Društvo| Gradjanske inicijative| Na današnji dan| Politika

27. mart 1941. - PUCANJ U SOPSTVENI TRBUH

loader RSS / 26.03.2022. u 23:23

Evo prilike pobornicima 27. marta - neka se dokažu. Umesto da se ovde frljaju komentarima i već znanim parolama (Bolje grob), neka se u ime pravde koju proklamuju zalete na nepravedno zaposednuto Metohiju i Kosovo i kažu - brale, ja sam na budućem spomeniku pravde. Nema te cene za našu mladež... Evo, prvi ću ja... i naša mladež neka krene... u što većem broju... Pa šta ako će svi izginuti?! Sloboda nema cenu! 

Situacija je jednako teška kao ona 1941. godine. Ona sila onda i ova sila danas, ako se gledaju nekakve proporcije, iste su. Kolika je billa snaga nacista onda, u onom svetu, tolika je snaga ovih što drže bazu na jugu danas. Dakle, ne može se reći da je onda bilo lakše ili teže. Pobornici 27. marta samo treba da budu dosledni, da dokažu da pričaju iskreno, da se premeste u svoje, realno vreme, i da se ovog trena zalete u ime pravde golim rukama i kamenicama na zaposednuti jug Srbije. 

 

Istorija je paukova mreža. 

Čekamo muvu.  



Komentari (107)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 23:38 26.03.2022

бзззз

ili, čekamo muvu

подоста је датума .......наше историје
којих боље ....................да било и није,
на глобалном плану чупавости вазда
ко зна шта нам то будућност .......крије

loader loader 23:42 26.03.2022

Re: бзззз

Nekih bolje da nije bilo,
u pravu ste Mr Čer,
ali oni su se desili.

Čekamo današnja dela onih koji slave te dane prošlosti, koja ne boli, pa je o njoj lako parolaški pričati.
Dakle, čekamo propagatore prošlosti da isto urade u današnjosti.

Poštujemo svačiju.
Jednostavno je. :)
solo solo 00:17 27.03.2022

Cvrc,prc

da se premeste u svoje, realno vreme, i da se ovog trena zalete u ime pravde golim rukama i kamenicama na zaposednuti jug Srbije.


Naravno. Samo prvo oni čija su ognjišta i grobovi bližnjijeh tamo.
Mi za njima. Da im ne kvarimo zadovoljstvo prioriteta a i bolje poznaju teren.
loader loader 00:27 27.03.2022

Re: Cvrc,prc

Нема то никакве везе са "гробовима тамо".
Ови су људи узвишене правде, у папучама, који су независни од места гробова. Ови су људи поборнбици 27. марта ради опште правде, додуше не опште као опште, али опште у идеолошком смислу. Зато их треба поштовати и следити њихов пут, јер осећам да управо сада скидају папуче и залећу се на Метохију и Косово да га ослободе, без обзира што је супротна војска малтене као она нацистичка 1941.

То је то.

Е, сад, довијања, избегавања директних компарација и сопствених принципијелности... Једва чекам да се јаве кликтачи оноога Боље гроб... Они треба нај, најпрви да крену, у ослобођење, за част и правду, па да ми заседамо, и да видимо јесу ли заиста свештеници правде или су поборници јуриш иделогије... Није баш једноставно, Мр Соло, а заправо је врло једноставно.

Ај да видимо. Јавиће се ти неки ...
omega68 omega68 00:41 27.03.2022

Re: Cvrc,prc

Мени је чудно да они који код нас никако да прежале што нисмо ушли у Тројни пакт, у У Крајини подржавају да људи гину и да никако не пристану на договор са Русима
loader loader 00:44 27.03.2022

Re: Cvrc,prc

Čuđenje je besplatno.
Samo napred.


никако да прежале што нисмо ушли у Тројни пакт


Inače, ondašnja Juga je ušla u Trojni pakt,
a isti ti engleski pučisti taj ugovor nikada nisu poništili.
Eto... čisto da znate...

shmoo shmoo 01:34 27.03.2022

Пуцањ у сопствени гроб

Samo prvo oni čija su ognjišta i grobovi bližnjijeh tamo.


Нема то никакве везе са "гробовима тамо".



Ово је најбољи текст о Косову и Метохији који сам прочитао у свом животу... А тај мој живот, ето, траје од 1964. до данас.


Profesorka s onog sveta (pišem knjigu, tinta mi se proli)


Jedna priča - ne znam šta mi bi baš nju da, s oproštenjem, metnem danas a nedelja je i nije na duhove. Priča o jednoj ženi i jednom grobljanskom popisu

Ta je žena išla Kosovom, nosila je fotoaparat i sveščicu i radila je čudan popis. Grobljanski. Da se ne zaborave srpska imena na razrušenim grobljima. Da se ne zaboravi koliko ih je bilo. Da ne prođe nijedna crkva, srušena, a da se sutra ne zna koja je to crkva bilo a ko njen neimar.

- Bog je neimar – objašnjava mi.

- Bog je neimar – prvo ponavljam ko papagaj jer pokušavam, naivno, da uđem u njen svet.

- I rušitelj, Bog je rušitelj sopstvenog neimarstva – ne pušta me na ta vrata. Nit' imam ključ, niti znam lozinku.

- Čudan Bog- odustajem.

- Ne, nego nismo naučili da govorimo njegov jezik.

- A kojim jezikom govori Bog? I gde su, u tom slučaju, nestali prevodici?- opet pokušavam.

- Nikada nisu ni bili tu – preseče žena besmislen razgovor – nikada nije bilo tih prevodilaca, bilo je samo trgovaca po hramovima i zato je Hrist rekao da sve hramove treba srušiti.

- Onda je u redu što su ovi srušili naše hramove? I što su palili freske i napise...- gubim strpljenje.

- Nije u redu, ali ne razumeš ti to... a i mlada si ti...

- Pa dobro, ne razumem. A je li bilo trgovaca i po ovim našim hramovima? - ne da mi đavo mira.

- Bilo je. Što me to pitaš? – zazvuča mi sagovornica ljuto, i obradova me daljina. Ima nečeg pametnog u tim telefonskim intervjuima - daljina.

- Pitaš me – nastavila je profesorka s onog sveta sama da odgovara na pitanje koje postavila – pitaš me da bi našla opravdanje za to skrnavljenje. A šta su kriva ta zdanja za našu pogan?

- Nisu kriva. - kajem se što sam uopšte...

- I šta su krivi ti stari naši neimari za sve ove trgovce oko današnjih naših hramova?

- Nisu krivi. - sad me već sramota.

- Pa kako onda možeš da pitaš da li je Bog rušitelj porušio ta zdanja Boga graditelja?

Pričale smo satima. Ona nema razloga da živi i taj naš narod na Kosovu je jedan grozan narod, i sve ti naplate, a niko nikome ne pomaže. Ima jedna organizacija, humanitarna, dan danas postoji i zove se po imenu pesme koja ne sluti na dobro (Smrt majke Jugovića – još uvek se pitam da li iko priseban, a da je čitao tu pesmu, može da po njoj nazove nekakvu humanitarnu organizaciju i zna li ta humana popadija, organizorka, o čemu ta pesma peva); i ta organizacija, priča moja profesorka s onog sveta, ponižava ljude. Pa se onda seti '99-te, kada je vojska otišla iz Prištine, a Albanci krenuli u osvetu, a narod bežao ko lud po Kosovu, a ta organizacija delila hranu (nama pomije, a puna porta manastira kamiona svakojake hrane iz Grčke, a kapija zaključana, da ne navali gladan narod i ne pojede monasima sve pomorandže i masline, to im nikada neće oprostiti) i garderobu (uvredljivo, uvredljivo, uvredljivo – ne znam ja kakve su im krpe delili, ona nikada, nikada, ni da je gola, ne bi od tih ljudi ništa uzela) i ona se tada družila s jednom pesnikinjom, dosta su pile i na pamet im nije padalo da idu i mole te alave... te debele... da mole za bilo šta. Ni iz Prištine nisu htele da beže. Pesnikinja je u međuvremenu umrla a profesorka hoće da poživi dok ne dovrši taj svoj popis, grobljanski popis – pa da se pridruži popisanima.

Zatim, pošto profesorki s onoga sveta nisu odgovarala pitanja za taj mučni intervju: ja nisam tamo gde je ona – zaključila je, dogovorile smo se da sama napiše i „moja“ pitanja i svoje odgovore.

Ako neko živi da bi zapisao još neko ime sa pločnika – sevap je pustiti ga da sam sebe pita i samom sebi da odgovara.

- Gde nalaziš te ludake – pitao je urednik, pošto je saznao da je odbila čak i da je fotografišu naši fotografi, nego će i to sama. Nepoverljiva.

Mrtav živom ne veruje, a i taj što misli da je živ, baš je smešan... neka mi se jeza spustila niz kičmu.

Ta žena tako ide Kosovom i traži imena koja polako nestaju, toponime koji su zbrisani, nepostojeće table vode je do tih odredišta, a tamo nailazi na groblja, tu upisuje imena mrtvih, zajedno sa njihovim rodoslovima, sa nazivima njihovih zanimanja, ide na crkvišta – ničim obeležena, pa i tamo nešto zapisuje. Traži nešto po onom kamenju, nalazi nešto tamo gde niko ne zalazi. Penje se na brda, u patikama. Slika panorame. Slika srušene crkve do temlja, zatim bivša srpska sela gde nema Srba, sve zapisuje.

Ja ne znam kome ona raportira te svoje izveštaje. Verovatno, zaista, samo drugu Bogu. Slaže to sakupljeno u nekakvu građu, bez literarnih pretenzija nego samo sa namerom popisivača. Prebrojava. Knjigovođa. Sve zabeleženo u tim njenim popisima i izveštajima, jednog dana neće biti ni tragom prisutno na zemlji. Biće, kao i glavni predmet njenog interesovanja – mrtvaci – pod zemljom. Sitna žena, finog lica, sama na onom Kosovu. I, mislila sam tada, umesto da bude samo profesor ruskog, što jeste, ona juri senke koje izmiču, i koliko god ona žurila, ruka onog što sklanja tu prošlost koja je nepoželjna i nikome ne treba, ta ruka je brža. I jača je. A ona žena i dalje juri... Tako sam nekako mislila dok mi neko nije rekao: „ Ana, pa ta žena je s onoga sveta. Šta očekuješ od nje?“

Ne znam.

O svojim izbegličnim danima, dostojanstvena, nije htela za novine. Shvatila sam da je sve platila, čak i prinudni smeštaj, jer ona „nije odavde“ (a to znači da je od onih „prekodrinskih“ koje smo jednom strpali u stočne vagone, rat je bio, i mi smo ih zaključane tako, sa sve stokom, prosledili na srpsko Kosovo – da budu pojačanje) kao što nije htela da priča, ni za kakve novine ovog sveta, o danima pre nego je postala popisivač mrtvih – zapisničar koji se bavi mrtvim Kosovom. Ni o čemu, tvrda, osim o mrtvom Kosovu ta žena nije htela da priča sa svetom.

Na te „prekodrinske“ iz stočnih vagona, naićiću na nekom Trećem ili Četvrtom Kosovu, i oni neće umeti da pričaju razgovetno. I ti nerazgovetni, oni će mi ispričati „sve o Kosovu“, kao i mnogi drugi, čije je „sve o Kosovu“ takođe relevantno, u nekom selu kojega nema na kartama, koje je nestalo iz popisa živih i mrtvih, jednako uverljivo kao „sve o Kosovu“ onih što od njega žive, ili odande beže.



ЛИНК

gvozden1 gvozden1 10:13 27.03.2022

Re: Cvrc,prc

engleski pučisti

Ovo je tačno koliko i komunistička tvrdnja da su oni organizovali demonstracije.

Neka bedna grupica komunista jeste u nekim sporednim ulicama učestvovala u demonstracijama (nisu smeli da dođu među pošten svet ispred patrijaršije recimo) ali njihov uticaj je nepostojeći.

Uticaj Engleza je nešto veći, ali nikako presudan.

Svi episkopi, sam patrijarh, su između ostalih bili protiv pakta.
To postoji zapisano i snimljeno (patrijarhov govor)

Ispada onda da su Englezi preveslali sve, i samog patrijarha.

Da li je 27. mart bio greška, moguće da jeste, ali da je to delo Engleza, a ne Srba koji su listom bili protiv Hitlera i saradnje sa njim, apsolutno je pogrešno viđenje.
loader loader 16:31 27.03.2022

Re: Cvrc,prc

Uticaj Engleza je nešto veći, ali nikako presudan.


Kad je tečnost zagrejana toliko da "struji", a lonac je skoro pun, svako dodatno džaranje i loženje vatre sa strane dovodi do ključanja i prelivanja tečnosti iz lonca. Bez ove pomoći samo bi strujala neko vreme i primirila bi se. Bila bi stalno topla, naravno, ali svakako ne bi pokipela.
Inače, neki pučisti su bili plaćeni od strane ostrvljana.
Patrijarh jeste bio protiv pakta, kao i znatan deo naroda. Ipak, da nije bilo puča, vrh države bi demonstracije iskanalisao i razvodnio.
Ovako, dobili smo razaranje Beograda i stvaranje NDH, to jest novih milion i nešto Srba poklanih i postreljanih,
samo 20 godina nakon što smo u Prvom ratu izgubili trećinu stanovništva, tj. izgubili 60% radno sposobnog muškog stanovništva, ostali sa pola miliona ratne siročadi i pola miliona invalida...
Kad se ti zastrašujući podaci uključe u kontekst ove priče - svaka dilema o tome da li je 27. mart simbol pameti ili je simbol gluposti i autodestrukcije - biva u najmanju ruku nehumana.


gvozden1 gvozden1 17:13 27.03.2022

Re: Cvrc,prc

Ovako, dobili smo razaranje Beograda i stvaranje NDH, to jest novih milion i nešto Srba poklanih i postreljanih

Nama dokaza da toga ne bi bilo i bez puča.
Niko tu nije bio iskren, posebno ne Hitler.

To fenomenalni uslovi koji su postignuti, da nema čak ni prelaska nemačkih jedinica preko Jugoslavije, da nema učešća jugoslovenske vojske na strani osovine, su previše dobri da bi se verovalo da bi bili održani.

Previše je Hitler mrzeo Srbe da bih ih ostavio na miru.

Ostale da, ali njih je i pored puča ostavio na miru, iako je u pučističkoj vladi bilo i Hrvata.
Njih nije dirao, znao je on ko su njegovi a ko protiv njega.

U svakom slučaju Srbi nemaju razloga da se stide 27. marta, naprotiv.
Posebno oni koji smatraju da je Draža Mihailović bio na pravoj strani istorije, jer su 27. mart i Draža na istoj strani.
vcucko vcucko 22:09 27.03.2022

Re: Cvrc,prc

gvozden1
engleski pučisti

Ovo je tačno koliko i komunistička tvrdnja da su oni organizovali demonstracije.

Neka bedna grupica komunista jeste u nekim sporednim ulicama učestvovala u demonstracijama (nisu smeli da dođu među pošten svet ispred patrijaršije recimo) ali njihov uticaj je nepostojeći.

Uticaj Engleza je nešto veći, ali nikako presudan.

Svi episkopi, sam patrijarh, su između ostalih bili protiv pakta.
To postoji zapisano i snimljeno (patrijarhov govor)

Ispada onda da su Englezi preveslali sve, i samog patrijarha.

Da li je 27. mart bio greška, moguće da jeste, ali da je to delo Engleza, a ne Srba koji su listom bili protiv Hitlera i saradnje sa njim, apsolutno je pogrešno viđenje.

Čisto faktografski me zanima, a recimo da nemam koga da pitam van bloga.

Dakle, u SFRJ su nas učili da je 27. marta narod predvođen večitom avangardom komunistima oborio pakt. A recimo na 50 godina, znači istog datuma '91. bio na Trgu miting (lako je locirati vremenski, znam da je bilo 50 godina, a neposredno nakon 9. marta). Vuk Maniti se ubi vičuć kako pre 50 godina komunista nije bilo na ulici ni za lek, sve uz odobravanje mase.
Kad bi u priču ubacili i ovo menjanje narativa šbb-kbb i trebalo-nije trebalo, a sve u skladu sa dnevnom politikom a često i direktno protiv nje, samo da bi se bilo protiv. O tome dakle neću.

Samo jedno: ko je digao demonstracije i obarao pakt? Zna li se 70+ godina posle, a da je iole pouzdano?

Toliko za dnevnik...

gvozden1 gvozden1 22:30 27.03.2022

Re: Cvrc,prc


Samo jedno: ko je digao demonstracije i obarao pakt? Zna li se 70+ godina posle, a da je iole pouzdano?

Pa zna se, formalni deo puča, zauzimanje institucija, radija, postavljanje premijera na čelo nove vlade, je organizovala vazduhoplovna komanda, general Bora Mirković.
Nudio to mesto mnogima i na kraju se svelo na Simovića.

Demonstracije su rezultat opšteg raspoloženja naroda kako prema knezu Pavlu tako i prema vladi Cvetković Maček, zbog konkordata, zbog Hrvatske banovine, zbog potiskivanja srpskog a protežiranja hrvatskog elementa, a posebno prema Nemcima zbog svežeg sećanja na prvi rat.

Komunisti su tad bili stvarno šaka jada, nikakvog uticaja na to nisu imali.
loader loader 16:59 28.03.2022

Re: Cvrc,prc

gvozden1
Ovako, dobili smo razaranje Beograda i stvaranje NDH, to jest novih milion i nešto Srba poklanih i postreljanih

Nama dokaza da toga ne bi bilo i bez puča.
Niko tu nije bio iskren, posebno ne Hitler.

To fenomenalni uslovi koji su postignuti, da nema čak ni prelaska nemačkih jedinica preko Jugoslavije, da nema učešća jugoslovenske vojske na strani osovine, su previše dobri da bi se verovalo da bi bili održani.

Previše je Hitler mrzeo Srbe da bih ih ostavio na miru.

Ostale da, ali njih je i pored puča ostavio na miru, iako je u pučističkoj vladi bilo i Hrvata.
Njih nije dirao, znao je on ko su njegovi a ko protiv njega.

U svakom slučaju Srbi nemaju razloga da se stide 27. marta, naprotiv.
Posebno oni koji smatraju da je Draža Mihailović bio na pravoj strani istorije, jer su 27. mart i Draža na istoj strani.


Dve stvari.
Prvo, 27. mart je evidentno izazvao baš to što je izazvao. To je činjenica.
A vi to što je izazvao relativizujete na potpuno neverovatan način, nagađajući da bi se možda ionako desilo.

Činjenica o kojoj govorim desila se našom voljom. Pozvali smo naciste da nas satru, a i da aktiviraju druge krvoloke protiv nas. Našom voljom. Taj ludački izbor, ako je naš, nije ni za kakvo dokazivanje, da li su posledice prihvatljive, neprihvatljive, ...

A ovo nagađanje da bi nas možda uprkos sporazumu okupirali..? Nagađanje. Ali, recimo da se stvarno i desilo, bilo bi nemerljivo manje ostrvljenosti... Ovako, pošto smo im izobećavali da ćemo međusobno biti ok, mi im nakon par dana udarimo prst u oko i oborimo ugovor. Izazvan je bes, izazvana je totalna nemilosrdnost...

To su fakti.

I, da podsetim, taj poziv da nas satru, osvetnički stru, dešava se samo dvadesetak godina nakon što smo izgubili trećinu stanovništva. Morbidno, morbidno...

U svakom slučaju Srbi nemaju razloga da se stide 27. marta


Iz gore navedenih razloga uopšte se ne radi o stidu i nestidu - već o upotrebi, zapravo neupotrebi makar malo mozga.
loader loader 17:19 28.03.2022

Re: Cvrc,prc

Nego, da podsetim, glavna tema bloga je poziv onima koji i posle svega brane ideju 27. marta - da se odmah spreme i zalete se na Kosovo, da ga oslobode, tj. da pokažu šta je slobodarski duh. Blog je apsolutno o tome, a ne o onome da li je bila zakazana nekakva svadba itd. Odnos snaga '41. između Hitlera i nas je isti kao i ovaj danas između nato i nas. Dakle, nema razloga za vajkanje i teorije. Ponos da se pokaže. Pobornici 27. marta odmah da krenu na nato na Kosovu i pokažu šta je borba za slobodu, ponos... Jednostavno je.

Nije loše da ovde odgovore da li su juče i danas krenuli ka Kosovu da udare na nato, ili su se ovde samo šalili pričama o ponosu.
gvozden1 gvozden1 17:50 28.03.2022

Re: Cvrc,prc

17:19 28.03.2022 /
Re: Cvrc,prc
Nego, da podsetim, glavna tema bloga je poziv onima koji i posle svega brane ideju 27. marta - da se odmah spreme i zalete se na Kosovo

A da neko, poput Pavla, potpiše pakt sa Amerima i preda im Kosovo, da li bi bilo sve mirno jer, kako reče "upotrebi zdrav mozak i ćuti"?

Ako već vučeš paralele.
loader loader 18:26 28.03.2022

Re: Cvrc,prc

A da neko, poput Pavla, potpiše pakt sa Amerima i preda im Kosovo


Rekoh gore, u komentaru, nesretnim trojnim paktom nije ništa od teritorija nije predato Nemcima.
freehand freehand 18:31 28.03.2022

Re: Cvrc,prc

loader
A da neko, poput Pavla, potpiše pakt sa Amerima i preda im Kosovo


Rekoh gore, u komentaru, nesretnim trojnim paktom nije ništa od teritorija nije predato Nemcima.
Normalno. Ako u istoriji postoji neoboriva konstanta - to je reč Adolfa Hitlera.
Dobro, i glupost onih koji mu veruju.
Ok, i pokvarenost onih koji prodaju muda za bzbrege praveći se da mu veruju.

A šta je sam čika Adolf rekao o tome?

"The victor will never be asked if he told the truth"

žaE pa on je taj rat izgubio, nalost svih kolaboracionista i relativizatora.

gvozden1 gvozden1 18:51 28.03.2022

Re: Cvrc,prc

loader
A da neko, poput Pavla, potpiše pakt sa Amerima i preda im Kosovo


Rekoh gore, u komentaru, nesretnim trojnim paktom nije ništa od teritorija nije predato Nemcima.

Pa što onda vučeš paralele, ako ne postoje?

Napisah i ja, verovati da bi Hitler ostavio onoliku Jugoslaviju mirnu i neutralnu, da bi Italija pristala da ne uzme obalu, da bi Hrvati ostali pod Karađorđevićima u celom svetskom metežu, je ne naivno, nego glupo.
loader loader 18:58 28.03.2022

Re: Cvrc,prc

Pa što onda vučeš paralele, ako ne postoje?

Pokrenuo freehand baš te paralele, pa sam morao da ih opovrgnem. Inače se time ne bih ni bavio, jer nema osnove.
loader loader 19:03 28.03.2022

Re: Cvrc,prc

freehand

Normalno. Ako u istoriji postoji neoboriva konstanta - to je reč Adolfa Hitlera.

Vama je taj lik izgleda i u frižideru? ... Šta ste se uhvatili njega? Tema je nešto drugo, a to je da nije trebalo trojni pakt (kad je već potpisan) demonstrativno raskidati samo par dana kasnije i prizvati osvetnički gnev, razaranje.., što je apsolutno najgora varijanta u celom onom kontekstu. To je jednostavno. Stoga, pustite više tog vašeg Adolfa, ... Reč je o našim odlukama. A odluka da se 27. marta poviče "bolje grob" - jeste morbidno glupa, samoubilačka...
freehand freehand 19:03 28.03.2022

Re: Cvrc,prc

loader
Pa što onda vučeš paralele, ako ne postoje?

Pokrenuo freehand baš te paralele, pa sam morao da ih opovrgnem. Inače se time ne bih ni bavio, jer nema osnove.



Evo prilike pobornicima 27. marta - neka se dokažu. Umesto da se ovde frljaju komentarima i već znanim parolama (Bolje grob), neka se u ime pravde koju proklamuju zalete na nepravedno zaposednuto Metohiju i Kosovo i kažu - brale, ja sam na budućem spomeniku pravde. Nema te cene za našu mladež... Evo, prvi ću ja... i naša mladež neka krene... u što većem broju... Pa šta ako će svi izginuti?! Sloboda nema cenu!

Situacija je jednako teška kao ona 1941. godine. Ona sila onda i ova sila danas, ako se gledaju nekakve proporcije, iste su. Kolika je billa snaga nacista onda, u onom svetu, tolika je snaga ovih što drže bazu na jugu danas. Dakle, ne može se reći da je onda bilo lakše ili teže. Pobornici 27. marta samo treba da budu dosledni, da dokažu da pričaju iskreno, da se premeste u svoje, realno vreme, i da se ovog trena zalete u ime pravde golim rukama i kamenicama na zaposednuti jug Srbije.



Istorija je paukova mreža.

Čekamo muvu.


loader loader 19:04 28.03.2022

Re: Cvrc,prc

freehand

Čekamo muvu.


Prvi ste primetili tu rečenicu.
freehand freehand 19:11 28.03.2022

Re: Cvrc,prc

Vama je taj lik izgleda i u frižideru? ... Šta ste se uhvatili njega?

Da. izgleda da stvarno sa mnom nešto nije u redu ako pominjem Hitlera u kontekstu trojnog pakta, 27. marta i šestoaprilskog rata. I njegovo čuveno držanje reči kao argumenta onima koji se pozivaju na njegova obećanja edata Srbiji.

Tema je nešto drugo


Ako uspevam da ispratim tema je već nešto treće ili četvrto, od onog što u blogu piše do ovog novog tumačenja "šta sam kao pisac hteo da kažem".

Reč je o našim odlukama. A odluka da se 27. marta poviče "bolje grob" - jeste morbidno glupa, samoubilačka...


Iako znam da te to ne dotiče- da pokušaš da pitanje adresiraš na većinu srpske elite tog doba? Nisu blogeri ni napravili atmosferu ni organizovali puč.

Sad možeš sebi da notiraš i jedan letnji blog o tome zašto je bilo korisno i jedino ispravno potpisati Apel srpskom narodu!, da malo razviješ ideju a ne da svake godine vrtiš jedno te isto.
freehand freehand 19:12 28.03.2022

Re: Cvrc,prc

loader
freehand

Čekamo muvu.


Prvi ste primetili tu rečenicu.

Da, zato sam je i icitrao ne pomenuvši je kao dodatak. Da bih video cerećeg smajlija !joj kak sam pametan!.
loader loader 19:15 28.03.2022

Re: Cvrc,prc

Nisu blogeri ni napravili atmosferu ni organizovali puč.


To nisam ni rekao.
Tema je da vi podržavate 27. mart kao vrhunski slobodarski akt (zbog koga je izginulo milion i po ljudi), te vam predlažem da svoje tako žustro iskazano slobodarstvo pokažete na delu, i krenete odmah sada lično krenete na nato bazu na Kosovu (nesrazmera snage je baš ista kao i 1941.) i tako pokažete da ste ozbiljno mislili to o 27. martu. Jednostavno je.
loader loader 19:17 28.03.2022

Re: Cvrc,prc

Da, zato sam je i icitrao ne pomenuvši je kao dodatak. Da bih video cerećeg smajlija !joj kak sam pametan!.


Dobro, dobro...
.. samo ne mlatarajte rukama jer ćete se još više uplesti u mrežu ...
freehand freehand 19:25 28.03.2022

Re: Cvrc,prc

Tema je

Ovo sad već zvuči kao zajebavanje.

da vi podržavate 27. mart kao vrhunski slobodarski akt

... poput vrha crkve, vojske, politike i pameti Srbije tog vremena.
To je logičan i istinit nastavak te rečenice.

te vam predlažem da svoje tako žustro iskazano slobodarstvo pokažete na delu, i krenete odmah sada lično krenete na nato bazu na Kosovu (nesrazmera snage je baš ista kao i 1941.) i tako pokažete da ste ozbiljno mislili to o 27. martu.


Ček sad, zar nisam ja povukao tu paralelu?!

Jednostavno je.

Mislim da je reč "prosto" kudikamo adekvatnija ovome što pišeš.

milisav68 milisav68 23:31 28.03.2022

Re: Cvrc,prc

gvozden1

Napisah i ja, verovati da bi Hitler ostavio onoliku Jugoslaviju mirnu i neutralnu, da bi Italija pristala da ne uzme obalu, da bi Hrvati ostali pod Karađorđevićima u celom svetskom metežu, je ne naivno, nego glupo.

Hrvati ne bi ostali, ali sigurno ne bi imali početnu prednost za onakve masakre, odnosno ne bi smeli toliko da se opuste, da nije bombardovan Beograd.
loader loader 13:02 29.03.2022

Re: Cvrc,prc

milisav68
gvozden1

Napisah i ja, verovati da bi Hitler ostavio onoliku Jugoslaviju mirnu i neutralnu, da bi Italija pristala da ne uzme obalu, da bi Hrvati ostali pod Karađorđevićima u celom svetskom metežu, je ne naivno, nego glupo.

Hrvati ne bi ostali, ali sigurno ne bi imali početnu prednost za onakve masakre, odnosno ne bi smeli toliko da se opuste, da nije bombardovan Beograd.

solo solo 00:55 27.03.2022

Da sažmemo


Čarli je ipak ispao najpametniji.

Srnetina ispod sača, na obroncima Bukulje, zadnja pošta Aranđelovac.

Bomba u sopstveni trbuh.

Bravo ti ga bravo Čaki!
loader loader 18:28 28.03.2022

Re: Da sažmemo

Čarli je ipak ispao najpametniji.


To nije sporno ni na blanko. Ne treba za to blog ili komentar.
solo solo 18:33 28.03.2022

Re: Da sažmemo

Čarli je ipak ispao najpametniji.

To nije sporno ni na blanko. Ne treba za to blog ili komentar.


Zašto tako jako mr Loader
softelectronics_e softelectronics_e 18:45 28.03.2022

Re: Da sažmemo

solo

Čarli je ipak ispao najpametniji.

Srnetina ispod sača, na obroncima Bukulje, zadnja pošta Aranđelovac.

Bomba u sopstveni trbuh.

Bravo ti ga bravo Čaki!

Sledeće nedelje ponovo banatski pravac - Zrenjanin sa okolinom.
bene_geserit bene_geserit 00:59 27.03.2022

pobornici

Ja bi sutra priznao Kosovo, ušao u NATO. Priznanje Kosova samo zbog toga što bi to bio uslov za ulazaku NATO.
Sa Rusima bi se nagodio u vezi naftne industrije i zamolio ih da se ne ljute ako im udarimo sankcije jer moramo. Za početak bi možda mogli ko Mađari.

To bi značilo dugoročnu stabilnost na Balkanu.
Mi iz dijaspore i vi u Srbiji bi mogli lakše da otvaramo i dovlačimo firme jer je stabilno.
I mogli bi da se koncentrišemo na "sitne" teme tipa ekonomija, korupcija, biološka reprodukcija i sl.
solo solo 01:02 27.03.2022

Re: joga letači

To bi značilo dugoročnu stabilnost na Balkanu.
Mi iz dijaspore i vi u Srbiji bi mogli lakše da otvaramo i dovlačimo firme jer je stabilno.
I mogli bi da se koncentrišemo na "sitne" teme tipa ekonomija, korupcija, biološka reprodukcija i sl.




Ja bi sutra priznao Kosovo, ušao u NATO.


Pa uđi tebra ko ti brani.
bene_geserit bene_geserit 01:12 27.03.2022

Re: joga letači

Naš problem nije Kosovo već 1.45 deteta po ženi.
Šta će ti teritorija ako nemaš narod ?
solo solo 01:14 27.03.2022

Re: joga letači

Naš problem nije Kosovo već 1.45 deteta po ženi.
Šta će ti teritorija ako nemaš narod ?


Pa razmnožavaj se tebra. Ko ti brani.

p.s.
1,45
Kako izgleda 0,45 deteta?
milisav68 milisav68 09:11 27.03.2022

Re: pobornici

bene_geserit

To bi značilo dugoročnu stabilnost na Balkanu.

Ma kakvi, da je EUNATO hteo stabilnost, kaznili bi sve ratne zločince podjednako

Ovako su samo zamrzli nestabilnost do sledeće prilike.
maliperica maliperica 10:11 27.03.2022

Re: joga letači

bene_geserit
Naš problem nije Kosovo već 1.45 deteta po ženi.
Šta će ti teritorija ako nemaš narod ?


Samo - teritorija ?
loader loader 16:39 27.03.2022

Re: pobornici

bene_geserit

Ja bi sutra priznao Kosovo,


'Teo i precednik da prizna i da uzme nekoliko njiva u zamenu, da ne ispadne da je Metohiju i Kosovo dao džabe, pa je stoga pre 2-3 godine otvorio onaj čuveni "dijalog o Kosovu", da ne rizikuje, a kad je video da će u slučaju priznanja fotelja da odleti - kukavički se povukao (zamislite da se jedan drčan i "ničega se ne plašim" čovek povuče i podvije rep). Posle je poizdalje mrmljao nešto u smislu, eto, ja sam predlagao rešenja, ali ovde ljudi rešenja neće... i šta ja tu da radim, uz neizrečenu poruku da je narod kriv. Tom prilikom je jasno podvukao da u taj narod ne ubraja bene_geserit-a. Mislim, komplikovano to oko priznanja Metohije i Kosova kao preimenovane, nezavisne države. Još mnogo mutne vode će da protekne...
loader loader 18:32 28.03.2022

Re: pobornici

Za početak bi možda mogli ko Mađari.


Mađarima braća iz evrope, po istoriji i veri bliski rođaci, neće mnogo zameriti tu prolaznu avanturu. Nama, koji im nismo braća, već po prirodi tuđin i kroz istoriju i ratove uglavnom sa suprotne strane - ne bi oprostili inaćenje koje pokazuju Huni. Tačka.
highshalfbooze highshalfbooze 10:23 27.03.2022

Istorija se ponavlja

Nama se istorija uvek desi da upadnemo u nju. Tako je onda princ namesnik Pavle smenio vladu Milana Stojadinovića zarad ličnih interesa uz blagoslov Britanaca, njega proterao u azil, a zemlju doveo do toga da mora da se suoči sa paktom. U vreme burnih dešavanja, on je iz ličnih interesa uklonio jedinog čoveka koji je bio u stanju da zadrži poverenje Nemaca koji ne bi ni tražili potpisivanje pakta.
I to nije jedina svinjarija. Jugoslovenska vlada je znala tačan dan i okvirno vreme bombardovanja Beograda i nije učinila ništa da skloni građane.
Ali to je bilo i iz toga nismo ništa naučili, ali se zato i dalje delimo oko potpisivanja pakta koji ne bi ni postojao da je bilo razuma.

Tako se i sada dele karte za voz oslikan freskama da golim rukama i kamenicama nasrćemo suludo umesto da se bavimo ovozemaljskim stvarima i da nateramo državu da radi posao za koji je plaćena. Ovo je kriminal, nije ovo međuetnički sukob:



Olovku, ne kamenje, da bi promenili.
gvozden1 gvozden1 11:13 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

Jugoslovenska vlada je znala tačan dan i okvirno vreme bombardovanja Beograda

Neće baš biti da je vlada znala.
Britanci i Ameri jesu, 5. aprila je britanski diolimata američkom (oba u Beogradu) rekao da ujutru počinje bombardovanje.

Simović, predsednik vlade, se spremao da tog dana udaje ćerku.

Teško da se neko ko zna da će biti bombardovanja tog dana sprema za svadbu.
highshalfbooze highshalfbooze 11:55 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

gvozden1

Neće baš biti da je vlada znala.
Britanci i Ameri jesu, 5. aprila je britanski diolimata američkom (oba u Beogradu) rekao da ujutru počinje bombardovanje.

Simović, predsednik vlade, se spremao da tog dana udaje ćerku.

Teško da se neko ko zna da će biti bombardovanja tog dana sprema za svadbu.


Jugoslovenski vojni ataše u Berlinu Vladimir Vauhnik je znao kada će Beograd biti bombardovan i o tome izvestio prvo Jugoslovenski generalštab, a potom i Britance jer je sa njima zvanično delio takve informacije. Sve informacije tog tipa smo mi imali mnogo pre Britanaca. Oni su imali obilje obaveštajnih podataka i pretpostavki zahvaljujući nama. Verovali ili ne.
softelectronics_e softelectronics_e 12:23 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

highshalfbooze
Nama se istorija uvek desi da upadnemo u nju. Tako je onda princ namesnik Pavle smenio vladu Milana Stojadinovića zarad ličnih interesa uz blagoslov Britanaca, njega proterao u azil, a zemlju doveo do toga da mora da se suoči sa paktom. U vreme burnih dešavanja, on je iz ličnih interesa uklonio jedinog čoveka koji je bio u stanju da zadrži poverenje Nemaca koji ne bi ni tražili potpisivanje pakta.
I to nije jedina svinjarija. Jugoslovenska vlada je znala tačan dan i okvirno vreme bombardovanja Beograda i nije učinila ništa da skloni građane.
Ali to je bilo i iz toga nismo ništa naučili, ali se zato i dalje delimo oko potpisivanja pakta koji ne bi ni postojao da je bilo razuma.

Tako se i sada dele karte za voz oslikan freskama da golim rukama i kamenicama nasrćemo suludo umesto da se bavimo ovozemaljskim stvarima i da nateramo državu da radi posao za koji je plaćena. Ovo je kriminal, nije ovo međuetnički sukob:



Olovku, ne kamenje, da bi promenili.

Iskusno!
gvozden1 gvozden1 14:05 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja


Jugoslovenski vojni ataše u Berlinu Vladimir Vauhnik je znao kada će Beograd biti bombardovan i o tome izvestio prvo Jugoslovenski generalštab, a potom i Britance jer je sa njima zvanično delio takve informacije. Sve informacije tog tipa smo mi imali mnogo pre Britanaca. Oni su imali obilje obaveštajnih podataka i pretpostavki zahvaljujući nama. Verovali ili ne.

Kako to da proverimo?

Ako je nesporan istorijski podatak da je venčanje Simovićeve ćerke čak i održano 6. aprila, ako je prekinuto bombama, mlada sa venčanicom pobegla u sklonište, koji otac bi to svojoj ćerci priredio?

Imamo taj podatak, imamo napore vlade da ubede Nemce i Italijane da sve odredbe potpisanog sporazuma važe (čemu onda puč, jeste pitanje) i nadu da do napada neće doći.

I imamo tvrdnju, bez dokaza, da je neki špijun izvestio vladu o napadu.

Šta nam je dokaz da je znala, ako razum i činjenice govore da nije?
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:17 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

Ako je nesporan istorijski podatak da je venčanje Simovićeve ćerke čak i održano 6. aprila, ako je prekinuto bombama, mlada sa venčanicom pobegla u sklonište, koji otac bi to svojoj ćerci priredio?


Bombardovanje je pocelo u nedelju 6. aprila u 06.30, rano jutro, cisto sumnjam da su vencanja pocinjala u to doba? Prekinuto - znaci moralo je da pocne jos ranije od 06.30. pa jos odrzano uprkos bombardovanju? Kako?


P.S. U tadasnjoj Kraljevini Jugoslaviji na jutrenje su se vencavali samo oni koji nisu imali novca za svadbe i zvanice, obicno samo roditelji i mladenci, pa opet ne tako rano. Oni platezno sposobni u koje spada i jedan general -Simovic- ne bi nikada vencali decu bez parade i velike svadbe za familiju i prijatelje.
highshalfbooze highshalfbooze 14:42 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

gvozden1

Kako to da proverimo?


Postoje knjige, postoje arhive. Postoji činjenica da je osoblje Jugoslovenske ambasade deportovano i čim su prešli granicu, Vladimir Vauhnik je uhapšen i vraćen u Berlin gde je ispitivan o okolnostima dobijanja i prosleđivanja informacije o napadu na Jugoslaviju i bombardovanju Beograda.

gvozden1

Ako je nesporan istorijski podatak da je venčanje Simovićeve ćerke čak i održano 6. aprila, ako je prekinuto bombama, mlada sa venčanicom pobegla u sklonište, koji otac bi to svojoj ćerci priredio


Nesporno je da je venčanje planirano, ostalo je vaša izmišljotina.

gvozden1

Imamo taj podatak, imamo napore vlade da ubede Nemce i Italijane da sve odredbe potpisanog sporazuma važe (čemu onda puč, jeste pitanje) i nadu da do napada neće doći.

Tačno, ovo je još jedna svinjarija u nizu svinjarija. Prvo poništiš ugovor, pa onda uveravaš drugu stranu da ćeš da poštuješ taj ugovor koji si raskinuo. Pa koja budala će poverovati u to.
I još jedan "napor" su učinili pre famoznog venčanja. Tražili su od Engleza da vrate u zemlju Milana Stojadinovića. Ovi su im odgovorili da je on na putu za Mauricijus i da nemaju kontakta sa njim. Čim stigne tamo, oni će preduzeti korake kako bi ga vratili u Jugoslaviju :)

gvozden1

I imamo tvrdnju, bez dokaza, da je neki špijun izvestio vladu o napadu.


Ambasador Jugoslavije Ivo Andrić i vojni ataše Vladimir Vauhnik su jedina svetla tačka u totalnom mraku i bezumlju tog vremena. Obraćati se takvim ljudima sa "tamo neki špijun" je bezobrazno u najmanju ruku.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:19 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

highshalfbooze
[
Nesporno je da je venčanje planirano


Pa i to je upitno, ako je planirano, teško da je moglo da bude crkveno. U toku je bio vaskršnji post

http://www.mikroknjiga.rs/pravoslavlje/index.php?q=kalendar&godina=1941&mesec=04
gvozden1 gvozden1 15:52 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

Nesporno je da je venčanje planirano, ostalo je vaša izmišljotina.

Dobro :)

Jak ti je argument "ovo što ja pričam je tačno, idi u arhiv pa proveri, a ovo što ti pričaš je izmišljotina"

Svadba je bila planirana i zakazana, to nije sporno, post, ne post, to tek nema veze.

Majka mladina, supruga generala je o tome svedočila, i to negde piše, idi pa proveri.

A ako je tačno da je vlada znala, a nije sklonila makar najvažnije knjige iz biblioteke, nego su sve izgorele, onda je na vlasti bio sve sam ludak do ludaka.

Ta komunistička matnra o nesposobnjakovićima na vlasti u kraljevini se baš primila.

magnus magnus 16:16 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

Ambasador Jugoslavije Ivo Andrić i vojni ataše Vladimir Vauhnik su jedina svetla tačka u totalnom mraku i bezumlju tog vremena. Obraćati se takvim ljudima sa "tamo neki špijun" je bezobrazno u najmanju ruku.

Nevjerovatno kakav lik je bio Vauhnik. zaslužio filmčinu i to od srba , ne slovenaca. A za naravoučenje je da ko se uzda u savez sa englezima najebo je nebitno dal je tad bio na pravoj ili krivoj strani povjesti. Ko što je Aleksandar imao zakon o zaštiti države , tako bi i srbija trebala da ima zakon o zaštiti naroda ,da se svaka engleska špijunčina dugoročno utamniči ili objesi
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:34 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

gvozden1

post, ne post, to tek nema veze.



Pa ima veze. Dakle priča se o zakazanom venčanju u Crkvi Svetih Apostola Petra i Pavla na Točpideru. Crkvena venčanja se ne održavaju tokom posta.



Majka mladina, supruga generala je o tome svedočila, i to negde piše, idi pa proveri.


Aj molim te nađi mi to. Ja nikada za to nisam čuo. A priču o tome da je to venčanje neistina slušam od detinjstva.
Ne kažem da je to sigurno laž ali bih baš voleo da vidim to svedočenje.
gvozden1 gvozden1 17:02 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja


Aj molim te nađi mi to. Ja nikada za to nisam čuo. A priču o tome da je to venčanje neistina slušam od detinjstva.
Ne kažem da je to sigurno laž ali bih baš voleo da vidim to svedočenje.

Tražiću, potsećaj me povremeno.
Ne znam gde sam to čitao, ali uopšte nije nemoguće da je i Slobodan Jovanović u pitanju.

I on je nešto pisao o Simoviću, i sve mi se čini i o tom venčanju.

Nisam siguran, ali mi se baš čini.
A da sam negde čitao, slušao (ono što sam ti tražio sa Jutjuba na mp3 :) svakako ne srbin.info ili neki Deretić, jesam.

Nije moja izmišljotina :)
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:26 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

gvozden1


Nije moja izmišljotina :)


Ma ne kažem da je tvoja izmišljotina. Meni rekli da je Dedijerova.

U svakom slučaju, te nedelje 6. marta 1941. je bio u toku Vaskršnji post. To je činjenica. Crkvena venčanja se ne održavaju tokom posta.
crossover crossover 17:41 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

gvozden1
I imamo tvrdnju, bez dokaza, da je neki špijun izvestio vladu o napadu.


Владимир Ваухник није био тамо неки шпијун, био је врхунски војни обавештајац. И, истина је ово што каже хајшелфбуз, знао је за напад на Београд.
crossover crossover 17:44 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

magnus
[
Nevjerovatno kakav lik je bio Vauhnik. zaslužio filmčinu i to od srba , ne slovenaca.


Да се ја питам дао бих му и улицу у Београду, и то неку од бољих.
gvozden1 gvozden1 17:56 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

crossover
gvozden1
I imamo tvrdnju, bez dokaza, da je neki špijun izvestio vladu o napadu.


Владимир Ваухник није био тамо неки шпијун, био је врхунски војни обавештајац. И, истина је ово што каже хајшелфбуз, знао је за напад на Београд.

Fascinacija njime je bezobalna, ne ovde na blogu, uopšte.
Špijuni imaju tu privlačnost, valjda zbog tajnovitosti.
Al dobro.
Kako onda objasniti da vlada zna za početak, a ne radi gotovo ništa?

Građanstvo ništa o tome ne zna, zar vlada ne bi obavestila građane da se sklone, makar to?

Što je vlada ćutala i time Hitleri pomogla da postigne jači efekat i veći učinak?
crossover crossover 18:04 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

gvozden1
Kako onda objasniti da vlada zna za početak, a ne radi gotovo ništa?

Građanstvo ništa o tome ne zna, zar vlada ne bi obavestila građane da se sklone, makar to?

Što je vlada ćutala i time Hitleri pomogla da postigne jači efekat i veći učinak?


То, нажалост, вероватно никада нећемо сазнати осим ако не постоји неки писани траг у архивама. Један од могућих одговора је тај да је Душан Симовић био најобичнија будала (барем тако каже мој отац који га је виђао кад је долазио да се лечи на ВМА).
gvozden1 gvozden1 18:23 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

Један од могућих одговора је тај да је Душан Симовић био најобичнија будала (барем тако каже мој отац који га је виђао кад је долазио да се лечи на ВМА).

Drugi je da ipak nisu znali, makar ne sa sigurnošću.
Nije verovatno da je ta informacija došla samo do jednog čoveka, i da on zato što je budala (a Simović to jeste, izgleda, bio) prećuti tu informaciju.

Posebno što on i nije bio glavni čovek tu, i pored funkcije koja mu je namenjena, predsednik vlade.

Ali da, ne možemo biti sigurni.
crossover crossover 19:32 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

gvozden1
Posebno što on i nije bio glavni čovek tu, i pored funkcije koja mu je namenjena, predsednik vlade.


Истовремено је био и начелник генералштаба, што значи да је по формацији морао да има обавештајне податке. Чини ми се да је ипак био будала (или нешто много горе).

--------

Нарочито поуздане и благовремене податке о немачким припремама за напад на Југославију слао је југословенски војни аташе при амбасади у Берлину пуковник Владимир Ваухник (Вел. Терзић5), стр.1/549-550). Он је већ 28. марта сазнао за Хитлерову одлуку да се нападне Југославија и одмах је о томе обавестио Београд.

„Телеграмима од 29. и 31. марта Ваухник је обавештавао генералштаб да су у току покрети немачких трупа и оклопних средстава ка југословенским границама. Он је дана 1.априла добио две поруке у којима се предвиђају тешкоће за Југославију у року од 7 до 10 дана, а увече истог дана примио је обавештење да ће рано у недељу 6.априла уследити тешко бомбардовање које ће Београд претворити у прах и пепео“.

„Ваухник је 2.априла преко три различите стране послао у Београд шифровани телеграм – фаталну вест да би Југославија 6.априла имала да рачуна са немачким нападом“.

Ноћу 1/2. априла примио је Ваухник још једну поруку: „Конференција се баш сада завршила. Напад на Југославију коначно је одређен за 6. АПРИЛ. Опкољавајући напади из Бугарске са истока и Мађарске са севера. Нека Бог спасе Југославију!“:

„Иако је југословенска влада и 5.априла поново добила обавештење да ће немачки напад уследити 6.априла 1941, ипак се у круговима владе још увек веровало да је то немачки блеф“.

„Британски ввјни аташе у Београду, пуковник Макдоналд,саопштио је југословенском команданту ваздухопловства Боривоју Мирковићу, да се немачки напад може очекивати ујутро 6.априла у шест часова и тридесет минута. Генерал Мирковић је ово обавештење пренео председнику владе Симовићу, а начелнику штаба ваздухопловства п.пук. Лозићу (заступа пук. Драгутина Савића који је у СССР) наредио да ујутро 6.априла изведе штаб из Земуна у Липовичку шуму крај Београда.

„Министар војске генерал Б. Илић ( В.Терзић6) , стр.2/225) је и 5.априла сматрао да има још увек 10% вероватноће да ће доћи до споразума са Хитлером, иако је тог истог дана око 17,30 часова добијен извештај у Главном генералштабу (од војног изасланика пуковника Ваухника) да ће 6. априла око 6,30 часова уследити немачки напад“.

Главни генералштаб је остао и даље у Београду да се не би открила мобилизација, а са њим остала је и Врховна команда...

„Министар војске Богољуб Илић је наредио 5.априла око 18 часова свима у Штабу Врховне команде да 6.априла буду на својим радним местима... Међутим, када су Немци 6.априла почели бомбардовање Београда, ни генерал Симовић, ни генерал Илић још нису били дошли у своје канцеларије“...

„Секретар енглеског посланства Дју (Dew) лично је дошао у суботу 5.априла у Југословенско. Министарство спољних послова, да упозори, преко помоћника министра Смиљанића, министра Момчила Нинчића да ће, према британским обавештењима, Хитлер сутра, у недељу (6.априла) у зору напасти Југославију“.

Према изворима, особље Британске амбасаде било је напустило Београд 5.априла и склонило се на сигурније место... (ЛИНК)
gvozden1 gvozden1 20:36 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

Истовремено је био и начелник генералштаба, што значи да је по формацији морао да има обавештајне податке.

Imao ih je sigurno, ali ne verujem da ih je samo on imao.
Njegov, možda neformalni, ali ipak šef je bio Bora Mirković, (Valjevac, normalno:) mozak puča, čovek koji je izabrao Simovića da ga postavi na mesto premijera, i sigurno je da je makar i on dobijao te podatke.
freehand freehand 20:51 27.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

crossover
gvozden1
Kako onda objasniti da vlada zna za početak, a ne radi gotovo ništa?

Građanstvo ništa o tome ne zna, zar vlada ne bi obavestila građane da se sklone, makar to?

Što je vlada ćutala i time Hitleri pomogla da postigne jači efekat i veći učinak?


То, нажалост, вероватно никада нећемо сазнати осим ако не постоји неки писани траг у архивама. Један од могућих одговора је тај да је Душан Симовић био најобичнија будала (барем тако каже мој отац који га је виђао кад је долазио да се лечи на ВМА).

Možda da se ipak sagleda kontekst? Vlada zna sve o tome da će Nemačka napasti Jugoslaviju. Ok. I šta ta vlada treba da radi? Država već godinama u raspadu po svim linijama, Evropa pokorena, Britanija jedva drži nos iznad vode.
Šta je mogla tačno ta vlada da uradi što nije uradila?
Da iseli gradove?
highshalfbooze highshalfbooze 08:04 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

gvozden1

A ako je tačno da je vlada znala, a nije sklonila makar najvažnije knjige iz biblioteke, nego su sve izgorele, onda je na vlasti bio sve sam ludak do ludaka.

Ta komunistička matnra o nesposobnjakovićima na vlasti u kraljevini se baš primila.


Nisu oni bili ludi. Ta matrica se ponavlja do današnjih dana, a to je da se lični interes stavlja ispred javnog interesa i da niko zbog toga ne odgovara. Oni nisu elita, oni su jednostavno - bagra.

Ne moraš da veruješ da im je bilo javljeno za bombardovanje iz Berlina. Ali nije ta nemačka vojska pala iz kosmosa, morali su da izvrše pripreme i to je bilo vidljivo. Postoje ljudi koji imaju obavezu da prate šta se dešava u neposrednom okruženju i da izveštavaju o tome.

Memoare gospođe Simović nisam čitao, ali sam čitao memoare princa Pavla Karađorđevića, Milana Stojadinovića i Vladimira Vauhnika.

U vezi Britanskog učešća u puču je pisala Elizabet Barker u knjizi "Državni udar u Beogradu i Britanci" Neupitno je da su Britanci plaćali redovno opozicione partije u Jugoslaviji, a da su pred puč imali pojačano plaćanje. U knjizi se referiše na određena dokumenta koja treba potražiti po arhivama.
freehand freehand 08:17 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

Nisu oni bili ludi. Ta matrica se ponavlja do današnjih dana, a to je da se lični interes stavlja ispred javnog interesa i da niko zbog toga ne odgovara. Oni nisu elita, oni su jednostavno - bagra.

Svakako je bilo i bagre, i to u ozbiljnim brojkama. Ali potpuno je neupitno i to da je država bila u krajnje nezavidnoj situaciji sa ogromnim unutrašnjim trvenjima i da je uprkos tome pokušavala na svaki način da se spremi za dolazeći rat.
Zato pitanje i za tebe: šta su to u periodu od Vauhnikovog javljanja iz Berlina do napada propustili da urade dok je vojska bila u pripravnosti a mobilizacija u toku?
gvozden1 gvozden1 08:23 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

Neupitno je da su Britanci plaćali redovno opozicione partije u Jugoslaviji, a da su pred puč imali pojačano plaćanje. U knjizi se referiše na određena dokumenta koja treba potražiti po arhivama.

Zemljoradničku stranku, neke redakcije, nije to sporno, znaju se i cifre, nije sporno da su Englezi protežirali puč, ali nisu presudno mogli da utiču, presudno je bilo raspoloženje Srba protiv Pavla i vlade, i srpski odnos prema Švabama.
gedza.73 gedza.73 08:54 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

highshalfbooze
Ne moraš da veruješ da im je bilo javljeno za bombardovanje iz Berlina.

Folksdojčeri su evakuisali svoje porodice u nemačka sela po Banatu i Sremu par dana pre 6.aprila. Prosto je nemoguće da niko ništa nije primetio


vrabac_onaj vrabac_onaj 10:23 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

gvozden1
nije sporno da su Englezi protežirali puč, ali nisu presudno mogli da utiču, presudno je bilo raspoloženje Srba


U svakom slučaju, ne mogu se dogoditi toliko masovne demonstracije ako ne postoji raspoloženje u narodu.
Opet, bez upaljača u vidu puča, pitanje je da li bi bilo tih demonstracija. Ljudi bi gunđali, pričali viceve, psovali vlast ali nešto ne verujem da bi se spontano digli na bunu.
softelectronics_e softelectronics_e 10:35 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

vrabac_onaj
gvozden1
nije sporno da su Englezi protežirali puč, ali nisu presudno mogli da utiču, presudno je bilo raspoloženje Srba


U svakom slučaju, ne mogu se dogoditi toliko masovne demonstracije ako ne postoji raspoloženje u narodu.
Opet, bez upaljača u vidu puča, pitanje je da li bi bilo tih demonstracija. Ljudi bi gunđali, pričali viceve, psovali vlast ali nešto ne verujem da bi se spontano digli na bunu.

Ma normalno!
Nema demonstracije bez dobre organizacije!
I inače, sumnjam u spontanost bilo kojih društvenih 'prevrata'.
Naravno, uticaji mogu da budu longterm i shortterm.
gvozden1 gvozden1 12:12 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

Opet, bez upaljača u vidu puča, pitanje je da li bi bilo tih demonstracija.

Sigurno ne bi.
Oni su zapravo podržali puč.
Tek po izvršenju prevrata, preuzimanju vlasti od strane pučista, su počele demonstracije.
freehand freehand 15:08 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

vrabac_onaj
highshalfbooze
[
Nesporno je da je venčanje planirano


Pa i to je upitno, ako je planirano, teško da je moglo da bude crkveno. U toku je bio vaskršnji post

http://www.mikroknjiga.rs/pravoslavlje/index.php?q=kalendar&godina=1941&mesec=04

Dobro, možda je moralo. Recimo, mlada bila trudna...
Inače, mislim da pogled na Vikipedijinu odrednicu o 6. aprilu otkriva izvor saznanja o tom zamalo venčanju Simovićeve kćeri.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:15 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

freehand

Dobro, možda je moralo. Recimo, mlada bila trudna...
Inače, mislim da pogled na Vikipedijinu odrednicu o 6. aprilu otkriva izvor saznanja o tom zamalo venčanju Simovićeve kćeri.


Šta kaže?
Ja ovde ne vidim

Априлски рат - 6. април 1941.

A znam za sporenja tog venčanja još od pre interneta. Rekoh, ja nisam siguran ni da ga je bilo ni da nije. A da je bio post, bio je.
freehand freehand 16:26 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

vrabac_onaj
freehand

Dobro, možda je moralo. Recimo, mlada bila trudna...
Inače, mislim da pogled na Vikipedijinu odrednicu o 6. aprilu otkriva izvor saznanja o tom zamalo venčanju Simovićeve kćeri.


Šta kaže?
Ja ovde ne vidim

Априлски рат - 6. април 1941.

A znam za sporenja tog venčanja još od pre interneta. Rekoh, ja nisam siguran ni da ga je bilo ni da nije. A da je bio post, bio je.

Nisi pažljivo čitao.Mene je prvenstveno zbog ovde iznetih ofrlje stavova interesovalo šta je preduzimano u tih desetak dana - kao da je nešto bitno i moglo
biti preduzeto. I onda evo pasusa sa odrednice koju si linkovao:

Нови председник владе Душан Симовић покушао је хитним дипломатским путем да умири разјареног Хитлера, уверавајући га да ће Југославија остати неутрална. Он је заправо покушао да добије на времену не би ли припремио какву-такву одбрану, али за то мало времена ништа се озбиљније није могло учинити по питању војне ангажованости у одбрани земље. Берлин није чекао и први је покренуо ратну машинерију. Баш на дан венчања Симовићеве ћерке, Немци су без објаве рата напали Краљевину Југославију
maksa83 maksa83 16:34 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

Баш на дан венчања Симовићеве ћерке, Немци су без објаве рата напали Краљевину Југославију

Ovo kao što smo već rekli nije tačno, venčanje ili ne. Napad na Kraljevinu Jugoslaviju se desio dan ranije, 5. marta kod sela Sip.
freehand freehand 16:57 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

maksa83
Баш на дан венчања Симовићеве ћерке, Немци су без објаве рата напали Краљевину Југославију

Ovo kao što smo već rekli nije tačno, venčanje ili ne. Napad na Kraljevinu Jugoslaviju se desio dan ranije, 5. marta kod sela Sip.

Petog aprila, biće ipak.
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:58 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

freehand

Nisi pažljivo čitao.Mene je prvenstveno zbog ovde iznetih ofrlje stavova interesovalo šta je preduzimano u tih desetak dana - kao da je nešto bitno i moglo
biti preduzeto. I onda evo pasusa sa odrednice koju si linkovao:

Нови председник владе Душан Симовић покушао је хитним дипломатским путем да умири разјареног Хитлера, уверавајући га да ће Југославија остати неутрална. Он је заправо покушао да добије на времену не би ли припремио какву-такву одбрану, али за то мало времена ништа се озбиљније није могло учинити по питању војне ангажованости у одбрани земље. Берлин није чекао и први је покренуо ратну машинерију. Баш на дан венчања Симовићеве ћерке, Немци су без објаве рата напали Краљевину Југославију


E, nisam to linkovao ali nema veze, nesporazum rešen.

To je na ovoj stranici:
Априлски рат

Ja sam gledao i linkovao ovu:
Априлски рат - 6. април 1941.

Al eto, i na onoj prvoj stoji "traži se izvor".

Nego, zašto ja na ovome insistiram. Ja sam kao klinac još čuo da to nije tačno i siguran sam da nisam nešto naknadno istripovao (u smislu da sam istripovao da sam čuo, ne dovodim u pitanju tačnost ili netačnost tvrdnje).

Naime, sasvim slučajno sam kao srednjoškolac imao par puta priliku da razgovaram sa Simovićevim unukom (recimo da je on godište '44 ili '45 ili '43) i da me je bilo sramota da ga pitam takvu glupost a opet me kopkalo :)

Dakle, ni tada nisam bio siguran šta je tu istina.




freehand freehand 17:07 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

Dakle, ni tada nisam bio siguran šta je tu istina.


Ok, mada je meni to na nivou trivije, fun fact da ozbiljnoj prilči da malo arome.
Inače, čak i da je tačno uprkos svim argumentima koji to osporavaju - venčanja se zakazuju znatno ranije, pa bi tako i ovo bilo. Ali čaršija i vreme su uništitelji činjenica i njihovih realnih veza. pa bi onda od toga da je venčanje bilo zakazano pa otkazano kad se saznalo za dolazak oluje - od svega ostalo ovo što se i danas povremeno zavrti kao spinčić na tu temu.

Opet, meni je kudikamo interesantnija spremnost da se bez ikakvog utemleljenja u stvarnosti, čak i bez ikakvog razmišljanja na tu temu vlada optuži da "nije učinila ništa" kad je saznala za plan napada. A izgleda da je uradila sve što je mogla, obzirom na situaciju.
highshalfbooze highshalfbooze 17:25 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja


vrabac_onaj

Nego, zašto ja na ovome insistiram. Ja sam kao klinac još čuo da to nije tačno i siguran sam da nisam nešto naknadno istripovao (u smislu da sam istripovao da sam čuo, ne dovodim u pitanju tačnost ili netačnost tvrdnje).

Naime, sasvim slučajno sam kao srednjoškolac imao par puta priliku da razgovaram sa Simovićevim unukom (recimo da je on godište '44 ili '45 ili '43) i da me je bilo sramota da ga pitam takvu glupost a opet me kopkalo :)

Dakle, ni tada nisam bio siguran šta je tu istina.



Izgleda da su tvoje sumnje opravdane, mada ne piše da nije bilo zakazano, već da nije održano.

A evo jednog viđenja zbog čega je venčanje bilo najavljeno:

Зашто су онда новине "Политика" јавиле да генерал Симовић 6. априла 1941. године удаје ћерку Олгицу за инжењера Бранка Шаин-Милетића у цркви Светих Апостола Петра и Павла на Топчидеру, у Београду?
Зато што је то била шифрована порука коју су наша војска и њени обавештајци користили у циљу одбране земље. Једна таква шифрована порука је брже стизала и до најудаљенијих крајева на тај начин.
Оно што знамо јесте да не постоји венчани лист на име Олгице Симовић и Бранка Шаин-Милетића од 6. априла и да у СПЦ не постоји никакав траг одобрења надлежног епископа (за Београд је то патријарх српски Гаврило) којим се благослови и дозвољава Света тајна венчања у сред поста.
Наслаге лажи у нашој јавности о 27. марту су несносне, почев од највеће да су пуч платили и извели енглески плаћеници, па преко тога да су пучисти одмах сутрадан признали пакт, па све до ове лажи о венчању у кући генерала Симовића.
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:25 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

freehand
A izgleda da je uradila sve što je mogla, obzirom na situaciju.


Slažem se.
Pri tome nisu za tih desetak dana mogli ni da urade bog zna šta pa čak i da su od prvog dana znali. A tu informaciju su dobili dan-dva pre napada, ako ja dobro čitam ove špijunske prepiske.

Iz svega se stiče utisak da oni nisu očekivali da će Švabo da udari, bar ne toliko brzo. Sa ove distance, prilično naivno razmišljanje.
Ali sa ove distance.
loader loader 17:29 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

Pri tome nisu za tih desetak dana mogli ni da urade bog zna šta pa čak i da su od prvog dana znali.


Da.


Sa ove distance, prilično naivno razmišljanje.


I iz one distance, tj. i iz one perspektive.

Kako god, pučisti nisu bili tu da se bave posledicama, nego da naprave puč.
maksa83 maksa83 17:50 28.03.2022

Re: Istorija se ponavlja

Petog aprila, biće ipak.

E jes aprila jebo me mart...
zaharaga zaharaga 13:44 27.03.2022

Tiochfaidh ar la

Nisam bas siguran u pravopis, pisem prema izmagljenom secanju.

A po smislu, doci ce dan za Kosovo. A danas, na danasnji dan, 27. marta, treba da se prisetimo gluposti pocinjene onda, kako bismo izbegli debilizam vlasti i narocito demokratske opozicije, i njihovo samo-orgazmicko osudjivanje agresije (ili je to 1999 preimenovano u intervenciju) Rusije na Ukrajinu, besmisleno pridruzivanje "porodici europskih naroda" (koja nas niti hoce, niti ce nas ikada hteti u svom sastavu) i bezumno uvodjenje "sankcija", koje Rusiji nauditi nece, a skupo ce kostati Srbiju.

Danas Srbija treba da se mane sloganiranja "Bolje govno NATO, nego rusko zlato" itd. i da gleda svoj interes. Znaci, nikakve sankcije nikome, trgovina s Rusijom, a i sa svima drugima, u oba smera, gorivo po ceni 75% nizoj nego za "demokratsu medjunarodnu zajednicu", avioni da lete, jos da je pameti da Narodna banka otvori menjacnicu za rublje, a NIS uplatni salter u Novom Sadu za plin za europske partnere... A kad se potegnu moralna pitanja, naravno, da Srbija izjavi kako je protiv svake agresije a za mirno resavanje nesporazuma, i da je protiv toga da strane sile okupiraju tudju teritoriju i da tamo proglasavaju nove drzave, i sve tako pozitivne izjave, a bez pominjanja jedne ili druge strane.

Nego, opet nismo nista naucili, krece krestanje protiv Rusije, istoka, KGBa, Putina, a sve na svoju stetu. Bas kao 1941.
loader loader 16:48 27.03.2022

Re: Tiochfaidh ar la

"porodici europskih naroda" (koja nas niti hoce, niti ce nas ikada hteti u svom sastavu) i


Hoće nas, kako neće, ali je uslov za prijem da nam prvo odseče stopalo.
zaharaga zaharaga 17:03 27.03.2022

Re: Tiochfaidh ar la

loader
"porodici europskih naroda" (koja nas niti hoce, niti ce nas ikada hteti u svom sastavu) i


Hoće nas, kako neće, ali je uslov za prijem da nam prvo odseče stopalo.


Eh, nije stopalo.

Brat Kunta je mogao da bira, a nama izbor nije dat, nego se odmah sece ono prvo.

loader loader 17:10 27.03.2022

Re: Tiochfaidh ar la

nego se odmah sece ono prvo.


Ширите дефетизам, што би рекао друг.


vcucko vcucko 06:20 29.03.2022

Re: Tiochfaidh ar la

loader
"porodici europskih naroda" (koja nas niti hoce, niti ce nas ikada hteti u svom sastavu) i


Hoće nas, kako neće, ali je uslov za prijem da nam prvo odseče stopalo.

Pišu.
jedan_covek jedan_covek 17:50 27.03.2022

27.mart

Je dan kad je ovaj narod pokazao kako ima kičmu.
Danas, nažalost, više nema čak ni naroda...
loader loader 17:11 28.03.2022

Re: 27.mart

Glavno pitanje u postu je sledeće -
Zašto vi lično ne krenete da oslobodite okupirano Kosovo, sad, iz ovih stopa? Hitler je onda prema nama bio isto jak kao i nato danas. Znači, isti su vam uslovi. Ako imate kičmu, krenite na Kosovo, sad.

Molim vas samo,
javite ovde što pre da li imate kičmu, ili ste i dalje kod kuće.
freehand freehand 17:16 28.03.2022

Re: 27.mart

loader
Glavno pitanje u postu je sledeće -
Zašto vi lično ne krenete da oslobodite okupirano Kosovo, sad, iz ovih stopa? Hitler je onda prema nama bio isto jak kao i nato danas. Znači, isti su vam uslovi. Ako imate kičmu, krenite na Kosovo, sad.

Molim vas samo,
javite ovde što pre da li imate kičmu, ili ste i dalje kod kuće.

Glavno pitanje o postu je - a zašđto ti, koga to toliko svrbi, kad već ne možeš da se izviniš čika Adolfu i ponovo potpišeš pristupanje Trojnom paktu, ne odeš u Nju Jork i priznaš Kosovo?
loader loader 17:36 28.03.2022

Re: 27.mart

freehand

ne odeš u Nju Jork i priznaš Kosovo

Trojnim paktom ništa nije priznato, u smislu otuđeno od Srbije. Baš naprotiv - sačuvano je. Budite malo skoncentrisaniji prilikom konstatacija i pravljenja poređenja.

A ovo - čika adolfu" - samo pokazuje gde je vaš sistem rasuđivanja, a to je - nisi ili jesi podanik. Ko ono - ne plašim se ničega, ne plašim se ničega... - što u stvari otkriva latentni strah i strah kao temu.

Hoću reći, uopšte ne razmišljam u tim kategorijama, kao vi. Naravno, to je vaša stvar, samo ne mešajte i mene tamo.

Elem - vi kao veliki pobornik slobodarstva, takoreći hrabar i beskompromisan - treba da budete dosledni i krenete u juriš na nato bazu na Kosovu. Priznaćete, ta odluka ne sme imati veze s tim kakav sam ja u vašim očima. Kakav god da sam ja - vaša je obaveza da ispoštujete svoje parole i krenete u juriš.
freehand freehand 17:55 28.03.2022

Re: 27.mart

Elem - vi kao veliki pobornik slobodarstva, takoreći hrabar i beskompromisan - treba da budete dosledni i krenete u juriš na nato bazu na Kosovu. Priznaćete, ta odluka ne sme imati veze s tim kakav sam ja u vašim očima. Kakav god da sam ja - vaša je obaveza da ispoštujete svoje parole i krenete u juriš.

Da ne zalazim dublje u ovaj bućkuriš od kvazilogičke konstukcije koja pritom pledira i na neku notu duhovitosti - to kakav si ti u m0jim očima itekako ima ulogu u odluci ne da li ću ja učiniti ono što ti sugerišeš kao kobajagi jedino logično pa time i neminovno, već da li ću se sprdati samo sa jeftinim petačkim humorom za iza škole na malom odmoru, već i sa tobom kao odraslom osobom koja takvu vrstu humora ovda plassira.
I još sa nekakve kmoralne i filozofske visine.
Pa ću ti ipak predložiti nešto drugo: umesto bulažnjenja i pokušaja prevezivanja ljudi i događaja koji nemaju nikakve veze - jer naš 27. mart bio je Rambuje - probaj da gađaš pravu metu - vojsku, Crkvu, i sve što je u zemlji Srbiji tada imalo srce i muda, umesto što iz ćoška cijučeš na senke svojih strahova.

loader loader 18:36 28.03.2022

Re: 27.mart

da li ću ja učiniti ono što ti sugerišeš kao kobajagi

Ne sugerišem, već samo kažem da ili odete i svojim rukama odbranite Kosovo od nato kad već tako junački branite mit o slobodarskom 27. martu, ili da sada ovde pošteno kažete da se šalite kad pričate o slobodarstvu.

I - nije kobajagi.
freehand freehand 18:40 28.03.2022

Re: 27.mart

loader
da li ću ja učiniti ono što ti sugerišeš kao kobajagi

Ne sugerišem, već samo kažem da ili odete i svoji rukama odbranite Kosovo kad već tako junački branite mit o slobodarskom 27. martu, ili da pošteno kažete da se šalite kad pričate o slobodarstvu.

I - nije kobajagi.

To je tako samo pred publikom koja pada na petparačke silogizme kupujući ih za "logiku".
Rekoh gore, okreni nišan na SPC, vojsku, političare i intelektualce koji su tada podržali puč i demonstracije. Mani se obretkovićevskih kalambura i besmislenih poređenja neuporedivih stvari.
loader loader 19:09 28.03.2022

Re: 27.mart

okreni nišan na SPC, vojsku, političare i intelektualce koji su tada podržali puč i demonstracije.


Nije tema da li su oni podržali - već je tema da vi to sa 27. martom odobravate kao vrhunski slobodarski akt, te da vam ja na osnovu tog vašeg stava predlažem da se odmah zatrčite na Kosovo i napadnete nato bazu, a da bi sve suprotno tome značilo samo da ste parolaš u papučama. To je jednostavna logika.
vcucko vcucko 06:34 29.03.2022

Re: 27.mart

loader
Glavno pitanje u postu je sledeće -
Zašto vi lično ne krenete da oslobodite okupirano Kosovo, sad, iz ovih stopa? Hitler je onda prema nama bio isto jak kao i nato danas. Znači, isti su vam uslovi. Ako imate kičmu, krenite na Kosovo, sad.

Molim vas samo,
javite ovde što pre da li imate kičmu, ili ste i dalje kod kuće.

Besmisleno.

Šta ti to znači, da neko treba da uprti bokericu na rame, obuje čizme i tako sam da krene na Jarinje?!

Evo, ako mene pitaš: trebali smo (i još uvek možemo) u ovom metežu da krenemo i izbijemo na Ibar, do mosta u Mitrovici. Ako to ne možemo za dan, onda ne treba ništa ni da radimo. Nego da ćutimo i smrdimo u ćošku.

Dok bi NATO reagovao, ko živ ko mrtav. A postoji ne mala mogućnost da bi neko tamo rekao, OK to su i neke etno granice, da mi to aminujemo pa da bude mir. Ne diže se ni njima frka za svaku jarugu. A što bi Kurti i Murti drečali, oni se ionako ne pitaju.

Ako moram, da kažem da sam '91. tri puta potpisivao poziv i kretao sa transportnom vrećom, bez pogovora. Čisto da ne udariš u priču "vidi ovoga, on bi tuđu decu" i tako dalje i tako bliže.
freehand freehand 20:10 27.03.2022

Eh taj

... nikad prežaljeni Trojni pakt...
omega68 omega68 10:04 28.03.2022

Шта би?

Potpuni obrt: Putin je bio u pravu
London -- Dejli mejl piše da je Hanter Bajden odigrao ključnu ulogu da kompanija "Metabiota" dobije mogućnost da sprovodi istraživanje smrtonosnih patogena blizu Rusije.
loader loader 17:11 28.03.2022

Re: Шта би?


Čudi me da kauboji to tako, neodgovorno...
49 41 49 41 19:08 28.03.2022

Samo da rata ne bude!

Ako, ne mozes protiv neprijatelja; udruzi se snjim.

https://youtu.be/cjrMjf2t_cg
docsumann docsumann 20:33 28.03.2022

Re: Samo da rata ne bude!

Ako, ne mozes protiv neprijatelja; udruzi se snjim.


ako ih ne možeš pobijediti,
porazi ih


Pseudo Grunf

freehand freehand 21:09 28.03.2022

Re: Samo da rata ne bude!

ako ih ne možeš pobijediti,
porazi ih

Ti im se priguzi

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana