Društvo| Istorija| Literatura| Moj grad| Život

San zimske noći

freehand RSS / 22.01.2022. u 21:56

Sedmorica nas je budnih. Spavamo na smenu. Zemunica je topla do visine od pola metra iznad tla, ispod kao grob. Zato smo bale slame poređali jednu na drugu pa samo polovina može da spava u isto vreme.
Sedimo za improvizovanim stolom pored peći dok flaša sa rakijom kruži od ruke do ruke. Osmi nam je dan u Peščari. Temperatura noću pada ispod -25. Razgovor zamro, glave klimaju ka stolu.
„Znate li, ljudi, da su one noći pre nego što smo pošli na vežbu u Narodnoj bašti kučići pojeli čoveka?" - čujem svoj glas kao da od nekog drugog dopire. Dvojica, trojica me pogledaju uz „Aj ne seri" izraz.
„Ne, stvarno... „ - opet čujem sebe kako pokušavam da im objasnim da se ne šalim. I mislim - kao da je neko nekoga u nešto nekad ubedio... 

525px-Sebastian_Rodriguezroamingwolfpack.png 

 Ta zima '85 bila je možda najhladnija koju pamtim. Čitav januar dubok sneg i temperature ispod -10. Sve su češće bile priče o tome kako su čopori izglednelih lutalica napali ljude koji su se predveče našli u pustom Rasadniku,idući sa posla ili na posao. Ali nikad na to ne obraćaš pažnju dok ti se ne dogodi. Zato smo u prolazu kroz Narodnu baštu, veliki park koji sam inače smatrao svojim dvorištem, mazili i ponekad hranili te jadničke što su špartali stazama ne uspevajući da bilo šta od hrane iskopšaju ni iz zaleđenih i snegom zatrpanih kontejnera. Tako su nam i te večeri dok smo po škriputavom snegu grabili ka centru u dguoj koloni od njih dvadesetak u jednom momentu prešli put.

Standardnom maršrutom obišavši nekoliko kafića stignemo u „Lesendro".
Ulazimo u veliki zadimljeni prostor u kome gruva „Driver's seat" - znamo da debeli Gus večeras pušta muziku, i znamo da su sledeći „
"Golden Earring", pa onda „Fokus". U uglu nekakva gužva. Pogledamo a njih 7-8 okupilo se oko Trucka, dok on sav užagren nešto pričamo.

Pirlazimo, javljamo se a onda skapiramo da je priča o tome kako su ga kroz Narodnjak jurili nekakvi vukovi. Presamitimo se od smeha i počnemo da ga zajebavamo. Priča traje a on nervozno pogledava na sat. Skapiramo da se plaši da se vraća peške istim putem i hoće na bus. Klasinčna diverzija sa još jednom turom odradi posao i ostaje nam na milost i nemilost: poslednji autobus za Strelište upravo je otišao...
Nas dvojica hodamo kroz ledenu zimsku noć smejući se, razgaljeni malo alkoholom a malo njegovom sve vidljivijom enrvozom dok se približavamo ulazu u narodnu baštu. Pred ulazom se zaustavlja. Gotovo plačnim glasom moli nas da idemo dužim putem, okolo. Za šta, naravno, više ne postoji šansa, ako je ikad i postojala. Nas dvojica ulazimo laka koraka, on uz oklevanje kreće za nama. Više ga je strah da bude sam no da ide tim putem.
Videvši kako ga već hvata panika umesto da idemo glavnom stazom, osvetljenom, krećemo sporednom uz žicu koja park deli od bolničkog vešeraja, gde su ulične svetiljke em ređe em uglavnom ne rade.
Kako dreknem „Eno ih!" nesrećnik već grebe uz drvo dok se mi presamićujemo od smeha.
Ludirajući se neprestano dok se Trucko trese i moli da prestanemo.
U jednom momentu na pedesetak metara ispred, na čistoj snežnoj površini vidim neke crne mrlje. „Eno ih!" vičem i delim nekoliko suvih grančica kao oružje za krajnji obračun. Unezvereni nesrećnik bi se vratio ali mi odlučnimkorakom hitamo u susret konačnom okršaju! Prilazimo crnim mrljama i vidimo da su u pitanju neke krpe, nekakva odeća koju je ko zna ko tu bacio. Sad već vrištimo od histeričnog smeha dok onim grančicama udaramo po ritama.

Ok, sad smo tačno na polovini puta, zagzili smo u deo na kome su ljuljaške i klackalice, odvojen od ostatka parka niskom živom ogradom, sa retkim sasušenim lišćem  u ovo doba godine. Pogledam napred i tek onda dobijem napad smeha: na stotinak metara ispred vidim kučence koje nešto njuši i  rije po snegu.
„Vuk, Truco, evo tvog vuka!" vičemo i hitamo napred. Prilazimo na petnaestak metara a kuče beži videvši nas. Paradno nastupam prvi dok njih dvojica hodaju za mnom. Dolazim tik do mesta gde je kučence bilo, i tu je mala dolja, ne duža od nekoliko emtara i duboka možda pola metra. Kročim na ivicu i onda zaprepašćen prizorom stanem a onda instiktivno krenem unazad. Ova dvojica naleću na mene vičući ajde, bre a onda ugledaju i oni telo koje krvavo i do pola raskomadano leži pred nama. Zabezeknut ne mogu da se pomerim dok čujem Zokija pored sebe koji glasno viče „Pu moja kuća nije! Pu moja kuća nije!".
Onda dignem pogled i na stotinak metara ispred nas, oko kuće koja je davno nekad bila tesniska svlačionica vidim kako se crni klobuk mreška; shvatim da je tu čitav čopor od nekoliko desetina pasa. Počinjem da uzmičem, i ova dvojica za mnom. Prvo polako pokušavajući da ne privčemo pažnju a onda u trojku obaramo svetski rekord Pjetra Menee na dvesta metara... Sa dušama u nosevima izlećemo iz parka boreći se za dah dok Zoki povraća. Neće biti jedini te noći.

Tu smo sad već, kod bolnice. Povrativši dah krećemo polako napred, i prilazimo kućici bolničkog portira.
„Šta je momci?" - pita videvši nas unezverene.
„Psi... Psi pojeli čoveka." - kažem kao najpribraniji. „Zovite miliciju!"
Gleda me kao da pokušava da utvrdi da li sam pijan ili drogiran.
„Evo, uđi sa mnom".
Uvede me unutra, okrene 92 i daje mi slušalicu. I stane između mene i vrata.
Javi se milicioner kome ponavljam isto što sam rekao i portiru. Gde je bilo, šta je bilo ispituje me. A onda kaže „Daj mi sad portira."
Dajem slušalicu gledam kako klima glavom i kaže „Važi".
„Sedi" - kaže mi, i zaključa vrata. Sad drži ruku na futroli sa pištoljem. „Dolazi patrola, sad će oni".
Sednem, SUP je možda tri stotine metara odatle.
I zaista, ni pet minuta posle toga pred portirnicom se parkira milicijski fića. Iz njega izlaze dvojica očito spremnih da išamaraju ponoćne ašljivdžije. Brzo legitimisanje, gde šta, ulazi u kola. U fićči nema mesta za petoricu pa Truca ostaje kod portira a mi kolima ulazimo u park. Pokazujemmilicioneru kuda da vozi dok ne dođemo do samog mesta događaja. Ne vide ništa iz auta jer je telo u dolji i ne vidi se bez obzira na farove. Jedan milicajac izlazi i iako smo sagnuti da ni slučajno ne vidimo ponovo jezivi prizor ipak vidimo kako se posle energičnog izlaska odjednom okreće i povraća naslonjen na haubu fiće. Izlazi i drugi, povraća i on. Nas dvojica unutra se zgledamo i smejemo „Jebeš ovakvu miliciju!" - kaže Zoki. Motorolom zovu stanicu i hitnu pomoć. U tom momentu Zoki me odjednom trgne i pokazuje tamo bnapred, premaizlazu iz parka: „Bog te jebo, poješće i onog! Dok gledamo kako na tristotinak metara od nas čopor napada čoveka kod javnog WC-a koji očajnički pokušava da se odbrani nekom torbom. Milicajci uskaču u fići i uz uključenu rotaciju i sirenu voze tamo. A onda dok prolazimo pored one kuć veći deo čopora izleće iz mraka i ustremljuje se na auto u vožnji. Kidišu na točkove, dok milicioner na suvozačkom sedištu vadi pištolj i kroz prozor puca u pobesnele žviotinje koje se kao po komandi povlače. Stižemo do nesrećnika kome su u međuvremenu psole kaputa iz ruke oteli torbu. Trpaju ga unutra među nas. Hvalahvalahvala ponavlja on u ulozi glavnog junaka dok se vozimo nazad prema mestu na kome je ostalo telo. Uzbuđeno priča kako je već sebe video mrtvog dok fića staje a već je stigla hitna pomoć. Valjda u šoku od straha uopšte ne shvata šta se dešava i pita nas zašto gledamo u pod. „Polgedaj ispred" kaže Zoki, al prvo izađi. Ne treba nam povraćanje i u kolima. Ušao je brže nego što je izašao, gotovo glavačke.
Te noći milicija je zatvorila park za prolazak postavivši patrole na svim ulazima.
U pola šest ujutro bio sam u kasarni, počinjala je vežba „Zima 85" u Deliblatskoj peščari.
Osam noći kasnije pokušao sam drugovima u zemunici da ispričam događaj,i unarednih sedam dana važio sam za najvećeg lažova u brigadi. Tamo nije bilo ni vesti ni novina.
U naredna tri dana po događaju lovci su odstrelili sve tšo se Pančevom kretalo na četiri noge a nije imalo ogrlicu i bilo u dvorištu,a i ponešto što je imao ogrlicu i bilo u dvorištu.
U međuvremenu, kako je to već uobičajeno i nromalno čuo sam razne verzije događaja, ispričane od strane raznih očevidaca.
Nerećna žrtva zvala se Živa Duma.
Nedeljama kasnije smejao sam se kad me drugovi iz zemunice pitaju zašto se nisam branio i zašto nisam insistirao na istinitosti priče u onoj noći u snežnoj, ledenoj pustari.
„S istinom se malo šta može odraditi" - sad bih im rekao.

Tagovi



Komentari (1279)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 14:24 26.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Šta su to 'stanovi'?

Na Sanskritu - "mesto gde ljudi žive".

Bantustan - mesto gde žive Bantui, Kirgistan - mesto gde žive Kirgizi, Infostan - mesto gde žive Infoi...
docsumann docsumann 14:26 26.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Infostan - mesto gde žive Infoi...


je l ko Srbin Info?
softelectronics_e softelectronics_e 14:27 26.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

maksa83
Šta su to 'stanovi'?

Na Sanskritu - "mesto gde ljudi žive".

Bantustan - mesto gde žive Bantui, Kirgistan - mesto gde žive Kirgizi, Infostan - mesto gde žive Infoi...

Eee, da.
Čemu služi ovaj Infostan?
benedykt benedykt 14:34 26.01.2022

Re: drago mi je

vcucko
benedykt

Dolazi Putin, popravlja ekonomiju u prvih nekoliko godina svoje vladavine, tj nastaje neko tzv Zlatno doba, srednja klasa je sve imućnija tra-la-la, i sve se to održava i na demografiju tj od 2012-2018 Rusija dobija 3.8 miliona više stanovnika.
Međutim, Putinova vlast počinje, tamo negde od 2013 recimo, da na svim poljima uključujući i ekonomiju pokazuje jako loše rezultate. Rusi danas žive daleko gore nego u to neko Zlatno doba tj 2007-2010, pa su se samim time i demografski trendovi ponovo vratili u minus od 2018. pa na ovamo. Shvatamo sada, ili da tražim flomastere i tablu da crtam…

Ovo boldovano - misliš otkad je Viktorija Nuland (ili kako se to već zvalo) raznosila sendviče po Majdanu?

Znači, nije prošlo par godina rasta, odmah zaustavljaj kako znaš. Udri na Ukrajinu, Gruziju, aktiviraj nekakve pajace, šta god samo da naneseš štetu.

Da je Rusija najbolja zemlja na svetu, zapad bi je samo utoliko više mrzeo i kidisao da je rasturi. I nikad im nije na pamet palo, da ih ostave na miru bar neko vreme, da izgrade institucije, podignu civilnu svest, bilo šta u tom pravcu. Kraj priče.

Stvari stoje loše vcucko, jako loše i to bi i sam trebalo da znaš ako pratiš stanje u Rusiji. To što tako stoje stvari, nema previše veze sa Majdanom, ili Ukrajinom, još manje sa Viktorijom Nuland, već sa time što je Putin prvo stabilizovao haos u Jeljcinovoj ekonomiji, a onda je ta državna stega svega postala samoj sebi svrha. Tamo negde 2008. je Gazprom vredeo oko 400 milijardi dolara, pa je čak neko iz kompanije ponosno predviđao kako će za nekoliko godina Gazprom postati prva kompanija vredna jedan bilion dolara. Danas, ne vrede ni deseti deo te sume iako je prošlo deceniju i kusur od tada.
Lapaju se pare, novi gasovodi postaju sami sebi svrha, o svemu se pita politika tj Kremlj i stvari se jako često rade bez ikakvog rezona, a pri tome jedan dužni metar Severnog toka 1. sa nemačke strane košta pet puta manje nego onaj sa ruske, a iste cevi i sve isto.
Takođe, ne žive svi u Rusiji loše, već imaš bukvalno polufeudalni sistem gde mala grupa ljudi ima zilijarde zilijardi a ostatak naroda krpi kraj sa krajem. Kompleksnija je malo priča, kako u Ukrajini tako i svuda okolo, odnosno Amerika samo uspešno koristi promašaje Putinove politike…
vcucko vcucko 14:38 26.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

maksa83
Šta su to 'stanovi'?

Na Sanskritu - "mesto gde ljudi žive".

Bantustan - mesto gde žive Bantui, Kirgistan - mesto gde žive Kirgizi, Infostan - mesto gde žive Infoi...

Serbistan, Horvatistan. Ali zato Karadag! ne Montenegristan. Ne znam je li to kompliment, kad se tako razlikuješ od ostalih.

vcucko vcucko 14:53 26.01.2022

Re: drago mi je

benedykt

imaš bukvalno polufeudalni sistem gde mala grupa ljudi ima zilijarde zilijardi a ostatak naroda krpi kraj sa krajem.

Kao i u većem delu sveta. Kad raja ne bi krpila od prvog do prvog, za deceniju-dve više niko ne bi radio. Nigde

A "dobro je" i "loše je" su uvek varijabilne kategorije, zavisi odakle si krenuo. Od Brežnjeva i čekanja u redu na neviđeno, daj šta daš. Od Jeljcina i bauljanja po ulicama u zakrpama.
Pa znaš i sam, da si do Gorbačova, ako te u'vate da negde kradom hraniš prase za sebe, mogao da zaglaviš ozbiljnog zatvora. Otuda do bilo gde je dug i trnovit put...
benedykt benedykt 15:36 26.01.2022

Re: drago mi je

vcucko
benedykt

imaš bukvalno polufeudalni sistem gde mala grupa ljudi ima zilijarde zilijardi a ostatak naroda krpi kraj sa krajem.

Kao i u većem delu sveta. Kad raja ne bi krpila od prvog do prvog, za deceniju-dve više niko ne bi radio. Nigde

A "dobro je" i "loše je" su uvek varijabilne kategorije, zavisi odakle si krenuo. Od Brežnjeva i čekanja u redu na neviđeno, daj šta daš. Od Jeljcina i bauljanja po ulicama u zakrpama.
Pa znaš i sam, da si do Gorbačova, ako te u'vate da negde kradom hraniš prase za sebe, mogao da zaglaviš ozbiljnog zatvora. Otuda do bilo gde je dug i trnovit put...

Ja se upravo i plašim toga da je ovo put u tu istu brežnjevljevsku prošlost, iz prostog razloga što je ta mala klika čekista iz Pitera koja je sada na vlasti, nekada odrastala u komsomolskom duhu a za vreme upravo Leonida Iljiča. Oni su praktično svi do jednog potekli iz tog kagebeovskog miljea i traže sada revanš za ono što se dešavalo pod Jeljcinom i Gorbačovom, jer prosto tako razmišljaju. Hoću da kažem da ovo po meni nije preporod Rusije, već nekakva njihova lična osveta, uz pokušaj vraćanja (deideologizovane) Sovjetije. Tako da, iskreno se bojim da oni uopšte ne razumeju da svet oko njih promenio i da će celu zemlju odvesti u ponor na kraju balade…
freehand freehand 17:13 26.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Što ti frka, pa nisi Poljak...

To niko ne zna bolje od Čeha i Slovaka. U stvari, oni znaju kako izgleda kad se udruže Nemci i Poljaci uz aminovanje Engleza i Francuza. U stvari, i Ukrajinci znaju kako izgleda kad Poljaci kumuju.
freehand freehand 17:32 26.01.2022

Re: drago mi je

Selbijev roman definitivno nije realiti ružno.
upravo zbog toga jer se ne radi o podilaženju masovnom konzumerizmu lakih sadržaja.
naprotuv, ono ukazuje na akutno problematične tačke društva, na krhkost ljudskih odnosa pod hijerarhijom moći, na tragičnu sudbinu malog urbanog čovjeka nedoraslog svojim snovima...
a ukazuje provokacijom, incidentom, podmetanjem govna pod nos publici otupjeloj od prekomjerene upotrebe dezodoransa.

rekao bih da je ključni problem kod plasiranja umjetničkog sadržaja baziranom na ružnom i mučnom, da li ono ostavlja prostora za katarzu.
no, čak i ako te katarze nema u samom dijelu, tj. odzračni ventil nije predviđen na instalaciji, to opet ne zmači da je isporučeno ružno samo sebi cilj.
ono je tek sredstvo. za šta? za početak - za samopreispitivanje, pa ko gdje s njim završi...

Opisa ga kao da si čitao "Poslednje skretanje za Bruklin".
Sa si me naterao da te zamolim da što pre pročitaš knjigu i onda još jednomn negde daš sud.
Inače, knjiga je slika unutrašnjosti, podsvesi društva
, onoga što Dnevnik ne prikazuje. Vodi te kroz svet narkomanije, homoseksualnog podzemlja, kriminala, kroz štrajk u Bruklinu, isprekidana fleševima delića stvarnosti najrazličitijih delova američke porodice u velegradu tog doba.
Jezik je bogat i sočan, jezik onoga što govori pojedinac i ulica, bez ulepšavanja. A onda dodatno Selbi da bi dočarao buku koja je svakdnevice jedne porodice ume da čitavu stranicu napiše velikim slovima, sa retkim znacima interpunkcije.
Knjigu sam čitao najmanje 4 puta, u raznim svojim životnim dobima, i sad se ponekad vratim nekim poglavljima.
Među deset mi najdražih, svakako.
gedza.73 gedza.73 17:35 26.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

gvozden1
Ako je išta svetlo sa ruske strane prema Srbima to je prvi rat.
O kakvom najebavanju govoriš?

Kad je od Švaba došao na vlast Lenjin (ne mislim na presudnu pomoć odnosno pretnju ruskog cara kako će Rusija da se povuče ukoliko Srbima saveznici ne pomognu... što ne treba zaboraviti da se nisu nešto pretrgli... mislim na zapadne saveznike). A i pre kad su se dogovorili sa KuK tajnim sporazumom o podeli interesnih sfera i ostavili Srbe u Bosni.
Ja samo da kažem kako mi podjednako nemamo razloga da volimo niti Amerikance (da ne ponavljam ono što se desilo u ratu devedesetih) niti Ruse. S Bugarima su nas razbili na jugu jer Bugari od tada biju jug Srbije gore nego ustaše po Hrvatskoj. Pa onda obelodanjivanje londonskog sporazuma plus slanje njihovih agenata da sruše Jugoslaviju. Pa onda posle rata do devedesete kad su srpski komunisti rusofili mislili da pobeđuje jal desetar jal general koji je pokušao pučem da dođe na vlast a onda nama rekli 'jebte se sami (što nije prvi put sa njihove strane) mi da vam pomognemo ne možemo' a onda černomidin stao na stranu Amerikanaca '99 dok je tog istog černomidina Putin (znajući šta je uradio) unapredio,

Ceo vek, sto godina ni manje ni više a mi i dalje oćemo da brinemo njihove brige. Pored takvih prijatelja nama neprijatelji i ne trebaju.

Ne sećam se povodom kog ustanka su Britanci izjavili 'neka ih Srbi, dobro je da im neko pusti krv'. Mi bre bandoglavo generacijama ginemo za neke tuđe ciljeve, mešamo se u neke tuđe sukobe (ja sam ubeđen da smo imali rukovodstvo koje je pre svih ostalih iz ex Ju uspostavilo kontakte sa USA i saveznicima, da smo na vreme radili na razbijanju te države i pustili ih da idu kud su pošli kako bi danas Srbija bila drugačija i u ekonomskom i u teritorijalnom smislu) što nije više usud nego nedostatak razuma.
gedza.73 gedza.73 17:47 26.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

vcucko
Skoro svakom novom rečenicom nadmašuješ sam sebe.
Naravno da bi bilo bolje da izvoze brendiran keks (u stvari izvoze, ali ti u svojoj glavi još u Pešti menjaš vegetu za tante, u tome je tvoj problem).

da bre. Drže veći deo keksarskog tržišta sveta.
Kad u Ukrajini i -stanovima zakaže žetva

Ne verujem da sam dobro razumeo. Ti podsvesno kažeš kako je bolje da ljudi u Ukrajini i -stanima gladuju jer onda Rusiji ide dobro? Ubeđen sam da neki slično misle i o Srbiji

sa koliko mrtvih Rusa bi bio zadovoljan, ali da poginu da bi ti mirno sedeo u svom šljiviku?

Oće centrala da pogreši jedanput... Šta si se ti okomio na moje selo?
Koliko znam moj kraj zovu 'Srpska Toskana' ne zovu ga 'pasivni krajevi' Valjda je to neka razlika izmeću 'lepo' i 'ružno'

Jeste kako ne živim na desetak kilometara od Pantovčaka i hrvatske krune ali živim u srcu Srbije na par kilometara od srpske krune.

Što bre meni guraš kako oću da Rusi ginu? Ja sam samo inicijalno pitao gde su Srbi da se masovno prijavljuju i pomognu da Rusi ne ginu? Pa ti ovde si do sad bar deset puta bio streljan braneći Putina i putinovo carstvo zar nije logično da prvi kreneš u odbranu i samozaštitu kako Rusi ne bi ginuli umesto što sediš u svom šljiviku i čitaš vesti na netu.

Dakle koliki broj poginulih Rusa tebe i tvoje istomišljenike treba da natera na akciju umesto što sedite u toplim sobama za tastaturama? Lako ćete sa mOnom.
'41. su Srbi (bar vi, u centrali) najebali tek kad su se Švaba i Rus pokarabasili, ne kad su se udružili.

Al su prvo oni njihovi pozivali na dezertiranje i uništavali vojnu tehniku. čak su ponegde pucali na vojnike. A u pravu si da smo tek posle nagrabusili kad su se drugariči pokarabasili. Meni je na primer strašan podatak da je Staljin, odnosno ta njihova tajna služba vozovima slala Gestapu i Hitleru nemačke komuniste. Po tom njihovom zajedničkom sporazumu.


docsumann docsumann 17:49 26.01.2022

Re: drago mi je

freehand
Selbijev roman definitivno nije realiti ružno.
upravo zbog toga jer se ne radi o podilaženju masovnom konzumerizmu lakih sadržaja.
naprotuv, ono ukazuje na akutno problematične tačke društva, na krhkost ljudskih odnosa pod hijerarhijom moći, na tragičnu sudbinu malog urbanog čovjeka nedoraslog svojim snovima...
a ukazuje provokacijom, incidentom, podmetanjem govna pod nos publici otupjeloj od prekomjerene upotrebe dezodoransa.

rekao bih da je ključni problem kod plasiranja umjetničkog sadržaja baziranom na ružnom i mučnom, da li ono ostavlja prostora za katarzu.
no, čak i ako te katarze nema u samom dijelu, tj. odzračni ventil nije predviđen na instalaciji, to opet ne zmači da je isporučeno ružno samo sebi cilj.
ono je tek sredstvo. za šta? za početak - za samopreispitivanje, pa ko gdje s njim završi...

Opisa ga kao da si čitao "Poslednje skretanje za Bruklin".
Sa si me naterao da te zamolim da što pre pročitaš knjigu i onda još jednomn negde daš sud.
Inače, knjiga je slika unutrašnjosti, podsvesi društva
, onoga što Dnevnik ne prikazuje. Vodi te kroz svet narkomanije, homoseksualnog podzemlja, kriminala, kroz štrajk u Bruklinu, isprekidana fleševima delića stvarnosti najrazličitijih delova američke porodice u velegradu tog doba.
Jezik je bogat i sočan, jezik onoga što govori pojedinac i ulica, bez ulepšavanja. A onda dodatno Selbi da bi dočarao buku koja je svakdnevice jedne porodice ume da čitavu stranicu napiše velikim slovima, sa retkim znacima interpunkcije.
Knjigu sam čitao najmanje 4 puta, u raznim svojim životnim dobima, i sad se ponekad vratim nekim poglavljima.
Među deset mi najdražih, svakako.


javljam.
benedykt benedykt 18:05 26.01.2022

Re: drago mi je

freehand

Pepe Eskobar je odličan novinar. Nije naprđivač sa interneta sa velikim JA.



Ne sumnjam. Izgledaš upravo kao neko ko je razne stvari u životu pokušavao da čita pa je odustajao posle nekoliko desetina strana.
To te, naravno, ne sprečava da sa punim autoritetom donosiš sudove i držiš predavanja o tome što nisi pročitao.


Šta da vam kažem, onima koji imaju kao nešto u glavi je dovoljno i sedamdesetak strana nekog romana, pa da vide da li to isto vredi nečemu ili je samo loše napisani treš. Izvinjavam se ako vas je to pogodilo, a inače kada svi zajedno koliko vas ima što se ovde raspravljate sa mojom malenkošću, pročitate samo pola od onoga što sam ja već zaboravio možemo da pričamo o bilo čemu ali da to bude ipak malo ozbiljnija vrsta rasprave.
Takođe, neukima sa dijagnozom svašta ume da bude svrstano pod pojmom odličan novinar, odnosno puna je Srbija onih koji svaki dan gutaju slične baljezgarije Dragana J. Vučičevića. Prema tome, u ovo što je Escobar napisao oko Kazahstana pre dve nedelje…
In this “center,” there were 22 Americans, 16 Turks and 6 Israelis coordinating sabotage gangs – trained in West Asia by the Turks – and then rat-lined to Almaty.

Može samo najgora neznalica da poveruje, jer pričati da Erdoganovi Turci i Izraelci nešto zajedno mute, je isto što i pričati da su u toj kao fol sobi bili Rusi i Amerikanci zajedno, ili da su Ratko Mladić i Naser Orić dogovorili Srebrenicu. To je tolika glupost, da ju je bezvredno i objašnjavati tj najobičnija lagarija za naivne. Turska i Izrael ne idu u istu rečenicu, ali sa neke strane ovde vetar duva, tj ovo se piše za nečiji račun…
Po čijoj se to narudžbi tačno piše, se inače lepo vidi iz pasusa ispod…
The key element is that the secretary of Russian National Security Council, Nikolai Patrushev, saw the Big Picture eons ago.



Back in November, Patrushev’s laser was already focused on the degrading security situation in Afghanistan.

Jer ovo može da napiše samo neko kome je plaćeno da ovo napiše, odnosno možda Eskobar sa ovim panegiricima (svom sopstvenom šefu) Patruševu pokušava da iskamči povećanje plate. Pepe Escobar vam je od prvog dana bukvalno kamen temeljac čuvenog Strategic Culture Foundation (Kao Fond strateške kulture poznat u Srbiji, pošto je imao tj ima ispostave u više zemalja), to jest bukvalno direktne ispostave ruske obaveštajne službe. Može doduše biti da mislite kako je slučajno što se baš taj sajt našao na spisku partnera Ministarstva spoljnih poslova Rusije (LINK), ili da vam nigde iako je sve na engleskom (tj na lokalnim jezicima) ne kažu kako država Rusija stoji iza svega toga.
Isto tako vam se taj isti kao fol nezavisni novinar ne skida sa RT-a ili Sputnjika. Prema tome verovati Pepe Escobaru je isto što i verovati Jeleni Milić, samo pare za ono što se radi tj piše stižu ne iz Vašingtona već iz Moskve. Međutim, to i jeste lepota te propagandne mašinerije da nahvata vas takvog kakav jeste i da vam hrani paranoju i laže vas, pošto ne znate mnogo a podstanara je poprilično…
softelectronics_e softelectronics_e 18:51 26.01.2022

Re: drago mi je

freehand
Selbijev roman definitivno nije realiti ružno.
upravo zbog toga jer se ne radi o podilaženju masovnom konzumerizmu lakih sadržaja.
naprotuv, ono ukazuje na akutno problematične tačke društva, na krhkost ljudskih odnosa pod hijerarhijom moći, na tragičnu sudbinu malog urbanog čovjeka nedoraslog svojim snovima...
a ukazuje provokacijom, incidentom, podmetanjem govna pod nos publici otupjeloj od prekomjerene upotrebe dezodoransa.

rekao bih da je ključni problem kod plasiranja umjetničkog sadržaja baziranom na ružnom i mučnom, da li ono ostavlja prostora za katarzu.
no, čak i ako te katarze nema u samom dijelu, tj. odzračni ventil nije predviđen na instalaciji, to opet ne zmači da je isporučeno ružno samo sebi cilj.
ono je tek sredstvo. za šta? za početak - za samopreispitivanje, pa ko gdje s njim završi...

Opisa ga kao da si čitao "Poslednje skretanje za Bruklin".
Sa si me naterao da te zamolim da što pre pročitaš knjigu i onda još jednomn negde daš sud.
Inače, knjiga je slika unutrašnjosti, podsvesi društva
, onoga što Dnevnik ne prikazuje. Vodi te kroz svet narkomanije, homoseksualnog podzemlja, kriminala, kroz štrajk u Bruklinu, isprekidana fleševima delića stvarnosti najrazličitijih delova američke porodice u velegradu tog doba.
Jezik je bogat i sočan, jezik onoga što govori pojedinac i ulica, bez ulepšavanja. A onda dodatno Selbi da bi dočarao buku koja je svakdnevice jedne porodice ume da čitavu stranicu napiše velikim slovima, sa retkim znacima interpunkcije.
Knjigu sam čitao najmanje 4 puta, u raznim svojim životnim dobima, i sad se ponekad vratim nekim poglavljima.
Među deset mi najdražih, svakako.

Ja mislim da sam jedno pe šest puta čitao 'Trkači olovnih nogu', od Džemsa Džonsa.
I što reče ti, u svakom čitanju mi se činilo da sam otkrio novi sloj.
tess1 tess1 19:15 26.01.2022

Re: drago mi je

Elem, Selbija sam pokušao da čitam još tih davnih dana i odustao posle nekoliko desetina stranica, jer me za razliku od vas ne fascinira dripačka prostota. Ta knjiga je inače postala toliko popularna upravo zbog te masovne fascinacije ružnim, a posebno jer je tada kada je napisana rušila te neke kao fol tabue. Sveopštu popularnost rialiti programi takođe duguju upravo toj fascinaciji glupim i primitivnim, odnosno time što gledaoci hipnotisano bulje u odraze samih sebe na svojim ekranima. Sve to vam je još davnih dana opisao Niče u svom Rođenju tragedije, kada govori o razlici između Eshilovih i Euripidovih tragedija, pa kaže da je Euripid doveo gledaoca na pozornicu odnosno da je gledalac tražio i nalazio svog dvojnika u predstavi…

Nisam je pročitala ali se sjetih da je krenulo dobro sa prodajom televizora (i ne znam zašto mi je ta scena kao iz Mućki, ili sam zamislila cvjetnu fotelju i tapete, hm), krenulo je sjajno i op, kraj, odustadoh.

Možda na engleskom nije ovolika patnja (sličan problem prevoda sam imala u Boji purpura i u Paklenoj narandži samo što su obe bolje od Rekvijema). Benedykt je blag (i ništa nije izmislio), zatim, iznenađena sam prvo koliko ljudi (sredovječni?) nisu izbirljivi i šta čitaju, drugo, poslije ovog književnog smeća punog loših i predugih tj neupečatljivih monologa (nakon živog scenskog dijaloga majke i lihvara, Jevreja, na početku, mi ulazimo u svijet priglupih i smorenih narkomana, jbt nikako da odmota rečenicu, misao, život, da dogura do propasti, vrhunca, nikako da se nešto strmopizdi), kako nakon glibavih likova koje pratiš kroz knjigu biti osetljivi na blagu kritiku (?), i tri, ocjenila bih sa 0 na Goodreads.

(do ove stranice nisam ni stigla, do nje je 10 stranica istog, nešto gnječe, da sade jagode u saksije i ćute bilo bi perfektno, imali bi moju pažnju)

"O-da-ga--je-bem, što ne ostavite čoveka na miru i što — ga — ne — pu — sti — te duživa u svom fiksu kako vole? Gadni su daveži sve te baba-roge od droge. A ti kopaš, kopaš. A-ha, kadgod želi dizgubi jedno pet kila, on čačka nos. Moram taj recepat za mršavljenje da dam svojoj sestri. Dvaput je ko ja. I uvek uvuče bibu kad me vidi. Pa, znašta, srce, samo je baci na neku surovu kuru pa će joj debela guzica začas splasne, a jaha to mislim smesta. Ej, badžo, jesi l' ti siguran da ti to ne tucaš samog sebe prstom? Ej, Hari, je l' oćeš da ti ja pozajmim jedan prst? Sra-hanje, što se, bre, već jednom ne skinete s njegovog jebenog dupeta? Ej, jebiga, pa dupe je isto tako dobro ko i svaka pica, zar ne, Hari? Radite svoju radnju, čoveci, radite!!!...

Evo i ovo, mislim, da bi razumjeli šta je Benedykt stvarno i pametno rekao:

"E, to-ho-tije tačno, čovo moj. Jaha bi sad tako rado uvuko moju slatku malu guhuzicu u neki zgodan mračan ćohošak, pa bi kaliro uz neki fini mjuzik a možda bi' i moj zao kur položio na neku cakanu macu, i jaha stvarno mislim, jebiga, zao kur, badžo. O Isuse Hri-te, pa tebi je, daso, izgleda, stvarno pizda u glavi. Zar ti, lebati, nikad ne pomišljaš na svoj stomak? Srahanje. O čemu ti to pričaš, čohoveče? Ka-hak-ve to ima veze sa mnom ako su tebi presekli kost u tvom? Moj ti još uvek stoji bolje nego bandera za zapišavanje. Dagajebem."
benedykt benedykt 19:35 26.01.2022

Re: drago mi je

freehand


Opisa ga kao da si čitao "Poslednje skretanje za Bruklin".


Jezik je bogat i sočan, jezik onoga što govori pojedinac i ulica, bez ulepšavanja. A onda dodatno Selbi da bi dočarao buku koja je svakdnevice jedne porodice ume da čitavu stranicu napiše velikim slovima, sa retkim znacima interpunkcije..

Dakle ako shvatam Doksov glas se računa, valjda zato što je i bez jedne jedine pročitane stranice shvatio kako je knjiga super, a meni zameraš da nemam prava da sudim iako sam pročitao nešto kao četvrtinu knjige, pa mi se onda zaista smučilo. Ahahahaha, no dobro u redu…
Inače jezik kojim je knjiga napisana je gle čuda a oni baš isti onaj dripačko prostački jezik kome ti sam inkliniraš. Sebe samog prepoznaješ u junacima, i zato te tako hipnotički privlači to ružno, ta priča o poslednjim gubitnicima koji životinjare svoje promašene živote…
docsumann docsumann 19:44 26.01.2022

Re: drago mi je

Dakle ako shvatam Doksov glas se računa, valjda zato što je i bez jedne jedine pročitane stranice shvatio kako je knjiga super, a meni zameraš da nemam prava da sudim iako sam pročitao nešto kao četvrtinu knjige, pa mi se onda zaista smučilo. Ahahahaha, no dobro u redu…


ja sam pričao o Rekvijemu
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:52 26.01.2022

Re: drago mi je

Evo i ovo, mislim, da bi razumjeli šta je Benedykt stvarno i pametno rekao:

"E, to-ho-tije tačno, čovo moj. Jaha bi sad tako rado uvuko moju slatku malu guhuzicu u neki zgodan mračan ćohošak, pa bi kaliro uz neki fini mjuzik a možda bi' i moj zao kur položio na neku cakanu macu, i jaha stvarno mislim, jebiga, zao kur, badžo. O Isuse Hri-te, pa tebi je, daso, izgleda, stvarno pizda u glavi. Zar ti, lebati, nikad ne pomišljaš na svoj stomak? Srahanje. O čemu ti to pričaš, čohoveče? Ka-hak-ve to ima veze sa mnom ako su tebi presekli kost u tvom? Moj ti još uvek stoji bolje nego bandera za zapišavanje. Dagajebem."



I ja se secam da sam citao u prevodu i odustao. Sad kada ovo procitam znam i zasto. Izrazi iz razlicitih zargona zbrkani na gomilu - covo moj, dasa, lebati, fini mjuzik pa na kraju jos bazda. Posle sam knjigu procitao u prevodu - Henry Rollins je moj heroj ali ovaj njegov heroj nije moj heroj. Requiem for a Dream mi je bio zanimljiviji od Brooklyna.
docsumann docsumann 19:54 26.01.2022

Re: drago mi je

Inače jezik kojim je knjiga napisana je gle čuda a oni baš isti onaj dripačko prostački jezik kome ti sam inkliniraš. Sebe samog prepoznaješ u junacima, i zato te tako hipnotički privlači to ružno, ta priča o poslednjim gubitnicima koji životinjare svoje promašene živote…


jedinstvo jezika i radnje.

inače, svakog od nas privlači koketiranje sa sopstvenim demonima.
šapat sa sjenkom u hodnicima duše, jungovski rečeno.

u mašti proživljavamo svjetove u koje nismo radi sami sići..


docsumann docsumann 19:57 26.01.2022

Re: drago mi je

Henry Rollins je moj heroj ali ovaj njegov heroj nije moj heroj


fer enough.

inačee, ne bih rekao ni da je Selbi moj hero (to su ipak neki drugi mrtvi pjesnici), al je vraški dobar pisac.
onaj koji zna da sondira čovjeka.
Rekvijem je knjiga koja je morala biti napisana na način na koji je napisana, da bi Amerika manje lagala sebe.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:09 26.01.2022

Re: drago mi je

Rekvijem je knjiga koja je morala biti napisana na način na koji je napisana, da bi Amerika manje lagala sebe.


Meni jos odzvanja muzika iz filma pa se najezim kad se setim nekih scena i iz knjige i iz filma.
tess1 tess1 20:15 26.01.2022

Re: drago mi je

Sad kada ovo procitam znam i zasto.

:)

Poslije onog sjajnog početka, pamtim ga odlično zato što se poslije otvorila provalija, ne provalija nego pustopoljan, ili neka smrdljiva soba sa dušama koje prolaze kroz priprost misticizam, otraljavaju katarzu prstom u guzicu, imam osjećaj da se u toj američkoj književnost nalaze infantilni muškarci, u realnosti čistunci (kulturnog riječnika).

Početak knjige, ponavljam treći put, preporučujem svima (bio bi dobar i na šatrovačkom), sve, od uzimanja televizora, ona se njiše u plakaru, i čak su pri prodaji dosadniji nego ona pri otkupu, otkupi televizor od čovjeka koji misli na supu dok ih prati pogledom niz ulicu, sjajno, i njena unutrašnji monolog kad gleda onu seriju, film, šta je bilo, sjajno, i op, evo ga, kraj, narkomani nešto odmotavaju (rekoh, jagode nafiksani da sade u saksiju i ćute ja bih pratila taj procvat jagoda i njihov raspad par dana) .. Ne neću se vraćati na Rekvijem, ili što bi rekao Benedykt "Gospodo, molim vas". :)
docsumann docsumann 20:22 26.01.2022

Re: drago mi je

Neues aus der Nachbarschaft
Rekvijem je knjiga koja je morala biti napisana na način na koji je napisana, da bi Amerika manje lagala sebe.


Meni jos odzvanja muzika iz filma pa se najezim kad se setim nekih scena i iz knjige i iz filma.


nisam mogao da gledam film.

isti doživljaj sam imao sa ekranizacijom romana Put
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:24 26.01.2022

Re: drago mi je

Poslije onog sjajnog početka, pamtim ga odlično zato što se poslije otvorila provaliju, ne provalija nego pustopoljan, ili neka smrdljiva soba sa dušama koje prolaze kroz priprost misticizam, otraljavaju katarzu prstom u guzicu, imam osjećaj da se u toj američkoj književnost nalaze infantilni muškarci, u realnosti čistunci (kulturnog riječnika).


Uf, ima toga i kod, sto bi na letonskom rekli, Dzeks Keruaksa. Secam se kad sam posle mnogo godina opet citao Na Putu kako sam osetio kako sebe na momente ubedjujem da to nije to ali dzabe badzo sto bi rekao prevodilac.
vcucko vcucko 20:24 26.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

gedza.73

Kad u Ukrajini i -stanovima zakaže žetva

Ne verujem da sam dobro razumeo. Ti podsvesno kažeš kako je bolje da ljudi u Ukrajini i -stanima gladuju jer onda Rusiji ide dobro? Ubeđen sam da neki slično misle i o Srbiji

Meni je na primer strašan podatak da je Staljin, odnosno ta njihova tajna služba vozovima slala Gestapu i Hitleru nemačke komuniste. Po tom njihovom zajedničkom sporazumu.



1. Ništa ti nisi razumeo. Da li me čudi?

2. Pa šta hoćeš sad. Slali su komuniste, ne nemačke domaćine iz zasada hmelja u Oberunterschwarzweisstzitzimitzingen-a an der Donau. Otkad tebe tangira sudbina tamo nekih prljavijeh komunista
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:29 26.01.2022

Re: drago mi je

nisam mogao da gledam film.

isti doživljaj sam imao sa ekranizacijom romana Put


Mene neki drugar naterao. Posle toga mi Pink Flamingos delovao kao kad slusas neki britpop posle Black Flaga - ne zbog gadosti nego zbog napada na mozak i srce.



Film Put ne znam.
docsumann docsumann 20:35 26.01.2022

Re: drago mi je

Film Put ne znam.


mislim da ga je als gledao. roman je dovoljno mučan, i kraj mu je pomalo naivan, rekao bih polubajkovit, ali je knjiga izuzetna. toliko tenzije, tako dobro oslikana borba za golo preživljavanje, da prosto osjećaš fiziološke reakcije glavnih protagonista, njihovu glad, zimu i strah...



ukratko, postapokaliptična scenografija spržene planete. nema živih biljaka, nema životinja, svijetom lutaju bande ljudoždera... čovjek i dječak putuju na jug, tamo kažu ima još života...
freehand freehand 20:44 26.01.2022

Re: drago mi je

Šta da vam kažem, onima koji imaju kao nešto u glavi je dovoljno i sedamdesetak strana nekog romana


Kako sad došli od nekoliko desetina do sedamdesetak? Tražili beleške o čitanju ili se vadiš pilićarski tražeći neku cifru koja je više od dvadeset a manje od sto?
a inače kada svi zajedno koliko vas ima što se ovde raspravljate sa mojom malenkošću, pročitate samo pola od onoga što sam ja već zaboravio možemo da pričamo o bilo čemu ali da to bude ipak malo ozbiljnija vrsta rasprave.

Koliko si ti to zaboravio, da bismo mi mogli da počnemo da se sabiramo pa da vidimo gde smo i kako stojimo?

Usraćeš se od te taštine. Rekoh ti gore već - Eksplodiraćeš, pa jad za tebe al niko se okolo šest meseci posle oprati neće.

Isto tako vam se taj isti kao fol nezavisni novinar ne skida sa RT-a ili Sputnjika. Prema tome verovati Pepe Escobaru je isto što i verovati Jeleni Milić, samo pare za ono što se radi tj piše stižu ne iz Vašingtona već iz Moskve.


To je ta Jelena Milić koja te je zajedno sa Dragecom oterala sa Bloga?
Tebe i nikad nikoga više, imala je tu specijalnu moć koju je samo na tebi primenila?
Aj ne seri, rekoh ti već.
docsumann docsumann 20:48 26.01.2022

Re: drago mi je

Posle toga mi Pink Flamingos delovao kao kad slusas neki britpop posle Black Flaga - ne zbog gadosti nego zbog napada na mozak i srce.


samo da je crno...krvavo crno

tess1 tess1 20:48 26.01.2022

Re: drago mi je

Uf, ima toga i kod, sto bi na letonskom rekli, Dzeks Keruaksa.

Duhovito. :)

Bane voli Keruaka, i Perl Bak.
freehand freehand 20:50 26.01.2022

Re: drago mi je

Nisam je pročitala ali se sjetih da je krenulo dobro sa prodajom televizora (i ne znam zašto mi je ta scena kao iz Mućki, ili sam zamislila cvjetnu fotelju i tapete, hm), krenulo je sjajno i op, kraj, odustadoh.

Ja mislim da i dosta njih ovde na blogu ima problem sa tvojom estetikom kao ti sa Selbijevom. Ja te nekad razumem, nekad ne razumem. ali te ne smatram budalom i prostakušom, čak i kad ti sa tastature zaleluja sočan izraz. Probaj ponovo Selbija da čitaš, ni on ne podilazi niti uvija u celofan, niti macka pufnastim čečkicama da bi se obraščići svima sjajili na slici dok se iza leđa štipaju za dupe i grebu do krvi.
freehand freehand 20:52 26.01.2022

Re: drago mi je

benedykt
freehand


Opisa ga kao da si čitao "Poslednje skretanje za Bruklin".


Jezik je bogat i sočan, jezik onoga što govori pojedinac i ulica, bez ulepšavanja. A onda dodatno Selbi da bi dočarao buku koja je svakdnevice jedne porodice ume da čitavu stranicu napiše velikim slovima, sa retkim znacima interpunkcije..

Dakle ako shvatam Doksov glas se računa, valjda zato što je i bez jedne jedine pročitane stranice shvatio kako je knjiga super, a meni zameraš da nemam prava da sudim iako sam pročitao nešto kao četvrtinu knjige, pa mi se onda zaista smučilo. Ahahahaha, no dobro u redu…
Inače jezik kojim je knjiga napisana je gle čuda a oni baš isti onaj dripačko prostački jezik kome ti sam inkliniraš. Sebe samog prepoznaješ u junacima, i zato te tako hipnotički privlači to ružno, ta priča o poslednjim gubitnicima koji životinjare svoje promašene živote…

Ma jok, samo si ti glup ko kurac i ne razumeš da Doks priča o drugoj knjizi istog pisca pisanoj na sličan način istim stilom. A ne stidiš se da šetaš gologuz naokolo i vičeš GLEDAJTE ME RAJA ŠTO SAM LEP I PAMETAN!
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:54 26.01.2022

Re: drago mi je

niti macka pufnastim čečkicama da bi se obraščići svima sjajili na slici dok se iza leđa štipaju za dupe i grebu do krvi.


To ti je onda hemingvejski ledeni breg.
docsumann docsumann 20:56 26.01.2022

Re: drago mi je

nego kad se već gađemo lektirom kao šurikenima
.
koji je vama najbolji američki roman, izuzimajući SF?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:57 26.01.2022

Re: drago mi je

Duhovito. :)


Hvala!


Bane voli Keruaka, i Perl Bak.


Kako li ih je samo sastavio? Doduse i ja neki dan uhvatim sebe kako posle Alana Forda citam Whitehead-a pa sto da ne.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:58 26.01.2022

Re: drago mi je

samo da je crno...krvavo crno


Ovaj je dobar!
vcucko vcucko 21:01 26.01.2022

Re: drago mi je

docsumann


ukratko, postapokaliptična scenografija spržene planete. nema živih biljaka, nema životinja, svijetom lutaju bande ljudoždera... čovjek i dječak putuju na jug, tamo kažu ima još života...


Sećam se sa smo već raspravljali o tom filmu.
Čisto da se ne baci, meni je totalan apsurd (nisam čitao knjigu, možda je tamo bolje objašnjeno) kako dečak, koji je rođen i odrastao u tom i takvom svetu, deluje da je iščupan iz današnje više srednje klase u USA i bačen u taj svet o kome - što je totalni bedak - nema pojma?!
Inače film je jeziv, ali ne volim takve logičke rupe koje prilično besmišljavaju stvar
docsumann docsumann 21:05 26.01.2022

Re: drago mi je

nače film je jeziv, ali ne volim takve logičke rupe koje prilično besmišljavaju stvar


u knjizi nema tog momenta. klinac se jedino ističe povremenim napadima intuicije (kao kad ga preklinje da ne otvori vrata od one sobe...).
ostalo vrijeme je neprimjetan.

tess1 tess1 21:05 26.01.2022

Re: drago mi je

Ja mislim da i dosta njih ovde na blogu ima problem sa tvojom estetikom kao ti sa Selbijevom. Ja te nekad razumem, nekad ne razumem. ali te ne smatram budalom i prostakušom, čak i kad ti sa tastature zaleluja sočan izraz.

Da, ti ovo prebacivanje kritike voljenog pisca (tamo nekog Amerikanca) na lično ili kritiku mog sočnog riječnika (ko zna, mogu ja i više?) potvrđuješ moju pretpostavku da se kroz te raspale i dosadne - jer to su dosadni monolozi - likove nalaze infantilni čistunci.
docsumann docsumann 21:07 26.01.2022

Re: drago mi je

Neues aus der Nachbarschaft
samo da je crno...krvavo crno


Ovaj je dobar!


uf, Big Black su baš bili...Big. taj koncert im pršti od srčanosti i entuzijazma
freehand freehand 21:08 26.01.2022

Re: drago mi je

tess1
Ja mislim da i dosta njih ovde na blogu ima problem sa tvojom estetikom kao ti sa Selbijevom. Ja te nekad razumem, nekad ne razumem. ali te ne smatram budalom i prostakušom, čak i kad ti sa tastature zaleluja sočan izraz.

Da, ti ovo prebacivanje kritike voljenog pisca (tamo nekog Amerikanca) na lično ili kritiku mog sočnog riječnika (ko zna, mogu ja i više?) potvrđuješ moju pretpostavka da se kroz te raspale i dosadne - jer to su dosadni monolozi - likove nalaze infantilni čistunci.

Šta je ovde prebacivanje na lično? Prvo - ne znam ko si lično niti me u ovom kontekstu interesuje. drugo, reč je bila o stilu.
Treće - sve važi.
freehand freehand 21:10 26.01.2022

Re: drago mi je

vcucko
docsumann


ukratko, postapokaliptična scenografija spržene planete. nema živih biljaka, nema životinja, svijetom lutaju bande ljudoždera... čovjek i dječak putuju na jug, tamo kažu ima još života...


Sećam se sa smo već raspravljali o tom filmu.
Čisto da se ne baci, meni je totalan apsurd (nisam čitao knjigu, možda je tamo bolje objašnjeno) kako dečak, koji je rođen i odrastao u tom i takvom svetu, deluje da je iščupan iz današnje više srednje klase u USA i bačen u taj svet o kome - što je totalni bedak - nema pojma?!
Inače film je jeziv, ali ne volim takve logičke rupe koje prilično besmišljavaju stvar

Probaj sa Patrišom Herst, na primer.
tess1 tess1 21:17 26.01.2022

Re: drago mi je

Šta je ovde prebacivanje na lično? Prvo - ne znam ko si lično niti me u ovom kontekstu interesuje. drugo, reč je bila o stilu.

Pa bilo je lično par ekselans - ne znam ni ja ko si ti iako znam šta čitaš - i oduzimanje prava kritike (jer ko sam ja da sudim nekom američkom književnom smeću kad s vremena na vrijeme nekom jebem majku krvavu?) i plus (+) ti govoriš u ime više njih koji vjerovatno misle da sam budala i prostakuša ali ti ne jer si kroz likove u Rekvijemu dotakao američko dno te imaš razumjevanja i za mene?
freehand freehand 21:22 26.01.2022

Re: drago mi je

tess1
Šta je ovde prebacivanje na lično? Prvo - ne znam ko si lično niti me u ovom kontekstu interesuje. drugo, reč je bila o stilu.

Pa bilo je lično par ekselans - ne znam ni ja ko si ti iako znam šta čitaš - i oduzimanje prava kritike (jer ko sam ja da sudim nekom američkom književnom smeću kad s vremena na vrijeme nekom jebem majku krvavu?) i plus (+) ti govoriš u ime više njih, koji vjerovatno misle da sam budala i prostakuša ali ti ne jer si kroz likove u Rekvijemu dotakao američko dno te imaš razumjevanja i za mene?

Konfabulacija je nekad lepa, kad ima smisla. U ovom konkretnom slučaju mašiš ceo fudbal.
Niti sam ti oduzeo pravo kritike time što sam rekao šta mislim o tvojoj kritici; nikad ne govorim ni u ime svojih ukućana, kamoli nepoznatih ljudi; A to što sam ti ukazao da je Selbijev stil u nekim detaljima sličan tvom treba da ti bude kompliment.
Pročitaj knjigu, polako i strpljivo, ako je uopšte moguće taj roman čitati polako, kamoli strpljivo.
Možda promeniš mišljenje.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:28 26.01.2022

Re: drago mi je

Da, ti ovo prebacivanje kritike voljenog pisca (tamo nekog Amerikanca) na lično ili kritiku mog sočnog riječnika (ko zna, mogu ja i više?) potvrđuješ moju pretpostavka da se kroz te raspale i dosadne - jer to su dosadni monolozi - likove nalaze infantilni čistunci.


Da se upletem ovde nepozvan. Kad smo kod licnih utisaka, jezim se na dosadne opise i smorne dijaloge vise nego na scene iz Rekvijema ili Flamingosa. Za mene su antidot (ne antipod!) takvim dosadnjikavim monolozima dijalozi iz Fieste - to uzmem kad god me nesto literarno smori.

Ovo ujedno i moj odgovor na:


Docs
koji je vama najbolji američki roman, izuzimajući SF?
docsumann docsumann 21:40 26.01.2022

Re: drago mi je

Fieste

Ovo ujedno i moj odgovor na:


vjerovatno nas je većina svojim izborom locirana u toj epohi

da ne ostanem dužan - Pogledaj dom svoj anđele
tess1 tess1 22:23 26.01.2022

Re: drago mi je

Da se upletem ovde nepozvan. Kad smo kod licnih utisaka, jezim se na dosadne opise i smorne dijaloge vise nego na scene iz Rekvijema ili Flamingosa. Za mene su antidot (ne antipod!) takvim dosadnjikavim monolozima dijalozi iz Fieste - to uzmem kad god me nesto literarno smori.

Sinoć pročitam Cvijetićev Schindlerov lift - nasmijao me par puta npr neki dječaka je imao nadimak Seka zato što su ga svi u kući zvali Braco - i šta mi se dešava (uvijek nešto:), ako književni panpsihizam ne postoji upravo sam ga izmislila, i sa Sikimićem desilo se isto, sve mi znano, isti humor, i jadi, možda se ja malo više bojim patetike kao đavo krsta, uvezani smo proživljenim ili istom socijalizacijom da bih mogla bez obzira da li je na ekavskom il hrvatskom ijekavskom prepoznati pisce iz BiH.

I jesi li čitao Lasla Krasnahorkaija, da li je moguće da se ovako piše? Hm. Evo prve rečenice Melanholije otpora, nakon skoro dvije godine kako mi ga jedan čovjek preporučuje, nakanim se i pfiju: do-ba-r je.. Ovo je za Murakamija i N. Gejmana (kandidate Nobela) ozbiljna književnost. Kad smo kod ličnih utisaka. :)


"Budući da putnički voz koji spaja mrazom okovana naselja južnog Alfelda od reke Tise pa skoro sve do samog podnožja Karpata, uprkos nejasnim objašnjenjima železničara koji se zbunjeno šetkao gore-dole po šinama, kao i sve odlučnijim obećanjima šefa stanice koji je s vremena na vreme nervozno istrčavao na peron, ipak nije stigao („Tja, šta ćeš, ovaj je kanda opet ispario.. ” – odmahnuo je rukom železničar sa zlurado kiselim izrazom lica), vanredna kompozicija, sastavljena samo od dva, specijalno za ovakve, takozvane „posebne situacije" predviđena razdrndana vagona sa drvenim klupama, kao i jedne odavno zastarele, bolesne lokomotive model 424, krenula je sa dobrih sat i po vremena zakašnjenja u odnosu na za nju naravno sasvim neobavezujući, a i inače u najboljem slučaju tek približni red vožnje, ne bi li na taj način meštani, koji su vest o nedolasku uzalud očekivanog putničkog voza iz pravca zapada primili sa priličnom ravnodušnošću i kolebljivom pomirenošću, ipak nekako prešli preostalih pedesetak kilometara trase i stigli na odredište."

tess1 tess1 22:24 26.01.2022

Re: drago mi je

Konfabulacija je nekad lepa, kad ima smisla. U ovom konkretnom slučaju mašiš ceo fudbal.
Niti sam ti oduzeo pravo kritike time što sam rekao šta mislim o tvojoj kritici; nikad ne govorim ni u ime svojih ukućana, kamoli nepoznatih ljudi; A to što sam ti ukazao da je Selbijev stil u nekim detaljima sličan tvom treba da ti bude kompliment.
Pročitaj knjigu, polako i strpljivo, ako je uopšte moguće taj roman čitati polako, kamoli strpljivo.
Možda promeniš mišljenje.

Ma, ok. Idemo dalje. :)
freehand freehand 22:40 26.01.2022

Re: drago mi je

tess1
Konfabulacija je nekad lepa, kad ima smisla. U ovom konkretnom slučaju mašiš ceo fudbal.
Niti sam ti oduzeo pravo kritike time što sam rekao šta mislim o tvojoj kritici; nikad ne govorim ni u ime svojih ukućana, kamoli nepoznatih ljudi; A to što sam ti ukazao da je Selbijev stil u nekim detaljima sličan tvom treba da ti bude kompliment.
Pročitaj knjigu, polako i strpljivo, ako je uopšte moguće taj roman čitati polako, kamoli strpljivo.
Možda promeniš mišljenje.

Ma, ok. Idemo dalje. :)

Naravno.
BTW - jesi li znala da je i "Uliks" bio zabranjen i spaljivan u SAD zbog opscenosti, i da je kao Lorensov "Ljubavnik Ledi Četerli" pa i "Poslednje skretanje za Bruklin" bio na sudu, iz potpuno istih razloga?
tess1 tess1 23:31 26.01.2022

Re: drago mi je

BTW - jesi li znala da je i "Uliks" bio zabranjen i spaljivan u SAD zbog opscenosti, i da je kao Lorensov "Ljubavnik Ledi Četerli" pa i "Poslednje skretanje za Bruklin" bio na sudu, iz potpuno istih razloga?

Poznato mi, ponešto. :)

Nakon ovog predanog dokumentarca nema čovjeka kojeg neće ispuniti mnoge sumnje i nelagoda, a prostaštva ni na vidiku.

Salinger


Nego,

Svirala je flautu, klavir, bubnjeve i mandolinu. Ursula Le Gvin. I komponovala muziku za svoje knjige i priče.

kamilo_emericki kamilo_emericki 23:49 26.01.2022

Re: drago mi je

tess1

Sinoć pročitam Cvijetićev Schindlerov lift - nasmijao me par puta npr neki dječaka je imao nadimak Seka zato što su ga svi u kući zvali Braco -


Darko mi je rekao da sam u tom liftu. Nisam čitao, teško mi čitati o onom što sam preživljavao, prijatnije mi sjesti, kad mogu, i pričati sa njim.
To za Bracu je istina, tri sestre pa on, naslednik i mezimac. Roditelji se ljutili kad ga drugovi zovu Seka.
tess1 tess1 23:58 26.01.2022

Re: drago mi je

Darko mi je rekao da sam u tom liftu.

Ma nemoj da pričaš?

Ništa ne otkrivaj, moram te naći u knjizi, uu, kakav je to izazov. :)

Nisam čitao, teško mi čitati o onom što sam preživljavao, prijatnije mi sjesti, kad mogu, i pričati sa njim.

I mene je nasmijao par puta, ono drugo gorko sam prećutala.
To za Bracu je istina, tri sestre pa on, naslednik i mezimac. Roditelji se ljutili kad ga drugovi zovu Seka.

Mnogo smiješno. :)
tess1 tess1 00:15 27.01.2022

Re: drago mi je

Lift ima osamdesetak strana i otprilike stotinu pedeset i nešto likova. Samo kažem. Neće biti lako. :)
alselone alselone 07:36 27.01.2022

Re: drago mi je

mislim da ga je als gledao.

Jesam. Lupio me je da mi je pljuvačka curila od šoka dok sam gledao.

Gledao sam ga prvi i jedini put malo pošto sam dobio sina, taman kad sam zaista skontao da imam dete, ono, u kostima što se kaže, ne samo formalno, tako da me je razbijao očinski instinkt dok sam gledao.

Film je sasvim u redu i vredi pogledati ali meni je tačno pogodio momenat pa mi se zapečatio u sećanju.
alselone alselone 07:37 27.01.2022

Re: drago mi je

Nego, da se vratimo na krizu u Ukrajini.

Evo, neka ostane ovde čisto da se jednog dana sećamo kako je počeo rat.

alselone alselone 07:38 27.01.2022

Re: drago mi je

alselone alselone 07:45 27.01.2022

Re: drago mi je

И ја сам апсолутно за мир у свету. Ту се разумемо, него оно где се не разумемо је то ко највише ради на томе да тај мир у свету наруши.

Jeste da je moja rečenica ali mislim da je ovo poenta cele rasprave u Ukrajini.

Najviše radi na tome da se mir naruši isti onaj koji poslednjih dvadeset i nešto godina bukvalno dana nije proveo a da u ratu nije bio a u poslednjih 70 godina je učestvovao u više ratova od Mongola.
docsumann docsumann 08:06 27.01.2022

Re: drago mi je

alselone
mislim da ga je als gledao.

Jesam. Lupio me je da mi je pljuvačka curila od šoka dok sam gledao.

Gledao sam ga prvi i jedini put malo pošto sam dobio sina, taman kad sam zaista skontao da imam dete, ono, u kostima što se kaže, ne samo formalno, tako da me je razbijao očinski instinkt dok sam gledao.

Film je sasvim u redu i vredi pogledati ali meni je tačno pogodio momenat pa mi se zapečatio u sećanju.


mene je knjiga razbila, i to bez očinskog instinkta, tako da samo mogu da pretposrtavljam kako ti je bilo sa pojačalom za emocije.
kad bi ga sveo na dvije riječi bile bi to - minimalizam i suština.
jest da je kraj poluholividski, al je srž u sredini.

ne vjerujem da ću je ikad ponovo čitati
docsumann docsumann 08:07 27.01.2022

Re: drago mi je

alselone
И ја сам апсолутно за мир у свету. Ту се разумемо, него оно где се не разумемо је то ко највише ради на томе да тај мир у свету наруши.

Jeste da je moja rečenica ali mislim da je ovo poenta cele rasprave u Ukrajini.

Najviše radi na tome da se mir naruši isti onaj koji poslednjih dvadeset i nešto godina bukvalno dana nije proveo a da u ratu nije bio a u poslednjih 70 godina je učestvovao u više ratova od Mongola.


rat za mir!?
čekaj, stani, iz koje to bješe priče?
alselone alselone 08:11 27.01.2022

Re: drago mi je

ne vjerujem da ću je ikad ponovo čitati

To, to, ne verujem da ću ponovo gledati.

Pokušo sam pre neki mesec da gledam sličan, sa Ben Aflekom, samo što je ćerka u pitanju, ali me nešto nije dojmio, pa sam batalio na pola. Nije mi jasno kako je taj čovek glumac uopšte.
alselone alselone 08:12 27.01.2022

Re: drago mi je

rat za mir!?
čekaj, stani, iz koje to bješe priče?

Nem pojma mada i meni zvuči poznato.
benedykt benedykt 08:15 27.01.2022

Re: drago mi je

tess1


(do ove stranice nisam ni stigla, do nje je 10 stranica istog, nešto gnječe, da sade jagode u saksije i ćute bilo bi perfektno, imali bi moju pažnju)

"O-da-ga--je-bem, što ne ostavite čoveka na miru i što — ga — ne — pu — sti — te duživa u svom fiksu kako vole? Gadni su daveži sve te baba-roge od droge. A ti kopaš, kopaš. A-ha, kadgod želi dizgubi jedno pet kila, on čačka nos. Moram taj recepat za mršavljenje da dam svojoj sestri. Dvaput je ko ja. I uvek uvuče bibu kad me vidi. Pa, znašta, srce, samo je baci na neku surovu kuru pa će joj debela guzica začas splasne, a jaha to mislim smesta. Ej, badžo, jesi l' ti siguran da ti to ne tucaš samog sebe prstom? Ej, Hari, je l' oćeš da ti ja pozajmim jedan prst? Sra-hanje, što se, bre, već jednom ne skinete s njegovog jebenog dupeta? Ej, jebiga, pa dupe je isto tako dobro ko i svaka pica, zar ne, Hari? Radite svoju radnju, čoveci, radite!!!...

Evo i ovo, mislim, da bi razumjeli šta je Benedykt stvarno i pametno rekao:

"E, to-ho-tije tačno, čovo moj. Jaha bi sad tako rado uvuko moju slatku malu guhuzicu u neki zgodan mračan ćohošak, pa bi kaliro uz neki fini mjuzik a možda bi' i moj zao kur položio na neku cakanu macu, i jaha stvarno mislim, jebiga, zao kur, badžo. O Isuse Hri-te, pa tebi je, daso, izgleda, stvarno pizda u glavi. Zar ti, lebati, nikad ne pomišljaš na svoj stomak? Srahanje. O čemu ti to pričaš, čohoveče? Ka-hak-ve to ima veze sa mnom ako su tebi presekli kost u tvom? Moj ti još uvek stoji bolje nego bandera za zapišavanje. Dagajebem."

Ne ali realno, ko može da bude oduševljen ovakvim i ovolikim prostaklukom koji eto tako ide bukvalno u unedogled, pa još sve to tako napisano kao da je lopatom nabacano jedno preko drugog, gde se te rečenice u formi nekog pijanog baljezganja samo ređaju bez igde ikakvog smisla.
Primitivizam i to onaj najgori, neki polusvet pijani i drogirani, koji po ceo dan bleji u nekoj valjda kafančini ili tako već nešto, već sam i zaboravio.
Dakle, po mom skromnom sudu na ovo može da se primi jedino neko ko sebe samog nađe u svemu ovome, odnosno neko kome ovaj prostački vokabular ne da ne smeta nego izaziva skoro pa erotsko zadovoljstvo, jer on kao da sluša sebe samog kako priča…
docsumann docsumann 08:16 27.01.2022

Re: drago mi je

alselone
rat za mir!?
čekaj, stani, iz koje to bješe priče?

Nem pojma mada i meni zvuči poznato.


Sveto Marović o napadu na Dubrovnik
docsumann docsumann 08:18 27.01.2022

Re: drago mi je

Ne ali realno, ko može da bude oduševljen ovakvim i ovolikim prostaklukom koji eto tako ide bukvalno u unedogled, pa još sve to tako napisano kao da je lopatom nabacano jedno preko drugog, gde se te rečenice u formi nekog pijanog baljezganja samo ređaju bez igde ikakvog smisla.


stvarno ne znam šta je sporno u tome.

ako želiš da prikažeš svjet i svijest džankija u poodmakloj fazi raspadanja ne možeš koristit riječnik sa katedre za francusku književnost

Primitivizam i to onaj najgori, neki polusvet pijani i drogirani, koji po ceo dan bleji u nekoj valjda kafančini ili tako već nešto, već sam i zaboravio.
Dakle, po mom skromnom sudu na ovo može da se primi jedino neko ko sebe samog nađe u svemu ovome, odnosno neko kome ovaj prostački vokabular ne da ne smeta nego izaziva skoro pa erotsko zadovoljstvo, jer on kao da sluša sebe samog kako priča…


što bi rekao kom(r)ad Čarli - Gluposti!
freehand freehand 08:21 27.01.2022

Re: drago mi je

Dakle, po mom skromnom sudu na ovo može da se primi jedino neko ko sebe samog nađe u svemu ovome, odnosno neko kome ovaj prostački vokabular ne da ne smeta nego izaziva skoro pa erotsko zadovoljstvo, jer on kao da sluša samog sebe kako priča…



Eto, na primer, ja.
Doduše, i poneki kritičar i još po neka desetina miliona čitalacakojima puritanizam ne kuca daske na uči. Neko ide samo na klasičan balet, neko voli Žiku Pavlovića i Sašu petrovića. Neko samo Štrause, neko iskorači u realni svet.
tess1 tess1 08:23 27.01.2022

Re: drago mi je

Ne, ali realno

Benedykt, kao što zadnja perfektna rečenica ovog bloga kaže "od istine je slaba vajda". :)
freehand freehand 08:25 27.01.2022

Re: drago mi je

tess1
Ne, ali realno

Benedykt, kao što zadnja perfektna rečenica ovog bloga kaže "od istine je slaba vajda". :)

U raspravi o estetici nema tako nečega kao što je isttina.

tess1 tess1 08:27 27.01.2022

Re: drago mi je

U raspravi o estetici nema tako nečega kao što je isttina.

Ali ima gore da se čovjek diskredituje sa "nemoj bre da pričaš o umjetnosti kad je ne razumiješ dobro kao ja", i, ni u politici nema istine pa evo izgibošmo.
benedykt benedykt 08:33 27.01.2022

Re: drago mi je

freehand
Šta da vam kažem, onima koji imaju kao nešto u glavi je dovoljno i sedamdesetak strana nekog romana


Kako sad došli od nekoliko desetina do sedamdesetak? Tražili beleške o čitanju ili se vadiš pilićarski tražeći neku cifru koja je više od dvadeset a manje od sto?

To je ta Jelena Milić koja te je zajedno sa Dragecom oterala sa Bloga?
Tebe i nikad nikoga više, imala je tu specijalnu moć koju je samo na tebi primenila?
Aj ne seri, rekoh ti već.

Hvala na pitanju, skinuo čisto provere radi sa neta englesko izdanje knjige, proverio na brzinu dokle sam stigao i da li sam postao toliko senilan da sam i zaboravio koliko je knjiga odvratna. Avaj, nisam zaista ljubitelj da pričam bilo šta napamet, za razliku od nekih drugih…
Što se tiče ovog drugog, kada se čovek nađe banovan i to ne jednom već dva puta, a on stavi prst na čelo pa porazmisli šta je tačno i gde poslednje napisao pa mu se to desilo. Takođe, pametan čovek shvati da ako već tako stoje stvari da ima samo dve opcije. Prva opcija je da tu ćuti, smrdi i glumi mangupa (šifra Pržogrnci) ili da pokupi svoje pinkle i ode…
freehand freehand 08:33 27.01.2022

Re: drago mi je

tess1
U raspravi o estetici nema tako nečega kao što je isttina.

Ali ima gore da se čovjek diskredituje sa "nemoj bre da pričaš o umjetnosti kad je ne razumiješ dobro kao ja", i, ni u politici nema istine pa evo izgibošmo.

Da, to je generalno stav Vlasnika sveg znanja sa kojim se u ovoj stvari slažeš, i to o svakoj oblasti koje se dohvati.
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:34 27.01.2022

Re: drago mi je

tess1

Ništa ne otkrivaj, moram te naći u knjizi, uu, kakav je to izazov. :)



I da hoću ne mogu ti ništa otkriti. Nisam čitao; a nisam ni Darka pitao ko sam i kakav sam lik.
Inače, u Crvenom je stanovao dio ženine porodice pa mi se desilo, u maju ili junu '92. kad su bile kao straže, da mi na ulazu jedna aspida, za čijeg sam oca jednom dao krv, koju sam godinama vozio na posao i koja je popila prilično kava kod moje punice i punca, zatraži ličnu kartu na ulazu i pita kuda idem.
Tako sam je pogledao da je samo rekla: Dobro, dobro. 'Ajde prolazi.
Ni tada, a ni danas, nije mi bilo žao što sam dao tu krv.
alselone alselone 08:35 27.01.2022

Re: drago mi je

zaboravio koliko je knjiga odvratna

Benedikt, da li možeš preporućiti neku knjigu koja ti se svidja?
docsumann docsumann 08:37 27.01.2022

Re: drago mi je

svaka priča o primitivizmu i varvarizmu u umjetnosti iz ove istoriografske perspektive je besmislena.
free je spoemenuo Ljubavnike Ledi Čaterli, koji je bio samo takav skandal glede javnog morala, a danas bi (film) bio tek nepreporučljiv za djecu mlađu od 12 godina.
da ne pričamo o tome kako su impresionisti tretirani od strane akademskih krugova, a danas su klasika.
šta tek reći za dadu i njeno artističko pišanje po hipokriziji zapadnog društva...
pa Henri Miler, Bukovski, crni talas, RnR, pank, black metal (kojeg su pametni Norvežani promovisali u nacionalni kulturni brend)
benedykt benedykt 08:37 27.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
Ne ali realno, ko može da bude oduševljen ovakvim i ovolikim prostaklukom koji eto tako ide bukvalno u unedogled, pa još sve to tako napisano kao da je lopatom nabacano jedno preko drugog, gde se te rečenice u formi nekog pijanog baljezganja samo ređaju bez igde ikakvog smisla.


stvarno ne znam šta je sporno u tome.

ako želiš da prikažeš svjet i svijest džankija u poodmakloj fazi raspadanja ne možeš koristit riječnik sa katedre za francusku književnost

Jeste, na tu istu kartu igraju i ovi što prave Zadrugu, pa se unutra uvek nađu ljudi iz naroda, koji isto tako sede po ceo dan i baljezgaju.
Inače, video sam dosta toga u svom životu, imao poznanike i prijatelje koji su bili gadno navučeni na sve i svašta, pa se nešto nešto ne sećam ovakvog prostakluka. Tako da, ovako valjda jedino mali Đokica zamišlja neke stvari, ali kao nebitno uostalom…
freehand freehand 08:37 27.01.2022

Re: drago mi je

Avaj, nisam zaista ljubitelj da pričam bilo šta napamet, za razliku od nekih drugih…

Pa si malo pričao napamet, onda si skinuo izdanje na engleskom (dakle, pored arapskog, ruskog i kineskog i engleski ti je kao maternji) i video doklesi stigao. Po ovome što pišeš - nisi stigao baš daleko.

pametan čovek shvati da ako već tako stoje stvari da ima samo dve opcije. Prva opcija je da tu ćuti, smrdi i glumi mangupa (šifra Pržogrnci) ili da pokupi svoje pinkle i ode…

Da pogađam: ovaj pametan čovek si ti,ovaj mangup u pokušaju sam ja?
Još da imaš malokrvi u međunožju šta li bi od tebe bilo?
freehand freehand 08:39 27.01.2022

Re: drago mi je


Jeste, na tu istu kartu igraju i ovi što prave Zadrugu

Ti mu kažeš Bunjuel, on gleda u Zadrugu. ..
docsumann docsumann 08:44 27.01.2022

Re: drago mi je

Inače, video sam dosta toga u svom životu, imao poznanike i prijatelje koji su bili gadno navučeni na sve i svašta, pa se nešto nešto ne sećam ovakvog prostakluka.


slobodno računaj da ima i nas drugih s debljim životnim iskustvom.
imaš džankija međ finim svijetom, profesorima, umjetnicima, glumcima, muzičarima ...gdje do zadnje (il digne ruku na sebe ili zvarši na reanimaciji u boljem slučaju) ne saznaš da je čovjek ovisnik.
a imaš ih i među fizičkim radnicima, uličarima, polusvijetom, prostitutkama...
supstanca ista, a sleng potpuno različit.
benedykt benedykt 08:47 27.01.2022

Re: drago mi je

freehand
Dakle, po mom skromnom sudu na ovo može da se primi jedino neko ko sebe samog nađe u svemu ovome, odnosno neko kome ovaj prostački vokabular ne da ne smeta nego izaziva skoro pa erotsko zadovoljstvo, jer on kao da sluša samog sebe kako priča…



Eto, na primer, ja.
Doduše, i poneki kritičar i još po neka desetina miliona čitalacakojima puritanizam ne kuca daske na uči. Neko ide samo na klasičan balet, neko voli Žiku Pavlovića i Sašu petrovića. Neko samo Štrause, neko iskorači u realni svet.

Da te podučim neuki, pošto si več počeo da bauljaš da te je tužno slušati. Ako želiš da budeš ozbiljno shvaćen u bilo kojoj raspravi nikada nemoj koristiti argumentum ad populum niti argumentum ad verecundiam, jer samo pokazuješ da si nemoćan da opravdaš svoj stav na valjan način. Da ti to potkrepim na primeru da shvatiš šta radiš. Dakle desetine miliona ljudi je oduševljeno rialiti programima a bogami i poneki kritičar…
Takođe, nije poenta u tom nekom kao fol realnom svetu, već u tome da si ti sam najobičniji prostak i primitivac u duši, što bukvalno kipi iz svake rečenice koju napišeš, pa onda bude similis simili gaudet tj slični se sličnima raduju…
alselone alselone 08:48 27.01.2022

Re: drago mi je

gdje do zadnje (il digne ruku na sebe ili zvarši na reanimaciji u boljem slučaju) ne saznaš da je čovjek ovisnik.
a imaš ih i među fizičkim radnicima, uličarima, pol

Najveći šok - Vitni Hjuston. I to ne zato što se drogirala, bože moj, nego brate što heroin.
docsumann docsumann 08:51 27.01.2022

Re: drago mi je

alselone
gdje do zadnje (il digne ruku na sebe ili zvarši na reanimaciji u boljem slučaju) ne saznaš da je čovjek ovisnik.
a imaš ih i među fizičkim radnicima, uličarima, pol

Najveći šok - Vitni Hjuston. I to ne zato što se drogirala, bože moj, nego brate što heroin.


nisam upoznat sa detaljima njenog slučaja, al pretpostavljam da je heroin bio posljednja faza.
imaš odlične dokumentarce na YT o epidemiji opiodida u USA u potonjih deceniju-dvije, gdje prikazuju kako na kraju (uslovno rečeno, normalni, porodični) ljudi, koji su krenuli od uredno propisanih pain killlera završavaju na heroinu.
benedykt benedykt 08:53 27.01.2022

Re: drago mi je

freehand
Avaj, nisam zaista ljubitelj da pričam bilo šta napamet, za razliku od nekih drugih…

Pa si malo pričao napamet, onda si skinuo izdanje na engleskom (dakle, pored arapskog, ruskog i kineskog i engleski ti je kao maternji) i video doklesi stigao. Po ovome što pišeš - nisi stigao baš daleko.

Koliko sam shvatio ti ni sa engleskim nisi baš na ti po sopstvenom priznanju i to upravo oko Selbija, tako da hvala jer si mi razjasnio i tu nedoumicu tj to silno iščuđavanje jer neki ljudi kao nešto malo znaju poneki strani jezik. E moj, neuki pa pola onih pročitanih knjiga koje sam već i pozaboravljao je bilo napisano na engleskom…
alselone alselone 08:53 27.01.2022

Re: drago mi je

Benedikt, da li možeš preporućiti neku knjigu koja ti se svidja?


Ako si slučajno preskočio komentar, da ga ponovim. Zaista bih voleo da čujem šta se tebi sviđa.

Veliki kritičari obično ne iskazuju svoje mišljenje da ne bi doživeli ono što rade drugima. Dokaži da nisi takav, tako što ćeš reć i šta je po tebi kvalitetno. Evo, jedna dobra knjiga, ne mora dalje.

Slično je bilo pre par godina kada sam objašnjavao šta je problem sa razgovorom pitanjima - to što nikada ne kažeš šta misliš nego samo nagoveštavaš stavove pitanjima, ali te ne može čovek uhvatiti ni za glavu ni za rep pošto nikad ne kažeš šta tačno i konkretno misliš. Ovde pod "ti" ne mislim ti Benedikt, nego načelno.
freehand freehand 08:55 27.01.2022

Re: drago mi je

Da te podučim neuki, pošto si več počeo da bauljaš da te je tužno slušati. Ako želiš da budeš ozbiljno shvaćen u bilo kojoj raspravi

Ja potpuno razumem da ti sebe smatraš sposobnim i pozvanim da podučavaš, samo ne razumem na čemu se ta sposobnost temelji?


Takođe, nije poenta u tom nekom kao fol realnom svetu, već u tome da si ti sam najobičniji prostak i primitivac u duši, što bukvalno kipi iz svake rečenice koju napišeš, pa onda bude similis simili gaudet tj slični se sličnima raduju…

To smo već utvrdili. Da nećemo ad populum nego ćemo ad hominem,pošto je to način i metod svakog jeftinog vašarskog šarlatana.
alselone alselone 08:56 27.01.2022

Re: drago mi je

nisam upoznat sa detaljima njenog slučaja, al pretpostavljam da je heroin bio posljednja faza.

Mislim da je bila baš dugogodišnji zavisnik. Tipa 10 godina ili tako nešto na heroinu a generalno na drogama od tinejdžerskih godina. Tužna priča. Ima dobar dokumentarac o njoj, nisam gledao ali je moja žena gledala pa mi je "dijagonalno" prepričala.
maksa83 maksa83 08:56 27.01.2022

Re: drago mi je

free je spoemenuo Ljubavnike Ledi Čaterli, koji je bio samo takav skandal glede javnog morala

Krojcerova Sonata je bila cenzurisana i zabranjivana i u Americi i u carskoj Rusiji, Ruzvelt je na tu temu rekao da je Tolstoj "seksualni i moralni pervertit".
tess1 tess1 08:57 27.01.2022

Re: drago mi je

I da hoću ne mogu ti ništa otkriti. Nisam čitao; a nisam ni Darka pitao ko sam i kakav sam lik.
Inače, u Crvenom je stanovao dio ženine porodice pa mi se desilo, u maju ili junu '92. kad su bile kao straže, da mi na ulazu jedna aspida, za čijeg sam oca jednom dao krv, koju sam godinama vozio na posao i koja je popila prilično kava kod moje punice i punca, zatraži ličnu kartu na ulazu i pita kuda idem.
Tako sam je pogledao da je samo rekla: Dobro, dobro. 'Ajde prolazi.
Ni tada, a ni danas, nije mi bilo žao što sam dao tu krv.

Ovo su već smjernice, ima vađenje krvi. Večeras ću javiti tačno, puno je likova na 80 strana kao mreža puna ribe.

I kako su oni Lift (uži izbor Nina?) stavili u pozorište sad me interesuje, šta su uzeli, koji dio kičme i mesa.


Benedykt, Bela Tar je nekoliko filmova napravio po knjigama Lasla Krasnahorkai(j)a (moj favorit za Nobela, zato, pišem sve samo da bih ovo rekla:) .. ne znam, navodno po Satantangu film od 8 sati.

docsumann docsumann 08:58 27.01.2022

Re: drago mi je

je l ovo postoji il ne postoji (negdje) u budžacima srpske realnosti?



misim, je l' ovo život (nečiji) ili fikcija perverznih umova?
softelectronics_e softelectronics_e 08:58 27.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
nego kad se već gađemo lektirom kao šurikenima
.
koji je vama najbolji američki roman, izuzimajući SF?

'Gun', od Džemsa Džonsa.
predatortz predatortz 08:59 27.01.2022

Re: drago mi je

imaš džankija međ finim svijetom, profesorima, umjetnicima, glumcima, muzičarima ...gdje do zadnje (il digne ruku na sebe ili zvarši na reanimaciji u boljem slučaju) ne saznaš da je čovjek ovisnik.


Godinu u klupi sedeo sa jednim takvim. Odličan lik! Smiren, vaspitan, načitan, mnogo zreliji od nas u to vreme. Nekako, naši razgovori su me uvek smirivali, navodili da razmislim još jednom pre nego li žučno reagujem na nešto.

Odemo u vojsku, dođem na neko kratko odsustvo i tap - njegova posmrtnica na tabli!

Tragičnim slučajem...


Prvo što mi je palo na pamet je da je saobraćajka u pitanju.

Jok! Overio se! Niko od nas, nikad, ni slutio nije da je u tom paklu.
tess1 tess1 09:00 27.01.2022

Re: drago mi je

Aloe je bre ljudi nije to što su narkomani i što su vulgarni, nedojebani, nego je to dosadno. Ej.
freehand freehand 09:00 27.01.2022

Re: drago mi je

Koliko sam shvatio ti ni sa engleskim nisi baš na ti po sopstvenom priznanju i to upravo oko Selbija, tako da hvala jer si mi razjasnio i tu nedoumicu tj to silno iščuđavanje jer neki ljudi kao nešto malo znaju poneki strani jezik. E moj, neuki pa pola onih pročitanih knjiga koje sam već i pozaboravljao je bilo napisano na engleskom…

Očigledno imaš problem sa shvatanjem. Moje znanje engleskog je skromno i svakako nedovoljno za čitanje Selbija u orginalu, baš kao što je nedovoljno za čitanje Šekspira u originalu. Dakle, upravo

nešto malo


Samo što je tvoje "nešto malo" očigledno lažna skromnost i način da počasni konzul Nikaragve kaže "kidam" pokušavajući da impresionira sve Feme sveta.
E moj, neuki pa pola onih pročitanih knjiga koje sam već i pozaboravljao je bilo napisano na engleskom…

To ti kažem. To je taj način da se kaže "ja sam najpametniji i najnačitaniji". Ne mogu ni da zamislim koliko si ti desetina stranica pročitao svake knjige koja ti je došla do ruku.
tess1 tess1 09:02 27.01.2022

Re: drago mi je

Ej, bre, tinejdžeri.
softelectronics_e softelectronics_e 09:05 27.01.2022

Re: drago mi je

tess1
Šta je ovde prebacivanje na lično? Prvo - ne znam ko si lično niti me u ovom kontekstu interesuje. drugo, reč je bila o stilu.

Pa bilo je lično par ekselans - ne znam ni ja ko si ti iako znam šta čitaš - i oduzimanje prava kritike (jer ko sam ja da sudim nekom američkom književnom smeću kad s vremena na vrijeme nekom jebem majku krvavu?) i plus (+) ti govoriš u ime više njih koji vjerovatno misle da sam budala i prostakuša ali ti ne jer si kroz likove u Rekvijemu dotakao američko dno te imaš razumjevanja i za mene?

Ti nisi budala.
alselone alselone 09:06 27.01.2022

Re: drago mi je

Nekako, naši razgovori su me uvek smirivali, navodili da razmislim još jednom pre nego li žučno reagujem na nešto.

Narkomani su u principu veoma smireni. Ima tu i fizioloških uzroka - prosto, njima se ne luče nikavi hormoni dok vode "svakodnevni" život, pa zato moraju da se urade.

Imao sam drugara teškog narkomana sa kojim sam javo voleo da pričam. Pošto je zaglavio u zatvoru dopisivali smo se i pismima. Uglavnom, sedimo na stepenicama ispred zgrade i priča mi kako ga je tukla murija kao vola a uzbuđenje kao da priča šta je doručkovao pre tri dana. Nula. I sve tome slično.
docsumann docsumann 09:07 27.01.2022

Re: drago mi je

alselone
nisam upoznat sa detaljima njenog slučaja, al pretpostavljam da je heroin bio posljednja faza.

Mislim da je bila baš dugogodišnji zavisnik. Tipa 10 godina ili tako nešto na heroinu a generalno na drogama od tinejdžerskih godina. Tužna priča. Ima dobar dokumentarac o njoj, nisam gledao ali je moja žena gledala pa mi je "dijagonalno" prepričala.


ako imaš para možeš na heroinu da funkcionišeš prilično dugo. i po dvadesetak godina, ako si u stanju da koliko tliko organizuješ svoj život.

džankije najviše ubija neuredan život, krize i stres, svakodnevna jurnjava za heroinom.

za mene je najveći šok, među showbiz selebritijima, bila smrt Filipa Sejmoura.
benedykt benedykt 09:14 27.01.2022

Re: drago mi je

freehand

Takođe, nije poenta u tom nekom kao fol realnom svetu, već u tome da si ti sam najobičniji prostak i primitivac u duši, što bukvalno kipi iz svake rečenice koju napišeš, pa onda bude similis simili gaudet tj slični se sličnima raduju…

To smo već utvrdili. Da nećemo ad populum nego ćemo ad hominem,pošto je to način i metod svakog jeftinog vašarskog šarlatana.

Neuki, argumentum ad hominem bi bio kada bih ja rekao da si nizak rastom ili da mucaš npr, a ako kažem da si prostak i primitivac u sklopu rasprave o romanu koga ti obožavaš a koji je napisan primitivno prostačkim vokabularom, ili ako i sam upotrebljavaš isti u svojim komentarima, onda to nije ad hominem pobogu, već moj zaključak a na osnovu priloženog…
docsumann docsumann 09:15 27.01.2022

Re: drago mi je

softelectronics_e
docsumann
nego kad se već gađemo lektirom kao šurikenima
.
koji je vama najbolji američki roman, izuzimajući SF?

'Gun', od Džemsa Džonsa.


hvala.

imam ga u biblioteci, al nisam čitao. nisam ni Trkače...
alselone alselone 09:18 27.01.2022

Re: drago mi je

docsumann

Nego, sedim sada i surfujem i gledam placeve u Novom i okolini i naslađujem se. Jebote, cene u Novom Sadu su skočile na toliko. Moj plac vredi koliko i plac u šumi na brdu pored mora. Jebeno neverovatno.
alselone alselone 09:20 27.01.2022

Re: drago mi je

Moj plac vredi koliko i plac u šumi na brdu pored mora.

Probudiš se i umesto da gledaš na komšiju bosanca u potkošulji kako kosi travu i cepa Zaječarac, gledaš u more.
docsumann docsumann 09:21 27.01.2022

Re: drago mi je

alselone
docsumann

Nego, sedim sada i surfujem i gledam placeve u Novom i okolini i naslađujem se. Jebote, cene u Novom Sadu su skočile na toliko. Moj plac vredi koliko i plac u šumi na brdu pored mora. Jebeno neverovatno.


prosto čuješ talas panonskog mora pod prozorom

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana