Društvo| Istorija| Literatura| Moj grad| Život

San zimske noći

freehand RSS / 22.01.2022. u 21:56

Sedmorica nas je budnih. Spavamo na smenu. Zemunica je topla do visine od pola metra iznad tla, ispod kao grob. Zato smo bale slame poređali jednu na drugu pa samo polovina može da spava u isto vreme.
Sedimo za improvizovanim stolom pored peći dok flaša sa rakijom kruži od ruke do ruke. Osmi nam je dan u Peščari. Temperatura noću pada ispod -25. Razgovor zamro, glave klimaju ka stolu.
„Znate li, ljudi, da su one noći pre nego što smo pošli na vežbu u Narodnoj bašti kučići pojeli čoveka?" - čujem svoj glas kao da od nekog drugog dopire. Dvojica, trojica me pogledaju uz „Aj ne seri" izraz.
„Ne, stvarno... „ - opet čujem sebe kako pokušavam da im objasnim da se ne šalim. I mislim - kao da je neko nekoga u nešto nekad ubedio... 

525px-Sebastian_Rodriguezroamingwolfpack.png 

 Ta zima '85 bila je možda najhladnija koju pamtim. Čitav januar dubok sneg i temperature ispod -10. Sve su češće bile priče o tome kako su čopori izglednelih lutalica napali ljude koji su se predveče našli u pustom Rasadniku,idući sa posla ili na posao. Ali nikad na to ne obraćaš pažnju dok ti se ne dogodi. Zato smo u prolazu kroz Narodnu baštu, veliki park koji sam inače smatrao svojim dvorištem, mazili i ponekad hranili te jadničke što su špartali stazama ne uspevajući da bilo šta od hrane iskopšaju ni iz zaleđenih i snegom zatrpanih kontejnera. Tako su nam i te večeri dok smo po škriputavom snegu grabili ka centru u dguoj koloni od njih dvadesetak u jednom momentu prešli put.

Standardnom maršrutom obišavši nekoliko kafića stignemo u „Lesendro".
Ulazimo u veliki zadimljeni prostor u kome gruva „Driver's seat" - znamo da debeli Gus večeras pušta muziku, i znamo da su sledeći „
"Golden Earring", pa onda „Fokus". U uglu nekakva gužva. Pogledamo a njih 7-8 okupilo se oko Trucka, dok on sav užagren nešto pričamo.

Pirlazimo, javljamo se a onda skapiramo da je priča o tome kako su ga kroz Narodnjak jurili nekakvi vukovi. Presamitimo se od smeha i počnemo da ga zajebavamo. Priča traje a on nervozno pogledava na sat. Skapiramo da se plaši da se vraća peške istim putem i hoće na bus. Klasinčna diverzija sa još jednom turom odradi posao i ostaje nam na milost i nemilost: poslednji autobus za Strelište upravo je otišao...
Nas dvojica hodamo kroz ledenu zimsku noć smejući se, razgaljeni malo alkoholom a malo njegovom sve vidljivijom enrvozom dok se približavamo ulazu u narodnu baštu. Pred ulazom se zaustavlja. Gotovo plačnim glasom moli nas da idemo dužim putem, okolo. Za šta, naravno, više ne postoji šansa, ako je ikad i postojala. Nas dvojica ulazimo laka koraka, on uz oklevanje kreće za nama. Više ga je strah da bude sam no da ide tim putem.
Videvši kako ga već hvata panika umesto da idemo glavnom stazom, osvetljenom, krećemo sporednom uz žicu koja park deli od bolničkog vešeraja, gde su ulične svetiljke em ređe em uglavnom ne rade.
Kako dreknem „Eno ih!" nesrećnik već grebe uz drvo dok se mi presamićujemo od smeha.
Ludirajući se neprestano dok se Trucko trese i moli da prestanemo.
U jednom momentu na pedesetak metara ispred, na čistoj snežnoj površini vidim neke crne mrlje. „Eno ih!" vičem i delim nekoliko suvih grančica kao oružje za krajnji obračun. Unezvereni nesrećnik bi se vratio ali mi odlučnimkorakom hitamo u susret konačnom okršaju! Prilazimo crnim mrljama i vidimo da su u pitanju neke krpe, nekakva odeća koju je ko zna ko tu bacio. Sad već vrištimo od histeričnog smeha dok onim grančicama udaramo po ritama.

Ok, sad smo tačno na polovini puta, zagzili smo u deo na kome su ljuljaške i klackalice, odvojen od ostatka parka niskom živom ogradom, sa retkim sasušenim lišćem  u ovo doba godine. Pogledam napred i tek onda dobijem napad smeha: na stotinak metara ispred vidim kučence koje nešto njuši i  rije po snegu.
„Vuk, Truco, evo tvog vuka!" vičemo i hitamo napred. Prilazimo na petnaestak metara a kuče beži videvši nas. Paradno nastupam prvi dok njih dvojica hodaju za mnom. Dolazim tik do mesta gde je kučence bilo, i tu je mala dolja, ne duža od nekoliko emtara i duboka možda pola metra. Kročim na ivicu i onda zaprepašćen prizorom stanem a onda instiktivno krenem unazad. Ova dvojica naleću na mene vičući ajde, bre a onda ugledaju i oni telo koje krvavo i do pola raskomadano leži pred nama. Zabezeknut ne mogu da se pomerim dok čujem Zokija pored sebe koji glasno viče „Pu moja kuća nije! Pu moja kuća nije!".
Onda dignem pogled i na stotinak metara ispred nas, oko kuće koja je davno nekad bila tesniska svlačionica vidim kako se crni klobuk mreška; shvatim da je tu čitav čopor od nekoliko desetina pasa. Počinjem da uzmičem, i ova dvojica za mnom. Prvo polako pokušavajući da ne privčemo pažnju a onda u trojku obaramo svetski rekord Pjetra Menee na dvesta metara... Sa dušama u nosevima izlećemo iz parka boreći se za dah dok Zoki povraća. Neće biti jedini te noći.

Tu smo sad već, kod bolnice. Povrativši dah krećemo polako napred, i prilazimo kućici bolničkog portira.
„Šta je momci?" - pita videvši nas unezverene.
„Psi... Psi pojeli čoveka." - kažem kao najpribraniji. „Zovite miliciju!"
Gleda me kao da pokušava da utvrdi da li sam pijan ili drogiran.
„Evo, uđi sa mnom".
Uvede me unutra, okrene 92 i daje mi slušalicu. I stane između mene i vrata.
Javi se milicioner kome ponavljam isto što sam rekao i portiru. Gde je bilo, šta je bilo ispituje me. A onda kaže „Daj mi sad portira."
Dajem slušalicu gledam kako klima glavom i kaže „Važi".
„Sedi" - kaže mi, i zaključa vrata. Sad drži ruku na futroli sa pištoljem. „Dolazi patrola, sad će oni".
Sednem, SUP je možda tri stotine metara odatle.
I zaista, ni pet minuta posle toga pred portirnicom se parkira milicijski fića. Iz njega izlaze dvojica očito spremnih da išamaraju ponoćne ašljivdžije. Brzo legitimisanje, gde šta, ulazi u kola. U fićči nema mesta za petoricu pa Truca ostaje kod portira a mi kolima ulazimo u park. Pokazujemmilicioneru kuda da vozi dok ne dođemo do samog mesta događaja. Ne vide ništa iz auta jer je telo u dolji i ne vidi se bez obzira na farove. Jedan milicajac izlazi i iako smo sagnuti da ni slučajno ne vidimo ponovo jezivi prizor ipak vidimo kako se posle energičnog izlaska odjednom okreće i povraća naslonjen na haubu fiće. Izlazi i drugi, povraća i on. Nas dvojica unutra se zgledamo i smejemo „Jebeš ovakvu miliciju!" - kaže Zoki. Motorolom zovu stanicu i hitnu pomoć. U tom momentu Zoki me odjednom trgne i pokazuje tamo bnapred, premaizlazu iz parka: „Bog te jebo, poješće i onog! Dok gledamo kako na tristotinak metara od nas čopor napada čoveka kod javnog WC-a koji očajnički pokušava da se odbrani nekom torbom. Milicajci uskaču u fići i uz uključenu rotaciju i sirenu voze tamo. A onda dok prolazimo pored one kuć veći deo čopora izleće iz mraka i ustremljuje se na auto u vožnji. Kidišu na točkove, dok milicioner na suvozačkom sedištu vadi pištolj i kroz prozor puca u pobesnele žviotinje koje se kao po komandi povlače. Stižemo do nesrećnika kome su u međuvremenu psole kaputa iz ruke oteli torbu. Trpaju ga unutra među nas. Hvalahvalahvala ponavlja on u ulozi glavnog junaka dok se vozimo nazad prema mestu na kome je ostalo telo. Uzbuđeno priča kako je već sebe video mrtvog dok fića staje a već je stigla hitna pomoć. Valjda u šoku od straha uopšte ne shvata šta se dešava i pita nas zašto gledamo u pod. „Polgedaj ispred" kaže Zoki, al prvo izađi. Ne treba nam povraćanje i u kolima. Ušao je brže nego što je izašao, gotovo glavačke.
Te noći milicija je zatvorila park za prolazak postavivši patrole na svim ulazima.
U pola šest ujutro bio sam u kasarni, počinjala je vežba „Zima 85" u Deliblatskoj peščari.
Osam noći kasnije pokušao sam drugovima u zemunici da ispričam događaj,i unarednih sedam dana važio sam za najvećeg lažova u brigadi. Tamo nije bilo ni vesti ni novina.
U naredna tri dana po događaju lovci su odstrelili sve tšo se Pančevom kretalo na četiri noge a nije imalo ogrlicu i bilo u dvorištu,a i ponešto što je imao ogrlicu i bilo u dvorištu.
U međuvremenu, kako je to već uobičajeno i nromalno čuo sam razne verzije događaja, ispričane od strane raznih očevidaca.
Nerećna žrtva zvala se Živa Duma.
Nedeljama kasnije smejao sam se kad me drugovi iz zemunice pitaju zašto se nisam branio i zašto nisam insistirao na istinitosti priče u onoj noći u snežnoj, ledenoj pustari.
„S istinom se malo šta može odraditi" - sad bih im rekao.

Tagovi



Komentari (1279)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 13:18 25.01.2022

Re: drago mi je

oji je cilj Ukrajine da uđe u NATO, ukoliko nije da strada prva u sukobu NATO-Rusija?
A ne verujem da neki narod ima cilj da strada prvi.

Imaš ogromnu silu pored sebe, i ti biraš da ti bude neprijatelj i da ti nanišani sve što imaš, i da joj treba minut da te uništi.

To nije normalno i mora se zapitati što bi neko vodio nenormalnu politiku.

Ovo objašnjenje koje Maksa nudi jednostavno ne drži vodu.
Kaže, hoće Rusija teritoriju.
Neće, dok Ukrajina nije vodila antirusku politiku ništa nije bilo sporno, ni Krim.

I to politiku koja je bila apsolutno suverena ukrajinska, samo ne antiruska.

A onda se zauzme oštar antirusku kurs, pa se pita, a što se Rusija buni i što odgovara na tu politiku.

Jok, neće, ćutaće i moliti.

Među najvećim silama u svetu će ćutati dok joj konkurenti mrse konce.
gvozden1 gvozden1 13:19 25.01.2022

Re: drago mi je

pričaš.
Janukovič je pobedio na idemo-u-EU priči, ali je obrnuo tjurak i zajebao svoje glasače.

Ne.
Bio je proEU, ali ne kontra Rusije.
maksa83 maksa83 13:22 25.01.2022

Re: drago mi je

Ovo objašnjenje koje Maksa nudi jednostavno ne drži vodu.
Kaže, hoće Rusija teritoriju.

To bukvalno nigde nisam napisao, da hoće teritoriju, po pedeseti put - čemu izmišljanje?

Hoće da bude okužena zemljama koje "sarađuju" tj. ponašaju se u skladu sa njihovim interesima. Ako ne mere drukše onda silom.
predatortz predatortz 13:23 25.01.2022

Re: drago mi je

Hoće da bude okužena zemljama koje "sarađuju" tj. ponašaju se u skladu sa njihovim interesima. Ako ne mere drukše onda silom.


K'o Ameri, takoreći!
benedykt benedykt 13:25 25.01.2022

Re: drago mi je

bene_geserit
Prema tome gosn Bene, postoji samo jedno merilo za priču o demografiji a to je kada se na kraju godine stavi crta i pogleda konačni rezultat. Sve u svemu, Rusija je imala samo u periodu 2012-2018 porast stanovništva, mada je pozitivan prirodan priraštaj postojao koliko ja znam u nešto kraćem periodu ali kao nebitno, dok je u ostatku Putinove vladavine priča u minusu, što se i vidi uostalom iz cifre (1999-2022) koju sam ja priložio u svom komentaru. Inače, isti taj pijani Jeljcin je za vreme te kao demografske katastrofe takođe izgubio oko milion stanovnika, ili ti oko 147 miliona 1991 - 146 miliona 1999. Nemojte pričati stvari o kojima slabo znate, samo to ako nije problem

Gosn benedykt,
vama matematika a ni elementarna logika nije jača strana.
Demografski trendovi imaju ogromnu inerciju. Promeniš broj dece po ženi danas a vidiš efekat toga u broju stanovnika za 20 ili 40 godina.
Od pada SSSR-a do kraja Jeljcinove vladavine broj dece po ženi je opao sa 2.1 na 1.25 za svega 10 godina (i životni vek je opao sa 69 na 65 godina). Za vreme Putinove vladavine to se vratilo na 1.82 deteta po ženi što je i dalje ispod proste reprodukcije (koja zahteva oko 2.1 dete), ali bolje od trendova u većini Evrope i neverovatan uspeh u odnosu na katastrofu iz doba Jeljcina. Broj stanovnika se održava na sličnom nivou zahvaljujući produženju životnog veka - tu se efekti odmah vide.
I onda ste gospodine zaključli Jeljcin izgubio milion ljudi, Putin izgubio milion ljudi, to je isto. Prilično retardiran zaključak, ali samo napred, ništa novo kad ste vi u pitanju.

Gosn Bene, imam neki utisak da vašoj malenkosti logika nije jača strana, tj daleko od toga. Dakle, da li vama uopšte dolazi u glavu da se broj stanovnika u Rusiji smanjuje od 2018. godine pa na ovamo, i da tu tužnu činjenicu nikakav statistički mambo-džambo sa brojem dece po bračnom paru tada u odnosu na sada, ovoga ili onoga, prosto ne pomaže. Dakle, postojao je pozitivan trend od 2014-2017, hajde da kažemo sa onih par godina na nuli da je to kao što Putin kaže od 2012-2018, ali ćao-zdravo nema ga više. Nemojte mi samo reći da je i za to kriv pijani Jeljcin…!?! Prema tome, ja tu priču sa demografijom u Rusiji pratim već nekoliko godina, tj nisam kao vi guglao preksinoć pa nalazio nekakve brojke. To nije nikakva tajna u Rusiji, i ako se ne varam Putin je o tome pričao i na svojoj godišnjoj konferenciji za novinare. Dakle, čovek vlada već 22 godine, da li vi to shvatate ili ste operisani od bilo kakve logike, i svako pozivanje na bilo šta što ima veze sa Jeljcinom je tragikomično u najboljem slučaju. U tu jeftinu propagandu mogu samo priglupi zaljubljenici u lik i delo da poveruju, odnosno braća po materi onoj polupismenoj naprdnjačkoj bratiji koja slepo veruje Vučiću i njegovim bajkama da su za sve u Srbiji krivi zli tajkuni i peto-oktobarske dosmanlije. Aman zaman, dosta više sa Jeljcinom pobogu ljudi, odnosno ma koliko vi jednom rukom čitali sve o Putinu, dajte uključite za primenu malo i mozak i pored toga što vam se sva krv slila u međunožje…
freehand freehand 13:26 25.01.2022

Re: drago mi je

Hoće da bude okužena zemljama koje "sarađuju" tj. ponašaju se u skladu sa njihovim interesima. Ako ne mere drukše onda silom.

Ovo je vrlo korektan opis. I potpuno se slažem, s tim što bi to morao biti manje-više osnov spoljne politike svake normalne države. Sa silom kao krajnjim rešenjem, i to u slučaju regionalnih sila.
maksa83 maksa83 13:27 25.01.2022

Re: drago mi je

Bio je proEU, ali ne kontra Rusije.

U zamenu za pare i podršku Rusije eksplicitno je odbacio potpisivanje sporazuma o pridruživanju EU.

On je najbliža aproksimacija Vučića koja postoji u tom svemiru.
maksa83 maksa83 13:27 25.01.2022

Re: drago mi je

predatortz
Hoće da bude okužena zemljama koje "sarađuju" tj. ponašaju se u skladu sa njihovim interesima. Ako ne mere drukše onda silom.


K'o Ameri, takoreći!

Pa imperija b'ate. Samo vam je jedna mnogo kjut i sve u pravu, a druga vam je fuj bezveze.
predatortz predatortz 13:32 25.01.2022

Re: drago mi je

maksa83
predatortz
Hoće da bude okužena zemljama koje "sarađuju" tj. ponašaju se u skladu sa njihovim interesima. Ako ne mere drukše onda silom.


K'o Ameri, takoreći!

Pa imperija b'ate. Samo vam je jedna mnogo kjut i sve u pravu, a druga vam je fuj bezveze.


Ne čitaš pažljivo.

Ja sam seljače koje bi želelo da njegovu avliju ne raznesu besna goveda. To je moja spoljna politika.

Samo pravim poređenja.

Nemojmo se zajebavati, nismo deca.

Rusi ne mogu pustiti Ukrajinu u NATO, ne zbog Ukrajine, boli Ruse kurac za Ukrajinu, nego zbog činjenice da bi im veoma jak neprijatelj došao na prag,

Sve što Rusi rade da to spreče mi je razumljivo.

Radi se o opstanku, ne o hiru.

alselone alselone 13:33 25.01.2022

Re: drago mi je

Samo vam je jedna mnogo kjut i sve u pravu, a druga vam je fuj bezveze.


Samo NAM je jedna mnogo kujt i sve u pravu a druga NAM je fuj bezveze. :)
freehand freehand 13:33 25.01.2022

Re: drago mi je

Gosn Bene, imam neki utisak da vašoj malenkosti logika nije jača strana

Dok je vaša Gorostasnost ne samo Gospodar logike nego i svekolikog znanja.
Jesi li ti svestan koliko si se puta ovde obratio raznima sa nekakve umišljene visine uz pokušaje uvreda, benaveći na najrazličitije teme? Ljubomora na krv u međunožju ili šta je u pitanju?
Uspomene na magareću klupu, maltretirali te kad si bio mali?
softelectronics_e softelectronics_e 13:36 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

maksa83
Ja sam se uvek pitao zašto svaka rasprava na ovom mestu podrazumeva tvrdo zauzimanje strane? Zašto je nemoguće na osnovu dostupnih fakata hladne glave analizirati situaciju i sukobljene strane? Ne bi ni nama kao pojedincima ni Srbiji prvi put bilo da kažemo da je jedna strana u pravu a da smo mi u stroju sa onom drugom?

To mora da vidi svako sa sobom, sa čim se identifikuje. Trenutno koliko vidim postoji pozitivna identifikacija sa Rusijom koja je u ovoj situaciji Srbija koja je uzela ono na šta polaže istorijsko pravo (valjda je Donbas - Kosovo, samo da malo ojačamo i krene taj pičvajz). Tako je kad ovde nemamo nijednog Albanca (zanemarimo vrapca koji se daklariše kao Šiptar da se niko ne seti da je sa Bulbuldera) koji bi se identifikovao sa Rusima pošto ima puno razumevanje za pripajanje teritorije na kojoj su tvoji sunarodnici koji su se na referendumu izjasnili da žele da se odvoje od Ukrajine maćehe.

Bajo, kada ga ti zapleteš, nema dalje.
Što ne kažeš to jednostavnije.
maksa83 maksa83 13:37 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Bajo, kada ga ti zapleteš, nema dalje.
Što ne kažš to jednostavnije.

Ložiš se na Ruse zato što rade ono što bi ti radio da imaš naftu i oružje.

Molim i drugi put.
softelectronics_e softelectronics_e 13:38 25.01.2022

Re: drago mi je

freehand
Gosn Bene, imam neki utisak da vašoj malenkosti logika nije jača strana

Dok je vaša Gorostasnost ne samo Gospodar logike nego i svekolikog znanja.
Jesi li ti svestan koliko si se puta ovde obratio raznima sa nekakve umišljene visine uz pokušaje uvreda, benaveći na najrazličitije teme? Ljubomora na krv u međunožju ili šta je u pitanju?
Uspomene na magareću klupu, maltretirali te kad si bio mali?

Ali moraš da priznaš da kuca brzo, nemalo kao Shmuu.
benedykt benedykt 13:38 25.01.2022

Re: drago mi je

freehand
pre nego što je vašoj malenkosti pomogao pobratim Google

Mučno je razgovarati sa spodobama poput tebe. Taština i humor nikad nisu išli zajedno, dapače. zato su potpuno očekivane ove jeftine uvrede u pokušaju, No nebitno.
Dakle, pošto ne sedim za stolovima i na večerama na kojima se odlučuje ko će biti Jeljcinov naslednik, ne živim na pet kontinenata istovremeno a mrzi me da idiotske teze argumentujem tako što čitaoce ubijem gomilama nekakvih išto iskrivljenih što izmišljenih imena i prezimena i geografskih pojmova neproverljivih u svojoj nabacanosti. Pa onda u nekoliko rečenica podastrem proverljive podatke koje sam baš kao i ti pokupio sa interneta samo što ih nisam smuljao ulupavši ih zajedno diskvlifikacijama svakog ko proba da sa tobom razgovara a da ti se suprotstavi jer, gle čuda, misli da sereš ko kamila.

Dakle, evo ti još jednom da pogledaš i odslušaš nešto što liči na dosta veran prikaz događanja:





I pored najbolje volje, ne mogu to da uradim iz prostog razloga što mi se čini da postavljanje linkova za YouTube ne radi već neko vreme, jer ne vidim apsolutno nikakav video tj samo prazno polje sa bilo kog uređaja da pristupim blogu. Imam neki utisak da je nekakva tehnička greška u pitanju. Editujte pa postavite običan link. Unapred zahvalan…
softelectronics_e softelectronics_e 13:40 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

maksa83
Bajo, kada ga ti zapleteš, nema dalje.
Što ne kažš to jednostavnije.

Ložiš se na Ruse zato što rade ono što bi ti radio da imaš naftu i oružje.

Molim i drugi put.

Pa sad!
Ima tu nečega.
No, nije tako.
Ja za njih navijam principijelno.
Jer mora da ima neko koji kaže glavnom baji ... ne možeš dalje.
I gle čuda - radi.
softelectronics_e softelectronics_e 13:42 25.01.2022

Re: drago mi je

benedykt
freehand
pre nego što je vašoj malenkosti pomogao pobratim Google

Mučno je razgovarati sa spodobama poput tebe. Taština i humor nikad nisu išli zajedno, dapače. zato su potpuno očekivane ove jeftine uvrede u pokušaju, No nebitno.
Dakle, pošto ne sedim za stolovima i na večerama na kojima se odlučuje ko će biti Jeljcinov naslednik, ne živim na pet kontinenata istovremeno a mrzi me da idiotske teze argumentujem tako što čitaoce ubijem gomilama nekakvih išto iskrivljenih što izmišljenih imena i prezimena i geografskih pojmova neproverljivih u svojoj nabacanosti. Pa onda u nekoliko rečenica podastrem proverljive podatke koje sam baš kao i ti pokupio sa interneta samo što ih nisam smuljao ulupavši ih zajedno diskvlifikacijama svakog ko proba da sa tobom razgovara a da ti se suprotstavi jer, gle čuda, misli da sereš ko kamila.

Dakle, evo ti još jednom da pogledaš i odslušaš nešto što liči na dosta veran prikaz događanja:





I pored najbolje volje, ne mogu to da uradim iz prostog razloga što mi se čini da postavljanje linkova za YouTube ne radi već neko vreme, jer ne vidim apsolutno nikakav video tj samo prazno polje sa bilo kog uređaja da pristupim blogu. Imam neki utisak da je nekakva tehnička greška u pitanju. Editujte pa postavite običan link. Unapred zahvalan…

Ne sekiraj se, to uglavnom niko i ne otvara.
Jedino ako postaviš neki video sa macama i kucama, onda može.
maksa83 maksa83 13:47 25.01.2022

Re: drago mi je

I pored najbolje volje, ne mogu to da uradim iz prostog razloga što mi se čini da postavljanje linkova za YouTube ne radi već neko vreme, jer ne vidim apsolutno nikakav video tj samo prazno polje sa bilo kog uređaja da pristupim blogu. Imam neki utisak da je nekakva tehnička greška u pitanju. Editujte pa postavite običan link. Unapred zahvalan…

Postavljanje linkova radi mada se već godiname jućubi ne embeduju tako kako to radi ovaj softver, a Apple je ubio sve tragove Fleša pa su prestali da rade u Safariju. Rešenje ima tri koraka.

1) pristupaš blogu isključivo kroz https
2) kupiš Tampermonkey Safari ekstenziju za $1.99
3) instaliraš u nju ovaj skript
vcucko vcucko 13:57 25.01.2022

Re: drago mi je

predatortz
docsumann
Ne verujem da bi potapanje jedne ili dve plovne kante prouzrokovalo baš toliko radikalne posledice.


te plovne kante koštaju od 4 do 10 milijardi dolara


Znam. Ali kada su pravljene, pravljene su sa spoznajom da mogu biti potopljene. Deset milijardi dolara jeste velika kinta, ali ne toliko da se stisne nuklearni gumbić zbog nje.

Nosači su rešavali 2SR. Npr. kad su Ameri kod Midveja slučajno kroz rupicu u oblaku videli japansku flotu pa je izrokali. Ali to je bilo pre 80 godina.

Danas nosači služe za lakše rokanje po neposlušnima koji ne mogu da uzvrate.

U Rusiju uđeš iz Poljske, a izađeš u Koreju ili Japan. Pri tome ne nameravaju da zauzmu Australiju (a valjalo bi zbog Novaka, mmuimj robijašku). U prevodu - koji će im nosači? Ima onaj Admiral Kuznjecov, švrćka se po Dalekom Istoku, eto da mogu da kažu napravili smo i to.
freehand freehand 13:59 25.01.2022

Re: drago mi je

benedykt
freehand
pre nego što je vašoj malenkosti pomogao pobratim Google

Mučno je razgovarati sa spodobama poput tebe. Taština i humor nikad nisu išli zajedno, dapače. zato su potpuno očekivane ove jeftine uvrede u pokušaju, No nebitno.
Dakle, pošto ne sedim za stolovima i na večerama na kojima se odlučuje ko će biti Jeljcinov naslednik, ne živim na pet kontinenata istovremeno a mrzi me da idiotske teze argumentujem tako što čitaoce ubijem gomilama nekakvih išto iskrivljenih što izmišljenih imena i prezimena i geografskih pojmova neproverljivih u svojoj nabacanosti. Pa onda u nekoliko rečenica podastrem proverljive podatke koje sam baš kao i ti pokupio sa interneta samo što ih nisam smuljao ulupavši ih zajedno diskvlifikacijama svakog ko proba da sa tobom razgovara a da ti se suprotstavi jer, gle čuda, misli da sereš ko kamila.

Dakle, evo ti još jednom da pogledaš i odslušaš nešto što liči na dosta veran prikaz događanja:





I pored najbolje volje, ne mogu to da uradim iz prostog razloga što mi se čini da postavljanje linkova za YouTube ne radi već neko vreme, jer ne vidim apsolutno nikakav video tj samo prazno polje sa bilo kog uređaja da pristupim blogu. Imam neki utisak da je nekakva tehnička greška u pitanju. Editujte pa postavite običan link. Unapred zahvalan…

Uopšte nisu u pitanju samo linkovi ka YT. Problem je što kod tebe nema NIKAKVIH referenci. Ni naslova, ni autora, ni knjiga ni članaka, ni linkova ni citata. Sve je temeljeno na "JA kažem". E izvini što remetim iluziju ali meni, na primer to tvoje JA sem što je neukusno nije nikakav argument, dapače,čitajući šta pišeš.
Dakle, bilo bi lepo da nekad navedeš i nešto drugo kao bazu. I još kad bi spustio ton i sišao sa gajbice moglo bi da bude ok.
softelectronics_e softelectronics_e 14:02 25.01.2022

Re: drago mi je

freehand
benedykt
freehand
pre nego što je vašoj malenkosti pomogao pobratim Google

Mučno je razgovarati sa spodobama poput tebe. Taština i humor nikad nisu išli zajedno, dapače. zato su potpuno očekivane ove jeftine uvrede u pokušaju, No nebitno.
Dakle, pošto ne sedim za stolovima i na večerama na kojima se odlučuje ko će biti Jeljcinov naslednik, ne živim na pet kontinenata istovremeno a mrzi me da idiotske teze argumentujem tako što čitaoce ubijem gomilama nekakvih išto iskrivljenih što izmišljenih imena i prezimena i geografskih pojmova neproverljivih u svojoj nabacanosti. Pa onda u nekoliko rečenica podastrem proverljive podatke koje sam baš kao i ti pokupio sa interneta samo što ih nisam smuljao ulupavši ih zajedno diskvlifikacijama svakog ko proba da sa tobom razgovara a da ti se suprotstavi jer, gle čuda, misli da sereš ko kamila.

Dakle, evo ti još jednom da pogledaš i odslušaš nešto što liči na dosta veran prikaz događanja:





I pored najbolje volje, ne mogu to da uradim iz prostog razloga što mi se čini da postavljanje linkova za YouTube ne radi već neko vreme, jer ne vidim apsolutno nikakav video tj samo prazno polje sa bilo kog uređaja da pristupim blogu. Imam neki utisak da je nekakva tehnička greška u pitanju. Editujte pa postavite običan link. Unapred zahvalan…

Uopšte nisu u pitanju samo linkovi ka YT. Problem je što kod tebe nema NIKAKVIH referenci. Ni naslova, ni autora, ni knjiga ni članaka, ni linkova ni citata. Sve je temeljeno na "JA kažem". E izvini što remetim iluziju ali meni, na primer to tvoje JA sem što je neukusno nije nikakav argument, dapače,čitajući šta pišeš.
Dakle, bilo bi lepo da nekad navedeš i nešto drugo kao bazu. I još kad bi spustio ton i sišao sa gajbice moglo bi da bude ok.

Sumnjaš?!
mlatisa mlatisa 14:03 25.01.2022

Re: drago mi je

maksa83
Kad kažeš "udari", to znači da će njihova vojska da napadne ciljeve u Rusiji?


Не нужно. Русија жели пристојну тампон зону између НАТО и Русије. Ако Украјина похрли у НАТО или неки НАТО еквивалент, рат почиње тренутно. Након уласка у НАТО, САД ће желети да распореде ракете кратког и средњег домета, и онда сво науружање Русије постаје бескорисно.

Украјина добија све више оружја из НАТО земаља али још нису дошли дотле. Ако се присетимо Кубанске кризе ту су били исти играчи али на другим странама. Ни САД није хтела да дозволи ракете на Куби по цену нуклеарног рата. Зашто би се Русија понашала другачије? Сам повод може бити овај или онај, а рат ће започети или онај који нема више шта да изгуби (Русија) или онај који је проценио да је тренутак да почне рат са вероватним добитком.

Овде САД све време гурају Русију близу тачке када ће Русија морати да реагује али за сада су пазили да је не пређу (фигуративно померају ровове метар по метар). У једном тренутку могу да се прерачунају, и ето нама весеља

freehand freehand 14:06 25.01.2022

Re: drago mi je

softelectronics_e
freehand
benedykt
freehand
pre nego što je vašoj malenkosti pomogao pobratim Google

Mučno je razgovarati sa spodobama poput tebe. Taština i humor nikad nisu išli zajedno, dapače. zato su potpuno očekivane ove jeftine uvrede u pokušaju, No nebitno.
Dakle, pošto ne sedim za stolovima i na večerama na kojima se odlučuje ko će biti Jeljcinov naslednik, ne živim na pet kontinenata istovremeno a mrzi me da idiotske teze argumentujem tako što čitaoce ubijem gomilama nekakvih išto iskrivljenih što izmišljenih imena i prezimena i geografskih pojmova neproverljivih u svojoj nabacanosti. Pa onda u nekoliko rečenica podastrem proverljive podatke koje sam baš kao i ti pokupio sa interneta samo što ih nisam smuljao ulupavši ih zajedno diskvlifikacijama svakog ko proba da sa tobom razgovara a da ti se suprotstavi jer, gle čuda, misli da sereš ko kamila.

Dakle, evo ti još jednom da pogledaš i odslušaš nešto što liči na dosta veran prikaz događanja:





I pored najbolje volje, ne mogu to da uradim iz prostog razloga što mi se čini da postavljanje linkova za YouTube ne radi već neko vreme, jer ne vidim apsolutno nikakav video tj samo prazno polje sa bilo kog uređaja da pristupim blogu. Imam neki utisak da je nekakva tehnička greška u pitanju. Editujte pa postavite običan link. Unapred zahvalan…

Uopšte nisu u pitanju samo linkovi ka YT. Problem je što kod tebe nema NIKAKVIH referenci. Ni naslova, ni autora, ni knjiga ni članaka, ni linkova ni citata. Sve je temeljeno na "JA kažem". E izvini što remetim iluziju ali meni, na primer to tvoje JA sem što je neukusno nije nikakav argument, dapače,čitajući šta pišeš.
Dakle, bilo bi lepo da nekad navedeš i nešto drugo kao bazu. I još kad bi spustio ton i sišao sa gajbice moglo bi da bude ok.

Sumnjaš?!


E, reko ti Benedykt da ti je sišla krv u međunožje.
Trči proveri.

Edit: daj muštuluk!
[url=https://rs.n1info.com/vesti/jos-jedan-predlog-za-predsednickog-kandidata-da-u-trku-krene-kostunica/?fbclid=IwAR2KcMNzAaxndEKNOh-ftS3Hs0IEuD8s8FuB1SsOYnet7Vf6R-sF3ga5ELg]
Još jedan predlog za predsedničkog kandidata – da u trku krene Koštunica[/url]
benedykt benedykt 14:06 25.01.2022

Re: drago mi je

bene_geserit

Nego ne znam kakve stimulanse daje Putinova država ruskim porodicama da pospeši rađanje, ako je debilno i ko Palma u Jagodini opet je bolje nego da ih nema.

Primećuje se da baš ne znaš…!? Hajde da ti pomognem da ne lutaš, odnosno da vidiš kako stoje stvari. Dakle pre dve godine je Moskovska oblast tj grad Moskva sa okolinom ( bolje u Rusiji nema) rešio da malo poveće nadoknade trudnicama tj majkama sa malom decom. Pa onda čitamo sledeće LINK

Preporučene uplate su sledeće:

- trudnice, u toku trudnoće počevši od 12 nedelje - 400 rubalja mesečno;

- majke koje doje decu u roku od 6 meseci nakon dobijanja deteta (ako je dete u potpunosti na dojenju) - 1000 rubalja mesečno;

- deca od 0 do 1 godine - 1000 rubalja mesečno;

- Deca od 1 godine do 3 godine - 600 rubalja mesečno.

Ako majka doji više dece, isplaćuje joj se jednokratno. Porodice sa nekoliko dece mlađe od tri godine mogu dobiti novac za svako dete. Sve kategorije primalaca isplate moraju imati prebivalište (stalna registracija) u Moskovskoj oblasti.

Čisto da pomognem i oko toga, dakle 1000 rubalja je tipa oko 12 $, 600 rubalja oko 8$, a 400 rubalja oko 5 $. Mada što kažeš ti, bolje išta nego ništa, tj dolar po dolar pa se nakupi tu omanje bogatstvo…
vcucko vcucko 14:07 25.01.2022

Re: drago mi je

milisav68
freehand

Znači, više od prosečne plate kako to navodi dobry enciklopedista i uzvišeni erudita i poliglota Benedykt?

Tako nekako :)

E, s obzirom da su tamo energenti džabe, da stanarina i hrana nije skupa (van velikih gradova tipa Moskve i San Peterzburga), žena sa dvoje dece (300$), ima za stan i hranu, odnosno nekakvu sigurnost, i ne mora da trpi muža alkoholičara.

Moskva i Piter nisu veliki gradovi.
Veliki gradovi su valjda svi milionski, a ima ih dosta tu negde. Moskva i Piter su neki stepen iznad toga i ne vredi ih u bilo kom smislu porediti i stavljati u odnos prema ostatku Federacije.
Obaška što Moskva + Oblast + Piter + Oblast, to je valjda 35-40 miliona ljudi (da sad ne proveravam) od ukupnih 146-147 miliona.
Inače nezavisne studije, procene i najjavnija moguća istraživanja uvek rezultuju time, da za najbolji grad za život po svim realnim parametrima bude proglašena neka od prekouralskih, sibirskih konglomeracija. Obično Tjumen, ali i neki drugi, recimo naftno-gasni rajevi u Jugri (Surgut, Nižnjevartovsk...).
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:10 25.01.2022

Re: drago mi je

maksa83


Hoće da bude okužena zemljama koje "sarađuju" tj. ponašaju se u skladu sa njihovim interesima. Ako ne mere drukše onda silom.

Jebemu miša šarenoga Maksivoje.
Pa graniči Rusija sa još nekim državama ali nije baš toliko napeto. Izgleda da je više pitanje gradskod siledžije koji šalje sitne sjecikese da provociraju mirnog čitača novina na klupi u parku.
Pogledaj Jermeniju. Prije nekoliko godina odbaciše prorusku politiku, došao na vlast prozapadni čovjek ali kad je trebalo zaustaviti Azerbejdžan ne dođoše zapadni prijatelji već Rusi.
Jeste da je moj komentar dugačak ali sam tačno opisao kako je počinjalo majdanisanje.
Kad su na France 5 pitali Puškova, ruskog senatora, zašto nije održan taj sastanak između EU, Ukrajine i Rusije on je uputio novinare da pitaju svoje ministarstvo. Rusi su na vrijeme upozorili da Ukrajina ne može imati ugovor sa EU koji će ići na štetu Rusije.
Neko se, izgleda pravio nevješt, pa računao da Rusija održava Ukrajinu u životu dok je lešinari razvlače. Ili su možda u pitanju i one teorije Berežinskog.
Bilo kako bilo, Kazahstan je bio dobra vježba iz brzog premještanja ljudstva i tehnike, a eno i nekoliko diviziona S-400 prebačeno u Bjelarusiju, na vježbe.

freehand freehand 14:17 25.01.2022

Re: drago mi je


Čisto da pomognem i oko toga, dakle 1000 rubalja je tipa oko 12 $, 600 rubalja oko 8$, a 400 rubalja oko 5 $. Mada što kažeš ti, bolje išta nego ništa…


Daklem, šta kaže čika Gugl:

A person working in Russia typically earns around 104,000 RUB per month. Salaries range from 26,200 RUB (lowest average) to 463,000 RUB (highest average, actual maximum salary is higher).

This is the average monthly salary including housing, transport, and other benefits. Salaries vary drastically between different careers. If you are interested in the salary of a particular job, see below for salaries for specific job titles.

The median, the maximum, the minimum, and the range
Salary Range
Salaries in Russia range from 26,200 RUB per month (minimum salary) to 463,000 RUB per month (maximum average salary, actual maximum is higher).

Median Salary
The median salary is 110,000 RUB per month, which means that half (50%) of the population are earning less than 110,000 RUB while the other half are earning more than 110,000 RUB. The median represents the middle salary value. Generally speaking, you would want to be on the right side of the graph with the group earning more than the median salary.

Percentiles
Closely related to the median are two values: the 25th and the 75th percentiles. Reading from the salary distribution diagram, 25% of the population are earning less than 61,300 RUB while 75% of them are earning more than 61,300 RUB. Also from the diagram, 75% of the population are earning less than 304,000 RUB while 25% are earning more than 304,000 RUB.

LINK

vcucko vcucko 14:18 25.01.2022

Re: drago mi je

predatortz

Ubeđen sam da će biti. I počeće udarom ukrajinskih snaga. Ako se ispostavi da će zapad vojno podržavati Ukrajinu, onda Rusija nema šta tu puno da čeka. Najgluplje, sa njihove tačke gledišta, bilo bi da čekaju da Ukrajinu prime u NATO. Rusi moraju ući u Kijev i postaviti svoju vladu pre toga.

Najbolji lek protiv bolesti zvane Ukrajina u NATO je već 7-8 godina čvrsto u ruskim rukama i zove se Krim. Krim strateški obesmišljava bilo kakve recimo rakete u Harkovu, i niko se na zapadu ne bi oko toga ni baktao. Nije to u pitanju.

Nego zapad (čitaj Anglosasi, znači London = brain + USA = muscles + istočnoevropska revizionistička fukara = duša, kakva im duša još su i dobri) nije dobro izučio istoriju. Pa i posle Bonaparte i Adolfa misli da je to, eto, moguće i lako ostvarivo, samo da se ne ponove greške navedenih i tako to.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:18 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Ložiš se na Ruse zato što rade ono što bi ti radio da imaš naftu i oružje.




A do tada malo vezbamo da ne ispadnemo iz forme:




Ako neko zna kako se ovo brise iz mozga unapred zahvalan.
benedykt benedykt 14:20 25.01.2022

Re: drago mi je


freehand
Uopšte nisu u pitanju samo linkovi ka YT. Problem je što kod tebe nema NIKAKVIH referenci. Ni naslova, ni autora, ni knjiga ni članaka, ni linkova ni citata. Sve je temeljeno na "JA kažem". E izvini što remetim iluziju ali meni, na primer to tvoje JA sem što je neukusno nije nikakav argument, dapače,čitajući šta pišeš.
Dakle, bilo bi lepo da nekad navedeš i nešto drugo kao bazu. I još kad bi spustio ton i sišao sa gajbice moglo bi da bude ok.

Lepo sam zamolio, da me se pita za svaku referencu ali konkretno i da ću sve da podastrem bez problema. Dakle, većina mojih referenci nije avaj pokupljena sa interneta već iz nekih knjiga. Za ono što može da se nađe na netu, tipa Putinovih izjava o demografiji tj ovo najnovije o doprinosu koji se isplaćuje u Moskvi trudnicama tj majkama sa malom decom, redovno prilažem.
Kako da vam objasnim, nemam običaj da izmišljam ali ni najmanje, ali takođe kada pišem komentar nemam zaista vremena da pravim dole listu korišćene literature, sa sve poglavljem i stranom na kojoj se može naći dati deo. Međutim, ako ima išta sporno tj sumnja se tu da su to izmišljotine, naknadno ću sve da priložim. Nikakav problem…
freehand freehand 14:26 25.01.2022

Re: drago mi je

benedykt

freehand
Uopšte nisu u pitanju samo linkovi ka YT. Problem je što kod tebe nema NIKAKVIH referenci. Ni naslova, ni autora, ni knjiga ni članaka, ni linkova ni citata. Sve je temeljeno na "JA kažem". E izvini što remetim iluziju ali meni, na primer to tvoje JA sem što je neukusno nije nikakav argument, dapače,čitajući šta pišeš.
Dakle, bilo bi lepo da nekad navedeš i nešto drugo kao bazu. I još kad bi spustio ton i sišao sa gajbice moglo bi da bude ok.

Lepo sam zamolio, da me se pita za svaku referencu ali konkretno i da ću sve da podastrem bez problema. Dakle, većina mojih referenci nije avaj pokupljena sa interneta već iz nekih knjiga. Za ono što može da se nađe na netu, tipa Putinovih izjava o demografiji tj ovo najnovije o doprinosu koji se isplaćuje u Moskvi trudnicama tj majkama sa malom decom, redovno prilažem.
Kako da vam objasnim, nemam običaj da izmišljam ali ni najmanje, ali takođe kada pišem komentar nemam zaista vremena da pravim dole listu korišćene literature, sa sve poglavljem i stranom na kojoj se može naći dati deo. Međutim, ako ima išta sporno tj sumnja se tu da su to izmišljotine, naknadno ću sve da priložim. Nikakav problem…

Dobro. Evo šta kaže, npr, RTS u martu 2018. o visini dečijih dodataka u Rusiji:

Prema ovom programu Ruskinje će od početka ove godine za prvo dete dobijati po 180 dolara tokom 18 meseci.

Međutim, to će se odnositi samo na porodice čiji prihod nije veći od jedne i po prosečne zarade.

Pored toga, do 2021. godine biće zadržan postojeći sistem po kome majke dobijaju jednokratnu pomoć od 453.000 rubalja za drugo i svako naredno dete.


KLIK
vcucko vcucko 14:30 25.01.2022

Re: drago mi je

predatortz

Ako se ispostavi da će zapad vojno podržavati Ukrajinu, onda Rusija nema šta tu puno da čeka. Najgluplje, sa njihove tačke gledišta, bilo bi da čekaju da Ukrajinu prime u NATO. Rusi moraju ući u Kijev i postaviti svoju vladu pre toga.

Samo da dodam i donekle da se ponovim:

Krim je odrađen perfektno i za dan, što je razumljivo.

Šta se htelo u Donbasu, priznajem da mi je i dalje tajna i to mutna.
Velesila ne sme tako da ratuje protiv nevelesile. USA su bile najslabije, kad su se po prašumama ganjali sa Vijetnamcima. Bez obzira što su ih pobili 3 miliona direktno i posredno ko zna koliko. A ovi njih između 50 i 100 hiljada, još nije sasvim utvrđeno. Tvoj vojnik puca na njegovog, njegov na tvog, jure se po šumi, ti kao velesila pucaš bez obzira na ishod.
Ako je postojao razlog (a naravno da nije), trebalo je izvesti ABH vežbu na Kijevu. Jbg braćo, bilo je i lepih trenutaka, ali sami ste izbarali stranu. Pa Roshen čokoladnog, ako preživi, u lancima u Kremlj da potpisuje kapitulaciju. To jedino ima smisla. Ovako, upetljao se u mnogo toga zbog ničega i to je realno problem.
Čak nevezan za ovo trkeljisanje sa Amerima, pitanje je kako će to da se reši posle svega.
vcucko vcucko 14:32 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

gedza.73

Zamisli da se rat završi a nas pitaju 'gde ste vi to bili miševi do sad?'


Pa pitali su te već. Čet'resčetvrte i pete. Samo to nisi shvatio.
benedykt benedykt 14:37 25.01.2022

Re: drago mi je

freehand

Čisto da pomognem i oko toga, dakle 1000 rubalja je tipa oko 12 $, 600 rubalja oko 8$, a 400 rubalja oko 5 $. Mada što kažeš ti, bolje išta nego ništa…


Daklem, šta kaže čika Gugl:

A person working in Russia typically earns around 104,000 RUB per month. Salaries range from 26,200 RUB (lowest average) to 463,000 RUB (highest average, actual maximum salary is higher).

This is the average monthly salary including housing, transport, and other benefits. Salaries vary drastically between different careers. If you are interested in the salary of a particular job, see below for salaries for specific job titles.

The median, the maximum, the minimum, and the range
Salary Range
Salaries in Russia range from 26,200 RUB per month (minimum salary) to 463,000 RUB per month (maximum average salary, actual maximum is higher).

Median Salary
The median salary is 110,000 RUB per month, which means that half (50%) of the population are earning less than 110,000 RUB while the other half are earning more than 110,000 RUB. The median represents the middle salary value. Generally speaking, you would want to be on the right side of the graph with the group earning more than the median salary.

Percentiles
Closely related to the median are two values: the 25th and the 75th percentiles. Reading from the salary distribution diagram, 25% of the population are earning less than 61,300 RUB while 75% of them are earning more than 61,300 RUB. Also from the diagram, 75% of the population are earning less than 304,000 RUB while 25% are earning more than 304,000 RUB.



Ahahahaha… Pa vi možete da radite kao stand-up comedian ali najiskrenije…
Hajde da vam pomognem da ne lutate, jer se pozivate na nekakve one size fits all sajtove sa engleskog govornog područja. Dakle, prvo i osnovno pravilo, o Rusiji se uvek informišemo u samoj Rusiji. Evo izvolte LINK, pa proverite i sami…
Средний уровень зарплат (выражено в рублях)
Белгород 27 280
Брянск 20 790
Владимир 22 770
Воронеж 26 070
Иваново 21 120
Калуга 27 060
Костром 22 550
Курск 22 770
Липецк 24 640
Московская область 42 460
Орёл 16 830
Рязань 21 340
Смоленск 20 020
Тамбов 21 450
Тверь 20 130
Тула 25 520
Ярославль 26 620
Москва 72 880
Карелия 32 450
Коми 39 380
Архангельск 36 850
Вологда 28 820
Калининград 28 820
Ленинградская область 28 050
Мурманск 43 670
Новгород 27 390
Псков 24 310
г. Санкт-Петербург 53 430
Адыгея 20 680
Калмыкия 20 130
Краснодар 25 850
Астрахань 27 390
Волгоград 23 650
Ростов 23 320
Дагестан 25 160
Ингушетия 20 790
Кабардино-Балкарская 18 920
Карачаево-Черкесская 18 040
Северная Осетия 18 590
Чеченская 21 010
Ставрополь 22 000
Башкортостан 28 160
Марий Эл 21 230
Мордовия 20 900
Татарстан 27 060
Удмуртская 23 430
Чувашская 22 990
Пермь 27 280
Киров 22 880
Нижний Новгород 29 840
Оренбург 26 070
Пенза 22 990
Самара 27 060
Саратов 23 430
Ульяновск 22 880
Курган 22 770
Свердловск 32 780
Тюмень 50 160
Ханты-Мансийский автономный округ 61 930
Ямало-Ненецкий автономный округ 70 620
Челябинск 26 620
Алтай 24 860
Бурятия 27 720
Тыва 30 580
Хакасия 32 010
Забайкалье 25 300
Красноярский край 29 260
Иркутск 35 450
Кемерово 19 490
Новосибирск 19 600
Омск 28 820
Томск 32 230
Саха 58 460
Камчатка 55 600
Приморск 33 990
Хабаровск 35 200
Амур 34 540
Магадан 57 880
Сахалин 55 260
Чукотка 59 100

100 $ vam dođe trenutno oko 7800 rubalja, tj naših 10.000 dinara je oko 7600 rubalja, čisto orijentacije radi

P.S. Imate i zanimljivu raspravu ispod teksta, sa komentarima u proteklih par godina gde neki ljudi kažu kako zaista stoje stvari u realnosti. Naime, ovo što je navedeno je zvanična statistika a to i realnost ume u Rusiji jako često da bude poprilično udaljeno jedno od drugog…
tess1 tess1 14:37 25.01.2022

Re: drago mi je

Nemojmo se zajebavati, nismo deca.

Rusi ne mogu pustiti Ukrajinu u NATO, ne zbog Ukrajine, boli Ruse kurac za Ukrajinu, nego zbog činjenice da bi im veoma jak neprijatelj došao na prag,

Sve što Rusi rade da to spreče mi je razumljivo.

Radi se o opstanku, ne o hiru.

Ne, nego, nemojmo se zajebavati, nismo Srbi.

Predatortz, kad te čujem pomislim prvo u stvari zašto je ukrajinski otpor ruskoj okupaciji tako mlak, imaju ljudi pravo da se brane i kad ta njihova strana nije moja i da neće da ih Rusi satiru jer im, Rusima, neprijatelj došao na prag, i oduzeti njima, Ukrajinicima, pravo da se bore za svoju zemlju (plodnu i dva puta veću od Njemačke i sa dva puta manje stanovnika) je pišanje po našim razlozima..

Kako se vi poistovjećujete sa Rusijom nije mi jasno pa oni bi nas pojeli za pola mjeseca, sve sa srpskim ekavskim i ijekavskim jezikom.. Svi bi mi bili Bloger Blogorov Blogorovnajov, i imali ovde na zidu sliku Vladimira i išli u zlatom optočene ruske crkve (mislim na krštene ljude i u vrijeme komunista jer im prave srpske babe nisu htjele nekrštane insane u kući).
vcucko vcucko 14:38 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

gedza.73

Jedino me malo buni pošto nikad nisam živeo u Ukrajini ili Rusiji ona igra jelečkinje barjačkinje. Zašto niko od igrača neće da bude u ruskom timu nego baš uporno insistiraju da budu na kontra strani?


Pa to ti je bar lako. Uđeš u svoj mozak pa vidiš.

Mislim, u moj ti je džabe da ulaziš...
tess1 tess1 14:39 25.01.2022

Re: drago mi je

Čisto da pomognem i oko toga, dakle 1000 rubalja je tipa oko 12 $, 600 rubalja oko 8$, a 400 rubalja oko 5 $. Mada što kažeš ti, bolje išta nego ništa, tj dolar po dolar pa se nakupi tu omanje bogatstvo…

Cijenim da se Vladimirova ljubavnica gimnastičarka nakon što je misteriozno uklonio zakonitu ženu iz javnosti odlučila na vođenje ljubavi sa njim i trudnoću stimulisana ovim dječijim dodatkom..
freehand freehand 14:41 25.01.2022

Re: drago mi je

benedykt
freehand

Čisto da pomognem i oko toga, dakle 1000 rubalja je tipa oko 12 $, 600 rubalja oko 8$, a 400 rubalja oko 5 $. Mada što kažeš ti, bolje išta nego ništa…


Daklem, šta kaže čika Gugl:

A person working in Russia typically earns around 104,000 RUB per month. Salaries range from 26,200 RUB (lowest average) to 463,000 RUB (highest average, actual maximum salary is higher).

This is the average monthly salary including housing, transport, and other benefits. Salaries vary drastically between different careers. If you are interested in the salary of a particular job, see below for salaries for specific job titles.

The median, the maximum, the minimum, and the range
Salary Range
Salaries in Russia range from 26,200 RUB per month (minimum salary) to 463,000 RUB per month (maximum average salary, actual maximum is higher).

Median Salary
The median salary is 110,000 RUB per month, which means that half (50%) of the population are earning less than 110,000 RUB while the other half are earning more than 110,000 RUB. The median represents the middle salary value. Generally speaking, you would want to be on the right side of the graph with the group earning more than the median salary.

Percentiles
Closely related to the median are two values: the 25th and the 75th percentiles. Reading from the salary distribution diagram, 25% of the population are earning less than 61,300 RUB while 75% of them are earning more than 61,300 RUB. Also from the diagram, 75% of the population are earning less than 304,000 RUB while 25% are earning more than 304,000 RUB.

LINK


Ahahahaha… Pa vi možete da radite kao stand-up comedian ali najiskrenije…
Hajde da vam pomognem da ne lutate, jer se pozivate na nekakve one size fits all sajtove sa engleskog govornog područja. Dakle, prvo i osnovno pravilo, o Rusiji se uvek informišemo u samoj Rusiji. Evo izvolte LINK, pa proverite i sami…
Imate i zanimljivu raspravu ispod teksta, sa komentarima u proteklih par godina gde neki ljudi kažu kako zaista stoje stvari u realnosti…

Pu, ne znam ruski pa nemogu da guglam "ekakve one size fits all" na ruskom. Ovo, sa tabelama iz 2016. mislim da bih umeo da nađem.

A od tebe nikad ni stendap komičar, koliko god se ti satirao.
Samo tužni pajac, brt.
vcucko vcucko 14:43 25.01.2022

Re: drago mi je

benedykt

I pored najbolje volje, ne mogu to da uradim iz prostog razloga što mi se čini da postavljanje linkova za YouTube ne radi već neko vreme, jer ne vidim apsolutno nikakav video tj samo prazno polje sa bilo kog uređaja da pristupim blogu. Imam neki utisak da je nekakva tehnička greška u pitanju.

Greška, svakako. Što ne koristiš Yandex brauzer.
Iz Yandexa sve ide svuda, sve veselo fercera i samo kaže cap!

Msm, ako nećeš, tebi na štetu. Biće više za nas ostale
gedza.73 gedza.73 14:48 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

vcucko
gedza.73

Zamisli da se rat završi a nas pitaju 'gde ste vi to bili miševi do sad?'


Pa pitali su te već. Čet'resčetvrte i pete. Samo to nisi shvatio.

PitaLI. Sad pitaJU. pa ne shvatam šta to rade antifašističke patriotske proruske snage osim što po blogu bloguju. Gde su nam Obilići Počuče?



Znaš šta mi nije jasno. Razumem šta oće Rusi (tako su nešto 'teli i po Finskoj pa dobili preko labrnje od finskih lovočuvara a i po Afganistanu da im se ne preliju muslimani preko granice u pokrajinske muslimanske zemlje pa potrošili ono malo para što su imali pa se zbog toga raspali). Ne razumem samo jel ukrajinski narod oće da bude sa Rusima a NATO-Amerikanci im ne daju ili je neka druga začkoljica u pitanju.

I dal' postavljamo standarde da u Crnoj Gori Rusi ne smeju da se mešaju ili poput Amerikanaca na Kosovu smeju.


gedza.73 gedza.73 14:50 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

vcucko
Pa to ti je bar lako. Uđeš u svoj mozak pa vidiš.
Mislim, u moj ti je džabe da ulaziš...

šta kažu sad sa prvih linija tvoji saborci? Ima li nekih novosti ili još čekate juriš? Mi u Srbiji smo malo uskraćeni za vesti sa terena. A po tviterima dao bog i od popa dezinformacione uši.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:55 25.01.2022

Re: drago mi je

A želi li Ukrajina da postane član NATO, ili je NATO rekao da Ukrajina želi da postane članica NATO?

Украјина је подељена по многим питањима, па и по том. Можда је најрационалније да буде и формално подељена на две државе, независне или припојене другима.
gvozden1 gvozden1 15:05 25.01.2022

Re: drago mi je


U zamenu za pare i podršku Rusije eksplicitno je odbacio potpisivanje sporazuma o pridruživanju EU.

Odložio.

Hajd da čupamo iz sećanja stvari od pre deset godina, dok se ne javi neko ko će da precizno kaže.

Sećanje je otprilike, on traži pare od EU, MMF, oni kažu nema, Rusija kaže ajd mi ćemo da vam damo, Janukovič, stopira to potpisivanje za sad.

I onda drama.
Drama koju je kreirana na zapadu.
Na barikade stižu Viktorija i Ketrin, a to je valjda dovoljan bezobrazluk da ga i ti osudiš.

A i da prihvatiš da ovo što se dešava nije spor Ukrajine i Rusije.

Hoće da bude okužena zemljama koje "sarađuju" tj. ponašaju se u skladu sa njihovim interesima. Ako ne mere drukše onda silom


A šta drugo da radi kad njeni oponent od njenog komšiluka prave njene neprijatelje svim sredstvima pa i silom?
Nema izbora.
Osim da se povinuje njihovoj sili, a ona to neće.

Smatraš da bi trebalo, oni silu, a ona da klekne?
gvozden1 gvozden1 15:07 25.01.2022

Re: drago mi je

principessa_etrusca
A želi li Ukrajina da postane član NATO, ili je NATO rekao da Ukrajina želi da postane članica NATO?

Украјина је подељена по многим питањима, па и по том. Можда је најрационалније да буде и формално подељена на две државе, независне или припојене другима.

Naravno.

Etnički princip i mirna Bačka.
Tako i sa Srbijom i Kosovom, tako sa Bosnom.
Ništa logičnije, ali nekima (ne Rusiji) to ne odgovara.
alselone alselone 15:10 25.01.2022

Re: drago mi je

mirna Bačka

Nikad!
freehand freehand 15:12 25.01.2022

Re: drago mi je

principessa_etrusca
A želi li Ukrajina da postane član NATO, ili je NATO rekao da Ukrajina želi da postane članica NATO?

Украјина је подељена по многим питањима, па и по том. Можда је најрационалније да буде и формално подељена на две државе, независне или припојене другима.

To, najbolje je da ukradeš recept od onih sa kojima se, kobajagi, ne slažeš.
Naročito ovaj deo sa pripajanjem drugim državama, pravi imperijalistički model.
gvozden1 gvozden1 15:14 25.01.2022

Re: drago mi je

alselone
mirna Bačka

Nikad!

Dobro, onda mirna Šumadija :)
freehand freehand 15:14 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Mislim, u moj ti je džabe da ulaziš...

Bušna rupa...
vcucko vcucko 15:15 25.01.2022

Re: drago mi je

principessa_etrusca
A želi li Ukrajina da postane član NATO, ili je NATO rekao da Ukrajina želi da postane članica NATO?

Украјина је подељена по многим питањима, па и по том. Можда је најрационалније да буде и формално подељена на две државе, независне или припојене другима.

Bar tri. A realno i više.

Zapadinščina (Lavov i ta priča) je jedno.
Istok (Donbas plus Harkov) je nešto sasvim sedamnaesto.
Kijev je, recimo, nešto od sedmog do dvanaestog i to bi bila so nekakve imaginarne Ukrajine.
Odesa je opet priča za sebe, a primorje i luke istočno od Dnjepra (Mariupolj, Berdjansk...) isto za sebe.
Volin, Žitomir... brrr.
Još su najnormalniji oni iz Dnjepropetrovska, oni su recimo najbolja od tih 6 kijevskih priča, da kažemo da bi dobronameran čovek želeo takvu Ukrajinu.

Ogroman i jako kompleksan komad zemlje.
vcucko vcucko 15:16 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

freehand
Mislim, u moj ti je džabe da ulaziš...

Bušna rupa...

Takes one to know one
freehand freehand 15:17 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

vcucko
freehand
Mislim, u moj ti je džabe da ulaziš...

Bušna rupa...

Takes one to know one


benedykt benedykt 15:22 25.01.2022

Re: drago mi je

freehand
benedykt

Ahahahaha… Pa vi možete da radite kao stand-up comedian ali najiskrenije…
Hajde da vam pomognem da ne lutate, jer se pozivate na nekakve one size fits all sajtove sa engleskog govornog područja. Dakle, prvo i osnovno pravilo, o Rusiji se uvek informišemo u samoj Rusiji. Evo izvolte LINK, pa proverite i sami…
Imate i zanimljivu raspravu ispod teksta, sa komentarima u proteklih par godina gde neki ljudi kažu kako zaista stoje stvari u realnosti…

Pu, ne znam ruski pa nemogu da guglam "ekakve one size fits all" na ruskom. Ovo, sa tabelama iz 2016. mislim da bih umeo da nađem.

A od tebe nikad ni stendap komičar, koliko god se ti satirao.
Samo tužni pajac, brt.

Pa sad, istina ume da bude tužna, sve se slažem… Ova moja tabela, ako na nju mislite, vam je poprilično sveža tj ažurira se sajt sa novim podacima dosta redovno, ili ste propustili naslov teksta i datum ispod
Зарплаты в России
24.01.2022

Elem, ovaj video preporučujem svima da pogledaju a ne samo vama. LINK
Dakle pre dve ili tri godine, napravi lokalna televizija u Saratovu anketu sa građanima a sve povodom statistike o prosečnim platama koju je objavio Saratovstat. Dakle nisu našli nikoga ko je imao i tu bedu & jad a sve u rasponu od 15000-25000 rubalja, tada je to bilo negde oko 25.000-40.000 dinara. Većina njih je rekla da ima tu negde od 8000-15000 rubalja tj od 13.000-25.000 dinara. Verovatno su i svi ovi ljudi neki izdajnici, te lažu po zadatku. Onaj nesretnik koji kaže da bi on za 10.000 rubalja koga treba u d..e ljubio, je sigurno ubačeni element, koji po nalogu sa Zapada rovari…

vcucko vcucko 15:26 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

gedza.73

Ne razumem samo jel ukrajinski narod oće

Zanimljivo.

Na ovom našem prcoljku od zemlje, sve ti je jasno. Ko su prvi i pravi Srbi, ko su nepravi i poslednji. Bez kojih Srba se ne može, a koji baš i ne moraju da postoje. Koji su avangarda i aristokratija, a koji ima da ćute, gledaju u pod i da pevaju ako ih ovi prvi nešto pitaju.

Ali zato geografsko-politički pojam velik kao nekoliko sledećih evropskih zemalja zajedno (da se ne lažemo, ko pola Evrope), gde se neki međusobno slabije razumeju nego mi i Česi ili Poljaci, bagatelizuješ kao "ukrajinski narod".

Sve super...

freehand freehand 15:29 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

vcucko
gedza.73

Ne razumem samo jel ukrajinski narod oće

Zanimljivo.

Na ovom našem prcoljku od zemlje, sve ti je jasno. Ko su prvi i pravi Srbi, ko su nepravi i poslednji. Bez kojih Srba se ne može, a koji baš i ne moraju da postoje. Koji su avangarda i aristokratija, a koji ima da ćute, gledaju u pod i da pevaju ako ih ovi prvi nešto pitaju.

Ali zato geografsko-politički pojam velik kao nekoliko sledećih evropskih zemalja zajedno (da se ne lažemo, ko pola Evrope), gde se neki međusobno slabije razumeju nego mi i Česi ili Poljaci, bagatelizuješ kao "ukrajinski narod".

Sve super...


To je zato što su samo Rusi komunisti i kominterna.
Bez obzira što su i Ukrajinci - Rusi.
benedykt benedykt 15:30 25.01.2022

Re: drago mi je

freehand

Dobro. Evo šta kaže, npr, RTS u martu 2018. o visini dečijih dodataka u Rusiji:

Prema ovom programu Ruskinje će od početka ove godine za prvo dete dobijati po 180 dolara tokom 18 meseci.

Međutim, to će se odnositi samo na porodice čiji prihod nije veći od jedne i po prosečne zarade.

Pored toga, do 2021. godine biće zadržan postojeći sistem po kome majke dobijaju jednokratnu pomoć od 453.000 rubalja za drugo i svako naredno dete.


KLIK

Šta znaju Rusi pored živog RTS-a i to iz marta 2018., slažem se u potpunosti…
benedykt benedykt 15:33 25.01.2022

Re: drago mi je

tess1
Čisto da pomognem i oko toga, dakle 1000 rubalja je tipa oko 12 $, 600 rubalja oko 8$, a 400 rubalja oko 5 $. Mada što kažeš ti, bolje išta nego ništa, tj dolar po dolar pa se nakupi tu omanje bogatstvo…

Cijenim da se Vladimirova ljubavnica gimnastičarka nakon što je misteriozno uklonio zakonitu ženu iz javnosti odlučila na vođenje ljubavi sa njim i trudnoću stimulisana ovim dječijim dodatkom..

Pa sad, zlobnici su već počeli da komentarišu ove najnovije slike iz Putinovog dvorca, znači ništa kompjuterska 3D vizuelizacija, već realnost…

Pa kažu, da je ovo za Alinu Kabajevu, pošto je u pitanju taj orijentalni stil a i ona je gimnastičarka, pa će joj ova šipka taman dobro doći da se malko vrati u formu…
freehand freehand 15:39 25.01.2022

Re: drago mi je

Šta znaju Rusi pored živog RTS-a i to iz marta 2018., slažem se u potpunosti…

Ma pored tebe živog niko ništa ne zna. Dečiji dodaci su 8 i 10 dolara, ako sam dobro video i razumeo šta si napisao.
A ja, na primer, pošto niti znam ruski niti pažljivo pratim tamošnju situaciju a obbzirom na neke tvoje izlete u nepoznato kojima sam ovde svedočio ipak pokušavam i sam da vidim nešto od podataka . Pa sam eto guglao i na srpskom i video podatke u koje, izvini, ne sumnjam. Jer RTS ni takav kakav je nema baš nikakav razlog da laže.
Jednom rekoh da sam pitao svakog koga znam ili sam upoznao a ko je u Rusiji proveo više od 15 turističkih dana o životu tamo. Nikakvo predubeđenje nisam imao tako da mi je svaki odgovor značio delić u mozaiku. I interesantno je da su iskustva razna iz najrazličitijih delova Sursije. Najpohvalnije se o Rusiji izrazila jedna Litvanka, čiji brat sa ženom i petoro dece živi negde tamo iza Urala. I niko nije govorio o Rusiji kao o idealnoj zemlji za idealan život ali NIKO, apsolutno niko nije govorio ni loše. Većina je čak mislila da je život u Rusiji bolji nego u Srbiji.

tess1 tess1 15:40 25.01.2022

Re: drago mi je

Pa kažu, da je ovo za Alinu Kabajevu, pošto je u pitanju taj orijentalni stil a i ona je gimnastičarka, pa će joj ova šipka taman dobro doći da se malko vrati u formu…

Domaćinski, nema šta. :))
benedykt benedykt 15:42 25.01.2022

Re: drago mi je

vcucko
benedykt

I pored najbolje volje, ne mogu to da uradim iz prostog razloga što mi se čini da postavljanje linkova za YouTube ne radi već neko vreme, jer ne vidim apsolutno nikakav video tj samo prazno polje sa bilo kog uređaja da pristupim blogu. Imam neki utisak da je nekakva tehnička greška u pitanju.

Greška, svakako. Što ne koristiš Yandex brauzer.
Iz Yandexa sve ide svuda, sve veselo fercera i samo kaže cap!

Msm, ako nećeš, tebi na štetu. Biće više za nas ostale

Nemam pojma, samo znam da ne mogu da postavim YouTube tj ne vidim ga, odnosno ne vidim uopšte ni ono što drugi postave tj samo prazno belo polje bez ičega. Probao sa svega živog što imam, kao i iz različitih brauzera, ali ne vredi ni da opepeli. Sve je bilo ok do pre recimo dve nedelje ili tako nešto…
gvozden1 gvozden1 15:43 25.01.2022

Re: drago mi je


Pa sad, zlobnici su već počeli da komentarišu ove najnovije slike iz Putinovog dvorca,

Ajd probaj da me razumeš, veruj da najiskrenije i najdobronamernije primećujem.

Previše si ostrašćen protiv Rusije, toliko da neretko sklizne u čist tabolidizam.

Što je bitno kakav je Putinov dvorac, kao i ono gde se venčala i kakve noge ima Zaharova?

Sa političke ravni, posebno sa srpske, stvarno nebitni detalji.
benedykt benedykt 15:48 25.01.2022

Re: drago mi je

gvozden1

Pa sad, zlobnici su već počeli da komentarišu ove najnovije slike iz Putinovog dvorca,

Ajd probaj da me razumeš, veruj da najiskrenije i najdobronamernije primećujem.

Previše si ostrašćen protiv Rusije, toliko da neretko sklizne u čist tabolidizam.

Što je bitno kakav je Putinov dvorac, kao i ono gde se venčala i kakve noge ima Zaharova?

Sa političke ravni, posebno sa srpske, stvarno nebitni detalji.

Protiv čekista na vlasti ili protiv Rusije, to je pravo pitanje…?!! Ja to dvoje nikada ne mešam. Inače Putinov dvorac je bitan zato što je pod jedan pokrao državne pare tj nije ih on sam zaradio. Zato što prodaje priču kako je on užasno skroman i letuje valjda samo po Sibiru i to sa Šojguom. Kao i ono najvažnije, zato što obični Rusi bukvalno krpe kraj sa krajem tj gledaju koliko imaju para u novčaniku kada pođu u kupovinu, dok im za to isto vreme mediji pune 24/7 glavu kako su svuda oko njih neki fašisti i nacisti…!? Samo to, tako da sam ja ostrašćen jer mislim da će sve ovo na jako loše da izađe. Stanje sve gore i gore da se ne lažemo…
kamilo_emericki kamilo_emericki 16:02 25.01.2022

Re: drago mi je

Glas razuma iz Hrvarske. Predsednik Milanović:
Ukrajini nije mjesto u NATO-u, a situacija na ukrajinsko-ruskoj granici je ozbiljna kriza iza koje prvenstveno stoji dinamika američke unutarnje politike, rekao je Milanović dodajući da se Hrvatska ni na koji način neće upletati u krizu dođe li do njezine eskalacije i da ondje neće imati svoje vojnike. Kazao je i da Ukrajini nije mjesto u NATO-u i da je EU potaknula "državni udar" u Ukrajini kojim je 2014. zbačen proruski predsjednik Viktor Janukovič.

Link
benedykt benedykt 16:02 25.01.2022

Re: drago mi je

freehand
Šta znaju Rusi pored živog RTS-a i to iz marta 2018., slažem se u potpunosti…

Ma pored tebe živog niko ništa ne zna. Dečiji dodaci su 8 i 10 dolara, ako sam dobro video i razumeo šta si napisao.
A ja, na primer, pošto niti znam ruski niti pažljivo pratim tamošnju situaciju a obbzirom na neke tvoje izlete u nepoznato kojima sam ovde svedočio ipak pokušavam i sam da vidim nešto od podataka . Pa sam eto guglao i na srpskom i video podatke u koje, izvini, ne sumnjam. Jer RTS ni takav kakav je nema baš nikakav razlog da laže.

Pa sad, imam neki utisak da su malčice pobrkali lončiće, tipa možda će ipak biti da će dobiti sveukupno 180 dolara za 18 meseci, umesto 180 dolara mesečno. Mada ruku na srce, može biti i da zaista postoji nekakva jednokratna nadoknada za drugo dete, samo nju isplaćuje neko drugi na nivou države. Ja inače za onu vest o nadoknadama u Moskovskoj oblasti znam bukvalno kada se pojavila, jer su je sami Rusi na ruskim sajtovima ogorčeno komentarisali…
alselone alselone 16:05 25.01.2022

Re: drago mi je

kamilo_emericki
Glas razuma iz Hrvarske. Predsednik Milanović:
Ukrajini nije mjesto u NATO-u, a situacija na ukrajinsko-ruskoj granici je ozbiljna kriza iza koje prvenstveno stoji dinamika američke unutarnje politike, rekao je Milanović dodajući da se Hrvatska ni na koji način neće upletati u krizu dođe li do njezine eskalacije i da ondje neće imati svoje vojnike. Kazao je i da Ukrajini nije mjesto u NATO-u i da je EU potaknula "državni udar" u Ukrajini kojim je 2014. zbačen proruski predsjednik Viktor Janukovič.

Link


Predsednik NATO države koja je uz to prijatelj Ukrajine i aktivni kritičar Rusije i gde treba i gde ne treba, ovako gleda na krizu dok Maksa kritičnije gleda od njega. A ti gospe i vraga.

Makso jastrebu američke spoljne politike. :)
softelectronics_e softelectronics_e 16:06 25.01.2022

Re: drago mi je

gvozden1

Pa sad, zlobnici su već počeli da komentarišu ove najnovije slike iz Putinovog dvorca,

Ajd probaj da me razumeš, veruj da najiskrenije i najdobronamernije primećujem.

Previše si ostrašćen protiv Rusije, toliko da neretko sklizne u čist tabolidizam.

Što je bitno kakav je Putinov dvorac, kao i ono gde se venčala i kakve noge ima Zaharova?

Sa političke ravni, posebno sa srpske, stvarno nebitni detalji.

Nas i Rusa 700 miliona!
Ne dajte se braćo Rusi!
freehand freehand 16:06 25.01.2022

Re: drago mi je

benedykt
freehand
Šta znaju Rusi pored živog RTS-a i to iz marta 2018., slažem se u potpunosti…

Ma pored tebe živog niko ništa ne zna. Dečiji dodaci su 8 i 10 dolara, ako sam dobro video i razumeo šta si napisao.
A ja, na primer, pošto niti znam ruski niti pažljivo pratim tamošnju situaciju a obbzirom na neke tvoje izlete u nepoznato kojima sam ovde svedočio ipak pokušavam i sam da vidim nešto od podataka . Pa sam eto guglao i na srpskom i video podatke u koje, izvini, ne sumnjam. Jer RTS ni takav kakav je nema baš nikakav razlog da laže.

Pa sad, imam neki utisak da su malčice pobrkali lončiće, tipa možda će ipak biti da će dobiti sveukupno 180 dolara za 18 meseci, umesto 180 dolara mesečno. Mada ruku na srce, može biti i da zaista postoji nekakva jednokratna nadoknada za drugo dete, samo nju isplaćuje neko drugi na nivou države. Ja inače za onu vest o nadoknadama u Moskovskoj oblasti znam bukvalno kada se pojavila, jer su je sami Rusi na ruskim sajtovima ogorčeno komentarisali…

Štagod, samo da primetim i pozdravim izvanredan napredak u kvalitetu komunikacije.
kamilo_emericki kamilo_emericki 16:07 25.01.2022

Re: drago mi je

benedykt
Samo to, tako da sam ja ostrašćen jer mislim da će sve ovo na jako loše da izađe. Stanje sve gore i gore da se ne lažemo…

Ne vidim razloga za tvoju brigu. Čak vidim da ćeš se moći radovati jer će gladni i napaćeni narod, uz pomoć prijatelja sa zapada, srušiti taj okrutni režim i najzad prodisati kao u vrijeme predsednika Jeljcina.
freehand freehand 16:10 25.01.2022

Re: drago mi je

kamilo_emericki
benedykt
Samo to, tako da sam ja ostrašćen jer mislim da će sve ovo na jako loše da izađe. Stanje sve gore i gore da se ne lažemo…

Ne vidim razloga za tvoju brigu. Čak vidim da ćeš se moći radovati jer će gladni i napaćeni narod, uz pomoć prijatelja sa zapada, srušiti taj okrutni režim i najzad prodisati kao u vrijeme predsednika Jeljcina.

Ima sad tu jedan gvint koji svi prenebregavaju. Jeljcin je možda bio pijandura ali svakako nije bio nesposoban. Prethodno gradonačelnik Rusije on je upao u živo blato rastakanja države, najteži posao rušenja starog bez naznaka novog, početka tranzicije i privatizacije bio je na njemu. Putin je došao na sledeću fazu.
kamilo_emericki kamilo_emericki 16:10 25.01.2022

Re: drago mi je

alselone

Predsednik NATO države koja je uz to prijatelj Ukrajine i aktivni kritičar Rusije i gde treba i gde ne treba, ovako gleda na krizu dok Maksa kritičnije gleda od njega. A ti gospe i vraga.


Predsednik te NATO države ima pozitivnije mišljenje, za Republiku Srpsku, od polovine blogera ovdašnjih.
gvozden1 gvozden1 16:12 25.01.2022

Re: drago mi je

Inače Putinov dvorac je bitan zato što je pod jedan pokrao državne pare tj nije ih on sam zaradio Kao i ono najvažnije,.........
...... zato što obični Rusi bukvalno krpe kraj sa krajem

Nije li pristojnije da taj problem ostavimo njima da ga reše?

Ima ih, bogu fala, 150 miliona, pa ako njima ne smeta, što bismo se mi u to petljali?

Ako počnemo time da se bavimo, poslu kraja nema. Dok ceo svet uredimo (zamisli samo koliko ih je na vlasti, od A(zerbejdžana) do Š(ri Lanke) ništa sa Srbijom nećemo uraditi.

Bolje je zato sa cenimo kako Rusija prema nama postupa (sasvim korektno) i kako postupa u globalnim međunarodni odnosima (ni malo lošije od glavnih joj takmaca, naprotiv) pa da o tome polemišemo.

A šipke u Putinovog sobi, i Mašin but, toga neka njima.

Osim ako sumnjaš da se Maša vrtela oko one Putinove šipke.
To mu ni ja ne bih oprostio :)
docsumann docsumann 16:14 25.01.2022

Re: drago mi je

kamilo_emericki
alselone

Predsednik NATO države koja je uz to prijatelj Ukrajine i aktivni kritičar Rusije i gde treba i gde ne treba, ovako gleda na krizu dok Maksa kritičnije gleda od njega. A ti gospe i vraga.


Predsednik te NATO države ima pozitivnije mišljenje, za Republiku Srpsku, od polovine blogera ovdašnjih.


koliko sam uvatio Milanović smatra da je RS trebalo vojno uništiti.
maksa83 maksa83 16:15 25.01.2022

Re: drago mi je

Makso jastrebu američke spoljne politike. :)

Reci alse, ruski satelitu. :)

Milanović svestan da predstoji tj. da je u toku ozbiljna gasna kriza pa ne bi da lane nešto što bi začepilo gasovod na njegovu stranu.

Ja sam neopterećen time da li će Hrvati da se smrzavaju do maja ili neće.

Ako tu ima još nešto što od mene zavisi u celom tom belaju, reci, baciću pogled, ne bih da budem Gavrilo v2.0 tj. (precrtano)uzrok tj. povod trećeg svetskog rata.

maksa83 maksa83 16:17 25.01.2022

Re: drago mi je

koliko sam uvatio Milanović smatra da je RS trebalo vojno uništiti.

I da su Srbi barbari.

To je bilo u afektu!

(Šovinistička farsa)

Ali mora se priznati da je Milanović u nekom izlaganju savršeno opisao Vučića i prirodu ovdašnje vlastele.
gvozden1 gvozden1 16:22 25.01.2022

Re: drago mi je


Ali mora se priznati da je Milanović u nekom izlaganju savršeno opisao Vučića i prirodu ovdašnje vlastele.

Savršeno bi bilo da se on time ne bavi.
Šta god da je rekao to nikako nije savršeno, i sve što zaslužuje je napušavanje.
docsumann docsumann 16:24 25.01.2022

Re: drago mi je

Ali mora se priznati da je Milanović u nekom izlaganju savršeno opisao Vučića i prirodu ovdašnje vlastele.


heh, to nije sporno.

u čuvenom TV duelu za CG predesdničke izbore 1997. između Mila i Moma, obojica su za onog drugog rekli živu istinu...
docsumann docsumann 16:25 25.01.2022

Re: drago mi je

gvozden1

Ali mora se priznati da je Milanović u nekom izlaganju savršeno opisao Vučića i prirodu ovdašnje vlastele.

Savršeno bi bilo da se on time ne bavi.


već da i on nabavi svog Vulina
alselone alselone 16:27 25.01.2022

Re: drago mi je

Reci alse, ruski satelitu. :)

Може само ако је Спутњик.

Milanović svestan da predstoji tj. da je u toku ozbiljna gasna kriza pa ne bi da lane nešto što bi začepilo gasovod na njegovu stranu.

Разумем - ако неко говори против Русије онда је објективан ако за, онда је уцењен. НАТО не уцењује своје земље сателите, они су објективни у изјавама.

Ako tu ima još nešto što od mene zavisi u celom tom belaju, reci, baciću pogled, ne bih da budem Gavrilo v2.0 tj. (precrtano)uzrok tj. povod trećeg svetskog rata.

Ма не зависи ништа, као ни од мене, него ти само сликовито скрећем пажњу о радикализацији твојих ставова.
maksa83 maksa83 16:27 25.01.2022

Re: drago mi je

u čuvenom TV duelu za CG predesdničke izbore 1997. između Mila i Moma, obojica su za onog drugog rekli živu istinu...

Ja se sećam da je Momo čak u jednom trenutku rekao nešto tipa "a gde su pare od šverca nečegveć", pri tome je to ispalo tako da nije ni najmanji problem što se Milo bavio švercom nego gde su pare iz tog pothvata.
gvozden1 gvozden1 16:30 25.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
gvozden1

Ali mora se priznati da je Milanović u nekom izlaganju savršeno opisao Vučića i prirodu ovdašnje vlastele.

Savršeno bi bilo da se on time ne bavi.


već da i on nabavi svog Vulina

Ako mu treba neka ga nabavlja, eno im njihove lepe i daleko im lepa...

A što se Srbije tiče, mogu da se nose u tri lepe ako im se nešto ne sviđa, a ne da oni komentarišu.
docsumann docsumann 16:30 25.01.2022

Re: drago mi je

maksa83
u čuvenom TV duelu za CG predesdničke izbore 1997. između Mila i Moma, obojica su za onog drugog rekli živu istinu...

Ja se sećam da je Momo čak u jednom trenutku rekao nešto tipa "a gde su pare od šverca nečegveć", pri tome je to ispalo tako da nije ni najmanji problem što se Milo bavio švercom nego gde su pare iz tog pothvata.


pare od šverca cigara.

ok, taj šverc i jeste bio organizovan od strane države da se pod sankcijama namaknu novci za penzije, socijalu, državni sektor, al se ispoostavilo da tu može mnooogo više da se obrne.
maksa83 maksa83 16:34 25.01.2022

Re: drago mi je

Ма не зависи ништа, као ни од мене, него ти само сликовито скрећем пажњу о радикализацији твојих ставова.

Imaćeš ozbiljan problem da prikažeš kako su to moji stavovi radikalni bez jedno pedes' izmišljanja natezanja i učitavanja, mada verujem da neće moći ni bez nekih mučenih crnaca.

Moj stav je da Ukrajina i Rusija treba da ostanu svako sa svoje strane granice i da ne treba da se ratuje. Ez hipi ez it gets.
docsumann docsumann 16:35 25.01.2022

Re: drago mi je

gvozden1
docsumann
gvozden1

Ali mora se priznati da je Milanović u nekom izlaganju savršeno opisao Vučića i prirodu ovdašnje vlastele.

Savršeno bi bilo da se on time ne bavi.


već da i on nabavi svog Vulina

Ako mu treba neka ga nabavlja, eno im njihove lepe i daleko im lepa...

A što se Srbije tiče, mogu da se nose u tri lepe ako im se nešto ne sviđa, a ne da oni komentarišu.


pa Vulin(i) upravo služe da se laje na komšiluk, a da ne izgleda kao ozbiljan dimplomatski incident, iako formalno to jeste, al suštinski Vukin je sam po sebi incident na mnogo dubljem, metafizičko-ontološkom nivou
maksa83 maksa83 16:35 25.01.2022

Re: drago mi je

Pa Roshen čokoladnog, ako preživi,

Moram vcucko da ti se požalim na onu tetku ruskinju, evo već treću nedelju mi priča da "roba stiže za 3 dana".

Ako mogu svi tamo da se jebeno smire i prestanu da jedu g. pa da dobijem svoje Korovka karamele, bio bih zahvalan.

Edit: ja sam prva žrtva tog sukoba!
maksa83 maksa83 16:37 25.01.2022

Re: drago mi je

, al suštinski Vukin je sam po sebi incident na mnogo dubljem, metafizičko-ontološkom nivou

Otkud tebi kao stranom državljaninu pravo da komentarišeš legitimno izabrane državne funkcionere Republike Srbije?

Ovde stvarno nema nikakve moderacije.
benedykt benedykt 16:38 25.01.2022

Re: drago mi je

tess1
Pa kažu, da je ovo za Alinu Kabajevu, pošto je u pitanju taj orijentalni stil a i ona je gimnastičarka, pa će joj ova šipka taman dobro doći da se malko vrati u formu…

Domaćinski, nema šta. :))

Evo šta na primer koliko juče piše jedan od boljih ruskih pisaca, sigurno najelokventniji od svih, Dima Bikov… LINK
Dakle, komentariše neko surovo ubistvo u selu Jurjevka tamo kod Omska, da sad ne idem u detalje, pa kaže prepametno sledeće…
Možda, se naravno, otkriju i neke nove okolnosti (oko tog ubistva). Ali sada je sve logično, i ti primaš ovu verziju (ubistva) bez ikakvog unutrašnjeg protesta, jednostavno zato što ima dosta takvih priča u pokrajinskim hronikama. Muž isekao celu porodicu i izvršio samoubistvo. U jednom velikom selu, mladoženja odmah nakon venčanja ubio mladu i njenu sestru, a zatim je otišao do najbližeg grada, naručio masažu, odbio da plati, silovao maserku i izvršio samoubistvo. Ne preterujem, sve je bilo tako.



To su ti zločini u porodicama koje su živele dobro, svi su bili obučeni i obuveni, nedavno je kupio frižider, i to je lice sadašnje Rusije. Samo program vesti se bavi Ukrajinom i Kazahstanom, na granici sa kojim se sve ovo inače i desilo, NATO-om i Anglo-Saksonacima, a pod tom korom nalazi se gnoj koji puca, jer je kriterijum blagostanja u porodici biti obučen i obuven, imati telefon i domaće životinje.

Nemamo pojma o zemlji u kojoj živimo, jer gledamo bilo gde, samo ne na sebe. I ne samo seoska, već i gradska Rusija pijanči i uzveruje se, laže i gubi ljudski oblik, četuje, gledajući serije i izmišlja uznemiravanja, i sve ovo je prepoznatljivo i sve to u svakom dvorištu, a Anglo-Saksonci su krivi.
alselone alselone 16:38 25.01.2022

Re: drago mi je

Imaćeš ozbiljan problem da prikažeš kako su to moji stavovi radikalni bez jedno pedes' izmišljanja natezanja i učitavanja,

Ја твоје ставове читам шире од оног што си написао. Како то радим? Тако не читам само шта си одговорио, него на шта ниси одговорио, шта си прескочио, шта си акцентирао, које примере си давао, које контрапримере си занемарио као да се нису десили, и све томе слично. Слажем се да бисмо могли летњи дан до подне да се прегањамо око ставова пошто ниси експлицитно написао све оно што ја мислим да су твоји ставови.

Moj stav je da Ukrajina i Rusija treba da ostanu svako sa svoje strane granice i da ne treba da se ratuje. Ez hipi ez it gets.

И ја сам апсолутно за мир у свету. Ту се разумемо, него оно где се не разумемо је то ко највише ради на томе да тај мир у свету наруши.
docsumann docsumann 16:38 25.01.2022

Re: drago mi je

Moram da ti se požalim na onu tetku ruskinju, evo već treću nedelju mi priča da "roba stiže za 3 dana".


moja bratanićka se slikala juče u teretani sa najjačom ženom na svijetu



kaže da se uplašila na prvu
docsumann docsumann 16:40 25.01.2022

Re: drago mi je

maksa83
, al suštinski Vukin je sam po sebi incident na mnogo dubljem, metafizičko-ontološkom nivou

Otkud tebi kao stranom državljaninu pravo da komentarišeš legitimno izabrane državne funkcionere Republike Srbije?

Ovde stvarno nema nikakve moderacije.


stekao sam nekog kredita na blogu trpeći ćutke i stoički svakakve komentare na račun mog predssednika
softelectronics_e softelectronics_e 16:43 25.01.2022

Re: drago mi je

maksa83
Ма не зависи ништа, као ни од мене, него ти само сликовито скрећем пажњу о радикализацији твојих ставова.

Imaćeš ozbiljan problem da prikažeš kako su to moji stavovi radikalni bez jedno pedes' izmišljanja natezanja i učitavanja, mada verujem da neće moći ni bez nekih mučenih crnaca.

Moj stav je da Ukrajina i Rusija treba da ostanu svako sa svoje strane granice i da ne treba da se ratuje. Ez hipi ez it gets.

I da Ukrajinci 'jebu mamu' nemalom broju Rusa koji tamo živi.
Eee, ako bi Ukrajinci tako šta, neće da može!
Nisu Rusi Srbi.
softelectronics_e softelectronics_e 16:45 25.01.2022

Re: drago mi je

maksa83
, al suštinski Vukin je sam po sebi incident na mnogo dubljem, metafizičko-ontološkom nivou

Otkud tebi kao stranom državljaninu pravo da komentarišeš legitimno izabrane državne funkcionere Republike Srbije?

Ovde stvarno nema nikakve moderacije.

Ima pravo!
Jer je Srbin.
docsumann docsumann 16:45 25.01.2022

Re: drago mi je

I da Ukrajinci 'jebu mamu' nemalom broju Rusa koji tamo živi.


ako će, da jebe oca...
kamilo_emericki kamilo_emericki 16:48 25.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
kamilo_emericki
alselone

Predsednik NATO države koja je uz to prijatelj Ukrajine i aktivni kritičar Rusije i gde treba i gde ne treba, ovako gleda na krizu dok Maksa kritičnije gleda od njega. A ti gospe i vraga.


Predsednik te NATO države ima pozitivnije mišljenje, za Republiku Srpsku, od polovine blogera ovdašnjih.


koliko sam uvatio Milanović smatra da je RS trebalo vojno uništiti.

Meni je sasvim dovoljno što kaže i traži da se Dejtonski sporazum tumači i sprovodi doslovno a ne da se kreativno tumači, uglavnom na štetu dva naroda.
maksa83 maksa83 16:50 25.01.2022

Re: drago mi je

Jer je Srbin.

Alo domaćine, to što nas NATO član ovde provocira ne znači da treba odmah da ga vređamo.
softelectronics_e softelectronics_e 16:55 25.01.2022

Re: drago mi je

maksa83
Jer je Srbin.

Alo domaćine, to što nas NATO član ovde provocira ne znači da treba odmah da ga vređamo.

U jbt!
Pa ja to zaboravio!
gvozden1 gvozden1 17:05 25.01.2022

Re: drago mi je


pa Vulin(i) upravo služe da se laje na komšiluk, a da ne izgleda kao ozbiljan dimplomatski incident

Pa ti sad vidi.
I Vulin to bolje radi od Milanovića.

Šta ga znam, valjda je to stvar državne diplomatske tradicije.

Kad je imaš vekovima onda se to vidi čak i na Vulinu, kad je od juče ne vredi ti ni da si u EU.

maksa83 maksa83 17:09 25.01.2022

Re: drago mi je

Pa ti sad vidi.
I Vulin to bolje radi od Milanovića.

Šta ga znam, valjda je to stvar državne diplomatske tradicije.

Ako je Vulin stvar diplomatske tradicije onda a) svi da izvršimo kolektivni sepuku i b) pišam se na tu tradiciju, ali onako pišam i pravim osmice po tome.

Sreća Vulin nije deo nikakve tradicije nego deo paketa aktuelnog srpskog društveno-političkog posrnuća pa ne mora ni sepuku ni to pišanje.
predatortz predatortz 17:11 25.01.2022

Re: drago mi je

Predsednik te NATO države ima pozitivnije mišljenje, za Republiku Srpsku, od polovine blogera ovdašnjih.


Jeste. Danas je upravo rekao da je Republiku Srpsku trebalo vojno uništiti



Vest
gvozden1 gvozden1 17:16 25.01.2022

Re: drago mi je


Meni je sasvim dovoljno što kaže i traži da se Dejtonski sporazum tumači i sprovodi doslovno a ne da se kreativno tumači, uglavnom na štetu dva naroda.

I dokle će to tako?
Dok mu Dodik završava poslove za Hrvate.

U redu, treba koristiti trenutnu podudarnost srpskih i hrvatskih interesa u Bosni, ali osloniti neku dugoročnu politiku na pakt sa Hrvatima bi bilo ktastrofalno.


Uzmimo neku moguću situaciju, dogovor Hrvata i muslimana o trećem entitetu, ali da muslimani postave uslov Hrvatima za to, da Hrvati glasaju protiv Srpske u Bosni.

Koliko bi trebalo Hrvatima da to prihvate?
Ne više od dva minuta.

I onda bi krenula tumačenja Dejtona.

Savez Srba i Hrvata, ma koliko izgledao logičan, nije moguć.
Neki dugoročan i stabilan.

To je konstanta evo već više od veka.
To je tako i ne treba nasedati.
gvozden1 gvozden1 17:21 25.01.2022

Re: drago mi je


Ako je Vulin stvar diplomatske tradicije onda a) svi da izvršimo kolektivni sepuku i b) pišam se na tu tradiciju, ali onako pišam i pravim osmice po tome.

Sreća Vulin nije deo nikakve tradicije nego deo paketa aktuelnog srpskog društveno-političkog posrnuća pa ne mora ni sepuku ni to pišanje.

Pa uporedi Milanovića i Vulina.

Milanović komentarišeš vlast druge države, analizira je, što je nedopustivo i rade samo skorijevići koji time kao pokazuju svoju vrednost.
Vulin, takav kakav je to bolje radi od Milanovića.

Samo sam pratio doksov tok misli, koji je u redu, i nemoj pokušavati da me staviš u poziciju da branim Vulina, ne radim to.

Samo kažem da je onaj što ti se dopada čak i od Vulina gori.
predatortz predatortz 17:26 25.01.2022

Re: drago mi je

To je konstanta evo već više od veka.
To je tako i ne treba nasedati.


Jasno kao dan.

Što se Milanovića tiče, u jednom danu izjavi da je RS trebalo uništiti vojno i da je izdajnik onaj Hrvat koji u Savetu Evrope bude glasao za sankcije Dodiku.

Hrvati gledaju samo svoj interes i kad se u Bosni poklopi sa našim, onda ok.
Sa njima treba isključivo kad se to mora i iz čistog interesa, imajući u vidu da su nam to, ako ne najveći neprijatelji, onda neprijatelji spremni na najveće zločine i sadizam.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana