Zašto Srbi treba da izumru od bele kuge - II deo

Krugolina Borup RSS / 18.08.2008. u 20:41

Mama-Kengurica i Tata-Kengur u epizodi: EPIDURAL

Priroda sve uglavnom radi sama?

Pa, ne bih se baš zaklela. Kad je porođaj u pitanju, bila sam krajnje religijski nastrojena, verujući doslovno u Reč Božju, po kojoj su žene kažnjene da u bolu rađaju decu. Moj je stav bio krajnje jasan od samog početka: ili epidural, ili menjam ime u 'Georgina'!

"Vi znate da se to dodatno plaća?" frknu na mene SPMD (Silom-Prilika-Moja-Doktorka). Nisam je birala dobrovoljno, već prinudno. MD (Moja-Doktorka), koja mi je trudnoću vodila, radi u privatnom sektoru kome zakoni ove države ne dozvoljavaju da porađaju. Na porođaj se mora u DB (Državnu-Bolnicu). MD u DB ne puštaju. Trudnica mora u DB-u izabrati jednu od doktorki da joj bude SPMD. Ako ima sreće, trudnica će uspeti da među SPMDovkama pronađe SPPVMD (Silom-Prilika-Preko-Veze-Moja-Doktorka). Ja sam bila te "sreće".

"Pa, znam, eno piše na oglasnoj tabli bolnice: 10.000 dinara na žiro račun...", naivno ću ja.

"To je obavezno plaćanje, naravno. To ide bolnici. Ali, slušajte, da se ne zanosimo, vi znate kako stvari stoje, anesteziolog se mora posebno platiti."

Nisam se zanosila, naravno da nisam. I znala sam kako stvari stoje. Pa opet, nešto me preseče po sred trudnoga stomaka. Zamišljam Tata-Kengura kako doživljava infarkt kad mu saopštim da su se troškovi na koje je računao iznenada uvećali. Već ga čujem: "A jesi li ti sigurna da ti treba taj epidural...?"

A ja sigurna. Baš, baš, baš sigurna. Isto kao što je država Srbija sigurna da se u borbi protiv bele kuge računaju samo deca rođena u bolu, ali ne i ona s epiduralom, te stoga troškove istog zdravstveno osiguranje ne pokriva. I sigurna koliko je i anesteziolog siguran da mu na pamet ne pada propustiti da zaradi na strahu grešne žene koju je Bog kaznio da decu u bolu rađa.

"Koliko?"

"250 eura."

Sad sam sigurna da će Tata-Kengura da opali infarkt. "Pa, sa 150 eura bolnici, to je 400 eura za epidural, ženo božja!" već ga čujem. Gutam knedlu.

"Dobro", jedva progovaram, a da ne zaplačem naglas.

SPPVMD mi daje vizitkartu anesteziologa, hvaleći ga sveušesnaest, uzgred dodajući da ona ne radi "sa svakim". Ko su ti "svaki" sa kojima ona nikad ne bi radila - ne kaže, ali ono malo mog mozga što hormoni još nisu pojeli zaključuje da ih po bolnici svakako ima, da su opasni po život i da sam ja imala mnogo, mnogo sreće što imam insajdera koji će me od tih opasnih sačuvati. Zašto oni opasni po život uopšte imaju stalno zaposlenje u bolnici - moj mozak ne može da dokuči. Centar za tu logiku, verovatno, pojeli hormoni.

Izlazim iz ordinacije, spremna na suočavanje s Tata-Kengurom. Jedan pogled na njega je dovoljan da potpuno briznem u plač i počnem da jecam.

"Šta je bilo, jel' nešto nije u redu??" paniči on.

Shvatam da sam ga plačem naplašila preko svake mere. Žurim da objasnim da je s mojom kengurskom torbicom sve u redu, ali da se njegovoj - loše piše. Mi smo, naime, roditeljstvo od samog početka delili, pa i kengurske torbice. Razlika je samo u tome što je mene moja šutirala, a njega njegova deprimirala. Vazda se morao dovijati kako da napuni novčanik.

"Ma, ne brini. Smislićemo već nešto", smiruje me Tata-Kengur.

"A ja se mislim", okuražih se kroz suze, "da mi njih prijavimo policiji!"

"Pa, ti nisi normalna žena! Ko će onda da te porađa? Policajci?"

Sva sreća te Tata-Kenguru hormoni nisu pojeli mozak. Da jesu, možda bi prve reči moga sina bile "ti-na-ni-na". Ovako smo se, između Čika u Belom i Čika u Plavom, ipak opredelili za Čike u Belom.

Pa, kol'ko košta da košta!

 

(Sledeća epizoda: INDUKCIJA)

Atačmenti



Komentari (93)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aleksandarz92 aleksandarz92 21:02 18.08.2008

Jel' sam prvi?

Uraaaaa - jesam
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:06 18.08.2008

Re: Jel' sam prvi?

aleksandarz92
Uraaaaa - jesam


Ček, ček, ček... kako su me ono učili... klik vamo, zapamti adresu, klik tamo...



Jel' radi?

RADI!!!!!!!!!!

Čovek se uči dok je živ...
aleksandarz92 aleksandarz92 21:10 18.08.2008

Re: Jel' sam prvi?

Mi smo se porađali u Požarevcu. Tamo bi verovatno bilo epi-šta?

Čisto da pitam: Zašto Krugolina nije na naslovnoj?
maksa83 maksa83 22:19 18.08.2008

Re: Jel' sam prvi?

Čisto da pitam: Zašto Krugolina nije na naslovnoj?


Zato što priča o stvarima koje stvarno imaju veze sa našim životima, a ne o OlEmpijadi, Sledećoj Fantazmagoričnoj Raspodeli Snaga u Srpskoj Politici, ovom ili onom prošlom budućem sadašnjem SFRJ pokolju, ne-radi-mi-Internet-upomoć, i sl. bogougodnim neopterećujućim temama.
vishnja92 vishnja92 08:12 19.08.2008

Re: Jel' sam prvi?

Čisto da pitam: Zašto Krugolina nije na naslovnoj?

mene je to juce malo zesce iznerviralo. ispravice oni gresku, treba ima dati vremena.

a i ti, Krugolina, bas zapela - hoces bebu a da ne boli?! pa gde to ima? tolike zene se porodile normalno, pa sta im fali? c, c, c...

podsetila si me na jednu koja se prijavila za porodjaj u kadi i u to ime obavila jos 438 dodatnih pregleda (koji ne mogu da se rade privatno, naravno. taman posla). posle herojski izdrzanog svega dosla je na porodjaj. na njeno "ali ja bih u kadi" babica je rekla "a ja bih da vozim crveni ferari".

hocu da ti kazem - sve bi mi nesto, ali ti imas bas ekscentricne zahteve. porodjaj i dostojanstvo u istom paketu. e cvrc! ne moze.

bar dok te ne stave na naslovnu pa da se sve ovo cuje gde treba.
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:27 19.08.2008

Re: Jel' sam prvi?

Hvala vam, ljudi, na podršci, ali ajmo malo iz Perspektive! (Prim. aut: she practices what she preaches!).
Moj prvi blog glasio je: Alo, ima li koga??
Uverena sam bila da, kad nešto napišem, to neće imati ko da pročita.
A vidi ovo sad, vidi vas sve, čitate me, komenarišete...
Šta meni treba više?
Sasvim je meni lepo ovde s vama.
Ama, baš mi ništa tu ne fali!
Meni ovo pisanije oko porodjaja, svejedno, prvenstveno krajnje sebična terapija.
Moje je da pišem.
A ovi s naslovne... na Dan Bezbednosti, ako me se sete, sete...
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:32 19.08.2008

Re: Jel' sam prvi?

a i ti, Krugolina, bas zapela - hoces bebu a da ne boli?! pa gde to ima? tolike zene se porodile normalno, pa sta im fali? c, c, c...


Pa, ne znaju žene, ne znaju...
Ima ona stara narodna kletva: Dabogda imao, pa nemao.
Jedna moja drugarica prvi put se porodila s epiduralom, a onda je za drugu trudnoću neka budala u bolnici ubedi da njoj to uopšte ne treba, jer se ona prirodno porađa brzo i skoro potpuno bezbolno. Takva se rodila, kažu joj.
Ona, da uštedi pare, rešila da se drugi put porađa bez epidurala.
JAO, ŠTO JE PSOVALAAAAAAAAAA!!!

A kakvih sam se gluposti o opasnosti epidurala od žena naslušala tokom godina...
A istina je da jedino opasno što može da se desi jeste: neuk anesteziolog.
Što je ljudski faktor, i nikako se ne može prilepiti samom epiduralu.
vishnja92 vishnja92 08:38 19.08.2008

Re: Jel' sam prvi?

ama zezam se :)

bilo je po bolnici zena koje su prvo dete rodile bez a drugo sa epiduralom. pevale po porodilistu sve u 16 :))).
tada (2002) to jos nije spadalo u standardnu proceduru. debela veza ili nista (plus novci)
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:49 19.08.2008

Re: Jel' sam prvi?

ama zezam se :)


Pa znam da se zezaš!
Nisam valjda, came accross, kao da mi nije bilo jasno da se zezaš?!
Pardoniram.
Anjale Anjale 21:28 18.08.2008

Bravo

Tema je super!
Epidural ovde predstavljaju kao svetsko čudo. A samo neka od jadnica/srećnica ima tu čast da joj se primeni.
U svetu se to radi već zadnjiih 20 godina, ako ne i više.
Ono što je mene sludelo je i nejljubaznost, prljavština, tretiranje žena kao stoke itd...
Ali pisala si već o tome, da ti na kverim ovu temu
Pozdrav

P.S
Samo da znaš da ne mrdam iz kotlarnice. Lepo mi...
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:34 19.08.2008

Re: Bravo

Ono što je mene sludelo je i nejljubaznost, prljavština, tretiranje žena kao stoke itd...
Ali pisala si već o tome, da ti na kverim ovu temu


Pisala sam već o tome?
Nisam, učinilo ti se.
Tek ću o tome da pišem.
Anjale Anjale 13:50 19.08.2008

Re: Bravo

Pisala sam već o tome?
Nisam, učinilo ti se.
Tek ću o tome da pišem.


Pozdravljam!
margos margos 22:14 18.08.2008

Izvini...:(((

Možeš da napišeš komično koliko hoćeš, al ja već deset minuta pišem i brišem...
Ako je samo ova epizoda 400 evara - koliko košta serijal?
Porazno...
Još kad izračunam da je to bilo pre 4 godine, kad je, čini mi se bilo još teže zaraditi tih 400 - užas!!!

A čujem da je doza heroina u kesici sa sve špricom 250 dinara. Nema veze s porođajem, ali ima kao poređenje cena i dostupnosti epidurala (čitaj: života) i heroina (čitaj: smrti).
P-O-R-A-Z-N-O!!!
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:36 19.08.2008

Re: Izvini...:(((

Margos:
Možeš da napišeš komično koliko hoćeš, al ja već deset minuta pišem i brišem...


)))
Moj omiljeni žanr je tragi-komedija.
Red humora, red tragedije, red humora...
constrictoria92 constrictoria92 22:51 18.08.2008

Auuuuuu....

ja sam stvarno prepadnuta.
Krugolinche, jeste da ti pises duhovito, al' s ovim se nije saliti.
Je l' moguce poroditi se negde u nekoj privatnoj bolnici? Ako jeste, je l' zna neko koliko to kosta?
Mislim, jos nemam nista u planu, al' da znam za buducnost...
Ako nema privatnog poradjanja jos uvek, onda...
Priznajem, kukavica sam.

Edit: preporuka!!!!
maksa83 maksa83 22:54 18.08.2008

Re: Auuuuuu....

Je l' moguce poroditi se negde u nekoj privatnoj bolnici?


Mislim da postoji jedna u Vršcu.

(tje, pazi mene koje savete ja delim)
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:48 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

ja sam stvarno prepadnuta


Što nas dovodi do osnovne dileme kada je o ovoj temi reč...

Kad sam prvi put o svojim iskustvima progovorila na blogu (a bilo je to još na onom starom blogu), doživela sam frontalni udruženi napad i žena i muškaraca. Okrivljena sam da sam a) kukavica; b) razmažena; c) da se pravim pametna da znam više od lekara; d) da plašim sirote žene.

Ovo oko plašenja me naročito pogodilo. Ideja većine je da o maltretiranju i klanju žena u porodilištu ne treba pričati, jer će to odvratiti žene od trudnoće i dece. To je, dakle, ideja većine o tome kako se borba protiv bele kuge ima voditi.

Ja, pak, s ovim mojim nezgodnim mozgom, mislim da se borba ima voditi lajanjem - što češćim i što glasnijim. Žena treba da zna kakve je sve gluposti očekuju u bolnici, da se na to mentalno i psihički pripremi, a ne da ide tamo ko ovca na klanje.

Ti ništa nemoj da brineš. Kad dođe vreme, Krugolina sve ima da ti objasni, i kako i šta i zašto treba.
Takođe, dosta pomaže ako si religiozna i dosta se moliš Bogu.
Pomaže više od bilo kakve veze u bolnici, i od bilo kakvog doktora/doktorke.

Najvažnija stvar koju treba da zapamtiš, koju već sada kao mantru treba da ponavljaš svakodnevno bar 20 puta, dok ti se u podsvest ne utisne, jeste ono što je NNN malo niže rekao:

EPIDURAL JE ZAKON!

Veruj mi, ne želiš da se porađaš bez istog.

Krugolina Borup Krugolina Borup 08:53 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

Je l' moguce poroditi se negde u nekoj privatnoj bolnici?


Ne.
Ali, da.
Zvanično, legalno - ne.
Ali, koristeći rupu u zakonu - da.
Naime, privatnim klinikama nije dozvoljeno da porađaju, ali one to ipak rade, a onda majka s bebom posle toga ode da se prijavi u DB i kaže da je to bio: porođaj kod kuće.

Nezgodacija je da, prvi put kad se bude desilo neko shanje na nekoj privatnoj klinici, ima na nju da se navali sva sila pravnih institucija i medija.
A shanja koja se svakodnevno dešavaju po DB, ni pravne institucije ni mediji ne smatraju vrednim pažnje.
I tako su uvek privatni lekari krivi, a državni - nikad.
Državni lekar će u novine da dospe samo kad ga nekog (ni krivog ni dužnog, jel', podrazumeva se) - PREBIJE.
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:54 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

maksa83
Je l' moguce poroditi se negde u nekoj privatnoj bolnici?Mislim da postoji jedna u Vršcu.(tje, pazi mene koje savete ja delim)


Koliko čujem glasine (nije sigurno, treba proveriti), u Beogradu se isto može na klinici Papic.
Unfuckable Unfuckable 10:13 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

u Beogradu se isto može na klinici Papic.


ne želite tamo da idete, bilivmi
simply as that : ne želite

dakle ni UZ, ni vođenje trudnoće, ni sve ostalo.
Širokolučni Zaobilaz,
iskustvo odličnih prijatelja mi daje za pravo da ovo kažem
gorstak92 gorstak92 10:15 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

ne želite tamo da idete, bilivmi
simply as that : ne želite


Samo da primetim da Unfuckable radi za konkurentsku kliniku Radunovic, a KB za Papice:)
Bice interesantno posmatrati ovaj duel:)
Unfuckable Unfuckable 10:19 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

startno sam & ekstremno - posle te priče o narečenoj klanici - pardon : klinici - skeptičan prema privatnim klinikama tog tipa.
Tu kintu je bolje potrošiti na - ako je neophodno - podmazivanje na državnim klinikama, mislim ja
gorstak92 gorstak92 10:30 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

Unfuckable
startno sam & ekstremno - posle te priče o narečenoj klanici - pardon : klinici - skeptičan prema privatnim klinikama tog tipa.Tu kintu je bolje potrošiti na - ako je neophodno - podmazivanje na državnim klinikama, mislim ja


Postovani gledaoci!
U crvenom uglu se nalazi mladi izazivac i pretedent na titutulu.
Juniorski shampion u pero lakoj kategoriji, crni pojas brazilske Jiu Jice i po prvi put u oktagonu. Molim aplauz za UUUUUUUUUUUUUUUUuuuuuuuUUUuuUUuuuUUUUuuunfackiaAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

U plavom uglu i svetlijem shorcu je apsolutni shampion u M(a)MA borbama. Svi je dobro znamo kao Prety girl Krugolilna.
Ustanite svi i pozdravite aktuelnog shaaaaaAAAAAAaaaaAAAAmpionaAAAAA!!!
K R U G O L I N A!!!
Unfuckable Unfuckable 10:35 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

ništa od duela - Krugolina je postovala na osnovu glasina, ja na osnovu informacija iz prve ruke (čuj - prve : gled'o...)
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:35 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

Postovani gledaoci!
U crvenom uglu se nalazi mladi izazivac i pretedent na titutulu.
Juniorski shampion u pero lakoj kategoriji, crni pojas brazilske Jiu Jice i po prvi put u oktagonu. Molim aplauz za UUUUUUUUUUUUUUUUuuuuuuuUUUuuUUuuuUUUUuuunfackiaAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

U plavom uglu i svetlijem shorcu je apsolutni shampion u M(a)MA borbama. Svi je dobro znamo kao Prety girl Krugolilna.
Ustanite svi i pozdravite aktuelnog shaaaaaAAAAAAaaaaAAAAmpionaAAAAA!!!
K R U G O L I N A!!!


A, ne, ne, kolega, to vam neće poći za rukom.
Ja deki Unfu verujem.
Ako on kaže da je tamo klanica, ja verujem da jeste.
Deka Unf ima moje bezrezervno poverenje.
Dakle, ništa od boks-meča.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:36 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

ništa od duela - Krugolina je postovala na osnovu glasina, ja na osnovu informacija iz prve ruke (čuj - prve : gled'o...)


Kao što rekoh - verujem bez trunke sumnje,
Ja ne znam nikog ko se tamo porađao.
Napomenula sam da sam samo na osnovu GLASINA čula da je porođaj tamo uopšte moguć.
aleksandarz92 aleksandarz92 11:23 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

Nešto ne volim privatnike.
Za ove se pričalo da su ultramegasuper stručnjaci
Unfuckable Unfuckable 11:33 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

ne generalizujmo

kod privatnika je uvek problem tkzv postprodajna podrška : dakle, u večini slučajeva te maze & paze dok ne obave zadatu temu i ne uzmu kintu.

S obzirom da sarađuju sa "konsultantima" koji nisu uvek dostupni, poprilično često se dešavaju problemi u postprodaji.

Takođe : jedno je otići na privatnu kliniku nekoga ko ima tisuću godina iskustva u radu stečenog u državnoj bolnici - pa je samo rešio da to znanje & iskustvo materijalizuje na bolji način, a sasvim drugo otići kod neiskusnog lekara koji je rešio da se "oproba" malo u privatnim vodama (iz milijun razloga) i koji pola patologije nije video nigde drugde nego na - slikama

Čini mi se da smo na - nekakvom - putu razrešenja ovih situacija, imajući u vidu šta je u pripremi & zavisno od toga koliko će nadležni biti dosledni u sprovođenju toga

edit : opširnije
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:55 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

Čini mi se da smo na - nekakvom - putu razrešenja ovih situacija, imajući u vidu šta je u pripremi & zavisno od toga koliko će nadležni biti dosledni u sprovođenju toga


Vidi, meni nije uopšte jasno zašto je to dobro za mene?
Da je dobro za lekare, to vidim.
Možda ne umem da stvari pogledam iz prave perspektive, daj pojasni.
Kako će to da reši problem bolesnika-trudnica-porodilja?

A najvažnije od svega: da li to znači da će moja lekarka, koja meni trudnoću vodi u privatnom sektoru, moći mene da porodi u DBu? Ili je "podela vremena" samo u obrnutom pravcu, tj. iz državnog u privatni sektor, ali ne i obrnuto?

Potpuno se, inače, slažem da i u privatnom sektoru ima i dobrih i loših, kao i u državnom sektoru, i dobrih i loših.
Ključna razlika je, pak u sledećem: u državnom sektoru će me tretirati kao priplodnu kravu, kako oni dobri, tako i oni loši. U privatnom sektoru će me tretirati lepo, kako oni dobri, tako i oni loši.

Ja inače najviše verujem u ono "u se i u svoje kljuse" i uredno gledam da sve izučim pre klanja. Mnogo je bitno prepoznati one dobre od onih loših, bilo da su u državnom ili u privatnom sektoru.

Ključno pitanje je: zašto se ja imam baviti njihovim prepoznavenjem? Nije li to posao države? Ne bi li se otpuštanjem nestručnih, bezobraznih i nesposobnih, otvorila nova radna mesta za one sposobnije? Šta - nema sposobnih? Pa, daj da uvozimo...
aleksandarz92 aleksandarz92 12:00 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

Baš sam ga generalizovo, u pravu si.
Odnosi se ustvari na one privatnike koji rade škakljive stvari, a uglavnom ni nemaju dozvole (seti se slučaja Anje Grahovac). Kad dodje do komplikacija završi se mnogo gore nego da si bio u odgovarajućoj ustanovi.
Jbg, ako sam ja mogao da se mlatim po Beogradu dva meseca da bih dobio licencu za posao kojim se bavim (a imam 10 godina iskustva), onda mogu i privatni doktori da ispune sve uslove za dobijanje dozvola za rad, a ne da rade na rizik (valjda neće ništa da se desi).
Unfuckable Unfuckable 12:05 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

kao i u svakoj profesiji, ima više nesposobnih nego sposobnih.
Dobra vest je da će - vremenom - i neki od nesposobnih postati - sposobni. A neki neće nikad, naravno.
A sposobni jednostavno ne mogu sve da postignu, mislim ja.
Ovo bi moglo da dovede do "samobanovanja" mnogih nesposobnih i nestručnih (mislim na privatnike, prevashodno), jer će sposobni & stručni morati da se - opredele.
Eto boljitka, bar na prvu loptu - trebalo bi da uskoro prestanemo sa disiplinom "prepoznavanja".
Što se same "usluge" u državnim ustanovama tiče, slažem se da tu, još uvek ima svega i svačega - što se samog tretmana pacijenata (kao ljudskih bića) tiče,
Takođe, ne pretendujem da tamo listom rade sve "iskusni znalci", ali očekujem da se primenom toga što sam linkovao obezbedi veća prisutnost Znalaca, što već samo po sebi popravlja stvar.

Biće to zanimljivo pratiti, razvoj tih događaja.
Mislim da je ideja dobra, ali me zanima - sprovodljivost
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:07 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

Jbg, ako sam ja mogao da se mlatim po Beogradu dva meseca da bih dobio licencu za posao kojim se bavim (a imam 10 godina iskustva), onda mogu i privatni doktori da ispune sve uslove za dobijanje dozvola za rad, a ne da rade na rizik (valjda neće ništa da se desi).


Zašto samo privatni doktori?
Zašto bi državni doktori mogli da završe fakultet i više nikad ne otvore knjigu/stručni časopis?
Medicina stalno ide napred.
Njima se školovanje nikad nema završiti!

Kada sam se s raznim doktorima i ostalim medicinsko obučenim osobljem raspravljala oko toga da li se ovčije boginje mogu dobiti dva puta ili ne, donosili su mi udžbenike iz 1950tih godina, gde piše da ne mogu. Iz toga su oni učili. To je njima sveto pismo. Što se u međuvremenu doznalo da, ipak, mogu da se zapate i drugi put - to se njih ne tiče.

Moja sestra od strica radi u Kanadi kao medicinska sestra, i morala je završiti koledž za to, a ne srednju školu kao kod nas. Svake godine, ona je obavezna pohađati određeni broj časova nastave, gde se prezentiraju nova saznanja, a potom polagati test i obnoviti licencu.

Ovima našima to ne treba, ni sestrama ni lekarima. Njih Medicinski fakultet jednom za svagda naučene rađa, i više nikad ništa novo čuti ne trebaju.
Unfuckable Unfuckable 12:11 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

hm....
Njih Medicinski fakultet jednom za svagda naučene rađa, i više nikad ništa novo čuti ne trebaju.

ne znam odakle utemeljenje za ovaj stav koji mi, kaotakav rađa sledeće pitanje :
pa kako nam se onda dogodi da potrefimo i Dobrog Stručnjaka ?
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:17 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

ne znam odakle utemeljenje za ovaj stav koji mi, kaotakav rađa sledeće pitanje :
pa kako nam se onda dogodi da potrefimo i Dobrog Stručnjaka ?


Ima ih koji čitaju, koji konferencije obilaze, koji se drže one stare (valjda Mark Tvenove): Nikad nisam dozvolio da školovanje ugrozi moje obrazovanje.

To nije sporno.

Sporno je sledeće: zašto se zakonski ne reguliše OBAVEZA da svi, a ne samo oni svesni, ambiciozni i stručni, moraju svoju personu i stručnost redovno testirati, potvrđivati i nadograđivati?
Zašto ih se pušta da se odmaraju na lovorikama?
Zašto se kao normalno uzima da ne treba da se dalje obrazuju, a samoinicijativno dalje obrazovanje se smatra ekscesnim ponašanjem?
Zar ne bi trebalo da je obrnuto?
aleksandarz92 aleksandarz92 12:21 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

Ne radi se o stručnosti. Verujem da su privatnici čak i stručniji.
Ali...
Doktori sa privatne klinike operišu kataraktu devojčici od 3 godine. Nemaju dozvolu za to, a operišu je u sali druge klinike, koja takodje nema dozvolu za takve operacije. Svi oni jesu stručni, ali je došlo komplikacija. prevezli dete u urgentni ili nešto slično, ali kasno. Dete je umrlo.
Pitenje je: da je devojčica operisana u nekoj državnoj bolnici, gde osim njih postoje i drugi lekari koji mogu odmah da dodju u slučaju komplikacija, da li bi ona sada imala 4 godine ili godišnji pomen?
Radi se o bahatosti. I ovi što su je operisali su verovatno znali da ne mogu da pomognu mnogo u slučaju neke komplikacije, al' ajd' da uzmu neku paru, valjda neće.
antioksidant antioksidant 12:29 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

Mislim da je ideja dobra, ali me zanima - sprovodljivost

ne mislim da je ideja da se lekarima dopusti da u "drzavnom" radnom vremenu ne zavrsavaju svoj posao a da u "dopunskom" radnom vremenu u potpunosti iskazu svoj kvalitet i to dodatno naplate.

Pitanje je zasto ih uopste placati iz drzavnog zdravstvenog fonda ako nece da rade?
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:35 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

antioksidant
Mislim da je ideja dobra, ali me zanima - sprovodljivostne mislim da je ideja da se lekarima dopusti da u "drzavnom" radnom vremenu ne zavrsavaju svoj posao a da u "dopunskom" radnom vremenu u potpunosti iskazu svoj kvalitet i to dodatno naplate. Pitanje je zasto ih uopste placati iz drzavnog zdravstvenog fonda ako nece da rade?


Evo, ja opet razmišljam o toj ideji, i opet mi ne ide u glavu da to išta menja na bolje pacijentima, već samo lekarima.

I do sada je bila praksa da onaj koji radi i u državnoj i u privatnoj službi, pacijenta primi u državnoj ordinaciji, pa mu tutne vizitkartu da na taj i taj pregled dođe u privatnu ordinaciju jer, božemoj, državna nema taj aparat/lek/mogućnosti...

Jedino što ja ovde sad vidim da se menja je da će i lekari i pacijenti imati manje troškove GSPa ili benzina, jer neće morati da fizički idu od državne do privatne ordinacije, nego će sve biti pod jednim krovom.

I, opet, ne vidim da se stručnjacima iz privatnog sektora otvaraju vrata državnog, da tu svoju stručnost sprovode u uslovima u kojima postoje svi aparati i ostalo što je potrebno u slučaju komplikacija. Jedino vidim da se državnima omogućava da sede na dve stolice.
Unfuckable Unfuckable 12:36 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

@ Krugolina :
pa, ok - ajmo onda da uvedemo redovno testiranje i potvrđivanje i za druge oblasti ?
Recimo : refreš vozačkog ispita, za početak ( da ne zalazim po Fakultetima....) . Btw, ima li takvih obaveza glede testiranja & stalnog potvrđivanja na trulome Zapadu ?

Ono što gubimo iz vida, a što je veoma bitno : kod lekara koji radi, koji je "u poslu" - nadograđivanje se dešava svakodnevno ; fuckin praxa i situacije koje se dešavaju ugrađuju se kao dragoceno "novo iskustvo" - dakle, nisu dovoljni samo simpozijumi, bilteni i slično. Raditi - presudno je. Takvima ne treba fuckin simpozij edabi shvatili kako Penicillin baš i ne "radi" najbolje, ili kako treba neku dozu povećati, no matter šta pametnjakovići napisali na preskripciji koja uz lek ide.
Praksa - ključna reč

@ aleksandarz :
aj' zamislimo da se nesrećnoj devojčici ništa nije desilo. Niko se ne bi uzbuđivao oko dozvola, etc....
Dakle : Inspekcija. Ključna reč
ili možda ovo

edit :
"Он је оценио да се тиме не ремети конкурентност на тржишту, да је то механизам да се најбољи стручњаци у области здравства задрже у државним установама, као и један од начина да се искорени корупција у здравству."


Здравствени радници ће до наведеног датума морати да одлуче да ли желе да раде пуно радно време у државној установи или један број сати у државној, један у приватној пракси, до пуног радног времена.


Према речима министра Милосављевића, допунске интеревенције ће по тржишним ценама изводити здравствени радници који имају пуно радно време у државној установи.
Цене ће обавезно бити истакнуте на видљивим местима у здравственим установама, а утврђиваће их њихови Управни одбори.
Здравствени радници са непуним радним временом у државним установама неће имати право на позиције начелника или шефова одељења, на рад у другој државној установи, као и на допунски рад у њима.
Здравствени радници са пуним радним временом у државној установи могу да склопе уговор о допунском раду са другим послодавцем, највише до једне трећине пуног радног времена за обављење послова који не спадају у послове његове здравствене делатности.
Директор одобравањем поделе радног времена омогућава запошљавање нових људи за недостајући број сати.



antioksidant antioksidant 12:46 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

Он је оценио да се тиме не ремети конкурентност на тржишту, да је то механизам да се најбољи стручњаци у области здравства задрже у државним установама

ukoliko lekar popodne naplacuje svoju uslugu pacijentu nezavisno od drzavnog zdravstvenog fonda on se ne moze zvati drzavnim lekarom bez obzira sto ce koristiti drzavnu opremu
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:32 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

pa, ok - ajmo onda da uvedemo redovno testiranje i potvrđivanje i za druge oblasti ?


Ajde.
Što se tiče upoređivanja profesija, međutim... molim te, nemoj mi porediti vozački ispit s porođajem... kad te najlepše molim.
Prvo zdravstvo, posle sve ostalo.
Ne Kosovo!
Zdravstvo!

Btw, ima li takvih obaveza glede testiranja & stalnog potvrđivanja na trulome Zapadu ?


Kad je reč o zdravstvu - ima. (Vidi moj prethodni post o sestri od strica koja je medicinska sestra u Kanadi.)
Za ostale profesije ne znam.
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:37 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

Он је оценио да се тиме не ремети конкурентност на тржишту, да је то механизам да се најбољи стручњаци у области здравства задрже у државним установама, као и један од начина да се искорени корупција у здравству


Ne slažem se s ocenom.
Ispravka. Ne slažem se sa načinom na koji je ocena saopštena.
Poštenije bi bilo da glasi:

On je ocenio da će time sprečiti da stručni lekari beže iz državnog sektora, i u istom ostavljaju sve same nesposobne idiote, kojima onda ne ostaje da išta rade, jer svi idu kod sposobnih u privatni sektor. To je konkurencija koju država ne može da podnese. Država mora naći načina da potplaćivenje legalizuje i uvede u sistem, čime se i država može okoristiti, a ne samo lekari.

Pacijenti?
Ko je rekao 'pacijenti'?
Kakve veze, pobogu, oni imaju s tim.
Ovde je reč o olakšavanju života lekarima.
Pacijenti nisu bitni.
Unfuckable Unfuckable 13:39 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

nemoj mi porediti vozački ispit s porođajem.


nije slučajno, s obzirom koliko smrtnih saobraćajki ima ....

Kad je reč o zdravstvu - ima. (Vidi moj prethodni post


kad već pominjemo "lektiru" - mala dopuna
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:39 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

Здравствени радници са непуним радним временом у државним установама неће имати право на позиције начелника или шефова одељења, на рад у другој државној установи, као и на допунски рад у њима.


Znači ovako: ovom promenom se ono stručnih lekara što još po državnim bolnicama postoji ohrabruje da ih ne napuštaju. Ali, istovremeno im se zabranjuje da napreduju. Ko će onda napredovati? Oni nesposobni, koji se u pola privatni - pola državni sistem nisu usudili preći.

To je ono što nam treba!
Što više nesposobnih na rukovodećim položajima u bolnicama!
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:44 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

nije slučajno, s obzirom koliko smrtnih saobraćajki ima ....


U kom procentu je tu reč o nestručnoj vožnji, a u kom o bahatosti?
Vožnja u pijanom stanju...
Kurčenje da moj auto može da vozi ko avion...

Tu nije reč o neznanju, već o bezobrazluku.
Ima bezobrazluka i u zdravstvu, naravno.
Ali ovde smo diskutovali o stručnosti.
Unfuckable Unfuckable 13:53 19.08.2008

Re: Auuuuuu....

ok, onda neka bude da ne vidim sebe kao dovoljno stručnog edabi diskutovao o stručnosti lekara ....
NNN NNN 07:02 19.08.2008

Epidural rules!

Preporuka! (za epidural i za temu)
...a verovatno moja žena ima nešto konkretnije da kaže, pa kad bude imala vremena...
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:56 19.08.2008

Re: Epidural rules!

...a verovatno moja žena ima nešto konkretnije da kaže, pa kad bude imala vremena...


Bilo bi nam neizmerno drago.
NNN NNN 00:02 21.08.2008

Re: Epidural rules!

Elem, gorepomenuta mama je našla nešto vremena da podeli svoja iskustva ne temu epidurala. Pošto nemam pojma koja mi je šifra i tako dalje, lažno ću se predstavljati i dalje...
Čini mi se da su se stvari malo promenile nabolje..bar u NF (Narodni front..kakvo ime za porodilište..bože sačuvaj). Niko mi nije tražio novac, a oba anesteziologa, i dr. Krušić (ista dr. Grey iz serije Grey's anathomy) koja mi je dala epidural i dr. Pavlović koji mi je dao totalnu za carski, su bili fenomenalni. O Kokoški koja me porađala ćemo na nekom drugom mestu.
Što se samog epidurala tiče, žene u Srbiji su naplašene i neupućene. Dok sam slušala kako vrište i kukaju oko mene, što za vreme porođaja, što dok su ih ušivali, razmišljala sam da li je moguće da je 10 000 tako puno para.. Onda, malo kroz priču sa porodiljama na licu mesta, malo sa ženama uopšte, skontam to: žene u Srbiji se boje epidurala i/ili se stide da ga traže, a glavni uzrok tome je medicinsko osoblje. Pošto me je narečeni dr. Pavlović obišao(!) nekoliko sati posle carskog reza, doneo mi špric sa ostatkom epidurala, objasnio mi kako da ga ubrizgam (sve bez igle naravno, inače bih crkla...posle buba najviše se plašim igle) da bih sebi olakšala postoperativne bolove, sestre su me gledale kao ... ne znam kako to da objasnim. Jednu (onu koja mi je posle rekla da je moj sin izvađen, umesto rođen) sam zamolila da mi odvije plastični poklopac da bih mogla da ubrizgam epidural (reče dr. Pavlović, i u pravu je 100 %, da je to "carska analgezija".. kakva greška u koracima. Hm.. Odvila sam ga sama, zubima kao komandos (pošto je bio zakačen na ramenu...poklopac, ne komandos :))
I uvek su priče oko epidurala kao bajka; bila jednom jedna..kojoj se desilo nešto strašno. A niko ne poznaje nikog kome se stvarno desilo..Ja znam bar 5 žena koje su primile epidural i imaju najpozitivnije porođajno iskustvo..Isto tako znam i nekoliko njih koje su se pokajale što ga nisu uzele. Iako se moj porođaj završio carskim rezom (i o tome ćemo ne drugom mestu), epidural me spasao iscrpljivanja pre toga i bolova posle toga. Žene sa kojima sa bila na intenzivnoj, a i kasnije u sobi, mogu da posvedoče da sam se oporavila mnogo brže od njih. Zahvaljujući epiduralu. Stoga, još jednom: EPIDURAL RULES! Buduće majke, koje ubeđuju da se voli samo dete rođeno u bolu ili plaše da će ostati nepokretne ili ne znam ni ja šta, treba da znaju da je to zaista rutinska stvar, da košta 10 000 dinara (u NF, ne znam za druge) i da niko (sad već) ne sme da im traži novac preko toga... a da jedino što ima veze sa bolom i ljubavlju, možda jeste to da ponekad boli koliko ga (dete) volite. :)
Biljana
Krugolina Borup Krugolina Borup 07:59 21.08.2008

Re: Epidural rules!

Vidim, Biljana, da smo ti i ja imale vrlo slična iskustva (lepo NNN više "Vvrrrloooo slična iskustva", a ja ne verujem). I meni je anesteziolog ostavio kateter za epidural 4 dana nakon porođaja. To me spasilo da na Intenzivnoj nezi mogu intenzivno da negujem sama sebe bezbolno, jer sestara nije bilo ni od korova.

Takodje sam se naslušala naučno fantastičnih priča o opasnostima epidurala. I još uvek ih slušam! Kad mi neka žena kaže: od toga se može ostati nepokretan, ja je pitam: A jel' znaš ti lično nekog ko je ostao nepokretan? Nikad niko ne može da mi da primer iz prve ruke.

Žene koje nikad nisu rađale uredno teram da predamnom tri puta ponove: EPIDURAL JE ZAKON! I da mi obećaju da će, kad ostanu trudne, s tom mantrom da ležu u krevet i ujutro se buditi. (Constrictoria, čitaš li?)

Priče o opasnosti epidurala, paradoksalno, lansiraju se i podgrevaju se iz redova zdravstvenog osoblja. Zašto i kako, ko je tu na koga ljubomoran što uzima pare, a ko nije, to je veliko pitanje i treba ga ostaviti filozofima. Ali, činjenica je da je tako.

Takodje mi je drago da čujem da stvari u porodilištima polako idu na bolje. Krajnje je vreme bilo... Ali, dok se ne reše svi problemi (na primer, tvoja referenca na kravu koja te je porađaja), lajanje je sasvim legitimno. )
NNN NNN 08:22 21.08.2008

Re: Epidural rules!

Pardon..kokoška koja me porađala, ili da usvojimo tvoju terminologiju: moj doktor silom prilika MDSP (bez veze i bezveze)... no o njoj cemo u epizodi III.
Biljana
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 07:42 19.08.2008

...

pa vidi vako,
ako epidural košta (sve ukupno) 400 evrića,
pa kad zbrojiš za babicu, za SPPVMD i za MD šta platiš,
pa onoj što tati kenguru javlja radosnu vest,
tebi se više isplati da odeš na privatnu kliniku i bez buba, dranja, i ostalih s****, na sasvim nesrpski način, rodiš sledećeg bebca.
doduše, nikada nisam bila dobra izmatematike, pa računaj i da sam se preračunala, al' rekla bih da neće biti, ovaj put.
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:57 19.08.2008

Re: ...

tebi se više isplati da odeš na privatnu kliniku i bez buba, dranja, i ostalih s****, na sasvim nesrpski način, rodiš sledećeg bebca.
doduše, nikada nisam bila dobra izmatematike, pa računaj i da sam se preračunala, al' rekla bih da neće biti, ovaj put.


Ja kao troškove ne računam samo one za (pot)plaćivanje lekara i ostalih.
Ima tu troškova koji se ne mogu materijalno izraziti: duševni mir i živci.
Iz te perspektive, porođaj na privatnoj klinici je džab-džabe.
constrictoria92 constrictoria92 09:18 19.08.2008

Krugolinche,

o ovome treba pisati. Zenski deo i treba da zna sta ga ceka u DB-i!
Psi laju, karavani prolaze... a kod nas se nista ne menja.

E, pa dragi doktori, dosao je 21. vek. Ako Vam se ne svidja sto vas moja drugarica Krugolina opanjkava, a vi se promenite, pa ce svi da vas hvale i dece ce da bude vise...

Zaista mislim da se samo aktivnim pisanjem o ovoj temi moze nesto promeniti. Svaka ti cast!
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:34 19.08.2008

Re: Krugolinche,

Psi laju, karavani prolaze... a kod nas se nista ne menja.


Eno, Mariopan komentarisala nešto kasnije na onom mom blogu o dojenju.
Kaže - ništa se nije promenilo otkada je ona, PRE 30 GODINA, bila u porodilištu.

Psi laju, karavani prolaze... indeed!
gorstak92 gorstak92 09:26 19.08.2008

Tema

je OK i treba naglas pricati o problemima u zdravstvu.
Nije samo porodiliste u stanju raspadanja i totalne korumpiranosti.
Ustaljen je obicaj da se svim lekarima gura koverta. Izbegavati plavu jer se iz aviona vidi sta se radi.
Spakujes viski, a odmah pored kovertica. Shirok osmeh i posao se zavrsi bez komplikacija.
Mozes posle i da izvoljevas. Hoces li zasebnu sobu tzv. apartman ili masazu stopala.
Sve moze da se sredi sa koverticom.

Ono sto mi se malkice ne dopada jeste naslov ove teme.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:33 19.08.2008

Re: Tema

Ono sto mi se malkice ne dopada jeste naslov ove teme.


Znam.
I uverena sam da je to glavni, ako ne i jedini razlog zbog koga ovaj moj serijal ne dobija više preporuka.
Ali, naslov je takav NAMERNO.
I ne odustajem od njega, ni po cenu manjeg broja preporuka.

Ko pročita dalje od naslova, znaće šta je autor naslovom hteo reći.))

Hvala ti na iskrenosti.
Cenim.
I razumem.
Ama, tvurdoglava marva - pa ne odustajem od njega ni za živu glavu!
maksa83 maksa83 09:34 19.08.2008

Re: Tema

Nije samo porodiliste u stanju raspadanja i totalne korumpiranosti.
Ustaljen je obicaj da se svim lekarima gura koverta. Izbegavati plavu jer se iz aviona vidi sta se radi.
Spakujes viski, a odmah pored kovertica. Shirok osmeh i posao se zavrsi bez komplikacija.


Ono što još mogu da dodam je jedna zamka u ovoj situaciji: ako je ikako moguće (to je kod porođaja malo teže, ali kapiram da može), izabrati lekara koji NEĆE otići na godišnji odmor Dan Posle. Ako se to desi i nešto krene po zlu, ostaješ prepušten sam sebi pošto ovim ostalima krenu masovno da trnu patke njihove malene, i apsolutno im ne pada na pamet da se angažuju ("tuđ problem", pošto nisi njima platio, a što je ovaj otišao na odmor, a jebiga...".

Ovo je mračno iskustvo iz prve ruke, da nisam otišao tamo ekstra nadrndan da pravim rusvaj mogao sam da ostanem bez žene, bilo je milimetar do sepse posle koje nema nazad.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:39 19.08.2008

Re: Tema

Ovo je mračno iskustvo iz prve ruke, da nisam otišao tamo ekstra nadrndan da pravim rusvaj mogao sam da ostanem bez žene, bilo je milimetar do sepse posle koje nema nazad.


Strašno.
gorstak92 gorstak92 09:53 19.08.2008

Re: Tema

Ovo je mračno iskustvo iz prve ruke

Zaboravih jos jedan, netrazeni, savet da kazem.

Jako je korisno oslovljavati doktore i sestre sa kolega.
Njih ima nebrojeno mnogo tako da nema teorije da provale da je maxa programer, a ne neurohirurg.
Ako si ,,kolega" tretman je garantovano kvalitetniji.

Ovaj savet je za one koji su mnogo drski. Taj sam.

Za ove stidljivije ima podvarijanta da kazes kako si poslovni saradnik direktora. Tako se sad zovu nacelnici bolnica. Prvo se raspitas kod portira kako se zove direktor i brzo snimis ko je proizvodjac nekog bolnickog materijala: Draeger, Jonhson&Jonhson, Messer Tehnogas... sta god. Onda krenes sa predstavom: prvo se gadjas sa Direktorovim imenom tako da te svi u hodniku cuju, a dodas da je tvoj Derektor rekao da naglasis da si njihov. I tako... Prolaz zagarantovan. Ako pitaju za neko ime nikako ne koristiti skolske primere Petar Petrovic.

Za jos stidljivije ima podvarijanta podvarijante:
Npr.: ,,Dr. Mika Mikic i moj stric se znaju od detinjstva. On mi je rekao da vam kazem da me on poslao" i tako neke nebuloze neodredjene. Primetna je pojava stava mirno kad se pominje Direktor. Uspeh tretmana je zagarantovan!

Eto. I nemoj sad da sirite dalje:)

P.S. bila ti uporna ili ne naslov nije fin, mada moze da te probije na palubu:)))
maksa83 maksa83 10:00 19.08.2008

Re: Tema

Strašno.


Da znaš da jeste bilo strašno, svaka čas' mojoj ženi što se posle toga odučila na drugo dete.
Svi simptomi stanja pred sepsu - ultra visoke temperature koje ne spadaju, bledilo, anemičnost, neprirodna nadutost stomaka, neka čudna krv (ja s' izvinjavam zbog detalja) oni se ponašaju kao da je kijavica, da mi majka koja je lekar nije objasnila verovatno ne bih znao šta se dešava. Onda sam o'šo tamo i upao im na "jutarnji kolegijum" (svi na gomili, piju kafice i ćaskaju, baš zgodno), držao trominutnu vakelu, popisivao imena, malo lupao šakom o sto, prozivao i ređao šta sve nisu radili a treba da rade (objasnila mi još neka lekarska rodbina i da vidiš kako se momentalno par sati kasnije stvorio i Longacef, i transfuzija krvi, i sve što treba. Da sam se opustio i računao na njihovu profesionalnu i ljuCku savest i Hipokratovu Zakletvu sada bih bio single dad.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:38 19.08.2008

Re: Tema

Jako je korisno oslovljavati doktore i sestre sa kolega.


Uuuuuu.... odlična ideja!
Kako mi to ranije nije palo napamet!
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:39 19.08.2008

Re: Tema

P.S. bila ti uporna ili ne naslov nije fin, mada moze da te probije na palubu:)))


????
Ja mislim baš suprotno: da me udaljava od palube.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:41 19.08.2008

Re: Tema

Onda sam o'šo tamo i upao im na "jutarnji kolegijum" (svi na gomili, piju kafice i ćaskaju, baš zgodno), držao trominutnu vakelu, popisivao imena, malo lupao šakom o sto, prozivao i ređao šta sve nisu radili a treba da rade (objasnila mi još neka lekarska rodbina i da vidiš kako se momentalno par sati kasnije stvorio i Longacef, i transfuzija krvi, i sve što treba.


Blago tvojoj ženi.
Moj Tata-Kengur nije od te sposobne sorte. Ne zna da laje.
A meni hormoni popili mozak, pa nisam mogla da lajem.
Samo sam plakala.
maksa83 maksa83 10:51 19.08.2008

Re: Tema

Blago tvojoj ženi.
Moj Tata-Kengur nije od te sposobne sorte. Ne zna da laje.


Eh... samo ona zna kako joj je.

Muž koji ume da laje je, slutiš - mač sa (bar) dve oštrice.

(Otpr. kao padobran - ne treba ti baš uvek i uglavnom smeta, ali kada ti zatreba - baš dobro što ga imaš.)
gorstak92 gorstak92 11:06 19.08.2008

Re: Tema

Krugolina Borup
Jako je korisno oslovljavati doktore i sestre sa kolega.Uuuuuu.... odlična ideja!Kako mi to ranije nije palo napamet!


Evo ovako. Probacu da pojasnim, a da se ne ispadnem uobrazen. A jesam:)
Naime, u radu sa ljudima, kao sa bilo cime, treba iskustva.
Tu ne mislim na kafenisanje ili basket iza dvorista mada ni to nije lose.
Tek nakon visegodisnje prakse pocinjes da kontas algoritme ponasanja pojedinaca.
Pretpostavljam da smo mi muski malo povladjeni u tom sticanju iskustva. Od zena se ocekuje da mirno vodi trudnocu, sedi kuci i smeska se. Za to vreme Tata-Kengur juri za parama i stice toliko neophodno iskustvo u radu sa ljudima. Taj rad sa ljudima je bitan zbog sticanja/povecanja socijalne inteligencije. Posle je sve mnogo lakse:)))

Ti nisi kriva sto ti nije palo na pamet muljanje jer i ne bi trebalo da se dovijas na tako podmukao nacin. Koliko sam shvatio iz Postova ocekuje se od drzave da ti resi problem.
Dodjes u DB, dobar dan, dobar dan. Ja donela knjizicu i htela bih da se porodim.
Kako da ne. Izvolite sace lift boy. Izvolite kljuceve. Soba 783, na sedmom spratu.
I sve prodje kao u Holivudu.

Nazalost, realnost je mnogo surovija. Godine ratovanja, kriziranja, padanja morala, strucnosti, plata, standarda i ko zna cega sve ne su dovele do toga da se ne moze preziveti ako se ne nauci plivanje. Pa i po govnima da prostis na izrazu. Drzava nema teorije ista da ucini za tebe. Mozda da te mobilise. Ma ni to jer si zensko.

I tako. Iskustveno gledam prvo ja da resim problem. U zavisnosti od problema biraju se sredstva. Porodjaj je vrsta problema gde je sve dozvoljeno. Mito, lazno predstavljanje, agresivnost, lazna ljubaznost..., a poslednje sto mi pada na pamet je da krivim Boga ili Drzavu sto mi nesto naopako. Jednostavno tako razmisljam. Ne sto sam PatriJota vec realista.

E da, za naslov Posta. Obrati paznju koje teme preovladjuju kod VIP blogera. Uglavnom je to sadrzano i u tvom naslovu. Zato sam mislio to sto sam rekao za probijanje na ,,palubu".
Unfuckable Unfuckable 11:07 19.08.2008

Re: Tema

kao padobran - ne treba ti baš uvek i uglavnom smeta, ali kada ti zatreba - baš dobro što ga imaš.




...i onda ga poslije uporabe opet uredno spakuješ i, čim prije - turiš u orman, do slijedeće prilike ; )))))))))))))
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:17 19.08.2008

Re: Tema

Koliko sam shvatio iz Postova ocekuje se od drzave da ti resi problem.


Ne, brate, ne da mi reši problem.
Samo da mi pruži uslugu za koju je i inače porezima plaćam.

Godine ratovanja, kriziranja, padanja morala, strucnosti, plata, standarda i ko zna cega sve ne su dovele do toga da se ne moze preziveti ako se ne nauci plivanje.


Situacija po porodilištima (verovatno i u zdravstvu uopšte, ali tu nisam imala iskustva, pa ne pominjem) nema nikakvoga opravdanja u godinama krize, nedostatku para, padu standarda itd. Eno, idi pitaj Mariopan kako je bilo pre 30 godina - kada nije bilo krize, kada je bilo para, kada je standard bio ok. Sve isto bilo, kao što je i sada.

Problem našeg zdravstva nije nedostatak para.
Problem našeg zdravstva su ljudi koji u njemu rade.
Ma, nema šanse da me neko ubedi u suprotno!
A kroz epizode koje slede, ovo moje ubeđenje dobiće i potporu kroz konkretne primere i ilustracije.
aleksandarz92 aleksandarz92 11:33 19.08.2008

Re: Tema

gorstak92
Ovo je mračno iskustvo iz prve ruke

Zaboravih jos jedan, netrazeni, savet da kazem.

Jako je korisno oslovljavati doktore i sestre sa kolega.
Njih ima nebrojeno mnogo tako da nema teorije da provale da je maxa programer, a ne neurohirurg.
Ako si ,,kolega" tretman je garantovano kvalitetniji.

Ovaj savet je za one koji su mnogo drski. Taj sam.

Za ove stidljivije ima podvarijanta da kazes kako si poslovni saradnik direktora. Tako se sad zovu nacelnici bolnica. Prvo se raspitas kod portira kako se zove direktor i brzo snimis ko je proizvodjac nekog bolnickog materijala: Draeger, Jonhson&Jonhson, Messer Tehnogas... sta god. Onda krenes sa predstavom: prvo se gadjas sa Direktorovim imenom tako da te svi u hodniku cuju, a dodas da je tvoj Derektor rekao da naglasis da si njihov. I tako... Prolaz zagarantovan. Ako pitaju za neko ime nikako ne koristiti skolske primere Petar Petrovic.

Za jos stidljivije ima podvarijanta podvarijante:
Npr.: ,,Dr. Mika Mikic i moj stric se znaju od detinjstva. On mi je rekao da vam kazem da me on poslao" i tako neke nebuloze neodredjene. Primetna je pojava stava mirno kad se pominje Direktor. Uspeh tretmana je zagarantovan!

Eto. I nemoj sad da sirite dalje:)

P.S. bila ti uporna ili ne naslov nije fin, mada moze da te probije na palubu:)))



Nije loša varijanta ni da ostaviš u startu utisak nadrndane budale koja će svima da j.. majku ako mu nešto nije po volji.

Naslov nije fin, ali privlači pažnju.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:48 19.08.2008

Re: Tema

Naslov nije fin,


Nije teško biti fin.
A ja volim teške stvari.
vishnja92 vishnja92 12:11 19.08.2008

Re: Tema

ostaješ prepušten sam sebi pošto ovim ostalima krenu masovno da trnu patke njihove malene, i apsolutno im ne pada na pamet da se angažuju ("tuđ problem", pošto nisi njima platio, a što je ovaj otišao na odmor, a jebiga...".

jedno od resenja je da ne platis nikome nista pa da budes "niciji problem". zvuci apsurdno ali tako je.

moj prvi porodjaj je bio vrlo zeznut (karlicni i takotokojestajos) pa su morali itekako da se postaraju - nije postojao niko "nadlezan a odsutan".
al to je tema broj 73 u Krugolininom opusu pa cu ja strpljivo sacekati :)
gorstak92 gorstak92 12:32 19.08.2008

Re: Tema

KB
Ne, brate, ne da mi reši problem.
Samo da mi pruži uslugu za koju je i inače porezima plaćam.

Dobro de. Radi extremno preciznog izrazavanja na blogu povlacim rec problem, a usvajamo pruzanje placene usluge. Mada ne vidim razliku.

KB
Problem našeg zdravstva nije nedostatak para.
Problem našeg zdravstva su ljudi koji u njemu rade.
Ma, nema šanse da me neko ubedi u suprotno!

Ovde bi moglo da se stavi bilo sta umesto reci zdravstva. Npr. fudbal ili zeleznice ili sudstva ili obrazovanja ili...:)))
Generalno, veliki problem Srbije je sto ima mnogo malo strucne kvalifikovane radne snage.
A svi su kvalifikovani da budu selektori ili direktori nekog javnog preduzeca, ministri...
Ovo vec odlazi u trol pa ne bih da mnogo skrecem sa teme.

Poenta mog prethodnog, uobrazenog, komentara je da se mora znati plivati, ako je bazen dubok.
Nikakva mudrost.
maksa83 maksa83 12:45 19.08.2008

Re: Tema

jedno od resenja je da ne platis nikome nista pa da budes "niciji problem". zvuci apsurdno ali tako je.


Da sećam se te tvoje ideje (ne podmićivati nikoga i tako iskoreniti korupciju) i znam da me se dojmilo i da sam čak i lupio preporuku, ali znaš kako je - ako krene nešto po zlu, onda posle može da bude kajanje - "e, a da sam platio, možda...", a ja pravo da ti kažem nisam imao cojones da se kockam sa tom konkretnom, jako važnom, stvari. Da još razočaram - prilično sam siguran da ću platiti i sledeći put, što kažu - protiv uroka, mada u suštini to nikave veze nema (empirijski utvrđeno). Znam ljude koji ništa nisu plaćali i porođaji su ipak bili pjesma. Biće onako kako ti se zalomi, a onda gledaš da popraviš šta možeš ako vidiš da se drugi ne trude dovoljno u datim okolnostima. Što kažu - uradiš sve što možeš, uključujući i plaćanje, i šikaniranje dripaca, i...
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:11 19.08.2008

Re: Tema

Generalno, veliki problem Srbije je sto ima mnogo malo strucne kvalifikovane radne snage.


Jeste, tačno.
Pitanje glasi: što se problem ne rešava?
Pa, ne rađaju se oni nekvalifikovani niti kvalifikovani, ili ti stručni/nestručni.
To se stiče!

Što se poređenja profesija tiče... majke ti, nemoj da mi porediš porođaj s fudbalom, kad te lepo molim.
Prvo zdravstvo, pa onda sve ostalo.
Čak i školstvo posle zdravstva.
Prvo zdravstvo!
Ne Kosovo, već zdravstvo!
Unfuckable Unfuckable 13:15 19.08.2008

Re: Tema

Što kažu - uradiš sve što možeš, uključujući i plaćanje, i šikaniranje dripaca, i...


..ovo poslednje mi se dopada
vishnja92 vishnja92 13:48 19.08.2008

Re: Tema

ja pravo da ti kažem nisam imao cojones da se kockam sa tom konkretnom, jako važnom, stvari

vidi makso - ja to ne dozivljavam kao kocku. neces umilostiviti sudbinu time sto ces da strpas pare u dzep nekom dripcu. ako taj baja sa svim svojim iskustvom nema podsvesnu rutinu u lecenju/poradjanju/ bilocemu, neces mu je ti novcem pobuditi. ja nekako prosto ne verujem da motivacija i konacni ishod nisu povezani, a motivacija je ovde pogresna.
lupanje sakom o mobilijar vec radja motive u primarnijem obliku :)

apropo kockanja - trol - pre godinu dana usla sam u 10 uvece u policiju i imala situaciju 1:1 sa pandurom i to zbog tricavih 1000 dinara za nepostojeci saobracajni prekrsaj. pitaj me ko je pobedio :)). dok ne verujes da nesto mozes promeniti to ce ostati isto.

a, naravno, ono o razocarenju je izlisno - svi mi radimo najbolje sto u datom trenutku mozemo. nikad nisam rekla "nikad necu....". di znam sta ce biti, posle neko da me hvata za rec :)
Anjale Anjale 14:03 19.08.2008

Re: Tema

mora znati plivati, ako je bazen dubok


Tačno tako.
Ja sam sa prvim detetom prošla kao bosa po trnju. Iako sam mogla da potegnem jako dobru vezu, ja sam glumila Badžu Poštenjakovića. Kao to je prirodan čin, i ja idem sama. Ludosti!!!!!

Sa drugim detetom sam prošla kao princeza. Nisam ni znala da sve to postoji i tako dobri uslovi.

Tako da je gorstak u pravu. Nekada se ne može iću u rukavicama.
Već mora da se bije iz svih raspoloživih oružja:))))
maksa83 maksa83 14:05 19.08.2008

Re: Tema

vidi makso - ja to ne dozivljavam kao kocku. neces umilostiviti sudbinu time sto ces da strpas pare u dzep nekom dripcu. ako taj baja sa svim svojim iskustvom nema podsvesnu rutinu u lecenju/poradjanju/ bilocemu, neces mu je ti novcem pobuditi.


Naravno, skroz mi je to jasno, zato i kažem da je puko sujeverje u pitanju - platiš "da ti bude lakše", kao "uradio si sve što si mogao".
gorstak92 gorstak92 14:53 19.08.2008

Re: Tema

Anjale
Tako da je gorstak u pravu. Nekada se ne može ići u rukavicama.
Već mora da se bije iz svih raspoloživih oružja:))))

Kuku crna Anjale.
Sad ces morati da pojasnjavas da nisi klon mene:)))

KB
Što se poređenja profesija tiče... majke ti, nemoj da mi porediš porođaj s fudbalom, kad te lepo molim.
Prvo zdravstvo, pa onda sve ostalo.
Čak i školstvo posle zdravstva.
Prvo zdravstvo!
Ne Kosovo, već zdravstvo!


Krugolina, ja sam poredio tvoje zalaganje za resenje problema (u zdravstvu) isto kao i zalaganje svih nas u kladionici kog fudbalera je selektor morao da zove, a kog nikako. Potpuno sam nestrucan da ocenjujem rad selektora, ali sa punim pravom mu sve po spisku kada izgubimo od npr. Azerbejdzana.
Uveren sam da nemas pribliznu predstavu kako je to biti menadzer u bolnici i sta sve mora da se uradi da bi ta bolnica kotrljala kako tako. Da imas verovatno bi nam to naglasila od prve.
Isto (kao mi lokal-selektori) nisi zadovoljna rezultatima i smatras da bi ti bolje.

Radi extremno tacnog izrazavanja na blogu hajmo jos jednom, a onda te pustam. Majke mi.

Ti si prosla (kao i vecina zena) kroz golgotu Narodnog fronta ili Visegradske.

U istim tim akuserskim klinikama postoje i apartmani i super fino i strucno osoblje.
Uslovi su im najbolji.

Cak nisu ni za poredjenje jer za pristojnu operacionu salu mora da se izdvoji najmanje 2.000.000,00 EUR. Sumnjam da ce neka banka to da odobri kao zajam Lekaru-Preduzetniku-Pocetniku. Stoga je i jasno zasto nema privatnih operacionih sala. Na stranu to sto se oni tako reklamiraju.

Sve zavisi koliko je Tata-Kengur bio spreman i koliko je mogao da otvori svoju torbu. Isto je bitno koga znas, ciji si, od kojih si (Crnogorska varijanta) i tako. Vec sam pojasnio nacine dovijanja.

Naravno, da se ne slazem sa selekcijom (veca torba-veci apartman) ali sam realan.
Ili plivaj ili toni. Vrlo surovo i odvratno.
I jos nesto - nisam ja to izmislio ako sam to primetio.
Ono ne ubijaj glasnika i te fore.

A zasto prvo Kosovo? Ili posle Kosovo?
vishnja92 vishnja92 15:01 19.08.2008

Re: Tema

Ti si prosla (kao i vecina zena) kroz golgotu Narodnog fronta ili Visegradske

nisi pratio radnju ranije - rekla je
I ja sam izbegla Front, trazila "personal touch"... Pa sam prosla ko sto sam prosla.

:) vishnja, The O Zasto Sve Pamtim
gorstak92 gorstak92 15:05 19.08.2008

Re: Tema

gorstak
Ti si prosla (kao i vecina zena) kroz golgotu Narodnog fronta ili Visegradske


vishnja
nisi pratio radnju ranije - rekla je
I ja sam izbegla Front, trazila "personal touch"... Pa sam prosla ko sto sam prosla.:)

vishnja, The O Zasto Sve Pamtim

Sta? Nije u Frontu?
Mozda Visegradska?
A ko da i jeste bitno?
vishnja92 vishnja92 15:15 19.08.2008

Re: Tema

Mozda Visegradska?

uja! vidi opet:
trazila "personal touch"...

ja pretpostavljam da znam gde je bila, a nje nema da nam kaze...
i da, mislim da je bitno. sto si bre tako naostren? :))
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:33 19.08.2008

Re: Tema

Krugolina, ja sam poredio tvoje zalaganje za resenje problema (u zdravstvu) isto kao i zalaganje svih nas u kladionici kog fudbalera je selektor morao da zove, a kog nikako. Potpuno sam nestrucan da ocenjujem rad selektora, ali sa punim pravom mu sve po spisku kada izgubimo od npr. Azerbejdzana.
Uveren sam da nemas pribliznu predstavu kako je to biti menadzer u bolnici i sta sve mora da se uradi da bi ta bolnica kotrljala kako tako. Da imas verovatno bi nam to naglasila od prve.
Isto (kao mi lokal-selektori) nisi zadovoljna rezultatima i smatras da bi ti bolje.


Sad kontam.
Ama mi opet nije to za poređenje.
Problemi su svuda, ama su posledice problema negde veće, negde manje, a negde te koštaju života.
Ja mislim da od zdravstva nema većeg prioriteta, da to mora biti no. 1 u rešavanju mnogobrojnih problema, jer su posledice najozbiljnije. Ne radi se o tome da li ćemo pobediti Azerbejdžan, već da li ćemo pobediti smrt.

Što se tiče toga imam li ili nemam predstavu šta sve u bolnici menadžer treba da uradi, mogu da kažem samo da možda totalnu predstavu nemam (ali imam sasvim solidnu), ali zato imam što oni nemaju: VOLJU!
gorstak92 gorstak92 15:46 19.08.2008

Re: Tema

Ja mislim da od zdravstva nema većeg prioriteta, da to mora biti no. 1 u rešavanju mnogobrojnih problema, jer su posledice najozbiljnije

A ja mislim da nam je obrazovanje na samom vrhu prioriteta.
Mada, ako pogledamo trenutan raspored nasih ministarstava kao i procentualno ucesce u budzetu onda bi mogli da dodjemo do iznenadjujucih podataka sta je Srbiji prioritet.
Pretpostavljam da su taj budzet sastavljali strucni ljudi i da su imali mnogo siru sliku iz svojih ministarskih fotelja nego ti i ja iz cekaonice neke shugave ambulante.
Ako pitas Sutanovca siguran odgovor je da bez vojske nema drzave, Dinkic ce vrteti nezadovljno glavom i tvrditi da bez jake ekonomije nema ni jake drzave na sta ce Dacic samo da se nasmeje i tako redom. Mislim da je Tomica na izvrsnom 8 mestu koliko godina i jeste ministar zdravstva. Moguce da se kvalifikovao za finale. Moracemo da konsultujemo sudije.
Sve dok neko ne bude konsultovao nas:)

@vishnja
Nisam naostren. Nikad.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:05 19.08.2008

Re: Tema

ja pretpostavljam da znam gde je bila, a nje nema da nam kaze...
i da, mislim da je bitno.


Zvezdara.
Ali, nije bitno.
Svuda je isto.
vishnja92 vishnja92 16:15 19.08.2008

Re: Tema

Ali, nije bitno.
Svuda je isto.

nije.

Zvezdara je prva uvela bebi frendli, prisustvo oca na porodjaju, porodjaj u kadi....i iz razloga sto je sve delovalo tako kao da neko tu razmislja, vodi racuna i zeli da unapredi, ja sam (takodje) odabrala Zvezdaru.

izasli smo mesec dana ranije (sto je moglo da se spreci - o, tako lako) i sa salmonelom kao poklonom bebi za otpust .
a na drugim mestima je gore, pa ti vidi.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:36 19.08.2008

Re: Tema

Zvezdara je prva uvela bebi frendli, prisustvo oca na porodjaju, porodjaj u kadi....i iz razloga sto je sve delovalo tako kao da neko tu razmislja, vodi racuna i zeli da unapredi, ja sam (takodje) odabrala Zvezdaru.


Pa, gde si, sestro po bolnici!

izasli smo mesec dana ranije (sto je moglo da se spreci - o, tako lako) i sa salmonelom kao poklonom bebi za otpust .


A mi od kuma nesmo dobili ni salmonelu ni televizor, već... ovčije boginje!

a na drugim mestima je gore, pa ti vidi.


Ubitačna srž.
maksa83 maksa83 16:53 19.08.2008

Re: Tema

Zvezdara.
Ali, nije bitno.


Ono moje iskustvo je isto odande. Sad živim tačno iznad u sledećoj ulici ka Bulevaru, i kada tuda prolazim umesto lepih i prijatnih asocijacija (čuješ tek rođene bebe unutra kako se deru kad ih voze na hranjenje - Vagnerovski pandemonijum :))), vidiš srećne i pogubljene tate kako utrčavaju i istrčavaju) sad me ipak prođe jeza od tog mesta.
Anjale Anjale 17:57 19.08.2008

Re: Tema

Kuku crna Anjale.


Gorstak,
Ja sam plavuša:))
Jaril Jaril 12:35 19.08.2008

Трол

Служба за откривање блогера је добила конкуренцију:

видети овде.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:38 19.08.2008

Re: Трол

Jaril
Служба за откривање блогера је добила конкуренцију: видети овде.


Aiiiiiiiiii fatamorgana!
Ko će sve to postići...
gorstak92 gorstak92 23:07 19.08.2008

Zdravstvo

NNN NNN 00:26 20.08.2008

Mama nema vremena

Napomenuo sam ranije da će moja žena da podeli dragocena iskustva o epiduralu (možda nekom ko pročita i pomognu), ali danas nije bilo vremena, jer je jurila papire za roditeljski dodatak (ilikakosevećzove).
1) Koliko se država raduje borbi protiv bele kuge možete čitati ovde kod Krugoline.
2) Koliko se država trudi da nam pomogne oko administracije i papirologije piše constrictoria92.
1+2=3) A koliko se država mnogo najviše na svetu raduje kad treba da isplati roditeljski dodatak (ilikakosevećzove), to je tek posebna priča!
Npr. mora da dođe lično majka ( koja ima sreću i pamet da doji dete ), pa treba neki dvocifren broj raznih potvrda, uverenja itakoto...


Krugolina Borup Krugolina Borup 08:24 20.08.2008

Re: Mama nema vremena

1) Koliko se država raduje borbi protiv bele kuge možete čitati ovde kod Krugoline.
2) Koliko se država trudi da nam pomogne oko administracije i papirologije piše constrictoria92.
1+2=3) A koliko se država mnogo najviše na svetu raduje kad treba da isplati roditeljski dodatak (ilikakosevećzove), to je tek posebna priča!


Pa, to treće onda, jali ti jali Biljana da napišete.
Red je.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana