Seks i garderoba

Dušan Maljković RSS / 30.06.2008. u 12:49

very_sexthecity.jpgŠifra oko koje se vrti manija Seksa i grada ne može se redukovati samo na raspomamljeni šoping i opsednutost garderobom, ali kada toj slici dodamo i Prada cipele skoro da ništa nismo ispustili - na putu do seksa savremene Pepeljuge ne hodaju na staklenim već na firmiranim potpeticima, njihov žuti taksi ne pretvara se u bundevu nakon ponoći, ali Princ na kraju balade ipak maše burmom koja obećava da će živeti dugo i srećno u braku bez roka trajanja.

(Ovaj tekst svojevrstan je odgovor na blog Tibora Jone Apstinencija i predgrađe, jer pokušava da pokaže kako serija Seks i grad - o filmu ne govorim - ipak ima da nam kaže ponešto ozbiljno o aktuelnim „društvenim fenomenima" kao što su "položaj žene", brak, seksualnost, itd. Nije pisan ni sa kakvom polemičkom tendencijom, a vremenski se pojavio pre navedenog bloga. Pa ipak, i dalje je odgovor.)

1. Orgazam protiv devičanstva

Reći da je Seks i grad savremeni fenomen - kako papagajski ponavljaju mnogi TV „analitičari" - ne znači skoro pa ništa, ali ipak predstavlja osiromašenu istinu bez primesa uranijumskog sjaja - serija od skoro 100 epizoda izazvala je veliku pažnju u većem delu sveta i postala globalni prilepljivač za TV ekrane, pre svega desetina miliona ženske populacije, ali i lukavijih muškaraca koji su hteli da zavire u ženske tajne bez korišćenja specijalne špijunske opreme. Zbog toga je verovatno fenomen, a savremenost joj se može banalno pripisati jer vremenski pripada XXI veku, ali i zato što ukazuje na transformaciju položaja žene u poznom kapitalizmu zapadne hemisfere - od „jedinog ispravnog", misionarskog, do mnogih (ako bismo „položaj" pročitali, pomalo cinično, u seksualnom smislu). U širem društvenom kontekstu, taj preobražaj dobro reprezentuje neokonzervativni obrt: nekada je išao brak pa seks, a danas ide seks pa brak. U svakom slučaju, prošlom ili sadašnjem, brak je i dalje najpoželjnija „stvar", ali i konačni cilj kako serijala tako i „nove žene" - prolazeći kroz buru telesnih iskušenja kojima se podaje ona nalazi „luku na pučini ploti" u jednom i jedinom muškarcu.

I zaista, čini se da je danas „devičanstvo" dramatično palo na ceni. Nakon dvadesete godine ono se smatra - u seksualizovanoj kulturi, gde redovan seks postaje jednom od baza psihičkog zdravlja - neudobnim obručom koji treba, na radost nesputanog užitka, prezrivo odbaciti. Ne samo zbog toga što u seksu nema ničeg lošeg i da žene mogu slobodno da uživaju u njemu bez pretnje da će biti viđene kao kurve, kako nam jasno govori lik Samante, već i zbog toga što je gomilanje iskustva potrebno upravo da bi se žena bolje osposobila za obavljanje bračnih dužnosti. To je prvo od mnogih znakovitih i zamkovitih mesta pretposatvljenog emancipatornog potencijala Seksa i grada koji reflektuje (i na navedenom mestu) promenu i muške fantazije o ženi kojoj se ova opet pokorava - ne dakle sramežljiva, smerna devica opasana čeličnim pojasom nevinosti, nego znanjem oplođena i u tajne telesnog užitka upućena žena-zavodnica.

Taj proces ne donosi nužno užitak samoj ženi - neke statistike pokazuju da više žena uživa u čokoladi nego u seksu i da je procenat orgazama relativno nizak (procenjuje se da oko 15% žena nikada nije iskusilo orgazam, a da ga samo 30% doživljava u toku seksa sa partnerom), već se seks pre odigrava na njegovo zadovoljstvo. Ženska seksualnost više ne zarobljava moralističkim prezirom i prekorima o promiskuitetu, već diskursom koji joj, pored poslovnog, sada nameće i seksualni uspeh - žena mora biti i dobra ljubavnica. Jedan pogled na dominantnu produkciju ženskih časopisa to potvrđuje - ona treba da izgleda besprekorno (odeća, obuća, solarijum, frizeraj, šminka, itd), uspešna je u svojoj profesiji, vešta je domaćica (recepti, recepti, recepti...), ali i seksualni ekspert, „žena na sve vragolije spremna".

Gomilanje zahteva koje se danas stavlja pred ženu proporcionalno je njenoj društvenoj integraciji, ali nužno proizvodi i frustraciju - kako uklopiti sve aspekte života u funkcionalnu celinu? Ali, pre svega - zašto ih uopšte uklapati i da li je sve to neophodno (da bi se žene osećale dobro)? Odgovor daje glavna protagonistkinja, Keri Bredšo: ona za sebe može da izgleda i neuredno, pred prijateljicama može da se pojavi i nehajno obučena, ali za svoju Zverku uvek mora da bude doterana, što pokazuje da je i outfit i uopšte cela spoljašnost žene skockana uračunavajući pogled muškarca, muškarca kome treba da se svidi. Sve ostalo je, nameće Seks i grad, manje važno - treba dobro izgledati jer to zavodi, što konačno spaja funkciju garderobe i seksa u lovu verzirane „udavače" na retke zverke, divlje i teško ukrotive - na muževe.

37858072_narrowweb__300x356,0.jpg2. Između Kasandre i boga Falusa

Po svojoj strukturi i ključnim motivima, Seks i grad ne odstupa previše od matrice latinoameričkih sapunica. On prati eshatološku kretnju projektovanu na svetovni nivo, gde sve prethodne patnje i stradanja dobijaju smisao u poslednjoj, trijumfalnoj epizodi, kada, nakon prolaska kroz pustinju i prašumu loših veza i vezica, mlada ponosito oblači belu venčanicu. I kao što će Bog u doba apokalipse muke pravednika transformisati u rajsko nasleđe, tako i junakinje Seksa i grada svoja stradanja naplaćuju burmom od čistog zlata, ne bi li mogli na period do njenog dolaska da gledaju kao nužan dijalektički tok negacije, osmehujući se večnoj afirmaciji svete tajne oženjenih i udatih.

Doduše, postoji jedna razlika, veoma važna - dok u „španskim" serijama glavna junakinja od početka voli „onog pravog" dotle američka verzija unosi element traganja i neizvesnosti - za neke akterke ON dolazi na kraju. Takođe, često duboko religiozna i moralno besprekorna junakinja pod zaštitom Bogorodice od Gvadalupe, bila ona Divlja ruža, Kasandra ili Ružna Leti, nailazi na spoljašnje faktore prepreke - od zlih majki do ljubomornih konkurentkinja, dok četvorka u Seksu i gradu ima ličnih problema - fokus je pomeren na muke uklapanja sa muškarcem kao ljubavnikom i potencijalnim mužem - zlo sudbine ovde je transformisano u zlo loših izbora, usud slobodne volje. Nažalost, ta ideja, da žena može da ima slobodu po pitanju izbora partnera data je vrlo ograničeno - ona ipak mora odabrati jednog muškarca, njen izbor nikada u stvari i nije izbor, jer scenaristi ne nude alternative - zašto neka od njih ne može ostati single, pronaći sebe u lezbejskoj vezi (bilo je i takvih inklinacija, ali se pokazalo da je dildo loša zamena za penis, ipak neophodan za erotsku sreću) ili biti u neformalizovanom odnosu koji uključuje i više od jedne osobe. Sve su ovo poznate nove forme životnih zajednica, neke od njih i priznate i pred zakonom, kao na primer u Francuskoj, Paktom o solidarnosti, ali one svoje mesto mogu naći samo usputno u Seksu i gradu, u formi dijaboličnih iskušenja koja su out there, ali i dalje služe kao usputne merdevine na kojima se treba ispeti do sedmog neba heteroseksualne monogamne bračne zajednice. Sve ostalo je za serijal „japanska magična krpa"... i to pohabana!

S prethodnom konstatacijom slaže se i Žana Poliakov, urednica magazina Sense, koja u izjavi za TV B92 konstatuje da ne treba da budemo prevareni „svim tim šarenilom", jer se ispod njega krije konzervativni skript, posebno naglašavajući udaju kao ishod serijala. Ipak, čini se da nema ničeg „ispod" Seksa i grada, nikakve skrivene, subliminalne poruke koja bi manipulisala - upravo je transparentna površina serijala ta koja nosi konzervativnu poruku - uživati u seksu, ali ne uživanja radi, već pre kao dodatak savremenoj „devojačkoj spremi" za budućeg supružnika; biti lepa za njega, a ne i za sebe; prolaziti kroz mnogobrojne frustracije i razočaranja jer je „muško blago" skriveno iza sedam brava ipak vredno hoda po svim trnovitim stazama i stranputicama predbračnog lavirinta. To je, uostalom, način na koji danas ideologija funkcioniše - ona više ne manipuliše nečim tajnovitim, što niko ne može svesno da uvidi, već onim očiglednim do neprepoznavanja jer je tu, isped nosa: uticaj Seksa i grada ne smešta se u poruke od nekoliko delića sekunde koje vidimo, ali nismo toga svesni, već je upravo ceo sadržaj, sve seksualne potere za Jednim, obuhvaćen konzervativnom, duboko hrišćanskom moralnom paradigmom: da bi se rajska vrata na kraju otvorila potrebno je isplakati puno soli u Dolini suza. I donosi još jednu dimenziju - uživaj, da, nemoj puno da razmišljaš, prepusti se svojim „instinktima", uz jedno veliko ALI - na kraju se ipak moraš vratiti osnovnoj ćeliji društva, porodici, zasnovati je i voditi „normalan život", uvek imajući u vidu staru katoličku maksimu: blagosloven je i greh, samo ako satvori pravednog iskupitelja.

S druge strane, Milena Dragićević-Šešić, teoretičarka mas-medija, u istom prilogu ističe da je važno saznanje koje nam je Seks i grad doneo, a to je uvid u tipično „ženske razgovore", novi momenat do sada zanemaren u sličnoj produkciji, nasuprot zastupljenim „muškim razgovorima", uglavnom o politici, fudbalu tj. sportu i seksu. Naglasak serijala jeste postavljen na žensku homosocijalnost, jer je prijateljstvo postavljeno kao važan faktor u životu svake junakinje, mesto gde se svaka od njih oseća relativno sigurnom i nalazi podršku. Međutim, za razliku od tipično muškog univerzuma, ženski se opet uglavnom vrti oko muškaraca tj. ljubavnih odnosa. Psihoanalitički posmatrano, simptomatičan je slučaj tzv. Zverke (Mr. Big), koji je centralni objekat želje glavne junakinje: on je dejstveno prisutan, iako je najčešće fizički odustan, kao regulacioni princip njenog života tj. kao falus oko koga rotira planetarni sistem egzistencije Keri Bredšo, što je dodatno potcrtano upravo njegovim nadimkom - gospodin Veliki!

large_sexandthecity.jpg3. O muškarcima i ostalim savremenim demonima

Naravno, muškarci nisu jedini sadržaj ženskih dijaloga, ali jesu najvažniji, povinujući se duhovitoj formulaciji iz filma Veštice iz Istvika (1987), gde na konstataciju jedne od junakinja kako muškarci nisu previše važni druga primećuje - pa zašto onda uvek razgovaramo o njima? Iako se može razgovarati i o modi, novom romanu, filmskoj premijeri i sl. ipak dijalog uvek konvergira ka muškarcu, bez obzira da li je tretiran kao seksualni objekat - što je još jedna od konverzija u savremenom ženskom identitetu, jer je i ženi dozvoljeno da ima muški odnos prema ženi tj. muškarcu  -, ili kao partner za vezu i brak: uvek, na kraju, stignemo do objekta „ženske želje". U tom kontekstu, ženski diskurs u Seksu i gradu predstavlja ništa drugo do muške fantazije o njemu tj. on u žene upisuje paletu svojih želja i njene granice: od konzervativne udavače (Šarlot) do razvratne, nezasite nimfe (Samanta). Negde između smeštaju se i Keri i Miranda,s tim što one donose i naglasak na karijeri, podržavajući ideju da žena može da bude i sama i uspešna. Ali, scenaristi se nisu usudili da idu korak dalje - u karijeri je ok biti single, ali ne i u emotivnom kontekstu - mera satisfakcije u poslovnoj emancipaciji direktno je proporcionalna obimu nezadovoljstva u privatnoj sferi kada ON nije prisutan. Kao i što ženski, kolumnistički glas naratorke Bredšo, otvarajući i zatvarajući svaku epizodu, ne prelazi nivo refleksije prosečnog self-help priručnika, niti se odvažuje na ozbiljnost i sarkazam svojsten njegovom „kontrapunktu", glasu mrtve naratorke izvanrednih Očajnih domaćica, koji ne preza da bude duboko egzistencijalistički orijentisan, mračan i depresivan, ali i da zahvata u poetiku svakodnevice, bez straha da se sve to neće dopasti „prosečnom gledaocu", na koga, u komercijalnom smislu, računa mediokritetski izbaždaren Seks i grad. Tako, on retko da zalazi u rafiniranu senzualnost scena seksa kakve možemo videti u filmu Henri i Džun (1990), a o upotrebi erotskog na radikalan način i u odbranu umetnosti inspirisane seksom, kao u još jednom Kaufanovom remek-delu Pero (2000), obradi poslednjih dana markiza de Sada, nema ni govora.

Navedeno mesto „žena od karijere" implicira još jednu, socijalnu dimenziju Seksa i grada - naime, reč je o ženama iz višeg srednjeg sloja, koje retko iskušavaju finansijske probleme i uglavnom se kreću unutar svoje socijalne niše - ne dolazi previše često do mešanja po tom osnovu (ili je ono kratkotrajno), ili, recimo, po osnovu rase - njihovi partneri su najčešće dobrostojeći belci. Stoga, upada u oči da velika inkluzivnost raznovrsnih manjina, koja se provlači kroz seriju, kao što je ona homoseksualna, južnoamerička ili neka druga, (p)ostaje tek deo scenografije i uvek stoji u drugom planu, tek pozadinu na kojoj se odigrava glavni tok radnje. Ne zanemarujući, naravno, doprinos koji je dat upoznavanju, pre svega domaće javnosti, sa potkulturnim univerzumima „najvećeg evropskog grada u Americi", Njujorka, ipak ne treba zanemariti da je ova multikulturna „harmonija sfera" data u izrazito hijerarhijskom odnosu - iako junakinje vole da gledaju mušku gej pornografiju (tvrdeći da je ipak najvažniji „dobar kurac"), ipak tri od njih četiri neće biti u stabilnoj vezi sa muškarcem koji previše odstupa od njihove društvene pozicije (sa često jasno izraženom aspiracijom ka višem sloju). Drugim rečima, ovaj pomalo staleško-kastinski odnos ukazuje da raznovrsnost mešanja može ići samo po socijalnoj horizontali, ali se on vrlo teško može kretati vertikalno: bajka u kojoj siromašni stižu na krilima ljubavi do bogatih i gde materijalno u krajnjoj instanci nije važno rezervisana je ipak za „špansku" produkciju, a ne za Seks i grad.

sex-and-the-city-40_670175c.jpg4. Weekly fashion selection

Ovakav fensi lifestyle, na granici glamura (kažem na granici jer Seks i grad ipak nije urbana Dinastija) očekivano je privukao svoje poklonike i u Srbiji, koji su u njemu videli dobar priručnik kako ispravno voditi „gradski život". Sa stilom i na nivou, naravno. Neobična kombinacija raznovrsnog sveta, od nezaobilaznih PR-ova preko human resources menadžera sve do članova redakcija modnih i pomodnih časopisa o „mudrosti urbanog življenja", uglavnom nastala nakon 5. oktobra i tržišne liberalizacije Srbije - kada su frizeraji, brže od novopečenih pravoslavaca, prekrštavani u hair studios, a solarijumi i saune magično postali welness i spa - pronašla je svoj Weltanschauung u konzumerskoj, easy living ideologiji serijala. Svako ko drži do uspona uz socijalnu lestvicu beogradskog mikrokosmosa na sva usta hvaliće Seks i grad i biti nedostupan u doba emitovanja (bez obzira da li stvarno gleda ili ne!), da bi kasnije uz kafu bez kofeina i salatu prelivenu niskokaloričnim dressingom prepričavao dogodovštine njujorške četvorke, ali i išao karak dalje, poveravajući najboljoj prijateljici duboki Weltschmerz izazvan najverovatnije nedostatkom vitamina u dijetalnoj ishrani. Međutim, uzimajući u obzir razlike između Beograda i Njujorka, koje nisu male, a tiču se pre svega razvijenosti ekonomije i akumuliranog bogatsva, lokalna interpretacija Seksa i grada često prerasta u sirotinjski šik društva u tranziciji i malograđansku mimikriju bede, gde se poslednji dinar troši na taksi koji vozi na premijeru u Sava centru, a cipele sa lažnim etiketema kupuju na rasprodajama, u dubokoj anonimnosti. O seksu u relativno konzervativnoj Srbiji teško je i govoriti u analogijama sa istočnom obalom SAD i njenim načelima nezajažljive erotske igre, od disciplinujućih S/M seansi u koži i gumi (You've been a bad boy/girl!) do rezervisanih lipstic lesbians kružoka, no ostaje nada da se za prezervative makar neće štedeti, pre svega na one kvalitetne, što u ovoj optici znači - firmirane. Seks i grad, stoga - zahvaljujući dominantnom beogradskom poimanju, te trendu koji je proizveo u lokalnim okvirima - možemo pomalo cinično prevesti i kao Ljubav na seoski način.

No, nije sve tako crno i upravo najveću vrednost serijala predstavlja taj modni ritam - kako je nekada pevao Dejan Milićević, lučonoša turbo-folk stajlinga devedesetih -, pored duhovitih zapleta i sentenci koje ponekad mogu da dobace i do britke šarmantnosti epigrama Oskara Vajlda („Sve što žena treba da uradi da bi upoznala idealnog muškarca jeste da ga rodi"). Naime, upravo sjajan fashion dizajn ove serije biće ono po čemu će ostati upamćena - i to ne samo po garderobi koju je ekskluzivnim ugovorom sebi zaveštala Sara Džesika Parker - već i po tome što je uspela da kroz skoro 100 epizoda uvek ponudi dobre odevne kombinacije za razne prilike, pomerajući granice u stajlingu jedne TV serije do neslućenih granica. Ukoliko mislite da je ovo trivijalno, treba se setiti lucidne opaske glavne urednice modnog časopisa iz filma Đavo nosi Pradu (2006) na konstataciju njene neiskusne sekretarice kako između dva kaiša nema nikakve razlike, iako ona zapravo, u sitnom detalju, postoji: ova replika svojevrsna je apologija inteligencije i kreativnosti vrhunskih modnih stvaraoca, ali i netrivijalnosti tokova modne industrije, koji se pokoravaju širim društvenim, tržišnim i estetskim pravilima, ni malo lako uhvatljivim za podređivanje sopstvenim komercijalnim ciljevima (za detalje pogledajte film!). Mislite li da je lako i jednostavno biti Žan Pol Gotje? Naime, površno je jedino sagledavati modne tokove površno, a danas se pokazuje neophodnim kreacija nečeg što bismo mogli nazvati filozofijom mode, još uvek inteletualno neistraženim područjem. Iako, čini se, nema površnije „ekipe" od one koju okuplja modna scena, treba uvideti da i klasične nauke mogu biti (i jesu) i organon snobovštine, kao i prisetiti se opominjuće opaske Teodora Stirdžena, SF pisca: „Tačno je da je 90% naučne fantastike đubre. Ali, 90% bilo čega je đubre!"

satcmoviewedding3.jpg5. Paralaksa i udadba

I dok film Seks i grad, kruna serijala i njegov „kec na jedanaest", pustoši bioskopske blagajne (dosadašnja zarada se procenjuje na 220 miliona dolara, a auditorijum broji preko 40 miliona), poneka raznežena „udavača" pustiće suzu nostalgije za glavnim junakinjama, ali će se i tajno osmehnuti zbog svih tips & tricks koje je njujorška četvorka ostavila u večitom lovu na (situirane?) muževe. Ovaj „pop-kulturni skok" zarobio je žene na nov način, dozvoljavajući im uživanje u seksualnosti samo ako put sladostrasnog preterivanja vodi u palatu venčane mudrosti (i monogamije), ali je, u evolucionističko-liberalnoj vizuri, i to korak unapred, u odnosu na čelični  ili pak simboličko-kulturni pojas nevinosti koji je ranije opasavao klitoris, vaginu i ženski orgazam. Ako je sve to začinjeno vrhunskom modom, onda ta bajkolika, „šarena laža" sa Menhetna i okoline predstavlja gledljiv proizvod koji se ne može lako otpisati kao trivijalan, a koji već jeste poslužio i kao okvir za kritičko promišljanje položaja žene, čiji pomak unapred izgleda paralaktički: (prividno?) kretanje ka boljem otkriva da je i danas, nažalost, mesto žene u kosmosu prilično satelitsko - ono se i dalje vrti oko planete dominirane „prvim" polom: muškarcima.

(Tekst originalno napisan za b92.net, rubriku Život)



Komentari (113)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:03 30.06.2008

pa dobro maljkoviću,

što bre copy/paste?
čitali već na životu.
Dušan Maljković Dušan Maljković 13:07 30.06.2008

Re: pa dobro maljkoviću,

E bre Mitroviću -- pa otkud ja znam ko je gde čitao? :)

A ovde može i da se polemiše, tamo samo da se komentariše... Dakle, izvoli! :)
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:24 30.06.2008

Re: pa dobro maljkoviću,

ko neće da vidi, ne možeš ga naterati.
S&G je veoma BITNA serija. tek da se zna.
Kazezoze Kazezoze 21:37 30.06.2008

Re: pa dobro maljkoviću,

Srđan Mitrović
ko neće da vidi, ne možeš ga naterati.S&G je veoma BITNA serija. tek da se zna.

bitna samo za tebe mitrovicu.. tek da ne bude zabune))
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:48 30.06.2008

Re: pa dobro maljkoviću,

bitna samo za tebe mitrovicu.. tek da ne bude zabune))

vidim da me ganjaš po blogu b92. mora da sam ti mnogo bitan, kad moraš da odgovoriš na svaki moj komentar.
ako, neka si ti meni živ i zdrav.
annmay annmay 22:05 30.06.2008

Re: pa dobro maljkoviću,

bitna samo za tebe mitrovicu.. tek da ne bude zabune))

Svasta! Kakva osvetoljubivost.

Naravno da je bitna.
Maksa Maksa 13:27 30.06.2008

$500 words

On prati eshatološku kretnju projektovanu na svetovni nivo,
...
period do njenog dolaska da gledaju kao nužan dijalektički tok negacije,


Hevi. Baš, baš, hevi. Far aut, men.

Što reče moj kum dok je tražio posao- "strpao sam u CV sve troslovne skraćenice koje sam znao, moguće da sam neke i sam izmislio."

Baš & stvarno volim da čitam ove tvoje tekstove. Al' da me ubiješ ne umem da kažem zašto.
edi-va edi-va 13:33 30.06.2008

Zanimljivo ...

da u mesec dana tri puta chitam blog na temu SATC, a da su se svaki put na istu osvrnuli mushkarci ...

standing ovation boys - na pravom ste putu mushke emancipacije:)

kretanje ka boljem otkriva da je i danas, nažalost, mesto žene u kosmosu prilično satelitsko - ono se i dalje vrte oko planete dominirane „prvim" polom: muškarcima.


Da, nazalost. Zato sto zene ne umeju da se otrgnu od uloge koja im je definisana josh od Adama.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:35 30.06.2008

Re: Zanimljivo ...

na pravom ste putu mushke emancipacije:)

ovde se izgleda samo žene nisu emancipovale
edi-va edi-va 13:37 30.06.2008

Re: Zanimljivo ...

Srđan Mitrović
na pravom ste putu mushke emancipacije:)

ovde se izgleda samo žene nisu emancipovale


Da, brkaju terminologiju. Misle da ako imaju svoju platu da su emancipovane ... ne bih da shirim, bojim se navucicu bedu na vrat - akomerazumesh:)))
Ssvetlana Ssvetlana 13:36 30.06.2008

Sasvim normalne zene!

Ovde je rec o sasvim normalnim zenama! U skladu sa svojim materijalanim i ostalim kvalifikacijama traze i nalaze prijatelje, seksualne partnere, pa i muzeve! Do tada kroz njihov zivot prolaze mnogi, ali se prirodno ne zadrzavaju dugo.
Keri se udaje za svoju dugogodisnju ljubav...malo je bogatiji od nje (naravno da muskarac treba da je malo jaceg imovinskog stanja...u tim godinama)!
Sarlota, klasicna romanticarska dusa, izborila se da pored toga sto voli coveka sa kojim je, dobija i dete koje godinama nije mogla da ima! Imam dosta poznanica koje se suocavaju sa tim problemom!
Miranda, posle sinlih ljubavnih neuspeha, teske naravi ostaje sa veoma milim covekom koji joj je neophodan, a i ona njemu!
Na kraju Samanta ipak tera dalje, ne odrice se slobode i samostalnosti! To je zena koja u pedesetim nije baba (kao ovde) i nastavlja hrabro dalje! ! Hrabro i velika podrska za zene koje su ostavljene (znam mnoge)...od muzeva, zbog mladjih ljubavnica!
Znaci ima nade za sve, samo treba znati sta hoces!
Ova serija je probudila interesovanja kod mnogih, zato sto su to price svih nas...
cyN cyN 13:41 30.06.2008

Re: Sasvim normalne zene!

:-O
drug clan drug clan 15:34 30.06.2008

Re: Sasvim normalne zene!

Ssvetlana
Ovde je rec o sasvim normalnim zenama! U skladu sa svojim materijalanim i ostalim kvalifikacijama traze i nalaze prijatelje, seksualne partnere, pa i muzeve! Do tada kroz njihov zivot prolaze mnogi, ali se prirodno ne zadrzavaju dugo. Keri se udaje za svoju dugogodisnju ljubav...malo je bogatiji od nje (naravno da muskarac treba da je malo jaceg imovinskog stanja...u tim godinama)!Sarlota, klasicna romanticarska dusa, izborila se da pored toga sto voli coveka sa kojim je, dobija i dete koje godinama nije mogla da ima! Imam dosta poznanica koje se suocavaju sa tim problemom!Miranda, posle sinlih ljubavnih neuspeha, teske naravi ostaje sa veoma milim covekom koji joj je neophodan, a i ona njemu!Na kraju Samanta ipak tera dalje, ne odrice se slobode i samostalnosti! To je zena koja u pedesetim nije baba (kao ovde) i nastavlja hrabro dalje! ! Hrabro i velika podrska za zene koje su ostavljene (znam mnoge)...od muzeva, zbog mladjih ljubavnica!Znaci ima nade za sve, samo treba znati sta hoces! Ova serija je probudila interesovanja kod mnogih, zato sto su to price svih nas...



Klasicne udavace samo sa time delay-om a samantha je ostala neudata samo da bi mogli da snime jos jedan "srceparajuci" nastavak.
Igor S. Igor S. 15:37 30.06.2008

Re: Sasvim normalne zene!

drug clan
Ssvetlana
Ovde je rec o sasvim normalnim zenama! U skladu sa svojim materijalanim i ostalim kvalifikacijama traze i nalaze prijatelje, seksualne partnere, pa i muzeve! Do tada kroz njihov zivot prolaze mnogi, ali se prirodno ne zadrzavaju dugo. Keri se udaje za svoju dugogodisnju ljubav...malo je bogatiji od nje (naravno da muskarac treba da je malo jaceg imovinskog stanja...u tim godinama)!Sarlota, klasicna romanticarska dusa, izborila se da pored toga sto voli coveka sa kojim je, dobija i dete koje godinama nije mogla da ima! Imam dosta poznanica koje se suocavaju sa tim problemom!Miranda, posle sinlih ljubavnih neuspeha, teske naravi ostaje sa veoma milim covekom koji joj je neophodan, a i ona njemu!Na kraju Samanta ipak tera dalje, ne odrice se slobode i samostalnosti! To je zena koja u pedesetim nije baba (kao ovde) i nastavlja hrabro dalje! ! Hrabro i velika podrska za zene koje su ostavljene (znam mnoge)...od muzeva, zbog mladjih ljubavnica!Znaci ima nade za sve, samo treba znati sta hoces! Ova serija je probudila interesovanja kod mnogih, zato sto su to price svih nas...



Klasicne udavace samo sa time delay-om a samantha je ostala neudata samo da bi mogli da snime jos jedan "srceparajuci" nastavak.



A ne... po standardnoj semi bi trebala da bude trilogija. Sa mogucnoscu da se snimi jos jedna trilogija koja bi objasnila kako su one postale to sto su bile na pocetku serije. Krajnje odvazni bi predlozili i animiranu seriju na osnovu filma. Potencijal je neogranicen.
cyN cyN 13:37 30.06.2008

Anthony Lane...inserts from New Yorker

.....Would one of the main characters die? If so, would she commit suicide by self-pity (a constant threat), or would a crocodile escape from the Bronx Zoo and wreak a flesh-ripping revenge for all those handbags? ....

...Mr. Big not only buys her a penthouse apartment (“I got it”), he offers to customize the space for her shoes and other fetishes. “I can build you a better closet,” he says, as if that were a binding condition of their sexual harmony: if he builds it, she will come. The creepiest aspect of this sequence was the sound that rose from the audience as he displayed the finished closet: gasps, fluttering moans, and, beside me, two women applauding. The tactic here is basically pornographic—arouse the viewer with image upon image of what lies just beyond her reach—and the film makes feeble attempts to rein it in.

....I walked into the theatre hoping for a nice evening and came out as a hard-line Marxist, my head a whirl of closets, delusions, and blunt-clawed cattiness. All the film lacks is a subtitle: “The Lying, the Bitch, and the Wardrobe.”

Dzomba Dzomba 13:45 30.06.2008

Zene

Hvala na otvaranju zanimljivih tema.
Ja se ne slazem sa - u pozadini prisutnim - zakljuckom da zena treba da se usresredi na samu sebe, to jest, da se u potpunosti osamostali od muskarca (ovo isto vazi i za muskarca). Ali, da pustim mudrije da govore:

"Dosad su se muskarci prema zenama odnosili kao prema pticama koje su do njih dolutale sa bilo koje visine: kao prema necem tananijem, povredljivijem, divljijem, sladjem i dusevnijem - ali, i kao prema necem sto se mora zatvoriti da ne bi odletelo "[moj kurziv]

S one strane dobra i zla, Nice

Jer, to ti je ista stvar koju je Marx rekao za jevrejsko pitanje reagujuci na novoosnovanu marbursku neokantovsku skolu (pre svega Kohen): kako spasiti Jevreje a ne unistiti jevrejstvo?
Isto vazi i za zene: kako emancipovati zene a ne unistiti zenstvenost?


p.s. pretpostavljam da si ti nominalista i da, u skladu sa postrukuralisticikim skolama, gajis prezir prema svim politckom-moralnim stavovim koji sebe smatraju transistorijski (pa tako i zenstvenost), ali zarad diskusije prihvati ovu premisu, jer inace nema smisla uopste raspravljati.


edi-va edi-va 13:51 30.06.2008

Re: Zene

Isto vazi i za zene: kako emancipovati zene a ne unistiti zenstvenost?


Shovinizam per excellence:))
Dušan Maljković Dušan Maljković 13:55 30.06.2008

Re: Zene

Ženstvenost vam je isto što i matrijarhat -- patrijarhalni fantazam koji treba da odbrani dominantnu pozciiju muškaraca. Tako, matrijarhat služi da se kaže -- a pa žeen su nekada vladale, sada je red na nas, a ženstvenost se konstrastira muževnosti i pripisuje "pravoj ženi". Ako je žena "muškobanjasta" odmah je nešto loše jer bi da "pređe" u muževnost tj. da ugrozi odnos dominacije tj. da pređe sa mesta dominirane na mesto dominirajuće. Stoga, plašim se da "emancipacija žene" ide upravo tokom koji i Marx nudi Jevrejima: emancipacija od "jevrejstva" tj. emancipacija od "ženstvenosti". To konačno znači ići preko polne razlike tj. učiniti je nevažnom, nekonstitutivnom, gde zapravo polova ni nema (u sadašnjem oštrom razgraničenju), a gde se krećemo ka androginosti i zapravo jednopolnosti -- u svetu u kome nema drugog, nema ni prvog pola.
Dzomba Dzomba 14:25 30.06.2008

Re: Zene

Pa nije isto patrijarhat i kavaljerstvo, to jest, muzevnost. Prvo je pravno-politicka kategorija, gde muskarac po zakonu raspolazu zenama kao sa stvarima - tu su zene robovi (npr. neke verzije serijatskog prava, obicajnog prava etc.). Muzevnost je estetsko-moralna kategorija, gde se muskarac trudi da ucini sve za zenu koju idealizuje (secate se valjda provansalskih vitezova, Petrarke, Sekspira, Getea, romanticara etc.). Ako je muzevan, muskarac se trudi da sebe zrtvuje za zenu, zasto bi to pak bila dominacija, nije mi jasno.
Druga stvar se tice jedne nejasnoce koja je sadrzana u poslednjoj recenici. Da li vi tvrdite da polne ralzlike imaju uticaja na normativne kategorije, ili su one prosto istorijski konstruisane? U prvom slucaju, vaz zahtev za prevazilazenje polnih ralika je nemoguc, osim uz pomoc gen tehnike (jer opste je poznato iz medicnskih istrazivanja da zene imaju drugaciju psihu, hormonski sistem etc.). U drugom slucaju, moracete da pokazete da polne razlike zaista ne igraju nikakvu ulogu pri moralu.

Igor S. Igor S. 15:24 30.06.2008

Re: Zene

Dušan Maljković
Ženstvenost vam je isto što i matrijarhat -- patrijarhalni fantazam koji treba da odbrani dominantnu pozciiju muškaraca. Tako, matrijarhat služi da se kaže -- a pa žeen su nekada vladale, sada je red na nas, a ženstvenost se konstrastira muževnosti i pripisuje "pravoj ženi". Ako je žena "muškobanjasta" odmah je nešto loše jer bi da "pređe" u muževnost tj. da ugrozi odnos dominacije tj. da pređe sa mesta dominirane na mesto dominirajuće. Stoga, plašim se da "emancipacija žene" ide upravo tokom koji i Marx nudi Jevrejima: emancipacija od "jevrejstva" tj. emancipacija od "ženstvenosti". To konačno znači ići preko polne razlike tj. učiniti je nevažnom, nekonstitutivnom, gde zapravo polova ni nema (u sadašnjem oštrom razgraničenju), a gde se krećemo ka androginosti i zapravo jednopolnosti -- u svetu u kome nema drugog, nema ni prvog pola.



E jos samo da je matrijarhat ikada postojao, pa da ta teza muskih sovinista funkcionise...
Androginija... Na zalost izgleda da se ka tamo upravo i krecemo. Kazem na zalost, jer mi se svidja postojanje razlika u polovima.
Riane Eisler je pisala o "partnerskom" i "dominatorskom" kulturnom modelu, sto je puno bolje razlikovanje od uobicajenog i potrosenog "patrijarhata" i "matrijarhata".
Dušan Maljković Dušan Maljković 15:26 30.06.2008

Re: Zene

Naravno da matrijarhata nije bilo, baš zato on i jeste patrijarhalni fantazam koji omogućava ono što sam naveo.
Igor S. Igor S. 15:39 30.06.2008

Re: Zene

Dušan Maljković
Naravno da matrijarhata nije bilo, baš zato on i jeste patrijarhalni fantazam koji omogućava ono što sam naveo.


Saglasan. Ali ajde onda da ne rabimo vise potrosene termine koji samo proizvode White Noise.
Jelena Jelena 13:56 30.06.2008

Proslost

Bez obzira na premijeru koja je bila pre dve-tri nedelje, ova serija, njeni karakteri i poruke su proslost.
Cemu ovolika prica?
Dušan Maljković Dušan Maljković 13:57 30.06.2008

Re: Proslost

Mislite Jelena da je cela istorijska nauka promašena? :) Ima i takvih mišljenja, niste usamljeni...:)
zoeforward zoeforward 13:59 30.06.2008

Re: Proslost

-- cipele i paralaksa: nije PRADA vec MANOLO BLAHNIK
ivy ivy 14:38 30.06.2008

Re: Proslost

Dušan Maljković
Mislite Jelena da je cela istorijska nauka promašena? :) Ima i takvih mišljenja, niste usamljeni...:)



Ma dajte, ljudi, prica sex i grad je skoro jos gluplja od blamova Eli Mek Bil!! Koja normalna zena postavlja svu ti silu glupih pitanja sebi u cetrdesetim godinama!? Mozda joj po neko i padne na pamet, ali u pitanju je cist hormonalni poremecaj. Sramota me je da slusam njihove stavove o zivotu znajuci da ima ljudi koji ce posle toga reci: Pa, da, jeste, to su tipicne moderne zene...

Serija je pravljena za teske zrtve potrosackog drustva, emotivno neostvarene zene i muskarce koji se tripuju da ce na ovako banalan nacin da provale zenski psihu (ubedjujuci sebe da sve imamo IQ 80, kao junakinje u seriji). I jos se razvijaju silne socioloske teorije na ovu temu... neverovatno

Sve ovo vredja inteligenciju veceg broja zena koje znam.


Ssvetlana Ssvetlana 15:40 30.06.2008

Re: Proslost

Izvinjavam se, ali te zene ciju inteligenciju vredja ova serija se, sigurna sam "pale" na "Menjam zenu"..i slicne teme!
Igor S. Igor S. 15:46 30.06.2008

Re: Proslost

ivy
Dušan Maljković
Mislite Jelena da je cela istorijska nauka promašena? :) Ima i takvih mišljenja, niste usamljeni...:)



Ma dajte, ljudi, prica sex i grad je skoro jos gluplja od blamova Eli Mek Bil!! Koja normalna zena postavlja svu ti silu glupih pitanja sebi u cetrdesetim godinama!? Mozda joj po neko i padne na pamet, ali u pitanju je cist hormonalni poremecaj. Sramota me je da slusam njihove stavove o zivotu znajuci da ima ljudi koji ce posle toga reci: Pa, da, jeste, to su tipicne moderne zene...

Serija je pravljena za teske zrtve potrosackog drustva, emotivno neostvarene zene i muskarce koji se tripuju da ce na ovako banalan nacin da provale zenski psihu (ubedjujuci sebe da sve imamo IQ 80, kao junakinje u seriji). I jos se razvijaju silne socioloske teorije na ovu temu... neverovatno

Sve ovo vredja inteligenciju veceg broja zena koje znam.





Ja se iskreno ne bih upustao u diskusiju sta vrijedja inteligenciju zena, jer jos uvijek ucim od njih i jos uvijek predstavljaju za mene veliku slatku misteriju koja me fascinira. Tako ce vjerovatno ostati do smrti. Ali da seriju ne uzimam kao vazan kriterijum za moje poznavanje zena, ne uzimam. Jbg, kako da uzmem ozbiljno produkt komercijalne serijsko-filmske industrije koji je napravljen da se proda sto vise. Da se razumijemo, svjestan sam uticaja koji taj produkt ima na formiranje misljenja o zenama ali ga interpretiram kao komercijalnu ideologiju koja me ogranicava u onome sto uopste mogu misliti o zenama. Ipak se na kraju sve svodi na licno iskustvo sa stvarnim zenama.
ivy ivy 17:08 30.06.2008

Re: Proslost

Ssvetlana
Izvinjavam se, ali te zene ciju inteligenciju vredja ova serija se, sigurna sam "pale" na "Menjam zenu"..i slicne teme!



cini mi se da su to ipak obrazovane zene koje redovno brinu i o svom intelektu i izgledu, sa stabilnim emotivnim odnosima i "odrzavanjem", kojima dnevnu fascinaciju ne predstavljaju reci "pushenje", "pink" i "prada".

Sta je to "Menjam zenu" ?!?
Ssvetlana Ssvetlana 18:29 30.06.2008

Re: Proslost

Interesantno je da ne znate sta je to "Menjam zenu", a imate repliku!
Koga hocete da isfolirate, mene ili sebe!?
ivy ivy 13:02 01.07.2008

Re: Proslost

Ssvetlana
Interesantno je da ne znate sta je to "Menjam zenu", a imate repliku!
Koga hocete da isfolirate, mene ili sebe!?



ja, nazalost, ne moram da Vas foliram, uvek to sebi sami uradite. Replika je bila na primitivizam zena koje su ponosne na datu seriju, a ne na tu glupu sintagmu za koju i dalje ne znam sta znaci.
edi-va edi-va 14:18 30.06.2008

Teshka tema

za nashe podneblje.
Nedostaje nam jedna srBska Alice Schwarzer, kako bi se neke stvari barem delimichno nazvale pravim imenom.

Ssvetlana Ssvetlana 14:21 30.06.2008

Ne vidim..

sta fali dobrim cipelama? :)
Dušan Maljković Dušan Maljković 14:23 30.06.2008

Re: Ne vidim..

Dobrim cipelama fali... još dobrih cipela! :)
edi-va edi-va 14:25 30.06.2008

Re: Ne vidim..

Ssvetlana
sta fali dobrim cipelama? :)


nishta, ali ja nekako ne izlazim iz ravnih cipela i patika:)))

a da mi neko pokloni Manolke, prodala bi ih kod eBay:)
Ssvetlana Ssvetlana 14:27 30.06.2008

Re: Ne vidim..

Dušan Maljković
Dobrim cipelama fali... još dobrih cipela! :)


Mozda jos samo, prepraviti spaiz u cipelarnik! :)
Ssvetlana Ssvetlana 14:28 30.06.2008

Re: Ne vidim..

edi-va
Ssvetlana
sta fali dobrim cipelama? :)


nishta, ali ja nekako ne izlazim iz ravnih cipela i patika:)))

a da mi neko pokloni Manolke, prodala bi ih kod eBay:)


Dobra cipela je dobra cipela...ne samo sa visokim potpeticama! A i patike mogu jednako biti dobre! :)
edi-va edi-va 14:40 30.06.2008

Manolo Blahnik

Ssvetlana Ssvetlana 14:50 30.06.2008

Re: Manolo Blahnik

Stvarno je dobar, taj Manolo! Ume sa zenama :)))
Bili Piton Bili Piton 16:07 30.06.2008

Re: Manolo Blahnik

edi-va


Trebalo mi je par mikrosekundi dok sam skontao s koje se strane ovo navlaci......
nsarski nsarski 15:48 30.06.2008

Hvala Majkovicu

za ovu analizu.
Eto, po hiljaditi put se pokazalo da niko tako dobro ne poznaje zene kao jedan filozof!:))
Dušan Maljković Dušan Maljković 15:58 30.06.2008

Re: Hvala Majkovicu

Jel ste kliknuli na preporuku? Ja samo ovaj poslednji blog vaš ne preporučih, a nešto sam u čudnoj fazi, pa ni polemiku da zapodenem... Hvala.
nsarski nsarski 16:04 30.06.2008

Re: Hvala Majkovicu

Dušan Maljković
Jel ste kliknuli na preporuku? Ja samo ovaj poslednji blog vaš ne preporučih, a nešto sam u čudnoj fazi, pa ni polemiku da zapodenem... Hvala.

Klikn'o.
Cudna faza, vala bas. Potseti me, sta ono bese Nice govorio o zenama?
Dušan Maljković Dušan Maljković 16:09 30.06.2008

Re: Hvala Majkovicu

Sve i svja. Uglavnom mizogino... Ili se bar tako čini iz današnje perspektive sveopšte političke korektnosti... Mada ima i različitih čitanja i to feminističkih, kojia naglašavaju da Niče stavlja ženu na mesto istine... Nisam se previše bavio tom temom, da budem iskren.
nsarski nsarski 16:13 30.06.2008

Re: Hvala Majkovicu

Ja sam ovo nasao:
Behind all their personal vanity, women themselves always have an impersonal contempt for woman.
Ili
Ah, women. They make the highs higher and the lows more frequent.

Poznavalac, vidi se.
smizibizi smizibizi 17:41 30.06.2008

trla baba lan...

Zasto je muskarcima ova serija toliki trn u oku pitam ja?!?!Pustite nas brate mili da gledamo i da se smejemo i da uzivamo...manite se vi toga...na tamo futbal...vi ne mozete da shvatite da zene ne primer u Srbiji ako gledaju ovu seriju(ili sada film)u vecini slucajeva su svesne i ni jednog momenta se ne zavaravaju da one zive kao u Sex i gradu...maa dajte stvarnost te osine cim se epizoda zavrsi...ali ono zbog cega ja gledam seriju(cak sada i reprize ponekad DA DA gledam i reprize uf uf uf kako sam samo glupa i nisam prozrela tu kapitalisticku zaveru!!!!)i moje prijateljice je prvenstveno zbog nekih poruka koje serija nosi i zenskom prijateljstvu...od moje 13 god sam od prvog poljupca do prvog raskida,putovanja sve prosla zajedno sa mojim prijateljicama...i ma koliko volim moje drugare ili decka u 2 sata nocu kada mi je frka UVEK cu se osloniti na zene u mom zivotu...i to je ona zica koja mene pogadja konkretno vezano za seriju i film...iz bioskopa sam izasla nasmejana i to je to....manite se filozofije,,,sto neko ne napise analizu muske verzije Sex i grada iliti "Entourage"?!?!?!Aaaa ne nije to zanimljivo kada 4 drugara menjaju devojke svako vece,skupa kola,alkohol,droge...moze im se pa muskarci su!!Ali zene?!?!?!Oh oh oh pa sada vise ne znate gde da ih udarite i kako da ih ponizite sada kada su se smirile i udale :):):)nisu vise "kurve"kako su ih vecina muskaraca odavde zvala vec su sada BABE...e pa znate sta...o takvoj babi kao sto je Kim Katral gospodo moja mozete samo da sanjate.Odjava.
Dušan Maljković Dušan Maljković 17:46 30.06.2008

Re: trla baba lan...

Opasna žena ova smizibizi...:)
smizibizi smizibizi 18:03 30.06.2008

Re: trla baba lan...

apsolutno sam bezopasna :)samo me malo nerviraju sve te analize i sve to nekako cinicno...a i ove zene ovde na blogu koje kao "to ne gledaju jer im vredja inteligenciju" ma daaaj lazu samo tako...to je ono kao sto kod nas niko ne gleda latino sapunice a u pet popodne nema zive duse na ulici:):)evo cak i vi ovde navodite neke primere iz latino sapunica abozemesekloni naravno da VI to ne gledate...bilo proslo...manite se Sex i grada nije vas fah...ni ja se ne trpam u futbal totalno mi je bezveze i makar ljudi koji gledaju Sex i grad ne idu posle pa razbijaju po gradu...
Ssvetlana Ssvetlana 18:05 30.06.2008

Re: trla baba lan...

Obradovala si me ovim tekstom! :) Jasno i glasno si im ocitala lekciju. Cemu tolike analize, cemu ludilo oko cena (ako nije notorni cicijasluk), cemu omalovazavanje!? Ne zelim da pricam o sebi i svom okruzenju, ali u svakoj od epizoda ili filmu nalazimo nesto zajednicko!
Kupovina je sastavni deo zivota! Naravno da cu pre da kupim cipele nego da vukljam sa pijace i pravim zimnicu! Ako mi se jede, kupim gotovo!
Pozdrav! :)
Dušan Maljković Dušan Maljković 18:08 30.06.2008

Re: trla baba lan...

Ja sam vrlo intenzivno gledao i još uvek sa zadovoljstvom pogledam po koju latinoameričku sapunicu... I nigde ne kažem da ne volim da gledam Seks i grad (naprotiv!), samo se time ne bavim...

A vas ću zamoliti da ne budete baš u onom tradicionalnom fazonu do kraja: za dečake plavo, za devojčice roze... Što vi ne biste o fudbalu koga igraju i žene, a što ja ne bih o Seksu i gradu, koji, btw, nije "ženska serija" nego serija gde su glavne uloge žene... Postoji tu razlika. Kao što u pornografiji tzv. false lesbiansism odnosno scena sa dve žene nije "ženska" već je prevashodno namenjena muškoj heteroseskualnoj fantaziji, tako ja Seks i grad doživljavam takođe kao odraz raspona muške fantazije o ženi koji u svojim krajnostima -- kada ih spojite -- tvori zanimljiv fantazam: verna, seksualno pohotna i vešta žena u braku. Stepford wife, I'd dare to say.
bauer bauer 18:11 30.06.2008

Re: trla baba lan...

o takvoj babi kao sto je Kim Katral gospodo moja mozete samo da sanjate.Odjava.

a zasto da je sanjamo? pa sa njom nije bio samo ko nije teo :)) (mislim, u seriji :))
Ssvetlana Ssvetlana 18:14 30.06.2008

Re: trla baba lan...

bauer
o takvoj babi kao sto je Kim Katral gospodo moja mozete samo da sanjate.Odjava.

a zasto da je sanjamo? pa sa njom nije bio samo ko nije teo :)) (mislim, u seriji :))


Jasno je napisala da se radi o Kim Katral, a ne o Samanti...liku iz serije!
A sto se tice Samante, bila je sa kim je htela ona! Tu je mala razlika!
smizibizi smizibizi 18:18 30.06.2008

Re: trla baba lan...

a ja cu vas zamoliti onda da me ne dirate u Sex i grad:):):)(ja ovo u ime svih mojih prijateljica)...naravno da muskarci treba da gledaju seriju AKO IM SE SVIDJA ako im se ne svidja ili je prosto ne razumu(sve te zenske price,kupovina,drama)neka ne omalovazavaju...svakako da su devojcicama po meni bolji primeri 4 drugarice iz Njujorka koje rade,samostalne su,obrazovane i zanimljive i nisu nakvarcane...nego Grand show....ali onda sta znam ja ,ja sam samo naivka koja naseda na te zapadnjacke fore...
Dušan Maljković Dušan Maljković 18:24 30.06.2008

Re: trla baba lan...

Ne diram vam ja Seks i grad, samo o njemu diskutujem, kao i vi. Dobro mi došli na blog i nastavite! Pozdrav!
smizibizi smizibizi 18:24 30.06.2008

Re: trla baba lan...

a zasto da je sanjamo? pa sa njom nije bio samo ko nije teo :)) (mislim, u seriji :))

a to ne mozete da joj oprostite zar ne?!To sto je bila sa kim je god htela i ko je god hteo sa njom i jos se nije folirala u vezi toga i pravila se cedna nego je stvari nazivala pravim imenom...i jos su se sada drznuli da ona sa svojih 50 god u filmu kaze NE 20 god mladjem muskarcu...ah udarac u musku sujetu...po meni da nije bilo Samante po nekada u seriji bilo bi totalno dosadno...ali valjda je ona prevelik zalogaj jos uvek za muskarce odavde.
bauer bauer 18:28 30.06.2008

Re: trla baba lan...

Jasno je napisala da se radi o Kim Katral, a ne o Samanti...liku iz serije!

dobro bre Ss, nemoj odma se ljutis. da nije bilo samante malo ko bi ovde znao za kim k. tako da mi kad sanjamo o kim imamo na umu samantu. i tako, svaki dan... nista drugo ne radimo :))

A sto se tice Samante, bila je sa kim je htela ona! Tu je mala razlika!

a za ovo svaka cast. m cenim, m postujem.
edi-va edi-va 18:34 30.06.2008

Re: trla baba lan...

tako da mi kad sanjamo o kim imamo na umu samantu. i tako, svaki dan... nista drugo ne radimo :))


Samanta alias Kim je sinonim slobode:)
Da mogu jedan dan da budem Samanta ... :)))
bauer bauer 18:49 30.06.2008

Re: trla baba lan...

Samanta alias Kim je sinonim slobode:)
Da mogu jedan dan da budem Samanta ... :)))

nemoj edi, ne dao blog nikome da bude slobodan. jer sloboda je tek jos jedna rec za nemati sta za izgubiti :( ne trebate vi da budete samante da bi vas mi voleli.
gradicevic gradicevic 18:57 30.06.2008

Re: trla baba lan...

Samanta alias Kim je sinonim slobode:)

edi-va edi-va 19:21 30.06.2008

Re: trla baba lan...

bauer
Samanta alias Kim je sinonim slobode:)
Da mogu jedan dan da budem Samanta ... :)))

nemoj edi, ne dao blog nikome da bude slobodan. jer sloboda je tek jos jedna rec za nemati sta za izgubiti :( ne trebate vi da budete samante da bi vas mi voleli.


hehe bauer drugar nismo se razumeli - no no :)))
pogotovu ovo sto sam boldovala.
ne bih ja da budem na jedan dan Samanta da bi me vi voleli, nego bih ja da vas volim (redjam) kako mi se koji dopadne, a da me ne zanima ni malo da li ste vezani, ozzenjeni & so on - ali zaista samo na jedan dan, pa ako mi se dopadne ... mozzda i prolongiram:)))


bauer bauer 19:29 30.06.2008

Re: trla baba lan...

ne bih ja da budem na jedan dan Samanta da bi me vi voleli, nego bih ja da vas volim (redjam) kako mi se koji dopadne, a da me ne zanima ni malo da li ste vezani, ozzenjeni & so on - ali zaista samo na jedan dan, pa ako mi se dopadne ... mozzda i prolongiram:)))

pa sto ne probas onda? ja verujem da ti imas sve preduslove za to :)))
edi-va edi-va 19:34 30.06.2008

Re: trla baba lan...

bauer
ne bih ja da budem na jedan dan Samanta da bi me vi voleli, nego bih ja da vas volim (redjam) kako mi se koji dopadne, a da me ne zanima ni malo da li ste vezani, ozzenjeni & so on - ali zaista samo na jedan dan, pa ako mi se dopadne ... mozzda i prolongiram:)))

pa sto ne probas onda? ja verujem da ti imas sve preduslove za to :)))



Pa lomim se neshto ovih dana mogu ti reci:))))

Ne, nisam ja Samanta, ne zivim u NY, nemam njenu lovu, ne nosim Manolke ... mozda za nekih 16 godina kada napunim 50 ... :-D

Maksa Maksa 19:36 30.06.2008

Re: trla baba lan...

da nije bilo samante malo ko bi ovde znao za kim k.


Ne bi znao samo ko nije gledao Big Trouble In Little China. E, a ko to nije gledao, za sutra da uradi domaći ili pišemo keca.
gradicevic gradicevic 19:49 30.06.2008

Re: trla baba lan...

Pa lomim se neshto ovih dana mogu ti reci:))))

bauer bauer 19:50 30.06.2008

Re: trla baba lan...

Ne bi znao samo ko nije gledao Big Trouble In Little China. E, a ko to nije gledao, za sutra da uradi domaći ili pišemo keca.

dobro, to i sta jos? mozda se nisam dobro odrazio, zapamtili bi mi njen lik ali ime bi moralo da se gugluje :))
Maksa Maksa 20:07 30.06.2008

Re: trla baba lan...

dobro, to i sta jos?


Pa, ništa, to je otpr. to, eventualno još Mannequin ko se seća filma iz osamdesetih. Ruku a srce ni ja nisam imao pojma dok nisam uhvatio krajem oka neko pedeseto prikazivanje Big Trouble In Little China na TV-u. "Gle, Samanta!". Sve u svemu, nisu to baš uloge po kojima bi zapamtio ime.
edi-va edi-va 20:15 30.06.2008

Re: gradicevic:)

gradicevic gradicevic 20:20 30.06.2008

Re: edi-san:)))

gradicevic gradicevic 20:23 30.06.2008

Re: edi-san:)))

sorry
htedoh

ovu,
al ....
Macak Macak 20:28 30.06.2008

Re: edi-san:)))


gradicevic
sorry
htedoh

ovu,
al ....


E pa to sam htela da kazem:)
edi-va edi-va 20:40 30.06.2008

Re: edi-san:)))

gradicevic
sorry
htedoh

ovu,
al ....


gradicevic je definitivno emancipovan mushkarac:))
angie angie 23:18 30.06.2008

Re: trla baba lan...

ne trebate vi da budete samante da bi vas mi voleli.


halo bre bauer- pa ti ne kapirash onda da to nije zbog vas!!!:)))
bauer bauer 23:26 30.06.2008

Re: trla baba lan...

halo bre bauer- pa ti ne kapirash onda da to nije zbog vas!!!:)))

ma ukapiro sam. vidis, mi muskarci drugacije razmisljamo. na primer, mi ne pijemo pivo zbog nas nego zbog vas. da nam lepse izgledate :))
angie angie 23:38 30.06.2008

Re: trla baba lan...

da nam lepse izgledate :))



jao bre bauer, sh'a ti je bre danas, ovo stara i jeftina fora sa skupom shminkom,...e, al ako si ukapirao ono prvo, za ovo cu da ti oprostim.
die hard die hard 23:47 30.06.2008

Re: trla baba lan...

Ne, nisam ja Samanta, ne zivim u NY, nemam njenu lovu, ne nosim Manolke ... mozda za nekih 16 godina kada napunim 50 ... :-D


A, tako znaci Edi.Ti si neka klinka,a?Ja mislio odrasla zena :)))
edi-va edi-va 06:56 01.07.2008

Re: trla baba lan...

die hard
Ne, nisam ja Samanta, ne zivim u NY, nemam njenu lovu, ne nosim Manolke ... mozda za nekih 16 godina kada napunim 50 ... :-D


A, tako znaci Edi.Ti si neka klinka,a?Ja mislio odrasla zena :)))



Klinka nego sta!
I nesto ne zurim da odrastem pravo da ti kazem
schneetzla schneetzla 12:05 01.07.2008

Re: trla baba lan...

Uz sve simpatije prema pomenutoj Samanti... ali ona je sve samo nije sinonim slobode. Neko ko bez kurca ne moze ni minuta nije slobodan; da se izrazim... prosto
Macak Macak 19:08 30.06.2008

Opozicija

Ne slazem se sa vecim delom konstatacija u tekstu (mada je interesantan za citanje i analizu), te necu toliko o mojim "protiv". evo jednog "za": Jako dobra analiza uticaja serije na lokalno - srpsko trziste. Nikada necu zaboraviti notornu glupu izjavu vrle "novnarke" BK Snezane Dakic da "... svako od nas ima bar jednu firmiranu krpicu u ormaru". trebalo je jos samo dodati:"ali nema svako i posten rucak u frizideru", sto bi trebalo da b ude sasvim OK.

No, THE serija je definitivno svetski fenomen. To sto u njoj ima mnogo odraza materijalistcok americkog drustva ne cudi, s obzirom da je materijalizam glavna kulturoloska karakteristika tog drustva. Ako ne glavna, onda definitivno nesto u cemu su svetski prvaci duzi niz godina.
Mene vise zabrinjava sto je materijalizam, proklamovan u seriji kroz firmiranu garderobu pre svega, uzeo fantasticnog maha u onim krajevima sveta u kojima nije bio tipican.
Well, da li onda kriviti OVU seriju ili serijal serija koje odavno salju istu poruku potrosackom drustvu?
Na kraju, kako to da smo tako lako prijemcivi (globalno) na meterijalistcke poruke, a malo manje na one humanisticke? Bice da nismo mi produkt materijalistickog drustva, vec da je takvo drustvo kreirano zahvaljujuci velikom potencijalu u nama. Da ne kazem... lako se primamo.
Ssvetlana Ssvetlana 19:50 30.06.2008

Re: Opozicija

A kako onda objasnjavas masovno odlazenje u Trst po garderobu, u vreme totalne nemastine na ovim prostorima!? Ili mislis da su nama ispirali mozak, pa ne smemo da volimo i krpice i lutkice!? Ja dobar rucak podrazumevam, u nekom od restorana!
Mozda bi trebalo svega da se odreknemo u korist nasih Vladara i opet nosimo suknje od choje ili sukna? Leti odlicno stiti od toplote! :))))
I kako objasnjavas to da niko ne ide ulicom bez odece i obuce!? A narocito bez automobila!?
gradicevic gradicevic 20:17 30.06.2008

Re: Opozicija

Da ne kazem... lako se primamo.



a ko nebi?
Macak Macak 20:21 30.06.2008

Re: Opozicija

Pa mislim da se ne razumemo.
Prvo, odlazak u Trst i nemastina u to vreme se ne da porediti sa nemastinom od '90 do danas, Tada nije bilo toilkog socijalnog raslojavanja. Kakva "totalna" nemastina u tim godinama?
Drugo, ja ne govorim da zene treba da idu zarozane, neuredne, demode itd. Radi se o srpskom, ili fenomenu "siromasnih nacija" koji se manifestuje kroz gotovo iracionalno ponasanje o kome atuor govori ovde:
Međutim, uzimajući u obzir razlike između Beograda i Njujorka, koje nisu male, a tiču se pre svega razvijenosti ekonomije i akumuliranog bogatsva, lokalna interpretacija Seksa i grada često prerasta u sirotinjski šik društva u tranziciji i malograđansku mimikriju bede, gde se poslednji dinar troši na taksi koji vozi na premijeru u Sava centru, a cipele sa lažnim etiketema kupuju na rasprodajama, u dubokoj anonimnosti.

Radi se i o tome da je ovo postao globalni fenomen (videla svojim ocima, ali da ne duljim) s tim sto u srpskim ekonomskim uslovima, ili gledano kroz prizmu kupovne moci srpskog potrosaca, to pomamno jurenje za "firmiranim stvarima" deluje prosto pateticno.
Drugo, postoji vise vrsta materijalizma i to je tema koju istrazujem na medjunarodom nivou vec izvesno vreme. Uskoro ce biti objavljen rad, pa ne bih sada ulazila u detalje. materijalizam u Srbiji i Americi se razmicito manifestuju i moraju se razlicito analizirati sa ekonomskog i kuturoloskog stanovista. Uostalom, materijalizam u Americi je najmanje izrazen kroz kupovinu brand names. Fascinantno je da se to za Srbiju ne bi moglo reci.
Anyway, mene to ne sprecava da uzivam u svojim novim Lilly Pulitzer sandalama. Razlika je jedino sto cu ih ja ovog leta nositi u Santa Barbari i na Havajima, a ne u Budvi. Da li me to cini manjim materijalistom? Verovatno ne. Razlika je samo u tome sto ja u gotovo svakom pogledu zivim na nivou viseg srednjeg sloja, ne pokusavajuci da se tamo ubacim preko brandiranih sandala.
edi-va edi-va 20:29 30.06.2008

Re: Opozicija

Anyway, mene to ne sprecava da uzivam u svojim novim Lilly Pulitzer sandalama. Razlika je jedino sto cu ih ja ovog leta nositi u Santa Barbari i na Havajima, a ne u Budvi. Da li me to cini manjim materijalistom? Verovatno ne. Razlika je samo u tome sto ja u gotovo svakom pogledu zivim na nivou viseg srednjeg sloja, ne pokusavajuci da se tamo ubacim preko brandiranih sandala.


Bravo! Sad si nam ga dala samo tako:))))
Macak Macak 20:36 30.06.2008

Re: Opozicija



Bravo! Sad si nam ga dala samo tako:))))


Ma cist uticaj serije. Sta da ti pricam.
A od Ssvetlane cu da pozajmim i suknju od tvida! Nek se nadje. Toplo je na Havajima.
edi-va edi-va 20:47 30.06.2008

Re: Opozicija

Macak


Bravo! Sad si nam ga dala samo tako:))))


Ma cist uticaj serije. Sta da ti pricam.
A od Ssvetlane cu da pozajmim i suknju od tvida! Nek se nadje. Toplo je na Havajima.


Ma Ssvetlana i ti ste se razmimoishle u sledecoj informaciji:

No, THE serija je definitivno svetski fenomen.


Ona je filtrirala samo uticaj na srBsko drushtvo, a ti si procenila globalni uticaj chitave SATC euforije ...
Ja sam seriju pratila, ali sam neke i propushtala, dok je jedna moja drugarica planirala izlete i odmore prema terminima serije - sta reci,a ne zaplakati ... film chekam da izadje na DVD-u, neshto mi se ne ide u bioskop. Ponavljam, mene je Samanta "probudila", bila sam fascinirana njenim egzibicijama - i to je to. Ni manje ni vishe.
Macak Macak 21:25 30.06.2008

Re: Opozicija

Ona je filtrirala samo uticaj na srBsko drushtvo, a ti si procenila globalni uticaj chitave SATC euforije


Da, ona je lepo reprezentovala uticaj serije na srBsko drustvo. A ja sam sticajem okolnosti videla globalni uticaj serije. POgodilo se da se trenutno bavim necim sto se manifesuje i kroz seriju, pa sam se primila na temu.

A sto se seksa tice, pa i tu ima ogromne razlike. Cini mi se da zenama "Sex and the City" tipa u Srbiji (emancipovanim i koliko je moguce samostalnim) nije bas lako da nadju muskarca.
Moram, u to ime, da parafraziram jednu drugaricu koja je jednom prilikom rekla da joj nije jasno sto se ove njujorcanke non-stop zale, kada su stalno u nekakvim vezama. Sto se za srpknje ne bi moglo reci... Cista opservacija, pa Srpknje, ako se osecate drugacije, svaka cast.
cyN cyN 03:18 01.07.2008

Re: Opozicija

:-O
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:44 30.06.2008

More marble than flesh

Zanimljivo je citati D. Maljkovica, a normalno je da tu i tamo se uvek nadje po nesto sa cim se covek ne slozi, sto ne umanjuje znacaj analize.Dacu nekoliko sitnijih primedbi:
Dusan Maljkovic
Reći da je Seks i grad savremeni fenomen - kako papagajski ponavljaju mnogi TV „analitičari" - ne znači skoro pa ništa, ali ipak predstavlja osiromašenu istinu bez primesa uranijumskog sjaja - serija od skoro 100 epizoda izazvala je veliku pažnju u većem delu sveta i postala globalni prilepljivač za TV ekrane, pre svega desetina miliona ženske populacije, ali i lukavijih muškaraca koji su hteli da zavire u ženske tajne bez korišćenja specijalne špijunske opreme.

Smatram da u pitanju JESTE savremeni fenomen, prvenstveno sa socioloskog stanovista. Zivimo u dobu konzumerizma, voleli mi to ili ne, pa sve ono sto je uspesno (sto se dobro prodaje) - vredi, jer zadovoljava odredjene potrebe velikog broja potrosaca. Tacna je floskula da nema veceg afrodizijaka od uspeha, a SG postize planetarni uspeh. Naravno, filozofi, esteticari i ini mogu da procenjuju niskost nivoa na kome su zadovoljene potrebe sirokih masa, ali to ne umanjuje znacaj drustvenog fenomena.
By the way, nisam siguran da "lukaviji muskarci" gledaju SG da bi bolje upoznali sta zene zele i ocekuju, gledaju iz dokonosti, i zato sto je u cela ta stvar "in", a muskarci vole da budu u toku.
Dusan Maljkovic Zbog toga je verovatno fenomen, a savremenost joj se može banalno pripisati jer vremenski pripada XXI veku, ali i zato što ukazuje na transformaciju položaja žene u poznom kapitalizmu zapadne hemisfere - od „jedinog ispravnog", misionarskog, do mnogih (ako bismo „položaj" pročitali, pomalo cinično, u seksualnom smislu).

Ovde me je nasmejao samo izraz "pozni kapitalizam Zapadne hemisfere". Ako je sadasnja faza kapitalizma "POZNA" pitam se sta dolazi posle toga? To me podseca na pricu mog oca koji je svojevremeno ucio u marksistickim naukama "da je imperijalizam poslednji stadij kapitalizma", a da zatim dolazi "ono pravo" - socijalizam i komunizam. Wrong!!!!
A nisam se nasmejao kod ove konstatacije
Dusan Maljkovic
neke statistike pokazuju da više žena uživa u čokoladi nego u seksu i da je procenat orgazama relativno nizak (procenjuje se da oko 15% žena nikada nije iskusilo orgazam, a da ga samo 30% doživljava u toku seksa sa partnerom), već se seks pre odigrava na njegovo zadovoljstvo.

Imaju pravo zene, iskreno govoreci, cokolada jeste ukusnija od seksa u mnogim prilikama, sto se nikako ne sme shvatiti da su zene aseksualne. Samo od sebe se postavlja pitanje KAKO STOJI STVAR SA MUSKARCIMA? Da li i oni vole cokoladu (ili nesto slicno) u toj meri? Ili im je seks (nazalost) najvazniji na svetu?
Ako mnoge zene vise vole cokoladu od seksa one znaju da postoji nesto drugo sto vise vole od cokolade - a to je ljubav. A ljubav i seks nisu isto. I tu je izrazena razlika izmedju zena i muskaraca. Nedavno sam video da francuski pisac Francois Mauriac u "Plamenoj rijeci" opisuje ovako situaciju nakon vodjenja ljubavi mladica i devojke: "Ona otvori oci i osmjehnu se. Ali taj smijesak ugasnu, cim su im se sukobili pogledil. Ona se prestrasi. Muskarac je tako jak kad je udovoljen, a slabost je zena sto su uvijek gladne. Dapace, i poslije hiljadu milovanja, misli ona: 'Jos jedan zagrljaj, samo jos jedan, da se uvjerim da me zelis'”. MUSKARAC JE TAKO JAK KADA JE (seksualno) ZADOVOLJEN, A SLABOST JE ZENA STO SU UVEK GLADNE. Ne za cokoladom, vec za ljubavlju. Zenama, dakle, nikada nije dosta ljubavi i milovanja, a muskarac kada jednom zadovolji seksualni prohtev o tome vise ne razmislja....

Cini mi se i da su dame iz SG - stalno gladne...
G r o f G r o f 21:52 30.06.2008

Komplikovanje..

Mnogo reči.
Sex je u suštinmi jednostavna i lepa stvar,
čudno kako je oko njega sve zakomplikovano.
Inner Party Inner Party 22:10 30.06.2008

Seks i Grad

Nisam odgledao valjda ni jednu epizodu do kraja.
Uzasno depresivna serija...

Neko mi je nekada pomenuo da su zene sredinom proslog veka masovno pocele da prihvataju pusenje cigareta, da bi time pokazale svoju emancipaciju.

Danas je metod prezentovanja emancipacije postao seks...

Sacuvajmeboze, necu ni da zamisljam sta ce biti sutra!
die hard die hard 00:14 01.07.2008

Re: Seks i Grad

Nisam odgledao valjda ni jednu epizodu do kraja.
Uzasno depresivna serija...

Kad bolje razmislis, sve su serije uzasno depresivne.Nikako da se zavrse, covece.Zato ne treba ni gledati te serije.Mora se misli sta ce bude do kraja.A lakse da se ne misli nista IP.
Anonimus Anonimus 08:37 01.07.2008

Re: Seks i Grad

Inner Party
Neko mi je nekada pomenuo da su zene sredinom proslog veka masovno pocele da prihvataju pusenje cigareta, da bi time pokazale svoju emancipaciju.Danas je metod prezentovanja emancipacije postao seks...Sacuvajmeboze, necu ni da zamisljam sta ce biti sutra!


Sacuvajmeboze, mozda sutra bude neka nakaradna kombinacija pusenja i sexa! AAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
Bozemesakloni!
Brooklyn Brooklyn 22:49 30.06.2008

*

u je, daj da probam ja (da malo filozofiram o SATC): taj m.p.king sada ima 54 godine. seriju poceli da prikazuju pre jedno 9-10 god. to znaci da je michael piskarao scenarije jedno 20-25 godina, i onda je neki producent pogledao njegov 586. predlozak i pomislio: hm, ovo deluje kao dobar okvir za product placement! i bi sex & the city.
Maksa Maksa 23:51 30.06.2008

Re: *

u je, daj da probam ja (da malo filozofiram o SATC): taj m.p.king sada ima 54 godine. seriju poceli da prikazuju pre jedno 9-10 god. to znaci da je michael piskarao scenarije jedno 20-25 godina, i onda je neki producent pogledao njegov 586. predlozak i pomislio: hm, ovo deluje kao dobar okvir za product placement! i bi sex & the city.


Fale ti ovde "deontološki" ($400), zatim "diskurs" ($80), a nema ni "dijalektike" ($100), čak ni najprostiji "dualizam" ($10). Nikakvih epistemoloških pojmova ($300-$500), Kant - 0 pominjanja, Hegel - 0 pominjanja, Poper - 0 pominjanja. Ni "reifikacija" ($450), niti ima nešto "transcedentno" ($120), ni traga "meta-etike" ($220), ni "individualističkog subjektivizma" ($250) ni najobičnijeg "moralnog imperativa" ($200). Nula poena. Go directly to jail. Do not pass go, do not collect $200.


Brooklyn Brooklyn 12:53 01.07.2008

Re: *

meni bas jednom palo na pamet kako bi bilo zabavno da jedan ceo dan pricam iskljucivo u frazetinama, metaforama i poslovicama. nazalost, nemam talenat za to, ali bilo bi zabavno, garant!
Maksa Maksa 17:37 01.07.2008

Re: *

Brooklyn
meni bas jednom palo na pamet kako bi bilo zabavno da jedan ceo dan pricam iskljucivo u frazetinama, metaforama i poslovicama. nazalost, nemam talenat za to, ali bilo bi zabavno, garant!


Ja bih nekako više volao da umem kao nsarski, u najboljem Ričard Fejneman maniru, da uzmem neku hard core nauku koja bi inače običan svet uspavala tajskonovskom efikasnošću i napravim od toga pitku i zanimljivu priču versus "dijalektički pogled na mesto i ulogu HBO serije u razvoju klasne svesti" V.I. Uljanov fazona. Mnogo je veći kunst nešto komplikovano pojednostaviti bez gubitka supstance nego nešto banalno zamrsiti do besmisla.
Brooklyn Brooklyn 18:08 01.07.2008

Re: *

jel to tvoj deontoloski diskurs dijalektike dualizma, u smislu reifikacije transcedentne kritike meta-etike individualističkog subjektivizma autora bloga, kao moralnog imperativa? priznaj!
Maksa Maksa 19:25 01.07.2008

Re: *

el to tvoj deontoloski diskurs dijalektike dualizma, u smislu reifikacije transcedentne kritike meta-etike individualističkog subjektivizma autora bloga, kao moralnog imperativa? priznaj!


Pa, ovaj, mislim ... err, da, hm ... valjda.
Znam da bi se moglo drugačije shvatiti, ali ovo nije o autoru nego o ovom svetovnom blogerskom delu, pošto stvarno mislim da je Maljković super tip, ili što bi rekao jedan malo poznati filozof s kraja XX početka XXI veka između dva dima cracka: "Yo dawg, I ain't dissin' you or somethin'". Na ovu high end žvaku je mogao u moje vreme da napravi pomor (kao lov na rečnu ribu dinamitom) tj. nahvata gomile micica u 5. beogradskoj gimnaziji - one što na velikom odmoru ispod miške kao toplomer nose knjige Ničeta i Heseta - golema je šteta što ga afiniteti nisu vukli u tom smeru.

Samo mi se nekako onaj kontrast sa nsarski blog entrijima nametnuo sam od sebe (prevod za Maljkovića: "iz pojave inherentno emanira imanentan dijalektički tok negacije koji transcendira u somethin'-ontološko-somethin'", or somethin').

Hoću da kažem - svako može da istisne pastu iz tube, ali ne može svako da je vrati nazad. If ju keč maj drift.

vishnja vishnja 07:38 02.07.2008

Re: *

Ja bih nekako više volao da umem kao nsarski

meni se cini da umes.

dobro, jedan je nsarski, ali s druge strane - jedan je i Maksa.
ima jos par tih takvih jednih u tom smislu ovde :)
Vlada T Vlada T 15:28 02.07.2008

Re: *

Ako dozvolite, moguće je to i ovako postaviti - nsarski je popularizator nauke, dok je Dukica naučnik koji se bavi popularnim.

U svakom slučaju, ne znam čemu ta averzija prema komplikovanosti banalnog - društvene nauke nisu tu da otkriju neku vanvremensku "jednostavnu istinu", već da ponude intelektualno uzbudljive fantazije o svakodnevnom. Recimo tako.
Brooklyn Brooklyn 15:46 02.07.2008

Re: *

ja, u stvari mislim da je super sto u svetu postoje pompezni intelektualci, i narocito, teoreticari umetnosti. da nema takvih, mi bi danas ziveli u svetu u kojem nema petogodisnjaka, ili simpanzi ili slonova cije se umetnicke slike prodaju za desetine hiljada dolara. a ja ne bih volela takav svet, bas mi se svidja svet u kojem postoje takve stvari.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana