Ekonomija

The Big Reset

Spiridon RSS / 28.03.2023. u 21:46

 

 

 



Komentari (251)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:10 28.03.2023

1.

Spiridon Spiridon 22:24 28.03.2023

Re: 1.

srdjan.pajic



Ne valja ovo Srki kada svajcarci namirišu da je vreme da se distanciraju od eventualnog problema.



maksa83 maksa83 22:54 28.03.2023

Re: 1.

Ne valja ovo Srki kada svajcarci namirišu da je vreme da se distanciraju od eventualnog problema.

Zar im nije to istorijska uloga? Ono, ostavite pare kod nas dok se vi krljate.

Ok, i da čuvaju Papu...
Spiridon Spiridon 22:55 28.03.2023

Re: 1.

maksa83
Ne valja ovo Srki kada svajcarci namirišu da je vreme da se distanciraju od eventualnog problema.

Zar im nije to istorijska uloga? Ono, ostavite pare kod nas dok se vi krljate.

Ok, i da čuvaju Papu...


Jeste, upravo zato sam i rekao da nije dobro sto pocinju da se distanciraju od prekookeanskih zelembaća. Zlato je već druga priča.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:26 28.03.2023

Re: 1.

Spiridon
srdjan.pajic



Ne valja ovo Srki kada svajcarci namirišu da je vreme da se distanciraju od eventualnog problema.





Ne bih se ja toliko uzbuđivao oko ovih jutjub dekica (mada priznajem da volim da slušam profesora Zeca), te kataklizmične scenarije, gde ti na kraju savetuju da kupiš ovo ili ono, slušam već, brat bratu, 20 godina.


Dobro, možda jednom i ubodu, a ja ću posle da se sekiram kako sam se zajebo u predviđanjima, to jest pao kao žrtva na onu staru foru o vuku i čobaninu.

Inače, gledam nešto cenu zlata, za godinu dana se nije mrdnula ama skoro uopšte. Dobro, kapiram da ako sad svi navalimo da kupujemo zlato u panici, ima da skoči, ali treba to posle prodati, kad se strmekne, teško da tu možeš da budeš u dobitku, ili bar na nuli.

Gde mi je sad tadejus da gukne neku pametnu mudrost, nešto što bar liči na koristan savet.

A za nuke se ne sekiram uopšte, vole Putin i kiminalci oko njega to svoje maznuto bogatstvo, i ne bi da ga izgube u takvoj nekoj avanturi. Pre će Putke, ako mu tako nešto padne na skromnu pamet, da se smandrlja niz stepenište, nego da krene da roka nekog sa atomskim naoružanjem, ili da džarne u NATO, pa da mu ovaj jad i bedu od specijalne operacione sile najure nazad u Rusiju, u delovima.
Spiridon Spiridon 23:43 28.03.2023

Re: 1.

srdjan.pajic
Spiridon
srdjan.pajic



Ne valja ovo Srki kada svajcarci namirišu da je vreme da se distanciraju od eventualnog problema.






Inače, gledam nešto cenu zlata, za godinu dana se nije mrdnula ama skoro uopšte. Dobro, kapiram da ako sad svi navalimo da kupujemo zlato u panici, ima da skoči, ali treba to posle prodati, kad se strmekne, teško da tu možeš da budeš u dobitku, ili bar na nuli.



Pa gde je to gledaš crni Srdjane Vidim ja koliko je sati po tvom komentaru.

Prati bolje bitcoin, evo počeo je da raste.

Šalu na stranu, kada bih sada morao da biram izmedju CNY i USD, mislim da bi se pre odlučio za Brus Lija na sigurici u nekoj singapurćanskoj banci.

“Nothing Personal It's Strictly Business”

… pusti Nato i bakrače … ovo je blog o ekonomiji. Si video gore u naslovu.




angie01 angie01 23:49 28.03.2023

Re: 1.

Pa gde je to gledaš crni Srdjane


danas sam negde kod nas procitala, kako je zlato dostiglo najvecu cenu do sada,...ne mogu da nadjem clanak...jer se ne secam gde sam ga procitala.
Spiridon Spiridon 23:53 28.03.2023

Re: 1.

angie01
Pa gde je to gledaš crni Srdjane


danas sam negde kod nas procitala, kako je zlato dostiglo najvecu cenu do sada,...ne mogu da nadjem clanak...jer se ne secam gde sam ga procitala.



Ja bih pre pratio CNY. Evo Saudici počeli da prihvataju plaćanje nafte u CNY i potpisali sporazum o partnerstvu sa Iranom.

E sad, Ameri mogu uvek sve da ih izrokaju. To priznajem.

zoja444 zoja444 23:57 28.03.2023

Re: 1.

putin je izjavio: ako nece biti rusije, nece biti ni ikog drugog. parafraza.
angie01 angie01 23:58 28.03.2023

Re: 1.

Ja bih pre pratio


ja nekako verujem u jevrejske metode u ovakvim slucajevima.
Spiridon Spiridon 23:59 28.03.2023

Re: 1.

zoja444
putin je izjavio: ako nece biti rusije, nece biti ni ikog drugog. parafraza.


Drži se teme … batali Jul Brinera
bene_geserit bene_geserit 00:00 29.03.2023

Re: 1.

danas sam negde kod nas procitala, kako je zlato dostiglo najvecu cenu do sada,...ne mogu da nadjem clanak...jer se ne secam gde sam ga procitala

Hint: izgugluješ "gold price" i vidiš cenu zlata u poslednjih 50 godina kako se menjala.
A možeš i da gledaš emisije i čitaš članke gde je neko nešto prepričao, misinterpretirao, naduvao kojih se posle ne sećaš, kako hoćeš.
Milan Novković Milan Novković 00:05 29.03.2023

Re: 1.

bene_geserit
danas sam negde kod nas procitala, kako je zlato dostiglo najvecu cenu do sada,...ne mogu da nadjem clanak...jer se ne secam gde sam ga procitala

Hint: izgugluješ "gold price" i vidiš cenu zlata u poslednjih 50 godina kako se menjala.
A možeš i da gledaš emisije i čitaš članke gde je neko nešto prepričao, misinterpretirao, naduvao kojih se posle ne sećaš, kako hoćeš.

Sad za uncu zlata možeš da kupiš skupo odelo, nači pkp 2000 dolara.

1910 si isto mogao da kupiš skupo odelo za uncu zalata.

Odelo u dolarima tada, oko $10

$10 sada - neki dal big-mac, šta li već
Spiridon Spiridon 00:06 29.03.2023

Re: 1.

angie01
Ja bih pre pratio


ja nekako verujem u jevrejske metode u ovakvim slucajevima.



Kapiram. Zlato je na duge staze isplativo ali poslednjih godina jako varira. Pa ako imas živaca da gledaš kako mu vrednos padne za 15 % pa za 5 godina ode za 20 % na gore onda je ok. Zajebano je kada kupis zlato i onda ti ubrzo zatreba lova, a njemu trenutna vrednost niska.

Ako krene frka sa USD onda ce cena zlata definitivno da raste ali ga zato treba kupiti sada. U sustini već je kasno ali bolje ista nego nista.
bene_geserit bene_geserit 00:10 29.03.2023

Re: 1.

ja nekako verujem u jevrejske metode u ovakvim slucajevima.

Šta su jevrejske metode? Kupovina zlata?
To je induska metoda.
Jevrejska metoda je da kontrolišeš cenu zlata i zarađuješ na razlikama kad Indusi kupuju i prodaju.
Spiridon Spiridon 00:10 29.03.2023

Re: 1.

Milan Novković
bene_geserit
danas sam negde kod nas procitala, kako je zlato dostiglo najvecu cenu do sada,...ne mogu da nadjem clanak...jer se ne secam gde sam ga procitala

Hint: izgugluješ "gold price" i vidiš cenu zlata u poslednjih 50 godina kako se menjala.
A možeš i da gledaš emisije i čitaš članke gde je neko nešto prepričao, misinterpretirao, naduvao kojih se posle ne sećaš, kako hoćeš.

Sad za uncu zlata možeš da kupiš skupo odelo, nači pkp 2000 dolara.

1910 si isto mogao da kupiš skupo odelo za uncu zalata.

Odelo u dolarima tada, oko $10

$10 sada - neki dal big-mac, šta li već


ili sto rece neko pre neki dan, Novi Golf je uvek bio pola kilograma zlata.
zoja444 zoja444 00:15 29.03.2023

Re: 1.

vazi spiro. nego nesto razmisljam, zasto da razmisljam o ekonomiji kada je nece ni biti. nesto sam bas najcrnji pesimista.
Spiridon Spiridon 00:19 29.03.2023

Re: 1.

zoja444
vazi spiro. nego nesto razmisljam, zasto da razmisljam o ekonomiji kada je nece ni biti. nesto sam bas najcrnji pesimista.



A sta nam ostaje? Pa i oni valjda imaju decu, komsije, sestre, majke … a da je sranje, u to nema sumnje.
Spiridon Spiridon 00:21 29.03.2023

Re: 1.

bene_geserit
ja nekako verujem u jevrejske metode u ovakvim slucajevima.

Šta su jevrejske metode? Kupovina zlata?
To je induska metoda.
Jevrejska metoda je da kontrolišeš cenu zlata i zarađuješ na razlikama kad Indusi kupuju i prodaju.


Uh, ova ti je dobra
zoja444 zoja444 00:37 29.03.2023

Re: 1.

koliko ja znam, jevrejska metoda je imati neko zlato u sebi, na sebi, pri sebi, sitne komade za jaja i brasno.
zoja444 zoja444 00:43 29.03.2023

Re: 1.

rece neki politicar da sad svi vode neku, ne secam se izraza, ludacku politiku. totalno neracionalnu. niko nikog ne slusa i svi teraju po svome.
solo solo 00:49 29.03.2023

Re: 1.

imati neko zlato u sebi,


Spiridon Spiridon 01:39 29.03.2023

Re: 1.

zoja444
rece neki politicar da sad svi vode neku, ne secam se izraza, ludacku politiku. totalno neracionalnu. niko nikog ne slusa i svi teraju po svome.


Pokusacu da budem precizan u proceni koja u sebi nema ničega ličnog i koja bi važila verovatno za bilo koju imperiju koja tone.

Ameri idu dole (finansijski) mnogo brže nego sto se ocekivalo. To je posledica lose politike koju su vodili vec godinama. Kako vreme bude proticalo sve vise zemalja ce se distancirati od dolara (evo ti primera sa Kinom, Saudiskom Arabijom). Sa njima tone UK i Evropa (pratis vesti, protesti u Francuskoj, Nemačkoj). Pričamo jos uvek o lovi, bankama, ekonomiji.
Ono sto Amere jedino moze da izvadi je neko veeeeliko sranje (rat u Evropi i td. samo da ne bude na njihovoj teritoriji). To bi dovelo da ponovnog mešanja karata u kojem bi oni eventualno mogli zauzeti neku bolju poziciju. Tako je bilo i posle drugog svetskog kada su oni procvetali, pa bi sada da primene istu formulu. Zato je njima u interesu da se ovo sranje sa Ukrainom proširi i u tome im u Evropi najvise pomažu glupi Poljaci. Svetsku ekonomiju, samo u slucaju da se Ameri prizovu pameti (Tramp pobedi npr.), jedino mogu da spasu Kinezi sa kojima ovi takodje hoce da ratuju.
Oni bi za “spasavanje dolara” zrtvovali Evropu isto kao i Ukrainu. Tj da se izrokamo sa Rujama, pa oni na kraju da ulete.


Ono sto ja kapiram da bi se bilo koja imperija tako ponasala na njihovom mestu. I Rusija sutra, Kina … Luksemburg -)

Izvini … kucam na tabletu znam da je lose

Pad Amerike u ovom trenutku je u sustini jako opasna stvar. Kao polumrtva zmija koja jos uvek može da zada onaj poslednji otrovni ujed. I zato bi najbolje od svega bilo da se stvar promeni na nekim njihovim narednim izborima.

Ovo sve sto sam napisao je uglavnom procena americkih analiticara, profesora, bankara, bivsih vojaka i td. Ja ruske izvore ne koristim jer vrlo dobro znam kako bi se Ruje ponasale da su na mestu Amera.



srdjan.pajic srdjan.pajic 04:09 29.03.2023

Re: 1.

Pa gde je to gledaš crni Srdjane Vidim ja koliko je sati po tvom komentaru


Pa na guglu, spiro, konkretno na APMEX-u, gde drugo? Cena mu varira, ali je prošle godine u ovo vreme, kad sam isto tako mislio da treba da kupim tozla, koje kilo, i da ih sakrijem ispod mačijeg cegera, bila je otprilike ista, u dolarima. Samo što dolar sad i dolar prošle godine baš i nije isto. Ni prethodne godine nije bitno različita, to jest od polovine 2020 je manjeviše ista. Stvarno ne vidim da se isplati kupovati zlato sem na duge staze. A ovo će da prođe, cenim, posle moraš da prodaješ, i to najverovatnije sa gubitkom. Znači, zlato je bezveze kupovati.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:13 29.03.2023

Re: 1.

Ako krene frka sa USD onda ce cena zlata definitivno da raste ali ga zato treba kupiti sada. U sustini već je kasno ali bolje ista nego nista.


Ma jok, zlato ne možeš da jedeš. Mislim, ako već veruješ u taj nekakav apokaliptični scenario jer si odgledao dekicu na jutjubu, onda treba da kupiš negde neko parče zemlje, i da se naoružaš. Evo i ja već imam sredoja, sad samo neki ranč u planini da nađem.
Spiridon Spiridon 06:07 29.03.2023

Re: 1.

srdjan.pajic
Pa gde je to gledaš crni Srdjane Vidim ja koliko je sati po tvom komentaru


Pa na guglu, spiro, konkretno na APMEX-u, gde drugo? Cena mu varira, ali je prošle godine u ovo vreme, kad sam isto tako mislio da treba da kupim tozla, koje kilo, i da ih sakrijem ispod mačijeg cegera, bila je otprilike ista, u dolarima. Samo što dolar sad i dolar prošle godine baš i nije isto. Ni prethodne godine nije bitno različita, to jest od polovine 2020 je manjeviše ista. Stvarno ne vidim da se isplati kupovati zlato sem na duge staze. A ovo će da prođe, cenim, posle moraš da prodaješ, i to najverovatnije sa gubitkom. Znači, zlato je bezveze kupovati.


Kapiram tvoju logiku, samo ima male razlike kada ti je ovih dana uštedjevina u dolarima ili u nekoj drugoj valuti. Nadam se takodje da ti uskoro ne dolazi nekakva obnova ugovora sa bankom vezana za kredit za kuću npr. pu-pu-pu daleko bilo.
predatortz predatortz 06:14 29.03.2023

Re: 1.

angie01
Ja bih pre pratio


ja nekako verujem u jevrejske metode u ovakvim slucajevima.


Ja u srpsku!
U ovakvim vremenima treba imati kuću sa okućnicom, parčetom zemlje dovoljnim da te prehrani.
milisav68 milisav68 06:56 29.03.2023

Re: 1.

srdjan.pajic
Ma jok, zlato ne možeš da jedeš. Mislim, ako već veruješ u taj nekakav apokaliptični scenario jer si odgledao dekicu na jutjubu, onda treba da kupiš negde neko parče zemlje, i da se naoružaš. Evo i ja već imam sredoja, sad samo neki ranč u planini da nađem.

Bravo Pajiću, tako razmišlja pravi srpski domaćin.

E, bez zezanja, ne mora da bude velika apokalipsa, dovoljno je da bude neki malo jači poremećaj kao što je bila kriza sa Koronom, pa da zafali voda, hrana i lekovi, naročito ako si u nekom velikom gradu.
shmoo shmoo 07:58 29.03.2023

Re: 1.

Spiridon
zoja444
putin je izjavio: ako nece biti rusije, nece biti ni ikog drugog. parafraza.


Drži se teme … batali Jul Brinera



Јес вала, Зоја, у праву је Спиридон!





shmoo shmoo 08:00 29.03.2023

Re: 1.

solo
imati neko zlato u sebi,





Макар до првог конц логора?


bene_geserit bene_geserit 09:15 29.03.2023

Re: 1.

Nadam se takodje da ti uskoro ne dolazi nekakva obnova ugovora sa bankom vezana za kredit za kuću npr. pu-pu-pu daleko bilo

Što se toga tiče ne moraš da se brineš za Pajića, u SAD praktično niko nije uzimao mortgage sa varijabilnom kamatnom stopom, dok je u Srbiji verovatno dobar deo kredita takav.
Spiridon Spiridon 09:48 29.03.2023

Re: 1.

bene_geserit
Nadam se takodje da ti uskoro ne dolazi nekakva obnova ugovora sa bankom vezana za kredit za kuću npr. pu-pu-pu daleko bilo

Što se toga tiče ne moraš da se brineš za Pajića, u SAD praktično niko nije uzimao mortgage sa varijabilnom kamatnom stopom, dok je u Srbiji verovatno dobar deo kredita takav.


nije problem sa mortgage sa varijabilnom kamatnom stopom, njega mozes da fiksiras u svakom trenutku. Frka je ako ti fiksna kamatna stopa istice u narednom periodu. Bila 2 % kada si je fiksirao, a sada moze da ide i preko 6 %. Pa ti izracunaj bato koliko je to na mesecnom nivou sa svim ostalim poskupljenjima. A uz to jos i cena nekretnine koju si kupio padne za 15 %.

Here are the average annual interest rates for 10-year fixed-rate mortgages in the USA from 2011 to 2021:

2011: 4.45%
2012: 3.48%
2013: 2.93%
2014: 2.98%
2015: 3.04%
2016: 2.73%
2017: 3.25%
2018: 4.04%
2019: 3.63%
2020: 2.78%
2021: 2.87%

Trenutni je 6.29%, pa ako si fiksirao pre 10 godina (na recimo 500 soma dolara) i sada moras da ga obnovis to ce te doci 1,400 USD mesecno vise. Ukupno negde oko 2,600 usd mesecno. Govorim samo o kamati (onda sa amortizacijom od 1 % to dodje oko 3,100 USD + struja, voda, grejanje). U medjuvremenu ti gajba sa USD 700,000 pala na 590,000.
Sreca pa su u Americi porezi jako niski.



istini za volju, ni EU se ne pise bolje.

ps. samo cekam da se pojavi neki ekonomista i da mi nalupa samare i otera u cosak



angie01 angie01 09:49 29.03.2023

Re: 1.

bene_geserit
danas sam negde kod nas procitala, kako je zlato dostiglo najvecu cenu do sada,...ne mogu da nadjem clanak...jer se ne secam gde sam ga procitala

Hint: izgugluješ "gold price" i vidiš cenu zlata u poslednjih 50 godina kako se menjala.
A možeš i da gledaš emisije i čitaš članke gde je neko nešto prepričao, misinterpretirao, naduvao kojih se posle ne sećaš, kako hoćeš.




pa ne mislis valjda da ja ne verujem da Pajke proverava tamo gde treba i da su clanci ove vrste u nesim novinama merodavni:)))...moj komentar je bio ironican,...da sam nasla tekst, postavila bih ga kao fazon.
angie01 angie01 09:52 29.03.2023

Re: 1.

Spiridon
bene_geserit
ja nekako verujem u jevrejske metode u ovakvim slucajevima.

Šta su jevrejske metode? Kupovina zlata?
To je induska metoda.
Jevrejska metoda je da kontrolišeš cenu zlata i zarađuješ na razlikama kad Indusi kupuju i prodaju.


Uh, ova ti je dobra


pa cinjenica je da su Jevreji deo love uvek ulagali u zlato...upravo tako, sto su znali kada da kupuju.
angie01 angie01 09:54 29.03.2023

Re: 1.

Ja u srpsku!
U ovakvim vremenima treba imati kuću sa okućnicom, parčetom zemlje dovoljnim da te prehrani.


ovo moj brat govori poslednjih dvais godina....kucica, zemlja, svoj bunar,...
predatortz predatortz 10:03 29.03.2023

Re: 1.

angie01
Ja u srpsku!
U ovakvim vremenima treba imati kuću sa okućnicom, parčetom zemlje dovoljnim da te prehrani.


ovo moj brat govori poslednjih dvais godina....kucica, zemlja, svoj bunar,...


Pametan čovek!

Colin_bgd Colin_bgd 10:04 29.03.2023

Re: 1.

bene_geserit
Nadam se takodje da ti uskoro ne dolazi nekakva obnova ugovora sa bankom vezana za kredit za kuću npr. pu-pu-pu daleko bilo

Što se toga tiče ne moraš da se brineš za Pajića, u SAD praktično niko nije uzimao mortgage sa varijabilnom kamatnom stopom, dok je u Srbiji verovatno dobar deo kredita takav.

Nijedna kamatna stopa nije fiksna, varijabilnost je funkcija vremenske kvantizacije...
maksa83 maksa83 10:14 29.03.2023

Re: 1.

Što se toga tiče ne moraš da se brineš za Pajića, u SAD praktično niko nije uzimao mortgage sa varijabilnom kamatnom stopom, dok je u Srbiji verovatno dobar deo kredita takav.

Zapravo nije zezanje, od 1916. Fed prvi put u minusu - 42 milijarde od septembra prošle godine, krvari oko 7 mlrd mesečno. Vrlo neprijatna i nova situacija.
maksa83 maksa83 10:18 29.03.2023

Re: 1.

danas sam negde kod nas procitala, kako je zlato dostiglo najvecu cenu do sada,...ne mogu da nadjem clanak...jer se ne secam gde sam ga procitala.

Koliko ja gledam imalo je veće peakove od trenutne cene u januaru 2020. i 2022.
predatortz predatortz 10:28 29.03.2023

Re: 1.

Vrlo neprijatna i nova situacija.


Na prvo čitanje, vest ne deluje tako neprijatno. A onda čovek skonta da je to sistem kapilarnih cevčica i da ne može proći bez posledica po druge, pa i po nas.
Spiridon Spiridon 10:38 29.03.2023

Re: 1.

srdjan.pajic
Ako krene frka sa USD onda ce cena zlata definitivno da raste ali ga zato treba kupiti sada. U sustini već je kasno ali bolje ista nego nista.


Ma jok, zlato ne možeš da jedeš. Mislim, ako već veruješ u taj nekakav apokaliptični scenario jer si odgledao dekicu na jutjubu, onda treba da kupiš negde neko parče zemlje, i da se naoružaš. Evo i ja već imam sredoja, sad samo neki ranč u planini da nađem.


tebe boli uvo, ti uvek tamo mozes da ispiras zlato

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:50 29.03.2023

Re: 1.

maksa83
Ne valja ovo Srki kada svajcarci namirišu da je vreme da se distanciraju od eventualnog problema.

Zar im nije to istorijska uloga? Ono, ostavite pare kod nas dok se vi krljate.

Ok, i da čuvaju Papu...


nisi ispratio post 2008 US pritisak na data release, pa sudske kazne koje su popili i Švajcarci i druge evropske banke..
US im je bukvlano rekla 2008 e sad malo mi i sad gledamo neke prve vidne posljedice toga.. Švajcarci više teško da će biti pojam za sigurno ostavljanje para.. trezori da.. računi, teško
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:02 29.03.2023

Re: 1.

srdjan.pajic

Gde mi je sad tadejus da gukne neku pametnu mudrost, nešto što bar liči na koristan savet.

A za nuke se ne sekiram uopšte, vole Putin i kiminalci oko njega to svoje maznuto bogatstvo, i ne bi da ga izgube u takvoj nekoj avanturi. Pre će Putke, ako mu tako nešto padne na skromnu pamet, da se smandrlja niz stepenište, nego da krene da roka nekog sa atomskim naoružanjem, ili da džarne u NATO, pa da mu ovaj jad i bedu od specijalne operacione sile najure nazad u Rusiju, u delovima.


e srki šta bi ja da mi tebe nema..
da ti kažem i ja sam se malo zabrinula al ne oko tih banaka, tu nema zime drugovi, nego jbt oko poslednje demonstracije sile ChatGPT4.. ono je prestrašno..
mada ok, ja mislim endgame će biti da svi umjesto današnjeg office-a koristimo neku verziju LLMa u sprezi sa nekom verzijom LSTMa i oni nam generišu sve.. ideje, prezentaciju, analizu podataka.. ti samo stearing radiš i to je to..
i onda kako izgleda današnja profesionalna prezentacija u odnosu na recimo ono iz Mad Men kad oni samo sjede oko stola čibuče i cirkaju tako će izgledati i u odnosu na poslovni sastanak za 10 godina..
ovo sad će biti smješno..
nadam se..
ako ne onda ajd zdrao za mene posla nema.. ne znam ti ako budeš još nešto mogao da zalemiš (ja sam se obučila malo oko tih sitnih građevisnkih radova) to je to..
inače da, rizici postaju užas ja jedino rješenje vidim u tome da radimo manje više cijeli životni vijek i da se gledamo da nam skill set preživi izazove..

finansija što se tiče ne znam odakle bi počela koliko je glupa ideja igrati se parama koje su ti bitne..
krupan problem koji ljudi ne vide je činjenica da je past experience potpuno postao neupotrebljiv.. naštampali su toliko para koje su na toliko novih načina u sistemu da je prosto potpuno neuporedivo bilo šta od prije i 5 godina a pogotovo pre 2008..
ovaj čilager u uvodu kaže 5 indikatora flashing red a bukvalno svih pet su sa strukturnim lomom.. radikalno drugačije količine love u opticaju u svih tim segmentima, potpuno neuporedive stvari.. nema nikakvog smisla taj njihog flashing..
al dobro to je entarteinment industrija, zamisli još kad stane chatGPT to da generiše pa to će biti show..

drž se penzionog šta imaš, pomoli se bogu s tim..
uloži u drugu nekretninu ako ikako možeš.. jal neki holiday home, jal office space (što više multipurpose to bolje) i šta nam bog da..

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:10 29.03.2023

Re: 1.

Spiridon

Šalu na stranu, kada bih sada morao da biram izmedju CNY i USD, mislim da bi se pre odlučio za Brus Lija na sigurici u nekoj singapurćanskoj banci.

“Nothing Personal It's Strictly Business”

… pusti Nato i bakrače … ovo je blog o ekonomiji. Si video gore u naslovu.


i šta bi onda..
kupio CNY i držao negdje cash deposit..
tu ti nauk treba biti da je recimo danas dolar naprema korpi valuta s kojima US trguje (ponderisano pa se svede na evro, jen, funtu i još poneku siću) vrijedan koilko i dolar u februaru 1972...
valutom se ne može trgovati na dugi rok..
Kinez pogotovo tradicionalno supresira vrijednost juana jer je jelda neto izvoznik..
a na stranu što i kad bi znao koja će valuta da dobije na vrijednosti opet imaš izazov da nađeš neku formu ulaganja koje bi dalo i neki prinos jer jelda pojede inflacija cash..
tako da to da brineš ne moraš..
više recimo možeš da misliš koje tržište misliš da je budućnost.. država ili sektor.. pa turiš tamo.. ili imaš kuću tamo.. valute svakako nisu uopšte opcija za fizička lica
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:18 29.03.2023

Re: 1.

maksa83
Što se toga tiče ne moraš da se brineš za Pajića, u SAD praktično niko nije uzimao mortgage sa varijabilnom kamatnom stopom, dok je u Srbiji verovatno dobar deo kredita takav.

Zapravo nije zezanje, od 1916. Fed prvi put u minusu - 42 milijarde od septembra prošle godine, krvari oko 7 mlrd mesečno. Vrlo neprijatna i nova situacija.

ne to je isto novinarska patka.. potpuno nebitna situacija..
Srbija je imala ranih dvehiljaditih daleko daleko procentualno veće krvarenje pa preživjesmo
s tim da je nama to bio realan problem jer smo mi tu lovu davali austrijskim mahom banaka a ovi u kuver pa napolje.. mi smo realno plaćali inostrantvo..
fed plaća svojim bankama.. štampao i sad im daje kroz kamatu..
dal će da im da tako ili kroz standardnu emisiju sa stanovišta društva je potpuno irelevantno.. dok ostaje u sistemu to je bukvalno kao recimo kako ja distribuiram screen time među djecom..
ja izmislim imate 6 sati dnevno između vas trojice i sad cinculiram, evo tebi danas manje a bratu više jer eto brat danas bio dobar..
pa evo danas imaš ban a za vikend te nagradim ako budeš dobar..
mislim ne radim je to al to je ta situacija..
izmišljeno dobro (cash, screen time), zatvoren sistem (njihovi dani, US bankarski sistem) i sad samo ja smisšljam kako da to slosh around al realnih posljedica nema..
ok dobro ima..
al to bi već bilo ako ja sad počnem da pričam evo 80 sati screen time, nećemo ići u školu nego screen time i tome slično.
to se ipak ne dešava
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:28 29.03.2023

Re: 1.

nije problem sa mortgage sa varijabilnom kamatnom stopom, njega mozes da fiksiras u svakom trenutku. Frka je ako ti fiksna kamatna stopa istice u narednom periodu


Ček, bre spiro, pa ako ti kamatna stopa ističe onda nemaš kredit sa fiksnom kamatnom stopom nego sa promenljivom.

Nemam ja taj problem, što reče bene - od onog kolapsa 2008 malo ko je ovde uzimao variable rate kredite, plus sam se malo angažovao kad je bilo potrebno pa refinansirao tamo 2017 kad su kamatne stope bile bukvalno na minimumu (zaboravio sam sad, ali mislim da mi je kamatna stopa oko 2.5%).

Osim toga, taj kredit sam dobrim delom otplatio, a kad sam računao pre nekog vremena da li mi se isplati da otplatim ostatak, ili je bolje da te pare uložim u nešto drugo, naravno da je računica pokazala da je bolje ovo drugo.

Nemam pojma, pošto sam optimista po prirodi, i ne mnogo pametan u smislu investicija, uglavnom sam slušao šta kaže dekica iz Omahe, i ulagao u moju kompaniju, s verom u Boga i njegovog klasića Bajdena, da ovaj neće baš nešto teško da usere. Te da će mi se to jednom isplatiti kad konačno rešim da mi je svega dosta, naročito stresa kad nešto ulazi u proizvodnju, kao sad na primer što mi se dešava, te da je vreme da je tapnem nekom drugom optimisti. Zato zastupam tezu: jebeš zlato, bolje kupi novi network analyzer ili neki lep softver i uzmi neki posao, neku novu mušteriju, ako ima takvih.
maksa83 maksa83 17:22 29.03.2023

Re: 1.

uloži u drugu nekretninu ako ikako možeš.. jal neki holiday home

Evo ovo mu je npr. na manje od 200km od kuće, taman da se izduva ko čovek, ima mesta i za streličarenje.



dragosevacsutra dragosevacsutra 18:58 29.03.2023

Re: 1.

Ček, bre spiro, pa ako ti kamatna stopa ističe onda nemaš kredit sa fiksnom kamatnom stopom nego sa promenljivom.


ne bas. kad istekne, onda vise nemas kredit. ni sa fiksnom niti promenljivom.

znam da se na etfu ne uci matematika, nego samo na ekonomskom, ali ipak...




dragosevacsutra dragosevacsutra 19:03 29.03.2023

Re: 1.

šta kaže dekica iz Omahe,


nego kad smo vec kod dekica, jel onaj stvarno 'natrcao' na onu gvinetu pa se ona osetila seksualno ugrozena?
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:55 29.03.2023

Re: 1.

dragosevacsutra
Ček, bre spiro, pa ako ti kamatna stopa ističe onda nemaš kredit sa fiksnom kamatnom stopom nego sa promenljivom.


ne bas. kad istekne, onda vise nemas kredit. ni sa fiksnom niti promenljivom.

znam da se na etfu ne uci matematika, nego samo na ekonomskom, ali ipak...






Nema ovde "m" od matematike, nego se bavimo terminologijom. Spirao je, čini mi se, pričao o kamatnoj stopi a ne o kreditu. I mislio je na onu vrstu kredita gde ti je kamatna stopa garantovana prvih N meseci ili godina, a posle toga ko preživi pričaće.

A to što sam ja učio matematiku na etfu je davno bilo i većim delom zaboravljeno. Aevo sad uzimam neke časove na lokalnom unverzitetu, što se kaže professional development, pa ću morati malo da prelistam te stare knjige i beleške (neka besna fizika je u pitanju i već me je profa drkao da nemam odgovarajući bekgraund da pratim to što sam hteo, nego me tera da pod stare dane idem tamo među decu i guštere na 4. godini, da slušam neke uvodne predmete, dobro ne moram da idem jer je onlajn).
dragosevacsutra dragosevacsutra 00:41 30.03.2023

Re: 1.

Spirao je, čini mi se, pričao o kamatnoj stopi a ne o kreditu. I mislio je na onu vrstu kredita gde ti je kamatna stopa garantovana prvih N meseci ili godina, a posle toga ko preživi pričaće.



bene_geserit bene_geserit 04:40 30.03.2023

Re: 1.

nije problem sa mortgage sa varijabilnom kamatnom stopom, njega mozes da fiksiras u svakom trenutku. Frka je ako ti fiksna kamatna stopa istice u narednom periodu. Bila 2 % kada si je fiksirao, a sada moze da ide i preko 6 %. Pa ti izracunaj bato koliko je to na mesecnom nivou sa svim ostalim poskupljenjima. A uz to jos i cena nekretnine koju si kupio padne za 15 %.
...
Trenutni je 6.29%, pa ako si fiksirao pre 10 godina (na recimo 500 soma dolara) i sada moras da ga obnovis

Ovo kao da je napisano na svahiliju za mene.
Šta to znači "obnova morgidža"? Možeš da ga refinansiraš, ali to je do tebe, niko te ne tera da to radiš.
Fiksna kamatna stopa ne može da "istekne", zato se i zove fiksna.
Varijabilna kamatna stopa je fiksirana prvih nekoliko godina. Nju ne možeš da "fiksiraš" možeš samo da refinansiraš morgage.
Jesi li ti ikad uzimao kredit za nekretninu?
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:04 30.03.2023

Re: 1.

maksa83
uloži u drugu nekretninu ako ikako možeš.. jal neki holiday home

Evo ovo mu je npr. na manje od 200km od kuće, taman da se izduva ko čovek, ima mesta i za streličarenje.





E, a ono što je izgorElo u mom komšiluku pre godinu dana, sad da vidiš kakve vile zidaju. A prošle godine su se bunili zbog ovih novih nekih pravila protivpožarne gradnje, koja podiže cene radova, pa kao osigranje neće to da im pokrije. Nema sumnje, niko ne kuka jače i iskrenije od bogataša.

Ali najgore mi od svega pada što su sad po obodu te neke Davidson mese, po kojoj baš volim da biciklam bukvalno svaki dan (ima jedno desetak km lepih bajk trejlova) a koja je izgledala kao lepo parče divljine usred suburbije, dakle počele su da iskaču te vile, jer su ovi kukavni bogataši iskoristili priliku koju im je podario požar da bukvalno upgrade-uju kuće, da ih naprave još većima i sa više spratova nego originali i sa onim ogromnim zid-prozorima sa pogledom na Stenovite planine (ne, bez zezanja, taj pogled je stvarno keva, pogotovu rano u ujutro a još bolji u sumrak kad sunce zalazi, kad to gledam moram da siđem sa bicikle, mislim da živim na najlepšem mestu na svetu), i sad te vilurde baš kvare ugođaj, štrče, a ja psujem one koji su im to dozvolili, jebo ih sve Šapić u dupe. A kad me baš obuzme vrhunac zlobe, pomislim, nema veze, to će sledeći požar opet da poravna i spusti. Dobro, u tom procesu bi i moja daščara verovatno stradala, pu, pu, daleko bilo...


srdjan.pajic srdjan.pajic 06:06 30.03.2023

Re: 1.

Jesi li ti ikad uzimao kredit za nekretninu?


Ni ja ga nisam baš najbolje razumeo, možda je to drugačije u Francuskoj, ili gde već spira ono beše živi.
literatesa literatesa 08:51 30.03.2023

Re: 1.

nego kad smo vec kod dekica, jel onaj stvarno 'natrcao' na onu gvinetu

Дијете јој свједок, каже, знамо да се мама узрујала јако зато што је опсовала. :)
Spiridon Spiridon 09:37 30.03.2023

Re: 1.

Ček, bre spiro, pa ako ti kamatna stopa ističe onda nemaš kredit sa fiksnom kamatnom stopom nego sa promenljivom.


ne, nego ako ti kamatna stopa ističe onda pravis novi dil pod aktuelnim uslovima i mozes ponovo da ga fiksiras na koliko dugo ti zelis ili da uzmes promenjivu stopu


Osim toga, taj kredit sam dobrim delom otplatio, a kad sam računao pre nekog vremena da li mi se isplati da otplatim ostatak, ili je bolje da te pare uložim u nešto drugo, naravno da je računica pokazala da je bolje ovo drugo.


pametno
bene_geserit bene_geserit 10:06 30.03.2023

Re: 1.

ne, nego ako ti kamatna stopa ističe onda pravis novi dil pod aktuelnim uslovima i mozes ponovo da ga fiksiras na koliko dugo ti zelis ili da uzmes promenjivu stopu

Deluje da pričaš o mixed morgage, gde ti je kamatna stopa fiksirana prvih 2-5 godina a onda se prelazi na variable rate (three-month or one-year Euribor rates plus a 1-3% margin). To u SAD spada u kategoriju "adjustable-rate mortgages". Tj. svi morgidži sa variable rate su tog tipa (gde su detalji tima 5 years-6 months - fiksna kamatna stopa prvih 5 godina a onda se apdateuje svakih 6 meseci i sl.).

Tu vrstu morgidža bukvalno niko nije uzimao u prethodnom periodu kad su kamatne stope bile jako niske, nisu imali nikakvog smisla, suviše su rizični. Ima izuzetaka ako neko ne može da dobije Conforming conventional loan (osnovni uslov je Debt-to-Income ratio ~43% i visok credit score). Te conforming loans banke praktično odmah preprodaju zaboravio sam kome, praktično su samo servis u celoj priči. ARM (adjustable-rate mortgages) ima prednost jedino sa nešto boljom kamatnom stopom, ali su kamatne stope već bile na minimumu (ja kad sam refinansirao pre par godina dobio sam fiksnu kamatu 2% na 15 godina sa kupovinom par indeksnih poena - tj. daš nešto para da dobiješ nižu kamatnu stopu, isplati se samo na dug rok).
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:07 30.03.2023

Re: 1.

srdjan.pajic
Jesi li ti ikad uzimao kredit za nekretninu?


Ni ja ga nisam baš najbolje razumeo, možda je to drugačije u Francuskoj, ili gde već spira ono beše živi.


jeste drugačije je..
u sirotinjskoj Evropi ne postoje stambeni krediti sa fiksiranom kamatom na sto godina ko kod vas buržuje nego voliš dve, tri pet i to je to i to se zove fiksna ks na dve, tri pet godina a moš i da si budala pa kažeš ma daj meni varijabilno pa onda svaki mjesec ojha gore ojha dole..
pride nas deru po ušima ako oćemo da promjenimo uslove prije vremena ili ako oćemo da otplatimo prije vremena više od tipa 10% i svašta još nešto..
srednji vijek..
ne bombardujete vi po svjetu džabe.. to što tu ima to nema niđe drugo..
dobro možda kod onih ludih arapa..
e al kamate nam jesu niže.. eto tu se nešto ovajdimo..
ona stoka danska oni dobijaju po negativnoj kamati.. dobro, dobijali su.. sad presahlo i kod njih
i dobro ima i po evropi da daju na dvadeset godina al to je baš baš rijetko
tako evropljanin kad kaže finksno on misli fiksno dok ti ne dune da me nanovo odereš..
takav je vazalski život, ne možemo svi da bombardujemo
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:15 30.03.2023

Re: 1.

pride nas deru po ušima ako oćemo da promjenimo uslove prije vremena ili ako oćemo da otplatimo prije vremena više od tipa 10% i svašta još nešto..


A, kod nas to nema, bar ne za ove obične (tipa 30y/fixed) kredite. Moš da otplatiš kad god hoćeš, jal da iskeširaš, jal da refinansiraš. Nisam znao da kod vas to kažnjavaju. Jebote, šta vam rade... gazi Putine!
Spiridon Spiridon 21:37 30.03.2023

Re: 1.

bene_geserit
nije problem sa mortgage sa varijabilnom kamatnom stopom, njega mozes da fiksiras u svakom trenutku. Frka je ako ti fiksna kamatna stopa istice u narednom periodu. Bila 2 % kada si je fiksirao, a sada moze da ide i preko 6 %. Pa ti izracunaj bato koliko je to na mesecnom nivou sa svim ostalim poskupljenjima. A uz to jos i cena nekretnine koju si kupio padne za 15 %.
...
Trenutni je 6.29%, pa ako si fiksirao pre 10 godina (na recimo 500 soma dolara) i sada moras da ga obnovis

Ovo kao da je napisano na svahiliju za mene.
Šta to znači "obnova morgidža"? Možeš da ga refinansiraš, ali to je do tebe, niko te ne tera da to radiš.
Fiksna kamatna stopa ne može da "istekne", zato se i zove fiksna.
Varijabilna kamatna stopa je fiksirana prvih nekoliko godina. Nju ne možeš da "fiksiraš" možeš samo da refinansiraš morgage.
Jesi li ti ikad uzimao kredit za nekretninu?


Kapiram sta nisam rekao u startu i sta pravi zabunu. Dakle:

Kada uzimas kredit za gajbu 2018 na 20 godina (do 2038) npr. pravis dil sa bankom na koji vremenski period zelis da fiksiras kamatu. 2, 3 … 15 godina. Sto je period duzi, to je kamata viša. Mozes da uzmes i varijabilnu, koja je najniža.
Jel ovo ok?
Moja prica je vezana za one koji su izabrali fiksnu kamatu pre 5 godina (znaci 2018) i ona istice sada 2023. U Americi je 2018 kamatna stopa za period od 5 godina, bila 2.5 %, a danas je 6.5 %.
Jel se pratimo?
U medjuvremenu je cena nekretnine takodje pala za 15-20 %.
Ovo ce biti mnogo zajebano za veliki broj onih koji su se zaduzili za gajbe u prethodnom periodu, i sada treba da obnove ugovore sa bankom jer im istice ugovor, a moraju da prihvate aktuelne uslove.
Postoji i opcija otplacivanja preostalog kredita (ako imas keš) ali tek kada ti ugovor istekne. U protivnom placas penale.
Priznajem da kada pisem ja prevodim sa francuskog jer sam ugovore sklapao i pregovarao na francuskom.
Spiridon Spiridon 21:44 30.03.2023

Re: 1.

Tu vrstu morgidža bukvalno niko nije uzimao u prethodnom periodu kad su kamatne stope bile jako niske, nisu imali nikakvog smisla, suviše su rizični.


Kada pricas u množini, jel to znači da si i ti primenio ovu logiku?


Samo me to interesuje.
bene_geserit bene_geserit 23:53 30.03.2023

Re: 1.

Kada pricas u množini, jel to znači da si i ti primenio ovu logiku?

Pa ja sam prvo uzeo mortgage na 30 godina sa fiksnom kamatnom stopom 4.25% (bio je jumbo loan, tako da je kamatna stopa bila nešto veća), pa sam ga onda refinansirao posle 5 godina na 15 godina sa fiksnom kamatnom stopom 2% (bio je conformance loan, tu sam već dug spustio ispod limita za to, a i limit se povećao u tih 5 godina).
Bukvalno svako koga znam je uzeo takve vrste kredita, zbog čega bi uzimali sa varijabilnom kamatnom stopom ako je već fiksna rata toliko niska.
Ta fiksna kamatna stopa nije na ograničen vremenski period već do isteka tih 30 ili 15 godina.

Koristimo malo različitu terminologiju, to o čemu ti pričaš se u SAD zove ARM (adjustable-rate mortgages) tj. kamatna stopa je fiksna neki broj godina pa se onda menja. Pajić i ja smo to kolokvijalno zvali krediti sa varijabilnom kamatnom stopom, a ti sa fiksnom, a u stvari je neki mix.
Takođe u SAD možeš u bilo kom trenutku da raskineš ugovor (daš banci ostatak para koje joj duguješ, najčešće tako što pozajmiš pare od nekog drugog ili ponovo od njih tj. refinansiraš zajam) bez ikakvih penala, to su doneli neki zakon o tome čini mi se.
bene_geserit bene_geserit 00:18 31.03.2023

Re: 1.

Usput ti krediti sa niskom fiksnom kamatnom stopom na 15 ili 30 godina su sad problem za onoga ko je vlasnik tih kredita.
Slično kao državni bondovi, kad bi probali da prodaju te kredite sada kad je kamatna stopa puno veća dobili bi samo deo duga.
Tj. to je asset kome je pala vrednost.
A vlasnik je ko zna ko, verovatno dobrim delom penzioni fondovi.


"Conforming loans are mortgages that meet Fannie Mae and Freddie Mac guidelines. Conforming lenders underwrite and fund the loans and then sell them to investors like Fannie Mae and Freddie Mac. Once securitized, the loans are sold to investors on the open markets."
"conforming loan limits are set every year by the Federal Housing Finance Agency"
"Both conforming and nonconforming loans are types of conventional mortgages. Conventional mortgages aren't backed by the federal government"

"Both Fannie Mae and Freddie Mac provide long-term stability and liquidity to the U.S. mortgage and housing markets. Both entities have similar guidelines and missions, but they work with different markets. Fannie Mae buys mortgages from commercial (large) banks, and Freddie Mac works with smaller (private) banks and credit unions.

Both entities work behind the scenes. You won’t have any contact with them, nor will you know when your loan is sold to them until you get your investor letter. However, as a practical matter, nothing should change because the servicing of your loan isn’t impacted even after the sale. You make your payment to the same entity."

"Once ready, the loan is sent to Fannie Mae or Freddie Mac to purchase. ... Without Fannie Mae or Freddie Mac buying the loans, lenders wouldn’t have enough capital to keep writing loans. ...
Fannie Mae (or Freddie Mac) bundles loans like yours and securitizes them for sale to investors. Mortgage-backed securities can have as many as 1,000 loans in them, providing investors with a steady income. This steady flow of mortgage-backed securities creates a secondary mortgage market and keeps up the demand for new mortgages."
vcucko vcucko 06:09 31.03.2023

Re: 1.

srdjan.pajic
pride nas deru po ušima ako oćemo da promjenimo uslove prije vremena ili ako oćemo da otplatimo prije vremena više od tipa 10% i svašta još nešto..


A, kod nas to nema, bar ne za ove obične (tipa 30y/fixed) kredite. Moš da otplatiš kad god hoćeš, jal da iskeširaš, jal da refinansiraš.


A jel' može u naturi?

Ono, istovariš x tovara junaca ili guda. Ili dođeš iz kojotojebine sa bradom do pojasa u pocepanom kombinezonu i odbrojiš toliko i toliko grumenčića zlata što si navatao i gotovo.

Bitcoins?
Spiridon Spiridon 10:08 31.03.2023

Re: 1.

Pa jam prvo uzeo mortgage na 30 godina sa fiksnom kamatnom stopom 4.25% (bio je jumbo loan, tako da je kamatna stopa bila nešto veća), pa sam ga onda refinansirao posle 5 godina na 15 godina sa fiksnom kamatnom stopom 2%


kapiram, nama su ovo predlozili kada smo uzimali gajbu u planini ali mi nije odgovaralo.


magnus magnus 19:55 31.03.2023

Re: 1.

angie01
Pa gde je to gledaš crni Srdjane


danas sam negde kod nas procitala, kako je zlato dostiglo najvecu cenu do sada,...ne mogu da nadjem clanak...jer se ne secam gde sam ga procitala.

od 2005 do sad vizantiski Solid je narasto preko 4,8 puta u odnosu na euro, realno ulaganje u Solide je bilo isplativoje nego u nekretnine
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:40 01.04.2023

Re: 1.

Kada uzimas kredit za gajbu 2018 na 20 godina (do 2038) npr. pravis dil sa bankom na koji vremenski period zelis da fiksiras kamatu. 2, 3 … 15 godina. Sto je period duzi, to je kamata viša. Mozes da uzmes i varijabilnu, koja je najniža.
Jel ovo ok?
Moja prica je vezana za one koji su izabrali fiksnu kamatu pre 5 godina (znaci 2018) i ona istice sada 2023. U Americi je 2018 kamatna stopa za period od 5 godina, bila 2.5 %, a danas je 6.5



Dobro, spiro, valjda smo razumeli, nisi se lepo izrazio - to su sve krediti sa promenljivom kamatnom stopom a ne sa fiksnom. Nebitno da li se kamata menja svakih mesec dana, ili se menja nakon N godina.

Fiksna je, po definiciji, ona koja ti je zacementirana dok ne otplatiš kredit, na bilo koji način. Jedan od načina da otplatiš kredit koji je opisuje bene je refinansiranje, gde zapravo uzmeš drugi, povoljniji kredit da otplatiš ostatak tvog prvobitnog kredita pa nastaviš da plaćaš taj novi kredit.

Pri tome retko ko ovde (ako je iole pametan a nije u finansijskom škripcu) ne odabere da plaća manju ratu na konto manje kamate, nego promeni trajanje kredita, a ostavi da mu rata bude bar ista, ako nije u prilici da plaća malo veću ratu a otplati kredit ranije. Tako sam i ja refinansirao kad je kamata bila skoro najmanja, i promenio sa 30 godina na 15, pa na 10. E, jedino nisam kupovao ove dodatne kametne poene da smanjim kamatu još za koji deo procenta, ne sećam se više zašto nisam.

Tako da kapiram brigu koju si za mene izrazio na početku, i toplinu srca koje imaš, ali je na pogrešnu adresu ta briga upućena. Te je ja preusmeravam podjednako nesebično na moje sugrađane koji su uzeli zaista taj kredit sa promenljivom stopom, i sad moraju da gledaju gde će i kako će, najverovatnije u parkić pored sudnice, u šator i metamfetaminski stupor. Nažalost, to je ta Amerika, i šta da se radi.
8c_competizione 8c_competizione 21:47 03.04.2023

Re: 1.

newimprovedtadejus
da ti kažem i ja sam se malo zabrinula al ne oko tih banaka, tu nema zime drugovi, nego jbt oko poslednje demonstracije sile ChatGPT4.. ono je prestrašno..
mada ok, ja mislim endgame će biti da svi umjesto današnjeg office-a koristimo neku verziju LLMa u sprezi sa nekom verzijom LSTMa i oni nam generišu sve.. ideje, prezentaciju, analizu podataka.. ti samo stearing radiš i to je to..
i onda kako izgleda današnja profesionalna prezentacija u odnosu na recimo ono iz Mad Men kad oni samo sjede oko stola čibuče i cirkaju tako će izgledati i u odnosu na poslovni sastanak za 10 godina..
ovo sad će biti smješno..
nadam se..
ako ne onda ajd zdrao za mene posla nema.. ne znam ti ako budeš još nešto mogao da zalemiš (ja sam se obučila malo oko tih sitnih građevisnkih radova) to je to..
inače da, rizici postaju užas ja jedino rješenje vidim u tome da radimo manje više cijeli životni vijek i da se gledamo da nam skill set preživi izazove..



bio sam na previse ovakvih sastanaka, u ulozi "eksperta"

[youtube]http://youtu.be/BKorP55Aqvg[/youtube]

dolazi polako racun na naplatu
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:24 04.04.2023

Re: 1.

8c_competizione
newimprovedtadejus
da ti kažem i ja sam se malo zabrinula al ne oko tih banaka, tu nema zime drugovi, nego jbt oko poslednje demonstracije sile ChatGPT4.. ono je prestrašno..
mada ok, ja mislim endgame će biti da svi umjesto današnjeg office-a koristimo neku verziju LLMa u sprezi sa nekom verzijom LSTMa i oni nam generišu sve.. ideje, prezentaciju, analizu podataka.. ti samo stearing radiš i to je to..
i onda kako izgleda današnja profesionalna prezentacija u odnosu na recimo ono iz Mad Men kad oni samo sjede oko stola čibuče i cirkaju tako će izgledati i u odnosu na poslovni sastanak za 10 godina..
ovo sad će biti smješno..
nadam se..
ako ne onda ajd zdrao za mene posla nema.. ne znam ti ako budeš još nešto mogao da zalemiš (ja sam se obučila malo oko tih sitnih građevisnkih radova) to je to..
inače da, rizici postaju užas ja jedino rješenje vidim u tome da radimo manje više cijeli životni vijek i da se gledamo da nam skill set preživi izazove..



bio sam na previse ovakvih sastanaka, u ulozi "eksperta"

[youtube]http://youtu.be/BKorP55Aqvg[/youtube]

dolazi polako racun na naplatu


e konsultantski je lebac sa devet kora..
nego čitni Bullshit jobs.. skroz zabavno štivo.. mada raja sad interpretira kao buuuu zla država nas tjera da radimo izmišjlene poslove.. jbg raji ne možeš udovoljiti..
ja to čitam u ključu da mi odavno više nemamo potrebe da puno radimo pa izmišljamo koješta da ne bi sjedili dokoni..
sasvim ćemo možda i da nastavimo na isti način samo još jače, brže, bolje
milisav68 milisav68 22:24 28.03.2023

Veliki reset

Će da bude kad polete Nuke.
Spiridon Spiridon 22:27 28.03.2023

Re: Veliki reset

milisav68
Će da bude kad polete Nuke.


Ameri prosto ne znaju koga prvog da izrokaju … Iran? Ne, ne … Saudice, mamu im jebem izdajničku, ma jok … Kineze? Čekaj, a Ruje? Libiju? Njih smo već rokali budalo. Srbe … oni su nam sigurica …
milisav68 milisav68 23:01 28.03.2023

Re: Veliki reset

Spiridon
Ameri prosto ne znaju koga prvog da izrokaju … Iran? Ne, ne … Saudice, mamu im jebem izdajničku, ma jok … Kineze? Čekaj, a Ruje? Libiju? Njih smo već rokali budalo. Srbe … oni su nam sigurica …

Da sam vidovit, pa da znam gde će prva da padne (ko će da da prvi gol), ne bih ovde pametovao, nego bih igrao kladionicu.

I ne moraju to uopšte da budu Ameri, a ni Rusi, može da bude Al.
maksa83 maksa83 23:11 28.03.2023

Re: Veliki reset

I ne moraju to uopšte da budu Ameri, a ni Rusi, može da bude Al.


solo solo 23:16 28.03.2023

Re: Veliki reset

I ne moraju to uopšte da budu Ameri, a ni Rusi, može da bude Al.


Spiridon Spiridon 23:20 28.03.2023

Re: Veliki reset

solo
I ne moraju to uopšte da budu Ameri, a ni Rusi, može da bude Al.




Pa ko ovo izmišlja, svaka mu čast
milisav68 milisav68 23:34 28.03.2023

Re: Veliki reset

maksa83

Na to sam i mislio, znam igrače.

Dopuna.

Ne može nam niko ništa, jači smo od sudbine mp3
crossover crossover 01:20 29.03.2023

Re: Veliki reset

milisav68

Dopuna.

Ne može nam niko ništa, jači smo od sudbine mp3


Карта на зиду је јужни Либан, граница са Израелом. Што значи да ови наши иду доле као плави шлемови, што опет значи да иду да мењају нашу војску која је завршила својих шест месеци тамо. Мада сумњам да ово било кога овде занима.
milisav68 milisav68 06:47 29.03.2023

Re: Veliki reset

crossover
Карта на зиду је јужни Либан, граница са Израелом. Што значи да ови наши иду доле као плави шлемови, што опет значи да иду да мењају нашу војску која је завршила својих шест месеци тамо. Мада сумњам да ово било кога овде занима.

Ma meni interesantno što to objavljuje američka ambasada.
literatesa literatesa 12:01 29.03.2023

Re: Veliki reset

literatesa literatesa 12:02 29.03.2023

Re: Veliki reset

crossover crossover 22:27 29.03.2023

Re: Veliki reset

milisav68
Ma meni interesantno što to objavljuje američka ambasada.


Ма јасно, него сам само хтео да покажем прстом на разлог и да кажем суши стаду које ово можда чита да нема разлога да се плаше да смо постали руска губернија.

Ово на зиду је карта тактичке ситуације коју је направио нато, то су они што имају канцеларију у министарству одбране, спрат испод канцеларије министра одбране. Јбг, чија карта, његова и објава.
milisav68 milisav68 09:14 30.03.2023

Re: Veliki reset

crossover
Ма јасно, него сам само хтео да покажем прстом на разлог и да кажем суши стаду које ово можда чита да нема разлога да се плаше да смо постали руска губернија.

Ово на зиду је карта тактичке ситуације коју је направио нато, то су они што имају канцеларију у министарству одбране, спрат испод канцеларије министра одбране. Јбг, чија карта, његова и објава.

To je bio i moj motiv da okačim link.

Ali džabe, svi se prave mrtvi.
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:25 28.03.2023

kako ide onaj vic - bili jedan indijanac

i pakistanijanac.

i sjebase uk.

uh pardon, nije vic.


solo solo 22:34 28.03.2023

second opinion



p.s.

Spiridon Spiridon 22:38 28.03.2023

Re: second opinion

solo


p.s.



Znao sam da drogiraš

Napravi mi molim te od ovoga direktan link … zeza me ipad

https://www.youtube.com/watch?v=FzI0oyxQ218
solo solo 22:59 28.03.2023

Re: second opinion

Znao sam da drogiraš


Mora malo

solo solo 00:09 29.03.2023

Budi rodoljub Spiro


Daj blog o nama koji primamo plate u dinarima. Srpskim naravno.



Ja,Tasa debeli........ za Čarlija već nemam podatke.

Da uložimo u olovne poluge?

Spiridon Spiridon 00:16 29.03.2023

Re: Budi rodoljub Spiro

solo

Daj blog o nama koji primamo plate u dinarima. Srpskim naravno.

Ja,Tasa debeli za Čarlija već nemam podatke.

Da uložimo u olovne poluge?



Pogledaj malo ovoga Djukanovića u podkastu … ima pametnih stvari da se čuje. Kaže da je ovo sada najbolje vreme da se uči i stiče znanje. Ja bih uložio u neku foru sa Chat GPT . Samo edukacija i znanje. Pronadjes nekog od ovih uspesnih ruja koji su došli u BG da od njih učiš fore …


solo solo 00:24 29.03.2023

Re: Budi rodoljub Spiro

Pronadjes nekog od ovih uspesnih ruja koji su došli u BG da od njih učiš fore


Novac kvari ljude.

Pitaj Zoju ako ne veruješ.

Kaže da je ovo sada najbolje vreme da se uči i stiče znanje


A ti ćeš negde rujno vino piti.......



Man' se demagogije,već su nas jebali sa tim narativom.

Spiridon Spiridon 00:32 29.03.2023

Re: Budi rodoljub Spiro

solo
Pronadjes nekog od ovih uspesnih ruja koji su došli u BG da od njih učiš fore


Novac kvari ljude.

Pitaj Zoju ako ne veruješ.

Kaže da je ovo sada najbolje vreme da se uči i stiče znanje


A ti ćeš negde rujno vino piti.......



Man' se demagogije,već su nas jebali sa tim narativom.



Pošteno ali moja poenta je bila jasna. Jedina sigurna investicija sada je edukacija.
solo solo 00:39 29.03.2023

Knjiga je najbolji drug Tito

Pošteno ali moja poenta je bila jasna. Jedina sigurna investicija sada je edukacija.




Ovaj je to znao bolje da objasni.

I objasnio je.

Čarli još oseća posledice. Javiće se već dok provari.



TIT(L)OVANO za ove naše indijance prekooceance.
zoja444 zoja444 05:05 29.03.2023

Re: Knjiga je najbolji drug Tito

kakva vrsta edukacije?
vcucko vcucko 06:56 29.03.2023

Re: Budi rodoljub Spiro

solo

Daj blog o nama koji primamo plate u dinarima. Srpskim naravno.



Ja,Tasa debeli........ za Čarlija već nemam podatke.

Da uložimo u olovne poluge?


U mermerne table i krstove?
To je najsigurniji pos'o. Uvek.

shmoo shmoo 08:10 29.03.2023

"Још тозла, брате Вожде!"

vcucko
solo

Daj blog o nama koji primamo plate u dinarima. Srpskim naravno.



Ja,Tasa debeli........ za Čarlija već nemam podatke.

Da uložimo u olovne poluge?


U mermerne table i krstove?
To je najsigurniji pos'o. Uvek.




Чекајте, чекајте, људи моји!

Па зар наш динар није још од Анте Марковића везан за немачку марку?

Шта нас онда заболе православни за амерички долар и швицарце?







Него да питам стручњаке...

Да ли 45 ари шумадијске земље може да храни 10 људи (+2 кера)?

(То су ми цифре на папиру у калкулацији у овој свеопштој големој калакурцији.)

Ништа посебно, мало парадајз, мало паприка, мало прасићи, пилићи и јагњићи, мало воћа,...

За брашно ће се снађемо... И моји стари су за време Другог светског рата јели проју направљену од пиљевине. Није нам првина да гулимо кору с дрвета те да се 'ранимо, имамо већ то искуство.





solo solo 09:25 29.03.2023

Re: Zoja

kakva vrsta edukacije?




Samo se ovj Spirin rimejk zove ,,Kama malo sutra,, ili na srpskom malo prekosutra.

Za ove sa germanskog govornog područja može i ,,malo morgen,,
panta panta 09:30 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

shmoo
vcucko
solo

Daj blog o nama koji primamo plate u dinarima. Srpskim naravno.



Ja,Tasa debeli........ za Čarlija već nemam podatke.

Da uložimo u olovne poluge?


U mermerne table i krstove?
To je najsigurniji pos'o. Uvek.




Чекајте, чекајте, људи моји!

Па зар наш динар није још од Анте Марковића везан за немачку марку?

Шта нас онда заболе православни за амерички долар и швицарце?







Него да питам стручњаке...

Да ли 45 ари шумадијске земље може да храни 10 људи (+2 кера)?

(То су ми цифре на папиру у калкулацији у овој свеопштој големој калакурцији.)

Ништа посебно, мало парадајз, мало паприка, мало прасићи, пилићи и јагњићи, мало воћа,...

За брашно ће се снађемо... И моји стари су за време Другог светског рата јели проју направљену од пиљевине. Није нам првина да гулимо кору с дрвета те да се 'ранимо, имамо већ то искуство.






Ta površina jedva može da hrani ta 2 kera.
nask nask 11:58 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

Да ли 45 ари шумадијске земље може да храни 10 људи (+2 кера)?


Može, čak i ako je u pitanju worst case scenario. Pitanje je samo koliko bi u tom slučaji ta ishrana bila zdrava, mislim pre svega na to da ne bi bilo neke raznovrstnosti po pitanju ishrane.
predatortz predatortz 12:00 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"



Ta površina jedva može da hrani ta 2 kera.


Silno grešiš!
literatesa literatesa 12:04 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

Соло, како реаговати на ове твоје позиве у помоћ?
Milan Novković Milan Novković 12:13 29.03.2023

Re: "Још тозла, брате Вожде!"

predatortz


Ta površina jedva može da hrani ta 2 kera.


Silno grešiš!

Silno, da. Vidi polu-komičnu razbibrigu:

45 ari sunce gađa sa oko 4.5 MW snage u jakom sunčanom danu - malo više, al uglovi, pa iskorišćenje, recimo da računaš na 1 MW

I recimo da imaš 100 takvih dana, pa kilavijih, prepevano u 1000 sati, nači ...

1 GWh godišnje

Recimo da je čoek 2500 kcal dnevno, worst case (osim Alsea, njemu pomnoži sa magičnim integerom većim od 2)

To ti je oko 3 KWh po čeljadetu dnevno (moj ćale je često koristio reč "čeljade" a ja volim da mešam jezici

Zaokružimo na 1 MWh po čeljadetu godišnje (osim Alsea, kao što smo već rekli)

Komada 10 i imamo 10 MWh - kučići neka se švercuju

Nači dovoljno ti je da iskoristiš samo 1% sunceta, a sve mi je ionako konzervativno, i to radiš ...

... mixed metodologijama - salata za Emsija, palente, the pilići neki, solarni paneli, the biraj


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana