Tehnologija| Život

GPT-4

Spiridon RSS / 31.03.2023. u 19:21

Ljudska priroda je takva da se plašimo promena i novih ideja. Kao društvo, često smo imali tendenciju da budemo skeptični prema novim tehnologijama i inovacijama. Ponekad, taj strah od novog je došao do ekstrema - ljudi su često bili protivnici i čak proganjali naučnike i inovatore koji su bili pioniri u svojim poljima.

Jedan takav primer iz prošlosti bio je Thomas Edison, poznati izumitelj i poslovni čovek. Iako je poznat po svom doprinosu u pronalaženju sijalice i drugih inovacija, njegov ugled je ozbiljno narušen kada je javno ubio slona kako bi demonstrirao "opasnos od naizmenice struje".

Giordano Bruno je spaljen na lomači zbog svojih ideja o prirodi svemira, koje su bile kontroverzne i suprotne tadašnjem naučnom i religijskom mišljenju. Bruno je tvrdio da je svemir beskonačan, da se Zemlja okreće oko Sunca, te da postoje drugi svetovi slični našem.

Međutim, ne možemo zanemariti činjenicu da je napredak i inovacija ključni faktor u razvoju društva. Novi izumi i tehnologije donose mnoge prednosti, uključujući uštedu vremena i novca, poboljšanu efikasnost, te bolje mogućnosti za razvoj novih ideja i kreativnosti.

GPT-4 je upravo takva inovacija - predviđa se da će biti još snažniji i precizniji od prethodnih GPT generacija, što će omogućiti da računarski programi i softveri mogu bolje razumeti i proizvoditi ljudski jezik. Međutim, s obzirom na istoriju ljudske skepse prema novim tehnologijama, ne iznenađuje što postoje neke zabrinutosti i sumnje oko toga.

Ipak, to ne znači da bi trebali da se zaustavimo u razvoju novih tehnologija. Umjesto toga, važno je da budemo otvoreni prema novim idejama i inovacijama, dok istovremeno razumemo i razmotrimo njihove prednosti i mane.

Jedna od inovacija koja je postala posebno aktuelna tokom pandemije COVID-19 su RNA vakcine. Mnogi ljudi su bili skeptični prema njima, ali su se pokazale kao veoma uspešne u sprecavanju tezih oblika bolesti. Ovo je dobar primer kako novi izumi mogu imati veliki uticaj na društvo i kako je važno da razumijemo njihove prednosti i rizike.

Sa pojavom GPT-4, postoje određene brige oko toga kako će ova tehnologija uticati na naš svakodnevni život. Na primer, neki se boje da bi GPT-4 mogao zamijeniti ljudski rad u nekim oblastima, što bi moglo dovesti do nezaposlenosti i drugih negativnih posledica.

Međutim, važno je shvatiti da će uvijek biti zanimanja koja su neophodna za ljudsko prisustvo, poput zanimanja koja zahtijevaju empatiju, kreativnost i razumijevanje ljudske prirode. Također, GPT-4 će omogućiti da se više usredsredimo na druga područja kao što su priroda, poljoprivreda i td. Na ovaj način, GPT-4 neće samo omogućiti napredak u tehnologiji, već i omogućiti da se više usredsredimo na rešavanje drugih važnih problema u društvu.

Ukratko, ljudska priroda može se suprotstaviti novim tehnologijama i inovacijama, ali to ne bi smelo biti razlog da se zaustavimo u razvoju. Kao društvo, moramo ostati otvoreni prema novim idejama i inovacijama, ali istovremeno biti svesni njihovih prednosti i rizika. GPT-4 je samo jedna od mnogih inovacija koje će uticati na naš svet, ali će nam također omogućiti da rešavamo neke od najvećih problema našeg vremena (čiscenje reka, mora i td.)

Još jedna važna stvar koju treba napomenuti je da, iako se GPT-4 tehnologija može koristiti za mnoge korisne stvari, postoji i potencijalna opasnost od njenog zloupotrebljavanja. Na primjer, tehnologija kao što je deepfake (duboko lažiranje) može se koristiti za stvaranje lažnih informacija ili čak za manipulaciju ljudskim mišljenjem. 

To ce naučiti ljude na ne prihvataju informacije zdravo za gotovo vec da bolje provere izvore pre nego sto donesu bilo kakav zaključak. 

Takođe, potrebno je da se osigura da ova tehnologija bude dostupna svima, a ne samo bogatima ili komercijalnim organizacijama koje mogu koristiti GPT-4 u svoje interese. U tom smislu, važno je ulaganje u obrazovanje i razvoj kako bi se osiguralo da svi imaju pristup i razumevanje ove tehnologije. 

Untitled.jpg 

 

 

 



Komentari (157)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 19:40 31.03.2023

još malo

Za ovaj tekst sam provalio da ga je pisao ChatGPT-4, ali za sledeći već nisam siguran. Odaje ga repetitivnost i relativno suvo izlaganje, i što nije što bi rekli bumeri u tvom fazonu.
bene_geserit bene_geserit 19:48 31.03.2023

Re: još malo

Ja sam pomislio da se ChatGPT-4 prijavio kod nas na blogu, željan komunikacije.
Spiridon Spiridon 19:48 31.03.2023

Re: još malo

maksa83
Za ovaj tekst sam provalio da ga je pisao ChatGPT-4, ali za sledeći već nisam siguran. Odaje ga repetitivnost i relativno suvo izlaganje, i što nije što bi rekli bumeri u tvom fazonu.


Blog je mnogo više u mom fazonu nego što pretpostavljaš, ali je glupo da ja o tome sudim. Samo pogledaj sliku na kraju i kako Pera čita ocu aktuelni članak iz novina. Da ga je pročitao baš onako kako sam ga ja (GPT) sročio, potpuno bi se uklopio u scenu baš zbog repetitivnost i relativno suvog izlaganja.

Par minuta kasnije, otac na samrtničkoj postelji kaže sinu (nakon što mu ovaj kaže da nas ima 4 i po milijarde): "Mene tu ne računaj." Meni je to jedna od najtužnijih scena domaće kinematografije i uvek me je terala da se zamislim.

Što se tiče tvog otkrića da je GPT napisao članak, ne bih komentarisao. To bi obeshrabrilo inteligenciju svakog prosečnog čitaoca, a ti to valjda nisi.


Spiridon Spiridon 19:59 31.03.2023

Re: još malo

kod nas na blogu


blog b92


maksa83 maksa83 20:13 31.03.2023

Re: još malo

Blog je mnogo više u mom fazonu nego što pretpostavljaš, ali je glupo da ja o tome sudim.

Ma naracija nije tvoja. Kao kad bi snimao sebe kako sviraš a čuje se šta znam Santana.

(Santana je izabran kao neko vrlo karakterističan tj. sa prepoznatljivim sopstvenim zvukom)
maksa83 maksa83 20:14 31.03.2023

Re: još malo

blog b92

Više je

Spiridon Spiridon 21:04 31.03.2023

Re: još malo

maksa83
Blog je mnogo više u mom fazonu nego što pretpostavljaš, ali je glupo da ja o tome sudim.

Ma naracija nije tvoja. Kao kad bi snimao sebe kako sviraš a čuje se šta znam Santana.

(Santana je izabran kao neko vrlo karakterističan tj. sa prepoznatljivim sopstvenim zvukom)


Naracija nije ali blog jeste, jer blog pored teksta čine slika i zvuk.
Eto, bilo bi super da ima načina da kada napišeš blog, i neko ga otvori, odmah krene muzička podloga koju je autor odredio.
Jel to tehnički moguće obde kod nas?

maksa83 maksa83 21:16 31.03.2023

Re: još malo

Jel to tehnički moguće obde kod nas?

Odeš pitaš četdžipiti "how to enable embedded youtube autoplay?" sve će ti objasni.

Ako možeš da edituješ iframe u samom tekstu onda može.
Spiridon Spiridon 21:24 31.03.2023

Re: još malo

maksa83
Jel to tehnički moguće obde kod nas?

Odeš pitaš četdžipiti "how to enable embedded youtube autoplay?" sve će ti objasni.

Ako možeš da edituješ iframe u samom tekstu onda može.


Brate, pa gde si bio sve ove godine -))

Znači ceo proces na zavisi od platforme ovog bloga? Izvodljivo je?


maksa83 maksa83 21:37 31.03.2023

Re: još malo

Znači ceo proces na zavisi od platforme ovog bloga? Izvodljivo je?

Izvodljivo je, u osnovnom tekstu, ne (sva sreća) u komentarima.

klikneš na ono dugme HTML u editoru, tamo staviš npr:

Spiridon Spiridon 21:47 31.03.2023

Re: još malo

maksa83
Znači ceo proces na zavisi od platforme ovog bloga? Izvodljivo je?

Izvodljivo je, u osnovnom tekstu, ne (sva sreća) u komentarima.

klikneš na ono dugme HTML u editoru, tamo staviš npr:



vidi sta je meni izbacio:

Da biste omogućili automatsko pokretanje YouTube videa na vašem blogu, možete slijediti ove korake:

Otvorite stranicu na YouTube-u koja sadrži video koji želite da ugradite na svoj blog.
Kliknite na dugme "Share" ispod videa.
Kliknite na dugme "Embed".
Odaberite veličinu i postavke plejera po vašem izboru.
Kopirajte HTML kod iz prozora "Embed code".
Umetnite HTML kod na vaš blog tamo gdje želite da se video prikaže.
U HTML kodu pronađite liniju koja počinje sa <iframe i u toj liniji dodajte parametar autoplay=1. Parametar bi trebao da bude nakon URL-a videa, prije zatvaranja navodnika.
Evo kako bi trebao da izgleda kod:

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/VIDEO_ID?autoplay=1" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

Zamijenite VIDEO_ID sa ID-em videa koji želite da ugradite.

Nakon što dodate parametar autoplay=1 u URL videa, video bi trebao automatski početi da se reprodukuje kada se učita vaš blog. Molim vas imajte na umu da automatsko pokretanje nije podržano na svim mobilnim uređajima ili u određenim web preglednicima.

Spiridon Spiridon 21:49 31.03.2023

Re: još malo

ne (sva sreća) u komentarima.



maksa83 maksa83 21:49 31.03.2023

Re: još malo

vidi sta je meni izbacio:

Meni je izbacio isto to ali na engleskom pošto sam ga pitao na engleskom (računajući da je pročitao više engleskog nego srpskog), i to ti je to, odande sam uzeo onaj iframe koji sam ti okačio. Samo njega treba da ubaciš u osnovni tekst, i to je to.
Spiridon Spiridon 22:01 31.03.2023

Re: još malo

maksa83
Znači ceo proces na zavisi od platforme ovog bloga? Izvodljivo je?

Izvodljivo je, u osnovnom tekstu, ne (sva sreća) u komentarima.

klikneš na ono dugme HTML u editoru, tamo staviš npr:



ne kapiram ovaj deo u tvom kodu "2joby2yYscs". Tu bi trebalo ubaciti link sa youtuba. Vidis dole u "mom" kodu gde stoji "VIDEO_ID"

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/2joby2yYscs?autoplay=1" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/VIDEO_ID?autoplay=1" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
maksa83 maksa83 22:04 31.03.2023

Re: još malo

ne kapiram ovaj deo u tvom kodu "2joby2yYscs". Tu bi trebalo ubaciti link sa youtuba. Vidis dole u "mom" kodu gde stoji "VIDEO_ID"

Da, ja sam stavio ID postojećeg videa.
Spiridon Spiridon 22:08 31.03.2023

Re: još malo

maksa83
ne kapiram ovaj deo u tvom kodu "2joby2yYscs". Tu bi trebalo ubaciti link sa youtuba. Vidis dole u "mom" kodu gde stoji "VIDEO_ID"

Da, ja sam stavio ID postojećeg videa.


Ne vredi, provalio sam u cemu je fora:

evo ga code koji radi kada postavim blog na naslovnu (video ide ali nema zvuka)

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/tSduRW_5BRE?autoplay=1&mute=1" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

onog trenutka kada izbacis mute=1 iz coda, video vise nece da se pokrene automatski.

Evo sta mi je GPT napisao:


I see, it's possible that the browser or platform you're using is blocking the autoplay with sound feature. As I mentioned earlier, some web browsers and platforms have started blocking autoplay videos with sound by default to improve the user experience.
panta panta 17:18 01.04.2023

Re: još malo

bene_geserit
Ja sam pomislio da se ChatGPT-4 prijavio kod nas na blogu, željan komunikacije.

Bolje da piše taj GPT-4 nego neki blogeri.
Milan Novković Milan Novković 08:48 05.04.2023

Re: još malo

maksa83
vidi sta je meni izbacio:

Meni je izbacio isto to ali na engleskom pošto sam ga pitao na engleskom (računajući da je pročitao više engleskog nego srpskog), i to ti je to, odande sam uzeo onaj iframe koji sam ti okačio. Samo njega treba da ubaciš u osnovni tekst, i to je to.

Jedna od prvih pre-processing stvari što ovakvi softveri rade je prevod tvog pitanja na engleski, pa sređivanje gramatike pitanja koja su originalno postavljena na engleskom.
zoja444 zoja444 20:03 31.03.2023

meni je ipak zao slona

kad se radi o zloupotrebi, mislim da ce to biti siroko rasprostranjeno. ljudi se ne uce kritickom misljenju. tamo i gde postoji, radi se sve da se suzbije da bi se moglo manipulisati ljudima. nisam ni sigurna koliko su prosecni ljudi koji su vecina i zainteresovani da proveravaju neku skalameriju.
Spiridon Spiridon 20:05 31.03.2023

Re: meni je ipak zao slona

kad se radi o zloupotrebi, mislim da ce to biti siroko rasprostranjeno. ljudi se ne uce kritickom misljenju. tamo i gde postoji, radi se sve da se suzbije da bi se moglo manipulisati ljudima. nisam ni sigurna koliko su prosecni ljudi koji su vecina i zainteresovani da proveravaju neku skalameriju.


pa kad budu udarili glavom par puta u ledinu, verovatno ce poceti malo opreznije da pristupaju informacijama. To ti je zojice, prirodna selekcija.
Vidis kako je Maksa kao iskusni programer odmah provalio da je tekst napisao GPT.
zoja444 zoja444 20:13 31.03.2023

Re: meni je ipak zao slona

.
angie01 angie01 20:13 31.03.2023

Re: meni je ipak zao slona

spiro, je l ti onaj drugi blog neki performans?
Spiridon Spiridon 20:24 31.03.2023

Re: meni je ipak zao slona

angie01
spiro, je l ti onaj drugi blog neki performans?


Ovo mi je jedan od najlepsih komplimenata od kada pisem ovde
zoja444 zoja444 20:27 31.03.2023

Re: meni je ipak zao slona

.
zoja444 zoja444 20:35 31.03.2023

Re: meni je ipak zao slona

spiro, izbrisi moje komentare.
angie01 angie01 20:39 31.03.2023

Re: meni je ipak zao slona

Ovo mi je jedan od najlepsih komplimenata od kada pisem ovde


sto da nije:)...kad moze Abramovicka od gledanja za stolom da pravi art, mozes i ti sa praznim blogom, vaj not!...najboljsi je momenat, da nema teksta, nema naslova, al je zato i zakljucan, Maljevic na blogovski nacin.

...nego, ako nije, imas opciju da ga obrises.
Spiridon Spiridon 20:59 31.03.2023

Re: meni je ipak zao slona

angie01
Ovo mi je jedan od najlepsih komplimenata od kada pisem ovde


sto da nije:)...kad moze Abramovicka od gledanja za stolom da pravi art, mozes i ti sa praznim blogom, vaj not!...najboljsi je momenat, da nema teksta, nema naslova, al je zato i zakljucan, Maljevic na blogovski nacin.

...nego, ako nije, imas opciju da ga obrises.


Problem je u tome sto sam takav blog objavio pre 10 tak godina. Secam se da se Nsarski prvi javio sa praznim poljem u komentaru.
angie01 angie01 22:28 01.04.2023

Re: meni je ipak zao slona

shmoo shmoo 20:53 31.03.2023

Јбт!

Спиридоне, јеси ти то постао власник Блога Б92?

Три блога си окачио у року од три дана.

То ни ја нисам успевао у најбољим својим блогерским данима.

Сигурно си постао власник Блога Б92, нема шта друго.

А Бобић и Филип Младеновић ти сада сигурно много завиде на твојој новокупљеној приватној својини.

Spiridon Spiridon 21:00 31.03.2023

Re: Јбт!

shmoo
Спиридоне, јеси ти то постао власник Блога Б92?

Три блога си окачио у року од три дана.

То ни ја нисам успевао у најбољим својим блогерским данима.

Сигурно си постао власник Блога Б92, нема шта друго.

А Бобић и Филип Младеновић ти сада сигурно много завиде на твојој новокупљеној приватној својини.



Kažu da je osobina glupih ljudi da ih ničeg nije sramota. Ima verovatno i toga u ovom čestom javljanju.
zoja444 zoja444 21:14 31.03.2023

Re: Јбт!

spiro, nisi ti glup. samo si mozda usamljen. desava se svima.
Spiridon Spiridon 21:25 31.03.2023

Re: Јбт!

zoja444
spiro, nisi ti glup. samo si mozda usamljen. desava se svima.


Nije, nije. Nisam usamljen. Glup sam. E sad, drugo je pitanje sta mislim o intelektualnom potencijalu ostatka naše blogo zajednice -))
shmoo shmoo 21:35 31.03.2023

Re: Јбт!

Spiridon
shmoo
Спиридоне, јеси ти то постао власник Блога Б92?

Три блога си окачио у року од три дана.

То ни ја нисам успевао у најбољим својим блогерским данима.

Сигурно си постао власник Блога Б92, нема шта друго.

А Бобић и Филип Младеновић ти сада сигурно много завиде на твојој новокупљеној приватној својини.



Kažu da je osobina glupih ljudi da ih ničeg nije sramota. Ima verovatno i toga u ovom čestom javljanju.



Ма ниси ти глуп, одакле ти то?

Свашта причаш.

А ако баш инсистираш да неко ипак мора да буде глуп (због честих јављања), ево бићу ја.

Није ми то тешко.

panta panta 13:35 01.04.2023

Re: Јбт!

Spiridon
zoja444
spiro, nisi ti glup. samo si mozda usamljen. desava se svima.


Nije, nije. Nisam usamljen. Glup sam. E sad, drugo je pitanje sta mislim o intelektualnom potencijalu ostatka naše blogo zajednice -))

Kaži slobodno!
bene_geserit bene_geserit 21:20 31.03.2023

Powerlifter pobednik

u takmičenju za žene.
oborio je i rekord
Canadian Powerlifting Union (CPU), imaju pravilo o "gender self-identification", možeš da se prijaviš kao šta god hoćeš
he he

docsumann docsumann 21:34 31.03.2023

Re: Powerlifter pobednik

bene_geserit
u takmičenju za žene.
oborio je i rekord
Canadian Powerlifting Union (CPU), imaju pravilo o "gender self-identification", možeš da se prijaviš kao šta god hoćeš
he he


i nisu neka federacije


nego ovaj bradonja se tamo prijavio kao žena iz protesta, popšto rekorde u toj diviziji poobara0-la osoba koja je promjenila pol.



docsumann docsumann 21:39 31.03.2023

Re: Powerlifter pobednik

nego kad si načeo pl temu.
Thor se ponovo vratio tegovima, nakon izleta u ring.
sad se sprema da obori powerlifting rekord u totalu za aspolutnu kategoriju.



međutim, moraće dobro da se potrudi pošto je rekord Danijela bela koji je namjeravao da obori u međuvremenu već dobrano popravljen





bene_geserit bene_geserit 00:17 01.04.2023

Re: Powerlifter pobednik

nego ovaj bradonja se tamo prijavio kao žena iz protesta, popšto rekorde u toj diviziji poobara0-la osoba koja je promjenila pol.

Da, zato se i smejem.
Nego kako ono beše propalo Rimsko carstvo ...
panta panta 17:25 02.04.2023

Re: Powerlifter pobednik

docsumann
bene_geserit
u takmičenju za žene.
oborio je i rekord
Canadian Powerlifting Union (CPU), imaju pravilo o "gender self-identification", možeš da se prijaviš kao šta god hoćeš
he he


i nisu neka federacije


nego ovaj bradonja se tamo prijavio kao žena iz protesta, popšto rekorde u toj diviziji poobara0-la osoba koja je promjenila pol.




Dobija li Jakov ili Milo?
Zna li se što?
docsumann docsumann 18:26 02.04.2023

Re: Powerlifter pobednik

panta
docsumann
bene_geserit
u takmičenju za žene.
oborio je i rekord
Canadian Powerlifting Union (CPU), imaju pravilo o "gender self-identification", možeš da se prijaviš kao šta god hoćeš
he he


i nisu neka federacije


nego ovaj bradonja se tamo prijavio kao žena iz protesta, popšto rekorde u toj diviziji poobara0-la osoba koja je promjenila pol.




Dobija li Jakov ili Milo?
Zna li se što?


znaće se definitivno oko 20:30

izlasnost će biti 69-70%
docsumann docsumann 19:27 02.04.2023

Re: Powerlifter pobednik

na 32% uzorka

60,6% : 39,4% za Jakova

Milan Novković Milan Novković 08:57 05.04.2023

Re: Powerlifter pobednik

bene_geserit
u takmičenju za žene.
oborio je i rekord
Canadian Powerlifting Union (CPU), imaju pravilo o "gender self-identification", možeš da se prijaviš kao šta god hoćeš
he he


Woke edifice zavisi od cool neznanih junaka iz Nebraske koji su na ovaj ili onaj način skontali da je jurenje osoba poželjnijeg pola interesantnije od "programiranja" world-view-a.

Razbija se to polako, i violent će biti proces.


docsumann docsumann 21:31 31.03.2023

provalio sam

da je ovo pisao GPT4

iz maksinog komentara



inače, nemam šta da rečem sem - budućnost će promjeniti svjet
predatortz predatortz 21:35 31.03.2023

Re: provalio sam

budućnost će promjeniti svjet


Ako je bude...
docsumann docsumann 21:42 31.03.2023

Re: provalio sam

predatortz
budućnost će promjeniti svjet


Ako je bude...


biće je, pa da je ko miš
Черевићан Черевићан 22:47 31.03.2023

присетом

potrebno je da se osigura da ova tehnologija bude dostupna svima

година је поодавна века прошлог (педесет 9-та)
у Селу се појавио тв екран ........намамио многе,
поодмаклих година .........две Баке ..........гледају
-Сидо поред овог чуда боље да умремо нас две

angie01 angie01 23:15 31.03.2023

Karavdjo uzivo

https://twitter.com/i/status/1641399632843403264


...pazi kad su docarali i svetlo-koji ludaci.
Spiridon Spiridon 23:24 31.03.2023

Re: Karavdjo uzivo

angie01
https://twitter.com/i/status/1641399632843403264


...pazi kad su docarali i svetlo-koji ludaci.


VRH
alselone alselone 07:52 01.04.2023

Trust the science

Sećate se kada je američka vlada objavila da je vakcina sigurna za trudnice i to nazvali naukom potkrepljenom istraživanjem? E, sad je isplivalo to istraživanje. Radjeno je nad 44 laboratorijska trudna pacova koje su pratili 21 nedelju i pošto njihovim fetusima nije bilo ništa* zaključili su da je sigurno za ljude.

* istražvanje su radili ljudi koji su bili zaposleni u firmama koje prave vakcine
zoja444 zoja444 14:22 01.04.2023

Re: Trust the science

a jos kad je neko stidljivo objavio da ce rezultati nad ljudima biti objavljeni, dal valjda, za 55 god?!
Ribozom Ribozom 21:13 01.04.2023

Re: Trust the science

E, sad je isplivalo to istraživanje.


Razmisljao sam da li da ti odgovorim ali hocu sada posto si dobio 5 preporuka. A i vidim da jos voza hejp oko vakcina. Ja nisam strucan za imunologiju, pokusacu da objasnim na osnovu onogo sto znam o sistemu kako to funkcionise.
Najverovatnije su pored ogleda na fetusima pacova radili na uzgojenim celijama i nuspojavama imunih produkata. Takodje su neka istrazivanja imali od ranije radjenih, koja se rade jos 10 godina pre korone. Medjutim, laboratorijska ispitivanja ne mogu da pokriju sve moguce nus pojave vakcine, posto je ljudski organizam kompleksan. Sa druge strane imas proces porodjaja koji visoko kritican za prenos virusa, pa su morali da deluju (otud u pocetku puno naslova o umrlim porodiljama).
Ako se pitas zasto nisu ispitali na zenama predhodno, najverovatnije jesu, ali iz etickih razloga to ne mogu da objave (da li su im davali a da zrtve ne znaju, ili zatocenicama u Gvantanamu). Ispitivanje na ljudima je zabranjeno. Ne mogu postaviti oglas: 'trebamo trudnice radi ispitivanja vakcine na odrzivost njihovog ploda'. To bi otvorio niz etickih pitanja za koje se niti imalo vremena niti snage.

Dakle, imas oficijalni odgovor, jedino moguci jer bi sve ostalo bio medicinski zlocin, a ti si naseo na senzacionalizam.


alselone alselone 21:25 01.04.2023

Re: Trust the science

Dakle, imas oficijalni odgovor, jedino moguci jer bi sve ostalo bio medicinski zlocin, a ti si naseo na senzacionalizam.

Nije ti baš najbolji oficijelni odgovor.

Ispitivanje na ljudima je itekako moguće i radi se najredovnije u celom svetu. Clinical trials je termin koji možeš potražiti na guglu. Pored toga možeš potražiti i "double blind", "randomized" i "placebo-controlled" trials.
zoja444 zoja444 14:17 01.04.2023

spiro, kako si danas?

ne moras u sitna crevca. svakakvog sveta ima.
Ribozom Ribozom 15:38 01.04.2023

doktor mali chat bot

- Dobar dan, opsta bolnica Zvezdara?
- Dobar dan, dobro dosli na chat bot bolnice Zvezdara, odaberite taster: 1-zakazivanje pregleda, 2-pregled uz pomocu chat bota, 3-telefonska konsultacija sa trenutno dostupnim doktorima, 4-ostalo
- 1
- Zakazivanje pregleda trenutno nije moguce, pritisnite taster 2
- 3
- Izaberite nekog od trenutno slobodnih doktora opste prakse, odaberite taster 1-Dr Mali, 2-Dr Brnaba, Dr Jorgovanka ako ste u kriticnom stanju Dr Toma ili Dr Smrt.
- Ne zvuci mi da su u pitanju doktori, imaju li ti doktori uopste diplome.
- Mozemo vam poslati potvrdu da su doktori iz beogradskog vodovoda i licencu iz uprave carina.
- Ali kakve veze ima carina i vodovod sa nostrifikacijom diploma sa medicinskog fakulteta
- Procedura nostrifikacije je usvojena u parlamentu amadmanom br. 374/23
- Dooobro, mogu li ipak na pregled kod chat bota
- Naravno, pritisnite taster 2
- 2
- Dobar dan, dobili ste chat bot bolnice Zvezdara, sta vas muci...

Bas je inspirativno, ali ne mogu vise ako ima voljnih za pisanje za dalje, vojla.
Zapravo pre koji dan citam negde da ce kod nas zbog nedostatka doktora uvesti chat botove. Vec su uveli u nekim institucijama, bankama i sl. Mislim ,ovde doktora imas ko pleve, ali ce im ovo biti jeftinije. Jedino sto je sad pitanje kako ce da ti uvaljuju odabrane lekove i ne davati bolovanje.

mlatisa mlatisa 19:18 01.04.2023

Re: doktor mali chat bot

Рибозом
Mislim ,ovde doktora imas ko pleve, ali ce im ovo biti jeftinije. Jedino sto je sad pitanje kako ce da ti uvaljuju odabrane lekove i ne davati bolovanje.


Вероватно је идеја да се прво људи навикну, а онда се изврши "прилагођавање" система кориснику. Једно прилагођавање може бити: "Дај боловање у 50% оправданих случајева". Занимљиво је како стварност пристиже СФ. Ево примера који сада делује могућ:



zoja444 zoja444 21:47 01.04.2023

pitanje za gpt-4

u slucaju 3. svetskog rata, postoji li mesto na zemlji gde se moze preziveti?
docsumann docsumann 22:38 01.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

zoja444
u slucaju 3. svetskog rata, postoji li mesto na zemlji gde se moze preziveti?



vjerovatno postoji više kvalitetno građenih i duboko ukopanih bunkera, na različitim lokacijama, sa neophodnim rezervama namirnica, goriva, potrebština, sa agregatima, filterima za vazduh i vodu, pa čak i zabavnim sadržajima...al su mjesta najvjerovatnije numerisana i rezervisana.
zoja444 zoja444 23:01 01.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

docs, sad su bila dva analiticara. jedan pesimista, drugi optimista. divota. ima li zoo vrt u cg? zaboravila sam da te pitam.
solo solo 23:26 01.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

docs, sad su bila dva analiticara. jedan pesimista, drugi optimista. divota. ima li zoo vrt u cg? zaboravila sam da te pitam.




A što će im jadna bila?
docsumann docsumann 23:32 01.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

ima li zoo vrt u cg? zaboravila sam da te pitam.


ne, da ja znam
solo solo 23:46 01.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

ne, da ja znam


Šta bi sa Milom?

Milo - muško ime.

Za Milu Štulu znam.
zoja444 zoja444 03:15 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

docs, davno sam bila u cg a bas je volim. jednom su mi poverili neku decu da ih vodim na auto trke na cetinje. vracali smo se peske do grada od ivanovih korita, nadletao je neki helikopter i deca su me nagovarala da legnem na put da bi nas pokupio jer im je bilo muka od hodanja. odrala sam klompe. bilo je i neko bijenale umetnosti. ne znam da li to jos postoji.
zoja444 zoja444 03:28 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

a u kotoru sam bila na koncertu kneza. bio mi je super zbog onog konjskog repa. i tad sam poslala neko dete po autogram. kisa je padala danima i more se bilo toliko ohladilo da nije moglo da se kupa. nisam mogla da verujem.
zoja444 zoja444 03:53 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

a kad sam isla auto stopom od neuma, bih, do ulcinja, ustopiram neka dva crnogorca. oni me pitaju odakle sam, ja im odgovorim da sam iz beograda ali davnim poreklom iz cg. oni pitaju a odakle ja im odgovorim da nemam pojma, tu sa nekih brda. u sekundi su zakocili. kako crna sa nekih brda, valjda znas odakle si, nemoj sada da te izbacimo.
zoja444 zoja444 04:22 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

u nastavku, ja se napravim pametna, necu ja trajektom vec kroz zaliv. ustopiram albanca gastajbajtera na proputovanju evropom. on opusteno, laganica, 40 km/h, u belim gacama, potkosulji tregerici i peskirom oko vrata. u risnu, on hoce na pauzu, ja se zahvalim i kao nastavim dalje. cekala sam 5 sati na izlasku iz risna i ustopiram istog coveka. niko mi nije rekao da svi idu trajektom a niko zalivom.
zoja444 zoja444 04:41 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

izvinite, ljudi, nesanica a i promenili su termine tv corbe. docs, to je jedna emisija gde pustaju smesne klipove sa zivotinjama.
mlatisa mlatisa 08:15 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

Зоја
u slucaju 3. svetskog rata, postoji li mesto na zemlji gde se moze preziveti?


Сад сам га питао и ево одговора (напомињем да са копирао питање са све осисаном цирилицом)

***********************************************************
Nije moguće sa sigurnošću reći da li postoji mesto na zemlji gde bi ljudi mogli preživeti u slučaju Trećeg svetskog rata, budući da bi to u velikoj meri zavisilo od prirode i intenziteta rata.

Međutim, postoji nekoliko mesta na zemlji koja bi možda bila manje verovatna meta napada i koji bi možda mogli da pruže neku vrstu zaštite ili sigurnosti tokom konflikta. Ova mesta bi mogla biti:

Neke manje naseljene i teško dostupne oblasti, kao što su planinski lanci, pustinje ili prašume. Ove oblasti bi mogle biti manje interesantne za napadače, ali bi ujedno mogle da budu izazovne za preživljavanje i za snabdevanje hranom i vodom.

Podzemni bunkeri i skloništa. Ova mesta su dizajnirana da pruže zaštitu od nuklearnih, hemijskih ili bioloških napada. Međutim, pristup ovim skloništima može biti ograničen i može biti teško snabdevati ih hranom i vodom.

Ostrva koja se nalaze daleko od glavnih teritorija i koja nemaju veliku vojnu prisutnost. Ova mesta bi mogla biti manje verovatna meta napada, ali bi takođe mogla biti izazovna za preživljavanje i za snabdevanje hranom i vodom.

Važno je napomenuti da nijedno mesto na zemlji ne bi bilo potpuno sigurno u slučaju Trećeg svetskog rata i da bi preživljavanje zavisilo od mnogih faktora, uključujući intenzitet rata, vrstu napada i dostupnost resursa. U svakom slučaju, najbolja strategija bi bila da se spreči izbijanje rata uopšte i da se svi uključimo u izgradnju mirnijeg i sigurnijeg sveta.
*******************************************

И питање за Тасу. Да ли су ученици у његовом атару почели да користе ово сокоћало? Чујем да се шири ко шумски пожари на Аљасци.
literatesa literatesa 08:53 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

izvinite, ljudi, nesanica a i promenili su termine tv corbe. docs, to je jedna emisija gde pustaju smesne klipove sa zivotinjama.

Umal propustim tvoju nesanicu. :)
zoja444 zoja444 10:29 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

mlatisa, hvala.
zoja444 zoja444 10:38 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

tesa, mislila sam i na tebe dok sam ovo kuckala. da se malo nasmejes i oraspolozis. meni je najsmesnije sa onom decom i helikopterom. bilo je tu jos slicnih situacija. necu da budem dosadna.
literatesa literatesa 12:57 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

tesa, mislila sam i na tebe dok sam ovo kuckala. da se malo nasmejes i oraspolozis. meni je najsmesnije sa onom decom i helikopterom. bilo je tu jos slicnih situacija. necu da budem dosadna.

Sad si me raznježila. :)

I nisi dosadna, ma ne bre.
zoja444 zoja444 13:22 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

tesa, sve neko pljuvanje, cuskanje, samaranje, tabanjanje na ovom blogu b92. i niko ne sme da pokaze solidarnost i neku zastitu jer ce da dozivi isto. sad cu jednu pricicu u sledecem komentaru.
zoja444 zoja444 13:31 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

jedan momak mi se godinama pojavljivao u zivotu, periodicno. i eto njega posle jedne moje velike ljubavi, da mi bude rame za plakanje. meni vreme za udaju i dete i ja odlucim da cu biti sa njim. on je i davao neke naznake o braku. bilo je tu svega: ludila, vredjanja, ponizavanja... trajalo je 5 god, dok ja nisam rekla: jebes brak, jebes decu, brisem ja odavde.
zoja444 zoja444 13:39 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

jednom ga ja zovem i pitam sta radi a on meni: jebem maloletnicu. ja u auto i pravo kod njega. tu smo se potukli svo troje. tada sam prvi put osetila taj bol u stomaku, gde mislim da je dusa.
zoja444 zoja444 13:45 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

posle se ispostavilo da se vratio iz osvete jer kad sam ga prvi put ostavila, rekla sam mu da ima mali penis. ali gresila sam, bio je prosecan. zato ja sad branim sve muskarce sa prosecnima.
zoja444 zoja444 14:32 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

sto se tice te velike ljubavi, pod tim podrzumevam potpuno emotivno predavanje i otvorenost, uvek se tu provlacila neka udata zena, njegova prijateljica. i sticajem okolnosti, sretnemo se svo troje kod nekih njegovih prijatelja. njegovi prijatelji navijaju za nju. osamimo se nas troje da razgovaramo.
panta panta 14:37 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

zoja444
sto se tice te velike ljubavi, pod tim podrzumevam potpuno emotivno predavanje i otvorenost, uvek se tu provlacila neka udata zena, njegova prijateljica. i sticajem okolnosti, sretnemo se svo troje kod nekih njegovih prijatelja. njegovi prijatelji navijaju za nju. osamimo se nas troje da razgovaramo.


Da li je bilo šta osim razgovora?
zoja444 zoja444 14:39 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

pita on nju da li ga voli, ona mu kaze ne. pita mene, ja kazem da. on se okrene ka njoj i kaze da ce ostati sa njom. ja krenem da odlazim a on meni: cekaj, zar ti neces da se boris za mene?
panta panta 14:42 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

zoja444
pita on nju da li ga voli, ona mu kaze ne. pita mene, ja kazem da. on se okrene ka njoj i kaze da ce ostati sa njom. ja krenem da odlazim a on meni: cekaj, zar ti neces da se boris za mene?

Zojo, nije valjda da te budale nisi poslala u kurac?!
zoja444 zoja444 14:47 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

posle nekog vremena, nadjemo se on i ja i on mi kaze da mu kod mene smeta jedna osobina i ako je promenim da cemo biti zajedno. krvavo sam se borila da to promenim da bi mi on rekao, nije to sto mi smeta. ja ga pitam, pa sta ti smeta a on odgovori: ne znam..
literatesa literatesa 15:24 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

Gospode bože, onesvijestila sam se. :))

literatesa literatesa 15:26 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

Pročitala sam jednom i još jednom i drugi put je moje prvo oduševljenje poraslo, osupnulo me. I još na to Emsi se mota i postavlja pitanja. Nemam riječi. :))
literatesa literatesa 15:27 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

Zoja, moram razmisliti još jednom o svemu. :))
zoja444 zoja444 15:52 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

tesa, ove price o muskarcima su zbog tebe i drugih zena, da me ne shvatis pogresno.
panta panta 15:55 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

zoja444
posle nekog vremena, nadjemo se on i ja i on mi kaze da mu kod mene smeta jedna osobina i ako je promenim da cemo biti zajedno. krvavo sam se borila da to promenim da bi mi on rekao, nije to sto mi smeta. ja ga pitam, pa sta ti smeta a on odgovori: ne znam..

Da li si, potom, uradila ono što sam te prethodno pitao?
literatesa literatesa 16:43 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

tesa, ove price o muskarcima su zbog tebe i drugih zena, da me ne shvatis pogresno.

Zoja, i mi žene smo ti zahvalne. :)

Ok, trenutno sam samo ja prisutna, i Emsi, on je muškarac.

U tvom pisanju vidim materijala za gradnju lika iz serija tipa The White Lotus, i još nekih, stalno je to hod na ivici. :)

I kako si se izvukla iz tog kolapsa, šta je bilo sa vama dalje?
zoja444 zoja444 17:14 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

onaj sa maloletnicom se nikad nije ozenio i nema decu. predstavlja se da je 12 god mladji. trazio me je kod komsinice pre nekoliko meseci iako nismo u kontaktu 20god.
zoja444 zoja444 17:21 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

ovaj drugi se ozenio odmah posle mene sa nekom trecom i dobio dete. zaboravila sam 2 detalja. on me je bio verio i uvek je isao da ejakulira u kupatilo. dok sam isla autom, vikao je i zvizdao da stanem. nisam ga nikada vise videla.
vcucko vcucko 17:40 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

docsumann
zoja444
u slucaju 3. svetskog rata, postoji li mesto na zemlji gde se moze preziveti?



vjerovatno postoje više kvalitetno građenih i duboko ukopanih bunkera, na različitim lokacijama, sa neophodnim rezervama namirnica, goriva, potrebština, sa agregatima, filterima za vazduh i vodu, pa čak i zabavnim sadržajima...al su mjesta najvjerovatnije numerisana i rezervisana.

Ne znam i nešto se ne bih pretrgao da saznam. Ali kad si već ovo napisao.

Šta misliš, da li bi ta svakako nesporna činjenica (da su mesta odavno numerisana, rezervisana i verovatno plaćena) u tom slučaju nešto vredela?
Odn. da li bi recimo grupa naoružana moćnim sačmarama (pokušavam da predstavim/zamislim neko najefikasnije lično naoružanje za blisku borbu) tu činjenicu pomnožila sa nulom. Takođe, da li bi pripadnici formacija sile, zaduženi da sprovedu u delo te rezervacije, a koji sami svakako ne bi bili među privilegovanim (nego njihove gazde) - da li bi dakle oni slepo sprovodili zacrtano ili bi jednostavno zauzeli bunkere. A fakat bi bili u najpovoljnijoj poziciji da tako nešto urade.

Mislim da je tema interesantna i intrigantna.
vcucko vcucko 17:43 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

docsumann
ima li zoo vrt u cg? zaboravila sam da te pitam.


ne, da ja znam

A kako nema, jadan. A od đe je uteka oni lavić?
literatesa literatesa 18:44 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

ovaj drugi se ozenio odmah posle mene sa nekom trecom i dobio dete. zaboravila sam 2 detalja. on me je bio verio i uvek je isao da ejakulira u kupatilo. dok sam isla autom, vikao je i zvizdao da stanem. nisam ga nikada vise videla.

Ovde je Emsi kolabirao. :)

Zoja, počeću vrijeme računati prije i poslije tebe. :)
literatesa literatesa 18:44 02.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

A kad mi dođeš ti, što bi rekao Oliver. :)
bene_geserit bene_geserit 05:04 03.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

Zoja, počeću vrijeme računati prije i poslije tebe. :)

Konačno neko luđi i od tebe?

u to ime

literatesa literatesa 06:22 03.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

Konačno neko luđi i od tebe?

u to ime


Може и тако, мислила сам да је Зоја од мене интересантнија, са мало је много интересантнија.

Никада ја овакву спонтаност нисам имала.. посебно овде у старачком дому људске таштине гдје је смрт ближа од рођење, све Зоје су у односу на траљаве светице као пали анђели.


Бане, Балашевић је најдаље што си се умјетности препустио.

Замисли, та пјесма је као химна чудности, чуду, оној луцкастој страни. :)


bene_geserit bene_geserit 06:58 03.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

Бане, Балашевић је најдаље што си се умјетности препустио

Čekaj, jel se računaju amusement parkovi, ovde samo to ima?
literatesa literatesa 09:34 03.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

Čekaj, jel se računaju amusement parkovi, ovde samo to ima?


"A compact jeremiad on the persistence of extreme want in a nation of extraordinary wealth, a distillation into argument form of the message embedded within the narrative of Evicted ... Desmond’s ideological allies on the left will nod along with many of these points. Where things get more interesting is when he considers the ways that upper-middle-class Americans, many of them proud progressives, are complicit in the taking ... Desmond’s case might have been strengthened by a more considered structuring and tone; at moments, the book can feel somewhat dashed off ... But these are minor quibbles — a ragged edge is to be expected from a book that amounts to more manifesto than treatise."

The New York Times Book Review



Јутрос читам критике, има и ово,

”A lucid and scathing explanation for one of our nation’s abiding injustices ... Desmond’s new book is primarily a polemic. It is impeccably researched and bolstered by seventy-six pages of dense notes—those seeking further source material will certainly find it—but Desmond wishes to influence a broad swath of American readers, not an academic coterie ... Desmond’s book makes an urgent and unignorable appeal to our national conscience, one that has been quietly eroded over decades of increasing personal consumption and untiring corporate greed.”

Harpers



Шта је у Америци национално? Oк, гуслање није, ни ћирилица.. обилазак забавних и националних паркова? Застава, милитантност, шта још?


literatesa literatesa 09:43 03.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

милитантност

И лијеви и десни, ок, оно кад се Ленон и Јоко сликају голи док дјецу прже напалмом по Вијетнаму не рачунамо. Мислим, нисмо дебили.
Spiridon Spiridon 10:49 03.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

literatesa
милитантност

И лијеви и десни, ок, оно кад се Ленон и Јоко сликају голи док дјецу прже напалмом по Вијетнаму не рачунамо. Мислим, нисмо дебили.


niko nije duzan nista da uradi tako da je u danasnje vreme bilo kakva anti-ratna inicijativa dobrodosla. Kamo srece da se neko od holivudskih faca skine go i kaze vodite ljubav, a ne rat.
literatesa literatesa 11:10 03.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

niko nije duzan nista da uradi tako da je u danasnje vreme bilo kakva anti-ratna inicijativa dobrodosla. Kamo srece da se neko od holivudskih faca skine go i kaze vodite ljubav, a ne rat.

Па можеш се и ти скинути го овде на блогу у име добронамјерних људи, свираш гитару? то је довољно?, и да умириш савјест ако ништа, моја је чиста (онолико колико желим тј интелигенција ми налаже) упркос чињеници коју ми често потурају: била сам у рату, па тиме и нисам невина, тј била сам рату јер сам тако одабрала, логиком виртуелног полусвијета, или?

Спиридоне, скини се го и напиши на једној руци тј длану, СТОП, на другој РАТУ, иза тебе нека свира нека кул ствар, на гениталије стави гранчицу мира, а и не мораш.
literatesa literatesa 11:12 03.04.2023

Re: pitanje za gpt-4

И да ли је градоначелница Сарајева подржала Милу Ђукановића? Ево остадох сама са собом тражећи смисао.. не зна се више ко кога и за чије бабе здравље, праве српске бабе.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana