Reč i slika

Neocekivana sila koja se iznenada pojavljuje i resava stvar

angie01 RSS / 04.03.2023. u 23:19

FqXDMi-XwAAN5P4?format=jpg&name=small



Komentari (375)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 23:56 04.03.2023

inde leges datae,ne firmior omnia posset

Свет је свакако мењати потребно
и то сваком прихватљивом милом,
хитно јер овако даље ..баш неиде
(ал 'не чинити ..никако.. то силом)
angie01 angie01 00:41 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

(ал 'не чинити ..никако.. то силом)


sila je ona iskonska, koja cuva ravnotezu-Priroda.
gvozden1 gvozden1 01:26 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset


sila je ona iskonska, koja cuva ravnotezu

srdjan.pajic srdjan.pajic 02:18 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset





Link

"Saosećamo sa napaćenim građanima Zemuna."
Knjačanci i Mirjevci


docsumann docsumann 08:32 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

gvozden1

sila je ona iskonska, koja cuva ravnotezu




apacherosepeacock apacherosepeacock 09:09 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Izvinjavam se unapred na digresiji, ali umetnost ne zelim da kacim na blogove u naslovu krstene fasizmom i sl.

Juce na holandskoj tv na temu klasicna muzika i muzika sirom sveta, jedan od gostiju je bio i nas covek, Nislija.

Ukratko o njemu..

Nemanja Radulovic Nis, 1985 je srpski violinista. Poceo je da uci da svira violinu sa 7 godina. Cetiri godine kasnije dodeljena mu je Oktobarska nagrada za muziku grada Beograda. 1997. proglasen je talentom godine u Srbiji. Radulovic je studirao na Hochschule für Musik Saar in Saarbrücken i na Art Univerzitetu u Beogradu. Sa cetrnaest godina nastavio je studije na Konzervatorijumu u Parizu. 2014. godine dobio je, medju brojnim drugim nagradama, i nagradu na francuskom festivalu Victoires de la Musique. 2017 dobitnik je Chevalier des arts et des lettres - French national title.

Zahvaljujuci izuzetnoj virtuoznosti, Radulovic se poslednjih godina brzo proslavio na medjunarodnim koncertnim pozornicama. U medjuvremenu je solirao sa velikim brojem velikih orkestara, ukljucujuci Staatskapelle Dresden, Royal Philharmonic Orchestra, Orchestre Symphonique de Montréal.. U Holandiji je nastupao sa orkestrom Severne Holandije pod upravom dirigenta Misela Tabacnika. U decembru 2018. bio je solista na violinskom koncertu Arama Hacaturijana sa istanbulskom filharmonijom Borusan u Koncertnoj dvorani u Amsterdamu. Takodje cesto nastupa sa svojim ansamblima Double Sens i The Devils' Trills. Radulovic redovno nastupa i na recitalima sa harfistkinjom Marielle Nordmann i pijanistkinjom Susan Manoff. Inace, Nemanja svira na violini Jean-Baptiste Vuillaumea napravljenoj 1843 godine.

Iako klasicar, Nemanja voli i tradicionalnu folk muziku, srpsku, balkansku, svetsku.

Sa njegovog poslednjeg izdatog CD pod nazivom Roots, malo Argentine (moj najdrazi) tango Por Una Cabeza, La Csárdás de Vittorio Monti & nasa - Niska Banja.. usput, ne znam da li treba posebno da podvucem da je violina moj najdrazi muzicki instrument..








apacherosepeacock apacherosepeacock 10:05 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

.. ako Bog postoji zove se Johan Sebastian Bah.

AIR - Johann Sebastian Bach aus der 3. Suite für Orchester (D-Dur; BWV 1068), by Double Sens and Nemanja Radulovic

nikvet pn nikvet pn 10:43 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

apacherosepeacock
.. ako Bog postoji zove se Johan Sebastian Bah.




А Немања Радуловић један од апостола...
zilikaka zilikaka 10:57 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

apacherosepeacock
.. ako Bog postoji zove se Johan Sebastian Bah.


A Vivaldi je njegov pomoćnik.


Kažu neki koji slove za upućene, da je to samo lestvica u razvoju.
Ni ja nisam odmakla dalje od baroka, tu sam ostala večno zakucana.
Milan Novković Milan Novković 11:42 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

zilikaka
apacherosepeacock
.. ako Bog postoji zove se Johan Sebastian Bah.


A Vivaldi je njegov pomoćnik.


Kažu neki koji slove za upućene, da je to samo lestvica u razvoju.
Ni ja nisam odmakla dalje od baroka, tu sam ostala večno zakucana.

Zvaćemo te klinka Zilikaka

Logično je, kad tako počneš pa malo porasteš, da preko Klasicizma brzo dođeš do Romantizma i odvrneš 200W u maloj spavaćoj sobi da bi mužu dočarala Betovenovih 10 kontrabasa u nekoj ajmoajmo situaciji gde ti se muž ulenjio
docsumann docsumann 11:44 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

ne znam koliko ste upoznati da je Sabaton jednu pjesmu sa svog zadnjeg albuma posvetio Milunki Savić





Milan Novković Milan Novković 12:00 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Черевићан
Свет је свакако мењати потребно
и то сваком прихватљивом милом,
хитно јер овако даље ..баш неиде
(ал 'не чинити ..никако.. то силом)

Firmissimus, fortissimus, .... i dalje najebo kako god okrenemo kada naleti na višu silu

Черевићан Черевићан 13:06 05.03.2023

fugit irreparabile tempus

fortissimus

у размаку ципелица..........ушушкана тајна
створена да замрси... (слатко а ћутљиво),
која Свет .....покреће ........оно баш најача
али у основи ..............мири непомирљиво
zilikaka zilikaka 13:27 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Milan Novković
zilikaka
apacherosepeacock
.. ako Bog postoji zove se Johan Sebastian Bah.


A Vivaldi je njegov pomoćnik.


Kažu neki koji slove za upućene, da je to samo lestvica u razvoju.
Ni ja nisam odmakla dalje od baroka, tu sam ostala večno zakucana.

Zvaćemo te klinka Zilikaka

Logično je, kad tako počneš pa malo porasteš, da preko Klasicizma brzo dođeš do Romantizma i odvrneš 200W u maloj spavaćoj sobi da bi mužu dočarala Betovenovih 10 kontrabasa u nekoj ajmoajmo situaciji gde ti se muž ulenjio

Da li ima neko istraživanje o razvoju mozga tokom vremena?
Iz meni dostupnog uzorka se čini da je za muškarce (pre)često po osama vreme, zrelost, konveksna u odnosu na vreme, obavezno ima ekstrem negde oko 35-45 i često osno simetrična. Ko Normalna raspodela, recimo.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:31 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

nikvet
apacherosepeacock
.. ako Bog postoji zove se Johan Sebastian Bah.

А Немања Радуловић један од апостола...


Amen!


zilikaka

A Vivaldi je njegov pomoćnik.

Kažu neki koji slove za upućene, da je to samo lestvica u razvoju.
Ni ja nisam odmakla dalje od baroka, tu sam ostala večno zakucana.


Barok zauvek.
Volim ja mnoge kompozitore, Vivaldija sigurno, Pergolezija, Mocarta (Requiem sam slusala u crkvi ovde, kakav dozivljaj)..da ne nabrajam sve, a i razlicite periode ali ovo je nenadmasna, nedostizna lestvica, iznad ovoga ne postoji niko i nista. Bog. (English Suite No. 2 in A minor me lansira u svemir:)


Fenomenalni Ivo Pogorelic


Ali Glenn Gould je Maestro - apsolutno nenadmasan u izvodjenju Baha


Milan Novković Milan Novković 13:34 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

zilikaka
Milan Novković
zilikaka
apacherosepeacock
.. ako Bog postoji zove se Johan Sebastian Bah.


A Vivaldi je njegov pomoćnik.


Kažu neki koji slove za upućene, da je to samo lestvica u razvoju.
Ni ja nisam odmakla dalje od baroka, tu sam ostala večno zakucana.

Zvaćemo te klinka Zilikaka

Logično je, kad tako počneš pa malo porasteš, da preko Klasicizma brzo dođeš do Romantizma i odvrneš 200W u maloj spavaćoj sobi da bi mužu dočarala Betovenovih 10 kontrabasa u nekoj ajmoajmo situaciji gde ti se muž ulenjio

Da li ima neko istraživanje o razvoju mozga tokom vremena?
Iz meni dostupnog uzorka se čini da je za muškarce (pre)često po osama vreme, zrelost, konveksna u odnosu na vreme, obavezno ima ekstrem negde oko 35-45 i često osno simetrična. Ko Normalna raspodela, recimo.

Možda malo grešiš u kvantitativnom smislu - moja žena je napisala pešest usmenih radova na temu: Detinjasti do 60te, a onda podetinje

Inače, postoje indikacije da nam se oko 60% karaktera promeni kroz život, iako principal components drže neki "integritet" pa smo prepoznatljivi i kad nas neko duže ne vidi.
zilikaka zilikaka 13:50 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Možda malo grešiš u kvantitativnom smislu - moja žena je napisala pešest usmenih radova na temu: Detinjasti do 60te, a onda podetinje

Dozvoljavam da je u pravu.
Inače, postoje indikacije da nam se oko 60% karaktera promeni kroz život, iako principal components drže neki "integritet" pa smo prepoznatljivi i kad nas neko duže ne vidi.

To da, svakako.
Milan Novković Milan Novković 14:26 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

apacherosepeacock
nikvet
apacherosepeacock
.. ako Bog postoji zove se Johan Sebastian Bah.

А Немања Радуловић један од апостола...


Amen!


zilikaka

A Vivaldi je njegov pomoćnik.

Kažu neki koji slove za upućene, da je to samo lestvica u razvoju.
Ni ja nisam odmakla dalje od baroka, tu sam ostala večno zakucana.


Barok zauvek.
...


Ajdeajde, vi uspavane luteranske device sa severa, the obe, evo i Bah kaže ajmobuđenje ... i iako uskrs nije baš poranio ove godine i u njegovoj kantati se oseća miris klasičnog proleća, iako je još posle nje rabotao par decenija, pa ne moramo da čekamo 2024.



Dobro, de, mogao sam da kažem i "ukusi", al to mi ograničava prostor za zezanje i provokacije
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:33 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Milan

..i provokacije



Bolje nemoj da me provociras, to mi je pogonsko gorivo za do sudnjeg dana:))..




zilikaka zilikaka 16:00 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

apacherosepeacock
Milan

..i provokacije



Bolje nemoj da me provociras, to mi je pogonsko gorivo za do sudnjeg dana:))..



Ranije sam se držala klavijatura a kako sam omatorila nekako mi više leže gudači, al barok svakako, i to nešto u molu, naravno.

Nego, nikako da se usudim da pitam šta je povod ovom blogu?

Imam utisak da se vi uglavnom razumete a da sam ja nekako ko kad stigneš na kraj svečanog ručka i pojma nemaš šta je povod, pa se budalasto smeškaš okolo i kao šatro učestvuješ u proslavi.
docsumann docsumann 16:00 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Goldbergove Varijacije su mi uvijek asocijacija na



moj prvi susret sa T.Bernhardom. jako

angie01 angie01 17:25 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Ranije sam se držala klavijatura a kako sam omatorila nekako mi više leže gudači,


svirala samklavir 10 godina i volim da slusam pijaniste-da ne gnjavim sada sta i kako,..al vec dugo ne mogu bez violina,...znaci od ozbiljne do cigana, morad da mi jeca gudalo, jer ga najbolje osecam.

nemanja Radulovic je suvo zlato sa ovog podneblja, ne samo zato sto je viruoz na instrumentu, on je tako jedno nevidjeno bice- nemam reci.


Nego, nikako da se usudim da pitam šta je povod ovom blogu?


povod je moja fascinacija ovom fotografijom, koja u sebi nosi viselojnu metaforu trenutka u kome zivimo i u kome smo uglavnom ugrozeni,...jer smo, prvo- onecovecili, potisnuli prave vrednosti, zaboravili sklad u rpirodi, koju smo potpuni omalovazili, a koja je najveci autoritet i zasluzna je i za nase postojanje,..tako nekako....mogu jos do prekosutra, al nema potrebe.
angie01 angie01 17:30 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

besplatan koncert, odrzan u Studenskom parku, jer se karte za koncerte u dvoranama prodaju za par sati, pa mnogi ostanu uskraceni,

Milan Novković Milan Novković 18:25 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

apacherosepeacock
Milan

..i provokacije



Bolje nemoj da me provociras, to mi je pogonsko gorivo za do sudnjeg dana:))..


I ja volim Baha, zato sam se i uključio u tred

Kad sam došao u UK 1987 bio sam u periodu kad sam slušao uglavnom klasičnu muziku, pretplaćivao se na časopise, kupovao svašta. Pošto mi je muzika za kola bila na kasetama imao sam ih ne samo sa Bahom, nego i po celu kasetu koja u krug vrtineke delove njegove muzike.

Na "neutralniji" teren ti i Zilikaka sada, mi je po prvi put uvek zgodno da se uključim sa ovom kantatom, npr.

- Jedna mu je od najboljih

- Ja u njoj vidim ogromne delove mosta ka klasicizmu.

- Zove se "Sleepers awake", u mom zezanju buđenje

- Inspirisana luteranskom himnom "Wachet auf, ruft uns die Stimme" (literally: Awake, the voice is calling us) - moj popularniji engleski prevod je "Wake, Awake, for Night Is Flying"... počinjem da kopiram pošto ne znam sve napamet a i mnogo mi je lakše ...

- A himna: Philipp Nicolai wrote the hymn in 1598, a time when the plague had hit Unna where he lived for six months as a preacher after studies in theology at the University of Wittenberg. The text is based on the Parable of the Ten Virgins (Matthew 25:1–13).

- Hteo sam i da se rapsišem o metaforičnosti Parable of the Ten Virgins danas, ali sam se stavio pod "brutalnu" samokotrnolu pa sam vas samo "isprovocirao" - nisam, u stvari.

A kantate su mu uopšte interesantne pošto ih je počinjao u Ponedeljak i na kraju sa uvežbanim orkestrom i pevačima izvodio pri nedeljnoj misi u crkvi...pa onda tako sve te silne godine.

... ništa mi manje priče i Bah nisu interesantni sada nego pre 35 godina, a i većinu sam zaboravio, nego mi je samo ostalo mnogo manje vremena ispred mene pa svaštarim

freehand freehand 21:05 05.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

srdjan.pajic




Link

"Saosećamo sa napaćenim građanima Zemuna."
Knjačanci i Mirjevci




srdjan.pajic srdjan.pajic 04:32 06.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

docsumann
gvozden1

sila je ona iskonska, koja cuva ravnotezu






Gde se ovog seti, dokse?!
(imam taj disk negde ovde na policama...)


A pazi ovo:

link





Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:19 06.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

apacherosepeacock
nikvet
apacherosepeacock
.. ako Bog postoji zove se Johan Sebastian Bah.

А Немања Радуловић један од апостола...


Amen!


zilikaka

A Vivaldi je njegov pomoćnik.

Kažu neki koji slove za upućene, da je to samo lestvica u razvoju.
Ni ja nisam odmakla dalje od baroka, tu sam ostala večno zakucana.


Barok zauvek.
Volim ja mnoge kompozitore, Vivaldija sigurno, Pergolezija, Mocarta (Requiem sam slusala u crkvi ovde, kakav dozivljaj)..da ne nabrajam sve, a i razlicite periode ali ovo je nenadmasna, nedostizna lestvica, iznad ovoga ne postoji niko i nista. Bog. (English Suite No. 2 in A minor me lansira u svemir:)


Fenomenalni Ivo Pogorelic


Ali Glenn Gould je Maestro - apsolutno nenadmasan u izvodjenju Baha




A John Cage onda Anti-Bog.

Doduse, ima teoreticara muzike koji nalaze paralele u pristupu komponovanju kod Cagea i Bacha.
cmix909 cmix909 10:38 06.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Milan Novković
... A kantate su mu uopšte interesantne...

I da je samo njih zapisao, opet bi bio najveci stvaralac u poznatoj istoriji ljudskog roda, a i da nije nijednu... Dvestotinak njih, sa oko hiljadu 'numera', među kojima su i pojedini recitativi remek-dela -- ukupno tri dana Muzike. Nagađanja o broju unistenih i zagubljenih partitura Bahovih kantata u rasponu su od nekoliko do jos par stotina; najmanje dve takve sam (tonski) sanjao. Red bi bio da se otkrije jos koja imajuci u vidu da su tek 1920-ih pronađene obe polovine Vivaldijeve licne arhive, u kojoj je bila i velika vecina duhovnih kompozicija italijanskog majstora, a o kojima do tada nije bilo nikakvog pomena. Znam da to nema veze jedno s drugim.

Ovde se pominje sjajni Helmut Riling, koji je prvi snimio sve poznate kantate, i taj njegov komplet mi je najdrazi. Jos veci muzicar, orguljas, cembalista i dirigent Karl Rihter nije stigao ni do polovine, jer je prerano i naglo umro u nekom minhenskom hotelu.


Rihter
angie01 angie01 11:50 06.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset



ovako sam upoznala Margitu Stefanovic, doduse u KSTu....Magi, koja je bila tada bolja od Ive Pogorelica, ili bar u istom rangu, jer je ona prvo dobila prolaz za dalje skolovanje u Rusiji, al je nije pustila majka,...pa je otisao Ivo.
angie01 angie01 11:53 06.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

a brat Lovro Pogorelic- smekercina,

apacherosepeacock apacherosepeacock 09:24 07.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

A John Cage onda Anti-Bog.


pa jos Milton (kad se igramo recima)

Aaa, hehe.. silencio..

Sfera uticaja Sati, svidja se i meni Gnossienne.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:23 07.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

angie01


ovako sam upoznala Margitu Stefanovic, doduse u KSTu....Magi, koja je bila tada bolja od Ive Pogorelica, ili bar u istom rangu, jer je ona prvo dobila prolaz za dalje skolovanje u Rusiji, al je nije pustila majka,...pa je otisao Ivo.



Respekt za Margitin talenat, kakva steta, verovatno bi joj zivot isao drugacijim tokom.

Da, oba brata Pogorelic briljantni pijanisti, ali Ivo je Maestro za Sopena, Prokofijeva, Rahmanjinova, Cajkovskog..
angie01 angie01 12:14 07.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Respekt za Margitin talenat, kakva steta, verovatno bi joj zivot isao drugacijim tokom.


upravo, to smo toliko puta konstatovali, kako bi najverovatnije njen zivo bio sasvim drugaciji da je otisla,..velika steta.


Da, oba brata Pogorelic briljantni pijanisti, ali Ivo je Maestro za Sopena, Prokofijeva, Rahmanjinova, Cajkovskog..


bezpogovorno je Ivo tata, vrlo je tesko probiti se na mesto na kome on stoji,...moja naklonost drugom bratu- takodje izuzetnom pijanisti- potice od cinjenice da je Lovro bio mnogo bolji frajer:)...a i sada deluje opusteno, nema nikakve drame oko njega,...koju ne zameram Ivi-on je covek naprosto takav, preosetljiv,
freehand freehand 21:03 07.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

freehand
srdjan.pajic




Link

"Saosećamo sa napaćenim građanima Zemuna."
Knjačanci i Mirjevci





Nije da sam baš u žalosti što niko (pa ni Pajić= nije reagovao na to što američki mabasador,uz Vučića i Brnabu, podržava Rio Tinto i iskopavanje litijuma u Srbiji, al nije ni da mi je svejedno dok zamišljam šta bi se desilo da su, na primer, bili u pitanu rusi ili Kinezi.
Ovi drugi, Kinezi - to su oni što im je neko bombardovao ambasadu onomad u glavnom gradu jedne evropske zemlje. Al nema veze. Ni ko je ni kako je. Ni zašto je.

Bajdvej - po poslednjim vestima iz propagandnih izvora koji nisu ruski - nemački gasovodi na dnu Baltičkog mora ipak se nisu samodetoniriali; postoji izvesna sumnja da su nekiUkrajinci nekako došli tamo i na naeki način ih nekako sjebali.
angie01 angie01 22:17 07.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Nije da sam baš u žalosti što niko (pa ni Pajić= nije reagovao na to što američki mabasador,uz Vučića i Brnabu, podržava Rio Tinto i iskopavanje litijuma u Srbiji, al nije ni da mi je svejedno dok zamišljam šta bi se desilo da su, na primer, bili u pitanu rusi ili Kinezi.
Ovi drugi, Kinezi - to su oni što im je neko bombardovao ambasadu onomad u glavnom gradu jedne evropske zemlje. Al nema veze. Ni ko je ni kako je. Ni zašto je.


ovo ti je bas daleko od istine,..nisam bas otprtila, pa ne znam da l je konkretno na ovom mestu neko pomenu-ako na to mislis- al su sirom neta i u RL mnogi poludeli od tog govora americkog Ambasadora,...i svuda je serovan onaj klip sa odgovorom Save manojlovica, koji si i ti zakacio, pa mozda zbog toga nije bila rekacija i na tvoj komentar, al koliko znam-reakcije su iste-svi su ogorceni.

..a sto se Embajada tice, jeste kinsku su spicili, jer su imali dojavu da je majcica sa svitom u sklonistu ambasade,...al su zato na molebanu za patike, zapalili veseli decaci njihovu i jos je stradao jedan od akcijasa,...sa sve spregom policijskih pregalnika, koji su cekali sa hamerima u paralelnim ulicama i krenuli tek, kada je pocelo da gori i jos otpozdravljali sa platformi vozila.


sto se g Ambasadora tice, on je samo sluzbenik, koji cita spremljene govore, sa nadobudnoscu gazde, jer mu se tako moze,...sad, ko je kriv sto smo u takvom shebanom i ucenjivackom polozaju-videti od pocetnog polozaja.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:19 07.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

freehand


Bajdvej - po poslednjim vestima iz propagandnih izvora koji nisu ruski - nemački gasovodi na dnu Baltičkog mora ipak se nisu samodetoniriali; postoji izvesna sumnja da su nekiUkrajinci nekako došli tamo i na naeki način ih nekako sjebali.

Izgleda da su ukrajinskim roniocima, koji su ronili na dah, ispale lične karte iz farmerki dok su minirali gasovode.
Nije da sam baš u žalosti što niko (pa ni Pajić= nije reagovao na to što američki mabasador,uz Vučića i Brnabu, podržava Rio Tinto i iskopavanje litijuma u Srbiji, al nije ni da mi je svejedno dok zamišljam šta bi se desilo da su, na primer, bili u pitanu rusi ili Kinezi.

Mislim da su više puta tretirana na blogu pitanja koja postavljaš.
Jasno je da ne može biti isti pogled na demokratsko i ekološko uništavanje okolinea, a naročito vode i autokratsko kupovanje preduzeća. Nerazumno je biti za autokratiju koja se bori protiv demokratije.
Ruske i kineske poslove vode bogati oligarsi a zapadne poslove fini poslovni ljudi koji su stekli milijarde počinjući poslove iz garaža.
angie01 angie01 23:53 07.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Ruske i kineske poslove vode bogati oligarsi a zapadne poslove fini poslovni ljudi koji su stekli milijarde počinjući poslove iz garaža.


pa hebiga- cinjenica je da su prljavu tehnologiju, koja je zabranjena svuda u normalnom svetu, pa i kod Kineza, jer ugrozava vodu, vazduh i zemlju, u Srbiju doneli Kinezi,...sto ne bi mogli, da ih nase tete nisu pustili.

meni je potpuno nelogicno to prepucavanje, Rusija vs USA-zabole me za obe varijante, narocito Kinesku, ako me vec pitas- a ne pitas:),...al je isto cinjenica, da pare koje se ovde upumpavaju dolaze iz EU i USA.
freehand freehand 08:54 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Rusija vs USA-zabole me za obe varijante, narocito Kinesku

Logično i matematički precizno.

al je isto cinjenica, da pare koje se ovde upumpavaju dolaze iz EU i USA.

Koje se pare ovde upumpavaju?
I koju je to prljavu tehnologiju donela Kina u Srbiju?

Inače,u gornjem klipu vidi se reakcija na podrškuameričkog ambasadora RioTintu i kopanju litijuma u Srbiji. Ako nisi videla.
A blagaironija odnosi se na to da bi svi koji ovo ne vide sigurno videli i bili vrlo glasni u reakciji da je to, na primer, učinio ruski ambasador.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:27 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

freehand


Inače,u gornjem klipu vidi se reakcija na podrškuameričkog ambasadora RioTintu i kopanju litijuma u Srbiji. Ako nisi videla.
A blagaironija odnosi se na to da bi svi koji ovo ne vide sigurno videli i bili vrlo glasni u reakciji da je to, na primer, učinio ruski ambasador.




Pricip je isti, samo zavisi čije je govno a čija torta.
freehand freehand 09:29 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

kamilo_emericki
freehand


Inače,u gornjem klipu vidi se reakcija na podrškuameričkog ambasadora RioTintu i kopanju litijuma u Srbiji. Ako nisi videla.
A blagaironija odnosi se na to da bi svi koji ovo ne vide sigurno videli i bili vrlo glasni u reakciji da je to, na primer, učinio ruski ambasador.




Pricip je isti, samo zavisi čije je govno a čija torta.

Princip je isti, da nema principa. I da nisu važni ni priroda ni država nego ideološka zatucanost.
zilikaka zilikaka 09:49 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Koje se pare ovde upumpavaju?
I koju je to prljavu tehnologiju donela Kina u Srbiju?

Za pare ne znam, ni dolazi li zaista nešto spolja (ili se ovde samo premuljava) niti gde (sve) završi, al za tehnologiju bih mogla.

Evo, mi se već godinama radujemo novoj fabrici guma koju nam je isposlovao sam Predsednik.
Baška što se gradilo po etapama, pa se do kraja nije pojavila ta čuvena prrocena uticaja na životnu sredinu (jer ti ne treba za pristupni put, ni za orgadu, ni za portirnicu...), a kada se na kraju papir i pojavio, bio je jednako beskoristan kao da ga nema.

Sticajem okolnosti, ne samo da sam ga čitala nego znam mišljenje o njoj onih koji su stvarno za to merodavni, jako.

Napisana je opšta stvar, bez jednog konkretnog podatka o stvarnoj tehnologiji. Procenjene su neke količine koje bi se emitovale (potpuno paušalno, i još su i napravili grešku u računu, umesto da saberu sve emitere koji mogu istovremeno raditi, oni stavili samo vrednost najvećeg i sa tim dalje išli u procenu) a za zaključak napisali da će se ugraditi odgovarajući filteri koji će sve to svesti na dozvoljene količine.

Dakle, procena u stilu "časna reč, najke mi, biće to sve ok".

Sad, da smo mi država ko što nismo, pa da pošalješ sutra nekog da izmeri nešto, pa sa tim rezultatima merenja podigneš sve žive inspekcije i očas posla ih nateraš da poštuju propise, nego...

Opše je poznata bila priča o angažovanju nesretnih Vijetnamaca koji su gradili fabriku i pri tome zaista bili u ropskom položaju. Ono što se manje zna je da tamo nije smela da uđe ni protivpožarna policija i izvrši uviđaj kad su imali neki požar.
Imaju državu u državi, ne sme niko da im priđe. Kad neko pokuša, samo pozovu neki broj i onda ili stigne naređenje o povlačenju sa najvišeg nivoa ili se još pojave i BG crni džipovi.
Ima ko se zezno pa prijavio i da radi za njih. Od par poznatih primera, svi su za par meseci gledali da odu.

Da rezimiram, za prljavu tehnologiju (još) ne znam, jer je to i dalje tajna za javnost, a za sada ne prave sirovinu nego samo liju gume. Jedino što mi dosadašnji tok stvari ne ukazuje da ćemo imati bilo kakvu šansu kada počne prava proizvodnja.



predatortz predatortz 10:20 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

..a sto se Embajada tice, jeste kinsku su spicili, jer su imali dojavu da je majcica sa svitom u sklonistu ambasade,..


Taman i da je to bilo tačno, i dalje se radi o terorizmu.
A "majčica" (kako kome, meni nije da bih je tako od milja zvao) je bila - šta?

Civil! Drugovi i drugarice, bila je civil!

Dakle, ako je NATO bombardovao ambasadu suverene zemlje sa ciljem da u njoj ubije civila, državljanina Srbije, onda je to udžbenički primer terorističkog delovanja.
gedza.73 gedza.73 11:13 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

freehand
Inače,u gornjem klipu vidi se reakcija na podrškuameričkog ambasadora RioTintu i kopanju litijuma u Srbiji. Ako nisi videla.


Aluminum Corporation of China (Chinalco) is the largest aluminium producer in the world, and one of the top producers of copper, lead and zinc in China. The company is directly owned by China's State-owned Assets Supervision and Administration Commission (SASAC).

I koju je to prljavu tehnologiju donela Kina u Srbiju?

Kineski Ziđin u Srbiji

aj pogodi od koga i na koji način kupuješ bakar (uvoziš borski al iz Kine) i od koga kupuješ srpsko zlato za rezerve.

Inače dugogodišnji direktor rudnika Bor je bio istaknuti drug komunista.

A da ne spominjemo Najvećeg Srbina, borca za pravdu i prirodu kome tamo neko pravi minihidroeltrane po Srbiji.

gedza.73 gedza.73 11:19 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Ovako ti Frihend danas izgleda Bor nakon udruženog delovanja srpskih i kineskih komunista







Bolje bi prošli sa Sarumanom i Orcima.
angie01 angie01 11:23 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Logično i matematički precizno.


evo, da me mucis do smrti, ne znam sta si hteo da kazes.

a ono sto ja jesam htela reci, da mi nije jasno prozivanje USA, kada se nesto zamera Rusiji, pa se jos dodaje Kina, ne zna se koja je to prljava tehnologija stigla, iako se Linlonlise,..a pazi, ne zna se ni ko daje ovde pare- pa zanimljivo.

to sto je americki ambasador rekao-nije ok, al ne abolira Rusiju, ni po pitanju agresija na ukrainu, a ni po tome sto preko spca upravlja nasim desnicarima, recimo...i svakako se mesa u unutrasnju politiku nase zemlje,..sta nije jasno...tako da ne razumem tvoju osnovnu zamerku- sem dela, da nema reakcije, nema dovoljne, al sam i to objasnila-kuvana ja zaba, na blogu postoji interesovanje samo za cvsp, a van ovog mesta je bilo reakcija.
angie01 angie01 11:30 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Taman i da je to bilo tačno, i dalje se radi o terorizmu.


tvoj ceo komentar licni na, kako mali perica zamislja,

o bombardovanju mislim sve najgore,...a o konkretnom slucaju, koji je pravdan zvanicno greskom, je posle provaljeno to sto sam rekla,..a o kakvom civilu pricas, za osobu koja je bila u samom vrhu odlucivanja i delila krivicu sa svojim muzem koji je valjda vrhovni komandant, po poziciji koju je imao.

a sta bi bilo paljenje americke embajade- nego terorizam, ako si vec tako krenuo.

znaci, sve skupa neki mis/mes,...pri cemu je jedan slucaj deo ratnih dejstava...bez opravdanja, svakako.
predatortz predatortz 11:40 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset


tvoj ceo komentar licni na, kako mali perica zamislja,


mali perica ne zamišlja ništa. mali perica se poziva na međunarodno pravo. onaj koji ga krši zamišlja da je iznad toga, tako se ponaša, ali će kad tad da snosi posledice.
presedan koji je nato napravio nad našom zemljom postaje obrazac ponašanja. usledila je logika "kada mogu oni, možemo i mi".


a o kakvom civilu pricas, za osobu koja je bila u samom vrhu odlucivanja i delila krivicu sa svojim muzem koji je valjda vrhovni komandant, po poziciji koju je imao.


američki predsednik je komandant američke vojske. amerika je stalno u nekom ratu. žene američkih predsednika su veoma eksponirane u politici sjedinjenih država i pružaju im jaku i otvorenu podršku. sugerišeš da je dozvoljeno ubijati ih zbog toga ako se tebi ne dopadaju?


a sta bi bilo paljenje americke embajade- nego terorizam, ako si vec tako krenuo.


nastavak prakse koju je amerika uvela nasiljem nad našom zemljom. oni pokazali da ambasade i nisu baš neka svetinja.
rekoh, otvorili pandorinu kutiju. sad lagano gube konce, pa drame o poštovanju onoga što su sami srozali.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:46 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

I da je samo njih zapisao, opet bi bio najveci stvaralac u poznatoj istoriji ljudskog roda, a i da nije nijednu... Dvestotinak njih, sa oko hiljadu 'numera', među kojima su i pojedini recitativi remek-dela -- ukupno tri dana Muzike. Nagađanja o broju unistenih i zagubljenih partitura Bahovih kantata u rasponu su od nekoliko do jos par stotina; najmanje dve takve sam (tonski) sanjao.

Кад се говори о Баховој музици, и посебно њеном утицају на млађе композиторе, не може се изоставити барон Готфрид ван Свитен, личност која је најдиректније допринела да ови композитори, посебно Моцарт и Бетовен, упознају Бахова дела. Он је био фасцинантна личност и одавно сам мислила да напишем један посебан текст посвећен њему.

Ван Свитен је био син истакнутог холандског лекара кога је Марија Терезија довела у Беч да буде њен лични лекар и тако је као дете стигао у Аустрију где је одрастао, ушао у аустријску дипломатску службу и као аустријски дипломата доспео у Берлин. Ту је, пошто је имао велики интерес за музику, студирао код једног од Бахових ученика и сакупљао је Бахове и Хендлове партитуре које је донео са собом назад у Беч. Он је и сам компоновао, али је пре свега помагао друге композиторе, нарочито Хајдна, Моцарта и Бетовена.

Као управник царска библиотеке, први је увео картице у каталогизирање библиотечког фонда.

Што се неговања музичког наслеђа тиче, организовао је редовне концерте где су се свирала Бахова и Хендлова дела, уместо дотадашње праксе да се изводе само нова дела живих композитора, а да музика мртвих иде у заборав.

Након Моцартова смрти је организовао извођење Реквијема у корист Моцартове удовице и школовао је његовог сина.

Иначе, он је заслужан и за данашња правила понашања која важе на концертима пошто је захтевао да се музика слуша са поштовањем, без разговора, шетања, једења и сл.
gedza.73 gedza.73 11:55 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

@ freehand
Nego ti još pre nedelju, dve si ovde postavio 'insajderske' informacije kako Bahmut pada tog popodneva.

I šta imaš da kažeš za nacistu pod nadimkom 'Srbin' i 'Fric' koji je streljao nenaoružanog zarobljenika. Jel to u duhu dobrosusedskih odnosa Rusije i Ukrajine pošto se isto na blogu tvrdilo kako će Rusija strogo da vodi računa i zbog te bolećivosti sporo napreduje.



Ovaj levo na donjoj slici što ga je odlikovao je predstavnik najviših organa vlasti na Krimu. A odlikovani nacista, pripadnik ruske nacističke organizacije Rusič i prijatelj sa drugim ruskim nacistima (od kojih nas je jedan ubeđivao kako smo mi i oni vekovima braća... na slici dole) je poznato po snimku na YT jer je sadistički mučio psa i stavio ga na roštilj.





Obrati pažnju na stilizovan kukasti krst i uzdignut pozdrav rukom. Oni koji se 'bore protiv nacista'
angie01 angie01 12:03 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

američki predsednik je komandant američke vojske. amerika je stalno u nekom ratu. žene američkih predsednika su veoma eksponirane u politici sjedinjenih država i pružaju im jaku i otvorenu podršku. sugerišeš da je dozvoljeno ubijati ih zbog toga ako se tebi ne dopadaju?


zene americkih predsednika nisu predsednice koalicione stranke, koja ravnopravno ucestvuje u zlocinackim poduhvatima,..izmedjuostalog i nad civilima sopstvenog naroda.

ja svakako nisam za ubistva- bilo koga, tako da ne ucitavaj.

znas kako civilizovana zemlja se ne ponasa vadalski, organizovano od strane vrha i zvanicnih sluzbi-pa jos u miru.

...sto ni na koji nacin ne abolira bombardovanje, za koje ti vezujes posle neke nase, stvarno sramotne akcije, koje nas uredno spustaju na lestvici i formiraju opste negativno misljenje o nama, na osnovu koga se posle donose i neke odluke, koje nama ne idu u korist...ako ti to ne razumes i samo bi nesto divljao- pa dobro, evo ti rezultata- nebitni smo, shebani i u raznim ucenjivackim odnosima od strane onih koji odlucuju.
angie01 angie01 12:09 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

principessa_etrusca


hvala na ovom komentaru,..a kada si vec pomenula Mocarta,


predatortz predatortz 12:23 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset


zene americkih predsednika nisu predsednice koalicione stranke, koja ravnopravno ucestvuje u zlocinackim poduhvatima,..izmedjuostalog i nad civilima sopstvenog naroda.


moram da te podsetim da je bavljenje politikom pravo a ne zločin. takođe, smirivanje oružane pobune na svojoj teritoriji nije zločin nego obaveza.
angie01 angie01 12:47 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

moram da te podsetim da je bavljenje politikom pravo a ne zločin. takođe, smirivanje oružane pobune na svojoj teritoriji nije zločin nego obaveza.


bavljenje politikom je jedno, a raznim kriminalnim zloupotrebama i huskanjem na rat, nesto sasvim drugo.

kakvo smirivanje oruzane pobune-zvanicno, ovde rata nije ni bilo:),..a po nalogu ctkane, su po firmama isli spiskovi koji su morali da se potpisuju kao podrska ratnim dejstvima, a po cenu otkaza- o cemu ti pricas,...neke repulike iz bivse Yu su htele da se osamostale, sto su po Ustavu iste te YU imale pravo- sve ostalo je bulsitovanje...da ne pocinjemo bilioniti krug iste price- ti veruj u sta hoces, a meni je jasno da tamponiras,...sve je to proslo i evo nas u ovom trenutku, kao posledicom- ovo sada treba da se resava.
predatortz predatortz 13:03 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

bavljenje politikom je jedno, a raznim kriminalnim zloupotrebama i huskanjem na rat, nesto sasvim drugo.


slažem se, ali to ne daje pravo bilo kojoj stranoj vojnoj sili da ubije osobu koja se ogrešila o domaće zakonodavstvo. naročito ne napadom na suverenu zemlju, bombardovanjem diplomatskog predstavništva treće strane.

ko to uradi, mnogo je veći nasilnik i rušitelj međunarodnog prava od njihove mete.
zapravo, taj je terorista.

kakvo smirivanje oruzane pobune-zvanicno, ovde rata nije ni bilo:)


gde nije bilo rata? kako nije kada je bio zvanično proglašen, odmah nakon prvih bombi?
drugo, kako se zove vojno-policijska akcija u cilju obuzdavanja naoružanih grupa koje su počele da vrše teror na delu teritorije neke zemlje?
podsetiću te da su šiptari još pre 1998., a od 1998. pojačano, krenuli sa klasičnim terorističkim akcijama - napadima na vojsku, policiju, na civile. prve civilne žrtve su bili albanci, lojalni građani. policajci, činovnici, poštari, učitelji...
i šta su trebale da čine naše snage bezbednosti? da ne reaguju na terorizam?

mislim da si veoma pristrasna i neobjektivna.
još jedan dokaz da za tebe srpske žrtve nisu žrtve.

freehand freehand 13:25 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Za pare ne znam, ni dolazi li zaista nešto spolja (ili se ovde samo premuljava) niti gde (sve) završi, al za tehnologiju bih mogla.

Ta tehnologija je svuda ista. U SAD, u Engleskoj i u Kini. malo više gore ili dole. I kao što Kinezi nisu doneli nikakvu prljavu tehnologiju u Bor a ni u Smederevo, bar ne goru od one koju smo imali, tako su Rusi u NIS tehnologiju unapredili za x puta a trovačinu smanjili isto toliko.
A pare - pare daje ova država da stranefirme u nju dođu. I Kinezimai nemcima, samošto Kinezi i Rusi u ovoj zemlji ni jednu ciglu nisu srušili niti su jedno čeljade ubili.
Za razliku od "prijatelja" koji su srušili celu zemlju i napravili ogromnu štetu, dok im ovdašnji mamlazi ponapšanjem ovdašnje politike pravdaju i rušenje medija, ubijanje novinara pa i razaranje stranih ambasada. To se nikad i nigde ne radi, kamoli da se gađaju predsednici država kao što su Amerikanci pokušali gađajući rezidenciju predsednika Srbije, pa sad ovde čitamo lumene koji misle i tvrde da je ok gađati ambasadu jer je tamo bio neko koga oni smatraju zločincem.
Somnabulno.
P.S. E da, Rio Tinto nije ruska ili kineska kompanija. A imaju bogate i koloritne dosijee za sobom, ali to niti smeta američkom ambasadoru ni ovdašnjoj domaćici, izgleda.
Kao što ni Monsantu ne bi, da se sad nije sakrio u BASF.
angie01 angie01 13:37 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Ta tehnologija je svuda ista.


free, informisi se malo-ne znam sta ti se desilo-...ali tehnologija koju koristi linglong je zabranjena svuda- pa i u Kini,...ja ne znam da li kapiras da smo postali otpad za druge zemlje koje paze svoj vazduh, vodu i tlo,...kada je ranije bilo da je Beograd i jos po neki gradovi prvi na listi nazagadjenijeg vazduha na svetu, zahebavsi Indije, pakistena, Bankoke,...o cemu ti molim te pricas, pa ni sa onim hemijskim industrijama u Pancevu, to nikada nije bilo.

...pa onda, da li znas, kakve sve materijale koriste kinezi u svim tim projektima, koji im se zdusno daju, za neke nenormalne pare- pa gde je ta nasa gradjevinska industrija, koja je nekada gradila svuda po svetu i bila uvazavana,..a da, skenjana je, kao i sve drugo, od kompradora...

i evo da ponovim, kakve veze ima apsolutno sve sto bi mogao da zameris USA, sa cinjenicom da nas skenjavaju i druge zemlje, kao npr Rusija, svojim upravljanjem desnicarima preko spca- koji isto kontrolise,..evo ne znam o cemu pricas.

meni nije normalno, da bilo ko, ko ovde zivi i jos vaznije, cija deca ovde zive, nije zaiteresovan da ovde bude bolje, bez da u to uplice neke svoje idoloske idole,...koji svi skupa samo odrzavaju ovo katastrofalno stanje, jer imaju koristi od toga.
milisav68 milisav68 13:57 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

gedza.73
Bolje bi prošli sa Sarumanom i Orcima.

Da li je radnica nemačke fabrike Leoni u Kraljevu preminula zbog povrede na radu mogu utvrditi samo nadležni kroz postupak obdukcije a loši uslovi rada koji utiču i na zdravlje zaposlenih posledica su lošeg Zakona o radu u Srbiji koji je sačinjen u korist poslodavaca a protivno interesima radnika, smatraju sindikalci.

Podsećanja radi, radnica te fabrike Danka Ranković, preminula je četiri dana nakon zadobijene povrede na radu. Dok poslovodstvo tvrdi da je do povrede došlo „prilikom slučajnog spoticanja i pada“ neke njene kolege tvrde da je preminula upravo zbog povrede na poslu. Oni se žale i da trpe veliki pritisak tokom rada kao i da smene često traju i po 10 sati.

– U smeni od osam sati, a dešava se da se radi i 10 sati, imate samo jednu pauzu od pola sata. Ukoliko morate u toalet, potrebno je da tražite posebnu dozvolu. A plata na kraju meseca, sa svim tim navodnim prekovremenim radom ne prelazi 50.000 dinara. U fabrici je najmanje ljudi iz Kraljeva, jer više niko neće da radi. Videli su i otišli. Sada dovode radnike iz svih delova Srbije – izjavio je zaposleni koji je želeo da ostane anoniman za televiziju N1.

Iz Doma zdravlja u Kraljevu kažu za portal N1 da je hitna pomoć dolazila često do pre godinu dana kada je otvorena ambulanta u krugu Leoni fabrike. Ali da se nakon toga smanjilo. Kažu da se zbog povećanih potreba, a sada ambulanta radi samo u jednoj smeni, planira uvođenje još jedne smene u fabričkoj ambulanti.

gedza.73 gedza.73 14:08 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Za razliku od "prijatelja" koji su srušili celu zemlju i napravili ogromnu štetu, dok im ovdašnji mamlazi ponapšanjem ovdašnje politike pravdaju i rušenje medija, ubijanje novinara pa i razaranje stranih ambasada.

To pričaš o savezničkom bombardovanju 1944. kad je Vrhovni štab odobravao ciljeve poput učiteljske škole u Aleksincu? Ili rusko gađanje civilnih objekata? Jer ako rusko bombardovanje po Ukrajini opravdano onda je i NATO bombardovanje štitilo albansku manjinu. Izgleda da smo dobili zagovornike ruskog ODKB-a taman kad smo se otkačili NATO MIlićku (koja kakva god bila bar je bila pametnija od ovih tupavaca)

To se nikad i nigde ne radi, kamoli da se gađaju predsednici država kao što su Amerikanci pokušali gađajući rezidenciju predsednika Srbije

Šteta što nije bio tamo.
Rezidencija je baš interesantna. Za razliku od ovih koji nam diktiraju kakvo pravosuđe treba da bude ili kako administracija treba da radi, kako suzbiti korupciju tada je ruski diktat (ovi što nisu srušili ni jednu ciglu osim što su bili 'nadzorni organ' tokom streljanja civila poput tramvajdžija ili glumaca po Beogradu) uveo otimanje privatne svojine pa se nekako nečija kuća našla u lopovskim rukama.

freehand freehand 14:09 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

.o cemu ti molim te pricas, pa ni sa onim hemijskim industrijama u Pancevu, to nikada nije bilo.

Teško je sa ekspertima raspravljati na polju njihove ekspertize. Ali je mnogo teže sa neznalicama raspravljati o čemu bilo.

evo ne znam o cemu pricas.

U ovome smo sto odsto saglasni.
gedza.73 gedza.73 14:18 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset


Ujedno za ruske naciste na blogu još jedna nacistkinja (po nekim tvrdnjama radi za FSB)pod nadimkom Nordika sa onim nacistom pod nadimkom Srbin koga je branila rečima da je dobar čovek iako je sam objavio snimak mučenja psa. Nikad čovek ne zna kakvi su sve spojevi mogući. Po svemu sudeći ovakve naciste određeni blogeri da ih ne imentujem podržavaju samo zato što su Rusi i samo zato što ih Kremlj kontroliše. Učestvovala u neredima 2014.




(ovaj znak iza njih su nosili pripadnici SS divizija)

ista malena, pripadnik ruske vojske








angie01 angie01 14:19 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Teško je sa ekspertima raspravljati na polju njihove ekspertize. Ali je mnogo teže sa neznalicama raspravljati o čemu bilo.


pa ne moram da budem expert, da bih procitala listu o najzagadjenijim gradovima na svetu.


U ovome smo sto odsto saglasni.


sta reci,...ti si usao u neki trip sa Rujama, koji je meni bas gadan,...ne znam da li bi mogao da navedes nesto sto je tacno danas povoljno za nas, a da dolazi sa njihove strane,...ba brate, nisu dobri ni za sebe, eno beze ljudi u talasima, ko god moze, kidnuo je-popricaj malo sa nekim od njih, mozda ti se razbistri, sta se tamo desava.

jedino, ako se nisi nesto udesnicario,..onda, ne moras.
freehand freehand 14:27 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

pa ne moram da budem expert, da bih procitala listu o najzagadjenijim gradovima na svetu.

Naravno. To ti takođe ne smeta ni da smatraš o pančevačkoj industriji i zagađenju.

.ti si usao u neki trip sa Rujama, koji je meni bas gadan,...

To šta je tebi gadno ili nije gadno je samo tvoj problem. ja pokušavam da govorim o činjenicama i njihovom čitanju. A nikad nisam vodio računa dali će se to nekome dopasti, pa neću ni sad.

Ako se vratiš na sam početak ovog niza, američki ambasadorpodržao je projekat RioTinta u Jadru, zajedno sa Vučićem i Brnabićkom. A ti si se ovde nasmatralao svemu i svačemu sem o tome. E sad, dal si se nešto unaprednjačila sem što si se uhilovala nije na meni da sudim.
gedza.73 gedza.73 14:27 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Ne znam Milisave šta bih ti rekao osim da se uhvatiš pod ruku sa Filipom Mladenovićem u onom blogu 'U Srbiji radnike ubijaju'. Ovde je bilo postaljeno pitanje koju su prljavu tehnologiju doneli Kinezi i postovao sam par slika na šta liči Bor. A koliko mi se čini u jednom trenutku je ljude koji su protestvovali prebilo neki obezbeđenje koje radi za Kineze.

Ako je ta žena stradala zbog povreda na radu onda postoji način da porodica istera do kraja.

A pošto se frljaš sa primerima onda kreni i šta se sve dešavalo srpskim porodiljama u srpskim porodilištima
Trojici lekara na teret se stavlja teško delo protiv zdravlja ljudi, a prema navodima optužnice, oni su od 2. do 8. oktobra 2016. godine, u Loznici i Beogradu, iz nehata, primenili nepodoban način lečenja

Za njegovu smrt još niko nije kažnjen.

Lekari koji su prvog dana, u neposrednom razgovoru, jasno ukazivali na to da je načinjen niz propusta u lečenju u sudnici su iznosili potpuno suprotne tvrdnje.

kamilo_emericki kamilo_emericki 14:31 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Ubijedili ste me, slijedeće sedmice kupujem ovaj roman da pročitam

Pierre Conesa
Dommages collatéraux
Toute ressemblance avec des situations ou des personnes ayant réellement existé serait purement fortuite. Les lecteurs ne manqueront pas de sentir que les événements exposés dans ces pages ne peuvent qu’être le fruit d’une imagination fertile et débridée. Qui voudrait croire, par exemple, qu’une grande puissance se targue de gagner en quelques jours une guerre menée à 15 000 pieds d’altitude ? Qu’un avion réputé indétectable aux radars les plus perfectionnés puisse être abattu par une armée de paysans ? Qu’un responsable politique d’un grand pays démocratique appliqué à faire respecter le droit ait pu être financé, à son insu, par des réseaux mafieux ? Que des militaires disposant de l’armement technologique le plus moderne aient allégué l’ancienneté des cartes disponibles pour excuser le bombardement d’une ambassade étrangère... Tout cela n’est-il pas proprement invraisemblable ? Telles sont pourtant les péripéties que l’auteur décrit ici. Mais restons confiants : toute personne dans son bon sens saura se garder d’interprétations et de parallèles hâtifs qui auraient pour pernicieux effet de jeter un soupçon odieux sur l’ordre mondial qui naît sous nos yeux.
Littérature française
Paru le 18/10/2002
Genre : Policier, thriller

Ovo je opis romana od strane izdavaača. Gugl ga razumljivo prevede a ja upozuravam na jednu rečenicu.
Ko može vjerovati...
Da vojnici koji raspolažu tehnološki najmodernijim naoružanjem opravdavaju bombardovanje strane ambasade starošću karata?

angie01 angie01 14:34 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Naravno. To ti takođe ne smeta ni da smatraš o pančevačkoj industriji i zagađenju.


aj se vrati, pa vidi sta sam rekla- a skraceno bi bilo, da Beograd, a ni ostali gradovi, nikada nisu bili visoko na listama najzagadjenijih i pored industrija, koje jesu uticale na to.


Ako se vratiš na sam početak ovog niza


ja sam reagovala na tvoje pozvezivanje sa Rujama i Kinezima, u smislu, e da su oni bili tako kakani, vristali biste do neba-na to ti rekoh, kako, prvo to nema veze jedno sa drugim, pa je glupo povezivati, jer se na taj nacin samo podvlaci neki ideoloski trip, a drugo, da niko od njih, nama ne cini bas dobre stvari,...i dodala, da sto se love tice tj, neke pomoci, to ipak dolazi sa zapadne strane.
freehand freehand 14:44 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

aj se vrati, pa vidi sta sam rekla- a skraceno bi bilo, da Beograd, a ni ostali gradovi, nikada nisu bili visoko na listama najzagadjenijih i pored industrija, koje jesu uticale na to.

Beogradsko zagađenje,koliko sam čitao i razumeo, mahom potiče od izduvnih gasova automobila kojih takođe nikad nije bilo ovoliko, i od produkata loženja sve kombinovano sa atmosferskim uticajima.
Što se Pančeva tiče - rekoh gore: zagađenje je smanjeno nekoliko puta, uticajem i Amerikanacai Rusa. Amerikanci su uništili pola Azotare i čitavu hlornu liniju u Petrohemiji i dobar deo postrojenja u Rafineriji.
Rusi su sasvoje strane uticali tako što su posle preuzimanja rafinerije tu fabriku tehnološki digli na nivo najboljih u Evropi.
Što je vrlo korektno od obe strane.
ja sam reagovala na tvoje pozvezivanje sa Rujama i Kinezima, u smislu, e da su oni bili tako kakani, vristali biste do neba

što je tačno. To što niko ne pominje Hila i Rio Tinto čitavoj epizodi daje onaj neophodni humoristički delić.
milisav68 milisav68 14:47 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

gedza.73
Ne znam Milisave šta bih ti rekao osim da se uhvatiš pod ruku sa Filipom Mladenovićem u onom blogu 'U Srbiji radnike ubijaju'.

Treba samo da se skoncetrišeš na to šta piše, i da vidiš da nisu bitni ni Rusi, ni Kinezi, ni Nemci, već naša država koja je postala kolonija i da nas jebu svi kako stignu.

A ista je priča i sa prljavim tehnologijama i sa rudnicima, izvorištima vode, obradivom zemljom, gradnjom stanova...

freehand freehand 14:47 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Ko može vjerovati...
Da vojnici koji raspolažu tehnološki najmodernijim naoružanjem opravdavaju bombardovanje strane ambasade starošću karata?

Niko, al kome je to i bitno? Ovima što sad gutaju priču o tome da su neki ukrajinski privatnici organizovali i izveli diveriju na dva gasovoda a da NATo, nemci, Danci, Šveđani o tome nisu imali pojma i da sad niko ništa ne preduzima?
freehand freehand 14:51 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

milisav68
gedza.73
Ne znam Milisave šta bih ti rekao osim da se uhvatiš pod ruku sa Filipom Mladenovićem u onom blogu 'U Srbiji radnike ubijaju'.

Treba samo da se skoncetrišeš na to šta piše, i da vidiš da nisu bitni ni Rusi, ni Kinezi, ni Nemci, već naša država koja je postala kolonija i da nas jebu svi kako stignu.

A ista je priča i sa prljavim tehnologijama i sa rudnicima, izvorištima vode, obradivom zemljom, gradnjom stanova...




Nikad Kinezi sebi mne bi mogli da dozvole ništaod nabrojenih svinjarija da im to ova država sanajviših mestanije dozvolila, baš kaošto i Amerikancima plaća reket izgradnjom autoputa.
predatortz predatortz 14:54 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

freehand
Ko može vjerovati...
Da vojnici koji raspolažu tehnološki najmodernijim naoružanjem opravdavaju bombardovanje strane ambasade starošću karata?

Niko, al kome je to i bitno? Ovima što sad gutaju priču o tome da su neki ukrajinski privatnici organizovali i izveli diveriju na dva gasovoda a da NATo, nemci, Danci, Šveđani o tome nisu imali pojma i da sad niko ništa ne preduzima?


Ovo što sad pokušavaju prodati kao objašnjenje okupili se neki privatnici, pa zarušili gasovod me asocira na onu legendarnu rečenicu Patka Dače:

Znam da sam đubre, ali sam barem izvukao živu glavu!

Kome IQ dozvoljava, verovaće i u to. Kao što veruje u to da je Rusija, et' 'nako, napala Ukrajinu da bi Putin bio car.

I još nešto...

da je Rusija 'nako napala Ukrajinu, da nije bilo NATO upliva i težnji Zapada da se Rusima gurne što dublje prst u oko, znate li koga bi boleo kurac za sve to?

Samo Ukrajince!
freehand freehand 14:59 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Samo Ukrajince!
Ali su Rusi sad Ukrajincima smanjili zagađenje za 93%
Očekivao bih od Angie da kaže kako bi Ukrajinci trebalo da im budu zahvalni na primeni američkog recepta.
Pa kad se rat završi i krene obnova da im budu zahvalni i zato što šalju pare.
angie01 angie01 15:02 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Beogradsko zagađenje,koliko sam čitao i razumeo, mahom potiče od izduvnih gasova automobila kojih takođe nikad nije bilo ovoliko, i od produkata loženja sve kombinovano sa atmosferskim uticajima.


gde si to citao, leba ti,...nekada su se ovde vozili stari automobili, bez filtera i sa gorivom sumnjivog porekla- devedesetih,..a sada sa mahom novim vozililma i regularnim benzinom, nastaje ovakvo zagadjenje, ma hajde molim te,...sa sve nepoznatim cesticama koje se nalaze u vazduhu, i skoro svakodnevnim gistim sivo ljubicastim nebom uvece:)
Što se Pančeva tiče


da li ti citas dobro- rekoh, za perod od ranije, kada i pored te industrije na pragu grada, nikada nismo listani na vrh liste po zagadjenosti vazduha.
što je tačno. To što niko ne pominje Hila i Rio Tinto čitavoj epizodi daje onaj neophodni humoristički delić.


na rio tinto i ambasaore reaguje deo javnosti- vrlo ogorceno, onaj deo, koji je skrajnut, zanemaren,...ovde na blogu smo konstatovali oko cega se krece interesovanje.
angie01 angie01 15:05 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Ali su Rusi sad Ukrajincima smanjili zagađenje za 93%


razorili ih, isfasirali- znaci, smanjili su skoro sve sto moze da se broji-hvala.
freehand freehand 15:07 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

gde si to citao, leba ti,...nekada su se ovde vozili stari automobili, bez filtera i sa gorivom sumnjivog porekla- devedesetih,..a sada sa mahom novim vozililma i regularnim benzinom, nastaje ovakvo zagadjenje, ma hajde molim te,...sa sve nepoznatim cesticama koje se nalaze u vazduhu, i skoro svakodnevnim gistim sivo ljubicastim nebom uvece:)

Izvinjavam se na amaterskom pokušaju. Evo potpuno sam otvoren za nova saznanja - šta ti misliš da je izvor zagađenja?
Obzirom da porediš neuporedive brojeve poput količine automobila na ulicama Beograda devedesetih i danas, stvarno sam nestrpljiv da pročitam nešto što neće biti o "nepoznatim česticama".
Inače, pitanje je i otkad postoje te tablice poređenja zagađenosti i gde su i kad na merenjima zainteresovanosti javnosti.
freehand freehand 15:09 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

angie01
Ali su Rusi sad Ukrajincima smanjili zagađenje za 93%


razorili ih, isfasirali- znaci, smanjili su skoro sve sto moze da se broji-hvala.

Pa da, kao Amerikanci nama. Dvehiljaditesmo bili ekološki raj, takoreći.
I na tome treba da im budemo zahvalni, narvno.
angie01 angie01 15:28 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Obzirom da porediš neuporedive brojeve poput količine automobila na ulicama Beograda devedesetih i danas, stvarno sam nestrpljiv da pročitam nešto što neće biti o "nepoznatim česticama".


cekaj, ko je je pomenuo zagadjenje od izduvnih gasova od automobila????

gde za tvoju info, nije presudan broj vozila, nego filteri i kvalitet benzina...sto znaci da broj vozila utice na zagadjenost u nekom manjem procentu.

Prema podacima Agencije za zaštitu životne sredine, zagađenju vazduha najviše doprinose mala individualna ložišta (75 odsto), industrija (30 odsto) i drumski saobraćaj (šest odsto).

sad tu dodaj lozenje toplane blatom umuljanog u otpadni ugalj, koji se ovde nije racunao:)...pa razne linglongove, koji su umedjuvremenu zauzeli svoje busije.


Inače, pitanje je i otkad postoje te tablice poređenja zagađenosti i gde su i kad na merenjima zainteresovanosti javnosti.



pa od kada se alarmantno svakomalo nalazimo na prvom mestu- pre nije bilo potrebe da se previse interesujemo.

dok sam zivela na Tajlandu, tamo je to jedna od glavnih info, jer je Bankog jedan od najzagadjenih gradova na sveti i tamo se na ulicama regularno nose maske na licu.
gedza.73 gedza.73 15:30 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

milisav68
Treba samo da se skoncetrišeš na to šta piše

Skoncentracija mi je na najvišem nivou.
već naša država koja je postala kolonija i da nas jebu svi kako stignu

'Ješćemo korenje, nećemo dati naš suverenitet' fazon? Ok. Samo su nas zajebali Ameri sa 5. oktobrom, još bi živeli u skladu sa prirodom i državnom biroktarijom.

Ako već moram da se ponavljam x puta sam napisao kako su prve zapadne firme bile vaćaroške, da su druge države isposlovale mnogo bolji SSP nego naše 'demokrate', da to što podmećemo dupe Rusima i strancima je naš problem ne njihov. Ko nas terao da Rusima kao država damo NIS skoro za džabe. A opet se vraćamo na onu priču oko Knjaz Miloša. Prvo su naši (oni kojima su usta bila puna suvereniteta i kodeksa asfalta) doneli zakon o privaizaciji, po tom zakonu privatizovali, otkupili pa tek onda neki naši prodali stranoj kompaniji. Radnici Knjaz Miloša su prodavali akcije da ovi Šapčani i Rumljani nisu mogli kola da im navašaju. A sad kukaju kako su tranzicioni gubitnici. Ko ih jebe.

freehand freehand 15:32 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

sad tu dodaj lozenje toplane blatom umuljanog u otpadni ugalj, koji se ovde nije racunao:)...pa razne linglongove, koji su umedjuvremenu zauzeli svoje busije.

Ma jok, ja u izveštaje nadležnih institucija ne dodajem ništa što se meni dopada i priviđa, to ćeš ti.
Bajdvej, radi li taj Linglong uopšte? Ja mislim da to još nije završeno, al nije problem akoti treba u priči, dodaj slobodno.
angie01 angie01 15:33 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Pa da, kao Amerikanci nama. Dvehiljaditesmo bili ekološki raj, takoreći.
I na tome treba da im budemo zahvalni, narvno.


evo, ja ne znam cemu ta prozivke drugih, kada se govori o necemu konkretnom-nesporna je krivica u oba slucaja.
angie01 angie01 15:39 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset


Ma jok, ja u izveštaje nadležnih institucija ne dodajem ništa što se meni dopada i priviđa, to ćeš ti.


ahahaha- sta sam dodala, bili snimci i izvestaji u medijima-ludaci muljali blato i otpad od uglja, koji je zabranjen za upotrebu u ciju prodaju je bio ukljucen neki od kumova,...mrzi me sada da trazim, al video si i ti, jer su svi videeli i o tome se zvakalo onoliko.


Bajdvej, radi li taj Linglong uopšte? Ja mislim da to još nije završeno, al nije problem akoti treba u priči, dodaj slobodno.


sto bih ja dodavala, ja bih volela da pricamo o ceticu i leptiricu,..eno, citaj zilin komentar,...sta se sad radi ispod zita, jos cemo cuti- za Staricu su recimo negirali i ono sto se na snimku lepo vidi- da su je minirali.
angie01 angie01 15:42 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Pored sezone grejanja, ovo su ostali zagađivači vazduha u Srbiji i na Balkanu:

stare termoelektrane koje nisu obnovljene (najviše u Srbiji, Bosni i Hercegovini i na Kosovu)
aluminijumski kombinati i zastareli industrijski kapaciteti u Crnoj Gori
čelična industrija u Makedoniji
nelegalna seča drva i trovina preko granica (u celom regionu)
odlaganje industrijskog otpada
insistiranje na izgradnji malih hidroelektrana, koje prete da unište reke i male slivove
predatortz predatortz 15:48 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Izvinjavam se na amaterskom pokušaju. Evo potpuno sam otvoren za nova saznanja - šta ti misliš da je izvor zagađenja?


Ja, kao ekolog amater, smatram da izbijanje gradova poput Sarajeva, Zenice, Tuzle, Beograda i drugih gradova ex Jugoslavije na listu najzagađenijih u svetu zahvaljujemo tome što se sada vrše merenja.

Jer, ko poznaje nabrojane gradove, zna kako se i pre, naročito zimi, u istim na škrge disalo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:28 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

I šta imaš da kažeš za nacistu pod nadimkom 'Srbin' i 'Fric' koji je streljao nenaoružanog zarobljenika.


A, pa čovek je pušio, tako se u ruskoj nazovi vojsci tretira taj zapadni porok koji je, očigledno, opasan po zdravlje.


Ali stvarno niko ni da bekne o tome, a ja se sve nadam da je to neka zajebancija, propaganda, ali izgleda da je stvarno naš čovek. U smislu da radi za našu stvar, to jest hučijevu stvar (to je ona za koju mene baš zabole ona stvar).

To je tačno taj profil ljudi (psihopata, snimao se kako psu seče glavu pa to delio prijateljima i kačio po internetu) kakvom se svaki naš čestiti lokalni nacista divi i zamišlja kako bi i on tako nekog albanca i muslimana rado izrešetao i to snimao, eh, samo da NATO čizma nije tamo ušla. A koliko li taj tek televizora i bele tehnike nosi (šurnjaji i snaji) na duši...
angie01 angie01 16:56 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Ja, kao ekolog amater, smatram da izbijanje gradova poput Sarajeva, Zenice, Tuzle, Beograda i drugih gradova ex Jugoslavije na listu najzagađenijih u svetu zahvaljujemo tome što se sada vrše merenja.

Jer, ko poznaje nabrojane gradove, zna kako se i pre, naročito zimi, u istim na škrge disalo.

ahahahaha,

prvo, nabrojani gradovi su imali razlicitu problematiku- Sarajevo, jer je u kotlini, Tuzla zbog industrije, Beograd zbog saobracaja od vozila bez filtera,...ukratko receno,...a naravno da se merilo i pre-sto se nas, ex YU prostora tice, nekada se sve i radilo po PSu, regularno i sistematski,..znaci u BGDu, su opasne tacke bile ulice 29. Novembar i deo oko Londona, jer su tu bile najvece saobracajne guzve,..u dvaizdevetog, zbog tranzitnog saobracaja,, kod londona, zbog ukrstanja dve glavne zile kucavice u gradu,...ali nikada nije to zagadjenje bilo takvo, da su se cestice videle golim okom i jos bojile vazduh, niti smo na neke liste u najvisim pozicijama ikada pre bili.
gedza.73 gedza.73 17:10 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

srdjan.pajic
Ali stvarno niko ni da bekne o tome, a ja se sve nadam da je to neka zajebancija, propaganda, ali izgleda da je stvarno naš čovek.

Nije naš. Rus je. Pa još nacista. A još odlikovan od strane ruskih vlasti. Koje su napale Ukrajinu kako bi uništile nacizam. Samo mu nadimak Srbin.


Ovog desno ako se ne varam proterali iz Norveške jer je pripadnik nacističkih grupa i prepun naci tetovaža. Istih onih zbog kojih su svlačili Azovce.
To ja tačno taj profil ljudi (psihopata, snimao se kako psu seče glavu pa to delio prijateljima i kačio po internetu)

Ukratko antisatanista koji se bori protiv Zlatne milijarde.

Jedan od blogera je čak napisao kako bi trebali da podržimo 'borbu protiv nepravde' verovatno misleći i na ovakve sadiste i ludake. Što je vrlo verovatno pošto se oduševljavao rečima onog opičenog Dugina.

zilikaka zilikaka 17:22 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Ta tehnologija je svuda ista. U SAD, u Engleskoj i u Kini. malo više gore ili dole. I kao što Kinezi nisu doneli nikakvu prljavu tehnologiju u Bor a ni u Smederevo, bar ne goru od one koju smo imali, tako su Rusi u NIS tehnologiju unapredili za x puta a trovačinu smanjili isto toliko.

Slabo se doznajem u proizvodnju guma al svakako znam da postoje rešenja da se zagađenje svede na minimum. U slučaju Linglonga je problem,kako god to zvučalo, a zvučaće, da je poznato da Kinezi slabo mare za propise, osim ako nisu na to naterani.
Ako me vučeš za jezik, to jeste bitna razlika u odnosu na investitore Ruse.
Ove druge zaista ne moraš da teraš da poštuju zakon. Kod njih se to stvarno podrazumeva.
Ne kažem da neće potražiti rupu da se ptovuku al bahata samovolja i nepoštovanje države i njenih zakona, to zaista ne rade.
Znam da je nezgodna generalizacija al i o jednima i drugima sam to pdavno čula od ljudi koji su napolju sa njima radili a eto ispada da i ovde imamo slična iskustva.
Kao investitori se ne ponašaju ni slično.
...od Rio Tinta se takođe ničemu dobrom ne nadam
freehand freehand 17:30 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

ahahaha- sta sam dodala, bili snimci i izvestaji u medijima-ludaci muljali blato i otpad od uglja, koji je zabranjen za upotrebu u ciju prodaju je bio ukljucen neki od kumova,...mrzi me sada da trazim, al video si i ti, jer su svi videeli i o tome se zvakalo onoliko.

Da nisam ja dodao Linglonge?
Ako jesam -izvinjavam se, nije bilo namerno.

sto bih ja dodavala, ja bih volela da pricamo o ceticu i leptiricu,..eno, citaj zilin komentar,...sta se sad radi ispod zita

Pa ti stalno i pričaš o cvetiću i leptiriću. Dakle, radi li Linglon koji si ubacila u pričug, zznaš li?
freehand freehand 17:37 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

zilikaka
Ta tehnologija je svuda ista. U SAD, u Engleskoj i u Kini. malo više gore ili dole. I kao što Kinezi nisu doneli nikakvu prljavu tehnologiju u Bor a ni u Smederevo, bar ne goru od one koju smo imali, tako su Rusi u NIS tehnologiju unapredili za x puta a trovačinu smanjili isto toliko.

Slabo se doznajem u proizvodnju guma al svakako znam da postoje rešenja da se zagađenje svede na minimum. U slučaju Linglonga je problem,kako god to zvučalo, a zvučaće, da je poznato da Kinezi slabo mare za propise, osim ako nisu na to naterani.
Ako me vučeš za jezik, to jeste bitna razlika u odnosu na investitore Ruse.
Ove druge zaista ne moraš da teraš da poštuju zakon. Kod njih se to stvarno podrazumeva.
Ne kažem da neće potražiti rupu da se ptovuku al bahata samovolja i nepoštovanje države i njenih zakona, to zaista ne rade.
Znam da je nezgodna generalizacija al i o jednima i drugima sam to pdavno čula od ljudi koji su napolju sa njima radili a eto ispada da i ovde imamo slična iskustva.
Kao investitori se ne ponašaju ni slično.
...od Rio Tinta se takođe ničemu dobrom ne nadam

Ti, valjda, razumeš da mi nemamo nikakav spor?
A kad već pričaš o tom izvlačenju od poštovanja propisa, pre možda mesec dana gledao sam Varufakisa koji priča o korupciji. Pa kaže - jeste, Balkan je korupcija, svi smo miovde koriupcija. Ali to je sitna korupcija, 10, 100 1000 evra. E kad se zapadnjak pojavi TO je korupcija.
Pa kaže - simens, to je sinonim za korupciju.
Ali ovo što ti kažeš, dakle - Folksvagen je napravio diviziju inženjera koja je programila uređaj koji radi - šta Danice? Koji DETEKTUJE MERAČ ZAGAĐENJA! Pa onda motor kad otkrije prisustvo merača - pređe u režim smanjenog zagađivanja!
Pobogu, imaš li predstavu koji je to nivoizbegavanja proisa?
A suština je da ja ne branim Kineze, ali ne delim investitore prema poreklu, nego je moja država takoja mora da postavi granice i pravila i da se toga drži. A investitori treba da se prilagođavaju regulativi i ovdašnjim uslovima. Ništa više, ništa manje.
Da ne dođe Pajić da sernja ovde o nekakvom opskurnom kriminalcu od kojih se sastoji američka policija i vojska umesto da prokomentariše ponašanje njegovog ambasadora u tuđoj, suverenoj zemlji.
gedza.73 gedza.73 17:55 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Ali ovo što ti kažeš, dakle - Folksvagen je napravio diviziju inženjera koja je programila uređaj koji radi - šta Danice? Koji DETEKTUJE MERAČ ZAGAĐENJA! Pa onda motor kad otkrije prisustvo merača - pređe u režim smanjenog zagađivanja!
Pobogu, imaš li predstavu koji je to nivoizbegavanja proisa?

Misliš kako su mogli da podignu granicu i bude kao kod nas sa alfatoksinom u mleku?

Ili im predsednik oduzeo olovku kojom su potpisali kako moraju radnicima da isplate plate? U stvari VW je povukao nešto atomobila, izgubio spor i sjebao ime. Nebitna finesa ali ipak mali detaljčić za širu sliku
In a final summary filed in federal court today, the Federal Trade Commission reported that Volkswagen and Porsche repaid a total of more than $9.5 billion since 2016 to car buyers under the FTC’s orders stemming from the companies’ deceptive “clean diesel” advertising of VWs and Audis fitted with illegal emission defeat devices.

plus negativna reklama.




angie01 angie01 18:13 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Da nisam ja dodao Linglonge?
Ako jesam -izvinjavam se, nije bilo namerno.


linlongovi su u mom slucaju metafora za dozvoljenu zagadjivacku industriju u Srbiji,

KOJA NIJE DOZVOLJENA NI KOD NJIH DOMA,..pronadji kartu, gde su sve skanjavali vazduh vodu i tlo-mrzi me sada da guglam,...a sta si ti hteo tim ironisanjem, ne znam, meni deluje da bi svi trebalo, sto se te teme tice, da imamo iste interese.


Pa ti stalno i pričaš o cvetiću i leptiriću.


ako si tako skontao, onda si stvarno romantican lik, bas lepo.


gvozden1 gvozden1 18:23 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset


Ali stvarno niko ni da bekne o tome, a ja se sve nadam da je to neka zajebancija, propaganda, ali izgleda da je stvarno naš čovek. U smislu da radi za našu stvar, to jest hučijevu stvar (to je ona za koju mene baš zabole ona stvar).

Nemam pojma ni na koju stvar misliš (ako je ta stvar pobeda Rusije, onda da, jeste to moja stvar) ni ko je pucao.

Ali zanimljivo je to kako na tebe lako deluje propaganda.
Ni trunke sumnje ne ostavljaš iako u malo šta možeš da budeš siguran.
Znaš i za štenad, za nadimke, sve znaš jer negde piše tako.
Ali tako ti rekli, uklapa ti se i ti gutaš bez imalo rezerve.

Ali nije to ništa novo, tako ste progutali i imbecilnu priču o "napadu na suverenu Ukrajinu" o " kršenju međunarodnog poretka" i slične fraze.
Uopšte ne kapirajući suštinu ovog sukoba gutate propagandu o tome kako je Amerika iz čistog altruizma i brige za poštovanjem međunarodnog prava srgala milijarde u Ukrajinu.
milisav68 milisav68 18:30 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

gedza.73
Ako već moram da se ponavljam x puta sam napisao kako su prve zapadne firme bile vaćaroške, da su druge države isposlovale mnogo bolji SSP nego naše 'demokrate', da to što podmećemo dupe Rusima i strancima je naš problem ne njihov. Ko nas terao da Rusima kao država damo NIS skoro za džabe.

Dabre Rusi i NIS su glavni problem.

Напослетку и питање у односу на коју је земљу (или блок земаља) Србија у колонијалном положају. Миодраг Ранковић Србију види као жртву првенствено америчког хегемонизма и империјализма (овде), док Јово Бакић износи оцену да је „Србија колонија не само САД и ЕУ, већ и Русије и Кине“ (овде).

Међутим, од страног капитала који је у Србију ушао 2010-2020, 67,6% долази из ЕУ, 9,3% из Русије, 4,3% из Кине и 2,3% из САД (овде). Србија је у економском погледу под јасном доминацијом ЕУ, док у медијској сфери ЕУ дели утицај са САД. Само једна америчка агенција (USAID), у раздобљу 2001-2019, уложила је 140 милиона долара у „пројекте“ српских медија и НВО (овде). Наравно, САД војно контролишу и јужну српску покрајину, и имају снажан утицај на српску политику.

Дакле, Србија је у економској и политичкој зависности од ЕУ и САД. Србија је њихова неформална колонија.


Evo ti LINK pa se zanimaj.
angie01 angie01 18:31 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

A suština je da ja ne branim Kineze, ali ne delim investitore prema poreklu, nego je moja država takoja mora da postavi granice i pravila i da se toga drži. A investitori treba da se prilagođavaju regulativi i ovdašnjim uslovima. Ništa više, ništa manje.


pa i prilagodjavaju se-kao Giox napr-dok su trajale subvencije, koja nasa drzava daje samo strancima, kao sto ne placaju ni porez, ali zato radnike placaju po najnizim mogucim tarifama, sa tretmanom, da ne mogu ni do klonje,...

tako i svi drugi- dolaze ovde da uzmu sta mogu i zabole ih za zagadjivanje, da l otpadom ili samom tehnologijom.

dok domaci mali i srednji privrednici, nemaju sve te pogodnosti, dapace, stalno im se povecavaju ionako neizdrzivi nameti, pa se jedni za drugim gase.
milisav68 milisav68 18:43 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

zilikaka
U slučaju Linglonga je problem,kako god to zvučalo, a zvučaće, da je poznato da Kinezi slabo mare za propise, osim ako nisu na to naterani.

A ovde kod nas očigledno nisu još od otvaranja prodavnica i neizdavanja računa.

Pazi, to nije par prodavnica u jednom mestu pa da kažeš podmitili inspekciju, tako je na nivou cele zemlje, i očigledno je da imaju podršku vrha vlasti, ko god to bio.
angie01 angie01 18:59 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Pazi, to nije par prodavnica u jednom mestu pa da kažeš podmitili inspekciju, tako je na nivou cele zemlje, i očigledno je da imaju podršku vrha vlasti, ko god to bio


ovde bila jedno izbila frka u nizu malih radnjica, sve nase, samo jedna Cajniz i u nase ulaze inspektori, kaznjavaju za one kase, zatvaraju, naplacuju neke kazne, a cajniz, ni kasu ni nista, niti ovi ulaze,...pa onda restorani, nasi kase, fiskalni racuni, provere, pored mali Kineski, racuna na digitronu i kaze ti usmeno koliko treba da platis, cao, zdravo...
gedza.73 gedza.73 19:11 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

milisav68
Србија је у економском погледу под јасном доминацијом ЕУ

Pa ustajte vi silno roblje i ruš'te hegemoniju ako ne mislite da nam taj Zapad uvali patku pošto tamo deca rade u rudnicima a dekadencija je obuzela starije.
Srećna vam nova 1947. dragi drugovi i drugarice.


Sigurno će ovi naši koji rade po tvom antikolonijalnom savetu da napuste zapadnjačke i pređu u kineske ili ruske. A možemo i da ih izjurimo pa da ostanemo na ovih 11 i kusur od Rusa i Kineza. Tu će se usrećimo.

A paj ovo. Poljoprivrednik ide na obuku šta se i kako koristi od preparata za polivanje. Onda dobija karticu i kad kupuje preparate sve ulazi u sistem. Ne može da šalje dete, šurnjaju ili komšiju po preparate nego samo on. Svi ti preparati su odobreni pa neće da ti se upale nepce od paradjza ili desi nekontrolisan kašalj od jabuka. Neprskanih. Al to je onaj truli Zapad koji oće da nas zavede, koji nam ne da pečenje prasića i rakije a i u NATO će mobiliše našu decu da ruše druge države.
Дакле, Србија је у економској и политичкој зависности од ЕУ и САД. Србија је њихова неформална колонија.

Vraćaj se Slobo sve ti je oprošteno i diži Zid oko Srbije.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:14 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Nemam pojma ni na koju stvar misliš (ako je ta stvar pobeda Rusije, onda da, jeste to moja stvar) ni ko je pucao.


Pa ima istetovirano Kosovo Je Srbija, odma pored svastike. Na tu stvar sam mislio, a ti ne moraš da se praviš blesav da ne znaš.

A nisam ja kriv što tu tvoju, da prostiš stvar, po pravilu brane i zastupaju ovakvi paćenici kao taj Naci Srbin (pošto niko normalan to ne bi radio).

Ali nije to ništa novo, tako ste progutali i imbecilnu priču o "napadu na suverenu Ukrajinu"


Malo te jebe samo to što je Ukrajina i suverena država i što je bila napadnuta od strane ovih majmuna za koje se ti nadaš da će da ti brane spuvano srpstvo. I nema te mentalne vratolomije koju možeš da izvedeš da bi to osporio. Zapravo tako jedino podsećaš na ono majmunče što se premeće preko glave dok vergl svira.


milisav68 milisav68 19:21 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

angie01
ovde bila jedno izbila frka u nizu malih radnjica, sve nase, samo jedna Cajniz i u nase ulaze inspektori, kaznjavaju za one kase, zatvaraju, naplacuju neke kazne, a cajniz, ni kasu ni nista, niti ovi ulaze,...pa onda restorani, nasi kase, fiskalni racuni, provere, pored mali Kineski, racuna na digitronu i kaze ti usmeno koliko treba da platis, cao, zdravo...

E, al to traje još kad ih je Mira Marković dovela, pa do danas.I ko god je bio na vlasti - nije ih dirao.
gvozden1 gvozden1 19:22 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

Pa ima istetovitano Kosovo Je Srbija, odma pored svastike

Video ti, ili ti tako rekli?:)

I dalje ne kapiraš, očigledno.

Srki, u ratu se laže, to je poznata stvar, i s time treba računati kako bi zaštitio, ne Ruse, ne Amerikance, da zaštitiš sebe, svoj dignitet, svoje dostojanstvo.

Možda je sve tako kako pišu ti na koje si se ti naprimao, ali možda i nije, daj ostavi makar malo rezerve, nemoj dopuštati da ti baš toliko sipaju propagandu u glavu.

Posebno zato što od tog konkretnog slučaja ništa ne zavisi, on je samo dušu dao za propagandu, a suštinski je nebitan, bio istinit ne bio.


Valjda ćeš uspeti da shvatiš?
gvozden1 gvozden1 19:23 08.03.2023

Re: inde leges datae,ne firmior omnia posset

za koje se ti nadaš da će da ti brane spuvano srpstvo

Koliko je ovo daleko od svega što sam pisao jbt!

Ne ide ti ovo nikako, ne razumeš pa ne razumeš.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana