Istorija| Zabava

Poligrafija

jinks RSS / 17.07.2022. u 09:04

 plg1.jpg

Koliko god ljudi bili uvereni u svoje sposobnosti da razlikuju istinu od laži (ili, daleko bilo, da slažu tu i tamo), nauka govori nešto sasvim drugo. Naime, na osnovu više istraživanja verovatnoća po kojoj su ispitanici bili u mogućnosti da detektuju neistinu bila je u proseku tek nešto više od 50% (tačnije 54%) - što je u principu jednako uspešno koliko i puko nagađanje.

Sad, ovakav ishod u jednaku poziciju postavlja koliko istinoljubive, toliko i one druge, što se na određeni način i dalo očekivati. Jedino što se izgleda u to ne uklapa jeste čitava istorija iole složenijih ljudskih zajednica, koje se u suštini izgleda upravo i zasnivaju na stalnoj evoluciji različitih algoritama za detekciju neistine. 

Jer, izgleda da se svako društvo kroz istoriju zasnivalo na nekim svojim poligrafijama. Opet, postoje i kratkotrajni istorijski izuzeci u kojima je čak i u sudstvu pravo na laganje bilo izjednačeno sa obavezom za iznošenje istine, na primer u gradovima na obali Inda oko 900 p.n.e. Ipak, milenijumima unazad težnje država usmerene su izgleda ka nekoj drugoj strani.

Na primer, u Staroj Grčkoj merenje pulsa ispitanika predstavljalo je jedan od temelja čitavog društvenog ustrojstva. Takođe, u indijskim vedskim zapisima sačuvani su precizni detalji o tome kako detektovati određenu vrstu prestupnika. Tipa: „Izbegava odgovore, šara nožnim palcem po zemlji, ili stalno dodiruje koren kose, kao i vrh nosa". Da ne pominjemo sada i metode Inkvizicije, kao i druga slična istorijska dostignuća.

Od 19. veka dešava se vid revolucije u poligrafiji, pojavom instrumenata koji su omogućili preciznije merenje emotivnih reakcija ispitanika (tipa krvnog pritiska ili broja otkucaja srca). Ali je i dalje potraga za neistinama zahtevala kombinaciju objektivnih merljivih kriterijuma i nečijeg subjektivnog utiska (što izgleda da važi sve do današnjih dana). Jer, i dan danas uputstva za detektovanje neistine su manje-više jednaka gorepomenutim vedskim, od pre više hiljada godina (neodređeni iskazi bez detalja, ponavljanje pitanja pre odgovora, iseckani govor, igranje sa kosom, ili dodirivanje usana i nosa).

Štaviše, izgleda da je metoda koju su primenjivali seljaci iz Zapadne Srbije efikasnija od svega što nam nude svakojake antičke i moderne civilizacije. Naime, po njima kada vam neko ispriča priču od početka do kraja, tražite da vam je ispriča od kraja do početka, i to je to.

Opet, iako su se u međuvremenu pojavili mnogi napredni elektronski uređaji za detekciju neistine (uključujući i najmodernije bazirane na veštačkoj inteligenciji, koja detektuje laži na osnovu aktivnosti živaca i mišića lica - i koji svi zajedno početnu efikasnost od 54% podižu do neverovatnih 87%), u čitavoj priči postoji dodatni problem. Naime, odavno je ustanovljeno da poligrafske metode ne funkcionišu isto u različitim kulturama, odnosno da je pojam laži i istine drugačiji za različite kulture.

Do te mere da je nedavno turski MUP naručio izradu posebnog „turskog poligrafa", pošto su ustanovili da im klasični „američki" pravi više problema nego koristi. Ili, što bi rekao jedan ruski obaveštajac kada su ga stavili na poligraf u SAD: „Gubite vreme, vaša mašina nije podešena da prepozna tragove ruske duše."

Na kraju, neko bi mogao da postavi pitanje šta je uopšte istina. Gde odgovor dolazi sa možda i najneočekivanijeg mesta, iz pera Voltera, nekrunisanog boga ateista, ko je između ostalog rekao da bi ukoliko bog i ne bi postojao bilo neophodno da se izmisli.

Pa, možda bi nešto slično moglo da se kaže i za istinu - da bi ukoliko i ne bi postojala bilo neophodno da se izmisli (najviše izgleda zbog održavanja određenog vida društvenog ustrojstva i stabilnosti).

Sad, to naravno ne znači da su sve istine izmišljene, ali bi moglo da ukaže i na to da mnoge izmišljene neretko opstaju prilično dugo.

 



Komentari (334)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milan Novković Milan Novković 14:00 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

softelectronics_e
Neues aus der Nachbarschaft
Evo ovde na Tess primeru i nači popularnoj korespondens-teoriji: jel rodila ova voćka?! Jeste, imamo "korespodentnu" voćku na fotci koja to "pokazuje", iako bi nbeko zabovetalo tu korespodenciju moglu da proširi insistiranjem na meri, a koliko to plodova po zapremini pre nego što kažemo da je rodila, ... al ajd, nećemo tako.


Steta sto si se zaustavio kad je najzanimljivije.

Ja Milana nisam ništa razumeo.
Iz prostog razloga što, bez obzira šta je tema, želi da u jedan post strpa sve o svemu.

Pošto si rekao da voliš filozofiju, "istina" je jedna od nekoliko najvećih tema u filozofiji, od "Grka", and beyond.

I o "istini" ima jako mnogo teorija, previše, a obično ćeš među prvima naleteti, tj ne može drugačije, na "Correspondence theory of truth". Tj to je skoro pa grupa teorija. Možeš da odeš na Wikipediju i naći ćeš "...Correspondence theory is a traditional model which goes back at least to some of the ancient Greek philosophers such as Plato and Aristotle. This class of theories holds that the truth or the falsity of a representation is determined solely by how it relates to a reality....".

E sad, voleti nešto ne znači da moramo o tome mnogo da znamo - ja koliko mogu da idem u prošlost sećam se ljubavi ka jezicima, arheologiji, a onomad ništa nisam znao, niti danas znam, al volim. Tj volim gomilu stvari tako i tek s vremena na vreme ponešto pročitam.

Istina je interesantna nama IT posebno sada kako AI ode u visine, pošto se i svako malo naleti na primer koliko je sve nedodirljivo na tu temu, povezano, i koliko ti prečesto treba "osećaj", a ne logika.

Pošto povezanost svega i svačega u prostoru "znanja" i "istina" dovodi do toga da kad ignorišeš te veze ili ih prosto u brzini "presečeš" imaš interesantne situacije gde su ti iste crtice realnosti, istovremeno, po jednim teorijama tačne, na proveren način, a po drugima netačne isto na proveren način.

Možda se sećaš i iz aksiomatike kako dva različita skupa baš solidnih aksioma, iz kojis se svašta korisno zaključi, i tačno, mogu na nekoj sitnici da dokažu suprotnosti.

Tako, ne pokušavam ja sve da kažem na svaku temu, nego smo dotakli temu koja ljudima nije baš toliko bila interesantna do sada u širem, posebno filozoško-"teorijskom" smislu, čak ni na baš amaterskom nivou
softelectronics_e softelectronics_e 14:28 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Milan Novković
softelectronics_e
Neues aus der Nachbarschaft
Evo ovde na Tess primeru i nači popularnoj korespondens-teoriji: jel rodila ova voćka?! Jeste, imamo "korespodentnu" voćku na fotci koja to "pokazuje", iako bi nbeko zabovetalo tu korespodenciju moglu da proširi insistiranjem na meri, a koliko to plodova po zapremini pre nego što kažemo da je rodila, ... al ajd, nećemo tako.


Steta sto si se zaustavio kad je najzanimljivije.

Ja Milana nisam ništa razumeo.
Iz prostog razloga što, bez obzira šta je tema, želi da u jedan post strpa sve o svemu.

Pošto si rekao da voliš filozofiju, "istina" je jedna od nekoliko najvećih tema u filozofiji, od "Grka", and beyond.

I o "istini" ima jako mnogo teorija, previše, a obično ćeš među prvima naleteti, tj ne može drugačije, na "Correspondence theory of truth". Tj to je skoro pa grupa teorija. Možeš da odeš na Wikipediju i naći ćeš "...Correspondence theory is a traditional model which goes back at least to some of the ancient Greek philosophers such as Plato and Aristotle. This class of theories holds that the truth or the falsity of a representation is determined solely by how it relates to a reality....".

E sad, voleti nešto ne znači da moramo o tome mnogo da znamo - ja koliko mogu da idem u prošlost sećam se ljubavi ka jezicima, arheologiji, a onomad ništa nisam znao, niti danas znam, al volim. Tj volim gomilu stvari tako i tek s vremena na vreme ponešto pročitam.

Istina je interesantna nama IT posebno sada kako AI ode u visine, pošto se i svako malo naleti na primer koliko je sve nedodirljivo na tu temu, povezano, i koliko ti prečesto treba "osećaj", a ne logika.

Pošto povezanost svega i svačega u prostoru "znanja" i "istina" dovodi do toga da kad ignorišeš te veze ili ih prosto u brzini "presečeš" imaš interesantne situacije gde su ti iste crtice realnosti, istovremeno, po jednim teorijama tačne, na proveren način, a po drugima netačne isto na proveren način.

Možda se sećaš i iz aksiomatike kako dva različita skupa baš solidnih aksioma, iz kojis se svašta korisno zaključi, i tačno, mogu na nekoj sitnici da dokažu suprotnosti.

Tako, ne pokušavam ja sve da kažem na svaku temu, nego smo dotakli temu koja ljudima nije baš toliko bila interesantna do sada u širem, posebno filozoško-"teorijskom" smislu, čak ni na baš amaterskom nivou

Konačna istina?
Kome je to potrebno?
Čemu?
Meni je 'jasno' (odavno) da nama ljudima nije data mogućnost finalne spoznaje.
Jer, koristeći logiku, da jeste, onda bi je već neko spoznao.
literatesa literatesa 18:55 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Kada je to bilo?

Prije nego sam se radi tebe zamjerila sa Doxom.
literatesa literatesa 18:56 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Ја сам мислио да се опростило.

Ne budi naivan.
literatesa literatesa 19:00 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

A mlađa ćerka mi je u prošlu subotu dobila diplomu, the porodičma glumica sada, RADA (Royal Academy of Dramatic Arts - naj-UK škola, patron - kraljica, precednik Kenneth Branah (dobro, to je relativno) -

Lijepo.
kad mi je krenulo hvalisanje

Ma to je sa mnom uvijek okej. :)
literatesa literatesa 19:05 21.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

da nisi spomenula Lucifera

Danas sam jednom čovjeku spasila život. Nađoh se u pravo vrijeme na pravom mjestu. Čovjeka našao stršljen. Za 10 min dok sam ga strpala u auto i odvezla do Hitne sa puno-puno km na sat, prvo mu trnile ruke i noge, počeo teško disati, teško pričati, pocrnio i pozelenio, nikad nisam vidjela onako crno-tamno zelenu boju lica i ruku, oči zatvorile, šokiran brzinom djelovanja otrova on je i kolabirao. U Hitnoj dobio nekoliko injekcija, infuziju, kiseonik i itd, dr reče: stršljenovi su sve gori, otrovniji od zmija.

Da nisam bila tu, umro bi. Kaže: očima ja njih nisam nikad volio viditi, ko da sam znao, eto kako čovjek brzo nastrada..


Tako da znate, čuvajte se. :)
softelectronics_e softelectronics_e 08:27 22.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa
Kada je to bilo?

Prije nego sam se radi tebe zamjerila sa Doxom.

Zar se ti ne zameraš radi sebe?
literatesa literatesa 10:22 22.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Zar se ti ne zameraš radi sebe?

Ne, ako se nikad sa Doxom nisam zamjerila dok on nije velikodušno stao u odbranu balvana kao ti, nije radi mene.

I dalje mislim kad te vidim tako važnog i hrabrog provocirajući ljude da ti ne ideš u kafanu jer bi tamo svaku veče dobijao batine. I Dox bi morao jedan dan dići ruke od svega.
softelectronics_e softelectronics_e 10:48 22.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa
Zar se ti ne zameraš radi sebe?

Ne, ako se nikad sa Doxom nisam zamjerila dok on nije velikodušno stao u odbranu balvana kao ti, nije radi mene.

I dalje mislim kad te vidim tako važnog i hrabrog provocirajući ljude da ti ne ideš u kafanu jer bi tamo svaku veče dobijao batine. I Dox bi morao jedan dan dići ruke od svega.

Nije da nikada ne idem u kafanu.
Idem.
Jedino što nikada ne idem u kafanu kada nema gde da idem.
Što se tiče batina, kako da ti kažem, nije da neki nisu pokušali.
Ali to nije ništa što ne doživi svako.
A ja i dalje tvrdim da se ti svađaš, isključivo, zbog sebe.
Ali, za to me, pravo da ti kažem, nije posebno ni briga.
literatesa literatesa 11:05 22.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Što se tiče batina, kako da ti kažem, nije da neki nisu pokušali.

Ma da, ustuknuli.
A ja i dalje tvrdim da se ti svađaš, isključivo, zbog sebe.

A ja i dalje tvrdim da tebe samo noga u glavu presabere. Razbistri.
softelectronics_e softelectronics_e 11:12 22.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

literatesa
Što se tiče batina, kako da ti kažem, nije da neki nisu pokušali.

Ma da, ustuknuli.
A ja i dalje tvrdim da se ti svađaš, isključivo, zbog sebe.

A ja i dalje tvrdim da tebe samo noga u glavu presabere. Razbistri.

Teško.
Nije to laka rabota sa mnom.
Черевићан Черевићан 10:28 17.07.2022

credo,ut intelligam

ne znači da su sve istine izmišljene

код нас у Селу .......одувек знано
(баш подуго провераван ...штос),
ако те сумњиче ...а ти.... залагиш
наочиглед крене укриво . твој нос
solo solo 11:34 17.07.2022

Umesto kraja


Život niko razumeo nije.Nikada.

Šta da radiš kad vole da ih lažeš. Cilj opravdava sredstva

Prigodno za kraj.

jinks jinks 11:37 17.07.2022

Re: Umesto kraja

Ima i

solo solo 11:51 17.07.2022

naslov


Poligrafija ko pornografija.

Svi čekaju kraj da vide da li če da je oženi ili laže.

A laže ujke mi.

Puuu još jedan nikakav vikend.

Nadam se da bar Čarli jede nešto dobro po vojvođanskim kafanama.

Čekamo izveštaj na kraju dana.
softelectronics_e softelectronics_e 18:33 18.07.2022

Re: naslov

solo

Poligrafija ko pornografija.

Svi čekaju kraj da vide da li če da je oženi ili laže.

A laže ujke mi.

Puuu još jedan nikakav vikend.

Nadam se da bar Čarli jede nešto dobro po vojvođanskim kafanama.

Čekamo izveštaj na kraju dana.

Malopre stigao iz Priboja, preko Tare (čalabrc u hotelu Omorika), potom spust do Bajne Bašte, prenoćište i klopa u 'Odmor na Drini', potom uz Drinu, do Banje Koviljače (velikog parka u Banji Koviljači se ne bi stideli London, Njujork i Pariz zajedno), potom, preko Loznice do Šapca.
U epsilon okolini Šapca kupili bostan (lubenicu), dinju i brdo paradajza.
Od 'žderačkih' zanimljivosti istakao bih 'bečku šlicnu', ogromnu.
Iz prostoga razloga što ne pamtim kada sam to naručio poslednji puta.
Jedino ju je nadmašila 'bečka šlicna' kada sam pre iks godina, u Pančevu, išao da proslavim zlatnu medalju Nađe Higl sa svetskog prvenstva u plivanju.
Eeeeee, da.
Zaboravih da pomenem da smo pre Šapca svratili u manastir Petkovica.
Baš kuul manastirčić.
Naravno, boraveći u Priboju, trknuli smo i do manastira Mileševa da pogledamo fresku čuvenog Belog anđela.
Niko nema što Srbin imade!
zoja444 zoja444 14:25 17.07.2022

nemam ideju za naslov komentara

kod laganja je problem sto mora da se pamti sta se slagalo i tu moze doci do brkanja prica. neko ne ume da laze, odmah se oda a neko je profi.
jinks jinks 14:42 17.07.2022

Re: nemam ideju za naslov komentara

Davno sam čuo nešto o jednom od tada (a verovatno i sada) najbogatijih ljudi ovih prostora - kažu da mu se čitav život pretvorio u večito slaganje lažnih kockica i slagalica, kao i u stalno podsećanje i strah od toga da će kada ne treba zaboraviti neki od detalja "priče".
zilikaka zilikaka 19:02 17.07.2022

Re: nemam ideju za naslov komentara

jinks
Davno sam čuo nešto o jednom od tada (a verovatno i sada) najbogatijih ljudi ovih prostora - kažu da mu se čitav život pretvorio u večito slaganje lažnih kockica i slagalica, kao i u stalno podsećanje i strah od toga da će kada ne treba zaboraviti neki od detalja "priče".

Dok sam bila mlađa i neopterećena gomilom informacija u jedinici vremena, umela sam da pamtim do sitnih detalja šta je ko nekad ispričao, prosto da nevoljno napravim dosije osobe slažući podatke. I to još dok priča (obično o sebi) ja ih slažem hronološki. Npr. ima toliko godina, pa onda pomene godine kada je studirao, pa vojsku, i ja imam urednu fasciklu.
Isto za poznavanja drugih ljudi i pod kojim okolnostima. Prosto sam imala u memoriji šta je ko rekao, koga poznaje i odakle ga zna.
Onda u nekom od narednih viđanja taj neko iznese neki podatak koji se totalno ne uklapa, recimo radi već toliko i tolko godina. JA zaista nevoljno, al taka sam bila, sračunam na brzinu i shvatim da mi se ne uklapa u prethodne priče. Onda još bila u stanju da pitam da ponovi, pa ako potvrdi, ja onda pitam a kako kad si pričao da si u tom periodu završavao studije ili već nešto slično, jednako neodmereno.
Naravno, to bude neprijatno do bola. Jednom se ispostavilo da je čovek bio na dužem psihijatrijskom lečenju u tom mutnom periodu.
Trebalo mi prilično da skapiram da ne smem to da radim a da svoje nelogičnosti ne moram da razrešim direktno, i da ljudi imaju prava da lažu.

Srećom, godine i život učinili svoje pa sad ne znam ni ko mi je bio u kancelariji pre pola sata, a ne šta je hteo.
jinks jinks 08:27 18.07.2022

Re: nemam ideju za naslov komentara

Vezano sa različite vidove detekcije neistina - već je u blogu pominjana Antička Grčka, u kojoj je jedna od glavnih poligrafskih metoda bilo ručno merenje pulsa ispitanika.

Mada, bilo je i drugih još interesantnijih. Na primer, svaki čovek koji je bio na iole bitnijoj javnoj dužnosti bio je dužan da jednom u nedelju-dve sa drugima sličnim sebi ode u nekakvu antičku kafanu i da se - napije.

Onda bi im u pripitom stanju postavljali veoma teška pitanja, i gde je odgovore neki zapisničar po službenoj dužnosti uredno evidentirao. Opet, odbijanje da se prisustvuje ovim događajima smatrano je velikim prekršajem.

Mada, što bi neko rekao, nije se ni to čak nešto preterano promenilo. Jer, što reče Luka Laban u "Profesionalcu" - u svakom jačem restoranu u Beogradu postojao je po mikrofon za kafanskim stolom :)
zilikaka zilikaka 18:45 17.07.2022

Dugo nisam uopšte umela da slažem

Onda sam kroz život skapirala da se uspešno može lagati samo ako sam sebe ubediš u priču. Ostali lako padaju.
E, sad, gde tu bude granica između laži i fikcije...treba paziti i pribegavati toj tehnici samo kad moraš.
A divim se ljudima koji umeju da tečno slažu. To još nisam savladala, a trebalo mi onoliko puta.
angie01 angie01 18:55 17.07.2022

Re: Dugo nisam uopšte umela da slažem

A divim se ljudima koji umeju da tečno slažu.


sta ima da se divis nekome ko ima poremecaj.


Onda sam kroz život skapirala da se uspešno može lagati samo ako sam sebe ubediš u priču.


ne bih se slozila-laz obicno koristi nekome za prevaru, te je ona smisljena i sa targetiranim ciljem,..cim neko tecno laze i ne obazire se na argumente koji je pobijaju, jasno je da je neka namera u pitanju, a ne ubedjenje.

...ti mozes da verujes da je nesto plavo, sto je zeleno-figurativno- i uporno to da tvrdis, dok ti neko ne argumentuje, pokaze ti dokaze da nisi u pravu-jasno je da ne mozes vise da budes ubedjen, al tvrdis i dalje, sada vec sa agresivnim vredjanjem onih koji su ti pokazali argumente da nisi u pravu,...znaci da te istina ni ne zanima, niti si sebe ubedio u tu laz, nego ti je iz nekog razloga potrebno da je tako kao sto tvrdis i to branis.
zoja444 zoja444 19:07 17.07.2022

Re: Dugo nisam uopšte umela da slažem

da li smo i sami lazovi ako cutimo za nekog lazova?
angie01 angie01 19:21 17.07.2022

Re: Dugo nisam uopšte umela da slažem

da li smo i sami lazovi ako cutimo za nekog lazova?


saucesnici smo...kao u bilo kom cutanju o necem losem.
zilikaka zilikaka 19:24 17.07.2022

Re: Dugo nisam uopšte umela da slažem

zoja444
da li smo i sami lazovi ako cutimo za nekog lazova?

Pa valjda pre svega zavisi kakve posledice ima ili može da ima ta neistina.
Gore sam ispričala kako sam nekad prosto jurila tuđe laži, i trebalo mi vremena da shvatim kakvu štetu to može da napravi.
Ljudi često lažima prekriju sebi neprihvatljive periode il događaje i bude im lakše.
Zašto im čačkati rane.
Posebno ako to nikom ništa u životu ne menja.
Za laži tipa "operiše a nema škole" mislim da treba obznaniti zbog mogućih posledica.
zilikaka zilikaka 19:35 17.07.2022

Re: Dugo nisam uopšte umela da slažem

znaci da te istina ni ne zanima, niti si sebe ubedio u tu laz, nego ti je iz nekog razloga potrebno da je tako kao sto tvrdis i to branis.

Pa u životu je uglavnom tako i slabo se tu šta može.
Jedino možeš sebe da okružiš ljudima koji ti odgovaraju.
One druge svakako nećeš promeniti.
angie01 angie01 19:47 17.07.2022

Re: Dugo nisam uopšte umela da slažem

One druge svakako nećeš promeniti.


ja ni ne mislim da je to moguce i da je neko zainteresovan,..ja nisam.



Pa valjda pre svega zavisi kakve posledice ima ili može da ima ta neistina.


lazi koje ljudi govore o sebi su teret samim tim ljudima,...a one kojima se neko vara, radi bilo kakve koristi, znaci kada je odnos predator/zrtva su zlodela.
milisav68 milisav68 22:13 17.07.2022

Re: Dugo nisam uopšte umela da slažem

zilikaka
Onda sam kroz život skapirala da se uspešno može lagati samo ako sam sebe ubediš u priču. Ostali lako padaju.
E, sad, gde tu bude granica između laži i fikcije...treba paziti i pribegavati toj tehnici samo kad moraš.
A divim se ljudima koji umeju da tečno slažu. To još nisam savladala, a trebalo mi onoliko puta.

Nisi nikad slagala roditelje da nisi bili na žurci do kasno ili da se redovno i pravilno hraniš dok si bila na studijama ili letovanju.

Postoji iks situacija gde ćeš nešto (čak nesvesno) da slažeš, samo da bi izbegao komplikacije.

Onda se zapitaš - u šta sam se pretvorio, ali kad analiziraš moguća rešenja, shvatiš da je neka laž najmanje štetno rešenje.

---------------------------------------------

Nešto u vezi samog teksta bloga, postojie ljudi koji su neka vrsta psihopata, i koji ne shvataju da je laž loša, odnosno poligraf neće da otkrije nikakvu fizičku reakciju na izgovorenu laž.

nask nask 00:36 18.07.2022

Evo istine

shmoo shmoo 11:10 18.07.2022

Liars and lawyers

Домаћине, одличан ти је овај блог о детекторима лажи.

Погледај само колико смо примера и случајева за полиграф навели.

Може читава збирка да се направи.

kamilo_emericki kamilo_emericki 13:19 19.07.2022

Pregledah komentare ukoso

i vidjeh da mnoge grize savjest zbog ubistva Jugoslavije na svirep i okrutan način.
Traženje toliko sitnih i nimalo bitnih detalja koji opravdavaju taj zločin ukazuje na to.

Domaćin bloga napisa:
Šta je desktruktivno u ideji da je bivša nam zemlja delom bila zasnovana na priličnom broju isfabrikovanih neistina i prećutanih istina.

Složiću se sa ovom tvrdnjom uz pitanje i molbu da navede neku evropsku ili zapadnu državu, što bi nam, valjda, trebale biti uzor, koje nisu zasnovane na isfabrikovanim neistinama i prećutanim istinama.
jinks jinks 15:12 19.07.2022

Re: Pregledah komentare ukoso

Zadnjih nekoliko rečenica u tekstu bloga se baš time bave.
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:29 20.07.2022

Re: Pregledah komentare ukoso



Ima još:
Nije Alina sama



kamilo_emericki kamilo_emericki 18:02 19.07.2022

Odavno sam

prestao lagati druge jer sam zaključio da mi laganje oduzima previše energije i prostora na "hard disku". Kako je Zili primjetila pukotine u lažima se brzo pojavljuju i njihovo zatvaranaje trži energiju i koncentraciju koja nije, uglavnom, srazmjerna mogućem dobitku koji proizvodi laž.
Ali, ponekad "lažem k'o pas" mene lično i dragu mi, kad je milostiva i dozvoli mi.
Lažem kad su u pitanju rokovi da ću nešto uraditi. Godinama već sam sebi obećam da ću uzeti lijek protiv prokrastinacije ali uvijek mađem uvjerljiv razlog zbog čega to može čekati neki drugi dan

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana