Kadrovska eutanazija

Zorana Z. Mihajlović Milanović RSS / 05.09.2008. u 16:25

  “…..Uveren sam da su najgori pravosudni kadrovi koje imamo najčešće dolazili uz najjače političke podrške, a to će potvrditi svako ko se bavi ovim sistemom ako je dovoljno iskren…!”2007, Miodrag Majić pred I opštinskog suda u Be ogradu

“Mesta se dodeljuju na osnovu lojalnosti ili svojevrsnih kupoprodajnih ugovora onih koji određuju ko će doći na koje mesto i onih koji dolaze na ta mesta”, Glas javnosti 2004

“…Svugde u svetu ministarska mesta su političke pozicije koje popunjavaju politički kadrovi. Međutim, stranke vode računa da to budu ljudi koji imaju besprekorni stručni dosije. Kod nas je sasvim drugačije i trebaće još dosta vremena da taj sistem profunkcioniše. I to je dominantno u svim strankama…. – Ksenija Milivojević, 2004


“Baki Anđelković, generalni sekretar SPS direktor JP PTT Srbije.Dogovor je, pao i da nekadašanji član JUL Srđan Smiljković bude Anđelkovićev zamenik, dok će poslanik G17 Željko Ivanji zauzeti mesto predsednika Upravnog odbora PTT. Čelnici stranaka na vlasti usaglasili su se oko imenovanja potpredsednika socijalista Dušana Bajatovića na mesto generalnog direktora JP „Srbijagasa“, dok je nekadašnji generalni direktor JP PTT i „Mobtela“ Milorad Jakšić kandidat za funkciju predsednika UO JP EPS ili NIS.”, 2008, Blic
 

Od 2000.godine, Srbija „gazi“ petu vladu – od Đinđićeve, Živkovićeve, dva puta Koštuničine, i danas Cvetkovićeve. Ne ulazeći u načine dogovora između stranka, predloge i izbore ministara, mnogo delikatnije a i zanimljivije (doduše često tužnije) jeste pitanje izbora članova Upravnih i nadzornih odbora javnih preduzeća, te njihovih direktora i poslovodstava.Vrlo retko se desi da se imenovani član nekog Upravnog odbora „poklopi“ po stručnosti, znanju i iskustvu sa delatnošću javnog preduzeća, a da o drugim stvarima i ne govorimo.Zašto je tako? I kako se uopšte kadrira po strankama? Da li smo svi malo krivi?U svim, ili bar u većini stranaka postoje resorni odbori, timovi ili saveti, podeljeni po delatnostima – ekonomija, zdravstvo, ekologija, saobraćaj, energetika, lokalna samouprava, građevinarstvo... Predsednici ovih tela bi trebalo da budu najviđeniji u struci, od članova date stranke. Obično nije tako, i već na početku su na njihovom čelu ljudi izabrani od strane političkog vrha ili saveta stranke. Najmanje vezani za datu delatnost, a više za princip geografije – opredeljuje se prema tome da li je neko iz Centralne Srbije, Vojvodine ili Beograda, da li je neko na izborima osvojio ovoliko ili onoliko poena, da li je neko našao „sponzora“ ili ne,... Nepisano pravilo jeste da ne sme biti puno ljudi iz Beograda, kako se niko ne bi osetio zapostavljenim!Beograd je centar političkih, obrazovnih, privrednih, kulturnih dešavanja, u kojem je mnogo teže „napraviti ime“ imajući u vidu konkurenciju, u odnosu na npr jedan opštinski odbor, u nekoj varošici. Varošica često broji stanovnika koliko jedna od 17 opština Beograda. Ta neravnopravna selekcija u političkim podelama, dovodi do podcenjivanja kadrova iz glavnog grada, i svakako opadanja kvaliteta. Uzrok je naravno uvek u samom vrhu stranke, jer one posebno vode računa da u njegovom predsedništvu i najvišim organima budu zastupljeni predstavnici iz svih delova Srbije, naravno reći će „legitimno izabrani“, ma šta to značilo. Ti, i tako izabrani predstavnici, na dalje biraju po istom principu - svoje prijatelje, rođake, komšije, mlekare, pekare i apotekare, ljude sa nezavršenom osnovnom školom.... Vlasnici trgovinskih radnji sijalica postaju članovi upravnih odbora nekih preduzeća unutar elektroenergetskih; apsolvent francuskog jezika i književnosti upravlja javnim predzećima iz oblasti prodaje, distribucije i skladištenaj gasa..Sve češće i poslovodni i upravljački organ nekog preduzeća je iz iste stranke, te kontrole nema, jer vrana vrani oči ne vadi.Ukoliko nisu iz glavnog grada, a od neprocenjive su važnosti, jer tu su da upravljaju i rukovode najbitnijim sistemima u zemlji, da od njih naprave lidere (ma koliko godina to trajalo), pa tako ne smeju biti „opterećeni“ tim trivijalnim svakodnevnim stvarima poput stanovanja, prevoza i školovanja dece. Preseljaj i obezbeđenje željenih uslova života su prvi zadatak (od stanova, do zaposlenja za supružnike, školovanja dece....i čega sve ne).Da li je to neki novi fenomen političkih migracija? Ili je to fenomen ko će koga ako ne svoj svoga, ili svoj svome?A gde su tu resorni odbori, sa početka priče? Da li oni služe za predizborne kampanje, popunjavanje sajta, pisanje političkih i ekonomskih programa, koje i onako retko ko čita, a o sprovođenju da i ne govorimo....? Njihovi putevi su već poznati – pojedini će se pobuniti, neki će i dobiti neko članstvo u nekom odboru...neki će napustiti odbore, preći u drugu stranku (ne shvatajući da je sve isto). Neki će se pasivizirati, tužni i nesrećni jer nisu uspeli da svoju želju i energiju dodatno angažuju i naprave nešto dobro za svoju zemlju. Sa druge strane, u pomenute odbore, doći će drugi, novi članovi koji će smatrati i verovati da baš oni mogu poromeniti način i negativnu kadrovsku selekciju...do prvih izbora, a onda se ciklus ponavlja.    

 Logično pitanje svakog ko ovo čita (a tek od skora prati ove kadrovske kombinatorike) jeste kako je moguće da stranke i lideri koji se zaklinju na brigu o zemlji, i stalni rast i napredak, mogu svesno vršiti ovakve selekcije? Odgovor leži u onome ko predstavlja „senku“ stranke - ko je prvi ispred prvog . Taj „prvi ispred prvog“ ima važno zaduženje – on treba da obezbedi finansijska sredstva stranci. Pošto je sve pod velom tajne, to je odlična prilika da se ista ta sredstva obezbede i sebi, prvom do prvog i još po nekom.Toj alfi i omegi, koja postoji u svakoj stranci, upravo odgovaraju neorganizovani, nezainteresovani i interesno postaljeni članovi UO, NO i poslovodstava preduzeća. Sa njima se mogu zaključivati razni poslovi, od uvođenja „prijateljskih“ firmi u poslovanje javnog preduzeća, promena struktura planova troškova preduzeća, putovanja, i drugih privilegija..Upravo takva postavljena lica omogućiće da, nakon samo nekoliko godina od ulaska u parlament, „prvi ispred prvog“ od jedne firme sa 3 zaposlena, postane vlasnik tri firme sa preko 50 zaposlenih, npr..A gde su ljudi, stranka, kompanije, .. ?Selekcija je mahom negativna, iskustvo je prepreka, a znanje smetnja. Oni koji se zaklinju u transparentnost i borbu protiv korupcije, ovim gube bitku.  Ipak o njima treba govoriti. Mogu biti odlično iskustvo, za sve one druge stranke koje galopiraju u istom smeru, po istom utabanom putu.  Najdragocenija roba su ljudi, a potom energija – ali ne u TV duelima, i govorima državnika. To mora biti svakodnevni način funkcionisanja, i strateški cilj za ceo život i budućnost. Ko sebi dozvoli da izgubi ljude, izgubio je budućnost. A ko se na taj način odrekne budućnosti, veliki je istorijski gubitnik.



Komentari (33)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gorio92 gorio92 17:04 05.09.2008

Očekivano

Kada je u Vladi ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić, deset godina "glasnogovornik" SPS iz crnih dana Srabije, sve ostale nakaradnosti izledaju normalno, i očekivane su.
Preporuka za temu.
dracena dracena 18:30 05.09.2008

Gorka istina

Selekcija je mahom negativna, iskustvo je prepreka, a znanje smetnja. Oni koji se zaklinju u transparentnost i borbu protiv korupcije, ovim gube bitku.

Doživela. Najnepoželjniji su iskreni borci protiv korupcije koji još i znaju šta rade. Od njih svi beže k'o od kuge, jer svuda kvare "poslove".
Najdragocenija roba su ljudi, a potom energija – ali ne u TV duelima, i govorima državnika. To mora biti svakodnevni način funkcionisanja, i strateški cilj za ceo život i budućnost. Ko sebi dozvoli da izgubi ljude, izgubio je budućnost. A ko se na taj način odrekne budućnosti, veliki je istorijski gubitnik.

Potpisujem.

Re: Gorka istina

@Doživela. Najnepoželjniji su iskreni borci protiv korupcije koji još i znaju šta rade. Od njih svi beže k'o od kuge, jer svuda kvare "poslove@

Pretpostavljam da je svako u zivotu bio svedok slicnih stvari...i ne mislim da je to samo nasa stvarnost. Ima toga gotovo svim drzavama, kada govorimo o ljudima koji se bore protiv kroupcije. Prosle godine je bila organizovana konferencija na inicijativu Saveta za borbu protiv korupcije, sa mnogim gostima iz EU.
Primeri koje su oni navodili, ne razlikuju je mnogo od nasih.
Ono sto se razlikuje, jeste da se o tome govori, da se puno cini na informisanju. Strateski cilj jeste da se cini sto vise na izgradnji institucija. Kod nas se afere pokrecu, interesantnu su za jutarnje citanje novina..a iza toga ....
Inace u tom momentu u Srbiji jos nije bila ili je samo imenovana Drzavna revizorska institucija. NI danas ona ne funkcionise na primer...
expatrius expatrius 07:58 10.09.2008

kakav crni dacic...

Pa predsednik Srbije od radnog iskustva ima nekoliko godina kao profesor u gimnaziji. Pa je postao ministar odbrane...
A ministar spoljnih poslova je pre ministrovanja bio pripravnik-sluzio vojsku kod istog dok je bio ministar odbrane.
Ljudi osvestite se!

Goran Vučković Goran Vučković 00:55 06.09.2008

Dobre/loše strane ispovesti

Zorana, hvala za ovaj tekst, izgleda prilično informativno - nadam se samo da neće biti po onoj poslovici "ispovest je dobra za dušu, ali loša za karijeru" - pošto ovde ima stvari koje izgledaju prilično lično...
Vlasnici trgovinskih radnji sijalica postaju članovi upravnih odbora nekih preduzeća unutar elektroenergetskih; apsolvent francuskog jezika i književnosti upravlja javnim predzećima iz oblasti prodaje, distribucije i skladištenaj gasa..
.Upravo takva postavljena lica omogućiće da, nakon samo nekoliko godina od ulaska u parlament, „prvi ispred prvog“ od jedne firme sa 3 zaposlena, postane vlasnik tri firme sa preko 50 zaposlenih, npr..A gde su ljudi, stranka, kompanije, .. ?


Re: Dobre/loše strane ispovesti

@Zorana, hvala za ovaj tekst, izgleda prilično informativno - nadam se samo da neće biti po onoj poslovici "ispovest je dobra za dušu, ali loša za karijeru" - pošto ovde ima stvari koje izgledaju prilično lično...@

Ne pecam se na ovakve zavrsetke recenica...
U jednom ste u pravu - u reci LICNO.
ALI OVO JE MOJ LICNI STAV, ali NE i licna ispovest.
A zasto sam ovo napisala?
Jer sam sigurna da svi to vidimo, i da smo se generalno prepustili razmisljanju da se to ne moze promeniti.
To sto neko izjavljuje da ce se promeniti samo ako se sve firme privatizuju, za mene nije ni odgovor ni resenje, jer to pokazuje jos jednom da smo nezreli.
Prvo sudovi se ne mogu privatizovati, i jos mnogo toga..
Mnogo vise svesti, i odgovornosti je potrebno, ali i zajednickog rada, i mnogo vise inicijative.
A ako budemo samo mislili o tome kako da zadovoljimo nase licne intrese, i na svemu i svacemu gradili karijere, misleci samo o sebi, onda smo izgubili sansu.
Drustvena smo bica, i kako rece Hemingvej - Covek nije ostrvo.

Kardinale Kardinale 06:13 06.09.2008

Re: Dobre/loše strane ispovesti

Verujem da vecina ljudi na ovom blogu deli tvoj licni stav,
ako ne bas u potpunosti, ima neku svoju verziju licnog stava,
koja nije daleko od tvoje verzije.
Ali sta nam to sve vredi??
Kako nam to pomaze??
U potpunosti se slazem za inicijativu.












Goran Vučković Goran Vučković 09:55 06.09.2008

Re: Dobre/loše strane ispovesti

Ne pecam se na ovakve zavrsetke recenica...
U jednom ste u pravu - u reci LICNO.
ALI OVO JE MOJ LICNI STAV, ali NE i licna ispovest.
A zasto sam ovo napisala?
Jer sam sigurna da svi to vidimo, i da smo se generalno prepustili razmisljanju da se to ne moze promeniti.
To sto neko izjavljuje da ce se promeniti samo ako se sve firme privatizuju, za mene nije ni odgovor ni resenje, jer to pokazuje jos jednom da smo nezreli.
Prvo sudovi se ne mogu privatizovati, i jos mnogo toga..
Mnogo vise svesti, i odgovornosti je potrebno, ali i zajednickog rada, i mnogo vise inicijative.
A ako budemo samo mislili o tome kako da zadovoljimo nase licne intrese, i na svemu i svacemu gradili karijere, misleci samo o sebi, onda smo izgubili sansu.
Drustvena smo bica, i kako rece Hemingvej - Covek nije ostrvo.

Da se razumemo - ja vas ne napadam, zahvalan sam za nešto što smatram nekom vrstom inside informacije - bar za mene, koji sam malo podalje od priče. Samo što mi ono što sam citirao ne izgleda kao stav, nego kao informacija (samo imena fale - ali to bolje da ne otvaramo, jer može da napravi još veće komplikacije) - a izgleda lično zato što se pominje vaša profesija.

Što se tiče korupcije - svest je verovatno važna - ali da smo je više imali, možda bismo već bili u komunizmu :)
deberzerak deberzerak 01:38 06.09.2008

Zorana hvala na dobrom tekstu

Kakva tisina na blogu. Izgleda da svi mi jako dobro znamo ili osecamo to sto si napisala samo neznamo sta da uradimo po tom pitanju. Preporuka za tekst od mene, i jedno pitanje za sve sa bloga-sta nam je ciniti?
mariopan mariopan 02:32 06.09.2008

Re: Zorana hvala na dobrom tekstu

Pa cekajte malo da mi se slegne ovaj tekst, mozda cu onda napisati komentar. Previse mi je odjednom, a da ste razredili malo pa na kasicicu da moze da se podnese?

Re: Zorana hvala na dobrom tekstu

@Kakva tisina na blogu@

pricajuci sa prijateljima vezano za temu teksta, i o tome da cu da pustim na blog...jedan deo njih mi je rekao, da to nikoga nece zanimati.
Medjutim, nisam bas sigurna da je tisina na blogu zbog toga (mada sam mozda sujetna..).
Sve je to oko nas, i pitanje je hocemo li cekati da prodje samo od sebe ili cemo se zabrinuti i pokusati da podignemo glas.
Dr M Dr M 07:34 06.09.2008

Re: Zorana hvala na dobrom tekstu

jedno pitanje za sve sa bloga-sta nam je ciniti?


LUSTRACIJA- zaboravljena rec.
AlexDunja AlexDunja 08:36 06.09.2008

Re: Zorana hvala na dobrom tekstu


LUSTRACIJA- zaboravljena rec.


i ad hoc lustraciona komisija!
MilutinM MilutinM 09:36 06.09.2008

Re: Zorana hvala na dobrom tekstu

pricajuci sa prijateljima vezano za temu teksta, i o tome da cu da pustim na blog...jedan deo njih mi je rekao, da to nikoga nece zanimati.
Medjutim, nisam bas sigurna da je tisina na blogu zbog toga (mada sam mozda sujetna..).

Tužna a istinita slika. Možda je blog trebalo nazvati "Kadrovsko samoubistvo"?

I što je najgore (a što je razlog ovakve tišine čak i na blogu), nema efikasnog načina da se običan čovek bori protiv ovakvih anomalija.

A nema napretka dok se i poslednji "običan" čovek ne uključi.

Začaran krug


PS Još jedan razlog za ćutanje na blogu: jedan broj blogera je ovde "po partijskoj dužnosti", ili bar to tako shvataju, a kao što si rekla
vrana vrani oči ne vadi


Dr M Dr M 11:33 06.09.2008

Re: Zorana hvala na dobrom tekstu

AlexDunja
LUSTRACIJA- zaboravljena rec.i ad hoc lustraciona komisija!


Hallo, AD,
jedno bez drugog ne ide.

Pozz
antioksidant antioksidant 07:45 08.09.2008

Re: Zorana hvala na dobrom tekstu

PS Još jedan razlog za ćutanje na blogu: jedan broj blogera je ovde "po partijskoj dužnosti", ili bar to tako shvataju, a kao što si rekla
vrana vrani oči ne vadi

a mozda je i razlog cutanja sto se ne zeli posipati voda da bi se prale ruke (ipak je neko ovde bio deo "sistema" - sto je sad van pa ljut... pa sta da radimo sad?)

Re: Zorana hvala na dobrom tekstu

@a mozda je i razlog cutanja sto se ne zeli posipati voda da bi se prale ruke (ipak je neko ovde bio deo "sistema" - sto je sad van pa ljut... pa sta da radimo sad?)@


Mi smo svi deo sistema. I imamo isti cilj - da nam sistem bude bolji i napredniji, i da ziivimo o boljoj i razvijenijoj drzavi.
I bez i sa..., to smo sto jesmo. I ako smo lepo vaspitani, sa zeljom da gradimo i pravimo..onda ne sme biti ljutnje. Takodje sa punim pravom svako od nas moze reci sta misli.
Neko govori pre, neko u toku, a neko nakon, a neko sve vreme.
Ja govorim kada god zelim, a to mi dopusta moja nezavisnost, i potpuna spremnost na sve sto moze ili ne, da se u tim i takvim situacijama desi.
Naravno neko ce govoriti javno, i pod punim imenom i prezimenom, uvek. A neko ce koristi pseudonime, i sl.
Ali opet, bitno je ne zaboraviti sta je cilj, a to je, po meni - korak napred.
antioksidant antioksidant 18:47 08.09.2008

Re: Zorana hvala na dobrom tekstu

Ali opet, bitno je ne zaboraviti sta je cilj, a to je, po meni - korak napred

i u drugoj polovini 2003ce?
Kardinale Kardinale 06:06 06.09.2008

Nisu oni krivi.

Zaista.
Dacic nije kriv, ni njegov predhodnik Jocic, ni Kostunica,
a jos manje Baki Andjelkovic, Palma i Velja Selja,
Ni Labus nista nije kriv, ni Bubalo, ni Miskovic.
Tadic je jos najmanje kriv, kao i Djelic,
a Covic i Dinkic rade samo sto i svi ostali.
Tijanic dodje kao svacija kurva.
Ni radikali (njih ne mogu ni da imenujem) nisu bili krivi u Zemunu,
dok su bili na vlasti, a ni na drzavnom nivou.
Mi smo krivi.
Ni Ceda nam nece biti kriv, ni Pesicka ni Srbljanovicka.
Opet cemo mi biti krivi.
Krivi smo zato sto:
- Dacic hoda slobodno, ili zato sto uopste hoda (zasluzio je posle svega i premijer da bude)
- Smo dozvolili da nam ministar policije u dva mandata (ako se nevaram) ima krivicni dosije
- Smo dozvolili dva Kostunicina mandata, posle onih dvadeset godina mraka
- Baki ne trune u nekom logoru (zatvoru)
- Smo dozvolili da ministar za kapitalne investicije napada fizicki novinare i bilo koga drugog i da prodje nekaznjeno
- Je Labus posle nekoliko afera samo nestao, pod izgovorom da napusta politiku zbog prekida pridruzivanju Evropi
- Glasamo za Tadica da ne bi poluljudi dosli na vlast
- Se Tijanic javno kurva na nas racun
- Bubalo uzima stan, iako ima svoj, a na kraju nikom nista. Mozda se covek zbunio, zaboravio da ima stan, I meni se desi ponekad.
- Miskovic postoji. On samo radi po principu "ovce su za sisanje"
- Su radikali uspeli da za par godina povecaju broj biraca nekoliko puta "masovnom cetnickom hipnozom" koja izaziva i amneziju
Ako cokoladu stavite na sto, a zatim ostavite malo dete samo u sobi,
ne mozete se ljutiti na njega zato sto je pojelo cokoladu. Nije ono krivo.
Kada kazem Mi, mislim sve gradjane ove jadne zemelje,
I one koji razumeju problem, a kukaju,
i one koji razumeju problem, ali prezivljavaju i zadovoljavaju se sitnicama sa parolom "Bar je bolje nego sto je bilo",
i one koji vide drugi problem,
i one koji ne zele da vide problem,
i one koji nisu sposobni da vide problem.

Dok god smo MI ovce, sisace nas i ovi nasi
i oni od preko, i ovi koji su sad na vlasti, i oni koji ce sledeci doci.
Drze nas zatvorene u torove, dok oni u stalama rade sta hoce,
a nas sisa ko i kako stigne, posto ne mozemo da pobegnemo.
Bar ne svi.
Vecina ovaca nikada nije ni izaslo iz tora, te nisu ni svesni koliko u toru smrdi.
Dr M Dr M 08:20 06.09.2008

Re: Nisu oni krivi.

Kada kazem Mi, mislim sve gradjane ove jadne zemelje,
I one koji razumeju problem, a kukaju,
i one koji razumeju problem, ali prezivljavaju i zadovoljavaju se sitnicama sa parolom "Bar je bolje nego sto je bilo",
i one koji vide drugi problem,
i one koji ne zele da vide problem,
i one koji nisu sposobni da vide problem.


Ceo sistem zastite drustva je u rukama onih koji nam prave problem.
Mislim da je pocetni korak u samoorganizovanju onih koji razumeju problem a dosta im je kukanja.
Predlazem da se otvori neki sajt na koji ce se javljati svi oni koji su svojim ocima videli jasan primer korupcije, nedozvoljenog uticaja, burazersko-partijskih biznisa itd. Sa imenom i prezimenom, bez uvijanja.
"...vlasnici trgovina sijalicama postaje clan UO..." nije dovoljno, treba reci i "Pera Peric, vlasnik trgovine...", da siri krug ljudi zna o kome je rec.

Svi ti ljudi koji nam stvaraju problem imaju nize saradnike koji se nisu "ugradili" a mnogo znaju. I ne smeju nikom da kazu.

Ovo nije poziv za opstu unakrsnu denuncijaciju, ovo je samo predlog da pocnemo da kopamo rupu u koju cemo moci da viknemo: "U cara Trojana kozje usi"!

I da cekamo frulu.
bene_geserit bene_geserit 06:35 06.09.2008

Rezultati rada nase Partiokratije

Zorana Z. Mihajlović Milanović
...kako je moguće da stranke i lideri koji se zaklinju na brigu o zemlji, i stalni rast i napredak, mogu svesno vršiti ovakve selekcije? Odgovor leži u onome ko predstavlja „senku“ stranke - prvom ispred prvog. Taj „prvi ispred prvog“ ima važno zaduženje – on treba da obezbedi finansijska sredstva stranci.

Nisam siguran da je odgovor tako jednostavan (vezan za finansiranje stranaka).
Prvo da li to zaklinjanje iskreno? Briga o zemlji, napredak i sl. su neophodni izborni slogani, ali nije bitno sta pricas i kakav ti je PR nego sta radis.
Dalje, uz negativnu selekciju, tu je i realan nedostatak kvalitetnih kadrova u svim nasim strankama (uzroci su razni, mnogo obrazovanih i preduzimljivih ljudi je emigriralo, mnogima koji su ostali se politika u bilo kom obliku smucila i ne zele da podmecu ledja, prlajju ruke i zaglibljuju se u blato).
Zatim, politika je i dalje najbolji (ako ne i jedini) biznis u Srbiji. Ne radi se tu o finansijskim sredstvima za stranku nego za pojedince. Posle politickih uspeha dolazi komadanje plena. Dosadasnje iskustvo nam daje za pravo da kazemo da su sve stranke u Srbiji slicne po takvom ponasanju (tacnije za SPS, SRS, SPO, G17+, DSS, Novu Srbiju, DS je to dokazano dosadasnjim ponasanjem na vlasti a za LDP ke se vidi uskoro). Tako da se stranke i prirodno organizuju kao gusarske bande usled prirode posla kojim se bave.
Tu igra ulogu i liderska struktura partija, tj. svesno marginalizovanje sposobnih ljudi od strane onoga ko je na celu stranke usled moguce konkurencije (kako ono Cvetkovic bese postade premijer?).

Netransparentnost finansiranja naravno jeste veliki razlog. Dokle god se ne zna kakve usluge kome stranke vracaju za racun finansiranja, politika ostaje najbolji biznis.

Ono sto je problem za nas je sto dobijamo katastrofalne rezultate rada stranaka po dva osnova - nesposobnosti i korumpiranosti. A sve lepo pokriveno velikim temama Kosovo, ulazak u EU za koje nas naravno niko nista ne pita (u EU cemo da udjemo kako god okrenes zbog geografskog polozaja, tako da od nas ocekuje da donesemo gomilu zakona, od kojih retko sta postujemo u praksi i to je to). A za ono za sta se pitaju i gde bi trebalo da vidimo rezultate njihovog rada, za to valjda nemaju vremena od silnog "bavljenja" ovim velikim temama.

Ovakvo stanje kakvo je naravno strankama (tj. kadrovima u istim) fenomenalno odgovara - nemaju kome ni za sta da poloze racune (ako ih neko slucajno nesto pita dreknu Kosovo iili EU i eto), ne moraju cak ni da se foliraju da nesto mnogo rade (trodnevna radna nedelja i to onda kada nisu na letnjoj pauzi ili pauzi zbog hapsenja karadjica ili pauzi zbog formiranja koalicije u BG ili pauzi zbog odrzavanja izbora ili ...), o svemu se zivom pitaju, za to sto nista ne urade uvek mogu da okrive nekog drugog, izbore dobijaju po osnovu ovi drugi su jos gori od nas, i kad ih otvoreno navataju da kradu ne postoje nikakve kazne jer su osmislili zakone pune rupa da to mogu da rade (najbanalniji primer: da li je kaznjen neko za naplacivanje onolikih laznih putnih troskova od strane nasih dicnih poslanika?), jedni drugima stite ledja za razne malverzacije jer ovaj drugi uvek nesto moze da izvuce za nas, i tako dalje bi moglo do sutra.

Uostalom evo sta ja mislim da su neke od kljucnih tema kojima bi nase stranke trebalo da se bave (vecinom sa aspekta dugorocnog planiranja a ne od danas do sutra), a naravno ne bave se osim na deklarativnom nivou:
- ocuvanje, obnavljanje i unapredjenje ljudskog resursa koji imamo (dovoljno je pogledati stanje u zdravstvu i skolstvu i gde je to na listi prioriteta); ovo naravno nije od presudne vaznosti nasoj eliti cija ce deca ionako da idu u privatne skole a oni u privatne bolnice
- regionalizacija zemlje (usput, nesto mi tvrdnja o zapostavljanju BG kadrova ne pije vodu; meni deluje da su svi vazni ljudi u svim strankama sem par regionalnog karaktera ili iz BGa ili zele da se presele u isti); ovo je naravno potpuno neisplativo jer izbija strankama pologe moci iz ruke tj. odjednom se pojavljuju stvari za koje se oni ne pitaju
- formiranje uslova za povratak obrazovane emigracije dok je tako nesto jos moguce (nesto mi deluje da kada bi se puno pametnih vartilo, glupost trenutne politicke elite bi postala uocljivija)
- ekologija da ne unistimo bas sve da deca imaju gde da nam zive (ali onda provizije ne bi mogle da budu tako masne)
- ocuvanje neobnovljivih resursa (kao sto su obradiva zemlja, pijaca voda) koji se ubrzano unistavaju (opet te provizije i nesto sto kvari biznis); usput kada je pregovaran SSP nismo se naravno kao na pr. Hrvati izborili za to da stranci ne mogu da budu vlasnici suma i obradivog zemljista (da nema ovo neke veze sa kolicinom zemlje koji su nasi tajkuni pokupovali po Vojvodini i ceni iste u slucaju ako su stranci u igri da je kupe
- izgradnja saobracajne, komunikacione i druge infrastrukture (ovim se bave samo u smislu naduvavanja cena i uzimanja provizija)
(primer 1: kakav nam je internet - zasto nije bolji zna se monopol i neciji interesi;
primer 2: autoput BG-Pozega, Velja-selja smislio seljacki, a kakav bi, nacin za prinudno finansiranje siromasnijih od strane bogatijih krajeva tj. ravnomerniji regionali razvoj i sklopio verovatno los ugovor po Srbiju uz opet verovatnu proviziju ali makar probao da izgradi put; ovi sledeci proglasili Koridor 10 za prioritet a o BG-Uzice otom-potom za jedno 10 godina cemo da pricamo, razlog naravno to sto bi svako makar i najnesposobniji politicar na svetu dovrsio koridor 10 za koji je zainteresovana EU i za koji nam daju povoljne kredite bez da ih sami trazimo, dok za autoput za koji smo samo mi zainteresovani moras da budes sposoban da nabavis sredstva pod povoljnim uslovima; ovako prikrijes svoju nesposobnost "prioritetom" zvanim koridor 10 i super)
missim missim 09:49 06.09.2008

A lično iskustvo?

Zorana, Zorana...
A kada si došla na Aerodrom nikoga nije interesovalo šta si po zanimanju, kakvo imaš iskustvo, doktorat i sl., samo je bilo bitno iz kog kabineta si došla. Projektuju sebe na druge.
A i mladi savetnik iz kabineta postade uspešan GM jer mu je put trasiran od "Prvog ispred prvog" - VK - VeKa - "Visoko kvalifikovan(a)"
A kad je Profesor shvatio (odnosno pokazao da je shvatio), već je bilo kasno. I za njega i za nas. A to ga ne oslobađa odgoornosti. A ni nas. Jer smo svi bar jedanput (ja i češće) prihvatali kao neminovnost ono o čemu pišeš. A nismo bili spremni (hvala Bogu!) za valjanje po blatu i lizanje onoga što služi za druge stvari. I tu smo gde smo. Neko na fakultetu, neko na institutu, neko u privatnom preduzeću. Žao mi je onih na birou, jer ima i takvih. Poenta je da koliko god smo u pravu i mi snosimo deo krivice, makar što smo ćutali. Pozdrav.

Re: A lično iskustvo?

@A nismo bili spremni (hvala Bogu!) za valjanje po blatu i lizanje onoga što služi za druge stvari. I tu smo gde smo. Neko na fakultetu, neko na institutu, neko u privatnom preduzeću. Žao mi je onih na birou, jer ima i takvihPoenta je da koliko god smo u pravu i mi snosimo deo krivice, makar što smo ćutali@

Upravo tako

Doctor Wu Doctor Wu 10:35 06.09.2008

Pobogu, ništa lakše

Privatizujte sve što se može privatizovati (telefonija, aerodromi, železnica, EPS, vodosnabdevanje...) a menadžerima javnih preduzeća dajte jasne godišnje ciljeve koje moraju da ispune na kraju svake godine. Zakonski propišite da sva javna preduzeća koja se finansiraju na berzi ili iz budžeta moraju svaka tri meseca objavljivati finansijske izveštaje i mirna Bačka. Kakvo crno dizanje svesti, kakvi bakrači! Toga nema nigde na svetu, ni u Americi, ni u Švedskoj, ni u Belgiji (tamo pogotovu).

Re: Pobogu, ništa lakše

@Zakonski propišite da sva javna preduzeća koja se finansiraju na berzi ili iz budžeta moraju svaka tri meseca objavljivati finansijske izveštaje i mirna Bačka. Kakvo crno dizanje svesti, kakvi bakrači@

TAKO JE NEMA NIGDE GDE FUNKCIONISE DRZAVA I INSTITUCIJE...ZNA SE RED, ZAKON SE POSTUJE ILI AKO SE TO NE CINI, ZN A SE STA DALJE..
MEDJUTIM, NASA REALNOST JE MALO DRUGACIJA..
AKO MALO BOLJE POGLEDATE SILNE PLANOVE RECIMO JAVNIH PREDUZECA.., PA POTOM POGLEDATE IZVESTAJE O POSLOVANJU...KOJI TREBA DA ILUSTRUJU REALIZACIJU...VIDECETE DA SMO ODLICNI U PISANJU DOKUMENATA, ALI DA SMO U REALIZACIJI LOSI, DA ZBOG TOGA NEMA ODGOVORNOSTI...I DA JE UVEK NEKO DRUGI KRIV
ONO STO FALI JESTE KONTROLA, I FUNKCIONSANJE INSTITUCIJA..



Doctor Wu Doctor Wu 10:49 06.09.2008

Re: Pobogu, ništa lakše

ONO STO FALI JESTE KONTROLA, I FUNKCIONSANJE INSTITUCIJA..

Pa, znači, nije problem u 'mističnim' finansijerima stranaka nego u nefunkcionisanju izvršne vlasti i nepostojanju institucija.
sentinel26 sentinel26 11:21 06.09.2008

Eutanazija i kadriranje...

Vaš tekst mi se dopada ali imam primjedbu na njegovo tehničko uredjenje. Za nas sa slabijim vidom predstavlja problem pri čitanju.

Kada se u Srbiji pomene korupcija i navodna borba protiv korupcije odmah sredstva informisanja budu preplavljena izjavama raznih sudskih portparola i pojedinih političara.

Ne mjeri se borba protiv korupcije brojem objavljenih i proizvedenih afera, ni brojem uhapšenih, ni brojem izdatih "crvenih" poternica, jer je to samo lilihip za narod.

Pravi pokazatelj borbe protiv korupcije jeste javnost u trošenju narodnog novca, javnih fondova i javnih preduzeća.

Kada poverenik za informacije ne može da dodje do nekim manje značajnih informacija, šta reći za gradjane čijim se novcima ovi razbacuju.

Kako se uklapa u proklamovanu borbu protiv korupcije, smjena inženjera saobraćaja (direktora GSP) i dovodjenje na njegovo mjesto vkv politologa iz jednog jedinog razloga - zadovoljenje apetita SPS-PUPS aždaje.
On će da riješi probleme u saobraćaju ?!

Preporuka i pozdrav.

Re: Eutanazija i kadriranje...

@Vaš tekst mi se dopada ali imam primjedbu na njegovo tehničko uredjenje. Za nas sa slabijim vidom predstavlja problem pri čitanju.@

Hvala, i dogovoreno.
NNN NNN 14:49 06.09.2008

Samo ne on!

Čak i da može da oživi Zoran Đinđić, a da dođe na mesto, recimo, premijera, opet se, nažalost, ne bi desile spektakularne promene ( ako se ne računa vaskrskuće :)), jer ovde su ( ODUVEK!) sve promene samo PERSONALNE, a ne SISTEMSKE. Mislim da jednostavno, kao narod, nemamo kapacitet da se izborimo s tim (možda eventualno neki EULEKS, ali za Srbiju, pa posle dovoljno duuugog vremena prilagođavanja...).
Elem, i pored toga što su imena, praktično, nebitna, jer sve je, gotovo, uvek isto, jednostavno NE MOGU DA SVARIM anđelkovića! Kad god, ga vidim, čujem, pročitam, setim se...DOBIJEM ŽELJU DA GA UDARIM!!! baki je jedna od najodvratnijih osoba ikad.
P.S. Izvinjavam se svima ( najviše sebi ) što sam u istom komentaru spominjao Đinđića i ovog.
Goran Nikolić Goran Nikolić 11:30 08.09.2008

nista od meritokratije

ipak, zivimo u demokratiji,
a vash tekst je posvecen jednoj od njenih mana,
zemlju ipak vode politicari, pre svega,
a ne experti za date oblasti.
Ipak, slazem se s vama da je u u ovakom
demokratksom sistemu moguce popraviti stvari

Re: nista od meritokratije

MIslim da se nije shvatilo.
Nije sporno da politicari vode...mislim da na pocetku teksta navedeno i jedno od takvih misljenja kroz citat. Uvek je bilo, i jeste i bice, ne samo kod nas, vec svuda u svetu.
Ali, pored njih na dalje, na stepenicama ispod njih...moraju doci strucni, obrazovani, sposobni..,
jedni bez drugih ne mogu..
Zasto mislim da se to iskrivljuje, i ne desava?
Zbog toga, sto se i nasi politicari najblaze receno uce..
predragmiljus predragmiljus 14:36 18.09.2008

Kadrovska eutanazija

Zona sumraka ni posle 2000. u Srbiji ne prestaje. Održava se isti sistem, u kom gube oni koji više znaju i poštenije se odnose prema opštem interesu. Sistem uspostavljen i dograđivan svih ovih godina, gde su stranke neprikosnovene i iznad državnog interesa, jede sam sebe. Kadrovi mamare za sve, bez iskustva i radnog staža, na odgovornim funkcijama u institucijama države i javnim preduzećima, pa još pogrešno postavljeni, mogu samo da čine štetu državi, a zadovoljavaju interese stranaka i lobija koji ih postavljaju.
Razlog ovome vidim u nedostatku istinskog patriotizma, posesivnosti i osionosti finansijskih moćnika i nemoći naroda u Srbiji da iznjedri čoveka koji svemu može stati na put.
Ako uzmemo u obzir činjenicu, koliko su nas puta neki preveslali žedne i gladne, pitam se možemo li mi sa njima u EU.
predragmiljus predragmiljus 11:56 23.09.2008

Monopolizam-manipulizam

Monopolizam je u Srbiji vrlo aktuelen u mnogim sverama života. U javnosti se sve češće pominju i komentarišu mnogi monopoli; trgovini, energetici, zdravstvu... Čini mi se da se tu izgubila suština, pa vlada pravi haos. Liberizacija tržišta ja vrlo važna stvar, ako se ona odvija po ekonomskim principima i kontrolisana institucijama sistema. U nas je sve malo izvrnuto i deformisano, pa i samo trajanje tranzicije u kojoj se neki izvanredno snalaze, zbog čega teže da zadrže ovakvo stanje. Da li je i to razlog našeg otežanog ulaska u EU?
Zbog postojećeg monopolizma od strane pojedinaca, imamo skup život, ogroman spoljnotrgovinski deficit, ne zaposlenost...
Monopolizam je prisutan u politici, jer su najvažniji kadrovi u okviru političkih stranaka. Sve su obojene patriotizmom, pa drže monopol kako u mišljenju, tako i tumačenju šta je to patriotizam. Sve što je u suprotnosti sa njihovim interesom, nije u interesu države i/ili patriotski. Rezultat takvog stanja svesti i nedostatku zdravog patriotizma manifestuje se i u čestom postavljanju kadrova u vrlo važnim institucijama i preduzaćima za državu, po principu poslušnosti i odanosti stranci i lideru, a nikako po kvalitetima stručnosti. Ako dalje, analiziramo stvari, konstatujemo da i same stranke, nisu operisane od monopolizma jer su liderske. Mnogi lideri nisu uspevali na više izbora, pa i pored tog su i dalje vođe. Za posledicu imamo, u poslednjih 20-tak godina, ista lica u političkom životu. Mnogi su znali da ne ispune predizborna obećanja, međutim manipulacijom su opet u igri. Ko ih održava u životu? Zna se, finansijski moćnici. Toliko moćni da su oni u principu institucija koja kontroliše sve, pa kroz lidere i određeni krug ljudi oko njih u strankama, odakle se regrutuju glasnogovornici u sve važnije institucije države.
Odatle, Srbija je privatizovana odavno, po neprimerenim principima. Verovatno ćemo oboriti sve rekorde i ući u Ginisovu knjigu po dužini tranzicije. Za posledicu ćemo imati i dalje skup život, korumpiranost, pomeren sistem vrednosti i urušena javna preduzeća, koja su paravan za monopole predhodnih.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana