Umetnost

Čitanje kapitala

Milica Tomić RSS / 20.06.2008. u 16:30

 

 

 

 

 

 

 

 

"Reading Capital"

Sometimes the class struggle is the struggle of an image against another image and one sound against another sound. Godard 
2004, DVD installation, 10 min

Nakon svoje posete Mexiku, 1930 godine, avangardni filmski reziser Sergej M. Ajzenštajn, nameravao je da snimi film po Mrksovom delu “Das Kapital”. Iako film nikada nije snimio, ostale su Ajzenstajnove beleske, crtezi i skice, kao priprema za scenario ovog nezavrsenog projekta. Na osnovu ovih belezaka jasno je da radikalizam ove namere nije bio samo u tome da vizualizuje apstraktne pojmove i logiku kapitala, vec i u tome , kako on kaze, da isprovocira i proizvede dijalekticko misljenje publike. Da bi ovo postigao filmskim jezikom, on artikulise jednu metodu, montaznu doktrinu, i naziva je intelektualnom, odnosno dijalektickom montazom. (kadar 1 teza+ kadar 2 antiteza = sinteza) Ovako montirani kadrovi teze i antiteze rezultiraju nevidljivom, nepostojecom sintezom koja se dogadja u umu posmatraca. On navodi primer: u kadru 1 pojavljuje se prelepa, negovana, zena koja elegantnim pokretima oblaci svilene carape. Odmah nakon ovog kadra ide kadar 2 u kome se pojavljuje snimak zene koja zivi u indiji i koja inkubira, gaji svilene bube ispod pazuha. Ajzenstajn ne prikazuje treci kadar, kadar koji je rezultat  odnosa  kadra 1 i 2 (teze i antiteze), ne ilustruje vizualizaciju apstraktnog koncepta eksploatacije, jer se po njegovom konceptu treci kadar odigrava u glavi posmatraca.

U toku mog boravka u Teksasu 2004 godine, radeci na videu “Citanje kapitala”, ovo je bila kljucna referenca i glavna inspiracija mog rada.

Medjutim, moja namera nije bila da koristim dijalekticku montazu kao montaznu tehniku, vec je ona postala konceptualna osnova rada “Citanje kapitala”.

Zamolila sam nekolicinu prominentnih gradjana San Antonia, pre svega onih koji su u posedu kapitala, i koji na osnovu tog kapitala ucestvuju i reprezentuju americko drustvo, globalno najrazvijenijeg kapitalistickog sistema, da citaju, nauce napamet i izgovore u kameru delove, citate Karl Marksovog “Kapitala”. To su citati koji se odnose na definiciju kapitala, viska vrednosti i proleterijata, one klase koja iznosi svoju radnu snagu kao robu na trziste i na osnovu toga ostvaruje visak vrednosti koji ostaje u posedu vlasnika kapitala.

 

Izgovarajuci ove citate ovi gradjani Texasa, koji su personifikacija kapitala, viska vrednosti, i koji zastupaju stav americke drustvene vecine da klasna razlika ne postoji, oni govore o preleterijatu, o klasi cije postojanje ne priznaju, definisu njegovo i svoje vlastito mesto unuatr strukture reprodukcije kapitalistickog sistema.

Na osnovu Ajzenstajnovih belezaka vidimo da njegova radikalna  namera da filmuje Marksov Kapitalgovori u ime onih koji nisu u posedu kapitala, s mesta proleterijata. Kako Marks kaze, onih koji su dvosmisleno “slobodni”, slobodni da prodaju svoju radnu snagu, i istovremeno slobodni od bilo kakvog posedovanja kapitala, proizvodnih snaga itd. - tako da na trzistu nemaju nista drugo da ponude kao robu, do svoju radnu snagu.

Ajzenstajnov scenario je misljen iz perspektive onih koji su sa Marksom zajedno mislili da je osnov ideologije kapitalizma SLOBODA, JEDNAKOST i VLASNISTVO!! Onih  koji su takodje verovali da je svet bez poseda moguc, i da ce kroz revoluciju ostvariti svoju interpretaciju Marksove teorije.

 

 

 

 

 

 

 

 

(citat iz teksta Branimira Stojanovica):

“Video rad Citanje Kapitala, referira naAisenstajnov zamisljeni plan filmske adaptacije KAPITALA, medjutim on govori s mesta danasnjeg sveta trijumfa kapitalizma koji vise ne poznaje ni unutarnje ni spoljne granice. Citanje Kapitala u obliku ova dva naporedo postavljena pristupa Marksovom kapitalu formiraju vremensku petlju dve epohe koje jedna drugu potpuno iskljucuju.

Jedna je epoha Ajzestajna, kada je svetska revolucija i uklanjaje kapitalizma kao oblika varvarizma bilo pitanje aktualnog trenutka, i epohe Citanja Kapitala, nase epohe, epohe kontra revolucije, trijumfa kapitalizma, koja prema Ejzenstajnovoj epohi i njenim snovima gaji izraziti prezir, kao prema epohi ostvarenog varvarizma.”

         

      

 

 

 

 

 

 

 


 U okviru izlozbe "Zidovi na ulici", u saradnji Muzeja savremene umetnosti i Siemens-ovog umetnickog programa bice izlozen rad "Čitanje kapitala" u Nacionalnoj galeriji  (Dositejeva1). 

Izlozba "Zidovi na ulici" otvara se danas u 19h u salonu Muzeja savremene umetnosti 

Radovi umetnika

 Mike Bouchet/Uros Djuric/Michael Elmgreen & Ingar Dragset/Mathilde ter Heijne/Rita McBride/Josephine Meckseper/Sarah Morris/Dusan Otasevic/ Nesa Paripovic/Dan Perjovschi/Robin Rhode/Michael Sailstorfer/Annika Ström/Milica Tomic/Lawrence Weiner/Amelie von Wulffen/Heimo Zobernig

bice izlozeni u: 

Salon Muzeja savremene umetnosti

Pariska 14, 11000 Beograd
- - - - -
Centar za kulturnu dekontaminaciju – Paviljon Veljkovic
Bircaninova 21, 11000 Beograd
- - - - -
Nacionalna galerija
Dositejeva 1, 11000 Beograd
- - - - -
Park ispred Muzeja savremene umetnosti, Usce Save 10, blok 15
- - - - -
Krov zgrade nekadasnje Beobanke, Zeleni venac 16
- - - - -
Izlog bivse robne kuce “Beograd”, Knez Mihailova 41-45

 

Atačmenti



Komentari (86)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 16:45 20.06.2008

Izvini, o cemu je ovaj post ?

Ako moze, molim malko jasnije.
Ne mora nasiroko, ali da je makar razumljivo to sta se zeli reci.
Hvala.
Milica Tomić Milica Tomić 17:08 20.06.2008

Re: Izvini, o cemu je ovaj post ?

Hvala Ninoslave, evo dodala sam i u uvodni tekst.

U okviru izlozbe "Zidovi na ulici", u saradnji Muzeja savremene umetnosti i Siemens-ovog umetnickog programa bice izlozen rad "Čitanje kapitala" u Nacionalnoj galeriji (Dositejeva1).
Izlozba "Zidovi na ulici" otvara se danas u 19h u salonu Muzeja savremene umetnosti.
Radovi umetnika Mike Bouchet/Uros Djuric/Michael Elmgreen & Ingar Dragset/Mathilde ter Heijne/Rita McBride/Josephine Meckseper/Sarah Morris/Dusan Otasevic/ Nesa Paripovic/Dan Perjovschi/Robin Rhode/Michael Sailstorfer/Annika Ström/Milica Tomic/Lawrence Weiner/Amelie von Wulffen/Heimo Zobernig bice izlozeni u: Salon Muzeja savremene umetnosti
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:27 20.06.2008

Re: Izvini, o cemu je ovaj post ?

Hvala. Ovo razumem. Srecno !
Ivan Marović Ivan Marović 16:50 20.06.2008

Nekad i sad

Milica Tomić
Izgovarajuci ove citate ovi gradjani Texasa, koji su personifikacija kapitala, odnosno zastupnici viska vrednosti,
Eto kako se vremena menjaju, kad sam ja učio škole u toj Americi, zastupnici viška vrednosti su bili Marksisti. Građani Teksasa, koji su školovani na tradiciji Adama Smita i Davida Rikarda nisu baš voleli taj koncept, tako da bi se pre mogli nazvati protivnicima nego zastupnicima viška vrednosti.
Milica Tomić Milica Tomić 17:10 20.06.2008

Re: Nekad i sad


Ivan Marović
Milica Tomić
Izgovarajuci ove citate ovi gradjani Texasa, koji su personifikacija kapitala, odnosno zastupnici viska vrednosti,
Eto kako se vremena menjaju, kad sam ja učio škole u toj Americi, zastupnici viška vrednosti su bili Marksisti. Građani Teksasa, koji su školovani na tradiciji Adama Smita i Davida Rikarda nisu baš voleli taj koncept, tako da bi se pre mogli nazvati protivnicima nego zastupnicima viška vrednosti.


oni nisu zastupnici teorije viska vrednosti, to su marksisti, ali iz perpsktive marksove teorije, u realnosti, kao i u ovom videu oni su zastupnici, reprezenti viska vrednosti.
Ivan Marović Ivan Marović 17:15 20.06.2008

Re: Nekad i sad

Hvala na odgovoru, sad mi više ništa nije jasno :(
Milica Tomić Milica Tomić 17:23 20.06.2008

Re: Nekad i sad

zastupnici teorije viska vrednosti, jesu marksisti, ali iz perpsktive marksove teorije, u realnosti, kao i u ovom video oni su zastupnici viska vrednosti.

Hvala na odgovoru, sad mi više ništa nije jasno :(


ljudi koji se pojavljuju na ovom videu su reprezenti posednistva kapitala i viska vrednosti, jednostavno kapitalisti.

oni ne zastupaju marksovu teoriju. Medjutim zamoljeni su da (iako protiv svojih uverenja) na ovom videu po prvi put citaju, uce napamet i recituju u kameru citate iz Marksovog kapitala.

Dakle Smitovci, koji ne veruju u visak vrednosti i marksovu teoriju kapitala u ovom videu izgovaraju napamet naucene marksove citate o visku vrednosti, proleterijatu itd.

Milica Tomić Milica Tomić 17:27 20.06.2008

Re: Nekad i sad

Izgovarajuci ove citate ovi gradjani Texasa, koji su personifikacija kapitala, odnosno zastupnici viska vrednosti,


evo izmenila sam u postu, da ne bude zabune sada stoji:

Izgovarajuci ove citate ovi gradjani Texasa, koji su personifikacija kapitala, viska vrednosti...
Doctor Wu Doctor Wu 22:34 20.06.2008

Re: Nekad i sad

Hvala na odgovoru, sad mi više ništa nije jasno :(

:))))).
milandezz milandezz 16:22 22.06.2008

Re: Nekad i sad

Dakle Smitovci, koji ne veruju u visak vrednosti i marksovu teoriju kapitala u ovom videu izgovaraju napamet naucene marksove citate o visku vrednosti, proleterijatu itd.

Kao i Vasi sagovornici...
apatrid apatrid 09:57 23.06.2008

Re: Nekad i sad

Eto kako se vremena menjaju, kad sam ja učio škole u toj Americi, zastupnici viška vrednosti su bili Marksisti. Građani Teksasa, koji su školovani na tradiciji Adama Smita i Davida Rikarda nisu baš voleli taj koncept, tako da bi se pre mogli nazvati protivnicima nego zastupnicima viška vrednosti.



Prvo, Maroviću, znaj sledeće - marksizam ima tri izvora, a to su:
nemačka klasična fiilozofija, francuski politički radikalizam (socijalizam) i engleska klasična politička ekonomija (Smit, Rikardo). Tako da si odavno morao da zaključiš ono što si zaključio potom

Hvala na odgovoru, sad mi više ništa nije jasno :(


Ali biser je da neko može biti "protivnik viška vrednosti". Genijalno, genijalno, tapš, tapš.
Malo više naobrazbe ne bi škodilo.
Ivan Marović Ivan Marović 16:46 23.06.2008

Re: Nekad i sad

apatrid
Ali biser je da neko može biti "protivnik viška vrednosti". Genijalno, genijalno, tapš, tapš.
Malo više naobrazbe ne bi škodilo.
Fon Mizes je protivnik tog koncepta. Malo više naobrazbe ne bi škodilo. I malo manje "genijalno, genijalno, tapš, tapš".
apatrid apatrid 19:15 23.06.2008

Re: Nekad i sad

Fon Mizes je protivnik tog koncepta. Malo više naobrazbe ne bi škodilo. I malo manje "genijalno, genijalno, tapš, tapš".


Ako misliš na Fon Mizesa, potpuno si u pravu. A ako misliš na mene i tu si potpuno u pravu, ali ja se ionako trudim da se pridržavam maksime "učiti, učiti i samo učiti".
Milan Novković Milan Novković 17:45 20.06.2008

Struktura vrednosti

...To su citati koji se odnose na definiciju kapitala, viska vrednosti i proleterijata, one klase koja iznosi svoju radnu snagu kao robu na trziste i na osnovu toga ostvaruje visak vrednosti koji ostaje u posedu vlasnika kapitala....

Ovo je, po mom mišljenju, previše statična sličica vremena koje se od sadašnosti sve brže udaljava.

Iz sadašnje perspektive se ova sličica uglavnom delom tiče prostog, repetitivnog rada u ekonomijama sa velikom nezaposlenošću.

Naravno, toga ima još uvek previše ali, iako je teško komentarisati bez posete izložbi, interesanto bi bilo ubaciti trend i dinamiku uz pomoća paralela sa razvijenim ekonomijama.

Fenomen baš modernog doba, ili sadašnjice, još preciznije, je difuzija vrednosti nad ekonomijom znanja kao podlogom. Naravno, znanje i niska nezaposlenost povlače za sobom i difuziju novca, sve manje ostaje "kapitalisti", a i taj kapitalista, u proseku, mora da bude sve pametniji, tj ulaže i tu vrstu vrednosti.

Indija je sporija od Kine, iako to samo razvlači obrazac u vremenu, ali je baš Kina (nedavno su po kupovnom paritetu na nivou države pretekli Japan na drugom mestu u svetu) začuđujući primer brzine kojom može da se menja struktura nečega za šta se u vreme kapitala mislilo da može da se promeni samo agresivnom revolucijom.

Na kraju, ispade evolucija agresivnija od revolucije :)
Milica Tomić Milica Tomić 17:50 20.06.2008

Re: Struktura vrednosti

Milan Novković
...To su citati koji se odnose na definiciju kapitala, viska vrednosti i proleterijata, one klase koja iznosi svoju radnu snagu kao robu na trziste i na osnovu toga ostvaruje visak vrednosti koji ostaje u posedu vlasnika kapitala....

Ovo je, po mom mišljenju, previše statična sličica vremena koje se od sadašnosti sve brže udaljava.

Iz sadašnje perspektive se ova sličica uglavnom delom tiče prostog, repetitivnog rada u ekonomijama sa velikom nezaposlenošću.

Naravno, toga ima još uvek previše ali, iako je teško komentarisati bez posete izložbi, interesanto bi bilo ubaciti trend i dinamiku uz pomoća paralela sa razvijenim ekonomijama.

Fenomen baš modernog doba, ili sadašnjice, još preciznije, je difuzija vrednosti nad ekonomijom znanja kao podlogom. Naravno, znanje i niska nezaposlenost povlače za sobom i difuziju novca, sve manje ostaje "kapitalisti", a i taj kapitalista, u proseku, mora da bude sve pametniji, tj ulaže i tu vrstu vrednosti.

Indija je sporija od Kine, iako to samo razvlači obrazac u vremenu, ali je baš Kina (nedavno su po kupovnom paritetu na nivou države pretekli Japan na drugom mestu u svetu) začuđujući primer brzine kojom može da se menja struktura nečega za šta se u vreme kapitala mislilo da može da se promeni samo agresivnom revolucijom.

Na kraju, ispade evolucija agresivnija od revolucije :)


Milane, hvala na kmentaru, odgovoricu vam ubrzo, cim se vratim sa izlozbe.
Milica Tomić Milica Tomić 22:37 20.06.2008

Re: Struktura vrednosti

Naravno, toga ima još uvek previše ali, iako je teško komentarisati bez posete izložbi, interesanto bi bilo ubaciti trend i dinamiku uz pomoća paralela sa razvijenim ekonomijama.

Slazem se da bi bilo znimljivo razmsljati u ovom pravcu

Ovo je, po mom mišljenju, previše statična sličica vremena koje se od sadašnosti sve brže udaljava.

i da i ne, jer kako kazes

Iz sadašnje perspektive se ova sličica uglavnom delom tiče prostog, repetitivnog rada u ekonomijama sa velikom nezaposlenošću.


ali veci deo sveta je u ovoj situaciji.

bitan deo ovog rada odnosi se na americko drustvo koje negira cinjenicu da je klasno. koje tvrdi da svako ima mogucnost da dodje u posed kapitala. izgovaranjem ovog marksovog teksta koji se odnosi na visak vrednosti i proleterijat, cini ga uopste vidljivim, pogotovu jer ga izgovaraju oni koji ga ne priznaju.
u toku priprema za izlozbu u teksasu, tehnicari koji su namestali rad, su se konstantno okupljali i slusali tekst. pomocni kustosi i administracija koji su bili angazovani oko izlozbe su u jednom trenutku nakon nekoliko slusanja ovog teksta:
"For the conversion of his money into capital, therefore, the owner of money must meet in the market with the free labourer, free in the double sense; that as a free man he can dispose of his labour power as his own commodity, and that, on the other hand, he has no other commodity for sale, is short of everything necessery for the realization of his labour power."
rekli: pa ovo se odnosi i na nas, mi smo taj "labour power".
umberto umberto 17:55 20.06.2008

citam danas Gloriju

kad tamo nabrajaju blogere. Pa medju najistaknutijima kazu Milica Tomic. Znas kako mi je bilo milo. To ce zapustiti usta zlobnicima sto te ogovaraju da intelektualno nisi dorasla mestu.
Glorija zna!
dragoljub dragoljub 18:25 20.06.2008

Re: citam danas Gloriju

zapustiti usta zlobnicima sto te ogovaraju da intelektualno nisi dorasla mestu.

kogube otrcava,sg ćesi viknem zemljakami strongija dagi jbm
Milica Tomić Milica Tomić 22:45 20.06.2008

Re: citam danas Gloriju

citam danas Gloriju, kad tamo...


Vrhunski list! Drago mi je zbog tebe. Samo nastavi da citas.
apatrid apatrid 10:32 23.06.2008

Re: citam danas Gloriju

umberto
kad tamo nabrajaju blogere. Pa medju najistaknutijima kazu Milica Tomic. Znas kako mi je bilo milo. To ce zapustiti usta zlobnicima sto te ogovaraju da intelektualno nisi dorasla mestu.Glorija zna!


Zlobnici su samo ljubomorni.
Radojicic Radojicic 17:55 20.06.2008

...

Kazezoze Kazezoze 18:01 20.06.2008

ovaj tekst

nije moguce kompletno prochitati jer su slike velike (shiroke) i josh je autorica pisala sa strane slika.
mislim da, kad bi tekst bio ispod slika, josh bi se i moglo nekako prochitati.
ovako mogu samo nagadjati o chemu se radi.
Radojicic Radojicic 18:07 20.06.2008

Re: ovaj tekst

Kazezoze
nije moguce kompletno prochitati jer su slike velike (shiroke) i josh je autorica pisala sa strane slika.
mislim da, kad bi tekst bio ispod slika, josh bi se i moglo nekako prochitati.
ovako mogu samo nagadjati o chemu se radi.


ja vidim sve lepo
samo je Milica zaboravila da napomene da je tema izlozbe zid, kao preduslov prezentacije u vizuelnim umetnostima


Nesa Paripovic
dragoljub dragoljub 18:11 20.06.2008

Re: ovaj tekst

ja sve vidim samo video ne vidim
dragoljub dragoljub 18:21 20.06.2008

Re: ovaj tekst

Radojicic
Kazezoze
nije moguce kompletno prochitati jer su slike velike (shiroke) i josh je autorica pisala sa strane slika.
mislim da, kad bi tekst bio ispod slika, josh bi se i moglo nekako prochitati.
ovako mogu samo nagadjati o chemu se radi.

ja vidim sve lepo
samo je Milica zaboravila da napomene da je tema izlozbe zid, kao preduslov prezentacije u vizuelnim umetnostima


Nesa Paripovic

dobro bre radoičiću zašto đipaš preko umetničkog dela
Kazezoze Kazezoze 18:27 20.06.2008

Re: ovaj tekst

ja vidim sve lepo

je li vidish i ovaj deo?
"Reading Capital"

Sometimes the class struggle is the struggle of an image against another image and one sound against another sound. Godard
2004, DVD installation, 10
Radojicic Radojicic 18:30 20.06.2008

Re: ovaj tekst

vidim odmah na pocetku ispod prve slike boldovano. Ne znam otkud Godard tu, valjda zbog onog slika protiv slike, zvuk protiv zvuka.

ja bi stavio ovaj Godarov

"All you need for a movie is a gun and a girl"


dragoljub dragoljub 18:35 20.06.2008

Re: ovaj tekst

ljudi ne zezam se ,el ima stvarno neki video ili ne,ostalo vidim
dragoljub dragoljub 18:38 20.06.2008

Re: ovaj tekst

sad i kod mene nestade godar,možda je to neka intervencija
Radojicic Radojicic 18:46 20.06.2008

Re: ovaj tekst

dragoljub
ljudi ne zezam se ,el ima stvarno neki video ili ne,ostalo vidim


ceo sam tekst prosao dvaput i nema linka za video, a ovo za godara je ludilo sad ni ja ne vidim citat

evo ti gledaj ovo dragoljube dok Milica ne popravi

Kazezoze Kazezoze 18:49 20.06.2008

Re: ovaj tekst

vidim odmah na pocetku ispod prve slike boldovano. Ne znam otkud Godard tu, valjda zbog onog slika protiv slike, zvuk protiv zvuka.

nije ispod slike boldovano, nego sa strane slike i to je upravo deo koji ne vidim u normalnom chitanju.
Radojicic Radojicic 18:52 20.06.2008

Re: ovaj tekst

Kazezoze
vidim odmah na pocetku ispod prve slike boldovano. Ne znam otkud Godard tu, valjda zbog onog slika protiv slike, zvuk protiv zvuka.

nije ispod slike boldovano, nego sa strane slike i to je upravo deo koji ne vidim u normalnom chitanju.


ma meni sad nema uopste
dragoljub dragoljub 19:16 20.06.2008

Re: ovaj tekst

"All you need for a movie is a gun and a girl"

pogledao i slažem se,samo se isćoravi pokušavajući da pročitam titlove
ha ,meni ove žemske u džempiri izgledaju bolje nego ove sad sa gol pupak,ozbiljno
dragoljub dragoljub 19:17 20.06.2008

Re: ovaj tekst

Radojicic
Kazezoze
vidim odmah na pocetku ispod prve slike boldovano. Ne znam otkud Godard tu, valjda zbog onog slika protiv slike, zvuk protiv zvuka.
nije ispod slike boldovano, nego sa strane slike i to je upravo deo koji ne vidim u normalnom chitanju.


ma meni sad nema uopste

ma to kazze nešto hakovao pa se sad :))))
Milica Tomić Milica Tomić 22:46 20.06.2008

Re: ovaj tekst

Kazezoze
nije moguce kompletno prochitati jer su slike velike (shiroke) i josh je autorica pisala sa strane slika.
mislim da, kad bi tekst bio ispod slika, josh bi se i moglo nekako prochitati.
ovako mogu samo nagadjati o chemu se radi.

pokusacu da popravim...
Milica Tomić Milica Tomić 23:53 20.06.2008

Re: ovaj tekst

ja vidim sve lepo
samo je Milica zaboravila da napomene da je tema izlozbe zid, kao preduslov prezentacije u vizuelnim umetnostima


da li bi malo opsirnije elaborirao ovu tvoju primedbu?

ova tvoja primedba trvdi - sta? da je natpis na zidu: "svi na izbore" bila preduslov da se ovaj rad pojavi na izlozbi?

sta za tebe predstavlja ovaj natpis, a sta covek koji preskace zid sa ovim natpisom, da li pretpostavljas koje je godine uradjen rad?
Radojicic Radojicic 21:00 22.06.2008

Re: ovaj tekst

Milica Tomić
ja vidim sve lepo
samo je Milica zaboravila da napomene da je tema izlozbe zid, kao preduslov prezentacije u vizuelnim umetnostima


da li bi malo opsirnije elaborirao ovu tvoju primedbu?

ova tvoja primedba trvdi - sta? da je natpis na zidu: "svi na izbore" bila preduslov da se ovaj rad pojavi na izlozbi?

sta za tebe predstavlja ovaj natpis, a sta covek koji preskace zid sa ovim natpisom, da li pretpostavljas koje je godine uradjen rad?


ma nisam to ja napisao, samo sam citirao tekst za Zidovi na ulici, stavio sam gore link

Priznati umetnici iz celog sveta pozvani su da preispitaju jedan od osnovnih preduslova produkcije i reprezentacije u vizuelnim umetnostima: zid. Ovaj projekat prevazilazi standarnu muzejsku prezentaciju koristeci izlagacki potencijal odredjenih mesta u javnom prostoru kao i pojedine galerijske prostore u centru Beograda.

Nesin rad sam samo stavio kao jedan od radova.

Natpis predstavlja poziv na izbore
Covek (Nesa) ne vidi iz te pozicije natpis te ne zna sta ga ceka dole
ne znam iz koje godine, mozda vreme Milosevica?



ivana23 ivana23 21:32 22.06.2008

Re: ovaj tekst

Natpis predstavlja poziv na izbore
ne znam iz koje godine, mozda vreme Milosevica?


Dal' pre ili nakon WWII...Deluje mi onovremenski.
Milica Tomić Milica Tomić 22:59 22.06.2008

Re: ovaj tekst

Natpis predstavlja poziv na izbore
Covek (Nesa) ne vidi iz te pozicije natpis te ne zna sta ga ceka dole
ne znam iz koje godine, mozda vreme Milosevica



Dal' pre ili nakon WWII...Deluje mi onovremenski.


druga polovina sedamdesetih
nsarski nsarski 19:47 20.06.2008

Cestitam,

pre svega, na izlozbi.
Citajuci ovaj tekst, dosla mi je ideja koja me je zabavila. Istina, ne znam da li se uklapa u umetnicki koncept, ali zar ne bi bilo takodje impresivno ako bi nasli nekoliko veoma siromasnjih ljudi koji bi izgovaral nesto o liquid assets, hedge funds, derivatives, investments, i slicne stvari u zargonu danasnjih venture capitalists?
dragoljub dragoljub 20:31 20.06.2008

Re: Cestitam,

nsarski
pre svega, na izlozbi.
Citajuci ovaj tekst, dosla mi je ideja koja me je zabavila. Istina, ne znam da li se uklapa u umetnicki koncept, ali zar ne bi bilo takodje impresivno ako bi nasli nekoliko veoma siromasnjih ljudi koji bi izgovaral nesto o liquid assets, hedge funds, derivatives, investments, i slicne stvari u zargonu danasnjih venture capitalists?

nsarski još ću da pomislim da si promašio profesiju,pa ti ovo bolje radiš od njih
nsarski nsarski 20:35 20.06.2008

Re: Cestitam,

nsarski još ću da pomislim da si promašio profesiju,pa ti ovo bolje radiš od njih

Nema veze, misao se sama namece. Ovi truli kapitalisti pricaju o Marksu, oslobodjenju radnicke klase i lsicno - znaci totalni kontrast. Sada, netalentovani ljudi kao sto sam ja razmisljaju po analogiji, pa onda pomislih: zar ne bi neki ubogi siromah mogao pred kamerom da prica u Wall Street zargonu.
Neki prosjak, na primer, kaze: "Imam 5 para. Uloyim 1 paru u koru hleba, da odrzim nivo produkcije. 1 para u razvoj, da podmitim vlasnika radnje ispred cijih vrata prosim da me ne tera - znaci research i development. 2 pare bih dao onom preko puta da mi ustupi bolje mesto - joint venture. I 1 paru drzim kao liquid asset, ako naidje neki iznenadni trosak. Ako sutra zaradim 10 para, moracu da nadjem finansijskog savetnika za krupni kapital". I to je kontrast, mislim.
Nista talenat, dakle, samo ekstrapolacija:)
Radojicic Radojicic 20:46 20.06.2008

Re: Cestitam,

Nsarski, a sta fali da se stvari prikazu bas kao sto jesu? Truli kapitalisti i folirantski marksisti. Sta ces vise
dragoljub dragoljub 20:48 20.06.2008

Re: Cestitam,

Nista talenat, dakle, samo ekstrapolacija:)

pa to i ja tvrdim na svojim komentarima.zašto je to umetnost kad neko uradi sa titulom akad. nešto a kad ti ili ja to uradimo onda nije umetnost nego lupamo gluposti.
jednostavno svako ko ume malo da žonglira sa mislima može da pravi ovakve stvari,neznam više ni kako to da nazovem.ustvari znam al bi bilo ...bolje da si ćutam:))
nsarski nsarski 20:51 20.06.2008

Re: Cestitam,

Nsarski, a sta fali da se stvari prikazu bas kao sto jesu? Truli kapitalisti i folirantski marksisti. Sta ces vise

Nista! Tako je najbolje.
Truli kapitalisti mrze marksizam (kao da je kapitalizam ideologija?), oni nisu fejk. Oni ga stvarno mrze, iz egzistencijalnih razloga i drugih visih ciljeva.. Eno vec godinama dave Kubance, ne bio oni to zbog izgubljene zarade, nego im je, humanima, stalo do slobode Kubanskog naroda. Slobode, ej! To se ne da nisim platiti.
nsarski nsarski 20:54 20.06.2008

Re: Cestitam,

zašto je to umetnost

Ne razumes ti ovo dragoljube, jaki su to momenti.
dragoljub dragoljub 20:58 20.06.2008

Re: Cestitam,

nsarski
zašto je to umetnost
Ne razumes ti ovo dragoljube, jaki su to momenti.

a da nisu možda malo prejaki?
dragoljub dragoljub 20:59 20.06.2008

Re: Cestitam,

folirantski marksisti.

promaklo mi ko su foliranti(ozbiljan sam)
nsarski nsarski 21:04 20.06.2008

Re: Cestitam,

a da nisu možda malo prejaki?

To je vec stvar licne snage karaktera. Neki imaju srce da izdrze, a neki se, opet, odmah rasplacu.
nsarski nsarski 21:06 20.06.2008

Re: Cestitam,

promaklo mi ko su foliranti(ozbiljan sam)

Meni nije, ali ovo je "korisna nejasnoca" kako je nekad govorio Bulatovic.
b. stojanovic b. stojanovic 22:33 20.06.2008

Re: Cestitam,

Dragi nsarski pa gde si ti , da li pises iz Amerike ili iz Srbije brale!!!

Ovo sa ekstrapolacijom Milicinog rada vec je napravljeno. Umetnicki par Dejan Andjelkovic i Jelica Radovanovic su tekst knjige ideologa neoliberalizma Hajeka dali da pred kamerom izgovaraju radnici i radnice iz Srbije. Dakle dali su radnicima koji trpe udar neoliberalizma na svojoj kozi da izgovaraju reci ideologa koji je je izumeo novo ideolosko orudje koje ih stavlja u poziciju potlacenosti, ali ovaj put bez prava zalbe posto savremeni kapitalizam je i antiradinicki i antiinteklektualisticki.

Ni tvoj kasniji predlog sa prosjakom nije nezanimljiv. Pa sta cekas, kameru u ruke i radi pa da ti pravimo izlozbu kad nam dodjes u Beograd!!
nsarski nsarski 22:39 20.06.2008

Re: Cestitam,

Dragi nsarski pa gde si ti , da li pises iz Amerike ili iz Srbije brale!!!

Ih, uhapsili me dusmani, pa ne daju da se mrdnem iz Novog Svetskog Poretka:(((
b. stojanovic b. stojanovic 22:45 20.06.2008

Re: Cestitam,

Ih, uhapsili me dusmani, pa ne daju da se mrdnem iz Novog Svetskog Poretka:(



Cime te uhapsili. Parama! Pa neces valjda zbog para da izdas domovinu!!
nsarski nsarski 22:52 20.06.2008

Re: Cestitam,

Cime te uhapsili. Parama!

Eto, bas tako, stid me da priznam. Neka nagrada je u pitanju...Ma, znam ja te nagrade Danajaca,
b. stojanovic b. stojanovic 22:56 20.06.2008

Re: Cestitam,

Neka nagrada je u pitanju...Ma, znam ja te nagrade Danajaca,



pa sto se stidis nsarski pohvali se ,kakva je nagrada u pitanju ....
nsarski nsarski 22:59 20.06.2008

Re: Cestitam,

b. stojanovic
Neka nagrada je u pitanju...Ma, znam ja te nagrade Danajaca,



pa sto se stidis nsarski pohvali se ,kakva je nagrada u pitanju ....

Nista vredno pomena, mora da su pogresili negde...
Nego, Milici sam cestitao na izlozbi, i cekam izvestaj iz prve ruke. Nestrpljivo.
Ko je bio? Kako je bilo? Ima li novih angazmana? Kako je publika reagovala?
Milica Tomić Milica Tomić 23:07 20.06.2008

Re: Cestitam,

Nema veze, misao se sama namece. Ovi truli kapitalisti pricaju o Marksu, oslobodjenju radnicke klase i lsicno - znaci totalni kontrast. Sada, netalentovani ljudi kao sto sam ja razmisljaju po analogiji, pa onda pomislih: zar ne bi neki ubogi siromah mogao pred kamerom da prica u Wall Street zargonu.
Neki prosjak, na primer, kaze: "Imam 5 para. Uloyim 1 paru u koru hleba, da odrzim nivo produkcije. 1 para u razvoj, da podmitim vlasnika radnje ispred cijih vrata prosim da me ne tera - znaci research i development. 2 pare bih dao onom preko puta da mi ustupi bolje mesto - joint venture. I 1 paru drzim kao liquid asset, ako naidje neki iznenadni trosak. Ako sutra zaradim 10 para, moracu da nadjem finansijskog savetnika za krupni kapital". I to je kontrast, mislim.
Nista talenat, dakle, samo ekstrapolacija:)


talenat je arhaicna kategorija nsarski.

nije ti uopse los ovaj monolog.
dobar je bilo ko da ga govori.
dobro bi legao i bogatunu i siromahu.
Milica Tomić Milica Tomić 23:22 20.06.2008

Re: Cestitam,

nsarski
b. stojanovic
Neka nagrada je u pitanju...Ma, znam ja te nagrade Danajaca,



pa sto se stidis nsarski pohvali se ,kakva je nagrada u pitanju ....

Nista vredno pomena, mora da su pogresili negde...
Nego, Milici sam cestitao na izlozbi, i cekam izvestaj iz prve ruke. Nestrpljivo.
Ko je bio? Kako je bilo? Ima li novih angazmana? Kako je publika reagovala?


nsarski, toliko je bilo dobro, da se neda prepricati,

divno toplo vreme, stotine ljudi, kokteli, voce, slanis, muzika...

novi angazmani? kako da ne, zahvaljujuci izuzetno razvijenom sistemu i trzistu umetnosti u Srbiji, radovima koji su se pojavili na ovoj izlozbi, vise nista ne moze da se stane na put!:))
nsarski nsarski 23:28 20.06.2008

Re: Cestitam,

divno toplo vreme, stotine ljudi, kokteli, voce, slanis, muzika...

Eto, najiskrenije mogu da ti kazem: zaista mi je drago. Lepe vesti iz Srbije su retkost, a ova je bas lepa.
Uzivaj u ovoj lepoj veceri (sad je vec kasno kod vas). Cestitam, jos jednom.
One primedbe o umetnosti u Srbiji su na mestu, ali zaboravi ih sada. (Mislim, i vi ste se setili da postavite izlozbu kad se igra fudbal. Banalnost, draga Milice, ima paklenu snagu. I filozofa moze da zaboli zub.).
Radojicic Radojicic 09:44 21.06.2008

Re: Cestitam,

nsarski
Nsarski, a sta fali da se stvari prikazu bas kao sto jesu? Truli kapitalisti i folirantski marksisti. Sta ces vise

Nista! Tako je najbolje.
Truli kapitalisti mrze marksizam (kao da je kapitalizam ideologija?), oni nisu fejk. Oni ga stvarno mrze, iz egzistencijalnih razloga i drugih visih ciljeva.. Eno vec godinama dave Kubance, ne bio oni to zbog izgubljene zarade, nego im je, humanima, stalo do slobode Kubanskog naroda. Slobode, ej! To se ne da nisim platiti.


oslobodili su vec Raj Kudera za jedno 100 somica i tako nekim detaljima, jer je on kreno prvi da ih oslobadja
Goran Nikolić Goran Nikolić 20:07 20.06.2008

marksizam, ne!!!

o ideologiji koja je izazvala tolike ratove,
i svojom ''dijalektikom'' , odnosno baljezgarijama,
zamlaćivala ljude decenijama
slušam neke hvalospeve....
neverovatno,
Stvarno nisam hladnokrvan
prema ideologiji koja je dobrim delom uništila i naše živote
koja je i inspirator ratova na prostoru SFRJ....

dragoljub dragoljub 20:33 20.06.2008

Re: marksizam, ne!!!

Goran Nikolić
o ideologiji koja je izazvala tolike ratove,
i svojom ''dijalektikom'' , odnosno baljezgarijama,
zamlaćivala ljude decenijama
slušam neke hvalospeve....
neverovatno,
Stvarno nisam hladnokrvan
prema ideologiji koja je dobrim delom uništila i naše živote
koja je i inspirator ratova na prostoru SFRJ....


ja mislim da ti treba da ideš kod učiteljice da ti vrati pare,ništa te nije naučila.
nsarski nsarski 21:51 20.06.2008

Jos me buni:

naslov. Zar ne bi trebalo da stoji "Čitanje Kapitala", mislim u pitanju je ipak naslov knjige. Ili?
dragoljub dragoljub 22:03 20.06.2008

Re: Jos me buni:

nsarski
naslov. Zar ne bi trebalo da stoji "Čitanje Kapitala", mislim u pitanju je ipak naslov knjige. Ili?

Unfuckable Unfuckable 22:48 20.06.2008

Re: Jos me buni:

ponizno molim autoricu da malo smanji sliku - ako je moguće, jer "razvaljuje" naslovnu stranu, te se ne vide uopće paneli s desne strane
Milica Tomić Milica Tomić 23:00 20.06.2008

Re: Jos me buni:

Unfuckable
ponizno molim autoricu da malo smanji sliku - ako je moguće, jer "razvaljuje" naslovnu stranu, te se ne vide uopće paneli s desne strane


jel' sada bolje?
Milica Tomić Milica Tomić 23:01 20.06.2008

Re: Jos me buni:

nsarski
naslov. Zar ne bi trebalo da stoji "Čitanje Kapitala", mislim u pitanju je ipak naslov knjige. Ili?


zapravo nije u pitanju samo naslov knjige.
nsarski nsarski 23:05 20.06.2008

Re: Jos me buni:

zapravo nije u pitanju samo naslov knjige.

To sam, verujem, naknadno shvatio. Ako se pod "kapital" podrazumeva ljudi koji imaju kapital, onda je ovo njihovo citanje. A opet, citaju "Kapital". Dobra dvosmislica.
Milica Tomić Milica Tomić 23:09 20.06.2008

Re: Jos me buni:

nsarski
zapravo nije u pitanju samo naslov knjige.

To sam, verujem, naknadno shvatio. Ako se pod "kapital" podrazumeva ljudi koji imaju kapital, onda je ovo njihovo citanje. A opet, citaju "Kapital". Dobra dvosmislica.


yes!!!
Unfuckable Unfuckable 23:13 20.06.2008

Re: Jos me buni:

jel' sada bolje?


Bolje je.
Hvala !!! : ))))))
nsarski nsarski 23:14 20.06.2008

Re: Jos me buni:

yes!!!

Milice, ti si kao Dali.
Treba, kao postovalac, da probijes slojeve i slojeve njegovih memoara, hvalisanja, konfabulacija, i ostalih zbunjujucih prepreka, da bi dosao do bisera umetnosti. Ukratko, covek treba da se potrudi da dodje do prave stvari. Tako i sa tobom. Bravo! Pravi uzitak nema cenu.
Milica Tomić Milica Tomić 00:11 21.06.2008

Re: Jos me buni:

nsarski
yes!!!

Milice, ti si kao Dali.
Treba, kao postovalac, da probijes slojeve i slojeve njegovih memoara, hvalisanja, konfabulacija, i ostalih zbunjujucih prepreka, da bi dosao do bisera umetnosti. Ukratko, covek treba da se potrudi da dodje do prave stvari. Tako i sa tobom. Bravo! Pravi uzitak nema cenu.


eto, dajem sve od sebe da ti uzitak bude sto veci.
bastard bastard 23:09 20.06.2008

Zapodenuli razgovor...

Eto vidim, u starom-dobrom maniru: svi imaju dubinske uvide u drushtvo, idologiju i politiku....Svako ima pravo da kazze svoje cenjeno misljenje o stvari opshtoj, dakle, o drushtvu onako generalno...Pritisne dugme "poshalji komentar"...okrene se od stola ka televizoru i vec je duboku u nekoj tv seriji ili dnevniku ili nekom drugom blogu....to je manje bitno...

Ono shto je bitno, odnosi se na cinjenicu da je danas o stvari nauke, recimo fizike; ili o stvari motora za automobile, mogucce priccati samo ako si proshao ili proshla kroz verifikacioni "topli zec" univerziteta....Ali, kada se zapodena razgovor o marksizmu, ideologiju, drushtvu i tako tim "opshtim" stvarima; onda svaki "ccoshkaroshki" pogled na pitanu-stvar; svaka naznaka i nekad-sam-cuo-neshto-o-tome-na-televiziji, daje pravo da se Oceni i da se Kritikuje....Za iberlauf i gurtnu je potrebna struccnost ili bar morate da pitate ovlashceno lice shta misli o pitanom...dakle automehaniccara...

O stvari drushta? pa pobogu to svi znamo!...a najbolje znaju oni shto zaista nishta ne znaju....vec vishe onako logicirajuci, po praznjikavim vijugama, nabasaju na to neshto..........i onda to neshto, sa silinom kaku samo zabedjivacc i nabasant na tragove informacija u mozgu mozze da ima: IZNESEMO KAO ISTINU! I onako srecno puhnemo od zadovljstva...

E sad, shto veccinu zaboli glava od beljeska praznine...e to je, batice, vec drugo pitanje....Na kraju ove ljudske blesavosti mi se ccak oseccamo lepo sa mishlju: o bozze kako smo josh jedared u pravu....Kako smo danas, prepodne, marksizmu razbili nos; kako smo danas popodne konccceptualnim umetnicima rekli ontoloshku isitnu o njihovom stvaranju; kako bi i mi eto to mogli ko od kurc`, neg` neccemo; o bozze kako smo te vecceri sretni legli u krevet u nashem slobodnom i pravednom svetu....

A kada, ovakve razgovore, koji se danas vode na ovom blogu, podvuccemo i zbrojimo; kada poskushamo da nahvatamo neki krajni rezultat, vidimo samo niz tlapnji, "liccnih uglova tj. ccoshkova", tzv. misaono coshkarenje... i to sve tako....dakle standardni set, ljudskih mana koje same od sebe, bez preterane provokacije shprintaju napolje....

I zaista, sa najveccom dobronamernoshcu koju nepoznatim ljudima mozzete da uputitte, sve ovo mozzemo da odredimo kao moj apelccic za minimumom misaone pristojnosti...Molba da se stane sa frljanjem zakljucima o opshtoj stvari....mislim, ne moramo da budemo tamo neki “experti” i to...vec samo malo manje ambiciozni i vishe misaono pristojni....Ukratko: ovo shvatite kao apel i molba...

I sad , kako glasi moje pitanje ljudima koji su danas na ovom blogu zapodenulu razgovor:
Da li se slazzemo da danas neshto u modenrnim zapadnim drushtvima ne fercera bash najbolje?...
Da li se slazzemo da danas u nashim drushtvima ima nekog baga, ili smo mi proizveli neshto tako blistavo i savsheno kao svet bez greshke?

Ako je odgovor pljeskajuce DA: “I ne stojimo bash tako sjajno danas....”

Onda drugo pitanje glasi: Pa ajte molim vas, bio bih vam zahvalan, onako od srca, da date neshto na astal da se pozabavimo....Da doprinesete poskushaju da se ovaj svet misli na jedan produktivan naccin!....

shalim se...ne occekujem to od vas...ipak je ovo blog....Bilo bi dovoljno da s vremena na vreme, svoj zacementirani zdravi razum potopite u neku vodu....da onda neku ciglicu dodate...neku oduzmete...a neku onako, neprimetno, munete sa strane....pa onda sve to opet vratite na sunce da se stegne....to bi za poccetak i u znak prijateljstva bilo vishe nego dovoljno....to bi za poccetak zaista bilo vishe nego dovoljno....da dozvolite da neshto ne znate!


dragoljub dragoljub 00:00 21.06.2008

Re: Zapodenuli razgovor...

koja bi to tišina bila kad bi ljudi pričali samo ono što razumeju i znaju.pa poludeli bi slušajući otkucaje svojih srdaca.

a,sad jedno pitanje tebi bastard:da li ti ovim prizivaš naki oblik tehnokratije?

ja se ovde uz drugarsku pomoć nsarskog iz petnih žila trudim da zagorčam blogoživot,nikako stvarni život,drgarici milici,i imam uspeha koliko i komarac koji zuji unaokolo po blagoj letnjoj noći.

samo ja sam njen verni čitalac i poštovalac njenog rada.al da volim da gunđam volim

ps
englezi kažu da je nepristojno u društvu pričati o poslu kojim se baviš,pa su izmislili razgovore o umetnosti
bastard bastard 22:33 23.06.2008

Re: Zapodenuli razgovor...

Ja mislim da se jedino bitno odnosi na fenomen: samohrane logicirajuce ljudske pameti koja se tetura svuda naokolo vec podugo....dakle: ni ti, ni ja, ni milica, ni prijatelj nasarski, ovde nisu u igri...Ovde je, shto se mene ticce, jedini zalog izlovani fenomencic logicirajucce zdrave pameti o stvari opshtoj...igrom sluccaja primeccen na ovom blogu.....i igrom sluccaja u vezi sa pokushajima reaktuelizacije marksisticckog kritickog pojmovlja....ja to drzzim za dobru temu...

A englezi, posao i umetnost....to bi vec morao malo detaljnije da mi pojasnsh...reccenica ocigledno Zvucci, ali nisam bash siguran da primecujem i neko znaccenje...

pozdrav
ilija
Milica Tomić Milica Tomić 12:10 24.06.2008

Re: Zapodenuli razgovor...

englezi kažu da je nepristojno u društvu pričati o poslu kojim se baviš,pa su izmislili razgovore o umetnosti

A englezi, posao i umetnost....to bi vec morao malo detaljnije da mi pojasnsh...reccenica ocigledno Zvucci, ali nisam bash siguran da primecujem i neko znaccenje...



da li dragoljub ne zna ili se pravi da ne zna da je umetnost danas u engleskoj super unosan posao.
MightyNora MightyNora 02:08 21.06.2008

Ideja...

... je prosto fenomenalna....

Preporuka
Milica Tomić Milica Tomić 09:54 21.06.2008

Re: Ideja...

MightyNora
... je prosto fenomenalna....

Preporuka


hvala mighty.
man ray loves me man ray loves me 23:37 22.06.2008

Žilnik

Čitajući Žilnikovu biografiju na imdb došla sam do podatka da je on '71 snimio film 'Das Kapital' odmah posle ranih radova, ali da taj film nikada nije izašao iz bunkera. Jel ga neko video?
ivana23 ivana23 23:52 22.06.2008

Re: Žilnik

man ray loves me
Čitajući Žilnikovu biografiju na imdb došla sam do podatka da je on '71 snimio film 'Das Kapital' odmah posle ranih radova, ali da taj film nikada nije izašao iz bunkera. Jel ga neko video?


http://www.zelimirzilnik.com/content/view/34/28/
man ray loves me man ray loves me 00:01 23.06.2008

Re: Žilnik

znaci to je bio the straw that broke neoplanta's back. oduvek sam se pitala...
Milica Tomić Milica Tomić 09:51 23.06.2008

Re: Žilnik

man ray loves me
Čitajući Žilnikovu biografiju na imdb došla sam do podatka da je on '71 snimio film 'Das Kapital' odmah posle ranih radova, ali da taj film nikada nije izašao iz bunkera. Jel ga neko video?


"Sloboda ili strip". Jos kao dete, videla sam delove nemontiranog materijala. Prijateljica moje majke je bila Alenka Zdesar, glumica u filmu i Karpo Godina, prijatelj...
Milica Tomić Milica Tomić 09:55 23.06.2008

Re: Žilnik

ivana23
man ray loves me
Čitajući Žilnikovu biografiju na imdb došla sam do podatka da je on '71 snimio film 'Das Kapital' odmah posle ranih radova, ali da taj film nikada nije izašao iz bunkera. Jel ga neko video?


http://www.zelimirzilnik.com/content/view/34/28/


vidis, prikazivali su postojeci materijal filma 1998 u Trstu. Ja mislim da su ga prikazivali i u Beogradu..
bavard bavard 17:58 23.06.2008

chain reaction:.

xe xe:
meni se čini da je upravo marksova prostorna metafora:
!plitkost
aa potsetio bih te da se ona pojavljuje na početku kapitala
kao važžan koncept:
suprotstavljen dubinskim enigmama što tobož obavijaju:
novac kapital i vrednost
a zapravo predstavljaju mistifikacije

stoga mi pade na pamet još jedno opravdanje za čitanje:
prostorni aspekt te vrste interpretacije
može da obuhvati: ne samo topologiju svesnog i nesvesnog
već i pravila za psihoanalitičko dešifrovanje govornog "lanca"
Milica Tomić Milica Tomić 12:06 24.06.2008

Re: chain reaction:.

meni se čini da je upravo marksova prostorna metafora:
!plitkost


na koju prostornu metaforu mislis konkretno?
bavard bavard 16:58 25.06.2008

Re: chain reaction:.

mislim na: odbijanje početka!
sećaš se marksovog odbijanja robinzonijade!?:
jel otud duva kapital!?
eto: odjednom upadneš u materiju, bez uvoda i upoznavanja sa motivima započinjanja:
nedovršivo regresivnim i analitičkim postupkom interpretacije kako kod ničea i frojda, tako i kod marksa:
vidimo kako se ocrtava iskustvo, koje je po meni najvažnije za modernu hermenautiku:
da što dalje idemo u interpretaciji, više se, istovremeno, približaavamo jednoj apsolutno
opasnoj oblasti, u kojoj interpretacija neće samo naići na tačku otpora,
već: će i sama nestati kao interpretacija, povlačeći, možebiti:
i nestanak interpretatora!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana