Rat u Gruziji

Ivan Marović RSS / 08.08.2008. u 17:25

15073652.jpgDok Buš i Putin sede na stadionu u Pekingu i posmatraju defilovanje sportista, rat počinje u Južnoj Osetiji, jednoj od dve gruzijske teritorije koje ne priznaju vladu u Tbilisiju (druga je Abhazija, bila je i treća, Adžarija, ali je ona vraćena pod gruzijsku kontrolu 2004). Postavlja se pitanje zašto baš sad, nakon petnaestak godina primirja?

S jedne strane, separatisti i Abhaziji i Južnoj Osetiji su osetili da nakon priznanja jednostrano proglađene nezavisnosti Kosova od strane vodećih država Zapada, oni mogu učiniti nešto slično i očekivati podršku Rusije. Prethodno su organizovana čak dva referenduma (doduše nepriznata od međunarodne zajednice), jedan 1992, a potom drugi iz 2006, pregovori pod pokroviteljstvom OEBS-a su propali prošle godine, i konačno je u aprilu ove godine odbijen je predlog tipa "više od autonomije, manje od nezavisnosti" koji je nudila gruzijska strana. Rukovodstvo Južne Osetije je, poučeno događajima na Balkanu, skapiralo da sve može, ako imaš moćnu državu iza sebe, a u njihovom slučaju to je Rusija.

S druge strane, gruzijski predsednik Miša Šakašvili kapira da je situacija sad ili nikad. On takođe misli da ima moćnu državu iza sebe, Ameriku, ali da će, što vreme duže bude odmicalo, sve teže biti izvesti vojnu akciju protiv separatista. Već sad se oseća smanjenje uticaja Amerike i povećanje uticaja Rusije na Kavkazu. Gruzija nije primljena u NATO na samitu u Bukureštu, mada su vojni odnosi veoma bliski, američki oficiri vode programe obuke i modernizacije gruzijskih trupa, a Gruzija učestvuje u operacijama u Iraku. Sledeća godina donosi novog Američkog predsednika, donosi nove probleme sa Iranom, vreme nije na strani gruzijskog predsednika.

Miša Šakašvili se takođe nada da će uspeti da vojno porazi Južnu Osetiju, ako vojna akcija bude brza. Za razliju od Abhazije, Južna Osetija je praktično odvojena od Severne Osetije, koja je u sastavu Rusije, neprohodnim planinama, što otežava prebacivanje ruskih trupa. To će, nada se Šakašvili, gruzijskim snagama omogućiti da zauzmu Tsinvali, glavni grad Južne Osetije i stave Rusiju pred svršen čin.

Međutim, već posle nekoliko sati postalo je očigledno da je Rusija reagovala brzo i odlučno, dok se Amerika još uvek drži retoričkih reakcija. Izgleda da će SAD da pomogne Gruziji onoliko koliko je Rusija pomogla Srbiji 1999, odnosno da je gruzijska vojna akcija u Južnoj Osetiji propala, nema ništa od brzog zauzimanja Južne Osetije. Sad je samo pitanje šta će se desiti, da li će rezultat biti prekid vatre uz pojačano pristustvo ruskih trupa ili otvoreni rat koji može poprilično da potraje.



Komentari (243)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelena Milić Jelena Milić 17:29 08.08.2008

dobar post

btw, na RTS kazu vec 1000 mrtvih!

Izgleda da će SAD da pomogne Gruziji onoliko koliko je Rusija pomogla Srbiji 1999, odnosno da je gruzijska vojna akcija u Južnoj Osetiji propala


za ovo nisam sigurna...
Atomski mrav Atomski mrav 17:36 08.08.2008

Re: dobar post

Videćemo šta će biti. Priča neverovatno liči na Kosovo, jedino što nije NATO taj koji interveniše iza kulisa "humanitarne intervencije"...
Ivan Marović Ivan Marović 17:44 08.08.2008

Re: dobar post

Jelena Milić
za ovo nisam sigurna...
Za koje nisi sigurna? Misliš da će Amerika da se vojno umeša? Ili nisi sigurna da je akcija propala? Koliko ja čujem, Rusi ulaze u Tsinvali, a Ameri se bave seksualnim aferama Johna Edwardsa, toliko su se potresli zbog situacije u Gruziji.
mayo1 mayo1 18:01 08.08.2008

Re: dobar post

HTV javlja da su Gruzijci ušli u glavni grad gdje se vode borbe, dok su Rusi poslali u Gruziju dijelove 58.armije i približavaju se mjestu borbi.
Gruzijski predsjednik poziva USA da intervenira
.
Teško da će doći do američke intervencije.
EU,NATO i OESS pozivaju na trenutačni prekid vatre i pozivaju na pregovore.
Vijeće sigurnosti je izrazilo zabrinutost zbog eskalacije sukoba.

Sve ovo skupa mi je nekako jako poznato.
Pojeo vuk magare.
drug.clan drug.clan 18:14 08.08.2008

Re: dobar post

za ovo nisam sigurna...


Ja mislim da ce Ameri da urade manje nego sto je rusija uradila za Srbiju, manje od nista
dragan7557 dragan7557 19:08 08.08.2008

Re: dobar post

Rukovodstvo Južne Osetije je, poučeno događajima na Balkanu, skapiralo da sve može, ako imaš moćnu državu iza sebe, a u njihovom slučaju to je Rusija.


O kakvom rukovodstvu vi pričate ????
Ova Autonomna Pokrajinčina broji 75.000 ljudi. Mnogoljudna zajednica, nema šta. A sada može i humanitarna katasttrofa sa najmanje Milionče izbeglica i jedno sto 'iljadi mrtvi' !!!!!!!!!!!!!!!!!
Mnoge opštine u Moskvi imaju veći broj stanovnika.A oba Imperatora sa ostalim sitnijim Carevićima u gostima kod Trećeg.
dragan7557
Atomski mrav Atomski mrav 19:10 08.08.2008

Re: dobar post

Ako je verovati vestima, sada ta pokrajina broji svega 74.000 ljudi...
I čemu to nipodoštavanje? Koliko stanovnika ima Vatikan?
Ivan Marović Ivan Marović 19:32 08.08.2008

Re: dobar post

dragan7557
O kakvom rukovodstvu vi pričate ????
Pa onaj rvač, Kokojti, on im je predsednik.
vracarac92 vracarac92 08:21 09.08.2008

Re: dobar post

Ova Autonomna Pokrajinčina broji 75.000 ljudi. Mnogoljudna zajednica, nema šta. A sada može i humanitarna katasttrofa sa najmanje Milionče izbeglica i jedno sto 'iljadi mrtvi' !!!!!!!!!!!!!!!!!
Pa moraju i NVO nešto da rade.
Nadam se da će se ovaj sukob što pre završiti. Više ne mogu da gledam krv.
dragan7557 dragan7557 09:52 09.08.2008

Re: dobar post

Atomski mrav
Ako je verovati vestima, sada ta pokrajina broji svega 74.000 ljudi...
I čemu to nipodoštavanje? Koliko stanovnika ima Vatikan?

Za Vašu informaciju:
Vatikan = Sveta Stolica = Sveto More = Apostolsko More NEMA STANOVNIKE bar ne ono što obični smrtnici pod ovim pojmom podrazumevaju.
Ako i pored ove eksplanacije smatrate da ljudska bića (ono što se uobičajeno pod ovim podrazumeva) mogu da žive u Svetom Moru i ili Apostolskom Moru (što se kosi sa zakonima ortodoksne Fizike) onda molim da date i deskripciju načina na koji se ovo izvodi.

O nipodaštavanju u mom dopisu nema reči jer ako bi isto postojalo onda bi se to odnosilo ne na stanovnike rečene Autonomne Pokrajine već na one koji uništavaju ogromna sredstva i ljudski potencijal (čitaj tudje živote i rad) kako bi dokazali "ispravnost" svoji suludih stavova i ili tvrdnji. Cena ratova koje uvek plaća drugi ( narod ) je oduvek za diktatpre i demokrate bila beznačajna u odnosu na njihov suludi super ego.

dragan7557
Drugi dan Rata u kojem se eliminiše suprotstavljena ŽIVA SILA = LJUDI OD KRVI I MESA
dragan7557 dragan7557 10:01 09.08.2008

Re: dobar post

Ivan Marović
dragan7557
O kakvom rukovodstvu vi pričate ????
Pa onaj rvač, Kokojti, on im je predsednik.


Vama g. Maroviću je izgleda pamet opet u sukobu sa vama, pa, ne bi škodilo da OPET pročitate VOĐU od Radoja Domanovića od Elite i predhodnice joj Avangarde, omraženog pisca.

Uzgred hvala što ste postavili ovaj post.
dragan7557
09-08-2008
dragan7557 dragan7557 13:28 09.08.2008

Re: dobar post

Ivan Marović
dragan7557
O kakvom rukovodstvu vi pričate ????
Pa onaj rvač, Kokojti, on im je predsednik.

Ime je
Eduard Džabajevič Kokoity
ima i premijer i naravno ministri ..........
dragan7557
Jelena Milić Jelena Milić 16:36 10.08.2008

Re: dobar post

pa polako i kad su ameri u pitanju

evo vidim sukobi se sire

inace, pre sam mislila na eu, ukrajnu

i pitam se sta sad misle oni koji gruziju nisu u nato primili
Atomski mrav Atomski mrav 16:51 10.08.2008

Re: dobar post

Mislim da je ovo što se dešava upravo odgovor zašto ih nisu primili...
Ivan Marović Ivan Marović 16:57 10.08.2008

Re: dobar post

Jelena Milić
i pitam se sta sad misle oni koji gruziju nisu u nato primili
Kažu dobro je što nismo. Da je Gruzija članica NATO uvukla bi ceo savez u rat s Rusijom. Nije ni čudo da je Nemačka bila protiv članstva Gruzije, ipak oni ljudi imaju iskustva, ušli su u prvi svetski rat, jer ih je uvukla Austrougarska sa kojom su bili u savezu, a koja je skapirala da je vreme da se obračuna sa Srbijom.
Atomski mrav Atomski mrav 16:59 10.08.2008

Re: dobar post

Osim ako ih NATO ne bi držao na lancu. No, šta će NATO-u članica koju treba držati na lancu? Nešto mi se čini da NATO ipak više voli da dresira nove članice pre nego što ih primi u svoje društvo...
Jelena Milić Jelena Milić 17:25 10.08.2008

Re: dobar post


zavidim vam obojci na tako cvrstim stavovim

ja nekako mislim da je rano za zakljucke, samo posmatram, samo slusam. samo citam

ovo sa ukrajinom i flotama i crnim morem...hm
Ivan Marović Ivan Marović 17:28 10.08.2008

Re: dobar post

Jelena Milić
ovo sa ukrajinom i flotama i crnim morem...hm
To što Ukraijna radi je u skladu sa principom neutralnosti u sukobu, ona mora da pokaže da ne dozvoljava da se njena teritorija (Sevastopolj) koristi za vojna dejstva protiv Gruzije. To je bilo za očekivati. Nije ovo akt neprijateljstva prema Rusiji.
Jelena Milić Jelena Milić 08:25 11.08.2008

Re: dobar post

na ovo sam vise mislila....


RUSKA MORNARICA POTOPILA GRUZIJSKI VOJNI BROD
MOSKVA - Rusko ministarstvo odbrane saopštilo je da su brodovi ruske mornarice potopili gruzijski brod s raketnim lanserima nakon okršaja na moru, javljaju ruske novinske agencije.

Gruzijski brodovi dva puta su pokušali da napadnu ruske brodove koji su „uzvratili vatru”, a jedan od gruzijskih brodova koji su počeli napad je potonuo.

U izveštajima agencija se ne navodi koji su brodovi učestvovali u okršaju niti gde se okršaj dogodio.

Ranija danas ruska mornarica je saopštila da su njeni brodovi za koje je prvobitno rečeno da su blizu gruzijskih voda uplovili u Novorosisk, rusku luku na severu Crnog mora.

vracarac92 vracarac92 09:04 11.08.2008

Re: dobar post

Gladam Putina i Buša kako šašpuću jedan drugom nešto na uvce u Pekingu.
S' obzirom na razvoj situacije u Gruziji verovatno pričaju nešto nalik " Ala smo navukli onog Sakašvilija. Koga ćemo sad da zezamo"?
Brooklyn Brooklyn 17:47 08.08.2008

war!

what is it good for?
maksa83 maksa83 18:28 08.08.2008

Re: war!

what is it good for?


Nekom je uvek dobar
adam weisphaut adam weisphaut 19:16 08.08.2008

Re: war!

Brooklyn
what is it good for?

Ti nisi investirala u vojnoindustrijski kompleks (za par ne moram ni da pitam) ?
Doctor Wu Doctor Wu 21:43 08.08.2008

Re: war!

fljamurtari
...ovo ja zovem duhovit komentar...

je li, lleshi, da li se u slucaju juzne osetije zalazes za pravo naroda na samoopredeljenje ili za nepovredivost granica? ajde, priznaj, onako iskreno, kao pravi komunista.
adam weisphaut adam weisphaut 06:08 09.08.2008

Re: war!


je li, lleshi, da li se u slucaju juzne osetije zalazes za pravo naroda na samoopredeljenje ili za nepovredivost granica? ajde, priznaj, onako iskreno, kao pravi komunista.

Koje god rešenje finansira tvoj lifestyle je ok što se tiče mene.
Inače kad smo kod "pravih" komunista, jel' ti to o tvom pajtašu Domazetu?
Inner Party Inner Party 15:12 09.08.2008

Re: war!

Brooklyn
what is it good for?


Elaine Benes!!!
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 17:49 08.08.2008

...

Jebote, na ovu vrućinu, uz TV prenos olimpijskih igara i ladno pivo gde god se okreneš oni bi da ratuju... Samo u Rusiji (i okolini)...
Doctor Wu Doctor Wu 17:51 08.08.2008

totalno čudne stvari se dešavaju

izraelci paradiraju sa svojim manevrima, bučno najavljujući, simulirajući "napade" na iran, ameri, izgleda, ipak prave neki dil sa ahmadinedžadom i dobijaju mir u iraku, s druge strane, gube avganistan big time (odnosno, to englezi rade za njih). napad nije mogao da prođe bez američkog aminovanja a biće interesantno šta će i kako svetski mediji javljati u narednih nedelju dana. to će dati odgovor kako su se spremila 2 najveća igrača.

biće interesantno videti i šta će se dešavati u makedoniji i crnoj gori u narednih nekoliko meseci.
macak92 macak92 17:57 08.08.2008

Re: totalno čudne stvari se dešavaju

Cista Olimpijada.
Ne znam samo ko se jos drzi one Kubertenove:"Vazno je ucestvovati"...
djole63 djole63 18:18 08.08.2008

Re: totalno čudne stvari se dešavaju

Ne znam samo ko se jos drzi one Kubertenove:"Vazno je ucestvovati"...

Pogledaj kod zemljaka ti, Milana :) Ne secam se koji je post bio, ali bio je brlo eksplicitan.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:01 08.08.2008

Re: totalno čudne stvari se dešavaju

mozda je samo vreme da se svet preformulishe na neki nachin, isto kao pre jednog veka, tada takodje sa rusijom akterom, uz evropljane, amerikance, britaniju, japan? pretpostavljam, izgleda tako. bez velikih razaranja nema ni novih velikih pochetaka. a mozda je samo set nekih krupnih politichkih pitanja - o kojima mi, mali ljudi, mozhemo samo da nagadjamo u nedostatku prenosa sa olimpijade: rusi precute amerikancima kosovo, irak, ili avganistan, amerikanci njima gruziju, oni njima i izraelcima iran, i tako u nedogled, dok bude sveta i veka?

shta ti velish, Vu?

Doctor Wu
izraelci paradiraju sa svojim manevrima, bučno najavljujući, simulirajući "napade" na iran, ameri, izgleda, ipak prave neki dil sa ahmadinedžadom i dobijaju mir u iraku, s druge strane, gube avganistan big time (odnosno, to englezi rade za njih). napad nije mogao da prođe bez američkog aminovanja a biće interesantno šta će i kako svetski mediji javljati u narednih nedelju dana. to će dati odgovor kako su se spremila 2 najveća igrača.biće interesantno videti i šta će se dešavati u makedoniji i crnoj gori u narednih nekoliko meseci.

Doctor Wu Doctor Wu 22:16 08.08.2008

Re: totalno čudne stvari se dešavaju

shta ti velish, Vu?

Ne znam kako stvari izgledaju iz izraela, ali meni se odavde cini da je subdukcija definitivno nepovratno promenila svet u poslednjih 4-5 godina. Novi veliki igraci su na sceni, teziste se definitivno promenilo i premestilo sa zapada. I sad se te stare kontinentalne i okeanske ploce drze u nekoj staroj konfiguraciji nekim trenjem pa sve izgleda mirno, ali samo na povrsini. I samo do zemljotresa.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:26 08.08.2008

Re: totalno čudne stvari se dešavaju

Doctor Wu
shta ti velish, Vu?Ne znam kako stvari izgledaju iz izraela, ali meni se odavde cini da je subdukcija definitivno nepovratno promenila svet u poslednjih 4-5 godina. Novi veliki igraci su na sceni, teziste se definitivno promenilo i premestilo sa zapada. I sad se te stare kontinentalne i okeanske ploce drze u nekoj staroj konfiguraciji nekim trenjem pa sve izgleda mirno, ali samo na povrsini. I samo do zemljotresa.


znam, ali zar ne mislish da je to sve kontrolisana stihija, nishta nije prepushteno sluchaju. i ono shto je drugachije od xx veka je da nemash jasan odnos, good cop / bad cop, kao u filmovima sa harvi kajtelom ili klintom, ili, kao u starim dobrim, hitlerovim vremenima, gde se jasno zna ko je evil a ko good. ni ovde ne mozhesh ni za koga da se opredelish, samo ce neki obichni, chesto manipulisani, mali ljudi, stradati, isto uostalom kao u nekom tamo telavivu ili teheranu, pod pretpostavkom. koga to briga, veliki, opasni momci se igraju rata.
Zen Master Zen Master 07:45 09.08.2008

Re: totalno čudne stvari se dešavaju

Srđan Fuchs
Doctor Wu
shta ti velish, Vu?Ne znam kako stvari izgledaju iz izraela, ali meni se odavde cini da je subdukcija definitivno nepovratno promenila svet u poslednjih 4-5 godina. Novi veliki igraci su na sceni, teziste se definitivno promenilo i premestilo sa zapada. I sad se te stare kontinentalne i okeanske ploce drze u nekoj staroj konfiguraciji nekim trenjem pa sve izgleda mirno, ali samo na povrsini. I samo do zemljotresa.


znam, ali zar ne mislish da je to sve kontrolisana stihija, nishta nije prepushteno sluchaju. i ono shto je drugachije od xx veka je da nemash jasan odnos, good cop / bad cop, kao u filmovima sa harvi kajtelom ili klintom, ili, kao u starim dobrim, hitlerovim vremenima, gde se jasno zna ko je evil a ko good. ni ovde ne mozhesh ni za koga da se opredelish, samo ce neki obichni, chesto manipulisani, mali ljudi, stradati, isto uostalom kao u nekom tamo telavivu ili teheranu, pod pretpostavkom. koga to briga, veliki, opasni momci se igraju rata.


Pa ako smem da primetim u XX veku su bila dva velika rata a ne samo jedan u kojem su se sukobili good vs ( Hitler ) evil. Ova situacija danas dosta podseća na predvečerje I svetskog rata samo je druga ekipa kako velikih igrača za stolom tako i onih malih oko kojih se prelamaju interesi i u čijem dvorištu se uvek nekako nadje povod da sve počne. Tako da bih se u potpunosti složio sa onim što je Dr Wu izložio tj trenutno je došlo do nove podele karata velikih igrača za stolom i stvorila se neka nova ( prividna ili stvarna ) ravnoteža. Uostalom videćemo i sami kako će ova partija pokera da se na kraju završi, tj da li će sve ostati na sitnom prepucavanju sa blefiranjem i pokazivanjem mišića ili će neko od njih za stolom da pogubi živce pa da krene ozbiljna šorka...
vracarac92 vracarac92 08:32 09.08.2008

Re: totalno čudne stvari se dešavaju

Hej Zen, lepo je što si se vratio. Čini mi se da te dugo nije bilo.
spadalo92 spadalo92 11:38 09.08.2008

Re: totalno čudne stvari se dešavaju

ili, kao u starim dobrim, hitlerovim vremenima,

Ovo je trebalo da ispadne k'o nekakva ironija ali je ispalo bas glupo. K'o parodija na ironiju ili tako nesto...
Zen Master Zen Master 12:00 09.08.2008

Re: totalno čudne stvari se dešavaju

vracarac92
Hej Zen, lepo je što si se vratio. Čini mi se da te dugo nije bilo.


Malo sam odsustvovao jer je došlo do zamora materijala a i previše je konfekcijskog razmišljanja na blogu za moj ukus. Ova tema je više nego zanimljiva plus živo me zanima kako će reagovati oni koji umesto glave imaju widesreen ekran na kome stalno ide CNN news, zato što su paralele sa Kosovom odnosno Olujom u Hrvatskoj zaista neizbežne. Sve se uvek vrti oko interesa onih velikih i svako ih ostvaruje na sebi svojstven način i sa svojim ličnim pečatom. Što kaže Wu biće zanimljivo gledati u narednom periodu otvaranje na tabli oko drugih kriznih čvorišta. Stvari više ne stoje baš toliko povoljno po USA, postaju sve nervozniji a i nisam siguran koliko su u stanju da prodaju po hiljaditi put svoju priču o slobodi u kojoj prvo ide medijska priprema terena sa gomilom slika prepunih krvi i suza a posle dolaze toliko " željeni " oslobodioci & borci za demokratiju
Doctor Wu Doctor Wu 18:24 09.08.2008

Re: totalno čudne stvari se dešavaju

Stvari više ne stoje baš toliko povoljno po USA, postaju sve nervozniji a i nisam siguran koliko su u stanju da prodaju po hiljaditi put svoju priču o slobodi u kojoj prvo ide medijska priprema terena sa gomilom slika prepunih krvi i suza a posle dolaze toliko " željeni " oslobodioci & borci za demokratiju

9/11, Avganistan, Irak i sve sto se dogodilo u vezi s njim (Haliburton, Guantanamo, mucenja i izivljavanja po irackim zatvorima, sklapanja tajnih dilova sa Irancima kako bi se osigurao mir na terenu) su jasno pokazali granice americke moci. Jedni su izgubili veru a drugi strah. Ostali su jedino "sponzorisani". USA jednostavno vise nisu jedina supersila i to je fakat, jedino sto to nema ko da objavi onako teatralno kao sto je to ucinio Bush senior (kad je objavio New World Order).

Bombardovanje Srbije se, u tom kontekstu, sve vise cini kao neki labudji pjev.
Zen Master Zen Master 22:06 09.08.2008

Re: totalno čudne stvari se dešavaju

Doctor Wu
Stvari više ne stoje baš toliko povoljno po USA, postaju sve nervozniji a i nisam siguran koliko su u stanju da prodaju po hiljaditi put svoju priču o slobodi u kojoj prvo ide medijska priprema terena sa gomilom slika prepunih krvi i suza a posle dolaze toliko " željeni " oslobodioci & borci za demokratiju
9/11, Avganistan, Irak i sve sto se dogodilo u vezi s njim (Haliburton, Guantanamo, mucenja i izivljavanja po irackim zatvorima, sklapanja tajnih dilova sa Irancima kako bi se osigurao mir na terenu) su jasno pokazali granice americke moci. Jedni su izgubili veru a drugi strah. Ostali su jedino "sponzorisani". USA jednostavno vise nisu jedina supersila i to je fakat, jedino sto to nema ko da objavi onako teatralno kao sto je to ucinio Bush senior (kad je objavio New World Order).

Bombardovanje Srbije se, u tom kontekstu, sve vise cini kao neki labudji pjev.


Pa čini mi se da im je mašinerija malko ostala bez goriva u svakom pogledu. Prošla su vremena u kojima si mogao naduvavanjem svog i tudjih praznih balona da se igraš glavnog mangupa po kraju. Rusija i Kina jednostavno imaju više prirodnih resursa iz kojih mogu da naprave to što žele da naprave, odatle ova gomila ishitrenih poteza USA jer su i oni svesni kako stvari trenutno stoje i pokušavaju na silu i mišiće da izbore bolju poziciju. Ona izandjala tra la la priča o nekoj kao demokratiji i borbi za nju, o nekom kao slobodnom svetu gde su USA svetionik svega dobrog pa u te gluposti može da veruje jedino neko baš izuzetno praznoglav. ( doduše uvek se nadje po neki zamišljeni maneken koji lupeta o nekakvom sublimiranom nacionalizmu svih onih kojima glava služi za ponešto drugo osim da ispadneš lep na fotografiji )
U principu svi oni se nemilosrdno bore za svoje interese jedina razlika je što USA to rade na totalno ljigav način gde promućno koriste činjenicu da je hrišćanstvo dominantna religija zapadne civilizacije tako da medijska priprema uvek treba da izazove kod prosečnog konzumenta odredjenu vrstu emocija koju hrišćanski moral u tako prezentovanoj situaciji nameće sam po sebi. Nešto kao dobro režiran holivudski film samo što smo posredstvom globalnih komunikacija svi neka vrsta učesnika u istom. Ali čini mi se da su se ipak previše glupirali i šepurili okolo tako da im zaplet i kraj filma svi već znaju a da uvodna scena nije ni završena...
Strongman Strongman 19:46 12.08.2008

Re: totalno čudne stvari se dešavaju

djole63
Ne znam samo ko se jos drzi one Kubertenove:"Vazno je ucestvovati"...

Pogledaj kod zemljaka ti, Milana :) Ne secam se koji je post bio, ali bio je brlo eksplicitan.



Atomski mrav Atomski mrav 11:06 13.08.2008

Re: totalno čudne stvari se dešavaju

Go Steelers!
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 17:52 08.08.2008

smrad

Prljava, sramna, idiotska politika!
schweppes92 schweppes92 17:54 08.08.2008

gruzijski predsednik

U vesti na B92 o dogadjanjima u Osetiji navodi se:
"Više nije reč o Gruziji. U pitanju je Amerika, njene vrednosti. Mi smo slobodoljubiv narod koji je napadnut", rekao je gruzijski predsednik. - reče on , ma šta to značilo...
Atomski mrav Atomski mrav 17:56 08.08.2008

Re: gruzijski predsednik

Siroma'... a takav demokrata...
Strongman Strongman 19:49 12.08.2008

Re: gruzijski predsednik

Cuvene slobodarske tekovine Amerike... svuda gde je nafta
Gonzo92 Gonzo92 17:56 08.08.2008

Putin?

Dok Buš i Putin sede na stadionu u Pekingu


Kakve veze ima Putin? Predsednik je Medvedev.
I kakve veze ima Bush, njegova zemlja nije umesana u konflikt, americke vrednosti nisu ugrozene.

Kad se sad rasiri, na redu je Iran
Ivan Marović Ivan Marović 18:00 08.08.2008

Re: Putin?

Gonzo92
Kakve veze ima Putin...i kakve veze ima Bush?
Pa kažem da sede na stadionu u Pekingu.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 18:03 08.08.2008

Re: Putin?

Ivan Marović

Gonzo92Kakve veze ima Putin...i kakve veze ima Bush?Pa kažem da sede na stadionu u Pekingu.


Sede i cekaju rezultate izbora u Americi oko kojih se uvek, to je valjda tradicija, desavaju nekakvi ratovi po svetu u malim zemljama za koje prosecan, nedovoljno obrazovan, Amerikanac nikada nije cuo. Vec vise su postali toliko providni da mi se povraca.
angie01 angie01 18:04 08.08.2008

Re: Putin?

Ivan Marović

Gonzo92Kakve veze ima Putin...i kakve veze ima Bush?Pa kažem da sede na stadionu u Pekingu.


ko kad don korleone krsti sestrino dete u crkvi,....
dragan7557 dragan7557 18:48 08.08.2008

Re: Putin?


Kakve veze ima Putin?

BBC world : komentatorka je u life prenosu Putina nazvala Predsednikom što nije promaklo Sakašviliju.

americke vrednosti nisu ugrozene.


Jeste interesna sfera Amera i NATO. U direktnom prenosu razgovora sa Sakašvilijem izanjega stoji zastava EU što nije promaklo kaomentatorima.Posebno interesantno isticanje ruskih pasoša kao dokaza da je reč o zaštiti ruskih državljana
a po toj logici (pasoški dokaz) na Kosovu je štitila jugoslovenske državljane sa jugo pasošima od koga....................
dragan7557
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 19:04 08.08.2008

Re: Putin?

Gonzo92

Kakve veze ima Putin? Predsednik je Medvedev.

Predsednik je NKVD/GPU/KGB/FSB -- dakle totalitarna policijska oligarhija u kojoj imena nisu bitna, bitno je jedino da se odrzava zlocinacki kontinuitet tajnih sluzbi koje vladaju svime u tim krajevima...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:06 08.08.2008

Re: Putin?

bitno je jedino da se odrzava zlocinacki kontinuitet tajnih sluzbi koje vladaju svime u tim krajevima...

Da niste Vi zapravo Bojan Zdravic ?
Gonzo92 Gonzo92 19:08 08.08.2008

Re: Putin?

Milan M. Ćirković

Gonzo92Kakve veze ima Putin? Predsednik je Medvedev.Predsednik je NKVD/GPU/KGB/FSB -- dakle totalitarna policijska oligarhija u kojoj imena nisu bitna, bitno je jedino da se odrzava zlocinacki kontinuitet tajnih sluzbi koje vladaju svime u tim krajevima...


Rusija je demokratksa zemlja, sa demokratski izabranim predsednikom.
adam weisphaut adam weisphaut 19:19 08.08.2008

Re: Putin?


Da niste Vi zapravo Bojan Zdravic ?

Neoobično mi je dragi prijatelu d aovakav komentar dolazi od Vas?
Mislim nekako mi se učinilo da ste bar Vi uvereni u snagu tajnih službi?
A priznaćete da su ruske imale tradiciju efikasnosti i nemilosrdnosti ?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:29 08.08.2008

Re: Putin?

Neoobično mi je dragi prijatelu d aovakav komentar dolazi od Vas?

Ih, neobicno ?! Pa, zar niste i Vi primetili koliko ima racionalnosti i naucnog metoda misljenja u toj citiranoj misli gospodina Cirkovica, a tice se upravo teme za koju je gospodin Zdravic ekspert - tajne sluzbe i njihova dejstva u Srbiji i svetu ?
adam weisphaut adam weisphaut 19:35 08.08.2008

Re: Putin?


Ih, neobicno ?! Pa, zar niste i Vi primetili koliko ima racionalnosti i naucnog metoda misljenja

Pa ne znam, s obzirom da se radi o zemlji koja je imala doslovne milione žrtava tajne policije i koja je imala tako gorko iskustvo sa tom službom ja zaista mislim da možemo da govorimo o vrlo rđavom kontinuitetu koji se proteže i na savremenu Rusiju (koliko je samo oligarha sa KGB korenima ?).
Ma ja Vama pričam, pa Vi bar znate Rusiju.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:42 08.08.2008

Re: Putin?

Ma ja Vama pričam, pa Vi bar znate Rusiju.

To jeste tacno ! Znam ja odlicno i Rusiju i Ruse i Ruskinje.
Zbog toga mi je bas drago da su Rusi tako brzo vojno odreagovali i usli tenkovima da smire tenzije, a prethodno Putin i Bus o svemu tome caskali u Pekingu. Meni to lici kao da su sada sve sluzbe sveta u kontinuitetu. Sto ne znaci da svet nece unistiti bas taj i takav kontinuitet.
adam weisphaut adam weisphaut 19:45 08.08.2008

Re: Putin?

Meni to lici kao da su sada sve sluzbe sveta u kontinuitetu.

Tačno, ali nemaju sve taj ubilački record prema svim podancima, niti su sve imale takvu nesputanu moć.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:50 08.08.2008

Re: Putin?

Tačno, ali nemaju sve taj ubilački record prema svim podancima, niti su sve imale takvu nesputanu moć.

Ok. Ali, sada su sve udruzene i 100% ce nam svima doci glave. Nesputano, ubilacki i bez trunke ideologije.
Domazet Domazet 19:58 08.08.2008

Re: Putin?

adam weisphaut

.
.
.
A priznaćete da su ruske imale tradiciju efikasnosti i nemilosrdnosti ?


Neobicno mi je dragi prijatelju da ovakav komentar dolazi od Vas!? Jos cu pomisliti da ste spremni priznati im primat nad njihovim americkim pandanima?
adam weisphaut adam weisphaut 20:19 08.08.2008

Re: Putin?

Ninoslav Randjelovic

Ok. Ali, sada su sve udruzene i 100% ce nam svima doci glave. Nesputano, ubilacki i bez trunke ideologije.

Da li znate nešto što mi ostali ne znamo?
Domazet


Neobicno mi je dragi prijatelju da ovakav komentar dolazi od Vas!? Jos cu pomisliti da ste spremni priznati im primat nad njihovim americkim pandanima?

U broju žrtava NKVD/KGB/FSB? Pa ne znam da li se i jedna tajna policija može pohvaliti takvom tradicijom?
Doduše ti bi trebalo da znaš bolje Ameriku, mora da su čikaška groblja puna žrtava "pandana"?
mariopan mariopan 20:42 08.08.2008

Re: Putin?

Ninoslav Randjelovic
bitno je jedino da se odrzava zlocinacki kontinuitet tajnih sluzbi koje vladaju svime u tim krajevima...

Da niste Vi zapravo Bojan Zdravic ?

)))))))))))))))
Kamuflirao se.
Domazet Domazet 22:54 08.08.2008

Vise sam mislio na ...

adam weisphaut
Ninoslav Randjelovic

Ok. Ali, sada su sve udruzene i 100% ce nam svima doci glave. Nesputano, ubilacki i bez trunke ideologije.

Da li znate nešto što mi ostali ne znamo?
Domazet


Neobicno mi je dragi prijatelju da ovakav komentar dolazi od Vas!? Jos cu pomisliti da ste spremni priznati im primat nad njihovim americkim pandanima?

U broju žrtava NKVD/KGB/FSB? Pa ne znam da li se i jedna tajna policija može pohvaliti takvom tradicijom?
Doduše ti bi trebalo da znaš bolje Ameriku, mora da su čikaška groblja puna žrtava "pandana"?

...efikasnost. A sto se tice Cikaskih grobalja - stvarno nisu. Hocu da kazem da nisu puna zrtava pandana a ne to da nisu u Centralnim i Juznim Amerikama i tako to...
adam weisphaut adam weisphaut 06:05 09.08.2008

Re: Vise sam mislio na ...


...efikasnost. A sto se tice Cikaskih grobalja - stvarno nisu. Hocu da kazem da nisu puna zrtava pandana a ne to da nisu u Centralnim i Juznim Amerikama i tako to...

Direktnih žrtava? Ne levičarska naklapanja u kome se sve žrtve iz nekih građanskih ratovo pripisuju CIA?
Ili CIA vrši čistke stranih građana po Južnoj Americi? Sigurno se to može porediti s milionoma žrtava NKVD/KGB/FSB?
vracarac92 vracarac92 10:05 09.08.2008

Re: Putin?

Sede i cekaju rezultate izbora u Americi oko kojih se uvek, to je valjda tradicija, desavaju nekakvi ratovi po svetu u malim zemljama za koje prosecan, nedovoljno obrazovan, Amerikanac nikada nije cuo. Vec vise su postali toliko providni da mi se povraca.

Ne samo ratovi. Dešavaju se i razni "peti oktobri"
vracarac92 vracarac92 10:07 09.08.2008

Re: Putin?

Rusija je demokratksa zemlja, sa demokratski izabranim predsednikom.

Tačno.
vracarac92 vracarac92 10:09 09.08.2008

Re: Putin?

A priznaćete da su ruske imale tradiciju efikasnosti i nemilosrdnosti ?
Tu tradiciju su uglavnom imale Sovjetske tajne službe. Doduše ni carska "Ohrana" nije bila mačiji kašalj.
Domazet Domazet 14:19 09.08.2008

Re: Vise sam mislio na ...

adam weisphaut
Direktnih žrtava? Ne levičarska naklapanja u kome se sve žrtve iz nekih građanskih ratovo pripisuju CIA?

Mislite kao ono sto se sve zrtve rata u Bosni pripisuju Srbima (pa puta 2-3)? Nego nisam hteo o tome? Znimljivo mi odakle vam ovo gore o levicarskim naklapanjima? I ako lici ne ne verujem da je preuzeto iz Ekonomskog programa LDPa. Da nije LDP poceo da pise i politicki program?
adam weisphaut adam weisphaut 14:36 09.08.2008

Re: Vise sam mislio na ...

Mislite kao ono sto se sve zrtve rata u Bosni pripisuju Srbima (pa puta 2-3)?

Pa zapravo nije moguće tako lako uporediti te dve situacije jer su SAD podržavale razne režime koji koliko dobijali njenu pomoć čini mi se imali veči stepen nezavisnosti u odnosu na SAD u odnosu na snage RS koje su bile u potpunosti naslonjene na tadašnji režim u Srbiji, mada definitivno ima dosta sličnosti (koliko se sećam da je Srbija oslobođena pred MSP po veoma sličnoj pravnoj logici kojom je SAD oslobođena u slučaju Nikargve, sigurno ima i pravnika na blogu koji bi nam mogli pojasniti).
nsarski nsarski 22:01 09.08.2008

Re: Vise sam mislio na ...

kojom je SAD oslobođena u slučaju Nikargve

Ovo nije tacno. USA je jednostavno ignorisala odluku ovog suda - kao Tito (ili bese Georgi Dimitrov?): ja priznajem samo sud svoje partije.
mariopan mariopan 12:50 10.08.2008

Re: Vise sam mislio na ...

Domazet
adam weisphaut
Direktnih žrtava? Ne levičarska naklapanja u kome se sve žrtve iz nekih građanskih ratovo pripisuju CIA?

Mislite kao ono sto se sve zrtve rata u Bosni pripisuju Srbima (pa puta 2-3)? Nego nisam hteo o tome? Znimljivo mi odakle vam ovo gore o levicarskim naklapanjima? I ako lici ne ne verujem da je preuzeto iz Ekonomskog programa LDPa. Da nije LDP poceo da pise i politicki program?

I zrtve "Markale" bile su CIA zrtve, jucerasnji "Blic"..ali to ne smeta nista da bi se prestalo sa optuzbama da su za to krivi Srbi.
Jelena Milić Jelena Milić 08:03 11.08.2008

Re: Putin?

Zbog toga mi je bas drago da su Rusi tako brzo vojno odreagovali i usli tenkovima da smire tenzije


e meni je i zbog ovakvih drago sto ameri nisu! citam ovde, prosto su neki razocarani sto se ameri nisu umesali, "izdali " ove one, a da jesu bilo bi eto....
radojicic92 radojicic92 18:09 08.08.2008

...

radojicic92 radojicic92 18:11 08.08.2008

Re: ...

filvas filvas 00:35 09.08.2008

Re: ...

Bullshit!


drug.clan drug.clan 18:17 08.08.2008

rade sta im je volje

velike sile kao i uvek kroz istoriju rade sta im je volja a mali nadajuci se pomoci koje nikada nema ginu

jedina razlika sada je sto pocinje kada i olimpijada.
djape071 djape071 18:18 08.08.2008

...ovo

Rusiji treba, a Gruziji uopšte nije trebalo. Rusiji je trebao neki konflikt van njenih granica da se dokaže kao globalna sila. Gruzijski predsednik je izgleda preambiciozan i blago rečeno idiot, jer ovo je on izazvao, gledao sam ga pre pola sata na CNN-u voditeljka ga pet puta pita "zašto ste vi otpočeli sukob" a on 5 puta odgovara, "rusija tamo pere novac". Kao da sam gledao Slobu Miloševića 1999 pred rat na Kosovu. Malopre je odlučio da povuče 1000 vojnika iz Iraka, kao da bi taj potez trebao SAD da potakne da stane na stranu Gruzije. Sad će Gruzija nažalost da uvidi kako prolaze režimi koje instaliraju agenti CIA da bi zaradili na provizijama isporuka oružja. Ima da ih Bush otkači, samo tako...

E da, bio Holbruk na BBC-ju, kaže da treba Rusiji izvući uši...
djole63 djole63 18:24 08.08.2008

Re: ...ovo

E da, bio Holbruk na BBC-ju, kaže da treba Rusiji izvući uši...

Bolesni ideolog humanitarnog intervencionizma. Zaboravio covek da nije vise na vlasti.
filvas filvas 00:22 10.08.2008

Re: ...ovo

Nije Holbruk zaboravio da nije na vlasti, nego je jasno da nece ni biti na vlasti, pa mu moralisanje jedino preostaje.

Postoji nekoliko mogucih razloga zasto se Sakasvili odlucio na ovaj korak, mada je i dalje mnogo toga nepoznato.

Nekako najociglednije izgleda da je, s obzirom na malu teritoriju i broj stanovnika Juzne Osetije, procenio da je moguce da munjevitom akcijom povrati kontrolu pre nego sto Rusija uspe da intervenise. Zbog toga je izabran trenutak kada su svi drzavnici u Pekingu i kada je paznja javnosti usmerena na olimpijadu. Izgleda medjutim, da je pogresno procenio i da je ruska vojska bila dovoljno spremna da osujeti taj plan.

Drugo, ne treba zaboraviti da je Sakasvili pre samo nekoliko meseci bio suocen sa masovnim protestima opozicije i da nije prezao od toga da uvede vanredno stanje. Moguce je da je i napad na Juznu Osetiju inspirisan potrebom da ucvrsti svoj uticaj posle izbora koje je opozicija oznacila kao neregularne.

Trece, Amerika nije uspela u svojoj nameri da Gruzija bude primljena u NATO jer su se neke clanice usprotivile tom planu ne zeleci da pokvare odnose sa Rusijom. Postoji mogucnost da se u dogovoru s Amerikancima Sakasvili odlucio za gambit u kome bi zrtvovao Abhaziju i Juznu Osetiju cija nezavisnost ili prisajedinjenje Rusiji ionako imaju nistavne sanse da budu priznate od vecine zemalja, kako bi za uzvrat dobio clanstvo u NATO paktu. U slucaju eskalacije sukoba sa Rusijom, evropske zemlje bice pod velikim pritiskom da prime Gruziju ciji je suverenitet EU garantovala vec nekoliko puta do sada. Nedavna poseta drzavne sekretarke Kondolize Rajs samo dodatno pobudjuje sumnju u to da su SAD ucestvovale u smisljanju scenarija koji je doveo do trenutne eskalacije krize.

Sta god da je bio cilj gruzijske avanture, izgleda da ce profitirati Rusija koja je dobila priliku da osnazi svoj autoritet na medjunarodnoj sceni.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:20 08.08.2008

Bravo Otporas !!!!

Odlicnu temu si odabrao da konacno malo razmisljas ! Sta kazes, samo je pitanje sta ce se desiti ? Lepo formulisano, nema sta. Kazes, pojacano prisustvo ruskih trupa ili otvoreni rat.... ? Meni izgleda da ce biti i jedno i drugo. Od ta dva.
Ivan Marović Ivan Marović 18:22 08.08.2008

Re: Bravo Otporas !!!!

Šta je s tobom Ninoslave? Lepo sam napisao "prekid vatre uz pojačano pristustvo ruskih trupa ili otvoreni rat", kako može i jedno i drugo?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:28 08.08.2008

Re: Bravo Otporas !!!!

Ivan Marović
Šta je s tobom Ninoslave? Lepo sam napisao "prekid vatre uz pojačano pristustvo ruskih trupa ili otvoreni rat", kako može i jedno i drugo?

Jes', u pravu si. Bio sam na svadbi i mnogo mi se svidela sestra devojke sto se udavala i tako ......
Dobro, prekid vatre i pojacano prisustvo jednih i drugih. To lako moze da dovede do obnove vatre (na tom, ali i na drugim mestima) i mislim da ce tako i da bude.
Gonzo92 Gonzo92 18:32 08.08.2008

Zeeeeeeeeeev

JEdan rat manje vise. Sto se toliko uzbudjujete, pa u Iraku se svaki dan dogadjaju gore stvari.
Atomski mrav Atomski mrav 18:33 08.08.2008

Re: Zeeeeeeeeeev

Uzbuđujemo se zbog novih nevinih i nepotrebnih žrtava.
Aleksandar T Aleksandar T 18:35 08.08.2008

Lilehamer

Dok je bio rat u BiH u Norveškoj su otvorene i zatvorene Olimpijske igre, nije se ni tada svijet previše češkao od brige
Atomski mrav Atomski mrav 18:36 08.08.2008

Re: Lilehamer

Tad su bili neki apeli da se rat makar "suspenduje" dok traju OI ali džaba...
drug.clan drug.clan 19:34 08.08.2008

Re: Lilehamer

Aleksandar T
Dok je bio rat u BiH u Norveškoj su otvorene i zatvorene Olimpijske igre, nije se ni tada svijet previše češkao od brige

Istina ali tada niko nije zapoceo rat bas za vreme trajanja svecanog otvaranja!
dragan7557 dragan7557 13:37 09.08.2008

Re: Lilehamer

Istina ali tada niko nije zapoceo rat bas za vreme trajanja svecanog otvaranja!


Zaista Presedan,
I Hleba i Igara na pretek, a i Imperatori (sa iznimkama) međ' narodom.

dragan7557
mungos92 mungos92 18:41 08.08.2008

A Miša Šakašvili bese....

... neki tvoj ortak, Marovicu?

Mungos, The AntiNaci
Ivan Marović Ivan Marović 18:43 08.08.2008

Re: A Miša Šakašvili bese....

Bio je, ali je u međuvremenu prolupao, ponaša se kao Ševarnadze, prošle godine je rasturao opozicione demonstracije, zavodi diktaturu,a misli da će mu sve biti oprošteno jer se šljihta Amerikancima. Ovo nema veze sa ovim sukobom, njegov politički učinak u samoj Gruziji je u krajnju ruku katastrofalan.
mungos92 mungos92 18:51 08.08.2008

Re: A Miša Šakašvili bese....

Ivan Marović
Bio je, ali je u međuvremenu prolupao, ponaša se kao Ševarnadze, prošle godine je rasturao opozicione demonstracije, zavodi diktaturu,a misli da će mu sve biti oprošteno jer se šljihta Amerikancima.



Verujem ti na rec, kada kazes da si ga stavio u "past tense"... Odvratno je to sta je uradio.

Mungos, The AntiLjiga
djape071 djape071 19:21 08.08.2008

Re: A Miša Šakašvili bese....

A seća li se iko ovog lika? Prvi demokratski predsednik Gruzije, naleteo mu potiljak na metak u nekom selu dok je bežao od Ševernadzeovih pristalica?
Ivan Marović Ivan Marović 19:29 08.08.2008

Re: A Miša Šakašvili bese....

mungos92
Verujem ti na rec, kada kazes da si ga stavio u "past tense"...
Njega su i rodjeni roditelji stavili u "past tense" prošle godine i javno rekli da više neće glasati za njega. Neki moji drugari iz Gruzije čak tvrde da je Šakašvili pokrao poslednje izbore, baš kao Ševarnadze. Neki drugi moji drugari kažu da nije, ali oni su u vladi :)
Tatlin Tatlin 19:30 08.08.2008

Re: A Miša Šakašvili bese....

Ovo nema veze sa ovim sukobom, njegov politički učinak u samoj Gruziji je u krajnju ruku katastrofalan.

Mislim da grešite: poljuljano poverenje u vlast ništa ne može tako efikasno učvrstiti kao rat. Posle ovog saznanja koje ste nam pružili čini mi se da je rat obostrano poželjan, da će dugo trajati i biti niskog intenziteta.
Ivan Marović Ivan Marović 19:42 08.08.2008

Re: A Miša Šakašvili bese....

Tatlin
Mislim da grešite: poljuljano poverenje u vlast ništa ne može tako efikasno učvrstiti kao rat.
U čemu grešim? Čovek nije izvršio demokratizaciju i sad je rešio da se bori za suverenitet i teritorijalni intergritet da bi zaustavio pad svoje popularnosti.
Tatlin Tatlin 20:40 08.08.2008

Re: A Miša Šakašvili bese....

U čemu grešim?

Pa u tom što ste iznad rekli da sa sukobom nema veze to što u najmanjem nije izvršio demokratizaciju. U suštini, kako vidim o temi razmišljamo na isti način.
Ivan Marović Ivan Marović 20:48 08.08.2008

Re: A Miša Šakašvili bese....

Tatlin
Pa u tom što ste iznad rekli da sa sukobom nema veze to što u najmanjem nije izvršio demokratizaciju. U suštini, kako vidim o temi razmišljamo na isti način.
Nismo se bili razumeli, ja sam rekao da moja ocena njegove vladavine nema veze sa ovim sukobom nego sa njegovim potezima u poslednjih par godina (drugim rečima, ja sam to o njemu mislio i pre ovog rata). Razumeli smo se sad.
antioksidant antioksidant 21:23 08.08.2008

Re: A Miša Šakašvili bese....

Čovek nije izvršio demokratizaciju i sad je rešio da se bori za suverenitet i teritorijalni intergritet da bi zaustavio pad svoje popularnosti.

da li je ovo moguce i kod nas (ponovo) za neku godinu?
Ivan Marović Ivan Marović 21:41 08.08.2008

Re: A Miša Šakašvili bese....

antioksidant
da li je ovo moguce i kod nas (ponovo) za neku godinu?
Ne, ipak smo mi original, Gruzijci su samo naša bleda kopija.
Sasa70 Sasa70 22:45 08.08.2008

Re: A Miša Šakašvili bese....

On prolupao, a ti ostao normalan,pa hoces li nam objasniti kada je on to prolupao, a postao " prvi demokratski predsednik " zahvaljujuci i vasem doprinosu.
Svasta mozes pisati, pravdati se, ali reci ostaju....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana