O kiklopima i drugim demonima

Miloš Šaranović RSS / 15.07.2008. u 22:16

Nerado i retko pričam i pišem o kolegama. Rado i često pričam sa njima, bar sa značajnom većinom onih sa kojima me povezuje još nešto osim puke činjenice da se bavimo istim ili sličnim poslom i koje srećem prilično redovno. Svoje kolege, pre svega one starije, pokušavam da poštujem kad god uspem da nađem razlog za tako nešto.

To skoro-pa-pravilo važi za sve, a uvek važi za one sa kojima sam nekada radio i prošao neke dobre i loše dane, prijatna putovanja, svakodnevnu nervozu, obične poslove, sjajne prilike, svađe i saradnju.

Neću ni sada puno o kolegama iako bi razlog mogao da se nađe.

Nerado i retko razmišljam i pričam o nacijama, njihovim karakteristikama i prilično me ubijaju svi pokušaji da se takva podela sveta primeni i da se 'karakteristikama nacija' objasne stvari koje živim(o).

Voleo bih da znam da je stav da su Hrvati proračunati, da Slovenci puno piju, da Bosanci slabo kapiraju, da su Crnogorci lenji, Bugari 'uvek mučki i iza leđa', Belgijanci skloniji pedofiliji nego iko drugi, Nemci nacisti, Francuzi prljavi, Španci svadljivi, Afrikanci brzi, Azijati vredni... samo posledica lične frustracije onih koji takav stav imaju i, u ekstremnim slučajevima lako brane, a ne loša namera ili čak samo zlo.

Siguran sam u samo nekoliko stvari na ovom svetu a jedna od njih je da su nacionalna prebrojavanja pouzdan put u nezadovoljstvo, mržnju i nesreću. I zbog ubeđen da su oni koji misle da je to što su Španci prvaci Evrope u odbojci i fudbalu, Rusi u košarci, Crnogorci u vaterpolu samo ishod sportskih događaja za nama i nešto što ne bi smelo da ima veći značaj od toga srećniji, benigniji, pozitivniji, na kraju krajeva, bolji od onih drugih.

I baš sam se obradovao što su finale Evropskog prvenstva u vaterpolu igrale baš reprezentacije Srbije i Crne Gore. To je, nekako, osećaj pripadnosti prostoru na kojem se govori moj maternji jezik, kako god ga zvali jedni ili drugi, zadovoljstvo što neke od ljudi koji su se junački i do kraja borili u bazenu u Malagi znam i što sam potpuno siguran da je malo onih koji su se više od njih potrudili da uspeju u sportu.

Još me više raduje to što će se u Pekingu za medalje boriti i jedni i drugi. I oduševljen sam što niko, a ubeđen sam da bi već neko to sa oduševljenjem uradio, ne izveštava o neredima, sukobima, tučama navijača S i CG. Nije ih, na žalost tih nekih, bilo.

Ma, biće utakmica, samo da razuma i čistih srca bude, to je mnogo manje izvesno. Da ne zaboravim, siguran sam i da je sasvim normalno da ljudi mogu da komentarišu ono što je neko napisao.

A nadam se da će sledeći povod da pišem biti mnogo lepši...



Komentari (168)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:28 15.07.2008

Bob iz Tvin Piksa

Crna Gora je, da se razumemo, bila mnogo bolji tim u bazenu te večeri. Zloković je dosta tukao čuvare, barem po onome što se videlo iznad nivoa vode. Ali, sve ostalo, sve... apsolutno je bilo na strani Crnogoraca. Imali su udaraca na gol više, napada više... ukradenih lopti... dakle, Crna Gora je pobedila u toj tekmi jer je bila bolja, a Srbija može da bude srećna što je uopšte stigla do finala, umesto bolje u polufinalnoj tekmi Mađarske. Tim koji pobedi Mađarsku, Hrvatsku, Srbiju, sve same prvake, nema gde da stoji nego na pobedničkom postolju.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:30 15.07.2008

Re: Bob iz Tvin Piksa

treba se čuvati RTS-a, makar samo i poslovično, svakakav zloduh tude hodi.
AlexDunja AlexDunja 22:40 15.07.2008

Re: Bob iz Tvin Piksa

e, sad mi zao sto nisam gledala utakmicu.
najiskrenije.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 23:24 15.07.2008

Kiklop+Kiklop=jedan normalan

AlexDunja
e, sad mi zao sto nisam gledala utakmicu.
najiskrenije.


E i meni bas zao sto ti nisi gledala Dunjo moja. Da jesi, sad bi meni objasnila ... i ja bih ti sve verovao ... najiskrenije:))) A ovako sad ne znam ko je kriv a ko je prav ... i ko je bolji a ko gori ... levo ili desno oko. I ko je uopste levo a ko desno ...

A mi ne bi bili mi kad ne bi nasli razlog i nacin za svadju i prepirku ... Vazna stvar ko je pobedio u nekoj utakmici ... i da li je pobedio bolji li gori ... i da li je sudija pogresio ili nije (i ako jeste, da li je "namerno" ili ne) ... Sve smo druge probleme resili samo nam ovo ostade nereseno ...

Hm, a kad bolje razmislim ... a sto ne bismo zapoceli rat? Nismo bas odavno

pozz

ps. Izvinjavam se sto komentarisem tudji blog :))))))))))
AlexDunja AlexDunja 08:33 16.07.2008

Re: Kiklop+Kiklop=jedan normalan

ja bre, vaso, volim vaterpolo.
ti mislis da je nebitan sport, ok,
al' nije lepo da se podsmevas tudjim interesovanjima.
Atomski mrav Atomski mrav 08:33 16.07.2008

Re: Bob iz Tvin Piksa

Pa nisu Crnogorci bili baš toliko bolji. Da jesu, dobili bi nas u regularnom toku utakmice a ne u produžecima i to zahvaljujući našim greškama. Što se statistike tiče, ona pokazuje sve a ne otkriva ništa - normalno je da su Crnogorci imali više napada i šuteva na gol kad mi pola meča nismo ni mogli da organizujemo napad zbog silnih dosuđenih kontrafaulova. No, sudije su nas i ranije zezale - i ne samo nas, jer u vaterpolu i rukometu sudije nažalost vode glavnu reč, pa smo uspevali da pobedimo. Možda je najsumnjivija odluka sudijskog para bila ona o poništavanju gola Vujasinovića zbog navodnog kontrafaula... taj pogodak bi sigurno značio pobedu Srbije. No, imali smo nekoliko zicera, promašili ih, primili par kiks golova i to je to. Crnogorci su bili strpljivi jer su videli da se situacija u bazenu okreće u njihovu korist, nisu sagoreli u svom prvom finalu. I Petar Porobić je sigurno iskusniji trener od Dejana Udovičića, to takođe treba imati na umu.
Što se priče o političkim afinitetima pojedinih crnogorskih vaterpolista tiče, ona je potpuno deplasirana. Kakvi god da su im politički nazori, to se u bazenu nije primećivalo dok su igrali u istoj reprezentaciji. Ja sam se doduše nadao da će, ko god da pobedi u finalu, vaterpolisti obe reprezentacije zajedno stati na najviše postolje, sa jednim od transparenata podrške Dači Ikodinoviću ali možda sam ipak očekivao previše...
jaksa scekic jaksa scekic 08:55 16.07.2008

Re: Bob iz Tvin Piksa

AlexDunja
e, sad mi zao sto nisam gledala utakmicu.najiskrenije.


Nista nije propusteno. Prenos je bio slab, i to u svakom elementu, rediteljskom a i komentatorskom. Nisam razumeo tihe aluzije komentatora na crnogorske navijace, kao navijali su za Hrvatsku, a nisu za Madjarsku (kad su igrali Madjarska-Hrvatska).
A pitam se sto bi Crnogorci navijali za Madjare, eto i ja sam za tu tekmu "navijao" za Hrvate. Nekako su mi "blizi" od Madjara(cak i geografski)

J
Dr M Dr M 08:57 16.07.2008

Re: Kiklop+Kiklop=jedan normalan

Ne, nego DVA pacijenta za oftalmologa:)
Atomski mrav Atomski mrav 09:22 16.07.2008

Re: Bob iz Tvin Piksa

Čudim se ovo pisaniju A. Stojanovića... iako prenos jeste bio slab, Duško Korać je bio primetno suzdržan u komentarima vezanim za protivničku reprezentaciju a i sudije - u odnosu na to kako on zna da komentariše (da podsetim da je često znao u prenosima vaterpolo utakmica između SCG /SRJ/ i Hrvatske da Hrvate naziva Krvatima).
bosko92 bosko92 09:50 16.07.2008

Re: Bob iz Tvin Piksa

Atomski mrav
Ja sam se doduše nadao da će, ko god da pobedi u finalu, vaterpolisti obe reprezentacije zajedno stati na najviše postolje, sa jednim od transparenata podrške Dači Ikodinoviću ali možda sam ipak očekivao previše...


Ako je verovati pressu, Crnogorci su hteli da izraze solidarnost sa Dacom:

"Crnogorci tražili zastavu sa Dačinim likom
Srpski vaterpolisti su na postolju primali srebrne medalje držeći između sebe zastavu sa likom povređenog saigrača Danila Ikodinovića i porukom „Pobedi, Dačo". U jednom trenutku i crnogorski vaterpolisti tražili su od svojih srpskih kolega zastavu sa podrškom Dači, jer su i on hteli da mu odaju počast, ali je nažalost nisu dobili. Naime, postoje samo dve takve zastave, jedna je bila kod naših igrača, a druga na tribinama na kojima su sedeli srpski navijači. "

http://www.pressonline.rs/page/stories/sr.html?view=story&id=41331&sectionId=44

Ono sto je meni zasmetalo jeste da nasi vaterpolisti nisu pruzili ruku Crnogorcima da im cestitaju zlatnu medalju, a to su uradili Madjari. Jesu sudije sudile lose, jesu bili naklonjeni Crnogorcima, ali za to nisu krivi crnogorski vaterpolisti. I u porazu treba biti ostati dostojanstven.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:07 16.07.2008

Re: Kiklop+Kiklop=jedan normalan

ja bre, vaso, volim vaterpolo.
ti mislis da je nebitan sport, ok,
al' nije lepo da se podsmevas tudjim interesovanjima.


I ja sam bre Dunjo uvek gledao vaterpolo utakmice nase reprezanticije i radovao se njenim uspesima (koja god da je bila "nasa" ... ovde ne gledam posto je to Svabama nebitan sport pa ne prenose ...

Inace sam mislio da rezultat JEDNE utakmice nije toliko bitan (ukljucujuci i razne nepravde i "nepravde" koje su deo sporta). I to bih isto mislio da se radilo o kosarci ili fudbalu. A nisam se ni podsmevao tudjim interesovanjima nego nego NASIM naravima ... plasim se da ne izbije (medju)nacionalni (medjudrzavni ... ili bar diplomatski) sukob... A brine me i situacija u nekim nasim porodicama (od kojih neke znam i licno) gde su od dva rodjena brata jedan Srbin a drugi Crnogorac ...

pozz

ps. a najvaznije mi je da se ti ne nasekiras
Atomski mrav Atomski mrav 10:58 16.07.2008

Re: Bob iz Tvin Piksa

"Crnogorci tražili zastavu sa Dačinim likom
Srpski vaterpolisti su na postolju primali srebrne medalje držeći između sebe zastavu sa likom povređenog saigrača Danila Ikodinovića i porukom „Pobedi, Dačo". U jednom trenutku i crnogorski vaterpolisti tražili su od svojih srpskih kolega zastavu sa podrškom Dači, jer su i on hteli da mu odaju počast, ali je nažalost nisu dobili. Naime, postoje samo dve takve zastave, jedna je bila kod naših igrača, a druga na tribinama na kojima su sedeli srpski navijači. "

Jednostavno, mislim da su dojučerašnji saigrači mogli da se popnu zajedno na najviše postolje, ako ništa onda zbog Dače. Toliko su makar mogli. Ako naši reprezentativci nisu čestitali Crnogorcima, to im ne služi na čast.
Atomski mrav Atomski mrav 10:58 16.07.2008

Re: Bob iz Tvin Piksa

.
medjutim92 medjutim92 11:00 16.07.2008

Re: Kiklop+Kiklop=jedan normalan


Inace sam mislio da rezultat JEDNE utakmice nije toliko bitan (ukljucujuci i razne nepravde i "nepravde" koje su deo sporta). I to bih isto mislio da se radilo o kosarci ili fudbalu. A nisam se ni podsmevao tudjim interesovanjima nego nego NASIM naravima ... plasim se da ne izbije (medju)nacionalni (medjudrzavni ... ili bar diplomatski) sukob... A brine me i situacija u nekim nasim porodicama (od kojih neke znam i licno) gde su od dva rodjena brata jedan Srbin a drugi Crnogorac


Srbi i Crnogorci se ne svadjaju oko gluposti kao sto su politika, ekonomija, kultura, standard, ali ako se dirne u zivotno presudne stvari kao sto su Evrovizija, sport ili veliki brat, postaje gadno..
AlexDunja AlexDunja 11:41 16.07.2008

Re: Kiklop+Kiklop=jedan normalan

ps. a najvaznije mi je da se ti ne nasekiras

e, pa pazi onda, znas kako sam osetljiva
ps. nije meni bitan rezultat,
nego mi zao sto nisam videla utakmicu,
sporta radi:)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:38 16.07.2008

Re: Bob iz Tvin Piksa

Atomski mrav
Pa nisu Crnogorci bili baš toliko bolji. Da jesu, dobili bi nas u regularnom toku utakmice a ne u produžecima i to zahvaljujući našim greškama. Što se statistike tiče, ona pokazuje sve a ne otkriva ništa - normalno je da su Crnogorci imali više napada i šuteva na gol kad mi pola meča nismo ni mogli da organizujemo napad zbog silnih dosuđenih kontrafaulova. No, sudije su nas i ranije zezale - i ne samo nas, jer u vaterpolu i rukometu sudije nažalost vode glavnu reč, pa smo uspevali da pobedimo. Možda je najsumnjivija odluka sudijskog para bila ona o poništavanju gola Vujasinovića zbog navodnog kontrafaula... taj pogodak bi sigurno značio pobedu Srbije. No, imali smo nekoliko zicera, promašili ih, primili par kiks golova i to je to. Crnogorci su bili strpljivi jer su videli da se situacija u bazenu okreće u njihovu korist, nisu sagoreli u svom prvom finalu. I Petar Porobić je sigurno iskusniji trener od Dejana Udovičića, to takođe treba imati na umu.Što se priče o političkim afinitetima pojedinih crnogorskih vaterpolista tiče, ona je potpuno deplasirana. Kakvi god da su im politički nazori, to se u bazenu nije primećivalo dok su igrali u istoj reprezentaciji. Ja sam se doduše nadao da će, ko god da pobedi u finalu, vaterpolisti obe reprezentacije zajedno stati na najviše postolje, sa jednim od transparenata podrške Dači Ikodinoviću ali možda sam ipak očekivao previše...


pa, ne znam, moj utisak je bio da smo odigrali loše i polufinale i finale. momci su samo u toj drugoj čevrtini ličili na sebe i igrali stvarno perfektno. sve ostalo, opet, sa sudijskim potapanjima, je bilo dosta grozničavo. opet, mislim da je svim timovima na prvenstvu cilj zapravo Olimpijada. mislim da će tamo Hrvatska i Mađarska biti mnogo opasniji...

a ovo za podršku Dači, ne znam... ko zna kakvim motivima se vode crnogorski igrači. ipak ću malo pažljivije ponovo pročitati Aleksandrov tekst. a, čini mi se da je Unfuck dole u pravu kada kaže da je Aleks govorio o srpskom, a ne crnogorskom mentalitetu (mada je sve to, na kraju krajeva isto, sve su to južni sloveni koji su potpadali redom pod ove ili one uticaje, i svi su nekada u dalekoj istoriji sačinjavali jedan te isti etnički korpus - pre hrišćanstva, pre islama, pre crkve, pre rima, vizantije, pre stambola, pre xix-vekovnih zapadnoevropskih ili slavenofilskih teorija nacije i rase).
Atomski mrav Atomski mrav 09:01 17.07.2008

Re: Bob iz Tvin Piksa

Mislim da nam mentalitet (svima nama na ovim prostorima) uopšte nije preterano različit...
Nego, nikako mi nije jasno kako je u vaterpolu uvek tako zgusnut raspored velikih takmičenja... 'ajde dobro ta Svetska liga, ali Evropsko prvenstvo na manje od mesec dana pre Olimpijade? Čini mi se da su jedne godine Svetsko i Evropsko prvenstvo bili u istom mesecu?! Mislim, wtf?
pilenazaru pilenazaru 22:40 15.07.2008

eh,

sto je lepo kad covek ima dve nacije,dve domovine,dve emocije..lepo,samo malo neprirodno..
man ray loves me man ray loves me 22:49 15.07.2008

Re: eh,

dva nicka...
pilenazaru pilenazaru 00:31 16.07.2008

Re: eh,

dva nicka...

tri noge..
ivana23 ivana23 00:40 16.07.2008

Re: eh,

pilenazaru

dva nicka...
tri noge..


Ima i takvih!
pilenazaru pilenazaru 00:42 16.07.2008

Re: eh,

ivana23
pilenazaru

dva nicka...
tri noge..


Ima i takvih!

OPET ANIMAL HATERS

ahh,kako vas mrzim..
ivana23 ivana23 00:48 16.07.2008

Re: eh,

pilenazaru

OPET ANIMAL HATERS
ahh,kako vas mrzim..


I onda sebi nadenes adekvatan nick...!
angie01 angie01 00:55 16.07.2008

Re: eh,

I onda sebi nadenes adekvatan nick...!


to mu unutrashnji zar- vidish kako dimi!?:)
queeria92 queeria92 01:02 16.07.2008

Re: eh,

pilenazaru
sto je lepo kad covek ima dve nacije,dve domovine,dve emocije..lepo,samo malo neprirodno..


Još ako je, ne daj Bože, iz mešanog braka... onda odmah spaliti.
angie01 angie01 01:06 16.07.2008

Re: eh,

sto je lepo kad covek ima dve nacije,dve domovine,dve emocije..lepo,samo malo neprirodno


a je l bi proshlo tri, kao prirodnije,..ono tri puta Bog pomaze?
pilenazaru pilenazaru 01:26 16.07.2008

Re: eh,

to mu unutrashnji zar- vidish kako dimi!?:)[/quote
opet stara taktika..spijuniranje,planiranje,provociranje,cinkarenje...
angie01 angie01 01:34 16.07.2008

Re: eh,

opet stara taktika..spijuniranje,planiranje,provociranje,cinkarenje...


je l ja??, he, he,..shta ima ko da te shpiunira ( ne znam zashto mislish da bi bilo ko gubio vreme na tebe), da planira ( i shto zamishljash, da si ti sluchaj koji zahteva plan) & cinkari??, (kome da cinkari, pa to nisu sluchajevi za vaspitachicu, to su davni propusti),...a to za provokaciju, pa sve vreme se trudish da nekoga dokachaish i kao mu neshto kazesh da zapochne napushavanje, kao i uvek, to je tvoja tehnologija, mozesh da stavish nik kakav god hocesh, gde god da se pojavish i ko god da je u pitanju ti imash isti rad.
pilenazaru pilenazaru 01:42 16.07.2008

Re: eh,

pitanju ti imash isti rad.

pa eto..vidis da me spijuniras..
angie01 angie01 01:47 16.07.2008

Re: eh,

pilenazaru
pitanju ti imash isti rad.pa eto..vidis da me spijuniras..


shpijuniranje je, kada neko ima nameru da neshto sazna, shto nije bash dostupno i ochigledno, a ti si se bash porudio da se otkrijesh.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:01 16.07.2008

pilenazaru,

je l' ti to hoćeš da kažeš da su moja deca neprirodna?
kinky kitten kinky kitten 22:45 15.07.2008

Sve je receno

Dzentlmentski, kao i uvek.
Dubok naklon :)
braindead braindead 22:46 15.07.2008

Hvala

Znam da je verovatno glupo što komentarišem tuđi blog ali ipak...

"Pomešana su mi osećanja i zbog pobede ali i neuspeha drugova sa kojima sam do juče igrao.Mislim da nismo svesni šta smo uradili", rekao je Vladimir Gojković.

Želim reprezentaciji Srbije revanš u finalu olimpijade i još jedan dobar meč :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:59 16.07.2008

Re: Hvala

Znam da je verovatno glupo što komentarišem tuđi blog ali ipak.


Nije glupo, to je poenta bloga...
Kum Djole Kum Djole 23:26 15.07.2008

Thumbs up

Gledao sam utakmicu onako bez žara, znam da me je pratio neki glup osećaj - Srbi protiv Crnogoraca pa još u finalu EP, još kad sam video polupraznu tribinu iza jednog od golova bilo mi je baš svejedno ko će da pobedi. Pred kraj treće četvrtine setio sam se izjave nekog iz tabora italijanskog vaterpolo saveza još iz 1991. godine, čoveku je bilo "žao što se raspada Jugoslavija, jer će sada Italija imati ne jednog nego dva jaka konkurenta za tron"... Sutradan sam slučajno uhvatio prenos iz Tivta i čuo raspomamljenog reportera RTCG koji je na aerodromu dočekivao svoje vaterpoliste pred mikrofonom i bez blama izjavio "...a ođe u Malagi, Mađarska, Hrvatska, Srbija, niko nam nije bio ni do koljena". Crnogorci baš školski preteruju, ali nemam utisak da smo mi ili Hrvati u bilo čemu drugačiji kada se radi o pobedi, nepravdi, katastrofi, sportskim emocijama uopšte. Sve u svemu, dobro je za vaterpolo i za sport što su tri "naše" selekcije u samom evropskom/svetskom vrhu, bilo bi još bolje da neko motiviše decu da se time bave i obezbedi dobre bazene.

Ipak, dodao bih da je stav tvog cenjenog kolege krajnje licemeran - da ne ulazim u lik i delo A.S. kao prirodne nepogode - ali zbunjenih ovde nikad nije manjkalo. Recimo, kad su Turci izjednačili protiv Hrvata u poslednjim sekundama, prekoputa moje zgrade slavilo je, uz pogrdne reči i urlike, nekolicina istomišljenika u mržnji. Sad, dublja sociološka analiza utvrdila bi da to i nije neki fenomen, petsto godina je petsto godina...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 23:36 15.07.2008

Re: Thumbs up

Kum Djole
Gledao sam utakmicu onako bez žara, znam da me je pratio neki glup osećaj - Srbi protiv Crnogoraca pa još u finalu EP


Ja nisam gledao (ovde u Nemackoj nisam jos nikad video neki prenos vaterpola ... ko zna dal' oni i znaju da taj sport postoji?) To sto su Srbija i Crna Gora (opet) dve odvojene drzave smatram balkanskim kretenizmom ... Al' opet da su tve drzave u finalu EP moze se gledati i sa pozitivne strane: daleko smo najbolji ... pa igramo sami sa sobom :))) Ako se jos ispuni zelja nekih sa bloga pa se otcepi Vojvodina i recimo Juzna Srbija - mozda cemo igrati samo mi i u svim polufinalnim utakmicama
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:45 15.07.2008

Re: Thumbs up

Virtuelni Vasilije

Kum DjoleGledao sam utakmicu onako bez žara, znam da me je pratio neki glup osećaj - Srbi protiv Crnogoraca pa još u finalu EPJa nisam gledao (ovde u Nemackoj nisam jos nikad video neki prenos vaterpola ... ko zna dal' oni i znaju da taj sport postoji?) To sto su Srbija i Crna Gora (opet) dve odvojene drzave smatram balkanskim kretenizmom ... Al' opet da su tve drzave u finalu EP moze se gledati i sa pozitivne strane: daleko smo najbolji ... pa igramo sami sa sobom :))) Ako se jos ispuni zelja nekih sa bloga pa se otcepi Vojvodina i recimo Juzna Srbija - mozda cemo igrati samo mi i u svim polufinalnim utakmicama


to sam i ja rekao staramajci koja je ostala budna i gledala Srbiju do kasna, iako je Vojvođanka...

da nisu rasturili Jugo, dominirali bi u tom sportu do kraja sveta i veka.

inače, Voša nema lošu vaterpolo školu. jedino nas Partizan uvek dere sa 10 razlike, a sa Zvezdom smo tu negde. ja evo čekam da mi desetomesečni sin propliva, pa da ga dam na Spens. zasad trenira samo na mediteranu, ali ima puno meduza pa smo sad u pauzi.

inače, ako se oduzme što su nam sudije sekle napade, bili smo loši. Rađen i Udovičić su promašili ono što bi moj desetomesečni sin dao. blam, znači. realno je trebalo da bude 8:5 za Herceg Novi/Budvu.
Dr M Dr M 09:08 16.07.2008

Re: Thumbs up

Ako se jos ispuni zelja nekih sa bloga pa se otcepi Vojvodina i recimo Juzna Srbija - mozda cemo igrati samo mi i u svim polufinalnim utakmicama


Teorija zavere-Predsednik vaterpolista pravi ex-Yu vaterpolo ligu.
Neki sa bloga: Hvala Bogu sto se nije bavio strljastvom:)
Dr M Dr M 09:11 16.07.2008

Re: Thumbs up

streljastvom
Covek u belom Covek u belom 10:20 16.07.2008

Re: Thumbs up

Dr M
Teorija zavere-Predsednik vaterpolista pravi ex-Yu vaterpolo ligu.
Neki sa bloga: Hvala Bogu sto se nije bavio strljastvom:)
Sto i da se bavi, kad si se ti sam tako lepo prepoznao.
bik_koji_sedi bik_koji_sedi 10:43 16.07.2008

Re: Thumbs up

Srđan Fuchs
Virtuelni Vasilije

to sam i ja rekao staramajci koja je ostala budna i gledala Srbiju do kasna, iako je Vojvođanka...


а шта значи ово "иако је Војвођанка" ?

значи ли то да ако си Војвођанин аутоматски не треба да схваташ репрезентацију Србије као своју?

како је Војводина део Србије, то је твоја старамајка гледала своју државу, а не неку другу.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 13:29 16.07.2008

Re: Thumbs up

bik_koji_sedi
а шта значи ово "иако је Војвођанка" ?


Pa to sa valjda tako kaze: moja baba gledala sinoc reprezentaciju Srbije i cak je navijala za nju ... iako je Shumadinka!
Atomski mrav Atomski mrav 13:30 16.07.2008

Re: Thumbs up

Ma to je samo mala provokacija... bezopasna.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:43 16.07.2008

Re: Thumbs up

bik_koji_sedi

а шта значи ово "иако је Војвођанка" ? значи ли то да ако си Војвођанин аутоматски не треба да схваташ репрезентацију Србије као своју? како је Војводина део Србије, то је твоја старамајка гледала своју државу, а не неку другу.


boga mi, sudeći po biznismenima u nas, kada kažeš "Војвођанка", u stvari misliš "Црногорка".


пс. ја сам иначе Шумадињац родом, али су ме асимиловали у Воши па навијам за Вошу. само Воша, Ред Фирм!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 07:44 17.07.2008

Re: Thumbs up

Srđan Fuchs
пс. ја сам иначе Шумадињац родом, али су ме асимиловали у Воши па навијам за Вошу. само Воша, Ред Фирм!


Ma tebe su asimilovali autonomasko-vojvodjanski-hegemonisti u NS ... da su te asimilovali malo severnije navijao bi ti za autonomiju (hm a sto ne odmah i samostalnost? evropsko-vojvodjanskih Madjara ... A da je bilo nesto juznije navijao bi za pripajanje BG-u (posto mu prirodno gravitiras) i bunio se sto te iskoriscavaju autonomasi-paraziti iz NS-a ... i uzimaju ti tvoje novce
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:20 17.07.2008

Re: Thumbs up

Virtuelni Vasilije

Ma tebe su asimilovali autonomasko-vojvodjanski-hegemonisti u NS ... da su te asimilovali malo severnije navijao bi ti za autonomiju (hm a sto ne odmah i samostalnost? evropsko-vojvodjanskih Madjara ... A da je bilo nesto juznije navijao bi za pripajanje BG-u (posto mu prirodno gravitiras) i bunio se sto te iskoriscavaju autonomasi-paraziti iz NS-a ... i uzimaju ti tvoje novce


Vasileu,
Česi i Švabe me asimilovali. inače, Mađari naši su totalno pitomi. ti najveći secesionisti od kojih ti strahuješ su mahom srpska partizanska deca, i to mahom došljačka (kada pogledaš, to sve neka lička, kordunska, i slična prezimena po poreklu). pravi Vojvođani su pretežno ka DS-u okrenuti, i tu bih i ja negde bio, verovatno, da ne mislim da se stranka kompromitovala na vlasti. bio bih levlje od centra, to da, ali u okviru DS, opet kažem, da stranku nije poveo rđav glas. inače da, kulturno pripadam Bg-u, ali pošto su žena i bebać Novosadisti, onda ćutim i trpim njihove autonomaške pretenzije.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 19:00 17.07.2008

Re: Thumbs up

Srđan Fuchs
Vasileu,
Česi i Švabe me asimilovali. inače, Mađari naši su totalno pitomi. ti najveći secesionisti od kojih ti strahuješ su mahom srpska partizanska deca, i to mahom došljačka (kada pogledaš, to sve neka lička, kordunska, i slična prezimena po poreklu). pravi Vojvođani su pretežno ka DS-u okrenuti, i tu bih i ja negde bio, verovatno, da ne mislim da se stranka kompromitovala na vlasti. bio bih levlje od centra, to da, ali u okviru DS, opet kažem, da stranku nije poveo rđav glas. inače da, kulturno pripadam Bg-u, ali pošto su žena i bebać Novosadisti, onda ćutim i trpim njihove autonomaške pretenzije.


Ti koje ja ne podnosim i smatram zlom za celu zemlju su decica nekadasnjih autnomasa kojima se svidjaju priviligije koje vlast nosi sa sobom i u kojima su odrasli. U tom smislu se slazem da su to deca partizana i komunista (najvecim delom)... ali ih ne bi delio po nacionalnom kljucu niti poreklu. I uz njih su oni koji podlezu njihovim manipulacijama i lazima ... ili pak podlezu direktnoj ili indirektnoj koprupciji koju ta vlast omogucava ...

A za tebe imam razumevanja, Novosadjanke su opasne i njihovim carima je tesko odoleti ... u to sam apsolutno siguran

pozz
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:14 17.07.2008

Re: Thumbs up

Virtuelni Vasilije

ali ih ne bi delio po nacionalnom kljucu niti poreklu. I uz njih su oni koji podlezu njihovim manipulacijama i lazima ... ili pak podlezu direktnoj ili indirektnoj koprupciji koju ta vlast omogucava ...


u stvari i ja mislim da nema tu neke jasne nacionalne odrednice, već da je samo stvar u tome ko je koliko podložan korupciji. ali, znaš šta, u Srbiji se živelo mnogo teško nekih 10 godina, i ljudi nisu nimalo naivni. tako da ako vide da su se ovaj i onaj iz ove ili one Lige jako obogatili na položaju, uskratiće im podršku. tako da je podrška tih struktura stvarno na margini. ljudi su željni dobrog i stabilnog života, bez alarma i iznenađenja, pa poklanaju svoje poverenje nekom pro-evropskom mejnstrimu, a taj mejnstrim je deo jedinstvenog državnog aparata, tako da nema brige da će Vošu neke protuhe otuđiti od voljene Šumadije, Mačve, Kuršumlije, Timoka, Pomoravlja, i kojih sve već predela ne ali kojih ne mogu da se setim momentalno.


Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 19:24 17.07.2008

Re: Thumbs up

Srđan Fuchs
tako da nema brige da će Vošu neke protuhe otuđiti od voljene Šumadije, Mačve, Kuršumlije, Timoka, Pomoravlja, i kojih sve već predela ne ali kojih ne mogu da se setim momentalno.


Pa ok ne verujem ni ja da je to moguce ali mislim da takva nastojanja i politicari mogu (bas zbog te nase novije istorije) da nanesu dosta stete i nepotrebnog rasipanja snage i resursa na zamajavnje takvim stvarima. Umesto da svi zajedno pokusamo da povucemo zemlju napred ...

pozz
macak92 macak92 00:25 16.07.2008

Sportski jugo-nostalgicari

Ja sam ubedjena da ne postoji nista nacionalistcko u rivalitetu izmedju timova bivsih YU republika.
Da vam ispricam sta sam ja, bivsi sportista prve savezne lige SFRJ i kasnije SRJ dozivela pre par godina.

Dakle, ja u Parizu. Svratila da obidjem kumove u povratku iz Kanade. Kumovi bivsi sportisti, pa samim tim i drustvo koje se okuplja kod njih preteze malo na tu stranu. Vecina naravno iz ex Juge. Momci, sto mojih godina, sto nesto mladji iz Hrvatske, Bosne, Slovenije. Odmah naravno padnu pozivi za zurke i obilaske pariskih diskoteka. OK, pristajem da dodjem na zurku. Organizator zurke, Bosanac. mi ovako objasnjava svoj plan:"Ukoliko si slobodna, moze da te pokupi moj drug (Slovenac) oko 7-8.Tad se skupljamo mi "nasi". Ukoliko ti je to rano, oko pola deset mogu da te dovezu moji ortaci Francuzi.
Trebalo mi je par sekundi da shvatim ko smo ti mi "nasi". Mi iz exYU.
Ali, to nije sve. Ja dolazim na zurku i kapiram da sam glavna zvezda, samo zato sto sam igrala prvu ligu one Veeeelike Juge! I bila svuda. U svim republikama. Ej! Malo li je?
Nisam mogla da pretpostavim da to moze da ima takava znacaj, niti da sportisti danas (oni koji se tada nisu takmicli) raspad Jugslavije dozivljavaju kao hendikep (a zaista to jeste) zato sto im se suzilo "trziste", ili teren, zato sto je manje izazova, manje derbija, rivaliteta i druzenja!
Naravno da danas navijam za Srbiju, ali odmah nakon toga sam za "nase"
pilenazaru pilenazaru 00:34 16.07.2008

uh,

Razumem da je domacin imao potrebu da nam iznese svoje emocije nakon prvog sportskog nacionalnog uspeha svoga zavicaja,ali nije lepo da nam baci kosku i samo ode..
Miloš Šaranović Miloš Šaranović 11:28 16.07.2008

Re: uh,

Imam potrebu da ti se više puta izvinim, prvo što iznosim emocije, drugo što moj zavičaj nema ranijih uspeha, pa što je zavičaj sada uspeo, pa što sam bacio kosku, pa što sam otišao... Ne zameri.

A kada o zavičajima pričamo, da li smeš da zamisliš koliko će te razljutiti moj tekst ako, recimo, Blok 70 jednog dana bude prvak Evrope u nečemu?
irvington irvington 17:14 16.07.2008

Re: uh,

Miloš Šaranović
Imam potrebu da ti se više puta izvinim, prvo što iznosim emocije, drugo što moj zavičaj nema ranijih uspeha, pa što je zavičaj sada uspeo, pa što sam bacio kosku, pa što sam otišao... Ne zameri.

A kada o zavičajima pričamo, da li smeš da zamisliš koliko će te razljutiti moj tekst ako, recimo, Blok 70 jednog dana bude prvak Evrope u nečemu?


Sharo, prijatelju stari, samo si donekle u pravu. Tvoje je pravo da navijas za koga hoces, da se identiikujes s kim god hoces, ali to isto pravo ima i Aca - sa cijim tekstom sam u potpunosti saglasan! Naime, svako ko prati i razume vaterpolo mogao je da vidi tesku svinjariju od finalne utakmice. I ta svinjarija sa sudjenjem nije napravljena slucajno. Tako je odluceno tamo "gde treba" i sudjenje onog zabara, delegiranog uoci pocetka mecha (zamenio ranije odredjenog sudiju) govori tome u prilog.
Uostalom, Ti kao navijac Partizana, to treba da razumes, jer taj bedni i korumpirani LEN vec vise sezona zaredom namesta i nash klub! Pritom, selekcija Srbije je manje-vise VK Partizan... Sta me briga za igrace Jadrana, Budvanske rivijere, onog nesrecnika Porobica, sto je prosle sezone pomogao Hrvatima i Rudicu uoci polufinala SP...
O onoj seljaciji na tribinama i smesnim poklichima "E viva MNE" :) cenim da nema potrebe da raspravljamo.


irvington irvington 17:30 16.07.2008

usput

Imam i jedno pitanje:

na osnovu chega je u jucerasnjem izvestaju sa utakmica prvog kola kvaliikacija za LS, stavljen akcenat na utakmicu Tampere - Buducnost? Iskreno, koga to zanima? Pogotovo, kada vashe citaoce pre svega zanimaju ozbiljniji izvestaji iz Bakua, gde su igrali Inter i makedonski Rabotnicki (jedan od ova dva kluba bice protivnik Partizanu u narednoj rundi kvalifikacija) i iz Tirane, gde je Modricha pobedila domaci Dinamo. Sto je za mene, i vecinu ljudi koja prati fudbal bilo prijatno iznenadjenje.
Ovo je cisto zanatsko pitanje.

pozdrav.
sentinel26 sentinel26 18:15 16.07.2008

Re: uh,

irvington
O onoj seljaciji na tribinama i smesnim poklichima "E viva MNE" :) cenim da nema potrebe da raspravljamo.

Nećete ni imati sa kime.
Ta "seljačija" vama ništa ne duguje i ne traži od vas baš ništa.

Oni su izabrali da za svoju Crnu Goru navijaju uzvikujući - "Živjela Crna Gora" - što vama očigledno iz nekog razloga smeta, a oni što na raznim tribinama uzvikuju "Nož, žica, Srebrenica" i "Ubij ! zakolji !...." priznajem, imaju mnogo više simpatizera u Srbiji, možda ćete medju njima naći ravnopravnog sagovornika.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:28 16.07.2008

Re: uh,

sentinel26

Ta "seljačija" vama ništa ne duguje i ne traži od vas baš ništa. Oni su izabrali da za svoju Crnu Goru navijaju uzvikujući - "Živjela Crna Gora"...


Senti stari,
a, koja je ključna razlika između Južnih Slovena koji se identifikuju kao Hrvati, Bošnjaci, Srbi i Crnogorci
(ovako, antropološki govoreći, ako se isključe xix-ovekovne političko-sociološke teorije države-nacije)?
sentinel26 sentinel26 18:44 16.07.2008

Re: uh,

Srđan Fuchs
sentinel26
Ta "seljačija" vama ništa ne duguje i ne traži od vas baš ništa. Oni su izabrali da za svoju Crnu Goru navijaju uzvikujući - "Živjela Crna Gora"...
Senti stari,
a, koja je ključna razlika između Južnih Slovena koji se identifikuju kao Hrvati, Bošnjaci, Srbi i Crnogorci
(ovako, antropološki govoreći, ako se isključe xix-ovekovne političko-sociološke teorije države-nacije)?

"Ontropološki" rečeno vaše pitanje nema apsolutno nikakve veze sa mojim tekstom koji ste citirali.
Namjerno ili slučajno ?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:50 16.07.2008

Re: uh,

ja vas samo pitam u čemu je ključna razlika, pošto pominjete neke "vama", "njima", "nas", "vas", pa vas pitam po čemu se mi i vi to tako bitno razlikujemo? pričamo isti jezik, upotrebljavamo isto pismo, živimo na istom prostoru, imamo iste probleme u društvu, razvijamo se identično. u čemu je razlika?
antioksidant antioksidant 19:07 16.07.2008

Re: uh,

koje su po tebi karakteristike koje definisu naciju/narod?
jezik?
prostor?
pismo?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:18 16.07.2008

Re: uh,

komplikovano pitanje.

mislim da u ovom trenutku naciju karakterizuju politički i socio-ekonomski interesi. ja mogu biti srbin iz hrvatske, ali pošto je hrvatska u šengenu, a meni je interes da putujem, ja se predstavljam kao hrvat a zataškujem da sam fakat srbin, jer srbija nije u šengenu, pa da me ne provali neko.

naprimer, lupam.

pilenazaru pilenazaru 19:38 16.07.2008

Re: uh,


A kada o zavičajima pričamo, da li smeš da zamisliš koliko će te razljutiti moj tekst ako, recimo, Blok 70 jednog dana bude prvak Evrope u nečemu?

Mozda si los domacin(bloga,utakmice dobro vodis),ali dobro prognoziras.Kakvih nas ima,jednom cemo rastociti Srbiju na blokove..
antioksidant antioksidant 19:40 16.07.2008

Re: uh,

kulturoloska i drustvena zajednica. tako kaze link. i jeste komplikovano i treba biti stvar licnog izbora (drzava te zarobi pasosem, nacija mora da me zavede da bih joj prisao). meni je osnovni kriterijum osecaj pripadnosti.
crnogorci se ne osecaju srbima. oni su crnogorci i to je to.

a sto se tice dva oka u glavi, izgleda da je postojala zabluda da je to sve isto. dva oka mogu biti veoma razlicita a tako lepa
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:00 16.07.2008

Re: uh,

beautiful thought
Ivan Marović Ivan Marović 20:26 16.07.2008

Re: uh,

Srđan Fuchs
naprimer, lupam.
Ne lupaš uopšte, najrealnija je definicija nacije kao izuzetno nestalne kategorije - danas jeste, sutra nije. Onako kako ti odgovara i šta okolnosti omogućavaju/nameću.
sentinel26 sentinel26 20:29 16.07.2008

Re: uh,

Srđan Fuchs
ja vas samo pitam u čemu je ključna razlika, pošto pominjete neke "vama", "njima", "nas", "vas", pa vas pitam po čemu se mi i vi to tako bitno razlikujemo? pričamo isti jezik, upotrebljavamo isto pismo, živimo na istom prostoru, imamo iste probleme u društvu, razvijamo se identično. u čemu je razlika?
- Oni (navijači Crne Gore) ne duguju ništa vama - ( tako oni kažu a ja im vjerujem).

- Oni ( navijači Crne Gore) ne traže ništa od vas - ( uvjerio se lično ).

- Nijesam koristio riječi "njima" i "nas".

- Ova prepiska je najbolji dokaz da ne "pričamo isti jezik".

- Ja upotrebljavam više pisama (ne znam za druge) a u Crnoj Gori su u ravnopravnoj upotrebi dva pisma što nije slučaj sa Srbijom.

- Ne živimo svi na "istom prostoru".

- Nemamo svi iste probleme u društvu.

- Za "identičnost" u razvoju nijesam čuo, izvinjavam se što sam neobaviješten, možda ste u pravu.

- Ne razumijem dobro na koga ste mislili sa onim "mi i vi". Svaku riječ koju sam napisao, napisao sam isključivo u svoje ime a ne u ime neke grupe (nacije), nemam takvo ovlašćenje niti mi treba, pa mislim da za ta vaša interesovanja treba da tražite drugog sagovornika.

- NIjesam siguran ni da znam koje je pravo značenje riječi: "ključna razlika" i "bitne razlike".

- Nijeste mi odgovorili kakva je veza onog vašeg pitanja sa mojim tekstom osim ako nije bila priprema da biste postavili ova nova.

To što vi možda ne priznajete CG državu i naciju je vaša stvar, neću se s vama svaditi, ali nećemo "ni kavu piti".

Reagovao sam na uvredljivo nazivanje navijača CG "seljačijom", ako to vama ne smeta, vi to podržavajte, pozdravljajte do mile volje ali ne možete ni meni zabraniti riječ.

Atomski mrav Atomski mrav 09:04 17.07.2008

Re: uh,

@ sentinel26 - ma Srđan to koristi kao poštapalicu, nije on mislio ništa loše, takav mu je stil
@ Srđan Fuchs - što bre zapodevaš prepirku sa Crnogorcem pišući da su Crnogorci isti kao "mi" - znaš da se oni ubiše da dokažu kako to nije tačno

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:44 17.07.2008

Re: uh,

antioksidant
meni je osnovni kriterijum osecaj pripadnosti.



razmišljao sam malo o ovome, i malo mi je napeto. ja osećam sasvim ravnopravno da pripadam barem četvoroma nacija: srpskoj, portugalskoj, izraelskoj i nemačkoj. osećam pripadnost i rastafari naciji, ali da ne komplikujemo. najispravnije bi bilo kada bih rekao da pripadam belosvetzkoj naciji (world nation), ali takva nacija ne postoji još uvek nominalno.
antioksidant antioksidant 17:02 17.07.2008

Re: uh,

razmišljao sam malo o ovome, i malo mi je napeto

nisam bio jasan - kriterijum u smislu vezivanja od nacije ka pojedincu. ako neko nece da bude srbin/nemac/kinez ko sam ja da ga sprecavam

i slazem se sa marovicem - ima tu mnogo okolnosti
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:01 18.07.2008

Re: uh,

Atomski mrav
@ Srđan Fuchs - što bre zapodevaš prepirku sa Crnogorcem pišući da su Crnogorci isti kao "mi" - znaš da se oni ubiše da dokažu kako to nije tačno


a i ja bandoglav Hercegovac, stvarno.

sentinel26

To što vi možda ne priznajete CG državu i naciju je vaša stvar, neću se s vama svaditi, ali nećemo "ni kavu piti".
Reagovao sam na uvredljivo nazivanje navijača CG "seljačijom", ako to vama ne smeta, vi to podržavajte, pozdravljajte do mile volje ali ne možete ni meni zabraniti riječ.


kao prvo i prvo, nemam ja šta da priznajem ili ne priznajem CG državu. ta državnost je opšte obnarodovana i prihvaćena činjenica. pogrešno ste me shvatili. ja sam samo jako negativan prema izvesnim aspektima CG-arogantnosti prema Srbiji. inače, ne moramo da ulazimo u privatnost i u to koliko su nam svima životi isprepletani (naprimer, ja izdržavam jednu malu Crnogorku (po majci; ako gledamo po Jevrejima, jel'te, majka je ta koja daje identitet)), kćer mog počivšeg rođenog brata, i kada bih zastupao radikalnu tezu, Crnogorci napolje, želeo bih onda da i ta mala Teodora napusti Beograd, zar ne?.

to što nećete sa mnom kavu piti je vaša stvar, ali onda ste i vi odgovorni ako dođe do raspada južnoslovenske kulturne i ekonomske zajednice! mislite o tome pre no što mi zalupite vrata i skinete kave jazzwah-u s vatre!

ps. što se seljačije tiče, to nije nigde u osporenom tekstu pominjano, već je iz nekog od komentara. moj stav je da niko nije "seljačija" dok ne pokaže suprotno! uzgred, ja sam niko i ništa da vam zabranjujem reč. ne znam odakle vam takva ideja?
Atomski mrav Atomski mrav 08:21 18.07.2008

Re: uh,

a i ja bandoglav Hercegovac, stvarno.

Ti si jedan stvarno zajeban gemišt... Ipak, sreća tvoja što ti žena nije Hercegovka
sentinel26 sentinel26 08:38 18.07.2008

Re: uh,

Srđan Fuchs
sentinel26
To što vi možda ne priznajete CG državu i naciju je vaša stvar, neću se s vama svaditi, ali nećemo "ni kavu piti".
Reagovao sam na uvredljivo nazivanje navijača CG "seljačijom", ako to vama ne smeta, vi to podržavajte, pozdravljajte do mile volje ali ne možete ni meni zabraniti riječ.

kao prvo i prvo, nemam ja šta da priznajem ili ne priznajem CG državu. ta državnost je opšte obnarodovana i prihvaćena činjenica. pogrešno ste me shvatili. ja sam samo jako negativan prema izvesnim aspektima CG-arogantnosti prema Srbiji. inače, ne moramo da ulazimo u privatnost i u to koliko su nam svima životi isprepletani (naprimer, ja izdržavam jednu malu Crnogorku (po majci; ako gledamo po Jevrejima, jel'te, majka je ta koja daje identitet)), kćer mog počivšeg rođenog brata, i kada bih zastupao radikalnu tezu, Crnogorci napolje, želeo bih onda da i ta mala Teodora napusti Beograd, zar ne?.

to što nećete sa mnom kavu piti je vaša stvar, ali onda ste i vi odgovorni ako dođe do raspada južnoslovenske kulturne i ekonomske zajednice! mislite o tome pre no što mi zalupite vrata i skinete kave jazzwah-u s vatre!

ps. što se seljačije tiče, to nije nigde u osporenom tekstu pominjano, već je iz nekog od komentara. moj stav je da niko nije "seljačija" dok ne pokaže suprotno! uzgred, ja sam niko i ništa da vam zabranjujem reč. ne znam odakle vam takva ideja?

Eto žalosti, kakav strašan zločin sam počinio, ja sam jednom rečenicom pod navodnicima izazvao raspad južnoslovenske kulturne i ekonomske zajednice.
Izvinjavam se zbog štete i priznajem da za ove termine prvi put čujem.

Da ponovim, ja sam, u svom prvom postu, replicirao ( ne vama ) komentarisanje i nazivanje navijača Crne Gore "seljačijom", a vi ste me zbog toga (ne pročitavši detaljno ni post na koji sam replicirao) prozvali sa pitanjima iz etnogenetike i antropologije. Čovječe pa vi meni postavljate pitanja ka da sam ja "član" SANU iliti SINOD-a bože me prosti.
Bilo bi lijepo s vaše strane da ponovo pročitate moj prvi post na ovom blogu i "original" radi kojeg sam se javio, pa ćete uvidjeti da vaša pitanja upućena meni nemaju nikakve veze sa mojom replikom (tekstom) već predstavljaju pokušaj otvaranja nove teme o kojoj ja ne želim da raspravljam..

Što se radikalskih prijetnji tiče, ne morate da me podsjećate na njih, na disku čuvam snimljenu pričicu o "Kristalnoj noći" i "Noći dugih noževa", upućenu meni lično maja 2006.godine.
Radikalsko i julsko cvijeće su endemskog karaktera i ne mogu da uspijevaju u Crnoj Gori ali ni medju Crnogorcima, bilo dje na zemaljskoj kugli.



bosko92 bosko92 00:36 16.07.2008

Lep clanak

Retko hvalim autore, skloniji sam kritici. Vise ne secam teme, ali se secam da sam na nekoj ranijoj temi imao zamerke na neki raniji tekst M. Saranovica. Veoma mi je drago sto je nakon veoma neukusnog teksta A. Stojanovica, na istu temu napisan jedan ovako odmeren tekst, bez ostrascenosti. Citao sam neke komentare na temu finala na B92 i bio iznenadjen nekim komentarima. Iako, nakon svega sto se desilo, coveka ne bi trebalo nista da iznenadi. Nekim komentatorima je krivo sto je Srbija izgubila od Crne Gore i tvrde da bi im mnogo lakse pao poraz od Madjarske. To je, recimo, jedna vrsta komentara koja me je iznenadila, a mozda nije trebalo. Nakon takvih komentara, ni tekst A. Stojanovica ne bi trebao biti iznenadjenje. I zato mi je lepo palo citanje teksta M. Saranovica, kao ohrabrenje da u Srbiji jos uvek ima razumnih ljudi. Uostalom, i neki komentari ovde (kao recimo S. Fuchsa) pokazuju da se u Srbiji jos uvek moze naci ljudi s kojima se moze na normalan nacin razgovarati. Ponekad imam osecaj da je B92 jedna vrsta oaze za takve ljude, a hteo bih da verujem da nije. U svakom slucaju, ovde se mogu cuti i razlicita misljenja, razliciti stavovi, razliciti pristupi istoj temi, kao sto su to pokazali A. Stojanovic i M. Saranovic. I mislim da je to dobro, makar se ne slozio sa nekim stavovima.

Preporuka za tekst.
dolybell92 dolybell92 01:00 16.07.2008

Prazno

Neću ni sada puno o kolegama iako bi razlog mogao da se nađe.


Kada nećete puno o kolegama, onda je ovo bilo verovatno, prazno o kolegama..?

Inače. već sam napisala, da nije bitno ko je na kom mestu od prva trI,
(ili četiri...koje je ovog puta pripalo Hrvatskoj)
ako su to reprezentacije koje je iznedrila jedna Jugoslavija -
I koje su, trenutno, u Evropi prva, druga i četvrta...!!!
Raspored je mogao biti i Prvi - Drugi -Treći....što bi tek
bila prava stvar ...i moja potajna želja ...(nadam se da će tako i biti ubuduće -
bez obzira ko bude na kom mestu .... Montenegro, Serbia ili Croatia...
ili već kako god...ali samo da se oni smenjuju na tim mestima)...
Zato sve tri reprezentacije zaslužuju samo čestitke...
Puerta Puerta 02:38 16.07.2008

Svakako

undefined
Crna Gora je to vece bila bolji tim u bazenu, mi smo igrali jako lose, ali ono sto nikako ne valja sto je najupecatljiviji utisak ostavio italija, ni srbin ni crnogorac vec italijan.
Ni najmanje ne zelim da trazim opravdanja niti da upitanje dovedem pobedu crne gore, samo napominjem da ovo nije prci put da se slicne stvari desavaju, a da to prevazilazi svaku granicu sporta.
Takodje ono sto je manir uslovno receno malih ekipa, u poslednjem minutu crna gora je imala dva puta igraca vise, i nije pokusala da resi mec da da gol, nego je drzala loptu do kraja, na takav nacin su istina ustedeli 5-10 sekundi, ali su pokazali da nemaju hrabrosti.Siguran sam da bi neko od nasih preuzeo odgovornost u toj situaciji i pokusao da resi mec. A na kraju imali smo sut, iz solidne pozicije, sta da smo dali i da je otislo u produzetak? Da li bi im bilo zao sto nisu sami pokusali da rese mec? To me je onako iskreno razocaralo, taj kukavicki pristup.
macak92 macak92 04:49 16.07.2008

Re: Svakako

nego je drzala loptu do kraja, na takav nacin su istina ustedeli 5-10 sekundi, ali su pokazali da nemaju hrabrosti.


He, he... pa znas ono kad se Crnogorac trkao, pa ga svi pretekli, a njegovi ce": Vidi ga nas ala ih je pocero.."

Nego, ne mogu da kritikujem posto sam crnogorska kuma. I to vaterpolisti!
Unfuckable Unfuckable 06:09 16.07.2008

Mislim

da je tema bloga A.S. - srpski mentalitet, i ništa drugo.

Što se tiče zatvaranja bloga za komentare : Aleksandar je to i pre radio (uz obrazloženje da to čini uvek kada nije u mogućnosti da moderiše diskusiju), pa se ne sećam da je bio kritikovan zbog toga. Ne nalazim da je mnogo bolje dopustiti komentarisanje - ali ne učestvovati u diskusiji

Ono što mi je poprilično nejasno je - konkretan motiv za postavljanje ovog ovde bloga, pošto se autor trudio da "objasni sve, ali ne kaže ništa".

Moje mišljenje o utakmici je da su Crnogorci bili bolja ekipa te večeri, golman im je bio bolje raspoložen, a odbrana - srećnija i veštija. Intrigira podatak koliko su više imali ukradenih lopti (mada se to isto može protumačiti i kao "nedosuđenih faulova".
Naša ekipa mi je delovala nekako bezvoljno.
Sudije jesu pomogle pobedniku, ali to je sport - koji se sastoji od pravde i nepravde, pobede i poraza.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:01 16.07.2008

Re: Mislim

Unfuckable
Naša ekipa mi je delovala nekako bezvoljno. Sudije jesu pomogle pobedniku, ali to je sport - koji se sastoji od pravde i nepravde, pobede i poraza.


ово је мени key. та безвољност. то нас прати у фудбалу и баскету већ дуже време, а сад је прешло и у ватерполо. после ће вероватно на одбојку. остају само индивидуални спортови.

шта је узрок тој безвољности? рецимо, мени је ту интригантан спор Филипа Филиповића са руководством ВК Партизан. да ли је он ту само напаљени клинац или је нешто озбиљније много по среди? не знам шта је све по среди ту, и мало ми је криво што Александар и Милош не истражују те ствари више, а сигурно би могли да баце пуно светла на све те проблеме.

иначе, на друго читање ми је Александров текст скроз океј, можда има само неколико недорађених тврдњи, например оно о Ђурковићу. али, да није океј да се пружи рука дојучерашњим саиграчима, није. рецимо, аналогија са Надалом и Федерером ми је била сасвим лепa. спортско џентлменство. мада, поново, ко зна све шта је тамо по среди. иначе, не знам да ли сте обраћали пажњу, рецимо, али Злоковић је имао неколико баш преко сваке мере грубих реакција у базену (например, ударања Вујасиновића у главу у пар наврата и то пошто је ЦГ већ остајала без лопте у нападу). због тога јесте океј што је Александар поставио нека питања.
Davie Davie 07:02 16.07.2008

Neverovatno

koliko jeda i polemike oko krajnje minornog sporta... da nije tako (minoran) ne bi zemlje ex-YU i Madjarska bile dominantne u istom. Hajde da se jedite za fudbal ili kosarku..
antioksidant antioksidant 07:47 16.07.2008

RTS

to the Dark Side of the Force young Anakin goes alone
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:25 16.07.2008

Re: down to the Dark Side

but Luc eventually brings him back to the lighter side. although Anakin passes away in a moment of awakening of his soul. :(
Doctor Wu Doctor Wu 07:51 16.07.2008

Da, odlican blog Aleksandra Stojanovica

my feelings exactly. Glede crnogoraca, mislim. A naravno da su vaterpolo i tenis samo povod za pricu o mentalitima i karakterima ljudi (i djurkovicu ponaosob).
napolitanac92 napolitanac92 09:39 16.07.2008

Re: Da, odlican blog Aleksandra Stojanovic

Da.Slazem se.Odlican blog AS. Ali! Da li je moguce da doticni AS ostavi blog na mislost i nemilost nama koji eto imamo ekspertska misljenja o nacionu,vaterpolu,a da on pri tom sve to precuti. Da li je njegovo cutanje odobravanje?Da li nema vremena za komentare? Da li je to manir AS? Ne znam.
Ali ,evo jos jednog "ekspertskog" misljenja.
Znam i Ja toliko da smo ne tako davno bili jedan tim,koji se radovao pobedama ,da su vatepolisti bili drugari,koji su na putovanjima provodili slobodno vreme ,da su ponekad krsili pravila sobodnog vremena u nekom od pabova ili barova,ali su na bazenima takodje bili jedno telo. Znalo se ko kosi a ko vodu nosi.
Danas,kada je reprezentacija srpska,nekako na povrsinu izbijaju neke stvari koje se sklanjaju od ociju javnosti.Bez pominjanja konkretnih pojedinaca,drugarski duh je polako ali sigurno gubi.Pojedinci traze beneficije i uslove pocev od hotela do ekstra tretmana.Slobodno vreme provode pored svojih laptpova.Druze se sa mobilnim telefonima poslednje generacijie.Tako ubijaju slobodno vreme,a ne u setnji i li rekreaciji(igranje karata ...).Otudjenje na nivou.Ima primera medjusobne zavidnosti i nekorektnosti.Sve se to reflektuje i u bazenu.Naravno.Neke vedete treba spustiti na zemlju.A partijske apartcike koji rukovode Savezom zamoliti da odu.Peking je blizu.Nadjimo lek za bolest koja se uvukla u redove ove pojedinacno jedne od najboljih vaterpolo ekipe.
Puerta Puerta 14:05 17.07.2008

Re: Da, odlican blog Aleksandra Stojanovic

Da.Slazem se.Odlican blog AS. Ali! Da li je moguce da doticni AS ostavi blog na mislost i nemilost nama koji eto imamo ekspertska misljenja o nacionu,vaterpolu,a da on pri tom sve to precuti. Da li je njegovo cutanje odobravanje?Da li nema vremena za komentare? Da li je to manir AS? Ne znam.
Ali ,evo jos jednog "ekspertskog" misljenja

AS: "Nisam ostavio mogucnost ostavljanja komentara jer mislim da se oni zloupotrebljavaju. Da su u velikoj meri naruceni i stavljeni u dogovoru.

A izgleda da sta god uradim nekome ne valja ili pokusava da iscupa iz konteksta ili namerno omalovazi. U svakom slucaju izazivam reakcije Nisam hteo da budu u ovoj meri, izneo sam samo svoj stav. "
Nemam obicaj da iznosim detalje privatnih razgovora, ali ovaj sam morao, zbog velikog broja neosnovanih kritika na racun AS!
Tibor Jóna Tibor Jóna 10:44 16.07.2008

triklop

mene je to naucio tata jos kad sam bio mali - da treba biti najsrecniji kad igraju Srbija i Madjarska jer uvek dobijaju nashi. Elem, sto se mene tice ja gledam rezultate iz Malage i primecujem da su "nasi" na prva tri mesta.

ja zadovoljan!
medjutim92 medjutim92 10:56 16.07.2008

Patris, IV blok

Po postu A Stojanovica, namece mi se zakljucak da je za vreme studija ziveo u Patrisu, blizu IV bloka..
gagas77 gagas77 12:05 16.07.2008

..

ma sve to isto...srbija-crna gora
..b92-rts..miwosh-aca..vish..samo se nastavljaaaaa
Marko Jevtic Marko Jevtic 12:21 16.07.2008

preporuka za blog

Šaro, mogao bi češće da pišes blogove :)

Super je, preporuka i od mene... muka mi je od tih priča sa 2 oka u glavi, a ako je neko slep, džaba mu 2 oka u glavi.. bolje da ima jedno i bar da vidi na njega:)

Jel idemo u Ligu šampiona?
Atomski mrav Atomski mrav 12:37 16.07.2008

Re: preporuka za blog

Ako promenite trenera...
antioksidant antioksidant 12:46 16.07.2008

Re: preporuka za blog

ma sta ce te. bice sve utakmice na tv-u
ioOoi ioOoi 13:25 16.07.2008

Podržavam tekst A. Stojanovića

Kada sam video da na kraju prvog poluvremena Srbija vodi 4:2 pomislio sam da zbog vaterpola nisam slušao Hives i Ministry na EXITu i krenuo iz BGa ka NSu.

Takodje sam pomislio s obzirom da smo ih dobili 13:3 u prijateljskoj da nema šansi da izgubimo.

Takodje sam pomislio kako su jadni Evivacrnogorci u onim identičnim majcama dok skandiraju E viva,e viva....

Na poluvrmenu sam pomislio i džaba ti Milo što si platio da se promeni sudija i krenuo na Sex Pistols, Booka Shade i Dubfire.

Da li ćemo saznati ko je navijačima podelio te majce, kako je zamenjen sudija pred finale, zašto Srbija nije pozvana da učestvuje u Jadranskoj vaterpolo ligi i koji su zvanični protesti upućeni LEN-u zbog sudjenja i zamene sudije?
mix 018 mix 018 14:51 16.07.2008

kiklopi i druge nemani

neverujem da je iko na svetu belom neskromniji od Srba!Kako je uopste moguce postaviti kao neuspeh SREBRNU MEDALJU na EVROPSKOM PRVENSTVU,kao da je u pitanju neka palanacka liga!?
Razumem da su nas ljudi razmazili sa silnim medaljama,ali "samo" srebro je "bruka" za nase vaterpoliste,verovatno bi,da smo osvojili zlato i ovog puta,ovdasnja javnost trazila da se nasa reprezentacija izuzme iz svih takmicenja i ceka neko vreme da dodju vanzemaljci pa sa njima podelimo megdan!
Malo skromnosti nije na odmet,a vaterpolistima kao i svim drugim sportistima koji nas tako lepo predstavljaju u svetu,za razliku od politicara, u grupnim kao i u pojedinacnim sportovima VEEEEEEEEEELIKO HVALA!
lion92 lion92 15:05 16.07.2008

Rukovodstvo VSS

A partijske apartcike koji rukovode Savezom zamoliti da odu.Peking je blizu.Nadjimo lek za bolest koja se uvukla u redove ove pojedinacno jedne od najboljih vaterpolo ekipe.

Ovo je postalo opste mesto svih kritika kada ne postignemo neki (zacrtani!) uspeh.Kada je u pitanju VSS i njegov administrativni vrh,ovakva opaska je GLUPOST!Trebalo bi priupitati nase reprezentativce sta je sve covek ,koji je na celu Saveza,uradio za njih.Ako su posteni,a verujem da jesu,sami treba da ga zastite od ovih proizvoljnosti.Napominjem, da su sve sto su dobili,debelo i zasluzili,ali bilo je uspeha i ranije pa im se Savez nije tako
"izdasno" zahvaljivao.U ovom slucaju,"partijski apartcik" je iskoristio svoj "partijski" uticaj i zasluzeno nagradio momke koje su promovisali ime Drzave,a naravno i sebe.Nije "strpao" nista sebi u ....!
antioksidant antioksidant 15:13 16.07.2008

Re: Rukovodstvo VSS

partijski apartcik

sovrovic
i to sto je on pozitivno iskoristio svoj partijski uticaj ne znaci da ne bi bilo bolje da partijskih uticaja u sportu nema
lion92 lion92 15:41 16.07.2008

Re: Rukovodstvo VSS

Ma sta kazete?!Bolje bi bilo da nema elementarnih nepogoda,ali ih ima!To je realnost,kao sto je i realnost(srpska) da Sovrovic,Velja,Covic,Krstic i drugi sede na celu sportskih saveza,ali,definitivno,nisu svi isti i ne idu u isti "kos"!Sovrovic je dobar predsednik!Pitajte reprezentativce!
antioksidant antioksidant 19:09 16.07.2008

Re: Rukovodstvo VSS

Bolje bi bilo da nema elementarnih nepogoda,ali ih ima

ok, dakle slazemo se da su politicari u sportu elementarna nepogoda.
pa da lepo ispalimo jednu protivgradnu raketu i resimo stvar
disk disk 16:33 16.07.2008

o očima, itd

možda je to nekada i bio jedan tim, sada su to dva tima, zato je valjda poslednje što treba očekivati grljenje i ljubljenje u bazenu tokom meča, na račun blistave prošlosti. međutim, u jednom je aca potpuno u pravu: ako dve vrhunske sportske sile u nekom sportu mogu da isključe ostale a da se istovremeno međusobno unapređuju, iz bilo kojih pa i najgorih razloga, one će to i učiniti. razlog može biti čisto taktički, može biti i više od toga, ali koga briga.

međutim, umesto da se kuka, bolje bi bilo da se organizuje panonska liga sa mađarskom. ta liga bi bila i znatno jača i mnogo bolje finansirana, a verovatno bi privukla i kvalitetne klubove iz hrvatske.
Colin_bgd Colin_bgd 16:33 16.07.2008

RTS = BBC

Mene uvek impresionira BBC koji u tzv "home nations" i dalje ubraja Republiku Irsku (100 godina nakon "otcepljenja" i ravnopravno ih pokrivaju zajedno sa Engleskom, Skotskom, Velsom i Severnom Irskom u sportskim, najcesce fudbalskim, takmicenjima.
I nikom nista...

Zamisljam kako sportski segment RTS dnevnika pocinje sa recenicama:

"Da vidimo sta su nase reprezentacije uradile u kvalifikacijama za evropsko fudbalsko prvenstvo. Dok su Srbija i Bosna ponovo razocarale, Hrvatska je ubelezila novu pobedu. Makedonija i Slovenija su odavno izgubile svaku sansu za plasman, pa rezultatski aspekt njihovih utakmica nije ni bitan. Ukljucujemo kolegu iz Zagreba sa trga Bana Jelacica da vidimo kako je proslavljena jos jedna pobeda izabranika Slavena Bilica, a nakon toga konferencija za stampu sa stadiona crvene zvezde gde ce dvadeset peti selektor Srbije u poslednjih 6 godina pokusati da objasni slabu igru svoje ekipe..."

pakita pakita 17:47 16.07.2008

Naravno da je...

... normalno komentarisati nečiji blog unos.

Verovatno Aleksandar Stojanović zna da bi na onakvu patetiku i ponovnu reprodukciju mržnje dobio svašta u komentarima, te je stoga i isključio tu mogućnost.

Svakome B92 daje prostor na svom blogu, baš svakome.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:09 16.07.2008

Re: Naravno da je...

pakita
... normalno komentarisati nečiji blog unos.Verovatno Aleksandar Stojanović zna da bi na onakvu patetiku i ponovnu reprodukciju mržnje dobio svašta u komentarima, te je stoga i isključio tu mogućnost.Svakome B92 daje prostor na svom blogu, baš svakome.


ја нешто нисам баш приметио "reprodukciju mržnje" у Александровом тексту. више огорченост, а то нипошто није исто ни слично.
antioksidant antioksidant 19:11 16.07.2008

Re: Naravno da je...

da li je ovo ogorcenost?
pouzdano znam da je jedan od igrača reprezentacije Crne Gore govorio kako Srbija iskorišćava Crnu Goru. Pouzdano znam da je drugi otvoreno govorio o želji da Crna Gora izađe iz državne zajednice.Takođe, opšte je poznato da je veliki broj crnogorskih vaterpolo reprezentativaca davao podršku stranci Mila Đukanovića i nedvosmisleno podržao kampanju za izglasavanje nezavisnosti pred referendum

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana