Filozofija| Gastronauti| Život

kašika, viljuška...bass

docsumann RSS / 19.04.2023. u 09:08

Pošto se na predhodnom, netom zatvorenom blogu, diskusija o (is)hrani tek zahuktala, na sugestiju blogerke kick otvaram novi blog, namjenjen prevashodno toj temi.

yhFNrdH.png 

i moj mali prilog naručenoj temi, prepjev stare pjesmice (pjevanje u meksičkom tugovanka fazonu)

 

koliko sam puta ja ost'o bez ručka

a večere nije bilo 

a ja ja-ja, autofagija 

 

pa da naručimo ...

 

 

Tagovi



Komentari (957)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milan Novković Milan Novković 09:19 19.04.2023

Prvi...

...takoe

Aaaand good morning

alselone alselone 09:28 19.04.2023

Možemo da ubacimo i fitnes

Evo današnji režim.



tessa1 tessa1 09:33 19.04.2023

LA

Odlično, jer kako bi preživjeli i vi i ja bez ove dvije informacije,
prvo, kiwi brže sazrijeva sa limunom,
i drugo ono bitnije, pogledala sam, za jedan avokado potrebno je 272 litara vode,

1, molim pažnju, jedan plod.

U kg bude koliko, 5-6? Znači hiljadu litara vode za kg?
Zovu ga i zeleno zlato, ali, isušuje zemlju, podzemne vode pa ljudi nemaju za poljoprivredu i piće..

I kratko, prva informacija na Netu ponuđena bez provjeravanja, znam da je istina, ili tu je negdje oko istine, u 2018. potrošeno je u svijetu 650 miliona kg avokada, ima negdje stanje u 2022, u 2016. i 2017. je 140 milion i 270 miliona,

Optužbe na račun nedostatka održivosti

Porast u proizvodnji avokada stvorilo je mnoge sumnje u vezi sa etičkim principima i održivosti koje diktiraju njegov uzgoj, posebno u Meksiku.

* Krvavi dijamant

Restorani u Irskoj i Velikoj Britaniji započeli su kampanju izostavljajući avokado iz svojih jela, navodeći etičke i ekološke motive. Porede ih sa afričkim krvavim dijamantima.

* Seča šuma i nasilje

Irski kuvar odlikovan Mišelinovom zvezdom, Džej Pi MekMaon, tvrdi da ne koristi avokado zbog posledica koje njegov uzgoj ostavlja u zemljama u kojima se proizvodi: seču šuma u Čileu i nasilje u Meksiku.

* Trgovina drogom

Meksički narkokarteli ispružili su svoje pipke prema uzgoju avokada, kako bi izvukli korist od posla vrednog na milione, što im između ostalog dopušta da kamufliraju svoje ilegalne radnje. Iznuđivanje od poljoprivrednika postale su uobičajene.

* 272 litara vode za jedan avokado

Po proračunu organizacije Water Footprint Network, koja promoviše delotvorniju upotrebu vode u svim delovima sveta za uzgoj samo jednog avokada potrebno je približno 272 litara vode.
tessa1 tessa1 09:35 19.04.2023

Re: LA

Restorani u Irskoj i Velikoj Britaniji započeli su kampanju izostavljajući avokado iz svojih jela, navodeći etičke i ekološke motive. Porede ih sa afričkim krvavim dijamantima.

Posebno dirljivo, zar ne? :)

+

U hodu sam, nije poseban komentar kao što je planirano, sad vidim.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:56 19.04.2023

Re: LA

tessa1

Po proračunu organizacije Water Footprint Network, koja promoviše delotvorniju upotrebu vode u svim delovima sveta za uzgoj samo jednog avokada potrebno je približno 272 litara vode.

gledni za badem..
za jedan jedini badem ide galon vode (4.5 litre).. sele..
e onda je pravo pitanje koliko vode prirodno pada tu gdje se gaji taj avokado i taj badem.. ne navodnjavaju svi isto, negdje to i nije problem itd. itd.
nije to baš tako super prosta računica
tessa1 tessa1 10:27 19.04.2023

Re: LA

gledni za badem..
za jedan jedini badem ide galon vode (4.5 litre).. sele..
e onda je pravo pitanje koliko vode prirodno pada tu gdje se gaji taj avokado i taj badem.. ne navodnjavaju svi isto, negdje to i nije problem itd. itd.
nije to baš tako super prosta računica


Ovo kad pričam da smo mi štetočine kao kad je čovjeka vozio kući sin iz bolnice, slomio nogu, baš gadan prelom bio na dva mjesta, i sin ga vraća kući, na putu rupe, dečko je odličan vozač, ali ovaj sa gipsom i šipkama na nozi osjeti i najmanji kamenčić em ga rodilo galamdžijom, robustan, dobričina, često van sebe… i zaustavi njih policija, rutinska kontrola nije bila prebrza vožnja, on počne vikati: oduzmite mu vozačku, oduzmite mu vozačku.. Napravio probleme, policija ispitivala šta se dešava, da li je neka otmica, sin maltretira oca..

Tako i ja, mi vegani smo štetočine, samo radi avokada oduzeti nam slobodu izbora. I bademe. :)


Nastavih se na Alsov komentar i kao da sam skrenula u pogrešne tračnice. Dobro, imam i ja Zero od juče. :)

Sjetih se da Cranberry potope vodom, isto su to hektolitri. Sigurno da postoji neka beda, exploatacija, za koju ne znam i u njoj uživam.

Nisam znala za bademe, sad ugledam da bademe predlažu potopiti preko noći u vodi?, i na jednom mjestu piše, svaki dan pojesti 4 badema. :)


tessa1 tessa1 14:33 19.04.2023

Re: LA

Nije na odmet, molim vas. :)


Od svih voćnih vrsta badem najbolje podnosi sušu, pa ga stoga nazivaju "kralj sušnih područja" ili "Rey del secano".
tessa1 tessa1 17:20 19.04.2023

Re: LA

Doks, hajde molim te obriši ovih par mojih komentara ispod Alsovog, i od Tadejus jedan, neće se ona naljutiti, napisaćemo mi nove,

ovo sad je problem kontrole, nemam kontrolu nad greškom, i, i, jako je teško. :))
docsumann docsumann 17:40 19.04.2023

Re: LA

tessa1
Doks, hajde molim te obriši ovih par mojih komentara ispod Alsovog, i od Tadejus jedan, neće se ona naljutiti, napisaćemo mi nove,

ovo sad je problem kontrole, nemam kontrolu nad greškom, i, i, jako je teško. :))


pa možeš editovati komentar.
tessa1 tessa1 18:25 19.04.2023

Re: LA

pa evo na šta mislim, greškom sam odgovorila na Alsov komentar, umjesto da počnem komentar..
zilikaka zilikaka 19:10 19.04.2023

Re: LA

gledni za badem..
za jedan jedini badem ide galon vode (4.5 litre).. sele..

Znala sam plac koji je imao nekoliko ogromnih badema. To rodilo ko ludo, oni delili po džakče kome stignu al tamo ništa posebno nije bilo od vode. Taman posla još da ih zalivaju.
tessa1 tessa1 06:25 20.04.2023

Re: LA

Sad šta je tu je, drugi naslov stvara iluziju novog komentara. :))
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:02 20.04.2023

Re: LA

zilikaka
gledni za badem..
za jedan jedini badem ide galon vode (4.5 litre).. sele..

Znala sam plac koji je imao nekoliko ogromnih badema. To rodilo ko ludo, oni delili po džakče kome stignu al tamo ništa posebno nije bilo od vode. Taman posla još da ih zalivaju.


ja ih se sjećam iz Dalmacije.. kako, ne znam..
o žednom bademu se počelo pričati kad je po Kalefornji počelo nestajati vode jer su pocrpli boga oca ispod zemlje pa ispalo badem posebno žedan..
i gdje god otvoriš naćeš tu statistiku da badem troši stravično puno vode..
možda je do sorte, naš lokalni jeste malo nekako gušći i gorči (ne samo gorki badem)..
đavo će ga znati
Milan Novković Milan Novković 09:35 19.04.2023

Ein einfaches Rezept

El znate da Better call Saul ima Tomatometer 98% rating. Breaking bad samo 86% (prva sezona)

Nemački (Google translator) mi bolje ide sa ovim dole receptom, redo-rado-disciplinskim

tessa1 tessa1 09:40 19.04.2023

Re: Ein einfaches Rezept

El znate da Better call Saul ima Tomatometer 98% rating.

Od prve do poslednje sezone oni su iznad prosjeka, ni u jednom trenutku nije bilo vrdanja ili sumnje da ne mogu do kraja ostati dobri.. To je kada autori cijene ljude, nas.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:53 19.04.2023

Re: Ein einfaches Rezept

tessa1
El znate da Better call Saul ima Tomatometer 98% rating.

Od prve do poslednje sezone oni su iznad prosjeka, ni u jednom trenutku nije bilo vrdanja ili sumnje da ne mogu do kraja ostati dobri.. To je kada autori cijene ljude, nas.


da Saul je baš proper TV art
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:51 19.04.2023

ja hoću da se zađevam kolega beneu...

...e jer je komuljara a neće da prizna..
to se potpuno slažem, to u smislu da treba gledati da se zdravo jede a troši količinski malo a kvalitetno..
nego ti obično (znam ja da blog oće iz ljudi da izvuče extrem) guraš u pravcu kako je sve nepotrebno i sve glupost, treba otprilike pod vedrim nebom u koži jelena kog sami ulovismo živjeti e jer je to baš super..
ima ih koji to ozbiljno i misle a radi su svoje ozbiljne misli da podjele putem tog www-a a do kog jelda dođosmo jer nismo svi bili u fazonu ma što da silazismo s grane dobro je i na grani..
inače taj konzumerizam tipa 100 (ne 5, nijedna ozbiljna modna žrtva neće imati samo 5 torbica) je baš američki izum.. toga nigdje drugo u svijetu u toj mjeri nema..
drugdje u svjetu nemaju ljudi ni životnog prostora da bi navlačili tako kako Ameri navlače..
e jer jelda kuće nisu od kartona i u sred ničega i tako dalje i tako dalje..
no dakle složili bismo se oko toga da je (mnogo) bolje imati malo ali dobro i oduprjeti se consumer fadovima..
al nije lako..
stvarno dobrog je sve manje i manje..
EU je upravo uvela propis koji će primorati proiuvzođače bijele tehnike da garantuju dijelove i popravku minimum 10 godina..
brate..
dotle je došlo da oni 10 godina ni dijelove više ne garantuju a kamoli da stvar (koja je zamišljena da traje doživotno) radi..
i to je EU
tu kod vas garant već prave i mašine za veš za jednokratnu upotrebu..
ovde inače ide u tom pravcu da je skuplje mašinu ugraditi nego kupiti.. bukvalno.. ima modela koji su jeftiniji od majstorovog sata da ti to ugradi
e da
Черевићан Черевићан 09:54 19.04.2023

трагом себеједа

или.....a večere k'o da nije bilo

свако јутро ..оно... ајд' подрумче
па на гуму .........гутљај ракијице,
насецканих понуда ..гле пладањ
што кобаје леба лука сланинице
docsumann docsumann 10:22 19.04.2023

hrana na usta ulazi


imam jednu "teoriju" u vezi osnovnih principa zdrave ishrane.

mislim da treba jesti jednolično. u smislu svaki dan jesti manje-više istu hranu, ili pak vrtjeti u krug što manji broj namirnica (i jela) koje zadovoljavaju nutritivne potrebe.

kad pogledate koji ljudi žive najdugovječnije, to su seljaci sa Kavkaza i japanski ribari (zaboravio sam iz kog dijela).
ovi prvi tajnu svoje dugovječnosti, kako sami kažu, duguju mliječnim proizvodima, uglavnom surutki, mladom siru, kefiru... i zdravoj (suvoj) klimi, dok su pomenuti japanci, normalnop, orjentisani na ribu i morske plodove.

ono što je zajedničko i jednim i drugim je da se drže jedne te iste dijete cijeli život.
to je upravo obrazac prisutan u prirodi, gdje sve životinje jedu manje više istu hranu cijeli život. čak i omnivori ne šaraju mnogo.

mislim da šaltanje sa meksičke na kinesku kuhinju, pa malo džank fuda, pa pizze, pa domća hrana, sve je to stres za naš digestivni aparat i metabolizam.




newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:29 19.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

docsumann

imam jednu "teoriju" u vezi osnovnih principa zdrave ishrane.

mislim da treba jesti jednolično. u smislu svaki dan jesti manje-više istu hranu, ili pak vrtjeti u krug što manji broj namirnica (i jela) koje zadovoljavaju nutritivne potrebe.

kad pogledate koji ljudi žive najdugovječnije, to su seljaci sa Kavkaza i japanski ribari (zaboravio sam iz kog dijela).
ovi prvi tajnu svoje dugovječnosti, kako sami kažu, duguju mliječnim proizvodima, uglavnom surutki, mladom siru, kefiru... i zdravoj (suvoj) klimi, dok su pomenuti japanci, normalnop, orjentisani na ribu i morske plodove.

ono što je zajedničko i jednim i drugim je da se drže jedne te iste dijete cijeli život.
to je upravo obrazac prisutan u prirodi, gdje sve životinje jedu manje više istu hranu cijeli život. čak i omnivori ne šaraju mnogo.

mislim da šaltanje sa meksičke na kinesku kuhinju, pa malo džank fuda, pa pizze, pa domća hrana, sve je to stres za naš digestivni aparat i metabolizam.


mogućno..
no zvanična doktrina ovde sada je da uz 5 porcija povrća i voća dnevno treba da imaš i 30 porcija različitog povrća i voća nedeljno..
i to da posebno obratiš pažnju na boju..
pa da jedeš i zeleno i crveno i narandžasto i ljubičasto e jer svaka boja znači i određen hemijski sastav (tzv. mikroelemnte) koji su ti bitni..
kosi se sa teorijom (a koja liči na ovu tvoju) da crevca vole lokalno..
pride se postavlja pitanje odakle je to šareno došlo, koliko i kako putovalo..
no ako omogućiš da jedeš nešto što nije puno putovalo, puno tretirano onda ne vidim da može da škodi da jedeš i kupinu i karfiol i brokoli i patlidžan.. sve to kod nas uspjeva..
ima i toga da moj srednji jurodivac živi na tri i po namirnice i bukvalno nikad nije bolestan..
skoro dođe u sred noći i kaže boli me glava i stomak i ujutro kaže nije me prošlo, ne mogu u školu..
pošto je jelda bilo providno pustim ga da ne ide al reko pa jel si morao da double down i jel nisi mogao da sačekaš jutro da mi kažeš nego me budiš..
kaže on pa nije pošteno nisam bio bolestan tri godine (a ne sjeća se, nije bio nikad siroma), što samo ja stalno moram u školu, i drugi lažu..
i tako
Milan Novković Milan Novković 10:48 19.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

docsumann

imam jednu "teoriju" u vezi osnovnih principa zdrave ishrane.

mislim da treba jesti jednolično. u smislu svaki dan jesti manje-više istu hranu, ili pak vrtjeti u krug što manji broj namirnica (i jela) koje zadovoljavaju nutritivne potrebe.

kad pogledate koji ljudi žive najdugovječnije, to su seljaci sa Kavkaza i japanski ribari (zaboravio sam iz kog dijela).
ovi prvi tajnu svoje dugovječnosti, kako sami kažu, duguju mliječnim proizvodima, uglavnom surutki, mladom siru, kefiru... i zdravoj (suvoj) klimi, dok su pomenuti japanci, normalnop, orjentisani na ribu i morske plodove.

ono što je zajedničko i jednim i drugim je da se drže jedne te iste dijete cijeli život.
to je upravo obrazac prisutan u prirodi, gdje sve životinje jedu manje više istu hranu cijeli život. čak i omnivori ne šaraju mnogo.

mislim da šaltanje sa meksičke na kinesku kuhinju, pa malo džank fuda, pa pizze, pa domća hrana, sve je to stres za naš digestivni aparat i metabolizam.


Sad Poper, pomalo, koluta očima ali ti daje the benefit of the doubt

Pošto ima i mnogo primera jednolične ishrane koja vodi ajd ne možda baš do skorbuta raznih, ali krivih koski i sličnog skoro sigurno na stotine miliJona dece, izazov je u ...

...zadovoljavaju nutritivne potrebe...


... i moćnom kvantifikatoru ...
... uglavnom ...


... uglavnom, a ima i drugih izazova
milisav68 milisav68 10:56 19.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

docsumann
mislim da treba jesti jednolično. u smislu svaki dan jesti manje-više istu hranu, ili pak vrtjeti u krug što manji broj namirnica (i jela) koje zadovoljavaju nutritivne potrebe.

Pa manje više to i ja pričam.

A to opet zavisi od podneblja i posla kojim se ljudi bave.
kad pogledate koji ljudi žive najdugovječnije, to su seljaci sa Kavkaza i japanski ribari (zaboravio sam iz kog dijela).

Da, i neki sa juga Italije, koji pored ribe, kozjeg sira i maslina cepaju vino.

E, al kad razmisliš to nije toliko težak fizički posao da bi zahtevao jaču ishranu, plus što nemaju svakodnevne stresove, kao ljudi po gradovima.

Milan Novković Milan Novković 11:10 19.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

milisav68
docsumann
mislim da treba jesti jednolično. u smislu svaki dan jesti manje-više istu hranu, ili pak vrtjeti u krug što manji broj namirnica (i jela) koje zadovoljavaju nutritivne potrebe.

Pa manje više to i ja pričam.

A to opet zavisi od podneblja i posla kojim se ljudi bave.
kad pogledate koji ljudi žive najdugovječnije, to su seljaci sa Kavkaza i japanski ribari (zaboravio sam iz kog dijela).

Da, i neki sa juga Italije, koji pored ribe, kozjeg sira i maslina cepaju vino.

E, al kad razmisliš to nije toliko težak fizički posao da bi zahtevao jaču ishranu, plus što nemaju svakodnevne stresove, kao ljudi po gradovima.


Cepaju vino, al cepaju i paradajz, krastavce, lukove razne, svašta

Riba ima proteine, zdrave masne kiseline i just about sve minerale. micro nutrients, kod Japanaca slično, sve sa sea grass, itd.

Od dve velike populacije na Zemlji, jako velike, po dugovečnosti su pre 20 godina.

1. Zlato nosile Japanke

2. Srebro nosile Francuskinje - a ove su, npr, svaštojedi samo taki

Tako da, "nutritivne potrebe" - deceptively simple - može da odvede i u loš bluz: nutrient deficiency

A potrebe su za otpilike 50 food constituents, pa kako ih ko nafata - može prosto, može komplikovano
maksa83 maksa83 15:57 19.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

Da, i neki sa juga Italije, koji pored ribe, kozjeg sira i maslina cepaju vino.

Ja sad bio malo na tom jugu Italije, i tamo u onom Napulju brt nema šta ne prže u ulju. Mislim da bi prižili ulje u ulju samo kad bi mogli. Glavni strit fud je cuoppo, tj. "fišek" koji je miks svega deep fried što ti pada na pamet.

Mislio sam da je informacija da ima 1500 picerija preterivanje, da je to nemoguće, ali zapravo je vrlo moguće.

Otišao sam i po referentnu tačku, da vidim gde sam i - moja pica nije gora od Napuljske, mogao bih je poturiti nekom tamošnjem domorcu i ne bi znao da je sa oboda sopotske rivijere. Ono što njihovu čini specijalnom je taj San Marzano paradajz koji je stvarno ... specijalan.

Jednom sam zalutao u pogrešan kraj kad se smrkavalo. Mammmma mia.

angie01 angie01 16:07 19.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

kick68 kick68 01:56 20.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

i to da posebno obratiš pažnju na boju..
pa da jedeš i zeleno i crveno i narandžasto i ljubičasto e jer svaka boja znači i određen hemijski sastav (tzv. mikroelemnte) koji su ti bitni..

A, ti bi da stimulišeš čakre!
alselone alselone 05:45 20.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

hrana na usta ulazi

imam jednu "teoriju" u vezi osnovnih principa zdrave ishrane.


Zanimljiva teorija. Volim ovakve empirijske teorije koje proisteknu iz posmatranja. :)

Uglavnom, to možda ima smisla i možda je imalo smisla nekada kada je hrana bila hrana. Živeti na mleku krava sa Kavkaza je verovatno više nego moguće, ali živeti na Mojoj Kravici bi verovatno značilo bolnu smrt posle par godina.
docsumann docsumann 09:40 20.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

A potrebe su za otpilike 50 food constituents, pa kako ih ko nafata - može prosto, može komplikovan


imajući u vidu da neke životinje čitav život žive na jednoj "namirnici", zanimljivo bi bilo vidjeti koliko je minimalno namirnica potrebno čovjeku da ima zadovoljavajuću ishranu.

kao da smo se prekombinovali u igri evolucije.
ishrana omnivore čini ih fleksibilnijim za preživljavanje, pošto ne zavise od jednog izvoira hrane, pa mogu da se prilagođavaju okolnostima.
al izgleda da smo mi od te prednosti sebi napravili nutricionističku zvrčku, pa nam sad za normalan život treba čitava lepeza (ili njen veći dio) konstituenat, što reče Milan.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:50 20.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

docsumann
A potrebe su za otpilike 50 food constituents, pa kako ih ko nafata - može prosto, može komplikovan


imajući u vidu da neke životinje čitav život žive na jednoj "namirnici", zanimljivo bi bilo vidjeti koliko je minimalno namirnica potrebno čovjeku da ima zadovoljavajuću ishranu.

kao da smo se prekombinovali u igri evolucije.
ishrana omnivore čini ih fleksibilnijim za preživljavanje, pošto ne zavise od jednog izvoira hrane, pa mogu da se prilagođavaju okolnostima.
al izgleda da smo mi od te prednosti sebi napravili nutricionističku zvrčku, pa nam sad za normalan život treba čitava lepeza (ili njen veći dio) konstituenat, što reče Milan.


i ti da čitaš Ingridients
ovde možda može da se skine pdf
to što milan piše a ti prihvataš zdravo za gotovo je samo siže vrlo vrlo površnih istraživanja..
autori uvijek i sami kažu da je istraživanje površno jer za duboko prosto ni blizu nemamo para..
ali popularna literatura to obavezno prepriča kao apsolutnu istinu..
mi u suštini ni izdaleka ne znamo šta nam stvarno treba i koliko..
to dotle ide da su čak i apsolutne istine tipa vitamina D zasnovane na nagađanjima dok studije pokazuju da unos vitamina D kroz suplemente nije niukakvoj korelaciji sa boljim ishodom po zdravlje, imunitet ili bilo šta slično čemu bismo težili..
tek ponešto (poput vitamina C i skorbuta) smo slučajnim sticajem okolnosti uspjeli da utvrdimo kao činjenicu..
za ogromnu većinu vjerovanja mi prosto nemamo nikakav dokaz..
te tako i tih 50 mikronutrijenata..
možemo da vidimo koji je prosječan sadržaj različitih vitamina i minerala u krvi zdravih ljudi pa da gledamo kakav je kod bolesnih..
pa da zaključujemo ponešto šta nam treba i koliko otprilike..
ali kako to da obezbjedimo je često stvar nagađanja.. pride što ne znamo kad obezbjedimo koncentraciju u krvi dal smo obezbjedili i funkcionalnost u ogranizmu kojoj smo se nadali (il nam sad u krvi prosto pliva više nečeg što nema nikakvu funkciju)..
jer za većinu elemenata i dalje nisu poznati biološki procesi, dakle to što većina ima toliko i toliko selena u krvi ne znači da im svima stvarno i treba baš toliko.. ne znači čak ni da ne smeta.. samo znači da je to prosjek..
pročitaj ako možeš..
mislim da je dosta eye openning za sve koji se nisu nikad dotakli discipline zvane metodologija naučnog istraživanja (and then some)
Milan Novković Milan Novković 10:50 20.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

docsumann
A potrebe su za otpilike 50 food constituents, pa kako ih ko nafata - može prosto, može komplikovan


imajući u vidu da neke životinje čitav život žive na jednoj "namirnici", zanimljivo bi bilo vidjeti koliko je minimalno namirnica potrebno čovjeku da ima zadovoljavajuću ishranu.

kao da smo se prekombinovali u igri evolucije.
ishrana omnivore čini ih fleksibilnijim za preživljavanje, pošto ne zavise od jednog izvoira hrane, pa mogu da se prilagođavaju okolnostima.
al izgleda da smo mi od te prednosti sebi napravili nutricionističku zvrčku, pa nam sad za normalan život treba čitava lepeza (ili njen veći dio) konstituenat, što reče Milan.

Nije lako prilepiti ni cifre ni definicije velikom broju pojmova ili razmišljanja na ove teme.

Primer: šta to znači "normalan" život iz perpektive nekoga ko ima 30 godina i nema nikakvih zdravstvenih problema. Čak i svakodnevni problemi drugih oko tako neke osobe neće kod nje, u proseku, dovesti do nekog ozbiljnog razmišljanja na te teme - povišeni pritisci, (pre)dijabetesi, "labav" kuk zbog manje otromboljenih mišića, itd.

Čak i kad dođeš u pedesete i počnu ubrzano da ti atrofiraju mišići ako ne vežbaš opet ne razmišljaš, u proseku, o tome ako nemaš zdravstvenih problema.

A sitnih problema u šezdesetim može da bude na desetine.

Čak i scary priče, 4x šanse da dobiješ rak ako ne unosiš dovoljno selenijuma te ne dotiče dok ne dobiješ rak, a uglavnom te ne dotiču dovoljno da se ozbiljno zamisliš, u proseku, i ako ga dobiju neki tebi poznati ili bliski ljudi.

A ako se i trgneš malo to, opet u proseku, kratko traje. Pošto se dobro osećaš ti ubrzo zaboraviš na naporne nove navike i vraćaš se starom.

I sve je to ok, ljudska priroda - nelogično je očekivati da sebi sistematski urušavamo kvalitet života preteranim razmišljanjima o mogućim budućim problemima.

Nego imaju te "cake" koje nas ne koštaju mnogo, ili ništa u stvari, a povećavaju nam šanse da idemo, do kad nam je suđeno, sa što manje boljki usput.

Povećanje prosečnog životnog veka je velika civilizacijska tekovina, ali ako bi je normalizovao po tome koiko, u proseku, i kad boljki dobijamo, tj po kvalitetu života, video bi da je uspeh manji nego što izgleda na prvi pogled.

Neke sitnice su resource-neutral, ništa te ne koštaju, čista dobra volja. Primer, zamisli da si pozvao drugare na vegetarijansku žurku i pravićeš i salatu gde ima seckanog paradaiza. Ako već moraš da ga seckaš možeš i da ga iseckaš malo ranije, zato što su ta fizička oštećenja signal tamo nekoj biohemiji da paradaiz sintetiše neke hemikalije koje su i nama zdrave. Dakle primer nečega gde nema dodatnog truda niti komplikacija.

A da li ćeš se potruditi da unosiš hranom i amino kiseline koje mi ne možemo da sintetišemo, iako su u manjini, jeste sitan inconvinience, ali može da bude i one-off learning excercise gde prosto pogledaš u kojim namirnicama ima tih amino kiselina - može da bude dosta takvih namirnica i mnoge da voliš i samo ti to sitno znanje služi kao input i sugestija u trenutcima kad si ionako neodlučaš šta ćeš za sledeći obrok, kad biraš jelovnik za sledeću nedelju itd.


Pa te kumulativne štete gde kumulativa kod dve osobe može da bude identična, a da vode različite živote - jedna uvek pazi i u nekoj je brizi i izbegava i hrane koje voli, a druga pravi ekcese kad joj se hoće - žurke, kafanjering, ... a opet je prirodno mnogo "mirnija" od proseka u danima kad se ništa izvan proseka ne dešava.

Osobama koje previše brinu, ili onima koje su nadprosečno "divlje" itd je znanje o uglavnom sitnicama veliki prijatelj. Može da im poboljša kvalitet života.

Primer, uzmi pušenje i ciklične ugljene hidrate u duvanskom dimu koji su karcinogeni. Jedna interesantna stvar je da takvih ugljenih hidrata imamo i u zagorelim proteninima, znači i oni nam ulazi u prosek. Pa je interesantno znati kako oni dovode do mutacija i većih cancer rizika. Oni ljudi što puše ceo život i dožive devedesetu uopšte ne moraju da imaju tako moćan genom, ili samo sreću izuzetka koji potvrđuje pravilo, nego od cikličnog ugljenog hidrata do mutacije ide 4-ro fazni proces, i svaku fazu možeš da podriješ na više načina. Recimo jednu sa dovolno vitamina E. Njega retko fali u ishranama, ali ako bi se potrudio na uzorku ljudi koji imaju te "uske" dijete što si spomenuo našao bi ih ... možda

Itd, relativno loš kvalitet mnogih života, iz perspektive zdravlja, pri ne sasvim poodmaklim godima, je skoro direktna posledica loše iskrane.Mi kad zamenimo kvalitetnije masne kiseline iz ribe, avokada, maslinovog ulja itd margarinima u mlađim godinama ne brinemo mnogo, u tim godinama nam je kvalitet života cool. Kasnije, ako nemamo sreće, ... uglavnom menjamo stav. I ok je da smo različiti u raznim uzrastima - znanje je moć, ali i višak znanja u nekim dobima je dosada teška.

Nerviranje usput - kortizol npr, nam množi razne rizike - otvara pore u crevima i više đubreta ulazi u krvotok, imuni se sjati, pa pravi i koateralnu štetu.

A i ako nerviranje ima dijapazon raznih kvaliteta i kvantiteta pokušaj da kvalifikuješ i kvantifikuješ ovo naše na blogu gde ispravljamo i ubeđujemo jedni druge
panta panta 11:22 20.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

docsumann
A potrebe su za otpilike 50 food constituents, pa kako ih ko nafata - može prosto, može komplikovan


imajući u vidu da neke životinje čitav život žive na jednoj "namirnici", zanimljivo bi bilo vidjeti koliko je minimalno namirnica potrebno čovjeku da ima zadovoljavajuću ishranu.

kao da smo se prekombinovali u igri evolucije.
ishrana omnivore čini ih fleksibilnijim za preživljavanje, pošto ne zavise od jednog izvoira hrane, pa mogu da se prilagođavaju okolnostima.
al izgleda da smo mi od te prednosti sebi napravili nutricionističku zvrčku, pa nam sad za normalan život treba čitava lepeza (ili njen veći dio) konstituenat, što reče Milan.

Auuuuu, ala lupardate!
Sve stručnjaci za ishranu.
Ali vole da smatraju.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:23 20.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

Milan Novković

Nije lako prilepiti ni cifre ni definicije velikom broju pojmova ili razmišljanja na ove teme.


pa nije lako.. prosto nismo na tom nivou naučnog saznanja.. i korisno je toga se svako malo podsjetiti..
kad čitaš naučne radove onda vidiš da ljudi tamo koriste izraze poput, postoje indicije, može se pretpostaviti, nešto i nešto koincidiraju itd. itd.
kad čitaš popularnu literaturu a pogotovo samo naslove to su sve izričite tvrdnje..
pa tako i taj selen i rak..
prosto ne postoji ni izdaleka istraživanje koje bi potvrdilo da taj selen zaista sprječava rak..
čak i studije koje kažu da manjak možda ima neku korelaciju sa incidencijom raka nisu ni blizu dovoljnog obuhvata da bi se takav zaključak prihvatio..
problem nastane kad ljudi čitajući bombastične nazive počnu da donose radikalne odluke o ishrani i možda i suplementima..
pa otvore deset novih problema..
prosto se treba uvjiek podsjetiti šta je stvarno nauka o nekom mineralu i našem zdravlju uspjela da zaključi a šta ne.. i kako..
panta panta 11:26 20.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

newimprovedtadejus
docsumann
A potrebe su za otpilike 50 food constituents, pa kako ih ko nafata - može prosto, može komplikovan


imajući u vidu da neke životinje čitav život žive na jednoj "namirnici", zanimljivo bi bilo vidjeti koliko je minimalno namirnica potrebno čovjeku da ima zadovoljavajuću ishranu.

kao da smo se prekombinovali u igri evolucije.
ishrana omnivore čini ih fleksibilnijim za preživljavanje, pošto ne zavise od jednog izvoira hrane, pa mogu da se prilagođavaju okolnostima.
al izgleda da smo mi od te prednosti sebi napravili nutricionističku zvrčku, pa nam sad za normalan život treba čitava lepeza (ili njen veći dio) konstituenat, što reče Milan.


i ti da čitaš Ingridients
ovde možda može da se skine pdf
to što milan piše a ti prihvataš zdravo za gotovo je samo siže vrlo vrlo površnih istraživanja..
autori uvijek i sami kažu da je istraživanje površno jer za duboko prosto ni blizu nemamo para..
ali popularna literatura to obavezno prepriča kao apsolutnu istinu..
mi u suštini ni izdaleka ne znamo šta nam stvarno treba i koliko..
to dotle ide da su čak i apsolutne istine tipa vitamina D zasnovane na nagađanjima dok studije pokazuju da unos vitamina D kroz suplemente nije niukakvoj korelaciji sa boljim ishodom po zdravlje, imunitet ili bilo šta slično čemu bismo težili..
tek ponešto (poput vitamina C i skorbuta) smo slučajnim sticajem okolnosti uspjeli da utvrdimo kao činjenicu..
za ogromnu većinu vjerovanja mi prosto nemamo nikakav dokaz..
te tako i tih 50 mikronutrijenata..
možemo da vidimo koji je prosječan sadržaj različitih vitamina i minerala u krvi zdravih ljudi pa da gledamo kakav je kod bolesnih..
pa da zaključujemo ponešto šta nam treba i koliko otprilike..
ali kako to da obezbjedimo je često stvar nagađanja.. pride što ne znamo kad obezbjedimo koncentraciju u krvi dal smo obezbjedili i funkcionalnost u ogranizmu kojoj smo se nadali (il nam sad u krvi prosto pliva više nečeg što nema nikakvu funkciju)..
jer za većinu elemenata i dalje nisu poznati biološki procesi, dakle to što većina ima toliko i toliko selena u krvi ne znači da im svima stvarno i treba baš toliko.. ne znači čak ni da ne smeta.. samo znači da je to prosjek..
pročitaj ako možeš..
mislim da je dosta eye openning za sve koji se nisu nikad dotakli discipline zvane metodologija naučnog istraživanja (and then some)

Milan citira površne sižee, ali zato ti smatraš do jaja i ozbiljne sižee?
Ne znam da li sam te pitao da li si ti išla na neko doškolovavanje za samouverenost i nenadjebivost?
panta panta 11:41 20.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

Milan Novković
docsumann
A potrebe su za otpilike 50 food constituents, pa kako ih ko nafata - može prosto, može komplikovan


imajući u vidu da neke životinje čitav život žive na jednoj "namirnici", zanimljivo bi bilo vidjeti koliko je minimalno namirnica potrebno čovjeku da ima zadovoljavajuću ishranu.

kao da smo se prekombinovali u igri evolucije.
ishrana omnivore čini ih fleksibilnijim za preživljavanje, pošto ne zavise od jednog izvoira hrane, pa mogu da se prilagođavaju okolnostima.
al izgleda da smo mi od te prednosti sebi napravili nutricionističku zvrčku, pa nam sad za normalan život treba čitava lepeza (ili njen veći dio) konstituenat, što reče Milan.

Nije lako prilepiti ni cifre ni definicije velikom broju pojmova ili razmišljanja na ove teme.

Primer: šta to znači "normalan" život iz perpektive nekoga ko ima 30 godina i nema nikakvih zdravstvenih problema. Čak i svakodnevni problemi drugih oko tako neke osobe neće kod nje, u proseku, dovesti do nekog ozbiljnog razmišljanja na te teme - povišeni pritisci, (pre)dijabetesi, "labav" kuk zbog manje otromboljenih mišića, itd.

Čak i kad dođeš u pedesete i počnu ubrzano da ti atrofiraju mišići ako ne vežbaš opet ne razmišljaš, u proseku, o tome ako nemaš zdravstvenih problema.

A sitnih problema u šezdesetim može da bude na desetine.

Čak i scary priče, 4x šanse da dobiješ rak ako ne unosiš dovoljno selenijuma te ne dotiče dok ne dobiješ rak, a uglavnom te ne dotiču dovoljno da se ozbiljno zamisliš, u proseku, i ako ga dobiju neki tebi poznati ili bliski ljudi.

A ako se i trgneš malo to, opet u proseku, kratko traje. Pošto se dobro osećaš ti ubrzo zaboraviš na naporne nove navike i vraćaš se starom.

I sve je to ok, ljudska priroda - nelogično je očekivati da sebi sistematski urušavamo kvalitet života preteranim razmišljanjima o mogućim budućim problemima.

Nego imaju te "cake" koje nas ne koštaju mnogo, ili ništa u stvari, a povećavaju nam šanse da idemo, do kad nam je suđeno, sa što manje boljki usput.

Povećanje prosečnog životnog veka je velika civilizacijska tekovina, ali ako bi je normalizovao po tome koiko, u proseku, i kad boljki dobijamo, tj po kvalitetu života, video bi da je uspeh manji nego što izgleda na prvi pogled.

Neke sitnice su resource-neutral, ništa te ne koštaju, čista dobra volja. Primer, zamisli da si pozvao drugare na vegetarijansku žurku i pravićeš i salatu gde ima seckanog paradaiza. Ako već moraš da ga seckaš možeš i da ga iseckaš malo ranije, zato što su ta fizička oštećenja signal tamo nekoj biohemiji da paradaiz sintetiše neke hemikalije koje su i nama zdrave. Dakle primer nečega gde nema dodatnog truda niti komplikacija.

A da li ćeš se potruditi da unosiš hranom i amino kiseline koje mi ne možemo da sintetišemo, iako su u manjini, jeste sitan inconvinience, ali može da bude i one-off learning excercise gde prosto pogledaš u kojim namirnicama ima tih amino kiselina - može da bude dosta takvih namirnica i mnoge da voliš i samo ti to sitno znanje služi kao input i sugestija u trenutcima kad si ionako neodlučaš šta ćeš za sledeći obrok, kad biraš jelovnik za sledeću nedelju itd.


Pa te kumulativne štete gde kumulativa kod dve osobe može da bude identična, a da vode različite živote - jedna uvek pazi i u nekoj je brizi i izbegava i hrane koje voli, a druga pravi ekcese kad joj se hoće - žurke, kafanjering, ... a opet je prirodno mnogo "mirnija" od proseka u danima kad se ništa izvan proseka ne dešava.

Osobama koje previše brinu, ili onima koje su nadprosečno "divlje" itd je znanje o uglavnom sitnicama veliki prijatelj. Može da im poboljša kvalitet života.

Primer, uzmi pušenje i ciklične ugljene hidrate u duvanskom dimu koji su karcinogeni. Jedna interesantna stvar je da takvih ugljenih hidrata imamo i u zagorelim proteninima, znači i oni nam ulazi u prosek. Pa je interesantno znati kako oni dovode do mutacija i većih cancer rizika. Oni ljudi što puše ceo život i dožive devedesetu uopšte ne moraju da imaju tako moćan genom, ili samo sreću izuzetka koji potvrđuje pravilo, nego od cikličnog ugljenog hidrata do mutacije ide 4-ro fazni proces, i svaku fazu možeš da podriješ na više načina. Recimo jednu sa dovolno vitamina E. Njega retko fali u ishranama, ali ako bi se potrudio na uzorku ljudi koji imaju te "uske" dijete što si spomenuo našao bi ih ... možda

Itd, relativno loš kvalitet mnogih života, iz perspektive zdravlja, pri ne sasvim poodmaklim godima, je skoro direktna posledica loše iskrane.Mi kad zamenimo kvalitetnije masne kiseline iz ribe, avokada, maslinovog ulja itd margarinima u mlađim godinama ne brinemo mnogo, u tim godinama nam je kvalitet života cool. Kasnije, ako nemamo sreće, ... uglavnom menjamo stav. I ok je da smo različiti u raznim uzrastima - znanje je moć, ali i višak znanja u nekim dobima je dosada teška.

Nerviranje usput - kortizol npr, nam množi razne rizike - otvara pore u crevima i više đubreta ulazi u krvotok, imuni se sjati, pa pravi i koateralnu štetu.

A i ako nerviranje ima dijapazon raznih kvaliteta i kvantiteta pokušaj da kvalifikuješ i kvantifikuješ ovo naše na blogu gde ispravljamo i ubeđujemo jedni druge

Mudro zboriš Milane!
docsumann docsumann 12:14 20.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

panta
docsumann
A potrebe su za otpilike 50 food constituents, pa kako ih ko nafata - može prosto, može komplikovan


imajući u vidu da neke životinje čitav život žive na jednoj "namirnici", zanimljivo bi bilo vidjeti koliko je minimalno namirnica potrebno čovjeku da ima zadovoljavajuću ishranu.

kao da smo se prekombinovali u igri evolucije.
ishrana omnivore čini ih fleksibilnijim za preživljavanje, pošto ne zavise od jednog izvoira hrane, pa mogu da se prilagođavaju okolnostima.
al izgleda da smo mi od te prednosti sebi napravili nutricionističku zvrčku, pa nam sad za normalan život treba čitava lepeza (ili njen veći dio) konstituenat, što reče Milan.

Auuuuu, ala lupardate!
Sve stručnjaci za ishranu.
Ali vole da smatraju.



čarli, ne prdi
panta panta 12:19 20.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

docsumann
panta
docsumann
A potrebe su za otpilike 50 food constituents, pa kako ih ko nafata - može prosto, može komplikovan


imajući u vidu da neke životinje čitav život žive na jednoj "namirnici", zanimljivo bi bilo vidjeti koliko je minimalno namirnica potrebno čovjeku da ima zadovoljavajuću ishranu.

kao da smo se prekombinovali u igri evolucije.
ishrana omnivore čini ih fleksibilnijim za preživljavanje, pošto ne zavise od jednog izvoira hrane, pa mogu da se prilagođavaju okolnostima.
al izgleda da smo mi od te prednosti sebi napravili nutricionističku zvrčku, pa nam sad za normalan život treba čitava lepeza (ili njen veći dio) konstituenat, što reče Milan.

Auuuuu, ala lupardate!
Sve stručnjaci za ishranu.
Ali vole da smatraju.



čarli, ne prdi

Izvini se!
docsumann docsumann 12:29 20.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

Milan

Nije lako prilepiti ni cifre ni definicije velikom broju pojmova ili razmišljanja na ove teme.


opušteno.

ovo je više tema za razmišljanje, nego rješavanje konkretnog problema.

a veći dio ovih nedoumica koje navodiš se mogu apstrakovati razumnim aproksimacijama, pa recimo posmatramo ljude na selu, koji se bave proljoprivredom na srednje malom imanju, na način na koji se to radilo manje-više slično već stotinama godina.

drugo, ne tražimo ni optimalnu, ni najbolju ishranu, već onu koja će im garatovati da prožive svoj genetski zacrtan životni vjek (il bar njegovih 95% odsto), bez ozbiljnijih fizioloških i psihičkih smetnji.




docsumann docsumann 12:30 20.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

panta
docsumann
panta
docsumann
A potrebe su za otpilike 50 food constituents, pa kako ih ko nafata - može prosto, može komplikovan


imajući u vidu da neke životinje čitav život žive na jednoj "namirnici", zanimljivo bi bilo vidjeti koliko je minimalno namirnica potrebno čovjeku da ima zadovoljavajuću ishranu.

kao da smo se prekombinovali u igri evolucije.
ishrana omnivore čini ih fleksibilnijim za preživljavanje, pošto ne zavise od jednog izvoira hrane, pa mogu da se prilagođavaju okolnostima.
al izgleda da smo mi od te prednosti sebi napravili nutricionističku zvrčku, pa nam sad za normalan život treba čitava lepeza (ili njen veći dio) konstituenat, što reče Milan.

Auuuuu, ala lupardate!
Sve stručnjaci za ishranu.
Ali vole da smatraju.



čarli, ne prdi

Izvini se!


izvini

... i - ne prdi! još jednom

panta panta 13:27 20.04.2023

Re: hrana na usta ulazi

docsumann
panta
docsumann
panta
docsumann
A potrebe su za otpilike 50 food constituents, pa kako ih ko nafata - može prosto, može komplikovan


imajući u vidu da neke životinje čitav život žive na jednoj "namirnici", zanimljivo bi bilo vidjeti koliko je minimalno namirnica potrebno čovjeku da ima zadovoljavajuću ishranu.

kao da smo se prekombinovali u igri evolucije.
ishrana omnivore čini ih fleksibilnijim za preživljavanje, pošto ne zavise od jednog izvoira hrane, pa mogu da se prilagođavaju okolnostima.
al izgleda da smo mi od te prednosti sebi napravili nutricionističku zvrčku, pa nam sad za normalan život treba čitava lepeza (ili njen veći dio) konstituenat, što reče Milan.

Auuuuu, ala lupardate!
Sve stručnjaci za ishranu.
Ali vole da smatraju.



čarli, ne prdi

Izvini se!


izvini

... i - ne prdi! još jednom


Izvinjenje prihvaćeno!
Milan Novković Milan Novković 10:32 19.04.2023

Nači Teriyaki Chicken za apsolutne ...

... početnike. Iliti za mušku dudučad, uglavnom, koja prevrće očima na ideju kuvanja, a i spali sve što oprezno proba u tim prvim, nesigurnim koracima.

A lak, za impresionirati ženu, decu i komšinicu Radu, nemoš da omane.

1. Karabataci bes koske. Za vegetatijance je bolje da su sa kožom, zbog kolagena.

2. Marinada:

- Taman, jači soja sos - količina: ko dve duple rakije, može i manje, zavisi od količine mesa

- Mirin, kažu može i sake al nisam nikad probao - količina: ditto

- Med - ditto

- Malo narendanog đumbira, može i beli luk ali nisam nikad probao

Promešati, staviti unutra sitno iseckane komadiće mesa, promešati, ostaviti sat vremena

Prženje, simples:

- Na malo ulja koje ne degradira na visokim temperaturama posle dužeg prženja, ala kikiriki ulje

- Zagrejati dok na dodir mesa ne počne da cvrci, možda ne baš sa previše decibela

- Staviti svo meso i mešati. Ostaviti malo marinade.

- Jedino ovde postoji sitna opasnost: dim u kuhinji - NOT GOOD. Nači cvrči, al ne dimi.

- Kad meso počne brže da tamni, recimo poslednjih nekoliko minuta, dodati ostatak marinade - ona će recepAt napraviti još tamnijim i lepljivijim.

- Nači još tres minutos i to je to.

- Isključimo ringlu, dodamo susamovog (srpski?!) ulja, mešamo minut, i ...

... živeo kolagen, osim ako niste na intermitent fastingu

Ps: Žena i sin mi ostavili previše piletine i zbrisali u Srbiju, pa sam morao da se angažujem. Mrzelo me da kuvam pirinač, a random snalaženje na temu zeleniša i ostalog što koze vole nije za recept

(Tasa mi je inspiracija, probali smo mu štanglice, odlične, pa kažem da mu se odužim lahkim receptom

Fotka je posle pola posla, da se primeti kako nema dima u celoj kuhinji - jedini realni izazov, prebrzo prepržavanje. Izvinjavam se zbog umetničkog dojma, ja ne perem šporet kad mi žena nije tu, a ovo mi je 3. prženje. Prost savet - kad se žena vrati i vidi na šta liči kuhinja, dok ne trepće i dok dolazi do daha i reči polako se iskradete da nešto radite u bašti, i vratite posle par sati

Radite neko fizikalisanje, da ne ispadne da se vi zaebavate dok ona crnči ko Japanac u kuhinji





milisav68 milisav68 10:46 19.04.2023

Odgovor Pajiću

Kolagen se proizvodi u telu i nema nikakve potrebe da se unosi spolja. Sem kod ljudi kojima je ta proizvodanja iz nekog zdravstvenog razloga opala, za njih postoje suplementi. Tako da da, može sasvim lepo i zdravo da se živi i bez mesa i goveđe supe. A i to sa unošenjem extra kolagena od životnja putem tableta i prašaka je verovatno jedan od onih prolaznih trendova pošto nije baš ispitano da li to ikako pomaže, sem proizvođačima suplemenata i njihovim bankovnim računima. Inače, proizvodnju kolagna u telu pospešuju jajca i pasulj i još neke namirnice, tako da je taj kolagen-argument protiv vegetarijanstva a za urnisanje životnja, pao u vodu.

Da bi se kolagen proizveo u telu mora nešto da se jede.

I ja sam o tome pričao, da ti treba 50 jaja i svaki drugi dan da jedeš pasulj da bi zamenio jedan tanjir goveđe supe.

A to što ti voliš da izvrneš nečije reči, pa da tvrdiš da je neko rekao da je samo kolagen argument protiv vegetarijanstva, nije lepo.

Nemam ja ništa protiv vegetarijanstva, neka radi svako ko šta hoće i voli, samo neka mi niko ne nabija na nos šta ja radim.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:51 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

milisav68

Da bi se kolagen proizveo u telu mora nešto da se jede.

I ja sam o tome pričao, da ti treba 50 jaja i svaki drugi dan da jedeš pasulj da bi zamenio jedan tanjir goveđe supe.


ma brate yet another misconception
kolagen se u probavanom sistemu rastvara (na aminokiseline valjda).. i nije poznato dal onda te aminokiseline organizam može ponovo da sintetiše u kolagen koji koristi u koži i tetivama..
tako da ti je to totalna sviraža..
goveđa supa možda jeste dobra za nešto, možda nije, al stvar svakako ne funkcioniše tako kako se misli, pojedem kolagen i opa on direkt mi se u boru ušprica.. il u koljeno..
neće
milisav68 milisav68 10:58 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

newimprovedtadejus
al stvar svakako ne funkcioniše tako kako se misli, pojedem kolagen i opa on direkt mi se u boru ušprica.. il u koljeno..
neće

Nemoj da pričaš, a ja baš mislio da to tako funkcioniše.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:03 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

milisav68
newimprovedtadejus
al stvar svakako ne funkcioniše tako kako se misli, pojedem kolagen i opa on direkt mi se u boru ušprica.. il u koljeno..
neće

Nemoj da pričaš, a ja baš mislio da to tako funkcioniše.


pa pišeš ko da jesi..
o većini ovih stvari realno pojma nemamo i best we can do je najčešće neka vrlo površna empirijska studija (u narodu poznata i kao pričo mi jedan čovjek)..
dobra literatura na tu temu je Ingridients George Zaidan
tek tako vidiš koliko je većina tih "znanja" a pogotovo popularnih teorija zapravo zasnovano na pričao mi jedan čovjek a bez da se išta zna o bilo kakvom biološkom procesu koji se stvarno i dešava..
prosto nismo na tom nivou saznanja

milisav68 milisav68 11:22 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

newimprovedtadejus
pa pišeš ko da jesi..

Ne, nego ste zauzeli busiju i tumačite kako vama odgovara.
dobra literatura na tu temu je Ingridients George Zaidan

(u narodu poznata i kao pričo mi jedan čovjek)

I njegova je neporeciva.

Svaka nauka se zasniva na nekakvoj empiriji, pa tako možemo da upoređujemo i ishranu.

Ono što se drastično ubrzano promenilo je industrijska proizvodnja hrane (kao i način života), pa još ne možemo da utvrdimo posledice, ali ono što je očigledno je da je drastično pao imunitet, povećao se broj alergija i bolesti.

Zato sam između ostalog i pomenuo magnezijum, jer ga nema u ishrani kao recimo pre 50 godina, a naleteo sam na to spletom okolnosti.Verovatno možgu da se nađu slične analize i za druge minerale i vitamine potrebne u ljudskoj ishrani.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:29 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

milisav68
newimprovedtadejus
pa pišeš ko da jesi..

Ne, nego ste zauzeli busiju i tumačite kako vama odgovara.
dobra literatura na tu temu je Ingridients George Zaidan

(u narodu poznata i kao pričo mi jedan čovjek)

I njegova je neporeciva.

Svaka nauka se zasniva na nekakvoj empiriji, pa tako možemo da upoređujemo i ishranu.

Ono što se drastično ubrzano promenilo je industrijska proizvodnja hrane (kao i način života), pa još ne možemo da utvrdimo posledice, ali ono što je očigledno je da je drastično pao imunitet, povećao se broj alergija i bolesti.

Zato sam između ostalog i pomenuo magnezijum, jer ga nema u ishrani kao recimo pre 50 godina, a naleteo sam na to spletom okolnosti.Verovatno možgu da se nađu slične analize i za druge minerale i vitamine potrebne u ljudskoj ishrani.


ne razumiješ..
knjiga upravo kaže da to što ti kažeš da "treba" mi da uradimo ne možemo..
ne možemo da znamo koji je prosječan unos magnezijuma danas u odnosu na prije 50 godina..
niko to prije 50 godina mjerio nije..
ne možemo čak ni da znamo koji je danas..
nepojamno je skupo pratiti deset ljudi da bi se utvrdio stvarni unos bilo čega tokom dužeg perioda..
a tek 100 a tek što ti za ikakvu ozbiljnu studiju realno trebaju hiljade ako ne i više..
sve što pročitaš je zapravo samo nagađanje.. nismo ni približno u mogućnosti da zaista utvrdimo i empirijski šta se dešava ako jedem ovoliko ili onoliko magnezijuma a tek što nismo u mogućnosti da razlučimo dal su to dvoje (ishod i magenzijum) stvarno u vezi il je posrjedi slučajnost.. e jer ne možemo da provalimo biološki mehanizam kako bi taj magnezijum iz te hrane dospio u tvoju ćeliju u nekom obliku u kom ona može da ga upotrjebi..
mi smo po tim pitanjima na nivou nekog gatanja iz dlana al pitanja su bitna pa šta da radimo, trudimo se..
zajunjivati je zbog toga izraženo glupasto
tessa1 tessa1 11:33 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Ček, ček, šta se ovde dešava. Smrzla sam se i pokisla, odoh prvo naći nekog čaja od kamilice. :)
milisav68 milisav68 11:42 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

newimprovedtadejus
zajunjivati je zbog toga izraženo glupasto

Pa ti si zajunila da mi objasniš kako nemam pojma, pa mi kao kontra argument kažeš - da nauka gata.
cmix909 cmix909 11:44 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

milisav68
... neka radi svako ko šta hoće i voli, samo neka mi niko ne nabija na nos šta ja radim.

Ali ako bi se Jupiterijanac spustio u tvoje dvoriste, odmerio te pogledom i izneo iz broda tanjir i escajg, koje bi to poslednje reci uputio komsiji sto viri preko ograde? Ti tamo, gledaj u svoj tanjir? Ili mozda: Eto, druze, ponestao mu kolagen.

Usput, neki filteri za vodu dodaju magnezijum -- npr. ruski Aquaphor A5 Mg.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:47 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

milisav68
newimprovedtadejus
zajunjivati je zbog toga izraženo glupasto

Pa ti si zajunila da mi objasniš kako nemam pojma, pa mi kao kontra argument kažeš - da nauka gata.


a brate milisave pa jel morаš biti baš tako thick
da, knjiga koju ti okačih daje primjere kako nauka zvana nutricionizam gata jer prosto nemamo kapacitete da utvrdimo šta se zaista dešava..
pa je u tom smislu glupasto tvrditi kako je goveđa supa (ili bilo šta drugo) neophodna, jako bitna, imalo bitna ili bilo šta slično..
ukusna je..
toliko znamo..
dalje od toga slabo.. ne možemo ni empirijski da utvrdimo (skupo nam je) a ne možemo ni da dokažemo biološki proces njenog uticaja (ne umijemo)..
jebalo majku oću sad morati još na deset načina da ti prepričam..
docsumann docsumann 14:05 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Nemam ja ništa protiv vegetarijanstva, neka radi svako ko šta hoće i voli, samo neka mi niko ne nabija na nos šta ja radim.


niko ovdje nikome ne nabija na nos šta i kako radi.

pa moji najbliži svi jedu meso, i često jedemo zajedno, u isto vrijeme za istim stolom. i niko nikome ne pilji u tanjr i ne gunđa na tuđe zalogaje.

to što smatram da je način na koji tretiramo životinje (za ishranu) nehuman i varvasrki, ne znači da ikome (lično) to nabijam na nos, niti da ikog konkretno osuđujem.
potpuno sam svjestan da je to civilizacijska, pa i ljudska realnost, usađivana u naš identitet milenijumima.

ustvari, mislim da imam više razumjevanja za omnivore koje znam nego oni za moj izbor (als je jedan od rijetkih, al sam sa njim izmjenio komentara & komentara dok nismo počeli da bolje razumjemo jedan drugog).


ono što mi ide na nervne završetke je to vječito traženje izgovora da se ništa ne učini.
pa je problem kod veganske ishrane vitamin B12, drugi put kolagen, te ovo, te ono...

milim da je problem da li dijeta koju upražnjavam zadovoljava 85, 92 ili 100% mojih nutritcionističkoh potreba (oko čije definicije jedna velika spekulativna zbrka) neupredivo minorniji u odnosu na probleme koji pravimo životinjama.


docsumann docsumann 14:10 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

cmix909
milisav68
... neka radi svako ko šta hoće i voli, samo neka mi niko ne nabija na nos šta ja radim.

Ali ako bi se Jupiterijanac spustio u tvoje dvoriste, odmerio te pogledom i izneo iz broda tanjir i escajg, koje bi to poslednje reci uputio komsiji sto viri preko ograde? Ti tamo, gledaj u svoj tanjir? Ili mozda: Eto, druze, ponestao mu kolagen.



to je slikovito neugodna paralela.

cijenima da nas upravo naš odnos prema drugim životinjama, na podsvjhesnom nivou, a bogami i na svjesnom) plaši u razmišljanjima o vanzemaljcima. šta ako smo za male zelene mi hodajuće šnicle.

Vi ste bube! - Što bi rekli Trisolarijanci iz Tree Body Problem
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:10 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

docsumann

pa moji najbliži svi jedu meso, i često jedemo zajedno, u isto vrijeme za istim stolom. i niko nikome ne pilji u tanjr i ne gunđa na tuđe zalogaje.

e tako najstarijem djetetu nedavno dođe drug, vegetarijanac, možda je i vegan, zaboravih a ja jelda zaboravim da dijete ne jede meso i stanem da nakuvavam, samo što krme nisam klala na licu mjesta.. kuća miriši.. užas..
poslije smo se zezali ali pa to je piletina sine.. nije meso..
nije lako..
da nije gotove hrane ja ne znam tačno šta bih, moj vegetarijanski opus je dosta mršav
Milan Novković Milan Novković 14:15 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

docsumann
Nemam ja ništa protiv vegetarijanstva, neka radi svako ko šta hoće i voli, samo neka mi niko ne nabija na nos šta ja radim.


niko ovdje nikome ne nabija na nos šta i kako radi.

pa moji najbliži svi jedu meso, i često jedemo zajedno, u isto vrijeme za istim stolom. i niko nikome ne pilji u tanjr i ne gunđa na tuđe zalogaje.

to što smatram da je način na koji tretiramo životinje (za ishranu) nehuman i varvasrki, ne znači da ikome (lično) to nabijam na nos, niti da ikog konkretno osuđujem.
potpuno sam svjestan da je to civilizacijska, pa i ljudska realnost, usađivana u naš identitet milenijumima.

ustvari, mislim da imam više razumjevanja za omnivore koje znam nego oni za moj izbor (als je jedan od rijetkih, al sam sa njim izmjenio komentara & komentara dok nismo počeli da bolje razumjemo jedan drugog).


ono što mi ide na nervne završetke je to vječito traženje izgovora da se ništa ne učini.
pa je problem kod veganske ishrane vitamin B12, drugi put kolagen, te ovo, te ono...

milim da je problem da li dijeta koju upražnjavam zadovoljava 85, 92 ili 100% mojih nutritcionističkoh potreba (oko čije definicije jedna velika spekulativna zbrka) neupredivo minorniji u odnosu na probleme koji pravimo životinjama.



Problem sa nama mesojedima je što si nama mnogo draži ti nego ribe koje ne jedeš

Da se pohvalim: mimo svih fazona što pravim ja sam u poslednjih 2-3 godine smanjio meso u ishrani 2-3 puta! Duručak je 99% vegetarijanski - okey, u omiljenom smutiju imam ceo mali avokado, the zreo, pa veliku bananu, pa borovnice, pomorandža, dosta grčkog jogurta (lička basa, u stvari) i vidim da mi je water-footprint loš, al jbg
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:23 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Milan Novković

Da se pohvalim: mimo svih fazona što pravim ja sam u poslednjih 2-3 godine smanjio meso u ishrani 2-3 puta! Duručak je 99% vegetarijanski - okey, u omiljenom smutiju imam ceo mali avokado, the zreo, pa veliku bananu, pa borovnice, pomorandža, dosta grčkog jogurta (lička basa, u stvari) i vidim da mi je water-footprint loš, al jbg


e sad još moraš onda i da poizbacuješ to voće a turiš povrće instead..
pa tipa može možda samo ta jedna banana il čak pola a bolje ni to nego samo borovnice a ostatak da turiš recimo spanać.. on je i sam pomalo sladak i dosta neutralan a mnogo ti je bolji od toliko voća...

that said ja za doručak jedem skoro isključivo ili jaja (i parčence slannice) ili zobene.. i dosolim još malo šnitom sa puterom i pekmezom a viekndom francuskim pecivom.. i još zalijem velikom šoljom latea..
ne kažem da tako treba..
ja samo od smutija ne mogu da funkcionišem.. ili bi možda mogla da ga popijem rano ujutro pa opet jedem vrlo brzo nakon toga a to me mrzi..
e nisu lake te prehrambene dileme al kanda ne bi pogrješio da jedeš štoviše povrća a što manje svega ostalog
docsumann docsumann 14:26 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Da se pohvalim: mimo svih fazona što pravim ja sam u poslednjih 2-3 godine smanjio meso u ishrani 2-3 puta! Duručak je 99% vegetarijanski - okey, u omiljenom smutiju imam ceo mali avokado, the zreo, pa veliku bananu, pa borovnice, pomorandža, dosta grčkog jogurta (lička basa, u stvari) i vidim da mi je water-footprint loš, al jbg



eto!

to je konkretan korak u pravom pravcu. ne mora odmah samo ovas, kupus i jabuka.
al bitna je volja da se nešto promjeni, pokrene.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:28 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

docsumann
Da se pohvalim: mimo svih fazona što pravim ja sam u poslednjih 2-3 godine smanjio meso u ishrani 2-3 puta! Duručak je 99% vegetarijanski - okey, u omiljenom smutiju imam ceo mali avokado, the zreo, pa veliku bananu, pa borovnice, pomorandža, dosta grčkog jogurta (lička basa, u stvari) i vidim da mi je water-footprint loš, al jbg



eto!

to je konkretan korak u pravom pravcu. ne mora odmah samo ovas, kupus i jabuka.
al bitna je volja da se nešto promjeni, pokrene.



de napričaj šta ti najčešće jedeš..
daj inspiracije
tessa1 tessa1 14:33 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

samo što krme nisam klala na licu mjesta..

:))
docsumann docsumann 14:35 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

da nije gotove hrane ja ne znam tačno šta bih, moj vegetarijanski opus je dosta mršav


zna to da bude pravi kulturni mini šok.

ne znam da li si uhvatila moju priču, koju sam na sličnim blogovima već iznosio.



ja sam bio teški mesožder do svoje 24 godine. kad kažem teški, mislim na to da sam sa 17 godina mogao da pojedem kilo bifteka ili kokošku i po.

od povrća sam mogao (uz insistiranje roditelja) da jedem samo zelenu salatu i svjež kupus. (krompir ne računam u povrće ).

ručak bez mesa nisam priznavao, a bilo ga je podosta i uz večeru najčešće u sušenom obliku,

e takav, neprilagođe, ograničenog, rudimen tarnog menija sam pao s neba pravo u zemlju Vegetaraniju ... i preživio.

tako da nije strašno. stvari se brzo razvijaju, nova jela i ukusi otkrivaju.
meni je dosta pooimoglo što sam prve 3-4 godine jeo ribu.

sad kad gledam unazad, lakše mi je bilo odreći se mesa, nego napraviti dodatni prelaz od vehetarijanca u vegana.
Milan Novković Milan Novković 14:37 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

newimprovedtadejus
Milan Novković

Da se pohvalim: mimo svih fazona što pravim ja sam u poslednjih 2-3 godine smanjio meso u ishrani 2-3 puta! Duručak je 99% vegetarijanski - okey, u omiljenom smutiju imam ceo mali avokado, the zreo, pa veliku bananu, pa borovnice, pomorandža, dosta grčkog jogurta (lička basa, u stvari) i vidim da mi je water-footprint loš, al jbg


e sad još moraš onda i da poizbacuješ to voće a turiš povrće instead..
pa tipa može možda samo ta jedna banana il čak pola a bolje ni to nego samo borovnice a ostatak da turiš recimo spanać.. on je i sam pomalo sladak i dosta neutralan a mnogo ti je bolji od toliko voća...

that said ja za doručak jedem skoro isključivo ili jaja (i parčence slannice) ili zobene.. i dosolim još malo šnitom sa puterom i pekmezom a viekndom francuskim pecivom.. i još zalijem velikom šoljom latea..
ne kažem da tako treba..
ja samo od smutija ne mogu da funkcionišem.. ili bi možda mogla da ga popijem rano ujutro pa opet jedem vrlo brzo nakon toga a to me mrzi..
e nisu lake te prehrambene dileme al kanda ne bi pogrješio da jedeš štoviše povrća a što manje svega ostalog

Malo sam tanak na povrću, to stoji - kao klinac samo krastavce, danas malo više, iako mi je neko kuvano ok.

A od doručaka sam dao primer smoothija, ali od vegetarijanskog izbora imam i scrambled eggs, samo kod mene sa kiselom pavlakom dodatom u malim količinama, ili, češće i bolje, creme freche. Ponekd kuvana jaja, ... itd. Od loših navika hlebovi, i sad su mi neki sour breads sa puno maslinki maestralni.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:39 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

docsumann

sad kad gledam unazad, lakše mi je bilo odreći se mesa, nego napraviti dodatni prelaz od vehetarijanca u vegana.


meni su mliječni proizvodi i jaja baš baš zastupljeni u kuhinji..
teško bi mi bilo..
nego više mi je što ne znam da spremim.. imala sam ranije blizu posla veganski restoran i bukvalno sve tamo je bilo sjajno..
al ha da ga tako napravim teže umijem..
falafel nisam još nikad napravila, mogla bi.. i vidim da ima dosta tih fermentisanih i sušenih stvari koje daju ukus..
treba znati definitivno
tessa1 tessa1 14:40 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

pa moji najbliži svi jedu meso, i često jedemo zajedno, u isto vrijeme za istim stolom. i niko nikome ne pilji u tanjr i ne gunđa na tuđe zalogaje.

Jedini problem veganstva sa našim ljudima što im bude neprijatno, oni misle ako ne prave extra vegan jelo pored kuvanog krompira i jabuke, da te nisu počastili.. Niko nikad, ponavljam, nije pravio pitanje dalje šta i kako, što, niti tijelom štitio pečeno meso od mene.. Atmosfera koja se ovde stvara ili na Netu ne postoji u RL. Moja familija je tako spontano navikla na veganstvo, u hodu, evo sad gosti kad su bili iako sam najskromnije biće na svijetu, ne dozvoljavam da se sa mnom bave, smišljaju ručak da nahrani i njih i mene..
tessa1 tessa1 14:40 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

sad gosti kad su bili

I najavili se opet, uskoro. :)
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:42 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Milan Novković

A od doručaka sam dao primer smoothija, ali od vegetarijanskog izbora imam i scrambled eggs, samo kod mene sa kiselom pavlakom dodatom u malim količinama, ili, češće i bolje, creme freche. Ponekd kuvana jaja, ... itd. Od loših navika hlebovi, i sad su mi neki sour breads sa puno maslinki maestralni.


ma ja sam užas od primjera..
ja i dalje jedem (i mnogo volim) i francuska peciva, i beli lebac (mada i mi jedemo dosta sourdough bar) i kolače brate volim to je propast.. i pijem latte.. i volim suhomesnato.. ma you name it.. vadi me što sam još hormonski koliko toliko u normali i dosta radim.. al kad me sačeka iza ćoška menopauza moraću i ja da mijenjam stvari to je već sasvim jasno..
do tad gledam da bar ne pretjerujem sa slatkišima pa i to teško ide
tessa1 tessa1 14:43 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

a ostatak da turiš recimo spanać..

Da, iako je za željezo u krvi potreban kamion špinata, ja ga samo isjeckam i pomješam sa jelom, kao salatu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:44 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

tessa1
pa moji najbliži svi jedu meso, i često jedemo zajedno, u isto vrijeme za istim stolom. i niko nikome ne pilji u tanjr i ne gunđa na tuđe zalogaje.

Jedini problem veganstva sa našim ljudima što im bude neprijatno, oni misle ako ne prave extra vegan jelo pored kuvanog krompira i jabuke, da te nisu počastili.. Niko nikad, ponavljam, nije pravio pitanje dalje šta i kako, što, niti tijelom štitio pečeno meso od mene.. Atmosfera koja se ovde stvara ili na Netu ne postoji u RL. Moja familija je tako spontano navikla na veganstvo, u hodu, evo sad gosti kad su bili iako sam najskromnije biće na svijetu, ne dozvoljavam da se sa mnom bave, smišljaju ručak da nahrani i njih i mene..


pa baš to..
nekako mi baš ružno da dam nekome da jede nešto što ja sama baš i ne bi jela..

docsumann docsumann 14:47 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

newimprovedtadejus
docsumann
Da se pohvalim: mimo svih fazona što pravim ja sam u poslednjih 2-3 godine smanjio meso u ishrani 2-3 puta! Duručak je 99% vegetarijanski - okey, u omiljenom smutiju imam ceo mali avokado, the zreo, pa veliku bananu, pa borovnice, pomorandža, dosta grčkog jogurta (lička basa, u stvari) i vidim da mi je water-footprint loš, al jbg



eto!

to je konkretan korak u pravom pravcu. ne mora odmah samo ovas, kupus i jabuka.
al bitna je volja da se nešto promjeni, pokrene.



de napričaj šta ti najčešće jedeš..
daj inspiracije


prije nego što krenem u navođenje, da napomenem da je meni trenutni apetit na 20 posto od onog kojeg sam imao kad sam dizao tegove.
razlika u kilaži od 30kila to najslikovitije očitava.

trenutni hit (moj recept, u izvođenju moje stare) su mi pitice, urolane u tanke kore, od prodinstanih pečurki (šampinjoni, bukovače ili koje već) sa dodatkom vegan tost sira.

njami. bukvalno pleh plane za 15 min, pošto su se i bratanić i brat primili samo tako. mogu recept fda okačim...poslaću i sliku koji je sir u pitanju.

napomena - tak "sir" ima nutritivnu vrijednost viršli (0% proteina, biljne masti i koječega još), ali mu je ukus pogođen samo tako. kačim mu sliku kad se vratim s posla.
ranije sam vegansku, homemade pizzu jeo jedanput sedmičnio, sad to dođe na jedanput dvaput mjesečno. kačim mi sliku kad se vratim s posla.

dakle zamjena za meso su mi uglavnom pečurke, sočiva, ponekad soja (gulaš od soje).
punjene paprike od kinoe i pirinča su ekstra.

povrće sad jedem gotovo sve.



utorkom, moguu i pržene tikvice...zezam se . mogu kad god




newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:51 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

docsumann

trenutni hit (moj recept, u izvođenju moje stare) su mi pitice, urolane u tanke kore, od prodinstanih pečurki (šampinjoni, bukovače ili koje već) sa dodatkom vegan tost sira.


davaj!
pečurke mogu u svakom obliku, dječaci odbijaju..
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:57 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Da bi se kolagen proizveo u telu mora nešto da se jede.

I ja sam o tome pričao, da ti treba 50 jaja i svaki drugi dan da jedeš pasulj da bi zamenio jedan tanjir goveđe supe.

A to što ti voliš da izvrneš nečije reči, pa da tvrdiš da je neko rekao da je samo kolagen argument protiv vegetarijanstva, nije lepo.

Nemam ja ništa protiv vegetarijanstva, neka radi svako ko šta hoće i voli, samo neka mi niko ne nabija na nos šta ja radim.


Nisam ja izvrnuo ničije reči, nemoj da lažeš i usput da izvrćeš moje reči, Milisave, i još bezobrazno citiraš moj komentar u kome to ne piše. Priča je bila o kolagenu i ja sam ti odgovorio na to, pošto si vrlo kurčevito izneo taj argument, kao da se razumeš u tematiku. Dakle, da ponovim, taj argument protiv vegeterijanstva koji forsiraš ne stoji. Zapravo, realno ne postoji nijedan argument protiv korektne vegetarijanske ishrane. Jeste možda tačno da u supi od zaklane i skuvane krave ima više gradivnih sastojaka za sintezu kolagena po jedinici zapremoine nego u jajima ili pasulju, ali to je nebitno, bitno je koliko ti toga treba. Jer, kao što rekoh, tvoje ćelije su te koje prave kolagen koji ti je potreban.

A to je valjda jasno i evidentno ako pogledaš koliki deo čovečanstva je na isključivo vegetarijanskoj ishrani i ništa im ne fali u smislu manjka kolagena.

I niko ovde tebi lično ne zaviruje u tanjir i kritikuje te što se loše hraniš. Nego bi još i da pametuješ, a nemaš pojma.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:02 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

newimprovedtadejus
milisav68

Da bi se kolagen proizveo u telu mora nešto da se jede.

I ja sam o tome pričao, da ti treba 50 jaja i svaki drugi dan da jedeš pasulj da bi zamenio jedan tanjir goveđe supe.


ma brate yet another misconception
kolagen se u probavanom sistemu rastvara (na aminokiseline valjda).. i nije poznato dal onda te aminokiseline organizam može ponovo da sintetiše u kolagen koji koristi u koži i tetivama..
tako da ti je to totalna sviraža..
goveđa supa možda jeste dobra za nešto, možda nije, al stvar svakako ne funkcioniše tako kako se misli, pojedem kolagen i opa on direkt mi se u boru ušprica.. il u koljeno..
neće


Ma da, to je trenutna pomodarska glupost ninačemu zasnovana, ljudi gutaju kolagen u tabletama i praškovima ko nenormalni jer su nešto pročitali na interentu (imamo i mi ovde snajku u familiji koja to radi, pa se malo popela na glavu svima). Milisav je to samo dodatno proširio na supu i navodnu količinu, mada bih smeo da se opkladim da ne zna ni koliko toga ima u supi, ni kako se to vari i procesira ni koliko nam treba u oragnizmu, i da li uopšte treba (najverovatnije da ne, jer milijarde ljudi živi srećno da nikad ne omrsi teleću supicu).



srdjan.pajic srdjan.pajic 15:08 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

e tako najstarijem djetetu nedavno dođe drug, vegetarijanac, možda je i vegan, zaboravih a ja jelda zaboravim da dijete ne jede meso i stanem da nakuvavam, samo što krme nisam klala na licu mjesta.. kuća miriši.. užas..
poslije smo se zezali ali pa to je piletina sine.. nije meso..
nije lako..
da nije gotove hrane ja ne znam tačno šta bih, moj vegetarijanski opus je dosta mršav



Moja ćera ima drugaricu u razredu Indijku i ona dolazi redovno kod nas u goste, prespava ovde. Njena majka me podseti da Anđu ne jede meso, i to je to, kad je ona tu kuvam supicu od karfiola, ili pečem picu Margaritu, to onda jedu i moje klinke i to je to. Nikakav problem.
tessa1 tessa1 15:27 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Da, i ne zanemariti kod nas pored mesožderstva druga krajnost je post (pored istorije pune gladnih usta), ok, malo više pomodarstvo poslednjih godina, ali post npr po manastirima nije tema, ili nije se dovodila u pitanje zabluda i pokleknuće iskušenika kroz doobru goveđu supu koje se ne odriču.. :)
tessa1 tessa1 16:38 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

pa baš to..
nekako mi baš ružno da dam nekome da jede nešto što ja sama baš i ne bi jela..


Ma naši su ljudi dobri, ili ja imam sreće, svi bolji od mene:), familija, kumovi, prijatelji, komšije, dođeš kod njih pa ostaneš gladan, nema šanse, to se razleti, pravi, ugađa, tetoši, viču: pristavi kavu, donesi rakiju, daj vamo ljeba il kruva, sira, suvalce, slanne, do ručka da se malo zamezi, ide supa, meso, okrenu janje, salata, oćeš vode, soka, vina, pa moji samo imaju deset vrsta rakija. :)
docsumann docsumann 18:09 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

newimprovedtadejus
docsumann

trenutni hit (moj recept, u izvođenju moje stare) su mi pitice, urolane u tanke kore, od prodinstanih pečurki (šampinjoni, bukovače ili koje već) sa dodatkom vegan tost sira.


davaj!
pečurke mogu u svakom obliku, dječaci odbijaju..


evo recepta za 3 rolne. od svake se može isjeći 5-6 komada.

potrebno jedno pakovanje šampinjona i jedno bukovača (valjda su porcije od 200 ili 300gr, nisam siguran). ako nemaju obje vrste, mogu 2 pakovanja iste.

i 6 listića vegan tost sira. ko neće veganski, može neki masni žuti .
meni su mjera listići.

a sir preporučujem ovaj.



jedan srednji luk isjeći i blago propržiti na malo ulja, da omekša i požuti, a onda nu to dodati pripremljene i usitnjene pečurke i insdinstati desetak minuta. od začina dodati vegetu/začin C (pola kašičice), biber (po želji, lično ne koristim)...


tako dobijenom smješom napuniti kore i na to dodati sitne komadiće sira.

to dođe 2 listića na jednu štrucu (u koje se kore urolaju).

peče na 180 stepeni (na pek pairu), 15-tak minuta, dok kore ne ohrskave i zarumene


maksa83 maksa83 18:12 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću


Dodao bih još gulaš od pečuraka. Uzmeš tri vrste pečuraka i napraviš sa njima gulaš kao što bi pravio inače. Mnogo dobro.
milisav68 milisav68 18:23 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

srdjan.pajic
Nisam ja izvrnuo ničije reči, nemoj da lažeš i usput da izvrćeš moje reči, Milisave, i još bezobrazno citiraš moj komentar u kome to ne piše.

Citirao sam poslednji tvoj komentar kao nastavk jer nisam mogao da odgovorim pošto se zaključo blog, a pomenuo sam izvrtanje jer ga je bilo tokom razgovora.
Priča je bila o kolagenu i ja sam ti odgovorio na to, pošto si vrlo kurčevito izneo taj argument, kao da se razumeš u tematiku



Dakle, stvarno si šampion manipulacije, Ti si mirno odgovorio na Moje kurčenje.Idi begaj.
Dakle, da ponovim, taj argument protiv vegeterijanstva koji forsiraš ne stoji

Dakle, uopšte nije bilo protiv, već konstatacija da nečega ima više ili manje, sa čime se ti slažeš.
A to je valjda jasno i evidentno ako pogledaš koliki deo čovečanstva je na isključivo vegetarijanskoj ishrani i ništa im ne fali u smislu manjka kolagena.

Nije jasno, zato što se podneblja (klima/ishrana) i poslovi razlikuju.

A inače, nisam pomenuo kolagen zbog reklama, već je neko napravio foru na tviteru, komentarišući da se prejeo pihtija i da napravio zalihu kolagena za narednih pet godina.
docsumann docsumann 18:24 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

maksa83

Dodao bih još gulaš od pečuraka. Uzmeš tri vrste pečuraka i napraviš sa njima gulaš kao što bi pravio inače. Mnogo dobro.



gedza.73 gedza.73 18:47 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Uzmeš tri vrste pečuraka i napraviš sa njima gulaš kao što bi pravio inače

Može da se doda i malo soje u komadićima.
tessa1 tessa1 18:59 19.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Kod nas je kući taj sir jefitiniji mnogo, i slan.


Suncokret ostaviti preko noći u vodi, ujutro izmiksati, dodati malo peršuna, limuna, bibera, soli, napraviti kremu,

šnicle ili burgere od mrkve, celera, luka izmiksati, preprižiti kratko na ulju, dodati vode, ovsenih pahuljica, peršuna, susam, kim, prezle kašiku-dvije da se dobije smjesa za pravljenje, i peći na ulju ili u rerni na papiru..

Dosa hljepčići je lako i egzotično, dvije čaše riže, čaša crvenih sočiva, nekad dvije, 8-10 sati potopiti u vodi, ocjediti vodu, izmiksati i ostaviti preko noći, sve zajedno 24 sata, peku se kao palačinke samo je tijesto gušće.

I kuglice od rižinog brašna, ovo su bile prve poslije sam postala majstor, veće su od njenih, punila sam čokoladom, tanjir je veliki, i nisu iste veličine.. :)







kick68 kick68 01:16 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

milisav68
newimprovedtadejus
al stvar svakako ne funkcioniše tako kako se misli, pojedem kolagen i opa on direkt mi se u boru ušprica.. il u koljeno..
neće

Nemoj da pričaš, a ja baš mislio da to tako funkcioniše.

Daaaa, naročito u to koleno da se uputi:))
tessa1 tessa1 07:59 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Do prije par godina ovakva rafa nije postojala u “običnim” trgovinama,

samo mliječni proizvodi, i dole na dnu par šnicli, Čaplinova čizma je bila ukusnija.

bene_geserit bene_geserit 08:06 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Čaplinova čizma je bila ukusnija

tessa1 tessa1 08:24 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Des Bane. :)
gedza.73 gedza.73 09:21 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Do prije par godina ovakva rafa nije postojala u “običnim” trgovinama,

Pitanje koliko ovoga je prirodno. Na stranu što je sve u plastici, na rafovima frižidera punih gasa, klimatizovanim betonskim tržnim centrima u koje se dolazi automobilima da bi se pričalo o zaštiti životne sredine ili vegetarijanstvu.
Manje štete pravio Indijanac koji ulovi samo ono što mu treba da se prehrane i obuče a više 'zaštitnik sredine' koji umesto da rublje i garderobu pere na potoku koristi veš mašinu i mašinu za sušenje veša.

Bila je polemika na blogu oko slične teme i kad smo udarili u 'temelje' neko je napisao kako je ipak on hedonista da bi toliko vodio računa. Što nije problem samo onda nema potrebe za pametovanjem.

Mislim da vrlo mali broj ljudi uradi ono što priča.

Kod nas toliko lepih krajeva koji su pusti pa opet niko i pored priče da evo samo što nije se nije preselio iz grada u prirodu dok uredno kuka kako je skupo, nezdravo, zagušljivo... Što kaže Rus u šalala pesmici
very-very bad hood
No shoes, no hope and bad food

tessa1 tessa1 09:44 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Pitanje koliko ovoga je prirodno.


Sve sam manje-više probala i sve je neprirodno i nazor, tu lijevo imaju kao namazi od povrća, nisu loši, ima sa orasima jedan, ali ja pravim bolje, moje dijete voli te namaze, pokupim ideje od njih, pa u neke stavim i orase.. Gosti su mi donijeli lješnjaka 5kg. Krupnih. :)

Šnicle su evo nemam poređenja, mislim da bi je bolje napravili laserom, ukucaš tamo plastika za meso, ukus mesa, i pritisneš, z-z-z, i šnicla.


I primjetim svakodnevno dodaju znak vegan na proizvode, npr stare supe i nove supe, kesice, samo što na vodu nisu počeli stavljati, možda i ima…
Sve je više vegan slatkiša, bombone, čokolade, keksovi, šlag, sve za kolače, jaja vegan ima u ovim “običnim” trgovinama, jednostavno okreću svoju pažnju prema budućnosti u kojoj vegani neće samo biti anomalija, ili alternativa jelu, post od nekoliko sedmica vjernicima, itd.
docsumann docsumann 09:45 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

gedza.73
Uzmeš tri vrste pečuraka i napraviš sa njima gulaš kao što bi pravio inače

Može da se doda i malo soje u komadićima.


može.

tada soja dobije na okusu, kad upije arome od sosa u kome se kuva. inače je prilično bezukusna
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:05 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

srdjan.pajic

Ma da, to je trenutna pomodarska glupost ninačemu zasnovana, ljudi gutaju kolagen u tabletama i praškovima ko nenormalni jer su nešto pročitali na interentu (imamo i mi ovde snajku u familiji koja to radi, pa se malo popela na glavu svima). Milisav je to samo dodatno proširio na supu i navodnu količinu, mada bih smeo da se opkladim da ne zna ni koliko toga ima u supi, ni kako se to vari i procesira ni koliko nam treba u oragnizmu, i da li uopšte treba (najverovatnije da ne, jer milijarde ljudi živi srećno da nikad ne omrsi teleću supicu).


a tek lova koja ide u kreme sa kolagenom.. sunce ti žarko.. a ono ni teoretski ne može da radi a kamoli u praksi al mnogo zgodna stvar, prodaješ nekome 30 godina neku kremu, papreno mu naplatiš a na kraju balade uvijek će moći samo zaključiti da ne zna šta bi bilo da je nije mazao..
that said, mislim da se nemazanje ničega vidi..
isušenost kože košta..
al baš orgomna većina stvari u prodaji su šarena laža at best
tessa1 tessa1 10:18 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Kilogram vegan slanine je oko 30€, i više,

i još jednom, vegani ne sanjaju slaninu (ortodoxni ovako kao ja mislim da više ne vare meso u organizmu), oni ne žele zamjenu za meso, drugo, sumnjive je hranjive vrijdnosti,

i šta se dešava? Ljudi će kupovati vegan slaninu koja će vremenom biti i jeftinija i gora, zašto, zato što će ih sa medija filovati lažnim istinama da je vegan slanina zdravija i od nje npr duže živiš..
panta panta 11:48 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

tessa1
Ček, ček, šta se ovde dešava. Smrzla sam se i pokisla, odoh prvo naći nekog čaja od kamilice. :)

Tadejus smatra o prehrani, kazujući da Milan citira površne 'naučnike' i stvara površne zaključke.
A da ona citira referentne naučnike (to jest, ona ih je ocenila kao referentne. Ne znam kako, jer za takvu procenu bi ona morala da bude referentnija po pitanju ishrane od pomenutih), koji su referentni zato što ona tako kaže.
panta panta 11:51 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

cmix909
milisav68
... neka radi svako ko šta hoće i voli, samo neka mi niko ne nabija na nos šta ja radim.

Ali ako bi se Jupiterijanac spustio u tvoje dvoriste, odmerio te pogledom i izneo iz broda tanjir i escajg, koje bi to poslednje reci uputio komsiji sto viri preko ograde? Ti tamo, gledaj u svoj tanjir? Ili mozda: Eto, druze, ponestao mu kolagen.

Usput, neki filteri za vodu dodaju magnezijum -- npr. ruski Aquaphor A5 Mg.

Ja bih Jupiterijancu rekao - sačekaj Jupiterijanac da zgotovim kačamak i poplašim ga sitnim parčićima prepržene slanine. Pa mi onda dodaj tanjir i escajg, tj. od escajga samo viljušku.
panta panta 11:55 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

newimprovedtadejus
milisav68
newimprovedtadejus
zajunjivati je zbog toga izraženo glupasto

Pa ti si zajunila da mi objasniš kako nemam pojma, pa mi kao kontra argument kažeš - da nauka gata.


a brate milisave pa jel morаš biti baš tako thick
da, knjiga koju ti okačih daje primjere kako nauka zvana nutricionizam gata jer prosto nemamo kapacitete da utvrdimo šta se zaista dešava..
pa je u tom smislu glupasto tvrditi kako je goveđa supa (ili bilo šta drugo) neophodna, jako bitna, imalo bitna ili bilo šta slično..
ukusna je..
toliko znamo..
dalje od toga slabo.. ne možemo ni empirijski da utvrdimo (skupo nam je) a ne možemo ni da dokažemo biološki proces njenog uticaja (ne umijemo)..
jebalo majku oću sad morati još na deset načina da ti prepričam..

Čekaj!
Da li ti sada kažeš da taj 'naučnik' kaže kako niko ništa ne zna o ishrani?!
Jebote, ako je i od tebe, previše je.
Bači tu knjigu ili je preprži, što kaže Milan, u kikirikijevom ulju.
panta panta 11:57 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

docsumann
cmix909
milisav68
... neka radi svako ko šta hoće i voli, samo neka mi niko ne nabija na nos šta ja radim.

Ali ako bi se Jupiterijanac spustio u tvoje dvoriste, odmerio te pogledom i izneo iz broda tanjir i escajg, koje bi to poslednje reci uputio komsiji sto viri preko ograde? Ti tamo, gledaj u svoj tanjir? Ili mozda: Eto, druze, ponestao mu kolagen.



to je slikovito neugodna paralela.

cijenima da nas upravo naš odnos prema drugim životinjama, na podsvjhesnom nivou, a bogami i na svjesnom) plaši u razmišljanjima o vanzemaljcima. šta ako smo za male zelene mi hodajuće šnicle.

Vi ste bube! - Što bi rekli Trisolarijanci iz Tree Body Problem

Doksumanuti, dobači malo toga što trošiš.
Zašto da samo tebi bude lepo.
tessa1 tessa1 12:05 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Tadejus smatra o prehrani, kazujući da Milan citira površne 'naučnike' i stvara površne zaključke.
A da ona citira referentne naučnike (to jest, ona ih je ocenila kao referentne. Ne znam kako, jer za takvu procenu bi ona morala da bude referentnija po pitanju ishrane od pomenutih), koji su referentni zato što ona tako kaže.

Namija me. :)


Ok, biram klan Tadejus.
panta panta 12:14 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Milan Novković
newimprovedtadejus
Milan Novković

Da se pohvalim: mimo svih fazona što pravim ja sam u poslednjih 2-3 godine smanjio meso u ishrani 2-3 puta! Duručak je 99% vegetarijanski - okey, u omiljenom smutiju imam ceo mali avokado, the zreo, pa veliku bananu, pa borovnice, pomorandža, dosta grčkog jogurta (lička basa, u stvari) i vidim da mi je water-footprint loš, al jbg


e sad još moraš onda i da poizbacuješ to voće a turiš povrće instead..
pa tipa može možda samo ta jedna banana il čak pola a bolje ni to nego samo borovnice a ostatak da turiš recimo spanać.. on je i sam pomalo sladak i dosta neutralan a mnogo ti je bolji od toliko voća...

that said ja za doručak jedem skoro isključivo ili jaja (i parčence slannice) ili zobene.. i dosolim još malo šnitom sa puterom i pekmezom a viekndom francuskim pecivom.. i još zalijem velikom šoljom latea..
ne kažem da tako treba..
ja samo od smutija ne mogu da funkcionišem.. ili bi možda mogla da ga popijem rano ujutro pa opet jedem vrlo brzo nakon toga a to me mrzi..
e nisu lake te prehrambene dileme al kanda ne bi pogrješio da jedeš štoviše povrća a što manje svega ostalog

Malo sam tanak na povrću, to stoji - kao klinac samo krastavce, danas malo više, iako mi je neko kuvano ok.

A od doručaka sam dao primer smoothija, ali od vegetarijanskog izbora imam i scrambled eggs, samo kod mene sa kiselom pavlakom dodatom u malim količinama, ili, češće i bolje, creme freche. Ponekd kuvana jaja, ... itd. Od loših navika hlebovi, i sad su mi neki sour breads sa puno maslinki maestralni.

Što se povrća tiče, ja ga tamanim.
Sve, bez izuzetka.
Žena kada želi da me počasti, skuva mi prokelj.
I ja se raspadnem od jela.
Može i karfiol, može i brokoli, šargarepa, celer ... ma, bukvalno sve.
Skuvano samo na blago posoljenoj vodi.
Nikakvi začini, ništa.
Inače bih ja začine zabranio zakonom.
Previše začina čini hranu neprepoznatljivom.


panta panta 12:18 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

newimprovedtadejus
docsumann

sad kad gledam unazad, lakše mi je bilo odreći se mesa, nego napraviti dodatni prelaz od vehetarijanca u vegana.


meni su mliječni proizvodi i jaja baš baš zastupljeni u kuhinji..
teško bi mi bilo..
nego više mi je što ne znam da spremim.. imala sam ranije blizu posla veganski restoran i bukvalno sve tamo je bilo sjajno..
al ha da ga tako napravim teže umijem..
falafel nisam još nikad napravila, mogla bi.. i vidim da ima dosta tih fermentisanih i sušenih stvari koje daju ukus..
treba znati definitivno

Dobar falafel možeš da pojedeš u libanskom (?) restoranu Hanan, na početku svetogorske ulice, preko puta Radio Beograda.
docsumann docsumann 12:35 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

docsumann
newimprovedtadejus
docsumann

trenutni hit (moj recept, u izvođenju moje stare) su mi pitice, urolane u tanke kore, od prodinstanih pečurki (šampinjoni, bukovače ili koje već) sa dodatkom vegan tost sira.


davaj!
pečurke mogu u svakom obliku, dječaci odbijaju..


evo recepta za 3 rolne. od svake se može isjeći 5-6 komada.

potrebno jedno pakovanje šampinjona i jedno bukovača (valjda su porcije od 200 ili 300gr, nisam siguran). ako nemaju obje vrste, mogu 2 pakovanja iste.

i 6 listića vegan tost sira. ko neće veganski, može neki masni žuti .
meni su mjera listići.

a sir preporučujem ovaj.



jedan srednji luk isjeći i blago propržiti na malo ulja, da omekša i požuti, a onda nu to dodati pripremljene i usitnjene pečurke i insdinstati desetak minuta. od začina dodati vegetu/začin C (pola kašičice), biber (po želji, lično ne koristim)...


tako dobijenom smješom napuniti kore i na to dodati sitne komadiće sira.

to dođe 2 listića na jednu štrucu (u koje se kore urolaju).

peče na 180 stepeni (na pek pairu), 15-tak minuta, dok kore ne ohrskave i zarumene


malo sam se loše izrazio

sir se doda u nadjev od pečuraka, pa se onda s njim napune kore
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:43 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

docsumann
docsumann
newimprovedtadejus
docsumann

trenutni hit (moj recept, u izvođenju moje stare) su mi pitice, urolane u tanke kore, od prodinstanih pečurki (šampinjoni, bukovače ili koje već) sa dodatkom vegan tost sira.


davaj!
pečurke mogu u svakom obliku, dječaci odbijaju..


evo recepta za 3 rolne. od svake se može isjeći 5-6 komada.

potrebno jedno pakovanje šampinjona i jedno bukovača (valjda su porcije od 200 ili 300gr, nisam siguran). ako nemaju obje vrste, mogu 2 pakovanja iste.

i 6 listića vegan tost sira. ko neće veganski, može neki masni žuti .
meni su mjera listići.

a sir preporučujem ovaj.



jedan srednji luk isjeći i blago propržiti na malo ulja, da omekša i požuti, a onda nu to dodati pripremljene i usitnjene pečurke i insdinstati desetak minuta. od začina dodati vegetu/začin C (pola kašičice), biber (po želji, lično ne koristim)...


tako dobijenom smješom napuniti kore i na to dodati sitne komadiće sira.

to dođe 2 listića na jednu štrucu (u koje se kore urolaju).

peče na 180 stepeni (na pek pairu), 15-tak minuta, dok kore ne ohrskave i zarumene


malo sam se koše izrazio

sir se doda u nadjev od pečuraka, pa se onda s njim napune kore


jah, razmišljala na temu šta ga veže..
ja pravim kiš loren sa (al pazi sad šta sve nabacm unutra, propast) crnom piletinom, pečurkama (koristim za tu svrhu one braon, tzv, kesten pečurke), pančetu, double cream (slatka pavlaka sa 50% masti), jaja, čedar (30% mm sir) i praziluk..
jao kako to dobro bude i kako miriši..
e a taj sir plus jaja, pavalaka, ga veže..mhm
sigurno bi moglo i veggy da se napravi al prokleto čeljade pa to ti je
docsumann docsumann 13:03 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

sigurno bi moglo i veggy da se napravi al prokleto čeljade pa to ti je


život i iskušenija


EDIT: super stvar s ovim piticama je što se za čas sprave, nadjev + pečenje - pola sata. treba ti 4 sastojka sa sve korama (2 vrste pečurki, luk i sir).
ustvari, to dođe ko pravi studenstki obrok, nabrzaka

ne treba prepuniti kore, jer je ukus pun i džusi
panta panta 13:40 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

tessa1
pa baš to..
nekako mi baš ružno da dam nekome da jede nešto što ja sama baš i ne bi jela..


Ma naši su ljudi dobri, ili ja imam sreće, svi bolji od mene:), familija, kumovi, prijatelji, komšije, dođeš kod njih pa ostaneš gladan, nema šanse, to se razleti, pravi, ugađa, tetoši, viču: pristavi kavu, donesi rakiju, daj vamo ljeba il kruva, sira, suvalce, slanne, do ručka da se malo zamezi, ide supa, meso, okrenu janje, salata, oćeš vode, soka, vina, pa moji samo imaju deset vrsta rakija. :)

Eeeee, da!
Mislim da nema bolje slanine, nego što je slanina sa dva konektovana n, tzv slanna.
panta panta 13:54 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

gedza.73
Do prije par godina ovakva rafa nije postojala u “običnim” trgovinama,

Pitanje koliko ovoga je prirodno. Na stranu što je sve u plastici, na rafovima frižidera punih gasa, klimatizovanim betonskim tržnim centrima u koje se dolazi automobilima da bi se pričalo o zaštiti životne sredine ili vegetarijanstvu.
Manje štete pravio Indijanac koji ulovi samo ono što mu treba da se prehrane i obuče a više 'zaštitnik sredine' koji umesto da rublje i garderobu pere na potoku koristi veš mašinu i mašinu za sušenje veša.

Bila je polemika na blogu oko slične teme i kad smo udarili u 'temelje' neko je napisao kako je ipak on hedonista da bi toliko vodio računa. Što nije problem samo onda nema potrebe za pametovanjem.

Mislim da vrlo mali broj ljudi uradi ono što priča.

Kod nas toliko lepih krajeva koji su pusti pa opet niko i pored priče da evo samo što nije se nije preselio iz grada u prirodu dok uredno kuka kako je skupo, nezdravo, zagušljivo... Što kaže Rus u šalala pesmici
very-very bad hood
No shoes, no hope and bad food


Taj sam!
I to dobrim delom zbog onoga što si napisao u prvom pasusu ovoga posta.
Stoga, živele krave, podrigivale još milionima godina.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana