U boj, u boj za narod svoj

Neven Anđelić RSS / 18.06.2008. u 23:38

Kaze Milroad Dodik da samo
zbog nedavnih nesuglasica sa Stjepanom Mesicem nije otisao na utakmicu hrvatske reprezentacije u Austriju. Inace, dakako, navijao je za Hrvatsku. Za nju ce i protiv Turaka koji su jedina nacija koja ga inspirise da navija u nekom susretu za Bosnu i Hercegovinu.

I ja navijam za Hrvatsku ali za razliku od Dodika, navijam za BH ne samo protiv Turaka. Stavise, ovih dana bas srcem navijam za "vatrene", svidja mi se izgaranje na terenu, Slaven Bilic kako je organizovao reprezentaciju te fanaticno navijanje. Taman sam pomislio kako nakon niza godina ponovno pocinjem bas dusom navijati za nekoga jer dugo nisam nesto takvo osjetio. Protiv Spanije devedesete u Veroni, posljednji put bas protiv Austrije 91. u utakmici koja nam nije nista znacila jer smo se kvalifikovali a ubrzo i raspali, te posljednji put kada me arogancija britanskih komentatora natjerala da uklizem pred televizor poput Mancea nekada kada je kijevski Dinamo dao gol Arsenalu. U medjuvremenu stosta se promijenilo i Arsenal je moj tim a ja proberem za koga cu navijati na kontinentalnom ili svjetskom prvenstvu. Samo nije to bas punim srcem.

I onda dodjose "Bilic Boys" i ucinilo mi se da sam sretan. Samo ucinilo jer ide himna, hiljade crvenobijelih zastava, transparenata, ofarbanih lica, ori se Austrijom ‘Lijepa nasa' a ja u toj masi vidim uzdignute hrvatske ruke kao sto su bile uzdignute austrijske ruke 1938. prilikom dolaska/povratka Hitlera. Nije jedna takva ruka, nisu ni hiljade ali ima ih. I jedna mi je previse.

Potom citam kako moj omiljeni selektor pusta Thompsona u svlacionici igracima za stimulaciju. Nije doduse pustao onu o Neretvi koja nosi tijela - koga, zna se - vec pjesmu "Lijepa li si" koju nisam nikada cuo i koja mozda i nije nacisticka ali ju pjeva nacista. Ne zelim je cuti i ne zelim onda navijati za igrace koji se nadahnjuju takvim "popevkama".

Znaci svi oni razlozi zbog kojih sam ponovno osjetio srcem navijanje za neku reprezentaciju otpadaju. i igraci (koje takvo sto nadahnjuje), i selektor (koji ima takve metode), i navijaci (medju kojima ima nacista). Pokvarise mi uzitak.

Mozda ja grijesim. Navijacu i protiv Turaka, naravno, za Hrvatsku ali zanima me hocu li onako srcano kao na pocetku prvenstva.

Jos me smeta sto ce biti guzve po Bugojnu, Vitezu, Travniku, Mostaru, Stocu, kojekuda po BiH. Bosnjaci ce za Tursku navijati kao sto su glasali za tursku pjesmu na beogradskoj evroviziji dok ce Hrvati zna se za koga. To je sve u redu, mada mi nije bas najjasnije da mi moze biti bliza Turska od Hrvatske ili bilo koje druge juznoslavenske zemlje, ali problem je sto nije to samo navijanje vec cesto zavrsi i pucanjem. Tako je bilo i 98. u Mostaru kada se pucalo u slavlju sa zapadne obale prema istocnoj i ljudi su stradali. Tako je vec bilo ove godine poslije pobjede nad Njemackom kada su masovne tuce izbile medju Bosancima i Hercegovcima ali ne po geografskoj osnovi vec etnickoj. Bilo tako ili ne nakon ove utakmice, sigurno je jedno da je nesto jako trulo u BiH i da jednostavna cinjenica o navijanju se odmah politicki tumaci.

Mozda i treba tako. Gledajuci utakmicu Svajcarske i Turske uocljivi su mi bili simboli na crvenim poljima nacionalnih zastava - polumjesec na jednoj, a krst na drugoj. Crveno bi trebala biti boja krvi. Dobro, zastave su davno nastale kada je krvavljenje za naciju bilo jos i prihvatljivo. Danas se samo mase njima kao simbolima. Zapravo fudbal je izgovor za ispoljavanje nacionalizma ili samo nacionalne pripadnosti na prilicno krvolocan nacin kakav je inace neprimjeren u svakodnevnici jer mi smo, zaboga, prevladali taj poluanimalni period. Ocito je da nismo. Eto i ja, bez izrazenog nacionalnog osjecaja, sa nekoliko drzavljanstava, navijam za Hrvatsku koja mi je najbliza kulturno-istorijsko-genetski-geografski-kakogod dusi i srcu. Pa i takva sa svim manama koje me jako smetaju ipak mi je bliza od Turske ili bilo koje druge zemlje na ovom prvenstvu. Drago mi je zbog mase dobrih ljudi u toj zemlji. A valjda i regionalno poneko osjeca kao i ja.

Atačmenti



Komentari (106)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dolybell Dolybell 00:35 19.06.2008

Navijati za koga ?

Principijelno, uvek navijam za naše, a kad njih nema,
navijam za boljeg, a ko je i odakle je - uopšte me ne interesuje.
Meni je važna igra i onaj ko to bolje i veštije ume da odradi.
Samo takve ekipe i pojedince cenim i navijam za njih.

Ne volim prenemaganja, foliranja, pogrešne sudijske odluke,
pristrasnost sudija, politizaciju sporta (a ona je neminovna),
grubu i siledžijsku igru, nemaštovitost...razna glupa
opravdanja za neuspeh...cenim samo najbolje u
svakom sportu.
Ne podnosim razna stimulativna sredstva bilo da su
poznata ili još uvek nepoznata - to već ne spada u sport,
već u nefer borbu sa protivnikom, a to je onda lažni
a ne istinski uspeh - koji nema značaja. (za mene)
oldtajmer oldtajmer 19:00 20.06.2008

Re: Navijati za koga ?

Principijelno, uvek navijam za naše, a kad njih nema,
navijam za boljeg, a ko je i odakle je - uopšte me ne interesuj


Dakle, koji su ti nasi? :) Jesu nasi Hrvati (ili bilo ko iz ex-YU) ili samo Srbi?

Ja sam izabrao da gledam prenos na HTV-u, i prija mi nekako ... :) domaca atmosfera! Svi navijaju za nase.
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 01:29 19.06.2008

EVRO 2008

Rusija je razbila Svedjane danas. Moglo je da bude 7:0. Ne znam sta se desilo sa Rusima, ali danas su igrali fantasticno. Mada mislim da protiv Holandjana nemaju sta da traze.

Italijani pobedjuju Spance na kvarno,

Portugalci tuku Nemce

Hrvati pobedjuju Turke. Ako rezultat bude tesan, ovo ce biti prljava utakmica sa puno kartona.

Inace ja od smog pocetka navijam za Portugalce, i stvarno mi se svidja kako igraju. Zato finale Portugalija - Holandija. Portugalija pobedjuje u produzetku. Ipak igraju najbolji fudbal.

antioksidant antioksidant 10:34 19.06.2008

Re: EVRO 2008

Finale Italija - Hrvatska

Italija osvaja
antioksidant antioksidant 10:34 19.06.2008

Re: EVRO 2008

dopuna
Rusi izbacuju Holandjane
Djolle Djolle 04:32 19.06.2008

...

Bas sam u par navrata pokusavao natjerati se da navijam za Hrvate I nije mi uspjevalo. Osjecam totalnu indiferentnost naspram njihove ekipe ili pak blagu antipatiju. U tekmi sa Turcima navijam za dosta golova u obe mreze, dobrih poteza pa i krljanja i svega sto utakmicu moze uciniti dovoljno interesantnom. Ko ce od ove dve ekipe, pobjediti potpuno mi je svejedno.
Za holandjene navijam zato sto su pokazali najbolji fudbal. U stvari navijam samo za njihov prolaz, kako bi mogao gledati ih u sledecoj rundi. Sa druge strane nadam se ispadnju Italijana I slicnih ekipa kako me ne bi previse smarali svojom odvratnom igrom.
Unfuckable Unfuckable 05:43 19.06.2008

Što se

Tur - Cro tiče, navijam da Turci povedu, pa da gledam - najzad - Hrvate u situaciji kada protivnik vodi. Obično volim da vidim bolji tim (bolji, po mojoj proceni) kako juri rezultat, jer mislim da je za utakmicu nezanimljiv obrnut razvoj okolnosti (obično vodi "punjenju" slabijeg protivnika ili rutinskom "zatvaranju" tekme od strane bolje i iskusnije ekipe). Generalno, navijaću za Hrvate, kao i protiv mrskijeh "Švaba", ali neće mi biti žao ni ako Turci prođu, osim možda što mislim da u 1/2 finalu nemaju šta da traže.
Btw - ne smem ni da pomislim šta će se po Bosni dešavati sutra naveče...... - sjajno primećeno, kao i simbolika nacionalnih zastava Švajcarske i Turske.... - ta utakmica je bila pravi mali rat, i očigledno je prevazilazila žustro sportsko nadmetanje

Za Bilićeve motivacione metode prvi put čujem, ali nema razloga da ne verujem u navedeno.
Po stoti put mi padne na pamet kako su čudna i različita "pogonska goriva" koja motivišu sportirste i koliko je sve to podešeno za marketinšku upotrebu prema puku (Tomson, Žuja, Vatreni - i eto sreće.....) i pitam se - na šta li bi smo sve mi ovde bili spremni (da tolerišemo) samo da nam nacionalni tim zaigra bar približno Hrvatskom i da postigne bar neku veliku pobedu poput njihovog ?

Inače - moj izbor je Holandija (svi trče - i to, koliko !, nema zabušavanja, nema prenemaganja, jednostavno, otvoreno i lepo igraju)
mariopan mariopan 06:51 19.06.2008

Re: Što se

Kada navijaci na utakmicama pocnu da navijaju za svoje klubove i zemlje bez onih fasistickih pozdrava i uvreda na racun drugog kluba (drzave) moci cemo da kazemo da smo izlecili jedan deo nacionalnog bica, makar zalecili...sve dok sport bude koriscen za masovnu indoktrinaciju fasizmom bicemo bolesni...tesko bolesni. Mislim time na sve nas sa prostora bivse Jugoslavije. Znam da navijacka strast ume da ponese ali meni se cini da je na nasim prostorima zloupotrebljena da se mladi iz zdravog sportskog odusevljenja prevedu zedni preko vode pa uvedu u bolestan fasisticki milje.Kao da ce to nekome za nesto zatrebati ubuduce? Za sta? Novi rat? Vidim da ima voljnih na svim stranama...nista nismo naucili izgleda.
mayo1 mayo1 10:39 19.06.2008

Re: Što se

Po stoti put mi padne na pamet kako su čudna i različita "pogonska goriva" koja motivišu sportirste i koliko je sve to podešeno za marketinšku upotrebu prema puku (Tomson, Žuja, Vatreni - i eto sreće.....)

Baš tako.
Strašna je ta marketinški umjetno napuhana povezanost piva i nogometne reprezentacije.
Stvorena je klima:
tko pije pivo, navija za hrvatsku reprezentaciju
tko navija za reprezentaciju, taj je domoljub
zaključak...

Istovremeno objavljeno je istraživanje po kojima sve više adolescenata u Hrvatskoj pije.
I svi su kao zgroženi i iznenađeni.




Unfuckable Unfuckable 11:10 19.06.2008

Re: Što se

u pravu si
ali, lako je bilo u tom okruženju i sa rezultatima koje Cro nacionalni tim ima - stvoriti takvu "kruha in igar" atmosferu
Mrmotchina Mrmotchina 06:51 19.06.2008

Nasa braca Rusi....

Nisam nikada bio u fazonu da se svojatam sa rusima, cak mi je bilo i mrsko to neko nase kulturno - istorijsko mazenje i pazenje ali ono sto su oni sinoc prikazali u fudbalu... navijam za njih 100%. Prava lekcija, kao da su igrali Plejstejsn. Sto se tice komsija-bivsih SFRJ sunarodnika zaista imponuje zar kojim igraju fudbal i time duplo prebacuju realne mogucnosti ekipe. Ali slusanje u svlacionici pevaca koji je u nasoj avliji rang Baje Malog Knindze govori o tome da cilj ne bira sredstvo. Slusao sam jednu pesmu od Tomsona, Cavoglava, i sve mi je bilo jasno. Ne bih o njemu, jer bas iz razloga sto sam ga cuo mislim da ne vredi komentara, bas kao i "nas" Baja. Neko iznad mene se pitao sta bi mi bili spremni da tolerisemo da nasi dobiju motivaciju poput hrvata. Ja ne bih tu cackao, jos nam treba samo da nam igraci nose slike Ratka Mladica na majici ispod dresa, pa da ga zadizu posle gola. Sve i da je to pobednicki gol u finalu ES, meni takav ne treba.

Da se vratim na fudbal, i misljenje Dolybell...nista ja tu ne bih dir'o :) Slazem se 100%
Montero Montero 08:17 19.06.2008

Parafraza




Ja ću navijati za Tursku.





Duže smo bili u zajednici.
Mrmotchina Mrmotchina 08:28 19.06.2008

Re: Parafraza

Montero



Ja ću navijati za Tursku.





Duže smo bili u zajednici.


Vuce Brankovicu, ti li si? :)
Vračarac Vračarac 08:53 19.06.2008

Ja navijam...

...samo za Zvezdu. I Srbiju. Uvek. Na ovom takmičenju ne navijam ni za koga, sve jedno mi je ko će pobediti. Zaista mi je teško da se opredelim kome, u nedostatku naših, da dam svoje simpatije. Možda Rusima pošto sam na tribinama juče prepoznao dva momka, navijača Spartaka, koja često dolaze u posetu našoj navijačkoj grupi (Delije) i za koje znam da su sjajni momci.
Što se dobre igra tiče izdvojio bih Holanđane.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:11 19.06.2008

Re: Ja navijam...

Na ovom takmičenju ne navijam ni za koga, sve jedno mi je ko će pobediti. Zaista mi je teško da se opredelim kome, u nedostatku naših, da dam svoje simpatije.

potpisujem
Htela ne htela gledam delove prvenstva prolazeći preko Mars planete ovih dana. Obično moje kretanje po dnevnoj sobi prate usklici "Makni se!"
Sa druge strane Žmuu i mnogo napaljenijem za fudbal Malom Radojici su proradili hrvatski geni...Žmu odveo u ponedeljak dečake u Celovec na utakmicu, naložili se najstrašnije, a Mali Radojica se vratio u hrvatskom dresu...na leđima prazan prostor za ispuniti po želji...
Što se mene tiče: Neka pobede bolji
arcins arcins 09:57 19.06.2008

Re: Ja navijam...

Jelica Greganović

Sa druge strane Žmuu i mnogo napaljenijem za fudbal Malom Radojici su proradili hrvatski geni...Žmu odveo u ponedeljak dečake u Celovec na utakmicu, naložili se najstrašnije, a Mali Radojica se vratio u hrvatskom dresu...na leđima prazan prostor za ispuniti po želji...


Mora da Vam denferi rade sve u sesnaest.
antioksidant antioksidant 10:41 19.06.2008

Re: Ja navijam...

samo za Zvezdu

Potpisujem
edi-va edi-va 09:43 19.06.2008

O Bilicevoj metodi

je pisao i nemachki Bild. Tachnije dao im je intervju u kome je naveo metodu nacionalnog motivisanja igracha Thomsonovim bull shit-om od glazbe. To se ni meni nije dopalo, jer sam i ja jedna od tih sto navija za Hrvatsku.
Vec sam jednom komentarisala da ce Hrvatska - Turska vishe lichiti na box match nego na fudbal.

Inache mi je zeljeno finale Holandija - Portugal, a bolji neka pobedi. Volela bih da se ne zavrshi penalima, jer tu je onda vishe u pitanju sreca nego fair play ...
mayo1 mayo1 10:10 19.06.2008

Lijepa li si

Potom citam kako moj omiljeni selektor pusta Thompsona u svlacionici igracima za stimulaciju. Nije doduse pustao onu o Neretvi koja nosi tijela - koga, zna se - vec pjesmu "Lijepa li si" koju nisam nikada cuo


LIJEPA LI SI

Kad se sjetim suza krene
Zamirišu uspomene
Svake stope rodnog kraja
I narodnih običaja

Prepoznah ljepotu tvoju
Što probudi ljubav moju
Kad sam s tobom srce moje
Kuca jače, veliko je

O Zagoro, lijepa li si
Slavonijo, zlatna ti si
Herceg-Bosno, srce ponosno
Dalmacijo, more moje
Jedna duša a nas dvoje
Pozdrav Liko, Velebita diko

Kad Neretva moru krene
Ti se tada sjeti mene
Mojoj pjesmi budi tema
Za sve one kojih nema

Ajde, Istro i Zagorje
Podignimo sve tri boje
Zagrlimo se pred svima
Neka vide da nas ima





antioksidant antioksidant 10:40 19.06.2008

Re: Lijepa li si

LIJEPA LI SI

Kad se sjetim suza krene
Zamirišu uspomene
Svake stope rodnog kraja
I narodnih običaja

Prepoznah ljepotu tvoju
Što probudi ljubav moju
Kad sam s tobom srce moje
Kuca jače, veliko je

O Zagoro, lijepa li si
Slavonijo, zlatna ti si
Herceg-Bosno, srce ponosno
Dalmacijo, more moje
Jedna duša a nas dvoje
Pozdrav Liko, Velebita diko

Kad Neretva moru krene
Ti se tada sjeti mene
Mojoj pjesmi budi tema
Za sve one kojih nema

Ajde, Istro i Zagorje
Podignimo sve tri boje
Zagrlimo se pred svima
Neka vide da nas ima

Lepa pesma (tj lep tekst)

To sto je peva Tompson - jbga... Bora Corba peva "Pogledaj dom svoj andjele". Ja o pevacu ne mislim lepo (blago i kulturno objasnjavam) ali pesma je....

Moras se distancirati od toga. U samom fudbalu ima jako puno ruznih stvari, oko njega ima jako puno (moralno) ruznih ljudi ali sam fudbal je lep.
mayo1 mayo1 10:57 19.06.2008

Re: Lijepa li si

Moras se distancirati od toga. U samom fudbalu ima jako puno ruznih stvari, oko njega ima jako puno (moralno) ruznih ljudi ali sam fudbal je lep
.

Slažem se.
Da se razumijemo, Thompson je generalno gledano sramota, tekst pjesme sam naveo zbog Slavena Bilića, da čovjek ne ispadne nešto što sigurno nije.

p.s. Bora Čorba je nekada bio i moj favorit. Početkom osamdesetih je redovno gostovao u Osijeku na tzv
Ljetu mladih i bio glavna fora. Pjesma koju si naveo, pa ako se dobro sjećam i stvari sa "Buvlje pijace" su bile OK.
O današnjem njegovom liku ne bih, ali [neka] djela su bila doista dobra.
Unfuckable Unfuckable 11:14 19.06.2008

Re: Lijepa li si

upravo tako - poredimo dve neopevane seljačine
pošto, samo budalama stanoviti Bora Čorba The Čačanin može biti paradigma Beograđanina.
Nikad nije bio, a neće ni biti
Predpostavljam da većina Hrvata o stanovitom Tompsonu misli isto
Doctor Wu Doctor Wu 11:28 19.06.2008

Re: Lijepa li si

Bora Čorba je nekada bio i moj favorit. Početkom osamdesetih je redovno gostovao u Osijeku na tzv
Ljetu mladih i bio glavna fora. Pjesma koju si naveo, pa ako se dobro sjećam i stvari sa "Buvlje pijace" su bile OK.
O današnjem njegovom liku ne bih, ali [neka] djela su bila doista dobra.

Mayo, nek si sto put Hrvat(ica), ali ovo je neoprostivo. Bora Đorđević je bio seljačina from the day one.
I on i onaj vaš Jajo Houra (on se samo vešto prikrivao za potrebe prvog albuma) i ne znam kako se više zove onaj paćenik iz Parnog Valjka (sine, kad se samo setim onih njihovih ranih pokušaja da budu YU Sweet).
antioksidant antioksidant 11:35 19.06.2008

Re: Lijepa li si

Bora Đorđević je bio seljačina from the day one.


prolupao je ona malo kasnije. Mnogo pre 90-ih ali ...

mariopan mariopan 11:36 19.06.2008

Re: Lijepa li si

To je lepa pesma, prava rodoljubiva ;-)
meni smetaju one druge koje peva doticni a sve one koje su za svoju zemlju pozdravljam, to je jedno lepo osecanje i treba da se neguje. Pozdrav Mayo.
mayo1 mayo1 12:29 19.06.2008

Re: Lijepa li si

To je lepa pesma, prava rodoljubiva


Pozdrav, mariopan.

Ma, sve te Thompsonove pjesme su obično kukanje i naricanje o nepravdama, o nekim "vrijednostima" koje su u današnje doba potpuno irelevantne i bedaste. ( geni kameni, vuci,hajduci,vile itd)
Siguran sam da bi se oni, koji se ovdje na blogu nazivaju "patrijotama", vrlo lako našli u Thompsonovim uradcima.
Reagirao sam jer ljudi generaliziraju, a da uopće nisu čuli ništa osim "Čavoglava" i one gadosti o Jasenovcu.

Nisam pristalica euforije i pretjerivanja na bilo kom polju. Pa ni u tzv. ljubavi prema domovini.
Sve se to skupa vješto koristi. No, to nije samo hrvatska specijalnost.

mayo1 mayo1 12:35 19.06.2008

Re: Lijepa li si

Mayo, nek si sto put Hrvat(ica), ali ovo je neoprostivo. Bora Đorđević je bio seljačina from the day one.
I on i onaj vaš Jajo Houra (on se samo vešto prikrivao za potrebe prvog albuma) i ne znam kako se više zove onaj paćenik iz Parnog Valjka (sine, kad se samo setim onih njihovih ranih pokušaja da budu YU Sweet).


OK,OK.
Guilty.
Olakšavajuća okolnost: mlad, naivan. A i sve cure iz grada su išle na Borin koncert...
mariopan mariopan 12:44 19.06.2008

Re: Lijepa li si

Ali ako je pesma ovako lepa i peva o ljubavi za domovinu to je jedno lepo osecanje koje treba da se neguje u mladima i tu nema nista lose...a druge Tompsonove pesme sa sve recima sam cula pa mi je to sve odvratno...znam da to ne slusaju svi i citala sam reakcije iz hrvatske stampe...milsim da osecanja mladih zapravo koriste umesto za zdravo sportsko navijanje (za klub i za zemlju) oni ih koriste za politiku a to sa sportom nema veze. Ako pevaju ovakve pesme to je jako lepo...Pozdrav..
Ribozom Ribozom 14:46 19.06.2008

Re: Lijepa li si

Doctor Wu
Bora Đorđević je bio seljačina from the day one.I on i onaj vaš Jajo Houra (on se samo vešto prikrivao za potrebe prvog albuma) i ne znam kako se više zove onaj paćenik iz Parnog Valjka (sine, kad se samo setim onih njihovih ranih pokušaja da budu YU Sweet).


Aki Rakimovski je mislim bio opet iz Srbije, mislim cak s Kosova.
Doctor Wu Doctor Wu 15:29 19.06.2008

Re: Lijepa li si

Aki Rakimovski je mislim bio opet iz Srbije, mislim cak s Kosova.

Pa? Uzgred nije, nego iz Makedonije, mada ne sumnjam da postoji domoljubniji purger od čestitog Akija.
Ali nisam na njega mislio nego na onog drugog bambusa Husa, Hasa, kako li se već zove. Taj je, valjda, iz Banja Luke. Bože, kakvim su nas sve đubretom zasipali dok smo bili zajedno...
tuzlanac tuzlanac 16:35 19.06.2008

Re: Lijepa li si

mayo1
Potom citam kako moj omiljeni selektor pusta Thompsona u svlacionici igracima za stimulaciju. Nije doduse pustao onu o Neretvi koja nosi tijela - koga, zna se - vec pjesmu "Lijepa li si" koju nisam nikada cuo


LIJEPA LI SI

Kad se sjetim suza krene
Zamirišu uspomene
Svake stope rodnog kraja
I narodnih običaja

Prepoznah ljepotu tvoju
Što probudi ljubav moju
Kad sam s tobom srce moje
Kuca jače, veliko je

O Zagoro, lijepa li si
Slavonijo, zlatna ti si
Herceg-Bosno, srce ponosno
Dalmacijo, more moje
Jedna duša a nas dvoje
Pozdrav Liko, Velebita diko

Kad Neretva moru krene
Ti se tada sjeti mene
Mojoj pjesmi budi tema
Za sve one kojih nema

Ajde, Istro i Zagorje
Podignimo sve tri boje
Zagrlimo se pred svima
Neka vide da nas ima







pa u ovoj 'lijepoj' pjesmi ima sadrzaja kao kad bih ja sandzak racunao u bosnu. "herceg-bosno, bla bla bla"





Neven Anđelić Neven Anđelić 19:07 19.06.2008

Re: Lijepa li si

HUs je vjerovatno najsramotnija pojava medju nazovi rokerima. Jedino sto mu valja u bogatom opusu je ukrao od Stonesa, potpisao sebe i onda izvodio diljem domovine. A nekako je uspio dobiti medije da ga svrstavaju u znalce i doajene. Zbog poznih godina valjda. A zagadio je stvarno. Steam Roller, sjecate l ise toga navodnog pokusaja probitka u svijet. Sokiralo me da se jos uvijek odrzava medju generacijom njegove praunucadi u Hrvatskoj. I dalje nastupa. Zapravo mislim da su se konacno raspali valjda prosle-pretprosle godine. Valjda se nece, kao ni Jugoslavija, opet ujedinjavati.
Unfuckable Unfuckable 21:03 19.06.2008

Re: Lijepa li si

klasičan wanna be kalif - umesto - kalifa (Bregovića) - nesretnik....
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:36 20.06.2008

Re: Lijepa li si

Ali nisam na njega mislio nego na onog drugog bambusa Husa, Hasa, kako li se već zove. Taj je, valjda, iz Banja Luke. Bože, kakvim su nas sve đubretom zasipali dok smo bili zajedno...

slažem se totalno!
Loredana Loredana 10:18 19.06.2008

Euro 2008

Lijepo je ovih dana u Hrvatskoj. Nigdje tmurnih lica i nezadovoljnih pogleda. ..posvuda se vijore zastave, a pjesma odjekuje. Kad bi samo tako potrajalo, niti raj ne bih nikad poželjela. Živim u Istri u jednoj maloj sredini, Talijanka sam po porijeklu, udata za Hrvata Istrijana i možda bi trebala na svo to raspoloženje oko mene ostati prilično ravnodušna. No ipak nisam, jer se nađem fascinirana količinom ljubavi Hrvata prema svojoj zemlji i ja to poštujem. Zbog toga je i hrvatska nogometna reprezentacija ovdje kult i ne postoji ništa što bi taj kult moglo srušiti. Čak niti porazi, jer porazi će uslijediti od boljih, ali svi ovdje znaju da će i u porazu hrvatski sportaši ostaviti na terenu i zadnji atom svoje snage. I to se ovdje u Hrvatskoj cijeni više i od same pobijede. Navijači su posebna priča i nemam odgovor gdje i kako se regrutiraju. Imam dvoje djece, sina od četiri i kćer od osam godina. Za svoj sedmi rođendan moja kćer je na moje veliko iznenađenje, za poklon poželila ništa drugo, nego dres hrvatske reprezentacije i evo sada sam joj morala kupiti i drugi, jer ga danima ne skida. Da ne kažem da je zajedno sa svojim vršnjacima i mene prisilila da naučim riječi pjesme hrvatskih navijača i da je uz njih otpjevam. Pitam se samo, gdje li je tajna svega toga?

SAMO JE JEDNO
U MOM ŽIVOTU VRIJEDNO
DA PUSTIM SUZU S OKA
JER TEBE VOLIM JA

ŽIVOT MI DALA
BAŠ KAO DA JE ZNALA
DA NIKAD NEĆE NESTAT
SA MOJIH USANA. HRVATSKA
antioksidant antioksidant 10:36 19.06.2008

Re: Euro 2008

gdje li je tajna svega toga?

U srcu.
Ili volis ili ne.

Mediji tu jako pomazu ali nije sve u tome...
lion lion 10:32 19.06.2008

O Bilicevoj metodi

To,da moras da motivises igrace jedne reprezentacije pustanjem "domoljubnih" pesama,govori o nekoliko stvari.Prvo,pokazuje nezrelost igraca koji ne shvataju vaznost igranja na Evropskom prvenstvu pa i u reprezentaciji svoje zemlje,nego ih "pumpas" ratnim pesmama!Tesko mi je zamisliti selektora bilo koje "normalne" drzave da radi to isto.
Drugo,kako je moguce da pomislis da ce slusanje Tompsona,Baje i slicnih "umetnickih gromada",pomoci da brze trcis,bolje dodajes ili snaznije sutiras?To vise govori o ljudima koji pribegavaju takvim metodama i prilog su mojoj tezi da je u fudbalu(fudbaleri kao neposredni proizvodjaci),i oko njega(treneri,funkcioneri) intelektualna i obrazovna struktura u najmanju ruku-problematicna!A , ako je to tako,onda je jasno zasto takve budalastine nalaze plodno tle samo i jedino u "nezrelim" drzavama!
Inace,navijam za Portugaliju,Holandiju,Rusiju i Hrvatsku zato sto igraju moderan i lep fudbal,a ja fudbal volim!
Vračarac Vračarac 10:54 19.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

To,da moras da motivises igrace jedne reprezentacije pustanjem "domoljubnih" pesama,govori o nekoliko stvari.Prvo,pokazuje nezrelost igraca koji ne shvataju vaznost igranja na Evropskom prvenstvu pa i u reprezentaciji svoje zemlje,nego ih "pumpas" ratnim pesmama!Tesko mi je zamisliti selektora bilo koje "normalne" drzave da radi to isto.

Ista stvar je i na političkim skupovima. Političari motivišu potencijalne glasače bombastičnim, agresivnim govorima. Takođe sastavni deo svakog mitinga je i muzika koja je u skladu sa zvaničnim političkim opredeljenjem partije.
Atomski mrav Atomski mrav 11:11 19.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

Nije to jedini način motivacije... čitao sam da je Ćiro Blažević, dok je trenirao Zagreb, na poluvremenu utakmice sa Varteksom valjda (gubili su 2:0 na poluvremenu, na domaćem terenu), uleteo u svlačionicu, skinuo Roleks sa ruke i zavitlao ga u zid. Roleks se razbio a Ćiro je viknuo igračima: "Ovako hoću da ih razbijete u drugom poluvremenu!". I Zagreb pobedi sa 3:2 ili čak 4:2... a roleks je naravnio bio fake...
antioksidant antioksidant 12:08 19.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

Atomski mrav
Nije to jedini način motivacije... čitao sam da je Ćiro Blažević, dok je trenirao Zagreb, na poluvremenu utakmice sa Varteksom valjda (gubili su 2:0 na poluvremenu, na domaćem terenu), uleteo u svlačionicu, skinuo Roleks sa ruke i zavitlao ga u zid. Roleks se razbio a Ćiro je viknuo igračima: "Ovako hoću da ih razbijete u drugom poluvremenu!". I Zagreb pobedi sa 3:2 ili čak 4:2... a roleks je naravnio bio fake...

Rolex je bio fake...
Mozda je preokret bio fake? Ko zna da li su komsije sklone dogovorima van terena kao i mi i zabari i.....
Atomski mrav Atomski mrav 12:21 19.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

Misliš, Ćiro zavuk'o iz dvojke u keca na kladionici? Ili 2+ prvo poluvreme? Moguće...
antioksidant antioksidant 12:36 19.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

pa se posle kupi pravi Rolex
lion lion 14:44 19.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

Vračarac
To,da moras da motivises igrace jedne reprezentacije pustanjem "domoljubnih" pesama,govori o nekoliko stvari.Prvo,pokazuje nezrelost igraca koji ne shvataju vaznost igranja na Evropskom prvenstvu pa i u reprezentaciji svoje zemlje,nego ih "pumpas" ratnim pesmama!Tesko mi je zamisliti selektora bilo koje "normalne" drzave da radi to isto.Ista stvar je i na političkim skupovima. Političari motivišu potencijalne glasače bombastičnim, agresivnim govorima. Takođe sastavni deo svakog mitinga je i muzika koja je u skladu sa zvaničnim političkim opredeljenjem partije.


Ista stvar je i na političkim skupovima

Eto,dragi moj Delijo!To je tvoj problem!Poistovecivanje politickih skupova sa sportskim dogadjajem je, za mene,ultimativni promasaj!Neme mesta politici NIGDE,osim, za na to namenjenim mestima kao sto su Skupstina,Mitinzi,medijske emisije...Ko ide na utakmice da bi iskazivao svoj politicki stav,promasio je i mesto i vreme i planetu i galaksiju i sve zivo!!!
Vračarac Vračarac 15:00 19.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

Eto,dragi moj Delijo!To je tvoj problem!Poistovecivanje politickih skupova sa sportskim dogadjajem je, za mene,ultimativni promasaj!Neme mesta politici NIGDE,osim, za na to namenjenim mestima kao sto su Skupstina,Mitinzi,medijske emisije...Ko ide na utakmice da bi iskazivao svoj politicki stav,promasio je i mesto i vreme i planetu i galaksiju i sve zivo!!!

Mislim da niste razumeli. Poenta je bila u identičnim načinima motivisanja ljudi. Ništa drugo.
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:22 20.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

To,da moras da motivises igrace jedne reprezentacije pustanjem "domoljubnih" pesama,govori o nekoliko stvari.

u srbiji su futbalski tereni bili poligoni za (dobrovoljnu) mobilizaciju.
uz ogromnu pomoć medija, vođa navijača (recimo arkana), pevaca, patriotskih stranaka, ovih
istih koje ce sada u proevropsku vladu, novinara, ministara, komandanata paravojnih formacija...
antioksidant antioksidant 08:38 20.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

u srbiji su futbalski tereni bili poligoni za (dobrovoljnu) mobilizaciju.
uz ogromnu pomoć medija, vođa navijača (recimo arkana), pevaca, patriotskih stranaka, ovih
istih koje ce sada u proevropsku vladu, novinara, ministara, komandanata paravojnih formacija...

Cisto da razjasnimo - da li si ti ikad bila na fudbalskoj utakmici pa si takav strucnjak?

Mladost sam proveo na severu i to ni u jednom trenutku nije ugrozilo moja "gradjanska" opredeljenja. Na severu je procentualno potpuno ista raspodela po politickim opcijama kao i u celom glasackom telu.

Vračarac Vračarac 09:43 20.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

Cisto da razjasnimo - da li si ti ikad bila na fudbalskoj utakmici pa si takav strucnjak?

Mladost sam proveo na severu i to ni u jednom trenutku nije ugrozilo moja "gradjanska" opredeljenja. Na severu je procentualno potpuno ista raspodela po politickim opcijama kao i u celom glasackom telu.

Pa zar ne znaš da su najveći stručnjaci za navijačka pitanja upravo oni koji i ne znaju gde je stadion. Šta će im stadion kad sve lepo piše u novinama.
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:43 20.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

Cisto da razjasnimo - da li si ti ikad bila na fudbalskoj utakmici pa si takav strucnjak?

nisam stručnjak.
bila jašta, puno puta.
ujak mi je bio neki budža u onoj jugi na nivou prve lige.
vuko me je svuda po jugi na utakmice.
al to je bilo pre raspada juge.
posle sam 90tih bila nazočna događanju naroda.
zar nisu recidivi tog perioda "ubij, zakolji... '', "nož, žica...", "ubi, ubi, ubi srbina..."?
o tome pričam.
Na severu je procentualno potpuno ista raspodela po politickim opcijama kao i u celom glasackom telu.

ne kažem da su svi navijači huligani...
međutim, 5 hiljada tupamarosa je dovoljno, zar ne?
Vračarac Vračarac 13:23 20.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

zar nisu recidivi tog perioda "ubij, zakolji... '', "nož, žica...", "ubi, ubi, ubi srbina..."?

Pa nije baš tako. Ima u vašim rečima i istine ali definitivno sve što ste rekli ne stoji. Pričam samo o Delijama (drugi me NE zanimaju) Nož žica itd. se na našoj tribini nije čulo. Ubi, zakolji se povremeno može čuti. Ali kada se priča o navijačima mora se pomenuti i 5. oktobar . Ne zaboravite gde su počela skandiranja protiv bračnog para. Takođe ne zaboravite koga su svi 5. oktobra prizivali kada je trebalo upasti u skupštinu ili razbiti kordon. Navijače (Zvezdine konkretno)
Ne zaboravite i humanitarne aktivnosti navijača putem kojih smo da sada sakupili milone dinara pomoći za Srbe na Kosovu. A te humanitarne akcije uglavnom organizuju tzv. "navijačko jezgro" ili "kop" t.j. oni koje nazivate huliganima.
antioksidant antioksidant 13:35 20.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

tzv. "navijačko jezgro" ili "kop" t.j. oni koje nazivate huliganima.

Ako cemo iskreno - rekla je da nisu svi navijaci huligani.

Ali EL na tribini se samo vidi ono sto se desava u drustvu. Izrazenije jer tamo ima vise mladih ljudi bez ikakve perspektive spremnijih da na problem odgovore nasiljem (ali kad pogledas u kom su miljeu rasli nemoj da te cudi).

I sto se tice severa i bracnog para - najveci horor koji sam video na severu je bio na tekmi protiv Torpeda. Andjeli su pokusali da upadnu na tribinu da sprece pesmu "Spasi Srbiju...". Kazem pokusali.
A moj ortak ima teoriju da je Radoman spasao Slobu u leto 99te jer je pustio publiku da sidje sa tribina na teren pa se jezgro severa rasturilo i propalo je kolektivno pridruzivanje demonstracijama ispred skupstine grada zbog Studija B. A tad smo vec prestali da bezimo od plavih.

PS - EL srecan put i lep provod na moru
Vračarac Vračarac 13:58 20.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

Ako cemo iskreno - rekla je da nisu svi navijaci huligani.

Naravno da nije rekla ali takođe stoji, uopšteno govoreći, da je upravo ta najuža ekipa koja je i najviše angažovana u humanitarnim akcijama najčešće asocirana sa huliganizmom.
antioksidant antioksidant 14:19 20.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

ali takođe stoji, uopšteno govoreći, da je upravo ta najuža ekipa koja je i najviše angažovana u humanitarnim akcijama najčešće asocirana sa huliganizmom.

Zasto bi ta dva iskljucivala jedno drugo?

Veruj mi meni ne bi bilo nista cudno da su ljudi angazovani u humanitarnim akcijama palili americku ambasadu.

Ne kazem da jesu (daleko od toga) ali humanitarne akcije koje organizuju Delije su sve do jedne vezane za Srbe na Kosovu tako da bi mi bilo krajnje logicno da se u toj ekipi nadju i ljudi kojim je humanitarna zica pojacana cinjenicom da pomazu Srbima, dok sa druge strane huliganska zica bude podstaknuta bombardovanjem 99te.
Vračarac Vračarac 14:28 20.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

Zasto bi ta dva iskljucivala jedno drugo?

U pravu si. Ne isključuje, ali ta priča o "huliganizmu" je pretrano izvikana. U ostalom ako dolaziš na stadion znaš o čemu govorim. takođe znaš ko je zaslužan za 65% nereda koji se dogoda na i oko stadiona.
ali humanitarne akcije koje organizuju Delije su sve do jedne vezane za Srbe na Kosovu tako da bi mi bilo krajnje logicno da se u toj ekipi nadju i ljudi kojim je humanitarna zica pojacana cinjenicom da pomazu Srbima

Jeste. To je tačno. Skoro apsolutno tačno i to je plod želje da se prvo počisti u svom dvorištu, t.j. da se prvo pomogne pripadnicima svog naroda. I jedna mala ispravka nisu sve akcije vezane za Srbe na Kosovu. Prošle godine je bila akcija (doduše manjeg obima) sakupljanja pomoći za prodručja nastradala u požarima i Grčkoj. Akcija je bila organizovana u saradnji sa navijačima Olimpijakosa.
antioksidant antioksidant 14:54 20.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

ali ta priča o "huliganizmu" je pretrano izvikana


slazem se. moj utisak je da se skretanjem price na "huligane" skrece prica sa pravog uzroka nasilja...


Exitus Letalis Exitus Letalis 15:49 20.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

Nož žica itd. se na našoj tribini nije čulo. Ubi, zakolji se povremeno može čuti.

izvini, al to ti ko ovaj/ova što reče da nisu sve pesme tomsonove takve i takve...
ne treba nijednom da se čuje takav govor ili takvo skandiranje.
Pričam samo o Delijama (drugi me NE zanimaju)

ma u redu. ali dozvoli da se tolika masa ljudi ne može da kontroliše.
jednostavno ne može, sve i da su najbolje namre vođa navijača.
i samo kažem da su se militarizovale sve manifestacije, neke samo u terminologiji a neke i na terenu, kom god.
gledaj sada čudo u mostaru.
pa kad je to ranije bilo?
to je takođe posledica ratova.
pola bošnjaka je igralo u banjalučkom borcu a vidi sada.
prvo je kod njih u bl. krenula ta parola "nož, žica...", paljenje autobusa kojima su došli navijači
željezničara.
kad su igrale bh i scg a prenosio pink, si video transparente i mladićeve fotke i tu "nož, žica..." a bio predrag marković, tadašnji predsednik parlamenta i policije koliko voliš.
i novi slogan "pala je, pala je, pala je na markale"
čiji su to bili navijači?
samo nisu delije? svi ostali jesu.
šališ se.
bio moj brat na utakmici. bio je šokiran jer je ceo stadion skandirao kad su ubili od batina onu šaku navijača iz sarajeva.
masa je čudo.
zato nikad ne bih bila deo nikave mase. never.
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:51 20.06.2008

Re: O Bilicevoj metodi

PS - EL srecan put i lep provod na moru

hvala.
pravo da ti kažem, ne mogu da dočekam.
da se malo rashladim od ove usijane atmosfere u bg.
što je mnogo, mnogo je.
pozz
ex.l.
vipera vipera 10:53 19.06.2008

Muzički ukusi

Inače su naši nogometaši (HRV) najpoznatiji po svojoj velikoj ljubavi prema turbo folku. Neki su plaćali pristojne kazne, koje im je odrezao Bilić, jer su se našli u narodnjačkom klubu u nekoj tuči, u vrijeme kad su trebali biti u hotelu.
Po pitanju Thompsona, ne pretjerivati. Ima rznih faza i pjesama. Nije meni nešto drag, ali ima par domo/rodoljubnih, u kojima ne pljuje po nikome, niti prijeti, nego jednostavno voli svoju zemlju.
Čavoglave su ipak jedna ratna pjesma, u vrijeme kada su izbjeglice preplavile Hrvatsku.
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:26 20.06.2008

Re: Muzički ukusi

Po pitanju Thompsona, ne pretjerivati. Ima rznih faza i pjesama. Nije meni nešto drag, ali ima par domo/rodoljubnih, u kojima ne pljuje po nikome, niti prijeti, nego jednostavno voli svoju zemlju.

to je isto ko da kažeš - samo je jednom ili dva puta prebio ženu. inače je duša od čoveka.
ništa lično.
svi ti pevači, od baje malog knindže, preko inih pevača ratnih huškača, meni su odvratni. makar samo jednom zapevali a posle se zamonašili.
mislim i na pevaljke, razume se.
Doctor Wu Doctor Wu 11:02 19.06.2008

Bilić je, u stvari,

genijalac. Kapira potpuno kakve su primitivčuge ti mali anonimusi koji igraju za njega i našao je pravi način da ih motivira. Gledao sam ga pre 5-6 meseca, kada su Hrvati izbacili Engleze sa Eura, bio je gost na Newsnightu kod Paxmana i bilo je pravo uživanje slušati ga. Elokventan (za fudbalera), sve bistro u glavi, on je, u stvari, jedina prava zvezda Hrvatske (koja, uzgred, igra očajno dosadno).

Rusi su sinoć bili fenomenalni, ali oni su histerični i mogu da popiju petardu od Holanđana. Najlepši fudbal igraju Portugalci (naravno, večeras navijam za njih protiv Nemaca) i Španci. Ipak, navijam da žabari osvoje prvenstvo.
Unfuckable Unfuckable 11:09 19.06.2008

Re: Bilić je, u stvari,

Rusi su sinoć bili fenomenalni, ali oni su histerični i mogu da popiju petardu od Holanđana.


tako će i biti
ozbiljna ekipa ne sme sebi da dopusti da promašuje onoliko šansi
Atomski mrav Atomski mrav 11:26 19.06.2008

Re: Bilić je, u stvari,

Apsolutno. Uzeće im Holanđani meru. Mada, čini mi se da će se Holanđani po prvi put na ovom EP sresti sa raspoloženom navalom, tako da treba biti oprezan sa prognozama
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 12:42 19.06.2008

Re: Bilić je, u stvari,

Doctor Wu
genijalac. Kapira potpuno kakve su primitivčuge ti mali anonimusi koji igraju za njega i našao je pravi način da ih motivira.


Genijalac? Hm, mozda ... ali bi se to onda moglo reci i za elokventnog i inteligentnog Seselja koji isto Kapira potpuno kakve su primitivčuge ti mali anonimusi koji "igraju" za njega i našao je pravi način da ih motivira?

"Problemcic" je u tome sto taj isti Bilic i njegovi "anonimusi" motiviraju jos i milione drugih obozavalaca ...

pozz
antioksidant antioksidant 12:54 19.06.2008

Re: Bilić je, u stvari,

... ali bi se to onda moglo reci i za elokventnog i inteligentnog Seselja koji isto Kapira potpuno kakve su primitivčuge ti mali anonimusi koji "igraju" za njega i našao je pravi način da ih motivira?

A ko Seselju spori pamet?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 13:04 19.06.2008

Re: Bilić je, u stvari,

antioksidant
A ko Seselju spori pamet?


Pa vidis valjda da sam znak pitanja stavio iza reci "genijalac"? Zato sto ona, po meni, ima pozitivno/afirmativno znacenje ... sto mi nekako ne ide bas uz nekog ko nacionalizmom "motivise" druge ljude ... Kad su u pitanju kvalifikacije "inteligencija", "elokvencija" onda su one vec neutralne i nezavisne od toga da li se radi pozitivnom ili negativnom liku ...Naravno moguce je da Wu (a i ti) to ne vidite tako ...

pozz
antioksidant antioksidant 13:18 19.06.2008

Re: Bilić je, u stvari,

Virtuelni Vasilije

antioksidant A ko Seselju spori pamet?Pa vidis valjda da sam znak pitanja stavio iza reci "genijalac"? Zato sto ona, po meni, ima pozitivno/afirmativno znacenje ... sto mi nekako ne ide bas uz nekog ko nacionalizmom "motivise" druge ljude ... Kad su u pitanju kvalifikacije "inteligencija", "elokvencija" onda su one vec neutralne i nezavisne od toga da li se radi pozitivnom ili negativnom liku ...Naravno moguce je da Wu (a i ti) to ne vidite tako ... pozz

znaci inteligentan covek nije sam po sebi genijalac vec mora zadovoljiti i neke moralne kriterijume? Cisto da se razumemo. Ja sam Seselja nazvao pametnim "vrednosno neutralno".

Sto se tice Bilica i pustanja Tompsona - koliko je meni poznato - on je urbaniji od te Tompson fore ali vecina igraca nije. Osobina dobrih trenera jeste da radi sa onim sto ima. Sto se tice Hrvata - sve je to jedna velika reklama za Ozujsko pivo.

Inace kada su igrali Skoti i Englezi na evropskom u Engleskoj (2:0 Englezi, Gaskojn dao prelep go, Skoti promasili penal) pisalo je da se Skoti loze pred tu utakmicu tako sto gledaju Brave Hart. Bizarno i ocigledno nije dalo rezultata ali je bar bilo efikasnije nego lozenje srpske reprezentacije pred poslednju tekmu sa ARgentinom kad je Kezman citao molitvu dok su se svi drzali za ruke.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 14:15 19.06.2008

Re: Bilić je, u stvari,

antioksidant
znaci inteligentan covek nije sam po sebi genijalac vec mora zadovoljiti i neke moralne kriterijume? Cisto da se razumemo. Ja sam Seselja nazvao pametnim "vrednosno neutralno".


pa da, ja Seselja ne bih zvao genijalac iz tih razloga ... a ti? A tacno je da je "pametan" prilicno neutralano ... mada ne razumem zasto sti me to pitao posto ja tu rec nisam upotrebio?:p

Razumem ja sta ti hoces da kazes (a i Wu) ali se ne slazem uvek sa svakim "sredstvom kojim se postize cilj". Da im je pustao molitve (zato sto ih one motivisu) ne bih se bunio (iako mene ne motivisu) ... nacionlizam mi je "bljak" a iskreno receno, ne mogu bas ni da zamislim (ili bar iskljucim) da je i sam Bilic "operisan" od nacionalizma ... Kao sto ne mogu da zamislim da bih ja mogao da koristim to sredstvo iako znam da bih postigao odredjeni cilj ...

pozz
antioksidant antioksidant 14:34 19.06.2008

Re: Bilić je, u stvari,

ok razumemo se


Doctor Wu Doctor Wu 15:46 19.06.2008

Re: Bilić je, u stvari,

Bizarno i ocigledno nije dalo rezultata ali je bar bilo efikasnije nego lozenje srpske reprezentacije pred poslednju tekmu sa ARgentinom kad je Kezman citao molitvu dok su se svi drzali za ruke.

Da, to je meni interesantno kao psihološki (ako ne i antropološki) fenomen: Hrvati slušaju Tompsona, ustaške pesmice, ovaj ih napujda ono: "Idite sad, izađite, ... im mater ćetnićku!" i Hrvati kad izađu ginu jedan za drugog, kidaju meso po terenu, razbiju Nemce, Engleze, koga već treba.

Ovi naši, sine, Dostojevski, pravoslavlje, Vizantija, Sveti Sava, duhovna vertikala, "Za Srbiju, kralja i otadžbinu!" i onda kad izađu noge im se odseku, počne neko petljanje, muljavina, popiju 6 komata onako k'o dobar dan ili puknu od Finske ili Azerbejdžana, svako igra za sebe, žali bože da ih gledaš.
die hard die hard 22:39 19.06.2008

Re: Bilić je, u stvari,

Apsolutno. Uzeće im Holanđani meru. Mada, čini mi se da će se Holanđani po prvi put na ovom EP sresti sa raspoloženom navalom, tako da treba biti oprezan sa prognozama
*novo


Jeste stvarno, sinoc je ruska navala bila fenomenalna,Iako ja navijah za Svede tj, Zlatana I.I veceras navijah za Portogeze al nije vredelo.Bili bolji, za mene, uvek dosadni Nemci.Al bolji, efikasniji.Inace ovo EU prvenstvo je sjajno, lepo za gledanje.
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:33 20.06.2008

Re: Bilić je, u stvari,

Ovi naši, sine, Dostojevski, pravoslavlje, Vizantija, Sveti Sava, duhovna vertikala, "Za Srbiju, kralja i otadžbinu!"

ovo ti ozbiljno?
ne verujem da ih pravoslavlje sprečava da "kidaju meso".
vala su se nakidali ko niko i nikada.
nego brate ne znaju da igraju.
ko god se malo "pokaže", prodaju ga za lepu kintu. a dok novi "izraste", novi za prodaju,
prođoše takmičenja.
Doctor Wu Doctor Wu 09:29 20.06.2008

Re: Bilić je, u stvari,

Exitus Letalis
Ovi naši, sine, Dostojevski, pravoslavlje, Vizantija, Sveti Sava, duhovna vertikala, "Za Srbiju, kralja i otadžbinu!"ovo ti ozbiljno?ne verujem da ih pravoslavlje sprečava da "kidaju meso".vala su se nakidali ko niko i nikada.nego brate ne znaju da igraju.ko god se malo "pokaže", prodaju ga za lepu kintu. a dok novi "izraste", novi za prodaju, prođoše takmičenja.

a, boga mi, niste ni vi loši sa onim vašim devicama, 9/11 i bombama po vozovima (čitam da ste i onog abu hamzu sklanjali u saraj'vo).
pusti te kidače mesa, tih idiota (četnika, partizana, balija, ustaša i ostalih svetih ratnika...) ima na svim stranama.
nego, za koga Češ ti večeras navijati? hrvate ili turke? mojne ono, fudbal me ne zanima, nek pobedi bolji. znam da si overeni srbomrzac, ali ko bi volela večeras da pobedi?
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:33 20.06.2008

Re: Bilić je, u stvari,

nego, za koga Češ ti večeras navijati? hrvate ili turke? mojne ono, fudbal me ne zanima, nek pobedi bolji. znam da si overeni srbomrzac, ali ko bi volela večeras da pobedi?

bre wu, gde me to svrstavaš?
u alkaidu?
il gde?
mojne tako :)))
navijam za hrvate.
al biću na putu za jadransko mora, al crnogorsko.
pa ako kondukter bude imao neke vesti, eto, znaću.
p.s. a el ozbiljno misliš da naši čitaju dostojevskog il se zekiš?
:)))
i navijala sam za jugu u svim sportovima dok je postojala.
i to vrlo vatreno, ako moš da poveruješ:)))
sad tako-tako...
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 11:14 19.06.2008

Dirnut sam

Procitah komnetare i stvarno sam dirnut cinjenicom da bas sve thompsonove pesme nisu ustasko fasisticke. Eto ima jedna koja nije. E bas tu slusaju u svlacionici. I bas tu i samo tu pesmu slusa cela hrvatska. Budimo ozbiljni.
Aleksandar T Aleksandar T 12:26 19.06.2008

Pivski flašizam

Je naziv fenomenalnog teksta koji ima smisla sa tvojim sjajnim blogom Nevene
jedan dio :

....I aktualni balkanski nacionalizmi temelje vlastite identitete na svojim neprijateljima, pri čemu se javlja tzv. narcizam malih razlika jer je, koliko god nacionalisti skvičali suprotno, među balkanskim narodima mnogo više sličnosti nego razlika (narcizam malih razlika također zahtijeva poseban tekst). Dovoljno je spomenuti da su sve jezičke invencije s nakanom da se pojačaju razlike između srpskog i hrvatskog jezika propadale u točki kad bi postale zaista djelotvorne; naime, kad bi postale nerazumljive Bošnjacima, Srbima i Crnogorcima – jednako su bile nerazumljive i Hrvatima. Upravo je to ograničavalo jezičke invencije gotovo isključivo na imenice.

[Ovdje, dragi čitaoče, moram učiniti jednu digresiju. Najcrnji pesimist ne bi isključio mogućnost da netko ipak odluči izvesti ozbiljan zahvat na strukturi jezika, pa uvede, na primjer, nova glagolska vremena (prošlo savršeno vrijeme; futur izgubljeni; prošlo ponovljeno vrijeme etc.), ili, recimo, dva nova padeža: osmi, interaktiv, koji neka bi odgovarao na pitanje "tko koga?", te deveti, akumulativ, "komu što"? Ili, deklinirati nesklonjive riječi, primjerice (ovo posuđujem od Mome Kapora), "bez": bez; bza; bzu; … sa bzom". No mislim da najcrnjem pesimizmu nema mjesta.]

Vratimo se jezičkoj "inventivnosti". Fašizam govori novogovorom, osiromašuje rječnik i koristi elementarnu sintaksu jer time zatire jezičke instrumente kompleksnog i kritičkog mišljenja. Novogovor se ponekad pojavljuje u naizgled nevinom obliku; držim da tu negdje pripadaju i "pivski zakoni", njih mnogo desetina na broju. Čemu raspredanje o mineralnom retrookusu, aromi višnje, usporedbama bistrine, boje, gustoće pjene, kad se sve to može pomesti s tri riječi: "Žuja je zakon"? Samo nek' je 'ladna.......

Evo i tog videa...
Neven Anđelić Neven Anđelić 12:57 19.06.2008

Re: Pivski flašizam

Prvo puno hvala na linku za odlican teskt. A sada poslastica. Za nevjerovati je ali Karmen Loncarek, autorica teskta o pivskom nacionalizmu, i ja smo isli zajedno u razred na pocetku opsnovne skole u Karlovcu. Ona odselila u Rijeku, ja u Sarajevo nesto kasnije ali izgleda da slicno razmisljamo o nekim stvarima. Ovo me je bas obradovalo.
Hvala.
Aleksandar T Aleksandar T 13:03 19.06.2008

Re: Pivski flašizam

Drago mi je ako sam djelom zasluzan za ovu spoznaju i da ćeš Karmen i kontaktirati na neki način, ja je nažalost ne znam....primjetićeš i par svojih tekstova na našem portalu, nadam se da nećeš zamjeriti
P
antioksidant antioksidant 13:10 19.06.2008

Re: Pivski flašizam

primjetićeš i par svojih tekstova na našem portalu, nadam se da nećeš zamjeriti

ako platite - nece
Neven Anđelić Neven Anđelić 13:35 19.06.2008

Re: Pivski flašizam

Pocascen sam. Svratim ja na sajt, mada ne precesto - nikada nije dovoljno vremena za sve vrijedne stvari, i odlican je.
Aleksandar T Aleksandar T 13:46 19.06.2008

Re: Pivski flašizam

Hvala Nevene,
drago mi je da je tako, pazi da ne nazebeš gore :)

P
Tibor Jóna Tibor Jóna 12:31 19.06.2008

Nashi!

Ja najvise volim kad u vaterpolu zaigra Srbija Madjarska.
Kako god okrenes pobede nasi.
Atomski mrav Atomski mrav 12:46 19.06.2008

Re: Nashi!

Ili, što je jedan naš zemljak a tvoj sunarodnik izjavio nakon prve utakmice baraža za SP u Francuskoj (Mađarska - SR Jugoslavija 1:7) - "Ovi naši ubiše one moje!"
carly carly 13:04 19.06.2008

Re: Nashi!

Tibor Jóna
Ja najvise volim kad u vaterpolu zaigra Srbija Madjarska.
Kako god okrenes pobede nasi.

izvanredno

Sto se tice fudbala Voran Deutschland ako ne oni onda bar Holandija ako ni zbog cega drugog navijaci su im konstantno nasmejani dal zbog igre dal zbog cega drugog . Sto se tice pesama i motivacije primetio sam da se igraci dosta angazovanije prihvate igranja dok im pevaju pesme koje hvale i velicaju klub, angazovanije ne i bolje ne mogu oni da trce brze od onoga sto im je urodjeno. i to ponekad bude dovoljno za pobedu. Interesantno da za vreme prepucavanja sa protivnickim navijacima/klubom nije toliko primetan adrenalinski skok. Tako da ne bi trebalo ovde kriviti Bilica on radi svoj posao za solidne novce i jos solidnije ako bude uspesan, prosto covek zna kakvi su mu igraci i to koristi.
mariopan mariopan 14:00 19.06.2008

Re: Nashi!

Tibor Jóna
Ja najvise volim kad u vaterpolu zaigra Srbija Madjarska.
Kako god okrenes pobede nasi.

)))))))
ioOoi ioOoi 12:56 19.06.2008

Petrić,Knežević,Vukojević,Srna

a ovi ostali govore po naški i veruju u Isusa Hrista. Ja navijam za Hrvate. I to svim srcem.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 13:00 19.06.2008

...

Svaka cast Nevene za post - steta sto covek moze da ti da samo jednu preporuku ...

Kad ne igra Srbija ja obicno navijam za Nemacku ... i do toga je doslo spontano, bez ikakve svesne namere (mada bi naravno i ona bila logicna posto se radi o mom "drugom domu". I meni samom je bilo interesantno da primetim kad sam za vreme proslog svetskog prvenstva uhvatio sebe kako skacem od radosti kad Nemci daju gol. Pa sam tumacio to kao prirodan uticaj okoline u kojoj covek zivi i cega obicno nije ni svestan ...

Prilikom zadnje utakmice Nemacka - Hrvatska sam se osecao prilicno neutralno (ili mozda ipak vise na strani Nemacke) ali me je igra Hrvatske zbilja odusevila i iznenadila. I to ne samo pobedom (koja je u fudbalu uvek moguca) nego sto su toliko bili bolji od Nemaca ... I tom prilikom mi se desilo nesto interesantno: posle utakmice sam otisao da prosetam u park i iz jedne grupe zena koju sam sreo, pitala me je jedna od njih da li znam rezultat utakmice. Kad sam rekao da je pobedila Hrvatska, ona mi je prilicno zlovoljno odgovorila pitanjem: a vi se ocigledno radujete?

pozz
Dejan Stanković Dejan Stanković 13:14 19.06.2008

od petka

do utorka sam bio u zg.
Ludnica! svi su u dresovima. gospodja na trafici kupuje maramu na kockice za peseka. dotle to ide.
sve u svemu skroz bezopasno i veselo, svi, pa i oni u dresovima su bili skroz ljubazni, a meni se odmah cuje odakle sam. iz 2 reci.
i zesce se raspituju za koga se navija u beogradu.
ioOoi ioOoi 13:33 19.06.2008

!!!Zbun veka!!!

Prošle godine sam išao na svoju dedovinu posle 18 godina. Did mi je Dalmoš Hrvat oženio Srpkinju u okolini Bga. Imamo plac u okolini Zadra na šetalištu i na moru koji tamošnji rodjak koristi za parking.Gosti su mu stalni, mahom Bosančerosi. Zamislite kako se zbunio njegov gost kada sam ga na Bg naglasku zamolio da pomeri svoj auto malo dublje na mom placu jer volim da ležim ispod moje najveće masline. No popio je to i pomerio auto.

Kada smo se upoznali ispostavilo se da je pola Musliman pola Šiptar sa Kosova.Na to sam mu je odgovorio da je meni jedna baka pola Madjarica pola Austrijanka jedan did Hrvat a ostalo Srbi.

Posle 2 piva se lik hvatao za glavu u neverici što ne znam neke njegove omiljene pevaljke koje su iz Beograda i koje su "opšta kultura" tamo kod njega u Švici.

I otprilike smo nekako ćutke poštovali sve te mrtve u svim tim silnim ratovima i kroz vizuru moje masline i bonace cugali žuju dok je ispred nas šljunak kulirao na vrelom avgustovskom danu. Mrzelo me da prebrojim ratove izmedju Austrijanaca,Madjara,Srba, Hrvata,Muslimana i Šiptara. Previše je prijalo to pivo i plavi Jadran.
djordje przulj djordje przulj 14:13 19.06.2008

Marks ili Luks?

Ma ovo više nema veze s mozgom! Što bi rekao jedan moj prijatelj "CIVILIZACIJA JE STALA"!

Puno pozdrava za jednog iz dvojca najboljih voditelja najboljeg omladinskog radija Sarajevo.

Đorđe Pržulj
Novi Sad, ex Sarajevo
heroj ulice heroj ulice 16:01 19.06.2008

nije sve tako crno

umjesto isticanja negativnih i pomalo nategnutih teza probat ću kontrirati autoru isticanjem pozitivnih doprinosa bilića i njegovih boysa.

bilić je najmlađi izbornik na euru, a zbog svog uspjeha i ponašanja uzor mnogim mladima u domovini koji se u tranzicijskoj hrvatskoj nemaju u koga ugledati. ekipa u stručnom stožeru zlatna je generacija vatrenih iz francuske 1998. koja mnogima daje nadu da se mukotrpnim radom i odricanjem u životu može mnogo postići. za razliku od novopečenih bogataša, reformiranih komunista i drugog šljama koji se u devedesetima nabrzinu nakrao i sad napučuje svaki kutak lijepe naše.

ne slušaju svi reprezentativci thompsona, kao što ni svi hrvatski navijači nisu nacisti. ekstremista ima svugdje, hrvatska po tome nije posebna. no domoljubni naboj koji bilić boysi pokazuju je onaj iskreni osjećaj koji većina hrvata gaji. i to se može vidjeti na terenu i zato ih navijači obožavaju. za razliku od "domoljuba" koji nam se svaki dan obraćaju putem medija.

hrvatska je, po broju stanovnika, najmanja zemlja koja se plasirala na euro. općenito gledajući hrvatska je među malim zemljama po gotovo svim kriterijima (osim možda zarade od turizma). ne može se mjeriti s američkom vojnom silom, njemačkom auto industrijom ili japanskom tehnologijom. ali sve ih možemo pobijediti u nogometu, sportu koji je zaludio cijeli globus. zato cijela hrvatska nosi kockice i slavi vatrene.

naravno, ne treba bježati od činjenica.

bilić je bio među nogometašima koji su potpisali peticiju za generale i protiv haškog suda.

kapetan reprezentacije niko kovač bio je u predizbornom spotu za hdz, a za ivu sanadera bi glasao i njegov brat robert također. ali u toj reprezentaciji igraju i jedan niko kranjčar, danijel pranjić ili vedran ćorluka. o njima se ne piše jer su normalni momci, odrasli u urbanim sredinama i nisu skloni ekscesima.

thompsonov glazbeni opus je kriminalan i ne pale fore da "ovo je pjevao nekad" sad se promijenio, ne vjerujem njegovu umivenom, reformiranom osmijehu (punom skupo plaćenih umjetnih zubi), kao što je vjerujem ni "novom" hdz-u.
Neven Anđelić Neven Anđelić 19:00 19.06.2008

Re: nije sve tako crno

Mislim da se mi skoro u potpunosti slazemo. Bilicev rad mi se svidja jos od pobjede na Wembleyu, navijaci su mi fantasticni jos iz Berlina prije dvije godine protiv Brazila, igrace cijenim zbog izgaranja tokom ovih utakmica na kojima sam ih gledao (mozda i porijekla posto ih jedno osam ima roditelje iz BiH) ali sam naglasio onda cinjenice koje mi smetaju i umanjuju mogucnost da ih svim srcem podrzim. Dakle, Bilic je super mada ne vjerujem da bi priblizno istu stvar mogao uciniti s bilo kojom drugom reprezentacijom ili klubom jer on ocito srcem osjeca to sto radi. To je lijepo vidjeti. Tompsona mu ne mogu zaboraviti a glede Haga i tribunala zaista sam u suprotnom taboru. A drago mi je za Hrvatsku i narod koji se veseli. Eto igara, jos kada bi vlada dala kruha....
heroj ulice heroj ulice 13:16 21.06.2008

Re: nije sve tako crno

što se tiče thompsona i drugih vrsta ekstremizma podržavam osudu takvih gadosti, samo sam htio naglasiti da je bilić omiljen jer je vrlo pozitivna i ispravna ličnost. kad su ga zaje.... iz hrvatskog nogometnog saveza za ugovor ispao je najveća faca na svijetu. došao je presicu s koje je marković (predsjednik hns-a) pobjegao i rekao srebriću (glavnom tajniku hns-a) "daj ugovor, sad ću potpisat, ne zanima me plaća". bilić je prije svega čovjek, a opet je samo čovjek pa stoga i nije nepogrešiv.

ali evo jedan detalj sa sinoćnje utakmice s turskom. prilikom najave reprezentacija na stadionu je pušten refren pjesme "lijepa li si". to je ista ona pjesma koju je bilić puštao u svlačionici.
Unfuckable Unfuckable 01:58 22.06.2008

Re: nije sve tako crno

Tko pobedi Engleze na Vembliju, i Nemce na Euru
zaslužuje moje poštovanje
pa bio i najcrnji ujka
a Slaven to, zasigurno nije
Neven Anđelić Neven Anđelić 11:07 22.06.2008

Re: nije sve tako crno

ma majstor je. i jucer je rekao da nije ni zla sreca ni sudije vec jednostavno fudbal. i izgubi se nekada i kada ne bi trebalo. kazem svidja mi se skoro sve kako radi a neke stvari zasmetaju pa seo nda preispitujem i ovo mi pomogne da cujem druge ljude.
Srboskeptik Srboskeptik 23:52 19.06.2008

Bilić i Thompson

Nije Bilić egzorcist katoličke crkve niti osmi sekretar SKOJ-a pa da se bavi ideoloških odgojem igrača. Nema se njemu što prigovarati puštanje Thompson. On je jednostavno vidio da su neki igrači deprimirani nakon slabe igre protiv Austrije i pustio je onu vrstu glazbe za koju je znao da upravo te igrače (braća Kovač, Šimunić) može podići. Pri tome je ipak odabrao pjesmu u kojoj nema ničeg ružnog, samo malo staromodnog domoljublja. Da su znake depresije pokazali Olić ili Srna možda bi im pustio Halida Bešlića. Za Pletikosu bi pustio Gibonnija a za Kranjčara Prljavo Kazalište. Poznato je da je Bilić ljevičar po političkom opredeljenju i roker po glazbenom. Ali nije blesav pa da nameće drugima ono što im ne paše. U dvije godine izborničkog rada pokazao je izuzetno visoku (prije svega emotivnu) inteligenciju u odabiru i motiviranju kako igrača tako i suradnika.
Kasper Kasper 07:50 20.06.2008

Q/A

ja navijam za Hrvatsku ali za razliku od Dodika, navijam za BH ne samo protiv Turaka



Izvini, a zasto bi Dodik uopste trebao da navija za Hrvatsku?
Neven Anđelić Neven Anđelić 08:50 20.06.2008

Re: Q/A

ne treba nego je sam rekao da navija. a ja rekao da i ja navijam i da se onda razlikujemo po pitanju navijanja za bih za koju ja navijam (u kvalifikacijama) a on samo kada igra protiv turske. njegove rijeci. nadam se da je jasno.
Kasper Kasper 09:11 20.06.2008

Re: Q/A

ne treba nego je sam rekao da navija. a ja rekao da i ja navijam i da se onda razlikujemo po pitanju navijanja za bih za koju ja navijam (u kvalifikacijama) a on samo kada igra protiv turske. njegove rijeci. nadam se da je jasno.


Covek nema ni jedan razlog da navija ni za Hrvatsku ni za Bosnu. I to je ovde svima jasno. Tamo preko bare ocigledno jos patite od jugonostalgije. Mi,ovde, sa tom pricom lagano zavrsavamo. Nastojimo da idemo dalje.
Vračarac Vračarac 09:45 20.06.2008

Re: Q/A

Tamo preko bare ocigledno jos patite od jugonostalgije

Dok je SKOJevaca biće i jugonostalgije.
Neven Anđelić Neven Anđelić 10:15 20.06.2008

Re: Q/A

nije jugonostalgija. dodik je sam izabrao i rekao da naivja za hrvatsku na ovom prvenstvu. ja smatram da ima razloga da navija za bih i isto tako smatram da sasvim opravdano navija za srbiju. tu se vjerovatno razlikujem od vecine navijaca bih. a prica o jugonostalgiji je zavrsena ja mislim svugdje. konacno to je zapravo bila tudjmanova izmisljotina iz straha da mu se sljedbenici ne preokrenu. ali opsteprihvacena na sirim prostorima pa je ocito bilo i neke istine u tome. sada o tom dobu samo srednja generacija moze sa nekim finim uspomenama promisliti sta jer tada su bili mladi. kao kada jem oja baka pricala o kraLJEVINI jugoslaviji ili jos stariji o austrougarskoj.
Doctor Wu Doctor Wu 11:38 20.06.2008

Re: Q/A

sasvim je normalno što bi dodik u nekom susretu bosne i srbije navijao za srbiju. i ja bih, :). mada me strašno nervira što ovi naši somovi ne ginu na terenu kao hrvati. kao što me je i nekad uvek nerviralo što su hajdukovci i grobari ginuli po terenu. kad se setim onog mićuna jovanića, čovek (uzgred, srbin) vola da ubode ali uvek ga zavuče zvezdi i to negde u 82., 83. ili onaj boriša đorđević iz bora, dragan holcer (nišlija) ili onaj simeunović (čarapan)- svi su ginuli za hajduk. o grobarima ne bih ovog puta, ali slična stvar. a ovi moji cigoši sve na fintu ako može bez trčanja i fajta. i dinamovci do bobana su bili na tu foru, ali kad su zavladali duvanjci postali su luđi od hajdukovaca.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana