Roditeljstvo

.....za početak - part II

margos RSS / 01.08.2008. u 12:29

 

Piše mi moj blogodrugar Stari na kraju bloga o opraštanju:

 

 

''I kako objasniti zadribandama da su moja deca dokle god sam živ.''

 

...............i natera me da kopam po računaru.

Znam da sam nekad nešto pisala kao moj intimni proglas roditeljima – ne mojim, nego onako... Volim ja to, kao, kada bi mene neko pitao i saslušao - ja bih to ovako:  

Roditeljima! 

Dragi roditelji, ne štedite lepe reči za sopstvenu decu! Ne plašite se da će, ukoliko ih puno budete hvalili, postati narcisoidni i hvalisavi!

Pričajte im koliko ste ih želeli, koliko su vam značajni, koliko su vam radosti doneli.

Recite im koliko su lepi – spolja i iznutra.

Hvalite i podržavajte njihov razvoj. 

Zalivajte ih lepim mislima, osećanjima, rečima i delima. Zalivajte ih komplimentima.

Objasnite im da su jedinstveni, čudesni, neprocenjivi! Recite im da su srećni jer su rođeni pod Srećnom Zvezdom.  

Svu svoju brigu, strahove i odgovornost za njih – pretvorite u staranje, ljubav i odgovore.  

Staranje znači da su im zadovoljene sve fizičke potrebe – stan, hrana, odelo. Da imaju osnovno u fizičkom i materijalnom smislu. Ako ima i za više od osnovnog – dobro je, ako ne – opet je dobro. 

Ljubav je jedini lek za sve strahove, pa i roditeljske.  Volite ih – upravo kao jedinstvene, neponovljive. Pokažite im najlepše svoje osobine i najlepše svoje emocije. Ne štedite ih za neka druga vremena. Ljubav isceljuje i ozdravljuje, što znači da nikako ne može da pokvari, razmazi i upropasti. Bez straha da će postati 'pekmezasti', mazite ih, grlite, ljubite, volite...  

Imati odgovornost zapravo znači odgovoriti na sve njihove potrebe – od fizičkih do duhovnih. Imati odgovor na sva pitanja njihovog odrastanja. 

Sa tim osećajem jedinstvenosti, radosno će prepoznavati jedinstvenost drugih, radoznalo pronalazeći različitosti i slaveći raznolikost.  

Sa osećanjem da su unikatni, neponovljivi, sa osećanjem da su voljeni i željeni, posebni – izgradićete, zajedno, visok stepen samopoštovanja (samim tim i poštovanja), visok nivo samopouzdanja (i poverenja u sebe i druge) i (samo)vrednovanja.  

Kao takvi, neće nasrnuti na drugog, na tuđe, neće se poniziti niti će ponižavati, možda će nekom koji tako nije 'zalivan' – delovati čudno, naduvano i nadmeno, ali sigurno neće biti žrtva u životu, ni u jednom smislu. Niti će se potcenjivati.    

 Kao neko ko nije biološki roditelj – uvek se uzdržavam od komentara o deci... slušam, čitam... a pričam samo kada me neko najdirektnije pita.

Ali ovako, da niko ne zna, ovako – za moju dušu, mogu i proglase da pišem.  I mogu da ih posvetim, kome hoću.... ovaj put, Stari, ovo je za Tebe!

 



Komentari (58)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Anjale Anjale 12:36 01.08.2008

Opet prva?

Moram da počnem sa onom frazom: lep tekst. Ali stvarno jeste.

I mi roditelji bi trebali da ga imamo stalno u glavi.

Uvek razmišljam da su moja deca meni dar, a ja treba da ih očuvam da budu zdrava i srećna.
Dali su pravi smisao mom životu
margos margos 12:52 01.08.2008

Re: Opet prva?

Da, opet si prva:)))
Iz nepoznatih razloga me je namučio prelom ovog teksta, pa sam na kraju morala i da resetujem komp.
Evo šta je Stari napisao (ne uspevam da linkujem, pa se služim proverenom copy paste metodom):

TRI DANA TIŠINE

Zovu ga crv sumnje,predosećaj,astral u drugo,logika (na osnovu prethodnih priča),..
Zovi ga kako bilo,tek,nakon hiljadu puta vraćenog fona u bazu :
Zovem br.1
Zovem br.2
Zovem br.3
Ništa.
Muk.
Z n a č i p o č e l o j e e !

Iskustvena promena , zaobilazni put.

D.dan ! -ll- Dobar dan.
Krečim,znate,te zaturih br.fona vođe puta.
A,baš bih ga pozvao,klinci su tamo sa njim. -ll- Oh,rado bih vam pomogla,ali mislim da nema kredita.
Ovo-ono,uplatiću ja ako treba. -ll- Ono-ovo,znate mislim da se neće javiti,i ono je na odmoru.

Sledeće korake racionalno ne poznaje.

Tek,zvoni fon.
E,sve je super,ne brini !
Šved mana,more,gajba - ma sve !
Igrali smo fucu.- Naša pobeda,bre !
Malo se posekoh.
Al' staklo,ništa strašno.
Malo zaboli kad se zaprlja,te se redovno čisti i previja.
A što je vreme fino.
Ni previše toplo - niti,daleko bilo,kišovito.
E,i neku frakturu sam fasovao.
Ništa ne brini,nije bila ferka.
Stavilo mi u Urgentnom gips.
Kao kod nas bre,sve isto.
Ne sekiraj se - pazim Miloša - ne pravi probleme!
Pronaš'o one adrenalinske zezalice i ne skida se sa njih.

Preskočićemo moj gromoglasni komentar monologa,tek samo :

Srećne ti rane junače !
Ček, samo se vi vratite , sve ćemo po protokolu.

I kako objasniti zadribandama da su moja deca dokle god sam živ.
Da nakon dve neprespavane noći,ne postoji kombinacija koju ne razradih.
Da se vratih mislima iz moje mladosti,i delima svakako.
Da se iznova pokajah za pričinjene strepnje i strahove mojih matorih.
Da tražih uporište bez rezultata,osim loše sročenog opravdanja :
Drugo je vreme bilo.
Mi smo drugačijeg kova,moralo se.

Dete iz radničke porodice protiv sisa (sadašnjih lažnih idola).
Posebnost smo tražili kroz neobičnost u izgledu i ponašanju.
Svako je imao bar jednu sisu u blizini,u zgradi,ulici,..
Stančine,kuće nacionalizovane od izrabljivača narodne mase.
Roditelji stočarskog ili ratarskog porekla,kroz novo vreme u bolje(svoje)sutra,
potkazivanjem,poltronstvom,svim i svačim,uglavno,ogavno odurnim metodama.
Sa sebi sličnim prvo dodeliše obrazovanje,status,povelje i diplome.
Deoba otetog plena,materijalizacija gadosti kroz propovedanje novih ljudi,novih vrednosti.
Svoj nesoj,mezimče,razmenjuju sa sebi sličnim.
I ne prođe mnogo,eto ih,gde propovedaju isto - lažno.
Nakotilo se to,toliko da samo velika Istina može da ga istrebi.
A,moji stari,Bog da im dušu prosti,kao da su sa drugih brda i livada stigli.
I bolje je tako,sada posle dobrog dela života i iskustava,kažem.

I kako to i još mnogo toga objasniti zadribandama ?
Uzbujali,zavedeni novinama,putem u neotkrivene predele i dokazivanju skloni,a tako naivni još uvek.
Kako ih sačuvati od sisinih sisa,promotera gluposti,gadosti,lažnih veličina i vrednosti ?
Kakve su mi tek misli strujale bićem,strah me i da pomislim.

Ipak,važno je,ne srušiti im iluziju da :

ŽIVOT JE LEP [[x]film]

kada te raduju sitnice.

gordanac gordanac 13:39 01.08.2008

---

Link
Čini mi se da znam zašto ti nije uspelo i zašto te sekiralo - ponekad sistem "uradi duplo" kad napraviš "paste" u prozor, pa click OK - onda "ručno" u ovom prozoru komentara samo izbriši pažljivo duplikat, da ti ostane samo jednom kopiran link, ponekad se to dešava i sa linkovima za fotke, ne znam zašto - bude ono "http" dvaputa - isto ga ručno izbriši i biće OK.

Nesesekiraj samo . igraj se :))

Ništa se mi ne razlikujemo od dece (naše ili bilo čije), samo se većina stidi da to prizna i "glumi" ozbiljne, odrasle osobe, a ustvari se samo boje da - budu deca.
Na nečijem postu o temi "muškarci su sa Marsa, a žene sa Venere" već sam rekla da mi je to potpuno prirodno i normalno i da ne možemo biti sa obe te planete, ali ono što mi nije normalno zašto kad doletimo na planetu odraslih sa planete dece, tako uporno većina nas pokušava da zaboravi kakav je život na planeti dece....
Ljudi su poptuno šašava bića, tako ja mislim.
I kad god im se pruži prilika da NE budu srećni - oni tu priliku iskoriste.
Kad god im se pruži prilika da BUDU srećni - oni postaju sumnjičavi i rezervisani i najčešće - ne iskoriste tu priliku.
Ima toliko puno i dece i sasvim odraslih ljudi koji uopšte ne razgovaraju sa svojim roditeljima, ako su ikad i razgovarali.
Šteta.
A treba samo malo volje i vraćanja sećanja na planetu dece koju smo svi naseljavali.
Zato je igra - čudo, tako ja mislim.
margos margos 14:11 01.08.2008

Re: ---

Svaki put kad pročitam ovu tvoju misao i konstataciju, ja se kliberim i klimam glavom - pred monitorom, kao da me mo'š videti... pa mi onda duplo smešno :)))))
I kad god im se pruži prilika da NE budu srećni - oni tu priliku iskoriste.
Kad god im se pruži prilika da BUDU srećni - oni postaju sumnjičavi i rezervisani i najčešće - ne iskoriste tu priliku.

Jes... stvarno šašavi.... I nepametni, usudila bih se reći.
angie01 angie01 14:47 01.08.2008

Re: ---

da NE budu srećni



pogeshno postavljena konstrukcija od pochetka,
jer neko treba da usmeri kako i gde da se gleda, a sa svim tim sa chim si doshao, tako specifichno izmeshano, samo kod tebe, pa onda na nekoj energiji inercije, koja u glavnom lagodno vuche, al ne pruza nishta, vecina pluta
bez ideje shta bi i reaguje onako kako je nenauchio.
A vazno je znati, jer i ono dobro i loshe-naprvimo mi sami.

margos margos 16:42 01.08.2008

Re: ---

A vazno je znati, jer i ono dobro i loshe-naprvimo mi sami.

Naravno.... al tamo do nekih godina, roditelji prave najviše...
Posle mi il' potvrđujemo, ili rušimo... ili, što mnogi rade, kukaju na njihove greške - i tol'ko!
ivana23 ivana23 13:07 01.08.2008

Roditelji i deca

margos margos 13:21 01.08.2008

Re: Roditelji i deca

Nemam kad da razlažem na sastojke nebo,

Vidim ga onakvo kakvo ga vide deca.
:))))
hanisunce hanisunce 13:43 01.08.2008

*biološki*

Kao *biološki* roditelj (ma šta to značilo) , primenjujem na mom detetu, SVE.
Potpisujem , da funkcioniše.
I da citiram Lorku
* Dobrota je mudrost,a možda i najviša mudrost. Ljudi nisu dobri samo zato što su mudri, nego su i mudri zato što su dobri.*

Hvala Ti što postojiš!
margos margos 14:07 01.08.2008

Re: *biološki*

Rekoh već, danas ni pohvalu nije lako podneti na nogama:)))

Ma znaš šta je to 'biološki' - to je ono kad ti začepe usta jer 'lako je tebi d apričaš, nemaš ti svoje dete pa možeš tako'... Kao da to istog trena znači da ako ne pričam iskustveno, znači da pričam neodgovorno. Pa onda ćutim...
mariopan mariopan 14:47 01.08.2008

Re: *biološki*

margos
Rekoh već, danas ni pohvalu nije lako podneti na nogama:)))

Ma znaš šta je to 'biološki' - to je ono kad ti začepe usta jer 'lako je tebi d apričaš, nemaš ti svoje dete pa možeš tako'... Kao da to istog trena znači da ako ne pričam iskustveno, znači da pričam neodgovorno. Pa onda ćutim...

Samo ti nama pricaj
Blagisiga tvojim klincima jednog dana...a sad nama da citamo ovaj divan blog))))
stari92 stari92 13:53 01.08.2008

Hvala Margita,ali ..

ako stigneš pronađi mi nešto o vrstama i metodama kažnjavanja,
sa osvrtom na ograničenu primenu sile i sl.
Nešto mi kaže da će mi trebati za koji dan.

Dr.Ristić
(upravo se spremam za kondicionu vežbu i upotrebu vaspitnih sredstava)
margos margos 14:03 01.08.2008

Re: Hvala Margita,ali ..

Heheheh... mene si našao!!!!
I da pitaš - i da lagiš!
Eeeeeee, mangupe...:)))))

Ono što se promenilo - iako je svako dete jedinstveno, ko što rekoh - ali postoje i neke generalne promene koje su se desile, a to je da današnja deca uglavnom ne reaguju na kazne.

Nema te brutalnosti koju nisu doživeli - makar na malom i velikom ekranu - i ne pale se na to...

Pale se na pohvale (ali stvarne), na podršku (ali stvarnu), na razumevanje (ali istinsko), na dogovore (uz obostrano poštovanje istih) i na poverenje (takođe obostrano).

Pa sad ti vidi šta ti je činiti....
mariopan mariopan 15:18 01.08.2008

Re: Hvala Margita,ali ..

stari92
ako stigneš pronađi mi nešto o vrstama i metodama kažnjavanja,
sa osvrtom na ograničenu primenu sile i sl.
Nešto mi kaže da će mi trebati za koji dan.

Dr.Ristić
(upravo se spremam za kondicionu vežbu i upotrebu vaspitnih sredstava)

Evo ja cu da ti kazem :
I prvo da ti pohvalim onaj tvoj tekst gore...e bas si me pogodio u zicu, sve je tako.

Vaspitne mere se sprovode ovako:

Prvo pitas dete sve sta se desilo i kako...ono za sta hoces da upotrebis tvrde stavove i vaspitne mere..

Onda ti dete sve opise sta je bilo i kako i ti SHVATIS da je DETE U PRAVU.
Shvatis da je dete sasvim logicno i pametno postupalo u svim situacijama i da drugacije nije ni moglo biti.
Da bi to razumeo moras da razmisljas kao dete a ne ti- odrastao covek...i da se setis kakav si bio kao mali i kako bi ti tada postupio, kladim se bas kao tvoje dete.Onda ti svane da tvoje dete je preslikan ti kada si bio mali i odusevis se sto je tako pametno i napredno...primenis tvrdi stav da ces uvek podrzavati svoje dete, da ces ga saslusati i razumeti...i tvrdo ces se toga pridrzavati ubuduce.To su tvrde mere.

Onda idu meke mere, tu pitaj Margos, ona ce sve lepo da ti kaze kako se maze i sve ostalo sasvim dobro zna.

A u pravu si za to da su moja deca uvek moja deca..ma kolika bila i ma gde zivela.

Ocekujem sinak da mi dodje bas ovih dana, cujemo se svaki dan, ne pricamo nista ozbiljno, samo se mazimo.

Sa cerkom odvalim po sat vremena pricajuci koje mi je boje i cetkice kupila, koje mi kozmetike i razne mackalice salje,(sve same gluposti pricamo ali uzivamo da cujemo glas) ... ko boga je molim da saceka da prvo potrosim ono sto imam ali me ona ubedjuje da je ovo sve bolje od onoga sto imam i sve me pita sta jos da mi posalje, sta jos zelim....ja je hvalim sto je pet ispita odvalila iako radi i uci, znam da je to sve tesko, molim je da ode na kratak odmor i ona kaze da upravo ide, od nedelje, i ja znam da ce paziti na sebe...i lepo mi je i lako oko srca, znam da su dobri i da paze jedno na drugo..i na nas....sad smo mi mali a oni veliki...i brinu. Ta briga je tako dirljiva, po tome znam da je sa nama sve u redu i da smo onaj roditeljski deo dobro odradili.Mazili nesebicno i danas se mazimo.
Ko velika deca sto kaze Gordanac, ali sasvim je u pravu, toliko nam je lepo )))))

margos margos 16:47 01.08.2008

Re: Hvala Margita,ali ..

Da bi to razumeo moras da razmisljas kao dete a ne ti- odrastao covek...i da se setis kakav si bio kao mali i kako bi ti tada postupio, kladim se bas kao tvoje dete.Onda ti svane da tvoje dete je preslikan ti kada si bio mali i odusevis se sto je tako pametno i napredno...primenis tvrdi stav da ces uvek podrzavati svoje dete, da ces ga saslusati i razumeti...i tvrdo ces se toga pridrzavati ubuduce.To su tvrde mere.

Samo da podvučem još jednom ove tvrde mere - elementarno i fundamentalno su važne!!!!

Hvala Ti, Mariopan, na poverenju, to - da ja znam.... znači mi...
mariopan mariopan 16:59 01.08.2008

Re: Hvala Margita,ali ..

Vidim da znas sve...a znas i mnogo vise nego sto sam ja znala kada sam bila mlada majka...ali valjda sve to instikti urade. Ja sam demokratiju uvela odmah, jos kad su bili mali...i pazi kako to izgleda u praksi:

-Sine, odakle ovaj batak ispod ormana? KO JE BACIO?
-Ja.
-Zasto?
-Ne volim, nisam mogao da pojedem.
-A zasto nisi bacio u kantu?
-E, onda bi ti videla pa bi me OPET grdila.
Ajd sad izgrdi posle ovakvih argumenata....sad lepo kazem kada ih saslusas shvatis da su u pravu.
stari92 stari92 14:20 01.08.2008

Pa , jes'

i to što kažeš.

D)
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 15:08 01.08.2008

Ja sam

doživela privilegiju roditljestva, hvala Bogu, stoga, slažem se sa tim što si napisala. A vode:"Svu svoju brigu, strahove i odgovornost za njih – pretvorite u staranje, ljubav i odgovore. " si sve rekla! Tu je sve sadržano!
margos margos 16:37 01.08.2008

Re: Ja sam

Drago mi je da ti se dopalo... tj ne da ti se dopalo, već što to praktikuješ. I hvala ti:))
Spiridon Spiridon 17:22 01.08.2008

Stari & Spiridon



slika sa EXIT-a 2012
stari92 stari92 10:17 02.08.2008

Re: Stari & Spiridon

bo & bo : diagnosis : vaginalna manipulacija

Okupiranos'
Stalno na umu ..

Al', danas će Sv. Ilija imati posla u Vojvodini ,
pa da ga ne prizivam i mučim.
Drugi put , o tem.

( Krečim teško
Probah uz takt Luizijana bluza,
tek sustiže me muka i pokoja suza.
Promenih u ziku Holidej Bili,
ič , niš' ne vredi , ništa mi ne mili ..
Suza suzu stiže,
krupne na potoke liju,
obraze od farbe Mi miju.
Kud ću - D ću
pitam se u sebi
odgovora nema
ništa Mi ne vredi )

D))
zeks92 zeks92 17:52 01.08.2008

Sunce moje

Moj sin ima 15.Pre par meseci zovu me na posao iz skole-napio se.Nasao u kuci flasu vina,otvorio i
popio...pa otisao u skolu. Ja trk tamo,on u zbornici a sa njim psiholog,pedagog,policajac,direktor,raznedna...
On pijan,peva,glava mu pada,ali hvala bogu bio je dobrodusan,ne izlazi nikakvo zlo iz njega...
Vice: "Deeeesi cale!"..."Razrednaaaa kako si"!
A mi mu se smeskamo,bas je sladak.Dosla hitna pomoc,a cela ekipa umirala od smeha dok ih pijan zabavljao...
I u bolnici svima je bio simpatican,ali su mu isprali zeludac...
Imao je sunce moje,posle ,grimasu na licu i muku stomaku .Ustade jedva...
Tada lekar stade ispred njega,osinu ga pogledom i rece mu: Jel' znas da si mogao da umres?


Sta mislis,je li zasluzio bar cusku?
margos margos 17:57 01.08.2008

Re: Sunce moje

Imao je sunce moje,posle ,grimasu na licu i muku stomaku .Ustade jedva...

Zar ovo nije dovoljno?
Ako sumnjaš, priseti se svog prvog pijanstva.
gordanac gordanac 19:48 01.08.2008

Re: Sunce moje

Sta mislis,je li zasluzio bar cusku?

Nije.
Ćuška služi da se uplašeni roditelj rastereti straha, da se "istrese" fizičkom silom koja detetu treba da prosledi poruku "zapamti sada kako ja ne umem da podnosim strah za tebe!", a ta poruka, naravno, ne stigne do deteta. A i kako bi?! Fizičko nasilje je izraz nemoći da se komunicira na bilo koji drugi način.
A roditelji decu biju (ćuškaju) samo zato i samo dotle dok su fizički jači od njih - i to je uvek jedini razlog - onaj ko je veći i jači - bije.
A svake batine su kao kad biješ po džaku brašna - ništa što valja ne ostaju unutra, sve se razleti negde napolju....
Ima i roditelja koji tuku svoju decu zato što vide da i drugi tuku svoju ili zato što su i njih tukli ili zato što jednostavno misle da to tako treba .... Ne treba. Lista opravdanja za bilo kakvoi fizičko nasilje je - potpuno prazna.
Svaka ćuška koju roditelj "podeli" udaljava sopstveno dete od roditelja samog, neumoljivo.
Pa onda gledate odrasle ljude od 30, 40, 50 godina (ako imaju sreće, pa imaju žive roditelje) kako nemaju nikakav kontakt sa njima. Šteta.
Batine su najočigledniji dokaz da ljudi misle da mogu posedovati jedni druge. Ne mogu, ne može se "posedovati" drugo ljudsko biće i ta želja za "imanjem i posedovanjem" sprečava ljude da stvarno komuniciraju.
Napio se do otrova?
Samo - razgovor. Lakoća kojom će (ono čega se seća, naravno!) ispričati svojim drugovima. treba da bude ista ona lakoća kojom o tome priča svom ocu ili majci. Ton i vrsta reči se mogu razlikovati, ali bliskost i sloboda u ophođenju se grade isključivo razgovorom, nikako ćuškama. Ćuške i batine grade zidove koje je posle teško ili nemoguće rušiti.
I kad god vas "dovede do ludila", kad god mislite da ćete "pući" po lobanjskim šavovima od brige, straha i nesigurnosti u to jeste li dobar roditelj, kad god u tom trenutku poželite da ga udarite - primenite jednostavan trik - zamislite ga/je da raste ubrzano pred vašim očima kao u filmovima i da postaje i veći od vas, da morate da podignete glavu da ga/je pogledate u oči. Takva iluzija ume da rastereti, a da ga/je ipak ne udarite. Ili mu/joj ponudite da on/ona vas udari, ćušne, šta god u trenutku kad ne možete da izdržite pritisak. Zapanjićete se rezultatom.
ecce-florian ecce-florian 23:09 01.08.2008

Re: Sunce moje

Sta mislis,je li zasluzio bar cusku?

Ko, jel lekar?
Pa normalno da si trebo da mu ga daš.
Budala:
Jel' znas da si mogao da umres?

margos margos 23:22 01.08.2008

Re: Sunce moje

Ih, bre, Cvetko... brutalan si.
Podsetio si me kad se jedna drugarica u drugom gimnazije trovala 'nobrijumima'.... Počinje im čas engleskog, i moja razredna mene izvlači iz mog razreda da je vodim kod doktorke - školske. Zaboravih joj ime, ali ona - doktorka - bila sva kao da je na lakim drogama, pa nas uputi na Infektivnu kliniku. Mi nekako stigosmo, taxijem, ispričam ja šta se desilo, ova prepliće jezikom.... a oni nas ostave da čekamo...

Polako pada mrak, a ja kao kapiram da ne smem da joj dopustim da zaspi... Ja uplašena do maximuma... I dalje čekamo...

U neko doba mi kažu da je uvedem - prostorija kakvu ja zamišljam kod Dr Mengelea- i mene zadrže da prisustvujem ispiranju želuca... Preživimo nekako to, pa u taxi, pa je odvedem kući. Uh...

Posle sam se raspitala, ta količina nije bila opasna po zdravlje i život... 18 nekakvih tableta je progutala... Ali sam joj, kada se oporavila, sve po spisku... i rekla onima koji hoće takva s.... da prave, neka me zaobiđu, ako mogu. Meni je tih lekarskih vaspitnih mera bilo dovoljno za čitav život - ali da ih bijem, ne, nije mi palo na pamet....

A možda je trebalo?:)))))
die hard die hard 00:32 02.08.2008

Re: Sunce moje

gordanac
Sta mislis,je li zasluzio bar cusku?Nije.Ćuška služi da se uplašeni roditelj rastereti straha, da se "istrese" fizičkom silom koja detetu treba da prosledi poruku "zapamti sada kako ja ne umem da podnosim strah za tebe!", a ta poruka, naravno, ne stigne do deteta. A i kako bi?! Fizičko nasilje je izraz nemoći da se komunicira na bilo koji drugi način.A roditelji decu biju (ćuškaju) samo zato i samo dotle dok su fizički jači od njih - i to je uvek jedini razlog - onaj ko je veći i jači - bije.A svake batine su kao kad biješ po džaku brašna - ništa što valja ne ostaju unutra, sve se razleti negde napolju....Ima i roditelja koji tuku svoju decu zato što vide da i drugi tuku svoju ili zato što su i njih tukli ili zato što jednostavno misle da to tako treba .... Ne treba. Lista opravdanja za bilo kakvoi fizičko nasilje je - potpuno prazna.Svaka ćuška koju roditelj "podeli" udaljava sopstveno dete od roditelja samog, neumoljivo.Pa onda gledate odrasle ljude od 30, 40, 50 godina (ako imaju sreće, pa imaju žive roditelje) kako nemaju nikakav kontakt sa njima. Šteta.Batine su najočigledniji dokaz da ljudi misle da mogu posedovati jedni druge. Ne mogu, ne može se "posedovati" drugo ljudsko biće i ta želja za "imanjem i posedovanjem" sprečava ljude da stvarno komuniciraju.Napio se do otrova?Samo - razgovor. Lakoća kojom će (ono čega se seća, naravno!) ispričati svojim drugovima. treba da bude ista ona lakoća kojom o tome priča svom ocu ili majci. Ton i vrsta reči se mogu razlikovati, ali bliskost i sloboda u ophođenju se grade isključivo razgovorom, nikako ćuškama. Ćuške i batine grade zidove koje je posle teško ili nemoguće rušiti.I kad god vas "dovede do ludila", kad god mislite da ćete "pući" po lobanjskim šavovima od brige, straha i nesigurnosti u to jeste li dobar roditelj, kad god u tom trenutku poželite da ga udarite - primenite jednostavan trik - zamislite ga/je da raste ubrzano pred vašim očima kao u filmovima i da postaje i veći od vas, da morate da podignete glavu da ga/je pogledate u oči. Takva iluzija ume da rastereti, a da ga/je ipak ne udarite. Ili mu/joj ponudite da on/ona vas udari, ćušne, šta god u trenutku kad ne možete da izdržite pritisak. Zapanjićete se rezultatom.

Ovo je bilo, zaista vrlo temeljno i nadasve tacno.Nikad da ne bijemo decu.Makar mi sa ovog bloga, ipak nesto smo nauceniji.Ne kazem, pametniji.
angie01 angie01 01:31 02.08.2008

Re: Sunce moje

ecce-florian
Sta mislis,je li zasluzio bar cusku?Ko, jel lekar?Pa normalno da si trebo da mu ga daš.Budala:
Jel' znas da si mogao da umres?


hej florjane, maneeee, pa i on muchenik proshao kroz neprijatno, em napravio frku, em u shkoli- gde ce morati i sutra i prekosutra,...da se pojavi, pa da istrpi svo zajebavanje, pa prebacivanja, pa da ispegla imidz, em kod matorih- pa sad peglanje poverenja i to da je veliki, a o fizichkom maltretiranju samog sebe da ne govorimo- nece on to sve lako zaboraviti- sad samo mami & tata da strpljivo sve objasne, onaj opasan deo i kako se to u stvari radi, a i da ga uteshe, jer mu nije lako i josh ne zna kako i gde sve da fajluje, a ni to ne sme da pokaze, jer mu je sada glavna fora da glumi odraslog- pri tome divljaju hormoni, pa ne hendluje ni sve to shto oni izazivaju.


edi-va edi-va 18:07 01.08.2008

A kako ih sachuvati

od zlih ljudi sa bolesnim porivima?

Sad sam se vracala kuci sa klinkom, bila je kod moje mame.
Silazimo u stanicu metroa, vidim choveka koji ne skida pogled sa nje.
Fiksira je pogledom, meni neprijatno.
Ulazi voz u stanicu, ja sedam sa njom u blizini vrata, osoba chudnog pogleda nestaje na drugoj strani.
Ona ustaje da izadje na sledecoj stanici, i ako zna da nam tu josh nije vreme, vec josh jedna stanica pa smo kuci.
Ja joj ponavljam da se vrati na mesto, ona me provocira, testira mi granice.
U trenutku kada se voz zaustavlja, odjednom se iza nje stvorio chovek sa chudnim pogledom i pritisnuo dugme koje otvara vrata.
Vrata se otvaraju ona se u istom momentu vraca i seda pored mene, a meni srce htede da iskochi iz grudi jer sam vec videla kako on nestaje sa njom, a ja ne stizzem da izadjem jer se vrata zatvaraju.
Stezzem je jako za ruku, ne dam joj da mrdne od mene, a on!!! ostaje u vozu, ne izlazi, a pritisnuo dugme da se vrata otvore??? E tu samo sto nisam implodirala!
Ne mogu da vam opsihem kako sam se osecala, instinktivno sam bila sigurna da mi je dete u opasnosti.
Ustajem sa njom i stajem iza njega, jer sad treba da izadjemo.
On izlazi ispred nas, polako, i opet zvera u nju.
Proshla sam pored njega, povuka je sa sobom kao kofer, i nisam je pushtala, i ako je pochela da kuka da sam joj stegla ruku prejako ... otishla sam pravo u policiju i opisala sluchaj. Josh sam uznemirena.

U Nemachkoj ima 200 000 registrovanih pedofila!!!

Ne ispushtajte decu iz ochiju ...
margos margos 18:21 01.08.2008

Re: A kako ih sachuvati

Edi, odgovor si sama dala. Učinila si sve što si mogla. Najbolje.
Bolesnih, zlih.. prepoznatljivih i neprepoznatljivih ima jako mnogo.
Skoro svaki slučaj za koji sam čula lično o zloupotrebi nečijeg detinjeg poverenja, uradio je neko blizak - rođak, porodični prijatelj... Blagoslov je što si ga videla, prepoznala opasnost, reagovala.

Šta da ti kažem a da bi te umirilo? Gotovo da ne postoje reči ovog trenutka... sem, diši duboko i zagrli Saru.
edi-va edi-va 18:59 01.08.2008

Re: A kako ih sachuvati

Dala sam im opis ... postoje i kamere u svim stanicama. Ne znam da li ce se pozabaviti da pogledaju da li je u ptianju zaveden sluchaj. Ovde se neshto preduzima, tek kada se desi da dete nestane, a deca nestaju svaki dan ... devojchice, dechaci svih uzrasta. Samo sam morala da odem i da prijavim, pa makar oni pomislili da sam utripovala i da puno gledam filmove ... jer da nisam prijavila sluchaj, a da sledecih dana chujem da je nestalo neko dete, ja bih osecala grizzu savesti sto nishta nisam preduzela barem da skrenem pazznju na osobu sa manijachkim pogledom.

Sara me sve vreme pita sta se desilo, nije joj jasno. Ne znam ni sta da joj kazzem.

Nego, sto reche Gorstak skoro: opet sinhronicitet. Dolazim kuci sva uzrujana, prvo telefonirala sa svim mojima, onda reshim da pogledam blog, kad vidim ti pishesh o nashoj deci ...

mariopan mariopan 20:00 01.08.2008

Re: A kako ih sachuvati

JOJ, sta reci?
Popricaj sa njom kada se smiris i daj joj sto god mozes vise saveta kako da se i sama cuva, nismo uvek pored svoje dece kada im trebamo...jednostavno to niko ne moze, uzas, sta drugo da kazem.
angie01 angie01 01:35 02.08.2008

Re: A kako ih sachuvati

Ne znam ni sta da joj kazzem.


pa objasni joj da hoce da je ukrade- da se to deshava, da mora da pazi, da bezi od nepoznatih ljudi i nikada da ne bude sama- svaki dan podsecaj i dodaj shta treba, da shvati opasnosnost.

Ovde kod mene ih ima najvishe u svetu- kada sam doshla, nisam mogla da spavam od vesti ujutru-gde obichno objavljuju takve stvari, pre dve godine uzeli devojchicu iz kuce, iz njenog kreveta-da svisnesh, pravila razna postoje, al su puna rupa, a i kada nekog uhvate, on malo odlezi, izadje, pa opet jovo nanovo- ne znam , ja bih za sve te ludak drakonske kazne, pa da vidimo, da li bi mogli da se skoncentrishu drugachije.
AlexDunja AlexDunja 19:18 01.08.2008

evo kako ja:)

margos margos 20:16 01.08.2008

Re: evo kako ja:)

Da:)))

A meni su, pored Tvog, inspirativni i Njen, a posebno Njegov uradak, što bi rekao Onajkaotakav.
Unfuckable Unfuckable 21:37 01.08.2008

Re: evo kako ja:)

uradak je, kao izraz na blogu, koliko se jakaotakav sećam, promovisao Dejan Stanković The Nedostaje Mi - nadam se da ne ulazi u onu "grupu od desetak blogera" koje je spominjao Pišično- Brišući
Odlična tema, Margita
Grickam se što propuštam, al - da ne budem nadobudan, kao što jesam, je l'te.... : ima poena i bez mene
AlexDunja AlexDunja 21:42 01.08.2008

Re: evo kako ja:)

margos
Da:)))

A meni su, pored Tvog, inspirativni i Njen, a posebno Njegov uradak, što bi rekao Onajkaotakav.

kako mi prija drustvo:))))
al. bas:)
margos margos 22:18 01.08.2008

Re: evo kako ja:)

AD
kako mi prija drustvo:))))
al. bas:)

Verujem, i meni bi!

@Unf
Hvala za info o Stankoviću i autorskom uratku - on je autor koji je mene ponukao da napišem prvi komentar na blogu. Nedostaje mi.

PS Nadam se da se provodiš dobro...
Unfuckable Unfuckable 22:53 01.08.2008

Re: evo kako ja:)

choodnee su putevi nas...nebitnih & ignorisanih od strane Vishih Instantzi
nije loshe, allinall
vidim da je i u Bg zabavno
pape92 pape92 00:58 02.08.2008

bravo...

...Margos. Uzgred, roditeljstvo te samo po sebi ne kfalifikuje da postaneš stručnjak za decu. Da se bolje izrazim: da znaš kako biti dobar roditelj. Sopstveni dobri roditelji, sa druge strane - u velikoj meri. Roditeljstvo ti samo da praksu kako da znanje i osećanja koja već imas primeniš. Da roditeljstvo proizvodi dobre roditelje, onda bi sva mlađa braća i sestre imali divno i bezbrižno detinjstvo, a oni prvorođeni bi se malo patili dok tata i mama ne nauče. Međutim, dobri roditelji su dobri od početka, kao što svi znamo, a loši su loši od početka, što takođe nažalost svi znamo...
Drugim rečima, ti već sad znaš - ili ne znaš, ali po onome što čitam rekao bih da znaš - takoreći sve što treba da se zna u vezi podizanje dece. A za pisanje proglasa, i komentara, pogotovu :)
margos margos 01:17 02.08.2008

Re: bravo...

Drugim rečima, ti već sad znaš - ili ne znaš, ali po onome što čitam rekao bih da znaš - takoreći sve što treba da se zna u vezi podizanje dece. A za pisanje proglasa, i komentara, pogotovu :)

Pape, izgleda da vas i nehotice dovedoh u zabunu, i tebe i Mariopan. Naime, nisam ja klinka koja se sprema da jednog dana..... moje je prošlo, u tom smislu.

Zato mi pisanje proglasa ide dobro, ali zato i ćutim - kad me ne pitaju. Vodu u usta, pa bućkam, da se ne zamerim kome:)))) Osetljiva, a važna priča. Nema važnije od onoga šta ostavljamo za sobom.... Po delima našim, zar ne, pamtiće nas....

Hvala Ti, Rare :)))
pape92 pape92 13:34 02.08.2008

Re: bravo...

Ustvari, suština onoga što sam rekao nije ohrabrivanje da se "jednog dana..." onima koje je takvo ohrabrenje potrebno. Nego napad na shvatanje da samo roditelj može da prozbori koju na temu kako biti dobar roditelj. U jednom trenutku, kada se završi odrastanje, sama suština svakog čoveka ga dovede u tačku kada može da bude dobar roditelj, ili je ta suština, koja je u direktnoj vezi sa onim kako su nas podizali, takva da je čoveku teško ili nemoguće da bude dobar roditelj. Samo roditeljstvo (znam da mnogi kažu nažalost) nema veze sa tim je li roditelj suštinski kvalifikovan ili ne za taj zadadak.
Jednostavnije rečeno: mnogi roditelji su dobri, mnogi su loši; mnogi ne-roditelji znaju više o roditeljstvu od roditelja...imati ili nemati decu je doduše korisno glede saveta i "proglasa" kad su u pitanju iskustvene cake, ali je irelevantno kada je u pitanju suštinski pogled na roditeljstvo.

Neki roditelji umeju da kažu "lako je reći" i "voleo bih tebe vidim". Međutim, držim da je taj odgovor signal da nešto ne štima kad su u pitanju oni sami. Naravno, ako je primedba/proglas na mestu...

Nisi klinka, kažeš. Shocking :)
margos margos 13:44 02.08.2008

Re: bravo...

Nisi klinka, kažeš. Shocking :)

Ma dobro, nije baš ni da nisam:)))

Potpuno se slažem oko kvalifikacija dobar-nedobar.
I često jeste lako, činjenica, da sa strane, na hladno, može bolje da se vidi i mudrije sagleda i reaguje. Ja sam blagoslovena jer neki to moje 'na hladno' ne doživljaju hladno
pape92 pape92 14:16 02.08.2008

Re: bravo...

Nisi klinka, kažeš. Shocking :)
Ma dobro, nije baš ni da nisam:)))


Pile ili...meni je svejedno :)))

Uostalom, za razliku od lava (ili jesi ili nisi) to je rastegljiv pojam. Zavisi od tačke posmatranja, ili što bi rekao Nsarski, "biti klinka je anizotropna osobina".
margos margos 14:27 02.08.2008

Re: bravo...

Sad sam u jednom pravcu manje klinka - uzela sam Vujakliju u ruke, pa naučih nešto - zahvaljujuti Tebi i Nsarskom.:)))))
pape92 pape92 15:06 02.08.2008

Re: bravo...

Važno da su ostali pravci u kojima jesi.

Ja sam recimo spreda još kako-tako, ali sa leđa, bolje ne pitaj. Oćelavio.

stari92 stari92 07:28 02.08.2008

ENO ^

lepog rasporeda cifara

&

Spi

intuicija il' ne
ispisaćemo nova poglavlja IZLAZA
mnogo ranije , ako ne i pre.
(sa tetama i sekama,bre !)

D)
margos margos 12:57 02.08.2008

Re: ENO ^

Kanda si zadovoljan - iako nisi dobio uputstva i metode za maltretman svojih sinova? :)))
Samo još da 'oće to krečenje nekako da se oposli samo.... gde bi ti kraj bio...

Setih se još nečeg što ne pomehuh juče - a to su emocije.
Moja prijateljica je stalno svojoj deci govorila da ne treba ovo ili ono da rade... da nije lepo... da se to tako ne radi... a kad sam je ja pitala 'A jesi li im ti ikad rekla da si se ti usrala od straha (oprostite na mom francuskom, što reče JG) zbog toga i toga...? - zapanjeno me je gledala. I naravno, kad je prvi put u nekoj situaciji izrekla svoj strah, svoju sumnju, svoju emociju... klinci su se ukopali, saslušali i skapirali.

Često mislimo da moramo da smo stene, sveznajući, savršeni - pa petljamo... zbunjujemo klince...

I... odavno želim da prekucam jedan tekst, a nikako da je među svojim papirima pronađem.
Sad je tu:

DECA UČE IZ PRIMERA

Deca koju stalno kritikuju,
nauče da osuđuju.

Deca koja stalno osećaju neprijateljstvo,
nauče da se biju.

Deca koja stalno osećaju strah,
nauče da se plaše,

Deca koja stalno osećaju sažaljenje,
nauče da osećaju samosažaljenje.

Deca koja stalno nailaze na podsmeh,
nauće da budu stidljiva.

Deca koja stalno osećaju ljubomoru.
nauče šta je zavist.

Deca koja stalno osećaju sram,
stiču osećanje krivice.

Deca koja su okružena trpeljivošću,
nauče da budu strpljiva.

Deca koja stalno dobijaju podstrek,
stiču samopouzdanje,

Deca koja stalno doživljavaju pohvalu,
umeju da poštuju.

Deca koja stalno doživljavaju odobravanje,
nauče da vole sebe.

Deca koja stalno osećaju da su prihvaćena,
nauče da otkriju ljubav u svetu.

Deca kojoj se stalno odaje priznanje,
umeju da pronađu cilj.

Deca koja vide da se sve deli,
znaju da budu darežljiva.

Deca koju stalno okružuju poštenje i pravednost,
nauče šta su istina i pravda.

Deca koja stalno osećaju sigurnost,
stiču poverenje u sebe i one oko sebe.

Deca koja stalno osećaju prijateljsvo,
shvataju da je svet lepo mesto u kome žive,

Deca koja stalno osećaju spokojstvo,
stiču duševni mir.

Šta vaša deca stalno doživljavaju?


Doroti L. Nolt
Alava Alava 15:49 02.08.2008

Prelep tekst Margita

Ja još uvek nisam roditelj, a kad god razmišljam o tome kakav bih roditelj volela da budem svojoj deci poželim samo da budem bar upola dobar roditelj kao što su meni bili moji i biće super.
margos margos 17:49 02.08.2008

Re: Prelep tekst Margita

poželim samo da budem bar upola dobar roditelj kao što su meni bili moji i biće super

Ima li šta lepše? Kad bi svak to mogao reći - Planeta bi nam bila raj.
Vala, hvala, Alava:)))
jeremija92 jeremija92 17:34 02.08.2008

part III

margos, možda bi bilo dobro da u trećem delu početka napišeš nešto o odnosu dece (odrasle) prema roditeljima (onemoćalim).
I o tome bi se moglo mnogo toga napisati.

pozz.
margos margos 17:45 02.08.2008

Re: part III

I o tome bi se moglo mnogo toga napisati.

Jeremija, hvala na savetu. Ni za jedan od ova tri nisam imala pojma da ću ih pisati - sve mi se užižilo za po pola sata. Taman htedoh da ti napišem da za 'part III' nemam materijal, al shvatim da imam... može da se desi da sledeći bude baš to
Unfuckable Unfuckable 21:45 02.08.2008

Re: part III

to bi bila sjajna tema, prva asocijacija mi je, na žalost, sofisticirani Massimo S......
Keva mu dobro dođe samo kada treba da je spominje u fuckin' Gloriji povodom, treba li napominjati, sofisticiranog fuckin' ukusa koji je i fuckin' izgradio.
....a ovamo - tras - starački dom, ćao matora !
stari92 stari92 13:23 08.08.2008

O istini

(a što ne bi moglo)

Gde god bi se pojavio,bez i da reč progovori,pogledi svih bili bi prikovani za njega.
Imao je neku nesvakidašnju lepotu,nešto od božanskog u sebi.
Samom pojavom nastala bi neka tišina ili bar prigušen govor,kao kad dvoje u
poverenju razmenjuju tajnu. Sve je ukazivalo da on nije običan smrtnik.
Tek kad bi progovorio zvonkim,jasnim glasom,ali umereno i smerno,
stidljivo oborenog pogleda i ponekad crvenila na obrazima od stida,svetina je
shvatila da on ne samo da nije svestan svog izgleda,već i da svoju elokvenciju,
vrline i dobro vaspitanje ne koristi da bi se uzvisio ili nekog ponizio,jer zaista
toga nije bio svestan.
Kad posle nekog vremena shvatiše da se ne pretvara,već da je zaista poseban,
devojke ali i žene,prvo izokola kao,pa sve smelije i smelije stupaše sa njim u
kontakt,i uskoro bi se začuo kikot i raskalašni smeh u njegovom okruženju.
On bi i dalje smerno odgovarao na upite,samo sada obliven rumenilom.
Zaista ne beše takve lepote i pameti nikada do sada na zemaljskom šaru.
I,tako bejaše u svim mestima i trgovima na koje je svraćao prilikom svog puta po zemlji.
Uporedo sa njim širila se i priča o njemu,tako da je i pre nego što bi stupio na trg
novog mesta,znali dosta o njemu,ispitivački ga dočekivali,diveći se lepoti,
skladnosti i snazi tela.
Avaj !
Svaka lepa priča ima i zlu crtu.
Sa strane,iz hlada ili polumraka,posmatrahu ga podbule,zakrvavljene oči zavidnih
muškaraca i mladića,čija se ženskadija već uveliko uglas smeje lepom i
duhovitom govoru.
Uplašeni mogućim gubitkom,zavidni na vrline i lepotu,svoj bes i jarost brzo uz
još veću količinu vina pretočiše u dogovor.
Zločin protkan kroz vekove pre,od postanja,sprovedoše u delo.
Jedina razlika bejaše upotreba novih demos kratos dostignuća polisa tog vremena.
ŠTO VIŠE PUTA IZREČENA LAŽ - POSTAJE ISTINA

(iz hronike grada X )
,, Jutros,na obali reke,deca dok pojiše stada,pronađoše telo.
Uplašeni u trku do grada,ne upamtiše ljude već priču njihovu -
kako se dok odmeravaše lepotu svoju u ogledalu rečnom,
okliznu,upade i udavi,legendarni od žena voljen Narcis.''

Sve ostalo je Istorija.
margos margos 14:06 08.08.2008

Re: O istini

Znajući sa kim imam posla, najpre sam kopipejstovala ovu priču na sigurno mesto, da je ne obrišeš iz hira....

Vidim, i dalje najvoliš da nam šaltuješ mozgiće s teme na temu.
Osim što je priča lepa, zahteva i posebno mesto.
Ajd, smislićemo nešto...
Hvala, Stari:)))
stari92 stari92 14:15 08.08.2008

Re: O istini

И Ја теби,исто.

(у однос са Маргиту,свакако))
margos margos 14:26 08.08.2008

Re: O istini

И Ја

Kakav narcis....
stari92 stari92 14:31 08.08.2008

Опрости , али треба (хтети-не босански р.)

свакојако

Ми Др.Ристић

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana