Ja huligan?

constrictoria92 RSS / 03.09.2008. u 10:09

 

Dragi moji & drage moje,

imam čast da ugostim i vama predstavim KoleguBlogera pod nick-om vracarac92.

Blogokolega me je zamolio da u njegovo ime prenesem sledeće:

"Ovaj tekst se ne odnosi na odnose između navijača Zvezde i Partizana"

Ja huligan? 

Šta da vam kažem. Neko skuplja značke, neko se bavi folklorom, neko je pčelar. Svako ima neki svoj hobi, neku svoju "strast", svoju "drogu". Moja droga je Crvena Zvezda, navijanje za Crvenu zvezdu. Nemojte od ovog teksta da očekujete neke pikanterije i opise raznih događaja, eksplicitnih zezanja i nedoličnog ponašanja, to nije tema ove priče, ovde je tema put jednog navijača, moj put. U ostalom, i sami vrlo dobro znate da je mudrije neke stvari prećutati.

Imam blizu 40 godina a na severnoj tribini Marakane sam već 25 godina i nemam nameru da se odatle pomerim. Nikad! Za moju ljubav prema Zvezdi je (valjda) zaslužan moj otac. Još kao klinca me je vodio da gledam Zvezdu sa zapada. Sećanja mi dopiru i do Duleta Savića, Pižona. Šestića. Sećam se kako me je ćale gurao ispred sebe pri ulasku na tribinu da me prošvercuje i da uštedimo jednu kartu. Bilo je divno, zelena trava, mnogo sveta a na terenu moja ZVEZDA daje gol! te slike iz detinjstva nikada neću zaboraviti.Jer kao što kaže jedna navijačka pesma:

"Gol, sve bih dao ja za gol

prvu ljubav, detinjstvo

Zvezdo, daj gol"

I onda nastaje preokret u mojoj glavi. 1983. godina. Na marakanu dolazi Verona. ja klinac, donesem odluku, bežim iz škole i pravac SEVER. Kada sam prošao kroz kapiju severne tribine bilo mi je jasno, ja odavde više ne odlazim, došao sam kući. Od Verone smo izgubili ali ja sam bio ushićen. Kući sam umalo dobio batine, ceo skandal je izbio ali bio sam dovoljno jak i sve sam izdržao i već posle 4 dana sam opet bio na stadionu. Utakmice su se rađale kao na traci, na stadionu sam upoznao dosta svojih vrsnjaka i vremenom smo prihvaćeni od starijih vođa kao deo inventara. Vremenom smo se svi međusobno okumili. Polako počinjemo da idemo i na gostovanja prvo u Beogradu a zatim i diljem SFRJ. 1985. U Splitu doživljavam svoje "vatreno krštenje" - prva navijačka tuča. Vozom iz Beograda je krenulo nas dvestotinjak ali se u Kninu voz puni do granice pucanja. Na železničkoj stanici Split policija nas trpa u gradske autobuse i vozi ka Poljudu ali u jednom trenutku navijači Hajduka nas zasipaju kišom kamenica. Nastaje ludnica. Nekoliko stotina navijača zvezde (i ja među njima)iskače kroz polupane prozore i kreće obračun. Na sve strane haos. Manje grupe ljudi se mlate po celom Splitu. ne znam kako ali na kraju stižem na Poljud. Po završetku masa policije nas sprovodi do stanice i trpa u voz i 'ajde nazad, u Beograd. Dobro je nisam povređen, samo mala čvoruga. Gostovanja se ređaju, više niko ih i ne broji. Uglavnom je bilo mirno, opušteno zezanje ali bilo je i situacija kada je bilo čupavo. Svako gostovanje u Vinkovcima, Sarajevu, Osijeku i Splitu je bio mali rat. Imali smo utisak da nas je ceo grad dočekivao da se obračuna sa nama. Mlatili smo i bili smo mlaćeni. Nazivali su nas Vlasima, psima, prljavim Srbima. Ni mi nismo ostajali dužni. U Zagrebu je sve bilo (za nas) dobro. Išli smo kao na izlet. Bili smo gazde. Mnogo jaki i mnogo ludi. I bežali su od nas. Vrlo je interesantno to da policiju uopšte nije zanimalo to šta radimo. Pazili su samo da neko ne pljuje po državi i Titi.

Ne mogu reći da je moja okolina baš blagonaklono gledala na moju navijačku karijeru ali nisam im davao nikakvog povoda da me sprečavaju da radim to što radim. Osnovna škola-vukovac. Gimnazija - vukovac. Aktivno bavljenjem vaterpolom - kadetska reprenzetacija SR Srbije. Nikada probelm sa zakonom, nikada osuđivan niti krivično gonjen, droga ni u mislima, čak ni ne pušim. Kasnije medicinski fakultet, specijalizacija, titula Dr. Čovek za primer, svaka majka da me poželi za zeta.

Da se vratim na temu, terao sam po svome, živeo sam za stadion i Zvezdu. 1986. sa starijim navijačima osnivamo navijačku grupu Red Devils koja će sa Ultras-ima i kasnije osnovanim Zulu Warriors-ima predstavljati pravu navijačku avangardu na prostorima bivše SFRJ. Bili smo neka vrsta kaznene ekspedicije. Svi smo bili zavisnici o adrenalinu i SFRJ nam je postala tesna. 1988. godine prvo međunarodno gostovanje, Milan, stadion San Siro. Bilo nas je oko 1000 sa sve bubnjevima, bakljama i transparentima. Tog dana smo se pošteno predstavili Evropi. 1989 godina . Božić. Veliki navijački sastanak sa jednom tačkom dnevnog reda, ujedinjenje svih navijačkih grupa. Rođene su Delije. najorganizovanija naviijačka grupa na balkanu a vrlo verovatno i u Evropi. Te sezone ostvarujemo tri velika međunarodna gostovanja. Viljnus, Keln i za mene najcrnje gostovanje Istambul. Tu sam doživeo jedinu pravu navijačku povredu. Neki blesavi turski navijač me je ispred stadiona nožem ubo u zadnjicu.Niti je bila tuča, niti bilo šta što je moglo da ga isprovocira, jednostavno čin običnog ludaka. Nije bilo strašno, što kaže naš narod " na psu rana..." Bilo pa prošlo.

Negde u to vreme na stadione u bišoj zemlji na velika vrata ulazi nacionalizam. Gostovanja u Hrvatskoj više ne liče na sportska gostovanja. Ni mi ne ostajemo dužni kada nam dolaze u "goste". Svanuo je i famozni 13. maj 1990.Zagreb. Stižemo u Zagreb veče pre utakmice. Vođe su smislile diverziju. Naši klinci (više nisam klinac, već imam debeo staž na stadionu) skidaju sa parkiranih automobila u okolini železničke stanice zagrebačke registarske tablice i kače prethodno pripremljene Beogradske table. Mislim da ne moram da vam pričam šta su domaći navijači uradili sa tim kolima kada su ih primetili. Ostatak događaja sa maksimira siguran sam da znate.

Sezona 1990.-1991.- je najsjajnija sezona u istoriji srpskog fudbala Grasshopers, Rangers, zezamo se i u Beogradu i na strani, Četvrtfinale Dinamo Drezden, Laganica. U Beogradu smo ih odrali. Zvezda ih je samlela a mi na tribinama pravimo karneval. Naravno odlazak na revanš u Drezden a tamo prava noćna mora. Nemačka se ujedinila a navijači Dinama se oslobođeni od komunizma i setili se svoje naci prošlosti. ceo grad nas je proganjao. Gde god da se okreneš lete flaše, kamenje. Situacija je ličila na legandarni film Walter Hill-a The Warriors. Nadali smo se da ćemo se spasiti bede kada uđemo na stadion. Prevarili smo se. Na kraju prekid utakmice. Zvezda u polufinalu kupa šampiona. Opet smo pobedili. i na terenu i na tribinama. Zvuči gotovo neverovatno ali niko od nas nije iole ozbiljnije povređen. Delije postaju najjače u Evropi. Više niko nam se ne suprotstavlja. Mnogo smo jaki, organizovani i ludi. Polufinale u Minhenu. Na ulasku u Nemačku policija nam deli uputstva za ponašanje, vrlo dobro znaju, stigla je kaznena ekspedicija. U centru Minhena se čije samo srpski jezik. Raspoloženje je na nivou, zazanje, nema incidenata, Kobasice i pivo. I pivo. I pivo. U nekoj radnjici hvatamo dvojcu šanera iz Ljiga kako pokušavaju da orobe radnju. Hvatamo ih i predajemo policiji. Ne dolazi u obzir da nas bilo ko kompromituje. Mi smo navijači, nismo lopovi. Pobedismo Bajern 2:1. Za dve nedelje revanš na krcatoj marakani. I bog nam posla Augentalera. Auto gol kakav svet još nije video. Zvezda u finalu. Upadamo na teren. svako grabi nešto za uspomenu. I dan danas ispod ikone Svetog Nikole držim parče mreže sa Zvezdinog gola. Celu noć slavimo. Teku reke piva. Ludnica. I onda scena koju ću pamtiti do kraja života. Ulazim u kuću oko 3 ujutro a moj ćale stoji ispred televizora kao kip i plače. Zagrlio me je i rekao "sine, ovo čekam ceo svoj život". To je bio prvi i poslednji put da sam video oca da plače.

I kao šlag na torti Bari. 29.05.1991. Finale protiv Olimpika. Krećemo dan ranije. noćimo u nekom selu u blizini Venecije. Okrenuli smo selo naglavačke. zezali smo se do besveseti a nije bilo ni jednog incidenta. Karabinjeri nas prate u stopu i krste se. Nas 250 goli kao od majke rođeni marširamo po selu i pevamo. I pijemo pivo. Ujutro krećemo ka Bariju i na auto putu se u više navrata sukobljavamo sa navijačima olimpika. Ništa strašno, sportski. I onda stadion Sveti Nikola. Naša tribina u transu. Koreografija vrhunska. Utakmica tvrda, dosadana. penali. Pančev prilazi lopti u petoj seriji. Vidi mu se strah u očima, šutira traljavo i ipak GOOOOOL!!!! Zvezda je prvak Evrope. Plačem kao kiša, izgubio sam glas, osećaj kao 1000 orgazama u isto vreme. Ne mogu vam opisati taj osećaj, ne postoje dovoljno jake reči. Ušli smo u istoriju.

Na žalost rat počinje. Zemlja se raspada. Mnoge starije vođe slede Arkana i kreću u rat. Mnogi se nisu vratili. I dan danas na severu stoji spomen ploča.

Delijama koji su živote dali

u otadžbinskim ratovima '91-'92

i svim preminulima koji

su živeli za naše pobede

Tribina ostaje u amanet nama, uslovno rečeno mlađima. Sledi legendarno gostovanje u Mančesteru septembra 1991. Nas 70 autobusom 6 dana tamo i nazad. Kada su videli da smo došli mislili su da pred sobom imaju aveti. 70 ludaka je došlo iz zemlje koja je u ratu. (Tih dana je pao Vukovar) da bodri svoj tim. Prešli smo preko mađarske, Austrije, Nemačke, Holandije zatim feribot pa London i na kraju Mančester. i odmah posle utakmice istim putem nazad. Odlazimo (o trošku kluba) i u Japan. Fenomenalno, Zezanje, kosooke lepotice i titula prvaka sveta.

Rat u zemlji se nastavlja. Kvalitet fudbala u zemlju drastično opada ali mi regularno idemo na sve utakmice i sva gostovanja u Evropi. Segedin, Đenova, Atina. Kao domaćini zbog sankcija protiv Sampdorije igramo u Sofiji. Još jednom dokazujemo svoju neuništivost. U Sofiju nas je došlo preko 20.000. Grad je prevrnut naopačke. Navijački rat se vodi po sporednim ulicama. Do podneva u širem centru Sofije je nemoguće kupiti limenku piva. Naviječima Sampdorije totalno dezorijentisana policija zabranjuje izlazak iz hotela. I onda pada mrak. Sankcije. Na stadion se useljava politika a mi, Delije postajemo verovatno najglasniji antikomunistički, anti miloševićevski deo društva. Rat sa Miloševićevom policijom je postao način života na tribini, bijemo se, vređamo, hapse nas. Zbog nedostatka međunarodnih utakmica akcenat navijačkog života stavljen je na večiti derbi gde uprkos katastrofalnoj ekonomskoj situaciji konstantno uspevamo da napravimo spektakularne koreografije i na taj način održavamo neuništivi duh severa. Gostovanja su nam sada Kikinda, Pljevlja, Podgorica, Kula. Da bi Evropi pokazali da smi dalje živi i žilavi maja 1994. odlazimo u Atinu na finale lige šampiona između Milana i Barselone. Teško je opisati izbezumljena lica italijanskih, španskih i grčkih navijača kada su na trgu Omonija ugledali 50 Delija Sa sve bakljama, pesmom i transparentima. Na stadionu smo bili zajedno sa našim starim prijateljima navijačima Olimpijakosa. Odužili smo im se za gostoprimstvo već novembra 1994. na Marakani kada smo zajedno navijali na našoj tribini za vreme prijateljske utakmice između Zvezde i Olimpijakosa.tada su pale i sportske sankcije. snalazimo se za vize i ponovo putujemo na gostovanja Nojšatel, Kajzerslautern, Barselona. na aerodromu u barseloni se žestoko sukobljavamo sa španskom policijom i ceo aerodrom je 2 sata blokiran. Na severu je tih dana prvi put istaknut transparent "Zvezda je život - ostalo su sitnice" Navijački pokret je opet živnuo. Tribina je sve punija a stasali su i neki novi, mnogo ludi klinci.1996. i 1997. su obeleženi masovnim protestima protiv režima a naš slogan "ajmo, ajde svi u napad" postaje zaštitni znak borbe protiv Miloševića.

U to vreme pokrenuto je i pitanje navijanja za Jugoslaviju. naš stav je bio oličen u sloganu Zvezda, Srbija, Nikad Jugoslavija. Nismo hteli da navijamo uz pogrešno složenu trobojku i Hej Sloveni. Kod kuće fudbal loš i mi živimo za gostovanja. ređaju se Helsinki, Ekeren, Poti, Volgograd. Krajem 1997 se ženim. Posle opštine i crkvenog venčanja, svadbenu žurku pravim na SEVERU Marakane (to nije moja originalna ideja, jedan drugar je i celu ceremoniju venčanja sa sve matičarem napravio na severu) . Rodbina u šoku a ja i moja supruga treamo po mome. Na kraju je ispalo opasno zezanje koje se i dan danas prepričava. 1998. rađa mi se i sin-naslednik koga sa samo 90 dana prvi put donosim na sever i to pravo sa aerodroma pošto je rođen u inostranstvu. Na tribinama sam i dalje deo inventara, ne propušta se ni jedna utakmica, I dalje se putuje širom Evrope. Mec. Bukurešt, našto kasnije (posle bombardovanja) Sofija, Početak 2000. godine je bio više nego sumoran. Grobarima nismo želeli da oprostimo ubistvo našeg druga Ace Radovića. Jedino osveženje je predstavljalo osnivanje grupe Belgrade Boys koja je počela da postavlja nove standarde navijanja. Meni se rađa i ćerka. Naravno, i ona je vrlo brzo na mojim rukama stigla na Marakanu. Dolazi i legendarna utakmica sa Torpedom kada posle skandiranja "Spasi Srbiju i ubij se Slobodane" policija uleće na tribinu i nastaje neopisiva tuča. Oko 200 Delija je tom prilikom uhapšeno. Pesma je kasnije postala simbol 5. oktobra. nastavljaju se gostovanja Kijev, Lester, Beč (Zvezda domaćin) gde su se dogodili strašni sukobi sa navijačima lestera. O 5. Oktobru ne bih mnogo pričao. Delije su bile ispred skupštine organizovano i dobro smo upotrebili stečeno iskustvo iz brojnih sukoba sa policijom.

Prvi večiti derbi u slobodnoj Srbiji je značio i čas osvete za Acu Radovića. Grobarima se desilo se nešto što za svaku navijačku grupu predstavlja vrhunsku sramotu - izbačeni su sa sopstvene tribine. nikada veći broj otetih zastava, koreografija, frenetično navijanje i na kraju upad na teren. Utakmica nikada nije nastavljena a nadobudni trener Partizana Ljubiša (JUL) Tumabković je tom prilikom gadno dobio preko p...e koja se u tom trenutku nalazila u predelu nosa. Posle toga odlazimo na izlet u Vigo.

Ostatak priče je poznat. Zemlja nam polako postaje normalna, domaća liga dosadna do zla boga ali mi smo i dalje tu. Obilazimo celu Srbiju i nastavljamo da pratimo Zvezdu po Evropi. Narednih godina posećujemo Kijev, Veronu, Rim, Moldaviju, Odense. Naši "klinci" su uveliko preuzeli tribini i fenomenalno je vode. Naravno, ja sam i dalje na mom severu ali više ne u kopu. Šunjam se sa strane sa svojim klincima. Uspeo sam debelo da ih zarazim bolešću zvanom Zvezda. I dalje putujem i na gostovanja, Talin, Glasgov Sankt Petersburg, Ajndhoven,Braga, Zaprešić, Kijevo, Cirih, Liberec, ... I dalje se sa svake utakmice vraćam odranih dlanova i grla. I ne nameravam da prestanem. Čak sam i ženi ostavio u amanet da me kada dođe sudnji dan sa'rani u zvezdinom dresu. Bez zezanja. Jer:

Dobro znaj da uvek tu sam ja
dobro znaj da necu nikada
da te ostavim, da te zaboravim
dobro znaj da uvek tu sam ja

Zvezdo znaj da ludo volim te,
ja ne mogu dana bez tebe
scre svoje sam spreman da ti dam
sto za tebe ludo udara

jednog dana, kada prodje sve
kad me budu stigle godine
znaj da nikada neci doci dan
dan kad necu biti s' tobom ja

I te noci kada izdahnem,
zadnje pivo za tebe popijem,
i na nebu tom na koje idem ja,
sija moja Zvezda Crvena
i na nebu tom na koje idem ja,
sija moja Zvezda Crvena

To je neka moja navijačka priča, priča u kojoj sam aktivno učestvovao i i dalje učestvujem. A i naslednika sam spremio. Nisam mnogo detaljisao, verujte mi. Nisam zalazio u odnose među grupama, odnose sa raznim upravama, nisam mnogo pričao o nacionalizmu, o permanentnom ratu sa navijačima iz hrvatske, odnosima navijača i Arkana. To bi zahtevalo jako mnogo vremena i prostora. bitno je da se razume samo jedno: Kome navijanje jednom uđe pod kožu - gotov je. Za tu bolest nema leka.

P.S.

U poslednje vreme se najviše bavimo sakupljanjem humanitarne pomoći za Srbe na Kosovu. Poslednje dve godine smo ostvarili velike rezultate. Mnoge narodne kuhinje permanentno finansiramo, Ulažemo u obnovu naših manastira, kupili smo nekoliklo stanova u severnoj Mitrovici za udovice sa decom izbegle iz drugih krajeva Kosova, božićni paketići za decu po enklavama, školski pribor, hrana, odeća, građevinski materijal. Već dve godine za redom po završetku fudbalskog prvenstva organizujemo veoma dobro posećene rok koncerte na Marakani na kojim skupimo ogromnu svotu novca. Pomoć najčešće sami nosimo i do najudaljenijih enklava i nebrojeno puta smo imali žestoke sukobe sa neprijateljski nastrojenim albancima. Ali mi i dale istrajavamo i ne odustajemo i u saradnji sa SPC stižemo i do najudaljenijih delova Kosova. Takođe se zanimamo pravljenjem novi navijačkih pesmica, smišljanjem koreografija za našu tribinu.

I za kraj pitanje. Da li sam ja Huligan? Da li sam Huligan ili običan čovek koji samo ludo voli svoj klub? Dobro, možda malo preterano. Inače van stadiona sam sasvim običan čovek, doduše malo krupniji i nasmejaniji nego ostali. Mislim da sam divan muž (žena i ja se za 11 godina braka ni jednom nismo ozbiljnije posvađali, ukoliko mi ne verujete pitajte moju ženu), Dobar sam otac mojim anđelčićima. Moram i njih da pohvalim, oboje su odlični đaci (osnovna škola) i perspektivni sportisti. Svi se divno slažemo i provodimo i pristojno ( ni slučajno raskošno) živimo od ženinog posla i moje male firme u kojoj SVI zaposleni navijaju za Zvezdu.

Dakle, da li sam ja huligan?

A da, da ne zaboravim:

ZVEZDA JE ŽIVOT, SVE DRUGO SU SITNICE!!!
 



Komentari (159)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

MilutinM MilutinM 10:22 03.09.2008

Samo Zvezdu volim ja...

Majstrore, prepoznao sam se u najvećem delu teksta. Bili smo na istom mestu toliko puta ))

Pisao sam i ja malo u ranijem blogu, ali ne ovako dugo i lepo kao ti.

Trofejna slika



Bari
vracarac92 vracarac92 10:29 03.09.2008

Re: Samo Zvezdu volim ja...

Samo Zvezdu volim ja...
...jer ona najbolja...
Supermod Supermod 12:54 03.09.2008

Dobro znaj


margos margos 14:24 03.09.2008

Re: Dobro znaj

Supermod


Superiška, lepo je da si sa nama:))))
Supermod Supermod 18:33 03.09.2008

Re: Dobro znaj

margos

SupermodSuperiška, lepo je da si sa nama:))))



hvala :)
constrictoria92 constrictoria92 18:58 03.09.2008

Re: Dobro znaj

hvala :)


Hvala tebi na ovoj divnoj pesmici & poseti! :)))))
Ogreja me nesto oko srca.... :)))))
mikimedic mikimedic 18:27 04.09.2008

Re: Samo Zvezdu volim ja...

Trofejna slika


Milutine, jel ono Miladin Kuca sa vama?
MilutinM MilutinM 19:23 04.09.2008

Re: Samo Zvezdu volim ja...

Milutine, jel ono Miladin Kuca sa vama?

Ne, nije bio sa nama. Mislim da nikada nije ni bio na utakmici ))
mikimedic mikimedic 21:24 04.09.2008

Re: Samo Zvezdu volim ja...

Neverovatno. Lik prvi sa leve strane, u sivomaslinastoj... isti stav, ista fizionomija... zakleo bih se da je on.
gandraj gandraj 10:25 03.09.2008

jednostavno

NE i NE i opet NE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
radojicic92 radojicic92 10:35 03.09.2008

...

svaka cast vracarac, tako sam i ja sa caletom krenuo na Marakanu i nikad me nije proslo
gledano sto puta nikad ne skodi jos jednom
vracarac92 vracarac92 11:00 03.09.2008

Re: ...

Ovakve stvari se mogu gledati večno!
jeremija92 jeremija92 10:43 03.09.2008

Ne

Huligan nisi, ali opsesivan izgleda da jesi.:))
I vrlo lepo pišeš.
poz.
vracarac92 vracarac92 11:01 03.09.2008

Re: Ne

Huligan nisi, ali opsesivan izgleda da jesi.:))
I vrlo lepo pišeš.
poz.

Kažem ti ja, za tu bolest nema leka.
tajcica92 tajcica92 10:47 03.09.2008

ne

ma ti si doktor huligan:))
vracarac92 vracarac92 11:03 03.09.2008

Re: ne

ma ti si doktor huligan:))
Hvala!
mariopan mariopan 18:49 03.09.2008

Re: ne

tajcica92
ma ti si doktor huligan:))

Cuj DOKTORIRO ZVEZDU.

Pa ovo ti je kompliment ko vrata ))))
Bravo za tekst.

Tako zadrtog Zvezdasa imamo za prijatelja, nema utakmice na koju nije isao, ceo tim je morala zena da mu nastrika (lutkice) i okacio je na zid, pa jastucici, zastave, prekrivaci....kada udjes odmah znas da imas posla sa huliganom od 70 godina...sin je isti takav pa...sa oca na sina...jel to prelazno? Posto je to najbolji prijatelj moga muza morali su zajedno na sve utakmice i kada to uhvati pa ne pusta...stvarno ja to ne razumem ali mi se svidja kako izgledaju kada o svom klubu pricaju ))) Oci im svetle ko da su na nekoj drozi.

Pozdrav blogodrugaru.
margos margos 21:15 03.09.2008

Re: ne

stvarno ja to ne razumem ali mi se svidja kako izgledaju kada o svom klubu pricaju ))) Oci im svetle ko da su na nekoj drozi.

Mariopan. čuvaj se!!!! Ti huligani od 70 leta mogu i tebe da zaraze, opasni su.:)))
vracarac92 vracarac92 08:50 04.09.2008

Re: ne

Pozdrav blogodrugaru.

Pozdrav uzvraćen.
vishnja92 vishnja92 10:54 03.09.2008

samo

da se prijavim :)

ja zvezda mama zvezda tata zvezda brat zvezda; muz zvezda deca zvezda dever zvezda momcibivsi zvezda cika Milutin i raznifinisvetsabloga zvezda...

a ko uopste navija za Partizan?
vracarac92 vracarac92 10:59 03.09.2008

Re: samo

ja zvezda mama zvezda tata zvezda brat zvezda; muz zvezda deca zvezda dever zvezda momcibivsi zvezda cika Milutin i raznifinisvetsabloga zvezda...

Imaš finu prordicu i prijatelje. Dobar neki svet.
a ko uopste navija za Partizan?
Nemoj. Nije tema. Ako tu temu otvorimo ko zna gde ćemo završiti.
constrictoria92 constrictoria92 11:02 03.09.2008

Re: samo

a ko uopste navija za Partizan?


Moja mama, moj tata, moja sestra, moja braca (iz familije), moje sestre (iz familije), moja dva ujaka, mojih 5 tetaka, moja 3 strica (da ne spominjem dede i ostale), dosta mojih poznanika...

Al' nije to poenta ovog texta... :))))))))))))))
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:04 03.09.2008

Re: samo

a ko uopste navija za Partizan?


Moja baba je navijala za Partizan "zato što su partizani tako lijepo pjevali dok su kroz selo išli..."
vishnja92 vishnja92 11:07 03.09.2008

Re: samo

Al' nije to poenta ovog texta... :))))))))))))))

izvinjavam se :)
al evo, ovo je dalo naknadni smisao i svrhu mom pitanju:
Moja baba je navijala za Partizan "zato što su partizani tako lijepo pjevali dok su kroz selo išli..."

pa mi nije mnogo zao :))
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:14 03.09.2008

Re: samo

Krugolina
Moja baba je navijala za Partizan "zato što su partizani tako lijepo pjevali dok su kroz selo išli..."

Hm. Znaci da je baba bila muzikalna.
Da li si i ti, Krugolina, muzikalna? Da nisi pevala kao dete - u nekom crkvenom horu?
rayzippo rayzippo 11:52 03.09.2008

Re: samo

constrictoria92
a ko uopste navija za Partizan?Moja mama, moj tata, moja sestra, moja braca (iz familije), moje sestre (iz familije), moja dva ujaka, mojih 5 tetaka, moja 3 strica (da ne spominjem dede i ostale), dosta mojih poznanika... Al' nije to poenta ovog texta... :))))))))))))))


moj stari je svojevremeno navijao za Slogu iz Doboja(standardni drugoligas)...moz' se mislit' sta sam prezivljavao kao klinac...


Krugolina Borup Krugolina Borup 11:53 03.09.2008

Re: samo

Da li si i ti, Krugolina, muzikalna? Da nisi pevala kao dete - u nekom crkvenom horu?


Nijesam u crkvenom, no u onom normalnom, Titovo-pionirskom.
Mada, glavna stvar za mene je bila recitacija.
Vodila priredbe, primala prvake u savez pionira, i na takmičenja iz recitacija stigla, ih...

"Drug Tito jaše na čelu kolone,
uz usku stazu planinsku..."
dragoljub92 dragoljub92 22:15 03.09.2008

Re: samo

a ko uopste navija za Partizan?

JA
MilutinM MilutinM 22:58 03.09.2008

Re: samo

a ko uopste navija za Partizan?

Da se ne lažemo: ima i nih. Eto, otac moje drugarice išao je decenijama na njihov stadion, na svaku njihovu utakmicu, u crno-belom odelu, postavljao maramicu na sedište i bio gospodin. Jednom, spazila ga je u kupatilu kako se nešto razmišlja. - Šta je, ćale? - pita ga ona. - Gledam kako da ovu kazaljku za toplu vodu prefarbam iz crvenog u crno.

PZ Muž joj je naš. Jedva ga je rahmetli Blagoje preživeo ))
Anjale Anjale 23:03 03.09.2008

Re: samo

a ko uopste navija za Partizan?


Sestru i mene naučio otac da navijamo za Partizan. Mada nikada nismo znale igrače ni jednog tima, pa ni Partizana.
Ali smo znale

Od kad za se znam, volim Partizan

Do zadnjeg dana života svog
voleću Partizana svog


MilutinM MilutinM 23:09 03.09.2008

Re: samo

Au, al vam je pesma. Iskidah se od smeja.
Anjale Anjale 23:31 03.09.2008

Re: samo

Au, al vam je pesma. Iskidah se od smeja.


Ko za dve klinke, koje otac pokušava da nauči nešto o fudbalu:))))))
adam weisphaut adam weisphaut 11:03 03.09.2008

?

Mnoge starije vođe slede Arkana i kreću u rat. Mnogi se nisu vratili. I dan danas na severu stoji spomen ploča.

Delijama koji su živote dali

u otadžbinskim ratovima '91-'92

Kakvi su to "otadžbinski" ratovi koji se vode van granica otadžbine?
vracarac92 vracarac92 11:05 03.09.2008

Re: ?

Kakvi su to "otadžbinski" ratovi koji se vode van granica otadžbine?
Jako ružni, jako loši i, na žalost, jako krvavi. Nadam se da ih više nikada neće biti. Ali nisu ti ratovi tema.
adam weisphaut adam weisphaut 11:14 03.09.2008

Re: ?

Jako ružni, jako loši i, na žalost, jako krvavi. Nadam se da ih više nikada neće biti. Ali nisu ti ratovi tema.

Nisu tema, ali onda konstatcija "otadbinski" ne stoji, zar ne?
constrictoria92 constrictoria92 11:16 03.09.2008

Re: ?

Nisu tema, ali onda konstatcija ne stoji, zar ne?


Kako ne stoji?!?

Mozda ti nisi, ali vecina nas je rodjena u SFRJ.
Znaci, vecini nas je SFRJ bila otadzbina...

Ali to zaista nije tema...
adam weisphaut adam weisphaut 11:20 03.09.2008

Re: ?



Kako ne stoji?!?

Mozda ti nisi, ali vecina nas je rodjena u SFRJ.
Znaci, vecini nas je SFRJ bila otadzbina...

A to su bili ratovi za Jugoslaviju?
Ne za Srbiju, ja mislio da su Delije godinama bojkotovali "hej Sloveni"?
I koliko juče se Vračarac žalio da je otadžbina loše prošla na olimpijadi upravo zbog jugoslovenstva,a sad se isposatvlja da je on zapravo jugonsotalgičar?
vracarac92 vracarac92 11:37 03.09.2008

Re: ?

Ne za Srbiju, ja mislio da su Delije godinama bojkotovali "hej Sloveni"?
I koliko juče se Vračarac žalio da je otadžbina loše prošla na olimpijadi upravo zbog jugoslovenstva,a sad se isposatvlja da je on zapravo jugonsotalgičar?

Adame, mislim da postaješ nekorektan. Najbolje rešenje da zadovoljiš svoju znatiželju je da dođeš svake druge subote na Sever i pitaš nekog od vođa. A možeš da svratiš i do Zvezdine Revije. Kancelarija se nalazi u upravnoj zgradi.
adam weisphaut adam weisphaut 11:42 03.09.2008

Re: ?

Adame, mislim da postaješ nekorektan.

Time što postavljam logična pitanja?
No dobro ako neko neće neće/ne ume da odgovori, ja naravno neću nastaviti da ih postavljam.
vracarac92 vracarac92 11:50 03.09.2008

Re: ?

Time što postavljam logična pitanja?
Ukoliko si pročitao ceo tekst verovatno si primetio da sam napisao da ovde neće biti mnogo detalja, pikanterija, Tj;

Nemojte od ovog teksta da očekujete neke pikanterije i opise raznih događaja, eksplicitnih zezanja i nedoličnog ponašanja, to nije tema ove priče, ovde je tema put jednog navijača, moj put. U ostalom, i sami vrlo dobro znate da je mudrije neke stvari prećutati.

Kao i :
Nisam zalazio u odnose među grupama, odnose sa raznim upravama, nisam mnogo pričao o nacionalizmu, o permanentnom ratu sa navijačima iz hrvatske, odnosima navijača i Arkana. To bi zahtevalo jako mnogo vremena i prostora.

A ukoliko je tebi baš toliko stalo, ti slobodno nastavi.

constrictoria92 constrictoria92 12:00 03.09.2008

Re: ?

Dragi Adame,

za temu koje ovde hoces da "potegnes" sluze blogovi koji se bave politikom.
Pa, ako hoces da raspredas o otadzbinama, ratovima, himnama i ostalim stvarima (koje te ochigledno tishte), a ti lepo napisi takav blog...

Razumem da postoje ljudi koji u svemu vide provokaciju i stalno hoce da isteruju neku svoju pravdu, ali najlepse te molim da pustis nas normalne koji ne vide u svemu politiku da uzivamo u ispovesti "huligana".

p.s.

Ovim komentarom nisam htela da te uvredim niti da na bilo koji drugi nacin povredim tvoja politicka i moralna osecanja.
Samo zelim da sprecim da se diskusija razvije u politichku pljuvachinu...
Hvala na razumevanju.

adam weisphaut adam weisphaut 09:28 04.09.2008

Ćuti, kad

dosledno reagujete na pominjanje politike (i to ne računajući autorov tekst) na ovom blogu
не знам ни зашто си споменуо реч ХУЛИГАН, то спомињу политички коректне злобне гњиде када им одговара...

Vjecna slava Delijama koje dodjose da pomognu i zivote ostavise

mislim vi, normalni.
sajmon sajmon 11:06 03.09.2008

Sta reci...

Pored toga sto sam na severu redovan (nikad sa "vodjama", postajem i redovan citalac na tvom blogu preduzetnice!!!

Inace vracarac je u nakracem opisao sve sto sam i ja prolazio (doduse samo u Beogradu i par gostovanja ukljucujuci Bari).

Od 8 godine zivota na SEVERU.

13 neopravdanih casova u srednjoj skoli za dva dana protiv Milana!!! Vecina neopravdanih casova u skoli i jeste bila sredom popodne tokom medjunarodnih, kup ili prvenstvenih utakmica Zvezde.

Umesto da tumaramo po Budimpesti, nas trojica ostajemo u autobusu sa vozacem da bi slusali prenos utakmice Rengers - Zvezda.

Ni kriv ni duzan dobio sam pesnicom u lice od jednog iz grupe (velike grupe, ali nemam pojma tacan broj) grobara. Brze noge me spasile od vecih batina. Vec su krenuli ka meni, taj pogled u njihovim ocima nikad necu zaboraviti. Da nisam odmah poceo da bezim COPOR grobara bi me sigurno lincovao. A samo minut pre toga sam se rastao sa prijateljem Grobarom (namerno veliko G, za razliku od prethodnih debila) koji je otisao na jug. Cak nisam imao istaknuto obelezje Zvezde. Jednostavno ludilo grupe huligana koji zele da biju, ruse, pale... To su isti oni koji polome Beograd i kad slave i kad protestvuju i kad tuguju. Zapravo nije ni bitan povod da se rusi.

Moj cale je Grobar koji se veselio pobedi Zvezde protiv Bajerna (prvi put u zivotu video sam da puca iz pistolja u vazduh. Pucao nije, ni pre ni posle toga, nikad!!! (osim na vojnim vezbama )) U tom duhu sam i vaspitan.

Na utakmicama se navikao na dimne bombe i suzavce, sto je kasnije pomoglo u borbi protiv Milosevica ;-).

Zao mi je sto se huligani predstavljaju kao navijaci ili sto se za sve navijace misli da su huligani !!!

constrictoria92 constrictoria92 11:09 03.09.2008

Re: Sta reci...

Moj cale je Grobar


i moj. :) I ne samo on, nego cela familija.

A meni Zvezda od najranijeg detinjstva u srcu. :)))))))))))))))))


p.s.
postajem i redovan citalac na tvom blogu


Drahgo mi je da to cujem. :)
Hvala...
vracarac92 vracarac92 11:21 03.09.2008

Re: Sta reci...

Hvala sajmone.
Samo molim te, nećemo o grobarima. Jer ukoliko počnemo, nikada nećemo završiti a bojim se da bi pale i teške reči što svakako ne želim. O tome možda neki drugi put.
sajmon sajmon 11:32 03.09.2008

Re: Sta reci...

OK. Nadam se da ces nastaviti da pises. Nestrpljivo cekam tvoj sledeci blog.

I u pravu si!!! Zaboravi grobare. Pisi samo o onome sto se desava pravim navijacima Zvezde, jer sve su ostalo sitnice ;-).

Preduzetnice, tvoji tekstovi su odlicni i po mom skromnom misljenju si pravi hit. Ja inace imam par odabranih blogera koje citam i na preporuku jednog od njih (Marovic) poceh da citam i tebe. Dakle ja sam vec redovan citalac tvojih blogova, ali tvoj gest prema vracarcu me je odusevio i zaista pokazujes da imas "sportski duh".

Pozz oboma ( OBAMA ;-) )
stari92 stari92 11:06 03.09.2008

Oprošteno ti je !

Do sada mi je pojava tvog imena budila sećanje na maznutu ratkapnu (novu) na Vračaru '03.god.

Čak , i ako si ti umešan ( Hyundai - god.proizv.'01.) - Ako si .

D.
vracarac92 vracarac92 11:15 03.09.2008

Re: Oprošteno ti je !

Do sada mi je pojava tvog imena budila sećanje na maznutu ratkapnu (novu) na Vračaru '03.god.

Čak , i ako si ti umešan ( Hyundai - god.proizv.'01.) - Ako si .
Hej, nikada se nisam bavio takvim i sličnim stvarima
stari92 stari92 12:25 03.09.2008

Re: Oprošteno ti je !

Nisi se bavio narušavanjem integriteta i imovine NN lica => Nisi huligan.

A , i da jesi => kao u dispozitivu

* ( Ja sam prestao da budem poput tebe posle Sofije - a ne da smo bili jaki,al' im dadoše zbog sankcija-
verujem da njihovi još pamte hokej palice iz CUM-a,a kafandžije neplaćene račune ))

D
antioksidant antioksidant 12:33 03.09.2008

Re: Oprošteno ti je !

verujem da njihovi još pamte hokej palice iz CUM-a,a kafandžije neplaćene račune ))



a cevapi??
vracarac92 vracarac92 12:41 03.09.2008

Re: Oprošteno ti je !

verujem da njihovi još pamte hokej palice iz CUM-a,a kafandžije neplaćene račune ))
Pričao sam pre par meseci sa jednim starijim navijačem Levskog i veruj mi, itekako pamte.
MilutinM MilutinM 11:08 03.09.2008

Da li sam JA huligan

Prošle godine, posle one groteskne utakmice protiv Arisa i užasnih dešavanja sa našim navijačima u Solunu, napisao sam tekst koji sam hteo da postavim na blog. Nažalost, zbog posla sam zakasnio, pa je posle bilo deplasirano da ga objavljujem. Možda je ovo povod da ga postavim sada. Čini mi se da se neke stvari ponavljaju ovih dana (stvari u Zvezdi). Dakle, evo:

Da sam bio tamo...
(razmišljanje jednog malo manje običnog navijača)

Kao vatreni zvezdaš, imao sam želju da ove nedelje odem do Soluna i odgledam utakmicu koju smo juče igrali sa Arisom. Čuj: igrali! Greška. Treba da stoji: kojoj su prisustvovali i igrači Crvene Zvezde.

Nosio sam se mišlju da povedem i ženu (da bi me "pustila", te da pokušam da navučem i brata da krene sa ženom. Srećom mojom, nikoga ne ubedih i ostadoh jadan u Beogradu. Mislim: srećan, ne jadan.

Ono šta se juče dešavalo u Solunu je bruka i sramota i još jedno tužno poglavlje u istoriji "najvažnije sporedne stvari na svetu". Srećom, bezazlenije nego Hejsel. Novine će već doneti celu sliku dogadjaja, pa da ja ne prepričavam (Glas Javnosti: Krvavi pir u Solunu; Kurir: NOŽEVIMA NA DELIJE; Novosti: Navijači iz Srbije žrtve grčkih huligana).

Razmišljao sam: šta bih ja, kao malo manje običan navijač mog omiljenog kluba, učinio da sam kojim slučajem bio jedan od onih nesretnih 800 delija koje su krenule ka Solunu - po povratku u Beograd jer je situacija u Solunu je takva da je moguć bio milion scenarija.

Dakle, verovali ili neverovali, iz ove prespektive to bi bilo sledeće:

1. Gadjao bih kamenjem Ambasadu Grčke, stajao ceo dan ispred i vredjao osoblje koje u njoj radi (pogotovo ambasadora), bacio Molotovljev koktel, vredjao svakog grka kojeg znam ili sretnem, itd. itd.

Neverovatna je činjenica da su navijači držani ceo dan na granici, u autobusima, u medjugraničnom prostoru. Razlog je, kao, bio to što se nije mogao garantovati bezbedan ulazak na stadion. Navijači su uvedeni na stadion u dvadesetom minutu utakmice. Da sam ja putovao ceo noć do granice sa bratskom Grčkom, onda bio zadržan ceo dan na tom graničnom prelazu, zatim šikaniran celim putem do stadiona i zbog mera predostrožnosti propustio trećinu utakmice zbog koje sam se izložio tom naporu, ovo bi bila mala odmazda.

2. Polupao bih prostorije na zapadnoj tribini komšijskih *****

Napade na navijače Crvene Zvezde u Solunu nisu činili navijači kluba protiv koga smo igrali (Aris), već kluba čiji su navijači u sprezi sa grobarčićima. Tužno je i neverovatno da su upropastili našu košarkašku utamicu u Beogradu a preksinoć i juče jurili bilo kog srbina po Solunu, prebijali ih i sekli nićevima.

3. Polupao bih prostorije na zapadnoj tribini u Ljutice Bogdana, isterao iz njih gamad koja se tamo nakupila, pobacao kroz prozor svih stvari koje pripadaju dojučerašnjem treneru, itd. itd.

Trutovi koji vode moj ljubljeni klub kriju se iza floskule da "niko ne može da kupi Zvezdu" i raspolažu svim resursima kluba po ličnom nahodjenju. To pre svega uključuje kupovinu neproverenih fudbalera koje su videli samo na kasetama, prodaju "koga god traže strani klubovi po bilo kojoj ceni samo da meni ostane procenat", podršku strategiji da je jedino moguće opstati ako se prodaju fudbaleri a ne ako se ostvaruju rezultati, angažovanje trenera koji će slušati šta im kaže Uprava, forsiranje mladih fudbalera čiji roditelji su spremni da ulažu u klub pre nego onih koji znaju da igraju ali nemaju para, držanje na platnom spisku (čitaj: unazadjivanje) sjajnih igrača koji teren stadiona vide samo na televizoru, promenu jednog po jednog predsednika (kakva suluda funkcija) dok na to mesto ne dodje miljenik onoga ko finansira klub (da ne upotrebim neke komentare o tome ko je glavni mafijaš ili njegov sin). I da ne navodim više.

4. Otišao bih na trening "prvog tima", izvukao uši nabedjenim zvezdicama, nalupao im šamare, ispiš** im se u lične stvari, polupao skupe automobile kojim se šepure, itd. itd.

Ta "s konca i konopca sakupljena" družina očigledno ne shvata šta znači ime koje se decenijama stiče srčanošču, borbenošću, požrtvovanjem, poštovanjem rezultata koje su generacije pre njih ostvarile. Koliko god to nije ni čudo ako znaju da su tu samo da bi bili bolje prodati. Ipak, Zvezda nije autobuska stanica da se na nju dodje dok se čeka presedanje. Ljubav, predanost, fanatizam miliona ljudi je ugradjeno u Zvezdu i sa tim nema šale.


Dakle, napravio bih više nego sranje. Ja, kao što rekoh, malo manje običan navijač mog omiljenog kluba. Mislim, ne neko ko je lud ili ima interes u klubu, već neko ko je prvi put otišao na utakmicu u svojoj 15. godini, gledao svaku od 1976. do 1992. godine, bio na svim istorijskim mečevima... ali ipak u medjuvremenu sazreo (bolje reći to nego ostario) pa sada (kada je uopšte u Beogradu) svrati da vidi kako sada igra moj omiljeni klub.

A šta bi tek uradili današnji klinci puni adrenalina, alkohola i lakih ili teških droga mogu samo da zamislim.

vracarac92 vracarac92 11:17 03.09.2008

Re: Da li sam JA huligan

Hvala na lepom tekstu- Ipak ta utakmica nam je donela i nešto dobro, Kosanović je otišao!
vnk vnk 11:15 03.09.2008

Dok srce kuca u nama...

Preporuka domacici i pozdrav vracarcu i svim ostalim ciganima. Preguracemo mi i ovaj bedak.

Mi malo stariji smo pevali:

Dok srce kuca u nama
Ti Zvezdo nisi sama
Krv tece moja
Crveno-belih boja
margos margos 11:38 03.09.2008

Re: Dok srce kuca u nama...

A Džajina pesma je bila (na singlici)

''Crvena Zvezda naša
samo za pobede zna,....''

I još:

''Mladići borovi, devojke jele,
bore se pošteno za crveno bele...''

PS izvlačim iz sećanja, pa dopisujem kako se čega setim....
man ray loves me man ray loves me 11:26 03.09.2008

This explains a lot

Da li znate koliku kolicinu djubreta navijaci ostave za sobom na Autokomandi kad je utakmica? A to je skoro svake nedelje. Nema mnogo gradova koji imaju stadione u centru.
Ja nemam nista protiv da ljudi rade stagod ih veseli, ali ne tako da zagadjuju i prljaju, larmaju i lome.

vracarac92 vracarac92 11:34 03.09.2008

Re: This explains a lot

Da li znate koliku kolicinu djubreta navijaci ostave za sobom na Autokomandi kad je utakmica? A to je skoro svake nedelje. Nema mnogo gradova koji imaju stadione u centru.
Ja nemam nista protiv da ljudi rade stagod ih veseli, ali ne tako da zagadjuju i prljaju, larmaju i lome.
Na žalost znam i to mi jako smeta. Ali ipak to je sve smešno u poređenju sa đubretom (posteri, nalepnice, grafiti)koje političari ostave po fasadama i banderama prilikom svake predizborne kampanje. Jednom prilikom sam baš na ovom blogu pokušao da organizujem građansku akciju čišćenja tog đubreta. I šta mislite koliko me je ljudi podržalo? jako malo, gotovo niko i ja se i ovom prilikom njima zahvaljujem, a neki VIP-ovci su me čak i ismejali jer njima je ispod časti da se bave takvim stvarima a naš grad je i dalje oblepljen njihovim nasmejanim licima.
man ray loves me man ray loves me 11:56 03.09.2008

Re: This explains a lot

Da li postoji bilo kakva akcija medju navijacima u tom smeru?
vracarac92 vracarac92 12:02 03.09.2008

Re: This explains a lot

Da li postoji bilo kakva akcija medju navijacima u tom smeru?
U ovom trenutku NE. Posle koncerta koji je u junu održan na marakani jedan deo navijača se samoinicijativno organizovao i poskidao veći deo plakata koji su reklamirali koncert. Veći deo, ne sve.
man ray loves me man ray loves me 12:17 03.09.2008

Re: This explains a lot

Eto patriotske ideje! Ne mislim samo na postere, vec i na limenke, omote od pljeskavica, folije od cokoladica, plasticne flase.... Upravo odgovorno ponasanje bi promenilo percepciju ljudi o navijacima kao 'huliganima' ili 'divljacima'.
Mada licno mislim da cak i onda treba izmestiti stadione na neku bolju lokaciju, zbog buke. Ne samo sto bi prevoz i parkiranje bili bolji, vec bi se izbeglo maltretiranje okolnih stanara koje nije briga za fudbal, ali zato zele u nedelju uvece normalno da odu do trafike, ili da u tisini gledaju tv ili citaju nesto.
constrictoria92 constrictoria92 12:32 03.09.2008

Re: This explains a lot

Mada licno mislim da cak i onda treba izmestiti stadione na neku bolju lokaciju, zbog buke. Ne samo sto bi prevoz i parkiranje bili bolji, vec bi se izbeglo maltretiranje okolnih stanara koje nije briga za fudbal, ali zato zele u nedelju uvece normalno da odu do trafike, ili da u tisini gledaju tv ili citaju nesto.


Pridruzujem se tvom predlogu i jos predlazem da se izmeste i nocni klubovi i kafici ili da im se bar zaista zabrani da me terorisu svaki dan!
vracarac92 vracarac92 12:39 03.09.2008

Re: This explains a lot

Eto patriotske ideje! Ne mislim samo na postere, vec i na limenke, omote od pljeskavica, folije od cokoladica, plasticne flase.... Upravo odgovorno ponasanje bi promenilo percepciju ljudi o navijacima kao 'huliganima' ili 'divljacima'.
Dakle, čišćenje u marketinške svrhe. Ideja vam možda i nije loša. Nadam se da bi se i predstavnici lokalne zajednice priključili. Naravno i lokalni alkosi, kučkari, bacači đubreta kroz terasu...
antioksidant antioksidant 12:47 03.09.2008

Re: This explains a lot

Pridruzujem se tvom predlogu i jos predlazem da se izmeste i nocni klubovi i kafici ili da im se bar zaista zabrani da me terorisu svaki dan!

a zasto se ti lepo ne odselis i centra grada tamo negde gde je priroda, mir i tisina?

zasto ti smeta buka? to je znak zivota.

djubre je nesto drugo - to cistiti

a nisam pristalica da sve izmestimo na periferiju (ocito).

na sta ce nam onda liciti centar grada? sterilni trgovi bez ljudi?
margos margos 13:16 03.09.2008

Re: This explains a lot

Naravno i lokalni alkosi, kučkari, bacači đubreta kroz terasu...

Taman da se pobunim zbog prozivanja kučkara, kad pročitam lokalni... pade mi kamen sa srca...
vracarac92 vracarac92 13:18 03.09.2008

Re: This explains a lot

pade mi kamen sa srca...
...nadam se ne na stopalo?
man ray loves me man ray loves me 13:26 03.09.2008

Re: This explains a lot

Dakle, čišćenje u marketinške svrhe.
Nije to marketing (odnosno prevara), to je sustina. To je ono huligansko u navijackom ponasanju - unistavanje semafora, gazenje trave, zagadjivanje okoline.
a zasto se ti lepo ne odselis i centra grada tamo negde gde je priroda, mir i tisina?
funny you should ask - mnogi ljudi su ziveli na autokomandi pre nego sto su im uvalili dva stadiona.
zasto ti smeta buka? to je znak zivota.
i u to ime - ziveli. (PS - cista slucajnost da stoja ima pesmu koja se zove ziveo! nisam imala pojma, prosto sam ukucala 'stoja' na youtube.)

for the record, posto je margos pomenula, psi su nesto sasvim drugo. lajanje pasa je u kategoriji plakanja bebe - to jeste znak zivota.
vracarac92 vracarac92 13:31 03.09.2008

Re: This explains a lot

lajanje pasa je u kategoriji plakanja bebe

Nisam mislio na lavež.
antioksidant antioksidant 13:33 03.09.2008

Re: This explains a lot

prosto sam ukucala 'stoja' na youtube

svakodnevna rabota: prosto kucam stoja u youtube



pazi ja zivim kod tasa - svira sinsn sakic sad pre neki dan

jos sam u soku, ali sta da im radis

veruj mi bilo bi mi pusto bez tasmajdana. tu svirao i cult i motorhead, bice iggy sad ....

pretpostavljam da ljusi koji zive u ilije garasanina imaju dva pravca razmisljanja :

1. super je sto sam ovde - sve te koncerte imam dzabe (pa cak i tog sakica cu da pregrmim)

2. sto ne presele ove kafice i koncerte negde na periferiju?

a to da su ziveli neki ljudi na autokomandi pre stadiona - kad je to bilo?

prostor oko sadaasnjeg starog i novog dvora bio teeeeska periferija (ne cak ni selendra - pustinja)

for the record - psi su znaci zivota (i bebe) a navijaci i narodnjaci nisu?
constrictoria92 constrictoria92 13:47 03.09.2008

Re: This explains a lot

zasto ti smeta buka? to je znak zivota.

Buka nije znak zivota, vec zacetak ostecenja sluha.
Kao sto verovatno znas (ako ne znas - sad ces da naucis), nasa zemlja ima zakon koji propisuje dozvoljeni nivo buke. Pojedini lokali u mom komsiluku taj propisani nivo premasuju (i platili su kazne zbog toga). Medjutim, kako su kazne simbolicne, teror se nastavlja...

U pravu si kad kazes da djubre treba cistiti - jesi li cuo za izraz noise polution? :) Ako nisi - use the Google.
antioksidant antioksidant 13:52 03.09.2008

Re: This explains a lot

pretpostavljam da si ti jedna od onih koji podrzavaju da se ogranici rad kafica zato sto nam kvare omladinu



odvrni ovo, malo ovakvog ostecenja sluha nikom nije skodilo


antioksidant antioksidant 13:55 03.09.2008

Re: This explains a lot

ako ne znas - sad ces da naucis

use the Google.

spusti loptu, uzmi pivo od sunascet ai pogledaj kroz prozor. sunce je ima lepih ljudi napolju (osim ako nisi vec pozatvarala te kafice)

gde si ti izlazila u kragujevcu?

mislis ljudima oko nemamvedea bilo drago svaku noc kad im se skupi pola grada u onaj cumez od ulice?
margos margos 13:56 03.09.2008

Re: This explains a lot

...nadam se ne na stopalo?

Ma jok.... pazim ja kad mi pada to kamenje... kao što pazim i na kereća govanca - i da ne ugazim, i da pokupim za mojim psom.

I stvarno bi bio dobar marketinški potez pokupiti đubre posle utakmice, derbija i sl... i naravno ne praviti ga kad se ne mora tj razbijati, razvaljivati.

Sećam se, posle neke utakmice, sedim u autu kod Beograđanke, kolona automobila stoji, a nama u susret masa navijača, sa sve komadima zemlje i trave sa terena, i stativom... Meni je to bilo karnevalski - ništa se nisam ni bunila ni plašila. Taj razvaljen teren i stativa - to mi je bilo ok, kao piksla za uspomenu iz hotela. Ali razbijeni izlozi, zapaljeni kontejneri, porazbijani automobili - e, to je nepotrebno.
vracarac92 vracarac92 13:59 03.09.2008

Re: This explains a lot

i naravno ne praviti ga kad se ne mora tj razbijati, razvaljivati.
Oko toga nema spora
Ma jok.... pazim ja kad mi pada to kamenje... kao što pazim i na kereća govanca - i da ne ugazim, i da pokupim za mojim psom.
bilo bi lepo da su svi kao ti.
man ray loves me man ray loves me 14:02 03.09.2008

Re: This explains a lot

zasto navijacima smeta izmestanje na periferiju - to se ne bi odrazilo na kvalitet vremena koje provode uzivajuci u sportu. uz efikasan prevoz, mozda bi i vreme dolaska do stadiona bilo zapravo krace.

inace, jos jedno pitanje za navijace - zar nemate sumnju da bi novac koji dajete za ulaznicu na stadion mogao lako da skrene u odrzavanje mafije?

inace, sto se tice gazdi koji ne skupljaju za svojim psima, tu se slazemo, ali psi nisu krivi vec ljudi.
antioksidant antioksidant 14:07 03.09.2008

Re: This explains a lot

zasto navijacima smeta izmestanje na periferiju - to se ne bi odrazilo na kvalitet vremena koje provode uzivajuci u sportu. uz efikasan prevoz, mozda bi i vreme dolaska do stadiona bilo zapravo krace.

tema za diskusiju

ja licno volim da je sve tu. da je guzva. kad odem na na novo groblje bice tisine samo tako

a inace -rupa je pravljena rukama navijaca (bar tako kaze legenda). napustiti to bi bilo kao cupanje dela duse.

ali doci ce i to. ja se samo molim da na mesto marakane naprave nesto jos bucnije

margos margos 14:17 03.09.2008

Re: This explains a lot

ja licno volim da je sve tu. da je guzva. kad odem na na novo groblje bice tisine samo tako

Ja juče bila, i baš to pomislila....
man ray loves me man ray loves me 14:20 03.09.2008

Re: This explains a lot

i'll remember that.
inace, jedna dobra stvar utakmica - onda dolaze panduri sa konjima.
tako sam dosla kod jednog i rekla - izvinite, jel mogu da pomazim vaseg konja? na sta je on pogledao levo - desno i rekao 'ajde, al na brzaka' :)
vracarac92 vracarac92 14:23 03.09.2008

Re: This explains a lot

Ja juče bila, i baš to pomislila....
Ja već ženi izdao i instrukcije, za ne daj bože. Pu, pu, daleko bilo. Nadam se da će još mnogo vode proteći Dunavom i Savom dok ne stignemo bogu na istinu.
motorhead
E, kad bi malo češće gostovali u Srbiji.
margos margos 14:23 03.09.2008

Re: This explains a lot

inace, jos jedno pitanje za navijace - zar nemate sumnju da bi novac koji dajete za ulaznicu na stadion mogao lako da skrene u odrzavanje mafije?

Uh, ajmo to isto pitanje svima koji se snabdevamo u Maxiju...

PS A za govanca me toliko kritikovala jedna prijateljica što ne voli kerovođe - kako nas ona naziva, da sam i pre zakona morala da počnem da čistim... Tako da pohvala ide Njoj.
margos margos 14:25 03.09.2008

Re: This explains a lot

na sta je on pogledao levo - desno i rekao 'ajde, al na brzaka' :)

:))))
constrictoria92 constrictoria92 14:29 03.09.2008

Re: This explains a lot

pretpostavljam da si ti jedna od onih koji podrzavaju da se ogranici rad kafica zato sto nam kvare omladinu

Da, da, da... Prva sam na takvim skupovima i uvek nosim transparent...
Losa ti pretpostavka, sinovac. Mesas babe i zabe.

gde si ti izlazila u kragujevcu?


Sto izlazila?!? Pa, ja jos uvek izlazim i tamo. By the way, VeDe nikad nije bio moj izbor - zbog isfoliranih likova i lose muzike.
Postoji lokal u KG-u gde se racunam kao inventar - al' to je neka druga prica...
antioksidant antioksidant 14:29 03.09.2008

Re: This explains a lot

motorheadE, kad bi malo češće gostovali u Srbiji

al uvek na tasmajdanu da ne moram mnogo da se setam





inace da se vratimo na temu

kad je metallica gostovala nisam isao jer su svirali na jna
))

sto bih ja voleo ovakve komsije (bio sam nekad takav komsija a komsiluk me jos voli - valjda zato sto sam se odselio)

antioksidant antioksidant 14:31 03.09.2008

Re: This explains a lot

Mesas babe i zabe.

pazi, izbegavam da upotrebim ovakav izraz - ali ti stvarno zvucis k'o zadusna baba

e sad ako ti tvrdis da si zaba, jebiga



a pretpostavki nemam - sama si rekla da te kafici terorisu

bas tebe

antioksidant antioksidant 14:34 03.09.2008

Re: This explains a lot

inace, jedna dobra stvar utakmica - onda dolaze panduri sa konjima.
tako sam dosla kod jednog i rekla - izvinite, jel mogu da pomazim vaseg konja? na sta je on pogledao levo - desno i rekao 'ajde, al na brzaka' :)

vidis sta je tekma

za svakog po nesto

a ti posle ne budi huligan



preporuka
vracarac92 vracarac92 14:35 03.09.2008

Re: This explains a lot

sto bih ja voleo ovakve komsije (bio sam nekad takav komsija a komsiluk me jos voli - valjda zato sto sam se odselio)
To me podseća na legendarnu Borinu sa kraja sedamdesetih "RnR za kućni savet"
"Komšije će da me biju zbog preglasnog Rock n roll-a
Pominju mi familiju, teraju me do đavola"
constrictoria92 constrictoria92 14:47 03.09.2008

Re: This explains a lot

Rece ti:
pretpostavljam da si ti jedna...


pa, zatim:
a pretpostavki nemam...


Sto se ostalog tice, vidim da nisi sposoban (ili neces) da shvatis sustinu. Jbg.

Mozda sam i zadusna baba i zaba - ali sigurno nisam lik koji ce da nastavi ovakav vid diskusije sa tobom...
antioksidant antioksidant 15:20 03.09.2008

Re: This explains a lot

ali sigurno nisam lik koji ce da nastavi ovakav vid diskusije sa tobom...

hvaljen isus
omega68 omega68 16:31 03.09.2008

Re: This explains a lot

Brate, da nisi ti - Frizbi
omega68 omega68 16:39 03.09.2008

Re: This explains a lot

Postoji lokal u KG-u gde se racunam kao inventar - al' to je neka druga prica...

Jel Contrast?
antioksidant antioksidant 16:41 03.09.2008

Re: This explains a lot

omega68
Brate, da nisi ti - Frizbi

frizbi nije isfoliran, dakle nisam



evo ti ga frizbi

http://blog.b92.net/user/12632/frizbi/
constrictoria92 constrictoria92 17:12 03.09.2008

Re: This explains a lot

Jel Contrast?


Jok.
nsarski nsarski 19:43 03.09.2008

Re: This explains a lot

Nema mnogo gradova koji imaju stadione u centru.

St. Louis Cardinals - Busch Stadium - sam Centar:


Wrigley Field - centar Cikaga:


Tako u Njujorku, Majamiju, LA....
man ray loves me man ray loves me 20:08 03.09.2008

Re: This explains a lot

da, ali u americi downtown obicno niko ne stanuje (mada chicago mi na slici izgleda kao izuzetak).
u evropi je drugacije. moguce da overall gresim, ali stadioni su van grada u parizu, minhenu, rimu, berlinu... u centru grada je u milanu.
nsarski nsarski 20:19 03.09.2008

Re: This explains a lot

ali u americi downtown obicno niko ne stanuje

Istina.Ali ni nasa Marakana nije bas u centru (Autokomanda). Da je naprave na Terazijama - e, to bi bilo drugo.

Evo je originalna Marakana:
antioksidant antioksidant 20:34 03.09.2008

Re: This explains a lot

Evo je originalna Marakana

nije originalna

ovo je ona brazilska

to sto je veca i sto je ranije sagradjena ne znaci da je originalna

nsarski nsarski 21:34 03.09.2008

Re: This explains a lot

to sto je veca i sto je ranije sagradjena ne znaci da je originalna

Kad sam bio bas klinac, blentav potpuno, imali mi nekog drugara koji je bio negde u Juznoj Americi (nemam pojma gde), ali on se uvek izdavao za poznavaoca. Pa, jednom upali na stadion da gledamo neku utakmicu, a on, malo razocaran kaze: "Jel znate vi, bre, kolika je trava na pravoj Marakani?!". "Dovde", pa pokaze negde oko pojasa. A mi se snuzdimo i zamisljamo - hm, to je stadion i trava!, a ne ovo ovde:)))
vishnja92 vishnja92 22:12 03.09.2008

Re: This explains a lot

zasto ti smeta buka? to je znak zivota.

Buka nije znak zivota, vec zacetak ostecenja sluha.
Kao sto verovatno znas (ako ne znas - sad ces da naucis...)

'zasto su danas devojke ljute
u moje vreme bilo je drugo
rodjen sam '968.-me

nad Beogradom je
duvao jugo'

a zasto ste - da vas i ja pitam - ljute? toliko?
na njega?

meni je to malo smesno
MilutinM MilutinM 22:53 03.09.2008

Re: This explains a lot

rodjen sam '968.-me

Khm, khm, u originalu je: 958 ))

Ima nas baš matorih ((
vishnja92 vishnja92 23:06 03.09.2008

Re: This explains a lot

ups cika Milutine :)
ja se malo zaboravila

ama sve mu to izadje na isto :))))
sve prolazi, samo Zvezda traje

(dal sam se izvukla?)
MilutinM MilutinM 23:11 03.09.2008

Re: This explains a lot

(dal sam se izvukla?)

Hebga, lakše je tebi iz 68, nego nama iz 57 ((
(Vlada Divljan je bio napredan pa je krenuo godinu dana ranije)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana