašli tajnu arenu za borbe pasa i kaveze sa 54 pitbula koji su u tim borbama učestvovali.

akcijom ljubitelja pasa 53 psa su nakon tretmana socijalizovani i dodjeljeni novim vlasnicima, samo kedan pas je morao biti ubijen, pošto se nije mogao unormaliti za život sa ljudima.


Tu rasu treba zatrti.


gluposti!
docsumann docsumann 11:38 24.01.2022

Re: ...

još malo o pitovima.

definitivno da je s tim psima moguće odraditi isto ono što je učinjeno s dobermanima ili bordojškom dogom, a to je da se rasi generalno ublaži temperament.
pitanje je - ko je za to stvarno zainteresovan?

potpuna eliminacija pitova je praktično nemoguća, jer kao što je to već kod nas rađeno 90-tih ljudi lako prošvercuju papire da se ustvari radi o srafordu, srafordskom bulteriju ili nekoj sličnoj rasi.
zabrana bi se morala odnositi na sve pitolike pse, a dans ih ima više nego ikad, pošto stalno nastaju nove, uključujući i pomenutog američkog bulija, koji je po karakteru sušta suprotnost pitovima.

za pitove pogrešno važi da su najjači psi u borbi, što je glupost.
u odnosu na svoju veličinu pit je borac bez premca, al ima daleko snažnijih i moćnijih pasa.
Kangal recimo ima 3 puta jači ugriz od pita! uz to je i ljući i nepovjerljiviji prema strancima. kada bi Kangal ili Alabaj bili popularni kao pitovi, ko zna kakva bi bila statistika u vezi s napadom pasa na ljude.

inače u USA najveći broj smrtonosnih napada na čovjeka otpada na pitove, a drugi su rotvajleri. dok su do prije 3-4 decenije na tom vrhu bili njemački ovčari

Pitbulls and Rottweilers make up 77% of all fatal dog bites, despite making up only 6% of the U.S. dog population

During 2005-2017, pit bulls killed one citizen every 16.7 days, totaling up to 284 Americans. Rottweilers killed over 105 days during that time period.
nikvet pn nikvet pn 12:11 24.01.2022

Re: ...

milisav68

Da li je pas agresivniji ako se hrani(o) živim (termički neobrađenim) mesom?

Odnosno, da li se time povećava mogućnost od bezrazložnog napada na ljude?


Из било које дефицијентне исхране па и živim (termički neobrađenim) mesom проистиче нервоза, фрустрација која може да прерасте у агресивност. Као човек кад би јео неслано незачињено данима, недељама свакако да би био бар нервозан .
nikvet pn nikvet pn 12:20 24.01.2022

Re: ...

Код термички необрађеног анималног отпада (у преводу: крваво месо) проблем је ризик од инфекције и паразита, као и неефикасност. Потребно је троструко већа количина до ситости, кувано се боље вари.
vcucko vcucko 12:26 24.01.2022

Re: ...

vrabac_onaj
Али имам пушку, немам страх (нити мирис страха), стојим, чекам и бога молим да не морам.


Ja imam utisak da je ovo veoma bitan momenat u toj priči.

Najbitnije je da nema straha. Puška manje-više. Ako je čovek iskusan lovac pa i da zna šta će s njom, inače je puška samo opasnost i za njega i za sve druge.

Ne bojim se (krznenih) životinja. Bojim se zlih ljudi, sa njima treba znati i stići i uteći. Krznaši su najlepše delo Tvorca. Kakav strah. A i nema kod nas lavi i tigri ča bi reka Meštar. Možeš eventualno na Tari da lunjaš gde ne treba i da naletiš na mečku, ali koliko je to realna situacija.

Znači ništa strah i sve u redu, to sve vreme pokušavam da kažem. Nikakvo qrčenje ja ovo ono. Gde kučeta da se bojiš, aman.
vrabac_onaj vrabac_onaj 12:39 24.01.2022

Re: ...

vcucko
vrabac_onaj
Али имам пушку, немам страх (нити мирис страха), стојим, чекам и бога молим да не морам.


Ja imam utisak da je ovo veoma bitan momenat u toj priči.

Najbitnije je da nema straha. Puška manje-više. Ako je čovek iskusan lovac pa i da zna šta će s njom, inače je puška samo opasnost i za njega i za sve druge.

Ne bojim se (krznenih) životinja. Bojim se zlih ljudi, sa njima treba znati i stići i uteći. Krznaši su najlepše delo Tvorca. Kakav strah. A i nema kod nas lavi i tigri ča bi reka Meštar. Možeš eventualno na Tari da lunjaš gde ne treba i da naletiš na mečku, ali koliko je to realna situacija.

Znači ništa strah i sve u redu, to sve vreme pokušavam da kažem. Nikakvo qrčenje ja ovo ono. Gde kučeta da se bojiš, aman.


Dobro.
Moj savet ti je da to sa klečanjem ne isprobavaš u sitaucijama nalik onoj koju sam opisao, a ti kako hoćeš.

I obrati pažnju na još jednu stvar. Nik ni u jednom trenutku nije kročio na teritoriju koja je čuvana, išao je po samom obodu. A o tome da nije prišao nekoj eventualno prisutnoj stoci koja je predmet zaštite da i ne pričamo.
freehand freehand 12:42 24.01.2022

Re: ...

nikvet pn
Код термички необрађеног анималног отпада (у преводу: крваво месо) проблем је ризик од инфекције и паразита, као и неефикасност. Потребно је троструко већа количина до ситости, кувано се боље вари.

da pretpostavljao sam tako nešto. Ovo na šta u stvari odgovaraš su nekakve uvrežene magijske predrasude.
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:01 24.01.2022

Re: ...

Nego Nik, imam ja par pitanja. Ceo život imaš pse, baviš se njima, veterinar si.

1. Koliko je tvom osećaju sigurnosti doprinelo to što imaš pušku u opisanoj situaciji sa šarplanincem? Gore si napisao i ovo:

Дошао је до ивице ливаде, ја на левом колотрагу пута, два метра нас дели. И цев.


2. Šta misliš koliki je procenat ljudi koji bi u datoj situaciji uspeo da ne oseti i pokaže strah, naročito ako su nenaoružani?
docsumann docsumann 13:18 24.01.2022

Re: ...

1. Koliko je tvom osećaju sigurnosti doprinelo to što imaš pušku u opisanoj situaciji sa šarplanincem? Gore si napisao i ovo:


i podpitanje:

kako šarplaninci reaguju na pucanj? da l' ustuknu ili su rezistentni kao neki lovački psi kojima je to ušlo u gene?

sjećam se nekog lika koji je išao međ lavove u savanu, samo s velikom motkom u ruci.
nije bio nikakav zviždač lavova, ne druži se i ne grli se s njima, al im dobro poznaje navike i zna šta je rizično a šta sigurno ponašanje u njihovoj blizini.

jednom prilikom je odraslom mužjaku okrenuo leđa na nekih 40-tak metara udaljenosti.
valjda mu je neko od snimateljkse ekipe signalizirao da je lav krenuo ka njemu, il je možda sam čuo, svejedno, no njegova reakcija je bila ta što se okrenuo ka lavu, podigao ruke u vis, sa sve štapom (kaže bitno je prikazati svoju konturu što većom u tom trenutku) i prodrao iz sve snage.
lav je u mjestu stao, a nakon što je čovjek još jednom dreknuo i lupio štapom od tlo, lagano se povukao nazad pod drvo.

e, recimo da u tvom opisanom slučaju to nije bio šarplaninac već vuk, koji je od dva obrazca ponašanja adekvatniji (naravno u slučaju da nemaš kod sebe pušku, već recimo samo močugu, štap)?
maksa83 maksa83 14:08 24.01.2022

Re: ...

sjećam se nekog lika koji je išao međ lavove u savanu, samo s velikom motkom u ruci.
nije bio nikakav zviždač lavova, ne druži se i ne grli se s njima, al im dobro poznaje navike i zna šta je rizično a šta sigurno ponašanje u njihovoj blizini.

K'o ludi Brodi Mos koji kad vidi ajkule skoči da pliva sa njima, ako proceni da su "u dobrom fazonu".

docsumann docsumann 14:18 24.01.2022

Re: ...

maksa83
sjećam se nekog lika koji je išao međ lavove u savanu, samo s velikom motkom u ruci.
nije bio nikakav zviždač lavova, ne druži se i ne grli se s njima, al im dobro poznaje navike i zna šta je rizično a šta sigurno ponašanje u njihovoj blizini.

K'o ludi Brodi Mos koji kad vidi ajkule skoči da pliva sa njima, ako proceni da su "u dobrom fazonu".



ma cool su ajkule, posebno kad su čupave

zezam malo cucka. al brate, ja ne znam kako se to ne bih usrao u ćega da vidim tigra oči u oči, bez ograde, provalije ili duboke vode između nas.
maksa83 maksa83 14:34 24.01.2022

Re: ...

zezam malo cucka. al brate, ja ne znam kako se to ne bih usrao u ćega da vidim tigra oči u oči, bez ograde, provalije ili duboke vode između nas.

Ma to je samo velika mačka...

nikvet pn nikvet pn 14:48 24.01.2022

Re: ...

vrabac_onaj

1. Koliko je tvom osećaju sigurnosti doprinelo to što imaš pušku u opisanoj situaciji


Наравно да је допринело самопоуздању. Али пар пута стрефило ме исто тако али без танџаре. Уђем у авлију на посао рутински оно откачи се псина с ланца и јурне. Прва милисекунда је помисао ја сам јачи ти си мртав. Потом спустим торбу и окренем леђа лагано, скрштене руке, састављене ноге. Пас нема мету за ујед, збуни се и застане, лаје у месту; онда се окренем, раширим руке и викнем; контранапад. Успевало досад.

2. Šta misliš koliki je procenat ljudi koji bi u datoj situaciji uspeo da ne oseti i pokaže strah, naročito ako su nenaoružani?


Реално врло мали.

docsumann
kako šarplaninci reaguju na pucanj? da l' ustuknu ili su rezistentni kao neki lovački psi kojima je to ušlo u gene?


Шарпланинац у акцији неће реаговати ни на рафал, потврђено у ЈеНеА. Друге псе то збуни и уплаши. Ловачке псе пуцњава видно обрадује.


docsumann docsumann 14:50 24.01.2022

Re: ...

Шарпланинац у акцији неће реаговати ни на рафал, потврђено у ЈеНеА. Друге псе то збуни и уплаши. Ловачке псе пуцњава видно обрадује.


da, zvuči logično. hvala
milisav68 milisav68 14:52 24.01.2022

Re: ...

freehand
nikvet pn
Код термички необрађеног анималног отпада (у преводу: крваво месо) проблем је ризик од инфекције и паразита, као и неефикасност. Потребно је троструко већа количина до ситости, кувано се боље вари.

da pretpostavljao sam tako nešto. Ovo na šta u stvari odgovaraš su nekakve uvrežene magijske predrasude.

A dobro, nije baš čista magija, ima malo i teorije :)

Pas koji jede živo krvavo meso, može da bude nervozan zbog lošeg varenja ili infekcije.

I tako može da napadne nekoga.
docsumann docsumann 14:53 24.01.2022

Re: ...

maksa83
zezam malo cucka. al brate, ja ne znam kako se to ne bih usrao u ćega da vidim tigra oči u oči, bez ograde, provalije ili duboke vode između nas.

Ma to je samo velika mačka...



skoro pa k'o iz one dječje pjesmice

ide maca oko tebe, pazi da te ne ogrebe...će te sjebe ...načisto

docsumann docsumann 14:55 24.01.2022

Re: ...

Пас нема мету за ујед, збуни се и застане, лаје у месту; онда се окренем, раширим руке и викнем; контранапад. Успевало досад.


eto zajedničke tačke za pse i lavove - raširi se i viči. po mogućnosti - jebo vas Vučić
zilikaka zilikaka 14:58 24.01.2022

Re: ...

Ljudi, ima jedna dobra caka, mi je okrili slučajno. Pas se jako uplaši naglo otvorenog kušobrana. Valjda nisli, otkud sad ovo ogromno čudovište. Plus kažu da načelno slabo vide, da na daljinu gađaju konture, pa ako neko krene u avanturu sa kerovima, umesto štapa bolje da ponese što veći kišobran
docsumann docsumann 15:01 24.01.2022

Re: ...

jedno pitanje za sve osim za nikveta:

koji od ovih parova (svejedno koja kombinacija mužjak-ženka) može imati zajedničko potomstvo?

a) tigar-jaguar
b) jaguar-puma
c) hijena-dingo
e) gepard-leopard

prirodne gografske lokacije stanovanja nisu bitne, recimo da se par nalazi u zarobljeništvu...


EDIT: mogu i od biologiju mozgalicu da napravim
maksa83 maksa83 15:06 24.01.2022

Re: ...

umesto štapa bolje da ponese što veći kišobran

Lak za kosu ili dezodorans.
zilikaka zilikaka 15:12 24.01.2022

Re: ...

maksa83
umesto štapa bolje da ponese što veći kišobran

Lak za kosu ili dezodorans.

Ovo nisam znala. Da li je neko probao da radi?
maksa83 maksa83 15:18 24.01.2022

Re: ...

zilikaka
maksa83
umesto štapa bolje da ponese što veći kišobran

Lak za kosu ili dezodorans.

Ovo nisam znala. Da li je neko probao da radi?

Ja nisam, čuo sam od iskusnijih, ali bi po svoj logici moralo da radi efektivno kao suzavac. Zamisli psa sa superosetljivim njuhom kome u oči i njušku saspeš dezodorans. Instant šok.
milisav68 milisav68 15:26 24.01.2022

Re: ...

docsumann
jedno pitanje za sve osim za nikveta:

koji od ovih parova (svejedno koja kombinacija mužjak-ženka) može imati zajedničko potomstvo?

a) tigar-jaguar
b) jaguar-puma
c) hijena-dingo
e) gepard-leopard

prirodne gografske lokacije stanovanja nisu bitne, recimo da se par nalazi u zarobljeništvu...


EDIT: mogu i od biologiju mozgalicu da napravim

A što mešaš pse i mačke :)

Ajde neka bude pod b :)

Logika, obe žive na južnoameričkom kontinentu.
docsumann docsumann 15:26 24.01.2022

Re: ...

Zamisli psa sa superosetljivim njuhom kome u oči i njušku saspeš dezodorans.


Brut-alno
docsumann docsumann 15:36 24.01.2022

Re: ...

milisav68
docsumann
jedno pitanje za sve osim za nikveta:

koji od ovih parova (svejedno koja kombinacija mužjak-ženka) može imati zajedničko potomstvo?

a) tigar-jaguar
b) jaguar-puma
c) hijena-dingo
e) gepard-leopard

prirodne gografske lokacije stanovanja nisu bitne, recimo da se par nalazi u zarobljeništvu...


EDIT: mogu i od biologiju mozgalicu da napravim

A što mešaš pse i mačke :)

Ajde neka bude pod b :)

Logika, obe žive na južnoameričkom kontinentu.


prvo da se dogovorimo. rješenja slati na pp, da ne kvarimo zabavu ostalim blogerima.
a napomenuh da geografske lokacije prirodnog stanišza možete potpuno zanemariti.
recimo lav i tigar se mogu ukrštati bez problema, što je i dokazano




EDIT: svakako da kod rješavanja pomaže neko osnovno znanje iz zoologije, nisam nikveta isključio tek tako...
freehand freehand 15:47 24.01.2022

Re: ...

maksa83
zilikaka
maksa83
umesto štapa bolje da ponese što veći kišobran

Lak za kosu ili dezodorans.

Ovo nisam znala. Da li je neko probao da radi?

Ja nisam, čuo sam od iskusnijih, ali bi po svoj logici moralo da radi efektivno kao suzavac. Zamisli psa sa superosetljivim njuhom kome u oči i njušku saspeš dezodorans. Instant šok.

A zamisli da naleti na Čarlija bez dezodoransa?!
crossover crossover 15:50 24.01.2022

Re: ...

nikvet pn

Шарпланинац у акцији неће реаговати ни на рафал, потврђено у ЈеНеА. Друге псе то збуни и уплаши. Ловачке псе пуцњава видно обрадује.


Svi službeni psi u vojsci i policiji se treniraju da ne reaguju na pucanj,to im je u opisu radnog mesta. Jednog vučjaka kog sam imao pucanj bi verovatno samo još više razbesneo, plašio se jedino grmljavine i kevine metle.
softelectronics_e softelectronics_e 15:54 24.01.2022

Re: ...

docsumann
Пас нема мету за ујед, збуни се и застане, лаје у месту; онда се окренем, раширим руке и викнем; контранапад. Успевало досад.


eto zajedničke tačke za pse i lavove - raširi se i viči. po mogućnosti - jebo vas Vučić

... ili Milo.
docsumann docsumann 15:54 24.01.2022

Re: ...

crossover
nikvet pn

Шарпланинац у акцији неће реаговати ни на рафал, потврђено у ЈеНеА. Друге псе то збуни и уплаши. Ловачке псе пуцњава видно обрадује.


Svi službeni psi u vojsci i policiji se treniraju da ne reaguju na pucanj,to im je u opisu radnog mesta. Jednog vučjaka kog sam imao pucanj bi verovatno samo još više razbesneo, plašio se jedino grmljavine i kevine metle.


da l to znači da ovi seoski šarplaninci nisu atestirani na pucnjavu?
ono, može da bidne al ne mora da znači.

mada za očekivat je da su pripremljeni za tako nešto. ne vjerujem da nikad nisu čuli pušku da opali.
freehand freehand 15:55 24.01.2022

Re: ...

crossover
nikvet pn

Шарпланинац у акцији неће реаговати ни на рафал, потврђено у ЈеНеА. Друге псе то збуни и уплаши. Ловачке псе пуцњава видно обрадује.


Svi službeni psi u vojsci i policiji se treniraju da ne reaguju na pucanj,to im je u opisu radnog mesta. Jednog vučjaka kog sam imao pucanj bi verovatno samo još više razbesneo, plašio se jedino grmljavine i kevine metle.

Ja sam, na žalost, imao prilike da vidim pse sa ozbiljnim psihičkim poremećajima. Na jednoj od karaula u našem graničnom odseku desilo se da komandir bude bolestan, nisu imali zamenu za njega a pogodilo se da posada bude sastavljena od priličnog broja budala. Pa je nekolicini njih večernja zabava bila da se naloču a onda u pse u boksovima istresu po nekoliko okvira manevarske municije.
Da se mene pitalo vojni sud im ne bi ginuo.
docsumann docsumann 15:55 24.01.2022

Re: ...

softelectronics_e
docsumann
Пас нема мету за ујед, збуни се и застане, лаје у месту; онда се окренем, раширим руке и викнем; контранапад. Успевало досад.


eto zajedničke tačke za pse i lavove - raširi se i viči. po mogućnosti - jebo vas Vučić

... ili Milo.


tko se boji Mila još?
crossover crossover 15:57 24.01.2022

Re: ...

maksa83
zilikaka
maksa83
umesto štapa bolje da ponese što veći kišobran

Lak za kosu ili dezodorans.

Ovo nisam znala. Da li je neko probao da radi?

Ja nisam, čuo sam od iskusnijih, ali bi po svoj logici moralo da radi efektivno kao suzavac. Zamisli psa sa superosetljivim njuhom kome u oči i njušku saspeš dezodorans. Instant šok.


Pravo da ti kažem, po mom iskustvu, to ne radi uopšte. Eventualno će početi da kijaju i frkću ali tek pošto te izujedaju. Peper gel je mnogo bolji, čak i kišobran radi u dosta slučajeva, u pravu je Zili.
docsumann docsumann 16:01 24.01.2022

Re: ...

freehand
maksa83
zilikaka
maksa83
umesto štapa bolje da ponese što veći kišobran

Lak za kosu ili dezodorans.

Ovo nisam znala. Da li je neko probao da radi?

Ja nisam, čuo sam od iskusnijih, ali bi po svoj logici moralo da radi efektivno kao suzavac. Zamisli psa sa superosetljivim njuhom kome u oči i njušku saspeš dezodorans. Instant šok.

A zamisli da naleti na Čarlija bez dezodoransa?!


pravio bi se mrtav. mislim, pas
freehand freehand 16:02 24.01.2022

Re: ...

docsumann
freehand
maksa83
zilikaka
maksa83
umesto štapa bolje da ponese što veći kišobran

Lak za kosu ili dezodorans.

Ovo nisam znala. Da li je neko probao da radi?

Ja nisam, čuo sam od iskusnijih, ali bi po svoj logici moralo da radi efektivno kao suzavac. Zamisli psa sa superosetljivim njuhom kome u oči i njušku saspeš dezodorans. Instant šok.

A zamisli da naleti na Čarlija bez dezodoransa?!


pravio bi se mrtav

Pas? Ne bi morao da se pravi.
crossover crossover 16:02 24.01.2022

Re: ...

docsumann

da l to znači da ovi seoski šarplaninci nisu atestirani na pucnjavu?
ono, može da bidne al ne mora da znači.

mada za očekivat je da su pripremljeni za tako nešto. ne vjerujem da nikad nisu čuli pušku da opali.


Da, sve zavisi na kakvog i čijeg psa naletiš, a šarplaninci znaju da budu specijalno zajebani, pogotovo kad si u njihovoj zoni odgovornosti.
docsumann docsumann 16:03 24.01.2022

Re: ...

freehand
docsumann
freehand
maksa83
zilikaka
maksa83
umesto štapa bolje da ponese što veći kišobran

Lak za kosu ili dezodorans.

Ovo nisam znala. Da li je neko probao da radi?

Ja nisam, čuo sam od iskusnijih, ali bi po svoj logici moralo da radi efektivno kao suzavac. Zamisli psa sa superosetljivim njuhom kome u oči i njušku saspeš dezodorans. Instant šok.

A zamisli da naleti na Čarlija bez dezodoransa?!


pravio bi se mrtav

Pas? Ne bi morao da se pravi.


jbg, preduhitrio sam te s editom
maksa83 maksa83 16:04 24.01.2022

Re: ...

Pravo da ti kažem, po mom iskustvu, to ne radi uopšte. Eventualno će početi da kijaju i frkću ali tek pošto te izujedaju


A pa ne može onaj roll-on dezodorans, mora u spreju.
freehand freehand 16:06 24.01.2022

Re: ...

maksa83
Pravo da ti kažem, po mom iskustvu, to ne radi uopšte. Eventualno će početi da kijaju i frkću ali tek pošto te izujedaju


A pa ne može onaj roll-on dezodorans, mora u spreju.

Pomaže i ako kresneš upaljač ispred.
Mislim, tako smo mi komšijama farbali vrata u crno, kad nam se nešto zamere.
crossover crossover 16:09 24.01.2022

Re: ...

freehand

Da se mene pitalo vojni sud im ne bi ginuo.


Za to se i ide na vojni sud ako je komandir normalan. Ne u pritvor nego u vojni zatvor u Nišu. Od tih pasa im zavisi život na granici i u borbi.
softelectronics_e softelectronics_e 16:12 24.01.2022

Re: ...

freehand
crossover
nikvet pn

Шарпланинац у акцији неће реаговати ни на рафал, потврђено у ЈеНеА. Друге псе то збуни и уплаши. Ловачке псе пуцњава видно обрадује.


Svi službeni psi u vojsci i policiji se treniraju da ne reaguju na pucanj,to im je u opisu radnog mesta. Jednog vučjaka kog sam imao pucanj bi verovatno samo još više razbesneo, plašio se jedino grmljavine i kevine metle.

Ja sam, na žalost, imao prilike da vidim pse sa ozbiljnim psihičkim poremećajima. Na jednoj od karaula u našem graničnom odseku desilo se da komandir bude bolestan, nisu imali zamenu za njega a pogodilo se da posada bude sastavljena od priličnog broja budala. Pa je nekolicini njih večernja zabava bila da se naloču a onda u pse u boksovima istresu po nekoliko okvira manevarske municije.
Da se mene pitalo vojni sud im ne bi ginuo.

Budalčine.
docsumann docsumann 16:12 24.01.2022

Re: ...

freehand
maksa83
Pravo da ti kažem, po mom iskustvu, to ne radi uopšte. Eventualno će početi da kijaju i frkću ali tek pošto te izujedaju


A pa ne može onaj roll-on dezodorans, mora u spreju.

Pomaže i ako kresneš upaljač ispred.
Mislim, tako smo mi komšijama farbali vrata u crno, kad nam se nešto zamere.


brut-analno

inače ko voli šarplanince, kavkaske ovčare i velike pse tog tipa, nek proprati ovog lika. psi su mu čudovišta, u pozitivnom smislu



crossover crossover 16:14 24.01.2022

Re: ...

maksa83
Pravo da ti kažem, po mom iskustvu, to ne radi uopšte. Eventualno će početi da kijaju i frkću ali tek pošto te izujedaju


A pa ne može onaj roll-on dezodorans, mora u spreju.


Ima jedna cela epizoda Mythbusters na tu temu, testirali su nekog vučjaka koji čuva dvorište, uspeli su samo na kratko da ga zbune mokraćom ženke u teranju, na sve ostalo se nije obazirao uopšte. Možda ima na tjubu, mrzi me da tražim.
docsumann docsumann 16:16 24.01.2022

Re: ...

Ima jedna cela epizoda Mythbusters na tu temu, testirali su nekog vučjaka koji čuva dvorište,


kažu da nema boljih čuvara dvorišta i većih posjeda od para dobermana (mužjak i ženka).
softelectronics_e softelectronics_e 16:17 24.01.2022

Re: ...

freehand
docsumann
freehand
maksa83
zilikaka
maksa83
umesto štapa bolje da ponese što veći kišobran

Lak za kosu ili dezodorans.

Ovo nisam znala. Da li je neko probao da radi?

Ja nisam, čuo sam od iskusnijih, ali bi po svoj logici moralo da radi efektivno kao suzavac. Zamisli psa sa superosetljivim njuhom kome u oči i njušku saspeš dezodorans. Instant šok.

A zamisli da naleti na Čarlija bez dezodoransa?!


pravio bi se mrtav

Pas? Ne bi morao da se pravi.

Ja se ne bojim pasa.
Ne bojim se ni džukela.
Volim pse, ali, čini mi se, ipak, za nijansu, više volim mačore.
Eeee, da, izgleda da je ova zimčuga donela na stan (u suterenu) još jednog mačora, crn, ogroman, glavat.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:29 24.01.2022

Re: ...

docsumann
Пас нема мету за ујед, збуни се и застане, лаје у месту; онда се окренем, раширим руке и викнем; контранапад. Успевало досад.


eto zajedničke tačke za pse i lavove - raširi se i viči. po mogućnosti - jebo vas Vučić



docsumann docsumann 16:33 24.01.2022

Re: ...

mi imamo kancelarijsku mačku.
obično je ja nahranim ujutro. evo je nakon obroka na turu jutarnjeg maženja...



a imamo i ženku boksera, od tehničkog direktora, koji je dovodi na posao i ostavlja u boks kojeg su radnici napravili.
luda je ko struja i obožava da se igra.
freehand freehand 16:35 24.01.2022

Re: ...

softelectronics_e
freehand
docsumann
freehand
maksa83
zilikaka
maksa83
umesto štapa bolje da ponese što veći kišobran

Lak za kosu ili dezodorans.

Ovo nisam znala. Da li je neko probao da radi?

Ja nisam, čuo sam od iskusnijih, ali bi po svoj logici moralo da radi efektivno kao suzavac. Zamisli psa sa superosetljivim njuhom kome u oči i njušku saspeš dezodorans. Instant šok.

A zamisli da naleti na Čarlija bez dezodoransa?!


pravio bi se mrtav

Pas? Ne bi morao da se pravi.

Ja se ne bojim pasa.
Ne bojim se ni džukela.
Volim pse, ali, čini mi se, ipak, za nijansu, više volim mačore.
Eeee, da, izgleda da je ova zimčuga donela na stan (u suterenu) još jednog mačora, crn, ogroman, glavat.



vrabac_onaj vrabac_onaj 16:44 24.01.2022

Re: ...

crossover
nikvet pn

Шарпланинац у акцији неће реаговати ни на рафал, потврђено у ЈеНеА. Друге псе то збуни и уплаши. Ловачке псе пуцњава видно обрадује.


Svi službeni psi u vojsci i policiji se treniraju da ne reaguju na pucanj,to im je u opisu radnog mesta. Jednog vučjaka kog sam imao pucanj bi verovatno samo još više razbesneo, plašio se jedino grmljavine i kevine metle.


Ovaj moj mališa ne reaguje uopšte. Odvedem ga 31. decembra oko 22:30 da piša i kenja. Napolju puca, kao da si usred Verdenske bitke. On legao na travu, čak sam imao utisak da mu je sve to pomalo i zanimljivo :)

No dobro, to je negde i logično, i otac i majka su mu iz tzv. "radne" lovačke linije, a otac je i stvarno lovački pas po funkciji.
Pošto su postali veoma popularni porodični psi zbog blage naravi, često se zaboravlja da su oni stvoreni prvenstveno kao rasa lovačkih pasa. Danas kada kažeš labrador pre svega pomisliš na porodičnu kucu ili pomoćnika kod osoba sa posebnim potrebama ili njuškalo za drogu i eksploziv.

A prilično me iznenadilo kada sam iščeprkao da su tokom Vijetnamskog rata bili članovi specijalnih izviđačko-diverzantskih timova (The Combat Tracker Team - 5 men and a Labrador retriever).






docsumann docsumann 16:47 24.01.2022

Re: ...

crossover
docsumann
Ima jedna cela epizoda Mythbusters na tu temu, testirali su nekog vučjaka koji čuva dvorište,


kažu da nema boljih čuvara dvorišta i većih posjeda od para dobermana (mužjak i ženka).


Zavisi šta čuvaš i od koga na tom posedu. Jednoj mojoj drugarici su par njufaundlendera (majka i ćerka), koji su skroz bezazleni psi, sačuvali dvorište i garažu. Lik počeo spolja da prčka bo bravi, a ove dve radoznale došle da vide šta se dešava na kapiji, jedino što je mogao da vidi od unutrašnjeg dvorišta su dve crne medveđe glave koje mu dahću u lice. Zapalio je niz ulicu brzinom c.


ozbiljan pas čuvar pusti lopova u posjed, ali ga ne pušta da izađe.
crossover crossover 17:05 24.01.2022

Re: ...

vrabac_onaj

A prilično me iznenadilo kada sam iščeprkao da su tokom Vijetnamskog rata bili članovi specijalnih izviđačko-diverzantskih timova (The Combat Tracker Team - 5 men and a Labrador retriever).


Pa da, ključna reč je tracker, jel mi veruješ da kad bih opet morao da budem izviđač uvek bih pre uzeo vodenog psa tj. labradora nego vučjaka. Nema boljeg psa koji je prirodno talentovan za te poslove od labradora, a posle treninga je savršen. Super su sve termalne kamere, optike, laseri, detektori metala i eksploziva, i ostali kurcipalci, ali njegova čula i instikti su nezamenjljivi. Još plus to sve isto radi i u vodi, natural born recce. :)
zilikaka zilikaka 17:07 24.01.2022

Re: ...

jedino što je mogao da vidi od unutrašnjeg dvorišta su dve crne medveđe glave koje mu dahću u lice.

Pa ti veći psi su faktor odvraćanja ali za one nižeg reda, što su namerili da ukradu na brzinu šta se može. Za profesionalce psi nisu prepreka. Znam više slučajeva po selima, imali 2-3 velika ozbiljna čuvara pored kojih su nečujno ispraznili šta su namerili, a da se ovi nisu ni oglasili. Il su bili poplašeni, umrtvljeni, zbunjeni...imaju foru da kerove rutinski reše a da ih i ne povrede. Ne znam kako.
zilikaka zilikaka 17:10 24.01.2022

Re: ...

kad bih opet morao da budem izviđač uvek bih pre uzeo vodenog psa tj. labradora nego vučjaka.

Da ali ako je to sposoban primerak. Neretko nisu ni za šta osim za kućno maženje.
Posebnošto odgajivači forsiraju izgled a ne te urođene osobine, pa dobiješ gomilu lepih al nesposobnih.
zilikaka zilikaka 17:14 24.01.2022

Re: ...

ozbiljan pas čuvar pusti lopova u posjed, ali ga ne pušta da izađe.

Nezgodna opcija jer tog nekog dovodi u situaciju da mora da se brani pa će garant neko biti povređen, il lopov il pas. Bolje da u startu odvraća.
crossover crossover 17:14 24.01.2022

Re: ...

ozbiljan pas čuvar pusti lopova u posjed, ali ga ne pušta da izađe.


Takav je bio onaj moj vučjak, prema svima koji nam dolaze u kuću. Izbroji ih na ulasku pa legne na svoje mesto ali nema napolje dok neko od nas ne otvori vrata. Pogotovo još ako neko nosi nešto u rukama, onda krene tiho da brunda. Kapute i torbe vraćamo napolju u hodniku ispred lifta.
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:17 24.01.2022

Re: ...

crossover


Pa da, ključna reč je tracker, jel mi veruješ da kad bih opet morao da budem izviđač uvek bih pre uzeo vodenog psa tj. labradora nego vučjaka.


Tu ima još jedna stvar. Jedina rasa koja je još bila tu zastupljena su upravo bili i vučjaci ali u manjoj meri (svi su pre toga prolazili neku zajebanu obuku u Maleziji i gomila pasa naravno nije prošla selekciju). Fora je u tome što je u pitanju bilo dejstvo duboko u neprijateljskoj pozadini, gde si morao da ostaneš prikriven i kada je neprijatelj na samo desetak metara od tebe. Vučjaku bi moglo da se omakne i da kaže "ma ko mu jebe mater, sad ću da prikoljem ovog Vijetnamca", a labrador ćuti ko kurva i pravi se mrtav
Karikiram malo ali tako su otprilike objasnili.
zilikaka zilikaka 17:19 24.01.2022

Re: ...

Ovaj moj mališa ne reaguje uopšte. Odvedem ga 31. decembra oko 22:30 da piša i kenja. Napolju puca, kao da si usred Verdenske bitke. On legao na travu, čak sam imao utisak da mu je sve to pomalo i zanimljivo

Naša terijerka tako reagovala godinama. I na grmljavinu. Onda je jednom grom udario baš blizu i posle počelaa da se plaši svako pucanja
crossover crossover 17:22 24.01.2022

Re: ...

Neretko nisu ni za šta osim za kućno maženje.


Labradori su najnormalnije službeni psi i u našoj vojsci i policiji, policijske možeš često da vidiš na beogradskom aerodromu. U vojsci se koiste kao tragači i demineri. Viđao sam ih u većini evropskih policija i na aerodromima na kojima sam bio. Vojska i policija imaju svoje odgajivačnice, ne kupuju pse preko oglasa.
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:32 24.01.2022

Re: ...

Vojska i policija imaju svoje odgajivačnice, ne kupuju pse preko oglasa.


Tom nekom logikom sam se i ja vodio kada smo ga nabavljali
crossover crossover 17:34 24.01.2022

Re: ...

Vučjaku bi moglo da se omakne i da kaže "ma ko mu jebe mater, sad ću da prikoljem ovog Vijetnamca", a labrador ćuti ko kurva i pravi se mrtav


Ovi naši vučjaci koje su izviđači dužili su bili naučeni na bezglasne komande, to su uglavnom znaci rukom, redovno smo ih vodili u zasede i patrole. Naučeni su da ćute i ne mrdaju, isprobano je sve to već u praksi, što na poligonu što na onima koji su švercovali oružje na magarcima.
crossover crossover 18:10 24.01.2022

Re: ...

vrabac_onaj
Vojska i policija imaju svoje odgajivačnice, ne kupuju pse preko oglasa.


Tom nekom logikom sam se i ja vodio kada smo ga nabavljali


Evo ga kolega, vežba na poligonu u Nišu. (nije moja slika)


docsumann docsumann 18:48 24.01.2022

Re: ...

zilikaka
ozbiljan pas čuvar pusti lopova u posjed, ali ga ne pušta da izađe.

Nezgodna opcija jer tog nekog dovodi u situaciju da mora da se brani pa će garant neko biti povređen, il lopov il pas. Bolje da u startu odvraća.


obučen pas čuvar neće napadati lopova uhvaćenog u klopci, sem ako ovaj ne insistira na bežaniji ili tuči.
držaće ga pod prismotrom, na kratkoj distanci, sve dok gazda ne dođe.

naravno, profi obijači nose štangle za takve situacije, zato je uvijek bolje imati par ili nekoliko pasa u zavisnpsti od "težine" imanja...
mastifi su za takve situacije najbolji, jer nisu nepotrebno krvoločni, a ulivaju strah samom pojavom, a i ponajbolje podnose udarce, čak i u glavu...
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:00 24.01.2022

Re: ...

crossover


Evo ga kolega, vežba na poligonu u Nišu. (nije moja slika)


E to sam ga baš učio pre nego je pao sneg. Doduše po oborenom deblu u šumi, pa je išlo teže ali došli smo do 4-5 koraka pre nego što se smota i padne

Nego meni je fascinatno kako je proplivao. Pre toga bili par puta na Adi, ja ga nisam nešto forsirao, bacim mu drvo u plićak i gledam da li će da donese. A on ono, dok može da dotakne dno ide ali se uzenta ako treba dalje.

I onda jedno jutro, neki 3-4. januar se pojavi neka žena sa jednim žutim 4 godine starim. I pazi ovaj ga je bukvalno učio da pliva, a prvi put su se videli u životu. Matori odpliva do grane i donese mu je nadomak njuške da ga namami da uđe dublje. Kad je ovaj počeo da zaplivava pomalo, ovaj sve vreme pored, kao da ga ohrabruje. I ovaj seronja na kraju proplivao.
Neverovatno.



softelectronics_e softelectronics_e 19:02 24.01.2022

Re: ...

crossover
vrabac_onaj
Vojska i policija imaju svoje odgajivačnice, ne kupuju pse preko oglasa.


Tom nekom logikom sam se i ja vodio kada smo ga nabavljali


Evo ga kolega, vežba na poligonu u Nišu. (nije moja slika)



Moj labrador bio ovakav, nešto dužih nogu.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:10 24.01.2022

Re: ...

softelectronics_e

Moja labrador bio ovakav, nešto dužih nogu.


Mislim da je ovaj na crossovoj slici još štene, a njima se izgled menja na nedeljnom nivou. Ja gledam ovog mog, čas se izduži, čas mu se noge produže, smešan je ko cirkus. Kao i naša deca dok rastu.
predatortz predatortz 19:21 24.01.2022

Re: ...

crossover
freehand

Da se mene pitalo vojni sud im ne bi ginuo.


Za to se i ide na vojni sud ako je komandir normalan. Ne u pritvor nego u vojni zatvor u Nišu. Od tih pasa im zavisi život na granici i u borbi.


Takvim ne treba vojni sud, njima treba Tarzo da malo trče sa njim...
zilikaka zilikaka 20:19 24.01.2022

Re: ...

Vojska i policija imaju svoje odgajivačnice, ne kupuju pse preko oglasa.

Znam, i njima uopšte nije bitno da fizički idealno ulazi u standarde nego da bude radni pas, što jeste. I tačno, ako postoji način da se iz tih izvora dođe do psa, to obećava. Ne znam koliko je to dostupno građanstvu.
Moji su kad sam ja bila dete imali tako jednog nemačkog ovčara, uzetog iz vojne odgajivčnice jer je stric tad bio student veterine, a fakultet im je radio šta treba u odgajivačnici.
Ali koliko znam, to štene je praktično ukradeno, zapravo nije nigde ubeleženo ni da postoji.
Ja ga ne pamtim ali po pričama pas je bio idealan, sa izuzetnim urođenim osobinama.

crossover crossover 21:41 24.01.2022

Re: ...

vrabac_onaj
I onda jedno jutro, neki 3-4. januar se pojavi neka žena sa jednim žutim 4 godine starim. I pazi ovaj ga je bukvalno učio da pliva, a prvi put su se videli u životu. Matori odpliva do grane i donese mu je nadomak njuške da ga namami da uđe dublje. Kad je ovaj počeo da zaplivava pomalo, ovaj sve vreme pored, kao da ga ohrabruje. I ovaj seronja na kraju proplivao.
Neverovatno.


A prvi put vide jedan drugog. :)
Kako posle čovek da ih ne obožava.
crossover crossover 22:02 24.01.2022

Re: ...

zilikaka

Znam, i njima uopšte nije bitno da fizički idealno ulazi u standarde nego da bude radni pas, što jeste. I tačno, ako postoji način da se iz tih izvora dođe do psa, to obećava. Ne znam koliko je to dostupno građanstvu.


Nije baš mnogo dostupno, u pravu si.
Ovaj moj vučjak gore se oštenio u policijskoj odgajivačnici na Bežaniji, i otac i majka su mu bili policajci. On je bio zift crn (ustvari oni su kao štenci tamno braon, kasnije skroz pocrne) ali je imao na prednjoj desnoj šapi iznad prvog prsta mali pramen bele dlake. I zbog toga je neko tamo odlučio da nije dovoljno dobar da bude pandur. Onda ga je neko poklonio nekom ambasadoru koji je nedelju dana kasnije dobio akreditaciju i nije mogao da ga vodi sa sobom pa ga je poklonio mojoj tetki, svom lekaru. Posle dva dana tetka je shvatila da joj ne treba pas i pojavila se na našim vratima sa kutijom za cipele: Vidi što je slatko kučence, jel možeš da ga pričuvaš par dana dok ne vidim šta ću s njim. Tad nisam ni slutio da će to kučence da poraste u zverinu od 52 kile i da ću da ga čuvam petnaestak godina.
freehand freehand 22:06 24.01.2022

Re: ...

Tad nisam ni slutio da će to kučence da poraste u zverinu od 52 kile i da ću da ga čuvam petnaestak godina.

Moj Alf je imao 55, 71cm u hrbatu. I mali beli pramen na grudima pa smo morali da ga farbamo za prvu izložbu i peticu.
Mislim, prvu i jedinu i to je bilo onako, bez veze. Nikad ga posle nismo ni vodili, ai prerastao, nije bilo šanse da prođe.
zilikaka zilikaka 22:33 24.01.2022

Re: ...

mali beli pramen na grudima pa smo morali da ga farbamo za prvu izložbu i peticu.

Što sam starija sve mi se više sviđaju ti sa nekavom flekom, belegom, koje prepoznaš lako.
Posebno mi slatko kad pas ima asimetriju dizanja ušiju. Ova naša "umišljena pudla" podiže levo uvo i malo krivi glavu. Jako šarmantno.
Kako stoji stvar, naučiće i francuski da buxe komplet dama. Jedino što će očigledno pacovi, ako se pojave, biti komotni.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:51 24.01.2022

Re: ...

zilikaka

Znam, i njima uopšte nije bitno da fizički idealno ulazi u standarde nego da bude radni pas, što jeste. I tačno, ako postoji način da se iz tih izvora dođe do psa, to obećava. Ne znam koliko je to dostupno građanstvu.
Moji su kad sam ja bila dete imali tako jednog nemačkog ovčara, uzetog iz vojne odgajivčnice jer je stric tad bio student veterine, a fakultet im je radio šta treba u odgajivačnici.
Ali koliko znam, to štene je praktično ukradeno, zapravo nije nigde ubeleženo ni da postoji.
Ja ga ne pamtim ali po pričama pas je bio idealan, sa izuzetnim urođenim osobinama.



Pa ne, nije to više tako zatvoreno kao u vreme JeNeA i Narodne Milicije.
Niti to mora da bude pas direktno iz vojne i policijske odgajivačnice.

Recimo da neki ljudi koji su dugo radili u vojsci i policiji sada imaju svoje odgajivačnice. I recimo da i dalje sarađuju sa bivšim firmama a vojska i policija povremeno "zanavljaju krv", a ovi (bivši panduri i vojaci) umeju da odaberu dobre pse radnih karkteristika u inostranstvu pre svega za sebe. I recimo da ti treba preporuka da uzmeš psa iz tih linija ali je sve savršeno legalno (ne "legalno", nego zaista legalno). Pas je redovno zaveden u KSS, sve je sasvim normalno. Ovaj moj nije iz vojne ili policijske odgajivačnice, otac mu je lovački pas ali su mu neka braća i sestre iz prethodnih generacija završile u službi narodu i državi. Majka je isto iz radnih linija.

Sve u svemu, ja lovac nisam, niti imam nameru da ratujem po džunglama, ali mi treba drugar za smucanje po divljini. Tom logikom sam se vodio pa sam tražio nešto što nije samo za izložbe (nisam nešto zainteresovan) već pre svega normalan, zdrav pas.
Ovaj mališa za sada pokazuje sasvim zadovoljavujeće osobine. Ne po mom mišljenju koje u ovom slučaju nije relevantno, nego po mišljenju dresera (opet neka murija i askara).

A nije nužno da pas dobrih radnih osobina mora obavezno da bude ružan a važi i obrnutno.

Mislim, vidi ga kaki je lepi



A ovo je od večeras, igra se sa svojim rođenim bratom po ocu (starijim godinu i kusur). Najmanje mutna slika koju sam napravio, pošto su jurcali ko nenormalni.

softelectronics_e softelectronics_e 07:40 25.01.2022

Re: ...

crossover
zilikaka

Znam, i njima uopšte nije bitno da fizički idealno ulazi u standarde nego da bude radni pas, što jeste. I tačno, ako postoji način da se iz tih izvora dođe do psa, to obećava. Ne znam koliko je to dostupno građanstvu.


Nije baš mnogo dostupno, u pravu si.
Ovaj moj vučjak gore se oštenio u policijskoj odgajivačnici na Bežaniji, i otac i majka su mu bili policajci. On je bio zift crn (ustvari oni su kao štenci tamno braon, kasnije skroz pocrne) ali je imao na prednjoj desnoj šapi iznad prvog prsta mali pramen bele dlake. I zbog toga je neko tamo odlučio da nije dovoljno dobar da bude pandur. Onda ga je neko poklonio nekom ambasadoru koji je nedelju dana kasnije dobio akreditaciju i nije mogao da ga vodi sa sobom pa ga je poklonio mojoj tetki, svom lekaru. Posle dva dana tetka je shvatila da joj ne treba pas i pojavila se na našim vratima sa kutijom za cipele: Vidi što je slatko kučence, jel možeš da ga pričuvaš par dana dok ne vidim šta ću s njim. Tad nisam ni slutio da će to kučence da poraste u zverinu od 52 kile i da ću da ga čuvam petnaestak godina.

Hehehehe!
Tako to ide.
Na sličan način smo mi dobili štene labradora.
softelectronics_e softelectronics_e 07:48 25.01.2022

Re: ...

vrabac_onaj

...

Pa ne, nije to više tako zatvoreno kao u vreme JeNeA i Narodne Milicije.
Niti to mora da bude pas direktno iz vojne i policijske odgajivačnice.

Recimo da neki ljudi koji su dugo radili u vojsci i policiji sada imaju svoje odgajivačnice. I recimo da i dalje sarađuju sa bivšim firmama a vojska i policija povremeno "zanavljaju krv", a ovi (bivši panduri i vojaci) umeju da odaberu dobre pse radnih karkteristika u inostranstvu pre svega za sebe. I recimo da ti treba preporuka da uzmeš psa iz tih linija ali je sve savršeno legalno (ne "legalno", nego zaista legalno). Pas je redovno zaveden u KSS, sve je sasvim normalno. Ovaj moj nije iz vojne ili policijske odgajivačnice, otac mu je lovački pas ali su mu neka braća i sestre iz prethodnih generacija završile u službi narodu i državi. Majka je isto iz radnih linija.
...

Da!
Baš tako.
Pre nekoliko godina mi je drugarev drugar, policajac, profesionalni dreser, ponudio štene vučjaka.
A pošto je taj moj drug baš moj dobar drug, a policajac je baš njegov dobar drug, rekao je da će on doći nekoliko puta kod mene kako bi ga naučio osnovne stvari.
To je još bilo vreme kada sam razmišljao o novom psu.
No, odustao sam.
zilikaka zilikaka 17:40 25.01.2022

Re: ...

A nije nužno da pas dobrih radnih osobina mora obavezno da bude ružan a važi i obrnutno.

Mislim, vidi ga kaki je lepi

Super je.
I naravno da izgled i radne karakteristike nisu vezane, jedino što se ne slažem da je pas izvan standarda obavezno ružan.
nikvet pn nikvet pn 19:31 25.01.2022

Re: ...

docsumann

kažu da nema boljih čuvara dvorišta i većih posjeda od para dobermana (mužjak i ženka).


По моме скромном искуству тај пар јесте одличан али није на врху. Мана? Зима. Кад падне на нулу они јој се придруже.

Као чувар на врху усамљен налази се - шарпланинац. Није нешто забаван, разигран али није ни подмукао; једноставан праволинијски чувар додељеног му простора и припадајућег људства. И стоке. То је за њега бело, све остало је црно.

Мој клијент госн судија у пензији имао је краснога шарпланинца, лепо васпитаног. Водао га по изложбама надалеко по Европи, пуна соба пехара. Отишла му супруга пар дана код унука и он сам ајде до пијаце. У повратку на углу улице чује лавеж, хм, ово је мој Симба. Полако се ближи кући, велика капија отворена. Још ближе и види двојицу сишли у гаражу и на колица товаре алат и свашта. Пас тресе кавез али буквално. Онда он уђе у двориште суседне куће, његовога брата и преко ограде отвори Симби кавез. Аух! Касапница, крв, раскупусани лопови запомажу, скупио се народ ко да игра мечка. Дошла и полиција: госн судија, ајмо записник па да их водимо. Не треба, пусти их, ни ја им не би боље одрезао. Неће њима скоро крађа на памет.
vcucko vcucko 20:45 25.01.2022

Re: ...

docsumann
maksa83
sjećam se nekog lika koji je išao međ lavove u savanu, samo s velikom motkom u ruci.
nije bio nikakav zviždač lavova, ne druži se i ne grli se s njima, al im dobro poznaje navike i zna šta je rizično a šta sigurno ponašanje u njihovoj blizini.

K'o ludi Brodi Mos koji kad vidi ajkule skoči da pliva sa njima, ako proceni da su "u dobrom fazonu".



ma cool su ajkule, posebno kad su čupave

zezam malo cucka. al brate, ja ne znam kako se to ne bih usrao u ćega da vidim tigra oči u oči, bez ograde, provalije ili duboke vode između nas.

Ovde se priča o psima. I sasvim jasno citirah Meštra: ne šetaju kod nas lavi i tigri.
Prosto, nije mi jasno kako neko može da se boji psa.
Naravno da bih se uplašio, kad bih sreo međeda na Tari.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:47 25.01.2022

Re: ...

vcucko

Prosto, nije mi jasno kako neko može da se boji psa.
Naravno da bih se uplašio, kad bih sreo međeda na Tari.


Ja sam se manje uplašio kada sam sreo međeda na Tari (a sreo sam ga par puta, od toga najbliže na 30-40 metara, i to samo na Tari), nego nekoliko puta u bliskom kontaktu sa urbanim čoporima pasa.

Susret sa međedom na Tari u opšte nije nešto što je malo verovatno. Bar nekada nije bilo, sada kada su krenuli da prave Zlatibor od Tare, verovatno je to manje moguće.

U principu, sem kada je na primer u pitanju čopor gladnih vukova zimi ili mečka sa mečićima, divlje životinje na našem podneblju su manje opasne, plaše se čoveka (i vuk i međed i ris...). Sa psima to ume da ne bude slučaj.
nikvet pn nikvet pn 09:34 26.01.2022

Re: ...

predatortz

Znam za lisice, ali taj prenos na kera, ukoliko nije zaklao neku, mi nije baš jasan.


Домаћине, отварај наставак плиз. Ово су важне ствари па греота да промакну.
docsumann docsumann 09:41 26.01.2022

Re: ...

Prosto, nije mi jasno kako neko može da se boji psa.


obično je to povezano s proživljenim traumama iz djetinjstva.
imao sam koleginicu koja se isto tako iracionalno plašila mački, pa i ove naše kancelarijske ljepotice.
meni to bilo čudno i upitah je da nije imala neku nezgodu s mačkom kao mala i ona kaže - jesam, kao baš malu mačka me je ogrebala po licu.
docsumann docsumann 09:47 26.01.2022

Re: ...

По моме скромном искуству тај пар јесте одличан али није на врху. Мана? Зима. Кад падне на нулу они јој се придруже.


primjedba na mjestu.

a kako se šarplaninac ponaša na visokim temperaturama?
znao sam ljude koji su imali brenadinca i ljeti su morali da ih odvode iz Herceg Novog na planinu.
eventualno bi sišli s njima uveče, i dok je vlasnik pričao s prijateljima, pas je cijelo vrijeme ležao pod otvorenim plažnim tušem


EDIT:

vcucko vcucko 10:12 26.01.2022

Re: ...

vrabac_onaj
vcucko

Prosto, nije mi jasno kako neko može da se boji psa.
Naravno da bih se uplašio, kad bih sreo međeda na Tari.


Ja sam se manje uplašio kada sam sreo međeda na Tari (a sreo sam ga par puta, od toga najbliže na 30-40 metara, i to samo na Tari), nego nekoliko puta u bliskom kontaktu sa urbanim čoporima pasa.


I to sam napisao - ne važi se kad su u čoporu. Jer u čoporu i ljudi svašta rade, kamo li psi.

Ali i u tom slučaju (čopor pasa) je najgore uplašiti se. To osete i onda si donji.
Najbolje je (i teoretski i provereno) zaista i gadno se naljutiti, sa raširenim rukama krenuti prema vođi uz "šta je bre, piip ti materina". Naravno to "šta!" mora biti... ama, znaš kako dreknuto, ako ne znaš džabe ti pišem.
Vrv će vođa da se okrene i izmakne, a za njim i ovi sekundarci oko njega što mu terciraju.
Naravno i kretanje prema vođi mora biti samo jasno naznačeno, ali odlučno. Da ga ne dovedeš u situaciju da mora da se brani,a to ne želiš.

Sad bih rekao da potpuno isto važi i za "ljudski" čopor. Naravno to ili znaš/možeš ili ne znaš/ne možeš. Plus u tom slučaju postoje razni drugi faktori - pre svega hladno i vatreno oružje. Ili kod nas sasvim realna mogućnost da njih recimo 4 koji reže na tebe imaju po džepovima između 8 i 12 komada legitimacija raznih službi, ministarstava sile i smešnog hoda...
Tako da ovo poslednje shvati više kao teoriju (mada potpuno tačnu).
docsumann docsumann 10:22 26.01.2022

Re: ...

Naravno i kretanje prema vođi mora biti samo jasno naznačeno, ali odlučno. Da ga ne dovedeš u situaciju da mora da se brani,a to ne želiš.


tako lavovi rješavaju massovne tuče sa čoporom hijena.
alfa mužjak se zaleti pravo na kraljicu-majku i polomi joj vrat...i gotovo. razlaz, kraj
vrabac_onaj vrabac_onaj 11:51 26.01.2022

Re: ...

vcucko

I to sam napisao - ne važi se kad su u čoporu. Jer u čoporu i ljudi svašta rade, kamo li psi.

Ali i u tom slučaju (čopor pasa) je najgore uplašiti se. To osete i onda si donji.
Najbolje je (i teoretski i provereno) zaista i gadno se naljutiti, sa raširenim rukama krenuti prema vođi uz "šta je bre, piip ti materina". Naravno to "šta!" mora biti... ama, znaš kako dreknuto, ako ne znaš džabe ti pišem.
Vrv će vođa da se okrene i izmakne, a za njim i ovi sekundarci oko njega što mu terciraju.
Naravno i kretanje prema vođi mora biti samo jasno naznačeno, ali odlučno. Da ga ne dovedeš u situaciju da mora da se brani,a to ne želiš.

Sad bih rekao da potpuno isto važi i za "ljudski" čopor. Naravno to ili znaš/možeš ili ne znaš/ne možeš. Plus u tom slučaju postoje razni drugi faktori - pre svega hladno i vatreno oružje. Ili kod nas sasvim realna mogućnost da njih recimo 4 koji reže na tebe imaju po džepovima između 8 i 12 komada legitimacija raznih službi, ministarstava sile i smešnog hoda...
Tako da ovo poslednje shvati više kao teoriju (mada potpuno tačnu).


Dobro.
I super.
Ja samo da ponovim moj najdobranmerniji savet, ne isprobavaj te svoje teorije na šarplanincu koji negde u brdu čuva ovce. A ti kako hoćeš...

Nego kada smo već spominjali međede.
Prokletije, dolina Grbaja, slikano sa tzv "Prve livade", pogled ka južnoj steni Volušnice.




Ovo je naravno kropovano sa originalne fotografije, prevelika je da bi stala (mislim fotka, a ne mečka) tako da evo ga ovde:

LINK
vcucko vcucko 12:40 26.01.2022

Re: ...

vrabac_onaj

Dobro.
I super.
Ja samo da ponovim moj najdobranmerniji savet, ne isprobavaj te svoje teorije na šarplanincu koji negde u brdu čuva ovce. A ti kako hoćeš...

Slažem se.
A kao BB zet pre ću da sretnem međeda na Tari nego šarka koji na planini čuva ovce.

Imao pokojni tast kuću tamo prema Perućcu, komšija držao ovce. Njegov dodž "ovčar" uvek kidisao na mene, ali da se igra, skače, prevrće, da mu bacam štap i tako to. Ti šarplaninci, na tim planinama na koje misliš, i tamo bih se više plašio gazde nego psa, iskreno. Šta znam kako razmišlja neko na dve noge, ko vidi drugog čoveka jednom u tri meseca, a preko praga ide samo sa otkočenom puškom Na takva mesta slabo zalazim.

Tu je kuče sekundarni problem...
docsumann docsumann 12:57 26.01.2022

Re: ...

Šta znam kako razmišlja neko na dve noge, ko vidi drugog čoveka jednom u tri meseca, a preko praga ide samo sa otkočenom puškom Na takva mesta slabo zalazim.


hmmm, nije žeMsko, al nije ni dlakav mnogo...a i koza mi više pun kurac...
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:24 26.01.2022

Re: ...

E da ovo.

zilikaka

I naravno da izgled i radne karakteristike nisu vezane, jedino što se ne slažem da je pas izvan standarda obavezno ružan.


Pa ja to nikada nisam ni rekao, toliko bre lepih džumara ima okolo:)

A i ti standardi lepote po izložbama.
Labradori sve više počinju da liče na prasce, vučjaci sa onako spuštenim zadnjim nogama na džinovske dlakave žabe...

vrabac_onaj vrabac_onaj 13:26 26.01.2022

Re: ...

docsumann


hmmm, nije žeMsko, al nije ni dlakav mnogo...a i koza mi više pun kurac...


...a i ovaj šarplaninac me ujeo poslednji put kada sam pokušao...
vcucko vcucko 13:27 26.01.2022

Re: ...

docsumann
Šta znam kako razmišlja neko na dve noge, ko vidi drugog čoveka jednom u tri meseca, a preko praga ide samo sa otkočenom puškom Na takva mesta slabo zalazim.


hmmm, nije žeMsko, al nije ni dlakav mnogo...a i koza mi više pun kurac...

Ono čuveno: da li znaš da skičiš kao svinja?
docsumann docsumann 13:45 26.01.2022

Re: ...

A i ti standardi lepote po izložbama.
Labradori sve više počinju da liče na prasce, vučjaci sa onako spuštenim zadnjim nogama na džinovske dlakave žabe...


slijepo forsiranje standarda (koje su btw propisali ljudi) dovelo je do ozbiljnih degeneracija nekih pasmina.
engleski buldog je najdramatičniji primjer. danas postoji pokušaj vraćanja buldoga izvornom standardu - tzv. Old English Buldog.



pa zatim vučjaci koji zbog spuštenog zadnjeg trapa imaju često problema sa kukovima.

ima toga još...
docsumann docsumann 14:34 26.01.2022

Re: ...

vcucko
docsumann
Šta znam kako razmišlja neko na dve noge, ko vidi drugog čoveka jednom u tri meseca, a preko praga ide samo sa otkočenom puškom Na takva mesta slabo zalazim.


hmmm, nije žeMsko, al nije ni dlakav mnogo...a i koza mi više pun kurac...

Ono čuveno: da li znaš da skičiš kao svinja?


slam metal vokali?

vcucko vcucko 20:42 26.01.2022

Re: ...

docsumann
vcucko
docsumann
Šta znam kako razmišlja neko na dve noge, ko vidi drugog čoveka jednom u tri meseca, a preko praga ide samo sa otkočenom puškom Na takva mesta slabo zalazim.


hmmm, nije žeMsko, al nije ni dlakav mnogo...a i koza mi više pun kurac...

Ono čuveno: da li znaš da skičiš kao svinja?


slam metal vokali?


Nisi gledao "Oslobađanje" ("Deliverance" ) iz 1972., Bart Rejnolds, Džon Anđelininćaća Vojt...?
docsumann docsumann 08:15 27.01.2022

Re: ...

vcucko
docsumann
vcucko
docsumann
Šta znam kako razmišlja neko na dve noge, ko vidi drugog čoveka jednom u tri meseca, a preko praga ide samo sa otkočenom puškom Na takva mesta slabo zalazim.


hmmm, nije žeMsko, al nije ni dlakav mnogo...a i koza mi više pun kurac...

Ono čuveno: da li znaš da skičiš kao svinja?


slam metal vokali?


Nisi gledao "Oslobađanje" ("Deliverance" ) iz 1972., Bart Rejnolds, Džon Anđelininćaća Vojt...?


jesam, samo zajebavam

softelectronics_e softelectronics_e 10:17 27.01.2022

Re: ...

docsumann
Šta znam kako razmišlja neko na dve noge, ko vidi drugog čoveka jednom u tri meseca, a preko praga ide samo sa otkočenom puškom Na takva mesta slabo zalazim.


hmmm, nije žeMsko, al nije ni dlakav mnogo...a i koza mi više pun kurac...

Pre iks godina, idem ja kolima Durmitorom (od hidrocentrale Perućica ili tak nekako), pa ka Žabljaku, ima finih kilometara, kad, zaustavi me jedan čoban.
Pita za cigaru ... i gotovo uvuče glavu kroz prozor.
Eeee, druže, dobićeš cigaretu, samo te molim da se malo odmakneš.
I mi nastavimo lepih kilometara makadamom do Žabljaka.
freehand freehand 10:20 27.01.2022

Re: ...

softelectronics_e
docsumann
Šta znam kako razmišlja neko na dve noge, ko vidi drugog čoveka jednom u tri meseca, a preko praga ide samo sa otkočenom puškom Na takva mesta slabo zalazim.


hmmm, nije žeMsko, al nije ni dlakav mnogo...a i koza mi više pun kurac...

Pre iks godina, idem ja kolima Durmitorom (od hidrocentrale Perućica ili tak nekako), pa ka Žabljaku, ima finih kilometara, kad, zaustavi me jedan čoban.
Pita za cigaru ... i gotovo uvuče glavu kroz prozor.
Eeee, druže, dobićeš cigaretu, samo te molim da se malo odmakneš.
I mi nastavimo lepih kilometara makadamom do Žabljaka.

Odakle ti cigareta?
softelectronics_e softelectronics_e 10:24 27.01.2022

Re: ...

freehand
softelectronics_e
docsumann
Šta znam kako razmišlja neko na dve noge, ko vidi drugog čoveka jednom u tri meseca, a preko praga ide samo sa otkočenom puškom Na takva mesta slabo zalazim.


hmmm, nije žeMsko, al nije ni dlakav mnogo...a i koza mi više pun kurac...

Pre iks godina, idem ja kolima Durmitorom (od hidrocentrale Perućica ili tak nekako), pa ka Žabljaku, ima finih kilometara, kad, zaustavi me jedan čoban.
Pita za cigaru ... i gotovo uvuče glavu kroz prozor.
Eeee, druže, dobićeš cigaretu, samo te molim da se malo odmakneš.
I mi nastavimo lepih kilometara makadamom do Žabljaka.

Odakle ti cigareta?

Tada sam pušio kao Turčin!
Ma, kakav Turčin, kao dva Turčina.

Eeee, da ... nije mi jasno kako sam mogao da budem tolika budalčina da toliko pušim!?
Strašno!
docsumann docsumann 11:11 27.01.2022

Re: ...

softelectronics_e
freehand
softelectronics_e
docsumann
Šta znam kako razmišlja neko na dve noge, ko vidi drugog čoveka jednom u tri meseca, a preko praga ide samo sa otkočenom puškom Na takva mesta slabo zalazim.


hmmm, nije žeMsko, al nije ni dlakav mnogo...a i koza mi više pun kurac...

Pre iks godina, idem ja kolima Durmitorom (od hidrocentrale Perućica ili tak nekako), pa ka Žabljaku, ima finih kilometara, kad, zaustavi me jedan čoban.
Pita za cigaru ... i gotovo uvuče glavu kroz prozor.
Eeee, druže, dobićeš cigaretu, samo te molim da se malo odmakneš.
I mi nastavimo lepih kilometara makadamom do Žabljaka.

Odakle ti cigareta?

Tada sam pušio kao Turčin!
Ma, kakav Turčin, kao dva Turčina.

Eeee, da ... nije mi jasno kako sam mogao da budem tolika budalčina da toliko pušim!?
Strašno!


jedna su dva Turčina!
solo solo 23:09 23.01.2022

pomoć prijatelja


Ima raznih pristupa velikim kerama.

kamilo_emericki kamilo_emericki 11:13 24.01.2022

Ljudi, ko vodi Evropu?

Nekoliko citata iz štampe:
BEČ - Ministar spoljnih poslova Austrije Aleksander Šalenberg najavio je da će u slučaju daljeg zaoštravanja situacije u vezi Ukrajine biti dalekosežnih sankcija EU protiv Moskve, ali je ukazao da to ne smije da obuhvati gas.

"Nastavljamo da gardimo našu poziciju prema Rusiji koja podriva bezbjednosnu strukturu u Evropi i pokušva da obnovi zastarjele sfere uticaja", kaže Borelj.

Zapovjednik ukrajinske vojske, Aleksandar Pavljuk, kao i mnogi drugi vjeruje da se Rusija sprema na invaziju Ukrajine, no dok drugi spominju okvirne vremenske periode ovaj zapovjednik tvrdi da "zna" točan datum kad će Rusija napasti njegovu zemlju. Naime, u razgovoru za The Times general-pukovnik rekao je da će to biti 20. veljače. Znači, za manje od mjesec dana od danas.

Viceadmiral Kay-Achim Schoenbach podnio je ostavku zbog diplomatskog spora uzrokovanog njegovim "osobnim mišljenjem". Naime, šef njemačke ratne mornarice napustio je svoju dužnost u subotu navečer - samo dan nakon što je rekao da se Krim "nikada neće vratiti Ukrajini" i da Vladimir Putin i Rusija "vjerojatno zaslužuju poštovanje".

Razumijem da Amerikanci misle da bi ih rat na istoku Evrope mimoišao i da bi im donio nekakvu korist, iako je to veliko pitanje.
Ali Evropa, koji skup neodgovornih ljudi koji misle da je njihovo mišljenje i njihovi interesi jedina ispravna stvar, da drugi nemaju nikakve interese a narvno ni ispravno mišljenje.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana