Sukob i pomirenje iz moga ugla I

Nikola Knežević RSS / 02.06.2008. u 09:27

101276618_90fabfecf2.jpg?v=0Dragi blogeri, zbog velikog interesovanja za ovu temu, odlučio sam da na mom blogu ugostim nekoliko blogera sa prostora Hrvatske. Verujem da ću na ovaj način doprineti poboljšanju atmosfere dijaloga i razumevanja. U sledećih nekoliko tekstova, svoju vizuru o sukobu i pomirenju podeliće sa nama sledeći blogeri: Dobronamijeran, Suzi quatro i Mayo1

Gost bloga: Dobronamjeran

Moj djed je bio šuster. Godine 1927. služio je vojsku kao mornar u Boki. Zbog sukoba s jednim narednikom, bio je premješten u Zemun. Moja baka se rodila u siromašnoj obitelji i kao služavka, došla je kod rođake u Zemun i zaručila se za jednog mladića. Moj djed je nakon vojske počeo raditi u Zemunu u tvornici dječije obuće “Mira”. Upoznao je moju zaručenu baku. No, kako je on tvrd i tvrdoglavi ličanin, tako je odlučio moju baku i oženiti. Zbog svoje tvrdoglavosti i upornosti u tome je i uspio. Nakon Zemuna, promijenili su jos dosta mjesta idući trbuhom za kruhom, te su se na kraju skrasili u Borovu, koje je tad nicalo kao naselje uz tvornicu Bata. Lijepe katnice od fasadne cigle sa 4 stana, bile su zaštitni znak naselja. Imali su dvije ćerke: moju mamu i moju tetku, sestre bliznakinje. Ludilo rata prevaljalo se preko njihovih leđa. Skladno su živjeli do 1974. godine kad je umrla moja baka. Djed je u očaju nakon sahrane pocijepao košulju,tada sam vidio tvrdog i ponosnog ličanina kako, prvi put u životu plače. Djed je umro nakon pet godina a tada sam ja plakao i lupao glavom o zid. Plakao sam i za bakom, za njenom ljubavlju prema meni i često su mi i jedan i drugi dolazili u san.

Oboje su bili vjernici. Djed me je vodio u jednu crkvu, baka u drugu. Prvo je djed pripremao poklone za Božić pa nakon dva tjedna i baka. To je mene veselilo, jer sam kao komunističko dijete dobijao tri poklona.U jednoj crkvi je izgledalo na jedan način i svijeće su bile bijele, a u drugoj crkvi su svijeće bile žute i svećenici su imali bradu i ženu. Jedan jako stari svećenik s nešto kraćom bradom, živio je u našoj blizini. Koliko se sjećam, nosio je ljubičasti pojas koji je vjerojatno nešto značio, makar je nama tada crni pojas deseti dan znacio jako puno u nasim dječačkim pričama. O ratu mi nisu puno pričali tek neke natuknice. No niti mene nije rat puno zanimao. Bilo mi je previše ofanziva koje sam morao učiti.

No, kako sam ostario, tako mi je to postalo zanimljivo, pa sam malo proučavao prošlost i tako sam došao do toga da su petoro bližih rođaka moje bake ustaše otpremile u Staru Gradišku u kojoj su i ubijeni. Povod je bio banalan no ustašama dovoljan. S druge strane, dva brata od djeda poginuli su jedan kao domobran,drugi kao ustaša a trećeg su, koji nije bio u nikakvim formacijama, nakon završetka rata odveli na područje Krnjaka i tamo ga smaknuli.
Moj djed i moja baka živjeli su skladno koliko skladno moze živjeti bračni par. Mojem djedu baka je bila žena života a mojoj baki djed je bio muškarac života. Bezumlje rata nije uništilo njihovu ljubav i zajednički zivot. Ona je postivala njega i njegovu vjeru a on je postivao nju i njezinu vjeru. Kakve ovo sve ima veze sa današnjim vremenom? Možda nikakve a možda i jako velike.

P.S. One dvije crkve u koje sam ja nekrst išao, prvo su onu sa bijelim svijećama pogodili jedni bezumnici i te noći je izgorio župni dvor i zvonik crkve je ozbiljno oštećen. Slijedeće noći su drugi bezumnici onu drugu crkvu sa smeđim svijećama digli u zrak. No, poslije rata obnovljena je prvo jedna crkva a sada se obnavlja i druga crkva.



Komentari (85)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 09:41 02.06.2008

Ponekad pomislim...

da je nama m(j)ešancima toliko toga dato - da onda dođe trenutak kad to malo skuplje moramo i da platimo.
Podrav domaćinima:))))
Nikola Knežević Nikola Knežević 10:31 02.06.2008

Re: Ponekad pomislim...

Ima to i svojih prednosti. Npr. Dva pasoša. ;-)
margos margos 10:46 02.06.2008

Re: Ponekad pomislim...

Nikola Knežević
Ima to i svojih prednosti. Npr. Dva pasoša. ;-)

Ma ne... nemam to...
Ja mislim na prednosti u praznicima, običajima, kulturama, šarenišu, razumevanju:)
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:55 02.06.2008

Re: Ponekad pomislim...

margos
da je nama m(j)ešancima toliko toga dato - da onda dođe trenutak kad to malo skuplje moramo i da platimo.Podrav domaćinima:))))


U pravu si margos kao i uvek ... mada bih ja vama samo davao i nikad vam ne bih trazio da nesto skuplje platite ...

A Nikolina ideja je SJAJNA - za svaku pohvalu i preporuku (same tekstove jos nisam ni citao). Padalo i meni na pamet da predlozim dobronamjernom da jedan od njegovih zadnjih postova kod mene koji me je odusevio svojom uravnotezenoscu i realnoscu (iako sam ga pre toga dosta puta "optuzivao" za jednostrani pristup) objavimo kao ekstra temu ...

pozz
Maksa Maksa 18:32 02.06.2008

Re: Ponekad pomislim

margos
Ja mislim na prednosti u praznicima, običajima,


Ne moraš da budeš mešanac da bi imao dva Božića. Imao sam svojevremeno kolegu koji je bio mrtav ozbiljan drug član Hare Krišna. Po tada (i sada) važećem Zakonu o Radu svako ima pravo da upražnjava svoje verske praznike i na one glavne dobije slobodan dan. Sad ide zgodan momenat - za razliku od Isusa, Krišna je dva puta silazio na Zemlju (valjda je prvi put zaboravio nešto da zaključa ili ostavio upaljenu ringlu pa je morao da se vraća), i oba ta puta se Slave kao Krišnin Silazak, i to je otpr. najjači njihov praznik, ekvivalent hrišćanskog Božića. Mi smo te njegove Božiće zvali (Jurini) Krišnići, i on uredno oba ta dana (koji su razmaknuti u godini) nije dolazio na posao. Sledećeg dana bi nam donosio kolače koje oni za taj praznik prave u Hramu, a posle toga smo svi hodali po zidovima i plafonu pošto otpr. koliko mi u kolače stavljamo brašna, oni stavljaju šećera - boNba.
tom tom 10:11 02.06.2008

m(j)ešanac

:)
Mene nisu samo vodili u obe crkve već i krstili.
Mene dva boga čuvaju :)
margos margos 10:21 02.06.2008

Re: m(j)ešanac

tom
:)Mene nisu samo vodili u obe crkve već i krstili.Mene dva boga čuvaju :)

Piše i po jednim i po drugim knjigama da je to tzv. veliki greh, dvaput se krstiti. Mislim da je to smišljeno samo da im stado ne luta i ne beži, da ga lakše prebroje.
No, ako jeste, greh ide kumovima, a ne tebi. Tebi je dobro, koliko vidim.:))))
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:11 02.06.2008

tome,

evo i mene, bar dvoje smo. Mene je prvo uzela pod mišku prababa Kaja i krstila me u pravoslavnoj crkvi u Komaricama, krišom normalno. Onda me prababa Ljuba iz Velike Gorice šatro odvela u šetnju u Kragujevac i usput me, isto takođe krišom, krstila u tamošnjoj katoličkoj crkvi (kojom prilikom sam fasovala i ime Marija, za tu priliku).
Moj deda je bio učitelj i pre Drugog rata je iz Šumadije forvardovan u Makedoniju. Tamo je sreo moju baku, iz Velike Gorice, pored Zagreba. U Radovištu, u Makedoniji su se venčali, radili, decu izrodili i onda se malo početak rata vratili u Šumadiju.
Otac mog Žmua je iz Pridvorja pored Đakova, Slavonac, ličkog porekla...tako da ako se zadržimo na babama i dedama, podvučemo crtu i izračunamo, naša deca su 3/8 Srbi, 3/8 Hrvati i 2/8 Slovenci...taman :)
Što se tiče mešovitih brakova, moj Žmu uvek potvrdno klima glavom : "Jeste, naš brak je mešovit, ja sam muško, a moja žena je žensko..."
tom tom 11:12 02.06.2008

Re: m(j)ešanac

Moram da priznam da mi Crkve nisu baš nešto važne u životu, a od religija najbliži mi je Budizam...
tom tom 11:28 02.06.2008

Re: tome,

Jelice,
I mene isto babe krštavale krišom, a mama i tata su dostojanstveno bili uzdržani povodom inkriminisanih slučajeva. Sad mi smešno kad o tome mislim.
Inače, ovde su se narodi toliko mešali da u stvari ne postoje "čisti" Srbi, Hrvati itd.
Za mene su svi ljudi braća, a nacionalizam je psihički poremećaj koji treba lečiti kao i svaki psihijatrijski problem...
margos margos 11:45 02.06.2008

e:)))

taman :)

ovo mi je omiljena reč!
Ja bih sad morala da uzmem papir i olovku da izračunam osmine, naime, sa mamine strane je baš m(j)ešano. Baka je polu Talijanka polu Čehinja, a pošto se prababa kasnije udala za Švabu, onda su te baba tetke i ta linija rodbine i polu Nemci. A svi MOJI:)))
edi-va edi-va 11:49 02.06.2008

Re: Jelica

Mene je prvo uzela pod mišku prababa Kaja i krstila me u pravoslavnoj crkvi u Komaricama


I mene baka krishom krstila, bilo mi 3 godine. Svi su do moje 16.-te godine verovali da sam nekrshtena, sve dok baka nije progovorila:)

mada, nikad nije kasno:)
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:01 02.06.2008

Re: tome,

mi smo svi čisti, kad se istuširamo :) a sva ova ostala "čistoća" je pogrešan lek za lečenje nekih drugih sasvim problema, koji ljudi imaju sami sa sobom...
Što se crkava tiče, ja ne sporim i ne smeta mi, neka veruje ko u šta hoće, sve do granice moje slobode - ne diram te, ne diraj me. Ja verujem u mnogo stvari, ali među njima nema bogova.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:02 02.06.2008

margos,

ima li išta lepše :)
margos margos 18:08 02.06.2008

Ne...

Jelica Greganović
ima li išta lepše :)

nema:)))
Ko god kaže da je odnekud, ja kažem 'jaoo, divno... moj kraj...'
Neki krajevi su moji jer mi je poreklo odatle, neki jer su mi dragi ljudi odatle, neki jer mi je tamo bilo lepo... neki jer bih tamo volela da odem...
E, a možda je nama bikicama naša zemlja - Zemlja???
aurelije aurelije 18:57 02.06.2008

Re: m(j)ešanac

Ja sam neki čudan mešanac hercegovačko-srbijanski, islamsko-hrišćanski, muslimansko-srpski a pri tom se pola rođaka izjašnjava kao Bošnjaci, ćale je još uvek Musliman :)

Eto čitam ovde o bakama. E ja nisam imao 2 bake, ja sam imao nanu i imam baku, pa vidite to. Nana me nije mogla krstiti, ali da me je inicijalizovala u svoju religiju (inače je bila žestok vernik, 5 puta na dan klanjala, čitala na arapskom molitve i postila svaki ramazan) to ne bi moglo proći kao tajna

Baka, s druge strane, nikad se nije zanimala religijom. Mada majčina tetka bi mene i sesetru rado krstila, kao što je i svog muža Nemca u Studenici.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:15 02.06.2008

Re: Ne...

Apsolutno margos darling...Zemlja je naša zemlja za bikove :)
Jelena Milić Jelena Milić 10:23 02.06.2008

odlicna ideja

mene juce pitale sarajlije imam li feedback oko citanosti u regionu, ja kazem ne znam al pisem za region
Nikola Knežević Nikola Knežević 10:30 02.06.2008

Re: odlicna ideja

I ja mislim da je ideja dobra. S obzirom na to da se prethodnih dana rasplamsala rasprava na temu rata i pomirenja (Tompsona sam iskoristio kao trigger), želeo sam da dam priliku našim sudedima da iz njihove perspektive (kao nekog koje je rat doživio) napišu nešto na tu temu i tako daju širu perspektivu dijalogu.
Jelena Milić Jelena Milić 10:36 02.06.2008

Re: odlicna ideja

to je vec x-to 'rasplamsavanje" ovde, zelim vam sve najbolje :)

nego, odgovorih vam i kod mene, pogledajte odlican tekst vladimira ilica u danasnjem danasu/dijalog. mislim da ce vas zanimati.
Nikola Knežević Nikola Knežević 10:54 02.06.2008

Re: odlicna ideja

Hvala Jelena, sad cu da pogledam.
die hard die hard 21:32 03.06.2008

Re: odlicna ideja

I ja mislim da je ideja dobra. S obzirom na to da se prethodnih dana rasplamsala rasprava na temu rata i pomirenja (Tompsona sam iskoristio kao trigger), želeo sam da dam priliku našim sudedima da iz njihove perspektive (kao nekog koje je rat doživio) napišu nešto na tu temu i tako daju širu perspektivu dijalogu

Ja sam iskreno ostao zatecen koliko je ideja dobra.Da ne davim sa daljim pohvalama, ali recenica o onima koji su rat doziveli bih samo prosirio sa " u svojoj drzavi, gradu, selu ..."To se u Srbiji sve vreme zaboravlja.
A i meni je prilicno zmjesano.Sa tatine strane otac Slovenac a majka Srpkinja iz Slavonije katolikcke veroispovesti ( neki bi rekli " pokatolicena " a ona se nije slagala sa tim ).Mamini i jedno i drugo Srbi. Deda streljan u Kragujevcu kad i oni mucni djaci.Strasno je mnogo istorije.Veliki pozdrav dobronamjernom i naravno Nikoli.Sjajna atmosfera ovde.Do duse nisam procitao sve komentare, mozda se za jezik ujedem kasnije : ))).
margos margos 21:49 03.06.2008

Re: odlicna ideja

a majka Srpkinja iz Slavonije katolikcke veroispovesti ( neki bi rekli " pokatolicena " a ona se nije slagala sa tim )

Ja se isto izjašnjavam kao Srpkinja -po ocu, mestu rođenja i življenja, a posebno po nekom mom osećaju pripadanja ovom tlu što se sad (opet) zove (samo) Srbija, i to katoličke veroispovesti - po majci i po krštenju.
Neki su mi rekli 'pa to ne postoji', a ja im rekla 'možda, ali ja postojim'.

Razmišljam stalno - naziv posta je 'Sukob i pomirenje iz mog ugla - I', i uopšte mi ne smeta što ne pričamo o sukobu, naprotiv. Baš mi prija što smo pomireni, sami sa sobom i sagovornicima.

Ništa novo nisam rekla što već nisam, samo se iznova vraćam da omirišem ovaj mir.:))))
AlexDunja AlexDunja 21:59 03.06.2008

Re: odlicna ideja

Ništa novo nisam rekla što već nisam, samo se iznova vraćam da omirišem ovaj mir.:))))

daisy?
edi-va edi-va 11:05 02.06.2008

sjajna ideja!

dobronamjerni dobrodoshao:)

inache imam jednu m(j)eshanku, koja toga josh nije svesna, ali se nadam da ce kada poraste, vreme koje je obelezilo njeno nastajanje, biti prebrodjeno - dovoljno da ne mora nikada da se zbog toga oseca ugrozeno ili saterano u coshak - jer nije jednostavno kada si u vremenima rata prinudjen da razmishljash o tankoj liniji koja razdvaja istinu od lazi, jedne ili druge strane, a obe strane volish jer si od obe nastao.

One dvije crkve u koje sam ja nekrst išao, prvo su onu sa bijelim svijećama pogodili jedni bezumnici i te noći je izgorio župni dvor i zvonik crkve je ozbiljno oštećen. Slijedeće noći su drugi bezumnici onu drugu crkvu sa smeđim svijećama digli u zrak


" U svakome kriku coveka sto kuka,
U kriku deteta sludjenog od strave,
U svakome glasu, usred svakog zvuka,
Cujem zveket lanca sto okiva glave."


* Vilijem Blejk, Antologija engleske romanticne poezije
dobronamjeran dobronamjeran 13:06 02.06.2008

Re: sjajna ideja!

dobronamjerni dobrodoshao:)

Hvala. Nije mi ovo prvo gostovanje. Prije dosta vremena Jasmina Tesanovic je objavila moje pismo o Seki Podunavac.
sonja k. sonja k. 11:18 02.06.2008

sjajno

odlican izbor
dobrodosli
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:26 02.06.2008

pozz dobronamjerni

Pozdrav i preporuka. Dijalog je neophodan a dobra volja i lično iskustvo je dobar način da se on otvori...
Nikola Knežević Nikola Knežević 13:49 02.06.2008

Re: pozz dobronamjerni

Hvala Drago, verujem da će dijalog ići u pozitivnom smeru i ka međusobnom uvažavanju.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:54 02.06.2008

Re: pozz dobronamjerni

Nikola Knežević
Hvala Drago, verujem da će dijalog ići u pozitivnom smeru i ka međusobnom uvažavanju.

Bez toga nema dijaloga.....
dunjica dunjica 11:28 02.06.2008

Pohvala

za Nikolu!

Pozdrav dobrodošlice Dobronamjernom zemljaku!

A i da mahnem svima koji su se, a i koji još nisu, outovali (kakva grdoba od riječi!) kao mješanci!
Duška the četiri četvrtinska mješanka
AlexDunja AlexDunja 11:33 02.06.2008

Re: Pohvala

A i da mahnem svima koji su se, a i koji još nisu, outovali (kakva grdoba od riječi!) kao mješanci!

cek da se outujem:))))
(mogla sam i ranije, ali sam smatrala za nebitno)
pozz duska!
ad, mjesanka, takodjer
dunjica dunjica 11:44 02.06.2008

Re: Pohvala

(mogla sam i ranije, ali sam smatrala za nebitno)

I jeste nebitno, al eto, vidjela ja da konja potkivaju, pa... ma šala mala, jer su teme ovih dana ozbiljne. A i vrijeme je da se hladne glave popriča o stavrima koje tište.

Poz AD!
dobronamjeran dobronamjeran 12:34 02.06.2008

Re: Pohvala

A i da mahnem svima koji su se, a i koji još nisu, outovali (kakva grdoba od riječi!) kao mješanci!
Duška the četiri četvrtinska mješanka

I ja sam iz mijesanog braka. Tata mi je muskarac a mama mi je zena.
Atomski mrav Atomski mrav 12:35 02.06.2008

Re: Pohvala

Možda su nam mame neki rod - sušile su veš na istom suncu...
Nikola Knežević Nikola Knežević 13:51 02.06.2008

Re: Pohvala

Hvala Duška, ja doduše nisam siguran da li jesam ili nisam "mješanac" (uistinu, grozne li reči) ali sam po poreklu pola ličanin, četvrtinu dalmatinac i četvrtinu vojvodjanin. ;-)
dunjica dunjica 14:04 02.06.2008

Re: Pohvala

Nikola Knežević
Hvala Duška, ja doduše nisam siguran da li jesam ili nisam "mješanac" (uistinu, grozne li reči) ali sam po poreklu pola ličanin, četvrtinu dalmatinac i četvrtinu vojvodjanin. ;-)

Svi smo mješanci, u krajnjoj liniji. Ne mogu zamisliti, pogotovo na našim prostorima "čistokrvne". I dobro je da je tako!

Jao, vidi, Dobronamjerni, što smo ti učinili od posta - navalili na porijeklo. Mada, priznajem, ima veze s tvojim tekstom.

Teško je predvidjeti kojim tokom će se razvijati diskusije kada postavimo post. Ja sam mnogo puta bila iznenađena koliko tokova misli se može inicirati samo jednim tekstom. Volim Web 2.0!
adam weisphaut adam weisphaut 14:17 02.06.2008

Re: Pohvala


I ja sam iz mijesanog braka. Tata mi je muskarac a mama mi je zena.

Jedna od najboljih misli koju sam pročitao na blogu
Doctor Wu Doctor Wu 16:50 02.06.2008

Re: Pohvala

ad, mjesanka, takodjer

a pa vidim ja meni nešto sumLjivo, .
AlexDunja AlexDunja 16:57 02.06.2008

Re: Pohvala

a pa vidim ja meni nešto sumLjivo, .

ma ja sam ti sa svih strana, moj wu,
mislila sam da se to iz aviona vidi...
samo jos da nabavim...
i odoh, i dalje....
AlexDunja AlexDunja 11:30 02.06.2008

nikola!

sa zadovoljstvom preporucujem,
i ideju i odlican prilog dobronamjernog.
hats off, za obojicu,
a jedva cekam ostale.
Nikola Knežević Nikola Knežević 13:48 02.06.2008

Re: nikola!

Hvala AlexDunja, evo već su mi stižu i ostali tekstovi. Jedva čekam da ih objavim. ;-)
ivana23 ivana23 11:55 02.06.2008

Ovako...

Po majci Srpkinja, po ocu 1/2 Cehija, 1/2 Slovenka. I....sa neverovatnim cisto japanskim (devojackim) prezimenom i pomalo kosim ocima.
Kazezoze Kazezoze 21:00 02.06.2008

Re: Ovako...

otac mi je sa marsa. majka sa venere.
ja se rodio na saturnu, a burazer na zemlji...
deda mi je iz galaksije orion, a baku je upoznao na svojoj prvoj poseti neptunu gde su se i venchali i prilikom medenog meseca na marsu sklepali mog caleta.eto! ja sam 1 kosmichki meshanac ;-)
AlexDunja AlexDunja 21:03 02.06.2008

Re: Ovako...

Kazezoze
otac mi je sa marsa. majka sa venere.
ja se rodio na saturnu, a burazer na zemlji...
deda mi je iz galaksije orion, a baku je upoznao na svojoj prvoj poseti neptunu gde su se i venchali i prilikom medenog meseca na marsu sklepali mog caleta.eto! ja sam 1 kosmichki meshanac ;-)

vidi se, i prepoznaje:))))
mariopan mariopan 21:45 02.06.2008

Re: Ovako...

ivana23
Po majci Srpkinja, po ocu 1/2 Cehija, 1/2 Slovenka. I....sa neverovatnim cisto japanskim (devojackim) prezimenom i pomalo kosim ocima.

Ajde priznaj odakle ti..mislim oci, malo kose...i sva nasa deca ih imaju, muski samo kada su mali a devojke bas sve )))

A ja sam rekla bih Srpkinja ali sada...pa tata mi je Crnogorac a mama hercegovka ali oboje sa Kosova....pa zato smo se udavali i zenili "sareno " pa sada imamo valjda sve nacije iz nase bivse Yu drzave + skoro sve nacionalne manjine jer sam se ja uadala u Vojvodini i zatekla ovde na gomilu sve njih pomesane...i tako nam je lepo bilo sve vreme....e sad mi smo starija generacija , sve to u penziju otislo pa se zene i udaju deca...i sve istim tim tragom...sareno. Nastavljamo da zenimo i udajemo decu za one koje vole i to srce bira...pa imamo i dosta stranaca, zahvaljujuci tome sto su mnogi otisli van zemlje u ona teska vremena......kada se skupimo govori se na nekoliko jezika a medjusobno na engleskom, malo smo interesantni i komsijama, zovu nas "Ujedinjene nacije" )))

Mi smo kao deca krsteni ali smo odrasli u komunizmu pa za crkvu nismo bas marili, ali kada sam se udala pa videla kako su lepi ti praznici mi smo sve poceli da ih slavimo, sto zbog okupljanja sto zbog gozbi ili dolaska nasih iz belog sveta, prvo slavimo Katolicki, zbog zaove i zeta Madjara i moje snajke (sinova zena) Poljakonje,Snajke Francuskinje (moj brat) onda slavimo nas zbog nas i zeta Makedonca (moja sestra), onda slavimo Kinesku novu godinu ( u februaru) zbog snajke (zaovin sin ) koja je Budista. Toliko o religiji a sa nama se uklapaju i svi drugi koji su jedne ili druge vere ali bilo bi predugacko sve nabrajati.

Moj ujak, najmladji brat moje mame je ozenjen Romkinjom i imam dve prelepe maldje sestre od ujaka...pa sad jel smo "sareni" ?
Kazezoze Kazezoze 22:31 02.06.2008

Re: Ovako...

Hodza: Razvedi se.

Mujo: Ne mogu, volim je.

Hodza: Onda se ne razvodi.

Mujo: Ali stalno mi je to na umu.

Hodza: Pa, razvedi se.

Mujo: Ne mogu zbog djece.

Hodza: Onda se nemoj razvesti.

Mujo: Ali ne mogu da joj oprostim.

Hodza: Promijeni vjeru.

Mujo: Kako ce mi to pomoci?

Hodza: Nece pomoci tebi nego meni.
Idi pa z a j e b a v a j popa!
dobronamjeran dobronamjeran 12:23 02.06.2008

Mozda je krenulo u krivom smjeru

mozda nisam najbolje artikulirao svoj point u tekstu o baki i djedu. Nimalo mi nije bila namjera staviti teziste na vjeru i odnose izmedju dvije religije. Kako sam napisao ravnopravno sam isao u obadvije crkve makar kao dijete nisam razmisljao o bogu i mise/bogosluzenja su mi bila dosadna. Nadalje nisam htio prebrojavati razlomke ovih ili onih i to mi je potpuno degutantno jer ja svoja krvna zrnca ne mogu prebrojiti. Ona u razlicitim omjerima potpuno ravnopravno kolaju kroz moj krvotok.
Ono sto sam htio reci a jos mi je i sad tesko artikulirati jest da ljudi zive pomireni jedni s drugima bez obzira na te razlike koje su naizgled nepremostive a koje u biti znace malo ili nista. Kako sam naveo moja obitelj s majcine strane u tom drugom ratu izgubila je osmero plus jos od jedne dedine sestre koja je bila udana u italiji sin koji je poginuo u abesiniji. No ti gubitci nisu bili prepreka izmedju njih makar je dedina nacija bila odgovorna za smrt bakine rodbine i bakina nacija za smrt dedine brace. Vjerojatno je i moj djed plakao zajedno s bakom za njezinima kao sto je vjerojatno i baka plakala sa djedom za njegovom bracom bez obzira na okolnosti smrti.
Za mene su te razlike predstavljale bogatstvo kolorita i obicaja te privilegij vise praznika. Nadalje kroz moju baku i djeda naucio sam gledati u drugima ljude jer baka nije za mene bila Srpkina nego BAKA a djed nije bio Hrvat nego DJED.
Baka koja je izvanredno pravila rezance s makom i orasima i onaj kolac u kojem je sakriven dinar i tko ga nadje biti ce sretan cijelu godinu. Djed je bio suster koji je i sa 70 godina znao napraviti dobre cipele no baka ih nikada nije stigla obuti a mozda ih je i pravio s nadom kako ce zivjeti dovoljno dugo da ih iznosi i da lupi jos jedne flekice na djonove.
Atomski mrav Atomski mrav 12:29 02.06.2008

Re: Mozda je krenulo u krivom smjeru

Nije, ne boj se...

suzi quatro suzi quatro 19:50 02.06.2008

Re: Mozda je krenulo u krivom smjeru

dobronamjeran
mozda nisam najbolje artikulirao svoj point u tekstu o baki i djedu. Nimalo mi nije bila namjera staviti teziste na vjeru i odnose izmedju dvije religije. Kako sam napisao ravnopravno sam isao u obadvije crkve makar kao dijete nisam razmisljao o bogu i mise/bogosluzenja su mi bila dosadna. Nadalje nisam htio prebrojavati razlomke ovih ili onih i to mi je potpuno degutantno jer ja svoja krvna zrnca ne mogu prebrojiti. Ona u razlicitim omjerima potpuno ravnopravno kolaju kroz moj krvotok. Ono sto sam htio reci a jos mi je i sad tesko artikulirati jest da ljudi zive pomireni jedni s drugima bez obzira na te razlike koje su naizgled nepremostive a koje u biti znace malo ili nista. Kako sam naveo moja obitelj s majcine strane u tom drugom ratu izgubila je osmero plus jos od jedne dedine sestre koja je bila udana u italiji sin koji je poginuo u abesiniji. No ti gubitci nisu bili prepreka izmedju njih makar je dedina nacija bila odgovorna za smrt bakine rodbine i bakina nacija za smrt dedine brace. Vjerojatno je i moj djed plakao zajedno s bakom za njezinima kao sto je vjerojatno i baka plakala sa djedom za njegovom bracom bez obzira na okolnosti smrti.Za mene su te razlike predstavljale bogatstvo kolorita i obicaja te privilegij vise praznika. Nadalje kroz moju baku i djeda naucio sam gledati u drugima ljude jer baka nije za mene bila Srpkina nego BAKA a djed nije bio Hrvat nego DJED. Baka koja je izvanredno pravila rezance s makom i orasima i onaj kolac u kojem je sakriven dinar i tko ga nadje biti ce sretan cijelu godinu. Djed je bio suster koji je i sa 70 godina znao napraviti dobre cipele no baka ih nikada nije stigla obuti a mozda ih je i pravio s nadom kako ce zivjeti dovoljno dugo da ih iznosi i da lupi jos jedne flekice na djonove.


moja familija je vrlo slična, srpsko-hrvatsko-židovska
zato smatram da trebamo razgovarati ne kao hrvati i srbi, već da se trebamo saslušati kao ljudi
mislim da je pažljivo slušanje tek prvi korak ka razumjevanju tog sukoba, koji po meni, nije bio sukob izmedju hrvata i srba, a to je ključna stvar
doživjela sam , pa i ovdje na blogu, da je to vrlo teško prihvatiti ljudima koji nisu bili neposredni svjedoci tog sukoba

djed mi takodjer bio šuster
Nikola Knežević Nikola Knežević 20:14 02.06.2008

Re: Mozda je krenulo u krivom smjeru

Moj deda je bio dalmatinac, mornar. Drugi je bio licanin, Major, ako se ne varam. Ni jednog ni drugog nisam imao priliku da upoznam, umrli su jos davnih pedesetih godina proslog veka. Dakle, poreklom su mi svi iz Hrvatske iako mi je otac rodjen u Vojvodini, kao i ja. Poreklom sam vezan za Hrvatsku zemlju, a rodjenjem za Vojvodinu (da ne kazem Srbiju). Hrvatska je zemlja mojih predaka a Srbija moja sadasnjost. Na slican nacin milioni ljudi na ovim prostorima dele zajednicku proslost, isprepletenu oko njihovih predaka.
Kazezoze Kazezoze 23:03 02.06.2008

Re: Mozda je krenulo u krivom smjeru

pomirenje je donelo i fotografije obe zaracene stranke

hrvatske



srpske

vladimir petrovic vladimir petrovic 12:19 03.06.2008

Re: Mozda je krenulo u krivom smjeru

Dobronamjeran
mozda nisam najbolje artikulirao svoj point u tekstu o baki i djedu. Nimalo mi nije bila namjera staviti teziste na vjeru i odnose izmedju dvije religije. Kako sam napisao ravnopravno sam isao u obadvije crkve makar kao dijete nisam razmisljao o bogu i mise/bogosluzenja su mi bila dosadna. Nadalje nisam htio prebrojavati razlomke ovih ili onih i to mi je potpuno degutantno jer ja svoja krvna zrnca ne mogu prebrojiti. Ona u razlicitim omjerima potpuno ravnopravno kolaju kroz moj krvotok.
Ono sto sam htio reci a jos mi je i sad tesko artikulirati jest da ljudi zive pomireni jedni s drugima bez obzira na te razlike koje su naizgled nepremostive a koje u biti znace malo ili nista

Dobra intervencija.
U svakom slucaju, sa zanimanjem sam procitao vas tekst, lepo napisan i uverljiv. Nadam se, ako ste vi u braku, da volite svoju zenu na nacin kako je vas ded voleo vasu babu, sto nije - lako. Uostalom, nije svima dato da umeju da vole.
Moja poenta je (verovatno i vasa) da i nije potrebno da imamo slucaj mesovitih brakova da bismo bili - ljudi. Ja nisam iz mesovitog braka, ali ne bih dao za pravo nekome iz mesovitog braka da je on prirodno tolerantniji od mene.
U svakom slucaju, istinski sam vas rado citao. Nastavite da se javljate.
dobronamjeran dobronamjeran 13:38 03.06.2008

Re: Mozda je krenulo u krivom smjeru

Nadam se, ako ste vi u braku, da volite svoju zenu na nacin kako je vas ded voleo vasu babu, sto nije - lako.

Trudim se. Makar kako smo zena i ja razlicitih nacija naime ja pripadam naciji muskaraca a ona naciji zena a zna se kako je taj medjunacionalni sukob uvijek na granici krvavog i dugotrajnog rata s nesagledivim posljedicama. kod nas vlada primirje sa tek povremenim puskaranjem bez mrtvih i ranjenih.
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:13 03.06.2008

Re: Mozda je krenulo u krivom smjeru

I Dobronamjeran
ja sam iz mijesanog braka. Tata mi je muskarac a mama mi je zena.

Dobronamjeran
Makar kako smo zena i ja razlicitih nacija naime ja pripadam naciji muskaraca a ona naciji zena a zna se kako je taj medjunacionalni sukob uvijek na granici krvavog i dugotrajnog rata s nesagledivim posljedicama.


Hm. Ove dve izjave bi mogle navesti coveka da pomisli da vam ne bi bila strana ideja istopolnih brakova (on plus on, ona plus ona). To je sada u modi, cak je i jako katolicka Spanija (nisu sve zemlje podjednako katolicke) zvanicno ozakonila istopolne brakove... pa ce, hteli mi ili ne hteli, to doci u Hrvatsku i Srbiju (mi cemo mozda malo zakasniti, kao sto cinimo i u drugim stvarima, ali cemo prihvatiti kad-tad).
vucko vucko 16:29 03.06.2008

Re: Mozda je krenulo u krivom smjeru

Hm. Ove dve izjave bi mogle navesti coveka da pomisli da vam ne bi bila strana ideja istopolnih brakova (on plus on, ona plus ona). To je sada u modi, cak je i jako katolicka Spanija (nisu sve zemlje podjednako katolicke) zvanicno ozakonila istopolne brakove... pa ce, hteli mi ili ne hteli, to doci u Hrvatsku i Srbiju (mi cemo mozda malo zakasniti, kao sto cinimo i u drugim stvarima, ali cemo prihvatiti kad-tad).

Vladimire, nekom moda, a nekom osnovna zakonska zaštita koju drugi podrazumevaju. Nije sve u sečenju torte i bacanju bidermajera.
dobronamjeran dobronamjeran 16:52 03.06.2008

Re: Mozda je krenulo u krivom smjeru

Ove dve izjave bi mogle navesti coveka da pomisli da vam ne bi bila strana ideja istopolnih brakova (on plus on, ona plus ona).

Iako protiv istospolnih zajednica nemam nista protiv nisam pobornik takvih opredjeljenja. Ovo je cisto shala kad se govori o mijesanim brakovima jer je svaki normalni brak mijesani.
Ajnur Ibran Ajnur Ibran 14:35 02.06.2008

Svi smo mi jedno

Pametnim ljudima ne treba mnogo, da bi se razumeli.
Kako dopreti do ogranicenih, onih koji ne znaju i ne zele da znaju.Saznaju.Spoznaju.
mariopan mariopan 18:40 02.06.2008

Re: Svi smo mi jedno

Lepa vam je prica i lici na mnoge druge....zao mi je samo sto na prostoru Balkana ne mozemo naci porodicu koja je ceo svoj zivot provela u miru, da ljudi umiru u krevetu od starosti ili bolesti, kao sto je prirodno, nego se u gotovo svakoj porodici moze naci neko ko je ginuo u ratovima ili koga su smakli a nista nije bio, ni borac jedne ni borac druge strane....e njih mi je najvise zao....uvek oni stradaju. Lepo ste opisali ljubav koja vas je grejala, to je veliko blago i vidi se iz vasih komentara da ste imali ko da vas voli, zato ste tolerantni i dovoljno objektivni i sada kada je to nekima od nas veoma tesko. Pozdrav iz Srbije )))

Povremene varnice u diskusiji ne racunam u neprijeteljstvo jer vas postujem a nadam se da mi ne zamerate ako kazem sta mislim, ako ne kazemo oboje sta mislimo kako cemo se sporazumeti? I ako gresim zelim da to vidim a vi ste mi dali materijala za razmisljanje, pa zato mislim da nese dijaloge ne treba gledati kao licne i neprijateljske vec kao dijalog gde ce svako reci sta ga boli a onaj drugi da razmisli....ja razmisljam o tome. Ne volim udvorice i ne umem da se ulagujem pa zato kazem sta mislim a vi meni kazite sta mislite to postujem vise od lepih reci iza kojih stoje neka nedorecena nezadovoljstva. Pozdrav jos jednom.
suzi quatro suzi quatro 19:54 02.06.2008

Re: Svi smo mi jedno

mariopanPovremene varnice u diskusiji ne racunam u neprijeteljstvo jer vas postujem a nadam se da mi ne zamerate ako kazem sta mislim, ako ne kazemo oboje sta mislimo kako cemo se sporazumeti? I ako gresim zelim da to vidim a vi ste mi dali materijala za razmisljanje, pa zato mislim da nese dijaloge ne treba gledati kao licne i neprijateljske vec kao dijalog gde ce svako reci sta ga boli a onaj drugi da razmisli....ja razmisljam o tome. Ne volim udvorice i ne umem da se ulagujem pa zato kazem sta mislim a vi meni kazite sta mislite to postujem vise od lepih reci iza kojih stoje neka nedorecena nezadovoljstva. Pozdrav jos jednom.[/quote

gospodjo, ja samo mislim da vrlo slabo baratate sa informacijama
mariopan mariopan 20:48 02.06.2008

Re: Svi smo mi jedno

suzi quatro
mariopanPovremene varnice u diskusiji ne racunam u neprijeteljstvo jer vas postujem a nadam se da mi ne zamerate ako kazem sta mislim, ako ne kazemo oboje sta mislimo kako cemo se sporazumeti? I ako gresim zelim da to vidim a vi ste mi dali materijala za razmisljanje, pa zato mislim da nese dijaloge ne treba gledati kao licne i neprijateljske vec kao dijalog gde ce svako reci sta ga boli a onaj drugi da razmisli....ja razmisljam o tome. Ne volim udvorice i ne umem da se ulagujem pa zato kazem sta mislim a vi meni kazite sta mislite to postujem vise od lepih reci iza kojih stoje neka nedorecena nezadovoljstva. Pozdrav jos jednom.[/quote

gospodjo, ja samo mislim da vrlo slabo baratate sa informacijama

G Suzi quatro

Ne radi se o nedostatku informacija.
Ako neko zeli pomirenje, ato verujem da zelimo svi, onda mora da progovori i o teskim i bolnim temama i to na onakav nacin kako se na te teme gleda tamo gde zivi i gde je druga polovina prepreka ka tom pomirenju. Da pokrene tako raspravu da se rese i oni zaostali problemi i nesporazumi iz proslosti. Mogu reci da su blogeri iz Hrvatske dostojno branili svoja gledista i dali nam priliku da sve to PROCITAMO I DA VAS CUJEMO...i ne samo mi vec siroki auditorijum onih koji ove blogove citaju.

Da nisam postavila neka teska pitanja, koja se ovde u Srbiji bas tako dozivljavaju, ne kod svih ali kod velikog broja ljudi....kako bih vam dala sansu da iznesete svoje vidjenje svega toga sto se desavalo. Mogla sam da budem fina, i da vas sve lepo pozdravim i da se iskljucim a da se na diskusiju jave isto tako samo fini blogeri koji vas nista od toga ne bi pitali. Bilo bi ugodno, procaskali bi malo, osudili onog tupsona, jer svi smo ga osudili, i onda bi se razisli u lepoj ljubavi i prijateljstvu.....ali sva ona pitanja bi ostala.

Ja vam se zahvaljujem na strpljenju da na sva ta pitanja odgovorite, to je bila prilika da objasnite i da iznesete neke cinjenice ( koje ja mozda nemam) i da bas tako doprinesete onom pomirenju koje nam svima treba. Ako sam nekoga uvredila ja se izvinjavam...ali kao sto rekoh, ne volim razgovore u svilenim rukavicama ako je tema tako teska i zahtevna, vise volim da svi kazu svoje i to iskreno, pa makar bolelo, onda svi da razmislimo.

To je moj nacin , mozda ne spadam u "voljene" blogere zbog toga, pisala sam i o Kosovu na isti nacin i postavljala teska i neprijatna pitanja, tako za Srbiju isto radim, pa to je samo moj nacin..
Pozdrav.
audrey audrey 19:59 02.06.2008

svaka čast!

Prvo, pohvala domaćinu na izvrsnoj ideji uključivanja novih blogera. Ne čudim se ni malo, poznajući Nikoline ranije uravnotežene, duboko humanističke tekstove. Kao i kod Vase, uvek se razvije kvalitetna diskusija uz uvažavanje drugih, što na ovom portalu nije, na žalost, uvek slučaj.

I drugo, dobrodošli novi autori, i nadam se da ćete dobiti pravo pisanja / VIP status ili kako se to već zove. Ja glasam za to!

I mala željica, muzička: ne pratim hrvatske novine i jako slabo znam šta se tamo dešava, a zanima me ustvari. Pokoji tekst o hrvatskom društvu (ne obavezno politički) bih rado pročitala.
Nikola Knežević Nikola Knežević 20:34 02.06.2008

Re: svaka čast!

Hvala audrey na lepim recima i zeljama. ;-)
Mirko S. Zlikovski Mirko S. Zlikovski 21:07 02.06.2008

Re: svaka čast!

Htio bih izraziti nadu, pa i uvjerenje, da će se Dobronamjerni napokon riješiti stigme svog nesretno izabranog nicka. Na ovim prostorima pretjerano izražavanje dobrih namjera obično izaziva nepovjerenje. Pa i nesretnije reakcije. Ili sam to samo ja previše ciničan? :)
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 21:50 02.06.2008

E moj Dobrivoje ...

uopste ne sumnjam da cemo na prvoj sledecoj politickoj temi stupiti u prepirku :))) ali za ovaj tvoj post imam samo reci hvale. Dao sam jos jutros preporuku na nevidjeno a sad vidim da sam bio u pravu (kao i uvek:)))) i zao mi sto ne mogu da ti dam jos jednu ...

A citajuci ovaj tvoj tekst mi je pala na pamet jedna misao po ko zna koji put ponovo : ako bi se kao m(j)esanac racunalo da je bar jedno od deda i/ili baba neke druge nacije onda bi verovatno to bila najbrojnija "nacija" (ili bar druga najbrojnija) na prostorima ex-Yu(To je moja pretpostavka ... ne znam da li takvi podaci uopste postoje). Sto cini jos apsurdniju njenu podelu na pojedine "narode" ...

Ja nisam mesanac (ni u nekom manjem delu od pola) ali koliko vas ovde ima postacu malo zavidan ... Ali zato racunam da slavim dva bozica: prvi kod prijatelja Hrvata a drugi kod kuce. A novogodisnju jelku i tako kitimo (od kad smo u Nemckoj) jos za katolicki bozic ...

pozz g. Dobronamjerni

ps. Nadam se da nisam prvi koji je pomislio da licis na dedu ... po karakteru, mislim?:)))
dobronamjeran dobronamjeran 13:35 03.06.2008

Re: E moj Dobrivoje ...

uopste ne sumnjam da cemo na prvoj sledecoj politickoj temi stupiti u prepirku :)))

Niti ja ne sumnjam.
ps. Nadam se da nisam prvi koji je pomislio da licis na dedu ... po karakteru, mislim?:)))

To mi i mama kaze. A tek zena.
Jeremija Jeremija 22:03 02.06.2008

o pomirenju

ajde prvo da pomirimo one koji su nas razdvojili, posvađali i gurnuli u krvave obračune.
to rade hiljadama godina, a i danas.
sve u slavu hrista.
jasno, mislim na katoličku i pravoslavnu crkvu.
ako neće, pomirimo ih silom.

onda da pomirimo političare.


dok to ne uradimo, možemo samo pisati o pomirenju po blogovima.

sve do narednog rata.
dunjica dunjica 22:37 02.06.2008

Re: o pomirenju

onda da pomirimo političare.

Jeremija,
Slavenka Drakulić u svojoj knjizi "Oni ne bi ni mrava zgazili" piše, između ostalog, o raspoloženju i odnosima među zatvorenicima zatvora Scheweningen. Jedna rečenica mi ne izlazi iz glave (po sjećanju):
"Ako je ikada igdje među jugoslavenskim narodima iskreno zaživjelo bratstvo i jedinstvo, onda je to ovdje u zatvoru Scheweningen."

Mislila je pri tom na odnos solidarnosti i drugarstva među onima koji su nas par godina ranije huškali jedni na druge ili direktno vršili pokolje. Tako je npr. general hrvatske vojske Rahim Ademi, ali i ostali su-zatočenici, Slobu Zlobu oslovljavali s "gospodine Predsjedniče".
Znači, njih ne treba miriti, nego sitnu ribu koja je nasjela na njihove krvave štoseve.

Jeremija Jeremija 22:57 02.06.2008

Re: o pomirenju

dunjica
onda da pomirimo političare.

Jeremija,
Slavenka Drakulić u svojoj knjizi "Oni ne bi ni mrava zgazili" piše, između ostalog, o raspoloženju i odnosima među zatvorenicima zatvora Scheweningen. Jedna rečenica mi ne izlazi iz glave (po sjećanju):
"Ako je ikada igdje među jugoslavenskim narodima iskreno zaživjelo bratstvo i jedinstvo, onda je to ovdje u zatvoru Scheweningen."

Mislila je pri tom na odnos solidarnosti i drugarstva među onima koji su nas par godina ranije huškali jedni na druge ili direktno vršili pokolje. Tako je npr. general hrvatske vojske Rahim Ademi, ali i ostali su-zatočenici, Slobu Zlobu oslovljavali s "gospodine Predsjedniče".
Znači, njih ne treba miriti, nego sitnu ribu koja je nasjela na njihove krvave štoseve.


oni se pomire, tek kad su u zatvoru, znamo kakvi su na slobodi. Sledstveno tome jasno je da ih treba držati zatvorene, podalje od naroda koji je sklon huškanju.
dunjica dunjica 11:29 03.06.2008

Re: o pomirenju

podalje od naroda koji je sklon huškanju

Ja sam svakako i za to da narodu treba redovito nuditi onu bolju "hranu", kao, eto, ovdje na Nikolinom i Dobronamjernom blogu.
Jeremija Jeremija 12:53 03.06.2008

Re: o pomirenju

dunjica
podalje od naroda koji je sklon huškanju

Ja sam svakako i za to da narodu treba redovito nuditi onu bolju "hranu", kao, eto, ovdje na Nikolinom i Dobronamjernom blogu.

Odrasli smo, manje više svi, uz dobru "hranu" i to od Triglava do Đevđelije tipa: čuvajte bratstvo jedinstvo, kao zenicu oka svog etc, i....
Kad su pomrli oni koji su nas tom "hranom hranili" (moram da priznam meni je prijala), došli su drugi "hranitelji", i što je najgore - te hranitelje smo sami birali, promenio se "jelovnik" (da vas potsetim na meni: spremte se, spremte... sedi ante ispod vrbe.......................) i počeli smo da se koljemo od istog onog Triglava do iste one Đevđelije.

Normalno, pozdravljam Nikolinu inicijativu, ali mislim da u narednih 100 godina svakog političara na funkciji, a koji češće upotrebljava sintagme tipa "moj narod", treba poslati u Ševeningen, preventive radi.
die hard die hard 22:02 03.06.2008

Re: o pomirenju

Znači, njih ne treba miriti, nego sitnu ribu koja je nasjela na njihove krvave štoseve.


Naravno njih ne treba miriti nego suditi.Nego im malo fale dve glavne uloge u hororu - RK i RM.Kad ih odavde ( ili vec odakle ) budemo poslali mozemo da razgovaramo o stvarno ozbiljnom pomirenju.Znam da je trol, izvinite.
cecas cecas 22:15 02.06.2008

Prava tema

Moja preporuka. I sama sam iz takvog porodicnog miljea gde su se srele tri religije i tri razlicite kulture i ni jedna nije negirala ostale , vec u harmoniji traju i dan danas. Ponosna sam na tu razlicitost moje familije gde tolerancija i razumevanje postoje odavno , tome sam naucena i to sam prenela svojoj deci . I uvek me je iritiralo kada me upitaju za nacionalnu i religijsku pripadnost , a ja ne zelim da budem nesto , jer sam od svega po malo - iznad svega covek i svi smo prvo ljudi , pripadnici iste vrste ponikle iz istog korena. Kao anegdotu prenosim da su moji deda i baka govorili cetiri jezika- srpski uobicajeno , madjarski kada su se prepirali , slovacki -o novcima i nemacki -o poslovima.Tako da smo uvek znali po jeziku kakvo je raspolozenje kod njih.
margos margos 00:00 03.06.2008

Re: Prava tema

Kao anegdotu prenosim da su moji deda i baka govorili cetiri jezika- srpski uobicajeno , madjarski kada su se prepirali , slovacki -o novcima i nemacki -o poslovima.Tako da smo uvek znali po jeziku kakvo je raspolozenje kod njih.

:))))))) Moji baka i deda su kombinovali samo tri jezika - Jezik (po Dunjici), talijanski i nemački. Nemački kad deca ne treba da razumeju i znaju o čemu se priča, na talijanskom su tepali, a Jezik je bio uobičajena komunikacija, mada vrlo smešna mešavina bosansko hercegovačko dalmatinska. Mama nikad nije propričala nemački i italijanski, jer se uvek pravila da ne zna -iako ih je sve razumela, te razume i danas, ali ne govori.

Koliko prelepih priča na ovom blogu!!! :)))

dunjica dunjica 11:27 03.06.2008

Re: Prava tema

Koliko prelepih priča na ovom blogu!!!

Jašta!

Ne smijemo dozvoliti da nam ovdje na Blogu "only a bad news is a good news".
die hard die hard 22:07 03.06.2008

Re: Prava tema

Kao anegdotu prenosim da su moji deda i baka govorili cetiri jezika- srpski uobicajeno , madjarski kada su se prepirali , slovacki -o novcima i nemacki -o poslovima.Tako da smo uvek znali po jeziku kakvo je raspolozenje kod njih.


I moji slicno.Slovenacki i nemacki da ih unuci ne razumeju kad se svadaju.Naravno da sam slovenacki naslucivao a taj njemacki mi rebus do dan danas, na moju sramotu,svakako : )))
Gorio Gorio 23:05 02.06.2008

po vojvodjanski

Kako sam ja Srbin po oba roditelja, rešio sam da oplemenim familiju.
Oženio sam ženu madjarko-švabske klombinacije sas verovatnoćom da po baki ima i Čeha.
Izrodili smo dva sina, koji su oženili Bosanku i Bunjevku.
Snaje su nam darivale, svaka po unuka i unuku.
Sada kad se sakupimo, šareni kao Vojvodina. Slava i kirbaja koliko hoćeš, ne stižemo.
Nadam se da će unučad nastaviti započeto, ima još prostora.
Gorio Gorio 23:08 02.06.2008

Domaćinu i gostu

za ideju i pisanje, hvala i prporuka.
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:35 04.06.2008

Pisma Dobronamjernom

Dragi Dobronamjerni,
Namerno sam cekao da prodje dva-tri dana, a i imao sam obaveze na faksu. Sada cu biti slobodan da vam kazem nekoliko stvari.
Najpre, ja volim Hrvatsku. Sto bi rekli Englezi, «I mean what I say and I say what I mean». Ali... Postoji jedno «ali», ne veliko, ali postoji.
Vec sam vam rekao da mi je bilo drago da procitam vas tekst na blogu Nikole Knezevica. (A pre toga imali smo mali «prijateljski okrsaj», kao komentatori povodom Tomsonovog koncerta). Vi ste ovog puta ispricali pricu o jednom skladnom i pomalo bajkovitom mesovitom braku dede i bake. Da li su to bili vasi deka i baka – nije vazno. Jer, ne verujem da u vasem rasudjivanju i vasim stavovima ima bilo kakvog znacaja cinjenica da je, pretpostavimo, vasa baka bila Srpkinja.
Primetno neki komentatori su se bili uhvatili za tu ideju, kao da biti iz mesovitog braka je nekakva prednost da bi covek bio tolerantniji, sto ja smatram da nije slucaj, i kasnije cu ispricati zasto to mislim.
Jednog trenutka, u vasim komentarima, bili ste vrlo duhoviti, kada ste rekli
Dobronamjeran
I ja sam iz mijesanog braka. Tata mi je muskarac a mama mi je zena.


Meni je to bilo smesno, pa sam onda izrekao onu pomalo blesavu posalicu da «covek moze biti iz mesovitog braka (muskarac plus zena) a moze biti i iz nemesovitog braka (muskarac plus muskarac, ili zena plus zena), jer je sada trend u svetu da se govori o istopolnim brakovima. Nisam se zezao, niti sam hteo da vas proveravam, vec sam to lupio bez zadnjih namera, jer voleli mi ili ne istopolni brakovi ce doci i u Hrvatsku i u Srbiju, kad-tad, jer to vise nije pitanje moralnosti ili obicaja, to je pitanje ljudskih prava, i tu se ne sme mnogo biti neelastican, jer niko ne zeli da bude Iran... Ako neko smatra da su mu prava ugrozena zato sto ne moze da zivi u zajednici sa nekim ko mu odgovara (a da pritom ima sva prava koja imaju bracni partneri u normalnom braku muskarca i zene) on ima pravo da se ljuti, i na kraju ce isterati da mu se dozvoli da zivi s kim god hoce i da ima prava koja mu sleduju.
Sledi nastavak
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:42 04.06.2008

Drugo pismo Dobronamjernom

Dragi Dobronamjerni,
Mnogi komentatori vaseg teksta su, kao sto sam rekao, pominjali su da i oni poticu iz «mesovitih brakova», verovatno u uverenju da je to nekakva prednost. To je tako samo na prvi pogled. Zapravo mislim da ta cinjenica nema znacaja, niti je «advantage» niti «disadvantage» ako neko dolazi iz mesovitog braka. Cesto imamo slucajeve da ljudi koji poticu iz mesovitih brakova su gori i zadrtiji od onih koji dolaze iz ne-mesovitih brakova. Zavisi od ljudi. Zato me nije dirnulo bas ni najmanje kada sam videoda se i Suzi Quatro javila da kaze da je i ona iz «mesovitog braka»,
Suzi Quatro
moja familija je vrlo slična, srpsko-hrvatsko-židovska


kada sam shvatio iz nekoliko njenih komentara da je veoma pristrasna, do grubosti, kada treba ponavljati kao mantru «da je Hrvatska bila zrtva velikosrpske agresije» (sic!), pa ako joj se neko suprostavljao ona se ljutila ili govorila «vi gospodjo nemate dovoljno relevantnih informacija» i slicno. Netrpeljivost se pokazivala u njenim stavovima. Cemu onda pominjanje da je ona iz mesovitog braka?

A vi, Dobronamjerni, toga se secam, hteli ste me poklopiti time sto ste mi rekli da i ja nemam dovoljno «relevantnih informacija» pa ste mi citirali na veliko citate nekog Borislava Jovica, iz ex-predstednistva ex-Jugoslavije.

S tim u vezi, ne bih zeleo da pravim preveliki iskorak, ali je tesko nereagovati. Ja sam nasao neke podatke koji su sami po sebi zapanjujuci, vise nego sto su ubedljivi oni podaci koje ste vi izneli o nekakvom Borislavu Jovicu.
Podseticu vas na slucaj dr Ante Starcevica. On je ziveo odavno, ali je bio poznat kao veliki rasista, naglaseni Srbofob i rodonacelnik hrvatskog ustastva. Njega neki danas smatraju «ocem hrvatske drzavnosti». Bio je ko-osnivac Hrvatske stranke prava. A on je poticao iz mesovite porodice, njegova majka je bila Srpkinja (Milica Bogdan), a otac Hrvat. Ali mu to nije smetalo, a verovatno bas zato sto je bio iskompleksiran svojim poreklom (mesovita porodica), bio jedan od najvecih Srbofoba ikada, u celokupnoj istoriji hrvatsko-srpskih odnosa. Ne ponovilo se! Prema njemu, Tudjman sa svojom izjavom «da je srecan sto nije ozenjen Srpkinjom ili Zidovkom» je bio diletant.
Pogledajte danas sajt Wikipedije o Starcevicu. Zaboravljajuci svoju majku, on je za Srbe govorio kao o «necistoj pasmini»: Wikipedija kaze: «Srbi su za Starčevića "smeće", "nakot", oni smrde i češu se jer su dobili ime po svrabežu, a hrane se fekalijama»... Za njega Srbi ustvari ne postoje (teorija o "pravoslavnim Hrvatima"....Predlagao i resenja kako da Srbi «ta pasmina treba da bude iz naroda istrebljena». Doduse, bio je netolerantan ne samo prema Srbima vec i prema Austrijancima i Nemcima, i Mađarima posebno, dok je visoko uzdizao Engleze, Francuze, Turke i Bugare; grubo pisao o banu Jelačiću, biskupu Štrosmajeru, Franji Račkom i Ivanu Mažuraniću i dr. Srbi za njega nisu bili Sloveni vec nekakvi Tribali, oni su po njemu "sužnji", treba da budu najviše sluge Hrvatima, svi najveći srpski junaci su "Hervati"... "U Stefanu Dušanu ugasi se poslednji trak prejasne hervatske dinastije Nemanićah koji kroz vekove, i kao kralji vladahu..." Po njemu je i Miloš Obilić "Hervat".... A u svojim «Djelima» je pisao: Slovo-Serbi su smeće naroda, oni su Hervatsku izdali i, ako ustreba, opet će je izdati, makar bez svoje koristi, samo da nju izdaju. Oni su po svojoj naravi bez uma i poštenja, proti slobodi i proti svakom dobru.“ zatim da su «Hrvati jedan od odabranih naroda s vaznom povijesnom misijom» itd. Svaki razuman istoricar moze da pokaze da ne samo povest Srba nije ni malo manje grandiozna nego povest Hrvata, koji nisu imali svoju drzavu hiljadu godina, dok to sa Srbima nije slucaj.
Neko ce reci da je Starcevic daleka proslost, ali Pravaski pokret, mada malo reformisan, postoji i danas.

U vezi sa iznetim, zelim da kazem da je za povest Srbije jedan Borislav Jovic minorna i istinski nevazna figura, bice uskoro zaboravljen. A za Hrvatsku danas Ante Starcevic ima posebnog znacaja, te se jadni Jovic nikako ne moze meriti sa jednim Starcevicem, ideologom hrvatskog ustastva, bolesnoumnim mrziteljem Srba (i pored toga sto ga je rodila majka Srpkanja, u blizini Gospica, gde je bilo mnogo Srba). Verujte mi na internetu se moze naci mnogo vise podataka o Anti Starcevicu i o njegovom znacaju za hrvatstvo nego sto se moze naci o Borislavu Jovicu, jer on ne moze imati znacaja za srpstvo.
Sledi nastavak.
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:44 04.06.2008

Trece pismo Dobronamjernom

Lepa je ideja Nikole Knezevica da vam da prostora vodjen mislju da to moze doprineti pomirenju Srba i Hrvata, odnosno Hrvata i Srba. Cenim ideju, ali ne verujem da moze dati rezultata.
Pomirenje Srba i Hrvata moze doci ne od naroda (od stada) vec od politicara. Jer politicari su ti koji zavadjaju narod, pa oni (kada je to njima zgodno) moraju biti ti koji ce reci da je dosta i da treba okrenuti novi list, te gajiti dobrosusedske odnose.
Necu vam davati primere iz proslosti, dacu vam primer iz najnovijeg vremena. Kada je u sred Zagreba odrzan koncert Tomsona (za koji Vi, Dobronamjerni, ste kazali da niste bili pristalica, te ostro govorili o doticnom pevacu-amateru), uz saglasnost gradonacelnika Bandica i republickog i drzavnog rukovodstva, mladez je od pocetka koncerta urlala povike «Ubij Srbina», a policija je to slusala i mirno cutala, ne preduzimajuci nista.
To znaci da zvanicnoj Hrvatskoj jos nije stalo do dobrosusedskih odnosa sa Srbijom. Da joj je stalo, ona ne bi dozvolila divljanje neuke mladezi. S tim u vezi, dacu protivprimer.
U Beogradu je nedavno odrzan velicanstveni Eurovision Song Contest. Za nas je to bila velika festa, kakve retko imamo, pa smo se trudili da je sto bolje organizujemo i da sve bude O. K. Za vreme finala, ispred Gradske skupstine je odrzano prikazivanje na velikom ekranu – za narod. Policija je bila prisutna i ZABRANJIVALA je da se neko (makar i pijan) pojavi sa majicom KOSOVO JE SRBIJA! Secate se, nedavno je vrsni srpski plivac Milorad Cavic (rodjen i zivi u SAD, ali nastupa pod srpskom zastavom) bio suspendovan na nekom evropskom plivackom takmicenju u nekakvom Ajndhovenu, u Holandiji. Nase vlasti u Beogradu su to znale, pa iako nam je veoma stalo da i dalje smatramo da je KOSOVO zaista deo Srbije, nije htela da iritira medjunarodnu javnost, pa nije dozvolila da se nose majice KOSOVO JE SRBIJA. Dakle, da je zagrebacka policija htela da mladez ne urla «Ubij Srbina», ona ne bi urlala... Got the point?


P. S. Ja ne znam da li je u srpskoj povesti ikada postojao neko ko je toliko poganih reci govorio o Hrvatima kao Ante Starcevic, a kasnije NDH celnici, pa do dosta pravasa i HDZ-ovaca govore o Srbima. Cak ni klovn i budalasti Vojislav Seselj, koji ponekad ume da ide u krajnosti, ne bi mogao biti ni segrt kod jednog Ante Starcevica. Ako je govorio nesto sto je vredjaloHrvate to je bilo prvenstveno po osnovu teritorije; nisam cuo da je govorio o «necistoj pasmini hrvatskoj». Gresim li? Da li nisam u pravu?

I jos nesto. Ja jesam za (istinske) dobre odnose Hrvatske i Srbije, kao sto ih imaju Francuska i Nemacka. Ali na tome se mora raditi, pomirenje ne moze da dodje samo od sebe, a to moraju raditi, kao sto sam rekao – politicari na obema stranama. Narod ce da slusa.
(A to sto Hrvatska jos ne pokazuje volju za dobrosusedske odnose, ljuti se kada joj se ukaze da je izvrsila najvece etnicko ciscenje u XX veku proteravsi cetvrt miliona Srba sa svojih vekovnih ognjista, te jos tuzi Srbiju za nekakav genocid... to ona cini samo zato sto je Srbija jos u teskocama (prvenstveno oko Kosova). Ali kada se jednog dana Srbija digne na noge, Hrvatska ce se umiriti i stace tamo gde joj je mesto – iza dobrosusedske Srbije! (Jer kao sto Hrvati nikada nece priznati vodjstvo Slovenije, mada je ona usla u evroatlantske organizacije a Hrvatska nije, tako jednog dana Srbija nece dozvoliti vodjstvo Hrvatske u regionu, jer ce tada Srbija biti, takodje, u tim evroatlantskim organizacijama.
Have a nice day, Mr Dobronamjeran.
dobronamjeran dobronamjeran 19:23 04.06.2008

Re: Trece pismo Dobronamjernom

Vi ste ovog puta ispricali pricu o jednom skladnom i pomalo bajkovitom mesovitom braku dede i bake.

Kad je covjek mali gleda na jedan nacin. U tom pogledu vjestice lete na metlama, djed mraz je stvarna osoba koja nosi poklone itd. U tom pogledu brak mojih predaka je bio prilicno skladan. Nisu se tukli niti vikali jedno na drugo no bol koji je moj djed pokazao nakon smrti moje bake pokazao je ljubav koju je gajio prema njoj. Kao odrastao covjek i sam u braku znam koliko covjek mora imati strpljenja, pregovarackih vjestina i spremnosti na kompromise kako bi brak opstao duze vrijeme.
Primetno neki komentatori su se bili uhvatili za tu ideju, kao da biti iz mesovitog braka je nekakva prednost da bi covek bio tolerantniji, sto ja smatram da nije slucaj,

To ovisi od covjeka do covjeka no svakako multikulturalnost moze utjecati na osobu u pozitivnom smislu i dati mu sirinu te osloboditi predrasuda. Jer ako netko recimo ima crnca za oca teze ce imati predrasude prema crncima nego netko kome su oba roditelja bijelci. No to i ne mora znaciti kako sam vec rekao zavisi od osobe do osobe.
Nisam se zezao, niti sam hteo da vas proveravam, vec sam to lupio bez zadnjih namera, jer voleli mi ili ne istopolni brakovi ce doci i u Hrvatsku i u Srbiju, kad-tad, jer to vise nije pitanje moralnosti ili obicaja, to je pitanje ljudskih prava, i tu se ne sme mnogo biti neelastican, jer niko ne zeli da bude Iran... Ako neko smatra da su mu prava ugrozena zato sto ne moze da zivi u zajednici sa nekim ko mu odgovara (a da pritom ima sva prava koja imaju bracni partneri u normalnom braku muskarca i zene) on ima pravo da se ljuti, i na kraju ce isterati da mu se dozvoli da zivi s kim god hoce i da ima prava koja mu sleduju.

Slazem se s vama i ponavljam kako nisam homofob. Medju mojim prijateljima osim onih koji se hvale ulovima ne znam tko su gay a tko su hetero i nije me briga. Da li trebaju parovi homoseksualaca imati ista prava kao i mjesoviti parovi vjerujem da trebaju. No za rodjenje djeteta svakako su potrebne dvije osobe razlicitih spolova pa makar i posredno i to je za sada neosporno.
Sad dolazimo do politickog dijela:
A vi, Dobronamjerni, toga se secam, hteli ste me poklopiti time sto ste mi rekli da i ja nemam dovoljno «relevantnih informacija» pa ste mi citirali na veliko citate nekog Borislava Jovica, iz ex-predstednistva ex-Jugoslavije.

Borisav Jovic je meritorni izvor za dogadjaje iz devedesetih godina obzirom da je bio involviran u vodjenje politike i bio bliski podcinjenik Slobodana Milosevica. Samim time ono sto je pisao je relevantno i predstavlja dokaze o onome sto vam pokusavam objasniti. Ne znam na kojoj razini referira spominjanje Starcevica s Jovicem?
P. S. Ja ne znam da li je u srpskoj povesti ikada postojao neko ko je toliko poganih reci govorio o Hrvatima kao Ante Starcevic, a kasnije NDH celnici, pa do dosta pravasa i HDZ-ovaca govore o Srbima. Cak ni klovn i budalasti Vojislav Seselj, koji ponekad ume da ide u krajnosti, ne bi mogao biti ni segrt kod jednog Ante Starcevica.

Mogao bih vam navesti neke primjere poput nekih pjesama Jovana Ducica. Sto se tice Seselja vjerojatno niste procitali njegovu knjigu Римокатолички злочиначки пројекат вештачке хрватске нације.
Ali na tome se mora raditi, pomirenje ne moze da dodje samo od sebe, a to moraju raditi, kao sto sam rekao – politicari na obema stranama. Narod ce da slusa.

Jasno da pomirenje ili kako bih rekao medjusobno razumijevanje ne dolazi samo od sebe nego kroz dijalog i medjusobnu volju za uvazavanjem razlicitog misljenja i razlicitog pogleda na svijet. Niti se Hrvatska moze preseliti negdje drugdje niti Srbija moze otploviti Dunavom. Na neki nacin prisiljeni smo zivjeti jedni pored drugih i u mnogim podrucjima jedni s drugima. Umjesto da nam to zivljenje predstavlja izvor nezadovoljstva i antagonizama treba postati izvor medjusobnog postovanja.
Napomenuo bih pri kraju odgovora kako Hrvati sa Srbima i Srbi sa Hrvatima nisu imali nekih sukoba dok nisu dosli u zajednicku drzavu. Uostalom postavili smo spomenik Banu prema sjeveru kako bi sabljom mahao prema madjarima i madjari su tada bili izvor antagonizama a narocito pod Hedervarijem Kuenom.
Iskustvo prve Jugoslavije ostavilo je dosta losih sjecanja na Hrvate koji su u panslavizmu Masarika mislili kako bi jedna velika i jaka slavenska drzava omogucila i razvoj Hrvatske nacije kao potpuno ravnopravnog elementa u toj zajednici. No necu siriti temu jer nas moze odvuci na krive kolosjeke.
Veseli i sretni mi bili.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:45 04.06.2008

Re: Trece pismo Dobronamjernom

Dobronamjeran
Mogao bih vam navesti neke primjere poput nekih pjesama Jovana Ducica. Sto se tice Seselja vjerojatno niste procitali njegovu knjigu Римокатолички злочиначки пројекат вештачке хрватске нације

Hm. Priznajem da ne znam za neke pesme Jovana Ducica u kojima on kudi hrvatski nacion.
A sto se tice navedene Seseljeve knjige, naravno da je nisam citao, niti cu je ikada citati (to ostavljam dokonima i nekakvim istraziteljima i analiticarima), ali znam za Seseljeva javna nastupanja, koja makoliko bedasta i neprimerena, cini mi se da se uglavnom svodila na onu blesavu floskulo o Srbiji do Virovitice, Karlobaga i ne znam sve dokle... Nisam cuo da je u javnim govorima nazivao Hrvate "nizom rasom" kao sto je cinio svojevremeno Ante Starcevic.
Drago mi je da se niste naljutili. Verujte mi, nisam zeleo da vas ljutim, iako sam bio ponegde preslobodan u interpretacijama. Znam ja da je put u pakao poplocan dobrim namerama, ali ja jesam imao dobre namere, jer istinski bih bio srecan da dodje do stvarnog poboljsanja odnosa Hrvatska - Srbija.
Imajte na umu da Srbija nece biti na dnu - vecito, he, he, he...
Pozdrav. Bok.
dobronamjeran dobronamjeran 21:04 04.06.2008

Re: Trece pismo Dobronamjernom

Imajte na umu da Srbija nece biti na dnu - vecito, he, he, he.

Ja bih jako volio kad bi Srbija postala normalna razvijena zemlja trzisnog gospodarstva u kojoj covjek moze zivjeti od svojega postenog rada.
Sto se tice Ducica mislim da se pjesma zove sinu tisucljetne kulture ili tako nesto. Sto se tice Seselja kako vidite on navodi kako Hrvati kao nacija ne postoje nego su Hrvati ustvari Srbi koji su pounijaceni.
margos margos 22:04 04.06.2008

Re: Trece pismo Dobronamjernom

Imajte na umu da Srbija nece biti na dnu - vecito, he, he, he...
Pozdrav. Bok.

Izvini, Vladimire, ali ovo meni ne zvuči prijatno, i baš me zanima zašto si imao potrebu da tako završiš svoje treće pismo Dobronamjernom?

Osim toga, razmišljanje da je Srbija na dnu, po meni ne stoji, iako se svašta u njoj može kritikovati i naravno, poboljšavati.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana