In memoriam| Sport

Stvarno najbolji

NNN RSS / 17.12.2022. u 01:30
Ovog vikenda se završava Mundijal u Kataru,
u 16h u subotu se igra utakmica za 3. mesto Maroko - Hrvatska, 
a u nedelju u istom terminu je finale i to kakvo: Francuska - Argentina,
obe reprezentacije jure 3. titulu, a u igri je i istorija fudbala posebno za neke pojedince...
thumbs_b_c_0b4284b0e7eec848abbd00da0cf6689a.jpg?v=201200 
Ceo svet, ne samo fudbalski je prilično zaokupljen ovim događajem, međutim glavna fudbalska i ljudska tema u Srbiji je Siniša Mihajlović koji ovde bio legenda, ali u Italiji još još veća, a i globalno.
U Kataru su mu okupljeni velikani odali simboličnu počast, čak je i sam predsednik FIFA-e to učinio i to je današnja glavna vest u svetu fudbala :(
FkHGKdMXkAAovaG?format=jpg&name=large 
Mnoge legende su poslale poslednji pozdrav najboljem izvođaču "slobodnjaka" u istoriji, samo neka od zvučnijih imena su Barezi, Nesta, Batistuta, Vieri, Maldini, Materaci...
 svi fudbalski klubovi, celokupna fudbalska Italija i ne samo fudbalska, nego i vrh države, sadašnja premijerka i naravno neizostavni Berluskoni. 
 
Siniša Mihajlović je fudbalski put počeo u svom Borovu, još kao omladinca za njega su čuli ljudi iz Vojvodine i došli da vide "čudo od deteta koji može da da gol iz slobodnog udarca sa pola terena", ubrzo je prešao u Novi Sad i svom klubu doneo titulu državnog prvaka u "onoj velikoj" Jugoslaviji. Onda za rekrodnu sumu prelazi u Zvezdu i to je bio onaj delić slagalice koji je nedostajao da se dosanja najveći san o evropskoj tituli. Početak rata mu logično vrlo teško pada, odlazi u Italiju kada je kalčo bio na svom vrhuncu, gde preko Rome, Sampdorije, Lacija, koji je tada bi skup najvećih fudbalskih zvezda, osvaja titulu i evropski Superkup i karijeru završava u Interu sa kojim takođe osvaja trofeje.
 
I kao trener je promenio dosta klubova, najviše se zadržao u Bolonji, posebno je bio neobično što posle prve faze lečenja od teške bolesti, čim mu je bilo nešto oblje - odmah se vratio na trenersku klupu.
Jedan od nadimaka u Italiji mu je bio Ratnik, pošto se nikada nije predavao na terenu (kao ni u životu), uvek je išao do kraja, za njega nije bilo "sredine" i prosečnosti, bukvalno je često bio ili najbolji ili najgori na terenu (mnogo češće ovo prvo :)), često kontroverzan zbog svoje brutalne iskrenosti, ali opet zbog toga su ga i cenili, posebno van terena. Poštovan od saigrača, ali i od protivnika. Sećam se npr. jednog rimskog derbija ("della capitale"), kada on i Toti zajednički smiruju podivljale navijače oba kluba. 
 
Pored pomenutih kolega sa fudbalskog terena, posebno dirljivo je bilo što mu je sinoć počast odao i (rivalski) KK Partizan, a od Grobara se nije ni "muva čula" tokom minute ćutanja - veliko poštovanje! Koliki god da smo protivnici na terenu - pre svega smo ljudi, a Siniša je bio čovek velikog srca i veliki humanitarac.
 
Subjektivno, a i objektivno, statistički Siniša Mihajlović je bio najbolji izvođač slobodnih udaraca u fudbalu (jedini koji može da se pomene sa Sinišom Mihajlovićem u tom kontekstu je Žuninjo). Recimo da je dao ukupno 66 golova iz slobodnjaka, a sa 28 je rekorder italijanske Serije A. Pre 24 godine i neki dan (baš sam zbog pre par dana toga vrteo njegove klipove, pa me posebno presekla vest) je na jednoj utakmici dao 3 gola "het-trik" iz slobodnih udaraca! Čak nije ih ni toliko izvodio, pošto je najveći deo karijere igrao kao odbrambeni igrača, a igrao je sa takvim majstorima slobodnjaka kakvi su Prosinečki, Savićević, Nedved, Veron, Adriano, Rekoba... 
 
Golova koje je davao se verovatno sećate ako ste tada pratili fudbal, a svakako možete da ih nađete na YT, a ja ću subjektivno par utisaka kako je Siniša "bacao bombe".
"Ne sećam se mnogih stvari, ali pamtim jedan događaj" zapravo više njih, pa da počnem: 
 
- Finale kupa 1992. Zvezda (prvak sveta) igra protiv vrlo jakog Parizana (i juri 0:1 iz prve utakmice), mi dajemo gol (Siniša iz slobodnjaka!), Partizan izjednači, mi povedemo, oni izjednače, mi stisli, oni se brane i već je istekao 90. minut ostaje samo da se izvede neki slobodan udarac negde na sredini terena kod onog kruga... Siniša je tad imao 23 godine, a ja sam već bio ubeđen da može i odatle da ga da, na JNA muk, Omerović postavlja živi zid kao da je "običan" slobodnjak iz koga se stvarno šutira na gol, a ovaj ludak stvarno odatle šutira, lopta leti u ugao, odbija se od zemlje golman vrhovima prstiju izbacuje loptu, kraj! Ali taj trenutak i ta vera i nas (navijača oba kluba) i njega da će da šutira da može odatle da da gol... i on stvarno šutira i to kako.
 
- Ono što u finalu SP u nedelju očekuju svi ljubitelji fudbala je neki klasik, šta god da bude, za mene će najbolja utakmica zauvek biti ona 2:2 portiv Bajerna, a objektivno jedna od najboljih utakmica koje sam ikada odgledao je Lacio - Milan 4:4 obe ekipe napucane najvećim fudbalskim zvezdama, Milan aktuelni šampion, Lacio aktuelni osvajač evropskog Superkupa (u finalu pobedio "onaj" Mančester), utakmica puna preokreta (sad vidim da je Miha dao autogol, to sam izgleda potisnuo), ali trenutak koji mi je najupečatljiviji je da su Lacijali stisli k'o ludi na kraju i 95. minut i korner sa "Mihine" desne strane i ovaj ludak iz kornera direktno bije pod prečku, a dva metra visoki golan Rosi nekim čudom izbija loptu preko prečke, sudija svira kraj, a ceo tim Milana uleće u mrežu i grli svog čuvara gola kao da je odbranio penal - e takav je nekad utisak bio kad Siniša izvodi prekid!
 
- Treći događaj hronološki negde između pomenutih je najluđi "izneđu zbilje i sna"... Oduvek sam obožavao NBA, naročito kada je igrao Majkl Džordan i neki od studentskih dana odem kod druga da gledam neku utakmicu recimo Bulsi - Lejkersi (stari MJ + Pipen vs. mladi Kobi + Šekil i još gomila ol-star igrača). Tada su prenosi išli na BK, a na istoj televiziji su bile kratke vesti na sat vremena ("u 5 do"), utakmica kreće u pola noći, treba izdržati, još uz konzumaciju svačega... i tako dok čekamo nekoliko puta hvatamo te iste vesti koje se vrte i u njima se na kraju kao vest iz sporta pominje neka utakmica talijanske Serije A uz video klip u kome Siniša izvodi slobodnjak i pogađa stativu. NBA utakmica se završava ujutro, mi se sprememo da dremnemo, vrte se one iste vesti od sinoć, ...bla, bla, ... Sport, Serija A ...i samo odjednom BAM, DADE GA SINIŠA!!!???!!! Mi poiskakasmo iz svojih kreveta (ko je bio bunovan - istrez.. razbudio se), pitamo jedan drugog da li smo videli istu stvar (da li smo poludeli :P). Jedino smisleno obajšnjenje je da, pošto je već bilo jutro, je došao neko na televiziju iz jutarnje smene i umontirao pravi klip u kome Mihajlović daje gol, umesto one stative koju je tukao cele noći :P
 
- Jedan od poslednjih golova koje je dao je bilo protiv Rome u finalu kupa 2005., a posebno je interesantno što je istom protivniku neki mesec ranije dao dva komada iz slobodnjaka, a pre izvođenja tog drugog (u poslednjem minutu) je sa Adrianom igrao "papir-kamen-makaze" da odluče ko će da ga izvde, Miha je "pobedio" i "pljuno" golčinu, a posle kada su ga pitali u vezi toga, veteran je odgovorio da je to bila samo šala i da on odlučuje ko izvodi, ali pošto je "star i mrzi ga da mnogo trči u napad i nazad" pa to prepušta drugima :D
 
- Posebno zanimljiv događaj je sa treninga od pre 5 godina kada je vodio Torino u koji je tada došao naš sadašnji reprezentativni čuvar mreže Vanja Milinković Savić, a tada 48-ogodišnji Mihajlović, je sa 20 metara "kao rukom" ubacio 3 za redom u "rašlje"!
 
 
Danas se ceo dan vrte uglavnom njegove slike iz trenerskih dana, a ja ču ga uvek pamtiti po ogromnom osmehu i po onoj kosi koja leprša dok trči prema severu posle one golčine Bajernu za 1:0 
mihajlovic-1.jpg 
i ranije, evo već više od 30 godina mi na tu scenu zasuze oči, nekada od radosti, a danas od tuge :(
 
...Mihajlović u sredinu...



Komentari (201)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 01:51 17.12.2022

rest in peace

ephemeris ephemeris 09:07 17.12.2022

Re: rest in peace

Počivaj u miru - Počivaj u Rimu…
softelectronics_e softelectronics_e 10:37 17.12.2022

Re: rest in peace

ephemeris
Počivaj u miru - Počivaj u Rimu…

Slava mu!
niccolo niccolo 12:49 17.12.2022

Re: rest in peace

Slava mu!

je na jednoj utakmici dao 3 gola "het-trik" iz slobodnih udaraca!

To je bilo u Sampdoriji, jel da? Sećam se te utakmice (ali ne više protiv koga su igrali)...

a ja ću ga uvek pamtiti po ogromnom osmehu i po onoj kosi koja leprša dok trči prema severu posle one golčine Bajernu za 1:0

Da
NNN NNN 16:08 18.12.2022

Re: rest in peace

To je bilo u Sampdoriji, jel da?
Jeste,
njegov bivši klub, u prvom poluvremenu dao dva i dok su "ulazili u tunel" golmanu Feronu rekao "Fero, krećeš ranije, daću ti još", a ovaj bio u fazonu samo nemoj ništa da mi pričaš. I stvarno u 2. poluvremenu mu dao još jedan.
Черевићан Черевићан 03:37 17.12.2022

non omnia possumus omnes

Ne sećam se mnogih stvari, ali pamtim

фешта катарска приводи се .........ето......... крају
богме се нагледасмо.............. фудбалскога блага,
на жалост ...(због баланса).... туга уживање прати
напусти нас г.Миха који вештином оставио трага
NNN NNN 10:30 17.12.2022

Re: non omnia possumus omnes

Često tek kad neko ode vidi se koliki je trag ostavio.
ephemeris ephemeris 09:06 17.12.2022

Slobodni udarac

Pričalo se da kada Siniša izvodi slobodnjak, igrači u živom zidu se okrenu ka golu...kažu da hoće i oni da vide gol
angie01 angie01 10:21 17.12.2022

Re: Slobodni udarac

angie01 angie01 11:15 17.12.2022

Re: Slobodni udarac

milisav68 milisav68 10:41 17.12.2022

Siniša centriši

Bio je ljudina, otud veliko poštovanje sa svih strana pa i grobara.
predatortz predatortz 11:05 17.12.2022

Re: Siniša centriši

milisav68
Bio je ljudina, otud veliko poštovanje sa svih strana pa i grobara.


Izuzetan fudbaler!
Ne volim da ulazim u rizik procene onih koje nisam poznavao, ali mi se čini da je bio i takav čovek.

Laka mu zemlja i vječnaja pamjat!
omega68 omega68 11:28 17.12.2022

Re: Siniša centriši

Bio je ljudina

Адријан Муту и Јенс Јеремис, такође, су убеђени у то и одају му пошту.
gedza.73 gedza.73 12:00 17.12.2022

Re: Siniša centriši

milisav68
Bio je ljudina, otud veliko poštovanje sa svih strana pa i grobara.

Na pljeskavice u Beogradu.


Zbog njega i drugih srpskih fudbalera italijanski klinci su na svoja prezimena dodavali -vić i -ić.


Navijaju za Mihajlovića na melodiju
Sono napoletano io non sono italiano e la cosa piu bella che c'e

gedza.73 gedza.73 12:01 17.12.2022

Re: Siniša centriši

Ne volim da ulazim u rizik procene onih koje nisam poznavao, ali mi se čini da je bio i takav čovek.


omega68 omega68 13:36 17.12.2022

Re: Siniša centriši

Адријан Муту и Јенс Јеремис, такође, су убеђени у то и одају му пошту.

И Сораја,наравно
shmoo shmoo 15:01 17.12.2022

Re: Siniša centriši

omega68
Bio je ljudina

Адријан Муту и Јенс Јеремис, такође, су убеђени у то и одају му пошту.



И онај Румун Мариуш Лакатош.

На пријатељској текми репрезентација 1996. Румун се нешто замерио Михи. У једном тренутку Миха има лопту поред леве аут линије, угледа Лакатоша на десетак метара испред себе и намерно му дода лопту у ноге. Ми сви на Истоку Маракане почињемо да вичемо Михи: "Немој, немој!!!" Видимо шта је наумио...

Док се лопта још увек лагано котрља ка Лакатошу, Миха се залеће и уклизава, Лакатош лети у рекламе поред аут линије. Ми сви зажмурили јер је тај старт био за две године затвора, а не за искључење са утакмице. Ипак је Миха одиграо до краја, није га судија (Бугарин) искључио.

Није Миха никоме праштао ништа у животу.

Понекада би ми на неким утакмицама баш засметао тај његов нерационални темперамент (црвени картон против Словеније, јесте завршено 3:3, али је Миха намерно ишао на то да добије црвени када смо губили 1:3 његовим грешкама у одбрани и тиме је оставио своју екипу са 10 играча на терену да се вадимо до нерешног преко Друловића и Сава Милошевића) али смо га изгледа баш због тог његовог темперамента и волели и волимо га и докле год га волимо, памтићемо га.

NNN NNN 16:04 18.12.2022

Re: Siniša centriši

Bio je ljudina, otud veliko poštovanje sa svih strana pa i grobara.
Baš sinoć naletim na jednog starog Grobara, pomenemo Sinišu i on se seti nekog događaja od 30-ak godina kad su išli da gledaju Vojvodina - Partizan i srela ekipa grobara Mihu ispred stadiona i iz zezanja Ljubek kaže "aj Siniša plati neko pivo", i ovaj stvarno izvadi 50 maraka (u to vreme bilo malo bogatstvo) i da im, kaže imali za celo veče da piju i jedu

docsumann docsumann 20:04 19.12.2022

Re: Siniša centriši

pokoj mu duši



kamilo_emericki kamilo_emericki 11:32 17.12.2022

Neće valjda opet

je vapaj nekog hrvatskog TV komentatora, sa jedne utakmice Hrvatska - SR Jugoslavija, kad je sviran faul za Jugoslviju, na sličnoj poziciji sa koje je već postignut gol za Jugoslaviju.
Direktnim udarcem Mihajlovića ili preciznim dodavanjem.
Taj uzvik, meni parizanovcu, je uvijek prva asocijacija kad se kaže Mihajlović.
Hvala mu za majstorluke sa kojima nas je častio.
cassiopeia cassiopeia 12:29 17.12.2022

Znala sam da ćeš ti...

...nešto napisati.

Rastužila sam se kao da mi je otišao neko rođeni.
Volela sam da gledam fudbal u njegovo igračko vreme. Nije bilo pitanje hoće li dati gol iz slobodnog, već kako će to izvesti.
vcucko vcucko 18:09 17.12.2022

Re: Znala sam da ćeš ti...

Siniša bio, što kažu, osebujan lik.

Kad je bio selektor udario je neke temelje, mislim da je on uveo junošu Mitra, svojom bandoglavošću je stvarao neprijatelje gde ne treba (čitaj sive eminencije iz Madere) i ubeđen sam da su ti likovi ubedili pola tima da ga bojkotuje (što je kod nas ko dobar dan).

U svakom slučaju, otišlo je veliko, svetsko fudbalsko ime. Laka mu zemlja i Bog da mu dušu prosti.
shmoo shmoo 15:35 17.12.2022

زرناك و بهواك راحنا متعلقين

Елем (Бонда, Бонда, Марлбороа!!!), што би рекли они Доксови земљаци поморци из Боке што глисерима шверцују цигаре из Италије до Котора.

Да поновим што већ рекох (игре ради јер се треба много играти у животу да не би човек умро незадовољан):

а) Хрватска . Мароко 0:0 (после продужетака пеналима Мароко узима треће место)

б) Француска - Аргентина 1:2

Одох сад да гледам фудбал.





vcucko vcucko 18:13 17.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

shmoo
Елем (Бонда, Бонда, Марлбороа!!!), што би рекли они Доксови земљаци поморци из Боке што глисерима шверцују цигаре из Италије до Котора.

Да поновим што већ рекох (игре ради јер се треба много играти у животу да не би човек умро незадовољан):

а) Хрватска . Мароко 0:0 (после продужетака пеналима Мароко узима треће место)

б) Француска - Аргентина 1:2

Одох сад да гледам фудбал.

O Rvackoj sam napisao šta sam imao. Ali ovaj Maroko u polufinalu, to je sramota za fudbal.

Tvrdim: u bilo kakvoj takmičarskoj utakmici, nekim kvalifikacijama, šta god samo da nije završni turnir (jer smo psiho-labilna nacija) ova i ovakva Srbija bi ih dobila ladno, dva razlike.

Nešto a la Koreja 2002.
shmoo shmoo 19:39 17.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

vcucko
shmoo
Елем (Бонда, Бонда, Марлбороа!!!), што би рекли они Доксови земљаци поморци из Боке што глисерима шверцују цигаре из Италије до Котора.

Да поновим што већ рекох (игре ради јер се треба много играти у животу да не би човек умро незадовољан):

а) Хрватска . Мароко 0:0 (после продужетака пеналима Мароко узима треће место)

б) Француска - Аргентина 1:2

Одох сад да гледам фудбал.

O Rvackoj sam napisao šta sam imao. Ali ovaj Maroko u polufinalu, to je sramota za fudbal.

Tvrdim: u bilo kakvoj takmičarskoj utakmici, nekim kvalifikacijama, šta god samo da nije završni turnir (jer smo psiho-labilna nacija) ova i ovakva Srbija bi ih dobila ladno, dva razlike.

Nešto a la Koreja 2002.



А по чему су Хрвати заслужили своје треће место?

Победили Канаду (41. на ФИФА ранг листи) и Мароко (22. на ФИФА ранг листи).

Остало их све срало и усрало. Још увек кукумавче за онај пенал досуђен Аргентини и то само зато што их ето у том тренутку није усрало па се жале на худу (не)срећу, односно судију.

И ако је Мароко у полуфиналу светског првенства срамота за фудбал, треће место Хрвата на свету у фудбалу је онда још већа срамота.

Али то је фудбал.

И зато свака част и Хрватима и Мароканцима. Требало је то постићи са таквим играчима какве они имају. Да не кажем са таквим фудбалским шквадрама какве они имају.

Узгред, само да ти кажем да не бих имао ништа против да ми у нашој репрезентацији имамо једног мароканског Амрабата (онај ћелави задњи везни).

Што се мене тиче, Амрабат је најбољи играч на овом светском првенству у Катару.







А и они марокански бекови би нам добро дошли у репрезентацији Србије.

Остали нам нису потребни.


П.С. -
а) Хрватска . Мароко 0:0 (после продужетака пеналима Мароко узима треће место)



Ала сам га убо к'о прстом у пркно, што би рекли динароиди (по Цвијићу).

Пази, био сам убеђен у снејк ајз на тој текми јер ове две екипе (Хрватска и Мароко) до сада нису могле да утрпају ни 0,5 голова по утакмици (додуше ни да приме).

Кад оно! Пала три комада.

И то лепи голови.

softelectronics_e softelectronics_e 19:57 17.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

shmoo

...

Ала сам га убо к'о прстом у пркно, што би рекли динароиди (по Цвијићу).


Пази, био сам убеђен у снејк ајз на тој текми јер ове две екипе (Хрватска и Мароко) до сада нису могле да утрпају ни 0,5 голова по утакмици (додуше ни да приме).

Кад оно! Пала три комада.

И то лепи голови.


Prognoziram.
Francuska - Argentina 3 : 2

Hrvatska - Maroko 2 : 1


Ovo iznad sam kopirao sa prethodnog NNNovog bloga, moja prognoza od pre 2 dana.
Pa ti vidi, moj Shmuue!
Bolji sam od vcucka.
shmoo shmoo 20:00 17.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

softelectronics_e

Prognoziram.
Francuska - Argentina 3 : 2

Hrvatska - Maroko 2 : 1

Ovo iznad sam kopirao sa prethodnog NNNovog bloga, moja prognoza od pre 2 dana.
Pa ti vidi, moj Shmuue!
Bolji sam od vcucka.



Ма бољи си и од мене!

Ја се упропастих са 0:0 на Хрватска-Мароко.

Ко ће ми од сада па надаље више веровати?

niccolo niccolo 20:00 17.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

Complimenti za Čarlija na pogođenom rezultatu.
shmoo shmoo 20:03 17.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

niccolo
Complimenti za Čarlija na pogođenom rezultatu.



Слажем се.


vcucko vcucko 21:16 17.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

shmoo

А по чему су Хрвати заслужили своје треће место?

Победили Канаду (41. на ФИФА ранг листи) и Мароко (22. на ФИФА ранг листи).

Остало их све срало и усрало. Још увек кукумавче за онај пенал досуђен Аргентини и то само зато што их ето у том тренутку није усрало па се жале на худу (не)срећу, односно судију.

И ако је Мароко у полуфиналу светског првенства срамота за фудбал, треће место Хрвата на свету у фудбалу је онда још већа срамота.

Али то је фудбал.

И зато свака част и Хрватима и Мароканцима. Требало је то постићи са таквим играчима какве они имају. Да не кажем са таквим фудбалским шквадрама какве они имају.

Узгред, само да ти кажем да не бих имао ништа против да ми у нашој репрезентацији имамо једног мароканског Амрабата (онај ћелави задњи везни).

Што се мене тиче, Амрабат је најбољи играч на овом светском првенству у Катару.







А и они марокански бекови би нам добро дошли у репрезентацији Србије.

Остали нам нису потребни.


П.С. -
а) Хрватска . Мароко 0:0 (после продужетака пеналима Мароко узима треће место)



Ала сам га убо к'о прстом у пркно, што би рекли динароиди (по Цвијићу).

Пази, био сам убеђен у снејк ајз на тој текми јер ове две екипе (Хрватска и Мароко) до сада нису могле да утрпају ни 0,5 голова по утакмици (додуше ни да приме).

Кад оно! Пала три комада.

И то лепи голови.


Rvati? Pa pričam već danima da ih drže sile nečiste.
Ekipa za osminu finala realno, možda uz dosta sreće da uđu među osam. Recimo svaki treći mundijal. A oni bodu drugo pa treće mesto

Danas sam i ja očekivao davitelj protiv davitelja. Ali ta utakmica za treće i nije neka utakmica, tu znaju da popuste odbrane pa se potrpaju.

Ali Shmoo, Maroko
Ostajem pri tome da ih Srbija u takmičarskoj utakmici bije u proseku 3-1, samo da nije SP jer smo psiho. Antifudbal. Fanatična odbrana, džihad i to je to.
Amrabat igračina, što kažeš možda i broj 1 u Kataru, ali da daju gol mislena imenica. Zato i kažem da bi našoj (nepostojećoj) odbrani dali jedan. 3-1 za nas.

Sutra je recimo za očekivati goleadu. U Rusiji je bilo 4-3 za Francusku, po meni recimo 3-2 za Argentinu. To su njihovi rezultati kojima uzimaju titulu. Protiv Holandije 3-1 i protiv Švaba 3-2.
A pazi kad nas ošure od dosade i ostane 0-0 do penala
shmoo shmoo 21:37 17.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

vcucko

Rvati? Pa pričam već danima da ih drže sile nečiste.



Знам, читао сам. И слажем се.

Ali Shmoo, Maroko


Фудбал, бре!

A pazi kad nas ošure od dosade i ostane 0-0 do penala


Фудбал, БРЕ!



Знаш и сам каква је то игра.

vcucko vcucko 21:39 17.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

U principu sutra se odlučuje ko prestaje da bude sila i postaje velesila. Jer tri titule nema niko. Brazil pet, Italija i Nemačka po četiri, tri niko. Pa Argentina, Francuska i Urugvaj po dve. Ako Urugvaj ostavimo po strani, u nekim davnim, romantičnim vremenima, ostaje da sutra gaučosi i nagoreli Vrancuzi reše između sebe ko je taj mudonja.

Iskreno, srcem i dušom uz Argentinu. Ništa geopolitika, ovo ono. Južna Amerika, to je fudbal. Kod nas kažu, daj dijete materi. Eto zato.

Francuzima svaka čast i poštovanje, deluju zastrašujuće. Prepokriveni na svim pozicijama. Jbg, njima je baza ceo svet, od Kariba preko vascele Afrike do pacifičkih ostrva. I ne bili jaki. Ali ja i dalje nisam siguran, da li je njima veći događaj sutra, ili kad igraju ragbi protiv Engleza u Kupu pet nacija ili kako se to već zove.

Vamos!
shmoo shmoo 22:02 17.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

vcucko

U principu sutra se odlučuje ko prestaje da bude sila i postaje velesila. Jer tri titule nema niko. Brazil pet, Italija i Nemačka po četiri, tri niko. Pa Argentina, Francuska i Urugvaj po dve.



Да јер како ствари стоје, Уругвај ће да се начека а пред Шпанијом и Енглеском је дугачак пут и до друге титуле.


Iskreno, srcem i dušom uz Argentinu. Ništa geopolitika, ovo ono.



Исто.

Код мене је то чиста емоција на основу мог схватања фудбала.

Немам ништа против француског фудбала али ми је аргентински фудбал ипак много дражи и блискији.

Можда зато што ме Аргентинци некако подсећају на Италијане које једино од свих тих великих фудбалских нација у Европи (Немачка, Шпанија, Енглеска, Француска) и волим да гледам. И никада ми није досадна њихова утакмица што код ових осталих у Европи уме итекако да буде случај због тог њиховог индустријског фудбала који играју, фудбала као некакве робе у супермаркету, робе коју само треба продати што пре да се обрне капитал.

Италијанима, брате, без обзира на ниво такмичења, свака утакмица као опера.

Емоције, страст, комедија и трагедија, патетика и баналаност,... Обожавам их због тога.

Најближи су мом схватању уживања и у игрању и у гледању фудбала.

Ови остали велики у Европи (Немачка, Шпанија, Енглеска, Француска) су ми некако сви превише пословно хладни док играју фудбал. Види им се то на лицима.

А то не волим.

Италијан када добије жути картон, пада на колена пред судијом, вади ночаник са сликама жене и деце:"Седам гладних уста 'раним!" Прича одмах судији своју тужну животну причу и како је имао несрећно детињство...

Ови остали у Европи на жути картон само климну главом ћутке и играју даље.

Где им је, бре, страст?

Баш су ми недостајали Италијани да својим фудбалом зачине и запрже емоцијама како треба ово светско првенство у Катару ове године.

И зато сутра навијам за Аргентину.






crossover crossover 22:46 17.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

shmoo
Италијан када добије жути картон, пада на колена пред судијом, вади ночаник са сликама жене и деце:"Седам гладних уста 'раним!" Прича одмах судији своју тужну животну причу и како је имао несрећно детињство...


Zidan bi ga nabo glavom i kraj priče.
vcucko vcucko 00:57 18.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

crossover
shmoo
Италијан када добије жути картон, пада на колена пред судијом, вади ночаник са сликама жене и деце:"Седам гладних уста 'раним!" Прича одмах судији своју тужну животну причу и како је имао несрећно детињство...


Zidan bi ga nabo glavom i kraj priče.

Ajbg, našao mu Materazzi žicu. Nešto oko sestre arapske
vcucko vcucko 01:18 18.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

shmoo

Уругвај ће да се начека а пред Шпанијом и Енглеском је дугачак пут и до друге титуле.


Misliš Španija i Tofik Bahramov?

shmoo

Баш су ми недостајали Италијани да својим фудбалом зачине и запрже емоцијама како треба ово светско првенство у Катару ове године.


Ebo ih onaj čokalija što im zabi gol sa Demir kapije. Oni bi uzeli ovo, samo da su otišli

shmoo

И зато сутра навијам за Аргентину.



Možda nije bio najbolji, ali najelegantniji svetski šampion ikad. Mario Kempes iz '78.



El Pibe je kidisao i bio najbolji, ali Kempes je igrao tango. Bolje i od Al Paćina










shmoo shmoo 08:28 18.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

crossover
shmoo
Италијан када добије жути картон, пада на колена пред судијом, вади ночаник са сликама жене и деце:"Седам гладних уста 'раним!" Прича одмах судији своју тужну животну причу и како је имао несрећно детињство...


Zidan bi ga nabo glavom i kraj priče.



Зинедин је Француз исто колико и Мбапе.

(Знам да на свахилију м'кака значи брат, имам речник свахилија. Мораћу да погледам у том речнику шта значи М'бапе.)

Или да буде јасније, Зинедин је Француз исто колико је Едуардо био Хрват.

Само су нам још фалиле неке мусаве усташе које на фудбалском терену вичу за дом спремни, па да комплетирамо ово наше балканско лудило.

Читам малопре како постоји нека бољка коју су назвали Париски синдром од које обољевају само туристи. Кажу, све је почело од Јапанаца који су путовали туристички у Париз.

Pariski ili Pariški sindrom je jedan termin koji se u turizmu koristi kako bi se opisalo jedno posebno stanje. Stručnjaci definišu ovaj sindrom kao poremećaj koji se manifestuje kao napad gneva, sukob između velikih očekivanja i brutalne stvarnosti koje turisti dožive u poseti Parizu.



'Ајде! (Умро Пантелија.)

'Ебала их глобализација = американизација са све народима и таквим империјалним и (нео)колонијалним нацијама светским силама!

Једва чекам тај тренутак када ће први црнац да заигра за фудбалску репрезентацију Јапана.









shmoo shmoo 09:09 18.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

vcucko

Misliš Španija i Tofik Bahramov?








(English fans wearing Bəhramov 66 T-shirts. Tofiq Bahramov's son is standing in the middle.)






Ebo ih onaj čokalija što im zabi gol sa Demir kapije. Oni bi uzeli ovo, samo da su otišli






El Pibe je kidisao i bio najbolji, ali Kempes je igrao tango. Bolje i od Al Paćina



Један је Кемпес!

Једва су ме моји у кући те 1978. убедили да не треба да пуштам косу какву је имао Марио Кемпес тада јербо за разлику од њега моја главурда личи на фудбалску лопту па бих ја онда стварно са таквом косом изгледао као... Да не кажем.






shmoo shmoo 09:20 18.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

vcucko
crossover
shmoo
Италијан када добије жути картон, пада на колена пред судијом, вади ночаник са сликама жене и деце:"Седам гладних уста 'раним!" Прича одмах судији своју тужну животну причу и како је имао несрећно детињство...


Zidan bi ga nabo glavom i kraj priče.

Ajbg, našao mu Materazzi žicu. Nešto oko sestre arapske



Што би у Алан Форду рекао лик са корзиканском капицом на глави пуцајући из кратежа у другог лика са истом таквом капицом:

- Увриједио си моју сестру! Умри!

- Тко? Ја? Добро, умирем.


softelectronics_e softelectronics_e 13:01 18.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

shmoo

...




El Pibe je kidisao i bio najbolji, ali Kempes je igrao tango. Bolje i od Al Paćina



Један је Кемпес!

Једва су ме моји у кући те 1978. убедили да не треба да пуштам косу какву је имао Марио Кемпес тада јербо за разлику од њега моја главурда личи на фудбалску лопту па бих ја онда стварно са таквом косом изгледао као... Да не кажем.



Ma!
Kempes je bio jedan krkan.

Pravi, i jedini, kralj je bio Ronaldo!
Ne ovaj portugalski.
kamilo_emericki kamilo_emericki 15:06 18.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

shmoo

Зинедин је Француз исто колико и Мбапе.

A ništa manje nego Platini, Montan i milioni drugih Francuza.
Mnogi od onih za koje tvrdiš da nisu Franczi, jer nemaju podobnu boju kože, nisu nikada ni bili u zemlji iz koje su, dovedeni ili sami došli, njihovi preci.

Dodatak

Grizman bi, da Dešan nije došao za selektora i pozvao ga u reprezentaciju Francuske, vjerovatno sad igrao za Portugal jer mu je jedan od đedova kao dijete došao iz Portugala.
shmoo shmoo 16:00 18.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

kamilo_emericki
shmoo

Зинедин је Француз исто колико и Мбапе.

A ništa manje nego Platini, Montan i milioni drugih Francuza.





И ништа више него што су ово Американци.






То и рекох:


'Ебала их глобализација = американизација са све народима и таквим империјалним и (нео)колонијалним нацијама светским силама!



И тај тренутак када су почели званично да раздвајају значења та два појма, народ и нацију.

Само су нас све префарбали тиме зарад своје грамзивости продајући нам своје liberté, égalité, fraternité као обележје неког шатро Новог Доба.

А оно све остало суштински исто као што је било и пре те 1789.

Just a new load of people drivin' around in black cars, како то рече ономад Џое Страмер.

"Сви људи су створени једнаки..."

Јес, али мало морген.

Јебо им пас матер ону масонску и трговачко-шибицарску са све њиховим столовима испред Храма... Свим тим профитабилним империјама Новог доба.








vcucko vcucko 17:02 18.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

Tanak penal pa akcija za antologiju kod drugog gola. Jesu deca većeg boga na ovom mundijalu, ne sporim. Ali još nisam video ekipu koja ovako igra, redom šamaraju po Kataru. Razvalili su Holandiju, Hrvatsku i do sada Francusku. Francuzi sa svim kvalitetom kojim raspolažu im centar nisu prešli, neverovatno. S tim što su oni jedini koji još uvek mogu da se vrate, upravo zbog tog kvaliteta. Ali govor tela, mimika, ništa. Kao da su se već predali?

Videćemo.
crossover crossover 19:19 18.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

shmoo
Једва су ме моји у кући те 1978. убедили да не треба да пуштам косу какву је имао Марио Кемпес тада јербо за разлику од њега моја главурда личи на фудбалску лопту па бих ја онда стварно са таквом косом изгледао као...


Ajala?
shmoo shmoo 20:37 18.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

crossover
shmoo
Једва су ме моји у кући те 1978. убедили да не треба да пуштам косу какву је имао Марио Кемпес тада јербо за разлику од њега моја главурда личи на фудбалску лопту па бих ја онда стварно са таквом косом изгледао као...


Ajala?



Ма какви!

Оно јес да Роберто има главу машала, али му је барем лице издужено као Кемпесу, па онда и може дужа косица. Некако... Како-тако...

А ја када се нагнем над неку колевку и насмејем се, беба се одмах упиша од смеха јер мисли да јој је над колевком изашао пун месец.

Округла ми глава (такође машала) и лице као фудбалска лопта.

Замисли онда фризуру а ла Кемпес на такво лице и велику квргаву главурду.

Преотео бих онда титулу за најдебилнији изглед мушкарца у Србији од Уроша Ђурића чак и да се не шатирам.

Ајала је иначе помоћник овом Скалонију, селектору Аргентине која је сада званично нови светски првак.






П.С. - Међу нама двојицом пошто знаш о коме причам, мене су они из Земунске гимназије у оно наше средњешколско доба сви звали Франц Биберкопф. Франци. Тада смо масовно и обавезно сви пратили Фасбиндерову серију Берлин Александерплац.

Наравно, Гузелчева ми је наденула тај надимак. Ко би други.

А ја се и данас као и пре 40 година још увек шишам искључиво машиницом - са стране и позади кец, горе двојка - ништа мењао нисам.

Тако да се нећу љутити на тебе ако ми се понеки пут уместо са Тасо обратиш са Франци као што је то чинила и Мица и сви остали из тог одељења са којима сам матурирао у Земунској.

Навикао сам.





crossover crossover 21:58 18.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

Оно јес да Роберто има главу машала


Ma ne taj, nego Ruben Ajala, onaj iz vremena kad smo napunili Zair 9:0. Njega nisi mogao da ne vidiš na terenu, imao je kosu do dupeta.
vcucko vcucko 22:06 18.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

crossover
Оно јес да Роберто има главу машала


Ma ne taj, nego Ruben Ajala, onaj iz vremena kad smo napunili Zair 9:0. Njega nisi mogao da ne vidiš na terenu, imao je kosu do dupeta.

Hugo Ruben Ayala. Igrao za Argentinu na WM 74. i za Atletico Madrid.

alselone alselone 22:18 18.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

Njega nisi mogao da ne vidiš na terenu, imao je kosu do dupeta.

Rud Gulit?
crossover crossover 22:25 18.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

Rud Gulit?


Gulit je imao dredove ko mađarski puli, Ajala je više izgledao kao Vinetu sa brkovima.
alselone alselone 22:25 18.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

Gulit je imao dredove ko mađarski puli

shmoo shmoo 23:05 18.12.2022

Re: زرناك و بهواك راحنا متعلقين

vcucko
crossover
Оно јес да Роберто има главу машала


Ma ne taj, nego Ruben Ajala, onaj iz vremena kad smo napunili Zair 9:0. Njega nisi mogao da ne vidiš na terenu, imao je kosu do dupeta.

Hugo Ruben Ayala. Igrao za Argentinu na WM 74. i za Atletico Madrid.




Аааааа!

Не бих се тог Ајале сетио никада.

Да, тако бих изгледао да пустим косу. Отприлике. Само без ових брчона који нису баш по пе-есу јербо прелазе ивице усана.

Ajala je više izgledao kao Vinetu sa brkovima.


Јбт, кроз измаглицу сећања ми сада излази колико њих је седамдесетих пуштало бркове.


Mustache Decade

Burt Reynolds.
Frank Zappa. ...
Cheech Marin. ...
John Waters. ...
Billy Dee Williams. ...
Mark Spitz. ...
David Crosby. ...



После када сам у првој половини осамдесетих у Багдаду и широм Ирака видео да сви мушки (и понеки женски) Ирачани гаје бркове а ла Садам Хусеин, мислио сам да ме Јатов авион као неки времеплов вратио у седамдесете.




Черевићан Черевићан 18:56 17.12.2022

per aliud

U svakom slučaju

сусједи су својима .......име осветлали
примереном игром те срећом помало,
бронзано им одличје... виси око врата
светско је првенство а што није мало
NNN NNN 17:22 18.12.2022

Argentina

vodi 2:0 na poluvremenu,
čekamo da vidimo da li će Francuska uopšte da se pojavi u 2. poluvremenu na terenu, do sada ih nigde nama.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:35 18.12.2022

Re: Argentina

NNN
vodi 2:0 na poluvremenu,
čekamo da vidimo da li će Francuska uopšte da se pojavi u 2. poluvremenu na terenu, do sada ih nigde nama.

Kazu englezi da SU ovi svi podobijali sracku..
Oce to dole kod arabera I stvarno djeluju da jesu
predatortz predatortz 17:48 18.12.2022

Re: Argentina

newimprovedtadejus
NNN
vodi 2:0 na poluvremenu,
čekamo da vidimo da li će Francuska uopšte da se pojavi u 2. poluvremenu na terenu, do sada ih nigde nama.

Kazu englezi da SU ovi svi podobijali sracku..
Oce to dole kod arabera I stvarno djeluju da jesu


Francuska se pojavila i izjednačila!

Lopta je okrugla...
NNN NNN 18:04 18.12.2022

Re: Francuska izjednačila

Produžeci.
Argentina neuporedivo bolja (ali 2:0 je najopasniji rezultat),
Francuska izjednačila i na kraju još stisla, sad ćemo da vidimo kako stoje stvari u produžecima.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:05 18.12.2022

Re: Argentina

predatortz
newimprovedtadejus
NNN
vodi 2:0 na poluvremenu,
čekamo da vidimo da li će Francuska uopšte da se pojavi u 2. poluvremenu na terenu, do sada ih nigde nama.

Kazu englezi da SU ovi svi podobijali sracku..
Oce to dole kod arabera I stvarno djeluju da jesu


Francuska se pojavila i izjednačila!

Lopta je okrugla...


Proradio im flonivin!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:06 18.12.2022

Re: Francuska izjednačila

NNN
Produžeci.
Argentina neuporedivo bolja (ali 2:0 je najopasniji rezultat),
Francuska izjednačila i na kraju još stisla, sad ćemo da vidimo kako stoje stvari u produžecima.


Bice tesko argentincima, ovima je nesto proradilo a Oni jadnici SE istrcali pa popadali
NNN NNN 18:48 18.12.2022

Penali

Koje ludilo u 2. produžetku!
Možda najpravednije da reše penali, mada mislim da bi ceo svet platio da igraju još.
niccolo niccolo 18:58 18.12.2022

Re: Penali

Najzad ispade čovek od ovog Mesija…za razliku od francuskih čamuga, koji n’umeju d’ubodu s penala…
NNN NNN 18:59 18.12.2022

Re: Penali

Argentinci prvaci sveta posle penala!
Francuzi drugi put gube u finalu na penale.
NNN NNN 20:23 18.12.2022

Re: Penali

niccolo
Najzad ispade čovek od ovog Mesija…za razliku od francuskih čamuga, koji n’umeju d’ubodu s penala…

Blog koji nisam stigao da objavim pred polufinale je bio petparačka psihološka analiza, i deo koji se ticao Mesija je da je konačno (tek na svom 5. Mundijalu) počeo da se "ponaša kao Argentinac" i konačno postao pravi predvodnik "krda" (recimo pred produžetke u finalu 2014. se "pogubio", Maskerano držao "motivacioni govor", a ovaj lutao...)
A što se tiče Francuza, bukvalno je Ljoris ostao jedini belac na terenu, a realno nije penaldžija, imali su sva crna golmana na klupi i mogli su da menjaju, ali opet ovaj je kapiten i odlično je branio, a Dešan nikome ne daje po "starim zaslugama", bukvalno je izveo Žirua (koji bi im sigurno dobro došao kada su konačno imali inicijativu) i Ernandeza (koji je bio rovit), a kasnije i Grizmana koji je bio neprepoznatljiv i na kraju i Rabioa (njega je mogao čak i po pravilu za potres mozga, tj. mogli su da izbunare još jednu izmenu na tu kartu).
Realno Mesijev i Dibalin penal su bili čak potprosečni, ali gol je gol, možda da je bila neka mačka za penale na golu to bi skinula.
niccolo niccolo 20:46 18.12.2022

Re: Penali

Da, Grizman loše odigrao danas.
softelectronics_e softelectronics_e 19:34 18.12.2022

Eh!

Izgubiše naši na penale.
predatortz predatortz 19:39 18.12.2022

Re: Eh!

softelectronics_e
Izgubiše naši na penale.


Al'su naši, u pičku materinu...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:09 18.12.2022

Re: Eh!

softelectronics_e
Izgubiše naši na penale.


Ovde kod nas nasi bome pobedise!


Neverovatna utakmica.
NNN NNN 20:14 18.12.2022

Re: Eh!

softelectronics_e
Izgubiše naši na penale.
Pazi, ja i mali sin prognozirali isto (čak smo i navijali za Francusku, a obično smo na suprotstavljnim stranama i pratimo sport tako što se podbadamo), to je da će da Francuzi pobede na produžetke 3:2 (lajkovao sam ti sve komentare gde si stavio 3:2 finale), a ovi do pola drugog poluvremena nisu imali šut na gol (odavno nisam video da je neko toliko slab u finalu), mali klinac odustao od gledanja, a ja se tešim kako je dobro što nisam ništa tipovao, još sam ono "najopasniji rezultat" napisao iz sprdnje, a ovaj ludak dade dva komada za minut i po.
Posle je bila ludnica od utakmice, možda su francuzi mogli još malko da stisnu, ali i oni su se istrošili.
2. produžetak je nešto najluđe (kao posldenjih desetak minuta Zvezda - Bajern) svaki napad gol šansa, Francuz u 123. minutu izlazi sam pred golmana, "ja bi' ga dao", golman brani, ide kontra Lautaro šutira glavom sa peterca.
Jesam naginjao za Francusku, ali sigurno niko na svetu ne slavi kao Argentinci, oni su bukvalno živeli za ovo, i osim polufinala, su sve utakmice prošli na nož (čak i protiv Australije zamalo da i tu ispuste 2:0 u 98. minutu, golman opet odbranio - zasluženo najbolji golman na prvenstvu).
Za mene je oduvek Pele GOAT, ali sada je potpuno leginitmno da se Mesi naziva najvećim (i ovde me nervirao što je 4 gola dao iz penala), ali kad krene bukvalno po 2-3 protivnika se namuče da ga zaustave.
Što se Mbapea tiče, da su uzeli titulu, već sa nepune 24. bi bio možda top 5, a sigurno top 10 igrač u istoriji! Iz prvog koraka odmah je u "punoj brzini" nezaustavljno deluje, a pri tome ima sjajnu kontrolu lopte, odličan šut, centaršut, a i živce i muda, deluje savršeno.
Bukvalno kao mladi Pele, na prošlom SP kao tinedžer dao 4 komada, od toga 1 u finalu,
a sad 8 golava - het-trik u finalu!
sa 4 gola u finalima SP je rekorder,
lagano može bar još dva Mundijla da odigra, a teoretski 2034. će da bude star tačno kao Mesi sada!
Klose mu beži 4 gola (mada i Tomas Miler je na prva dva SP davao po 5 golova, uzeo jednu titulu, ali na sledeća dva nije dao gol ni prošao grupu), tako da u budućnosti ništa nije izvesno, ali ova francuska generacija ima budućnost.
vcucko vcucko 20:15 18.12.2022

Re: Eh!

Posle 40 godina utakmica bar-a-bar sa čuvenom Nemačka - Francuska u Sevilji. Znači ne pričam o nekom suvom kvalitetu igre, nego o totalnom ludilu. I to višeg nivoa, jer ono je bilo polufinale, ovo danas finale.

Mesi se def svrstao tu negde odmah iza Dijega i Pelea. Ovo mu je falilo. Danas je zaista uradio sve što se uraditi može. Prolazio, vukao, nameštao i davao golove i na kraju podigao boginju. Stigao je čak i da usere, izgubio čistu loptu na sredini i iz kontre Mbape izjednači na 2-2.

U produžecima Lautaro promašio boga oca i onda onaj crni dugonja u 120. minutu promaši titulu na tacni. Znao sam da na penale dobija Argentina, Martinez je tu majstor (i dovoljno bezobrazan da ih izbaci iz takta), a Loris nema pojma da brani penale. Plus staro pravilo: mnogo crnaca u timu = gubiš penale (znam da zvuči rasistički, ali nije, jednostavno je tako).

Dobro je, titula je opet u Sulamerici, dijete je kod matere, industrija je dobila po zubima. Znam da će da uzvrati, ali mislićemo o tome sutra
alselone alselone 20:19 18.12.2022

Re: Eh!

Mesi se def svrstao tu negde odmah iza Dijega i Pelea.

softelectronics_e softelectronics_e 20:38 18.12.2022

Re: Eh!

NNN
softelectronics_e
Izgubiše naši na penale.
Pazi, ja i mali sin prognozirali isto (čak smo i navijali za Francusku, a obično smo na suprotstavljnim stranama i pratimo sport tako što se podbadamo), to je da će da Francuzi pobede na produžetke 3:2 (lajkovao sam ti sve komentare gde si stavio 3:2 finale), a ovi do pola drugog poluvremena nisu imali šut na gol (odavno nisam video da je neko toliko slab u finalu), mali klinac odustao od gledanja, a ja se tešim kako je dobro što nisam ništa tipovao, još sam ono "najopasniji rezultat" napisao iz sprdnje, a ovaj ludak dade dva komada za minut i po.
Posle je bila ludnica od utakmice, možda su francuzi mogli još malko da stisnu, ali i oni su se istrošili.
2. produžetak je nešto najluđe (kao posldenjih desetak minuta Zvezda - Bajern) svaki napad gol šansa, Francuz u 123. minutu izlazi sam pred golmana, "ja bi' ga dao", golman brani, ide kontra Lautaro šutira glavom sa peterca.
Jesam naginjao za Francusku, ali sigurno niko na svetu ne slavi kao Argentinci, oni su bukvalno živeli za ovo, i osim polufinala, su sve utakmice prošli na nož (čak i protiv Australije zamalo da i tu ispuste 2:0 u 98. minutu, golman opet odbranio - zasluženo najbolji golman na prvenstvu).
Za mene je oduvek Pele GOAT, ali sada je potpuno leginitmno da se Mesi naziva najvećim (i ovde me nervirao što je 4 gola dao iz penala), ali kad krene bukvalno po 2-3 protivnika se namuče da ga zaustave.
Što se Mbapea tiče, da su uzeli titulu, već sa nepune 24. bi bio možda top 5, a sigurno top 10 igrač u istoriji! Iz prvog koraka odmah je u "punoj brzini" nezaustavljno deluje, a pri tome ima sjajnu kontrolu lopte, odličan šut, centaršut, a i živce i muda, deluje savršeno.
Bukvalno kao mladi Pele, na prošlom SP kao tinedžer dao 4 komada, od toga 1 u finalu,
a sad 8 golava - het-trik u finalu!
sa 4 gola u finalima SP je rekorder,
lagano može bar još dva Mundijla da odigra, a teoretski 2034. će da bude star tačno kao Mesi sada!
Klose mu beži 4 gola (mada i Tomas Miler je na prva dva SP davao po 5 golova, uzeo jednu titulu, ali na sledeća dva nije dao gol ni prošao grupu), tako da u budućnosti ništa nije izvesno, ali ova francuska generacija ima budućnost.

Pokazalo se vrlo jasno šta nedostatak maloga (velikoga) Ngolo Kantea znači za vezni red Francuske.
Više nego nedostatak Benzeme za tim.
Jer su Grizmana, koji je celo prvenstvo bio nosilac igre, Argentinci potpuno izbacili iz igre.
Ono što zameram Didije Dešampu je ekstremno loš tretman jednog od najboljih igrača sveta - a to je nedavanje šansi Komanu, fenomenalnom igraču Bajerna.
Nenormalno je da ga celo prvenstvo drži na klupi.
I sada ga je uveo veoma kasno.
Trebalo je već u prvom poluvremenu da zameni jalovog Dembelea.
Jer je Koman mnogo kompletniji igrač.
Jer danas svaki igrač mora da igra i odbranu.
Videlo se kod drugogo gola njegov uticaj kada je oduzeo loptu, nikom drugom do Mesiju, i za par sekundi kasnije Mbape izjednačava na 2 : 2.
Dakle, neigranje Komana je veliki promašaj.
Dembele nije uradio ništa vredno spomena.
I, da podvučem, mali Ngolo Kante je bio 'karika koja nedostaje'.
vcucko vcucko 20:54 18.12.2022

Re: Eh!

softelectronics_e

Ono što zameram Didije Dešampu je ekstremno loš tretman jednog od najboljih igrača sveta - a to je nedavanje šansi Komanu, fenomenalnom igraču Bajerna.
Nenormalno je da ga celo prvenstvo drži na klupi.

Skaloni je veći deo mundijala držao na klupi tri igrača, koji bi u svakoj drugoj reprezentaciji bili nazamenjivi, zvezde i glavne uzdanice. Di Mariju, Dibalu i Lautara.
Di Marija je danas počeo i bio možda i najvažniji faktor u gaženju Francuza preko sat vremena, dok nije izašao. Verovatno nije mogao više. Tek kad je Di Marija izašao, gaženje je splasnulo i Francuzi su dobili dovoljno lufta da uopšte reaguju i da se vrate. Sa Di Marijom u timu sa istom ulogom i snagom 90 (100+) minuta, završilo bi 3-0, kao protiv Hrvatske. I ni po priče o finalu.
nikvet pn nikvet pn 20:57 18.12.2022

Re: Eh!

Памтим Пелеов волеј с центра на дегажирање голмана Мексика '70 тик изнад пречке. Геније. Меси му се опасно примакао. Кокаински рукометаш тој господи не припада.
alselone alselone 22:27 18.12.2022

Re: Eh!

Кокаински рукометаш

Ja najviše volem kokainskog rukometaša. Zbog svega što je bio i što je živeo fudbal svakom ćelijom svoga tijela. Bio je baš faca i na terenu i van njega.

Nego, imamo mi fazon:

- Znaš da Peru zovu Maradona programer?
- Tako je dobar?
- Ne, nego trojica moraju da ga čuvaju da ne napravi sranje.
alselone alselone 22:33 18.12.2022

Re: Eh!

Hrvati na Indeksu imaju solidan članak sa odličnim naslovm koji sumira ono što ja mislim: Messi je najbolji svih vremena, ali nije najveći. Najveći ikad je Maradona.

Pele je igrao drugi sport u drugom vremenu.
angie01 angie01 22:57 18.12.2022

Re: Eh!

Ovde kod nas nasi bome pobedise!


i kod nas,..ovu utakmisu sam gledala, ne bas celu, al penale jesam,-imam super ortaka Argentinca, koga voli cela moja porodica, koji trenutno radi u Saudijskoj Arabiji- cini mi se, da su Argentinci bili skoncetrisaniji i nekako im je lagano islo.

moj amaterski utisak je da je bila dobra utakmica, Argentinosi su mi bili slatki posle pobede, nekako je sve bilo umereno, dopalo mi se sto su napravili spalir postovanja Francuzima, medalje su nesto vece, ima se moze se, ona katarski Emir- je l se tako kaze- sto je medalje delio, delovao mi ko cale, koji ispraca decu u svet, pa malo da ih okiti, simpaticno je bilo i njegovo asistiranja da Mesi obuce onaj gornji deo njihove narodne nosnje, sto verujem da je ukazivanje casti,...slatki su bili na onom fotkanju,...moj favorit je onaj klinac sto je plakao sa detetom na ramenima, nemam pojma ko je, samo sam za Mesija i cula od svih njih.
NNN NNN 23:19 18.12.2022

Re: Eh!

nemam pojma ko je, samo sam za Mesija i cula od svih njih.


Ovo je pravi fudbalski komentar,
jer finale svetskog prvenstva isprati i onaj ko ne prati fudbal,
a za Mesija zna bar 7 milijardi stanovnika planete,
to samo fudbal može.
angie01 angie01 23:23 18.12.2022

Re: Eh!

Ovo je pravi fudbalski komentar,



NNN NNN 23:28 18.12.2022

Re: Eh!

Ono što zameram Didije Dešampu je ekstremno loš tretman jednog od najboljih igrača sveta - a to je nedavanje šansi Komanu, fenomenalnom igraču Bajerna.
Nenormalno je da ga celo prvenstvo drži na klupi.
I sada ga je uveo veoma kasno.
Trebalo je već u prvom poluvremenu da zameni jalovog Dembelea.
Jer je Koman mnogo kompletniji igrač.
Jer danas svaki igrač mora da igra i odbranu.
Videlo se kod drugogo gola njegov uticaj kada je oduzeo loptu, nikom drugom do Mesiju, i za par sekundi kasnije Mbape izjednačava na 2 : 2.
Dakle, neigranje Komana je veliki promašaj.
Dembele nije uradio ništa vredno spomena.
I, da podvučem, mali Ngolo Kante je bio 'karika koja nedostaje'.
Saglasan.
Dembele jeste bolji u napadu od Komana (mada na ovom prvenstvu to uopšte nije pokazao - sve ukupno verovatno "najtanji" francuski reprezentativac na ovom Mundijalu), ali je zato Koman neuporedivo bolji u odbrani od njega!
Koman je na ovoj utakmici zasrao nekoliko potpuno otvorenih centaršuteva koje je izveo potprosečno, ali je opet bio sto puta upotrebljiviji od Dembelea - koji jeste zamenjen u 1. poluvremenu. Za ona penal što je skrivio, jbg. dešava se, ofanzivci često budu štetni u svom šesnaestercu, ali ona kuroblja u odbrani nekoliko sekundi pre toga je neoprostiva za bilo koju utakmicu, a ne za finale SP! Sa te strane Dešan je pokazao da je trener pošto ga je zamenio u prvom poluvremenu.
Izmenio je i Žirua, ali tu je već menjao formaciju, Tiram je preuzeo levo krilo, a Mbape je otišao u sredinu. Stvarno Francuzi nisu postojali 70 minuta, pre svega zato što su ih Argentinci pojeli na sredini, a tu Kante krpi mnogo rupa, da je bio zdrav sigurno bi igrao, a opet Francuzi sa svim personalnim problemima izgurali finale SP do penala, imaju i širinu i dubinu (i dužinu klupe).
NNN NNN 23:36 18.12.2022

Re: Eh!

Skaloni je veći deo mundijala držao na klupi tri igrača, koji bi u svakoj drugoj reprezentaciji bili nazamenjivi, zvezde i glavne uzdanice. Di Mariju, Dibalu i Lautara.
Mislim da je Di Mariju "klupirao" zbog godina, tj. čuvao ga je za finale. Mnogi Argentinci su ubeđeni da bi uzeli titulu 2014. da je Di Marija igrao u finalu, a povredio se u polufinalu.
U ovom finalu je blistao, dok nije izašao bio je igrač utakmice!
Što se Dibale tiče, ona je čini mi se prvi put ušao u polufinalu pred sam kraj kod 3:0, a sad je ušao u poslednjem minutu produžetka samo zbog penala, a inače još na prošlom SP sa njim nije izgledalo dobro, mislim da on i Mesi imaju nekih problema u zajedničkom funkcionisanju na terenu.
Lautaro je bio najgori Argentinac na ovom SP, mislim napadač koji čestu ulazi u šanse sigurno nije loš, ali on je u toliko kontraritumu odigrao celo prvenstvo da je to neverovatno.
Alvarez je u nekoliko utakmica pred samo prvenstvo bio efikasan i bio sam ubeđen da će da bude starter od početka još protiv Arabije, ali je Lautao startovao "na ime", ona i u sledećoj sa njim nisli ličini ni na šta protiv Meksika, tek kad je Alvarez počinjao napad je funkcionisao.
Meni u fantaziju je Alvarez još pre prvenstva bio starter (za Mbapea i Mesija verovatno bi i neko ko ne prati fudbal stavio u ekipu, ali opet uboo sam 3. strelca mundijala, koji to mesto deli sa meni omiljenim Žiruom).
softelectronics_e softelectronics_e 07:34 19.12.2022

Re: Eh!

alselone
Кокаински рукометаш

Ja najviše volem kokainskog rukometaša. Zbog svega što je bio i što je živeo fudbal svakom ćelijom svoga tijela. Bio je baš faca i na terenu i van njega.

Nego, imamo mi fazon:

- Znaš da Peru zovu Maradona programer?
- Tako je dobar?
- Ne, nego trojica moraju da ga čuvaju da ne napravi sranje.

Šta to znači - živeo fudbal?
Mesi ne živi fudbal?
Mesi je klasa iznad.
Jedino koga ne može da dostigne je Pele.
benedykt benedykt 08:42 19.12.2022

Re: Eh!

angie01
ima se moze se, ona katarski Emir- je l se tako kaze- sto je medalje delio, delovao mi ko cale, koji ispraca decu u svet, pa malo da ih okiti, simpaticno je bilo i njegovo asistiranja da Mesi obuce onaj gornji deo njihove narodne nosnje, sto verujem da je ukazivanje casti,...slatki su bili na onom fotkanju,...

Emir ili amir se kaže u zavisnosti od arapskog dijalekta tj da li se taj harf tj prvo slovo arapskog alfabeta, ili ti ga alif ba, izgovara kao alif ili kao elif. Inače, to što je Mesi nosio se zove bišt i znak je baš onako velike pažnje i respekta, jer se isti pretežno nosi od strane vladara ili prinčeva o značajnim prigodama…
milisav68 milisav68 10:41 19.12.2022

Re: Eh!

angie01 angie01 11:26 19.12.2022

Re: Eh!

Emir ili amir


znaci, nisam pogresila, ni za titulu, ni za cast vezanu za ogrtac.
alselone alselone 16:53 19.12.2022

Re: Eh!

Šta to znači - živeo fudbal?

Znači da je davao slađane goliće.
docsumann docsumann 19:47 19.12.2022

Re: Eh!

alselone
Hrvati na Indeksu imaju solidan članak sa odličnim naslovm koji sumira ono što ja mislim: Messi je najbolji svih vremena, ali nije najveći. Najveći ikad je Maradona.

Pele je igrao drugi sport u drugom vremenu.


je l' kao - Nole je najbolji, Federer je najveći

kao što mi voliomo Noletovu supremaciju da potkrijepimo suHim brojkama, tako i u Messijevom slučaju statistika ide njemu u prilog u GOAT polemici.

Pele jeste imao 3 svjetska kupa, al se u klupskom fudbalu nije oprobao u najjačim ligama svijeta (Evrope).
interesantno da je Mesi oborio Peletov rekord po broju golova za jedan klub.

jedne godine (2012) Mesi je dao 91 gol, više nego recimo Borusija Dortmund, Čelsi...

s ovim svjetskim kupom, Mesi je definitivno GOAT

softelectronics_e softelectronics_e 20:15 19.12.2022

Re: Eh!

docsumann
alselone
Hrvati na Indeksu imaju solidan članak sa odličnim naslovm koji sumira ono što ja mislim: Messi je najbolji svih vremena, ali nije najveći. Najveći ikad je Maradona.

Pele je igrao drugi sport u drugom vremenu.


je l' kao - Nole je najbolji, Federer je najveći

kao što mi voliomo Noletovu supremaciju da potkrijepimo suHim brojkama, tako i u Messijevom slučaju statistika ide njemu u prilog u GOAT polemici.

Pele jeste imao 3 svjetska kupa, al se u klupskom fudbalu nije oprobao u najjačim ligama svijeta (Evrope).
interesantno da je Mesi oborio Peletov rekord po broju golova za jedan klub.

jedne godine (2012) Mesi je dao 91 gol, više nego recimo Borusija Dortmund, Čelsi...

s ovim, svjetskim kupom, Mesi je definitivno GOAT


Mesi ima daleko najbolju statistiku, kojoj Maradona ne može ni da prismrdi.
Na svaki Maradonin go, Mesi je dao deset jednako lepih - i lepših.
Od Maradone je bolji fudbaler i Ronaldo, debeli Ronaldo, Brazilac.
Pele nije za poređenje, jer se tada igrao drugačiji fudbal.
Jedan zanimljiv film sam davno gledao u Beču.
O Peleu.
Prikazivano je kako Pele barata loptom.
Recept je bio jednostavan.
Bez obzira kojom nogom je vodio loptu, u svakom trenutku se između lopte i protivnika nalazio on.
Da, to je veoma jednostavno rečeno, ali to da ostvari je, uglavnom, mogao jedino Pele.
docsumann docsumann 20:19 19.12.2022

Re: Eh!

pa opet, Maradonino izdanje na SP 86 se smatra najdominantnijim ikad
nikvet pn nikvet pn 20:27 19.12.2022

Re: Eh!

Браво Докс.

Пелеа памтим као клинац, магловито. Чиста чаролија увек кад прими лопту. Па га скрљо неки ништак, свима жао али оправио се.

Паралела ти тачна. Пеле је Фед, Ноле је Меси а Рафа је Пибе. С том разликом што је Ноле суперхипер Меси (а наш) док Рафа ипак није симпа-дрогераш. Фали симпа.
niccolo niccolo 20:43 19.12.2022

Re: Eh!

док Рафа ипак није симпа-дрогераш. Фали симпа.



Nije da nisi u pravu
bene_geserit bene_geserit 21:15 19.12.2022

Re: Eh!

kao što mi voliomo Noletovu supremaciju da potkrijepimo suHim brojkama, tako i u Messijevom slučaju statistika ide njemu u prilog u GOAT polemici.

Dobro bre docs, kolektivni i individualni sport ne mogu da se porede.
U individualnom sportu rezultati govore sve.
U kolektivnom je to sasvim druga priča.
alselone alselone 21:20 19.12.2022

Re: Eh!

je l' kao - Nole je najbolji, Federer je najveći

Ne.

Meni je jasno da sam pristrasan ali ja volim Maradonu i ne vredi zaljubljenom srcu govoriti. :)

Kao što je i Džordan najveći ikada. Možda će biti boljih igrača, i verovatno će biti, ali kada se relativno uzme epoha, drugi igrači, konkurencija, saigrači (Džordan je osvajao titule sa namanjim procentom saigrača koji su igrali All Stars), novine koje je uneo u sport, uticaj na širu kulturu, put koji je prešao od kako je krenuo da trenira tj. koliko je prepreka prošao i kog tipa su bile te prepreke, pa onda međusobni skorovi protiv konkurenata, ELO itd.

Đovak je tu apsolutni šampion, ne može onaj sa šiškama zapravo da prismrdi. Isto tako i Maradona, isto tako i Džordan.

Sjajan je i Mesi, ali on je meni dečko u autističnom spektru kao Nadal. Zna da tera lopte i kad mu dadu loptu ili reket, super igra kao Forest Gamp kad pretrči stadion ali ne i mnogo dalje od toga.
alselone alselone 21:24 19.12.2022

Re: Eh!

U kolektivnom je to sasvim druga priča.


To, to. Zbog Džordana se ginulo na terenu kao i zbog Maradone. Zbog Mesija, eh, 'nako.

To je veličina tih besmrtnih sportskih legendi. Imali su harizmu velikih vojskoviđa i iz ljudi su izvlačili više nego što bi pružili igrajući za "obične vojskovođe".
milisav68 milisav68 21:28 19.12.2022

Re: Eh!

nikvet pn

Паралела ти тачна. Пеле је Фед, Ноле је Меси а Рафа је Пибе.

Ma kakvi, vremenska razlika između Feda i Pelea je pola veka.A između Rafe i Maradone dve decenije.A Fed, Nole i Rafa igrali između sebe.

Druga stvar, da je Mesi igrao u Peleovo vreme, pa čak i u Maradonino, ne bi sastavio dve krštene sezone, kakva su bila pravila, i koje krljanje je bilo dozvoljeno.

Takođe, onda je bilo manje utakmica, pa je i prostor za postizanje golova, asistencija i čega sve sad ima u statistikama ( što onda nije bilo) veći.

Jednostavno, ne može da se meri, već da se kaže samo lična simpatija.

Za mene je u toj konkurenciji Maradona najveći.
alselone alselone 21:34 19.12.2022

Re: Eh!

Takođe, onda je bilo manje utakmica, pa je i prostor za postizanje golova, asistencija i čega sve sad ima u statistikama ( što onda nije bilo) veći.


Jebem ti ja statistike, da izvineš. Maradona je davao i dušu i telo za rep'staciju a današnje legende za klubove. Za mene to ne može da se meri i to je to.
alselone alselone 21:34 19.12.2022

Re: Eh!

Ko je rekao Jokić? Ja nisam rekao.
milisav68 milisav68 21:43 19.12.2022

Re: Eh!

alselone

Jebem ti ja statistike, da izvineš. Maradona je davao i dušu i telo za rep'staciju a današnje legende za klubove. Za mene to ne može da se meri i to je to.

Ma može i statistika, kad Mesi bude dao gol rukom i da mu priznaju, nek se javi:)

Druga statistika, kad neki poznati muzičar napiše pesmu o njemu, a svetski pooznati režiser snimi film - nek se javi :)
alselone alselone 21:52 19.12.2022

Re: Eh!

Druga statistika, kad neki poznati muzičar napiše pesmu o njemu, a svetski pooznati režiser snimi film - nek se javi :)


Tako je. Baš sam sa sličnom namerom došao da napišem komentar. Razmišljam, koliko i u imenu ima harizme. Zar nije najfudbalskije ime Diego Armando Maradona? Kada kažeš to ime osetiš energiju fudbalske Argentine, dok energiju uz ime Mesi vezuje za "dečko evo ti napojnica od pet dolara da mi parkiraš auto". :)

Slično kao i Vlade Divac. Zar nije najkošarkaškije ime? Prvo Vlade, nije Vlada, jer Vlada živi u komšiluku i bavi se folklorom i voli šnenokle, dok je "Vlade" prijepoljački snagator sirovinčina koji je prvo vodio volove po Tari a sada vodi crnce po NBA. Pa još i Divac čoveče, ne može košarkaškije prezime. :)
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:11 19.12.2022

Re: Eh!

Kad razmatrate ko je bolji, Pele, Maradona, Mesi uzimate li u obzir rekvizite koje su koristili?
Kopačke, lopte, dresovi, travnjaci, svlačionice, hrana, primjena nauke.
Sjećate li se vremena kad se utakmica igrala samo jednom loptom i niko je nije smio zamjeniti? Ako se ovdje ne zaustavim nastaviću nabrajati i kvadratne stative.
Uostalom, Garinča i Ronaldinjo su najbolji.

Dodatak
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 23:48 19.12.2022

Re: Eh!

Slično kao i Vlade Divac. Zar nije najkošarkaškije ime? Prvo Vlade, nije Vlada, jer Vlada živi u komšiluku i bavi se folklorom i voli šnenokle, dok je "Vlade" prijepoljački snagator sirovinčina koji je prvo vodio volove po Tari a sada vodi crnce po NBA. Pa još i Divac čoveče, ne može košarkaškije prezime. :)




DJOKovic vs FEDERer

NNN NNN 23:57 19.12.2022

Re: Eh!

može i statistika
Mbape za koji minut puni 24 godine, a vidim da ovakva poređenja kruže:

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana